Utorak, 15.11.2011.

13:22

Hoće li Slovenija prva iz evrozone?

Prva država koja će zbog dužničke krize napustiti evrozonu jeste Slovenija, predviđa američki finansijski magazin "Blumberg biznis vik".

Izvor: Tanjug

Hoæe li Slovenija prva iz evrozone? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

96 Komentari

Sortiraj po:

Zoki

pre 12 godina

Problem Slovenije je više u političkoj nestabilnosti nego u ekonomiji. Zemlja se nije u potpunosti oslobodila nasleđa socijalizma, a globalna ekonomska situacija je prisiljava da postane konkurenta na svetskom tržištu. Građani Slovenije su pokazali nespremnost na odricanja u tom smislu, što je dovelo do pada vlade. Rezultat je nervoza investitora.

znam

pre 12 godina

Slovenija je postala član Evropske Unije 2004. godine a ne 2007. Ušla je u uniju 2004. sa Mađarskom, Slovačkom, Češkom, Poljskiom i Pribaltičkim zemljama. 2007. god. su ušle Rumunija i Bugarska!!!

radetoronto

pre 12 godina

Vidim da puno ovde pisu da je Slovenija ipak mnogo bogatija od Srbiju. Tacno. Slovenija je uvek bila, I UVEK BICE, puno bogatija od Srbiju jer oni su bili pod vlascu Austrijanaca a mi pod Turcima.

Ali to uopste i nije pitanje. Pitanje je gde bi Slovenija danas bila, kao punopravna YU-republika, da je Jugoslavija opstala? Lako je sa Srbima, Bosancima i Makedoncima (jer opstepoznato je da smo glupi), ali sa Nemcima taj posao je dosta tezi...

tdx

pre 12 godina

Hmm, ne bih rekao da je to tačno,
šta kažete na ovaj naslov:
http://www.delo.si/gospodarstvo/makromonitor/slovenija-peto-najbolj-zdravo-gospodarstvo-v-obmocju-evra.html

Ehh, internet je super stvar, teorija zavera koliko hočeš, hipoteza nešto manje.

Tdx

Roman

pre 12 godina

Nije sve u Sloveniji lijepo, ali se sigurno živi mnogo bolje nego u nekadašnjima republikama Jugoslavije. Ni to mi nije drago, jer bi želio svima bolji život, naročito vama u Srbiji, jer srbski narod mi je bio uvjek najdraži. Svi u Sloveniji znamo, da su Srbi dobri ljudi, samo na žalost politiki uvijek učine ono što je za narod mnogo puta najgore. Tako se desilo i sa Jugoslavijom. Samo na žalost, što je , tu je, i mi, obični ljudi na to ne možemo uticati. Da bi dobili utisak, kako se stvarno živi u Sloveniji, i što sve se je uradilo u zadnjih 20 godina, morali bi doči kod nas i sami se uveriti, da nije tako loše, kao što žele neki prikazati. Evo tu je poslednji članak koji je objavio Reuters. Žao mi je što ga ne možem prevesti u srbski jezik ali mislim, da večina ljudi u Srbiji razume slovenački jezik.
Poslovni.Dnevnik.si Poslovni
Lizbonski svet: Slovenija peto najbolj zdravo gospodarstvo v območju evra
Poslovni dnevnik - sreda, 16.11.2011 13:12 Tekst: (sta)
Bruselj - Slovenija je peta na lestvici članic območja evra po celostnem zdravju gospodarstva, precej slabše pa se odreže, ko gre za dinamiko potrebnih sprememb, da si bo tudi v prihodnje zagotovila vzdržno rast in blaginjo, ugotavlja raziskava nevladne organizacije Lizbonski svet in nemške banke Berenberg.
(Foto: Reuters)
Raziskava Euro Plus Monitor 2011, ki so jo v torek predstavili v Bruslju, je članice evrskega območja razvrstila po dveh kriterijih - celostnem zdravju gospodarstva in napredku pri prilagoditvi gospodarstva.
Prvi kriterij temelji na statističnih podatkih za obdobje od 2002 do 2010 o trendni gospodarski rasti, kakovosti človeških virov, statistikah trga dela, potrošnji, gospodarski konkurenčnosti (delež izvoza v bruto domačem proizvodu, stroški dela in regulacija), vzdržnosti javnih financ in odpornosti na finančne šoke.Indikator napredka pri prilagoditvi gospodarstva pa spremlja dinamiko sprememb v zadnjih nekaj letih na področju zunanje trgovine, javnih financ in stroškov dela. Ta temelji tako na statističnih podatkih kot napovedih Evropske komisije in banke Berenberg. Slovenija se je po kriteriju celostnega zdravja gospodarstva uvrstila na peto mesto med 17 članicami evrskega območja. Pred njo se na lestvici nahajajo Estonija, Luksemburg, Nemčija in Nizozemska. Med deseterico so še Slovaška, Finska, Avstrija, Belgija in Irska. Najnižje so se uvrstili Malta, Španija, Francija, Italija, Portugalska, Ciper in Grčija. Po uspešnosti prilagajanja, da bi si tudi v prihodnosti zagotovile vzdržno rast in blaginjo, je slika med članicami evrskega območja nekoliko drugačna. Najvišje je še vedno Estonija, takoj za njo pa se uvršča Grčija, ki v zadnjih dveh letih v zameno za finančno pomoč držav z evrom in Mednarodnega denarnega sklada sprejema obsežne reforme in stroge varčevalne ukrepe za sanacijo javnih financ in prestrukturiranje prezadolženega in nizko konkurenčnega gospodarstva. Na tretje mesto se je uvrstila Irska, ki prav tako prejema pomoč in izvaja dodatne reforme ter varčevalne ukrepe, do konca deseterice pa sledijo še Malta, Španija, ki se tudi omenja med ranljivimi članicami območja evra, Slovaška, Portugalska, ki je prav tako v programu prilagajanja, Nizozemska, Luksemburg in Finska. Slovenija je po tem kriteriju šele na 11. mestu, za njo pa se zvrstijo Italija, ki je zadnje dni pod močnim pritiskom finančnih trgov, Ciper, Belgija, Francija, Nemčija in Avstrija. Slovenija je še posebej uspešna, ko gre za potencial za gospodarsko rast (četrto mesto), pri čemer se po trendni rasti v obdobju 2002-2010 uvršča na drugo mesto, po statistikah zaposlenosti, brezposelnosti med mladimi in dolgotrajni brezposelnosti na šesto mesto ter po človeških virih na 10. mesto. Presenetljivo visoko glede na občutne padce na nekaterih lestvicah konkurenčnosti se Slovenija uvršča po kriteriju konkurenčnosti gospodarstva. Po deležu izvoza v bruto domačem proizvodu (BDP) je Slovenija z 61,8 odstotka čisto na vrhu lestvice, prav tako je prva po številu dni (šest), ki je potrebno za odprtje novega podjetja. Slabo pa se Slovenija odreže po kriteriju stroškov dela (16. mesto), po zapletenosti regulacije pa je na devetem mestu. Po vzdržnosti javnih financ se Slovenija uvršča na deveto mesto. Po deležu javne porabe v BDP je na 12. mestu, po višini dolga ob koncu minulega leta je Slovenija še na tretjem mestu, po javnofinančnem primanjkljaju je sedma, precej slabša pa je po ocenah, koliko bo morala do leta 2020 zaostriti fiskalno politiko, da bo ostala znotraj omejitev maastrichtskih kriterijev (13. mesto).
Glede uspešnosti prilagajanja je še najboljša na področju dinamike zunanje trgovine, medtem ko je precej slabša na področju prilagajanja javnih financ in stroškov dela (12. oziroma 13. mesto). Avtorji raziskave med drugim poudarjajo, da podatki ne pritrjujejo pozivom, da bi morale Grčija, Portugalska in Španije zapustiti območje evra, da bi si tako pridobile konkurenčnost. Raziskava namreč ugotavlja, da vse te države dosegajo velik napredek pri prilagajanju gospodarstva in javnih financ. Če je Nemčija dokaz zdrave gospodarske in fiskalne politike, pa raziskava pomeni močno opozorilo Italiji in Franciji, da bosta morali nujno pospešiti ukrepanje, še pravijo avtorji.

mićo

pre 12 godina

Pa slovenija nije tako loša po zdravju o gospodarstvu:

1 Estonia
2 Luxembourg
3 Germany
4 Netherlands
5 Slovenia
6 Slovakia
7 Finland
8 Austria
9 Belgium
10 Ireland
11 Malta
12 Spain
13 France
14 Italy
15 Portugal
16 Cyprus
17 Greece
http://www.lisboncouncil.net/in-the-news/313-the-2011-euro-plus-monitor-progress-amid-the-turmoil.html

LJUBICA

pre 12 godina

Koliko ja vidim 2012 godine nastupice stampedo za izlazak iz evro zone a mi i dalje hrlimo tamo. Mozda tamo ostanemo i sami kad svi odu i ugase svetla.

pijetro

pre 12 godina

/"Javni dug Slovenije enormno raste svake godine. Pre dve godine, 2009, iznosio je 8,1 milijardu evra, 2010. dostigao je 13,6 milijardi evra, a ove godine iznosi 16 milijardi evropskih novčanica, odnosno 47 odsto BDP-a. Pored toga, nezaposlenost se u protekle tri godine udvostručila. Sa četiri procenta 2009, trenutno je osam procenata, odnosno 110.000 radno sposobnog stanovništva je bez posla", navodi Mencinger. /
Stvarno užasna situacija, a za koliko godina će Srbija da se razvoje do ove "uzasne situacije"?

Veljkokg

pre 12 godina

Slovenci su vredan narod zato nemoj da vas brine njihov opstanak! Već 6 godina od kako sam se iz Kragujevca preselio u Ljubljanu i vidim koja je razlika u načinima poslovanja! Po svemu sudeći mi bi morali da se plašimo a ne slovenci. Use i u svoje kljuse pa kad rešimo domaće probleme tek onda stičemo pravo da se bavimo tuđim!

Laura

pre 12 godina

A ko ce da vrati dug Ljubljanske banke stedisama iz bivsih republika? Ipak su to bila ogromna sredstva sa kojima je Slovenija mogla da pokrene svoj ekonomski razvoj, dok su opljackani placali advokate i umirali siromasni. Ovde iskljucujem one koji su unapred znali za jadac i povuklis voje ustedjevine, tadasnji direktor beogradske Ljubljanske banke i njegovi pajtasi iz export-import firmi.

Petar

pre 12 godina

Прво, не верујем, колико год бих волео. Друго, како ли ћемо ми тек онда да прснемо!? Неки горак укус ми је у устима...

Megatronman

pre 12 godina

@Putnik: od reci do reci potpisujem sto si napisao. Slovenija je inicirala raspad a tri propala Musketira (Tudjman, Milosevic, Izetbegovic) nastavili na tom poslu. Sto se mene tice hiljadu puta iz Zagreba radije idem u Beograd nego u Ljubljanu (iako je put tri put duzi). Nadam se da ce Slovenci osetiti nesto od muke koju mi prozivljavamo.

popadija

pre 12 godina

ja gi vec vidim kako nas molu da pravimo neku trecu jugu - sad kad gi ovi izbacu.
al sad ce mi uslovi da pstavljamo. treba bre da gi uzmemo i ccrno ispod nokta - i odstete, i kazne, i, i, ... ne mogu vise da se setim, ko se seti neka doda...

Putnik

pre 12 godina

1. Konfederacija se nudila pod uslovima da se priznaju avnojske granice. konfederacija bi omogucila lakse odvajanje.
2. Slovenici su razbili YU i gurnuli ostatak u rat kad je njihova delegacija napustila sednicu.
3. evropa printa Euro koji ne vredi nista i za to kupuje radnu snagu, sirovine i proizvode od sirotinje i priglupih rusa. dokle god ima bede koji se tresu da rade za taj euro a ne za dinar EVROPA ima da stoji pravo. da imamo industriju, zakon, vojsku, ne bi nam EU problem bio mnogo interesantan. trenutno glavni hit u Kaliforniji je italijanski fica. mi smo naseg gurnuli na otpad i prodali fabriku ....kome i zasto?

Зоран

pre 12 godina

Стално ми на памети ова Борина песма откад ЕУ "штуца":

Лепо је мени говорио тата
Мани музиканте важна је школа
Социјално, здравствено и редовна плата
Ал нисам могао без рок ен рола

konjusar becki u skoku

pre 12 godina

"Onomad kad je blazenopocivsa SFRJ tonula zbog velikosrpske hegemonije Slovenci su prvi napustili brod. Sad kad je voda prodrla u trup EU, Slovenci bi opet da nekud odveslaju. Bojim se da to nece moci, ovaj put plovite (i tonete) zajedno sa prijateljima Austougarima i Nemcima."

Delomicno je to tocno, jer se Juga razbila sa podrskom zapada koji je nebiste verovali napravio svoju "jugu" i zivi i pije na nas (i vas) racun i to bez ikakve konkurencije. I ustav EUja je u biti kopija Jugoslovenskog ustava sa malim popravcima.

Ali iznenadjen sam da postoje takvi i slicni komentari nakon 20 godina i jos sam vise iznenadjen, da ovakvi dobijaju vecinu glasova..

1) Slovenija je prva nudila konfederaciju, koju je na Brionima vehementno netko odbio. Cudi me, da se nitko ne okrene njemu, jer je u biti on kriv za situaciju Srbije danas.

2) Ja se jos smatram jugoslovenom i moj pionirski duh i zivotni stav me nikad nece napustiti - ali kad citam komentare slicne ovome vidim, da mi je svejedno ako cu ziveti od kamena ili krumpira samo da nismo vise zajedno u jednoj drzavi sa ljudima sa takvim komentarima.

Sretno u nove pobede !

Margareta Tojic

pre 12 godina

Vest je tacna. Proverila sam je u u nemackim medijima (Frankfurter Allgemeine ). Ne vidim cemu tolika zluradost . Slovenci su vredan i organizovan narod , dakle sve ono sto mi nismo . Bolje bi bilo da poradimo na sebi .
Mila

Nensi

pre 12 godina

Gospodo, mislim da malo realnosti ne bi bilo na odmet. Dakle(m), ako iz Evrozone treba da "izlete" Grčka, Italija, Slovenija itd, kud li smo mi to krenuli? Dok mi poispunjavamo sve uslove (isporučiti 78% stanovništva Srbije Haškom tribunalu, Albancima dati Kosovo i mošda još jedno 20% teritorije Srbije (akcijska ponuda), uspostaviti zakon o restituciji itd. nema više Evrozone...

Mr Proper

pre 12 godina

@Marko
ijekavsi je u sastavu srpskog jezika i autori imaju puno pravo da tako napisu tekst.
A Slovenija i nije u tolikom problemu u kolikom su Italija i Španija, ali situacija jeste ozbiljna.

Aleksandar

pre 12 godina

za (Jr, 15. novembar 2011 17:03)

Za to da li će biti evrozone ili ne, o tome će odlučiti Nemačka i Francuska, ostali će morati ili sami da izdržavaju evro (teško) ili da poslušaju.

NickBGD

pre 12 godina

Kod nas odmah zaustaviti sve kredite i pozajmice. Onemoguciti i za gradjane i za drzavu. Onda da se napravi plan da svi RADE i za 10 godina cemo se izvuci.

drasko

pre 12 godina

Strasno, zao mi Slovenije takodje i Grcke i Italije koje naglo propadaju.
Ako nastave tako mogu lako skliznuti do dna, na kome je Srbija danas.

Ivan 81

pre 12 godina

Mnogi misle da ako ce se EU raspasti i nestati da ce Srbija procvetati.Nisamo odusevljen tako tom EU to je ipak tvorevina koja je jos u povoju i koja ja jos po znakom pitanja kako ce da prevagne.
Kako puca EU Srbija se sve blizi 90im ovoga puta ko god da je na vlasti Srbija kao drzava nece biti nista kriva.
Mi cemo mozda i dobiti status kandidata ali ce to da potraje vecno jer nista ih to ne kosta.

tosa

pre 12 godina

umesto da brinemo svoju brigu mi uvek resavamo tudje probleme a sto se zapada tice ispada da ce biti ko u onoj pesmi amerika i engleska bice zemlja proleterska....svi propadaju samo mi napredujemo nezaustavljivo.........

Виктор

pre 12 godina

Како се формира тако лепа каматица од 7% скоро за све и ако се дугови још увек уредно враћају?

Ко има интересе, али и моћ да тако лако покрене камате на државне обвезнице у тако вртоглаво висине при емисионој стопи централних банака од 0%?

Ко са лакоћом уз мало панике и договарања профитира од оваквих гигантских сума на државне обвезнице и зашто баш порески обвезници уз све веће стезања каиша морају да плаћају и ову разлику од 6 - 7 %.

Хамлет лепо рече, нешто је труло у финаијском ауторегулационом - договорном систему великих банака и инвеститора...

Granice

pre 12 godina

Gledajte, ovako da vam napišem vest: U Nemačkoj je stopa siromašnosti povećana do zabrinjavajućih 6% - toliko siromašnih živi u Nemačkoj.

A sad kad vam kažem da je siromašan u Nemačkoj onaj koji mesečno prima manje od 960€, šta biste onda rekli? Ne po porodici, nego radno-sposobna jedinka.

Slično je u Sloveniji. A kako mali Perica iz Srbije shvata to, to je već druga stvar. Oni su u svemu toliko ispred Srbije, da to likovanje nad tuđom nevoljom radi lečenja sopstvenih kompleksa totalne nesposobnosti pokazuje samo sopstvenu jad i bedu.

Onaj koji se u Sloveniji zove siromašnim zarađuje kao Bajatović kod nas. Samo što će umesto 1050€ primati ubuduće 1050€, ali zamrznuto, zaista strašno, propast. Tako im i treba kad nisu ostali u Srbiji da ih beogradska pijavica sve isisa.

Što kažu neki (i dalje) žive na naš račun, samo što zaboravlja da su samostalni već 21 godinu, što im je tržište EU, što Srbin rado kupuje njihove proizvode jer su prosto dobri (ma neee, naterali ih), što opet nekako volšeblno uzimaju od nas (ima sigurno neki tunel ispod zemlje, a kreće s Kalemegdana).

Ono, baš volim te što se u sve razumeju, a nisu iz Beograda nigde izašli, čak ni u Srbiju, a gde je tek Vojvodina, a gde Kosovo. Toliko su mali da nisu svesni, a čak se i hvale time. Sad još napišite da niste pročitali nijednu knjigu u životu, jer kakva korist od toga, pa da utisak bude kompletan.

dusanmal

pre 12 godina

Clanak ne govori o tome zasto je u ovom (i Italijanskom) slucaju 7% kamate tako opasno (za razliku od, recimo, Srpske situacije). Problem je da je Euro povezan sa celokupnom EU ekonomijom, koja je pod pritiskom ali OK. 7% u relativno snaznoj valuti bez mogucnost za lokalnu inflaciju znaci samo jedan nacin za obaranje standarda - najtezi - obaranje plata i drzavnih programa. U Srpskom slucaju, bez EU mi mozemo da relativno padnemo ispod Evrospih uslova ali da relativno ostanemo isti lokalno (isti procenat plate za hleb pre ili posle). Kod nas bi to uticalo na bogatije aspekte zivota, u Sloveniji na sve aspekte.
To receno, clanak gresi. Slovenija mora oboriti standarde zivota svojih gradjana za dugorocni progres, ne da istupi iz EU vac da primi packe i poboljsa se. Isto i za nas, dugorocno je bolje da se ekonomski pridruzimo iako privremeno bolje podnosimo krizu nego da smo unutar EU.

dalmos

pre 12 godina

Ljudi moji, pa osvjestite se napokon... I onaj najgori u euro sferi je mila majka za najboljeg u ex-yu zoni.
I prestanite vise siriti lazne informacije i spinovanja u stilu "sve se raspada"....neke stvari treba promijeniti, no Slovenija nece izaci iz eura, Hrvatska ce uci u EU, a na kraju ce Eu prebroditi sve nedace i zivet cemo svi dugo i sretno.

VISION OF LIFE

pre 12 godina

Polako ali sigurno se raspada EU, za sada u etapama...naravno, jer je to jedna vestacka tvorevina, realno i stabilno neodrziva! Spolja gladac, iznutra jadac! Jos 2003 godine, dok sam radio u jednoj slovenackoj firmi koja je postojala kod nas, gazda iz Slovenije nam je govorio da molimo Boga da nikada ne udjemo u EU, jer on ne pamti da se kod njih ikada losije zivelo nego kada su dobili to clanstvo. Kod nas se na konto ulaska u EU i snova o "lagodnom zivotu" dobijaju izbori, dozivotno obezbedjuju egzistencije "reformatora koji nam zele dobro", zaposlenja najblizih u drzavnim institucijama gde primaju "masne" plate, letovanja na ekskluzivnim destinacijama...videcemo koliko ce takva trulez da izdrzi kod nas, nadam se ne jos dugo.

1972

pre 12 godina

to je ono kad komsija ima najnoviji auto a ti ga trujes kako mu mnogo trosi. slovenija za 50 godina propadanja nece doci na nivo srbije danas. onda nam jedino preostaje da probamo da je stignemo. ili samo prekopiramo? nemci i ostala ekipa bi nam se iskreno obradovali.

Barbara

pre 12 godina

Vi sto napadate pogledajte prvo ko je napisao clanak . On je preuzet sa Hrvatskih stranica znaci napisan je u Hrvatskoj . Popjenili ste bez razloga na B92 i na Srbiju .

xxx

pre 12 godina

Ne mogu se oteti utisku da je ovaj text kao i mnogi drugi u stilu " ovi izlaze iz eurozone a ovi ce biti sutnuti " zapravo neka vrsta odstupnice u slucaju da nam odbiju pristupnicu za ulazak u EU za sta je potrebna pozitivna odluka ako se ne varam 4 decembra. Nisam skeptik ali nisam ni optimista u tom pogledu , ali mislim da u odnosu sa ostalim pominjanim drzavama pa i Slovenijom mi kasnimo 199 godina a pre svega nemamo drzavu.....I ako se ne varam , samo pre 2-3 meseca na ovom istom mestu je objavljena analiza da je posle Norveske , Kanade ...Slovenija najpozeljnija drzava za lep zivot ????????

s.nikolic

pre 12 godina

divim se pojedinim komentarima ! jos za vreme jugoslavije su bili ispred nas , nekoliko godina su u EU zajednici takodje iskoristili da napreduju , A ZA TO VREME STA SMO MI SAMI URADILI OD NASE ZEMLJE I GDE SE SADA NALAZIMO ?! slovenija ima dugove ali ima i infrastrukturu i sredjenu zemlju ! srbija takodje ima dugove ali bez inrastrukture i NIJE SREDJENA ZEMLJA ! to je ona mala razlika !

Voyager

pre 12 godina

@slovenac

Nemojte da se ljutite na nas zbog dokonog piskaranja. To nam je jedino ostalo, ostalo nam sve uzese: i zemlju, i posao, i dostojanstvo i slobobodu. Nismo cak ni banana, vec a-na-nas (pljuje ko god stigne) republika. Mozemo jos samo da (pomalo) jedemo i lupetamo (bez ikakve stete) gluposti. Nego se nesto prisetih davne 1986. godine kada u Radovljici, na Lesceu, na Bledu i u hotelu pod Voglom na Bohinju nisu hteli moju suprugu i mene da posluze jer smo pricali srpskim jezikom, a nemacki vam ni onda nije smetao (bili smo uljudno zamoljeni da napustimo objekat jer "srpski jezik kvari" slovenacki turizam). Drago mi je da se to i kod vas menja i da vam mi vise nismo krivi kada vama nesto ne valja.

alfabeta

pre 12 godina

Strasno koliko zluradih komentara ima, ipak dusebriznici neka obrate paznju da izlazak iz evrozone nije isto kao izlazak iz evropske unije, dzaba se "brinete".

ja

pre 12 godina

А има ли нека држава у еу у којој се не помиње задуженост? мислите својом главом!

Pera

pre 12 godina

i tako decenijama vicemo kako ce propasti bez nas, i gorimo od zelje da to docekamo i vidimo, a oni,uz sve krize, i dalje imaju neuporedivo vece plate, ali, znamo mi da je to privremeno, ne mogu **** bez nas, pucaju!

Dejan

pre 12 godina

Kakav tekst??? Teško u sloveniji gde je minimalac 1000eur. Moj bivši cimer je imao sreće i otišao baš u tu Sloveniju i radi u struci i ima platu 2300eur!!! Da 2300eur,jednosoban stan plaća 300eur ali je tu obračunat INFOSTAN(dodje mu ko i ovde) a ja živim ovde u SRBIJI i ne radim u struci,radim zamislite za SLOVENCE i imam platu 400eur i zadovoljan sam jer ima i gore! Koliko Slovenačkih uspešnih firmi posluje u SRBIJI? Text je tendenciozan i biće ih sve više,jer ovo znači: "ŠTA ĆEMO U TOJ EVROPI KAD EVO I NJIMA JE LOŠE!" Gluposti! Nigde nije lako,ali nigde(u EU) nije teško kao u Srbiji pa ni u toj GRČKOJ!

Jr

pre 12 godina

*** Sad sam izguglao, pa ovo su samo hrvatski vlazni snovi koji nemaju blagu vezu sa slovenackom realnoscu. Slovencima se moze zamjeriti mnooooogo toga, ali sto se ekonomije tice, tu su uvijek znali ko i sta pije/placa, a posto je njihov zacrtan cilj da u slucaju razbijanja euro zone (totalnog, ili prelazak na dva koloseka) budu na onoj strani gdje je i njemacka - ni najmanje ne sumnjam da ce uspjeti u tome.

Izlazak iz eurozone ne pada na pamet nikome ovdje, (sem mozda nekom politickom klovnu)

bon voyage

pre 12 godina

Onomad kad je blazenopocivsa SFRJ tonula zbog velikosrpske hegemonije Slovenci su prvi napustili brod. Sad kad je voda prodrla u trup EU, Slovenci bi opet da nekud odveslaju. Bojim se da to nece moci, ovaj put plovite (i tonete) zajedno sa prijateljima Austougarima i Nemcima.

Jovan Mirkovic

pre 12 godina

Slovenija je bila prva da se otcepi od bivse Jugoslavije, nije samo u Sloveniju problem, problem je u svim drzavama bivse Jugoslavije. Mnogi ce se kajati sto su rasparcali Jugoslaviju.

Goran Prekic

pre 12 godina

Kukati nad sudbinom Slovenije, iz perspektive danasnje Srbije(mislim ono: 'mala nezaposlenost, visoke plate, sigurna buducnost za mlade' itd) prosto je neukusno prema svom narodu. Lepo je, i takoreci pravoslavno, brinuti o bivsim zemljacima, ali iz Srbije proglasavati 'vanredno stanje' u Sloveniji? Prestajem da citam B92 iz ovih stopa.... Dobro, mozda pogledam neki blog

sigurno

pre 12 godina

polako ali sigurno cemo svi plakati za jugoslavijom. evropa je dala 10 god dobrog zivota slovencima radi otcepljenja. a sada nastupa doba mraka za sve bivse republike jugoslavije

Aca

pre 12 godina

Eeee, cime se vi zanosite... Napokon trijumf Srba nad otcepljenim republikama koje propadaju, a? Jel' znate koliko Srbija placa kamatu na zajmove? Ali nema veze, nista ne brinite, dobicete ovakvog veselja (pocrkase komsijske krave) u enormnim kolicinama buduci da je vlast nemocna da vam pruzi bolji zivot. Ima da se hranite propascu USA, Engleske, Nemacke, Hrvatske, Slovenije samo tako. Za to vreme ce vam biti sve gore, ali cete citati o ruzama koje cvetaju u Rusiji i Kini, pa ce biti toplo oko srca. Koga je briga sta je istina, pogotovo ako je surova?

shomi

pre 12 godina

@dr MikiIL
hereza,jereza,jeres su sinonimi...

A znalo se da ce doci do ovoga sa Slovenijom...samo su podigli kulturne standarde i nista vise

Bucko

pre 12 godina

Posto je EU nasa jedina alternativa, sad nema problema- bice puno upraznjenih mesta u Evrozoni( ispada ova buranija Italija, Grcka , mozda Slovenija, Portugalija.Hrvatska ce izaci i pre nego je usla - a nas jedva cekaju).

slovenac

pre 12 godina

Nešto ste zlurado razkokodakali!:) Nismo najbolji, ali ni najgori nismo! Nije ono: crno, crnije, Slovenija, nego Srbija! Oprostite ili izvinite mom lošem poznavanju srbsko-hrvatskog ili obrnuto - jezika! Gde god idem po ex jugi, razumiju me i nema problema. Svugde pokušavam govorit jezik države gde sam, barem onoliko rečenica koje znam i uvek su me dobro primili. Nisam za ono: govori srpski, da te razume ceo svet!:))

ilija cvorovic

pre 12 godina

Čekajte bre malo... Ko sada piše ovakve tekstove? Kakva sad Slovenija najkritičnija? Koja bre Evropa, pa gde mi to srljamo? Kakve kandidature i datumi pregovora? Za ovakvu perspektivu? Pa ja sam Sloveniju obišao uzduž i popreko i na neviđeno poželeo da živim tamo. Ma ajde ljudi, izgleda da će da ispadne da je Koštunjavi skroz u pravu....

Simke

pre 12 godina

Ne palite se. Kriza je kod njih dovela do stanja do kojeg cemo mi nazalost ako budemo imali srece stici tek za 50 godina, mada uz ove nase politicare necemo ni preziveti do tada. Zezate se sa tudjom nesrecom, a kod nas je 100X gore. Kamo srece da je kod nas sada standard kao u Sloveniji.

Skeptik

pre 12 godina

Hm, da li to možda nagoveštaj istupanja Slovenije iz EU "miriše" na ideju o ponovnom stvaranju nečega nalik na Jugoslaviju, samo bez ideoloških i političkih aspekata dotične ideje? Ako Slovenci izađu, ni ulazak Hrvatske neće imati previše smisla, a ostale republike ex-yu još nisu ni na dnevnom redu. Onda možda svi zajedno shvate da se treba povezati u neku vrstu ekonomske unije sa onima koje muče slične muke i imaju zajednički interes. Tako da je, čini mi se, ovo prvi konkretniji signal da je stvaranje nekakve balkanske ekonomske unije možda zaista realno.

bat

pre 12 godina

Ovaj put je Srbija lider u Evropi jer uopšte nemamo nikakvu frku sa kamatom od preko 7%.

Ne mogu da verujem, panika u Italiji i Sloveniji a kod nas ni vest o tome.

Srdjan

pre 12 godina

Kada vidite ko je izvor ovog teksta bice vam jasno da sve sto ovde pise je u fazonu "sto je babi milo to joj se i snilo". Kamo srece da je nama kao sto je Slovencima.

Dexterijus

pre 12 godina

Nikada mi ta EU nije predstavljala neki ideal,iliti neki cilj. Nista oni nisu u prednosti u odnosu na nas, medjutim oni su samo bolje organizovani. Tj,kada bi se i mi malo "otreznili" i krenuli da sredjujemo svoje dvoriste,a ne da gledamo u tudje, i kod nas bi bilo mnogo,mnogo bolje.
Par bitnih zakona da se donesu i primene i eto vec boljitka. A sve posle toga bio bi samo jos jedan plus vishe....

Nemanja

pre 12 godina

Braćo Slovenci, naravno da je Grčka bila paravan za dalje akcije korporacija koji nastavljaju da upravljaju svakolikom politikom a samim tim i našim životima. Mi smo u Srbiji većim delom siromašni i većina ne misli zlo nikome, nit ste nam sad komšije nit vam je umrla krava nit većina to želi. Ne možemo ništa promeniti ali eto nekako mi se čini da je zauvar da vam makar ovako izrazim neku podršku. Ne pričam o teoriji zavere, ali ne piše nam se dobro, kanda nam fale one šest baklje, nekako je vatra tolija tako.

DNK

pre 12 godina

Hajde braco Srbi, u novo zrtvovanje, pa opet besnite kada ne budete bili vise potrebni, zato sto vam ljubav nije bila uzvracena, a vi mislili, da ste rodjena braca.

Aleksandra

pre 12 godina

Muz i ja zivimo u Sloveniji vec 4 godine. Podaci nisu tacni. Slovenija je stabilna u evrozoni jer ispunjava sve uslove da to bude. Nezaposlenost je u poslednjih godinu dana opala, mada je jos uvek visoka. Inflacija je u granicama propisanim od strane EU. Zaduzenost po BDP je takodje, jos uvek, u propisanim granicama. Tacno je da ce nova vlada morati da stedi. Zamrznuce se plate u drzavnim institucijama, penzije i socijalna davanja, mada otpustanja u administraciji nece biti.

Neko Spolja

pre 12 godina

*** Slovenija se do proleća neće zaduživati, jer joj to nije potrebno. S obzirom na predviđen obim novog zaduživanja u 2012 godini, ovih 7%+ koje spominjete, ukoliko se ne smanji do proleća (što će se vrlo verovatno desiti) značili bi 80 miliona EUR dodatnih troškova za budžet, što naravno nije zanemarljivo ali je daleko od katastrofe, izlazka iz evro zone ili sličnih gluposti. Italija sa druge strane do proleća mora da vrati pišljivih 200 milijardi evra, pa im je verovatno zato u izuzetnom interesu, da se prinos po obveznicama smanji odmah i to što više ispod tih "magičnih" 7%. Nivo zaduženosti Slovenije, mogućnost isplaćivanja obaveza i mnogi drugi pokazatelji se ne mogu uporediti sa Grčkom, Portugalom ili Italijom, na kraju krajeva slovenačka ekonomija je kao preduzeće sa dva zaposlena, u poređenju sa pre pomenutim članicama EU.

A što se tiče komentara o Sloveniji, iskorištavanju "južnjaka" i održivoj ekonomiji - glavno da smo mi lideri u regionu. Nijedna zemlja u okruženju, pa ni većina zemalja ovog sveta nema održivu ekonomiju. Ako ništa drugo, Slovenci se bar trude da uvoz pokriju izvozom, pa su negde na 90%, što je, naravno još uvek loše. Pri tom više od 75% tog izvoza, već od sredine devedesetih, ide u zemlje EU, a nekih 20tak% u zemlje bivše YU, odnosno tim "iskorištavanim južnjacima".

Dakle, ako je i jednoj bivšoj republici uspelo da se restrukturira posle raspada naše drage Jugoslavije, onda je to Slovenija. Na žalost ništa joj to ne vredi. Kada dune povetarac u Nemačkoj ili Italiji, u Sloveniji (ali i u drugim okolnim zemljama) odmah oluja: pokrivenost uvoza padne za 20%, prinosi obveznica porastu, poveća se nezaposlenost, ubire se manje poreza i tako dalje. Ako bi me neko pitao, koje države će najlakše prebroditi ova čudna vremena, ja bi rekao da će najverovatnije to biti male zemlje, koje mogu brzo da se okrenu, prilagode, promene svoju politiku i privredu, a Slovenija tu ima konkretno iskustvo. Samo pamet u glavu.

...marko

pre 12 godina

" ... još uvijek nisu "bačene" milijarde evra" ... Koliko znam, jekavica se ne koristi kod nas... Da li ste uopste napisali neki tekst ili.je sve "Resavska skola" ?

lud zbunjenog

pre 12 godina

Uvođenje žestokih mera u Italiji je smanjilo prinos po obveznicama sa "kataklizmičkih" 7 odsto na 6,88 procenata.

Da ali kada se mi zaduzimo za preko 7% kamate to je USPEH kako kaze gazda Cvele. Pozdrav za gazda Cveleta.

svi (ni)su isti

pre 12 godina

"Eksploatisali su srpsko, bosansko i ostala ex-YU tržišta "na foru", sve dok ih "južnjaci" nisu provalili da su loše kopije zapadnjaka koji "nas vole" i natucaju srpsko-hrvatski..." u cemu im je mnogo pomogla i zatvorenost FNRJ / SFRJ trzista, pa su u mnogim stvarima imali monopol i dobru zaradu, kako u prodaji svojih proizvoda tako i u prodaji uvezenih a uvoz je isao, naravno, preko njih.

U proizvodnji i mnogim drugim stvarima im je uvek pomagala blizina zapada - par sati autom pa si u Italiji ili Austriji. Bilo je doslovno groteskno slusati razgovor reportera i osobe iz Holidej In-a, prigodom otvaranja tog hotela - reporter pita imaju li problema sa odrzavanjem visokih standardna za takav hotel a osoba kaze "Sve je u redu, jedino sto nedostaje limuna, zbog nestasice istog na jugoslovenskom trzistu, pa onda odemo autom do Trsta, kupimo nekoliko kilograma i resilo smo problem." To je bilo odavno, i pitam se gde je mogao da ode neko iz nekog srpskog hotela kad nije bilo limuna.

DANA

pre 12 godina

Ko god da je izneo ovu vest, pa i neki ekonomski casopis, mislim da je preterana. Samo zemlje koje nemaju nikakve veze sa MMFom, i nisu uzimale milijarde od te famozne organizacuje, mogu mirno da spavaju. A to što neko sugeriše izlazak iz Eurozone, je cist trik od strane pouzdane zajednice Nemacka- francuska.Vreme ce pokazati.

Simerijanac Anarhista

pre 12 godina

Ma svi propadose samo evo mi cvetamo. Sva sreca da nismo usli u tu uniju, propali bi i mi sigurno.

Videcete vi ko je ispao najpametniji, samo da nam stignu ruski pasosi, evo poslao Medvjedjev.

Dosta vise sa ovim apokalipticnim tekstovima. Zivo me interesuje ko je narucio ovakvo stvaranje panike.

Slovenec

pre 12 godina

Kada se danas govori o potrebi izlaska pojedinih država iz evrozone, Slovenija bi trebala biti kandidat broj 1. - Ko i kada je to izjavio???
Izlazak iz evro zone za Sloveniju i slovenačkog radnika u ovom trenutku bio bi najbolji potez. A ako postoji ujedinjeni glas među stanovnicima, Slovenija može otići i korak dalje, napustiti EU i koncentrisati se na vođenje autonomne politike. - Koja glupost! Zašto bi bio izlazak iz evro zone najbolji potez za slovenačkog radnika???
***

dr MikiIL

pre 12 godina

Za "novinara" - hereza se na srpskom kaže jeres. Drugo, Slovenija nikad nije imala održiv ekonomski model. Eksploatisali su srpsko, bosansko i ostala ex-YU tržišta "na foru", sve dok ih "južnjaci" nisu provalili da su loše kopije zapadnjaka koji "nas vole" i natucaju srpsko-hrvatski...

Dejan

pre 12 godina

***

Ljudi bice jako jako tesko, ocigledno je ovaj sistem ne savrsen, na kraju odose sve pare kod nekoliko ljudi i sta ce onda biti?
Njihova planeta resursi? Je kao u nekoj igrici a igrao sam podosta igrara koje ce se izgleda ostvariti.

Tesko jeste ali resenje bi bilo budjenje civecanstva i sistem u kome ne bi postojao novac, vec jedna svetska vlada odredi po zemljama sta ce ko da radi i proizvodi i tako delimo i koristimo svi podjednako resurse ove planete. Jednostavno bi tako zavladao mir, jedinstvo ljubav. Ovo ovako hm... Ne znam dokle ce voditi...

dr MikiIL

pre 12 godina

Za "novinara" - hereza se na srpskom kaže jeres. Drugo, Slovenija nikad nije imala održiv ekonomski model. Eksploatisali su srpsko, bosansko i ostala ex-YU tržišta "na foru", sve dok ih "južnjaci" nisu provalili da su loše kopije zapadnjaka koji "nas vole" i natucaju srpsko-hrvatski...

...marko

pre 12 godina

" ... još uvijek nisu "bačene" milijarde evra" ... Koliko znam, jekavica se ne koristi kod nas... Da li ste uopste napisali neki tekst ili.je sve "Resavska skola" ?

Goran Prekic

pre 12 godina

Kukati nad sudbinom Slovenije, iz perspektive danasnje Srbije(mislim ono: 'mala nezaposlenost, visoke plate, sigurna buducnost za mlade' itd) prosto je neukusno prema svom narodu. Lepo je, i takoreci pravoslavno, brinuti o bivsim zemljacima, ali iz Srbije proglasavati 'vanredno stanje' u Sloveniji? Prestajem da citam B92 iz ovih stopa.... Dobro, mozda pogledam neki blog

bon voyage

pre 12 godina

Onomad kad je blazenopocivsa SFRJ tonula zbog velikosrpske hegemonije Slovenci su prvi napustili brod. Sad kad je voda prodrla u trup EU, Slovenci bi opet da nekud odveslaju. Bojim se da to nece moci, ovaj put plovite (i tonete) zajedno sa prijateljima Austougarima i Nemcima.

Aca

pre 12 godina

Eeee, cime se vi zanosite... Napokon trijumf Srba nad otcepljenim republikama koje propadaju, a? Jel' znate koliko Srbija placa kamatu na zajmove? Ali nema veze, nista ne brinite, dobicete ovakvog veselja (pocrkase komsijske krave) u enormnim kolicinama buduci da je vlast nemocna da vam pruzi bolji zivot. Ima da se hranite propascu USA, Engleske, Nemacke, Hrvatske, Slovenije samo tako. Za to vreme ce vam biti sve gore, ali cete citati o ruzama koje cvetaju u Rusiji i Kini, pa ce biti toplo oko srca. Koga je briga sta je istina, pogotovo ako je surova?

Aleksandra

pre 12 godina

Muz i ja zivimo u Sloveniji vec 4 godine. Podaci nisu tacni. Slovenija je stabilna u evrozoni jer ispunjava sve uslove da to bude. Nezaposlenost je u poslednjih godinu dana opala, mada je jos uvek visoka. Inflacija je u granicama propisanim od strane EU. Zaduzenost po BDP je takodje, jos uvek, u propisanim granicama. Tacno je da ce nova vlada morati da stedi. Zamrznuce se plate u drzavnim institucijama, penzije i socijalna davanja, mada otpustanja u administraciji nece biti.

Pera

pre 12 godina

i tako decenijama vicemo kako ce propasti bez nas, i gorimo od zelje da to docekamo i vidimo, a oni,uz sve krize, i dalje imaju neuporedivo vece plate, ali, znamo mi da je to privremeno, ne mogu **** bez nas, pucaju!

Jr

pre 12 godina

*** Sad sam izguglao, pa ovo su samo hrvatski vlazni snovi koji nemaju blagu vezu sa slovenackom realnoscu. Slovencima se moze zamjeriti mnooooogo toga, ali sto se ekonomije tice, tu su uvijek znali ko i sta pije/placa, a posto je njihov zacrtan cilj da u slucaju razbijanja euro zone (totalnog, ili prelazak na dva koloseka) budu na onoj strani gdje je i njemacka - ni najmanje ne sumnjam da ce uspjeti u tome.

Izlazak iz eurozone ne pada na pamet nikome ovdje, (sem mozda nekom politickom klovnu)

Simke

pre 12 godina

Ne palite se. Kriza je kod njih dovela do stanja do kojeg cemo mi nazalost ako budemo imali srece stici tek za 50 godina, mada uz ove nase politicare necemo ni preziveti do tada. Zezate se sa tudjom nesrecom, a kod nas je 100X gore. Kamo srece da je kod nas sada standard kao u Sloveniji.

lud zbunjenog

pre 12 godina

Uvođenje žestokih mera u Italiji je smanjilo prinos po obveznicama sa "kataklizmičkih" 7 odsto na 6,88 procenata.

Da ali kada se mi zaduzimo za preko 7% kamate to je USPEH kako kaze gazda Cvele. Pozdrav za gazda Cveleta.

slovenac

pre 12 godina

Nešto ste zlurado razkokodakali!:) Nismo najbolji, ali ni najgori nismo! Nije ono: crno, crnije, Slovenija, nego Srbija! Oprostite ili izvinite mom lošem poznavanju srbsko-hrvatskog ili obrnuto - jezika! Gde god idem po ex jugi, razumiju me i nema problema. Svugde pokušavam govorit jezik države gde sam, barem onoliko rečenica koje znam i uvek su me dobro primili. Nisam za ono: govori srpski, da te razume ceo svet!:))

Neko Spolja

pre 12 godina

*** Slovenija se do proleća neće zaduživati, jer joj to nije potrebno. S obzirom na predviđen obim novog zaduživanja u 2012 godini, ovih 7%+ koje spominjete, ukoliko se ne smanji do proleća (što će se vrlo verovatno desiti) značili bi 80 miliona EUR dodatnih troškova za budžet, što naravno nije zanemarljivo ali je daleko od katastrofe, izlazka iz evro zone ili sličnih gluposti. Italija sa druge strane do proleća mora da vrati pišljivih 200 milijardi evra, pa im je verovatno zato u izuzetnom interesu, da se prinos po obveznicama smanji odmah i to što više ispod tih "magičnih" 7%. Nivo zaduženosti Slovenije, mogućnost isplaćivanja obaveza i mnogi drugi pokazatelji se ne mogu uporediti sa Grčkom, Portugalom ili Italijom, na kraju krajeva slovenačka ekonomija je kao preduzeće sa dva zaposlena, u poređenju sa pre pomenutim članicama EU.

A što se tiče komentara o Sloveniji, iskorištavanju "južnjaka" i održivoj ekonomiji - glavno da smo mi lideri u regionu. Nijedna zemlja u okruženju, pa ni većina zemalja ovog sveta nema održivu ekonomiju. Ako ništa drugo, Slovenci se bar trude da uvoz pokriju izvozom, pa su negde na 90%, što je, naravno još uvek loše. Pri tom više od 75% tog izvoza, već od sredine devedesetih, ide u zemlje EU, a nekih 20tak% u zemlje bivše YU, odnosno tim "iskorištavanim južnjacima".

Dakle, ako je i jednoj bivšoj republici uspelo da se restrukturira posle raspada naše drage Jugoslavije, onda je to Slovenija. Na žalost ništa joj to ne vredi. Kada dune povetarac u Nemačkoj ili Italiji, u Sloveniji (ali i u drugim okolnim zemljama) odmah oluja: pokrivenost uvoza padne za 20%, prinosi obveznica porastu, poveća se nezaposlenost, ubire se manje poreza i tako dalje. Ako bi me neko pitao, koje države će najlakše prebroditi ova čudna vremena, ja bi rekao da će najverovatnije to biti male zemlje, koje mogu brzo da se okrenu, prilagode, promene svoju politiku i privredu, a Slovenija tu ima konkretno iskustvo. Samo pamet u glavu.

sigurno

pre 12 godina

polako ali sigurno cemo svi plakati za jugoslavijom. evropa je dala 10 god dobrog zivota slovencima radi otcepljenja. a sada nastupa doba mraka za sve bivse republike jugoslavije

Srdjan

pre 12 godina

Kada vidite ko je izvor ovog teksta bice vam jasno da sve sto ovde pise je u fazonu "sto je babi milo to joj se i snilo". Kamo srece da je nama kao sto je Slovencima.

Bucko

pre 12 godina

Posto je EU nasa jedina alternativa, sad nema problema- bice puno upraznjenih mesta u Evrozoni( ispada ova buranija Italija, Grcka , mozda Slovenija, Portugalija.Hrvatska ce izaci i pre nego je usla - a nas jedva cekaju).

Simerijanac Anarhista

pre 12 godina

Ma svi propadose samo evo mi cvetamo. Sva sreca da nismo usli u tu uniju, propali bi i mi sigurno.

Videcete vi ko je ispao najpametniji, samo da nam stignu ruski pasosi, evo poslao Medvjedjev.

Dosta vise sa ovim apokalipticnim tekstovima. Zivo me interesuje ko je narucio ovakvo stvaranje panike.

bat

pre 12 godina

Ovaj put je Srbija lider u Evropi jer uopšte nemamo nikakvu frku sa kamatom od preko 7%.

Ne mogu da verujem, panika u Italiji i Sloveniji a kod nas ni vest o tome.

Margareta Tojic

pre 12 godina

Vest je tacna. Proverila sam je u u nemackim medijima (Frankfurter Allgemeine ). Ne vidim cemu tolika zluradost . Slovenci su vredan i organizovan narod , dakle sve ono sto mi nismo . Bolje bi bilo da poradimo na sebi .
Mila

Slovenec

pre 12 godina

Kada se danas govori o potrebi izlaska pojedinih država iz evrozone, Slovenija bi trebala biti kandidat broj 1. - Ko i kada je to izjavio???
Izlazak iz evro zone za Sloveniju i slovenačkog radnika u ovom trenutku bio bi najbolji potez. A ako postoji ujedinjeni glas među stanovnicima, Slovenija može otići i korak dalje, napustiti EU i koncentrisati se na vođenje autonomne politike. - Koja glupost! Zašto bi bio izlazak iz evro zone najbolji potez za slovenačkog radnika???
***

Dexterijus

pre 12 godina

Nikada mi ta EU nije predstavljala neki ideal,iliti neki cilj. Nista oni nisu u prednosti u odnosu na nas, medjutim oni su samo bolje organizovani. Tj,kada bi se i mi malo "otreznili" i krenuli da sredjujemo svoje dvoriste,a ne da gledamo u tudje, i kod nas bi bilo mnogo,mnogo bolje.
Par bitnih zakona da se donesu i primene i eto vec boljitka. A sve posle toga bio bi samo jos jedan plus vishe....

ilija cvorovic

pre 12 godina

Čekajte bre malo... Ko sada piše ovakve tekstove? Kakva sad Slovenija najkritičnija? Koja bre Evropa, pa gde mi to srljamo? Kakve kandidature i datumi pregovora? Za ovakvu perspektivu? Pa ja sam Sloveniju obišao uzduž i popreko i na neviđeno poželeo da živim tamo. Ma ajde ljudi, izgleda da će da ispadne da je Koštunjavi skroz u pravu....

konjusar becki u skoku

pre 12 godina

"Onomad kad je blazenopocivsa SFRJ tonula zbog velikosrpske hegemonije Slovenci su prvi napustili brod. Sad kad je voda prodrla u trup EU, Slovenci bi opet da nekud odveslaju. Bojim se da to nece moci, ovaj put plovite (i tonete) zajedno sa prijateljima Austougarima i Nemcima."

Delomicno je to tocno, jer se Juga razbila sa podrskom zapada koji je nebiste verovali napravio svoju "jugu" i zivi i pije na nas (i vas) racun i to bez ikakve konkurencije. I ustav EUja je u biti kopija Jugoslovenskog ustava sa malim popravcima.

Ali iznenadjen sam da postoje takvi i slicni komentari nakon 20 godina i jos sam vise iznenadjen, da ovakvi dobijaju vecinu glasova..

1) Slovenija je prva nudila konfederaciju, koju je na Brionima vehementno netko odbio. Cudi me, da se nitko ne okrene njemu, jer je u biti on kriv za situaciju Srbije danas.

2) Ja se jos smatram jugoslovenom i moj pionirski duh i zivotni stav me nikad nece napustiti - ali kad citam komentare slicne ovome vidim, da mi je svejedno ako cu ziveti od kamena ili krumpira samo da nismo vise zajedno u jednoj drzavi sa ljudima sa takvim komentarima.

Sretno u nove pobede !

svi (ni)su isti

pre 12 godina

"Eksploatisali su srpsko, bosansko i ostala ex-YU tržišta "na foru", sve dok ih "južnjaci" nisu provalili da su loše kopije zapadnjaka koji "nas vole" i natucaju srpsko-hrvatski..." u cemu im je mnogo pomogla i zatvorenost FNRJ / SFRJ trzista, pa su u mnogim stvarima imali monopol i dobru zaradu, kako u prodaji svojih proizvoda tako i u prodaji uvezenih a uvoz je isao, naravno, preko njih.

U proizvodnji i mnogim drugim stvarima im je uvek pomagala blizina zapada - par sati autom pa si u Italiji ili Austriji. Bilo je doslovno groteskno slusati razgovor reportera i osobe iz Holidej In-a, prigodom otvaranja tog hotela - reporter pita imaju li problema sa odrzavanjem visokih standardna za takav hotel a osoba kaze "Sve je u redu, jedino sto nedostaje limuna, zbog nestasice istog na jugoslovenskom trzistu, pa onda odemo autom do Trsta, kupimo nekoliko kilograma i resilo smo problem." To je bilo odavno, i pitam se gde je mogao da ode neko iz nekog srpskog hotela kad nije bilo limuna.

Granice

pre 12 godina

Gledajte, ovako da vam napišem vest: U Nemačkoj je stopa siromašnosti povećana do zabrinjavajućih 6% - toliko siromašnih živi u Nemačkoj.

A sad kad vam kažem da je siromašan u Nemačkoj onaj koji mesečno prima manje od 960€, šta biste onda rekli? Ne po porodici, nego radno-sposobna jedinka.

Slično je u Sloveniji. A kako mali Perica iz Srbije shvata to, to je već druga stvar. Oni su u svemu toliko ispred Srbije, da to likovanje nad tuđom nevoljom radi lečenja sopstvenih kompleksa totalne nesposobnosti pokazuje samo sopstvenu jad i bedu.

Onaj koji se u Sloveniji zove siromašnim zarađuje kao Bajatović kod nas. Samo što će umesto 1050€ primati ubuduće 1050€, ali zamrznuto, zaista strašno, propast. Tako im i treba kad nisu ostali u Srbiji da ih beogradska pijavica sve isisa.

Što kažu neki (i dalje) žive na naš račun, samo što zaboravlja da su samostalni već 21 godinu, što im je tržište EU, što Srbin rado kupuje njihove proizvode jer su prosto dobri (ma neee, naterali ih), što opet nekako volšeblno uzimaju od nas (ima sigurno neki tunel ispod zemlje, a kreće s Kalemegdana).

Ono, baš volim te što se u sve razumeju, a nisu iz Beograda nigde izašli, čak ni u Srbiju, a gde je tek Vojvodina, a gde Kosovo. Toliko su mali da nisu svesni, a čak se i hvale time. Sad još napišite da niste pročitali nijednu knjigu u životu, jer kakva korist od toga, pa da utisak bude kompletan.

DNK

pre 12 godina

Hajde braco Srbi, u novo zrtvovanje, pa opet besnite kada ne budete bili vise potrebni, zato sto vam ljubav nije bila uzvracena, a vi mislili, da ste rodjena braca.

Veljkokg

pre 12 godina

Slovenci su vredan narod zato nemoj da vas brine njihov opstanak! Već 6 godina od kako sam se iz Kragujevca preselio u Ljubljanu i vidim koja je razlika u načinima poslovanja! Po svemu sudeći mi bi morali da se plašimo a ne slovenci. Use i u svoje kljuse pa kad rešimo domaće probleme tek onda stičemo pravo da se bavimo tuđim!

Nemanja

pre 12 godina

Braćo Slovenci, naravno da je Grčka bila paravan za dalje akcije korporacija koji nastavljaju da upravljaju svakolikom politikom a samim tim i našim životima. Mi smo u Srbiji većim delom siromašni i većina ne misli zlo nikome, nit ste nam sad komšije nit vam je umrla krava nit većina to želi. Ne možemo ništa promeniti ali eto nekako mi se čini da je zauvar da vam makar ovako izrazim neku podršku. Ne pričam o teoriji zavere, ali ne piše nam se dobro, kanda nam fale one šest baklje, nekako je vatra tolija tako.

Nensi

pre 12 godina

Gospodo, mislim da malo realnosti ne bi bilo na odmet. Dakle(m), ako iz Evrozone treba da "izlete" Grčka, Italija, Slovenija itd, kud li smo mi to krenuli? Dok mi poispunjavamo sve uslove (isporučiti 78% stanovništva Srbije Haškom tribunalu, Albancima dati Kosovo i mošda još jedno 20% teritorije Srbije (akcijska ponuda), uspostaviti zakon o restituciji itd. nema više Evrozone...

Putnik

pre 12 godina

1. Konfederacija se nudila pod uslovima da se priznaju avnojske granice. konfederacija bi omogucila lakse odvajanje.
2. Slovenici su razbili YU i gurnuli ostatak u rat kad je njihova delegacija napustila sednicu.
3. evropa printa Euro koji ne vredi nista i za to kupuje radnu snagu, sirovine i proizvode od sirotinje i priglupih rusa. dokle god ima bede koji se tresu da rade za taj euro a ne za dinar EVROPA ima da stoji pravo. da imamo industriju, zakon, vojsku, ne bi nam EU problem bio mnogo interesantan. trenutno glavni hit u Kaliforniji je italijanski fica. mi smo naseg gurnuli na otpad i prodali fabriku ....kome i zasto?

DANA

pre 12 godina

Ko god da je izneo ovu vest, pa i neki ekonomski casopis, mislim da je preterana. Samo zemlje koje nemaju nikakve veze sa MMFom, i nisu uzimale milijarde od te famozne organizacuje, mogu mirno da spavaju. A to što neko sugeriše izlazak iz Eurozone, je cist trik od strane pouzdane zajednice Nemacka- francuska.Vreme ce pokazati.

Voyager

pre 12 godina

@slovenac

Nemojte da se ljutite na nas zbog dokonog piskaranja. To nam je jedino ostalo, ostalo nam sve uzese: i zemlju, i posao, i dostojanstvo i slobobodu. Nismo cak ni banana, vec a-na-nas (pljuje ko god stigne) republika. Mozemo jos samo da (pomalo) jedemo i lupetamo (bez ikakve stete) gluposti. Nego se nesto prisetih davne 1986. godine kada u Radovljici, na Lesceu, na Bledu i u hotelu pod Voglom na Bohinju nisu hteli moju suprugu i mene da posluze jer smo pricali srpskim jezikom, a nemacki vam ni onda nije smetao (bili smo uljudno zamoljeni da napustimo objekat jer "srpski jezik kvari" slovenacki turizam). Drago mi je da se to i kod vas menja i da vam mi vise nismo krivi kada vama nesto ne valja.

Dejan

pre 12 godina

Kakav tekst??? Teško u sloveniji gde je minimalac 1000eur. Moj bivši cimer je imao sreće i otišao baš u tu Sloveniju i radi u struci i ima platu 2300eur!!! Da 2300eur,jednosoban stan plaća 300eur ali je tu obračunat INFOSTAN(dodje mu ko i ovde) a ja živim ovde u SRBIJI i ne radim u struci,radim zamislite za SLOVENCE i imam platu 400eur i zadovoljan sam jer ima i gore! Koliko Slovenačkih uspešnih firmi posluje u SRBIJI? Text je tendenciozan i biće ih sve više,jer ovo znači: "ŠTA ĆEMO U TOJ EVROPI KAD EVO I NJIMA JE LOŠE!" Gluposti! Nigde nije lako,ali nigde(u EU) nije teško kao u Srbiji pa ni u toj GRČKOJ!

Зоран

pre 12 godina

Стално ми на памети ова Борина песма откад ЕУ "штуца":

Лепо је мени говорио тата
Мани музиканте важна је школа
Социјално, здравствено и редовна плата
Ал нисам могао без рок ен рола

tosa

pre 12 godina

umesto da brinemo svoju brigu mi uvek resavamo tudje probleme a sto se zapada tice ispada da ce biti ko u onoj pesmi amerika i engleska bice zemlja proleterska....svi propadaju samo mi napredujemo nezaustavljivo.........

Skeptik

pre 12 godina

Hm, da li to možda nagoveštaj istupanja Slovenije iz EU "miriše" na ideju o ponovnom stvaranju nečega nalik na Jugoslaviju, samo bez ideoloških i političkih aspekata dotične ideje? Ako Slovenci izađu, ni ulazak Hrvatske neće imati previše smisla, a ostale republike ex-yu još nisu ni na dnevnom redu. Onda možda svi zajedno shvate da se treba povezati u neku vrstu ekonomske unije sa onima koje muče slične muke i imaju zajednički interes. Tako da je, čini mi se, ovo prvi konkretniji signal da je stvaranje nekakve balkanske ekonomske unije možda zaista realno.

VISION OF LIFE

pre 12 godina

Polako ali sigurno se raspada EU, za sada u etapama...naravno, jer je to jedna vestacka tvorevina, realno i stabilno neodrziva! Spolja gladac, iznutra jadac! Jos 2003 godine, dok sam radio u jednoj slovenackoj firmi koja je postojala kod nas, gazda iz Slovenije nam je govorio da molimo Boga da nikada ne udjemo u EU, jer on ne pamti da se kod njih ikada losije zivelo nego kada su dobili to clanstvo. Kod nas se na konto ulaska u EU i snova o "lagodnom zivotu" dobijaju izbori, dozivotno obezbedjuju egzistencije "reformatora koji nam zele dobro", zaposlenja najblizih u drzavnim institucijama gde primaju "masne" plate, letovanja na ekskluzivnim destinacijama...videcemo koliko ce takva trulez da izdrzi kod nas, nadam se ne jos dugo.

Barbara

pre 12 godina

Vi sto napadate pogledajte prvo ko je napisao clanak . On je preuzet sa Hrvatskih stranica znaci napisan je u Hrvatskoj . Popjenili ste bez razloga na B92 i na Srbiju .

dalmos

pre 12 godina

Ljudi moji, pa osvjestite se napokon... I onaj najgori u euro sferi je mila majka za najboljeg u ex-yu zoni.
I prestanite vise siriti lazne informacije i spinovanja u stilu "sve se raspada"....neke stvari treba promijeniti, no Slovenija nece izaci iz eura, Hrvatska ce uci u EU, a na kraju ce Eu prebroditi sve nedace i zivet cemo svi dugo i sretno.

NickBGD

pre 12 godina

Kod nas odmah zaustaviti sve kredite i pozajmice. Onemoguciti i za gradjane i za drzavu. Onda da se napravi plan da svi RADE i za 10 godina cemo se izvuci.

s.nikolic

pre 12 godina

divim se pojedinim komentarima ! jos za vreme jugoslavije su bili ispred nas , nekoliko godina su u EU zajednici takodje iskoristili da napreduju , A ZA TO VREME STA SMO MI SAMI URADILI OD NASE ZEMLJE I GDE SE SADA NALAZIMO ?! slovenija ima dugove ali ima i infrastrukturu i sredjenu zemlju ! srbija takodje ima dugove ali bez inrastrukture i NIJE SREDJENA ZEMLJA ! to je ona mala razlika !

LJUBICA

pre 12 godina

Koliko ja vidim 2012 godine nastupice stampedo za izlazak iz evro zone a mi i dalje hrlimo tamo. Mozda tamo ostanemo i sami kad svi odu i ugase svetla.

Jovan Mirkovic

pre 12 godina

Slovenija je bila prva da se otcepi od bivse Jugoslavije, nije samo u Sloveniju problem, problem je u svim drzavama bivse Jugoslavije. Mnogi ce se kajati sto su rasparcali Jugoslaviju.

xxx

pre 12 godina

Ne mogu se oteti utisku da je ovaj text kao i mnogi drugi u stilu " ovi izlaze iz eurozone a ovi ce biti sutnuti " zapravo neka vrsta odstupnice u slucaju da nam odbiju pristupnicu za ulazak u EU za sta je potrebna pozitivna odluka ako se ne varam 4 decembra. Nisam skeptik ali nisam ni optimista u tom pogledu , ali mislim da u odnosu sa ostalim pominjanim drzavama pa i Slovenijom mi kasnimo 199 godina a pre svega nemamo drzavu.....I ako se ne varam , samo pre 2-3 meseca na ovom istom mestu je objavljena analiza da je posle Norveske , Kanade ...Slovenija najpozeljnija drzava za lep zivot ????????

drasko

pre 12 godina

Strasno, zao mi Slovenije takodje i Grcke i Italije koje naglo propadaju.
Ako nastave tako mogu lako skliznuti do dna, na kome je Srbija danas.

Laura

pre 12 godina

A ko ce da vrati dug Ljubljanske banke stedisama iz bivsih republika? Ipak su to bila ogromna sredstva sa kojima je Slovenija mogla da pokrene svoj ekonomski razvoj, dok su opljackani placali advokate i umirali siromasni. Ovde iskljucujem one koji su unapred znali za jadac i povuklis voje ustedjevine, tadasnji direktor beogradske Ljubljanske banke i njegovi pajtasi iz export-import firmi.

shomi

pre 12 godina

@dr MikiIL
hereza,jereza,jeres su sinonimi...

A znalo se da ce doci do ovoga sa Slovenijom...samo su podigli kulturne standarde i nista vise

1972

pre 12 godina

to je ono kad komsija ima najnoviji auto a ti ga trujes kako mu mnogo trosi. slovenija za 50 godina propadanja nece doci na nivo srbije danas. onda nam jedino preostaje da probamo da je stignemo. ili samo prekopiramo? nemci i ostala ekipa bi nam se iskreno obradovali.

Mr Proper

pre 12 godina

@Marko
ijekavsi je u sastavu srpskog jezika i autori imaju puno pravo da tako napisu tekst.
A Slovenija i nije u tolikom problemu u kolikom su Italija i Španija, ali situacija jeste ozbiljna.

Megatronman

pre 12 godina

@Putnik: od reci do reci potpisujem sto si napisao. Slovenija je inicirala raspad a tri propala Musketira (Tudjman, Milosevic, Izetbegovic) nastavili na tom poslu. Sto se mene tice hiljadu puta iz Zagreba radije idem u Beograd nego u Ljubljanu (iako je put tri put duzi). Nadam se da ce Slovenci osetiti nesto od muke koju mi prozivljavamo.

Roman

pre 12 godina

Nije sve u Sloveniji lijepo, ali se sigurno živi mnogo bolje nego u nekadašnjima republikama Jugoslavije. Ni to mi nije drago, jer bi želio svima bolji život, naročito vama u Srbiji, jer srbski narod mi je bio uvjek najdraži. Svi u Sloveniji znamo, da su Srbi dobri ljudi, samo na žalost politiki uvijek učine ono što je za narod mnogo puta najgore. Tako se desilo i sa Jugoslavijom. Samo na žalost, što je , tu je, i mi, obični ljudi na to ne možemo uticati. Da bi dobili utisak, kako se stvarno živi u Sloveniji, i što sve se je uradilo u zadnjih 20 godina, morali bi doči kod nas i sami se uveriti, da nije tako loše, kao što žele neki prikazati. Evo tu je poslednji članak koji je objavio Reuters. Žao mi je što ga ne možem prevesti u srbski jezik ali mislim, da večina ljudi u Srbiji razume slovenački jezik.
Poslovni.Dnevnik.si Poslovni
Lizbonski svet: Slovenija peto najbolj zdravo gospodarstvo v območju evra
Poslovni dnevnik - sreda, 16.11.2011 13:12 Tekst: (sta)
Bruselj - Slovenija je peta na lestvici članic območja evra po celostnem zdravju gospodarstva, precej slabše pa se odreže, ko gre za dinamiko potrebnih sprememb, da si bo tudi v prihodnje zagotovila vzdržno rast in blaginjo, ugotavlja raziskava nevladne organizacije Lizbonski svet in nemške banke Berenberg.
(Foto: Reuters)
Raziskava Euro Plus Monitor 2011, ki so jo v torek predstavili v Bruslju, je članice evrskega območja razvrstila po dveh kriterijih - celostnem zdravju gospodarstva in napredku pri prilagoditvi gospodarstva.
Prvi kriterij temelji na statističnih podatkih za obdobje od 2002 do 2010 o trendni gospodarski rasti, kakovosti človeških virov, statistikah trga dela, potrošnji, gospodarski konkurenčnosti (delež izvoza v bruto domačem proizvodu, stroški dela in regulacija), vzdržnosti javnih financ in odpornosti na finančne šoke.Indikator napredka pri prilagoditvi gospodarstva pa spremlja dinamiko sprememb v zadnjih nekaj letih na področju zunanje trgovine, javnih financ in stroškov dela. Ta temelji tako na statističnih podatkih kot napovedih Evropske komisije in banke Berenberg. Slovenija se je po kriteriju celostnega zdravja gospodarstva uvrstila na peto mesto med 17 članicami evrskega območja. Pred njo se na lestvici nahajajo Estonija, Luksemburg, Nemčija in Nizozemska. Med deseterico so še Slovaška, Finska, Avstrija, Belgija in Irska. Najnižje so se uvrstili Malta, Španija, Francija, Italija, Portugalska, Ciper in Grčija. Po uspešnosti prilagajanja, da bi si tudi v prihodnosti zagotovile vzdržno rast in blaginjo, je slika med članicami evrskega območja nekoliko drugačna. Najvišje je še vedno Estonija, takoj za njo pa se uvršča Grčija, ki v zadnjih dveh letih v zameno za finančno pomoč držav z evrom in Mednarodnega denarnega sklada sprejema obsežne reforme in stroge varčevalne ukrepe za sanacijo javnih financ in prestrukturiranje prezadolženega in nizko konkurenčnega gospodarstva. Na tretje mesto se je uvrstila Irska, ki prav tako prejema pomoč in izvaja dodatne reforme ter varčevalne ukrepe, do konca deseterice pa sledijo še Malta, Španija, ki se tudi omenja med ranljivimi članicami območja evra, Slovaška, Portugalska, ki je prav tako v programu prilagajanja, Nizozemska, Luksemburg in Finska. Slovenija je po tem kriteriju šele na 11. mestu, za njo pa se zvrstijo Italija, ki je zadnje dni pod močnim pritiskom finančnih trgov, Ciper, Belgija, Francija, Nemčija in Avstrija. Slovenija je še posebej uspešna, ko gre za potencial za gospodarsko rast (četrto mesto), pri čemer se po trendni rasti v obdobju 2002-2010 uvršča na drugo mesto, po statistikah zaposlenosti, brezposelnosti med mladimi in dolgotrajni brezposelnosti na šesto mesto ter po človeških virih na 10. mesto. Presenetljivo visoko glede na občutne padce na nekaterih lestvicah konkurenčnosti se Slovenija uvršča po kriteriju konkurenčnosti gospodarstva. Po deležu izvoza v bruto domačem proizvodu (BDP) je Slovenija z 61,8 odstotka čisto na vrhu lestvice, prav tako je prva po številu dni (šest), ki je potrebno za odprtje novega podjetja. Slabo pa se Slovenija odreže po kriteriju stroškov dela (16. mesto), po zapletenosti regulacije pa je na devetem mestu. Po vzdržnosti javnih financ se Slovenija uvršča na deveto mesto. Po deležu javne porabe v BDP je na 12. mestu, po višini dolga ob koncu minulega leta je Slovenija še na tretjem mestu, po javnofinančnem primanjkljaju je sedma, precej slabša pa je po ocenah, koliko bo morala do leta 2020 zaostriti fiskalno politiko, da bo ostala znotraj omejitev maastrichtskih kriterijev (13. mesto).
Glede uspešnosti prilagajanja je še najboljša na področju dinamike zunanje trgovine, medtem ko je precej slabša na področju prilagajanja javnih financ in stroškov dela (12. oziroma 13. mesto). Avtorji raziskave med drugim poudarjajo, da podatki ne pritrjujejo pozivom, da bi morale Grčija, Portugalska in Španije zapustiti območje evra, da bi si tako pridobile konkurenčnost. Raziskava namreč ugotavlja, da vse te države dosegajo velik napredek pri prilagajanju gospodarstva in javnih financ. Če je Nemčija dokaz zdrave gospodarske in fiskalne politike, pa raziskava pomeni močno opozorilo Italiji in Franciji, da bosta morali nujno pospešiti ukrepanje, še pravijo avtorji.

Dejan

pre 12 godina

***

Ljudi bice jako jako tesko, ocigledno je ovaj sistem ne savrsen, na kraju odose sve pare kod nekoliko ljudi i sta ce onda biti?
Njihova planeta resursi? Je kao u nekoj igrici a igrao sam podosta igrara koje ce se izgleda ostvariti.

Tesko jeste ali resenje bi bilo budjenje civecanstva i sistem u kome ne bi postojao novac, vec jedna svetska vlada odredi po zemljama sta ce ko da radi i proizvodi i tako delimo i koristimo svi podjednako resurse ove planete. Jednostavno bi tako zavladao mir, jedinstvo ljubav. Ovo ovako hm... Ne znam dokle ce voditi...

Ivan 81

pre 12 godina

Mnogi misle da ako ce se EU raspasti i nestati da ce Srbija procvetati.Nisamo odusevljen tako tom EU to je ipak tvorevina koja je jos u povoju i koja ja jos po znakom pitanja kako ce da prevagne.
Kako puca EU Srbija se sve blizi 90im ovoga puta ko god da je na vlasti Srbija kao drzava nece biti nista kriva.
Mi cemo mozda i dobiti status kandidata ali ce to da potraje vecno jer nista ih to ne kosta.

Petar

pre 12 godina

Прво, не верујем, колико год бих волео. Друго, како ли ћемо ми тек онда да прснемо!? Неки горак укус ми је у устима...

ja

pre 12 godina

А има ли нека држава у еу у којој се не помиње задуженост? мислите својом главом!

alfabeta

pre 12 godina

Strasno koliko zluradih komentara ima, ipak dusebriznici neka obrate paznju da izlazak iz evrozone nije isto kao izlazak iz evropske unije, dzaba se "brinete".

pijetro

pre 12 godina

/"Javni dug Slovenije enormno raste svake godine. Pre dve godine, 2009, iznosio je 8,1 milijardu evra, 2010. dostigao je 13,6 milijardi evra, a ove godine iznosi 16 milijardi evropskih novčanica, odnosno 47 odsto BDP-a. Pored toga, nezaposlenost se u protekle tri godine udvostručila. Sa četiri procenta 2009, trenutno je osam procenata, odnosno 110.000 radno sposobnog stanovništva je bez posla", navodi Mencinger. /
Stvarno užasna situacija, a za koliko godina će Srbija da se razvoje do ove "uzasne situacije"?

mićo

pre 12 godina

Pa slovenija nije tako loša po zdravju o gospodarstvu:

1 Estonia
2 Luxembourg
3 Germany
4 Netherlands
5 Slovenia
6 Slovakia
7 Finland
8 Austria
9 Belgium
10 Ireland
11 Malta
12 Spain
13 France
14 Italy
15 Portugal
16 Cyprus
17 Greece
http://www.lisboncouncil.net/in-the-news/313-the-2011-euro-plus-monitor-progress-amid-the-turmoil.html

Виктор

pre 12 godina

Како се формира тако лепа каматица од 7% скоро за све и ако се дугови још увек уредно враћају?

Ко има интересе, али и моћ да тако лако покрене камате на државне обвезнице у тако вртоглаво висине при емисионој стопи централних банака од 0%?

Ко са лакоћом уз мало панике и договарања профитира од оваквих гигантских сума на државне обвезнице и зашто баш порески обвезници уз све веће стезања каиша морају да плаћају и ову разлику од 6 - 7 %.

Хамлет лепо рече, нешто је труло у финаијском ауторегулационом - договорном систему великих банака и инвеститора...

popadija

pre 12 godina

ja gi vec vidim kako nas molu da pravimo neku trecu jugu - sad kad gi ovi izbacu.
al sad ce mi uslovi da pstavljamo. treba bre da gi uzmemo i ccrno ispod nokta - i odstete, i kazne, i, i, ... ne mogu vise da se setim, ko se seti neka doda...

dusanmal

pre 12 godina

Clanak ne govori o tome zasto je u ovom (i Italijanskom) slucaju 7% kamate tako opasno (za razliku od, recimo, Srpske situacije). Problem je da je Euro povezan sa celokupnom EU ekonomijom, koja je pod pritiskom ali OK. 7% u relativno snaznoj valuti bez mogucnost za lokalnu inflaciju znaci samo jedan nacin za obaranje standarda - najtezi - obaranje plata i drzavnih programa. U Srpskom slucaju, bez EU mi mozemo da relativno padnemo ispod Evrospih uslova ali da relativno ostanemo isti lokalno (isti procenat plate za hleb pre ili posle). Kod nas bi to uticalo na bogatije aspekte zivota, u Sloveniji na sve aspekte.
To receno, clanak gresi. Slovenija mora oboriti standarde zivota svojih gradjana za dugorocni progres, ne da istupi iz EU vac da primi packe i poboljsa se. Isto i za nas, dugorocno je bolje da se ekonomski pridruzimo iako privremeno bolje podnosimo krizu nego da smo unutar EU.

Aleksandar

pre 12 godina

za (Jr, 15. novembar 2011 17:03)

Za to da li će biti evrozone ili ne, o tome će odlučiti Nemačka i Francuska, ostali će morati ili sami da izdržavaju evro (teško) ili da poslušaju.

tdx

pre 12 godina

Hmm, ne bih rekao da je to tačno,
šta kažete na ovaj naslov:
http://www.delo.si/gospodarstvo/makromonitor/slovenija-peto-najbolj-zdravo-gospodarstvo-v-obmocju-evra.html

Ehh, internet je super stvar, teorija zavera koliko hočeš, hipoteza nešto manje.

Tdx

radetoronto

pre 12 godina

Vidim da puno ovde pisu da je Slovenija ipak mnogo bogatija od Srbiju. Tacno. Slovenija je uvek bila, I UVEK BICE, puno bogatija od Srbiju jer oni su bili pod vlascu Austrijanaca a mi pod Turcima.

Ali to uopste i nije pitanje. Pitanje je gde bi Slovenija danas bila, kao punopravna YU-republika, da je Jugoslavija opstala? Lako je sa Srbima, Bosancima i Makedoncima (jer opstepoznato je da smo glupi), ali sa Nemcima taj posao je dosta tezi...

znam

pre 12 godina

Slovenija je postala član Evropske Unije 2004. godine a ne 2007. Ušla je u uniju 2004. sa Mađarskom, Slovačkom, Češkom, Poljskiom i Pribaltičkim zemljama. 2007. god. su ušle Rumunija i Bugarska!!!

Zoki

pre 12 godina

Problem Slovenije je više u političkoj nestabilnosti nego u ekonomiji. Zemlja se nije u potpunosti oslobodila nasleđa socijalizma, a globalna ekonomska situacija je prisiljava da postane konkurenta na svetskom tržištu. Građani Slovenije su pokazali nespremnost na odricanja u tom smislu, što je dovelo do pada vlade. Rezultat je nervoza investitora.

dr MikiIL

pre 12 godina

Za "novinara" - hereza se na srpskom kaže jeres. Drugo, Slovenija nikad nije imala održiv ekonomski model. Eksploatisali su srpsko, bosansko i ostala ex-YU tržišta "na foru", sve dok ih "južnjaci" nisu provalili da su loše kopije zapadnjaka koji "nas vole" i natucaju srpsko-hrvatski...

bon voyage

pre 12 godina

Onomad kad je blazenopocivsa SFRJ tonula zbog velikosrpske hegemonije Slovenci su prvi napustili brod. Sad kad je voda prodrla u trup EU, Slovenci bi opet da nekud odveslaju. Bojim se da to nece moci, ovaj put plovite (i tonete) zajedno sa prijateljima Austougarima i Nemcima.

sigurno

pre 12 godina

polako ali sigurno cemo svi plakati za jugoslavijom. evropa je dala 10 god dobrog zivota slovencima radi otcepljenja. a sada nastupa doba mraka za sve bivse republike jugoslavije

slovenac

pre 12 godina

Nešto ste zlurado razkokodakali!:) Nismo najbolji, ali ni najgori nismo! Nije ono: crno, crnije, Slovenija, nego Srbija! Oprostite ili izvinite mom lošem poznavanju srbsko-hrvatskog ili obrnuto - jezika! Gde god idem po ex jugi, razumiju me i nema problema. Svugde pokušavam govorit jezik države gde sam, barem onoliko rečenica koje znam i uvek su me dobro primili. Nisam za ono: govori srpski, da te razume ceo svet!:))

Skeptik

pre 12 godina

Hm, da li to možda nagoveštaj istupanja Slovenije iz EU "miriše" na ideju o ponovnom stvaranju nečega nalik na Jugoslaviju, samo bez ideoloških i političkih aspekata dotične ideje? Ako Slovenci izađu, ni ulazak Hrvatske neće imati previše smisla, a ostale republike ex-yu još nisu ni na dnevnom redu. Onda možda svi zajedno shvate da se treba povezati u neku vrstu ekonomske unije sa onima koje muče slične muke i imaju zajednički interes. Tako da je, čini mi se, ovo prvi konkretniji signal da je stvaranje nekakve balkanske ekonomske unije možda zaista realno.

Aca

pre 12 godina

Eeee, cime se vi zanosite... Napokon trijumf Srba nad otcepljenim republikama koje propadaju, a? Jel' znate koliko Srbija placa kamatu na zajmove? Ali nema veze, nista ne brinite, dobicete ovakvog veselja (pocrkase komsijske krave) u enormnim kolicinama buduci da je vlast nemocna da vam pruzi bolji zivot. Ima da se hranite propascu USA, Engleske, Nemacke, Hrvatske, Slovenije samo tako. Za to vreme ce vam biti sve gore, ali cete citati o ruzama koje cvetaju u Rusiji i Kini, pa ce biti toplo oko srca. Koga je briga sta je istina, pogotovo ako je surova?

...marko

pre 12 godina

" ... još uvijek nisu "bačene" milijarde evra" ... Koliko znam, jekavica se ne koristi kod nas... Da li ste uopste napisali neki tekst ili.je sve "Resavska skola" ?

shomi

pre 12 godina

@dr MikiIL
hereza,jereza,jeres su sinonimi...

A znalo se da ce doci do ovoga sa Slovenijom...samo su podigli kulturne standarde i nista vise

Dejan

pre 12 godina

***

Ljudi bice jako jako tesko, ocigledno je ovaj sistem ne savrsen, na kraju odose sve pare kod nekoliko ljudi i sta ce onda biti?
Njihova planeta resursi? Je kao u nekoj igrici a igrao sam podosta igrara koje ce se izgleda ostvariti.

Tesko jeste ali resenje bi bilo budjenje civecanstva i sistem u kome ne bi postojao novac, vec jedna svetska vlada odredi po zemljama sta ce ko da radi i proizvodi i tako delimo i koristimo svi podjednako resurse ove planete. Jednostavno bi tako zavladao mir, jedinstvo ljubav. Ovo ovako hm... Ne znam dokle ce voditi...

Aleksandra

pre 12 godina

Muz i ja zivimo u Sloveniji vec 4 godine. Podaci nisu tacni. Slovenija je stabilna u evrozoni jer ispunjava sve uslove da to bude. Nezaposlenost je u poslednjih godinu dana opala, mada je jos uvek visoka. Inflacija je u granicama propisanim od strane EU. Zaduzenost po BDP je takodje, jos uvek, u propisanim granicama. Tacno je da ce nova vlada morati da stedi. Zamrznuce se plate u drzavnim institucijama, penzije i socijalna davanja, mada otpustanja u administraciji nece biti.

Putnik

pre 12 godina

1. Konfederacija se nudila pod uslovima da se priznaju avnojske granice. konfederacija bi omogucila lakse odvajanje.
2. Slovenici su razbili YU i gurnuli ostatak u rat kad je njihova delegacija napustila sednicu.
3. evropa printa Euro koji ne vredi nista i za to kupuje radnu snagu, sirovine i proizvode od sirotinje i priglupih rusa. dokle god ima bede koji se tresu da rade za taj euro a ne za dinar EVROPA ima da stoji pravo. da imamo industriju, zakon, vojsku, ne bi nam EU problem bio mnogo interesantan. trenutno glavni hit u Kaliforniji je italijanski fica. mi smo naseg gurnuli na otpad i prodali fabriku ....kome i zasto?

Goran Prekic

pre 12 godina

Kukati nad sudbinom Slovenije, iz perspektive danasnje Srbije(mislim ono: 'mala nezaposlenost, visoke plate, sigurna buducnost za mlade' itd) prosto je neukusno prema svom narodu. Lepo je, i takoreci pravoslavno, brinuti o bivsim zemljacima, ali iz Srbije proglasavati 'vanredno stanje' u Sloveniji? Prestajem da citam B92 iz ovih stopa.... Dobro, mozda pogledam neki blog

Simerijanac Anarhista

pre 12 godina

Ma svi propadose samo evo mi cvetamo. Sva sreca da nismo usli u tu uniju, propali bi i mi sigurno.

Videcete vi ko je ispao najpametniji, samo da nam stignu ruski pasosi, evo poslao Medvjedjev.

Dosta vise sa ovim apokalipticnim tekstovima. Zivo me interesuje ko je narucio ovakvo stvaranje panike.

Jr

pre 12 godina

*** Sad sam izguglao, pa ovo su samo hrvatski vlazni snovi koji nemaju blagu vezu sa slovenackom realnoscu. Slovencima se moze zamjeriti mnooooogo toga, ali sto se ekonomije tice, tu su uvijek znali ko i sta pije/placa, a posto je njihov zacrtan cilj da u slucaju razbijanja euro zone (totalnog, ili prelazak na dva koloseka) budu na onoj strani gdje je i njemacka - ni najmanje ne sumnjam da ce uspjeti u tome.

Izlazak iz eurozone ne pada na pamet nikome ovdje, (sem mozda nekom politickom klovnu)

Pera

pre 12 godina

i tako decenijama vicemo kako ce propasti bez nas, i gorimo od zelje da to docekamo i vidimo, a oni,uz sve krize, i dalje imaju neuporedivo vece plate, ali, znamo mi da je to privremeno, ne mogu **** bez nas, pucaju!

Dexterijus

pre 12 godina

Nikada mi ta EU nije predstavljala neki ideal,iliti neki cilj. Nista oni nisu u prednosti u odnosu na nas, medjutim oni su samo bolje organizovani. Tj,kada bi se i mi malo "otreznili" i krenuli da sredjujemo svoje dvoriste,a ne da gledamo u tudje, i kod nas bi bilo mnogo,mnogo bolje.
Par bitnih zakona da se donesu i primene i eto vec boljitka. A sve posle toga bio bi samo jos jedan plus vishe....

Bucko

pre 12 godina

Posto je EU nasa jedina alternativa, sad nema problema- bice puno upraznjenih mesta u Evrozoni( ispada ova buranija Italija, Grcka , mozda Slovenija, Portugalija.Hrvatska ce izaci i pre nego je usla - a nas jedva cekaju).

Megatronman

pre 12 godina

@Putnik: od reci do reci potpisujem sto si napisao. Slovenija je inicirala raspad a tri propala Musketira (Tudjman, Milosevic, Izetbegovic) nastavili na tom poslu. Sto se mene tice hiljadu puta iz Zagreba radije idem u Beograd nego u Ljubljanu (iako je put tri put duzi). Nadam se da ce Slovenci osetiti nesto od muke koju mi prozivljavamo.

svi (ni)su isti

pre 12 godina

"Eksploatisali su srpsko, bosansko i ostala ex-YU tržišta "na foru", sve dok ih "južnjaci" nisu provalili da su loše kopije zapadnjaka koji "nas vole" i natucaju srpsko-hrvatski..." u cemu im je mnogo pomogla i zatvorenost FNRJ / SFRJ trzista, pa su u mnogim stvarima imali monopol i dobru zaradu, kako u prodaji svojih proizvoda tako i u prodaji uvezenih a uvoz je isao, naravno, preko njih.

U proizvodnji i mnogim drugim stvarima im je uvek pomagala blizina zapada - par sati autom pa si u Italiji ili Austriji. Bilo je doslovno groteskno slusati razgovor reportera i osobe iz Holidej In-a, prigodom otvaranja tog hotela - reporter pita imaju li problema sa odrzavanjem visokih standardna za takav hotel a osoba kaze "Sve je u redu, jedino sto nedostaje limuna, zbog nestasice istog na jugoslovenskom trzistu, pa onda odemo autom do Trsta, kupimo nekoliko kilograma i resilo smo problem." To je bilo odavno, i pitam se gde je mogao da ode neko iz nekog srpskog hotela kad nije bilo limuna.

Nemanja

pre 12 godina

Braćo Slovenci, naravno da je Grčka bila paravan za dalje akcije korporacija koji nastavljaju da upravljaju svakolikom politikom a samim tim i našim životima. Mi smo u Srbiji većim delom siromašni i većina ne misli zlo nikome, nit ste nam sad komšije nit vam je umrla krava nit većina to želi. Ne možemo ništa promeniti ali eto nekako mi se čini da je zauvar da vam makar ovako izrazim neku podršku. Ne pričam o teoriji zavere, ali ne piše nam se dobro, kanda nam fale one šest baklje, nekako je vatra tolija tako.

Simke

pre 12 godina

Ne palite se. Kriza je kod njih dovela do stanja do kojeg cemo mi nazalost ako budemo imali srece stici tek za 50 godina, mada uz ove nase politicare necemo ni preziveti do tada. Zezate se sa tudjom nesrecom, a kod nas je 100X gore. Kamo srece da je kod nas sada standard kao u Sloveniji.

DNK

pre 12 godina

Hajde braco Srbi, u novo zrtvovanje, pa opet besnite kada ne budete bili vise potrebni, zato sto vam ljubav nije bila uzvracena, a vi mislili, da ste rodjena braca.

Srdjan

pre 12 godina

Kada vidite ko je izvor ovog teksta bice vam jasno da sve sto ovde pise je u fazonu "sto je babi milo to joj se i snilo". Kamo srece da je nama kao sto je Slovencima.

ilija cvorovic

pre 12 godina

Čekajte bre malo... Ko sada piše ovakve tekstove? Kakva sad Slovenija najkritičnija? Koja bre Evropa, pa gde mi to srljamo? Kakve kandidature i datumi pregovora? Za ovakvu perspektivu? Pa ja sam Sloveniju obišao uzduž i popreko i na neviđeno poželeo da živim tamo. Ma ajde ljudi, izgleda da će da ispadne da je Koštunjavi skroz u pravu....

Slovenec

pre 12 godina

Kada se danas govori o potrebi izlaska pojedinih država iz evrozone, Slovenija bi trebala biti kandidat broj 1. - Ko i kada je to izjavio???
Izlazak iz evro zone za Sloveniju i slovenačkog radnika u ovom trenutku bio bi najbolji potez. A ako postoji ujedinjeni glas među stanovnicima, Slovenija može otići i korak dalje, napustiti EU i koncentrisati se na vođenje autonomne politike. - Koja glupost! Zašto bi bio izlazak iz evro zone najbolji potez za slovenačkog radnika???
***

Neko Spolja

pre 12 godina

*** Slovenija se do proleća neće zaduživati, jer joj to nije potrebno. S obzirom na predviđen obim novog zaduživanja u 2012 godini, ovih 7%+ koje spominjete, ukoliko se ne smanji do proleća (što će se vrlo verovatno desiti) značili bi 80 miliona EUR dodatnih troškova za budžet, što naravno nije zanemarljivo ali je daleko od katastrofe, izlazka iz evro zone ili sličnih gluposti. Italija sa druge strane do proleća mora da vrati pišljivih 200 milijardi evra, pa im je verovatno zato u izuzetnom interesu, da se prinos po obveznicama smanji odmah i to što više ispod tih "magičnih" 7%. Nivo zaduženosti Slovenije, mogućnost isplaćivanja obaveza i mnogi drugi pokazatelji se ne mogu uporediti sa Grčkom, Portugalom ili Italijom, na kraju krajeva slovenačka ekonomija je kao preduzeće sa dva zaposlena, u poređenju sa pre pomenutim članicama EU.

A što se tiče komentara o Sloveniji, iskorištavanju "južnjaka" i održivoj ekonomiji - glavno da smo mi lideri u regionu. Nijedna zemlja u okruženju, pa ni većina zemalja ovog sveta nema održivu ekonomiju. Ako ništa drugo, Slovenci se bar trude da uvoz pokriju izvozom, pa su negde na 90%, što je, naravno još uvek loše. Pri tom više od 75% tog izvoza, već od sredine devedesetih, ide u zemlje EU, a nekih 20tak% u zemlje bivše YU, odnosno tim "iskorištavanim južnjacima".

Dakle, ako je i jednoj bivšoj republici uspelo da se restrukturira posle raspada naše drage Jugoslavije, onda je to Slovenija. Na žalost ništa joj to ne vredi. Kada dune povetarac u Nemačkoj ili Italiji, u Sloveniji (ali i u drugim okolnim zemljama) odmah oluja: pokrivenost uvoza padne za 20%, prinosi obveznica porastu, poveća se nezaposlenost, ubire se manje poreza i tako dalje. Ako bi me neko pitao, koje države će najlakše prebroditi ova čudna vremena, ja bi rekao da će najverovatnije to biti male zemlje, koje mogu brzo da se okrenu, prilagode, promene svoju politiku i privredu, a Slovenija tu ima konkretno iskustvo. Samo pamet u glavu.

dalmos

pre 12 godina

Ljudi moji, pa osvjestite se napokon... I onaj najgori u euro sferi je mila majka za najboljeg u ex-yu zoni.
I prestanite vise siriti lazne informacije i spinovanja u stilu "sve se raspada"....neke stvari treba promijeniti, no Slovenija nece izaci iz eura, Hrvatska ce uci u EU, a na kraju ce Eu prebroditi sve nedace i zivet cemo svi dugo i sretno.

Nensi

pre 12 godina

Gospodo, mislim da malo realnosti ne bi bilo na odmet. Dakle(m), ako iz Evrozone treba da "izlete" Grčka, Italija, Slovenija itd, kud li smo mi to krenuli? Dok mi poispunjavamo sve uslove (isporučiti 78% stanovništva Srbije Haškom tribunalu, Albancima dati Kosovo i mošda još jedno 20% teritorije Srbije (akcijska ponuda), uspostaviti zakon o restituciji itd. nema više Evrozone...

Margareta Tojic

pre 12 godina

Vest je tacna. Proverila sam je u u nemackim medijima (Frankfurter Allgemeine ). Ne vidim cemu tolika zluradost . Slovenci su vredan i organizovan narod , dakle sve ono sto mi nismo . Bolje bi bilo da poradimo na sebi .
Mila

konjusar becki u skoku

pre 12 godina

"Onomad kad je blazenopocivsa SFRJ tonula zbog velikosrpske hegemonije Slovenci su prvi napustili brod. Sad kad je voda prodrla u trup EU, Slovenci bi opet da nekud odveslaju. Bojim se da to nece moci, ovaj put plovite (i tonete) zajedno sa prijateljima Austougarima i Nemcima."

Delomicno je to tocno, jer se Juga razbila sa podrskom zapada koji je nebiste verovali napravio svoju "jugu" i zivi i pije na nas (i vas) racun i to bez ikakve konkurencije. I ustav EUja je u biti kopija Jugoslovenskog ustava sa malim popravcima.

Ali iznenadjen sam da postoje takvi i slicni komentari nakon 20 godina i jos sam vise iznenadjen, da ovakvi dobijaju vecinu glasova..

1) Slovenija je prva nudila konfederaciju, koju je na Brionima vehementno netko odbio. Cudi me, da se nitko ne okrene njemu, jer je u biti on kriv za situaciju Srbije danas.

2) Ja se jos smatram jugoslovenom i moj pionirski duh i zivotni stav me nikad nece napustiti - ali kad citam komentare slicne ovome vidim, da mi je svejedno ako cu ziveti od kamena ili krumpira samo da nismo vise zajedno u jednoj drzavi sa ljudima sa takvim komentarima.

Sretno u nove pobede !

Granice

pre 12 godina

Gledajte, ovako da vam napišem vest: U Nemačkoj je stopa siromašnosti povećana do zabrinjavajućih 6% - toliko siromašnih živi u Nemačkoj.

A sad kad vam kažem da je siromašan u Nemačkoj onaj koji mesečno prima manje od 960€, šta biste onda rekli? Ne po porodici, nego radno-sposobna jedinka.

Slično je u Sloveniji. A kako mali Perica iz Srbije shvata to, to je već druga stvar. Oni su u svemu toliko ispred Srbije, da to likovanje nad tuđom nevoljom radi lečenja sopstvenih kompleksa totalne nesposobnosti pokazuje samo sopstvenu jad i bedu.

Onaj koji se u Sloveniji zove siromašnim zarađuje kao Bajatović kod nas. Samo što će umesto 1050€ primati ubuduće 1050€, ali zamrznuto, zaista strašno, propast. Tako im i treba kad nisu ostali u Srbiji da ih beogradska pijavica sve isisa.

Što kažu neki (i dalje) žive na naš račun, samo što zaboravlja da su samostalni već 21 godinu, što im je tržište EU, što Srbin rado kupuje njihove proizvode jer su prosto dobri (ma neee, naterali ih), što opet nekako volšeblno uzimaju od nas (ima sigurno neki tunel ispod zemlje, a kreće s Kalemegdana).

Ono, baš volim te što se u sve razumeju, a nisu iz Beograda nigde izašli, čak ni u Srbiju, a gde je tek Vojvodina, a gde Kosovo. Toliko su mali da nisu svesni, a čak se i hvale time. Sad još napišite da niste pročitali nijednu knjigu u životu, jer kakva korist od toga, pa da utisak bude kompletan.

DANA

pre 12 godina

Ko god da je izneo ovu vest, pa i neki ekonomski casopis, mislim da je preterana. Samo zemlje koje nemaju nikakve veze sa MMFom, i nisu uzimale milijarde od te famozne organizacuje, mogu mirno da spavaju. A to što neko sugeriše izlazak iz Eurozone, je cist trik od strane pouzdane zajednice Nemacka- francuska.Vreme ce pokazati.

Jovan Mirkovic

pre 12 godina

Slovenija je bila prva da se otcepi od bivse Jugoslavije, nije samo u Sloveniju problem, problem je u svim drzavama bivse Jugoslavije. Mnogi ce se kajati sto su rasparcali Jugoslaviju.

popadija

pre 12 godina

ja gi vec vidim kako nas molu da pravimo neku trecu jugu - sad kad gi ovi izbacu.
al sad ce mi uslovi da pstavljamo. treba bre da gi uzmemo i ccrno ispod nokta - i odstete, i kazne, i, i, ... ne mogu vise da se setim, ko se seti neka doda...

1972

pre 12 godina

to je ono kad komsija ima najnoviji auto a ti ga trujes kako mu mnogo trosi. slovenija za 50 godina propadanja nece doci na nivo srbije danas. onda nam jedino preostaje da probamo da je stignemo. ili samo prekopiramo? nemci i ostala ekipa bi nam se iskreno obradovali.

drasko

pre 12 godina

Strasno, zao mi Slovenije takodje i Grcke i Italije koje naglo propadaju.
Ako nastave tako mogu lako skliznuti do dna, na kome je Srbija danas.

alfabeta

pre 12 godina

Strasno koliko zluradih komentara ima, ipak dusebriznici neka obrate paznju da izlazak iz evrozone nije isto kao izlazak iz evropske unije, dzaba se "brinete".

Mr Proper

pre 12 godina

@Marko
ijekavsi je u sastavu srpskog jezika i autori imaju puno pravo da tako napisu tekst.
A Slovenija i nije u tolikom problemu u kolikom su Italija i Španija, ali situacija jeste ozbiljna.

VISION OF LIFE

pre 12 godina

Polako ali sigurno se raspada EU, za sada u etapama...naravno, jer je to jedna vestacka tvorevina, realno i stabilno neodrziva! Spolja gladac, iznutra jadac! Jos 2003 godine, dok sam radio u jednoj slovenackoj firmi koja je postojala kod nas, gazda iz Slovenije nam je govorio da molimo Boga da nikada ne udjemo u EU, jer on ne pamti da se kod njih ikada losije zivelo nego kada su dobili to clanstvo. Kod nas se na konto ulaska u EU i snova o "lagodnom zivotu" dobijaju izbori, dozivotno obezbedjuju egzistencije "reformatora koji nam zele dobro", zaposlenja najblizih u drzavnim institucijama gde primaju "masne" plate, letovanja na ekskluzivnim destinacijama...videcemo koliko ce takva trulez da izdrzi kod nas, nadam se ne jos dugo.

Dejan

pre 12 godina

Kakav tekst??? Teško u sloveniji gde je minimalac 1000eur. Moj bivši cimer je imao sreće i otišao baš u tu Sloveniju i radi u struci i ima platu 2300eur!!! Da 2300eur,jednosoban stan plaća 300eur ali je tu obračunat INFOSTAN(dodje mu ko i ovde) a ja živim ovde u SRBIJI i ne radim u struci,radim zamislite za SLOVENCE i imam platu 400eur i zadovoljan sam jer ima i gore! Koliko Slovenačkih uspešnih firmi posluje u SRBIJI? Text je tendenciozan i biće ih sve više,jer ovo znači: "ŠTA ĆEMO U TOJ EVROPI KAD EVO I NJIMA JE LOŠE!" Gluposti! Nigde nije lako,ali nigde(u EU) nije teško kao u Srbiji pa ni u toj GRČKOJ!

Voyager

pre 12 godina

@slovenac

Nemojte da se ljutite na nas zbog dokonog piskaranja. To nam je jedino ostalo, ostalo nam sve uzese: i zemlju, i posao, i dostojanstvo i slobobodu. Nismo cak ni banana, vec a-na-nas (pljuje ko god stigne) republika. Mozemo jos samo da (pomalo) jedemo i lupetamo (bez ikakve stete) gluposti. Nego se nesto prisetih davne 1986. godine kada u Radovljici, na Lesceu, na Bledu i u hotelu pod Voglom na Bohinju nisu hteli moju suprugu i mene da posluze jer smo pricali srpskim jezikom, a nemacki vam ni onda nije smetao (bili smo uljudno zamoljeni da napustimo objekat jer "srpski jezik kvari" slovenacki turizam). Drago mi je da se to i kod vas menja i da vam mi vise nismo krivi kada vama nesto ne valja.

Зоран

pre 12 godina

Стално ми на памети ова Борина песма откад ЕУ "штуца":

Лепо је мени говорио тата
Мани музиканте важна је школа
Социјално, здравствено и редовна плата
Ал нисам могао без рок ен рола

Laura

pre 12 godina

A ko ce da vrati dug Ljubljanske banke stedisama iz bivsih republika? Ipak su to bila ogromna sredstva sa kojima je Slovenija mogla da pokrene svoj ekonomski razvoj, dok su opljackani placali advokate i umirali siromasni. Ovde iskljucujem one koji su unapred znali za jadac i povuklis voje ustedjevine, tadasnji direktor beogradske Ljubljanske banke i njegovi pajtasi iz export-import firmi.

dusanmal

pre 12 godina

Clanak ne govori o tome zasto je u ovom (i Italijanskom) slucaju 7% kamate tako opasno (za razliku od, recimo, Srpske situacije). Problem je da je Euro povezan sa celokupnom EU ekonomijom, koja je pod pritiskom ali OK. 7% u relativno snaznoj valuti bez mogucnost za lokalnu inflaciju znaci samo jedan nacin za obaranje standarda - najtezi - obaranje plata i drzavnih programa. U Srpskom slucaju, bez EU mi mozemo da relativno padnemo ispod Evrospih uslova ali da relativno ostanemo isti lokalno (isti procenat plate za hleb pre ili posle). Kod nas bi to uticalo na bogatije aspekte zivota, u Sloveniji na sve aspekte.
To receno, clanak gresi. Slovenija mora oboriti standarde zivota svojih gradjana za dugorocni progres, ne da istupi iz EU vac da primi packe i poboljsa se. Isto i za nas, dugorocno je bolje da se ekonomski pridruzimo iako privremeno bolje podnosimo krizu nego da smo unutar EU.

tosa

pre 12 godina

umesto da brinemo svoju brigu mi uvek resavamo tudje probleme a sto se zapada tice ispada da ce biti ko u onoj pesmi amerika i engleska bice zemlja proleterska....svi propadaju samo mi napredujemo nezaustavljivo.........

mićo

pre 12 godina

Pa slovenija nije tako loša po zdravju o gospodarstvu:

1 Estonia
2 Luxembourg
3 Germany
4 Netherlands
5 Slovenia
6 Slovakia
7 Finland
8 Austria
9 Belgium
10 Ireland
11 Malta
12 Spain
13 France
14 Italy
15 Portugal
16 Cyprus
17 Greece
http://www.lisboncouncil.net/in-the-news/313-the-2011-euro-plus-monitor-progress-amid-the-turmoil.html

Veljkokg

pre 12 godina

Slovenci su vredan narod zato nemoj da vas brine njihov opstanak! Već 6 godina od kako sam se iz Kragujevca preselio u Ljubljanu i vidim koja je razlika u načinima poslovanja! Po svemu sudeći mi bi morali da se plašimo a ne slovenci. Use i u svoje kljuse pa kad rešimo domaće probleme tek onda stičemo pravo da se bavimo tuđim!

lud zbunjenog

pre 12 godina

Uvođenje žestokih mera u Italiji je smanjilo prinos po obveznicama sa "kataklizmičkih" 7 odsto na 6,88 procenata.

Da ali kada se mi zaduzimo za preko 7% kamate to je USPEH kako kaze gazda Cvele. Pozdrav za gazda Cveleta.

s.nikolic

pre 12 godina

divim se pojedinim komentarima ! jos za vreme jugoslavije su bili ispred nas , nekoliko godina su u EU zajednici takodje iskoristili da napreduju , A ZA TO VREME STA SMO MI SAMI URADILI OD NASE ZEMLJE I GDE SE SADA NALAZIMO ?! slovenija ima dugove ali ima i infrastrukturu i sredjenu zemlju ! srbija takodje ima dugove ali bez inrastrukture i NIJE SREDJENA ZEMLJA ! to je ona mala razlika !

Petar

pre 12 godina

Прво, не верујем, колико год бих волео. Друго, како ли ћемо ми тек онда да прснемо!? Неки горак укус ми је у устима...

Roman

pre 12 godina

Nije sve u Sloveniji lijepo, ali se sigurno živi mnogo bolje nego u nekadašnjima republikama Jugoslavije. Ni to mi nije drago, jer bi želio svima bolji život, naročito vama u Srbiji, jer srbski narod mi je bio uvjek najdraži. Svi u Sloveniji znamo, da su Srbi dobri ljudi, samo na žalost politiki uvijek učine ono što je za narod mnogo puta najgore. Tako se desilo i sa Jugoslavijom. Samo na žalost, što je , tu je, i mi, obični ljudi na to ne možemo uticati. Da bi dobili utisak, kako se stvarno živi u Sloveniji, i što sve se je uradilo u zadnjih 20 godina, morali bi doči kod nas i sami se uveriti, da nije tako loše, kao što žele neki prikazati. Evo tu je poslednji članak koji je objavio Reuters. Žao mi je što ga ne možem prevesti u srbski jezik ali mislim, da večina ljudi u Srbiji razume slovenački jezik.
Poslovni.Dnevnik.si Poslovni
Lizbonski svet: Slovenija peto najbolj zdravo gospodarstvo v območju evra
Poslovni dnevnik - sreda, 16.11.2011 13:12 Tekst: (sta)
Bruselj - Slovenija je peta na lestvici članic območja evra po celostnem zdravju gospodarstva, precej slabše pa se odreže, ko gre za dinamiko potrebnih sprememb, da si bo tudi v prihodnje zagotovila vzdržno rast in blaginjo, ugotavlja raziskava nevladne organizacije Lizbonski svet in nemške banke Berenberg.
(Foto: Reuters)
Raziskava Euro Plus Monitor 2011, ki so jo v torek predstavili v Bruslju, je članice evrskega območja razvrstila po dveh kriterijih - celostnem zdravju gospodarstva in napredku pri prilagoditvi gospodarstva.
Prvi kriterij temelji na statističnih podatkih za obdobje od 2002 do 2010 o trendni gospodarski rasti, kakovosti človeških virov, statistikah trga dela, potrošnji, gospodarski konkurenčnosti (delež izvoza v bruto domačem proizvodu, stroški dela in regulacija), vzdržnosti javnih financ in odpornosti na finančne šoke.Indikator napredka pri prilagoditvi gospodarstva pa spremlja dinamiko sprememb v zadnjih nekaj letih na področju zunanje trgovine, javnih financ in stroškov dela. Ta temelji tako na statističnih podatkih kot napovedih Evropske komisije in banke Berenberg. Slovenija se je po kriteriju celostnega zdravja gospodarstva uvrstila na peto mesto med 17 članicami evrskega območja. Pred njo se na lestvici nahajajo Estonija, Luksemburg, Nemčija in Nizozemska. Med deseterico so še Slovaška, Finska, Avstrija, Belgija in Irska. Najnižje so se uvrstili Malta, Španija, Francija, Italija, Portugalska, Ciper in Grčija. Po uspešnosti prilagajanja, da bi si tudi v prihodnosti zagotovile vzdržno rast in blaginjo, je slika med članicami evrskega območja nekoliko drugačna. Najvišje je še vedno Estonija, takoj za njo pa se uvršča Grčija, ki v zadnjih dveh letih v zameno za finančno pomoč držav z evrom in Mednarodnega denarnega sklada sprejema obsežne reforme in stroge varčevalne ukrepe za sanacijo javnih financ in prestrukturiranje prezadolženega in nizko konkurenčnega gospodarstva. Na tretje mesto se je uvrstila Irska, ki prav tako prejema pomoč in izvaja dodatne reforme ter varčevalne ukrepe, do konca deseterice pa sledijo še Malta, Španija, ki se tudi omenja med ranljivimi članicami območja evra, Slovaška, Portugalska, ki je prav tako v programu prilagajanja, Nizozemska, Luksemburg in Finska. Slovenija je po tem kriteriju šele na 11. mestu, za njo pa se zvrstijo Italija, ki je zadnje dni pod močnim pritiskom finančnih trgov, Ciper, Belgija, Francija, Nemčija in Avstrija. Slovenija je še posebej uspešna, ko gre za potencial za gospodarsko rast (četrto mesto), pri čemer se po trendni rasti v obdobju 2002-2010 uvršča na drugo mesto, po statistikah zaposlenosti, brezposelnosti med mladimi in dolgotrajni brezposelnosti na šesto mesto ter po človeških virih na 10. mesto. Presenetljivo visoko glede na občutne padce na nekaterih lestvicah konkurenčnosti se Slovenija uvršča po kriteriju konkurenčnosti gospodarstva. Po deležu izvoza v bruto domačem proizvodu (BDP) je Slovenija z 61,8 odstotka čisto na vrhu lestvice, prav tako je prva po številu dni (šest), ki je potrebno za odprtje novega podjetja. Slabo pa se Slovenija odreže po kriteriju stroškov dela (16. mesto), po zapletenosti regulacije pa je na devetem mestu. Po vzdržnosti javnih financ se Slovenija uvršča na deveto mesto. Po deležu javne porabe v BDP je na 12. mestu, po višini dolga ob koncu minulega leta je Slovenija še na tretjem mestu, po javnofinančnem primanjkljaju je sedma, precej slabša pa je po ocenah, koliko bo morala do leta 2020 zaostriti fiskalno politiko, da bo ostala znotraj omejitev maastrichtskih kriterijev (13. mesto).
Glede uspešnosti prilagajanja je še najboljša na področju dinamike zunanje trgovine, medtem ko je precej slabša na področju prilagajanja javnih financ in stroškov dela (12. oziroma 13. mesto). Avtorji raziskave med drugim poudarjajo, da podatki ne pritrjujejo pozivom, da bi morale Grčija, Portugalska in Španije zapustiti območje evra, da bi si tako pridobile konkurenčnost. Raziskava namreč ugotavlja, da vse te države dosegajo velik napredek pri prilagajanju gospodarstva in javnih financ. Če je Nemčija dokaz zdrave gospodarske in fiskalne politike, pa raziskava pomeni močno opozorilo Italiji in Franciji, da bosta morali nujno pospešiti ukrepanje, še pravijo avtorji.

bat

pre 12 godina

Ovaj put je Srbija lider u Evropi jer uopšte nemamo nikakvu frku sa kamatom od preko 7%.

Ne mogu da verujem, panika u Italiji i Sloveniji a kod nas ni vest o tome.

Aleksandar

pre 12 godina

za (Jr, 15. novembar 2011 17:03)

Za to da li će biti evrozone ili ne, o tome će odlučiti Nemačka i Francuska, ostali će morati ili sami da izdržavaju evro (teško) ili da poslušaju.

pijetro

pre 12 godina

/"Javni dug Slovenije enormno raste svake godine. Pre dve godine, 2009, iznosio je 8,1 milijardu evra, 2010. dostigao je 13,6 milijardi evra, a ove godine iznosi 16 milijardi evropskih novčanica, odnosno 47 odsto BDP-a. Pored toga, nezaposlenost se u protekle tri godine udvostručila. Sa četiri procenta 2009, trenutno je osam procenata, odnosno 110.000 radno sposobnog stanovništva je bez posla", navodi Mencinger. /
Stvarno užasna situacija, a za koliko godina će Srbija da se razvoje do ove "uzasne situacije"?

tdx

pre 12 godina

Hmm, ne bih rekao da je to tačno,
šta kažete na ovaj naslov:
http://www.delo.si/gospodarstvo/makromonitor/slovenija-peto-najbolj-zdravo-gospodarstvo-v-obmocju-evra.html

Ehh, internet je super stvar, teorija zavera koliko hočeš, hipoteza nešto manje.

Tdx

radetoronto

pre 12 godina

Vidim da puno ovde pisu da je Slovenija ipak mnogo bogatija od Srbiju. Tacno. Slovenija je uvek bila, I UVEK BICE, puno bogatija od Srbiju jer oni su bili pod vlascu Austrijanaca a mi pod Turcima.

Ali to uopste i nije pitanje. Pitanje je gde bi Slovenija danas bila, kao punopravna YU-republika, da je Jugoslavija opstala? Lako je sa Srbima, Bosancima i Makedoncima (jer opstepoznato je da smo glupi), ali sa Nemcima taj posao je dosta tezi...

xxx

pre 12 godina

Ne mogu se oteti utisku da je ovaj text kao i mnogi drugi u stilu " ovi izlaze iz eurozone a ovi ce biti sutnuti " zapravo neka vrsta odstupnice u slucaju da nam odbiju pristupnicu za ulazak u EU za sta je potrebna pozitivna odluka ako se ne varam 4 decembra. Nisam skeptik ali nisam ni optimista u tom pogledu , ali mislim da u odnosu sa ostalim pominjanim drzavama pa i Slovenijom mi kasnimo 199 godina a pre svega nemamo drzavu.....I ako se ne varam , samo pre 2-3 meseca na ovom istom mestu je objavljena analiza da je posle Norveske , Kanade ...Slovenija najpozeljnija drzava za lep zivot ????????

ja

pre 12 godina

А има ли нека држава у еу у којој се не помиње задуженост? мислите својом главом!

Barbara

pre 12 godina

Vi sto napadate pogledajte prvo ko je napisao clanak . On je preuzet sa Hrvatskih stranica znaci napisan je u Hrvatskoj . Popjenili ste bez razloga na B92 i na Srbiju .

Ivan 81

pre 12 godina

Mnogi misle da ako ce se EU raspasti i nestati da ce Srbija procvetati.Nisamo odusevljen tako tom EU to je ipak tvorevina koja je jos u povoju i koja ja jos po znakom pitanja kako ce da prevagne.
Kako puca EU Srbija se sve blizi 90im ovoga puta ko god da je na vlasti Srbija kao drzava nece biti nista kriva.
Mi cemo mozda i dobiti status kandidata ali ce to da potraje vecno jer nista ih to ne kosta.

Виктор

pre 12 godina

Како се формира тако лепа каматица од 7% скоро за све и ако се дугови још увек уредно враћају?

Ко има интересе, али и моћ да тако лако покрене камате на државне обвезнице у тако вртоглаво висине при емисионој стопи централних банака од 0%?

Ко са лакоћом уз мало панике и договарања профитира од оваквих гигантских сума на државне обвезнице и зашто баш порески обвезници уз све веће стезања каиша морају да плаћају и ову разлику од 6 - 7 %.

Хамлет лепо рече, нешто је труло у финаијском ауторегулационом - договорном систему великих банака и инвеститора...

NickBGD

pre 12 godina

Kod nas odmah zaustaviti sve kredite i pozajmice. Onemoguciti i za gradjane i za drzavu. Onda da se napravi plan da svi RADE i za 10 godina cemo se izvuci.

LJUBICA

pre 12 godina

Koliko ja vidim 2012 godine nastupice stampedo za izlazak iz evro zone a mi i dalje hrlimo tamo. Mozda tamo ostanemo i sami kad svi odu i ugase svetla.

znam

pre 12 godina

Slovenija je postala član Evropske Unije 2004. godine a ne 2007. Ušla je u uniju 2004. sa Mađarskom, Slovačkom, Češkom, Poljskiom i Pribaltičkim zemljama. 2007. god. su ušle Rumunija i Bugarska!!!

Zoki

pre 12 godina

Problem Slovenije je više u političkoj nestabilnosti nego u ekonomiji. Zemlja se nije u potpunosti oslobodila nasleđa socijalizma, a globalna ekonomska situacija je prisiljava da postane konkurenta na svetskom tržištu. Građani Slovenije su pokazali nespremnost na odricanja u tom smislu, što je dovelo do pada vlade. Rezultat je nervoza investitora.