Sreda, 12.10.2011.

01:38

Povređenoj devojčici prišiveno uvo

Operisana trogodišnja devojčica kojoj je u utorak na Karaburmi pas odgrizao uvo. Lekari kažu da se dobro oseća, ali da će morati da joj rekonstruišu uvo.

Izvor: Blic

Povreðenoj devojèici prišiveno uvo IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

37 Komentari

Sortiraj po:

Svi napadaju

pre 12 godina

ko bi rekao da dalmatinci napadaju, to sam i ja mislio dok me nije napao, nisam ni prisao dvoristu, on je izasao i ujeo me, tako da mislim da nije bitno koje je rase pas. Vlasnici pasa su najodgovorniji. Imati psa za kucnog ljubimca je velika odgovornost. Zato su za ovaj napad na devojcicu najodgovorniji vlasnici psa. Nadam se da ce devojcici biti sve u redu i da ce lekari rekonstruisati uvo sto bolje. Sto se tice pasa lutalica, postoje nadlezni organi grada Beograda koji su odgovorni za iste. Svi moraju biti obelezeni, ali postoji i falinka svakog zakona, bilo kakav postupak protiv pasa lutalica moze biti pokrenut tek posto do napada dodje.

Pera Detlic

pre 12 godina

@ Sinbad
Ono sto je tragicnije od samog slucaja jesu reakcije na isti...u vezi sa tim uopste me ne interesuje psihologija pasa niti njihovih vlasnika...brinu me trajne traume koje ce ovo nesretno dete imati zato sto joj je pas (ne interesuje me koje je plemenite vrste) ODGRIZAO UHO. Da li iko od vas koji tako udobno meditirate o pravima pasa, karakteristikama vrsta i psiholoskom profilu vlasnika (borbenih) pasa, poput Mirjane koja eto tako bez ikakvih dodatnih saznanja zakljucuje kako je krivo samo dete i njena baka, uopste pomisljate na neopisivu traumu koje je to dete prezivo... i sto je jos gore, da li vas je uopste briga?

Sin Dragan

pre 12 godina

@Milan Milivojevic, @Mare

Prijatelji, mislite li da treba da zivimo izolovani od ostatka sveta i prirode, zato sto zivimo u gradovima? Ili u protivnom treba na selo da se selimo.
E pa mozemo mi pobiti sve pse, macke, vrapce, golubove, ribe, i druge zivotinje, sem pacova i miseva, jer njih trujemo vec vekovima pa nista. Mozemo poseci svo drvece, jer im nije mesto u gradu nego na selu, osim ako nisu od betona. Treba potrovati svu travu po parkovima, jer je i ona valjda poreklom sa sela. Ako je to svet u kojem zelite da zivite, daleko vam lepa kuca.
Ljudi bre, devojcica je umalo ubijena, na srecu "samo" joj je uvo osteceno. Vlasnik psa(covek)je ocigledno napravio zver od tog psa! I kako ti rece :"U stvari ste emotivno ostecena bica koja beze u odnos sa psima jer imate problem sa ljudima." U pravu si! Imam! Pogotovo sa takvima kao sto je vlasnik pomenutog psa! A vas dvojica emotivno neostecenih, lepo, pravac u zatvor u posetu doticnome, i ne zaboravite da mu ponesete cigarete! Mislim da cete naci mnogo zajednickih tema za razgovor.

NIKITA

pre 12 godina

Strah me je da će devojčica imati doživotne traume. Sin mog prijatelja je šećeraš zbog napada staforda (nije pit bul. I dan danas i njegov otac ima strah od pasa. Od tada je prošlo 6 godina. Sada su nabavili štene boxera kao terapiju na traumu. Ali bolest ostaje. Vlasnik sam dva zlatna retrivera i družim se sa "kučkarima", kako se međusobno zovemo i okružen sam psima više od jedne decenije. Svakakvih rasa i vlasnika ima, ali jedno je sigurno. Pas oslikava vlasnika i u većini slučajeva vlasnici pasa nisu uspeli da usklade odnos. Kada se nabavlja pas i određena rasa, nedovoljno su informisani o karakteristikama određenih rasa. Nabavlja se ono što je moderno. Tako da danas imamo čak i agresivne zlatne retrivere kao i labradore. Ali još jedno je bitno. Od nekih rasa je lakše napraviti agresivne pse. Svi psi se dele na radne, borbene, službene, lovačke....i mnogo je lakše , npr da lovačkog psa naučiti da "tera zeca" nego nekog npr. službenog (malino, na primer). U globalu, agresivni ljudi nabavljaju pse koje je lakše izdresirati da budu agresivni (pse za borbu, tipa bul, ili u najboljem slučaju radne pse tipa nemačkog ili belgijskog ovčara, rota, dobermana...mada radni psi su radni psi i grehota je da ta pasmina padne u ruke agresivcima. Stabilan i socializovan pas ne predstavlja nikakvu pretnju za okolinu. Ali većina vlasnika pasa ne rade sa svojim psima da tako i imamo ujedljive pse. Možemo mi da zabranimo pitove, ali već su se pojavili još opasniji psi (turkmenski alabaj, kangal) psi koji u grebenu imaju preko 1 metra i koji su neverovatno snažni i opasni što naravno zavisi od vlasnika. Mnogo ima agresivaca u ovoj državi i za očekivati je da ti ljudi nabavljaju takve rase. Država okreće glavu u nemoći da reši situaciju. Nisu problem psi, problem su ljudi-vlasnicii. Kada bi bilo manje agresivaca među vlasnicima pasa, smanjio bi se broj ujeda (mislim da to nikada neće biti nula, dokle god bilo pasa, biće i ujeda. Treba raditi na informacijama i obrazovanju. Kućnih ljubimaca će uvek biti, a ako težimo da budemo kao "Zapad", sve će ih više i biti, ali će svaki budući vlasnik morati da pohađa "Školu" i da nauči kako da se ophodi prema psu i kako da ga pravilno socijalizuje. Pas je velika obaveza, a svi bi da ga nabave iz čistog pomodarstva. Zbog nepravilnog odnosa prema psu, danas imamo veoma agresivne pse kao kućne ljubimce, mnogo pasa lutalica, a glavni krivac je čovek.

zgrozen

pre 12 godina

meni samo nije jasno kako nikome ne pada na pamet da je kuce od pola godine malte ne i dalje stenac, da je mogao da slucajno istrci na ulicu, da se uplasi saobracajne buke, unezveri, i slucajno ugrize prvog s kim se sudari, u ovom slucaju nesretno dete. vrata od dvorista mogu i slucajno da se otvore, mogao je lose da ih zatvori postar za sobom recimo, popisivac, slucajni prolaznik koji je pogresio zgradu... Ovo jeste tragican dogadjaj koji ina sve sanse da se dobro zavrsi. I umesto da budemo zahvalni, mi bi da vidimo nekog na lomaci. Dajte krv da se svetina zadovolji. Babu na lomacu! Ne, vlasnika psa na lomacu! Ne, psa na lomacu! Koliko ce nam trebati da neko povikne "dete od tri godine na lomacu", da uvidimo da svoje zivotne frustracije istresamo na necijoj nesreci, i da se zapitamo kakvi smo to ljudi postali kad nam je ovakvo besmislje postalo noirmalna svakodnevica?
Osim teorije zavere i urokljivog oka postoji i nesrecan slucaj...

Ševarice

pre 12 godina

U Švajcarskoj se takodje dogadjaju ovakve stvari. Za jedan lakši ugriz psa vlasnik bi morao da plati odštetu od prilike pola njegove godišnje zarade plus kaznu i pas bi bio uspavan(ubijen). Svakako da rasa psa nije bitna svi mogu biti agresivni. Mene samo zanima hoće li ovaj pas biti uspavan i vlasnik adekvatno kažnjen?

Milan Milivojevic

pre 12 godina

@Mare.Svaka cast za komentar skoro doslovce sam to sinoc rekao zeni u nasoj polemici o ovom dogadjaju.@Marijana.Vidim da dece nemas a zanima me jel ti imas diplomu za te tvoje tvrdnje ili tako pricas nesto iz glave?Takvi kao vi i pomazu ovo neverovatno stanje u Beogradu koje podseca na Bukurest sa pocetka milenijuma,gde su se gradjani sklanjali u centru grada da prodju nebrojeni copori pasa.Hranite ih i stitite misleci da ste progresivni i puni ljubavi.U stvari ste emotivno ostecena bica koja beze u odnos sa psima jer imate problem sa ljudima.

ivan

pre 12 godina

za mirjanu;Ja mislim da pas nece da ujede ako ga ne diras. izjavite ovako nesto i jos obrazlazete svoju teoriju vasim primerom sa 4 psa, pa sta je devojcica od 3 godine mogla da uradi tom psu da ga natuce rukom, nogom mozda? da nije kriva sto je bas tuda prolazila? vlasnik sam takodje psa velike pasmine cano corso isto 7 meseci imam 3 dece i znam da nikad nece ujesti decu ako je socijalizovan i odgajen da bude ljubimac cele porodice. pas koji napadne dete od tri godine je zanemaren od strane vlasnika i verovatno ga sprema za borbe a to znaci maltretiranje i iznurivanje psa do krajnji granica . dvojbe nema kriv je VLASNIK PSA.

Gljiva Ludara

pre 12 godina

Mislim da će na ovog vlasnika psa sada da se natovari sav bes naroda koji decenijama trpe zbog pasa lutalica a koje gradske i opštinske vlasti nisu u mogućnosti da se reše. Po šturim podacima iz teksta pas je izašao kroz slučajno otvorenu kapiju i to može da se okarakteriše kao nesmotrenost vlasnika, i za to da odgovara. I pištolj opali kad se nesmotreno neko igra sa njim ili ga čisti, pa niko u napred ne hapsi i oduzima oružje vlasniku.
Mene više plaše ljudi koji koriste ovakve događaje da istovare svoje strahove i komplekse prema životinjama.

Jeca

pre 12 godina

U nekim komentarima sam procitala da nisu problem psi koji imaju vlasnike nego lutalice, u drugima kako drzava ne vodi racuna a u trecem da pas nece da napadne ako ga ne diras budalastina, da je staford zabranjen i agresivan. Da im stavis kaznu od par miliona ( KAO STO SE SAD JA TUZIM) sami vlasnici bi vadili zube sopstvenim psima!!!!

Sinbad

pre 12 godina

@Pera Detlic

Neznanje je najveci srpski neprijatelj, stoga, pravac u prvi razred! Nepostovanje drugoga je drugi najveci srpski neprijatelj, stoga pocni da postujes tudje misljenje kakvo god da je!
Pas sam po sebi NECE napasti coveka, osim, ako je tako treniran, ili se brani od napada (samoodbrana). Ovaj je pas zrtva svog nenormalnog vlasnika, i ocigledno treniran da bude agresivan. Psa na rehabilitaciju, a vlasnika takodje ali u neku vaspitnu ustanovu. Devojcici zelim brz oporavak, a skolama da uvedu lekcije o ponasanju u slucaju da sretnete agresivnog psa, ili copor pasa, zmiju ili nesto slicno, umesto sto uce decu kako se zovu biljke koje rastu 1000m pod morem bez prisustva svetlosti, sto im je mnooogo bitno u zivotu!.

Niko

pre 12 godina

Uvesti zakon o zabrani držanja zveri, a onog ko ga krši kazniti sa veoma visokim kaznama, bez izuzetka, pa bi mnogi umesto krvoločnih psina za kućnog ljubimca držali mačku ili morsko prase, ili hrčka...

Nesa

pre 12 godina

Ljudi,nije pas kriv.Ja imam zenku staforda staru 3 godine i ona nije nikada napala niti ugrizla nekoga i cak se seta ponekad po ulici i nikoga ne dira.To sve zavisi od gazda kako ih vaspitava.Mozete i od civave napraviti zver,ako je tako vaspitavate.Imam u komsiluku neke male mesance i to su divlje zveri i na svakog prolaznika laju kao divljaci cak se i medjusobno pokolju,a ti psi nisu nikada ni pomazeni od strane komsije koji ih drze.Gazdu ovog staforda treba kazniti,a zivotinju ostaviti na miru,jer ona je samo postupala onako kako ga je gazda naucio.Devojcici zelim brz oporavak.I nemojte suditi zivotinji!Zamislite da je vase dete istuklo nekog na ulici i koga bi okrivili?PA VAS RODITELJE!!!!Nemojte suditi zivotinji,jer nema vecih zivotinja od nas samih(ljudi).

djak

pre 12 godina

nikada do sada nisam cuo da neki vlasnik psa kaze: moj pas ume biti opasan... nema sanse, svi do jednog uvek govore: moj pas ne ujeda, on je prava maza, nije agresivan... pa onda bude: iju, otkud to, pa ovo mu je prvi put, nikada do sada nije nikog napao...

jadno dete, kakva trauma, nadam se samo da ce posledice biti sto manje, a sto se vlasnika tice, sta da vam kazem, trebalo bi da radi motka "oblozena" fekalijama...

t

pre 12 godina

itekako ima veze rasa psa , a onda-vlasnik psa kao sledeca bitna stavka.
nije mi jasno gde je komunalna policija da kazni vlasnike borbenih pasa koje setaju po gradu bez povoca i bez brnjice?zar im to nije u opisu posla? koliko dece treba da nastrada i da se dozivotno traumatizuje, dok se neko ne nakani da zabrani cuvanje odredejenih rasa pasa. ne moze niko da me uveri da pas koji je namenjen za borbu moze da bude bezopasan. a svaki pas mora imati povodac i brnjicu. a vlasnici bi trebalo da ciste za svojim psima. u suprotnom, treba naplacivati kazne, to je tako jednostavno, samo kada bi svako radio svoj posao.

Dejan

pre 12 godina

Teska kazna kao primer, jedno 10 godina rada u rudniku i sl. Svesno drzati opasnu zivotinju bez osigurane ograde, kaveza. Ove je svesno uradjeno tako da je potpuna odgovornost vlasnika.

Mare

pre 12 godina

Ko zeli da zivi u jedinstvu sa zivotinjama neka ide u sumu. Ostavite gradove ljudima. Domace zivotinje su ljudi nekada pripitomljavali da im sluze - da ih cuvaju, da im nesto ulove, da ih prevoze, da ih ljudi pojedu i od njih naprave nesto. Danas psi u gradovima sluze coveku samo za supstituciju ljudskog odnosa onim sa zivotinjom, za to da omoguce coveku u jednom bolesnom ljudsko-zivotinjskom odnosu dominaciju nad inferiornim neinteligentnim bicem i time zadovoljstvo, sluze im za lecenje kompleksa i strahova. To je pre svega jadno i treba da se suzbije, a ne pospesuje akcijama raznih agresivnih organizacija za zastitu zivotinja. Jedino sto mogu da prihvatim su psi vodici za slepe, sluzbeni psi i slicno.

Ritter

pre 12 godina

Kakve veze ima rasa psa, ovo je jos jedna tragedija kao posledica nesposobnih na vlasti i otupljenog poslusnickog naroda. U iole uredjenijim zemljama zakoni su veoma su prosti: mozes da setas i pustas psa bez korpe i povodca ali ne daj Boze da tvoj pas nekome nesto nazao ucini, cak i mnogo sitnije nego ovo sto se desilo, novcane kazne su tolike da vise nijednom gazdi to ne bi palo na pamet. U konkretnom slucaju da ovaj gazda psa ima osiguranje protiv stete nanete trecem licu, dovojcici bi bila isplacena milionska suma za trajno telesno ostecenje a u slucaju da nema gazda bi morao da joj dozivotno isplacuje milionsku kaznu sa slobode ili ako nema para onda da odradi u zatvoru. A o lutalicama da ne pricamo, to je jadno da jedna struktura koja sebe tezi da nazove drzavom ne moze to da resi.

Darko

pre 12 godina

E baš uzevši u obzir šta kaže Cesar Milan ja sam 100% siguran da neke VLASNIKE treba zabraniti! Nadam se da će dobiti dug i lep boravak u instituciji zatvorenog tipa dok devojčica ne poraste.

Vladimirko

pre 12 godina

Daleko od toga da sam pristalica zlostavljanja i iživljavanja nad životinjama, ali pitam se gde su sada oni dušebrižnici od kojih nije moglo da se živi kada je keruša Mila bila aktuelna?
Da li im je bitniji pas od trogodišnjeg deteta?

sale

pre 12 godina

Ovo je strašno šta se događa. Nisu problem samo psi vlasnika nego i lutalice. Kako hladnije vreme dolazi, čopori se kreću kroz ceo grad. Juče su napadali ljude na Tašmajdanu sve pored prisutnih komunalaca koji ne mogu ništa protiv trideset u grupi. Nadje se po neka osoba koja ih sazaljenja hrani iza drveta krišom pa se navade svaki dan. Obično kasnije uveče. Onda kada taj obrok izostane polude od besa i kidišu na sve što se kreće. Kada neke i odvedu, brzo ih puste opet nazad na ulicu. Gradske vlasti katastrofalno reaguju na taj problem ne čineći ništa da zaštite građane, decu, stare...Postoji na hiljade zahteva za odštetu upućenih gradu zbog ujeda divljih pasa koji se ne rešavaju...

Nix

pre 12 godina

(Mirjana, 12. oktobar 2011 07:58)

... čisto da znaš, psi OBIČNO ne napadaju decu. Njima je instinktivno shvatanje da su deca štenci, a štenci se štite. Mnogi psi će dopustiti da ih deca dave, jašu, vuku za uši i neće ih ni odgurnuti. Ima, međutim, pasa, kao što ima i vlasnika - neki su prosto agresivni. Najčešće je to nedostatak osećanja pripadnosti "čoporu" (gde je vlasnik vođa čopora i on se poštuje). Ako se pas trenira za borbu, on je najčešće izolovan, a ne "socijalizovan". I onda imaš ZVER, a ne kućnog ljubimca.

Što se tiče pasa lutalica, prolazio sam i ja pored čopora mirno, ali ponekad su i lajali na mene iako ih nisam ni pogledao. Ni tu nema pravila, zavisi od prilike.

Toliko o psima. Ne znam šta da kažem o ovakvoj pripadnici ljudskog roda, kao što je ova Mirjana. Šta je to devojčica od 3 godine mogla da uradi pa da "opravdano" isprovocira psa?

vj

pre 12 godina

UZAS!!!
Ne bi me zacudilo da se pojave oni koji ce ovo okrenuti i osuditi babu koja je tuda vodila unuce, jer, da malo parafraziram Matiju Beckovica: "prokleta je zemlja u kojoj su paščad puštena a kamenje svezano!"

Mili

pre 12 godina

Opet ovi manevri, nije pitbul nego staford terijer. Koga briga, zabranite i staford terijere jer su vrsta koju je čovek svojom selekcijom degenerisao u agresivne životinje i nisu za ljudsko društvo. Inače očekujemo da se "posmatranje" na besnilo završi uspavljivanjem, da slučajno ne zaborave taj detalj.

šilja

pre 12 godina

Država ništa ne radi kako bi živeli u normalnoj zemlji.
Vlasnike i njihove pse nema ko da kontroliše,a psi lutalice su ukras grada.
Ako je donet novi zakon o držanju životinja onda su trebali i da počnu da ga sprovode, odnosno obezbede dovoljan broj ljudi da ga sprovodi, a oni po starom, donesu zakon zbog nečega, usvoje ga i onda šta ih briga.
Nego stvarno mi nije jasno zašto se ništa ne radi na uklanjanju pasa lutalica. Vlasnike pasa možeš kazniti i naterati da se ponašaju po zakonu, ali pravila koja važe za vlasničke pse ne važe i za lutalice. Mislim mogu da se šetaju kad hoće, gde god žele i sve to bez korpe.
ma ludilo

Jeca

pre 12 godina

Hocete slike MOG DETETA,obraz,okonos i brada ????? DOK TI SE NE DESI I NE ZNAS KOLIKO JE TO POSTALO CESTO I SVAKODNEVNO a vlasnici misle da nisu krivi!!!!

Srba

pre 12 godina

Svaka čast lekarima i hirurzima!
Sada je najvažnije da povređena devojčica bude dobro, i da prevaziđe i psihičku traumu. I da nema estetski vidljivije ožiljke,koliko je god to moguće.

Ali da ne zaboravimo odgovornost nadležnih!
Uprava za veterinu Beograd je objavila http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1470001 da je problem neodgovorno vlasništvo. Peru se i skidaju odgovornost sa sebe, a prvo treba jasno reći da je odgovornost ove Uprave što uopšte psi rase/pasmine pit bul i dalje bivaju držani u Beogradu - iako je to godinama zabranjeno.

Pomoćnik gradskog sekretara za komunalne poslove Vladimir Terzin bi sada trebao da podnese ostavku, ili da ga gradonačelnik smeni, kao što je to uradio sa direktorkom Doma zdravlja Novi Beograd pre par godina.

Mirjana

pre 12 godina

Ja mislim da pas nece da ujede ako ga ne diras. Mnogo puta sam bila u situaciji da oko mene bude po cetiri pasa lutalica i ako mirno prodjes pored njih nece te dirati. Tako da devojcicu nije pas ujeo iz cista mira. Zato roditelji i baka treba da upozori dete da ne dira psa vec da mirno prodje pored njega. Ali deca su suvise radoznala ja to shvatam. Zelim detetu brzo ozdravljenje. Pozdrav

Mario Bros

pre 12 godina

Strašno je ako devojčica bude imala problema sa vršnjacima zbog tog uva. Nije fer ni da se pas ubija jer je to rasa poznata po agresivnosti. Vlasnik psa je kriv zbog nemara. Morao je da veoma dobro obezbedi psa. Box ili ozbiljnija kapija ili maska za psa.

Sada je kasno ali on je taj koji pre svega treba da ponese ceo teret sanacije života devojčice.

Aleksandar

pre 12 godina

Kad sam prvi put procitao ovu vest zgrozio sam se. Zamislite traume ovog deteta, a da ne pricamo kako je odrastati u ovoj drzavi sa bilo kakvom manom. Nadam se da ce joj oporavak biti uspesan. Znam da ce neki reci "Ubijte psa", ali pas je najmanje kriv. Obicno je uzrok takvom ponasanju vlasnik psa. Oduzeti psa i dati ga ako je moguce na rehabilitaciju, a vlasniku zabraniti drzanje pasa i ostalih kucnih ljubimaca.

Jeca

pre 12 godina

Hocete slike MOG DETETA,obraz,okonos i brada ????? DOK TI SE NE DESI I NE ZNAS KOLIKO JE TO POSTALO CESTO I SVAKODNEVNO a vlasnici misle da nisu krivi!!!!

vj

pre 12 godina

UZAS!!!
Ne bi me zacudilo da se pojave oni koji ce ovo okrenuti i osuditi babu koja je tuda vodila unuce, jer, da malo parafraziram Matiju Beckovica: "prokleta je zemlja u kojoj su paščad puštena a kamenje svezano!"

Mili

pre 12 godina

Opet ovi manevri, nije pitbul nego staford terijer. Koga briga, zabranite i staford terijere jer su vrsta koju je čovek svojom selekcijom degenerisao u agresivne životinje i nisu za ljudsko društvo. Inače očekujemo da se "posmatranje" na besnilo završi uspavljivanjem, da slučajno ne zaborave taj detalj.

Nix

pre 12 godina

(Mirjana, 12. oktobar 2011 07:58)

... čisto da znaš, psi OBIČNO ne napadaju decu. Njima je instinktivno shvatanje da su deca štenci, a štenci se štite. Mnogi psi će dopustiti da ih deca dave, jašu, vuku za uši i neće ih ni odgurnuti. Ima, međutim, pasa, kao što ima i vlasnika - neki su prosto agresivni. Najčešće je to nedostatak osećanja pripadnosti "čoporu" (gde je vlasnik vođa čopora i on se poštuje). Ako se pas trenira za borbu, on je najčešće izolovan, a ne "socijalizovan". I onda imaš ZVER, a ne kućnog ljubimca.

Što se tiče pasa lutalica, prolazio sam i ja pored čopora mirno, ali ponekad su i lajali na mene iako ih nisam ni pogledao. Ni tu nema pravila, zavisi od prilike.

Toliko o psima. Ne znam šta da kažem o ovakvoj pripadnici ljudskog roda, kao što je ova Mirjana. Šta je to devojčica od 3 godine mogla da uradi pa da "opravdano" isprovocira psa?

Mario Bros

pre 12 godina

Strašno je ako devojčica bude imala problema sa vršnjacima zbog tog uva. Nije fer ni da se pas ubija jer je to rasa poznata po agresivnosti. Vlasnik psa je kriv zbog nemara. Morao je da veoma dobro obezbedi psa. Box ili ozbiljnija kapija ili maska za psa.

Sada je kasno ali on je taj koji pre svega treba da ponese ceo teret sanacije života devojčice.

Aleksandar

pre 12 godina

Kad sam prvi put procitao ovu vest zgrozio sam se. Zamislite traume ovog deteta, a da ne pricamo kako je odrastati u ovoj drzavi sa bilo kakvom manom. Nadam se da ce joj oporavak biti uspesan. Znam da ce neki reci "Ubijte psa", ali pas je najmanje kriv. Obicno je uzrok takvom ponasanju vlasnik psa. Oduzeti psa i dati ga ako je moguce na rehabilitaciju, a vlasniku zabraniti drzanje pasa i ostalih kucnih ljubimaca.

Srba

pre 12 godina

Svaka čast lekarima i hirurzima!
Sada je najvažnije da povređena devojčica bude dobro, i da prevaziđe i psihičku traumu. I da nema estetski vidljivije ožiljke,koliko je god to moguće.

Ali da ne zaboravimo odgovornost nadležnih!
Uprava za veterinu Beograd je objavila http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1470001 da je problem neodgovorno vlasništvo. Peru se i skidaju odgovornost sa sebe, a prvo treba jasno reći da je odgovornost ove Uprave što uopšte psi rase/pasmine pit bul i dalje bivaju držani u Beogradu - iako je to godinama zabranjeno.

Pomoćnik gradskog sekretara za komunalne poslove Vladimir Terzin bi sada trebao da podnese ostavku, ili da ga gradonačelnik smeni, kao što je to uradio sa direktorkom Doma zdravlja Novi Beograd pre par godina.

Ritter

pre 12 godina

Kakve veze ima rasa psa, ovo je jos jedna tragedija kao posledica nesposobnih na vlasti i otupljenog poslusnickog naroda. U iole uredjenijim zemljama zakoni su veoma su prosti: mozes da setas i pustas psa bez korpe i povodca ali ne daj Boze da tvoj pas nekome nesto nazao ucini, cak i mnogo sitnije nego ovo sto se desilo, novcane kazne su tolike da vise nijednom gazdi to ne bi palo na pamet. U konkretnom slucaju da ovaj gazda psa ima osiguranje protiv stete nanete trecem licu, dovojcici bi bila isplacena milionska suma za trajno telesno ostecenje a u slucaju da nema gazda bi morao da joj dozivotno isplacuje milionsku kaznu sa slobode ili ako nema para onda da odradi u zatvoru. A o lutalicama da ne pricamo, to je jadno da jedna struktura koja sebe tezi da nazove drzavom ne moze to da resi.

Darko

pre 12 godina

E baš uzevši u obzir šta kaže Cesar Milan ja sam 100% siguran da neke VLASNIKE treba zabraniti! Nadam se da će dobiti dug i lep boravak u instituciji zatvorenog tipa dok devojčica ne poraste.

Milan Milivojevic

pre 12 godina

@Mare.Svaka cast za komentar skoro doslovce sam to sinoc rekao zeni u nasoj polemici o ovom dogadjaju.@Marijana.Vidim da dece nemas a zanima me jel ti imas diplomu za te tvoje tvrdnje ili tako pricas nesto iz glave?Takvi kao vi i pomazu ovo neverovatno stanje u Beogradu koje podseca na Bukurest sa pocetka milenijuma,gde su se gradjani sklanjali u centru grada da prodju nebrojeni copori pasa.Hranite ih i stitite misleci da ste progresivni i puni ljubavi.U stvari ste emotivno ostecena bica koja beze u odnos sa psima jer imate problem sa ljudima.

šilja

pre 12 godina

Država ništa ne radi kako bi živeli u normalnoj zemlji.
Vlasnike i njihove pse nema ko da kontroliše,a psi lutalice su ukras grada.
Ako je donet novi zakon o držanju životinja onda su trebali i da počnu da ga sprovode, odnosno obezbede dovoljan broj ljudi da ga sprovodi, a oni po starom, donesu zakon zbog nečega, usvoje ga i onda šta ih briga.
Nego stvarno mi nije jasno zašto se ništa ne radi na uklanjanju pasa lutalica. Vlasnike pasa možeš kazniti i naterati da se ponašaju po zakonu, ali pravila koja važe za vlasničke pse ne važe i za lutalice. Mislim mogu da se šetaju kad hoće, gde god žele i sve to bez korpe.
ma ludilo

Vladimirko

pre 12 godina

Daleko od toga da sam pristalica zlostavljanja i iživljavanja nad životinjama, ali pitam se gde su sada oni dušebrižnici od kojih nije moglo da se živi kada je keruša Mila bila aktuelna?
Da li im je bitniji pas od trogodišnjeg deteta?

Mare

pre 12 godina

Ko zeli da zivi u jedinstvu sa zivotinjama neka ide u sumu. Ostavite gradove ljudima. Domace zivotinje su ljudi nekada pripitomljavali da im sluze - da ih cuvaju, da im nesto ulove, da ih prevoze, da ih ljudi pojedu i od njih naprave nesto. Danas psi u gradovima sluze coveku samo za supstituciju ljudskog odnosa onim sa zivotinjom, za to da omoguce coveku u jednom bolesnom ljudsko-zivotinjskom odnosu dominaciju nad inferiornim neinteligentnim bicem i time zadovoljstvo, sluze im za lecenje kompleksa i strahova. To je pre svega jadno i treba da se suzbije, a ne pospesuje akcijama raznih agresivnih organizacija za zastitu zivotinja. Jedino sto mogu da prihvatim su psi vodici za slepe, sluzbeni psi i slicno.

sale

pre 12 godina

Ovo je strašno šta se događa. Nisu problem samo psi vlasnika nego i lutalice. Kako hladnije vreme dolazi, čopori se kreću kroz ceo grad. Juče su napadali ljude na Tašmajdanu sve pored prisutnih komunalaca koji ne mogu ništa protiv trideset u grupi. Nadje se po neka osoba koja ih sazaljenja hrani iza drveta krišom pa se navade svaki dan. Obično kasnije uveče. Onda kada taj obrok izostane polude od besa i kidišu na sve što se kreće. Kada neke i odvedu, brzo ih puste opet nazad na ulicu. Gradske vlasti katastrofalno reaguju na taj problem ne čineći ništa da zaštite građane, decu, stare...Postoji na hiljade zahteva za odštetu upućenih gradu zbog ujeda divljih pasa koji se ne rešavaju...

Niko

pre 12 godina

Uvesti zakon o zabrani držanja zveri, a onog ko ga krši kazniti sa veoma visokim kaznama, bez izuzetka, pa bi mnogi umesto krvoločnih psina za kućnog ljubimca držali mačku ili morsko prase, ili hrčka...

ivan

pre 12 godina

za mirjanu;Ja mislim da pas nece da ujede ako ga ne diras. izjavite ovako nesto i jos obrazlazete svoju teoriju vasim primerom sa 4 psa, pa sta je devojcica od 3 godine mogla da uradi tom psu da ga natuce rukom, nogom mozda? da nije kriva sto je bas tuda prolazila? vlasnik sam takodje psa velike pasmine cano corso isto 7 meseci imam 3 dece i znam da nikad nece ujesti decu ako je socijalizovan i odgajen da bude ljubimac cele porodice. pas koji napadne dete od tri godine je zanemaren od strane vlasnika i verovatno ga sprema za borbe a to znaci maltretiranje i iznurivanje psa do krajnji granica . dvojbe nema kriv je VLASNIK PSA.

djak

pre 12 godina

nikada do sada nisam cuo da neki vlasnik psa kaze: moj pas ume biti opasan... nema sanse, svi do jednog uvek govore: moj pas ne ujeda, on je prava maza, nije agresivan... pa onda bude: iju, otkud to, pa ovo mu je prvi put, nikada do sada nije nikog napao...

jadno dete, kakva trauma, nadam se samo da ce posledice biti sto manje, a sto se vlasnika tice, sta da vam kazem, trebalo bi da radi motka "oblozena" fekalijama...

Ševarice

pre 12 godina

U Švajcarskoj se takodje dogadjaju ovakve stvari. Za jedan lakši ugriz psa vlasnik bi morao da plati odštetu od prilike pola njegove godišnje zarade plus kaznu i pas bi bio uspavan(ubijen). Svakako da rasa psa nije bitna svi mogu biti agresivni. Mene samo zanima hoće li ovaj pas biti uspavan i vlasnik adekvatno kažnjen?

t

pre 12 godina

itekako ima veze rasa psa , a onda-vlasnik psa kao sledeca bitna stavka.
nije mi jasno gde je komunalna policija da kazni vlasnike borbenih pasa koje setaju po gradu bez povoca i bez brnjice?zar im to nije u opisu posla? koliko dece treba da nastrada i da se dozivotno traumatizuje, dok se neko ne nakani da zabrani cuvanje odredejenih rasa pasa. ne moze niko da me uveri da pas koji je namenjen za borbu moze da bude bezopasan. a svaki pas mora imati povodac i brnjicu. a vlasnici bi trebalo da ciste za svojim psima. u suprotnom, treba naplacivati kazne, to je tako jednostavno, samo kada bi svako radio svoj posao.

NIKITA

pre 12 godina

Strah me je da će devojčica imati doživotne traume. Sin mog prijatelja je šećeraš zbog napada staforda (nije pit bul. I dan danas i njegov otac ima strah od pasa. Od tada je prošlo 6 godina. Sada su nabavili štene boxera kao terapiju na traumu. Ali bolest ostaje. Vlasnik sam dva zlatna retrivera i družim se sa "kučkarima", kako se međusobno zovemo i okružen sam psima više od jedne decenije. Svakakvih rasa i vlasnika ima, ali jedno je sigurno. Pas oslikava vlasnika i u većini slučajeva vlasnici pasa nisu uspeli da usklade odnos. Kada se nabavlja pas i određena rasa, nedovoljno su informisani o karakteristikama određenih rasa. Nabavlja se ono što je moderno. Tako da danas imamo čak i agresivne zlatne retrivere kao i labradore. Ali još jedno je bitno. Od nekih rasa je lakše napraviti agresivne pse. Svi psi se dele na radne, borbene, službene, lovačke....i mnogo je lakše , npr da lovačkog psa naučiti da "tera zeca" nego nekog npr. službenog (malino, na primer). U globalu, agresivni ljudi nabavljaju pse koje je lakše izdresirati da budu agresivni (pse za borbu, tipa bul, ili u najboljem slučaju radne pse tipa nemačkog ili belgijskog ovčara, rota, dobermana...mada radni psi su radni psi i grehota je da ta pasmina padne u ruke agresivcima. Stabilan i socializovan pas ne predstavlja nikakvu pretnju za okolinu. Ali većina vlasnika pasa ne rade sa svojim psima da tako i imamo ujedljive pse. Možemo mi da zabranimo pitove, ali već su se pojavili još opasniji psi (turkmenski alabaj, kangal) psi koji u grebenu imaju preko 1 metra i koji su neverovatno snažni i opasni što naravno zavisi od vlasnika. Mnogo ima agresivaca u ovoj državi i za očekivati je da ti ljudi nabavljaju takve rase. Država okreće glavu u nemoći da reši situaciju. Nisu problem psi, problem su ljudi-vlasnicii. Kada bi bilo manje agresivaca među vlasnicima pasa, smanjio bi se broj ujeda (mislim da to nikada neće biti nula, dokle god bilo pasa, biće i ujeda. Treba raditi na informacijama i obrazovanju. Kućnih ljubimaca će uvek biti, a ako težimo da budemo kao "Zapad", sve će ih više i biti, ali će svaki budući vlasnik morati da pohađa "Školu" i da nauči kako da se ophodi prema psu i kako da ga pravilno socijalizuje. Pas je velika obaveza, a svi bi da ga nabave iz čistog pomodarstva. Zbog nepravilnog odnosa prema psu, danas imamo veoma agresivne pse kao kućne ljubimce, mnogo pasa lutalica, a glavni krivac je čovek.

Pera Detlic

pre 12 godina

@ Sinbad
Ono sto je tragicnije od samog slucaja jesu reakcije na isti...u vezi sa tim uopste me ne interesuje psihologija pasa niti njihovih vlasnika...brinu me trajne traume koje ce ovo nesretno dete imati zato sto joj je pas (ne interesuje me koje je plemenite vrste) ODGRIZAO UHO. Da li iko od vas koji tako udobno meditirate o pravima pasa, karakteristikama vrsta i psiholoskom profilu vlasnika (borbenih) pasa, poput Mirjane koja eto tako bez ikakvih dodatnih saznanja zakljucuje kako je krivo samo dete i njena baka, uopste pomisljate na neopisivu traumu koje je to dete prezivo... i sto je jos gore, da li vas je uopste briga?

Dejan

pre 12 godina

Teska kazna kao primer, jedno 10 godina rada u rudniku i sl. Svesno drzati opasnu zivotinju bez osigurane ograde, kaveza. Ove je svesno uradjeno tako da je potpuna odgovornost vlasnika.

Sin Dragan

pre 12 godina

@Milan Milivojevic, @Mare

Prijatelji, mislite li da treba da zivimo izolovani od ostatka sveta i prirode, zato sto zivimo u gradovima? Ili u protivnom treba na selo da se selimo.
E pa mozemo mi pobiti sve pse, macke, vrapce, golubove, ribe, i druge zivotinje, sem pacova i miseva, jer njih trujemo vec vekovima pa nista. Mozemo poseci svo drvece, jer im nije mesto u gradu nego na selu, osim ako nisu od betona. Treba potrovati svu travu po parkovima, jer je i ona valjda poreklom sa sela. Ako je to svet u kojem zelite da zivite, daleko vam lepa kuca.
Ljudi bre, devojcica je umalo ubijena, na srecu "samo" joj je uvo osteceno. Vlasnik psa(covek)je ocigledno napravio zver od tog psa! I kako ti rece :"U stvari ste emotivno ostecena bica koja beze u odnos sa psima jer imate problem sa ljudima." U pravu si! Imam! Pogotovo sa takvima kao sto je vlasnik pomenutog psa! A vas dvojica emotivno neostecenih, lepo, pravac u zatvor u posetu doticnome, i ne zaboravite da mu ponesete cigarete! Mislim da cete naci mnogo zajednickih tema za razgovor.

zgrozen

pre 12 godina

meni samo nije jasno kako nikome ne pada na pamet da je kuce od pola godine malte ne i dalje stenac, da je mogao da slucajno istrci na ulicu, da se uplasi saobracajne buke, unezveri, i slucajno ugrize prvog s kim se sudari, u ovom slucaju nesretno dete. vrata od dvorista mogu i slucajno da se otvore, mogao je lose da ih zatvori postar za sobom recimo, popisivac, slucajni prolaznik koji je pogresio zgradu... Ovo jeste tragican dogadjaj koji ina sve sanse da se dobro zavrsi. I umesto da budemo zahvalni, mi bi da vidimo nekog na lomaci. Dajte krv da se svetina zadovolji. Babu na lomacu! Ne, vlasnika psa na lomacu! Ne, psa na lomacu! Koliko ce nam trebati da neko povikne "dete od tri godine na lomacu", da uvidimo da svoje zivotne frustracije istresamo na necijoj nesreci, i da se zapitamo kakvi smo to ljudi postali kad nam je ovakvo besmislje postalo noirmalna svakodnevica?
Osim teorije zavere i urokljivog oka postoji i nesrecan slucaj...

Sinbad

pre 12 godina

@Pera Detlic

Neznanje je najveci srpski neprijatelj, stoga, pravac u prvi razred! Nepostovanje drugoga je drugi najveci srpski neprijatelj, stoga pocni da postujes tudje misljenje kakvo god da je!
Pas sam po sebi NECE napasti coveka, osim, ako je tako treniran, ili se brani od napada (samoodbrana). Ovaj je pas zrtva svog nenormalnog vlasnika, i ocigledno treniran da bude agresivan. Psa na rehabilitaciju, a vlasnika takodje ali u neku vaspitnu ustanovu. Devojcici zelim brz oporavak, a skolama da uvedu lekcije o ponasanju u slucaju da sretnete agresivnog psa, ili copor pasa, zmiju ili nesto slicno, umesto sto uce decu kako se zovu biljke koje rastu 1000m pod morem bez prisustva svetlosti, sto im je mnooogo bitno u zivotu!.

Jeca

pre 12 godina

U nekim komentarima sam procitala da nisu problem psi koji imaju vlasnike nego lutalice, u drugima kako drzava ne vodi racuna a u trecem da pas nece da napadne ako ga ne diras budalastina, da je staford zabranjen i agresivan. Da im stavis kaznu od par miliona ( KAO STO SE SAD JA TUZIM) sami vlasnici bi vadili zube sopstvenim psima!!!!

Nesa

pre 12 godina

Ljudi,nije pas kriv.Ja imam zenku staforda staru 3 godine i ona nije nikada napala niti ugrizla nekoga i cak se seta ponekad po ulici i nikoga ne dira.To sve zavisi od gazda kako ih vaspitava.Mozete i od civave napraviti zver,ako je tako vaspitavate.Imam u komsiluku neke male mesance i to su divlje zveri i na svakog prolaznika laju kao divljaci cak se i medjusobno pokolju,a ti psi nisu nikada ni pomazeni od strane komsije koji ih drze.Gazdu ovog staforda treba kazniti,a zivotinju ostaviti na miru,jer ona je samo postupala onako kako ga je gazda naucio.Devojcici zelim brz oporavak.I nemojte suditi zivotinji!Zamislite da je vase dete istuklo nekog na ulici i koga bi okrivili?PA VAS RODITELJE!!!!Nemojte suditi zivotinji,jer nema vecih zivotinja od nas samih(ljudi).

Mirjana

pre 12 godina

Ja mislim da pas nece da ujede ako ga ne diras. Mnogo puta sam bila u situaciji da oko mene bude po cetiri pasa lutalica i ako mirno prodjes pored njih nece te dirati. Tako da devojcicu nije pas ujeo iz cista mira. Zato roditelji i baka treba da upozori dete da ne dira psa vec da mirno prodje pored njega. Ali deca su suvise radoznala ja to shvatam. Zelim detetu brzo ozdravljenje. Pozdrav

Gljiva Ludara

pre 12 godina

Mislim da će na ovog vlasnika psa sada da se natovari sav bes naroda koji decenijama trpe zbog pasa lutalica a koje gradske i opštinske vlasti nisu u mogućnosti da se reše. Po šturim podacima iz teksta pas je izašao kroz slučajno otvorenu kapiju i to može da se okarakteriše kao nesmotrenost vlasnika, i za to da odgovara. I pištolj opali kad se nesmotreno neko igra sa njim ili ga čisti, pa niko u napred ne hapsi i oduzima oružje vlasniku.
Mene više plaše ljudi koji koriste ovakve događaje da istovare svoje strahove i komplekse prema životinjama.

Svi napadaju

pre 12 godina

ko bi rekao da dalmatinci napadaju, to sam i ja mislio dok me nije napao, nisam ni prisao dvoristu, on je izasao i ujeo me, tako da mislim da nije bitno koje je rase pas. Vlasnici pasa su najodgovorniji. Imati psa za kucnog ljubimca je velika odgovornost. Zato su za ovaj napad na devojcicu najodgovorniji vlasnici psa. Nadam se da ce devojcici biti sve u redu i da ce lekari rekonstruisati uvo sto bolje. Sto se tice pasa lutalica, postoje nadlezni organi grada Beograda koji su odgovorni za iste. Svi moraju biti obelezeni, ali postoji i falinka svakog zakona, bilo kakav postupak protiv pasa lutalica moze biti pokrenut tek posto do napada dodje.

Mirjana

pre 12 godina

Ja mislim da pas nece da ujede ako ga ne diras. Mnogo puta sam bila u situaciji da oko mene bude po cetiri pasa lutalica i ako mirno prodjes pored njih nece te dirati. Tako da devojcicu nije pas ujeo iz cista mira. Zato roditelji i baka treba da upozori dete da ne dira psa vec da mirno prodje pored njega. Ali deca su suvise radoznala ja to shvatam. Zelim detetu brzo ozdravljenje. Pozdrav

zgrozen

pre 12 godina

meni samo nije jasno kako nikome ne pada na pamet da je kuce od pola godine malte ne i dalje stenac, da je mogao da slucajno istrci na ulicu, da se uplasi saobracajne buke, unezveri, i slucajno ugrize prvog s kim se sudari, u ovom slucaju nesretno dete. vrata od dvorista mogu i slucajno da se otvore, mogao je lose da ih zatvori postar za sobom recimo, popisivac, slucajni prolaznik koji je pogresio zgradu... Ovo jeste tragican dogadjaj koji ina sve sanse da se dobro zavrsi. I umesto da budemo zahvalni, mi bi da vidimo nekog na lomaci. Dajte krv da se svetina zadovolji. Babu na lomacu! Ne, vlasnika psa na lomacu! Ne, psa na lomacu! Koliko ce nam trebati da neko povikne "dete od tri godine na lomacu", da uvidimo da svoje zivotne frustracije istresamo na necijoj nesreci, i da se zapitamo kakvi smo to ljudi postali kad nam je ovakvo besmislje postalo noirmalna svakodnevica?
Osim teorije zavere i urokljivog oka postoji i nesrecan slucaj...

Mare

pre 12 godina

Ko zeli da zivi u jedinstvu sa zivotinjama neka ide u sumu. Ostavite gradove ljudima. Domace zivotinje su ljudi nekada pripitomljavali da im sluze - da ih cuvaju, da im nesto ulove, da ih prevoze, da ih ljudi pojedu i od njih naprave nesto. Danas psi u gradovima sluze coveku samo za supstituciju ljudskog odnosa onim sa zivotinjom, za to da omoguce coveku u jednom bolesnom ljudsko-zivotinjskom odnosu dominaciju nad inferiornim neinteligentnim bicem i time zadovoljstvo, sluze im za lecenje kompleksa i strahova. To je pre svega jadno i treba da se suzbije, a ne pospesuje akcijama raznih agresivnih organizacija za zastitu zivotinja. Jedino sto mogu da prihvatim su psi vodici za slepe, sluzbeni psi i slicno.

Nesa

pre 12 godina

Ljudi,nije pas kriv.Ja imam zenku staforda staru 3 godine i ona nije nikada napala niti ugrizla nekoga i cak se seta ponekad po ulici i nikoga ne dira.To sve zavisi od gazda kako ih vaspitava.Mozete i od civave napraviti zver,ako je tako vaspitavate.Imam u komsiluku neke male mesance i to su divlje zveri i na svakog prolaznika laju kao divljaci cak se i medjusobno pokolju,a ti psi nisu nikada ni pomazeni od strane komsije koji ih drze.Gazdu ovog staforda treba kazniti,a zivotinju ostaviti na miru,jer ona je samo postupala onako kako ga je gazda naucio.Devojcici zelim brz oporavak.I nemojte suditi zivotinji!Zamislite da je vase dete istuklo nekog na ulici i koga bi okrivili?PA VAS RODITELJE!!!!Nemojte suditi zivotinji,jer nema vecih zivotinja od nas samih(ljudi).

Sinbad

pre 12 godina

@Pera Detlic

Neznanje je najveci srpski neprijatelj, stoga, pravac u prvi razred! Nepostovanje drugoga je drugi najveci srpski neprijatelj, stoga pocni da postujes tudje misljenje kakvo god da je!
Pas sam po sebi NECE napasti coveka, osim, ako je tako treniran, ili se brani od napada (samoodbrana). Ovaj je pas zrtva svog nenormalnog vlasnika, i ocigledno treniran da bude agresivan. Psa na rehabilitaciju, a vlasnika takodje ali u neku vaspitnu ustanovu. Devojcici zelim brz oporavak, a skolama da uvedu lekcije o ponasanju u slucaju da sretnete agresivnog psa, ili copor pasa, zmiju ili nesto slicno, umesto sto uce decu kako se zovu biljke koje rastu 1000m pod morem bez prisustva svetlosti, sto im je mnooogo bitno u zivotu!.

Mili

pre 12 godina

Opet ovi manevri, nije pitbul nego staford terijer. Koga briga, zabranite i staford terijere jer su vrsta koju je čovek svojom selekcijom degenerisao u agresivne životinje i nisu za ljudsko društvo. Inače očekujemo da se "posmatranje" na besnilo završi uspavljivanjem, da slučajno ne zaborave taj detalj.

Gljiva Ludara

pre 12 godina

Mislim da će na ovog vlasnika psa sada da se natovari sav bes naroda koji decenijama trpe zbog pasa lutalica a koje gradske i opštinske vlasti nisu u mogućnosti da se reše. Po šturim podacima iz teksta pas je izašao kroz slučajno otvorenu kapiju i to može da se okarakteriše kao nesmotrenost vlasnika, i za to da odgovara. I pištolj opali kad se nesmotreno neko igra sa njim ili ga čisti, pa niko u napred ne hapsi i oduzima oružje vlasniku.
Mene više plaše ljudi koji koriste ovakve događaje da istovare svoje strahove i komplekse prema životinjama.

Aleksandar

pre 12 godina

Kad sam prvi put procitao ovu vest zgrozio sam se. Zamislite traume ovog deteta, a da ne pricamo kako je odrastati u ovoj drzavi sa bilo kakvom manom. Nadam se da ce joj oporavak biti uspesan. Znam da ce neki reci "Ubijte psa", ali pas je najmanje kriv. Obicno je uzrok takvom ponasanju vlasnik psa. Oduzeti psa i dati ga ako je moguce na rehabilitaciju, a vlasniku zabraniti drzanje pasa i ostalih kucnih ljubimaca.

Vladimirko

pre 12 godina

Daleko od toga da sam pristalica zlostavljanja i iživljavanja nad životinjama, ali pitam se gde su sada oni dušebrižnici od kojih nije moglo da se živi kada je keruša Mila bila aktuelna?
Da li im je bitniji pas od trogodišnjeg deteta?

Sin Dragan

pre 12 godina

@Milan Milivojevic, @Mare

Prijatelji, mislite li da treba da zivimo izolovani od ostatka sveta i prirode, zato sto zivimo u gradovima? Ili u protivnom treba na selo da se selimo.
E pa mozemo mi pobiti sve pse, macke, vrapce, golubove, ribe, i druge zivotinje, sem pacova i miseva, jer njih trujemo vec vekovima pa nista. Mozemo poseci svo drvece, jer im nije mesto u gradu nego na selu, osim ako nisu od betona. Treba potrovati svu travu po parkovima, jer je i ona valjda poreklom sa sela. Ako je to svet u kojem zelite da zivite, daleko vam lepa kuca.
Ljudi bre, devojcica je umalo ubijena, na srecu "samo" joj je uvo osteceno. Vlasnik psa(covek)je ocigledno napravio zver od tog psa! I kako ti rece :"U stvari ste emotivno ostecena bica koja beze u odnos sa psima jer imate problem sa ljudima." U pravu si! Imam! Pogotovo sa takvima kao sto je vlasnik pomenutog psa! A vas dvojica emotivno neostecenih, lepo, pravac u zatvor u posetu doticnome, i ne zaboravite da mu ponesete cigarete! Mislim da cete naci mnogo zajednickih tema za razgovor.

Milan Milivojevic

pre 12 godina

@Mare.Svaka cast za komentar skoro doslovce sam to sinoc rekao zeni u nasoj polemici o ovom dogadjaju.@Marijana.Vidim da dece nemas a zanima me jel ti imas diplomu za te tvoje tvrdnje ili tako pricas nesto iz glave?Takvi kao vi i pomazu ovo neverovatno stanje u Beogradu koje podseca na Bukurest sa pocetka milenijuma,gde su se gradjani sklanjali u centru grada da prodju nebrojeni copori pasa.Hranite ih i stitite misleci da ste progresivni i puni ljubavi.U stvari ste emotivno ostecena bica koja beze u odnos sa psima jer imate problem sa ljudima.

Niko

pre 12 godina

Uvesti zakon o zabrani držanja zveri, a onog ko ga krši kazniti sa veoma visokim kaznama, bez izuzetka, pa bi mnogi umesto krvoločnih psina za kućnog ljubimca držali mačku ili morsko prase, ili hrčka...

vj

pre 12 godina

UZAS!!!
Ne bi me zacudilo da se pojave oni koji ce ovo okrenuti i osuditi babu koja je tuda vodila unuce, jer, da malo parafraziram Matiju Beckovica: "prokleta je zemlja u kojoj su paščad puštena a kamenje svezano!"

Mario Bros

pre 12 godina

Strašno je ako devojčica bude imala problema sa vršnjacima zbog tog uva. Nije fer ni da se pas ubija jer je to rasa poznata po agresivnosti. Vlasnik psa je kriv zbog nemara. Morao je da veoma dobro obezbedi psa. Box ili ozbiljnija kapija ili maska za psa.

Sada je kasno ali on je taj koji pre svega treba da ponese ceo teret sanacije života devojčice.

Nix

pre 12 godina

(Mirjana, 12. oktobar 2011 07:58)

... čisto da znaš, psi OBIČNO ne napadaju decu. Njima je instinktivno shvatanje da su deca štenci, a štenci se štite. Mnogi psi će dopustiti da ih deca dave, jašu, vuku za uši i neće ih ni odgurnuti. Ima, međutim, pasa, kao što ima i vlasnika - neki su prosto agresivni. Najčešće je to nedostatak osećanja pripadnosti "čoporu" (gde je vlasnik vođa čopora i on se poštuje). Ako se pas trenira za borbu, on je najčešće izolovan, a ne "socijalizovan". I onda imaš ZVER, a ne kućnog ljubimca.

Što se tiče pasa lutalica, prolazio sam i ja pored čopora mirno, ali ponekad su i lajali na mene iako ih nisam ni pogledao. Ni tu nema pravila, zavisi od prilike.

Toliko o psima. Ne znam šta da kažem o ovakvoj pripadnici ljudskog roda, kao što je ova Mirjana. Šta je to devojčica od 3 godine mogla da uradi pa da "opravdano" isprovocira psa?

Ritter

pre 12 godina

Kakve veze ima rasa psa, ovo je jos jedna tragedija kao posledica nesposobnih na vlasti i otupljenog poslusnickog naroda. U iole uredjenijim zemljama zakoni su veoma su prosti: mozes da setas i pustas psa bez korpe i povodca ali ne daj Boze da tvoj pas nekome nesto nazao ucini, cak i mnogo sitnije nego ovo sto se desilo, novcane kazne su tolike da vise nijednom gazdi to ne bi palo na pamet. U konkretnom slucaju da ovaj gazda psa ima osiguranje protiv stete nanete trecem licu, dovojcici bi bila isplacena milionska suma za trajno telesno ostecenje a u slucaju da nema gazda bi morao da joj dozivotno isplacuje milionsku kaznu sa slobode ili ako nema para onda da odradi u zatvoru. A o lutalicama da ne pricamo, to je jadno da jedna struktura koja sebe tezi da nazove drzavom ne moze to da resi.

Srba

pre 12 godina

Svaka čast lekarima i hirurzima!
Sada je najvažnije da povređena devojčica bude dobro, i da prevaziđe i psihičku traumu. I da nema estetski vidljivije ožiljke,koliko je god to moguće.

Ali da ne zaboravimo odgovornost nadležnih!
Uprava za veterinu Beograd je objavila http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1470001 da je problem neodgovorno vlasništvo. Peru se i skidaju odgovornost sa sebe, a prvo treba jasno reći da je odgovornost ove Uprave što uopšte psi rase/pasmine pit bul i dalje bivaju držani u Beogradu - iako je to godinama zabranjeno.

Pomoćnik gradskog sekretara za komunalne poslove Vladimir Terzin bi sada trebao da podnese ostavku, ili da ga gradonačelnik smeni, kao što je to uradio sa direktorkom Doma zdravlja Novi Beograd pre par godina.

Jeca

pre 12 godina

Hocete slike MOG DETETA,obraz,okonos i brada ????? DOK TI SE NE DESI I NE ZNAS KOLIKO JE TO POSTALO CESTO I SVAKODNEVNO a vlasnici misle da nisu krivi!!!!

Ševarice

pre 12 godina

U Švajcarskoj se takodje dogadjaju ovakve stvari. Za jedan lakši ugriz psa vlasnik bi morao da plati odštetu od prilike pola njegove godišnje zarade plus kaznu i pas bi bio uspavan(ubijen). Svakako da rasa psa nije bitna svi mogu biti agresivni. Mene samo zanima hoće li ovaj pas biti uspavan i vlasnik adekvatno kažnjen?

t

pre 12 godina

itekako ima veze rasa psa , a onda-vlasnik psa kao sledeca bitna stavka.
nije mi jasno gde je komunalna policija da kazni vlasnike borbenih pasa koje setaju po gradu bez povoca i bez brnjice?zar im to nije u opisu posla? koliko dece treba da nastrada i da se dozivotno traumatizuje, dok se neko ne nakani da zabrani cuvanje odredejenih rasa pasa. ne moze niko da me uveri da pas koji je namenjen za borbu moze da bude bezopasan. a svaki pas mora imati povodac i brnjicu. a vlasnici bi trebalo da ciste za svojim psima. u suprotnom, treba naplacivati kazne, to je tako jednostavno, samo kada bi svako radio svoj posao.

Jeca

pre 12 godina

U nekim komentarima sam procitala da nisu problem psi koji imaju vlasnike nego lutalice, u drugima kako drzava ne vodi racuna a u trecem da pas nece da napadne ako ga ne diras budalastina, da je staford zabranjen i agresivan. Da im stavis kaznu od par miliona ( KAO STO SE SAD JA TUZIM) sami vlasnici bi vadili zube sopstvenim psima!!!!

šilja

pre 12 godina

Država ništa ne radi kako bi živeli u normalnoj zemlji.
Vlasnike i njihove pse nema ko da kontroliše,a psi lutalice su ukras grada.
Ako je donet novi zakon o držanju životinja onda su trebali i da počnu da ga sprovode, odnosno obezbede dovoljan broj ljudi da ga sprovodi, a oni po starom, donesu zakon zbog nečega, usvoje ga i onda šta ih briga.
Nego stvarno mi nije jasno zašto se ništa ne radi na uklanjanju pasa lutalica. Vlasnike pasa možeš kazniti i naterati da se ponašaju po zakonu, ali pravila koja važe za vlasničke pse ne važe i za lutalice. Mislim mogu da se šetaju kad hoće, gde god žele i sve to bez korpe.
ma ludilo

sale

pre 12 godina

Ovo je strašno šta se događa. Nisu problem samo psi vlasnika nego i lutalice. Kako hladnije vreme dolazi, čopori se kreću kroz ceo grad. Juče su napadali ljude na Tašmajdanu sve pored prisutnih komunalaca koji ne mogu ništa protiv trideset u grupi. Nadje se po neka osoba koja ih sazaljenja hrani iza drveta krišom pa se navade svaki dan. Obično kasnije uveče. Onda kada taj obrok izostane polude od besa i kidišu na sve što se kreće. Kada neke i odvedu, brzo ih puste opet nazad na ulicu. Gradske vlasti katastrofalno reaguju na taj problem ne čineći ništa da zaštite građane, decu, stare...Postoji na hiljade zahteva za odštetu upućenih gradu zbog ujeda divljih pasa koji se ne rešavaju...

Dejan

pre 12 godina

Teska kazna kao primer, jedno 10 godina rada u rudniku i sl. Svesno drzati opasnu zivotinju bez osigurane ograde, kaveza. Ove je svesno uradjeno tako da je potpuna odgovornost vlasnika.

ivan

pre 12 godina

za mirjanu;Ja mislim da pas nece da ujede ako ga ne diras. izjavite ovako nesto i jos obrazlazete svoju teoriju vasim primerom sa 4 psa, pa sta je devojcica od 3 godine mogla da uradi tom psu da ga natuce rukom, nogom mozda? da nije kriva sto je bas tuda prolazila? vlasnik sam takodje psa velike pasmine cano corso isto 7 meseci imam 3 dece i znam da nikad nece ujesti decu ako je socijalizovan i odgajen da bude ljubimac cele porodice. pas koji napadne dete od tri godine je zanemaren od strane vlasnika i verovatno ga sprema za borbe a to znaci maltretiranje i iznurivanje psa do krajnji granica . dvojbe nema kriv je VLASNIK PSA.

Pera Detlic

pre 12 godina

@ Sinbad
Ono sto je tragicnije od samog slucaja jesu reakcije na isti...u vezi sa tim uopste me ne interesuje psihologija pasa niti njihovih vlasnika...brinu me trajne traume koje ce ovo nesretno dete imati zato sto joj je pas (ne interesuje me koje je plemenite vrste) ODGRIZAO UHO. Da li iko od vas koji tako udobno meditirate o pravima pasa, karakteristikama vrsta i psiholoskom profilu vlasnika (borbenih) pasa, poput Mirjane koja eto tako bez ikakvih dodatnih saznanja zakljucuje kako je krivo samo dete i njena baka, uopste pomisljate na neopisivu traumu koje je to dete prezivo... i sto je jos gore, da li vas je uopste briga?

Svi napadaju

pre 12 godina

ko bi rekao da dalmatinci napadaju, to sam i ja mislio dok me nije napao, nisam ni prisao dvoristu, on je izasao i ujeo me, tako da mislim da nije bitno koje je rase pas. Vlasnici pasa su najodgovorniji. Imati psa za kucnog ljubimca je velika odgovornost. Zato su za ovaj napad na devojcicu najodgovorniji vlasnici psa. Nadam se da ce devojcici biti sve u redu i da ce lekari rekonstruisati uvo sto bolje. Sto se tice pasa lutalica, postoje nadlezni organi grada Beograda koji su odgovorni za iste. Svi moraju biti obelezeni, ali postoji i falinka svakog zakona, bilo kakav postupak protiv pasa lutalica moze biti pokrenut tek posto do napada dodje.

djak

pre 12 godina

nikada do sada nisam cuo da neki vlasnik psa kaze: moj pas ume biti opasan... nema sanse, svi do jednog uvek govore: moj pas ne ujeda, on je prava maza, nije agresivan... pa onda bude: iju, otkud to, pa ovo mu je prvi put, nikada do sada nije nikog napao...

jadno dete, kakva trauma, nadam se samo da ce posledice biti sto manje, a sto se vlasnika tice, sta da vam kazem, trebalo bi da radi motka "oblozena" fekalijama...

NIKITA

pre 12 godina

Strah me je da će devojčica imati doživotne traume. Sin mog prijatelja je šećeraš zbog napada staforda (nije pit bul. I dan danas i njegov otac ima strah od pasa. Od tada je prošlo 6 godina. Sada su nabavili štene boxera kao terapiju na traumu. Ali bolest ostaje. Vlasnik sam dva zlatna retrivera i družim se sa "kučkarima", kako se međusobno zovemo i okružen sam psima više od jedne decenije. Svakakvih rasa i vlasnika ima, ali jedno je sigurno. Pas oslikava vlasnika i u većini slučajeva vlasnici pasa nisu uspeli da usklade odnos. Kada se nabavlja pas i određena rasa, nedovoljno su informisani o karakteristikama određenih rasa. Nabavlja se ono što je moderno. Tako da danas imamo čak i agresivne zlatne retrivere kao i labradore. Ali još jedno je bitno. Od nekih rasa je lakše napraviti agresivne pse. Svi psi se dele na radne, borbene, službene, lovačke....i mnogo je lakše , npr da lovačkog psa naučiti da "tera zeca" nego nekog npr. službenog (malino, na primer). U globalu, agresivni ljudi nabavljaju pse koje je lakše izdresirati da budu agresivni (pse za borbu, tipa bul, ili u najboljem slučaju radne pse tipa nemačkog ili belgijskog ovčara, rota, dobermana...mada radni psi su radni psi i grehota je da ta pasmina padne u ruke agresivcima. Stabilan i socializovan pas ne predstavlja nikakvu pretnju za okolinu. Ali većina vlasnika pasa ne rade sa svojim psima da tako i imamo ujedljive pse. Možemo mi da zabranimo pitove, ali već su se pojavili još opasniji psi (turkmenski alabaj, kangal) psi koji u grebenu imaju preko 1 metra i koji su neverovatno snažni i opasni što naravno zavisi od vlasnika. Mnogo ima agresivaca u ovoj državi i za očekivati je da ti ljudi nabavljaju takve rase. Država okreće glavu u nemoći da reši situaciju. Nisu problem psi, problem su ljudi-vlasnicii. Kada bi bilo manje agresivaca među vlasnicima pasa, smanjio bi se broj ujeda (mislim da to nikada neće biti nula, dokle god bilo pasa, biće i ujeda. Treba raditi na informacijama i obrazovanju. Kućnih ljubimaca će uvek biti, a ako težimo da budemo kao "Zapad", sve će ih više i biti, ali će svaki budući vlasnik morati da pohađa "Školu" i da nauči kako da se ophodi prema psu i kako da ga pravilno socijalizuje. Pas je velika obaveza, a svi bi da ga nabave iz čistog pomodarstva. Zbog nepravilnog odnosa prema psu, danas imamo veoma agresivne pse kao kućne ljubimce, mnogo pasa lutalica, a glavni krivac je čovek.

Darko

pre 12 godina

E baš uzevši u obzir šta kaže Cesar Milan ja sam 100% siguran da neke VLASNIKE treba zabraniti! Nadam se da će dobiti dug i lep boravak u instituciji zatvorenog tipa dok devojčica ne poraste.