Četvrtak, 29.09.2011.

00:13

"Evro je mrtav, Grčka je otpisana"

Evro je mrtav i ne može biti spašen, a Grčka će na kraju bankrotirati, kaže Atila Salaj-Berževic, šef odeljenja sekjuritiza u italijanskoj Unikredit grupi.

Izvor: B92

"Evro je mrtav, Grèka je otpisana" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

103 Komentari

Sortiraj po:

McEnroe

pre 12 godina

Da su 1930-te ovo bi znacajno prosirilo paniku medjutim danas u 2011 kad cujete ovakve izjave i nadate se da ce one izazvati paniku, te izjave obicno udare o jedan zid, jer ni narod ni politicari vise ne nasjedaju na to tako da ovakve izjave samo djeluju pozitivno na politicare da donesu sto bolje odluke kako bi se u ovom slucaju spasio evro. Ekonomija je igra koju igraju svi, ali na kraju uvijek pobjede Njemci.

SUPERTRAMP

pre 12 godina

Čak da se i sve desi kao sto dotični gospodin kaže, on, kao ekonomista, sigurno zna da u ovakvim situacijama najvecu prijetnju predstavlja panika koju on ovakvim istupima siri. A zasto?! Da bi poslije eventualno rekao "Sta sam ja rekao prije pola godine?" Ne podnosim ovakve likove...

Jovan

pre 12 godina

Evo citam da su Francuske banke pozajmile Italiji $400 miliardi!
Ako Italija padne (a hoce naverovatnije) Francuska nemoze perziveti.
Sve u svemu, osim Nemacke to je sva EU je obicna nula ako ce mo posteno govoriti.
Sto se nas tice, jedino jacanje odnosa sa starim prijateljima Kinom i Rusijom (koji nas, da kazem usput, nikad nisu bombardovali) nas moze spasiti bankrota.

wlado

pre 12 godina

ovi ljudi su obicni spekulanti koji zele da zarade na berzi narednjih nedelja, tako sto plasiraju bombasticne vesti, kako bi ljudi prodavali euro, a on je upravo uradio BUY.

Bosko Buha

pre 12 godina

Sto volim ovakve izjave sa pijace. Cini se da "strucnjak" nije popio kafu ovoga jutra! A nisu vala ni oni koji su ga odabrali za misljenje.

alex

pre 12 godina

nesposobnost...sjedinjene drzave su sjedinile 50 drzava i napravile valutu dolar...pa eno ih,i dalje postoje i razbijaju sve ostale.cak je i africka unija bolja od evropske.ccc

Bankar

pre 12 godina

Mene više interesuje šta da radimo mi obični gradjani koji imamo neku uštedjevinu u evro valuti.Dali da je pretvaramo u USD, CHF ili u RSD?
(Ivan S., 29. septembar 2011 08:13)

Euro je najbolje prebaciti u Svedke krune ili Norvesku krunu. Sve ostalo je ravno propaloj konverziji. Evro nece poziveti do kraja godine.

Dejan

pre 12 godina

Svi su digli poviku na Grčku, a kriju svoje dubioze ko zmija noge. Ali u pitanju su političke i finansijske igre i tek tu i tamo se pojavi po neki članak da nešto kaže i o tome:
The German Debt Problem Is Way Worse Than Anyone Thought
http://www.businessinsider.com/germany-debt-2011-9#ixzz1Z9ScSoPS

America's debt woe is worse than Greece's
(The government's total indebtedness -- its fiscal gap -- now stands at $211 trillion...)
http://edition.cnn.com/2011/09/19/opinion/kotlikoff-us-debt-crisis/index.html?hpt=op_bn5

Uostalom, ako gledamo samo spoljni dug, Grčka duguje 47.600 USD po glavi, Nemačka 57.700 USD, Danska 101.000 USD, Švajcarska 154.000, Engleska 144.000, Luksemburg 3.759.000.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_external_debt

mile

pre 12 godina

Ma ovo je fantasicna vest.Ja cu da kupim vikendicu na nekom od grckih ostrva kad se to desi.Za bud zasto.Toga ce da bude vise po celoj evropi.Prenaduvane cene svacega ce da padnu kad zatreba kukuruza i masti!

mica

pre 12 godina

“Automatska kriza nelikvidnosti dovešće do totalnog kolapsa grčkog bankarskog sistema“, napominje on i dodaje da će i „štednja biti izgubljena jer više neće važiti ni garancije grčke države na nju“.

Salaj-Berževic kaže i da će se ova katastrofa veoma brzo proširiti čitavom evrozonom, Evropom i svetom, kao i da će banke biti primorane da zatvore kreditne linije prema drugim bankama izloženim u zemljama koje bi mogla da pogodi „Grčka munja“.

Ako dodje do gore pomenutog kolapsa grckih banaka, ne pise se dobro ni bankama u vecinskom grckom vlasnistvu kod nas... Javno je objavljeno na sajtu NBS da su npr. Alfa i Vojvodjanska (NBG) u velikim gubicima i prosle, a i za prvih sest meseci ove godine...

Insajder

pre 12 godina

Evo prilike da nemci i francuzi ,koji se kriju pod plastom EU, okupiraju Grcku tako sto ce poceti potpuno da kontrolisu unutrasnje stvari grcke...a sta je to nego okupacija 1/1 cista kao suza.

Beogradjanin

pre 12 godina

Za Novosadnjanina i ovog drugog
AKo vec stedis u tri valute onda se biraju one stabilne a to je trenutno Svajcarska, Kanada i Australija!
Problem Svajcarske valute je to sto je pod velikim pritiskom evra koji ce a mozda i nece da prodje ko dinar u SFRJ po raspadu!U slucaju kraha eu valute pvi udar ce biti na svajcarcu pa na dolaru! Zato ako stedis kao sto rekoh drzi se mirnih zemalja sa normalnim privrednim rastom Kanada i Australija a od eu valute samo Svajcarac! Evre kupuj za majstore i kiriju ako placas:)

cc

pre 12 godina

sad smo se vratili sa letovanja iz grcke

daj boze i mi tako da propadamo :)

vozili smo auto putem sa TRI (3) traka :)

uzas:))) da to vidi nas drug mrkonjic (sa malim slovom)

aleksa sredic

pre 12 godina

zivim u Nemackoj i pratim ozbiljnu stampu. Nemacko DA evro-fondu je zakulisna igra. Nemacku bas briga da li ce i koliko zemalja objaviti bankrot, oni znaju dobro da na propasti zarade. A vecina zitelja nemacke jedva ceka povratak marke. O pretenzijama ne bih ovaj put, slazem se da je nemacka ekspanzionisticka bila i ostala - nekad je moneta bila teritorija, danas je dovoljno i trziste.

Stevan

pre 12 godina

Zbog svega ovoga sto govori "Bic boziji" evro zona se nece raspasti. To sto on govori je samo jedan iz mogucih scenarija, medjutim, danasnje "da" Bundestaga govori suprotno. Nemacka nece dozvoliti bankrot Grcke i propast eura, zasto, zato, rekao bi Radovan III. Mnogo vece stete od bankrota Grcke imace upravo Nemacka i Francuska, BDP Nemacke je deset puta veci od Grckog. Nemacka je najveca ekonomska sila u Evropi, bogata, nikad jaca, cela Evropa joj je u saci i zato ce ona sacuvati tu Evropu i samo ojacati svoju poziciju. Svoj privremeni gubitak nadoknadice ili daljim uspesnim poslovanjem ili nekim tajnim dilom sa Grcima, Nemacka nikada nije odustajala od svojih teritorijalnih pretenzija, istok, jug, nije bitno. Tacno je samo jedno, nema veze gde ste, vazno je ko ste.

Branko

pre 12 godina

Pojedini analiticari tvrde da ako Grcka, POrtugal i dr. izadju iz monetarne unije, ne da nece doci do pada eura nego do jacanja zato sto ce ostati zdravo jezgro na celu sa Nemcima.

smajli

pre 12 godina

Mi bi trebali najbolje da znamo sta ce se desiti jer 30 godina zivimo u krizi i preziveli smo hiperinflaciju za istoriju... S tim sto mislim da ce sada biti gore...

Pominju ljudi gdp grcke prema gdp eu. Nije problem u realnoj ekonoiji vec u finsijskom sektoru koji vec 40 godina pije krv toj istoj realnoj ekonomiji. Problem je domino efekat. Ako grcka pukne sama po sebi, to se moze preziveti. Ali sta ako povice spaniju jer je neka jaca banka veoma izlozena gr dugu i ima istovremeno zestoku izlozenost spaniji ili italiji?

world production ~ 50 tril$
fin. derivatives > 600 tril$

Hahaha

pre 12 godina

Evro sigurno nije mrtav, a sve ostalo cemo da vidimo.
Inace, sustina ove price uopste nije u evru ili Grckoj, vec pokusaj stvaranja masovne histerije u kojoj ce ljudi navaliti na banke da menjaju evre u nesto trece. Sada zamislite koliko bi ovi 'proroci iz banaka' zaradili novca na toj konverziji.

zorica

pre 12 godina

salaj - belaj :)

Kakav je njegov kredibilitet? Sta je radio na madjarskoj berzi? Koje njegove prognoze u proslosti su se pokazale kao priblizno pogodjene?

Moja tetka Juliska radila u madjarskoj berzi (cistacica). Pa hocemo je pitati sta misli o euro, dolar jenu?

Jos tri ovakva komentara od nekredibilnih likova i ovde ce se odmah stvoriti klima "ceo svet misli/vidi/smatra da je euro mrtav". Vazno da je nama rublja ziva zdrava i vesela.

Dragisa

pre 12 godina

Opet senzacionalizam iz fabrike nove B92. Nista od ovoga nece biti, niti ce Grca bankrotirati niti ce Evro propast, jednostavno su prejake zemlje u evro zoni da bi to dozvolile.

Зоран

pre 12 godina

"Plasi me sve ovo,ali posto sam po prirodi radoznao,voleo bih da vidim kako ce se u uslovima opsteg finansijskog haosa ponasati fini i ugladjeni evropljani."

Па нисмо ни ја ни ти толико стари да се сећамо тога, али мало читања и мало маште говори да се то десило већ два пута у Европи. То јест ПОЧЕЛО у Европи.

Знаш онај СТАРИ виц за време хладног рата? Руси прете ракетама, Амери исто, атомске бомбе, силоси се отварају, затварају, праве бункер.... Енглези не знају шта да раде, у паницви, и сете се да оду на онај свет и посаветују се са Черчилом. Отишли тамо, он спава, пробуде га и питају: Слишај, таква и таква ствар, Руси, Амери, фрка, нуклерне главе, само што ниеј почело,...причај шта да се ради??? Јел се ујединила Немачка? Није. Па шта ме будите онда. То се причало пре око 30, 40 година.

Bankar

pre 12 godina

@novosadjanin

Sta fali savetu koji sam dao da se ustedjevina drzi u tri valute? U cemu je problem? Meni je jasno da Svajcarcima (pa i tebi) ne odgovara suvise konverzije u CHF zato sto ste turisticka i izvozna zemlja, ali sa rezervama zlata koje imate mozete jako dobro da sacuvate vrednost valute koliki god da je krah u svetu (primer za to je drugi svetski rat). Za nas ostale van granica Svice je to koliko-toliko dobra opcija. Ne postoji skroz sigurna opcija u svetskim finansijam, sada.

@Konverzija

Pa rekao sam da po trecinu para treba staviti u CHF, EUR i USD. Sta jos ocekujes?

Bojan

pre 12 godina

Sve lovci u mutnom, koji pokušavajud a izazovu paniku i na njoj ućare. Da nešto zaista znaju ne bi bili tako sitni igrači. Ovako samo rade za svoje gazde koje će od panike da zarade.

MunzeLjux

pre 12 godina

Plasi me sve ovo,ali posto sam po prirodi radoznao,voleo bih da vidim kako ce se u uslovima opsteg finansijskog haosa ponasati fini i ugladjeni evropljani.Secam se kada je u jednom delu USA doslo do sloma elektroenergetskog sistema.Za par noci broj pljacki,razbojnistava i silovanja povecao se za 10 puta.Mi smo mesecima bili u mraku zbog restrikcija izazvanih sankcijama,pa je broj slucajeva nezakonitog ponasanja bio zanemarljiv.

Ne znam ekonomiju

pre 12 godina

Grčka je postala nezavisna država 1829. Za 182 godine postojanja, ona je 5 puta bankrotirala što i nije tako strašno na prvi pogled jer ima i puno gorih (za informaciju, Španija je ubedljivo najgora). Ono što jeste strašno je da je provela 50,6 godina u bankrotu (defoltu) ili moratorijumu tj. 26% svog postojanja je provela u odlaganju ili neplaćanju dugova!

Sad znate zašto u srpskom narodu postoji izreka "dužan ko Grčka".

palodji

pre 12 godina

ceo svoj zivot nemam para i sad kad sam konacno dosao do ozbiljnije svote, sad je evropa nasla da se raspada.. sirotinjo i bogu si teska..

Nemanja

pre 12 godina

U svakom slucaju ce se desiti nesto krupno, cim ima toliko samozvanih proroka. A onda ce neko na omasti brk kao sto je onog ponedeljka pre mecec i nesto, odredjeni gospodin u jednom danu zaradio 10 milijardi dolara.

novosadjanin

pre 12 godina

(Bankar, 29. septembar 2011 09:16)

Nije ni cudo sto se sve raspada u finansijskom sektoru kada Bankar daje takve savete. Tuzno je da ja kao gradjevinski inzenjer imam bolji uvid u to sta treba raditi...Ekonomistima u Srbiji treba verovati taman toliko koliko i neprijatelju.Pored takvih prijatelja kome treba neprijatelj. Opste je poznato koji fakultet se na Zapadu najmanje ceni iz Srbije.
Pretvoriti evre u dolare i franke... Misliti da ce franak opstati po ovom tvom scenariju je neozbiljan. 2008 je propala jedna banka, tresao se ceo svet. Sta mislis sta ce se desiti kada propadne evro? Nece biti bas fazon : ja imam franke - na konju sam.

Inace ja radim u Cirihu, primam platu u tom franku...

Mare

pre 12 godina

Kada bi sada neko pustio glasinu da je Banka Intesa u Srbiji pred bankrotom, ljudi bi pohrlili da uzimaju svoje pare i ona bi stvarno bila u problemu, jer su pare plasirane. Tako i ovde. neki ljudi imaju interes da stvore utisak da postoji problem negde kako bi proizveli talas reakcije od koje ce da zarade.

Nikola

pre 12 godina

Vlado ne panici bez veze. Strane banke u Srbiji su domaca preduzeca i imaju svoj novac. A sa krizom evra isti ti je problem i u nemackim i italijanskim bankama nema razlike.”

CG

pre 12 godina

Evo prilike za SRPSKE RUSOFILE da svoje EURE pretvore u RUBLJE.
(gradjanin Srbije iz Srbije, 29. septembar 2011 10:24)

Mozes se smijati koliko hoces ali Rusija ima solidan rast od 5% GDP-a,prakticno nemaju dugove (iznose oko 10% na GDP dok je u Evropi blizu 100% GDP,a u Grckoj 170% GDP-a),velike suficite u spoljnoj trgovini,Kinezi ce kupovati ruski gas prema novim sporazumima u rubljima a ne u dolaru sto ce izazvati apresijaciju rublja i yuana u buducnosti!

Jedini problem jeste inflacija od ca. 7%,ali ukoliko sad dodje do velike reforme i racionalizacije javnog sektora koju je najavio Putin ocekuje se pad inflacije na u Evropi standradnih 2-3%!

Dakle da,dugorocno ce ruski rublj,kineski yuan i australski dolar jako apresirati u odnosu na Euru koji je smrtno ranjen!

Clansman

pre 12 godina

mladi grci kao alternativu bar imaju da se presele negde u evropu i bice im kolko toliko bolje nego ako bankrotiraju tako da se bas ne bojim za njih, ratovi neimastina kod nas je bila cini mi se mnogo gora nego grcki bankrot pa strucnjaci nisu popovali

SVAJCARAC

pre 12 godina

Sve je lepo rečeno, samo fali ono najvažnije odgovor na pitanje da li EUR menjati u neku drugu valutu i koju ?

Odgovor: CHF, CAN $, AUS $...

Hah?

pre 12 godina

Šef - čega?

Nekada je B92 bio ozbiljan medij. Danas je žalost videti ovako sročen tekst, ovakvog "gosta" i ovakve besmislene poruke koje se šalju.

Balzak

pre 12 godina

Evropski projekat je utopijski sve dok NACIONALIZAM, RASIZAM i FASIZAM postoje u ovoj kolicini. U svakoj evropskoj zemlji imas neku nacionalisticku tenziju i problem. Ili ce iskoristiti krizu i krenuti ka stvarnom ujedinjenju ili ce da puknu ko SFRJ. Mogla bi sudbina da se poigra sa Nemackom slicno kao sto se Nemacka poigrala sa Jugoslavijom 1990. Sistem spojenih sudova.

zika

pre 12 godina

tako ste vi komunisti spaljivali americku zastavu 93 na celu sa zoranom djindjicem i ostali ste bez kosova. kao da je vazno sta neki staljinisti kazu

Miki

pre 12 godina

Smesna izjava doticnog a usput je zanimljivo kako tamo neki obicni ekonomisti dobijaju tako veliki medijski prostor.

Neki se bogate na unosenju straha i padu vrednosti valuta, tako da njima odgovara da unesu strah a koliko je njegova izjava smesna, dovoljno je uzeti u obzir da Grcka ima 10 miliona ljudi, nemaju nikakvu industriju osim turizma i zbog Grcke ce se raspasti citava EURO zona, komedija.

EU moze Grcku u najgorem slucaju da suspenduje iz EURO zone i da predju na drahmu a euro u tom slucaju ide na preko 2$ za 1 euro.

Sve su ovo igre spekulanata a Grci ionako se nece moci izvuci i najbolje je da ih sto pre suspenduju iz euro zone i kasnije pomagati kroz drahmu a kad budu stali na noge, mogu da se vrate nazad.

Usput, zar je neko toliko naivan da veruje da ce toliki konglomerati po EU od kompanija, ostati preko noci sa valutom koja ne vredi nista a Evropa inace ima i najace Svetske brendove, kojima ostatak Sveta nemoze ni konkurise.

drno

pre 12 godina

Koliko vrlih strucnjaka, sve moj do moga. Raspiruje se panika da bi tipovi mogli jos vise zaradjivati na padu burze. USA su prije dvije godine pustile Lehman Brothers da propadne, koja je bila posljedica toga? Financijski tsunami koji je povukao u ponor cijelu planetu. Ako je to bilo tako sa jednom "nevaznom" bankom, sto mislite koje bi bile posljedice kraha jedne drzave ili jos gore eurozone. Nikome nije u interesu da se to dogodi i zbog toga se to nece dogoditi. Zemlje u razvoju (Kina, Brazil itd) ce pokriti sve deficite ako to bude trebalo da bi zastitili sebe i europsko trziste na koje izvoze. Isto tako im je u interesu da zastite euro koji jedini moze zamjeniti dollar kao internacinalnu valutu. Na kraju, EU ce se polako kretati prema federativnom sistemu sto je jedan od ciljeva grcke krize koja je prenapuhana (Japnski deficit prelazi 200% BDP-a pa nitko ne spominje mogucnost bankrota). Kad postane federativna drzava, s obzirom da ce prva proci tranziciju i prilagoditi vlastiti ekonomski model novim ekonomskim trendovima, Europa ce ponovo postati lokomotiva svjetske ekonomije. Srbija ce uci u EU u najbolje vrijeme, za jedno 10-12 godina, i na taj nacin izbjeci sve napore koje ce zemlje clanice morati napraviti u tom periodu.

delija-syd.

pre 12 godina

bravo braco grci! ono sto smo mi zapoceli 99 vi cete izgleda sad da dovrsite a to je slom evrope i to gde ih najvise boli a to je po dzepu :))

Konverzija

pre 12 godina

Svima zelim puno srece u teskim i nesigurnim vremenima koja nam Pokusajmo da imamo malo vise vere u sebe i svoju porodicu kako bismo sacuvali zdrav razum (i ono malo ustedjevine koju jos neki od nas imaju).
(Bankar, 29. septembar 2011 09:16)
Sve je lepo rečeno, samo fali ono najvažnije odgovor na pitanje da li EUR menjati u neku drugu valutu i koju ?
Imam i porodicu i zdrav razum i želim da je sačuvam, ušteđevina koja je trenutno u EUR je baš za crne dane, zato molim nekoga za konktetan savet.

Jeronimo

pre 12 godina

Bogati se još više bogate na lakovernosti ljudi i krizama. Kad su početkom 2008. ljudi pohrilili i podigli štednju iz svih naših banaka nakon apokaliptičnog teksta u Kuriru šta se desilo? Da li je neka banka propala i da li je neko izgubio štednju? Nekome je odgovaralo da se štednja malo preraspodeli po bankama jer je ljudi nisu uvek vraćali u istu banku a lopovima da pljačkaju one koje su videli u redovima i velikim kesama na izlazu. Nemojte verovati svakom prevarantu iz novina ma kojim poslom da se navodno bavi. Ako nekome odgovara potres najlakše je unajmiti ovakve plaćenike. Pustim buvu, kupim USD, ljudi prodaju EUR, EUR pada, ja kupim EUR kad je najniži, kad svi shvate da nema ništa od propasti EUR krene da raste, ja bogat. Jednostavno.

nikola

pre 12 godina

@Branislav
Mislim da će to biti zadatak nacionalnih banaka u svakoj državi pojedinačno.
Ali,polako...
O sudbini evra pitaju se mnogo ozbiljniji igrači da bismo uopšte obazirali na proizvoljne prognoze svakakvih "stručnjaka".

Neki

pre 12 godina

Nista strasno, dajte grcima platu od 300 evra pa nek se snalaze, kada mozemo mi zasto ne bi ni oni malo...mi ipak vise radimo Samo je jedan radnik malo vredniji od grka. crnogorac...

Kukuuuu

pre 12 godina

Mene više interesuje šta da radimo mi obični gradjani koji imamo neku uštedjevinu u evro valuti.Dali da je pretvaramo u USD, CHF ili u RSD?
(Ivan S., 29. septembar 2011 08:13)

Trenutno bih bio srecan da imam ovu dilemu :) A lepo je govorio Soskic da stedimo u dinarima. Nego kako li ce se to odraziti na nas sto imamo kredite u CHF? Zamisljam scenario, raspad grckih banaka, nezadovoljne stedise zapalile sve ekspoziture izgorela dokumentacija i ja ostanem bez kreditaaaa :))))) Al' za malo

Deda Milojev Unuk

pre 12 godina

@Branislav: desice se isto ono sto i sa dinarom 1994. Finansijski jake zemlje, pre svega Nemacka i Francuska, ce formirati novu valutu - neki novi evro-evrissimo sa cvrstom podlogom u zlatu i drugim plemenitim metalima. U odnosu na postojeci "stari" evro formirace se kurs za konverziju, koji moze da bude i astronomski velik. Ljudi ce pojuriti da svoje teskom mukom zardjene i ustedjene pare pretvore u novu valutu i tom prilikom ce da izgube znatan deo svog kapitala iz slamarica. Cene svakodnevnih namirnica ce skociti, doci ce do inflacije. Jedini koji ce da profitiraju na duze staze su oni koji su podigli kredite pre 10 i vise godina. Svi ostali koji nisu hteli da se zaduzuju, vec su ziveli prema svojim mogucnostima, ispasce budale i magarci. Hiperinflacija ce stvoriti nove podele u evropskom drustvu, najvise na liniji starih Evropljana i dosljaka iz Afrike i Azije. Sukobi su neizbezni.

U Srbiji ce proevropska struja izgubiti na izborima, jer se niko pametan ne ukrcava na brod koji tone. Nacionalisti dobijaju izbore, a sta ce dalje biti zakljucite sami.

Petar A

pre 12 godina

Niko ne moze da prognozira sa ovakvim stepenom ubjedjenosti u vlastite prognoze, ako je ozbiljan analiticar. Toliko o ovom "momku", koji je ocito nase gore list.
A zasto je nemoguce prognozirati? Zato sto cijela stvar pociva na povjerenju i na psihologiji. I zato, ako optimisticka strana ponudi vise vjestih govornika od pesimista, prevagnuce vjera u izlaz. I obrnuto. E, a bas to niko danas ne moze znati.

Realni

pre 12 godina

Taj nazovi "finansijski strucnjak" je u par recenica dokazao da i nije neki strucnjak, vec manipulant i spekulant.

Finansijska trzista kontrolise iskljucivo strah. Ako sad krenete da menjate evre u CHF skocice cena CHF-a. U panici svi ce uzeti CHF, od pada evra ne bude nista npr do februara, a svajcarska centralna banka krece sa intervencijama radi obaranja cene CHF. Kina ulaze npr u EUR za to vreme, kurs se stabilizuje na pocetnoj vrednosti. Vi ste na GUBITKU!!!, jer ste promenili evro u losem trenutku a njegova vrednost posle toga skocila. Strah je najomiljenije oruzje finansijskih trzista. Pogledajte sa nekretninama, dovoljno je da kazes da su cevi za vodovod neispravne i da vise niko nece da rizikuje da kupi stan na tom mestu. Ko je rekao vakcine protiv svinjskog gripa ??? Znamo svi sta je tu u pitanju bilo. Nismo ih primili, i sta nam sad fali ?? Ali je situacija bila predstavljena katastroficnom ne bi li neko zaradio na prodaji.

Naravno ovo je samo jedan scenario kreiran samo iz razloga da se pokaze kako informacije vladaju svetom, a krdo ide u smeru vecine.

Kome ovo nije jasno neka se rukovodi sledecim primerom. Ja kao direktor prodaje nove firme koja se bavi proizvodnjom vode, platim novinski tekst ili iznesem svoje misljenje kako voda koja je lider na trzistu nije bakterioloski ispravna. Cak i da me dobiju na sudu za klevetu, platicu manje nego sto je moja dobit presipavanjem trzisnog ucesca u moju korist.

Grcima ce se pomoci, jer nije lepo samo uzimati od nekoga a da mu se u nevolji ne priskoci u pomoc. TO PISE U SPORAZUMU EVROZONE I GRCKE. Grcka grca u dugovima zbog situacije koja je postojala pre uvodjenja evra, a uvodjem bila samo priznata prakticno u evrozoni (nefikasna drzava, utaja poreza, slabo punjenje budzeta, razne vrste mahinacija, rad na crno).

Ne brinite evro ce opstati, al ce zato svaba iskorisiti priliku da se on za sve pita na kraju, zato se i zateze i ceka do zadnjeg trenutka sa donosenjem resenja.

Ljubica

pre 12 godina

Dosta se bogate razni menadzeri koji rade u grckim bankama i firmama sa platama i po 250.000, sluzbenim automobilima s kojima mogu da putuju s porodicom u inostranstvo na letovanje, a posebno 13. i 14. platom. Po cemu je njihov rad sest, sedam puta vredniji i bolje placen od ostalih zaposlenih u Srbiji?! A tek cementara, umesto da ima stovariste cementa u Beogradu, drzi predstavnistvo u prestiznom Airport City! Sve za luksuz i blagodet onih koji rade s Grcima. Oni to i ne kriju nego se time razmecu i hvale. U Grckoj vozaci GSP-a dobijaju ekstra 310 evra ako dolaze redovno na posao, drzavni sluzbenici ako znaju da se koriste kompjuterom 400 evra, i sada se jos bune jer su doterali cara do duvara...

Jambalaya

pre 12 godina

Sto su se ovi bivsi lideri banaka,berzi... uzjogunili nesto. Kljucna rec je bivsi. Znaju da ih slusaju neki pa onda bace `vaku bombu..... na to reaguje berza padne za 1-3% i taj isti sto je puk`o pricu, kupi sta se kupit` da.

zoran

pre 12 godina

Ko samo malo zna matematiku ,jasno mu je da Grchka ne moze da se izvuche. Nema tu neke specijalne tajne ili zavere ili plashenja naroda; chista matematika, a svi znamo da je ta nauka neumoljiva.
Sta ce biti sa Evro-zonom..? Pa shta vi dragi moji, na ovom sajtu mislite, shta moze da bude sa jednom veshtachkom gradjevinom..? Sta se do sada desilo sa svim genetsko modifikovanim zivotinjama..? Pa, zivele su neko kratko vreme kao i svako od njihove vrste, te bi posle nekog kraceg vremena se pojavio niz bolesti. Zivotinja bi umrla mnogo ranije no bilo ko iz njenog prirodnog stada. To vam je EU. Genetski modifikovana USA. Nece opstati ni pod razno.
USA je nastala od dosljaka koji nisu imali apsolutno nishta iza sebe. Dosli su prazni kao bebe; kao mlada stabljika. Tako neshto se lako prilagodjava i grupishe ne bi li opstali..vremenom su stvorili novo telo.
Evropa je sastavljena od vec odraslih jedinki. Tu nema spajanja. Svaka drzava nosi na svojim ledjima mnogo toga shto se ne moze tako lako zaboraviti i ujediniti sa drugom koja ima isti takav materijal. Zar mislite da ce Nemac zavoleti Slovena i obrnuto. Ne budimo smeshni.

Dr. Smit

pre 12 godina

Ko je uopste taj covek? I kakvu to nauku on poznaje pa moze da predvidi potop? To ne moze biti ekonomska nauka, ona je u ozbiljnoj krizi. Verovatno da postoji nekakav interes da se plasira ovakva prica.
Informacija ovakve vrste nekome moze doneti zaradu, s obzirom na ocekivanu reakciju zastrasenih subjekata. A mozda je jos jedan od laznih proroka, oni uzivaju da plase druge, tako se osecaju vrednijim, njihov zivot tada dobija smisao.

George Carlin

pre 12 godina

Jedno mi nije jasno- kako bilo ko, može da misli da je ovo slučajan previd, nastao iz želje da se lepo živi? Šta biva kad sve pukne- rat majstori, najpouzdaniji master reset koji istorija poznaje! A, onda iz početka...

benny

pre 12 godina

koje gluposti... I ako je bankrotstvo Grcke, kao i alarmantno stanje u javnim finansijama Italije,Spanije i Portugala euro ce svakako ostati vitalan. Da li mislita da dolar ''propao'' ako bi jedna americka drzava bankrotirala? oO

Dragi moji, balkanske zemlje moraju iskoriistiti scenario koji im se odvija pred ocima, kako bi i sami naucili na tudjim greskama. Servisiranje duga novim zaduzivanjima je samo dolivanje ulja na vatru i odlaganje bankrota za neki kasniji period, cije ce posljedice biti teze kako vrijeme bude odmicalo. Sve zemlje okruzenja povecavaju javni dug kako, kako bi plutale na povrsini, ne shvatajuci da taj ''prsluk'' moze izdrzati samo do odredjene tezine nakon koje tone. Ne œekirajte se za euro, odje mecka igra

Kiki

pre 12 godina

,,...takve banke će propasti jer neće imati ni državu da ih zaštiti.‚‚ A može li se znati koje će tačno banke propasti? Msm, imam neke kredite, pa rekoh, ako će već propasti, da ne uplaćujem ratu...

Bankar

pre 12 godina

Da pokusam da objasnim malo. Niko, ama bas niko ne zna sta ce se tacno desiti kada Grcka proglasi bankrot a odluci da ostane na evru iza koga stoje i ostale clanice EU. Tako nesto jos nije zabelezeno u finansijskoj istoriji sveta (Argentina je imala svoju valutu koju je devalvirala kad je nastao haos u zemlji). Moj predlog je da oni koji imaju neku ustedjevinu odmah (i mislim ODMAH) je izvade iz banaka i urade divesifikaciju valutnog rizika. Na srpskom jeziku to znaci da trebaju da svoju ustedjevinu drze u tri najznacajnije svetske valute koje se koriste u Srbiji (evro, dolar, svajcarac) u jednakim delovima. U slucaju propasti jedne od valuta, gube samo trecinu svoje ustedjevine. U slucaju propasti dve ili sve tri valute, to je katastrofa takve razmere da vise nece biti bitno da li imate ustedjevinu ili ne, vec da li ce u zemlji biti dovoljno hrane za goli bioloski opstanak.
Moje skromno misljenje je da ce biti finansijski zemljores, i da ce bankari ponovo da ucare na tome kao sto su masno zaradili kada se marka menjala za evro pa su sve cene u markama za nekoliko meseci kasnije bile isto toliko u evrima, a radnicima su plate prepolovljene u odnosu na one koje su imali u markama.
Svima zelim puno srece u teskim i nesigurnim vremenima koja nam dolaze. Pokusajmo da imamo malo vise vere u sebe i svoju porodicu kako bismo sacuvali zdrav razum (i ono malo ustedjevine koju jos neki od nas imaju).

ŠTEDISA

pre 12 godina

E, a šta ću jadan ja? Ja nemam ušteđevinu! Živim od danas do sutra. Jel to znači da će meni da svane :) Koliko vidim zabrinuti su ovi veliki i bogati pa računam da sam, u verziji propasti Evra, ja u stvari ekonomsku ekspert. Predlažem se za Nobelovu nagradu za ekonomiju. Molim da me podržite !!!!

Nana

pre 12 godina

Sta da mi obični gradjani radimo sa nasih par stotina evra ustedjevine? Da konverzujemo u drugu valutu? Meni je tih par stotina jako bitno, nekoliko godina sam stedela....ne bi da ih izgubim.

All in

pre 12 godina

@Ivan.....ako mene pitas kupuj zlato, srebro ne bi bilo zgorega da isto kupujes u vidu skupocenog nakita i naravno dobro sakrij ali ne u banci!

nece da moze

pre 12 godina

Dragi moji "strucnjaci" kad budem cuo od nekog nemackog zvanicknika da je Nemacka odustala od evra onda cu verovati da je evro mrtav!

Dosta mi je ovog potpaljivanja mase iz USA kuhinje!

Milan Nis

pre 12 godina

Mislite da NEMCI nisu mislili o tome jos kada su ulazili u EVRO!Evro ce opstati,za GRCKU nisam siguran,a NEMCI ce iz ovoga izaci jos bogatiji i pored toga sto nemacka treba da podnese 50% tereta spasavanja Grcke.
Nikad veca kriza u EU,a NEMCI nikad bogatiji!

Smeško iz Rasa

pre 12 godina

Polako sa tim propadanjem. Znate li vi kada nas nas vodja uvede u EU, pa njima će svanuti. Više neće biti krize za njih a od bankrota ni govora. Ta njihova kriza je smešna u odnosu na onu koju mi preživljavamo. Samo ako nas odmah ne prime, plaši me da 3000 kad će nas sigurno ptimiti EU neće biti na okupu. Pomoć EU nudim -1000 evra od akcija.

Leo Martin

pre 12 godina

Evo cu skoro 50-tu da napunim, a jos kad sam bio mali govorili su stariji ..."duzan je ko grcka", za nekoga ko nije mogao da isplati svoj dug. Sve je ovo mazanje ociju uzoj i siroj svetskoj populaciji. Kada bi svi grcki milijarderi odlucili da pomognu zemlji, nebi bilo ni prvo slovo "k" od krize ali ko ce onda dalje da sisa pare od sirotog naroda.
Ovo su scenariji koji ce se ponavljati jos dugo godina i sa razlicitim drzavama. Evropi ovo treba a pogotovu onima koji se najvise bore za opstanak Eura.

Shone

pre 12 godina

Mislim da je ovo clanak u fazonu sto je babi milo to joj se i snilo. Ali videcemo do Nove Godine ko je bio u pravu. Grcka ce verovatno da kontrolisano bankrotira, a euro ce najverovatnije da ostane ziv i zdrav. Strah od udarca je obicno mnogo veci nego bol od udarca. I kao i u fudbalu, ovo je igra u kojoj na kraju pobede Nemci.

Branislav

pre 12 godina

Verujem da ima dosta pametnih ljudi koji su pročitali ovaj članak.Pa, zamolio bih nekog da mi objasni šta će se desiti, ako evro kao valuta prestane da postoji, šta će biti sa svim evrima koji su u opticuju?Ko će preuzeti obavezu konverzije u neku novu(staru) valutu? Unapred hvala.

Ivan S.

pre 12 godina

Mene više interesuje šta da radimo mi obični gradjani koji imamo neku uštedjevinu u evro valuti.Dali da je pretvaramo u USD, CHF ili u RSD?

George Carlin

pre 12 godina

Jedno mi nije jasno- kako bilo ko, može da misli da je ovo slučajan previd, nastao iz želje da se lepo živi? Šta biva kad sve pukne- rat majstori, najpouzdaniji master reset koji istorija poznaje! A, onda iz početka...

mjadjan

pre 12 godina

Ja cekam da cujem sta ce recei nasi ekonomisti, jer su oni isto rekli da se ne treba zaduzivati u francima jer su "znali" ste ce da se desi. Dakle, dok nasi "eksperti" cute, ja mirno spavam. Inace ovakve i slicne vesti jako uticu na ljude koji su ekonomski laici, i podize cenu zlata i "sigurnih" valuta. Zamislite koliki ce biti broj nezadovoljnih malih ulagaca, ako se ovo ne obistini. Jedino je pitanje ko se od toga omastiti :)

bolje sad nego malo kasnije

pre 12 godina

Kako "stručnjaci" opisuju situaciju svaki drugi dan, najbolje je da se svi kolektivno obesimo odmah, nego da čekamo te apokalipse! Kad god je neka teška situacija, stručnjaci i/ili eksperti nađu za shodno da nam saopšte kako je svemu kraj! Jedino što i dalje ima boraca za bolje, pa ne padamo tek tako, čim neko kaže da je nemoguća situacija!

Kad kažem mi, mislim na sve Evropljane!

DZoni

pre 12 godina

CEo koncept EU "blagostanje" je bio zasnovan na beskonacnom zaduzivanju novih clanica kao da ne postoji sutra.
1980 godine SFRJ je bila zaduzena sa 25% GDP-a a Grcka 24% GDP-a.1981 godine Grcka ulazi u EU dok se SFRJ posle Titove smrti zatvaraju vrata bilo kakvim kreditima sa zapada ,rezultat 1990 dug SFRJ 17% GDP-a iliti manji nego 10 godina ranije a GRcke vec tad 90% GDP-a,porast od nekoliko puta za samo jednu deceniju,tad su im pricali da zive nesto bolje zato sto su postali clanice EU sto nema veze sa vezom vec su upravo tad sebi unistili buducnost.

Gde ja štedim?

pre 12 godina

Ukoliko se na kraju ipak pokaže da će Euro opstati, predlažem da naša vlada zaposli ovakve "stručnjake". Biće odlični pomoćnici Mirku Cvetkoviću.

DZoni

pre 12 godina

CEo koncept EU "blagostanje" je bio zasnovan na beskonacnom zaduzivanju novih clanica kao da ne postoji sutra.
1980 godine SFRJ je bila zaduzena sa 25% GDP-a a Grcka 24% GDP-a.1981 godine Grcka ulazi u EU dok se SFRJ posle Titove smrti zatvaraju vrata bilo kakvim kreditima sa zapada ,rezultat 1990 dug SFRJ 17% GDP-a iliti manji nego 10 godina ranije a GRcke vec tad 90% GDP-a,porast od nekoliko puta za samo jednu deceniju,tad su im pricali da zive nesto bolje zato sto su postali clanice EU sto nema veze sa vezom vec su upravo tad sebi unistili buducnost.

Shone

pre 12 godina

Mislim da je ovo clanak u fazonu sto je babi milo to joj se i snilo. Ali videcemo do Nove Godine ko je bio u pravu. Grcka ce verovatno da kontrolisano bankrotira, a euro ce najverovatnije da ostane ziv i zdrav. Strah od udarca je obicno mnogo veci nego bol od udarca. I kao i u fudbalu, ovo je igra u kojoj na kraju pobede Nemci.

Gde ja štedim?

pre 12 godina

Ukoliko se na kraju ipak pokaže da će Euro opstati, predlažem da naša vlada zaposli ovakve "stručnjake". Biće odlični pomoćnici Mirku Cvetkoviću.

Ivan S.

pre 12 godina

Mene više interesuje šta da radimo mi obični gradjani koji imamo neku uštedjevinu u evro valuti.Dali da je pretvaramo u USD, CHF ili u RSD?

George Carlin

pre 12 godina

Jedno mi nije jasno- kako bilo ko, može da misli da je ovo slučajan previd, nastao iz želje da se lepo živi? Šta biva kad sve pukne- rat majstori, najpouzdaniji master reset koji istorija poznaje! A, onda iz početka...

Branislav

pre 12 godina

Verujem da ima dosta pametnih ljudi koji su pročitali ovaj članak.Pa, zamolio bih nekog da mi objasni šta će se desiti, ako evro kao valuta prestane da postoji, šta će biti sa svim evrima koji su u opticuju?Ko će preuzeti obavezu konverzije u neku novu(staru) valutu? Unapred hvala.

nece da moze

pre 12 godina

Dragi moji "strucnjaci" kad budem cuo od nekog nemackog zvanicknika da je Nemacka odustala od evra onda cu verovati da je evro mrtav!

Dosta mi je ovog potpaljivanja mase iz USA kuhinje!

Realni

pre 12 godina

Taj nazovi "finansijski strucnjak" je u par recenica dokazao da i nije neki strucnjak, vec manipulant i spekulant.

Finansijska trzista kontrolise iskljucivo strah. Ako sad krenete da menjate evre u CHF skocice cena CHF-a. U panici svi ce uzeti CHF, od pada evra ne bude nista npr do februara, a svajcarska centralna banka krece sa intervencijama radi obaranja cene CHF. Kina ulaze npr u EUR za to vreme, kurs se stabilizuje na pocetnoj vrednosti. Vi ste na GUBITKU!!!, jer ste promenili evro u losem trenutku a njegova vrednost posle toga skocila. Strah je najomiljenije oruzje finansijskih trzista. Pogledajte sa nekretninama, dovoljno je da kazes da su cevi za vodovod neispravne i da vise niko nece da rizikuje da kupi stan na tom mestu. Ko je rekao vakcine protiv svinjskog gripa ??? Znamo svi sta je tu u pitanju bilo. Nismo ih primili, i sta nam sad fali ?? Ali je situacija bila predstavljena katastroficnom ne bi li neko zaradio na prodaji.

Naravno ovo je samo jedan scenario kreiran samo iz razloga da se pokaze kako informacije vladaju svetom, a krdo ide u smeru vecine.

Kome ovo nije jasno neka se rukovodi sledecim primerom. Ja kao direktor prodaje nove firme koja se bavi proizvodnjom vode, platim novinski tekst ili iznesem svoje misljenje kako voda koja je lider na trzistu nije bakterioloski ispravna. Cak i da me dobiju na sudu za klevetu, platicu manje nego sto je moja dobit presipavanjem trzisnog ucesca u moju korist.

Grcima ce se pomoci, jer nije lepo samo uzimati od nekoga a da mu se u nevolji ne priskoci u pomoc. TO PISE U SPORAZUMU EVROZONE I GRCKE. Grcka grca u dugovima zbog situacije koja je postojala pre uvodjenja evra, a uvodjem bila samo priznata prakticno u evrozoni (nefikasna drzava, utaja poreza, slabo punjenje budzeta, razne vrste mahinacija, rad na crno).

Ne brinite evro ce opstati, al ce zato svaba iskorisiti priliku da se on za sve pita na kraju, zato se i zateze i ceka do zadnjeg trenutka sa donosenjem resenja.

Smeško iz Rasa

pre 12 godina

Polako sa tim propadanjem. Znate li vi kada nas nas vodja uvede u EU, pa njima će svanuti. Više neće biti krize za njih a od bankrota ni govora. Ta njihova kriza je smešna u odnosu na onu koju mi preživljavamo. Samo ako nas odmah ne prime, plaši me da 3000 kad će nas sigurno ptimiti EU neće biti na okupu. Pomoć EU nudim -1000 evra od akcija.

bolje sad nego malo kasnije

pre 12 godina

Kako "stručnjaci" opisuju situaciju svaki drugi dan, najbolje je da se svi kolektivno obesimo odmah, nego da čekamo te apokalipse! Kad god je neka teška situacija, stručnjaci i/ili eksperti nađu za shodno da nam saopšte kako je svemu kraj! Jedino što i dalje ima boraca za bolje, pa ne padamo tek tako, čim neko kaže da je nemoguća situacija!

Kad kažem mi, mislim na sve Evropljane!

Bankar

pre 12 godina

Da pokusam da objasnim malo. Niko, ama bas niko ne zna sta ce se tacno desiti kada Grcka proglasi bankrot a odluci da ostane na evru iza koga stoje i ostale clanice EU. Tako nesto jos nije zabelezeno u finansijskoj istoriji sveta (Argentina je imala svoju valutu koju je devalvirala kad je nastao haos u zemlji). Moj predlog je da oni koji imaju neku ustedjevinu odmah (i mislim ODMAH) je izvade iz banaka i urade divesifikaciju valutnog rizika. Na srpskom jeziku to znaci da trebaju da svoju ustedjevinu drze u tri najznacajnije svetske valute koje se koriste u Srbiji (evro, dolar, svajcarac) u jednakim delovima. U slucaju propasti jedne od valuta, gube samo trecinu svoje ustedjevine. U slucaju propasti dve ili sve tri valute, to je katastrofa takve razmere da vise nece biti bitno da li imate ustedjevinu ili ne, vec da li ce u zemlji biti dovoljno hrane za goli bioloski opstanak.
Moje skromno misljenje je da ce biti finansijski zemljores, i da ce bankari ponovo da ucare na tome kao sto su masno zaradili kada se marka menjala za evro pa su sve cene u markama za nekoliko meseci kasnije bile isto toliko u evrima, a radnicima su plate prepolovljene u odnosu na one koje su imali u markama.
Svima zelim puno srece u teskim i nesigurnim vremenima koja nam dolaze. Pokusajmo da imamo malo vise vere u sebe i svoju porodicu kako bismo sacuvali zdrav razum (i ono malo ustedjevine koju jos neki od nas imaju).

Milan Nis

pre 12 godina

Mislite da NEMCI nisu mislili o tome jos kada su ulazili u EVRO!Evro ce opstati,za GRCKU nisam siguran,a NEMCI ce iz ovoga izaci jos bogatiji i pored toga sto nemacka treba da podnese 50% tereta spasavanja Grcke.
Nikad veca kriza u EU,a NEMCI nikad bogatiji!

Neki

pre 12 godina

Nista strasno, dajte grcima platu od 300 evra pa nek se snalaze, kada mozemo mi zasto ne bi ni oni malo...mi ipak vise radimo Samo je jedan radnik malo vredniji od grka. crnogorac...

zoran

pre 12 godina

Ko samo malo zna matematiku ,jasno mu je da Grchka ne moze da se izvuche. Nema tu neke specijalne tajne ili zavere ili plashenja naroda; chista matematika, a svi znamo da je ta nauka neumoljiva.
Sta ce biti sa Evro-zonom..? Pa shta vi dragi moji, na ovom sajtu mislite, shta moze da bude sa jednom veshtachkom gradjevinom..? Sta se do sada desilo sa svim genetsko modifikovanim zivotinjama..? Pa, zivele su neko kratko vreme kao i svako od njihove vrste, te bi posle nekog kraceg vremena se pojavio niz bolesti. Zivotinja bi umrla mnogo ranije no bilo ko iz njenog prirodnog stada. To vam je EU. Genetski modifikovana USA. Nece opstati ni pod razno.
USA je nastala od dosljaka koji nisu imali apsolutno nishta iza sebe. Dosli su prazni kao bebe; kao mlada stabljika. Tako neshto se lako prilagodjava i grupishe ne bi li opstali..vremenom su stvorili novo telo.
Evropa je sastavljena od vec odraslih jedinki. Tu nema spajanja. Svaka drzava nosi na svojim ledjima mnogo toga shto se ne moze tako lako zaboraviti i ujediniti sa drugom koja ima isti takav materijal. Zar mislite da ce Nemac zavoleti Slovena i obrnuto. Ne budimo smeshni.

palodji

pre 12 godina

ceo svoj zivot nemam para i sad kad sam konacno dosao do ozbiljnije svote, sad je evropa nasla da se raspada.. sirotinjo i bogu si teska..

Deda Milojev Unuk

pre 12 godina

@Branislav: desice se isto ono sto i sa dinarom 1994. Finansijski jake zemlje, pre svega Nemacka i Francuska, ce formirati novu valutu - neki novi evro-evrissimo sa cvrstom podlogom u zlatu i drugim plemenitim metalima. U odnosu na postojeci "stari" evro formirace se kurs za konverziju, koji moze da bude i astronomski velik. Ljudi ce pojuriti da svoje teskom mukom zardjene i ustedjene pare pretvore u novu valutu i tom prilikom ce da izgube znatan deo svog kapitala iz slamarica. Cene svakodnevnih namirnica ce skociti, doci ce do inflacije. Jedini koji ce da profitiraju na duze staze su oni koji su podigli kredite pre 10 i vise godina. Svi ostali koji nisu hteli da se zaduzuju, vec su ziveli prema svojim mogucnostima, ispasce budale i magarci. Hiperinflacija ce stvoriti nove podele u evropskom drustvu, najvise na liniji starih Evropljana i dosljaka iz Afrike i Azije. Sukobi su neizbezni.

U Srbiji ce proevropska struja izgubiti na izborima, jer se niko pametan ne ukrcava na brod koji tone. Nacionalisti dobijaju izbore, a sta ce dalje biti zakljucite sami.

Ljubica

pre 12 godina

Dosta se bogate razni menadzeri koji rade u grckim bankama i firmama sa platama i po 250.000, sluzbenim automobilima s kojima mogu da putuju s porodicom u inostranstvo na letovanje, a posebno 13. i 14. platom. Po cemu je njihov rad sest, sedam puta vredniji i bolje placen od ostalih zaposlenih u Srbiji?! A tek cementara, umesto da ima stovariste cementa u Beogradu, drzi predstavnistvo u prestiznom Airport City! Sve za luksuz i blagodet onih koji rade s Grcima. Oni to i ne kriju nego se time razmecu i hvale. U Grckoj vozaci GSP-a dobijaju ekstra 310 evra ako dolaze redovno na posao, drzavni sluzbenici ako znaju da se koriste kompjuterom 400 evra, i sada se jos bune jer su doterali cara do duvara...

Ne znam ekonomiju

pre 12 godina

Grčka je postala nezavisna država 1829. Za 182 godine postojanja, ona je 5 puta bankrotirala što i nije tako strašno na prvi pogled jer ima i puno gorih (za informaciju, Španija je ubedljivo najgora). Ono što jeste strašno je da je provela 50,6 godina u bankrotu (defoltu) ili moratorijumu tj. 26% svog postojanja je provela u odlaganju ili neplaćanju dugova!

Sad znate zašto u srpskom narodu postoji izreka "dužan ko Grčka".

Balzak

pre 12 godina

Evropski projekat je utopijski sve dok NACIONALIZAM, RASIZAM i FASIZAM postoje u ovoj kolicini. U svakoj evropskoj zemlji imas neku nacionalisticku tenziju i problem. Ili ce iskoristiti krizu i krenuti ka stvarnom ujedinjenju ili ce da puknu ko SFRJ. Mogla bi sudbina da se poigra sa Nemackom slicno kao sto se Nemacka poigrala sa Jugoslavijom 1990. Sistem spojenih sudova.

MunzeLjux

pre 12 godina

Plasi me sve ovo,ali posto sam po prirodi radoznao,voleo bih da vidim kako ce se u uslovima opsteg finansijskog haosa ponasati fini i ugladjeni evropljani.Secam se kada je u jednom delu USA doslo do sloma elektroenergetskog sistema.Za par noci broj pljacki,razbojnistava i silovanja povecao se za 10 puta.Mi smo mesecima bili u mraku zbog restrikcija izazvanih sankcijama,pa je broj slucajeva nezakonitog ponasanja bio zanemarljiv.

ŠTEDISA

pre 12 godina

E, a šta ću jadan ja? Ja nemam ušteđevinu! Živim od danas do sutra. Jel to znači da će meni da svane :) Koliko vidim zabrinuti su ovi veliki i bogati pa računam da sam, u verziji propasti Evra, ja u stvari ekonomsku ekspert. Predlažem se za Nobelovu nagradu za ekonomiju. Molim da me podržite !!!!

CG

pre 12 godina

Evo prilike za SRPSKE RUSOFILE da svoje EURE pretvore u RUBLJE.
(gradjanin Srbije iz Srbije, 29. septembar 2011 10:24)

Mozes se smijati koliko hoces ali Rusija ima solidan rast od 5% GDP-a,prakticno nemaju dugove (iznose oko 10% na GDP dok je u Evropi blizu 100% GDP,a u Grckoj 170% GDP-a),velike suficite u spoljnoj trgovini,Kinezi ce kupovati ruski gas prema novim sporazumima u rubljima a ne u dolaru sto ce izazvati apresijaciju rublja i yuana u buducnosti!

Jedini problem jeste inflacija od ca. 7%,ali ukoliko sad dodje do velike reforme i racionalizacije javnog sektora koju je najavio Putin ocekuje se pad inflacije na u Evropi standradnih 2-3%!

Dakle da,dugorocno ce ruski rublj,kineski yuan i australski dolar jako apresirati u odnosu na Euru koji je smrtno ranjen!

Stevan

pre 12 godina

Zbog svega ovoga sto govori "Bic boziji" evro zona se nece raspasti. To sto on govori je samo jedan iz mogucih scenarija, medjutim, danasnje "da" Bundestaga govori suprotno. Nemacka nece dozvoliti bankrot Grcke i propast eura, zasto, zato, rekao bi Radovan III. Mnogo vece stete od bankrota Grcke imace upravo Nemacka i Francuska, BDP Nemacke je deset puta veci od Grckog. Nemacka je najveca ekonomska sila u Evropi, bogata, nikad jaca, cela Evropa joj je u saci i zato ce ona sacuvati tu Evropu i samo ojacati svoju poziciju. Svoj privremeni gubitak nadoknadice ili daljim uspesnim poslovanjem ili nekim tajnim dilom sa Grcima, Nemacka nikada nije odustajala od svojih teritorijalnih pretenzija, istok, jug, nije bitno. Tacno je samo jedno, nema veze gde ste, vazno je ko ste.

drno

pre 12 godina

Koliko vrlih strucnjaka, sve moj do moga. Raspiruje se panika da bi tipovi mogli jos vise zaradjivati na padu burze. USA su prije dvije godine pustile Lehman Brothers da propadne, koja je bila posljedica toga? Financijski tsunami koji je povukao u ponor cijelu planetu. Ako je to bilo tako sa jednom "nevaznom" bankom, sto mislite koje bi bile posljedice kraha jedne drzave ili jos gore eurozone. Nikome nije u interesu da se to dogodi i zbog toga se to nece dogoditi. Zemlje u razvoju (Kina, Brazil itd) ce pokriti sve deficite ako to bude trebalo da bi zastitili sebe i europsko trziste na koje izvoze. Isto tako im je u interesu da zastite euro koji jedini moze zamjeniti dollar kao internacinalnu valutu. Na kraju, EU ce se polako kretati prema federativnom sistemu sto je jedan od ciljeva grcke krize koja je prenapuhana (Japnski deficit prelazi 200% BDP-a pa nitko ne spominje mogucnost bankrota). Kad postane federativna drzava, s obzirom da ce prva proci tranziciju i prilagoditi vlastiti ekonomski model novim ekonomskim trendovima, Europa ce ponovo postati lokomotiva svjetske ekonomije. Srbija ce uci u EU u najbolje vrijeme, za jedno 10-12 godina, i na taj nacin izbjeci sve napore koje ce zemlje clanice morati napraviti u tom periodu.

Jeronimo

pre 12 godina

Bogati se još više bogate na lakovernosti ljudi i krizama. Kad su početkom 2008. ljudi pohrilili i podigli štednju iz svih naših banaka nakon apokaliptičnog teksta u Kuriru šta se desilo? Da li je neka banka propala i da li je neko izgubio štednju? Nekome je odgovaralo da se štednja malo preraspodeli po bankama jer je ljudi nisu uvek vraćali u istu banku a lopovima da pljačkaju one koje su videli u redovima i velikim kesama na izlazu. Nemojte verovati svakom prevarantu iz novina ma kojim poslom da se navodno bavi. Ako nekome odgovara potres najlakše je unajmiti ovakve plaćenike. Pustim buvu, kupim USD, ljudi prodaju EUR, EUR pada, ja kupim EUR kad je najniži, kad svi shvate da nema ništa od propasti EUR krene da raste, ja bogat. Jednostavno.

Leo Martin

pre 12 godina

Evo cu skoro 50-tu da napunim, a jos kad sam bio mali govorili su stariji ..."duzan je ko grcka", za nekoga ko nije mogao da isplati svoj dug. Sve je ovo mazanje ociju uzoj i siroj svetskoj populaciji. Kada bi svi grcki milijarderi odlucili da pomognu zemlji, nebi bilo ni prvo slovo "k" od krize ali ko ce onda dalje da sisa pare od sirotog naroda.
Ovo su scenariji koji ce se ponavljati jos dugo godina i sa razlicitim drzavama. Evropi ovo treba a pogotovu onima koji se najvise bore za opstanak Eura.

novosadjanin

pre 12 godina

(Bankar, 29. septembar 2011 09:16)

Nije ni cudo sto se sve raspada u finansijskom sektoru kada Bankar daje takve savete. Tuzno je da ja kao gradjevinski inzenjer imam bolji uvid u to sta treba raditi...Ekonomistima u Srbiji treba verovati taman toliko koliko i neprijatelju.Pored takvih prijatelja kome treba neprijatelj. Opste je poznato koji fakultet se na Zapadu najmanje ceni iz Srbije.
Pretvoriti evre u dolare i franke... Misliti da ce franak opstati po ovom tvom scenariju je neozbiljan. 2008 je propala jedna banka, tresao se ceo svet. Sta mislis sta ce se desiti kada propadne evro? Nece biti bas fazon : ja imam franke - na konju sam.

Inace ja radim u Cirihu, primam platu u tom franku...

benny

pre 12 godina

koje gluposti... I ako je bankrotstvo Grcke, kao i alarmantno stanje u javnim finansijama Italije,Spanije i Portugala euro ce svakako ostati vitalan. Da li mislita da dolar ''propao'' ako bi jedna americka drzava bankrotirala? oO

Dragi moji, balkanske zemlje moraju iskoriistiti scenario koji im se odvija pred ocima, kako bi i sami naucili na tudjim greskama. Servisiranje duga novim zaduzivanjima je samo dolivanje ulja na vatru i odlaganje bankrota za neki kasniji period, cije ce posljedice biti teze kako vrijeme bude odmicalo. Sve zemlje okruzenja povecavaju javni dug kako, kako bi plutale na povrsini, ne shvatajuci da taj ''prsluk'' moze izdrzati samo do odredjene tezine nakon koje tone. Ne œekirajte se za euro, odje mecka igra

Kiki

pre 12 godina

,,...takve banke će propasti jer neće imati ni državu da ih zaštiti.‚‚ A može li se znati koje će tačno banke propasti? Msm, imam neke kredite, pa rekoh, ako će već propasti, da ne uplaćujem ratu...

Mare

pre 12 godina

Kada bi sada neko pustio glasinu da je Banka Intesa u Srbiji pred bankrotom, ljudi bi pohrlili da uzimaju svoje pare i ona bi stvarno bila u problemu, jer su pare plasirane. Tako i ovde. neki ljudi imaju interes da stvore utisak da postoji problem negde kako bi proizveli talas reakcije od koje ce da zarade.

Зоран

pre 12 godina

"Plasi me sve ovo,ali posto sam po prirodi radoznao,voleo bih da vidim kako ce se u uslovima opsteg finansijskog haosa ponasati fini i ugladjeni evropljani."

Па нисмо ни ја ни ти толико стари да се сећамо тога, али мало читања и мало маште говори да се то десило већ два пута у Европи. То јест ПОЧЕЛО у Европи.

Знаш онај СТАРИ виц за време хладног рата? Руси прете ракетама, Амери исто, атомске бомбе, силоси се отварају, затварају, праве бункер.... Енглези не знају шта да раде, у паницви, и сете се да оду на онај свет и посаветују се са Черчилом. Отишли тамо, он спава, пробуде га и питају: Слишај, таква и таква ствар, Руси, Амери, фрка, нуклерне главе, само што ниеј почело,...причај шта да се ради??? Јел се ујединила Немачка? Није. Па шта ме будите онда. То се причало пре око 30, 40 година.

Kukuuuu

pre 12 godina

Mene više interesuje šta da radimo mi obični gradjani koji imamo neku uštedjevinu u evro valuti.Dali da je pretvaramo u USD, CHF ili u RSD?
(Ivan S., 29. septembar 2011 08:13)

Trenutno bih bio srecan da imam ovu dilemu :) A lepo je govorio Soskic da stedimo u dinarima. Nego kako li ce se to odraziti na nas sto imamo kredite u CHF? Zamisljam scenario, raspad grckih banaka, nezadovoljne stedise zapalile sve ekspoziture izgorela dokumentacija i ja ostanem bez kreditaaaa :))))) Al' za malo

Hah?

pre 12 godina

Šef - čega?

Nekada je B92 bio ozbiljan medij. Danas je žalost videti ovako sročen tekst, ovakvog "gosta" i ovakve besmislene poruke koje se šalju.

cc

pre 12 godina

sad smo se vratili sa letovanja iz grcke

daj boze i mi tako da propadamo :)

vozili smo auto putem sa TRI (3) traka :)

uzas:))) da to vidi nas drug mrkonjic (sa malim slovom)

Dr. Smit

pre 12 godina

Ko je uopste taj covek? I kakvu to nauku on poznaje pa moze da predvidi potop? To ne moze biti ekonomska nauka, ona je u ozbiljnoj krizi. Verovatno da postoji nekakav interes da se plasira ovakva prica.
Informacija ovakve vrste nekome moze doneti zaradu, s obzirom na ocekivanu reakciju zastrasenih subjekata. A mozda je jos jedan od laznih proroka, oni uzivaju da plase druge, tako se osecaju vrednijim, njihov zivot tada dobija smisao.

Nana

pre 12 godina

Sta da mi obični gradjani radimo sa nasih par stotina evra ustedjevine? Da konverzujemo u drugu valutu? Meni je tih par stotina jako bitno, nekoliko godina sam stedela....ne bi da ih izgubim.

aleksa sredic

pre 12 godina

zivim u Nemackoj i pratim ozbiljnu stampu. Nemacko DA evro-fondu je zakulisna igra. Nemacku bas briga da li ce i koliko zemalja objaviti bankrot, oni znaju dobro da na propasti zarade. A vecina zitelja nemacke jedva ceka povratak marke. O pretenzijama ne bih ovaj put, slazem se da je nemacka ekspanzionisticka bila i ostala - nekad je moneta bila teritorija, danas je dovoljno i trziste.

George Carlin

pre 12 godina

Jedno mi nije jasno- kako bilo ko, može da misli da je ovo slučajan previd, nastao iz želje da se lepo živi? Šta biva kad sve pukne- rat majstori, najpouzdaniji master reset koji istorija poznaje! A, onda iz početka...

delija-syd.

pre 12 godina

bravo braco grci! ono sto smo mi zapoceli 99 vi cete izgleda sad da dovrsite a to je slom evrope i to gde ih najvise boli a to je po dzepu :))

Hahaha

pre 12 godina

Evro sigurno nije mrtav, a sve ostalo cemo da vidimo.
Inace, sustina ove price uopste nije u evru ili Grckoj, vec pokusaj stvaranja masovne histerije u kojoj ce ljudi navaliti na banke da menjaju evre u nesto trece. Sada zamislite koliko bi ovi 'proroci iz banaka' zaradili novca na toj konverziji.

Branko

pre 12 godina

Pojedini analiticari tvrde da ako Grcka, POrtugal i dr. izadju iz monetarne unije, ne da nece doci do pada eura nego do jacanja zato sto ce ostati zdravo jezgro na celu sa Nemcima.

Insajder

pre 12 godina

Evo prilike da nemci i francuzi ,koji se kriju pod plastom EU, okupiraju Grcku tako sto ce poceti potpuno da kontrolisu unutrasnje stvari grcke...a sta je to nego okupacija 1/1 cista kao suza.

Miki

pre 12 godina

Smesna izjava doticnog a usput je zanimljivo kako tamo neki obicni ekonomisti dobijaju tako veliki medijski prostor.

Neki se bogate na unosenju straha i padu vrednosti valuta, tako da njima odgovara da unesu strah a koliko je njegova izjava smesna, dovoljno je uzeti u obzir da Grcka ima 10 miliona ljudi, nemaju nikakvu industriju osim turizma i zbog Grcke ce se raspasti citava EURO zona, komedija.

EU moze Grcku u najgorem slucaju da suspenduje iz EURO zone i da predju na drahmu a euro u tom slucaju ide na preko 2$ za 1 euro.

Sve su ovo igre spekulanata a Grci ionako se nece moci izvuci i najbolje je da ih sto pre suspenduju iz euro zone i kasnije pomagati kroz drahmu a kad budu stali na noge, mogu da se vrate nazad.

Usput, zar je neko toliko naivan da veruje da ce toliki konglomerati po EU od kompanija, ostati preko noci sa valutom koja ne vredi nista a Evropa inace ima i najace Svetske brendove, kojima ostatak Sveta nemoze ni konkurise.

All in

pre 12 godina

@Ivan.....ako mene pitas kupuj zlato, srebro ne bi bilo zgorega da isto kupujes u vidu skupocenog nakita i naravno dobro sakrij ali ne u banci!

Dragisa

pre 12 godina

Opet senzacionalizam iz fabrike nove B92. Nista od ovoga nece biti, niti ce Grca bankrotirati niti ce Evro propast, jednostavno su prejake zemlje u evro zoni da bi to dozvolile.

Petar A

pre 12 godina

Niko ne moze da prognozira sa ovakvim stepenom ubjedjenosti u vlastite prognoze, ako je ozbiljan analiticar. Toliko o ovom "momku", koji je ocito nase gore list.
A zasto je nemoguce prognozirati? Zato sto cijela stvar pociva na povjerenju i na psihologiji. I zato, ako optimisticka strana ponudi vise vjestih govornika od pesimista, prevagnuce vjera u izlaz. I obrnuto. E, a bas to niko danas ne moze znati.

zorica

pre 12 godina

salaj - belaj :)

Kakav je njegov kredibilitet? Sta je radio na madjarskoj berzi? Koje njegove prognoze u proslosti su se pokazale kao priblizno pogodjene?

Moja tetka Juliska radila u madjarskoj berzi (cistacica). Pa hocemo je pitati sta misli o euro, dolar jenu?

Jos tri ovakva komentara od nekredibilnih likova i ovde ce se odmah stvoriti klima "ceo svet misli/vidi/smatra da je euro mrtav". Vazno da je nama rublja ziva zdrava i vesela.

mjadjan

pre 12 godina

Ja cekam da cujem sta ce recei nasi ekonomisti, jer su oni isto rekli da se ne treba zaduzivati u francima jer su "znali" ste ce da se desi. Dakle, dok nasi "eksperti" cute, ja mirno spavam. Inace ovakve i slicne vesti jako uticu na ljude koji su ekonomski laici, i podize cenu zlata i "sigurnih" valuta. Zamislite koliki ce biti broj nezadovoljnih malih ulagaca, ako se ovo ne obistini. Jedino je pitanje ko se od toga omastiti :)

Jambalaya

pre 12 godina

Sto su se ovi bivsi lideri banaka,berzi... uzjogunili nesto. Kljucna rec je bivsi. Znaju da ih slusaju neki pa onda bace `vaku bombu..... na to reaguje berza padne za 1-3% i taj isti sto je puk`o pricu, kupi sta se kupit` da.

smajli

pre 12 godina

Mi bi trebali najbolje da znamo sta ce se desiti jer 30 godina zivimo u krizi i preziveli smo hiperinflaciju za istoriju... S tim sto mislim da ce sada biti gore...

Pominju ljudi gdp grcke prema gdp eu. Nije problem u realnoj ekonoiji vec u finsijskom sektoru koji vec 40 godina pije krv toj istoj realnoj ekonomiji. Problem je domino efekat. Ako grcka pukne sama po sebi, to se moze preziveti. Ali sta ako povice spaniju jer je neka jaca banka veoma izlozena gr dugu i ima istovremeno zestoku izlozenost spaniji ili italiji?

world production ~ 50 tril$
fin. derivatives > 600 tril$

Beogradjanin

pre 12 godina

Za Novosadnjanina i ovog drugog
AKo vec stedis u tri valute onda se biraju one stabilne a to je trenutno Svajcarska, Kanada i Australija!
Problem Svajcarske valute je to sto je pod velikim pritiskom evra koji ce a mozda i nece da prodje ko dinar u SFRJ po raspadu!U slucaju kraha eu valute pvi udar ce biti na svajcarcu pa na dolaru! Zato ako stedis kao sto rekoh drzi se mirnih zemalja sa normalnim privrednim rastom Kanada i Australija a od eu valute samo Svajcarac! Evre kupuj za majstore i kiriju ako placas:)

Clansman

pre 12 godina

mladi grci kao alternativu bar imaju da se presele negde u evropu i bice im kolko toliko bolje nego ako bankrotiraju tako da se bas ne bojim za njih, ratovi neimastina kod nas je bila cini mi se mnogo gora nego grcki bankrot pa strucnjaci nisu popovali

Konverzija

pre 12 godina

Svima zelim puno srece u teskim i nesigurnim vremenima koja nam Pokusajmo da imamo malo vise vere u sebe i svoju porodicu kako bismo sacuvali zdrav razum (i ono malo ustedjevine koju jos neki od nas imaju).
(Bankar, 29. septembar 2011 09:16)
Sve je lepo rečeno, samo fali ono najvažnije odgovor na pitanje da li EUR menjati u neku drugu valutu i koju ?
Imam i porodicu i zdrav razum i želim da je sačuvam, ušteđevina koja je trenutno u EUR je baš za crne dane, zato molim nekoga za konktetan savet.

Jovan

pre 12 godina

Evo citam da su Francuske banke pozajmile Italiji $400 miliardi!
Ako Italija padne (a hoce naverovatnije) Francuska nemoze perziveti.
Sve u svemu, osim Nemacke to je sva EU je obicna nula ako ce mo posteno govoriti.
Sto se nas tice, jedino jacanje odnosa sa starim prijateljima Kinom i Rusijom (koji nas, da kazem usput, nikad nisu bombardovali) nas moze spasiti bankrota.

SVAJCARAC

pre 12 godina

Sve je lepo rečeno, samo fali ono najvažnije odgovor na pitanje da li EUR menjati u neku drugu valutu i koju ?

Odgovor: CHF, CAN $, AUS $...

nikola

pre 12 godina

@Branislav
Mislim da će to biti zadatak nacionalnih banaka u svakoj državi pojedinačno.
Ali,polako...
O sudbini evra pitaju se mnogo ozbiljniji igrači da bismo uopšte obazirali na proizvoljne prognoze svakakvih "stručnjaka".

wlado

pre 12 godina

ovi ljudi su obicni spekulanti koji zele da zarade na berzi narednjih nedelja, tako sto plasiraju bombasticne vesti, kako bi ljudi prodavali euro, a on je upravo uradio BUY.

zika

pre 12 godina

tako ste vi komunisti spaljivali americku zastavu 93 na celu sa zoranom djindjicem i ostali ste bez kosova. kao da je vazno sta neki staljinisti kazu

Bosko Buha

pre 12 godina

Sto volim ovakve izjave sa pijace. Cini se da "strucnjak" nije popio kafu ovoga jutra! A nisu vala ni oni koji su ga odabrali za misljenje.

Bojan

pre 12 godina

Sve lovci u mutnom, koji pokušavajud a izazovu paniku i na njoj ućare. Da nešto zaista znaju ne bi bili tako sitni igrači. Ovako samo rade za svoje gazde koje će od panike da zarade.

Dejan

pre 12 godina

Svi su digli poviku na Grčku, a kriju svoje dubioze ko zmija noge. Ali u pitanju su političke i finansijske igre i tek tu i tamo se pojavi po neki članak da nešto kaže i o tome:
The German Debt Problem Is Way Worse Than Anyone Thought
http://www.businessinsider.com/germany-debt-2011-9#ixzz1Z9ScSoPS

America's debt woe is worse than Greece's
(The government's total indebtedness -- its fiscal gap -- now stands at $211 trillion...)
http://edition.cnn.com/2011/09/19/opinion/kotlikoff-us-debt-crisis/index.html?hpt=op_bn5

Uostalom, ako gledamo samo spoljni dug, Grčka duguje 47.600 USD po glavi, Nemačka 57.700 USD, Danska 101.000 USD, Švajcarska 154.000, Engleska 144.000, Luksemburg 3.759.000.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_external_debt

SUPERTRAMP

pre 12 godina

Čak da se i sve desi kao sto dotični gospodin kaže, on, kao ekonomista, sigurno zna da u ovakvim situacijama najvecu prijetnju predstavlja panika koju on ovakvim istupima siri. A zasto?! Da bi poslije eventualno rekao "Sta sam ja rekao prije pola godine?" Ne podnosim ovakve likove...

McEnroe

pre 12 godina

Da su 1930-te ovo bi znacajno prosirilo paniku medjutim danas u 2011 kad cujete ovakve izjave i nadate se da ce one izazvati paniku, te izjave obicno udare o jedan zid, jer ni narod ni politicari vise ne nasjedaju na to tako da ovakve izjave samo djeluju pozitivno na politicare da donesu sto bolje odluke kako bi se u ovom slucaju spasio evro. Ekonomija je igra koju igraju svi, ali na kraju uvijek pobjede Njemci.

Nikola

pre 12 godina

Vlado ne panici bez veze. Strane banke u Srbiji su domaca preduzeca i imaju svoj novac. A sa krizom evra isti ti je problem i u nemackim i italijanskim bankama nema razlike.”

Nemanja

pre 12 godina

U svakom slucaju ce se desiti nesto krupno, cim ima toliko samozvanih proroka. A onda ce neko na omasti brk kao sto je onog ponedeljka pre mecec i nesto, odredjeni gospodin u jednom danu zaradio 10 milijardi dolara.

alex

pre 12 godina

nesposobnost...sjedinjene drzave su sjedinile 50 drzava i napravile valutu dolar...pa eno ih,i dalje postoje i razbijaju sve ostale.cak je i africka unija bolja od evropske.ccc

mile

pre 12 godina

Ma ovo je fantasicna vest.Ja cu da kupim vikendicu na nekom od grckih ostrva kad se to desi.Za bud zasto.Toga ce da bude vise po celoj evropi.Prenaduvane cene svacega ce da padnu kad zatreba kukuruza i masti!

Bankar

pre 12 godina

Mene više interesuje šta da radimo mi obični gradjani koji imamo neku uštedjevinu u evro valuti.Dali da je pretvaramo u USD, CHF ili u RSD?
(Ivan S., 29. septembar 2011 08:13)

Euro je najbolje prebaciti u Svedke krune ili Norvesku krunu. Sve ostalo je ravno propaloj konverziji. Evro nece poziveti do kraja godine.

Bankar

pre 12 godina

@novosadjanin

Sta fali savetu koji sam dao da se ustedjevina drzi u tri valute? U cemu je problem? Meni je jasno da Svajcarcima (pa i tebi) ne odgovara suvise konverzije u CHF zato sto ste turisticka i izvozna zemlja, ali sa rezervama zlata koje imate mozete jako dobro da sacuvate vrednost valute koliki god da je krah u svetu (primer za to je drugi svetski rat). Za nas ostale van granica Svice je to koliko-toliko dobra opcija. Ne postoji skroz sigurna opcija u svetskim finansijam, sada.

@Konverzija

Pa rekao sam da po trecinu para treba staviti u CHF, EUR i USD. Sta jos ocekujes?

mica

pre 12 godina

“Automatska kriza nelikvidnosti dovešće do totalnog kolapsa grčkog bankarskog sistema“, napominje on i dodaje da će i „štednja biti izgubljena jer više neće važiti ni garancije grčke države na nju“.

Salaj-Berževic kaže i da će se ova katastrofa veoma brzo proširiti čitavom evrozonom, Evropom i svetom, kao i da će banke biti primorane da zatvore kreditne linije prema drugim bankama izloženim u zemljama koje bi mogla da pogodi „Grčka munja“.

Ako dodje do gore pomenutog kolapsa grckih banaka, ne pise se dobro ni bankama u vecinskom grckom vlasnistvu kod nas... Javno je objavljeno na sajtu NBS da su npr. Alfa i Vojvodjanska (NBG) u velikim gubicima i prosle, a i za prvih sest meseci ove godine...

zoran

pre 12 godina

Ko samo malo zna matematiku ,jasno mu je da Grchka ne moze da se izvuche. Nema tu neke specijalne tajne ili zavere ili plashenja naroda; chista matematika, a svi znamo da je ta nauka neumoljiva.
Sta ce biti sa Evro-zonom..? Pa shta vi dragi moji, na ovom sajtu mislite, shta moze da bude sa jednom veshtachkom gradjevinom..? Sta se do sada desilo sa svim genetsko modifikovanim zivotinjama..? Pa, zivele su neko kratko vreme kao i svako od njihove vrste, te bi posle nekog kraceg vremena se pojavio niz bolesti. Zivotinja bi umrla mnogo ranije no bilo ko iz njenog prirodnog stada. To vam je EU. Genetski modifikovana USA. Nece opstati ni pod razno.
USA je nastala od dosljaka koji nisu imali apsolutno nishta iza sebe. Dosli su prazni kao bebe; kao mlada stabljika. Tako neshto se lako prilagodjava i grupishe ne bi li opstali..vremenom su stvorili novo telo.
Evropa je sastavljena od vec odraslih jedinki. Tu nema spajanja. Svaka drzava nosi na svojim ledjima mnogo toga shto se ne moze tako lako zaboraviti i ujediniti sa drugom koja ima isti takav materijal. Zar mislite da ce Nemac zavoleti Slovena i obrnuto. Ne budimo smeshni.

zika

pre 12 godina

tako ste vi komunisti spaljivali americku zastavu 93 na celu sa zoranom djindjicem i ostali ste bez kosova. kao da je vazno sta neki staljinisti kazu

DZoni

pre 12 godina

CEo koncept EU "blagostanje" je bio zasnovan na beskonacnom zaduzivanju novih clanica kao da ne postoji sutra.
1980 godine SFRJ je bila zaduzena sa 25% GDP-a a Grcka 24% GDP-a.1981 godine Grcka ulazi u EU dok se SFRJ posle Titove smrti zatvaraju vrata bilo kakvim kreditima sa zapada ,rezultat 1990 dug SFRJ 17% GDP-a iliti manji nego 10 godina ranije a GRcke vec tad 90% GDP-a,porast od nekoliko puta za samo jednu deceniju,tad su im pricali da zive nesto bolje zato sto su postali clanice EU sto nema veze sa vezom vec su upravo tad sebi unistili buducnost.

Deda Milojev Unuk

pre 12 godina

@Branislav: desice se isto ono sto i sa dinarom 1994. Finansijski jake zemlje, pre svega Nemacka i Francuska, ce formirati novu valutu - neki novi evro-evrissimo sa cvrstom podlogom u zlatu i drugim plemenitim metalima. U odnosu na postojeci "stari" evro formirace se kurs za konverziju, koji moze da bude i astronomski velik. Ljudi ce pojuriti da svoje teskom mukom zardjene i ustedjene pare pretvore u novu valutu i tom prilikom ce da izgube znatan deo svog kapitala iz slamarica. Cene svakodnevnih namirnica ce skociti, doci ce do inflacije. Jedini koji ce da profitiraju na duze staze su oni koji su podigli kredite pre 10 i vise godina. Svi ostali koji nisu hteli da se zaduzuju, vec su ziveli prema svojim mogucnostima, ispasce budale i magarci. Hiperinflacija ce stvoriti nove podele u evropskom drustvu, najvise na liniji starih Evropljana i dosljaka iz Afrike i Azije. Sukobi su neizbezni.

U Srbiji ce proevropska struja izgubiti na izborima, jer se niko pametan ne ukrcava na brod koji tone. Nacionalisti dobijaju izbore, a sta ce dalje biti zakljucite sami.

Smeško iz Rasa

pre 12 godina

Polako sa tim propadanjem. Znate li vi kada nas nas vodja uvede u EU, pa njima će svanuti. Više neće biti krize za njih a od bankrota ni govora. Ta njihova kriza je smešna u odnosu na onu koju mi preživljavamo. Samo ako nas odmah ne prime, plaši me da 3000 kad će nas sigurno ptimiti EU neće biti na okupu. Pomoć EU nudim -1000 evra od akcija.

cc

pre 12 godina

sad smo se vratili sa letovanja iz grcke

daj boze i mi tako da propadamo :)

vozili smo auto putem sa TRI (3) traka :)

uzas:))) da to vidi nas drug mrkonjic (sa malim slovom)

drno

pre 12 godina

Koliko vrlih strucnjaka, sve moj do moga. Raspiruje se panika da bi tipovi mogli jos vise zaradjivati na padu burze. USA su prije dvije godine pustile Lehman Brothers da propadne, koja je bila posljedica toga? Financijski tsunami koji je povukao u ponor cijelu planetu. Ako je to bilo tako sa jednom "nevaznom" bankom, sto mislite koje bi bile posljedice kraha jedne drzave ili jos gore eurozone. Nikome nije u interesu da se to dogodi i zbog toga se to nece dogoditi. Zemlje u razvoju (Kina, Brazil itd) ce pokriti sve deficite ako to bude trebalo da bi zastitili sebe i europsko trziste na koje izvoze. Isto tako im je u interesu da zastite euro koji jedini moze zamjeniti dollar kao internacinalnu valutu. Na kraju, EU ce se polako kretati prema federativnom sistemu sto je jedan od ciljeva grcke krize koja je prenapuhana (Japnski deficit prelazi 200% BDP-a pa nitko ne spominje mogucnost bankrota). Kad postane federativna drzava, s obzirom da ce prva proci tranziciju i prilagoditi vlastiti ekonomski model novim ekonomskim trendovima, Europa ce ponovo postati lokomotiva svjetske ekonomije. Srbija ce uci u EU u najbolje vrijeme, za jedno 10-12 godina, i na taj nacin izbjeci sve napore koje ce zemlje clanice morati napraviti u tom periodu.

Shone

pre 12 godina

Mislim da je ovo clanak u fazonu sto je babi milo to joj se i snilo. Ali videcemo do Nove Godine ko je bio u pravu. Grcka ce verovatno da kontrolisano bankrotira, a euro ce najverovatnije da ostane ziv i zdrav. Strah od udarca je obicno mnogo veci nego bol od udarca. I kao i u fudbalu, ovo je igra u kojoj na kraju pobede Nemci.

delija-syd.

pre 12 godina

bravo braco grci! ono sto smo mi zapoceli 99 vi cete izgleda sad da dovrsite a to je slom evrope i to gde ih najvise boli a to je po dzepu :))

zorica

pre 12 godina

salaj - belaj :)

Kakav je njegov kredibilitet? Sta je radio na madjarskoj berzi? Koje njegove prognoze u proslosti su se pokazale kao priblizno pogodjene?

Moja tetka Juliska radila u madjarskoj berzi (cistacica). Pa hocemo je pitati sta misli o euro, dolar jenu?

Jos tri ovakva komentara od nekredibilnih likova i ovde ce se odmah stvoriti klima "ceo svet misli/vidi/smatra da je euro mrtav". Vazno da je nama rublja ziva zdrava i vesela.

Jovan

pre 12 godina

Evo citam da su Francuske banke pozajmile Italiji $400 miliardi!
Ako Italija padne (a hoce naverovatnije) Francuska nemoze perziveti.
Sve u svemu, osim Nemacke to je sva EU je obicna nula ako ce mo posteno govoriti.
Sto se nas tice, jedino jacanje odnosa sa starim prijateljima Kinom i Rusijom (koji nas, da kazem usput, nikad nisu bombardovali) nas moze spasiti bankrota.

Bankar

pre 12 godina

Da pokusam da objasnim malo. Niko, ama bas niko ne zna sta ce se tacno desiti kada Grcka proglasi bankrot a odluci da ostane na evru iza koga stoje i ostale clanice EU. Tako nesto jos nije zabelezeno u finansijskoj istoriji sveta (Argentina je imala svoju valutu koju je devalvirala kad je nastao haos u zemlji). Moj predlog je da oni koji imaju neku ustedjevinu odmah (i mislim ODMAH) je izvade iz banaka i urade divesifikaciju valutnog rizika. Na srpskom jeziku to znaci da trebaju da svoju ustedjevinu drze u tri najznacajnije svetske valute koje se koriste u Srbiji (evro, dolar, svajcarac) u jednakim delovima. U slucaju propasti jedne od valuta, gube samo trecinu svoje ustedjevine. U slucaju propasti dve ili sve tri valute, to je katastrofa takve razmere da vise nece biti bitno da li imate ustedjevinu ili ne, vec da li ce u zemlji biti dovoljno hrane za goli bioloski opstanak.
Moje skromno misljenje je da ce biti finansijski zemljores, i da ce bankari ponovo da ucare na tome kao sto su masno zaradili kada se marka menjala za evro pa su sve cene u markama za nekoliko meseci kasnije bile isto toliko u evrima, a radnicima su plate prepolovljene u odnosu na one koje su imali u markama.
Svima zelim puno srece u teskim i nesigurnim vremenima koja nam dolaze. Pokusajmo da imamo malo vise vere u sebe i svoju porodicu kako bismo sacuvali zdrav razum (i ono malo ustedjevine koju jos neki od nas imaju).

Gde ja štedim?

pre 12 godina

Ukoliko se na kraju ipak pokaže da će Euro opstati, predlažem da naša vlada zaposli ovakve "stručnjake". Biće odlični pomoćnici Mirku Cvetkoviću.

Insajder

pre 12 godina

Evo prilike da nemci i francuzi ,koji se kriju pod plastom EU, okupiraju Grcku tako sto ce poceti potpuno da kontrolisu unutrasnje stvari grcke...a sta je to nego okupacija 1/1 cista kao suza.

Miki

pre 12 godina

Smesna izjava doticnog a usput je zanimljivo kako tamo neki obicni ekonomisti dobijaju tako veliki medijski prostor.

Neki se bogate na unosenju straha i padu vrednosti valuta, tako da njima odgovara da unesu strah a koliko je njegova izjava smesna, dovoljno je uzeti u obzir da Grcka ima 10 miliona ljudi, nemaju nikakvu industriju osim turizma i zbog Grcke ce se raspasti citava EURO zona, komedija.

EU moze Grcku u najgorem slucaju da suspenduje iz EURO zone i da predju na drahmu a euro u tom slucaju ide na preko 2$ za 1 euro.

Sve su ovo igre spekulanata a Grci ionako se nece moci izvuci i najbolje je da ih sto pre suspenduju iz euro zone i kasnije pomagati kroz drahmu a kad budu stali na noge, mogu da se vrate nazad.

Usput, zar je neko toliko naivan da veruje da ce toliki konglomerati po EU od kompanija, ostati preko noci sa valutom koja ne vredi nista a Evropa inace ima i najace Svetske brendove, kojima ostatak Sveta nemoze ni konkurise.

CG

pre 12 godina

Evo prilike za SRPSKE RUSOFILE da svoje EURE pretvore u RUBLJE.
(gradjanin Srbije iz Srbije, 29. septembar 2011 10:24)

Mozes se smijati koliko hoces ali Rusija ima solidan rast od 5% GDP-a,prakticno nemaju dugove (iznose oko 10% na GDP dok je u Evropi blizu 100% GDP,a u Grckoj 170% GDP-a),velike suficite u spoljnoj trgovini,Kinezi ce kupovati ruski gas prema novim sporazumima u rubljima a ne u dolaru sto ce izazvati apresijaciju rublja i yuana u buducnosti!

Jedini problem jeste inflacija od ca. 7%,ali ukoliko sad dodje do velike reforme i racionalizacije javnog sektora koju je najavio Putin ocekuje se pad inflacije na u Evropi standradnih 2-3%!

Dakle da,dugorocno ce ruski rublj,kineski yuan i australski dolar jako apresirati u odnosu na Euru koji je smrtno ranjen!

Balzak

pre 12 godina

Evropski projekat je utopijski sve dok NACIONALIZAM, RASIZAM i FASIZAM postoje u ovoj kolicini. U svakoj evropskoj zemlji imas neku nacionalisticku tenziju i problem. Ili ce iskoristiti krizu i krenuti ka stvarnom ujedinjenju ili ce da puknu ko SFRJ. Mogla bi sudbina da se poigra sa Nemackom slicno kao sto se Nemacka poigrala sa Jugoslavijom 1990. Sistem spojenih sudova.

Dragisa

pre 12 godina

Opet senzacionalizam iz fabrike nove B92. Nista od ovoga nece biti, niti ce Grca bankrotirati niti ce Evro propast, jednostavno su prejake zemlje u evro zoni da bi to dozvolile.

Ivan S.

pre 12 godina

Mene više interesuje šta da radimo mi obični gradjani koji imamo neku uštedjevinu u evro valuti.Dali da je pretvaramo u USD, CHF ili u RSD?

MunzeLjux

pre 12 godina

Plasi me sve ovo,ali posto sam po prirodi radoznao,voleo bih da vidim kako ce se u uslovima opsteg finansijskog haosa ponasati fini i ugladjeni evropljani.Secam se kada je u jednom delu USA doslo do sloma elektroenergetskog sistema.Za par noci broj pljacki,razbojnistava i silovanja povecao se za 10 puta.Mi smo mesecima bili u mraku zbog restrikcija izazvanih sankcijama,pa je broj slucajeva nezakonitog ponasanja bio zanemarljiv.

Neki

pre 12 godina

Nista strasno, dajte grcima platu od 300 evra pa nek se snalaze, kada mozemo mi zasto ne bi ni oni malo...mi ipak vise radimo Samo je jedan radnik malo vredniji od grka. crnogorac...

Nikola

pre 12 godina

Vlado ne panici bez veze. Strane banke u Srbiji su domaca preduzeca i imaju svoj novac. A sa krizom evra isti ti je problem i u nemackim i italijanskim bankama nema razlike.”

Clansman

pre 12 godina

mladi grci kao alternativu bar imaju da se presele negde u evropu i bice im kolko toliko bolje nego ako bankrotiraju tako da se bas ne bojim za njih, ratovi neimastina kod nas je bila cini mi se mnogo gora nego grcki bankrot pa strucnjaci nisu popovali

nece da moze

pre 12 godina

Dragi moji "strucnjaci" kad budem cuo od nekog nemackog zvanicknika da je Nemacka odustala od evra onda cu verovati da je evro mrtav!

Dosta mi je ovog potpaljivanja mase iz USA kuhinje!

Ljubica

pre 12 godina

Dosta se bogate razni menadzeri koji rade u grckim bankama i firmama sa platama i po 250.000, sluzbenim automobilima s kojima mogu da putuju s porodicom u inostranstvo na letovanje, a posebno 13. i 14. platom. Po cemu je njihov rad sest, sedam puta vredniji i bolje placen od ostalih zaposlenih u Srbiji?! A tek cementara, umesto da ima stovariste cementa u Beogradu, drzi predstavnistvo u prestiznom Airport City! Sve za luksuz i blagodet onih koji rade s Grcima. Oni to i ne kriju nego se time razmecu i hvale. U Grckoj vozaci GSP-a dobijaju ekstra 310 evra ako dolaze redovno na posao, drzavni sluzbenici ako znaju da se koriste kompjuterom 400 evra, i sada se jos bune jer su doterali cara do duvara...

Jeronimo

pre 12 godina

Bogati se još više bogate na lakovernosti ljudi i krizama. Kad su početkom 2008. ljudi pohrilili i podigli štednju iz svih naših banaka nakon apokaliptičnog teksta u Kuriru šta se desilo? Da li je neka banka propala i da li je neko izgubio štednju? Nekome je odgovaralo da se štednja malo preraspodeli po bankama jer je ljudi nisu uvek vraćali u istu banku a lopovima da pljačkaju one koje su videli u redovima i velikim kesama na izlazu. Nemojte verovati svakom prevarantu iz novina ma kojim poslom da se navodno bavi. Ako nekome odgovara potres najlakše je unajmiti ovakve plaćenike. Pustim buvu, kupim USD, ljudi prodaju EUR, EUR pada, ja kupim EUR kad je najniži, kad svi shvate da nema ništa od propasti EUR krene da raste, ja bogat. Jednostavno.

SVAJCARAC

pre 12 godina

Sve je lepo rečeno, samo fali ono najvažnije odgovor na pitanje da li EUR menjati u neku drugu valutu i koju ?

Odgovor: CHF, CAN $, AUS $...

Bankar

pre 12 godina

Mene više interesuje šta da radimo mi obični gradjani koji imamo neku uštedjevinu u evro valuti.Dali da je pretvaramo u USD, CHF ili u RSD?
(Ivan S., 29. septembar 2011 08:13)

Euro je najbolje prebaciti u Svedke krune ili Norvesku krunu. Sve ostalo je ravno propaloj konverziji. Evro nece poziveti do kraja godine.

Dr. Smit

pre 12 godina

Ko je uopste taj covek? I kakvu to nauku on poznaje pa moze da predvidi potop? To ne moze biti ekonomska nauka, ona je u ozbiljnoj krizi. Verovatno da postoji nekakav interes da se plasira ovakva prica.
Informacija ovakve vrste nekome moze doneti zaradu, s obzirom na ocekivanu reakciju zastrasenih subjekata. A mozda je jos jedan od laznih proroka, oni uzivaju da plase druge, tako se osecaju vrednijim, njihov zivot tada dobija smisao.

Hah?

pre 12 godina

Šef - čega?

Nekada je B92 bio ozbiljan medij. Danas je žalost videti ovako sročen tekst, ovakvog "gosta" i ovakve besmislene poruke koje se šalju.

Branko

pre 12 godina

Pojedini analiticari tvrde da ako Grcka, POrtugal i dr. izadju iz monetarne unije, ne da nece doci do pada eura nego do jacanja zato sto ce ostati zdravo jezgro na celu sa Nemcima.

Stevan

pre 12 godina

Zbog svega ovoga sto govori "Bic boziji" evro zona se nece raspasti. To sto on govori je samo jedan iz mogucih scenarija, medjutim, danasnje "da" Bundestaga govori suprotno. Nemacka nece dozvoliti bankrot Grcke i propast eura, zasto, zato, rekao bi Radovan III. Mnogo vece stete od bankrota Grcke imace upravo Nemacka i Francuska, BDP Nemacke je deset puta veci od Grckog. Nemacka je najveca ekonomska sila u Evropi, bogata, nikad jaca, cela Evropa joj je u saci i zato ce ona sacuvati tu Evropu i samo ojacati svoju poziciju. Svoj privremeni gubitak nadoknadice ili daljim uspesnim poslovanjem ili nekim tajnim dilom sa Grcima, Nemacka nikada nije odustajala od svojih teritorijalnih pretenzija, istok, jug, nije bitno. Tacno je samo jedno, nema veze gde ste, vazno je ko ste.

bolje sad nego malo kasnije

pre 12 godina

Kako "stručnjaci" opisuju situaciju svaki drugi dan, najbolje je da se svi kolektivno obesimo odmah, nego da čekamo te apokalipse! Kad god je neka teška situacija, stručnjaci i/ili eksperti nađu za shodno da nam saopšte kako je svemu kraj! Jedino što i dalje ima boraca za bolje, pa ne padamo tek tako, čim neko kaže da je nemoguća situacija!

Kad kažem mi, mislim na sve Evropljane!

George Carlin

pre 12 godina

Jedno mi nije jasno- kako bilo ko, može da misli da je ovo slučajan previd, nastao iz želje da se lepo živi? Šta biva kad sve pukne- rat majstori, najpouzdaniji master reset koji istorija poznaje! A, onda iz početka...

Realni

pre 12 godina

Taj nazovi "finansijski strucnjak" je u par recenica dokazao da i nije neki strucnjak, vec manipulant i spekulant.

Finansijska trzista kontrolise iskljucivo strah. Ako sad krenete da menjate evre u CHF skocice cena CHF-a. U panici svi ce uzeti CHF, od pada evra ne bude nista npr do februara, a svajcarska centralna banka krece sa intervencijama radi obaranja cene CHF. Kina ulaze npr u EUR za to vreme, kurs se stabilizuje na pocetnoj vrednosti. Vi ste na GUBITKU!!!, jer ste promenili evro u losem trenutku a njegova vrednost posle toga skocila. Strah je najomiljenije oruzje finansijskih trzista. Pogledajte sa nekretninama, dovoljno je da kazes da su cevi za vodovod neispravne i da vise niko nece da rizikuje da kupi stan na tom mestu. Ko je rekao vakcine protiv svinjskog gripa ??? Znamo svi sta je tu u pitanju bilo. Nismo ih primili, i sta nam sad fali ?? Ali je situacija bila predstavljena katastroficnom ne bi li neko zaradio na prodaji.

Naravno ovo je samo jedan scenario kreiran samo iz razloga da se pokaze kako informacije vladaju svetom, a krdo ide u smeru vecine.

Kome ovo nije jasno neka se rukovodi sledecim primerom. Ja kao direktor prodaje nove firme koja se bavi proizvodnjom vode, platim novinski tekst ili iznesem svoje misljenje kako voda koja je lider na trzistu nije bakterioloski ispravna. Cak i da me dobiju na sudu za klevetu, platicu manje nego sto je moja dobit presipavanjem trzisnog ucesca u moju korist.

Grcima ce se pomoci, jer nije lepo samo uzimati od nekoga a da mu se u nevolji ne priskoci u pomoc. TO PISE U SPORAZUMU EVROZONE I GRCKE. Grcka grca u dugovima zbog situacije koja je postojala pre uvodjenja evra, a uvodjem bila samo priznata prakticno u evrozoni (nefikasna drzava, utaja poreza, slabo punjenje budzeta, razne vrste mahinacija, rad na crno).

Ne brinite evro ce opstati, al ce zato svaba iskorisiti priliku da se on za sve pita na kraju, zato se i zateze i ceka do zadnjeg trenutka sa donosenjem resenja.

Petar A

pre 12 godina

Niko ne moze da prognozira sa ovakvim stepenom ubjedjenosti u vlastite prognoze, ako je ozbiljan analiticar. Toliko o ovom "momku", koji je ocito nase gore list.
A zasto je nemoguce prognozirati? Zato sto cijela stvar pociva na povjerenju i na psihologiji. I zato, ako optimisticka strana ponudi vise vjestih govornika od pesimista, prevagnuce vjera u izlaz. I obrnuto. E, a bas to niko danas ne moze znati.

Konverzija

pre 12 godina

Svima zelim puno srece u teskim i nesigurnim vremenima koja nam Pokusajmo da imamo malo vise vere u sebe i svoju porodicu kako bismo sacuvali zdrav razum (i ono malo ustedjevine koju jos neki od nas imaju).
(Bankar, 29. septembar 2011 09:16)
Sve je lepo rečeno, samo fali ono najvažnije odgovor na pitanje da li EUR menjati u neku drugu valutu i koju ?
Imam i porodicu i zdrav razum i želim da je sačuvam, ušteđevina koja je trenutno u EUR je baš za crne dane, zato molim nekoga za konktetan savet.

Hahaha

pre 12 godina

Evro sigurno nije mrtav, a sve ostalo cemo da vidimo.
Inace, sustina ove price uopste nije u evru ili Grckoj, vec pokusaj stvaranja masovne histerije u kojoj ce ljudi navaliti na banke da menjaju evre u nesto trece. Sada zamislite koliko bi ovi 'proroci iz banaka' zaradili novca na toj konverziji.

benny

pre 12 godina

koje gluposti... I ako je bankrotstvo Grcke, kao i alarmantno stanje u javnim finansijama Italije,Spanije i Portugala euro ce svakako ostati vitalan. Da li mislita da dolar ''propao'' ako bi jedna americka drzava bankrotirala? oO

Dragi moji, balkanske zemlje moraju iskoriistiti scenario koji im se odvija pred ocima, kako bi i sami naucili na tudjim greskama. Servisiranje duga novim zaduzivanjima je samo dolivanje ulja na vatru i odlaganje bankrota za neki kasniji period, cije ce posljedice biti teze kako vrijeme bude odmicalo. Sve zemlje okruzenja povecavaju javni dug kako, kako bi plutale na povrsini, ne shvatajuci da taj ''prsluk'' moze izdrzati samo do odredjene tezine nakon koje tone. Ne œekirajte se za euro, odje mecka igra

novosadjanin

pre 12 godina

(Bankar, 29. septembar 2011 09:16)

Nije ni cudo sto se sve raspada u finansijskom sektoru kada Bankar daje takve savete. Tuzno je da ja kao gradjevinski inzenjer imam bolji uvid u to sta treba raditi...Ekonomistima u Srbiji treba verovati taman toliko koliko i neprijatelju.Pored takvih prijatelja kome treba neprijatelj. Opste je poznato koji fakultet se na Zapadu najmanje ceni iz Srbije.
Pretvoriti evre u dolare i franke... Misliti da ce franak opstati po ovom tvom scenariju je neozbiljan. 2008 je propala jedna banka, tresao se ceo svet. Sta mislis sta ce se desiti kada propadne evro? Nece biti bas fazon : ja imam franke - na konju sam.

Inace ja radim u Cirihu, primam platu u tom franku...

Mare

pre 12 godina

Kada bi sada neko pustio glasinu da je Banka Intesa u Srbiji pred bankrotom, ljudi bi pohrlili da uzimaju svoje pare i ona bi stvarno bila u problemu, jer su pare plasirane. Tako i ovde. neki ljudi imaju interes da stvore utisak da postoji problem negde kako bi proizveli talas reakcije od koje ce da zarade.

palodji

pre 12 godina

ceo svoj zivot nemam para i sad kad sam konacno dosao do ozbiljnije svote, sad je evropa nasla da se raspada.. sirotinjo i bogu si teska..

Bosko Buha

pre 12 godina

Sto volim ovakve izjave sa pijace. Cini se da "strucnjak" nije popio kafu ovoga jutra! A nisu vala ni oni koji su ga odabrali za misljenje.

Milan Nis

pre 12 godina

Mislite da NEMCI nisu mislili o tome jos kada su ulazili u EVRO!Evro ce opstati,za GRCKU nisam siguran,a NEMCI ce iz ovoga izaci jos bogatiji i pored toga sto nemacka treba da podnese 50% tereta spasavanja Grcke.
Nikad veca kriza u EU,a NEMCI nikad bogatiji!

All in

pre 12 godina

@Ivan.....ako mene pitas kupuj zlato, srebro ne bi bilo zgorega da isto kupujes u vidu skupocenog nakita i naravno dobro sakrij ali ne u banci!

alex

pre 12 godina

nesposobnost...sjedinjene drzave su sjedinile 50 drzava i napravile valutu dolar...pa eno ih,i dalje postoje i razbijaju sve ostale.cak je i africka unija bolja od evropske.ccc

Branislav

pre 12 godina

Verujem da ima dosta pametnih ljudi koji su pročitali ovaj članak.Pa, zamolio bih nekog da mi objasni šta će se desiti, ako evro kao valuta prestane da postoji, šta će biti sa svim evrima koji su u opticuju?Ko će preuzeti obavezu konverzije u neku novu(staru) valutu? Unapred hvala.

George Carlin

pre 12 godina

Jedno mi nije jasno- kako bilo ko, može da misli da je ovo slučajan previd, nastao iz želje da se lepo živi? Šta biva kad sve pukne- rat majstori, najpouzdaniji master reset koji istorija poznaje! A, onda iz početka...

Kukuuuu

pre 12 godina

Mene više interesuje šta da radimo mi obični gradjani koji imamo neku uštedjevinu u evro valuti.Dali da je pretvaramo u USD, CHF ili u RSD?
(Ivan S., 29. septembar 2011 08:13)

Trenutno bih bio srecan da imam ovu dilemu :) A lepo je govorio Soskic da stedimo u dinarima. Nego kako li ce se to odraziti na nas sto imamo kredite u CHF? Zamisljam scenario, raspad grckih banaka, nezadovoljne stedise zapalile sve ekspoziture izgorela dokumentacija i ja ostanem bez kreditaaaa :))))) Al' za malo

Bankar

pre 12 godina

@novosadjanin

Sta fali savetu koji sam dao da se ustedjevina drzi u tri valute? U cemu je problem? Meni je jasno da Svajcarcima (pa i tebi) ne odgovara suvise konverzije u CHF zato sto ste turisticka i izvozna zemlja, ali sa rezervama zlata koje imate mozete jako dobro da sacuvate vrednost valute koliki god da je krah u svetu (primer za to je drugi svetski rat). Za nas ostale van granica Svice je to koliko-toliko dobra opcija. Ne postoji skroz sigurna opcija u svetskim finansijam, sada.

@Konverzija

Pa rekao sam da po trecinu para treba staviti u CHF, EUR i USD. Sta jos ocekujes?

Зоран

pre 12 godina

"Plasi me sve ovo,ali posto sam po prirodi radoznao,voleo bih da vidim kako ce se u uslovima opsteg finansijskog haosa ponasati fini i ugladjeni evropljani."

Па нисмо ни ја ни ти толико стари да се сећамо тога, али мало читања и мало маште говори да се то десило већ два пута у Европи. То јест ПОЧЕЛО у Европи.

Знаш онај СТАРИ виц за време хладног рата? Руси прете ракетама, Амери исто, атомске бомбе, силоси се отварају, затварају, праве бункер.... Енглези не знају шта да раде, у паницви, и сете се да оду на онај свет и посаветују се са Черчилом. Отишли тамо, он спава, пробуде га и питају: Слишај, таква и таква ствар, Руси, Амери, фрка, нуклерне главе, само што ниеј почело,...причај шта да се ради??? Јел се ујединила Немачка? Није. Па шта ме будите онда. То се причало пре око 30, 40 година.

aleksa sredic

pre 12 godina

zivim u Nemackoj i pratim ozbiljnu stampu. Nemacko DA evro-fondu je zakulisna igra. Nemacku bas briga da li ce i koliko zemalja objaviti bankrot, oni znaju dobro da na propasti zarade. A vecina zitelja nemacke jedva ceka povratak marke. O pretenzijama ne bih ovaj put, slazem se da je nemacka ekspanzionisticka bila i ostala - nekad je moneta bila teritorija, danas je dovoljno i trziste.

Beogradjanin

pre 12 godina

Za Novosadnjanina i ovog drugog
AKo vec stedis u tri valute onda se biraju one stabilne a to je trenutno Svajcarska, Kanada i Australija!
Problem Svajcarske valute je to sto je pod velikim pritiskom evra koji ce a mozda i nece da prodje ko dinar u SFRJ po raspadu!U slucaju kraha eu valute pvi udar ce biti na svajcarcu pa na dolaru! Zato ako stedis kao sto rekoh drzi se mirnih zemalja sa normalnim privrednim rastom Kanada i Australija a od eu valute samo Svajcarac! Evre kupuj za majstore i kiriju ako placas:)

wlado

pre 12 godina

ovi ljudi su obicni spekulanti koji zele da zarade na berzi narednjih nedelja, tako sto plasiraju bombasticne vesti, kako bi ljudi prodavali euro, a on je upravo uradio BUY.

ŠTEDISA

pre 12 godina

E, a šta ću jadan ja? Ja nemam ušteđevinu! Živim od danas do sutra. Jel to znači da će meni da svane :) Koliko vidim zabrinuti su ovi veliki i bogati pa računam da sam, u verziji propasti Evra, ja u stvari ekonomsku ekspert. Predlažem se za Nobelovu nagradu za ekonomiju. Molim da me podržite !!!!

Nana

pre 12 godina

Sta da mi obični gradjani radimo sa nasih par stotina evra ustedjevine? Da konverzujemo u drugu valutu? Meni je tih par stotina jako bitno, nekoliko godina sam stedela....ne bi da ih izgubim.

Jambalaya

pre 12 godina

Sto su se ovi bivsi lideri banaka,berzi... uzjogunili nesto. Kljucna rec je bivsi. Znaju da ih slusaju neki pa onda bace `vaku bombu..... na to reaguje berza padne za 1-3% i taj isti sto je puk`o pricu, kupi sta se kupit` da.

McEnroe

pre 12 godina

Da su 1930-te ovo bi znacajno prosirilo paniku medjutim danas u 2011 kad cujete ovakve izjave i nadate se da ce one izazvati paniku, te izjave obicno udare o jedan zid, jer ni narod ni politicari vise ne nasjedaju na to tako da ovakve izjave samo djeluju pozitivno na politicare da donesu sto bolje odluke kako bi se u ovom slucaju spasio evro. Ekonomija je igra koju igraju svi, ali na kraju uvijek pobjede Njemci.

mjadjan

pre 12 godina

Ja cekam da cujem sta ce recei nasi ekonomisti, jer su oni isto rekli da se ne treba zaduzivati u francima jer su "znali" ste ce da se desi. Dakle, dok nasi "eksperti" cute, ja mirno spavam. Inace ovakve i slicne vesti jako uticu na ljude koji su ekonomski laici, i podize cenu zlata i "sigurnih" valuta. Zamislite koliki ce biti broj nezadovoljnih malih ulagaca, ako se ovo ne obistini. Jedino je pitanje ko se od toga omastiti :)

Leo Martin

pre 12 godina

Evo cu skoro 50-tu da napunim, a jos kad sam bio mali govorili su stariji ..."duzan je ko grcka", za nekoga ko nije mogao da isplati svoj dug. Sve je ovo mazanje ociju uzoj i siroj svetskoj populaciji. Kada bi svi grcki milijarderi odlucili da pomognu zemlji, nebi bilo ni prvo slovo "k" od krize ali ko ce onda dalje da sisa pare od sirotog naroda.
Ovo su scenariji koji ce se ponavljati jos dugo godina i sa razlicitim drzavama. Evropi ovo treba a pogotovu onima koji se najvise bore za opstanak Eura.

Kiki

pre 12 godina

,,...takve banke će propasti jer neće imati ni državu da ih zaštiti.‚‚ A može li se znati koje će tačno banke propasti? Msm, imam neke kredite, pa rekoh, ako će već propasti, da ne uplaćujem ratu...

Nemanja

pre 12 godina

U svakom slucaju ce se desiti nesto krupno, cim ima toliko samozvanih proroka. A onda ce neko na omasti brk kao sto je onog ponedeljka pre mecec i nesto, odredjeni gospodin u jednom danu zaradio 10 milijardi dolara.

Bojan

pre 12 godina

Sve lovci u mutnom, koji pokušavajud a izazovu paniku i na njoj ućare. Da nešto zaista znaju ne bi bili tako sitni igrači. Ovako samo rade za svoje gazde koje će od panike da zarade.

Ne znam ekonomiju

pre 12 godina

Grčka je postala nezavisna država 1829. Za 182 godine postojanja, ona je 5 puta bankrotirala što i nije tako strašno na prvi pogled jer ima i puno gorih (za informaciju, Španija je ubedljivo najgora). Ono što jeste strašno je da je provela 50,6 godina u bankrotu (defoltu) ili moratorijumu tj. 26% svog postojanja je provela u odlaganju ili neplaćanju dugova!

Sad znate zašto u srpskom narodu postoji izreka "dužan ko Grčka".

smajli

pre 12 godina

Mi bi trebali najbolje da znamo sta ce se desiti jer 30 godina zivimo u krizi i preziveli smo hiperinflaciju za istoriju... S tim sto mislim da ce sada biti gore...

Pominju ljudi gdp grcke prema gdp eu. Nije problem u realnoj ekonoiji vec u finsijskom sektoru koji vec 40 godina pije krv toj istoj realnoj ekonomiji. Problem je domino efekat. Ako grcka pukne sama po sebi, to se moze preziveti. Ali sta ako povice spaniju jer je neka jaca banka veoma izlozena gr dugu i ima istovremeno zestoku izlozenost spaniji ili italiji?

world production ~ 50 tril$
fin. derivatives > 600 tril$

mile

pre 12 godina

Ma ovo je fantasicna vest.Ja cu da kupim vikendicu na nekom od grckih ostrva kad se to desi.Za bud zasto.Toga ce da bude vise po celoj evropi.Prenaduvane cene svacega ce da padnu kad zatreba kukuruza i masti!

Dejan

pre 12 godina

Svi su digli poviku na Grčku, a kriju svoje dubioze ko zmija noge. Ali u pitanju su političke i finansijske igre i tek tu i tamo se pojavi po neki članak da nešto kaže i o tome:
The German Debt Problem Is Way Worse Than Anyone Thought
http://www.businessinsider.com/germany-debt-2011-9#ixzz1Z9ScSoPS

America's debt woe is worse than Greece's
(The government's total indebtedness -- its fiscal gap -- now stands at $211 trillion...)
http://edition.cnn.com/2011/09/19/opinion/kotlikoff-us-debt-crisis/index.html?hpt=op_bn5

Uostalom, ako gledamo samo spoljni dug, Grčka duguje 47.600 USD po glavi, Nemačka 57.700 USD, Danska 101.000 USD, Švajcarska 154.000, Engleska 144.000, Luksemburg 3.759.000.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_external_debt

nikola

pre 12 godina

@Branislav
Mislim da će to biti zadatak nacionalnih banaka u svakoj državi pojedinačno.
Ali,polako...
O sudbini evra pitaju se mnogo ozbiljniji igrači da bismo uopšte obazirali na proizvoljne prognoze svakakvih "stručnjaka".

mica

pre 12 godina

“Automatska kriza nelikvidnosti dovešće do totalnog kolapsa grčkog bankarskog sistema“, napominje on i dodaje da će i „štednja biti izgubljena jer više neće važiti ni garancije grčke države na nju“.

Salaj-Berževic kaže i da će se ova katastrofa veoma brzo proširiti čitavom evrozonom, Evropom i svetom, kao i da će banke biti primorane da zatvore kreditne linije prema drugim bankama izloženim u zemljama koje bi mogla da pogodi „Grčka munja“.

Ako dodje do gore pomenutog kolapsa grckih banaka, ne pise se dobro ni bankama u vecinskom grckom vlasnistvu kod nas... Javno je objavljeno na sajtu NBS da su npr. Alfa i Vojvodjanska (NBG) u velikim gubicima i prosle, a i za prvih sest meseci ove godine...

SUPERTRAMP

pre 12 godina

Čak da se i sve desi kao sto dotični gospodin kaže, on, kao ekonomista, sigurno zna da u ovakvim situacijama najvecu prijetnju predstavlja panika koju on ovakvim istupima siri. A zasto?! Da bi poslije eventualno rekao "Sta sam ja rekao prije pola godine?" Ne podnosim ovakve likove...