Sreda, 21.09.2011.

22:50

Josipović:Nevini neće biti zločinci

Hrvatski predsednik Ivo Josipović, povodom optužnice za zločine u Vukovaru, kaže da Hrvarska neće dozvoliti da nevin bude kažnjen za ratni zločin.

Izvor: Tanjug

Josipoviæ:Nevini neæe biti zloèinci IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

32 Komentari

Sortiraj po:

demagog

pre 12 godina

@ (Pantagruel, 21. septembar 2011 23:24)
Au druze Zagrebacki,al' si srocio ovo svaka ti cast!Samo,mnogo gresis.Mnogo.
Zanemarujes cinjenicu da i u Srbiji ima profesionalnih demagoga na max level-u! Znas,najbolje po tebi bi bila univerzalna pravda prema Srbima: "posteno im sudimo-pa da ih streljamo!", generalno, komsije imate veliki problem sa objektivnoscu. Ali zaista imate. Inace simpaticni su mi vasi stavovi na sajtu92 samo - previse ste subjektivni u njima. Stoga, niste relevantan i ozbiljan sagovornik u diskusiji bilo kog tipa. Pozdrav, ho ho.

Zagreb

pre 12 godina

(Nemanja, 22. septembar 2011 09:45)
Da, optuznice je pisala "zla" JNA, dok su optuzeni poznata nevinasca i veliki borci za ljudska prava. A to da je Hrvatska stradala je naravno tocno ali to nam govori samo pola istine jer u toj Hrvatskoj su stradali i Hrvati i Srbi. "Rjesavanje srpskog pitanja" je bio dio hrvatske drzavne politike 90-ih. Treba li citirati Tudjmanove govore da bi se to shvatilo i prihvatilo? Ili mozda pokazati statistike o strukturi stanovnistva na podrucju Hrvatske 1940., 1990 i danas?

bojan

pre 12 godina

(Nemanja, 22. septembar 2011 09:45)

a mozda je problem u tome da za hrvate ne postoji realana optuznica?!

a sto se tice zrtve to svaka strana uvjek moze reci za sebe
evo i njemacka bi mogla reci za sebe bila sam zrtva
10 000 000 mrtvih i totalno razrusena drzava...

dalaj lama iz shumadije

pre 12 godina

Ma daj covece, ko ce jos ovo da slusa, hajde da se lepo svi okrenemo ka Evropi... Budite vise kul... Ceka nas bolji zivot.

ggg

pre 12 godina

ajme, vidim da ni hrvati ni srbi ne shvataju o cemu se ovde radi. optuznica je napisana i POSLATA 1992 IZ BEOGRADA U OSIJEK!! neko je cekao 20 godina i sad je aktivirao protiv potpredsedika HDZ. naravno ovo je vjetar u ledja Jadranki Kosor jer optuznica stara 20 godina i sa puno nedostataka ce biti odbacena te navesti nacionalist i tkz hrvatske patriote da glasaju za njenu stranku. kakav kriminal

mozda je Tadic u pravu......

pre 12 godina

U Vukovaru su u julu 1991. godine daleko pre bilo kakvih borbi, pripadnici hrvatskih oružanih snaga odveli iz kuća preko 20 srpskih civila, od kojih neki do danas nisu nađeni, dok su ostali nađeni mrtvi. Stradanja Srba nastavljena su i kasnije, za vreme borbi za grad.

Nemanja

pre 12 godina

Ljudi ovo je vojna optužnica koja je pisana u štabu JNA 1992. i samim time je jasno da nije realna već politički obojena. Nemam ništa protiv da odgovara svatko tko je uradio bilo kakve zločine, no za to je potrebna realna i obektivna optužnica, a ova to nije i u tome je problem. A i ovi šta pišu da Hrvatska nije žrtva žive u velikoj zabludi i ne znaju ništa o ratu.

nenad

pre 12 godina

@mhm Slazem se sa tobom, ali ne treba zaboraviti i srpske komuniste koju su tako fino zarad bratstva i jedinstva zataskali ustaske zlocine - prvenstveno mislim na Jasenovac.

Amos

pre 12 godina

Naravno da svi zlocinci moraju biti osudjeni, kao i sto svi nevini moraju biti oslobodjeni i to vazi za obe strane. Problem je sto se za mnoge zlocine zna, a nikad se ne bi podigla optuznica da druga strana to ne uradi. To je za mene sauceucesnistvo u zlocinu i odobravanje tih dela.

Proki

pre 12 godina

Narocito je Mercep nevin koji je ubijao po Vukovaru jos pre pocetka borbi,a o onom za vreme rata ....strasan zlocinac koji se jedno vreme pojavljivao i u decijim emisijama na HRT~u....dok god postoji stav da su se svi osmnjiceni Hrvati,Bosnjaci,Albanci borili za slobodu i svoju zemlju,a svi Srbi zlocinci,agresori...nema mira i srece u ovoj regiji.Uzgred moji preci su ziveli pet vekova u jednom mestu kod Zadra pa mi nije jasno kako oni mogu biti agresori?

radoje

pre 12 godina

"Po ovom tekstu ispada da su Hrvati srusili Vukovar sto nije tacno. Vrlo dobro se zna ko je bio agresor a ko zrtva".

Po kom su osnovu vukovarski Srbi bili agresori na svoj grad? Objasnite mi kako je to moguće? Po kom osnovu su sarajesvki Srbi bili agresori na Sarajevo? A Muslimani nisu? A Hrvati nisu? Oni su branili svoje gradove a Srbi su napadali svoje gradove? A rat nije bio građanski? Nego klasni valjda? Živimo sa ovom nevjerovatnim glupostima godinama, ali zar neko može da ima tako ispran mozak pa da prihvati te floskule?! Uzgred, kada je Vukovar u pitanju, s pravom su procesuirani pripadnici vojske koja je ubijala u civile i vojnike. I srpski terotorijalci koje zovu "paravojskom". OK. I treba. Ali, sta je bilo prije rata za Vukovar? Gdje su "nestali" Srbi sa kojima je postupano kao u Sisku i Osjeku. Desetne, stotine ljudi 1991. Gdje su? Razni Merčepi i ostali lokalni izaslanici vlasti radili su šta su htjeli. Ljudi su likvidirani zbog srpskog porijekla, zbog zastrašivanja i pljačke. Ako odgovaraju šefovi tzv. kriznih štabova Srba u BiH i Hrvatskoj (a masa ih je odgovarala), recite mi što bi bili zasštićeno recimo hrvatski šefovi tih istih kriznih štabova u gradovima u koji su ljudi ubijani i zatvarni? Dokle više dvostruki aršini? Ako tako ostane - nema ovdje iskrenog mira nikada.

Bob rock

pre 12 godina

Cinjenica je da su pred i pocetkom rata nad Srbima u Hrvatskoj pocinjeni mnogi zlocini (ubistva, miniranje i paljenje kuca i sl.), a da je za to niko ili malo ko do sada odgovarao. Ono sto se u kasno leto i jesen 1991. dogadjalo u Vukovaru (ali npr. i zapadnoj Slavoniji) je bio zlocin i za to ima nebrojeno mnogo svedoka. Zalosno je sto i danas ima takvih koji sve to opravdavaju pricom o "zlocincu i zrtvi" (pri cemu su Srbi uvek ovi prvi) koju je fabrikovala hdz-ova propagandna masinerija 90-ih. Nazalost, to su mnogi platili glavom ili unistenim zivotima, zato se od potrage za pravdom ne sme odustati.

gerilac

pre 12 godina

Obično se kaže:" Da nijedan nevini ne bude osuđen, i da nijedan krivac ne izbegne kaznu". Drugi deo rečenice Ivo je zaboravio. On je već odlučio da su nevini. Pa lepo kaže raniji predsednih hrvatskog vrhovnog suda, da se "u odbrani od agresije ne može počiniti zločin" (?) Pored toga, kao što već znamo, zločini nad Srbima su u Hrvatskoj prekršaj, a ne krivično delo. Ako ubije te psa, e to je druga priča...

bojan

pre 12 godina

Po ovom tekstu ispada da su Hrvati srusili Vukovar sto nije tacno. Vrlo dobro se zna ko je bio agresor a ko zrtva.
(Dejan, 21. septembar 2011 23:22)

a saveznici su srusili berlin
jesu saveznici bili isto agresor u drugom svjetskom ratu?

bojan

pre 12 godina

U Vukovaru su u julu 1991. godine daleko pre bilo kakvih borbi, pripadnici hrvatskih oružanih snaga odveli iz kuća preko 20 srpskih civila, od kojih neki do danas nisu nađeni, dok su ostali nađeni mrtvi. Stradanja Srba nastavljena su i kasnije, za vreme borbi za grad.

ovo je kljucna stvar koju neki nikako da ne ukapiraju...
prije rata i prije borbe...
iz nje se moze zakljuciti ko je ustvari zapoceo...

Vukovarcan

pre 12 godina

@(Dejan, 21. septembar 2011 23:22)
A ti znas ko je srusio Vukovar i zasto? Da li onda znas i sta je prethodilo ratu u Vukovaru kada si tako dobro upucen u sve to?

handsinashes

pre 12 godina

(tante za tante, 21. septembar 2011 23:54)

U vašem interesu je da ne bude tante za tante, jer da je tako, ima mnogo onih kojima na dušu možemo da stavimo one ljude iz jasenovca i gradiške....a vidim umiru u slobodi, u dubokoj starosti, kao gospođa supruga upravnika jasenovca...dakle, tišinčina.

val

pre 12 godina

Treba već jednom da se utvrdi da Hrvatska nije žrtva i da se to prihvati,jedino tako će doći do pomirenja u regionu i neće biti više ovakvih optužnica.

Sve već viđeno

pre 12 godina

Politika Tadića koja želi relativizirati činjenicu tko je bio agresor a tko žrtva je odavno poznata. Nakon optužnica koje se danas aktiviraju a koje su pisane u logorima i pod batinama ništa me nemože začuditi. Ah da aktualna vlast negira da su u Srbiji postojali logori, pa neda da se stave spomen ploče na objekte.

Pantagruel

pre 12 godina

Крајње коректна изјава господина Јосиповића. Очигледно је да Хрватска, након дужег времена, има на челу веома одмереног и пристојног државника. Ко није чинио злочине, нека буде ослобођен оптужби, а против кога постоје докази, не треба иза њега да стане ни једна држава, била ина српска или хрватска.

mhm

pre 12 godina

Da se ne lazemo, svi hrvatski politicari su isti po ovom pitanju, samo su u razlicitim pakovanjima. Da se svi oni pitaju, ni jedan Hrvat ne bi odgovarao zbog zlocinima nad Srbima... Realno.

Milena

pre 12 godina

Vratio se Ivo iy Amerike, pa ne može da priča kako su u Hagu nevini Hrvati.
Ovde mora da štiti interese krupnog hrvatskog kapitala u Srbiji (IDEA, Soko Štark, Frikom, Grand, Dijamant, Jelen Do, Somboled, mlekara Subotica...), pa spušta loptu i priča o pregovorima :-).

tante za tante

pre 12 godina

Zar po tom istom osnovu onda Hrvatska ne moze pokrenuti optuznicu protiv recimo Dobrice Cosica koji je jedno vreme bio predsednik, a samim tim i po 'komandnoj odgovornosti' odgovoran za sve o9no sto je JNA radila

Bacvanin

pre 12 godina

Drago mi je da su ljudi smireni. Niko nevin ne sme da bude osudjen za nesto sto nije uradio, to mora da bude tako u svakom normalnom drustvu. Ako dokaze tuzilastvo da su te osobe ucinile krivicna dela, i dokazi su valjani, ne vidim ni jednog razloga da osobe ne zavrse u corci. Samo smireno i opusteno, neka se tresu kriminalci i zlikovci.

mhm

pre 12 godina

Da se ne lazemo, svi hrvatski politicari su isti po ovom pitanju, samo su u razlicitim pakovanjima. Da se svi oni pitaju, ni jedan Hrvat ne bi odgovarao zbog zlocinima nad Srbima... Realno.

Pantagruel

pre 12 godina

Крајње коректна изјава господина Јосиповића. Очигледно је да Хрватска, након дужег времена, има на челу веома одмереног и пристојног државника. Ко није чинио злочине, нека буде ослобођен оптужби, а против кога постоје докази, не треба иза њега да стане ни једна држава, била ина српска или хрватска.

Milena

pre 12 godina

Vratio se Ivo iy Amerike, pa ne može da priča kako su u Hagu nevini Hrvati.
Ovde mora da štiti interese krupnog hrvatskog kapitala u Srbiji (IDEA, Soko Štark, Frikom, Grand, Dijamant, Jelen Do, Somboled, mlekara Subotica...), pa spušta loptu i priča o pregovorima :-).

Bacvanin

pre 12 godina

Drago mi je da su ljudi smireni. Niko nevin ne sme da bude osudjen za nesto sto nije uradio, to mora da bude tako u svakom normalnom drustvu. Ako dokaze tuzilastvo da su te osobe ucinile krivicna dela, i dokazi su valjani, ne vidim ni jednog razloga da osobe ne zavrse u corci. Samo smireno i opusteno, neka se tresu kriminalci i zlikovci.

tante za tante

pre 12 godina

Zar po tom istom osnovu onda Hrvatska ne moze pokrenuti optuznicu protiv recimo Dobrice Cosica koji je jedno vreme bio predsednik, a samim tim i po 'komandnoj odgovornosti' odgovoran za sve o9no sto je JNA radila

val

pre 12 godina

Treba već jednom da se utvrdi da Hrvatska nije žrtva i da se to prihvati,jedino tako će doći do pomirenja u regionu i neće biti više ovakvih optužnica.

Sve već viđeno

pre 12 godina

Politika Tadića koja želi relativizirati činjenicu tko je bio agresor a tko žrtva je odavno poznata. Nakon optužnica koje se danas aktiviraju a koje su pisane u logorima i pod batinama ništa me nemože začuditi. Ah da aktualna vlast negira da su u Srbiji postojali logori, pa neda da se stave spomen ploče na objekte.

Nemanja

pre 12 godina

Ljudi ovo je vojna optužnica koja je pisana u štabu JNA 1992. i samim time je jasno da nije realna već politički obojena. Nemam ništa protiv da odgovara svatko tko je uradio bilo kakve zločine, no za to je potrebna realna i obektivna optužnica, a ova to nije i u tome je problem. A i ovi šta pišu da Hrvatska nije žrtva žive u velikoj zabludi i ne znaju ništa o ratu.

Proki

pre 12 godina

Narocito je Mercep nevin koji je ubijao po Vukovaru jos pre pocetka borbi,a o onom za vreme rata ....strasan zlocinac koji se jedno vreme pojavljivao i u decijim emisijama na HRT~u....dok god postoji stav da su se svi osmnjiceni Hrvati,Bosnjaci,Albanci borili za slobodu i svoju zemlju,a svi Srbi zlocinci,agresori...nema mira i srece u ovoj regiji.Uzgred moji preci su ziveli pet vekova u jednom mestu kod Zadra pa mi nije jasno kako oni mogu biti agresori?

radoje

pre 12 godina

"Po ovom tekstu ispada da su Hrvati srusili Vukovar sto nije tacno. Vrlo dobro se zna ko je bio agresor a ko zrtva".

Po kom su osnovu vukovarski Srbi bili agresori na svoj grad? Objasnite mi kako je to moguće? Po kom osnovu su sarajesvki Srbi bili agresori na Sarajevo? A Muslimani nisu? A Hrvati nisu? Oni su branili svoje gradove a Srbi su napadali svoje gradove? A rat nije bio građanski? Nego klasni valjda? Živimo sa ovom nevjerovatnim glupostima godinama, ali zar neko može da ima tako ispran mozak pa da prihvati te floskule?! Uzgred, kada je Vukovar u pitanju, s pravom su procesuirani pripadnici vojske koja je ubijala u civile i vojnike. I srpski terotorijalci koje zovu "paravojskom". OK. I treba. Ali, sta je bilo prije rata za Vukovar? Gdje su "nestali" Srbi sa kojima je postupano kao u Sisku i Osjeku. Desetne, stotine ljudi 1991. Gdje su? Razni Merčepi i ostali lokalni izaslanici vlasti radili su šta su htjeli. Ljudi su likvidirani zbog srpskog porijekla, zbog zastrašivanja i pljačke. Ako odgovaraju šefovi tzv. kriznih štabova Srba u BiH i Hrvatskoj (a masa ih je odgovarala), recite mi što bi bili zasštićeno recimo hrvatski šefovi tih istih kriznih štabova u gradovima u koji su ljudi ubijani i zatvarni? Dokle više dvostruki aršini? Ako tako ostane - nema ovdje iskrenog mira nikada.

Amos

pre 12 godina

Naravno da svi zlocinci moraju biti osudjeni, kao i sto svi nevini moraju biti oslobodjeni i to vazi za obe strane. Problem je sto se za mnoge zlocine zna, a nikad se ne bi podigla optuznica da druga strana to ne uradi. To je za mene sauceucesnistvo u zlocinu i odobravanje tih dela.

bojan

pre 12 godina

U Vukovaru su u julu 1991. godine daleko pre bilo kakvih borbi, pripadnici hrvatskih oružanih snaga odveli iz kuća preko 20 srpskih civila, od kojih neki do danas nisu nađeni, dok su ostali nađeni mrtvi. Stradanja Srba nastavljena su i kasnije, za vreme borbi za grad.

ovo je kljucna stvar koju neki nikako da ne ukapiraju...
prije rata i prije borbe...
iz nje se moze zakljuciti ko je ustvari zapoceo...

Vukovarcan

pre 12 godina

@(Dejan, 21. septembar 2011 23:22)
A ti znas ko je srusio Vukovar i zasto? Da li onda znas i sta je prethodilo ratu u Vukovaru kada si tako dobro upucen u sve to?

mozda je Tadic u pravu......

pre 12 godina

U Vukovaru su u julu 1991. godine daleko pre bilo kakvih borbi, pripadnici hrvatskih oružanih snaga odveli iz kuća preko 20 srpskih civila, od kojih neki do danas nisu nađeni, dok su ostali nađeni mrtvi. Stradanja Srba nastavljena su i kasnije, za vreme borbi za grad.

bojan

pre 12 godina

Po ovom tekstu ispada da su Hrvati srusili Vukovar sto nije tacno. Vrlo dobro se zna ko je bio agresor a ko zrtva.
(Dejan, 21. septembar 2011 23:22)

a saveznici su srusili berlin
jesu saveznici bili isto agresor u drugom svjetskom ratu?

Bob rock

pre 12 godina

Cinjenica je da su pred i pocetkom rata nad Srbima u Hrvatskoj pocinjeni mnogi zlocini (ubistva, miniranje i paljenje kuca i sl.), a da je za to niko ili malo ko do sada odgovarao. Ono sto se u kasno leto i jesen 1991. dogadjalo u Vukovaru (ali npr. i zapadnoj Slavoniji) je bio zlocin i za to ima nebrojeno mnogo svedoka. Zalosno je sto i danas ima takvih koji sve to opravdavaju pricom o "zlocincu i zrtvi" (pri cemu su Srbi uvek ovi prvi) koju je fabrikovala hdz-ova propagandna masinerija 90-ih. Nazalost, to su mnogi platili glavom ili unistenim zivotima, zato se od potrage za pravdom ne sme odustati.

ggg

pre 12 godina

ajme, vidim da ni hrvati ni srbi ne shvataju o cemu se ovde radi. optuznica je napisana i POSLATA 1992 IZ BEOGRADA U OSIJEK!! neko je cekao 20 godina i sad je aktivirao protiv potpredsedika HDZ. naravno ovo je vjetar u ledja Jadranki Kosor jer optuznica stara 20 godina i sa puno nedostataka ce biti odbacena te navesti nacionalist i tkz hrvatske patriote da glasaju za njenu stranku. kakav kriminal

nenad

pre 12 godina

@mhm Slazem se sa tobom, ali ne treba zaboraviti i srpske komuniste koju su tako fino zarad bratstva i jedinstva zataskali ustaske zlocine - prvenstveno mislim na Jasenovac.

handsinashes

pre 12 godina

(tante za tante, 21. septembar 2011 23:54)

U vašem interesu je da ne bude tante za tante, jer da je tako, ima mnogo onih kojima na dušu možemo da stavimo one ljude iz jasenovca i gradiške....a vidim umiru u slobodi, u dubokoj starosti, kao gospođa supruga upravnika jasenovca...dakle, tišinčina.

gerilac

pre 12 godina

Obično se kaže:" Da nijedan nevini ne bude osuđen, i da nijedan krivac ne izbegne kaznu". Drugi deo rečenice Ivo je zaboravio. On je već odlučio da su nevini. Pa lepo kaže raniji predsednih hrvatskog vrhovnog suda, da se "u odbrani od agresije ne može počiniti zločin" (?) Pored toga, kao što već znamo, zločini nad Srbima su u Hrvatskoj prekršaj, a ne krivično delo. Ako ubije te psa, e to je druga priča...

bojan

pre 12 godina

(Nemanja, 22. septembar 2011 09:45)

a mozda je problem u tome da za hrvate ne postoji realana optuznica?!

a sto se tice zrtve to svaka strana uvjek moze reci za sebe
evo i njemacka bi mogla reci za sebe bila sam zrtva
10 000 000 mrtvih i totalno razrusena drzava...

Zagreb

pre 12 godina

(Nemanja, 22. septembar 2011 09:45)
Da, optuznice je pisala "zla" JNA, dok su optuzeni poznata nevinasca i veliki borci za ljudska prava. A to da je Hrvatska stradala je naravno tocno ali to nam govori samo pola istine jer u toj Hrvatskoj su stradali i Hrvati i Srbi. "Rjesavanje srpskog pitanja" je bio dio hrvatske drzavne politike 90-ih. Treba li citirati Tudjmanove govore da bi se to shvatilo i prihvatilo? Ili mozda pokazati statistike o strukturi stanovnistva na podrucju Hrvatske 1940., 1990 i danas?

demagog

pre 12 godina

@ (Pantagruel, 21. septembar 2011 23:24)
Au druze Zagrebacki,al' si srocio ovo svaka ti cast!Samo,mnogo gresis.Mnogo.
Zanemarujes cinjenicu da i u Srbiji ima profesionalnih demagoga na max level-u! Znas,najbolje po tebi bi bila univerzalna pravda prema Srbima: "posteno im sudimo-pa da ih streljamo!", generalno, komsije imate veliki problem sa objektivnoscu. Ali zaista imate. Inace simpaticni su mi vasi stavovi na sajtu92 samo - previse ste subjektivni u njima. Stoga, niste relevantan i ozbiljan sagovornik u diskusiji bilo kog tipa. Pozdrav, ho ho.

dalaj lama iz shumadije

pre 12 godina

Ma daj covece, ko ce jos ovo da slusa, hajde da se lepo svi okrenemo ka Evropi... Budite vise kul... Ceka nas bolji zivot.

tante za tante

pre 12 godina

Zar po tom istom osnovu onda Hrvatska ne moze pokrenuti optuznicu protiv recimo Dobrice Cosica koji je jedno vreme bio predsednik, a samim tim i po 'komandnoj odgovornosti' odgovoran za sve o9no sto je JNA radila

Sve već viđeno

pre 12 godina

Politika Tadića koja želi relativizirati činjenicu tko je bio agresor a tko žrtva je odavno poznata. Nakon optužnica koje se danas aktiviraju a koje su pisane u logorima i pod batinama ništa me nemože začuditi. Ah da aktualna vlast negira da su u Srbiji postojali logori, pa neda da se stave spomen ploče na objekte.

Pantagruel

pre 12 godina

Крајње коректна изјава господина Јосиповића. Очигледно је да Хрватска, након дужег времена, има на челу веома одмереног и пристојног државника. Ко није чинио злочине, нека буде ослобођен оптужби, а против кога постоје докази, не треба иза њега да стане ни једна држава, била ина српска или хрватска.

val

pre 12 godina

Treba već jednom da se utvrdi da Hrvatska nije žrtva i da se to prihvati,jedino tako će doći do pomirenja u regionu i neće biti više ovakvih optužnica.

mhm

pre 12 godina

Da se ne lazemo, svi hrvatski politicari su isti po ovom pitanju, samo su u razlicitim pakovanjima. Da se svi oni pitaju, ni jedan Hrvat ne bi odgovarao zbog zlocinima nad Srbima... Realno.

Milena

pre 12 godina

Vratio se Ivo iy Amerike, pa ne može da priča kako su u Hagu nevini Hrvati.
Ovde mora da štiti interese krupnog hrvatskog kapitala u Srbiji (IDEA, Soko Štark, Frikom, Grand, Dijamant, Jelen Do, Somboled, mlekara Subotica...), pa spušta loptu i priča o pregovorima :-).

bojan

pre 12 godina

Po ovom tekstu ispada da su Hrvati srusili Vukovar sto nije tacno. Vrlo dobro se zna ko je bio agresor a ko zrtva.
(Dejan, 21. septembar 2011 23:22)

a saveznici su srusili berlin
jesu saveznici bili isto agresor u drugom svjetskom ratu?

bojan

pre 12 godina

U Vukovaru su u julu 1991. godine daleko pre bilo kakvih borbi, pripadnici hrvatskih oružanih snaga odveli iz kuća preko 20 srpskih civila, od kojih neki do danas nisu nađeni, dok su ostali nađeni mrtvi. Stradanja Srba nastavljena su i kasnije, za vreme borbi za grad.

ovo je kljucna stvar koju neki nikako da ne ukapiraju...
prije rata i prije borbe...
iz nje se moze zakljuciti ko je ustvari zapoceo...

Bacvanin

pre 12 godina

Drago mi je da su ljudi smireni. Niko nevin ne sme da bude osudjen za nesto sto nije uradio, to mora da bude tako u svakom normalnom drustvu. Ako dokaze tuzilastvo da su te osobe ucinile krivicna dela, i dokazi su valjani, ne vidim ni jednog razloga da osobe ne zavrse u corci. Samo smireno i opusteno, neka se tresu kriminalci i zlikovci.

radoje

pre 12 godina

"Po ovom tekstu ispada da su Hrvati srusili Vukovar sto nije tacno. Vrlo dobro se zna ko je bio agresor a ko zrtva".

Po kom su osnovu vukovarski Srbi bili agresori na svoj grad? Objasnite mi kako je to moguće? Po kom osnovu su sarajesvki Srbi bili agresori na Sarajevo? A Muslimani nisu? A Hrvati nisu? Oni su branili svoje gradove a Srbi su napadali svoje gradove? A rat nije bio građanski? Nego klasni valjda? Živimo sa ovom nevjerovatnim glupostima godinama, ali zar neko može da ima tako ispran mozak pa da prihvati te floskule?! Uzgred, kada je Vukovar u pitanju, s pravom su procesuirani pripadnici vojske koja je ubijala u civile i vojnike. I srpski terotorijalci koje zovu "paravojskom". OK. I treba. Ali, sta je bilo prije rata za Vukovar? Gdje su "nestali" Srbi sa kojima je postupano kao u Sisku i Osjeku. Desetne, stotine ljudi 1991. Gdje su? Razni Merčepi i ostali lokalni izaslanici vlasti radili su šta su htjeli. Ljudi su likvidirani zbog srpskog porijekla, zbog zastrašivanja i pljačke. Ako odgovaraju šefovi tzv. kriznih štabova Srba u BiH i Hrvatskoj (a masa ih je odgovarala), recite mi što bi bili zasštićeno recimo hrvatski šefovi tih istih kriznih štabova u gradovima u koji su ljudi ubijani i zatvarni? Dokle više dvostruki aršini? Ako tako ostane - nema ovdje iskrenog mira nikada.

Bob rock

pre 12 godina

Cinjenica je da su pred i pocetkom rata nad Srbima u Hrvatskoj pocinjeni mnogi zlocini (ubistva, miniranje i paljenje kuca i sl.), a da je za to niko ili malo ko do sada odgovarao. Ono sto se u kasno leto i jesen 1991. dogadjalo u Vukovaru (ali npr. i zapadnoj Slavoniji) je bio zlocin i za to ima nebrojeno mnogo svedoka. Zalosno je sto i danas ima takvih koji sve to opravdavaju pricom o "zlocincu i zrtvi" (pri cemu su Srbi uvek ovi prvi) koju je fabrikovala hdz-ova propagandna masinerija 90-ih. Nazalost, to su mnogi platili glavom ili unistenim zivotima, zato se od potrage za pravdom ne sme odustati.

Nemanja

pre 12 godina

Ljudi ovo je vojna optužnica koja je pisana u štabu JNA 1992. i samim time je jasno da nije realna već politički obojena. Nemam ništa protiv da odgovara svatko tko je uradio bilo kakve zločine, no za to je potrebna realna i obektivna optužnica, a ova to nije i u tome je problem. A i ovi šta pišu da Hrvatska nije žrtva žive u velikoj zabludi i ne znaju ništa o ratu.

Proki

pre 12 godina

Narocito je Mercep nevin koji je ubijao po Vukovaru jos pre pocetka borbi,a o onom za vreme rata ....strasan zlocinac koji se jedno vreme pojavljivao i u decijim emisijama na HRT~u....dok god postoji stav da su se svi osmnjiceni Hrvati,Bosnjaci,Albanci borili za slobodu i svoju zemlju,a svi Srbi zlocinci,agresori...nema mira i srece u ovoj regiji.Uzgred moji preci su ziveli pet vekova u jednom mestu kod Zadra pa mi nije jasno kako oni mogu biti agresori?

demagog

pre 12 godina

@ (Pantagruel, 21. septembar 2011 23:24)
Au druze Zagrebacki,al' si srocio ovo svaka ti cast!Samo,mnogo gresis.Mnogo.
Zanemarujes cinjenicu da i u Srbiji ima profesionalnih demagoga na max level-u! Znas,najbolje po tebi bi bila univerzalna pravda prema Srbima: "posteno im sudimo-pa da ih streljamo!", generalno, komsije imate veliki problem sa objektivnoscu. Ali zaista imate. Inace simpaticni su mi vasi stavovi na sajtu92 samo - previse ste subjektivni u njima. Stoga, niste relevantan i ozbiljan sagovornik u diskusiji bilo kog tipa. Pozdrav, ho ho.

Vukovarcan

pre 12 godina

@(Dejan, 21. septembar 2011 23:22)
A ti znas ko je srusio Vukovar i zasto? Da li onda znas i sta je prethodilo ratu u Vukovaru kada si tako dobro upucen u sve to?

gerilac

pre 12 godina

Obično se kaže:" Da nijedan nevini ne bude osuđen, i da nijedan krivac ne izbegne kaznu". Drugi deo rečenice Ivo je zaboravio. On je već odlučio da su nevini. Pa lepo kaže raniji predsednih hrvatskog vrhovnog suda, da se "u odbrani od agresije ne može počiniti zločin" (?) Pored toga, kao što već znamo, zločini nad Srbima su u Hrvatskoj prekršaj, a ne krivično delo. Ako ubije te psa, e to je druga priča...

mozda je Tadic u pravu......

pre 12 godina

U Vukovaru su u julu 1991. godine daleko pre bilo kakvih borbi, pripadnici hrvatskih oružanih snaga odveli iz kuća preko 20 srpskih civila, od kojih neki do danas nisu nađeni, dok su ostali nađeni mrtvi. Stradanja Srba nastavljena su i kasnije, za vreme borbi za grad.

dalaj lama iz shumadije

pre 12 godina

Ma daj covece, ko ce jos ovo da slusa, hajde da se lepo svi okrenemo ka Evropi... Budite vise kul... Ceka nas bolji zivot.

nenad

pre 12 godina

@mhm Slazem se sa tobom, ali ne treba zaboraviti i srpske komuniste koju su tako fino zarad bratstva i jedinstva zataskali ustaske zlocine - prvenstveno mislim na Jasenovac.

Zagreb

pre 12 godina

(Nemanja, 22. septembar 2011 09:45)
Da, optuznice je pisala "zla" JNA, dok su optuzeni poznata nevinasca i veliki borci za ljudska prava. A to da je Hrvatska stradala je naravno tocno ali to nam govori samo pola istine jer u toj Hrvatskoj su stradali i Hrvati i Srbi. "Rjesavanje srpskog pitanja" je bio dio hrvatske drzavne politike 90-ih. Treba li citirati Tudjmanove govore da bi se to shvatilo i prihvatilo? Ili mozda pokazati statistike o strukturi stanovnistva na podrucju Hrvatske 1940., 1990 i danas?

handsinashes

pre 12 godina

(tante za tante, 21. septembar 2011 23:54)

U vašem interesu je da ne bude tante za tante, jer da je tako, ima mnogo onih kojima na dušu možemo da stavimo one ljude iz jasenovca i gradiške....a vidim umiru u slobodi, u dubokoj starosti, kao gospođa supruga upravnika jasenovca...dakle, tišinčina.

bojan

pre 12 godina

(Nemanja, 22. septembar 2011 09:45)

a mozda je problem u tome da za hrvate ne postoji realana optuznica?!

a sto se tice zrtve to svaka strana uvjek moze reci za sebe
evo i njemacka bi mogla reci za sebe bila sam zrtva
10 000 000 mrtvih i totalno razrusena drzava...

ggg

pre 12 godina

ajme, vidim da ni hrvati ni srbi ne shvataju o cemu se ovde radi. optuznica je napisana i POSLATA 1992 IZ BEOGRADA U OSIJEK!! neko je cekao 20 godina i sad je aktivirao protiv potpredsedika HDZ. naravno ovo je vjetar u ledja Jadranki Kosor jer optuznica stara 20 godina i sa puno nedostataka ce biti odbacena te navesti nacionalist i tkz hrvatske patriote da glasaju za njenu stranku. kakav kriminal

Amos

pre 12 godina

Naravno da svi zlocinci moraju biti osudjeni, kao i sto svi nevini moraju biti oslobodjeni i to vazi za obe strane. Problem je sto se za mnoge zlocine zna, a nikad se ne bi podigla optuznica da druga strana to ne uradi. To je za mene sauceucesnistvo u zlocinu i odobravanje tih dela.