Ponedeljak, 22.08.2011.

00:01

Kapitalizam grešan kao i komunizam

Bes mladih širom sveta, naslov je teksta u Zidojče cajtungu koji konstatuje da mladi s pravom ne vide budućnost za sebe u društvo koje ih odbacuje.

Izvor: Dojèe vele

Kapitalizam grešan kao i komunizam IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

60 Komentari

Sortiraj po:

ZoranNS

pre 12 godina

Kapitalizam nije "grešan", u kapitalizmu je "cilj" profit, ništa drugo Modifikacije kapitalizma nisu nastale zbog humanosti, nego zbog što dužeg preživljavanja jednog sistema u čijoj osnovi je eksploatacija, što veća s tim je kapitalizam kao sistem uspešniji. Komunizma još u svetu nije ni bilo, niti je današnji svet zreo za to društveno uređenje, ali će ga biti ako kapitalizam u svojoj gramzivosti ne uništi svet.

wtf?

pre 12 godina

Komunistička ideja, iako je u biti bila humana, njena primena u realnosti je svetlosnim godinama bila udaljena od ideje humanosti. Godinama je proleterska vlast terorisala stanovnistvo pod izgovorom da ona time stvara osnovu za bolje drustvo. Na kraju od toga nije bilo nish...ostale su samo godine koje su pojeli skakavci.

Kapitalizam sa druge strane takode moze dobro da zvuci u ideji. Koncept liberalizma na kome ona pociva i ideja da se kroz konkurenciju privreda samoregulise tokom jednog dela istorije je funkcionisala. Medutim, vremenom su rasli monopoli, izrabljivao se dobar deo vlastitog drustva, ali i druge manje razvijene zemlje. Tu su bile i stalne investicije, uzimanje suludih kredita koji nisu mogli biti vraceni, a sve usled neprestane teznje za razvojem. Rezultat: par zestokih kriza koje su posteno prodrmali ova drustva.

Pa sta je resenje? Koji sistem ili nesistem treba prihvatiti? Trebamo li npr. postati potpuno teokratska država ili potpuno zatrti religiju? Mozda bi trebali da se vratimo uredenju plemenskih zajednica? Mozda bi trebali da investiramo u istrazivanje svemira kako bi nasli druge vrste i nove, uspesnije modele uredenja koje bi mogli da primenimo kod nas? Ahhhhhhh...tako sam zbunjen!!!! :)

Dragan

pre 12 godina

Greh je univerzalna kategorija,a izrečen u kontekstu gornjeg teksta samo unosi konfuziju u vrlo ozbiljnu temu. Površan i diletantski tekst. Slažem se sa većinom koji su ga komentarisali. Pojedinima savetujem da obnove znanja o Marksovom učenju a nadležnima da ga vrate u škole i na fakultete. Krug je, očigledno, zatvoren. Iz virtuelnog moramo se vratiti u realno...

Ivan

pre 12 godina

Ekonomski model koji je omogucio i ubrzao industrijsku revoluciju na prelazu iz 18-og u 19-vek tesko da je primenljiv na danasnje vreme vrhunca tehnoloskog razvoja i eksploatacije sirovina. Sada je taj sistem parazit koji prozdire sam sebe. Drasticne ekonomske i socijalne promene su potrebne da bi se svet izvukao iz ovoga... Nazalost ljudi nisu sposobni da ovo 'proguraju' dok se sve u potpunosti ne srusi.

misa65

pre 12 godina

Niti je uredjenje države za vreme Tita , Staljina , Čaušeskua bilo komunizam , niti je današnje uredjenje većine zemalja u svetu kapitalizam .
U tzv. socijalizmu imali smo direktore koji upravljaju tudjim kapitalom ( državnim , društvenim ) bez ikakve odgovornosti . Danas imamo nazvao bih ga menadžerski ili virtuelni kapitalizam , gde privatnim kapitalom upravljaju menadžeri bez ikakve odgovornosti . Bogataška elita je kao i menadžerska apsolutno zaštićena političkom elitom , koja je kao zaštitila svetsku ekonomiju spasavanjem velikih fondova i banaka , a ustvari je zaštitila i naizgled sačuvala pozicije menadžera i vlasnika velikog kapitala. Osnova kapitalizma je slobodno tržište koje ne poznaje privilegije i ovi potezi političkih elita u velikim nazovi demokratskim državama će po meni samo produbiti krizu i učiniti njene efekte još većim .
Setite se samo bezdušnog rasipanja bonusima velikih menadžera u propalim fondovima i bankama .
O tome se pričalo par dana i ništa .
Oni su još bogatiji , a mi još siromašniji.
Virtuelno vlasništvo koje Amerika nameće celom svetu je najveće ekonomsko zlo , nadam se da će i njemu doći kraj , pa da svetom vladaju stvarni ekonomski zakoni , a ne politika sile , nametnuti ratovi , glad .

Gradjanska svest

pre 12 godina

Pa ne znam kako bas da se uporedjuju komunizam i kapitalizam.
Skoro da nema veze jedno sa drugim tj. mozda komunizam i demokratiju a ne kapitalizam.

Moze da bude bilo sta,ipak su u pitanju ljudi koji rade u tom sistemu.
Kada bi u Finskoj ili slicnim zemljama uveli komunizam,isto bi ziveli,ne bi se primetila razlika. Takav su narod,mentalitet,kultura i sve ostalo.

Kod nas,moze da bude bilo sta,uvek ce biti lopova,kriminala,
laganja,nepotizma.
Ne vidim neku veliku razliku ovde,kada je bio komunizam,i sad,demokratija.
Isti ljudi na vlasti,nekada bili komunisti,sad su demokrate...
Kralo se tad,sad malo vise...

Jedinu razliku koju vidim,sada nema tolike cenzure,
ali su policija i pravosudje,deset puta bolje radili u vreme komunizma.
Zato je bilo manje kriminala,krada itd.

Dok ne promenimo mentalitet,dzaba nam bilo koji sistem.

Misa

pre 12 godina

Ne mogu se izazovi XXI veka resavati srednjevekovnim metodama. Kapitalizam vise i ne postoji, prevazidjen je i urusen. Posto svet nema odgovore na aktuelne probleme, svedoci smo kolapsa vrednosti gradjanskog drustva. Na sceni je opste varvarstvo. Oslobodjeni svih moralnih predrasuda, sirom zatvorenih ociju ispunjavamo svoju sudbinu.

Petar A

pre 12 godina

Ne mogu da vjerujem da sam napisao ovaj besmisleni komentar ( Potpuno nametnuto i nepotrebno poredjenje. Komunizam je jedna lazna i perfidna ideja koju treba sto prije baciti na smece istorije, zaliti betonom i zaboraviti. Komunizam je jedini normalni sistem koji polazi od covjeka. Ali covjek nije savrsen, pa se njegove mane (gramzivost, lopovluk) tu i tamo preliju u sistem i izazovu eksplozije i poremecaje. Zato je jedini ispravan put stalna dorada komunizma. Nesto kao balansiranje tocka, pa onda stavis malo olova tu i tamo).
Rijec komunizam se ponavlja tri puta. Poslednja dva se moraju zamijeniti sa: kapitalizam. Tek tada ima smisla. Izvinjavam se na nepazljivom pisanju.

Aleksa Ciganovic

pre 12 godina

Postupanje omladine je jednostavno refleksno i ne treba relativizovati - mladi su odustali od ideologije, koje su svakom prethodnom pokretu davale gustinu i sadržaj. Sistem je (za sada) toliko jak da pokreti ne pomišljaju ni na kakvu konkretnu ideologiju. Isto kao što nije trebala ni francuskim majkama na početku francuske buržoaske revolucije, već umesto kolača- hleb i tri/četvrt sankilote iz izloga, da se nahrane i opašu svoju golu decu.

Upitnik

pre 12 godina

U nekoliko postova procitah "da nema losih sistema,nego je problem u onima koji ga sprovode".Dobro,ali zar se niko ne upita gde nama bas zapadose ovi nasi "izvodjaci". Da li smo mi kratkovidi i budale, ili je to masovna pojava ?

anonimus

pre 12 godina

Nema nista gore od komunizma, narocito titovog, lenjinivig i staljinovog, i slicnih. Razlika izmedju njihovog komunizma i fasizma je da komunizam unistava samo svoju drzavu. Ono sto je slicno je: ono sto takvi sistemi uniste za 50 godina, treba 300 godina da se izadje iz njihovih gadosti.

Ajnstajn

pre 12 godina

Sistem tj kapitalizam je retro,on trosi ljudske resurse,zagadjuje okolinu,pohlepi,dehumanizuje nas same,velika riba jede malu ribu ,on se takmici a zivot nije takmicenje jer u sustini svi smo mi isti .Sve je interkontinentalno medjusobno povezano i za mene je najveca stvar da je svet iluzija.Svesnost je programski jezik ovog kompjutera ,mi smo ti koji vise na tapetu godinama mi sami moramo da se promenimo da stvari ne bi izgledale iste .Sva fizicka materija deo je frekvencije,sta to znaci ,ako promenimo frekvenciju struktura materije ce se promeniti.Covek nije zivotinja on sadrzi osecanja u sebi.Izbor je na nama izmedju straha i ljubavi .Strah po sebi sadrzi sporo gusto vibrirajuce stanje , dok ljubav sadrzi brze otvorenije vibraciono polje koje te okruzuje polje koje se ne moze izmeriti polje koje definise dizajn.Probudi se od tacke nula izbor je na nama!!!

Mudo

pre 12 godina

ne znam dokle ljudima neće biti jasno da nije problem u kapitalizmu, socijalizmu, komunizmu... oni u teoriji svi funcionišu, zasnovani su na jasnim, matematičnim, ekonomskim, socijalnim i drugim principima. Problem je u izvedbi, tj. da je problem u ljudima. U osnovi prosečnog čoveka kao pokretač na počecima ovakvih sistema pojavljuje se nade, želje za boljim društvom (nego prethodno) i kao svrha (života ili svakodnevnog postojanja) svakog dana se nameće potreba da se za taj isti sistem radi, privređuje, žrtvuje. tako je to na početku, puno poleta, novih ideja .. vremenom se dolazi do surove činjenice da u osnovi svega nije taj tako lepo definisan umetnički žar (nada, želja, svrha) nego ljudska gramzivost, alavost i bahatost koja je pokretač društva, ekonomije, svega .. dal zbog koncentracije kapitala (kapitalizam) ili moći (komunizam) te negativne osobine vremenom sve više probijaju koprenu "ideala" i pokazuju svoje pravo lice, prvo na višim nivoima (moći ili para) tada se običnom čoveku čini da je ceo taj sistem pogrešan, on postaje bezobziran jer ne vidi nadu, nema želju, ne zna za svrhu .. te stoga da bi osigurao svoj opstanak i sam počinje da se prilagodjava (ako već nije takav) i da postaje gramziv, alav, bahat, odobrava i prihvata te osobine. naravno, kada koncentracija tih loših osobina dosegne određenu granicu i kad se poklopi da takva masa izrodi, postavi, najgoreg takvog predstavnika u poziciju apsolutne moći i prođe dovoljno vremena da ta ista moć amplifikuje to zlo do određenih granica onda se desi takozvani prividan diskoniutet (ratom ili "sečom glava") i krene se od početka, sa nadom da će sledeći put biti bolje, svrhom, ciljem ..

naravno, kako smo kroz istoriju imali priliku da vidimo kroz silne iteracije, kvantitativno (nikad nisu svi jednaki, uvek mora da postoji ta elita) i kvalitativno se usuštini ništa ne promeni. samo se ide u novi ciklus. neko će skočiti i reći da se kvalitetnije živi sada nego pre 100 godina i upravu je, al taj kvalitet se ne duguje uređenju, svesti ili bilo čemu gore rečeno nego samoj tehnologiji.

ono što jeste za utehu, kad se pogleda šira slika, jeste da smo kao rasa relativno mladi (šta je 4000-5000 godina u odnosu npr. na 4.6 milijardi godina koliko je stara planeta zemlja) i da ćemo valjda tamo 4000n.e "odrasti", a do tada ćemo da se vrtimo u ovim ciklusima loših ljudskih osobina.

nebojsa

pre 12 godina

Nijedan sistem nije savrsen,naravno.Liberalni kapitalizam pogotovu.To pokazuje unazad nekolko godina.Sve je krenulo jos 80-ih,proslog veka dostiglo je vrhunac danas.Jedino gde se ne oseca toliko kriza,jesu skandinavske zemlje.Uspele su spojiti dobro iz socijalizma i(koliko-toliko)kontrolisanog kapitalizma.Iz socijalizma su uzeli najbolje:socijalna pravda,zdravstveni sistem,skolski sistem i to primenili u kapitalizmu.Istovremeno imaju disciplinovanu poresku politiku,svako placa porez shodno svom profitu i kapitalu.Nema povlastenih.Vilijem Bafet(najveci deonicar Coca cole,ujedno jedan od najbogatijih ljudi)je apsolutno u pravu kad kaze da bogatima treba povecati poreze.

BlockOut

pre 12 godina

Znate sta donosi taj liberalni korporativizam? Pogotovo u Americi?
Donosi da to ko ima vise para, a kazem para da daju politicarima koji ce za njih donesu bilo kakav zakon, u korist tih istih kompanija, evo lepog vida koji to dokazuje i pokazuje:
http://youtu.be/9wRRoyaOn50

A i da, vecina americkih kandita koji su sad u trci za predsednika amerike (2012) lobiraju za svakog i sve.
Lepo su zastili najbogatije kao bele medvede, dok ti isti da bi ustedeli koji milion ili desetine zatvaraju fabrike po Americi, a ovamo imaju milijarde i milijarde, pa se zapitam zasto ne bi podelili to svom narodu/drzavi a ne prostim poklanjanjem vec eto da ostave i sire proizvodnju u istoj.
Ali ne, prosto nemaju ni mere ni granice, i dok neki ne mogu zarade ni 100.000$ tokom celokupnog zivota a rade kao magarci, a drugi zaradjuju na racun sirmoasnih (ponajvise banke), i drugi koji koriste tj. eksplatisu prirodne resurse zemlje i maltene sve pare uzimaju za sebe ( a ne znam jel bog ili ko vec to istim propisao)

Kad narod/ljudi postanu solidarni onda ce se zivi normalno. A to ce malo teze da ide, jer da bi tako bilo trebaju maltene rigorozni zakoni, onog sto se na primer vidi u Kini, ukrades par miliona i eto ti smrtna kazna (pola politicara bi ovde verovatno dobilo isti kaznu da smo pod kineskoj vlasti)

A drugo, je to sto na primer amerika, tj. federalna blagajna je pre neku godinu dala bankama zajam oko 3 ili 30milijardi ili vise dolara sa kamatnom stopom od 0.01% ! pa gde to ima!
Svega toga ne bi bilo da je sloznosti medju ljudima, narodima, rasama, verama, nacijama itd.
Zato u americi je prvo bio vijatnam, pa komunisti sad je rat protiv terora, samo da bi imali ljudi koga da se plase, da se mrze, da se odvaju ove za ovo one za ono, a sa druge strane dok saka ljudi i kompanija maltene upravlja svetom, jer naravno ima vise para neko ostalih 90% ljudi zajedno, kad se to resi sve ce bude ok. A to se nece desi nikad ako se ovako nastavi.

LDPovac

pre 12 godina

Ovaj tekst je novinarska sramota, intelektualni mulj i logička tragedija.

"Kapitalizam se ogrešio o čoveka i državu. U poslednje vreme mu je uspelo da natera države da plaćaju njegove dugove – zbog navodne odgovornosti države za sve, za celokupno društvo. Kapitalizam je uspeo da natera druge da urade ono što nije sam u stanju da uradi. "

ŠTA OVO ZNAČI?! Zbog čega ljudi koji se ne razumeju u ekonomiju, sociologiju, politički sistem, istoriju - uopšte pišu tekstove na tu temu?? I po pravilu, takvi ljudi su levičari i po pravilu su paraziti sistema kojeg tako zdušno pljuju lažući o njemu.

Za početak preporučujem - http://www.youtube.com/watch?v=Z2UeJKahIjU

Влада

pre 12 godina

Srednja klasa i siromašni koriste prednosti socijalne države (zdravstvo, pomoć za nezaposlene, stare i nemoćne itd), ali bogati ne. Bogatima ne treba ni zdravstveni sistem (imaju svoje privatne koje plaćaju debelo) niti pomoć za nezaposlene, dečiji dodatak i slično. Prema tome, pre svega srednja i siromašna klasa treba da se organizuju, pošto bogati nemaju nikakvog razloga da ulažu u sistem od koga nemaju apsolutno nikakve koristi.
(Mićko, 22. avgust 2011 00:38)

Ти то озбиљно?Систем им је омогућио да се обогате(поред неких личних карактеристика наравно).Што у Камбоџи или Централноафричкој републици не стичу милијарде?И друго,ја сам искрено изненађен колико неки људи тврде да сиромашни искориштавају богате преко тзв. социјалне државе.Никад нисте чули за хлеба и игара?Који то систем икада је погодовао малим и слабима,а не онима на врху?

Dok su mali bogovi (TITO,STALJIN,CAUSESKU I SL.)vladali drustvenu svojinu niko nije smeo da krade i neke zemlje su zivele lepo.(Pitajte nase bake i deke ako ne verujete).
(ds, 22. avgust 2011 09:11)

За време Стаљина велика глад(10ак милиона мртвих),Румунија тотална беда,а овде су неки живели лепо а неки и нису(моји баба и деда рецимо,о побијенима у чисткама да не говоримо).То су твоји мали богови.А то питај бабе и деде,па питаћу било кога,сви се увек сећају старих добрих дана,и увек је боље прекјуче него јуче.

Mozda Smo Titovo samoupravlJanje ugasili prerano i ako smo za to vreme 1950-1980 imali svake godine dvocifren Rast gdpa kao danas kina.
(Dzoni, 22. avgust 2011 09:03)

1952-64 раст је био 8,3% годишње
1964-79 5,6%
1980-89 0,7%

не знам где ишчупа тај двоцифрени,а раст ко раст је био неодржив зато смо и завршили како смо завршили.

Aleksandar

pre 12 godina

Problem sa socijalizmom je sto pre ili kasnije ostanes bez tudjih para za 'raspodelu'. Socijalizam, i njegova pervertovana slika u vidu komunizma, je inherentno nekompatibilan sa zivim svetom na ovoj planeti, odnosno sa zivotom kakav mi poznajemo. Lepo je kontemplirati i filozofirati o istom, ali dzaba kada je neprimenjiv na zivi svet.

Branko

pre 12 godina

Nema lošeg političkog sistema , postoje samo loši ljudi koji taj sistem sprovode. U svakom sistemo postoje ljudi koji na svaki način žele isti da zloupotrebi na štetu svih građana pa tako ispada da taj sistem nije dobar. Našoj aktoelnoj vlati možete dati bolo koji sistem oni će se truditi da samo zadovolje svoje potrebe a o građanima uopšte neće razmišljati.

David

pre 12 godina

Broj stanovnika na planeti je porasao, a da kompijuteri rade većinu poslova koje bi inače radili ljudi je činjenica, i tu je nastao problem.
Tako nekvalifikovani ljudi ostaju bez posla, bez svoje zemlje koju bi obrađivali i žive kao građani bez posla.

Dzoni

pre 12 godina

Mozda Smo Titovo samoupravlJanje ugasili prerano i ako smo za to vreme 1950-1980 imali svake godine dvocifren Rast gdpa kao danas kina. Samoupravljanje danas zivi u argentini u firmama koje su radnici zauzeli od stranaca kad je bila bezanija pre neku godinu, krupni kapital je smrt za obicne ljude je ima dovoljno Novca da potplacuje policare za sta god im treba i onda su izbori samo Farsa a krupni kapital je uvek Zeljan jos i jos novca a moze da ga uzme samo od onih siromasnijih. Danas srbiju vlast zaduje kao luda sa kamatama od po 13%(pogledati aukcije od pre neki dan), ti radis kao konj za bednu crkavicu cisto da prezivis a taj krupan kapital zaduzuje tebe preko drzave i zivi super od kamata ne radeci nista.

rtyuie

pre 12 godina

Alternativa je hapsenje i zaplena imovine vodecih svetskih zelenasa , dakle vlasnika najvecih banaka kao i celnika MMF-a ,oni su ti koji kreiraju svetsku politiku ,ali to se na zalost verovatno nece desiti, primer su navodne ekonomske krize koje su sami proizveli.

Pa pogledajste koje su posledice svetske ekonomske krize, bogatasi su postali jos bogatiji, a siromasni jos siromasniji , a zapadne drzave ubrizgavaju novac poreskih obveznika kao pomoc bankama umesto da tim parama osnuju drzavne banke koje bi davale privredi i stanovnistvu mnogo povoljnije kredite.

Boki

pre 12 godina

Ne razumem, mislim, ovoliko ne poznavanje stvari. Hajde u Srbiji i da razumem, mi i nismo nikada ziveli u pravom liberalnom kapitalizmu, ali Spanci, Britanci, toliko mladih ljudi? Dakle da ne bih mnogo duzio, Kapitalizam je sasvim dobro, a prevara koju svi osecaju desila se onog trenutka kad je neko resio da pod izgovorom nekakve virtualne "stabilnosti" socijalizuje privatne dugove. Da su najvece svetske banke bankrotirale 2007 samo bi bogati pogubili novac i to bio bilo sasvim u redu i po pravilima po kojima i funkcionise kapitalizam, medjutim, podvala u kojoj je taj dug socijalizovan i prenet ma ledja sirotinje i srednje klase je podvala protiv koje je trebalo demonstrirati i podvala koja vodi svet na nepoznatu teritoriju i nepoznati sistem partokratsko birokratskog intervencionizma koji je najnepravedniji od svih sistema i ima sigurno ishodiste u oruzanim sukobima socijalnih grupa.

Divac

pre 12 godina

Svima koji su protiv komunizma, moram da kazem da izvorni komunizam jos nismo videli. Uglavnom su to bili promasaji, i u ekonomskom i u politickom smislu, a nesto najblize izvornom komunizmu smo imali mi u Jugoslaviji (narod je vlasnik kapitala). Razlog zasto komunizam nije uspeo je to sto je neodrziv u kapitalistickom okruzenju. Jer u komunizmu su ljudi i njihove potrebe na prvom mestu, pa tek onda kapital. U kapitalizmu ljudi su bitni sve dok stvaraju profit i kapital, koji je na prvom mestu, a ljudi su tek na nekom stotom mestu. U tome je glavni problem, i sve dok imamo makar jednu kapitalisticku zemlju na planeti, komunizam se ne bi mogao odrzati. A realno, izvorni komunizam je napredniji od kapitalizma jedno 100 puta, i iskreno se nadam da ce se ideje Marksa i Engelsa ostvariti i da cemo jednog dana stvarno dobiti drustvo u kome je covek najbitniji.

ds

pre 12 godina

Ljudi su od davnina ,,pokusavali'' da izgrade sistem koji ce SVIMA doneti dobar zivot.Krenulo je od 1.ROBOVLASNICKOG DRUSTVA, pa nije valjalo pa su dosle pobune robova, pa 2.FEUDALIZAM malo socijalniji ali i tu pocinju bune.Onda se narod doseti 3.KAPITALIZMA.8 sati radi,8 spavaj,8 odmaraj...I pre 70 tak godina pola sveta se pobuni i kaze da ni to nije dobar sistem i srusi ga.I ljudi smisle nesto najidealnije 4.KOMUNIZAM.Dok su mali bogovi (TITO,STALJIN,CAUSESKU I SL.)vladali drustvenu svojinu niko nije smeo da krade i neke zemlje su zivele lepo.(Pitajte nase bake i deke ako ne verujete).Onda su zemaljski bogovi umrli,drustvena svojina se pokrala i dosla je 5.DEMOKRATIJA.Svi su je jedva cekali.I...Sada vecina kaze da je demokratija prelazak u 1.ROBOVLASNICKI DRUSTVENI POREDAK.Ako ne verujete pogledajte za koliko novca se radi u vecini zemalja Azije,Afrike,Srednje Amerike(Za saku pirinca).KRUG JE ZATVOREN.Covek vise nema ideju za novi drustveni sistem.Ako ljudsko drustvo nema ideju da osmisli vladavinu koja ce omoguciti dobar zivot svima,onda je stvarno na mestu traziti resenje na drugom mestu... Covek nije kadar ni koracima svojim upravljati ...Jeremija 10:23.

Miroslav

pre 12 godina

Ma nema to veze ni sa komunizmom ni sa kapitalizmom. Bogatasi treba da prinesu ljudsku zrtvu svojim bogovima ali nece da prljaju ruke, a i ima tu puno posla. Lepo ce da povuku pare na koje su se svi toliko navikli i poceli ih smatrati svojima i onda ce se raja poubijati medju sobom.
Bogataski bogovi ce biti zadovoljni i dace njima a i nama prezivelima tako dugo ocekivan prosperitet. A njima i zasluzeno mesto na tronu sveta.

Vojislav, Bgd

pre 12 godina

Nikako retro-socijalizam: ruski model, kineski ili korejski. Samoupravljanje je bilo vrhunska ideja, problem je u tome što je socijalizam nemoguć u nekoj izolovanoj zemlji, jer zavisi od globalne ekonomije, odnosno kapitalizma. Alternativa ovom nehumanom poretku je humano društvo, nešto blisko modelu Žaka Freskoa - recourse-based economy - civilizacija koja polazi od bratstva i jednakosti i brine o svojim članovima. Ne može i ne treba da opstane svet u kome polovina populacije umire od gladi.

neko iz mase

pre 12 godina

Zanimljiva bi varijanta bila kombinacija kapitalistickog sistema i (neautoritarnog) socijalizma...ako bi se uzeli pozitivni elementi iz oba režima, mogao bi se napraviti kvalitetan mix

sale_bcn

pre 12 godina

Koliko god da vam zvuci Ne moguce jer su nam godinama ispirali mozgove i ucili nas Totalno pogresnim vrednostima Izlaz iz svega ovoga je Konacni Krah MONETARNOG SISTEMA koji je trenutno najveca kocnica Ljudskog roda.Kao sto nek neko rece pogledajte Zeitgeist ili neki od hiljade drugih dokumentaraca ili nadjite Venus Project net Stranicu i videcete kako u stvari sve moze da bude bezbolna transformacija u Bolju buducnost.

Petar A

pre 12 godina

Potpuno nametnuto i nepotrebno poredjenje. Komunizam je jedna lazna i perfidna ideja koju treba sto prije baciti na smece istorije, zaliti betonom i zaboraviti. Komunizam je jedini normalni sistem koji polazi od covjeka. Ali covjek nije savrsen, pa se njegove mane (gramzivost, lopovluk) tu i tamo preliju u sistem i izazovu eksplozije i poremecaje. Zato je jedini ispravan put stalna dorada komunizma. Nesto kao balansiranje tocka, pa onda stavis malo olova tu i tamo.

Sladjana

pre 12 godina

Mali je broj bogatih ali na račun siromašnih. Mislim da su se bogati uplašili da će bes udružiti siromašne i da će ostati bez svog bogatstva i privilegija, što nije isključeno.

z

pre 12 godina

Zar svi ozbiljno misle da je kapitalizam poslednji ekonomski sistem nakon kojeg nece biti niceg drugog? Nasledice ga nesto drugo, kad tad. A to ne mora biti ni socijalizam ni komunizam. Mi jos ne znamo sta ce zameniti kapitalizam. Zato odbrana kapitalizma kao maltene savrsenog sistema nema nikakvog smisla.

Brut

pre 12 godina

Zar ste morali ovo i vi da prenesete? Pa, ovaj tekst ne daje nijedan argument za svoje tvrdnje, samo gomila floskula. I koji to mozak može da sklopi rečenicu da se kapitalizam "ogrešio o čoveka i država" i da zato, valjda, treba da propadne? Alo? Zar je dovoljno samo opljunuti kapitalizam, pa da te svi glavni mediji prenesu?

BlockOut

pre 12 godina

Bilo da je komunizam, kapitalizam ili sta vec problem je u necemu drugom.
Ljudima je danas sve vise i vise bitnije materijalno dobro, tj stvari, autmobili, mobilini, i svi misle da su srecni ako poseduju nesto novo, najbolje i ujedno verovano i najskuplje, ali ne gledaju da je danas tehnologija na primer za godinu dana izadje nesto 2x bolje i domah treba kupiti i praviti drugo.
A takvim tempom da svi ljudi na svetu imaju para i sredstava da kupe isto, prosto je nemoguce da se ne potrose svi resurci za par godina, tj. zamislite da celi svet zivi kao amerika bukvalno.

Zato prosto receno, ne moze vise da se zivi kao sto se zivi, od danas do sutra, radis za ovo i ono, i sutra radis za drugo i trece, bogati kradu od siromasnih, oni koji imaju milijarde cuvaju svaki dolar, dok suproitno od toga siromasni pomazu koliko mogu i solidarni su.
Jednom recju ovde na planeti zemlji nesto treba da se desi, ili da se zemlja resetuje, prosto meni licno sve ovo sta se radi danas, ne vodi ka nicemu, vec ka propasti i patnji itd.

Prosto bih zelio da sam se mozda rodio negde pre 200godina (tamo negde na kraju sveta) gde nije bilo ratova, mrznje, nacionalizma, ubica itd. Pusti snovi a? :DDD

free the market

pre 12 godina

"U poslednje vreme mu je uspelo da natera države da plaćaju njegove dugove – zbog navodne odgovornosti države za sve, za celokupno društvo."


Mogu da shvatim da neko poistovećuje kapitalizam sa korporativizmom,
prosto se to tako danas predstavlja pa, kao, 'ajde, ne razumeju ljudi.
Ali da se kapitalizmu pripiše kolektivizam i odgovornost države za sve?
Plače mi se.

Sin Bludimir

pre 12 godina

Pre neki dan je na vashem sajtu bio chlanak o tome da je prosechnom Englezu verovatnije da dobije sedmicu na lotou nego da se izdigne od socijalnog sluchaja u neku vishu klasu.
Prochitam dosta bljuvotina svaki dan, trudim se da ne pratim vesti toliko i da se ne nerviram, ali to mu dodje kao neki porok, a ja tu izgledam kao narkoman, ali taj chlanak je nesto vrlo upecatljivo sto sam zapamtio i sto ce vrlo uticati na moja buduca razmisljanja.
Imamo u Engleskoj neku familiju Rothschild chiji je deda josh pre 300+ godina izbacio Engleskog kralja sa dvora zato sto mu se ovaj nije svideo.

Drustvo je otislo u totalni out, sve je gore i gore i ova demokratija i filantropski kapitalizam bice sve jachi i jachi, a ljudni sve bedniji i nesrecniji.

A mi hocemo da idemo u EU, da se pridruzimo drugarima kojima je loto najrealnija mogucnost za beg.. Zamislite ako su to uradili svom narodu sta ce nama da urade.

MilanR

pre 12 godina

Od svih mogućih primedbi na ovaj članak istaći ću samo najvažniju - do sada u istoriji nije bilo socijalizma a pogotovo ne komunizma. To su uređenja koja nisu mogla da nastupre pre kraja kaitalizma. Dakle, ona sada mogu da nastupe. Ono što je bilo pre - to su bili autoritarni sistemi sa ekonomskim eksperimentom. Socijalizam zahteva visok nivo neposredne demokratije i socijalnu pravdu. Socijalizam je uređenje koje za vodeću vrednost uzima čoveka i njegove potrebe, za razliku od kapitalizma koji se vodi isključivo stvaranjem i uvećavanjem profita.

Mi moramo hitno da postanemo svesni da svet zaista može biti bilji i da to zavisi od nas.

srpski kapitalist

pre 12 godina

Nije u pitanju kapitalizam. U pitanju je evropska socijal-demokratska "drzava blagostanja" sa primesama kapitalizma. To je ono sto ne funkcionise i sto proizvodi ovakvu krizu. I u Americi nema pravog kapitalizma jos od Ruzvelta i "New Deal" i Lindona Dzonsona i "The Great Society" a direktne anti-trzisne mere Dzimija Kartera i Bila Klintona su proizvele svetsku krizu uz svakako doprinos pojedinih losih odluka Busa mladjeg.
A kapitalizam funkcionise savrseno. Pogledajte samo Hong-Kong, Singapur, Australiju, Svajcarsku, Novi Zeland... pa i pojedine Americke federalne drzave tipa Teksas, Sevrna Dakota itd.
Cak i Kina i Rusija su danas vise kapitalisticke od pola Evropske unije i zato im i ide dobro u ovakvoj krizi.

I gazda Jezdu bi bio blam od ovih lopova

pre 12 godina

Resenje je u realnom privredjivanju, bez obzira na vlasnistvo, drazvno ili privatno. Bataliti jurnjavu za nerealnim brzim standardom. Cvrsta ruka, kontrola, najostrije kazne za svaki oblik kradje i zloupotrebe bilo kog budzeta.
Sloboda se ocigledno svuda zloupotrebljava od ljudi gde se to moze i u kombinaciji sa neizlecivom ljudskom pohlepom imamo sta imamo.
Drasticno ograniciti kredite, postojanje samo drzavnih niskoprofitnih banaka, dakle ukidanje tih ispostava pakla na zemlji zbog koji se sve i desava, jer oni u ovome non stop zaradjuju, oni koji nista ne proizvode, osim magle, to pokazuje koliko je cela stvar bolesna.
I onda ici na pravednu raspodelu kapitala, kapitala ima, ali je lose rasporedjen. Je l normalno da neko zaradjuje novac koji ne moze nikad potrositi a da neko radi vise od njega i skapava od gladi?!
Pa tako, proglasiti da niko ne moze da zaradjuje npr. vise od milion necega godisnje, prosto, nije pristojno niti nekome trebaju tolike pare osim za izivljavanje i za placanje roblja.
E onda cemo tako jednog dana dostici svest da nam novac ni ne treba, kao u Zvezdanim stazama :) Bar cemo ziveti u miru i u skladu sa realnim mogucnostima. Mozda cak covek ne bude coveku vuk.

Mićko

pre 12 godina

Srednja klasa i siromašni koriste prednosti socijalne države (zdravstvo, pomoć za nezaposlene, stare i nemoćne itd), ali bogati ne. Bogatima ne treba ni zdravstveni sistem (imaju svoje privatne koje plaćaju debelo) niti pomoć za nezaposlene, dečiji dodatak i slično. Prema tome, pre svega srednja i siromašna klasa treba da se organizuju, pošto bogati nemaju nikakvog razloga da ulažu u sistem od koga nemaju apsolutno nikakve koristi.

MilanR

pre 12 godina

Od svih mogućih primedbi na ovaj članak istaći ću samo najvažniju - do sada u istoriji nije bilo socijalizma a pogotovo ne komunizma. To su uređenja koja nisu mogla da nastupre pre kraja kaitalizma. Dakle, ona sada mogu da nastupe. Ono što je bilo pre - to su bili autoritarni sistemi sa ekonomskim eksperimentom. Socijalizam zahteva visok nivo neposredne demokratije i socijalnu pravdu. Socijalizam je uređenje koje za vodeću vrednost uzima čoveka i njegove potrebe, za razliku od kapitalizma koji se vodi isključivo stvaranjem i uvećavanjem profita.

Mi moramo hitno da postanemo svesni da svet zaista može biti bilji i da to zavisi od nas.

Sin Bludimir

pre 12 godina

Pre neki dan je na vashem sajtu bio chlanak o tome da je prosechnom Englezu verovatnije da dobije sedmicu na lotou nego da se izdigne od socijalnog sluchaja u neku vishu klasu.
Prochitam dosta bljuvotina svaki dan, trudim se da ne pratim vesti toliko i da se ne nerviram, ali to mu dodje kao neki porok, a ja tu izgledam kao narkoman, ali taj chlanak je nesto vrlo upecatljivo sto sam zapamtio i sto ce vrlo uticati na moja buduca razmisljanja.
Imamo u Engleskoj neku familiju Rothschild chiji je deda josh pre 300+ godina izbacio Engleskog kralja sa dvora zato sto mu se ovaj nije svideo.

Drustvo je otislo u totalni out, sve je gore i gore i ova demokratija i filantropski kapitalizam bice sve jachi i jachi, a ljudni sve bedniji i nesrecniji.

A mi hocemo da idemo u EU, da se pridruzimo drugarima kojima je loto najrealnija mogucnost za beg.. Zamislite ako su to uradili svom narodu sta ce nama da urade.

z

pre 12 godina

Zar svi ozbiljno misle da je kapitalizam poslednji ekonomski sistem nakon kojeg nece biti niceg drugog? Nasledice ga nesto drugo, kad tad. A to ne mora biti ni socijalizam ni komunizam. Mi jos ne znamo sta ce zameniti kapitalizam. Zato odbrana kapitalizma kao maltene savrsenog sistema nema nikakvog smisla.

BlockOut

pre 12 godina

Bilo da je komunizam, kapitalizam ili sta vec problem je u necemu drugom.
Ljudima je danas sve vise i vise bitnije materijalno dobro, tj stvari, autmobili, mobilini, i svi misle da su srecni ako poseduju nesto novo, najbolje i ujedno verovano i najskuplje, ali ne gledaju da je danas tehnologija na primer za godinu dana izadje nesto 2x bolje i domah treba kupiti i praviti drugo.
A takvim tempom da svi ljudi na svetu imaju para i sredstava da kupe isto, prosto je nemoguce da se ne potrose svi resurci za par godina, tj. zamislite da celi svet zivi kao amerika bukvalno.

Zato prosto receno, ne moze vise da se zivi kao sto se zivi, od danas do sutra, radis za ovo i ono, i sutra radis za drugo i trece, bogati kradu od siromasnih, oni koji imaju milijarde cuvaju svaki dolar, dok suproitno od toga siromasni pomazu koliko mogu i solidarni su.
Jednom recju ovde na planeti zemlji nesto treba da se desi, ili da se zemlja resetuje, prosto meni licno sve ovo sta se radi danas, ne vodi ka nicemu, vec ka propasti i patnji itd.

Prosto bih zelio da sam se mozda rodio negde pre 200godina (tamo negde na kraju sveta) gde nije bilo ratova, mrznje, nacionalizma, ubica itd. Pusti snovi a? :DDD

I gazda Jezdu bi bio blam od ovih lopova

pre 12 godina

Resenje je u realnom privredjivanju, bez obzira na vlasnistvo, drazvno ili privatno. Bataliti jurnjavu za nerealnim brzim standardom. Cvrsta ruka, kontrola, najostrije kazne za svaki oblik kradje i zloupotrebe bilo kog budzeta.
Sloboda se ocigledno svuda zloupotrebljava od ljudi gde se to moze i u kombinaciji sa neizlecivom ljudskom pohlepom imamo sta imamo.
Drasticno ograniciti kredite, postojanje samo drzavnih niskoprofitnih banaka, dakle ukidanje tih ispostava pakla na zemlji zbog koji se sve i desava, jer oni u ovome non stop zaradjuju, oni koji nista ne proizvode, osim magle, to pokazuje koliko je cela stvar bolesna.
I onda ici na pravednu raspodelu kapitala, kapitala ima, ali je lose rasporedjen. Je l normalno da neko zaradjuje novac koji ne moze nikad potrositi a da neko radi vise od njega i skapava od gladi?!
Pa tako, proglasiti da niko ne moze da zaradjuje npr. vise od milion necega godisnje, prosto, nije pristojno niti nekome trebaju tolike pare osim za izivljavanje i za placanje roblja.
E onda cemo tako jednog dana dostici svest da nam novac ni ne treba, kao u Zvezdanim stazama :) Bar cemo ziveti u miru i u skladu sa realnim mogucnostima. Mozda cak covek ne bude coveku vuk.

Mićko

pre 12 godina

Srednja klasa i siromašni koriste prednosti socijalne države (zdravstvo, pomoć za nezaposlene, stare i nemoćne itd), ali bogati ne. Bogatima ne treba ni zdravstveni sistem (imaju svoje privatne koje plaćaju debelo) niti pomoć za nezaposlene, dečiji dodatak i slično. Prema tome, pre svega srednja i siromašna klasa treba da se organizuju, pošto bogati nemaju nikakvog razloga da ulažu u sistem od koga nemaju apsolutno nikakve koristi.

Boki

pre 12 godina

Ne razumem, mislim, ovoliko ne poznavanje stvari. Hajde u Srbiji i da razumem, mi i nismo nikada ziveli u pravom liberalnom kapitalizmu, ali Spanci, Britanci, toliko mladih ljudi? Dakle da ne bih mnogo duzio, Kapitalizam je sasvim dobro, a prevara koju svi osecaju desila se onog trenutka kad je neko resio da pod izgovorom nekakve virtualne "stabilnosti" socijalizuje privatne dugove. Da su najvece svetske banke bankrotirale 2007 samo bi bogati pogubili novac i to bio bilo sasvim u redu i po pravilima po kojima i funkcionise kapitalizam, medjutim, podvala u kojoj je taj dug socijalizovan i prenet ma ledja sirotinje i srednje klase je podvala protiv koje je trebalo demonstrirati i podvala koja vodi svet na nepoznatu teritoriju i nepoznati sistem partokratsko birokratskog intervencionizma koji je najnepravedniji od svih sistema i ima sigurno ishodiste u oruzanim sukobima socijalnih grupa.

rtyuie

pre 12 godina

Alternativa je hapsenje i zaplena imovine vodecih svetskih zelenasa , dakle vlasnika najvecih banaka kao i celnika MMF-a ,oni su ti koji kreiraju svetsku politiku ,ali to se na zalost verovatno nece desiti, primer su navodne ekonomske krize koje su sami proizveli.

Pa pogledajste koje su posledice svetske ekonomske krize, bogatasi su postali jos bogatiji, a siromasni jos siromasniji , a zapadne drzave ubrizgavaju novac poreskih obveznika kao pomoc bankama umesto da tim parama osnuju drzavne banke koje bi davale privredi i stanovnistvu mnogo povoljnije kredite.

srpski kapitalist

pre 12 godina

Nije u pitanju kapitalizam. U pitanju je evropska socijal-demokratska "drzava blagostanja" sa primesama kapitalizma. To je ono sto ne funkcionise i sto proizvodi ovakvu krizu. I u Americi nema pravog kapitalizma jos od Ruzvelta i "New Deal" i Lindona Dzonsona i "The Great Society" a direktne anti-trzisne mere Dzimija Kartera i Bila Klintona su proizvele svetsku krizu uz svakako doprinos pojedinih losih odluka Busa mladjeg.
A kapitalizam funkcionise savrseno. Pogledajte samo Hong-Kong, Singapur, Australiju, Svajcarsku, Novi Zeland... pa i pojedine Americke federalne drzave tipa Teksas, Sevrna Dakota itd.
Cak i Kina i Rusija su danas vise kapitalisticke od pola Evropske unije i zato im i ide dobro u ovakvoj krizi.

Brut

pre 12 godina

Zar ste morali ovo i vi da prenesete? Pa, ovaj tekst ne daje nijedan argument za svoje tvrdnje, samo gomila floskula. I koji to mozak može da sklopi rečenicu da se kapitalizam "ogrešio o čoveka i država" i da zato, valjda, treba da propadne? Alo? Zar je dovoljno samo opljunuti kapitalizam, pa da te svi glavni mediji prenesu?

free the market

pre 12 godina

"U poslednje vreme mu je uspelo da natera države da plaćaju njegove dugove – zbog navodne odgovornosti države za sve, za celokupno društvo."


Mogu da shvatim da neko poistovećuje kapitalizam sa korporativizmom,
prosto se to tako danas predstavlja pa, kao, 'ajde, ne razumeju ljudi.
Ali da se kapitalizmu pripiše kolektivizam i odgovornost države za sve?
Plače mi se.

Dzoni

pre 12 godina

Mozda Smo Titovo samoupravlJanje ugasili prerano i ako smo za to vreme 1950-1980 imali svake godine dvocifren Rast gdpa kao danas kina. Samoupravljanje danas zivi u argentini u firmama koje su radnici zauzeli od stranaca kad je bila bezanija pre neku godinu, krupni kapital je smrt za obicne ljude je ima dovoljno Novca da potplacuje policare za sta god im treba i onda su izbori samo Farsa a krupni kapital je uvek Zeljan jos i jos novca a moze da ga uzme samo od onih siromasnijih. Danas srbiju vlast zaduje kao luda sa kamatama od po 13%(pogledati aukcije od pre neki dan), ti radis kao konj za bednu crkavicu cisto da prezivis a taj krupan kapital zaduzuje tebe preko drzave i zivi super od kamata ne radeci nista.

ds

pre 12 godina

Ljudi su od davnina ,,pokusavali'' da izgrade sistem koji ce SVIMA doneti dobar zivot.Krenulo je od 1.ROBOVLASNICKOG DRUSTVA, pa nije valjalo pa su dosle pobune robova, pa 2.FEUDALIZAM malo socijalniji ali i tu pocinju bune.Onda se narod doseti 3.KAPITALIZMA.8 sati radi,8 spavaj,8 odmaraj...I pre 70 tak godina pola sveta se pobuni i kaze da ni to nije dobar sistem i srusi ga.I ljudi smisle nesto najidealnije 4.KOMUNIZAM.Dok su mali bogovi (TITO,STALJIN,CAUSESKU I SL.)vladali drustvenu svojinu niko nije smeo da krade i neke zemlje su zivele lepo.(Pitajte nase bake i deke ako ne verujete).Onda su zemaljski bogovi umrli,drustvena svojina se pokrala i dosla je 5.DEMOKRATIJA.Svi su je jedva cekali.I...Sada vecina kaze da je demokratija prelazak u 1.ROBOVLASNICKI DRUSTVENI POREDAK.Ako ne verujete pogledajte za koliko novca se radi u vecini zemalja Azije,Afrike,Srednje Amerike(Za saku pirinca).KRUG JE ZATVOREN.Covek vise nema ideju za novi drustveni sistem.Ako ljudsko drustvo nema ideju da osmisli vladavinu koja ce omoguciti dobar zivot svima,onda je stvarno na mestu traziti resenje na drugom mestu... Covek nije kadar ni koracima svojim upravljati ...Jeremija 10:23.

nebojsa

pre 12 godina

Nijedan sistem nije savrsen,naravno.Liberalni kapitalizam pogotovu.To pokazuje unazad nekolko godina.Sve je krenulo jos 80-ih,proslog veka dostiglo je vrhunac danas.Jedino gde se ne oseca toliko kriza,jesu skandinavske zemlje.Uspele su spojiti dobro iz socijalizma i(koliko-toliko)kontrolisanog kapitalizma.Iz socijalizma su uzeli najbolje:socijalna pravda,zdravstveni sistem,skolski sistem i to primenili u kapitalizmu.Istovremeno imaju disciplinovanu poresku politiku,svako placa porez shodno svom profitu i kapitalu.Nema povlastenih.Vilijem Bafet(najveci deonicar Coca cole,ujedno jedan od najbogatijih ljudi)je apsolutno u pravu kad kaze da bogatima treba povecati poreze.

Sladjana

pre 12 godina

Mali je broj bogatih ali na račun siromašnih. Mislim da su se bogati uplašili da će bes udružiti siromašne i da će ostati bez svog bogatstva i privilegija, što nije isključeno.

Vojislav, Bgd

pre 12 godina

Nikako retro-socijalizam: ruski model, kineski ili korejski. Samoupravljanje je bilo vrhunska ideja, problem je u tome što je socijalizam nemoguć u nekoj izolovanoj zemlji, jer zavisi od globalne ekonomije, odnosno kapitalizma. Alternativa ovom nehumanom poretku je humano društvo, nešto blisko modelu Žaka Freskoa - recourse-based economy - civilizacija koja polazi od bratstva i jednakosti i brine o svojim članovima. Ne može i ne treba da opstane svet u kome polovina populacije umire od gladi.

Mudo

pre 12 godina

ne znam dokle ljudima neće biti jasno da nije problem u kapitalizmu, socijalizmu, komunizmu... oni u teoriji svi funcionišu, zasnovani su na jasnim, matematičnim, ekonomskim, socijalnim i drugim principima. Problem je u izvedbi, tj. da je problem u ljudima. U osnovi prosečnog čoveka kao pokretač na počecima ovakvih sistema pojavljuje se nade, želje za boljim društvom (nego prethodno) i kao svrha (života ili svakodnevnog postojanja) svakog dana se nameće potreba da se za taj isti sistem radi, privređuje, žrtvuje. tako je to na početku, puno poleta, novih ideja .. vremenom se dolazi do surove činjenice da u osnovi svega nije taj tako lepo definisan umetnički žar (nada, želja, svrha) nego ljudska gramzivost, alavost i bahatost koja je pokretač društva, ekonomije, svega .. dal zbog koncentracije kapitala (kapitalizam) ili moći (komunizam) te negativne osobine vremenom sve više probijaju koprenu "ideala" i pokazuju svoje pravo lice, prvo na višim nivoima (moći ili para) tada se običnom čoveku čini da je ceo taj sistem pogrešan, on postaje bezobziran jer ne vidi nadu, nema želju, ne zna za svrhu .. te stoga da bi osigurao svoj opstanak i sam počinje da se prilagodjava (ako već nije takav) i da postaje gramziv, alav, bahat, odobrava i prihvata te osobine. naravno, kada koncentracija tih loših osobina dosegne određenu granicu i kad se poklopi da takva masa izrodi, postavi, najgoreg takvog predstavnika u poziciju apsolutne moći i prođe dovoljno vremena da ta ista moć amplifikuje to zlo do određenih granica onda se desi takozvani prividan diskoniutet (ratom ili "sečom glava") i krene se od početka, sa nadom da će sledeći put biti bolje, svrhom, ciljem ..

naravno, kako smo kroz istoriju imali priliku da vidimo kroz silne iteracije, kvantitativno (nikad nisu svi jednaki, uvek mora da postoji ta elita) i kvalitativno se usuštini ništa ne promeni. samo se ide u novi ciklus. neko će skočiti i reći da se kvalitetnije živi sada nego pre 100 godina i upravu je, al taj kvalitet se ne duguje uređenju, svesti ili bilo čemu gore rečeno nego samoj tehnologiji.

ono što jeste za utehu, kad se pogleda šira slika, jeste da smo kao rasa relativno mladi (šta je 4000-5000 godina u odnosu npr. na 4.6 milijardi godina koliko je stara planeta zemlja) i da ćemo valjda tamo 4000n.e "odrasti", a do tada ćemo da se vrtimo u ovim ciklusima loših ljudskih osobina.

David

pre 12 godina

Broj stanovnika na planeti je porasao, a da kompijuteri rade većinu poslova koje bi inače radili ljudi je činjenica, i tu je nastao problem.
Tako nekvalifikovani ljudi ostaju bez posla, bez svoje zemlje koju bi obrađivali i žive kao građani bez posla.

anonimus

pre 12 godina

Nema nista gore od komunizma, narocito titovog, lenjinivig i staljinovog, i slicnih. Razlika izmedju njihovog komunizma i fasizma je da komunizam unistava samo svoju drzavu. Ono sto je slicno je: ono sto takvi sistemi uniste za 50 godina, treba 300 godina da se izadje iz njihovih gadosti.

sale_bcn

pre 12 godina

Koliko god da vam zvuci Ne moguce jer su nam godinama ispirali mozgove i ucili nas Totalno pogresnim vrednostima Izlaz iz svega ovoga je Konacni Krah MONETARNOG SISTEMA koji je trenutno najveca kocnica Ljudskog roda.Kao sto nek neko rece pogledajte Zeitgeist ili neki od hiljade drugih dokumentaraca ili nadjite Venus Project net Stranicu i videcete kako u stvari sve moze da bude bezbolna transformacija u Bolju buducnost.

Divac

pre 12 godina

Svima koji su protiv komunizma, moram da kazem da izvorni komunizam jos nismo videli. Uglavnom su to bili promasaji, i u ekonomskom i u politickom smislu, a nesto najblize izvornom komunizmu smo imali mi u Jugoslaviji (narod je vlasnik kapitala). Razlog zasto komunizam nije uspeo je to sto je neodrziv u kapitalistickom okruzenju. Jer u komunizmu su ljudi i njihove potrebe na prvom mestu, pa tek onda kapital. U kapitalizmu ljudi su bitni sve dok stvaraju profit i kapital, koji je na prvom mestu, a ljudi su tek na nekom stotom mestu. U tome je glavni problem, i sve dok imamo makar jednu kapitalisticku zemlju na planeti, komunizam se ne bi mogao odrzati. A realno, izvorni komunizam je napredniji od kapitalizma jedno 100 puta, i iskreno se nadam da ce se ideje Marksa i Engelsa ostvariti i da cemo jednog dana stvarno dobiti drustvo u kome je covek najbitniji.

Ajnstajn

pre 12 godina

Sistem tj kapitalizam je retro,on trosi ljudske resurse,zagadjuje okolinu,pohlepi,dehumanizuje nas same,velika riba jede malu ribu ,on se takmici a zivot nije takmicenje jer u sustini svi smo mi isti .Sve je interkontinentalno medjusobno povezano i za mene je najveca stvar da je svet iluzija.Svesnost je programski jezik ovog kompjutera ,mi smo ti koji vise na tapetu godinama mi sami moramo da se promenimo da stvari ne bi izgledale iste .Sva fizicka materija deo je frekvencije,sta to znaci ,ako promenimo frekvenciju struktura materije ce se promeniti.Covek nije zivotinja on sadrzi osecanja u sebi.Izbor je na nama izmedju straha i ljubavi .Strah po sebi sadrzi sporo gusto vibrirajuce stanje , dok ljubav sadrzi brze otvorenije vibraciono polje koje te okruzuje polje koje se ne moze izmeriti polje koje definise dizajn.Probudi se od tacke nula izbor je na nama!!!

Aleksa Ciganovic

pre 12 godina

Postupanje omladine je jednostavno refleksno i ne treba relativizovati - mladi su odustali od ideologije, koje su svakom prethodnom pokretu davale gustinu i sadržaj. Sistem je (za sada) toliko jak da pokreti ne pomišljaju ni na kakvu konkretnu ideologiju. Isto kao što nije trebala ni francuskim majkama na početku francuske buržoaske revolucije, već umesto kolača- hleb i tri/četvrt sankilote iz izloga, da se nahrane i opašu svoju golu decu.

Gradjanska svest

pre 12 godina

Pa ne znam kako bas da se uporedjuju komunizam i kapitalizam.
Skoro da nema veze jedno sa drugim tj. mozda komunizam i demokratiju a ne kapitalizam.

Moze da bude bilo sta,ipak su u pitanju ljudi koji rade u tom sistemu.
Kada bi u Finskoj ili slicnim zemljama uveli komunizam,isto bi ziveli,ne bi se primetila razlika. Takav su narod,mentalitet,kultura i sve ostalo.

Kod nas,moze da bude bilo sta,uvek ce biti lopova,kriminala,
laganja,nepotizma.
Ne vidim neku veliku razliku ovde,kada je bio komunizam,i sad,demokratija.
Isti ljudi na vlasti,nekada bili komunisti,sad su demokrate...
Kralo se tad,sad malo vise...

Jedinu razliku koju vidim,sada nema tolike cenzure,
ali su policija i pravosudje,deset puta bolje radili u vreme komunizma.
Zato je bilo manje kriminala,krada itd.

Dok ne promenimo mentalitet,dzaba nam bilo koji sistem.

Miroslav

pre 12 godina

Ma nema to veze ni sa komunizmom ni sa kapitalizmom. Bogatasi treba da prinesu ljudsku zrtvu svojim bogovima ali nece da prljaju ruke, a i ima tu puno posla. Lepo ce da povuku pare na koje su se svi toliko navikli i poceli ih smatrati svojima i onda ce se raja poubijati medju sobom.
Bogataski bogovi ce biti zadovoljni i dace njima a i nama prezivelima tako dugo ocekivan prosperitet. A njima i zasluzeno mesto na tronu sveta.

Petar A

pre 12 godina

Potpuno nametnuto i nepotrebno poredjenje. Komunizam je jedna lazna i perfidna ideja koju treba sto prije baciti na smece istorije, zaliti betonom i zaboraviti. Komunizam je jedini normalni sistem koji polazi od covjeka. Ali covjek nije savrsen, pa se njegove mane (gramzivost, lopovluk) tu i tamo preliju u sistem i izazovu eksplozije i poremecaje. Zato je jedini ispravan put stalna dorada komunizma. Nesto kao balansiranje tocka, pa onda stavis malo olova tu i tamo.

Aleksandar

pre 12 godina

Problem sa socijalizmom je sto pre ili kasnije ostanes bez tudjih para za 'raspodelu'. Socijalizam, i njegova pervertovana slika u vidu komunizma, je inherentno nekompatibilan sa zivim svetom na ovoj planeti, odnosno sa zivotom kakav mi poznajemo. Lepo je kontemplirati i filozofirati o istom, ali dzaba kada je neprimenjiv na zivi svet.

neko iz mase

pre 12 godina

Zanimljiva bi varijanta bila kombinacija kapitalistickog sistema i (neautoritarnog) socijalizma...ako bi se uzeli pozitivni elementi iz oba režima, mogao bi se napraviti kvalitetan mix

LDPovac

pre 12 godina

Ovaj tekst je novinarska sramota, intelektualni mulj i logička tragedija.

"Kapitalizam se ogrešio o čoveka i državu. U poslednje vreme mu je uspelo da natera države da plaćaju njegove dugove – zbog navodne odgovornosti države za sve, za celokupno društvo. Kapitalizam je uspeo da natera druge da urade ono što nije sam u stanju da uradi. "

ŠTA OVO ZNAČI?! Zbog čega ljudi koji se ne razumeju u ekonomiju, sociologiju, politički sistem, istoriju - uopšte pišu tekstove na tu temu?? I po pravilu, takvi ljudi su levičari i po pravilu su paraziti sistema kojeg tako zdušno pljuju lažući o njemu.

Za početak preporučujem - http://www.youtube.com/watch?v=Z2UeJKahIjU

BlockOut

pre 12 godina

Znate sta donosi taj liberalni korporativizam? Pogotovo u Americi?
Donosi da to ko ima vise para, a kazem para da daju politicarima koji ce za njih donesu bilo kakav zakon, u korist tih istih kompanija, evo lepog vida koji to dokazuje i pokazuje:
http://youtu.be/9wRRoyaOn50

A i da, vecina americkih kandita koji su sad u trci za predsednika amerike (2012) lobiraju za svakog i sve.
Lepo su zastili najbogatije kao bele medvede, dok ti isti da bi ustedeli koji milion ili desetine zatvaraju fabrike po Americi, a ovamo imaju milijarde i milijarde, pa se zapitam zasto ne bi podelili to svom narodu/drzavi a ne prostim poklanjanjem vec eto da ostave i sire proizvodnju u istoj.
Ali ne, prosto nemaju ni mere ni granice, i dok neki ne mogu zarade ni 100.000$ tokom celokupnog zivota a rade kao magarci, a drugi zaradjuju na racun sirmoasnih (ponajvise banke), i drugi koji koriste tj. eksplatisu prirodne resurse zemlje i maltene sve pare uzimaju za sebe ( a ne znam jel bog ili ko vec to istim propisao)

Kad narod/ljudi postanu solidarni onda ce se zivi normalno. A to ce malo teze da ide, jer da bi tako bilo trebaju maltene rigorozni zakoni, onog sto se na primer vidi u Kini, ukrades par miliona i eto ti smrtna kazna (pola politicara bi ovde verovatno dobilo isti kaznu da smo pod kineskoj vlasti)

A drugo, je to sto na primer amerika, tj. federalna blagajna je pre neku godinu dala bankama zajam oko 3 ili 30milijardi ili vise dolara sa kamatnom stopom od 0.01% ! pa gde to ima!
Svega toga ne bi bilo da je sloznosti medju ljudima, narodima, rasama, verama, nacijama itd.
Zato u americi je prvo bio vijatnam, pa komunisti sad je rat protiv terora, samo da bi imali ljudi koga da se plase, da se mrze, da se odvaju ove za ovo one za ono, a sa druge strane dok saka ljudi i kompanija maltene upravlja svetom, jer naravno ima vise para neko ostalih 90% ljudi zajedno, kad se to resi sve ce bude ok. A to se nece desi nikad ako se ovako nastavi.

Misa

pre 12 godina

Ne mogu se izazovi XXI veka resavati srednjevekovnim metodama. Kapitalizam vise i ne postoji, prevazidjen je i urusen. Posto svet nema odgovore na aktuelne probleme, svedoci smo kolapsa vrednosti gradjanskog drustva. Na sceni je opste varvarstvo. Oslobodjeni svih moralnih predrasuda, sirom zatvorenih ociju ispunjavamo svoju sudbinu.

Влада

pre 12 godina

Srednja klasa i siromašni koriste prednosti socijalne države (zdravstvo, pomoć za nezaposlene, stare i nemoćne itd), ali bogati ne. Bogatima ne treba ni zdravstveni sistem (imaju svoje privatne koje plaćaju debelo) niti pomoć za nezaposlene, dečiji dodatak i slično. Prema tome, pre svega srednja i siromašna klasa treba da se organizuju, pošto bogati nemaju nikakvog razloga da ulažu u sistem od koga nemaju apsolutno nikakve koristi.
(Mićko, 22. avgust 2011 00:38)

Ти то озбиљно?Систем им је омогућио да се обогате(поред неких личних карактеристика наравно).Што у Камбоџи или Централноафричкој републици не стичу милијарде?И друго,ја сам искрено изненађен колико неки људи тврде да сиромашни искориштавају богате преко тзв. социјалне државе.Никад нисте чули за хлеба и игара?Који то систем икада је погодовао малим и слабима,а не онима на врху?

Dok su mali bogovi (TITO,STALJIN,CAUSESKU I SL.)vladali drustvenu svojinu niko nije smeo da krade i neke zemlje su zivele lepo.(Pitajte nase bake i deke ako ne verujete).
(ds, 22. avgust 2011 09:11)

За време Стаљина велика глад(10ак милиона мртвих),Румунија тотална беда,а овде су неки живели лепо а неки и нису(моји баба и деда рецимо,о побијенима у чисткама да не говоримо).То су твоји мали богови.А то питај бабе и деде,па питаћу било кога,сви се увек сећају старих добрих дана,и увек је боље прекјуче него јуче.

Mozda Smo Titovo samoupravlJanje ugasili prerano i ako smo za to vreme 1950-1980 imali svake godine dvocifren Rast gdpa kao danas kina.
(Dzoni, 22. avgust 2011 09:03)

1952-64 раст је био 8,3% годишње
1964-79 5,6%
1980-89 0,7%

не знам где ишчупа тај двоцифрени,а раст ко раст је био неодржив зато смо и завршили како смо завршили.

Upitnik

pre 12 godina

U nekoliko postova procitah "da nema losih sistema,nego je problem u onima koji ga sprovode".Dobro,ali zar se niko ne upita gde nama bas zapadose ovi nasi "izvodjaci". Da li smo mi kratkovidi i budale, ili je to masovna pojava ?

misa65

pre 12 godina

Niti je uredjenje države za vreme Tita , Staljina , Čaušeskua bilo komunizam , niti je današnje uredjenje većine zemalja u svetu kapitalizam .
U tzv. socijalizmu imali smo direktore koji upravljaju tudjim kapitalom ( državnim , društvenim ) bez ikakve odgovornosti . Danas imamo nazvao bih ga menadžerski ili virtuelni kapitalizam , gde privatnim kapitalom upravljaju menadžeri bez ikakve odgovornosti . Bogataška elita je kao i menadžerska apsolutno zaštićena političkom elitom , koja je kao zaštitila svetsku ekonomiju spasavanjem velikih fondova i banaka , a ustvari je zaštitila i naizgled sačuvala pozicije menadžera i vlasnika velikog kapitala. Osnova kapitalizma je slobodno tržište koje ne poznaje privilegije i ovi potezi političkih elita u velikim nazovi demokratskim državama će po meni samo produbiti krizu i učiniti njene efekte još većim .
Setite se samo bezdušnog rasipanja bonusima velikih menadžera u propalim fondovima i bankama .
O tome se pričalo par dana i ništa .
Oni su još bogatiji , a mi još siromašniji.
Virtuelno vlasništvo koje Amerika nameće celom svetu je najveće ekonomsko zlo , nadam se da će i njemu doći kraj , pa da svetom vladaju stvarni ekonomski zakoni , a ne politika sile , nametnuti ratovi , glad .

Branko

pre 12 godina

Nema lošeg političkog sistema , postoje samo loši ljudi koji taj sistem sprovode. U svakom sistemo postoje ljudi koji na svaki način žele isti da zloupotrebi na štetu svih građana pa tako ispada da taj sistem nije dobar. Našoj aktoelnoj vlati možete dati bolo koji sistem oni će se truditi da samo zadovolje svoje potrebe a o građanima uopšte neće razmišljati.

Petar A

pre 12 godina

Ne mogu da vjerujem da sam napisao ovaj besmisleni komentar ( Potpuno nametnuto i nepotrebno poredjenje. Komunizam je jedna lazna i perfidna ideja koju treba sto prije baciti na smece istorije, zaliti betonom i zaboraviti. Komunizam je jedini normalni sistem koji polazi od covjeka. Ali covjek nije savrsen, pa se njegove mane (gramzivost, lopovluk) tu i tamo preliju u sistem i izazovu eksplozije i poremecaje. Zato je jedini ispravan put stalna dorada komunizma. Nesto kao balansiranje tocka, pa onda stavis malo olova tu i tamo).
Rijec komunizam se ponavlja tri puta. Poslednja dva se moraju zamijeniti sa: kapitalizam. Tek tada ima smisla. Izvinjavam se na nepazljivom pisanju.

Ivan

pre 12 godina

Ekonomski model koji je omogucio i ubrzao industrijsku revoluciju na prelazu iz 18-og u 19-vek tesko da je primenljiv na danasnje vreme vrhunca tehnoloskog razvoja i eksploatacije sirovina. Sada je taj sistem parazit koji prozdire sam sebe. Drasticne ekonomske i socijalne promene su potrebne da bi se svet izvukao iz ovoga... Nazalost ljudi nisu sposobni da ovo 'proguraju' dok se sve u potpunosti ne srusi.

ZoranNS

pre 12 godina

Kapitalizam nije "grešan", u kapitalizmu je "cilj" profit, ništa drugo Modifikacije kapitalizma nisu nastale zbog humanosti, nego zbog što dužeg preživljavanja jednog sistema u čijoj osnovi je eksploatacija, što veća s tim je kapitalizam kao sistem uspešniji. Komunizma još u svetu nije ni bilo, niti je današnji svet zreo za to društveno uređenje, ali će ga biti ako kapitalizam u svojoj gramzivosti ne uništi svet.

Dragan

pre 12 godina

Greh je univerzalna kategorija,a izrečen u kontekstu gornjeg teksta samo unosi konfuziju u vrlo ozbiljnu temu. Površan i diletantski tekst. Slažem se sa većinom koji su ga komentarisali. Pojedinima savetujem da obnove znanja o Marksovom učenju a nadležnima da ga vrate u škole i na fakultete. Krug je, očigledno, zatvoren. Iz virtuelnog moramo se vratiti u realno...

wtf?

pre 12 godina

Komunistička ideja, iako je u biti bila humana, njena primena u realnosti je svetlosnim godinama bila udaljena od ideje humanosti. Godinama je proleterska vlast terorisala stanovnistvo pod izgovorom da ona time stvara osnovu za bolje drustvo. Na kraju od toga nije bilo nish...ostale su samo godine koje su pojeli skakavci.

Kapitalizam sa druge strane takode moze dobro da zvuci u ideji. Koncept liberalizma na kome ona pociva i ideja da se kroz konkurenciju privreda samoregulise tokom jednog dela istorije je funkcionisala. Medutim, vremenom su rasli monopoli, izrabljivao se dobar deo vlastitog drustva, ali i druge manje razvijene zemlje. Tu su bile i stalne investicije, uzimanje suludih kredita koji nisu mogli biti vraceni, a sve usled neprestane teznje za razvojem. Rezultat: par zestokih kriza koje su posteno prodrmali ova drustva.

Pa sta je resenje? Koji sistem ili nesistem treba prihvatiti? Trebamo li npr. postati potpuno teokratska država ili potpuno zatrti religiju? Mozda bi trebali da se vratimo uredenju plemenskih zajednica? Mozda bi trebali da investiramo u istrazivanje svemira kako bi nasli druge vrste i nove, uspesnije modele uredenja koje bi mogli da primenimo kod nas? Ahhhhhhh...tako sam zbunjen!!!! :)

srpski kapitalist

pre 12 godina

Nije u pitanju kapitalizam. U pitanju je evropska socijal-demokratska "drzava blagostanja" sa primesama kapitalizma. To je ono sto ne funkcionise i sto proizvodi ovakvu krizu. I u Americi nema pravog kapitalizma jos od Ruzvelta i "New Deal" i Lindona Dzonsona i "The Great Society" a direktne anti-trzisne mere Dzimija Kartera i Bila Klintona su proizvele svetsku krizu uz svakako doprinos pojedinih losih odluka Busa mladjeg.
A kapitalizam funkcionise savrseno. Pogledajte samo Hong-Kong, Singapur, Australiju, Svajcarsku, Novi Zeland... pa i pojedine Americke federalne drzave tipa Teksas, Sevrna Dakota itd.
Cak i Kina i Rusija su danas vise kapitalisticke od pola Evropske unije i zato im i ide dobro u ovakvoj krizi.

Brut

pre 12 godina

Zar ste morali ovo i vi da prenesete? Pa, ovaj tekst ne daje nijedan argument za svoje tvrdnje, samo gomila floskula. I koji to mozak može da sklopi rečenicu da se kapitalizam "ogrešio o čoveka i država" i da zato, valjda, treba da propadne? Alo? Zar je dovoljno samo opljunuti kapitalizam, pa da te svi glavni mediji prenesu?

anonimus

pre 12 godina

Nema nista gore od komunizma, narocito titovog, lenjinivig i staljinovog, i slicnih. Razlika izmedju njihovog komunizma i fasizma je da komunizam unistava samo svoju drzavu. Ono sto je slicno je: ono sto takvi sistemi uniste za 50 godina, treba 300 godina da se izadje iz njihovih gadosti.

free the market

pre 12 godina

"U poslednje vreme mu je uspelo da natera države da plaćaju njegove dugove – zbog navodne odgovornosti države za sve, za celokupno društvo."


Mogu da shvatim da neko poistovećuje kapitalizam sa korporativizmom,
prosto se to tako danas predstavlja pa, kao, 'ajde, ne razumeju ljudi.
Ali da se kapitalizmu pripiše kolektivizam i odgovornost države za sve?
Plače mi se.

LDPovac

pre 12 godina

Ovaj tekst je novinarska sramota, intelektualni mulj i logička tragedija.

"Kapitalizam se ogrešio o čoveka i državu. U poslednje vreme mu je uspelo da natera države da plaćaju njegove dugove – zbog navodne odgovornosti države za sve, za celokupno društvo. Kapitalizam je uspeo da natera druge da urade ono što nije sam u stanju da uradi. "

ŠTA OVO ZNAČI?! Zbog čega ljudi koji se ne razumeju u ekonomiju, sociologiju, politički sistem, istoriju - uopšte pišu tekstove na tu temu?? I po pravilu, takvi ljudi su levičari i po pravilu su paraziti sistema kojeg tako zdušno pljuju lažući o njemu.

Za početak preporučujem - http://www.youtube.com/watch?v=Z2UeJKahIjU

Sin Bludimir

pre 12 godina

Pre neki dan je na vashem sajtu bio chlanak o tome da je prosechnom Englezu verovatnije da dobije sedmicu na lotou nego da se izdigne od socijalnog sluchaja u neku vishu klasu.
Prochitam dosta bljuvotina svaki dan, trudim se da ne pratim vesti toliko i da se ne nerviram, ali to mu dodje kao neki porok, a ja tu izgledam kao narkoman, ali taj chlanak je nesto vrlo upecatljivo sto sam zapamtio i sto ce vrlo uticati na moja buduca razmisljanja.
Imamo u Engleskoj neku familiju Rothschild chiji je deda josh pre 300+ godina izbacio Engleskog kralja sa dvora zato sto mu se ovaj nije svideo.

Drustvo je otislo u totalni out, sve je gore i gore i ova demokratija i filantropski kapitalizam bice sve jachi i jachi, a ljudni sve bedniji i nesrecniji.

A mi hocemo da idemo u EU, da se pridruzimo drugarima kojima je loto najrealnija mogucnost za beg.. Zamislite ako su to uradili svom narodu sta ce nama da urade.

MilanR

pre 12 godina

Od svih mogućih primedbi na ovaj članak istaći ću samo najvažniju - do sada u istoriji nije bilo socijalizma a pogotovo ne komunizma. To su uređenja koja nisu mogla da nastupre pre kraja kaitalizma. Dakle, ona sada mogu da nastupe. Ono što je bilo pre - to su bili autoritarni sistemi sa ekonomskim eksperimentom. Socijalizam zahteva visok nivo neposredne demokratije i socijalnu pravdu. Socijalizam je uređenje koje za vodeću vrednost uzima čoveka i njegove potrebe, za razliku od kapitalizma koji se vodi isključivo stvaranjem i uvećavanjem profita.

Mi moramo hitno da postanemo svesni da svet zaista može biti bilji i da to zavisi od nas.

Petar A

pre 12 godina

Ne mogu da vjerujem da sam napisao ovaj besmisleni komentar ( Potpuno nametnuto i nepotrebno poredjenje. Komunizam je jedna lazna i perfidna ideja koju treba sto prije baciti na smece istorije, zaliti betonom i zaboraviti. Komunizam je jedini normalni sistem koji polazi od covjeka. Ali covjek nije savrsen, pa se njegove mane (gramzivost, lopovluk) tu i tamo preliju u sistem i izazovu eksplozije i poremecaje. Zato je jedini ispravan put stalna dorada komunizma. Nesto kao balansiranje tocka, pa onda stavis malo olova tu i tamo).
Rijec komunizam se ponavlja tri puta. Poslednja dva se moraju zamijeniti sa: kapitalizam. Tek tada ima smisla. Izvinjavam se na nepazljivom pisanju.

BlockOut

pre 12 godina

Bilo da je komunizam, kapitalizam ili sta vec problem je u necemu drugom.
Ljudima je danas sve vise i vise bitnije materijalno dobro, tj stvari, autmobili, mobilini, i svi misle da su srecni ako poseduju nesto novo, najbolje i ujedno verovano i najskuplje, ali ne gledaju da je danas tehnologija na primer za godinu dana izadje nesto 2x bolje i domah treba kupiti i praviti drugo.
A takvim tempom da svi ljudi na svetu imaju para i sredstava da kupe isto, prosto je nemoguce da se ne potrose svi resurci za par godina, tj. zamislite da celi svet zivi kao amerika bukvalno.

Zato prosto receno, ne moze vise da se zivi kao sto se zivi, od danas do sutra, radis za ovo i ono, i sutra radis za drugo i trece, bogati kradu od siromasnih, oni koji imaju milijarde cuvaju svaki dolar, dok suproitno od toga siromasni pomazu koliko mogu i solidarni su.
Jednom recju ovde na planeti zemlji nesto treba da se desi, ili da se zemlja resetuje, prosto meni licno sve ovo sta se radi danas, ne vodi ka nicemu, vec ka propasti i patnji itd.

Prosto bih zelio da sam se mozda rodio negde pre 200godina (tamo negde na kraju sveta) gde nije bilo ratova, mrznje, nacionalizma, ubica itd. Pusti snovi a? :DDD

Aleksandar

pre 12 godina

Problem sa socijalizmom je sto pre ili kasnije ostanes bez tudjih para za 'raspodelu'. Socijalizam, i njegova pervertovana slika u vidu komunizma, je inherentno nekompatibilan sa zivim svetom na ovoj planeti, odnosno sa zivotom kakav mi poznajemo. Lepo je kontemplirati i filozofirati o istom, ali dzaba kada je neprimenjiv na zivi svet.

Petar A

pre 12 godina

Potpuno nametnuto i nepotrebno poredjenje. Komunizam je jedna lazna i perfidna ideja koju treba sto prije baciti na smece istorije, zaliti betonom i zaboraviti. Komunizam je jedini normalni sistem koji polazi od covjeka. Ali covjek nije savrsen, pa se njegove mane (gramzivost, lopovluk) tu i tamo preliju u sistem i izazovu eksplozije i poremecaje. Zato je jedini ispravan put stalna dorada komunizma. Nesto kao balansiranje tocka, pa onda stavis malo olova tu i tamo.

I gazda Jezdu bi bio blam od ovih lopova

pre 12 godina

Resenje je u realnom privredjivanju, bez obzira na vlasnistvo, drazvno ili privatno. Bataliti jurnjavu za nerealnim brzim standardom. Cvrsta ruka, kontrola, najostrije kazne za svaki oblik kradje i zloupotrebe bilo kog budzeta.
Sloboda se ocigledno svuda zloupotrebljava od ljudi gde se to moze i u kombinaciji sa neizlecivom ljudskom pohlepom imamo sta imamo.
Drasticno ograniciti kredite, postojanje samo drzavnih niskoprofitnih banaka, dakle ukidanje tih ispostava pakla na zemlji zbog koji se sve i desava, jer oni u ovome non stop zaradjuju, oni koji nista ne proizvode, osim magle, to pokazuje koliko je cela stvar bolesna.
I onda ici na pravednu raspodelu kapitala, kapitala ima, ali je lose rasporedjen. Je l normalno da neko zaradjuje novac koji ne moze nikad potrositi a da neko radi vise od njega i skapava od gladi?!
Pa tako, proglasiti da niko ne moze da zaradjuje npr. vise od milion necega godisnje, prosto, nije pristojno niti nekome trebaju tolike pare osim za izivljavanje i za placanje roblja.
E onda cemo tako jednog dana dostici svest da nam novac ni ne treba, kao u Zvezdanim stazama :) Bar cemo ziveti u miru i u skladu sa realnim mogucnostima. Mozda cak covek ne bude coveku vuk.

Mićko

pre 12 godina

Srednja klasa i siromašni koriste prednosti socijalne države (zdravstvo, pomoć za nezaposlene, stare i nemoćne itd), ali bogati ne. Bogatima ne treba ni zdravstveni sistem (imaju svoje privatne koje plaćaju debelo) niti pomoć za nezaposlene, dečiji dodatak i slično. Prema tome, pre svega srednja i siromašna klasa treba da se organizuju, pošto bogati nemaju nikakvog razloga da ulažu u sistem od koga nemaju apsolutno nikakve koristi.

Влада

pre 12 godina

Srednja klasa i siromašni koriste prednosti socijalne države (zdravstvo, pomoć za nezaposlene, stare i nemoćne itd), ali bogati ne. Bogatima ne treba ni zdravstveni sistem (imaju svoje privatne koje plaćaju debelo) niti pomoć za nezaposlene, dečiji dodatak i slično. Prema tome, pre svega srednja i siromašna klasa treba da se organizuju, pošto bogati nemaju nikakvog razloga da ulažu u sistem od koga nemaju apsolutno nikakve koristi.
(Mićko, 22. avgust 2011 00:38)

Ти то озбиљно?Систем им је омогућио да се обогате(поред неких личних карактеристика наравно).Што у Камбоџи или Централноафричкој републици не стичу милијарде?И друго,ја сам искрено изненађен колико неки људи тврде да сиромашни искориштавају богате преко тзв. социјалне државе.Никад нисте чули за хлеба и игара?Који то систем икада је погодовао малим и слабима,а не онима на врху?

Dok su mali bogovi (TITO,STALJIN,CAUSESKU I SL.)vladali drustvenu svojinu niko nije smeo da krade i neke zemlje su zivele lepo.(Pitajte nase bake i deke ako ne verujete).
(ds, 22. avgust 2011 09:11)

За време Стаљина велика глад(10ак милиона мртвих),Румунија тотална беда,а овде су неки живели лепо а неки и нису(моји баба и деда рецимо,о побијенима у чисткама да не говоримо).То су твоји мали богови.А то питај бабе и деде,па питаћу било кога,сви се увек сећају старих добрих дана,и увек је боље прекјуче него јуче.

Mozda Smo Titovo samoupravlJanje ugasili prerano i ako smo za to vreme 1950-1980 imali svake godine dvocifren Rast gdpa kao danas kina.
(Dzoni, 22. avgust 2011 09:03)

1952-64 раст је био 8,3% годишње
1964-79 5,6%
1980-89 0,7%

не знам где ишчупа тај двоцифрени,а раст ко раст је био неодржив зато смо и завршили како смо завршили.

z

pre 12 godina

Zar svi ozbiljno misle da je kapitalizam poslednji ekonomski sistem nakon kojeg nece biti niceg drugog? Nasledice ga nesto drugo, kad tad. A to ne mora biti ni socijalizam ni komunizam. Mi jos ne znamo sta ce zameniti kapitalizam. Zato odbrana kapitalizma kao maltene savrsenog sistema nema nikakvog smisla.

Dzoni

pre 12 godina

Mozda Smo Titovo samoupravlJanje ugasili prerano i ako smo za to vreme 1950-1980 imali svake godine dvocifren Rast gdpa kao danas kina. Samoupravljanje danas zivi u argentini u firmama koje su radnici zauzeli od stranaca kad je bila bezanija pre neku godinu, krupni kapital je smrt za obicne ljude je ima dovoljno Novca da potplacuje policare za sta god im treba i onda su izbori samo Farsa a krupni kapital je uvek Zeljan jos i jos novca a moze da ga uzme samo od onih siromasnijih. Danas srbiju vlast zaduje kao luda sa kamatama od po 13%(pogledati aukcije od pre neki dan), ti radis kao konj za bednu crkavicu cisto da prezivis a taj krupan kapital zaduzuje tebe preko drzave i zivi super od kamata ne radeci nista.

ds

pre 12 godina

Ljudi su od davnina ,,pokusavali'' da izgrade sistem koji ce SVIMA doneti dobar zivot.Krenulo je od 1.ROBOVLASNICKOG DRUSTVA, pa nije valjalo pa su dosle pobune robova, pa 2.FEUDALIZAM malo socijalniji ali i tu pocinju bune.Onda se narod doseti 3.KAPITALIZMA.8 sati radi,8 spavaj,8 odmaraj...I pre 70 tak godina pola sveta se pobuni i kaze da ni to nije dobar sistem i srusi ga.I ljudi smisle nesto najidealnije 4.KOMUNIZAM.Dok su mali bogovi (TITO,STALJIN,CAUSESKU I SL.)vladali drustvenu svojinu niko nije smeo da krade i neke zemlje su zivele lepo.(Pitajte nase bake i deke ako ne verujete).Onda su zemaljski bogovi umrli,drustvena svojina se pokrala i dosla je 5.DEMOKRATIJA.Svi su je jedva cekali.I...Sada vecina kaze da je demokratija prelazak u 1.ROBOVLASNICKI DRUSTVENI POREDAK.Ako ne verujete pogledajte za koliko novca se radi u vecini zemalja Azije,Afrike,Srednje Amerike(Za saku pirinca).KRUG JE ZATVOREN.Covek vise nema ideju za novi drustveni sistem.Ako ljudsko drustvo nema ideju da osmisli vladavinu koja ce omoguciti dobar zivot svima,onda je stvarno na mestu traziti resenje na drugom mestu... Covek nije kadar ni koracima svojim upravljati ...Jeremija 10:23.

rtyuie

pre 12 godina

Alternativa je hapsenje i zaplena imovine vodecih svetskih zelenasa , dakle vlasnika najvecih banaka kao i celnika MMF-a ,oni su ti koji kreiraju svetsku politiku ,ali to se na zalost verovatno nece desiti, primer su navodne ekonomske krize koje su sami proizveli.

Pa pogledajste koje su posledice svetske ekonomske krize, bogatasi su postali jos bogatiji, a siromasni jos siromasniji , a zapadne drzave ubrizgavaju novac poreskih obveznika kao pomoc bankama umesto da tim parama osnuju drzavne banke koje bi davale privredi i stanovnistvu mnogo povoljnije kredite.

Boki

pre 12 godina

Ne razumem, mislim, ovoliko ne poznavanje stvari. Hajde u Srbiji i da razumem, mi i nismo nikada ziveli u pravom liberalnom kapitalizmu, ali Spanci, Britanci, toliko mladih ljudi? Dakle da ne bih mnogo duzio, Kapitalizam je sasvim dobro, a prevara koju svi osecaju desila se onog trenutka kad je neko resio da pod izgovorom nekakve virtualne "stabilnosti" socijalizuje privatne dugove. Da su najvece svetske banke bankrotirale 2007 samo bi bogati pogubili novac i to bio bilo sasvim u redu i po pravilima po kojima i funkcionise kapitalizam, medjutim, podvala u kojoj je taj dug socijalizovan i prenet ma ledja sirotinje i srednje klase je podvala protiv koje je trebalo demonstrirati i podvala koja vodi svet na nepoznatu teritoriju i nepoznati sistem partokratsko birokratskog intervencionizma koji je najnepravedniji od svih sistema i ima sigurno ishodiste u oruzanim sukobima socijalnih grupa.

Ajnstajn

pre 12 godina

Sistem tj kapitalizam je retro,on trosi ljudske resurse,zagadjuje okolinu,pohlepi,dehumanizuje nas same,velika riba jede malu ribu ,on se takmici a zivot nije takmicenje jer u sustini svi smo mi isti .Sve je interkontinentalno medjusobno povezano i za mene je najveca stvar da je svet iluzija.Svesnost je programski jezik ovog kompjutera ,mi smo ti koji vise na tapetu godinama mi sami moramo da se promenimo da stvari ne bi izgledale iste .Sva fizicka materija deo je frekvencije,sta to znaci ,ako promenimo frekvenciju struktura materije ce se promeniti.Covek nije zivotinja on sadrzi osecanja u sebi.Izbor je na nama izmedju straha i ljubavi .Strah po sebi sadrzi sporo gusto vibrirajuce stanje , dok ljubav sadrzi brze otvorenije vibraciono polje koje te okruzuje polje koje se ne moze izmeriti polje koje definise dizajn.Probudi se od tacke nula izbor je na nama!!!

Mudo

pre 12 godina

ne znam dokle ljudima neće biti jasno da nije problem u kapitalizmu, socijalizmu, komunizmu... oni u teoriji svi funcionišu, zasnovani su na jasnim, matematičnim, ekonomskim, socijalnim i drugim principima. Problem je u izvedbi, tj. da je problem u ljudima. U osnovi prosečnog čoveka kao pokretač na počecima ovakvih sistema pojavljuje se nade, želje za boljim društvom (nego prethodno) i kao svrha (života ili svakodnevnog postojanja) svakog dana se nameće potreba da se za taj isti sistem radi, privređuje, žrtvuje. tako je to na početku, puno poleta, novih ideja .. vremenom se dolazi do surove činjenice da u osnovi svega nije taj tako lepo definisan umetnički žar (nada, želja, svrha) nego ljudska gramzivost, alavost i bahatost koja je pokretač društva, ekonomije, svega .. dal zbog koncentracije kapitala (kapitalizam) ili moći (komunizam) te negativne osobine vremenom sve više probijaju koprenu "ideala" i pokazuju svoje pravo lice, prvo na višim nivoima (moći ili para) tada se običnom čoveku čini da je ceo taj sistem pogrešan, on postaje bezobziran jer ne vidi nadu, nema želju, ne zna za svrhu .. te stoga da bi osigurao svoj opstanak i sam počinje da se prilagodjava (ako već nije takav) i da postaje gramziv, alav, bahat, odobrava i prihvata te osobine. naravno, kada koncentracija tih loših osobina dosegne određenu granicu i kad se poklopi da takva masa izrodi, postavi, najgoreg takvog predstavnika u poziciju apsolutne moći i prođe dovoljno vremena da ta ista moć amplifikuje to zlo do određenih granica onda se desi takozvani prividan diskoniutet (ratom ili "sečom glava") i krene se od početka, sa nadom da će sledeći put biti bolje, svrhom, ciljem ..

naravno, kako smo kroz istoriju imali priliku da vidimo kroz silne iteracije, kvantitativno (nikad nisu svi jednaki, uvek mora da postoji ta elita) i kvalitativno se usuštini ništa ne promeni. samo se ide u novi ciklus. neko će skočiti i reći da se kvalitetnije živi sada nego pre 100 godina i upravu je, al taj kvalitet se ne duguje uređenju, svesti ili bilo čemu gore rečeno nego samoj tehnologiji.

ono što jeste za utehu, kad se pogleda šira slika, jeste da smo kao rasa relativno mladi (šta je 4000-5000 godina u odnosu npr. na 4.6 milijardi godina koliko je stara planeta zemlja) i da ćemo valjda tamo 4000n.e "odrasti", a do tada ćemo da se vrtimo u ovim ciklusima loših ljudskih osobina.

Sladjana

pre 12 godina

Mali je broj bogatih ali na račun siromašnih. Mislim da su se bogati uplašili da će bes udružiti siromašne i da će ostati bez svog bogatstva i privilegija, što nije isključeno.

Divac

pre 12 godina

Svima koji su protiv komunizma, moram da kazem da izvorni komunizam jos nismo videli. Uglavnom su to bili promasaji, i u ekonomskom i u politickom smislu, a nesto najblize izvornom komunizmu smo imali mi u Jugoslaviji (narod je vlasnik kapitala). Razlog zasto komunizam nije uspeo je to sto je neodrziv u kapitalistickom okruzenju. Jer u komunizmu su ljudi i njihove potrebe na prvom mestu, pa tek onda kapital. U kapitalizmu ljudi su bitni sve dok stvaraju profit i kapital, koji je na prvom mestu, a ljudi su tek na nekom stotom mestu. U tome je glavni problem, i sve dok imamo makar jednu kapitalisticku zemlju na planeti, komunizam se ne bi mogao odrzati. A realno, izvorni komunizam je napredniji od kapitalizma jedno 100 puta, i iskreno se nadam da ce se ideje Marksa i Engelsa ostvariti i da cemo jednog dana stvarno dobiti drustvo u kome je covek najbitniji.

neko iz mase

pre 12 godina

Zanimljiva bi varijanta bila kombinacija kapitalistickog sistema i (neautoritarnog) socijalizma...ako bi se uzeli pozitivni elementi iz oba režima, mogao bi se napraviti kvalitetan mix

Vojislav, Bgd

pre 12 godina

Nikako retro-socijalizam: ruski model, kineski ili korejski. Samoupravljanje je bilo vrhunska ideja, problem je u tome što je socijalizam nemoguć u nekoj izolovanoj zemlji, jer zavisi od globalne ekonomije, odnosno kapitalizma. Alternativa ovom nehumanom poretku je humano društvo, nešto blisko modelu Žaka Freskoa - recourse-based economy - civilizacija koja polazi od bratstva i jednakosti i brine o svojim članovima. Ne može i ne treba da opstane svet u kome polovina populacije umire od gladi.

Branko

pre 12 godina

Nema lošeg političkog sistema , postoje samo loši ljudi koji taj sistem sprovode. U svakom sistemo postoje ljudi koji na svaki način žele isti da zloupotrebi na štetu svih građana pa tako ispada da taj sistem nije dobar. Našoj aktoelnoj vlati možete dati bolo koji sistem oni će se truditi da samo zadovolje svoje potrebe a o građanima uopšte neće razmišljati.

Miroslav

pre 12 godina

Ma nema to veze ni sa komunizmom ni sa kapitalizmom. Bogatasi treba da prinesu ljudsku zrtvu svojim bogovima ali nece da prljaju ruke, a i ima tu puno posla. Lepo ce da povuku pare na koje su se svi toliko navikli i poceli ih smatrati svojima i onda ce se raja poubijati medju sobom.
Bogataski bogovi ce biti zadovoljni i dace njima a i nama prezivelima tako dugo ocekivan prosperitet. A njima i zasluzeno mesto na tronu sveta.

sale_bcn

pre 12 godina

Koliko god da vam zvuci Ne moguce jer su nam godinama ispirali mozgove i ucili nas Totalno pogresnim vrednostima Izlaz iz svega ovoga je Konacni Krah MONETARNOG SISTEMA koji je trenutno najveca kocnica Ljudskog roda.Kao sto nek neko rece pogledajte Zeitgeist ili neki od hiljade drugih dokumentaraca ili nadjite Venus Project net Stranicu i videcete kako u stvari sve moze da bude bezbolna transformacija u Bolju buducnost.

BlockOut

pre 12 godina

Znate sta donosi taj liberalni korporativizam? Pogotovo u Americi?
Donosi da to ko ima vise para, a kazem para da daju politicarima koji ce za njih donesu bilo kakav zakon, u korist tih istih kompanija, evo lepog vida koji to dokazuje i pokazuje:
http://youtu.be/9wRRoyaOn50

A i da, vecina americkih kandita koji su sad u trci za predsednika amerike (2012) lobiraju za svakog i sve.
Lepo su zastili najbogatije kao bele medvede, dok ti isti da bi ustedeli koji milion ili desetine zatvaraju fabrike po Americi, a ovamo imaju milijarde i milijarde, pa se zapitam zasto ne bi podelili to svom narodu/drzavi a ne prostim poklanjanjem vec eto da ostave i sire proizvodnju u istoj.
Ali ne, prosto nemaju ni mere ni granice, i dok neki ne mogu zarade ni 100.000$ tokom celokupnog zivota a rade kao magarci, a drugi zaradjuju na racun sirmoasnih (ponajvise banke), i drugi koji koriste tj. eksplatisu prirodne resurse zemlje i maltene sve pare uzimaju za sebe ( a ne znam jel bog ili ko vec to istim propisao)

Kad narod/ljudi postanu solidarni onda ce se zivi normalno. A to ce malo teze da ide, jer da bi tako bilo trebaju maltene rigorozni zakoni, onog sto se na primer vidi u Kini, ukrades par miliona i eto ti smrtna kazna (pola politicara bi ovde verovatno dobilo isti kaznu da smo pod kineskoj vlasti)

A drugo, je to sto na primer amerika, tj. federalna blagajna je pre neku godinu dala bankama zajam oko 3 ili 30milijardi ili vise dolara sa kamatnom stopom od 0.01% ! pa gde to ima!
Svega toga ne bi bilo da je sloznosti medju ljudima, narodima, rasama, verama, nacijama itd.
Zato u americi je prvo bio vijatnam, pa komunisti sad je rat protiv terora, samo da bi imali ljudi koga da se plase, da se mrze, da se odvaju ove za ovo one za ono, a sa druge strane dok saka ljudi i kompanija maltene upravlja svetom, jer naravno ima vise para neko ostalih 90% ljudi zajedno, kad se to resi sve ce bude ok. A to se nece desi nikad ako se ovako nastavi.

David

pre 12 godina

Broj stanovnika na planeti je porasao, a da kompijuteri rade većinu poslova koje bi inače radili ljudi je činjenica, i tu je nastao problem.
Tako nekvalifikovani ljudi ostaju bez posla, bez svoje zemlje koju bi obrađivali i žive kao građani bez posla.

nebojsa

pre 12 godina

Nijedan sistem nije savrsen,naravno.Liberalni kapitalizam pogotovu.To pokazuje unazad nekolko godina.Sve je krenulo jos 80-ih,proslog veka dostiglo je vrhunac danas.Jedino gde se ne oseca toliko kriza,jesu skandinavske zemlje.Uspele su spojiti dobro iz socijalizma i(koliko-toliko)kontrolisanog kapitalizma.Iz socijalizma su uzeli najbolje:socijalna pravda,zdravstveni sistem,skolski sistem i to primenili u kapitalizmu.Istovremeno imaju disciplinovanu poresku politiku,svako placa porez shodno svom profitu i kapitalu.Nema povlastenih.Vilijem Bafet(najveci deonicar Coca cole,ujedno jedan od najbogatijih ljudi)je apsolutno u pravu kad kaze da bogatima treba povecati poreze.

Gradjanska svest

pre 12 godina

Pa ne znam kako bas da se uporedjuju komunizam i kapitalizam.
Skoro da nema veze jedno sa drugim tj. mozda komunizam i demokratiju a ne kapitalizam.

Moze da bude bilo sta,ipak su u pitanju ljudi koji rade u tom sistemu.
Kada bi u Finskoj ili slicnim zemljama uveli komunizam,isto bi ziveli,ne bi se primetila razlika. Takav su narod,mentalitet,kultura i sve ostalo.

Kod nas,moze da bude bilo sta,uvek ce biti lopova,kriminala,
laganja,nepotizma.
Ne vidim neku veliku razliku ovde,kada je bio komunizam,i sad,demokratija.
Isti ljudi na vlasti,nekada bili komunisti,sad su demokrate...
Kralo se tad,sad malo vise...

Jedinu razliku koju vidim,sada nema tolike cenzure,
ali su policija i pravosudje,deset puta bolje radili u vreme komunizma.
Zato je bilo manje kriminala,krada itd.

Dok ne promenimo mentalitet,dzaba nam bilo koji sistem.

Upitnik

pre 12 godina

U nekoliko postova procitah "da nema losih sistema,nego je problem u onima koji ga sprovode".Dobro,ali zar se niko ne upita gde nama bas zapadose ovi nasi "izvodjaci". Da li smo mi kratkovidi i budale, ili je to masovna pojava ?

Misa

pre 12 godina

Ne mogu se izazovi XXI veka resavati srednjevekovnim metodama. Kapitalizam vise i ne postoji, prevazidjen je i urusen. Posto svet nema odgovore na aktuelne probleme, svedoci smo kolapsa vrednosti gradjanskog drustva. Na sceni je opste varvarstvo. Oslobodjeni svih moralnih predrasuda, sirom zatvorenih ociju ispunjavamo svoju sudbinu.

Dragan

pre 12 godina

Greh je univerzalna kategorija,a izrečen u kontekstu gornjeg teksta samo unosi konfuziju u vrlo ozbiljnu temu. Površan i diletantski tekst. Slažem se sa većinom koji su ga komentarisali. Pojedinima savetujem da obnove znanja o Marksovom učenju a nadležnima da ga vrate u škole i na fakultete. Krug je, očigledno, zatvoren. Iz virtuelnog moramo se vratiti u realno...

Aleksa Ciganovic

pre 12 godina

Postupanje omladine je jednostavno refleksno i ne treba relativizovati - mladi su odustali od ideologije, koje su svakom prethodnom pokretu davale gustinu i sadržaj. Sistem je (za sada) toliko jak da pokreti ne pomišljaju ni na kakvu konkretnu ideologiju. Isto kao što nije trebala ni francuskim majkama na početku francuske buržoaske revolucije, već umesto kolača- hleb i tri/četvrt sankilote iz izloga, da se nahrane i opašu svoju golu decu.

misa65

pre 12 godina

Niti je uredjenje države za vreme Tita , Staljina , Čaušeskua bilo komunizam , niti je današnje uredjenje većine zemalja u svetu kapitalizam .
U tzv. socijalizmu imali smo direktore koji upravljaju tudjim kapitalom ( državnim , društvenim ) bez ikakve odgovornosti . Danas imamo nazvao bih ga menadžerski ili virtuelni kapitalizam , gde privatnim kapitalom upravljaju menadžeri bez ikakve odgovornosti . Bogataška elita je kao i menadžerska apsolutno zaštićena političkom elitom , koja je kao zaštitila svetsku ekonomiju spasavanjem velikih fondova i banaka , a ustvari je zaštitila i naizgled sačuvala pozicije menadžera i vlasnika velikog kapitala. Osnova kapitalizma je slobodno tržište koje ne poznaje privilegije i ovi potezi političkih elita u velikim nazovi demokratskim državama će po meni samo produbiti krizu i učiniti njene efekte još većim .
Setite se samo bezdušnog rasipanja bonusima velikih menadžera u propalim fondovima i bankama .
O tome se pričalo par dana i ništa .
Oni su još bogatiji , a mi još siromašniji.
Virtuelno vlasništvo koje Amerika nameće celom svetu je najveće ekonomsko zlo , nadam se da će i njemu doći kraj , pa da svetom vladaju stvarni ekonomski zakoni , a ne politika sile , nametnuti ratovi , glad .

Ivan

pre 12 godina

Ekonomski model koji je omogucio i ubrzao industrijsku revoluciju na prelazu iz 18-og u 19-vek tesko da je primenljiv na danasnje vreme vrhunca tehnoloskog razvoja i eksploatacije sirovina. Sada je taj sistem parazit koji prozdire sam sebe. Drasticne ekonomske i socijalne promene su potrebne da bi se svet izvukao iz ovoga... Nazalost ljudi nisu sposobni da ovo 'proguraju' dok se sve u potpunosti ne srusi.

wtf?

pre 12 godina

Komunistička ideja, iako je u biti bila humana, njena primena u realnosti je svetlosnim godinama bila udaljena od ideje humanosti. Godinama je proleterska vlast terorisala stanovnistvo pod izgovorom da ona time stvara osnovu za bolje drustvo. Na kraju od toga nije bilo nish...ostale su samo godine koje su pojeli skakavci.

Kapitalizam sa druge strane takode moze dobro da zvuci u ideji. Koncept liberalizma na kome ona pociva i ideja da se kroz konkurenciju privreda samoregulise tokom jednog dela istorije je funkcionisala. Medutim, vremenom su rasli monopoli, izrabljivao se dobar deo vlastitog drustva, ali i druge manje razvijene zemlje. Tu su bile i stalne investicije, uzimanje suludih kredita koji nisu mogli biti vraceni, a sve usled neprestane teznje za razvojem. Rezultat: par zestokih kriza koje su posteno prodrmali ova drustva.

Pa sta je resenje? Koji sistem ili nesistem treba prihvatiti? Trebamo li npr. postati potpuno teokratska država ili potpuno zatrti religiju? Mozda bi trebali da se vratimo uredenju plemenskih zajednica? Mozda bi trebali da investiramo u istrazivanje svemira kako bi nasli druge vrste i nove, uspesnije modele uredenja koje bi mogli da primenimo kod nas? Ahhhhhhh...tako sam zbunjen!!!! :)

ZoranNS

pre 12 godina

Kapitalizam nije "grešan", u kapitalizmu je "cilj" profit, ništa drugo Modifikacije kapitalizma nisu nastale zbog humanosti, nego zbog što dužeg preživljavanja jednog sistema u čijoj osnovi je eksploatacija, što veća s tim je kapitalizam kao sistem uspešniji. Komunizma još u svetu nije ni bilo, niti je današnji svet zreo za to društveno uređenje, ali će ga biti ako kapitalizam u svojoj gramzivosti ne uništi svet.