Uh
pre 12 godina
pa dobro, efendija, svi mi malo lazemo, ali 10 miliona? pa nisu nam komsije toliko glupe ...
Petak, 19.08.2011.
17:32
Reisul-ulema Islamske zajednice u BiH Mustafa Cerić izdao naredbu da je svaki Bošnjak odgovoran za drugog Bošnjaka, kao i da se za njega mora boriti.
Izvor: Tanjug
pre 12 godina
pa dobro, efendija, svi mi malo lazemo, ali 10 miliona? pa nisu nam komsije toliko glupe ...
pre 12 godina
@ (Ludilo- privilegija pojedinaca?, 21. avgust 2011 14:06)
Pa naravno! Kada ostanete bez pravih argumenata onda se obavezno pozivate na taj čuveni NACIONALIZAM!
Kad nemate argumente, onda ljudi koji samo govore istorijske činjenice postaju nacionalisti i sve ostalo sa već dobro poznate "pokvarene ploče"!
pre 12 godina
Mada je diskusija o tome ko smo mi etnicki je totalno besmislena i sluzi samo nacionalistima za dokaz superiornosti, treba reci da su religije, nacin zivota i osvajanja i poidcinjavanja bila vazni faktori za stvaranje nacije. Ni pravoslavlje ni bogumilstvo, (siroko practicizirano u Bosni i ondasnjoj Raskoj)nije nacija ali je definisao nacin zivota tog naroda) i vazan je faktor za razvoj Srpske kao i drugih nacija na ovim prostorimna.
osim toga danasnji "etnicki" i plemenski teoreticari treba da znaju da miSVI imamo samo nekoliko promila krvi onih prvih (na primer) Srba koji su krenuli u stvaranje nacije - kao i vecina nas ovdje. Pogledjate DNA (haplogroups) strukturu stanovnistva Balkana.
Iz perioda 7-11. veka ostalo je sacuvano više od dvadeset imena slovenskih skupina sa velikog prostora od Koruške do Peloponeza i Crnog mora.
A pored ovih bila su starosedilacka plemena.
Iduci od zapada ka istoku i jugu, uzimajuci samo nesporna imena, susrecemo: Karantance (Horutane), Hrvate, Guduskane, Neretljane, Zahumljane, Srbe, Travunjane, Konavljane, Dukljane, Moravljane, Timocane, Severce, Druguvite, Velegezite, Verzite, Sagudate, Rinhine, Strimonce, Vajunite i na Peloponezu Jezerite i Milinge. Dakle, deo Slovena, Jezeriti i Milinzi, nastanio se na Paloponezu 587. godine, a Srbi i Hrvati su došli u vreme cara Iraklija, što ce reci, nekoliko decenija kasnije. Problem sa Dereticem i pseudoistoricarima jeste što oni veruju u nedokazivu tezu da su svi Sloveni, zapravo, Srbi!
pre 12 godina
@ (Evo gde smo, 20. avgust 2011 21:15)
-Aman bre ljudi BOGUMILI NISU NACIJA već srednjevekovna Hrišćanska sekta!!!
I ti Bogumili uopšte nisu nastali u Bosni niti su specifičnost Bosne, već su se jedino u Bosni uspeli održati i učvrstiti nakon što su prethodno proterani iz Bugarske i Srbije!
-I ti Bogumili su isto tako mogli biti srpske ili hrvatske nacionalnosti...
-Uzimati postojanje Bogumila kao dokaz nekakve "Bošnjačke nacije" u srednjem veku je NEVIĐENA NEBULOZA!
-Bosnu je naseljavalo Srpsko pleme i to ne može niko da ospori, ali je Bosna zaista bila odvojena država - ali se odvaja od ostalih Srpskih zemalja tek negde nakon kralja Bodina u 11. veku! Do tada je konstantno bila deo Srpskih zemalja! Nakon odvajanja od Srbije u 11. veku postaje deo Ugarske monarhije poput Hrvatske sve do kralja Tvrtka koji joj obezbeđuje nezavisnost i proglašava kraljevinom 1377. godine. Titula mu je glasila: "kralj Srba, Bosne, Pomorja i Zapadnih strana". (Obratite pažnju da je u tituli jedini spomenuti narod Srpski a ostalo su sve geografske odrednice!) I između ostalog je krunisan u manastiru Mileševa po Srpskim kanonima!
-U srednjem veku je bilo više Srpskih država isto onako kako je to bilo i u zapadnoj Evropi toga vremena - imali ste tako, na primer, bezbroj Nemačkih ili Italijanskih država...
pre 12 godina
@ (Nije ni vazno, 20. avgust 2011 20:04)
-Meni je zaista neverovatna i fascinantna ta vaša nova istorija!
-Ali ima jedna stvar - u apsolutno svim istorijskim dokumentima se govori da na prostoru bivše Jugoslavije od 7. veka do dolaska Turaka na Balkan, postoje samo 2 slovenska plemena - SRPSKO I HRVATSKO pleme!
Postoje samo ta dva plemena! Nema nikakvih "Bošnjaka" NIGDE U ISTORIJI!
To je samo vaša izmišljotina i pokušaj da nametnete nešto što nigde ne postoji i što niko u svetu ne prihvata niti će ikada prihvatiti!
-A druga bitna stvar je ta da su tada ljudi iz istog plemena (Srpskog) formirali više polunezavisnih država koje su zajedno bile u nekoj vrsti unije (federacije)! Te Srpske zemlje su tada bile Raška (kao glavna), Bosna, Zeta (Duklja), Travunija, Zahumlje i Paganija! Vladar Raške (knez) je bio vrhovni vladar i bio je nadređen vladarima svih ostalih Srpskih država koji su deo svog poreza davali njemu!
Pogledajte mapu Srbije za vreme kneza Časlava:
http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B0:Caslavova_srbija.jpg
...Čak postoje određeni dokazi koji govore da je vladar Raške bio biran aklamacijom svih vladara ostalih Srpskih zemalja... kao primer imate slučaj kada je bugarski han namamio sve srpske vladare u zamku pod izgovorom da treba da se okupe kako bi, tobože, proglasili novog srpskog kneza, a onda ih poubijao sve... !
-Istorija je poprilično jasna i tu nema nekih velikih dilema!
-Termin "Bošnjak" ne postoji nigde u istoriji, a Bosna se u SVIM ISTORIJSKIM DOKUMENTIMA smatra zemljom koju naseljava SRPSKO PLEME!
pre 12 godina
Ne znajem ja nista, samo samo tako cito, 20. avgust 2011 16:38)
Procitajte hrvatske istoricare pa cete naci desetine dokaza cak i porodicno stablo svih Bosanskih Vladara da su bili Hrvatskog porekla (a neki fakat i jesu) cak i rodjeni u hrvatskoj (sto nema dokaza ni za jednog da potice iz Srbspkog carstva ili da je krunisan iz tog carstva, osim sto je Tvrtko izabrao da se okruni pod nemanjickim imenom. Bosna je bila Bosna a Bosanski kraljevi Bosanski i tako do Turaka kada je opet bila Bosna ali osim za vreme Turaka izlozena pritscima pravoslavaca i katolika. Nazalost kroz ovaj rat srednji vek se ponavio sada nisu bogumili nego muslimani, Narod Bosnjacki koji je mahom prihvatio islam (manje vise feudalci su ga prihvatili pa onda i narod) nije uspio da zaokruzi nacionalno formiranje kao Hrvati i Srbi (zbog stalnih krstaskih ratova kojima su kao "jeretici" bili izlozeni a kasnije zbog prihvatanja islama i utapanjem drzavnosti u Osmanlijsko. I taj isti srednjovekovni proces protiv "jeretika" kada citate o bogumilima videcete da su bili vrlo miroljubivi http://sh.wikipedia.org/wiki/Bogumili ) jos traje. I jos uvek se ponavljaju isti pozivi iz srednjeg veka samo sto su sada u pitanju "Turci".
pre 12 godina
Srpski narod ili nacija (savremen termin) je vec bila formirana u to doba. Mnogo pre se ona formirala a u vreme u kojem se javlja Tvrtko vec odavno postoji. Cak ima i autokefalnu crkvu. I ne vidim nista sporno u formiranju nacija. Ta vremena i jesu vremena formiranja naroda i nacija koje danas postoje. Mi nismo kao neki formirani raznim SFRJ ukazima iz 1970-tih godina proslog veka. Zato i jadno zvuci kad neki Ceric poziva na ujedinjenje izmisljene nacije i jos lupi da ih ima deset miliona.
pre 12 godina
Znas "samo cito" momce ili devojko, ovo sve postaje bitno samo kada neko kao ti iz istorije izvuce jedan mali delic da bi izvukao zakljucke koji zato sto cinjenice nisu tacne ili potpune takodjer nisu tacni. A cemu sluze? Zna se - u prilog tezi da srbi imajuu nebeska praava jer su jedini drzavotvorni narod...Istorija ovih prostora je mnogo slozenija od toga. da nije verovatno bi nam bilo lakse.
pre 12 godina
Tvrtko je bio nosioc Srpske krune (uzeo je jer je osvojio dio Srbije i Hrvatske a okrunio se radi uticaja medju srpskim plemicima) ali je ostao Bosanac i Bosanski kralj odan Bosanskoj Crkvi. Pa ako su u Bosni bili Srbi ili Hrvati parvoslavno odnosno katolici zasto su Hrvati i Srbi, jedni kao vazali Ugarske i Rima a drugi Viozantije isli u krstaske ratove u Bosnu. Nemanja je napravio prvi pogrom bogumila u Raskoj. zato su pojasevi nastanjeni tim stanovnistvom u izvorima i poveljama zovu "Bosnjani" a ne serblii (Serbulijani, Serbli i Serblii) kako se Srbi nazivaju u tadasnjoj Raskoj i kasnije sire to ime, obicaje i jezik osvajanjem pod u pocetku pod vizantiskom podrskom. Bosnu nikada nisu zauzeli mada je Dusan pokusao. To sto su je bilo zenidbe i krunisanja ne menaj pricu.
pre 12 godina
Ne znajem ja nista, samo samo tako cito,
Lose si "cito". Procitaj bolje. Koji je to Vladar Bosne dosao iz Srbije ili raske? tada se Srpska nacija tek stvarala osvajanjem i asimilacijom raznih plemena koja su tamo ratovala i nametanjem Srpskog imena. Srbi su bili samo jedno od tih plemena koji su bili uspesniji od ostalih - ali ne protiv Bosanskih plemena koja su zato i bili svoji vladari. nacije se nisu stvarale iz Bosanskih ili srpskih gena nego kroz tu kompliokovanu istoriju i religijske podele. Uostalom to stivo je komplikovano i dinastije su toliko isprepletene kroz istoriju kao i osvajanja naizmenicna a u igri su i ugari i madjari i Rim i Vizantija i zenidbe i osvajanja teritorije i kao i Hrvati ali cinjenica ostaje: - Bosna nikada nije bila dio Srbije a Srbija jeste bila pod Boisanskim kraljem Tvrtkom (Kotromanic hrvatskog i nemackog porekla zagovornik Bosanske Crkve) koji je uspeo da postane kralj Srba, Bosne, Pomorja i Zapadnih strana. Cak ni Dusan nije uspio da pokori Bosnu.
pre 12 godina
@ IstoricarBG
Sve si u pravu sto se tice drugog dela tvog izlaganja, da ne treba menjati granice, samo sto se tice prvog malo vise si napravio gresku. Naime, cela ta tvoja teorija pada u vodu jednom cinjenicom. Sandzak je nista drugo do naziv koji su Turci a kasnije balkanski muslimani koristili da bi svojim imenom oznacili Rašku. Ta ista Raška jeste bila prva srpska država koju je osnovao Veliki Župan Stefan Nemanja i čije je sedište bio grad Ras. Ona je bila naslednica srpske oblasti Zete koja nije uspela da stigne do ranga države već je ostala na nivou župe. Naravno ti imas pravo tu oblast nazivati Sandzakom ali to je samo naziv i Sandzak bi i dalje ostao prva srpska drzava. Da ne bude zabune, Turci su provbitno samo oblasti kod Novog Pazara dali ime Sandzak dok su i oni ostalo zvali Raska, medjutim danas muslimani celu oblast zovu Sandzak ne samo onaj deo oko Novog Pazara. Sve u svemu ovim pada u vodu tvoja teorija o pripadanju Sandzaka Bosni i Hercegovini. On jeste bio jedno vreme deo drzave koju je stvorio bosanski kralj Stefan Tvrtko I Kotormanić inače jedno vreme nosilac nemanjićke krune i ujedno ujedinitelj svih srpskih zemalja. On je sebe smatrao naslednikom Nemanjića i novim srpskim kraljem. Dakle da rezimiram Raska (Sandzak) prva srpska drzava, pod okriljem Bosne i Hercegovine i kralja sprskog Stefana Tvrtka I Kotormanica. Ne cinili ti se da se suve puta u mom tekstu pojavljuju reci srpski, srpska...pa to je prosto zato sto je Sandzak istorijski deo Srba i Srbije. Tebi svaka cast sto si posten i kazez ne treba menjati granice, ali istoriju si morao nauciti malo bolje.
pre 12 godina
FUNDAMENTALISTI ponovo jašu. Ko 1990te.
pre 12 godina
Bacvanin, Ako nismo u stanju da postignemo gradjanske i hocemo nacionalne (citaj verske) drzave a ne gradjanske, onda je rzadruzivanje resenje - samo mi nije jasno da li si pod "kulturno" razdruzivanje mislio da Sandzak ostane u Srbiji dok se RS pridruzuje Srbiji? To ne bi bilo ni malo "kulturno".
pre 12 godina
Sve dok se taj krug ne zatvori, nema resenja na ovim prostorima.
(Krtsa Krstic, 20. avgust 2011 12:41)
Tačno! A taj krug će se zatvoriti mirnim i kulturnim razdruživanjem! Svi će biti zadovoljni - Srbi dobiti nezavisnost od BIH, a Bošnjaci konačno imati svoju nacionalnu državu! Svako na svome!
Ima li šta logičnije i normalnije?
pre 12 godina
Neko iz Srbije,
Dok Bosnjaci glasaju za Komsica i Slavka Kukica, koji su gradjanska opcija, Dodik i HDZ koce formiranje vlasti i funkcionisanje cele drzave (a narocito Dodik koji je postao veci Hrvat od Hrvata) jer oni nisu legitimnio predstavnici Hrvatskog naroda (HDZ). Bosna gubi milijarde zbog takve plemenske politike ciji je cilj nestanak Bosne, a sve podrzano iz Srbije. Sve sto Bosnjaci u Bosni zele je funkcionisanje njihove JEDINE Domovine a sve sto Srbi tamo zele je da ona nikada ne funkcionise (jer imaju rezervne u ciju korist rade).
Sve dok se taj krug ne zatvori, nema resenja na ovim prostorima.
pre 12 godina
Srbi, narod najstariji...
Hrvati, narod najkulturniji...
Bosnjaci, narod najbrojniji...
Svi ostali, narod koji najvise trpi prethodna tri...
pre 12 godina
Joker,
najvise Jugoslovena je bilo medju Bosnjacima jer su tu nasli sebe konacno posle vekovnog sendvica sa istoka i zapada. I do zadnjeg dana su nudili resenja redovno placali drzavni budjet i bili najzadrtije komunjare. Tezi Jugoslovenstva su se suprostavljali Srbi i Hrvati, sceam se tih diskusija i otpora. Tito (tiranin) je otisao da bi u jedanaesterac uleteli gori od njih koji su unistili SVE sto je valjalo umesto da je ono sto je valjalo (a bilo je puno toga) iskoriste i ugrade u sljedecu fazu, vratili su nas u srednji vek. markovic koji je bio spreman da to uradi je imao podrsku samo u Bosni. U Srbiji su ga izvizdali (Milosevic) a u Hrvatskoj takodjer. Jednostavno, mi hocemo stalno da namirujemo racune iz proslosti umesto da idemo napred. zaglavljeni smo kao u srednjem veku!!Jos gore.
pre 12 godina
Kosovo amputirano, a oko Sandzaka i Vojvodine plesu vec novi hirurzi. Dok svima vratimo sta nije bilo nase, ostace nam samo kusur. Torzo-drzava je nasa sudbina.
pre 12 godina
(neko iz Srbije,)
Gradjanska drzava je zakon. slazem se, samo Srbi i Hrvati je nece. Muslimani su se najbolje osecali u toj gradjankoj drzavi jer uvek strepe i od jednih i od drugih.
Da nije bilo paradaiz revolucije i popova, setanja mostiju i nekakvih kostiju po ex Yugi, opsteg popaljenja "gde je srpska kuca/grob to je Srbija", kavobag/Vivovitica, "o srbijo iz tri dela opet ces biti cela", pretnje "ustasama balijama i konjusarima" sa tih mitinga, jednostranog rasturanja ustava (niko ne sme da vas bije), robnih sankcija za robu iz Slovenije i Hrvatske, pitanje je da li bi Tudjman i Alija ikada dobili te glasove umesto umerenih Racana/Suvara i Dizdarevica/Durakovica. Ne moze niko tvrditi da se boris za Jugoslaviju a slusati samo - sebe. kao i na ovom postu, svi su ruzni prljavi zli osim zna se - popova koji se obracaju svim zivim bicima kada se obracaju Srbima (mora da ne znamo da citamo izmedju redova kada kaze Braco Srbi, vreme je da se spasavamo od "dusmana". ceric nije upotrebio ni jednu prejaku rec. A ja bi ih sve iz javnog domena poslao u privatni - kao za vreme ex-Yugoslavije za kojom eto ko svi zalimo sto je neki drugi uneredise a mi eto na "dogdjanjima naroda" hteli da sacuvamo.
Strasno smo neobjektivni i ne damo drugima ono sto sami trazimo. Vrlo arogantno..
pre 12 godina
...da je tito i u cemu omanu,opasno je omanuo...!!...ako ni u cemu drugom a onda sto nije od dana pobede nade fasizmom 1945-te ustolicio jugoslovensku naciju od 6 republika-napravio zakon po kome su svi ljudi koji zive u jugolsaviji - jugosloveni, razlicitih nacionalnosti i religioznih verovanja!sluzbeni jezik im je jugoslovenski(srpsko hrvatski)i mir,red i rad da vlada !!!da je tako bilo,onakav moronski i divljacki rat pre 20-tak godina,siguran sam ne bi bio moguc!!!
pre 12 godina
Citajte i slusajte pazljivo. Reis Ceric nije rekao nista lose. Nikome nije pretio, nikoga nije vredjao.Obracao se Bosnjacima i govorio o bosnjastvu zato sto je bio u NP. Zasto bi mu Srbija zabranila da dolazi ovde i obraca se vernicima? Kada bi malo objektivnije uporedili njegove sa recima svestenika SPC, videli biste da je on zlatan
pre 12 godina
Kome nijejasno neka uzme istoriju u sake, i raska oblast nikada nije bila deo Bosne
(Ortodoksni srbin, 19. avgust 2011 19:35)
uzmi saku u ruke pa ces se uveriti da gresis...i to puno. sandzak jeste bio deo Bosne i pod bosanskim Kraljevima i pod Turcima. Sto nema veze sa dansnjim granicama...razgranicenja je svima dosta, samo da vec predjemo ovu pre-srednjovekovnu fazu, postanemo gradjanske drzave, udjemo u Evropu i napravimo samo administrativne granice. To je ideal, ali sa hodzama i popovima u ulozi koju igraju, tesko. za njih ne postoji gradjanin, samo Srbin hrvat i Bosnjak (a to je ravno religiskoj pripadnosti).
pre 12 godina
Ma ne valjass ni ti Cericu, a ni ti Zilkicu. Samo huskate i pravite nam probleme. Ja cu da idem u dzamiju koju ja hocu, ne zanima me gde je ciji hodza.
pre 12 godina
Pa sandzk jeste bio u sastavu Bosne do Berlinskog mira u sporazumu sa Austro-Ugarskom koji je dobio sadasnju "Bosnu i Herzegovinu". A bio je i za vreme Tvrtka koji je pripadao i branio Bosansku Crkvu (bogumilsku).
ne govorim ovo zato sto mislim da se granice trebaju menjati - sa tim treba zavrsiti, ali mitologija je jedina istorija koju vecina Srba poznaje. procitajte makar na wikpediji istoriju Bosne, radi sebe i boljeg razumevanja zasto se sandjaklije osecaju Bosnjacima - duze su bili u sastavu Bosne nego Srbije. raska je prethodila svemu ovome...
pre 12 godina
Uh, po minusima i plusevima, ispada, samo popove ne diraj i kada podrzavaju ratni zlocin i "ujedinjuju narod na tom zadatku. A kada muftija kaze morate se podrzavati (to je lokalizam za boriti, bori se za dijete da mu zavrsi skolu - tipicno Bosanski), linc sa svih strana, te u zatvor, te zabrana, te nacionalni savet. zasto vecina Srba ima drugacije standarde za sebe i za one koji nisu "oni". Zar to nije podvajanje naroda.
pre 12 godina
Evo jos jednog validnog dokaza da verske institucije treba zabraniti
pre 12 godina
@Nenade
kazes: ""..Ceriću je ulazak u Srbiju koliko znam zabranjen i toga se treba i pridržavati''""
Da si pazljivo procitao vest vidio bi da se Ceric obratio vernicima iz Novog Pazara. A koliko ja znam, Novi Pazar je u Srbiji sto znaci da Cerici nije zabranjen ulaz u Srbiju jer svi znamo kakva bi reakcija bila da bilo koja drzva na Balkanu zabrani ulazak nekom verskom vodji bez obzira bio to pop, svecenik ili hodza.
pre 12 godina
Ko kaze da svestenici bilo koje religije ne mogu u pakao? Sa balkana ce ih zasigurno mnogo.
pre 12 godina
Bliže se izbori na koje Zukorlić ozbiljno računa i ovo je njegova kampanja pozivajući Cerića da mu u tome pomogne, kao što su neki pozivali Dodika, koji je takođe strani državljanin u državi Srbiji.
Svi žele svoju državu sa svojom dominantnom nacijom, dominantnom crkvom, dominantnim nacionalnim obeležjima,..., a to pravo traže i "izmišljeni" Bošnjaci koje su u 90-im "otreznili" nažalost i Srbi i Hrvati. Građanska BiH, građanska Srbija, građanska Hrvatska,.. je jedina alternativa dominantnih nacija, crkava,..
pre 12 godina
Zato je dobro da se Srbija Regionalizuje pa kome je tesno neka se prikljuci tamo gde zeli.
pre 12 godina
Čova izbroja da Bošnjaka ima "u svetu " već ni manje ni više no 10 000 000!!!! Woooooowwww... impozantno!!! Pa znači situacija je mnogo gora nego kod jevreja,jer u matičnoj državi živi svega 30%,sto znači da Bosnjaci u "matičnoj" zemlji čine 20% svoje populacije. Ili je se prebrojao pa je umesto 150 000 Bosnja u Srbiji permutovao na celu populaciju Srbije od oko 7 500 000 pa tako dobi cifru od 10 000 000. ludo burazere,luuudo.
P.S. Da nam da recept za plodnost,da se i mi namnozimo na 100 000 000.
pre 12 godina
Uh kako bi ih ja sve (i popove i fratre i hodze) sa zadovoljstvom smestio tamo gde su bili u Titovo vreme. Mada nisam komunista a ni nevernik.
pre 12 godina
Ko je ovog pustio preko granice u drzavu uopste?
pre 12 godina
More Tile je bio zakon za nas ovakve - ovo sa Cericem nije nista cudno kako su se popovi iz Srbije i Bosne ponasali u "oslobodilackim" poduhvatima a i posle njih u Bosni a bogami u Srbiji (Otvorena podrska ratnim zlocincima, Lukiceva knjiga koji je pravosnazno osudjen za pogubljenje Sandjackih Muslimana promovisana u HRAMY SV. SAVE ni manje ni vise.). Tile bi sve ovo razjurio dok kazes "keks" - jedino tako je bila moguca Jugoslavija. kada patriote, hodze i popovi navalise, nista od Juge. Cak ni od komsiskih odnosa.
pre 12 godina
pan, panj, paljevina... ma pali, dosta mi je vise ovakvih vesti, da smo normalni smejali bi se ovakvim likovima koji ne umeju u srca vernika da pruze veru, nadu i ljubav, vec ocigledno ono suprotno. isto radi i deo svestenstva. panlicemerstvo.
pre 12 godina
Gde je protestna nota Vuka Jeremica i Borisa Tadica i cele drzave Srbije?
Ovo je NEDOPUSTIVO da neki verski vodja religije koja je umislila da moze da mesa religiozna i politicka pitanja, a koji dolazi iz susedne drzave, dodje i govori ove stvari na teritoriju Republike Srbije.
pre 12 godina
Skoro kompletna SPC je pekla volove na Palama s Karadzicem pa vam Bošnjak nista ne govori , Ceric ima pravo da dodje u Sandzak i da prica sta hoce jer ga slusa njegov narod ... Samo naprijed Mustafa uvijek si dobro došao u Sandžak
pre 12 godina
Ama od kad to musimanska vera potencira nacionalnu pripadnost?! Zašto su samo Bošnjaci Ceriću važni, šta je sa ostalim muslimanima? Koliko je meni poznato po doktrini islama svi vernici su apsolutno jednaki i ne dele ih niti ističu nikakve nacionalne, rasne, i slične ovozemaljske različitosti. Vrlo, vrlo diskutabilan stav efendije Cerića. Takoreći dnevnopolitički, da ne kažem politikantski i vođen ličnim i krajnje ne-verskim interesima.
pre 12 godina
Jedini pravi komentar, ljudi bežite iz ove zemlje, bežite sa ovih prostora!Ovo je jos jedan dokaz da mir nikada nece vladati ovim prostorima...
pre 12 godina
Posljednji trenuci efendije Ceri'a na čelu IZ BiH. Uskoro će i tamo izbori i on zna da mu je odzvonilo. Onda će vjerovatno zbrisati u Hrvatsku jer ima i njihovo državljanstvo da ga ne bi krivično gonili zbog razno raznih marifetluka. Ceriću je ulazak u Srbiju koliko znam zabranjen i toga se treba i pridržavati. U BiH mu je priča već izlizana pa pokušava na drugu stranu tj. ka Bošnjacima u Srbiji iako mu je potez u startu osuđen na propast ali on pokušava.
pre 12 godina
Obrni okreni resenje je Jugoslavija, imali smo i Veliku Srbiju i Veliku Bosnu i Veliku Hrvastku i bogatu Albaniju, al sta ces kad nismo imali razum.
pre 12 godina
Ma komu brani da ima drzavu. Eto mu Bosna. Republika Srpska postoji a neka se dogovori sa hrvatima oko teritorije. Sandzak u Srbiji je Raska oblast valjda je to svima jasno. Kome nijejasno neka uzme istoriju u sake, i raska oblast nikada nije bila deo Bosne
pre 12 godina
Muftija iz Sarajeva 'komanduje' bosnjacima u Srbiji na ISTI NACIN kao sto vladika i Beograda komanduje Srbima u Bosni.
A kao sto Srbi slusaju svog vladiku tako i bosnjaci slusaju muftiju.
Tako nam 'grah pao' jer ne mozemo mi 'nase' okivati u zvezde a kritikovati i pozivati se na ustav kada njihovi isto rade.
Isto kao sto je Srbima 'komanda' SPC u Beogradu, tako je bosnjacima komanda u Srajevu. Jeste Srbija pokusala da uvede svoju 'IVZ' i instalira Zilkica ali ga nesta narod nece.
To je isto kao kada bi Sarajevo pokusalo da uvede BPC [Bosansku Pravoslavnu Crkvu] medju pravoslavcima. Niko nebi podrzao
pre 12 godina
Fetva za panbošnjaštvo iliti Džihad na Balkanu..
Očigledno je da nekome nije dosta BondSteel nego i dalje deli savete "da se moglo učiniti više..."
pre 12 godina
Ako stvarno misli da nikome zlo nemisle neka procita to sto je rekao jos jednom. U miru i u slozi, svako u svoju crkvu ili pored nje samo tako moze pa nece niko morati za drugoga da se bori.
pre 12 godina
Nista lose! Reisul-ulema Ceric je ovde izbacio samo jednu novu parolu SSBS (samo sloga Bosnjake spasava), sto je slicno vasoj CCCC, zar ne!?
Nakon prezivljavanja bosanskog pakla, dakako da Bosnjaci imaju pravo i obavezu da ostanu u slozi u svojoj zemlji.
pre 12 godina
10 miliona nadrealista.
pre 12 godina
Kakav prostakluk!
pre 12 godina
I ovaj gospodin slobodno šeta po Srbiji? Za ove izjave bi ga trebalo proterati iz Srbije i zabraniti ulaz narednih 50 godina u istu.
pre 12 godina
Ja se sa gospodinom u potpunosti slazem i ne vidim gde je problem u toj izjavi - Bosnjaci sada IMAJU SVOJU drzavu - i neka SVI koji se tako osecaju SLOBODNO odu u tu svoju drzavu, zive zajedno ili sta god .....
pre 12 godina
Treba se se boriti za COVEKA.. Da li to znaci da bosnjak ne treba da se bori za coveka druge nacinalnosti ako zive u istoj drzavi, prosto receno lekar bosnjacke nacinalnosti treba da daje prioritet u lecenju bosnjaka a za ostale ako stigne... jel to ta borba ... a sa druge strane ocekujete punu toleranciju prema bosnjacima od drzave koja se zove Srbija i kojoj je vecinski narod SRBI...
pre 12 godina
Interesantno kako ova "spontana" odcepljenja dolaze u razmacima od par godina. Čisto da se Ameri ne zlopate sa jednim velikim požarom koji može da se otrgne kontroli već malim kojima je lako upravljati.
Gde su sad oni komentari "Odreknimo se Kosova"? Kad Srbija bude oko Beograda biće kasno braniti sve na šta je stavljena tuđinska šapa.
pre 12 godina
Ahhhh, jos jedan ispad pobornika religije mira.
pre 12 godina
A sta ste mislili pod tim "boriti"?
pre 12 godina
Kakva odvratna manipulacija.
Organizovanu religiju bi trebalo zabraniti.
Svaku.
pre 12 godina
Meni je zanimljivo kako se ogromna paznja posvecuje bosnjackom verskom vodji a uopste se ne pise o verskim stvarima koje se desavaju u RS.!!
Recimo o proslavi Preobrazenja, cinjenici da je Dodik poklonio 30.000 KM fondu 'Sveti Vukasin', parastosu ovde, pomenu onde. Mediji iz RS samo o tome pisu
pre 12 godina
Da u federaciji BiH postoji pravda ovaj čoek bi o odavno završio u zatvoru.
pre 12 godina
Kad nema plate i kada ne moze da se kupi bas nista od onoga sto se zeli, malo ekstremizma uvek "dobro dodje".
pre 12 godina
Ako sam dobro razumeo, huće bošnjačku državu, u Srbiji? Halo, pa šta radi policija u tom Sandžaku?
pre 12 godina
Još jedan divan primer kako nebeska priča o "zajedništvu" zapravo razdvaja ljude. Koliko je religija nanela štetu Balkanu, tek ćemo da vidimo u skorijoj budućnosti.
Gosn. Ceriću, vaš pravi strah jeste da će ljudi da se sprijatelje sa svima, bez obzira na religijsku ili nacionalnu pripadnost, a onda vi i vaše kolege nećete više imati uticaj (a onda ćete, ne daj bože, morati da zapravo radite nešto korisno u svome životu).
Od 50tih do 80tih se sasvim lepo živelo i jedan od razloga je bio to što su se popovi, rabini i hodže povukli u svoje rupe, a narod je prvi put dobio priliku da se sprijatelji i da sarađuje sa bilo kojim Miloradom, Janezom, Ismailom i Jožefom. Kada je ta saradnja opala i nacionalizam počeo da se širi, vidimo i sami šta nam se desilo. Hajdemo opet da se razdvajamo i da se bijemo jer nam čike u religijskim odorama kažu da tako treba.
pre 12 godina
E bas zbog ovakvih tumacenja vere nikada ni u hriscanske ni u islamske vere ne treba prihvatiti.
Budizam je nesto sasvim drugo. Pre svega tolerancija prema svima.
pre 12 godina
I posle su srbi krivi za sve, licimerna politika nasih suseda. Nego Cericu sto se niste brinuli za bosnjake na Kosovu tamo su svi asimilirani to su sad albanci, a bilo ih je posle bosne najvise tamo .
pre 12 godina
zaista lepo i za svaku pohvalu ali...za razliku, budisti taj osecaj imaju prema celom covecanstvu i svakom zivom bicu. za mene je mnogo sigurnije da se nadjem u takvom univerzimu s obzirom da da nisam bosnjak.
pre 12 godina
Boze , gde ja zivim...
pre 12 godina
I to se zove kako? Da li vera dozvoljava sve slobode?
pre 12 godina
Ovo je vec zloupotreba vere i svestenicke funkcije, jer podstice gradjane na podele po nacionalnoj i verskoj pripadnosti i diskriminaciju drugih. Krajnje je vreme da ova drzava pojasni svestenstvu svih religija gde su granice njihovog delovanja, a onoga ko tu granicu prekoraci posalje na zasluzen vrlo dug odmor o drzavnom trosku i zabrani mu bavljenje svestenickim pozivom.
pre 12 godina
Sve su to iste poruke, uzasne, slusamo ih u Srbiji, Bosni, Hrvatskoj, samo se menjaju nazivi subjekata u recenicama. Verske institucije su uvek bile tezak problem ovog prostora, a religija mocno oruzje u rukama nacionalista i mrzitelja. Ako ne verujete u boga, ljudi, na popisu se izjasnite kao nereligiozni ili ateisti, pa bilo da ste Srbi, Bosnjaci, Madjari, Hrvati...Nemojte da zbog neke tradicije dajete vise legitimitet ovim ljudima, tako sto cvete reci da ste pravoslavci, muslimani, katolici itd, a da zasita ne verujetet u boga.
pre 12 godina
Kad je drzava slaba i neuredjena, kao ova nasa, onda isplivavaju ovakvi likovi sa njihovim "premudrim" mislima.
pre 12 godina
Ovo vise nije ni Raska, ni Bosna, niti Srbija. Ovo je Iran!
Evropo vidis li ti ovo?
pre 12 godina
A? Sta rece?
pre 12 godina
Ajd ti muftija u džamiju i ne vodi politiku u Srbiji. Ti si ovde stranac. Niti se tvoja ovde sluša niti te ko šta pita.
pre 12 godina
Gospodin prica o necemu sto predstavlja istorijski relikt, daleko od balkansih i evropskih glavnih istorijskih tokova.
pre 12 godina
Izgleda da je jedini zadatak verskih vodja na Balkanu da stalno motivisu svoje sledbenike za sledeci sukob.
pre 12 godina
Kakva laž! Svi znaju da u svetu živi oko 100 miliona Bošnjaka.
p.s. Dodik, raspisuj referendum.
pre 12 godina
ja nebi nista ni dodao ni oduzeo... bas je to reis super definisao.
pre 12 godina
I posle nek mi neko spomene velikosrpstvo ...
pre 12 godina
Ajd ti muftija u džamiju i ne vodi politiku u Srbiji. Ti si ovde stranac. Niti se tvoja ovde sluša niti te ko šta pita.
(Saša, 19. avgust 2011 18:19
Slazem se - ali se u Srbiji trebamo pobrinuti da Irinej ako vec ide u Zvornik i Bijeljinu kod "brace" makar ne izjavljuje da braca sa one strane drine treba da budu ponosni na "oslobodilacke ratove" i da je puno "srpske" krvi proliveno za slobodu Srpskog naroda u Bosni. A Mladic je optuzen za genocidu Zvorniku i zlocine protiv covecnosti u Bijeljini. Bez prolivene kapi srpske krvi kada je to ucinjeno. Ovako sve radi na sistem spojenih sudova.
pre 12 godina
21. VEK
pre 12 godina
Narodi Z. Evrope su svoj nacionalni romantizam imali u 19.veku, na Balkanu je taj pokret doživeo kulminaciju u drugoj polovini dvadesetog veka. Cerić predvodi nacionalno romantičarsku homogenizaciju Bošnjaka u 21.veku,videćemo kako će završiti Cerić i njegov nacionalni romantizam,da li će završiti kao panislamizam ili fundamentalizam ili možda nešto treće.
pre 12 godina
eto novog Kosova...
pre 12 godina
Za nesto ovako se u drzavi koja drzi do sebe SUDI ZA POBUNU I VELEIZDAJU!
pre 12 godina
I posle nek mi neko spomene velikosrpstvo ...
pre 12 godina
Da u federaciji BiH postoji pravda ovaj čoek bi o odavno završio u zatvoru.
pre 12 godina
Za nesto ovako se u drzavi koja drzi do sebe SUDI ZA POBUNU I VELEIZDAJU!
pre 12 godina
Ovo vise nije ni Raska, ni Bosna, niti Srbija. Ovo je Iran!
Evropo vidis li ti ovo?
pre 12 godina
Još jedan divan primer kako nebeska priča o "zajedništvu" zapravo razdvaja ljude. Koliko je religija nanela štetu Balkanu, tek ćemo da vidimo u skorijoj budućnosti.
Gosn. Ceriću, vaš pravi strah jeste da će ljudi da se sprijatelje sa svima, bez obzira na religijsku ili nacionalnu pripadnost, a onda vi i vaše kolege nećete više imati uticaj (a onda ćete, ne daj bože, morati da zapravo radite nešto korisno u svome životu).
Od 50tih do 80tih se sasvim lepo živelo i jedan od razloga je bio to što su se popovi, rabini i hodže povukli u svoje rupe, a narod je prvi put dobio priliku da se sprijatelji i da sarađuje sa bilo kojim Miloradom, Janezom, Ismailom i Jožefom. Kada je ta saradnja opala i nacionalizam počeo da se širi, vidimo i sami šta nam se desilo. Hajdemo opet da se razdvajamo i da se bijemo jer nam čike u religijskim odorama kažu da tako treba.
pre 12 godina
Kad je drzava slaba i neuredjena, kao ova nasa, onda isplivavaju ovakvi likovi sa njihovim "premudrim" mislima.
pre 12 godina
Ako sam dobro razumeo, huće bošnjačku državu, u Srbiji? Halo, pa šta radi policija u tom Sandžaku?
pre 12 godina
Ajd ti muftija u džamiju i ne vodi politiku u Srbiji. Ti si ovde stranac. Niti se tvoja ovde sluša niti te ko šta pita.
pre 12 godina
Kakva odvratna manipulacija.
Organizovanu religiju bi trebalo zabraniti.
Svaku.
pre 12 godina
eto novog Kosova...
pre 12 godina
A sta ste mislili pod tim "boriti"?
pre 12 godina
Treba se se boriti za COVEKA.. Da li to znaci da bosnjak ne treba da se bori za coveka druge nacinalnosti ako zive u istoj drzavi, prosto receno lekar bosnjacke nacinalnosti treba da daje prioritet u lecenju bosnjaka a za ostale ako stigne... jel to ta borba ... a sa druge strane ocekujete punu toleranciju prema bosnjacima od drzave koja se zove Srbija i kojoj je vecinski narod SRBI...
pre 12 godina
Gospodin prica o necemu sto predstavlja istorijski relikt, daleko od balkansih i evropskih glavnih istorijskih tokova.
pre 12 godina
21. VEK
pre 12 godina
Kakva laž! Svi znaju da u svetu živi oko 100 miliona Bošnjaka.
p.s. Dodik, raspisuj referendum.
pre 12 godina
I posle su srbi krivi za sve, licimerna politika nasih suseda. Nego Cericu sto se niste brinuli za bosnjake na Kosovu tamo su svi asimilirani to su sad albanci, a bilo ih je posle bosne najvise tamo .
pre 12 godina
A? Sta rece?
pre 12 godina
Ko je ovog pustio preko granice u drzavu uopste?
pre 12 godina
Gde je protestna nota Vuka Jeremica i Borisa Tadica i cele drzave Srbije?
Ovo je NEDOPUSTIVO da neki verski vodja religije koja je umislila da moze da mesa religiozna i politicka pitanja, a koji dolazi iz susedne drzave, dodje i govori ove stvari na teritoriju Republike Srbije.
pre 12 godina
Sve su to iste poruke, uzasne, slusamo ih u Srbiji, Bosni, Hrvatskoj, samo se menjaju nazivi subjekata u recenicama. Verske institucije su uvek bile tezak problem ovog prostora, a religija mocno oruzje u rukama nacionalista i mrzitelja. Ako ne verujete u boga, ljudi, na popisu se izjasnite kao nereligiozni ili ateisti, pa bilo da ste Srbi, Bosnjaci, Madjari, Hrvati...Nemojte da zbog neke tradicije dajete vise legitimitet ovim ljudima, tako sto cvete reci da ste pravoslavci, muslimani, katolici itd, a da zasita ne verujetet u boga.
pre 12 godina
zaista lepo i za svaku pohvalu ali...za razliku, budisti taj osecaj imaju prema celom covecanstvu i svakom zivom bicu. za mene je mnogo sigurnije da se nadjem u takvom univerzimu s obzirom da da nisam bosnjak.
pre 12 godina
Izgleda da je jedini zadatak verskih vodja na Balkanu da stalno motivisu svoje sledbenike za sledeci sukob.
pre 12 godina
I to se zove kako? Da li vera dozvoljava sve slobode?
pre 12 godina
Ja se sa gospodinom u potpunosti slazem i ne vidim gde je problem u toj izjavi - Bosnjaci sada IMAJU SVOJU drzavu - i neka SVI koji se tako osecaju SLOBODNO odu u tu svoju drzavu, zive zajedno ili sta god .....
pre 12 godina
10 miliona nadrealista.
pre 12 godina
Interesantno kako ova "spontana" odcepljenja dolaze u razmacima od par godina. Čisto da se Ameri ne zlopate sa jednim velikim požarom koji može da se otrgne kontroli već malim kojima je lako upravljati.
Gde su sad oni komentari "Odreknimo se Kosova"? Kad Srbija bude oko Beograda biće kasno braniti sve na šta je stavljena tuđinska šapa.
pre 12 godina
Narodi Z. Evrope su svoj nacionalni romantizam imali u 19.veku, na Balkanu je taj pokret doživeo kulminaciju u drugoj polovini dvadesetog veka. Cerić predvodi nacionalno romantičarsku homogenizaciju Bošnjaka u 21.veku,videćemo kako će završiti Cerić i njegov nacionalni romantizam,da li će završiti kao panislamizam ili fundamentalizam ili možda nešto treće.
pre 12 godina
Ma komu brani da ima drzavu. Eto mu Bosna. Republika Srpska postoji a neka se dogovori sa hrvatima oko teritorije. Sandzak u Srbiji je Raska oblast valjda je to svima jasno. Kome nijejasno neka uzme istoriju u sake, i raska oblast nikada nije bila deo Bosne
pre 12 godina
Uh kako bi ih ja sve (i popove i fratre i hodze) sa zadovoljstvom smestio tamo gde su bili u Titovo vreme. Mada nisam komunista a ni nevernik.
pre 12 godina
Muftija iz Sarajeva 'komanduje' bosnjacima u Srbiji na ISTI NACIN kao sto vladika i Beograda komanduje Srbima u Bosni.
A kao sto Srbi slusaju svog vladiku tako i bosnjaci slusaju muftiju.
Tako nam 'grah pao' jer ne mozemo mi 'nase' okivati u zvezde a kritikovati i pozivati se na ustav kada njihovi isto rade.
Isto kao sto je Srbima 'komanda' SPC u Beogradu, tako je bosnjacima komanda u Srajevu. Jeste Srbija pokusala da uvede svoju 'IVZ' i instalira Zilkica ali ga nesta narod nece.
To je isto kao kada bi Sarajevo pokusalo da uvede BPC [Bosansku Pravoslavnu Crkvu] medju pravoslavcima. Niko nebi podrzao
pre 12 godina
Fetva za panbošnjaštvo iliti Džihad na Balkanu..
Očigledno je da nekome nije dosta BondSteel nego i dalje deli savete "da se moglo učiniti više..."
pre 12 godina
Kad nema plate i kada ne moze da se kupi bas nista od onoga sto se zeli, malo ekstremizma uvek "dobro dodje".
pre 12 godina
Ahhhh, jos jedan ispad pobornika religije mira.
pre 12 godina
I ovaj gospodin slobodno šeta po Srbiji? Za ove izjave bi ga trebalo proterati iz Srbije i zabraniti ulaz narednih 50 godina u istu.
pre 12 godina
Ajd ti muftija u džamiju i ne vodi politiku u Srbiji. Ti si ovde stranac. Niti se tvoja ovde sluša niti te ko šta pita.
(Saša, 19. avgust 2011 18:19
Slazem se - ali se u Srbiji trebamo pobrinuti da Irinej ako vec ide u Zvornik i Bijeljinu kod "brace" makar ne izjavljuje da braca sa one strane drine treba da budu ponosni na "oslobodilacke ratove" i da je puno "srpske" krvi proliveno za slobodu Srpskog naroda u Bosni. A Mladic je optuzen za genocidu Zvorniku i zlocine protiv covecnosti u Bijeljini. Bez prolivene kapi srpske krvi kada je to ucinjeno. Ovako sve radi na sistem spojenih sudova.
pre 12 godina
Boze , gde ja zivim...
pre 12 godina
Ovo je vec zloupotreba vere i svestenicke funkcije, jer podstice gradjane na podele po nacionalnoj i verskoj pripadnosti i diskriminaciju drugih. Krajnje je vreme da ova drzava pojasni svestenstvu svih religija gde su granice njihovog delovanja, a onoga ko tu granicu prekoraci posalje na zasluzen vrlo dug odmor o drzavnom trosku i zabrani mu bavljenje svestenickim pozivom.
pre 12 godina
Ama od kad to musimanska vera potencira nacionalnu pripadnost?! Zašto su samo Bošnjaci Ceriću važni, šta je sa ostalim muslimanima? Koliko je meni poznato po doktrini islama svi vernici su apsolutno jednaki i ne dele ih niti ističu nikakve nacionalne, rasne, i slične ovozemaljske različitosti. Vrlo, vrlo diskutabilan stav efendije Cerića. Takoreći dnevnopolitički, da ne kažem politikantski i vođen ličnim i krajnje ne-verskim interesima.
pre 12 godina
Meni je zanimljivo kako se ogromna paznja posvecuje bosnjackom verskom vodji a uopste se ne pise o verskim stvarima koje se desavaju u RS.!!
Recimo o proslavi Preobrazenja, cinjenici da je Dodik poklonio 30.000 KM fondu 'Sveti Vukasin', parastosu ovde, pomenu onde. Mediji iz RS samo o tome pisu
pre 12 godina
Skoro kompletna SPC je pekla volove na Palama s Karadzicem pa vam Bošnjak nista ne govori , Ceric ima pravo da dodje u Sandzak i da prica sta hoce jer ga slusa njegov narod ... Samo naprijed Mustafa uvijek si dobro došao u Sandžak
pre 12 godina
Kakav prostakluk!
pre 12 godina
Citajte i slusajte pazljivo. Reis Ceric nije rekao nista lose. Nikome nije pretio, nikoga nije vredjao.Obracao se Bosnjacima i govorio o bosnjastvu zato sto je bio u NP. Zasto bi mu Srbija zabranila da dolazi ovde i obraca se vernicima? Kada bi malo objektivnije uporedili njegove sa recima svestenika SPC, videli biste da je on zlatan
pre 12 godina
Nista lose! Reisul-ulema Ceric je ovde izbacio samo jednu novu parolu SSBS (samo sloga Bosnjake spasava), sto je slicno vasoj CCCC, zar ne!?
Nakon prezivljavanja bosanskog pakla, dakako da Bosnjaci imaju pravo i obavezu da ostanu u slozi u svojoj zemlji.
pre 12 godina
Pa sandzk jeste bio u sastavu Bosne do Berlinskog mira u sporazumu sa Austro-Ugarskom koji je dobio sadasnju "Bosnu i Herzegovinu". A bio je i za vreme Tvrtka koji je pripadao i branio Bosansku Crkvu (bogumilsku).
ne govorim ovo zato sto mislim da se granice trebaju menjati - sa tim treba zavrsiti, ali mitologija je jedina istorija koju vecina Srba poznaje. procitajte makar na wikpediji istoriju Bosne, radi sebe i boljeg razumevanja zasto se sandjaklije osecaju Bosnjacima - duze su bili u sastavu Bosne nego Srbije. raska je prethodila svemu ovome...
pre 12 godina
Čova izbroja da Bošnjaka ima "u svetu " već ni manje ni više no 10 000 000!!!! Woooooowwww... impozantno!!! Pa znači situacija je mnogo gora nego kod jevreja,jer u matičnoj državi živi svega 30%,sto znači da Bosnjaci u "matičnoj" zemlji čine 20% svoje populacije. Ili je se prebrojao pa je umesto 150 000 Bosnja u Srbiji permutovao na celu populaciju Srbije od oko 7 500 000 pa tako dobi cifru od 10 000 000. ludo burazere,luuudo.
P.S. Da nam da recept za plodnost,da se i mi namnozimo na 100 000 000.
pre 12 godina
More Tile je bio zakon za nas ovakve - ovo sa Cericem nije nista cudno kako su se popovi iz Srbije i Bosne ponasali u "oslobodilackim" poduhvatima a i posle njih u Bosni a bogami u Srbiji (Otvorena podrska ratnim zlocincima, Lukiceva knjiga koji je pravosnazno osudjen za pogubljenje Sandjackih Muslimana promovisana u HRAMY SV. SAVE ni manje ni vise.). Tile bi sve ovo razjurio dok kazes "keks" - jedino tako je bila moguca Jugoslavija. kada patriote, hodze i popovi navalise, nista od Juge. Cak ni od komsiskih odnosa.
pre 12 godina
(neko iz Srbije,)
Gradjanska drzava je zakon. slazem se, samo Srbi i Hrvati je nece. Muslimani su se najbolje osecali u toj gradjankoj drzavi jer uvek strepe i od jednih i od drugih.
Da nije bilo paradaiz revolucije i popova, setanja mostiju i nekakvih kostiju po ex Yugi, opsteg popaljenja "gde je srpska kuca/grob to je Srbija", kavobag/Vivovitica, "o srbijo iz tri dela opet ces biti cela", pretnje "ustasama balijama i konjusarima" sa tih mitinga, jednostranog rasturanja ustava (niko ne sme da vas bije), robnih sankcija za robu iz Slovenije i Hrvatske, pitanje je da li bi Tudjman i Alija ikada dobili te glasove umesto umerenih Racana/Suvara i Dizdarevica/Durakovica. Ne moze niko tvrditi da se boris za Jugoslaviju a slusati samo - sebe. kao i na ovom postu, svi su ruzni prljavi zli osim zna se - popova koji se obracaju svim zivim bicima kada se obracaju Srbima (mora da ne znamo da citamo izmedju redova kada kaze Braco Srbi, vreme je da se spasavamo od "dusmana". ceric nije upotrebio ni jednu prejaku rec. A ja bi ih sve iz javnog domena poslao u privatni - kao za vreme ex-Yugoslavije za kojom eto ko svi zalimo sto je neki drugi uneredise a mi eto na "dogdjanjima naroda" hteli da sacuvamo.
Strasno smo neobjektivni i ne damo drugima ono sto sami trazimo. Vrlo arogantno..
pre 12 godina
Ko kaze da svestenici bilo koje religije ne mogu u pakao? Sa balkana ce ih zasigurno mnogo.
pre 12 godina
Posljednji trenuci efendije Ceri'a na čelu IZ BiH. Uskoro će i tamo izbori i on zna da mu je odzvonilo. Onda će vjerovatno zbrisati u Hrvatsku jer ima i njihovo državljanstvo da ga ne bi krivično gonili zbog razno raznih marifetluka. Ceriću je ulazak u Srbiju koliko znam zabranjen i toga se treba i pridržavati. U BiH mu je priča već izlizana pa pokušava na drugu stranu tj. ka Bošnjacima u Srbiji iako mu je potez u startu osuđen na propast ali on pokušava.
pre 12 godina
pan, panj, paljevina... ma pali, dosta mi je vise ovakvih vesti, da smo normalni smejali bi se ovakvim likovima koji ne umeju u srca vernika da pruze veru, nadu i ljubav, vec ocigledno ono suprotno. isto radi i deo svestenstva. panlicemerstvo.
pre 12 godina
E bas zbog ovakvih tumacenja vere nikada ni u hriscanske ni u islamske vere ne treba prihvatiti.
Budizam je nesto sasvim drugo. Pre svega tolerancija prema svima.
pre 12 godina
Jedini pravi komentar, ljudi bežite iz ove zemlje, bežite sa ovih prostora!Ovo je jos jedan dokaz da mir nikada nece vladati ovim prostorima...
pre 12 godina
Kome nijejasno neka uzme istoriju u sake, i raska oblast nikada nije bila deo Bosne
(Ortodoksni srbin, 19. avgust 2011 19:35)
uzmi saku u ruke pa ces se uveriti da gresis...i to puno. sandzak jeste bio deo Bosne i pod bosanskim Kraljevima i pod Turcima. Sto nema veze sa dansnjim granicama...razgranicenja je svima dosta, samo da vec predjemo ovu pre-srednjovekovnu fazu, postanemo gradjanske drzave, udjemo u Evropu i napravimo samo administrativne granice. To je ideal, ali sa hodzama i popovima u ulozi koju igraju, tesko. za njih ne postoji gradjanin, samo Srbin hrvat i Bosnjak (a to je ravno religiskoj pripadnosti).
pre 12 godina
ja nebi nista ni dodao ni oduzeo... bas je to reis super definisao.
pre 12 godina
Obrni okreni resenje je Jugoslavija, imali smo i Veliku Srbiju i Veliku Bosnu i Veliku Hrvastku i bogatu Albaniju, al sta ces kad nismo imali razum.
pre 12 godina
Uh, po minusima i plusevima, ispada, samo popove ne diraj i kada podrzavaju ratni zlocin i "ujedinjuju narod na tom zadatku. A kada muftija kaze morate se podrzavati (to je lokalizam za boriti, bori se za dijete da mu zavrsi skolu - tipicno Bosanski), linc sa svih strana, te u zatvor, te zabrana, te nacionalni savet. zasto vecina Srba ima drugacije standarde za sebe i za one koji nisu "oni". Zar to nije podvajanje naroda.
pre 12 godina
Evo jos jednog validnog dokaza da verske institucije treba zabraniti
pre 12 godina
Ma ne valjass ni ti Cericu, a ni ti Zilkicu. Samo huskate i pravite nam probleme. Ja cu da idem u dzamiju koju ja hocu, ne zanima me gde je ciji hodza.
pre 12 godina
Zato je dobro da se Srbija Regionalizuje pa kome je tesno neka se prikljuci tamo gde zeli.
pre 12 godina
Kosovo amputirano, a oko Sandzaka i Vojvodine plesu vec novi hirurzi. Dok svima vratimo sta nije bilo nase, ostace nam samo kusur. Torzo-drzava je nasa sudbina.
pre 12 godina
@Nenade
kazes: ""..Ceriću je ulazak u Srbiju koliko znam zabranjen i toga se treba i pridržavati''""
Da si pazljivo procitao vest vidio bi da se Ceric obratio vernicima iz Novog Pazara. A koliko ja znam, Novi Pazar je u Srbiji sto znaci da Cerici nije zabranjen ulaz u Srbiju jer svi znamo kakva bi reakcija bila da bilo koja drzva na Balkanu zabrani ulazak nekom verskom vodji bez obzira bio to pop, svecenik ili hodza.
pre 12 godina
...da je tito i u cemu omanu,opasno je omanuo...!!...ako ni u cemu drugom a onda sto nije od dana pobede nade fasizmom 1945-te ustolicio jugoslovensku naciju od 6 republika-napravio zakon po kome su svi ljudi koji zive u jugolsaviji - jugosloveni, razlicitih nacionalnosti i religioznih verovanja!sluzbeni jezik im je jugoslovenski(srpsko hrvatski)i mir,red i rad da vlada !!!da je tako bilo,onakav moronski i divljacki rat pre 20-tak godina,siguran sam ne bi bio moguc!!!
pre 12 godina
Bliže se izbori na koje Zukorlić ozbiljno računa i ovo je njegova kampanja pozivajući Cerića da mu u tome pomogne, kao što su neki pozivali Dodika, koji je takođe strani državljanin u državi Srbiji.
Svi žele svoju državu sa svojom dominantnom nacijom, dominantnom crkvom, dominantnim nacionalnim obeležjima,..., a to pravo traže i "izmišljeni" Bošnjaci koje su u 90-im "otreznili" nažalost i Srbi i Hrvati. Građanska BiH, građanska Srbija, građanska Hrvatska,.. je jedina alternativa dominantnih nacija, crkava,..
pre 12 godina
@ (Nije ni vazno, 20. avgust 2011 20:04)
-Meni je zaista neverovatna i fascinantna ta vaša nova istorija!
-Ali ima jedna stvar - u apsolutno svim istorijskim dokumentima se govori da na prostoru bivše Jugoslavije od 7. veka do dolaska Turaka na Balkan, postoje samo 2 slovenska plemena - SRPSKO I HRVATSKO pleme!
Postoje samo ta dva plemena! Nema nikakvih "Bošnjaka" NIGDE U ISTORIJI!
To je samo vaša izmišljotina i pokušaj da nametnete nešto što nigde ne postoji i što niko u svetu ne prihvata niti će ikada prihvatiti!
-A druga bitna stvar je ta da su tada ljudi iz istog plemena (Srpskog) formirali više polunezavisnih država koje su zajedno bile u nekoj vrsti unije (federacije)! Te Srpske zemlje su tada bile Raška (kao glavna), Bosna, Zeta (Duklja), Travunija, Zahumlje i Paganija! Vladar Raške (knez) je bio vrhovni vladar i bio je nadređen vladarima svih ostalih Srpskih država koji su deo svog poreza davali njemu!
Pogledajte mapu Srbije za vreme kneza Časlava:
http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B0:Caslavova_srbija.jpg
...Čak postoje određeni dokazi koji govore da je vladar Raške bio biran aklamacijom svih vladara ostalih Srpskih zemalja... kao primer imate slučaj kada je bugarski han namamio sve srpske vladare u zamku pod izgovorom da treba da se okupe kako bi, tobože, proglasili novog srpskog kneza, a onda ih poubijao sve... !
-Istorija je poprilično jasna i tu nema nekih velikih dilema!
-Termin "Bošnjak" ne postoji nigde u istoriji, a Bosna se u SVIM ISTORIJSKIM DOKUMENTIMA smatra zemljom koju naseljava SRPSKO PLEME!
pre 12 godina
Joker,
najvise Jugoslovena je bilo medju Bosnjacima jer su tu nasli sebe konacno posle vekovnog sendvica sa istoka i zapada. I do zadnjeg dana su nudili resenja redovno placali drzavni budjet i bili najzadrtije komunjare. Tezi Jugoslovenstva su se suprostavljali Srbi i Hrvati, sceam se tih diskusija i otpora. Tito (tiranin) je otisao da bi u jedanaesterac uleteli gori od njih koji su unistili SVE sto je valjalo umesto da je ono sto je valjalo (a bilo je puno toga) iskoriste i ugrade u sljedecu fazu, vratili su nas u srednji vek. markovic koji je bio spreman da to uradi je imao podrsku samo u Bosni. U Srbiji su ga izvizdali (Milosevic) a u Hrvatskoj takodjer. Jednostavno, mi hocemo stalno da namirujemo racune iz proslosti umesto da idemo napred. zaglavljeni smo kao u srednjem veku!!Jos gore.
pre 12 godina
Ako stvarno misli da nikome zlo nemisle neka procita to sto je rekao jos jednom. U miru i u slozi, svako u svoju crkvu ili pored nje samo tako moze pa nece niko morati za drugoga da se bori.
pre 12 godina
@ (Evo gde smo, 20. avgust 2011 21:15)
-Aman bre ljudi BOGUMILI NISU NACIJA već srednjevekovna Hrišćanska sekta!!!
I ti Bogumili uopšte nisu nastali u Bosni niti su specifičnost Bosne, već su se jedino u Bosni uspeli održati i učvrstiti nakon što su prethodno proterani iz Bugarske i Srbije!
-I ti Bogumili su isto tako mogli biti srpske ili hrvatske nacionalnosti...
-Uzimati postojanje Bogumila kao dokaz nekakve "Bošnjačke nacije" u srednjem veku je NEVIĐENA NEBULOZA!
-Bosnu je naseljavalo Srpsko pleme i to ne može niko da ospori, ali je Bosna zaista bila odvojena država - ali se odvaja od ostalih Srpskih zemalja tek negde nakon kralja Bodina u 11. veku! Do tada je konstantno bila deo Srpskih zemalja! Nakon odvajanja od Srbije u 11. veku postaje deo Ugarske monarhije poput Hrvatske sve do kralja Tvrtka koji joj obezbeđuje nezavisnost i proglašava kraljevinom 1377. godine. Titula mu je glasila: "kralj Srba, Bosne, Pomorja i Zapadnih strana". (Obratite pažnju da je u tituli jedini spomenuti narod Srpski a ostalo su sve geografske odrednice!) I između ostalog je krunisan u manastiru Mileševa po Srpskim kanonima!
-U srednjem veku je bilo više Srpskih država isto onako kako je to bilo i u zapadnoj Evropi toga vremena - imali ste tako, na primer, bezbroj Nemačkih ili Italijanskih država...
pre 12 godina
Neko iz Srbije,
Dok Bosnjaci glasaju za Komsica i Slavka Kukica, koji su gradjanska opcija, Dodik i HDZ koce formiranje vlasti i funkcionisanje cele drzave (a narocito Dodik koji je postao veci Hrvat od Hrvata) jer oni nisu legitimnio predstavnici Hrvatskog naroda (HDZ). Bosna gubi milijarde zbog takve plemenske politike ciji je cilj nestanak Bosne, a sve podrzano iz Srbije. Sve sto Bosnjaci u Bosni zele je funkcionisanje njihove JEDINE Domovine a sve sto Srbi tamo zele je da ona nikada ne funkcionise (jer imaju rezervne u ciju korist rade).
Sve dok se taj krug ne zatvori, nema resenja na ovim prostorima.
pre 12 godina
Sve dok se taj krug ne zatvori, nema resenja na ovim prostorima.
(Krtsa Krstic, 20. avgust 2011 12:41)
Tačno! A taj krug će se zatvoriti mirnim i kulturnim razdruživanjem! Svi će biti zadovoljni - Srbi dobiti nezavisnost od BIH, a Bošnjaci konačno imati svoju nacionalnu državu! Svako na svome!
Ima li šta logičnije i normalnije?
pre 12 godina
Srpski narod ili nacija (savremen termin) je vec bila formirana u to doba. Mnogo pre se ona formirala a u vreme u kojem se javlja Tvrtko vec odavno postoji. Cak ima i autokefalnu crkvu. I ne vidim nista sporno u formiranju nacija. Ta vremena i jesu vremena formiranja naroda i nacija koje danas postoje. Mi nismo kao neki formirani raznim SFRJ ukazima iz 1970-tih godina proslog veka. Zato i jadno zvuci kad neki Ceric poziva na ujedinjenje izmisljene nacije i jos lupi da ih ima deset miliona.
pre 12 godina
@ IstoricarBG
Sve si u pravu sto se tice drugog dela tvog izlaganja, da ne treba menjati granice, samo sto se tice prvog malo vise si napravio gresku. Naime, cela ta tvoja teorija pada u vodu jednom cinjenicom. Sandzak je nista drugo do naziv koji su Turci a kasnije balkanski muslimani koristili da bi svojim imenom oznacili Rašku. Ta ista Raška jeste bila prva srpska država koju je osnovao Veliki Župan Stefan Nemanja i čije je sedište bio grad Ras. Ona je bila naslednica srpske oblasti Zete koja nije uspela da stigne do ranga države već je ostala na nivou župe. Naravno ti imas pravo tu oblast nazivati Sandzakom ali to je samo naziv i Sandzak bi i dalje ostao prva srpska drzava. Da ne bude zabune, Turci su provbitno samo oblasti kod Novog Pazara dali ime Sandzak dok su i oni ostalo zvali Raska, medjutim danas muslimani celu oblast zovu Sandzak ne samo onaj deo oko Novog Pazara. Sve u svemu ovim pada u vodu tvoja teorija o pripadanju Sandzaka Bosni i Hercegovini. On jeste bio jedno vreme deo drzave koju je stvorio bosanski kralj Stefan Tvrtko I Kotormanić inače jedno vreme nosilac nemanjićke krune i ujedno ujedinitelj svih srpskih zemalja. On je sebe smatrao naslednikom Nemanjića i novim srpskim kraljem. Dakle da rezimiram Raska (Sandzak) prva srpska drzava, pod okriljem Bosne i Hercegovine i kralja sprskog Stefana Tvrtka I Kotormanica. Ne cinili ti se da se suve puta u mom tekstu pojavljuju reci srpski, srpska...pa to je prosto zato sto je Sandzak istorijski deo Srba i Srbije. Tebi svaka cast sto si posten i kazez ne treba menjati granice, ali istoriju si morao nauciti malo bolje.
pre 12 godina
Ne znajem ja nista, samo samo tako cito,
Lose si "cito". Procitaj bolje. Koji je to Vladar Bosne dosao iz Srbije ili raske? tada se Srpska nacija tek stvarala osvajanjem i asimilacijom raznih plemena koja su tamo ratovala i nametanjem Srpskog imena. Srbi su bili samo jedno od tih plemena koji su bili uspesniji od ostalih - ali ne protiv Bosanskih plemena koja su zato i bili svoji vladari. nacije se nisu stvarale iz Bosanskih ili srpskih gena nego kroz tu kompliokovanu istoriju i religijske podele. Uostalom to stivo je komplikovano i dinastije su toliko isprepletene kroz istoriju kao i osvajanja naizmenicna a u igri su i ugari i madjari i Rim i Vizantija i zenidbe i osvajanja teritorije i kao i Hrvati ali cinjenica ostaje: - Bosna nikada nije bila dio Srbije a Srbija jeste bila pod Boisanskim kraljem Tvrtkom (Kotromanic hrvatskog i nemackog porekla zagovornik Bosanske Crkve) koji je uspeo da postane kralj Srba, Bosne, Pomorja i Zapadnih strana. Cak ni Dusan nije uspio da pokori Bosnu.
pre 12 godina
Ne znajem ja nista, samo samo tako cito, 20. avgust 2011 16:38)
Procitajte hrvatske istoricare pa cete naci desetine dokaza cak i porodicno stablo svih Bosanskih Vladara da su bili Hrvatskog porekla (a neki fakat i jesu) cak i rodjeni u hrvatskoj (sto nema dokaza ni za jednog da potice iz Srbspkog carstva ili da je krunisan iz tog carstva, osim sto je Tvrtko izabrao da se okruni pod nemanjickim imenom. Bosna je bila Bosna a Bosanski kraljevi Bosanski i tako do Turaka kada je opet bila Bosna ali osim za vreme Turaka izlozena pritscima pravoslavaca i katolika. Nazalost kroz ovaj rat srednji vek se ponavio sada nisu bogumili nego muslimani, Narod Bosnjacki koji je mahom prihvatio islam (manje vise feudalci su ga prihvatili pa onda i narod) nije uspio da zaokruzi nacionalno formiranje kao Hrvati i Srbi (zbog stalnih krstaskih ratova kojima su kao "jeretici" bili izlozeni a kasnije zbog prihvatanja islama i utapanjem drzavnosti u Osmanlijsko. I taj isti srednjovekovni proces protiv "jeretika" kada citate o bogumilima videcete da su bili vrlo miroljubivi http://sh.wikipedia.org/wiki/Bogumili ) jos traje. I jos uvek se ponavljaju isti pozivi iz srednjeg veka samo sto su sada u pitanju "Turci".
pre 12 godina
FUNDAMENTALISTI ponovo jašu. Ko 1990te.
pre 12 godina
Bacvanin, Ako nismo u stanju da postignemo gradjanske i hocemo nacionalne (citaj verske) drzave a ne gradjanske, onda je rzadruzivanje resenje - samo mi nije jasno da li si pod "kulturno" razdruzivanje mislio da Sandzak ostane u Srbiji dok se RS pridruzuje Srbiji? To ne bi bilo ni malo "kulturno".
pre 12 godina
Tvrtko je bio nosioc Srpske krune (uzeo je jer je osvojio dio Srbije i Hrvatske a okrunio se radi uticaja medju srpskim plemicima) ali je ostao Bosanac i Bosanski kralj odan Bosanskoj Crkvi. Pa ako su u Bosni bili Srbi ili Hrvati parvoslavno odnosno katolici zasto su Hrvati i Srbi, jedni kao vazali Ugarske i Rima a drugi Viozantije isli u krstaske ratove u Bosnu. Nemanja je napravio prvi pogrom bogumila u Raskoj. zato su pojasevi nastanjeni tim stanovnistvom u izvorima i poveljama zovu "Bosnjani" a ne serblii (Serbulijani, Serbli i Serblii) kako se Srbi nazivaju u tadasnjoj Raskoj i kasnije sire to ime, obicaje i jezik osvajanjem pod u pocetku pod vizantiskom podrskom. Bosnu nikada nisu zauzeli mada je Dusan pokusao. To sto su je bilo zenidbe i krunisanja ne menaj pricu.
pre 12 godina
Mada je diskusija o tome ko smo mi etnicki je totalno besmislena i sluzi samo nacionalistima za dokaz superiornosti, treba reci da su religije, nacin zivota i osvajanja i poidcinjavanja bila vazni faktori za stvaranje nacije. Ni pravoslavlje ni bogumilstvo, (siroko practicizirano u Bosni i ondasnjoj Raskoj)nije nacija ali je definisao nacin zivota tog naroda) i vazan je faktor za razvoj Srpske kao i drugih nacija na ovim prostorimna.
osim toga danasnji "etnicki" i plemenski teoreticari treba da znaju da miSVI imamo samo nekoliko promila krvi onih prvih (na primer) Srba koji su krenuli u stvaranje nacije - kao i vecina nas ovdje. Pogledjate DNA (haplogroups) strukturu stanovnistva Balkana.
Iz perioda 7-11. veka ostalo je sacuvano više od dvadeset imena slovenskih skupina sa velikog prostora od Koruške do Peloponeza i Crnog mora.
A pored ovih bila su starosedilacka plemena.
Iduci od zapada ka istoku i jugu, uzimajuci samo nesporna imena, susrecemo: Karantance (Horutane), Hrvate, Guduskane, Neretljane, Zahumljane, Srbe, Travunjane, Konavljane, Dukljane, Moravljane, Timocane, Severce, Druguvite, Velegezite, Verzite, Sagudate, Rinhine, Strimonce, Vajunite i na Peloponezu Jezerite i Milinge. Dakle, deo Slovena, Jezeriti i Milinzi, nastanio se na Paloponezu 587. godine, a Srbi i Hrvati su došli u vreme cara Iraklija, što ce reci, nekoliko decenija kasnije. Problem sa Dereticem i pseudoistoricarima jeste što oni veruju u nedokazivu tezu da su svi Sloveni, zapravo, Srbi!
pre 12 godina
Znas "samo cito" momce ili devojko, ovo sve postaje bitno samo kada neko kao ti iz istorije izvuce jedan mali delic da bi izvukao zakljucke koji zato sto cinjenice nisu tacne ili potpune takodjer nisu tacni. A cemu sluze? Zna se - u prilog tezi da srbi imajuu nebeska praava jer su jedini drzavotvorni narod...Istorija ovih prostora je mnogo slozenija od toga. da nije verovatno bi nam bilo lakse.
pre 12 godina
@ (Ludilo- privilegija pojedinaca?, 21. avgust 2011 14:06)
Pa naravno! Kada ostanete bez pravih argumenata onda se obavezno pozivate na taj čuveni NACIONALIZAM!
Kad nemate argumente, onda ljudi koji samo govore istorijske činjenice postaju nacionalisti i sve ostalo sa već dobro poznate "pokvarene ploče"!
pre 12 godina
Srbi, narod najstariji...
Hrvati, narod najkulturniji...
Bosnjaci, narod najbrojniji...
Svi ostali, narod koji najvise trpi prethodna tri...
pre 12 godina
pa dobro, efendija, svi mi malo lazemo, ali 10 miliona? pa nisu nam komsije toliko glupe ...
pre 12 godina
Skoro kompletna SPC je pekla volove na Palama s Karadzicem pa vam Bošnjak nista ne govori , Ceric ima pravo da dodje u Sandzak i da prica sta hoce jer ga slusa njegov narod ... Samo naprijed Mustafa uvijek si dobro došao u Sandžak
pre 12 godina
ja nebi nista ni dodao ni oduzeo... bas je to reis super definisao.
pre 12 godina
Ajd ti muftija u džamiju i ne vodi politiku u Srbiji. Ti si ovde stranac. Niti se tvoja ovde sluša niti te ko šta pita.
(Saša, 19. avgust 2011 18:19
Slazem se - ali se u Srbiji trebamo pobrinuti da Irinej ako vec ide u Zvornik i Bijeljinu kod "brace" makar ne izjavljuje da braca sa one strane drine treba da budu ponosni na "oslobodilacke ratove" i da je puno "srpske" krvi proliveno za slobodu Srpskog naroda u Bosni. A Mladic je optuzen za genocidu Zvorniku i zlocine protiv covecnosti u Bijeljini. Bez prolivene kapi srpske krvi kada je to ucinjeno. Ovako sve radi na sistem spojenih sudova.
pre 12 godina
Meni je zanimljivo kako se ogromna paznja posvecuje bosnjackom verskom vodji a uopste se ne pise o verskim stvarima koje se desavaju u RS.!!
Recimo o proslavi Preobrazenja, cinjenici da je Dodik poklonio 30.000 KM fondu 'Sveti Vukasin', parastosu ovde, pomenu onde. Mediji iz RS samo o tome pisu
pre 12 godina
Muftija iz Sarajeva 'komanduje' bosnjacima u Srbiji na ISTI NACIN kao sto vladika i Beograda komanduje Srbima u Bosni.
A kao sto Srbi slusaju svog vladiku tako i bosnjaci slusaju muftiju.
Tako nam 'grah pao' jer ne mozemo mi 'nase' okivati u zvezde a kritikovati i pozivati se na ustav kada njihovi isto rade.
Isto kao sto je Srbima 'komanda' SPC u Beogradu, tako je bosnjacima komanda u Srajevu. Jeste Srbija pokusala da uvede svoju 'IVZ' i instalira Zilkica ali ga nesta narod nece.
To je isto kao kada bi Sarajevo pokusalo da uvede BPC [Bosansku Pravoslavnu Crkvu] medju pravoslavcima. Niko nebi podrzao
pre 12 godina
Nista lose! Reisul-ulema Ceric je ovde izbacio samo jednu novu parolu SSBS (samo sloga Bosnjake spasava), sto je slicno vasoj CCCC, zar ne!?
Nakon prezivljavanja bosanskog pakla, dakako da Bosnjaci imaju pravo i obavezu da ostanu u slozi u svojoj zemlji.
pre 12 godina
I posle nek mi neko spomene velikosrpstvo ...
pre 12 godina
Kakva odvratna manipulacija.
Organizovanu religiju bi trebalo zabraniti.
Svaku.
pre 12 godina
Ovo vise nije ni Raska, ni Bosna, niti Srbija. Ovo je Iran!
Evropo vidis li ti ovo?
pre 12 godina
Za nesto ovako se u drzavi koja drzi do sebe SUDI ZA POBUNU I VELEIZDAJU!
pre 12 godina
Da u federaciji BiH postoji pravda ovaj čoek bi o odavno završio u zatvoru.
pre 12 godina
Ako sam dobro razumeo, huće bošnjačku državu, u Srbiji? Halo, pa šta radi policija u tom Sandžaku?
pre 12 godina
E bas zbog ovakvih tumacenja vere nikada ni u hriscanske ni u islamske vere ne treba prihvatiti.
Budizam je nesto sasvim drugo. Pre svega tolerancija prema svima.
pre 12 godina
Pa sandzk jeste bio u sastavu Bosne do Berlinskog mira u sporazumu sa Austro-Ugarskom koji je dobio sadasnju "Bosnu i Herzegovinu". A bio je i za vreme Tvrtka koji je pripadao i branio Bosansku Crkvu (bogumilsku).
ne govorim ovo zato sto mislim da se granice trebaju menjati - sa tim treba zavrsiti, ali mitologija je jedina istorija koju vecina Srba poznaje. procitajte makar na wikpediji istoriju Bosne, radi sebe i boljeg razumevanja zasto se sandjaklije osecaju Bosnjacima - duze su bili u sastavu Bosne nego Srbije. raska je prethodila svemu ovome...
pre 12 godina
More Tile je bio zakon za nas ovakve - ovo sa Cericem nije nista cudno kako su se popovi iz Srbije i Bosne ponasali u "oslobodilackim" poduhvatima a i posle njih u Bosni a bogami u Srbiji (Otvorena podrska ratnim zlocincima, Lukiceva knjiga koji je pravosnazno osudjen za pogubljenje Sandjackih Muslimana promovisana u HRAMY SV. SAVE ni manje ni vise.). Tile bi sve ovo razjurio dok kazes "keks" - jedino tako je bila moguca Jugoslavija. kada patriote, hodze i popovi navalise, nista od Juge. Cak ni od komsiskih odnosa.
pre 12 godina
Ma komu brani da ima drzavu. Eto mu Bosna. Republika Srpska postoji a neka se dogovori sa hrvatima oko teritorije. Sandzak u Srbiji je Raska oblast valjda je to svima jasno. Kome nijejasno neka uzme istoriju u sake, i raska oblast nikada nije bila deo Bosne
pre 12 godina
Gde je protestna nota Vuka Jeremica i Borisa Tadica i cele drzave Srbije?
Ovo je NEDOPUSTIVO da neki verski vodja religije koja je umislila da moze da mesa religiozna i politicka pitanja, a koji dolazi iz susedne drzave, dodje i govori ove stvari na teritoriju Republike Srbije.
pre 12 godina
eto novog Kosova...
pre 12 godina
Kad je drzava slaba i neuredjena, kao ova nasa, onda isplivavaju ovakvi likovi sa njihovim "premudrim" mislima.
pre 12 godina
Ajd ti muftija u džamiju i ne vodi politiku u Srbiji. Ti si ovde stranac. Niti se tvoja ovde sluša niti te ko šta pita.
pre 12 godina
Ko je ovog pustio preko granice u drzavu uopste?
pre 12 godina
Citajte i slusajte pazljivo. Reis Ceric nije rekao nista lose. Nikome nije pretio, nikoga nije vredjao.Obracao se Bosnjacima i govorio o bosnjastvu zato sto je bio u NP. Zasto bi mu Srbija zabranila da dolazi ovde i obraca se vernicima? Kada bi malo objektivnije uporedili njegove sa recima svestenika SPC, videli biste da je on zlatan
pre 12 godina
Još jedan divan primer kako nebeska priča o "zajedništvu" zapravo razdvaja ljude. Koliko je religija nanela štetu Balkanu, tek ćemo da vidimo u skorijoj budućnosti.
Gosn. Ceriću, vaš pravi strah jeste da će ljudi da se sprijatelje sa svima, bez obzira na religijsku ili nacionalnu pripadnost, a onda vi i vaše kolege nećete više imati uticaj (a onda ćete, ne daj bože, morati da zapravo radite nešto korisno u svome životu).
Od 50tih do 80tih se sasvim lepo živelo i jedan od razloga je bio to što su se popovi, rabini i hodže povukli u svoje rupe, a narod je prvi put dobio priliku da se sprijatelji i da sarađuje sa bilo kojim Miloradom, Janezom, Ismailom i Jožefom. Kada je ta saradnja opala i nacionalizam počeo da se širi, vidimo i sami šta nam se desilo. Hajdemo opet da se razdvajamo i da se bijemo jer nam čike u religijskim odorama kažu da tako treba.
pre 12 godina
I ovaj gospodin slobodno šeta po Srbiji? Za ove izjave bi ga trebalo proterati iz Srbije i zabraniti ulaz narednih 50 godina u istu.
pre 12 godina
Čova izbroja da Bošnjaka ima "u svetu " već ni manje ni više no 10 000 000!!!! Woooooowwww... impozantno!!! Pa znači situacija je mnogo gora nego kod jevreja,jer u matičnoj državi živi svega 30%,sto znači da Bosnjaci u "matičnoj" zemlji čine 20% svoje populacije. Ili je se prebrojao pa je umesto 150 000 Bosnja u Srbiji permutovao na celu populaciju Srbije od oko 7 500 000 pa tako dobi cifru od 10 000 000. ludo burazere,luuudo.
P.S. Da nam da recept za plodnost,da se i mi namnozimo na 100 000 000.
pre 12 godina
Treba se se boriti za COVEKA.. Da li to znaci da bosnjak ne treba da se bori za coveka druge nacinalnosti ako zive u istoj drzavi, prosto receno lekar bosnjacke nacinalnosti treba da daje prioritet u lecenju bosnjaka a za ostale ako stigne... jel to ta borba ... a sa druge strane ocekujete punu toleranciju prema bosnjacima od drzave koja se zove Srbija i kojoj je vecinski narod SRBI...
pre 12 godina
Kakav prostakluk!
pre 12 godina
Kome nijejasno neka uzme istoriju u sake, i raska oblast nikada nije bila deo Bosne
(Ortodoksni srbin, 19. avgust 2011 19:35)
uzmi saku u ruke pa ces se uveriti da gresis...i to puno. sandzak jeste bio deo Bosne i pod bosanskim Kraljevima i pod Turcima. Sto nema veze sa dansnjim granicama...razgranicenja je svima dosta, samo da vec predjemo ovu pre-srednjovekovnu fazu, postanemo gradjanske drzave, udjemo u Evropu i napravimo samo administrativne granice. To je ideal, ali sa hodzama i popovima u ulozi koju igraju, tesko. za njih ne postoji gradjanin, samo Srbin hrvat i Bosnjak (a to je ravno religiskoj pripadnosti).
pre 12 godina
Sve su to iste poruke, uzasne, slusamo ih u Srbiji, Bosni, Hrvatskoj, samo se menjaju nazivi subjekata u recenicama. Verske institucije su uvek bile tezak problem ovog prostora, a religija mocno oruzje u rukama nacionalista i mrzitelja. Ako ne verujete u boga, ljudi, na popisu se izjasnite kao nereligiozni ili ateisti, pa bilo da ste Srbi, Bosnjaci, Madjari, Hrvati...Nemojte da zbog neke tradicije dajete vise legitimitet ovim ljudima, tako sto cvete reci da ste pravoslavci, muslimani, katolici itd, a da zasita ne verujetet u boga.
pre 12 godina
A sta ste mislili pod tim "boriti"?
pre 12 godina
Ja se sa gospodinom u potpunosti slazem i ne vidim gde je problem u toj izjavi - Bosnjaci sada IMAJU SVOJU drzavu - i neka SVI koji se tako osecaju SLOBODNO odu u tu svoju drzavu, zive zajedno ili sta god .....
pre 12 godina
Jedini pravi komentar, ljudi bežite iz ove zemlje, bežite sa ovih prostora!Ovo je jos jedan dokaz da mir nikada nece vladati ovim prostorima...
pre 12 godina
Evo jos jednog validnog dokaza da verske institucije treba zabraniti
pre 12 godina
Uh, po minusima i plusevima, ispada, samo popove ne diraj i kada podrzavaju ratni zlocin i "ujedinjuju narod na tom zadatku. A kada muftija kaze morate se podrzavati (to je lokalizam za boriti, bori se za dijete da mu zavrsi skolu - tipicno Bosanski), linc sa svih strana, te u zatvor, te zabrana, te nacionalni savet. zasto vecina Srba ima drugacije standarde za sebe i za one koji nisu "oni". Zar to nije podvajanje naroda.
pre 12 godina
Kosovo amputirano, a oko Sandzaka i Vojvodine plesu vec novi hirurzi. Dok svima vratimo sta nije bilo nase, ostace nam samo kusur. Torzo-drzava je nasa sudbina.
pre 12 godina
A? Sta rece?
pre 12 godina
Uh kako bi ih ja sve (i popove i fratre i hodze) sa zadovoljstvom smestio tamo gde su bili u Titovo vreme. Mada nisam komunista a ni nevernik.
pre 12 godina
zaista lepo i za svaku pohvalu ali...za razliku, budisti taj osecaj imaju prema celom covecanstvu i svakom zivom bicu. za mene je mnogo sigurnije da se nadjem u takvom univerzimu s obzirom da da nisam bosnjak.
pre 12 godina
Obrni okreni resenje je Jugoslavija, imali smo i Veliku Srbiju i Veliku Bosnu i Veliku Hrvastku i bogatu Albaniju, al sta ces kad nismo imali razum.
pre 12 godina
Gospodin prica o necemu sto predstavlja istorijski relikt, daleko od balkansih i evropskih glavnih istorijskih tokova.
pre 12 godina
Kakva laž! Svi znaju da u svetu živi oko 100 miliona Bošnjaka.
p.s. Dodik, raspisuj referendum.
pre 12 godina
I posle su srbi krivi za sve, licimerna politika nasih suseda. Nego Cericu sto se niste brinuli za bosnjake na Kosovu tamo su svi asimilirani to su sad albanci, a bilo ih je posle bosne najvise tamo .
pre 12 godina
Fetva za panbošnjaštvo iliti Džihad na Balkanu..
Očigledno je da nekome nije dosta BondSteel nego i dalje deli savete "da se moglo učiniti više..."
pre 12 godina
I to se zove kako? Da li vera dozvoljava sve slobode?
pre 12 godina
Ahhhh, jos jedan ispad pobornika religije mira.
pre 12 godina
pan, panj, paljevina... ma pali, dosta mi je vise ovakvih vesti, da smo normalni smejali bi se ovakvim likovima koji ne umeju u srca vernika da pruze veru, nadu i ljubav, vec ocigledno ono suprotno. isto radi i deo svestenstva. panlicemerstvo.
pre 12 godina
10 miliona nadrealista.
pre 12 godina
Posljednji trenuci efendije Ceri'a na čelu IZ BiH. Uskoro će i tamo izbori i on zna da mu je odzvonilo. Onda će vjerovatno zbrisati u Hrvatsku jer ima i njihovo državljanstvo da ga ne bi krivično gonili zbog razno raznih marifetluka. Ceriću je ulazak u Srbiju koliko znam zabranjen i toga se treba i pridržavati. U BiH mu je priča već izlizana pa pokušava na drugu stranu tj. ka Bošnjacima u Srbiji iako mu je potez u startu osuđen na propast ali on pokušava.
pre 12 godina
Zato je dobro da se Srbija Regionalizuje pa kome je tesno neka se prikljuci tamo gde zeli.
pre 12 godina
Ovo je vec zloupotreba vere i svestenicke funkcije, jer podstice gradjane na podele po nacionalnoj i verskoj pripadnosti i diskriminaciju drugih. Krajnje je vreme da ova drzava pojasni svestenstvu svih religija gde su granice njihovog delovanja, a onoga ko tu granicu prekoraci posalje na zasluzen vrlo dug odmor o drzavnom trosku i zabrani mu bavljenje svestenickim pozivom.
pre 12 godina
Ama od kad to musimanska vera potencira nacionalnu pripadnost?! Zašto su samo Bošnjaci Ceriću važni, šta je sa ostalim muslimanima? Koliko je meni poznato po doktrini islama svi vernici su apsolutno jednaki i ne dele ih niti ističu nikakve nacionalne, rasne, i slične ovozemaljske različitosti. Vrlo, vrlo diskutabilan stav efendije Cerića. Takoreći dnevnopolitički, da ne kažem politikantski i vođen ličnim i krajnje ne-verskim interesima.
pre 12 godina
Ko kaze da svestenici bilo koje religije ne mogu u pakao? Sa balkana ce ih zasigurno mnogo.
pre 12 godina
Boze , gde ja zivim...
pre 12 godina
Narodi Z. Evrope su svoj nacionalni romantizam imali u 19.veku, na Balkanu je taj pokret doživeo kulminaciju u drugoj polovini dvadesetog veka. Cerić predvodi nacionalno romantičarsku homogenizaciju Bošnjaka u 21.veku,videćemo kako će završiti Cerić i njegov nacionalni romantizam,da li će završiti kao panislamizam ili fundamentalizam ili možda nešto treće.
pre 12 godina
Interesantno kako ova "spontana" odcepljenja dolaze u razmacima od par godina. Čisto da se Ameri ne zlopate sa jednim velikim požarom koji može da se otrgne kontroli već malim kojima je lako upravljati.
Gde su sad oni komentari "Odreknimo se Kosova"? Kad Srbija bude oko Beograda biće kasno braniti sve na šta je stavljena tuđinska šapa.
pre 12 godina
21. VEK
pre 12 godina
Ma ne valjass ni ti Cericu, a ni ti Zilkicu. Samo huskate i pravite nam probleme. Ja cu da idem u dzamiju koju ja hocu, ne zanima me gde je ciji hodza.
pre 12 godina
Bliže se izbori na koje Zukorlić ozbiljno računa i ovo je njegova kampanja pozivajući Cerića da mu u tome pomogne, kao što su neki pozivali Dodika, koji je takođe strani državljanin u državi Srbiji.
Svi žele svoju državu sa svojom dominantnom nacijom, dominantnom crkvom, dominantnim nacionalnim obeležjima,..., a to pravo traže i "izmišljeni" Bošnjaci koje su u 90-im "otreznili" nažalost i Srbi i Hrvati. Građanska BiH, građanska Srbija, građanska Hrvatska,.. je jedina alternativa dominantnih nacija, crkava,..
pre 12 godina
(neko iz Srbije,)
Gradjanska drzava je zakon. slazem se, samo Srbi i Hrvati je nece. Muslimani su se najbolje osecali u toj gradjankoj drzavi jer uvek strepe i od jednih i od drugih.
Da nije bilo paradaiz revolucije i popova, setanja mostiju i nekakvih kostiju po ex Yugi, opsteg popaljenja "gde je srpska kuca/grob to je Srbija", kavobag/Vivovitica, "o srbijo iz tri dela opet ces biti cela", pretnje "ustasama balijama i konjusarima" sa tih mitinga, jednostranog rasturanja ustava (niko ne sme da vas bije), robnih sankcija za robu iz Slovenije i Hrvatske, pitanje je da li bi Tudjman i Alija ikada dobili te glasove umesto umerenih Racana/Suvara i Dizdarevica/Durakovica. Ne moze niko tvrditi da se boris za Jugoslaviju a slusati samo - sebe. kao i na ovom postu, svi su ruzni prljavi zli osim zna se - popova koji se obracaju svim zivim bicima kada se obracaju Srbima (mora da ne znamo da citamo izmedju redova kada kaze Braco Srbi, vreme je da se spasavamo od "dusmana". ceric nije upotrebio ni jednu prejaku rec. A ja bi ih sve iz javnog domena poslao u privatni - kao za vreme ex-Yugoslavije za kojom eto ko svi zalimo sto je neki drugi uneredise a mi eto na "dogdjanjima naroda" hteli da sacuvamo.
Strasno smo neobjektivni i ne damo drugima ono sto sami trazimo. Vrlo arogantno..
pre 12 godina
Izgleda da je jedini zadatak verskih vodja na Balkanu da stalno motivisu svoje sledbenike za sledeci sukob.
pre 12 godina
Kad nema plate i kada ne moze da se kupi bas nista od onoga sto se zeli, malo ekstremizma uvek "dobro dodje".
pre 12 godina
Srbi, narod najstariji...
Hrvati, narod najkulturniji...
Bosnjaci, narod najbrojniji...
Svi ostali, narod koji najvise trpi prethodna tri...
pre 12 godina
...da je tito i u cemu omanu,opasno je omanuo...!!...ako ni u cemu drugom a onda sto nije od dana pobede nade fasizmom 1945-te ustolicio jugoslovensku naciju od 6 republika-napravio zakon po kome su svi ljudi koji zive u jugolsaviji - jugosloveni, razlicitih nacionalnosti i religioznih verovanja!sluzbeni jezik im je jugoslovenski(srpsko hrvatski)i mir,red i rad da vlada !!!da je tako bilo,onakav moronski i divljacki rat pre 20-tak godina,siguran sam ne bi bio moguc!!!
pre 12 godina
Ako stvarno misli da nikome zlo nemisle neka procita to sto je rekao jos jednom. U miru i u slozi, svako u svoju crkvu ili pored nje samo tako moze pa nece niko morati za drugoga da se bori.
pre 12 godina
@Nenade
kazes: ""..Ceriću je ulazak u Srbiju koliko znam zabranjen i toga se treba i pridržavati''""
Da si pazljivo procitao vest vidio bi da se Ceric obratio vernicima iz Novog Pazara. A koliko ja znam, Novi Pazar je u Srbiji sto znaci da Cerici nije zabranjen ulaz u Srbiju jer svi znamo kakva bi reakcija bila da bilo koja drzva na Balkanu zabrani ulazak nekom verskom vodji bez obzira bio to pop, svecenik ili hodza.
pre 12 godina
@ (Nije ni vazno, 20. avgust 2011 20:04)
-Meni je zaista neverovatna i fascinantna ta vaša nova istorija!
-Ali ima jedna stvar - u apsolutno svim istorijskim dokumentima se govori da na prostoru bivše Jugoslavije od 7. veka do dolaska Turaka na Balkan, postoje samo 2 slovenska plemena - SRPSKO I HRVATSKO pleme!
Postoje samo ta dva plemena! Nema nikakvih "Bošnjaka" NIGDE U ISTORIJI!
To je samo vaša izmišljotina i pokušaj da nametnete nešto što nigde ne postoji i što niko u svetu ne prihvata niti će ikada prihvatiti!
-A druga bitna stvar je ta da su tada ljudi iz istog plemena (Srpskog) formirali više polunezavisnih država koje su zajedno bile u nekoj vrsti unije (federacije)! Te Srpske zemlje su tada bile Raška (kao glavna), Bosna, Zeta (Duklja), Travunija, Zahumlje i Paganija! Vladar Raške (knez) je bio vrhovni vladar i bio je nadređen vladarima svih ostalih Srpskih država koji su deo svog poreza davali njemu!
Pogledajte mapu Srbije za vreme kneza Časlava:
http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B0:Caslavova_srbija.jpg
...Čak postoje određeni dokazi koji govore da je vladar Raške bio biran aklamacijom svih vladara ostalih Srpskih zemalja... kao primer imate slučaj kada je bugarski han namamio sve srpske vladare u zamku pod izgovorom da treba da se okupe kako bi, tobože, proglasili novog srpskog kneza, a onda ih poubijao sve... !
-Istorija je poprilično jasna i tu nema nekih velikih dilema!
-Termin "Bošnjak" ne postoji nigde u istoriji, a Bosna se u SVIM ISTORIJSKIM DOKUMENTIMA smatra zemljom koju naseljava SRPSKO PLEME!
pre 12 godina
Ne znajem ja nista, samo samo tako cito,
Lose si "cito". Procitaj bolje. Koji je to Vladar Bosne dosao iz Srbije ili raske? tada se Srpska nacija tek stvarala osvajanjem i asimilacijom raznih plemena koja su tamo ratovala i nametanjem Srpskog imena. Srbi su bili samo jedno od tih plemena koji su bili uspesniji od ostalih - ali ne protiv Bosanskih plemena koja su zato i bili svoji vladari. nacije se nisu stvarale iz Bosanskih ili srpskih gena nego kroz tu kompliokovanu istoriju i religijske podele. Uostalom to stivo je komplikovano i dinastije su toliko isprepletene kroz istoriju kao i osvajanja naizmenicna a u igri su i ugari i madjari i Rim i Vizantija i zenidbe i osvajanja teritorije i kao i Hrvati ali cinjenica ostaje: - Bosna nikada nije bila dio Srbije a Srbija jeste bila pod Boisanskim kraljem Tvrtkom (Kotromanic hrvatskog i nemackog porekla zagovornik Bosanske Crkve) koji je uspeo da postane kralj Srba, Bosne, Pomorja i Zapadnih strana. Cak ni Dusan nije uspio da pokori Bosnu.
pre 12 godina
Ne znajem ja nista, samo samo tako cito, 20. avgust 2011 16:38)
Procitajte hrvatske istoricare pa cete naci desetine dokaza cak i porodicno stablo svih Bosanskih Vladara da su bili Hrvatskog porekla (a neki fakat i jesu) cak i rodjeni u hrvatskoj (sto nema dokaza ni za jednog da potice iz Srbspkog carstva ili da je krunisan iz tog carstva, osim sto je Tvrtko izabrao da se okruni pod nemanjickim imenom. Bosna je bila Bosna a Bosanski kraljevi Bosanski i tako do Turaka kada je opet bila Bosna ali osim za vreme Turaka izlozena pritscima pravoslavaca i katolika. Nazalost kroz ovaj rat srednji vek se ponavio sada nisu bogumili nego muslimani, Narod Bosnjacki koji je mahom prihvatio islam (manje vise feudalci su ga prihvatili pa onda i narod) nije uspio da zaokruzi nacionalno formiranje kao Hrvati i Srbi (zbog stalnih krstaskih ratova kojima su kao "jeretici" bili izlozeni a kasnije zbog prihvatanja islama i utapanjem drzavnosti u Osmanlijsko. I taj isti srednjovekovni proces protiv "jeretika" kada citate o bogumilima videcete da su bili vrlo miroljubivi http://sh.wikipedia.org/wiki/Bogumili ) jos traje. I jos uvek se ponavljaju isti pozivi iz srednjeg veka samo sto su sada u pitanju "Turci".
pre 12 godina
Mada je diskusija o tome ko smo mi etnicki je totalno besmislena i sluzi samo nacionalistima za dokaz superiornosti, treba reci da su religije, nacin zivota i osvajanja i poidcinjavanja bila vazni faktori za stvaranje nacije. Ni pravoslavlje ni bogumilstvo, (siroko practicizirano u Bosni i ondasnjoj Raskoj)nije nacija ali je definisao nacin zivota tog naroda) i vazan je faktor za razvoj Srpske kao i drugih nacija na ovim prostorimna.
osim toga danasnji "etnicki" i plemenski teoreticari treba da znaju da miSVI imamo samo nekoliko promila krvi onih prvih (na primer) Srba koji su krenuli u stvaranje nacije - kao i vecina nas ovdje. Pogledjate DNA (haplogroups) strukturu stanovnistva Balkana.
Iz perioda 7-11. veka ostalo je sacuvano više od dvadeset imena slovenskih skupina sa velikog prostora od Koruške do Peloponeza i Crnog mora.
A pored ovih bila su starosedilacka plemena.
Iduci od zapada ka istoku i jugu, uzimajuci samo nesporna imena, susrecemo: Karantance (Horutane), Hrvate, Guduskane, Neretljane, Zahumljane, Srbe, Travunjane, Konavljane, Dukljane, Moravljane, Timocane, Severce, Druguvite, Velegezite, Verzite, Sagudate, Rinhine, Strimonce, Vajunite i na Peloponezu Jezerite i Milinge. Dakle, deo Slovena, Jezeriti i Milinzi, nastanio se na Paloponezu 587. godine, a Srbi i Hrvati su došli u vreme cara Iraklija, što ce reci, nekoliko decenija kasnije. Problem sa Dereticem i pseudoistoricarima jeste što oni veruju u nedokazivu tezu da su svi Sloveni, zapravo, Srbi!
pre 12 godina
Sve dok se taj krug ne zatvori, nema resenja na ovim prostorima.
(Krtsa Krstic, 20. avgust 2011 12:41)
Tačno! A taj krug će se zatvoriti mirnim i kulturnim razdruživanjem! Svi će biti zadovoljni - Srbi dobiti nezavisnost od BIH, a Bošnjaci konačno imati svoju nacionalnu državu! Svako na svome!
Ima li šta logičnije i normalnije?
pre 12 godina
FUNDAMENTALISTI ponovo jašu. Ko 1990te.
pre 12 godina
@ IstoricarBG
Sve si u pravu sto se tice drugog dela tvog izlaganja, da ne treba menjati granice, samo sto se tice prvog malo vise si napravio gresku. Naime, cela ta tvoja teorija pada u vodu jednom cinjenicom. Sandzak je nista drugo do naziv koji su Turci a kasnije balkanski muslimani koristili da bi svojim imenom oznacili Rašku. Ta ista Raška jeste bila prva srpska država koju je osnovao Veliki Župan Stefan Nemanja i čije je sedište bio grad Ras. Ona je bila naslednica srpske oblasti Zete koja nije uspela da stigne do ranga države već je ostala na nivou župe. Naravno ti imas pravo tu oblast nazivati Sandzakom ali to je samo naziv i Sandzak bi i dalje ostao prva srpska drzava. Da ne bude zabune, Turci su provbitno samo oblasti kod Novog Pazara dali ime Sandzak dok su i oni ostalo zvali Raska, medjutim danas muslimani celu oblast zovu Sandzak ne samo onaj deo oko Novog Pazara. Sve u svemu ovim pada u vodu tvoja teorija o pripadanju Sandzaka Bosni i Hercegovini. On jeste bio jedno vreme deo drzave koju je stvorio bosanski kralj Stefan Tvrtko I Kotormanić inače jedno vreme nosilac nemanjićke krune i ujedno ujedinitelj svih srpskih zemalja. On je sebe smatrao naslednikom Nemanjića i novim srpskim kraljem. Dakle da rezimiram Raska (Sandzak) prva srpska drzava, pod okriljem Bosne i Hercegovine i kralja sprskog Stefana Tvrtka I Kotormanica. Ne cinili ti se da se suve puta u mom tekstu pojavljuju reci srpski, srpska...pa to je prosto zato sto je Sandzak istorijski deo Srba i Srbije. Tebi svaka cast sto si posten i kazez ne treba menjati granice, ali istoriju si morao nauciti malo bolje.
pre 12 godina
Neko iz Srbije,
Dok Bosnjaci glasaju za Komsica i Slavka Kukica, koji su gradjanska opcija, Dodik i HDZ koce formiranje vlasti i funkcionisanje cele drzave (a narocito Dodik koji je postao veci Hrvat od Hrvata) jer oni nisu legitimnio predstavnici Hrvatskog naroda (HDZ). Bosna gubi milijarde zbog takve plemenske politike ciji je cilj nestanak Bosne, a sve podrzano iz Srbije. Sve sto Bosnjaci u Bosni zele je funkcionisanje njihove JEDINE Domovine a sve sto Srbi tamo zele je da ona nikada ne funkcionise (jer imaju rezervne u ciju korist rade).
Sve dok se taj krug ne zatvori, nema resenja na ovim prostorima.
pre 12 godina
Znas "samo cito" momce ili devojko, ovo sve postaje bitno samo kada neko kao ti iz istorije izvuce jedan mali delic da bi izvukao zakljucke koji zato sto cinjenice nisu tacne ili potpune takodjer nisu tacni. A cemu sluze? Zna se - u prilog tezi da srbi imajuu nebeska praava jer su jedini drzavotvorni narod...Istorija ovih prostora je mnogo slozenija od toga. da nije verovatno bi nam bilo lakse.
pre 12 godina
Srpski narod ili nacija (savremen termin) je vec bila formirana u to doba. Mnogo pre se ona formirala a u vreme u kojem se javlja Tvrtko vec odavno postoji. Cak ima i autokefalnu crkvu. I ne vidim nista sporno u formiranju nacija. Ta vremena i jesu vremena formiranja naroda i nacija koje danas postoje. Mi nismo kao neki formirani raznim SFRJ ukazima iz 1970-tih godina proslog veka. Zato i jadno zvuci kad neki Ceric poziva na ujedinjenje izmisljene nacije i jos lupi da ih ima deset miliona.
pre 12 godina
Bacvanin, Ako nismo u stanju da postignemo gradjanske i hocemo nacionalne (citaj verske) drzave a ne gradjanske, onda je rzadruzivanje resenje - samo mi nije jasno da li si pod "kulturno" razdruzivanje mislio da Sandzak ostane u Srbiji dok se RS pridruzuje Srbiji? To ne bi bilo ni malo "kulturno".
pre 12 godina
@ (Evo gde smo, 20. avgust 2011 21:15)
-Aman bre ljudi BOGUMILI NISU NACIJA već srednjevekovna Hrišćanska sekta!!!
I ti Bogumili uopšte nisu nastali u Bosni niti su specifičnost Bosne, već su se jedino u Bosni uspeli održati i učvrstiti nakon što su prethodno proterani iz Bugarske i Srbije!
-I ti Bogumili su isto tako mogli biti srpske ili hrvatske nacionalnosti...
-Uzimati postojanje Bogumila kao dokaz nekakve "Bošnjačke nacije" u srednjem veku je NEVIĐENA NEBULOZA!
-Bosnu je naseljavalo Srpsko pleme i to ne može niko da ospori, ali je Bosna zaista bila odvojena država - ali se odvaja od ostalih Srpskih zemalja tek negde nakon kralja Bodina u 11. veku! Do tada je konstantno bila deo Srpskih zemalja! Nakon odvajanja od Srbije u 11. veku postaje deo Ugarske monarhije poput Hrvatske sve do kralja Tvrtka koji joj obezbeđuje nezavisnost i proglašava kraljevinom 1377. godine. Titula mu je glasila: "kralj Srba, Bosne, Pomorja i Zapadnih strana". (Obratite pažnju da je u tituli jedini spomenuti narod Srpski a ostalo su sve geografske odrednice!) I između ostalog je krunisan u manastiru Mileševa po Srpskim kanonima!
-U srednjem veku je bilo više Srpskih država isto onako kako je to bilo i u zapadnoj Evropi toga vremena - imali ste tako, na primer, bezbroj Nemačkih ili Italijanskih država...
pre 12 godina
Joker,
najvise Jugoslovena je bilo medju Bosnjacima jer su tu nasli sebe konacno posle vekovnog sendvica sa istoka i zapada. I do zadnjeg dana su nudili resenja redovno placali drzavni budjet i bili najzadrtije komunjare. Tezi Jugoslovenstva su se suprostavljali Srbi i Hrvati, sceam se tih diskusija i otpora. Tito (tiranin) je otisao da bi u jedanaesterac uleteli gori od njih koji su unistili SVE sto je valjalo umesto da je ono sto je valjalo (a bilo je puno toga) iskoriste i ugrade u sljedecu fazu, vratili su nas u srednji vek. markovic koji je bio spreman da to uradi je imao podrsku samo u Bosni. U Srbiji su ga izvizdali (Milosevic) a u Hrvatskoj takodjer. Jednostavno, mi hocemo stalno da namirujemo racune iz proslosti umesto da idemo napred. zaglavljeni smo kao u srednjem veku!!Jos gore.
pre 12 godina
Tvrtko je bio nosioc Srpske krune (uzeo je jer je osvojio dio Srbije i Hrvatske a okrunio se radi uticaja medju srpskim plemicima) ali je ostao Bosanac i Bosanski kralj odan Bosanskoj Crkvi. Pa ako su u Bosni bili Srbi ili Hrvati parvoslavno odnosno katolici zasto su Hrvati i Srbi, jedni kao vazali Ugarske i Rima a drugi Viozantije isli u krstaske ratove u Bosnu. Nemanja je napravio prvi pogrom bogumila u Raskoj. zato su pojasevi nastanjeni tim stanovnistvom u izvorima i poveljama zovu "Bosnjani" a ne serblii (Serbulijani, Serbli i Serblii) kako se Srbi nazivaju u tadasnjoj Raskoj i kasnije sire to ime, obicaje i jezik osvajanjem pod u pocetku pod vizantiskom podrskom. Bosnu nikada nisu zauzeli mada je Dusan pokusao. To sto su je bilo zenidbe i krunisanja ne menaj pricu.
pre 12 godina
@ (Ludilo- privilegija pojedinaca?, 21. avgust 2011 14:06)
Pa naravno! Kada ostanete bez pravih argumenata onda se obavezno pozivate na taj čuveni NACIONALIZAM!
Kad nemate argumente, onda ljudi koji samo govore istorijske činjenice postaju nacionalisti i sve ostalo sa već dobro poznate "pokvarene ploče"!
pre 12 godina
pa dobro, efendija, svi mi malo lazemo, ali 10 miliona? pa nisu nam komsije toliko glupe ...
81 Komentari
Sortiraj po: