Sreda, 03.08.2011.

08:32

Aerodrom državi daje naših 11 mil.€

Aerodrom Nikola Tesla odlučio je da dobit od 11 miliona evra iz prošle godine u vidu dividende isplati državi, umesto da je raspodeli svim akcionarima.

Izvor: B92

Aerodrom državi daje naših 11 mil.€ IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

42 Komentari

Sortiraj po:

Drasko

pre 12 godina

Pa ljudi moji, da li je bolje da novac ostane u Srbiji ili da ode u ruke stranih investitora, koji su vlasnici akcija tek po par meseci?! Neverovatno, sve bi da prodate!!!

pozitivizam

pre 12 godina

ahahahaha al sam se slatko nasmejala, sjajni su nema sta moram priznati da sam ovog puta pozitivno iznenadjena kako je lepo obrazlozeno zasto niko nece dobiti kes, napredak nema sta! :D

Vlada

pre 12 godina

Akcionarima ništa, a zaposlenima (po partijskoj liniji), čije su plate pritom izuzetno visoke za srpske prilike (prosek 80.000 din), za prošlu godinu isplaćuju dobit od 120.000 din. Kaže gosp. direktor - mnogo vam je odjednom, pa ćete dobiti u avgustu na svakih nedelju dana po 30.000 din. SRAMOTA BRE!!!!!!

Tatjana

pre 12 godina

Nebitan je datum, bitan je princip - evo da razjasnimo:

1. Ako UO preduzeca moze tako da odredjuje datum dividende, bez obaveze da brine o akcionarima, onda bi sve firme datum raspodele dobiti mogle da odredjuju neki datum u proslosti kada su drzali najvise akicja...
Zamislite Telekom kada izadje na berzu...i vi kupite akcije jer racunate da ce nesto da vrede..i oni imaju dobit, ali kazu "ne, ne..bas me briga sto ste vi nasi suvlasnici (jer akcije su instrument suvlasnistva) ja cu dobit da dam "Peri" koji je bio akcionar pre 5 godina...

Pa mislim kad bi to tako fukncionisalo niko nikad ne bi bio akcionar ni jedne firme...


2. Bilo je komentara kao nije sporno sto drzava dobija dividendu jer je ona bila vlasnik 2011...Pa niste u pravu!! To je apsolutno sporno. Jer trziste kapitala funkcionise po prinicpu da vi kupujete i prodajete akcije jer imate neka investiciona ocekivanja...neko moze da bude vlasnik akcije 1 dan, i da ima pravo na dividendu ako je npr. fin. izvestaj usvojen sutradan posto je kupio akciju..a neko moze da drzi akciju 11 meseci, i da je proda, odnosno da izadje iz pozicije bas pre isplate dividende i onda nema pravo na dividendu..

Dakle AKCIJA koju posedujete nosi prao na dividendu, i sve jedno je da li ste je kupili pre jedan dan ili tri godine...

Samo je stvar na preduzeću da odredi da li će dobit, ukoliko je preduzeće poslovalo pozitivno, da raspodeli u vidu dividende ili će kao u slučaju NIS-a da tom dobiti pokrije gubitke...
U svakom slučaju ako se dividenda rasporedjuje, a vi imate akciju, imate pravo na učestvovanje u dobiti.

Milos

pre 12 godina

Ja bih, kao mali akcionar ovog preduzeca, radije video da je tih 11 miliona reinvestirano u aerodrom, njegovo sredjivanje, modernizaciju, ulepsavanje i prosirenje, pa zasto ne i investicije u regionalne aerodrome, nego da sam ja dobio svoju dividendu od 1,5 evra. A svakako bih to vise voleo, nego da je 11 miliona sipano u bunar bez dna zvan drzavni budzet.

sivi soko

pre 12 godina

Ово је само наставак приче о превари грађана - власника бесплатних акција и нових берзанских акционара у партократској држави у којој се ближе избори, па се изналазе сви начини да се исфинансира политичка кампања актуелне власти, која је и протагониста оваквог безакоња, те да таква власт опстане и даље.

vlada

pre 12 godina

Pa naravno,zato sto je drzava postavila partijskog direktora,koji da bi se dodvorio sefovima,radi kako mu se kaze.To je jasno i pticama na grani,Ali ce za koji mesec doci kraj ovakvoj vlasti,za koju sam uzgred glasao i sam...A kakvi ce doci,verovatno isti kao i ovi

Umiljati

pre 12 godina

Pa ne razumem baš sva ta pravila o dividendama, samo mi nije jasno, kako to neko može i sme da u nečije tudje ime odluči da mu oduzme njegov novac. Ako već moraju zbog svog postavljenja voditi računa o interesima onih koji su ih postavili, onda neka svoje pare daju kome hoće, ali ne smeju tudji novac poklanjati bilo kome.

Čitalac

pre 12 godina

Na internetu sam nasao sledece:

"Za članove UO izabrani su Mile Novačikić, Nebojša Andrić, Denijal Kozličić, Borisav Kovačević, Ksenija Kavedžić, Ljupko Đekić i Slobodan Jovanović iz Beograda, kao i Dejan Milovanović iz Prokuplja."

Broj članova IZVRŠNOG odbora je sa 5 povećan na 9.

"Za predsednika Nadzornog odbora Aerodroma izabran je Slobodan Veličković iz Grdelice, dok su ostali članovi Goran Malbaša iz Aranđelovca i Dragoslav Stanković iz Pukovca."

Gio

pre 12 godina

Odluka je u skladu sa zakonom (javno dostupan, uverite se sami). Trosite energiju na obaranje odluke koja je apsolutno u skladu sa zakonom. Komisija ne moze da regulise trziste misljenjima, kao sto ni policijac ne moze da te uhapsi za krsenje njegovog misljenja. Ako mislite da se treba boriti za vreca prava malih akcionara, onda usmerite energiju da se zakon promeni!

Investitor

pre 12 godina

Ovo je sramotna odluka iz nekoliko razloga:
1) Ovo bi bila odluka zbog koje bi management bio smenjen i potencijalno tuzen na bilo kojoj drugoj berzi, ali ne i kod nas
2) Drzava i Aerodrom zarad par miliona € gazi ocito prava akcionara saljuci poruku da nema svrhe posedovati akcije u Srbiji (umesto da podstice akcionarstvo)
3) Aerorom trguje na 5x TTM EBITDA sto je polovina multipla na kojem drugi aeroromi trguju. Ako za trenutak pretpostavimo da je EBITDA ok (znam da je ovo velika pretpostavka i potencijalno objasnjenje) isti bi trebao da se duplira. Sa ovakvim ponasanjem (a i nasim kvalitetom obelodanjivanja) od toga nema nista.

Ukratko, sramota. Posle ovoga bi trebalo smeniti BoD i management.

Lord Vader

pre 12 godina

Dividenda se isplacuje za 2010. godinu. Drzava je bila jedini vlasnik preduzeca tokom cele 2010. godine. Prema tome, jedino je logicno da ima pravo da uzme celokupan iznos dovodendi. Kada se bude delila dobit ostvarena u 2011. godini, onda cemo i mi ostali akcionari dobiti svoj deo (s obzirom da smo tek u 2011. postali "suvlasnici").

Voleo bih da je novinar koji je pisao ovaj tekst malo vise istrazio pricu o tzv "dobroj poslovnoj praksi", pre svega odakle potice ta praksa i da li se kod nas primenjivala i ustalila. Kod nas je obicaj da kad se kaze "tako je svuda u svetu" to uzima kao nesto sto je apsolutno ispravno i sto se mora primeniti bez elementarne analize da li je uopste primenjivo u nasoj zemlji.

dex

pre 12 godina

Bilo bi bolje da su taj novac uložili u produžetak trase Bgvoza do zgrade aerodroma,tako bi se putnici rešili ucenjivanja i bahatosti od strane taksista.

Ironija

pre 12 godina

Znate sta je ironija? To sto gradjani Srbije olako optuzuju bankarski i akcionarski sistem u Americi kao pohlepan, predatorsko-kapitalisticki i sta ti ja znam a ovamo u svojem dvoristu ti najveca firma koja ostvaruje dobit ne isplacuje tvoje dividende , dakle vara te i zavlaci u saradnji sa tvojom drzavom i pri tome se toliko bahato ponasa da salje odgovore tipa "Sve je bilo po zakonu..." . Vidite, mozda je to igra koja se tako igra, veliki uvek zeznu male i vise zarade , ajde da se slozimo sa time. Ipak na ovaj nacin i ovako ocigledno krasti je ispod svake granice ukusa i morala u najsirem smislu. Ljudi gube nadu da ce ikada biti bolje kada ovakve stvari (setimo se samo i Kolubare) prolaze.

Lemi

pre 12 godina

Ne vidim u cemu je problem!?

1. Vise od pola perioda je drzava bila jedini vlasnik i zasto bi delila dividende za poslovanje tokom cele godine sa akcionarima!?

2. U tekstu lepo pise:
' najčešće uzima datum ... preporučuje kompanijama ... Domaća zakonska regulativa(...)ne definiše precizno i jednoznačno ... preporuku ...' itd. iz cega se lepo vidi da je odluka potpuno legitimna. Druga je stvar sto se ekipa koja je kupovala akcije nije raspitala pre kupovine o ovim stvarima.

3. Takodje, u Zakonu o privrednim društvima u članu 218. lepo pise:
'... ukoliko dan dividende nije regulisan internim aktima kompanije, odluku o danu dividende donosi Upravni odbor.'

Dosta vise kolektivne paranoje i pljuvacine.

Dragan

pre 12 godina

@ (jos uvek verni citalac sajta B92, 3. avgust 2011 10:14)

U svijetu nije praksa da je dan dividende zadnji dan u godini. U svijetu je praksa da kompanije mjesecima unaprijed objave dan dividende, tako da sadasnji i buduci akcionari tacno znaju na cemu su. Dan dividende bi, u ovom slucaju, trebao da bude ili dan odrzavanja Skupstine, ili neki datum poslije toga.

Dejan

pre 12 godina

VAŽNO!!!

Da bi celokupna javnost uvidela da je ovakvo donošenje odluke nelegitimo, evo primera iz prakse gde je Komisija za hartije od vrednosti NALOŽILA otvorenom akcionarskom društvu da izmeni odluku o utvrđivanju dividende:
1. šta je Upravni odbor "zamislio" da može: http://www.belex.rs/data/2006/02/00001641.pdf - da 2. feb 2006. odredi 20. januar 2006.!!!
2. šta je Komisija naložila i kako je glasila nova, ispravna odluka: http://www.belex.rs/data/2006/03/00001831.pdf - da 9. marta 2006. odredi 24. mart 2006.

Od tada, to nijedno AD ne da nije pokušalo da uradi nego nije ni pomislilo! Međutim, očito je da DRŽAVA mislim da može da uzme tuđ novac, ujedno i moj!

Jednostavno, na sceni imamo pokušaj kriminalnih radnji od strane neodgovornih pojedinaca koji zastupaju državu.

Ja od mog novca neću odustati, kao što država ne odustaje od poreza!

i još nešto, akcija Aerodroma je danas izgubila skoro 4% od svoje vrednosti i to isključivo zbog ove hajdučije!

pero

pre 12 godina

11 000 000 nasih para na 34 000 000 akcija, to se ne isplati ni deliti. Ispada da se po akciji dobija 0.3 evra, i to bez provizija za ovu transakciju. Dakle, od svake akcije bismo dobili po 30-ak dinara, najvise.
Mali akcionari se zato udruzuju, pa onda ne trazi svkao po 30 dinara, nego traze, recimo 5 miliona evra... A sa tim parama moze nesto da se uradi (dokapiralizacija i slicno)... Ali, opet, velika mutljavina za velike igrace, a "sitna boranija" i onako treba da propadne :(

Vlada

pre 12 godina

Gospodine Predsednice, da li ste culi za ovo bahacenje?
Otimaju, kradu, pljackaju, jos nas ubedjuju da tako treba?
Naravno, zna se dobro ko tamo rukovodi.
I, sta kazete na ovo?

PetarB

pre 12 godina

Tih 11 mil. evra je sitnica u odnosu na onu kolicinu novca koja se tokom godina oprala na tom istom aerodromu. Sve te silne afere pri gradnji aerodroma koje su se pojavljivale u medijima, a koje nisu bile bez osnova, zavrsile su se tako sto su pojedinci bili osudjeni na mesec dana zatvora. Milioni su zavrsili u dzepovima nekolicine, a citav ceh smo platili mi gradjani.

Dejan

pre 12 godina

@ (jos uvek verni citalac sajta B92, 3. avgust 2011 10:14)

Mislim da nisi upoznat sa materijom...
Evo linkova za upoznavanje: http://www.sec.gov.rs/index.php?option=com_content&task=view&id=539&Itemid=71
Posebno:"Комисија препоручује, имајући у виду значај овог института код отворених акционарских друштава, да уколико није претходно објављен «дан дивиденд» (одлука Управног одбора друштва или прописан оснивачким актом), овај дан не би требало да буде дан пре дана усвајања финансијских извештаја, односно доношења одлуке о расподели добити. "

I još nešto:
Ovde je dosta komentara od strane profesionalaca iz ove oblasti, tako da pre upuštanja u polemiku i tvrđenja BEZ OSNOVA, treba razmisliti o daljim koracima.
Zar ne?

гром

pre 12 godina

Опет су те наши израдили, зезнули, навукли, преварили...
А ти ћеш опет да их заокружиш. Ваљда тераш какав инат самом себи.
А да знамо да себи о глави радимо, знамо; баш вала: ко нас је клео,к'о да није дангубио.

DJ

pre 12 godina

Hm, država.
Ova "rupčaga" u zakonu je namerno napravljena ne radi države, nego radi tajkuna koji sponzorišu ovakve stvari i koji redovno ovako mešetare u svojim firmama. Aerodrom je samo jedna od retkih firmi u državnim rukama koja radi dobro i građani se ne bi mnogo oparili od same dividende. Za tih 50tak dinara se ne treba previše sekirati.
Daleko je važnije da se ovi **********najure, i da se ide ka uređenijem tržištu kapitala.
Ova garnitura za to nema snage što je skoro dokazano još jednim kriminalnim aktom političara. Naime, novousvojeni zakon o privrednim društvima je spustio prag od 95% na 90% za otkup akcija od malih akcionara (čitaj: oni koji do sada nisu hteli da prodaju akcije tajkunima za koje su radili 20-30godina za 40,50 eura). Sada će im to nažalost zakon dozvoliti. Mogao bih odmah nabrojati barem 20 dobrih firmi u kojima kojekakvi matijevići, miškovići i sl. čekaju na snagu stupanje ovog kriminalnog člana zakona.
I da, zamislite da 2015 godine dan dividende za akcije Aerodroma bude 31.12 2010.
Zašto da ne kad smo "ovce"?

Ritter

pre 12 godina

U vesti se kaze da je drzava prestala da bude jedini akcionar posle 31.12.2010. Ako je to tacno onda ja ne vidim nista sporno da vlasnik uzme svoju zaradu. Novi akcionari ce dobiti dividende za ovu (2011) godinu i sve naredne godine. Medjutim meni je ovde zanimljivija tacka 1 iz izvestaja o iznosu dividende u kojoj se kaze da se snizavaju takse za sletanje. Pretpostavljam da je postojao politicki pritisak da se snize ove takse koje su nerazumno visoke (npr. duplo vise nego u Nemackoj, ako ne verujete probajte da kupite avio kartu iz BGa preko Germanwingsa ili Lufthanse pa kad vam izbaci cenu pogledajte detalje kolika je aerodromska taksa u BGu a kolika preko). S jedne strane mi je drago da ovo cujem jer ce mozda letovi stranih kompanija biti malo jeftiniji, ali s druge strane ove godine aerodorom nece uzeti toliki "kajmak" kao prosle godine pa bi bilo steta da se stari kajmak ne podeli "medju familjom i prijateljima". Logicno, zar ne?

branko

pre 12 godina

Pa sta mozete ocekivati od firme u kojoj je drzava vecinski vlasnik,za ocekivati je bilo a tako ce jos dugo biti dokle god partijski ljudi sede u upravnim odborima ti novci ce ici na razne nacine za finansiranje stranke

paja pavlovic

pre 12 godina

neka vasi novinari istraze jos malo kod generalnog direktora i upravnog odbora sramotu na kvadrat gde su stalno zaposleni dobili dobit od 120 000 din za proslu godinu a ostali preko uzluznih i omladinskih firmi ni dinara...pa gde oni rade... na aerodromu u antaliji...sramota breee

hm...

pre 12 godina

A ko je i od cijih para napravio aerodrom, i ko je odredio monopolske cene aerodromske takse, parkiranja i drugih isluga?
Jedan zapanjujuci podatak je astronomska cena Srpsih rakija u tzv "free shopu", mnogo veca nego u prodanicama po Beogradu. Kome je to palo na pamet, i kome se na taj nacin ruga ili "ostvaruje profit"?
Bezobrazluk i sramota prema svima koji crnce za nistavne plate ili nemaju zaposlenje!

Dejan

pre 12 godina

Da slikovito pojasnim:
ovo je isto kao kada prodate lokal u zgradi gde posedujete još dosta lokala (država je podelila vlasništvo sa građanima), a i dalje uzimate zakupninu.
Jednom rečju, lopovluk!

Svuda u svetu, ako nije eksplicitno rešeno zakonom, praksa se uzima kao PRAVILO! Samo ne u lopovskim zemljama!
SRAMOTA!!!

jos uvek verni citalac sajta B92

pre 12 godina

U cemu je ovde problem? Tokom godine u kojoj je dobit ostvarena, bio je samo jedan akcionar i u takvim situacijama se obicno za dan dividende uzme poslednji dan te godine. To je praksa u celom svetu, da nije tako ne bi postojala mogucnost definisanja dana dividende od strane korporativnih organa. Sve vise ekonomskih tekstova bez utemeljenja. **************************************

mico

pre 12 godina

dace drzavi 11miliona a nama koji smo radili i jos radimo u aerodromu ne mogu ni posle sest meseci obecanja da revidiraju kredite za stanove!

Su24

pre 12 godina

Kako god, ali sledeće godine će da donesu odluku o investicijama ili sl. i ponovo nema ništa. Iskazana ali ne isplaćena dobit. Nema šanse da građani od ovih dobiju ni dinar. Ni ove ni bilo koje druge godine. Stručnjaci za sebe.

SASA POPOVIC

pre 12 godina

Nismo ni ocekivali da ce se ovo obecanje vlade ispuniti, navikao je narod na obmane i prevare od strane vlasti,Sve se radi u cilju otimanja para gradjana .Izbori ce to definitivno promenit.

bla bla

pre 12 godina

Ne mogu da verujem stepenu stupidnosti nasih zakona. Dobit je stvarena u godini koja se zavrsava 31.12. Prema tome, tokom vlasnista u toj godini do najkasnije 31.12.

Dejan

pre 12 godina

Da slikovito pojasnim:
ovo je isto kao kada prodate lokal u zgradi gde posedujete još dosta lokala (država je podelila vlasništvo sa građanima), a i dalje uzimate zakupninu.
Jednom rečju, lopovluk!

Svuda u svetu, ako nije eksplicitno rešeno zakonom, praksa se uzima kao PRAVILO! Samo ne u lopovskim zemljama!
SRAMOTA!!!

paja pavlovic

pre 12 godina

neka vasi novinari istraze jos malo kod generalnog direktora i upravnog odbora sramotu na kvadrat gde su stalno zaposleni dobili dobit od 120 000 din za proslu godinu a ostali preko uzluznih i omladinskih firmi ni dinara...pa gde oni rade... na aerodromu u antaliji...sramota breee

Ironija

pre 12 godina

Znate sta je ironija? To sto gradjani Srbije olako optuzuju bankarski i akcionarski sistem u Americi kao pohlepan, predatorsko-kapitalisticki i sta ti ja znam a ovamo u svojem dvoristu ti najveca firma koja ostvaruje dobit ne isplacuje tvoje dividende , dakle vara te i zavlaci u saradnji sa tvojom drzavom i pri tome se toliko bahato ponasa da salje odgovore tipa "Sve je bilo po zakonu..." . Vidite, mozda je to igra koja se tako igra, veliki uvek zeznu male i vise zarade , ajde da se slozimo sa time. Ipak na ovaj nacin i ovako ocigledno krasti je ispod svake granice ukusa i morala u najsirem smislu. Ljudi gube nadu da ce ikada biti bolje kada ovakve stvari (setimo se samo i Kolubare) prolaze.

bla bla

pre 12 godina

Ne mogu da verujem stepenu stupidnosti nasih zakona. Dobit je stvarena u godini koja se zavrsava 31.12. Prema tome, tokom vlasnista u toj godini do najkasnije 31.12.

SASA POPOVIC

pre 12 godina

Nismo ni ocekivali da ce se ovo obecanje vlade ispuniti, navikao je narod na obmane i prevare od strane vlasti,Sve se radi u cilju otimanja para gradjana .Izbori ce to definitivno promenit.

Su24

pre 12 godina

Kako god, ali sledeće godine će da donesu odluku o investicijama ili sl. i ponovo nema ništa. Iskazana ali ne isplaćena dobit. Nema šanse da građani od ovih dobiju ni dinar. Ni ove ni bilo koje druge godine. Stručnjaci za sebe.

DJ

pre 12 godina

Hm, država.
Ova "rupčaga" u zakonu je namerno napravljena ne radi države, nego radi tajkuna koji sponzorišu ovakve stvari i koji redovno ovako mešetare u svojim firmama. Aerodrom je samo jedna od retkih firmi u državnim rukama koja radi dobro i građani se ne bi mnogo oparili od same dividende. Za tih 50tak dinara se ne treba previše sekirati.
Daleko je važnije da se ovi **********najure, i da se ide ka uređenijem tržištu kapitala.
Ova garnitura za to nema snage što je skoro dokazano još jednim kriminalnim aktom političara. Naime, novousvojeni zakon o privrednim društvima je spustio prag od 95% na 90% za otkup akcija od malih akcionara (čitaj: oni koji do sada nisu hteli da prodaju akcije tajkunima za koje su radili 20-30godina za 40,50 eura). Sada će im to nažalost zakon dozvoliti. Mogao bih odmah nabrojati barem 20 dobrih firmi u kojima kojekakvi matijevići, miškovići i sl. čekaju na snagu stupanje ovog kriminalnog člana zakona.
I da, zamislite da 2015 godine dan dividende za akcije Aerodroma bude 31.12 2010.
Zašto da ne kad smo "ovce"?

Investitor

pre 12 godina

Ovo je sramotna odluka iz nekoliko razloga:
1) Ovo bi bila odluka zbog koje bi management bio smenjen i potencijalno tuzen na bilo kojoj drugoj berzi, ali ne i kod nas
2) Drzava i Aerodrom zarad par miliona € gazi ocito prava akcionara saljuci poruku da nema svrhe posedovati akcije u Srbiji (umesto da podstice akcionarstvo)
3) Aerorom trguje na 5x TTM EBITDA sto je polovina multipla na kojem drugi aeroromi trguju. Ako za trenutak pretpostavimo da je EBITDA ok (znam da je ovo velika pretpostavka i potencijalno objasnjenje) isti bi trebao da se duplira. Sa ovakvim ponasanjem (a i nasim kvalitetom obelodanjivanja) od toga nema nista.

Ukratko, sramota. Posle ovoga bi trebalo smeniti BoD i management.

jos uvek verni citalac sajta B92

pre 12 godina

U cemu je ovde problem? Tokom godine u kojoj je dobit ostvarena, bio je samo jedan akcionar i u takvim situacijama se obicno za dan dividende uzme poslednji dan te godine. To je praksa u celom svetu, da nije tako ne bi postojala mogucnost definisanja dana dividende od strane korporativnih organa. Sve vise ekonomskih tekstova bez utemeljenja. **************************************

Vlada

pre 12 godina

Gospodine Predsednice, da li ste culi za ovo bahacenje?
Otimaju, kradu, pljackaju, jos nas ubedjuju da tako treba?
Naravno, zna se dobro ko tamo rukovodi.
I, sta kazete na ovo?

mico

pre 12 godina

dace drzavi 11miliona a nama koji smo radili i jos radimo u aerodromu ne mogu ni posle sest meseci obecanja da revidiraju kredite za stanove!

dex

pre 12 godina

Bilo bi bolje da su taj novac uložili u produžetak trase Bgvoza do zgrade aerodroma,tako bi se putnici rešili ucenjivanja i bahatosti od strane taksista.

Dejan

pre 12 godina

VAŽNO!!!

Da bi celokupna javnost uvidela da je ovakvo donošenje odluke nelegitimo, evo primera iz prakse gde je Komisija za hartije od vrednosti NALOŽILA otvorenom akcionarskom društvu da izmeni odluku o utvrđivanju dividende:
1. šta je Upravni odbor "zamislio" da može: http://www.belex.rs/data/2006/02/00001641.pdf - da 2. feb 2006. odredi 20. januar 2006.!!!
2. šta je Komisija naložila i kako je glasila nova, ispravna odluka: http://www.belex.rs/data/2006/03/00001831.pdf - da 9. marta 2006. odredi 24. mart 2006.

Od tada, to nijedno AD ne da nije pokušalo da uradi nego nije ni pomislilo! Međutim, očito je da DRŽAVA mislim da može da uzme tuđ novac, ujedno i moj!

Jednostavno, na sceni imamo pokušaj kriminalnih radnji od strane neodgovornih pojedinaca koji zastupaju državu.

Ja od mog novca neću odustati, kao što država ne odustaje od poreza!

i još nešto, akcija Aerodroma je danas izgubila skoro 4% od svoje vrednosti i to isključivo zbog ove hajdučije!

pero

pre 12 godina

11 000 000 nasih para na 34 000 000 akcija, to se ne isplati ni deliti. Ispada da se po akciji dobija 0.3 evra, i to bez provizija za ovu transakciju. Dakle, od svake akcije bismo dobili po 30-ak dinara, najvise.
Mali akcionari se zato udruzuju, pa onda ne trazi svkao po 30 dinara, nego traze, recimo 5 miliona evra... A sa tim parama moze nesto da se uradi (dokapiralizacija i slicno)... Ali, opet, velika mutljavina za velike igrace, a "sitna boranija" i onako treba da propadne :(

branko

pre 12 godina

Pa sta mozete ocekivati od firme u kojoj je drzava vecinski vlasnik,za ocekivati je bilo a tako ce jos dugo biti dokle god partijski ljudi sede u upravnim odborima ti novci ce ici na razne nacine za finansiranje stranke

Dejan

pre 12 godina

@ (jos uvek verni citalac sajta B92, 3. avgust 2011 10:14)

Mislim da nisi upoznat sa materijom...
Evo linkova za upoznavanje: http://www.sec.gov.rs/index.php?option=com_content&task=view&id=539&Itemid=71
Posebno:"Комисија препоручује, имајући у виду значај овог института код отворених акционарских друштава, да уколико није претходно објављен «дан дивиденд» (одлука Управног одбора друштва или прописан оснивачким актом), овај дан не би требало да буде дан пре дана усвајања финансијских извештаја, односно доношења одлуке о расподели добити. "

I još nešto:
Ovde je dosta komentara od strane profesionalaca iz ove oblasti, tako da pre upuštanja u polemiku i tvrđenja BEZ OSNOVA, treba razmisliti o daljim koracima.
Zar ne?

PetarB

pre 12 godina

Tih 11 mil. evra je sitnica u odnosu na onu kolicinu novca koja se tokom godina oprala na tom istom aerodromu. Sve te silne afere pri gradnji aerodroma koje su se pojavljivale u medijima, a koje nisu bile bez osnova, zavrsile su se tako sto su pojedinci bili osudjeni na mesec dana zatvora. Milioni su zavrsili u dzepovima nekolicine, a citav ceh smo platili mi gradjani.

hm...

pre 12 godina

A ko je i od cijih para napravio aerodrom, i ko je odredio monopolske cene aerodromske takse, parkiranja i drugih isluga?
Jedan zapanjujuci podatak je astronomska cena Srpsih rakija u tzv "free shopu", mnogo veca nego u prodanicama po Beogradu. Kome je to palo na pamet, i kome se na taj nacin ruga ili "ostvaruje profit"?
Bezobrazluk i sramota prema svima koji crnce za nistavne plate ili nemaju zaposlenje!

Milos

pre 12 godina

Ja bih, kao mali akcionar ovog preduzeca, radije video da je tih 11 miliona reinvestirano u aerodrom, njegovo sredjivanje, modernizaciju, ulepsavanje i prosirenje, pa zasto ne i investicije u regionalne aerodrome, nego da sam ja dobio svoju dividendu od 1,5 evra. A svakako bih to vise voleo, nego da je 11 miliona sipano u bunar bez dna zvan drzavni budzet.

гром

pre 12 godina

Опет су те наши израдили, зезнули, навукли, преварили...
А ти ћеш опет да их заокружиш. Ваљда тераш какав инат самом себи.
А да знамо да себи о глави радимо, знамо; баш вала: ко нас је клео,к'о да није дангубио.

Lord Vader

pre 12 godina

Dividenda se isplacuje za 2010. godinu. Drzava je bila jedini vlasnik preduzeca tokom cele 2010. godine. Prema tome, jedino je logicno da ima pravo da uzme celokupan iznos dovodendi. Kada se bude delila dobit ostvarena u 2011. godini, onda cemo i mi ostali akcionari dobiti svoj deo (s obzirom da smo tek u 2011. postali "suvlasnici").

Voleo bih da je novinar koji je pisao ovaj tekst malo vise istrazio pricu o tzv "dobroj poslovnoj praksi", pre svega odakle potice ta praksa i da li se kod nas primenjivala i ustalila. Kod nas je obicaj da kad se kaze "tako je svuda u svetu" to uzima kao nesto sto je apsolutno ispravno i sto se mora primeniti bez elementarne analize da li je uopste primenjivo u nasoj zemlji.

Ritter

pre 12 godina

U vesti se kaze da je drzava prestala da bude jedini akcionar posle 31.12.2010. Ako je to tacno onda ja ne vidim nista sporno da vlasnik uzme svoju zaradu. Novi akcionari ce dobiti dividende za ovu (2011) godinu i sve naredne godine. Medjutim meni je ovde zanimljivija tacka 1 iz izvestaja o iznosu dividende u kojoj se kaze da se snizavaju takse za sletanje. Pretpostavljam da je postojao politicki pritisak da se snize ove takse koje su nerazumno visoke (npr. duplo vise nego u Nemackoj, ako ne verujete probajte da kupite avio kartu iz BGa preko Germanwingsa ili Lufthanse pa kad vam izbaci cenu pogledajte detalje kolika je aerodromska taksa u BGu a kolika preko). S jedne strane mi je drago da ovo cujem jer ce mozda letovi stranih kompanija biti malo jeftiniji, ali s druge strane ove godine aerodorom nece uzeti toliki "kajmak" kao prosle godine pa bi bilo steta da se stari kajmak ne podeli "medju familjom i prijateljima". Logicno, zar ne?

Gio

pre 12 godina

Odluka je u skladu sa zakonom (javno dostupan, uverite se sami). Trosite energiju na obaranje odluke koja je apsolutno u skladu sa zakonom. Komisija ne moze da regulise trziste misljenjima, kao sto ni policijac ne moze da te uhapsi za krsenje njegovog misljenja. Ako mislite da se treba boriti za vreca prava malih akcionara, onda usmerite energiju da se zakon promeni!

Lemi

pre 12 godina

Ne vidim u cemu je problem!?

1. Vise od pola perioda je drzava bila jedini vlasnik i zasto bi delila dividende za poslovanje tokom cele godine sa akcionarima!?

2. U tekstu lepo pise:
' najčešće uzima datum ... preporučuje kompanijama ... Domaća zakonska regulativa(...)ne definiše precizno i jednoznačno ... preporuku ...' itd. iz cega se lepo vidi da je odluka potpuno legitimna. Druga je stvar sto se ekipa koja je kupovala akcije nije raspitala pre kupovine o ovim stvarima.

3. Takodje, u Zakonu o privrednim društvima u članu 218. lepo pise:
'... ukoliko dan dividende nije regulisan internim aktima kompanije, odluku o danu dividende donosi Upravni odbor.'

Dosta vise kolektivne paranoje i pljuvacine.

Čitalac

pre 12 godina

Na internetu sam nasao sledece:

"Za članove UO izabrani su Mile Novačikić, Nebojša Andrić, Denijal Kozličić, Borisav Kovačević, Ksenija Kavedžić, Ljupko Đekić i Slobodan Jovanović iz Beograda, kao i Dejan Milovanović iz Prokuplja."

Broj članova IZVRŠNOG odbora je sa 5 povećan na 9.

"Za predsednika Nadzornog odbora Aerodroma izabran je Slobodan Veličković iz Grdelice, dok su ostali članovi Goran Malbaša iz Aranđelovca i Dragoslav Stanković iz Pukovca."

Dragan

pre 12 godina

@ (jos uvek verni citalac sajta B92, 3. avgust 2011 10:14)

U svijetu nije praksa da je dan dividende zadnji dan u godini. U svijetu je praksa da kompanije mjesecima unaprijed objave dan dividende, tako da sadasnji i buduci akcionari tacno znaju na cemu su. Dan dividende bi, u ovom slucaju, trebao da bude ili dan odrzavanja Skupstine, ili neki datum poslije toga.

sivi soko

pre 12 godina

Ово је само наставак приче о превари грађана - власника бесплатних акција и нових берзанских акционара у партократској држави у којој се ближе избори, па се изналазе сви начини да се исфинансира политичка кампања актуелне власти, која је и протагониста оваквог безакоња, те да таква власт опстане и даље.

Tatjana

pre 12 godina

Nebitan je datum, bitan je princip - evo da razjasnimo:

1. Ako UO preduzeca moze tako da odredjuje datum dividende, bez obaveze da brine o akcionarima, onda bi sve firme datum raspodele dobiti mogle da odredjuju neki datum u proslosti kada su drzali najvise akicja...
Zamislite Telekom kada izadje na berzu...i vi kupite akcije jer racunate da ce nesto da vrede..i oni imaju dobit, ali kazu "ne, ne..bas me briga sto ste vi nasi suvlasnici (jer akcije su instrument suvlasnistva) ja cu dobit da dam "Peri" koji je bio akcionar pre 5 godina...

Pa mislim kad bi to tako fukncionisalo niko nikad ne bi bio akcionar ni jedne firme...


2. Bilo je komentara kao nije sporno sto drzava dobija dividendu jer je ona bila vlasnik 2011...Pa niste u pravu!! To je apsolutno sporno. Jer trziste kapitala funkcionise po prinicpu da vi kupujete i prodajete akcije jer imate neka investiciona ocekivanja...neko moze da bude vlasnik akcije 1 dan, i da ima pravo na dividendu ako je npr. fin. izvestaj usvojen sutradan posto je kupio akciju..a neko moze da drzi akciju 11 meseci, i da je proda, odnosno da izadje iz pozicije bas pre isplate dividende i onda nema pravo na dividendu..

Dakle AKCIJA koju posedujete nosi prao na dividendu, i sve jedno je da li ste je kupili pre jedan dan ili tri godine...

Samo je stvar na preduzeću da odredi da li će dobit, ukoliko je preduzeće poslovalo pozitivno, da raspodeli u vidu dividende ili će kao u slučaju NIS-a da tom dobiti pokrije gubitke...
U svakom slučaju ako se dividenda rasporedjuje, a vi imate akciju, imate pravo na učestvovanje u dobiti.

Umiljati

pre 12 godina

Pa ne razumem baš sva ta pravila o dividendama, samo mi nije jasno, kako to neko može i sme da u nečije tudje ime odluči da mu oduzme njegov novac. Ako već moraju zbog svog postavljenja voditi računa o interesima onih koji su ih postavili, onda neka svoje pare daju kome hoće, ali ne smeju tudji novac poklanjati bilo kome.

vlada

pre 12 godina

Pa naravno,zato sto je drzava postavila partijskog direktora,koji da bi se dodvorio sefovima,radi kako mu se kaze.To je jasno i pticama na grani,Ali ce za koji mesec doci kraj ovakvoj vlasti,za koju sam uzgred glasao i sam...A kakvi ce doci,verovatno isti kao i ovi

Drasko

pre 12 godina

Pa ljudi moji, da li je bolje da novac ostane u Srbiji ili da ode u ruke stranih investitora, koji su vlasnici akcija tek po par meseci?! Neverovatno, sve bi da prodate!!!

Vlada

pre 12 godina

Akcionarima ništa, a zaposlenima (po partijskoj liniji), čije su plate pritom izuzetno visoke za srpske prilike (prosek 80.000 din), za prošlu godinu isplaćuju dobit od 120.000 din. Kaže gosp. direktor - mnogo vam je odjednom, pa ćete dobiti u avgustu na svakih nedelju dana po 30.000 din. SRAMOTA BRE!!!!!!

pozitivizam

pre 12 godina

ahahahaha al sam se slatko nasmejala, sjajni su nema sta moram priznati da sam ovog puta pozitivno iznenadjena kako je lepo obrazlozeno zasto niko nece dobiti kes, napredak nema sta! :D

jos uvek verni citalac sajta B92

pre 12 godina

U cemu je ovde problem? Tokom godine u kojoj je dobit ostvarena, bio je samo jedan akcionar i u takvim situacijama se obicno za dan dividende uzme poslednji dan te godine. To je praksa u celom svetu, da nije tako ne bi postojala mogucnost definisanja dana dividende od strane korporativnih organa. Sve vise ekonomskih tekstova bez utemeljenja. **************************************

Lemi

pre 12 godina

Ne vidim u cemu je problem!?

1. Vise od pola perioda je drzava bila jedini vlasnik i zasto bi delila dividende za poslovanje tokom cele godine sa akcionarima!?

2. U tekstu lepo pise:
' najčešće uzima datum ... preporučuje kompanijama ... Domaća zakonska regulativa(...)ne definiše precizno i jednoznačno ... preporuku ...' itd. iz cega se lepo vidi da je odluka potpuno legitimna. Druga je stvar sto se ekipa koja je kupovala akcije nije raspitala pre kupovine o ovim stvarima.

3. Takodje, u Zakonu o privrednim društvima u članu 218. lepo pise:
'... ukoliko dan dividende nije regulisan internim aktima kompanije, odluku o danu dividende donosi Upravni odbor.'

Dosta vise kolektivne paranoje i pljuvacine.

Gio

pre 12 godina

Odluka je u skladu sa zakonom (javno dostupan, uverite se sami). Trosite energiju na obaranje odluke koja je apsolutno u skladu sa zakonom. Komisija ne moze da regulise trziste misljenjima, kao sto ni policijac ne moze da te uhapsi za krsenje njegovog misljenja. Ako mislite da se treba boriti za vreca prava malih akcionara, onda usmerite energiju da se zakon promeni!

mico

pre 12 godina

dace drzavi 11miliona a nama koji smo radili i jos radimo u aerodromu ne mogu ni posle sest meseci obecanja da revidiraju kredite za stanove!

Ritter

pre 12 godina

U vesti se kaze da je drzava prestala da bude jedini akcionar posle 31.12.2010. Ako je to tacno onda ja ne vidim nista sporno da vlasnik uzme svoju zaradu. Novi akcionari ce dobiti dividende za ovu (2011) godinu i sve naredne godine. Medjutim meni je ovde zanimljivija tacka 1 iz izvestaja o iznosu dividende u kojoj se kaze da se snizavaju takse za sletanje. Pretpostavljam da je postojao politicki pritisak da se snize ove takse koje su nerazumno visoke (npr. duplo vise nego u Nemackoj, ako ne verujete probajte da kupite avio kartu iz BGa preko Germanwingsa ili Lufthanse pa kad vam izbaci cenu pogledajte detalje kolika je aerodromska taksa u BGu a kolika preko). S jedne strane mi je drago da ovo cujem jer ce mozda letovi stranih kompanija biti malo jeftiniji, ali s druge strane ove godine aerodorom nece uzeti toliki "kajmak" kao prosle godine pa bi bilo steta da se stari kajmak ne podeli "medju familjom i prijateljima". Logicno, zar ne?

SASA POPOVIC

pre 12 godina

Nismo ni ocekivali da ce se ovo obecanje vlade ispuniti, navikao je narod na obmane i prevare od strane vlasti,Sve se radi u cilju otimanja para gradjana .Izbori ce to definitivno promenit.

paja pavlovic

pre 12 godina

neka vasi novinari istraze jos malo kod generalnog direktora i upravnog odbora sramotu na kvadrat gde su stalno zaposleni dobili dobit od 120 000 din za proslu godinu a ostali preko uzluznih i omladinskih firmi ni dinara...pa gde oni rade... na aerodromu u antaliji...sramota breee

bla bla

pre 12 godina

Ne mogu da verujem stepenu stupidnosti nasih zakona. Dobit je stvarena u godini koja se zavrsava 31.12. Prema tome, tokom vlasnista u toj godini do najkasnije 31.12.

Lord Vader

pre 12 godina

Dividenda se isplacuje za 2010. godinu. Drzava je bila jedini vlasnik preduzeca tokom cele 2010. godine. Prema tome, jedino je logicno da ima pravo da uzme celokupan iznos dovodendi. Kada se bude delila dobit ostvarena u 2011. godini, onda cemo i mi ostali akcionari dobiti svoj deo (s obzirom da smo tek u 2011. postali "suvlasnici").

Voleo bih da je novinar koji je pisao ovaj tekst malo vise istrazio pricu o tzv "dobroj poslovnoj praksi", pre svega odakle potice ta praksa i da li se kod nas primenjivala i ustalila. Kod nas je obicaj da kad se kaze "tako je svuda u svetu" to uzima kao nesto sto je apsolutno ispravno i sto se mora primeniti bez elementarne analize da li je uopste primenjivo u nasoj zemlji.

Drasko

pre 12 godina

Pa ljudi moji, da li je bolje da novac ostane u Srbiji ili da ode u ruke stranih investitora, koji su vlasnici akcija tek po par meseci?! Neverovatno, sve bi da prodate!!!

dex

pre 12 godina

Bilo bi bolje da su taj novac uložili u produžetak trase Bgvoza do zgrade aerodroma,tako bi se putnici rešili ucenjivanja i bahatosti od strane taksista.

Dejan

pre 12 godina

Da slikovito pojasnim:
ovo je isto kao kada prodate lokal u zgradi gde posedujete još dosta lokala (država je podelila vlasništvo sa građanima), a i dalje uzimate zakupninu.
Jednom rečju, lopovluk!

Svuda u svetu, ako nije eksplicitno rešeno zakonom, praksa se uzima kao PRAVILO! Samo ne u lopovskim zemljama!
SRAMOTA!!!

Dejan

pre 12 godina

@ (jos uvek verni citalac sajta B92, 3. avgust 2011 10:14)

Mislim da nisi upoznat sa materijom...
Evo linkova za upoznavanje: http://www.sec.gov.rs/index.php?option=com_content&task=view&id=539&Itemid=71
Posebno:"Комисија препоручује, имајући у виду значај овог института код отворених акционарских друштава, да уколико није претходно објављен «дан дивиденд» (одлука Управног одбора друштва или прописан оснивачким актом), овај дан не би требало да буде дан пре дана усвајања финансијских извештаја, односно доношења одлуке о расподели добити. "

I još nešto:
Ovde je dosta komentara od strane profesionalaca iz ove oblasti, tako da pre upuštanja u polemiku i tvrđenja BEZ OSNOVA, treba razmisliti o daljim koracima.
Zar ne?

hm...

pre 12 godina

A ko je i od cijih para napravio aerodrom, i ko je odredio monopolske cene aerodromske takse, parkiranja i drugih isluga?
Jedan zapanjujuci podatak je astronomska cena Srpsih rakija u tzv "free shopu", mnogo veca nego u prodanicama po Beogradu. Kome je to palo na pamet, i kome se na taj nacin ruga ili "ostvaruje profit"?
Bezobrazluk i sramota prema svima koji crnce za nistavne plate ili nemaju zaposlenje!

Vlada

pre 12 godina

Gospodine Predsednice, da li ste culi za ovo bahacenje?
Otimaju, kradu, pljackaju, jos nas ubedjuju da tako treba?
Naravno, zna se dobro ko tamo rukovodi.
I, sta kazete na ovo?

Su24

pre 12 godina

Kako god, ali sledeće godine će da donesu odluku o investicijama ili sl. i ponovo nema ništa. Iskazana ali ne isplaćena dobit. Nema šanse da građani od ovih dobiju ni dinar. Ni ove ni bilo koje druge godine. Stručnjaci za sebe.

pero

pre 12 godina

11 000 000 nasih para na 34 000 000 akcija, to se ne isplati ni deliti. Ispada da se po akciji dobija 0.3 evra, i to bez provizija za ovu transakciju. Dakle, od svake akcije bismo dobili po 30-ak dinara, najvise.
Mali akcionari se zato udruzuju, pa onda ne trazi svkao po 30 dinara, nego traze, recimo 5 miliona evra... A sa tim parama moze nesto da se uradi (dokapiralizacija i slicno)... Ali, opet, velika mutljavina za velike igrace, a "sitna boranija" i onako treba da propadne :(

Ironija

pre 12 godina

Znate sta je ironija? To sto gradjani Srbije olako optuzuju bankarski i akcionarski sistem u Americi kao pohlepan, predatorsko-kapitalisticki i sta ti ja znam a ovamo u svojem dvoristu ti najveca firma koja ostvaruje dobit ne isplacuje tvoje dividende , dakle vara te i zavlaci u saradnji sa tvojom drzavom i pri tome se toliko bahato ponasa da salje odgovore tipa "Sve je bilo po zakonu..." . Vidite, mozda je to igra koja se tako igra, veliki uvek zeznu male i vise zarade , ajde da se slozimo sa time. Ipak na ovaj nacin i ovako ocigledno krasti je ispod svake granice ukusa i morala u najsirem smislu. Ljudi gube nadu da ce ikada biti bolje kada ovakve stvari (setimo se samo i Kolubare) prolaze.

Dejan

pre 12 godina

VAŽNO!!!

Da bi celokupna javnost uvidela da je ovakvo donošenje odluke nelegitimo, evo primera iz prakse gde je Komisija za hartije od vrednosti NALOŽILA otvorenom akcionarskom društvu da izmeni odluku o utvrđivanju dividende:
1. šta je Upravni odbor "zamislio" da može: http://www.belex.rs/data/2006/02/00001641.pdf - da 2. feb 2006. odredi 20. januar 2006.!!!
2. šta je Komisija naložila i kako je glasila nova, ispravna odluka: http://www.belex.rs/data/2006/03/00001831.pdf - da 9. marta 2006. odredi 24. mart 2006.

Od tada, to nijedno AD ne da nije pokušalo da uradi nego nije ni pomislilo! Međutim, očito je da DRŽAVA mislim da može da uzme tuđ novac, ujedno i moj!

Jednostavno, na sceni imamo pokušaj kriminalnih radnji od strane neodgovornih pojedinaca koji zastupaju državu.

Ja od mog novca neću odustati, kao što država ne odustaje od poreza!

i još nešto, akcija Aerodroma je danas izgubila skoro 4% od svoje vrednosti i to isključivo zbog ove hajdučije!

Vlada

pre 12 godina

Akcionarima ništa, a zaposlenima (po partijskoj liniji), čije su plate pritom izuzetno visoke za srpske prilike (prosek 80.000 din), za prošlu godinu isplaćuju dobit od 120.000 din. Kaže gosp. direktor - mnogo vam je odjednom, pa ćete dobiti u avgustu na svakih nedelju dana po 30.000 din. SRAMOTA BRE!!!!!!

branko

pre 12 godina

Pa sta mozete ocekivati od firme u kojoj je drzava vecinski vlasnik,za ocekivati je bilo a tako ce jos dugo biti dokle god partijski ljudi sede u upravnim odborima ti novci ce ici na razne nacine za finansiranje stranke

DJ

pre 12 godina

Hm, država.
Ova "rupčaga" u zakonu je namerno napravljena ne radi države, nego radi tajkuna koji sponzorišu ovakve stvari i koji redovno ovako mešetare u svojim firmama. Aerodrom je samo jedna od retkih firmi u državnim rukama koja radi dobro i građani se ne bi mnogo oparili od same dividende. Za tih 50tak dinara se ne treba previše sekirati.
Daleko je važnije da se ovi **********najure, i da se ide ka uređenijem tržištu kapitala.
Ova garnitura za to nema snage što je skoro dokazano još jednim kriminalnim aktom političara. Naime, novousvojeni zakon o privrednim društvima je spustio prag od 95% na 90% za otkup akcija od malih akcionara (čitaj: oni koji do sada nisu hteli da prodaju akcije tajkunima za koje su radili 20-30godina za 40,50 eura). Sada će im to nažalost zakon dozvoliti. Mogao bih odmah nabrojati barem 20 dobrih firmi u kojima kojekakvi matijevići, miškovići i sl. čekaju na snagu stupanje ovog kriminalnog člana zakona.
I da, zamislite da 2015 godine dan dividende za akcije Aerodroma bude 31.12 2010.
Zašto da ne kad smo "ovce"?

PetarB

pre 12 godina

Tih 11 mil. evra je sitnica u odnosu na onu kolicinu novca koja se tokom godina oprala na tom istom aerodromu. Sve te silne afere pri gradnji aerodroma koje su se pojavljivale u medijima, a koje nisu bile bez osnova, zavrsile su se tako sto su pojedinci bili osudjeni na mesec dana zatvora. Milioni su zavrsili u dzepovima nekolicine, a citav ceh smo platili mi gradjani.

гром

pre 12 godina

Опет су те наши израдили, зезнули, навукли, преварили...
А ти ћеш опет да их заокружиш. Ваљда тераш какав инат самом себи.
А да знамо да себи о глави радимо, знамо; баш вала: ко нас је клео,к'о да није дангубио.

Dragan

pre 12 godina

@ (jos uvek verni citalac sajta B92, 3. avgust 2011 10:14)

U svijetu nije praksa da je dan dividende zadnji dan u godini. U svijetu je praksa da kompanije mjesecima unaprijed objave dan dividende, tako da sadasnji i buduci akcionari tacno znaju na cemu su. Dan dividende bi, u ovom slucaju, trebao da bude ili dan odrzavanja Skupstine, ili neki datum poslije toga.

Investitor

pre 12 godina

Ovo je sramotna odluka iz nekoliko razloga:
1) Ovo bi bila odluka zbog koje bi management bio smenjen i potencijalno tuzen na bilo kojoj drugoj berzi, ali ne i kod nas
2) Drzava i Aerodrom zarad par miliona € gazi ocito prava akcionara saljuci poruku da nema svrhe posedovati akcije u Srbiji (umesto da podstice akcionarstvo)
3) Aerorom trguje na 5x TTM EBITDA sto je polovina multipla na kojem drugi aeroromi trguju. Ako za trenutak pretpostavimo da je EBITDA ok (znam da je ovo velika pretpostavka i potencijalno objasnjenje) isti bi trebao da se duplira. Sa ovakvim ponasanjem (a i nasim kvalitetom obelodanjivanja) od toga nema nista.

Ukratko, sramota. Posle ovoga bi trebalo smeniti BoD i management.

Čitalac

pre 12 godina

Na internetu sam nasao sledece:

"Za članove UO izabrani su Mile Novačikić, Nebojša Andrić, Denijal Kozličić, Borisav Kovačević, Ksenija Kavedžić, Ljupko Đekić i Slobodan Jovanović iz Beograda, kao i Dejan Milovanović iz Prokuplja."

Broj članova IZVRŠNOG odbora je sa 5 povećan na 9.

"Za predsednika Nadzornog odbora Aerodroma izabran je Slobodan Veličković iz Grdelice, dok su ostali članovi Goran Malbaša iz Aranđelovca i Dragoslav Stanković iz Pukovca."

vlada

pre 12 godina

Pa naravno,zato sto je drzava postavila partijskog direktora,koji da bi se dodvorio sefovima,radi kako mu se kaze.To je jasno i pticama na grani,Ali ce za koji mesec doci kraj ovakvoj vlasti,za koju sam uzgred glasao i sam...A kakvi ce doci,verovatno isti kao i ovi

Umiljati

pre 12 godina

Pa ne razumem baš sva ta pravila o dividendama, samo mi nije jasno, kako to neko može i sme da u nečije tudje ime odluči da mu oduzme njegov novac. Ako već moraju zbog svog postavljenja voditi računa o interesima onih koji su ih postavili, onda neka svoje pare daju kome hoće, ali ne smeju tudji novac poklanjati bilo kome.

sivi soko

pre 12 godina

Ово је само наставак приче о превари грађана - власника бесплатних акција и нових берзанских акционара у партократској држави у којој се ближе избори, па се изналазе сви начини да се исфинансира политичка кампања актуелне власти, која је и протагониста оваквог безакоња, те да таква власт опстане и даље.

Milos

pre 12 godina

Ja bih, kao mali akcionar ovog preduzeca, radije video da je tih 11 miliona reinvestirano u aerodrom, njegovo sredjivanje, modernizaciju, ulepsavanje i prosirenje, pa zasto ne i investicije u regionalne aerodrome, nego da sam ja dobio svoju dividendu od 1,5 evra. A svakako bih to vise voleo, nego da je 11 miliona sipano u bunar bez dna zvan drzavni budzet.

Tatjana

pre 12 godina

Nebitan je datum, bitan je princip - evo da razjasnimo:

1. Ako UO preduzeca moze tako da odredjuje datum dividende, bez obaveze da brine o akcionarima, onda bi sve firme datum raspodele dobiti mogle da odredjuju neki datum u proslosti kada su drzali najvise akicja...
Zamislite Telekom kada izadje na berzu...i vi kupite akcije jer racunate da ce nesto da vrede..i oni imaju dobit, ali kazu "ne, ne..bas me briga sto ste vi nasi suvlasnici (jer akcije su instrument suvlasnistva) ja cu dobit da dam "Peri" koji je bio akcionar pre 5 godina...

Pa mislim kad bi to tako fukncionisalo niko nikad ne bi bio akcionar ni jedne firme...


2. Bilo je komentara kao nije sporno sto drzava dobija dividendu jer je ona bila vlasnik 2011...Pa niste u pravu!! To je apsolutno sporno. Jer trziste kapitala funkcionise po prinicpu da vi kupujete i prodajete akcije jer imate neka investiciona ocekivanja...neko moze da bude vlasnik akcije 1 dan, i da ima pravo na dividendu ako je npr. fin. izvestaj usvojen sutradan posto je kupio akciju..a neko moze da drzi akciju 11 meseci, i da je proda, odnosno da izadje iz pozicije bas pre isplate dividende i onda nema pravo na dividendu..

Dakle AKCIJA koju posedujete nosi prao na dividendu, i sve jedno je da li ste je kupili pre jedan dan ili tri godine...

Samo je stvar na preduzeću da odredi da li će dobit, ukoliko je preduzeće poslovalo pozitivno, da raspodeli u vidu dividende ili će kao u slučaju NIS-a da tom dobiti pokrije gubitke...
U svakom slučaju ako se dividenda rasporedjuje, a vi imate akciju, imate pravo na učestvovanje u dobiti.

pozitivizam

pre 12 godina

ahahahaha al sam se slatko nasmejala, sjajni su nema sta moram priznati da sam ovog puta pozitivno iznenadjena kako je lepo obrazlozeno zasto niko nece dobiti kes, napredak nema sta! :D