Četvrtak, 21.07.2011.

17:23

Srpski kamioni ne mogu na Kosovo

Embargo Prištine na srpsku robu zaustavio je na administrativnom prelazu Merdare desetine kamiona. EU: Dajte šansu dijalogu, a ne embargu.

Izvor: Beta

Srpski kamioni ne mogu na Kosovo IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

72 Komentari

Sortiraj po:

Gjeto Muji 11

pre 12 godina

Albnija napravila moderan autoput od luke Durres do granice sa Kosovom, a uberzano gradise autoput od granice sa Albanijom do Pristine, sto znaci da sada roba na kosovskom trzistu dovoljno i lako moze da stigne od Albanie, Crne Gore, Hrvatske, Makedonije, od Turske, pa zasto ne ako to je potrebno i od Argentime, Kanade, Australie... I onako ja poznajem mnogo mojih prijetalje, koji odavno bojkotuju srpske proizvode...Svaka drzava ima interes za nove trziste a ovaj dan odavno sanjali su Turska, Hrvatska...
Meni je bitno da prodavnica, blizu mog stana, da nema nestasice e vjerujem da nece imati jer...proizvodjaci i trgovci, siguran sam, nece bojkotovati moje pare*Eura.

neko iz mase

pre 12 godina

Albanci tako olako potezu za rjecju embargo i ocito ne znaju pravo znacenje. Da je Srbija kosovskim Albancima zaista uvela embargo Albanija, Crna Gora i Makedonija bi ga mozda mogla samo ublaziti ali bi stanje bilo mnogo gore sadasnje a i sadasnje im je nekoliko puta gore nego u ostatku Srbije. Kada bi to Srbija uradila mozda bi Albanci konacno poceli popustati u svojim maksimalistickim stavovima. Jer dosad Srbija popusta a Albanci traze nove i nove ustupke cak i one nemoguce sto se u narodu naziva: daj prst i ode cijela ruka. Ja licno ne bih volio da Srbija s njima i o cemu pregovara dokle god se neki drugi preci problemi ne rijese. Sjecate se standarda prije statusa? Gdje se izgubise?

Ovi tzv. embargom izgubice svakako i Srbija ali i kosovski Albanci. Ali je Albancima ocito mnogo vaznije to sto su Srbiji pokazali srednji prst o cemu ce njihove politicke vodje pricati pred TV kamerama a briga za gladni narod se stavlja u drugi plan. Dace im hljeba i igara samo sto hljeba odavno nema, znaci samo igara.

Dal' da sednem, ili da ustanem ?

pre 12 godina

To sto je UNMIK-KOSOVO deo CEFTE niko ne osporava. Ali nije drzava Kosovo (Kosova). Dakle, Srbija nikome nije nametnula embargo, jer po CEFTA ona uopsta ne mora da prima robu sa pecatom "drzava Kosovo". Ili to, zato sto to jako puno zelite, hocete da forsirate da bi Srbija trebala priznati drzavu Kosovo ? Srbija se sa tim ne slaze. Kad bi kojim slucajem prihvatila te vase pecate, odmah bi organizovali slavlje u Pristini, jer je naime Srbija priznala Kosovo indirektno.

Ma glupo je to sto zapadni svet, taj koji drzi konce u rukama, dozvoljava sve ovo. Ocigledno je da postoje dva poprecna misljenja i pozicije, 180° jedno od drugih. I te inteligentne demokrate rade sve da se zamuti voda sto vise. Najgore je to da obican narod pada na te teorije i objasnjenja.

No, nista novo, vi cete dole pritiskati na sve moguce nacine da dobijete neke trunkice dokaza priznanja Kosova od strane Srbije. To se ne moze spreciti, jer vam je neko dao nadu da je to moguce. OK, bedni smo mi Srbi, kriza je, 20 godina propada zemlja, sve to stoji. Ali to ne znaci da cemo prihvatiti ovu otimacinu tek tako. Ni direktno, ni indirektno.

Nije bitno sto cu dobiti gomilu minusa, jer ce to uglavnom biti od onih kojima ovo moje misljenje i moja argumentacija ne odgovara. Ali opet pragmaticki razmisljam, mozemo jos 50 godina ovako da se gadjamo, to ne vodi nicemu. A vi ste ti, koji ste okurazeni nekim jakim stranim "prijateljima", stekli utisak da je dovoljno samo gurati u jednom smeru, bez prestanka, ustupaka... Srbija hoce da pravi ustupke. Sve, ama bas sve mozete dobiti, da budete vlasnici svoje sudbine : jezik, skolstvo, totalnu samoupravu kao da ste druga drzava, policija, sudstvo, finansije (i razna clanstva), vojsku (osim granicnih prelaza), sve ali BAS SVE ostalo. Samo je iskljucena drzavnost, tj clanstvo u UN. To Srbija nudi od ne znam kad. Ali nekome na zapadu (tamo daljem zapadu) iz ne znam kojih razloga, to nije odgovaralo. Da je taj neko stvarno dobronameran zasta nam se prodaje, forsirao bi DOGOVOR.

Ne moze vam vise biti izgovor to sto vas je Milosevic jurio, tukao i cak ubijao. Odgovor Srbije je - OK, bicemo fleksibilni, evo imate sve osim... (kao sto rekoh). Ne pije vodu.

Plisat

pre 12 godina

Ovo me podseca na historiju embarga na Jugoslaviju. Juoslavenske firme su bile jake do embarga, i radile supply vecim fabrikama i Jugoslavenske proizvode si mogao da vidis u prodavnicama po Evropi. Posle embarga, te porizvode nemas vise po Evropi, a znamo dobro kako je bila/jeste nasa i vasa ekonomija.
Secam fabrike Amortizera u Pristini koj su radili delove za Pezo i Reno. Sada ta fabrika je pusta, bas zbog tog embarga. Plasim se da neke fabrike u Srbiju ne zavrse isto.... Pa u Balkanu smo se navikli na ovome. Nista novo... Svet je velik a sve bogami mozes da nadjes, samo ako imas love.

Petar

pre 12 godina

Bucko, ajde nemoj vise da razmisljas, bar ne "naglas". Kamo srece da je 1999. postojao UNMIS a ne UNMIK, ali nije. Ono "K" u UNMIK znaci "Kosovo".

Newborn

pre 12 godina

@ Bucko razmisljam

Hajde onda i vi da uvozite robu sa pecatima SFRJ !!!
Dragi moj komsija davnoooo nema pecata UNMIK KOSOVO !!!
Idemo samo napred...NEMA POVARTKA !

Miki

pre 12 godina

Ova mera ilegalne vlade Kosova je prakticno pucanj u sopstvenu nogu. Sada ce sva roba iz Srbije ulaziti na Kosmet sa severa preko Rudnice i Zubinog Potoka i prakticno ce kompletnu trgovinu robom iz Srbije drzati Srbi sa severa sto je odlican potez koji ekonomski pomaze ostanak Srba na Kosovu i Metohiji.

Hvala Albancima.

Paja i Jare

pre 12 godina

Na crnogorskom graničnom prelazu Kula, koji od Rožaja vodi prema Kosovu, broj teretnih vozila sa svim vrstama roba porastao je u proteklih 24 časa nekoliko puta. Crnogorska policija i carinici jedva uspijevaju da se nose sa ovako naglo naraslim prometom. Kula je inače, ne i jedini ali, glavni granični prelaz između Crne Gore i Kosova, a preko njega ide i veliki dio teretnog saobraćaja u tranzitu koji dolazi iz Hrvatske, Slovenije i zemalja na Zapadu.
Reklo bi se da su se Kosovari prethodno dobro organizovali i za njih ne bih mnogo brinuo.

americki licemeri

pre 12 godina

Ocigledno je da Amerikanci stoje iza svega ovoga sto se moze videti i po retorici americkih predstavnika koji pokusavaju da na jedan licemeran i prizeman nacin tumace i pravdaju ove poteze albanske "drzave kosova". Prica Kantrimen kako je ovo "reciprocitet" i kako Srbija vec dve i po godine "krsi" sporazum CEFTA. Kakva laz i kakvo beskrajno licemerje. Albanci su prekrsili sve moguce sporazume, zakone, jednostrano su proglasili nekakvu "drzavu", krse rezoluciju 1244 UN-a ali sve je to ok. i sa tim nema problema. Medjutim sada Srbija "krsi" CEFTA sporazum zato sto ne prihvata pecate na kojima pise "drzava kosova"? Komedija. Ko je potpisao CEFTA sporazum? UNMIK ili "drzava kosova"? Cisto informativno to je uradio UNMIK i po sporazumu na pecatima treba da pise UNMIK -KOSOVO. i kraj price. A ako "drzava kosova" smatra da na pecatima treba da pise "drzava kosova", neka prvo zatrazi clanstvo u CEFTI i neka potpise sporazume sa clanicama. Samo u tom slucaju nema clanstva u CEFTI za tu albansku samozvanu paradzravu kao sto nema clanstva za tu tvorevinu ni u UN-u, ni u OEBSu, ni u Savetu Evrope... Medjutim, licemerni Amerikanci ponovo tumace stvari kako odgovara njihovim interesima, ponovo podzravaju jednostrane poteze albanskih nacionalista i ponovo destabilisu citav region i ponovo se Tadic pravi naivan i prica o nekim imaginarnim drzava koje stoje iza svega ovoga umesto da najzad otvoreno kaze da Amerikanci stoje iza svega ovoga i umesto da najzad reaguje kao predsednik jedne drzave kojoa ima makar toliko dostojanstva da kaze da joj je dosta ovog i ovakvog ponasanja americkih "prijatelja".

buckasti

pre 12 godina

pa zar nekome gori pod nogama pa kosovo ne moze opstati bez srbije tako sam nesto cuo od nekog ministarstva za kosovo u vladi srbije pa ce oni sad resavati ovaj problem jer dobijaju debele plate pa zar nije receno `1000 puta da je kosovo deo srbije pa kako to sad embargo doslo vreme za budenje dosta spavanja i lazi Kosovo Jeste nezavisna drzava hteli to ili ne. Pcela Maja

mozda ja, a mozda i nisam

pre 12 godina

e samo da podsetim da je kosovo leglo mafije i organizovanog kriminala. to sto vi kazete da je nezavisna drzava ustvari je nezavisna mafija. nismo ni mi mnogo bolji, mada kad malo razmislim i jesmo.

Buda

pre 12 godina

Ovo ce svakako ojacati srpsku ekonomiju.
Ironicno na kraju uvek ispadne. "Sto te ne ubije ojacace te."
Vi misevi sto nevidite dalje od brda nebrinite se za srbiju.
Na kraju ce kao i uvek na kosovu reci "Pa nisu ovi Srbi tako ni losi." ajde ponovo da vratimo kako je bilo.
Balkanska posla, ko se ljutu taj se voli.

Biti blesav ili se praviti takav nije isto

pre 12 godina

"Meni licno je JAKO SIMPTOMATICNO ono sto veceras na cistom srpskom jeziku u intervijuu na "Glasu Amerike" rece Tomas Kantrimen.
A rekao je da je Srbija prva pocela da uvodjenjem embarga za robu sa Kosova pre dve godine otvoreno krsi CEFTU".
(mikica, 21. jul 2011 23:01)

Svaka dalja diskusija je bespredmetna.

Dragi

pre 12 godina

To nam je umesto tapšanja po ramenu za saradnju i hapšenje Hadžića. Šta ćete sada da radite druže predsedniče?
Nemam nameru da branim Hadžića, već da kritikujem bespogovornu saradnju tipa "skini donji veš".

Rasko

pre 12 godina

VLADIMIR LDP - covece prestani da se blamiras. Molim te. Da li stvarno mislis da bi se tvoj zivot mnogo promenio da Srbija prizna Kosovo? Sta, EU bi ti dosla i dala kintu za stan? Da da kako da ne. Gde je Albanski LDP? Gde je Albanski Ceda Jovanovic? Svet ne radi na tu urbanu foru. Kao, mi smo urbana ekipa i nema veze, potpisi nezavisnost. Alo bre, koja bi to nacija uradila. Nauci da postujes sebe.

mikica

pre 12 godina

Meni licno je JAKO SIMPTOMATICNO ono sto veceras na cistom srpskom jeziku u intervijuu na "Glasu Amerike" rece Tomas Kantrimen.
A rekao je da je Srbija prva pocela da uvodjenjem embarga za robu sa Kosova pre dve godine otvoreno krsi CEFTU

Slobodan Dakovic

pre 12 godina

Ne verujem da bi Kosovski Albanci ovako odluku doneli bez "politicke zaledjine" iza koje stoje razliciti privredni interesi - korporokratije da na Kosovo preusmere robu jednom slabo probirljivom trzistu. Istovremeno, Srbija jos jednom demonstrira politicku i ustavnu nemoc kada je rec o Kosovu, kada predsednik kaze "necemo reagovati", pa kao da bi mogli i da hocemo? Da necemo da posaljemo tenkove na Merdare? Ma da. A sverc, pa zar sverc vec decenijama nije jedna od stubova privredne aktivnosti Kosova, nacin zivota? Pa vecina iole sposobnih Srba na Kosovu je izolovano i nema posla, tako da je njima sverc jedini izvor prezivljavanja a za neke i bogacenja. Da je za Srbiju kupovina vremena jedina taktita u ovom aranzmanu. Blokada ce naneti stetu srpskim proizvodjacima, oduzeti 10-20% trzista na privremeno, a sverc ce da se pojaca.

Bucko razmisljam

pre 12 godina

Resenje ovog problema lezi prakticno na dlanu !
Srbija ne priznaje Kosovo kao nezavisnu drzavu ali propusta robu sa Kosova sa carinskim pecatom "UNMIK Kosovo",
Kosovo koje isto tako jos nije priznalo Srbiju bi mozda isto tako prihvatilo uvoz robe iz Srbije sa pecatom "UNMIK Srbija" ?
Na taj nacin bi bio omogucen nesmetan protok robe a "status" Kosova i Srbije nebi bio tema !
"I vuci siti i ovce na broju" !

Skywalker

pre 12 godina

Steta, nisam siguran da li cemo i na kraju ove godine imati suficit u razmeni sa zemljama CEFTA. Sta hocu da kazem? Kad Dinkic izjavi kako je Srbija ostvarila ogroman suficit sa zemljama CEFTA, on ne kaze kako je najmanje 50% razmene tj. izvoza, ako se to moze tako nazvati, ostvarila sa Kosovom, posto se, kao sto znate, Kosovo po CEFTA sporazumu smatra odvojenom trgovinskom zonom, nego tu cinjenicu precuti.

Srbin, ali stvarno, i to dobronameran

pre 12 godina

Dakle, skoro sve pa albanci ovde pisu i lupaju plus ili minus. OK. Imate pravo. Ali generalna poruka je kako u stvari Srbija snosi krivicu, jer je navodno Srbija prva uvela embargo. Sto ce reci, uz malo analize, ovo je ultimatum. Albanci sa Kosova kazu - priznajte pecate carine nezavisnog Kosova, inace cete dobiti kaznu u smislu embarga, kojeg cemo opravdati kao reciprocitet. Ne, Srbija nije stavila embargo na Kosovsku privredu, vec Srbija ne prihvata da vi sami sebi organizujete jednu administraciju koja se zove carina Kosova. I taj pecat nece biti priznat. To nije embargo. To je definitivno nepriznavanje te vestacke tvorevine, jer je nekoliko finansijskih mocnika odlucilo da postoji presedan u ne znam cemu, koji vama (i apsolutno nikom drugom na svetu) daje to pravo.

Zar vam je tesko shvatiti, separatisti albanci iz juznosrpske pokrajine, da apsolutno nikakvi manevri te vrste nece promeniti situaciju ?? Nema precica dogovoru, ne mozete forsirati resenje, ko god da vam se ucini prijatelj od jakih drzava danas ? Ovo je iznad trenutne politike i ekonomije, a vi kako god da okrenete, zivecete pokraj i sa srbima.

Meni ovo vise lici na beznadezni trzaj, "sad cemo ih po dzepu",.... Pa nije to dovoljno, kao sto je stvarno glupo da gdja Tahiri interpretise dogovor kao pseudo priznavanje Kosova od strane Srbije... Jer npr, u tim potpisanim dokumentima se ne pominje granica, vec administrativna linija. Jer Srbija, niti ogromna vecina srba, nece prihvatiti "granicu". Hteli vi i vasi nazovi prijatelji to ili ne, kakvi god da su manevri u pitanju. Na foru, priznanje na zadnja vrata... A nece vas embargo da promeni to. Samo ce ljudima biti zivot tezi. Gle, cak i albancima. Zamislite kad bi stvarno ta zla Srbija uvela embargo.........

Ivan78bg

pre 12 godina

@Vladimir LDP
sam sebi uskacesh u usta. Ako se na kosovu prodaju samo jafa keks i 3 cokoladne bananice kako ce to da utice da mi priznamo ne zavisnost kosova? Albanci sa kosova ne mogu ni da sprovedu embargo robe efikasno tako da je njihova odluka samo za politicku upotrebu i to unutrashnju politichku upotrebu to je bar svakome jasno...

bane

pre 12 godina

Nece Kosovo trpeti nikakve ekonoske slabosti zbog ovoga embarga. Za sve sto Srbija izvozi na Kosovo veoma brzo, ako embargo potraje par dana, naci ce se drugi dobavljaci, a u tom slucaju jedini gubitnik je privreda Srbije. Ovde je samo upitno zasto Srbija nije postupila drugacije kada je svaki izvoz zlata vredan. Nije valjda da vladajuca garnitura misli da ce robu koju je plasirala na kosovsko trziste sutra preusmeriti ka Nemackoj. Malo morgen!

razocaran

pre 12 godina

После НАТО-а, ЕУ је најлицемернија и најподмуклија.
Некад сам веровао у ту ЕУ. Више не. На крају су показали ко су и шта раде!
Више од ДЕСЕТ ГОДИНА та ЕУ(Запад) ћути о убијању, киднаповању, протеривању Срба, уништавању кућа, цркава, манастира, гробаља. ЋУТЕ водеће земље те Уније о 1244 коју су ПОТПИСАЛЕ ОБЕ СТРАНЕ. Таj Запад се сам обавезао да по 1244 све преда искључиво УНМИК-у. Да врати протеране Србе, да пружи потпуну безбедност српском и другом живљу, да потпуно расформира ОВК. Након стабилизације да се врати војска.
А шта су урадили од тога?! НИШТА! ОВК злочинце су угурали у политику, запленили српску имовину, 2004. су са стране посматрали и допустили протеривање, уништавање, убијање. Па је л' су то "европске вредности и толеранција".
Па сте довели криминалца Кушнера. А онда. Онда после свега тога приморате Србију на дијалог, Албанци прекрше договор, а ви из ЕУ кажете "размотрићемо"?! Невероватно! Такво понижавање државе!
Да је Србија у питању, била општа "паљба" на њу. Насрнули би сви заједно.
А шта ради власт. И даље гусла о разумевању и помирењу. Срамота. Потражите помоћ од оних који желе да помогну, а има их довољно. Одбрана суверенитета би ишла лакше.

onaj koji zna

pre 12 godina

Albanci mogu da "uzivaju u 5 minuta slave". Ova prica moze da se zavrsi na dva nacina - ili ce pustiti te kamione, ili ce se ti kamioni okrenuti i otici, a Kosovo ce osim preskupe mobilne telefonije imati skupo i sve drugo...Sta vi mislite, da ce neko kao Srbija da na Kosovo salje robu prve klase? GM hrana, konzervirana hrana i sve ostalo i to zaobilanim putevima.

Ja stvarno ne razumem sto se svi nesto iscudjavaju oko ove odliuke, ako ne moze na Kosovu, roba ce pronaci kupca na drugom mestu. Sto se Albanaca tice, cega se pametan stidi, lud se ponosi, i osim tog njihovog ludila, mene brine sto oni ne kapiraju da u njihovim redovima nema glasa razuma, nema nikoga da kaze...cekajte ljudi da vidimo nesto da se dogovorimo.... ali to ti je Albanski mentalitet.....Mleko koje se trucka od nekud dva dana je bolje od onog sto stize sveze samo zato sto nije "srpsko" a nisu ni svesni sta im se sve uvaljuje kao "zapadna roba" Srbiju ce ova blokada, bar u prvo vreme pogoditi materijalno, Kosovari ce svoju cenu platiti mnogo vise - i zdravljem i novcem, samo ce biti kasno kad to shvate.

Tasa

pre 12 godina

@Vladimir LDP, 21. jul 2011 20:52
Ja nisam ni u jednoj partiji.
Problem je u pecatu nekog proizvoda.Na primer pilece meso koje nema nikavo poreklo,odnosno upitno je. To su ti oni pileci bataci sto izgledaju kao nojevi. Fora i jeste u tome sto ne mogu da dokazu poreklo.
ja verujem albanskom seljaku, ali politicarima ne.
Sto se tice nagadjanja koliko radnih mesta je to po fabrikama su obicno lupetanja gluposti.
Mi imamo Vladu i ministre, cija jeste obaveza i kontakti da privreda funciojonise. Sta mi izvozimo za nemacku, francusku, finsku, ameriku?
Samo artikle za koje imas dokaz porekla, a oni na primer za prehrambene nemaju.Pileci bataci su iz brazila preplavili Crnu Goru ,a boga mi i juznu Srbiju. Ako vec nema dokaza,lakse je spreciti uvoz,nego kupovati lekove ili da nacija pocrka od koje cega.
Seti se sta je bilo sa kosticem i secerom?!!!
Steta naneta drzavi, otvorena trzista zatvorena i sve jovo na novo.

Bogdan

pre 12 godina

Kako je predsednik Tadić rekao ova odluka Prištine ima „sponzorstvo“ iz inostranstva..Da li je to prva u nizu nagrada za uspešno okončanu saradnju sa Haškim tribunalom?

Safet Cara

pre 12 godina

Kako bese ono: "Kako ti meni, tako i ja tebi". Ne priznajes nas pecat?! Pa ne priznajem ni ja tvoj. Pola miliarde za Srbiju nije malo, a da nije bilo te politike Srpskih politicara prema Kosovu, bilo bi mozda 2-3 Miliarde.

Pobesneli max

pre 12 godina

Nijedan embargo nije postigao proklamovani cilj. Ako je cilj bio nesto drugo, pre svega bogacenje mafijasa, onda ce taj cilj ispuniti. Ali, naustrb "obicnih"...
Sto se tice LDP, on nece ni preci cenzus- zbog Vladimira

samo pokrajina

pre 12 godina

Nije tacno da je Srbija ikada uvela embargo Kosovu i Metohiji. Sve sa znakom Unmik-a moze u i kroz Srbiju jer je vec u Srbiji. Ostalo podleze zakonu Republike Srbije.

Porfirio Rubirosa

pre 12 godina

Cini se da je ipak neka magija u ovoj odluci.
Napokon da se u komentarima vecina izrazuje BRIGU a ne MRZNJU prema svojim sugradjanima Albancima sa Kosova.

spaske

pre 12 godina

Ovakvi nepromišljeni potezi privremenih prištinskih vlasti vode Kosovo i Metohiju ka samoizolaciji a građankama i građanima Kosova i Metohije će napraviti samo dodatne probleme i pored postojećih. Građanke i građani Kosova i Metnohije ne žele više ovu kriminalnu vlast u Prištini, svakim danom je sve veće nezadovoljstvo, narod ne može ni da se prehrani, opšta katastrofa.

Boban

pre 12 godina

Bas me cudi da su to uradili , a pregovori bili uspesni, rece nam strogi gospodin Borko. Trebalo bi da im se predsednik Tadic lepo izvini.

zarko

pre 12 godina

@ jedina solucija revolucija
Da ti kao nekakav ekonomista pokusam odgovoriti po tvojim tackama:
1 - tacno je da ce povecati cene na Kosovu, ALI JEDINO cene robe iz Srbije [cime se otvaraju vrata konkurenciji i p[rodoru njihove robe]
2. Odluka Kosova govori o 'robi proizvedenoj u Srbiji' tako da ono o 'kcerki firmi' i 'zaobilaznom trzistu/putu nema efekta - ne pali
3 - A turbulencija ce u Srbiji biti sigurno, jer, ne zaboravi, radi se o gubitku trzista vrednog skoro pola milijarde evra i vec se u stampi moze naci da je to preko 5.000 radnih mesta u privredi Srbije. Ta radna mesta direktno zavise od izvoza/prodaje na Kosovu. Nesta ne verujem da ce ti 'kvalitetni srpski proizvodi' tako lako naci drugo [alternativno] trziste
Bas zato se pored Djelica, javio i Tadic kao predsednik drzave

Vladimir LDP

pre 12 godina

Ovakvi nepromišljeni potezi privremenih prištinskih vlasti vode Kosovo i Metohiju ka samoizolaciji
(spaske, 21. jul 2011 20:07)

Samo-izolacija je kada ti nicim izazvan se zatvoris i ne dopustas nikome da udje, ali ako taj neko pokusava da ti negira tvoju nezavisnost, da te prisvoji, prakticno da te siluje na neki nacin, distanca mora da se napravi da ne bi se dogodilo neko vece zlo. Kad vec mi nemamo dovoljno pameti za tako nesto, dobro je da Kosovljani imaju. Ovo je dobar potez koji ce postici efekat - ma koliko neki negodovali i izmisljali neke lazne ekonomske konstrukcije kako ce ovo da unisti kosovsku privredu i sl. Ako nekome privreda zavisi od nas koji privredu ni nemamo taj odma moze da izvrsi ekonomski suicid jer gore mu biti ne moze. A kolika je to glupost jasno je da mi nemamo leba jesti, zemlje od kojih zavise ekonomije drugih zemalja jesu bogate i mocne zemlje kao USA cija bankarska kriza potresa citav svet, Nemacka i Italija u oblasti auto-industrije, Japan u oblasti mikro-robotike, a ne mi koji na Kosovo izvozimo Jafu keks i tri cokoladne bananice - mi smo prava ekonomska uzdanica okolnih zemalja, jos kad bismo izgradili magistralne autoputeve da neko moze svoju robu proturiti ovuda gde bi nam kraj bio?

jedina solucija revolucija

pre 12 godina

Vidim da se ovde albanci raduju odluci o embargu a u sustini ta odluka ce skoditi samo stanovnicima Kosova.

1. Ovo ce samo povecati cene na Kosovu.
2. Ne mogu spreciti firme iz srbije da robu prebacuju na Kosovo preko (cerki) firmi iz Makedonije (samo sto ce ta roba papiroloski da se uvozi iz Makedonije) ili CG. Velike firme odavno imaju takve kompanije.
3. Cak i da uspeju da sprece srpsku robu da ulazi zaobilazno na Kosovo to nece proizvesti velike turbulencije u Srbiji, to je kvalitetna roba koja ce lako naci svog kupca.

Jedini koji ce da izgube su gradjani koji ce da placaju skuplju i nekvalitetniju robu.

A jedini koji ce da profitiraju su Makedonci jer ce preko njih ici srpska roba na Kosovo.

Goran

pre 12 godina

Ako je 80% robe na KiM iz Srbije koja ce i dalje naci put do svojih kupaca ne vidim kako ce to Hrvatska mnogo profitirati. Albanci ce uskoro ovo ponistiti bas kao sto su uvodili pa ponistavali vec par puta. Albanci ipak ne mogu zabranu sprovesti na 20% teritorije na sjeveru. Roba ce se svercati, pojedinci ce se obogatiti, cijene ce biti vece, budzet vlasti u Pristini bice nizi ali njima je ocito mnogo bitnije sto su Srbiji pokazali srednji prst od visokih cijena koje ce morati placati njihovo stanovnistvo.

Adam

pre 12 godina

Kosovo uvelo ekonomske sankcije Srbiji. Zanimljivo i simptomaticno. Jer, ako je Kosovo "juzna pokrajina" iste e Srbije - kako srbijanski politicari i velik dio javnosti neprestano i uporno isticu, gurajuci kao nojevi glave u pijesak pred cinjenicnim stanjem - kako je moguce da jedna pokrajina svojoj drzavi uvede bilo kakav embargo ? I kako je moguce da EU to ne osudi ?

Da, moguce je i sasvim je razumljivo ukoliko je Kosovo NEOVISNA DRZAVA, kao sto i jest. Tko to ne shvaca ili ne zeli shvatiti, njegov problem.

Jesa

pre 12 godina

Videli smo kod Podgorice ceo konvoj hrvatskih kamiona prema KiM. Izgleda da Albanci samo menjaju dobavljaca. Nije li ono Mesic bio pre 2-3 dana u Pristini?

pedja

pre 12 godina

da li se gospodin Tadic zapitao kako ce sada vise od 50000 Srba juzno od Ibra da dodje do robe iz Srbije s' obzirom da kosovska policija na mostu na Ibru ne dozvoljava Srbima da prenose na centralno i juzno Kosovo najosnovnije namirnice a koje su poreklom iz drage nam Srbije?!!!

Vladimir LDP

pre 12 godina

Dobro je sto nam uvode ovakve mere jer ce nas brze osvestiti i naterati da prihvatimo realnost. Kosovo je nezavisna drzava koja samostalno donosi svoje odluke. Ako nije, ako je to nasa drzava, zasto onda ne promene ovu odluku ako mogu? Hajde bas da ih vidim. Ako je to nasa drzava postavlja se pitanje zasto mi nemamo apsolutno nikakav uticaj na donosenje tamosnjih odluka? Ocigledno da je nesto ovde u konfliktu sa zdravim razumom, a po svemu sudeci to nisu kosovske vlasti cije se odluke EFEKTIVNO sprovode u delo, a nase se ni filozofski ne primaju kod sopstvenih gradjana. Objasnite mi to ako mozete, a ne mozete.

miki

pre 12 godina

Vidite koliko je licemerna EU. U jeziku prema nama uvek se preti, osudjuje, ucenjuje itd. a prema albanskoj vlasti na KiM oni kazu da "proucavaju odluku" te da je "bolje pruziti sansu dijalogu..." kao da se radi o situaciji u Istocnom Timoru a ne o sred Evrope.

M. Н. Лазар

pre 12 godina

Немам радост, али имам благо задовољсто, због:
- Био сам зрео (а још ме Бог држи у животу) и живо се сјећам, када је тадашња Србија (у лику Раде-"ламбаде") спровела ембарго на словеначку робу.Знамо сада сви, како се тај неразуман потез блесавих политичара, ѕавршио.
- Ако видимо које фирме (уз политичко-криминално-полицијско-БИА асистенцију) извозе у Косово (и добро зарађују)-стварно, волим што ће им престати посао.

neko iz mase

pre 12 godina

Zasto pobogu idete na Merdare. Idite preko Leposavica. Vidite da taj embargo tamo ne vrijedi. Albanci ce uskoro ovaj embargo sami ponistiti jer ce sada sverc ponovo zazivjeti. Kada je ekonomija i sverc cak ni medju Albancima nema emocija. U pitanju je lova!

neko iz mase

pre 12 godina

Profesor prištinskog univerziteta Muhamet Sadiku ocenio je u izjavi kosovskim medijima da je embargo Srbije oštetio kosovsku privredu i da je zato odluka o zabrani uvoza robe iz te zemlje dobrodošla.

Kosovo je u ostatak Srbije distribuiralo robu u vrijednosti od 4 (cetiri) miliona dolara. O kakvoj steti kosovske privrede ovaj bunca? Vise stete nanosi lopovluk i kriminal vladajuce garniture u Pristini nego ta zabrana od strane Srbije. Kosovo moze distribuirati robu u ostatku Srbije ali samo kao UNMIK/Kosovo ali oni hoce da se inate.
Mozda bi Srbija trebala sjecnuti struju da Albanci osjete malo duze restrikcije u Pristini. Sta mislite o tome?

kaktusic bocka

pre 12 godina

kada predsednik jedne zemlje iznosi neistine onda je to katastrofa. Srbija od 2008 zabranjuje izvoz robe koja se proizvodi na Kosovu.
Srbijo zbog toga te ceka ekonomska kriza slicnoj Grckoj samo sto Grckoj ima ko da da kredit a Srbiji nema. Srbijo crno ti se pise.

Горан

pre 12 godina

Србија нити забрањује робу са Косова и Метохије (КиМ) нити забрањује грађанима са КиМ-а слободу кретња. Србија, као и две трећине земаља света, не признаје документа самопроглашене државе која није чланица УН-а. Баш ме занима на који начин привредници Косова и Метохије извозе у рецимо Русију или Украјину или Шпанију?

Све што треба да ураде на КиМ-у јесте да ставе УНМИК испред Косова и све је решено.

pare nisu problem

pre 12 godina

Malo objasnjenje za neupucene. Srpska Vlada je pre nekoliko godina oslobodila svu robu koja ide na KiM PDV-a, tacnije PDV se refundira. Ova mera je objasnjena potrebom da se pomogne Srbima koji zive na KiM da dodju do jeftinije robe. Ovu meru su zloupotrebili Albanci, koji imaju dovoljno novca da kupe i godisnju proizvodnju pojedinih fabrika, i dosli do jeftine robe koja donosi veliku zaradu. Srbi, kao krajnji korisnici ove mere placaju skuplje robu nego mi u Srbiji.
Uvodjenjem embarga Taci je tesko ostetio kosovsku ekonomiju, ostavivsi je bez jeftine, a kvalitetne robe. Sva ta roba ce postati eldorado za sitne i krupne svercere, sto je i bio cilj albanaca. Zele da sto veci broj sunarodnika bude zaposljen u sivoj i crnoj zoni, da zaradjuje na svercu, kako bi koliko toliko splasla socijalna tenzija koja preti da eksplodira na KiM. Nema brige za nase proizvodjace, oni imaju iskustvo iz 90-tih. Stavise, ovo je prilika da se preko noci pojedinci enormno obogate.

Krsta

pre 12 godina

Utešno je videti da nisu samo naši političari sposobni da upucaju sami sebe u nogu.
Vidi se da je potpuna istina da je Kosovo - Srbija. Isti smo. Čak su nam i nesposobni, tragikomični ekonomisti isti.

srpski privrednik

pre 12 godina

Nadam se da ce EU vrlo brzo da "prouci" ovu odluku pristinskog klana. Ili ce da je proucavaju kao sto "proucavaju" optuzbe za trgovinu organima. Srbija treba da uvede kontra mere. Dosta je ovog albanskog izivljavanja.

Vladimir Arsic

pre 12 godina

Nadam se da se albanske vlasti na KiM nikako nece obazirati na ovakve komentare iz Brisela i da ce istrajati u odrzavanju embarga.

Ziveo embargo !!!

Kosovar

pre 12 godina

Cuj ti Tadica, kad kaze Beograd neće uzvratiti bilo kakvom kontramerom. Pa vi gospodine to godinama radite. Kosovska roba je godinama blokirana od vas.

e-krem

pre 12 godina

Svercerima oduzimati robu i podeliti sirotinji pa ko voli neka izvoli.
Sirotinje je bar dosta na Kosovu i medju Srbima i medju Albancima kao imedju svim ostalima.

baza

pre 12 godina

EU je veoma svesna davno uvedenih neevropstih i necivilizovanih odluka vlade Srbije o zabrani kretanja i uvoza roba sa Kosova kao i kretanja i zato je ovako mlako reagovala na ovaj reciorocitet koji je uvelo Kosovo.
A sada, kada oko 5.000 radnika u Srbiji ostane bez posla radi embarga na uvoz iz Srbije, zapitace se i politicari jer gube izbornu bazu.

Jesa

pre 12 godina

Videli smo kod Podgorice ceo konvoj hrvatskih kamiona prema KiM. Izgleda da Albanci samo menjaju dobavljaca. Nije li ono Mesic bio pre 2-3 dana u Pristini?

miki

pre 12 godina

Vidite koliko je licemerna EU. U jeziku prema nama uvek se preti, osudjuje, ucenjuje itd. a prema albanskoj vlasti na KiM oni kazu da "proucavaju odluku" te da je "bolje pruziti sansu dijalogu..." kao da se radi o situaciji u Istocnom Timoru a ne o sred Evrope.

Kosovar

pre 12 godina

Cuj ti Tadica, kad kaze Beograd neće uzvratiti bilo kakvom kontramerom. Pa vi gospodine to godinama radite. Kosovska roba je godinama blokirana od vas.

Горан

pre 12 godina

Србија нити забрањује робу са Косова и Метохије (КиМ) нити забрањује грађанима са КиМ-а слободу кретња. Србија, као и две трећине земаља света, не признаје документа самопроглашене државе која није чланица УН-а. Баш ме занима на који начин привредници Косова и Метохије извозе у рецимо Русију или Украјину или Шпанију?

Све што треба да ураде на КиМ-у јесте да ставе УНМИК испред Косова и све је решено.

Vladimir LDP

pre 12 godina

Dobro je sto nam uvode ovakve mere jer ce nas brze osvestiti i naterati da prihvatimo realnost. Kosovo je nezavisna drzava koja samostalno donosi svoje odluke. Ako nije, ako je to nasa drzava, zasto onda ne promene ovu odluku ako mogu? Hajde bas da ih vidim. Ako je to nasa drzava postavlja se pitanje zasto mi nemamo apsolutno nikakav uticaj na donosenje tamosnjih odluka? Ocigledno da je nesto ovde u konfliktu sa zdravim razumom, a po svemu sudeci to nisu kosovske vlasti cije se odluke EFEKTIVNO sprovode u delo, a nase se ni filozofski ne primaju kod sopstvenih gradjana. Objasnite mi to ako mozete, a ne mozete.

kaktusic bocka

pre 12 godina

kada predsednik jedne zemlje iznosi neistine onda je to katastrofa. Srbija od 2008 zabranjuje izvoz robe koja se proizvodi na Kosovu.
Srbijo zbog toga te ceka ekonomska kriza slicnoj Grckoj samo sto Grckoj ima ko da da kredit a Srbiji nema. Srbijo crno ti se pise.

e-krem

pre 12 godina

Svercerima oduzimati robu i podeliti sirotinji pa ko voli neka izvoli.
Sirotinje je bar dosta na Kosovu i medju Srbima i medju Albancima kao imedju svim ostalima.

Adam

pre 12 godina

Kosovo uvelo ekonomske sankcije Srbiji. Zanimljivo i simptomaticno. Jer, ako je Kosovo "juzna pokrajina" iste e Srbije - kako srbijanski politicari i velik dio javnosti neprestano i uporno isticu, gurajuci kao nojevi glave u pijesak pred cinjenicnim stanjem - kako je moguce da jedna pokrajina svojoj drzavi uvede bilo kakav embargo ? I kako je moguce da EU to ne osudi ?

Da, moguce je i sasvim je razumljivo ukoliko je Kosovo NEOVISNA DRZAVA, kao sto i jest. Tko to ne shvaca ili ne zeli shvatiti, njegov problem.

jedina solucija revolucija

pre 12 godina

Vidim da se ovde albanci raduju odluci o embargu a u sustini ta odluka ce skoditi samo stanovnicima Kosova.

1. Ovo ce samo povecati cene na Kosovu.
2. Ne mogu spreciti firme iz srbije da robu prebacuju na Kosovo preko (cerki) firmi iz Makedonije (samo sto ce ta roba papiroloski da se uvozi iz Makedonije) ili CG. Velike firme odavno imaju takve kompanije.
3. Cak i da uspeju da sprece srpsku robu da ulazi zaobilazno na Kosovo to nece proizvesti velike turbulencije u Srbiji, to je kvalitetna roba koja ce lako naci svog kupca.

Jedini koji ce da izgube su gradjani koji ce da placaju skuplju i nekvalitetniju robu.

A jedini koji ce da profitiraju su Makedonci jer ce preko njih ici srpska roba na Kosovo.

srpski privrednik

pre 12 godina

Nadam se da ce EU vrlo brzo da "prouci" ovu odluku pristinskog klana. Ili ce da je proucavaju kao sto "proucavaju" optuzbe za trgovinu organima. Srbija treba da uvede kontra mere. Dosta je ovog albanskog izivljavanja.

mikica

pre 12 godina

Meni licno je JAKO SIMPTOMATICNO ono sto veceras na cistom srpskom jeziku u intervijuu na "Glasu Amerike" rece Tomas Kantrimen.
A rekao je da je Srbija prva pocela da uvodjenjem embarga za robu sa Kosova pre dve godine otvoreno krsi CEFTU

baza

pre 12 godina

EU je veoma svesna davno uvedenih neevropstih i necivilizovanih odluka vlade Srbije o zabrani kretanja i uvoza roba sa Kosova kao i kretanja i zato je ovako mlako reagovala na ovaj reciorocitet koji je uvelo Kosovo.
A sada, kada oko 5.000 radnika u Srbiji ostane bez posla radi embarga na uvoz iz Srbije, zapitace se i politicari jer gube izbornu bazu.

pare nisu problem

pre 12 godina

Malo objasnjenje za neupucene. Srpska Vlada je pre nekoliko godina oslobodila svu robu koja ide na KiM PDV-a, tacnije PDV se refundira. Ova mera je objasnjena potrebom da se pomogne Srbima koji zive na KiM da dodju do jeftinije robe. Ovu meru su zloupotrebili Albanci, koji imaju dovoljno novca da kupe i godisnju proizvodnju pojedinih fabrika, i dosli do jeftine robe koja donosi veliku zaradu. Srbi, kao krajnji korisnici ove mere placaju skuplje robu nego mi u Srbiji.
Uvodjenjem embarga Taci je tesko ostetio kosovsku ekonomiju, ostavivsi je bez jeftine, a kvalitetne robe. Sva ta roba ce postati eldorado za sitne i krupne svercere, sto je i bio cilj albanaca. Zele da sto veci broj sunarodnika bude zaposljen u sivoj i crnoj zoni, da zaradjuje na svercu, kako bi koliko toliko splasla socijalna tenzija koja preti da eksplodira na KiM. Nema brige za nase proizvodjace, oni imaju iskustvo iz 90-tih. Stavise, ovo je prilika da se preko noci pojedinci enormno obogate.

neko iz mase

pre 12 godina

Profesor prištinskog univerziteta Muhamet Sadiku ocenio je u izjavi kosovskim medijima da je embargo Srbije oštetio kosovsku privredu i da je zato odluka o zabrani uvoza robe iz te zemlje dobrodošla.

Kosovo je u ostatak Srbije distribuiralo robu u vrijednosti od 4 (cetiri) miliona dolara. O kakvoj steti kosovske privrede ovaj bunca? Vise stete nanosi lopovluk i kriminal vladajuce garniture u Pristini nego ta zabrana od strane Srbije. Kosovo moze distribuirati robu u ostatku Srbije ali samo kao UNMIK/Kosovo ali oni hoce da se inate.
Mozda bi Srbija trebala sjecnuti struju da Albanci osjete malo duze restrikcije u Pristini. Sta mislite o tome?

Krsta

pre 12 godina

Utešno je videti da nisu samo naši političari sposobni da upucaju sami sebe u nogu.
Vidi se da je potpuna istina da je Kosovo - Srbija. Isti smo. Čak su nam i nesposobni, tragikomični ekonomisti isti.

pedja

pre 12 godina

da li se gospodin Tadic zapitao kako ce sada vise od 50000 Srba juzno od Ibra da dodje do robe iz Srbije s' obzirom da kosovska policija na mostu na Ibru ne dozvoljava Srbima da prenose na centralno i juzno Kosovo najosnovnije namirnice a koje su poreklom iz drage nam Srbije?!!!

Vladimir Arsic

pre 12 godina

Nadam se da se albanske vlasti na KiM nikako nece obazirati na ovakve komentare iz Brisela i da ce istrajati u odrzavanju embarga.

Ziveo embargo !!!

bane

pre 12 godina

Nece Kosovo trpeti nikakve ekonoske slabosti zbog ovoga embarga. Za sve sto Srbija izvozi na Kosovo veoma brzo, ako embargo potraje par dana, naci ce se drugi dobavljaci, a u tom slucaju jedini gubitnik je privreda Srbije. Ovde je samo upitno zasto Srbija nije postupila drugacije kada je svaki izvoz zlata vredan. Nije valjda da vladajuca garnitura misli da ce robu koju je plasirala na kosovsko trziste sutra preusmeriti ka Nemackoj. Malo morgen!

Vladimir LDP

pre 12 godina

Ovakvi nepromišljeni potezi privremenih prištinskih vlasti vode Kosovo i Metohiju ka samoizolaciji
(spaske, 21. jul 2011 20:07)

Samo-izolacija je kada ti nicim izazvan se zatvoris i ne dopustas nikome da udje, ali ako taj neko pokusava da ti negira tvoju nezavisnost, da te prisvoji, prakticno da te siluje na neki nacin, distanca mora da se napravi da ne bi se dogodilo neko vece zlo. Kad vec mi nemamo dovoljno pameti za tako nesto, dobro je da Kosovljani imaju. Ovo je dobar potez koji ce postici efekat - ma koliko neki negodovali i izmisljali neke lazne ekonomske konstrukcije kako ce ovo da unisti kosovsku privredu i sl. Ako nekome privreda zavisi od nas koji privredu ni nemamo taj odma moze da izvrsi ekonomski suicid jer gore mu biti ne moze. A kolika je to glupost jasno je da mi nemamo leba jesti, zemlje od kojih zavise ekonomije drugih zemalja jesu bogate i mocne zemlje kao USA cija bankarska kriza potresa citav svet, Nemacka i Italija u oblasti auto-industrije, Japan u oblasti mikro-robotike, a ne mi koji na Kosovo izvozimo Jafu keks i tri cokoladne bananice - mi smo prava ekonomska uzdanica okolnih zemalja, jos kad bismo izgradili magistralne autoputeve da neko moze svoju robu proturiti ovuda gde bi nam kraj bio?

Safet Cara

pre 12 godina

Kako bese ono: "Kako ti meni, tako i ja tebi". Ne priznajes nas pecat?! Pa ne priznajem ni ja tvoj. Pola miliarde za Srbiju nije malo, a da nije bilo te politike Srpskih politicara prema Kosovu, bilo bi mozda 2-3 Miliarde.

M. Н. Лазар

pre 12 godina

Немам радост, али имам благо задовољсто, због:
- Био сам зрео (а још ме Бог држи у животу) и живо се сјећам, када је тадашња Србија (у лику Раде-"ламбаде") спровела ембарго на словеначку робу.Знамо сада сви, како се тај неразуман потез блесавих политичара, ѕавршио.
- Ако видимо које фирме (уз политичко-криминално-полицијско-БИА асистенцију) извозе у Косово (и добро зарађују)-стварно, волим што ће им престати посао.

neko iz mase

pre 12 godina

Zasto pobogu idete na Merdare. Idite preko Leposavica. Vidite da taj embargo tamo ne vrijedi. Albanci ce uskoro ovaj embargo sami ponistiti jer ce sada sverc ponovo zazivjeti. Kada je ekonomija i sverc cak ni medju Albancima nema emocija. U pitanju je lova!

razocaran

pre 12 godina

После НАТО-а, ЕУ је најлицемернија и најподмуклија.
Некад сам веровао у ту ЕУ. Више не. На крају су показали ко су и шта раде!
Више од ДЕСЕТ ГОДИНА та ЕУ(Запад) ћути о убијању, киднаповању, протеривању Срба, уништавању кућа, цркава, манастира, гробаља. ЋУТЕ водеће земље те Уније о 1244 коју су ПОТПИСАЛЕ ОБЕ СТРАНЕ. Таj Запад се сам обавезао да по 1244 све преда искључиво УНМИК-у. Да врати протеране Србе, да пружи потпуну безбедност српском и другом живљу, да потпуно расформира ОВК. Након стабилизације да се врати војска.
А шта су урадили од тога?! НИШТА! ОВК злочинце су угурали у политику, запленили српску имовину, 2004. су са стране посматрали и допустили протеривање, уништавање, убијање. Па је л' су то "европске вредности и толеранција".
Па сте довели криминалца Кушнера. А онда. Онда после свега тога приморате Србију на дијалог, Албанци прекрше договор, а ви из ЕУ кажете "размотрићемо"?! Невероватно! Такво понижавање државе!
Да је Србија у питању, била општа "паљба" на њу. Насрнули би сви заједно.
А шта ради власт. И даље гусла о разумевању и помирењу. Срамота. Потражите помоћ од оних који желе да помогну, а има их довољно. Одбрана суверенитета би ишла лакше.

Boban

pre 12 godina

Bas me cudi da su to uradili , a pregovori bili uspesni, rece nam strogi gospodin Borko. Trebalo bi da im se predsednik Tadic lepo izvini.

Bogdan

pre 12 godina

Kako je predsednik Tadić rekao ova odluka Prištine ima „sponzorstvo“ iz inostranstva..Da li je to prva u nizu nagrada za uspešno okončanu saradnju sa Haškim tribunalom?

zarko

pre 12 godina

@ jedina solucija revolucija
Da ti kao nekakav ekonomista pokusam odgovoriti po tvojim tackama:
1 - tacno je da ce povecati cene na Kosovu, ALI JEDINO cene robe iz Srbije [cime se otvaraju vrata konkurenciji i p[rodoru njihove robe]
2. Odluka Kosova govori o 'robi proizvedenoj u Srbiji' tako da ono o 'kcerki firmi' i 'zaobilaznom trzistu/putu nema efekta - ne pali
3 - A turbulencija ce u Srbiji biti sigurno, jer, ne zaboravi, radi se o gubitku trzista vrednog skoro pola milijarde evra i vec se u stampi moze naci da je to preko 5.000 radnih mesta u privredi Srbije. Ta radna mesta direktno zavise od izvoza/prodaje na Kosovu. Nesta ne verujem da ce ti 'kvalitetni srpski proizvodi' tako lako naci drugo [alternativno] trziste
Bas zato se pored Djelica, javio i Tadic kao predsednik drzave

Goran

pre 12 godina

Ako je 80% robe na KiM iz Srbije koja ce i dalje naci put do svojih kupaca ne vidim kako ce to Hrvatska mnogo profitirati. Albanci ce uskoro ovo ponistiti bas kao sto su uvodili pa ponistavali vec par puta. Albanci ipak ne mogu zabranu sprovesti na 20% teritorije na sjeveru. Roba ce se svercati, pojedinci ce se obogatiti, cijene ce biti vece, budzet vlasti u Pristini bice nizi ali njima je ocito mnogo bitnije sto su Srbiji pokazali srednji prst od visokih cijena koje ce morati placati njihovo stanovnistvo.

Pobesneli max

pre 12 godina

Nijedan embargo nije postigao proklamovani cilj. Ako je cilj bio nesto drugo, pre svega bogacenje mafijasa, onda ce taj cilj ispuniti. Ali, naustrb "obicnih"...
Sto se tice LDP, on nece ni preci cenzus- zbog Vladimira

Porfirio Rubirosa

pre 12 godina

Cini se da je ipak neka magija u ovoj odluci.
Napokon da se u komentarima vecina izrazuje BRIGU a ne MRZNJU prema svojim sugradjanima Albancima sa Kosova.

Srbin, ali stvarno, i to dobronameran

pre 12 godina

Dakle, skoro sve pa albanci ovde pisu i lupaju plus ili minus. OK. Imate pravo. Ali generalna poruka je kako u stvari Srbija snosi krivicu, jer je navodno Srbija prva uvela embargo. Sto ce reci, uz malo analize, ovo je ultimatum. Albanci sa Kosova kazu - priznajte pecate carine nezavisnog Kosova, inace cete dobiti kaznu u smislu embarga, kojeg cemo opravdati kao reciprocitet. Ne, Srbija nije stavila embargo na Kosovsku privredu, vec Srbija ne prihvata da vi sami sebi organizujete jednu administraciju koja se zove carina Kosova. I taj pecat nece biti priznat. To nije embargo. To je definitivno nepriznavanje te vestacke tvorevine, jer je nekoliko finansijskih mocnika odlucilo da postoji presedan u ne znam cemu, koji vama (i apsolutno nikom drugom na svetu) daje to pravo.

Zar vam je tesko shvatiti, separatisti albanci iz juznosrpske pokrajine, da apsolutno nikakvi manevri te vrste nece promeniti situaciju ?? Nema precica dogovoru, ne mozete forsirati resenje, ko god da vam se ucini prijatelj od jakih drzava danas ? Ovo je iznad trenutne politike i ekonomije, a vi kako god da okrenete, zivecete pokraj i sa srbima.

Meni ovo vise lici na beznadezni trzaj, "sad cemo ih po dzepu",.... Pa nije to dovoljno, kao sto je stvarno glupo da gdja Tahiri interpretise dogovor kao pseudo priznavanje Kosova od strane Srbije... Jer npr, u tim potpisanim dokumentima se ne pominje granica, vec administrativna linija. Jer Srbija, niti ogromna vecina srba, nece prihvatiti "granicu". Hteli vi i vasi nazovi prijatelji to ili ne, kakvi god da su manevri u pitanju. Na foru, priznanje na zadnja vrata... A nece vas embargo da promeni to. Samo ce ljudima biti zivot tezi. Gle, cak i albancima. Zamislite kad bi stvarno ta zla Srbija uvela embargo.........

Bucko razmisljam

pre 12 godina

Resenje ovog problema lezi prakticno na dlanu !
Srbija ne priznaje Kosovo kao nezavisnu drzavu ali propusta robu sa Kosova sa carinskim pecatom "UNMIK Kosovo",
Kosovo koje isto tako jos nije priznalo Srbiju bi mozda isto tako prihvatilo uvoz robe iz Srbije sa pecatom "UNMIK Srbija" ?
Na taj nacin bi bio omogucen nesmetan protok robe a "status" Kosova i Srbije nebi bio tema !
"I vuci siti i ovce na broju" !

onaj koji zna

pre 12 godina

Albanci mogu da "uzivaju u 5 minuta slave". Ova prica moze da se zavrsi na dva nacina - ili ce pustiti te kamione, ili ce se ti kamioni okrenuti i otici, a Kosovo ce osim preskupe mobilne telefonije imati skupo i sve drugo...Sta vi mislite, da ce neko kao Srbija da na Kosovo salje robu prve klase? GM hrana, konzervirana hrana i sve ostalo i to zaobilanim putevima.

Ja stvarno ne razumem sto se svi nesto iscudjavaju oko ove odliuke, ako ne moze na Kosovu, roba ce pronaci kupca na drugom mestu. Sto se Albanaca tice, cega se pametan stidi, lud se ponosi, i osim tog njihovog ludila, mene brine sto oni ne kapiraju da u njihovim redovima nema glasa razuma, nema nikoga da kaze...cekajte ljudi da vidimo nesto da se dogovorimo.... ali to ti je Albanski mentalitet.....Mleko koje se trucka od nekud dva dana je bolje od onog sto stize sveze samo zato sto nije "srpsko" a nisu ni svesni sta im se sve uvaljuje kao "zapadna roba" Srbiju ce ova blokada, bar u prvo vreme pogoditi materijalno, Kosovari ce svoju cenu platiti mnogo vise - i zdravljem i novcem, samo ce biti kasno kad to shvate.

Skywalker

pre 12 godina

Steta, nisam siguran da li cemo i na kraju ove godine imati suficit u razmeni sa zemljama CEFTA. Sta hocu da kazem? Kad Dinkic izjavi kako je Srbija ostvarila ogroman suficit sa zemljama CEFTA, on ne kaze kako je najmanje 50% razmene tj. izvoza, ako se to moze tako nazvati, ostvarila sa Kosovom, posto se, kao sto znate, Kosovo po CEFTA sporazumu smatra odvojenom trgovinskom zonom, nego tu cinjenicu precuti.

samo pokrajina

pre 12 godina

Nije tacno da je Srbija ikada uvela embargo Kosovu i Metohiji. Sve sa znakom Unmik-a moze u i kroz Srbiju jer je vec u Srbiji. Ostalo podleze zakonu Republike Srbije.

Slobodan Dakovic

pre 12 godina

Ne verujem da bi Kosovski Albanci ovako odluku doneli bez "politicke zaledjine" iza koje stoje razliciti privredni interesi - korporokratije da na Kosovo preusmere robu jednom slabo probirljivom trzistu. Istovremeno, Srbija jos jednom demonstrira politicku i ustavnu nemoc kada je rec o Kosovu, kada predsednik kaze "necemo reagovati", pa kao da bi mogli i da hocemo? Da necemo da posaljemo tenkove na Merdare? Ma da. A sverc, pa zar sverc vec decenijama nije jedna od stubova privredne aktivnosti Kosova, nacin zivota? Pa vecina iole sposobnih Srba na Kosovu je izolovano i nema posla, tako da je njima sverc jedini izvor prezivljavanja a za neke i bogacenja. Da je za Srbiju kupovina vremena jedina taktita u ovom aranzmanu. Blokada ce naneti stetu srpskim proizvodjacima, oduzeti 10-20% trzista na privremeno, a sverc ce da se pojaca.

spaske

pre 12 godina

Ovakvi nepromišljeni potezi privremenih prištinskih vlasti vode Kosovo i Metohiju ka samoizolaciji a građankama i građanima Kosova i Metohije će napraviti samo dodatne probleme i pored postojećih. Građanke i građani Kosova i Metnohije ne žele više ovu kriminalnu vlast u Prištini, svakim danom je sve veće nezadovoljstvo, narod ne može ni da se prehrani, opšta katastrofa.

Tasa

pre 12 godina

@Vladimir LDP, 21. jul 2011 20:52
Ja nisam ni u jednoj partiji.
Problem je u pecatu nekog proizvoda.Na primer pilece meso koje nema nikavo poreklo,odnosno upitno je. To su ti oni pileci bataci sto izgledaju kao nojevi. Fora i jeste u tome sto ne mogu da dokazu poreklo.
ja verujem albanskom seljaku, ali politicarima ne.
Sto se tice nagadjanja koliko radnih mesta je to po fabrikama su obicno lupetanja gluposti.
Mi imamo Vladu i ministre, cija jeste obaveza i kontakti da privreda funciojonise. Sta mi izvozimo za nemacku, francusku, finsku, ameriku?
Samo artikle za koje imas dokaz porekla, a oni na primer za prehrambene nemaju.Pileci bataci su iz brazila preplavili Crnu Goru ,a boga mi i juznu Srbiju. Ako vec nema dokaza,lakse je spreciti uvoz,nego kupovati lekove ili da nacija pocrka od koje cega.
Seti se sta je bilo sa kosticem i secerom?!!!
Steta naneta drzavi, otvorena trzista zatvorena i sve jovo na novo.

Ivan78bg

pre 12 godina

@Vladimir LDP
sam sebi uskacesh u usta. Ako se na kosovu prodaju samo jafa keks i 3 cokoladne bananice kako ce to da utice da mi priznamo ne zavisnost kosova? Albanci sa kosova ne mogu ni da sprovedu embargo robe efikasno tako da je njihova odluka samo za politicku upotrebu i to unutrashnju politichku upotrebu to je bar svakome jasno...

Paja i Jare

pre 12 godina

Na crnogorskom graničnom prelazu Kula, koji od Rožaja vodi prema Kosovu, broj teretnih vozila sa svim vrstama roba porastao je u proteklih 24 časa nekoliko puta. Crnogorska policija i carinici jedva uspijevaju da se nose sa ovako naglo naraslim prometom. Kula je inače, ne i jedini ali, glavni granični prelaz između Crne Gore i Kosova, a preko njega ide i veliki dio teretnog saobraćaja u tranzitu koji dolazi iz Hrvatske, Slovenije i zemalja na Zapadu.
Reklo bi se da su se Kosovari prethodno dobro organizovali i za njih ne bih mnogo brinuo.

buckasti

pre 12 godina

pa zar nekome gori pod nogama pa kosovo ne moze opstati bez srbije tako sam nesto cuo od nekog ministarstva za kosovo u vladi srbije pa ce oni sad resavati ovaj problem jer dobijaju debele plate pa zar nije receno `1000 puta da je kosovo deo srbije pa kako to sad embargo doslo vreme za budenje dosta spavanja i lazi Kosovo Jeste nezavisna drzava hteli to ili ne. Pcela Maja

Newborn

pre 12 godina

@ Bucko razmisljam

Hajde onda i vi da uvozite robu sa pecatima SFRJ !!!
Dragi moj komsija davnoooo nema pecata UNMIK KOSOVO !!!
Idemo samo napred...NEMA POVARTKA !

Rasko

pre 12 godina

VLADIMIR LDP - covece prestani da se blamiras. Molim te. Da li stvarno mislis da bi se tvoj zivot mnogo promenio da Srbija prizna Kosovo? Sta, EU bi ti dosla i dala kintu za stan? Da da kako da ne. Gde je Albanski LDP? Gde je Albanski Ceda Jovanovic? Svet ne radi na tu urbanu foru. Kao, mi smo urbana ekipa i nema veze, potpisi nezavisnost. Alo bre, koja bi to nacija uradila. Nauci da postujes sebe.

Dal' da sednem, ili da ustanem ?

pre 12 godina

To sto je UNMIK-KOSOVO deo CEFTE niko ne osporava. Ali nije drzava Kosovo (Kosova). Dakle, Srbija nikome nije nametnula embargo, jer po CEFTA ona uopsta ne mora da prima robu sa pecatom "drzava Kosovo". Ili to, zato sto to jako puno zelite, hocete da forsirate da bi Srbija trebala priznati drzavu Kosovo ? Srbija se sa tim ne slaze. Kad bi kojim slucajem prihvatila te vase pecate, odmah bi organizovali slavlje u Pristini, jer je naime Srbija priznala Kosovo indirektno.

Ma glupo je to sto zapadni svet, taj koji drzi konce u rukama, dozvoljava sve ovo. Ocigledno je da postoje dva poprecna misljenja i pozicije, 180° jedno od drugih. I te inteligentne demokrate rade sve da se zamuti voda sto vise. Najgore je to da obican narod pada na te teorije i objasnjenja.

No, nista novo, vi cete dole pritiskati na sve moguce nacine da dobijete neke trunkice dokaza priznanja Kosova od strane Srbije. To se ne moze spreciti, jer vam je neko dao nadu da je to moguce. OK, bedni smo mi Srbi, kriza je, 20 godina propada zemlja, sve to stoji. Ali to ne znaci da cemo prihvatiti ovu otimacinu tek tako. Ni direktno, ni indirektno.

Nije bitno sto cu dobiti gomilu minusa, jer ce to uglavnom biti od onih kojima ovo moje misljenje i moja argumentacija ne odgovara. Ali opet pragmaticki razmisljam, mozemo jos 50 godina ovako da se gadjamo, to ne vodi nicemu. A vi ste ti, koji ste okurazeni nekim jakim stranim "prijateljima", stekli utisak da je dovoljno samo gurati u jednom smeru, bez prestanka, ustupaka... Srbija hoce da pravi ustupke. Sve, ama bas sve mozete dobiti, da budete vlasnici svoje sudbine : jezik, skolstvo, totalnu samoupravu kao da ste druga drzava, policija, sudstvo, finansije (i razna clanstva), vojsku (osim granicnih prelaza), sve ali BAS SVE ostalo. Samo je iskljucena drzavnost, tj clanstvo u UN. To Srbija nudi od ne znam kad. Ali nekome na zapadu (tamo daljem zapadu) iz ne znam kojih razloga, to nije odgovaralo. Da je taj neko stvarno dobronameran zasta nam se prodaje, forsirao bi DOGOVOR.

Ne moze vam vise biti izgovor to sto vas je Milosevic jurio, tukao i cak ubijao. Odgovor Srbije je - OK, bicemo fleksibilni, evo imate sve osim... (kao sto rekoh). Ne pije vodu.

Biti blesav ili se praviti takav nije isto

pre 12 godina

"Meni licno je JAKO SIMPTOMATICNO ono sto veceras na cistom srpskom jeziku u intervijuu na "Glasu Amerike" rece Tomas Kantrimen.
A rekao je da je Srbija prva pocela da uvodjenjem embarga za robu sa Kosova pre dve godine otvoreno krsi CEFTU".
(mikica, 21. jul 2011 23:01)

Svaka dalja diskusija je bespredmetna.

mozda ja, a mozda i nisam

pre 12 godina

e samo da podsetim da je kosovo leglo mafije i organizovanog kriminala. to sto vi kazete da je nezavisna drzava ustvari je nezavisna mafija. nismo ni mi mnogo bolji, mada kad malo razmislim i jesmo.

Miki

pre 12 godina

Ova mera ilegalne vlade Kosova je prakticno pucanj u sopstvenu nogu. Sada ce sva roba iz Srbije ulaziti na Kosmet sa severa preko Rudnice i Zubinog Potoka i prakticno ce kompletnu trgovinu robom iz Srbije drzati Srbi sa severa sto je odlican potez koji ekonomski pomaze ostanak Srba na Kosovu i Metohiji.

Hvala Albancima.

americki licemeri

pre 12 godina

Ocigledno je da Amerikanci stoje iza svega ovoga sto se moze videti i po retorici americkih predstavnika koji pokusavaju da na jedan licemeran i prizeman nacin tumace i pravdaju ove poteze albanske "drzave kosova". Prica Kantrimen kako je ovo "reciprocitet" i kako Srbija vec dve i po godine "krsi" sporazum CEFTA. Kakva laz i kakvo beskrajno licemerje. Albanci su prekrsili sve moguce sporazume, zakone, jednostrano su proglasili nekakvu "drzavu", krse rezoluciju 1244 UN-a ali sve je to ok. i sa tim nema problema. Medjutim sada Srbija "krsi" CEFTA sporazum zato sto ne prihvata pecate na kojima pise "drzava kosova"? Komedija. Ko je potpisao CEFTA sporazum? UNMIK ili "drzava kosova"? Cisto informativno to je uradio UNMIK i po sporazumu na pecatima treba da pise UNMIK -KOSOVO. i kraj price. A ako "drzava kosova" smatra da na pecatima treba da pise "drzava kosova", neka prvo zatrazi clanstvo u CEFTI i neka potpise sporazume sa clanicama. Samo u tom slucaju nema clanstva u CEFTI za tu albansku samozvanu paradzravu kao sto nema clanstva za tu tvorevinu ni u UN-u, ni u OEBSu, ni u Savetu Evrope... Medjutim, licemerni Amerikanci ponovo tumace stvari kako odgovara njihovim interesima, ponovo podzravaju jednostrane poteze albanskih nacionalista i ponovo destabilisu citav region i ponovo se Tadic pravi naivan i prica o nekim imaginarnim drzava koje stoje iza svega ovoga umesto da najzad otvoreno kaze da Amerikanci stoje iza svega ovoga i umesto da najzad reaguje kao predsednik jedne drzave kojoa ima makar toliko dostojanstva da kaze da joj je dosta ovog i ovakvog ponasanja americkih "prijatelja".

Plisat

pre 12 godina

Ovo me podseca na historiju embarga na Jugoslaviju. Juoslavenske firme su bile jake do embarga, i radile supply vecim fabrikama i Jugoslavenske proizvode si mogao da vidis u prodavnicama po Evropi. Posle embarga, te porizvode nemas vise po Evropi, a znamo dobro kako je bila/jeste nasa i vasa ekonomija.
Secam fabrike Amortizera u Pristini koj su radili delove za Pezo i Reno. Sada ta fabrika je pusta, bas zbog tog embarga. Plasim se da neke fabrike u Srbiju ne zavrse isto.... Pa u Balkanu smo se navikli na ovome. Nista novo... Svet je velik a sve bogami mozes da nadjes, samo ako imas love.

Dragi

pre 12 godina

To nam je umesto tapšanja po ramenu za saradnju i hapšenje Hadžića. Šta ćete sada da radite druže predsedniče?
Nemam nameru da branim Hadžića, već da kritikujem bespogovornu saradnju tipa "skini donji veš".

Petar

pre 12 godina

Bucko, ajde nemoj vise da razmisljas, bar ne "naglas". Kamo srece da je 1999. postojao UNMIS a ne UNMIK, ali nije. Ono "K" u UNMIK znaci "Kosovo".

neko iz mase

pre 12 godina

Albanci tako olako potezu za rjecju embargo i ocito ne znaju pravo znacenje. Da je Srbija kosovskim Albancima zaista uvela embargo Albanija, Crna Gora i Makedonija bi ga mozda mogla samo ublaziti ali bi stanje bilo mnogo gore sadasnje a i sadasnje im je nekoliko puta gore nego u ostatku Srbije. Kada bi to Srbija uradila mozda bi Albanci konacno poceli popustati u svojim maksimalistickim stavovima. Jer dosad Srbija popusta a Albanci traze nove i nove ustupke cak i one nemoguce sto se u narodu naziva: daj prst i ode cijela ruka. Ja licno ne bih volio da Srbija s njima i o cemu pregovara dokle god se neki drugi preci problemi ne rijese. Sjecate se standarda prije statusa? Gdje se izgubise?

Ovi tzv. embargom izgubice svakako i Srbija ali i kosovski Albanci. Ali je Albancima ocito mnogo vaznije to sto su Srbiji pokazali srednji prst o cemu ce njihove politicke vodje pricati pred TV kamerama a briga za gladni narod se stavlja u drugi plan. Dace im hljeba i igara samo sto hljeba odavno nema, znaci samo igara.

Buda

pre 12 godina

Ovo ce svakako ojacati srpsku ekonomiju.
Ironicno na kraju uvek ispadne. "Sto te ne ubije ojacace te."
Vi misevi sto nevidite dalje od brda nebrinite se za srbiju.
Na kraju ce kao i uvek na kosovu reci "Pa nisu ovi Srbi tako ni losi." ajde ponovo da vratimo kako je bilo.
Balkanska posla, ko se ljutu taj se voli.

Gjeto Muji 11

pre 12 godina

Albnija napravila moderan autoput od luke Durres do granice sa Kosovom, a uberzano gradise autoput od granice sa Albanijom do Pristine, sto znaci da sada roba na kosovskom trzistu dovoljno i lako moze da stigne od Albanie, Crne Gore, Hrvatske, Makedonije, od Turske, pa zasto ne ako to je potrebno i od Argentime, Kanade, Australie... I onako ja poznajem mnogo mojih prijetalje, koji odavno bojkotuju srpske proizvode...Svaka drzava ima interes za nove trziste a ovaj dan odavno sanjali su Turska, Hrvatska...
Meni je bitno da prodavnica, blizu mog stana, da nema nestasice e vjerujem da nece imati jer...proizvodjaci i trgovci, siguran sam, nece bojkotovati moje pare*Eura.

Kosovar

pre 12 godina

Cuj ti Tadica, kad kaze Beograd neće uzvratiti bilo kakvom kontramerom. Pa vi gospodine to godinama radite. Kosovska roba je godinama blokirana od vas.

Vladimir LDP

pre 12 godina

Dobro je sto nam uvode ovakve mere jer ce nas brze osvestiti i naterati da prihvatimo realnost. Kosovo je nezavisna drzava koja samostalno donosi svoje odluke. Ako nije, ako je to nasa drzava, zasto onda ne promene ovu odluku ako mogu? Hajde bas da ih vidim. Ako je to nasa drzava postavlja se pitanje zasto mi nemamo apsolutno nikakav uticaj na donosenje tamosnjih odluka? Ocigledno da je nesto ovde u konfliktu sa zdravim razumom, a po svemu sudeci to nisu kosovske vlasti cije se odluke EFEKTIVNO sprovode u delo, a nase se ni filozofski ne primaju kod sopstvenih gradjana. Objasnite mi to ako mozete, a ne mozete.

kaktusic bocka

pre 12 godina

kada predsednik jedne zemlje iznosi neistine onda je to katastrofa. Srbija od 2008 zabranjuje izvoz robe koja se proizvodi na Kosovu.
Srbijo zbog toga te ceka ekonomska kriza slicnoj Grckoj samo sto Grckoj ima ko da da kredit a Srbiji nema. Srbijo crno ti se pise.

Adam

pre 12 godina

Kosovo uvelo ekonomske sankcije Srbiji. Zanimljivo i simptomaticno. Jer, ako je Kosovo "juzna pokrajina" iste e Srbije - kako srbijanski politicari i velik dio javnosti neprestano i uporno isticu, gurajuci kao nojevi glave u pijesak pred cinjenicnim stanjem - kako je moguce da jedna pokrajina svojoj drzavi uvede bilo kakav embargo ? I kako je moguce da EU to ne osudi ?

Da, moguce je i sasvim je razumljivo ukoliko je Kosovo NEOVISNA DRZAVA, kao sto i jest. Tko to ne shvaca ili ne zeli shvatiti, njegov problem.

baza

pre 12 godina

EU je veoma svesna davno uvedenih neevropstih i necivilizovanih odluka vlade Srbije o zabrani kretanja i uvoza roba sa Kosova kao i kretanja i zato je ovako mlako reagovala na ovaj reciorocitet koji je uvelo Kosovo.
A sada, kada oko 5.000 radnika u Srbiji ostane bez posla radi embarga na uvoz iz Srbije, zapitace se i politicari jer gube izbornu bazu.

Горан

pre 12 godina

Србија нити забрањује робу са Косова и Метохије (КиМ) нити забрањује грађанима са КиМ-а слободу кретња. Србија, као и две трећине земаља света, не признаје документа самопроглашене државе која није чланица УН-а. Баш ме занима на који начин привредници Косова и Метохије извозе у рецимо Русију или Украјину или Шпанију?

Све што треба да ураде на КиМ-у јесте да ставе УНМИК испред Косова и све је решено.

spaske

pre 12 godina

Ovakvi nepromišljeni potezi privremenih prištinskih vlasti vode Kosovo i Metohiju ka samoizolaciji a građankama i građanima Kosova i Metohije će napraviti samo dodatne probleme i pored postojećih. Građanke i građani Kosova i Metnohije ne žele više ovu kriminalnu vlast u Prištini, svakim danom je sve veće nezadovoljstvo, narod ne može ni da se prehrani, opšta katastrofa.

srpski privrednik

pre 12 godina

Nadam se da ce EU vrlo brzo da "prouci" ovu odluku pristinskog klana. Ili ce da je proucavaju kao sto "proucavaju" optuzbe za trgovinu organima. Srbija treba da uvede kontra mere. Dosta je ovog albanskog izivljavanja.

jedina solucija revolucija

pre 12 godina

Vidim da se ovde albanci raduju odluci o embargu a u sustini ta odluka ce skoditi samo stanovnicima Kosova.

1. Ovo ce samo povecati cene na Kosovu.
2. Ne mogu spreciti firme iz srbije da robu prebacuju na Kosovo preko (cerki) firmi iz Makedonije (samo sto ce ta roba papiroloski da se uvozi iz Makedonije) ili CG. Velike firme odavno imaju takve kompanije.
3. Cak i da uspeju da sprece srpsku robu da ulazi zaobilazno na Kosovo to nece proizvesti velike turbulencije u Srbiji, to je kvalitetna roba koja ce lako naci svog kupca.

Jedini koji ce da izgube su gradjani koji ce da placaju skuplju i nekvalitetniju robu.

A jedini koji ce da profitiraju su Makedonci jer ce preko njih ici srpska roba na Kosovo.

Srbin, ali stvarno, i to dobronameran

pre 12 godina

Dakle, skoro sve pa albanci ovde pisu i lupaju plus ili minus. OK. Imate pravo. Ali generalna poruka je kako u stvari Srbija snosi krivicu, jer je navodno Srbija prva uvela embargo. Sto ce reci, uz malo analize, ovo je ultimatum. Albanci sa Kosova kazu - priznajte pecate carine nezavisnog Kosova, inace cete dobiti kaznu u smislu embarga, kojeg cemo opravdati kao reciprocitet. Ne, Srbija nije stavila embargo na Kosovsku privredu, vec Srbija ne prihvata da vi sami sebi organizujete jednu administraciju koja se zove carina Kosova. I taj pecat nece biti priznat. To nije embargo. To je definitivno nepriznavanje te vestacke tvorevine, jer je nekoliko finansijskih mocnika odlucilo da postoji presedan u ne znam cemu, koji vama (i apsolutno nikom drugom na svetu) daje to pravo.

Zar vam je tesko shvatiti, separatisti albanci iz juznosrpske pokrajine, da apsolutno nikakvi manevri te vrste nece promeniti situaciju ?? Nema precica dogovoru, ne mozete forsirati resenje, ko god da vam se ucini prijatelj od jakih drzava danas ? Ovo je iznad trenutne politike i ekonomije, a vi kako god da okrenete, zivecete pokraj i sa srbima.

Meni ovo vise lici na beznadezni trzaj, "sad cemo ih po dzepu",.... Pa nije to dovoljno, kao sto je stvarno glupo da gdja Tahiri interpretise dogovor kao pseudo priznavanje Kosova od strane Srbije... Jer npr, u tim potpisanim dokumentima se ne pominje granica, vec administrativna linija. Jer Srbija, niti ogromna vecina srba, nece prihvatiti "granicu". Hteli vi i vasi nazovi prijatelji to ili ne, kakvi god da su manevri u pitanju. Na foru, priznanje na zadnja vrata... A nece vas embargo da promeni to. Samo ce ljudima biti zivot tezi. Gle, cak i albancima. Zamislite kad bi stvarno ta zla Srbija uvela embargo.........

Vladimir LDP

pre 12 godina

Ovakvi nepromišljeni potezi privremenih prištinskih vlasti vode Kosovo i Metohiju ka samoizolaciji
(spaske, 21. jul 2011 20:07)

Samo-izolacija je kada ti nicim izazvan se zatvoris i ne dopustas nikome da udje, ali ako taj neko pokusava da ti negira tvoju nezavisnost, da te prisvoji, prakticno da te siluje na neki nacin, distanca mora da se napravi da ne bi se dogodilo neko vece zlo. Kad vec mi nemamo dovoljno pameti za tako nesto, dobro je da Kosovljani imaju. Ovo je dobar potez koji ce postici efekat - ma koliko neki negodovali i izmisljali neke lazne ekonomske konstrukcije kako ce ovo da unisti kosovsku privredu i sl. Ako nekome privreda zavisi od nas koji privredu ni nemamo taj odma moze da izvrsi ekonomski suicid jer gore mu biti ne moze. A kolika je to glupost jasno je da mi nemamo leba jesti, zemlje od kojih zavise ekonomije drugih zemalja jesu bogate i mocne zemlje kao USA cija bankarska kriza potresa citav svet, Nemacka i Italija u oblasti auto-industrije, Japan u oblasti mikro-robotike, a ne mi koji na Kosovo izvozimo Jafu keks i tri cokoladne bananice - mi smo prava ekonomska uzdanica okolnih zemalja, jos kad bismo izgradili magistralne autoputeve da neko moze svoju robu proturiti ovuda gde bi nam kraj bio?

miki

pre 12 godina

Vidite koliko je licemerna EU. U jeziku prema nama uvek se preti, osudjuje, ucenjuje itd. a prema albanskoj vlasti na KiM oni kazu da "proucavaju odluku" te da je "bolje pruziti sansu dijalogu..." kao da se radi o situaciji u Istocnom Timoru a ne o sred Evrope.

neko iz mase

pre 12 godina

Profesor prištinskog univerziteta Muhamet Sadiku ocenio je u izjavi kosovskim medijima da je embargo Srbije oštetio kosovsku privredu i da je zato odluka o zabrani uvoza robe iz te zemlje dobrodošla.

Kosovo je u ostatak Srbije distribuiralo robu u vrijednosti od 4 (cetiri) miliona dolara. O kakvoj steti kosovske privrede ovaj bunca? Vise stete nanosi lopovluk i kriminal vladajuce garniture u Pristini nego ta zabrana od strane Srbije. Kosovo moze distribuirati robu u ostatku Srbije ali samo kao UNMIK/Kosovo ali oni hoce da se inate.
Mozda bi Srbija trebala sjecnuti struju da Albanci osjete malo duze restrikcije u Pristini. Sta mislite o tome?

pare nisu problem

pre 12 godina

Malo objasnjenje za neupucene. Srpska Vlada je pre nekoliko godina oslobodila svu robu koja ide na KiM PDV-a, tacnije PDV se refundira. Ova mera je objasnjena potrebom da se pomogne Srbima koji zive na KiM da dodju do jeftinije robe. Ovu meru su zloupotrebili Albanci, koji imaju dovoljno novca da kupe i godisnju proizvodnju pojedinih fabrika, i dosli do jeftine robe koja donosi veliku zaradu. Srbi, kao krajnji korisnici ove mere placaju skuplje robu nego mi u Srbiji.
Uvodjenjem embarga Taci je tesko ostetio kosovsku ekonomiju, ostavivsi je bez jeftine, a kvalitetne robe. Sva ta roba ce postati eldorado za sitne i krupne svercere, sto je i bio cilj albanaca. Zele da sto veci broj sunarodnika bude zaposljen u sivoj i crnoj zoni, da zaradjuje na svercu, kako bi koliko toliko splasla socijalna tenzija koja preti da eksplodira na KiM. Nema brige za nase proizvodjace, oni imaju iskustvo iz 90-tih. Stavise, ovo je prilika da se preko noci pojedinci enormno obogate.

Goran

pre 12 godina

Ako je 80% robe na KiM iz Srbije koja ce i dalje naci put do svojih kupaca ne vidim kako ce to Hrvatska mnogo profitirati. Albanci ce uskoro ovo ponistiti bas kao sto su uvodili pa ponistavali vec par puta. Albanci ipak ne mogu zabranu sprovesti na 20% teritorije na sjeveru. Roba ce se svercati, pojedinci ce se obogatiti, cijene ce biti vece, budzet vlasti u Pristini bice nizi ali njima je ocito mnogo bitnije sto su Srbiji pokazali srednji prst od visokih cijena koje ce morati placati njihovo stanovnistvo.

onaj koji zna

pre 12 godina

Albanci mogu da "uzivaju u 5 minuta slave". Ova prica moze da se zavrsi na dva nacina - ili ce pustiti te kamione, ili ce se ti kamioni okrenuti i otici, a Kosovo ce osim preskupe mobilne telefonije imati skupo i sve drugo...Sta vi mislite, da ce neko kao Srbija da na Kosovo salje robu prve klase? GM hrana, konzervirana hrana i sve ostalo i to zaobilanim putevima.

Ja stvarno ne razumem sto se svi nesto iscudjavaju oko ove odliuke, ako ne moze na Kosovu, roba ce pronaci kupca na drugom mestu. Sto se Albanaca tice, cega se pametan stidi, lud se ponosi, i osim tog njihovog ludila, mene brine sto oni ne kapiraju da u njihovim redovima nema glasa razuma, nema nikoga da kaze...cekajte ljudi da vidimo nesto da se dogovorimo.... ali to ti je Albanski mentalitet.....Mleko koje se trucka od nekud dva dana je bolje od onog sto stize sveze samo zato sto nije "srpsko" a nisu ni svesni sta im se sve uvaljuje kao "zapadna roba" Srbiju ce ova blokada, bar u prvo vreme pogoditi materijalno, Kosovari ce svoju cenu platiti mnogo vise - i zdravljem i novcem, samo ce biti kasno kad to shvate.

samo pokrajina

pre 12 godina

Nije tacno da je Srbija ikada uvela embargo Kosovu i Metohiji. Sve sa znakom Unmik-a moze u i kroz Srbiju jer je vec u Srbiji. Ostalo podleze zakonu Republike Srbije.

neko iz mase

pre 12 godina

Zasto pobogu idete na Merdare. Idite preko Leposavica. Vidite da taj embargo tamo ne vrijedi. Albanci ce uskoro ovaj embargo sami ponistiti jer ce sada sverc ponovo zazivjeti. Kada je ekonomija i sverc cak ni medju Albancima nema emocija. U pitanju je lova!

e-krem

pre 12 godina

Svercerima oduzimati robu i podeliti sirotinji pa ko voli neka izvoli.
Sirotinje je bar dosta na Kosovu i medju Srbima i medju Albancima kao imedju svim ostalima.

Ivan78bg

pre 12 godina

@Vladimir LDP
sam sebi uskacesh u usta. Ako se na kosovu prodaju samo jafa keks i 3 cokoladne bananice kako ce to da utice da mi priznamo ne zavisnost kosova? Albanci sa kosova ne mogu ni da sprovedu embargo robe efikasno tako da je njihova odluka samo za politicku upotrebu i to unutrashnju politichku upotrebu to je bar svakome jasno...

Bucko razmisljam

pre 12 godina

Resenje ovog problema lezi prakticno na dlanu !
Srbija ne priznaje Kosovo kao nezavisnu drzavu ali propusta robu sa Kosova sa carinskim pecatom "UNMIK Kosovo",
Kosovo koje isto tako jos nije priznalo Srbiju bi mozda isto tako prihvatilo uvoz robe iz Srbije sa pecatom "UNMIK Srbija" ?
Na taj nacin bi bio omogucen nesmetan protok robe a "status" Kosova i Srbije nebi bio tema !
"I vuci siti i ovce na broju" !

razocaran

pre 12 godina

После НАТО-а, ЕУ је најлицемернија и најподмуклија.
Некад сам веровао у ту ЕУ. Више не. На крају су показали ко су и шта раде!
Више од ДЕСЕТ ГОДИНА та ЕУ(Запад) ћути о убијању, киднаповању, протеривању Срба, уништавању кућа, цркава, манастира, гробаља. ЋУТЕ водеће земље те Уније о 1244 коју су ПОТПИСАЛЕ ОБЕ СТРАНЕ. Таj Запад се сам обавезао да по 1244 све преда искључиво УНМИК-у. Да врати протеране Србе, да пружи потпуну безбедност српском и другом живљу, да потпуно расформира ОВК. Након стабилизације да се врати војска.
А шта су урадили од тога?! НИШТА! ОВК злочинце су угурали у политику, запленили српску имовину, 2004. су са стране посматрали и допустили протеривање, уништавање, убијање. Па је л' су то "европске вредности и толеранција".
Па сте довели криминалца Кушнера. А онда. Онда после свега тога приморате Србију на дијалог, Албанци прекрше договор, а ви из ЕУ кажете "размотрићемо"?! Невероватно! Такво понижавање државе!
Да је Србија у питању, била општа "паљба" на њу. Насрнули би сви заједно.
А шта ради власт. И даље гусла о разумевању и помирењу. Срамота. Потражите помоћ од оних који желе да помогну, а има их довољно. Одбрана суверенитета би ишла лакше.

Krsta

pre 12 godina

Utešno je videti da nisu samo naši političari sposobni da upucaju sami sebe u nogu.
Vidi se da je potpuna istina da je Kosovo - Srbija. Isti smo. Čak su nam i nesposobni, tragikomični ekonomisti isti.

Pobesneli max

pre 12 godina

Nijedan embargo nije postigao proklamovani cilj. Ako je cilj bio nesto drugo, pre svega bogacenje mafijasa, onda ce taj cilj ispuniti. Ali, naustrb "obicnih"...
Sto se tice LDP, on nece ni preci cenzus- zbog Vladimira

Vladimir Arsic

pre 12 godina

Nadam se da se albanske vlasti na KiM nikako nece obazirati na ovakve komentare iz Brisela i da ce istrajati u odrzavanju embarga.

Ziveo embargo !!!

Safet Cara

pre 12 godina

Kako bese ono: "Kako ti meni, tako i ja tebi". Ne priznajes nas pecat?! Pa ne priznajem ni ja tvoj. Pola miliarde za Srbiju nije malo, a da nije bilo te politike Srpskih politicara prema Kosovu, bilo bi mozda 2-3 Miliarde.

Porfirio Rubirosa

pre 12 godina

Cini se da je ipak neka magija u ovoj odluci.
Napokon da se u komentarima vecina izrazuje BRIGU a ne MRZNJU prema svojim sugradjanima Albancima sa Kosova.

pedja

pre 12 godina

da li se gospodin Tadic zapitao kako ce sada vise od 50000 Srba juzno od Ibra da dodje do robe iz Srbije s' obzirom da kosovska policija na mostu na Ibru ne dozvoljava Srbima da prenose na centralno i juzno Kosovo najosnovnije namirnice a koje su poreklom iz drage nam Srbije?!!!

bane

pre 12 godina

Nece Kosovo trpeti nikakve ekonoske slabosti zbog ovoga embarga. Za sve sto Srbija izvozi na Kosovo veoma brzo, ako embargo potraje par dana, naci ce se drugi dobavljaci, a u tom slucaju jedini gubitnik je privreda Srbije. Ovde je samo upitno zasto Srbija nije postupila drugacije kada je svaki izvoz zlata vredan. Nije valjda da vladajuca garnitura misli da ce robu koju je plasirala na kosovsko trziste sutra preusmeriti ka Nemackoj. Malo morgen!

zarko

pre 12 godina

@ jedina solucija revolucija
Da ti kao nekakav ekonomista pokusam odgovoriti po tvojim tackama:
1 - tacno je da ce povecati cene na Kosovu, ALI JEDINO cene robe iz Srbije [cime se otvaraju vrata konkurenciji i p[rodoru njihove robe]
2. Odluka Kosova govori o 'robi proizvedenoj u Srbiji' tako da ono o 'kcerki firmi' i 'zaobilaznom trzistu/putu nema efekta - ne pali
3 - A turbulencija ce u Srbiji biti sigurno, jer, ne zaboravi, radi se o gubitku trzista vrednog skoro pola milijarde evra i vec se u stampi moze naci da je to preko 5.000 radnih mesta u privredi Srbije. Ta radna mesta direktno zavise od izvoza/prodaje na Kosovu. Nesta ne verujem da ce ti 'kvalitetni srpski proizvodi' tako lako naci drugo [alternativno] trziste
Bas zato se pored Djelica, javio i Tadic kao predsednik drzave

mikica

pre 12 godina

Meni licno je JAKO SIMPTOMATICNO ono sto veceras na cistom srpskom jeziku u intervijuu na "Glasu Amerike" rece Tomas Kantrimen.
A rekao je da je Srbija prva pocela da uvodjenjem embarga za robu sa Kosova pre dve godine otvoreno krsi CEFTU

Rasko

pre 12 godina

VLADIMIR LDP - covece prestani da se blamiras. Molim te. Da li stvarno mislis da bi se tvoj zivot mnogo promenio da Srbija prizna Kosovo? Sta, EU bi ti dosla i dala kintu za stan? Da da kako da ne. Gde je Albanski LDP? Gde je Albanski Ceda Jovanovic? Svet ne radi na tu urbanu foru. Kao, mi smo urbana ekipa i nema veze, potpisi nezavisnost. Alo bre, koja bi to nacija uradila. Nauci da postujes sebe.

M. Н. Лазар

pre 12 godina

Немам радост, али имам благо задовољсто, због:
- Био сам зрео (а још ме Бог држи у животу) и живо се сјећам, када је тадашња Србија (у лику Раде-"ламбаде") спровела ембарго на словеначку робу.Знамо сада сви, како се тај неразуман потез блесавих политичара, ѕавршио.
- Ако видимо које фирме (уз политичко-криминално-полицијско-БИА асистенцију) извозе у Косово (и добро зарађују)-стварно, волим што ће им престати посао.

Jesa

pre 12 godina

Videli smo kod Podgorice ceo konvoj hrvatskih kamiona prema KiM. Izgleda da Albanci samo menjaju dobavljaca. Nije li ono Mesic bio pre 2-3 dana u Pristini?

Bogdan

pre 12 godina

Kako je predsednik Tadić rekao ova odluka Prištine ima „sponzorstvo“ iz inostranstva..Da li je to prva u nizu nagrada za uspešno okončanu saradnju sa Haškim tribunalom?

americki licemeri

pre 12 godina

Ocigledno je da Amerikanci stoje iza svega ovoga sto se moze videti i po retorici americkih predstavnika koji pokusavaju da na jedan licemeran i prizeman nacin tumace i pravdaju ove poteze albanske "drzave kosova". Prica Kantrimen kako je ovo "reciprocitet" i kako Srbija vec dve i po godine "krsi" sporazum CEFTA. Kakva laz i kakvo beskrajno licemerje. Albanci su prekrsili sve moguce sporazume, zakone, jednostrano su proglasili nekakvu "drzavu", krse rezoluciju 1244 UN-a ali sve je to ok. i sa tim nema problema. Medjutim sada Srbija "krsi" CEFTA sporazum zato sto ne prihvata pecate na kojima pise "drzava kosova"? Komedija. Ko je potpisao CEFTA sporazum? UNMIK ili "drzava kosova"? Cisto informativno to je uradio UNMIK i po sporazumu na pecatima treba da pise UNMIK -KOSOVO. i kraj price. A ako "drzava kosova" smatra da na pecatima treba da pise "drzava kosova", neka prvo zatrazi clanstvo u CEFTI i neka potpise sporazume sa clanicama. Samo u tom slucaju nema clanstva u CEFTI za tu albansku samozvanu paradzravu kao sto nema clanstva za tu tvorevinu ni u UN-u, ni u OEBSu, ni u Savetu Evrope... Medjutim, licemerni Amerikanci ponovo tumace stvari kako odgovara njihovim interesima, ponovo podzravaju jednostrane poteze albanskih nacionalista i ponovo destabilisu citav region i ponovo se Tadic pravi naivan i prica o nekim imaginarnim drzava koje stoje iza svega ovoga umesto da najzad otvoreno kaze da Amerikanci stoje iza svega ovoga i umesto da najzad reaguje kao predsednik jedne drzave kojoa ima makar toliko dostojanstva da kaze da joj je dosta ovog i ovakvog ponasanja americkih "prijatelja".

Miki

pre 12 godina

Ova mera ilegalne vlade Kosova je prakticno pucanj u sopstvenu nogu. Sada ce sva roba iz Srbije ulaziti na Kosmet sa severa preko Rudnice i Zubinog Potoka i prakticno ce kompletnu trgovinu robom iz Srbije drzati Srbi sa severa sto je odlican potez koji ekonomski pomaze ostanak Srba na Kosovu i Metohiji.

Hvala Albancima.

Boban

pre 12 godina

Bas me cudi da su to uradili , a pregovori bili uspesni, rece nam strogi gospodin Borko. Trebalo bi da im se predsednik Tadic lepo izvini.

Slobodan Dakovic

pre 12 godina

Ne verujem da bi Kosovski Albanci ovako odluku doneli bez "politicke zaledjine" iza koje stoje razliciti privredni interesi - korporokratije da na Kosovo preusmere robu jednom slabo probirljivom trzistu. Istovremeno, Srbija jos jednom demonstrira politicku i ustavnu nemoc kada je rec o Kosovu, kada predsednik kaze "necemo reagovati", pa kao da bi mogli i da hocemo? Da necemo da posaljemo tenkove na Merdare? Ma da. A sverc, pa zar sverc vec decenijama nije jedna od stubova privredne aktivnosti Kosova, nacin zivota? Pa vecina iole sposobnih Srba na Kosovu je izolovano i nema posla, tako da je njima sverc jedini izvor prezivljavanja a za neke i bogacenja. Da je za Srbiju kupovina vremena jedina taktita u ovom aranzmanu. Blokada ce naneti stetu srpskim proizvodjacima, oduzeti 10-20% trzista na privremeno, a sverc ce da se pojaca.

Buda

pre 12 godina

Ovo ce svakako ojacati srpsku ekonomiju.
Ironicno na kraju uvek ispadne. "Sto te ne ubije ojacace te."
Vi misevi sto nevidite dalje od brda nebrinite se za srbiju.
Na kraju ce kao i uvek na kosovu reci "Pa nisu ovi Srbi tako ni losi." ajde ponovo da vratimo kako je bilo.
Balkanska posla, ko se ljutu taj se voli.

mozda ja, a mozda i nisam

pre 12 godina

e samo da podsetim da je kosovo leglo mafije i organizovanog kriminala. to sto vi kazete da je nezavisna drzava ustvari je nezavisna mafija. nismo ni mi mnogo bolji, mada kad malo razmislim i jesmo.

Skywalker

pre 12 godina

Steta, nisam siguran da li cemo i na kraju ove godine imati suficit u razmeni sa zemljama CEFTA. Sta hocu da kazem? Kad Dinkic izjavi kako je Srbija ostvarila ogroman suficit sa zemljama CEFTA, on ne kaze kako je najmanje 50% razmene tj. izvoza, ako se to moze tako nazvati, ostvarila sa Kosovom, posto se, kao sto znate, Kosovo po CEFTA sporazumu smatra odvojenom trgovinskom zonom, nego tu cinjenicu precuti.

Dal' da sednem, ili da ustanem ?

pre 12 godina

To sto je UNMIK-KOSOVO deo CEFTE niko ne osporava. Ali nije drzava Kosovo (Kosova). Dakle, Srbija nikome nije nametnula embargo, jer po CEFTA ona uopsta ne mora da prima robu sa pecatom "drzava Kosovo". Ili to, zato sto to jako puno zelite, hocete da forsirate da bi Srbija trebala priznati drzavu Kosovo ? Srbija se sa tim ne slaze. Kad bi kojim slucajem prihvatila te vase pecate, odmah bi organizovali slavlje u Pristini, jer je naime Srbija priznala Kosovo indirektno.

Ma glupo je to sto zapadni svet, taj koji drzi konce u rukama, dozvoljava sve ovo. Ocigledno je da postoje dva poprecna misljenja i pozicije, 180° jedno od drugih. I te inteligentne demokrate rade sve da se zamuti voda sto vise. Najgore je to da obican narod pada na te teorije i objasnjenja.

No, nista novo, vi cete dole pritiskati na sve moguce nacine da dobijete neke trunkice dokaza priznanja Kosova od strane Srbije. To se ne moze spreciti, jer vam je neko dao nadu da je to moguce. OK, bedni smo mi Srbi, kriza je, 20 godina propada zemlja, sve to stoji. Ali to ne znaci da cemo prihvatiti ovu otimacinu tek tako. Ni direktno, ni indirektno.

Nije bitno sto cu dobiti gomilu minusa, jer ce to uglavnom biti od onih kojima ovo moje misljenje i moja argumentacija ne odgovara. Ali opet pragmaticki razmisljam, mozemo jos 50 godina ovako da se gadjamo, to ne vodi nicemu. A vi ste ti, koji ste okurazeni nekim jakim stranim "prijateljima", stekli utisak da je dovoljno samo gurati u jednom smeru, bez prestanka, ustupaka... Srbija hoce da pravi ustupke. Sve, ama bas sve mozete dobiti, da budete vlasnici svoje sudbine : jezik, skolstvo, totalnu samoupravu kao da ste druga drzava, policija, sudstvo, finansije (i razna clanstva), vojsku (osim granicnih prelaza), sve ali BAS SVE ostalo. Samo je iskljucena drzavnost, tj clanstvo u UN. To Srbija nudi od ne znam kad. Ali nekome na zapadu (tamo daljem zapadu) iz ne znam kojih razloga, to nije odgovaralo. Da je taj neko stvarno dobronameran zasta nam se prodaje, forsirao bi DOGOVOR.

Ne moze vam vise biti izgovor to sto vas je Milosevic jurio, tukao i cak ubijao. Odgovor Srbije je - OK, bicemo fleksibilni, evo imate sve osim... (kao sto rekoh). Ne pije vodu.

Newborn

pre 12 godina

@ Bucko razmisljam

Hajde onda i vi da uvozite robu sa pecatima SFRJ !!!
Dragi moj komsija davnoooo nema pecata UNMIK KOSOVO !!!
Idemo samo napred...NEMA POVARTKA !

Biti blesav ili se praviti takav nije isto

pre 12 godina

"Meni licno je JAKO SIMPTOMATICNO ono sto veceras na cistom srpskom jeziku u intervijuu na "Glasu Amerike" rece Tomas Kantrimen.
A rekao je da je Srbija prva pocela da uvodjenjem embarga za robu sa Kosova pre dve godine otvoreno krsi CEFTU".
(mikica, 21. jul 2011 23:01)

Svaka dalja diskusija je bespredmetna.

Tasa

pre 12 godina

@Vladimir LDP, 21. jul 2011 20:52
Ja nisam ni u jednoj partiji.
Problem je u pecatu nekog proizvoda.Na primer pilece meso koje nema nikavo poreklo,odnosno upitno je. To su ti oni pileci bataci sto izgledaju kao nojevi. Fora i jeste u tome sto ne mogu da dokazu poreklo.
ja verujem albanskom seljaku, ali politicarima ne.
Sto se tice nagadjanja koliko radnih mesta je to po fabrikama su obicno lupetanja gluposti.
Mi imamo Vladu i ministre, cija jeste obaveza i kontakti da privreda funciojonise. Sta mi izvozimo za nemacku, francusku, finsku, ameriku?
Samo artikle za koje imas dokaz porekla, a oni na primer za prehrambene nemaju.Pileci bataci su iz brazila preplavili Crnu Goru ,a boga mi i juznu Srbiju. Ako vec nema dokaza,lakse je spreciti uvoz,nego kupovati lekove ili da nacija pocrka od koje cega.
Seti se sta je bilo sa kosticem i secerom?!!!
Steta naneta drzavi, otvorena trzista zatvorena i sve jovo na novo.

buckasti

pre 12 godina

pa zar nekome gori pod nogama pa kosovo ne moze opstati bez srbije tako sam nesto cuo od nekog ministarstva za kosovo u vladi srbije pa ce oni sad resavati ovaj problem jer dobijaju debele plate pa zar nije receno `1000 puta da je kosovo deo srbije pa kako to sad embargo doslo vreme za budenje dosta spavanja i lazi Kosovo Jeste nezavisna drzava hteli to ili ne. Pcela Maja

Paja i Jare

pre 12 godina

Na crnogorskom graničnom prelazu Kula, koji od Rožaja vodi prema Kosovu, broj teretnih vozila sa svim vrstama roba porastao je u proteklih 24 časa nekoliko puta. Crnogorska policija i carinici jedva uspijevaju da se nose sa ovako naglo naraslim prometom. Kula je inače, ne i jedini ali, glavni granični prelaz između Crne Gore i Kosova, a preko njega ide i veliki dio teretnog saobraćaja u tranzitu koji dolazi iz Hrvatske, Slovenije i zemalja na Zapadu.
Reklo bi se da su se Kosovari prethodno dobro organizovali i za njih ne bih mnogo brinuo.

Petar

pre 12 godina

Bucko, ajde nemoj vise da razmisljas, bar ne "naglas". Kamo srece da je 1999. postojao UNMIS a ne UNMIK, ali nije. Ono "K" u UNMIK znaci "Kosovo".

Plisat

pre 12 godina

Ovo me podseca na historiju embarga na Jugoslaviju. Juoslavenske firme su bile jake do embarga, i radile supply vecim fabrikama i Jugoslavenske proizvode si mogao da vidis u prodavnicama po Evropi. Posle embarga, te porizvode nemas vise po Evropi, a znamo dobro kako je bila/jeste nasa i vasa ekonomija.
Secam fabrike Amortizera u Pristini koj su radili delove za Pezo i Reno. Sada ta fabrika je pusta, bas zbog tog embarga. Plasim se da neke fabrike u Srbiju ne zavrse isto.... Pa u Balkanu smo se navikli na ovome. Nista novo... Svet je velik a sve bogami mozes da nadjes, samo ako imas love.

neko iz mase

pre 12 godina

Albanci tako olako potezu za rjecju embargo i ocito ne znaju pravo znacenje. Da je Srbija kosovskim Albancima zaista uvela embargo Albanija, Crna Gora i Makedonija bi ga mozda mogla samo ublaziti ali bi stanje bilo mnogo gore sadasnje a i sadasnje im je nekoliko puta gore nego u ostatku Srbije. Kada bi to Srbija uradila mozda bi Albanci konacno poceli popustati u svojim maksimalistickim stavovima. Jer dosad Srbija popusta a Albanci traze nove i nove ustupke cak i one nemoguce sto se u narodu naziva: daj prst i ode cijela ruka. Ja licno ne bih volio da Srbija s njima i o cemu pregovara dokle god se neki drugi preci problemi ne rijese. Sjecate se standarda prije statusa? Gdje se izgubise?

Ovi tzv. embargom izgubice svakako i Srbija ali i kosovski Albanci. Ali je Albancima ocito mnogo vaznije to sto su Srbiji pokazali srednji prst o cemu ce njihove politicke vodje pricati pred TV kamerama a briga za gladni narod se stavlja u drugi plan. Dace im hljeba i igara samo sto hljeba odavno nema, znaci samo igara.

Dragi

pre 12 godina

To nam je umesto tapšanja po ramenu za saradnju i hapšenje Hadžića. Šta ćete sada da radite druže predsedniče?
Nemam nameru da branim Hadžića, već da kritikujem bespogovornu saradnju tipa "skini donji veš".

Gjeto Muji 11

pre 12 godina

Albnija napravila moderan autoput od luke Durres do granice sa Kosovom, a uberzano gradise autoput od granice sa Albanijom do Pristine, sto znaci da sada roba na kosovskom trzistu dovoljno i lako moze da stigne od Albanie, Crne Gore, Hrvatske, Makedonije, od Turske, pa zasto ne ako to je potrebno i od Argentime, Kanade, Australie... I onako ja poznajem mnogo mojih prijetalje, koji odavno bojkotuju srpske proizvode...Svaka drzava ima interes za nove trziste a ovaj dan odavno sanjali su Turska, Hrvatska...
Meni je bitno da prodavnica, blizu mog stana, da nema nestasice e vjerujem da nece imati jer...proizvodjaci i trgovci, siguran sam, nece bojkotovati moje pare*Eura.