Ponedeljak, 27.06.2011.

23:00

Generalni štrajk u Grčkoj

U ponoć počeo 48-časovni generalni štrajk u Grčkoj. Premijer Papandreu apelovao da parlament usvoji drastične mere štednje.

Izvor: B92

Generalni štrajk u Grèkoj IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

97 Komentari

Sortiraj po:

Jelena

pre 12 godina

Nije mi jasno kako je EU mogla da dozvoli toliku krađu državnih para, kada je u toj EU sve tako "savršeno"...Šta li će tek biti kod nas?? kod naših koji se svakim danom sve više praksaju??
Ili je to namerno, plansko upropaštavanje države?
Eeeeeeeee...Srbijo, gde ti srljaš?

Politicki (b)analiticar

pre 12 godina

Nasa braca Grci su pod vodstvom politicke oligarhije, Karamanlisi, Mitzotakisi,a danas Papandreu-i odlicno ziveli zadnjih dvadeset godina zahvaljujuci jeftinim kreditima iz EU,pripadnosti Euro zoni,sa 50 godina odlazili u penziju,krali drzavu-neplacanje poreza,korupciji, itd.Industrija im je nepostojeca,i sem izvoza sireva i maslinovog ulja nemaju sta ponuditi medjunarodnom trzistu.Turizam je glavni izvor prihoda
koja puni budzet, a pri tome bar 30 % zaposlenih su drzavni cinovnici...
Doslo je vreme za vracanje dugova i do drasticnog stezanja kaisa na pantalonama !

Hocu na more!!!

pre 12 godina

Stvarno mi nisu jasni ti Grci... U jeku sezone oni strajkuju, sad kada treba da zarade novac koji planiraju da "stede".
Oni zive od turizma, ili su to mozda zaboravili...
Neka im neko javi!!!!!

Sparta

pre 12 godina

Mene samo zanima do kad ce granice biti zatvorene za turiste i da li cemo mi koji idemo na odmor moci sa istog da se vratimo?? Mislim da im zatvaranje granica u jeku sezone i nije bas najpametniji potez...

Milan

pre 12 godina

Za sve one koji 28. i 29.06.2011. kreću put Grčke - predlažem Vam da preuzmete Uputstvo za alternativni granični prelaz (za ulazak u Grčku) iz Bugarske. Link: http://www.moremirno.com/letovanje-grcka/

de jan

pre 12 godina

Balkan nikad nije bio u politickom smislu Evropa (samo geografski) vec njen strateski i ekonomski interes zbog koga je i otpoceo jedan svetski rat. To sto su Grcka a od skora Bugarska i Rumunija clanice kvazi unije ne znaci i da ce biti u bliskoj buducnosti i da pomenutim ne preti slican scenario kao Grckoj. Ovde se na skolskom primeru vidi kako (ne)funkcionise niti ce ikada funcionisati kvazi tvorevina EU osim u domenu trgovinskih olaksica i carinskog prometa a sto je postojalo i pre EU pod drugim nazivom. "Supranacional" model po kom je osmisljena EU i koji se pokusava primeniti vec vise od 50 godina ocigleno ne daje nikakve rezultate. A cim bude prilike Svabe i Englezi ce da smeste vec jedni drugima a ovi juzni tuzni - Francuzi i Italijani ce na stranu jaceg kad za to vreme dodje. A Balkan...bolje da na vreme begamo. Bice lakse za 50-100 godina kada svi budemo pomalo i zuckasti i kosooki pa tek onda nece biti bitno ko si i odakle si i ciji si. A do tada srecno.

nije narod kriv

pre 12 godina

nije narod kriv nego vlada... sto je godinama lagala ove iz EU slala lazne izvestaje, a ove budale im verovale pa nisu proveravale... i jos nesto u svakoj drzavi je zakon tu da se postuje... a da li ste primetili da u grckoj niko zakon ne postuje, kamioni idu 140 km/h na putu gde je dozvoljeno 110 km/h, ne daju fiskalni racun i jos mnogo toga... a zasto je to tako pa zato sto ih ovi nisu doveli u red, da vidis kako bi postovali to da im naplacuju kazne...

Bacvanin

pre 12 godina

Ne izvlaci bankrot nikoga od vracanja kredita. Pa da to tako ide, zemlje treceg sveta ne bi nista drugo radile, nego dizale kredite od januara do novembra, i u decembru bankrotirale, pa onda od januara opet iz pocetka.
Nije bankrot ekonomski "perpetuum mobile".
Svidelo se to njima ili ne, kais ce stegnuti. Ili ce to raditi na kontolisan nacin, i primati dalje plate, ili ce doci u situaciju da nece imate iz cega da daju plate, pa nece biti ni para od tih plata za one koje nisu na budzetu, pa cela zemlja pada u vodu.
EU ce se lako izvuci iz ovoga, mozda ce euro malko da izgubi na vrednosti, ali povratice oni to dosta brzo. Srbija ima srecu da puno racinalnoje trosi sada novac, nego sto je to Grcka radila pre 10 godina, pa zato je i zaduzivanje, koje nikako dobro, ali ipak se odvija koliko toliko racinalno. Ni u Kini ne moze neko da digne kredit, i da ne vrati, ni u Kubi ni u Norveskoj, nije sistem problem, u svakom sistemu se kredit vratiti mora.
Nije problem da se jedna zemlja zaduzi, ali ne mogu ja dizati kredit da pijem skupe viskije, jedem kavijar i vozim najnoviji sportski auto, sa polatom od 30 000.
Stegnuce Grci zube, jer para vise nema, stednja im ne gine, jedino je pitanje da li ce to biti kontrolisana stednja ili stednja zbog nelikvidnosti poslodavca (drzave), jer euri se stampaju u Luksemburgu, a ne u Atini (ne mislim doslovce, nego monetarno).

jesam i bicu kriticar svake vlasti

pre 12 godina

Sada se vidi ko su Balkanci, mi uvek trazimo "leba preko pogace", Zaradimo 200€ a trsimo 300€ posle se pitamo ko je kriv. Nije "vlast" kriva-vlast smo svi mi, kod nas je bilo i bice "sjase Kurta da uzjase Murta", pola Srbije sad vlada a pola ce kad dodju SNS-znaci Murta ce da zameni Kurtu. VI PROCENITE DA LI GRESIM????

Dzoni

pre 12 godina

Grcki primer ceka vrlo brzo i zemlje poput Portugala, Spanije, Irske pa cak i Italije a bice ih jos dosta... naravno i Srbija. Zapad je 70-tih krenuo u opasnu avanturu , 1972 ameri krecu sa stampanjem dolara na veliko i pocinje zaduzivanje na sve strane radi preuzimanja vrednosti u drugim zemljama preko dugova. Nemacki sistem posle drugog svetskog rata na kome se razvila veze nema sa ovim danas pljackaskim kapitalizmom , oni su imali sistem zvan social-market economy http://en.wikipedia.org/wiki/Social_market_economy gde je do kraja 70-tih drzava ulagala u velike privredne sisteme i ogromna vecina velikih firmi je bila drzavna ,sistem je bio slicniji onom u SFRJ nego kapitalizmu, tek kad su se obogatili onda su pazljivo privatizovali tako sto su delili akcije drzavnih preduzeca narodu. Nema ni 1% slicnosti sa sistemom koji nama prodaju tzv "eksperti" a u stvari americki igraci.

3D

pre 12 godina

Cekaj malo. Na koga se mi ugledamo? Ko nam je glavni primer ispred nosa kada govorimo o EU? Trebalo bi da nam bude primer neka druga drzava ili drzave kojima smo bili 45 godina u istoj drzavi ili okolne drzave. Izgleda da vise volimo Grcku nego sebe i komsije. Grci se prave kao da nisu oni pruzrokovali, nego je Deda Mraz pruzrokovao ekonomsku depresiju privrede i celokupnog drustva. Zasto su pojedine drzave u krizi a ne cela Evropa? Da li treba da prijave bankrot - naravno da trebaju.!!! Zasto? Da se presece pakleni krug jer ce sve kod njih otici (a i u samoj EU i na kraju krajeva i u Srbiji) u tri lepe! Da ti je rodjeni brat (koji je teski kockar i sve prokockao) pa bi mu dozvolio da te povuce u totalni bankrot.? Ovo nije utakmica ko kome navija nego je ovisnost koga treba leciti - ovde pacijent manipulise sam sa sobom i doktorima pa i celom rodbinom - to je pravo stanje u Grckoj a ne neki transparenti. Treba celu Grcku prevaspitati sa nekim sistemskim resavanjima i novom vladom koja bi trebala biti vise napunjena EU monitoring kadrovima nego Grckim politicarima. Pozdrav

Dzoni

pre 12 godina

Grci se sve vise blamiraju. Oni pokusavaju da ucenjuju Evropu svojim bankrotom da bi mogli da zadrze razne beneficije. Ali, svi oni koji misle da bi Grcka resila sve probleme tako sto bi proglasila bankrot i uvela drahmu, grdno se varaju. Nastala bi situacija kao u YU 90-ih (ili i danas u Srbiji) gde postoje dve paralelene valute, inflacija skace, pada kurs, raspada se se bankarski sektor, jer svi povlace novac iz grckih banaka itd. Znaci i da se dugovi otpisu na 0, opet bi Grcka morala da uzme kredite, ali ti krediti ne bi bili jeftiniji, ako ne dodje do korenitih reformi. Otpisivanje dugova ce biti neminovno, ali bez bankrota. Grci moraju da promene sistem i nacin trosenja novca, jer bi i posle bankrota i uvodjenja drahme bili za koju godinu opet u istoj situaciji. Svima je to jasno, osim njima.

vladanforewer

pre 12 godina

jos jedna propaganda za crnu goru uvek u isto vreme pred turisticku sezonu pocinju strajkovi u grckoj i nemiri i to samo u nasim medijima a na snn-u ni reci o generalnom strajku i neredima vec samo u nasim medijima koji kontrolisu crnogorski lobisti i usmeravaju nase turiste u crnu goru posto vide da im je pukla sezona .jos jedan jeftin trik crnogoraca da im opet dodju paradaiz turisti.isto prosle godine kada sam bio u grckoj u ovo vreme nasi mediji histericno izvestavaju ogeneralnom strajku u grckoji i nestasici goriva na pumpama a goriva je bilo na svim pumpama samo u nasim medijima nije ga bilo . i nasi naivni turisti opet odose u crnu goru da im spasavaju sezonu .

iskoristili EU

pre 12 godina

Grci su pametno iskoristili mogućnost uzimanja kredite iz EU, kredite koje neće nika vratite u pitanju su stotine milijardi.. naša situacija je gora od Grčke.

Svetlana

pre 12 godina

Kad im plate budu dve marke i kad im uvedu sankcije, e to je KRIZA!!!
Ne znaju oni sta je to ,niti ce ikad saznati!
Ne mozete ovo uporedjivati sa Japanom, zemljom sa jednim od najvisih standarda na svetu,ali i sa azijskom vrlinom da su svi vredni i radni (ukljucujuci i Kineze , Koreance itd.,mada kod Japanaca je to najizrazenije!)... Bolje nek otvore granice,da bar ovaj napacen srpski narod malo dusu odmori od neobrazovane vladajuce koalicije , kradja, malverzacija, itd.

Dragan

pre 12 godina

Ako Srbija udje u EU shvatićete začto grci štrajkuju. Grčka je pre ulaska u EU imala veći izvoz od uvoza! Umesto fantaziranja bolje bi bilo da se gradjani srbije zapitaju zašto se štrajkuje u Engleskoj, Španiji, Češkoj...Da li je neko u Srbiji napravio ozbiljnu analizu o tranziciji/privatizaciji u bivšim socijalističkim zemljama?

Veverica

pre 12 godina

Strasno je da zemlja na ovakvom nivou koja ima mnogo toga da ponudi upropaste politicari. Nazalost svuda je tako, svi trose vise nego sto imaju, sto nije dobro. Zato pamet u glavu i ispocetka korak po korak...

Dragan BL

pre 12 godina

Meni liči na RED IZ HAOSA!
Neko će napraviti RED nakon HAOSA (svetska finansijska kriza, Grčka, Španija, pa Libija, Tunis, Sirija i ko zna šta će još da bude) onako kako mu odgovara a svi će biti zadovoljni. Taj isti RED da je neko ponudio pre 3 godine, svi bi rekli : Da li ste vi normalni?

Miloš J. Kosovac

pre 12 godina

Udružena Evropska Oligarhija htela bi da nas osposobi da možemo da kupujemo njihovu robu, a to se zove Članstvo u EU. No Grci nisu Francuzi, još manje Nemci, a i kako bi zaradili pare da bi kupovali, nego da lepo prihvate pare kao kredite koje su im ponudili Evopski Bankari, što su jedan od tijumvirata Vladjuće Eksploatatorske Oligrahije, pored Političara i Kapitalsta, pa lepo pokupovali robu, što je lako bilo izvodljivo, a sasvim neizvdoljivo da naprave fabrike koje će proizvoditi robu koja bi na tržištu pobedila nemačke proizvode visokog kvaliteta. Ovo sve važi i za nas – i nas pripemaju da možemo da rintamo da bi kupovali njihovu robu. Zato tapšu po ramenima naše političare, a sve nadajući se da će nas osposobiti u nećemu što nije moguće. A i kada bi bilo moguće u nekoj vremenskoj funkciji, onda Evropskim Kapitalsitima ne bi odgovaralo da mi proizvodimo robu ravnu njihovoj. I, tako su se zeznule Evropski Oligarsi, pa im sada prete revolucionarne pobune.
Takva idijotska politika u SAD je izazvala krizu koja se prelila na ceo svet osim Kine, koja je tu krizu iskoristila jer ima jednog Domaćina u Kući. Isto u Americi, kao u Evropi, Bankari su izazvali krizu samo sa lažnim papirima, uz dozvolu države. Naravno, ne predsenika Buša, jer taj nije ni imao pojma šta se radi niti šta će se desiti. Zato su ga voleli Lopovi-Bankari, za razliku od Obame koga preziru i rade protiv njega.
Evropa će se otarasti Grčke, ali pre toga će potrošiti nekolko stotinu milijardi. No, neće moći da spasi eksploatatorske odnose u svojim zemjlma, jer neće imati kome da prodaju svoju robu van zemlje, kada ima mnogo jeftinija kineska roba koja se proivodi u politčikom sistemu gde postoji samo jedan Gazda.

Lako_je _prutu_da_se_sokoli

pre 12 godina

Ovo je slika od prošle godine, mislim da je pored ovog natpisa na engleskom bio i na grčkom, čini mi se baš u ovo vreme.

Divac

pre 12 godina

Da su Grci sami krivi za ovo sto se desava, jesu. Ali i je Grcki narod namagarcen od strane svoje vlasti zadnjih 20 - 30 godina. Vlast je uzimala kredite sakom i kapom, ne razmisljajuci kako da te kredite vrati, samo da bi odrzala prividno blagostanje naroda (13 plata, penzija sa 50 god...) Narod ko narod, logicno je da prihvati ovakav zivot, pa ko ne bi prihvatio. A i ne moze se naci u narodu vecina koja racionalno razmislja, i koja ne prihvata bajke politickih partija. I tako su ziveli 20ak godina, i sad je puklo. I onda, kako objasniti narodu da vise nema, posle toliko godina lepog zivota. Bilo je potrebno voditi drugaciju politiku, i ne davati narodu ono sto nije zaradio. Sad je, po mom misljenju, kasno i za stednju i za sve. Bogati su jos bogatiji, siromasni jos siromasniji, a stranci trljaju ruke i samo cekaju da preuzmu Grcka ostrva u trajno vlasnistvo, a narod u robovlasnistvo (jer virtuelni dugovi se moraju vratiti). A svi koji su bili na vlasti zadnjih 20 godina, pa njima nece faliti dlaka sa glave, oni su svoj posao zavrsili, i nastavice da zive u blagostanju. Tako da puna podrska Komunistickoj partiji, jer oni jedini imaju hrabrosti da se suprotstave ovom demokratsko - robovlasnickom sistemu, u kome se narod pita za sve, a u stvari se ne pita ni za sta !!!

Sanjin

pre 12 godina

Zanimljivo je da u svakoj krizi pocinju bujati ideologije kontra vladajucem sistemu. Ili je u pitanju komunizam protiv kapitalizma ili je obrnuto. I kod nas u SFRJ krajem 90tih, kada je inflacija pocela jesti sve zivo, odmah se poceli javljati nacionalizmi, fasizmi i to uz veliku toleranciju naroda, pa je to sve metastaziralo krvavim ratovima.

Zelim Grckoj sve dobro, ali iz iskustva znam da ovo nazalost ne ide na dobro...

PM

pre 12 godina

Ja licno Grcima zameram to sto tamo niko ne placa porez. Fiskalni racun ne pamtim kad mi je iko van super marketa ili pumpe izdao.

Evo sta kaze njihov PM.
Theodoros Pangalos, the outspoken deputy prime minister, criticized financial experts who have suggested Greece might be forced to abandon the euro and return to its old currency, the drachma.

"A return to the drachma would mean that the next day banks would be surrounded by people trying to get their money out. The army would have to use tanks to protect (the banks) because there wouldn't be enough police to do it," Pangalos said in a weekend interview with the Spanish daily El Mundo.

"There would be riots everywhere, shops would have empty shelves and people would be jumping out of windows ... It would also be disastrous for the entire economy of Europe."

opet ja

pre 12 godina

@Nikola

Tako je, namerno guraju manjim i slabije razvijenim zemljama kredite za koje znaju da neće moći da ih vrate: Mađarska, Rumunija, Bugarska, Irska, Portugalija, a i Španija i Italija. Isto se sa bivšom SFRJ dešava.
Pre 20 godina imali smo dug od svega 20 milijardi $, a sada svi zajedno oko 150 milijardi $!!! Naravno privrede su nam nikakve i proizvodnja je mnogo manja nego ranije, a većinu firmi i banaka su pokupovali stranci.
Novi svetski poredak na delu-Bilderberg grupa i slični trljaju ručice...

sofomor

pre 12 godina

@Full Nelson: ako nesto prezirem, to su ljudi poput tebe, koji se otudjuju od drugih i mrze ih jer imaju drugacije misljenje. Po cemu se ti komunisti razlikuju od, pretpostavljam po tvom stereotipu - kapitalista? Sta je to toliko bolje? Bolje da budem rob celokupnoj okolini nego preduzecima, ako vec moram da budem.

Dejan

pre 12 godina

Ne kapiram Grke... ok, i da se ne uvedu mere stednje? Sta onda? Drzava ce bankrotirati 101%, deficit je tada nemoguc, jer im niko nece pozajmiti pare!
Sta ce onda da se desi, duboka recesija, rezanje plata ( ovo je jos i najbolji slucaj, najverovatnije drzava nece moci da isplati plate ) Morace da odbace Evro, devalviraju drahmu i polako ce skliznuti u rat sa Turskom ( jer sta je bolje od rata da se naordu skrene paznja sa ekonomije )

Grcka se ponasa kao razmazeni tinejdzer koji se naljutio na roditelje i pobegao od kuce da sam sebe izdrzava, a nakon tri dana je skapirao da tri obroka dnevno, krov nad glavom i dzeparc i nisu tako losa ideja, zauzvrat samo treba da postuje pravila ponasanja.

Kuzma

pre 12 godina

Postoji način da i mi pomognemo Grcima. Neka naši vrsni ekonomisti i eksperti nadju izlaz iz grčkog lavirinta. Dinkić je inače slobodan, pa Labus, neka doprinesu opštem dobru i reše Grcima probleme. Verujem da bi Dinkić zablistao sa svojim rešenjima i dobio Nobelovu nagradu za ekonomiju. Ne budimo sebični, pomognimo Grcima.

Vojvodinac

pre 12 godina

Grcka situacija posebno je interesantna za Srbiju jer se i mi možemo sutra naći u istoj situaciji.
Obratite pažnju da ekipa na vlasti ne vidi stanje u Grčkoj kao svoj propust/grešku, i predlaže narodu da se stisne, da štedi, da plati veće poreze.... a oni bi i dalje po starom!
Kao da ih Dijana Dragutinović savetuje, ali Grci nisu poslušni kao Srbi, imaju malo viši nivo društvene svesti i ne kupuju se lizalicama.
Narod je u pravu u potpunosti jer zahteva odgovornost vlade koja je i dovela do ove situacije, ali mi nije jasno da mnogi čitaoci to ne vide!?
Svuda u svetu padale su vlade i za manje stvari, tačnije svuda osim u Srbiji. Ovde da bi vlada pala, mora baš da dotera do guše, ali tada je obično kasno, i valjda smo zato tu gde jesmo, ali od Grka možemo nešto i naučiti!
Ja ću svakako pokušati otići u Grčku na more, ali ako se stvari radikalizuju, dobro ću se raspitati, i napuniti gorivo u Makedoniji, za svaki slučaj. Podrška narodu Grčke!

анти

pre 12 godina

Узимали сте кредите. Трошили сте паре. Порез финансира јавни сектор од преко 800 хиљада људи. Ти људи се нису бунили када су паре трошили. Данас ти исти праве генерални штрајк јер неће да приштеде и врате позајмљене паре. Ови протести су срамота за грчку.

dusanmal

pre 12 godina

@DzoniKG Deo razloga zasto je to bilio dozvoljeno Argentini (da bankrotira) je u tadasnjem ekonomskom polozaju kreditora. Oni su to mogli da podnesu u to vreme. Sada, padne li Grcka - padaju i velike zemle, ko domine. Gubitak tih para nije dozvoljiv. Ako jednostrano pokusaju da proglase bankrot - niko ih nece stititi iz Evrope, banke ce doci i uzeti cele industrijske sektore i drzavnu imovinu. Mogu jedino da ratuju - a i tu cime?

Sloba NYC

pre 12 godina

@(Batke, 27. jun 2011 23:52)

Nadam se, Batke, da tvoj komentar nije pokazatelj stanja u Srbiji! "Peoples" je ispravan oblik reci i na srpskom bi se moglo prevesti sa "narodi". Nije problem sto gresis u necemu sto se da proveriti jednominutnim guglovanjem, problem je sto bi da sa visine, samouvereno, poducavas ove grcke komuniste. Da stvar bude jos gora nisi jedini "lektor"...

Sto se same parole tice, mogu samo da parafraziram pokojnog rezisera Zivojina Pavlovica: "Kad cujem rec 'people(s)', ...."

Mario Bros

pre 12 godina

If you are talking about individuals, then the singular is "person" and the plural is "people." But if you are talking about whole societies, then the singular is "people" and the plural is "peoples."

Zoran

pre 12 godina

Da se ne lazemo, problem je i u ljudima i u ideologiji. Ideologija je trula i destruktivna, a ljudi jos uvek nemaju razvijeniju svest da je (se) promene.

David

pre 12 godina

Dakle svi srpski Englezi imali ste loše profesore...
Reč people jeste u samom svojstvu množina ali itekako i ta reč ima množinu i glasi peoples...

Druga je stvar što mi nikada nismo imali plate kao Grci a živim gore i imamo manje plate od njih, a opet smo zaduženi možda i gore od njih... Eh ta demokratija...

Sergije

pre 12 godina

Ne razumem zasto Grcka ne proda 2-3 ostrva Srbiji? Grcka bi dobila preko potreban novac, a Srbija more. U cemu je problem?

Mladjo, za*ebi regionalizaciju, decentralizaciju i ostale suplje price. Pojavi se i resi stvar. Ako iko moze da resi problem, to si ti. Da vidimo da li si nindza ili si ... Dobio bi sve glasove na izborima.

Vuk

pre 12 godina

Ne mesam se u njihove politicke i ekonomske poslove,
ali ovaku slogu gradjana,mi mozemo samo da sanjamo.

Ako mi ovako nastavimo,
za 10 godina,govorice grci...
duzan k'o Srbija.

pcelice jedne

pre 12 godina

ma da, vi ste pametni sto komentarisete grcki dug i pravopis na transparentu a zivite u 100 puta goroj zemlji, korumpiranijoj, pred bankrotom, bez turizma, rasprodatoj, zemlji bez zrna nade, i vi mudrujete protiv ovih ljudi koji treba da ispastaju a nicime nisu uticali da zemlja dodje tu gde jeste, vec se bune protiv onih koji jesu krivi, politicara, onih koji ce i dalje letovati na havajima i voziti se jahtama i ziveti u nezasluzenom blagostanju. ovde se radi o dostojanstvu, to je vidimo po kementarima, kao i zdrav razum, nesto izgubljeno ovde.

Vladimir

pre 12 godina

Molim Grke da se srede pre nego sto me iznerviraju. Ne zelim da mi na bilo koj nacin uskrate svoj uzitak i letovanje koje sam platio! Nadam se da ce stvar da se sredi uskoro

kokolo

pre 12 godina

ajde sada svi poletite u grcku na more..ali ponesite i opremu za razbijanje demonstracija...a hrvatska vam ispred nosa..oo srbijo medju sljivama

anon

pre 12 godina

Ne znam zašto vi, ljudi, skačete da ispravite nekog u znanju engleskog kad ga, izgleda, ni sami ne znate.
Peoples je potpuno legitiman oblik reči, evo i primera http://en.wikipedia.org/wiki/Slavic_peoples

sima

pre 12 godina

@Batke
Nažalost, ti nisi u pravu. Reč People u našem jeziku ima značenje pluralije tj narod u najmanju ruku ljudi. Recimo da hoćeš da kažeš narodi Altaja : peoples of Altay. Ili još bolje Sloveni kao narod su se ,za vreme dok nisu imali osnovane države, na mapama engleza označavali sa Slavic peoples.

Sam naslov Peoples of Europe ne želim da komentarišem kao takvom, ali upali su mi u oko srp i nakovanj u donjem desnom uglu, što asocira na komunizam i "ravnopravnost" socijalističkih država, te bi zajedno sa naslovom peoples ovo imalo totalno širok pojam socijalne države.

bokki

pre 12 godina

A Batke i Plur ne znaju engleski, pa lupetaju. People znaci "ljudi" a peoples "narodi" (nacije). Podrzavam bracu Grke koji ce srusiti propast zvanu EU!

Coks

pre 12 godina

E ovo mi je dao glag na tortu.
I o kavom sporazumu,odnosno zabranama blokada ulica,magistrala ili auto puteva je pricao?
Vidis Ivice, nije ti drzava zitoradje ni cecilija.
To sto si naumio,ne pije vodu ni u EU,a i u spaniji je bilo slicno,francuska odoljeva koliko i italija.
Dakle,strajk je ustavno pravo i niko ga ne moze zabraniti

Darko

pre 12 godina

Grci imaju sve predispozicije da budu jedna od vodećih država u Evropi, međutim tu nešto ne štima.
Očigledno je da ne dozvoljavaju da se na njima lome kola zato što je njihova vlast nesposobna skoro kao i naša, a i ne treba.
Mi smo jedini narod koji dozvoljava da jedan ministar kaže da "Moramo da stegnemo kajiševe", a da se ništa po tom pitanju ne preduzme.
Lako je tako nešto izgovarati kad neko zarađuje bar desetostruku vrednost prosečne plate.
Da hoće i ovde narod da ustane konačno, mada mi se čini da je psihički uništen, pa ga više nije ni briga.
A i da digne glas, plašim se da ga niko ne bi čuo.
Podrška Grcima

V

pre 12 godina

@plur
Biće da ipak ti ne znaš engleski. Peoples (ako si na to mislio) postoji kao reč.

Videti:
http://www.merriam-webster.com/dictionary/people
Tačka 5.

Sasa

pre 12 godina

Samo ako se ponovi kao prosle godine kad su strajkovale kamiondzije a mi se zatekli na Halkidikiju odlucicu da vise ne idem na letovanje u Grcku. Oni nisu normalni, u jeku turisticke sezone strajkovi, protesti, pa ljudi turizam vam je glavna grana privrede - strajkujte zimi.

darkwood

pre 12 godina

Najbolji podatak koji sam pročitao o rastrošnosti Grka mi je bio onaj koji se odnosi na isušivanje nekog jezera. Vlada je osnovala preduzeće sa 30 zaposlenih koje je trebalo da isuši neko jezero i ljudi obavili taj posao medjutim avaj preduzeće nastavilo da radi. Zaposlenici odlazili u penzije zapošljavali se novi ljudi i to sve do krize koja ih je pogodila kada je vlada odlučila da ga zatvori i naravno da su grci poludeli zbog toga i dali se u demonstracije . Hehe samo najbolji podatak je da preduzeće postoji od sredine šezdesetih a jezero je isušeno početkom sedamdesetih.

Svaka čast na komentaru!!!

PEOPLE RISE UP
GREEKS GROW UP

Đugoš

pre 12 godina

Reći "Peoples of Europe" je gramatički korektno. Kao npr "Peoples of the world".
Problem je što se ne susrećemo mnogo sa tako građenom rečenicom/sintaksom pa nam zvuči čudno i pogrešno.

ded

pre 12 godina

Samo vi štrajkujte, a Nemac nek vam plaća dugove i nek zaradjuje za vas neradnike. Ko vas je terao da se zadužujete preko mere, da organizujete olimpijske igre, da dajete 13 i 14 plate, da dajete 10% na zračenje monitora, da dajete 20% na redovno dolaženje na posao (ovo mi je omiljeno). Ko će i odakle da plati vaše dugove. U pravu su Nemci - prodajte akropolj. Još ste srp i čekić natakarili na akropolj. Tražite od Kube i S. Koreje da plate vaše dugove.

Alan

pre 12 godina

Da, "peoples" jeste validna reč, i u ovom kontekstu ("narodi", u ovom kontekstu je "people" narod, a "peoples" narodi). Jeste da je pomalo arhaično, ali se redovno koristi (npr. "Swahili-speaking peoples"). Vi koji ispravljate gramatiku u ovom transparentu nemate pojma.

ndt

pre 12 godina

@plur, @Batke
Ovaj transparent je pravi pokazatelj stanja u Grckoj. Rec "people" nema mnozinu i ne moze se napisati kao "peoples" jer je ta rec vec mnozina sama po sebi......samo da se zna da su Gri ipak preplaceni za ono sta znaju ili misle da znaju.
(Batke, 27. jun 2011 23:52)

Mogao si baš i da proveriš sopstevno neznanje pre nego što potrčao da ostaviš komentar: http://en.wiktionary.org/wiki/peoples

Transparent je upravo ispravan primer gde ova množina ima smisla.

kameni

pre 12 godina

@zoran - bravo covek, sta cemo mi da radimo, pustite Grke, ima ko` da misli o njima, a sta cemo mi?
Najbolje da mi gledamo svoja posla i da se brinemo kako cemo da sredimo ovaj svinjac kod` nas. Sto posto sam ubedjen da mi imamo snagu i sposobnost da stanemo u ovom propadanju i da pocnemo da se oporavljamo.
A Grci? Uvek ce da bude "duzan ko` Grcka"...

Cezar

pre 12 godina

Zalosno je sto se desava sa nasom pravoslavnom bracom u Grckoj. Najsmesniji su mi ipak komentari ovde , mi im dajemo lekcije o Engleskom i Ekonomiji.Jel smo naravno mi mnogo 'pametniji' i veci poznavaoci engleskog jezika od samih Engleza. Vec vidjeno 'superiorni' poznavaoci Srbi prozvani da primecuju 'greske' u jednom stranom jeziku, umesto da punude pomoc braci u nevolji. A o gradnji nasih puteva i umesnosti u ekonomiji bolje da ne govorim, kad smo sve rasprodali i dali sve moguce koncesije kome smo migli. Bilo bi dobro pomoci braci koja su nas uvek pomagali, koliko su mogli i pozvati npr decu da letuju u Srbiji ako zbog strajkova ne mogu u skolu, ali to niko ne pominje..Sve ovo moze da se desi i nama btw. Mozda bi nam se i vec desilo da smo i mi dobili olimpijadu , i krenuli u nerezonsku gradnju sa kreditima.Poz svima

Prof. engleskog

pre 12 godina

"People" znači "ljudi". Međutim, ova imenica IMA i množinu "peoples" kada znači "narodi, nacije". Nemojte kritikovati bez udubljivanja u problematiku.
Noun peoples - the human beings of a particular nation or community or ethnic group; "the indigenous peoples of Australia"
http://www.tfd.com/peoples
Pozdrav

nenad

pre 12 godina

MA da, bas ce sada da se "peoples" of europe bude i bune. Dragi moji Grci, Zapadna Evropa posluje sa itekako velikim plusom pa nekih 4-500 godina, imaju dovoljno za sigurno par sledecih generacija. Istocna Evropa i Balkan treba da se probude, ovi ostali znaju sta rade. U svakom slucaju, pordska bratskom grckom narodu!

Crnogorac iz USA

pre 12 godina

Grci znaju Engleski jezik bolje od Srba. Nemojte ih, molim vas u tome ispravljati. Recenica na transparentu je potpuno ispravna. Kad se radi o drustvu jednina je people, mnozina je peoples, kao na primjer u "The native peoples of North America include the Inuit, Cherokee, and Hopi." Ovo je vrlo "subtle" transparent i zahtjeva malo bolje poznavanje socilogije i istorije nego sto prosjecan Srbin koji engleski uci sa filmova a ne citajuci iz knjiga moze da prevede. Ovo su komunisti, njihov poziv bi trebao da bude poziv proleterima da ustanu, ali posto su ovo moderni komunisti oni nece koristiti frazu "proleter". Takodje, posto su komunisti nece koristiti "nations of Europe raise up" jer komunisti nisu bas ljubitelji fraza u kojima se koriste nacije. Znaci ostaje im jedino "drustva" odnosno "narodi" ali ne narodi u nacionalnom smislu. Jedina opcija im je "peoples"... Vjerujte da je o ovome onaj koji je pisao transparent dosta razmisljao a vi koji kritikujete Englski razmislite o obrazovanju u Srbiji i koje biste vi parole pisali kad bi do ovoga doslo... Eto, besplatna lekcija... Grci su pametniji nego sto mislite...

DzoniKG

pre 12 godina

Zasto se pice u tekstu o pomoci kad je u pitanju nov kredit da bi se vratio stari tj kamata na kamatu.Za Grcku je najpametnije da proglasi bankrot isto kao i Argentina ,bice ostecene najvise Nemacke banke ali ko ih sisa ,i moja baba je znala pre 20 godina da ce balon sa grckim kreditima da pukne kad tad a kamoli nemacki bankari pa nek to i plate.Ali njima je samo kamata bila u glavi.Isto vazi i za Srbiju koju sad trpaju kreditima namerno (koje trose politicari) i ako znaju da to niko nece moci da vrati pa ce onda da nas uslove da sve sto imamo predamo njima.

Full Nelson

pre 12 godina

Судећи по овој слици,кад год треба правити нереде и потпаљивати масу,ту су увек први комунисти

Cika Denis

pre 12 godina

Ja samo da pojasnim ovim expertima engleskog jezika da je transparent pravilno napisan. Peoples = narodi. Razni narodi Evrope(Spanci, Italijani...). Isto kao sto postoji i foods. A to bi znacilo razlicite vrste(tipovi) hrane.

Nikola

pre 12 godina

Tako ce proci sve male.zemlje u EU, morace sve da rasprodaju za bagatelu bogatima i bice zauvek njihova kolonija, a standard im nikada nece porasti.Pogledajmo sami nas primer, mi cemo sve prodati i pre ulaska u uniju tako da im posle necemo ni trebati.Narode Srbije probudi se!

Pinot gris

pre 12 godina

Vidi komuniste na brdu, traze da se podigne Evropa.
Pa zar to, komunizam, vec nismo probali pre 50 godina?

Da se ne lazemo, nije problem u ideologiji, problem je u ljudima. Uvek bio, i uvek ce biti. Prosto i jednostavno nismo idealna vrsta, a cesto se tako ponasamo.
To se najbolje vidi na primeru globalnog zagrevanja, ili nuklearne elektrane u Tokiju koja je nastradala od cunamija.

Treba reci da su Nemci uspeli da iz dosta duboke krize izadju relativno brzo, i da vec sada beleze rast BDP od 3-4% sto je veliku uspeh. Ocigledno da i disciplina i rad imaju udela u tome kome ce ici bolje a kome ne. Zemlje Mediterana cesto zapate krizu jer narod nije navikao na red i rad, kao ni same vlasti u tim zemljama koje se samo vode dodvoravanjem tog istog svog naroda i onda sledi pad.

Nesto mora da se menja. Ili navike, ili ljudi.
Ideologija tu nece nista pomoci, naprotiv. Da ne pominjemo populizam koji je kod nas disciplina dovedena do savrsenstva. E tu mogu samo da krivim narod koji se upeca, i posle i glasa za te iste. I da bude jos smesnije, taj isti glasac koji se upecao, upecace se ponovo na istu udicu. Zasto? Zato sto ne razmisljamo racionalno vec se vodimo mitovima, ponosom, zaverama i slicnim davno prevazidjenim motivima.

Batke

pre 12 godina

Ovaj transparent je pravi pokazatelj stanja u Grckoj. Rec "people" nema mnozinu i ne moze se napisati kao "peoples" jer je ta rec vec mnozina sama po sebi......samo da se zna da su Gri ipak preplaceni za ono sta znaju ili misle da znaju.

duzan k'o grcka

pre 12 godina

svakog leta na stotine miliona evra od turizma, uzimali ljudi kredite, a na pamet im nije padalo da vrate makar malo...imaju preko dve hiljade ostrva, velika vecina nije ni naseljena, a nece da cuju rec o prodaji...
sad traze od evrope da ustane zbog njih, ugrozeni su...

ns

pre 12 godina

Razumem njihovo bunilo i gnev prema vladi, ali kako misle da izadju iz svega toga ako na granicnom prelazu preseku i ono malo sto im kaplje, a to je turizam?

zoran

pre 12 godina

Još je moj deda pre "sto" godina govorio "Dužan k'o Grčka".

Ne bojim se ja za Grčku. Grci su stari lisci i trgovci. Izvući će se oni, ja vam jamčim.
Mene brine šta će s'nama biti????

zoran

pre 12 godina

Još je moj deda pre "sto" godina govorio "Dužan k'o Grčka".

Ne bojim se ja za Grčku. Grci su stari lisci i trgovci. Izvući će se oni, ja vam jamčim.
Mene brine šta će s'nama biti????

duzan k'o grcka

pre 12 godina

svakog leta na stotine miliona evra od turizma, uzimali ljudi kredite, a na pamet im nije padalo da vrate makar malo...imaju preko dve hiljade ostrva, velika vecina nije ni naseljena, a nece da cuju rec o prodaji...
sad traze od evrope da ustane zbog njih, ugrozeni su...

ns

pre 12 godina

Razumem njihovo bunilo i gnev prema vladi, ali kako misle da izadju iz svega toga ako na granicnom prelazu preseku i ono malo sto im kaplje, a to je turizam?

Crnogorac iz USA

pre 12 godina

Grci znaju Engleski jezik bolje od Srba. Nemojte ih, molim vas u tome ispravljati. Recenica na transparentu je potpuno ispravna. Kad se radi o drustvu jednina je people, mnozina je peoples, kao na primjer u "The native peoples of North America include the Inuit, Cherokee, and Hopi." Ovo je vrlo "subtle" transparent i zahtjeva malo bolje poznavanje socilogije i istorije nego sto prosjecan Srbin koji engleski uci sa filmova a ne citajuci iz knjiga moze da prevede. Ovo su komunisti, njihov poziv bi trebao da bude poziv proleterima da ustanu, ali posto su ovo moderni komunisti oni nece koristiti frazu "proleter". Takodje, posto su komunisti nece koristiti "nations of Europe raise up" jer komunisti nisu bas ljubitelji fraza u kojima se koriste nacije. Znaci ostaje im jedino "drustva" odnosno "narodi" ali ne narodi u nacionalnom smislu. Jedina opcija im je "peoples"... Vjerujte da je o ovome onaj koji je pisao transparent dosta razmisljao a vi koji kritikujete Englski razmislite o obrazovanju u Srbiji i koje biste vi parole pisali kad bi do ovoga doslo... Eto, besplatna lekcija... Grci su pametniji nego sto mislite...

Pinot gris

pre 12 godina

Vidi komuniste na brdu, traze da se podigne Evropa.
Pa zar to, komunizam, vec nismo probali pre 50 godina?

Da se ne lazemo, nije problem u ideologiji, problem je u ljudima. Uvek bio, i uvek ce biti. Prosto i jednostavno nismo idealna vrsta, a cesto se tako ponasamo.
To se najbolje vidi na primeru globalnog zagrevanja, ili nuklearne elektrane u Tokiju koja je nastradala od cunamija.

Treba reci da su Nemci uspeli da iz dosta duboke krize izadju relativno brzo, i da vec sada beleze rast BDP od 3-4% sto je veliku uspeh. Ocigledno da i disciplina i rad imaju udela u tome kome ce ici bolje a kome ne. Zemlje Mediterana cesto zapate krizu jer narod nije navikao na red i rad, kao ni same vlasti u tim zemljama koje se samo vode dodvoravanjem tog istog svog naroda i onda sledi pad.

Nesto mora da se menja. Ili navike, ili ljudi.
Ideologija tu nece nista pomoci, naprotiv. Da ne pominjemo populizam koji je kod nas disciplina dovedena do savrsenstva. E tu mogu samo da krivim narod koji se upeca, i posle i glasa za te iste. I da bude jos smesnije, taj isti glasac koji se upecao, upecace se ponovo na istu udicu. Zasto? Zato sto ne razmisljamo racionalno vec se vodimo mitovima, ponosom, zaverama i slicnim davno prevazidjenim motivima.

Prof. engleskog

pre 12 godina

"People" znači "ljudi". Međutim, ova imenica IMA i množinu "peoples" kada znači "narodi, nacije". Nemojte kritikovati bez udubljivanja u problematiku.
Noun peoples - the human beings of a particular nation or community or ethnic group; "the indigenous peoples of Australia"
http://www.tfd.com/peoples
Pozdrav

Alan

pre 12 godina

Da, "peoples" jeste validna reč, i u ovom kontekstu ("narodi", u ovom kontekstu je "people" narod, a "peoples" narodi). Jeste da je pomalo arhaično, ali se redovno koristi (npr. "Swahili-speaking peoples"). Vi koji ispravljate gramatiku u ovom transparentu nemate pojma.

DzoniKG

pre 12 godina

Zasto se pice u tekstu o pomoci kad je u pitanju nov kredit da bi se vratio stari tj kamata na kamatu.Za Grcku je najpametnije da proglasi bankrot isto kao i Argentina ,bice ostecene najvise Nemacke banke ali ko ih sisa ,i moja baba je znala pre 20 godina da ce balon sa grckim kreditima da pukne kad tad a kamoli nemacki bankari pa nek to i plate.Ali njima je samo kamata bila u glavi.Isto vazi i za Srbiju koju sad trpaju kreditima namerno (koje trose politicari) i ako znaju da to niko nece moci da vrati pa ce onda da nas uslove da sve sto imamo predamo njima.

ndt

pre 12 godina

@plur, @Batke
Ovaj transparent je pravi pokazatelj stanja u Grckoj. Rec "people" nema mnozinu i ne moze se napisati kao "peoples" jer je ta rec vec mnozina sama po sebi......samo da se zna da su Gri ipak preplaceni za ono sta znaju ili misle da znaju.
(Batke, 27. jun 2011 23:52)

Mogao si baš i da proveriš sopstevno neznanje pre nego što potrčao da ostaviš komentar: http://en.wiktionary.org/wiki/peoples

Transparent je upravo ispravan primer gde ova množina ima smisla.

Batke

pre 12 godina

Ovaj transparent je pravi pokazatelj stanja u Grckoj. Rec "people" nema mnozinu i ne moze se napisati kao "peoples" jer je ta rec vec mnozina sama po sebi......samo da se zna da su Gri ipak preplaceni za ono sta znaju ili misle da znaju.

pcelice jedne

pre 12 godina

ma da, vi ste pametni sto komentarisete grcki dug i pravopis na transparentu a zivite u 100 puta goroj zemlji, korumpiranijoj, pred bankrotom, bez turizma, rasprodatoj, zemlji bez zrna nade, i vi mudrujete protiv ovih ljudi koji treba da ispastaju a nicime nisu uticali da zemlja dodje tu gde jeste, vec se bune protiv onih koji jesu krivi, politicara, onih koji ce i dalje letovati na havajima i voziti se jahtama i ziveti u nezasluzenom blagostanju. ovde se radi o dostojanstvu, to je vidimo po kementarima, kao i zdrav razum, nesto izgubljeno ovde.

ded

pre 12 godina

Samo vi štrajkujte, a Nemac nek vam plaća dugove i nek zaradjuje za vas neradnike. Ko vas je terao da se zadužujete preko mere, da organizujete olimpijske igre, da dajete 13 i 14 plate, da dajete 10% na zračenje monitora, da dajete 20% na redovno dolaženje na posao (ovo mi je omiljeno). Ko će i odakle da plati vaše dugove. U pravu su Nemci - prodajte akropolj. Još ste srp i čekić natakarili na akropolj. Tražite od Kube i S. Koreje da plate vaše dugove.

Vuk

pre 12 godina

Ne mesam se u njihove politicke i ekonomske poslove,
ali ovaku slogu gradjana,mi mozemo samo da sanjamo.

Ako mi ovako nastavimo,
za 10 godina,govorice grci...
duzan k'o Srbija.

Nikola

pre 12 godina

Tako ce proci sve male.zemlje u EU, morace sve da rasprodaju za bagatelu bogatima i bice zauvek njihova kolonija, a standard im nikada nece porasti.Pogledajmo sami nas primer, mi cemo sve prodati i pre ulaska u uniju tako da im posle necemo ni trebati.Narode Srbije probudi se!

nenad

pre 12 godina

MA da, bas ce sada da se "peoples" of europe bude i bune. Dragi moji Grci, Zapadna Evropa posluje sa itekako velikim plusom pa nekih 4-500 godina, imaju dovoljno za sigurno par sledecih generacija. Istocna Evropa i Balkan treba da se probude, ovi ostali znaju sta rade. U svakom slucaju, pordska bratskom grckom narodu!

Divac

pre 12 godina

Da su Grci sami krivi za ovo sto se desava, jesu. Ali i je Grcki narod namagarcen od strane svoje vlasti zadnjih 20 - 30 godina. Vlast je uzimala kredite sakom i kapom, ne razmisljajuci kako da te kredite vrati, samo da bi odrzala prividno blagostanje naroda (13 plata, penzija sa 50 god...) Narod ko narod, logicno je da prihvati ovakav zivot, pa ko ne bi prihvatio. A i ne moze se naci u narodu vecina koja racionalno razmislja, i koja ne prihvata bajke politickih partija. I tako su ziveli 20ak godina, i sad je puklo. I onda, kako objasniti narodu da vise nema, posle toliko godina lepog zivota. Bilo je potrebno voditi drugaciju politiku, i ne davati narodu ono sto nije zaradio. Sad je, po mom misljenju, kasno i za stednju i za sve. Bogati su jos bogatiji, siromasni jos siromasniji, a stranci trljaju ruke i samo cekaju da preuzmu Grcka ostrva u trajno vlasnistvo, a narod u robovlasnistvo (jer virtuelni dugovi se moraju vratiti). A svi koji su bili na vlasti zadnjih 20 godina, pa njima nece faliti dlaka sa glave, oni su svoj posao zavrsili, i nastavice da zive u blagostanju. Tako da puna podrska Komunistickoj partiji, jer oni jedini imaju hrabrosti da se suprotstave ovom demokratsko - robovlasnickom sistemu, u kome se narod pita za sve, a u stvari se ne pita ni za sta !!!

Sergije

pre 12 godina

Ne razumem zasto Grcka ne proda 2-3 ostrva Srbiji? Grcka bi dobila preko potreban novac, a Srbija more. U cemu je problem?

Mladjo, za*ebi regionalizaciju, decentralizaciju i ostale suplje price. Pojavi se i resi stvar. Ako iko moze da resi problem, to si ti. Da vidimo da li si nindza ili si ... Dobio bi sve glasove na izborima.

Dejan

pre 12 godina

Ne kapiram Grke... ok, i da se ne uvedu mere stednje? Sta onda? Drzava ce bankrotirati 101%, deficit je tada nemoguc, jer im niko nece pozajmiti pare!
Sta ce onda da se desi, duboka recesija, rezanje plata ( ovo je jos i najbolji slucaj, najverovatnije drzava nece moci da isplati plate ) Morace da odbace Evro, devalviraju drahmu i polako ce skliznuti u rat sa Turskom ( jer sta je bolje od rata da se naordu skrene paznja sa ekonomije )

Grcka se ponasa kao razmazeni tinejdzer koji se naljutio na roditelje i pobegao od kuce da sam sebe izdrzava, a nakon tri dana je skapirao da tri obroka dnevno, krov nad glavom i dzeparc i nisu tako losa ideja, zauzvrat samo treba da postuje pravila ponasanja.

Kuzma

pre 12 godina

Postoji način da i mi pomognemo Grcima. Neka naši vrsni ekonomisti i eksperti nadju izlaz iz grčkog lavirinta. Dinkić je inače slobodan, pa Labus, neka doprinesu opštem dobru i reše Grcima probleme. Verujem da bi Dinkić zablistao sa svojim rešenjima i dobio Nobelovu nagradu za ekonomiju. Ne budimo sebični, pomognimo Grcima.

анти

pre 12 godina

Узимали сте кредите. Трошили сте паре. Порез финансира јавни сектор од преко 800 хиљада људи. Ти људи се нису бунили када су паре трошили. Данас ти исти праве генерални штрајк јер неће да приштеде и врате позајмљене паре. Ови протести су срамота за грчку.

Vojvodinac

pre 12 godina

Grcka situacija posebno je interesantna za Srbiju jer se i mi možemo sutra naći u istoj situaciji.
Obratite pažnju da ekipa na vlasti ne vidi stanje u Grčkoj kao svoj propust/grešku, i predlaže narodu da se stisne, da štedi, da plati veće poreze.... a oni bi i dalje po starom!
Kao da ih Dijana Dragutinović savetuje, ali Grci nisu poslušni kao Srbi, imaju malo viši nivo društvene svesti i ne kupuju se lizalicama.
Narod je u pravu u potpunosti jer zahteva odgovornost vlade koja je i dovela do ove situacije, ali mi nije jasno da mnogi čitaoci to ne vide!?
Svuda u svetu padale su vlade i za manje stvari, tačnije svuda osim u Srbiji. Ovde da bi vlada pala, mora baš da dotera do guše, ali tada je obično kasno, i valjda smo zato tu gde jesmo, ali od Grka možemo nešto i naučiti!
Ja ću svakako pokušati otići u Grčku na more, ali ako se stvari radikalizuju, dobro ću se raspitati, i napuniti gorivo u Makedoniji, za svaki slučaj. Podrška narodu Grčke!

darkwood

pre 12 godina

Najbolji podatak koji sam pročitao o rastrošnosti Grka mi je bio onaj koji se odnosi na isušivanje nekog jezera. Vlada je osnovala preduzeće sa 30 zaposlenih koje je trebalo da isuši neko jezero i ljudi obavili taj posao medjutim avaj preduzeće nastavilo da radi. Zaposlenici odlazili u penzije zapošljavali se novi ljudi i to sve do krize koja ih je pogodila kada je vlada odlučila da ga zatvori i naravno da su grci poludeli zbog toga i dali se u demonstracije . Hehe samo najbolji podatak je da preduzeće postoji od sredine šezdesetih a jezero je isušeno početkom sedamdesetih.

Svaka čast na komentaru!!!

PEOPLE RISE UP
GREEKS GROW UP

Darko

pre 12 godina

Grci imaju sve predispozicije da budu jedna od vodećih država u Evropi, međutim tu nešto ne štima.
Očigledno je da ne dozvoljavaju da se na njima lome kola zato što je njihova vlast nesposobna skoro kao i naša, a i ne treba.
Mi smo jedini narod koji dozvoljava da jedan ministar kaže da "Moramo da stegnemo kajiševe", a da se ništa po tom pitanju ne preduzme.
Lako je tako nešto izgovarati kad neko zarađuje bar desetostruku vrednost prosečne plate.
Da hoće i ovde narod da ustane konačno, mada mi se čini da je psihički uništen, pa ga više nije ni briga.
A i da digne glas, plašim se da ga niko ne bi čuo.
Podrška Grcima

kameni

pre 12 godina

@zoran - bravo covek, sta cemo mi da radimo, pustite Grke, ima ko` da misli o njima, a sta cemo mi?
Najbolje da mi gledamo svoja posla i da se brinemo kako cemo da sredimo ovaj svinjac kod` nas. Sto posto sam ubedjen da mi imamo snagu i sposobnost da stanemo u ovom propadanju i da pocnemo da se oporavljamo.
A Grci? Uvek ce da bude "duzan ko` Grcka"...

Sasa

pre 12 godina

Samo ako se ponovi kao prosle godine kad su strajkovale kamiondzije a mi se zatekli na Halkidikiju odlucicu da vise ne idem na letovanje u Grcku. Oni nisu normalni, u jeku turisticke sezone strajkovi, protesti, pa ljudi turizam vam je glavna grana privrede - strajkujte zimi.

Coks

pre 12 godina

E ovo mi je dao glag na tortu.
I o kavom sporazumu,odnosno zabranama blokada ulica,magistrala ili auto puteva je pricao?
Vidis Ivice, nije ti drzava zitoradje ni cecilija.
To sto si naumio,ne pije vodu ni u EU,a i u spaniji je bilo slicno,francuska odoljeva koliko i italija.
Dakle,strajk je ustavno pravo i niko ga ne moze zabraniti

bokki

pre 12 godina

A Batke i Plur ne znaju engleski, pa lupetaju. People znaci "ljudi" a peoples "narodi" (nacije). Podrzavam bracu Grke koji ce srusiti propast zvanu EU!

David

pre 12 godina

Dakle svi srpski Englezi imali ste loše profesore...
Reč people jeste u samom svojstvu množina ali itekako i ta reč ima množinu i glasi peoples...

Druga je stvar što mi nikada nismo imali plate kao Grci a živim gore i imamo manje plate od njih, a opet smo zaduženi možda i gore od njih... Eh ta demokratija...

Cezar

pre 12 godina

Zalosno je sto se desava sa nasom pravoslavnom bracom u Grckoj. Najsmesniji su mi ipak komentari ovde , mi im dajemo lekcije o Engleskom i Ekonomiji.Jel smo naravno mi mnogo 'pametniji' i veci poznavaoci engleskog jezika od samih Engleza. Vec vidjeno 'superiorni' poznavaoci Srbi prozvani da primecuju 'greske' u jednom stranom jeziku, umesto da punude pomoc braci u nevolji. A o gradnji nasih puteva i umesnosti u ekonomiji bolje da ne govorim, kad smo sve rasprodali i dali sve moguce koncesije kome smo migli. Bilo bi dobro pomoci braci koja su nas uvek pomagali, koliko su mogli i pozvati npr decu da letuju u Srbiji ako zbog strajkova ne mogu u skolu, ali to niko ne pominje..Sve ovo moze da se desi i nama btw. Mozda bi nam se i vec desilo da smo i mi dobili olimpijadu , i krenuli u nerezonsku gradnju sa kreditima.Poz svima

Full Nelson

pre 12 godina

Судећи по овој слици,кад год треба правити нереде и потпаљивати масу,ту су увек први комунисти

opet ja

pre 12 godina

@Nikola

Tako je, namerno guraju manjim i slabije razvijenim zemljama kredite za koje znaju da neće moći da ih vrate: Mađarska, Rumunija, Bugarska, Irska, Portugalija, a i Španija i Italija. Isto se sa bivšom SFRJ dešava.
Pre 20 godina imali smo dug od svega 20 milijardi $, a sada svi zajedno oko 150 milijardi $!!! Naravno privrede su nam nikakve i proizvodnja je mnogo manja nego ranije, a većinu firmi i banaka su pokupovali stranci.
Novi svetski poredak na delu-Bilderberg grupa i slični trljaju ručice...

Mario Bros

pre 12 godina

If you are talking about individuals, then the singular is "person" and the plural is "people." But if you are talking about whole societies, then the singular is "people" and the plural is "peoples."

Veverica

pre 12 godina

Strasno je da zemlja na ovakvom nivou koja ima mnogo toga da ponudi upropaste politicari. Nazalost svuda je tako, svi trose vise nego sto imaju, sto nije dobro. Zato pamet u glavu i ispocetka korak po korak...

Cika Denis

pre 12 godina

Ja samo da pojasnim ovim expertima engleskog jezika da je transparent pravilno napisan. Peoples = narodi. Razni narodi Evrope(Spanci, Italijani...). Isto kao sto postoji i foods. A to bi znacilo razlicite vrste(tipovi) hrane.

Dzoni

pre 12 godina

Grcki primer ceka vrlo brzo i zemlje poput Portugala, Spanije, Irske pa cak i Italije a bice ih jos dosta... naravno i Srbija. Zapad je 70-tih krenuo u opasnu avanturu , 1972 ameri krecu sa stampanjem dolara na veliko i pocinje zaduzivanje na sve strane radi preuzimanja vrednosti u drugim zemljama preko dugova. Nemacki sistem posle drugog svetskog rata na kome se razvila veze nema sa ovim danas pljackaskim kapitalizmom , oni su imali sistem zvan social-market economy http://en.wikipedia.org/wiki/Social_market_economy gde je do kraja 70-tih drzava ulagala u velike privredne sisteme i ogromna vecina velikih firmi je bila drzavna ,sistem je bio slicniji onom u SFRJ nego kapitalizmu, tek kad su se obogatili onda su pazljivo privatizovali tako sto su delili akcije drzavnih preduzeca narodu. Nema ni 1% slicnosti sa sistemom koji nama prodaju tzv "eksperti" a u stvari americki igraci.

dusanmal

pre 12 godina

@DzoniKG Deo razloga zasto je to bilio dozvoljeno Argentini (da bankrotira) je u tadasnjem ekonomskom polozaju kreditora. Oni su to mogli da podnesu u to vreme. Sada, padne li Grcka - padaju i velike zemle, ko domine. Gubitak tih para nije dozvoljiv. Ako jednostrano pokusaju da proglase bankrot - niko ih nece stititi iz Evrope, banke ce doci i uzeti cele industrijske sektore i drzavnu imovinu. Mogu jedino da ratuju - a i tu cime?

Politicki (b)analiticar

pre 12 godina

Nasa braca Grci su pod vodstvom politicke oligarhije, Karamanlisi, Mitzotakisi,a danas Papandreu-i odlicno ziveli zadnjih dvadeset godina zahvaljujuci jeftinim kreditima iz EU,pripadnosti Euro zoni,sa 50 godina odlazili u penziju,krali drzavu-neplacanje poreza,korupciji, itd.Industrija im je nepostojeca,i sem izvoza sireva i maslinovog ulja nemaju sta ponuditi medjunarodnom trzistu.Turizam je glavni izvor prihoda
koja puni budzet, a pri tome bar 30 % zaposlenih su drzavni cinovnici...
Doslo je vreme za vracanje dugova i do drasticnog stezanja kaisa na pantalonama !

Đugoš

pre 12 godina

Reći "Peoples of Europe" je gramatički korektno. Kao npr "Peoples of the world".
Problem je što se ne susrećemo mnogo sa tako građenom rečenicom/sintaksom pa nam zvuči čudno i pogrešno.

jesam i bicu kriticar svake vlasti

pre 12 godina

Sada se vidi ko su Balkanci, mi uvek trazimo "leba preko pogace", Zaradimo 200€ a trsimo 300€ posle se pitamo ko je kriv. Nije "vlast" kriva-vlast smo svi mi, kod nas je bilo i bice "sjase Kurta da uzjase Murta", pola Srbije sad vlada a pola ce kad dodju SNS-znaci Murta ce da zameni Kurtu. VI PROCENITE DA LI GRESIM????

3D

pre 12 godina

Cekaj malo. Na koga se mi ugledamo? Ko nam je glavni primer ispred nosa kada govorimo o EU? Trebalo bi da nam bude primer neka druga drzava ili drzave kojima smo bili 45 godina u istoj drzavi ili okolne drzave. Izgleda da vise volimo Grcku nego sebe i komsije. Grci se prave kao da nisu oni pruzrokovali, nego je Deda Mraz pruzrokovao ekonomsku depresiju privrede i celokupnog drustva. Zasto su pojedine drzave u krizi a ne cela Evropa? Da li treba da prijave bankrot - naravno da trebaju.!!! Zasto? Da se presece pakleni krug jer ce sve kod njih otici (a i u samoj EU i na kraju krajeva i u Srbiji) u tri lepe! Da ti je rodjeni brat (koji je teski kockar i sve prokockao) pa bi mu dozvolio da te povuce u totalni bankrot.? Ovo nije utakmica ko kome navija nego je ovisnost koga treba leciti - ovde pacijent manipulise sam sa sobom i doktorima pa i celom rodbinom - to je pravo stanje u Grckoj a ne neki transparenti. Treba celu Grcku prevaspitati sa nekim sistemskim resavanjima i novom vladom koja bi trebala biti vise napunjena EU monitoring kadrovima nego Grckim politicarima. Pozdrav

PM

pre 12 godina

Ja licno Grcima zameram to sto tamo niko ne placa porez. Fiskalni racun ne pamtim kad mi je iko van super marketa ili pumpe izdao.

Evo sta kaze njihov PM.
Theodoros Pangalos, the outspoken deputy prime minister, criticized financial experts who have suggested Greece might be forced to abandon the euro and return to its old currency, the drachma.

"A return to the drachma would mean that the next day banks would be surrounded by people trying to get their money out. The army would have to use tanks to protect (the banks) because there wouldn't be enough police to do it," Pangalos said in a weekend interview with the Spanish daily El Mundo.

"There would be riots everywhere, shops would have empty shelves and people would be jumping out of windows ... It would also be disastrous for the entire economy of Europe."

Zoran

pre 12 godina

Da se ne lazemo, problem je i u ljudima i u ideologiji. Ideologija je trula i destruktivna, a ljudi jos uvek nemaju razvijeniju svest da je (se) promene.

anon

pre 12 godina

Ne znam zašto vi, ljudi, skačete da ispravite nekog u znanju engleskog kad ga, izgleda, ni sami ne znate.
Peoples je potpuno legitiman oblik reči, evo i primera http://en.wikipedia.org/wiki/Slavic_peoples

Sanjin

pre 12 godina

Zanimljivo je da u svakoj krizi pocinju bujati ideologije kontra vladajucem sistemu. Ili je u pitanju komunizam protiv kapitalizma ili je obrnuto. I kod nas u SFRJ krajem 90tih, kada je inflacija pocela jesti sve zivo, odmah se poceli javljati nacionalizmi, fasizmi i to uz veliku toleranciju naroda, pa je to sve metastaziralo krvavim ratovima.

Zelim Grckoj sve dobro, ali iz iskustva znam da ovo nazalost ne ide na dobro...

Dragan

pre 12 godina

Ako Srbija udje u EU shvatićete začto grci štrajkuju. Grčka je pre ulaska u EU imala veći izvoz od uvoza! Umesto fantaziranja bolje bi bilo da se gradjani srbije zapitaju zašto se štrajkuje u Engleskoj, Španiji, Češkoj...Da li je neko u Srbiji napravio ozbiljnu analizu o tranziciji/privatizaciji u bivšim socijalističkim zemljama?

Vladimir

pre 12 godina

Molim Grke da se srede pre nego sto me iznerviraju. Ne zelim da mi na bilo koj nacin uskrate svoj uzitak i letovanje koje sam platio! Nadam se da ce stvar da se sredi uskoro

nije narod kriv

pre 12 godina

nije narod kriv nego vlada... sto je godinama lagala ove iz EU slala lazne izvestaje, a ove budale im verovale pa nisu proveravale... i jos nesto u svakoj drzavi je zakon tu da se postuje... a da li ste primetili da u grckoj niko zakon ne postuje, kamioni idu 140 km/h na putu gde je dozvoljeno 110 km/h, ne daju fiskalni racun i jos mnogo toga... a zasto je to tako pa zato sto ih ovi nisu doveli u red, da vidis kako bi postovali to da im naplacuju kazne...

sofomor

pre 12 godina

@Full Nelson: ako nesto prezirem, to su ljudi poput tebe, koji se otudjuju od drugih i mrze ih jer imaju drugacije misljenje. Po cemu se ti komunisti razlikuju od, pretpostavljam po tvom stereotipu - kapitalista? Sta je to toliko bolje? Bolje da budem rob celokupnoj okolini nego preduzecima, ako vec moram da budem.

kokolo

pre 12 godina

ajde sada svi poletite u grcku na more..ali ponesite i opremu za razbijanje demonstracija...a hrvatska vam ispred nosa..oo srbijo medju sljivama

Sloba NYC

pre 12 godina

@(Batke, 27. jun 2011 23:52)

Nadam se, Batke, da tvoj komentar nije pokazatelj stanja u Srbiji! "Peoples" je ispravan oblik reci i na srpskom bi se moglo prevesti sa "narodi". Nije problem sto gresis u necemu sto se da proveriti jednominutnim guglovanjem, problem je sto bi da sa visine, samouvereno, poducavas ove grcke komuniste. Da stvar bude jos gora nisi jedini "lektor"...

Sto se same parole tice, mogu samo da parafraziram pokojnog rezisera Zivojina Pavlovica: "Kad cujem rec 'people(s)', ...."

Dragan BL

pre 12 godina

Meni liči na RED IZ HAOSA!
Neko će napraviti RED nakon HAOSA (svetska finansijska kriza, Grčka, Španija, pa Libija, Tunis, Sirija i ko zna šta će još da bude) onako kako mu odgovara a svi će biti zadovoljni. Taj isti RED da je neko ponudio pre 3 godine, svi bi rekli : Da li ste vi normalni?

sima

pre 12 godina

@Batke
Nažalost, ti nisi u pravu. Reč People u našem jeziku ima značenje pluralije tj narod u najmanju ruku ljudi. Recimo da hoćeš da kažeš narodi Altaja : peoples of Altay. Ili još bolje Sloveni kao narod su se ,za vreme dok nisu imali osnovane države, na mapama engleza označavali sa Slavic peoples.

Sam naslov Peoples of Europe ne želim da komentarišem kao takvom, ali upali su mi u oko srp i nakovanj u donjem desnom uglu, što asocira na komunizam i "ravnopravnost" socijalističkih država, te bi zajedno sa naslovom peoples ovo imalo totalno širok pojam socijalne države.

Hocu na more!!!

pre 12 godina

Stvarno mi nisu jasni ti Grci... U jeku sezone oni strajkuju, sad kada treba da zarade novac koji planiraju da "stede".
Oni zive od turizma, ili su to mozda zaboravili...
Neka im neko javi!!!!!

Miloš J. Kosovac

pre 12 godina

Udružena Evropska Oligarhija htela bi da nas osposobi da možemo da kupujemo njihovu robu, a to se zove Članstvo u EU. No Grci nisu Francuzi, još manje Nemci, a i kako bi zaradili pare da bi kupovali, nego da lepo prihvate pare kao kredite koje su im ponudili Evopski Bankari, što su jedan od tijumvirata Vladjuće Eksploatatorske Oligrahije, pored Političara i Kapitalsta, pa lepo pokupovali robu, što je lako bilo izvodljivo, a sasvim neizvdoljivo da naprave fabrike koje će proizvoditi robu koja bi na tržištu pobedila nemačke proizvode visokog kvaliteta. Ovo sve važi i za nas – i nas pripemaju da možemo da rintamo da bi kupovali njihovu robu. Zato tapšu po ramenima naše političare, a sve nadajući se da će nas osposobiti u nećemu što nije moguće. A i kada bi bilo moguće u nekoj vremenskoj funkciji, onda Evropskim Kapitalsitima ne bi odgovaralo da mi proizvodimo robu ravnu njihovoj. I, tako su se zeznule Evropski Oligarsi, pa im sada prete revolucionarne pobune.
Takva idijotska politika u SAD je izazvala krizu koja se prelila na ceo svet osim Kine, koja je tu krizu iskoristila jer ima jednog Domaćina u Kući. Isto u Americi, kao u Evropi, Bankari su izazvali krizu samo sa lažnim papirima, uz dozvolu države. Naravno, ne predsenika Buša, jer taj nije ni imao pojma šta se radi niti šta će se desiti. Zato su ga voleli Lopovi-Bankari, za razliku od Obame koga preziru i rade protiv njega.
Evropa će se otarasti Grčke, ali pre toga će potrošiti nekolko stotinu milijardi. No, neće moći da spasi eksploatatorske odnose u svojim zemjlma, jer neće imati kome da prodaju svoju robu van zemlje, kada ima mnogo jeftinija kineska roba koja se proivodi u politčikom sistemu gde postoji samo jedan Gazda.

Bacvanin

pre 12 godina

Ne izvlaci bankrot nikoga od vracanja kredita. Pa da to tako ide, zemlje treceg sveta ne bi nista drugo radile, nego dizale kredite od januara do novembra, i u decembru bankrotirale, pa onda od januara opet iz pocetka.
Nije bankrot ekonomski "perpetuum mobile".
Svidelo se to njima ili ne, kais ce stegnuti. Ili ce to raditi na kontolisan nacin, i primati dalje plate, ili ce doci u situaciju da nece imate iz cega da daju plate, pa nece biti ni para od tih plata za one koje nisu na budzetu, pa cela zemlja pada u vodu.
EU ce se lako izvuci iz ovoga, mozda ce euro malko da izgubi na vrednosti, ali povratice oni to dosta brzo. Srbija ima srecu da puno racinalnoje trosi sada novac, nego sto je to Grcka radila pre 10 godina, pa zato je i zaduzivanje, koje nikako dobro, ali ipak se odvija koliko toliko racinalno. Ni u Kini ne moze neko da digne kredit, i da ne vrati, ni u Kubi ni u Norveskoj, nije sistem problem, u svakom sistemu se kredit vratiti mora.
Nije problem da se jedna zemlja zaduzi, ali ne mogu ja dizati kredit da pijem skupe viskije, jedem kavijar i vozim najnoviji sportski auto, sa polatom od 30 000.
Stegnuce Grci zube, jer para vise nema, stednja im ne gine, jedino je pitanje da li ce to biti kontrolisana stednja ili stednja zbog nelikvidnosti poslodavca (drzave), jer euri se stampaju u Luksemburgu, a ne u Atini (ne mislim doslovce, nego monetarno).

Svetlana

pre 12 godina

Kad im plate budu dve marke i kad im uvedu sankcije, e to je KRIZA!!!
Ne znaju oni sta je to ,niti ce ikad saznati!
Ne mozete ovo uporedjivati sa Japanom, zemljom sa jednim od najvisih standarda na svetu,ali i sa azijskom vrlinom da su svi vredni i radni (ukljucujuci i Kineze , Koreance itd.,mada kod Japanaca je to najizrazenije!)... Bolje nek otvore granice,da bar ovaj napacen srpski narod malo dusu odmori od neobrazovane vladajuce koalicije , kradja, malverzacija, itd.

Dzoni

pre 12 godina

Grci se sve vise blamiraju. Oni pokusavaju da ucenjuju Evropu svojim bankrotom da bi mogli da zadrze razne beneficije. Ali, svi oni koji misle da bi Grcka resila sve probleme tako sto bi proglasila bankrot i uvela drahmu, grdno se varaju. Nastala bi situacija kao u YU 90-ih (ili i danas u Srbiji) gde postoje dve paralelene valute, inflacija skace, pada kurs, raspada se se bankarski sektor, jer svi povlace novac iz grckih banaka itd. Znaci i da se dugovi otpisu na 0, opet bi Grcka morala da uzme kredite, ali ti krediti ne bi bili jeftiniji, ako ne dodje do korenitih reformi. Otpisivanje dugova ce biti neminovno, ali bez bankrota. Grci moraju da promene sistem i nacin trosenja novca, jer bi i posle bankrota i uvodjenja drahme bili za koju godinu opet u istoj situaciji. Svima je to jasno, osim njima.

vladanforewer

pre 12 godina

jos jedna propaganda za crnu goru uvek u isto vreme pred turisticku sezonu pocinju strajkovi u grckoj i nemiri i to samo u nasim medijima a na snn-u ni reci o generalnom strajku i neredima vec samo u nasim medijima koji kontrolisu crnogorski lobisti i usmeravaju nase turiste u crnu goru posto vide da im je pukla sezona .jos jedan jeftin trik crnogoraca da im opet dodju paradaiz turisti.isto prosle godine kada sam bio u grckoj u ovo vreme nasi mediji histericno izvestavaju ogeneralnom strajku u grckoji i nestasici goriva na pumpama a goriva je bilo na svim pumpama samo u nasim medijima nije ga bilo . i nasi naivni turisti opet odose u crnu goru da im spasavaju sezonu .

V

pre 12 godina

@plur
Biće da ipak ti ne znaš engleski. Peoples (ako si na to mislio) postoji kao reč.

Videti:
http://www.merriam-webster.com/dictionary/people
Tačka 5.

de jan

pre 12 godina

Balkan nikad nije bio u politickom smislu Evropa (samo geografski) vec njen strateski i ekonomski interes zbog koga je i otpoceo jedan svetski rat. To sto su Grcka a od skora Bugarska i Rumunija clanice kvazi unije ne znaci i da ce biti u bliskoj buducnosti i da pomenutim ne preti slican scenario kao Grckoj. Ovde se na skolskom primeru vidi kako (ne)funkcionise niti ce ikada funcionisati kvazi tvorevina EU osim u domenu trgovinskih olaksica i carinskog prometa a sto je postojalo i pre EU pod drugim nazivom. "Supranacional" model po kom je osmisljena EU i koji se pokusava primeniti vec vise od 50 godina ocigleno ne daje nikakve rezultate. A cim bude prilike Svabe i Englezi ce da smeste vec jedni drugima a ovi juzni tuzni - Francuzi i Italijani ce na stranu jaceg kad za to vreme dodje. A Balkan...bolje da na vreme begamo. Bice lakse za 50-100 godina kada svi budemo pomalo i zuckasti i kosooki pa tek onda nece biti bitno ko si i odakle si i ciji si. A do tada srecno.

Sparta

pre 12 godina

Mene samo zanima do kad ce granice biti zatvorene za turiste i da li cemo mi koji idemo na odmor moci sa istog da se vratimo?? Mislim da im zatvaranje granica u jeku sezone i nije bas najpametniji potez...

Lako_je _prutu_da_se_sokoli

pre 12 godina

Ovo je slika od prošle godine, mislim da je pored ovog natpisa na engleskom bio i na grčkom, čini mi se baš u ovo vreme.

iskoristili EU

pre 12 godina

Grci su pametno iskoristili mogućnost uzimanja kredite iz EU, kredite koje neće nika vratite u pitanju su stotine milijardi.. naša situacija je gora od Grčke.

Jelena

pre 12 godina

Nije mi jasno kako je EU mogla da dozvoli toliku krađu državnih para, kada je u toj EU sve tako "savršeno"...Šta li će tek biti kod nas?? kod naših koji se svakim danom sve više praksaju??
Ili je to namerno, plansko upropaštavanje države?
Eeeeeeeee...Srbijo, gde ti srljaš?

Milan

pre 12 godina

Za sve one koji 28. i 29.06.2011. kreću put Grčke - predlažem Vam da preuzmete Uputstvo za alternativni granični prelaz (za ulazak u Grčku) iz Bugarske. Link: http://www.moremirno.com/letovanje-grcka/

Batke

pre 12 godina

Ovaj transparent je pravi pokazatelj stanja u Grckoj. Rec "people" nema mnozinu i ne moze se napisati kao "peoples" jer je ta rec vec mnozina sama po sebi......samo da se zna da su Gri ipak preplaceni za ono sta znaju ili misle da znaju.

kokolo

pre 12 godina

ajde sada svi poletite u grcku na more..ali ponesite i opremu za razbijanje demonstracija...a hrvatska vam ispred nosa..oo srbijo medju sljivama

duzan k'o grcka

pre 12 godina

svakog leta na stotine miliona evra od turizma, uzimali ljudi kredite, a na pamet im nije padalo da vrate makar malo...imaju preko dve hiljade ostrva, velika vecina nije ni naseljena, a nece da cuju rec o prodaji...
sad traze od evrope da ustane zbog njih, ugrozeni su...

Full Nelson

pre 12 godina

Судећи по овој слици,кад год треба правити нереде и потпаљивати масу,ту су увек први комунисти

Pinot gris

pre 12 godina

Vidi komuniste na brdu, traze da se podigne Evropa.
Pa zar to, komunizam, vec nismo probali pre 50 godina?

Da se ne lazemo, nije problem u ideologiji, problem je u ljudima. Uvek bio, i uvek ce biti. Prosto i jednostavno nismo idealna vrsta, a cesto se tako ponasamo.
To se najbolje vidi na primeru globalnog zagrevanja, ili nuklearne elektrane u Tokiju koja je nastradala od cunamija.

Treba reci da su Nemci uspeli da iz dosta duboke krize izadju relativno brzo, i da vec sada beleze rast BDP od 3-4% sto je veliku uspeh. Ocigledno da i disciplina i rad imaju udela u tome kome ce ici bolje a kome ne. Zemlje Mediterana cesto zapate krizu jer narod nije navikao na red i rad, kao ni same vlasti u tim zemljama koje se samo vode dodvoravanjem tog istog svog naroda i onda sledi pad.

Nesto mora da se menja. Ili navike, ili ljudi.
Ideologija tu nece nista pomoci, naprotiv. Da ne pominjemo populizam koji je kod nas disciplina dovedena do savrsenstva. E tu mogu samo da krivim narod koji se upeca, i posle i glasa za te iste. I da bude jos smesnije, taj isti glasac koji se upecao, upecace se ponovo na istu udicu. Zasto? Zato sto ne razmisljamo racionalno vec se vodimo mitovima, ponosom, zaverama i slicnim davno prevazidjenim motivima.

ded

pre 12 godina

Samo vi štrajkujte, a Nemac nek vam plaća dugove i nek zaradjuje za vas neradnike. Ko vas je terao da se zadužujete preko mere, da organizujete olimpijske igre, da dajete 13 i 14 plate, da dajete 10% na zračenje monitora, da dajete 20% na redovno dolaženje na posao (ovo mi je omiljeno). Ko će i odakle da plati vaše dugove. U pravu su Nemci - prodajte akropolj. Još ste srp i čekić natakarili na akropolj. Tražite od Kube i S. Koreje da plate vaše dugove.

Crnogorac iz USA

pre 12 godina

Grci znaju Engleski jezik bolje od Srba. Nemojte ih, molim vas u tome ispravljati. Recenica na transparentu je potpuno ispravna. Kad se radi o drustvu jednina je people, mnozina je peoples, kao na primjer u "The native peoples of North America include the Inuit, Cherokee, and Hopi." Ovo je vrlo "subtle" transparent i zahtjeva malo bolje poznavanje socilogije i istorije nego sto prosjecan Srbin koji engleski uci sa filmova a ne citajuci iz knjiga moze da prevede. Ovo su komunisti, njihov poziv bi trebao da bude poziv proleterima da ustanu, ali posto su ovo moderni komunisti oni nece koristiti frazu "proleter". Takodje, posto su komunisti nece koristiti "nations of Europe raise up" jer komunisti nisu bas ljubitelji fraza u kojima se koriste nacije. Znaci ostaje im jedino "drustva" odnosno "narodi" ali ne narodi u nacionalnom smislu. Jedina opcija im je "peoples"... Vjerujte da je o ovome onaj koji je pisao transparent dosta razmisljao a vi koji kritikujete Englski razmislite o obrazovanju u Srbiji i koje biste vi parole pisali kad bi do ovoga doslo... Eto, besplatna lekcija... Grci su pametniji nego sto mislite...

ns

pre 12 godina

Razumem njihovo bunilo i gnev prema vladi, ali kako misle da izadju iz svega toga ako na granicnom prelazu preseku i ono malo sto im kaplje, a to je turizam?

Vladimir

pre 12 godina

Molim Grke da se srede pre nego sto me iznerviraju. Ne zelim da mi na bilo koj nacin uskrate svoj uzitak i letovanje koje sam platio! Nadam se da ce stvar da se sredi uskoro

nenad

pre 12 godina

MA da, bas ce sada da se "peoples" of europe bude i bune. Dragi moji Grci, Zapadna Evropa posluje sa itekako velikim plusom pa nekih 4-500 godina, imaju dovoljno za sigurno par sledecih generacija. Istocna Evropa i Balkan treba da se probude, ovi ostali znaju sta rade. U svakom slucaju, pordska bratskom grckom narodu!

zoran

pre 12 godina

Još je moj deda pre "sto" godina govorio "Dužan k'o Grčka".

Ne bojim se ja za Grčku. Grci su stari lisci i trgovci. Izvući će se oni, ja vam jamčim.
Mene brine šta će s'nama biti????

анти

pre 12 godina

Узимали сте кредите. Трошили сте паре. Порез финансира јавни сектор од преко 800 хиљада људи. Ти људи се нису бунили када су паре трошили. Данас ти исти праве генерални штрајк јер неће да приштеде и врате позајмљене паре. Ови протести су срамота за грчку.

Vojvodinac

pre 12 godina

Grcka situacija posebno je interesantna za Srbiju jer se i mi možemo sutra naći u istoj situaciji.
Obratite pažnju da ekipa na vlasti ne vidi stanje u Grčkoj kao svoj propust/grešku, i predlaže narodu da se stisne, da štedi, da plati veće poreze.... a oni bi i dalje po starom!
Kao da ih Dijana Dragutinović savetuje, ali Grci nisu poslušni kao Srbi, imaju malo viši nivo društvene svesti i ne kupuju se lizalicama.
Narod je u pravu u potpunosti jer zahteva odgovornost vlade koja je i dovela do ove situacije, ali mi nije jasno da mnogi čitaoci to ne vide!?
Svuda u svetu padale su vlade i za manje stvari, tačnije svuda osim u Srbiji. Ovde da bi vlada pala, mora baš da dotera do guše, ali tada je obično kasno, i valjda smo zato tu gde jesmo, ali od Grka možemo nešto i naučiti!
Ja ću svakako pokušati otići u Grčku na more, ali ako se stvari radikalizuju, dobro ću se raspitati, i napuniti gorivo u Makedoniji, za svaki slučaj. Podrška narodu Grčke!

Sasa

pre 12 godina

Samo ako se ponovi kao prosle godine kad su strajkovale kamiondzije a mi se zatekli na Halkidikiju odlucicu da vise ne idem na letovanje u Grcku. Oni nisu normalni, u jeku turisticke sezone strajkovi, protesti, pa ljudi turizam vam je glavna grana privrede - strajkujte zimi.

Dejan

pre 12 godina

Ne kapiram Grke... ok, i da se ne uvedu mere stednje? Sta onda? Drzava ce bankrotirati 101%, deficit je tada nemoguc, jer im niko nece pozajmiti pare!
Sta ce onda da se desi, duboka recesija, rezanje plata ( ovo je jos i najbolji slucaj, najverovatnije drzava nece moci da isplati plate ) Morace da odbace Evro, devalviraju drahmu i polako ce skliznuti u rat sa Turskom ( jer sta je bolje od rata da se naordu skrene paznja sa ekonomije )

Grcka se ponasa kao razmazeni tinejdzer koji se naljutio na roditelje i pobegao od kuce da sam sebe izdrzava, a nakon tri dana je skapirao da tri obroka dnevno, krov nad glavom i dzeparc i nisu tako losa ideja, zauzvrat samo treba da postuje pravila ponasanja.

vladanforewer

pre 12 godina

jos jedna propaganda za crnu goru uvek u isto vreme pred turisticku sezonu pocinju strajkovi u grckoj i nemiri i to samo u nasim medijima a na snn-u ni reci o generalnom strajku i neredima vec samo u nasim medijima koji kontrolisu crnogorski lobisti i usmeravaju nase turiste u crnu goru posto vide da im je pukla sezona .jos jedan jeftin trik crnogoraca da im opet dodju paradaiz turisti.isto prosle godine kada sam bio u grckoj u ovo vreme nasi mediji histericno izvestavaju ogeneralnom strajku u grckoji i nestasici goriva na pumpama a goriva je bilo na svim pumpama samo u nasim medijima nije ga bilo . i nasi naivni turisti opet odose u crnu goru da im spasavaju sezonu .

darkwood

pre 12 godina

Najbolji podatak koji sam pročitao o rastrošnosti Grka mi je bio onaj koji se odnosi na isušivanje nekog jezera. Vlada je osnovala preduzeće sa 30 zaposlenih koje je trebalo da isuši neko jezero i ljudi obavili taj posao medjutim avaj preduzeće nastavilo da radi. Zaposlenici odlazili u penzije zapošljavali se novi ljudi i to sve do krize koja ih je pogodila kada je vlada odlučila da ga zatvori i naravno da su grci poludeli zbog toga i dali se u demonstracije . Hehe samo najbolji podatak je da preduzeće postoji od sredine šezdesetih a jezero je isušeno početkom sedamdesetih.

Svaka čast na komentaru!!!

PEOPLE RISE UP
GREEKS GROW UP

bokki

pre 12 godina

A Batke i Plur ne znaju engleski, pa lupetaju. People znaci "ljudi" a peoples "narodi" (nacije). Podrzavam bracu Grke koji ce srusiti propast zvanu EU!

Darko

pre 12 godina

Grci imaju sve predispozicije da budu jedna od vodećih država u Evropi, međutim tu nešto ne štima.
Očigledno je da ne dozvoljavaju da se na njima lome kola zato što je njihova vlast nesposobna skoro kao i naša, a i ne treba.
Mi smo jedini narod koji dozvoljava da jedan ministar kaže da "Moramo da stegnemo kajiševe", a da se ništa po tom pitanju ne preduzme.
Lako je tako nešto izgovarati kad neko zarađuje bar desetostruku vrednost prosečne plate.
Da hoće i ovde narod da ustane konačno, mada mi se čini da je psihički uništen, pa ga više nije ni briga.
A i da digne glas, plašim se da ga niko ne bi čuo.
Podrška Grcima

3D

pre 12 godina

Cekaj malo. Na koga se mi ugledamo? Ko nam je glavni primer ispred nosa kada govorimo o EU? Trebalo bi da nam bude primer neka druga drzava ili drzave kojima smo bili 45 godina u istoj drzavi ili okolne drzave. Izgleda da vise volimo Grcku nego sebe i komsije. Grci se prave kao da nisu oni pruzrokovali, nego je Deda Mraz pruzrokovao ekonomsku depresiju privrede i celokupnog drustva. Zasto su pojedine drzave u krizi a ne cela Evropa? Da li treba da prijave bankrot - naravno da trebaju.!!! Zasto? Da se presece pakleni krug jer ce sve kod njih otici (a i u samoj EU i na kraju krajeva i u Srbiji) u tri lepe! Da ti je rodjeni brat (koji je teski kockar i sve prokockao) pa bi mu dozvolio da te povuce u totalni bankrot.? Ovo nije utakmica ko kome navija nego je ovisnost koga treba leciti - ovde pacijent manipulise sam sa sobom i doktorima pa i celom rodbinom - to je pravo stanje u Grckoj a ne neki transparenti. Treba celu Grcku prevaspitati sa nekim sistemskim resavanjima i novom vladom koja bi trebala biti vise napunjena EU monitoring kadrovima nego Grckim politicarima. Pozdrav

Nikola

pre 12 godina

Tako ce proci sve male.zemlje u EU, morace sve da rasprodaju za bagatelu bogatima i bice zauvek njihova kolonija, a standard im nikada nece porasti.Pogledajmo sami nas primer, mi cemo sve prodati i pre ulaska u uniju tako da im posle necemo ni trebati.Narode Srbije probudi se!

DzoniKG

pre 12 godina

Zasto se pice u tekstu o pomoci kad je u pitanju nov kredit da bi se vratio stari tj kamata na kamatu.Za Grcku je najpametnije da proglasi bankrot isto kao i Argentina ,bice ostecene najvise Nemacke banke ali ko ih sisa ,i moja baba je znala pre 20 godina da ce balon sa grckim kreditima da pukne kad tad a kamoli nemacki bankari pa nek to i plate.Ali njima je samo kamata bila u glavi.Isto vazi i za Srbiju koju sad trpaju kreditima namerno (koje trose politicari) i ako znaju da to niko nece moci da vrati pa ce onda da nas uslove da sve sto imamo predamo njima.

ndt

pre 12 godina

@plur, @Batke
Ovaj transparent je pravi pokazatelj stanja u Grckoj. Rec "people" nema mnozinu i ne moze se napisati kao "peoples" jer je ta rec vec mnozina sama po sebi......samo da se zna da su Gri ipak preplaceni za ono sta znaju ili misle da znaju.
(Batke, 27. jun 2011 23:52)

Mogao si baš i da proveriš sopstevno neznanje pre nego što potrčao da ostaviš komentar: http://en.wiktionary.org/wiki/peoples

Transparent je upravo ispravan primer gde ova množina ima smisla.

iskoristili EU

pre 12 godina

Grci su pametno iskoristili mogućnost uzimanja kredite iz EU, kredite koje neće nika vratite u pitanju su stotine milijardi.. naša situacija je gora od Grčke.

Hocu na more!!!

pre 12 godina

Stvarno mi nisu jasni ti Grci... U jeku sezone oni strajkuju, sad kada treba da zarade novac koji planiraju da "stede".
Oni zive od turizma, ili su to mozda zaboravili...
Neka im neko javi!!!!!

kameni

pre 12 godina

@zoran - bravo covek, sta cemo mi da radimo, pustite Grke, ima ko` da misli o njima, a sta cemo mi?
Najbolje da mi gledamo svoja posla i da se brinemo kako cemo da sredimo ovaj svinjac kod` nas. Sto posto sam ubedjen da mi imamo snagu i sposobnost da stanemo u ovom propadanju i da pocnemo da se oporavljamo.
A Grci? Uvek ce da bude "duzan ko` Grcka"...

Cezar

pre 12 godina

Zalosno je sto se desava sa nasom pravoslavnom bracom u Grckoj. Najsmesniji su mi ipak komentari ovde , mi im dajemo lekcije o Engleskom i Ekonomiji.Jel smo naravno mi mnogo 'pametniji' i veci poznavaoci engleskog jezika od samih Engleza. Vec vidjeno 'superiorni' poznavaoci Srbi prozvani da primecuju 'greske' u jednom stranom jeziku, umesto da punude pomoc braci u nevolji. A o gradnji nasih puteva i umesnosti u ekonomiji bolje da ne govorim, kad smo sve rasprodali i dali sve moguce koncesije kome smo migli. Bilo bi dobro pomoci braci koja su nas uvek pomagali, koliko su mogli i pozvati npr decu da letuju u Srbiji ako zbog strajkova ne mogu u skolu, ali to niko ne pominje..Sve ovo moze da se desi i nama btw. Mozda bi nam se i vec desilo da smo i mi dobili olimpijadu , i krenuli u nerezonsku gradnju sa kreditima.Poz svima

opet ja

pre 12 godina

@Nikola

Tako je, namerno guraju manjim i slabije razvijenim zemljama kredite za koje znaju da neće moći da ih vrate: Mađarska, Rumunija, Bugarska, Irska, Portugalija, a i Španija i Italija. Isto se sa bivšom SFRJ dešava.
Pre 20 godina imali smo dug od svega 20 milijardi $, a sada svi zajedno oko 150 milijardi $!!! Naravno privrede su nam nikakve i proizvodnja je mnogo manja nego ranije, a većinu firmi i banaka su pokupovali stranci.
Novi svetski poredak na delu-Bilderberg grupa i slični trljaju ručice...

sofomor

pre 12 godina

@Full Nelson: ako nesto prezirem, to su ljudi poput tebe, koji se otudjuju od drugih i mrze ih jer imaju drugacije misljenje. Po cemu se ti komunisti razlikuju od, pretpostavljam po tvom stereotipu - kapitalista? Sta je to toliko bolje? Bolje da budem rob celokupnoj okolini nego preduzecima, ako vec moram da budem.

pcelice jedne

pre 12 godina

ma da, vi ste pametni sto komentarisete grcki dug i pravopis na transparentu a zivite u 100 puta goroj zemlji, korumpiranijoj, pred bankrotom, bez turizma, rasprodatoj, zemlji bez zrna nade, i vi mudrujete protiv ovih ljudi koji treba da ispastaju a nicime nisu uticali da zemlja dodje tu gde jeste, vec se bune protiv onih koji jesu krivi, politicara, onih koji ce i dalje letovati na havajima i voziti se jahtama i ziveti u nezasluzenom blagostanju. ovde se radi o dostojanstvu, to je vidimo po kementarima, kao i zdrav razum, nesto izgubljeno ovde.

Miloš J. Kosovac

pre 12 godina

Udružena Evropska Oligarhija htela bi da nas osposobi da možemo da kupujemo njihovu robu, a to se zove Članstvo u EU. No Grci nisu Francuzi, još manje Nemci, a i kako bi zaradili pare da bi kupovali, nego da lepo prihvate pare kao kredite koje su im ponudili Evopski Bankari, što su jedan od tijumvirata Vladjuće Eksploatatorske Oligrahije, pored Političara i Kapitalsta, pa lepo pokupovali robu, što je lako bilo izvodljivo, a sasvim neizvdoljivo da naprave fabrike koje će proizvoditi robu koja bi na tržištu pobedila nemačke proizvode visokog kvaliteta. Ovo sve važi i za nas – i nas pripemaju da možemo da rintamo da bi kupovali njihovu robu. Zato tapšu po ramenima naše političare, a sve nadajući se da će nas osposobiti u nećemu što nije moguće. A i kada bi bilo moguće u nekoj vremenskoj funkciji, onda Evropskim Kapitalsitima ne bi odgovaralo da mi proizvodimo robu ravnu njihovoj. I, tako su se zeznule Evropski Oligarsi, pa im sada prete revolucionarne pobune.
Takva idijotska politika u SAD je izazvala krizu koja se prelila na ceo svet osim Kine, koja je tu krizu iskoristila jer ima jednog Domaćina u Kući. Isto u Americi, kao u Evropi, Bankari su izazvali krizu samo sa lažnim papirima, uz dozvolu države. Naravno, ne predsenika Buša, jer taj nije ni imao pojma šta se radi niti šta će se desiti. Zato su ga voleli Lopovi-Bankari, za razliku od Obame koga preziru i rade protiv njega.
Evropa će se otarasti Grčke, ali pre toga će potrošiti nekolko stotinu milijardi. No, neće moći da spasi eksploatatorske odnose u svojim zemjlma, jer neće imati kome da prodaju svoju robu van zemlje, kada ima mnogo jeftinija kineska roba koja se proivodi u politčikom sistemu gde postoji samo jedan Gazda.

PM

pre 12 godina

Ja licno Grcima zameram to sto tamo niko ne placa porez. Fiskalni racun ne pamtim kad mi je iko van super marketa ili pumpe izdao.

Evo sta kaze njihov PM.
Theodoros Pangalos, the outspoken deputy prime minister, criticized financial experts who have suggested Greece might be forced to abandon the euro and return to its old currency, the drachma.

"A return to the drachma would mean that the next day banks would be surrounded by people trying to get their money out. The army would have to use tanks to protect (the banks) because there wouldn't be enough police to do it," Pangalos said in a weekend interview with the Spanish daily El Mundo.

"There would be riots everywhere, shops would have empty shelves and people would be jumping out of windows ... It would also be disastrous for the entire economy of Europe."

Dragan

pre 12 godina

Ako Srbija udje u EU shvatićete začto grci štrajkuju. Grčka je pre ulaska u EU imala veći izvoz od uvoza! Umesto fantaziranja bolje bi bilo da se gradjani srbije zapitaju zašto se štrajkuje u Engleskoj, Španiji, Češkoj...Da li je neko u Srbiji napravio ozbiljnu analizu o tranziciji/privatizaciji u bivšim socijalističkim zemljama?

Dzoni

pre 12 godina

Grci se sve vise blamiraju. Oni pokusavaju da ucenjuju Evropu svojim bankrotom da bi mogli da zadrze razne beneficije. Ali, svi oni koji misle da bi Grcka resila sve probleme tako sto bi proglasila bankrot i uvela drahmu, grdno se varaju. Nastala bi situacija kao u YU 90-ih (ili i danas u Srbiji) gde postoje dve paralelene valute, inflacija skace, pada kurs, raspada se se bankarski sektor, jer svi povlace novac iz grckih banaka itd. Znaci i da se dugovi otpisu na 0, opet bi Grcka morala da uzme kredite, ali ti krediti ne bi bili jeftiniji, ako ne dodje do korenitih reformi. Otpisivanje dugova ce biti neminovno, ali bez bankrota. Grci moraju da promene sistem i nacin trosenja novca, jer bi i posle bankrota i uvodjenja drahme bili za koju godinu opet u istoj situaciji. Svima je to jasno, osim njima.

Mario Bros

pre 12 godina

If you are talking about individuals, then the singular is "person" and the plural is "people." But if you are talking about whole societies, then the singular is "people" and the plural is "peoples."

Divac

pre 12 godina

Da su Grci sami krivi za ovo sto se desava, jesu. Ali i je Grcki narod namagarcen od strane svoje vlasti zadnjih 20 - 30 godina. Vlast je uzimala kredite sakom i kapom, ne razmisljajuci kako da te kredite vrati, samo da bi odrzala prividno blagostanje naroda (13 plata, penzija sa 50 god...) Narod ko narod, logicno je da prihvati ovakav zivot, pa ko ne bi prihvatio. A i ne moze se naci u narodu vecina koja racionalno razmislja, i koja ne prihvata bajke politickih partija. I tako su ziveli 20ak godina, i sad je puklo. I onda, kako objasniti narodu da vise nema, posle toliko godina lepog zivota. Bilo je potrebno voditi drugaciju politiku, i ne davati narodu ono sto nije zaradio. Sad je, po mom misljenju, kasno i za stednju i za sve. Bogati su jos bogatiji, siromasni jos siromasniji, a stranci trljaju ruke i samo cekaju da preuzmu Grcka ostrva u trajno vlasnistvo, a narod u robovlasnistvo (jer virtuelni dugovi se moraju vratiti). A svi koji su bili na vlasti zadnjih 20 godina, pa njima nece faliti dlaka sa glave, oni su svoj posao zavrsili, i nastavice da zive u blagostanju. Tako da puna podrska Komunistickoj partiji, jer oni jedini imaju hrabrosti da se suprotstave ovom demokratsko - robovlasnickom sistemu, u kome se narod pita za sve, a u stvari se ne pita ni za sta !!!

Vuk

pre 12 godina

Ne mesam se u njihove politicke i ekonomske poslove,
ali ovaku slogu gradjana,mi mozemo samo da sanjamo.

Ako mi ovako nastavimo,
za 10 godina,govorice grci...
duzan k'o Srbija.

jesam i bicu kriticar svake vlasti

pre 12 godina

Sada se vidi ko su Balkanci, mi uvek trazimo "leba preko pogace", Zaradimo 200€ a trsimo 300€ posle se pitamo ko je kriv. Nije "vlast" kriva-vlast smo svi mi, kod nas je bilo i bice "sjase Kurta da uzjase Murta", pola Srbije sad vlada a pola ce kad dodju SNS-znaci Murta ce da zameni Kurtu. VI PROCENITE DA LI GRESIM????

de jan

pre 12 godina

Balkan nikad nije bio u politickom smislu Evropa (samo geografski) vec njen strateski i ekonomski interes zbog koga je i otpoceo jedan svetski rat. To sto su Grcka a od skora Bugarska i Rumunija clanice kvazi unije ne znaci i da ce biti u bliskoj buducnosti i da pomenutim ne preti slican scenario kao Grckoj. Ovde se na skolskom primeru vidi kako (ne)funkcionise niti ce ikada funcionisati kvazi tvorevina EU osim u domenu trgovinskih olaksica i carinskog prometa a sto je postojalo i pre EU pod drugim nazivom. "Supranacional" model po kom je osmisljena EU i koji se pokusava primeniti vec vise od 50 godina ocigleno ne daje nikakve rezultate. A cim bude prilike Svabe i Englezi ce da smeste vec jedni drugima a ovi juzni tuzni - Francuzi i Italijani ce na stranu jaceg kad za to vreme dodje. A Balkan...bolje da na vreme begamo. Bice lakse za 50-100 godina kada svi budemo pomalo i zuckasti i kosooki pa tek onda nece biti bitno ko si i odakle si i ciji si. A do tada srecno.

Kuzma

pre 12 godina

Postoji način da i mi pomognemo Grcima. Neka naši vrsni ekonomisti i eksperti nadju izlaz iz grčkog lavirinta. Dinkić je inače slobodan, pa Labus, neka doprinesu opštem dobru i reše Grcima probleme. Verujem da bi Dinkić zablistao sa svojim rešenjima i dobio Nobelovu nagradu za ekonomiju. Ne budimo sebični, pomognimo Grcima.

Dzoni

pre 12 godina

Grcki primer ceka vrlo brzo i zemlje poput Portugala, Spanije, Irske pa cak i Italije a bice ih jos dosta... naravno i Srbija. Zapad je 70-tih krenuo u opasnu avanturu , 1972 ameri krecu sa stampanjem dolara na veliko i pocinje zaduzivanje na sve strane radi preuzimanja vrednosti u drugim zemljama preko dugova. Nemacki sistem posle drugog svetskog rata na kome se razvila veze nema sa ovim danas pljackaskim kapitalizmom , oni su imali sistem zvan social-market economy http://en.wikipedia.org/wiki/Social_market_economy gde je do kraja 70-tih drzava ulagala u velike privredne sisteme i ogromna vecina velikih firmi je bila drzavna ,sistem je bio slicniji onom u SFRJ nego kapitalizmu, tek kad su se obogatili onda su pazljivo privatizovali tako sto su delili akcije drzavnih preduzeca narodu. Nema ni 1% slicnosti sa sistemom koji nama prodaju tzv "eksperti" a u stvari americki igraci.

Prof. engleskog

pre 12 godina

"People" znači "ljudi". Međutim, ova imenica IMA i množinu "peoples" kada znači "narodi, nacije". Nemojte kritikovati bez udubljivanja u problematiku.
Noun peoples - the human beings of a particular nation or community or ethnic group; "the indigenous peoples of Australia"
http://www.tfd.com/peoples
Pozdrav

Sergije

pre 12 godina

Ne razumem zasto Grcka ne proda 2-3 ostrva Srbiji? Grcka bi dobila preko potreban novac, a Srbija more. U cemu je problem?

Mladjo, za*ebi regionalizaciju, decentralizaciju i ostale suplje price. Pojavi se i resi stvar. Ako iko moze da resi problem, to si ti. Da vidimo da li si nindza ili si ... Dobio bi sve glasove na izborima.

Politicki (b)analiticar

pre 12 godina

Nasa braca Grci su pod vodstvom politicke oligarhije, Karamanlisi, Mitzotakisi,a danas Papandreu-i odlicno ziveli zadnjih dvadeset godina zahvaljujuci jeftinim kreditima iz EU,pripadnosti Euro zoni,sa 50 godina odlazili u penziju,krali drzavu-neplacanje poreza,korupciji, itd.Industrija im je nepostojeca,i sem izvoza sireva i maslinovog ulja nemaju sta ponuditi medjunarodnom trzistu.Turizam je glavni izvor prihoda
koja puni budzet, a pri tome bar 30 % zaposlenih su drzavni cinovnici...
Doslo je vreme za vracanje dugova i do drasticnog stezanja kaisa na pantalonama !

Zoran

pre 12 godina

Da se ne lazemo, problem je i u ljudima i u ideologiji. Ideologija je trula i destruktivna, a ljudi jos uvek nemaju razvijeniju svest da je (se) promene.

Sanjin

pre 12 godina

Zanimljivo je da u svakoj krizi pocinju bujati ideologije kontra vladajucem sistemu. Ili je u pitanju komunizam protiv kapitalizma ili je obrnuto. I kod nas u SFRJ krajem 90tih, kada je inflacija pocela jesti sve zivo, odmah se poceli javljati nacionalizmi, fasizmi i to uz veliku toleranciju naroda, pa je to sve metastaziralo krvavim ratovima.

Zelim Grckoj sve dobro, ali iz iskustva znam da ovo nazalost ne ide na dobro...

Veverica

pre 12 godina

Strasno je da zemlja na ovakvom nivou koja ima mnogo toga da ponudi upropaste politicari. Nazalost svuda je tako, svi trose vise nego sto imaju, sto nije dobro. Zato pamet u glavu i ispocetka korak po korak...

Alan

pre 12 godina

Da, "peoples" jeste validna reč, i u ovom kontekstu ("narodi", u ovom kontekstu je "people" narod, a "peoples" narodi). Jeste da je pomalo arhaično, ali se redovno koristi (npr. "Swahili-speaking peoples"). Vi koji ispravljate gramatiku u ovom transparentu nemate pojma.

Coks

pre 12 godina

E ovo mi je dao glag na tortu.
I o kavom sporazumu,odnosno zabranama blokada ulica,magistrala ili auto puteva je pricao?
Vidis Ivice, nije ti drzava zitoradje ni cecilija.
To sto si naumio,ne pije vodu ni u EU,a i u spaniji je bilo slicno,francuska odoljeva koliko i italija.
Dakle,strajk je ustavno pravo i niko ga ne moze zabraniti

V

pre 12 godina

@plur
Biće da ipak ti ne znaš engleski. Peoples (ako si na to mislio) postoji kao reč.

Videti:
http://www.merriam-webster.com/dictionary/people
Tačka 5.

Lako_je _prutu_da_se_sokoli

pre 12 godina

Ovo je slika od prošle godine, mislim da je pored ovog natpisa na engleskom bio i na grčkom, čini mi se baš u ovo vreme.

dusanmal

pre 12 godina

@DzoniKG Deo razloga zasto je to bilio dozvoljeno Argentini (da bankrotira) je u tadasnjem ekonomskom polozaju kreditora. Oni su to mogli da podnesu u to vreme. Sada, padne li Grcka - padaju i velike zemle, ko domine. Gubitak tih para nije dozvoljiv. Ako jednostrano pokusaju da proglase bankrot - niko ih nece stititi iz Evrope, banke ce doci i uzeti cele industrijske sektore i drzavnu imovinu. Mogu jedino da ratuju - a i tu cime?

Svetlana

pre 12 godina

Kad im plate budu dve marke i kad im uvedu sankcije, e to je KRIZA!!!
Ne znaju oni sta je to ,niti ce ikad saznati!
Ne mozete ovo uporedjivati sa Japanom, zemljom sa jednim od najvisih standarda na svetu,ali i sa azijskom vrlinom da su svi vredni i radni (ukljucujuci i Kineze , Koreance itd.,mada kod Japanaca je to najizrazenije!)... Bolje nek otvore granice,da bar ovaj napacen srpski narod malo dusu odmori od neobrazovane vladajuce koalicije , kradja, malverzacija, itd.

nije narod kriv

pre 12 godina

nije narod kriv nego vlada... sto je godinama lagala ove iz EU slala lazne izvestaje, a ove budale im verovale pa nisu proveravale... i jos nesto u svakoj drzavi je zakon tu da se postuje... a da li ste primetili da u grckoj niko zakon ne postuje, kamioni idu 140 km/h na putu gde je dozvoljeno 110 km/h, ne daju fiskalni racun i jos mnogo toga... a zasto je to tako pa zato sto ih ovi nisu doveli u red, da vidis kako bi postovali to da im naplacuju kazne...

anon

pre 12 godina

Ne znam zašto vi, ljudi, skačete da ispravite nekog u znanju engleskog kad ga, izgleda, ni sami ne znate.
Peoples je potpuno legitiman oblik reči, evo i primera http://en.wikipedia.org/wiki/Slavic_peoples

Sparta

pre 12 godina

Mene samo zanima do kad ce granice biti zatvorene za turiste i da li cemo mi koji idemo na odmor moci sa istog da se vratimo?? Mislim da im zatvaranje granica u jeku sezone i nije bas najpametniji potez...

Cika Denis

pre 12 godina

Ja samo da pojasnim ovim expertima engleskog jezika da je transparent pravilno napisan. Peoples = narodi. Razni narodi Evrope(Spanci, Italijani...). Isto kao sto postoji i foods. A to bi znacilo razlicite vrste(tipovi) hrane.

Jelena

pre 12 godina

Nije mi jasno kako je EU mogla da dozvoli toliku krađu državnih para, kada je u toj EU sve tako "savršeno"...Šta li će tek biti kod nas?? kod naših koji se svakim danom sve više praksaju??
Ili je to namerno, plansko upropaštavanje države?
Eeeeeeeee...Srbijo, gde ti srljaš?

sima

pre 12 godina

@Batke
Nažalost, ti nisi u pravu. Reč People u našem jeziku ima značenje pluralije tj narod u najmanju ruku ljudi. Recimo da hoćeš da kažeš narodi Altaja : peoples of Altay. Ili još bolje Sloveni kao narod su se ,za vreme dok nisu imali osnovane države, na mapama engleza označavali sa Slavic peoples.

Sam naslov Peoples of Europe ne želim da komentarišem kao takvom, ali upali su mi u oko srp i nakovanj u donjem desnom uglu, što asocira na komunizam i "ravnopravnost" socijalističkih država, te bi zajedno sa naslovom peoples ovo imalo totalno širok pojam socijalne države.

David

pre 12 godina

Dakle svi srpski Englezi imali ste loše profesore...
Reč people jeste u samom svojstvu množina ali itekako i ta reč ima množinu i glasi peoples...

Druga je stvar što mi nikada nismo imali plate kao Grci a živim gore i imamo manje plate od njih, a opet smo zaduženi možda i gore od njih... Eh ta demokratija...

Sloba NYC

pre 12 godina

@(Batke, 27. jun 2011 23:52)

Nadam se, Batke, da tvoj komentar nije pokazatelj stanja u Srbiji! "Peoples" je ispravan oblik reci i na srpskom bi se moglo prevesti sa "narodi". Nije problem sto gresis u necemu sto se da proveriti jednominutnim guglovanjem, problem je sto bi da sa visine, samouvereno, poducavas ove grcke komuniste. Da stvar bude jos gora nisi jedini "lektor"...

Sto se same parole tice, mogu samo da parafraziram pokojnog rezisera Zivojina Pavlovica: "Kad cujem rec 'people(s)', ...."

Milan

pre 12 godina

Za sve one koji 28. i 29.06.2011. kreću put Grčke - predlažem Vam da preuzmete Uputstvo za alternativni granični prelaz (za ulazak u Grčku) iz Bugarske. Link: http://www.moremirno.com/letovanje-grcka/

Đugoš

pre 12 godina

Reći "Peoples of Europe" je gramatički korektno. Kao npr "Peoples of the world".
Problem je što se ne susrećemo mnogo sa tako građenom rečenicom/sintaksom pa nam zvuči čudno i pogrešno.

Dragan BL

pre 12 godina

Meni liči na RED IZ HAOSA!
Neko će napraviti RED nakon HAOSA (svetska finansijska kriza, Grčka, Španija, pa Libija, Tunis, Sirija i ko zna šta će još da bude) onako kako mu odgovara a svi će biti zadovoljni. Taj isti RED da je neko ponudio pre 3 godine, svi bi rekli : Da li ste vi normalni?

Bacvanin

pre 12 godina

Ne izvlaci bankrot nikoga od vracanja kredita. Pa da to tako ide, zemlje treceg sveta ne bi nista drugo radile, nego dizale kredite od januara do novembra, i u decembru bankrotirale, pa onda od januara opet iz pocetka.
Nije bankrot ekonomski "perpetuum mobile".
Svidelo se to njima ili ne, kais ce stegnuti. Ili ce to raditi na kontolisan nacin, i primati dalje plate, ili ce doci u situaciju da nece imate iz cega da daju plate, pa nece biti ni para od tih plata za one koje nisu na budzetu, pa cela zemlja pada u vodu.
EU ce se lako izvuci iz ovoga, mozda ce euro malko da izgubi na vrednosti, ali povratice oni to dosta brzo. Srbija ima srecu da puno racinalnoje trosi sada novac, nego sto je to Grcka radila pre 10 godina, pa zato je i zaduzivanje, koje nikako dobro, ali ipak se odvija koliko toliko racinalno. Ni u Kini ne moze neko da digne kredit, i da ne vrati, ni u Kubi ni u Norveskoj, nije sistem problem, u svakom sistemu se kredit vratiti mora.
Nije problem da se jedna zemlja zaduzi, ali ne mogu ja dizati kredit da pijem skupe viskije, jedem kavijar i vozim najnoviji sportski auto, sa polatom od 30 000.
Stegnuce Grci zube, jer para vise nema, stednja im ne gine, jedino je pitanje da li ce to biti kontrolisana stednja ili stednja zbog nelikvidnosti poslodavca (drzave), jer euri se stampaju u Luksemburgu, a ne u Atini (ne mislim doslovce, nego monetarno).