Nedelja, 29.05.2011.

00:03

Čeka se Lidl da obori cene u Srbiji

Vest da <a href="http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&amp;mm=05&amp;dd=17&amp;nav_id=512577" class="text-link" target= "_blank">diskontni lanac Lidl dolazi u Srbiju</a> i da je već obezbedio lokaciju u Novom Sadu niko za sada ne može da potvrdi, ali ni da opovrgne.

Izvor: Politika

Èeka se Lidl da obori cene u Srbiji IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

43 Komentari

Sortiraj po:

Hrvat

pre 12 godina

@hm:

Ja sam uzeo jedan najbanalnijih primjer da bih potkrijepio tvrdnju da su dolaskom Lidla ostali lanci (barem u Dubrovniku) bili prisiljeni spuštati cijene. Lidl u Dubrovniku je na pedeset metara od Getroa kojega smatraju (i koji to zaista i jest) najpovoljnijim trgovačkim lancem. Kad se Lidl otvorio čak je i povoljni Getro išao s nižim cijenama jer je počeo gubiti kupce. Sad su tu negdje, uravnoteženi, a Konzum je daleko najnepovoljniji. Inače evo malo o tome koji je lanac povoljniji. Žao mi je što u ovom barometru nema Lidla:
http://www.supermarketi.info/index.php?mod=barometar

vlada

pre 12 godina

U Srbiji je najbittnije ljudima da roba bude markirana a sve ostalo nema veze. To sve sto pisete pravo da vam kazem i nije bas tako. Veliki je izbor a vi vec odlucite kod koga cete kupovati. U Svajcarskoj postoji veoma dobar casopis K-Tip ili Saldo na primer. Oni se uglavnom bave besplatnim savetima za potrosace u vezi svega, osiguranja, pravnim savetima ili ocenom kvalitete raznih proizvoda. Imaju svoj tim strucnjaka i posle to objavljuju. Nikaga se nisam zacudio da su proizvoda iz Lidla ili Aldija bolji i kvalitetniji od nekih markiranih proizvoda ili od 10 proizvoda da su obavezno u prvih pet. Jednostavno da ne poverujete ali tako je. Pogledajte i sami se uverite na ktip.ch ili saldo.ch. A to sto u Srbiji svi teze da na proizvodu prvo pise dobra marka puno ljudi je jednostavno bolesno od toga. Letovanje preko tih istih firmi a i to nude je puno jeftinije nego sto vam nudi Kontiki naprimer. Vi sami odlucite sa kim cete i za koji novac a destinacije su iste. Trenutno sa u Turskoj na moru i odatle vam pisem 4 osobe, alles inkl., hotel IZVANREDAN za 2880 Franaka, preko Denner-reisen.ch. Odite na njihom homepage pa se sami uverite sta i kako nude Kada dodjem u Srbiju puno su te iste markirane stvari skuplje nego na zapadu a kvalitet je opet puno losiji. Kupite recimo BATA obucu u Cirihu i u Beogradu. U Bgd je i skuplja i losijeg kvaliteta. Ja se stvarno divim kako vi zivite tamo. Meni je jeftinije da odem dve nedelje bilo gde na odmor nego u Srbiju da dodjem. To sto u nasim novinama pise da je da je Beograd pravi grad za provod zaboravite, to pisu za one koji nisu bili nikada u Cirih, Milano, Barselonu. POZDRAV!!! Vlada

dario

pre 12 godina

Više puta sam ulazio u Lidl, i ništa nisam kupio. NO NAME proizvodi, nikad čuo, povrće kao od stakla, voće jezivo. Cene jesu niže, ali testenina koja se prodaje nikad čuo. Pa imete i no name tipa ARO (METRO) testeninu za 40 dinara. Nisam video poznate brendove čokolada. A roba je u kartonima. Pa onda šta će nam Lidl, ajmo na kvantaš...
Ja sigurno neću uštedeti na takav način tako što ću kupovati u lidlu.

Dejan

pre 12 godina

@Hrvat

Dao si link na kojemu se mogu pronaci samo akcije (neke traju jedan dan (subota), neke dulje). Tamo nema nikakvih cijena robe koja nije na akciji, kao sto ih nema niti na stranicama drugih lanaca.
Nemam nista protiv da lijepo provjere cijene. Samo sto su to akcije sa snizenjima koja postoje u svim lancima, pa onda treba pogledati na cijenu prije snizenja koje je odredjenog trajanja. Tako je recimo samo jagoda (primjer) u konzumu (koji glasi kao skup) ovaj tjedan jeftinija gotovo 50% od lidla. Tresnja, ide i do 60% nize.
Nitko ne laze. Lidl mi je pod nosom i znam kakve su cijene i kvaliteta. Lidl kod nas je uzasno skup, za razliku od lidla na zapadu.

hm

pre 12 godina

"Primjerice u Lidlu tegla kiselih krastavaca košta i do 30 % manje nego u Konzumu. Zašto? Zato što u Lidlu prodaju kisele krastavce koji su lošije kvalitete od Podravkinih koje prodavaju u Konzumu.."

O cemu to ti ?!?! Pa u Konzumu (i ostalim lancima) ima krastavaca od Makedonije pa dokle ti srce hoce. Podravkini jesu najskuplji, ali makedonski idu i do 50% jeftinije.

Bojan

pre 12 godina

LIDL je nesto najgore sto moze da nam se desi. Zapadnoevropljani ne kupuju tamo jer oni prodaju najnekvalitetniju robu, vrlo cesto zloupotrebljavaju radnu snagu. Gastarbajterima su to omiljene prodavanice jer je ogromnom broju ljudi bitna samo niska cena. Postoje pokreti i udruzenja koja se bore protiv uslova rada u LIDL-u i efekti tog bojkota su znacajni. Nazalost, nas interesuje samo da je nesto jeftino..
(Dragan, 29. maj 2011 14:02)

HEHEHHEHEHEHHEHEHEHHEHEHE pa taman se uklapaju po uslovima rada u celoj Srbiji :))))) znaci da nam savrseno pristaju :)

Lemi

pre 12 godina

@ (Ivan, 29. maj 2011 16:23)

Dragi Ivane,

Zakljucak da ako su 'cene svuda jako slichne, a marze izrazito velike' to automatski znaci da 'slobodno trzishte efektivno ne postoji' je ... netacno, u najmanju ruku. Moze biti, ali iz prvocitiranog izvuci drugocitirao kao aksiom ... jednostavno ne stoji.

Uostalom, sam si napisao 'Ukoliko udje neko sledeci na trzishte, pa odluchi da marza bude 10% umesto 40%, Lidl ...' (ili bilo ko drugi) '... ce se lako prilagoditi tome.' ... i ja tu nista dalje ne bih dodao. Hvala sto si argumentovao ono sto sam ja napisao.

Ostalo ... gadjas opsta mesta. A osnovama ekonomije se bavimo jer si se vec tu spotakao. Mozemo i mnogo dublje, ali nema potrebe smarati ljude ovde.

Pozdrav,

Hrvat

pre 12 godina

Lidl ima u celoj Evropi iste cene, ne kreira ih od slucaja do slucaja.
(Sofija, 29. maj 2011 11:34)

Ovo nije istina iz prostog razloga jer nemaju sve zemlje u kojima postoji Lidl isti porez na dodanu vrijednost. Bio sam u Lidlu u Njemačkoj, Austriji i Hrvatskoj. Najskuplji je u Hrvatskoj. Lidl je dobar jer nudi neke brandove za koje u ovim krajevima nismo čuli a solidne su kvalitete. Lidl uvijek cijenom ide ispod konkurencije. Primjerice u Lidlu tegla kiselih krastavaca košta i do 30 % manje nego u Konzumu. Zašto? Zato što u Lidlu prodaju kisele krastavce koji su lošije kvalitete od Podravkinih koje prodavaju u Konzumu, ali ipak dovoljno dobri da se uz toliko nižu cijenu isplati kupiti ih. E tako Lidl posluje i nikad neće propasti.

Hrvat

pre 12 godina

Eh, susjedi to vam je jedna velika sarena laz...
(Dejan, 29. maj 2011 14:53)

Jedinu laž ovdje si napisao TI.

Evo malo o Lidlu - Hrvatska. Tu su cijene i akcije pa ih usporedite s cijenama drugih lanaca u Hrvatskoj:

http://www.lidl.hr/cps/rde/xchg/lidl_hr/hs.xsl/index.htm

Ivan

pre 12 godina

@Lemi

prvo, prichash o OSNOVAMA EKONOMIJE, ali bi bilo dobro da nauchish i neshto posle osnova. Da nisam napisao u oligopolu, pa da me napadash.


U Srbiji slobodno trzishte efektivno ne postoji, jer su cene svuda jako slichne, a marze izrazito velike. Zvuchi kao da i nema bash fer konkurencije, zar ne?

Lidl moze da smanjuje marze i da trazi manji profit i ostane na njemu, jer ce i ostali smanjiti marze ILI da cheka da to neko drugi uradi, a do tada da ozbiljno profitiraju. Ukoliko udje neko sledeci na trzishte, pa odluchi da marza bude 10% umesto 40%, Lidl ce se lako prilagoditi tome. Shta tebi deluje ekonomski nelogichno tu?

I josh neshto, nije ekonomista onaj ko se poziva na osnove, nego onaj ko primenjuje osnove na situaciju.

Srdachan pozdrav,
Ivan

Voda u usima

pre 12 godina

Slazem se, i ja sam kod njih trazio filter za moj Reno, pa ga nisu imali. A nemaju ni katodnu cev za moj Nordmende TV iz 1973. godine.

podrzavam

pre 12 godina

Ne razumem ljude koji pljuju Lidl a nisu nikad kupovali tamo,ili su bili i videli tablu sa natpisom jednom kad su posetili tetku u Nemackoj!Lidl ti nudi opciju:kupi 400g Nutelu za €3.70 ili Choko duo ili whatever za €1.99.Kupi Pepsi za 1.55 ili njihovu kolu za 40 centi!Najvaznije namernice(hrana) su znatno jeftinije(o slatkisima da ne pricamo),pogotovo ako pratite snizenja-usteda je poprilicna.Niko ne kaze da je kvalitet vrhunski,ali TO JE TVOJ IZBOR!Ja tamo obavljem oko 60% shopinga za hranu i veoma sam zadovoljan.

zoki

pre 12 godina

prvo i osnovno je da vam kazem da sam u Astriji vec dugo vremena i kupujem dosta u Lidlu ,hofi peni marktu bili sve su to lanci sa velikim izborom robe i dobrog kvaliteta tako da svako ko bude dosao u Srbiju donece kvalitet i pridobice kupce velikim izborom i sigurno povolnim cenama ovamo ih ima usvakom vecem mestu veliki parking velika prodajna povrsina a malo zaposlenih oko 5 do 6 ljudi tako to kod njih funkcionise .a kod nas male prodavnice pretrpano ,preskupo,previse radnika neljubaznost uvek namrsteni bez osmeha toliko od mene Zoki Austrija

hofer

pre 12 godina

pa nebi rekla da lidl ili hofer zloupotrebljavaju radnu snagu,recimo u austriji oni duplo vise placaju svoje radnike od svih ostalih lanaca maloprodaje...I nije nekvalitetno iza svih produkata stoje jake firme samo sto oni neplacaju brend i reklamu ,i tako mogu prodavati robu po mnogo nizim cenama.inace hofer je ime za aldi koje se koristi samo u austriji i sloveniji a svugde u svetu je aldi.

Dragan

pre 12 godina

LIDL je nesto najgore sto moze da nam se desi. Zapadnoevropljani ne kupuju tamo jer oni prodaju najnekvalitetniju robu, vrlo cesto zloupotrebljavaju radnu snagu. Gastarbajterima su to omiljene prodavanice jer je ogromnom broju ljudi bitna samo niska cena. Postoje pokreti i udruzenja koja se bore protiv uslova rada u LIDL-u i efekti tog bojkota su znacajni. Nazalost, nas interesuje samo da je nesto jeftino..

Dejan

pre 12 godina

Eh, susjedi to vam je jedna velika sarena laz. Lidl je recimo dosao u Hrvatsku i nista nije 'oborio', a pogotovo ne cijene. Cijene brendirane robe (podravka, nesttle...) su jednake u lidlu, kao i u konzumu recimo. ALI, skuplje nego recimo iste te u Njemackoj u lidlu.
Jedino sto ima jeftiniju robu koja je recimo to njegova robna marka, ali opet su te cijene slicne cijenama robnih marki ostalih na trzistu. Zasto je to tako ?!? Pa zato jer je kupovna moc mala, broj stanovnika malen i treba biti u nekom plusu, a za poslovanje u plusu dizes cijene.
Ono sto mi se jos ne svidja kod lidla je sto je sve nabacano, pa je ponuda/izbor gotovo nikaka. Akcije su im u posljednje vrijeme bezvezne (tipa hrana za pse, macke, cokoladice...), a velikom vecinom poljubis vrata, jer je akcija, a u trgovini vec prvi dan i to dopodne nema vise arikla na akciji. Generalno, vrlo brzo su se uklopili s drugima na trzistu.

tomislav

pre 12 godina

dali gledati na ovo pozitino ili negativno???
mislim da resenje smanjivanja marzi apsulutno ne resava tako sto ce se dovesti bilo koji jeftin market
trgovina propada u svim segmentima bilo koje prodaje od hrane,tekstila,elektronike.......i sve iz jednog prostog razloga narod nema para,monopol u drzavi i celokupan sistem.
sad ovako mozemo da krenemo imate jednu malu proizvodnju koja bi da plasira proizvod da prodanje od nje se za svaki artikal trazi u proseku 1000 do 2000 eu i ne obecava im trziste a ta firma sa 4 radnika recimo radi promet od 10000000 dinara,stavite na papir kredit za pocetak posla,isplatta radnika i dohotke na porez,tromesecni porezi otp 250000 dinara,amortizacija,gorivo,vozlila,struja,repromaterijal za proizvodnju,itd kad se sve stavi na papir NE MOGUCE!!!!to znaci da se sa ovim stvara jos veci monopol i da tajkuni sa ogromnim fabrika postaju bogatiji a preduzetnici propadaju,uspesna ekonomija se ne vodi na selektiranje sto veciih fabrika nego sto vise preduzetnika u svim bransama,ne uvozi se povrce iz japana se se proizvodi u svojoj zemlji,buvljaci nisu puni hrane i ostale robe od svercera nego se kupuje u objektima orijentisani tim proizvodima koji placaju porez,..mnogo je tu problema ali resenja ocigledno nema

Vladan

pre 12 godina

Ma vise je KRANJI RED da poznata strana imena u sveri hipermarketa dodju u Srbiju.

Kamo srece da je se to desilo vec tokom 2001. Imali bi kvalitetniju ponudu po znatno nizim cenama. Ubedjen sam da u tom slucaju g. Miskovic i njegova Delta (kao i njemu slicni) ne bi dostigli ni 10-ti deo razvoja koji su postigli zahvaljujuci cistom monopolu i extra profitima koji ostvaruju na ovom trzistu, a moguce je da danas ne bi ni postojali.

Sa LIDLOM konkretno sam se susretao u Solunu i mogu reci da je skroz OK. Jeste suzeniji izbor artikala, mozda ne toliko poznatih brendova, ali roba je kvalitetna. Najvise sam kupovao vocne sokove 100%, cija se cena uglavnom kretala od 0.85 – 1.15 Eur. Takodje i pakovanja sladoleda na stapicu i u malim kornetima, gde je pakovanje od 6 komada bilo oko 2 Eur. Crne masllinke u tegli od 720 gr sam kupovao po vise komada i nosio za BG, extra su. Cena im je negde oko 2.5 Eur.
Ne treba zaboraviti ni maslinovo ulje. Kanta od 5l EXTRA VERGINE, tj. hladno cedjeno se krece od 16 – 22 Eur...Napominjem da ni u poznatom lancu CAREFOUR-u cene nisu mnogo vece!!!

Dakle, samo da dodju...i ne iskvare se ovde...

Milutin Mladjenović

pre 12 godina

Pričao sam u petak sa jednim našim čovekom iz Švedske, i njegovim priteljem iz Luxemburga gde ljudi rade.
Ljudi su me nasmejali do suza, kažu mi da su šokirani cenama u Beogradu, pogotovu garderobe, obuće, hranom i robom široke potrošnje.
Iako njih dvoje imaju 20-30 puta veću platu od prosečne u Srbiji, oni šokorani našim cenama, a mi nismo uopšte.
Pa ako to nije veći šok no šokovi sa našim cenama i standardom, onda ne znam šta je ?
Doduše razumem ja njih, oni su naučili da misle svojom glavom odavno, mi smo po tom pitanju još u fazi bakterija i paramecijuma.

Jovan

pre 12 godina

Aldi jeste Hofer, samo se tako zove na odredjenim trzistima(u sloveniji recimo, dok je u Austriji i dalje HOFER), sto znaci da postoje i jedan i drugi, a ne da je Aldi bivsi Hofer.

vampirbg

pre 12 godina

Ne vidim razlog za neko odusevljenje zbog Lidla... Gde god sam isao u njihove prodavnice bile su prilicno jednolicno snabdevene, pola stvari koje sam trazio nisu imali, a ni cene nisu bile povoljnije od drugih slicnih prodavnica...

Dah HR

pre 12 godina

U Hrvatskoj LIDL postoji u skoro svakom malo većem mjestu, ali najbitnije je od svega da ljudi imaju MOGUĆNOST IZBORA i da kupuju tamo gdje žele i za cijenu koja im je pristupačna.
Kaufland je nešto skuplji (riječ je o istoj tvrtki), a meni je najdraži Interspar iako je dosta skuplji od oba.

Uz veću ponudu i izbor građanima se daje mogućnost da biraju, a moram priznat da me prije par mjeseci pomalo šokirala vijest kod vas o nestašici mlijeka u trgovinama ili tako nekako. To se kod nas u HR nije nikada slično dogodilo, a kod vas se događalo očito zbog nepostojanja konkurencije i monopolizma.
Srbija je još uvijek dosta zatvoreno tržište i dosta zaostaje za drugim zemljama, ali dolazak trgovačkih lanaca (i skupljih i jeftinijih) može ići samo i jedino na korist građanima.

Lemi

pre 12 godina

A zasto se smatra da ce bilo ko oboriti cene ako dodju ovde? Ako Lidl dodje u zemlju u kojoj moze svoje proizvode da prodaje po vecim cenama (sa mnogo vecim marzama) nego bilo gde drugde, i da za to ne ispashta u trzishnoj utakmici jer i ostali konkurenti drze visoke cene - ne postoji ekonomska logika u snizavanju istih.
(Ivan, 29. maj 2011 02:21)

Osnove ekonomije Ivane ...
Ako dodju ovde i ponude diskontne cene - profit koji ce generisati mora da dodje od nekuda, zar ne? To znaci da ce ostalima pasti prodaja za toliko i onda je samo pitanje ko ce prvi ipak da malo koriguje cene na nize kao odgovor na pad prodaje. Potom (princip domina)to uradi drugi igrac, pa treci, pa onda moraju i ostali.

Naravno da nece doci ovde i ponuditi cene nize za po npr. 50% od ostalih, jer ne moraju (ako nista drugo). Ergo, niko i ne misli da ce 'preko noci' cene pasti sumanuto. Takodje, niko ne kaze da ce ponuditi isti (nizak) nivo cena kao na zapadu ... ali sve i da rade po visim marzama nego u npr. Nemackoj - i to ce biti obaranje cena u odnosu na danasnje u Srbiji, zar ne?

Милован

pre 12 godina

Можете се информисати да ЛИДЛ пре месец дана протеран из Скандинавије због лошег квалитета робе, тако да ће се успешно уклопити у наше тржиште, сумњив квалитет и висока цена.

Nenad-EU

pre 12 godina

Sve je jasno. Miskovic se povukao iz maloprodaje, prodao svoje prodavnice koje je "stvarao" 10ak godina za vrednost Telekoma koji su gradjani stvarali mnogo duze, pa sad kad je njegov interes zasticen, trgovinom moze da se bavi ko hoce.

Sofija

pre 12 godina

Lidl ima u celoj Evropi iste cene, ne kreira ih od slucaja do slucaja.

Cene su identicne u Francuskoj,Nemackoj,Italiji,Holandiji.

Ne razumem zasto otvara samo u Novom Sadu. Lidl nije Metro.
Obicno je na izlazu iz grada ( pa i sela,varosice)u nekoj
montaznoj zgradi kojaq ima 100-200 kvadratnih metara prodajnog
prostora. Na tome se i zasniva uspeh , a i mogucnost da cene
bude jako niske. Lidl ima svoje fabrike sirom Evrope tako da bi
recimo konzerva piva od 0,5 litra ( proizvedena u Nemackoj)
kostala i u Srbiji 39-41 centi (ili dinara).

Za potrosace u Srbiji bilo bi zaista savrseno da Lidl svojim
supermarketima "prekrije" Srbiju.

Prevara

pre 12 godina

Centrala Lidla je u razvaljenom malom tržmom centru na Bežanijskoj kosi, u zaključanom potkrovlju sa još 8 firmi iznad tunela. Zaraslo u korov, sumljivi momci okolo. A postavili oglas na nemačkom traže menadžera, dobra lokacija, kola ...

coby

pre 12 godina

Ma bilo sta neka dodje, samo neka ponudi vise robe da imam izbora!!! U NS u Merkatoru u jednom rafu ima 3 vrste jogurta ili mleka, u Parizu i okolnim selima ima 30. A cene iste ko nase skoro.

Mladen Mladenovic

pre 12 godina

Puste zelje.Kao prvo, "Lidl" nije najjeftiniji prodajni lanac vec je to "Aldi" odnosno, bivsi "Hofer".Kao drugo, mi imamo sasvim pogresno misljenje o stranim trgovinskim lancima.Shodno nasem skorojevickom i palanackom mentalitetu, negujemo legende o postenju stranih trgovaca, zaboravljajuci da je, STO VECA ZARADA, jedini razlog da dodju u Srbiju. Samo glupi i naivni Srbi smatraju da neko dolazi da nas nahrani i prevaspitava. Strani trgovacki lanci se, za sada, savrseno uklapaju u nas trgovacki moto /"bolje je jedan euro ukrasti nego milion posteno zaraditi"/ i sisaju nas. To valjda i zasluzujemo. Dok je ovaca bice u vune, zar ne?

ex demokrata 1

pre 12 godina

Pravo je pitanje ko njima nije dozvoljavao 11 godina da dodju ovde, nego moramo da placamo najvise cene u Evropi za sve proizvode ? Sada je dockan !

brainwash

pre 12 godina

Lidl ce svakako dramatcino spustiti cene u bransi, sve je kod njih 2-3 puta jeftinije nego kod Maxija! Doduse to nisu uvek brendirani nama poznati proizvodi ali je kvalitet zaista visok. Posto je glavni finansijer svih politickih partija, gospodin Misko prodao Maxi, 'stvorili su se uslovi' da maf. pardon vlast pusti konkurenciju!

Srbin

pre 12 godina

Pre dva dana u Tivtu kupio BRUSKETE MARETTI cena 0.36 eura, juce u Beogradu u MAXI prodavnici cena 55.9 dinara! Moglo bi poprilicno primera da se navede, ali ne vredi, GRADJANI SRBIJE CUTE I TRPE PLJACKANJE I PONIZAVANJE.

lidl praga

pre 12 godina

ljudi lild je diskont prodaja za stoku malte ne. 300-500m2 roba izlozena na dvrenim paletama direktno iz kamiona i lafo moderan desing. cene jesu jeftine zato sto roba koju prodaju ili brzo zavrsava datum potrosnje ili je na osnovu cena na veliko jer u njihove radnje se ubacuje svuda ista roba i ko kod njih udje jednom kao dobavljac on sa njima ide u sve zemlje, takod a nema sence za nase firme da se tu pojave...u ceskoj je to jedan od najgorih vidova prodaje. to i penny parket. ali to je EU zato se i ulazi tamo.

Ivan

pre 12 godina

A zasto se smatra da ce bilo ko oboriti cene ako dodju ovde? Ako Lidl dodje u zemlju u kojoj moze svoje proizvode da prodaje po vecim cenama (sa mnogo vecim marzama) nego bilo gde drugde, i da za to ne ispashta u trzishnoj utakmici jer i ostali konkurenti drze visoke cene - ne postoji ekonomska logika u snizavanju istih.

Slichan primer je bio i sa Gaspromom: zashto bi jedan Gasprom (koji inache iz obrta od 60ak milijardi godishnje zaradjuje 30ak [sledeci exxon mobile sa obrtom 240 mld i profitom 25], shto je ubedljivo najvishe na svetu) doshao u Srbiju i snizio cene, kada ima oligopolski dogovor o visokoj ceni? Svi biste hteli da, logichno, zaradite shto vishe ako vam to trzishte dozvoljava.

Jedini nachin da se marze smanje je da se smanji cena benzina, kako bi ljudi mogli da odlaze u shopping u inostranstvo i da se ljudima omoguci normalna trgovina preko interneta (ukidanje tzv. Poshtinog poreza, uvodjenje PayPalla u Srbiju, nearbitrarna primena carina na robe iz inostranstva), sve ostalo je mlacenje prazne slame i spinovanje pricha kako u ovoj zemlji vec nema dovoljne konkurencije koja bi oborila cene.

era nemacka

pre 12 godina

Lidl ce oboriti cene to sam siguran al za Karfur to ne bih as rekao!

I jedva cekam BAUHAUS na vise mesta u Srbiji tad ce da odzvoni i privatnim vlasnicima stovarista .

Ivan

pre 12 godina

A zasto se smatra da ce bilo ko oboriti cene ako dodju ovde? Ako Lidl dodje u zemlju u kojoj moze svoje proizvode da prodaje po vecim cenama (sa mnogo vecim marzama) nego bilo gde drugde, i da za to ne ispashta u trzishnoj utakmici jer i ostali konkurenti drze visoke cene - ne postoji ekonomska logika u snizavanju istih.

Slichan primer je bio i sa Gaspromom: zashto bi jedan Gasprom (koji inache iz obrta od 60ak milijardi godishnje zaradjuje 30ak [sledeci exxon mobile sa obrtom 240 mld i profitom 25], shto je ubedljivo najvishe na svetu) doshao u Srbiju i snizio cene, kada ima oligopolski dogovor o visokoj ceni? Svi biste hteli da, logichno, zaradite shto vishe ako vam to trzishte dozvoljava.

Jedini nachin da se marze smanje je da se smanji cena benzina, kako bi ljudi mogli da odlaze u shopping u inostranstvo i da se ljudima omoguci normalna trgovina preko interneta (ukidanje tzv. Poshtinog poreza, uvodjenje PayPalla u Srbiju, nearbitrarna primena carina na robe iz inostranstva), sve ostalo je mlacenje prazne slame i spinovanje pricha kako u ovoj zemlji vec nema dovoljne konkurencije koja bi oborila cene.

Srbin

pre 12 godina

Pre dva dana u Tivtu kupio BRUSKETE MARETTI cena 0.36 eura, juce u Beogradu u MAXI prodavnici cena 55.9 dinara! Moglo bi poprilicno primera da se navede, ali ne vredi, GRADJANI SRBIJE CUTE I TRPE PLJACKANJE I PONIZAVANJE.

era nemacka

pre 12 godina

Lidl ce oboriti cene to sam siguran al za Karfur to ne bih as rekao!

I jedva cekam BAUHAUS na vise mesta u Srbiji tad ce da odzvoni i privatnim vlasnicima stovarista .

brainwash

pre 12 godina

Lidl ce svakako dramatcino spustiti cene u bransi, sve je kod njih 2-3 puta jeftinije nego kod Maxija! Doduse to nisu uvek brendirani nama poznati proizvodi ali je kvalitet zaista visok. Posto je glavni finansijer svih politickih partija, gospodin Misko prodao Maxi, 'stvorili su se uslovi' da maf. pardon vlast pusti konkurenciju!

ex demokrata 1

pre 12 godina

Pravo je pitanje ko njima nije dozvoljavao 11 godina da dodju ovde, nego moramo da placamo najvise cene u Evropi za sve proizvode ? Sada je dockan !

Mladen Mladenovic

pre 12 godina

Puste zelje.Kao prvo, "Lidl" nije najjeftiniji prodajni lanac vec je to "Aldi" odnosno, bivsi "Hofer".Kao drugo, mi imamo sasvim pogresno misljenje o stranim trgovinskim lancima.Shodno nasem skorojevickom i palanackom mentalitetu, negujemo legende o postenju stranih trgovaca, zaboravljajuci da je, STO VECA ZARADA, jedini razlog da dodju u Srbiju. Samo glupi i naivni Srbi smatraju da neko dolazi da nas nahrani i prevaspitava. Strani trgovacki lanci se, za sada, savrseno uklapaju u nas trgovacki moto /"bolje je jedan euro ukrasti nego milion posteno zaraditi"/ i sisaju nas. To valjda i zasluzujemo. Dok je ovaca bice u vune, zar ne?

Dah HR

pre 12 godina

U Hrvatskoj LIDL postoji u skoro svakom malo većem mjestu, ali najbitnije je od svega da ljudi imaju MOGUĆNOST IZBORA i da kupuju tamo gdje žele i za cijenu koja im je pristupačna.
Kaufland je nešto skuplji (riječ je o istoj tvrtki), a meni je najdraži Interspar iako je dosta skuplji od oba.

Uz veću ponudu i izbor građanima se daje mogućnost da biraju, a moram priznat da me prije par mjeseci pomalo šokirala vijest kod vas o nestašici mlijeka u trgovinama ili tako nekako. To se kod nas u HR nije nikada slično dogodilo, a kod vas se događalo očito zbog nepostojanja konkurencije i monopolizma.
Srbija je još uvijek dosta zatvoreno tržište i dosta zaostaje za drugim zemljama, ali dolazak trgovačkih lanaca (i skupljih i jeftinijih) može ići samo i jedino na korist građanima.

Milutin Mladjenović

pre 12 godina

Pričao sam u petak sa jednim našim čovekom iz Švedske, i njegovim priteljem iz Luxemburga gde ljudi rade.
Ljudi su me nasmejali do suza, kažu mi da su šokirani cenama u Beogradu, pogotovu garderobe, obuće, hranom i robom široke potrošnje.
Iako njih dvoje imaju 20-30 puta veću platu od prosečne u Srbiji, oni šokorani našim cenama, a mi nismo uopšte.
Pa ako to nije veći šok no šokovi sa našim cenama i standardom, onda ne znam šta je ?
Doduše razumem ja njih, oni su naučili da misle svojom glavom odavno, mi smo po tom pitanju još u fazi bakterija i paramecijuma.

Nenad-EU

pre 12 godina

Sve je jasno. Miskovic se povukao iz maloprodaje, prodao svoje prodavnice koje je "stvarao" 10ak godina za vrednost Telekoma koji su gradjani stvarali mnogo duze, pa sad kad je njegov interes zasticen, trgovinom moze da se bavi ko hoce.

podrzavam

pre 12 godina

Ne razumem ljude koji pljuju Lidl a nisu nikad kupovali tamo,ili su bili i videli tablu sa natpisom jednom kad su posetili tetku u Nemackoj!Lidl ti nudi opciju:kupi 400g Nutelu za €3.70 ili Choko duo ili whatever za €1.99.Kupi Pepsi za 1.55 ili njihovu kolu za 40 centi!Najvaznije namernice(hrana) su znatno jeftinije(o slatkisima da ne pricamo),pogotovo ako pratite snizenja-usteda je poprilicna.Niko ne kaze da je kvalitet vrhunski,ali TO JE TVOJ IZBOR!Ja tamo obavljem oko 60% shopinga za hranu i veoma sam zadovoljan.

Sofija

pre 12 godina

Lidl ima u celoj Evropi iste cene, ne kreira ih od slucaja do slucaja.

Cene su identicne u Francuskoj,Nemackoj,Italiji,Holandiji.

Ne razumem zasto otvara samo u Novom Sadu. Lidl nije Metro.
Obicno je na izlazu iz grada ( pa i sela,varosice)u nekoj
montaznoj zgradi kojaq ima 100-200 kvadratnih metara prodajnog
prostora. Na tome se i zasniva uspeh , a i mogucnost da cene
bude jako niske. Lidl ima svoje fabrike sirom Evrope tako da bi
recimo konzerva piva od 0,5 litra ( proizvedena u Nemackoj)
kostala i u Srbiji 39-41 centi (ili dinara).

Za potrosace u Srbiji bilo bi zaista savrseno da Lidl svojim
supermarketima "prekrije" Srbiju.

lidl praga

pre 12 godina

ljudi lild je diskont prodaja za stoku malte ne. 300-500m2 roba izlozena na dvrenim paletama direktno iz kamiona i lafo moderan desing. cene jesu jeftine zato sto roba koju prodaju ili brzo zavrsava datum potrosnje ili je na osnovu cena na veliko jer u njihove radnje se ubacuje svuda ista roba i ko kod njih udje jednom kao dobavljac on sa njima ide u sve zemlje, takod a nema sence za nase firme da se tu pojave...u ceskoj je to jedan od najgorih vidova prodaje. to i penny parket. ali to je EU zato se i ulazi tamo.

Vladan

pre 12 godina

Ma vise je KRANJI RED da poznata strana imena u sveri hipermarketa dodju u Srbiju.

Kamo srece da je se to desilo vec tokom 2001. Imali bi kvalitetniju ponudu po znatno nizim cenama. Ubedjen sam da u tom slucaju g. Miskovic i njegova Delta (kao i njemu slicni) ne bi dostigli ni 10-ti deo razvoja koji su postigli zahvaljujuci cistom monopolu i extra profitima koji ostvaruju na ovom trzistu, a moguce je da danas ne bi ni postojali.

Sa LIDLOM konkretno sam se susretao u Solunu i mogu reci da je skroz OK. Jeste suzeniji izbor artikala, mozda ne toliko poznatih brendova, ali roba je kvalitetna. Najvise sam kupovao vocne sokove 100%, cija se cena uglavnom kretala od 0.85 – 1.15 Eur. Takodje i pakovanja sladoleda na stapicu i u malim kornetima, gde je pakovanje od 6 komada bilo oko 2 Eur. Crne masllinke u tegli od 720 gr sam kupovao po vise komada i nosio za BG, extra su. Cena im je negde oko 2.5 Eur.
Ne treba zaboraviti ni maslinovo ulje. Kanta od 5l EXTRA VERGINE, tj. hladno cedjeno se krece od 16 – 22 Eur...Napominjem da ni u poznatom lancu CAREFOUR-u cene nisu mnogo vece!!!

Dakle, samo da dodju...i ne iskvare se ovde...

Lemi

pre 12 godina

A zasto se smatra da ce bilo ko oboriti cene ako dodju ovde? Ako Lidl dodje u zemlju u kojoj moze svoje proizvode da prodaje po vecim cenama (sa mnogo vecim marzama) nego bilo gde drugde, i da za to ne ispashta u trzishnoj utakmici jer i ostali konkurenti drze visoke cene - ne postoji ekonomska logika u snizavanju istih.
(Ivan, 29. maj 2011 02:21)

Osnove ekonomije Ivane ...
Ako dodju ovde i ponude diskontne cene - profit koji ce generisati mora da dodje od nekuda, zar ne? To znaci da ce ostalima pasti prodaja za toliko i onda je samo pitanje ko ce prvi ipak da malo koriguje cene na nize kao odgovor na pad prodaje. Potom (princip domina)to uradi drugi igrac, pa treci, pa onda moraju i ostali.

Naravno da nece doci ovde i ponuditi cene nize za po npr. 50% od ostalih, jer ne moraju (ako nista drugo). Ergo, niko i ne misli da ce 'preko noci' cene pasti sumanuto. Takodje, niko ne kaze da ce ponuditi isti (nizak) nivo cena kao na zapadu ... ali sve i da rade po visim marzama nego u npr. Nemackoj - i to ce biti obaranje cena u odnosu na danasnje u Srbiji, zar ne?

Dragan

pre 12 godina

LIDL je nesto najgore sto moze da nam se desi. Zapadnoevropljani ne kupuju tamo jer oni prodaju najnekvalitetniju robu, vrlo cesto zloupotrebljavaju radnu snagu. Gastarbajterima su to omiljene prodavanice jer je ogromnom broju ljudi bitna samo niska cena. Postoje pokreti i udruzenja koja se bore protiv uslova rada u LIDL-u i efekti tog bojkota su znacajni. Nazalost, nas interesuje samo da je nesto jeftino..

zoki

pre 12 godina

prvo i osnovno je da vam kazem da sam u Astriji vec dugo vremena i kupujem dosta u Lidlu ,hofi peni marktu bili sve su to lanci sa velikim izborom robe i dobrog kvaliteta tako da svako ko bude dosao u Srbiju donece kvalitet i pridobice kupce velikim izborom i sigurno povolnim cenama ovamo ih ima usvakom vecem mestu veliki parking velika prodajna povrsina a malo zaposlenih oko 5 do 6 ljudi tako to kod njih funkcionise .a kod nas male prodavnice pretrpano ,preskupo,previse radnika neljubaznost uvek namrsteni bez osmeha toliko od mene Zoki Austrija

Dejan

pre 12 godina

Eh, susjedi to vam je jedna velika sarena laz. Lidl je recimo dosao u Hrvatsku i nista nije 'oborio', a pogotovo ne cijene. Cijene brendirane robe (podravka, nesttle...) su jednake u lidlu, kao i u konzumu recimo. ALI, skuplje nego recimo iste te u Njemackoj u lidlu.
Jedino sto ima jeftiniju robu koja je recimo to njegova robna marka, ali opet su te cijene slicne cijenama robnih marki ostalih na trzistu. Zasto je to tako ?!? Pa zato jer je kupovna moc mala, broj stanovnika malen i treba biti u nekom plusu, a za poslovanje u plusu dizes cijene.
Ono sto mi se jos ne svidja kod lidla je sto je sve nabacano, pa je ponuda/izbor gotovo nikaka. Akcije su im u posljednje vrijeme bezvezne (tipa hrana za pse, macke, cokoladice...), a velikom vecinom poljubis vrata, jer je akcija, a u trgovini vec prvi dan i to dopodne nema vise arikla na akciji. Generalno, vrlo brzo su se uklopili s drugima na trzistu.

Милован

pre 12 godina

Можете се информисати да ЛИДЛ пре месец дана протеран из Скандинавије због лошег квалитета робе, тако да ће се успешно уклопити у наше тржиште, сумњив квалитет и висока цена.

coby

pre 12 godina

Ma bilo sta neka dodje, samo neka ponudi vise robe da imam izbora!!! U NS u Merkatoru u jednom rafu ima 3 vrste jogurta ili mleka, u Parizu i okolnim selima ima 30. A cene iste ko nase skoro.

Jovan

pre 12 godina

Aldi jeste Hofer, samo se tako zove na odredjenim trzistima(u sloveniji recimo, dok je u Austriji i dalje HOFER), sto znaci da postoje i jedan i drugi, a ne da je Aldi bivsi Hofer.

Voda u usima

pre 12 godina

Slazem se, i ja sam kod njih trazio filter za moj Reno, pa ga nisu imali. A nemaju ni katodnu cev za moj Nordmende TV iz 1973. godine.

Prevara

pre 12 godina

Centrala Lidla je u razvaljenom malom tržmom centru na Bežanijskoj kosi, u zaključanom potkrovlju sa još 8 firmi iznad tunela. Zaraslo u korov, sumljivi momci okolo. A postavili oglas na nemačkom traže menadžera, dobra lokacija, kola ...

Hrvat

pre 12 godina

Lidl ima u celoj Evropi iste cene, ne kreira ih od slucaja do slucaja.
(Sofija, 29. maj 2011 11:34)

Ovo nije istina iz prostog razloga jer nemaju sve zemlje u kojima postoji Lidl isti porez na dodanu vrijednost. Bio sam u Lidlu u Njemačkoj, Austriji i Hrvatskoj. Najskuplji je u Hrvatskoj. Lidl je dobar jer nudi neke brandove za koje u ovim krajevima nismo čuli a solidne su kvalitete. Lidl uvijek cijenom ide ispod konkurencije. Primjerice u Lidlu tegla kiselih krastavaca košta i do 30 % manje nego u Konzumu. Zašto? Zato što u Lidlu prodaju kisele krastavce koji su lošije kvalitete od Podravkinih koje prodavaju u Konzumu, ali ipak dovoljno dobri da se uz toliko nižu cijenu isplati kupiti ih. E tako Lidl posluje i nikad neće propasti.

Hrvat

pre 12 godina

Eh, susjedi to vam je jedna velika sarena laz...
(Dejan, 29. maj 2011 14:53)

Jedinu laž ovdje si napisao TI.

Evo malo o Lidlu - Hrvatska. Tu su cijene i akcije pa ih usporedite s cijenama drugih lanaca u Hrvatskoj:

http://www.lidl.hr/cps/rde/xchg/lidl_hr/hs.xsl/index.htm

Ivan

pre 12 godina

@Lemi

prvo, prichash o OSNOVAMA EKONOMIJE, ali bi bilo dobro da nauchish i neshto posle osnova. Da nisam napisao u oligopolu, pa da me napadash.


U Srbiji slobodno trzishte efektivno ne postoji, jer su cene svuda jako slichne, a marze izrazito velike. Zvuchi kao da i nema bash fer konkurencije, zar ne?

Lidl moze da smanjuje marze i da trazi manji profit i ostane na njemu, jer ce i ostali smanjiti marze ILI da cheka da to neko drugi uradi, a do tada da ozbiljno profitiraju. Ukoliko udje neko sledeci na trzishte, pa odluchi da marza bude 10% umesto 40%, Lidl ce se lako prilagoditi tome. Shta tebi deluje ekonomski nelogichno tu?

I josh neshto, nije ekonomista onaj ko se poziva na osnove, nego onaj ko primenjuje osnove na situaciju.

Srdachan pozdrav,
Ivan

vampirbg

pre 12 godina

Ne vidim razlog za neko odusevljenje zbog Lidla... Gde god sam isao u njihove prodavnice bile su prilicno jednolicno snabdevene, pola stvari koje sam trazio nisu imali, a ni cene nisu bile povoljnije od drugih slicnih prodavnica...

hofer

pre 12 godina

pa nebi rekla da lidl ili hofer zloupotrebljavaju radnu snagu,recimo u austriji oni duplo vise placaju svoje radnike od svih ostalih lanaca maloprodaje...I nije nekvalitetno iza svih produkata stoje jake firme samo sto oni neplacaju brend i reklamu ,i tako mogu prodavati robu po mnogo nizim cenama.inace hofer je ime za aldi koje se koristi samo u austriji i sloveniji a svugde u svetu je aldi.

hm

pre 12 godina

"Primjerice u Lidlu tegla kiselih krastavaca košta i do 30 % manje nego u Konzumu. Zašto? Zato što u Lidlu prodaju kisele krastavce koji su lošije kvalitete od Podravkinih koje prodavaju u Konzumu.."

O cemu to ti ?!?! Pa u Konzumu (i ostalim lancima) ima krastavaca od Makedonije pa dokle ti srce hoce. Podravkini jesu najskuplji, ali makedonski idu i do 50% jeftinije.

Hrvat

pre 12 godina

@hm:

Ja sam uzeo jedan najbanalnijih primjer da bih potkrijepio tvrdnju da su dolaskom Lidla ostali lanci (barem u Dubrovniku) bili prisiljeni spuštati cijene. Lidl u Dubrovniku je na pedeset metara od Getroa kojega smatraju (i koji to zaista i jest) najpovoljnijim trgovačkim lancem. Kad se Lidl otvorio čak je i povoljni Getro išao s nižim cijenama jer je počeo gubiti kupce. Sad su tu negdje, uravnoteženi, a Konzum je daleko najnepovoljniji. Inače evo malo o tome koji je lanac povoljniji. Žao mi je što u ovom barometru nema Lidla:
http://www.supermarketi.info/index.php?mod=barometar

Bojan

pre 12 godina

LIDL je nesto najgore sto moze da nam se desi. Zapadnoevropljani ne kupuju tamo jer oni prodaju najnekvalitetniju robu, vrlo cesto zloupotrebljavaju radnu snagu. Gastarbajterima su to omiljene prodavanice jer je ogromnom broju ljudi bitna samo niska cena. Postoje pokreti i udruzenja koja se bore protiv uslova rada u LIDL-u i efekti tog bojkota su znacajni. Nazalost, nas interesuje samo da je nesto jeftino..
(Dragan, 29. maj 2011 14:02)

HEHEHHEHEHEHHEHEHEHHEHEHE pa taman se uklapaju po uslovima rada u celoj Srbiji :))))) znaci da nam savrseno pristaju :)

vlada

pre 12 godina

U Srbiji je najbittnije ljudima da roba bude markirana a sve ostalo nema veze. To sve sto pisete pravo da vam kazem i nije bas tako. Veliki je izbor a vi vec odlucite kod koga cete kupovati. U Svajcarskoj postoji veoma dobar casopis K-Tip ili Saldo na primer. Oni se uglavnom bave besplatnim savetima za potrosace u vezi svega, osiguranja, pravnim savetima ili ocenom kvalitete raznih proizvoda. Imaju svoj tim strucnjaka i posle to objavljuju. Nikaga se nisam zacudio da su proizvoda iz Lidla ili Aldija bolji i kvalitetniji od nekih markiranih proizvoda ili od 10 proizvoda da su obavezno u prvih pet. Jednostavno da ne poverujete ali tako je. Pogledajte i sami se uverite na ktip.ch ili saldo.ch. A to sto u Srbiji svi teze da na proizvodu prvo pise dobra marka puno ljudi je jednostavno bolesno od toga. Letovanje preko tih istih firmi a i to nude je puno jeftinije nego sto vam nudi Kontiki naprimer. Vi sami odlucite sa kim cete i za koji novac a destinacije su iste. Trenutno sa u Turskoj na moru i odatle vam pisem 4 osobe, alles inkl., hotel IZVANREDAN za 2880 Franaka, preko Denner-reisen.ch. Odite na njihom homepage pa se sami uverite sta i kako nude Kada dodjem u Srbiju puno su te iste markirane stvari skuplje nego na zapadu a kvalitet je opet puno losiji. Kupite recimo BATA obucu u Cirihu i u Beogradu. U Bgd je i skuplja i losijeg kvaliteta. Ja se stvarno divim kako vi zivite tamo. Meni je jeftinije da odem dve nedelje bilo gde na odmor nego u Srbiju da dodjem. To sto u nasim novinama pise da je da je Beograd pravi grad za provod zaboravite, to pisu za one koji nisu bili nikada u Cirih, Milano, Barselonu. POZDRAV!!! Vlada

Dejan

pre 12 godina

@Hrvat

Dao si link na kojemu se mogu pronaci samo akcije (neke traju jedan dan (subota), neke dulje). Tamo nema nikakvih cijena robe koja nije na akciji, kao sto ih nema niti na stranicama drugih lanaca.
Nemam nista protiv da lijepo provjere cijene. Samo sto su to akcije sa snizenjima koja postoje u svim lancima, pa onda treba pogledati na cijenu prije snizenja koje je odredjenog trajanja. Tako je recimo samo jagoda (primjer) u konzumu (koji glasi kao skup) ovaj tjedan jeftinija gotovo 50% od lidla. Tresnja, ide i do 60% nize.
Nitko ne laze. Lidl mi je pod nosom i znam kakve su cijene i kvaliteta. Lidl kod nas je uzasno skup, za razliku od lidla na zapadu.

dario

pre 12 godina

Više puta sam ulazio u Lidl, i ništa nisam kupio. NO NAME proizvodi, nikad čuo, povrće kao od stakla, voće jezivo. Cene jesu niže, ali testenina koja se prodaje nikad čuo. Pa imete i no name tipa ARO (METRO) testeninu za 40 dinara. Nisam video poznate brendove čokolada. A roba je u kartonima. Pa onda šta će nam Lidl, ajmo na kvantaš...
Ja sigurno neću uštedeti na takav način tako što ću kupovati u lidlu.

tomislav

pre 12 godina

dali gledati na ovo pozitino ili negativno???
mislim da resenje smanjivanja marzi apsulutno ne resava tako sto ce se dovesti bilo koji jeftin market
trgovina propada u svim segmentima bilo koje prodaje od hrane,tekstila,elektronike.......i sve iz jednog prostog razloga narod nema para,monopol u drzavi i celokupan sistem.
sad ovako mozemo da krenemo imate jednu malu proizvodnju koja bi da plasira proizvod da prodanje od nje se za svaki artikal trazi u proseku 1000 do 2000 eu i ne obecava im trziste a ta firma sa 4 radnika recimo radi promet od 10000000 dinara,stavite na papir kredit za pocetak posla,isplatta radnika i dohotke na porez,tromesecni porezi otp 250000 dinara,amortizacija,gorivo,vozlila,struja,repromaterijal za proizvodnju,itd kad se sve stavi na papir NE MOGUCE!!!!to znaci da se sa ovim stvara jos veci monopol i da tajkuni sa ogromnim fabrika postaju bogatiji a preduzetnici propadaju,uspesna ekonomija se ne vodi na selektiranje sto veciih fabrika nego sto vise preduzetnika u svim bransama,ne uvozi se povrce iz japana se se proizvodi u svojoj zemlji,buvljaci nisu puni hrane i ostale robe od svercera nego se kupuje u objektima orijentisani tim proizvodima koji placaju porez,..mnogo je tu problema ali resenja ocigledno nema

Lemi

pre 12 godina

@ (Ivan, 29. maj 2011 16:23)

Dragi Ivane,

Zakljucak da ako su 'cene svuda jako slichne, a marze izrazito velike' to automatski znaci da 'slobodno trzishte efektivno ne postoji' je ... netacno, u najmanju ruku. Moze biti, ali iz prvocitiranog izvuci drugocitirao kao aksiom ... jednostavno ne stoji.

Uostalom, sam si napisao 'Ukoliko udje neko sledeci na trzishte, pa odluchi da marza bude 10% umesto 40%, Lidl ...' (ili bilo ko drugi) '... ce se lako prilagoditi tome.' ... i ja tu nista dalje ne bih dodao. Hvala sto si argumentovao ono sto sam ja napisao.

Ostalo ... gadjas opsta mesta. A osnovama ekonomije se bavimo jer si se vec tu spotakao. Mozemo i mnogo dublje, ali nema potrebe smarati ljude ovde.

Pozdrav,

lidl praga

pre 12 godina

ljudi lild je diskont prodaja za stoku malte ne. 300-500m2 roba izlozena na dvrenim paletama direktno iz kamiona i lafo moderan desing. cene jesu jeftine zato sto roba koju prodaju ili brzo zavrsava datum potrosnje ili je na osnovu cena na veliko jer u njihove radnje se ubacuje svuda ista roba i ko kod njih udje jednom kao dobavljac on sa njima ide u sve zemlje, takod a nema sence za nase firme da se tu pojave...u ceskoj je to jedan od najgorih vidova prodaje. to i penny parket. ali to je EU zato se i ulazi tamo.

Dragan

pre 12 godina

LIDL je nesto najgore sto moze da nam se desi. Zapadnoevropljani ne kupuju tamo jer oni prodaju najnekvalitetniju robu, vrlo cesto zloupotrebljavaju radnu snagu. Gastarbajterima su to omiljene prodavanice jer je ogromnom broju ljudi bitna samo niska cena. Postoje pokreti i udruzenja koja se bore protiv uslova rada u LIDL-u i efekti tog bojkota su znacajni. Nazalost, nas interesuje samo da je nesto jeftino..

Mladen Mladenovic

pre 12 godina

Puste zelje.Kao prvo, "Lidl" nije najjeftiniji prodajni lanac vec je to "Aldi" odnosno, bivsi "Hofer".Kao drugo, mi imamo sasvim pogresno misljenje o stranim trgovinskim lancima.Shodno nasem skorojevickom i palanackom mentalitetu, negujemo legende o postenju stranih trgovaca, zaboravljajuci da je, STO VECA ZARADA, jedini razlog da dodju u Srbiju. Samo glupi i naivni Srbi smatraju da neko dolazi da nas nahrani i prevaspitava. Strani trgovacki lanci se, za sada, savrseno uklapaju u nas trgovacki moto /"bolje je jedan euro ukrasti nego milion posteno zaraditi"/ i sisaju nas. To valjda i zasluzujemo. Dok je ovaca bice u vune, zar ne?

vampirbg

pre 12 godina

Ne vidim razlog za neko odusevljenje zbog Lidla... Gde god sam isao u njihove prodavnice bile su prilicno jednolicno snabdevene, pola stvari koje sam trazio nisu imali, a ni cene nisu bile povoljnije od drugih slicnih prodavnica...

Милован

pre 12 godina

Можете се информисати да ЛИДЛ пре месец дана протеран из Скандинавије због лошег квалитета робе, тако да ће се успешно уклопити у наше тржиште, сумњив квалитет и висока цена.

dario

pre 12 godina

Više puta sam ulazio u Lidl, i ništa nisam kupio. NO NAME proizvodi, nikad čuo, povrće kao od stakla, voće jezivo. Cene jesu niže, ali testenina koja se prodaje nikad čuo. Pa imete i no name tipa ARO (METRO) testeninu za 40 dinara. Nisam video poznate brendove čokolada. A roba je u kartonima. Pa onda šta će nam Lidl, ajmo na kvantaš...
Ja sigurno neću uštedeti na takav način tako što ću kupovati u lidlu.

Dejan

pre 12 godina

Eh, susjedi to vam je jedna velika sarena laz. Lidl je recimo dosao u Hrvatsku i nista nije 'oborio', a pogotovo ne cijene. Cijene brendirane robe (podravka, nesttle...) su jednake u lidlu, kao i u konzumu recimo. ALI, skuplje nego recimo iste te u Njemackoj u lidlu.
Jedino sto ima jeftiniju robu koja je recimo to njegova robna marka, ali opet su te cijene slicne cijenama robnih marki ostalih na trzistu. Zasto je to tako ?!? Pa zato jer je kupovna moc mala, broj stanovnika malen i treba biti u nekom plusu, a za poslovanje u plusu dizes cijene.
Ono sto mi se jos ne svidja kod lidla je sto je sve nabacano, pa je ponuda/izbor gotovo nikaka. Akcije su im u posljednje vrijeme bezvezne (tipa hrana za pse, macke, cokoladice...), a velikom vecinom poljubis vrata, jer je akcija, a u trgovini vec prvi dan i to dopodne nema vise arikla na akciji. Generalno, vrlo brzo su se uklopili s drugima na trzistu.

era nemacka

pre 12 godina

Lidl ce oboriti cene to sam siguran al za Karfur to ne bih as rekao!

I jedva cekam BAUHAUS na vise mesta u Srbiji tad ce da odzvoni i privatnim vlasnicima stovarista .

Ivan

pre 12 godina

A zasto se smatra da ce bilo ko oboriti cene ako dodju ovde? Ako Lidl dodje u zemlju u kojoj moze svoje proizvode da prodaje po vecim cenama (sa mnogo vecim marzama) nego bilo gde drugde, i da za to ne ispashta u trzishnoj utakmici jer i ostali konkurenti drze visoke cene - ne postoji ekonomska logika u snizavanju istih.

Slichan primer je bio i sa Gaspromom: zashto bi jedan Gasprom (koji inache iz obrta od 60ak milijardi godishnje zaradjuje 30ak [sledeci exxon mobile sa obrtom 240 mld i profitom 25], shto je ubedljivo najvishe na svetu) doshao u Srbiju i snizio cene, kada ima oligopolski dogovor o visokoj ceni? Svi biste hteli da, logichno, zaradite shto vishe ako vam to trzishte dozvoljava.

Jedini nachin da se marze smanje je da se smanji cena benzina, kako bi ljudi mogli da odlaze u shopping u inostranstvo i da se ljudima omoguci normalna trgovina preko interneta (ukidanje tzv. Poshtinog poreza, uvodjenje PayPalla u Srbiju, nearbitrarna primena carina na robe iz inostranstva), sve ostalo je mlacenje prazne slame i spinovanje pricha kako u ovoj zemlji vec nema dovoljne konkurencije koja bi oborila cene.

podrzavam

pre 12 godina

Ne razumem ljude koji pljuju Lidl a nisu nikad kupovali tamo,ili su bili i videli tablu sa natpisom jednom kad su posetili tetku u Nemackoj!Lidl ti nudi opciju:kupi 400g Nutelu za €3.70 ili Choko duo ili whatever za €1.99.Kupi Pepsi za 1.55 ili njihovu kolu za 40 centi!Najvaznije namernice(hrana) su znatno jeftinije(o slatkisima da ne pricamo),pogotovo ako pratite snizenja-usteda je poprilicna.Niko ne kaze da je kvalitet vrhunski,ali TO JE TVOJ IZBOR!Ja tamo obavljem oko 60% shopinga za hranu i veoma sam zadovoljan.

Voda u usima

pre 12 godina

Slazem se, i ja sam kod njih trazio filter za moj Reno, pa ga nisu imali. A nemaju ni katodnu cev za moj Nordmende TV iz 1973. godine.

Hrvat

pre 12 godina

Lidl ima u celoj Evropi iste cene, ne kreira ih od slucaja do slucaja.
(Sofija, 29. maj 2011 11:34)

Ovo nije istina iz prostog razloga jer nemaju sve zemlje u kojima postoji Lidl isti porez na dodanu vrijednost. Bio sam u Lidlu u Njemačkoj, Austriji i Hrvatskoj. Najskuplji je u Hrvatskoj. Lidl je dobar jer nudi neke brandove za koje u ovim krajevima nismo čuli a solidne su kvalitete. Lidl uvijek cijenom ide ispod konkurencije. Primjerice u Lidlu tegla kiselih krastavaca košta i do 30 % manje nego u Konzumu. Zašto? Zato što u Lidlu prodaju kisele krastavce koji su lošije kvalitete od Podravkinih koje prodavaju u Konzumu, ali ipak dovoljno dobri da se uz toliko nižu cijenu isplati kupiti ih. E tako Lidl posluje i nikad neće propasti.

Milutin Mladjenović

pre 12 godina

Pričao sam u petak sa jednim našim čovekom iz Švedske, i njegovim priteljem iz Luxemburga gde ljudi rade.
Ljudi su me nasmejali do suza, kažu mi da su šokirani cenama u Beogradu, pogotovu garderobe, obuće, hranom i robom široke potrošnje.
Iako njih dvoje imaju 20-30 puta veću platu od prosečne u Srbiji, oni šokorani našim cenama, a mi nismo uopšte.
Pa ako to nije veći šok no šokovi sa našim cenama i standardom, onda ne znam šta je ?
Doduše razumem ja njih, oni su naučili da misle svojom glavom odavno, mi smo po tom pitanju još u fazi bakterija i paramecijuma.

Prevara

pre 12 godina

Centrala Lidla je u razvaljenom malom tržmom centru na Bežanijskoj kosi, u zaključanom potkrovlju sa još 8 firmi iznad tunela. Zaraslo u korov, sumljivi momci okolo. A postavili oglas na nemačkom traže menadžera, dobra lokacija, kola ...

Hrvat

pre 12 godina

Eh, susjedi to vam je jedna velika sarena laz...
(Dejan, 29. maj 2011 14:53)

Jedinu laž ovdje si napisao TI.

Evo malo o Lidlu - Hrvatska. Tu su cijene i akcije pa ih usporedite s cijenama drugih lanaca u Hrvatskoj:

http://www.lidl.hr/cps/rde/xchg/lidl_hr/hs.xsl/index.htm

brainwash

pre 12 godina

Lidl ce svakako dramatcino spustiti cene u bransi, sve je kod njih 2-3 puta jeftinije nego kod Maxija! Doduse to nisu uvek brendirani nama poznati proizvodi ali je kvalitet zaista visok. Posto je glavni finansijer svih politickih partija, gospodin Misko prodao Maxi, 'stvorili su se uslovi' da maf. pardon vlast pusti konkurenciju!

zoki

pre 12 godina

prvo i osnovno je da vam kazem da sam u Astriji vec dugo vremena i kupujem dosta u Lidlu ,hofi peni marktu bili sve su to lanci sa velikim izborom robe i dobrog kvaliteta tako da svako ko bude dosao u Srbiju donece kvalitet i pridobice kupce velikim izborom i sigurno povolnim cenama ovamo ih ima usvakom vecem mestu veliki parking velika prodajna povrsina a malo zaposlenih oko 5 do 6 ljudi tako to kod njih funkcionise .a kod nas male prodavnice pretrpano ,preskupo,previse radnika neljubaznost uvek namrsteni bez osmeha toliko od mene Zoki Austrija

hofer

pre 12 godina

pa nebi rekla da lidl ili hofer zloupotrebljavaju radnu snagu,recimo u austriji oni duplo vise placaju svoje radnike od svih ostalih lanaca maloprodaje...I nije nekvalitetno iza svih produkata stoje jake firme samo sto oni neplacaju brend i reklamu ,i tako mogu prodavati robu po mnogo nizim cenama.inace hofer je ime za aldi koje se koristi samo u austriji i sloveniji a svugde u svetu je aldi.

hm

pre 12 godina

"Primjerice u Lidlu tegla kiselih krastavaca košta i do 30 % manje nego u Konzumu. Zašto? Zato što u Lidlu prodaju kisele krastavce koji su lošije kvalitete od Podravkinih koje prodavaju u Konzumu.."

O cemu to ti ?!?! Pa u Konzumu (i ostalim lancima) ima krastavaca od Makedonije pa dokle ti srce hoce. Podravkini jesu najskuplji, ali makedonski idu i do 50% jeftinije.

ex demokrata 1

pre 12 godina

Pravo je pitanje ko njima nije dozvoljavao 11 godina da dodju ovde, nego moramo da placamo najvise cene u Evropi za sve proizvode ? Sada je dockan !

Lemi

pre 12 godina

A zasto se smatra da ce bilo ko oboriti cene ako dodju ovde? Ako Lidl dodje u zemlju u kojoj moze svoje proizvode da prodaje po vecim cenama (sa mnogo vecim marzama) nego bilo gde drugde, i da za to ne ispashta u trzishnoj utakmici jer i ostali konkurenti drze visoke cene - ne postoji ekonomska logika u snizavanju istih.
(Ivan, 29. maj 2011 02:21)

Osnove ekonomije Ivane ...
Ako dodju ovde i ponude diskontne cene - profit koji ce generisati mora da dodje od nekuda, zar ne? To znaci da ce ostalima pasti prodaja za toliko i onda je samo pitanje ko ce prvi ipak da malo koriguje cene na nize kao odgovor na pad prodaje. Potom (princip domina)to uradi drugi igrac, pa treci, pa onda moraju i ostali.

Naravno da nece doci ovde i ponuditi cene nize za po npr. 50% od ostalih, jer ne moraju (ako nista drugo). Ergo, niko i ne misli da ce 'preko noci' cene pasti sumanuto. Takodje, niko ne kaze da ce ponuditi isti (nizak) nivo cena kao na zapadu ... ali sve i da rade po visim marzama nego u npr. Nemackoj - i to ce biti obaranje cena u odnosu na danasnje u Srbiji, zar ne?

Sofija

pre 12 godina

Lidl ima u celoj Evropi iste cene, ne kreira ih od slucaja do slucaja.

Cene su identicne u Francuskoj,Nemackoj,Italiji,Holandiji.

Ne razumem zasto otvara samo u Novom Sadu. Lidl nije Metro.
Obicno je na izlazu iz grada ( pa i sela,varosice)u nekoj
montaznoj zgradi kojaq ima 100-200 kvadratnih metara prodajnog
prostora. Na tome se i zasniva uspeh , a i mogucnost da cene
bude jako niske. Lidl ima svoje fabrike sirom Evrope tako da bi
recimo konzerva piva od 0,5 litra ( proizvedena u Nemackoj)
kostala i u Srbiji 39-41 centi (ili dinara).

Za potrosace u Srbiji bilo bi zaista savrseno da Lidl svojim
supermarketima "prekrije" Srbiju.

Vladan

pre 12 godina

Ma vise je KRANJI RED da poznata strana imena u sveri hipermarketa dodju u Srbiju.

Kamo srece da je se to desilo vec tokom 2001. Imali bi kvalitetniju ponudu po znatno nizim cenama. Ubedjen sam da u tom slucaju g. Miskovic i njegova Delta (kao i njemu slicni) ne bi dostigli ni 10-ti deo razvoja koji su postigli zahvaljujuci cistom monopolu i extra profitima koji ostvaruju na ovom trzistu, a moguce je da danas ne bi ni postojali.

Sa LIDLOM konkretno sam se susretao u Solunu i mogu reci da je skroz OK. Jeste suzeniji izbor artikala, mozda ne toliko poznatih brendova, ali roba je kvalitetna. Najvise sam kupovao vocne sokove 100%, cija se cena uglavnom kretala od 0.85 – 1.15 Eur. Takodje i pakovanja sladoleda na stapicu i u malim kornetima, gde je pakovanje od 6 komada bilo oko 2 Eur. Crne masllinke u tegli od 720 gr sam kupovao po vise komada i nosio za BG, extra su. Cena im je negde oko 2.5 Eur.
Ne treba zaboraviti ni maslinovo ulje. Kanta od 5l EXTRA VERGINE, tj. hladno cedjeno se krece od 16 – 22 Eur...Napominjem da ni u poznatom lancu CAREFOUR-u cene nisu mnogo vece!!!

Dakle, samo da dodju...i ne iskvare se ovde...

Bojan

pre 12 godina

LIDL je nesto najgore sto moze da nam se desi. Zapadnoevropljani ne kupuju tamo jer oni prodaju najnekvalitetniju robu, vrlo cesto zloupotrebljavaju radnu snagu. Gastarbajterima su to omiljene prodavanice jer je ogromnom broju ljudi bitna samo niska cena. Postoje pokreti i udruzenja koja se bore protiv uslova rada u LIDL-u i efekti tog bojkota su znacajni. Nazalost, nas interesuje samo da je nesto jeftino..
(Dragan, 29. maj 2011 14:02)

HEHEHHEHEHEHHEHEHEHHEHEHE pa taman se uklapaju po uslovima rada u celoj Srbiji :))))) znaci da nam savrseno pristaju :)

Srbin

pre 12 godina

Pre dva dana u Tivtu kupio BRUSKETE MARETTI cena 0.36 eura, juce u Beogradu u MAXI prodavnici cena 55.9 dinara! Moglo bi poprilicno primera da se navede, ali ne vredi, GRADJANI SRBIJE CUTE I TRPE PLJACKANJE I PONIZAVANJE.

Nenad-EU

pre 12 godina

Sve je jasno. Miskovic se povukao iz maloprodaje, prodao svoje prodavnice koje je "stvarao" 10ak godina za vrednost Telekoma koji su gradjani stvarali mnogo duze, pa sad kad je njegov interes zasticen, trgovinom moze da se bavi ko hoce.

Dah HR

pre 12 godina

U Hrvatskoj LIDL postoji u skoro svakom malo većem mjestu, ali najbitnije je od svega da ljudi imaju MOGUĆNOST IZBORA i da kupuju tamo gdje žele i za cijenu koja im je pristupačna.
Kaufland je nešto skuplji (riječ je o istoj tvrtki), a meni je najdraži Interspar iako je dosta skuplji od oba.

Uz veću ponudu i izbor građanima se daje mogućnost da biraju, a moram priznat da me prije par mjeseci pomalo šokirala vijest kod vas o nestašici mlijeka u trgovinama ili tako nekako. To se kod nas u HR nije nikada slično dogodilo, a kod vas se događalo očito zbog nepostojanja konkurencije i monopolizma.
Srbija je još uvijek dosta zatvoreno tržište i dosta zaostaje za drugim zemljama, ali dolazak trgovačkih lanaca (i skupljih i jeftinijih) može ići samo i jedino na korist građanima.

tomislav

pre 12 godina

dali gledati na ovo pozitino ili negativno???
mislim da resenje smanjivanja marzi apsulutno ne resava tako sto ce se dovesti bilo koji jeftin market
trgovina propada u svim segmentima bilo koje prodaje od hrane,tekstila,elektronike.......i sve iz jednog prostog razloga narod nema para,monopol u drzavi i celokupan sistem.
sad ovako mozemo da krenemo imate jednu malu proizvodnju koja bi da plasira proizvod da prodanje od nje se za svaki artikal trazi u proseku 1000 do 2000 eu i ne obecava im trziste a ta firma sa 4 radnika recimo radi promet od 10000000 dinara,stavite na papir kredit za pocetak posla,isplatta radnika i dohotke na porez,tromesecni porezi otp 250000 dinara,amortizacija,gorivo,vozlila,struja,repromaterijal za proizvodnju,itd kad se sve stavi na papir NE MOGUCE!!!!to znaci da se sa ovim stvara jos veci monopol i da tajkuni sa ogromnim fabrika postaju bogatiji a preduzetnici propadaju,uspesna ekonomija se ne vodi na selektiranje sto veciih fabrika nego sto vise preduzetnika u svim bransama,ne uvozi se povrce iz japana se se proizvodi u svojoj zemlji,buvljaci nisu puni hrane i ostale robe od svercera nego se kupuje u objektima orijentisani tim proizvodima koji placaju porez,..mnogo je tu problema ali resenja ocigledno nema

Ivan

pre 12 godina

@Lemi

prvo, prichash o OSNOVAMA EKONOMIJE, ali bi bilo dobro da nauchish i neshto posle osnova. Da nisam napisao u oligopolu, pa da me napadash.


U Srbiji slobodno trzishte efektivno ne postoji, jer su cene svuda jako slichne, a marze izrazito velike. Zvuchi kao da i nema bash fer konkurencije, zar ne?

Lidl moze da smanjuje marze i da trazi manji profit i ostane na njemu, jer ce i ostali smanjiti marze ILI da cheka da to neko drugi uradi, a do tada da ozbiljno profitiraju. Ukoliko udje neko sledeci na trzishte, pa odluchi da marza bude 10% umesto 40%, Lidl ce se lako prilagoditi tome. Shta tebi deluje ekonomski nelogichno tu?

I josh neshto, nije ekonomista onaj ko se poziva na osnove, nego onaj ko primenjuje osnove na situaciju.

Srdachan pozdrav,
Ivan

Dejan

pre 12 godina

@Hrvat

Dao si link na kojemu se mogu pronaci samo akcije (neke traju jedan dan (subota), neke dulje). Tamo nema nikakvih cijena robe koja nije na akciji, kao sto ih nema niti na stranicama drugih lanaca.
Nemam nista protiv da lijepo provjere cijene. Samo sto su to akcije sa snizenjima koja postoje u svim lancima, pa onda treba pogledati na cijenu prije snizenja koje je odredjenog trajanja. Tako je recimo samo jagoda (primjer) u konzumu (koji glasi kao skup) ovaj tjedan jeftinija gotovo 50% od lidla. Tresnja, ide i do 60% nize.
Nitko ne laze. Lidl mi je pod nosom i znam kakve su cijene i kvaliteta. Lidl kod nas je uzasno skup, za razliku od lidla na zapadu.

Jovan

pre 12 godina

Aldi jeste Hofer, samo se tako zove na odredjenim trzistima(u sloveniji recimo, dok je u Austriji i dalje HOFER), sto znaci da postoje i jedan i drugi, a ne da je Aldi bivsi Hofer.

Lemi

pre 12 godina

@ (Ivan, 29. maj 2011 16:23)

Dragi Ivane,

Zakljucak da ako su 'cene svuda jako slichne, a marze izrazito velike' to automatski znaci da 'slobodno trzishte efektivno ne postoji' je ... netacno, u najmanju ruku. Moze biti, ali iz prvocitiranog izvuci drugocitirao kao aksiom ... jednostavno ne stoji.

Uostalom, sam si napisao 'Ukoliko udje neko sledeci na trzishte, pa odluchi da marza bude 10% umesto 40%, Lidl ...' (ili bilo ko drugi) '... ce se lako prilagoditi tome.' ... i ja tu nista dalje ne bih dodao. Hvala sto si argumentovao ono sto sam ja napisao.

Ostalo ... gadjas opsta mesta. A osnovama ekonomije se bavimo jer si se vec tu spotakao. Mozemo i mnogo dublje, ali nema potrebe smarati ljude ovde.

Pozdrav,

coby

pre 12 godina

Ma bilo sta neka dodje, samo neka ponudi vise robe da imam izbora!!! U NS u Merkatoru u jednom rafu ima 3 vrste jogurta ili mleka, u Parizu i okolnim selima ima 30. A cene iste ko nase skoro.

Hrvat

pre 12 godina

@hm:

Ja sam uzeo jedan najbanalnijih primjer da bih potkrijepio tvrdnju da su dolaskom Lidla ostali lanci (barem u Dubrovniku) bili prisiljeni spuštati cijene. Lidl u Dubrovniku je na pedeset metara od Getroa kojega smatraju (i koji to zaista i jest) najpovoljnijim trgovačkim lancem. Kad se Lidl otvorio čak je i povoljni Getro išao s nižim cijenama jer je počeo gubiti kupce. Sad su tu negdje, uravnoteženi, a Konzum je daleko najnepovoljniji. Inače evo malo o tome koji je lanac povoljniji. Žao mi je što u ovom barometru nema Lidla:
http://www.supermarketi.info/index.php?mod=barometar

vlada

pre 12 godina

U Srbiji je najbittnije ljudima da roba bude markirana a sve ostalo nema veze. To sve sto pisete pravo da vam kazem i nije bas tako. Veliki je izbor a vi vec odlucite kod koga cete kupovati. U Svajcarskoj postoji veoma dobar casopis K-Tip ili Saldo na primer. Oni se uglavnom bave besplatnim savetima za potrosace u vezi svega, osiguranja, pravnim savetima ili ocenom kvalitete raznih proizvoda. Imaju svoj tim strucnjaka i posle to objavljuju. Nikaga se nisam zacudio da su proizvoda iz Lidla ili Aldija bolji i kvalitetniji od nekih markiranih proizvoda ili od 10 proizvoda da su obavezno u prvih pet. Jednostavno da ne poverujete ali tako je. Pogledajte i sami se uverite na ktip.ch ili saldo.ch. A to sto u Srbiji svi teze da na proizvodu prvo pise dobra marka puno ljudi je jednostavno bolesno od toga. Letovanje preko tih istih firmi a i to nude je puno jeftinije nego sto vam nudi Kontiki naprimer. Vi sami odlucite sa kim cete i za koji novac a destinacije su iste. Trenutno sa u Turskoj na moru i odatle vam pisem 4 osobe, alles inkl., hotel IZVANREDAN za 2880 Franaka, preko Denner-reisen.ch. Odite na njihom homepage pa se sami uverite sta i kako nude Kada dodjem u Srbiju puno su te iste markirane stvari skuplje nego na zapadu a kvalitet je opet puno losiji. Kupite recimo BATA obucu u Cirihu i u Beogradu. U Bgd je i skuplja i losijeg kvaliteta. Ja se stvarno divim kako vi zivite tamo. Meni je jeftinije da odem dve nedelje bilo gde na odmor nego u Srbiju da dodjem. To sto u nasim novinama pise da je da je Beograd pravi grad za provod zaboravite, to pisu za one koji nisu bili nikada u Cirih, Milano, Barselonu. POZDRAV!!! Vlada