Četvrtak, 31.03.2011.

00:23

Jeremić: Pokrenuti debatu o rasizmu

Šef diplomatije Vuk Jeremić kaže, povodom demarša zbog izjave lidera LDP o Afrikancima i kanibalima, da je sada prilika da se pokrene iskrena debata o rasizmu.

Izvor: Politika

Jeremiæ: Pokrenuti debatu o rasizmu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

68 Komentari

Sortiraj po:

drno

pre 13 godina

U svakom slucaju vrlo nes(p)retna izjava Cede Jovanovica. Pretpostavljam da je pritom mislio na razno-razne africke diktatore poput Bokase, kojeg su francuzi 70-ih godina optuzivali za kanibalizam.

Ako Ceda vec treba da se osudi, onda je to za plagijat. Jer, koliko se sjecam, vec je netko drugi prije njega u srpskom parlamentu nazvao citav jedan narod kanibalima. Bez da je to ikog tada zasmetalo naravno.

DEDA CVETKO

pre 13 godina

Cestitke Cedi Jovanovicu: Gospodin je samo JEDNOM JEDINOM RECJU kanibalizovao srpsku spoljnu politiku i srozao je do te mere da to cak ni Slobi Milosevicu nije poslo za rukom za 10 godina njegove tragikomicne vladavine. Ovo trebe ne samo glavacke izbaciti iz skupstine, vec i krivicno progoniti.

Hvala Jeremicu sto pokusava da opere golemu fleku koju je C.J. ostavio za sobom.

neutralan

pre 13 godina

Izgleda da mladi LDP-a po zadatku lupaju plus ili minus na komentare. Ovde sam samo da im otežam :-P
(Kvaran, 31. mart 2011 12:17)

Hehe, ne samo mladi već i oni stariji :)
Prosto ne znam čiji su članovi aktivniji na ovom sajtu - da li LDP-ovci ili DSS-ovci! Vode rat minusevima i plusevima...
...mada ne zaostaju ni LSV-ovci i Radikali...
Ali neka, bolje i tako nego da se tuku na ulici...

Kursula

pre 13 godina

@Bojan
Mislim da je Bojan svakako pogodio temu. Zasto? Gospodin Jeremic govori o tome kako kao drustvo treba da povedemo raspravu o rasizmu. Sta je povod - izjava Jovanovica. E sada ne zelim da branim gospodina Jovanovica, ali gospodin Jovanovic nije kriv za umrlice na kojima se pominje B92, premlacivanje romskog decaka, za huligansko i fasisticko ponasanje tzv. navijaca i klero-fasistickih grupa. Nije ni kriv za ovaj nesrecni grb koji narod zove "papagajski" jer ga asocira na istog i ne zeli da se pravi bilo kakva slicnost sa pravim grbom Srbije. Svi su svesni da je kao uzor za ovaj novi grb posluzio Nedicev grb. Sta ce da radi drzava sutra, kada nam na vrata zakucaju predstavnici Jevrejske zajednice ili Romske zajednice ili neka malo jaca asocijacija koja se bori protiv fasizma. Da li ce odgovor da bude nismo mi,opet je Jovanovic kriv. Ne branim Cedu, daleko bilo jer mislim da je sebi i celom drustvu naneo nemerljivu stetu. Ali opet se vracam na ponasanje drzave. Kako ce drzava da objasni zasto bastini ovakve simbole, pored najava da ce da ih ukine? Poenta je u tome da drzava pravi daleko vecu stetu, ali nje nije ili nece da bude svesna zarad interesa sacice tajkuna. rasizam je univerzalna kategorija.

S(t)ojan

pre 13 godina

@ Bojan
Ako Srbija ovako nastavi putovati ubrzano nazad, Bojane bojim se, da ce kisa saprati i tvoje papagaje sa drzavnog grba, i nad Srbijom ce da se vijori samo bela krpa.
Uostalom, cemu grb, kad je narod jos uvek gladan. Ni orlovi ni papagaji sa njega ne bogu se jesti. Ako hoces pravo lepsi grb je bio onaj stari, iz YU-vremena. Kad bi stavio ovu stvar na referendum video bi da bi min. 70% gradjana glasalo za njega. U doba starog grba nije bilo rasizma, fasizma, gladi. Dakle ili stari grb, ili mokra bela krpa.

Bucko razmisljam

pre 13 godina

Milijardu puta mi je drazi Cedomir Jovanovic i kada "nehotice vredja" od Vuka Jeremica kada govori i na "najlepsi moguci nacin" !
Cedomir Jovanovic i kada "nehotice vredja" pogadja u "sridu" za razliku od Vuka Jeremica koji i kada govori "na najlepsi moguci nacin" govori samo "BESMISLENE GLUPOSTI" zbog kojih se svakome u Evropi pri susretu sa njim "DIZE KOSA NA GLAVI" !

Dule NS

pre 13 godina

@ Bojan

-Ali kakve to ima veze sa temom?
-Btw, koliko ja znam - neki heraldičar je dobio zadatak od vlade da standardizuje izgled grba i on ga je tako nacrtao... ne razumem kakav je to "diktat". I ja lično mislim da je prethodni kljun bolje izgledao, ali ne verujem da je ovaj novi nacrtan malo drugačije da bi glorifikovao Nedićevsku Srbiju - zar je izgled kljuna na grbu simbol tako nečega? Ovo sada prvi put čujem. Znači ako kljun na Srpskom orlu više liči na papagajski onda simbolizuje fašizam, a ako je više orlovski onda je normalan... a još manje verujem da Demokratska stranka želi da veliča nekakvu Nedićevsku Srbiju... O čemu mi pričamo? Pa to je totalno neozbiljno i smešno! Šta onda da kažemo za Hrvatsku koja koristi kunu kao sredstvo plaćanja - a ta ista kuna je ostavština ustaške NDH?!

-I opet ću postaviti pitanje, kakve to ima veze sa izjavom Čedomira Jovanovića da "Vuk Jeremić ide da razgovara po Africi sa kanibalima"?
Da li možda taj kljun na orlu opravdava takvu izjavu - jer ga je nacrtala sadašnja vlada po "diktatu" - kako ti kažeš?
I kako to može da bude u vezi sa time šta narodni poslanik Čedomir Jovanović priča u parlamentu?
-Poenta mog komentara je da ste svi jako neozbiljni!

ahha

pre 13 godina

"Govor mržnje trebalo bi saseći u korenu...". Zar ovo nije govor mržnje? Sasecanje u korenu je izraz suštinske mržnje, sasecanje u korenu govora, često je preneseno sasecanje u korenu govornika. Tako je Jeremić nehotice otkrio pravo lice Srbijice.

Hanibal (koji nije kanibal)

pre 13 godina

Sudeći po komentarima, Čedin rasizam nije pojedinačan slučaj nego preovlađujuća tendencija u LDP-u. To je ono što više zabrinjava nego sama Čedina izjava.

ibn Malik

pre 13 godina

Prvo zagrljaj sa Kapičićem, sada
rasističke izjave... to već nije slučajnost. U tom ludilu ima nekog sistema...Though this be madness, yet there is method in it (Shakespeare).

Bojan

pre 13 godina

@Dule NS
Radi se o istoj stvari. Sovinizam, rasizam, ukazi po diktatu, dakle sve nedemokratsko i naopako sto je pratilo temu o grbu prati i ovu temu. Nisam fan Cede Jovanovica, naprotiv, ali ako drzava radi to isto, onda je to veliki problem.
Ne guram samo ja temu o grbu, vec svi oni koji su gledali serijal "Sajmiste" i koji su protiv fasizma u ovoj drzavi, bez obzira ko propagirao takve naopake ideje.

Dule NS

pre 13 godina

@ (Bojan, 31. mart 2011 00:37)

Bojane, ne znam kako ti to uspeva, ali na SVAKOJ temi uspeš da proguraš tu temu kako su orlu na grbu Srbije promenili izgled kljuna u "papagajski" i kako je to sramota, a sada i "diskriminacija na državnom nivou"!
-Ovde je tema rasisitička izjava Čedomira Jovanovića da su Afrički narodi kanibali! To zaista nema nikakve veze sa vizuelnim rešenjem orlovog kljuna na grbu! Rzumem da ti se prethodni kljun više sviđao, ali ovde to nije tema! Niti su se Afričke zemlje žalile na oblik kljuna Srpskog orla!

-Takođe su mi zanimljivi i veoma aktivni članovi LDP-a koji nikada nisu u stanju da priznaju nijednu grešku svog vođe i agresivno brane i opravdavaju apsolutno svaki njegov potez - nije li upravo i to vrsta ekstremizma i nedemokratičnost? Ugledajte se bolje malo na Vesnu Pešić!

Mitar

pre 13 godina

Na Jovanovicevom pakovanju politicke robe jos nije istekao datum trajanja.
Ali na Jeremeicevoj konzervi pise: Rok trajanja jos nekoliko meseci. Nakon isteka baciti...

Muharem

pre 13 godina

Politicki domicil Jeremicev je ideologija S. Milosevica. On od ove ideologije, u svome ministrovanju, nije nikad ni za milimetar odstupio. Za ovu ideologiju je znano da je bila apsolutno rasisticka, i da je u drustvo donela i ostavila debele tragove fasizma, koji su i danas vrlo vidljivi.

Radula

pre 13 godina

U Srbiji u srpskoj politici je mnogo jaci rasizam spram Albanaca. Samokritcnost kod Jeremica nije bas vidljiva. U svojim spoljnopolitickim nastupima u vezi Kosova i Albanaca cesto puta se i sam kretao na granici rasistickog. Ali rasizam, sto je pogresno, se kod nas iskljucivo shvata kao rasna netrpeljivost naspram ljudi tamne koze.

sasa

pre 13 godina

Neverovatno je kada citam komentare da neko moze da brani Cedu i njegovu izjavu, zbog cega je sebi sigurno zatvorio vrata diplomatiji. Takodje ne verovatno kako isti ti koji ga brane napadaju Zeku kako bi skrenuli paznju sa prethodno imenovanog Cede. Sve u svemu Ceda je kriv i treba da odgovara, kao i svi drugi sa takvim recnikom!!!

Boris

pre 13 godina

Zašto da se pokreće debata i da se uključuju kojekakve organizacije,i rasističke i anti-rasističke,kad se zna ko je dao izjavu,pa neka lepo odgovara. I u ratnim zločinima i kriminalnim radnjama se traži individualna krivica,zašto bi u ovom slučaju bilo drugačije.

Vladimir LDP

pre 13 godina

Ceda i sa kanibalima u mislima je andjeo u poredjenju sa onima koji cute na stradavanja civila u Libiji samo zato sto je tamosnji rezim zaposlio nasih par hiljada ljudi (ako su zivoti ljudi nekome manje bitni od zaposlenja nekih ljudi to je monstruozno), koji pre podne varaju Moskvu i Peking, popodne Brisel i Vasington a uvece i sami sebe, ne znaju sta hoce pa nas zavadili sa susedima i celim svetom, o nasoj spoljnoj politici dovoljno govori i cinjenica da jos jedino razumevanja za nju imaju africke plemenske zajednice koje je zapravo i ne razumeju ali hoce da se sprijateljuju pa uvazavaju. Evropa nas sve cesce zaobilazi, sa nasim ministrom spoljnih poslova vise niko nece da razgovara. Stefan File je cak razgovarao i sa poslanicima u nasoj skupstini a nije sa Vukom Jeremicem (na koga je po prirodi svoga posla bio prvo upucen). Sta tu dalje ima da se govori, a onda kao slagort nam taj isti propoveda mitomaniju umesto evropskih vrednosti, patrijarhalnost umesto demokratskih nacela, naziva liberale ekstremistima jer su ga pozvali da zauzme stav po pitanju stradavanja civila u Libiji - ciji diktatorski rezim na celu sa tiraninom (kako je to ceo zapadni svet okarakterisao) terorise sopstveni narod. I takav nas poziva da otvorimo debatu o rasizmu, aludirajuci na jedinog politicara koji nikada nije izrazavao bilo kakvu netrpeljivost prema bilo kojem narodu, sto se za doticnog ne moze reci ni u sali.

View

pre 13 godina

Odlično. Prvu put podržavam Vuka Jeremića, te ga kao predlagača otvaranja ove debate, molim da krene prvi, te da građanima Srbije odgovori na par pitanja:

1. Zašto je 24. aprila 2009. godine u Savetu Evrope jedini glasao protiv Deklaracije EU kojom se osuđuje veliki broja civilnih žrtava i pogoršanja humanitarne situacije na severu Šri Lanke?

2. Zašto je 30. aprila 2009. odbio da podrži Deklaraciju SE kojom se osuđuje pogubljenje kamenovanjem u Iranu?

3. Zašto je 15. maja iste godine odbio da podrži Deklaraciju kojom Savet Evrope „izražava snažnu zabrinutost zbog izveštaja o zdravstvenom stanju Aung San Su Ći, lidera Nacionalne lige za demokratiju i dobitnika Nobelove nagrade za mir, i zbog pritvaranja njenog lekara, doktora Tin Myo Win-a“?

4. Zašto je 25. maja podržao iranski režim i ponovo je Srbija jedina zemlja članica SE koja ne glasa za Deklaraciju kojom se osuđuje kršenje religijskih sloboda u Iranu?

5. Zašto je 11. juna glasao protiv Deklaracije u kojoj EU izražava ozbiljnu zabrinutost zbog ofanzive burmanske armije, koji je izazvao veliki talas izbeglica?

6. Zašto je jedini glasao protiv Deklaracije protiv krivičnog gonjenja Liu Đaoba, istaknutog kineskog borca za ljudska prava i dobitnika Nobelove nagrade za mir?

7. Zašto je 11. avgusta u SE glasao protiv Deklaracije protiv presude Aung San Su Ći. EU tom prilikom osuđuje presudu protiv liderke Nacionalne lige za demokratiju i dobitnice Nobelove nagrade za mir, Aung San Su Ći, kao i nepravedno suđenje koje se vodi protiv nje?

8. Zašto je 27. avgusta protiv Deklaracija kojom EU osuđuje pogubljenje dve osobe u zatvoru Bang Kvang u Bankoku. Ovim dokumentom EU je izrazila žaljenje zbog prekida šestogodišnjeg moratorijuma na izvršenje smrtnih kazni na Tajlandu?

9. Zašto Srbiju stavlja u grupu najgorih azijskih despotija, te da li je iz tog razloga strategija spoljne politike proglašena državnom tajnom?

Mirko

pre 13 godina

Ja sam za Afriku i hvala ministru sto se ivinio ovim ljudima. A Ceda svejedno za godinu dana nece biti u parlamentu tako da vise necu morati da citam o njemu svaki treci naslov po medijima! Iako mu prvi put u zivotu verujem da nije hteo to tako da prenese i da nije imao rasisticke pobude ali tako je to sa ekstremnim ljudima, zabrljaju pri brbljanju. Upotrebiti rec kanibalizam i Afriku u jednoj recenici je na zapadu TABU! To je bilo nesto uobicajeno kod svih rasista po Engleskoj, Francuskoj, Nemackoj, Italiji, Holandiji i Belgiji za vreme kolonijalizma. Ako to nije znao, treba da cuti i da se kani politike vise! Svi Afrikanci deluju na ovu rec jako emotivno. Belci (Iskljucivo zapadnoevropljani, molicu!)su vekovima narodima sirom planete, cija koza nije bila belja od same bele boje, pripisivali kanibalizam kao dokaz da su ti ljudi bica nize pojave! I on bi jos da se pravda.

Velibor, USA

pre 13 godina

Jeremic ovde preteruje i doliva ulje na vatru izmedju DS-a i LDP-a. Ne valja mu to.

Iako mi ni Jeremic a ni Cheda nisu ni simpatichni ni mrski, chinjenica je da obadva dolaze iz realno boljih i progresivnijih stranaka srpske politichke scene takve kakva je, stranaka koje je direktno ili indirektno iznedrio nash pokojni gosp. Djindjic, stoga, ako nishta drugo a ono zbog pijeteta prema pok. Djindjicu, Jeremic i Cheda bi konachno trebali da porade na umanjivanju njihovih ochito lichnih animoziteta, animoziteta koji sramote umerenu i progresivnu srpsku politichku misao a na chem mogu samo da profitiraju mrachnjaci tipa Koshtunichinog d(ss)-a i radikala.
Ako Jeremic ne zeli (?) da profitiraju mrachne snage u Srbiji, onda, bolje da spusti loptu prema Chedi koji se izvinuo i objasnio. Isto tako, i Cheda treba da spusti loptu protiv Jeremica kolikogod da mu se ne svidjaju Jeremiceve taktike u borbi za razreshenje kosovskog pitanja i situacije.

Urazumite se obojica i upristojite se!!!

Micko

pre 13 godina

Jeremić se bori protiv rasizma, lepo. Samo bi ga podsetio na njegov diplomatski skandal u Nemačkoj kada je pred Nemačkim ministrom spoljnih poslova uvredio turski narod rasističkom izjavom. Izgleda da me tom očevom sinčiću sa kupljenim ministarskim mestom malo kraća i nedovoljna pamet, pa napada Čeduza nešto što je i on činio, i to na zvaničnim diplomatskim nastupima.

Vladimir

pre 13 godina

Interesantno je koliko su politički sledbenici slepi kod očiju. Njihov lider može i da ubije nekoga, naćiće oni već opravdanje. Za mene nema dileme, u pitanju je očigledan rasizam odnosno način na koji taj čovek gleda na ljude crne puti. A i zašto me to ne čudi ? I još nešto. Posebno sam iznenađen da neko još ima principe u politici, a tu mislim na Vesnu Pešić.

vernik

pre 13 godina

Izgleda da se Srbija zbog izjave gospodina Čedomira Jovanovića našla pred ivicom pravalije, ali srećom, postoji "vuk jeremić", koji se iznenada pojavljuje i kao uvek, posle mnogo uloženih napora uspeva da se izbori za još jednu veliku diplomatsku pobedu.

Neznam kako "večitog pobednika" nije sramota da izvrće reči gospodina Jovanovića i da ga optužuje za rasizam.

Ovo je još jedan primer, da se Vlada najviše bavila uništavanjem političkih protivnika i ličnim interesima svojih članova, a sve ostalo zanemarila.

Bajke koje nam pričaju, nažalost prihvata većina građana. Dali je EU cilj ove Vlade? Ako jeste, zašto je napredak minimalan? Mislim da Vlada vređa inteligenciju svakog iole razumnog čoveka.
Vremena za rad ove Vlade je bilo. Šta su uradili??????

M. Н. Лазар

pre 13 godina

В. Јеремић: Небулозан, неквалификован и штетан.
Вуче, за расизам се не отвара дебата, него се иде на суд.
Ч. Јовановић: Небулозан, неквалификован и штетан.
Чедо, остајеш на политичкој сцени, само захваљујући листи твојих непријатеља.

maxi

pre 13 godina

Kako moze pokrenuti debat protiv rasizmu Ministar Vuk Jeremic kada sam daje rasisticke deklaracije, on sa svojim ovakvih deklaracija sa nista ama bas sa nista nije doprineo do sada da se dodje do pomirenja tamo gde je imao rata u bifsoj Ygoslaviju, kada cujes njega kada daje ovakve izjave za pokretenja debata o rasiszmu onda ja pitam sam sebe sto bese taj rasizam?

svetlanast.

pre 13 godina

u momentu kad je cedomir jovanovic brzopleto i nesmotreno izgovorio recenicu odnosno rec koja je mnoge uznemirila, izgledalo je da se odnosi na diktatorske rezime u africkim zemljama protiv kojih su se pobunili njihovi gradjani.zato niko od prisutnih nije ni reagovao.greska cedomira jovanovica je sto nije poslusao mudru vesnu pesic i izvinio se, bez obzira na to sto sigurno nije rasista.u srbiji se ne propusta prilika da se napadne "cuvar vatre" zorana djindjica.

Rumun

pre 13 godina

STRASNO! Dodje radikal Toma, pardon ex-radikal prica "Srbija Srbima" , obraz i slicne organizacije JASNO kazu da treba sve potamaniti sto nisu Srbi ili srpski Pravoslavci sto vam dodje na isto i Ceda zbog ovakve izjave, posle sto je objasnio i izvinio se pravi se ovakva zbrka? Zgrozen sam i zbog ovoga cu glasati za LDP. Jeremic prica o duplim standardima USA i EU a on ih sam primenjuje kada njemu odgovara. Sramota! Jeremicu, zasto sam glasao za vas? Da bi zatvarali oci kada neka organizacija direktno poziva na linc ne-Srba, pa samim tim i mene?

akademija

pre 13 godina

Ministrovanje ovog Slobinog omladinca je lakrdia sa posledicama po državu.Onaj koji ga je postavio da obavlja pripravnički staž na mestu ministra spoljnih poslova davno je morao da reaguje i spreči da bruka gradjane Srbije širom zemaljske kugle.

M

pre 13 godina

Mislim da je ovde na žalost Vuk Jeremić u pravu, jer kad se govori o desničarskim organizacijama one su unutrašnje pitanje nekih političkih stranaka DSS - DS od čijeg konflikta mi patimo već 10 godina... A nekad su bili u jednoj partiji!

Jer verbalna agresija, da je tako nazovem, u slučaju lidera LDP-a je mogla da nas bez nekog makar i prividnog povoda (mada su povod i uzrok dve različite stvari) suprotstavi sa zemljama u kojima mi imamo pre svega ekonomski, a zatim i politički interes.
Proćiće mnogo godina do trenutka kada će naši proizvodi biti konkurentni na tržištu EU, ali mi za sada možemo mnogo više sarađivati sa zemljama kojima imamo šta da ponudimo tj da prodamo...

Tako sam ja shvatio ovaj uslovno rečeno sukob. Iako ima odijum ličnog odnosa, mene baš briga da li će ovaj i onaj da se lepo slažu, jer ni jedan ni drugi mi ne daju platu da živim.

Milos

pre 13 godina

Serbicus Balkanicus - ili tzv. nepogresivi srpski politicar. To su oni koji naprave gluposti pa se onda prave blesavi , problem onda bude jos gori a on ga onda svali na ledja drzave. Vec vidjeno od 1990 do danas. Da si se Cedo odmah izvinio ne bi bilo svega ovoga ali ne ti jos nastavljas, nisu te razumeli itd.

sasa jokic

pre 13 godina

pre ce biti da ono sto Ti izjavljujes vec godinama, nije u skladu sa drzavnom politikom. Sastajao si se sa predsednikom Konga, klasicnim diktatorom i ubicom, jel to drzavni interes? Slazem se da se otvori debata, ima svasta tu da se cuje!

Đole

pre 13 godina

Da, hajde da pričamo o rasizmu, to je toliko uzavrela tema, ne možemo da čekamo, a i bolje je, da ne bi razmišljali kolika je cena hleba i da je domaće voće skuplje od tropskog... Da nemamo sredstava da preživimo... Ma važno je da mi pričamo o rasizmu, to je najveći problem ovog društva!!

Vladimir LDP

pre 13 godina

Zar je moguce da nam ovakvi ljudi vode spoljnu politiku?

Voleo bih i da cujem podatak koliko puta se doticni sastajao sa predstavnicima EU (najvaznijeg strateskog cilja ove zemlje), a koliko puta je jahao kamile po africkim pustarama?

I voleo bih da cujem zasto se komesar za prosirenje EU, koji bi po prirodi svoga posla trebalo prvo da se sastane sa njim, sastao sa svima a njega zaobisao.

Bilo bi dobro da povedemo debatu o tome.

nenad

pre 13 godina

Pa jel ce Jeremic da nam objasnjava bilo sta?,On koji nije znao ni kako se zove kada je Ceda govorio o ljudskim pravima?! Anstajn je bio u pravu: samo svemir i ljudska glupost nemaju granicu...

agim

pre 13 godina

Ovaj Jeremic izgleda da je godinama cekao da gospodin(za njega) Jovanovic napravi neku gresku koju bi odmah interpretirao drugacije.Jeremic je do sada napravio bezbroj "gresaka" i to namerno(najveca mu je bila podstrkivanje na izdaju falcifikovanog pasosa za siledjiju u americi) i nikom nista, cak se nikada nije ni usudio da se izvine za svoja (ne)dela i za svoje ekstremisticke izjave.Zar nije smesno da se trenutno najveci ekstremista u Srbiji (pored kostunice)koji se krije iza imena demokratske stranke trazi borbu protiv rasizma i ekstremizma,znaci trazi borbu protiv samog sebe ! Pitam ga sto se nikada nije usudio da barem jednom javno osudi napade na Rome po nacionalnoj osnovi ? Napade molotovljevim koktelima na Goranske radnje po Srbiji ? Zar paljenje stranih Ambasada(pred ociju policije) nije najveca moguca uvreda za neku stranu zemlju ? Ma jok,za Jeremica je jedna izjava za koju i on sam zna da Ceda ni u snu nebi tako nesto pomislio kako je on to sada interpretirao, mnogo gora od svih tih stvari. Jadan Ceda u Srbiji, prvo ga Kostunica(ej bas taj kostunica) optuzuje za ubistvo Djindjica pa je morao cak i pod detektor lazi da prodje kako bi uverio gradjane da je (kao i uvek do sada) u pravu.Sada u hajku protiv njega pocinju i takozvane demokrate sa istim metodama koje su koristili Milosevic i Kostunica.Pa daj Jeremicu ako si tako posten kako se pokusavas prodavati daj predlog da se i ti i Ceda stavite pod poligraf pa da vidimo ko je sta namerno radio i izjavljivao.Nemoj da ispadne kao sa Kostunicom koji je naterao Cedu na poligraf a sada nece cak ni saslusanje da ide ako ga sud pozove.Kao sto Srbija nije zasluzila pokojnog Djindjica tako nije zasluzila ni Cedu Jovanovica.

zaza

pre 13 godina

Ja bi umesto debate o rasizmu, pokrenuo debatu o tatinim sinovima ili dedinim unucima pa da konacno vidimo koliko istine ima u pricama ko je cije dete ili unuce, ko koga 'gura' i kako to utice na poltiku danasnje Srbije.

Nikola

pre 13 godina

Tacno su ga cekali da se izvini ali posto se pravio blesav problem je eskalirao. Umesto da se odmah sutradan izvinio. Nazalost ovakvi politicari postoje u nasem drustvu. Rasizam nikada nije bio svojstven srpskom narodu, ali estradne i poliicke licnosti ocigledno misle da im je u njihovim promocijama sve dozvoljeno. Da je fudbaler ili trener UEFA-a bi ga kaznila godinu dana neigranja pa ti vidi.

jasta

pre 13 godina

Bavi se ti spoljnim poslovima, a ne unutrasnjim politickim borbama. "Sad je prilika...", ma daj molim te! Sad je prilika da tvoja partija ode sa vlasti!

!

pre 13 godina

ocigledan strah vlasti od LDP-a... neverovatno... gde ste bili da osudite radikale, dss, novu srbiju, SNS, SPC... kad su oni sirili govor mrznje, tad je bilo "nikom nista"...

Aleksandar

pre 13 godina

Haha, ovaj Jeremic postaje sve smesniji. Iz poraza u poraz, vise ne zna sta prica.
E, moj Borise, ko ti je ministar spoljnih poslova.

Nikola

pre 13 godina

Koliko je samo stete ovaj covek naneo Srbiji, a mi jos placamo njegova turisticka putovanja i slusamo njegovu demagogiju, stvarno smo mazohisti.

HRvoje

pre 13 godina

On bi se trebao baviti nečemu o čemu zna, na primjer držati se daleko od vanjskih poslova Srbije.

Za borbu protiv rasizma je sasvim pogrešan pošto sama njegova pojava i zadrtost poticaju na mržnju.

Mršavi Beogradjanin od 17. veka koji koristi mozak ex BrankoX

pre 13 godina

"Govor mržnje trebalo bi saseći u korenu, od bilo koga on dolazio, uključujući i one koji se deklarativno zalažu za neprikosnoveno poštovanje ljudskih i manjinskih prava, a u ovakvim slučajevima pokažu svoje pravo lice"

Bravo Vučino!!!

spaske

pre 13 godina

Čedomir Jovanović ne sme biti iznad zakona i treba mu suditi za rasizam. Više ga niko neće štititi, jel su sada svi videli uključujući i njegove stranačke kolege, koje ga polako napuštaju o kakvoj se to ličnosti radi.

alergicar

pre 13 godina

joj mili boze,

Postacu alergican cim ga vidim ili nesto citam od njega.


Ma dajte sklonite ga molim vas.


Sad nam je i Afrika na ledzima.

Joj bedi i glupostima nema kraja.....

Maxim

pre 13 godina

Jedan potpuni bezveznjak i licemer. Uz to prilično podao.
Ovakvom zamenom teza samo obesmišljava temu rasizma.
Ne oglašava se povodom rasizma 1389, Obraza, Dveri i sličnih grupa, koji traje godinama, ali kada je njegova akcija opstanka u politici u pitanju potegnuće i ontološka pitanja.
Prizemna zloupotreba jedne ozbiljne teme, koja urušava naše društvo godinama.

smaraš

pre 13 godina

"Jeremić je za "Politiku" rekao da treba pokrenuti sveobuhvatnu debata o rasizmu i ekstremizmu kao tragičnim nuspojavama krize."

Ekstremizam je dečko kada ti i tvoja bratija raspisujete referendume i izbore na kojima pravo glasa nemaju Albanci sa Kosova, iako su na tom delu teritorije koju smatraš delom Srbije apsolutna većina. Čedin verbalni ispad nije ništa naspram vaše decenijske prakse.

Bojan

pre 13 godina

Gospodine ministre,
Ako govorimo o ekstremizmu i o cinjenici da drzavni organi nemaju nista sa tim, kako je moguce da je Vlada Srbije usvojila u novembru 2010 uredbu kojom je ozvanicen novi grb republike Srbije, koji je inspirisan grbom Nediceve marionetske tvorevine?
Kako je moguce da posle osude u javnosti takvog cine, pa i ogradjivanja ministra Dacica
od navedene uredbe isti taj papagajski grb zazivi u reklami MUP-a za SMS zakazivanje termina za licnu kartu i pasos, kao novi grb policije?
Evo link-a pa se uverite sami:
http://www.mup.gov.rs/cms_cir/dokumenta.nsf/SMS-zakazivanje.h
Zar to nije ekstremizam na drzavnom nivou?

zoran

pre 13 godina

Nebitno je šta ja mislim o gafu Jovanovića koji se, uzgred rečeno, izvinio gospodi iz Afrike ali kaži, ko ti je izdao nalog da ti ovako pričaš? To bi bilo najinteresantnije čuti od nekakve "diskusije o rasizmu"...

Svi smo mi isti

pre 13 godina

Puna podrska ideji. Ja sam dete rodjeno sedamdesetih i jos u obdanistu smo crtali svet sa crnim, belim i zutim ljudima jer smo svi isti. Srbija ne sme da dozvoli da se rasisticke ideje pojavljuju na ovom podneblju, gde ih nikad nije bilo. Rasizam je oblik najtezeg primitivizma i mora biti sasecen u korenu. Da ne pominjem da Lisabonski sporazum i sva druga dokumenta EU najteze osudjuju svaki oblik diskriminacije po rasnoj osnovi.

Bojan

pre 13 godina

Gospodine ministre,
Ako govorimo o ekstremizmu i o cinjenici da drzavni organi nemaju nista sa tim, kako je moguce da je Vlada Srbije usvojila u novembru 2010 uredbu kojom je ozvanicen novi grb republike Srbije, koji je inspirisan grbom Nediceve marionetske tvorevine?
Kako je moguce da posle osude u javnosti takvog cine, pa i ogradjivanja ministra Dacica
od navedene uredbe isti taj papagajski grb zazivi u reklami MUP-a za SMS zakazivanje termina za licnu kartu i pasos, kao novi grb policije?
Evo link-a pa se uverite sami:
http://www.mup.gov.rs/cms_cir/dokumenta.nsf/SMS-zakazivanje.h
Zar to nije ekstremizam na drzavnom nivou?

spaske

pre 13 godina

Čedomir Jovanović ne sme biti iznad zakona i treba mu suditi za rasizam. Više ga niko neće štititi, jel su sada svi videli uključujući i njegove stranačke kolege, koje ga polako napuštaju o kakvoj se to ličnosti radi.

Mršavi Beogradjanin od 17. veka koji koristi mozak ex BrankoX

pre 13 godina

"Govor mržnje trebalo bi saseći u korenu, od bilo koga on dolazio, uključujući i one koji se deklarativno zalažu za neprikosnoveno poštovanje ljudskih i manjinskih prava, a u ovakvim slučajevima pokažu svoje pravo lice"

Bravo Vučino!!!

Vladimir LDP

pre 13 godina

Zar je moguce da nam ovakvi ljudi vode spoljnu politiku?

Voleo bih i da cujem podatak koliko puta se doticni sastajao sa predstavnicima EU (najvaznijeg strateskog cilja ove zemlje), a koliko puta je jahao kamile po africkim pustarama?

I voleo bih da cujem zasto se komesar za prosirenje EU, koji bi po prirodi svoga posla trebalo prvo da se sastane sa njim, sastao sa svima a njega zaobisao.

Bilo bi dobro da povedemo debatu o tome.

Maxim

pre 13 godina

Jedan potpuni bezveznjak i licemer. Uz to prilično podao.
Ovakvom zamenom teza samo obesmišljava temu rasizma.
Ne oglašava se povodom rasizma 1389, Obraza, Dveri i sličnih grupa, koji traje godinama, ali kada je njegova akcija opstanka u politici u pitanju potegnuće i ontološka pitanja.
Prizemna zloupotreba jedne ozbiljne teme, koja urušava naše društvo godinama.

zaza

pre 13 godina

Ja bi umesto debate o rasizmu, pokrenuo debatu o tatinim sinovima ili dedinim unucima pa da konacno vidimo koliko istine ima u pricama ko je cije dete ili unuce, ko koga 'gura' i kako to utice na poltiku danasnje Srbije.

agim

pre 13 godina

Ovaj Jeremic izgleda da je godinama cekao da gospodin(za njega) Jovanovic napravi neku gresku koju bi odmah interpretirao drugacije.Jeremic je do sada napravio bezbroj "gresaka" i to namerno(najveca mu je bila podstrkivanje na izdaju falcifikovanog pasosa za siledjiju u americi) i nikom nista, cak se nikada nije ni usudio da se izvine za svoja (ne)dela i za svoje ekstremisticke izjave.Zar nije smesno da se trenutno najveci ekstremista u Srbiji (pored kostunice)koji se krije iza imena demokratske stranke trazi borbu protiv rasizma i ekstremizma,znaci trazi borbu protiv samog sebe ! Pitam ga sto se nikada nije usudio da barem jednom javno osudi napade na Rome po nacionalnoj osnovi ? Napade molotovljevim koktelima na Goranske radnje po Srbiji ? Zar paljenje stranih Ambasada(pred ociju policije) nije najveca moguca uvreda za neku stranu zemlju ? Ma jok,za Jeremica je jedna izjava za koju i on sam zna da Ceda ni u snu nebi tako nesto pomislio kako je on to sada interpretirao, mnogo gora od svih tih stvari. Jadan Ceda u Srbiji, prvo ga Kostunica(ej bas taj kostunica) optuzuje za ubistvo Djindjica pa je morao cak i pod detektor lazi da prodje kako bi uverio gradjane da je (kao i uvek do sada) u pravu.Sada u hajku protiv njega pocinju i takozvane demokrate sa istim metodama koje su koristili Milosevic i Kostunica.Pa daj Jeremicu ako si tako posten kako se pokusavas prodavati daj predlog da se i ti i Ceda stavite pod poligraf pa da vidimo ko je sta namerno radio i izjavljivao.Nemoj da ispadne kao sa Kostunicom koji je naterao Cedu na poligraf a sada nece cak ni saslusanje da ide ako ga sud pozove.Kao sto Srbija nije zasluzila pokojnog Djindjica tako nije zasluzila ni Cedu Jovanovica.

Vladimir LDP

pre 13 godina

Ceda i sa kanibalima u mislima je andjeo u poredjenju sa onima koji cute na stradavanja civila u Libiji samo zato sto je tamosnji rezim zaposlio nasih par hiljada ljudi (ako su zivoti ljudi nekome manje bitni od zaposlenja nekih ljudi to je monstruozno), koji pre podne varaju Moskvu i Peking, popodne Brisel i Vasington a uvece i sami sebe, ne znaju sta hoce pa nas zavadili sa susedima i celim svetom, o nasoj spoljnoj politici dovoljno govori i cinjenica da jos jedino razumevanja za nju imaju africke plemenske zajednice koje je zapravo i ne razumeju ali hoce da se sprijateljuju pa uvazavaju. Evropa nas sve cesce zaobilazi, sa nasim ministrom spoljnih poslova vise niko nece da razgovara. Stefan File je cak razgovarao i sa poslanicima u nasoj skupstini a nije sa Vukom Jeremicem (na koga je po prirodi svoga posla bio prvo upucen). Sta tu dalje ima da se govori, a onda kao slagort nam taj isti propoveda mitomaniju umesto evropskih vrednosti, patrijarhalnost umesto demokratskih nacela, naziva liberale ekstremistima jer su ga pozvali da zauzme stav po pitanju stradavanja civila u Libiji - ciji diktatorski rezim na celu sa tiraninom (kako je to ceo zapadni svet okarakterisao) terorise sopstveni narod. I takav nas poziva da otvorimo debatu o rasizmu, aludirajuci na jedinog politicara koji nikada nije izrazavao bilo kakvu netrpeljivost prema bilo kojem narodu, sto se za doticnog ne moze reci ni u sali.

!

pre 13 godina

ocigledan strah vlasti od LDP-a... neverovatno... gde ste bili da osudite radikale, dss, novu srbiju, SNS, SPC... kad su oni sirili govor mrznje, tad je bilo "nikom nista"...

Aleksandar

pre 13 godina

Haha, ovaj Jeremic postaje sve smesniji. Iz poraza u poraz, vise ne zna sta prica.
E, moj Borise, ko ti je ministar spoljnih poslova.

Nikola

pre 13 godina

Koliko je samo stete ovaj covek naneo Srbiji, a mi jos placamo njegova turisticka putovanja i slusamo njegovu demagogiju, stvarno smo mazohisti.

nenad

pre 13 godina

Pa jel ce Jeremic da nam objasnjava bilo sta?,On koji nije znao ni kako se zove kada je Ceda govorio o ljudskim pravima?! Anstajn je bio u pravu: samo svemir i ljudska glupost nemaju granicu...

smaraš

pre 13 godina

"Jeremić je za "Politiku" rekao da treba pokrenuti sveobuhvatnu debata o rasizmu i ekstremizmu kao tragičnim nuspojavama krize."

Ekstremizam je dečko kada ti i tvoja bratija raspisujete referendume i izbore na kojima pravo glasa nemaju Albanci sa Kosova, iako su na tom delu teritorije koju smatraš delom Srbije apsolutna većina. Čedin verbalni ispad nije ništa naspram vaše decenijske prakse.

Rumun

pre 13 godina

STRASNO! Dodje radikal Toma, pardon ex-radikal prica "Srbija Srbima" , obraz i slicne organizacije JASNO kazu da treba sve potamaniti sto nisu Srbi ili srpski Pravoslavci sto vam dodje na isto i Ceda zbog ovakve izjave, posle sto je objasnio i izvinio se pravi se ovakva zbrka? Zgrozen sam i zbog ovoga cu glasati za LDP. Jeremic prica o duplim standardima USA i EU a on ih sam primenjuje kada njemu odgovara. Sramota! Jeremicu, zasto sam glasao za vas? Da bi zatvarali oci kada neka organizacija direktno poziva na linc ne-Srba, pa samim tim i mene?

alergicar

pre 13 godina

joj mili boze,

Postacu alergican cim ga vidim ili nesto citam od njega.


Ma dajte sklonite ga molim vas.


Sad nam je i Afrika na ledzima.

Joj bedi i glupostima nema kraja.....

Micko

pre 13 godina

Jeremić se bori protiv rasizma, lepo. Samo bi ga podsetio na njegov diplomatski skandal u Nemačkoj kada je pred Nemačkim ministrom spoljnih poslova uvredio turski narod rasističkom izjavom. Izgleda da me tom očevom sinčiću sa kupljenim ministarskim mestom malo kraća i nedovoljna pamet, pa napada Čeduza nešto što je i on činio, i to na zvaničnim diplomatskim nastupima.

jasta

pre 13 godina

Bavi se ti spoljnim poslovima, a ne unutrasnjim politickim borbama. "Sad je prilika...", ma daj molim te! Sad je prilika da tvoja partija ode sa vlasti!

Svi smo mi isti

pre 13 godina

Puna podrska ideji. Ja sam dete rodjeno sedamdesetih i jos u obdanistu smo crtali svet sa crnim, belim i zutim ljudima jer smo svi isti. Srbija ne sme da dozvoli da se rasisticke ideje pojavljuju na ovom podneblju, gde ih nikad nije bilo. Rasizam je oblik najtezeg primitivizma i mora biti sasecen u korenu. Da ne pominjem da Lisabonski sporazum i sva druga dokumenta EU najteze osudjuju svaki oblik diskriminacije po rasnoj osnovi.

akademija

pre 13 godina

Ministrovanje ovog Slobinog omladinca je lakrdia sa posledicama po državu.Onaj koji ga je postavio da obavlja pripravnički staž na mestu ministra spoljnih poslova davno je morao da reaguje i spreči da bruka gradjane Srbije širom zemaljske kugle.

zoran

pre 13 godina

Nebitno je šta ja mislim o gafu Jovanovića koji se, uzgred rečeno, izvinio gospodi iz Afrike ali kaži, ko ti je izdao nalog da ti ovako pričaš? To bi bilo najinteresantnije čuti od nekakve "diskusije o rasizmu"...

View

pre 13 godina

Odlično. Prvu put podržavam Vuka Jeremića, te ga kao predlagača otvaranja ove debate, molim da krene prvi, te da građanima Srbije odgovori na par pitanja:

1. Zašto je 24. aprila 2009. godine u Savetu Evrope jedini glasao protiv Deklaracije EU kojom se osuđuje veliki broja civilnih žrtava i pogoršanja humanitarne situacije na severu Šri Lanke?

2. Zašto je 30. aprila 2009. odbio da podrži Deklaraciju SE kojom se osuđuje pogubljenje kamenovanjem u Iranu?

3. Zašto je 15. maja iste godine odbio da podrži Deklaraciju kojom Savet Evrope „izražava snažnu zabrinutost zbog izveštaja o zdravstvenom stanju Aung San Su Ći, lidera Nacionalne lige za demokratiju i dobitnika Nobelove nagrade za mir, i zbog pritvaranja njenog lekara, doktora Tin Myo Win-a“?

4. Zašto je 25. maja podržao iranski režim i ponovo je Srbija jedina zemlja članica SE koja ne glasa za Deklaraciju kojom se osuđuje kršenje religijskih sloboda u Iranu?

5. Zašto je 11. juna glasao protiv Deklaracije u kojoj EU izražava ozbiljnu zabrinutost zbog ofanzive burmanske armije, koji je izazvao veliki talas izbeglica?

6. Zašto je jedini glasao protiv Deklaracije protiv krivičnog gonjenja Liu Đaoba, istaknutog kineskog borca za ljudska prava i dobitnika Nobelove nagrade za mir?

7. Zašto je 11. avgusta u SE glasao protiv Deklaracije protiv presude Aung San Su Ći. EU tom prilikom osuđuje presudu protiv liderke Nacionalne lige za demokratiju i dobitnice Nobelove nagrade za mir, Aung San Su Ći, kao i nepravedno suđenje koje se vodi protiv nje?

8. Zašto je 27. avgusta protiv Deklaracija kojom EU osuđuje pogubljenje dve osobe u zatvoru Bang Kvang u Bankoku. Ovim dokumentom EU je izrazila žaljenje zbog prekida šestogodišnjeg moratorijuma na izvršenje smrtnih kazni na Tajlandu?

9. Zašto Srbiju stavlja u grupu najgorih azijskih despotija, te da li je iz tog razloga strategija spoljne politike proglašena državnom tajnom?

HRvoje

pre 13 godina

On bi se trebao baviti nečemu o čemu zna, na primjer držati se daleko od vanjskih poslova Srbije.

Za borbu protiv rasizma je sasvim pogrešan pošto sama njegova pojava i zadrtost poticaju na mržnju.

sasa jokic

pre 13 godina

pre ce biti da ono sto Ti izjavljujes vec godinama, nije u skladu sa drzavnom politikom. Sastajao si se sa predsednikom Konga, klasicnim diktatorom i ubicom, jel to drzavni interes? Slazem se da se otvori debata, ima svasta tu da se cuje!

svetlanast.

pre 13 godina

u momentu kad je cedomir jovanovic brzopleto i nesmotreno izgovorio recenicu odnosno rec koja je mnoge uznemirila, izgledalo je da se odnosi na diktatorske rezime u africkim zemljama protiv kojih su se pobunili njihovi gradjani.zato niko od prisutnih nije ni reagovao.greska cedomira jovanovica je sto nije poslusao mudru vesnu pesic i izvinio se, bez obzira na to sto sigurno nije rasista.u srbiji se ne propusta prilika da se napadne "cuvar vatre" zorana djindjica.

Nikola

pre 13 godina

Tacno su ga cekali da se izvini ali posto se pravio blesav problem je eskalirao. Umesto da se odmah sutradan izvinio. Nazalost ovakvi politicari postoje u nasem drustvu. Rasizam nikada nije bio svojstven srpskom narodu, ali estradne i poliicke licnosti ocigledno misle da im je u njihovim promocijama sve dozvoljeno. Da je fudbaler ili trener UEFA-a bi ga kaznila godinu dana neigranja pa ti vidi.

vernik

pre 13 godina

Izgleda da se Srbija zbog izjave gospodina Čedomira Jovanovića našla pred ivicom pravalije, ali srećom, postoji "vuk jeremić", koji se iznenada pojavljuje i kao uvek, posle mnogo uloženih napora uspeva da se izbori za još jednu veliku diplomatsku pobedu.

Neznam kako "večitog pobednika" nije sramota da izvrće reči gospodina Jovanovića i da ga optužuje za rasizam.

Ovo je još jedan primer, da se Vlada najviše bavila uništavanjem političkih protivnika i ličnim interesima svojih članova, a sve ostalo zanemarila.

Bajke koje nam pričaju, nažalost prihvata većina građana. Dali je EU cilj ove Vlade? Ako jeste, zašto je napredak minimalan? Mislim da Vlada vređa inteligenciju svakog iole razumnog čoveka.
Vremena za rad ove Vlade je bilo. Šta su uradili??????

maxi

pre 13 godina

Kako moze pokrenuti debat protiv rasizmu Ministar Vuk Jeremic kada sam daje rasisticke deklaracije, on sa svojim ovakvih deklaracija sa nista ama bas sa nista nije doprineo do sada da se dodje do pomirenja tamo gde je imao rata u bifsoj Ygoslaviju, kada cujes njega kada daje ovakve izjave za pokretenja debata o rasiszmu onda ja pitam sam sebe sto bese taj rasizam?

Bojan

pre 13 godina

@Dule NS
Radi se o istoj stvari. Sovinizam, rasizam, ukazi po diktatu, dakle sve nedemokratsko i naopako sto je pratilo temu o grbu prati i ovu temu. Nisam fan Cede Jovanovica, naprotiv, ali ako drzava radi to isto, onda je to veliki problem.
Ne guram samo ja temu o grbu, vec svi oni koji su gledali serijal "Sajmiste" i koji su protiv fasizma u ovoj drzavi, bez obzira ko propagirao takve naopake ideje.

Vladimir

pre 13 godina

Interesantno je koliko su politički sledbenici slepi kod očiju. Njihov lider može i da ubije nekoga, naćiće oni već opravdanje. Za mene nema dileme, u pitanju je očigledan rasizam odnosno način na koji taj čovek gleda na ljude crne puti. A i zašto me to ne čudi ? I još nešto. Posebno sam iznenađen da neko još ima principe u politici, a tu mislim na Vesnu Pešić.

Đole

pre 13 godina

Da, hajde da pričamo o rasizmu, to je toliko uzavrela tema, ne možemo da čekamo, a i bolje je, da ne bi razmišljali kolika je cena hleba i da je domaće voće skuplje od tropskog... Da nemamo sredstava da preživimo... Ma važno je da mi pričamo o rasizmu, to je najveći problem ovog društva!!

Mitar

pre 13 godina

Na Jovanovicevom pakovanju politicke robe jos nije istekao datum trajanja.
Ali na Jeremeicevoj konzervi pise: Rok trajanja jos nekoliko meseci. Nakon isteka baciti...

Kursula

pre 13 godina

@Bojan
Mislim da je Bojan svakako pogodio temu. Zasto? Gospodin Jeremic govori o tome kako kao drustvo treba da povedemo raspravu o rasizmu. Sta je povod - izjava Jovanovica. E sada ne zelim da branim gospodina Jovanovica, ali gospodin Jovanovic nije kriv za umrlice na kojima se pominje B92, premlacivanje romskog decaka, za huligansko i fasisticko ponasanje tzv. navijaca i klero-fasistickih grupa. Nije ni kriv za ovaj nesrecni grb koji narod zove "papagajski" jer ga asocira na istog i ne zeli da se pravi bilo kakva slicnost sa pravim grbom Srbije. Svi su svesni da je kao uzor za ovaj novi grb posluzio Nedicev grb. Sta ce da radi drzava sutra, kada nam na vrata zakucaju predstavnici Jevrejske zajednice ili Romske zajednice ili neka malo jaca asocijacija koja se bori protiv fasizma. Da li ce odgovor da bude nismo mi,opet je Jovanovic kriv. Ne branim Cedu, daleko bilo jer mislim da je sebi i celom drustvu naneo nemerljivu stetu. Ali opet se vracam na ponasanje drzave. Kako ce drzava da objasni zasto bastini ovakve simbole, pored najava da ce da ih ukine? Poenta je u tome da drzava pravi daleko vecu stetu, ali nje nije ili nece da bude svesna zarad interesa sacice tajkuna. rasizam je univerzalna kategorija.

Milos

pre 13 godina

Serbicus Balkanicus - ili tzv. nepogresivi srpski politicar. To su oni koji naprave gluposti pa se onda prave blesavi , problem onda bude jos gori a on ga onda svali na ledja drzave. Vec vidjeno od 1990 do danas. Da si se Cedo odmah izvinio ne bi bilo svega ovoga ali ne ti jos nastavljas, nisu te razumeli itd.

M. Н. Лазар

pre 13 godina

В. Јеремић: Небулозан, неквалификован и штетан.
Вуче, за расизам се не отвара дебата, него се иде на суд.
Ч. Јовановић: Небулозан, неквалификован и штетан.
Чедо, остајеш на политичкој сцени, само захваљујући листи твојих непријатеља.

Velibor, USA

pre 13 godina

Jeremic ovde preteruje i doliva ulje na vatru izmedju DS-a i LDP-a. Ne valja mu to.

Iako mi ni Jeremic a ni Cheda nisu ni simpatichni ni mrski, chinjenica je da obadva dolaze iz realno boljih i progresivnijih stranaka srpske politichke scene takve kakva je, stranaka koje je direktno ili indirektno iznedrio nash pokojni gosp. Djindjic, stoga, ako nishta drugo a ono zbog pijeteta prema pok. Djindjicu, Jeremic i Cheda bi konachno trebali da porade na umanjivanju njihovih ochito lichnih animoziteta, animoziteta koji sramote umerenu i progresivnu srpsku politichku misao a na chem mogu samo da profitiraju mrachnjaci tipa Koshtunichinog d(ss)-a i radikala.
Ako Jeremic ne zeli (?) da profitiraju mrachne snage u Srbiji, onda, bolje da spusti loptu prema Chedi koji se izvinuo i objasnio. Isto tako, i Cheda treba da spusti loptu protiv Jeremica kolikogod da mu se ne svidjaju Jeremiceve taktike u borbi za razreshenje kosovskog pitanja i situacije.

Urazumite se obojica i upristojite se!!!

Muharem

pre 13 godina

Politicki domicil Jeremicev je ideologija S. Milosevica. On od ove ideologije, u svome ministrovanju, nije nikad ni za milimetar odstupio. Za ovu ideologiju je znano da je bila apsolutno rasisticka, i da je u drustvo donela i ostavila debele tragove fasizma, koji su i danas vrlo vidljivi.

Dule NS

pre 13 godina

@ (Bojan, 31. mart 2011 00:37)

Bojane, ne znam kako ti to uspeva, ali na SVAKOJ temi uspeš da proguraš tu temu kako su orlu na grbu Srbije promenili izgled kljuna u "papagajski" i kako je to sramota, a sada i "diskriminacija na državnom nivou"!
-Ovde je tema rasisitička izjava Čedomira Jovanovića da su Afrički narodi kanibali! To zaista nema nikakve veze sa vizuelnim rešenjem orlovog kljuna na grbu! Rzumem da ti se prethodni kljun više sviđao, ali ovde to nije tema! Niti su se Afričke zemlje žalile na oblik kljuna Srpskog orla!

-Takođe su mi zanimljivi i veoma aktivni članovi LDP-a koji nikada nisu u stanju da priznaju nijednu grešku svog vođe i agresivno brane i opravdavaju apsolutno svaki njegov potez - nije li upravo i to vrsta ekstremizma i nedemokratičnost? Ugledajte se bolje malo na Vesnu Pešić!

Bucko razmisljam

pre 13 godina

Milijardu puta mi je drazi Cedomir Jovanovic i kada "nehotice vredja" od Vuka Jeremica kada govori i na "najlepsi moguci nacin" !
Cedomir Jovanovic i kada "nehotice vredja" pogadja u "sridu" za razliku od Vuka Jeremica koji i kada govori "na najlepsi moguci nacin" govori samo "BESMISLENE GLUPOSTI" zbog kojih se svakome u Evropi pri susretu sa njim "DIZE KOSA NA GLAVI" !

M

pre 13 godina

Mislim da je ovde na žalost Vuk Jeremić u pravu, jer kad se govori o desničarskim organizacijama one su unutrašnje pitanje nekih političkih stranaka DSS - DS od čijeg konflikta mi patimo već 10 godina... A nekad su bili u jednoj partiji!

Jer verbalna agresija, da je tako nazovem, u slučaju lidera LDP-a je mogla da nas bez nekog makar i prividnog povoda (mada su povod i uzrok dve različite stvari) suprotstavi sa zemljama u kojima mi imamo pre svega ekonomski, a zatim i politički interes.
Proćiće mnogo godina do trenutka kada će naši proizvodi biti konkurentni na tržištu EU, ali mi za sada možemo mnogo više sarađivati sa zemljama kojima imamo šta da ponudimo tj da prodamo...

Tako sam ja shvatio ovaj uslovno rečeno sukob. Iako ima odijum ličnog odnosa, mene baš briga da li će ovaj i onaj da se lepo slažu, jer ni jedan ni drugi mi ne daju platu da živim.

Mirko

pre 13 godina

Ja sam za Afriku i hvala ministru sto se ivinio ovim ljudima. A Ceda svejedno za godinu dana nece biti u parlamentu tako da vise necu morati da citam o njemu svaki treci naslov po medijima! Iako mu prvi put u zivotu verujem da nije hteo to tako da prenese i da nije imao rasisticke pobude ali tako je to sa ekstremnim ljudima, zabrljaju pri brbljanju. Upotrebiti rec kanibalizam i Afriku u jednoj recenici je na zapadu TABU! To je bilo nesto uobicajeno kod svih rasista po Engleskoj, Francuskoj, Nemackoj, Italiji, Holandiji i Belgiji za vreme kolonijalizma. Ako to nije znao, treba da cuti i da se kani politike vise! Svi Afrikanci deluju na ovu rec jako emotivno. Belci (Iskljucivo zapadnoevropljani, molicu!)su vekovima narodima sirom planete, cija koza nije bila belja od same bele boje, pripisivali kanibalizam kao dokaz da su ti ljudi bica nize pojave! I on bi jos da se pravda.

Hanibal (koji nije kanibal)

pre 13 godina

Sudeći po komentarima, Čedin rasizam nije pojedinačan slučaj nego preovlađujuća tendencija u LDP-u. To je ono što više zabrinjava nego sama Čedina izjava.

DEDA CVETKO

pre 13 godina

Cestitke Cedi Jovanovicu: Gospodin je samo JEDNOM JEDINOM RECJU kanibalizovao srpsku spoljnu politiku i srozao je do te mere da to cak ni Slobi Milosevicu nije poslo za rukom za 10 godina njegove tragikomicne vladavine. Ovo trebe ne samo glavacke izbaciti iz skupstine, vec i krivicno progoniti.

Hvala Jeremicu sto pokusava da opere golemu fleku koju je C.J. ostavio za sobom.

Radula

pre 13 godina

U Srbiji u srpskoj politici je mnogo jaci rasizam spram Albanaca. Samokritcnost kod Jeremica nije bas vidljiva. U svojim spoljnopolitickim nastupima u vezi Kosova i Albanaca cesto puta se i sam kretao na granici rasistickog. Ali rasizam, sto je pogresno, se kod nas iskljucivo shvata kao rasna netrpeljivost naspram ljudi tamne koze.

ibn Malik

pre 13 godina

Prvo zagrljaj sa Kapičićem, sada
rasističke izjave... to već nije slučajnost. U tom ludilu ima nekog sistema...Though this be madness, yet there is method in it (Shakespeare).

sasa

pre 13 godina

Neverovatno je kada citam komentare da neko moze da brani Cedu i njegovu izjavu, zbog cega je sebi sigurno zatvorio vrata diplomatiji. Takodje ne verovatno kako isti ti koji ga brane napadaju Zeku kako bi skrenuli paznju sa prethodno imenovanog Cede. Sve u svemu Ceda je kriv i treba da odgovara, kao i svi drugi sa takvim recnikom!!!

ahha

pre 13 godina

"Govor mržnje trebalo bi saseći u korenu...". Zar ovo nije govor mržnje? Sasecanje u korenu je izraz suštinske mržnje, sasecanje u korenu govora, često je preneseno sasecanje u korenu govornika. Tako je Jeremić nehotice otkrio pravo lice Srbijice.

Dule NS

pre 13 godina

@ Bojan

-Ali kakve to ima veze sa temom?
-Btw, koliko ja znam - neki heraldičar je dobio zadatak od vlade da standardizuje izgled grba i on ga je tako nacrtao... ne razumem kakav je to "diktat". I ja lično mislim da je prethodni kljun bolje izgledao, ali ne verujem da je ovaj novi nacrtan malo drugačije da bi glorifikovao Nedićevsku Srbiju - zar je izgled kljuna na grbu simbol tako nečega? Ovo sada prvi put čujem. Znači ako kljun na Srpskom orlu više liči na papagajski onda simbolizuje fašizam, a ako je više orlovski onda je normalan... a još manje verujem da Demokratska stranka želi da veliča nekakvu Nedićevsku Srbiju... O čemu mi pričamo? Pa to je totalno neozbiljno i smešno! Šta onda da kažemo za Hrvatsku koja koristi kunu kao sredstvo plaćanja - a ta ista kuna je ostavština ustaške NDH?!

-I opet ću postaviti pitanje, kakve to ima veze sa izjavom Čedomira Jovanovića da "Vuk Jeremić ide da razgovara po Africi sa kanibalima"?
Da li možda taj kljun na orlu opravdava takvu izjavu - jer ga je nacrtala sadašnja vlada po "diktatu" - kako ti kažeš?
I kako to može da bude u vezi sa time šta narodni poslanik Čedomir Jovanović priča u parlamentu?
-Poenta mog komentara je da ste svi jako neozbiljni!

neutralan

pre 13 godina

Izgleda da mladi LDP-a po zadatku lupaju plus ili minus na komentare. Ovde sam samo da im otežam :-P
(Kvaran, 31. mart 2011 12:17)

Hehe, ne samo mladi već i oni stariji :)
Prosto ne znam čiji su članovi aktivniji na ovom sajtu - da li LDP-ovci ili DSS-ovci! Vode rat minusevima i plusevima...
...mada ne zaostaju ni LSV-ovci i Radikali...
Ali neka, bolje i tako nego da se tuku na ulici...

Boris

pre 13 godina

Zašto da se pokreće debata i da se uključuju kojekakve organizacije,i rasističke i anti-rasističke,kad se zna ko je dao izjavu,pa neka lepo odgovara. I u ratnim zločinima i kriminalnim radnjama se traži individualna krivica,zašto bi u ovom slučaju bilo drugačije.

S(t)ojan

pre 13 godina

@ Bojan
Ako Srbija ovako nastavi putovati ubrzano nazad, Bojane bojim se, da ce kisa saprati i tvoje papagaje sa drzavnog grba, i nad Srbijom ce da se vijori samo bela krpa.
Uostalom, cemu grb, kad je narod jos uvek gladan. Ni orlovi ni papagaji sa njega ne bogu se jesti. Ako hoces pravo lepsi grb je bio onaj stari, iz YU-vremena. Kad bi stavio ovu stvar na referendum video bi da bi min. 70% gradjana glasalo za njega. U doba starog grba nije bilo rasizma, fasizma, gladi. Dakle ili stari grb, ili mokra bela krpa.

drno

pre 13 godina

U svakom slucaju vrlo nes(p)retna izjava Cede Jovanovica. Pretpostavljam da je pritom mislio na razno-razne africke diktatore poput Bokase, kojeg su francuzi 70-ih godina optuzivali za kanibalizam.

Ako Ceda vec treba da se osudi, onda je to za plagijat. Jer, koliko se sjecam, vec je netko drugi prije njega u srpskom parlamentu nazvao citav jedan narod kanibalima. Bez da je to ikog tada zasmetalo naravno.

Vladimir LDP

pre 13 godina

Zar je moguce da nam ovakvi ljudi vode spoljnu politiku?

Voleo bih i da cujem podatak koliko puta se doticni sastajao sa predstavnicima EU (najvaznijeg strateskog cilja ove zemlje), a koliko puta je jahao kamile po africkim pustarama?

I voleo bih da cujem zasto se komesar za prosirenje EU, koji bi po prirodi svoga posla trebalo prvo da se sastane sa njim, sastao sa svima a njega zaobisao.

Bilo bi dobro da povedemo debatu o tome.

Maxim

pre 13 godina

Jedan potpuni bezveznjak i licemer. Uz to prilično podao.
Ovakvom zamenom teza samo obesmišljava temu rasizma.
Ne oglašava se povodom rasizma 1389, Obraza, Dveri i sličnih grupa, koji traje godinama, ali kada je njegova akcija opstanka u politici u pitanju potegnuće i ontološka pitanja.
Prizemna zloupotreba jedne ozbiljne teme, koja urušava naše društvo godinama.

spaske

pre 13 godina

Čedomir Jovanović ne sme biti iznad zakona i treba mu suditi za rasizam. Više ga niko neće štititi, jel su sada svi videli uključujući i njegove stranačke kolege, koje ga polako napuštaju o kakvoj se to ličnosti radi.

Aleksandar

pre 13 godina

Haha, ovaj Jeremic postaje sve smesniji. Iz poraza u poraz, vise ne zna sta prica.
E, moj Borise, ko ti je ministar spoljnih poslova.

!

pre 13 godina

ocigledan strah vlasti od LDP-a... neverovatno... gde ste bili da osudite radikale, dss, novu srbiju, SNS, SPC... kad su oni sirili govor mrznje, tad je bilo "nikom nista"...

Nikola

pre 13 godina

Koliko je samo stete ovaj covek naneo Srbiji, a mi jos placamo njegova turisticka putovanja i slusamo njegovu demagogiju, stvarno smo mazohisti.

agim

pre 13 godina

Ovaj Jeremic izgleda da je godinama cekao da gospodin(za njega) Jovanovic napravi neku gresku koju bi odmah interpretirao drugacije.Jeremic je do sada napravio bezbroj "gresaka" i to namerno(najveca mu je bila podstrkivanje na izdaju falcifikovanog pasosa za siledjiju u americi) i nikom nista, cak se nikada nije ni usudio da se izvine za svoja (ne)dela i za svoje ekstremisticke izjave.Zar nije smesno da se trenutno najveci ekstremista u Srbiji (pored kostunice)koji se krije iza imena demokratske stranke trazi borbu protiv rasizma i ekstremizma,znaci trazi borbu protiv samog sebe ! Pitam ga sto se nikada nije usudio da barem jednom javno osudi napade na Rome po nacionalnoj osnovi ? Napade molotovljevim koktelima na Goranske radnje po Srbiji ? Zar paljenje stranih Ambasada(pred ociju policije) nije najveca moguca uvreda za neku stranu zemlju ? Ma jok,za Jeremica je jedna izjava za koju i on sam zna da Ceda ni u snu nebi tako nesto pomislio kako je on to sada interpretirao, mnogo gora od svih tih stvari. Jadan Ceda u Srbiji, prvo ga Kostunica(ej bas taj kostunica) optuzuje za ubistvo Djindjica pa je morao cak i pod detektor lazi da prodje kako bi uverio gradjane da je (kao i uvek do sada) u pravu.Sada u hajku protiv njega pocinju i takozvane demokrate sa istim metodama koje su koristili Milosevic i Kostunica.Pa daj Jeremicu ako si tako posten kako se pokusavas prodavati daj predlog da se i ti i Ceda stavite pod poligraf pa da vidimo ko je sta namerno radio i izjavljivao.Nemoj da ispadne kao sa Kostunicom koji je naterao Cedu na poligraf a sada nece cak ni saslusanje da ide ako ga sud pozove.Kao sto Srbija nije zasluzila pokojnog Djindjica tako nije zasluzila ni Cedu Jovanovica.

nenad

pre 13 godina

Pa jel ce Jeremic da nam objasnjava bilo sta?,On koji nije znao ni kako se zove kada je Ceda govorio o ljudskim pravima?! Anstajn je bio u pravu: samo svemir i ljudska glupost nemaju granicu...

Mršavi Beogradjanin od 17. veka koji koristi mozak ex BrankoX

pre 13 godina

"Govor mržnje trebalo bi saseći u korenu, od bilo koga on dolazio, uključujući i one koji se deklarativno zalažu za neprikosnoveno poštovanje ljudskih i manjinskih prava, a u ovakvim slučajevima pokažu svoje pravo lice"

Bravo Vučino!!!

alergicar

pre 13 godina

joj mili boze,

Postacu alergican cim ga vidim ili nesto citam od njega.


Ma dajte sklonite ga molim vas.


Sad nam je i Afrika na ledzima.

Joj bedi i glupostima nema kraja.....

smaraš

pre 13 godina

"Jeremić je za "Politiku" rekao da treba pokrenuti sveobuhvatnu debata o rasizmu i ekstremizmu kao tragičnim nuspojavama krize."

Ekstremizam je dečko kada ti i tvoja bratija raspisujete referendume i izbore na kojima pravo glasa nemaju Albanci sa Kosova, iako su na tom delu teritorije koju smatraš delom Srbije apsolutna većina. Čedin verbalni ispad nije ništa naspram vaše decenijske prakse.

zoran

pre 13 godina

Nebitno je šta ja mislim o gafu Jovanovića koji se, uzgred rečeno, izvinio gospodi iz Afrike ali kaži, ko ti je izdao nalog da ti ovako pričaš? To bi bilo najinteresantnije čuti od nekakve "diskusije o rasizmu"...

Bojan

pre 13 godina

Gospodine ministre,
Ako govorimo o ekstremizmu i o cinjenici da drzavni organi nemaju nista sa tim, kako je moguce da je Vlada Srbije usvojila u novembru 2010 uredbu kojom je ozvanicen novi grb republike Srbije, koji je inspirisan grbom Nediceve marionetske tvorevine?
Kako je moguce da posle osude u javnosti takvog cine, pa i ogradjivanja ministra Dacica
od navedene uredbe isti taj papagajski grb zazivi u reklami MUP-a za SMS zakazivanje termina za licnu kartu i pasos, kao novi grb policije?
Evo link-a pa se uverite sami:
http://www.mup.gov.rs/cms_cir/dokumenta.nsf/SMS-zakazivanje.h
Zar to nije ekstremizam na drzavnom nivou?

Svi smo mi isti

pre 13 godina

Puna podrska ideji. Ja sam dete rodjeno sedamdesetih i jos u obdanistu smo crtali svet sa crnim, belim i zutim ljudima jer smo svi isti. Srbija ne sme da dozvoli da se rasisticke ideje pojavljuju na ovom podneblju, gde ih nikad nije bilo. Rasizam je oblik najtezeg primitivizma i mora biti sasecen u korenu. Da ne pominjem da Lisabonski sporazum i sva druga dokumenta EU najteze osudjuju svaki oblik diskriminacije po rasnoj osnovi.

HRvoje

pre 13 godina

On bi se trebao baviti nečemu o čemu zna, na primjer držati se daleko od vanjskih poslova Srbije.

Za borbu protiv rasizma je sasvim pogrešan pošto sama njegova pojava i zadrtost poticaju na mržnju.

M

pre 13 godina

Mislim da je ovde na žalost Vuk Jeremić u pravu, jer kad se govori o desničarskim organizacijama one su unutrašnje pitanje nekih političkih stranaka DSS - DS od čijeg konflikta mi patimo već 10 godina... A nekad su bili u jednoj partiji!

Jer verbalna agresija, da je tako nazovem, u slučaju lidera LDP-a je mogla da nas bez nekog makar i prividnog povoda (mada su povod i uzrok dve različite stvari) suprotstavi sa zemljama u kojima mi imamo pre svega ekonomski, a zatim i politički interes.
Proćiće mnogo godina do trenutka kada će naši proizvodi biti konkurentni na tržištu EU, ali mi za sada možemo mnogo više sarađivati sa zemljama kojima imamo šta da ponudimo tj da prodamo...

Tako sam ja shvatio ovaj uslovno rečeno sukob. Iako ima odijum ličnog odnosa, mene baš briga da li će ovaj i onaj da se lepo slažu, jer ni jedan ni drugi mi ne daju platu da živim.

M. Н. Лазар

pre 13 godina

В. Јеремић: Небулозан, неквалификован и штетан.
Вуче, за расизам се не отвара дебата, него се иде на суд.
Ч. Јовановић: Небулозан, неквалификован и штетан.
Чедо, остајеш на политичкој сцени, само захваљујући листи твојих непријатеља.

jasta

pre 13 godina

Bavi se ti spoljnim poslovima, a ne unutrasnjim politickim borbama. "Sad je prilika...", ma daj molim te! Sad je prilika da tvoja partija ode sa vlasti!

Dule NS

pre 13 godina

@ (Bojan, 31. mart 2011 00:37)

Bojane, ne znam kako ti to uspeva, ali na SVAKOJ temi uspeš da proguraš tu temu kako su orlu na grbu Srbije promenili izgled kljuna u "papagajski" i kako je to sramota, a sada i "diskriminacija na državnom nivou"!
-Ovde je tema rasisitička izjava Čedomira Jovanovića da su Afrički narodi kanibali! To zaista nema nikakve veze sa vizuelnim rešenjem orlovog kljuna na grbu! Rzumem da ti se prethodni kljun više sviđao, ali ovde to nije tema! Niti su se Afričke zemlje žalile na oblik kljuna Srpskog orla!

-Takođe su mi zanimljivi i veoma aktivni članovi LDP-a koji nikada nisu u stanju da priznaju nijednu grešku svog vođe i agresivno brane i opravdavaju apsolutno svaki njegov potez - nije li upravo i to vrsta ekstremizma i nedemokratičnost? Ugledajte se bolje malo na Vesnu Pešić!

zaza

pre 13 godina

Ja bi umesto debate o rasizmu, pokrenuo debatu o tatinim sinovima ili dedinim unucima pa da konacno vidimo koliko istine ima u pricama ko je cije dete ili unuce, ko koga 'gura' i kako to utice na poltiku danasnje Srbije.

Vladimir

pre 13 godina

Interesantno je koliko su politički sledbenici slepi kod očiju. Njihov lider može i da ubije nekoga, naćiće oni već opravdanje. Za mene nema dileme, u pitanju je očigledan rasizam odnosno način na koji taj čovek gleda na ljude crne puti. A i zašto me to ne čudi ? I još nešto. Posebno sam iznenađen da neko još ima principe u politici, a tu mislim na Vesnu Pešić.

Hanibal (koji nije kanibal)

pre 13 godina

Sudeći po komentarima, Čedin rasizam nije pojedinačan slučaj nego preovlađujuća tendencija u LDP-u. To je ono što više zabrinjava nego sama Čedina izjava.

Micko

pre 13 godina

Jeremić se bori protiv rasizma, lepo. Samo bi ga podsetio na njegov diplomatski skandal u Nemačkoj kada je pred Nemačkim ministrom spoljnih poslova uvredio turski narod rasističkom izjavom. Izgleda da me tom očevom sinčiću sa kupljenim ministarskim mestom malo kraća i nedovoljna pamet, pa napada Čeduza nešto što je i on činio, i to na zvaničnim diplomatskim nastupima.

Dule NS

pre 13 godina

@ Bojan

-Ali kakve to ima veze sa temom?
-Btw, koliko ja znam - neki heraldičar je dobio zadatak od vlade da standardizuje izgled grba i on ga je tako nacrtao... ne razumem kakav je to "diktat". I ja lično mislim da je prethodni kljun bolje izgledao, ali ne verujem da je ovaj novi nacrtan malo drugačije da bi glorifikovao Nedićevsku Srbiju - zar je izgled kljuna na grbu simbol tako nečega? Ovo sada prvi put čujem. Znači ako kljun na Srpskom orlu više liči na papagajski onda simbolizuje fašizam, a ako je više orlovski onda je normalan... a još manje verujem da Demokratska stranka želi da veliča nekakvu Nedićevsku Srbiju... O čemu mi pričamo? Pa to je totalno neozbiljno i smešno! Šta onda da kažemo za Hrvatsku koja koristi kunu kao sredstvo plaćanja - a ta ista kuna je ostavština ustaške NDH?!

-I opet ću postaviti pitanje, kakve to ima veze sa izjavom Čedomira Jovanovića da "Vuk Jeremić ide da razgovara po Africi sa kanibalima"?
Da li možda taj kljun na orlu opravdava takvu izjavu - jer ga je nacrtala sadašnja vlada po "diktatu" - kako ti kažeš?
I kako to može da bude u vezi sa time šta narodni poslanik Čedomir Jovanović priča u parlamentu?
-Poenta mog komentara je da ste svi jako neozbiljni!

View

pre 13 godina

Odlično. Prvu put podržavam Vuka Jeremića, te ga kao predlagača otvaranja ove debate, molim da krene prvi, te da građanima Srbije odgovori na par pitanja:

1. Zašto je 24. aprila 2009. godine u Savetu Evrope jedini glasao protiv Deklaracije EU kojom se osuđuje veliki broja civilnih žrtava i pogoršanja humanitarne situacije na severu Šri Lanke?

2. Zašto je 30. aprila 2009. odbio da podrži Deklaraciju SE kojom se osuđuje pogubljenje kamenovanjem u Iranu?

3. Zašto je 15. maja iste godine odbio da podrži Deklaraciju kojom Savet Evrope „izražava snažnu zabrinutost zbog izveštaja o zdravstvenom stanju Aung San Su Ći, lidera Nacionalne lige za demokratiju i dobitnika Nobelove nagrade za mir, i zbog pritvaranja njenog lekara, doktora Tin Myo Win-a“?

4. Zašto je 25. maja podržao iranski režim i ponovo je Srbija jedina zemlja članica SE koja ne glasa za Deklaraciju kojom se osuđuje kršenje religijskih sloboda u Iranu?

5. Zašto je 11. juna glasao protiv Deklaracije u kojoj EU izražava ozbiljnu zabrinutost zbog ofanzive burmanske armije, koji je izazvao veliki talas izbeglica?

6. Zašto je jedini glasao protiv Deklaracije protiv krivičnog gonjenja Liu Đaoba, istaknutog kineskog borca za ljudska prava i dobitnika Nobelove nagrade za mir?

7. Zašto je 11. avgusta u SE glasao protiv Deklaracije protiv presude Aung San Su Ći. EU tom prilikom osuđuje presudu protiv liderke Nacionalne lige za demokratiju i dobitnice Nobelove nagrade za mir, Aung San Su Ći, kao i nepravedno suđenje koje se vodi protiv nje?

8. Zašto je 27. avgusta protiv Deklaracija kojom EU osuđuje pogubljenje dve osobe u zatvoru Bang Kvang u Bankoku. Ovim dokumentom EU je izrazila žaljenje zbog prekida šestogodišnjeg moratorijuma na izvršenje smrtnih kazni na Tajlandu?

9. Zašto Srbiju stavlja u grupu najgorih azijskih despotija, te da li je iz tog razloga strategija spoljne politike proglašena državnom tajnom?

Nikola

pre 13 godina

Tacno su ga cekali da se izvini ali posto se pravio blesav problem je eskalirao. Umesto da se odmah sutradan izvinio. Nazalost ovakvi politicari postoje u nasem drustvu. Rasizam nikada nije bio svojstven srpskom narodu, ali estradne i poliicke licnosti ocigledno misle da im je u njihovim promocijama sve dozvoljeno. Da je fudbaler ili trener UEFA-a bi ga kaznila godinu dana neigranja pa ti vidi.

Milos

pre 13 godina

Serbicus Balkanicus - ili tzv. nepogresivi srpski politicar. To su oni koji naprave gluposti pa se onda prave blesavi , problem onda bude jos gori a on ga onda svali na ledja drzave. Vec vidjeno od 1990 do danas. Da si se Cedo odmah izvinio ne bi bilo svega ovoga ali ne ti jos nastavljas, nisu te razumeli itd.

ibn Malik

pre 13 godina

Prvo zagrljaj sa Kapičićem, sada
rasističke izjave... to već nije slučajnost. U tom ludilu ima nekog sistema...Though this be madness, yet there is method in it (Shakespeare).

svetlanast.

pre 13 godina

u momentu kad je cedomir jovanovic brzopleto i nesmotreno izgovorio recenicu odnosno rec koja je mnoge uznemirila, izgledalo je da se odnosi na diktatorske rezime u africkim zemljama protiv kojih su se pobunili njihovi gradjani.zato niko od prisutnih nije ni reagovao.greska cedomira jovanovica je sto nije poslusao mudru vesnu pesic i izvinio se, bez obzira na to sto sigurno nije rasista.u srbiji se ne propusta prilika da se napadne "cuvar vatre" zorana djindjica.

DEDA CVETKO

pre 13 godina

Cestitke Cedi Jovanovicu: Gospodin je samo JEDNOM JEDINOM RECJU kanibalizovao srpsku spoljnu politiku i srozao je do te mere da to cak ni Slobi Milosevicu nije poslo za rukom za 10 godina njegove tragikomicne vladavine. Ovo trebe ne samo glavacke izbaciti iz skupstine, vec i krivicno progoniti.

Hvala Jeremicu sto pokusava da opere golemu fleku koju je C.J. ostavio za sobom.

sasa jokic

pre 13 godina

pre ce biti da ono sto Ti izjavljujes vec godinama, nije u skladu sa drzavnom politikom. Sastajao si se sa predsednikom Konga, klasicnim diktatorom i ubicom, jel to drzavni interes? Slazem se da se otvori debata, ima svasta tu da se cuje!

akademija

pre 13 godina

Ministrovanje ovog Slobinog omladinca je lakrdia sa posledicama po državu.Onaj koji ga je postavio da obavlja pripravnički staž na mestu ministra spoljnih poslova davno je morao da reaguje i spreči da bruka gradjane Srbije širom zemaljske kugle.

Mirko

pre 13 godina

Ja sam za Afriku i hvala ministru sto se ivinio ovim ljudima. A Ceda svejedno za godinu dana nece biti u parlamentu tako da vise necu morati da citam o njemu svaki treci naslov po medijima! Iako mu prvi put u zivotu verujem da nije hteo to tako da prenese i da nije imao rasisticke pobude ali tako je to sa ekstremnim ljudima, zabrljaju pri brbljanju. Upotrebiti rec kanibalizam i Afriku u jednoj recenici je na zapadu TABU! To je bilo nesto uobicajeno kod svih rasista po Engleskoj, Francuskoj, Nemackoj, Italiji, Holandiji i Belgiji za vreme kolonijalizma. Ako to nije znao, treba da cuti i da se kani politike vise! Svi Afrikanci deluju na ovu rec jako emotivno. Belci (Iskljucivo zapadnoevropljani, molicu!)su vekovima narodima sirom planete, cija koza nije bila belja od same bele boje, pripisivali kanibalizam kao dokaz da su ti ljudi bica nize pojave! I on bi jos da se pravda.

vernik

pre 13 godina

Izgleda da se Srbija zbog izjave gospodina Čedomira Jovanovića našla pred ivicom pravalije, ali srećom, postoji "vuk jeremić", koji se iznenada pojavljuje i kao uvek, posle mnogo uloženih napora uspeva da se izbori za još jednu veliku diplomatsku pobedu.

Neznam kako "večitog pobednika" nije sramota da izvrće reči gospodina Jovanovića i da ga optužuje za rasizam.

Ovo je još jedan primer, da se Vlada najviše bavila uništavanjem političkih protivnika i ličnim interesima svojih članova, a sve ostalo zanemarila.

Bajke koje nam pričaju, nažalost prihvata većina građana. Dali je EU cilj ove Vlade? Ako jeste, zašto je napredak minimalan? Mislim da Vlada vređa inteligenciju svakog iole razumnog čoveka.
Vremena za rad ove Vlade je bilo. Šta su uradili??????

Rumun

pre 13 godina

STRASNO! Dodje radikal Toma, pardon ex-radikal prica "Srbija Srbima" , obraz i slicne organizacije JASNO kazu da treba sve potamaniti sto nisu Srbi ili srpski Pravoslavci sto vam dodje na isto i Ceda zbog ovakve izjave, posle sto je objasnio i izvinio se pravi se ovakva zbrka? Zgrozen sam i zbog ovoga cu glasati za LDP. Jeremic prica o duplim standardima USA i EU a on ih sam primenjuje kada njemu odgovara. Sramota! Jeremicu, zasto sam glasao za vas? Da bi zatvarali oci kada neka organizacija direktno poziva na linc ne-Srba, pa samim tim i mene?

maxi

pre 13 godina

Kako moze pokrenuti debat protiv rasizmu Ministar Vuk Jeremic kada sam daje rasisticke deklaracije, on sa svojim ovakvih deklaracija sa nista ama bas sa nista nije doprineo do sada da se dodje do pomirenja tamo gde je imao rata u bifsoj Ygoslaviju, kada cujes njega kada daje ovakve izjave za pokretenja debata o rasiszmu onda ja pitam sam sebe sto bese taj rasizam?

Vladimir LDP

pre 13 godina

Ceda i sa kanibalima u mislima je andjeo u poredjenju sa onima koji cute na stradavanja civila u Libiji samo zato sto je tamosnji rezim zaposlio nasih par hiljada ljudi (ako su zivoti ljudi nekome manje bitni od zaposlenja nekih ljudi to je monstruozno), koji pre podne varaju Moskvu i Peking, popodne Brisel i Vasington a uvece i sami sebe, ne znaju sta hoce pa nas zavadili sa susedima i celim svetom, o nasoj spoljnoj politici dovoljno govori i cinjenica da jos jedino razumevanja za nju imaju africke plemenske zajednice koje je zapravo i ne razumeju ali hoce da se sprijateljuju pa uvazavaju. Evropa nas sve cesce zaobilazi, sa nasim ministrom spoljnih poslova vise niko nece da razgovara. Stefan File je cak razgovarao i sa poslanicima u nasoj skupstini a nije sa Vukom Jeremicem (na koga je po prirodi svoga posla bio prvo upucen). Sta tu dalje ima da se govori, a onda kao slagort nam taj isti propoveda mitomaniju umesto evropskih vrednosti, patrijarhalnost umesto demokratskih nacela, naziva liberale ekstremistima jer su ga pozvali da zauzme stav po pitanju stradavanja civila u Libiji - ciji diktatorski rezim na celu sa tiraninom (kako je to ceo zapadni svet okarakterisao) terorise sopstveni narod. I takav nas poziva da otvorimo debatu o rasizmu, aludirajuci na jedinog politicara koji nikada nije izrazavao bilo kakvu netrpeljivost prema bilo kojem narodu, sto se za doticnog ne moze reci ni u sali.

sasa

pre 13 godina

Neverovatno je kada citam komentare da neko moze da brani Cedu i njegovu izjavu, zbog cega je sebi sigurno zatvorio vrata diplomatiji. Takodje ne verovatno kako isti ti koji ga brane napadaju Zeku kako bi skrenuli paznju sa prethodno imenovanog Cede. Sve u svemu Ceda je kriv i treba da odgovara, kao i svi drugi sa takvim recnikom!!!

Mitar

pre 13 godina

Na Jovanovicevom pakovanju politicke robe jos nije istekao datum trajanja.
Ali na Jeremeicevoj konzervi pise: Rok trajanja jos nekoliko meseci. Nakon isteka baciti...

ahha

pre 13 godina

"Govor mržnje trebalo bi saseći u korenu...". Zar ovo nije govor mržnje? Sasecanje u korenu je izraz suštinske mržnje, sasecanje u korenu govora, često je preneseno sasecanje u korenu govornika. Tako je Jeremić nehotice otkrio pravo lice Srbijice.

Đole

pre 13 godina

Da, hajde da pričamo o rasizmu, to je toliko uzavrela tema, ne možemo da čekamo, a i bolje je, da ne bi razmišljali kolika je cena hleba i da je domaće voće skuplje od tropskog... Da nemamo sredstava da preživimo... Ma važno je da mi pričamo o rasizmu, to je najveći problem ovog društva!!

Velibor, USA

pre 13 godina

Jeremic ovde preteruje i doliva ulje na vatru izmedju DS-a i LDP-a. Ne valja mu to.

Iako mi ni Jeremic a ni Cheda nisu ni simpatichni ni mrski, chinjenica je da obadva dolaze iz realno boljih i progresivnijih stranaka srpske politichke scene takve kakva je, stranaka koje je direktno ili indirektno iznedrio nash pokojni gosp. Djindjic, stoga, ako nishta drugo a ono zbog pijeteta prema pok. Djindjicu, Jeremic i Cheda bi konachno trebali da porade na umanjivanju njihovih ochito lichnih animoziteta, animoziteta koji sramote umerenu i progresivnu srpsku politichku misao a na chem mogu samo da profitiraju mrachnjaci tipa Koshtunichinog d(ss)-a i radikala.
Ako Jeremic ne zeli (?) da profitiraju mrachne snage u Srbiji, onda, bolje da spusti loptu prema Chedi koji se izvinuo i objasnio. Isto tako, i Cheda treba da spusti loptu protiv Jeremica kolikogod da mu se ne svidjaju Jeremiceve taktike u borbi za razreshenje kosovskog pitanja i situacije.

Urazumite se obojica i upristojite se!!!

Boris

pre 13 godina

Zašto da se pokreće debata i da se uključuju kojekakve organizacije,i rasističke i anti-rasističke,kad se zna ko je dao izjavu,pa neka lepo odgovara. I u ratnim zločinima i kriminalnim radnjama se traži individualna krivica,zašto bi u ovom slučaju bilo drugačije.

Bojan

pre 13 godina

@Dule NS
Radi se o istoj stvari. Sovinizam, rasizam, ukazi po diktatu, dakle sve nedemokratsko i naopako sto je pratilo temu o grbu prati i ovu temu. Nisam fan Cede Jovanovica, naprotiv, ali ako drzava radi to isto, onda je to veliki problem.
Ne guram samo ja temu o grbu, vec svi oni koji su gledali serijal "Sajmiste" i koji su protiv fasizma u ovoj drzavi, bez obzira ko propagirao takve naopake ideje.

Radula

pre 13 godina

U Srbiji u srpskoj politici je mnogo jaci rasizam spram Albanaca. Samokritcnost kod Jeremica nije bas vidljiva. U svojim spoljnopolitickim nastupima u vezi Kosova i Albanaca cesto puta se i sam kretao na granici rasistickog. Ali rasizam, sto je pogresno, se kod nas iskljucivo shvata kao rasna netrpeljivost naspram ljudi tamne koze.

Muharem

pre 13 godina

Politicki domicil Jeremicev je ideologija S. Milosevica. On od ove ideologije, u svome ministrovanju, nije nikad ni za milimetar odstupio. Za ovu ideologiju je znano da je bila apsolutno rasisticka, i da je u drustvo donela i ostavila debele tragove fasizma, koji su i danas vrlo vidljivi.

neutralan

pre 13 godina

Izgleda da mladi LDP-a po zadatku lupaju plus ili minus na komentare. Ovde sam samo da im otežam :-P
(Kvaran, 31. mart 2011 12:17)

Hehe, ne samo mladi već i oni stariji :)
Prosto ne znam čiji su članovi aktivniji na ovom sajtu - da li LDP-ovci ili DSS-ovci! Vode rat minusevima i plusevima...
...mada ne zaostaju ni LSV-ovci i Radikali...
Ali neka, bolje i tako nego da se tuku na ulici...

S(t)ojan

pre 13 godina

@ Bojan
Ako Srbija ovako nastavi putovati ubrzano nazad, Bojane bojim se, da ce kisa saprati i tvoje papagaje sa drzavnog grba, i nad Srbijom ce da se vijori samo bela krpa.
Uostalom, cemu grb, kad je narod jos uvek gladan. Ni orlovi ni papagaji sa njega ne bogu se jesti. Ako hoces pravo lepsi grb je bio onaj stari, iz YU-vremena. Kad bi stavio ovu stvar na referendum video bi da bi min. 70% gradjana glasalo za njega. U doba starog grba nije bilo rasizma, fasizma, gladi. Dakle ili stari grb, ili mokra bela krpa.

Bucko razmisljam

pre 13 godina

Milijardu puta mi je drazi Cedomir Jovanovic i kada "nehotice vredja" od Vuka Jeremica kada govori i na "najlepsi moguci nacin" !
Cedomir Jovanovic i kada "nehotice vredja" pogadja u "sridu" za razliku od Vuka Jeremica koji i kada govori "na najlepsi moguci nacin" govori samo "BESMISLENE GLUPOSTI" zbog kojih se svakome u Evropi pri susretu sa njim "DIZE KOSA NA GLAVI" !

Kursula

pre 13 godina

@Bojan
Mislim da je Bojan svakako pogodio temu. Zasto? Gospodin Jeremic govori o tome kako kao drustvo treba da povedemo raspravu o rasizmu. Sta je povod - izjava Jovanovica. E sada ne zelim da branim gospodina Jovanovica, ali gospodin Jovanovic nije kriv za umrlice na kojima se pominje B92, premlacivanje romskog decaka, za huligansko i fasisticko ponasanje tzv. navijaca i klero-fasistickih grupa. Nije ni kriv za ovaj nesrecni grb koji narod zove "papagajski" jer ga asocira na istog i ne zeli da se pravi bilo kakva slicnost sa pravim grbom Srbije. Svi su svesni da je kao uzor za ovaj novi grb posluzio Nedicev grb. Sta ce da radi drzava sutra, kada nam na vrata zakucaju predstavnici Jevrejske zajednice ili Romske zajednice ili neka malo jaca asocijacija koja se bori protiv fasizma. Da li ce odgovor da bude nismo mi,opet je Jovanovic kriv. Ne branim Cedu, daleko bilo jer mislim da je sebi i celom drustvu naneo nemerljivu stetu. Ali opet se vracam na ponasanje drzave. Kako ce drzava da objasni zasto bastini ovakve simbole, pored najava da ce da ih ukine? Poenta je u tome da drzava pravi daleko vecu stetu, ali nje nije ili nece da bude svesna zarad interesa sacice tajkuna. rasizam je univerzalna kategorija.

drno

pre 13 godina

U svakom slucaju vrlo nes(p)retna izjava Cede Jovanovica. Pretpostavljam da je pritom mislio na razno-razne africke diktatore poput Bokase, kojeg su francuzi 70-ih godina optuzivali za kanibalizam.

Ako Ceda vec treba da se osudi, onda je to za plagijat. Jer, koliko se sjecam, vec je netko drugi prije njega u srpskom parlamentu nazvao citav jedan narod kanibalima. Bez da je to ikog tada zasmetalo naravno.