Subota, 26.03.2011.

14:55

Sud oduzeo legalno kupljenu kuću

Da nekretninu koju ste kupili preko agencije, i pored poštovanja procedure, jednog dana sud može da vam oduzme - potvrđuje nedavni primer iz Kragujevca.

Izvor: B92

Sud oduzeo legalno kupljenu kuæu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

50 Komentari

Sortiraj po:

Jevrem Grujic

pre 13 godina

Slazem se, a svojim komentarom sam hteo vise da ukazem na korumpiranost nasih sudova. Nisam pravnik ali i laiku je jasno, ma kako nestrucan po pitanju prava bio, da je kazna od tri meseca i to uslovna, blago receno-smesna?! Sta je sa sudijom koji je ovako smesnu kaznu za falsifikatora i prevaranta doneo?

Ana

pre 13 godina

(Jevrem Grujic, 28. mart 2011 11:30)
Pa valjda agencija za nekretnine treba da "goni" falsifikatora dokumenata, ona je prva prevarena - toliko o stručnosti agencije koja je garant da je sve legalno i za prenos vlasništva nekretnine uzima proviziju. Zašto bi kuca interesovao falsifikator dokumenata? On je za to angažovao i platio agenciju.

Slavica Drobnjaković, pošto već mora da izađe iz kuće, bi trebalo hladno da tuži agenciju i da traži povraćaj svog novca sa kamatom i provizijom, plus nadoknadu za stresove koje preživljava.

Ana

pre 13 godina

Greška je što se ova žena koja je kupila kuću uopšte i pojavljivala kao strana u postupku. Ona je praktično kupila kuću od agencije "Milićević", dakle ova agencija je trebalo da se sudi sa sudi sa pravim vlasnikom kuće.

Svaka čast našim sudovima, otpustili su dobre sudije, a ostavili neke bezveznjakoviće zaposlene preko veze, koji niti poznaju zakon, niti imaju dušu. Neće da daju izjave novinarima jer ih je sramota.

oruzar

pre 13 godina

Verujem da ovi komentatori, koji brane sistem / drzavu i vide krivicu samo u falsifikatoru, nisu nikada kupoprodavali nekretninu ili su prosto zlonamerni. Pa cemu bre sluzi toliki drzavni aparat, opstina, poreska uprava, katastar i sud, cemu sluze zemljisne knjige, overe potpisa i ugovora, vlasnicki listovi, placanje poreza, beskonacno cekanje u redovima za sve spomenuto, ako ce jedan klipan da proda bilo koju nekretninu, samo tako sto ce da falsifikuje par papira, potpisa i pecata!!!??? Dajte ljudi, dozovite se pameti. U ovom slucaju je sustinska (ne interesuje me pravna) krivica podeljena izmedju falsifikatora i drzavnog aparata (i Tadica, ako treba), sa tim sto stetu nesrecnoj zeni - kupcu mora da vrati drzava, a krivicno da odgovaraju SVI njeni "cimbenici", kroz cije je ruke prosla sporna dokumentacija. A ovi advokati neka prodaju pamet negde drugde, jer i sa njima imam dovoljno loseg iskustva, kada su nekretnine u pitanju. O agencijama ne treba trositi reci, jer je blago sve sto bih napisao, a uz to mi ne bi odobrili komentar

Irina

pre 13 godina

Legalni naslednik morao da se povlaci na sudu, da trosi novac i zivce dokazujuci da je naslednik kuce, prevarena gospodja ostala i bez novca i bez kuce, a prevarantu tri meseca uslovno?!Ovo je karikatura od pravosudja, samim time, nazalost, i od drzave.

Relator

pre 13 godina

Zasto drzava nije uputila stranku ili okrivljenu na kraju ostecenu da lazni prodavac bude umesac u sporu.Sudija!!!! Ne uzima se imovina neukom a da isti nema sansu da istu vrati.To nije pravda ili je nepotpuna. Vi ste direktni krivci.Sve je kod nas tako nedoreceno pravi krivci su sa novcem ,neuki su osteceni a sudije i ostale javne sluzbe rade po zakonu.Pravda je u ovom slucaju jasna.Drzava plati iz budzeta novce ostecenom kupcu ,goni prevaranta prodavca kao "saucesnika svog javasluka" spremi ga u zatvor i oduzme mu imovinu da namiri troskove koje je on falsifikovanjem napravio ali drzavi a ne neukoj stranci koja je kupila uknjizenu kucu koju je drzavna institucija uknjizila na osnovu neispravne tj falsifikovane dokumentacije.

Relator

pre 13 godina

Da rascistimo nesto vezano za agencije ili agenciju u ovom slucaju.Prodavac/nesavestan/angazuje ageciju koja na osnovu provere dokumentacije marketinski pokrije kucu na trzistu i za to biva placena 3 posto vrednosti posla po realizaciji angazovajuci advokata koji uvidom u dokumentaciju sacini validan ugovor ne braneci subjektima ugovora da angazuju svoje advokate.Advokat agencije je najjcesce specijalizovani imovinsko-pravni advokat koji se bavi iskljucivo tom materijom i najlakse i najkvalitetnije otkrije potencijalne prevarante i falsifikatore koji se s vremena na vreme pojavljuju.Napominjem da taj advokat nije vestak sta se tice falsifikata a i radi za par stotina evra odredjenih u proviziji za advokatske troskove.Dalje ;agencija po pravilu nikada ne kupuje pa preprodaje nekretninu i nikada nije u posedu ni nekretnine ni novaca vec je njena usluga vezana za posredovanje i marketing u ukupnoj ceni troskova od 3% vrednosti nekretnine.Kada trgovac prodaje hleb ili prevoznik vozi robu on je u jednom trenutku u njenom posedu i u tom trenutku za nju odgovara .Taj deo ne postoji kod agencije za nekretnine pa s time i njena odgovornost moze da bude svedena na vrednost usluga koje pruza a to je 3 posto. Drzava ako hoce red na trzistu nekretnina neka prodavcima i kupcima preko svojih ili privatnih osiguravajucih drustava omoguci osiguranje pojedinog prometa nekretnina pa ko voli nek izvoli.Agencije ce rado da posreduju pri izboru osig.drustva kao sto i posreduju u izboru banaka za kredite svojih klijenata a sve u cilju sprecavanja ovakovih prevara i prozivanje istih po novinama od strane neupucenih.Ovom prilikom pozivam da sledeci puta kada neko prozove savjesnu agenciju i pozove na linc ili tuzbu ista treba preko asocijacije da tuzi novinsku kucu koja u kontekst milionske prevare stavlja agenciju za nekretnine Iste inace svojim radom sprecavaju nebrojene kradje i malverzacije na polju prometa nekretnina sta nije njihov posao vec posao drzave koja najcesce menja partijski ljude po katastrima i drugim javnim sluzbama koji po znanju nisu do malog prsta znanju jednog profesionalnog agencijskog imovinsko-pravnog advokata.P.S.Prodavc i kupci ako ocekujete da drzava ili drzavni suzbenici mogu znanjem da vas zastite ili se upustate u samostalnu putesestiju kupovine ili prodaje stana znajte da ste obrali bostan jer i najgori advokat koji se bavi ovom materijom vise vidi no ijedan pravnik u javnoj sluzbi...

Mile

pre 13 godina

Čitajuci komentare, mogu samo da zaključim da je 60 godina komunizma u Srbiji ostavilo gore posledice nego 500 godina pod Turcima. Za proteklih 60 godina stvorene su generacije nesposobnih invalida koji ama baš sve očekuju od države i kojima je ista (i čak lično i predsednik) odgovorna za SVE šta im se desi.

Ivan

pre 13 godina

Ona sad treba da tuzi grad sto su preneli vlasnistvo bez provere dokumenata. Inace covek koji je tuzi je pravi vlasnik i sud je postupio pravilno. Naznam zasto se B92 ne zainteresuje kako se radi taj prenos vlasnistva. Nacin rada opstine je ocigledno razlog sto ovakve prevare mogu da se dese.

s

pre 13 godina

"nisu duzni da objasnjavaju svoja pravna shvatanja"
Ja sam mislio da se rukovode istinom a ne shvatanjem. Mene cudi da ne jure tog za falsifikovanje a i vlasnika agencije koji ti nije znao makar za nehat...
E moj rodni grade crno nam se pise

citaj bolje

pre 13 godina

@Aleksandar:
Izgleda da ti ne citas.
Covek je falsifikovao dokumenta i tako maltene sam sebe proglasio jedinim naslednikom i onda je prodao.
To je prevara i on je prevario sud, drzavu, katastar, agenciju i kupca i ko zna koliko ljudi jos...

s

pre 13 godina

@sestra brom,
Gresis, drzava je ta koja je ostetila zenu jer je pogresno presudila i ne goni falsifikatora (prodavca) po sluzbenoj duznosti. Slazem se da pravi vlasnik treba da zivi u svojoj kuci ali moj otac i njegove sestre od ujaka imaju spor u Nisu preko 30 godina za slicnu stvar.
Zet je gradj.inspektor a sin im je blizak sa DSovcima i nema teorije da se ikada lepo podeli sta je cije a sve je jasno kao dan.
Sto se kragujevca tice, zivim i rodjen sam u njemu a setite se price o pravnom fakultetu i afere "index"
Ko nam uci pravnike nije ni cudo sto se sve ovo desava.
Mada bih ja Milicevica na detektor lazi, ako on kaze da su papiri bili cisti a neko ih je falsifikovao onda je mozda i on nesto znao, i drugo zasto sve "neciste" papire nije prijavljivao...
Na zalost eto sta se desava u Srbiji i zato lepo kaze dekan ...PALI!
Ja sam zbog takvih i zapalio iz Kg i sad uzivam u olimpijskom gradu (preko okeana)

Goran

pre 13 godina

Drzava je svojim (ne)cinjenjem zavila ovu gospodju u crno. Drzava i nek plati. A da se ne ponavljaju ovakvi slucajevi mogla bi malo da se pozabavi kako se u Srbiji prodaju, iznajmljuju nekretnine. Treba da odgovaraju i falsifikator i agencija i drzava. Moj predlog je da se najpre tuze svi oni.

boban

pre 13 godina

tako će da prođu svi ovi koji su sada "kupili" i "pošteno" platili nacionalizovane stanove, kuće, zemlju, fabrike......uvek sve dođe na svoje.....nisu tu krivi ni ta jadna žena niti bilo ko drugi....kriva je država čiji način rada i politika prema tuđoj imovini (sem ako nije lično vlasništvo ovih lopurda koji su na vlasti) predstavlja primer svima kako se krađa, lopovluk, mito, podmazivanje "pravih" ljudi ovde jako isplati! To je zato što su ovi na vlasti tu jedino i isključivo da bi profitirali, a ne da bi pomogli ovoj zemlji da stane na noge. U zatvoru završavaju samo oni koji su se pogrešno utalili ili su mislili da mogu sami sve da završe....ovi drugi nikad nikakve kazne videti neće! Najgore što može da im se desi je da ih po novinama zovu kontroverzni biznismeni!

Jovan Mitrovic

pre 13 godina

Ovde se ne osporava odluka Suda, ona je ispravna i pravno tačno. Da je drugacije odlucio, Sud bi povredio pravo.
Ali zato postoji krivica drzave. Gradjanin, kao pojedinac veruje drzavi i smatra da je drzava tacna. Katastar, kao drzavni organ svoj smisao postojanja opravdava stim sto vodi tacnu evidenciju o vlasnicima nekretnina. U tu evidenciju graadjanin ima puno poverenje.
Ako je katastar dozvolio upis kuce, kao pravno ciste, onda je to greska katastra koju mora da nadoknadi dzava. A kako ce drzava zadovoljiti svoje interese, to vec nije stvar gospodje koju je drzava prevarila.

dule

pre 13 godina

Nije poenta ko će platiti oštećenoj i da li joj treba advokat ili ne (vi advokati ste ...) već da neko iz suda takođe treba da odgovara, da li samo gubljenjem posla ili i krivično. Neko iz suda je pre 11 godina doneo nezakonitu odluku i za to mora da odgovara (po meni barem novčano). Ali ne, ovde pravosuđe (svi zajedno i sudije i tužioci i advokati...) smrdi do neba i zagađuje celu zemlju.

Lazar

pre 13 godina

Mislim da se ovaj problem pogresno prikazuje od strane B92.
Kao dugogodisnji advokat isticem da je ovakav problem vrlo moguc, da to nije spor karakteristican samo za nas pravni sistem.
Ovde nije problem u sudskoj presudi i tumacenju zakonskih propisa od strane suda.
Problem je u nesavrsenosti katastarske evidencije.
Ukazujem i na tkzv. agencije koje umesto da samo posreduju jer im je to i posao one prave ugovore - dakle bave se pravnim pitanjima iako za to nisu ni ovlasceni a ni strucni.
Dakle, dobar i savestan advokat uz malo truda analizom prethodnih vlasnika i nacina sticanja svojine i malom proverom u sudu dolazi do do toga da stvar "nije cista".
To advokati znaju ali retko ko iz "agencija" to zna da uradi i proveri.
Dakle molim da se stav suda i sudske presude ne dovode u pitanje i negativan kontekst.

nenad73

pre 13 godina

Jasno je da kuca treba da bude vracena vlasniku ali isto je tako jasno da je kupac ostecen i da shodno tome treba da bude obestecen. Zato i postoje sudovi a ne da daju saopstenja da nisu duzni da objasnjavaju svoju odluku.Osteceni kupac bi trebao da zbog ovakve presude tuzi i drzavu koja ga je ostetila ne dajuci mu priliku da bude obestecen.

vladimir

pre 13 godina

Ako je tacno da je prodavac falsifikovao dokumenta po kojima se uspostavlja vlasnistvo, onda je prodaja nevazeca. Odgovornost za proveru ispravnosti dokumenata je na kupcu i agenciji koja zastupa interese kupca. Ne vidim nista sporno u odluci suda. Gospodja koja je prevarena treba da tuzi prodavca i agenciju.

Jovan Mitrovic

pre 13 godina

Ovo je cista krivica drzave koja treba da nadoknai stetu kupcu.
Drzava, kao organ od poverenje, kao organ u koji gradjani veruju, NIJE SMELA do dozvoli upis nekretnine od nelegalnog vlasnika. Cemu onda uopste katastar i obaveza prevodjenja nekretnina. Drzava je po prirodnom pravu MORALA da zna ko su vlasnici nekretnine. Zato i postoji. Neznanje i falsifikati nisu opravdanje ni za gradjane a kamo li za Drzavu, instituciju.
Dakle, drzava treba da zeni isplati cenu kuce po Ugovoru a svoja prava da trazi tuzbom od nelgalnog prodavca i svojih drzavnih cinovnika koji su dozvolili upis nekretnine.
Ostecena treba da tuzi Drzavu, ona nema nista sa prevarantom.

realno

pre 13 godina

Stvar je vrlo prosta i gospodja ne mora ici u Strazbur jer ce tamo spor izgubiti...rec je inace o Intervencijskom dejstvu presude,austrijskoj sudskoj praksi i ucenju prof. Poznica koji je prihvatio i nas Vrhovni sud jos dosta davno..u slucaju da je i prvi vlasnik uzeo novac tuze se on i falsifikator ili se zove u spor kao umesac zavisi od okolnosti...a ako nije uzeo novac tuzi se falsifikator preko tuzbe koja se zove Sticanje bez osnova...sve je tu prosto, bez krivicnih prijava, ali nasi ljudi nece da angazuju advokate, vise vole sami sebe da zastupaju pa kada se sud drzi zakona onda kukaju..ista stvar je sa mnogima koji su prevareni sa stanovima, ali nema tu krivice, to je cista gradjanska stvar, tuzbe su za novce a ako drzava hoce da ih goni krivicno to je vec njihova stvar..znaci advokat, tuzba i sve ce biti ok...

nemanja

pre 13 godina

g.tadicu, Ako slucajno ne znate cega ste predsednik,ovo vam je pravi reper da saznate a sa druge strane ovo je prava potvrda moje teorije da su ljudi postali od majmuna a mi srbi od djavola i na kraju ce normalno ta zena da ostvari svoja prava pred medjunarodnim sudom a to placamo svi mi ,jer zivimo u tzv.drzavi koja je korumpirana i lopovska od vrha do dna ili od glave do repa a posto glavu zabole za sve jer joj je lepo tako kako je ,ova drzava ce u buducnosti verovatno da se ukine i nestane sama od sebe ,jer kad odu a stalno odlaze mladi i pomre sve do 70-tog
godista,ovde nece imati stanovnika ,tj ostace samo totalno nenormalni i ovi koji se bave politikom ali to ce biti nedovoljno da moze da egzizstira kao drzava.

Aca

pre 13 godina

Umalo da mi se desi ista stvar usred Beograda. Papiri za kucu u uciteljskom naselju su bili falsifikovani, ali svi overeni od suda I delovali validni. Srecom, angazovao sam svog advokata koji je sve proverio I otkrio prevaru. Prodavac je bio samo deo sire ekipe koju nije hteo da otkrije, a sudija ga je oslobodila jer je hranilac porodice I nije ranije osudjivan...

general

pre 13 godina

Nezna sta da kazem ,mislim da je najveca greska koja je napravila ceo kolaps u Srbiji neocisceno pravosudje.Ljudii ako ovako nastavite da oduzimate ljudima krov nad glavom jedino sto sledi je 6 oktobar ali ovaj put ne verujem da ce da ga predvode korumpirani politicari"narod ce motku da uzme u ruke" pa ce onda da usledi "reforma"

Aleksandar

pre 13 godina

za Vuk:

da li čitaš tekst uopšte?
Piše lepo da je kuća bila sa svim papirima, da je čovek koji je prodao bio proglašen za jedinog naslednika i da je imao zakonska prava da proda kuću.

Žena je kupila i uknjižila.
Otkud to da se posle 10 godina to sve otkriva?

To je sve zahvaljujući državi, koja nije odradila svoj posao, i koja ima takve zakone da sve može da bude podložno prizvoljnom tumačenju i korupcii zaposlenih i administraciji.

Igy

pre 13 godina

@vampirbg
Nije problem u tome, problem je sto je sud dozvolio pre deset godina da se kuca uknjizi na njeno ima, znaci sud je potvrdio da je sve cisto, da nema drugih vlasnika...
E to dalje znaci da vlasnicu, koju je drzava - sud zanemarila, treba da obesteti ta ista drzava zato sto je dozvolila takvu gresku.
A ova zena koja je kupila kucu moze da tuzi tog lika, ali ce, i kad dobije presudu za nekih 10-15 godina, imati samo papir u rukama jer on nece imati para da joj vrati a u medjuvremenu ce, slucajno, da proda ili pokloni sve nelretnine koje ima a pare da potrosi na kocku...

Jegulja

pre 13 godina

@vampirbg

prevarena zena ne treba da tuzi prethodnog vlasnika vec drzavu jer je ona dozvolila neregularan upis u zemljisne knjige. ne vidim smisao zemljisnih knjiga ako jos pored toga moras da kopas uzduz i popreko. da se razumemo, laik sam kad je pravo u pitanju.

Milutin Mladjenović

pre 13 godina

Citat "U Osnovnom sudu nam je rečeno da u obrazloženju presude stoji čime se sud rukovodio tokom donošenja odluke, dok je iz Apelacionog suda saopšteno da, shodno zakonu, sudije nisu dužne da objašnjavaju svoja pravna shvatanja"

P.S. Da li je moguće da je shodno zakonu, nije bitna pravna osnova za donošenje te odluke u tekstu ?
Ako je to tako, sudske zakone, akte, propise su pisali lično organizovani kriminalni gangovi, što se da videti u svakoj sudskoj istanci ove zemlje.
Tako da, samo totalno suludi čovek može da se osloni na vodjenje sudskog proseca kao oštećena strana.

Marko

pre 13 godina

Ako mi beskučnik proda nečiju kuću preko agencije, po redovnoj ceni za tu nekretninu, sa svim pečatima sudova, opštine, katastra..... kako će i najbolji advokat na svetu da zna da je to mućka??? Nikako.

Igrom slučaja, znam o kome se radi (prodavac mućkaroš)! Ako je taj ko je kuću prodao redovna sudska mušterija, ne treba postavljati pitanje krivice (tako mislim jer nisam pravnik).

Sestra Brom

pre 13 godina

Sud mora da donese odluku na osnovu jasno iznesenih dokaza. Pravi vlasnik ima pravo na kuću, to je jasno kao dan. To što je ženu prevarilo neko treće lice je predmet za novu tužbu, u kojoj ona treba da tuži prevaranta i dobije odštetu. Bizarno je da se od države traži odšteta u ovom slučaju, pošto država nikoga nije oštetila, već taj prevarant. Ne može da se država tuži zbog problema koji su prouzrokovali nesporazumi i prevare 3 fizička lica koji nemaju nikakve veze sa državom.

Krajnje je vreme da se u Srbiji presude donose prema PRAVU, a ne prema STAVU raznih nekvalifikovanih i ostrašćenih amatera.

Davor

pre 13 godina

Umesto da prevarant odgovara i obešteti dvoje oštećenih, kažnjena žena koja je u stvari oštećena. Zato i nemamo investicije u Srbiji jer su zaštićeni prevaranti, lopovi, dužnici i ostala @#$%!.

Bosansko iskustvo

pre 13 godina

Zato ovdje u Bosni [i RS i federacija] postoji javni beleznik koji pre transakcije, tj registrovanaja kupoprodaje, proveri validnost/autenticnost dokumenata jer to im je 'zadatak'. A ako se deesi da i overi neki ugovor za koji je prodavac pribavio faksifikovane papire, postoji osiguranje koje placaju svi javni beleznici i iz kog se namiruju osteceni. A ako se desi vise puta da isti beleznik overi falsifikovano ostaje bez dozvole.

che

pre 13 godina

Prema rečima vlasnika (agencije za promet nekretnina) Radiše Milićevića, 2000. godine retke su bile kuće koje su imale „čistu“ dokumentaciju, a ovo je bila jedina nekretnina u tom trenutku sa svim urednim papirima.

Još jedna ilustracija gde živimo. Da ovo sve nije žalosno - bilo bi smešno, jer jedina kuća sa "normalnim" papirima jeste ona gde su papiri falsifikovani. Ja evo bezuspešno pokušavam da pribavim dokumentaciju za svoju kuću u Beogradu, i to traje više od šest godina, kilometre živaca i oko petnaest hiljada eura. Kada smo videli da ne možemo nikako da završimo postupak po Zakonu o izgradnji, jer se to pretvaralo u kafkijanski proces, predali smo po Zakonu o legalizaciji. Najveći apsurd je da moramo da radimo treći kupoprodajni ugovor sa bivšim vlasnikom placa za potpuno istu nekretninu kako bi mogli da se uknjižimo 1/1. Kada smo radili drugi ugovor crvena žena na šalteru poreske u opštini Zvezdarа je tražila da po drugi put platimo porez na promet za istu nekretninu.

Bez namere da stajem na bilo čiju stranu (jer je ovo jedna od situacija gde svi gube, i pravi vlasnik, i onaj što je kupio kuću) ubeđen sam da je država odgovorna jer nije uspostavila adekvatnu kontrolu dokumentacije prilikom kupoprodaje nekretnina. U državi u kojoj je sve birokratizovano, to je malo čudno.

Izgleda da je najbolje prošao falsifikator.

Lazar Dragin

pre 13 godina

>>>>iz Apelacionog suda saopšteno je novinaru B.92 da, shodno zakonu, sudije nisu dužne da objašnjavaju svoja pravna shvatanja i tacka"...Medjutim, prirodno pravo se nesastoji iz "pravnog shvatanja sudije" vec iz cinjenicnog materijala koji sacinjava osnov prirodne pravde !?? Ovakva objasnjenja su nasledjena iz vremena jednoumlja (bezumlja) iz kojih se srpsko pravosudje nije pomerilo iz "ustajale vode"... Da sam u pravu ja se pozivam na presudu VKS Kzz.59/10 kojom mi je nedavno izrecena kazna 9 godina strogog zatvora (i ako se sada po zakonu nemogu izricati kazne strogog zatvora)odbijajuci 6 godina od ranije izrecene kazne od VSS Kzz.111/68 od 9 godina, ali pravno shvatanje naseg suda da je 9-6=9 nemoze nikog ubediti da je to moguce.. Mislim da je oduzimanje kuce neshvatanje prava nasih izabranika delilaca pravde (krivde)

Lazar Dragin

Gruntovčanin

pre 13 godina

A da je, krajnji kupac, kojim slučajem, preprodao kuću nekoj državnoj firmi (npr, JKP) ili, recimo Osnovnom sudu u Kragujevcu, i od tog novca sagradio sebi novu kuću na nekom drugom placu, kako bi onda odlučio Osnovni sud?

Предраг

pre 13 godina

Уколико се не варам, оштећена има пун основ да тужи државу и тражи надокнаду штете. Наиме, уписано стање у катастру сматра се идеално тачним, и држава је за њега одговорна. Ако је катастар -- то јест држава -- издао уверење да се некретнином може законски прометовати, он је дужан и да сноси последице свог погрешног рада (као, нпр, хирург који погреши при оперцији.

bezimena

pre 13 godina

Umesto da fasifikotor snosi sve posledice svoje krivične radnje, sud se okomio na SAVESNOG KUPCA!

Naše pravosudje je DNO, nadam se da će vlasnica svoje pravo vlasništva zaštiti u Strazburu i dobiti satisfakciju, OD DRŽAVE, za priredjenu joj štetu!

EU

pre 13 godina

Jos jedan razlog da svako ko je iole malo pametan vata maglu iz te mafijaske nazovimo drzave. Kakva je to drzava kada je svaka kupovina veoma rizicna? Srbija je zemlja u kojoj mafija moze oteti od ljudi sve sto hoce i da pri tom jos osteceni bude kaznjen kao sto su mene kaznili neverovatno visokom novcanom kaznom zato sto sam kupio auto koji je bio u vlasnistvu bivseg policajca godinama a meni ga oduzeli nakon nedelju dana zato sto su falsifikovani brojevi sasije. isti je kasnije prodao jos tri takva i nikada nije odgovarao pred organima vlasti. Zamislite da nikoga on ne zanima cak ni danas posle puno godina. Postavlja se pitanje koliko ce jos ljudi uspeti da prevari a da ne odgovara. Eto zato je naj bolje sto pre pobeci u neku normalnu zemlju i ziveti zivot dostojan coveka.

Vuk

pre 13 godina

To samo potvrđuje da sa agencijama za nekretnine ne treba imati posla, nego uvek kupovati direktno.
Proviziju koju biste eventualno dali uložite u arhitektu i vađenje dokumenata iz zemljišnih knjiga.

Radojica

pre 13 godina

Kakav je to sud ? Samo ološ korumpirani može da NE utvrdi broj naslednika nekretnine i sva prava prenese na jednog naslednika.

A i kazne su "jače", pa 3 meseca uslova se u normalnom svetu dobija za najbanalniji saobraćajni prekršaj.

Paradajz republika.

Кад ће остали?

pre 13 godina

Жао ми је због жене, али то значи да и Мишковић и остала екипа сада мало мање мирно спавају.

Dule

pre 13 godina

"...sudije nisu dužne da objašnjavaju svoja pravna shvatanja..."

A žena koja je kuću platila, živela u njoj 10 godina, verovatno i uložila u njeno održavanje, ostaje na ulici, bez para, dok čovek koji je ya sve to kriv dobija oda našeg sudstva koje "nije dužno da objašnjava svoja shvatanja", tri meseca, i to uslovno.

E, zemljo otvori se!

Nemam diplomu Sega-mega-trendi "univerziteta", imam 53 godine, ali sam rešio da plaim odavde!

vampirbg

pre 13 godina

Ne vidim nista sporno. Ona je kupila kucu od lopova koji nije bi vlasnik te kuce. Samim tim ova kuca se vraca pravom vlasniku. Prevarena zena mora da tuzi lopova i da trazi pare nazad. Bilo bi malo glupo da zadrzi kucu. Na taj nacin ja mogu da se dogovorim sa nekim beskucnikom da mi proda tudji stan (i falsifikuje sve isprave) za smesne pare i da posle zadrzim nekretninu?

kraja

pre 13 godina

...zakonodavstvo, pravosudje, advokati i ini koji se bave "pravom i pravdom", ustanoviuli su sistem u kojem ne postoji "cvrsto tlo", logika, vec sve pliva u okeanu relativnosti i beskrajnih mogucnosti MUVANJA I MULJANJA...
...da naglasim poslednji komentar, koji zaista sve govori: "dok je iz Apelacionog suda saopšteno da, SHODNO ZAKONU, sudije NISU DUZNE da objašnjavaju SVOJA pravna shvatanja"...

....da ZGODNOG li "zakona"...

...zamislite za tren da ste okrivljeni pred sudijom koji ima svoje pravno shvatanje i nije duzan NIKOME da ga objasnjava....

....ajmo pravnici, sudije, advokati, pomozite laicima...

bezimena

pre 13 godina

Umesto da fasifikotor snosi sve posledice svoje krivične radnje, sud se okomio na SAVESNOG KUPCA!

Naše pravosudje je DNO, nadam se da će vlasnica svoje pravo vlasništva zaštiti u Strazburu i dobiti satisfakciju, OD DRŽAVE, za priredjenu joj štetu!

Dule

pre 13 godina

"...sudije nisu dužne da objašnjavaju svoja pravna shvatanja..."

A žena koja je kuću platila, živela u njoj 10 godina, verovatno i uložila u njeno održavanje, ostaje na ulici, bez para, dok čovek koji je ya sve to kriv dobija oda našeg sudstva koje "nije dužno da objašnjava svoja shvatanja", tri meseca, i to uslovno.

E, zemljo otvori se!

Nemam diplomu Sega-mega-trendi "univerziteta", imam 53 godine, ali sam rešio da plaim odavde!

Radojica

pre 13 godina

Kakav je to sud ? Samo ološ korumpirani može da NE utvrdi broj naslednika nekretnine i sva prava prenese na jednog naslednika.

A i kazne su "jače", pa 3 meseca uslova se u normalnom svetu dobija za najbanalniji saobraćajni prekršaj.

Paradajz republika.

EU

pre 13 godina

Jos jedan razlog da svako ko je iole malo pametan vata maglu iz te mafijaske nazovimo drzave. Kakva je to drzava kada je svaka kupovina veoma rizicna? Srbija je zemlja u kojoj mafija moze oteti od ljudi sve sto hoce i da pri tom jos osteceni bude kaznjen kao sto su mene kaznili neverovatno visokom novcanom kaznom zato sto sam kupio auto koji je bio u vlasnistvu bivseg policajca godinama a meni ga oduzeli nakon nedelju dana zato sto su falsifikovani brojevi sasije. isti je kasnije prodao jos tri takva i nikada nije odgovarao pred organima vlasti. Zamislite da nikoga on ne zanima cak ni danas posle puno godina. Postavlja se pitanje koliko ce jos ljudi uspeti da prevari a da ne odgovara. Eto zato je naj bolje sto pre pobeci u neku normalnu zemlju i ziveti zivot dostojan coveka.

kraja

pre 13 godina

...zakonodavstvo, pravosudje, advokati i ini koji se bave "pravom i pravdom", ustanoviuli su sistem u kojem ne postoji "cvrsto tlo", logika, vec sve pliva u okeanu relativnosti i beskrajnih mogucnosti MUVANJA I MULJANJA...
...da naglasim poslednji komentar, koji zaista sve govori: "dok je iz Apelacionog suda saopšteno da, SHODNO ZAKONU, sudije NISU DUZNE da objašnjavaju SVOJA pravna shvatanja"...

....da ZGODNOG li "zakona"...

...zamislite za tren da ste okrivljeni pred sudijom koji ima svoje pravno shvatanje i nije duzan NIKOME da ga objasnjava....

....ajmo pravnici, sudije, advokati, pomozite laicima...

vampirbg

pre 13 godina

Ne vidim nista sporno. Ona je kupila kucu od lopova koji nije bi vlasnik te kuce. Samim tim ova kuca se vraca pravom vlasniku. Prevarena zena mora da tuzi lopova i da trazi pare nazad. Bilo bi malo glupo da zadrzi kucu. Na taj nacin ja mogu da se dogovorim sa nekim beskucnikom da mi proda tudji stan (i falsifikuje sve isprave) za smesne pare i da posle zadrzim nekretninu?

Vuk

pre 13 godina

To samo potvrđuje da sa agencijama za nekretnine ne treba imati posla, nego uvek kupovati direktno.
Proviziju koju biste eventualno dali uložite u arhitektu i vađenje dokumenata iz zemljišnih knjiga.

Предраг

pre 13 godina

Уколико се не варам, оштећена има пун основ да тужи државу и тражи надокнаду штете. Наиме, уписано стање у катастру сматра се идеално тачним, и држава је за њега одговорна. Ако је катастар -- то јест држава -- издао уверење да се некретнином може законски прометовати, он је дужан и да сноси последице свог погрешног рада (као, нпр, хирург који погреши при оперцији.

Кад ће остали?

pre 13 godina

Жао ми је због жене, али то значи да и Мишковић и остала екипа сада мало мање мирно спавају.

Bosansko iskustvo

pre 13 godina

Zato ovdje u Bosni [i RS i federacija] postoji javni beleznik koji pre transakcije, tj registrovanaja kupoprodaje, proveri validnost/autenticnost dokumenata jer to im je 'zadatak'. A ako se deesi da i overi neki ugovor za koji je prodavac pribavio faksifikovane papire, postoji osiguranje koje placaju svi javni beleznici i iz kog se namiruju osteceni. A ako se desi vise puta da isti beleznik overi falsifikovano ostaje bez dozvole.

che

pre 13 godina

Prema rečima vlasnika (agencije za promet nekretnina) Radiše Milićevića, 2000. godine retke su bile kuće koje su imale „čistu“ dokumentaciju, a ovo je bila jedina nekretnina u tom trenutku sa svim urednim papirima.

Još jedna ilustracija gde živimo. Da ovo sve nije žalosno - bilo bi smešno, jer jedina kuća sa "normalnim" papirima jeste ona gde su papiri falsifikovani. Ja evo bezuspešno pokušavam da pribavim dokumentaciju za svoju kuću u Beogradu, i to traje više od šest godina, kilometre živaca i oko petnaest hiljada eura. Kada smo videli da ne možemo nikako da završimo postupak po Zakonu o izgradnji, jer se to pretvaralo u kafkijanski proces, predali smo po Zakonu o legalizaciji. Najveći apsurd je da moramo da radimo treći kupoprodajni ugovor sa bivšim vlasnikom placa za potpuno istu nekretninu kako bi mogli da se uknjižimo 1/1. Kada smo radili drugi ugovor crvena žena na šalteru poreske u opštini Zvezdarа je tražila da po drugi put platimo porez na promet za istu nekretninu.

Bez namere da stajem na bilo čiju stranu (jer je ovo jedna od situacija gde svi gube, i pravi vlasnik, i onaj što je kupio kuću) ubeđen sam da je država odgovorna jer nije uspostavila adekvatnu kontrolu dokumentacije prilikom kupoprodaje nekretnina. U državi u kojoj je sve birokratizovano, to je malo čudno.

Izgleda da je najbolje prošao falsifikator.

Aleksandar

pre 13 godina

za Vuk:

da li čitaš tekst uopšte?
Piše lepo da je kuća bila sa svim papirima, da je čovek koji je prodao bio proglašen za jedinog naslednika i da je imao zakonska prava da proda kuću.

Žena je kupila i uknjižila.
Otkud to da se posle 10 godina to sve otkriva?

To je sve zahvaljujući državi, koja nije odradila svoj posao, i koja ima takve zakone da sve može da bude podložno prizvoljnom tumačenju i korupcii zaposlenih i administraciji.

Irina

pre 13 godina

Legalni naslednik morao da se povlaci na sudu, da trosi novac i zivce dokazujuci da je naslednik kuce, prevarena gospodja ostala i bez novca i bez kuce, a prevarantu tri meseca uslovno?!Ovo je karikatura od pravosudja, samim time, nazalost, i od drzave.

Davor

pre 13 godina

Umesto da prevarant odgovara i obešteti dvoje oštećenih, kažnjena žena koja je u stvari oštećena. Zato i nemamo investicije u Srbiji jer su zaštićeni prevaranti, lopovi, dužnici i ostala @#$%!.

Jegulja

pre 13 godina

@vampirbg

prevarena zena ne treba da tuzi prethodnog vlasnika vec drzavu jer je ona dozvolila neregularan upis u zemljisne knjige. ne vidim smisao zemljisnih knjiga ako jos pored toga moras da kopas uzduz i popreko. da se razumemo, laik sam kad je pravo u pitanju.

nenad73

pre 13 godina

Jasno je da kuca treba da bude vracena vlasniku ali isto je tako jasno da je kupac ostecen i da shodno tome treba da bude obestecen. Zato i postoje sudovi a ne da daju saopstenja da nisu duzni da objasnjavaju svoju odluku.Osteceni kupac bi trebao da zbog ovakve presude tuzi i drzavu koja ga je ostetila ne dajuci mu priliku da bude obestecen.

Aca

pre 13 godina

Umalo da mi se desi ista stvar usred Beograda. Papiri za kucu u uciteljskom naselju su bili falsifikovani, ali svi overeni od suda I delovali validni. Srecom, angazovao sam svog advokata koji je sve proverio I otkrio prevaru. Prodavac je bio samo deo sire ekipe koju nije hteo da otkrije, a sudija ga je oslobodila jer je hranilac porodice I nije ranije osudjivan...

Gruntovčanin

pre 13 godina

A da je, krajnji kupac, kojim slučajem, preprodao kuću nekoj državnoj firmi (npr, JKP) ili, recimo Osnovnom sudu u Kragujevcu, i od tog novca sagradio sebi novu kuću na nekom drugom placu, kako bi onda odlučio Osnovni sud?

Milutin Mladjenović

pre 13 godina

Citat "U Osnovnom sudu nam je rečeno da u obrazloženju presude stoji čime se sud rukovodio tokom donošenja odluke, dok je iz Apelacionog suda saopšteno da, shodno zakonu, sudije nisu dužne da objašnjavaju svoja pravna shvatanja"

P.S. Da li je moguće da je shodno zakonu, nije bitna pravna osnova za donošenje te odluke u tekstu ?
Ako je to tako, sudske zakone, akte, propise su pisali lično organizovani kriminalni gangovi, što se da videti u svakoj sudskoj istanci ove zemlje.
Tako da, samo totalno suludi čovek može da se osloni na vodjenje sudskog proseca kao oštećena strana.

Marko

pre 13 godina

Ako mi beskučnik proda nečiju kuću preko agencije, po redovnoj ceni za tu nekretninu, sa svim pečatima sudova, opštine, katastra..... kako će i najbolji advokat na svetu da zna da je to mućka??? Nikako.

Igrom slučaja, znam o kome se radi (prodavac mućkaroš)! Ako je taj ko je kuću prodao redovna sudska mušterija, ne treba postavljati pitanje krivice (tako mislim jer nisam pravnik).

Igy

pre 13 godina

@vampirbg
Nije problem u tome, problem je sto je sud dozvolio pre deset godina da se kuca uknjizi na njeno ima, znaci sud je potvrdio da je sve cisto, da nema drugih vlasnika...
E to dalje znaci da vlasnicu, koju je drzava - sud zanemarila, treba da obesteti ta ista drzava zato sto je dozvolila takvu gresku.
A ova zena koja je kupila kucu moze da tuzi tog lika, ali ce, i kad dobije presudu za nekih 10-15 godina, imati samo papir u rukama jer on nece imati para da joj vrati a u medjuvremenu ce, slucajno, da proda ili pokloni sve nelretnine koje ima a pare da potrosi na kocku...

Jovan Mitrovic

pre 13 godina

Ovo je cista krivica drzave koja treba da nadoknai stetu kupcu.
Drzava, kao organ od poverenje, kao organ u koji gradjani veruju, NIJE SMELA do dozvoli upis nekretnine od nelegalnog vlasnika. Cemu onda uopste katastar i obaveza prevodjenja nekretnina. Drzava je po prirodnom pravu MORALA da zna ko su vlasnici nekretnine. Zato i postoji. Neznanje i falsifikati nisu opravdanje ni za gradjane a kamo li za Drzavu, instituciju.
Dakle, drzava treba da zeni isplati cenu kuce po Ugovoru a svoja prava da trazi tuzbom od nelgalnog prodavca i svojih drzavnih cinovnika koji su dozvolili upis nekretnine.
Ostecena treba da tuzi Drzavu, ona nema nista sa prevarantom.

nemanja

pre 13 godina

g.tadicu, Ako slucajno ne znate cega ste predsednik,ovo vam je pravi reper da saznate a sa druge strane ovo je prava potvrda moje teorije da su ljudi postali od majmuna a mi srbi od djavola i na kraju ce normalno ta zena da ostvari svoja prava pred medjunarodnim sudom a to placamo svi mi ,jer zivimo u tzv.drzavi koja je korumpirana i lopovska od vrha do dna ili od glave do repa a posto glavu zabole za sve jer joj je lepo tako kako je ,ova drzava ce u buducnosti verovatno da se ukine i nestane sama od sebe ,jer kad odu a stalno odlaze mladi i pomre sve do 70-tog
godista,ovde nece imati stanovnika ,tj ostace samo totalno nenormalni i ovi koji se bave politikom ali to ce biti nedovoljno da moze da egzizstira kao drzava.

Jovan Mitrovic

pre 13 godina

Ovde se ne osporava odluka Suda, ona je ispravna i pravno tačno. Da je drugacije odlucio, Sud bi povredio pravo.
Ali zato postoji krivica drzave. Gradjanin, kao pojedinac veruje drzavi i smatra da je drzava tacna. Katastar, kao drzavni organ svoj smisao postojanja opravdava stim sto vodi tacnu evidenciju o vlasnicima nekretnina. U tu evidenciju graadjanin ima puno poverenje.
Ako je katastar dozvolio upis kuce, kao pravno ciste, onda je to greska katastra koju mora da nadoknadi dzava. A kako ce drzava zadovoljiti svoje interese, to vec nije stvar gospodje koju je drzava prevarila.

Jevrem Grujic

pre 13 godina

Slazem se, a svojim komentarom sam hteo vise da ukazem na korumpiranost nasih sudova. Nisam pravnik ali i laiku je jasno, ma kako nestrucan po pitanju prava bio, da je kazna od tri meseca i to uslovna, blago receno-smesna?! Sta je sa sudijom koji je ovako smesnu kaznu za falsifikatora i prevaranta doneo?

vladimir

pre 13 godina

Ako je tacno da je prodavac falsifikovao dokumenta po kojima se uspostavlja vlasnistvo, onda je prodaja nevazeca. Odgovornost za proveru ispravnosti dokumenata je na kupcu i agenciji koja zastupa interese kupca. Ne vidim nista sporno u odluci suda. Gospodja koja je prevarena treba da tuzi prodavca i agenciju.

realno

pre 13 godina

Stvar je vrlo prosta i gospodja ne mora ici u Strazbur jer ce tamo spor izgubiti...rec je inace o Intervencijskom dejstvu presude,austrijskoj sudskoj praksi i ucenju prof. Poznica koji je prihvatio i nas Vrhovni sud jos dosta davno..u slucaju da je i prvi vlasnik uzeo novac tuze se on i falsifikator ili se zove u spor kao umesac zavisi od okolnosti...a ako nije uzeo novac tuzi se falsifikator preko tuzbe koja se zove Sticanje bez osnova...sve je tu prosto, bez krivicnih prijava, ali nasi ljudi nece da angazuju advokate, vise vole sami sebe da zastupaju pa kada se sud drzi zakona onda kukaju..ista stvar je sa mnogima koji su prevareni sa stanovima, ali nema tu krivice, to je cista gradjanska stvar, tuzbe su za novce a ako drzava hoce da ih goni krivicno to je vec njihova stvar..znaci advokat, tuzba i sve ce biti ok...

Lazar

pre 13 godina

Mislim da se ovaj problem pogresno prikazuje od strane B92.
Kao dugogodisnji advokat isticem da je ovakav problem vrlo moguc, da to nije spor karakteristican samo za nas pravni sistem.
Ovde nije problem u sudskoj presudi i tumacenju zakonskih propisa od strane suda.
Problem je u nesavrsenosti katastarske evidencije.
Ukazujem i na tkzv. agencije koje umesto da samo posreduju jer im je to i posao one prave ugovore - dakle bave se pravnim pitanjima iako za to nisu ni ovlasceni a ni strucni.
Dakle, dobar i savestan advokat uz malo truda analizom prethodnih vlasnika i nacina sticanja svojine i malom proverom u sudu dolazi do do toga da stvar "nije cista".
To advokati znaju ali retko ko iz "agencija" to zna da uradi i proveri.
Dakle molim da se stav suda i sudske presude ne dovode u pitanje i negativan kontekst.

dule

pre 13 godina

Nije poenta ko će platiti oštećenoj i da li joj treba advokat ili ne (vi advokati ste ...) već da neko iz suda takođe treba da odgovara, da li samo gubljenjem posla ili i krivično. Neko iz suda je pre 11 godina doneo nezakonitu odluku i za to mora da odgovara (po meni barem novčano). Ali ne, ovde pravosuđe (svi zajedno i sudije i tužioci i advokati...) smrdi do neba i zagađuje celu zemlju.

Mile

pre 13 godina

Čitajuci komentare, mogu samo da zaključim da je 60 godina komunizma u Srbiji ostavilo gore posledice nego 500 godina pod Turcima. Za proteklih 60 godina stvorene su generacije nesposobnih invalida koji ama baš sve očekuju od države i kojima je ista (i čak lično i predsednik) odgovorna za SVE šta im se desi.

general

pre 13 godina

Nezna sta da kazem ,mislim da je najveca greska koja je napravila ceo kolaps u Srbiji neocisceno pravosudje.Ljudii ako ovako nastavite da oduzimate ljudima krov nad glavom jedino sto sledi je 6 oktobar ali ovaj put ne verujem da ce da ga predvode korumpirani politicari"narod ce motku da uzme u ruke" pa ce onda da usledi "reforma"

boban

pre 13 godina

tako će da prođu svi ovi koji su sada "kupili" i "pošteno" platili nacionalizovane stanove, kuće, zemlju, fabrike......uvek sve dođe na svoje.....nisu tu krivi ni ta jadna žena niti bilo ko drugi....kriva je država čiji način rada i politika prema tuđoj imovini (sem ako nije lično vlasništvo ovih lopurda koji su na vlasti) predstavlja primer svima kako se krađa, lopovluk, mito, podmazivanje "pravih" ljudi ovde jako isplati! To je zato što su ovi na vlasti tu jedino i isključivo da bi profitirali, a ne da bi pomogli ovoj zemlji da stane na noge. U zatvoru završavaju samo oni koji su se pogrešno utalili ili su mislili da mogu sami sve da završe....ovi drugi nikad nikakve kazne videti neće! Najgore što može da im se desi je da ih po novinama zovu kontroverzni biznismeni!

Goran

pre 13 godina

Drzava je svojim (ne)cinjenjem zavila ovu gospodju u crno. Drzava i nek plati. A da se ne ponavljaju ovakvi slucajevi mogla bi malo da se pozabavi kako se u Srbiji prodaju, iznajmljuju nekretnine. Treba da odgovaraju i falsifikator i agencija i drzava. Moj predlog je da se najpre tuze svi oni.

Relator

pre 13 godina

Zasto drzava nije uputila stranku ili okrivljenu na kraju ostecenu da lazni prodavac bude umesac u sporu.Sudija!!!! Ne uzima se imovina neukom a da isti nema sansu da istu vrati.To nije pravda ili je nepotpuna. Vi ste direktni krivci.Sve je kod nas tako nedoreceno pravi krivci su sa novcem ,neuki su osteceni a sudije i ostale javne sluzbe rade po zakonu.Pravda je u ovom slucaju jasna.Drzava plati iz budzeta novce ostecenom kupcu ,goni prevaranta prodavca kao "saucesnika svog javasluka" spremi ga u zatvor i oduzme mu imovinu da namiri troskove koje je on falsifikovanjem napravio ali drzavi a ne neukoj stranci koja je kupila uknjizenu kucu koju je drzavna institucija uknjizila na osnovu neispravne tj falsifikovane dokumentacije.

oruzar

pre 13 godina

Verujem da ovi komentatori, koji brane sistem / drzavu i vide krivicu samo u falsifikatoru, nisu nikada kupoprodavali nekretninu ili su prosto zlonamerni. Pa cemu bre sluzi toliki drzavni aparat, opstina, poreska uprava, katastar i sud, cemu sluze zemljisne knjige, overe potpisa i ugovora, vlasnicki listovi, placanje poreza, beskonacno cekanje u redovima za sve spomenuto, ako ce jedan klipan da proda bilo koju nekretninu, samo tako sto ce da falsifikuje par papira, potpisa i pecata!!!??? Dajte ljudi, dozovite se pameti. U ovom slucaju je sustinska (ne interesuje me pravna) krivica podeljena izmedju falsifikatora i drzavnog aparata (i Tadica, ako treba), sa tim sto stetu nesrecnoj zeni - kupcu mora da vrati drzava, a krivicno da odgovaraju SVI njeni "cimbenici", kroz cije je ruke prosla sporna dokumentacija. A ovi advokati neka prodaju pamet negde drugde, jer i sa njima imam dovoljno loseg iskustva, kada su nekretnine u pitanju. O agencijama ne treba trositi reci, jer je blago sve sto bih napisao, a uz to mi ne bi odobrili komentar

s

pre 13 godina

@sestra brom,
Gresis, drzava je ta koja je ostetila zenu jer je pogresno presudila i ne goni falsifikatora (prodavca) po sluzbenoj duznosti. Slazem se da pravi vlasnik treba da zivi u svojoj kuci ali moj otac i njegove sestre od ujaka imaju spor u Nisu preko 30 godina za slicnu stvar.
Zet je gradj.inspektor a sin im je blizak sa DSovcima i nema teorije da se ikada lepo podeli sta je cije a sve je jasno kao dan.
Sto se kragujevca tice, zivim i rodjen sam u njemu a setite se price o pravnom fakultetu i afere "index"
Ko nam uci pravnike nije ni cudo sto se sve ovo desava.
Mada bih ja Milicevica na detektor lazi, ako on kaze da su papiri bili cisti a neko ih je falsifikovao onda je mozda i on nesto znao, i drugo zasto sve "neciste" papire nije prijavljivao...
Na zalost eto sta se desava u Srbiji i zato lepo kaze dekan ...PALI!
Ja sam zbog takvih i zapalio iz Kg i sad uzivam u olimpijskom gradu (preko okeana)

Lazar Dragin

pre 13 godina

>>>>iz Apelacionog suda saopšteno je novinaru B.92 da, shodno zakonu, sudije nisu dužne da objašnjavaju svoja pravna shvatanja i tacka"...Medjutim, prirodno pravo se nesastoji iz "pravnog shvatanja sudije" vec iz cinjenicnog materijala koji sacinjava osnov prirodne pravde !?? Ovakva objasnjenja su nasledjena iz vremena jednoumlja (bezumlja) iz kojih se srpsko pravosudje nije pomerilo iz "ustajale vode"... Da sam u pravu ja se pozivam na presudu VKS Kzz.59/10 kojom mi je nedavno izrecena kazna 9 godina strogog zatvora (i ako se sada po zakonu nemogu izricati kazne strogog zatvora)odbijajuci 6 godina od ranije izrecene kazne od VSS Kzz.111/68 od 9 godina, ali pravno shvatanje naseg suda da je 9-6=9 nemoze nikog ubediti da je to moguce.. Mislim da je oduzimanje kuce neshvatanje prava nasih izabranika delilaca pravde (krivde)

Lazar Dragin

citaj bolje

pre 13 godina

@Aleksandar:
Izgleda da ti ne citas.
Covek je falsifikovao dokumenta i tako maltene sam sebe proglasio jedinim naslednikom i onda je prodao.
To je prevara i on je prevario sud, drzavu, katastar, agenciju i kupca i ko zna koliko ljudi jos...

Sestra Brom

pre 13 godina

Sud mora da donese odluku na osnovu jasno iznesenih dokaza. Pravi vlasnik ima pravo na kuću, to je jasno kao dan. To što je ženu prevarilo neko treće lice je predmet za novu tužbu, u kojoj ona treba da tuži prevaranta i dobije odštetu. Bizarno je da se od države traži odšteta u ovom slučaju, pošto država nikoga nije oštetila, već taj prevarant. Ne može da se država tuži zbog problema koji su prouzrokovali nesporazumi i prevare 3 fizička lica koji nemaju nikakve veze sa državom.

Krajnje je vreme da se u Srbiji presude donose prema PRAVU, a ne prema STAVU raznih nekvalifikovanih i ostrašćenih amatera.

s

pre 13 godina

"nisu duzni da objasnjavaju svoja pravna shvatanja"
Ja sam mislio da se rukovode istinom a ne shvatanjem. Mene cudi da ne jure tog za falsifikovanje a i vlasnika agencije koji ti nije znao makar za nehat...
E moj rodni grade crno nam se pise

Ivan

pre 13 godina

Ona sad treba da tuzi grad sto su preneli vlasnistvo bez provere dokumenata. Inace covek koji je tuzi je pravi vlasnik i sud je postupio pravilno. Naznam zasto se B92 ne zainteresuje kako se radi taj prenos vlasnistva. Nacin rada opstine je ocigledno razlog sto ovakve prevare mogu da se dese.

Ana

pre 13 godina

Greška je što se ova žena koja je kupila kuću uopšte i pojavljivala kao strana u postupku. Ona je praktično kupila kuću od agencije "Milićević", dakle ova agencija je trebalo da se sudi sa sudi sa pravim vlasnikom kuće.

Svaka čast našim sudovima, otpustili su dobre sudije, a ostavili neke bezveznjakoviće zaposlene preko veze, koji niti poznaju zakon, niti imaju dušu. Neće da daju izjave novinarima jer ih je sramota.

Ana

pre 13 godina

(Jevrem Grujic, 28. mart 2011 11:30)
Pa valjda agencija za nekretnine treba da "goni" falsifikatora dokumenata, ona je prva prevarena - toliko o stručnosti agencije koja je garant da je sve legalno i za prenos vlasništva nekretnine uzima proviziju. Zašto bi kuca interesovao falsifikator dokumenata? On je za to angažovao i platio agenciju.

Slavica Drobnjaković, pošto već mora da izađe iz kuće, bi trebalo hladno da tuži agenciju i da traži povraćaj svog novca sa kamatom i provizijom, plus nadoknadu za stresove koje preživljava.

Relator

pre 13 godina

Da rascistimo nesto vezano za agencije ili agenciju u ovom slucaju.Prodavac/nesavestan/angazuje ageciju koja na osnovu provere dokumentacije marketinski pokrije kucu na trzistu i za to biva placena 3 posto vrednosti posla po realizaciji angazovajuci advokata koji uvidom u dokumentaciju sacini validan ugovor ne braneci subjektima ugovora da angazuju svoje advokate.Advokat agencije je najjcesce specijalizovani imovinsko-pravni advokat koji se bavi iskljucivo tom materijom i najlakse i najkvalitetnije otkrije potencijalne prevarante i falsifikatore koji se s vremena na vreme pojavljuju.Napominjem da taj advokat nije vestak sta se tice falsifikata a i radi za par stotina evra odredjenih u proviziji za advokatske troskove.Dalje ;agencija po pravilu nikada ne kupuje pa preprodaje nekretninu i nikada nije u posedu ni nekretnine ni novaca vec je njena usluga vezana za posredovanje i marketing u ukupnoj ceni troskova od 3% vrednosti nekretnine.Kada trgovac prodaje hleb ili prevoznik vozi robu on je u jednom trenutku u njenom posedu i u tom trenutku za nju odgovara .Taj deo ne postoji kod agencije za nekretnine pa s time i njena odgovornost moze da bude svedena na vrednost usluga koje pruza a to je 3 posto. Drzava ako hoce red na trzistu nekretnina neka prodavcima i kupcima preko svojih ili privatnih osiguravajucih drustava omoguci osiguranje pojedinog prometa nekretnina pa ko voli nek izvoli.Agencije ce rado da posreduju pri izboru osig.drustva kao sto i posreduju u izboru banaka za kredite svojih klijenata a sve u cilju sprecavanja ovakovih prevara i prozivanje istih po novinama od strane neupucenih.Ovom prilikom pozivam da sledeci puta kada neko prozove savjesnu agenciju i pozove na linc ili tuzbu ista treba preko asocijacije da tuzi novinsku kucu koja u kontekst milionske prevare stavlja agenciju za nekretnine Iste inace svojim radom sprecavaju nebrojene kradje i malverzacije na polju prometa nekretnina sta nije njihov posao vec posao drzave koja najcesce menja partijski ljude po katastrima i drugim javnim sluzbama koji po znanju nisu do malog prsta znanju jednog profesionalnog agencijskog imovinsko-pravnog advokata.P.S.Prodavc i kupci ako ocekujete da drzava ili drzavni suzbenici mogu znanjem da vas zastite ili se upustate u samostalnu putesestiju kupovine ili prodaje stana znajte da ste obrali bostan jer i najgori advokat koji se bavi ovom materijom vise vidi no ijedan pravnik u javnoj sluzbi...

vampirbg

pre 13 godina

Ne vidim nista sporno. Ona je kupila kucu od lopova koji nije bi vlasnik te kuce. Samim tim ova kuca se vraca pravom vlasniku. Prevarena zena mora da tuzi lopova i da trazi pare nazad. Bilo bi malo glupo da zadrzi kucu. Na taj nacin ja mogu da se dogovorim sa nekim beskucnikom da mi proda tudji stan (i falsifikuje sve isprave) za smesne pare i da posle zadrzim nekretninu?

Sestra Brom

pre 13 godina

Sud mora da donese odluku na osnovu jasno iznesenih dokaza. Pravi vlasnik ima pravo na kuću, to je jasno kao dan. To što je ženu prevarilo neko treće lice je predmet za novu tužbu, u kojoj ona treba da tuži prevaranta i dobije odštetu. Bizarno je da se od države traži odšteta u ovom slučaju, pošto država nikoga nije oštetila, već taj prevarant. Ne može da se država tuži zbog problema koji su prouzrokovali nesporazumi i prevare 3 fizička lica koji nemaju nikakve veze sa državom.

Krajnje je vreme da se u Srbiji presude donose prema PRAVU, a ne prema STAVU raznih nekvalifikovanih i ostrašćenih amatera.

vladimir

pre 13 godina

Ako je tacno da je prodavac falsifikovao dokumenta po kojima se uspostavlja vlasnistvo, onda je prodaja nevazeca. Odgovornost za proveru ispravnosti dokumenata je na kupcu i agenciji koja zastupa interese kupca. Ne vidim nista sporno u odluci suda. Gospodja koja je prevarena treba da tuzi prodavca i agenciju.

Vuk

pre 13 godina

To samo potvrđuje da sa agencijama za nekretnine ne treba imati posla, nego uvek kupovati direktno.
Proviziju koju biste eventualno dali uložite u arhitektu i vađenje dokumenata iz zemljišnih knjiga.

Lazar

pre 13 godina

Mislim da se ovaj problem pogresno prikazuje od strane B92.
Kao dugogodisnji advokat isticem da je ovakav problem vrlo moguc, da to nije spor karakteristican samo za nas pravni sistem.
Ovde nije problem u sudskoj presudi i tumacenju zakonskih propisa od strane suda.
Problem je u nesavrsenosti katastarske evidencije.
Ukazujem i na tkzv. agencije koje umesto da samo posreduju jer im je to i posao one prave ugovore - dakle bave se pravnim pitanjima iako za to nisu ni ovlasceni a ni strucni.
Dakle, dobar i savestan advokat uz malo truda analizom prethodnih vlasnika i nacina sticanja svojine i malom proverom u sudu dolazi do do toga da stvar "nije cista".
To advokati znaju ali retko ko iz "agencija" to zna da uradi i proveri.
Dakle molim da se stav suda i sudske presude ne dovode u pitanje i negativan kontekst.

Mile

pre 13 godina

Čitajuci komentare, mogu samo da zaključim da je 60 godina komunizma u Srbiji ostavilo gore posledice nego 500 godina pod Turcima. Za proteklih 60 godina stvorene su generacije nesposobnih invalida koji ama baš sve očekuju od države i kojima je ista (i čak lično i predsednik) odgovorna za SVE šta im se desi.

Dule

pre 13 godina

"...sudije nisu dužne da objašnjavaju svoja pravna shvatanja..."

A žena koja je kuću platila, živela u njoj 10 godina, verovatno i uložila u njeno održavanje, ostaje na ulici, bez para, dok čovek koji je ya sve to kriv dobija oda našeg sudstva koje "nije dužno da objašnjava svoja shvatanja", tri meseca, i to uslovno.

E, zemljo otvori se!

Nemam diplomu Sega-mega-trendi "univerziteta", imam 53 godine, ali sam rešio da plaim odavde!

EU

pre 13 godina

Jos jedan razlog da svako ko je iole malo pametan vata maglu iz te mafijaske nazovimo drzave. Kakva je to drzava kada je svaka kupovina veoma rizicna? Srbija je zemlja u kojoj mafija moze oteti od ljudi sve sto hoce i da pri tom jos osteceni bude kaznjen kao sto su mene kaznili neverovatno visokom novcanom kaznom zato sto sam kupio auto koji je bio u vlasnistvu bivseg policajca godinama a meni ga oduzeli nakon nedelju dana zato sto su falsifikovani brojevi sasije. isti je kasnije prodao jos tri takva i nikada nije odgovarao pred organima vlasti. Zamislite da nikoga on ne zanima cak ni danas posle puno godina. Postavlja se pitanje koliko ce jos ljudi uspeti da prevari a da ne odgovara. Eto zato je naj bolje sto pre pobeci u neku normalnu zemlju i ziveti zivot dostojan coveka.

bezimena

pre 13 godina

Umesto da fasifikotor snosi sve posledice svoje krivične radnje, sud se okomio na SAVESNOG KUPCA!

Naše pravosudje je DNO, nadam se da će vlasnica svoje pravo vlasništva zaštiti u Strazburu i dobiti satisfakciju, OD DRŽAVE, za priredjenu joj štetu!

Goran

pre 13 godina

Drzava je svojim (ne)cinjenjem zavila ovu gospodju u crno. Drzava i nek plati. A da se ne ponavljaju ovakvi slucajevi mogla bi malo da se pozabavi kako se u Srbiji prodaju, iznajmljuju nekretnine. Treba da odgovaraju i falsifikator i agencija i drzava. Moj predlog je da se najpre tuze svi oni.

Кад ће остали?

pre 13 godina

Жао ми је због жене, али то значи да и Мишковић и остала екипа сада мало мање мирно спавају.

kraja

pre 13 godina

...zakonodavstvo, pravosudje, advokati i ini koji se bave "pravom i pravdom", ustanoviuli su sistem u kojem ne postoji "cvrsto tlo", logika, vec sve pliva u okeanu relativnosti i beskrajnih mogucnosti MUVANJA I MULJANJA...
...da naglasim poslednji komentar, koji zaista sve govori: "dok je iz Apelacionog suda saopšteno da, SHODNO ZAKONU, sudije NISU DUZNE da objašnjavaju SVOJA pravna shvatanja"...

....da ZGODNOG li "zakona"...

...zamislite za tren da ste okrivljeni pred sudijom koji ima svoje pravno shvatanje i nije duzan NIKOME da ga objasnjava....

....ajmo pravnici, sudije, advokati, pomozite laicima...

Aleksandar

pre 13 godina

za Vuk:

da li čitaš tekst uopšte?
Piše lepo da je kuća bila sa svim papirima, da je čovek koji je prodao bio proglašen za jedinog naslednika i da je imao zakonska prava da proda kuću.

Žena je kupila i uknjižila.
Otkud to da se posle 10 godina to sve otkriva?

To je sve zahvaljujući državi, koja nije odradila svoj posao, i koja ima takve zakone da sve može da bude podložno prizvoljnom tumačenju i korupcii zaposlenih i administraciji.

realno

pre 13 godina

Stvar je vrlo prosta i gospodja ne mora ici u Strazbur jer ce tamo spor izgubiti...rec je inace o Intervencijskom dejstvu presude,austrijskoj sudskoj praksi i ucenju prof. Poznica koji je prihvatio i nas Vrhovni sud jos dosta davno..u slucaju da je i prvi vlasnik uzeo novac tuze se on i falsifikator ili se zove u spor kao umesac zavisi od okolnosti...a ako nije uzeo novac tuzi se falsifikator preko tuzbe koja se zove Sticanje bez osnova...sve je tu prosto, bez krivicnih prijava, ali nasi ljudi nece da angazuju advokate, vise vole sami sebe da zastupaju pa kada se sud drzi zakona onda kukaju..ista stvar je sa mnogima koji su prevareni sa stanovima, ali nema tu krivice, to je cista gradjanska stvar, tuzbe su za novce a ako drzava hoce da ih goni krivicno to je vec njihova stvar..znaci advokat, tuzba i sve ce biti ok...

citaj bolje

pre 13 godina

@Aleksandar:
Izgleda da ti ne citas.
Covek je falsifikovao dokumenta i tako maltene sam sebe proglasio jedinim naslednikom i onda je prodao.
To je prevara i on je prevario sud, drzavu, katastar, agenciju i kupca i ko zna koliko ljudi jos...

s

pre 13 godina

"nisu duzni da objasnjavaju svoja pravna shvatanja"
Ja sam mislio da se rukovode istinom a ne shvatanjem. Mene cudi da ne jure tog za falsifikovanje a i vlasnika agencije koji ti nije znao makar za nehat...
E moj rodni grade crno nam se pise

Ana

pre 13 godina

Greška je što se ova žena koja je kupila kuću uopšte i pojavljivala kao strana u postupku. Ona je praktično kupila kuću od agencije "Milićević", dakle ova agencija je trebalo da se sudi sa sudi sa pravim vlasnikom kuće.

Svaka čast našim sudovima, otpustili su dobre sudije, a ostavili neke bezveznjakoviće zaposlene preko veze, koji niti poznaju zakon, niti imaju dušu. Neće da daju izjave novinarima jer ih je sramota.

Radojica

pre 13 godina

Kakav je to sud ? Samo ološ korumpirani može da NE utvrdi broj naslednika nekretnine i sva prava prenese na jednog naslednika.

A i kazne su "jače", pa 3 meseca uslova se u normalnom svetu dobija za najbanalniji saobraćajni prekršaj.

Paradajz republika.

Jegulja

pre 13 godina

@vampirbg

prevarena zena ne treba da tuzi prethodnog vlasnika vec drzavu jer je ona dozvolila neregularan upis u zemljisne knjige. ne vidim smisao zemljisnih knjiga ako jos pored toga moras da kopas uzduz i popreko. da se razumemo, laik sam kad je pravo u pitanju.

nemanja

pre 13 godina

g.tadicu, Ako slucajno ne znate cega ste predsednik,ovo vam je pravi reper da saznate a sa druge strane ovo je prava potvrda moje teorije da su ljudi postali od majmuna a mi srbi od djavola i na kraju ce normalno ta zena da ostvari svoja prava pred medjunarodnim sudom a to placamo svi mi ,jer zivimo u tzv.drzavi koja je korumpirana i lopovska od vrha do dna ili od glave do repa a posto glavu zabole za sve jer joj je lepo tako kako je ,ova drzava ce u buducnosti verovatno da se ukine i nestane sama od sebe ,jer kad odu a stalno odlaze mladi i pomre sve do 70-tog
godista,ovde nece imati stanovnika ,tj ostace samo totalno nenormalni i ovi koji se bave politikom ali to ce biti nedovoljno da moze da egzizstira kao drzava.

nenad73

pre 13 godina

Jasno je da kuca treba da bude vracena vlasniku ali isto je tako jasno da je kupac ostecen i da shodno tome treba da bude obestecen. Zato i postoje sudovi a ne da daju saopstenja da nisu duzni da objasnjavaju svoju odluku.Osteceni kupac bi trebao da zbog ovakve presude tuzi i drzavu koja ga je ostetila ne dajuci mu priliku da bude obestecen.

dule

pre 13 godina

Nije poenta ko će platiti oštećenoj i da li joj treba advokat ili ne (vi advokati ste ...) već da neko iz suda takođe treba da odgovara, da li samo gubljenjem posla ili i krivično. Neko iz suda je pre 11 godina doneo nezakonitu odluku i za to mora da odgovara (po meni barem novčano). Ali ne, ovde pravosuđe (svi zajedno i sudije i tužioci i advokati...) smrdi do neba i zagađuje celu zemlju.

s

pre 13 godina

@sestra brom,
Gresis, drzava je ta koja je ostetila zenu jer je pogresno presudila i ne goni falsifikatora (prodavca) po sluzbenoj duznosti. Slazem se da pravi vlasnik treba da zivi u svojoj kuci ali moj otac i njegove sestre od ujaka imaju spor u Nisu preko 30 godina za slicnu stvar.
Zet je gradj.inspektor a sin im je blizak sa DSovcima i nema teorije da se ikada lepo podeli sta je cije a sve je jasno kao dan.
Sto se kragujevca tice, zivim i rodjen sam u njemu a setite se price o pravnom fakultetu i afere "index"
Ko nam uci pravnike nije ni cudo sto se sve ovo desava.
Mada bih ja Milicevica na detektor lazi, ako on kaze da su papiri bili cisti a neko ih je falsifikovao onda je mozda i on nesto znao, i drugo zasto sve "neciste" papire nije prijavljivao...
Na zalost eto sta se desava u Srbiji i zato lepo kaze dekan ...PALI!
Ja sam zbog takvih i zapalio iz Kg i sad uzivam u olimpijskom gradu (preko okeana)

Ivan

pre 13 godina

Ona sad treba da tuzi grad sto su preneli vlasnistvo bez provere dokumenata. Inace covek koji je tuzi je pravi vlasnik i sud je postupio pravilno. Naznam zasto se B92 ne zainteresuje kako se radi taj prenos vlasnistva. Nacin rada opstine je ocigledno razlog sto ovakve prevare mogu da se dese.

Relator

pre 13 godina

Zasto drzava nije uputila stranku ili okrivljenu na kraju ostecenu da lazni prodavac bude umesac u sporu.Sudija!!!! Ne uzima se imovina neukom a da isti nema sansu da istu vrati.To nije pravda ili je nepotpuna. Vi ste direktni krivci.Sve je kod nas tako nedoreceno pravi krivci su sa novcem ,neuki su osteceni a sudije i ostale javne sluzbe rade po zakonu.Pravda je u ovom slucaju jasna.Drzava plati iz budzeta novce ostecenom kupcu ,goni prevaranta prodavca kao "saucesnika svog javasluka" spremi ga u zatvor i oduzme mu imovinu da namiri troskove koje je on falsifikovanjem napravio ali drzavi a ne neukoj stranci koja je kupila uknjizenu kucu koju je drzavna institucija uknjizila na osnovu neispravne tj falsifikovane dokumentacije.

Irina

pre 13 godina

Legalni naslednik morao da se povlaci na sudu, da trosi novac i zivce dokazujuci da je naslednik kuce, prevarena gospodja ostala i bez novca i bez kuce, a prevarantu tri meseca uslovno?!Ovo je karikatura od pravosudja, samim time, nazalost, i od drzave.

oruzar

pre 13 godina

Verujem da ovi komentatori, koji brane sistem / drzavu i vide krivicu samo u falsifikatoru, nisu nikada kupoprodavali nekretninu ili su prosto zlonamerni. Pa cemu bre sluzi toliki drzavni aparat, opstina, poreska uprava, katastar i sud, cemu sluze zemljisne knjige, overe potpisa i ugovora, vlasnicki listovi, placanje poreza, beskonacno cekanje u redovima za sve spomenuto, ako ce jedan klipan da proda bilo koju nekretninu, samo tako sto ce da falsifikuje par papira, potpisa i pecata!!!??? Dajte ljudi, dozovite se pameti. U ovom slucaju je sustinska (ne interesuje me pravna) krivica podeljena izmedju falsifikatora i drzavnog aparata (i Tadica, ako treba), sa tim sto stetu nesrecnoj zeni - kupcu mora da vrati drzava, a krivicno da odgovaraju SVI njeni "cimbenici", kroz cije je ruke prosla sporna dokumentacija. A ovi advokati neka prodaju pamet negde drugde, jer i sa njima imam dovoljno loseg iskustva, kada su nekretnine u pitanju. O agencijama ne treba trositi reci, jer je blago sve sto bih napisao, a uz to mi ne bi odobrili komentar

Lazar Dragin

pre 13 godina

>>>>iz Apelacionog suda saopšteno je novinaru B.92 da, shodno zakonu, sudije nisu dužne da objašnjavaju svoja pravna shvatanja i tacka"...Medjutim, prirodno pravo se nesastoji iz "pravnog shvatanja sudije" vec iz cinjenicnog materijala koji sacinjava osnov prirodne pravde !?? Ovakva objasnjenja su nasledjena iz vremena jednoumlja (bezumlja) iz kojih se srpsko pravosudje nije pomerilo iz "ustajale vode"... Da sam u pravu ja se pozivam na presudu VKS Kzz.59/10 kojom mi je nedavno izrecena kazna 9 godina strogog zatvora (i ako se sada po zakonu nemogu izricati kazne strogog zatvora)odbijajuci 6 godina od ranije izrecene kazne od VSS Kzz.111/68 od 9 godina, ali pravno shvatanje naseg suda da je 9-6=9 nemoze nikog ubediti da je to moguce.. Mislim da je oduzimanje kuce neshvatanje prava nasih izabranika delilaca pravde (krivde)

Lazar Dragin

che

pre 13 godina

Prema rečima vlasnika (agencije za promet nekretnina) Radiše Milićevića, 2000. godine retke su bile kuće koje su imale „čistu“ dokumentaciju, a ovo je bila jedina nekretnina u tom trenutku sa svim urednim papirima.

Još jedna ilustracija gde živimo. Da ovo sve nije žalosno - bilo bi smešno, jer jedina kuća sa "normalnim" papirima jeste ona gde su papiri falsifikovani. Ja evo bezuspešno pokušavam da pribavim dokumentaciju za svoju kuću u Beogradu, i to traje više od šest godina, kilometre živaca i oko petnaest hiljada eura. Kada smo videli da ne možemo nikako da završimo postupak po Zakonu o izgradnji, jer se to pretvaralo u kafkijanski proces, predali smo po Zakonu o legalizaciji. Najveći apsurd je da moramo da radimo treći kupoprodajni ugovor sa bivšim vlasnikom placa za potpuno istu nekretninu kako bi mogli da se uknjižimo 1/1. Kada smo radili drugi ugovor crvena žena na šalteru poreske u opštini Zvezdarа je tražila da po drugi put platimo porez na promet za istu nekretninu.

Bez namere da stajem na bilo čiju stranu (jer je ovo jedna od situacija gde svi gube, i pravi vlasnik, i onaj što je kupio kuću) ubeđen sam da je država odgovorna jer nije uspostavila adekvatnu kontrolu dokumentacije prilikom kupoprodaje nekretnina. U državi u kojoj je sve birokratizovano, to je malo čudno.

Izgleda da je najbolje prošao falsifikator.

Gruntovčanin

pre 13 godina

A da je, krajnji kupac, kojim slučajem, preprodao kuću nekoj državnoj firmi (npr, JKP) ili, recimo Osnovnom sudu u Kragujevcu, i od tog novca sagradio sebi novu kuću na nekom drugom placu, kako bi onda odlučio Osnovni sud?

Bosansko iskustvo

pre 13 godina

Zato ovdje u Bosni [i RS i federacija] postoji javni beleznik koji pre transakcije, tj registrovanaja kupoprodaje, proveri validnost/autenticnost dokumenata jer to im je 'zadatak'. A ako se deesi da i overi neki ugovor za koji je prodavac pribavio faksifikovane papire, postoji osiguranje koje placaju svi javni beleznici i iz kog se namiruju osteceni. A ako se desi vise puta da isti beleznik overi falsifikovano ostaje bez dozvole.

Davor

pre 13 godina

Umesto da prevarant odgovara i obešteti dvoje oštećenih, kažnjena žena koja je u stvari oštećena. Zato i nemamo investicije u Srbiji jer su zaštićeni prevaranti, lopovi, dužnici i ostala @#$%!.

Предраг

pre 13 godina

Уколико се не варам, оштећена има пун основ да тужи државу и тражи надокнаду штете. Наиме, уписано стање у катастру сматра се идеално тачним, и држава је за њега одговорна. Ако је катастар -- то јест држава -- издао уверење да се некретнином може законски прометовати, он је дужан и да сноси последице свог погрешног рада (као, нпр, хирург који погреши при оперцији.

Igy

pre 13 godina

@vampirbg
Nije problem u tome, problem je sto je sud dozvolio pre deset godina da se kuca uknjizi na njeno ima, znaci sud je potvrdio da je sve cisto, da nema drugih vlasnika...
E to dalje znaci da vlasnicu, koju je drzava - sud zanemarila, treba da obesteti ta ista drzava zato sto je dozvolila takvu gresku.
A ova zena koja je kupila kucu moze da tuzi tog lika, ali ce, i kad dobije presudu za nekih 10-15 godina, imati samo papir u rukama jer on nece imati para da joj vrati a u medjuvremenu ce, slucajno, da proda ili pokloni sve nelretnine koje ima a pare da potrosi na kocku...

Milutin Mladjenović

pre 13 godina

Citat "U Osnovnom sudu nam je rečeno da u obrazloženju presude stoji čime se sud rukovodio tokom donošenja odluke, dok je iz Apelacionog suda saopšteno da, shodno zakonu, sudije nisu dužne da objašnjavaju svoja pravna shvatanja"

P.S. Da li je moguće da je shodno zakonu, nije bitna pravna osnova za donošenje te odluke u tekstu ?
Ako je to tako, sudske zakone, akte, propise su pisali lično organizovani kriminalni gangovi, što se da videti u svakoj sudskoj istanci ove zemlje.
Tako da, samo totalno suludi čovek može da se osloni na vodjenje sudskog proseca kao oštećena strana.

Marko

pre 13 godina

Ako mi beskučnik proda nečiju kuću preko agencije, po redovnoj ceni za tu nekretninu, sa svim pečatima sudova, opštine, katastra..... kako će i najbolji advokat na svetu da zna da je to mućka??? Nikako.

Igrom slučaja, znam o kome se radi (prodavac mućkaroš)! Ako je taj ko je kuću prodao redovna sudska mušterija, ne treba postavljati pitanje krivice (tako mislim jer nisam pravnik).

Jovan Mitrovic

pre 13 godina

Ovo je cista krivica drzave koja treba da nadoknai stetu kupcu.
Drzava, kao organ od poverenje, kao organ u koji gradjani veruju, NIJE SMELA do dozvoli upis nekretnine od nelegalnog vlasnika. Cemu onda uopste katastar i obaveza prevodjenja nekretnina. Drzava je po prirodnom pravu MORALA da zna ko su vlasnici nekretnine. Zato i postoji. Neznanje i falsifikati nisu opravdanje ni za gradjane a kamo li za Drzavu, instituciju.
Dakle, drzava treba da zeni isplati cenu kuce po Ugovoru a svoja prava da trazi tuzbom od nelgalnog prodavca i svojih drzavnih cinovnika koji su dozvolili upis nekretnine.
Ostecena treba da tuzi Drzavu, ona nema nista sa prevarantom.

general

pre 13 godina

Nezna sta da kazem ,mislim da je najveca greska koja je napravila ceo kolaps u Srbiji neocisceno pravosudje.Ljudii ako ovako nastavite da oduzimate ljudima krov nad glavom jedino sto sledi je 6 oktobar ali ovaj put ne verujem da ce da ga predvode korumpirani politicari"narod ce motku da uzme u ruke" pa ce onda da usledi "reforma"

Aca

pre 13 godina

Umalo da mi se desi ista stvar usred Beograda. Papiri za kucu u uciteljskom naselju su bili falsifikovani, ali svi overeni od suda I delovali validni. Srecom, angazovao sam svog advokata koji je sve proverio I otkrio prevaru. Prodavac je bio samo deo sire ekipe koju nije hteo da otkrije, a sudija ga je oslobodila jer je hranilac porodice I nije ranije osudjivan...

Jovan Mitrovic

pre 13 godina

Ovde se ne osporava odluka Suda, ona je ispravna i pravno tačno. Da je drugacije odlucio, Sud bi povredio pravo.
Ali zato postoji krivica drzave. Gradjanin, kao pojedinac veruje drzavi i smatra da je drzava tacna. Katastar, kao drzavni organ svoj smisao postojanja opravdava stim sto vodi tacnu evidenciju o vlasnicima nekretnina. U tu evidenciju graadjanin ima puno poverenje.
Ako je katastar dozvolio upis kuce, kao pravno ciste, onda je to greska katastra koju mora da nadoknadi dzava. A kako ce drzava zadovoljiti svoje interese, to vec nije stvar gospodje koju je drzava prevarila.

boban

pre 13 godina

tako će da prođu svi ovi koji su sada "kupili" i "pošteno" platili nacionalizovane stanove, kuće, zemlju, fabrike......uvek sve dođe na svoje.....nisu tu krivi ni ta jadna žena niti bilo ko drugi....kriva je država čiji način rada i politika prema tuđoj imovini (sem ako nije lično vlasništvo ovih lopurda koji su na vlasti) predstavlja primer svima kako se krađa, lopovluk, mito, podmazivanje "pravih" ljudi ovde jako isplati! To je zato što su ovi na vlasti tu jedino i isključivo da bi profitirali, a ne da bi pomogli ovoj zemlji da stane na noge. U zatvoru završavaju samo oni koji su se pogrešno utalili ili su mislili da mogu sami sve da završe....ovi drugi nikad nikakve kazne videti neće! Najgore što može da im se desi je da ih po novinama zovu kontroverzni biznismeni!

Relator

pre 13 godina

Da rascistimo nesto vezano za agencije ili agenciju u ovom slucaju.Prodavac/nesavestan/angazuje ageciju koja na osnovu provere dokumentacije marketinski pokrije kucu na trzistu i za to biva placena 3 posto vrednosti posla po realizaciji angazovajuci advokata koji uvidom u dokumentaciju sacini validan ugovor ne braneci subjektima ugovora da angazuju svoje advokate.Advokat agencije je najjcesce specijalizovani imovinsko-pravni advokat koji se bavi iskljucivo tom materijom i najlakse i najkvalitetnije otkrije potencijalne prevarante i falsifikatore koji se s vremena na vreme pojavljuju.Napominjem da taj advokat nije vestak sta se tice falsifikata a i radi za par stotina evra odredjenih u proviziji za advokatske troskove.Dalje ;agencija po pravilu nikada ne kupuje pa preprodaje nekretninu i nikada nije u posedu ni nekretnine ni novaca vec je njena usluga vezana za posredovanje i marketing u ukupnoj ceni troskova od 3% vrednosti nekretnine.Kada trgovac prodaje hleb ili prevoznik vozi robu on je u jednom trenutku u njenom posedu i u tom trenutku za nju odgovara .Taj deo ne postoji kod agencije za nekretnine pa s time i njena odgovornost moze da bude svedena na vrednost usluga koje pruza a to je 3 posto. Drzava ako hoce red na trzistu nekretnina neka prodavcima i kupcima preko svojih ili privatnih osiguravajucih drustava omoguci osiguranje pojedinog prometa nekretnina pa ko voli nek izvoli.Agencije ce rado da posreduju pri izboru osig.drustva kao sto i posreduju u izboru banaka za kredite svojih klijenata a sve u cilju sprecavanja ovakovih prevara i prozivanje istih po novinama od strane neupucenih.Ovom prilikom pozivam da sledeci puta kada neko prozove savjesnu agenciju i pozove na linc ili tuzbu ista treba preko asocijacije da tuzi novinsku kucu koja u kontekst milionske prevare stavlja agenciju za nekretnine Iste inace svojim radom sprecavaju nebrojene kradje i malverzacije na polju prometa nekretnina sta nije njihov posao vec posao drzave koja najcesce menja partijski ljude po katastrima i drugim javnim sluzbama koji po znanju nisu do malog prsta znanju jednog profesionalnog agencijskog imovinsko-pravnog advokata.P.S.Prodavc i kupci ako ocekujete da drzava ili drzavni suzbenici mogu znanjem da vas zastite ili se upustate u samostalnu putesestiju kupovine ili prodaje stana znajte da ste obrali bostan jer i najgori advokat koji se bavi ovom materijom vise vidi no ijedan pravnik u javnoj sluzbi...

Ana

pre 13 godina

(Jevrem Grujic, 28. mart 2011 11:30)
Pa valjda agencija za nekretnine treba da "goni" falsifikatora dokumenata, ona je prva prevarena - toliko o stručnosti agencije koja je garant da je sve legalno i za prenos vlasništva nekretnine uzima proviziju. Zašto bi kuca interesovao falsifikator dokumenata? On je za to angažovao i platio agenciju.

Slavica Drobnjaković, pošto već mora da izađe iz kuće, bi trebalo hladno da tuži agenciju i da traži povraćaj svog novca sa kamatom i provizijom, plus nadoknadu za stresove koje preživljava.

Jevrem Grujic

pre 13 godina

Slazem se, a svojim komentarom sam hteo vise da ukazem na korumpiranost nasih sudova. Nisam pravnik ali i laiku je jasno, ma kako nestrucan po pitanju prava bio, da je kazna od tri meseca i to uslovna, blago receno-smesna?! Sta je sa sudijom koji je ovako smesnu kaznu za falsifikatora i prevaranta doneo?