Aktuelno

Ponedeljak, 21.03.2011.

09:28

Odzvonilo folijama za zatamnjivanje

Izvor: B92

Odzvonilo folijama za zatamnjivanje IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

35 Komentari

Sortiraj po:

Goran

pre 13 godina

Hocemo u EU aha, pa tamo je dozvoljeno zatamnjivanje mi sve ko uz vetar radimo, da brzo cemo mi u EU sa takvim ugnjetavanjem ljudi

gradjanin Rusije

pre 13 godina

Neće moći.Posle jučerašnje posete gazde iz Rusije,akcija je stopirana jer je u Rusiji to dozvoljeno kao i rotaciona svetla,puškomitraljezi,bazuke i ostali aksesuari.

Zloća

pre 13 godina

Ufff ljudi kako je ova zemlja super, kada su folije na staklima najveći problem u saobraćaju. Loši putevi, skupo i loše gorivo, neorganizovana i bezobrazna saobraćajna policija, loš zakoni, veliki porezi i dažbine, prevelike putarine, ogromna cena registracije itd. Sve smo znači rešili e saada mangupi moji,folije su na redu nema zezanje :)

zoran zatamljeni

pre 13 godina

ovako jos kad sam cuo dace ovo da bude stavljeno u novom zakonu
pronasao sam sta pise u zakonima hrvatske, slovenije, BiH, Italije, austrije, Nemacke i poslao emai lsa svim mojim podacima direktno ministarstvui pitao se sto da mi budemo stroziji od nemaca!!

u skork osvim zemljama vozaceva i zuvozaceva vrata nesmeju se zatamljivati i prednje vet. staklo.. pozadi moze sve!!!

Muka mi je od ovakvih strucnjaka..sa pasnjaka pa u ministarstvo da pisu zakone....blago nama

Cetinjanin

pre 13 godina

Dokaz da je MILICIJA u republikama bivse SFRJ svudje ista: Mene je saobracajac zaustavio na putu Podgorica-Cetinje prije 2 mjeseca, kao uhvatio me na radaru da sam prekoracio brzinu. Izadjem iz auta da mi pokaze koliko sam isao i ja u donjem lijevom uglu vidim vrijeme kada je zabiljezen navodni prekrsaj. Stajalo je da sam vozio 88km/h na dionici puta dje je ogranicenje 40km/h i da sam nacinio prekrsaj u 14:08. Pogledam na sat i kod mene vidim 16:20. Pored toga, direktno mi je trazio 20 eura da on i kolega podju na rucak i da ce se ovo zaboraviti. Prijavio sam ga za korupciju, imenom i prezimenom, pa se protiv njega vodi disciplinski postupak i suspendovan je sa posla i prijeti mu otkaz sto ce vjerovatno i da dobije. U medjuvremenu, kada je saznao da sam ga ja prijavio, zvao me je 50 puta da mi se izvini, da je pogrijesio, da on nije takav itd. Samo hrabro, vozaci, pokazite zube i svakoj bahatosti mozete stati na put. Neka vam ne bude zao niti jednog takvog policajca jer njima nije zao vas.

Zoran

pre 13 godina

Jadna je Srbija kada su zatamnjena stakla tako velik problem, a ne ljudi koji prodase celu zemlju.
Pa ovakve zajebancije ne postoje u normalnom svetu. Za devet godina u Kanadi ni jednom, ali ni jednom nisam zaustavljen za tzv rutinsku kontrolu.
Dokle ce ljudi da trpe razna izivljavanja drzave dok ista tone u ponor bez ikakvih indicija da ce je nesto zaustaviti.

Pozdrav,
Zoran

Bonobo

pre 13 godina

Slazem se da je nezgodno za bebe jer i sam imam 2...
Ali je ipak malo zdravije sunce nego neciji auto kad zbog smanjene vidljivosti (ne mora to biti moje vozilo) uleti u kabinu...
Osim toga, i na ulici ima sunca, i na plazi, i na moru drugih mesta. I dalje mislim da vecina koja lepi folije uopste ne razmislja o suncu nego o tome kako je to cool.
I nije svako vozilo na ulici kombi.
Najbolje da zalepite svoje folije preko celog neba i resen problem

abc

pre 13 godina

Skidaju tablice?! Bas da vidim kako ce meni da skinu tablice, moje su zanitnovane celicnim pop nitnama za sasiju automobila. Pajserom mozda! To im bas i stoji "pajser" sa pajserom u ruci. Ako slucajno pri toj akciji skidanja tablica napravi i najmanju ogrebotinu, a bice sigurno toga, 'ceracemo se sve do Strazbura!

DC

pre 13 godina

Vozim auto sa folijama ali samo na zadnjim staklima. Moj licni razlog je kao I kod 'MMS' - zbog dece. Cak i sa klimom deca na zadnjem sedistu su se pekla na suncu i bunila jedno krace vreme dok na sadasnjem autu nisam stavio folije. Inace veliki sam protivnik zatamnjivanja na prednjim vratima jer folije SMANJUJU vidljivost, pa sa time i BEZBEDNOST. 25% koji se ovde spominju za prednja bocna stakla su kod vecine iole modernijih auta vec iskorisceni blagim standardnim zatamnjivanjem.
Uopste mi nasi 'strucnjaci' nisu jasni jer je u mnogim Evropskim zemljama ova tema zakonom uglavnom dobro definisana, sve sto treba je da prepisu vec postojeca pravila. Znaci, za prednja vrata i vetrobransko staklo nikakva promena boje nije dozvoljena, pozadi (na autima sa 2 spoljna retovizora) dozvoljeno i 100% zatamnjenje ali bez efekta ogledala. Koliko vidim iz komentara izgleda da se na tome i radi. Sa ovako jasnim i preciznim zakonom svaka prica na temu ko, kako i zasto je bespotrebna.
@Dusan: Staru foliju je malo teze skinuti, ide najbolje ako imas para-cistac. Dobro naparis foliju i potom je polako skines. Potom ocistis sve ostatke lepka sa acetonom. U nedostatku para-cistaca mozes da probas sa pistoljem za vreli vazduh :) Verovatno je ipak lakse naci para-cistac.
@Sara: 'Potvrda za alu felne' Iskreno receno trebalo bi! U Svajcarskoj je obaveza ili potvrda za felne ili da su upisane u saobracajnu. Pitanje je koliko onih ne-standardnih na autima u Srbiji su zapravo zamisljene za auto na kojima su.

Nenad 25%

pre 13 godina

@Bonobo i svi ostali sto su protiv

jedna pametna za vas. a sta kad je kombi pored vas a vi skrecete ili kad je kombi ispred. kako onda vidite kroz lim, ili se popnete na krov da bi videli vozaca?

mirko alvirko je izmerio istu propustljivost zato sto instrument meri iz kabine ka spolja. a svi koji su vozili sa folijama znaju o cemu pricam.
spolja gledano moze da bude crno i 200% dok kad se gleda iz kabine lepo se vidi tj u granici 25%.
U PRAVILNIKU TRABA DA STOJI SA KOJE STRANE GLEDANO MOZE DA BUDE 25%!!!!
kaze tamo ako je zatamnjenost 100% treba da imate retrovizore da bi videli iza (potrazite u pravilniku), oni izgelda i dalje ne shvataju da ono sto je spolja nije isto stu i unutra!
ovaj pravilnik su pisali ljudi koji nemaju pojma o cemu se ovde radi!

milos

pre 13 godina

@jugo: I mene lično nerviraju crna vozila sa zatamnjenim staklim itd. ALI! Svi testovi koje sam gledao su potvrdili da folija sprečava rasprskavanje stakla pri udarcu (kamena na autoputu, pri sudaru itd.). Drugo, folija snižava temperaturu, a duša me boli kad ne mogu da zaštitim malo dete na zadnjem sedištu od direktnog udara sunčevog zračenja. Ne mogu da mu stavim naočare, nema štitnik koji imaju vozač i suvozač, a oni štitnici "na gumu" su uglavnom bezvezni. E zato nameravam da stavim foliju na zadnja stakla i hoću da me policajac pogleda direktno u oči pre nego mi oduzme tablice govoreći da kršim zakon.

MMS

pre 13 godina

Ako ste vozili malu bebu u sedeljci u automobilu koji nema zatamnjena stakla, mozda vas pileci mozak moze da nasluti prednosti zastitne folije. Nisam kompleksas, ne krijem se ni od cega, automobil sam pazarila takvog kakav jeste i mogu vam reci da samo onaj ko nije vozio auto sa zatamnjenim staklima moze da iznosi nebuloze kakve smo procitali gore.
Verujem da ste i sami bili res peceni cak i u martovskim carobno suncanim danima, napolju 5, a u autu 35, dok stojite na faking gazeli pola sata cekajuci da se ukljucite kod sajma... Da ne pricamo o julu, avgustu... I da ne pricamo o malom detetu koje sedi okovano u sedeljci na zadnjem sedistu i pece se... Mozete imati tri ona idijotska decija stitnika na zadnjem staklu, ili razapinjati pelene i peskire po autu, moze da bude ukljucena klima i na -18, onaj ko razume shvatice o cemu pricam... O prednostima ne treba trositi reci, mi koji imamo stakla kakva imamo znamo sve o tome, i ovo je nasa bitka, a vi koji nemate, sta vas se tice. Problem je sto u Srbiji niko ne vidi dalje od svog nosa i nista ga se ne tice dok god mu ne udju u kucu i kazu: "tvoja kuca vise nije tvoja kuca, sad je moja", e onda problem postaje i njegov. Osnovno je pitanje zbog cega se u ovoj zemlji sve radi naopako?
Zasto se najpre donosi uredba, a tek naknadno izdaje spisak sa mestima na kojima ce moci da se uradi atest?
U medjuvremenu se najpre skidaju tablice i naplacuje kazna, a tek onda omogucava ljudima da na ta mesta odu i mozda dokazu da su njihove folije u granicama dozvoljenog?
Konacno, zasto se intervenisalo gotovo dve hiljade puta po uredbi donetoj juce za koju pouzdano znamo da ce vec sutra biti izmenjena? Ko ce tim ljudima da nadoknadi stetu, izgubljeno vreme, o stresu i nerviranju da ne pricamo? Hoce li drzava svima koji su u ovom krugu izmaltretirani i omalovazeni da plati postavljanje novih folija?
Bojim se da meni nece tako lako oduzeti tablice, makar morala da automobil spakujem u neki budzak dok nova uredba ne vidi svetlost dana.
A, ako ovih dana vidite neku ludacu da mlati policajca na sred ulice zato sto je probao da joj oduzme tabilice, znacete ko je u pitanju. Bojim se da ce morati da me uhapse.

Bonobo

pre 13 godina

Svakodnevno imam problema pri skretanju kada mi pogled zaklanja auto sa zatamnjenim staklima. Kada izlazim iz ulice moram napamet da skrecem jer od jednog bahato parkiranog i folijama izlepljenog dzipa nemoguce je videti da li neko nailazi ulicom. Briga me da gledam bahatog shabana za volanom, ali on je drasticno suzio moje vidno polje i ugrozio bezbednost saobracaja.
To, da se ni nocu ne vide putnici u automobilu je tacno, ali koliko vise ima saobracajki nocu. I, drugo, kroz kabinu se mogu VRLO LAKO videti farovi vozila koje nailazi iza zatamnjenog.
Koliko ste videli zatamnjenih jugica i stojadina?
Sta vam to govori o profilu vozaca koji koriste folije?
Zamislite da svi stave folije i da je nemoguce videti kroz kabine automobila. To bi bilo kao da hiljade zavesa iz svih uglova ogranicavaju pogled! Pa nesrece bi se odmah upetostrucile!

Šara

pre 13 godina

Ovakve akcije su potpuno tipične za našu policiju. Svaki mesec smisle neku novu glupost kojom će se baviti.
Evo i sada kao treba sertifikat, a ne zna se ko ga izdaje.
Šta će biti sledeće? Potvrda za alu felne ili revers za klimu?
Mene su zaustavili par puta i ja im pokažem pozadi na dečija sedišta i kažem - Imate pravo, sve su to kriminalne radnje. Ova mala iza mene ima samo dve godine i tek je naučila da puca iz 6.35 i nije baš precizna. Ali ova veća od četri godine već poliva iz heklera kao luda. Imate sreće što nisu tu inače bi vas naprašile...

Pera

pre 13 godina

Mozda malo licno i sebicno pitanje, ali da li neko zna da li ovo vazi i za vozila sa stranim tablicama koja se zadese u Srbiji na neko vreme?

Душан

pre 13 godina

а како се скида фолија?
ја хоћу да скинем фолију са задњег стакла јер је пропала и смањује видљивост...

п.с.

ИНСАЈДЕРу, ако пише у слову закона да у кабину мора да прође 75% светлости онда то значи да мораш да имаш атест за фолију (доказ за тврдњу да фолија задовољава стандарде, то је у ствари атест). неће сигурно пандур да ти одређује колико фолија пропушта...

INSAJDER

pre 13 godina

I opet se ja javljam.

Kao prvo i najbitnije, atest se u zakonu NIGDE ne pominje. Dakle, nemaju prava da ga traze. Pitajte saobracajca samo po kom zakonu (tj. clanu, tacki) zahteva da mu pokazete atest! Ne zna/nema? Dovidjenja, prijatno!

BTW, u Srbiji za tamna stakla atest NIKO nije NIKOME izdao, niti moze, niti ce, niti postoji - niko i ne zna kako izgleda, jer prakticno ne postoji!

Drugo, digresija, dok Rebic, kao po obicaju, na tv-u ide iz fraze u frazu, licno vozi zatamnjen privatni auto, kao i Simic, kao i Cabarkapa itd.

Trece, nemaju NIKAKVOG prava po zakonu da vam skidaju tablice jer:
-ako je auto registrovan, dakle prosao je tehnicki => ispravan je,
-ako OSL posumnja na tehnicku neispravnost, mora da salje vozilo na tehnicki pregled, gde ce se ta neispravnost DOKUMENTATOVATI, dakle crno na belo, a ni jedan tehnicki pregled u zemlji nema mogucnost da meri propusnost stakala, niti je propisano ko i cime to moze da radi,
-osim toga, vezano za tu tehnicku neispravnost, ona se odnosi na sistem za zaustavljanje i upravljanje, kao i na ostale UREDJAJE na vozilu koji garantuju bezbednu voznju po to vozilo i ostale ucesnike u saobracaju i/ili okolinu - dakle, npr. svetla ne rade nocu, izduvni sistem previse dimi, auto sa koga ispadaju delovi ili curi tecnost (benzin, ulje) po putu itd itd, a ne propustljivost stakala JER STAKLA NISU UREDJAJ na vozilu!!
-tablice su privatno vlasnistvo gradjana koji ih je uredno platio;

Po toj logici sledeca stvar je da se mozda zabrani i voznja sa naocarima za sunce, zatim da saobracajac jednostavno "proceni" da vam kocnice nisu dobre, ili gume "mu se cine izlizanim", pa napise kaznu i skine tablice. NE MOZE, mora sve da se izmeri dokaze, a ovo za stakla nema gde da se uradi na tehnickom, plus nema potrebe, jer se, JOS JEDNOM, u osnovi atest NE TRAZI.

I da se atest trazi, koja ga ustanova izdaje? Cime se propustljivost svetlosti meri, gde je taj aparat propisan? Po kom standardu? Ko je ovlasceno lice da rukuje tim aparatom? Da li je to lice obuceno, ko ga je obucio, ima li sertifikat za rad na tom, opet, sertifikovanom uredjaju za ispitivanje? U kakvim se uslovima obavlja merenje (napolju, unutra, doba dana, pozicija, siber otvoren ili ne pritom itd)? 25% UKUPNO, a NE PO STAKLU! Dakle neka meri onda kroz vetrobran, po suncanom danu, napolju na otovrenom, unutra ce u vozilu pokazati tako fabrickih 20-ak posto, cak i uz bocna stakla tamna!

Slicno - ko nema atest za plin popije kaznu, a ne skidaju mu se tablice! A pritom za plin je u zakonu obavezan atest, dakle sve naopako!

Takva je situacija da sa ovim LOPURDAMA covek mora da se nadmudruje u smislu da proucava (nakaradne) zakone, eventualno ih kopira i drzi u kolima, a te zakone su i tako sami doneli, a pri tome ih i ne postuju! Pa ko je ovde lud?!

NE DAJTE tablice, neka vas salje na tehnicki gde NE MOGU da vam mere propusnost, a pustite ih slobodno da vam pisu kaznu (po ko zna kom osnovu, jer pravnog NEMA), kod sudije garant dobijate spor... Plus i vi iscimajte OSL za njegove podatke, naravno, najavite kontra-prijavu za nadoknadu izgubljenog vremena i odstetu, jer ako su oni bezobrazni, sto vi da budete fini. Cim im se malo pokazu zubi na bazi ZNANJA, odmah je druga prica... Nazalost takva je situacija da nemamo skoro nikakva prava kao gradjani. Gde je ombudsman sada?? Novinari, mediji?!

Cetvrto, ovde vazi parola - gde prodje, prodje, na brzinu, viku i galamu. Ruku na srce, ovde i novinari teraju vodu njima na vodenicu jer sturo i bez komentara prenose vesti, ne ulazeci u dubinu. Dakle, koga nahvataju i zaplase, taj sirotan skine tablice sam, odlepi folije u strahu i plati kaznu, da, da, naplacivale su se!

Peto, "mufljuski" je krajem februara doneta izmena zakona o 25% zatamnjenosti svuda, pa je brze-bolje krenuto u akciju, dok se ljudi ne snadju, ne obaveste, i NE UPUTE U SVOJA PRAVA. Pa ti panduri primaju plate (redovne i NE male) od NASIH para, pa ljudi, onda treba da rade za nas valjda!

Sesto, o (kvalitetnim) folijama i njihovim koristima ne treba trositi reci. Licno vozim auto skoro 10 godina sa folijama, i uvek cu, svaki. Nisam ih skinuo, i necu. Pa samo pogledajte u specifikacijama (dakle, folije su vec atestirane, sertifikovane i homologirane) podatke za anti-UV efekat, odbijenu kolicinu svetlosti, plus sigurnost, ekologiju, KOMFOR, pa time i bezbednost. Ko kaze da gleda vozaca da vidi reakciju - zaista nemam reci i to bolje da ne komentarisem, glupost, blago receno, ti u zivotu nikada nisu vozili zatamnjen auto kvalitetnim folijama i profesionalno montiranim.

Prava istina je da se namakne malo para na brzinu i izmaltretiraju vozaci pod satro brigom za bezbednoscu. Pa neka pokrpe prvo rupe aman!!

extreme

pre 13 godina

@ tamni: Po vazecem pravilniku http://www.mi.gov.rs/dokumenta/bezbednost/Pravilnik%20o%20podeli%20motornih%20i%20prikljucnih%20vozila%20i%20tehnickim%20uslovima%20za%20vozila%20u%20saobracaju.pdf(clan 72, stav 5) - ne odnosi se na vozila drzavnih organa...sve po zakonu. Za ostale (manje jednake) - 0% vetrobran, do 25% ostala stakla. U najavi je novi-stari pravilnik, gde ce biti dozvoljeno: 0% vetrobran, do 25% prednja bocna i do 100% zadnja stakla.
Razlozi za zatamnjivanje su razni, od nize temperature do privatnosti i svi su opravdani i moraju se postovati. Izgovori tipa: "ne vidim koga ima u autu i sta radi" je extremno glup i apsolutno nikakav argument. Kako vidite nekoga u automobilu (sta radi, kako se ponasa i sl.) kad vam npr. ide u susret u sred noci?!

Novak

pre 13 godina

Shta se deshava sa folijama koje stoje ispred vlade? Sa par zatamnjenih dzipova interventne policije? Ja sam za to ko hoce da se tamni neka se tamni njegova stvar. Shta je sledece, svi cemo morati da imamo providen zidove na stanovima i kucama, da svi vide shta se tu radi. Je l treba mozda za one patosnece da se vadi atest ako nisu fabrichke?

Crno na belo

pre 13 godina

@ tamni
Evo ja znam odgovor, jer imam Pravilnik ovde pred sobom. Dakle, član 72. stav 3. kaže:

"Vetobran se ne sme naknadno zatamnjivati. Bočna stakla u ravni vozača mogu biti naknadno zatamnjena tako da ukupna vrednost prigušenja svetla ne prelazi 25%. Ostala stakla na vozilu mogu biti naknadno zatamnjena bez ograničenja ukupne vrednosti prigušenja svetla pri čemu na vozilu moraju biti ugrađena dva bočna retrovizora."

To je stav 3. A stav 5. istog tog člana (72.) kaže sledeće:

"Odredba stava 3. ovog člana ne odnosi se na vozila državnih organa."

Dakle, opet imamo slučaj da su neki "jednakiji" od drugih. Ništa novo u Srbiji, nažalost. Samo što u ovom slučaju to i ne kriju.

Zuki

pre 13 godina

Jedno od osnovnih pravila bezbednosti u saobracaju, koje su me jos u osnovnoj skoli naucili na casovima OTO-a je "videti i biti vidjen". Kao vozac i kao pesak uvek gledam u vozaca u automobilu sa kojim treba da ukrstim put ili da se mimoidjem/obidjem i sl.
Ako su mu prednja stakla zatamljena, ne vidim da li i on mene vidi ili prica na moblni, kucka sms, menja stancu na radiju, gleda zaljubljeno u devojku, vezuje detetu pertlu... ili ta vec sve ljudi umeju da rade dok voze.

Ako je dugorocni cilj policije da polako, jedan po jedan propis zaista udju u primenu a ne da trenutno uzmu koji dinar za budzet, onda pozdravljam ovu akciju.
Nadam se da je sledece iskljucivanje iz saobracaja automobila sa volanom na desnoj strani a da nisu iz zemlje gde se vozi levom stranom, zatim isljucivanje pokretnih ekolosih katastrofa od peglice do kamiona koji ni 1965-te ne bi prosli proveru izduvnih gasova, zatim kaznjavanje za neispravnu svetlosnu signalizaciju (narocito stop svetla i farovi sto zaslepljuju), proveru nivoa buke koju prave pojedinci sto im je izduvna cev veca od automobila itd itd.

I prestanite vise da kukate kako nemate pare za ovo ili ono. Imas pare za benzin, imas i za ostalo. Nemas? GSB, Lasta, Veolia... sirok izbor javnih prevoznika. Platis kartu i ne mislis na propise i policiju.
Zbog par zaista besmislenih propisa ("nova" prva pomoc i lanci u gepeku) ne moze se nipodastavati i relativizovati ceo zakon.

jugo

pre 13 godina

Kazu da foliju postavljaju da bi smanjili potrosnju goriva na klima uredjaj i rashladjivanje vozila leti?

Pa ta zatamnjena stakla se najvise srecu na skupocenim automobilima i dzipovima i sad neko treba mene da ubedi da taj ko je kupio takav auto brine o tome koliko mu klima uredjaj trosi leti na hladjenje auta.

pa onda folija sprecava rasipanje stakala u slucaju nesrece.

pa da je to toliki problem pa sigurno bi se neke folije (prozirne)postavljale primarno u proiuzvodji automobila a ne bi se ostavljalo da to gradjani sami ucine.

Tom logikom bih voleo da znam da li ce svi ti "savesni" vozaci sa folijama da sami ugrade limitatore brizine na 120km/h da bi time povecali bezbenost?

naravno da nece. Ovde se bezbednost i potrosnja koriste kao paravan.

Prava stvar je da je u pitanju kompleks.

joey

pre 13 godina

ne bih rekao da je "odzovnilo" folijama, svi koji su gledali emisiju SAT najavljeno je da ce biti izmenjen pravilnik i da ce situacija biti sl.
-vetrobran ne sme
-prednja bocna stakla 25% (jos se ne zna da li ce to biti ukupno sa toniranim staklom ili bez)
-sva ostala stakla mogu i 100%
atesti kostaju 2400din bice spisak gde se to moze odraditi po gradovima, podaci se upisuju u chip elektronske saobracajne (ko ima)
gospodin iz AMSS se takodje zalaze da se pravilnik izmeni kako bi se omogucilo stavljanje folija, sto je pravilno a na vama ostaje izbor da li hocete folije ili ne!
ajde da zabranimo cigarete, ne moze, neko ce reci da ne moze da zivi bez cigareta, ja kazem da ne mogu da zivim bez folija, kolko samo auto bolje izgleda a prednostima su mnoge

Vlada

pre 13 godina

Ma ceo taj novi pravilinik o saobracaju je veliko maltretiranje gradjana. Ne verujem da drzavni namice pare vec samo sluzi da nas gradjane maltretira i pokaze nam gde nam je mesto, da mora da slusamo drzavu. Pocev od onog ukidanja registracije za 'engleze' sto je verovatno posledica lobiranja monopolistickih uvoznika i fiata i ne postoji nigde u zapadnoj evropi (slovacka i poljska, koja je usput izgubila slucaj na sudu kada je sopstveni gradjanin tuzio, nisu bas zapadno od nas). Zatim, atest paketa za prvu pomoc, pa obaveza zimskih guma do aprila, umesto da su uputstva data normalno - po potrebi, zabrana zatamnjivanja stakala... Mislim, sta reci. Ali mi smo srbi, i uvek ce ona polovina koja takvim zakonom nije ogodjena da ga podrzi samo da bi napakostila onome - sta on ima da se razlikuje od mene, ako ja nemam ili necu nema ni on da ima... Mozda i gresim, ali ovakvo mi je iskustvo.

tamni

pre 13 godina

Ja bih molio autora ili redakciju ovog dela b92 sajta da se raspita ili ako zna odgovor to i objavi,kako se u toliko hvaljenom zakonu,po pitanju zatamnjena stakla vode vozila drzavnih organa,kod kojih je sve zatamnjeno i to 150%.Da li kao i kod bahate voznje,koja jos uvek postoji i postojace,za njih ne vaze nikakvi zakoni i propisi.Hvala

Stanimirka

pre 13 godina

Ja mislim da niko nema razloga da stavlja foliju!

Kome smeta sunce, neka nosi naočare. Ko se plaši loma stakla, neka stavi bezbojnu foliju. Ko se krije zato što se stidi ćelavosti, može da nosi periku. Ko je onizak, može da doda jastuče na sedište. Za svaki kompleks postoji rešenje.

Eto, rešen problem!

Crna nemačka folija

pre 13 godina

Priča o bezbednosti jeste samo za javnost. Policiji folije smetaju da vidi ko se sve vozi u automobilu i to je jedini i osnovni razlog. Mene su dva puta zaustavljali još pre desetak godina i pretili ogromnim kaznama i oduzimanjem tablica ukoliko ne skinem foliju (bila je samo pozadi, vetrobran i stakla na prednjim vratima su bili potpuno čisti, fabrički). Foliju sam skinuo da me policija više ne bi zaustavljala, a takav automobil sam kupio u Nemačkoj, gde je bio uredno registrovan. Uzgred, uz veoma tamnu foliju zaista se snižava temeperatura u kabini, i to značajno.

zatamnjeni

pre 13 godina

@(Stanko, 21. mart 2011 12:02),

- Da, folije stite os sunca, kao naocare za sunce oci!
- Da, folija od desetak mikrona (ne postoji od jedan mikron), sprecava rasipanje stakla!
- Ne, foliju ne postavljaju oni koji imaku kompexe, nego prakticni ljudi, koji zele visi konfor i vecu bezbednost, manju potrosnju goriva na klimatizaciju itd!

Kao drzava dusmana, a ne nasa

pre 13 godina

"Ukoliko vlasnik vozila ne poseduje atest za zatamnjena stakla saobraćajna policija ga upućuje na naknadni tehnički pregled ili pokreće prekršajni postupak u kome može skinuti tablice sa vozila i napisati prekršajnu kaznu (5.000 dinara) vlasniku vozila."
Nista od ovoga nije tacno, tj nije propisano zakonom.

http://www.mi.gov.rs/dokumenta/bezbednost/Pravilnik%20o%20podeli%20motornih%20i%20prikljucnih%20vozila%20i%20tehnickim%20uslovima%20za%20vozila%20u%20saobracaju.pdf
1- Ja molim da neko pronadje u ovom zadnjem pravilniku (koji je inace 4 puta menjan) sa zvanicnog sajta ministarstva pronadje GDE pise da je potreban atest.
2- Niko jos ne izdaje ateste, ali nasa policija vec sankcionise po principu OTIMAJ DOK SE NE SNADJU. Licne karte, pasose I registracije izdaju se dve godine cekajuci ponizavajuci red u 6 ujutro ispred policije, a vi ocekujete da ko zna koliko hiljada vozaca da uradi atest ODMA u jedinoj ustanovi koja NAVODNO izdaje ateste. Gde tu logika?
3- Inspektor na TVu (Beogradska Hronika) rece da ne naplacuju kazne vec samo oduzimaju tablice. Sta da rade ljudi bez tablica??? Slepaju auto kuci? za 10000din? Ili policija svesno pusta da prave prekrsaj, ukljucenje u saobracaj bez tablica? Odlazak na kontrolni pregled vise nije propisan zakonom kao u proslom pravilniku jer znaju da tamo nemaju opremu da utvrde procenat zatamnjenosti, a isto tako ukoliko je policajac lose procenio, drzava mora da placa troskove kontrolnog pregleda i ostavlja prostora za tuzbu od vlasnika vozila koji moze da se pozove na troskove prouzrokovanim izgubljenim vremenom.
Tako da onaj citat gore je uveliko neistina. Ili tesko neznanje. Najvise verujem da su obe stvari u pitanju.

Znaci za razliku od proslog pravilnika sada NE PISE vise koja je kaznena odredba, vec sluzbeno lice mora da radi sta hoce. Prosli pravilnik je propisivao vanrednu kontrolu vozila na koji MORA da prisustvuje sluzbeno lice koje je poslalo to vozilo na neispravnost. Naravno svaki policajac je to izbegavao jer 2 sata na tehnickom, znaci manje para koje moze da se naplati na ulici. Sve mi ovo pokazuje da nije cilj regulisanje ispravnosti vozila vec standardna otimacina vec vidjena million puta koja se primenjuje na vlasnicima vozila.
Hteo bi da pitam nadlezne sledece. Moj auto ima zatamnjena stakla (za sad nije bitno koliki procenat) i ja sam prosao prethodni tehnicki pregled gde je potvrdjena regularnost vozila. Kako sad da od danas se primenjuje puj pike ne vazi? Za promenu paketa prve pomoci dali ste 18 meseci period prilagodjavanja, a zatamnjena stakla odjednom, sad i odmah po NOVOM pravilniku koji ste 4 puta menjali? Da li sad svi trebaju da skinu zatamnjena stakla, da bi sutra izasao pravilnik u kojem ce pisati da ste se salili I da su folije korisne?

Novim pravilnikom, policijac moze da radi sta hoce. Privodi, pise kazne, oduzima tablice. E sad nije mi jasno kako moze da oduzima tablice zar nisu sad u nasem vlasnistvu?

Hteo bi da postavim pitanje i onima sto kazu. “Svaka modifikacija na vozilu van fabricke mora da ima atest”
Ok, koliko kosta atest i ko radi isti za: xenonska svetla, stilizovane farove i stop svetla, felne i gume koje ne propisuje fabrika, filter vazduha, usisne grane, LED i skracene retrovizore, modifikovane izduvne sisteme, spojlere, ojacane branike, providne zmigavce, modifikovane delove limarije, zastitne blatobrane, tribal nalepnice, folije za limarski deo… itd itd
Da li to znaci da cemo morati svi voziti automobile iste boje ili cemo da placamo i atest za dokazivanjem da je crvena boja stvarno crvena?

Po zakonu ukoliko vozilo ima fabricki zatamnjena stakla onda zadovoljava zakon. Da li moze autor ovog pravilnika da objasni kako vozac fabrickih zatamnjenih stakala ima bolji vid i dioptriju od onog vozaca koji je naknadno zatamnjivao stakla?
Da vidimo koja vozila danas u saobracaju Srbije nece ispunjavati zakonsku obavezu. (obrisite imena firmi ukoliko se povredjuje pravilnik od reklamiranju)
- Sva vozila koja su cela (od bocnog stupa, pa unazad) oblepljena u reklamnu foliju npr (CocaCola, Ikom, Rauch su samo od nekih koje sam video na ulici u zadnjih nekoliko dana)
- Trole GSP koje imaju tamnobraun stakla po celom vozilu
- Autobusi GSP koji imaju oblepljenje reklame (Chipsy, Njamb…) preko bocnih stakala
- Autobusi koji saobracaju na medjugradskim i medjunarodnim destinacijama (npr Banbus travel ceo izlepljen svojom reklamom preko bocnih stakala)
- Sva vozila koja fabricki imaju ugradjen lim umesto stakla iza bocnog stuba
- Sva vozila koja dostavljaju lekove i moraju da imaju zamracen prtljazni deo
- Vozila sluzbi obezbedjenja
- Privatni minibusevi
- Strana vozila atestirana u svojim drzavama.

A ovde se vracamo na moje vozilo koje je atestirano u Sloveniji i zadovoljava sadasnji pravilnik republike Srbije sto se moze videti iz original saobracjane dozvole koja je u MUPu. Kako ja da reagujem kad me sutra policajac zaustavi i odokativnom metodom proceni da je vreme oduzimanja tablica?
Nece ih skinuti bez pomoci interventne to sam siguran.

Moj zakljucaj je da ovaj pravilnik je pisan od strane teskih neznalica koje nijednom nisu ni pokusali da sagledaju pozitivne stvari koristenja folija niti su globalno sagledali sve aspekte, vec su se navodili samo jednim – napuniti kasu.

Dosta je

Radojica

pre 13 godina

Nema mogućnosti da se folija atestira, ali oni ipak punom parom pišu kazne.

Pa, hvala im kao rodu najrođenijem!

Ovo je tipična dnevna idiotarija. Danas su za sve krive folije, sutra će brojati one "dlake" na gumama i procenjivati tečnost za vetrobran, pa će i tu da nas prave idiotima, jer će opet iskriviti pravilnik/zakon tako da se sve svede na šuplju procenu zakrečalog, nepismenog mozga, a nikako na planetarne standarde, struku, tehnologiju vrednu nekoliko stotinama milijardi $, profesionalno ponašanje prema stanovništvu od čijeg poreza se živi.

Bilo kako bilo, ne pada mi na um da skidam ništa, a naravno da ne dajem nikada ništa korumpiranim i nepismenim inadžijama.

Samo neka pišu šta god im se piše, pred očima im treba cepati sve te zapisnike, jer nije baš retkost da zbog nevezanog pojasa sledi kazna "preko" člana za nedostatak rotacionog svetla na traktoru.
Tako da, iako novo, još uvek je sve zaostalo i retardirano.

Gagi

pre 13 godina

30 godina sam vozač i nikada foliju na auto stavio nisam, mislim da nikada ni neću.
Ali to ovde i nije poenta. Poenta je da u situaciji kad najpropustljivija folija zadržava najmanje 28% svetla a zakon dozvoljava do 25%. Dakle NE DOZVOLJAVA FOLIJU !
Znači: banda lopova i secikesa, zajebavajući se sa Državom koju navodno predstavlja i Narodom kojeg predstavlja, KRADE.

Stanko

pre 13 godina

Folije štite od sunca? Ma nemoj! Crna boja upija toplotu.

Folija od mikron će da spreči lom stakla? Hoće, malo sutra.

Jedini razlog za szavljanje folije su lični kompleksi.

mal0_sutra

pre 13 godina

1) Ko je prosao tehnicki sa zatamnjenim staklima - ne treba mu atest
2) uskoro ce se usvojiti novi (stari) pravilnik po kome ce biti dozvoljeno zatamnjenje od 0% za vetrobran, 25% za prednja stakla i neograniceno za zadnja, ukoliko auto poseduje 3 retrovizora.
Tako da - nije bas da je odzvonilo folijama, pre ce biti da je odzvonilo ovakvim selektivnim, polu-legalnim akcijama MUPa (bilo je slucajeva gde su skidali tablice ljudima kojima je komplet zatamnjen auto - i prednja stakla, i tu su u pravu, ALI bilo je i zloupotreba ovlascenja gde su skidali onima koji su propisano zatamnjeni (do 25% na svim staklima bez vetrobrana).

hah hahahovic

pre 13 godina

E ovo su nebuloze i glupost, 3 godine vec vozim sa zatamljenim staklima, i iskreno procenat ulaska svetlosti u kolima nema blage veze sa zivotom o vidljivosti. Preko dana se kroz folije vidi sasvim super. Znam iz mog iskustva sve se lepo vidi iz automobila, sa spoljasnje strane zavisi, negde se vidi vise negde manje u zavisnosti od tamnoce folije. Al i iskreno pa sta ima da drugi vozaci gledaju sta se dogadja u vozilu
gledaj vozilo a ne vozaca i unutrasnjost vozila, mislim glupost i nebulaza. Sto se tice nocnih uslova vidljivost jeste smanjena al nije to ni malo strasno. Jedini problem je kada se zamagle stakla gotovo nista se ne vidi. Al i kada su stakla nezatamljena ista je situacija kada dodje do maglenja stakla. sve ostalo se vidi sasvim dobro, i veoma lako moze da se proceni rastojanje od vozila kod kretanja vozila unazad. Naravno ne treba preterivati, ima i onih folija kod kojih se nista ne vidi to su one ultra dark folije.
Ma iskreno, moje misljenje, ovde drzava samo zeli da puni dzep sebi, nije ovde nikakvo pitanje o bezbednosti saobracaja.

P.S. Folije su bile zabranjene i pod proslim zakonom, tj mogle su da se koriste samo uz atest.
znam iz iskustva

staracstol

pre 13 godina

Teoretski atest mogu da dobiju oni sa fabrickim zatamnjenim staklima? Pa ta stakla i ta kola su vec certifikovana/hologovana tj to je ucinio proizvodjac. Niko nije ni pokusao da udje u dubinu problema. Nije problem u folijama (koje su certifikovane i kao takve pustene na trziste normalnih zemalja) vec u bolesnoj potrebi da se izmislja topla voda. Te folije su istestirane u procesu koji kosta vise od budzeta ove banana naslednice Titoslavije od strane ljudi koji nisu korumpirani komunisticki komesari vec ozbiljni strucnjaci. Nije mi jasno zasto i mediji ucestvuju u laganju naroda za te certifikate, u Vinci ne rade certifikaciju i tvrde da nisu ni instruisani kako i zasto i cime da to urade. AMSS ima polomljen korman od bicikla sa selotepom pricvrscenim cagerom koji kao nesto meri. Pogledajte Alvirovicevu emisiju, kolko Alvir stari kaze da staklo ima zatamnjenje, tolko sprava i pokaze. Sve bi bilo u redu dok su cifre bile npr 75% pa je i polomljeni korman pokazao 75% ali kad Alvir rece ovo je zatamnjeno 20 do 40%, gle cuda isto toliko izmeri i cika sa kormanom. Pa ko je ovde lud? Jako je opasna ta Titoslavska potreba da se stvari rade zarad dnevnica i kraduckanja drzave od gradjanina, znaci Nemacki, Italijanski, Francuski standardi nisu prihvatljivi jer su to neke banana drzave kojima nije za verovati pa zbog toga sto su oni brljavci, mi ce mo to da resimo nasim standardima. Znaci nisu folije, vec nasi bolesni umovi koji ne mogu da prebole Grandomaniju. Sifra: Domaca pamet...

staracstol

pre 13 godina

Teoretski atest mogu da dobiju oni sa fabrickim zatamnjenim staklima? Pa ta stakla i ta kola su vec certifikovana/hologovana tj to je ucinio proizvodjac. Niko nije ni pokusao da udje u dubinu problema. Nije problem u folijama (koje su certifikovane i kao takve pustene na trziste normalnih zemalja) vec u bolesnoj potrebi da se izmislja topla voda. Te folije su istestirane u procesu koji kosta vise od budzeta ove banana naslednice Titoslavije od strane ljudi koji nisu korumpirani komunisticki komesari vec ozbiljni strucnjaci. Nije mi jasno zasto i mediji ucestvuju u laganju naroda za te certifikate, u Vinci ne rade certifikaciju i tvrde da nisu ni instruisani kako i zasto i cime da to urade. AMSS ima polomljen korman od bicikla sa selotepom pricvrscenim cagerom koji kao nesto meri. Pogledajte Alvirovicevu emisiju, kolko Alvir stari kaze da staklo ima zatamnjenje, tolko sprava i pokaze. Sve bi bilo u redu dok su cifre bile npr 75% pa je i polomljeni korman pokazao 75% ali kad Alvir rece ovo je zatamnjeno 20 do 40%, gle cuda isto toliko izmeri i cika sa kormanom. Pa ko je ovde lud? Jako je opasna ta Titoslavska potreba da se stvari rade zarad dnevnica i kraduckanja drzave od gradjanina, znaci Nemacki, Italijanski, Francuski standardi nisu prihvatljivi jer su to neke banana drzave kojima nije za verovati pa zbog toga sto su oni brljavci, mi ce mo to da resimo nasim standardima. Znaci nisu folije, vec nasi bolesni umovi koji ne mogu da prebole Grandomaniju. Sifra: Domaca pamet...

Kao drzava dusmana, a ne nasa

pre 13 godina

"Ukoliko vlasnik vozila ne poseduje atest za zatamnjena stakla saobraćajna policija ga upućuje na naknadni tehnički pregled ili pokreće prekršajni postupak u kome može skinuti tablice sa vozila i napisati prekršajnu kaznu (5.000 dinara) vlasniku vozila."
Nista od ovoga nije tacno, tj nije propisano zakonom.

http://www.mi.gov.rs/dokumenta/bezbednost/Pravilnik%20o%20podeli%20motornih%20i%20prikljucnih%20vozila%20i%20tehnickim%20uslovima%20za%20vozila%20u%20saobracaju.pdf
1- Ja molim da neko pronadje u ovom zadnjem pravilniku (koji je inace 4 puta menjan) sa zvanicnog sajta ministarstva pronadje GDE pise da je potreban atest.
2- Niko jos ne izdaje ateste, ali nasa policija vec sankcionise po principu OTIMAJ DOK SE NE SNADJU. Licne karte, pasose I registracije izdaju se dve godine cekajuci ponizavajuci red u 6 ujutro ispred policije, a vi ocekujete da ko zna koliko hiljada vozaca da uradi atest ODMA u jedinoj ustanovi koja NAVODNO izdaje ateste. Gde tu logika?
3- Inspektor na TVu (Beogradska Hronika) rece da ne naplacuju kazne vec samo oduzimaju tablice. Sta da rade ljudi bez tablica??? Slepaju auto kuci? za 10000din? Ili policija svesno pusta da prave prekrsaj, ukljucenje u saobracaj bez tablica? Odlazak na kontrolni pregled vise nije propisan zakonom kao u proslom pravilniku jer znaju da tamo nemaju opremu da utvrde procenat zatamnjenosti, a isto tako ukoliko je policajac lose procenio, drzava mora da placa troskove kontrolnog pregleda i ostavlja prostora za tuzbu od vlasnika vozila koji moze da se pozove na troskove prouzrokovanim izgubljenim vremenom.
Tako da onaj citat gore je uveliko neistina. Ili tesko neznanje. Najvise verujem da su obe stvari u pitanju.

Znaci za razliku od proslog pravilnika sada NE PISE vise koja je kaznena odredba, vec sluzbeno lice mora da radi sta hoce. Prosli pravilnik je propisivao vanrednu kontrolu vozila na koji MORA da prisustvuje sluzbeno lice koje je poslalo to vozilo na neispravnost. Naravno svaki policajac je to izbegavao jer 2 sata na tehnickom, znaci manje para koje moze da se naplati na ulici. Sve mi ovo pokazuje da nije cilj regulisanje ispravnosti vozila vec standardna otimacina vec vidjena million puta koja se primenjuje na vlasnicima vozila.
Hteo bi da pitam nadlezne sledece. Moj auto ima zatamnjena stakla (za sad nije bitno koliki procenat) i ja sam prosao prethodni tehnicki pregled gde je potvrdjena regularnost vozila. Kako sad da od danas se primenjuje puj pike ne vazi? Za promenu paketa prve pomoci dali ste 18 meseci period prilagodjavanja, a zatamnjena stakla odjednom, sad i odmah po NOVOM pravilniku koji ste 4 puta menjali? Da li sad svi trebaju da skinu zatamnjena stakla, da bi sutra izasao pravilnik u kojem ce pisati da ste se salili I da su folije korisne?

Novim pravilnikom, policijac moze da radi sta hoce. Privodi, pise kazne, oduzima tablice. E sad nije mi jasno kako moze da oduzima tablice zar nisu sad u nasem vlasnistvu?

Hteo bi da postavim pitanje i onima sto kazu. “Svaka modifikacija na vozilu van fabricke mora da ima atest”
Ok, koliko kosta atest i ko radi isti za: xenonska svetla, stilizovane farove i stop svetla, felne i gume koje ne propisuje fabrika, filter vazduha, usisne grane, LED i skracene retrovizore, modifikovane izduvne sisteme, spojlere, ojacane branike, providne zmigavce, modifikovane delove limarije, zastitne blatobrane, tribal nalepnice, folije za limarski deo… itd itd
Da li to znaci da cemo morati svi voziti automobile iste boje ili cemo da placamo i atest za dokazivanjem da je crvena boja stvarno crvena?

Po zakonu ukoliko vozilo ima fabricki zatamnjena stakla onda zadovoljava zakon. Da li moze autor ovog pravilnika da objasni kako vozac fabrickih zatamnjenih stakala ima bolji vid i dioptriju od onog vozaca koji je naknadno zatamnjivao stakla?
Da vidimo koja vozila danas u saobracaju Srbije nece ispunjavati zakonsku obavezu. (obrisite imena firmi ukoliko se povredjuje pravilnik od reklamiranju)
- Sva vozila koja su cela (od bocnog stupa, pa unazad) oblepljena u reklamnu foliju npr (CocaCola, Ikom, Rauch su samo od nekih koje sam video na ulici u zadnjih nekoliko dana)
- Trole GSP koje imaju tamnobraun stakla po celom vozilu
- Autobusi GSP koji imaju oblepljenje reklame (Chipsy, Njamb…) preko bocnih stakala
- Autobusi koji saobracaju na medjugradskim i medjunarodnim destinacijama (npr Banbus travel ceo izlepljen svojom reklamom preko bocnih stakala)
- Sva vozila koja fabricki imaju ugradjen lim umesto stakla iza bocnog stuba
- Sva vozila koja dostavljaju lekove i moraju da imaju zamracen prtljazni deo
- Vozila sluzbi obezbedjenja
- Privatni minibusevi
- Strana vozila atestirana u svojim drzavama.

A ovde se vracamo na moje vozilo koje je atestirano u Sloveniji i zadovoljava sadasnji pravilnik republike Srbije sto se moze videti iz original saobracjane dozvole koja je u MUPu. Kako ja da reagujem kad me sutra policajac zaustavi i odokativnom metodom proceni da je vreme oduzimanja tablica?
Nece ih skinuti bez pomoci interventne to sam siguran.

Moj zakljucaj je da ovaj pravilnik je pisan od strane teskih neznalica koje nijednom nisu ni pokusali da sagledaju pozitivne stvari koristenja folija niti su globalno sagledali sve aspekte, vec su se navodili samo jednim – napuniti kasu.

Dosta je

Gagi

pre 13 godina

30 godina sam vozač i nikada foliju na auto stavio nisam, mislim da nikada ni neću.
Ali to ovde i nije poenta. Poenta je da u situaciji kad najpropustljivija folija zadržava najmanje 28% svetla a zakon dozvoljava do 25%. Dakle NE DOZVOLJAVA FOLIJU !
Znači: banda lopova i secikesa, zajebavajući se sa Državom koju navodno predstavlja i Narodom kojeg predstavlja, KRADE.

zatamnjeni

pre 13 godina

@(Stanko, 21. mart 2011 12:02),

- Da, folije stite os sunca, kao naocare za sunce oci!
- Da, folija od desetak mikrona (ne postoji od jedan mikron), sprecava rasipanje stakla!
- Ne, foliju ne postavljaju oni koji imaku kompexe, nego prakticni ljudi, koji zele visi konfor i vecu bezbednost, manju potrosnju goriva na klimatizaciju itd!

INSAJDER

pre 13 godina

I opet se ja javljam.

Kao prvo i najbitnije, atest se u zakonu NIGDE ne pominje. Dakle, nemaju prava da ga traze. Pitajte saobracajca samo po kom zakonu (tj. clanu, tacki) zahteva da mu pokazete atest! Ne zna/nema? Dovidjenja, prijatno!

BTW, u Srbiji za tamna stakla atest NIKO nije NIKOME izdao, niti moze, niti ce, niti postoji - niko i ne zna kako izgleda, jer prakticno ne postoji!

Drugo, digresija, dok Rebic, kao po obicaju, na tv-u ide iz fraze u frazu, licno vozi zatamnjen privatni auto, kao i Simic, kao i Cabarkapa itd.

Trece, nemaju NIKAKVOG prava po zakonu da vam skidaju tablice jer:
-ako je auto registrovan, dakle prosao je tehnicki => ispravan je,
-ako OSL posumnja na tehnicku neispravnost, mora da salje vozilo na tehnicki pregled, gde ce se ta neispravnost DOKUMENTATOVATI, dakle crno na belo, a ni jedan tehnicki pregled u zemlji nema mogucnost da meri propusnost stakala, niti je propisano ko i cime to moze da radi,
-osim toga, vezano za tu tehnicku neispravnost, ona se odnosi na sistem za zaustavljanje i upravljanje, kao i na ostale UREDJAJE na vozilu koji garantuju bezbednu voznju po to vozilo i ostale ucesnike u saobracaju i/ili okolinu - dakle, npr. svetla ne rade nocu, izduvni sistem previse dimi, auto sa koga ispadaju delovi ili curi tecnost (benzin, ulje) po putu itd itd, a ne propustljivost stakala JER STAKLA NISU UREDJAJ na vozilu!!
-tablice su privatno vlasnistvo gradjana koji ih je uredno platio;

Po toj logici sledeca stvar je da se mozda zabrani i voznja sa naocarima za sunce, zatim da saobracajac jednostavno "proceni" da vam kocnice nisu dobre, ili gume "mu se cine izlizanim", pa napise kaznu i skine tablice. NE MOZE, mora sve da se izmeri dokaze, a ovo za stakla nema gde da se uradi na tehnickom, plus nema potrebe, jer se, JOS JEDNOM, u osnovi atest NE TRAZI.

I da se atest trazi, koja ga ustanova izdaje? Cime se propustljivost svetlosti meri, gde je taj aparat propisan? Po kom standardu? Ko je ovlasceno lice da rukuje tim aparatom? Da li je to lice obuceno, ko ga je obucio, ima li sertifikat za rad na tom, opet, sertifikovanom uredjaju za ispitivanje? U kakvim se uslovima obavlja merenje (napolju, unutra, doba dana, pozicija, siber otvoren ili ne pritom itd)? 25% UKUPNO, a NE PO STAKLU! Dakle neka meri onda kroz vetrobran, po suncanom danu, napolju na otovrenom, unutra ce u vozilu pokazati tako fabrickih 20-ak posto, cak i uz bocna stakla tamna!

Slicno - ko nema atest za plin popije kaznu, a ne skidaju mu se tablice! A pritom za plin je u zakonu obavezan atest, dakle sve naopako!

Takva je situacija da sa ovim LOPURDAMA covek mora da se nadmudruje u smislu da proucava (nakaradne) zakone, eventualno ih kopira i drzi u kolima, a te zakone su i tako sami doneli, a pri tome ih i ne postuju! Pa ko je ovde lud?!

NE DAJTE tablice, neka vas salje na tehnicki gde NE MOGU da vam mere propusnost, a pustite ih slobodno da vam pisu kaznu (po ko zna kom osnovu, jer pravnog NEMA), kod sudije garant dobijate spor... Plus i vi iscimajte OSL za njegove podatke, naravno, najavite kontra-prijavu za nadoknadu izgubljenog vremena i odstetu, jer ako su oni bezobrazni, sto vi da budete fini. Cim im se malo pokazu zubi na bazi ZNANJA, odmah je druga prica... Nazalost takva je situacija da nemamo skoro nikakva prava kao gradjani. Gde je ombudsman sada?? Novinari, mediji?!

Cetvrto, ovde vazi parola - gde prodje, prodje, na brzinu, viku i galamu. Ruku na srce, ovde i novinari teraju vodu njima na vodenicu jer sturo i bez komentara prenose vesti, ne ulazeci u dubinu. Dakle, koga nahvataju i zaplase, taj sirotan skine tablice sam, odlepi folije u strahu i plati kaznu, da, da, naplacivale su se!

Peto, "mufljuski" je krajem februara doneta izmena zakona o 25% zatamnjenosti svuda, pa je brze-bolje krenuto u akciju, dok se ljudi ne snadju, ne obaveste, i NE UPUTE U SVOJA PRAVA. Pa ti panduri primaju plate (redovne i NE male) od NASIH para, pa ljudi, onda treba da rade za nas valjda!

Sesto, o (kvalitetnim) folijama i njihovim koristima ne treba trositi reci. Licno vozim auto skoro 10 godina sa folijama, i uvek cu, svaki. Nisam ih skinuo, i necu. Pa samo pogledajte u specifikacijama (dakle, folije su vec atestirane, sertifikovane i homologirane) podatke za anti-UV efekat, odbijenu kolicinu svetlosti, plus sigurnost, ekologiju, KOMFOR, pa time i bezbednost. Ko kaze da gleda vozaca da vidi reakciju - zaista nemam reci i to bolje da ne komentarisem, glupost, blago receno, ti u zivotu nikada nisu vozili zatamnjen auto kvalitetnim folijama i profesionalno montiranim.

Prava istina je da se namakne malo para na brzinu i izmaltretiraju vozaci pod satro brigom za bezbednoscu. Pa neka pokrpe prvo rupe aman!!

Cetinjanin

pre 13 godina

Dokaz da je MILICIJA u republikama bivse SFRJ svudje ista: Mene je saobracajac zaustavio na putu Podgorica-Cetinje prije 2 mjeseca, kao uhvatio me na radaru da sam prekoracio brzinu. Izadjem iz auta da mi pokaze koliko sam isao i ja u donjem lijevom uglu vidim vrijeme kada je zabiljezen navodni prekrsaj. Stajalo je da sam vozio 88km/h na dionici puta dje je ogranicenje 40km/h i da sam nacinio prekrsaj u 14:08. Pogledam na sat i kod mene vidim 16:20. Pored toga, direktno mi je trazio 20 eura da on i kolega podju na rucak i da ce se ovo zaboraviti. Prijavio sam ga za korupciju, imenom i prezimenom, pa se protiv njega vodi disciplinski postupak i suspendovan je sa posla i prijeti mu otkaz sto ce vjerovatno i da dobije. U medjuvremenu, kada je saznao da sam ga ja prijavio, zvao me je 50 puta da mi se izvini, da je pogrijesio, da on nije takav itd. Samo hrabro, vozaci, pokazite zube i svakoj bahatosti mozete stati na put. Neka vam ne bude zao niti jednog takvog policajca jer njima nije zao vas.

MMS

pre 13 godina

Ako ste vozili malu bebu u sedeljci u automobilu koji nema zatamnjena stakla, mozda vas pileci mozak moze da nasluti prednosti zastitne folije. Nisam kompleksas, ne krijem se ni od cega, automobil sam pazarila takvog kakav jeste i mogu vam reci da samo onaj ko nije vozio auto sa zatamnjenim staklima moze da iznosi nebuloze kakve smo procitali gore.
Verujem da ste i sami bili res peceni cak i u martovskim carobno suncanim danima, napolju 5, a u autu 35, dok stojite na faking gazeli pola sata cekajuci da se ukljucite kod sajma... Da ne pricamo o julu, avgustu... I da ne pricamo o malom detetu koje sedi okovano u sedeljci na zadnjem sedistu i pece se... Mozete imati tri ona idijotska decija stitnika na zadnjem staklu, ili razapinjati pelene i peskire po autu, moze da bude ukljucena klima i na -18, onaj ko razume shvatice o cemu pricam... O prednostima ne treba trositi reci, mi koji imamo stakla kakva imamo znamo sve o tome, i ovo je nasa bitka, a vi koji nemate, sta vas se tice. Problem je sto u Srbiji niko ne vidi dalje od svog nosa i nista ga se ne tice dok god mu ne udju u kucu i kazu: "tvoja kuca vise nije tvoja kuca, sad je moja", e onda problem postaje i njegov. Osnovno je pitanje zbog cega se u ovoj zemlji sve radi naopako?
Zasto se najpre donosi uredba, a tek naknadno izdaje spisak sa mestima na kojima ce moci da se uradi atest?
U medjuvremenu se najpre skidaju tablice i naplacuje kazna, a tek onda omogucava ljudima da na ta mesta odu i mozda dokazu da su njihove folije u granicama dozvoljenog?
Konacno, zasto se intervenisalo gotovo dve hiljade puta po uredbi donetoj juce za koju pouzdano znamo da ce vec sutra biti izmenjena? Ko ce tim ljudima da nadoknadi stetu, izgubljeno vreme, o stresu i nerviranju da ne pricamo? Hoce li drzava svima koji su u ovom krugu izmaltretirani i omalovazeni da plati postavljanje novih folija?
Bojim se da meni nece tako lako oduzeti tablice, makar morala da automobil spakujem u neki budzak dok nova uredba ne vidi svetlost dana.
A, ako ovih dana vidite neku ludacu da mlati policajca na sred ulice zato sto je probao da joj oduzme tabilice, znacete ko je u pitanju. Bojim se da ce morati da me uhapse.

mal0_sutra

pre 13 godina

1) Ko je prosao tehnicki sa zatamnjenim staklima - ne treba mu atest
2) uskoro ce se usvojiti novi (stari) pravilnik po kome ce biti dozvoljeno zatamnjenje od 0% za vetrobran, 25% za prednja stakla i neograniceno za zadnja, ukoliko auto poseduje 3 retrovizora.
Tako da - nije bas da je odzvonilo folijama, pre ce biti da je odzvonilo ovakvim selektivnim, polu-legalnim akcijama MUPa (bilo je slucajeva gde su skidali tablice ljudima kojima je komplet zatamnjen auto - i prednja stakla, i tu su u pravu, ALI bilo je i zloupotreba ovlascenja gde su skidali onima koji su propisano zatamnjeni (do 25% na svim staklima bez vetrobrana).

Crna nemačka folija

pre 13 godina

Priča o bezbednosti jeste samo za javnost. Policiji folije smetaju da vidi ko se sve vozi u automobilu i to je jedini i osnovni razlog. Mene su dva puta zaustavljali još pre desetak godina i pretili ogromnim kaznama i oduzimanjem tablica ukoliko ne skinem foliju (bila je samo pozadi, vetrobran i stakla na prednjim vratima su bili potpuno čisti, fabrički). Foliju sam skinuo da me policija više ne bi zaustavljala, a takav automobil sam kupio u Nemačkoj, gde je bio uredno registrovan. Uzgred, uz veoma tamnu foliju zaista se snižava temeperatura u kabini, i to značajno.

tamni

pre 13 godina

Ja bih molio autora ili redakciju ovog dela b92 sajta da se raspita ili ako zna odgovor to i objavi,kako se u toliko hvaljenom zakonu,po pitanju zatamnjena stakla vode vozila drzavnih organa,kod kojih je sve zatamnjeno i to 150%.Da li kao i kod bahate voznje,koja jos uvek postoji i postojace,za njih ne vaze nikakvi zakoni i propisi.Hvala

Stanimirka

pre 13 godina

Ja mislim da niko nema razloga da stavlja foliju!

Kome smeta sunce, neka nosi naočare. Ko se plaši loma stakla, neka stavi bezbojnu foliju. Ko se krije zato što se stidi ćelavosti, može da nosi periku. Ko je onizak, može da doda jastuče na sedište. Za svaki kompleks postoji rešenje.

Eto, rešen problem!

Radojica

pre 13 godina

Nema mogućnosti da se folija atestira, ali oni ipak punom parom pišu kazne.

Pa, hvala im kao rodu najrođenijem!

Ovo je tipična dnevna idiotarija. Danas su za sve krive folije, sutra će brojati one "dlake" na gumama i procenjivati tečnost za vetrobran, pa će i tu da nas prave idiotima, jer će opet iskriviti pravilnik/zakon tako da se sve svede na šuplju procenu zakrečalog, nepismenog mozga, a nikako na planetarne standarde, struku, tehnologiju vrednu nekoliko stotinama milijardi $, profesionalno ponašanje prema stanovništvu od čijeg poreza se živi.

Bilo kako bilo, ne pada mi na um da skidam ništa, a naravno da ne dajem nikada ništa korumpiranim i nepismenim inadžijama.

Samo neka pišu šta god im se piše, pred očima im treba cepati sve te zapisnike, jer nije baš retkost da zbog nevezanog pojasa sledi kazna "preko" člana za nedostatak rotacionog svetla na traktoru.
Tako da, iako novo, još uvek je sve zaostalo i retardirano.

hah hahahovic

pre 13 godina

E ovo su nebuloze i glupost, 3 godine vec vozim sa zatamljenim staklima, i iskreno procenat ulaska svetlosti u kolima nema blage veze sa zivotom o vidljivosti. Preko dana se kroz folije vidi sasvim super. Znam iz mog iskustva sve se lepo vidi iz automobila, sa spoljasnje strane zavisi, negde se vidi vise negde manje u zavisnosti od tamnoce folije. Al i iskreno pa sta ima da drugi vozaci gledaju sta se dogadja u vozilu
gledaj vozilo a ne vozaca i unutrasnjost vozila, mislim glupost i nebulaza. Sto se tice nocnih uslova vidljivost jeste smanjena al nije to ni malo strasno. Jedini problem je kada se zamagle stakla gotovo nista se ne vidi. Al i kada su stakla nezatamljena ista je situacija kada dodje do maglenja stakla. sve ostalo se vidi sasvim dobro, i veoma lako moze da se proceni rastojanje od vozila kod kretanja vozila unazad. Naravno ne treba preterivati, ima i onih folija kod kojih se nista ne vidi to su one ultra dark folije.
Ma iskreno, moje misljenje, ovde drzava samo zeli da puni dzep sebi, nije ovde nikakvo pitanje o bezbednosti saobracaja.

P.S. Folije su bile zabranjene i pod proslim zakonom, tj mogle su da se koriste samo uz atest.
znam iz iskustva

Šara

pre 13 godina

Ovakve akcije su potpuno tipične za našu policiju. Svaki mesec smisle neku novu glupost kojom će se baviti.
Evo i sada kao treba sertifikat, a ne zna se ko ga izdaje.
Šta će biti sledeće? Potvrda za alu felne ili revers za klimu?
Mene su zaustavili par puta i ja im pokažem pozadi na dečija sedišta i kažem - Imate pravo, sve su to kriminalne radnje. Ova mala iza mene ima samo dve godine i tek je naučila da puca iz 6.35 i nije baš precizna. Ali ova veća od četri godine već poliva iz heklera kao luda. Imate sreće što nisu tu inače bi vas naprašile...

Stanko

pre 13 godina

Folije štite od sunca? Ma nemoj! Crna boja upija toplotu.

Folija od mikron će da spreči lom stakla? Hoće, malo sutra.

Jedini razlog za szavljanje folije su lični kompleksi.

joey

pre 13 godina

ne bih rekao da je "odzovnilo" folijama, svi koji su gledali emisiju SAT najavljeno je da ce biti izmenjen pravilnik i da ce situacija biti sl.
-vetrobran ne sme
-prednja bocna stakla 25% (jos se ne zna da li ce to biti ukupno sa toniranim staklom ili bez)
-sva ostala stakla mogu i 100%
atesti kostaju 2400din bice spisak gde se to moze odraditi po gradovima, podaci se upisuju u chip elektronske saobracajne (ko ima)
gospodin iz AMSS se takodje zalaze da se pravilnik izmeni kako bi se omogucilo stavljanje folija, sto je pravilno a na vama ostaje izbor da li hocete folije ili ne!
ajde da zabranimo cigarete, ne moze, neko ce reci da ne moze da zivi bez cigareta, ja kazem da ne mogu da zivim bez folija, kolko samo auto bolje izgleda a prednostima su mnoge

abc

pre 13 godina

Skidaju tablice?! Bas da vidim kako ce meni da skinu tablice, moje su zanitnovane celicnim pop nitnama za sasiju automobila. Pajserom mozda! To im bas i stoji "pajser" sa pajserom u ruci. Ako slucajno pri toj akciji skidanja tablica napravi i najmanju ogrebotinu, a bice sigurno toga, 'ceracemo se sve do Strazbura!

Vlada

pre 13 godina

Ma ceo taj novi pravilinik o saobracaju je veliko maltretiranje gradjana. Ne verujem da drzavni namice pare vec samo sluzi da nas gradjane maltretira i pokaze nam gde nam je mesto, da mora da slusamo drzavu. Pocev od onog ukidanja registracije za 'engleze' sto je verovatno posledica lobiranja monopolistickih uvoznika i fiata i ne postoji nigde u zapadnoj evropi (slovacka i poljska, koja je usput izgubila slucaj na sudu kada je sopstveni gradjanin tuzio, nisu bas zapadno od nas). Zatim, atest paketa za prvu pomoc, pa obaveza zimskih guma do aprila, umesto da su uputstva data normalno - po potrebi, zabrana zatamnjivanja stakala... Mislim, sta reci. Ali mi smo srbi, i uvek ce ona polovina koja takvim zakonom nije ogodjena da ga podrzi samo da bi napakostila onome - sta on ima da se razlikuje od mene, ako ja nemam ili necu nema ni on da ima... Mozda i gresim, ali ovakvo mi je iskustvo.

Crno na belo

pre 13 godina

@ tamni
Evo ja znam odgovor, jer imam Pravilnik ovde pred sobom. Dakle, član 72. stav 3. kaže:

"Vetobran se ne sme naknadno zatamnjivati. Bočna stakla u ravni vozača mogu biti naknadno zatamnjena tako da ukupna vrednost prigušenja svetla ne prelazi 25%. Ostala stakla na vozilu mogu biti naknadno zatamnjena bez ograničenja ukupne vrednosti prigušenja svetla pri čemu na vozilu moraju biti ugrađena dva bočna retrovizora."

To je stav 3. A stav 5. istog tog člana (72.) kaže sledeće:

"Odredba stava 3. ovog člana ne odnosi se na vozila državnih organa."

Dakle, opet imamo slučaj da su neki "jednakiji" od drugih. Ništa novo u Srbiji, nažalost. Samo što u ovom slučaju to i ne kriju.

Zoran

pre 13 godina

Jadna je Srbija kada su zatamnjena stakla tako velik problem, a ne ljudi koji prodase celu zemlju.
Pa ovakve zajebancije ne postoje u normalnom svetu. Za devet godina u Kanadi ni jednom, ali ni jednom nisam zaustavljen za tzv rutinsku kontrolu.
Dokle ce ljudi da trpe razna izivljavanja drzave dok ista tone u ponor bez ikakvih indicija da ce je nesto zaustaviti.

Pozdrav,
Zoran

jugo

pre 13 godina

Kazu da foliju postavljaju da bi smanjili potrosnju goriva na klima uredjaj i rashladjivanje vozila leti?

Pa ta zatamnjena stakla se najvise srecu na skupocenim automobilima i dzipovima i sad neko treba mene da ubedi da taj ko je kupio takav auto brine o tome koliko mu klima uredjaj trosi leti na hladjenje auta.

pa onda folija sprecava rasipanje stakala u slucaju nesrece.

pa da je to toliki problem pa sigurno bi se neke folije (prozirne)postavljale primarno u proiuzvodji automobila a ne bi se ostavljalo da to gradjani sami ucine.

Tom logikom bih voleo da znam da li ce svi ti "savesni" vozaci sa folijama da sami ugrade limitatore brizine na 120km/h da bi time povecali bezbenost?

naravno da nece. Ovde se bezbednost i potrosnja koriste kao paravan.

Prava stvar je da je u pitanju kompleks.

Nenad 25%

pre 13 godina

@Bonobo i svi ostali sto su protiv

jedna pametna za vas. a sta kad je kombi pored vas a vi skrecete ili kad je kombi ispred. kako onda vidite kroz lim, ili se popnete na krov da bi videli vozaca?

mirko alvirko je izmerio istu propustljivost zato sto instrument meri iz kabine ka spolja. a svi koji su vozili sa folijama znaju o cemu pricam.
spolja gledano moze da bude crno i 200% dok kad se gleda iz kabine lepo se vidi tj u granici 25%.
U PRAVILNIKU TRABA DA STOJI SA KOJE STRANE GLEDANO MOZE DA BUDE 25%!!!!
kaze tamo ako je zatamnjenost 100% treba da imate retrovizore da bi videli iza (potrazite u pravilniku), oni izgelda i dalje ne shvataju da ono sto je spolja nije isto stu i unutra!
ovaj pravilnik su pisali ljudi koji nemaju pojma o cemu se ovde radi!

milos

pre 13 godina

@jugo: I mene lično nerviraju crna vozila sa zatamnjenim staklim itd. ALI! Svi testovi koje sam gledao su potvrdili da folija sprečava rasprskavanje stakla pri udarcu (kamena na autoputu, pri sudaru itd.). Drugo, folija snižava temperaturu, a duša me boli kad ne mogu da zaštitim malo dete na zadnjem sedištu od direktnog udara sunčevog zračenja. Ne mogu da mu stavim naočare, nema štitnik koji imaju vozač i suvozač, a oni štitnici "na gumu" su uglavnom bezvezni. E zato nameravam da stavim foliju na zadnja stakla i hoću da me policajac pogleda direktno u oči pre nego mi oduzme tablice govoreći da kršim zakon.

Zloća

pre 13 godina

Ufff ljudi kako je ova zemlja super, kada su folije na staklima najveći problem u saobraćaju. Loši putevi, skupo i loše gorivo, neorganizovana i bezobrazna saobraćajna policija, loš zakoni, veliki porezi i dažbine, prevelike putarine, ogromna cena registracije itd. Sve smo znači rešili e saada mangupi moji,folije su na redu nema zezanje :)

Zuki

pre 13 godina

Jedno od osnovnih pravila bezbednosti u saobracaju, koje su me jos u osnovnoj skoli naucili na casovima OTO-a je "videti i biti vidjen". Kao vozac i kao pesak uvek gledam u vozaca u automobilu sa kojim treba da ukrstim put ili da se mimoidjem/obidjem i sl.
Ako su mu prednja stakla zatamljena, ne vidim da li i on mene vidi ili prica na moblni, kucka sms, menja stancu na radiju, gleda zaljubljeno u devojku, vezuje detetu pertlu... ili ta vec sve ljudi umeju da rade dok voze.

Ako je dugorocni cilj policije da polako, jedan po jedan propis zaista udju u primenu a ne da trenutno uzmu koji dinar za budzet, onda pozdravljam ovu akciju.
Nadam se da je sledece iskljucivanje iz saobracaja automobila sa volanom na desnoj strani a da nisu iz zemlje gde se vozi levom stranom, zatim isljucivanje pokretnih ekolosih katastrofa od peglice do kamiona koji ni 1965-te ne bi prosli proveru izduvnih gasova, zatim kaznjavanje za neispravnu svetlosnu signalizaciju (narocito stop svetla i farovi sto zaslepljuju), proveru nivoa buke koju prave pojedinci sto im je izduvna cev veca od automobila itd itd.

I prestanite vise da kukate kako nemate pare za ovo ili ono. Imas pare za benzin, imas i za ostalo. Nemas? GSB, Lasta, Veolia... sirok izbor javnih prevoznika. Platis kartu i ne mislis na propise i policiju.
Zbog par zaista besmislenih propisa ("nova" prva pomoc i lanci u gepeku) ne moze se nipodastavati i relativizovati ceo zakon.

extreme

pre 13 godina

@ tamni: Po vazecem pravilniku http://www.mi.gov.rs/dokumenta/bezbednost/Pravilnik%20o%20podeli%20motornih%20i%20prikljucnih%20vozila%20i%20tehnickim%20uslovima%20za%20vozila%20u%20saobracaju.pdf(clan 72, stav 5) - ne odnosi se na vozila drzavnih organa...sve po zakonu. Za ostale (manje jednake) - 0% vetrobran, do 25% ostala stakla. U najavi je novi-stari pravilnik, gde ce biti dozvoljeno: 0% vetrobran, do 25% prednja bocna i do 100% zadnja stakla.
Razlozi za zatamnjivanje su razni, od nize temperature do privatnosti i svi su opravdani i moraju se postovati. Izgovori tipa: "ne vidim koga ima u autu i sta radi" je extremno glup i apsolutno nikakav argument. Kako vidite nekoga u automobilu (sta radi, kako se ponasa i sl.) kad vam npr. ide u susret u sred noci?!

Novak

pre 13 godina

Shta se deshava sa folijama koje stoje ispred vlade? Sa par zatamnjenih dzipova interventne policije? Ja sam za to ko hoce da se tamni neka se tamni njegova stvar. Shta je sledece, svi cemo morati da imamo providen zidove na stanovima i kucama, da svi vide shta se tu radi. Je l treba mozda za one patosnece da se vadi atest ako nisu fabrichke?

zoran zatamljeni

pre 13 godina

ovako jos kad sam cuo dace ovo da bude stavljeno u novom zakonu
pronasao sam sta pise u zakonima hrvatske, slovenije, BiH, Italije, austrije, Nemacke i poslao emai lsa svim mojim podacima direktno ministarstvui pitao se sto da mi budemo stroziji od nemaca!!

u skork osvim zemljama vozaceva i zuvozaceva vrata nesmeju se zatamljivati i prednje vet. staklo.. pozadi moze sve!!!

Muka mi je od ovakvih strucnjaka..sa pasnjaka pa u ministarstvo da pisu zakone....blago nama

Pera

pre 13 godina

Mozda malo licno i sebicno pitanje, ali da li neko zna da li ovo vazi i za vozila sa stranim tablicama koja se zadese u Srbiji na neko vreme?

Душан

pre 13 godina

а како се скида фолија?
ја хоћу да скинем фолију са задњег стакла јер је пропала и смањује видљивост...

п.с.

ИНСАЈДЕРу, ако пише у слову закона да у кабину мора да прође 75% светлости онда то значи да мораш да имаш атест за фолију (доказ за тврдњу да фолија задовољава стандарде, то је у ствари атест). неће сигурно пандур да ти одређује колико фолија пропушта...

Bonobo

pre 13 godina

Svakodnevno imam problema pri skretanju kada mi pogled zaklanja auto sa zatamnjenim staklima. Kada izlazim iz ulice moram napamet da skrecem jer od jednog bahato parkiranog i folijama izlepljenog dzipa nemoguce je videti da li neko nailazi ulicom. Briga me da gledam bahatog shabana za volanom, ali on je drasticno suzio moje vidno polje i ugrozio bezbednost saobracaja.
To, da se ni nocu ne vide putnici u automobilu je tacno, ali koliko vise ima saobracajki nocu. I, drugo, kroz kabinu se mogu VRLO LAKO videti farovi vozila koje nailazi iza zatamnjenog.
Koliko ste videli zatamnjenih jugica i stojadina?
Sta vam to govori o profilu vozaca koji koriste folije?
Zamislite da svi stave folije i da je nemoguce videti kroz kabine automobila. To bi bilo kao da hiljade zavesa iz svih uglova ogranicavaju pogled! Pa nesrece bi se odmah upetostrucile!

Bonobo

pre 13 godina

Slazem se da je nezgodno za bebe jer i sam imam 2...
Ali je ipak malo zdravije sunce nego neciji auto kad zbog smanjene vidljivosti (ne mora to biti moje vozilo) uleti u kabinu...
Osim toga, i na ulici ima sunca, i na plazi, i na moru drugih mesta. I dalje mislim da vecina koja lepi folije uopste ne razmislja o suncu nego o tome kako je to cool.
I nije svako vozilo na ulici kombi.
Najbolje da zalepite svoje folije preko celog neba i resen problem

DC

pre 13 godina

Vozim auto sa folijama ali samo na zadnjim staklima. Moj licni razlog je kao I kod 'MMS' - zbog dece. Cak i sa klimom deca na zadnjem sedistu su se pekla na suncu i bunila jedno krace vreme dok na sadasnjem autu nisam stavio folije. Inace veliki sam protivnik zatamnjivanja na prednjim vratima jer folije SMANJUJU vidljivost, pa sa time i BEZBEDNOST. 25% koji se ovde spominju za prednja bocna stakla su kod vecine iole modernijih auta vec iskorisceni blagim standardnim zatamnjivanjem.
Uopste mi nasi 'strucnjaci' nisu jasni jer je u mnogim Evropskim zemljama ova tema zakonom uglavnom dobro definisana, sve sto treba je da prepisu vec postojeca pravila. Znaci, za prednja vrata i vetrobransko staklo nikakva promena boje nije dozvoljena, pozadi (na autima sa 2 spoljna retovizora) dozvoljeno i 100% zatamnjenje ali bez efekta ogledala. Koliko vidim iz komentara izgleda da se na tome i radi. Sa ovako jasnim i preciznim zakonom svaka prica na temu ko, kako i zasto je bespotrebna.
@Dusan: Staru foliju je malo teze skinuti, ide najbolje ako imas para-cistac. Dobro naparis foliju i potom je polako skines. Potom ocistis sve ostatke lepka sa acetonom. U nedostatku para-cistaca mozes da probas sa pistoljem za vreli vazduh :) Verovatno je ipak lakse naci para-cistac.
@Sara: 'Potvrda za alu felne' Iskreno receno trebalo bi! U Svajcarskoj je obaveza ili potvrda za felne ili da su upisane u saobracajnu. Pitanje je koliko onih ne-standardnih na autima u Srbiji su zapravo zamisljene za auto na kojima su.

gradjanin Rusije

pre 13 godina

Neće moći.Posle jučerašnje posete gazde iz Rusije,akcija je stopirana jer je u Rusiji to dozvoljeno kao i rotaciona svetla,puškomitraljezi,bazuke i ostali aksesuari.

Goran

pre 13 godina

Hocemo u EU aha, pa tamo je dozvoljeno zatamnjivanje mi sve ko uz vetar radimo, da brzo cemo mi u EU sa takvim ugnjetavanjem ljudi

Stanko

pre 13 godina

Folije štite od sunca? Ma nemoj! Crna boja upija toplotu.

Folija od mikron će da spreči lom stakla? Hoće, malo sutra.

Jedini razlog za szavljanje folije su lični kompleksi.

Stanimirka

pre 13 godina

Ja mislim da niko nema razloga da stavlja foliju!

Kome smeta sunce, neka nosi naočare. Ko se plaši loma stakla, neka stavi bezbojnu foliju. Ko se krije zato što se stidi ćelavosti, može da nosi periku. Ko je onizak, može da doda jastuče na sedište. Za svaki kompleks postoji rešenje.

Eto, rešen problem!

jugo

pre 13 godina

Kazu da foliju postavljaju da bi smanjili potrosnju goriva na klima uredjaj i rashladjivanje vozila leti?

Pa ta zatamnjena stakla se najvise srecu na skupocenim automobilima i dzipovima i sad neko treba mene da ubedi da taj ko je kupio takav auto brine o tome koliko mu klima uredjaj trosi leti na hladjenje auta.

pa onda folija sprecava rasipanje stakala u slucaju nesrece.

pa da je to toliki problem pa sigurno bi se neke folije (prozirne)postavljale primarno u proiuzvodji automobila a ne bi se ostavljalo da to gradjani sami ucine.

Tom logikom bih voleo da znam da li ce svi ti "savesni" vozaci sa folijama da sami ugrade limitatore brizine na 120km/h da bi time povecali bezbenost?

naravno da nece. Ovde se bezbednost i potrosnja koriste kao paravan.

Prava stvar je da je u pitanju kompleks.

Zuki

pre 13 godina

Jedno od osnovnih pravila bezbednosti u saobracaju, koje su me jos u osnovnoj skoli naucili na casovima OTO-a je "videti i biti vidjen". Kao vozac i kao pesak uvek gledam u vozaca u automobilu sa kojim treba da ukrstim put ili da se mimoidjem/obidjem i sl.
Ako su mu prednja stakla zatamljena, ne vidim da li i on mene vidi ili prica na moblni, kucka sms, menja stancu na radiju, gleda zaljubljeno u devojku, vezuje detetu pertlu... ili ta vec sve ljudi umeju da rade dok voze.

Ako je dugorocni cilj policije da polako, jedan po jedan propis zaista udju u primenu a ne da trenutno uzmu koji dinar za budzet, onda pozdravljam ovu akciju.
Nadam se da je sledece iskljucivanje iz saobracaja automobila sa volanom na desnoj strani a da nisu iz zemlje gde se vozi levom stranom, zatim isljucivanje pokretnih ekolosih katastrofa od peglice do kamiona koji ni 1965-te ne bi prosli proveru izduvnih gasova, zatim kaznjavanje za neispravnu svetlosnu signalizaciju (narocito stop svetla i farovi sto zaslepljuju), proveru nivoa buke koju prave pojedinci sto im je izduvna cev veca od automobila itd itd.

I prestanite vise da kukate kako nemate pare za ovo ili ono. Imas pare za benzin, imas i za ostalo. Nemas? GSB, Lasta, Veolia... sirok izbor javnih prevoznika. Platis kartu i ne mislis na propise i policiju.
Zbog par zaista besmislenih propisa ("nova" prva pomoc i lanci u gepeku) ne moze se nipodastavati i relativizovati ceo zakon.

Bonobo

pre 13 godina

Svakodnevno imam problema pri skretanju kada mi pogled zaklanja auto sa zatamnjenim staklima. Kada izlazim iz ulice moram napamet da skrecem jer od jednog bahato parkiranog i folijama izlepljenog dzipa nemoguce je videti da li neko nailazi ulicom. Briga me da gledam bahatog shabana za volanom, ali on je drasticno suzio moje vidno polje i ugrozio bezbednost saobracaja.
To, da se ni nocu ne vide putnici u automobilu je tacno, ali koliko vise ima saobracajki nocu. I, drugo, kroz kabinu se mogu VRLO LAKO videti farovi vozila koje nailazi iza zatamnjenog.
Koliko ste videli zatamnjenih jugica i stojadina?
Sta vam to govori o profilu vozaca koji koriste folije?
Zamislite da svi stave folije i da je nemoguce videti kroz kabine automobila. To bi bilo kao da hiljade zavesa iz svih uglova ogranicavaju pogled! Pa nesrece bi se odmah upetostrucile!

zatamnjeni

pre 13 godina

@(Stanko, 21. mart 2011 12:02),

- Da, folije stite os sunca, kao naocare za sunce oci!
- Da, folija od desetak mikrona (ne postoji od jedan mikron), sprecava rasipanje stakla!
- Ne, foliju ne postavljaju oni koji imaku kompexe, nego prakticni ljudi, koji zele visi konfor i vecu bezbednost, manju potrosnju goriva na klimatizaciju itd!

Bonobo

pre 13 godina

Slazem se da je nezgodno za bebe jer i sam imam 2...
Ali je ipak malo zdravije sunce nego neciji auto kad zbog smanjene vidljivosti (ne mora to biti moje vozilo) uleti u kabinu...
Osim toga, i na ulici ima sunca, i na plazi, i na moru drugih mesta. I dalje mislim da vecina koja lepi folije uopste ne razmislja o suncu nego o tome kako je to cool.
I nije svako vozilo na ulici kombi.
Najbolje da zalepite svoje folije preko celog neba i resen problem

hah hahahovic

pre 13 godina

E ovo su nebuloze i glupost, 3 godine vec vozim sa zatamljenim staklima, i iskreno procenat ulaska svetlosti u kolima nema blage veze sa zivotom o vidljivosti. Preko dana se kroz folije vidi sasvim super. Znam iz mog iskustva sve se lepo vidi iz automobila, sa spoljasnje strane zavisi, negde se vidi vise negde manje u zavisnosti od tamnoce folije. Al i iskreno pa sta ima da drugi vozaci gledaju sta se dogadja u vozilu
gledaj vozilo a ne vozaca i unutrasnjost vozila, mislim glupost i nebulaza. Sto se tice nocnih uslova vidljivost jeste smanjena al nije to ni malo strasno. Jedini problem je kada se zamagle stakla gotovo nista se ne vidi. Al i kada su stakla nezatamljena ista je situacija kada dodje do maglenja stakla. sve ostalo se vidi sasvim dobro, i veoma lako moze da se proceni rastojanje od vozila kod kretanja vozila unazad. Naravno ne treba preterivati, ima i onih folija kod kojih se nista ne vidi to su one ultra dark folije.
Ma iskreno, moje misljenje, ovde drzava samo zeli da puni dzep sebi, nije ovde nikakvo pitanje o bezbednosti saobracaja.

P.S. Folije su bile zabranjene i pod proslim zakonom, tj mogle su da se koriste samo uz atest.
znam iz iskustva

staracstol

pre 13 godina

Teoretski atest mogu da dobiju oni sa fabrickim zatamnjenim staklima? Pa ta stakla i ta kola su vec certifikovana/hologovana tj to je ucinio proizvodjac. Niko nije ni pokusao da udje u dubinu problema. Nije problem u folijama (koje su certifikovane i kao takve pustene na trziste normalnih zemalja) vec u bolesnoj potrebi da se izmislja topla voda. Te folije su istestirane u procesu koji kosta vise od budzeta ove banana naslednice Titoslavije od strane ljudi koji nisu korumpirani komunisticki komesari vec ozbiljni strucnjaci. Nije mi jasno zasto i mediji ucestvuju u laganju naroda za te certifikate, u Vinci ne rade certifikaciju i tvrde da nisu ni instruisani kako i zasto i cime da to urade. AMSS ima polomljen korman od bicikla sa selotepom pricvrscenim cagerom koji kao nesto meri. Pogledajte Alvirovicevu emisiju, kolko Alvir stari kaze da staklo ima zatamnjenje, tolko sprava i pokaze. Sve bi bilo u redu dok su cifre bile npr 75% pa je i polomljeni korman pokazao 75% ali kad Alvir rece ovo je zatamnjeno 20 do 40%, gle cuda isto toliko izmeri i cika sa kormanom. Pa ko je ovde lud? Jako je opasna ta Titoslavska potreba da se stvari rade zarad dnevnica i kraduckanja drzave od gradjanina, znaci Nemacki, Italijanski, Francuski standardi nisu prihvatljivi jer su to neke banana drzave kojima nije za verovati pa zbog toga sto su oni brljavci, mi ce mo to da resimo nasim standardima. Znaci nisu folije, vec nasi bolesni umovi koji ne mogu da prebole Grandomaniju. Sifra: Domaca pamet...

MMS

pre 13 godina

Ako ste vozili malu bebu u sedeljci u automobilu koji nema zatamnjena stakla, mozda vas pileci mozak moze da nasluti prednosti zastitne folije. Nisam kompleksas, ne krijem se ni od cega, automobil sam pazarila takvog kakav jeste i mogu vam reci da samo onaj ko nije vozio auto sa zatamnjenim staklima moze da iznosi nebuloze kakve smo procitali gore.
Verujem da ste i sami bili res peceni cak i u martovskim carobno suncanim danima, napolju 5, a u autu 35, dok stojite na faking gazeli pola sata cekajuci da se ukljucite kod sajma... Da ne pricamo o julu, avgustu... I da ne pricamo o malom detetu koje sedi okovano u sedeljci na zadnjem sedistu i pece se... Mozete imati tri ona idijotska decija stitnika na zadnjem staklu, ili razapinjati pelene i peskire po autu, moze da bude ukljucena klima i na -18, onaj ko razume shvatice o cemu pricam... O prednostima ne treba trositi reci, mi koji imamo stakla kakva imamo znamo sve o tome, i ovo je nasa bitka, a vi koji nemate, sta vas se tice. Problem je sto u Srbiji niko ne vidi dalje od svog nosa i nista ga se ne tice dok god mu ne udju u kucu i kazu: "tvoja kuca vise nije tvoja kuca, sad je moja", e onda problem postaje i njegov. Osnovno je pitanje zbog cega se u ovoj zemlji sve radi naopako?
Zasto se najpre donosi uredba, a tek naknadno izdaje spisak sa mestima na kojima ce moci da se uradi atest?
U medjuvremenu se najpre skidaju tablice i naplacuje kazna, a tek onda omogucava ljudima da na ta mesta odu i mozda dokazu da su njihove folije u granicama dozvoljenog?
Konacno, zasto se intervenisalo gotovo dve hiljade puta po uredbi donetoj juce za koju pouzdano znamo da ce vec sutra biti izmenjena? Ko ce tim ljudima da nadoknadi stetu, izgubljeno vreme, o stresu i nerviranju da ne pricamo? Hoce li drzava svima koji su u ovom krugu izmaltretirani i omalovazeni da plati postavljanje novih folija?
Bojim se da meni nece tako lako oduzeti tablice, makar morala da automobil spakujem u neki budzak dok nova uredba ne vidi svetlost dana.
A, ako ovih dana vidite neku ludacu da mlati policajca na sred ulice zato sto je probao da joj oduzme tabilice, znacete ko je u pitanju. Bojim se da ce morati da me uhapse.

abc

pre 13 godina

Skidaju tablice?! Bas da vidim kako ce meni da skinu tablice, moje su zanitnovane celicnim pop nitnama za sasiju automobila. Pajserom mozda! To im bas i stoji "pajser" sa pajserom u ruci. Ako slucajno pri toj akciji skidanja tablica napravi i najmanju ogrebotinu, a bice sigurno toga, 'ceracemo se sve do Strazbura!

joey

pre 13 godina

ne bih rekao da je "odzovnilo" folijama, svi koji su gledali emisiju SAT najavljeno je da ce biti izmenjen pravilnik i da ce situacija biti sl.
-vetrobran ne sme
-prednja bocna stakla 25% (jos se ne zna da li ce to biti ukupno sa toniranim staklom ili bez)
-sva ostala stakla mogu i 100%
atesti kostaju 2400din bice spisak gde se to moze odraditi po gradovima, podaci se upisuju u chip elektronske saobracajne (ko ima)
gospodin iz AMSS se takodje zalaze da se pravilnik izmeni kako bi se omogucilo stavljanje folija, sto je pravilno a na vama ostaje izbor da li hocete folije ili ne!
ajde da zabranimo cigarete, ne moze, neko ce reci da ne moze da zivi bez cigareta, ja kazem da ne mogu da zivim bez folija, kolko samo auto bolje izgleda a prednostima su mnoge

Душан

pre 13 godina

а како се скида фолија?
ја хоћу да скинем фолију са задњег стакла јер је пропала и смањује видљивост...

п.с.

ИНСАЈДЕРу, ако пише у слову закона да у кабину мора да прође 75% светлости онда то значи да мораш да имаш атест за фолију (доказ за тврдњу да фолија задовољава стандарде, то је у ствари атест). неће сигурно пандур да ти одређује колико фолија пропушта...

Kao drzava dusmana, a ne nasa

pre 13 godina

"Ukoliko vlasnik vozila ne poseduje atest za zatamnjena stakla saobraćajna policija ga upućuje na naknadni tehnički pregled ili pokreće prekršajni postupak u kome može skinuti tablice sa vozila i napisati prekršajnu kaznu (5.000 dinara) vlasniku vozila."
Nista od ovoga nije tacno, tj nije propisano zakonom.

http://www.mi.gov.rs/dokumenta/bezbednost/Pravilnik%20o%20podeli%20motornih%20i%20prikljucnih%20vozila%20i%20tehnickim%20uslovima%20za%20vozila%20u%20saobracaju.pdf
1- Ja molim da neko pronadje u ovom zadnjem pravilniku (koji je inace 4 puta menjan) sa zvanicnog sajta ministarstva pronadje GDE pise da je potreban atest.
2- Niko jos ne izdaje ateste, ali nasa policija vec sankcionise po principu OTIMAJ DOK SE NE SNADJU. Licne karte, pasose I registracije izdaju se dve godine cekajuci ponizavajuci red u 6 ujutro ispred policije, a vi ocekujete da ko zna koliko hiljada vozaca da uradi atest ODMA u jedinoj ustanovi koja NAVODNO izdaje ateste. Gde tu logika?
3- Inspektor na TVu (Beogradska Hronika) rece da ne naplacuju kazne vec samo oduzimaju tablice. Sta da rade ljudi bez tablica??? Slepaju auto kuci? za 10000din? Ili policija svesno pusta da prave prekrsaj, ukljucenje u saobracaj bez tablica? Odlazak na kontrolni pregled vise nije propisan zakonom kao u proslom pravilniku jer znaju da tamo nemaju opremu da utvrde procenat zatamnjenosti, a isto tako ukoliko je policajac lose procenio, drzava mora da placa troskove kontrolnog pregleda i ostavlja prostora za tuzbu od vlasnika vozila koji moze da se pozove na troskove prouzrokovanim izgubljenim vremenom.
Tako da onaj citat gore je uveliko neistina. Ili tesko neznanje. Najvise verujem da su obe stvari u pitanju.

Znaci za razliku od proslog pravilnika sada NE PISE vise koja je kaznena odredba, vec sluzbeno lice mora da radi sta hoce. Prosli pravilnik je propisivao vanrednu kontrolu vozila na koji MORA da prisustvuje sluzbeno lice koje je poslalo to vozilo na neispravnost. Naravno svaki policajac je to izbegavao jer 2 sata na tehnickom, znaci manje para koje moze da se naplati na ulici. Sve mi ovo pokazuje da nije cilj regulisanje ispravnosti vozila vec standardna otimacina vec vidjena million puta koja se primenjuje na vlasnicima vozila.
Hteo bi da pitam nadlezne sledece. Moj auto ima zatamnjena stakla (za sad nije bitno koliki procenat) i ja sam prosao prethodni tehnicki pregled gde je potvrdjena regularnost vozila. Kako sad da od danas se primenjuje puj pike ne vazi? Za promenu paketa prve pomoci dali ste 18 meseci period prilagodjavanja, a zatamnjena stakla odjednom, sad i odmah po NOVOM pravilniku koji ste 4 puta menjali? Da li sad svi trebaju da skinu zatamnjena stakla, da bi sutra izasao pravilnik u kojem ce pisati da ste se salili I da su folije korisne?

Novim pravilnikom, policijac moze da radi sta hoce. Privodi, pise kazne, oduzima tablice. E sad nije mi jasno kako moze da oduzima tablice zar nisu sad u nasem vlasnistvu?

Hteo bi da postavim pitanje i onima sto kazu. “Svaka modifikacija na vozilu van fabricke mora da ima atest”
Ok, koliko kosta atest i ko radi isti za: xenonska svetla, stilizovane farove i stop svetla, felne i gume koje ne propisuje fabrika, filter vazduha, usisne grane, LED i skracene retrovizore, modifikovane izduvne sisteme, spojlere, ojacane branike, providne zmigavce, modifikovane delove limarije, zastitne blatobrane, tribal nalepnice, folije za limarski deo… itd itd
Da li to znaci da cemo morati svi voziti automobile iste boje ili cemo da placamo i atest za dokazivanjem da je crvena boja stvarno crvena?

Po zakonu ukoliko vozilo ima fabricki zatamnjena stakla onda zadovoljava zakon. Da li moze autor ovog pravilnika da objasni kako vozac fabrickih zatamnjenih stakala ima bolji vid i dioptriju od onog vozaca koji je naknadno zatamnjivao stakla?
Da vidimo koja vozila danas u saobracaju Srbije nece ispunjavati zakonsku obavezu. (obrisite imena firmi ukoliko se povredjuje pravilnik od reklamiranju)
- Sva vozila koja su cela (od bocnog stupa, pa unazad) oblepljena u reklamnu foliju npr (CocaCola, Ikom, Rauch su samo od nekih koje sam video na ulici u zadnjih nekoliko dana)
- Trole GSP koje imaju tamnobraun stakla po celom vozilu
- Autobusi GSP koji imaju oblepljenje reklame (Chipsy, Njamb…) preko bocnih stakala
- Autobusi koji saobracaju na medjugradskim i medjunarodnim destinacijama (npr Banbus travel ceo izlepljen svojom reklamom preko bocnih stakala)
- Sva vozila koja fabricki imaju ugradjen lim umesto stakla iza bocnog stuba
- Sva vozila koja dostavljaju lekove i moraju da imaju zamracen prtljazni deo
- Vozila sluzbi obezbedjenja
- Privatni minibusevi
- Strana vozila atestirana u svojim drzavama.

A ovde se vracamo na moje vozilo koje je atestirano u Sloveniji i zadovoljava sadasnji pravilnik republike Srbije sto se moze videti iz original saobracjane dozvole koja je u MUPu. Kako ja da reagujem kad me sutra policajac zaustavi i odokativnom metodom proceni da je vreme oduzimanja tablica?
Nece ih skinuti bez pomoci interventne to sam siguran.

Moj zakljucaj je da ovaj pravilnik je pisan od strane teskih neznalica koje nijednom nisu ni pokusali da sagledaju pozitivne stvari koristenja folija niti su globalno sagledali sve aspekte, vec su se navodili samo jednim – napuniti kasu.

Dosta je

Vlada

pre 13 godina

Ma ceo taj novi pravilinik o saobracaju je veliko maltretiranje gradjana. Ne verujem da drzavni namice pare vec samo sluzi da nas gradjane maltretira i pokaze nam gde nam je mesto, da mora da slusamo drzavu. Pocev od onog ukidanja registracije za 'engleze' sto je verovatno posledica lobiranja monopolistickih uvoznika i fiata i ne postoji nigde u zapadnoj evropi (slovacka i poljska, koja je usput izgubila slucaj na sudu kada je sopstveni gradjanin tuzio, nisu bas zapadno od nas). Zatim, atest paketa za prvu pomoc, pa obaveza zimskih guma do aprila, umesto da su uputstva data normalno - po potrebi, zabrana zatamnjivanja stakala... Mislim, sta reci. Ali mi smo srbi, i uvek ce ona polovina koja takvim zakonom nije ogodjena da ga podrzi samo da bi napakostila onome - sta on ima da se razlikuje od mene, ako ja nemam ili necu nema ni on da ima... Mozda i gresim, ali ovakvo mi je iskustvo.

DC

pre 13 godina

Vozim auto sa folijama ali samo na zadnjim staklima. Moj licni razlog je kao I kod 'MMS' - zbog dece. Cak i sa klimom deca na zadnjem sedistu su se pekla na suncu i bunila jedno krace vreme dok na sadasnjem autu nisam stavio folije. Inace veliki sam protivnik zatamnjivanja na prednjim vratima jer folije SMANJUJU vidljivost, pa sa time i BEZBEDNOST. 25% koji se ovde spominju za prednja bocna stakla su kod vecine iole modernijih auta vec iskorisceni blagim standardnim zatamnjivanjem.
Uopste mi nasi 'strucnjaci' nisu jasni jer je u mnogim Evropskim zemljama ova tema zakonom uglavnom dobro definisana, sve sto treba je da prepisu vec postojeca pravila. Znaci, za prednja vrata i vetrobransko staklo nikakva promena boje nije dozvoljena, pozadi (na autima sa 2 spoljna retovizora) dozvoljeno i 100% zatamnjenje ali bez efekta ogledala. Koliko vidim iz komentara izgleda da se na tome i radi. Sa ovako jasnim i preciznim zakonom svaka prica na temu ko, kako i zasto je bespotrebna.
@Dusan: Staru foliju je malo teze skinuti, ide najbolje ako imas para-cistac. Dobro naparis foliju i potom je polako skines. Potom ocistis sve ostatke lepka sa acetonom. U nedostatku para-cistaca mozes da probas sa pistoljem za vreli vazduh :) Verovatno je ipak lakse naci para-cistac.
@Sara: 'Potvrda za alu felne' Iskreno receno trebalo bi! U Svajcarskoj je obaveza ili potvrda za felne ili da su upisane u saobracajnu. Pitanje je koliko onih ne-standardnih na autima u Srbiji su zapravo zamisljene za auto na kojima su.

gradjanin Rusije

pre 13 godina

Neće moći.Posle jučerašnje posete gazde iz Rusije,akcija je stopirana jer je u Rusiji to dozvoljeno kao i rotaciona svetla,puškomitraljezi,bazuke i ostali aksesuari.

Crna nemačka folija

pre 13 godina

Priča o bezbednosti jeste samo za javnost. Policiji folije smetaju da vidi ko se sve vozi u automobilu i to je jedini i osnovni razlog. Mene su dva puta zaustavljali još pre desetak godina i pretili ogromnim kaznama i oduzimanjem tablica ukoliko ne skinem foliju (bila je samo pozadi, vetrobran i stakla na prednjim vratima su bili potpuno čisti, fabrički). Foliju sam skinuo da me policija više ne bi zaustavljala, a takav automobil sam kupio u Nemačkoj, gde je bio uredno registrovan. Uzgred, uz veoma tamnu foliju zaista se snižava temeperatura u kabini, i to značajno.

INSAJDER

pre 13 godina

I opet se ja javljam.

Kao prvo i najbitnije, atest se u zakonu NIGDE ne pominje. Dakle, nemaju prava da ga traze. Pitajte saobracajca samo po kom zakonu (tj. clanu, tacki) zahteva da mu pokazete atest! Ne zna/nema? Dovidjenja, prijatno!

BTW, u Srbiji za tamna stakla atest NIKO nije NIKOME izdao, niti moze, niti ce, niti postoji - niko i ne zna kako izgleda, jer prakticno ne postoji!

Drugo, digresija, dok Rebic, kao po obicaju, na tv-u ide iz fraze u frazu, licno vozi zatamnjen privatni auto, kao i Simic, kao i Cabarkapa itd.

Trece, nemaju NIKAKVOG prava po zakonu da vam skidaju tablice jer:
-ako je auto registrovan, dakle prosao je tehnicki => ispravan je,
-ako OSL posumnja na tehnicku neispravnost, mora da salje vozilo na tehnicki pregled, gde ce se ta neispravnost DOKUMENTATOVATI, dakle crno na belo, a ni jedan tehnicki pregled u zemlji nema mogucnost da meri propusnost stakala, niti je propisano ko i cime to moze da radi,
-osim toga, vezano za tu tehnicku neispravnost, ona se odnosi na sistem za zaustavljanje i upravljanje, kao i na ostale UREDJAJE na vozilu koji garantuju bezbednu voznju po to vozilo i ostale ucesnike u saobracaju i/ili okolinu - dakle, npr. svetla ne rade nocu, izduvni sistem previse dimi, auto sa koga ispadaju delovi ili curi tecnost (benzin, ulje) po putu itd itd, a ne propustljivost stakala JER STAKLA NISU UREDJAJ na vozilu!!
-tablice su privatno vlasnistvo gradjana koji ih je uredno platio;

Po toj logici sledeca stvar je da se mozda zabrani i voznja sa naocarima za sunce, zatim da saobracajac jednostavno "proceni" da vam kocnice nisu dobre, ili gume "mu se cine izlizanim", pa napise kaznu i skine tablice. NE MOZE, mora sve da se izmeri dokaze, a ovo za stakla nema gde da se uradi na tehnickom, plus nema potrebe, jer se, JOS JEDNOM, u osnovi atest NE TRAZI.

I da se atest trazi, koja ga ustanova izdaje? Cime se propustljivost svetlosti meri, gde je taj aparat propisan? Po kom standardu? Ko je ovlasceno lice da rukuje tim aparatom? Da li je to lice obuceno, ko ga je obucio, ima li sertifikat za rad na tom, opet, sertifikovanom uredjaju za ispitivanje? U kakvim se uslovima obavlja merenje (napolju, unutra, doba dana, pozicija, siber otvoren ili ne pritom itd)? 25% UKUPNO, a NE PO STAKLU! Dakle neka meri onda kroz vetrobran, po suncanom danu, napolju na otovrenom, unutra ce u vozilu pokazati tako fabrickih 20-ak posto, cak i uz bocna stakla tamna!

Slicno - ko nema atest za plin popije kaznu, a ne skidaju mu se tablice! A pritom za plin je u zakonu obavezan atest, dakle sve naopako!

Takva je situacija da sa ovim LOPURDAMA covek mora da se nadmudruje u smislu da proucava (nakaradne) zakone, eventualno ih kopira i drzi u kolima, a te zakone su i tako sami doneli, a pri tome ih i ne postuju! Pa ko je ovde lud?!

NE DAJTE tablice, neka vas salje na tehnicki gde NE MOGU da vam mere propusnost, a pustite ih slobodno da vam pisu kaznu (po ko zna kom osnovu, jer pravnog NEMA), kod sudije garant dobijate spor... Plus i vi iscimajte OSL za njegove podatke, naravno, najavite kontra-prijavu za nadoknadu izgubljenog vremena i odstetu, jer ako su oni bezobrazni, sto vi da budete fini. Cim im se malo pokazu zubi na bazi ZNANJA, odmah je druga prica... Nazalost takva je situacija da nemamo skoro nikakva prava kao gradjani. Gde je ombudsman sada?? Novinari, mediji?!

Cetvrto, ovde vazi parola - gde prodje, prodje, na brzinu, viku i galamu. Ruku na srce, ovde i novinari teraju vodu njima na vodenicu jer sturo i bez komentara prenose vesti, ne ulazeci u dubinu. Dakle, koga nahvataju i zaplase, taj sirotan skine tablice sam, odlepi folije u strahu i plati kaznu, da, da, naplacivale su se!

Peto, "mufljuski" je krajem februara doneta izmena zakona o 25% zatamnjenosti svuda, pa je brze-bolje krenuto u akciju, dok se ljudi ne snadju, ne obaveste, i NE UPUTE U SVOJA PRAVA. Pa ti panduri primaju plate (redovne i NE male) od NASIH para, pa ljudi, onda treba da rade za nas valjda!

Sesto, o (kvalitetnim) folijama i njihovim koristima ne treba trositi reci. Licno vozim auto skoro 10 godina sa folijama, i uvek cu, svaki. Nisam ih skinuo, i necu. Pa samo pogledajte u specifikacijama (dakle, folije su vec atestirane, sertifikovane i homologirane) podatke za anti-UV efekat, odbijenu kolicinu svetlosti, plus sigurnost, ekologiju, KOMFOR, pa time i bezbednost. Ko kaze da gleda vozaca da vidi reakciju - zaista nemam reci i to bolje da ne komentarisem, glupost, blago receno, ti u zivotu nikada nisu vozili zatamnjen auto kvalitetnim folijama i profesionalno montiranim.

Prava istina je da se namakne malo para na brzinu i izmaltretiraju vozaci pod satro brigom za bezbednoscu. Pa neka pokrpe prvo rupe aman!!

Nenad 25%

pre 13 godina

@Bonobo i svi ostali sto su protiv

jedna pametna za vas. a sta kad je kombi pored vas a vi skrecete ili kad je kombi ispred. kako onda vidite kroz lim, ili se popnete na krov da bi videli vozaca?

mirko alvirko je izmerio istu propustljivost zato sto instrument meri iz kabine ka spolja. a svi koji su vozili sa folijama znaju o cemu pricam.
spolja gledano moze da bude crno i 200% dok kad se gleda iz kabine lepo se vidi tj u granici 25%.
U PRAVILNIKU TRABA DA STOJI SA KOJE STRANE GLEDANO MOZE DA BUDE 25%!!!!
kaze tamo ako je zatamnjenost 100% treba da imate retrovizore da bi videli iza (potrazite u pravilniku), oni izgelda i dalje ne shvataju da ono sto je spolja nije isto stu i unutra!
ovaj pravilnik su pisali ljudi koji nemaju pojma o cemu se ovde radi!

Zoran

pre 13 godina

Jadna je Srbija kada su zatamnjena stakla tako velik problem, a ne ljudi koji prodase celu zemlju.
Pa ovakve zajebancije ne postoje u normalnom svetu. Za devet godina u Kanadi ni jednom, ali ni jednom nisam zaustavljen za tzv rutinsku kontrolu.
Dokle ce ljudi da trpe razna izivljavanja drzave dok ista tone u ponor bez ikakvih indicija da ce je nesto zaustaviti.

Pozdrav,
Zoran

Pera

pre 13 godina

Mozda malo licno i sebicno pitanje, ali da li neko zna da li ovo vazi i za vozila sa stranim tablicama koja se zadese u Srbiji na neko vreme?

zoran zatamljeni

pre 13 godina

ovako jos kad sam cuo dace ovo da bude stavljeno u novom zakonu
pronasao sam sta pise u zakonima hrvatske, slovenije, BiH, Italije, austrije, Nemacke i poslao emai lsa svim mojim podacima direktno ministarstvui pitao se sto da mi budemo stroziji od nemaca!!

u skork osvim zemljama vozaceva i zuvozaceva vrata nesmeju se zatamljivati i prednje vet. staklo.. pozadi moze sve!!!

Muka mi je od ovakvih strucnjaka..sa pasnjaka pa u ministarstvo da pisu zakone....blago nama

Radojica

pre 13 godina

Nema mogućnosti da se folija atestira, ali oni ipak punom parom pišu kazne.

Pa, hvala im kao rodu najrođenijem!

Ovo je tipična dnevna idiotarija. Danas su za sve krive folije, sutra će brojati one "dlake" na gumama i procenjivati tečnost za vetrobran, pa će i tu da nas prave idiotima, jer će opet iskriviti pravilnik/zakon tako da se sve svede na šuplju procenu zakrečalog, nepismenog mozga, a nikako na planetarne standarde, struku, tehnologiju vrednu nekoliko stotinama milijardi $, profesionalno ponašanje prema stanovništvu od čijeg poreza se živi.

Bilo kako bilo, ne pada mi na um da skidam ništa, a naravno da ne dajem nikada ništa korumpiranim i nepismenim inadžijama.

Samo neka pišu šta god im se piše, pred očima im treba cepati sve te zapisnike, jer nije baš retkost da zbog nevezanog pojasa sledi kazna "preko" člana za nedostatak rotacionog svetla na traktoru.
Tako da, iako novo, još uvek je sve zaostalo i retardirano.

Šara

pre 13 godina

Ovakve akcije su potpuno tipične za našu policiju. Svaki mesec smisle neku novu glupost kojom će se baviti.
Evo i sada kao treba sertifikat, a ne zna se ko ga izdaje.
Šta će biti sledeće? Potvrda za alu felne ili revers za klimu?
Mene su zaustavili par puta i ja im pokažem pozadi na dečija sedišta i kažem - Imate pravo, sve su to kriminalne radnje. Ova mala iza mene ima samo dve godine i tek je naučila da puca iz 6.35 i nije baš precizna. Ali ova veća od četri godine već poliva iz heklera kao luda. Imate sreće što nisu tu inače bi vas naprašile...

Gagi

pre 13 godina

30 godina sam vozač i nikada foliju na auto stavio nisam, mislim da nikada ni neću.
Ali to ovde i nije poenta. Poenta je da u situaciji kad najpropustljivija folija zadržava najmanje 28% svetla a zakon dozvoljava do 25%. Dakle NE DOZVOLJAVA FOLIJU !
Znači: banda lopova i secikesa, zajebavajući se sa Državom koju navodno predstavlja i Narodom kojeg predstavlja, KRADE.

Crno na belo

pre 13 godina

@ tamni
Evo ja znam odgovor, jer imam Pravilnik ovde pred sobom. Dakle, član 72. stav 3. kaže:

"Vetobran se ne sme naknadno zatamnjivati. Bočna stakla u ravni vozača mogu biti naknadno zatamnjena tako da ukupna vrednost prigušenja svetla ne prelazi 25%. Ostala stakla na vozilu mogu biti naknadno zatamnjena bez ograničenja ukupne vrednosti prigušenja svetla pri čemu na vozilu moraju biti ugrađena dva bočna retrovizora."

To je stav 3. A stav 5. istog tog člana (72.) kaže sledeće:

"Odredba stava 3. ovog člana ne odnosi se na vozila državnih organa."

Dakle, opet imamo slučaj da su neki "jednakiji" od drugih. Ništa novo u Srbiji, nažalost. Samo što u ovom slučaju to i ne kriju.

mal0_sutra

pre 13 godina

1) Ko je prosao tehnicki sa zatamnjenim staklima - ne treba mu atest
2) uskoro ce se usvojiti novi (stari) pravilnik po kome ce biti dozvoljeno zatamnjenje od 0% za vetrobran, 25% za prednja stakla i neograniceno za zadnja, ukoliko auto poseduje 3 retrovizora.
Tako da - nije bas da je odzvonilo folijama, pre ce biti da je odzvonilo ovakvim selektivnim, polu-legalnim akcijama MUPa (bilo je slucajeva gde su skidali tablice ljudima kojima je komplet zatamnjen auto - i prednja stakla, i tu su u pravu, ALI bilo je i zloupotreba ovlascenja gde su skidali onima koji su propisano zatamnjeni (do 25% na svim staklima bez vetrobrana).

tamni

pre 13 godina

Ja bih molio autora ili redakciju ovog dela b92 sajta da se raspita ili ako zna odgovor to i objavi,kako se u toliko hvaljenom zakonu,po pitanju zatamnjena stakla vode vozila drzavnih organa,kod kojih je sve zatamnjeno i to 150%.Da li kao i kod bahate voznje,koja jos uvek postoji i postojace,za njih ne vaze nikakvi zakoni i propisi.Hvala

Novak

pre 13 godina

Shta se deshava sa folijama koje stoje ispred vlade? Sa par zatamnjenih dzipova interventne policije? Ja sam za to ko hoce da se tamni neka se tamni njegova stvar. Shta je sledece, svi cemo morati da imamo providen zidove na stanovima i kucama, da svi vide shta se tu radi. Je l treba mozda za one patosnece da se vadi atest ako nisu fabrichke?

milos

pre 13 godina

@jugo: I mene lično nerviraju crna vozila sa zatamnjenim staklim itd. ALI! Svi testovi koje sam gledao su potvrdili da folija sprečava rasprskavanje stakla pri udarcu (kamena na autoputu, pri sudaru itd.). Drugo, folija snižava temperaturu, a duša me boli kad ne mogu da zaštitim malo dete na zadnjem sedištu od direktnog udara sunčevog zračenja. Ne mogu da mu stavim naočare, nema štitnik koji imaju vozač i suvozač, a oni štitnici "na gumu" su uglavnom bezvezni. E zato nameravam da stavim foliju na zadnja stakla i hoću da me policajac pogleda direktno u oči pre nego mi oduzme tablice govoreći da kršim zakon.

extreme

pre 13 godina

@ tamni: Po vazecem pravilniku http://www.mi.gov.rs/dokumenta/bezbednost/Pravilnik%20o%20podeli%20motornih%20i%20prikljucnih%20vozila%20i%20tehnickim%20uslovima%20za%20vozila%20u%20saobracaju.pdf(clan 72, stav 5) - ne odnosi se na vozila drzavnih organa...sve po zakonu. Za ostale (manje jednake) - 0% vetrobran, do 25% ostala stakla. U najavi je novi-stari pravilnik, gde ce biti dozvoljeno: 0% vetrobran, do 25% prednja bocna i do 100% zadnja stakla.
Razlozi za zatamnjivanje su razni, od nize temperature do privatnosti i svi su opravdani i moraju se postovati. Izgovori tipa: "ne vidim koga ima u autu i sta radi" je extremno glup i apsolutno nikakav argument. Kako vidite nekoga u automobilu (sta radi, kako se ponasa i sl.) kad vam npr. ide u susret u sred noci?!

Cetinjanin

pre 13 godina

Dokaz da je MILICIJA u republikama bivse SFRJ svudje ista: Mene je saobracajac zaustavio na putu Podgorica-Cetinje prije 2 mjeseca, kao uhvatio me na radaru da sam prekoracio brzinu. Izadjem iz auta da mi pokaze koliko sam isao i ja u donjem lijevom uglu vidim vrijeme kada je zabiljezen navodni prekrsaj. Stajalo je da sam vozio 88km/h na dionici puta dje je ogranicenje 40km/h i da sam nacinio prekrsaj u 14:08. Pogledam na sat i kod mene vidim 16:20. Pored toga, direktno mi je trazio 20 eura da on i kolega podju na rucak i da ce se ovo zaboraviti. Prijavio sam ga za korupciju, imenom i prezimenom, pa se protiv njega vodi disciplinski postupak i suspendovan je sa posla i prijeti mu otkaz sto ce vjerovatno i da dobije. U medjuvremenu, kada je saznao da sam ga ja prijavio, zvao me je 50 puta da mi se izvini, da je pogrijesio, da on nije takav itd. Samo hrabro, vozaci, pokazite zube i svakoj bahatosti mozete stati na put. Neka vam ne bude zao niti jednog takvog policajca jer njima nije zao vas.

Zloća

pre 13 godina

Ufff ljudi kako je ova zemlja super, kada su folije na staklima najveći problem u saobraćaju. Loši putevi, skupo i loše gorivo, neorganizovana i bezobrazna saobraćajna policija, loš zakoni, veliki porezi i dažbine, prevelike putarine, ogromna cena registracije itd. Sve smo znači rešili e saada mangupi moji,folije su na redu nema zezanje :)

Goran

pre 13 godina

Hocemo u EU aha, pa tamo je dozvoljeno zatamnjivanje mi sve ko uz vetar radimo, da brzo cemo mi u EU sa takvim ugnjetavanjem ljudi