Nedelja, 13.03.2011.

11:28

Japan: Moguće i do 10.000 žrtava

Broj žrtava zemljotresa koji je pogodio Japan mogao bi da dostigne i 10.000. Japan strahuje od nove eksplozije u nuklearnoj centrali.

Izvor: B92

Japan: Moguæe i do 10.000 žrtava IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

74 Komentari

Sortiraj po:

Zagor

pre 13 godina

Tek sam danas uzeo malo da pogledam komentare i onda sam naišao na "doktorsku disertaciju" nekoga koji sebe naziva fizičarem i udara u sve talambase protiv nuklearne energije, čak tvrdeći da to nije prirodna pojava. A svako ko je iole malo obrazovan zna da život dugujemo nuklearnoj energiji i da se svaki dan budimo gledajući tu istu nuklearnu energiju na nebu. I onda jedan fizičar lupeta da nuklearna energija nije prirodna pojava, doduše ovde se radi o dva različita procesa, o fisiji u elektranama i fuziji na Suncu.

filmar

pre 13 godina

Nazalost, odmah se znalo da je cifra od par stotina poginulih nerealna s obzirom na snagu zemljotresa i razmjere onog sto je naknadno ucinio cunami. Ono sto je jos strasniji je da na djelo moze stupiti "tihi ubica" radijacija- a ti nesretni Japanci vrlo dobro pamte Hiorosimu i Nagasaki i decenijsko umiranje od posledica iste. Licno mislim da je na djelu zataskavanje razmjera ostecenja nuklearki, a jedno od bizarnijih objesnjenja mi je "da ce strujanje vazduha otjerati radijaciju na Tihi okean". Postoje dvije stvari: 1. sa te strane okeana je SAD i Kanada; 2. kako uticati na smijer strujanja, kad je poznato da je ono izuzetno promjenljivo, ne uzimavsi u obzir ovih 4-5 "velikih struja";
Nadam se da ce se sve rijesiti na najbolji nacin, kako za gradjane Japana tako i za planetu u globalu. Kao neko ko je i po vokaciji i po obrazovanju prirodnjak, molim vise sile da tako i bude.

n/a

pre 13 godina

Nadam se da ce ljudi sada poceti da prave nuklearne reaktore koji MOGU da se momentalno deaktiviraju u slucaju katastrofe. Za dlaku su se izvukli ovog puta. I lokacije su izuzetno lose izabrane, ali to je sistem "lako cemo" i "snaci cemo se". Iz ovoga moze i mora da se izvuce jedna debela lekcija o nuklearnoj sigurnosti ako svet vec mora da zavisi od te vrste energije. Bez obzira na ovu kritiku strasno mi ih je zao, ali glupost i nemarnost biva kaznjena kad-tad. :(

budmo realni

pre 13 godina

Lepo je što neki žele lično da pomognu Japanu, niko im ne brani, ali nije nimalo lepo da sugerišu da Srbija u kojoj 400.000 dece gladuje šalje Japanu hranu ili da troši bilo kakav novac na pomoć! Srbnbija treba da izrazi saučešće, pošalje volontere redovnim avionskim linijama i to će biti dovoljno. Kome se može da iz svog džepa hrani Japance dok ne vidi da mu u komšiluku gladuju deca, neka nastavi sa svojim lažnom etikom.

nebota

pre 13 godina

Evo linka gde mozete da birate kojim putem cete izvrshiti donaciju:

http://news.yahoo.com/s/yblog_newsroom/20110311/wl_yblog_newsroom/japan-earthquake-and-tsunami-how-to-help

ili altruizam koji zelimo da pokazemo dolazi u obzir samo ukoliko se zna da je - made in Serbia.
Ne razumem....

PS. Bez nacionalizma nema altruizma.

srpkinja

pre 13 godina

to je prijateljska zemlja. ponuditi im pomoc u ime celog naroda srbije. vecina moze ponuditi privremeni smestaj u svojim kucama dok se ne snadju. uvek su nas podrzavali. radan i cestit narod zelim im srecu u buduce.

Ljiljana, London

pre 13 godina

BRITANSKI CRVENI KRST RADI: http://www.redcross.org.uk/japantsunami/?approachcode=68816_googlePAD4JpTs&gclid=COekztjUzKcCFYEc4QodaWZuDw
Nas Crveni Krst nema to - zasto ne znam - pitajte ih: http://www.redcross.org.rs/
evo vam i hrvatski koji salje za Japan:
http://www.hck.hr/

Srbin

pre 13 godina

Nisam vican Facebook-u niti imam nalog ili sta vec, ali ako neko moze nek organizuje preko istog skupljanje novca ispred npr. ambasade Japana pa nek donira koliko ko moze.

Ako mogu teroristi da se organiziju preko facebooka, moze valjda i normalan narod, zeljan da pomogne.
NE davati novac, bankama i satro domacim humatiracima, ko zna gde ce zavrsiti!

Barkley

pre 13 godina

@(Slobodan-BG, 13. mart 2011 20:17)

Čovek je sve lepo rekao. Neki su iskoristili ovu nesreću koja je pogodila Japan da histerično iskažu sve frustracije koje gaje prema Srbiji.

Dušebrižnici neka nađu informaciju koju je dao naš diplomata u Japanu da je Srbija među prvima ponudila pomoć u vidu tima za vanredne situacije MUP-a, ali da su Japanci rekli da će zahteve slati nakon što utvrde šta im je prioritetno potrebno. Da li mislite da su oni odjednom izgubili racionalnost i smisao za organizaciju pa da će da pristanu da im mi odavde šaljemo npr. vodu. Taga imaju i u svojoj i u okolnim zemljama odakle je lakše organizovati transport. Ono što ćemo mi moći da damo kao pomoć je pored stručnog tima verovatno i simbolična novčana pomoć. Molim vas, ne dižite više paniku i uključite malo mozak.

Moje saučešće prijateljskom narodu Japana. Nadam se da će se brzo oporaviti od ovog udarca. Neka je mir dušama poginulih.

Milunka S.

pre 13 godina

Želim svim ljudima u Japanu da se u njihove domove vrati spokoj i mir....
Od oluje do oluje,šta je tu je... Sva sreća ne izlazimo na more... ali zemljotrese imamo!

malo razuma nije na odmet

pre 13 godina

@(Idemo sami, 13. mart 2011 21:57)
Koliko god verovala u dobre namere potpisnika ovog komentara, kao i nekih slicnih, nemojte pisati tek da biste nesto napisali, niti predlagati nesto o cemu niste ni 30 sekundi razmislili. Kakve flase vode na Plato?!!!
XY pojedinaca ce da svrati u samoposlugu, plati pedesetak dinara flasu vode, odseta ili se odveze do Plato-a, i?
Imacemo "brdo" flasirane vode na Plato-u, a ko ce dalje i sta da uradi s tim flasama vode. Izvinite, ali ne budite smesni.
Drzava je ta koja moze i trebalo bi da uputi najadekvatniju i najprimereniju (naravno, u skladu s nasim mogucnostima) pomoc Japanu, koji je zadesila tragedija cije razmere su ogromne, strasne i jos nesagledive, a nije iskljuceno i da bude jos strasnije. (samo im je i vulkan falio!)
Gradjani mogu da iniciraju da se i pojedinacno/licno ukljuce na neki od mogucih nacina u prikupljanje pomoci, ali tako sto ce samoorganizovati, pa celokupnu akciju - koja svakako ne moze da se svede na nosenje flasa vode na neko zbirno mesto, a da pri tome NEMA nikoga ko ce da plati ogromne troskove transporta flasirane vode! To se ne radi tako. Ja bih se prikljucila nekoj inicijativi (naravno, da sam uverena da je ne pokrece i ne organizuje neki prevarant) i uplatila sumu koju mogu da odvojim.

Robin Hood

pre 13 godina

Da se prebrojimo koliko nas ima?
7 miliona?
Da svaki 7. da 1 eur (103din), skupili bi 1 milion eura.
Zelim da verujem da nas je ostalo milion Srba sa nekim moralnim i ljudskim vrednostima.
Hajmo, neka neko nesto organizuje.
Samo ne Miskovic, Banke ili Telekom, uzece deo novca za sebe....Sto me dovede do zakljucka, !@#$ kome verovati i sta uraditi?!?!

cvele

pre 13 godina

slazem se da bi trebali da pomognemo ljudima u japanu. ali ipak to treba neko da organizuje.mogli ste vi sa b92 kad vec radite tolika prikupljana u ovoj zemlji. pozz

Ljiljana, London

pre 13 godina

Vidim neko tu promasi temu i izjednacava kritiku naroda prema vlasti (koje je itekako ispravna) sa mrznjom prema zemlji? Izvin'te al' Vi stvarno niste pri svesti. Vlada treba da odgovara narodu a ne narod vladi i ako radi nesto po pitanju pomoci -bilo bi izuzetno pozeljno da da kratku i jasnu izjavu i smiri ociglednu uzrujanost srpskog naroda sto nema nikakvu informaciju o tome. To bi rezultiralo o pozitivnom misljenu i podrci vlasti na takvoj akciji i generalnom zadovoljstvu medju nama. Ja bar radim na tome da pomognem odavde (gde je mnogo lakse preko crvenog krsta britanskog, srpski crveni krst i ne spominje pomoc na sajtu (tek toliko da se zna; to su cinjenice) i nadam se da cu stici za Japan za 3 nedelje ako mi ne otkazu let. Vec trazim da voluntiram ako mi dozvole, cak sam i njihova generalna krvna grupa. Ne verujem u price nego akciju, i da, hocu da moja vlada meni kaze : "Mi radimo na pomoci Japanu nas plan je to i to. Ako zelite da pomognete uradite to i to... ". To je moje pravo, s'obzirom da investiram u gradjanske duznosti i odavde. Mislim da bi to bilo dovoljno za pocetak. Istovrmeno sam poslala poruku saucesca i podrske Japancima, japanskoj ambasadi u BGD-u, i sta ja kao indivuda i kao deo mog naroda osecam i sto svi mi osecamo i zelim da to znaju. Za to mi ne treba middle-man da kazem sta mislim u ime svih nas. A gde ima volje ima i nacina. Toliko od mene.

zoran

pre 13 godina

"Snaga potresa je bila toliko jaka da je pomerila planetu iz njene ose nekih 20-25 santimetara. " - ovo je najjaca odvala koju sam cuo :)
(qwertio, 13. mart 2011 17:25)
===========================

Evo i za tebe nesto da naucis.

The earthquake of 8.9 magnitude on Richter scale, produced Friday in Japan displaced the Earth rotation axis with 10 centimeters, announced the Geophysics Institute from Italy.

Geophysicist Kenneth Hudnut, who works for the U.S. Geological Survey, told CNN that the quake moved part of Japan's land mass by nearly 2.5 meters.
==========================

Covek se uci dok je ziv, zar ne.

rimidalV

pre 13 godina

@ qwertio
Pametnjakovicu,
Zemljotrers je zaista pomerio Zemljinu osu za nesto vise od 10 cm, samo sto to nece nista znacajno uticati na nas, jer je dan kraci za jednu milisekundu, odnosno, za 3 godine cemo izgubiti jednu sekundu zivota na ovom svetu. To je za tebe nista, jer si ti vecno "pametan".
Iskreno saucesce najvrednijem narodu na planeti.

Idemo sami

pre 13 godina

DAJTE LJUDI DA SE SKUPIMO, KAO NAROD OVE ZEMLJE, NA PLATOU KOD SKUPSTINE I SVAKO NEK DONESE PO JEDNU NEOTVORENU FLASU CISTE VODE ZA PICE KAO DONACIJU NARODU JAPANA.

DA NAZNACIMO JAPANU DA NAROD SRBIJE NIJE ONO STO SU I POLITICARI NASE ZEMLJE.

....toliko barem mozemo!!!!!

moje ime je DOCA.

i molim redakciju b92 da objavi moj komentar....

Hogar

pre 13 godina

Iskreno sam tužan zbog velike nesreće koja je zadesila narod Japana. Japan je zemlja koja je pokazala solidarnost sa narodom srbije.Setimo se autobusa, škola, bolnica koje su obnovljene donacijama. Mi moramo, bar simbolično, ponuditi pomoć, spasioce, vatrogasce ili nešto slično ako smo još uvek ljudi...

kosovar

pre 13 godina

beogradjani vozite se grackim autobusima marke m.a.n zute boje, jasno pise da su donacija japana (donation from the people in japan)pa sad je rde da im se oduzite, i naravno ne samo beogradjani nego i svi ostali

Cera

pre 13 godina

Imam lično potrebu da pomognem Japanu kao zemlji i Japancima kao narodu i pozdravaljam svu ponuđenu pomoć od strane naše države.
Predlog: Možda bi Srbija mogla da ponudi smeštaj određenog broja ljudi iz Japana u nekim od naših banja.

Pomoc za Japan

pre 13 godina

Ko zeli licno da pomogne Japanu moze da da novac budistickoj humanitarnoj organizaciji Tzu Chi:

http://www.us.tzuchi.org/usa/home.nsf/other/donateCharity

koju vodi Zen majstor sa Tajvana i koja je vec pokrenula siroku akciju na terenu (u duhu svog imena Compassion and Relief).

spasenija kolček

pre 13 godina

Šta je sa nama,ljudi ?!? Srbi su bili narod koji je pomagao i bio pomagan. Vredi li da se setimo da su Japanci dali pomoć koja je nama dobrodošla ?!? A i da nisu, šta je sa nama...
Tačno, možemo avion - dva da pošaljemo sa dobrovoljcima raznih struka da pomognu. Ja sam matora, od mene ne bi vajde bilo po tom pitanju, ali ako dečica, dvoje-troje njjih dođu kod mene, ja ću ih uzeti i brinuti o njima, kao o svojoj, koja su velika, pa mogu i da pomognu. Istina, još uče škole, ali, mogu, mogu sa ljubavlju da brinem. Umem da kuvam, pevam, učim, ljuljam... A deci treba nega i briga... Biće puno dece, malih Japanaca kojima će trebati pomoć... Čovek uz čoveka, daljine se prebrode...

Vlada V.

pre 13 godina

Pokrenimo akciju pomoci za Japan. Vwode barem imamo. Evo, ja sam prvi spreman da platim paletu vode, Drzavo, organizuj pomoc i transport, siguran sam da mozemo da sakupimo dovoljno da se ne stidimo!

deutschland

pre 13 godina

Sramota je ne pomoci zemlji koja nam je toliko pomagala. Nazalost kad se na internetu potrazi "pomoc za japan" dobijaju se samo hrvatski sajtovi, nasih nigde nema. Na sajtu japanske ambasade takodje nista. B92, budite prvi!

Slobodan-BG

pre 13 godina

Ovi sto se toliko brinu zbog tragedije u Japanu i usput MRZE ovu zemlju sto im ne salje pomoc mora da znaju da je drzava oragnizovanija mnogo bolje nego sto misle i da ce Srbija poslati adekvatnu pomoc na vreme, u skladu sa mogucnostima.
Za pocetak, to je tim MUP-a za vanredne situacije.

Srbija do Tokija

pre 13 godina

Malo mi smešno da Srbija materijalno pomaže Japan.
Ali hajde, znači i neka sitnica, ta pažnja, da znaju da nisu sami. Da za uzajamnu pomoć naroda i uzajamnu pomoć ljudi.

Neverovatno

pre 13 godina

Dobri moji o cemu mi ovde razgovaramo, kakva smo to drzava na celu sa ****** javnim servisom kad nam dan posle jednog od najsnaznijih zemljotresa ikada i potencijalnom nuklearnom katastrofom, se pusta Perl Harbor, RTS1, Subota, 21h.

http://www.rts.rs/page/tv/ci/broadcast/17/%D0%A0%D0%A2%D0%A1+1.html?month=3&year=2011&day=12&type=4&

Pitanje je samo: KADA!!

pre 13 godina

Ima neko prokletstvo u vezi sa tim narodom Japana. Nešto kao ono da je narod koji je pričao o čistoti rase, sprovodio sopstvenu čistotu rase nad samim sobom, najviše nastradao u Drugom svetskom ratu upravo od sprovođenja istog tog principa, ali sada nekog drugog nad njim - mislim, naravno, na Jevreje. I danas Jevreji pričaju istu stvar. Ništa nisu naučili. Japan je u Drugom svetskom ratu krenuo u divljačke osvajačke pohode po regionu i nekoliko godina nakon toga na njega se sručio najveći gnev - atomske bombe. Potegnete Zlo - sigurno dobijate Zlo! Pa, nećete valjda korišćenjem snaga Zla da dobijete Dobro?! To je vrlo jednostavno. To je JEDNOSTAVNO! Ni oni nisu puno naučili iz toga. Žive na najtrusnijem području planete, verovatno na najgušće naseljenom delu planete, a grade nuklearne elektrane kao pomahnitali! Da li znate vi šta znači da se topi jezgro u nuklearnom reaktoru?!! Nebitne su priče oko toga kakve će biti posledice - budite sigurni da će da vas lažu, dokle god mogu - čoveku ZDRAVOG RAZUMA je dovoljno da sebi postavi dva pitanja: šta će da se desi sa tim, sada "načetim", reaktorima ako se desi još jedan takav potres, ili još jači (tim pre ukoliko usledi pre saniranja sadašnje štete na reaktorima); i koliko su Japanci odlučni u tome da nastave da ignorišu životne lekcije, pa da i dalje koriste nuklerke na tom području - kakvo je sada tlo ispod tih nuklearki, kada će doći do novih potresa, kakvi će oni biti, u kavom će stanju tada biti te nuklearke i tlo ispod i oko njih?!!

Ništa se tu neće promeniti. Pohlepa za moći je nezajažljiva i uništava sve pred sobom!

Ima ljudi koji gledaju samo jednu stranu i samo iz jednog ugla "objašnjavaju" realnost. Takvi vide samo da je nuklearna energija jeftinija od neke druge, a ne vide da po svojoj prirodi uopšte ne spada u prirodne pojave. Pustite po strani podvale Teorijske fizike - ja sam fizičar, znam šta pričam: Teorijska fizika je pseudo-nauka - koristite zdrav razum, pogledajte kakvi su produkti korišćenja snaga koje stoje iza tih pojava - postavite ih u svet u kome uočavate prirodne procese, KREATIVNE PROCESE i moraćete da uočite da te snage uopšte ne pripadaju prirodnim snagama - te snage uopšte ne spadaju u prirodu. Pustite po starni to što su vas terali da učite u školi - terali su vas da bez pogovora prihvatate ono što su vam poturili pod nos, terali su vas da izbegavate zdravorazumsko rasuđivanje, inače se ne bi dešavalo da danas u udžbenicima Fizike za Osnovnu školu (svuda u svetu) imate napisane zaključke izvedene iz elementarnih eksperimenata Fizike 16. veka koji jednostavno ne odgovaraju činjenicama, ne odgovaraju istini! Eksperimenti su tačni, zaključci su pogrešni. Čitava Teorijska fizika zasniva se na najidiotskijim greškama u mišljenju - - ubacivanju metoda koje nisu primerene procesima koji se opisuju, namernom izvođernju zaključaka iz pukog mišljenja u predasudama - zauzimanje stava iz predubeđenja, bez ikakvog prethodnog ispitivanja tog stava i onda forsiranjem tog stava kao naučnog metoda. Ono što ljudi koji ne umeju da misle, nikako neće da priznaju, to je da ukoliko dobijete neki rezultat u nečemu, ne znači da on i odgovara istini. Drugim rečima, to što neko priča da je elektricitet prirodana pojava (prirodna sila), samo zato što ga opaža u svetu oko sebe, to ne znači da to i jeste istina. To što u eksperimenu vidite da se elektricitet pojavio u atomu, ne znači da je elektricitet sastavni deo atoma. Može da bude, ali vi to ne znate. Ali ako vi to proglasite takvim, bez da vam padne na pamet mogućnost da ste vi nešto uradili sa atomom, da ste ga, tako reći, elektrifikovali i tako dovukli elektricitet u njega, onda ste vi jedan manipulator, neko ko ne ume da misli, neko ko podvaljuje insinuacije za istinu! I ni jedan elsperiment ne može da doakže da je elektricitet sastavni deo atoma, kao što ne može da obori stav da je tim eksperimentima atom elektrifikovan! Tim pre to ne mora da bude istina za tzv. nuklearne sile, itd. Problem je u tome što mnogi sebi dozvoljavaju da se upuštaju u tumačenje sveta u kome žive, a da se pre toga nisu čak ni potrudili da nauče da misle. I takvi onda, ne dovodeći sebe u pitanje, koristeći sopstvena čula, a istovremeno to proglašavajući za neutralnost posmatranja sveta (nevezanost za sopstveno doživljavanje sveta) stvaraju sliku sveta u kojoj sigurno neće doći do istine. Takvi onda pričaju kako je avionski prevoz bezbedniji od automobilskog prevoza - uzimajući u obzir sve dodatne faktore koji su namerno, u pojačanim merama, uvedeni da bi se inherentna nestabilnost i opasnost pojave svela na minimum - ali ne uzimajući u obzir samu suštinu stvari! Takvi vam onda pričaju da je sagorevanje uglja opasnije od radio-aktivnog gama zračenja, zato što su negde pročitali koliko sagorevanje uglja (tamo gde se ne koriste filteri - ekvivalent puštanju gama zračenja slobodno u prostor) zagađuje atnosferu i koliko rudara godišnje nastrada u ugljenokopima, ali takvima ne pada na pamet (zarad jednostranosti u mišljenju, zarad automatizama u mišljenju, zarad mišljenja u predrasudama - kojima se rukovode) da se zapitaju kako mora da se tretira nuklearni otpad i koliko dugo, kako to izgleda kad radioaktivno gama zračenje deluje na prirodu i život, i koliko ljudi godišnje strada u eksploataciji rude Uranijuma i ostalih takvih ruda itd. Naravno da im ne pada na pamet da razmotre neke druge načine dobijanja električne energije (previše smo upleteni u te sile, zar ne primećujete?) - na primer geotermalna energija: izbušite dva duboka kanala u zemlji do dubine na kojoj je Zeljina kora na dovoljno visokoj temperaturi, upumpate vodu kroz jedan, a prihvatite vruću vodenu paru kroz drugi i uslerite je na turbine; kad se para kondenzuje u vodu, ponoov je vratite u orvi kanal i tako u krug. I to možete da radite u Sahari, jednako kao na Islandu (tamo to rade odavno!), a pogotovo u Japanu - jer svuda je Zemljina kora jako topla na dva kilometar ispod površine! Pa, kad udari zemljotres od 9+ Rihtera on će samo da zatrpa te kanale i to je sve! Ali zašto bi to palo na pamet takvima, kad su oni FASCINIRANI nukleranim snagama - snagama RAZARANJA! DEMONSKIM snagama! Kakvi su to ljudi, kakva su to ljudska bića, koja su fascinirana razarajućim snagama do te mere da ih proglašavaju upravo njihovom suprotnošću: ŽIVOTNO NEOPHODNIM?!

Prošle godine snimljen je i objavljen film "Countdown to zero" - imate delove na Youtube-u. Pogledajte taj film, da vidite koliko nuklearnog materijala je samo NATO izgubio (greškama) u proteklih nekoliko decenija - koliko je nuklearnog tovara (oružja) palo u Japansko more, na teritoriju SAD i EU, itd. - i nije izvučeno, jer se ne zna gde je tačno (pa ni u kakvom je stanju), ili je već delovalo štetno na okolinu. Takođe, kakve je probleme imala Rusija i koliko nuklearnog materijala je njima ukradeno. Naravno, spominju se i nuklearke - sve je to jedna ista priča sa nekoliko lica. U tom filmu jedan naučnik kaže jednu ISTINU koju zaslepljeni sledbenici savremene nauke izbegavaju da uoče, iako se upravo pozivaju na principe koji bi ih, u poštenom i trezvenom mišljenju, nužno doveli do te istine: ako postoji verovatnoća da se desi neki događaj, on će se i desiti!!

Zavaravanje

pre 13 godina

Da pomognemo Japanu? Ja mislim da treba pre da propadnemo u zemlju, cutimo i pokrijemo se od stida. Zasto? Ima hiljadu razloga ali evo jedan od juce. Nisu prosala ni dva dana od nezapamcene nesrece, nuklearna katastrofa je jos uvek potencijalna, hiljade i hiljade ljudi je ostalo bez doma, jos uvek ne postoji podatak koliko je njih poginulo u stravicnom talasu od 10metra ali dok sve to traje na drzavanoj televiziji cuvenom javnom servisu (RTS1) koji mi placamo hteli to ili NE, se pusta u premijernom subotnjem terminu Perl Harbor!! Ljudi, ko razume shvatice. Ko sta kako zasto zbog cega.

Sramota!

Dusan

pre 13 godina

Evo linka gde je covek lepo objasnio sta se desava sa nuklearkama.
http://www.cnn.com/2011/WORLD/asiapcf/03/12/japan.nuclear.quesions/index.html?hpt=T1

Jeza me uhvati

pre 13 godina

Primetite i poredite.
Zemljotres, Cunami, Nuklearka + Vulkan, koji i nije bas tako deleko od Japana.
Japanci ostaju dostojanstveni, nema pljacki prodavnica i panike.
Zamislite da je obrnuto, da se desilo u Srbiji...
Takodje Ameri su ih pocastili Atomskim bombama a nas "samo" obicnim" i Japanci su im oprostili a Srbi nikada nece.
A sada razmislite zasto su oni 5 vekova ispred nas, duhovno, tehnicki, ekonomski i kako hocete.
Iskreno saucesce predivnom Japanskom narodu!

cika

pre 13 godina

Treba da nas je sramota i da vise evro pomoci ne dobijemo >>>

http://www.hrt.hr/index.php?id=48&tx_ttnews%5Btt_news%5D=108166&cHash=0765d0566c

deda mraz ne postoji

pre 13 godina

sta mozemo uciniti?

najmanje da se ne sprdamo sa njima kao tijanic sinoc kada je pustio film perl harbur

rra je nedavno sa razlogom galamila zbog vredjanja jevrejskog naroda.

mogla bi se opet oglasiti ili ne radi vikendom

Срамота, где је реакција државе Србије?!

pre 13 godina

Апелујем на државу Србију да ПОД ХИТНО реагује и пружи неку конкретну помоћ (у складу са својим могућностима) народу Јапана. До сад смо од државе Јапан добили ОГРОМАН износ помоћи и спремни су били да код нас улажу капитал.

Срамота је да смо у стању да примимо помоћ. А кад се тај ко нам је дао помоћ нађе у тешкој ситуацији, ми се правимо луди и окрећемо леђа.
Значи, нико не тражи да дајемо милионе, већ може и симболично, али да покажемо да смо људи, а не "фуњаре"!

dragana

pre 13 godina

potpuno podrzavam da je najosnovniji red da pomognemo japanu onoliko koliko mozemo! i stvarno je neopisiva sramota za ovu jadnu zemlju srbiju da jos nista, ali NISTA nije uradila za prijateljski narod japana! na sajtu predsednika stoji samo sturi telegram saucesca.
sramota nad sramotama!!!! hocemo li sami da se organizujemo, ljudi?!? molim sve koji nesto saznaju kako pomoci da nama ostalima jave. ja i dalje nigde nista nisam nasla da mozemo pomoci. tuzno... ....... :(

BoKi

pre 13 godina

Ne znam zašto se članak fokusira na probleme oko nuklearne elektrane, kad tamo još niko nije ni kijavicu dobio od verovatnog curenja, a preko 10 000 ljudi je poginulo od zemljotresa i cunamija.
Lično mi smeta stalna neprofesionalnost naših novinara koji kontaminaciju nazivaju "ozračenost" i time prenose potpuno pogrešne predstave o prirodi nuklearnih procesa.
Izvesna kontaminacija se svakako pojavila zbog isticanja vode za hlađenje i sličnih sistema, što je još uvek mnogo manja muka nego cela ova katastrofa.
Teorije o "zaverama ćutanja" i neprofesionalno izražavanje samo nanose štetu i unose paniku.

Ivan U.K...Lucani

pre 13 godina

Kada gledam ove uzasne prizore iz Japana ,shvatim da svi moji problemi su toliko mali, da skoro i ne postoje.
Naiskrenije saucesce, svima u Japanu!
Kada Japan otvoreno trazi pomoc, onda znate da se radi o velikom problemu... a, ovo je mnogo, mnogo vise!!
Jos jednom moje iskreno saucesce, najvrednijoj naciji na planeti zemlji!!!

arnold

pre 13 godina

Zanimljivo da se nije dogodila nijedna jedina pljacka ili nesto slicno u Japanu za vreme ove tragedije. A kada su genijalni Srbi davali u Beogradu podrsku zemljacima na Kosovu usput su malo izlupali radnje, demolirali grad i krali patike i mobilne telefone. Zbog toga nama nema spasa, a Japan ce da se oporavi vrlo brzo.

Žaki

pre 13 godina

Kako pomoći nesrećnim Japancima? Mnogi su ostali bez domova, glad i žeđ su sve veći. Srbija je svakako sve veća pustinja po pitanju ljudstva. Lično sam za to da se ovde (širom Srbije) naseli nekoliko miliona Japanaca i da pokrenu sve poslove u kojima ih je zemljotres prekinuo. To bi bila konkretna pomoć sa dalekosežnim pozitivnim konsekvencama. Zaista tako mislim!

igigrk

pre 13 godina

Kao prvo - Sve najbolje i sto brzi oporavak narodu Japana i zelja za sto manje zrtava....
Kao druga nemojte da dizete prasinu bez da niste sigurni,Prestanite da znate sve(o svemocni Srbi) sta se desava tamo, svi mi dobijamo informacije da ne kazem 99% preko TV i neta tako da moze samo da nagadjamo koliko je velika katastrofa nacinjena a tu bi trebalo da se prekine nagadjane... a to da li ce procureti reaktor da li nas lazu ili je opet zavera ili ce biti gore od CERNOBILA!! (Nadam se da nece) to ce vreme pokazati dizati tenziju i stvarati smak sveta ne pomaze..... uglavnom zelim sto manje zrtava iako je 20.000 kuca unisteneno u Sendaju i delovima oko Sendaja, kai Miyaki... i zelja da im se olaksa ova katastrofa...

DraganDD

pre 13 godina

Sramota kakav smo narod konformisticke se ponashamo ... Japan u haosu, a ni jedna akcija nashih ljudi da pomognu japanskom narodu ....vazno je...

Ukupan iznos japanske pomoći Srbiji je viši od 200 miliona evra. Do sada je realizovano ukupno 129 projekata u programu donacija za osnovne potrebe stanovništva u Srbiji
A MI NEMAMO TE PARE ALI POLA LITRE VODE PO TRIDEST Dinara Moze svako odneti ali da se neko seti sapun kaladont cebe ili Bilo Sta samo da se skuplja neka vatrogasci budu ili policijske stanice budu sabirni centri za donaciju za narod u Japanu... vazno da smo dobili autobuse po BGD i drugim Gradovima u srbiji manograme i Uredjenje banjskih lecilista a mi sada gledamo i NISTA.. EVO ja HOCU da POSALJEM 50 ERA ali ne znam KOMe......STVARNO da NAS je Sramota....... B92 je uvek bio za akciju pa neka i sada bue glavni organizator za humanitarnu katastrofu pola miliona Japanaca Pozdrav imate moj E- mail pa me kontaktirajte !!! Dragan Dugandzija BGD...
New York ..BC

ZeleniZub

pre 13 godina

Da li neko može da mi objasni ko udara minuse na krajnje neutralne i normalne komentare? Nema ih, na sreću, mnogo, ali mislim da trebalo da potraže profesionalnu pomoć.

...marko

pre 13 godina

Sta mi mozemo da ucinimo da bismo pomogli Japanu? Nadam se da neko vec radi na tome. Nadam se I da ce biti prilike da svi nekako, makar I simbolicno pomognemo nasim prijateljima u nevolji.

Igor

pre 13 godina

Manite se senzacionalizma. Oblast oko nuklearke je na vreme evakuisana, a čak iako izgube kontrolu nad reaktorom to neće biti novi Černobil, ni blizu. Inače, nuklearka u Černobilu je udaljena samo 110 km od Kijeva čiji su stanovnici alive and kicking, a to je bilo '84. u SSSR, ovo je Japan 2011.

stefass

pre 13 godina

I u ovakvoj epskoj katastrofi Japanci pokazuju da su usttvari Super narod!Naime gospodja koja je ranije zakazala klavir stimer mastora iznenacena da je samo 5 minuta posle najjaceg udara,na vratima svog stana zatekla gospodina koji je dosao da se dogovore o sledecem susretu za stimovanje klavira!
A nasa drzava na svakom korako gleda kako da te ponizi ,moralno satre i unisti -sudis se po 50 godina,svakodnevno gudis nadu da ce ikada biti bolje!
Japanski narode izdrzite!
Neka Vam je bog u pomoci!

Зоран

pre 13 godina

Јапанцима би требало дати неко парче копна, па да се људи преселе. Оно тамо није живот, стално дрма. Могли би ми са њима да се заменимо. Они у Србију где све питомо и рађа, да мало дану душом, а ми тамо да кренемо да се боримо и радимо како би опстали. И за њих боље и за нас.

momabrazil

pre 13 godina

ej moja banana Srbijo zar je moguce da nemas jedan avion da posaljes sa 200 doborovoljaca koji bi bar pomogla jedno japansko selo. Kad je bila nesreca u Brazilu predlozio sam da se skupi bar 10 000 dolara pomoci u igrackama niko nista nije uradio niti sma dobia odgovor iz MIP-a. Zar je moguce da nasi politicari samo znaju da jure kredite po svetu i ajd da ih ne kritikujem vise jer mi ih je i zao da budem iskren tolika nesposobnost na jednom mestu , jadni ljudi zaista! NIS je primer

zoran

pre 13 godina

Snaga potresa je bila toliko jaka da je pomerila planetu iz njene ose nekih 20-25 santimetara.

Saucesce narodu Japana. Ovakav zemljotres, sa cunamijem, za svaku drugu drzavu bi bio put bez povratka.

Stid me je!

pre 13 godina

A na našem "voljenom Javnom servisu (RTS 1 program)", sinoć, "Pearl Harbor". Vozi Miško. Valjda je to trebalo da nam pokaže kakva su "zlodela" pravili Japanci, pa im se sada sve to obija o glavu.

Uzoran gradjanin

pre 13 godina

Stvarno veliki gubitak za drzavu Japan. Mnogo mi je zao taj narod. :(
Interesuje me samo jedna stvar, kako moze Japan da se obogacuje uranijumom i pravi nuklearke za Amere a da to UN ne blokira ? Ja verujem da ovo nije u mirnodopske svrhe jer ovolike nuklearne elektrane ne bi bile potrebne. Jadni Iran sta prezivljava kad je od Japanske ekonomije udaljen svetlosnim godinama.

Kakav rečnik

pre 13 godina

Nisu žrtve samo poginule osobe. I invalidi, i bankrotirali, i oni kojima je poginuo član porodice, koji su ostali bez krova nad glavom i da ne nabrajam dalje, definitivno su žrtve!

Icarus

pre 13 godina

I pored svih tih prirodnih nepogoda oni su i dalje extra uredjena drzava... Stvarno mi je zao za Japan, nadam se da ce sve biti ok.
PS: Srbiji da se desi nesto ovako vratili bi se iz sadasnjeg srednjeg veka u kameno doba..

sale_bcn

pre 13 godina

Saucesce Narodu Japana na ovoj uzasnoj tragediji...Mislim da ce broj mrtvih prevazici 10.000,A sto se tice katastrofe u nuklearci ona ce tek da uzme maha za sada sve informacije koje dobijamo sa 100% su lazne da se ne bi sirila panika medju narodom a i sama pomisao da je Tokio udaljen samo 240km od Nuklearne elektrane je uzasavajuca...Nista nije kontrolisano niti je pod kontrolom kako govori ovaj nas zvanicnik,realno je to da havarija moze da bude i gora od one u Cernobilu ako dodje do curenja i na drugom reaktoru koji se za sada drzi na staklenim nogama....

Nemanja

pre 13 godina

Strasno je sve ovo, stvarno mi je jako zao ...

Jedina sreca u nesreci je sto se ovo desilo bas Japanu, zimlji koja je toliko tehnoloski razvijena da ce sigurno najbolje da primi ovaj udarac.

darmar

pre 13 godina

ALO!!! ZEMLJO SRBIJO!!! GOSPODO POLITIČARI, PROBUDITE SE IZ ZIMSKOG SNA I DAJTE DA SE BAR NEŠTO UČINI ZA JAPANSKI NAROD KOJI JE OVOJ ZEMLJI DONEO TOLIKO KONKRETNE POMOĆI DA ME JE STID STO SE NIŠTA NE ČINI! Gospodine predsedniče, gospodine predsedniče vlade i ostali, nije dovoljno poslati telegram saučešća već konkretno reagovati: Japanci se suočavaju s najvećom katastrofom u novijoj istoriji, ozbiljno im preti nestašica hrane i pijaće vode! Pa Srbija bar ima hrane i vode. Bilo kakva pomoć je bolja od nečinjenja!

Ljiljana, London

pre 13 godina

Postovani g-dine Tadicu : Da li smo od tih 55 drzava mi? Hocu da znam, imam pravo na odgovor da znam sta moja vlada cini u moje ime? Imamo 2 stvari koje mozemo da uradimo : da ne trazimo investicije od Japana i da pod hitno posaljemo avion za Nippon sa nasim dobrovoljcima iz svih profesija i ko kod hoce da pomogne. Bilo bi sramno da to ne radimo vec.

darmar

pre 13 godina

ALO!!! ZEMLJO SRBIJO!!! GOSPODO POLITIČARI, PROBUDITE SE IZ ZIMSKOG SNA I DAJTE DA SE BAR NEŠTO UČINI ZA JAPANSKI NAROD KOJI JE OVOJ ZEMLJI DONEO TOLIKO KONKRETNE POMOĆI DA ME JE STID STO SE NIŠTA NE ČINI! Gospodine predsedniče, gospodine predsedniče vlade i ostali, nije dovoljno poslati telegram saučešća već konkretno reagovati: Japanci se suočavaju s najvećom katastrofom u novijoj istoriji, ozbiljno im preti nestašica hrane i pijaće vode! Pa Srbija bar ima hrane i vode. Bilo kakva pomoć je bolja od nečinjenja!

Icarus

pre 13 godina

I pored svih tih prirodnih nepogoda oni su i dalje extra uredjena drzava... Stvarno mi je zao za Japan, nadam se da ce sve biti ok.
PS: Srbiji da se desi nesto ovako vratili bi se iz sadasnjeg srednjeg veka u kameno doba..

Ljiljana, London

pre 13 godina

Postovani g-dine Tadicu : Da li smo od tih 55 drzava mi? Hocu da znam, imam pravo na odgovor da znam sta moja vlada cini u moje ime? Imamo 2 stvari koje mozemo da uradimo : da ne trazimo investicije od Japana i da pod hitno posaljemo avion za Nippon sa nasim dobrovoljcima iz svih profesija i ko kod hoce da pomogne. Bilo bi sramno da to ne radimo vec.

Kakav rečnik

pre 13 godina

Nisu žrtve samo poginule osobe. I invalidi, i bankrotirali, i oni kojima je poginuo član porodice, koji su ostali bez krova nad glavom i da ne nabrajam dalje, definitivno su žrtve!

Stid me je!

pre 13 godina

A na našem "voljenom Javnom servisu (RTS 1 program)", sinoć, "Pearl Harbor". Vozi Miško. Valjda je to trebalo da nam pokaže kakva su "zlodela" pravili Japanci, pa im se sada sve to obija o glavu.

arnold

pre 13 godina

Zanimljivo da se nije dogodila nijedna jedina pljacka ili nesto slicno u Japanu za vreme ove tragedije. A kada su genijalni Srbi davali u Beogradu podrsku zemljacima na Kosovu usput su malo izlupali radnje, demolirali grad i krali patike i mobilne telefone. Zbog toga nama nema spasa, a Japan ce da se oporavi vrlo brzo.

zoran

pre 13 godina

Snaga potresa je bila toliko jaka da je pomerila planetu iz njene ose nekih 20-25 santimetara.

Saucesce narodu Japana. Ovakav zemljotres, sa cunamijem, za svaku drugu drzavu bi bio put bez povratka.

Ivan U.K...Lucani

pre 13 godina

Kada gledam ove uzasne prizore iz Japana ,shvatim da svi moji problemi su toliko mali, da skoro i ne postoje.
Naiskrenije saucesce, svima u Japanu!
Kada Japan otvoreno trazi pomoc, onda znate da se radi o velikom problemu... a, ovo je mnogo, mnogo vise!!
Jos jednom moje iskreno saucesce, najvrednijoj naciji na planeti zemlji!!!

stefass

pre 13 godina

I u ovakvoj epskoj katastrofi Japanci pokazuju da su usttvari Super narod!Naime gospodja koja je ranije zakazala klavir stimer mastora iznenacena da je samo 5 minuta posle najjaceg udara,na vratima svog stana zatekla gospodina koji je dosao da se dogovore o sledecem susretu za stimovanje klavira!
A nasa drzava na svakom korako gleda kako da te ponizi ,moralno satre i unisti -sudis se po 50 godina,svakodnevno gudis nadu da ce ikada biti bolje!
Japanski narode izdrzite!
Neka Vam je bog u pomoci!

Зоран

pre 13 godina

Јапанцима би требало дати неко парче копна, па да се људи преселе. Оно тамо није живот, стално дрма. Могли би ми са њима да се заменимо. Они у Србију где све питомо и рађа, да мало дану душом, а ми тамо да кренемо да се боримо и радимо како би опстали. И за њих боље и за нас.

Žaki

pre 13 godina

Kako pomoći nesrećnim Japancima? Mnogi su ostali bez domova, glad i žeđ su sve veći. Srbija je svakako sve veća pustinja po pitanju ljudstva. Lično sam za to da se ovde (širom Srbije) naseli nekoliko miliona Japanaca i da pokrenu sve poslove u kojima ih je zemljotres prekinuo. To bi bila konkretna pomoć sa dalekosežnim pozitivnim konsekvencama. Zaista tako mislim!

DraganDD

pre 13 godina

Sramota kakav smo narod konformisticke se ponashamo ... Japan u haosu, a ni jedna akcija nashih ljudi da pomognu japanskom narodu ....vazno je...

Ukupan iznos japanske pomoći Srbiji je viši od 200 miliona evra. Do sada je realizovano ukupno 129 projekata u programu donacija za osnovne potrebe stanovništva u Srbiji
A MI NEMAMO TE PARE ALI POLA LITRE VODE PO TRIDEST Dinara Moze svako odneti ali da se neko seti sapun kaladont cebe ili Bilo Sta samo da se skuplja neka vatrogasci budu ili policijske stanice budu sabirni centri za donaciju za narod u Japanu... vazno da smo dobili autobuse po BGD i drugim Gradovima u srbiji manograme i Uredjenje banjskih lecilista a mi sada gledamo i NISTA.. EVO ja HOCU da POSALJEM 50 ERA ali ne znam KOMe......STVARNO da NAS je Sramota....... B92 je uvek bio za akciju pa neka i sada bue glavni organizator za humanitarnu katastrofu pola miliona Japanaca Pozdrav imate moj E- mail pa me kontaktirajte !!! Dragan Dugandzija BGD...
New York ..BC

ZeleniZub

pre 13 godina

Da li neko može da mi objasni ko udara minuse na krajnje neutralne i normalne komentare? Nema ih, na sreću, mnogo, ali mislim da trebalo da potraže profesionalnu pomoć.

Jeza me uhvati

pre 13 godina

Primetite i poredite.
Zemljotres, Cunami, Nuklearka + Vulkan, koji i nije bas tako deleko od Japana.
Japanci ostaju dostojanstveni, nema pljacki prodavnica i panike.
Zamislite da je obrnuto, da se desilo u Srbiji...
Takodje Ameri su ih pocastili Atomskim bombama a nas "samo" obicnim" i Japanci su im oprostili a Srbi nikada nece.
A sada razmislite zasto su oni 5 vekova ispred nas, duhovno, tehnicki, ekonomski i kako hocete.
Iskreno saucesce predivnom Japanskom narodu!

dragana

pre 13 godina

potpuno podrzavam da je najosnovniji red da pomognemo japanu onoliko koliko mozemo! i stvarno je neopisiva sramota za ovu jadnu zemlju srbiju da jos nista, ali NISTA nije uradila za prijateljski narod japana! na sajtu predsednika stoji samo sturi telegram saucesca.
sramota nad sramotama!!!! hocemo li sami da se organizujemo, ljudi?!? molim sve koji nesto saznaju kako pomoci da nama ostalima jave. ja i dalje nigde nista nisam nasla da mozemo pomoci. tuzno... ....... :(

momabrazil

pre 13 godina

ej moja banana Srbijo zar je moguce da nemas jedan avion da posaljes sa 200 doborovoljaca koji bi bar pomogla jedno japansko selo. Kad je bila nesreca u Brazilu predlozio sam da se skupi bar 10 000 dolara pomoci u igrackama niko nista nije uradio niti sma dobia odgovor iz MIP-a. Zar je moguce da nasi politicari samo znaju da jure kredite po svetu i ajd da ih ne kritikujem vise jer mi ih je i zao da budem iskren tolika nesposobnost na jednom mestu , jadni ljudi zaista! NIS je primer

Zavaravanje

pre 13 godina

Da pomognemo Japanu? Ja mislim da treba pre da propadnemo u zemlju, cutimo i pokrijemo se od stida. Zasto? Ima hiljadu razloga ali evo jedan od juce. Nisu prosala ni dva dana od nezapamcene nesrece, nuklearna katastrofa je jos uvek potencijalna, hiljade i hiljade ljudi je ostalo bez doma, jos uvek ne postoji podatak koliko je njih poginulo u stravicnom talasu od 10metra ali dok sve to traje na drzavanoj televiziji cuvenom javnom servisu (RTS1) koji mi placamo hteli to ili NE, se pusta u premijernom subotnjem terminu Perl Harbor!! Ljudi, ko razume shvatice. Ko sta kako zasto zbog cega.

Sramota!

Idemo sami

pre 13 godina

DAJTE LJUDI DA SE SKUPIMO, KAO NAROD OVE ZEMLJE, NA PLATOU KOD SKUPSTINE I SVAKO NEK DONESE PO JEDNU NEOTVORENU FLASU CISTE VODE ZA PICE KAO DONACIJU NARODU JAPANA.

DA NAZNACIMO JAPANU DA NAROD SRBIJE NIJE ONO STO SU I POLITICARI NASE ZEMLJE.

....toliko barem mozemo!!!!!

moje ime je DOCA.

i molim redakciju b92 da objavi moj komentar....

Pitanje je samo: KADA!!

pre 13 godina

Ima neko prokletstvo u vezi sa tim narodom Japana. Nešto kao ono da je narod koji je pričao o čistoti rase, sprovodio sopstvenu čistotu rase nad samim sobom, najviše nastradao u Drugom svetskom ratu upravo od sprovođenja istog tog principa, ali sada nekog drugog nad njim - mislim, naravno, na Jevreje. I danas Jevreji pričaju istu stvar. Ništa nisu naučili. Japan je u Drugom svetskom ratu krenuo u divljačke osvajačke pohode po regionu i nekoliko godina nakon toga na njega se sručio najveći gnev - atomske bombe. Potegnete Zlo - sigurno dobijate Zlo! Pa, nećete valjda korišćenjem snaga Zla da dobijete Dobro?! To je vrlo jednostavno. To je JEDNOSTAVNO! Ni oni nisu puno naučili iz toga. Žive na najtrusnijem području planete, verovatno na najgušće naseljenom delu planete, a grade nuklearne elektrane kao pomahnitali! Da li znate vi šta znači da se topi jezgro u nuklearnom reaktoru?!! Nebitne su priče oko toga kakve će biti posledice - budite sigurni da će da vas lažu, dokle god mogu - čoveku ZDRAVOG RAZUMA je dovoljno da sebi postavi dva pitanja: šta će da se desi sa tim, sada "načetim", reaktorima ako se desi još jedan takav potres, ili još jači (tim pre ukoliko usledi pre saniranja sadašnje štete na reaktorima); i koliko su Japanci odlučni u tome da nastave da ignorišu životne lekcije, pa da i dalje koriste nuklerke na tom području - kakvo je sada tlo ispod tih nuklearki, kada će doći do novih potresa, kakvi će oni biti, u kavom će stanju tada biti te nuklearke i tlo ispod i oko njih?!!

Ništa se tu neće promeniti. Pohlepa za moći je nezajažljiva i uništava sve pred sobom!

Ima ljudi koji gledaju samo jednu stranu i samo iz jednog ugla "objašnjavaju" realnost. Takvi vide samo da je nuklearna energija jeftinija od neke druge, a ne vide da po svojoj prirodi uopšte ne spada u prirodne pojave. Pustite po strani podvale Teorijske fizike - ja sam fizičar, znam šta pričam: Teorijska fizika je pseudo-nauka - koristite zdrav razum, pogledajte kakvi su produkti korišćenja snaga koje stoje iza tih pojava - postavite ih u svet u kome uočavate prirodne procese, KREATIVNE PROCESE i moraćete da uočite da te snage uopšte ne pripadaju prirodnim snagama - te snage uopšte ne spadaju u prirodu. Pustite po starni to što su vas terali da učite u školi - terali su vas da bez pogovora prihvatate ono što su vam poturili pod nos, terali su vas da izbegavate zdravorazumsko rasuđivanje, inače se ne bi dešavalo da danas u udžbenicima Fizike za Osnovnu školu (svuda u svetu) imate napisane zaključke izvedene iz elementarnih eksperimenata Fizike 16. veka koji jednostavno ne odgovaraju činjenicama, ne odgovaraju istini! Eksperimenti su tačni, zaključci su pogrešni. Čitava Teorijska fizika zasniva se na najidiotskijim greškama u mišljenju - - ubacivanju metoda koje nisu primerene procesima koji se opisuju, namernom izvođernju zaključaka iz pukog mišljenja u predasudama - zauzimanje stava iz predubeđenja, bez ikakvog prethodnog ispitivanja tog stava i onda forsiranjem tog stava kao naučnog metoda. Ono što ljudi koji ne umeju da misle, nikako neće da priznaju, to je da ukoliko dobijete neki rezultat u nečemu, ne znači da on i odgovara istini. Drugim rečima, to što neko priča da je elektricitet prirodana pojava (prirodna sila), samo zato što ga opaža u svetu oko sebe, to ne znači da to i jeste istina. To što u eksperimenu vidite da se elektricitet pojavio u atomu, ne znači da je elektricitet sastavni deo atoma. Može da bude, ali vi to ne znate. Ali ako vi to proglasite takvim, bez da vam padne na pamet mogućnost da ste vi nešto uradili sa atomom, da ste ga, tako reći, elektrifikovali i tako dovukli elektricitet u njega, onda ste vi jedan manipulator, neko ko ne ume da misli, neko ko podvaljuje insinuacije za istinu! I ni jedan elsperiment ne može da doakže da je elektricitet sastavni deo atoma, kao što ne može da obori stav da je tim eksperimentima atom elektrifikovan! Tim pre to ne mora da bude istina za tzv. nuklearne sile, itd. Problem je u tome što mnogi sebi dozvoljavaju da se upuštaju u tumačenje sveta u kome žive, a da se pre toga nisu čak ni potrudili da nauče da misle. I takvi onda, ne dovodeći sebe u pitanje, koristeći sopstvena čula, a istovremeno to proglašavajući za neutralnost posmatranja sveta (nevezanost za sopstveno doživljavanje sveta) stvaraju sliku sveta u kojoj sigurno neće doći do istine. Takvi onda pričaju kako je avionski prevoz bezbedniji od automobilskog prevoza - uzimajući u obzir sve dodatne faktore koji su namerno, u pojačanim merama, uvedeni da bi se inherentna nestabilnost i opasnost pojave svela na minimum - ali ne uzimajući u obzir samu suštinu stvari! Takvi vam onda pričaju da je sagorevanje uglja opasnije od radio-aktivnog gama zračenja, zato što su negde pročitali koliko sagorevanje uglja (tamo gde se ne koriste filteri - ekvivalent puštanju gama zračenja slobodno u prostor) zagađuje atnosferu i koliko rudara godišnje nastrada u ugljenokopima, ali takvima ne pada na pamet (zarad jednostranosti u mišljenju, zarad automatizama u mišljenju, zarad mišljenja u predrasudama - kojima se rukovode) da se zapitaju kako mora da se tretira nuklearni otpad i koliko dugo, kako to izgleda kad radioaktivno gama zračenje deluje na prirodu i život, i koliko ljudi godišnje strada u eksploataciji rude Uranijuma i ostalih takvih ruda itd. Naravno da im ne pada na pamet da razmotre neke druge načine dobijanja električne energije (previše smo upleteni u te sile, zar ne primećujete?) - na primer geotermalna energija: izbušite dva duboka kanala u zemlji do dubine na kojoj je Zeljina kora na dovoljno visokoj temperaturi, upumpate vodu kroz jedan, a prihvatite vruću vodenu paru kroz drugi i uslerite je na turbine; kad se para kondenzuje u vodu, ponoov je vratite u orvi kanal i tako u krug. I to možete da radite u Sahari, jednako kao na Islandu (tamo to rade odavno!), a pogotovo u Japanu - jer svuda je Zemljina kora jako topla na dva kilometar ispod površine! Pa, kad udari zemljotres od 9+ Rihtera on će samo da zatrpa te kanale i to je sve! Ali zašto bi to palo na pamet takvima, kad su oni FASCINIRANI nukleranim snagama - snagama RAZARANJA! DEMONSKIM snagama! Kakvi su to ljudi, kakva su to ljudska bića, koja su fascinirana razarajućim snagama do te mere da ih proglašavaju upravo njihovom suprotnošću: ŽIVOTNO NEOPHODNIM?!

Prošle godine snimljen je i objavljen film "Countdown to zero" - imate delove na Youtube-u. Pogledajte taj film, da vidite koliko nuklearnog materijala je samo NATO izgubio (greškama) u proteklih nekoliko decenija - koliko je nuklearnog tovara (oružja) palo u Japansko more, na teritoriju SAD i EU, itd. - i nije izvučeno, jer se ne zna gde je tačno (pa ni u kakvom je stanju), ili je već delovalo štetno na okolinu. Takođe, kakve je probleme imala Rusija i koliko nuklearnog materijala je njima ukradeno. Naravno, spominju se i nuklearke - sve je to jedna ista priča sa nekoliko lica. U tom filmu jedan naučnik kaže jednu ISTINU koju zaslepljeni sledbenici savremene nauke izbegavaju da uoče, iako se upravo pozivaju na principe koji bi ih, u poštenom i trezvenom mišljenju, nužno doveli do te istine: ako postoji verovatnoća da se desi neki događaj, on će se i desiti!!

...marko

pre 13 godina

Sta mi mozemo da ucinimo da bismo pomogli Japanu? Nadam se da neko vec radi na tome. Nadam se I da ce biti prilike da svi nekako, makar I simbolicno pomognemo nasim prijateljima u nevolji.

deda mraz ne postoji

pre 13 godina

sta mozemo uciniti?

najmanje da se ne sprdamo sa njima kao tijanic sinoc kada je pustio film perl harbur

rra je nedavno sa razlogom galamila zbog vredjanja jevrejskog naroda.

mogla bi se opet oglasiti ili ne radi vikendom

sale_bcn

pre 13 godina

Saucesce Narodu Japana na ovoj uzasnoj tragediji...Mislim da ce broj mrtvih prevazici 10.000,A sto se tice katastrofe u nuklearci ona ce tek da uzme maha za sada sve informacije koje dobijamo sa 100% su lazne da se ne bi sirila panika medju narodom a i sama pomisao da je Tokio udaljen samo 240km od Nuklearne elektrane je uzasavajuca...Nista nije kontrolisano niti je pod kontrolom kako govori ovaj nas zvanicnik,realno je to da havarija moze da bude i gora od one u Cernobilu ako dodje do curenja i na drugom reaktoru koji se za sada drzi na staklenim nogama....

Nemanja

pre 13 godina

Strasno je sve ovo, stvarno mi je jako zao ...

Jedina sreca u nesreci je sto se ovo desilo bas Japanu, zimlji koja je toliko tehnoloski razvijena da ce sigurno najbolje da primi ovaj udarac.

spasenija kolček

pre 13 godina

Šta je sa nama,ljudi ?!? Srbi su bili narod koji je pomagao i bio pomagan. Vredi li da se setimo da su Japanci dali pomoć koja je nama dobrodošla ?!? A i da nisu, šta je sa nama...
Tačno, možemo avion - dva da pošaljemo sa dobrovoljcima raznih struka da pomognu. Ja sam matora, od mene ne bi vajde bilo po tom pitanju, ali ako dečica, dvoje-troje njjih dođu kod mene, ja ću ih uzeti i brinuti o njima, kao o svojoj, koja su velika, pa mogu i da pomognu. Istina, još uče škole, ali, mogu, mogu sa ljubavlju da brinem. Umem da kuvam, pevam, učim, ljuljam... A deci treba nega i briga... Biće puno dece, malih Japanaca kojima će trebati pomoć... Čovek uz čoveka, daljine se prebrode...

kosovar

pre 13 godina

beogradjani vozite se grackim autobusima marke m.a.n zute boje, jasno pise da su donacija japana (donation from the people in japan)pa sad je rde da im se oduzite, i naravno ne samo beogradjani nego i svi ostali

rimidalV

pre 13 godina

@ qwertio
Pametnjakovicu,
Zemljotrers je zaista pomerio Zemljinu osu za nesto vise od 10 cm, samo sto to nece nista znacajno uticati na nas, jer je dan kraci za jednu milisekundu, odnosno, za 3 godine cemo izgubiti jednu sekundu zivota na ovom svetu. To je za tebe nista, jer si ti vecno "pametan".
Iskreno saucesce najvrednijem narodu na planeti.

Neverovatno

pre 13 godina

Dobri moji o cemu mi ovde razgovaramo, kakva smo to drzava na celu sa ****** javnim servisom kad nam dan posle jednog od najsnaznijih zemljotresa ikada i potencijalnom nuklearnom katastrofom, se pusta Perl Harbor, RTS1, Subota, 21h.

http://www.rts.rs/page/tv/ci/broadcast/17/%D0%A0%D0%A2%D0%A1+1.html?month=3&year=2011&day=12&type=4&

Hogar

pre 13 godina

Iskreno sam tužan zbog velike nesreće koja je zadesila narod Japana. Japan je zemlja koja je pokazala solidarnost sa narodom srbije.Setimo se autobusa, škola, bolnica koje su obnovljene donacijama. Mi moramo, bar simbolično, ponuditi pomoć, spasioce, vatrogasce ili nešto slično ako smo još uvek ljudi...

Uzoran gradjanin

pre 13 godina

Stvarno veliki gubitak za drzavu Japan. Mnogo mi je zao taj narod. :(
Interesuje me samo jedna stvar, kako moze Japan da se obogacuje uranijumom i pravi nuklearke za Amere a da to UN ne blokira ? Ja verujem da ovo nije u mirnodopske svrhe jer ovolike nuklearne elektrane ne bi bile potrebne. Jadni Iran sta prezivljava kad je od Japanske ekonomije udaljen svetlosnim godinama.

Cera

pre 13 godina

Imam lično potrebu da pomognem Japanu kao zemlji i Japancima kao narodu i pozdravaljam svu ponuđenu pomoć od strane naše države.
Predlog: Možda bi Srbija mogla da ponudi smeštaj određenog broja ljudi iz Japana u nekim od naših banja.

igigrk

pre 13 godina

Kao prvo - Sve najbolje i sto brzi oporavak narodu Japana i zelja za sto manje zrtava....
Kao druga nemojte da dizete prasinu bez da niste sigurni,Prestanite da znate sve(o svemocni Srbi) sta se desava tamo, svi mi dobijamo informacije da ne kazem 99% preko TV i neta tako da moze samo da nagadjamo koliko je velika katastrofa nacinjena a tu bi trebalo da se prekine nagadjane... a to da li ce procureti reaktor da li nas lazu ili je opet zavera ili ce biti gore od CERNOBILA!! (Nadam se da nece) to ce vreme pokazati dizati tenziju i stvarati smak sveta ne pomaze..... uglavnom zelim sto manje zrtava iako je 20.000 kuca unisteneno u Sendaju i delovima oko Sendaja, kai Miyaki... i zelja da im se olaksa ova katastrofa...

deutschland

pre 13 godina

Sramota je ne pomoci zemlji koja nam je toliko pomagala. Nazalost kad se na internetu potrazi "pomoc za japan" dobijaju se samo hrvatski sajtovi, nasih nigde nema. Na sajtu japanske ambasade takodje nista. B92, budite prvi!

Igor

pre 13 godina

Manite se senzacionalizma. Oblast oko nuklearke je na vreme evakuisana, a čak iako izgube kontrolu nad reaktorom to neće biti novi Černobil, ni blizu. Inače, nuklearka u Černobilu je udaljena samo 110 km od Kijeva čiji su stanovnici alive and kicking, a to je bilo '84. u SSSR, ovo je Japan 2011.

zoran

pre 13 godina

"Snaga potresa je bila toliko jaka da je pomerila planetu iz njene ose nekih 20-25 santimetara. " - ovo je najjaca odvala koju sam cuo :)
(qwertio, 13. mart 2011 17:25)
===========================

Evo i za tebe nesto da naucis.

The earthquake of 8.9 magnitude on Richter scale, produced Friday in Japan displaced the Earth rotation axis with 10 centimeters, announced the Geophysics Institute from Italy.

Geophysicist Kenneth Hudnut, who works for the U.S. Geological Survey, told CNN that the quake moved part of Japan's land mass by nearly 2.5 meters.
==========================

Covek se uci dok je ziv, zar ne.

Срамота, где је реакција државе Србије?!

pre 13 godina

Апелујем на државу Србију да ПОД ХИТНО реагује и пружи неку конкретну помоћ (у складу са својим могућностима) народу Јапана. До сад смо од државе Јапан добили ОГРОМАН износ помоћи и спремни су били да код нас улажу капитал.

Срамота је да смо у стању да примимо помоћ. А кад се тај ко нам је дао помоћ нађе у тешкој ситуацији, ми се правимо луди и окрећемо леђа.
Значи, нико не тражи да дајемо милионе, већ може и симболично, али да покажемо да смо људи, а не "фуњаре"!

Vlada V.

pre 13 godina

Pokrenimo akciju pomoci za Japan. Vwode barem imamo. Evo, ja sam prvi spreman da platim paletu vode, Drzavo, organizuj pomoc i transport, siguran sam da mozemo da sakupimo dovoljno da se ne stidimo!

cika

pre 13 godina

Treba da nas je sramota i da vise evro pomoci ne dobijemo >>>

http://www.hrt.hr/index.php?id=48&tx_ttnews%5Btt_news%5D=108166&cHash=0765d0566c

Srbin

pre 13 godina

Nisam vican Facebook-u niti imam nalog ili sta vec, ali ako neko moze nek organizuje preko istog skupljanje novca ispred npr. ambasade Japana pa nek donira koliko ko moze.

Ako mogu teroristi da se organiziju preko facebooka, moze valjda i normalan narod, zeljan da pomogne.
NE davati novac, bankama i satro domacim humatiracima, ko zna gde ce zavrsiti!

Barkley

pre 13 godina

@(Slobodan-BG, 13. mart 2011 20:17)

Čovek je sve lepo rekao. Neki su iskoristili ovu nesreću koja je pogodila Japan da histerično iskažu sve frustracije koje gaje prema Srbiji.

Dušebrižnici neka nađu informaciju koju je dao naš diplomata u Japanu da je Srbija među prvima ponudila pomoć u vidu tima za vanredne situacije MUP-a, ali da su Japanci rekli da će zahteve slati nakon što utvrde šta im je prioritetno potrebno. Da li mislite da su oni odjednom izgubili racionalnost i smisao za organizaciju pa da će da pristanu da im mi odavde šaljemo npr. vodu. Taga imaju i u svojoj i u okolnim zemljama odakle je lakše organizovati transport. Ono što ćemo mi moći da damo kao pomoć je pored stručnog tima verovatno i simbolična novčana pomoć. Molim vas, ne dižite više paniku i uključite malo mozak.

Moje saučešće prijateljskom narodu Japana. Nadam se da će se brzo oporaviti od ovog udarca. Neka je mir dušama poginulih.

Slobodan-BG

pre 13 godina

Ovi sto se toliko brinu zbog tragedije u Japanu i usput MRZE ovu zemlju sto im ne salje pomoc mora da znaju da je drzava oragnizovanija mnogo bolje nego sto misle i da ce Srbija poslati adekvatnu pomoc na vreme, u skladu sa mogucnostima.
Za pocetak, to je tim MUP-a za vanredne situacije.

Robin Hood

pre 13 godina

Da se prebrojimo koliko nas ima?
7 miliona?
Da svaki 7. da 1 eur (103din), skupili bi 1 milion eura.
Zelim da verujem da nas je ostalo milion Srba sa nekim moralnim i ljudskim vrednostima.
Hajmo, neka neko nesto organizuje.
Samo ne Miskovic, Banke ili Telekom, uzece deo novca za sebe....Sto me dovede do zakljucka, !@#$ kome verovati i sta uraditi?!?!

malo razuma nije na odmet

pre 13 godina

@(Idemo sami, 13. mart 2011 21:57)
Koliko god verovala u dobre namere potpisnika ovog komentara, kao i nekih slicnih, nemojte pisati tek da biste nesto napisali, niti predlagati nesto o cemu niste ni 30 sekundi razmislili. Kakve flase vode na Plato?!!!
XY pojedinaca ce da svrati u samoposlugu, plati pedesetak dinara flasu vode, odseta ili se odveze do Plato-a, i?
Imacemo "brdo" flasirane vode na Plato-u, a ko ce dalje i sta da uradi s tim flasama vode. Izvinite, ali ne budite smesni.
Drzava je ta koja moze i trebalo bi da uputi najadekvatniju i najprimereniju (naravno, u skladu s nasim mogucnostima) pomoc Japanu, koji je zadesila tragedija cije razmere su ogromne, strasne i jos nesagledive, a nije iskljuceno i da bude jos strasnije. (samo im je i vulkan falio!)
Gradjani mogu da iniciraju da se i pojedinacno/licno ukljuce na neki od mogucih nacina u prikupljanje pomoci, ali tako sto ce samoorganizovati, pa celokupnu akciju - koja svakako ne moze da se svede na nosenje flasa vode na neko zbirno mesto, a da pri tome NEMA nikoga ko ce da plati ogromne troskove transporta flasirane vode! To se ne radi tako. Ja bih se prikljucila nekoj inicijativi (naravno, da sam uverena da je ne pokrece i ne organizuje neki prevarant) i uplatila sumu koju mogu da odvojim.

Ljiljana, London

pre 13 godina

Vidim neko tu promasi temu i izjednacava kritiku naroda prema vlasti (koje je itekako ispravna) sa mrznjom prema zemlji? Izvin'te al' Vi stvarno niste pri svesti. Vlada treba da odgovara narodu a ne narod vladi i ako radi nesto po pitanju pomoci -bilo bi izuzetno pozeljno da da kratku i jasnu izjavu i smiri ociglednu uzrujanost srpskog naroda sto nema nikakvu informaciju o tome. To bi rezultiralo o pozitivnom misljenu i podrci vlasti na takvoj akciji i generalnom zadovoljstvu medju nama. Ja bar radim na tome da pomognem odavde (gde je mnogo lakse preko crvenog krsta britanskog, srpski crveni krst i ne spominje pomoc na sajtu (tek toliko da se zna; to su cinjenice) i nadam se da cu stici za Japan za 3 nedelje ako mi ne otkazu let. Vec trazim da voluntiram ako mi dozvole, cak sam i njihova generalna krvna grupa. Ne verujem u price nego akciju, i da, hocu da moja vlada meni kaze : "Mi radimo na pomoci Japanu nas plan je to i to. Ako zelite da pomognete uradite to i to... ". To je moje pravo, s'obzirom da investiram u gradjanske duznosti i odavde. Mislim da bi to bilo dovoljno za pocetak. Istovrmeno sam poslala poruku saucesca i podrske Japancima, japanskoj ambasadi u BGD-u, i sta ja kao indivuda i kao deo mog naroda osecam i sto svi mi osecamo i zelim da to znaju. Za to mi ne treba middle-man da kazem sta mislim u ime svih nas. A gde ima volje ima i nacina. Toliko od mene.

BoKi

pre 13 godina

Ne znam zašto se članak fokusira na probleme oko nuklearne elektrane, kad tamo još niko nije ni kijavicu dobio od verovatnog curenja, a preko 10 000 ljudi je poginulo od zemljotresa i cunamija.
Lično mi smeta stalna neprofesionalnost naših novinara koji kontaminaciju nazivaju "ozračenost" i time prenose potpuno pogrešne predstave o prirodi nuklearnih procesa.
Izvesna kontaminacija se svakako pojavila zbog isticanja vode za hlađenje i sličnih sistema, što je još uvek mnogo manja muka nego cela ova katastrofa.
Teorije o "zaverama ćutanja" i neprofesionalno izražavanje samo nanose štetu i unose paniku.

Srbija do Tokija

pre 13 godina

Malo mi smešno da Srbija materijalno pomaže Japan.
Ali hajde, znači i neka sitnica, ta pažnja, da znaju da nisu sami. Da za uzajamnu pomoć naroda i uzajamnu pomoć ljudi.

cvele

pre 13 godina

slazem se da bi trebali da pomognemo ljudima u japanu. ali ipak to treba neko da organizuje.mogli ste vi sa b92 kad vec radite tolika prikupljana u ovoj zemlji. pozz

Milunka S.

pre 13 godina

Želim svim ljudima u Japanu da se u njihove domove vrati spokoj i mir....
Od oluje do oluje,šta je tu je... Sva sreća ne izlazimo na more... ali zemljotrese imamo!

Dusan

pre 13 godina

Evo linka gde je covek lepo objasnio sta se desava sa nuklearkama.
http://www.cnn.com/2011/WORLD/asiapcf/03/12/japan.nuclear.quesions/index.html?hpt=T1

Pomoc za Japan

pre 13 godina

Ko zeli licno da pomogne Japanu moze da da novac budistickoj humanitarnoj organizaciji Tzu Chi:

http://www.us.tzuchi.org/usa/home.nsf/other/donateCharity

koju vodi Zen majstor sa Tajvana i koja je vec pokrenula siroku akciju na terenu (u duhu svog imena Compassion and Relief).

Ljiljana, London

pre 13 godina

BRITANSKI CRVENI KRST RADI: http://www.redcross.org.uk/japantsunami/?approachcode=68816_googlePAD4JpTs&gclid=COekztjUzKcCFYEc4QodaWZuDw
Nas Crveni Krst nema to - zasto ne znam - pitajte ih: http://www.redcross.org.rs/
evo vam i hrvatski koji salje za Japan:
http://www.hck.hr/

budmo realni

pre 13 godina

Lepo je što neki žele lično da pomognu Japanu, niko im ne brani, ali nije nimalo lepo da sugerišu da Srbija u kojoj 400.000 dece gladuje šalje Japanu hranu ili da troši bilo kakav novac na pomoć! Srbnbija treba da izrazi saučešće, pošalje volontere redovnim avionskim linijama i to će biti dovoljno. Kome se može da iz svog džepa hrani Japance dok ne vidi da mu u komšiluku gladuju deca, neka nastavi sa svojim lažnom etikom.

srpkinja

pre 13 godina

to je prijateljska zemlja. ponuditi im pomoc u ime celog naroda srbije. vecina moze ponuditi privremeni smestaj u svojim kucama dok se ne snadju. uvek su nas podrzavali. radan i cestit narod zelim im srecu u buduce.

nebota

pre 13 godina

Evo linka gde mozete da birate kojim putem cete izvrshiti donaciju:

http://news.yahoo.com/s/yblog_newsroom/20110311/wl_yblog_newsroom/japan-earthquake-and-tsunami-how-to-help

ili altruizam koji zelimo da pokazemo dolazi u obzir samo ukoliko se zna da je - made in Serbia.
Ne razumem....

PS. Bez nacionalizma nema altruizma.

filmar

pre 13 godina

Nazalost, odmah se znalo da je cifra od par stotina poginulih nerealna s obzirom na snagu zemljotresa i razmjere onog sto je naknadno ucinio cunami. Ono sto je jos strasniji je da na djelo moze stupiti "tihi ubica" radijacija- a ti nesretni Japanci vrlo dobro pamte Hiorosimu i Nagasaki i decenijsko umiranje od posledica iste. Licno mislim da je na djelu zataskavanje razmjera ostecenja nuklearki, a jedno od bizarnijih objesnjenja mi je "da ce strujanje vazduha otjerati radijaciju na Tihi okean". Postoje dvije stvari: 1. sa te strane okeana je SAD i Kanada; 2. kako uticati na smijer strujanja, kad je poznato da je ono izuzetno promjenljivo, ne uzimavsi u obzir ovih 4-5 "velikih struja";
Nadam se da ce se sve rijesiti na najbolji nacin, kako za gradjane Japana tako i za planetu u globalu. Kao neko ko je i po vokaciji i po obrazovanju prirodnjak, molim vise sile da tako i bude.

n/a

pre 13 godina

Nadam se da ce ljudi sada poceti da prave nuklearne reaktore koji MOGU da se momentalno deaktiviraju u slucaju katastrofe. Za dlaku su se izvukli ovog puta. I lokacije su izuzetno lose izabrane, ali to je sistem "lako cemo" i "snaci cemo se". Iz ovoga moze i mora da se izvuce jedna debela lekcija o nuklearnoj sigurnosti ako svet vec mora da zavisi od te vrste energije. Bez obzira na ovu kritiku strasno mi ih je zao, ali glupost i nemarnost biva kaznjena kad-tad. :(

Zagor

pre 13 godina

Tek sam danas uzeo malo da pogledam komentare i onda sam naišao na "doktorsku disertaciju" nekoga koji sebe naziva fizičarem i udara u sve talambase protiv nuklearne energije, čak tvrdeći da to nije prirodna pojava. A svako ko je iole malo obrazovan zna da život dugujemo nuklearnoj energiji i da se svaki dan budimo gledajući tu istu nuklearnu energiju na nebu. I onda jedan fizičar lupeta da nuklearna energija nije prirodna pojava, doduše ovde se radi o dva različita procesa, o fisiji u elektranama i fuziji na Suncu.

ZeleniZub

pre 13 godina

Da li neko može da mi objasni ko udara minuse na krajnje neutralne i normalne komentare? Nema ih, na sreću, mnogo, ali mislim da trebalo da potraže profesionalnu pomoć.

Pitanje je samo: KADA!!

pre 13 godina

Ima neko prokletstvo u vezi sa tim narodom Japana. Nešto kao ono da je narod koji je pričao o čistoti rase, sprovodio sopstvenu čistotu rase nad samim sobom, najviše nastradao u Drugom svetskom ratu upravo od sprovođenja istog tog principa, ali sada nekog drugog nad njim - mislim, naravno, na Jevreje. I danas Jevreji pričaju istu stvar. Ništa nisu naučili. Japan je u Drugom svetskom ratu krenuo u divljačke osvajačke pohode po regionu i nekoliko godina nakon toga na njega se sručio najveći gnev - atomske bombe. Potegnete Zlo - sigurno dobijate Zlo! Pa, nećete valjda korišćenjem snaga Zla da dobijete Dobro?! To je vrlo jednostavno. To je JEDNOSTAVNO! Ni oni nisu puno naučili iz toga. Žive na najtrusnijem području planete, verovatno na najgušće naseljenom delu planete, a grade nuklearne elektrane kao pomahnitali! Da li znate vi šta znači da se topi jezgro u nuklearnom reaktoru?!! Nebitne su priče oko toga kakve će biti posledice - budite sigurni da će da vas lažu, dokle god mogu - čoveku ZDRAVOG RAZUMA je dovoljno da sebi postavi dva pitanja: šta će da se desi sa tim, sada "načetim", reaktorima ako se desi još jedan takav potres, ili još jači (tim pre ukoliko usledi pre saniranja sadašnje štete na reaktorima); i koliko su Japanci odlučni u tome da nastave da ignorišu životne lekcije, pa da i dalje koriste nuklerke na tom području - kakvo je sada tlo ispod tih nuklearki, kada će doći do novih potresa, kakvi će oni biti, u kavom će stanju tada biti te nuklearke i tlo ispod i oko njih?!!

Ništa se tu neće promeniti. Pohlepa za moći je nezajažljiva i uništava sve pred sobom!

Ima ljudi koji gledaju samo jednu stranu i samo iz jednog ugla "objašnjavaju" realnost. Takvi vide samo da je nuklearna energija jeftinija od neke druge, a ne vide da po svojoj prirodi uopšte ne spada u prirodne pojave. Pustite po strani podvale Teorijske fizike - ja sam fizičar, znam šta pričam: Teorijska fizika je pseudo-nauka - koristite zdrav razum, pogledajte kakvi su produkti korišćenja snaga koje stoje iza tih pojava - postavite ih u svet u kome uočavate prirodne procese, KREATIVNE PROCESE i moraćete da uočite da te snage uopšte ne pripadaju prirodnim snagama - te snage uopšte ne spadaju u prirodu. Pustite po starni to što su vas terali da učite u školi - terali su vas da bez pogovora prihvatate ono što su vam poturili pod nos, terali su vas da izbegavate zdravorazumsko rasuđivanje, inače se ne bi dešavalo da danas u udžbenicima Fizike za Osnovnu školu (svuda u svetu) imate napisane zaključke izvedene iz elementarnih eksperimenata Fizike 16. veka koji jednostavno ne odgovaraju činjenicama, ne odgovaraju istini! Eksperimenti su tačni, zaključci su pogrešni. Čitava Teorijska fizika zasniva se na najidiotskijim greškama u mišljenju - - ubacivanju metoda koje nisu primerene procesima koji se opisuju, namernom izvođernju zaključaka iz pukog mišljenja u predasudama - zauzimanje stava iz predubeđenja, bez ikakvog prethodnog ispitivanja tog stava i onda forsiranjem tog stava kao naučnog metoda. Ono što ljudi koji ne umeju da misle, nikako neće da priznaju, to je da ukoliko dobijete neki rezultat u nečemu, ne znači da on i odgovara istini. Drugim rečima, to što neko priča da je elektricitet prirodana pojava (prirodna sila), samo zato što ga opaža u svetu oko sebe, to ne znači da to i jeste istina. To što u eksperimenu vidite da se elektricitet pojavio u atomu, ne znači da je elektricitet sastavni deo atoma. Može da bude, ali vi to ne znate. Ali ako vi to proglasite takvim, bez da vam padne na pamet mogućnost da ste vi nešto uradili sa atomom, da ste ga, tako reći, elektrifikovali i tako dovukli elektricitet u njega, onda ste vi jedan manipulator, neko ko ne ume da misli, neko ko podvaljuje insinuacije za istinu! I ni jedan elsperiment ne može da doakže da je elektricitet sastavni deo atoma, kao što ne može da obori stav da je tim eksperimentima atom elektrifikovan! Tim pre to ne mora da bude istina za tzv. nuklearne sile, itd. Problem je u tome što mnogi sebi dozvoljavaju da se upuštaju u tumačenje sveta u kome žive, a da se pre toga nisu čak ni potrudili da nauče da misle. I takvi onda, ne dovodeći sebe u pitanje, koristeći sopstvena čula, a istovremeno to proglašavajući za neutralnost posmatranja sveta (nevezanost za sopstveno doživljavanje sveta) stvaraju sliku sveta u kojoj sigurno neće doći do istine. Takvi onda pričaju kako je avionski prevoz bezbedniji od automobilskog prevoza - uzimajući u obzir sve dodatne faktore koji su namerno, u pojačanim merama, uvedeni da bi se inherentna nestabilnost i opasnost pojave svela na minimum - ali ne uzimajući u obzir samu suštinu stvari! Takvi vam onda pričaju da je sagorevanje uglja opasnije od radio-aktivnog gama zračenja, zato što su negde pročitali koliko sagorevanje uglja (tamo gde se ne koriste filteri - ekvivalent puštanju gama zračenja slobodno u prostor) zagađuje atnosferu i koliko rudara godišnje nastrada u ugljenokopima, ali takvima ne pada na pamet (zarad jednostranosti u mišljenju, zarad automatizama u mišljenju, zarad mišljenja u predrasudama - kojima se rukovode) da se zapitaju kako mora da se tretira nuklearni otpad i koliko dugo, kako to izgleda kad radioaktivno gama zračenje deluje na prirodu i život, i koliko ljudi godišnje strada u eksploataciji rude Uranijuma i ostalih takvih ruda itd. Naravno da im ne pada na pamet da razmotre neke druge načine dobijanja električne energije (previše smo upleteni u te sile, zar ne primećujete?) - na primer geotermalna energija: izbušite dva duboka kanala u zemlji do dubine na kojoj je Zeljina kora na dovoljno visokoj temperaturi, upumpate vodu kroz jedan, a prihvatite vruću vodenu paru kroz drugi i uslerite je na turbine; kad se para kondenzuje u vodu, ponoov je vratite u orvi kanal i tako u krug. I to možete da radite u Sahari, jednako kao na Islandu (tamo to rade odavno!), a pogotovo u Japanu - jer svuda je Zemljina kora jako topla na dva kilometar ispod površine! Pa, kad udari zemljotres od 9+ Rihtera on će samo da zatrpa te kanale i to je sve! Ali zašto bi to palo na pamet takvima, kad su oni FASCINIRANI nukleranim snagama - snagama RAZARANJA! DEMONSKIM snagama! Kakvi su to ljudi, kakva su to ljudska bića, koja su fascinirana razarajućim snagama do te mere da ih proglašavaju upravo njihovom suprotnošću: ŽIVOTNO NEOPHODNIM?!

Prošle godine snimljen je i objavljen film "Countdown to zero" - imate delove na Youtube-u. Pogledajte taj film, da vidite koliko nuklearnog materijala je samo NATO izgubio (greškama) u proteklih nekoliko decenija - koliko je nuklearnog tovara (oružja) palo u Japansko more, na teritoriju SAD i EU, itd. - i nije izvučeno, jer se ne zna gde je tačno (pa ni u kakvom je stanju), ili je već delovalo štetno na okolinu. Takođe, kakve je probleme imala Rusija i koliko nuklearnog materijala je njima ukradeno. Naravno, spominju se i nuklearke - sve je to jedna ista priča sa nekoliko lica. U tom filmu jedan naučnik kaže jednu ISTINU koju zaslepljeni sledbenici savremene nauke izbegavaju da uoče, iako se upravo pozivaju na principe koji bi ih, u poštenom i trezvenom mišljenju, nužno doveli do te istine: ako postoji verovatnoća da se desi neki događaj, on će se i desiti!!

Igor

pre 13 godina

Manite se senzacionalizma. Oblast oko nuklearke je na vreme evakuisana, a čak iako izgube kontrolu nad reaktorom to neće biti novi Černobil, ni blizu. Inače, nuklearka u Černobilu je udaljena samo 110 km od Kijeva čiji su stanovnici alive and kicking, a to je bilo '84. u SSSR, ovo je Japan 2011.

Uzoran gradjanin

pre 13 godina

Stvarno veliki gubitak za drzavu Japan. Mnogo mi je zao taj narod. :(
Interesuje me samo jedna stvar, kako moze Japan da se obogacuje uranijumom i pravi nuklearke za Amere a da to UN ne blokira ? Ja verujem da ovo nije u mirnodopske svrhe jer ovolike nuklearne elektrane ne bi bile potrebne. Jadni Iran sta prezivljava kad je od Japanske ekonomije udaljen svetlosnim godinama.

BoKi

pre 13 godina

Ne znam zašto se članak fokusira na probleme oko nuklearne elektrane, kad tamo još niko nije ni kijavicu dobio od verovatnog curenja, a preko 10 000 ljudi je poginulo od zemljotresa i cunamija.
Lično mi smeta stalna neprofesionalnost naših novinara koji kontaminaciju nazivaju "ozračenost" i time prenose potpuno pogrešne predstave o prirodi nuklearnih procesa.
Izvesna kontaminacija se svakako pojavila zbog isticanja vode za hlađenje i sličnih sistema, što je još uvek mnogo manja muka nego cela ova katastrofa.
Teorije o "zaverama ćutanja" i neprofesionalno izražavanje samo nanose štetu i unose paniku.

Slobodan-BG

pre 13 godina

Ovi sto se toliko brinu zbog tragedije u Japanu i usput MRZE ovu zemlju sto im ne salje pomoc mora da znaju da je drzava oragnizovanija mnogo bolje nego sto misle i da ce Srbija poslati adekvatnu pomoc na vreme, u skladu sa mogucnostima.
Za pocetak, to je tim MUP-a za vanredne situacije.

sale_bcn

pre 13 godina

Saucesce Narodu Japana na ovoj uzasnoj tragediji...Mislim da ce broj mrtvih prevazici 10.000,A sto se tice katastrofe u nuklearci ona ce tek da uzme maha za sada sve informacije koje dobijamo sa 100% su lazne da se ne bi sirila panika medju narodom a i sama pomisao da je Tokio udaljen samo 240km od Nuklearne elektrane je uzasavajuca...Nista nije kontrolisano niti je pod kontrolom kako govori ovaj nas zvanicnik,realno je to da havarija moze da bude i gora od one u Cernobilu ako dodje do curenja i na drugom reaktoru koji se za sada drzi na staklenim nogama....

igigrk

pre 13 godina

Kao prvo - Sve najbolje i sto brzi oporavak narodu Japana i zelja za sto manje zrtava....
Kao druga nemojte da dizete prasinu bez da niste sigurni,Prestanite da znate sve(o svemocni Srbi) sta se desava tamo, svi mi dobijamo informacije da ne kazem 99% preko TV i neta tako da moze samo da nagadjamo koliko je velika katastrofa nacinjena a tu bi trebalo da se prekine nagadjane... a to da li ce procureti reaktor da li nas lazu ili je opet zavera ili ce biti gore od CERNOBILA!! (Nadam se da nece) to ce vreme pokazati dizati tenziju i stvarati smak sveta ne pomaze..... uglavnom zelim sto manje zrtava iako je 20.000 kuca unisteneno u Sendaju i delovima oko Sendaja, kai Miyaki... i zelja da im se olaksa ova katastrofa...

Srbija do Tokija

pre 13 godina

Malo mi smešno da Srbija materijalno pomaže Japan.
Ali hajde, znači i neka sitnica, ta pažnja, da znaju da nisu sami. Da za uzajamnu pomoć naroda i uzajamnu pomoć ljudi.

Pomoc za Japan

pre 13 godina

Ko zeli licno da pomogne Japanu moze da da novac budistickoj humanitarnoj organizaciji Tzu Chi:

http://www.us.tzuchi.org/usa/home.nsf/other/donateCharity

koju vodi Zen majstor sa Tajvana i koja je vec pokrenula siroku akciju na terenu (u duhu svog imena Compassion and Relief).

arnold

pre 13 godina

Zanimljivo da se nije dogodila nijedna jedina pljacka ili nesto slicno u Japanu za vreme ove tragedije. A kada su genijalni Srbi davali u Beogradu podrsku zemljacima na Kosovu usput su malo izlupali radnje, demolirali grad i krali patike i mobilne telefone. Zbog toga nama nema spasa, a Japan ce da se oporavi vrlo brzo.

Ljiljana, London

pre 13 godina

Postovani g-dine Tadicu : Da li smo od tih 55 drzava mi? Hocu da znam, imam pravo na odgovor da znam sta moja vlada cini u moje ime? Imamo 2 stvari koje mozemo da uradimo : da ne trazimo investicije od Japana i da pod hitno posaljemo avion za Nippon sa nasim dobrovoljcima iz svih profesija i ko kod hoce da pomogne. Bilo bi sramno da to ne radimo vec.

Nemanja

pre 13 godina

Strasno je sve ovo, stvarno mi je jako zao ...

Jedina sreca u nesreci je sto se ovo desilo bas Japanu, zimlji koja je toliko tehnoloski razvijena da ce sigurno najbolje da primi ovaj udarac.

Stid me je!

pre 13 godina

A na našem "voljenom Javnom servisu (RTS 1 program)", sinoć, "Pearl Harbor". Vozi Miško. Valjda je to trebalo da nam pokaže kakva su "zlodela" pravili Japanci, pa im se sada sve to obija o glavu.

Žaki

pre 13 godina

Kako pomoći nesrećnim Japancima? Mnogi su ostali bez domova, glad i žeđ su sve veći. Srbija je svakako sve veća pustinja po pitanju ljudstva. Lično sam za to da se ovde (širom Srbije) naseli nekoliko miliona Japanaca i da pokrenu sve poslove u kojima ih je zemljotres prekinuo. To bi bila konkretna pomoć sa dalekosežnim pozitivnim konsekvencama. Zaista tako mislim!

Jeza me uhvati

pre 13 godina

Primetite i poredite.
Zemljotres, Cunami, Nuklearka + Vulkan, koji i nije bas tako deleko od Japana.
Japanci ostaju dostojanstveni, nema pljacki prodavnica i panike.
Zamislite da je obrnuto, da se desilo u Srbiji...
Takodje Ameri su ih pocastili Atomskim bombama a nas "samo" obicnim" i Japanci su im oprostili a Srbi nikada nece.
A sada razmislite zasto su oni 5 vekova ispred nas, duhovno, tehnicki, ekonomski i kako hocete.
Iskreno saucesce predivnom Japanskom narodu!

darmar

pre 13 godina

ALO!!! ZEMLJO SRBIJO!!! GOSPODO POLITIČARI, PROBUDITE SE IZ ZIMSKOG SNA I DAJTE DA SE BAR NEŠTO UČINI ZA JAPANSKI NAROD KOJI JE OVOJ ZEMLJI DONEO TOLIKO KONKRETNE POMOĆI DA ME JE STID STO SE NIŠTA NE ČINI! Gospodine predsedniče, gospodine predsedniče vlade i ostali, nije dovoljno poslati telegram saučešća već konkretno reagovati: Japanci se suočavaju s najvećom katastrofom u novijoj istoriji, ozbiljno im preti nestašica hrane i pijaće vode! Pa Srbija bar ima hrane i vode. Bilo kakva pomoć je bolja od nečinjenja!

zoran

pre 13 godina

Snaga potresa je bila toliko jaka da je pomerila planetu iz njene ose nekih 20-25 santimetara.

Saucesce narodu Japana. Ovakav zemljotres, sa cunamijem, za svaku drugu drzavu bi bio put bez povratka.

kosovar

pre 13 godina

beogradjani vozite se grackim autobusima marke m.a.n zute boje, jasno pise da su donacija japana (donation from the people in japan)pa sad je rde da im se oduzite, i naravno ne samo beogradjani nego i svi ostali

Idemo sami

pre 13 godina

DAJTE LJUDI DA SE SKUPIMO, KAO NAROD OVE ZEMLJE, NA PLATOU KOD SKUPSTINE I SVAKO NEK DONESE PO JEDNU NEOTVORENU FLASU CISTE VODE ZA PICE KAO DONACIJU NARODU JAPANA.

DA NAZNACIMO JAPANU DA NAROD SRBIJE NIJE ONO STO SU I POLITICARI NASE ZEMLJE.

....toliko barem mozemo!!!!!

moje ime je DOCA.

i molim redakciju b92 da objavi moj komentar....

budmo realni

pre 13 godina

Lepo je što neki žele lično da pomognu Japanu, niko im ne brani, ali nije nimalo lepo da sugerišu da Srbija u kojoj 400.000 dece gladuje šalje Japanu hranu ili da troši bilo kakav novac na pomoć! Srbnbija treba da izrazi saučešće, pošalje volontere redovnim avionskim linijama i to će biti dovoljno. Kome se može da iz svog džepa hrani Japance dok ne vidi da mu u komšiluku gladuju deca, neka nastavi sa svojim lažnom etikom.

Icarus

pre 13 godina

I pored svih tih prirodnih nepogoda oni su i dalje extra uredjena drzava... Stvarno mi je zao za Japan, nadam se da ce sve biti ok.
PS: Srbiji da se desi nesto ovako vratili bi se iz sadasnjeg srednjeg veka u kameno doba..

Zavaravanje

pre 13 godina

Da pomognemo Japanu? Ja mislim da treba pre da propadnemo u zemlju, cutimo i pokrijemo se od stida. Zasto? Ima hiljadu razloga ali evo jedan od juce. Nisu prosala ni dva dana od nezapamcene nesrece, nuklearna katastrofa je jos uvek potencijalna, hiljade i hiljade ljudi je ostalo bez doma, jos uvek ne postoji podatak koliko je njih poginulo u stravicnom talasu od 10metra ali dok sve to traje na drzavanoj televiziji cuvenom javnom servisu (RTS1) koji mi placamo hteli to ili NE, se pusta u premijernom subotnjem terminu Perl Harbor!! Ljudi, ko razume shvatice. Ko sta kako zasto zbog cega.

Sramota!

Зоран

pre 13 godina

Јапанцима би требало дати неко парче копна, па да се људи преселе. Оно тамо није живот, стално дрма. Могли би ми са њима да се заменимо. Они у Србију где све питомо и рађа, да мало дану душом, а ми тамо да кренемо да се боримо и радимо како би опстали. И за њих боље и за нас.

dragana

pre 13 godina

potpuno podrzavam da je najosnovniji red da pomognemo japanu onoliko koliko mozemo! i stvarno je neopisiva sramota za ovu jadnu zemlju srbiju da jos nista, ali NISTA nije uradila za prijateljski narod japana! na sajtu predsednika stoji samo sturi telegram saucesca.
sramota nad sramotama!!!! hocemo li sami da se organizujemo, ljudi?!? molim sve koji nesto saznaju kako pomoci da nama ostalima jave. ja i dalje nigde nista nisam nasla da mozemo pomoci. tuzno... ....... :(

DraganDD

pre 13 godina

Sramota kakav smo narod konformisticke se ponashamo ... Japan u haosu, a ni jedna akcija nashih ljudi da pomognu japanskom narodu ....vazno je...

Ukupan iznos japanske pomoći Srbiji je viši od 200 miliona evra. Do sada je realizovano ukupno 129 projekata u programu donacija za osnovne potrebe stanovništva u Srbiji
A MI NEMAMO TE PARE ALI POLA LITRE VODE PO TRIDEST Dinara Moze svako odneti ali da se neko seti sapun kaladont cebe ili Bilo Sta samo da se skuplja neka vatrogasci budu ili policijske stanice budu sabirni centri za donaciju za narod u Japanu... vazno da smo dobili autobuse po BGD i drugim Gradovima u srbiji manograme i Uredjenje banjskih lecilista a mi sada gledamo i NISTA.. EVO ja HOCU da POSALJEM 50 ERA ali ne znam KOMe......STVARNO da NAS je Sramota....... B92 je uvek bio za akciju pa neka i sada bue glavni organizator za humanitarnu katastrofu pola miliona Japanaca Pozdrav imate moj E- mail pa me kontaktirajte !!! Dragan Dugandzija BGD...
New York ..BC

rimidalV

pre 13 godina

@ qwertio
Pametnjakovicu,
Zemljotrers je zaista pomerio Zemljinu osu za nesto vise od 10 cm, samo sto to nece nista znacajno uticati na nas, jer je dan kraci za jednu milisekundu, odnosno, za 3 godine cemo izgubiti jednu sekundu zivota na ovom svetu. To je za tebe nista, jer si ti vecno "pametan".
Iskreno saucesce najvrednijem narodu na planeti.

Cera

pre 13 godina

Imam lično potrebu da pomognem Japanu kao zemlji i Japancima kao narodu i pozdravaljam svu ponuđenu pomoć od strane naše države.
Predlog: Možda bi Srbija mogla da ponudi smeštaj određenog broja ljudi iz Japana u nekim od naših banja.

Ljiljana, London

pre 13 godina

Vidim neko tu promasi temu i izjednacava kritiku naroda prema vlasti (koje je itekako ispravna) sa mrznjom prema zemlji? Izvin'te al' Vi stvarno niste pri svesti. Vlada treba da odgovara narodu a ne narod vladi i ako radi nesto po pitanju pomoci -bilo bi izuzetno pozeljno da da kratku i jasnu izjavu i smiri ociglednu uzrujanost srpskog naroda sto nema nikakvu informaciju o tome. To bi rezultiralo o pozitivnom misljenu i podrci vlasti na takvoj akciji i generalnom zadovoljstvu medju nama. Ja bar radim na tome da pomognem odavde (gde je mnogo lakse preko crvenog krsta britanskog, srpski crveni krst i ne spominje pomoc na sajtu (tek toliko da se zna; to su cinjenice) i nadam se da cu stici za Japan za 3 nedelje ako mi ne otkazu let. Vec trazim da voluntiram ako mi dozvole, cak sam i njihova generalna krvna grupa. Ne verujem u price nego akciju, i da, hocu da moja vlada meni kaze : "Mi radimo na pomoci Japanu nas plan je to i to. Ako zelite da pomognete uradite to i to... ". To je moje pravo, s'obzirom da investiram u gradjanske duznosti i odavde. Mislim da bi to bilo dovoljno za pocetak. Istovrmeno sam poslala poruku saucesca i podrske Japancima, japanskoj ambasadi u BGD-u, i sta ja kao indivuda i kao deo mog naroda osecam i sto svi mi osecamo i zelim da to znaju. Za to mi ne treba middle-man da kazem sta mislim u ime svih nas. A gde ima volje ima i nacina. Toliko od mene.

momabrazil

pre 13 godina

ej moja banana Srbijo zar je moguce da nemas jedan avion da posaljes sa 200 doborovoljaca koji bi bar pomogla jedno japansko selo. Kad je bila nesreca u Brazilu predlozio sam da se skupi bar 10 000 dolara pomoci u igrackama niko nista nije uradio niti sma dobia odgovor iz MIP-a. Zar je moguce da nasi politicari samo znaju da jure kredite po svetu i ajd da ih ne kritikujem vise jer mi ih je i zao da budem iskren tolika nesposobnost na jednom mestu , jadni ljudi zaista! NIS je primer

deda mraz ne postoji

pre 13 godina

sta mozemo uciniti?

najmanje da se ne sprdamo sa njima kao tijanic sinoc kada je pustio film perl harbur

rra je nedavno sa razlogom galamila zbog vredjanja jevrejskog naroda.

mogla bi se opet oglasiti ili ne radi vikendom

zoran

pre 13 godina

"Snaga potresa je bila toliko jaka da je pomerila planetu iz njene ose nekih 20-25 santimetara. " - ovo je najjaca odvala koju sam cuo :)
(qwertio, 13. mart 2011 17:25)
===========================

Evo i za tebe nesto da naucis.

The earthquake of 8.9 magnitude on Richter scale, produced Friday in Japan displaced the Earth rotation axis with 10 centimeters, announced the Geophysics Institute from Italy.

Geophysicist Kenneth Hudnut, who works for the U.S. Geological Survey, told CNN that the quake moved part of Japan's land mass by nearly 2.5 meters.
==========================

Covek se uci dok je ziv, zar ne.

Neverovatno

pre 13 godina

Dobri moji o cemu mi ovde razgovaramo, kakva smo to drzava na celu sa ****** javnim servisom kad nam dan posle jednog od najsnaznijih zemljotresa ikada i potencijalnom nuklearnom katastrofom, se pusta Perl Harbor, RTS1, Subota, 21h.

http://www.rts.rs/page/tv/ci/broadcast/17/%D0%A0%D0%A2%D0%A1+1.html?month=3&year=2011&day=12&type=4&

spasenija kolček

pre 13 godina

Šta je sa nama,ljudi ?!? Srbi su bili narod koji je pomagao i bio pomagan. Vredi li da se setimo da su Japanci dali pomoć koja je nama dobrodošla ?!? A i da nisu, šta je sa nama...
Tačno, možemo avion - dva da pošaljemo sa dobrovoljcima raznih struka da pomognu. Ja sam matora, od mene ne bi vajde bilo po tom pitanju, ali ako dečica, dvoje-troje njjih dođu kod mene, ja ću ih uzeti i brinuti o njima, kao o svojoj, koja su velika, pa mogu i da pomognu. Istina, još uče škole, ali, mogu, mogu sa ljubavlju da brinem. Umem da kuvam, pevam, učim, ljuljam... A deci treba nega i briga... Biće puno dece, malih Japanaca kojima će trebati pomoć... Čovek uz čoveka, daljine se prebrode...

deutschland

pre 13 godina

Sramota je ne pomoci zemlji koja nam je toliko pomagala. Nazalost kad se na internetu potrazi "pomoc za japan" dobijaju se samo hrvatski sajtovi, nasih nigde nema. Na sajtu japanske ambasade takodje nista. B92, budite prvi!

Milunka S.

pre 13 godina

Želim svim ljudima u Japanu da se u njihove domove vrati spokoj i mir....
Od oluje do oluje,šta je tu je... Sva sreća ne izlazimo na more... ali zemljotrese imamo!

nebota

pre 13 godina

Evo linka gde mozete da birate kojim putem cete izvrshiti donaciju:

http://news.yahoo.com/s/yblog_newsroom/20110311/wl_yblog_newsroom/japan-earthquake-and-tsunami-how-to-help

ili altruizam koji zelimo da pokazemo dolazi u obzir samo ukoliko se zna da je - made in Serbia.
Ne razumem....

PS. Bez nacionalizma nema altruizma.

stefass

pre 13 godina

I u ovakvoj epskoj katastrofi Japanci pokazuju da su usttvari Super narod!Naime gospodja koja je ranije zakazala klavir stimer mastora iznenacena da je samo 5 minuta posle najjaceg udara,na vratima svog stana zatekla gospodina koji je dosao da se dogovore o sledecem susretu za stimovanje klavira!
A nasa drzava na svakom korako gleda kako da te ponizi ,moralno satre i unisti -sudis se po 50 godina,svakodnevno gudis nadu da ce ikada biti bolje!
Japanski narode izdrzite!
Neka Vam je bog u pomoci!

...marko

pre 13 godina

Sta mi mozemo da ucinimo da bismo pomogli Japanu? Nadam se da neko vec radi na tome. Nadam se I da ce biti prilike da svi nekako, makar I simbolicno pomognemo nasim prijateljima u nevolji.

Dusan

pre 13 godina

Evo linka gde je covek lepo objasnio sta se desava sa nuklearkama.
http://www.cnn.com/2011/WORLD/asiapcf/03/12/japan.nuclear.quesions/index.html?hpt=T1

cika

pre 13 godina

Treba da nas je sramota i da vise evro pomoci ne dobijemo >>>

http://www.hrt.hr/index.php?id=48&tx_ttnews%5Btt_news%5D=108166&cHash=0765d0566c

Vlada V.

pre 13 godina

Pokrenimo akciju pomoci za Japan. Vwode barem imamo. Evo, ja sam prvi spreman da platim paletu vode, Drzavo, organizuj pomoc i transport, siguran sam da mozemo da sakupimo dovoljno da se ne stidimo!

Hogar

pre 13 godina

Iskreno sam tužan zbog velike nesreće koja je zadesila narod Japana. Japan je zemlja koja je pokazala solidarnost sa narodom srbije.Setimo se autobusa, škola, bolnica koje su obnovljene donacijama. Mi moramo, bar simbolično, ponuditi pomoć, spasioce, vatrogasce ili nešto slično ako smo još uvek ljudi...

Robin Hood

pre 13 godina

Da se prebrojimo koliko nas ima?
7 miliona?
Da svaki 7. da 1 eur (103din), skupili bi 1 milion eura.
Zelim da verujem da nas je ostalo milion Srba sa nekim moralnim i ljudskim vrednostima.
Hajmo, neka neko nesto organizuje.
Samo ne Miskovic, Banke ili Telekom, uzece deo novca za sebe....Sto me dovede do zakljucka, !@#$ kome verovati i sta uraditi?!?!

malo razuma nije na odmet

pre 13 godina

@(Idemo sami, 13. mart 2011 21:57)
Koliko god verovala u dobre namere potpisnika ovog komentara, kao i nekih slicnih, nemojte pisati tek da biste nesto napisali, niti predlagati nesto o cemu niste ni 30 sekundi razmislili. Kakve flase vode na Plato?!!!
XY pojedinaca ce da svrati u samoposlugu, plati pedesetak dinara flasu vode, odseta ili se odveze do Plato-a, i?
Imacemo "brdo" flasirane vode na Plato-u, a ko ce dalje i sta da uradi s tim flasama vode. Izvinite, ali ne budite smesni.
Drzava je ta koja moze i trebalo bi da uputi najadekvatniju i najprimereniju (naravno, u skladu s nasim mogucnostima) pomoc Japanu, koji je zadesila tragedija cije razmere su ogromne, strasne i jos nesagledive, a nije iskljuceno i da bude jos strasnije. (samo im je i vulkan falio!)
Gradjani mogu da iniciraju da se i pojedinacno/licno ukljuce na neki od mogucih nacina u prikupljanje pomoci, ali tako sto ce samoorganizovati, pa celokupnu akciju - koja svakako ne moze da se svede na nosenje flasa vode na neko zbirno mesto, a da pri tome NEMA nikoga ko ce da plati ogromne troskove transporta flasirane vode! To se ne radi tako. Ja bih se prikljucila nekoj inicijativi (naravno, da sam uverena da je ne pokrece i ne organizuje neki prevarant) i uplatila sumu koju mogu da odvojim.

Srbin

pre 13 godina

Nisam vican Facebook-u niti imam nalog ili sta vec, ali ako neko moze nek organizuje preko istog skupljanje novca ispred npr. ambasade Japana pa nek donira koliko ko moze.

Ako mogu teroristi da se organiziju preko facebooka, moze valjda i normalan narod, zeljan da pomogne.
NE davati novac, bankama i satro domacim humatiracima, ko zna gde ce zavrsiti!

srpkinja

pre 13 godina

to je prijateljska zemlja. ponuditi im pomoc u ime celog naroda srbije. vecina moze ponuditi privremeni smestaj u svojim kucama dok se ne snadju. uvek su nas podrzavali. radan i cestit narod zelim im srecu u buduce.

n/a

pre 13 godina

Nadam se da ce ljudi sada poceti da prave nuklearne reaktore koji MOGU da se momentalno deaktiviraju u slucaju katastrofe. Za dlaku su se izvukli ovog puta. I lokacije su izuzetno lose izabrane, ali to je sistem "lako cemo" i "snaci cemo se". Iz ovoga moze i mora da se izvuce jedna debela lekcija o nuklearnoj sigurnosti ako svet vec mora da zavisi od te vrste energije. Bez obzira na ovu kritiku strasno mi ih je zao, ali glupost i nemarnost biva kaznjena kad-tad. :(

Zagor

pre 13 godina

Tek sam danas uzeo malo da pogledam komentare i onda sam naišao na "doktorsku disertaciju" nekoga koji sebe naziva fizičarem i udara u sve talambase protiv nuklearne energije, čak tvrdeći da to nije prirodna pojava. A svako ko je iole malo obrazovan zna da život dugujemo nuklearnoj energiji i da se svaki dan budimo gledajući tu istu nuklearnu energiju na nebu. I onda jedan fizičar lupeta da nuklearna energija nije prirodna pojava, doduše ovde se radi o dva različita procesa, o fisiji u elektranama i fuziji na Suncu.

Kakav rečnik

pre 13 godina

Nisu žrtve samo poginule osobe. I invalidi, i bankrotirali, i oni kojima je poginuo član porodice, koji su ostali bez krova nad glavom i da ne nabrajam dalje, definitivno su žrtve!

Ivan U.K...Lucani

pre 13 godina

Kada gledam ove uzasne prizore iz Japana ,shvatim da svi moji problemi su toliko mali, da skoro i ne postoje.
Naiskrenije saucesce, svima u Japanu!
Kada Japan otvoreno trazi pomoc, onda znate da se radi o velikom problemu... a, ovo je mnogo, mnogo vise!!
Jos jednom moje iskreno saucesce, najvrednijoj naciji na planeti zemlji!!!

Срамота, где је реакција државе Србије?!

pre 13 godina

Апелујем на државу Србију да ПОД ХИТНО реагује и пружи неку конкретну помоћ (у складу са својим могућностима) народу Јапана. До сад смо од државе Јапан добили ОГРОМАН износ помоћи и спремни су били да код нас улажу капитал.

Срамота је да смо у стању да примимо помоћ. А кад се тај ко нам је дао помоћ нађе у тешкој ситуацији, ми се правимо луди и окрећемо леђа.
Значи, нико не тражи да дајемо милионе, већ може и симболично, али да покажемо да смо људи, а не "фуњаре"!

Barkley

pre 13 godina

@(Slobodan-BG, 13. mart 2011 20:17)

Čovek je sve lepo rekao. Neki su iskoristili ovu nesreću koja je pogodila Japan da histerično iskažu sve frustracije koje gaje prema Srbiji.

Dušebrižnici neka nađu informaciju koju je dao naš diplomata u Japanu da je Srbija među prvima ponudila pomoć u vidu tima za vanredne situacije MUP-a, ali da su Japanci rekli da će zahteve slati nakon što utvrde šta im je prioritetno potrebno. Da li mislite da su oni odjednom izgubili racionalnost i smisao za organizaciju pa da će da pristanu da im mi odavde šaljemo npr. vodu. Taga imaju i u svojoj i u okolnim zemljama odakle je lakše organizovati transport. Ono što ćemo mi moći da damo kao pomoć je pored stručnog tima verovatno i simbolična novčana pomoć. Molim vas, ne dižite više paniku i uključite malo mozak.

Moje saučešće prijateljskom narodu Japana. Nadam se da će se brzo oporaviti od ovog udarca. Neka je mir dušama poginulih.

cvele

pre 13 godina

slazem se da bi trebali da pomognemo ljudima u japanu. ali ipak to treba neko da organizuje.mogli ste vi sa b92 kad vec radite tolika prikupljana u ovoj zemlji. pozz

Ljiljana, London

pre 13 godina

BRITANSKI CRVENI KRST RADI: http://www.redcross.org.uk/japantsunami/?approachcode=68816_googlePAD4JpTs&gclid=COekztjUzKcCFYEc4QodaWZuDw
Nas Crveni Krst nema to - zasto ne znam - pitajte ih: http://www.redcross.org.rs/
evo vam i hrvatski koji salje za Japan:
http://www.hck.hr/

filmar

pre 13 godina

Nazalost, odmah se znalo da je cifra od par stotina poginulih nerealna s obzirom na snagu zemljotresa i razmjere onog sto je naknadno ucinio cunami. Ono sto je jos strasniji je da na djelo moze stupiti "tihi ubica" radijacija- a ti nesretni Japanci vrlo dobro pamte Hiorosimu i Nagasaki i decenijsko umiranje od posledica iste. Licno mislim da je na djelu zataskavanje razmjera ostecenja nuklearki, a jedno od bizarnijih objesnjenja mi je "da ce strujanje vazduha otjerati radijaciju na Tihi okean". Postoje dvije stvari: 1. sa te strane okeana je SAD i Kanada; 2. kako uticati na smijer strujanja, kad je poznato da je ono izuzetno promjenljivo, ne uzimavsi u obzir ovih 4-5 "velikih struja";
Nadam se da ce se sve rijesiti na najbolji nacin, kako za gradjane Japana tako i za planetu u globalu. Kao neko ko je i po vokaciji i po obrazovanju prirodnjak, molim vise sile da tako i bude.