Petak, 25.02.2011.

13:44

Nestanak homoseksualaca

Izvor: B92

Nestanak homoseksualaca IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

41 Komentari

Sortiraj po:

Que?

pre 13 godina

@ Aurora

Cudno, nisam znao da je "genijalnost" profesija. Jel to treba da se prijavi u APRu kao preduzetnistvo ili?
Mislim da u ovom kontekstu nemas pravo (pored toga sto je u potpunosti besmisleno) da bilo sta kazes. Prvo, zato sto kako bi ti bila upucena u to sto ja radim i dala smislen komentar, osim ako ne provodis isto ili vise vremena na ovom sajtu. Drugo, zato sto zapravo nikakav argument ne iznosis.
Ali bar je jedna strana pozitivna, razgovori o ljudskim pravima te vrlo uveseljavaju (kidaju od smeha). Nista bolje nego kad covek zna da uziva u stvarima...pozdrav!

Aurora

pre 13 godina

E, ovo je postalo smesno... Ovaj milan umislio da je profesor psihologije, a ovaj Que da je genije. Da se civek iskida od smeha.
Bas bih volela da znam cime se istina baVE, osim sto cuce po ceo dan pored kompjutera.

Que?

pre 13 godina

Ovde zaista svasta moze da se nauci. Izmedju ostalog da zlostavljanje znaci trazenje istih prava koja pripadaju svim ostalim clanovima drustva.
Zatim da "zivi i pusti druge da zive" znaci zelim sve za sebe, a drugi me ne zanima. Da postoji "takozvana gej kultura". Da je definicija dobrog coveka zatupljeni bigot. Da postoji "homoseksualIZAM", verovatno podrazumevajuci neki pravac u umetnosti, ili filozofiji, ko bi znao sta "profesori psihologije" na univerzitetu misle pod tim :) Da je definicija poremecaja to da je to poremecaj, sto je besmislena tautologija. Da ljudi postaju profesori na univerzitetu da bi platili racune. Zaista je ovaj deo sa komentarima riznica znanja i mudrosti :)

Milan

pre 13 godina

@QUE
Milan, da, profesor na univerzitetu.Ne, nisam morao da izmisljam zanimanje, hvala Bogu placa mi racune.
A u pravu ste da ovde na sajtu ljudi izmislaju razne stvari, od zanimanja, izgleda, pa i do nekih IQ-a...
Sto se gejeva tice neme nista protiv njih, ali imam protiv nametanja javnosti neke takozvane "gej kulture."
Moje geslo je "zivi i pusti druge da zive." Ja neikoga ne diram, tako da bioh voleo da i mene niko ne zlostavlja.
Pozdrav svim dobrim ljudima.

Que?

pre 13 godina

@ Wildhoney

Imam samo da dodam: Svaka cast! Ali stvarno svaka cast! Ne samo zbog toga sto branis lgbt prava, vec sto si uspeo da napravis distinkciju izmedju onoga sto se tebi licno svidja/privlaci i toga da li je to ok ili nije. To sto si priznao da ti je pomisao na odnose izmedju dva muskarca "bljak" ali ti je ipak ok da nekome drugome nije bljak. Taj prvi korak je verovatno najtezi i presudan. To da se svet ne meri samo po licnim osecanjima. To sam zeleo da istaknem, ostatak teksta (a i ovaj deo koji sam istakao) je samo za *clapping, clapping*

You truly are a gentleman, Sir *deep bow*...

Wildhoney

pre 13 godina

Zanimljivo je sve ovo. Ni meni se ne svidja sto gej community pravi toliku buku, sto "prajdiraju" gradom (mislim da ne trebaju da budu ponosni stu su gej, ali isto tako ne bi trebali ni da se stide), i deluju bezobrazno , ali da se ogradim malo, Isto tako su mi smetali i ratni vojni invalidi, kao i velika vecina "grupa" koje su svojim okupljanjima, setnjama i paradiranjem napravili kolaps saobracaja u centru grada, i sta sve ne.

Ali ih i razumem, jer se bore za svoja ELEMENTARNA prava, na sve moguce nacine. Ako ne prave "buku", niko ih nece "zarezivati", i ostace uskracenih PRAVA. Ta PRAVA koja bi trebala da su im ZAGARANTOVANA, pre svega zato sto su LJUDI (mnogi imaju problem ovo da shvate, a to je sama srz problema), pa onda kolege, braca, sestre, komsije, drugari, SABORCI u ratu... To moze biti bilo ko pored vas. I "oni" se raduju istim stvarima kao i "mi". I "oni" tuguju zbog istih stvari. U istoj se crkvi mole... Vole iste grickalice, slatkise, filmove, serije, crtace, knjige, stripove.... I oni su navijaci Zvezde, partizana, vojvodine.... I oni vole svoje klubove, zemlju, grb, a pre svega ZIVOT istim zarom kao njihovi heteroseksualni drugari, tj "mi". Iste boje im je krv kao "nasa". I oni su Panduri, Sudije, Doktori, Piloti, Cistaci ulica, Programeri, Novinari, Glumci (xxx random zanimanje xxx) itd, LJUDI TO NE ZELE DA PRIHVATE. Gejevi su svuda oko nas. I sve dok ne znate njihovu seksualnu orijentaciju, nemate ama bas nista protiv njih. Super su vam itd. Zasto bi se to promenilo kada saznate?

Nekada davno, jos kao klinac u "osnovnoj" sam razvio teoriju o gejevima (dok jos nisam ni znao, niti me je interesovalo sta su ljudska prava i sta u opste znaci gej). Teorija je bila: Sto vise gejeva, to vise "riba" za nas "normalne". I ako je ikada postojala netrpeljivost, sa ovom idejom je nestala ;)

Anyway, godine su ucinile svoje, s'toga i "dopuna" razmisljanja.

Treba im dozvoliti brak. Zasto da ne? Ja verujem da je to njihovo pravo, a povrh svega, brak je u sustini "samo" Institucija kao i svaka druga.

Treba im dozvoliti da usvajaju decu, ako zele. Pogledajte sta je gladne dece po ulicama i domovima, pa mi recite dal im nebi bilo bolje sa krovom nad glavom, redovnim obrokom i osobama koje ih vole, i brinu o njima. Ko kaze suprotno, uskracuje toj deci srecno detinjstvo, NIJE COVEK, niti ima dusu.

Mnogi se protive tome jer misle da ce takva deca postati gejevi kad odrastu... ja cisto sumnjam u to, to se ne "postaje", takav se rodis, i gotova stvar. Gejevi nisu mogli da biraju, kao sto niko od nas nije mogao da bira dal ce se roditi, siromasan, bogat, beo, crn, zut, crven... Jbg, takve su karte dobili, nemaju izbora, i primorani su da zive sa tim.

Druga, meni jako zanimljiva stvar, da je vecini (muskih sigurno, a mozda i zenskih) "hejtera" super sexy kad vide dve prelepe cice kako se ljube i maze, a siguran sam da im "trojka" ne bi smetala, i aktivno fantaziraju o tome od svojih tinejdzerskih dana... zapitajte se... videcete da sam u pravu ;) I onda sav taj hejt prema lezbo gej populaciji postaje licemeran.

Zbog cega onda ne bi mogli da iskuliraju dva tipa da vide?

Priznacu, ni ja ne bi bio ODUSEVLJEN da vidim dva tipa kako se ljube i maze, sta vise, ja npr ne mogu da opisem kako se "bljak" osetim kad samo na to pomislim ... u opste mi nije cool, niti sexy... ali boze moj, nismo svi rodjeni isti, zar ne? Okrenes se na drugu stranu ako ti bas smeta, ne obracas paznju na to i gotovo.

E sad kada bi to bila "normalna" pojava, NIKO ne bi obracao paznju na to, pa ne bi ni smetalo ljudima. Ja npr ne primacujem ni hetero parove kako se drze za ruke, grle, maze... jednostavno, to je "normalno" da se vidi, te ni ne obracam paznju STA rade. Mogu samo da primetim da je neka cica suvise dobra za tipa sa kojim seta, kako mocno izgleda, kako je "saban" obucen i tako te gluposti ;)

Mada kapiram da bi gej populacija bila ultra happy kada bi bez straha makar mogli da setaju zagrljeni ili se drze za ruke (sto mi uzimamo zdravo za gotovo). Sta ce raditi na klupici u mraku je vec njihova stvar... Kapiram da bi ekvivalent njihove srece i radosti bio veoma slican, ako ne i isti (ili veci) sedmici na lotou. Voleo bih kad bi Srbija dostigla taj nivo emancipacije, svi bi mi ziveli MNOOOOOOOOGO bolje nego ikad do sad.
Na kraju, zapitajte se iskreno, i dobro razmislite o sledecem: Da li bi prestali da volite svog brata/sestru/najboljeg prijatelja kada bi saznali (nakon 20 godina na primer) da su gej? Ako je odgovor da NE BI, onda ne vidim nikakav problem da prihvatite gej populaciju - ako vec niste.
Ukoliko je odgovor DA BI, onda ste jako jako losa osoba, nedostojna ljubavi svojih bliznjih, ne bi trebali da imate "pravo" ni na kucnog ljubimca, a kamoli decu...

In darkness, we are all the same.

Que?

pre 13 godina

@ Velibor USA

Hvala na podrsci, i sto si se potrudio da napises tako detaljan komentar. Iako je napisan logicno i zdravorazumski, opet verovatno nece nikoga ubediti, jer vecina ovde nema obicaj da se oslanja na te dve mentalne funkcije. Vec sam napisao u jednom komentaru da je dosta nas pokusalo lepo i strpljivo da objasni neke stvari, ali ovde ljudi nisu dosli da saznaju nesto nego da podele "stav"(citaj:predrasudu). Zao mi je sto je tako ovde, na B92, tako nesto bih pre ocekivao na sajtu Kurira. Ali predrasude ocigledno ne biraju "domacina"...

Velibor, USA

pre 13 godina

Najpre moram da kazem da sam razocharan shto je ovde dozvoljeno da veca skupina raznih antigej komentatora vredjaju gejeve, komentatora Que?-a koji je pod paljbom antigeja i primoran da se sam samcit brani.
A sad da ja replikujem SHTO KRACE MOGU nekim "tezama" iz par antigejnih komentara kojima josh nije replikovano
@ guslar, mnogi roditelji su prva podrshka gej deci im. oni roditelji koji nisu se ili pokaju shto nisu ili su loshi roditelji.
@ Ljilja, "agresivnost" gejeva je samo jednaka "agresivnosti" svake, bilo koje grupe ljudi a chiji su zivoti, prava i interesi ugrozeni od strane vecine. Kad vec uzimamo u diskurs pojmove "prirodno i normalno" a koji su zapravo puno puta relativni - normalno ili prirodno je sve ono shto chinjenichno ne ugrozava, ne shteti drugom ili samom sebi. Stoga, nenormalnija je/su sigurno homofobija i homomrznja kao i heteroseksizam od homoseksualnosti. Isto vazi i za @xmen.
@Vlada od Akcija, zanimljivo, to prvi put chujem, ha, ha. koju josh tajnu ima da obznanish?
@VecaBg, slichno vazi kao i shto rekoh Ljilji s tim shto tebe treba podsetiti da (vi) heteroseksualci paradirate svaki dan, svakog chasa svakog dana svake godine. Ko se ono bezbrizno drzi za ruke, grli, ljubi, cmaka, sedi jedno drugom u krilu, dirka, drpa.... po ulicama, parkovima, autobusu, tramvaju, avionima, brodovima, po televiziji, medijima..... SVUDA? Ko? Iskljuchivo (vi) heteroseksualci i niko vam ni de ni bre samo zato jer ste heteroseksualci. (Vi) Heteroseksualci uzimate te slobode tako zdravo za gotovo da niste ni svesni da paradirate svakog bozjeg dana tako shto radite skoro bash sve shto hocete javno i niko vam nishta. Dakle, (vi) heteroseksualci (chast izuzecima od vas koji to ne radite) ste poslednji koji imate prava gejevima prebacivati "paradiranje". Dalje, u Americi chesto antigeji ne daju gejevima ni da se drugachije gej partnerska zajednica zove sve i kada gejevi bi odustali od termina brak, antigeji kazu da sve shto ima ista prava kao hetero brak gejevi ne smeju da imaju kakogod da se to zove. Znachi, kapriciozni antigeji hoce namerno da gaze i nipodashtavaju bilo kakva prava i jednakost u drushtvu gej partnerskih veza kakogod da se zovu. Zar to nije ochito uzasno nepravedno? Shto se tiche usvajanja dece, sve studije pokazuju da nema razlike izmedju toga kako zive deca usvojena od strane homoseks. parova vs. heteroseks. parova i obratno.
@Milan, ovde je Que? napadnut bez razloga i sam se brani a ti ga izvrcesh kao "drskog i niskointeligentnog" i josh to sve pripisujesh svim gej ljudima bez izuzetaka i josh se izjashnjavash za "psihologa na Univerzitetu" i josh nastavljash da odredjujesh shta je poremecaj. Wow, choveche, choveche.
@ "mladi tata ponosim se time" ha, ha to ti ozbiljno preporuchujesh neko vanzemaljsko chishcenje? A, mozesh se ti ponositi detetom ali bih rad bio chuti za nekoliko godina da li se i to tvoje dete ponosi tobom, mladi tata.
@ Aleksandar, ja sam svoju seks. orijentaciju uvek i drzao mojom privatnom stvari, niti se na meni moze i reci shta jesam a shta nisam, pa opet chesto dzaba. Antigeji i homofobi, koji su se namerachili da shikaniraju, zapitkuju, gnjave, vrshe invaziju u moj privatni zivotni prostor, ne prestaju. Shta cemo s tim? Sho sam pristojniji bio i gledao samo svoj posao to vishe sam bio shikaniran od strane antigeja, chesto. Shta cemo s tim, Aleksandre? Dalje, shta su ti "prirodni standardi"? Jesu li prirodni standardi da se (vi) antigeji ovako izivljavate nad osobama za koje se samo i posumnja da bi mogli biti gej "peder"?

Que?

pre 13 godina

@ Aleksandar

Da, pa eto, ni mene ne zanima tudja seksualna orijentacija, pa sam opet prisiljen da je gledam svakog dana na tvu, u novinama, na ulici. Zar ne mislis da su to dvostruki standardi? Ili je javno ispoljavanje emocija dozvoljeno, ili nije, nema "ali"...A sto se tice tvoje definicije "prirodnog"...zar nije nastalo prirodnim putem = prirodno? Ili ti imas drugu definiciju?

Que?

pre 13 godina

@ Milan - "profesor univerziteta"

Dakle, stvarno dokle vise sa pominjanjem IQa?! To je u potpunosti nebitno, a ja sam to iskoristio samo kao ilustraciju poente. Poente koja je bila vrlo jasna, a koju vi niste uspeli da shvatite.
Zao mi je sto ste vi morali da izmislite profesiju kao potporu za argumet, ali to nije ono sto je tragicno. Tragicno je da vam je neko poverovao.
Psiholog, bio on profesor ili ne nikad ne bi napisao da "zna da prepozna" IQ iz necijih recenica. To je jedan od vecih apsurda koje sam procitao ovih dana. A verujte mi, imate ogromnu konkurenciju. Molim vas, profesore, podsetite se prirode inteligencije, bar iz srednjoskolskih udzbenika.
Zatim, obrazovan covek, profesor ili ne, takodje nikad ne bi napisao "evo dokaza da su gayevi drski, a ne dobri i nezni", na osnovu mog primera. Ja ne predstavljam gay populaciju, ja predstavljam samo sebe. Takav vid generalizacije i greske u rasudjivanju je nedopustiv, za svakog pa i polu-obrazovanog coveka.
Dakle, "profesore", udzbenik iz srednje skole u sake i navalite...

Que?

pre 13 godina

@ Mladi tata i ponosan na sta?

Neka, neka. Meni savrseno odgovara na ovoj planeti. Imam sasvim dobar zivot, i izgradjene sve sisteme oko mene. Ja sam pre za to da ako nekome ne odgovaraju bazicni civilizacioni principi, taj neko nadje mesto negde drugde. Ako je druga planeta jedina ta koja ti moze doneti mir, srecan ti put. Mada ako se uzme sam komentar u obzir, mislim da je taj brod vec isplovio, if you catch my drift...

Aleksandar

pre 13 godina

Moj životni moto je " živi i pusti druge da žive ".Što se tiče gej populacije stvarno nemam ništa protiv njih, ali gospodo morate da shvatite da je Vaša seksualna orentacija, Vaša privatna stvar koja nikoga ne interesuje i kao takvu, treba da je čuvate za sebe, a ne da je toliko potencirate organizovanjem raznih parada i sl.Na taj način Vi u stvari stvarate kontra efekat kod ljudi koji nisu pripadnici Vaše grupacije a ti ostali su u ogromnoj većini.Dalje gospodo, Vas kao pojedince društvo prihvata kao normalne ljude ali Vašu seksualnu orentaciju ne može jer ona nije ni po prirodnim, ni po društvenim i na kraju ni po religioznim standardima normalna.Društvene i religiozne standarde vi možda možete promeniti, ali prirodne ne možete nikako.

mladi tata,ponosim se time

pre 13 godina

ja bi vas pustio na neku nenaseljenu planetu da zivite sami ,gde niko nece moci da vas diskiminise.

muskarce na jednu
zene na drugu planetu
da nebi bilo slucajno dolazilo do necije diskriminacije.

A tamo radite sta hocete,a ako mozete i razmnozavajte se.
I obavezno da se javite kad napravite prvu bebu.

D

pre 13 godina

Pa naravno :) Istopolne osobe nece dovesti do smaka sveta, kao sto se ponekad pokusava prikazati. Kada se ukloni ili makar znacajno umanji diskriminacija, cela ta prica dobija jedan sasvim drugi karakter. Gej, strejt, ili nesto trece, postaje jako malo vazno.

Que?

pre 13 godina

@ Nikola

"Tolerancija, to je kad te boli uvo, i ti se u stvari trudis da ne vidis da nesto drugacije od tebe postoji"

Hoces da kazes da je alternativa u Srbiji bolja? A to je da me takodje sustinski boli uvo, ali iz svakakvih razloga ne dozvoljavam da nesto drugacije od mene postoji?
Iskreno, mene bas briga sta neki John Smith misli, dokle god imam ista zakonska prava kao i drugi. Prihvatanje i podrsku imam od porodice, prijatelja, ne treba mi i od nekog anonimusa...

iv

pre 13 godina

Citam ovaj tekst i u upravo shvatam da je to upravo ono sto ja razmisljam. Kakve veze ko sa kim voli...neka svak radi sta hoce. Sto bi to mene zanimalo? Prema tome upravo je to razlog zbog kog smatram paradu ponosa kao informaciju koja se mene (a i ostale populacije bilo da je hetero ili homoseksualno opredeljena) apsolutno ne tice. Da budem jasnija: pricala sam i sa svojim prijateljima homoseksualcima koji takodje ne podrzavaju paradu ponosa, deklarisu se bez problema (a i ako ne idu i govore svima 'ja sam gay', to se odmah vidi). Takodje rade, menjaju poslove kao i bilo ko drugi i da pri tom nikada ali NIKADA nisu doziveli bilo kakvu diskriminaciju koju MI(?)heteroseksualci nismo doziveli.

Nikola

pre 13 godina

Ma vazi,
Ja zivim u toj istoj Danskoj, i to u Kophagenu. Ako pitate Dance (prosecne) sta misle o homoseksualcima, recice vam da su toleratni prema njima, ali pazi sad, da nisu bas toliko otvoreni prema celoj prici. Radi se o tome da mi u Srbiji nismo shvatili sta toleratnost znaci po EU standardima, to je kad te boli uvo, i ti ustvari se trudis da ne vidis da nesto drugacije od tebe postoji. Tako da sve su to neistine za Dansku, zapravo oni ne gotive nikoga jer su najvece fasiste i naciste na svetu i mrze homoseksualce...obicni sofinisti

Milan

pre 13 godina

Ovaj Que? bas voli da vredja ljude, eto dokaza da su gejevi drski, a ne dobri i nezni.
Procitah jos jedan komentar gde tvrdi da ima IQ 180. Slatko sam se nasmejao.
Ja sam godinama vec profesor psihologije na Univerzitetu, nebrojano puta sam testirao moje studente i umeme da prepoznam genijalni IQ. Po mojim procenama Que moze da bude srecan, ako ima 125 najvise 130.
Tako, ne slazem se da je homoseksualizam normalan.
Da li je genetski poremecaj, hormanski, psiholoski... Poremecaj je poremecaj.

Que?

pre 13 godina

Kako to mislite sta znaci parada ponosa? Pa ne govori vama drustvo da treba da se stidite svojih nagona, da se stidite sebe, svi vi heteroseksualni. To govore homoseksualnim osobama. Poenta parade je da se izadje u javnost i da se otvoreno kaze ja sam gay/lezbo/bi/trans i ne stidim se zbog toga, pa cak i suprotno, ponosim se time. Da, drugaciji sam, ali me to ne sprecava da imam normalan zivot. Da, mozda nisam kao vi, ali zahtevam ista prava. Ljudi ukljucite malo mozak pre nego sto nesto napisete...

VecaBG

pre 13 godina

Licno mislim da svako ima jednaka prava na izbor. Ono sto me iritira a to je sto homoseksualci previse pritiskaju svojim zahtevima. Sta im znace te parade ponosa? Svako ime nesto na sta je ponosan pa ne paradira zbog toga. Isto smatram da je brak zajednica izmedju muza i zene a da ta nihova zajdnica treba drugacije da bude formulisana i zakonom prihvacena.I treba da brinu jedni o drugima jer u raznim drustvima pa i Americkom trebace vreme da dobiju sva prava koja traze.Sto se dece tice dozvolila bih samo biolosko tj ucesce jednog od para u stvaranju potomstva. To je kod muskog para moguce preko surogat mame a kod zenskog vestackim oplodjavanjem. Usvajanje dece im ne bih dozvolila .

Meroni

pre 13 godina

Uh, teška tema. Naime, ne smeta mi, ali ni malo, homoseksualnost. Međutim, smeta mi, ali mnogo, agresivnost, koju ne volim ni u jednom segmentu društva, pod kojom se vodi kampanja za jednakost prava homoseksualaca i heteroseksualaca u celom svetu pa i kod nas. Da je to prirodno, slažem se, ali samo u onom procentu u kome su takvi rođeni, sa mutacijom u genu. Ako je mutacija u pitanju, da li je to, osim što je prirodno, i normalno? S druge strane, imamo one koji su postali skloni istom polu zbog nekakvih uticaja u detinjstvu i time, opet, imamo neku patologiju (zbog toga imamo i psihopate, ali nemojte ovo shvatiti kao izjednačavanje, jer zaista nije ). Ono što hoću da kažem je da kampanja koja govori o tome da je normalno biti homosekcualac me nervira isto onoliko koliko i to da nekog treba šikanirati zato što je tog opredeljenja. Bojim se da nisam bila najjasnija, ali ko razume shvatiće.
(Ljilja, 28. februar 2011 08:19)

Svaka cast za komentar,slazem se sa tobom!

Vlada od Akcija

pre 13 godina

Ovo ko da je intrevju sa nekim domaćim političarem, mislim stalno neke priče u onoj zemlji može ovo u onoj zemlji može ono, a kod nas niko nikog ne ... Mislim da su naši oglasi za posao puni gej, ezbo i kvir motiva - poslodavci traže mlade i atraktivne radnike. Iskustvo se poslednje pominje. Poslodavci su izgleda nastrani.

Jezik je ogledalo razmisljanja

pre 13 godina

@Mama
privatna stvar svakog coveka i zene.

Draga Mama, i zena je covek (mnozina: ljudi)! Polovi su muski i zenski, tako da ljudima (jednina: covek) pripadaju podjednako i muskarci i zene.

xmen

pre 13 godina

Mama, zašto misliš da je zapad normalan svet a da mi nismo normalni? I za čim to mi kaskamo. Materijalni stnadard nam je definitivno ultra niži od razvijenijih zemalja ali smatrati da kaskamo za njima zato što nenormalne stvari nazivamo pravim imenom, mislim da je to zabluda..

Ljilja

pre 13 godina

Uh, teška tema. Naime, ne smeta mi, ali ni malo, homoseksualnost. Međutim, smeta mi, ali mnogo, agresivnost, koju ne volim ni u jednom segmentu društva, pod kojom se vodi kampanja za jednakost prava homoseksualaca i heteroseksualaca u celom svetu pa i kod nas. Da je to prirodno, slažem se, ali samo u onom procentu u kome su takvi rođeni, sa mutacijom u genu. Ako je mutacija u pitanju, da li je to, osim što je prirodno, i normalno? S druge strane, imamo one koji su postali skloni istom polu zbog nekakvih uticaja u detinjstvu i time, opet, imamo neku patologiju (zbog toga imamo i psihopate, ali nemojte ovo shvatiti kao izjednačavanje, jer zaista nije ). Ono što hoću da kažem je da kampanja koja govori o tome da je normalno biti homosekcualac me nervira isto onoliko koliko i to da nekog treba šikanirati zato što je tog opredeljenja. Bojim se da nisam bila najjasnija, ali ko razume shvatiće.

guslar

pre 13 godina

Gey populacija jednostavno zeli veci publicitet i zato su proglasili da su ugrozeni. Redovno citam ovakve clanke u nadi da cu razumeti sustinu , ali dzaba , nekako mi neide . Da cujem komentare vasih roditelja , to bi mi zasigurno pomoglo. Gospodo i gospodje gejevi izvolite . Roditelje da cujemo.

posetilac

pre 13 godina

interesantan tekst...ne moramo samo misliti kako je nestajanje homoseksualnih, revolucinarnih grupa u danskoj vidi kao dobra stvar , negoi o tome zašto u Srbiji svaka takva tema izazove histeriju kod nekolicine čuvara parvog načina života..Umereni heteroseksualci odista nemaju nikakav interes da radikalni prosvetitelji moralnog nadahnuća od male grupe homoseksualno orjentisanih ljude prave žrtve....pustite ih da žive, nije im lako a svoju nabeđenu heteroseksualnost dokažite većim natltetom..cheers

Jelena

pre 13 godina

@Vuja

Dragi Vujo, ovo je sjajan sajt, imate i deo gde cete naci vesti o ekonomskom stanju Srbije. Ako Vas to interesuje, slobodni ste da samo to citate i da u ovaj deo uopste i ne ulazite, a Vi jos i komentarisete i nervirate se jos i zbog vesti o homoseksualcima...Pozdrav

Vuja

pre 13 godina

Umesto sto pisete o pederima i lezbejkama bolje pise te o onome što će da nas snadje ,ima da puknemo kao Grčka a vi se ovde zamlacujete sa pederima i lezbejkama.

NYC

pre 13 godina

@Balkanac

Je l' smo citali isti tekst? Ili si negde omasio? Kao naisao 'homo' temu, pa napisao sta ti je na umu? Balkanac, vreme je da sazris.

Que?

pre 13 godina

@ Vladimir

Prvo da adresiram to tvoje zapazanje kakvi su muskarci u Holandiji. Ja sam isto tamo bio i isti ko i svuda drugde. Drugo, stav Svetske zdravstvene organizacije je da homoseksualnost NIJE bolest, tako da ga ti NE prihvatas? *OMG, ovo je kao da pricam sa detetom* I trece, mnogo vremena provodis za ovom gay nisom, delujes mi kao da namerno napadas gay i pro-gay stavove da bi te ljudi ubedili u suprotno i time olaksao sopstvene potisnute nagone.

@ Mail

Nema potrebe spaljivati te knjige, jer takve knjige vise nisu u upotrebi(citaj:zastarele su)

Apropo clanka: odlican je, i to je pravi put ka liberalnom, modernom drustvu...

Que?

pre 13 godina

@ Balkanac

Stvarno? Dakle svi oni parovi na ulici koji se drze za ruke, ljube, scene sexa na tvu, sve to je sta? Drzanje u 4 zida? Ma koga ti foliras...

Velibor, USA

pre 13 godina

Dosta dobra studija koju treba vrlo pazljivo chitati i razumeti. Poenta je u vecem stepenu uzajamne asimilacije heteroseksualnog sveta s homoseksualnim i obratno, shto je u Danskoj i ostalim zemljama severa Zapada vec ili uradjeno ili je u toku, jedan od razloga shto te zemlje redovno zauzimaju vodeca mesta u istrazivanjima srece i uspeshnosti drushtva, stabilnosti, progresa. Takodje, iako mozda nije neposredno pomenuto, podseca na teoriju blisku chinjenici da mnogi, mozda i velika vecina, ljudi oba pola imaju potencijal BISEKSUALNE ORIJENTACIJE tj. ljudske panseksualne orijentacije koje valja koristiti (bilo fizichki bilo metafizichki) kao neki kompromisni modus vivendi izmedju heteroseksualnog i homoseksualnog sveta i obratno. Podseca i na chinjenicu da shto manje homofobije i heteroseksizma (heteroseksizam je shovinistichki agresivni izoblicheni oblik heteroseksualnosti koji negira i ugrozava sve shto nije neophodno heteroseksualno), dakle- shto manje homofobije i heteroseksizma- to manje i potreba gejeva za nekom nuznom posebnoshcu, nekim ultra-kvir chudashtvom, nekim pobunama samo pobuna radi. Dakle, dragi i poshtovani heteroseksualci- ako zelite tog manjeg "isticanja" homoseksualnosti,obavezno suzbijajte homomrznju, homofobiju i heteroseksizam u vashem heteroseksualnom svetu, tako da mozda nece ni biti gej parada i sl. jer nece biti potrebe za tim. Ali na vama je heteroseksualcima naglasak da uchinite neugrozavanjem zivota, prava i interesa gejeva da gejevi osete da im ne treba npr. gej parada. Ne morate pa ni ne trebate nuzno voleti gejeve ali morate da NE ugrozavate zivote, prava i interese gej ljudi!

Balkanac

pre 13 godina

Seksualno opredeljenje je privatna stvar svakog pojedinca. I mi, heteroseksualni u Srbiji, u vecini ga tako i dozivljavamo. Ali pitam se da li ga tako dozivljavaju i pripadnici gej populacije u nasoj zemlji. Mozda njima treba 200-300 godina da to shvate?

Sale

pre 13 godina

Tekst je odlican, vidim u njemu raspoistovecivanje i deidentifikaciju u odnosu na stare nesvesne identitete. Radi se o jednom delu mnogo univerzalnijeg procesa koji je zajednicki svim ljudskim bicima i vazi za sve identitete.

millan

pre 13 godina

Citam ovaj tekst i razmisljam sta sam skrivio u prethodnom zivotu da se rodim kao gej u Srbiji. Opet moglo je biti i gore npr da budem rodjen u Iranu ili nekoj africkoj zemlji gde se gej populacija kamenuje do smrti.
Ovim putem apelujem na gradjane Srbije da budu tolerantni prema gej sunarodnicima. Mi nismo homoseksualci iz hira, zbog mode, ili ne znam cega, nego zato sto smo takvi od rodjena.

Muskarac

pre 13 godina

Ne vidim sta je lose u homosexualnom sexu... Ovaj muskarac sa slike ima lepo telo, kako da ne pozelis da imas sex sa njim? Imace volim zene ali mi ne bi smetalo da probam to sa ovako zgodnim muskarcem...

Vladimir

pre 13 godina

Mislim da je u redu sto ne postoji ni jedan gej bar. U Holandiji gde sam dugo bio, i gde je liberalan stav javnosti prema ovom pitanju, muskarci ne lice na muskarce vec na zene, svi su zenskasti, detinjasti. Prihvatam stav Svetske zdravstvene organizacije da je homoseksualizam bolest.

mail

pre 13 godina

Jos samo da spalite knjige sa medicinskog fakulteta, gde se spominje pederastija. Ali ni to vam ne bi vredelo, jel je priroda rekla, da cak i incest moze nesto "proizvesti" ali ne i homoseksualnost.

Mama

pre 13 godina

Ovo je potpuna istina. U Danskoj, koja je u potpunosti pomirena sa postojanjem homoseksualizma i ne dozivljava ga kao nesto strano ili neprirodno, seksualno opredeljenje je tacno ono sto u sustini i jeste: privatna stvar svakog coveka i zene. Zato nikome i ne pada na pamet da to istice ili spominje kao nesto bitno ili dugacije.
To je buducnost koja i nas ceka, samo za jedno 200-300 godina koliko kasnimo za normalnim svetom.

Mama

pre 13 godina

Ovo je potpuna istina. U Danskoj, koja je u potpunosti pomirena sa postojanjem homoseksualizma i ne dozivljava ga kao nesto strano ili neprirodno, seksualno opredeljenje je tacno ono sto u sustini i jeste: privatna stvar svakog coveka i zene. Zato nikome i ne pada na pamet da to istice ili spominje kao nesto bitno ili dugacije.
To je buducnost koja i nas ceka, samo za jedno 200-300 godina koliko kasnimo za normalnim svetom.

millan

pre 13 godina

Citam ovaj tekst i razmisljam sta sam skrivio u prethodnom zivotu da se rodim kao gej u Srbiji. Opet moglo je biti i gore npr da budem rodjen u Iranu ili nekoj africkoj zemlji gde se gej populacija kamenuje do smrti.
Ovim putem apelujem na gradjane Srbije da budu tolerantni prema gej sunarodnicima. Mi nismo homoseksualci iz hira, zbog mode, ili ne znam cega, nego zato sto smo takvi od rodjena.

Muskarac

pre 13 godina

Ne vidim sta je lose u homosexualnom sexu... Ovaj muskarac sa slike ima lepo telo, kako da ne pozelis da imas sex sa njim? Imace volim zene ali mi ne bi smetalo da probam to sa ovako zgodnim muskarcem...

Velibor, USA

pre 13 godina

Dosta dobra studija koju treba vrlo pazljivo chitati i razumeti. Poenta je u vecem stepenu uzajamne asimilacije heteroseksualnog sveta s homoseksualnim i obratno, shto je u Danskoj i ostalim zemljama severa Zapada vec ili uradjeno ili je u toku, jedan od razloga shto te zemlje redovno zauzimaju vodeca mesta u istrazivanjima srece i uspeshnosti drushtva, stabilnosti, progresa. Takodje, iako mozda nije neposredno pomenuto, podseca na teoriju blisku chinjenici da mnogi, mozda i velika vecina, ljudi oba pola imaju potencijal BISEKSUALNE ORIJENTACIJE tj. ljudske panseksualne orijentacije koje valja koristiti (bilo fizichki bilo metafizichki) kao neki kompromisni modus vivendi izmedju heteroseksualnog i homoseksualnog sveta i obratno. Podseca i na chinjenicu da shto manje homofobije i heteroseksizma (heteroseksizam je shovinistichki agresivni izoblicheni oblik heteroseksualnosti koji negira i ugrozava sve shto nije neophodno heteroseksualno), dakle- shto manje homofobije i heteroseksizma- to manje i potreba gejeva za nekom nuznom posebnoshcu, nekim ultra-kvir chudashtvom, nekim pobunama samo pobuna radi. Dakle, dragi i poshtovani heteroseksualci- ako zelite tog manjeg "isticanja" homoseksualnosti,obavezno suzbijajte homomrznju, homofobiju i heteroseksizam u vashem heteroseksualnom svetu, tako da mozda nece ni biti gej parada i sl. jer nece biti potrebe za tim. Ali na vama je heteroseksualcima naglasak da uchinite neugrozavanjem zivota, prava i interesa gejeva da gejevi osete da im ne treba npr. gej parada. Ne morate pa ni ne trebate nuzno voleti gejeve ali morate da NE ugrozavate zivote, prava i interese gej ljudi!

Sale

pre 13 godina

Tekst je odlican, vidim u njemu raspoistovecivanje i deidentifikaciju u odnosu na stare nesvesne identitete. Radi se o jednom delu mnogo univerzalnijeg procesa koji je zajednicki svim ljudskim bicima i vazi za sve identitete.

Que?

pre 13 godina

@ Vladimir

Prvo da adresiram to tvoje zapazanje kakvi su muskarci u Holandiji. Ja sam isto tamo bio i isti ko i svuda drugde. Drugo, stav Svetske zdravstvene organizacije je da homoseksualnost NIJE bolest, tako da ga ti NE prihvatas? *OMG, ovo je kao da pricam sa detetom* I trece, mnogo vremena provodis za ovom gay nisom, delujes mi kao da namerno napadas gay i pro-gay stavove da bi te ljudi ubedili u suprotno i time olaksao sopstvene potisnute nagone.

@ Mail

Nema potrebe spaljivati te knjige, jer takve knjige vise nisu u upotrebi(citaj:zastarele su)

Apropo clanka: odlican je, i to je pravi put ka liberalnom, modernom drustvu...

Balkanac

pre 13 godina

Seksualno opredeljenje je privatna stvar svakog pojedinca. I mi, heteroseksualni u Srbiji, u vecini ga tako i dozivljavamo. Ali pitam se da li ga tako dozivljavaju i pripadnici gej populacije u nasoj zemlji. Mozda njima treba 200-300 godina da to shvate?

Que?

pre 13 godina

@ Balkanac

Stvarno? Dakle svi oni parovi na ulici koji se drze za ruke, ljube, scene sexa na tvu, sve to je sta? Drzanje u 4 zida? Ma koga ti foliras...

Vladimir

pre 13 godina

Mislim da je u redu sto ne postoji ni jedan gej bar. U Holandiji gde sam dugo bio, i gde je liberalan stav javnosti prema ovom pitanju, muskarci ne lice na muskarce vec na zene, svi su zenskasti, detinjasti. Prihvatam stav Svetske zdravstvene organizacije da je homoseksualizam bolest.

NYC

pre 13 godina

@Balkanac

Je l' smo citali isti tekst? Ili si negde omasio? Kao naisao 'homo' temu, pa napisao sta ti je na umu? Balkanac, vreme je da sazris.

Jelena

pre 13 godina

@Vuja

Dragi Vujo, ovo je sjajan sajt, imate i deo gde cete naci vesti o ekonomskom stanju Srbije. Ako Vas to interesuje, slobodni ste da samo to citate i da u ovaj deo uopste i ne ulazite, a Vi jos i komentarisete i nervirate se jos i zbog vesti o homoseksualcima...Pozdrav

Que?

pre 13 godina

Kako to mislite sta znaci parada ponosa? Pa ne govori vama drustvo da treba da se stidite svojih nagona, da se stidite sebe, svi vi heteroseksualni. To govore homoseksualnim osobama. Poenta parade je da se izadje u javnost i da se otvoreno kaze ja sam gay/lezbo/bi/trans i ne stidim se zbog toga, pa cak i suprotno, ponosim se time. Da, drugaciji sam, ali me to ne sprecava da imam normalan zivot. Da, mozda nisam kao vi, ali zahtevam ista prava. Ljudi ukljucite malo mozak pre nego sto nesto napisete...

Vuja

pre 13 godina

Umesto sto pisete o pederima i lezbejkama bolje pise te o onome što će da nas snadje ,ima da puknemo kao Grčka a vi se ovde zamlacujete sa pederima i lezbejkama.

posetilac

pre 13 godina

interesantan tekst...ne moramo samo misliti kako je nestajanje homoseksualnih, revolucinarnih grupa u danskoj vidi kao dobra stvar , negoi o tome zašto u Srbiji svaka takva tema izazove histeriju kod nekolicine čuvara parvog načina života..Umereni heteroseksualci odista nemaju nikakav interes da radikalni prosvetitelji moralnog nadahnuća od male grupe homoseksualno orjentisanih ljude prave žrtve....pustite ih da žive, nije im lako a svoju nabeđenu heteroseksualnost dokažite većim natltetom..cheers

mail

pre 13 godina

Jos samo da spalite knjige sa medicinskog fakulteta, gde se spominje pederastija. Ali ni to vam ne bi vredelo, jel je priroda rekla, da cak i incest moze nesto "proizvesti" ali ne i homoseksualnost.

Que?

pre 13 godina

@ Milan - "profesor univerziteta"

Dakle, stvarno dokle vise sa pominjanjem IQa?! To je u potpunosti nebitno, a ja sam to iskoristio samo kao ilustraciju poente. Poente koja je bila vrlo jasna, a koju vi niste uspeli da shvatite.
Zao mi je sto ste vi morali da izmislite profesiju kao potporu za argumet, ali to nije ono sto je tragicno. Tragicno je da vam je neko poverovao.
Psiholog, bio on profesor ili ne nikad ne bi napisao da "zna da prepozna" IQ iz necijih recenica. To je jedan od vecih apsurda koje sam procitao ovih dana. A verujte mi, imate ogromnu konkurenciju. Molim vas, profesore, podsetite se prirode inteligencije, bar iz srednjoskolskih udzbenika.
Zatim, obrazovan covek, profesor ili ne, takodje nikad ne bi napisao "evo dokaza da su gayevi drski, a ne dobri i nezni", na osnovu mog primera. Ja ne predstavljam gay populaciju, ja predstavljam samo sebe. Takav vid generalizacije i greske u rasudjivanju je nedopustiv, za svakog pa i polu-obrazovanog coveka.
Dakle, "profesore", udzbenik iz srednje skole u sake i navalite...

D

pre 13 godina

Pa naravno :) Istopolne osobe nece dovesti do smaka sveta, kao sto se ponekad pokusava prikazati. Kada se ukloni ili makar znacajno umanji diskriminacija, cela ta prica dobija jedan sasvim drugi karakter. Gej, strejt, ili nesto trece, postaje jako malo vazno.

Que?

pre 13 godina

@ Nikola

"Tolerancija, to je kad te boli uvo, i ti se u stvari trudis da ne vidis da nesto drugacije od tebe postoji"

Hoces da kazes da je alternativa u Srbiji bolja? A to je da me takodje sustinski boli uvo, ali iz svakakvih razloga ne dozvoljavam da nesto drugacije od mene postoji?
Iskreno, mene bas briga sta neki John Smith misli, dokle god imam ista zakonska prava kao i drugi. Prihvatanje i podrsku imam od porodice, prijatelja, ne treba mi i od nekog anonimusa...

Que?

pre 13 godina

@ Aleksandar

Da, pa eto, ni mene ne zanima tudja seksualna orijentacija, pa sam opet prisiljen da je gledam svakog dana na tvu, u novinama, na ulici. Zar ne mislis da su to dvostruki standardi? Ili je javno ispoljavanje emocija dozvoljeno, ili nije, nema "ali"...A sto se tice tvoje definicije "prirodnog"...zar nije nastalo prirodnim putem = prirodno? Ili ti imas drugu definiciju?

Que?

pre 13 godina

@ Velibor USA

Hvala na podrsci, i sto si se potrudio da napises tako detaljan komentar. Iako je napisan logicno i zdravorazumski, opet verovatno nece nikoga ubediti, jer vecina ovde nema obicaj da se oslanja na te dve mentalne funkcije. Vec sam napisao u jednom komentaru da je dosta nas pokusalo lepo i strpljivo da objasni neke stvari, ali ovde ljudi nisu dosli da saznaju nesto nego da podele "stav"(citaj:predrasudu). Zao mi je sto je tako ovde, na B92, tako nesto bih pre ocekivao na sajtu Kurira. Ali predrasude ocigledno ne biraju "domacina"...

Jezik je ogledalo razmisljanja

pre 13 godina

@Mama
privatna stvar svakog coveka i zene.

Draga Mama, i zena je covek (mnozina: ljudi)! Polovi su muski i zenski, tako da ljudima (jednina: covek) pripadaju podjednako i muskarci i zene.

Que?

pre 13 godina

@ Mladi tata i ponosan na sta?

Neka, neka. Meni savrseno odgovara na ovoj planeti. Imam sasvim dobar zivot, i izgradjene sve sisteme oko mene. Ja sam pre za to da ako nekome ne odgovaraju bazicni civilizacioni principi, taj neko nadje mesto negde drugde. Ako je druga planeta jedina ta koja ti moze doneti mir, srecan ti put. Mada ako se uzme sam komentar u obzir, mislim da je taj brod vec isplovio, if you catch my drift...

Velibor, USA

pre 13 godina

Najpre moram da kazem da sam razocharan shto je ovde dozvoljeno da veca skupina raznih antigej komentatora vredjaju gejeve, komentatora Que?-a koji je pod paljbom antigeja i primoran da se sam samcit brani.
A sad da ja replikujem SHTO KRACE MOGU nekim "tezama" iz par antigejnih komentara kojima josh nije replikovano
@ guslar, mnogi roditelji su prva podrshka gej deci im. oni roditelji koji nisu se ili pokaju shto nisu ili su loshi roditelji.
@ Ljilja, "agresivnost" gejeva je samo jednaka "agresivnosti" svake, bilo koje grupe ljudi a chiji su zivoti, prava i interesi ugrozeni od strane vecine. Kad vec uzimamo u diskurs pojmove "prirodno i normalno" a koji su zapravo puno puta relativni - normalno ili prirodno je sve ono shto chinjenichno ne ugrozava, ne shteti drugom ili samom sebi. Stoga, nenormalnija je/su sigurno homofobija i homomrznja kao i heteroseksizam od homoseksualnosti. Isto vazi i za @xmen.
@Vlada od Akcija, zanimljivo, to prvi put chujem, ha, ha. koju josh tajnu ima da obznanish?
@VecaBg, slichno vazi kao i shto rekoh Ljilji s tim shto tebe treba podsetiti da (vi) heteroseksualci paradirate svaki dan, svakog chasa svakog dana svake godine. Ko se ono bezbrizno drzi za ruke, grli, ljubi, cmaka, sedi jedno drugom u krilu, dirka, drpa.... po ulicama, parkovima, autobusu, tramvaju, avionima, brodovima, po televiziji, medijima..... SVUDA? Ko? Iskljuchivo (vi) heteroseksualci i niko vam ni de ni bre samo zato jer ste heteroseksualci. (Vi) Heteroseksualci uzimate te slobode tako zdravo za gotovo da niste ni svesni da paradirate svakog bozjeg dana tako shto radite skoro bash sve shto hocete javno i niko vam nishta. Dakle, (vi) heteroseksualci (chast izuzecima od vas koji to ne radite) ste poslednji koji imate prava gejevima prebacivati "paradiranje". Dalje, u Americi chesto antigeji ne daju gejevima ni da se drugachije gej partnerska zajednica zove sve i kada gejevi bi odustali od termina brak, antigeji kazu da sve shto ima ista prava kao hetero brak gejevi ne smeju da imaju kakogod da se to zove. Znachi, kapriciozni antigeji hoce namerno da gaze i nipodashtavaju bilo kakva prava i jednakost u drushtvu gej partnerskih veza kakogod da se zovu. Zar to nije ochito uzasno nepravedno? Shto se tiche usvajanja dece, sve studije pokazuju da nema razlike izmedju toga kako zive deca usvojena od strane homoseks. parova vs. heteroseks. parova i obratno.
@Milan, ovde je Que? napadnut bez razloga i sam se brani a ti ga izvrcesh kao "drskog i niskointeligentnog" i josh to sve pripisujesh svim gej ljudima bez izuzetaka i josh se izjashnjavash za "psihologa na Univerzitetu" i josh nastavljash da odredjujesh shta je poremecaj. Wow, choveche, choveche.
@ "mladi tata ponosim se time" ha, ha to ti ozbiljno preporuchujesh neko vanzemaljsko chishcenje? A, mozesh se ti ponositi detetom ali bih rad bio chuti za nekoliko godina da li se i to tvoje dete ponosi tobom, mladi tata.
@ Aleksandar, ja sam svoju seks. orijentaciju uvek i drzao mojom privatnom stvari, niti se na meni moze i reci shta jesam a shta nisam, pa opet chesto dzaba. Antigeji i homofobi, koji su se namerachili da shikaniraju, zapitkuju, gnjave, vrshe invaziju u moj privatni zivotni prostor, ne prestaju. Shta cemo s tim? Sho sam pristojniji bio i gledao samo svoj posao to vishe sam bio shikaniran od strane antigeja, chesto. Shta cemo s tim, Aleksandre? Dalje, shta su ti "prirodni standardi"? Jesu li prirodni standardi da se (vi) antigeji ovako izivljavate nad osobama za koje se samo i posumnja da bi mogli biti gej "peder"?

Wildhoney

pre 13 godina

Zanimljivo je sve ovo. Ni meni se ne svidja sto gej community pravi toliku buku, sto "prajdiraju" gradom (mislim da ne trebaju da budu ponosni stu su gej, ali isto tako ne bi trebali ni da se stide), i deluju bezobrazno , ali da se ogradim malo, Isto tako su mi smetali i ratni vojni invalidi, kao i velika vecina "grupa" koje su svojim okupljanjima, setnjama i paradiranjem napravili kolaps saobracaja u centru grada, i sta sve ne.

Ali ih i razumem, jer se bore za svoja ELEMENTARNA prava, na sve moguce nacine. Ako ne prave "buku", niko ih nece "zarezivati", i ostace uskracenih PRAVA. Ta PRAVA koja bi trebala da su im ZAGARANTOVANA, pre svega zato sto su LJUDI (mnogi imaju problem ovo da shvate, a to je sama srz problema), pa onda kolege, braca, sestre, komsije, drugari, SABORCI u ratu... To moze biti bilo ko pored vas. I "oni" se raduju istim stvarima kao i "mi". I "oni" tuguju zbog istih stvari. U istoj se crkvi mole... Vole iste grickalice, slatkise, filmove, serije, crtace, knjige, stripove.... I oni su navijaci Zvezde, partizana, vojvodine.... I oni vole svoje klubove, zemlju, grb, a pre svega ZIVOT istim zarom kao njihovi heteroseksualni drugari, tj "mi". Iste boje im je krv kao "nasa". I oni su Panduri, Sudije, Doktori, Piloti, Cistaci ulica, Programeri, Novinari, Glumci (xxx random zanimanje xxx) itd, LJUDI TO NE ZELE DA PRIHVATE. Gejevi su svuda oko nas. I sve dok ne znate njihovu seksualnu orijentaciju, nemate ama bas nista protiv njih. Super su vam itd. Zasto bi se to promenilo kada saznate?

Nekada davno, jos kao klinac u "osnovnoj" sam razvio teoriju o gejevima (dok jos nisam ni znao, niti me je interesovalo sta su ljudska prava i sta u opste znaci gej). Teorija je bila: Sto vise gejeva, to vise "riba" za nas "normalne". I ako je ikada postojala netrpeljivost, sa ovom idejom je nestala ;)

Anyway, godine su ucinile svoje, s'toga i "dopuna" razmisljanja.

Treba im dozvoliti brak. Zasto da ne? Ja verujem da je to njihovo pravo, a povrh svega, brak je u sustini "samo" Institucija kao i svaka druga.

Treba im dozvoliti da usvajaju decu, ako zele. Pogledajte sta je gladne dece po ulicama i domovima, pa mi recite dal im nebi bilo bolje sa krovom nad glavom, redovnim obrokom i osobama koje ih vole, i brinu o njima. Ko kaze suprotno, uskracuje toj deci srecno detinjstvo, NIJE COVEK, niti ima dusu.

Mnogi se protive tome jer misle da ce takva deca postati gejevi kad odrastu... ja cisto sumnjam u to, to se ne "postaje", takav se rodis, i gotova stvar. Gejevi nisu mogli da biraju, kao sto niko od nas nije mogao da bira dal ce se roditi, siromasan, bogat, beo, crn, zut, crven... Jbg, takve su karte dobili, nemaju izbora, i primorani su da zive sa tim.

Druga, meni jako zanimljiva stvar, da je vecini (muskih sigurno, a mozda i zenskih) "hejtera" super sexy kad vide dve prelepe cice kako se ljube i maze, a siguran sam da im "trojka" ne bi smetala, i aktivno fantaziraju o tome od svojih tinejdzerskih dana... zapitajte se... videcete da sam u pravu ;) I onda sav taj hejt prema lezbo gej populaciji postaje licemeran.

Zbog cega onda ne bi mogli da iskuliraju dva tipa da vide?

Priznacu, ni ja ne bi bio ODUSEVLJEN da vidim dva tipa kako se ljube i maze, sta vise, ja npr ne mogu da opisem kako se "bljak" osetim kad samo na to pomislim ... u opste mi nije cool, niti sexy... ali boze moj, nismo svi rodjeni isti, zar ne? Okrenes se na drugu stranu ako ti bas smeta, ne obracas paznju na to i gotovo.

E sad kada bi to bila "normalna" pojava, NIKO ne bi obracao paznju na to, pa ne bi ni smetalo ljudima. Ja npr ne primacujem ni hetero parove kako se drze za ruke, grle, maze... jednostavno, to je "normalno" da se vidi, te ni ne obracam paznju STA rade. Mogu samo da primetim da je neka cica suvise dobra za tipa sa kojim seta, kako mocno izgleda, kako je "saban" obucen i tako te gluposti ;)

Mada kapiram da bi gej populacija bila ultra happy kada bi bez straha makar mogli da setaju zagrljeni ili se drze za ruke (sto mi uzimamo zdravo za gotovo). Sta ce raditi na klupici u mraku je vec njihova stvar... Kapiram da bi ekvivalent njihove srece i radosti bio veoma slican, ako ne i isti (ili veci) sedmici na lotou. Voleo bih kad bi Srbija dostigla taj nivo emancipacije, svi bi mi ziveli MNOOOOOOOOGO bolje nego ikad do sad.
Na kraju, zapitajte se iskreno, i dobro razmislite o sledecem: Da li bi prestali da volite svog brata/sestru/najboljeg prijatelja kada bi saznali (nakon 20 godina na primer) da su gej? Ako je odgovor da NE BI, onda ne vidim nikakav problem da prihvatite gej populaciju - ako vec niste.
Ukoliko je odgovor DA BI, onda ste jako jako losa osoba, nedostojna ljubavi svojih bliznjih, ne bi trebali da imate "pravo" ni na kucnog ljubimca, a kamoli decu...

In darkness, we are all the same.

Que?

pre 13 godina

@ Wildhoney

Imam samo da dodam: Svaka cast! Ali stvarno svaka cast! Ne samo zbog toga sto branis lgbt prava, vec sto si uspeo da napravis distinkciju izmedju onoga sto se tebi licno svidja/privlaci i toga da li je to ok ili nije. To sto si priznao da ti je pomisao na odnose izmedju dva muskarca "bljak" ali ti je ipak ok da nekome drugome nije bljak. Taj prvi korak je verovatno najtezi i presudan. To da se svet ne meri samo po licnim osecanjima. To sam zeleo da istaknem, ostatak teksta (a i ovaj deo koji sam istakao) je samo za *clapping, clapping*

You truly are a gentleman, Sir *deep bow*...

Que?

pre 13 godina

Ovde zaista svasta moze da se nauci. Izmedju ostalog da zlostavljanje znaci trazenje istih prava koja pripadaju svim ostalim clanovima drustva.
Zatim da "zivi i pusti druge da zive" znaci zelim sve za sebe, a drugi me ne zanima. Da postoji "takozvana gej kultura". Da je definicija dobrog coveka zatupljeni bigot. Da postoji "homoseksualIZAM", verovatno podrazumevajuci neki pravac u umetnosti, ili filozofiji, ko bi znao sta "profesori psihologije" na univerzitetu misle pod tim :) Da je definicija poremecaja to da je to poremecaj, sto je besmislena tautologija. Da ljudi postaju profesori na univerzitetu da bi platili racune. Zaista je ovaj deo sa komentarima riznica znanja i mudrosti :)

Que?

pre 13 godina

@ Aurora

Cudno, nisam znao da je "genijalnost" profesija. Jel to treba da se prijavi u APRu kao preduzetnistvo ili?
Mislim da u ovom kontekstu nemas pravo (pored toga sto je u potpunosti besmisleno) da bilo sta kazes. Prvo, zato sto kako bi ti bila upucena u to sto ja radim i dala smislen komentar, osim ako ne provodis isto ili vise vremena na ovom sajtu. Drugo, zato sto zapravo nikakav argument ne iznosis.
Ali bar je jedna strana pozitivna, razgovori o ljudskim pravima te vrlo uveseljavaju (kidaju od smeha). Nista bolje nego kad covek zna da uziva u stvarima...pozdrav!

xmen

pre 13 godina

Mama, zašto misliš da je zapad normalan svet a da mi nismo normalni? I za čim to mi kaskamo. Materijalni stnadard nam je definitivno ultra niži od razvijenijih zemalja ali smatrati da kaskamo za njima zato što nenormalne stvari nazivamo pravim imenom, mislim da je to zabluda..

Ljilja

pre 13 godina

Uh, teška tema. Naime, ne smeta mi, ali ni malo, homoseksualnost. Međutim, smeta mi, ali mnogo, agresivnost, koju ne volim ni u jednom segmentu društva, pod kojom se vodi kampanja za jednakost prava homoseksualaca i heteroseksualaca u celom svetu pa i kod nas. Da je to prirodno, slažem se, ali samo u onom procentu u kome su takvi rođeni, sa mutacijom u genu. Ako je mutacija u pitanju, da li je to, osim što je prirodno, i normalno? S druge strane, imamo one koji su postali skloni istom polu zbog nekakvih uticaja u detinjstvu i time, opet, imamo neku patologiju (zbog toga imamo i psihopate, ali nemojte ovo shvatiti kao izjednačavanje, jer zaista nije ). Ono što hoću da kažem je da kampanja koja govori o tome da je normalno biti homosekcualac me nervira isto onoliko koliko i to da nekog treba šikanirati zato što je tog opredeljenja. Bojim se da nisam bila najjasnija, ali ko razume shvatiće.

Meroni

pre 13 godina

Uh, teška tema. Naime, ne smeta mi, ali ni malo, homoseksualnost. Međutim, smeta mi, ali mnogo, agresivnost, koju ne volim ni u jednom segmentu društva, pod kojom se vodi kampanja za jednakost prava homoseksualaca i heteroseksualaca u celom svetu pa i kod nas. Da je to prirodno, slažem se, ali samo u onom procentu u kome su takvi rođeni, sa mutacijom u genu. Ako je mutacija u pitanju, da li je to, osim što je prirodno, i normalno? S druge strane, imamo one koji su postali skloni istom polu zbog nekakvih uticaja u detinjstvu i time, opet, imamo neku patologiju (zbog toga imamo i psihopate, ali nemojte ovo shvatiti kao izjednačavanje, jer zaista nije ). Ono što hoću da kažem je da kampanja koja govori o tome da je normalno biti homosekcualac me nervira isto onoliko koliko i to da nekog treba šikanirati zato što je tog opredeljenja. Bojim se da nisam bila najjasnija, ali ko razume shvatiće.
(Ljilja, 28. februar 2011 08:19)

Svaka cast za komentar,slazem se sa tobom!

guslar

pre 13 godina

Gey populacija jednostavno zeli veci publicitet i zato su proglasili da su ugrozeni. Redovno citam ovakve clanke u nadi da cu razumeti sustinu , ali dzaba , nekako mi neide . Da cujem komentare vasih roditelja , to bi mi zasigurno pomoglo. Gospodo i gospodje gejevi izvolite . Roditelje da cujemo.

Milan

pre 13 godina

Ovaj Que? bas voli da vredja ljude, eto dokaza da su gejevi drski, a ne dobri i nezni.
Procitah jos jedan komentar gde tvrdi da ima IQ 180. Slatko sam se nasmejao.
Ja sam godinama vec profesor psihologije na Univerzitetu, nebrojano puta sam testirao moje studente i umeme da prepoznam genijalni IQ. Po mojim procenama Que moze da bude srecan, ako ima 125 najvise 130.
Tako, ne slazem se da je homoseksualizam normalan.
Da li je genetski poremecaj, hormanski, psiholoski... Poremecaj je poremecaj.

mladi tata,ponosim se time

pre 13 godina

ja bi vas pustio na neku nenaseljenu planetu da zivite sami ,gde niko nece moci da vas diskiminise.

muskarce na jednu
zene na drugu planetu
da nebi bilo slucajno dolazilo do necije diskriminacije.

A tamo radite sta hocete,a ako mozete i razmnozavajte se.
I obavezno da se javite kad napravite prvu bebu.

VecaBG

pre 13 godina

Licno mislim da svako ima jednaka prava na izbor. Ono sto me iritira a to je sto homoseksualci previse pritiskaju svojim zahtevima. Sta im znace te parade ponosa? Svako ime nesto na sta je ponosan pa ne paradira zbog toga. Isto smatram da je brak zajednica izmedju muza i zene a da ta nihova zajdnica treba drugacije da bude formulisana i zakonom prihvacena.I treba da brinu jedni o drugima jer u raznim drustvima pa i Americkom trebace vreme da dobiju sva prava koja traze.Sto se dece tice dozvolila bih samo biolosko tj ucesce jednog od para u stvaranju potomstva. To je kod muskog para moguce preko surogat mame a kod zenskog vestackim oplodjavanjem. Usvajanje dece im ne bih dozvolila .

Nikola

pre 13 godina

Ma vazi,
Ja zivim u toj istoj Danskoj, i to u Kophagenu. Ako pitate Dance (prosecne) sta misle o homoseksualcima, recice vam da su toleratni prema njima, ali pazi sad, da nisu bas toliko otvoreni prema celoj prici. Radi se o tome da mi u Srbiji nismo shvatili sta toleratnost znaci po EU standardima, to je kad te boli uvo, i ti ustvari se trudis da ne vidis da nesto drugacije od tebe postoji. Tako da sve su to neistine za Dansku, zapravo oni ne gotive nikoga jer su najvece fasiste i naciste na svetu i mrze homoseksualce...obicni sofinisti

iv

pre 13 godina

Citam ovaj tekst i u upravo shvatam da je to upravo ono sto ja razmisljam. Kakve veze ko sa kim voli...neka svak radi sta hoce. Sto bi to mene zanimalo? Prema tome upravo je to razlog zbog kog smatram paradu ponosa kao informaciju koja se mene (a i ostale populacije bilo da je hetero ili homoseksualno opredeljena) apsolutno ne tice. Da budem jasnija: pricala sam i sa svojim prijateljima homoseksualcima koji takodje ne podrzavaju paradu ponosa, deklarisu se bez problema (a i ako ne idu i govore svima 'ja sam gay', to se odmah vidi). Takodje rade, menjaju poslove kao i bilo ko drugi i da pri tom nikada ali NIKADA nisu doziveli bilo kakvu diskriminaciju koju MI(?)heteroseksualci nismo doziveli.

Aleksandar

pre 13 godina

Moj životni moto je " živi i pusti druge da žive ".Što se tiče gej populacije stvarno nemam ništa protiv njih, ali gospodo morate da shvatite da je Vaša seksualna orentacija, Vaša privatna stvar koja nikoga ne interesuje i kao takvu, treba da je čuvate za sebe, a ne da je toliko potencirate organizovanjem raznih parada i sl.Na taj način Vi u stvari stvarate kontra efekat kod ljudi koji nisu pripadnici Vaše grupacije a ti ostali su u ogromnoj većini.Dalje gospodo, Vas kao pojedince društvo prihvata kao normalne ljude ali Vašu seksualnu orentaciju ne može jer ona nije ni po prirodnim, ni po društvenim i na kraju ni po religioznim standardima normalna.Društvene i religiozne standarde vi možda možete promeniti, ali prirodne ne možete nikako.

Milan

pre 13 godina

@QUE
Milan, da, profesor na univerzitetu.Ne, nisam morao da izmisljam zanimanje, hvala Bogu placa mi racune.
A u pravu ste da ovde na sajtu ljudi izmislaju razne stvari, od zanimanja, izgleda, pa i do nekih IQ-a...
Sto se gejeva tice neme nista protiv njih, ali imam protiv nametanja javnosti neke takozvane "gej kulture."
Moje geslo je "zivi i pusti druge da zive." Ja neikoga ne diram, tako da bioh voleo da i mene niko ne zlostavlja.
Pozdrav svim dobrim ljudima.

Vlada od Akcija

pre 13 godina

Ovo ko da je intrevju sa nekim domaćim političarem, mislim stalno neke priče u onoj zemlji može ovo u onoj zemlji može ono, a kod nas niko nikog ne ... Mislim da su naši oglasi za posao puni gej, ezbo i kvir motiva - poslodavci traže mlade i atraktivne radnike. Iskustvo se poslednje pominje. Poslodavci su izgleda nastrani.

Aurora

pre 13 godina

E, ovo je postalo smesno... Ovaj milan umislio da je profesor psihologije, a ovaj Que da je genije. Da se civek iskida od smeha.
Bas bih volela da znam cime se istina baVE, osim sto cuce po ceo dan pored kompjutera.

Vladimir

pre 13 godina

Mislim da je u redu sto ne postoji ni jedan gej bar. U Holandiji gde sam dugo bio, i gde je liberalan stav javnosti prema ovom pitanju, muskarci ne lice na muskarce vec na zene, svi su zenskasti, detinjasti. Prihvatam stav Svetske zdravstvene organizacije da je homoseksualizam bolest.

Balkanac

pre 13 godina

Seksualno opredeljenje je privatna stvar svakog pojedinca. I mi, heteroseksualni u Srbiji, u vecini ga tako i dozivljavamo. Ali pitam se da li ga tako dozivljavaju i pripadnici gej populacije u nasoj zemlji. Mozda njima treba 200-300 godina da to shvate?

mail

pre 13 godina

Jos samo da spalite knjige sa medicinskog fakulteta, gde se spominje pederastija. Ali ni to vam ne bi vredelo, jel je priroda rekla, da cak i incest moze nesto "proizvesti" ali ne i homoseksualnost.

Muskarac

pre 13 godina

Ne vidim sta je lose u homosexualnom sexu... Ovaj muskarac sa slike ima lepo telo, kako da ne pozelis da imas sex sa njim? Imace volim zene ali mi ne bi smetalo da probam to sa ovako zgodnim muskarcem...

Vuja

pre 13 godina

Umesto sto pisete o pederima i lezbejkama bolje pise te o onome što će da nas snadje ,ima da puknemo kao Grčka a vi se ovde zamlacujete sa pederima i lezbejkama.

xmen

pre 13 godina

Mama, zašto misliš da je zapad normalan svet a da mi nismo normalni? I za čim to mi kaskamo. Materijalni stnadard nam je definitivno ultra niži od razvijenijih zemalja ali smatrati da kaskamo za njima zato što nenormalne stvari nazivamo pravim imenom, mislim da je to zabluda..

guslar

pre 13 godina

Gey populacija jednostavno zeli veci publicitet i zato su proglasili da su ugrozeni. Redovno citam ovakve clanke u nadi da cu razumeti sustinu , ali dzaba , nekako mi neide . Da cujem komentare vasih roditelja , to bi mi zasigurno pomoglo. Gospodo i gospodje gejevi izvolite . Roditelje da cujemo.

Mama

pre 13 godina

Ovo je potpuna istina. U Danskoj, koja je u potpunosti pomirena sa postojanjem homoseksualizma i ne dozivljava ga kao nesto strano ili neprirodno, seksualno opredeljenje je tacno ono sto u sustini i jeste: privatna stvar svakog coveka i zene. Zato nikome i ne pada na pamet da to istice ili spominje kao nesto bitno ili dugacije.
To je buducnost koja i nas ceka, samo za jedno 200-300 godina koliko kasnimo za normalnim svetom.

Meroni

pre 13 godina

Uh, teška tema. Naime, ne smeta mi, ali ni malo, homoseksualnost. Međutim, smeta mi, ali mnogo, agresivnost, koju ne volim ni u jednom segmentu društva, pod kojom se vodi kampanja za jednakost prava homoseksualaca i heteroseksualaca u celom svetu pa i kod nas. Da je to prirodno, slažem se, ali samo u onom procentu u kome su takvi rođeni, sa mutacijom u genu. Ako je mutacija u pitanju, da li je to, osim što je prirodno, i normalno? S druge strane, imamo one koji su postali skloni istom polu zbog nekakvih uticaja u detinjstvu i time, opet, imamo neku patologiju (zbog toga imamo i psihopate, ali nemojte ovo shvatiti kao izjednačavanje, jer zaista nije ). Ono što hoću da kažem je da kampanja koja govori o tome da je normalno biti homosekcualac me nervira isto onoliko koliko i to da nekog treba šikanirati zato što je tog opredeljenja. Bojim se da nisam bila najjasnija, ali ko razume shvatiće.
(Ljilja, 28. februar 2011 08:19)

Svaka cast za komentar,slazem se sa tobom!

VecaBG

pre 13 godina

Licno mislim da svako ima jednaka prava na izbor. Ono sto me iritira a to je sto homoseksualci previse pritiskaju svojim zahtevima. Sta im znace te parade ponosa? Svako ime nesto na sta je ponosan pa ne paradira zbog toga. Isto smatram da je brak zajednica izmedju muza i zene a da ta nihova zajdnica treba drugacije da bude formulisana i zakonom prihvacena.I treba da brinu jedni o drugima jer u raznim drustvima pa i Americkom trebace vreme da dobiju sva prava koja traze.Sto se dece tice dozvolila bih samo biolosko tj ucesce jednog od para u stvaranju potomstva. To je kod muskog para moguce preko surogat mame a kod zenskog vestackim oplodjavanjem. Usvajanje dece im ne bih dozvolila .

Ljilja

pre 13 godina

Uh, teška tema. Naime, ne smeta mi, ali ni malo, homoseksualnost. Međutim, smeta mi, ali mnogo, agresivnost, koju ne volim ni u jednom segmentu društva, pod kojom se vodi kampanja za jednakost prava homoseksualaca i heteroseksualaca u celom svetu pa i kod nas. Da je to prirodno, slažem se, ali samo u onom procentu u kome su takvi rođeni, sa mutacijom u genu. Ako je mutacija u pitanju, da li je to, osim što je prirodno, i normalno? S druge strane, imamo one koji su postali skloni istom polu zbog nekakvih uticaja u detinjstvu i time, opet, imamo neku patologiju (zbog toga imamo i psihopate, ali nemojte ovo shvatiti kao izjednačavanje, jer zaista nije ). Ono što hoću da kažem je da kampanja koja govori o tome da je normalno biti homosekcualac me nervira isto onoliko koliko i to da nekog treba šikanirati zato što je tog opredeljenja. Bojim se da nisam bila najjasnija, ali ko razume shvatiće.

millan

pre 13 godina

Citam ovaj tekst i razmisljam sta sam skrivio u prethodnom zivotu da se rodim kao gej u Srbiji. Opet moglo je biti i gore npr da budem rodjen u Iranu ili nekoj africkoj zemlji gde se gej populacija kamenuje do smrti.
Ovim putem apelujem na gradjane Srbije da budu tolerantni prema gej sunarodnicima. Mi nismo homoseksualci iz hira, zbog mode, ili ne znam cega, nego zato sto smo takvi od rodjena.

Milan

pre 13 godina

Ovaj Que? bas voli da vredja ljude, eto dokaza da su gejevi drski, a ne dobri i nezni.
Procitah jos jedan komentar gde tvrdi da ima IQ 180. Slatko sam se nasmejao.
Ja sam godinama vec profesor psihologije na Univerzitetu, nebrojano puta sam testirao moje studente i umeme da prepoznam genijalni IQ. Po mojim procenama Que moze da bude srecan, ako ima 125 najvise 130.
Tako, ne slazem se da je homoseksualizam normalan.
Da li je genetski poremecaj, hormanski, psiholoski... Poremecaj je poremecaj.

mladi tata,ponosim se time

pre 13 godina

ja bi vas pustio na neku nenaseljenu planetu da zivite sami ,gde niko nece moci da vas diskiminise.

muskarce na jednu
zene na drugu planetu
da nebi bilo slucajno dolazilo do necije diskriminacije.

A tamo radite sta hocete,a ako mozete i razmnozavajte se.
I obavezno da se javite kad napravite prvu bebu.

Aleksandar

pre 13 godina

Moj životni moto je " živi i pusti druge da žive ".Što se tiče gej populacije stvarno nemam ništa protiv njih, ali gospodo morate da shvatite da je Vaša seksualna orentacija, Vaša privatna stvar koja nikoga ne interesuje i kao takvu, treba da je čuvate za sebe, a ne da je toliko potencirate organizovanjem raznih parada i sl.Na taj način Vi u stvari stvarate kontra efekat kod ljudi koji nisu pripadnici Vaše grupacije a ti ostali su u ogromnoj većini.Dalje gospodo, Vas kao pojedince društvo prihvata kao normalne ljude ali Vašu seksualnu orentaciju ne može jer ona nije ni po prirodnim, ni po društvenim i na kraju ni po religioznim standardima normalna.Društvene i religiozne standarde vi možda možete promeniti, ali prirodne ne možete nikako.

Nikola

pre 13 godina

Ma vazi,
Ja zivim u toj istoj Danskoj, i to u Kophagenu. Ako pitate Dance (prosecne) sta misle o homoseksualcima, recice vam da su toleratni prema njima, ali pazi sad, da nisu bas toliko otvoreni prema celoj prici. Radi se o tome da mi u Srbiji nismo shvatili sta toleratnost znaci po EU standardima, to je kad te boli uvo, i ti ustvari se trudis da ne vidis da nesto drugacije od tebe postoji. Tako da sve su to neistine za Dansku, zapravo oni ne gotive nikoga jer su najvece fasiste i naciste na svetu i mrze homoseksualce...obicni sofinisti

Milan

pre 13 godina

@QUE
Milan, da, profesor na univerzitetu.Ne, nisam morao da izmisljam zanimanje, hvala Bogu placa mi racune.
A u pravu ste da ovde na sajtu ljudi izmislaju razne stvari, od zanimanja, izgleda, pa i do nekih IQ-a...
Sto se gejeva tice neme nista protiv njih, ali imam protiv nametanja javnosti neke takozvane "gej kulture."
Moje geslo je "zivi i pusti druge da zive." Ja neikoga ne diram, tako da bioh voleo da i mene niko ne zlostavlja.
Pozdrav svim dobrim ljudima.

iv

pre 13 godina

Citam ovaj tekst i u upravo shvatam da je to upravo ono sto ja razmisljam. Kakve veze ko sa kim voli...neka svak radi sta hoce. Sto bi to mene zanimalo? Prema tome upravo je to razlog zbog kog smatram paradu ponosa kao informaciju koja se mene (a i ostale populacije bilo da je hetero ili homoseksualno opredeljena) apsolutno ne tice. Da budem jasnija: pricala sam i sa svojim prijateljima homoseksualcima koji takodje ne podrzavaju paradu ponosa, deklarisu se bez problema (a i ako ne idu i govore svima 'ja sam gay', to se odmah vidi). Takodje rade, menjaju poslove kao i bilo ko drugi i da pri tom nikada ali NIKADA nisu doziveli bilo kakvu diskriminaciju koju MI(?)heteroseksualci nismo doziveli.

Vlada od Akcija

pre 13 godina

Ovo ko da je intrevju sa nekim domaćim političarem, mislim stalno neke priče u onoj zemlji može ovo u onoj zemlji može ono, a kod nas niko nikog ne ... Mislim da su naši oglasi za posao puni gej, ezbo i kvir motiva - poslodavci traže mlade i atraktivne radnike. Iskustvo se poslednje pominje. Poslodavci su izgleda nastrani.

Aurora

pre 13 godina

E, ovo je postalo smesno... Ovaj milan umislio da je profesor psihologije, a ovaj Que da je genije. Da se civek iskida od smeha.
Bas bih volela da znam cime se istina baVE, osim sto cuce po ceo dan pored kompjutera.

Velibor, USA

pre 13 godina

Dosta dobra studija koju treba vrlo pazljivo chitati i razumeti. Poenta je u vecem stepenu uzajamne asimilacije heteroseksualnog sveta s homoseksualnim i obratno, shto je u Danskoj i ostalim zemljama severa Zapada vec ili uradjeno ili je u toku, jedan od razloga shto te zemlje redovno zauzimaju vodeca mesta u istrazivanjima srece i uspeshnosti drushtva, stabilnosti, progresa. Takodje, iako mozda nije neposredno pomenuto, podseca na teoriju blisku chinjenici da mnogi, mozda i velika vecina, ljudi oba pola imaju potencijal BISEKSUALNE ORIJENTACIJE tj. ljudske panseksualne orijentacije koje valja koristiti (bilo fizichki bilo metafizichki) kao neki kompromisni modus vivendi izmedju heteroseksualnog i homoseksualnog sveta i obratno. Podseca i na chinjenicu da shto manje homofobije i heteroseksizma (heteroseksizam je shovinistichki agresivni izoblicheni oblik heteroseksualnosti koji negira i ugrozava sve shto nije neophodno heteroseksualno), dakle- shto manje homofobije i heteroseksizma- to manje i potreba gejeva za nekom nuznom posebnoshcu, nekim ultra-kvir chudashtvom, nekim pobunama samo pobuna radi. Dakle, dragi i poshtovani heteroseksualci- ako zelite tog manjeg "isticanja" homoseksualnosti,obavezno suzbijajte homomrznju, homofobiju i heteroseksizam u vashem heteroseksualnom svetu, tako da mozda nece ni biti gej parada i sl. jer nece biti potrebe za tim. Ali na vama je heteroseksualcima naglasak da uchinite neugrozavanjem zivota, prava i interesa gejeva da gejevi osete da im ne treba npr. gej parada. Ne morate pa ni ne trebate nuzno voleti gejeve ali morate da NE ugrozavate zivote, prava i interese gej ljudi!

Jelena

pre 13 godina

@Vuja

Dragi Vujo, ovo je sjajan sajt, imate i deo gde cete naci vesti o ekonomskom stanju Srbije. Ako Vas to interesuje, slobodni ste da samo to citate i da u ovaj deo uopste i ne ulazite, a Vi jos i komentarisete i nervirate se jos i zbog vesti o homoseksualcima...Pozdrav

Que?

pre 13 godina

Kako to mislite sta znaci parada ponosa? Pa ne govori vama drustvo da treba da se stidite svojih nagona, da se stidite sebe, svi vi heteroseksualni. To govore homoseksualnim osobama. Poenta parade je da se izadje u javnost i da se otvoreno kaze ja sam gay/lezbo/bi/trans i ne stidim se zbog toga, pa cak i suprotno, ponosim se time. Da, drugaciji sam, ali me to ne sprecava da imam normalan zivot. Da, mozda nisam kao vi, ali zahtevam ista prava. Ljudi ukljucite malo mozak pre nego sto nesto napisete...

Que?

pre 13 godina

@ Vladimir

Prvo da adresiram to tvoje zapazanje kakvi su muskarci u Holandiji. Ja sam isto tamo bio i isti ko i svuda drugde. Drugo, stav Svetske zdravstvene organizacije je da homoseksualnost NIJE bolest, tako da ga ti NE prihvatas? *OMG, ovo je kao da pricam sa detetom* I trece, mnogo vremena provodis za ovom gay nisom, delujes mi kao da namerno napadas gay i pro-gay stavove da bi te ljudi ubedili u suprotno i time olaksao sopstvene potisnute nagone.

@ Mail

Nema potrebe spaljivati te knjige, jer takve knjige vise nisu u upotrebi(citaj:zastarele su)

Apropo clanka: odlican je, i to je pravi put ka liberalnom, modernom drustvu...

Que?

pre 13 godina

@ Balkanac

Stvarno? Dakle svi oni parovi na ulici koji se drze za ruke, ljube, scene sexa na tvu, sve to je sta? Drzanje u 4 zida? Ma koga ti foliras...

Sale

pre 13 godina

Tekst je odlican, vidim u njemu raspoistovecivanje i deidentifikaciju u odnosu na stare nesvesne identitete. Radi se o jednom delu mnogo univerzalnijeg procesa koji je zajednicki svim ljudskim bicima i vazi za sve identitete.

NYC

pre 13 godina

@Balkanac

Je l' smo citali isti tekst? Ili si negde omasio? Kao naisao 'homo' temu, pa napisao sta ti je na umu? Balkanac, vreme je da sazris.

Que?

pre 13 godina

@ Milan - "profesor univerziteta"

Dakle, stvarno dokle vise sa pominjanjem IQa?! To je u potpunosti nebitno, a ja sam to iskoristio samo kao ilustraciju poente. Poente koja je bila vrlo jasna, a koju vi niste uspeli da shvatite.
Zao mi je sto ste vi morali da izmislite profesiju kao potporu za argumet, ali to nije ono sto je tragicno. Tragicno je da vam je neko poverovao.
Psiholog, bio on profesor ili ne nikad ne bi napisao da "zna da prepozna" IQ iz necijih recenica. To je jedan od vecih apsurda koje sam procitao ovih dana. A verujte mi, imate ogromnu konkurenciju. Molim vas, profesore, podsetite se prirode inteligencije, bar iz srednjoskolskih udzbenika.
Zatim, obrazovan covek, profesor ili ne, takodje nikad ne bi napisao "evo dokaza da su gayevi drski, a ne dobri i nezni", na osnovu mog primera. Ja ne predstavljam gay populaciju, ja predstavljam samo sebe. Takav vid generalizacije i greske u rasudjivanju je nedopustiv, za svakog pa i polu-obrazovanog coveka.
Dakle, "profesore", udzbenik iz srednje skole u sake i navalite...

D

pre 13 godina

Pa naravno :) Istopolne osobe nece dovesti do smaka sveta, kao sto se ponekad pokusava prikazati. Kada se ukloni ili makar znacajno umanji diskriminacija, cela ta prica dobija jedan sasvim drugi karakter. Gej, strejt, ili nesto trece, postaje jako malo vazno.

Que?

pre 13 godina

@ Wildhoney

Imam samo da dodam: Svaka cast! Ali stvarno svaka cast! Ne samo zbog toga sto branis lgbt prava, vec sto si uspeo da napravis distinkciju izmedju onoga sto se tebi licno svidja/privlaci i toga da li je to ok ili nije. To sto si priznao da ti je pomisao na odnose izmedju dva muskarca "bljak" ali ti je ipak ok da nekome drugome nije bljak. Taj prvi korak je verovatno najtezi i presudan. To da se svet ne meri samo po licnim osecanjima. To sam zeleo da istaknem, ostatak teksta (a i ovaj deo koji sam istakao) je samo za *clapping, clapping*

You truly are a gentleman, Sir *deep bow*...

Que?

pre 13 godina

@ Nikola

"Tolerancija, to je kad te boli uvo, i ti se u stvari trudis da ne vidis da nesto drugacije od tebe postoji"

Hoces da kazes da je alternativa u Srbiji bolja? A to je da me takodje sustinski boli uvo, ali iz svakakvih razloga ne dozvoljavam da nesto drugacije od mene postoji?
Iskreno, mene bas briga sta neki John Smith misli, dokle god imam ista zakonska prava kao i drugi. Prihvatanje i podrsku imam od porodice, prijatelja, ne treba mi i od nekog anonimusa...

Que?

pre 13 godina

@ Aleksandar

Da, pa eto, ni mene ne zanima tudja seksualna orijentacija, pa sam opet prisiljen da je gledam svakog dana na tvu, u novinama, na ulici. Zar ne mislis da su to dvostruki standardi? Ili je javno ispoljavanje emocija dozvoljeno, ili nije, nema "ali"...A sto se tice tvoje definicije "prirodnog"...zar nije nastalo prirodnim putem = prirodno? Ili ti imas drugu definiciju?

Que?

pre 13 godina

@ Mladi tata i ponosan na sta?

Neka, neka. Meni savrseno odgovara na ovoj planeti. Imam sasvim dobar zivot, i izgradjene sve sisteme oko mene. Ja sam pre za to da ako nekome ne odgovaraju bazicni civilizacioni principi, taj neko nadje mesto negde drugde. Ako je druga planeta jedina ta koja ti moze doneti mir, srecan ti put. Mada ako se uzme sam komentar u obzir, mislim da je taj brod vec isplovio, if you catch my drift...

Velibor, USA

pre 13 godina

Najpre moram da kazem da sam razocharan shto je ovde dozvoljeno da veca skupina raznih antigej komentatora vredjaju gejeve, komentatora Que?-a koji je pod paljbom antigeja i primoran da se sam samcit brani.
A sad da ja replikujem SHTO KRACE MOGU nekim "tezama" iz par antigejnih komentara kojima josh nije replikovano
@ guslar, mnogi roditelji su prva podrshka gej deci im. oni roditelji koji nisu se ili pokaju shto nisu ili su loshi roditelji.
@ Ljilja, "agresivnost" gejeva je samo jednaka "agresivnosti" svake, bilo koje grupe ljudi a chiji su zivoti, prava i interesi ugrozeni od strane vecine. Kad vec uzimamo u diskurs pojmove "prirodno i normalno" a koji su zapravo puno puta relativni - normalno ili prirodno je sve ono shto chinjenichno ne ugrozava, ne shteti drugom ili samom sebi. Stoga, nenormalnija je/su sigurno homofobija i homomrznja kao i heteroseksizam od homoseksualnosti. Isto vazi i za @xmen.
@Vlada od Akcija, zanimljivo, to prvi put chujem, ha, ha. koju josh tajnu ima da obznanish?
@VecaBg, slichno vazi kao i shto rekoh Ljilji s tim shto tebe treba podsetiti da (vi) heteroseksualci paradirate svaki dan, svakog chasa svakog dana svake godine. Ko se ono bezbrizno drzi za ruke, grli, ljubi, cmaka, sedi jedno drugom u krilu, dirka, drpa.... po ulicama, parkovima, autobusu, tramvaju, avionima, brodovima, po televiziji, medijima..... SVUDA? Ko? Iskljuchivo (vi) heteroseksualci i niko vam ni de ni bre samo zato jer ste heteroseksualci. (Vi) Heteroseksualci uzimate te slobode tako zdravo za gotovo da niste ni svesni da paradirate svakog bozjeg dana tako shto radite skoro bash sve shto hocete javno i niko vam nishta. Dakle, (vi) heteroseksualci (chast izuzecima od vas koji to ne radite) ste poslednji koji imate prava gejevima prebacivati "paradiranje". Dalje, u Americi chesto antigeji ne daju gejevima ni da se drugachije gej partnerska zajednica zove sve i kada gejevi bi odustali od termina brak, antigeji kazu da sve shto ima ista prava kao hetero brak gejevi ne smeju da imaju kakogod da se to zove. Znachi, kapriciozni antigeji hoce namerno da gaze i nipodashtavaju bilo kakva prava i jednakost u drushtvu gej partnerskih veza kakogod da se zovu. Zar to nije ochito uzasno nepravedno? Shto se tiche usvajanja dece, sve studije pokazuju da nema razlike izmedju toga kako zive deca usvojena od strane homoseks. parova vs. heteroseks. parova i obratno.
@Milan, ovde je Que? napadnut bez razloga i sam se brani a ti ga izvrcesh kao "drskog i niskointeligentnog" i josh to sve pripisujesh svim gej ljudima bez izuzetaka i josh se izjashnjavash za "psihologa na Univerzitetu" i josh nastavljash da odredjujesh shta je poremecaj. Wow, choveche, choveche.
@ "mladi tata ponosim se time" ha, ha to ti ozbiljno preporuchujesh neko vanzemaljsko chishcenje? A, mozesh se ti ponositi detetom ali bih rad bio chuti za nekoliko godina da li se i to tvoje dete ponosi tobom, mladi tata.
@ Aleksandar, ja sam svoju seks. orijentaciju uvek i drzao mojom privatnom stvari, niti se na meni moze i reci shta jesam a shta nisam, pa opet chesto dzaba. Antigeji i homofobi, koji su se namerachili da shikaniraju, zapitkuju, gnjave, vrshe invaziju u moj privatni zivotni prostor, ne prestaju. Shta cemo s tim? Sho sam pristojniji bio i gledao samo svoj posao to vishe sam bio shikaniran od strane antigeja, chesto. Shta cemo s tim, Aleksandre? Dalje, shta su ti "prirodni standardi"? Jesu li prirodni standardi da se (vi) antigeji ovako izivljavate nad osobama za koje se samo i posumnja da bi mogli biti gej "peder"?

Que?

pre 13 godina

@ Velibor USA

Hvala na podrsci, i sto si se potrudio da napises tako detaljan komentar. Iako je napisan logicno i zdravorazumski, opet verovatno nece nikoga ubediti, jer vecina ovde nema obicaj da se oslanja na te dve mentalne funkcije. Vec sam napisao u jednom komentaru da je dosta nas pokusalo lepo i strpljivo da objasni neke stvari, ali ovde ljudi nisu dosli da saznaju nesto nego da podele "stav"(citaj:predrasudu). Zao mi je sto je tako ovde, na B92, tako nesto bih pre ocekivao na sajtu Kurira. Ali predrasude ocigledno ne biraju "domacina"...

posetilac

pre 13 godina

interesantan tekst...ne moramo samo misliti kako je nestajanje homoseksualnih, revolucinarnih grupa u danskoj vidi kao dobra stvar , negoi o tome zašto u Srbiji svaka takva tema izazove histeriju kod nekolicine čuvara parvog načina života..Umereni heteroseksualci odista nemaju nikakav interes da radikalni prosvetitelji moralnog nadahnuća od male grupe homoseksualno orjentisanih ljude prave žrtve....pustite ih da žive, nije im lako a svoju nabeđenu heteroseksualnost dokažite većim natltetom..cheers

Jezik je ogledalo razmisljanja

pre 13 godina

@Mama
privatna stvar svakog coveka i zene.

Draga Mama, i zena je covek (mnozina: ljudi)! Polovi su muski i zenski, tako da ljudima (jednina: covek) pripadaju podjednako i muskarci i zene.

Wildhoney

pre 13 godina

Zanimljivo je sve ovo. Ni meni se ne svidja sto gej community pravi toliku buku, sto "prajdiraju" gradom (mislim da ne trebaju da budu ponosni stu su gej, ali isto tako ne bi trebali ni da se stide), i deluju bezobrazno , ali da se ogradim malo, Isto tako su mi smetali i ratni vojni invalidi, kao i velika vecina "grupa" koje su svojim okupljanjima, setnjama i paradiranjem napravili kolaps saobracaja u centru grada, i sta sve ne.

Ali ih i razumem, jer se bore za svoja ELEMENTARNA prava, na sve moguce nacine. Ako ne prave "buku", niko ih nece "zarezivati", i ostace uskracenih PRAVA. Ta PRAVA koja bi trebala da su im ZAGARANTOVANA, pre svega zato sto su LJUDI (mnogi imaju problem ovo da shvate, a to je sama srz problema), pa onda kolege, braca, sestre, komsije, drugari, SABORCI u ratu... To moze biti bilo ko pored vas. I "oni" se raduju istim stvarima kao i "mi". I "oni" tuguju zbog istih stvari. U istoj se crkvi mole... Vole iste grickalice, slatkise, filmove, serije, crtace, knjige, stripove.... I oni su navijaci Zvezde, partizana, vojvodine.... I oni vole svoje klubove, zemlju, grb, a pre svega ZIVOT istim zarom kao njihovi heteroseksualni drugari, tj "mi". Iste boje im je krv kao "nasa". I oni su Panduri, Sudije, Doktori, Piloti, Cistaci ulica, Programeri, Novinari, Glumci (xxx random zanimanje xxx) itd, LJUDI TO NE ZELE DA PRIHVATE. Gejevi su svuda oko nas. I sve dok ne znate njihovu seksualnu orijentaciju, nemate ama bas nista protiv njih. Super su vam itd. Zasto bi se to promenilo kada saznate?

Nekada davno, jos kao klinac u "osnovnoj" sam razvio teoriju o gejevima (dok jos nisam ni znao, niti me je interesovalo sta su ljudska prava i sta u opste znaci gej). Teorija je bila: Sto vise gejeva, to vise "riba" za nas "normalne". I ako je ikada postojala netrpeljivost, sa ovom idejom je nestala ;)

Anyway, godine su ucinile svoje, s'toga i "dopuna" razmisljanja.

Treba im dozvoliti brak. Zasto da ne? Ja verujem da je to njihovo pravo, a povrh svega, brak je u sustini "samo" Institucija kao i svaka druga.

Treba im dozvoliti da usvajaju decu, ako zele. Pogledajte sta je gladne dece po ulicama i domovima, pa mi recite dal im nebi bilo bolje sa krovom nad glavom, redovnim obrokom i osobama koje ih vole, i brinu o njima. Ko kaze suprotno, uskracuje toj deci srecno detinjstvo, NIJE COVEK, niti ima dusu.

Mnogi se protive tome jer misle da ce takva deca postati gejevi kad odrastu... ja cisto sumnjam u to, to se ne "postaje", takav se rodis, i gotova stvar. Gejevi nisu mogli da biraju, kao sto niko od nas nije mogao da bira dal ce se roditi, siromasan, bogat, beo, crn, zut, crven... Jbg, takve su karte dobili, nemaju izbora, i primorani su da zive sa tim.

Druga, meni jako zanimljiva stvar, da je vecini (muskih sigurno, a mozda i zenskih) "hejtera" super sexy kad vide dve prelepe cice kako se ljube i maze, a siguran sam da im "trojka" ne bi smetala, i aktivno fantaziraju o tome od svojih tinejdzerskih dana... zapitajte se... videcete da sam u pravu ;) I onda sav taj hejt prema lezbo gej populaciji postaje licemeran.

Zbog cega onda ne bi mogli da iskuliraju dva tipa da vide?

Priznacu, ni ja ne bi bio ODUSEVLJEN da vidim dva tipa kako se ljube i maze, sta vise, ja npr ne mogu da opisem kako se "bljak" osetim kad samo na to pomislim ... u opste mi nije cool, niti sexy... ali boze moj, nismo svi rodjeni isti, zar ne? Okrenes se na drugu stranu ako ti bas smeta, ne obracas paznju na to i gotovo.

E sad kada bi to bila "normalna" pojava, NIKO ne bi obracao paznju na to, pa ne bi ni smetalo ljudima. Ja npr ne primacujem ni hetero parove kako se drze za ruke, grle, maze... jednostavno, to je "normalno" da se vidi, te ni ne obracam paznju STA rade. Mogu samo da primetim da je neka cica suvise dobra za tipa sa kojim seta, kako mocno izgleda, kako je "saban" obucen i tako te gluposti ;)

Mada kapiram da bi gej populacija bila ultra happy kada bi bez straha makar mogli da setaju zagrljeni ili se drze za ruke (sto mi uzimamo zdravo za gotovo). Sta ce raditi na klupici u mraku je vec njihova stvar... Kapiram da bi ekvivalent njihove srece i radosti bio veoma slican, ako ne i isti (ili veci) sedmici na lotou. Voleo bih kad bi Srbija dostigla taj nivo emancipacije, svi bi mi ziveli MNOOOOOOOOGO bolje nego ikad do sad.
Na kraju, zapitajte se iskreno, i dobro razmislite o sledecem: Da li bi prestali da volite svog brata/sestru/najboljeg prijatelja kada bi saznali (nakon 20 godina na primer) da su gej? Ako je odgovor da NE BI, onda ne vidim nikakav problem da prihvatite gej populaciju - ako vec niste.
Ukoliko je odgovor DA BI, onda ste jako jako losa osoba, nedostojna ljubavi svojih bliznjih, ne bi trebali da imate "pravo" ni na kucnog ljubimca, a kamoli decu...

In darkness, we are all the same.

Que?

pre 13 godina

Ovde zaista svasta moze da se nauci. Izmedju ostalog da zlostavljanje znaci trazenje istih prava koja pripadaju svim ostalim clanovima drustva.
Zatim da "zivi i pusti druge da zive" znaci zelim sve za sebe, a drugi me ne zanima. Da postoji "takozvana gej kultura". Da je definicija dobrog coveka zatupljeni bigot. Da postoji "homoseksualIZAM", verovatno podrazumevajuci neki pravac u umetnosti, ili filozofiji, ko bi znao sta "profesori psihologije" na univerzitetu misle pod tim :) Da je definicija poremecaja to da je to poremecaj, sto je besmislena tautologija. Da ljudi postaju profesori na univerzitetu da bi platili racune. Zaista je ovaj deo sa komentarima riznica znanja i mudrosti :)

Que?

pre 13 godina

@ Aurora

Cudno, nisam znao da je "genijalnost" profesija. Jel to treba da se prijavi u APRu kao preduzetnistvo ili?
Mislim da u ovom kontekstu nemas pravo (pored toga sto je u potpunosti besmisleno) da bilo sta kazes. Prvo, zato sto kako bi ti bila upucena u to sto ja radim i dala smislen komentar, osim ako ne provodis isto ili vise vremena na ovom sajtu. Drugo, zato sto zapravo nikakav argument ne iznosis.
Ali bar je jedna strana pozitivna, razgovori o ljudskim pravima te vrlo uveseljavaju (kidaju od smeha). Nista bolje nego kad covek zna da uziva u stvarima...pozdrav!