Četvrtak, 20.01.2011.

14:46

Upućen zahtev za izručenje Purde

Srbija uputila zahtev BiH za izručenje Tihomira Purde, pošto je Hrvatska odbila da zatraži izručenje, izjavio zamenik tužioca za ratne zločine Bruno Vekarić.

Izvor: B92

Upuæen zahtev za izruèenje Purde IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

50 Komentari

Sortiraj po:

davor

pre 13 godina

Hrvatska je proglasila nezavisnost 25/06/1991 i do tada ni jednom vojniku JNA u kasarnama po HR nije pala dlaka sa glave. Cak su slobodno izlazili tenkovi da ruse susjednu Sloveniju. Sve dok avioni JNA nisu bombardirali Zagreb a iz kasarni se pocelo pucati po stambenim zgradama (Borongaj u Zagrebu). O tome nazalost malo ljudi u Srbiji zna, kao i o vojnim licima koji su iz svojih stanova snajperima gadjali ljude po ulicama Zagreba za vrijeme zracnih uzbuna.

Nakon sto se JNA otvoreno priklonila Milosevicu, tako je i bila tretirana od strane HR. A svoje pravo lice je pokazala u Vukovaru. Na kraju se ta JNA slobodno isetala iz kasarni sa naoruzanjem kojeg su financirali i gradjani HR, i povukla se u SRB i RS. A sto se tice "nelegalnosti" hrvatskih vojnih formacija, pametan ce shvatiti da je HR 1991 ostala na policiji i civilnoj zastiti (a i ona je prethodno bila razoruzana od strane JNA), protiv trece vojne sile u Europi koja je jasno dala do znanja da ce granatama cuvati svoju viziju javnog reda i ustavnog poretka.

Sto se tice mojih predaka, kojih se netko dotaknuo, oni nisu silom usli u Jugoslaviju (kojom silom?). Usli su sa iskrenim uvjerenjem da ce, nakon visestoljecne dominacije stranaca, moci zivjeti u slozi i ravnopravnosti sa slavenskom bracom s kojom dijele istu kulturu i jezik. Ali su se ubrzo susreli sa kompleksom vise vrijednosti beogradske politicke elite (namjerno razlikovanom od srpskog Naroda) i njenom voljom za uspostavom hijerarhijskih odnosa izmedju Zagreba i Beograda u korist potonjeg. Toj je eliti manje bilo stalo do "ujedinjenja" juznih slavena koliko do prosirenja njenog geo-politickog utjecaja.

Najslikovitiji dokaz toga su rijeci Vojvode Misica regentu Aleksandru nakon obilaska Hrvatske 1919. Ovako on pise o Hrvatima:

"Svi oni jednako misle, to je svet za sebe, ma sa kakvim predlogom da se pojaviš stvar je propala. Ništa se neće moći učiniti. To nisu ljudi na čiju se reč možeš osloniti. To je najodvratnija fukara na svetu, koja se ne može zajaziti ničim što bi joj se ponudilo. Ja sam duboko uveren da se mi sa njima nećemo usrećiti. Ti su ljudi, svi odreda, prozirni kao čaša, nezajažljivi, i u takvoj meri lažni i dvolični da sumnjam da na kugli zemaljskoj ima većih podlaca, prevaranata i samoživih ljudi...»

Pored visokog obrazovanja i sirokog misaonog kapaciteta koje ovakve rijeci impliciraju, postavlja se pitanje iskrenosti zelje za suzivotom sa ljudima koji se ovako opisuju?

Kako je bilo moguce graditi bratinski i ravnopravan odnos sa hrvatkim narodom i biti ovakvog uvjerenja?

Il je Jugoslavija u ocima iste beogradske elite bila samo i iskljucivo poligon uspostave njenog utjecaja na podrucja zapadno od Drine, koji su bili na njenoj"tapeti" jos od Garasaninovh "Nacertanija".

Shodno tome, smijesna je konstatacija kako je Jugoslavija velika srpska zabluda i jos je smjesnije pljuvanje po istoj, znajuci da je ta ista Srbija oruzjem "branila" Jugu od hrvatskog "separatizma", od 1918, hrvatskog proljeca 1971, pa do 1991. Mazohizam ili politicki interesi?

Terazijski hegemonizam, odrazivao se u kraljevini SHS kako na ekonomskom nivou (4 HR krune za jedan srpski dinar), tako i na politickom (ukidanje hrvatskog Sabora koji je postojao cak i pod Austro-Ugarskom).

Vrhunac svega je ubistvo Radica i jos sedmorice HR predstavnika u sred parlamenta u Beogradu. Toliko o srpskom "iskrenom prihvacanju Hrvata" i hrvatskom "zabijanju noza u ledja Srbima" o kojim je netko ovdje pisao.

Takva politika Beograda je dovela do Jasenovca,a Jasenovac do Vukovara, i bilo bi dobro da se na na Vukovaru prica zavrsi.

I nije rijec o nikakvom posipanju pepela niti sa jedne niti se druge strane, nego je pitanje inteligentnog suzivota dva naroda koji su slicniji nego sto su razlicitiji. I cinjenica da vise ne zive pod istim krovom ne mijenja nista na stvari.

I kad se dogodi da u Beogradu spiker navija za Hrvatsku (ili obratno u Zagrebu za Srbiju) kao sto je to slucaj bio sa Svedskim spikerom u utakmici Danska-Srbija, moci cemo za sebe reci da smo sazreli koa narodi.

Do tada cemo biti samo iskompleksirani BALKANCI koji biraju mora, juznija ili sjevernija, u odnosu na povijest/istoriju sa doticnom drzavom, sto priznt cete, uveliko suzuje izbor...

Pozdrav svim ljudima dobre volje i molim za objavu nimalo zlonamjernog posta...hvala!!!

Gargamel

pre 13 godina

Bio sam sa Tihomirom Purdom u JNA.On je bio klasa Mart 90., ja sam dosao u Septembru iste godine(poslednja generacija JNA). Pripadao je vodu do mog, spavali u istoj spavaonici, dva kreveta od mene. Uvek dobro raspolozen i izuzetno dobrocudan momak tada je bio. Eto, sta rat napravi od coveka.

mario

pre 13 godina

Velickovic Uros Tada je več država Hrvatska postojala i JNA je bila okupacijska vojska.
Vlada čudno je kako taj Amnesty International ne kritikuje Srbiju koja skriva još dva Haška bjegunca od koji je jedan optužen za genocid.
Gagi imaš zadnju ocjenu fridom housa gdje su slobodniji mediji i vidi vraga RH je bolje ocjenjena od SRB.
Kada su toliko mediji slobodni kako ovo niko nije objavio ili se to baca pod tepih da se nebi Srbija našla pod kritikama EU.
Toliko o slobodama.
"Na pravoslavni Badnjak pozivali na klanje Hrvata
"Mađarice, pripremi salate, bit će mesa, klat ćemo Hrvate", orilo se subotičkim ulicama "
http://www.vecernji.hr/vijesti/na-pravoslavni-badnjak-pozivali-klanje-hrvata-clanak-241487
Kada smo kod junaka prvo počisti vlastito dvorište.

hmm

pre 13 godina

ovo je suicid Srbije. Ukoliko se Purda izruči to je direktan dokaz da su logori u Srbiji postojali koje službena Srbija negira. Jer kako dokaz može biti relevantan ako je prikuljen u logoru koji zapravo "ne postoji"?! Opasno se igra Srbija s ovim mislim da joj ovo nije trebalo..

nezgodno pitanje

pre 13 godina

Vekarić jamči fer postupak hrvatskom branitelju Tihomiru Purdi u Srbiji. Znači li to da Purda ovaj puta neće biti podvrgnut zvjerskom mučenju i da će biti dovoljni tzv. dokazi pribavljeni u logorima u Begejcima i Stajićevu koje je 1991. i 1992. pokupila JNA?

MirkoPaziMetak

pre 13 godina

@zoran ... Za pocetak, zanima me bas odakle ti taj podatak o 9 (devet) srba u Splitu. Mora bit sam ja neka cudna biljka onda jer ih poznam sigurno i vise od toga. Jos je cudniji nas drzavni zavod za statistiku koji je jos 2001 na popisu evidentirao 3047 srba u Splitu. Vjerojatno smo ih, ustasoidni i genocidni kakvi vec jesmo, svake godine potamanili po par stotina bez da je itko primjetio pa sad jos ovih 9 oko mene divani...
Glede Srpskih sirokih ruku i naseg noza u ledja, dalo bi se svasta o tome reci, ali svako s iti malo soli u glavi se sjeca odakle je sve krenulo (hint: cuveni govor na jos cuvenijem polju). Ne kazem da nije bilo nedjela na nasoj strani jer jednom kad se zlo zakotrlja svako dobije svoju priliku da pokaze ono najgore (i najbolje), ali da su hrvati krivi za raspad Juge - sorry ali tu si u krivu. Da se razumijemo - da je bilo srece i pameti danas bi zivjeli u istoj ili mozda konfederativnoj drzavi, vjerojatno bogatiji od pola sadasnjih clanica EU sa hrvatskim (i srpskim) bankama, hranom, mozda i automobilima, traktorima, brodovima. Tko zna. Srecom za neke, a nesrecom za nas bili smo (i precesto ostali) seljaci na brdovitom balkanu.
Pozz iz Splita.

susjed

pre 13 godina

Ako BiH uistinu izruči Tihomira Purdu Srbiji, prema optužnici koju je sastavljala JNA na temelju iskaza dobivenih mučenjem u zatočeničkim logorima u Srbiji 1991.-1992., onda bi Hrvatska trebala prvom zgodom uhititi srpskog državljanina Ejupa Ganića, kada bude putovao u Europu preko zagrebačkog uzletišta Pleso, i izručiti ga Srbiji ili mu suditi u Zagrebu za ratne zločine koje su bošnjačka Armija BiH i strani mudžahedini počinili nad hrvatskim civilima u BiH.

odvjetnik, Njemačka

pre 13 godina

Naravno da sam upoznat s Jasenovcem. Koncentracisjki logor Ustaške domobranske službe. I znam da je u tom logoru vršen genocid na Srbima, Židovima, Romima i Hrvatima koji nisu bili "politički adekvatni". A ja vjerujem da ti ne trebam detalje opisivat i da je ne samo srpska i hrvatska već i svjetska javnost upoznata s tim logorom.A ti radiš upravo što Hrvati sada rade govoriš vaši preci, time dovodiš u vezu sve današnje Hrvate kao izravne potomke ustaša iz drugog svjestskog rata što je daleko od istine. Prvo moj djed se od početka rata borio na strani partizana protiv nacista, ustaša i četnika. Nemoj relativizirati i još jedna stvar tužba Srbije protiv Hrvatske za genocid u II. svjetskom ratu je morbidna jer današnja Hrvatska nije legalna i pravna nasljedica NDH iz '41 jer da je bila bi u njenim granicama i politički sustav bi bio isti. Isto kao što je u slučaju današnje Njemačke koju bi skoro cijela Europa mogla tužiti za genocid od 6 milijona ljudi ona se ispričala u ime naroda ali tražitit nadoknadu od Njemačke nema pravne osnove.

zoran

pre 13 godina

A ko je bio agresor kada su ZENGE 91., pre proglašenja Hrvatske, držale u blokadi kasarnu u Varaždinu bez struje i vode skoro dva meseca? I ne samo tu, nego skoro sve kasarne po "lijepoj vašoj". I usput su tu i tamo i streljali po nekog vojnika i oficira pa se skupio priličan broj zločina od strane, u tom momentu, NELEGALNIH vojnih formacija, koje se svakako zbog načina delovanja i zbog brojnog prisustve članova ustaške emigracije, mogu podvesti i pod TERORISTIČKE.

Dajte bre Hrvati oladite i konačno priznajte da ni vaši preci 1918. ni 1945., u najvećem broju nisu želeli zajednicu sa Srbima, nego su silom prihvatali. I to oba puta nagovarani i prisiljavani od vaših, političara (Trumbić 1918. i Broz 1945.). Oba puta, Srbi su vas oberučke i iskreno prihvatali, a vi ste im OBA puta licemerno zabijali nož u leđa, pre ili kasnije. Danas je, hvala Bogu gotovo. U Splitu, od preko 200 hiljada stanovnika, ima tačno 9(devet) Srba a pre otcepljenja bilo ih je preko 10 hiljada ne računajući one koji su se izjasnili kao Jugosloveni. To ste i hteli. I šta hoćete još? Da se mi posipamo pepelom što ste pobili, pokrstili i proterali tokom XX veka, možda par miliona ljudi sa prostora današnje Hrvatske, Bosne, Hercegovine, Srema... Stvarno ste bre alavi. Eto vam vaše države i radite sa njom šta vam je volja. Ako se otkrije tu i tamo po neki zločinac iz 90. godina, a ima ih među vama i te kako, pustite da mu se sudi ovde ili u Hagu jer su takva suđenja pred vašim sudovima farsa. I ne talasajte više, Isusa vam.
A na VAŠE more, ja jok dok sam u ovoj pameti. Smučili ste mi se više. Na pragu ste EU pa neka vam gosti dolaze odatle, a ja ću na malo južnija mora ali ne ni u MNE. I njih sam izgustirao...

svasta

pre 13 godina

@Sandra
Ma da, u pravu si. Svi koji nisu poginuli na teritoriji Srbije su "j*b*gadesilose". Nema veze, tako cemo objasniti njihovim porodicama da zivot njihove dece/roditelja/brace/sestara... nije bas toliko vazan i da te zlocince necemo da hvatamo jer su neki drugi Srbi vec ubili nekog Hrvata, pa mi treba da se pokrijemo po usima i da cutimo!

sandra

pre 13 godina

Ja ne poznajem slucaj, ali to da je on bio u logoru u Srbiji i da su ga nasi ispitivali, odmah budi ne samo sumnju u neku krivicu nego izaziva i sazaljenje sto se u svemu nasao.
Nekad je RTS prikazivala priznanja "ratnih zlocinaca" iz Vukovara, ali ne nasih, ne pravih nego toboznjih, hrvatskih. Pa to je tako ogavno, da mi je muka bilo. I sad ponovo, neko iskopao neko priznanje. Sto mu nisu tad sudili kad su ga imali? Strasno je to zaista. Sta smo zla uradili, a mi cemo nekom da sudimo. I uopste sta imamo mi sa tim? Vukovar nije u Srbiji, Hrvati kazu nije bilo zlocina, sta mi hocemo onda? Cim malo popravimo odnose , evo novih zavitlavanja! Grozno!

milos

pre 13 godina

@Josip Pozgaj: Isto je i kod nas. Većina je časno branila ono u šta je verovala, odnosno većina je verovala da nešto brani, a manjina se iživljavala nad ljudima, imovinom, međuljudskim odnosima i ponosom naroda. Voleo bih da sve iz te manjine stigne kazna. Ja lično nemam nedoumice i rado bih video sve srpske zlikovce u bajboku. I nas su ojadili. Pretpostavljam da i većina Hrvata želi da vidi svoje zlikovce u samici. Gde god ona bila.

Bata Raka

pre 13 godina

Kako je ovo sve providno! Hrvatska „pere ruke” od Purde. Uhapšen je u Bosni i ostavljen da sedi do poslednjeg dana pritvora kako bi se ispitali svedoci sa spiska koji je dostavila Srbija. Kako su u Hrvatskoj utvrdili da nema osnova za pokretanje postupka, rešili su da ne traže izručenje. Sad Srbija brže bolje šalje zahtev za izručenje dok ne istekne rok za pritvor. Bosanci ni luk jeli, ni luk mirisali - a upadoše u dilemu. Kojeg komšiju/susjeda sad da iznerviraju, i šta su se kog đavola/vraga i gurali u celu priču? Na kraju neće biti ni vuk sit, ni ovce na broju. U Hrvatskoj će da ispadne da će Srbija da osudi nevinog čoveka (jer oni nisu našli osnova za pokretanje procesa), u Srbiji misle da ima osnova ali im Purda nije u dometu, a Bosanci će svakako da iznerviraju nekoga. Nemoguće je i da ga izruče Srbiji i da ga puste na slobodu. A dok vodvilj traje publika ima čime da se zabavlja, samo da ne čuje kako stomaci zavijaju preko svake granice - i u prenesenom i u doslovnom smislu.

veli

pre 13 godina

napokon da je neko počeo da procesuira zločine nad srbima kad hrvatska i bosna to izgleda jako slabo rade a ubojice civila slobodno šeću i još uvijek rade u državnim institucijama i zato veliki pozdrav pravosuđu u srbiji koji po svemu viđenom su lideri u svijetu i europi, bez imalo pretjerivanja, i neka nastave tako pa nam haški tribunal neće ni trebati a ovo što se u hrvatskoj i bosni radi u pravosuđu je velika sramota za njih same, a gospodin JOSIPOVIĆ je prilika da se neke stvari promijene jer je pravnik.

Djordje "Civijas for ever"

pre 13 godina

Ne shvatam toliku polemiku-pisanje oko ovog ratnog-zlocinca T,Purde Hrvata!? 1/Pa to je vec unapred spremljeno, uz dogovor da se predlozeni "Srpsko-Hrvatski" svedoci njihovi iskazi otkupe u dobrobit za Hrvatsko pravosudje (korupcija biznis cveta u Hrvatskoj!) 2/Pravi i istiniti iskazi "svedoka"nece videti "ISTINU" jer bi celo Hrvatsko politicko rukovodstvo povuklo u korupcijski ambis pocinjenih od takozvanih koji su branili Zalosno, jadno, i bedno, da pojedinci Hrvati reagiraju kao i njihovi politicari!? Ali jednoga dana - uskoro, ce videti svoju zlocinacku istinu!! Prilikom njihovog ulaska u Veliki krug EEG-a koji ne trpe korupciju, lazi i intrige nego istinu koju ce Hrvati morati da se poklone zrtvama Srbima, Jevrejima, Romima pocinjenjih u zadnjih '40-'45/'90-'95 godina proslog veka u bivsoj Jugoslaviji od njihovih SS-rodoljuba-branitelja koncentracionih logora, ubistava, bacanja zivih ljudi u jame (Dalmacija '42) Srbi pamte i oprastaju - Hrvati ne pamte niti oprastaju! Ovo nije mrznja nacije nego gola istina za koju se borim..

Milan

pre 13 godina

Jedno pitanje za sve Hrvate koji se ovde javljaju: slazem se da je Srbija bila agresor, ali da li ta cinjenica opravdava Hrvate koji su pocinili zlocine? Srbi koji nisu imali veze sa ratom su ubijani, kidnapovani, i proterivani, a za to nije niko odgovarao. Pa niste ni vi toliko blesavi da ne vidite da Vasa zemlja ne zeli da procesuira zlocine koji su ucinjeni prema Srbima.

Милован Миловановић

pre 13 godina

Само наивни су могли да поверују да ће Хрвати судити Пурди, односно наставити гоњење. Нарочито не жупанијски суд и тужилаштво у Осијеку, познати по "правди". Па ти исти нису процесуирали ни Главаша, ни Шекса, ни Вркића, ни остале "господаре смрти" у Осијеку деведестих. И брига их шта каже Европска унија, Амнести интернешенел и друге релевантне организације. Јер званичан став Врховног суда Хрватске (највише судске инстанце) је да "се у обрамбеном-домовинском рату не могу починити ратни злочини"?! Први комшија мога деде Р.Д. и његова мајка М.Д., који су иначе преживели Јасеновац, су брутално измасакрирани у Осијеку 1991. године, али је то вајно тужилаштво дошло до закључка да нема основа за кривично гоњење. Кад је његов син, који сада живи у Великој Британији, јер је због тог злочина прво добио азил, а потом и држављанство Велике Британије, дошао да посети њихове гробове прво је имао проблема на граници, док није затражио да се обавести британски конзулат у Загребу, а потом га је саобраћајни полицајац у Осијеку, који га је зауставио, након провере података радио везом дословце упитао: "Ко си ти и како се усуђујеш да оптужујеш Главаша"? То је, нажалост, слика хрватских институција, институција земље која ускоро треба да постане чланица ЕУ. Страшно!

Stipe

pre 13 godina

Za gospodina Odvjetnika iz Njemacke: zelim da mu kazem kad je toliko pametan neka tako insistira i na Jasenovcu. Vjerovatno zna sta se je tamo desilo. Ako je odvjetnik kao sto kaze neka malo objasni sta se je tamo desio.

ljugoslav

pre 13 godina

Ovaj nesrećnik T.Purda je sitna riba i ako je kriv treba da odgovara ali u današnjoj Hrvatskoj ima masnijih i ugojenih riba kao sto je Vladimir Šeks glavni politički inspirator i saradnik Branimira Glavaša u proganjanja Srba u Slavoniji i Osijeku 90 i 91 godine. i koji je na vlasti. Takve likove treba procesuirarti i poslati na robiju, a ne da izgravaju evropske demokrate.

baba Djona

pre 13 godina

Prosto ljudi, nemojte se paliti na jeftine politicke trikove ove vlasti, prosipaju nam afere kako bi zataskali ocajnu ekonomsku sliku Srbije, kako bi zataskali svoju nestrucnost i nesposobnost, mute vodu i drugo nista ne znaju..

Igor

pre 13 godina

@Gagi
ajoj Gagi, a gdje su vam ono Mladić i Hadžić, nešto se baš ne prsite da ih uhitite.... netko je komentirao da smo mi Hrvati napali legalnu JNA.... otkud pravo toj legalnoj vojsci da razruši cijeli grad... drage komšije, tada kod Vukovara 1991, to više nije bila JNA... svoj jugoslavenski pridjev je ona odavno izgubila! JNA kao jugoslavenska ne bi trebala biti zajedno u rovu s kriminalcima i četničkim dobrovoljcima, zar ne!?

Gagi

pre 13 godina

auuu, susedi, al' ste navalili. nije valjda da stitite ratne zlocince. sta ce tek biti kad osude junaka iz varivoda gotovinu. nije ni cudo sto nista ne znate o ratnim zlocinima hrvata, kad vec godinama gledate hrt i citate VECERNJI LIST. cekamo ali nikako da docekamo hrvatski b-92. od kad je feral ugasen vise ne postoje slobodne novine u ljepoj vasoj.

Vlada

pre 13 godina

Znaci po susjedima, i Amnesty International, najveca i najuglednija svetska organizacija koja stiti ljudska prava nije u pravu kada upozorava Hrvatsku da stiti ratne zlocince i sprecava kazneni progon protiv istih? U najnovijem izvestaju prozvana je vlada Hrvatske da sprecava istragu protiv potpredsednika Sabora, Vladimira Seksa i Admirala Domazeta koji su odgovorni za ratne zlocine u Slavoniji i Lici.

www.amnesty.org/en/news-and-updates/croatia-politician-must-face-inquiry-over-war-crimes-claims-2011-01-18

Velickovic Uros

pre 13 godina

5. novembra 1991. u Vinogradskoj ulici u Vukovaru desio se sporni dogadjaj. Hrvatska kaze de je to bila regularna vojna akcija. Samo ko jos ne zna da Hrvatska drzava tada nije ni postojala?
Ko jos ne zna da su vojske nepostojecih drzava teroristicke formacije?

odvjetnik, Njemačka

pre 13 godina

Ja vidim da vi ne znate baš puno o ovom slučaju. Razlog zašto Hrvatska "ne želi" Purdu je taj što nisu pronađeni nikakvi relevantni dokazi koji bi okrivljavali ovog čovjeka. U zadnjih tri dana ispitano je 30 svjedoka koje je srpsko tužilaštvo pozvalo kao svjedoke [njihova imena je dala Srbija prosljedivši dokumente, o njima sad stvarno ne znam je li to bilo prije dva dana ili možda više dana] i svi svjedoci su rekli kako ne znaju da je Purda učinio zločin [posjetite stranicu ministrstva pravosuđa RH] stoga Hrvatska nema razloga tažiti istog za optuženje. Jedini "dokaz" srpske tužbe je njegov iskaz dat u srpskom logoru u koji je odveden nakon pada Vukovara a vi prosudite koliko je relevantan. Purda je bio u logoru skoro godinu dana a to je već period kraja '92 godine kada je Hrvatska stekla međunarodno priznanje [prva država je bila Island čak 19.11.1991. ali službeno priznanje je stekla 15.1.1992 kada su je priznale SAD zemlje EU i postala član UN] a to bi direktno značilo da od tog trenutka regularna JNA vojska na teritriji RH postaje agresorska jer međunarodno priznata država ima legimitet samo nad svojom vosjkom a od tog dana RH i službeno nije više dio SFRJ i od toga dana "krnja" Jugoslavija se tretira kao agresor na međunardno priznatu državu [pronađite pojam "agresija" u riječniku i biti će vam jasno]. Svi zamo da rat nije završio 15.1.1992. već u ljeto 1995 i od tog razodblja se smatra agresija SRJ srpskih paravojnih formacija i dobrovoljaca. A porazno za Srbiju je to [što Hrvatska inzistira u svojoj tužbi] je postojanje logora na teritoriji SRJ i time je ona i "službeno" vršitelj agresije na RH, čak i predsjednik Tadić u zadnjem posjetu Hrvatskoj spominje te logore , Mitrovica, Begejci, Niš i Stajićevo. To se zove pravno gledanje stvari a isto tako JNA se ne može optužiti za zbivanja u Vukovaru jer je istina da je to još uvijek bila Socijalistička Republika Hrvatska ali Ustav SRFJ [1974.] govori da armija ne smije ugrožavati civilno stanovništvo već ga štititi kao građane SFRJ a ja mislim da to u slučaju Vukovar nije bio slučaj. Isto tako primjećujem relativiziranje u zločinima, što je nedopustivo. Kriviti se ne može cijeli narod već odgovorni pojednici za koje se znaju imena i prezimena i sa jedne i sa druge strane jer u ratu nema nevnih i "manje" krivih, žrtve s bilo koje strane su žrtve. Tako optuživati se međusobno je smiješno i ponizno za oba dva naroda znaju se krivci i sa hrvatske i srpske strane i oni trebaju biti procesuirani a ovakvi slučaju samo dokazuju koliko smo zapravo spremni se suočiti s "našom" prošlošću i uzaludnom demagogijom naša dva predsjednika jer sve dok svaka strana piše svoju povijest/istoriju nema napretka. Pozdravljam

Komandant 1001

pre 13 godina

Nema priznanja nikakvog, da je Srbija agresor. Nitko u Evropi ne "trubi" da je Srbija agresor u ratu 1991-1995. Međunarodni Ratni Sud (Hanover) nije okvalificirao da je jedna Država napala drugu jer sa početka rata, bila je jedna Država. Samo priučeni i neotesani tvrde i teoretiziraju "uličnom" Akademijom da Je Srbija napala Hrvatsku, a stvar je obrnuta, a to da se jurišalo na kasarne jedne suverene vojske, i to Hrvati, želeć otjerati JNA iz još nepriznate (međunarodno) Države, znači iz Republike. Tu ima osnova za Međunarodni Ratni Sud.....ali o tome kad Den Haag završi sa radom, ali i konačnom "diagnozom" rata u bivšoj SFRJ.

Andjela

pre 13 godina

A ko će da mi sudi? Šljivančanin, Mladić, Ljubičić, Šešelj i ostale „zarđale kašike“. Samo napred u „prepravljanje prošlosti“, svu energuju države trošite na „pranje svojih okrvavljenih“ biografija, a Srbija sve više tone u živo blato.

Bucko razmisljam

pre 13 godina

Tužilaštvo u Osijeku saopštilo je da neće tražiti izručenje hrvatskog veterana Tihomira Purde koga Srbija tereti za ratne zločine 1991. godine, jer je utvrđeno da nema osnova za pokretanje krivičnog gonjenja.

Odavno se srpsko tuzilastvo nije "blamiralo", ponovo je doslo vreme da to uradi !
Zasto bi Hrvatska trazila da joj se izruci nevin covek koga bi morala po zelji Srbije da sudi i maltretira ?
Bolje neka to uradi Srbija i neka se ona BRUKA !

josip 2

pre 13 godina

U mnogo čemu ste u pravu. Ali, ZAŠTO,zbog čega nitko ne pominje onog zločinca Merčepa za zločine u Vukovaru, dok nije bilo rata, u lipnju(juni) i srpnju(juli), kolovozu(avgust),1991? Svi pominju obitelj Zec. Ostavimo ih na miru. Poštujem njihov bol.Ja bih da se sazna o vremenu u Vukovaru prije rata, o radnjama Merčepa i ostalih. Mi Hrvati ćemo morati da se debelo postidimo i zapitamo šta se tada dešavalo. A i Srbija bi mogla da se pozabavi time.

miroslav-usa

pre 13 godina

Nisu potrebne ni Hrvatskoj ni Srbiji osobe koje su ladno ubijale jer su opasne za sredine u kojima žive.
ako je hrvatskom pravosudju ova optužnica poznata već osam godina onda je to mnogo zabrinjavajuće za hrvatsko gradjanstvo.
Da budem jasan to nije mnogo bolje ni u Srbiji.
Ovaj g.Tihomir Purda (bilo da je Hrvat ili Srbin)a ako postoje preživeli tog zločina ili ubistva koji će svedočiti tada će on sam reći istinu.
Ljudska savest je čudo.
Progovori sama.
Kako nekoga ubiti i mirno spavati.
i kako takvu osobu opravdavati za takav zločin.
Strašno.

veselje

pre 13 godina

Obzirom da je Purdu drzava Srbija stavila na poternicu, a o tome nekom volsebnom 'administrativnom greskom' nikada nije izvestila Hrvatsku, iako je morala, nebi me zacudilo da sud u BH vrati Purdu u Hrvatsku jer sada Srbija i Hrvatska imaju potpisan sporazum o izrucenju i Srbija ga onda moze direktno traziti od Hrvatske. Koliko vidim, na osnovu dokaza poslatih iz Srbije, Hrvatska tvrdi da uopste nema osnova da sudi Purdi

dorian gray

pre 13 godina

Posto je uhapsen u Bosni, situcija je jako slicna kao sa Ganicem:
PRVO ce Srbija morati dostaviti extradicionom sudu u BH [ne u RS] dokaze i na osnovu njih sudija donosi presudu. To moze potrajati opar meseci.
A sudiju ce zanimati sve: Od cinjenice dali su dokazi pribavljeni pod prisilom pa dalje.
Zato se nebi unapred puno radovao jer sve je sada nakon fijaska sa Ganicem, sve veoma 'internacionalizovano' kada je pravosudje Srbije u pitanju jer bas radi toga [nedostatak glavnog dokaza iz merituma] je pusten i Jurisic

Velibor, USA

pre 13 godina

Samo da upitam nekog- zashto zatvore i sadashnje Srbije izjednachava sa miloshevicevskim logorima devedesetih? Ko negira da je Miloshevicev rezim vrshio agresije? Ko shta izjednachava i ko pricha sada ovde o gradjanskom ratu?

Ne shvatam zashto u vesti o jednom hrvatskom zlochincu se nuzno javljaju njegovi indirektni apologete, prave zrtvu od njega i njegovih naredbodavaca te napadaju i tretiraju Srbiju i celi srpski narod bez izuzetaka, citiram "kako ste prozirni...", ovakvi, onakvi (to obracanje celom jednom narodu u drugom licu mnozine!) kao da su Miloshevic-Sheshelj i sad na vlasti? Chemu takav diskurs?

A, slazem se da ima krupnijih riba milih HDZ-u koje su moguce odgovornije i krivlje od ovog Purde.
No, zashto onda Hrvatska nije procesuirala ovaj sluchaj sama i kako treba?

Joca

pre 13 godina

Srbija savim legitimno dize optuznice protiv onih koji su izvrsili ratni zlocin protiv njenih drzavljana, pripadnika legitimne i legalne JNA. Ti zlocini za koje je Purda okrivljen su se dogodili 1991 godine, daleko pre priznanja hrvatske samostalnosti. Pa tada je jedan Mesic, jos uvijek sjedio u Beogradu kao predsjednik predsjednistva SFRJ. Toliko o legalnosti suda za ratne zlocine iz Beograda.

Risnjak

pre 13 godina

Misle mu sudit u Srbiji dokazima iznudenim batinama u LOGORU U SRBIJI !! Ajde malo mucnite vasim pametnim glavama... i brzo cete prepoznat sta to znaci za Srbiju ! Priznanje da su na teritoriju tadasnje SFRJ/Srbije postojali takvi logori.... priznanje da je SFRJ/Srbija izravno sudejelovala u AGRESIJU na susjednu zemlju ! Znaci propao plan izjednacenja i teorija o gradjanskome ratu ! I sada da Hrvatska jos skine optuzinicu za genocid... zsss...kako ste prozirni, pa to nije za vjerovati !

misuratakid

pre 13 godina

Hrvatska je ustvrdila da Purda nije kriv. Srbija će ipak tražiti izručenje. Konačnu odluku dakle donosi Bosna i Hercegovina. Hrvatska nebi postupila na ovaj način da nije već unaprijed sve dogovorila sa Bosnom i Hercegovinom. Očekujem dakle da će BiH odbiti zahtjev Srbije za izručenjem i da će Purda biti oslobođen, odnosno vraćen u Hrvatsku kao slobodan građanin.

bice veselo

pre 13 godina

Bice zanimljivo videti kako ce extradicioni sud u BH postupiti.
Jer ako dokazi Srbije protiv Purde budu kao dokazi protiv Ganica koje je Srbija dostavila Londonu, sud BH u kom ima i 'stranaca' [kako ih Dodik zove].

legitimitet

pre 13 godina

Sve dok mi [Srbija] vise od 15 godina ne hapsimo i isporucujemo Mladica, gubimo bilo kakav legitimitet da kritikujemo druge.
A da ne pominjem cinjenicu da rat uopste nije vodjen na teritoriji Srbije

fico

pre 13 godina

Mi lazemo da bih varali sami sebe,da tjesimo druge,mi lazemo za oprost.Mi lazemo da bih se borili protiv straha,lazemo da ohrabrujemo druge,lazemo da bih skrivali svoj i neciji drugi jad.Laganje je oblik naseg patriotizmai potvrda nase urodjene inteligencije.Mi lazemo na kreativan,mastovit i inventivan nacin.

Josip Pozgaj

pre 13 godina

Velika vecina Hrvatskih branitelja je casno branila domovinu. Ovdje se radi o sacici ekstremista koji su se izivljavali nad nasim susjedima Srbima. Cijela Hrvatska zna za te zlocine: obitelj Zec, Velesajam, Osijek, Gospic, Sisak, Pakracka Poljana.. samo sto je sve ove godine vladala zavjera sutnje zbog straha pred tim nasilnicima. Oni su uprljali Domovinski Rat a danas su jako glasni i agresivni, ne zbog Purde nego zato sto ih je strah za vlastitu kozu. Hrvatska je umorna od tih takozvanih "velikih Hrvata" laznih branitelja, koji su dobro naplatili svoje "hrvatstvo".

Velibor, USA

pre 13 godina

Mislim da ovde srpska ministarka pravde radi vrlo dobro. Zato puna podrshka!

Dalje, ne mislim da je poshteno stalno i uporno menjati teme, tipa "hvatajte Mladica, pustite Purdu..." kada se ovde specifichno govori o zlochincu Purdi. Apsolutno svakako da Mladica treba napokon uhvatiti i isporuchiti Haag-u, ali ovde prichamo trenutno o zlochincu Purdi, pa se drzimo teme, molim!

Vladan

pre 13 godina

hrvatsko pravosudje nije nista poduzelo sve ove godine protiv jednog mercepa a kamo li protiv purde. mercep je uhapsen tek posle pritiska Amnesty International-a, a cela hrvatska zna da se radi o okorelom zlocincu. slucaj sisak, gde je nestalo i pobijeno oko 250 gradjana, skuplja prasinu u ladici tuzioca bajica. ako srbija ne pokrene sama sudjenja za ratne zlocine, prema njenim gradjanima koji su se tada legitimno nalazili na teritoriju hrvatske (tada jos deo SFRJ) kao vojnici JNA, nikad niko u RH nece to procesuirati i zlocinci ce ostati ne kaznjeni.

veterinarBG

pre 13 godina

Za zlocin na Ovcari su krivci osudjeni na dugogodisnje kazne zatvora, mnooogo duze nego ubice porodice Zec, zlocinci iz Lore, a i ostale ce stici zasluzena kazna.Sto se Mladica i Hadzica tice,vec je bezobrazno spocitavati da ih ,kao,Srbija nece uhapsiti,a moze...Po meni je to isto kao prekorevati najjacu silu na svetu USA,da nece da uhapsi Osamu Bin Ladena!Oni su Srbiji teret,a ne Hrvatskoj,vi imate jos mnogo svojih kojima su krvave ruke,i siguran sam da ce i njih stici pravda.

Marko

pre 13 godina

purda je sitna riba, sta je sa Danijelom Rehakom i Zdravkom Komsicem pravim zlocincima iz vukovara. zao bi mi bilo da se kola slome na tom momku koji je za vreme rata imao samo 20 godina. treba traziti izrucenje onih koji su ga postrekivali da izvrsi zlocin i koji su to priznali istraznim organima. samo sto vlada hrvatske i HDZ, stiti svoje ugledne clanove Rehaka i Komsica. uvek nastradaju oni mali.

mario

pre 13 godina

"Ona je rekla da očekuje da će ti spiskovi uskoro biti ažurirani i ocenila da Srbija na ovaj način potvrđuje opredeljenost za punu saradnju i poverenje u državne organe Hrvatske.
Srbija potvrđuje povjerenje u državne organe susjedne zemlje kao da je kod nje sve sjajno,a nije sposobna da uhapsi Haške optuženike koji se skrivaju negdje u Srbiji.
Jesu li konačno osuđeni krivci za Ovčaru,jesu li optuženi odgovorni za logore po Srbiji itd. itd.

veterinarBG

pre 13 godina

Za zlocin na Ovcari su krivci osudjeni na dugogodisnje kazne zatvora, mnooogo duze nego ubice porodice Zec, zlocinci iz Lore, a i ostale ce stici zasluzena kazna.Sto se Mladica i Hadzica tice,vec je bezobrazno spocitavati da ih ,kao,Srbija nece uhapsiti,a moze...Po meni je to isto kao prekorevati najjacu silu na svetu USA,da nece da uhapsi Osamu Bin Ladena!Oni su Srbiji teret,a ne Hrvatskoj,vi imate jos mnogo svojih kojima su krvave ruke,i siguran sam da ce i njih stici pravda.

Josip Pozgaj

pre 13 godina

Velika vecina Hrvatskih branitelja je casno branila domovinu. Ovdje se radi o sacici ekstremista koji su se izivljavali nad nasim susjedima Srbima. Cijela Hrvatska zna za te zlocine: obitelj Zec, Velesajam, Osijek, Gospic, Sisak, Pakracka Poljana.. samo sto je sve ove godine vladala zavjera sutnje zbog straha pred tim nasilnicima. Oni su uprljali Domovinski Rat a danas su jako glasni i agresivni, ne zbog Purde nego zato sto ih je strah za vlastitu kozu. Hrvatska je umorna od tih takozvanih "velikih Hrvata" laznih branitelja, koji su dobro naplatili svoje "hrvatstvo".

Risnjak

pre 13 godina

Misle mu sudit u Srbiji dokazima iznudenim batinama u LOGORU U SRBIJI !! Ajde malo mucnite vasim pametnim glavama... i brzo cete prepoznat sta to znaci za Srbiju ! Priznanje da su na teritoriju tadasnje SFRJ/Srbije postojali takvi logori.... priznanje da je SFRJ/Srbija izravno sudejelovala u AGRESIJU na susjednu zemlju ! Znaci propao plan izjednacenja i teorija o gradjanskome ratu ! I sada da Hrvatska jos skine optuzinicu za genocid... zsss...kako ste prozirni, pa to nije za vjerovati !

Marko

pre 13 godina

purda je sitna riba, sta je sa Danijelom Rehakom i Zdravkom Komsicem pravim zlocincima iz vukovara. zao bi mi bilo da se kola slome na tom momku koji je za vreme rata imao samo 20 godina. treba traziti izrucenje onih koji su ga postrekivali da izvrsi zlocin i koji su to priznali istraznim organima. samo sto vlada hrvatske i HDZ, stiti svoje ugledne clanove Rehaka i Komsica. uvek nastradaju oni mali.

Vladan

pre 13 godina

hrvatsko pravosudje nije nista poduzelo sve ove godine protiv jednog mercepa a kamo li protiv purde. mercep je uhapsen tek posle pritiska Amnesty International-a, a cela hrvatska zna da se radi o okorelom zlocincu. slucaj sisak, gde je nestalo i pobijeno oko 250 gradjana, skuplja prasinu u ladici tuzioca bajica. ako srbija ne pokrene sama sudjenja za ratne zlocine, prema njenim gradjanima koji su se tada legitimno nalazili na teritoriju hrvatske (tada jos deo SFRJ) kao vojnici JNA, nikad niko u RH nece to procesuirati i zlocinci ce ostati ne kaznjeni.

legitimitet

pre 13 godina

Sve dok mi [Srbija] vise od 15 godina ne hapsimo i isporucujemo Mladica, gubimo bilo kakav legitimitet da kritikujemo druge.
A da ne pominjem cinjenicu da rat uopste nije vodjen na teritoriji Srbije

mario

pre 13 godina

"Ona je rekla da očekuje da će ti spiskovi uskoro biti ažurirani i ocenila da Srbija na ovaj način potvrđuje opredeljenost za punu saradnju i poverenje u državne organe Hrvatske.
Srbija potvrđuje povjerenje u državne organe susjedne zemlje kao da je kod nje sve sjajno,a nije sposobna da uhapsi Haške optuženike koji se skrivaju negdje u Srbiji.
Jesu li konačno osuđeni krivci za Ovčaru,jesu li optuženi odgovorni za logore po Srbiji itd. itd.

Velibor, USA

pre 13 godina

Mislim da ovde srpska ministarka pravde radi vrlo dobro. Zato puna podrshka!

Dalje, ne mislim da je poshteno stalno i uporno menjati teme, tipa "hvatajte Mladica, pustite Purdu..." kada se ovde specifichno govori o zlochincu Purdi. Apsolutno svakako da Mladica treba napokon uhvatiti i isporuchiti Haag-u, ali ovde prichamo trenutno o zlochincu Purdi, pa se drzimo teme, molim!

fico

pre 13 godina

Mi lazemo da bih varali sami sebe,da tjesimo druge,mi lazemo za oprost.Mi lazemo da bih se borili protiv straha,lazemo da ohrabrujemo druge,lazemo da bih skrivali svoj i neciji drugi jad.Laganje je oblik naseg patriotizmai potvrda nase urodjene inteligencije.Mi lazemo na kreativan,mastovit i inventivan nacin.

Joca

pre 13 godina

Srbija savim legitimno dize optuznice protiv onih koji su izvrsili ratni zlocin protiv njenih drzavljana, pripadnika legitimne i legalne JNA. Ti zlocini za koje je Purda okrivljen su se dogodili 1991 godine, daleko pre priznanja hrvatske samostalnosti. Pa tada je jedan Mesic, jos uvijek sjedio u Beogradu kao predsjednik predsjednistva SFRJ. Toliko o legalnosti suda za ratne zlocine iz Beograda.

veselje

pre 13 godina

Obzirom da je Purdu drzava Srbija stavila na poternicu, a o tome nekom volsebnom 'administrativnom greskom' nikada nije izvestila Hrvatsku, iako je morala, nebi me zacudilo da sud u BH vrati Purdu u Hrvatsku jer sada Srbija i Hrvatska imaju potpisan sporazum o izrucenju i Srbija ga onda moze direktno traziti od Hrvatske. Koliko vidim, na osnovu dokaza poslatih iz Srbije, Hrvatska tvrdi da uopste nema osnova da sudi Purdi

Velibor, USA

pre 13 godina

Samo da upitam nekog- zashto zatvore i sadashnje Srbije izjednachava sa miloshevicevskim logorima devedesetih? Ko negira da je Miloshevicev rezim vrshio agresije? Ko shta izjednachava i ko pricha sada ovde o gradjanskom ratu?

Ne shvatam zashto u vesti o jednom hrvatskom zlochincu se nuzno javljaju njegovi indirektni apologete, prave zrtvu od njega i njegovih naredbodavaca te napadaju i tretiraju Srbiju i celi srpski narod bez izuzetaka, citiram "kako ste prozirni...", ovakvi, onakvi (to obracanje celom jednom narodu u drugom licu mnozine!) kao da su Miloshevic-Sheshelj i sad na vlasti? Chemu takav diskurs?

A, slazem se da ima krupnijih riba milih HDZ-u koje su moguce odgovornije i krivlje od ovog Purde.
No, zashto onda Hrvatska nije procesuirala ovaj sluchaj sama i kako treba?

misuratakid

pre 13 godina

Hrvatska je ustvrdila da Purda nije kriv. Srbija će ipak tražiti izručenje. Konačnu odluku dakle donosi Bosna i Hercegovina. Hrvatska nebi postupila na ovaj način da nije već unaprijed sve dogovorila sa Bosnom i Hercegovinom. Očekujem dakle da će BiH odbiti zahtjev Srbije za izručenjem i da će Purda biti oslobođen, odnosno vraćen u Hrvatsku kao slobodan građanin.

bice veselo

pre 13 godina

Bice zanimljivo videti kako ce extradicioni sud u BH postupiti.
Jer ako dokazi Srbije protiv Purde budu kao dokazi protiv Ganica koje je Srbija dostavila Londonu, sud BH u kom ima i 'stranaca' [kako ih Dodik zove].

dorian gray

pre 13 godina

Posto je uhapsen u Bosni, situcija je jako slicna kao sa Ganicem:
PRVO ce Srbija morati dostaviti extradicionom sudu u BH [ne u RS] dokaze i na osnovu njih sudija donosi presudu. To moze potrajati opar meseci.
A sudiju ce zanimati sve: Od cinjenice dali su dokazi pribavljeni pod prisilom pa dalje.
Zato se nebi unapred puno radovao jer sve je sada nakon fijaska sa Ganicem, sve veoma 'internacionalizovano' kada je pravosudje Srbije u pitanju jer bas radi toga [nedostatak glavnog dokaza iz merituma] je pusten i Jurisic

Bucko razmisljam

pre 13 godina

Tužilaštvo u Osijeku saopštilo je da neće tražiti izručenje hrvatskog veterana Tihomira Purde koga Srbija tereti za ratne zločine 1991. godine, jer je utvrđeno da nema osnova za pokretanje krivičnog gonjenja.

Odavno se srpsko tuzilastvo nije "blamiralo", ponovo je doslo vreme da to uradi !
Zasto bi Hrvatska trazila da joj se izruci nevin covek koga bi morala po zelji Srbije da sudi i maltretira ?
Bolje neka to uradi Srbija i neka se ona BRUKA !

josip 2

pre 13 godina

U mnogo čemu ste u pravu. Ali, ZAŠTO,zbog čega nitko ne pominje onog zločinca Merčepa za zločine u Vukovaru, dok nije bilo rata, u lipnju(juni) i srpnju(juli), kolovozu(avgust),1991? Svi pominju obitelj Zec. Ostavimo ih na miru. Poštujem njihov bol.Ja bih da se sazna o vremenu u Vukovaru prije rata, o radnjama Merčepa i ostalih. Mi Hrvati ćemo morati da se debelo postidimo i zapitamo šta se tada dešavalo. A i Srbija bi mogla da se pozabavi time.

Andjela

pre 13 godina

A ko će da mi sudi? Šljivančanin, Mladić, Ljubičić, Šešelj i ostale „zarđale kašike“. Samo napred u „prepravljanje prošlosti“, svu energuju države trošite na „pranje svojih okrvavljenih“ biografija, a Srbija sve više tone u živo blato.

odvjetnik, Njemačka

pre 13 godina

Ja vidim da vi ne znate baš puno o ovom slučaju. Razlog zašto Hrvatska "ne želi" Purdu je taj što nisu pronađeni nikakvi relevantni dokazi koji bi okrivljavali ovog čovjeka. U zadnjih tri dana ispitano je 30 svjedoka koje je srpsko tužilaštvo pozvalo kao svjedoke [njihova imena je dala Srbija prosljedivši dokumente, o njima sad stvarno ne znam je li to bilo prije dva dana ili možda više dana] i svi svjedoci su rekli kako ne znaju da je Purda učinio zločin [posjetite stranicu ministrstva pravosuđa RH] stoga Hrvatska nema razloga tažiti istog za optuženje. Jedini "dokaz" srpske tužbe je njegov iskaz dat u srpskom logoru u koji je odveden nakon pada Vukovara a vi prosudite koliko je relevantan. Purda je bio u logoru skoro godinu dana a to je već period kraja '92 godine kada je Hrvatska stekla međunarodno priznanje [prva država je bila Island čak 19.11.1991. ali službeno priznanje je stekla 15.1.1992 kada su je priznale SAD zemlje EU i postala član UN] a to bi direktno značilo da od tog trenutka regularna JNA vojska na teritriji RH postaje agresorska jer međunarodno priznata država ima legimitet samo nad svojom vosjkom a od tog dana RH i službeno nije više dio SFRJ i od toga dana "krnja" Jugoslavija se tretira kao agresor na međunardno priznatu državu [pronađite pojam "agresija" u riječniku i biti će vam jasno]. Svi zamo da rat nije završio 15.1.1992. već u ljeto 1995 i od tog razodblja se smatra agresija SRJ srpskih paravojnih formacija i dobrovoljaca. A porazno za Srbiju je to [što Hrvatska inzistira u svojoj tužbi] je postojanje logora na teritoriji SRJ i time je ona i "službeno" vršitelj agresije na RH, čak i predsjednik Tadić u zadnjem posjetu Hrvatskoj spominje te logore , Mitrovica, Begejci, Niš i Stajićevo. To se zove pravno gledanje stvari a isto tako JNA se ne može optužiti za zbivanja u Vukovaru jer je istina da je to još uvijek bila Socijalistička Republika Hrvatska ali Ustav SRFJ [1974.] govori da armija ne smije ugrožavati civilno stanovništvo već ga štititi kao građane SFRJ a ja mislim da to u slučaju Vukovar nije bio slučaj. Isto tako primjećujem relativiziranje u zločinima, što je nedopustivo. Kriviti se ne može cijeli narod već odgovorni pojednici za koje se znaju imena i prezimena i sa jedne i sa druge strane jer u ratu nema nevnih i "manje" krivih, žrtve s bilo koje strane su žrtve. Tako optuživati se međusobno je smiješno i ponizno za oba dva naroda znaju se krivci i sa hrvatske i srpske strane i oni trebaju biti procesuirani a ovakvi slučaju samo dokazuju koliko smo zapravo spremni se suočiti s "našom" prošlošću i uzaludnom demagogijom naša dva predsjednika jer sve dok svaka strana piše svoju povijest/istoriju nema napretka. Pozdravljam

miroslav-usa

pre 13 godina

Nisu potrebne ni Hrvatskoj ni Srbiji osobe koje su ladno ubijale jer su opasne za sredine u kojima žive.
ako je hrvatskom pravosudju ova optužnica poznata već osam godina onda je to mnogo zabrinjavajuće za hrvatsko gradjanstvo.
Da budem jasan to nije mnogo bolje ni u Srbiji.
Ovaj g.Tihomir Purda (bilo da je Hrvat ili Srbin)a ako postoje preživeli tog zločina ili ubistva koji će svedočiti tada će on sam reći istinu.
Ljudska savest je čudo.
Progovori sama.
Kako nekoga ubiti i mirno spavati.
i kako takvu osobu opravdavati za takav zločin.
Strašno.

Igor

pre 13 godina

@Gagi
ajoj Gagi, a gdje su vam ono Mladić i Hadžić, nešto se baš ne prsite da ih uhitite.... netko je komentirao da smo mi Hrvati napali legalnu JNA.... otkud pravo toj legalnoj vojsci da razruši cijeli grad... drage komšije, tada kod Vukovara 1991, to više nije bila JNA... svoj jugoslavenski pridjev je ona odavno izgubila! JNA kao jugoslavenska ne bi trebala biti zajedno u rovu s kriminalcima i četničkim dobrovoljcima, zar ne!?

sandra

pre 13 godina

Ja ne poznajem slucaj, ali to da je on bio u logoru u Srbiji i da su ga nasi ispitivali, odmah budi ne samo sumnju u neku krivicu nego izaziva i sazaljenje sto se u svemu nasao.
Nekad je RTS prikazivala priznanja "ratnih zlocinaca" iz Vukovara, ali ne nasih, ne pravih nego toboznjih, hrvatskih. Pa to je tako ogavno, da mi je muka bilo. I sad ponovo, neko iskopao neko priznanje. Sto mu nisu tad sudili kad su ga imali? Strasno je to zaista. Sta smo zla uradili, a mi cemo nekom da sudimo. I uopste sta imamo mi sa tim? Vukovar nije u Srbiji, Hrvati kazu nije bilo zlocina, sta mi hocemo onda? Cim malo popravimo odnose , evo novih zavitlavanja! Grozno!

Gagi

pre 13 godina

auuu, susedi, al' ste navalili. nije valjda da stitite ratne zlocince. sta ce tek biti kad osude junaka iz varivoda gotovinu. nije ni cudo sto nista ne znate o ratnim zlocinima hrvata, kad vec godinama gledate hrt i citate VECERNJI LIST. cekamo ali nikako da docekamo hrvatski b-92. od kad je feral ugasen vise ne postoje slobodne novine u ljepoj vasoj.

Vlada

pre 13 godina

Znaci po susjedima, i Amnesty International, najveca i najuglednija svetska organizacija koja stiti ljudska prava nije u pravu kada upozorava Hrvatsku da stiti ratne zlocince i sprecava kazneni progon protiv istih? U najnovijem izvestaju prozvana je vlada Hrvatske da sprecava istragu protiv potpredsednika Sabora, Vladimira Seksa i Admirala Domazeta koji su odgovorni za ratne zlocine u Slavoniji i Lici.

www.amnesty.org/en/news-and-updates/croatia-politician-must-face-inquiry-over-war-crimes-claims-2011-01-18

Velickovic Uros

pre 13 godina

5. novembra 1991. u Vinogradskoj ulici u Vukovaru desio se sporni dogadjaj. Hrvatska kaze de je to bila regularna vojna akcija. Samo ko jos ne zna da Hrvatska drzava tada nije ni postojala?
Ko jos ne zna da su vojske nepostojecih drzava teroristicke formacije?

milos

pre 13 godina

@Josip Pozgaj: Isto je i kod nas. Većina je časno branila ono u šta je verovala, odnosno većina je verovala da nešto brani, a manjina se iživljavala nad ljudima, imovinom, međuljudskim odnosima i ponosom naroda. Voleo bih da sve iz te manjine stigne kazna. Ja lično nemam nedoumice i rado bih video sve srpske zlikovce u bajboku. I nas su ojadili. Pretpostavljam da i većina Hrvata želi da vidi svoje zlikovce u samici. Gde god ona bila.

baba Djona

pre 13 godina

Prosto ljudi, nemojte se paliti na jeftine politicke trikove ove vlasti, prosipaju nam afere kako bi zataskali ocajnu ekonomsku sliku Srbije, kako bi zataskali svoju nestrucnost i nesposobnost, mute vodu i drugo nista ne znaju..

Komandant 1001

pre 13 godina

Nema priznanja nikakvog, da je Srbija agresor. Nitko u Evropi ne "trubi" da je Srbija agresor u ratu 1991-1995. Međunarodni Ratni Sud (Hanover) nije okvalificirao da je jedna Država napala drugu jer sa početka rata, bila je jedna Država. Samo priučeni i neotesani tvrde i teoretiziraju "uličnom" Akademijom da Je Srbija napala Hrvatsku, a stvar je obrnuta, a to da se jurišalo na kasarne jedne suverene vojske, i to Hrvati, želeć otjerati JNA iz još nepriznate (međunarodno) Države, znači iz Republike. Tu ima osnova za Međunarodni Ratni Sud.....ali o tome kad Den Haag završi sa radom, ali i konačnom "diagnozom" rata u bivšoj SFRJ.

Милован Миловановић

pre 13 godina

Само наивни су могли да поверују да ће Хрвати судити Пурди, односно наставити гоњење. Нарочито не жупанијски суд и тужилаштво у Осијеку, познати по "правди". Па ти исти нису процесуирали ни Главаша, ни Шекса, ни Вркића, ни остале "господаре смрти" у Осијеку деведестих. И брига их шта каже Европска унија, Амнести интернешенел и друге релевантне организације. Јер званичан став Врховног суда Хрватске (највише судске инстанце) је да "се у обрамбеном-домовинском рату не могу починити ратни злочини"?! Први комшија мога деде Р.Д. и његова мајка М.Д., који су иначе преживели Јасеновац, су брутално измасакрирани у Осијеку 1991. године, али је то вајно тужилаштво дошло до закључка да нема основа за кривично гоњење. Кад је његов син, који сада живи у Великој Британији, јер је због тог злочина прво добио азил, а потом и држављанство Велике Британије, дошао да посети њихове гробове прво је имао проблема на граници, док није затражио да се обавести британски конзулат у Загребу, а потом га је саобраћајни полицајац у Осијеку, који га је зауставио, након провере података радио везом дословце упитао: "Ко си ти и како се усуђујеш да оптужујеш Главаша"? То је, нажалост, слика хрватских институција, институција земље која ускоро треба да постане чланица ЕУ. Страшно!

Milan

pre 13 godina

Jedno pitanje za sve Hrvate koji se ovde javljaju: slazem se da je Srbija bila agresor, ali da li ta cinjenica opravdava Hrvate koji su pocinili zlocine? Srbi koji nisu imali veze sa ratom su ubijani, kidnapovani, i proterivani, a za to nije niko odgovarao. Pa niste ni vi toliko blesavi da ne vidite da Vasa zemlja ne zeli da procesuira zlocine koji su ucinjeni prema Srbima.

ljugoslav

pre 13 godina

Ovaj nesrećnik T.Purda je sitna riba i ako je kriv treba da odgovara ali u današnjoj Hrvatskoj ima masnijih i ugojenih riba kao sto je Vladimir Šeks glavni politički inspirator i saradnik Branimira Glavaša u proganjanja Srba u Slavoniji i Osijeku 90 i 91 godine. i koji je na vlasti. Takve likove treba procesuirarti i poslati na robiju, a ne da izgravaju evropske demokrate.

zoran

pre 13 godina

A ko je bio agresor kada su ZENGE 91., pre proglašenja Hrvatske, držale u blokadi kasarnu u Varaždinu bez struje i vode skoro dva meseca? I ne samo tu, nego skoro sve kasarne po "lijepoj vašoj". I usput su tu i tamo i streljali po nekog vojnika i oficira pa se skupio priličan broj zločina od strane, u tom momentu, NELEGALNIH vojnih formacija, koje se svakako zbog načina delovanja i zbog brojnog prisustve članova ustaške emigracije, mogu podvesti i pod TERORISTIČKE.

Dajte bre Hrvati oladite i konačno priznajte da ni vaši preci 1918. ni 1945., u najvećem broju nisu želeli zajednicu sa Srbima, nego su silom prihvatali. I to oba puta nagovarani i prisiljavani od vaših, političara (Trumbić 1918. i Broz 1945.). Oba puta, Srbi su vas oberučke i iskreno prihvatali, a vi ste im OBA puta licemerno zabijali nož u leđa, pre ili kasnije. Danas je, hvala Bogu gotovo. U Splitu, od preko 200 hiljada stanovnika, ima tačno 9(devet) Srba a pre otcepljenja bilo ih je preko 10 hiljada ne računajući one koji su se izjasnili kao Jugosloveni. To ste i hteli. I šta hoćete još? Da se mi posipamo pepelom što ste pobili, pokrstili i proterali tokom XX veka, možda par miliona ljudi sa prostora današnje Hrvatske, Bosne, Hercegovine, Srema... Stvarno ste bre alavi. Eto vam vaše države i radite sa njom šta vam je volja. Ako se otkrije tu i tamo po neki zločinac iz 90. godina, a ima ih među vama i te kako, pustite da mu se sudi ovde ili u Hagu jer su takva suđenja pred vašim sudovima farsa. I ne talasajte više, Isusa vam.
A na VAŠE more, ja jok dok sam u ovoj pameti. Smučili ste mi se više. Na pragu ste EU pa neka vam gosti dolaze odatle, a ja ću na malo južnija mora ali ne ni u MNE. I njih sam izgustirao...

MirkoPaziMetak

pre 13 godina

@zoran ... Za pocetak, zanima me bas odakle ti taj podatak o 9 (devet) srba u Splitu. Mora bit sam ja neka cudna biljka onda jer ih poznam sigurno i vise od toga. Jos je cudniji nas drzavni zavod za statistiku koji je jos 2001 na popisu evidentirao 3047 srba u Splitu. Vjerojatno smo ih, ustasoidni i genocidni kakvi vec jesmo, svake godine potamanili po par stotina bez da je itko primjetio pa sad jos ovih 9 oko mene divani...
Glede Srpskih sirokih ruku i naseg noza u ledja, dalo bi se svasta o tome reci, ali svako s iti malo soli u glavi se sjeca odakle je sve krenulo (hint: cuveni govor na jos cuvenijem polju). Ne kazem da nije bilo nedjela na nasoj strani jer jednom kad se zlo zakotrlja svako dobije svoju priliku da pokaze ono najgore (i najbolje), ali da su hrvati krivi za raspad Juge - sorry ali tu si u krivu. Da se razumijemo - da je bilo srece i pameti danas bi zivjeli u istoj ili mozda konfederativnoj drzavi, vjerojatno bogatiji od pola sadasnjih clanica EU sa hrvatskim (i srpskim) bankama, hranom, mozda i automobilima, traktorima, brodovima. Tko zna. Srecom za neke, a nesrecom za nas bili smo (i precesto ostali) seljaci na brdovitom balkanu.
Pozz iz Splita.

odvjetnik, Njemačka

pre 13 godina

Naravno da sam upoznat s Jasenovcem. Koncentracisjki logor Ustaške domobranske službe. I znam da je u tom logoru vršen genocid na Srbima, Židovima, Romima i Hrvatima koji nisu bili "politički adekvatni". A ja vjerujem da ti ne trebam detalje opisivat i da je ne samo srpska i hrvatska već i svjetska javnost upoznata s tim logorom.A ti radiš upravo što Hrvati sada rade govoriš vaši preci, time dovodiš u vezu sve današnje Hrvate kao izravne potomke ustaša iz drugog svjestskog rata što je daleko od istine. Prvo moj djed se od početka rata borio na strani partizana protiv nacista, ustaša i četnika. Nemoj relativizirati i još jedna stvar tužba Srbije protiv Hrvatske za genocid u II. svjetskom ratu je morbidna jer današnja Hrvatska nije legalna i pravna nasljedica NDH iz '41 jer da je bila bi u njenim granicama i politički sustav bi bio isti. Isto kao što je u slučaju današnje Njemačke koju bi skoro cijela Europa mogla tužiti za genocid od 6 milijona ljudi ona se ispričala u ime naroda ali tražitit nadoknadu od Njemačke nema pravne osnove.

nezgodno pitanje

pre 13 godina

Vekarić jamči fer postupak hrvatskom branitelju Tihomiru Purdi u Srbiji. Znači li to da Purda ovaj puta neće biti podvrgnut zvjerskom mučenju i da će biti dovoljni tzv. dokazi pribavljeni u logorima u Begejcima i Stajićevu koje je 1991. i 1992. pokupila JNA?

Stipe

pre 13 godina

Za gospodina Odvjetnika iz Njemacke: zelim da mu kazem kad je toliko pametan neka tako insistira i na Jasenovcu. Vjerovatno zna sta se je tamo desilo. Ako je odvjetnik kao sto kaze neka malo objasni sta se je tamo desio.

Djordje "Civijas for ever"

pre 13 godina

Ne shvatam toliku polemiku-pisanje oko ovog ratnog-zlocinca T,Purde Hrvata!? 1/Pa to je vec unapred spremljeno, uz dogovor da se predlozeni "Srpsko-Hrvatski" svedoci njihovi iskazi otkupe u dobrobit za Hrvatsko pravosudje (korupcija biznis cveta u Hrvatskoj!) 2/Pravi i istiniti iskazi "svedoka"nece videti "ISTINU" jer bi celo Hrvatsko politicko rukovodstvo povuklo u korupcijski ambis pocinjenih od takozvanih koji su branili Zalosno, jadno, i bedno, da pojedinci Hrvati reagiraju kao i njihovi politicari!? Ali jednoga dana - uskoro, ce videti svoju zlocinacku istinu!! Prilikom njihovog ulaska u Veliki krug EEG-a koji ne trpe korupciju, lazi i intrige nego istinu koju ce Hrvati morati da se poklone zrtvama Srbima, Jevrejima, Romima pocinjenjih u zadnjih '40-'45/'90-'95 godina proslog veka u bivsoj Jugoslaviji od njihovih SS-rodoljuba-branitelja koncentracionih logora, ubistava, bacanja zivih ljudi u jame (Dalmacija '42) Srbi pamte i oprastaju - Hrvati ne pamte niti oprastaju! Ovo nije mrznja nacije nego gola istina za koju se borim..

hmm

pre 13 godina

ovo je suicid Srbije. Ukoliko se Purda izruči to je direktan dokaz da su logori u Srbiji postojali koje službena Srbija negira. Jer kako dokaz može biti relevantan ako je prikuljen u logoru koji zapravo "ne postoji"?! Opasno se igra Srbija s ovim mislim da joj ovo nije trebalo..

Bata Raka

pre 13 godina

Kako je ovo sve providno! Hrvatska „pere ruke” od Purde. Uhapšen je u Bosni i ostavljen da sedi do poslednjeg dana pritvora kako bi se ispitali svedoci sa spiska koji je dostavila Srbija. Kako su u Hrvatskoj utvrdili da nema osnova za pokretanje postupka, rešili su da ne traže izručenje. Sad Srbija brže bolje šalje zahtev za izručenje dok ne istekne rok za pritvor. Bosanci ni luk jeli, ni luk mirisali - a upadoše u dilemu. Kojeg komšiju/susjeda sad da iznerviraju, i šta su se kog đavola/vraga i gurali u celu priču? Na kraju neće biti ni vuk sit, ni ovce na broju. U Hrvatskoj će da ispadne da će Srbija da osudi nevinog čoveka (jer oni nisu našli osnova za pokretanje procesa), u Srbiji misle da ima osnova ali im Purda nije u dometu, a Bosanci će svakako da iznerviraju nekoga. Nemoguće je i da ga izruče Srbiji i da ga puste na slobodu. A dok vodvilj traje publika ima čime da se zabavlja, samo da ne čuje kako stomaci zavijaju preko svake granice - i u prenesenom i u doslovnom smislu.

veli

pre 13 godina

napokon da je neko počeo da procesuira zločine nad srbima kad hrvatska i bosna to izgleda jako slabo rade a ubojice civila slobodno šeću i još uvijek rade u državnim institucijama i zato veliki pozdrav pravosuđu u srbiji koji po svemu viđenom su lideri u svijetu i europi, bez imalo pretjerivanja, i neka nastave tako pa nam haški tribunal neće ni trebati a ovo što se u hrvatskoj i bosni radi u pravosuđu je velika sramota za njih same, a gospodin JOSIPOVIĆ je prilika da se neke stvari promijene jer je pravnik.

mario

pre 13 godina

Velickovic Uros Tada je več država Hrvatska postojala i JNA je bila okupacijska vojska.
Vlada čudno je kako taj Amnesty International ne kritikuje Srbiju koja skriva još dva Haška bjegunca od koji je jedan optužen za genocid.
Gagi imaš zadnju ocjenu fridom housa gdje su slobodniji mediji i vidi vraga RH je bolje ocjenjena od SRB.
Kada su toliko mediji slobodni kako ovo niko nije objavio ili se to baca pod tepih da se nebi Srbija našla pod kritikama EU.
Toliko o slobodama.
"Na pravoslavni Badnjak pozivali na klanje Hrvata
"Mađarice, pripremi salate, bit će mesa, klat ćemo Hrvate", orilo se subotičkim ulicama "
http://www.vecernji.hr/vijesti/na-pravoslavni-badnjak-pozivali-klanje-hrvata-clanak-241487
Kada smo kod junaka prvo počisti vlastito dvorište.

svasta

pre 13 godina

@Sandra
Ma da, u pravu si. Svi koji nisu poginuli na teritoriji Srbije su "j*b*gadesilose". Nema veze, tako cemo objasniti njihovim porodicama da zivot njihove dece/roditelja/brace/sestara... nije bas toliko vazan i da te zlocince necemo da hvatamo jer su neki drugi Srbi vec ubili nekog Hrvata, pa mi treba da se pokrijemo po usima i da cutimo!

davor

pre 13 godina

Hrvatska je proglasila nezavisnost 25/06/1991 i do tada ni jednom vojniku JNA u kasarnama po HR nije pala dlaka sa glave. Cak su slobodno izlazili tenkovi da ruse susjednu Sloveniju. Sve dok avioni JNA nisu bombardirali Zagreb a iz kasarni se pocelo pucati po stambenim zgradama (Borongaj u Zagrebu). O tome nazalost malo ljudi u Srbiji zna, kao i o vojnim licima koji su iz svojih stanova snajperima gadjali ljude po ulicama Zagreba za vrijeme zracnih uzbuna.

Nakon sto se JNA otvoreno priklonila Milosevicu, tako je i bila tretirana od strane HR. A svoje pravo lice je pokazala u Vukovaru. Na kraju se ta JNA slobodno isetala iz kasarni sa naoruzanjem kojeg su financirali i gradjani HR, i povukla se u SRB i RS. A sto se tice "nelegalnosti" hrvatskih vojnih formacija, pametan ce shvatiti da je HR 1991 ostala na policiji i civilnoj zastiti (a i ona je prethodno bila razoruzana od strane JNA), protiv trece vojne sile u Europi koja je jasno dala do znanja da ce granatama cuvati svoju viziju javnog reda i ustavnog poretka.

Sto se tice mojih predaka, kojih se netko dotaknuo, oni nisu silom usli u Jugoslaviju (kojom silom?). Usli su sa iskrenim uvjerenjem da ce, nakon visestoljecne dominacije stranaca, moci zivjeti u slozi i ravnopravnosti sa slavenskom bracom s kojom dijele istu kulturu i jezik. Ali su se ubrzo susreli sa kompleksom vise vrijednosti beogradske politicke elite (namjerno razlikovanom od srpskog Naroda) i njenom voljom za uspostavom hijerarhijskih odnosa izmedju Zagreba i Beograda u korist potonjeg. Toj je eliti manje bilo stalo do "ujedinjenja" juznih slavena koliko do prosirenja njenog geo-politickog utjecaja.

Najslikovitiji dokaz toga su rijeci Vojvode Misica regentu Aleksandru nakon obilaska Hrvatske 1919. Ovako on pise o Hrvatima:

"Svi oni jednako misle, to je svet za sebe, ma sa kakvim predlogom da se pojaviš stvar je propala. Ništa se neće moći učiniti. To nisu ljudi na čiju se reč možeš osloniti. To je najodvratnija fukara na svetu, koja se ne može zajaziti ničim što bi joj se ponudilo. Ja sam duboko uveren da se mi sa njima nećemo usrećiti. Ti su ljudi, svi odreda, prozirni kao čaša, nezajažljivi, i u takvoj meri lažni i dvolični da sumnjam da na kugli zemaljskoj ima većih podlaca, prevaranata i samoživih ljudi...»

Pored visokog obrazovanja i sirokog misaonog kapaciteta koje ovakve rijeci impliciraju, postavlja se pitanje iskrenosti zelje za suzivotom sa ljudima koji se ovako opisuju?

Kako je bilo moguce graditi bratinski i ravnopravan odnos sa hrvatkim narodom i biti ovakvog uvjerenja?

Il je Jugoslavija u ocima iste beogradske elite bila samo i iskljucivo poligon uspostave njenog utjecaja na podrucja zapadno od Drine, koji su bili na njenoj"tapeti" jos od Garasaninovh "Nacertanija".

Shodno tome, smijesna je konstatacija kako je Jugoslavija velika srpska zabluda i jos je smjesnije pljuvanje po istoj, znajuci da je ta ista Srbija oruzjem "branila" Jugu od hrvatskog "separatizma", od 1918, hrvatskog proljeca 1971, pa do 1991. Mazohizam ili politicki interesi?

Terazijski hegemonizam, odrazivao se u kraljevini SHS kako na ekonomskom nivou (4 HR krune za jedan srpski dinar), tako i na politickom (ukidanje hrvatskog Sabora koji je postojao cak i pod Austro-Ugarskom).

Vrhunac svega je ubistvo Radica i jos sedmorice HR predstavnika u sred parlamenta u Beogradu. Toliko o srpskom "iskrenom prihvacanju Hrvata" i hrvatskom "zabijanju noza u ledja Srbima" o kojim je netko ovdje pisao.

Takva politika Beograda je dovela do Jasenovca,a Jasenovac do Vukovara, i bilo bi dobro da se na na Vukovaru prica zavrsi.

I nije rijec o nikakvom posipanju pepela niti sa jedne niti se druge strane, nego je pitanje inteligentnog suzivota dva naroda koji su slicniji nego sto su razlicitiji. I cinjenica da vise ne zive pod istim krovom ne mijenja nista na stvari.

I kad se dogodi da u Beogradu spiker navija za Hrvatsku (ili obratno u Zagrebu za Srbiju) kao sto je to slucaj bio sa Svedskim spikerom u utakmici Danska-Srbija, moci cemo za sebe reci da smo sazreli koa narodi.

Do tada cemo biti samo iskompleksirani BALKANCI koji biraju mora, juznija ili sjevernija, u odnosu na povijest/istoriju sa doticnom drzavom, sto priznt cete, uveliko suzuje izbor...

Pozdrav svim ljudima dobre volje i molim za objavu nimalo zlonamjernog posta...hvala!!!

susjed

pre 13 godina

Ako BiH uistinu izruči Tihomira Purdu Srbiji, prema optužnici koju je sastavljala JNA na temelju iskaza dobivenih mučenjem u zatočeničkim logorima u Srbiji 1991.-1992., onda bi Hrvatska trebala prvom zgodom uhititi srpskog državljanina Ejupa Ganića, kada bude putovao u Europu preko zagrebačkog uzletišta Pleso, i izručiti ga Srbiji ili mu suditi u Zagrebu za ratne zločine koje su bošnjačka Armija BiH i strani mudžahedini počinili nad hrvatskim civilima u BiH.

Gargamel

pre 13 godina

Bio sam sa Tihomirom Purdom u JNA.On je bio klasa Mart 90., ja sam dosao u Septembru iste godine(poslednja generacija JNA). Pripadao je vodu do mog, spavali u istoj spavaonici, dva kreveta od mene. Uvek dobro raspolozen i izuzetno dobrocudan momak tada je bio. Eto, sta rat napravi od coveka.

Risnjak

pre 13 godina

Misle mu sudit u Srbiji dokazima iznudenim batinama u LOGORU U SRBIJI !! Ajde malo mucnite vasim pametnim glavama... i brzo cete prepoznat sta to znaci za Srbiju ! Priznanje da su na teritoriju tadasnje SFRJ/Srbije postojali takvi logori.... priznanje da je SFRJ/Srbija izravno sudejelovala u AGRESIJU na susjednu zemlju ! Znaci propao plan izjednacenja i teorija o gradjanskome ratu ! I sada da Hrvatska jos skine optuzinicu za genocid... zsss...kako ste prozirni, pa to nije za vjerovati !

mario

pre 13 godina

"Ona je rekla da očekuje da će ti spiskovi uskoro biti ažurirani i ocenila da Srbija na ovaj način potvrđuje opredeljenost za punu saradnju i poverenje u državne organe Hrvatske.
Srbija potvrđuje povjerenje u državne organe susjedne zemlje kao da je kod nje sve sjajno,a nije sposobna da uhapsi Haške optuženike koji se skrivaju negdje u Srbiji.
Jesu li konačno osuđeni krivci za Ovčaru,jesu li optuženi odgovorni za logore po Srbiji itd. itd.

veterinarBG

pre 13 godina

Za zlocin na Ovcari su krivci osudjeni na dugogodisnje kazne zatvora, mnooogo duze nego ubice porodice Zec, zlocinci iz Lore, a i ostale ce stici zasluzena kazna.Sto se Mladica i Hadzica tice,vec je bezobrazno spocitavati da ih ,kao,Srbija nece uhapsiti,a moze...Po meni je to isto kao prekorevati najjacu silu na svetu USA,da nece da uhapsi Osamu Bin Ladena!Oni su Srbiji teret,a ne Hrvatskoj,vi imate jos mnogo svojih kojima su krvave ruke,i siguran sam da ce i njih stici pravda.

Velibor, USA

pre 13 godina

Mislim da ovde srpska ministarka pravde radi vrlo dobro. Zato puna podrshka!

Dalje, ne mislim da je poshteno stalno i uporno menjati teme, tipa "hvatajte Mladica, pustite Purdu..." kada se ovde specifichno govori o zlochincu Purdi. Apsolutno svakako da Mladica treba napokon uhvatiti i isporuchiti Haag-u, ali ovde prichamo trenutno o zlochincu Purdi, pa se drzimo teme, molim!

Joca

pre 13 godina

Srbija savim legitimno dize optuznice protiv onih koji su izvrsili ratni zlocin protiv njenih drzavljana, pripadnika legitimne i legalne JNA. Ti zlocini za koje je Purda okrivljen su se dogodili 1991 godine, daleko pre priznanja hrvatske samostalnosti. Pa tada je jedan Mesic, jos uvijek sjedio u Beogradu kao predsjednik predsjednistva SFRJ. Toliko o legalnosti suda za ratne zlocine iz Beograda.

legitimitet

pre 13 godina

Sve dok mi [Srbija] vise od 15 godina ne hapsimo i isporucujemo Mladica, gubimo bilo kakav legitimitet da kritikujemo druge.
A da ne pominjem cinjenicu da rat uopste nije vodjen na teritoriji Srbije

Velibor, USA

pre 13 godina

Samo da upitam nekog- zashto zatvore i sadashnje Srbije izjednachava sa miloshevicevskim logorima devedesetih? Ko negira da je Miloshevicev rezim vrshio agresije? Ko shta izjednachava i ko pricha sada ovde o gradjanskom ratu?

Ne shvatam zashto u vesti o jednom hrvatskom zlochincu se nuzno javljaju njegovi indirektni apologete, prave zrtvu od njega i njegovih naredbodavaca te napadaju i tretiraju Srbiju i celi srpski narod bez izuzetaka, citiram "kako ste prozirni...", ovakvi, onakvi (to obracanje celom jednom narodu u drugom licu mnozine!) kao da su Miloshevic-Sheshelj i sad na vlasti? Chemu takav diskurs?

A, slazem se da ima krupnijih riba milih HDZ-u koje su moguce odgovornije i krivlje od ovog Purde.
No, zashto onda Hrvatska nije procesuirala ovaj sluchaj sama i kako treba?

Vladan

pre 13 godina

hrvatsko pravosudje nije nista poduzelo sve ove godine protiv jednog mercepa a kamo li protiv purde. mercep je uhapsen tek posle pritiska Amnesty International-a, a cela hrvatska zna da se radi o okorelom zlocincu. slucaj sisak, gde je nestalo i pobijeno oko 250 gradjana, skuplja prasinu u ladici tuzioca bajica. ako srbija ne pokrene sama sudjenja za ratne zlocine, prema njenim gradjanima koji su se tada legitimno nalazili na teritoriju hrvatske (tada jos deo SFRJ) kao vojnici JNA, nikad niko u RH nece to procesuirati i zlocinci ce ostati ne kaznjeni.

Marko

pre 13 godina

purda je sitna riba, sta je sa Danijelom Rehakom i Zdravkom Komsicem pravim zlocincima iz vukovara. zao bi mi bilo da se kola slome na tom momku koji je za vreme rata imao samo 20 godina. treba traziti izrucenje onih koji su ga postrekivali da izvrsi zlocin i koji su to priznali istraznim organima. samo sto vlada hrvatske i HDZ, stiti svoje ugledne clanove Rehaka i Komsica. uvek nastradaju oni mali.

fico

pre 13 godina

Mi lazemo da bih varali sami sebe,da tjesimo druge,mi lazemo za oprost.Mi lazemo da bih se borili protiv straha,lazemo da ohrabrujemo druge,lazemo da bih skrivali svoj i neciji drugi jad.Laganje je oblik naseg patriotizmai potvrda nase urodjene inteligencije.Mi lazemo na kreativan,mastovit i inventivan nacin.

Josip Pozgaj

pre 13 godina

Velika vecina Hrvatskih branitelja je casno branila domovinu. Ovdje se radi o sacici ekstremista koji su se izivljavali nad nasim susjedima Srbima. Cijela Hrvatska zna za te zlocine: obitelj Zec, Velesajam, Osijek, Gospic, Sisak, Pakracka Poljana.. samo sto je sve ove godine vladala zavjera sutnje zbog straha pred tim nasilnicima. Oni su uprljali Domovinski Rat a danas su jako glasni i agresivni, ne zbog Purde nego zato sto ih je strah za vlastitu kozu. Hrvatska je umorna od tih takozvanih "velikih Hrvata" laznih branitelja, koji su dobro naplatili svoje "hrvatstvo".

misuratakid

pre 13 godina

Hrvatska je ustvrdila da Purda nije kriv. Srbija će ipak tražiti izručenje. Konačnu odluku dakle donosi Bosna i Hercegovina. Hrvatska nebi postupila na ovaj način da nije već unaprijed sve dogovorila sa Bosnom i Hercegovinom. Očekujem dakle da će BiH odbiti zahtjev Srbije za izručenjem i da će Purda biti oslobođen, odnosno vraćen u Hrvatsku kao slobodan građanin.

veselje

pre 13 godina

Obzirom da je Purdu drzava Srbija stavila na poternicu, a o tome nekom volsebnom 'administrativnom greskom' nikada nije izvestila Hrvatsku, iako je morala, nebi me zacudilo da sud u BH vrati Purdu u Hrvatsku jer sada Srbija i Hrvatska imaju potpisan sporazum o izrucenju i Srbija ga onda moze direktno traziti od Hrvatske. Koliko vidim, na osnovu dokaza poslatih iz Srbije, Hrvatska tvrdi da uopste nema osnova da sudi Purdi

Andjela

pre 13 godina

A ko će da mi sudi? Šljivančanin, Mladić, Ljubičić, Šešelj i ostale „zarđale kašike“. Samo napred u „prepravljanje prošlosti“, svu energuju države trošite na „pranje svojih okrvavljenih“ biografija, a Srbija sve više tone u živo blato.

Bucko razmisljam

pre 13 godina

Tužilaštvo u Osijeku saopštilo je da neće tražiti izručenje hrvatskog veterana Tihomira Purde koga Srbija tereti za ratne zločine 1991. godine, jer je utvrđeno da nema osnova za pokretanje krivičnog gonjenja.

Odavno se srpsko tuzilastvo nije "blamiralo", ponovo je doslo vreme da to uradi !
Zasto bi Hrvatska trazila da joj se izruci nevin covek koga bi morala po zelji Srbije da sudi i maltretira ?
Bolje neka to uradi Srbija i neka se ona BRUKA !

zoran

pre 13 godina

A ko je bio agresor kada su ZENGE 91., pre proglašenja Hrvatske, držale u blokadi kasarnu u Varaždinu bez struje i vode skoro dva meseca? I ne samo tu, nego skoro sve kasarne po "lijepoj vašoj". I usput su tu i tamo i streljali po nekog vojnika i oficira pa se skupio priličan broj zločina od strane, u tom momentu, NELEGALNIH vojnih formacija, koje se svakako zbog načina delovanja i zbog brojnog prisustve članova ustaške emigracije, mogu podvesti i pod TERORISTIČKE.

Dajte bre Hrvati oladite i konačno priznajte da ni vaši preci 1918. ni 1945., u najvećem broju nisu želeli zajednicu sa Srbima, nego su silom prihvatali. I to oba puta nagovarani i prisiljavani od vaših, političara (Trumbić 1918. i Broz 1945.). Oba puta, Srbi su vas oberučke i iskreno prihvatali, a vi ste im OBA puta licemerno zabijali nož u leđa, pre ili kasnije. Danas je, hvala Bogu gotovo. U Splitu, od preko 200 hiljada stanovnika, ima tačno 9(devet) Srba a pre otcepljenja bilo ih je preko 10 hiljada ne računajući one koji su se izjasnili kao Jugosloveni. To ste i hteli. I šta hoćete još? Da se mi posipamo pepelom što ste pobili, pokrstili i proterali tokom XX veka, možda par miliona ljudi sa prostora današnje Hrvatske, Bosne, Hercegovine, Srema... Stvarno ste bre alavi. Eto vam vaše države i radite sa njom šta vam je volja. Ako se otkrije tu i tamo po neki zločinac iz 90. godina, a ima ih među vama i te kako, pustite da mu se sudi ovde ili u Hagu jer su takva suđenja pred vašim sudovima farsa. I ne talasajte više, Isusa vam.
A na VAŠE more, ja jok dok sam u ovoj pameti. Smučili ste mi se više. Na pragu ste EU pa neka vam gosti dolaze odatle, a ja ću na malo južnija mora ali ne ni u MNE. I njih sam izgustirao...

dorian gray

pre 13 godina

Posto je uhapsen u Bosni, situcija je jako slicna kao sa Ganicem:
PRVO ce Srbija morati dostaviti extradicionom sudu u BH [ne u RS] dokaze i na osnovu njih sudija donosi presudu. To moze potrajati opar meseci.
A sudiju ce zanimati sve: Od cinjenice dali su dokazi pribavljeni pod prisilom pa dalje.
Zato se nebi unapred puno radovao jer sve je sada nakon fijaska sa Ganicem, sve veoma 'internacionalizovano' kada je pravosudje Srbije u pitanju jer bas radi toga [nedostatak glavnog dokaza iz merituma] je pusten i Jurisic

bice veselo

pre 13 godina

Bice zanimljivo videti kako ce extradicioni sud u BH postupiti.
Jer ako dokazi Srbije protiv Purde budu kao dokazi protiv Ganica koje je Srbija dostavila Londonu, sud BH u kom ima i 'stranaca' [kako ih Dodik zove].

miroslav-usa

pre 13 godina

Nisu potrebne ni Hrvatskoj ni Srbiji osobe koje su ladno ubijale jer su opasne za sredine u kojima žive.
ako je hrvatskom pravosudju ova optužnica poznata već osam godina onda je to mnogo zabrinjavajuće za hrvatsko gradjanstvo.
Da budem jasan to nije mnogo bolje ni u Srbiji.
Ovaj g.Tihomir Purda (bilo da je Hrvat ili Srbin)a ako postoje preživeli tog zločina ili ubistva koji će svedočiti tada će on sam reći istinu.
Ljudska savest je čudo.
Progovori sama.
Kako nekoga ubiti i mirno spavati.
i kako takvu osobu opravdavati za takav zločin.
Strašno.

Igor

pre 13 godina

@Gagi
ajoj Gagi, a gdje su vam ono Mladić i Hadžić, nešto se baš ne prsite da ih uhitite.... netko je komentirao da smo mi Hrvati napali legalnu JNA.... otkud pravo toj legalnoj vojsci da razruši cijeli grad... drage komšije, tada kod Vukovara 1991, to više nije bila JNA... svoj jugoslavenski pridjev je ona odavno izgubila! JNA kao jugoslavenska ne bi trebala biti zajedno u rovu s kriminalcima i četničkim dobrovoljcima, zar ne!?

Gagi

pre 13 godina

auuu, susedi, al' ste navalili. nije valjda da stitite ratne zlocince. sta ce tek biti kad osude junaka iz varivoda gotovinu. nije ni cudo sto nista ne znate o ratnim zlocinima hrvata, kad vec godinama gledate hrt i citate VECERNJI LIST. cekamo ali nikako da docekamo hrvatski b-92. od kad je feral ugasen vise ne postoje slobodne novine u ljepoj vasoj.

Velickovic Uros

pre 13 godina

5. novembra 1991. u Vinogradskoj ulici u Vukovaru desio se sporni dogadjaj. Hrvatska kaze de je to bila regularna vojna akcija. Samo ko jos ne zna da Hrvatska drzava tada nije ni postojala?
Ko jos ne zna da su vojske nepostojecih drzava teroristicke formacije?

Komandant 1001

pre 13 godina

Nema priznanja nikakvog, da je Srbija agresor. Nitko u Evropi ne "trubi" da je Srbija agresor u ratu 1991-1995. Međunarodni Ratni Sud (Hanover) nije okvalificirao da je jedna Država napala drugu jer sa početka rata, bila je jedna Država. Samo priučeni i neotesani tvrde i teoretiziraju "uličnom" Akademijom da Je Srbija napala Hrvatsku, a stvar je obrnuta, a to da se jurišalo na kasarne jedne suverene vojske, i to Hrvati, želeć otjerati JNA iz još nepriznate (međunarodno) Države, znači iz Republike. Tu ima osnova za Međunarodni Ratni Sud.....ali o tome kad Den Haag završi sa radom, ali i konačnom "diagnozom" rata u bivšoj SFRJ.

Milan

pre 13 godina

Jedno pitanje za sve Hrvate koji se ovde javljaju: slazem se da je Srbija bila agresor, ali da li ta cinjenica opravdava Hrvate koji su pocinili zlocine? Srbi koji nisu imali veze sa ratom su ubijani, kidnapovani, i proterivani, a za to nije niko odgovarao. Pa niste ni vi toliko blesavi da ne vidite da Vasa zemlja ne zeli da procesuira zlocine koji su ucinjeni prema Srbima.

Stipe

pre 13 godina

Za gospodina Odvjetnika iz Njemacke: zelim da mu kazem kad je toliko pametan neka tako insistira i na Jasenovcu. Vjerovatno zna sta se je tamo desilo. Ako je odvjetnik kao sto kaze neka malo objasni sta se je tamo desio.

Djordje "Civijas for ever"

pre 13 godina

Ne shvatam toliku polemiku-pisanje oko ovog ratnog-zlocinca T,Purde Hrvata!? 1/Pa to je vec unapred spremljeno, uz dogovor da se predlozeni "Srpsko-Hrvatski" svedoci njihovi iskazi otkupe u dobrobit za Hrvatsko pravosudje (korupcija biznis cveta u Hrvatskoj!) 2/Pravi i istiniti iskazi "svedoka"nece videti "ISTINU" jer bi celo Hrvatsko politicko rukovodstvo povuklo u korupcijski ambis pocinjenih od takozvanih koji su branili Zalosno, jadno, i bedno, da pojedinci Hrvati reagiraju kao i njihovi politicari!? Ali jednoga dana - uskoro, ce videti svoju zlocinacku istinu!! Prilikom njihovog ulaska u Veliki krug EEG-a koji ne trpe korupciju, lazi i intrige nego istinu koju ce Hrvati morati da se poklone zrtvama Srbima, Jevrejima, Romima pocinjenjih u zadnjih '40-'45/'90-'95 godina proslog veka u bivsoj Jugoslaviji od njihovih SS-rodoljuba-branitelja koncentracionih logora, ubistava, bacanja zivih ljudi u jame (Dalmacija '42) Srbi pamte i oprastaju - Hrvati ne pamte niti oprastaju! Ovo nije mrznja nacije nego gola istina za koju se borim..

josip 2

pre 13 godina

U mnogo čemu ste u pravu. Ali, ZAŠTO,zbog čega nitko ne pominje onog zločinca Merčepa za zločine u Vukovaru, dok nije bilo rata, u lipnju(juni) i srpnju(juli), kolovozu(avgust),1991? Svi pominju obitelj Zec. Ostavimo ih na miru. Poštujem njihov bol.Ja bih da se sazna o vremenu u Vukovaru prije rata, o radnjama Merčepa i ostalih. Mi Hrvati ćemo morati da se debelo postidimo i zapitamo šta se tada dešavalo. A i Srbija bi mogla da se pozabavi time.

veli

pre 13 godina

napokon da je neko počeo da procesuira zločine nad srbima kad hrvatska i bosna to izgleda jako slabo rade a ubojice civila slobodno šeću i još uvijek rade u državnim institucijama i zato veliki pozdrav pravosuđu u srbiji koji po svemu viđenom su lideri u svijetu i europi, bez imalo pretjerivanja, i neka nastave tako pa nam haški tribunal neće ni trebati a ovo što se u hrvatskoj i bosni radi u pravosuđu je velika sramota za njih same, a gospodin JOSIPOVIĆ je prilika da se neke stvari promijene jer je pravnik.

sandra

pre 13 godina

Ja ne poznajem slucaj, ali to da je on bio u logoru u Srbiji i da su ga nasi ispitivali, odmah budi ne samo sumnju u neku krivicu nego izaziva i sazaljenje sto se u svemu nasao.
Nekad je RTS prikazivala priznanja "ratnih zlocinaca" iz Vukovara, ali ne nasih, ne pravih nego toboznjih, hrvatskih. Pa to je tako ogavno, da mi je muka bilo. I sad ponovo, neko iskopao neko priznanje. Sto mu nisu tad sudili kad su ga imali? Strasno je to zaista. Sta smo zla uradili, a mi cemo nekom da sudimo. I uopste sta imamo mi sa tim? Vukovar nije u Srbiji, Hrvati kazu nije bilo zlocina, sta mi hocemo onda? Cim malo popravimo odnose , evo novih zavitlavanja! Grozno!

Vlada

pre 13 godina

Znaci po susjedima, i Amnesty International, najveca i najuglednija svetska organizacija koja stiti ljudska prava nije u pravu kada upozorava Hrvatsku da stiti ratne zlocince i sprecava kazneni progon protiv istih? U najnovijem izvestaju prozvana je vlada Hrvatske da sprecava istragu protiv potpredsednika Sabora, Vladimira Seksa i Admirala Domazeta koji su odgovorni za ratne zlocine u Slavoniji i Lici.

www.amnesty.org/en/news-and-updates/croatia-politician-must-face-inquiry-over-war-crimes-claims-2011-01-18

ljugoslav

pre 13 godina

Ovaj nesrećnik T.Purda je sitna riba i ako je kriv treba da odgovara ali u današnjoj Hrvatskoj ima masnijih i ugojenih riba kao sto je Vladimir Šeks glavni politički inspirator i saradnik Branimira Glavaša u proganjanja Srba u Slavoniji i Osijeku 90 i 91 godine. i koji je na vlasti. Takve likove treba procesuirarti i poslati na robiju, a ne da izgravaju evropske demokrate.

Милован Миловановић

pre 13 godina

Само наивни су могли да поверују да ће Хрвати судити Пурди, односно наставити гоњење. Нарочито не жупанијски суд и тужилаштво у Осијеку, познати по "правди". Па ти исти нису процесуирали ни Главаша, ни Шекса, ни Вркића, ни остале "господаре смрти" у Осијеку деведестих. И брига их шта каже Европска унија, Амнести интернешенел и друге релевантне организације. Јер званичан став Врховног суда Хрватске (највише судске инстанце) је да "се у обрамбеном-домовинском рату не могу починити ратни злочини"?! Први комшија мога деде Р.Д. и његова мајка М.Д., који су иначе преживели Јасеновац, су брутално измасакрирани у Осијеку 1991. године, али је то вајно тужилаштво дошло до закључка да нема основа за кривично гоњење. Кад је његов син, који сада живи у Великој Британији, јер је због тог злочина прво добио азил, а потом и држављанство Велике Британије, дошао да посети њихове гробове прво је имао проблема на граници, док није затражио да се обавести британски конзулат у Загребу, а потом га је саобраћајни полицајац у Осијеку, који га је зауставио, након провере података радио везом дословце упитао: "Ко си ти и како се усуђујеш да оптужујеш Главаша"? То је, нажалост, слика хрватских институција, институција земље која ускоро треба да постане чланица ЕУ. Страшно!

odvjetnik, Njemačka

pre 13 godina

Ja vidim da vi ne znate baš puno o ovom slučaju. Razlog zašto Hrvatska "ne želi" Purdu je taj što nisu pronađeni nikakvi relevantni dokazi koji bi okrivljavali ovog čovjeka. U zadnjih tri dana ispitano je 30 svjedoka koje je srpsko tužilaštvo pozvalo kao svjedoke [njihova imena je dala Srbija prosljedivši dokumente, o njima sad stvarno ne znam je li to bilo prije dva dana ili možda više dana] i svi svjedoci su rekli kako ne znaju da je Purda učinio zločin [posjetite stranicu ministrstva pravosuđa RH] stoga Hrvatska nema razloga tažiti istog za optuženje. Jedini "dokaz" srpske tužbe je njegov iskaz dat u srpskom logoru u koji je odveden nakon pada Vukovara a vi prosudite koliko je relevantan. Purda je bio u logoru skoro godinu dana a to je već period kraja '92 godine kada je Hrvatska stekla međunarodno priznanje [prva država je bila Island čak 19.11.1991. ali službeno priznanje je stekla 15.1.1992 kada su je priznale SAD zemlje EU i postala član UN] a to bi direktno značilo da od tog trenutka regularna JNA vojska na teritriji RH postaje agresorska jer međunarodno priznata država ima legimitet samo nad svojom vosjkom a od tog dana RH i službeno nije više dio SFRJ i od toga dana "krnja" Jugoslavija se tretira kao agresor na međunardno priznatu državu [pronađite pojam "agresija" u riječniku i biti će vam jasno]. Svi zamo da rat nije završio 15.1.1992. već u ljeto 1995 i od tog razodblja se smatra agresija SRJ srpskih paravojnih formacija i dobrovoljaca. A porazno za Srbiju je to [što Hrvatska inzistira u svojoj tužbi] je postojanje logora na teritoriji SRJ i time je ona i "službeno" vršitelj agresije na RH, čak i predsjednik Tadić u zadnjem posjetu Hrvatskoj spominje te logore , Mitrovica, Begejci, Niš i Stajićevo. To se zove pravno gledanje stvari a isto tako JNA se ne može optužiti za zbivanja u Vukovaru jer je istina da je to još uvijek bila Socijalistička Republika Hrvatska ali Ustav SRFJ [1974.] govori da armija ne smije ugrožavati civilno stanovništvo već ga štititi kao građane SFRJ a ja mislim da to u slučaju Vukovar nije bio slučaj. Isto tako primjećujem relativiziranje u zločinima, što je nedopustivo. Kriviti se ne može cijeli narod već odgovorni pojednici za koje se znaju imena i prezimena i sa jedne i sa druge strane jer u ratu nema nevnih i "manje" krivih, žrtve s bilo koje strane su žrtve. Tako optuživati se međusobno je smiješno i ponizno za oba dva naroda znaju se krivci i sa hrvatske i srpske strane i oni trebaju biti procesuirani a ovakvi slučaju samo dokazuju koliko smo zapravo spremni se suočiti s "našom" prošlošću i uzaludnom demagogijom naša dva predsjednika jer sve dok svaka strana piše svoju povijest/istoriju nema napretka. Pozdravljam

svasta

pre 13 godina

@Sandra
Ma da, u pravu si. Svi koji nisu poginuli na teritoriji Srbije su "j*b*gadesilose". Nema veze, tako cemo objasniti njihovim porodicama da zivot njihove dece/roditelja/brace/sestara... nije bas toliko vazan i da te zlocince necemo da hvatamo jer su neki drugi Srbi vec ubili nekog Hrvata, pa mi treba da se pokrijemo po usima i da cutimo!

Gargamel

pre 13 godina

Bio sam sa Tihomirom Purdom u JNA.On je bio klasa Mart 90., ja sam dosao u Septembru iste godine(poslednja generacija JNA). Pripadao je vodu do mog, spavali u istoj spavaonici, dva kreveta od mene. Uvek dobro raspolozen i izuzetno dobrocudan momak tada je bio. Eto, sta rat napravi od coveka.

baba Djona

pre 13 godina

Prosto ljudi, nemojte se paliti na jeftine politicke trikove ove vlasti, prosipaju nam afere kako bi zataskali ocajnu ekonomsku sliku Srbije, kako bi zataskali svoju nestrucnost i nesposobnost, mute vodu i drugo nista ne znaju..

odvjetnik, Njemačka

pre 13 godina

Naravno da sam upoznat s Jasenovcem. Koncentracisjki logor Ustaške domobranske službe. I znam da je u tom logoru vršen genocid na Srbima, Židovima, Romima i Hrvatima koji nisu bili "politički adekvatni". A ja vjerujem da ti ne trebam detalje opisivat i da je ne samo srpska i hrvatska već i svjetska javnost upoznata s tim logorom.A ti radiš upravo što Hrvati sada rade govoriš vaši preci, time dovodiš u vezu sve današnje Hrvate kao izravne potomke ustaša iz drugog svjestskog rata što je daleko od istine. Prvo moj djed se od početka rata borio na strani partizana protiv nacista, ustaša i četnika. Nemoj relativizirati i još jedna stvar tužba Srbije protiv Hrvatske za genocid u II. svjetskom ratu je morbidna jer današnja Hrvatska nije legalna i pravna nasljedica NDH iz '41 jer da je bila bi u njenim granicama i politički sustav bi bio isti. Isto kao što je u slučaju današnje Njemačke koju bi skoro cijela Europa mogla tužiti za genocid od 6 milijona ljudi ona se ispričala u ime naroda ali tražitit nadoknadu od Njemačke nema pravne osnove.

milos

pre 13 godina

@Josip Pozgaj: Isto je i kod nas. Većina je časno branila ono u šta je verovala, odnosno većina je verovala da nešto brani, a manjina se iživljavala nad ljudima, imovinom, međuljudskim odnosima i ponosom naroda. Voleo bih da sve iz te manjine stigne kazna. Ja lično nemam nedoumice i rado bih video sve srpske zlikovce u bajboku. I nas su ojadili. Pretpostavljam da i većina Hrvata želi da vidi svoje zlikovce u samici. Gde god ona bila.

mario

pre 13 godina

Velickovic Uros Tada je več država Hrvatska postojala i JNA je bila okupacijska vojska.
Vlada čudno je kako taj Amnesty International ne kritikuje Srbiju koja skriva još dva Haška bjegunca od koji je jedan optužen za genocid.
Gagi imaš zadnju ocjenu fridom housa gdje su slobodniji mediji i vidi vraga RH je bolje ocjenjena od SRB.
Kada su toliko mediji slobodni kako ovo niko nije objavio ili se to baca pod tepih da se nebi Srbija našla pod kritikama EU.
Toliko o slobodama.
"Na pravoslavni Badnjak pozivali na klanje Hrvata
"Mađarice, pripremi salate, bit će mesa, klat ćemo Hrvate", orilo se subotičkim ulicama "
http://www.vecernji.hr/vijesti/na-pravoslavni-badnjak-pozivali-klanje-hrvata-clanak-241487
Kada smo kod junaka prvo počisti vlastito dvorište.

Bata Raka

pre 13 godina

Kako je ovo sve providno! Hrvatska „pere ruke” od Purde. Uhapšen je u Bosni i ostavljen da sedi do poslednjeg dana pritvora kako bi se ispitali svedoci sa spiska koji je dostavila Srbija. Kako su u Hrvatskoj utvrdili da nema osnova za pokretanje postupka, rešili su da ne traže izručenje. Sad Srbija brže bolje šalje zahtev za izručenje dok ne istekne rok za pritvor. Bosanci ni luk jeli, ni luk mirisali - a upadoše u dilemu. Kojeg komšiju/susjeda sad da iznerviraju, i šta su se kog đavola/vraga i gurali u celu priču? Na kraju neće biti ni vuk sit, ni ovce na broju. U Hrvatskoj će da ispadne da će Srbija da osudi nevinog čoveka (jer oni nisu našli osnova za pokretanje procesa), u Srbiji misle da ima osnova ali im Purda nije u dometu, a Bosanci će svakako da iznerviraju nekoga. Nemoguće je i da ga izruče Srbiji i da ga puste na slobodu. A dok vodvilj traje publika ima čime da se zabavlja, samo da ne čuje kako stomaci zavijaju preko svake granice - i u prenesenom i u doslovnom smislu.

MirkoPaziMetak

pre 13 godina

@zoran ... Za pocetak, zanima me bas odakle ti taj podatak o 9 (devet) srba u Splitu. Mora bit sam ja neka cudna biljka onda jer ih poznam sigurno i vise od toga. Jos je cudniji nas drzavni zavod za statistiku koji je jos 2001 na popisu evidentirao 3047 srba u Splitu. Vjerojatno smo ih, ustasoidni i genocidni kakvi vec jesmo, svake godine potamanili po par stotina bez da je itko primjetio pa sad jos ovih 9 oko mene divani...
Glede Srpskih sirokih ruku i naseg noza u ledja, dalo bi se svasta o tome reci, ali svako s iti malo soli u glavi se sjeca odakle je sve krenulo (hint: cuveni govor na jos cuvenijem polju). Ne kazem da nije bilo nedjela na nasoj strani jer jednom kad se zlo zakotrlja svako dobije svoju priliku da pokaze ono najgore (i najbolje), ali da su hrvati krivi za raspad Juge - sorry ali tu si u krivu. Da se razumijemo - da je bilo srece i pameti danas bi zivjeli u istoj ili mozda konfederativnoj drzavi, vjerojatno bogatiji od pola sadasnjih clanica EU sa hrvatskim (i srpskim) bankama, hranom, mozda i automobilima, traktorima, brodovima. Tko zna. Srecom za neke, a nesrecom za nas bili smo (i precesto ostali) seljaci na brdovitom balkanu.
Pozz iz Splita.

hmm

pre 13 godina

ovo je suicid Srbije. Ukoliko se Purda izruči to je direktan dokaz da su logori u Srbiji postojali koje službena Srbija negira. Jer kako dokaz može biti relevantan ako je prikuljen u logoru koji zapravo "ne postoji"?! Opasno se igra Srbija s ovim mislim da joj ovo nije trebalo..

nezgodno pitanje

pre 13 godina

Vekarić jamči fer postupak hrvatskom branitelju Tihomiru Purdi u Srbiji. Znači li to da Purda ovaj puta neće biti podvrgnut zvjerskom mučenju i da će biti dovoljni tzv. dokazi pribavljeni u logorima u Begejcima i Stajićevu koje je 1991. i 1992. pokupila JNA?

susjed

pre 13 godina

Ako BiH uistinu izruči Tihomira Purdu Srbiji, prema optužnici koju je sastavljala JNA na temelju iskaza dobivenih mučenjem u zatočeničkim logorima u Srbiji 1991.-1992., onda bi Hrvatska trebala prvom zgodom uhititi srpskog državljanina Ejupa Ganića, kada bude putovao u Europu preko zagrebačkog uzletišta Pleso, i izručiti ga Srbiji ili mu suditi u Zagrebu za ratne zločine koje su bošnjačka Armija BiH i strani mudžahedini počinili nad hrvatskim civilima u BiH.

davor

pre 13 godina

Hrvatska je proglasila nezavisnost 25/06/1991 i do tada ni jednom vojniku JNA u kasarnama po HR nije pala dlaka sa glave. Cak su slobodno izlazili tenkovi da ruse susjednu Sloveniju. Sve dok avioni JNA nisu bombardirali Zagreb a iz kasarni se pocelo pucati po stambenim zgradama (Borongaj u Zagrebu). O tome nazalost malo ljudi u Srbiji zna, kao i o vojnim licima koji su iz svojih stanova snajperima gadjali ljude po ulicama Zagreba za vrijeme zracnih uzbuna.

Nakon sto se JNA otvoreno priklonila Milosevicu, tako je i bila tretirana od strane HR. A svoje pravo lice je pokazala u Vukovaru. Na kraju se ta JNA slobodno isetala iz kasarni sa naoruzanjem kojeg su financirali i gradjani HR, i povukla se u SRB i RS. A sto se tice "nelegalnosti" hrvatskih vojnih formacija, pametan ce shvatiti da je HR 1991 ostala na policiji i civilnoj zastiti (a i ona je prethodno bila razoruzana od strane JNA), protiv trece vojne sile u Europi koja je jasno dala do znanja da ce granatama cuvati svoju viziju javnog reda i ustavnog poretka.

Sto se tice mojih predaka, kojih se netko dotaknuo, oni nisu silom usli u Jugoslaviju (kojom silom?). Usli su sa iskrenim uvjerenjem da ce, nakon visestoljecne dominacije stranaca, moci zivjeti u slozi i ravnopravnosti sa slavenskom bracom s kojom dijele istu kulturu i jezik. Ali su se ubrzo susreli sa kompleksom vise vrijednosti beogradske politicke elite (namjerno razlikovanom od srpskog Naroda) i njenom voljom za uspostavom hijerarhijskih odnosa izmedju Zagreba i Beograda u korist potonjeg. Toj je eliti manje bilo stalo do "ujedinjenja" juznih slavena koliko do prosirenja njenog geo-politickog utjecaja.

Najslikovitiji dokaz toga su rijeci Vojvode Misica regentu Aleksandru nakon obilaska Hrvatske 1919. Ovako on pise o Hrvatima:

"Svi oni jednako misle, to je svet za sebe, ma sa kakvim predlogom da se pojaviš stvar je propala. Ništa se neće moći učiniti. To nisu ljudi na čiju se reč možeš osloniti. To je najodvratnija fukara na svetu, koja se ne može zajaziti ničim što bi joj se ponudilo. Ja sam duboko uveren da se mi sa njima nećemo usrećiti. Ti su ljudi, svi odreda, prozirni kao čaša, nezajažljivi, i u takvoj meri lažni i dvolični da sumnjam da na kugli zemaljskoj ima većih podlaca, prevaranata i samoživih ljudi...»

Pored visokog obrazovanja i sirokog misaonog kapaciteta koje ovakve rijeci impliciraju, postavlja se pitanje iskrenosti zelje za suzivotom sa ljudima koji se ovako opisuju?

Kako je bilo moguce graditi bratinski i ravnopravan odnos sa hrvatkim narodom i biti ovakvog uvjerenja?

Il je Jugoslavija u ocima iste beogradske elite bila samo i iskljucivo poligon uspostave njenog utjecaja na podrucja zapadno od Drine, koji su bili na njenoj"tapeti" jos od Garasaninovh "Nacertanija".

Shodno tome, smijesna je konstatacija kako je Jugoslavija velika srpska zabluda i jos je smjesnije pljuvanje po istoj, znajuci da je ta ista Srbija oruzjem "branila" Jugu od hrvatskog "separatizma", od 1918, hrvatskog proljeca 1971, pa do 1991. Mazohizam ili politicki interesi?

Terazijski hegemonizam, odrazivao se u kraljevini SHS kako na ekonomskom nivou (4 HR krune za jedan srpski dinar), tako i na politickom (ukidanje hrvatskog Sabora koji je postojao cak i pod Austro-Ugarskom).

Vrhunac svega je ubistvo Radica i jos sedmorice HR predstavnika u sred parlamenta u Beogradu. Toliko o srpskom "iskrenom prihvacanju Hrvata" i hrvatskom "zabijanju noza u ledja Srbima" o kojim je netko ovdje pisao.

Takva politika Beograda je dovela do Jasenovca,a Jasenovac do Vukovara, i bilo bi dobro da se na na Vukovaru prica zavrsi.

I nije rijec o nikakvom posipanju pepela niti sa jedne niti se druge strane, nego je pitanje inteligentnog suzivota dva naroda koji su slicniji nego sto su razlicitiji. I cinjenica da vise ne zive pod istim krovom ne mijenja nista na stvari.

I kad se dogodi da u Beogradu spiker navija za Hrvatsku (ili obratno u Zagrebu za Srbiju) kao sto je to slucaj bio sa Svedskim spikerom u utakmici Danska-Srbija, moci cemo za sebe reci da smo sazreli koa narodi.

Do tada cemo biti samo iskompleksirani BALKANCI koji biraju mora, juznija ili sjevernija, u odnosu na povijest/istoriju sa doticnom drzavom, sto priznt cete, uveliko suzuje izbor...

Pozdrav svim ljudima dobre volje i molim za objavu nimalo zlonamjernog posta...hvala!!!