Sreda, 19.01.2011.

14:27

Legalizacija i za 13 dinara mesečno

Vlasnici nelegalnih nekretnina do 100 m2 već od februara za legalizaciju plaćaće mesečno 487 dinara u prve četiri godine i preostalih 16 godina svega 13 dinara.

Izvor: Tanjug

Legalizacija i za 13 dinara meseèno IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

57 Komentari

Sortiraj po:

dušan

pre 13 godina

KOMENTAR NA PREDLOGE ZA LEGALIZACIJU
Ponekad, kad država donosi neki zakon koji je vrlo važan za građane, vlast se ne seti da u tome uključi i narod, da čuje njihove predloge, sugestije, probleme koje imaju itd. Zašto ministar Dulić nije organizovao bar jedan sastanak sa građanima u Beogradu da uživo čuje šta ima da kažu građani. Zašto ministarstvo nije otvorilo sajt za primedbe i predloge građana na zakon u pripremi. Jednostavno ministarstvo ne želi javno da debatuje sa građanima. Zbog toga legalizacija dosad nije uspela a po svemu sudeći što se sprema neće ni ovog puta.
Vrhunac masovne gradnje bespravnih ojekata odvijao se 1993 – 1995 god. A sve je to započelo kada su pridošli izbegli iz Hrvatske, Bosne a i drgih krajeva. Država nije imala mogućnost da sve njih udomi, pa su jludi počeli da grade svuda gde je ko mogao. Država nije rušila. Urbanisti na teritoriji grada Beograda nisu imali ni jednu lokaciju gde bi ponudili narodu da gradi. I mi koji smo dotad živeli u Beogradu nismo mogli da gradimo nigde u blizini grada, jer nije bilo uslova da se dobije građevinska dozvola. Zato smo iskoristili trenutak da i mi gradimo u vreme kad država nije reagovala. Tako su nikla naselja Altina, Ledine, Mirijevo, Borča, Jajinci, Kumodraž, Padina, V.M. Lug idr. Kao što se vidi to su naselja koja su nikla na njivama. A tamo nije bilo puta, struje, vode, kanalizacije i mnogo toga. Dakle gradnja je vršena, svi su znali, ali nikako da se urbanisti nisu setili da obiđu ta mesta i pruže malu pomoć da u tom haosu ne bude ruglo. Tada ulogu urbanista su vršili prodavci zemljišta, tako što su za ulice određivali pravac njihovih parcela, a za širinu su ostavljali 3-4m, i tu kupac nije mogao ništa. Detaljni urbanistički planovi za divlja naselja su napravljeni kada su ta naselja već završena. I u tim planovima urbanisti su napravili lucidnost kako treba da izgleda naselje. Pa su tako stavili da glavna ulica prođe kroz izgrađeni deo širine 9 ili 12m a sam razmah između redova kuća negde je oko 5-6m. Ovo pravdaju time da naselje treba da se širi. I sada će nekome oduzeti deo placa ili prići ulicom do zida zgrade, nekima srušiti objekat da bi se budućim graditeljima negde tamo, omogućila dobra saobraćajnica. Svu infrastrukturu u ovim naseljima su većinom izgradili nelegalni graditelji. Čak je EDB tražila da neki građani izgrade trafostanice vredne i po 30000 eura da bi ih priključili na električnu mrežu. Zatim bi uzimali trafostanice u njihovo vlasništvo a onom koji je gradio trafo, naplaćivali punu cenu priključka po satu kao i ostalima koji se na ovaj trafo priključe. Navešću primer, da objekat od 500 kvadrata koji je 1998 god. izgrađen sa grđevinskom dozvolom, priključen je na trafo koji je izgradio vlasnik nelegalnog objekta iz 1995 god. od 400 kvadrata a pritom je morao da izgradi trafo od 30000 eura, a sada ovaj nelegalan objekat je za legalizaciju luksuz, pa treba da plati punu cenu zbog kvadrature , što dovodi do toga da u ovakvim slučajevima su troškovi legalizacije daleko veči od one sa građevinskom dozvolom Iz svih navedenih razloga, mora se uzeti u obzir za svaki objekat da sve što je graditelj uložio u primarnoj ili sekundarnoj mreži, bude mu umanjeno od cene legalizacije.
Da se vratimo na temu “komentar na predloge za legalizaciju”i ono što je izneo Saša Paunović, predsednik Stalne konferencije gradova i opština:
Legalizacija bespravno podignutih porodičnih kuća, uz popust od 99 % biće “besplatna”, ali je uslov za to da jednom članu domaćinstva pripada najviše do 25 kvadrata, kao ida nijedan od ukućana nema u vlasništvu na svoje ime neki drugi stambeni objekat u Srbiji.


Naveden je i komentar da će besplatna legalizacija uz plaćanje samo jedan odsto od cene naknade za građevinsko zemljište biti praćena i dodatnim socijalnim kriterijumom. To znači da bi svi oni koji su podigli objekat bez građevinske dozvole, a žele basnoslovni popust, morati da dokažu da nemaju veća mesečna primanja, a najverovatnije će biti uvedeni konkretni kriterijumi-da su nezaposleni, da su korisnici materijalnog obezbeđenja, penzioneri, ili pak, da ukupna primanja ne prelaze statististički prosek.
Ovakvo razmišljanje neće ničemu dovesti, jer je takvih mali procenat. Dakle, očigledno je da država nema nameru da se odrekne novca koji su zamislili da uzmu od legalizacije. Ovo se vidi i iz stalnog ubeđenja da su veliki objekti gradili bogati ljudi. Što je potpuna dezinformacija. U tome doprinose i komentari nekih novinara i građana. Evo jednog komentara:
Oliver Dulić i ovi njegovi u ministarstvu izgleda smatraju da su Srbi retardiranim?
Neverovatno je da oni građani Srbije, koji nisu zaposleni, ili su sa malim primanjima (po njima) mogu da podignu objekte preko 100 kvadrata?
Ljudi, pa ja sa platom od 1.000 evra, ne mogu da krenem u izgradnju takvog objekta!? (www.pravda.rs, 13 Januar 2011)
Iz ovoga se vidi da pojedinci žele da se nelegalni objekti skupo naplate jer po njima gradili su novcem koji nisu regularno stekli, pa i ako se radi o 100 kvadrata. Šta onda reći za 500 ili 800 kvadrata, pa oni bi te vlasnike linčovali.
E zato ću dati malo obrazloženje: 1993 god. cena jednog ara (100 m²) je bila 2000-3000 DM, na rubnim delovima grada tamo gde su nikla nelegalna naselja. U 90% slučajeva ljudi su kupovali od 3-5 ari. Dakle, toje bila cena jednog prosečnog automobila. I nikom nije bilo uskraćeno da kupi zemlju ako bi želeo da izgradi kuću. Naravno da oni koji nisu mogli da obezbede 6000 DM, a nisu imali krov, to su danas naši socijalni slučajevi koji ite kako koštaju državu. Zamislimo, koliko bi danas bilo socijalnih slučajeva da nije bilo divlje gradnje. Ako Ministar kaže da ima oko 800.000 nelegalnih objekata u Srbiji, to znači bar 2.500.00 ljudi bi bilo dodato ovim sadašnjim kao socijalni slučajevi, obzirom da država nije bila u stanju da ih udomi, i šta bi bilo danas bez doma i bez posla. Ovi nelegalni su uposlili sebe svoju porodicu, građevinsku industriju, oslobodili državu od davanja socijale, izgradili infrastrukture itd, pa bi bilo i logično da im država pomogne a i pohvali vredne, a ne da im pridodaju naknadna zaduživanja što su se udomili.
Neki ljudi su počeli da grade 1993-1995, pa i danas ima objekata koji nisu završeni. Jeste ima tu objekata 300, 400 ili 600 kvadrata, i to tako što prvo iygrade prizemlje od 100 - 130 kvadrata zatim se tu useli bez imalo normalnih uslova za život. Nakon toga nekoliko godina sakuplja novac za neophodan materijal za izgradnju sledeće etaže. I tako dogradi još stotinak kvadrata, pa ako želi to ponovi još dva puta i dođe do 500 kvadrata. A sigurno nije uložio više od 40.000 eura. Naravno mnogi sami zidaju, pomažu im supruge, deca, roditelji, rođaci, prijatelji, komšije ja tebi ti meni itd. I sve se ulaže u kuću: proda ko šta može, zemlju, automobil, stan ako mu ne odgovara, uzajmljuje, podiže neke kredte, a cela porodica nikad nije imala ni odmora niti kupanja u moru. Neko i danas vraća dugove ili kredite. Lako je sad reći taj ima 500 kvadrata to je 500.000 eura i to je pravo bogatstvo. E sad ga treba debelo kazniti da plati kod legalizacije. Ipak taj bednik je bolje razmišljao nego što to danas neki čine iz vlasti, a to je da danas ondašnja deca koja su pomagala očevima sad su oni porodični ljudi, imaju decu a najbitnije je imaju stan. Da nije bilo toga, gde bi bila ta deca sada i šta bi im država dala.

Marija

pre 13 godina

Ja nisat njega nisam razumela, ali imam utisak da sam opet dobila magarece usi, isto kao onomad kad je rekao da ce legalizacija biti besplatna! (bilo je bar jasno sta je rekao) Opet mislim da sam budala sto sam "legalizovala" nasledjeni objekat!

Milorad

pre 13 godina

"a jedna od novina kod rešavanja imovinskih odnosa jeste da se smatra da su suvlasnici saglasni sa legalizacijom ako se nisu protivili izgradnji." Postoji jedno mišljenje vrhovnog suda Srbije koji ovo brani. Ali samo za određeni slučaj u jednoj parnici. Imovinsko pravni problemi moraju da se sistemski reše i da se na njih obrati velika pažnja da (su)vlasnici zemljišta i objekata ne budu oštećeni. Najgluplja stvar je bila da se stopiraju rušenja dok se legalizacija ne okonča, što samo potvrđuje da neko na mala vrata legalizuje kriminal a ne nesreću jadnih ljudi koji su zidali zbog preke potrebe. Uostalom takvi su nelegalno zidali zbog skupih dozvola, priključaka i beskrajno dugih procedura. Međutim ne smeju se trpati u isti koš otimači zajedničkih prostorija (tavani, sutereni, garaže...) ili zemljišta (gradnja na tuđem) i oni koji su zidali SA SAGLASNOŠĆU (su)vlasnika ili na svom posedu. Legalizacija "na đuture" potvrđuje da vlast, Dulić prvi, štiti kriminal. Ako ne zna, neka mu institucije iz EU daju model kako izvršiti legalizaciju, jer ovakva otimačina i uzurpacija ljudskih prava na uživanje privatne svojine nije nigde viđena.

Зоран

pre 13 godina

У Србији је ревностан, тачан и поштен будала. Боље лопов, мођда ти помогне држава, неко се заложи за тебе од власти па ти се помогне. Ако вас ово потсећа на Нуђићев резон, у праву сте, исто је он описивао из затвора Србију.

Aleksandar

pre 13 godina

Normalna drzava:
Neko prekrsi zakon, dobit krsenjem istog mu se oduzme (u ovom slucaju porusi) a on plati debelu kaznu, a ako je delo posebno gnusno (recimo izgradjena udzerica u gradskom parku, na tudjoj imovini i sl.) ode da svira klavir dugi niz godina. Time drzava jasno stavlja do znanja da se nikakvo krsenje zakona nece tolerisati i da je vrlo glupo traziti djavola krseci zakon.

Polu-normalna drzava:
Neko prekrsi zakon, zbog sporosti pravosudja ne stigne da bude procesuiran pa se mnogi ugledaju na njega i dodje se do nivoa gde je prosto nemoguce primeniti princip koji vazi u normalnim drzavama (tj. skuplja dara nego mera). U tom slucaju ti koji su prekrsili zakon plate visestruko za dobit koju su ostvarili krsenjem zakona, sem u slucaju kada je ista posebno bezobrazna i kada se primenjuje resenje koje vazi u normalnim drzavama. Ako ne plati, opet se primenjuje resenje iz normalnih drzava. Time se porucuje drustvu da ako je i ranije neko mogao da se okoristi krsenjem zakona i nesredjenom situacijom u drzavi, to vise nije moguce i da ce posledice biti drasticne po sve koji pokusaju drugacije.

Nenormalna drzava:
Gomila ljudi prekrsi zakon, drzava nije u stanju da ih procesuira, izvuce se solomonsko resenje da svi plate isto kao sto bi platili da se nisu ogresili o zakon, kao i da plate stetu nastalu krsenjem zakona, sem naravno najvecih bezobraznika koji prodju kao u polu-normalnim drzavama. Time drzava porucuje da tu-i-tamo moze da se mulja, al' da ko ne plati na mostu, plati na cupriji, i daje se do znanja da se ipak tezi koliko-toliko uredjenom drustvu.

Srbija:
Gomila ljudi prekrsi zakon, drzava nije u stanju da iste procesuira vec im odobri oprost grehova za jedan srebrnjak, a stetu nastalu krsenjem zakona rasporedi na one koji zakon nisu krsili. Time drzava porucuje da samo idiot u toj drzavi postuje zakone, i da treba muljati i raditi ispod zita posto ce kad-tad nekome ustrebati glasovi pa ce da donese novi `oprost grehova`

I dalje vam nije jasno zasto zivimo kako zivimo? Znate li sta je jos tuznije od svega toga? To sto ce ovo pozdraviti dobrani deo populacije jer vecina ljudi to sto je stekla nije stekla na legalan nacin. Da, ovo igranje drzave i zabadanje prsta u oko onima koji misle da zakoni postoje da bi se postovali - donece korist ovima koji bi i sa crnim djavolom samo da ostanu na vlasti. Tako je to u narodu koji bi da ima svajcarski standard sa srpskim navikama i pogledima na svet.

zoran

pre 13 godina

Prevara...Sve je jasno kao dan.
Kada ce srpski narod da shvati da mu nikada niko nista nije dao niti poklonio vec je morao sve duplo,trostruko i visestruko da plati..
Ovde se radi o prostoj stvari,prvo kazu mora da se plati po zakonu,pa sa popustom,pa besplatno pa kada se ljudi zalete misle kao neko im nesto dao ali posle toga nema nazad...
Matematika je jasna,kazu VAM da je legalizacija redovna 5000 eura za 100m2 a onda VAS "caste "i kazu nije to nego 50 eura i svi SRBI krenu da legalizuju kuce i da se "hvale" kako su SJAJNO prosli...
A onda za godinu dana vam posalju porez na imovinu za 100m2 oko 1200 eura,pa vam sve to visestruko naplate ono sto je VASE i sto ste vec jednom platili.POREZ NA IMOVINU koji je svuda simbolican u okruzenju a u hrvatskoj ga i nema a kod nas....
Pa pomnozite broj objekata i poreskih prijava koji sada nisu NAPLATIVI i sve ce VAM biti JASNO.
TREBAJU NOVAC,a srbi kao srbi....MISLE DOBRO SMO PROSLI
KADA CEMO VEC JEDNOM DA SE OPAMETIMO?
Niko nam nikada nista nije dao niti pomogao,niti ce samo UZIMAO...
Nema veze,TREBA da progutamo i ovo zar ne?
Bas njih briga za nas i nasu decu...
Nisu prvi ni poslednji...NA ZALOST

Situacija loša

pre 13 godina

Legalizacija i za 13 dinara mesečno
...............
kakav lep naslov..na zalost realnost je tmurna.

cene ostaju iste.periferija grada je oko50 60 eura po kvadratu.
ovo oko prebivalista je ordinarna namestaljka i gupost.

oni koji su predali po starom zakonu su nadrljali jer za njih ne vazi ovaj novi.

itd,itd

ukratko oni na periferiji Beograd su obrali bostan.na njima ce se slomiti kola.eto teme, ovima zlobnim da uzivaju:P
sta da vam kazem.svi na izbore valjda cemo sa ovima drugima imati vise srece.pozz

Марко

pre 13 godina

Добра је ова слика са радничким шлемом на који су натакнути рогови: држава је то управо урадила свима који су поштовали државу. Сада убрзано тонемо, доказано је да државу не треба поштовати па када сви здружено кренемо да радимо против државе ни ви на власти нећете остати: нема државе, нема власти, једини начин да бар живот спасимо.

У вези пребивалишта

pre 13 godina

Сви ви што се буните за пребивалиште.То и јесте фора,да што мање људи добије попуст.
Не може нико с државом..

ljubo

pre 13 godina

Dokle vise smaranja sa ovom legalizacijom pa nije najveci problem u ceni kostanja u tom postupku, nego sto vise od polovine objekata ne moci biti legalizovano zbog nemogucnosti resenja imovinsko pravnih problema.

NAPRED KOMŠIJE!!

pre 13 godina

Priznajem,krivo mi je što su neki napravili kuće a ja nisam,ali neću da budem tipični Srbin pun zavisti i da pišem komentare protiv mojih sugradjana.

Bolje za sve nas da se ovo jednom okonča i Srbija krene napred.

NEK SE LJUTI KOGA SMETA KOMŠIJA JE PRVAK SVETA!

PRESKUPO I DALJE

pre 13 godina

ovo je samo šarena laža,dok se ne spuste cene po kvadratu preskupo je.i nije fer da plaćamo i legalizaciju i porez u isto vreme ovo ima samo u SRB

milioni za legalizaciju

pre 13 godina

nije fer ja da plaćam milione za legalizaciju,a gradio od svog novca,a ovi sto su dobili staove po centru za kutiju zvaka nikom nista

I JOS SE BUNE ZLOBNICI??

TREBA IM NAPLATITI EKSTRA PROFIT

ljubomrni pojedinci

pre 13 godina

Ja sam ceo vek uplaćivao za stambeno i nisam dobio ništa!I sad sam doživeo da mi neko ko je dobio od Miloševića stan za dzabe deli lekcije??
Meni koji sam od svog novca i znoja ziodao krov nad glavom?

Ko vam daje pravo da se mešate u naš život?to je patologija..

duliću svaka cast

pre 13 godina

ima dosta nejasnoća.šta ako neko nije mogao da dobije kućni broj?šta ako se tek oženio?šta ako se rodilo dete?moraju i majke očevi i braća i sestre da se računaju u domaćinstvo,mnogi žive zajedno.itd..ipak svaka čast na trudu u okršaju sa opstinskim mafijama (to su ovi što su protiv )

cheekaboo

pre 13 godina

A sta ce biti sa nama koji smo legalno gradili kucu i platili sve poreze, razne takse i ostale gluposti koje ova rupa od drzave zahteva (taksa za uredjenje gradj. zemljista od 2200e tamo gde grad nikad nece graditi put ili kanalizaciju).

Ova vlada je sramota ove drzave i uvek radi na stetu onih koji postuju zakon.

Zahtevam da se svima koji su legalno gradili kuce i platili sve takse, te iste takse refundiraju.

Sramota me sto sam srbin i sto zivim u ovakvoj drzavi.

Nebojša

pre 13 godina

Hoću sve pare nazad koje je moj otac, moj deda jedan i drugi i svi pre njih plaćali za silne dozvole kada su hteli nešto da izgrade, od kuće na selu do svih njenih pomoćnih objekata! Znači svi oni su budale, mada mislim da je to blaga reč za poštene ljude u ovoj zemlji koji su mislili da žive u normalnoj zemlji. Ljude koji plaćaju sve svoje račune uredno a drugima su otpisivani dugovi.
Ovo je sramota!
Od danas neću da plaćam ni jedan račun koji mi dostavi država, to će da bude kompenzacija za sve ono što drugima neplatižama praštaju a nama poštenima ne.
NARODE, LJUDI, PRIJATELJI...NE SMEMO DA DOZVOLIMO DA OVO TEK TAKO PROĐE!

DOKAZ MANIPULACIJE

pre 13 godina

A sta je sa nama koji smo prosle godine platili ogromne sume za legalizaciju? Da li to vlada salje poruku gradjanima da smo mi koji postujemo zakonske rokove ovce ili naivne budale? Javnost mora da izvrsi pritisak da ne budu diskriminisani oni koji se drze zakona ! Anja
(Tatjana, 19. januar 2011 17:26)
........

vidite,prvo se momčina potpisao kao anja,pa onda zaboravio i stavio tatjana!

ovo je dokaz da jedan isti piše komnetare protiv napaćenog naroda!

ko su ti ljudi?

pa najčešće tipični Srbin komšija,koji ne može da živi od zlobe i zavisti, što je njegov komšija napravio veću kuću od njega bez dozvole(nije hteo mafiji da plati mito)a on nije smeo!i sad se tu jede zato što će komšo da legalizuje kuću!


i Bogu smo teški:((

Preskupa Legalizacija

pre 13 godina

Ovde se mnogi 'frljaju'sa cenama.O čemu govorite gospodine ministre?5.zona je 65 evra kvm(možete da proverite na interenetu)a druga..ooo pa to je u nebesa.
Bolje da ste prvo redukovali bezobrazne cene.

Zabrinuti gradjani

pre 13 godina

Postovani gospodine Ministre,

Pisem Vam u ime grupe gradjana, tacnije svojih prijatelja (verujuci i velikog dela populacije nase zemlje), koji imaju isti ili slican problem u vezi sa Vasim predlogom legalizacije (ili bolje receno sa predlogom vasih saradnika).

Navescu Vam primere nekih nelogicnosti:

Primer 1:
Vlasnici stanova/objekata do 100 kvadrata placaju legalizaciju sa umanjenjem od 99%.

Primer 2:
Vlasnici (npr: porodica od 3 clana) stanova/objekata preko 100 kvadrata (npr: kuca od 300 kvadrata) placaju legalizaciju do prvih 100 kvadrata sa umanjenjem od 99%, a ostalo sa umanjenjem od 60%.

Primer 3:
Vlasnici (npr: porodica od 5 clana) 2 stana/objekta na istoj opstini (jedan stan od 70 kvadrata i drugi stan od 35 kvadrata) nemaju pravo na umanjenje legalizacije, jer imaju dva stana na istoj opstini (iako je ukupan zbir kvadrata 105), za razliku od primera br. 2 i 4.

Primer 4:
Vlasnici (npr: porodica od 4 clana) 3 stana/objekta na razlicitim opstinama (jednu kucu od 200 kvadrata, stan od 100 kvadrata i drugi stan od 40 kvadrata) imaju pravo na umanjenje legalizacije od 99%, jer su im stanovi/objekti na razlicitim opstinama (iako je ukupan zbir kvadrata 340), za razliku od primera br. 2 i 3. Iako je moguca razlika Opstina u samo jednoj ulici (npr: Begrad, Novi Sad, Nis, …)

Nase pitanje je gde je tu primenjena pravda za Primer br: 3 ili 2?
Nas predlog je da se predlog Primera br: 2 primeni i na Primere br: 3 i 4.

Podsecamo da su Vasa obecanja bila da ce legalizacija biti pravedna prema svima.

Nasa strahovanja je da su Vasi saradnici predlozili model legalizacijekakav njima odgovara, a Vi to bez razmatranja preuzeli i prezentovali u javnosti. Slicne gafove ste imali i u prethodnim obracanjima. Molimo Vas, nemojte nas vredjati takvim nastupima. Ipak Vi pretstavljate ministra jedne Vlade.

Na zalost, jos jedanput se potvrdila teza da “sit gladnom ne veruje”, te Vam u tom smislu skrecemo paznju da se Vi i ostali clanovi Vase politicke opcije uzdate u pamet i primenjujete pravdu prema svima jednako, a ne samo povlasnjeno prema Vama bliskim grupacijama. U poslednje vreme duboko smo zazalili smo smo izlazili na ulicu u vreme promena i davajucu Vam podrsku na poslednjim izborima.

Napominjemo da ukoliko i dalje nastavite da se ponasate sa nipodastavanjem prema obicnim gradjanima, nemojte racunati na podrsku za Vase predloge, kao ni nase glasove na predstojecim izborima.

Srdacan pozdrav,

Zabrinuti gradjani

Mica

pre 13 godina

Tozo, kakav matori političar. Čim ga vidiš, pa još kad progovori vidiš da je *****, al to mu ne smeta da bude lopov bez premca. Kao uostakom i većina iz ove vlade.

cc

pre 13 godina

ja sam gradio kucu ,a nisam dobio od drzave stan za dzabe,za 10 maraka su otkupovali,ako se dobro secam...
a jos da placam za legalizaciju?
dajte i meni stan ha ha

povoljno,malo lorgen

pre 13 godina

1.kuće se računaju bruto,znači naplaćuju vam gole zidove.

2.u porodice se ubrajaju samo žena,i deca.ne roditelji,ne rodjaci,ne braća i sestre.znaci ako je neko ružan i nije našao ženu i nema decu,on je ovim duplo diskriminisan!(e živote:)

3.mesto prebivališta.nemoguće.da bi se dobilo prebivalište treba rešenje o kućnom broju.kućni broj se dobija kad je objekat ucrtan u katastar(to vam je onaj beli papir i skica)

takvi su u manjini koji imaju skicu,iako žive u kući ko zna koliko neće moći to da dokažu!znači opet diskriminacija.

4.Djilasovi popusti su mnogo povoljniji od ove Dulićeve izmišljotine.

ana

Maja

pre 13 godina

Nadam se da ce sve biti tako kako je Dulic rekao. Vrlo povoljno - jos da se realizuje.
Mana naseg naroda je sto brzo zaboravalja. Neki smatraju da su osteceni (manjina zaista i jeste), ali svi oni koji su se domogli stanova na finim lokacijama i onim manje finim, platili su iznos u visini kutije cigareta. Kad je bila "ona" inflacija. Zaboravili ste?

ПРОБЛЕМ ВЕЛИКИ

pre 13 godina

ово у вези пребивалишта за попусте..
хоће ли неко објаснити Дулићу да нелегални објекти,већина њих нема кућни број,самим тиме ни власници не могу да изваде личне карте на исту адресу!
ортопед је опет омануо у информисаности..

DULIĆ JE POGREŠIO KARDINALNO

pre 13 godina

Duliću totalno si pogrešio!Prijava prebivališta je bilo nemoguća misija jer je potreban kućni broj a kućni broj se ne dobija ako kuća nije ucrtana u katastar,tako da se ovde radi o nonsensu!

DISKRIMINISAO SI 80%LJUDI!

Daca

pre 13 godina

I šta sam ja bila, dok sam sa mužem ciglu po ciglu uz sve dozvole koje smo skupljali i platili, veoma dugo zidala kuću? Budala, eto šta. Ovde, u ovoj zemlji, ne treba nikad ništa da se plati, na kraju se dug oprosti ili toliko smanji da je smešan. Ako to promoviše ova vlast, da se isplati prevara i muvanje, onda je došao kraj svakom moralu. Gledajmo, Farme i Dvorove i ko kome ide pod čaršave na javni sex, to nam i treba kad za drugo nismo i ne raspolažemo svojim životima. Sumnjivi tipovi, zatvorske ptičice, neuspeli voditelji i pevači,implantirane pacijentkinje plastične hirurgije i blago retardirane osobe na ekranu, to nam treba. Postajemo zemlja retarda i poslušnika. Ako ovo sa povećanjima poreza i oprosta krivičnih dela divlje gradnje, uz predloženu ratu za koju ne može ni pola para cipela da se kupi prodje bez pobune, ovaj narod i nije nizašta. Nije bitno ko gde živi,Beograd ili Leskovac, besparica svuda boli. Samo masivna gradjanska neposlušnost lek je za izlazak iz stanja u kome ćemo se vrlo brzo svi naći.

Dragan

pre 13 godina

Ja vec tri godine obijam pragove za dozvolu za gradnju porodicne kuce u jednom selu u okolini Beograda, po zakonu o izgradnji trebam da platim 6730 dinara po metru kvadratnom taksu za uredjenje zemljista. Izgubio sam silno vreme, potrosio silan novac, a drzava onima koji rade mimo zakona daje nagradu.
Da li ja to trebam da platim za sve njih?
Nemam nista protiv legalizacije ali sta je sa onima sto grade po zakonu?

sincitybg

pre 13 godina

Jedva cekam da vidim sve ovo u praksi,opstina da prikuplja dokumentaciju,u mojoj opstini imas samo jednog odgovornog projektanta,on po pravilu ne sme da izradjuje dokumentaciju tj.tehnicke skice,jer ce ih on pregledati,skolovanog geometra nemamo,kao ni elektroinzenjera sa licencom,pa me zanima ...ove iz opstine krenu na merenje,za to ce im po objektu trebati dva sata,kad dodju u kancelariju krenuce da izradjuju projekte,nazalost ova zna samo da crta rapidografima,zatim ce da sedne i da natera neku pripravnicu da tehnicki izvestaj kuca u word-u,za sta ce im verovatno trebati 7 dana,a da ne zaboravim sve to treba u tri primerka,vrlo efikasno i brzo...Dulicu ,molim te...shvati nije ovo zavoj i gips,i nije ista procedura kao kad nakrpis nekoj babi nogu,mnogo je komplikovanije,i iziskuje mnogo vremena...molim te daj ostavku i nemoj se blamirati vise sa ovakvim izjavama

Bora

pre 13 godina

Lepo,ali sta uraditi sa ljudima koji su platili sve dazbine i platili gradsko gradjevinsko zemljiste?Ustvari znam,sada ih treba osisati kroz porez,jer oni su ionako
ispali ovce.

Igor

pre 13 godina

Sramota, zar neko ko u buducnosti planira da radi nelegalne stvari treba da se nada da ce to biti legalno ? Zar drzava umeto da bar na ovakvim stvarima zaradi, ce pre podici racune za struju i sve ostalo, umesto da naplati onima koji su svesno radili nelegalne stvari, jel sam ja trebao tako u sred parka da napravim kucu..

Tatjana

pre 13 godina

A sta je sa nama koji smo prosle godine platili ogromne sume za legalizaciju? Da li to vlada salje poruku gradjanima da smo mi koji postujemo zakonske rokove ovce ili naivne budale? Javnost mora da izvrsi pritisak da ne budu diskriminisani oni koji se drze zakona ! Anja

ш .

pre 13 godina

Господине ово је скупље јер су до сада инжињери наплаћивали услуге 0,7-1 евро за 200 квадрата је било 140 евра. А и то је скупо јер за ново пројектовање је нижа цена од ове.

dusan

pre 13 godina

I sata sada? Ja sam lud i glup zato sto nisam isao kontra zakona i izgradio kucu bez dozvole. To je poruka koju ja dobijam. E Srbijo daleko ti kuca...

d.S.

pre 13 godina

Da,da cekajte posle kada vam budu osporavali vlasnistvo, nigde nema legalizacije za male pare, pa nece biti ni ovde. Cakjte, pa vidite.

djo

pre 13 godina

Zato i nećemo ući u EU nikad:
da imate ****, rešili bi ovo onako kako je jedino POŠTENO: - sve što je nelegalno i ne plati se ili sami ne sruše - dođe država i SRUŠI. Pokazati ****, poći od najskupljih i najvećih kuća - tu je lova
Zašto bi ikada iko više bilo šta platio u ovoj zemlji ako se ovako nastavi? Dokle više gaženje poštenih ljudi? Mislite da će sada da vam plaćaju porez ovi što ste ih "legalizovali"?
Ja samo vidim haos u tim naseljima... Katastrofa, trebalo je bageri da rade - tepih kao bombardovanje, da je ovo ikakva vlast. Užasnut sam ovom odlukom.

Srdjan

pre 13 godina

Imam kucu od 70 kvm, na periferiji Leskovca. Kucu sam legalizovao i za to platio 23.000 dinara gradu plus ostali troskovi. Imam cetvoroclanu porodicu. Po novom ne bi trebao da placam nista. A platio sam legalizaciju.
I sad sam ja koji sam ispostovao zakon budala, a oni drugi su pametni. Ovo je katastrofa od zemlje. Ma vise niko nista i ne treba da placa. Ja sigurno necu.

zoran

pre 13 godina

?Ako se ide na rate,verovatno sama uknjizba nece biti moguca dok se legalizacija ne plati?Treba misliti i o tome,jer kad odmah platis jeftinije je,a i vrednost veca(jer mozes hipoteku da zasnujes).

djape071

pre 13 godina

"Vlasnici ne moraju da plaćaju legalizaciju na rate, ako mogu da plate u "kešu", dodao je Dulić."

Evo jedne recenice za "legalizaciju", gospode boze kakav biser!

13

pre 13 godina

aha, znaci mogli smo podici kucu, zgradu, halu gde god smo hteli u gradu ( park, kej, nesto slicno ) i platimo nesto bedno da bi to legalizovali ?

ili jos mozemo ?

Dpolitika

pre 13 godina

Prosecnno seosko domacinstvo ima 200 do 350 kvm objekata(kuca, stala, ekonomski obkekzti, nadstresnice-ili neko misli da im treba samo kucerak od 50kvm) i to su pre svega domacinstva koja su generacijama nesto pravila pocevsi od cukundeda pa na ovamo nesto se dozidjivalo i pravilo... Naravno nisu u gradu vec u selima i nisu nikada mogli doci do dozvole za gradnju jer urbanisticki planovi za sela nisu postojali niti su na primer imali resena pitanja kanalizacije ili vodovoda(U VECINI SLUCAJEVA) a trazeno je da imaju prikljucak za vodu i plate naknadu prilikom dobijanja dozvola...

Koliko seosko domacinstvo treba da plati za legalizaciju je pravo pitanje na koje se nevidi odgovor...
Pogotovu znajuci da je vrednost seoskih domacinstavsu 90% slucajeva manja od gradjevinske...

I jos jedno interesanto pitanje koliko treba da se oporezuje seosko dvoriste po novom zakonu....ako je izvrsena konverzija...

Dalje sta ako neko nasledi domacinstvo a ima i kucu ili stan u gradu jeli je po definiciji zakona odmah superbogat covek...

Na kraju da rezimiram uvek posteni ljudi moraju da placaju a korumpirani se izvuku...

I posle pitaju sto sela izumiru...

Treba dati svima pravo koji nisu mogli da dodju do dozvole na legalan nacin zbog korumpiranog drzavnog aparata i losih zakona da legalizuju svoje vlasnistvo...

Nije krsenje ustava ako ja imam pravo i mogucnost da steknem vlasnistvo vec je krsenje ustava ako mi se ne omogucava vlasnistvo.....

Nevidim sta je to besplatno ako geometri i pisci tehnickih izvestaja profitiraju vise od drzave.....

Toza

pre 13 godina

Kao kad moj klinac pise sastav iz srpskog. Kaze da ga je zavrsio i da je super, a onda se vraca pa menja i menja.. Pa kaze e sad je gotov. Pa se onda nesto seti i menja menja..
Tako i Dulic.. S tom razlikom sto moj klinac ima 9 godina, igra se sa domacim i jos nam je sve simpaticno, a Dulic je matori politicar koji se igra sa najbitnijim zakonom u zemlji. I uopste mi nije simpatican...

Toza

pre 13 godina

Kao kad moj klinac pise sastav iz srpskog. Kaze da ga je zavrsio i da je super, a onda se vraca pa menja i menja.. Pa kaze e sad je gotov. Pa se onda nesto seti i menja menja..
Tako i Dulic.. S tom razlikom sto moj klinac ima 9 godina, igra se sa domacim i jos nam je sve simpaticno, a Dulic je matori politicar koji se igra sa najbitnijim zakonom u zemlji. I uopste mi nije simpatican...

13

pre 13 godina

aha, znaci mogli smo podici kucu, zgradu, halu gde god smo hteli u gradu ( park, kej, nesto slicno ) i platimo nesto bedno da bi to legalizovali ?

ili jos mozemo ?

djape071

pre 13 godina

"Vlasnici ne moraju da plaćaju legalizaciju na rate, ako mogu da plate u "kešu", dodao je Dulić."

Evo jedne recenice za "legalizaciju", gospode boze kakav biser!

Dpolitika

pre 13 godina

Prosecnno seosko domacinstvo ima 200 do 350 kvm objekata(kuca, stala, ekonomski obkekzti, nadstresnice-ili neko misli da im treba samo kucerak od 50kvm) i to su pre svega domacinstva koja su generacijama nesto pravila pocevsi od cukundeda pa na ovamo nesto se dozidjivalo i pravilo... Naravno nisu u gradu vec u selima i nisu nikada mogli doci do dozvole za gradnju jer urbanisticki planovi za sela nisu postojali niti su na primer imali resena pitanja kanalizacije ili vodovoda(U VECINI SLUCAJEVA) a trazeno je da imaju prikljucak za vodu i plate naknadu prilikom dobijanja dozvola...

Koliko seosko domacinstvo treba da plati za legalizaciju je pravo pitanje na koje se nevidi odgovor...
Pogotovu znajuci da je vrednost seoskih domacinstavsu 90% slucajeva manja od gradjevinske...

I jos jedno interesanto pitanje koliko treba da se oporezuje seosko dvoriste po novom zakonu....ako je izvrsena konverzija...

Dalje sta ako neko nasledi domacinstvo a ima i kucu ili stan u gradu jeli je po definiciji zakona odmah superbogat covek...

Na kraju da rezimiram uvek posteni ljudi moraju da placaju a korumpirani se izvuku...

I posle pitaju sto sela izumiru...

Treba dati svima pravo koji nisu mogli da dodju do dozvole na legalan nacin zbog korumpiranog drzavnog aparata i losih zakona da legalizuju svoje vlasnistvo...

Nije krsenje ustava ako ja imam pravo i mogucnost da steknem vlasnistvo vec je krsenje ustava ako mi se ne omogucava vlasnistvo.....

Nevidim sta je to besplatno ako geometri i pisci tehnickih izvestaja profitiraju vise od drzave.....

cheekaboo

pre 13 godina

A sta ce biti sa nama koji smo legalno gradili kucu i platili sve poreze, razne takse i ostale gluposti koje ova rupa od drzave zahteva (taksa za uredjenje gradj. zemljista od 2200e tamo gde grad nikad nece graditi put ili kanalizaciju).

Ova vlada je sramota ove drzave i uvek radi na stetu onih koji postuju zakon.

Zahtevam da se svima koji su legalno gradili kuce i platili sve takse, te iste takse refundiraju.

Sramota me sto sam srbin i sto zivim u ovakvoj drzavi.

Nebojša

pre 13 godina

Hoću sve pare nazad koje je moj otac, moj deda jedan i drugi i svi pre njih plaćali za silne dozvole kada su hteli nešto da izgrade, od kuće na selu do svih njenih pomoćnih objekata! Znači svi oni su budale, mada mislim da je to blaga reč za poštene ljude u ovoj zemlji koji su mislili da žive u normalnoj zemlji. Ljude koji plaćaju sve svoje račune uredno a drugima su otpisivani dugovi.
Ovo je sramota!
Od danas neću da plaćam ni jedan račun koji mi dostavi država, to će da bude kompenzacija za sve ono što drugima neplatižama praštaju a nama poštenima ne.
NARODE, LJUDI, PRIJATELJI...NE SMEMO DA DOZVOLIMO DA OVO TEK TAKO PROĐE!

cc

pre 13 godina

ja sam gradio kucu ,a nisam dobio od drzave stan za dzabe,za 10 maraka su otkupovali,ako se dobro secam...
a jos da placam za legalizaciju?
dajte i meni stan ha ha

povoljno,malo lorgen

pre 13 godina

1.kuće se računaju bruto,znači naplaćuju vam gole zidove.

2.u porodice se ubrajaju samo žena,i deca.ne roditelji,ne rodjaci,ne braća i sestre.znaci ako je neko ružan i nije našao ženu i nema decu,on je ovim duplo diskriminisan!(e živote:)

3.mesto prebivališta.nemoguće.da bi se dobilo prebivalište treba rešenje o kućnom broju.kućni broj se dobija kad je objekat ucrtan u katastar(to vam je onaj beli papir i skica)

takvi su u manjini koji imaju skicu,iako žive u kući ko zna koliko neće moći to da dokažu!znači opet diskriminacija.

4.Djilasovi popusti su mnogo povoljniji od ove Dulićeve izmišljotine.

ana

Daca

pre 13 godina

I šta sam ja bila, dok sam sa mužem ciglu po ciglu uz sve dozvole koje smo skupljali i platili, veoma dugo zidala kuću? Budala, eto šta. Ovde, u ovoj zemlji, ne treba nikad ništa da se plati, na kraju se dug oprosti ili toliko smanji da je smešan. Ako to promoviše ova vlast, da se isplati prevara i muvanje, onda je došao kraj svakom moralu. Gledajmo, Farme i Dvorove i ko kome ide pod čaršave na javni sex, to nam i treba kad za drugo nismo i ne raspolažemo svojim životima. Sumnjivi tipovi, zatvorske ptičice, neuspeli voditelji i pevači,implantirane pacijentkinje plastične hirurgije i blago retardirane osobe na ekranu, to nam treba. Postajemo zemlja retarda i poslušnika. Ako ovo sa povećanjima poreza i oprosta krivičnih dela divlje gradnje, uz predloženu ratu za koju ne može ni pola para cipela da se kupi prodje bez pobune, ovaj narod i nije nizašta. Nije bitno ko gde živi,Beograd ili Leskovac, besparica svuda boli. Samo masivna gradjanska neposlušnost lek je za izlazak iz stanja u kome ćemo se vrlo brzo svi naći.

ПРОБЛЕМ ВЕЛИКИ

pre 13 godina

ово у вези пребивалишта за попусте..
хоће ли неко објаснити Дулићу да нелегални објекти,већина њих нема кућни број,самим тиме ни власници не могу да изваде личне карте на исту адресу!
ортопед је опет омануо у информисаности..

Dragan

pre 13 godina

Ja vec tri godine obijam pragove za dozvolu za gradnju porodicne kuce u jednom selu u okolini Beograda, po zakonu o izgradnji trebam da platim 6730 dinara po metru kvadratnom taksu za uredjenje zemljista. Izgubio sam silno vreme, potrosio silan novac, a drzava onima koji rade mimo zakona daje nagradu.
Da li ja to trebam da platim za sve njih?
Nemam nista protiv legalizacije ali sta je sa onima sto grade po zakonu?

Tatjana

pre 13 godina

A sta je sa nama koji smo prosle godine platili ogromne sume za legalizaciju? Da li to vlada salje poruku gradjanima da smo mi koji postujemo zakonske rokove ovce ili naivne budale? Javnost mora da izvrsi pritisak da ne budu diskriminisani oni koji se drze zakona ! Anja

dusan

pre 13 godina

I sata sada? Ja sam lud i glup zato sto nisam isao kontra zakona i izgradio kucu bez dozvole. To je poruka koju ja dobijam. E Srbijo daleko ti kuca...

Aleksandar

pre 13 godina

Normalna drzava:
Neko prekrsi zakon, dobit krsenjem istog mu se oduzme (u ovom slucaju porusi) a on plati debelu kaznu, a ako je delo posebno gnusno (recimo izgradjena udzerica u gradskom parku, na tudjoj imovini i sl.) ode da svira klavir dugi niz godina. Time drzava jasno stavlja do znanja da se nikakvo krsenje zakona nece tolerisati i da je vrlo glupo traziti djavola krseci zakon.

Polu-normalna drzava:
Neko prekrsi zakon, zbog sporosti pravosudja ne stigne da bude procesuiran pa se mnogi ugledaju na njega i dodje se do nivoa gde je prosto nemoguce primeniti princip koji vazi u normalnim drzavama (tj. skuplja dara nego mera). U tom slucaju ti koji su prekrsili zakon plate visestruko za dobit koju su ostvarili krsenjem zakona, sem u slucaju kada je ista posebno bezobrazna i kada se primenjuje resenje koje vazi u normalnim drzavama. Ako ne plati, opet se primenjuje resenje iz normalnih drzava. Time se porucuje drustvu da ako je i ranije neko mogao da se okoristi krsenjem zakona i nesredjenom situacijom u drzavi, to vise nije moguce i da ce posledice biti drasticne po sve koji pokusaju drugacije.

Nenormalna drzava:
Gomila ljudi prekrsi zakon, drzava nije u stanju da ih procesuira, izvuce se solomonsko resenje da svi plate isto kao sto bi platili da se nisu ogresili o zakon, kao i da plate stetu nastalu krsenjem zakona, sem naravno najvecih bezobraznika koji prodju kao u polu-normalnim drzavama. Time drzava porucuje da tu-i-tamo moze da se mulja, al' da ko ne plati na mostu, plati na cupriji, i daje se do znanja da se ipak tezi koliko-toliko uredjenom drustvu.

Srbija:
Gomila ljudi prekrsi zakon, drzava nije u stanju da iste procesuira vec im odobri oprost grehova za jedan srebrnjak, a stetu nastalu krsenjem zakona rasporedi na one koji zakon nisu krsili. Time drzava porucuje da samo idiot u toj drzavi postuje zakone, i da treba muljati i raditi ispod zita posto ce kad-tad nekome ustrebati glasovi pa ce da donese novi `oprost grehova`

I dalje vam nije jasno zasto zivimo kako zivimo? Znate li sta je jos tuznije od svega toga? To sto ce ovo pozdraviti dobrani deo populacije jer vecina ljudi to sto je stekla nije stekla na legalan nacin. Da, ovo igranje drzave i zabadanje prsta u oko onima koji misle da zakoni postoje da bi se postovali - donece korist ovima koji bi i sa crnim djavolom samo da ostanu na vlasti. Tako je to u narodu koji bi da ima svajcarski standard sa srpskim navikama i pogledima na svet.

DULIĆ JE POGREŠIO KARDINALNO

pre 13 godina

Duliću totalno si pogrešio!Prijava prebivališta je bilo nemoguća misija jer je potreban kućni broj a kućni broj se ne dobija ako kuća nije ucrtana u katastar,tako da se ovde radi o nonsensu!

DISKRIMINISAO SI 80%LJUDI!

Preskupa Legalizacija

pre 13 godina

Ovde se mnogi 'frljaju'sa cenama.O čemu govorite gospodine ministre?5.zona je 65 evra kvm(možete da proverite na interenetu)a druga..ooo pa to je u nebesa.
Bolje da ste prvo redukovali bezobrazne cene.

Srdjan

pre 13 godina

Imam kucu od 70 kvm, na periferiji Leskovca. Kucu sam legalizovao i za to platio 23.000 dinara gradu plus ostali troskovi. Imam cetvoroclanu porodicu. Po novom ne bi trebao da placam nista. A platio sam legalizaciju.
I sad sam ja koji sam ispostovao zakon budala, a oni drugi su pametni. Ovo je katastrofa od zemlje. Ma vise niko nista i ne treba da placa. Ja sigurno necu.

Bora

pre 13 godina

Lepo,ali sta uraditi sa ljudima koji su platili sve dazbine i platili gradsko gradjevinsko zemljiste?Ustvari znam,sada ih treba osisati kroz porez,jer oni su ionako
ispali ovce.

djo

pre 13 godina

Zato i nećemo ući u EU nikad:
da imate ****, rešili bi ovo onako kako je jedino POŠTENO: - sve što je nelegalno i ne plati se ili sami ne sruše - dođe država i SRUŠI. Pokazati ****, poći od najskupljih i najvećih kuća - tu je lova
Zašto bi ikada iko više bilo šta platio u ovoj zemlji ako se ovako nastavi? Dokle više gaženje poštenih ljudi? Mislite da će sada da vam plaćaju porez ovi što ste ih "legalizovali"?
Ja samo vidim haos u tim naseljima... Katastrofa, trebalo je bageri da rade - tepih kao bombardovanje, da je ovo ikakva vlast. Užasnut sam ovom odlukom.

Zabrinuti gradjani

pre 13 godina

Postovani gospodine Ministre,

Pisem Vam u ime grupe gradjana, tacnije svojih prijatelja (verujuci i velikog dela populacije nase zemlje), koji imaju isti ili slican problem u vezi sa Vasim predlogom legalizacije (ili bolje receno sa predlogom vasih saradnika).

Navescu Vam primere nekih nelogicnosti:

Primer 1:
Vlasnici stanova/objekata do 100 kvadrata placaju legalizaciju sa umanjenjem od 99%.

Primer 2:
Vlasnici (npr: porodica od 3 clana) stanova/objekata preko 100 kvadrata (npr: kuca od 300 kvadrata) placaju legalizaciju do prvih 100 kvadrata sa umanjenjem od 99%, a ostalo sa umanjenjem od 60%.

Primer 3:
Vlasnici (npr: porodica od 5 clana) 2 stana/objekta na istoj opstini (jedan stan od 70 kvadrata i drugi stan od 35 kvadrata) nemaju pravo na umanjenje legalizacije, jer imaju dva stana na istoj opstini (iako je ukupan zbir kvadrata 105), za razliku od primera br. 2 i 4.

Primer 4:
Vlasnici (npr: porodica od 4 clana) 3 stana/objekta na razlicitim opstinama (jednu kucu od 200 kvadrata, stan od 100 kvadrata i drugi stan od 40 kvadrata) imaju pravo na umanjenje legalizacije od 99%, jer su im stanovi/objekti na razlicitim opstinama (iako je ukupan zbir kvadrata 340), za razliku od primera br. 2 i 3. Iako je moguca razlika Opstina u samo jednoj ulici (npr: Begrad, Novi Sad, Nis, …)

Nase pitanje je gde je tu primenjena pravda za Primer br: 3 ili 2?
Nas predlog je da se predlog Primera br: 2 primeni i na Primere br: 3 i 4.

Podsecamo da su Vasa obecanja bila da ce legalizacija biti pravedna prema svima.

Nasa strahovanja je da su Vasi saradnici predlozili model legalizacijekakav njima odgovara, a Vi to bez razmatranja preuzeli i prezentovali u javnosti. Slicne gafove ste imali i u prethodnim obracanjima. Molimo Vas, nemojte nas vredjati takvim nastupima. Ipak Vi pretstavljate ministra jedne Vlade.

Na zalost, jos jedanput se potvrdila teza da “sit gladnom ne veruje”, te Vam u tom smislu skrecemo paznju da se Vi i ostali clanovi Vase politicke opcije uzdate u pamet i primenjujete pravdu prema svima jednako, a ne samo povlasnjeno prema Vama bliskim grupacijama. U poslednje vreme duboko smo zazalili smo smo izlazili na ulicu u vreme promena i davajucu Vam podrsku na poslednjim izborima.

Napominjemo da ukoliko i dalje nastavite da se ponasate sa nipodastavanjem prema obicnim gradjanima, nemojte racunati na podrsku za Vase predloge, kao ni nase glasove na predstojecim izborima.

Srdacan pozdrav,

Zabrinuti gradjani

Maja

pre 13 godina

Nadam se da ce sve biti tako kako je Dulic rekao. Vrlo povoljno - jos da se realizuje.
Mana naseg naroda je sto brzo zaboravalja. Neki smatraju da su osteceni (manjina zaista i jeste), ali svi oni koji su se domogli stanova na finim lokacijama i onim manje finim, platili su iznos u visini kutije cigareta. Kad je bila "ona" inflacija. Zaboravili ste?

Igor

pre 13 godina

Sramota, zar neko ko u buducnosti planira da radi nelegalne stvari treba da se nada da ce to biti legalno ? Zar drzava umeto da bar na ovakvim stvarima zaradi, ce pre podici racune za struju i sve ostalo, umesto da naplati onima koji su svesno radili nelegalne stvari, jel sam ja trebao tako u sred parka da napravim kucu..

Mica

pre 13 godina

Tozo, kakav matori političar. Čim ga vidiš, pa još kad progovori vidiš da je *****, al to mu ne smeta da bude lopov bez premca. Kao uostakom i većina iz ove vlade.

d.S.

pre 13 godina

Da,da cekajte posle kada vam budu osporavali vlasnistvo, nigde nema legalizacije za male pare, pa nece biti ni ovde. Cakjte, pa vidite.

Situacija loša

pre 13 godina

Legalizacija i za 13 dinara mesečno
...............
kakav lep naslov..na zalost realnost je tmurna.

cene ostaju iste.periferija grada je oko50 60 eura po kvadratu.
ovo oko prebivalista je ordinarna namestaljka i gupost.

oni koji su predali po starom zakonu su nadrljali jer za njih ne vazi ovaj novi.

itd,itd

ukratko oni na periferiji Beograd su obrali bostan.na njima ce se slomiti kola.eto teme, ovima zlobnim da uzivaju:P
sta da vam kazem.svi na izbore valjda cemo sa ovima drugima imati vise srece.pozz

sincitybg

pre 13 godina

Jedva cekam da vidim sve ovo u praksi,opstina da prikuplja dokumentaciju,u mojoj opstini imas samo jednog odgovornog projektanta,on po pravilu ne sme da izradjuje dokumentaciju tj.tehnicke skice,jer ce ih on pregledati,skolovanog geometra nemamo,kao ni elektroinzenjera sa licencom,pa me zanima ...ove iz opstine krenu na merenje,za to ce im po objektu trebati dva sata,kad dodju u kancelariju krenuce da izradjuju projekte,nazalost ova zna samo da crta rapidografima,zatim ce da sedne i da natera neku pripravnicu da tehnicki izvestaj kuca u word-u,za sta ce im verovatno trebati 7 dana,a da ne zaboravim sve to treba u tri primerka,vrlo efikasno i brzo...Dulicu ,molim te...shvati nije ovo zavoj i gips,i nije ista procedura kao kad nakrpis nekoj babi nogu,mnogo je komplikovanije,i iziskuje mnogo vremena...molim te daj ostavku i nemoj se blamirati vise sa ovakvim izjavama

zoran

pre 13 godina

Prevara...Sve je jasno kao dan.
Kada ce srpski narod da shvati da mu nikada niko nista nije dao niti poklonio vec je morao sve duplo,trostruko i visestruko da plati..
Ovde se radi o prostoj stvari,prvo kazu mora da se plati po zakonu,pa sa popustom,pa besplatno pa kada se ljudi zalete misle kao neko im nesto dao ali posle toga nema nazad...
Matematika je jasna,kazu VAM da je legalizacija redovna 5000 eura za 100m2 a onda VAS "caste "i kazu nije to nego 50 eura i svi SRBI krenu da legalizuju kuce i da se "hvale" kako su SJAJNO prosli...
A onda za godinu dana vam posalju porez na imovinu za 100m2 oko 1200 eura,pa vam sve to visestruko naplate ono sto je VASE i sto ste vec jednom platili.POREZ NA IMOVINU koji je svuda simbolican u okruzenju a u hrvatskoj ga i nema a kod nas....
Pa pomnozite broj objekata i poreskih prijava koji sada nisu NAPLATIVI i sve ce VAM biti JASNO.
TREBAJU NOVAC,a srbi kao srbi....MISLE DOBRO SMO PROSLI
KADA CEMO VEC JEDNOM DA SE OPAMETIMO?
Niko nam nikada nista nije dao niti pomogao,niti ce samo UZIMAO...
Nema veze,TREBA da progutamo i ovo zar ne?
Bas njih briga za nas i nasu decu...
Nisu prvi ni poslednji...NA ZALOST

zoran

pre 13 godina

?Ako se ide na rate,verovatno sama uknjizba nece biti moguca dok se legalizacija ne plati?Treba misliti i o tome,jer kad odmah platis jeftinije je,a i vrednost veca(jer mozes hipoteku da zasnujes).

ш .

pre 13 godina

Господине ово је скупље јер су до сада инжињери наплаћивали услуге 0,7-1 евро за 200 квадрата је било 140 евра. А и то је скупо јер за ново пројектовање је нижа цена од ове.

NAPRED KOMŠIJE!!

pre 13 godina

Priznajem,krivo mi je što su neki napravili kuće a ja nisam,ali neću da budem tipični Srbin pun zavisti i da pišem komentare protiv mojih sugradjana.

Bolje za sve nas da se ovo jednom okonča i Srbija krene napred.

NEK SE LJUTI KOGA SMETA KOMŠIJA JE PRVAK SVETA!

Зоран

pre 13 godina

У Србији је ревностан, тачан и поштен будала. Боље лопов, мођда ти помогне држава, неко се заложи за тебе од власти па ти се помогне. Ако вас ово потсећа на Нуђићев резон, у праву сте, исто је он описивао из затвора Србију.

duliću svaka cast

pre 13 godina

ima dosta nejasnoća.šta ako neko nije mogao da dobije kućni broj?šta ako se tek oženio?šta ako se rodilo dete?moraju i majke očevi i braća i sestre da se računaju u domaćinstvo,mnogi žive zajedno.itd..ipak svaka čast na trudu u okršaju sa opstinskim mafijama (to su ovi što su protiv )

PRESKUPO I DALJE

pre 13 godina

ovo je samo šarena laža,dok se ne spuste cene po kvadratu preskupo je.i nije fer da plaćamo i legalizaciju i porez u isto vreme ovo ima samo u SRB

milioni za legalizaciju

pre 13 godina

nije fer ja da plaćam milione za legalizaciju,a gradio od svog novca,a ovi sto su dobili staove po centru za kutiju zvaka nikom nista

I JOS SE BUNE ZLOBNICI??

TREBA IM NAPLATITI EKSTRA PROFIT

ljubo

pre 13 godina

Dokle vise smaranja sa ovom legalizacijom pa nije najveci problem u ceni kostanja u tom postupku, nego sto vise od polovine objekata ne moci biti legalizovano zbog nemogucnosti resenja imovinsko pravnih problema.

Марко

pre 13 godina

Добра је ова слика са радничким шлемом на који су натакнути рогови: држава је то управо урадила свима који су поштовали државу. Сада убрзано тонемо, доказано је да државу не треба поштовати па када сви здружено кренемо да радимо против државе ни ви на власти нећете остати: нема државе, нема власти, једини начин да бар живот спасимо.

У вези пребивалишта

pre 13 godina

Сви ви што се буните за пребивалиште.То и јесте фора,да што мање људи добије попуст.
Не може нико с државом..

ljubomrni pojedinci

pre 13 godina

Ja sam ceo vek uplaćivao za stambeno i nisam dobio ništa!I sad sam doživeo da mi neko ko je dobio od Miloševića stan za dzabe deli lekcije??
Meni koji sam od svog novca i znoja ziodao krov nad glavom?

Ko vam daje pravo da se mešate u naš život?to je patologija..

DOKAZ MANIPULACIJE

pre 13 godina

A sta je sa nama koji smo prosle godine platili ogromne sume za legalizaciju? Da li to vlada salje poruku gradjanima da smo mi koji postujemo zakonske rokove ovce ili naivne budale? Javnost mora da izvrsi pritisak da ne budu diskriminisani oni koji se drze zakona ! Anja
(Tatjana, 19. januar 2011 17:26)
........

vidite,prvo se momčina potpisao kao anja,pa onda zaboravio i stavio tatjana!

ovo je dokaz da jedan isti piše komnetare protiv napaćenog naroda!

ko su ti ljudi?

pa najčešće tipični Srbin komšija,koji ne može da živi od zlobe i zavisti, što je njegov komšija napravio veću kuću od njega bez dozvole(nije hteo mafiji da plati mito)a on nije smeo!i sad se tu jede zato što će komšo da legalizuje kuću!


i Bogu smo teški:((

Milorad

pre 13 godina

"a jedna od novina kod rešavanja imovinskih odnosa jeste da se smatra da su suvlasnici saglasni sa legalizacijom ako se nisu protivili izgradnji." Postoji jedno mišljenje vrhovnog suda Srbije koji ovo brani. Ali samo za određeni slučaj u jednoj parnici. Imovinsko pravni problemi moraju da se sistemski reše i da se na njih obrati velika pažnja da (su)vlasnici zemljišta i objekata ne budu oštećeni. Najgluplja stvar je bila da se stopiraju rušenja dok se legalizacija ne okonča, što samo potvrđuje da neko na mala vrata legalizuje kriminal a ne nesreću jadnih ljudi koji su zidali zbog preke potrebe. Uostalom takvi su nelegalno zidali zbog skupih dozvola, priključaka i beskrajno dugih procedura. Međutim ne smeju se trpati u isti koš otimači zajedničkih prostorija (tavani, sutereni, garaže...) ili zemljišta (gradnja na tuđem) i oni koji su zidali SA SAGLASNOŠĆU (su)vlasnika ili na svom posedu. Legalizacija "na đuture" potvrđuje da vlast, Dulić prvi, štiti kriminal. Ako ne zna, neka mu institucije iz EU daju model kako izvršiti legalizaciju, jer ovakva otimačina i uzurpacija ljudskih prava na uživanje privatne svojine nije nigde viđena.

Marija

pre 13 godina

Ja nisat njega nisam razumela, ali imam utisak da sam opet dobila magarece usi, isto kao onomad kad je rekao da ce legalizacija biti besplatna! (bilo je bar jasno sta je rekao) Opet mislim da sam budala sto sam "legalizovala" nasledjeni objekat!

dušan

pre 13 godina

KOMENTAR NA PREDLOGE ZA LEGALIZACIJU
Ponekad, kad država donosi neki zakon koji je vrlo važan za građane, vlast se ne seti da u tome uključi i narod, da čuje njihove predloge, sugestije, probleme koje imaju itd. Zašto ministar Dulić nije organizovao bar jedan sastanak sa građanima u Beogradu da uživo čuje šta ima da kažu građani. Zašto ministarstvo nije otvorilo sajt za primedbe i predloge građana na zakon u pripremi. Jednostavno ministarstvo ne želi javno da debatuje sa građanima. Zbog toga legalizacija dosad nije uspela a po svemu sudeći što se sprema neće ni ovog puta.
Vrhunac masovne gradnje bespravnih ojekata odvijao se 1993 – 1995 god. A sve je to započelo kada su pridošli izbegli iz Hrvatske, Bosne a i drgih krajeva. Država nije imala mogućnost da sve njih udomi, pa su jludi počeli da grade svuda gde je ko mogao. Država nije rušila. Urbanisti na teritoriji grada Beograda nisu imali ni jednu lokaciju gde bi ponudili narodu da gradi. I mi koji smo dotad živeli u Beogradu nismo mogli da gradimo nigde u blizini grada, jer nije bilo uslova da se dobije građevinska dozvola. Zato smo iskoristili trenutak da i mi gradimo u vreme kad država nije reagovala. Tako su nikla naselja Altina, Ledine, Mirijevo, Borča, Jajinci, Kumodraž, Padina, V.M. Lug idr. Kao što se vidi to su naselja koja su nikla na njivama. A tamo nije bilo puta, struje, vode, kanalizacije i mnogo toga. Dakle gradnja je vršena, svi su znali, ali nikako da se urbanisti nisu setili da obiđu ta mesta i pruže malu pomoć da u tom haosu ne bude ruglo. Tada ulogu urbanista su vršili prodavci zemljišta, tako što su za ulice određivali pravac njihovih parcela, a za širinu su ostavljali 3-4m, i tu kupac nije mogao ništa. Detaljni urbanistički planovi za divlja naselja su napravljeni kada su ta naselja već završena. I u tim planovima urbanisti su napravili lucidnost kako treba da izgleda naselje. Pa su tako stavili da glavna ulica prođe kroz izgrađeni deo širine 9 ili 12m a sam razmah između redova kuća negde je oko 5-6m. Ovo pravdaju time da naselje treba da se širi. I sada će nekome oduzeti deo placa ili prići ulicom do zida zgrade, nekima srušiti objekat da bi se budućim graditeljima negde tamo, omogućila dobra saobraćajnica. Svu infrastrukturu u ovim naseljima su većinom izgradili nelegalni graditelji. Čak je EDB tražila da neki građani izgrade trafostanice vredne i po 30000 eura da bi ih priključili na električnu mrežu. Zatim bi uzimali trafostanice u njihovo vlasništvo a onom koji je gradio trafo, naplaćivali punu cenu priključka po satu kao i ostalima koji se na ovaj trafo priključe. Navešću primer, da objekat od 500 kvadrata koji je 1998 god. izgrađen sa grđevinskom dozvolom, priključen je na trafo koji je izgradio vlasnik nelegalnog objekta iz 1995 god. od 400 kvadrata a pritom je morao da izgradi trafo od 30000 eura, a sada ovaj nelegalan objekat je za legalizaciju luksuz, pa treba da plati punu cenu zbog kvadrature , što dovodi do toga da u ovakvim slučajevima su troškovi legalizacije daleko veči od one sa građevinskom dozvolom Iz svih navedenih razloga, mora se uzeti u obzir za svaki objekat da sve što je graditelj uložio u primarnoj ili sekundarnoj mreži, bude mu umanjeno od cene legalizacije.
Da se vratimo na temu “komentar na predloge za legalizaciju”i ono što je izneo Saša Paunović, predsednik Stalne konferencije gradova i opština:
Legalizacija bespravno podignutih porodičnih kuća, uz popust od 99 % biće “besplatna”, ali je uslov za to da jednom članu domaćinstva pripada najviše do 25 kvadrata, kao ida nijedan od ukućana nema u vlasništvu na svoje ime neki drugi stambeni objekat u Srbiji.


Naveden je i komentar da će besplatna legalizacija uz plaćanje samo jedan odsto od cene naknade za građevinsko zemljište biti praćena i dodatnim socijalnim kriterijumom. To znači da bi svi oni koji su podigli objekat bez građevinske dozvole, a žele basnoslovni popust, morati da dokažu da nemaju veća mesečna primanja, a najverovatnije će biti uvedeni konkretni kriterijumi-da su nezaposleni, da su korisnici materijalnog obezbeđenja, penzioneri, ili pak, da ukupna primanja ne prelaze statististički prosek.
Ovakvo razmišljanje neće ničemu dovesti, jer je takvih mali procenat. Dakle, očigledno je da država nema nameru da se odrekne novca koji su zamislili da uzmu od legalizacije. Ovo se vidi i iz stalnog ubeđenja da su veliki objekti gradili bogati ljudi. Što je potpuna dezinformacija. U tome doprinose i komentari nekih novinara i građana. Evo jednog komentara:
Oliver Dulić i ovi njegovi u ministarstvu izgleda smatraju da su Srbi retardiranim?
Neverovatno je da oni građani Srbije, koji nisu zaposleni, ili su sa malim primanjima (po njima) mogu da podignu objekte preko 100 kvadrata?
Ljudi, pa ja sa platom od 1.000 evra, ne mogu da krenem u izgradnju takvog objekta!? (www.pravda.rs, 13 Januar 2011)
Iz ovoga se vidi da pojedinci žele da se nelegalni objekti skupo naplate jer po njima gradili su novcem koji nisu regularno stekli, pa i ako se radi o 100 kvadrata. Šta onda reći za 500 ili 800 kvadrata, pa oni bi te vlasnike linčovali.
E zato ću dati malo obrazloženje: 1993 god. cena jednog ara (100 m²) je bila 2000-3000 DM, na rubnim delovima grada tamo gde su nikla nelegalna naselja. U 90% slučajeva ljudi su kupovali od 3-5 ari. Dakle, toje bila cena jednog prosečnog automobila. I nikom nije bilo uskraćeno da kupi zemlju ako bi želeo da izgradi kuću. Naravno da oni koji nisu mogli da obezbede 6000 DM, a nisu imali krov, to su danas naši socijalni slučajevi koji ite kako koštaju državu. Zamislimo, koliko bi danas bilo socijalnih slučajeva da nije bilo divlje gradnje. Ako Ministar kaže da ima oko 800.000 nelegalnih objekata u Srbiji, to znači bar 2.500.00 ljudi bi bilo dodato ovim sadašnjim kao socijalni slučajevi, obzirom da država nije bila u stanju da ih udomi, i šta bi bilo danas bez doma i bez posla. Ovi nelegalni su uposlili sebe svoju porodicu, građevinsku industriju, oslobodili državu od davanja socijale, izgradili infrastrukture itd, pa bi bilo i logično da im država pomogne a i pohvali vredne, a ne da im pridodaju naknadna zaduživanja što su se udomili.
Neki ljudi su počeli da grade 1993-1995, pa i danas ima objekata koji nisu završeni. Jeste ima tu objekata 300, 400 ili 600 kvadrata, i to tako što prvo iygrade prizemlje od 100 - 130 kvadrata zatim se tu useli bez imalo normalnih uslova za život. Nakon toga nekoliko godina sakuplja novac za neophodan materijal za izgradnju sledeće etaže. I tako dogradi još stotinak kvadrata, pa ako želi to ponovi još dva puta i dođe do 500 kvadrata. A sigurno nije uložio više od 40.000 eura. Naravno mnogi sami zidaju, pomažu im supruge, deca, roditelji, rođaci, prijatelji, komšije ja tebi ti meni itd. I sve se ulaže u kuću: proda ko šta može, zemlju, automobil, stan ako mu ne odgovara, uzajmljuje, podiže neke kredte, a cela porodica nikad nije imala ni odmora niti kupanja u moru. Neko i danas vraća dugove ili kredite. Lako je sad reći taj ima 500 kvadrata to je 500.000 eura i to je pravo bogatstvo. E sad ga treba debelo kazniti da plati kod legalizacije. Ipak taj bednik je bolje razmišljao nego što to danas neki čine iz vlasti, a to je da danas ondašnja deca koja su pomagala očevima sad su oni porodični ljudi, imaju decu a najbitnije je imaju stan. Da nije bilo toga, gde bi bila ta deca sada i šta bi im država dala.

13

pre 13 godina

aha, znaci mogli smo podici kucu, zgradu, halu gde god smo hteli u gradu ( park, kej, nesto slicno ) i platimo nesto bedno da bi to legalizovali ?

ili jos mozemo ?

Maja

pre 13 godina

Nadam se da ce sve biti tako kako je Dulic rekao. Vrlo povoljno - jos da se realizuje.
Mana naseg naroda je sto brzo zaboravalja. Neki smatraju da su osteceni (manjina zaista i jeste), ali svi oni koji su se domogli stanova na finim lokacijama i onim manje finim, platili su iznos u visini kutije cigareta. Kad je bila "ona" inflacija. Zaboravili ste?

cc

pre 13 godina

ja sam gradio kucu ,a nisam dobio od drzave stan za dzabe,za 10 maraka su otkupovali,ako se dobro secam...
a jos da placam za legalizaciju?
dajte i meni stan ha ha

Nebojša

pre 13 godina

Hoću sve pare nazad koje je moj otac, moj deda jedan i drugi i svi pre njih plaćali za silne dozvole kada su hteli nešto da izgrade, od kuće na selu do svih njenih pomoćnih objekata! Znači svi oni su budale, mada mislim da je to blaga reč za poštene ljude u ovoj zemlji koji su mislili da žive u normalnoj zemlji. Ljude koji plaćaju sve svoje račune uredno a drugima su otpisivani dugovi.
Ovo je sramota!
Od danas neću da plaćam ni jedan račun koji mi dostavi država, to će da bude kompenzacija za sve ono što drugima neplatižama praštaju a nama poštenima ne.
NARODE, LJUDI, PRIJATELJI...NE SMEMO DA DOZVOLIMO DA OVO TEK TAKO PROĐE!

cheekaboo

pre 13 godina

A sta ce biti sa nama koji smo legalno gradili kucu i platili sve poreze, razne takse i ostale gluposti koje ova rupa od drzave zahteva (taksa za uredjenje gradj. zemljista od 2200e tamo gde grad nikad nece graditi put ili kanalizaciju).

Ova vlada je sramota ove drzave i uvek radi na stetu onih koji postuju zakon.

Zahtevam da se svima koji su legalno gradili kuce i platili sve takse, te iste takse refundiraju.

Sramota me sto sam srbin i sto zivim u ovakvoj drzavi.

Aleksandar

pre 13 godina

Normalna drzava:
Neko prekrsi zakon, dobit krsenjem istog mu se oduzme (u ovom slucaju porusi) a on plati debelu kaznu, a ako je delo posebno gnusno (recimo izgradjena udzerica u gradskom parku, na tudjoj imovini i sl.) ode da svira klavir dugi niz godina. Time drzava jasno stavlja do znanja da se nikakvo krsenje zakona nece tolerisati i da je vrlo glupo traziti djavola krseci zakon.

Polu-normalna drzava:
Neko prekrsi zakon, zbog sporosti pravosudja ne stigne da bude procesuiran pa se mnogi ugledaju na njega i dodje se do nivoa gde je prosto nemoguce primeniti princip koji vazi u normalnim drzavama (tj. skuplja dara nego mera). U tom slucaju ti koji su prekrsili zakon plate visestruko za dobit koju su ostvarili krsenjem zakona, sem u slucaju kada je ista posebno bezobrazna i kada se primenjuje resenje koje vazi u normalnim drzavama. Ako ne plati, opet se primenjuje resenje iz normalnih drzava. Time se porucuje drustvu da ako je i ranije neko mogao da se okoristi krsenjem zakona i nesredjenom situacijom u drzavi, to vise nije moguce i da ce posledice biti drasticne po sve koji pokusaju drugacije.

Nenormalna drzava:
Gomila ljudi prekrsi zakon, drzava nije u stanju da ih procesuira, izvuce se solomonsko resenje da svi plate isto kao sto bi platili da se nisu ogresili o zakon, kao i da plate stetu nastalu krsenjem zakona, sem naravno najvecih bezobraznika koji prodju kao u polu-normalnim drzavama. Time drzava porucuje da tu-i-tamo moze da se mulja, al' da ko ne plati na mostu, plati na cupriji, i daje se do znanja da se ipak tezi koliko-toliko uredjenom drustvu.

Srbija:
Gomila ljudi prekrsi zakon, drzava nije u stanju da iste procesuira vec im odobri oprost grehova za jedan srebrnjak, a stetu nastalu krsenjem zakona rasporedi na one koji zakon nisu krsili. Time drzava porucuje da samo idiot u toj drzavi postuje zakone, i da treba muljati i raditi ispod zita posto ce kad-tad nekome ustrebati glasovi pa ce da donese novi `oprost grehova`

I dalje vam nije jasno zasto zivimo kako zivimo? Znate li sta je jos tuznije od svega toga? To sto ce ovo pozdraviti dobrani deo populacije jer vecina ljudi to sto je stekla nije stekla na legalan nacin. Da, ovo igranje drzave i zabadanje prsta u oko onima koji misle da zakoni postoje da bi se postovali - donece korist ovima koji bi i sa crnim djavolom samo da ostanu na vlasti. Tako je to u narodu koji bi da ima svajcarski standard sa srpskim navikama i pogledima na svet.

Зоран

pre 13 godina

У Србији је ревностан, тачан и поштен будала. Боље лопов, мођда ти помогне држава, неко се заложи за тебе од власти па ти се помогне. Ако вас ово потсећа на Нуђићев резон, у праву сте, исто је он описивао из затвора Србију.

dusan

pre 13 godina

I sata sada? Ja sam lud i glup zato sto nisam isao kontra zakona i izgradio kucu bez dozvole. To je poruka koju ja dobijam. E Srbijo daleko ti kuca...

Daca

pre 13 godina

I šta sam ja bila, dok sam sa mužem ciglu po ciglu uz sve dozvole koje smo skupljali i platili, veoma dugo zidala kuću? Budala, eto šta. Ovde, u ovoj zemlji, ne treba nikad ništa da se plati, na kraju se dug oprosti ili toliko smanji da je smešan. Ako to promoviše ova vlast, da se isplati prevara i muvanje, onda je došao kraj svakom moralu. Gledajmo, Farme i Dvorove i ko kome ide pod čaršave na javni sex, to nam i treba kad za drugo nismo i ne raspolažemo svojim životima. Sumnjivi tipovi, zatvorske ptičice, neuspeli voditelji i pevači,implantirane pacijentkinje plastične hirurgije i blago retardirane osobe na ekranu, to nam treba. Postajemo zemlja retarda i poslušnika. Ako ovo sa povećanjima poreza i oprosta krivičnih dela divlje gradnje, uz predloženu ratu za koju ne može ni pola para cipela da se kupi prodje bez pobune, ovaj narod i nije nizašta. Nije bitno ko gde živi,Beograd ili Leskovac, besparica svuda boli. Samo masivna gradjanska neposlušnost lek je za izlazak iz stanja u kome ćemo se vrlo brzo svi naći.

DOKAZ MANIPULACIJE

pre 13 godina

A sta je sa nama koji smo prosle godine platili ogromne sume za legalizaciju? Da li to vlada salje poruku gradjanima da smo mi koji postujemo zakonske rokove ovce ili naivne budale? Javnost mora da izvrsi pritisak da ne budu diskriminisani oni koji se drze zakona ! Anja
(Tatjana, 19. januar 2011 17:26)
........

vidite,prvo se momčina potpisao kao anja,pa onda zaboravio i stavio tatjana!

ovo je dokaz da jedan isti piše komnetare protiv napaćenog naroda!

ko su ti ljudi?

pa najčešće tipični Srbin komšija,koji ne može da živi od zlobe i zavisti, što je njegov komšija napravio veću kuću od njega bez dozvole(nije hteo mafiji da plati mito)a on nije smeo!i sad se tu jede zato što će komšo da legalizuje kuću!


i Bogu smo teški:((

Dpolitika

pre 13 godina

Prosecnno seosko domacinstvo ima 200 do 350 kvm objekata(kuca, stala, ekonomski obkekzti, nadstresnice-ili neko misli da im treba samo kucerak od 50kvm) i to su pre svega domacinstva koja su generacijama nesto pravila pocevsi od cukundeda pa na ovamo nesto se dozidjivalo i pravilo... Naravno nisu u gradu vec u selima i nisu nikada mogli doci do dozvole za gradnju jer urbanisticki planovi za sela nisu postojali niti su na primer imali resena pitanja kanalizacije ili vodovoda(U VECINI SLUCAJEVA) a trazeno je da imaju prikljucak za vodu i plate naknadu prilikom dobijanja dozvola...

Koliko seosko domacinstvo treba da plati za legalizaciju je pravo pitanje na koje se nevidi odgovor...
Pogotovu znajuci da je vrednost seoskih domacinstavsu 90% slucajeva manja od gradjevinske...

I jos jedno interesanto pitanje koliko treba da se oporezuje seosko dvoriste po novom zakonu....ako je izvrsena konverzija...

Dalje sta ako neko nasledi domacinstvo a ima i kucu ili stan u gradu jeli je po definiciji zakona odmah superbogat covek...

Na kraju da rezimiram uvek posteni ljudi moraju da placaju a korumpirani se izvuku...

I posle pitaju sto sela izumiru...

Treba dati svima pravo koji nisu mogli da dodju do dozvole na legalan nacin zbog korumpiranog drzavnog aparata i losih zakona da legalizuju svoje vlasnistvo...

Nije krsenje ustava ako ja imam pravo i mogucnost da steknem vlasnistvo vec je krsenje ustava ako mi se ne omogucava vlasnistvo.....

Nevidim sta je to besplatno ako geometri i pisci tehnickih izvestaja profitiraju vise od drzave.....

Igor

pre 13 godina

Sramota, zar neko ko u buducnosti planira da radi nelegalne stvari treba da se nada da ce to biti legalno ? Zar drzava umeto da bar na ovakvim stvarima zaradi, ce pre podici racune za struju i sve ostalo, umesto da naplati onima koji su svesno radili nelegalne stvari, jel sam ja trebao tako u sred parka da napravim kucu..

Bora

pre 13 godina

Lepo,ali sta uraditi sa ljudima koji su platili sve dazbine i platili gradsko gradjevinsko zemljiste?Ustvari znam,sada ih treba osisati kroz porez,jer oni su ionako
ispali ovce.

Tatjana

pre 13 godina

A sta je sa nama koji smo prosle godine platili ogromne sume za legalizaciju? Da li to vlada salje poruku gradjanima da smo mi koji postujemo zakonske rokove ovce ili naivne budale? Javnost mora da izvrsi pritisak da ne budu diskriminisani oni koji se drze zakona ! Anja

Dragan

pre 13 godina

Ja vec tri godine obijam pragove za dozvolu za gradnju porodicne kuce u jednom selu u okolini Beograda, po zakonu o izgradnji trebam da platim 6730 dinara po metru kvadratnom taksu za uredjenje zemljista. Izgubio sam silno vreme, potrosio silan novac, a drzava onima koji rade mimo zakona daje nagradu.
Da li ja to trebam da platim za sve njih?
Nemam nista protiv legalizacije ali sta je sa onima sto grade po zakonu?

ljubomrni pojedinci

pre 13 godina

Ja sam ceo vek uplaćivao za stambeno i nisam dobio ništa!I sad sam doživeo da mi neko ko je dobio od Miloševića stan za dzabe deli lekcije??
Meni koji sam od svog novca i znoja ziodao krov nad glavom?

Ko vam daje pravo da se mešate u naš život?to je patologija..

djo

pre 13 godina

Zato i nećemo ući u EU nikad:
da imate ****, rešili bi ovo onako kako je jedino POŠTENO: - sve što je nelegalno i ne plati se ili sami ne sruše - dođe država i SRUŠI. Pokazati ****, poći od najskupljih i najvećih kuća - tu je lova
Zašto bi ikada iko više bilo šta platio u ovoj zemlji ako se ovako nastavi? Dokle više gaženje poštenih ljudi? Mislite da će sada da vam plaćaju porez ovi što ste ih "legalizovali"?
Ja samo vidim haos u tim naseljima... Katastrofa, trebalo je bageri da rade - tepih kao bombardovanje, da je ovo ikakva vlast. Užasnut sam ovom odlukom.

povoljno,malo lorgen

pre 13 godina

1.kuće se računaju bruto,znači naplaćuju vam gole zidove.

2.u porodice se ubrajaju samo žena,i deca.ne roditelji,ne rodjaci,ne braća i sestre.znaci ako je neko ružan i nije našao ženu i nema decu,on je ovim duplo diskriminisan!(e živote:)

3.mesto prebivališta.nemoguće.da bi se dobilo prebivalište treba rešenje o kućnom broju.kućni broj se dobija kad je objekat ucrtan u katastar(to vam je onaj beli papir i skica)

takvi su u manjini koji imaju skicu,iako žive u kući ko zna koliko neće moći to da dokažu!znači opet diskriminacija.

4.Djilasovi popusti su mnogo povoljniji od ove Dulićeve izmišljotine.

ana

duliću svaka cast

pre 13 godina

ima dosta nejasnoća.šta ako neko nije mogao da dobije kućni broj?šta ako se tek oženio?šta ako se rodilo dete?moraju i majke očevi i braća i sestre da se računaju u domaćinstvo,mnogi žive zajedno.itd..ipak svaka čast na trudu u okršaju sa opstinskim mafijama (to su ovi što su protiv )

milioni za legalizaciju

pre 13 godina

nije fer ja da plaćam milione za legalizaciju,a gradio od svog novca,a ovi sto su dobili staove po centru za kutiju zvaka nikom nista

I JOS SE BUNE ZLOBNICI??

TREBA IM NAPLATITI EKSTRA PROFIT

Toza

pre 13 godina

Kao kad moj klinac pise sastav iz srpskog. Kaze da ga je zavrsio i da je super, a onda se vraca pa menja i menja.. Pa kaze e sad je gotov. Pa se onda nesto seti i menja menja..
Tako i Dulic.. S tom razlikom sto moj klinac ima 9 godina, igra se sa domacim i jos nam je sve simpaticno, a Dulic je matori politicar koji se igra sa najbitnijim zakonom u zemlji. I uopste mi nije simpatican...

Srdjan

pre 13 godina

Imam kucu od 70 kvm, na periferiji Leskovca. Kucu sam legalizovao i za to platio 23.000 dinara gradu plus ostali troskovi. Imam cetvoroclanu porodicu. Po novom ne bi trebao da placam nista. A platio sam legalizaciju.
I sad sam ja koji sam ispostovao zakon budala, a oni drugi su pametni. Ovo je katastrofa od zemlje. Ma vise niko nista i ne treba da placa. Ja sigurno necu.

ПРОБЛЕМ ВЕЛИКИ

pre 13 godina

ово у вези пребивалишта за попусте..
хоће ли неко објаснити Дулићу да нелегални објекти,већина њих нема кућни број,самим тиме ни власници не могу да изваде личне карте на исту адресу!
ортопед је опет омануо у информисаности..

PRESKUPO I DALJE

pre 13 godina

ovo je samo šarena laža,dok se ne spuste cene po kvadratu preskupo je.i nije fer da plaćamo i legalizaciju i porez u isto vreme ovo ima samo u SRB

Марко

pre 13 godina

Добра је ова слика са радничким шлемом на који су натакнути рогови: држава је то управо урадила свима који су поштовали државу. Сада убрзано тонемо, доказано је да државу не треба поштовати па када сви здружено кренемо да радимо против државе ни ви на власти нећете остати: нема државе, нема власти, једини начин да бар живот спасимо.

djape071

pre 13 godina

"Vlasnici ne moraju da plaćaju legalizaciju na rate, ako mogu da plate u "kešu", dodao je Dulić."

Evo jedne recenice za "legalizaciju", gospode boze kakav biser!

d.S.

pre 13 godina

Da,da cekajte posle kada vam budu osporavali vlasnistvo, nigde nema legalizacije za male pare, pa nece biti ni ovde. Cakjte, pa vidite.

DULIĆ JE POGREŠIO KARDINALNO

pre 13 godina

Duliću totalno si pogrešio!Prijava prebivališta je bilo nemoguća misija jer je potreban kućni broj a kućni broj se ne dobija ako kuća nije ucrtana u katastar,tako da se ovde radi o nonsensu!

DISKRIMINISAO SI 80%LJUDI!

Preskupa Legalizacija

pre 13 godina

Ovde se mnogi 'frljaju'sa cenama.O čemu govorite gospodine ministre?5.zona je 65 evra kvm(možete da proverite na interenetu)a druga..ooo pa to je u nebesa.
Bolje da ste prvo redukovali bezobrazne cene.

NAPRED KOMŠIJE!!

pre 13 godina

Priznajem,krivo mi je što su neki napravili kuće a ja nisam,ali neću da budem tipični Srbin pun zavisti i da pišem komentare protiv mojih sugradjana.

Bolje za sve nas da se ovo jednom okonča i Srbija krene napred.

NEK SE LJUTI KOGA SMETA KOMŠIJA JE PRVAK SVETA!

У вези пребивалишта

pre 13 godina

Сви ви што се буните за пребивалиште.То и јесте фора,да што мање људи добије попуст.
Не може нико с државом..

Situacija loša

pre 13 godina

Legalizacija i za 13 dinara mesečno
...............
kakav lep naslov..na zalost realnost je tmurna.

cene ostaju iste.periferija grada je oko50 60 eura po kvadratu.
ovo oko prebivalista je ordinarna namestaljka i gupost.

oni koji su predali po starom zakonu su nadrljali jer za njih ne vazi ovaj novi.

itd,itd

ukratko oni na periferiji Beograd su obrali bostan.na njima ce se slomiti kola.eto teme, ovima zlobnim da uzivaju:P
sta da vam kazem.svi na izbore valjda cemo sa ovima drugima imati vise srece.pozz

zoran

pre 13 godina

Prevara...Sve je jasno kao dan.
Kada ce srpski narod da shvati da mu nikada niko nista nije dao niti poklonio vec je morao sve duplo,trostruko i visestruko da plati..
Ovde se radi o prostoj stvari,prvo kazu mora da se plati po zakonu,pa sa popustom,pa besplatno pa kada se ljudi zalete misle kao neko im nesto dao ali posle toga nema nazad...
Matematika je jasna,kazu VAM da je legalizacija redovna 5000 eura za 100m2 a onda VAS "caste "i kazu nije to nego 50 eura i svi SRBI krenu da legalizuju kuce i da se "hvale" kako su SJAJNO prosli...
A onda za godinu dana vam posalju porez na imovinu za 100m2 oko 1200 eura,pa vam sve to visestruko naplate ono sto je VASE i sto ste vec jednom platili.POREZ NA IMOVINU koji je svuda simbolican u okruzenju a u hrvatskoj ga i nema a kod nas....
Pa pomnozite broj objekata i poreskih prijava koji sada nisu NAPLATIVI i sve ce VAM biti JASNO.
TREBAJU NOVAC,a srbi kao srbi....MISLE DOBRO SMO PROSLI
KADA CEMO VEC JEDNOM DA SE OPAMETIMO?
Niko nam nikada nista nije dao niti pomogao,niti ce samo UZIMAO...
Nema veze,TREBA da progutamo i ovo zar ne?
Bas njih briga za nas i nasu decu...
Nisu prvi ni poslednji...NA ZALOST

zoran

pre 13 godina

?Ako se ide na rate,verovatno sama uknjizba nece biti moguca dok se legalizacija ne plati?Treba misliti i o tome,jer kad odmah platis jeftinije je,a i vrednost veca(jer mozes hipoteku da zasnujes).

sincitybg

pre 13 godina

Jedva cekam da vidim sve ovo u praksi,opstina da prikuplja dokumentaciju,u mojoj opstini imas samo jednog odgovornog projektanta,on po pravilu ne sme da izradjuje dokumentaciju tj.tehnicke skice,jer ce ih on pregledati,skolovanog geometra nemamo,kao ni elektroinzenjera sa licencom,pa me zanima ...ove iz opstine krenu na merenje,za to ce im po objektu trebati dva sata,kad dodju u kancelariju krenuce da izradjuju projekte,nazalost ova zna samo da crta rapidografima,zatim ce da sedne i da natera neku pripravnicu da tehnicki izvestaj kuca u word-u,za sta ce im verovatno trebati 7 dana,a da ne zaboravim sve to treba u tri primerka,vrlo efikasno i brzo...Dulicu ,molim te...shvati nije ovo zavoj i gips,i nije ista procedura kao kad nakrpis nekoj babi nogu,mnogo je komplikovanije,i iziskuje mnogo vremena...molim te daj ostavku i nemoj se blamirati vise sa ovakvim izjavama

ш .

pre 13 godina

Господине ово је скупље јер су до сада инжињери наплаћивали услуге 0,7-1 евро за 200 квадрата је било 140 евра. А и то је скупо јер за ново пројектовање је нижа цена од ове.

Mica

pre 13 godina

Tozo, kakav matori političar. Čim ga vidiš, pa još kad progovori vidiš da je *****, al to mu ne smeta da bude lopov bez premca. Kao uostakom i većina iz ove vlade.

Zabrinuti gradjani

pre 13 godina

Postovani gospodine Ministre,

Pisem Vam u ime grupe gradjana, tacnije svojih prijatelja (verujuci i velikog dela populacije nase zemlje), koji imaju isti ili slican problem u vezi sa Vasim predlogom legalizacije (ili bolje receno sa predlogom vasih saradnika).

Navescu Vam primere nekih nelogicnosti:

Primer 1:
Vlasnici stanova/objekata do 100 kvadrata placaju legalizaciju sa umanjenjem od 99%.

Primer 2:
Vlasnici (npr: porodica od 3 clana) stanova/objekata preko 100 kvadrata (npr: kuca od 300 kvadrata) placaju legalizaciju do prvih 100 kvadrata sa umanjenjem od 99%, a ostalo sa umanjenjem od 60%.

Primer 3:
Vlasnici (npr: porodica od 5 clana) 2 stana/objekta na istoj opstini (jedan stan od 70 kvadrata i drugi stan od 35 kvadrata) nemaju pravo na umanjenje legalizacije, jer imaju dva stana na istoj opstini (iako je ukupan zbir kvadrata 105), za razliku od primera br. 2 i 4.

Primer 4:
Vlasnici (npr: porodica od 4 clana) 3 stana/objekta na razlicitim opstinama (jednu kucu od 200 kvadrata, stan od 100 kvadrata i drugi stan od 40 kvadrata) imaju pravo na umanjenje legalizacije od 99%, jer su im stanovi/objekti na razlicitim opstinama (iako je ukupan zbir kvadrata 340), za razliku od primera br. 2 i 3. Iako je moguca razlika Opstina u samo jednoj ulici (npr: Begrad, Novi Sad, Nis, …)

Nase pitanje je gde je tu primenjena pravda za Primer br: 3 ili 2?
Nas predlog je da se predlog Primera br: 2 primeni i na Primere br: 3 i 4.

Podsecamo da su Vasa obecanja bila da ce legalizacija biti pravedna prema svima.

Nasa strahovanja je da su Vasi saradnici predlozili model legalizacijekakav njima odgovara, a Vi to bez razmatranja preuzeli i prezentovali u javnosti. Slicne gafove ste imali i u prethodnim obracanjima. Molimo Vas, nemojte nas vredjati takvim nastupima. Ipak Vi pretstavljate ministra jedne Vlade.

Na zalost, jos jedanput se potvrdila teza da “sit gladnom ne veruje”, te Vam u tom smislu skrecemo paznju da se Vi i ostali clanovi Vase politicke opcije uzdate u pamet i primenjujete pravdu prema svima jednako, a ne samo povlasnjeno prema Vama bliskim grupacijama. U poslednje vreme duboko smo zazalili smo smo izlazili na ulicu u vreme promena i davajucu Vam podrsku na poslednjim izborima.

Napominjemo da ukoliko i dalje nastavite da se ponasate sa nipodastavanjem prema obicnim gradjanima, nemojte racunati na podrsku za Vase predloge, kao ni nase glasove na predstojecim izborima.

Srdacan pozdrav,

Zabrinuti gradjani

ljubo

pre 13 godina

Dokle vise smaranja sa ovom legalizacijom pa nije najveci problem u ceni kostanja u tom postupku, nego sto vise od polovine objekata ne moci biti legalizovano zbog nemogucnosti resenja imovinsko pravnih problema.

Milorad

pre 13 godina

"a jedna od novina kod rešavanja imovinskih odnosa jeste da se smatra da su suvlasnici saglasni sa legalizacijom ako se nisu protivili izgradnji." Postoji jedno mišljenje vrhovnog suda Srbije koji ovo brani. Ali samo za određeni slučaj u jednoj parnici. Imovinsko pravni problemi moraju da se sistemski reše i da se na njih obrati velika pažnja da (su)vlasnici zemljišta i objekata ne budu oštećeni. Najgluplja stvar je bila da se stopiraju rušenja dok se legalizacija ne okonča, što samo potvrđuje da neko na mala vrata legalizuje kriminal a ne nesreću jadnih ljudi koji su zidali zbog preke potrebe. Uostalom takvi su nelegalno zidali zbog skupih dozvola, priključaka i beskrajno dugih procedura. Međutim ne smeju se trpati u isti koš otimači zajedničkih prostorija (tavani, sutereni, garaže...) ili zemljišta (gradnja na tuđem) i oni koji su zidali SA SAGLASNOŠĆU (su)vlasnika ili na svom posedu. Legalizacija "na đuture" potvrđuje da vlast, Dulić prvi, štiti kriminal. Ako ne zna, neka mu institucije iz EU daju model kako izvršiti legalizaciju, jer ovakva otimačina i uzurpacija ljudskih prava na uživanje privatne svojine nije nigde viđena.

Marija

pre 13 godina

Ja nisat njega nisam razumela, ali imam utisak da sam opet dobila magarece usi, isto kao onomad kad je rekao da ce legalizacija biti besplatna! (bilo je bar jasno sta je rekao) Opet mislim da sam budala sto sam "legalizovala" nasledjeni objekat!

dušan

pre 13 godina

KOMENTAR NA PREDLOGE ZA LEGALIZACIJU
Ponekad, kad država donosi neki zakon koji je vrlo važan za građane, vlast se ne seti da u tome uključi i narod, da čuje njihove predloge, sugestije, probleme koje imaju itd. Zašto ministar Dulić nije organizovao bar jedan sastanak sa građanima u Beogradu da uživo čuje šta ima da kažu građani. Zašto ministarstvo nije otvorilo sajt za primedbe i predloge građana na zakon u pripremi. Jednostavno ministarstvo ne želi javno da debatuje sa građanima. Zbog toga legalizacija dosad nije uspela a po svemu sudeći što se sprema neće ni ovog puta.
Vrhunac masovne gradnje bespravnih ojekata odvijao se 1993 – 1995 god. A sve je to započelo kada su pridošli izbegli iz Hrvatske, Bosne a i drgih krajeva. Država nije imala mogućnost da sve njih udomi, pa su jludi počeli da grade svuda gde je ko mogao. Država nije rušila. Urbanisti na teritoriji grada Beograda nisu imali ni jednu lokaciju gde bi ponudili narodu da gradi. I mi koji smo dotad živeli u Beogradu nismo mogli da gradimo nigde u blizini grada, jer nije bilo uslova da se dobije građevinska dozvola. Zato smo iskoristili trenutak da i mi gradimo u vreme kad država nije reagovala. Tako su nikla naselja Altina, Ledine, Mirijevo, Borča, Jajinci, Kumodraž, Padina, V.M. Lug idr. Kao što se vidi to su naselja koja su nikla na njivama. A tamo nije bilo puta, struje, vode, kanalizacije i mnogo toga. Dakle gradnja je vršena, svi su znali, ali nikako da se urbanisti nisu setili da obiđu ta mesta i pruže malu pomoć da u tom haosu ne bude ruglo. Tada ulogu urbanista su vršili prodavci zemljišta, tako što su za ulice određivali pravac njihovih parcela, a za širinu su ostavljali 3-4m, i tu kupac nije mogao ništa. Detaljni urbanistički planovi za divlja naselja su napravljeni kada su ta naselja već završena. I u tim planovima urbanisti su napravili lucidnost kako treba da izgleda naselje. Pa su tako stavili da glavna ulica prođe kroz izgrađeni deo širine 9 ili 12m a sam razmah između redova kuća negde je oko 5-6m. Ovo pravdaju time da naselje treba da se širi. I sada će nekome oduzeti deo placa ili prići ulicom do zida zgrade, nekima srušiti objekat da bi se budućim graditeljima negde tamo, omogućila dobra saobraćajnica. Svu infrastrukturu u ovim naseljima su većinom izgradili nelegalni graditelji. Čak je EDB tražila da neki građani izgrade trafostanice vredne i po 30000 eura da bi ih priključili na električnu mrežu. Zatim bi uzimali trafostanice u njihovo vlasništvo a onom koji je gradio trafo, naplaćivali punu cenu priključka po satu kao i ostalima koji se na ovaj trafo priključe. Navešću primer, da objekat od 500 kvadrata koji je 1998 god. izgrađen sa grđevinskom dozvolom, priključen je na trafo koji je izgradio vlasnik nelegalnog objekta iz 1995 god. od 400 kvadrata a pritom je morao da izgradi trafo od 30000 eura, a sada ovaj nelegalan objekat je za legalizaciju luksuz, pa treba da plati punu cenu zbog kvadrature , što dovodi do toga da u ovakvim slučajevima su troškovi legalizacije daleko veči od one sa građevinskom dozvolom Iz svih navedenih razloga, mora se uzeti u obzir za svaki objekat da sve što je graditelj uložio u primarnoj ili sekundarnoj mreži, bude mu umanjeno od cene legalizacije.
Da se vratimo na temu “komentar na predloge za legalizaciju”i ono što je izneo Saša Paunović, predsednik Stalne konferencije gradova i opština:
Legalizacija bespravno podignutih porodičnih kuća, uz popust od 99 % biće “besplatna”, ali je uslov za to da jednom članu domaćinstva pripada najviše do 25 kvadrata, kao ida nijedan od ukućana nema u vlasništvu na svoje ime neki drugi stambeni objekat u Srbiji.


Naveden je i komentar da će besplatna legalizacija uz plaćanje samo jedan odsto od cene naknade za građevinsko zemljište biti praćena i dodatnim socijalnim kriterijumom. To znači da bi svi oni koji su podigli objekat bez građevinske dozvole, a žele basnoslovni popust, morati da dokažu da nemaju veća mesečna primanja, a najverovatnije će biti uvedeni konkretni kriterijumi-da su nezaposleni, da su korisnici materijalnog obezbeđenja, penzioneri, ili pak, da ukupna primanja ne prelaze statististički prosek.
Ovakvo razmišljanje neće ničemu dovesti, jer je takvih mali procenat. Dakle, očigledno je da država nema nameru da se odrekne novca koji su zamislili da uzmu od legalizacije. Ovo se vidi i iz stalnog ubeđenja da su veliki objekti gradili bogati ljudi. Što je potpuna dezinformacija. U tome doprinose i komentari nekih novinara i građana. Evo jednog komentara:
Oliver Dulić i ovi njegovi u ministarstvu izgleda smatraju da su Srbi retardiranim?
Neverovatno je da oni građani Srbije, koji nisu zaposleni, ili su sa malim primanjima (po njima) mogu da podignu objekte preko 100 kvadrata?
Ljudi, pa ja sa platom od 1.000 evra, ne mogu da krenem u izgradnju takvog objekta!? (www.pravda.rs, 13 Januar 2011)
Iz ovoga se vidi da pojedinci žele da se nelegalni objekti skupo naplate jer po njima gradili su novcem koji nisu regularno stekli, pa i ako se radi o 100 kvadrata. Šta onda reći za 500 ili 800 kvadrata, pa oni bi te vlasnike linčovali.
E zato ću dati malo obrazloženje: 1993 god. cena jednog ara (100 m²) je bila 2000-3000 DM, na rubnim delovima grada tamo gde su nikla nelegalna naselja. U 90% slučajeva ljudi su kupovali od 3-5 ari. Dakle, toje bila cena jednog prosečnog automobila. I nikom nije bilo uskraćeno da kupi zemlju ako bi želeo da izgradi kuću. Naravno da oni koji nisu mogli da obezbede 6000 DM, a nisu imali krov, to su danas naši socijalni slučajevi koji ite kako koštaju državu. Zamislimo, koliko bi danas bilo socijalnih slučajeva da nije bilo divlje gradnje. Ako Ministar kaže da ima oko 800.000 nelegalnih objekata u Srbiji, to znači bar 2.500.00 ljudi bi bilo dodato ovim sadašnjim kao socijalni slučajevi, obzirom da država nije bila u stanju da ih udomi, i šta bi bilo danas bez doma i bez posla. Ovi nelegalni su uposlili sebe svoju porodicu, građevinsku industriju, oslobodili državu od davanja socijale, izgradili infrastrukture itd, pa bi bilo i logično da im država pomogne a i pohvali vredne, a ne da im pridodaju naknadna zaduživanja što su se udomili.
Neki ljudi su počeli da grade 1993-1995, pa i danas ima objekata koji nisu završeni. Jeste ima tu objekata 300, 400 ili 600 kvadrata, i to tako što prvo iygrade prizemlje od 100 - 130 kvadrata zatim se tu useli bez imalo normalnih uslova za život. Nakon toga nekoliko godina sakuplja novac za neophodan materijal za izgradnju sledeće etaže. I tako dogradi još stotinak kvadrata, pa ako želi to ponovi još dva puta i dođe do 500 kvadrata. A sigurno nije uložio više od 40.000 eura. Naravno mnogi sami zidaju, pomažu im supruge, deca, roditelji, rođaci, prijatelji, komšije ja tebi ti meni itd. I sve se ulaže u kuću: proda ko šta može, zemlju, automobil, stan ako mu ne odgovara, uzajmljuje, podiže neke kredte, a cela porodica nikad nije imala ni odmora niti kupanja u moru. Neko i danas vraća dugove ili kredite. Lako je sad reći taj ima 500 kvadrata to je 500.000 eura i to je pravo bogatstvo. E sad ga treba debelo kazniti da plati kod legalizacije. Ipak taj bednik je bolje razmišljao nego što to danas neki čine iz vlasti, a to je da danas ondašnja deca koja su pomagala očevima sad su oni porodični ljudi, imaju decu a najbitnije je imaju stan. Da nije bilo toga, gde bi bila ta deca sada i šta bi im država dala.