Četvrtak, 30.12.2010.

11:34

Jedan Hrvat zaradi kao dva Srbina

Prosečna plata u Hrvatskoj u oktobru nominalno je veća za 1,1 odsto od prosečne plate za septembar koja je iznosila 5.291 kunu, odnosno 716 evra.

Izvor: business.hr

Jedan Hrvat zaradi kao dva Srbina IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

81 Komentari

Sortiraj po:

murinho

pre 13 godina

koji blentavi ljudi, po popisu 2001. Hrvatska je imala malo preko 4.4 milijuna stalno nastanjenih stanovnika, podvlačim ovo stalno nastanjenih. od toga 4 milijuna Hrvata, 200 tisuća Srba i 200 tisuća ostalih i neizjašnjenih. kakvih 800 tisuća Srba, o čemu vi?!

Zoran H.

pre 13 godina

temice zgodnih naslova tipa Srbin - Hrvat za usporedbu su mamac za sve znatiželjnike, i time novinari privlače našu pozornost ostvarujući i neke bonuse na oglasima uz pripadajuće teme. Kao što vidimo, tekst uopće ne uspoređuje naše plaće, dakle naslov ne odgovara sadržaju.
No i naslov je bedast, znamo svi da puno građana Srbije zarađuje više nego neki građani RH, da ne pričamo da je procjena da 200 000 djelatnika u RH UOPĆE NE DOBIJAJU PLAĆU...

mali marinko

pre 13 godina

Možda sam naivan ali ja i dalje vjerujem da što je susjedu bolje - bolje je i meni. Tužite me ali meni ste smiješni svi odreda.

Luna

pre 13 godina

"ovaj što oduzima 800 000 stanovnika od 4.4 mil pa popis je rađen 2001. god nemoj iznosit neistine (lažeš samog sebe)!!!
(...., 31. decembar 2010 09:56)"

Treba uraditi novi popis definitivno. To sto mnogi od nas Srba iz Hr imamo hrvatsko drzavljanstvo i dokumente(domovnica, osobna, putovnica...), pa kuce u Hr, penzije dobijamo od tamo itd., nije razlog da nas ubrajate u vase stanovnistvo, jer mi fizicki ne zivimo u Hrvatskoj.

dotepenec

pre 13 godina

Evo, ja mogu dati nekakav presjek života profila ljudi s kojima se družim (ljudi u srednjim 20-ima, VSS sa manje od 3 godine radnog iskustva ili apsolventi koji rade, samci ili ljudi u vezi bez djece, grad Zagreb). Dakle, rođeni Zagrepčani se uglavnom ne osamostaljuju od roditelja ni kada se zaposle, dok su ljudi iz drugih regija Hrvatske prisiljeni na to, uglavnom nemaju svoj stan i žive sa cimerom/icom ili partnerom kako bi troškovi stanarine bili manji (stanarine ranijespomenutih stanova od 60 m2 su barem 300 € - teško je naći nešto pristojno ispod te cijene, no ne i nemoguće; vjerojatnije je da će cijena takvog stana biti bliža 350 €). Većina ljudi ne potpisuje ugovore o najmu stana, dok ih je znatan postotak ipak prijavljen u stanovima. Apsurdno, no u Zagrebu nije velika razlika u cijeni između stanova na periferiji i onih u centru, premda se može uštedjeti do 10-20% s obzirom na lokaciju, no ne i više od toga, pitanje je naravno koliko je to isplativo s obzirom da se više vremena troši na putovanje u centar i sl. Mjesečni troškovi režija teško da mogu biti manji od 100 € za takav stan, a penju se i do 150 € ako koristite dodatne usluge npr. kabelsku televiziju, brži ADSL i sl. Većina ljudi sa VSS-om ima posao, iako je stopa nezaposlenih i među njima relativno visoka. Bez nekakvih „veza“, preporuka ili relevantnog ranijeg radnog iskustva posao se (unatoč uvriježenom mišljenju kako sve ide preko veze) ipak može naći i prosječno se traži 6-12 mj., iako odstupanja ima u obje krajnosti - ako se radi o deficitarnim strukama (npr. farmaceutri ili dipl. elektrotehničari) i/li suficitarnim strukama (ekonomisti, pravnici i sl.). Pripravničke plaće su u prosjeku oko 600 €, ima struka u kojima je gotovo nemoguće naći plaćeni pripravnički (socijalni radnici, veterinari) pa ljudi volontiraju, a ima i onih koje su jako dobro plaćene (npr. farmaceuti imaju oko 1000 € već u startu), većina ljudi koje poznajem ipak imaju pripravničku plaću između 500 i 750 €, ja konkretno točno 555 € + 30 € naknade za prijevoz (pripravnik u odvjetničkom uredu). Osobno mislim da ljudima s VSS-om u Zagrebu nije problem doći do plaće od 1000 €, ali sve iznad toga ide jako teško. Visokoobrazovani mladi ljudi uglavnom rade više od 8 h dnevno, no teško da od toga imaju velike koristi ako rade za male poslodavce, dočim je taj rad u pravilu adekvatno nagrađen u većim kompanijama. Načelno, ova grupa ljudi živi relativno bezbrižno u odnosu na ostatak populacije, ali ni približno jednako ispunjenim životima kao njihovi kolege u zapadnim zemljama. Troškovi života su prilično visoki, npr. cijena kino ulaznice u prosjeku je 4 €, kazališta 8 €, mjesečna prijvozna karta za tramvaj i bus 44 €, meni u McDonaldsu 4 €, prosječan gablec na poslu 5 €, kava s mlijekom 1 € (u centru do 2 €), tečaj stranog jezika 200 € po semestru, teretana 30 € mjesečno.. Ipak, uobičajeno je da ljudi putuju na odmore od nekoliko dana van Hrvatske (u 90% slučajeva unutar Europe) barem 1-2x godišnje i da idu svake godine na more (uglavnom u vlastite vikendice ili kod prijatelja), na skijanje ih većina ipak ne ide (možda svaki 10-i i to češće ljudi iz Zagreba i Sjeverne/Zapadne Hrvatske od ostalih), dok barem polugodišnje idu u shopping u Graz ili Ljubljanu (jer su sniženja znatno veća nego u Zagrebu). Rijetko tko si može priuštiti automobil pa ih većina koristi javni prijevoz kao način kretanja po gradu, dok u zadnje vrijeme (zadnje 3-4 godine) sve više ljudi koristi i bicikl kao prijevozno sredstvo (naravno, još uvijek znatno manje nego npr. u Ljubljani i neusporedivo manje nego u Njemačkoj ili Belgiji). To je otrpilike prosjek za tu skupinu ljudi, van Zagreba i s manjim stupnjem obrazovanja nezaposlenost se naravno penje, plate smanjuju, a kvaliteta života opada. Naravno, nije ista kvaliteta života u Varaždinu i Koprivnici, kao u Kninu i Gospiću.

Kristalno jasno

pre 13 godina

osjećam se privilegirano kao susjed gledati umalo pa "live" nadaleko poznatu mitomaniju i obmanjivanje (ima nas 3,5 milijuna i sl XD) u naših komšija, srba.

A to obmanjivanje daje onda goriva onim klaunovima u vašoj vladi da lupaju one "liderske" fore.

Zamislite da predsjenik Etiopije kaže, "mi smo Lideri u regionu".

Isti takav tragikomični efekt u ovom dijelu Europe postiže Srbija.

srban

pre 13 godina

Koliko im je stvarno dobro, pokazuje njihovo masovno prisustvo na ovoj vesti, i velika POTREBA da nas "ubede" kako im je sve sjajno! Umesto da uživaju u svom standardu na praznik, a na nas ni da ne misle...

zte

pre 13 godina

@MARKO
Ne "kapiras" ti mnogo toga.
Prvo, svatko otplacuje svoj privatni dug, dug drzave je 6mld, u Srbiji je duplo veci. Visina privatnog duga valjda ima veze s tim da su ovdje i place vece a ljudi su se mogli zaduzivat pod nizim kamatama nego kod vas.
Druga stvar, Hrvatska ima 4,4mil stanovnika. Znas li sto je popis stanovnistva? To ti je ono kad neki ljudi idu od kuce do kuce i popisuju ljude.

Jel su to kakvi radnicki logori u Madjarskoj

pre 13 godina

(123, 30. decembar 2010 23:45)
Kako to u madjarskoj 500eur plata, kod nas 320 a oni izvoze 100mlrd a mi 10mlrd. Ocemu se tu radi?

Зоран

pre 13 godina

Ja živim u stanu u centru Zagreba (četiri tramvajske stanice od Trga bana Jelačića) od 59 m2 za 320 € mjesečno. Na režije nam ode mjesečno cca. 100-120 €.
(logitech, 31. decembar 2010 00:19)

Хвала.

Ипак је боље него у Београду. Није баш много боље, али јесте боље. Кад се додa храна, вероватно јe то цела просечна плата.

Зоран

pre 13 godina

Плата у Мађарској је око 400 евра. Неће да вам кжу да се не би охладили за ЕУ.

To somehow ease the pressure on the poorer people, politicians tend to raise the minimum wage time after time. At the moment it is HUF 57,000, but before we get overly excited by numbers, I also have to mention that the average wage is around 180- HUF 200,000. These are of course gross figures subject to taxes, often deducting half of the original sum. The income of most people today (Nov 2005) is still under or around HUF 100,000 (USD 500 or EUR 400) per month.

http://www.logoi.com/budapest/life_in_budapest/hungarian_wages.html

Vuk

pre 13 godina

Kada bi bio sa dve hrvatice,možda bi im oprostio što duplo zarade. :)

Ovo je laž.
Mi smo lideri u regionu!
I onaj naš,radi ko konj!

izbavitelj

pre 13 godina

Za ove koje pišu kako je u HR sve i duplo skuplje (što ionako nije točno!) pa je onda isti standard kao i u Srbiji pitanje: jel to onda znači i da je standard u HR isti kao u Austriji, Njemačkoj, Francuskoj itd.? Kod njih je sve duplo skuplje nego u HR a prosječna plaća taman duplo veća!

MARKO

pre 13 godina

@ Mario

Hrvati ne kapiraju OSNOVNU polugu modernog kapitalizma, Profit kad postoji ide pojedincima , a odgovornost(u ovom slucaju dug ) je KOLEKTIVNA, i otplacaju ga svi.Irska drzava(zajedno sa bankama) se zaduzila 1400 milijardi dolara pa sad dug vracaju svi Irci ,tako da ja nemam pojma o cemu ti pricas
Mario
•"Jedan Hrvat zaradjuje kao dva Srbina,istovremeno jedan Hrvat je Zaduzen kao 7 Srba.
(45 mil duga :3 mil ljudi
20 mil duga :10 mil ljudi)
(MARKO, 30. decembar 2010 13:14) "
Vjerojatno si mislio na cjelokupan dug države,ali dobro znamo na što si mislio.
Trebao si onda napisati na što je potrošen toliki dug oni auto putevi i tuneli se nisu izgradili sami od sebe,5,5 miljardi je potrošeno na obnovu 140 000 u ratu srušenih stambenih objekata i što je žalosno ne plača onaj koji je odgovoran za za to.
I pored tolikog duga Hrvatska još uvijek bolje stoje po kreditnom rejtingu,konkurtenosti itd.
(mario, 30. decembar 2010 15:36)

niko nema što Srbin imade

pre 13 godina

HR su protjerali 800.000 Srba, HR ima 3,5 mil stanovnika, zadužena je za 350 milijardi eura, a Srbiji je lider nad liderima i život je tamo barem duplo bolji. Ma naravno! Za svoje dobro okanite se mitologije o moćnoj Srbiji jer ste postali umišljena veličina kojoj se svijet smije, ali da biste čuli smijeh treba glavu izvući iz pijeska. Ili bolje reći blata u kojoj je Srbija duboko zaglibila. Bez uvrede komšije, ali to je stvarnost.

logitech

pre 13 godina

Интересује ме колико је просечна кирија за стан од 60 квадрата у Загребу, као и колико трочланој породици иде на храну у Загребу.
(Зоран, 30. decembar 2010 18:51)

Ja živim u stanu u centru Zagreba (četiri tramvajske stanice od Trga bana Jelačića) od 59 m2 za 320 € mjesečno. Na režije nam ode mjesečno cca. 100-120 €.

Alex

pre 13 godina

Daleko cemo stici ako se budemo zalili na situaciju u zemlji, na vladu i na druge faktore. Nikoga ne briga za nas, zato treba sami da se brinemo!
Alat u ruke pa na pos'o i bice bolje!

Srboslav

pre 13 godina

Mogu oni zaradit koliko hoce,
ali mi smo LIDERI U REGIONU!

Niko nam nista ne moze!

Zivela Srbija!
Makar umrli od gladi,samo da ostanemo lideri!

Ne bi nas,predsednik,lagao!

Tipolir

pre 13 godina

jedan hrvat duzan ko tri srbina
(mare, 30. decembar 2010 17:05)
_______________
Afera satelit "pojela" 15 obdaništa-
Firme propale, kupaca "ni za lek"-
Pad proizvodnje industrije od 0,5%-
Deficit sa svetom 4,74 mlrd. evra-
Skuplja struja, inflacija skače 1 %-
Kraj godine sa inflacijom od 11,5 %-

123

pre 13 godina

@(boris4c, 30. decembar 2010 16:54)

U Rumuniji je prosecna plata oko 300 ili 350e max, ne znam gde si pronasao 420e, a tek bajka o Madjarskoj i prosecnoj plati od 700e?!
Madjarska mozda 500e prosecna ne vise.
263e je naj niza plata u Madjarskoj bila 2010.
U Rumuniji su ove godine dodatno spustili plate,tako da je ovih 420e naucna fantastika u Rumuniji.
Evo jedan link za naj nize plate u Evropi.

http://www.fedee.com/minwage.html

Tipolir

pre 13 godina

Ne kazete kolika je razlika u cenama.Tamo je npr. pivo u pakovanju od 2 litre 300 dinara.Tramvajska karta u Zagrebu 130 dinara,Cola od dve litre skora 200 dinara.
(zarko, 30. decembar 2010 17:35)
____________
Popdatke si krivo prepisao, ili ti je netko krivo prišapnuo!
Pivo u boci od dvije litre ima cijenu 11.99Kn=172.52411 RSD cca- /ponekad i manje/.
Karta za bus/tram 8.00=115.112 RSD-
Colu ne pijem iz uvjerenja, pa joj ne znam cijenu.
Ponavljam još jednom, sva su ova upoređenja bespredmetna, ničem ne vode i samo
podižu tenzije.
Hrvatska jest zadužena ali i izgrađena, bar što se tiče infrastruktura. Pošto Hrvatska ima manji broj stanovnika i lakše ih prehranjuje, uz sve svoje prednosti koje ima nasuprot Srbije.
Srbiji želim sve najbolje na njenom putu u budućnost, te od nje očekujem samo dobrog susjeda, kao što nam je npr. Mađarska.

Зоран

pre 13 godina

Uostalom, čemu služe te usporedbe?
Dvije totalno različite države i normalo je da su podaci različiti.
Srbija ima u okruženju primjerenije uzorke, dok Hrvatska mora težiti standardu Slovenije.
Hrvati se gnušaju upoređenja sa Srbijom!
(Tipolir, 30. decembar 2010 16:35)

Могуће да сте ви и у праву што се околине тиче. Међутим, колико сам приметио, Хрватска је најзападнијa земља коју су главни глумци "Шехерезаде" посетили. Нису ишли западнијe од Хрватске. Jасно ми еј што су били у Србији, ми смо били 500 година под Турцима, али ме чуди, када сте толико различити од нас, што су били код вас?

venom

pre 13 godina

E al zato treba 5 Hrvata da popiju koliko popije jedan Srbin :-)
(jednoruki krstivoje, 30. decembar 2010 17:34)

Moguce, ali zato mi imamo vece...

aleksandar

pre 13 godina

realno je ocekivati da cemo oko 2020 ako se nastavi ovaj trend imati plate nekde izmedju 750 - 800 eura dok ce u Hrvatskoj to biti negde oko 1100 eura. Ako se gleda linearno. Medjutim kod nas jos je nedefinisan zakon o platama jer ako bi se davalo u plate 30 posto od profita nase bi plate bile za jedono 100 eura vise nego sada.

Mira

pre 13 godina

Интересује ме колико је просечна кирија за стан од 60 квадрата у Загребу, као и колико трочланој породици иде на храну у Загребу.
(Зоран, 30. decembar 2010 18:51)

Sve je skuplje, ja imam kucu tamo, odlazim cesto, pa znam.

milezr

pre 13 godina

Kada bi se u Srbiji ugasila radna mesta stvorena za mamine i tatine sinove i ćeri, kao i sprovelo rezanje birokratije na nivo iz 2000. (znači sa oko 28.000 na 9.000!), prosečne plate bi skočile na 500-600e. Meni još nije jasno kako je moguće da Srbiji TREBA ovoliko agencija i službenika-besposličara, kada je i SFRJ imala manju birokratiju!

Računao sam pre mesec-dva i došao do frapantnog podatka da za državu, na svim nivoima, radi 40% zaposlenih! U Beogradu od 1.5 miliona stanovnika, 0.9% radi u proizvodnji! Upoređivao sam nas i (oprostite!) Kanadu. Tamo od 17 miliona zaposlenih, čitavih 1.5% radi za saveznu državu! Ako se doda birokratija njihovih provincija, dolazi se do 4%!

Pa evo plastičnog primera: moj grad (ZR) ima 67 odbornika na 132.000 stanovnika. Toronto ima 44 odbornika na 3 miliona! Beograd ima preko 1000 (!) odbornika u Gradu i opštinama na skoro 3x manje stanovnika.

Zašto ne izvršimo potrebne reforme? Zato što ne može od birokratije koja je, po prirodi stvari, ultrakonzervativna tj. veoma protivna reformama.

Da nastavim... Nakon odstranjivanja biro-kancera, u nekim iole normalnim uslovima, stvorile bi se prilike za ukidanje ili barem rezanje mnogih poreza i harača jer ne bi bilo toliko biroBratije na državnoj sisi. Život bi bio jevtiniji, a, kako rekoh, plate veće. To znači veći standard. Ili bi manje ljudi još više kralo. Želim da verujem da ovo drugo ne bi bilo naša realnost.

Novac bi bio slobodan da se ulaže u projekte, da se zajmi malim i srednjim preduzećima, da se ulaže u nauku, školstvo, infrastrukturu, da se vraćaju krediti i ne zajme novi itd itd itd itd. Kamate u bankama bi bile niže. Novac bi bio jevtiniji i pristupačniji.
Rečju, vrteo bi se konstantno jer bi ga više bilo--a to je osnova razvoja.

Birokratija je razlog skupoće u Srbiji, a korupcija koren svog zla koje nas je snašlo i nusproizvod nabrekle države u kojoj hleba nema van državnih institucija.

Ko je lud da otvori firmu i samo na ime firmarine ODMAH pukne od 500-1500e, zavisi gde je, umesto da se dočepa birokratije i ukršta reči za 50.000 mesečno bez ikakvih obaveza, dok mu država uplaćuje sve po PS-u?

Dok god je primamljivije raditi za državu nego za privatni sektor, Srbiji nema napretka.

Iva

pre 13 godina

"Trebao si onda napisati na što je potrošen toliki dug oni auto putevi i tuneli se nisu izgradili sami od sebe,5,5 miljardi je potrošeno na obnovu 140 000 u ratu srušenih stambenih objekata i što je žalosno ne plača onaj koji je odgovoran za za to.
I pored tolikog duga Hrvatska još uvijek bolje stoje po kreditnom rejtingu,konkurtenosti itd.
(mario, 30. decembar 2010 15:36)"

U tome se i sastoji vasa beda hrvatska. Sav novac od putarina, otplate kredita za kuce itd. ne ide vama u dzep nego onima koji su vam gradili. Mislili ste da cete dobiti drzavu za dzabaka? Grcajte sad, naivnost se skupo placa.

Rada

pre 13 godina

Pa tko vam je kriv kada ste vecinom glasali za Milosevica i njegovu/vasu (SR)Jugoslaviju. Sijecate li se proslavu doceka pred vasom skupstinom sa "Igrala je rok-end-rol cijela Jugoslvija" kada ste pobjedjivali u sportu uz himu "Hej (Jugo)Slaveni, ili ste i to zaboravili? Pre pada Milosevica place su vam bile nekih 30$ (u Hrvatskoj 20x vece), tako da ..... Cudan ste vi narod, brzo zaboravljate neke stvari. Ne sve, posto vise od 2/3 vas ne bi patilo za starim vrijemenima (SFR) Jugoslavije i Titom, ako je vjerovati vasim medijama.
(Hercegovac, 30. decembar 2010 13:19)

Postovani Hercegovac, sramite se, ne znate svoj jezik pravilno upotrebljavati, vi se secate plate u doba Milosevica od 30$, cudno kako se ne secate takvih plata u Hrvatskoj, evo ja se secam 1992 god.kad sam slala svojoj familiji u Hr po 200 maraka od kojih su ziveli i po pola godine.

marko

pre 13 godina

Dzaba se tesite, ne zna se ko je veca prskotina. Iako je samo 5 milijardi dug drzave Hrvatske, i onih 40 ce isto stanovnistvo vracati, pa odatle i nije bas toliko bitna struktura duga, tj ciji je. Jedino sto ce hrvatsku spasiti je skori ulazak u EU. Da nema tog ulaska, budite uvereni da bi kuna skliznula isto kao i dinar a sa njom i standard. Normalno, meni sada mozete naudarati minusa, ali pitajte Rohatinskog dali moze da vrati ove godine 10 milijardi duga? Kako ono bese, malo morgen. Vec je covek pricao o tome. Dakle, cutite, hapsite, i budite dobri. Nemojte da se urcite kao mi. Ako vama bude bolje, mozda neke mrvice padnu i ovde, iako cemo i jedni i drugi biti robovi, i poneki kmet.

Hm

pre 13 godina

Nema brige, biti ce jos i gore..., a sto se tice cena. Evo imaju i za 10 kuna 2 litre pive po lancima na akcijama. To zasigurno nije 300 dinara, vec manje od 150 dinara. Eh, braco. Stigli smo ih cenama, a u nekima i presli (sada sacekajte poskupljenje struje, pa da vidite nove cene). Ne brinite, samo neka nam je ziv Dinkic i ostala 'bratja'. Biti ce i to vam jamcim, jos i gore. To je nama nasa borba dala, da imamo xxxxxxx za 'marsala'.

mare

pre 13 godina

# ...ZNAČI: ipak nismo propali bez vas!.....hahahahaha.....
(hrvat, 30. decembar 2010 16:55)
propali ste sami
srecno sa vracanjem dugova

Lota

pre 13 godina

"Hrvati se gnušaju upoređenja sa Srbijom!
(Tipolir, 30. decembar 2010 16:35)"

Gnusaju se, jer im je tako lakse ziveti sami sa sobom i u uverenju da su bolji od Srba. Hrvati vec odavno zive uglavnom od kredita i kreditnih kartica, pa se prividno cini da imaju bolji standard. Konkretno, moja familija u Hr ima prosecna primanja i sve sto poseduju je na kredit, pocev od mob.telefona, automobila, kuce, a tu je i 5000 eura duga na American i ostalim kreditnim karticama.
Pitajte kako je Hrvatima sa ratnih podrucja kao sto su Zapadna i Istocna Slavonija i Baranja, koliko ih uopste ima posla i od cega zive? ;)

Anton

pre 13 godina

Kost sa stvarno? Haha uvijek ste imali ljepe snove. Prvo Hrvatska je daleko bogatija i dakle ima vise i vrijedne investicije nego od vas. U hrvatskoj se investiralo par miljardi dok kod vas par miljona a jos nismo se prodali kao sto ste vi prodali kinezima i rusima. A jos investiramo vise u srbiji.

iaiaia

pre 13 godina

Ne kazete kolika je razlika u cenama.Tamo je npr. pivo u pakovanju od 2 litre 300 dinara.Tramvajska karta u Zagrebu 130 dinara,Cola od dve litre skora 200 dinara.
(zarko, 30. decembar 2010 17:35)
Prijatelju pretjerao si sa cijenama Kola-11,99(1,5 eura), Karlovačko pivo 2l 10,99 ( 1,40 eura), a karta za tramvaj je 10 kn... 1euro= 7,4 KN...i da ti kažem da je hrana u Zagrebu dosta jeftinija nego u Srbiji( a to je bilo prije mjesec dana kada sam bio u BG), a kafići u BG su skuplji od 20do50% Bar oni u Strahonjića bana u kojima sam bio!!!!

Krajisnik

pre 13 godina

Neko rece da u hrvatskoj ima 4.4 miliona stanovnika. Ali u taj broj ulazi i oko 800.000 Srba koji pre rata tamo ziveli (95te je izbeglo oko 300.000 - ostali su tokom rata rasejani po Srbiji)a imaju njihova dokumenta sto zbog penzija sto zbog "stanarskog prava" koje nemaju i sudskih sporova a akoro svi zive u Srbiji. Tako da u CRO ima oko 3.5 mil.stanovnika.

Зоран

pre 13 godina

Интересује ме колико је просечна кирија за стан од 60 квадрата у Загребу, као и колико трочланој породици иде на храну у Загребу.

darko

pre 13 godina

Pa kada oni kao nas uvoze vecinu svojih proizvoda, ovde su police pune hrvackih stvari a u njihovim prodavnicama NEMA NI JEDNE SRPSKE STVARI, ali budimo mi idioti i kupujmo samo njihovo!
a posle oni su bolje zive od nas, a nam je kriv Tadic, Sloba ili ostali... SAMI SMO KRIVI!!!

Hrbon

pre 13 godina

T|o je sve individualno.Veca plata pausalno ali veci su i troskovi.Samim tim sto kod njih plata je takodje na osnovu zaduzivanja.Kakvi Hrvati.

zarko

pre 13 godina

Ne kazete kolika je razlika u cenama.Tamo je npr. pivo u pakovanju od 2 litre 300 dinara.Tramvajska karta u Zagrebu 130 dinara,Cola od dve litre skora 200 dinara.

boris4c

pre 13 godina

@ JJ
Prosecna plata u Rumuniji se krece oko 430 evra, dok je u Bugarskoj nesto manje.

U Madjarskoj je plata oko 700 evra ali kako kazu, skoro polovina im ode prema porezu.

U Hrvatskoj je znaci situacija sa te strane bolja nego u nekoliko zemalja EU.

Tipolir

pre 13 godina

koga je u opste briga za hrvate?!
(tkemi, 30. decembar 2010 12:59)
__________________
Primjedba stoji.
Uostalom, čemu služe te usporedbe?
Dvije totalno različite države i normalo je da su podaci različiti.
Srbija ima u okruženju primjerenije uzorke, dok Hrvatska mora težiti standardu Slovenije.
Hrvati se gnušaju upoređenja sa Srbijom!

DZoni

pre 13 godina

Sto se tice duga HR je zaduzena sa 98% GDP-a a Srbija sa 78% sa tim sto ih mi stizemo svetlosnom brzinom a da za to zaduzivanje niti popravili standard nismo niti smo ista izgradili.Ako gledamo javni onda smo i zaduzeniji od Hrvatske.
Dovoljno je preci nekadasnji autoput "Bratstva i Jedinstva" pa da se vidi razlika,nekad je to bio jedan autoput odzavan isto u celoj duzina a danas su to 2 razlicita autoputa ,jedan ravan kao led a na drugom samo ti kola skacu levo desno jer 20 godina niko ga nije pipnuo da popravi nesto.

mario

pre 13 godina

"Jedan Hrvat zaradjuje kao dva Srbina,istovremeno jedan Hrvat je Zaduzen kao 7 Srba.
(45 mil duga :3 mil ljudi
20 mil duga :10 mil ljudi)
(MARKO, 30. decembar 2010 13:14) "
Vjerojatno si mislio na cjelokupan dug države,ali dobro znamo na što si mislio.
Trebao si onda napisati na što je potrošen toliki dug oni auto putevi i tuneli se nisu izgradili sami od sebe,5,5 miljardi je potrošeno na obnovu 140 000 u ratu srušenih stambenih objekata i što je žalosno ne plača onaj koji je odgovoran za za to.
I pored tolikog duga Hrvatska još uvijek bolje stoje po kreditnom rejtingu,konkurtenosti itd.

cvele

pre 13 godina

Pravo pitanje je sta moze da se kupi sa prosecnom platom u RS,HR ,RU,BG i HU. To se zove kupovna moc gradjana. p.s Oni nemaju monopole Miskovica i Beka. MAXI se prodaje zvanicno u Januaru.

xfire

pre 13 godina

@MARKO
nije hrvat dužan ko čovek vec su duzna poduzeca,banke i država kada se gleda inozemni dug NE GLEDA se zaduženost pojedinaca...tako da na žalost nisi u pravu...

MikiBg

pre 13 godina

Većinsko srpsko stanovništvo, tj nacionalisti, briga vas za ove priče. Pa valjda je važnije što Srba ima više, žive na većoj teritoriji, imaju bolje košarkaše i tenisere i još puno drugih ključnih parametara za svakodnevni život kojima nas kljukaju mediji. Lepše je nama u našem blatu i na našim putevima punim rupa.

istina je tu

pre 13 godina

Jedan Hrvat zaradjuje kao dva Srbina,istovremeno jedan Hrvat je Zaduzen kao 7 Srba.
(45 mil duga :3 mil ljudi
20 mil duga :10 mil ljudi)
(MARKO, 30. decembar 2010 13:14)

odakle tebi ovo?
HR vanjski dug 40 mil €
4,5 mil stanovnika
SR vanjski dug 21 mil €
7,5 mil stanovnika (Kosovo se odavno ne popisuje pod SR jer ne placaju ni porez niti mirovine)

BDP HR 69,866 milijardi $ (71.)
po glavi 15,733 $ (52.)

BDP SR 81,09 milijardi $ (72.)

po glavi 10,910 $ (75.)

STANDARD HR 42.mesto
STANDARD SR 82.mesto

nema smisla da lažemo jesu zaduženi al u svom svom bankrotu su bolji od nas ja bi se zapitao a ne bio zavidan

Hercegovac

pre 13 godina

Pa tko vam je kriv kada ste vecinom glasali za Milosevica i njegovu/vasu (SR)Jugoslaviju. Sijecate li se proslavu doceka pred vasom skupstinom sa "Igrala je rok-end-rol cijela Jugoslvija" kada ste pobjedjivali u sportu uz himu "Hej (Jugo)Slaveni, ili ste i to zaboravili? Pre pada Milosevica place su vam bile nekih 30$ (u Hrvatskoj 20x vece), tako da ..... Cudan ste vi narod, brzo zaboravljate neke stvari. Ne sve, posto vise od 2/3 vas ne bi patilo za starim vrijemenima (SFR) Jugoslavije i Titom, ako je vjerovati vasim medijama.

Mladi student

pre 13 godina

Mi imamo Mladju cija majka pravi ekonomske planove ove jadne zemlje. Regionalizacija=vece mogucnosti za korupciju. Ko zna za ovo neka preporuci.

Hrbon

pre 13 godina

T|o je sve individualno.Veca plata pausalno ali veci su i troskovi.Samim tim sto kod njih plata je takodje na osnovu zaduzivanja.Kakvi Hrvati.

Krajisnik

pre 13 godina

Neko rece da u hrvatskoj ima 4.4 miliona stanovnika. Ali u taj broj ulazi i oko 800.000 Srba koji pre rata tamo ziveli (95te je izbeglo oko 300.000 - ostali su tokom rata rasejani po Srbiji)a imaju njihova dokumenta sto zbog penzija sto zbog "stanarskog prava" koje nemaju i sudskih sporova a akoro svi zive u Srbiji. Tako da u CRO ima oko 3.5 mil.stanovnika.

MikiBg

pre 13 godina

Većinsko srpsko stanovništvo, tj nacionalisti, briga vas za ove priče. Pa valjda je važnije što Srba ima više, žive na većoj teritoriji, imaju bolje košarkaše i tenisere i još puno drugih ključnih parametara za svakodnevni život kojima nas kljukaju mediji. Lepše je nama u našem blatu i na našim putevima punim rupa.

Зоран

pre 13 godina

Интересује ме колико је просечна кирија за стан од 60 квадрата у Загребу, као и колико трочланој породици иде на храну у Загребу.

istina je tu

pre 13 godina

Jedan Hrvat zaradjuje kao dva Srbina,istovremeno jedan Hrvat je Zaduzen kao 7 Srba.
(45 mil duga :3 mil ljudi
20 mil duga :10 mil ljudi)
(MARKO, 30. decembar 2010 13:14)

odakle tebi ovo?
HR vanjski dug 40 mil €
4,5 mil stanovnika
SR vanjski dug 21 mil €
7,5 mil stanovnika (Kosovo se odavno ne popisuje pod SR jer ne placaju ni porez niti mirovine)

BDP HR 69,866 milijardi $ (71.)
po glavi 15,733 $ (52.)

BDP SR 81,09 milijardi $ (72.)

po glavi 10,910 $ (75.)

STANDARD HR 42.mesto
STANDARD SR 82.mesto

nema smisla da lažemo jesu zaduženi al u svom svom bankrotu su bolji od nas ja bi se zapitao a ne bio zavidan

Luna

pre 13 godina

"ovaj što oduzima 800 000 stanovnika od 4.4 mil pa popis je rađen 2001. god nemoj iznosit neistine (lažeš samog sebe)!!!
(...., 31. decembar 2010 09:56)"

Treba uraditi novi popis definitivno. To sto mnogi od nas Srba iz Hr imamo hrvatsko drzavljanstvo i dokumente(domovnica, osobna, putovnica...), pa kuce u Hr, penzije dobijamo od tamo itd., nije razlog da nas ubrajate u vase stanovnistvo, jer mi fizicki ne zivimo u Hrvatskoj.

srban

pre 13 godina

Koliko im je stvarno dobro, pokazuje njihovo masovno prisustvo na ovoj vesti, i velika POTREBA da nas "ubede" kako im je sve sjajno! Umesto da uživaju u svom standardu na praznik, a na nas ni da ne misle...

Mladi student

pre 13 godina

Mi imamo Mladju cija majka pravi ekonomske planove ove jadne zemlje. Regionalizacija=vece mogucnosti za korupciju. Ko zna za ovo neka preporuci.

DZoni

pre 13 godina

Sto se tice duga HR je zaduzena sa 98% GDP-a a Srbija sa 78% sa tim sto ih mi stizemo svetlosnom brzinom a da za to zaduzivanje niti popravili standard nismo niti smo ista izgradili.Ako gledamo javni onda smo i zaduzeniji od Hrvatske.
Dovoljno je preci nekadasnji autoput "Bratstva i Jedinstva" pa da se vidi razlika,nekad je to bio jedan autoput odzavan isto u celoj duzina a danas su to 2 razlicita autoputa ,jedan ravan kao led a na drugom samo ti kola skacu levo desno jer 20 godina niko ga nije pipnuo da popravi nesto.

Hercegovac

pre 13 godina

Pa tko vam je kriv kada ste vecinom glasali za Milosevica i njegovu/vasu (SR)Jugoslaviju. Sijecate li se proslavu doceka pred vasom skupstinom sa "Igrala je rok-end-rol cijela Jugoslvija" kada ste pobjedjivali u sportu uz himu "Hej (Jugo)Slaveni, ili ste i to zaboravili? Pre pada Milosevica place su vam bile nekih 30$ (u Hrvatskoj 20x vece), tako da ..... Cudan ste vi narod, brzo zaboravljate neke stvari. Ne sve, posto vise od 2/3 vas ne bi patilo za starim vrijemenima (SFR) Jugoslavije i Titom, ako je vjerovati vasim medijama.

Tipolir

pre 13 godina

koga je u opste briga za hrvate?!
(tkemi, 30. decembar 2010 12:59)
__________________
Primjedba stoji.
Uostalom, čemu služe te usporedbe?
Dvije totalno različite države i normalo je da su podaci različiti.
Srbija ima u okruženju primjerenije uzorke, dok Hrvatska mora težiti standardu Slovenije.
Hrvati se gnušaju upoređenja sa Srbijom!

cvele

pre 13 godina

Pravo pitanje je sta moze da se kupi sa prosecnom platom u RS,HR ,RU,BG i HU. To se zove kupovna moc gradjana. p.s Oni nemaju monopole Miskovica i Beka. MAXI se prodaje zvanicno u Januaru.

mario

pre 13 godina

"Jedan Hrvat zaradjuje kao dva Srbina,istovremeno jedan Hrvat je Zaduzen kao 7 Srba.
(45 mil duga :3 mil ljudi
20 mil duga :10 mil ljudi)
(MARKO, 30. decembar 2010 13:14) "
Vjerojatno si mislio na cjelokupan dug države,ali dobro znamo na što si mislio.
Trebao si onda napisati na što je potrošen toliki dug oni auto putevi i tuneli se nisu izgradili sami od sebe,5,5 miljardi je potrošeno na obnovu 140 000 u ratu srušenih stambenih objekata i što je žalosno ne plača onaj koji je odgovoran za za to.
I pored tolikog duga Hrvatska još uvijek bolje stoje po kreditnom rejtingu,konkurtenosti itd.

boris4c

pre 13 godina

@ JJ
Prosecna plata u Rumuniji se krece oko 430 evra, dok je u Bugarskoj nesto manje.

U Madjarskoj je plata oko 700 evra ali kako kazu, skoro polovina im ode prema porezu.

U Hrvatskoj je znaci situacija sa te strane bolja nego u nekoliko zemalja EU.

darko

pre 13 godina

Pa kada oni kao nas uvoze vecinu svojih proizvoda, ovde su police pune hrvackih stvari a u njihovim prodavnicama NEMA NI JEDNE SRPSKE STVARI, ali budimo mi idioti i kupujmo samo njihovo!
a posle oni su bolje zive od nas, a nam je kriv Tadic, Sloba ili ostali... SAMI SMO KRIVI!!!

xfire

pre 13 godina

@MARKO
nije hrvat dužan ko čovek vec su duzna poduzeca,banke i država kada se gleda inozemni dug NE GLEDA se zaduženost pojedinaca...tako da na žalost nisi u pravu...

niko nema što Srbin imade

pre 13 godina

HR su protjerali 800.000 Srba, HR ima 3,5 mil stanovnika, zadužena je za 350 milijardi eura, a Srbiji je lider nad liderima i život je tamo barem duplo bolji. Ma naravno! Za svoje dobro okanite se mitologije o moćnoj Srbiji jer ste postali umišljena veličina kojoj se svijet smije, ali da biste čuli smijeh treba glavu izvući iz pijeska. Ili bolje reći blata u kojoj je Srbija duboko zaglibila. Bez uvrede komšije, ali to je stvarnost.

Tipolir

pre 13 godina

Ne kazete kolika je razlika u cenama.Tamo je npr. pivo u pakovanju od 2 litre 300 dinara.Tramvajska karta u Zagrebu 130 dinara,Cola od dve litre skora 200 dinara.
(zarko, 30. decembar 2010 17:35)
____________
Popdatke si krivo prepisao, ili ti je netko krivo prišapnuo!
Pivo u boci od dvije litre ima cijenu 11.99Kn=172.52411 RSD cca- /ponekad i manje/.
Karta za bus/tram 8.00=115.112 RSD-
Colu ne pijem iz uvjerenja, pa joj ne znam cijenu.
Ponavljam još jednom, sva su ova upoređenja bespredmetna, ničem ne vode i samo
podižu tenzije.
Hrvatska jest zadužena ali i izgrađena, bar što se tiče infrastruktura. Pošto Hrvatska ima manji broj stanovnika i lakše ih prehranjuje, uz sve svoje prednosti koje ima nasuprot Srbije.
Srbiji želim sve najbolje na njenom putu u budućnost, te od nje očekujem samo dobrog susjeda, kao što nam je npr. Mađarska.

Srboslav

pre 13 godina

Mogu oni zaradit koliko hoce,
ali mi smo LIDERI U REGIONU!

Niko nam nista ne moze!

Zivela Srbija!
Makar umrli od gladi,samo da ostanemo lideri!

Ne bi nas,predsednik,lagao!

milezr

pre 13 godina

Kada bi se u Srbiji ugasila radna mesta stvorena za mamine i tatine sinove i ćeri, kao i sprovelo rezanje birokratije na nivo iz 2000. (znači sa oko 28.000 na 9.000!), prosečne plate bi skočile na 500-600e. Meni još nije jasno kako je moguće da Srbiji TREBA ovoliko agencija i službenika-besposličara, kada je i SFRJ imala manju birokratiju!

Računao sam pre mesec-dva i došao do frapantnog podatka da za državu, na svim nivoima, radi 40% zaposlenih! U Beogradu od 1.5 miliona stanovnika, 0.9% radi u proizvodnji! Upoređivao sam nas i (oprostite!) Kanadu. Tamo od 17 miliona zaposlenih, čitavih 1.5% radi za saveznu državu! Ako se doda birokratija njihovih provincija, dolazi se do 4%!

Pa evo plastičnog primera: moj grad (ZR) ima 67 odbornika na 132.000 stanovnika. Toronto ima 44 odbornika na 3 miliona! Beograd ima preko 1000 (!) odbornika u Gradu i opštinama na skoro 3x manje stanovnika.

Zašto ne izvršimo potrebne reforme? Zato što ne može od birokratije koja je, po prirodi stvari, ultrakonzervativna tj. veoma protivna reformama.

Da nastavim... Nakon odstranjivanja biro-kancera, u nekim iole normalnim uslovima, stvorile bi se prilike za ukidanje ili barem rezanje mnogih poreza i harača jer ne bi bilo toliko biroBratije na državnoj sisi. Život bi bio jevtiniji, a, kako rekoh, plate veće. To znači veći standard. Ili bi manje ljudi još više kralo. Želim da verujem da ovo drugo ne bi bilo naša realnost.

Novac bi bio slobodan da se ulaže u projekte, da se zajmi malim i srednjim preduzećima, da se ulaže u nauku, školstvo, infrastrukturu, da se vraćaju krediti i ne zajme novi itd itd itd itd. Kamate u bankama bi bile niže. Novac bi bio jevtiniji i pristupačniji.
Rečju, vrteo bi se konstantno jer bi ga više bilo--a to je osnova razvoja.

Birokratija je razlog skupoće u Srbiji, a korupcija koren svog zla koje nas je snašlo i nusproizvod nabrekle države u kojoj hleba nema van državnih institucija.

Ko je lud da otvori firmu i samo na ime firmarine ODMAH pukne od 500-1500e, zavisi gde je, umesto da se dočepa birokratije i ukršta reči za 50.000 mesečno bez ikakvih obaveza, dok mu država uplaćuje sve po PS-u?

Dok god je primamljivije raditi za državu nego za privatni sektor, Srbiji nema napretka.

zte

pre 13 godina

@MARKO
Ne "kapiras" ti mnogo toga.
Prvo, svatko otplacuje svoj privatni dug, dug drzave je 6mld, u Srbiji je duplo veci. Visina privatnog duga valjda ima veze s tim da su ovdje i place vece a ljudi su se mogli zaduzivat pod nizim kamatama nego kod vas.
Druga stvar, Hrvatska ima 4,4mil stanovnika. Znas li sto je popis stanovnistva? To ti je ono kad neki ljudi idu od kuce do kuce i popisuju ljude.

Anton

pre 13 godina

Kost sa stvarno? Haha uvijek ste imali ljepe snove. Prvo Hrvatska je daleko bogatija i dakle ima vise i vrijedne investicije nego od vas. U hrvatskoj se investiralo par miljardi dok kod vas par miljona a jos nismo se prodali kao sto ste vi prodali kinezima i rusima. A jos investiramo vise u srbiji.

venom

pre 13 godina

E al zato treba 5 Hrvata da popiju koliko popije jedan Srbin :-)
(jednoruki krstivoje, 30. decembar 2010 17:34)

Moguce, ali zato mi imamo vece...

Tipolir

pre 13 godina

jedan hrvat duzan ko tri srbina
(mare, 30. decembar 2010 17:05)
_______________
Afera satelit "pojela" 15 obdaništa-
Firme propale, kupaca "ni za lek"-
Pad proizvodnje industrije od 0,5%-
Deficit sa svetom 4,74 mlrd. evra-
Skuplja struja, inflacija skače 1 %-
Kraj godine sa inflacijom od 11,5 %-

Vuk

pre 13 godina

Kada bi bio sa dve hrvatice,možda bi im oprostio što duplo zarade. :)

Ovo je laž.
Mi smo lideri u regionu!
I onaj naš,radi ko konj!

izbavitelj

pre 13 godina

Za ove koje pišu kako je u HR sve i duplo skuplje (što ionako nije točno!) pa je onda isti standard kao i u Srbiji pitanje: jel to onda znači i da je standard u HR isti kao u Austriji, Njemačkoj, Francuskoj itd.? Kod njih je sve duplo skuplje nego u HR a prosječna plaća taman duplo veća!

mali marinko

pre 13 godina

Možda sam naivan ali ja i dalje vjerujem da što je susjedu bolje - bolje je i meni. Tužite me ali meni ste smiješni svi odreda.

Kristalno jasno

pre 13 godina

osjećam se privilegirano kao susjed gledati umalo pa "live" nadaleko poznatu mitomaniju i obmanjivanje (ima nas 3,5 milijuna i sl XD) u naših komšija, srba.

A to obmanjivanje daje onda goriva onim klaunovima u vašoj vladi da lupaju one "liderske" fore.

Zamislite da predsjenik Etiopije kaže, "mi smo Lideri u regionu".

Isti takav tragikomični efekt u ovom dijelu Europe postiže Srbija.

zarko

pre 13 godina

Ne kazete kolika je razlika u cenama.Tamo je npr. pivo u pakovanju od 2 litre 300 dinara.Tramvajska karta u Zagrebu 130 dinara,Cola od dve litre skora 200 dinara.

iaiaia

pre 13 godina

Ne kazete kolika je razlika u cenama.Tamo je npr. pivo u pakovanju od 2 litre 300 dinara.Tramvajska karta u Zagrebu 130 dinara,Cola od dve litre skora 200 dinara.
(zarko, 30. decembar 2010 17:35)
Prijatelju pretjerao si sa cijenama Kola-11,99(1,5 eura), Karlovačko pivo 2l 10,99 ( 1,40 eura), a karta za tramvaj je 10 kn... 1euro= 7,4 KN...i da ti kažem da je hrana u Zagrebu dosta jeftinija nego u Srbiji( a to je bilo prije mjesec dana kada sam bio u BG), a kafići u BG su skuplji od 20do50% Bar oni u Strahonjića bana u kojima sam bio!!!!

Rada

pre 13 godina

Pa tko vam je kriv kada ste vecinom glasali za Milosevica i njegovu/vasu (SR)Jugoslaviju. Sijecate li se proslavu doceka pred vasom skupstinom sa "Igrala je rok-end-rol cijela Jugoslvija" kada ste pobjedjivali u sportu uz himu "Hej (Jugo)Slaveni, ili ste i to zaboravili? Pre pada Milosevica place su vam bile nekih 30$ (u Hrvatskoj 20x vece), tako da ..... Cudan ste vi narod, brzo zaboravljate neke stvari. Ne sve, posto vise od 2/3 vas ne bi patilo za starim vrijemenima (SFR) Jugoslavije i Titom, ako je vjerovati vasim medijama.
(Hercegovac, 30. decembar 2010 13:19)

Postovani Hercegovac, sramite se, ne znate svoj jezik pravilno upotrebljavati, vi se secate plate u doba Milosevica od 30$, cudno kako se ne secate takvih plata u Hrvatskoj, evo ja se secam 1992 god.kad sam slala svojoj familiji u Hr po 200 maraka od kojih su ziveli i po pola godine.

Jel su to kakvi radnicki logori u Madjarskoj

pre 13 godina

(123, 30. decembar 2010 23:45)
Kako to u madjarskoj 500eur plata, kod nas 320 a oni izvoze 100mlrd a mi 10mlrd. Ocemu se tu radi?

Зоран

pre 13 godina

Uostalom, čemu služe te usporedbe?
Dvije totalno različite države i normalo je da su podaci različiti.
Srbija ima u okruženju primjerenije uzorke, dok Hrvatska mora težiti standardu Slovenije.
Hrvati se gnušaju upoređenja sa Srbijom!
(Tipolir, 30. decembar 2010 16:35)

Могуће да сте ви и у праву што се околине тиче. Међутим, колико сам приметио, Хрватска је најзападнијa земља коју су главни глумци "Шехерезаде" посетили. Нису ишли западнијe од Хрватске. Jасно ми еј што су били у Србији, ми смо били 500 година под Турцима, али ме чуди, када сте толико различити од нас, што су били код вас?

MARKO

pre 13 godina

@ Mario

Hrvati ne kapiraju OSNOVNU polugu modernog kapitalizma, Profit kad postoji ide pojedincima , a odgovornost(u ovom slucaju dug ) je KOLEKTIVNA, i otplacaju ga svi.Irska drzava(zajedno sa bankama) se zaduzila 1400 milijardi dolara pa sad dug vracaju svi Irci ,tako da ja nemam pojma o cemu ti pricas
Mario
•"Jedan Hrvat zaradjuje kao dva Srbina,istovremeno jedan Hrvat je Zaduzen kao 7 Srba.
(45 mil duga :3 mil ljudi
20 mil duga :10 mil ljudi)
(MARKO, 30. decembar 2010 13:14) "
Vjerojatno si mislio na cjelokupan dug države,ali dobro znamo na što si mislio.
Trebao si onda napisati na što je potrošen toliki dug oni auto putevi i tuneli se nisu izgradili sami od sebe,5,5 miljardi je potrošeno na obnovu 140 000 u ratu srušenih stambenih objekata i što je žalosno ne plača onaj koji je odgovoran za za to.
I pored tolikog duga Hrvatska još uvijek bolje stoje po kreditnom rejtingu,konkurtenosti itd.
(mario, 30. decembar 2010 15:36)

Hm

pre 13 godina

Nema brige, biti ce jos i gore..., a sto se tice cena. Evo imaju i za 10 kuna 2 litre pive po lancima na akcijama. To zasigurno nije 300 dinara, vec manje od 150 dinara. Eh, braco. Stigli smo ih cenama, a u nekima i presli (sada sacekajte poskupljenje struje, pa da vidite nove cene). Ne brinite, samo neka nam je ziv Dinkic i ostala 'bratja'. Biti ce i to vam jamcim, jos i gore. To je nama nasa borba dala, da imamo xxxxxxx za 'marsala'.

Lota

pre 13 godina

"Hrvati se gnušaju upoređenja sa Srbijom!
(Tipolir, 30. decembar 2010 16:35)"

Gnusaju se, jer im je tako lakse ziveti sami sa sobom i u uverenju da su bolji od Srba. Hrvati vec odavno zive uglavnom od kredita i kreditnih kartica, pa se prividno cini da imaju bolji standard. Konkretno, moja familija u Hr ima prosecna primanja i sve sto poseduju je na kredit, pocev od mob.telefona, automobila, kuce, a tu je i 5000 eura duga na American i ostalim kreditnim karticama.
Pitajte kako je Hrvatima sa ratnih podrucja kao sto su Zapadna i Istocna Slavonija i Baranja, koliko ih uopste ima posla i od cega zive? ;)

Зоран

pre 13 godina

Ja živim u stanu u centru Zagreba (četiri tramvajske stanice od Trga bana Jelačića) od 59 m2 za 320 € mjesečno. Na režije nam ode mjesečno cca. 100-120 €.
(logitech, 31. decembar 2010 00:19)

Хвала.

Ипак је боље него у Београду. Није баш много боље, али јесте боље. Кад се додa храна, вероватно јe то цела просечна плата.

marko

pre 13 godina

Dzaba se tesite, ne zna se ko je veca prskotina. Iako je samo 5 milijardi dug drzave Hrvatske, i onih 40 ce isto stanovnistvo vracati, pa odatle i nije bas toliko bitna struktura duga, tj ciji je. Jedino sto ce hrvatsku spasiti je skori ulazak u EU. Da nema tog ulaska, budite uvereni da bi kuna skliznula isto kao i dinar a sa njom i standard. Normalno, meni sada mozete naudarati minusa, ali pitajte Rohatinskog dali moze da vrati ove godine 10 milijardi duga? Kako ono bese, malo morgen. Vec je covek pricao o tome. Dakle, cutite, hapsite, i budite dobri. Nemojte da se urcite kao mi. Ako vama bude bolje, mozda neke mrvice padnu i ovde, iako cemo i jedni i drugi biti robovi, i poneki kmet.

aleksandar

pre 13 godina

realno je ocekivati da cemo oko 2020 ako se nastavi ovaj trend imati plate nekde izmedju 750 - 800 eura dok ce u Hrvatskoj to biti negde oko 1100 eura. Ako se gleda linearno. Medjutim kod nas jos je nedefinisan zakon o platama jer ako bi se davalo u plate 30 posto od profita nase bi plate bile za jedono 100 eura vise nego sada.

mare

pre 13 godina

# ...ZNAČI: ipak nismo propali bez vas!.....hahahahaha.....
(hrvat, 30. decembar 2010 16:55)
propali ste sami
srecno sa vracanjem dugova

Mira

pre 13 godina

Интересује ме колико је просечна кирија за стан од 60 квадрата у Загребу, као и колико трочланој породици иде на храну у Загребу.
(Зоран, 30. decembar 2010 18:51)

Sve je skuplje, ja imam kucu tamo, odlazim cesto, pa znam.

dotepenec

pre 13 godina

Evo, ja mogu dati nekakav presjek života profila ljudi s kojima se družim (ljudi u srednjim 20-ima, VSS sa manje od 3 godine radnog iskustva ili apsolventi koji rade, samci ili ljudi u vezi bez djece, grad Zagreb). Dakle, rođeni Zagrepčani se uglavnom ne osamostaljuju od roditelja ni kada se zaposle, dok su ljudi iz drugih regija Hrvatske prisiljeni na to, uglavnom nemaju svoj stan i žive sa cimerom/icom ili partnerom kako bi troškovi stanarine bili manji (stanarine ranijespomenutih stanova od 60 m2 su barem 300 € - teško je naći nešto pristojno ispod te cijene, no ne i nemoguće; vjerojatnije je da će cijena takvog stana biti bliža 350 €). Većina ljudi ne potpisuje ugovore o najmu stana, dok ih je znatan postotak ipak prijavljen u stanovima. Apsurdno, no u Zagrebu nije velika razlika u cijeni između stanova na periferiji i onih u centru, premda se može uštedjeti do 10-20% s obzirom na lokaciju, no ne i više od toga, pitanje je naravno koliko je to isplativo s obzirom da se više vremena troši na putovanje u centar i sl. Mjesečni troškovi režija teško da mogu biti manji od 100 € za takav stan, a penju se i do 150 € ako koristite dodatne usluge npr. kabelsku televiziju, brži ADSL i sl. Većina ljudi sa VSS-om ima posao, iako je stopa nezaposlenih i među njima relativno visoka. Bez nekakvih „veza“, preporuka ili relevantnog ranijeg radnog iskustva posao se (unatoč uvriježenom mišljenju kako sve ide preko veze) ipak može naći i prosječno se traži 6-12 mj., iako odstupanja ima u obje krajnosti - ako se radi o deficitarnim strukama (npr. farmaceutri ili dipl. elektrotehničari) i/li suficitarnim strukama (ekonomisti, pravnici i sl.). Pripravničke plaće su u prosjeku oko 600 €, ima struka u kojima je gotovo nemoguće naći plaćeni pripravnički (socijalni radnici, veterinari) pa ljudi volontiraju, a ima i onih koje su jako dobro plaćene (npr. farmaceuti imaju oko 1000 € već u startu), većina ljudi koje poznajem ipak imaju pripravničku plaću između 500 i 750 €, ja konkretno točno 555 € + 30 € naknade za prijevoz (pripravnik u odvjetničkom uredu). Osobno mislim da ljudima s VSS-om u Zagrebu nije problem doći do plaće od 1000 €, ali sve iznad toga ide jako teško. Visokoobrazovani mladi ljudi uglavnom rade više od 8 h dnevno, no teško da od toga imaju velike koristi ako rade za male poslodavce, dočim je taj rad u pravilu adekvatno nagrađen u većim kompanijama. Načelno, ova grupa ljudi živi relativno bezbrižno u odnosu na ostatak populacije, ali ni približno jednako ispunjenim životima kao njihovi kolege u zapadnim zemljama. Troškovi života su prilično visoki, npr. cijena kino ulaznice u prosjeku je 4 €, kazališta 8 €, mjesečna prijvozna karta za tramvaj i bus 44 €, meni u McDonaldsu 4 €, prosječan gablec na poslu 5 €, kava s mlijekom 1 € (u centru do 2 €), tečaj stranog jezika 200 € po semestru, teretana 30 € mjesečno.. Ipak, uobičajeno je da ljudi putuju na odmore od nekoliko dana van Hrvatske (u 90% slučajeva unutar Europe) barem 1-2x godišnje i da idu svake godine na more (uglavnom u vlastite vikendice ili kod prijatelja), na skijanje ih većina ipak ne ide (možda svaki 10-i i to češće ljudi iz Zagreba i Sjeverne/Zapadne Hrvatske od ostalih), dok barem polugodišnje idu u shopping u Graz ili Ljubljanu (jer su sniženja znatno veća nego u Zagrebu). Rijetko tko si može priuštiti automobil pa ih većina koristi javni prijevoz kao način kretanja po gradu, dok u zadnje vrijeme (zadnje 3-4 godine) sve više ljudi koristi i bicikl kao prijevozno sredstvo (naravno, još uvijek znatno manje nego npr. u Ljubljani i neusporedivo manje nego u Njemačkoj ili Belgiji). To je otrpilike prosjek za tu skupinu ljudi, van Zagreba i s manjim stupnjem obrazovanja nezaposlenost se naravno penje, plate smanjuju, a kvaliteta života opada. Naravno, nije ista kvaliteta života u Varaždinu i Koprivnici, kao u Kninu i Gospiću.

Zoran H.

pre 13 godina

temice zgodnih naslova tipa Srbin - Hrvat za usporedbu su mamac za sve znatiželjnike, i time novinari privlače našu pozornost ostvarujući i neke bonuse na oglasima uz pripadajuće teme. Kao što vidimo, tekst uopće ne uspoređuje naše plaće, dakle naslov ne odgovara sadržaju.
No i naslov je bedast, znamo svi da puno građana Srbije zarađuje više nego neki građani RH, da ne pričamo da je procjena da 200 000 djelatnika u RH UOPĆE NE DOBIJAJU PLAĆU...

murinho

pre 13 godina

koji blentavi ljudi, po popisu 2001. Hrvatska je imala malo preko 4.4 milijuna stalno nastanjenih stanovnika, podvlačim ovo stalno nastanjenih. od toga 4 milijuna Hrvata, 200 tisuća Srba i 200 tisuća ostalih i neizjašnjenih. kakvih 800 tisuća Srba, o čemu vi?!

123

pre 13 godina

@(boris4c, 30. decembar 2010 16:54)

U Rumuniji je prosecna plata oko 300 ili 350e max, ne znam gde si pronasao 420e, a tek bajka o Madjarskoj i prosecnoj plati od 700e?!
Madjarska mozda 500e prosecna ne vise.
263e je naj niza plata u Madjarskoj bila 2010.
U Rumuniji su ove godine dodatno spustili plate,tako da je ovih 420e naucna fantastika u Rumuniji.
Evo jedan link za naj nize plate u Evropi.

http://www.fedee.com/minwage.html

logitech

pre 13 godina

Интересује ме колико је просечна кирија за стан од 60 квадрата у Загребу, као и колико трочланој породици иде на храну у Загребу.
(Зоран, 30. decembar 2010 18:51)

Ja živim u stanu u centru Zagreba (četiri tramvajske stanice od Trga bana Jelačića) od 59 m2 za 320 € mjesečno. Na režije nam ode mjesečno cca. 100-120 €.

Iva

pre 13 godina

"Trebao si onda napisati na što je potrošen toliki dug oni auto putevi i tuneli se nisu izgradili sami od sebe,5,5 miljardi je potrošeno na obnovu 140 000 u ratu srušenih stambenih objekata i što je žalosno ne plača onaj koji je odgovoran za za to.
I pored tolikog duga Hrvatska još uvijek bolje stoje po kreditnom rejtingu,konkurtenosti itd.
(mario, 30. decembar 2010 15:36)"

U tome se i sastoji vasa beda hrvatska. Sav novac od putarina, otplate kredita za kuce itd. ne ide vama u dzep nego onima koji su vam gradili. Mislili ste da cete dobiti drzavu za dzabaka? Grcajte sad, naivnost se skupo placa.

Зоран

pre 13 godina

Плата у Мађарској је око 400 евра. Неће да вам кжу да се не би охладили за ЕУ.

To somehow ease the pressure on the poorer people, politicians tend to raise the minimum wage time after time. At the moment it is HUF 57,000, but before we get overly excited by numbers, I also have to mention that the average wage is around 180- HUF 200,000. These are of course gross figures subject to taxes, often deducting half of the original sum. The income of most people today (Nov 2005) is still under or around HUF 100,000 (USD 500 or EUR 400) per month.

http://www.logoi.com/budapest/life_in_budapest/hungarian_wages.html

Alex

pre 13 godina

Daleko cemo stici ako se budemo zalili na situaciju u zemlji, na vladu i na druge faktore. Nikoga ne briga za nas, zato treba sami da se brinemo!
Alat u ruke pa na pos'o i bice bolje!

niko nema što Srbin imade

pre 13 godina

HR su protjerali 800.000 Srba, HR ima 3,5 mil stanovnika, zadužena je za 350 milijardi eura, a Srbiji je lider nad liderima i život je tamo barem duplo bolji. Ma naravno! Za svoje dobro okanite se mitologije o moćnoj Srbiji jer ste postali umišljena veličina kojoj se svijet smije, ali da biste čuli smijeh treba glavu izvući iz pijeska. Ili bolje reći blata u kojoj je Srbija duboko zaglibila. Bez uvrede komšije, ali to je stvarnost.

Зоран

pre 13 godina

Ja živim u stanu u centru Zagreba (četiri tramvajske stanice od Trga bana Jelačića) od 59 m2 za 320 € mjesečno. Na režije nam ode mjesečno cca. 100-120 €.
(logitech, 31. decembar 2010 00:19)

Хвала.

Ипак је боље него у Београду. Није баш много боље, али јесте боље. Кад се додa храна, вероватно јe то цела просечна плата.

Hercegovac

pre 13 godina

Pa tko vam je kriv kada ste vecinom glasali za Milosevica i njegovu/vasu (SR)Jugoslaviju. Sijecate li se proslavu doceka pred vasom skupstinom sa "Igrala je rok-end-rol cijela Jugoslvija" kada ste pobjedjivali u sportu uz himu "Hej (Jugo)Slaveni, ili ste i to zaboravili? Pre pada Milosevica place su vam bile nekih 30$ (u Hrvatskoj 20x vece), tako da ..... Cudan ste vi narod, brzo zaboravljate neke stvari. Ne sve, posto vise od 2/3 vas ne bi patilo za starim vrijemenima (SFR) Jugoslavije i Titom, ako je vjerovati vasim medijama.

Kristalno jasno

pre 13 godina

osjećam se privilegirano kao susjed gledati umalo pa "live" nadaleko poznatu mitomaniju i obmanjivanje (ima nas 3,5 milijuna i sl XD) u naših komšija, srba.

A to obmanjivanje daje onda goriva onim klaunovima u vašoj vladi da lupaju one "liderske" fore.

Zamislite da predsjenik Etiopije kaže, "mi smo Lideri u regionu".

Isti takav tragikomični efekt u ovom dijelu Europe postiže Srbija.

Krajisnik

pre 13 godina

Neko rece da u hrvatskoj ima 4.4 miliona stanovnika. Ali u taj broj ulazi i oko 800.000 Srba koji pre rata tamo ziveli (95te je izbeglo oko 300.000 - ostali su tokom rata rasejani po Srbiji)a imaju njihova dokumenta sto zbog penzija sto zbog "stanarskog prava" koje nemaju i sudskih sporova a akoro svi zive u Srbiji. Tako da u CRO ima oko 3.5 mil.stanovnika.

Hrbon

pre 13 godina

T|o je sve individualno.Veca plata pausalno ali veci su i troskovi.Samim tim sto kod njih plata je takodje na osnovu zaduzivanja.Kakvi Hrvati.

Tipolir

pre 13 godina

koga je u opste briga za hrvate?!
(tkemi, 30. decembar 2010 12:59)
__________________
Primjedba stoji.
Uostalom, čemu služe te usporedbe?
Dvije totalno različite države i normalo je da su podaci različiti.
Srbija ima u okruženju primjerenije uzorke, dok Hrvatska mora težiti standardu Slovenije.
Hrvati se gnušaju upoređenja sa Srbijom!

mali marinko

pre 13 godina

Možda sam naivan ali ja i dalje vjerujem da što je susjedu bolje - bolje je i meni. Tužite me ali meni ste smiješni svi odreda.

darko

pre 13 godina

Pa kada oni kao nas uvoze vecinu svojih proizvoda, ovde su police pune hrvackih stvari a u njihovim prodavnicama NEMA NI JEDNE SRPSKE STVARI, ali budimo mi idioti i kupujmo samo njihovo!
a posle oni su bolje zive od nas, a nam je kriv Tadic, Sloba ili ostali... SAMI SMO KRIVI!!!

mario

pre 13 godina

"Jedan Hrvat zaradjuje kao dva Srbina,istovremeno jedan Hrvat je Zaduzen kao 7 Srba.
(45 mil duga :3 mil ljudi
20 mil duga :10 mil ljudi)
(MARKO, 30. decembar 2010 13:14) "
Vjerojatno si mislio na cjelokupan dug države,ali dobro znamo na što si mislio.
Trebao si onda napisati na što je potrošen toliki dug oni auto putevi i tuneli se nisu izgradili sami od sebe,5,5 miljardi je potrošeno na obnovu 140 000 u ratu srušenih stambenih objekata i što je žalosno ne plača onaj koji je odgovoran za za to.
I pored tolikog duga Hrvatska još uvijek bolje stoje po kreditnom rejtingu,konkurtenosti itd.

Зоран

pre 13 godina

Интересује ме колико је просечна кирија за стан од 60 квадрата у Загребу, као и колико трочланој породици иде на храну у Загребу.

zarko

pre 13 godina

Ne kazete kolika je razlika u cenama.Tamo je npr. pivo u pakovanju od 2 litre 300 dinara.Tramvajska karta u Zagrebu 130 dinara,Cola od dve litre skora 200 dinara.

Iva

pre 13 godina

"Trebao si onda napisati na što je potrošen toliki dug oni auto putevi i tuneli se nisu izgradili sami od sebe,5,5 miljardi je potrošeno na obnovu 140 000 u ratu srušenih stambenih objekata i što je žalosno ne plača onaj koji je odgovoran za za to.
I pored tolikog duga Hrvatska još uvijek bolje stoje po kreditnom rejtingu,konkurtenosti itd.
(mario, 30. decembar 2010 15:36)"

U tome se i sastoji vasa beda hrvatska. Sav novac od putarina, otplate kredita za kuce itd. ne ide vama u dzep nego onima koji su vam gradili. Mislili ste da cete dobiti drzavu za dzabaka? Grcajte sad, naivnost se skupo placa.

MikiBg

pre 13 godina

Većinsko srpsko stanovništvo, tj nacionalisti, briga vas za ove priče. Pa valjda je važnije što Srba ima više, žive na većoj teritoriji, imaju bolje košarkaše i tenisere i još puno drugih ključnih parametara za svakodnevni život kojima nas kljukaju mediji. Lepše je nama u našem blatu i na našim putevima punim rupa.

Mladi student

pre 13 godina

Mi imamo Mladju cija majka pravi ekonomske planove ove jadne zemlje. Regionalizacija=vece mogucnosti za korupciju. Ko zna za ovo neka preporuci.

Lota

pre 13 godina

"Hrvati se gnušaju upoređenja sa Srbijom!
(Tipolir, 30. decembar 2010 16:35)"

Gnusaju se, jer im je tako lakse ziveti sami sa sobom i u uverenju da su bolji od Srba. Hrvati vec odavno zive uglavnom od kredita i kreditnih kartica, pa se prividno cini da imaju bolji standard. Konkretno, moja familija u Hr ima prosecna primanja i sve sto poseduju je na kredit, pocev od mob.telefona, automobila, kuce, a tu je i 5000 eura duga na American i ostalim kreditnim karticama.
Pitajte kako je Hrvatima sa ratnih podrucja kao sto su Zapadna i Istocna Slavonija i Baranja, koliko ih uopste ima posla i od cega zive? ;)

istina je tu

pre 13 godina

Jedan Hrvat zaradjuje kao dva Srbina,istovremeno jedan Hrvat je Zaduzen kao 7 Srba.
(45 mil duga :3 mil ljudi
20 mil duga :10 mil ljudi)
(MARKO, 30. decembar 2010 13:14)

odakle tebi ovo?
HR vanjski dug 40 mil €
4,5 mil stanovnika
SR vanjski dug 21 mil €
7,5 mil stanovnika (Kosovo se odavno ne popisuje pod SR jer ne placaju ni porez niti mirovine)

BDP HR 69,866 milijardi $ (71.)
po glavi 15,733 $ (52.)

BDP SR 81,09 milijardi $ (72.)

po glavi 10,910 $ (75.)

STANDARD HR 42.mesto
STANDARD SR 82.mesto

nema smisla da lažemo jesu zaduženi al u svom svom bankrotu su bolji od nas ja bi se zapitao a ne bio zavidan

mare

pre 13 godina

# ...ZNAČI: ipak nismo propali bez vas!.....hahahahaha.....
(hrvat, 30. decembar 2010 16:55)
propali ste sami
srecno sa vracanjem dugova

Zoran H.

pre 13 godina

temice zgodnih naslova tipa Srbin - Hrvat za usporedbu su mamac za sve znatiželjnike, i time novinari privlače našu pozornost ostvarujući i neke bonuse na oglasima uz pripadajuće teme. Kao što vidimo, tekst uopće ne uspoređuje naše plaće, dakle naslov ne odgovara sadržaju.
No i naslov je bedast, znamo svi da puno građana Srbije zarađuje više nego neki građani RH, da ne pričamo da je procjena da 200 000 djelatnika u RH UOPĆE NE DOBIJAJU PLAĆU...

Rada

pre 13 godina

Pa tko vam je kriv kada ste vecinom glasali za Milosevica i njegovu/vasu (SR)Jugoslaviju. Sijecate li se proslavu doceka pred vasom skupstinom sa "Igrala je rok-end-rol cijela Jugoslvija" kada ste pobjedjivali u sportu uz himu "Hej (Jugo)Slaveni, ili ste i to zaboravili? Pre pada Milosevica place su vam bile nekih 30$ (u Hrvatskoj 20x vece), tako da ..... Cudan ste vi narod, brzo zaboravljate neke stvari. Ne sve, posto vise od 2/3 vas ne bi patilo za starim vrijemenima (SFR) Jugoslavije i Titom, ako je vjerovati vasim medijama.
(Hercegovac, 30. decembar 2010 13:19)

Postovani Hercegovac, sramite se, ne znate svoj jezik pravilno upotrebljavati, vi se secate plate u doba Milosevica od 30$, cudno kako se ne secate takvih plata u Hrvatskoj, evo ja se secam 1992 god.kad sam slala svojoj familiji u Hr po 200 maraka od kojih su ziveli i po pola godine.

xfire

pre 13 godina

@MARKO
nije hrvat dužan ko čovek vec su duzna poduzeca,banke i država kada se gleda inozemni dug NE GLEDA se zaduženost pojedinaca...tako da na žalost nisi u pravu...

Зоран

pre 13 godina

Uostalom, čemu služe te usporedbe?
Dvije totalno različite države i normalo je da su podaci različiti.
Srbija ima u okruženju primjerenije uzorke, dok Hrvatska mora težiti standardu Slovenije.
Hrvati se gnušaju upoređenja sa Srbijom!
(Tipolir, 30. decembar 2010 16:35)

Могуће да сте ви и у праву што се околине тиче. Међутим, колико сам приметио, Хрватска је најзападнијa земља коју су главни глумци "Шехерезаде" посетили. Нису ишли западнијe од Хрватске. Jасно ми еј што су били у Србији, ми смо били 500 година под Турцима, али ме чуди, када сте толико различити од нас, што су били код вас?

srban

pre 13 godina

Koliko im je stvarno dobro, pokazuje njihovo masovno prisustvo na ovoj vesti, i velika POTREBA da nas "ubede" kako im je sve sjajno! Umesto da uživaju u svom standardu na praznik, a na nas ni da ne misle...

DZoni

pre 13 godina

Sto se tice duga HR je zaduzena sa 98% GDP-a a Srbija sa 78% sa tim sto ih mi stizemo svetlosnom brzinom a da za to zaduzivanje niti popravili standard nismo niti smo ista izgradili.Ako gledamo javni onda smo i zaduzeniji od Hrvatske.
Dovoljno je preci nekadasnji autoput "Bratstva i Jedinstva" pa da se vidi razlika,nekad je to bio jedan autoput odzavan isto u celoj duzina a danas su to 2 razlicita autoputa ,jedan ravan kao led a na drugom samo ti kola skacu levo desno jer 20 godina niko ga nije pipnuo da popravi nesto.

cvele

pre 13 godina

Pravo pitanje je sta moze da se kupi sa prosecnom platom u RS,HR ,RU,BG i HU. To se zove kupovna moc gradjana. p.s Oni nemaju monopole Miskovica i Beka. MAXI se prodaje zvanicno u Januaru.

boris4c

pre 13 godina

@ JJ
Prosecna plata u Rumuniji se krece oko 430 evra, dok je u Bugarskoj nesto manje.

U Madjarskoj je plata oko 700 evra ali kako kazu, skoro polovina im ode prema porezu.

U Hrvatskoj je znaci situacija sa te strane bolja nego u nekoliko zemalja EU.

Luna

pre 13 godina

"ovaj što oduzima 800 000 stanovnika od 4.4 mil pa popis je rađen 2001. god nemoj iznosit neistine (lažeš samog sebe)!!!
(...., 31. decembar 2010 09:56)"

Treba uraditi novi popis definitivno. To sto mnogi od nas Srba iz Hr imamo hrvatsko drzavljanstvo i dokumente(domovnica, osobna, putovnica...), pa kuce u Hr, penzije dobijamo od tamo itd., nije razlog da nas ubrajate u vase stanovnistvo, jer mi fizicki ne zivimo u Hrvatskoj.

Anton

pre 13 godina

Kost sa stvarno? Haha uvijek ste imali ljepe snove. Prvo Hrvatska je daleko bogatija i dakle ima vise i vrijedne investicije nego od vas. U hrvatskoj se investiralo par miljardi dok kod vas par miljona a jos nismo se prodali kao sto ste vi prodali kinezima i rusima. A jos investiramo vise u srbiji.

marko

pre 13 godina

Dzaba se tesite, ne zna se ko je veca prskotina. Iako je samo 5 milijardi dug drzave Hrvatske, i onih 40 ce isto stanovnistvo vracati, pa odatle i nije bas toliko bitna struktura duga, tj ciji je. Jedino sto ce hrvatsku spasiti je skori ulazak u EU. Da nema tog ulaska, budite uvereni da bi kuna skliznula isto kao i dinar a sa njom i standard. Normalno, meni sada mozete naudarati minusa, ali pitajte Rohatinskog dali moze da vrati ove godine 10 milijardi duga? Kako ono bese, malo morgen. Vec je covek pricao o tome. Dakle, cutite, hapsite, i budite dobri. Nemojte da se urcite kao mi. Ako vama bude bolje, mozda neke mrvice padnu i ovde, iako cemo i jedni i drugi biti robovi, i poneki kmet.

venom

pre 13 godina

E al zato treba 5 Hrvata da popiju koliko popije jedan Srbin :-)
(jednoruki krstivoje, 30. decembar 2010 17:34)

Moguce, ali zato mi imamo vece...

zte

pre 13 godina

@MARKO
Ne "kapiras" ti mnogo toga.
Prvo, svatko otplacuje svoj privatni dug, dug drzave je 6mld, u Srbiji je duplo veci. Visina privatnog duga valjda ima veze s tim da su ovdje i place vece a ljudi su se mogli zaduzivat pod nizim kamatama nego kod vas.
Druga stvar, Hrvatska ima 4,4mil stanovnika. Znas li sto je popis stanovnistva? To ti je ono kad neki ljudi idu od kuce do kuce i popisuju ljude.

Mira

pre 13 godina

Интересује ме колико је просечна кирија за стан од 60 квадрата у Загребу, као и колико трочланој породици иде на храну у Загребу.
(Зоран, 30. decembar 2010 18:51)

Sve je skuplje, ja imam kucu tamo, odlazim cesto, pa znam.

Tipolir

pre 13 godina

Ne kazete kolika je razlika u cenama.Tamo je npr. pivo u pakovanju od 2 litre 300 dinara.Tramvajska karta u Zagrebu 130 dinara,Cola od dve litre skora 200 dinara.
(zarko, 30. decembar 2010 17:35)
____________
Popdatke si krivo prepisao, ili ti je netko krivo prišapnuo!
Pivo u boci od dvije litre ima cijenu 11.99Kn=172.52411 RSD cca- /ponekad i manje/.
Karta za bus/tram 8.00=115.112 RSD-
Colu ne pijem iz uvjerenja, pa joj ne znam cijenu.
Ponavljam još jednom, sva su ova upoređenja bespredmetna, ničem ne vode i samo
podižu tenzije.
Hrvatska jest zadužena ali i izgrađena, bar što se tiče infrastruktura. Pošto Hrvatska ima manji broj stanovnika i lakše ih prehranjuje, uz sve svoje prednosti koje ima nasuprot Srbije.
Srbiji želim sve najbolje na njenom putu u budućnost, te od nje očekujem samo dobrog susjeda, kao što nam je npr. Mađarska.

murinho

pre 13 godina

koji blentavi ljudi, po popisu 2001. Hrvatska je imala malo preko 4.4 milijuna stalno nastanjenih stanovnika, podvlačim ovo stalno nastanjenih. od toga 4 milijuna Hrvata, 200 tisuća Srba i 200 tisuća ostalih i neizjašnjenih. kakvih 800 tisuća Srba, o čemu vi?!

aleksandar

pre 13 godina

realno je ocekivati da cemo oko 2020 ako se nastavi ovaj trend imati plate nekde izmedju 750 - 800 eura dok ce u Hrvatskoj to biti negde oko 1100 eura. Ako se gleda linearno. Medjutim kod nas jos je nedefinisan zakon o platama jer ako bi se davalo u plate 30 posto od profita nase bi plate bile za jedono 100 eura vise nego sada.

Tipolir

pre 13 godina

jedan hrvat duzan ko tri srbina
(mare, 30. decembar 2010 17:05)
_______________
Afera satelit "pojela" 15 obdaništa-
Firme propale, kupaca "ni za lek"-
Pad proizvodnje industrije od 0,5%-
Deficit sa svetom 4,74 mlrd. evra-
Skuplja struja, inflacija skače 1 %-
Kraj godine sa inflacijom od 11,5 %-

123

pre 13 godina

@(boris4c, 30. decembar 2010 16:54)

U Rumuniji je prosecna plata oko 300 ili 350e max, ne znam gde si pronasao 420e, a tek bajka o Madjarskoj i prosecnoj plati od 700e?!
Madjarska mozda 500e prosecna ne vise.
263e je naj niza plata u Madjarskoj bila 2010.
U Rumuniji su ove godine dodatno spustili plate,tako da je ovih 420e naucna fantastika u Rumuniji.
Evo jedan link za naj nize plate u Evropi.

http://www.fedee.com/minwage.html

Vuk

pre 13 godina

Kada bi bio sa dve hrvatice,možda bi im oprostio što duplo zarade. :)

Ovo je laž.
Mi smo lideri u regionu!
I onaj naš,radi ko konj!

logitech

pre 13 godina

Интересује ме колико је просечна кирија за стан од 60 квадрата у Загребу, као и колико трочланој породици иде на храну у Загребу.
(Зоран, 30. decembar 2010 18:51)

Ja živim u stanu u centru Zagreba (četiri tramvajske stanice od Trga bana Jelačića) od 59 m2 za 320 € mjesečno. Na režije nam ode mjesečno cca. 100-120 €.

MARKO

pre 13 godina

@ Mario

Hrvati ne kapiraju OSNOVNU polugu modernog kapitalizma, Profit kad postoji ide pojedincima , a odgovornost(u ovom slucaju dug ) je KOLEKTIVNA, i otplacaju ga svi.Irska drzava(zajedno sa bankama) se zaduzila 1400 milijardi dolara pa sad dug vracaju svi Irci ,tako da ja nemam pojma o cemu ti pricas
Mario
•"Jedan Hrvat zaradjuje kao dva Srbina,istovremeno jedan Hrvat je Zaduzen kao 7 Srba.
(45 mil duga :3 mil ljudi
20 mil duga :10 mil ljudi)
(MARKO, 30. decembar 2010 13:14) "
Vjerojatno si mislio na cjelokupan dug države,ali dobro znamo na što si mislio.
Trebao si onda napisati na što je potrošen toliki dug oni auto putevi i tuneli se nisu izgradili sami od sebe,5,5 miljardi je potrošeno na obnovu 140 000 u ratu srušenih stambenih objekata i što je žalosno ne plača onaj koji je odgovoran za za to.
I pored tolikog duga Hrvatska još uvijek bolje stoje po kreditnom rejtingu,konkurtenosti itd.
(mario, 30. decembar 2010 15:36)

Jel su to kakvi radnicki logori u Madjarskoj

pre 13 godina

(123, 30. decembar 2010 23:45)
Kako to u madjarskoj 500eur plata, kod nas 320 a oni izvoze 100mlrd a mi 10mlrd. Ocemu se tu radi?

Зоран

pre 13 godina

Плата у Мађарској је око 400 евра. Неће да вам кжу да се не би охладили за ЕУ.

To somehow ease the pressure on the poorer people, politicians tend to raise the minimum wage time after time. At the moment it is HUF 57,000, but before we get overly excited by numbers, I also have to mention that the average wage is around 180- HUF 200,000. These are of course gross figures subject to taxes, often deducting half of the original sum. The income of most people today (Nov 2005) is still under or around HUF 100,000 (USD 500 or EUR 400) per month.

http://www.logoi.com/budapest/life_in_budapest/hungarian_wages.html

dotepenec

pre 13 godina

Evo, ja mogu dati nekakav presjek života profila ljudi s kojima se družim (ljudi u srednjim 20-ima, VSS sa manje od 3 godine radnog iskustva ili apsolventi koji rade, samci ili ljudi u vezi bez djece, grad Zagreb). Dakle, rođeni Zagrepčani se uglavnom ne osamostaljuju od roditelja ni kada se zaposle, dok su ljudi iz drugih regija Hrvatske prisiljeni na to, uglavnom nemaju svoj stan i žive sa cimerom/icom ili partnerom kako bi troškovi stanarine bili manji (stanarine ranijespomenutih stanova od 60 m2 su barem 300 € - teško je naći nešto pristojno ispod te cijene, no ne i nemoguće; vjerojatnije je da će cijena takvog stana biti bliža 350 €). Većina ljudi ne potpisuje ugovore o najmu stana, dok ih je znatan postotak ipak prijavljen u stanovima. Apsurdno, no u Zagrebu nije velika razlika u cijeni između stanova na periferiji i onih u centru, premda se može uštedjeti do 10-20% s obzirom na lokaciju, no ne i više od toga, pitanje je naravno koliko je to isplativo s obzirom da se više vremena troši na putovanje u centar i sl. Mjesečni troškovi režija teško da mogu biti manji od 100 € za takav stan, a penju se i do 150 € ako koristite dodatne usluge npr. kabelsku televiziju, brži ADSL i sl. Većina ljudi sa VSS-om ima posao, iako je stopa nezaposlenih i među njima relativno visoka. Bez nekakvih „veza“, preporuka ili relevantnog ranijeg radnog iskustva posao se (unatoč uvriježenom mišljenju kako sve ide preko veze) ipak može naći i prosječno se traži 6-12 mj., iako odstupanja ima u obje krajnosti - ako se radi o deficitarnim strukama (npr. farmaceutri ili dipl. elektrotehničari) i/li suficitarnim strukama (ekonomisti, pravnici i sl.). Pripravničke plaće su u prosjeku oko 600 €, ima struka u kojima je gotovo nemoguće naći plaćeni pripravnički (socijalni radnici, veterinari) pa ljudi volontiraju, a ima i onih koje su jako dobro plaćene (npr. farmaceuti imaju oko 1000 € već u startu), većina ljudi koje poznajem ipak imaju pripravničku plaću između 500 i 750 €, ja konkretno točno 555 € + 30 € naknade za prijevoz (pripravnik u odvjetničkom uredu). Osobno mislim da ljudima s VSS-om u Zagrebu nije problem doći do plaće od 1000 €, ali sve iznad toga ide jako teško. Visokoobrazovani mladi ljudi uglavnom rade više od 8 h dnevno, no teško da od toga imaju velike koristi ako rade za male poslodavce, dočim je taj rad u pravilu adekvatno nagrađen u većim kompanijama. Načelno, ova grupa ljudi živi relativno bezbrižno u odnosu na ostatak populacije, ali ni približno jednako ispunjenim životima kao njihovi kolege u zapadnim zemljama. Troškovi života su prilično visoki, npr. cijena kino ulaznice u prosjeku je 4 €, kazališta 8 €, mjesečna prijvozna karta za tramvaj i bus 44 €, meni u McDonaldsu 4 €, prosječan gablec na poslu 5 €, kava s mlijekom 1 € (u centru do 2 €), tečaj stranog jezika 200 € po semestru, teretana 30 € mjesečno.. Ipak, uobičajeno je da ljudi putuju na odmore od nekoliko dana van Hrvatske (u 90% slučajeva unutar Europe) barem 1-2x godišnje i da idu svake godine na more (uglavnom u vlastite vikendice ili kod prijatelja), na skijanje ih većina ipak ne ide (možda svaki 10-i i to češće ljudi iz Zagreba i Sjeverne/Zapadne Hrvatske od ostalih), dok barem polugodišnje idu u shopping u Graz ili Ljubljanu (jer su sniženja znatno veća nego u Zagrebu). Rijetko tko si može priuštiti automobil pa ih većina koristi javni prijevoz kao način kretanja po gradu, dok u zadnje vrijeme (zadnje 3-4 godine) sve više ljudi koristi i bicikl kao prijevozno sredstvo (naravno, još uvijek znatno manje nego npr. u Ljubljani i neusporedivo manje nego u Njemačkoj ili Belgiji). To je otrpilike prosjek za tu skupinu ljudi, van Zagreba i s manjim stupnjem obrazovanja nezaposlenost se naravno penje, plate smanjuju, a kvaliteta života opada. Naravno, nije ista kvaliteta života u Varaždinu i Koprivnici, kao u Kninu i Gospiću.

iaiaia

pre 13 godina

Ne kazete kolika je razlika u cenama.Tamo je npr. pivo u pakovanju od 2 litre 300 dinara.Tramvajska karta u Zagrebu 130 dinara,Cola od dve litre skora 200 dinara.
(zarko, 30. decembar 2010 17:35)
Prijatelju pretjerao si sa cijenama Kola-11,99(1,5 eura), Karlovačko pivo 2l 10,99 ( 1,40 eura), a karta za tramvaj je 10 kn... 1euro= 7,4 KN...i da ti kažem da je hrana u Zagrebu dosta jeftinija nego u Srbiji( a to je bilo prije mjesec dana kada sam bio u BG), a kafići u BG su skuplji od 20do50% Bar oni u Strahonjića bana u kojima sam bio!!!!

Hm

pre 13 godina

Nema brige, biti ce jos i gore..., a sto se tice cena. Evo imaju i za 10 kuna 2 litre pive po lancima na akcijama. To zasigurno nije 300 dinara, vec manje od 150 dinara. Eh, braco. Stigli smo ih cenama, a u nekima i presli (sada sacekajte poskupljenje struje, pa da vidite nove cene). Ne brinite, samo neka nam je ziv Dinkic i ostala 'bratja'. Biti ce i to vam jamcim, jos i gore. To je nama nasa borba dala, da imamo xxxxxxx za 'marsala'.

milezr

pre 13 godina

Kada bi se u Srbiji ugasila radna mesta stvorena za mamine i tatine sinove i ćeri, kao i sprovelo rezanje birokratije na nivo iz 2000. (znači sa oko 28.000 na 9.000!), prosečne plate bi skočile na 500-600e. Meni još nije jasno kako je moguće da Srbiji TREBA ovoliko agencija i službenika-besposličara, kada je i SFRJ imala manju birokratiju!

Računao sam pre mesec-dva i došao do frapantnog podatka da za državu, na svim nivoima, radi 40% zaposlenih! U Beogradu od 1.5 miliona stanovnika, 0.9% radi u proizvodnji! Upoređivao sam nas i (oprostite!) Kanadu. Tamo od 17 miliona zaposlenih, čitavih 1.5% radi za saveznu državu! Ako se doda birokratija njihovih provincija, dolazi se do 4%!

Pa evo plastičnog primera: moj grad (ZR) ima 67 odbornika na 132.000 stanovnika. Toronto ima 44 odbornika na 3 miliona! Beograd ima preko 1000 (!) odbornika u Gradu i opštinama na skoro 3x manje stanovnika.

Zašto ne izvršimo potrebne reforme? Zato što ne može od birokratije koja je, po prirodi stvari, ultrakonzervativna tj. veoma protivna reformama.

Da nastavim... Nakon odstranjivanja biro-kancera, u nekim iole normalnim uslovima, stvorile bi se prilike za ukidanje ili barem rezanje mnogih poreza i harača jer ne bi bilo toliko biroBratije na državnoj sisi. Život bi bio jevtiniji, a, kako rekoh, plate veće. To znači veći standard. Ili bi manje ljudi još više kralo. Želim da verujem da ovo drugo ne bi bilo naša realnost.

Novac bi bio slobodan da se ulaže u projekte, da se zajmi malim i srednjim preduzećima, da se ulaže u nauku, školstvo, infrastrukturu, da se vraćaju krediti i ne zajme novi itd itd itd itd. Kamate u bankama bi bile niže. Novac bi bio jevtiniji i pristupačniji.
Rečju, vrteo bi se konstantno jer bi ga više bilo--a to je osnova razvoja.

Birokratija je razlog skupoće u Srbiji, a korupcija koren svog zla koje nas je snašlo i nusproizvod nabrekle države u kojoj hleba nema van državnih institucija.

Ko je lud da otvori firmu i samo na ime firmarine ODMAH pukne od 500-1500e, zavisi gde je, umesto da se dočepa birokratije i ukršta reči za 50.000 mesečno bez ikakvih obaveza, dok mu država uplaćuje sve po PS-u?

Dok god je primamljivije raditi za državu nego za privatni sektor, Srbiji nema napretka.

Srboslav

pre 13 godina

Mogu oni zaradit koliko hoce,
ali mi smo LIDERI U REGIONU!

Niko nam nista ne moze!

Zivela Srbija!
Makar umrli od gladi,samo da ostanemo lideri!

Ne bi nas,predsednik,lagao!

izbavitelj

pre 13 godina

Za ove koje pišu kako je u HR sve i duplo skuplje (što ionako nije točno!) pa je onda isti standard kao i u Srbiji pitanje: jel to onda znači i da je standard u HR isti kao u Austriji, Njemačkoj, Francuskoj itd.? Kod njih je sve duplo skuplje nego u HR a prosječna plaća taman duplo veća!

Alex

pre 13 godina

Daleko cemo stici ako se budemo zalili na situaciju u zemlji, na vladu i na druge faktore. Nikoga ne briga za nas, zato treba sami da se brinemo!
Alat u ruke pa na pos'o i bice bolje!