Nedelja, 12.12.2010.

00:05

U Bugarskoj život gori nego kod nas

Stanovnici Bugarske, članice EU, žive gore nego građani Srbije, iako su im cene osnovnih životnih i ostalih proizvoda i nezaposlenost niži nego u našoj zemlji.

Izvor: Press

U Bugarskoj život gori nego kod nas IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

56 Komentari

Sortiraj po:

DZoni

pre 13 godina

@Vujadin
Bio video ali dzabe kad je to kod nas sve izgradjeno pre 1990 ,mi se hvalimo necim sto nismo mi sagradili vec samo lagano unistavamo.Zato pogledaj nova prigradska naselja u srbiji koja su izgradjena posle 1990 na sta lice ,pa to ni u africi nema ,kanalizacija ,asfalt ,trotoari su misaone imenica a kamoli neka urbanizacija,sportski tereni ili slicne danas nezamislive pojave.
Dovoljno je i reci da u celoj Srbiji u zadnjih 20 godina nije izgradjena jedna zgrada veca od 10 spratova a da je vecina gradova u Srbiji ostala zamrznuta u vremenu tj ne gradi se apsolutno nista 20 godina(sto je i dobra stvar kad vidim u mom gradu sta se radi)

Jovan

pre 13 godina

"U Bugarskoj život gori nego kod nas"
Ne znam zasto ali mi se cini da nasa vlada radi iz sve snage da se trenutna situacija izmeni. Onda cemo biti stvarno lideri.

pirocanac

pre 13 godina

Generalno u Bugrskoj se zivi za nijansu lakse zato sto je hrana jeftinija nego ovde i zato sto su cene stabilne. Gotovo da nema inflacije. Sa druge strane postoje stvari koje su kod nas nezamislive. Npr ljudi to je ziva istina kod njih po provinciji seljaci i dalje oru zemlju konjima. Svega par ljudi u selu ima traktor (sovjetski iz sezdeset i neke). Bio sam po njihovoj provinciji, ja sam inzenjer sumarstva i nisu mi strana ta ruralna podrucja i verujte i najzabaceniji deo srbije je bolji od bugarske provincije. Iako smo u komunizmu imali masovnu gradnju nasi stambeni blokovi nisu uopste ruzni kao u Bugarskoj. Oni su to gradili po uzoru na SSSR, to su zgrade takozvane "panelke" bez ikakve zvucne i toplotne izolacije od nekih pregradnih zidova kroz koje se sve cuje. U takvim zgradama zivi svaki peti stanovnik Bugarske. Ta naselja deluju jezivo... identicno kao predgradja sovjetskih (ruskih) gradova. I jos jedna zanimljivost! Njihovi nadnicari i sverceri koji dolaze u Dimitrovgrad i Pirot! Tako je od uvek bilo, a i sada je. Mi jesmo svercovali ali iako je na 50km od nase granice grad od 1,5 miliona stanovnika (valjda tako veliki grad pruza brojne mogucnosti, jelte kao nas Beograd) nisam cuo za primer da je neko odavde otisao tamo da zaradi koru hleba i da nadnici.

Sinisa

pre 13 godina

hm, adj hladne glave da pogledamo, 50 godina teska beda u Rumuniji i Bugarskoj, i kakav je to ostavilo trag? Mislite nikakav? Pa ostavilo je trag da 99% nekretnina su ZH kategorije, tj. nesto u sta prosecan Srbin ne bi hteo ni da priviri kamo li da zivi u tome. Sto se tice standarda, u Rumuniji i Bugarskoj jos uvek oru zemlju konjima a bogami i prevoze se s njima, otidite malo do Temisvara i okoline, Sofije i okoline pa ce vam biti jasnije. Ako su i dostigli plate koje su u Srbiji, ali su po svim drugim parametrima daleko iza, i sta sad raditi? Ko ima novca da rusi citavi stambeni fond i pravi drugi, ne nego skupe se i zive od 300 evra u tom uzasu.

Miki

pre 13 godina

Ove u Italiji gomila Bugara, Bugarske tablice na sve strane, pa se nekad pitam da li je neko ostao u toj Bugarskoj.Rade ovde na crno, jer Istocna EU, nema pravo legalno da radi sa njihovim pasosima u Zapadnoj EU, osim ako ne uzmu lokalne boravisne papire.
Ima dosta prostitutki iz tih zemalja ovde.
Ovo neko poredjenje izmedju Bugarske i Srbije je smesno, jer vam je to slicno poredjenju izmedju Trabanta i Vartburga.
Lose su ekonomije u obe zemlje a ja samo znam da se nikad necu vratiti u Srbiju da radim, jer je to tesko gubljenje vremena.

pera

pre 13 godina

Ne mogu da verujem da se u jednom tekstu iznese toliko neistina. Doduše, statističkii podaci i oni stručni nazivi BDB, CDB, *"**!!, su možda dobri, ali ja kao čovek, koji živim u Dimitrovgradu i ne razumem se u te "stručne" nazive, ali zato poznajem dosta običnih smrtnika u Bugarskoj, uopšte ne zavidim Bugarima. To da je u Bugarskoj jeftinije nije tačno. Bugari svakodnevno dolaze u Dimitrovgrad i kupuju meso, ulje, deterdžent, sir, kačkavalj, skoro sve prehrambene proizvode. Kineska roba je jeftinija, ali samo ako je kupuješ u ILIINCI na veliko od kineza. Pa i nije jeftinija od naših kineza u Nišu. Pančevu bloku 70 na NBgd. U Metrou je jeftinije samo zato što ti za robu preko 300 leva (150 EUR) vračaju oko 17%. I u njihovom Metrou se lakše dolazi do kartice, kojom možeš kupovati, za razliku od recimo našeg metroa, gde je potrebno da imaš firmu, pa sve to nekada inspekcija može da pogleda gde je ta roba, a ti si kupio TV za kući, a ne za radnju. Inače cene su iste. Inače, oni rade u inostranstvu najcrnje poslove po 18 sati, a zarada nije neka. Govorim za obične ljude, a ne deficitarne kadrove. Plate su niže nego naše, struja skuplja, piće i cigarete da ne govorim. Poznajem jednog režisera iz Sofije, akademiju završio, otišao u penziju i ima oko 120 eura penziju. Samo se plašim da mi idemo njihovim koracima, a to je gori period za običnog radnika, čoveka.

Vujadin

pre 13 godina

Mi Srbi smo poznati po tome sto svi sve znaju najbolje. Neko je napisao neki clanak i odmah pljuvanje, svi znaju bolje.
Koliko nam je lose vidi se sto biramo istu ekipu na izborima zadnjih 10 godina. Znaci dobro nam je, ne zelimo nista da menjamo.
A sto se Bugarske tice, jel neko od kriticara clanka bio negde u Bugarskoj izvan pomenuta 4 grada?
Na primer oblast Rodopa?
E tako nesto tesko mozete da nadjete bilo gde u EX-YU. Ni na Kosovu tako nesto ne moze da se nadje. Ako izuzmemo Cesku, Madjarsku, pribalticke republike i ex-YU republike, u svim ostalim zemljama istocnog bloka van vecih gradova je srednji vek, zemljani jako losi putevi, cesto zemljani, slamom prekrivene kuce...
Idite, vidite pa posle pricajete!

Vujadin

pre 13 godina

Mi Srbi smo poznati po tome sto svi sve znaju najbolje. Neko je napisao neki clanak i odmah pljuvanje, svi znaju bolje.
Koliko nam je lose vidi se sto biramo istu ekipu na izborima zadnjih 10 godina. Znaci dobro nam je, ne zelimo nista da menjamo.
A sto se Bugarske tice, jel neko od kriticara clanka bio negde u Bugarskoj izvan pomenuta 4 grada?
Na primer oblast Rodopa?
E tako nesto tesko mozete da nadjete bilo gde u EX-YU. Ni na Kosovu tako nesto ne moze da se nadje. Ako izuzmemo Cesku, Madjarsku, pribalticke republike i ex-YU republike, u svim ostalim zemljama istocnog bloka van vecih gradova je srednji vek, zemljani jako losi putevi, cesto zemljani, slamom prekrivene kuce...
Idite, vidite pa posle pricajete!

Zoran

pre 13 godina

Kakve gluposti!
Taj sto je dao izjavu,verovatno ne zna da pokaze,gde je Bugarska na karti...

Ima bede u Bugarskoj.
Ali ima je i kod nas.
Zadjite van Beograda.
Nije Beograd Srbija,
i dan danas,na zalost,vazi ono,sto juznije to tuznije.

Idem za Bugarsku,par puta godisnje,na dan dva,i to mi je dosta da vidim,da je sve jeftinije. Jos nisam naisao na nesto skuplje.
Jelo,gorivo,racuni itd.

Mozda Sofija nije nesto lepa,
a i dalje se vidi da ih je maltio komunizam,ali to ne znaci da smo mi bolji.

Pre dva meseca,bio sam na muzicki koncert,isti su svirali i kod nas.
Karta je kod nas bila 40euro.
Kod njih,23 euro.
Pice u centru Sofije,manje od evra. Koliko je u Knez M.?
Hotel,prenociste i dorucak,25 evra.
Kupio sam cd,dao sam malo vise od 4 evra.
Isti sam kupio pre toga kod nas.Dao sam 1100din.
Bio sam i u njihov market,cene su nize.
Eto vam skupoca u Bugarskoj.

Bio sam i dva puta u Rumuniji,letos. Ista prica.
Cak za neke stvari,su vise nego duplo jefiniji od nas.

Ovaj tekst je pokusaj zamajavanja javnosti u Srbiji.
Kao,ima i koji losije zive od nas.

Da li su pametniji od nas,nemaju tajkune,monopol ili sta vec. Ali bolje zive.
Od devedesetih na ovamo,uvek im je bilo lakse.
Ne cvetaju im ruze,ali prica o skupoci,obicna laz!

U Austriji,nema nasih,nasih roma,koji prose,kradu
i ostalo?
Nema,nema.

Budjav lebac

pre 13 godina

"Gotovo tri četvrtine Bugara, njih 73,6 odsto, radi u privatnom sektoru, a u javnom 26,4 odsto".
Samo ovo je dovoljan dokaz da, za razliku od nas, oni idu napred

Bojan

pre 13 godina

Zivim u Austriji. Ovdje su ulice prepune Bugara koji prose novac. Dolaze organizovano, prose nekoliko dana i onda se vracaju kuci da to crkavice potrose, pa novi ciklus prosenja. U Austriji je prostitucija legalna a 80% prostitutki su iz Bugarske, Rumunije, Slovacke, Madjarske i slicnih zemalja. Madjari ne prose, ali najcesce dolaze ovdje i cekaju ispred smetljista da uzmu vasu staru ves-masinu, namjestaj ili nesto slicno.

A vi koji hvalite napredak sa 170 na 300 evra prosjecne plate.. to se desilo za par godina. Ja mislim da su oni po tom pitanju rasta vec negdje dostigli zenit i da ce rast u buducnosti biti mnooogo sporiji. To je zbog toga sto kao clanovi EU imaju veoma ogranicene instrumente monetarnog suvereniteta i suvereniteta generalno i za mnoge akcije se prvo moraju konsultovati sa gazdama. Dodajmo na to korupciju i beznadje i odliv mladih i to je carobna formula za odumiranje drzave.

Putnik

pre 13 godina

Sofija ima obilaznicu.
Ja se vozio letos, pogledajte na mapi.
Sad zašto je gužva i to je drugo pitanje. Mada je i činjenica da je grad ružan - tipa jurija gagarina na nbgd.

MMS

pre 13 godina

Čitam ovaj članak i ništa mi nije jasno. U Bugarskoj lošije nego u Srbiji.. zanimljivo.
Kao da sam pročitala da sam luda i nenormalna.
Živim u Bugarskoj više od godinu dana, i potpuno sam suprotnog mišljenja. Ovde je život jeftiniji i lakši.
A sigurno imam na osnovu čega da uporedim - živela sam u Beogradu, sad u Sofiji, plata mi je štaviše 10% manja nego dok sam bila u Srbiji, a stan otprilike iste veličine.
Sad sam baš gledala, što se tiče računa, od početka godine sam ih platila ovoliko: 82EUR vodu, 340EUR grejanje, 184EUR struju. Ne rasipam se, ali i ne štedim nikako, čak kad je hladno, svi radijatori su mi namešteni na 4 od 5.
Juče sam, recimo, uplatila internet 64EUR za 6 meseci 50 mbps, dok recimo u Srbiji plaćam telekomu 1400din mesečno za 1mbps. Smešno.
Ovo za voće i povrće je laž. Jeftinije je ovde, nego u Srbiji.
Rekla sam da je život lakši iz prostog razloga što sve račune plaćam online, ne gubim vreme u poštama, imaju veoma razvijene 'potrčko' servise, koji mogu da ti donesu šta god hoćeš za 100-150din, iz bilo koje kafane ili prodavnice, što meni lično dobro dođe, jer radim puno.Ulice, trotoari i fasade u globalu jesu zapuštene, ali isto tako ima i zgrada koje su neizmerno lepe i sređene, kakve ne možeš da vidiš kod nas. Meni je Sofija lepa, bez obzira na sve i prijatno se u njoj osećam, a obišla sam sveta dovoljno. Mada mislim da jesam naučila da levitiram, jer su trotari negde stvarno užasni. Ipak, ne bih se složila da Sofija odiše sivilomm, a komentar ovog Papovića je sve samo ne objektivan.Gradski prevoz je odličan, nema čekanja i gužvi kao kod nas, imaju metro koji znatno olakšava kretanje po gradu.
Taksi je bar duplo jeftiniji. I nikad mi nije bilo jasno kako im se isplati da taksiraju uopšte.
Ovde je i dalje prisutan onaj kult malih jeftinih prodavnica sa svim i svačim i ima ih jako puno, što je kod nas skoro izumrlo. Tako da odeću koja uopšte nije loša možeš da nađeš po više nego pristupačnim cenama. Takođe, i obuću.
Ovo je moje iskustvo i apsolutno se potire sa onim što piše u ovom članku.
Sa manjim prihodom i istim načinom života, ja lično bolje živim u Bugarskoj, nego u Srbiji i pada mi mrak na oči kad pomislim da ću se vratiti i da ću morati da plaćam one silne račune i da sa 1000din neću moći da kupim Bog zna šta, a ovde sa 20 leva mogu sita da se nakupujem maltene.
Statistika laže, kao i obično. I smatram da je taj 'bolji' život u Srbiji samo privid, koji se veštački održava, na koje načine, više ni meni nije jasno.

Goran

pre 13 godina

Iz clanka se vidi da su u Bugarskoj:
1. manja nezaposlenost
2. vise prosecne plate
3. u proseku nize cene

I kako sad to mi zivimo bolje?!

Sladja

pre 13 godina

Ali zato se bolje zivi u Ceskoj, Slovackoj, Poljskoj, Madjarskoj, Balitickim drzava i Rumuniji nego u Srbiji, i nije mi sad jasan ovaj tekst, sto je time pisac hteo da kaze, da se bolje zivi pod ruskom cizmom. Ja sam bio u Bugarskoj 2009. a imao sam sansu da je vidim i pre 20 godina, ovo je raj kako je ta zemlja izgledala pre 20 godina pod Rusima.

Sima Kosmos Iz Dalekog Svemira

pre 13 godina

Ja mislim da ni primitivne zajednice Sahare koje placaju dijamantima litar vode ne zive gore od nas.
Ovaj clanak je klasican primer nezavisnog novinarstva u Srbiji.

smesan covek sto nam prica

pre 13 godina

Kakav tip-kaze,Bugari se posle 100 godina sa platom priblizili srpskoj plati,ha,ha,ha...
da se nije Srbija posle 100 godina priblizila bugarskoj plati????
Dajte,prestanite sa glupostima!

momabrazil

pre 13 godina

pa naravno da imaju malu nezaposlenost kad im je pola miliona ljudi emigriralo u EU a jos tolko sezonski u Grcku Italiju i Spaniju.

izbavitelj

pre 13 godina

Samo u Srbiji je moguće da se ovako ponižavajuće piše o drugoj zemlji. Ali ajde, da je bar istinit nego obična propaganda. I to iz najsiromašnije zemlje Evrope! Pa zar mislite da su svi Srbi imbecili? Pa kako nije sram ovog Papovića da daje takve nediplomatske i glupe izjave!? U Srbiji su valjda svi gradovi super razvijeni, a eto u Bugarskoj samo četiri napola. Strašno! Ako nisi znao Papoviću BG gradi obilaznicu 30 godina, a ti se našao izrugivati Sofiji koja eto gradi već 15. Za tvoju informaciju u Sofiji Japanci grade metro koji Bg neće imati ni za 30 godina. Gluposti da se u Bugarskoj živi lošije nego u Srbiji neću ni komentirati. Kao niti ovu pametnu bugarsku ekonomosticu koja kaže da narod nema ništa od stranih ulaganja. Pa šta ti stranci ne plaćaju poreze, ni jednog Bugarina nisu zaposlili, nisu poboljšali imidž Bugarske kao zemlje za ulaganje, nisu modernizirali zemlju, nisu poveći ukupan BDP!? Glupost do gluposti!

milos

pre 13 godina

Koliko sam ja informisan, u Bugarskoj je pre 4 godine plata bila 170e, dok je kod nas bila oko 400e. Danas bugarska ima prosecnu platu od 320e, a kod nas je malo ispod 300e.
Ne znam o cemu vi pricate u ovom clanku. Prosecna plata kod njih raste, dok kod nas opada. A da, zaboravio sam , i cene su kod njih nize. :)

Ljubivoje I

pre 13 godina

Pa ljudi vi nemate pojma šta pišete. Pa bugari su bili u takvom stanju 100 godina iza nas. Oni kao što rekoste nemaju prihode od dijaspore, nemaju izgrađene stanove po gradovima i kuće po selima. Mi smo sve to imali i sada nekom pada napamet da se sa njima upoređujemo.
Bugari su pre svega veoma vredan narod. Tradiciomalno se bave zanatstvom. Poznati su poljoprivrednici. Imaju primera radi veću proizvodnju i izvoz vina 15 puta većo od Srbije. Imaju veću proizvodnju pšenicw, više od dva puta.
Vi novinari što nađete nekog neekonomistu koji kuka za prošlim vremenima i on vam daje paušalne ocene treba da se manete toga posla. Treba da stvarno navedete koliko čega proizvodi Bugarska a koliko Srbije. Zatim koliko toga gde izvozi. Naravno koliko ima nezaposlenih.
Najveći protivnici izlaska iz svake krize su potsrekači stvaranja kritične mase građana koji misle da se problemi mogu rešavati veličanjem prošlosti. Sveti otac Nikolaj Velimirović je napisao da vrline predaka ne spašavaju potomke.
Stvarno dosta više sa tim Tito. Pa navedite koliko se čega za njegovo vreme trošilo po glavi stanovnika. Koliko benzina, koliko struje, koliko vode, koliko mesa, mleka. Kako smo se grejali itd.Tito je bio najveća zabluda svih naroda i narodnosti a najviše Srba.
Smrt fašizmu i komunizmu demokratija narodu.
Pozdrav.

silla

pre 13 godina

Bugari pa gde su vam ti tzv.šatro EU fondovi,krediti,znate kako oni daju kredite pošalju MMF da te što više zaduže pa posle tvoja deca otplaćuju,mojte buduće dete biže zaduženo par hiljada Evra.

Goran

pre 13 godina

"Bugari ne mogu da se zaposljavaju u EU sve do 2017."

To zavisi od drzave do drzave. U nekim cl anicama EU Bugari mogu da rade bez radne dozvole vec sada, a u nekim imaju olaksice prilikom dobijanja radne dozvole. Za nekoliko godina, moci ce da rade svuda u EU bez radnih dozvola.


"Kada bi napisali cifre videli bi da Bugari izvoze 22mlrd a mi 10mlrd. Imaju manju nezaposlenost, nemaju veliku dijasporu ali imaju veliki prihod od turizma."

Potpisujem.
Clanak je B92 preneo iz Miskovicevog Pressa, pa je pisan tendeciozno. Bugari imaju duplo manju nezaposlenost, i duplo veci izvoz od Srbije, a prosecne plate su trenutno nesto vece nego u Srbiji.
Bugari su nekad ziveli mnogo losije od nas, a u medjuvremenu su nas prestigli po svim parametrima.
Plate, zaposlenost, perspektiva itd... a sto se tice oronulih zgrada, to je istorijsko nasledje iz perioda kada su bili clanica istocnog bloka.

Nik

pre 13 godina

Lepo rece gospodja iz Bugarske. Ako izuzmemo JUG,Istok, Zapad i deo Sever-a Srbije, a znamo sta onda ostane, onda se za par promila bolje zivi u Srbiji nego u Bugarskoj. Znaci potez, Kalemegdan-Slavija-Arena-Bezanijska Kosa i malo preko Indjije ka N.Sadu zivi malo bolje od Bugarske.

nišlijka

pre 13 godina

Čitam i ne mogu da poverujem šta saad pokušavate da prospete. Recite jasno i glasno kao što je i Tadić rekao da u narednih deset godina možemo da sanjamo EU, a možda i u buduće ukoliko ne dođe do kvalitativnih promena u našoj zemlji. Mora da se poradi na ekonomiji, infrastrukturi... da ne ponavljam. Ja sam prevela da je jasno poručio da G17+ više ne može da kontroliše tokove novca i drži parice u svojim rukama, SPS da skine šape sa infrastrukture, energetike i obrazovanja, tj. neophodne su promene. Obzirom da su sada na vlasti stranke koje deset i više godina vrše vlast, neuspešno,neophodni su novi izbori.

Bugari žive fenomenalno u odnosu na to kako su živeli. Grabe krupnim koracima napred, samo mi idemo unazad.

ChargerNS

pre 13 godina

@(swedroid, 12. decembar 2010 04:45)

Odakle si ti? Jel ti živiš na marsu ili šta? Ne živi se od farme pilića? Problem ove zemlje je što ljudi studiraju po deset godina i onda i ako završe, završili su sociologiju, filozofiju ili nešto što nema širu primenu. Svi bi da budu bank menadžeri, kancelarija, odelce,... Neko ljudi mora i da radi u ovoj zemlji a i oni koji završe fakultet koji je bitan za celu priču, e takvog čoveka treba država da stimuliše i da mu da da radi ovde i tako spreči njegov odlazak. Ko kaže da nema baš posla, taj laže, druga je stvar koliko taj posao zadovoljava naše ambicije ali odnekle mora da se krene. Bio sam u Bugarskojposlovn pre par meseci i prva stvar koju sa rekao je bila DA JE LEPO ZNATI DA IMA NEKO MNOGO GORI OD NAS.

Dejan Mihailovic

pre 13 godina

Iz clanka se uopste ne vidi da je u Bugarskoj losije nego kod nas osim subjektivnih ocena izvestaca. Lepo kaze "Bugarin iz Makedonije" da na ovaj nacin lecimo svoje komplekse.

Tihi

pre 13 godina

Ajmo sada isto ovoliko teksta o Holandiji,bas me briga za gore,obecavali su bolje a ne da nas porede sa gorima.Mama dobio sam losu ocenu ali nesha je dobio dve.Samo mi neka nastavimo sa komentarima,to i vlast(boze vlast) radi,samo komentari sa svih strana.Postadosmo komentatorska nacija.Samo smola i perije spasavaju i tacka.

Vladimir

pre 13 godina

I danas, kao i u doba komunizma, ogroman broj penzionera iz Bugarske dolaze u sela Dimitrovgrada, Pirota i Nisa i rade kao nadnicari na njivama. Oni od njih koji su u malo boljem polozaju bave se svercom cigareta, preprodajom bugarskih prehrambenih proizvoda na buvljacima u Pirotu i Nisu. Situacija u Bugarskoj je sigurno gora nego u Srbiji.

Tuta Bugarin

pre 13 godina

Smesan clanak. Rumunija i Bugarska su daleko ispred, pogotovo Rumunija. I pre ulaska u uniju su bile daleko ispred.. Ovakvi tekstovi su cista propaganda u koju veruju i pisu samo srpske medije.

DZoni

pre 13 godina

Kakve vi gluposti pricate ,bugari jesu jadni sa standradnom ali od nas nisu jadniji siguno ,tamo su cene nize 50% a plate su VECE Nego ovde ,to sto ste vi izmislili da je ovde prosecna plata 320 eura to mozete da okacite macku o rep jer imate milion neprijavljenih koji rade za 100 eura mesecno.
Nema jadnije zemlje od Srbije u svetu ,pa pre 1990 za te bugare smo bili svajcarska ,moj cale kao elektroinzjer je za 6 plati mogao da kupi novu toyotu corroly 1989 godine a bugarin je mogao samo da sanja o ladi specijal.Danas izvoz Bugarske koja ima isto stanovnika kao Srbija 20 milijardi eura a u Srbiji 6 milijardi.
A evo vam i zvanicno da smo na dnu a ne te vase rekla mi baba stanojka statistike


U ovoj zemlji se samo izmisalju novi porezi ,sad imamo na imovinu jer moraju da nadoknade izgubljenu dividendu od telekoma i ako se u sloveniji ne placa uopste za manje od 160 kvadrata a u Hrvatskoj uopste i ne postoji ali mi imamo vece plate od njih ,jel tako??

swedroid

pre 13 godina

neznam sta ste umislili ali gde ce jedan Bugar da dobije posao u EU kad je besposlenost cinjenicno stanje u svakoj drzavi? Da dobije posao nece sigurno pre nekog domaceg sa kojim se lako sporazumeti. Da radi za manje pare od minimalca po zakonima nemoze, da bi imao pravo na socijalu mora da zivi prvo o svom trosku 6 meseci i placate recimo stan za taj period oko 2000 do 3000 Eura.Drugim recima ako nema znanje i skolu deficitarnog kadra ostace u Bugarskoj. Tako da nema neke posebne vajde od njihovog EU clanstva. Vi u Srbiji morate da edukujete na visi nivo generacije koje treba visokotehnoloski da saradjuju sa zapadnom EU i pomognete Srbiji da ustane na svoje noge gradeci buducnost. Od farme pilica leba nema, iz primera datog, velika riba uvek guta malu. Srecno!!

swedroid

pre 13 godina

neznam sta ste umislili ali gde ce jedan Bugar da dobije posao u EU kad je besposlenost cinjenicno stanje u svakoj drzavi? Da dobije posao nece sigurno pre nekog domaceg sa kojim se lako sporazumeti. Da radi za manje pare od minimalca po zakonima nemoze, da bi imao pravo na socijalu mora da zivi prvo o svom trosku 6 meseci i placate recimo stan za taj period oko 2000 do 3000 Eura.Drugim recima ako nema znanje i skolu deficitarnog kadra ostace u Bugarskoj. Tako da nema neke posebne vajde od njihovog EU clanstva. Vi u Srbiji morate da edukujete na visi nivo generacije koje treba visokotehnoloski da saradjuju sa zapadnom EU i pomognete Srbiji da ustane na svoje noge gradeci buducnost. Od farme pilica leba nema, iz primera datog, velika riba uvek guta malu. Srecno!!

A nekad

pre 13 godina

Eto, kukavna nam majka kada danas, evo sad će 2011. godina, mi tražimo neku zemlju u Evropi u poređenju s kojom bi pokazali da bolje živimo.

Mlađi se ne sećaju, srednje generacije zasigurno: nekada smo bili daleki "zapad" za Čehoslovačku, Poljsku, istočnu Nemačku, Mađarsku da ne spominjem Rumuniju, Grču i Bugarsku. Za Albaniju bajka. Italijani, Portugalci, Španci su bili u rangu. Za Norvešku san snova (dok nisu pronašli naftu).

Danas se poredimo sa Albanijom i Bugarskom i vagamo promile. Neki će reći zaslugom nekih ljudi daleko odavde. Svako normalan će reći: zahvaljujući nama samima.

Žalosno je što su obe grupe ljudi i pravu, međusobno su konfrontirane, a propadamo li propadamo.

Gde je problem? Problem je u tome što kao društvo, a ni pojedinci koji nas predvode nisu sposobni niti spremni da sprovedu potrebne reforme.

Ako neko pita, zašto moramo da se reformišemo, ja odgovaram pitanjem (gluplje ne može): šta mislite da danas postoji robovlasnička zemlja?

Određena uređenja pripadaju istoriji, baš kao i uređenje u ovoj zemlji pripada istoriji, ali eto zahvaljujući nama još živi.

I ako treba sa nekima da se poredimo, zarad našeg boljitka, treba uvek da se poredimo sa boljima. Da ne bude: "Mama, dobio sam dvojku, ali ja sam odličan - eno ih ima petoro sa kečevima". Besmisleno? Dakako.

nik

pre 13 godina

Sto pisete povecanje izvoza u procentima umesto u ciframa. Kada bi napisali cifre videli bi da Bugari izvoze 22mlrd a mi 10mlrd. Imaju manju nezaposlenost, nemaju veliku dijasporu ali imaju veliki prihod od turizma. Ja bi voleo da smo ko bugarska!

marko

pre 13 godina

WOW Pa ovo moram da proslavim ipak nismo najgori ipak su ispod nas bugarska i etiopia.Znao sam ja da su ovi na vlasti pravi izbor.Ma imam da glasam jos sto puta za njih.E moje komsije nepise nam se dobro.

Бугарин Македонија

pre 13 godina

eh bre sri srbi
dokla savasim kompleksima ?
Bugarska koja je bila pod izolaciju 50 godina sad je ispred vas
a vi tesite se sa ovim clankova u novine!

milezr

pre 13 godina

Za to samo Titu mozemo da zahvalimo. Ali Tile je umro pre 30 godina, 7 meseci i 6 dana. Sta smo od tad korisno i dobro uradili za Srbiju? Nista. Samo propadamo. Da smo imali mozga, vec bi 20-25 god bili u EU i to ispred Grcke, Spanije, Portugalije, Irske... ove nove da ni ne pominjem.Ali eto...

hehe

pre 13 godina

Da, da..samo se vi tesite. Postoji jedna 'mala' razlika izmedju bugarskih drzavljana i nasih: oni mogu trbuhom za kruhom bilo gde u EU, ako se ne snadju kuci.

Бугарин Македонија

pre 13 godina

eh bre sri srbi
dokla savasim kompleksima ?
Bugarska koja je bila pod izolaciju 50 godina sad je ispred vas
a vi tesite se sa ovim clankova u novine!

A nekad

pre 13 godina

Eto, kukavna nam majka kada danas, evo sad će 2011. godina, mi tražimo neku zemlju u Evropi u poređenju s kojom bi pokazali da bolje živimo.

Mlađi se ne sećaju, srednje generacije zasigurno: nekada smo bili daleki "zapad" za Čehoslovačku, Poljsku, istočnu Nemačku, Mađarsku da ne spominjem Rumuniju, Grču i Bugarsku. Za Albaniju bajka. Italijani, Portugalci, Španci su bili u rangu. Za Norvešku san snova (dok nisu pronašli naftu).

Danas se poredimo sa Albanijom i Bugarskom i vagamo promile. Neki će reći zaslugom nekih ljudi daleko odavde. Svako normalan će reći: zahvaljujući nama samima.

Žalosno je što su obe grupe ljudi i pravu, međusobno su konfrontirane, a propadamo li propadamo.

Gde je problem? Problem je u tome što kao društvo, a ni pojedinci koji nas predvode nisu sposobni niti spremni da sprovedu potrebne reforme.

Ako neko pita, zašto moramo da se reformišemo, ja odgovaram pitanjem (gluplje ne može): šta mislite da danas postoji robovlasnička zemlja?

Određena uređenja pripadaju istoriji, baš kao i uređenje u ovoj zemlji pripada istoriji, ali eto zahvaljujući nama još živi.

I ako treba sa nekima da se poredimo, zarad našeg boljitka, treba uvek da se poredimo sa boljima. Da ne bude: "Mama, dobio sam dvojku, ali ja sam odličan - eno ih ima petoro sa kečevima". Besmisleno? Dakako.

milezr

pre 13 godina

Za to samo Titu mozemo da zahvalimo. Ali Tile je umro pre 30 godina, 7 meseci i 6 dana. Sta smo od tad korisno i dobro uradili za Srbiju? Nista. Samo propadamo. Da smo imali mozga, vec bi 20-25 god bili u EU i to ispred Grcke, Spanije, Portugalije, Irske... ove nove da ni ne pominjem.Ali eto...

nik

pre 13 godina

Sto pisete povecanje izvoza u procentima umesto u ciframa. Kada bi napisali cifre videli bi da Bugari izvoze 22mlrd a mi 10mlrd. Imaju manju nezaposlenost, nemaju veliku dijasporu ali imaju veliki prihod od turizma. Ja bi voleo da smo ko bugarska!

hehe

pre 13 godina

Da, da..samo se vi tesite. Postoji jedna 'mala' razlika izmedju bugarskih drzavljana i nasih: oni mogu trbuhom za kruhom bilo gde u EU, ako se ne snadju kuci.

MMS

pre 13 godina

Čitam ovaj članak i ništa mi nije jasno. U Bugarskoj lošije nego u Srbiji.. zanimljivo.
Kao da sam pročitala da sam luda i nenormalna.
Živim u Bugarskoj više od godinu dana, i potpuno sam suprotnog mišljenja. Ovde je život jeftiniji i lakši.
A sigurno imam na osnovu čega da uporedim - živela sam u Beogradu, sad u Sofiji, plata mi je štaviše 10% manja nego dok sam bila u Srbiji, a stan otprilike iste veličine.
Sad sam baš gledala, što se tiče računa, od početka godine sam ih platila ovoliko: 82EUR vodu, 340EUR grejanje, 184EUR struju. Ne rasipam se, ali i ne štedim nikako, čak kad je hladno, svi radijatori su mi namešteni na 4 od 5.
Juče sam, recimo, uplatila internet 64EUR za 6 meseci 50 mbps, dok recimo u Srbiji plaćam telekomu 1400din mesečno za 1mbps. Smešno.
Ovo za voće i povrće je laž. Jeftinije je ovde, nego u Srbiji.
Rekla sam da je život lakši iz prostog razloga što sve račune plaćam online, ne gubim vreme u poštama, imaju veoma razvijene 'potrčko' servise, koji mogu da ti donesu šta god hoćeš za 100-150din, iz bilo koje kafane ili prodavnice, što meni lično dobro dođe, jer radim puno.Ulice, trotoari i fasade u globalu jesu zapuštene, ali isto tako ima i zgrada koje su neizmerno lepe i sređene, kakve ne možeš da vidiš kod nas. Meni je Sofija lepa, bez obzira na sve i prijatno se u njoj osećam, a obišla sam sveta dovoljno. Mada mislim da jesam naučila da levitiram, jer su trotari negde stvarno užasni. Ipak, ne bih se složila da Sofija odiše sivilomm, a komentar ovog Papovića je sve samo ne objektivan.Gradski prevoz je odličan, nema čekanja i gužvi kao kod nas, imaju metro koji znatno olakšava kretanje po gradu.
Taksi je bar duplo jeftiniji. I nikad mi nije bilo jasno kako im se isplati da taksiraju uopšte.
Ovde je i dalje prisutan onaj kult malih jeftinih prodavnica sa svim i svačim i ima ih jako puno, što je kod nas skoro izumrlo. Tako da odeću koja uopšte nije loša možeš da nađeš po više nego pristupačnim cenama. Takođe, i obuću.
Ovo je moje iskustvo i apsolutno se potire sa onim što piše u ovom članku.
Sa manjim prihodom i istim načinom života, ja lično bolje živim u Bugarskoj, nego u Srbiji i pada mi mrak na oči kad pomislim da ću se vratiti i da ću morati da plaćam one silne račune i da sa 1000din neću moći da kupim Bog zna šta, a ovde sa 20 leva mogu sita da se nakupujem maltene.
Statistika laže, kao i obično. I smatram da je taj 'bolji' život u Srbiji samo privid, koji se veštački održava, na koje načine, više ni meni nije jasno.

DZoni

pre 13 godina

Kakve vi gluposti pricate ,bugari jesu jadni sa standradnom ali od nas nisu jadniji siguno ,tamo su cene nize 50% a plate su VECE Nego ovde ,to sto ste vi izmislili da je ovde prosecna plata 320 eura to mozete da okacite macku o rep jer imate milion neprijavljenih koji rade za 100 eura mesecno.
Nema jadnije zemlje od Srbije u svetu ,pa pre 1990 za te bugare smo bili svajcarska ,moj cale kao elektroinzjer je za 6 plati mogao da kupi novu toyotu corroly 1989 godine a bugarin je mogao samo da sanja o ladi specijal.Danas izvoz Bugarske koja ima isto stanovnika kao Srbija 20 milijardi eura a u Srbiji 6 milijardi.
A evo vam i zvanicno da smo na dnu a ne te vase rekla mi baba stanojka statistike


U ovoj zemlji se samo izmisalju novi porezi ,sad imamo na imovinu jer moraju da nadoknade izgubljenu dividendu od telekoma i ako se u sloveniji ne placa uopste za manje od 160 kvadrata a u Hrvatskoj uopste i ne postoji ali mi imamo vece plate od njih ,jel tako??

milos

pre 13 godina

Koliko sam ja informisan, u Bugarskoj je pre 4 godine plata bila 170e, dok je kod nas bila oko 400e. Danas bugarska ima prosecnu platu od 320e, a kod nas je malo ispod 300e.
Ne znam o cemu vi pricate u ovom clanku. Prosecna plata kod njih raste, dok kod nas opada. A da, zaboravio sam , i cene su kod njih nize. :)

Tuta Bugarin

pre 13 godina

Smesan clanak. Rumunija i Bugarska su daleko ispred, pogotovo Rumunija. I pre ulaska u uniju su bile daleko ispred.. Ovakvi tekstovi su cista propaganda u koju veruju i pisu samo srpske medije.

marko

pre 13 godina

WOW Pa ovo moram da proslavim ipak nismo najgori ipak su ispod nas bugarska i etiopia.Znao sam ja da su ovi na vlasti pravi izbor.Ma imam da glasam jos sto puta za njih.E moje komsije nepise nam se dobro.

Dejan Mihailovic

pre 13 godina

Iz clanka se uopste ne vidi da je u Bugarskoj losije nego kod nas osim subjektivnih ocena izvestaca. Lepo kaze "Bugarin iz Makedonije" da na ovaj nacin lecimo svoje komplekse.

izbavitelj

pre 13 godina

Samo u Srbiji je moguće da se ovako ponižavajuće piše o drugoj zemlji. Ali ajde, da je bar istinit nego obična propaganda. I to iz najsiromašnije zemlje Evrope! Pa zar mislite da su svi Srbi imbecili? Pa kako nije sram ovog Papovića da daje takve nediplomatske i glupe izjave!? U Srbiji su valjda svi gradovi super razvijeni, a eto u Bugarskoj samo četiri napola. Strašno! Ako nisi znao Papoviću BG gradi obilaznicu 30 godina, a ti se našao izrugivati Sofiji koja eto gradi već 15. Za tvoju informaciju u Sofiji Japanci grade metro koji Bg neće imati ni za 30 godina. Gluposti da se u Bugarskoj živi lošije nego u Srbiji neću ni komentirati. Kao niti ovu pametnu bugarsku ekonomosticu koja kaže da narod nema ništa od stranih ulaganja. Pa šta ti stranci ne plaćaju poreze, ni jednog Bugarina nisu zaposlili, nisu poboljšali imidž Bugarske kao zemlje za ulaganje, nisu modernizirali zemlju, nisu poveći ukupan BDP!? Glupost do gluposti!

Budjav lebac

pre 13 godina

"Gotovo tri četvrtine Bugara, njih 73,6 odsto, radi u privatnom sektoru, a u javnom 26,4 odsto".
Samo ovo je dovoljan dokaz da, za razliku od nas, oni idu napred

Nik

pre 13 godina

Lepo rece gospodja iz Bugarske. Ako izuzmemo JUG,Istok, Zapad i deo Sever-a Srbije, a znamo sta onda ostane, onda se za par promila bolje zivi u Srbiji nego u Bugarskoj. Znaci potez, Kalemegdan-Slavija-Arena-Bezanijska Kosa i malo preko Indjije ka N.Sadu zivi malo bolje od Bugarske.

Goran

pre 13 godina

"Bugari ne mogu da se zaposljavaju u EU sve do 2017."

To zavisi od drzave do drzave. U nekim cl anicama EU Bugari mogu da rade bez radne dozvole vec sada, a u nekim imaju olaksice prilikom dobijanja radne dozvole. Za nekoliko godina, moci ce da rade svuda u EU bez radnih dozvola.


"Kada bi napisali cifre videli bi da Bugari izvoze 22mlrd a mi 10mlrd. Imaju manju nezaposlenost, nemaju veliku dijasporu ali imaju veliki prihod od turizma."

Potpisujem.
Clanak je B92 preneo iz Miskovicevog Pressa, pa je pisan tendeciozno. Bugari imaju duplo manju nezaposlenost, i duplo veci izvoz od Srbije, a prosecne plate su trenutno nesto vece nego u Srbiji.
Bugari su nekad ziveli mnogo losije od nas, a u medjuvremenu su nas prestigli po svim parametrima.
Plate, zaposlenost, perspektiva itd... a sto se tice oronulih zgrada, to je istorijsko nasledje iz perioda kada su bili clanica istocnog bloka.

Sima Kosmos Iz Dalekog Svemira

pre 13 godina

Ja mislim da ni primitivne zajednice Sahare koje placaju dijamantima litar vode ne zive gore od nas.
Ovaj clanak je klasican primer nezavisnog novinarstva u Srbiji.

Goran

pre 13 godina

Iz clanka se vidi da su u Bugarskoj:
1. manja nezaposlenost
2. vise prosecne plate
3. u proseku nize cene

I kako sad to mi zivimo bolje?!

Sladja

pre 13 godina

Ali zato se bolje zivi u Ceskoj, Slovackoj, Poljskoj, Madjarskoj, Balitickim drzava i Rumuniji nego u Srbiji, i nije mi sad jasan ovaj tekst, sto je time pisac hteo da kaze, da se bolje zivi pod ruskom cizmom. Ja sam bio u Bugarskoj 2009. a imao sam sansu da je vidim i pre 20 godina, ovo je raj kako je ta zemlja izgledala pre 20 godina pod Rusima.

Tihi

pre 13 godina

Ajmo sada isto ovoliko teksta o Holandiji,bas me briga za gore,obecavali su bolje a ne da nas porede sa gorima.Mama dobio sam losu ocenu ali nesha je dobio dve.Samo mi neka nastavimo sa komentarima,to i vlast(boze vlast) radi,samo komentari sa svih strana.Postadosmo komentatorska nacija.Samo smola i perije spasavaju i tacka.

nišlijka

pre 13 godina

Čitam i ne mogu da poverujem šta saad pokušavate da prospete. Recite jasno i glasno kao što je i Tadić rekao da u narednih deset godina možemo da sanjamo EU, a možda i u buduće ukoliko ne dođe do kvalitativnih promena u našoj zemlji. Mora da se poradi na ekonomiji, infrastrukturi... da ne ponavljam. Ja sam prevela da je jasno poručio da G17+ više ne može da kontroliše tokove novca i drži parice u svojim rukama, SPS da skine šape sa infrastrukture, energetike i obrazovanja, tj. neophodne su promene. Obzirom da su sada na vlasti stranke koje deset i više godina vrše vlast, neuspešno,neophodni su novi izbori.

Bugari žive fenomenalno u odnosu na to kako su živeli. Grabe krupnim koracima napred, samo mi idemo unazad.

smesan covek sto nam prica

pre 13 godina

Kakav tip-kaze,Bugari se posle 100 godina sa platom priblizili srpskoj plati,ha,ha,ha...
da se nije Srbija posle 100 godina priblizila bugarskoj plati????
Dajte,prestanite sa glupostima!

Sinisa

pre 13 godina

hm, adj hladne glave da pogledamo, 50 godina teska beda u Rumuniji i Bugarskoj, i kakav je to ostavilo trag? Mislite nikakav? Pa ostavilo je trag da 99% nekretnina su ZH kategorije, tj. nesto u sta prosecan Srbin ne bi hteo ni da priviri kamo li da zivi u tome. Sto se tice standarda, u Rumuniji i Bugarskoj jos uvek oru zemlju konjima a bogami i prevoze se s njima, otidite malo do Temisvara i okoline, Sofije i okoline pa ce vam biti jasnije. Ako su i dostigli plate koje su u Srbiji, ali su po svim drugim parametrima daleko iza, i sta sad raditi? Ko ima novca da rusi citavi stambeni fond i pravi drugi, ne nego skupe se i zive od 300 evra u tom uzasu.

Ljubivoje I

pre 13 godina

Pa ljudi vi nemate pojma šta pišete. Pa bugari su bili u takvom stanju 100 godina iza nas. Oni kao što rekoste nemaju prihode od dijaspore, nemaju izgrađene stanove po gradovima i kuće po selima. Mi smo sve to imali i sada nekom pada napamet da se sa njima upoređujemo.
Bugari su pre svega veoma vredan narod. Tradiciomalno se bave zanatstvom. Poznati su poljoprivrednici. Imaju primera radi veću proizvodnju i izvoz vina 15 puta većo od Srbije. Imaju veću proizvodnju pšenicw, više od dva puta.
Vi novinari što nađete nekog neekonomistu koji kuka za prošlim vremenima i on vam daje paušalne ocene treba da se manete toga posla. Treba da stvarno navedete koliko čega proizvodi Bugarska a koliko Srbije. Zatim koliko toga gde izvozi. Naravno koliko ima nezaposlenih.
Najveći protivnici izlaska iz svake krize su potsrekači stvaranja kritične mase građana koji misle da se problemi mogu rešavati veličanjem prošlosti. Sveti otac Nikolaj Velimirović je napisao da vrline predaka ne spašavaju potomke.
Stvarno dosta više sa tim Tito. Pa navedite koliko se čega za njegovo vreme trošilo po glavi stanovnika. Koliko benzina, koliko struje, koliko vode, koliko mesa, mleka. Kako smo se grejali itd.Tito je bio najveća zabluda svih naroda i narodnosti a najviše Srba.
Smrt fašizmu i komunizmu demokratija narodu.
Pozdrav.

momabrazil

pre 13 godina

pa naravno da imaju malu nezaposlenost kad im je pola miliona ljudi emigriralo u EU a jos tolko sezonski u Grcku Italiju i Spaniju.

Putnik

pre 13 godina

Sofija ima obilaznicu.
Ja se vozio letos, pogledajte na mapi.
Sad zašto je gužva i to je drugo pitanje. Mada je i činjenica da je grad ružan - tipa jurija gagarina na nbgd.

Vladimir

pre 13 godina

I danas, kao i u doba komunizma, ogroman broj penzionera iz Bugarske dolaze u sela Dimitrovgrada, Pirota i Nisa i rade kao nadnicari na njivama. Oni od njih koji su u malo boljem polozaju bave se svercom cigareta, preprodajom bugarskih prehrambenih proizvoda na buvljacima u Pirotu i Nisu. Situacija u Bugarskoj je sigurno gora nego u Srbiji.

Zoran

pre 13 godina

Kakve gluposti!
Taj sto je dao izjavu,verovatno ne zna da pokaze,gde je Bugarska na karti...

Ima bede u Bugarskoj.
Ali ima je i kod nas.
Zadjite van Beograda.
Nije Beograd Srbija,
i dan danas,na zalost,vazi ono,sto juznije to tuznije.

Idem za Bugarsku,par puta godisnje,na dan dva,i to mi je dosta da vidim,da je sve jeftinije. Jos nisam naisao na nesto skuplje.
Jelo,gorivo,racuni itd.

Mozda Sofija nije nesto lepa,
a i dalje se vidi da ih je maltio komunizam,ali to ne znaci da smo mi bolji.

Pre dva meseca,bio sam na muzicki koncert,isti su svirali i kod nas.
Karta je kod nas bila 40euro.
Kod njih,23 euro.
Pice u centru Sofije,manje od evra. Koliko je u Knez M.?
Hotel,prenociste i dorucak,25 evra.
Kupio sam cd,dao sam malo vise od 4 evra.
Isti sam kupio pre toga kod nas.Dao sam 1100din.
Bio sam i u njihov market,cene su nize.
Eto vam skupoca u Bugarskoj.

Bio sam i dva puta u Rumuniji,letos. Ista prica.
Cak za neke stvari,su vise nego duplo jefiniji od nas.

Ovaj tekst je pokusaj zamajavanja javnosti u Srbiji.
Kao,ima i koji losije zive od nas.

Da li su pametniji od nas,nemaju tajkune,monopol ili sta vec. Ali bolje zive.
Od devedesetih na ovamo,uvek im je bilo lakse.
Ne cvetaju im ruze,ali prica o skupoci,obicna laz!

U Austriji,nema nasih,nasih roma,koji prose,kradu
i ostalo?
Nema,nema.

Bojan

pre 13 godina

Zivim u Austriji. Ovdje su ulice prepune Bugara koji prose novac. Dolaze organizovano, prose nekoliko dana i onda se vracaju kuci da to crkavice potrose, pa novi ciklus prosenja. U Austriji je prostitucija legalna a 80% prostitutki su iz Bugarske, Rumunije, Slovacke, Madjarske i slicnih zemalja. Madjari ne prose, ali najcesce dolaze ovdje i cekaju ispred smetljista da uzmu vasu staru ves-masinu, namjestaj ili nesto slicno.

A vi koji hvalite napredak sa 170 na 300 evra prosjecne plate.. to se desilo za par godina. Ja mislim da su oni po tom pitanju rasta vec negdje dostigli zenit i da ce rast u buducnosti biti mnooogo sporiji. To je zbog toga sto kao clanovi EU imaju veoma ogranicene instrumente monetarnog suvereniteta i suvereniteta generalno i za mnoge akcije se prvo moraju konsultovati sa gazdama. Dodajmo na to korupciju i beznadje i odliv mladih i to je carobna formula za odumiranje drzave.

Miki

pre 13 godina

Ove u Italiji gomila Bugara, Bugarske tablice na sve strane, pa se nekad pitam da li je neko ostao u toj Bugarskoj.Rade ovde na crno, jer Istocna EU, nema pravo legalno da radi sa njihovim pasosima u Zapadnoj EU, osim ako ne uzmu lokalne boravisne papire.
Ima dosta prostitutki iz tih zemalja ovde.
Ovo neko poredjenje izmedju Bugarske i Srbije je smesno, jer vam je to slicno poredjenju izmedju Trabanta i Vartburga.
Lose su ekonomije u obe zemlje a ja samo znam da se nikad necu vratiti u Srbiju da radim, jer je to tesko gubljenje vremena.

pera

pre 13 godina

Ne mogu da verujem da se u jednom tekstu iznese toliko neistina. Doduše, statističkii podaci i oni stručni nazivi BDB, CDB, *"**!!, su možda dobri, ali ja kao čovek, koji živim u Dimitrovgradu i ne razumem se u te "stručne" nazive, ali zato poznajem dosta običnih smrtnika u Bugarskoj, uopšte ne zavidim Bugarima. To da je u Bugarskoj jeftinije nije tačno. Bugari svakodnevno dolaze u Dimitrovgrad i kupuju meso, ulje, deterdžent, sir, kačkavalj, skoro sve prehrambene proizvode. Kineska roba je jeftinija, ali samo ako je kupuješ u ILIINCI na veliko od kineza. Pa i nije jeftinija od naših kineza u Nišu. Pančevu bloku 70 na NBgd. U Metrou je jeftinije samo zato što ti za robu preko 300 leva (150 EUR) vračaju oko 17%. I u njihovom Metrou se lakše dolazi do kartice, kojom možeš kupovati, za razliku od recimo našeg metroa, gde je potrebno da imaš firmu, pa sve to nekada inspekcija može da pogleda gde je ta roba, a ti si kupio TV za kući, a ne za radnju. Inače cene su iste. Inače, oni rade u inostranstvu najcrnje poslove po 18 sati, a zarada nije neka. Govorim za obične ljude, a ne deficitarne kadrove. Plate su niže nego naše, struja skuplja, piće i cigarete da ne govorim. Poznajem jednog režisera iz Sofije, akademiju završio, otišao u penziju i ima oko 120 eura penziju. Samo se plašim da mi idemo njihovim koracima, a to je gori period za običnog radnika, čoveka.

swedroid

pre 13 godina

neznam sta ste umislili ali gde ce jedan Bugar da dobije posao u EU kad je besposlenost cinjenicno stanje u svakoj drzavi? Da dobije posao nece sigurno pre nekog domaceg sa kojim se lako sporazumeti. Da radi za manje pare od minimalca po zakonima nemoze, da bi imao pravo na socijalu mora da zivi prvo o svom trosku 6 meseci i placate recimo stan za taj period oko 2000 do 3000 Eura.Drugim recima ako nema znanje i skolu deficitarnog kadra ostace u Bugarskoj. Tako da nema neke posebne vajde od njihovog EU clanstva. Vi u Srbiji morate da edukujete na visi nivo generacije koje treba visokotehnoloski da saradjuju sa zapadnom EU i pomognete Srbiji da ustane na svoje noge gradeci buducnost. Od farme pilica leba nema, iz primera datog, velika riba uvek guta malu. Srecno!!

swedroid

pre 13 godina

neznam sta ste umislili ali gde ce jedan Bugar da dobije posao u EU kad je besposlenost cinjenicno stanje u svakoj drzavi? Da dobije posao nece sigurno pre nekog domaceg sa kojim se lako sporazumeti. Da radi za manje pare od minimalca po zakonima nemoze, da bi imao pravo na socijalu mora da zivi prvo o svom trosku 6 meseci i placate recimo stan za taj period oko 2000 do 3000 Eura.Drugim recima ako nema znanje i skolu deficitarnog kadra ostace u Bugarskoj. Tako da nema neke posebne vajde od njihovog EU clanstva. Vi u Srbiji morate da edukujete na visi nivo generacije koje treba visokotehnoloski da saradjuju sa zapadnom EU i pomognete Srbiji da ustane na svoje noge gradeci buducnost. Od farme pilica leba nema, iz primera datog, velika riba uvek guta malu. Srecno!!

ChargerNS

pre 13 godina

@(swedroid, 12. decembar 2010 04:45)

Odakle si ti? Jel ti živiš na marsu ili šta? Ne živi se od farme pilića? Problem ove zemlje je što ljudi studiraju po deset godina i onda i ako završe, završili su sociologiju, filozofiju ili nešto što nema širu primenu. Svi bi da budu bank menadžeri, kancelarija, odelce,... Neko ljudi mora i da radi u ovoj zemlji a i oni koji završe fakultet koji je bitan za celu priču, e takvog čoveka treba država da stimuliše i da mu da da radi ovde i tako spreči njegov odlazak. Ko kaže da nema baš posla, taj laže, druga je stvar koliko taj posao zadovoljava naše ambicije ali odnekle mora da se krene. Bio sam u Bugarskojposlovn pre par meseci i prva stvar koju sa rekao je bila DA JE LEPO ZNATI DA IMA NEKO MNOGO GORI OD NAS.

Vujadin

pre 13 godina

Mi Srbi smo poznati po tome sto svi sve znaju najbolje. Neko je napisao neki clanak i odmah pljuvanje, svi znaju bolje.
Koliko nam je lose vidi se sto biramo istu ekipu na izborima zadnjih 10 godina. Znaci dobro nam je, ne zelimo nista da menjamo.
A sto se Bugarske tice, jel neko od kriticara clanka bio negde u Bugarskoj izvan pomenuta 4 grada?
Na primer oblast Rodopa?
E tako nesto tesko mozete da nadjete bilo gde u EX-YU. Ni na Kosovu tako nesto ne moze da se nadje. Ako izuzmemo Cesku, Madjarsku, pribalticke republike i ex-YU republike, u svim ostalim zemljama istocnog bloka van vecih gradova je srednji vek, zemljani jako losi putevi, cesto zemljani, slamom prekrivene kuce...
Idite, vidite pa posle pricajete!

silla

pre 13 godina

Bugari pa gde su vam ti tzv.šatro EU fondovi,krediti,znate kako oni daju kredite pošalju MMF da te što više zaduže pa posle tvoja deca otplaćuju,mojte buduće dete biže zaduženo par hiljada Evra.

pirocanac

pre 13 godina

Generalno u Bugrskoj se zivi za nijansu lakse zato sto je hrana jeftinija nego ovde i zato sto su cene stabilne. Gotovo da nema inflacije. Sa druge strane postoje stvari koje su kod nas nezamislive. Npr ljudi to je ziva istina kod njih po provinciji seljaci i dalje oru zemlju konjima. Svega par ljudi u selu ima traktor (sovjetski iz sezdeset i neke). Bio sam po njihovoj provinciji, ja sam inzenjer sumarstva i nisu mi strana ta ruralna podrucja i verujte i najzabaceniji deo srbije je bolji od bugarske provincije. Iako smo u komunizmu imali masovnu gradnju nasi stambeni blokovi nisu uopste ruzni kao u Bugarskoj. Oni su to gradili po uzoru na SSSR, to su zgrade takozvane "panelke" bez ikakve zvucne i toplotne izolacije od nekih pregradnih zidova kroz koje se sve cuje. U takvim zgradama zivi svaki peti stanovnik Bugarske. Ta naselja deluju jezivo... identicno kao predgradja sovjetskih (ruskih) gradova. I jos jedna zanimljivost! Njihovi nadnicari i sverceri koji dolaze u Dimitrovgrad i Pirot! Tako je od uvek bilo, a i sada je. Mi jesmo svercovali ali iako je na 50km od nase granice grad od 1,5 miliona stanovnika (valjda tako veliki grad pruza brojne mogucnosti, jelte kao nas Beograd) nisam cuo za primer da je neko odavde otisao tamo da zaradi koru hleba i da nadnici.

Vujadin

pre 13 godina

Mi Srbi smo poznati po tome sto svi sve znaju najbolje. Neko je napisao neki clanak i odmah pljuvanje, svi znaju bolje.
Koliko nam je lose vidi se sto biramo istu ekipu na izborima zadnjih 10 godina. Znaci dobro nam je, ne zelimo nista da menjamo.
A sto se Bugarske tice, jel neko od kriticara clanka bio negde u Bugarskoj izvan pomenuta 4 grada?
Na primer oblast Rodopa?
E tako nesto tesko mozete da nadjete bilo gde u EX-YU. Ni na Kosovu tako nesto ne moze da se nadje. Ako izuzmemo Cesku, Madjarsku, pribalticke republike i ex-YU republike, u svim ostalim zemljama istocnog bloka van vecih gradova je srednji vek, zemljani jako losi putevi, cesto zemljani, slamom prekrivene kuce...
Idite, vidite pa posle pricajete!

Jovan

pre 13 godina

"U Bugarskoj život gori nego kod nas"
Ne znam zasto ali mi se cini da nasa vlada radi iz sve snage da se trenutna situacija izmeni. Onda cemo biti stvarno lideri.

DZoni

pre 13 godina

@Vujadin
Bio video ali dzabe kad je to kod nas sve izgradjeno pre 1990 ,mi se hvalimo necim sto nismo mi sagradili vec samo lagano unistavamo.Zato pogledaj nova prigradska naselja u srbiji koja su izgradjena posle 1990 na sta lice ,pa to ni u africi nema ,kanalizacija ,asfalt ,trotoari su misaone imenica a kamoli neka urbanizacija,sportski tereni ili slicne danas nezamislive pojave.
Dovoljno je i reci da u celoj Srbiji u zadnjih 20 godina nije izgradjena jedna zgrada veca od 10 spratova a da je vecina gradova u Srbiji ostala zamrznuta u vremenu tj ne gradi se apsolutno nista 20 godina(sto je i dobra stvar kad vidim u mom gradu sta se radi)

Vladimir

pre 13 godina

I danas, kao i u doba komunizma, ogroman broj penzionera iz Bugarske dolaze u sela Dimitrovgrada, Pirota i Nisa i rade kao nadnicari na njivama. Oni od njih koji su u malo boljem polozaju bave se svercom cigareta, preprodajom bugarskih prehrambenih proizvoda na buvljacima u Pirotu i Nisu. Situacija u Bugarskoj je sigurno gora nego u Srbiji.

Бугарин Македонија

pre 13 godina

eh bre sri srbi
dokla savasim kompleksima ?
Bugarska koja je bila pod izolaciju 50 godina sad je ispred vas
a vi tesite se sa ovim clankova u novine!

swedroid

pre 13 godina

neznam sta ste umislili ali gde ce jedan Bugar da dobije posao u EU kad je besposlenost cinjenicno stanje u svakoj drzavi? Da dobije posao nece sigurno pre nekog domaceg sa kojim se lako sporazumeti. Da radi za manje pare od minimalca po zakonima nemoze, da bi imao pravo na socijalu mora da zivi prvo o svom trosku 6 meseci i placate recimo stan za taj period oko 2000 do 3000 Eura.Drugim recima ako nema znanje i skolu deficitarnog kadra ostace u Bugarskoj. Tako da nema neke posebne vajde od njihovog EU clanstva. Vi u Srbiji morate da edukujete na visi nivo generacije koje treba visokotehnoloski da saradjuju sa zapadnom EU i pomognete Srbiji da ustane na svoje noge gradeci buducnost. Od farme pilica leba nema, iz primera datog, velika riba uvek guta malu. Srecno!!

swedroid

pre 13 godina

neznam sta ste umislili ali gde ce jedan Bugar da dobije posao u EU kad je besposlenost cinjenicno stanje u svakoj drzavi? Da dobije posao nece sigurno pre nekog domaceg sa kojim se lako sporazumeti. Da radi za manje pare od minimalca po zakonima nemoze, da bi imao pravo na socijalu mora da zivi prvo o svom trosku 6 meseci i placate recimo stan za taj period oko 2000 do 3000 Eura.Drugim recima ako nema znanje i skolu deficitarnog kadra ostace u Bugarskoj. Tako da nema neke posebne vajde od njihovog EU clanstva. Vi u Srbiji morate da edukujete na visi nivo generacije koje treba visokotehnoloski da saradjuju sa zapadnom EU i pomognete Srbiji da ustane na svoje noge gradeci buducnost. Od farme pilica leba nema, iz primera datog, velika riba uvek guta malu. Srecno!!

silla

pre 13 godina

Bugari pa gde su vam ti tzv.šatro EU fondovi,krediti,znate kako oni daju kredite pošalju MMF da te što više zaduže pa posle tvoja deca otplaćuju,mojte buduće dete biže zaduženo par hiljada Evra.

ChargerNS

pre 13 godina

@(swedroid, 12. decembar 2010 04:45)

Odakle si ti? Jel ti živiš na marsu ili šta? Ne živi se od farme pilića? Problem ove zemlje je što ljudi studiraju po deset godina i onda i ako završe, završili su sociologiju, filozofiju ili nešto što nema širu primenu. Svi bi da budu bank menadžeri, kancelarija, odelce,... Neko ljudi mora i da radi u ovoj zemlji a i oni koji završe fakultet koji je bitan za celu priču, e takvog čoveka treba država da stimuliše i da mu da da radi ovde i tako spreči njegov odlazak. Ko kaže da nema baš posla, taj laže, druga je stvar koliko taj posao zadovoljava naše ambicije ali odnekle mora da se krene. Bio sam u Bugarskojposlovn pre par meseci i prva stvar koju sa rekao je bila DA JE LEPO ZNATI DA IMA NEKO MNOGO GORI OD NAS.

Bojan

pre 13 godina

Zivim u Austriji. Ovdje su ulice prepune Bugara koji prose novac. Dolaze organizovano, prose nekoliko dana i onda se vracaju kuci da to crkavice potrose, pa novi ciklus prosenja. U Austriji je prostitucija legalna a 80% prostitutki su iz Bugarske, Rumunije, Slovacke, Madjarske i slicnih zemalja. Madjari ne prose, ali najcesce dolaze ovdje i cekaju ispred smetljista da uzmu vasu staru ves-masinu, namjestaj ili nesto slicno.

A vi koji hvalite napredak sa 170 na 300 evra prosjecne plate.. to se desilo za par godina. Ja mislim da su oni po tom pitanju rasta vec negdje dostigli zenit i da ce rast u buducnosti biti mnooogo sporiji. To je zbog toga sto kao clanovi EU imaju veoma ogranicene instrumente monetarnog suvereniteta i suvereniteta generalno i za mnoge akcije se prvo moraju konsultovati sa gazdama. Dodajmo na to korupciju i beznadje i odliv mladih i to je carobna formula za odumiranje drzave.

Sinisa

pre 13 godina

hm, adj hladne glave da pogledamo, 50 godina teska beda u Rumuniji i Bugarskoj, i kakav je to ostavilo trag? Mislite nikakav? Pa ostavilo je trag da 99% nekretnina su ZH kategorije, tj. nesto u sta prosecan Srbin ne bi hteo ni da priviri kamo li da zivi u tome. Sto se tice standarda, u Rumuniji i Bugarskoj jos uvek oru zemlju konjima a bogami i prevoze se s njima, otidite malo do Temisvara i okoline, Sofije i okoline pa ce vam biti jasnije. Ako su i dostigli plate koje su u Srbiji, ali su po svim drugim parametrima daleko iza, i sta sad raditi? Ko ima novca da rusi citavi stambeni fond i pravi drugi, ne nego skupe se i zive od 300 evra u tom uzasu.

Ljubivoje I

pre 13 godina

Pa ljudi vi nemate pojma šta pišete. Pa bugari su bili u takvom stanju 100 godina iza nas. Oni kao što rekoste nemaju prihode od dijaspore, nemaju izgrađene stanove po gradovima i kuće po selima. Mi smo sve to imali i sada nekom pada napamet da se sa njima upoređujemo.
Bugari su pre svega veoma vredan narod. Tradiciomalno se bave zanatstvom. Poznati su poljoprivrednici. Imaju primera radi veću proizvodnju i izvoz vina 15 puta većo od Srbije. Imaju veću proizvodnju pšenicw, više od dva puta.
Vi novinari što nađete nekog neekonomistu koji kuka za prošlim vremenima i on vam daje paušalne ocene treba da se manete toga posla. Treba da stvarno navedete koliko čega proizvodi Bugarska a koliko Srbije. Zatim koliko toga gde izvozi. Naravno koliko ima nezaposlenih.
Najveći protivnici izlaska iz svake krize su potsrekači stvaranja kritične mase građana koji misle da se problemi mogu rešavati veličanjem prošlosti. Sveti otac Nikolaj Velimirović je napisao da vrline predaka ne spašavaju potomke.
Stvarno dosta više sa tim Tito. Pa navedite koliko se čega za njegovo vreme trošilo po glavi stanovnika. Koliko benzina, koliko struje, koliko vode, koliko mesa, mleka. Kako smo se grejali itd.Tito je bio najveća zabluda svih naroda i narodnosti a najviše Srba.
Smrt fašizmu i komunizmu demokratija narodu.
Pozdrav.

nik

pre 13 godina

Sto pisete povecanje izvoza u procentima umesto u ciframa. Kada bi napisali cifre videli bi da Bugari izvoze 22mlrd a mi 10mlrd. Imaju manju nezaposlenost, nemaju veliku dijasporu ali imaju veliki prihod od turizma. Ja bi voleo da smo ko bugarska!

Tuta Bugarin

pre 13 godina

Smesan clanak. Rumunija i Bugarska su daleko ispred, pogotovo Rumunija. I pre ulaska u uniju su bile daleko ispred.. Ovakvi tekstovi su cista propaganda u koju veruju i pisu samo srpske medije.

hehe

pre 13 godina

Da, da..samo se vi tesite. Postoji jedna 'mala' razlika izmedju bugarskih drzavljana i nasih: oni mogu trbuhom za kruhom bilo gde u EU, ako se ne snadju kuci.

momabrazil

pre 13 godina

pa naravno da imaju malu nezaposlenost kad im je pola miliona ljudi emigriralo u EU a jos tolko sezonski u Grcku Italiju i Spaniju.

izbavitelj

pre 13 godina

Samo u Srbiji je moguće da se ovako ponižavajuće piše o drugoj zemlji. Ali ajde, da je bar istinit nego obična propaganda. I to iz najsiromašnije zemlje Evrope! Pa zar mislite da su svi Srbi imbecili? Pa kako nije sram ovog Papovića da daje takve nediplomatske i glupe izjave!? U Srbiji su valjda svi gradovi super razvijeni, a eto u Bugarskoj samo četiri napola. Strašno! Ako nisi znao Papoviću BG gradi obilaznicu 30 godina, a ti se našao izrugivati Sofiji koja eto gradi već 15. Za tvoju informaciju u Sofiji Japanci grade metro koji Bg neće imati ni za 30 godina. Gluposti da se u Bugarskoj živi lošije nego u Srbiji neću ni komentirati. Kao niti ovu pametnu bugarsku ekonomosticu koja kaže da narod nema ništa od stranih ulaganja. Pa šta ti stranci ne plaćaju poreze, ni jednog Bugarina nisu zaposlili, nisu poboljšali imidž Bugarske kao zemlje za ulaganje, nisu modernizirali zemlju, nisu poveći ukupan BDP!? Glupost do gluposti!

DZoni

pre 13 godina

Kakve vi gluposti pricate ,bugari jesu jadni sa standradnom ali od nas nisu jadniji siguno ,tamo su cene nize 50% a plate su VECE Nego ovde ,to sto ste vi izmislili da je ovde prosecna plata 320 eura to mozete da okacite macku o rep jer imate milion neprijavljenih koji rade za 100 eura mesecno.
Nema jadnije zemlje od Srbije u svetu ,pa pre 1990 za te bugare smo bili svajcarska ,moj cale kao elektroinzjer je za 6 plati mogao da kupi novu toyotu corroly 1989 godine a bugarin je mogao samo da sanja o ladi specijal.Danas izvoz Bugarske koja ima isto stanovnika kao Srbija 20 milijardi eura a u Srbiji 6 milijardi.
A evo vam i zvanicno da smo na dnu a ne te vase rekla mi baba stanojka statistike


U ovoj zemlji se samo izmisalju novi porezi ,sad imamo na imovinu jer moraju da nadoknade izgubljenu dividendu od telekoma i ako se u sloveniji ne placa uopste za manje od 160 kvadrata a u Hrvatskoj uopste i ne postoji ali mi imamo vece plate od njih ,jel tako??

milezr

pre 13 godina

Za to samo Titu mozemo da zahvalimo. Ali Tile je umro pre 30 godina, 7 meseci i 6 dana. Sta smo od tad korisno i dobro uradili za Srbiju? Nista. Samo propadamo. Da smo imali mozga, vec bi 20-25 god bili u EU i to ispred Grcke, Spanije, Portugalije, Irske... ove nove da ni ne pominjem.Ali eto...

MMS

pre 13 godina

Čitam ovaj članak i ništa mi nije jasno. U Bugarskoj lošije nego u Srbiji.. zanimljivo.
Kao da sam pročitala da sam luda i nenormalna.
Živim u Bugarskoj više od godinu dana, i potpuno sam suprotnog mišljenja. Ovde je život jeftiniji i lakši.
A sigurno imam na osnovu čega da uporedim - živela sam u Beogradu, sad u Sofiji, plata mi je štaviše 10% manja nego dok sam bila u Srbiji, a stan otprilike iste veličine.
Sad sam baš gledala, što se tiče računa, od početka godine sam ih platila ovoliko: 82EUR vodu, 340EUR grejanje, 184EUR struju. Ne rasipam se, ali i ne štedim nikako, čak kad je hladno, svi radijatori su mi namešteni na 4 od 5.
Juče sam, recimo, uplatila internet 64EUR za 6 meseci 50 mbps, dok recimo u Srbiji plaćam telekomu 1400din mesečno za 1mbps. Smešno.
Ovo za voće i povrće je laž. Jeftinije je ovde, nego u Srbiji.
Rekla sam da je život lakši iz prostog razloga što sve račune plaćam online, ne gubim vreme u poštama, imaju veoma razvijene 'potrčko' servise, koji mogu da ti donesu šta god hoćeš za 100-150din, iz bilo koje kafane ili prodavnice, što meni lično dobro dođe, jer radim puno.Ulice, trotoari i fasade u globalu jesu zapuštene, ali isto tako ima i zgrada koje su neizmerno lepe i sređene, kakve ne možeš da vidiš kod nas. Meni je Sofija lepa, bez obzira na sve i prijatno se u njoj osećam, a obišla sam sveta dovoljno. Mada mislim da jesam naučila da levitiram, jer su trotari negde stvarno užasni. Ipak, ne bih se složila da Sofija odiše sivilomm, a komentar ovog Papovića je sve samo ne objektivan.Gradski prevoz je odličan, nema čekanja i gužvi kao kod nas, imaju metro koji znatno olakšava kretanje po gradu.
Taksi je bar duplo jeftiniji. I nikad mi nije bilo jasno kako im se isplati da taksiraju uopšte.
Ovde je i dalje prisutan onaj kult malih jeftinih prodavnica sa svim i svačim i ima ih jako puno, što je kod nas skoro izumrlo. Tako da odeću koja uopšte nije loša možeš da nađeš po više nego pristupačnim cenama. Takođe, i obuću.
Ovo je moje iskustvo i apsolutno se potire sa onim što piše u ovom članku.
Sa manjim prihodom i istim načinom života, ja lično bolje živim u Bugarskoj, nego u Srbiji i pada mi mrak na oči kad pomislim da ću se vratiti i da ću morati da plaćam one silne račune i da sa 1000din neću moći da kupim Bog zna šta, a ovde sa 20 leva mogu sita da se nakupujem maltene.
Statistika laže, kao i obično. I smatram da je taj 'bolji' život u Srbiji samo privid, koji se veštački održava, na koje načine, više ni meni nije jasno.

marko

pre 13 godina

WOW Pa ovo moram da proslavim ipak nismo najgori ipak su ispod nas bugarska i etiopia.Znao sam ja da su ovi na vlasti pravi izbor.Ma imam da glasam jos sto puta za njih.E moje komsije nepise nam se dobro.

smesan covek sto nam prica

pre 13 godina

Kakav tip-kaze,Bugari se posle 100 godina sa platom priblizili srpskoj plati,ha,ha,ha...
da se nije Srbija posle 100 godina priblizila bugarskoj plati????
Dajte,prestanite sa glupostima!

Dejan Mihailovic

pre 13 godina

Iz clanka se uopste ne vidi da je u Bugarskoj losije nego kod nas osim subjektivnih ocena izvestaca. Lepo kaze "Bugarin iz Makedonije" da na ovaj nacin lecimo svoje komplekse.

Sladja

pre 13 godina

Ali zato se bolje zivi u Ceskoj, Slovackoj, Poljskoj, Madjarskoj, Balitickim drzava i Rumuniji nego u Srbiji, i nije mi sad jasan ovaj tekst, sto je time pisac hteo da kaze, da se bolje zivi pod ruskom cizmom. Ja sam bio u Bugarskoj 2009. a imao sam sansu da je vidim i pre 20 godina, ovo je raj kako je ta zemlja izgledala pre 20 godina pod Rusima.

pera

pre 13 godina

Ne mogu da verujem da se u jednom tekstu iznese toliko neistina. Doduše, statističkii podaci i oni stručni nazivi BDB, CDB, *"**!!, su možda dobri, ali ja kao čovek, koji živim u Dimitrovgradu i ne razumem se u te "stručne" nazive, ali zato poznajem dosta običnih smrtnika u Bugarskoj, uopšte ne zavidim Bugarima. To da je u Bugarskoj jeftinije nije tačno. Bugari svakodnevno dolaze u Dimitrovgrad i kupuju meso, ulje, deterdžent, sir, kačkavalj, skoro sve prehrambene proizvode. Kineska roba je jeftinija, ali samo ako je kupuješ u ILIINCI na veliko od kineza. Pa i nije jeftinija od naših kineza u Nišu. Pančevu bloku 70 na NBgd. U Metrou je jeftinije samo zato što ti za robu preko 300 leva (150 EUR) vračaju oko 17%. I u njihovom Metrou se lakše dolazi do kartice, kojom možeš kupovati, za razliku od recimo našeg metroa, gde je potrebno da imaš firmu, pa sve to nekada inspekcija može da pogleda gde je ta roba, a ti si kupio TV za kući, a ne za radnju. Inače cene su iste. Inače, oni rade u inostranstvu najcrnje poslove po 18 sati, a zarada nije neka. Govorim za obične ljude, a ne deficitarne kadrove. Plate su niže nego naše, struja skuplja, piće i cigarete da ne govorim. Poznajem jednog režisera iz Sofije, akademiju završio, otišao u penziju i ima oko 120 eura penziju. Samo se plašim da mi idemo njihovim koracima, a to je gori period za običnog radnika, čoveka.

Sima Kosmos Iz Dalekog Svemira

pre 13 godina

Ja mislim da ni primitivne zajednice Sahare koje placaju dijamantima litar vode ne zive gore od nas.
Ovaj clanak je klasican primer nezavisnog novinarstva u Srbiji.

Vujadin

pre 13 godina

Mi Srbi smo poznati po tome sto svi sve znaju najbolje. Neko je napisao neki clanak i odmah pljuvanje, svi znaju bolje.
Koliko nam je lose vidi se sto biramo istu ekipu na izborima zadnjih 10 godina. Znaci dobro nam je, ne zelimo nista da menjamo.
A sto se Bugarske tice, jel neko od kriticara clanka bio negde u Bugarskoj izvan pomenuta 4 grada?
Na primer oblast Rodopa?
E tako nesto tesko mozete da nadjete bilo gde u EX-YU. Ni na Kosovu tako nesto ne moze da se nadje. Ako izuzmemo Cesku, Madjarsku, pribalticke republike i ex-YU republike, u svim ostalim zemljama istocnog bloka van vecih gradova je srednji vek, zemljani jako losi putevi, cesto zemljani, slamom prekrivene kuce...
Idite, vidite pa posle pricajete!

Vujadin

pre 13 godina

Mi Srbi smo poznati po tome sto svi sve znaju najbolje. Neko je napisao neki clanak i odmah pljuvanje, svi znaju bolje.
Koliko nam je lose vidi se sto biramo istu ekipu na izborima zadnjih 10 godina. Znaci dobro nam je, ne zelimo nista da menjamo.
A sto se Bugarske tice, jel neko od kriticara clanka bio negde u Bugarskoj izvan pomenuta 4 grada?
Na primer oblast Rodopa?
E tako nesto tesko mozete da nadjete bilo gde u EX-YU. Ni na Kosovu tako nesto ne moze da se nadje. Ako izuzmemo Cesku, Madjarsku, pribalticke republike i ex-YU republike, u svim ostalim zemljama istocnog bloka van vecih gradova je srednji vek, zemljani jako losi putevi, cesto zemljani, slamom prekrivene kuce...
Idite, vidite pa posle pricajete!

pirocanac

pre 13 godina

Generalno u Bugrskoj se zivi za nijansu lakse zato sto je hrana jeftinija nego ovde i zato sto su cene stabilne. Gotovo da nema inflacije. Sa druge strane postoje stvari koje su kod nas nezamislive. Npr ljudi to je ziva istina kod njih po provinciji seljaci i dalje oru zemlju konjima. Svega par ljudi u selu ima traktor (sovjetski iz sezdeset i neke). Bio sam po njihovoj provinciji, ja sam inzenjer sumarstva i nisu mi strana ta ruralna podrucja i verujte i najzabaceniji deo srbije je bolji od bugarske provincije. Iako smo u komunizmu imali masovnu gradnju nasi stambeni blokovi nisu uopste ruzni kao u Bugarskoj. Oni su to gradili po uzoru na SSSR, to su zgrade takozvane "panelke" bez ikakve zvucne i toplotne izolacije od nekih pregradnih zidova kroz koje se sve cuje. U takvim zgradama zivi svaki peti stanovnik Bugarske. Ta naselja deluju jezivo... identicno kao predgradja sovjetskih (ruskih) gradova. I jos jedna zanimljivost! Njihovi nadnicari i sverceri koji dolaze u Dimitrovgrad i Pirot! Tako je od uvek bilo, a i sada je. Mi jesmo svercovali ali iako je na 50km od nase granice grad od 1,5 miliona stanovnika (valjda tako veliki grad pruza brojne mogucnosti, jelte kao nas Beograd) nisam cuo za primer da je neko odavde otisao tamo da zaradi koru hleba i da nadnici.

A nekad

pre 13 godina

Eto, kukavna nam majka kada danas, evo sad će 2011. godina, mi tražimo neku zemlju u Evropi u poređenju s kojom bi pokazali da bolje živimo.

Mlađi se ne sećaju, srednje generacije zasigurno: nekada smo bili daleki "zapad" za Čehoslovačku, Poljsku, istočnu Nemačku, Mađarsku da ne spominjem Rumuniju, Grču i Bugarsku. Za Albaniju bajka. Italijani, Portugalci, Španci su bili u rangu. Za Norvešku san snova (dok nisu pronašli naftu).

Danas se poredimo sa Albanijom i Bugarskom i vagamo promile. Neki će reći zaslugom nekih ljudi daleko odavde. Svako normalan će reći: zahvaljujući nama samima.

Žalosno je što su obe grupe ljudi i pravu, međusobno su konfrontirane, a propadamo li propadamo.

Gde je problem? Problem je u tome što kao društvo, a ni pojedinci koji nas predvode nisu sposobni niti spremni da sprovedu potrebne reforme.

Ako neko pita, zašto moramo da se reformišemo, ja odgovaram pitanjem (gluplje ne može): šta mislite da danas postoji robovlasnička zemlja?

Određena uređenja pripadaju istoriji, baš kao i uređenje u ovoj zemlji pripada istoriji, ali eto zahvaljujući nama još živi.

I ako treba sa nekima da se poredimo, zarad našeg boljitka, treba uvek da se poredimo sa boljima. Da ne bude: "Mama, dobio sam dvojku, ali ja sam odličan - eno ih ima petoro sa kečevima". Besmisleno? Dakako.

Tihi

pre 13 godina

Ajmo sada isto ovoliko teksta o Holandiji,bas me briga za gore,obecavali su bolje a ne da nas porede sa gorima.Mama dobio sam losu ocenu ali nesha je dobio dve.Samo mi neka nastavimo sa komentarima,to i vlast(boze vlast) radi,samo komentari sa svih strana.Postadosmo komentatorska nacija.Samo smola i perije spasavaju i tacka.

nišlijka

pre 13 godina

Čitam i ne mogu da poverujem šta saad pokušavate da prospete. Recite jasno i glasno kao što je i Tadić rekao da u narednih deset godina možemo da sanjamo EU, a možda i u buduće ukoliko ne dođe do kvalitativnih promena u našoj zemlji. Mora da se poradi na ekonomiji, infrastrukturi... da ne ponavljam. Ja sam prevela da je jasno poručio da G17+ više ne može da kontroliše tokove novca i drži parice u svojim rukama, SPS da skine šape sa infrastrukture, energetike i obrazovanja, tj. neophodne su promene. Obzirom da su sada na vlasti stranke koje deset i više godina vrše vlast, neuspešno,neophodni su novi izbori.

Bugari žive fenomenalno u odnosu na to kako su živeli. Grabe krupnim koracima napred, samo mi idemo unazad.

Jovan

pre 13 godina

"U Bugarskoj život gori nego kod nas"
Ne znam zasto ali mi se cini da nasa vlada radi iz sve snage da se trenutna situacija izmeni. Onda cemo biti stvarno lideri.

Nik

pre 13 godina

Lepo rece gospodja iz Bugarske. Ako izuzmemo JUG,Istok, Zapad i deo Sever-a Srbije, a znamo sta onda ostane, onda se za par promila bolje zivi u Srbiji nego u Bugarskoj. Znaci potez, Kalemegdan-Slavija-Arena-Bezanijska Kosa i malo preko Indjije ka N.Sadu zivi malo bolje od Bugarske.

Goran

pre 13 godina

"Bugari ne mogu da se zaposljavaju u EU sve do 2017."

To zavisi od drzave do drzave. U nekim cl anicama EU Bugari mogu da rade bez radne dozvole vec sada, a u nekim imaju olaksice prilikom dobijanja radne dozvole. Za nekoliko godina, moci ce da rade svuda u EU bez radnih dozvola.


"Kada bi napisali cifre videli bi da Bugari izvoze 22mlrd a mi 10mlrd. Imaju manju nezaposlenost, nemaju veliku dijasporu ali imaju veliki prihod od turizma."

Potpisujem.
Clanak je B92 preneo iz Miskovicevog Pressa, pa je pisan tendeciozno. Bugari imaju duplo manju nezaposlenost, i duplo veci izvoz od Srbije, a prosecne plate su trenutno nesto vece nego u Srbiji.
Bugari su nekad ziveli mnogo losije od nas, a u medjuvremenu su nas prestigli po svim parametrima.
Plate, zaposlenost, perspektiva itd... a sto se tice oronulih zgrada, to je istorijsko nasledje iz perioda kada su bili clanica istocnog bloka.

milos

pre 13 godina

Koliko sam ja informisan, u Bugarskoj je pre 4 godine plata bila 170e, dok je kod nas bila oko 400e. Danas bugarska ima prosecnu platu od 320e, a kod nas je malo ispod 300e.
Ne znam o cemu vi pricate u ovom clanku. Prosecna plata kod njih raste, dok kod nas opada. A da, zaboravio sam , i cene su kod njih nize. :)

Goran

pre 13 godina

Iz clanka se vidi da su u Bugarskoj:
1. manja nezaposlenost
2. vise prosecne plate
3. u proseku nize cene

I kako sad to mi zivimo bolje?!

Putnik

pre 13 godina

Sofija ima obilaznicu.
Ja se vozio letos, pogledajte na mapi.
Sad zašto je gužva i to je drugo pitanje. Mada je i činjenica da je grad ružan - tipa jurija gagarina na nbgd.

Budjav lebac

pre 13 godina

"Gotovo tri četvrtine Bugara, njih 73,6 odsto, radi u privatnom sektoru, a u javnom 26,4 odsto".
Samo ovo je dovoljan dokaz da, za razliku od nas, oni idu napred

Zoran

pre 13 godina

Kakve gluposti!
Taj sto je dao izjavu,verovatno ne zna da pokaze,gde je Bugarska na karti...

Ima bede u Bugarskoj.
Ali ima je i kod nas.
Zadjite van Beograda.
Nije Beograd Srbija,
i dan danas,na zalost,vazi ono,sto juznije to tuznije.

Idem za Bugarsku,par puta godisnje,na dan dva,i to mi je dosta da vidim,da je sve jeftinije. Jos nisam naisao na nesto skuplje.
Jelo,gorivo,racuni itd.

Mozda Sofija nije nesto lepa,
a i dalje se vidi da ih je maltio komunizam,ali to ne znaci da smo mi bolji.

Pre dva meseca,bio sam na muzicki koncert,isti su svirali i kod nas.
Karta je kod nas bila 40euro.
Kod njih,23 euro.
Pice u centru Sofije,manje od evra. Koliko je u Knez M.?
Hotel,prenociste i dorucak,25 evra.
Kupio sam cd,dao sam malo vise od 4 evra.
Isti sam kupio pre toga kod nas.Dao sam 1100din.
Bio sam i u njihov market,cene su nize.
Eto vam skupoca u Bugarskoj.

Bio sam i dva puta u Rumuniji,letos. Ista prica.
Cak za neke stvari,su vise nego duplo jefiniji od nas.

Ovaj tekst je pokusaj zamajavanja javnosti u Srbiji.
Kao,ima i koji losije zive od nas.

Da li su pametniji od nas,nemaju tajkune,monopol ili sta vec. Ali bolje zive.
Od devedesetih na ovamo,uvek im je bilo lakse.
Ne cvetaju im ruze,ali prica o skupoci,obicna laz!

U Austriji,nema nasih,nasih roma,koji prose,kradu
i ostalo?
Nema,nema.

Miki

pre 13 godina

Ove u Italiji gomila Bugara, Bugarske tablice na sve strane, pa se nekad pitam da li je neko ostao u toj Bugarskoj.Rade ovde na crno, jer Istocna EU, nema pravo legalno da radi sa njihovim pasosima u Zapadnoj EU, osim ako ne uzmu lokalne boravisne papire.
Ima dosta prostitutki iz tih zemalja ovde.
Ovo neko poredjenje izmedju Bugarske i Srbije je smesno, jer vam je to slicno poredjenju izmedju Trabanta i Vartburga.
Lose su ekonomije u obe zemlje a ja samo znam da se nikad necu vratiti u Srbiju da radim, jer je to tesko gubljenje vremena.

DZoni

pre 13 godina

@Vujadin
Bio video ali dzabe kad je to kod nas sve izgradjeno pre 1990 ,mi se hvalimo necim sto nismo mi sagradili vec samo lagano unistavamo.Zato pogledaj nova prigradska naselja u srbiji koja su izgradjena posle 1990 na sta lice ,pa to ni u africi nema ,kanalizacija ,asfalt ,trotoari su misaone imenica a kamoli neka urbanizacija,sportski tereni ili slicne danas nezamislive pojave.
Dovoljno je i reci da u celoj Srbiji u zadnjih 20 godina nije izgradjena jedna zgrada veca od 10 spratova a da je vecina gradova u Srbiji ostala zamrznuta u vremenu tj ne gradi se apsolutno nista 20 godina(sto je i dobra stvar kad vidim u mom gradu sta se radi)