Sreda, 08.12.2010.

14:29

EK razočarana bojkotom Srbije

Evropska komisija je razočarana i zabrinuta zbog odluke Srbije da bojkotuje ovogodišnju dodelu Nobelove nagrade za mir.

Izvor: Tanjug

EK razoèarana bojkotom Srbije IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

76 Komentari

Sortiraj po:

Aleksandar

pre 13 godina

Podržavam odluku naše vlade. Verujem da su sve vlade sveta sastavljene od:
mislioca, izvršioca, saučesnika i degustatora.
Prve tri kategorije su svima poznate, dok poslednja pripada onoj vrsti ljudi koja ništa nerazume niti bilo šta zna, ali o svemu ima "mišljenje".
Ovoga puta je naša vlada pokazala da su prevladali članovi prve kategorije.

stevic

pre 13 godina

bas me zanima zasto je slovenija toliko zeljna da mi udjemo u eu tamo gde je i ona ako je jedno vreme i sama bezala gde smo bili zajedno a i hrvatska jako tezi da ide tamo gde treba da i mi budemo za neko vreme dodje mi da poverujem da oni stvarno zele da budu negde zajedno sa nama ako se ja pitam najbolje da mi ooga puta ne budemo sa njima a za nobelovu nagradu me zanima kao za lanski sneg i jer sta rade sa ovom nagradom pojedine zemlje kako je zlouotrebljavaju u instrument pritisaka pojedinih zemalja osecam da se neko prevrce u grobu

Dule

pre 13 godina

Bolje da se pretvorimo u kinesku provinciju, nego da slusamo ove obmanjivace sa zapada. Muka mi je svih tih laznih obecanja i pretnji.

mile pile

pre 13 godina

Sto, ja bi otisao na dodelu i kao pravio se da nemam pojma o cemu se radi. A onda bi se (bez Vikileak-a) u cetiri oka da niko necuje izvinio kinezima shatro " ma nee nisam to bio ja to se vama samo ucinilo". To se zove politika bato.

marko

pre 13 godina

Razocarani su. To su oni sto nam vredjaju inteligenciju tezom kako su branili ljudske zivote i prava bombama iz bezmalo orbite. Ima smisla, ima...ispirajte mozak nekom drugom vasim "vrednostima".

Questor

pre 13 godina

Moje skromno misljenje je da s obzirom na to da ce u vrlo skoroj buducnosti Kina definitivno preuzeti ulogu svetskog lidera na svim poljima, za Srbiju bolje da bude u dobrim odnosima sa najmnogoljudnijom drzavom na svetu.

mali radojica

pre 13 godina

Auuu kakva se prasina digla, pa nisam znao da smo toliko bitni odjednom. Pre bi se reklo da neko ima necistu savest ovde pa sad oce sto vise zemalja da uvuce u ovaj cirkus sa Nobelovom nagradom. Kao prvo, mi trenutno nismo clan EU i tek treba da podnesemo kandidaturu, kao drugo i mi smo bas razocarani nekim cudnim odlukama EU oko pitanja nase teritorije i slicno i kao trece strasno je ovo licemerje tog nazovi slobodarskog i liberalnog zapada kod ovakvih stvari. Kad prodje nova godina eto Evropskih i Americkih politicara i biznismena u Pekingu, eto tapsanja po ramenu sve u stilu "ma nema veze vazan je cash flow" kao da oni mare za Kineske borce za slobodu. A onda tu je i ta neprijatnost ovih dana sa Wikijem i Asanzom. Procitajte komentare u Britanskoj i Francuskoj stampi na netu - bicete iznenadjeni kolicinom besa obicnih ljudi,pa sad je 21 vek ljudi nije masa vise neprosvecena, tu je internet moze se tu svasta naci a sve vise isplivava ta dvolicnost zapadnih politicara, jedno je kad mi hapsimo, ili nasi prijatelji a drugo kad to rade Rusi i Kinezi.

Joe

pre 13 godina

Srbija je još 1991. ušla u skup tkz. "renegade countries" ili "zemalja-otpadnika" i iz tog društva očigledno neće brzo izlaziti. To su zemlje koje ne dele vrednosti modernog društva i s kojima Svet ne zna šta da radi a gotovo su sve na tom spisku zemalja koje bojkotuju nagradu. A onda se mi pitamo zašto ljudi beže iz ove zemlje.

cn

pre 13 godina

Srbiji nije mesto u EU, niti ce ikada postati njen clan. Vecina komentara svedoci da ogroman deo gradjana ove zemlje nista ne shvata, da su neobrazovani i neinformisani, i da ne zasluzuju bolje ... Volite Evre i Dolare, a mrzite zapad e ne ide to tako.

Nenad Paunovic

pre 13 godina

A evo i teksta za ljude iz evropske komisije, ne znam dali se posle citanja istog covek oseca razocarano, zgrozeno ili zabrinuto. Radi se naime o kljucnom savezniku EU sa kojiom ista tesno saradjuje u vojnim intervencijama sirom planete:
Torture Techniques at Guantánamo: “Communist Inspired” ...or Developed, Refined, and Exported by the USA?

http://revcom.us/a/138/torture_part_2-en.html

Srbija do Pekinga

pre 13 godina

Posto toliko obozavamo Kinu i njen sistem, glasam za to da ovadasnji kineski imigranti osnuju partiju i uspostave isti sitem kao u Kini. Koliko vidim dobice ogromnu podrsku. Srbi ce biti odusevljeni. Barem vise necu slusati ovakve gluposti. Cenzura je keva , Kinezi to najbolje znaju.

realan

pre 13 godina

molim da mi svi koji smatraju da je EU 100% za ljudska prava sta je sa mojim ljudskim pravima kada su 99 godine 60-tak dana bukvalno svaki dan bombarderi preletali moj grad, 3 puta ga bombardovali, grad koji je bio apsolutnom bez ikakve pvo, grad koji je 12 km od madjarske granice, grad koji nikada nije glasao za SM, grad u kome je barem 50 % stanovnistva bilo nesrpske nacionalnosti. Sta je onda bilo sa mojim pravima i jos vaznije sa pravima MOJE DECE. PONAVLJAM SUBOTICA JE BIO GRAD KOJI NIJE BIO BRANJEN A DIREKTNO JE BOMBARDOVAN 3 PUTA, a svaki dan je bio ruta bombardera i sigurno nismo mogli znati da nas nece gadjati. gospodo LJUDSKA PRAVA SU UNIVERZALNA I ne mozemo ih tumaciti kako hocemo. Bas me briga sa SM ja sam bio 60 dana apsolutno ugrozen i psihicki i fizicki.

mirjanin

pre 13 godina

Zajednicka odluka EU? Prvo nismo u EU, drugo kad Holandija pocne da donosi zajednicke odluka sa ostatkom EU i prestane da blokiran nas ulazak u EU tad cemo i mi sa EU da pocnemo da donosimo zajednicke odluke. Trece, da li je Srbiji ili Kinu neko pitao da li se slaze sa izborom tog coveka za Nobelovca? Cetvrto,kako vas nije sramota da uopste prigovarate istog DANA kada ste uhapsili Asanza koji je pravi borac za istinu i mir? Pa vi ste u EU nacisto pukli!

marko

pre 13 godina

E bas me briga sto su razocarani..Bolje je dati podrsku onome ko ti je iskreni prijatelj, koji se dokazao kada nam je bilo najteze, nego se dodvoravati nekome ko te stalno gazi i ponizava.

Martin.Pirot

pre 13 godina

I ja sam razocaran sto dobitnik Nobela za Mir nij eneko ko se recimo bori protiv rezima u Saudijskoj Arabiji tj Americkom savezniku nego bas u Kini i sto se ovom dodelom provocira Kina na rat(dobro ste procitali) pa sam jos razocaran sto su nas bombardovali uranijumom pa sam razocaran sto su nam oteli 15% teritorije i sto su proterali Srbe iz Hrvatske pas sam razocaran sto...
MA briga me sto ste razocarani,na referendumu o prikljucenju EU ja i sva moja rodbina glasacemo NE i niko za sledecih 5 generacija nece moci nase razocarenje da smanji.

Ank

pre 13 godina

Kina "visoko ceni" odluku Srbije da ne pošalje ambasadora na dodelu Nobelove nagrade za mir kineskom disidentu Liu Sjaobou, izjavio je kineski ambasador u Beogradu Vej Đinghua. Vej, koji je u Vladi Srbije prisustvovao potpisivanju energetskog sporazuma Srbije i Kine.

"Dodela Nobelove nagrade za mir disidentu, koji je tražio da Kina još 300 godina bude kolonija, nema veze sa mirom, isto kao ni dodela Nobelove nagrade Martiju Ahtisariju", rekao je Vej.

Zoran

pre 13 godina

Sad mi je bar jasno da je prilazenje EU u sustini SVRSTAVANJE. O moralu tih, raznih komisija necu nista da kazem jer nemam reci. Podrska Asanzu.

Prometheus

pre 13 godina

MA najbitnije je da vi koji ste nas bombardovali i priznali KiM - niste prekrsili nikakav zakon niti ste povredili ljudska prava.... vi ste milosrdni andjeli !

Sale77

pre 13 godina

Svaka priča o moralnoj dimenziji odluke naše diplomatije je besmislena onoliko koliko je besmislena i Nobelova nagrada za mir!
Stvar je jasna, vlada je morala da uzvrati uslugu Kini i, to je to. Naravno da EK očekuje od nas da pratimo kurs spoljne politike Evropske unije ukoliko želimo da postanemo član, ali mi još nismo član i moramo povlačiti takve poteze koji će nam obezbediti izbalansiran odnos sa svima. Uostalom, dići će se malo prašine...i, to je to.
A ljudska prava, Evropske vrednosti, moral itd...videli smo kako to funkcioniše na slučaju rumunskih Roma u Francuskoj!

vasilije knezevic

pre 13 godina

Interesantno je da vecina komentara
kao i zvanicnih izjava zapostavljaju ili ustvari ne razumiju znacaj neke simbolicne nagrade za svjetski mir.
Sve se zavrsava na ideoloskoj podjeli politickih opredjeljenja gdje se diktira jedna ili druga svrstanost
i svjetski mir potpuno gubi pravo znacenje i postaje "orvelovska" karikatura. Za sve one koji su u nedoumici i strahuju od jednog ili drugog opredjeljenja, osnovna ideja "Nobelove nagrade" jeste doprinos svjetskom miru. Sve ostalo sto se u posljednje vrijeme manipulise sa tim simbilom mira je obicna "travestija". Forsiranje vojnog i "diplomatskog" rjesenje kao sto je bilo pitanje Kosova, bez obzira na sve okolnosti, nije bio nikakav doprinos miru; to je najjednostavnije jednostrano "pokrivanje" eksplozivne situacije da se cuva kao ucjena za buducnost. Mir je teznja prema uzajamnoj saglasnosti bez diktata nametnutog jednoj ili drugoj strani. Postoji bezbroj diplomata, prominentnih ljudi iz kulturnog i javnog zivota, kao i najobicnijih ljudi koji se zalazu za mir u svijetu
ali njihova imena ostaju anonimna i zamjenjuju se kontraverznim licnostima koje u sustini doprinose
zategnutosti medju narodima i drzavama i prema tome su opozicija svjetskom miru.
(vasilije knezevic, 8 dec. 2010)

emi ešaV

pre 13 godina

"Očekivali bismo od države koja ima aspiracije da se priključi Evropskoj uniji da u potpunosti deli vrednosti EU, a zaštita ljudskih prava je jedna od fundamentalnih evropskih vrednosti, i da koordinira svoj stav sa stavom EU", rekla je Anđela Filote.

Ovo je glupost. Time što Srbija ne prisustvuje dodeli Nobelove nagrade za mir (koja je, inače, u potpunosti politički dirigovana), nije mogla biti učinjena povreda ljudskih prava! Izjava tog činovnika EK je sasvim očigledno zlonamerna zamena teza, koja samo škodi ionako nikakvom ugledu EU administracije.

Gde piše da je prisustvo dodeli Nobelove nagrade OBAVEZNO za potencijalnog kandidata za ulazak u EU? Ucenjivački i arogantni odnos EU prema nama je upravo mera njihovih "vrednosti" i pokazuje da je zapadna diktatura sličnog intenziteta kao istočna i jednako pravedna, samo što različito izgleda. Čak više ni ne izgleda različito (Asanž). Pošto se utrkuju u kritikama, pretnjama i izmišljanju prepreka za prijem Srbije u EU, očigledno je da Srbija tamo neće biti primljena još veoma dugo. Pošto još nije ni kandidat, Srbija nema nikakvu obavezu da se povinuje EU jednoumlju povodom bilo čega, a posebno ne da bude instrument političkog pritiska na Kinu.

Proka

pre 13 godina

Jel u EU vlada neko jednoumlje? Kritikuju Kinu sa jednopartijskim sistemom a ovde nas kritikuju jer smo se drznuli da imamo drugačije mišljenje (opravdano ili ne ali valjda imamo prava na to).

dezurna

pre 13 godina

Pre nego sto se bilo ko drzne da prokomentarishe Nobelovu nagradu za mir dodeljenu Martiju Ahtisariju, mogao bi da skokne do Batajnice da pogleda te jame koje su posluzile za "asanaciju terena" Kosova i Metohije, odakle su, iz jednih jama, leshevi kamionima preko cele centralne Srbije prebacheni u druge jame, iskopane na teritoriji beogradske opshtine.
Ovo narochito vazi za Beogradjane koji "znaju sve o svemu", samo, eto, kao, nisu znali da im drzavna vlast zakopava stotine lesheva na teritoriji grada. Paz' da niko nije znao.
Hajde da se ne igramo amnezije i slabovidosti kada su u pitanju stvari koje nisu nicija PR izmisljotina, vec predstavljaju ne cak ni istorijske, nego pre svega forenzichke cinjenice?
Mislim da bi svakoga sa iole obraza trebalo da bude sramota kada bi clanovi porodica "asaniranih" osoba bili primoravani da postuju zakone drzave koja se dan-danas nisu cak ni poshteno izvinila za "asanaciju".
Da se razumemo i da se ne igramo senilnosti: Ahtisari je covek koji je uspeo da ubedi Milosevica da prestane sa ponasanjem koje je NATO-u omogucilo da "pronadje svoju novu istorijsku ulogu".
Milosevic je to cinjenje praktikovao na teritoriji Kosova i Metohije, uprkos upozorenjima, duze od godinu dana pre nego sto je bombardovanje pocelo. Milosevic je to radio iz svoje politicke racunice. Milosevic je prizeljkivao bombardovanje. Milosevic je verovao da ce ga to osnaziti na vlasti, kao sto je bombardovanje Iraka 1991. godine osnazilo vlast Sadama Huseina.
Preracunao se, kao i mnogo puta do tada. Ovaj put kriticno, pretposlednji put u "karijeri". Poslednje Milosevicevo preracunavanje bilo je raspisivanje izbora 2000-te radi potvrde ucvrscene vlasti. Oh, kakva odsecenost osobe od realnosti... Ali to nam je vec rekao Kristofer Hil, 2 dana pre pocetka bombardovanja, posle poslednjeg americkog (pitanje je koliko iskrenog?) pokusaja da ubedi Milosevica da prestane sa svojim ponasanjem, otprilike: "Bojim se da gospodin Predsednik u ovom trenutku ne raspolaze najadekvatnijom percepcijom aktuelnih dogadjaja."
Ako neko ne shvata: Ahtisari je svojim angazovanjem onemogucio da se NATO predstavi kao veliki pobednik. Ahtisari je, na jedan bizaran nacin, jer i cela situacija jeste bila bizarna, omogucio "pobedu diplomatije".

spasenija kolček

pre 13 godina

"EK razočarana...".
pojam razočarana ne pripada rečniku diplomatije.
Ili, EK udara na našu sentimentalnost ?!?
U izboru koji ima dva kraja ili je double bind, srpska vlada je procenila i donela svoju osluku.
Lično mislim da je od dva zla izabrala - manje.
Pardon, stoji i da sa Kinom neke stvari su ipak bolje u međusobnim odnosima. Kina možda ima problema sa ljudskim pravima, ali principijelno je ipak strpljiva i gleda svoja posla. Gde i kako nas je nagazila ?!? Žao mi je kineskog disidenta, no, ne može i jare i pare.
I, uzgred, Ahtisari, EK neka se seti - mira na Kosovu !!!

Bucko razmisljam

pre 13 godina

EK razočarana bojkotom Srbije

Ja licno sam jos vise razocaran EU koja ni posle 20 godina nije uspela da shvati da je Srbija "AFRICKA DRZAVA" kojoj po nijednoj razumnoj logici nije mesto u EU a koju EU iz nekog meni licno nejasnog razloga godinama i uz trosenje ogromnih finansijskih sredstava svojih poreskih ob'veznika uporno nastoji CIVILIZOVATI ?
EU treba LECITI ! Oni zaista NISU NORMALNI !

VladaBP

pre 13 godina

Pa zar to znaci da mi moramo da mislimo kao i EK ? Ako je to uslov za ulazak u EU, da moram da mislim kao i oni, onda ne hvala na ulasku !
Kina je podrzala nas bojkot prilikom urucenja nagrede Ahtisariju i sasvin je normalno da i mi njih sada podrzimo.
A i ko nas je osudio sto ne idemo na dodelu nagrada ? Isti onaj sto je rekao "Merdita" kada je ulazio u srpski parlament !!!

ExNS

pre 13 godina

Sta ste ocekivali kao odgovor?

Zasto ne uvedete Juan kao valutu za koju je dinar veza? Zasto se ministar skololovao u Evropi, a ne u Kini? Zasto hocete u EU? Zasto vam je ukidanje sengenskih viza bilo toliko vazno? Itd...
Ako je Kina i njen sistem OK, zasto niste nikoga streljali za korupciju?

Pre pare meseci, slicno je bilo sa Iranom. Srbija je podrzavala Iran!!!

Kakva je ovo politika? Koje je ovo licemerje vlade u Srbiji i svih onih koji drze evro ili dolar kod kuce i pljuju po Evropi.

Za vas nije nista drugo nego sankcije. Stidite se!!!

milinko

pre 13 godina

bolje biti dobar sa kinom i rusijom sada za buduce nego dobar sa amerikom i EU sada za ono sto je bilo. Realno, i jedni i drugi se raspadaju, svi sem nemaca su duzni ni sami ne znaju koliko, evro se raspada, amerikanci imaju sve manje saveznika, i jedni i drugi su na vestackim plucima. Sa druge strane kinezi i rusi sa takozvanim "diktaturama" beleze konstantan ekonomski rast, vojno jacaju. Nek nasi jednom ispadnu pametni, nek kazu da je nasa odluka kakva je takva je i gotovo. Ne moze se svima ugoditi ali ako ne povuku odluku to ce im biti jedna od najboljih odluka koju su ikad doneli i plus ce makar jednom u zivotu pokazati da nisu beskicmenjaci.

nas problem,nasa stvarnost

pre 13 godina

Mnogo su mi interesantniji komentari od same vesti. Procitajte ih pazljivo. Jel' vam sad jasno zasto smo ovde gde jesmo?! Ovoliko nerazumevanje realnog stanja stvari je totalno bolesno. Inat, predrasude i kratkorocno razmisljanje prste na sve strane. A realnosti nema ni u tragovima. A jasan strateski cilj drzavni i nacionalni cilj i put do ostvarenja tog cilja ne da su u magli, nego NE POSTOJE. Niti ih zna vlast niti opozicija. A oni to ne znaju jer NAROD u ovoj zemlji ne zna sta hoce a sta moze. Jadni smo.

Dragan

pre 13 godina

Zapad je pokusao da izblamira Kinu za vreme olimpijade, podstrekivao pobune u Tibetu. KIna je uspela sa jednopartijskim sistemom da postane vodeca zemlja sveta. OECD danas objavljuje listu da je obrazovanje u KInu, vodece u svetu, itd. Bravo KINA!

milan indjija

pre 13 godina

Gospodo iz DS, od 1996. sam glasao za vas, ali hvala vise, moj glas vise necete dobiti. Necu da neko glasa u moje ime i da me svrstava u isti kos sa nedemokratskim rezimima i drzavama sa diktaturama. Ako smo krenuli ka EU, zasto ste stali? Pa i ovako su nam svi vozovi davno otisli.

antihater

pre 13 godina

Nisam odusevljen nekim prethodnim dobitnicima Nobelove nagrade, ali Srbija je u ovom konkretnom slucaju, na zalost, podrzala krsenje ljudskih prava.

komsija

pre 13 godina

Kina i Srbija dele iste vrednosti: vrednosti prava drzave nad ljudskim pravima. Narocito kada se radi o ljudskim pravima druge nacionalnosti unutar drzave. Tibet i Kosovo su najboli primer. To sto Evropa deli druge vrednosti ne briga Srbiju. Ona ceka druge okolnosti da Kosovo bude opet Tibet i ne moze ona da daje pecat da Tibet bude Kosovo. Sa druge strane to pokazuje da Vlada Srbije ne igra sa Kosovom. Ona ozbiljno misli da Drzava Srbije ima tapiju nad Kosovom, sto u sustini je tuzno do bola....

Zoran

pre 13 godina

Taman tom drustvu i pripadamo, mi hocemo u EU.. mi smo drustvo izgubljeno u vremenu i prostoru i FARMAMA ali ne onim koje bi trebalo da imamo!

Marko

pre 13 godina

Pa i mi smo razočarani njima. Hoće li i to da nam dodaju kao uslov za prijem u EU? Želim da naša zemlja bude moderna, napredna, u EU, ali nekad stvarno mislim da to samo mi želimo i niko drugi. Nama su u interesu prijateljski odnosi sa Kinom a EU je licemerna jer toliko je zabrinuta zbog nas i sada je toliko važno pitanje da li će Srbija bojkotovati dodelu Nobelove nagrade za mir, a svi oni imaju dobre odnose sa Kinom iz ekonomskih razloga. Samo traže razlog da nem nešto prebace a dobro znaju zašto Srbija ovo radi. Obično licemerje na koje smo već navikli. Zašto nam ne pokažu da zaista žele Srbiju u EU nego nam prodaju maglu.

Digi

pre 13 godina

Jaoooooooo, koliko mi je zao sto ste razocarani.A niste bili ni malo razocarani kada su vase bombe padale na nase skole, bolnice, mostove, fabrike i ginula nevina ljudska bica, "koleterarna steta".Niste ni malo bili razocarani kada su vase bombe pale na Kinesku ambasadu koja nije bila u ratu sa vama.Niste ni malo bili razocarani kada je vas 500 miliona napalo na ovih 7-8 miliona!!!!!!!!!!!!!!!

AAA

pre 13 godina

Dakle ova vlada je zaista izgubila kompas sta radi. Toliko ulizivanje kineskim komunistima je zaista neverovatno. Ali to nam govori jednu stvar a to je da komunisti nikada nisu ni sisli sa vlasti u Srbiji.

gaga

pre 13 godina

Stalno tvrde da smo nezreli za evropsku uniju, a očekuju da donosimo zrele političke odluke. Kada budemo članovi Unije poštovaćemo zajednički donete odluke kao što poštuju Španija, Grčka, Slovačka, Kipar i Rumunija kada je u pitanju priznavanje nezavisnosti Kosova.

milost za Srbiju

pre 13 godina

Pun mi je kofer, vise, i Evrope i evropskih "vrednosti"!
Nema nicega jadnijeg, od napada i sikaniranja, slabijeg i nemocnogijeg od sebe!
Niko u toj EU ne sme usta da otvori, da se protivi "zajednickom" stavu, svih 27 drzava, ipak, 5 drzava nije priznalo Kosovo, o kojim onda zajednickim vrednostima EK prica? EU je farsa, grupa, prebogatih drzava s jedne strane ("kvinta"), koje kroje politiku EU, i grupa siromasnih drzava, koje su usle u EU u poslednjih 10 godina, koje prakticno zive na milostinji, onih bogatih, i zbog toga ne smeju da pisnu. Sad ponovo, EK (koja je prakticno vlada 700 milona ljudi u EU), trenira strogocu na nama (7 milona stanovnika), dresirajuci, zapravo, potencijalno nemirne unutar te zajednice! I tako ce biti i nadalje, prenosno receno: "Ako ne budete poslusni, proci cete kao Srbija!".
Zalosno je i neverovatno, pricati o ljudskim pravima, a onda kaznjavati stanovnike cele jedne zemlje, njih 7 milona, nedozvoljavajuci im da se priblize tim "zajednickim evropskim vrednostima", zbog jednog, realno neostvarivog uslova postavljenog od EU prema Srbiji. To je samo jedan od mnogo nedoslednosti.
O cemu mi pricamo?

mujcinovic salih

pre 13 godina

Razocarenje evropske komisije zbog odluke Srbije? Svi koji tamo misle da mi nismo za EU dolaze na svoje. A i nasa politika im daje za pravo.

Konstantinos Veliki

pre 13 godina

Ja bih sada, iz inata, nakon svega ovoga stvarno volio da EU stavi Srbiju ne na 10 nego na 20 godisnje cekanje, jer ona te EU nije vrijedna! Srbija (njena diplomacija) nema pojma sto znaci rijec partnerstvo, saveznistvo i solidarnost! Kao da Srbija ne proizlazi iz zajednickih krscanskih korjena? Kakva blamaza i stanje duha u Srbiji je za ne povjerovati od zemlje koja se zeli prikljucit najjacoj skupini zemalja svijeta!

Marko BG

pre 13 godina

Nobelovu nagradu za mir, dobio je pre par godina - Marti Ahtisari. Njegov najpoznatije "dostignuće" je legalizacija okupirane srpske teritorije. On je "odlučio" da je jedino rešenje konflikta na srpskom Kosovu i Metohiji da tamošnji Albanci dobiju još jednu etnički čistu državu. Ako je to veliko svetsko dostignuće u korist mira, onda je i takva nagrada. Dakle, kakvi dobitnici - takav i odnos prema nagradi.

drasko

pre 13 godina

"Očekivali bismo od države koja ima aspiracije da se priključi Evropskoj uniji ..."

Malo morgen, pitajte Jeremica (Jeremiju) koliku zelju ima za ulazak Srbije u EU.
Ovi iz EK-a stvarno zive u zabludi ako misle da ova vlast zeli vise EU od Ruske gubernije i Kineske cetvrti ...
Cek bre gospodo iz EU, moramo prvo sve da prodamo tajkunima, da napravimo dilove sa Rusima i Kinezima pa tek onda dolazite vi na red .
Vaznija nam je votka i pirinac od vas...
Boze, ovi politicari ima stvarno od Srbije da naprave BG pasaluk.Ubice nas kratkovidost...

Boban Marley

pre 13 godina

E, znas sta, evropska komisijo, najostrije me osudi sto sam sinoc imao seksualni odnos s rodjenom devojkom bez kondoma. I takodje zavedi to pod silovanje, mooolim te.

Mislim, ne odobravam bojkot ali ovo sve polako odlazi dodjavola. Tamo sede neki pegavi cinovnici i pametuju za sve nas. Ako je demokratija, i ako nas vode demokratski izabrani predstavnici, sta njih boli uvo. Ionako je to sve farsa i taj Nobelov komitet se bruka odavno i predmet je politickih prepucavanja/ucena/interesa poput MMF-a, Svetske banke, Saveta bezbednosti i slicnih (blokiranih i obesmisljenih) institucija.
Nije tesko biti deo obesmisljenog sistema, samo treba da radis na sopstvenoj lobotomiji i bice sve ok.

Ja mislio da se postuju razlike, a oni zabrinuti...

тоша

pre 13 godina

Ко је уопште та Европска комисија! И причајте ви шта хоћете али српски народ није више заинтересован да уђе у ту вашу квазидемократску творевину звану Европска Унија. То ћете видети већ на идућим парламентарним изборима!!!!!

pharaoh

pre 13 godina

Vi ste pokazali koliko vam je demokratija "srcu mila". Vi ste našli nekome da držite lekcije o ljudskim pravima, a čoveku koji otkriva vaše prljavštine pišete lažne optužnice. Nemate vi "gospodo" nikakav kredibilitet da nekoga pozivate na odgovornost. Konačno smo i zvanično dobili potvrdu šta je EU. Hvala i doviđenja.

zoran

pre 13 godina

Tadiću,

Ne može na dve stolice! Razmisli o tome...
Pogotovo što osim nepriznavanja Kosova Kinezi se nisu baš razbili šaljući nam neke poklone. Mnogo više smo dobili od Japanaca ili Švajcarske, recimo.

Ognjen

pre 13 godina

Po meni treba da bojkotujemo svaku narednu Nobelovu nagradu za mir. Ta nagrada je davno izgubila smisao i odluka je isključivo politička. Pogledajte samo ko je dobijao nagrade prethodnih godina i biće vam jasno. Možeš misliti, Al Gor, Ahtisari, Obama i ostali ispadoše najveći mirotvorci, kao da nema 10001 osoba koja je tu nagradu pre njih zaslužila i koja se iskreno zalaže za mir i koja je više doprinela istom.

Nevezano za to da li je proamerička ili antiamerička ličnost u pitanju (mada će teško do ovoga doći), lepo kažemo ne interesuje nas jer je ta nagrada nepravična jer ne postoji mehanizam merenja za to ko je najviše doprineo miru u svetu i nečiji rezultati su zbog toga nepotrebno više vrednuju od ostalih boraca za mir, ne ulazeći u to da li je ta osoba zaista zaslužila tu nagradu. I ne dolazimo u sukob ni sa jednim, ni sa drugim, ni sa trećim. Što mi moramo biti u svakoj čorbi mirođija...

Petar

pre 13 godina

Srbija deli stavove Evropske unije? Samo kad su pare i bolji život u pitanju. A deo sa radom, ljudskim pravima i poštovanjem prave - uopšte ne.

Svetozar

pre 13 godina

Gospodo iz Evropske Unije. Srbija se nalazi sa 18 zemalja kojima i pripada jer su i u Srbiji ljudska prava kao i u Kini i u tim drzavama. Srspki gradjanin nema pravo na fer, posteno i brzo sudjenje,nema prava na izvrsenje sudske presude, nema prava da mu se vrati imovina koju su komunisti opljackali jer treba da je kupe tajkuni za male pare, nema prava na povoljan kredit u banci sa delom koji ni ne treba da vrati ako nije partiski apartcik, nema prava na normalan javni servis informisanja vec mora da gleda partiske biltene umesto dnevnika, nema prava da konkurise za normalna radna mesta iako ima diplomu sa Oxforda i govori 3 svetska jezika savrseno ako nije iz partije, nema prava da kupuje u supermarketu koji ne pripada nijednom DB-ovskom tajkunu....Gospodo iz EU, Srbija je tacno tamo gde i pripada svidjalo se to Vama ili ne uprkos mojoj licnoj sramoti i stidu zbog toga.

dragan

pre 13 godina

Podrzavam odluku vlade. Kolko ja znam kKina nam nije puno pomogla ali nije ni odmogla a to je buduca velesila. Za EK nisam bas siguran. Kolko vidim Srbija nece biti primljena u EU za jos dugo vremena prema tome vreme je da mi njima stavimo do znanja da oni nisu jedini ima i drugih.

lepo društvo

pre 13 godina

Countries boycotting Nobel ceremony

China, Vietnam, the Philippines, Kazakhstan
Russia, Serbia, Ukraine
Colombia, Venezuela, Cuba
Tunisia, Morocco, Sudan
Saudi Arabia, Iraq, Iran, Egypt
Pakistan, Afghanistan

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-11943355

Nemojte nas primiti ako nemate interes

pre 13 godina

Pustite sada lična žaljenja gospodine File, da li neko iz EK može pravnički i u skladu sa zakonima EU da objasni vezu između pregovora o pristupanju i prisustvovanja dodeli nagrade jedne privatne fondacije?

Ne može se kao uslov za pristupanje tražiti od kandidata da ispunjava uslove koji nisu nigde propisani i pravno utemeljeni. S druge strane, pošto očigledno postoje i takvi (nepisani)uslovi, dozvolite da sami procenimo šta je u našem najboljem interesu a vi lepo radite svoj posao u vašem najboljem interesu.

Nenad

pre 13 godina

Koliko god mi je jadna srpska sizofrena spoljna politika toliko mi je drago sto ne idemo na ovaj prolupani dogadjaj. Posle dva giganta svetskog mira: Ahtisarija i Obame se citava Nobelova nagrada pretvorila u jeftini politicki cirkus.

Ja

pre 13 godina

Srbija radi isto što i EU, žmuri na kršenje ljudskih prava tamo gde joj je to u interesu. Rečeno je "da u potpunosti deli vrednosti EU - a zaštita ljudskih prava je jedna od fundamentalnih evropskih vrednosti" - slažem se ali zaboravio je da napomene da je to pravo univerzalno i jednako za sve, tako da nemaju prava da prigovaraju Srbiji dokle god ćute o najvećem kršiocu ljudskih prava, Saudijskoj Arabiji, zarad nekih njihovih viših interesa.

View

pre 13 godina

Progon sopstvenih građana koji sprovodi Kina (a i Srbija je znala to da radi) ne može se pravdati suverenitetom, integritetom i sličnim koještarijama. PRAVA GRAĐANA SU IZNAD SUVERENITETA. Ljudska prava su civilizacijska tekovina, a SUVERENITET JE U FUNKCIJI LJUDSKIH PRAVA, a ne obrnuto. Uostalom, zato je Srbija izgubila Kosovo, jer je suverenitet stavila iznad ljudskih prava svojih građana Albanaca. I nemojte mi o Asanžu. Ili bar pitajte BIA šta bi bilo da je neko ovde uradio isto što i on.
Tolerisati progone, zatvaranja svojih građana i slična zla zbog suvereniteta, ideologije, mržnje, inata, frustracija ... nije ljudski. Nije hrišćanski.
Ali izgleda da za Srbe i slične narode uzalud prođoše hiljade godina razvoja ljudske civilizacije.

vrhunski

pre 13 godina

Tadicu odlazi!

Zasto se stalno svrstavamo sa najgorim zemljama na planeti ? Zasto se ne ugledamo na najbolje na svetu???
Nadam se da ce uskor US+Nato napasi Iran, Severnu Koreju zatim na red mora doci Kina.

Stop diktatorskim zemljama.

Nenad

pre 13 godina

Koliko god mi je jadna srpska sizofrena spoljna politika toliko mi je drago sto ne idemo na ovaj prolupani dogadjaj. Posle dva giganta svetskog mira: Ahtisarija i Obame se citava Nobelova nagrada pretvorila u jeftini politicki cirkus.

dragan

pre 13 godina

Podrzavam odluku vlade. Kolko ja znam kKina nam nije puno pomogla ali nije ni odmogla a to je buduca velesila. Za EK nisam bas siguran. Kolko vidim Srbija nece biti primljena u EU za jos dugo vremena prema tome vreme je da mi njima stavimo do znanja da oni nisu jedini ima i drugih.

pharaoh

pre 13 godina

Vi ste pokazali koliko vam je demokratija "srcu mila". Vi ste našli nekome da držite lekcije o ljudskim pravima, a čoveku koji otkriva vaše prljavštine pišete lažne optužnice. Nemate vi "gospodo" nikakav kredibilitet da nekoga pozivate na odgovornost. Konačno smo i zvanično dobili potvrdu šta je EU. Hvala i doviđenja.

тоша

pre 13 godina

Ко је уопште та Европска комисија! И причајте ви шта хоћете али српски народ није више заинтересован да уђе у ту вашу квазидемократску творевину звану Европска Унија. То ћете видети већ на идућим парламентарним изборима!!!!!

Ognjen

pre 13 godina

Po meni treba da bojkotujemo svaku narednu Nobelovu nagradu za mir. Ta nagrada je davno izgubila smisao i odluka je isključivo politička. Pogledajte samo ko je dobijao nagrade prethodnih godina i biće vam jasno. Možeš misliti, Al Gor, Ahtisari, Obama i ostali ispadoše najveći mirotvorci, kao da nema 10001 osoba koja je tu nagradu pre njih zaslužila i koja se iskreno zalaže za mir i koja je više doprinela istom.

Nevezano za to da li je proamerička ili antiamerička ličnost u pitanju (mada će teško do ovoga doći), lepo kažemo ne interesuje nas jer je ta nagrada nepravična jer ne postoji mehanizam merenja za to ko je najviše doprineo miru u svetu i nečiji rezultati su zbog toga nepotrebno više vrednuju od ostalih boraca za mir, ne ulazeći u to da li je ta osoba zaista zaslužila tu nagradu. I ne dolazimo u sukob ni sa jednim, ni sa drugim, ni sa trećim. Što mi moramo biti u svakoj čorbi mirođija...

Nemojte nas primiti ako nemate interes

pre 13 godina

Pustite sada lična žaljenja gospodine File, da li neko iz EK može pravnički i u skladu sa zakonima EU da objasni vezu između pregovora o pristupanju i prisustvovanja dodeli nagrade jedne privatne fondacije?

Ne može se kao uslov za pristupanje tražiti od kandidata da ispunjava uslove koji nisu nigde propisani i pravno utemeljeni. S druge strane, pošto očigledno postoje i takvi (nepisani)uslovi, dozvolite da sami procenimo šta je u našem najboljem interesu a vi lepo radite svoj posao u vašem najboljem interesu.

Marko BG

pre 13 godina

Nobelovu nagradu za mir, dobio je pre par godina - Marti Ahtisari. Njegov najpoznatije "dostignuće" je legalizacija okupirane srpske teritorije. On je "odlučio" da je jedino rešenje konflikta na srpskom Kosovu i Metohiji da tamošnji Albanci dobiju još jednu etnički čistu državu. Ako je to veliko svetsko dostignuće u korist mira, onda je i takva nagrada. Dakle, kakvi dobitnici - takav i odnos prema nagradi.

milost za Srbiju

pre 13 godina

Pun mi je kofer, vise, i Evrope i evropskih "vrednosti"!
Nema nicega jadnijeg, od napada i sikaniranja, slabijeg i nemocnogijeg od sebe!
Niko u toj EU ne sme usta da otvori, da se protivi "zajednickom" stavu, svih 27 drzava, ipak, 5 drzava nije priznalo Kosovo, o kojim onda zajednickim vrednostima EK prica? EU je farsa, grupa, prebogatih drzava s jedne strane ("kvinta"), koje kroje politiku EU, i grupa siromasnih drzava, koje su usle u EU u poslednjih 10 godina, koje prakticno zive na milostinji, onih bogatih, i zbog toga ne smeju da pisnu. Sad ponovo, EK (koja je prakticno vlada 700 milona ljudi u EU), trenira strogocu na nama (7 milona stanovnika), dresirajuci, zapravo, potencijalno nemirne unutar te zajednice! I tako ce biti i nadalje, prenosno receno: "Ako ne budete poslusni, proci cete kao Srbija!".
Zalosno je i neverovatno, pricati o ljudskim pravima, a onda kaznjavati stanovnike cele jedne zemlje, njih 7 milona, nedozvoljavajuci im da se priblize tim "zajednickim evropskim vrednostima", zbog jednog, realno neostvarivog uslova postavljenog od EU prema Srbiji. To je samo jedan od mnogo nedoslednosti.
O cemu mi pricamo?

Boban Marley

pre 13 godina

E, znas sta, evropska komisijo, najostrije me osudi sto sam sinoc imao seksualni odnos s rodjenom devojkom bez kondoma. I takodje zavedi to pod silovanje, mooolim te.

Mislim, ne odobravam bojkot ali ovo sve polako odlazi dodjavola. Tamo sede neki pegavi cinovnici i pametuju za sve nas. Ako je demokratija, i ako nas vode demokratski izabrani predstavnici, sta njih boli uvo. Ionako je to sve farsa i taj Nobelov komitet se bruka odavno i predmet je politickih prepucavanja/ucena/interesa poput MMF-a, Svetske banke, Saveta bezbednosti i slicnih (blokiranih i obesmisljenih) institucija.
Nije tesko biti deo obesmisljenog sistema, samo treba da radis na sopstvenoj lobotomiji i bice sve ok.

Ja mislio da se postuju razlike, a oni zabrinuti...

Digi

pre 13 godina

Jaoooooooo, koliko mi je zao sto ste razocarani.A niste bili ni malo razocarani kada su vase bombe padale na nase skole, bolnice, mostove, fabrike i ginula nevina ljudska bica, "koleterarna steta".Niste ni malo bili razocarani kada su vase bombe pale na Kinesku ambasadu koja nije bila u ratu sa vama.Niste ni malo bili razocarani kada je vas 500 miliona napalo na ovih 7-8 miliona!!!!!!!!!!!!!!!

Ja

pre 13 godina

Srbija radi isto što i EU, žmuri na kršenje ljudskih prava tamo gde joj je to u interesu. Rečeno je "da u potpunosti deli vrednosti EU - a zaštita ljudskih prava je jedna od fundamentalnih evropskih vrednosti" - slažem se ali zaboravio je da napomene da je to pravo univerzalno i jednako za sve, tako da nemaju prava da prigovaraju Srbiji dokle god ćute o najvećem kršiocu ljudskih prava, Saudijskoj Arabiji, zarad nekih njihovih viših interesa.

Svetozar

pre 13 godina

Gospodo iz Evropske Unije. Srbija se nalazi sa 18 zemalja kojima i pripada jer su i u Srbiji ljudska prava kao i u Kini i u tim drzavama. Srspki gradjanin nema pravo na fer, posteno i brzo sudjenje,nema prava na izvrsenje sudske presude, nema prava da mu se vrati imovina koju su komunisti opljackali jer treba da je kupe tajkuni za male pare, nema prava na povoljan kredit u banci sa delom koji ni ne treba da vrati ako nije partiski apartcik, nema prava na normalan javni servis informisanja vec mora da gleda partiske biltene umesto dnevnika, nema prava da konkurise za normalna radna mesta iako ima diplomu sa Oxforda i govori 3 svetska jezika savrseno ako nije iz partije, nema prava da kupuje u supermarketu koji ne pripada nijednom DB-ovskom tajkunu....Gospodo iz EU, Srbija je tacno tamo gde i pripada svidjalo se to Vama ili ne uprkos mojoj licnoj sramoti i stidu zbog toga.

VladaBP

pre 13 godina

Pa zar to znaci da mi moramo da mislimo kao i EK ? Ako je to uslov za ulazak u EU, da moram da mislim kao i oni, onda ne hvala na ulasku !
Kina je podrzala nas bojkot prilikom urucenja nagrede Ahtisariju i sasvin je normalno da i mi njih sada podrzimo.
A i ko nas je osudio sto ne idemo na dodelu nagrada ? Isti onaj sto je rekao "Merdita" kada je ulazio u srpski parlament !!!

Dragan

pre 13 godina

Zapad je pokusao da izblamira Kinu za vreme olimpijade, podstrekivao pobune u Tibetu. KIna je uspela sa jednopartijskim sistemom da postane vodeca zemlja sveta. OECD danas objavljuje listu da je obrazovanje u KInu, vodece u svetu, itd. Bravo KINA!

Proka

pre 13 godina

Jel u EU vlada neko jednoumlje? Kritikuju Kinu sa jednopartijskim sistemom a ovde nas kritikuju jer smo se drznuli da imamo drugačije mišljenje (opravdano ili ne ali valjda imamo prava na to).

gaga

pre 13 godina

Stalno tvrde da smo nezreli za evropsku uniju, a očekuju da donosimo zrele političke odluke. Kada budemo članovi Unije poštovaćemo zajednički donete odluke kao što poštuju Španija, Grčka, Slovačka, Kipar i Rumunija kada je u pitanju priznavanje nezavisnosti Kosova.

Marko

pre 13 godina

Pa i mi smo razočarani njima. Hoće li i to da nam dodaju kao uslov za prijem u EU? Želim da naša zemlja bude moderna, napredna, u EU, ali nekad stvarno mislim da to samo mi želimo i niko drugi. Nama su u interesu prijateljski odnosi sa Kinom a EU je licemerna jer toliko je zabrinuta zbog nas i sada je toliko važno pitanje da li će Srbija bojkotovati dodelu Nobelove nagrade za mir, a svi oni imaju dobre odnose sa Kinom iz ekonomskih razloga. Samo traže razlog da nem nešto prebace a dobro znaju zašto Srbija ovo radi. Obično licemerje na koje smo već navikli. Zašto nam ne pokažu da zaista žele Srbiju u EU nego nam prodaju maglu.

milinko

pre 13 godina

bolje biti dobar sa kinom i rusijom sada za buduce nego dobar sa amerikom i EU sada za ono sto je bilo. Realno, i jedni i drugi se raspadaju, svi sem nemaca su duzni ni sami ne znaju koliko, evro se raspada, amerikanci imaju sve manje saveznika, i jedni i drugi su na vestackim plucima. Sa druge strane kinezi i rusi sa takozvanim "diktaturama" beleze konstantan ekonomski rast, vojno jacaju. Nek nasi jednom ispadnu pametni, nek kazu da je nasa odluka kakva je takva je i gotovo. Ne moze se svima ugoditi ali ako ne povuku odluku to ce im biti jedna od najboljih odluka koju su ikad doneli i plus ce makar jednom u zivotu pokazati da nisu beskicmenjaci.

spasenija kolček

pre 13 godina

"EK razočarana...".
pojam razočarana ne pripada rečniku diplomatije.
Ili, EK udara na našu sentimentalnost ?!?
U izboru koji ima dva kraja ili je double bind, srpska vlada je procenila i donela svoju osluku.
Lično mislim da je od dva zla izabrala - manje.
Pardon, stoji i da sa Kinom neke stvari su ipak bolje u međusobnim odnosima. Kina možda ima problema sa ljudskim pravima, ali principijelno je ipak strpljiva i gleda svoja posla. Gde i kako nas je nagazila ?!? Žao mi je kineskog disidenta, no, ne može i jare i pare.
I, uzgred, Ahtisari, EK neka se seti - mira na Kosovu !!!

Petar

pre 13 godina

Srbija deli stavove Evropske unije? Samo kad su pare i bolji život u pitanju. A deo sa radom, ljudskim pravima i poštovanjem prave - uopšte ne.

dezurna

pre 13 godina

Pre nego sto se bilo ko drzne da prokomentarishe Nobelovu nagradu za mir dodeljenu Martiju Ahtisariju, mogao bi da skokne do Batajnice da pogleda te jame koje su posluzile za "asanaciju terena" Kosova i Metohije, odakle su, iz jednih jama, leshevi kamionima preko cele centralne Srbije prebacheni u druge jame, iskopane na teritoriji beogradske opshtine.
Ovo narochito vazi za Beogradjane koji "znaju sve o svemu", samo, eto, kao, nisu znali da im drzavna vlast zakopava stotine lesheva na teritoriji grada. Paz' da niko nije znao.
Hajde da se ne igramo amnezije i slabovidosti kada su u pitanju stvari koje nisu nicija PR izmisljotina, vec predstavljaju ne cak ni istorijske, nego pre svega forenzichke cinjenice?
Mislim da bi svakoga sa iole obraza trebalo da bude sramota kada bi clanovi porodica "asaniranih" osoba bili primoravani da postuju zakone drzave koja se dan-danas nisu cak ni poshteno izvinila za "asanaciju".
Da se razumemo i da se ne igramo senilnosti: Ahtisari je covek koji je uspeo da ubedi Milosevica da prestane sa ponasanjem koje je NATO-u omogucilo da "pronadje svoju novu istorijsku ulogu".
Milosevic je to cinjenje praktikovao na teritoriji Kosova i Metohije, uprkos upozorenjima, duze od godinu dana pre nego sto je bombardovanje pocelo. Milosevic je to radio iz svoje politicke racunice. Milosevic je prizeljkivao bombardovanje. Milosevic je verovao da ce ga to osnaziti na vlasti, kao sto je bombardovanje Iraka 1991. godine osnazilo vlast Sadama Huseina.
Preracunao se, kao i mnogo puta do tada. Ovaj put kriticno, pretposlednji put u "karijeri". Poslednje Milosevicevo preracunavanje bilo je raspisivanje izbora 2000-te radi potvrde ucvrscene vlasti. Oh, kakva odsecenost osobe od realnosti... Ali to nam je vec rekao Kristofer Hil, 2 dana pre pocetka bombardovanja, posle poslednjeg americkog (pitanje je koliko iskrenog?) pokusaja da ubedi Milosevica da prestane sa svojim ponasanjem, otprilike: "Bojim se da gospodin Predsednik u ovom trenutku ne raspolaze najadekvatnijom percepcijom aktuelnih dogadjaja."
Ako neko ne shvata: Ahtisari je svojim angazovanjem onemogucio da se NATO predstavi kao veliki pobednik. Ahtisari je, na jedan bizaran nacin, jer i cela situacija jeste bila bizarna, omogucio "pobedu diplomatije".

Prometheus

pre 13 godina

MA najbitnije je da vi koji ste nas bombardovali i priznali KiM - niste prekrsili nikakav zakon niti ste povredili ljudska prava.... vi ste milosrdni andjeli !

zoran

pre 13 godina

Tadiću,

Ne može na dve stolice! Razmisli o tome...
Pogotovo što osim nepriznavanja Kosova Kinezi se nisu baš razbili šaljući nam neke poklone. Mnogo više smo dobili od Japanaca ili Švajcarske, recimo.

mirjanin

pre 13 godina

Zajednicka odluka EU? Prvo nismo u EU, drugo kad Holandija pocne da donosi zajednicke odluka sa ostatkom EU i prestane da blokiran nas ulazak u EU tad cemo i mi sa EU da pocnemo da donosimo zajednicke odluke. Trece, da li je Srbiji ili Kinu neko pitao da li se slaze sa izborom tog coveka za Nobelovca? Cetvrto,kako vas nije sramota da uopste prigovarate istog DANA kada ste uhapsili Asanza koji je pravi borac za istinu i mir? Pa vi ste u EU nacisto pukli!

ExNS

pre 13 godina

Sta ste ocekivali kao odgovor?

Zasto ne uvedete Juan kao valutu za koju je dinar veza? Zasto se ministar skololovao u Evropi, a ne u Kini? Zasto hocete u EU? Zasto vam je ukidanje sengenskih viza bilo toliko vazno? Itd...
Ako je Kina i njen sistem OK, zasto niste nikoga streljali za korupciju?

Pre pare meseci, slicno je bilo sa Iranom. Srbija je podrzavala Iran!!!

Kakva je ovo politika? Koje je ovo licemerje vlade u Srbiji i svih onih koji drze evro ili dolar kod kuce i pljuju po Evropi.

Za vas nije nista drugo nego sankcije. Stidite se!!!

Sale77

pre 13 godina

Svaka priča o moralnoj dimenziji odluke naše diplomatije je besmislena onoliko koliko je besmislena i Nobelova nagrada za mir!
Stvar je jasna, vlada je morala da uzvrati uslugu Kini i, to je to. Naravno da EK očekuje od nas da pratimo kurs spoljne politike Evropske unije ukoliko želimo da postanemo član, ali mi još nismo član i moramo povlačiti takve poteze koji će nam obezbediti izbalansiran odnos sa svima. Uostalom, dići će se malo prašine...i, to je to.
A ljudska prava, Evropske vrednosti, moral itd...videli smo kako to funkcioniše na slučaju rumunskih Roma u Francuskoj!

Martin.Pirot

pre 13 godina

I ja sam razocaran sto dobitnik Nobela za Mir nij eneko ko se recimo bori protiv rezima u Saudijskoj Arabiji tj Americkom savezniku nego bas u Kini i sto se ovom dodelom provocira Kina na rat(dobro ste procitali) pa sam jos razocaran sto su nas bombardovali uranijumom pa sam razocaran sto su nam oteli 15% teritorije i sto su proterali Srbe iz Hrvatske pas sam razocaran sto...
MA briga me sto ste razocarani,na referendumu o prikljucenju EU ja i sva moja rodbina glasacemo NE i niko za sledecih 5 generacija nece moci nase razocarenje da smanji.

Ank

pre 13 godina

Kina "visoko ceni" odluku Srbije da ne pošalje ambasadora na dodelu Nobelove nagrade za mir kineskom disidentu Liu Sjaobou, izjavio je kineski ambasador u Beogradu Vej Đinghua. Vej, koji je u Vladi Srbije prisustvovao potpisivanju energetskog sporazuma Srbije i Kine.

"Dodela Nobelove nagrade za mir disidentu, koji je tražio da Kina još 300 godina bude kolonija, nema veze sa mirom, isto kao ni dodela Nobelove nagrade Martiju Ahtisariju", rekao je Vej.

AAA

pre 13 godina

Dakle ova vlada je zaista izgubila kompas sta radi. Toliko ulizivanje kineskim komunistima je zaista neverovatno. Ali to nam govori jednu stvar a to je da komunisti nikada nisu ni sisli sa vlasti u Srbiji.

milan indjija

pre 13 godina

Gospodo iz DS, od 1996. sam glasao za vas, ali hvala vise, moj glas vise necete dobiti. Necu da neko glasa u moje ime i da me svrstava u isti kos sa nedemokratskim rezimima i drzavama sa diktaturama. Ako smo krenuli ka EU, zasto ste stali? Pa i ovako su nam svi vozovi davno otisli.

Zoran

pre 13 godina

Sad mi je bar jasno da je prilazenje EU u sustini SVRSTAVANJE. O moralu tih, raznih komisija necu nista da kazem jer nemam reci. Podrska Asanzu.

marko

pre 13 godina

E bas me briga sto su razocarani..Bolje je dati podrsku onome ko ti je iskreni prijatelj, koji se dokazao kada nam je bilo najteze, nego se dodvoravati nekome ko te stalno gazi i ponizava.

emi ešaV

pre 13 godina

"Očekivali bismo od države koja ima aspiracije da se priključi Evropskoj uniji da u potpunosti deli vrednosti EU, a zaštita ljudskih prava je jedna od fundamentalnih evropskih vrednosti, i da koordinira svoj stav sa stavom EU", rekla je Anđela Filote.

Ovo je glupost. Time što Srbija ne prisustvuje dodeli Nobelove nagrade za mir (koja je, inače, u potpunosti politički dirigovana), nije mogla biti učinjena povreda ljudskih prava! Izjava tog činovnika EK je sasvim očigledno zlonamerna zamena teza, koja samo škodi ionako nikakvom ugledu EU administracije.

Gde piše da je prisustvo dodeli Nobelove nagrade OBAVEZNO za potencijalnog kandidata za ulazak u EU? Ucenjivački i arogantni odnos EU prema nama je upravo mera njihovih "vrednosti" i pokazuje da je zapadna diktatura sličnog intenziteta kao istočna i jednako pravedna, samo što različito izgleda. Čak više ni ne izgleda različito (Asanž). Pošto se utrkuju u kritikama, pretnjama i izmišljanju prepreka za prijem Srbije u EU, očigledno je da Srbija tamo neće biti primljena još veoma dugo. Pošto još nije ni kandidat, Srbija nema nikakvu obavezu da se povinuje EU jednoumlju povodom bilo čega, a posebno ne da bude instrument političkog pritiska na Kinu.

realan

pre 13 godina

molim da mi svi koji smatraju da je EU 100% za ljudska prava sta je sa mojim ljudskim pravima kada su 99 godine 60-tak dana bukvalno svaki dan bombarderi preletali moj grad, 3 puta ga bombardovali, grad koji je bio apsolutnom bez ikakve pvo, grad koji je 12 km od madjarske granice, grad koji nikada nije glasao za SM, grad u kome je barem 50 % stanovnistva bilo nesrpske nacionalnosti. Sta je onda bilo sa mojim pravima i jos vaznije sa pravima MOJE DECE. PONAVLJAM SUBOTICA JE BIO GRAD KOJI NIJE BIO BRANJEN A DIREKTNO JE BOMBARDOVAN 3 PUTA, a svaki dan je bio ruta bombardera i sigurno nismo mogli znati da nas nece gadjati. gospodo LJUDSKA PRAVA SU UNIVERZALNA I ne mozemo ih tumaciti kako hocemo. Bas me briga sa SM ja sam bio 60 dana apsolutno ugrozen i psihicki i fizicki.

vrhunski

pre 13 godina

Tadicu odlazi!

Zasto se stalno svrstavamo sa najgorim zemljama na planeti ? Zasto se ne ugledamo na najbolje na svetu???
Nadam se da ce uskor US+Nato napasi Iran, Severnu Koreju zatim na red mora doci Kina.

Stop diktatorskim zemljama.

mali radojica

pre 13 godina

Auuu kakva se prasina digla, pa nisam znao da smo toliko bitni odjednom. Pre bi se reklo da neko ima necistu savest ovde pa sad oce sto vise zemalja da uvuce u ovaj cirkus sa Nobelovom nagradom. Kao prvo, mi trenutno nismo clan EU i tek treba da podnesemo kandidaturu, kao drugo i mi smo bas razocarani nekim cudnim odlukama EU oko pitanja nase teritorije i slicno i kao trece strasno je ovo licemerje tog nazovi slobodarskog i liberalnog zapada kod ovakvih stvari. Kad prodje nova godina eto Evropskih i Americkih politicara i biznismena u Pekingu, eto tapsanja po ramenu sve u stilu "ma nema veze vazan je cash flow" kao da oni mare za Kineske borce za slobodu. A onda tu je i ta neprijatnost ovih dana sa Wikijem i Asanzom. Procitajte komentare u Britanskoj i Francuskoj stampi na netu - bicete iznenadjeni kolicinom besa obicnih ljudi,pa sad je 21 vek ljudi nije masa vise neprosvecena, tu je internet moze se tu svasta naci a sve vise isplivava ta dvolicnost zapadnih politicara, jedno je kad mi hapsimo, ili nasi prijatelji a drugo kad to rade Rusi i Kinezi.

View

pre 13 godina

Progon sopstvenih građana koji sprovodi Kina (a i Srbija je znala to da radi) ne može se pravdati suverenitetom, integritetom i sličnim koještarijama. PRAVA GRAĐANA SU IZNAD SUVERENITETA. Ljudska prava su civilizacijska tekovina, a SUVERENITET JE U FUNKCIJI LJUDSKIH PRAVA, a ne obrnuto. Uostalom, zato je Srbija izgubila Kosovo, jer je suverenitet stavila iznad ljudskih prava svojih građana Albanaca. I nemojte mi o Asanžu. Ili bar pitajte BIA šta bi bilo da je neko ovde uradio isto što i on.
Tolerisati progone, zatvaranja svojih građana i slična zla zbog suvereniteta, ideologije, mržnje, inata, frustracija ... nije ljudski. Nije hrišćanski.
Ali izgleda da za Srbe i slične narode uzalud prođoše hiljade godina razvoja ljudske civilizacije.

Konstantinos Veliki

pre 13 godina

Ja bih sada, iz inata, nakon svega ovoga stvarno volio da EU stavi Srbiju ne na 10 nego na 20 godisnje cekanje, jer ona te EU nije vrijedna! Srbija (njena diplomacija) nema pojma sto znaci rijec partnerstvo, saveznistvo i solidarnost! Kao da Srbija ne proizlazi iz zajednickih krscanskih korjena? Kakva blamaza i stanje duha u Srbiji je za ne povjerovati od zemlje koja se zeli prikljucit najjacoj skupini zemalja svijeta!

antihater

pre 13 godina

Nisam odusevljen nekim prethodnim dobitnicima Nobelove nagrade, ali Srbija je u ovom konkretnom slucaju, na zalost, podrzala krsenje ljudskih prava.

nas problem,nasa stvarnost

pre 13 godina

Mnogo su mi interesantniji komentari od same vesti. Procitajte ih pazljivo. Jel' vam sad jasno zasto smo ovde gde jesmo?! Ovoliko nerazumevanje realnog stanja stvari je totalno bolesno. Inat, predrasude i kratkorocno razmisljanje prste na sve strane. A realnosti nema ni u tragovima. A jasan strateski cilj drzavni i nacionalni cilj i put do ostvarenja tog cilja ne da su u magli, nego NE POSTOJE. Niti ih zna vlast niti opozicija. A oni to ne znaju jer NAROD u ovoj zemlji ne zna sta hoce a sta moze. Jadni smo.

drasko

pre 13 godina

"Očekivali bismo od države koja ima aspiracije da se priključi Evropskoj uniji ..."

Malo morgen, pitajte Jeremica (Jeremiju) koliku zelju ima za ulazak Srbije u EU.
Ovi iz EK-a stvarno zive u zabludi ako misle da ova vlast zeli vise EU od Ruske gubernije i Kineske cetvrti ...
Cek bre gospodo iz EU, moramo prvo sve da prodamo tajkunima, da napravimo dilove sa Rusima i Kinezima pa tek onda dolazite vi na red .
Vaznija nam je votka i pirinac od vas...
Boze, ovi politicari ima stvarno od Srbije da naprave BG pasaluk.Ubice nas kratkovidost...

komsija

pre 13 godina

Kina i Srbija dele iste vrednosti: vrednosti prava drzave nad ljudskim pravima. Narocito kada se radi o ljudskim pravima druge nacionalnosti unutar drzave. Tibet i Kosovo su najboli primer. To sto Evropa deli druge vrednosti ne briga Srbiju. Ona ceka druge okolnosti da Kosovo bude opet Tibet i ne moze ona da daje pecat da Tibet bude Kosovo. Sa druge strane to pokazuje da Vlada Srbije ne igra sa Kosovom. Ona ozbiljno misli da Drzava Srbije ima tapiju nad Kosovom, sto u sustini je tuzno do bola....

Zoran

pre 13 godina

Taman tom drustvu i pripadamo, mi hocemo u EU.. mi smo drustvo izgubljeno u vremenu i prostoru i FARMAMA ali ne onim koje bi trebalo da imamo!

Questor

pre 13 godina

Moje skromno misljenje je da s obzirom na to da ce u vrlo skoroj buducnosti Kina definitivno preuzeti ulogu svetskog lidera na svim poljima, za Srbiju bolje da bude u dobrim odnosima sa najmnogoljudnijom drzavom na svetu.

mujcinovic salih

pre 13 godina

Razocarenje evropske komisije zbog odluke Srbije? Svi koji tamo misle da mi nismo za EU dolaze na svoje. A i nasa politika im daje za pravo.

vasilije knezevic

pre 13 godina

Interesantno je da vecina komentara
kao i zvanicnih izjava zapostavljaju ili ustvari ne razumiju znacaj neke simbolicne nagrade za svjetski mir.
Sve se zavrsava na ideoloskoj podjeli politickih opredjeljenja gdje se diktira jedna ili druga svrstanost
i svjetski mir potpuno gubi pravo znacenje i postaje "orvelovska" karikatura. Za sve one koji su u nedoumici i strahuju od jednog ili drugog opredjeljenja, osnovna ideja "Nobelove nagrade" jeste doprinos svjetskom miru. Sve ostalo sto se u posljednje vrijeme manipulise sa tim simbilom mira je obicna "travestija". Forsiranje vojnog i "diplomatskog" rjesenje kao sto je bilo pitanje Kosova, bez obzira na sve okolnosti, nije bio nikakav doprinos miru; to je najjednostavnije jednostrano "pokrivanje" eksplozivne situacije da se cuva kao ucjena za buducnost. Mir je teznja prema uzajamnoj saglasnosti bez diktata nametnutog jednoj ili drugoj strani. Postoji bezbroj diplomata, prominentnih ljudi iz kulturnog i javnog zivota, kao i najobicnijih ljudi koji se zalazu za mir u svijetu
ali njihova imena ostaju anonimna i zamjenjuju se kontraverznim licnostima koje u sustini doprinose
zategnutosti medju narodima i drzavama i prema tome su opozicija svjetskom miru.
(vasilije knezevic, 8 dec. 2010)

Joe

pre 13 godina

Srbija je još 1991. ušla u skup tkz. "renegade countries" ili "zemalja-otpadnika" i iz tog društva očigledno neće brzo izlaziti. To su zemlje koje ne dele vrednosti modernog društva i s kojima Svet ne zna šta da radi a gotovo su sve na tom spisku zemalja koje bojkotuju nagradu. A onda se mi pitamo zašto ljudi beže iz ove zemlje.

Dule

pre 13 godina

Bolje da se pretvorimo u kinesku provinciju, nego da slusamo ove obmanjivace sa zapada. Muka mi je svih tih laznih obecanja i pretnji.

Nenad Paunovic

pre 13 godina

A evo i teksta za ljude iz evropske komisije, ne znam dali se posle citanja istog covek oseca razocarano, zgrozeno ili zabrinuto. Radi se naime o kljucnom savezniku EU sa kojiom ista tesno saradjuje u vojnim intervencijama sirom planete:
Torture Techniques at Guantánamo: “Communist Inspired” ...or Developed, Refined, and Exported by the USA?

http://revcom.us/a/138/torture_part_2-en.html

marko

pre 13 godina

Razocarani su. To su oni sto nam vredjaju inteligenciju tezom kako su branili ljudske zivote i prava bombama iz bezmalo orbite. Ima smisla, ima...ispirajte mozak nekom drugom vasim "vrednostima".

cn

pre 13 godina

Srbiji nije mesto u EU, niti ce ikada postati njen clan. Vecina komentara svedoci da ogroman deo gradjana ove zemlje nista ne shvata, da su neobrazovani i neinformisani, i da ne zasluzuju bolje ... Volite Evre i Dolare, a mrzite zapad e ne ide to tako.

Srbija do Pekinga

pre 13 godina

Posto toliko obozavamo Kinu i njen sistem, glasam za to da ovadasnji kineski imigranti osnuju partiju i uspostave isti sitem kao u Kini. Koliko vidim dobice ogromnu podrsku. Srbi ce biti odusevljeni. Barem vise necu slusati ovakve gluposti. Cenzura je keva , Kinezi to najbolje znaju.

Bucko razmisljam

pre 13 godina

EK razočarana bojkotom Srbije

Ja licno sam jos vise razocaran EU koja ni posle 20 godina nije uspela da shvati da je Srbija "AFRICKA DRZAVA" kojoj po nijednoj razumnoj logici nije mesto u EU a koju EU iz nekog meni licno nejasnog razloga godinama i uz trosenje ogromnih finansijskih sredstava svojih poreskih ob'veznika uporno nastoji CIVILIZOVATI ?
EU treba LECITI ! Oni zaista NISU NORMALNI !

mile pile

pre 13 godina

Sto, ja bi otisao na dodelu i kao pravio se da nemam pojma o cemu se radi. A onda bi se (bez Vikileak-a) u cetiri oka da niko necuje izvinio kinezima shatro " ma nee nisam to bio ja to se vama samo ucinilo". To se zove politika bato.

lepo društvo

pre 13 godina

Countries boycotting Nobel ceremony

China, Vietnam, the Philippines, Kazakhstan
Russia, Serbia, Ukraine
Colombia, Venezuela, Cuba
Tunisia, Morocco, Sudan
Saudi Arabia, Iraq, Iran, Egypt
Pakistan, Afghanistan

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-11943355

Aleksandar

pre 13 godina

Podržavam odluku naše vlade. Verujem da su sve vlade sveta sastavljene od:
mislioca, izvršioca, saučesnika i degustatora.
Prve tri kategorije su svima poznate, dok poslednja pripada onoj vrsti ljudi koja ništa nerazume niti bilo šta zna, ali o svemu ima "mišljenje".
Ovoga puta je naša vlada pokazala da su prevladali članovi prve kategorije.

stevic

pre 13 godina

bas me zanima zasto je slovenija toliko zeljna da mi udjemo u eu tamo gde je i ona ako je jedno vreme i sama bezala gde smo bili zajedno a i hrvatska jako tezi da ide tamo gde treba da i mi budemo za neko vreme dodje mi da poverujem da oni stvarno zele da budu negde zajedno sa nama ako se ja pitam najbolje da mi ooga puta ne budemo sa njima a za nobelovu nagradu me zanima kao za lanski sneg i jer sta rade sa ovom nagradom pojedine zemlje kako je zlouotrebljavaju u instrument pritisaka pojedinih zemalja osecam da se neko prevrce u grobu

vrhunski

pre 13 godina

Tadicu odlazi!

Zasto se stalno svrstavamo sa najgorim zemljama na planeti ? Zasto se ne ugledamo na najbolje na svetu???
Nadam se da ce uskor US+Nato napasi Iran, Severnu Koreju zatim na red mora doci Kina.

Stop diktatorskim zemljama.

Konstantinos Veliki

pre 13 godina

Ja bih sada, iz inata, nakon svega ovoga stvarno volio da EU stavi Srbiju ne na 10 nego na 20 godisnje cekanje, jer ona te EU nije vrijedna! Srbija (njena diplomacija) nema pojma sto znaci rijec partnerstvo, saveznistvo i solidarnost! Kao da Srbija ne proizlazi iz zajednickih krscanskih korjena? Kakva blamaza i stanje duha u Srbiji je za ne povjerovati od zemlje koja se zeli prikljucit najjacoj skupini zemalja svijeta!

dezurna

pre 13 godina

Pre nego sto se bilo ko drzne da prokomentarishe Nobelovu nagradu za mir dodeljenu Martiju Ahtisariju, mogao bi da skokne do Batajnice da pogleda te jame koje su posluzile za "asanaciju terena" Kosova i Metohije, odakle su, iz jednih jama, leshevi kamionima preko cele centralne Srbije prebacheni u druge jame, iskopane na teritoriji beogradske opshtine.
Ovo narochito vazi za Beogradjane koji "znaju sve o svemu", samo, eto, kao, nisu znali da im drzavna vlast zakopava stotine lesheva na teritoriji grada. Paz' da niko nije znao.
Hajde da se ne igramo amnezije i slabovidosti kada su u pitanju stvari koje nisu nicija PR izmisljotina, vec predstavljaju ne cak ni istorijske, nego pre svega forenzichke cinjenice?
Mislim da bi svakoga sa iole obraza trebalo da bude sramota kada bi clanovi porodica "asaniranih" osoba bili primoravani da postuju zakone drzave koja se dan-danas nisu cak ni poshteno izvinila za "asanaciju".
Da se razumemo i da se ne igramo senilnosti: Ahtisari je covek koji je uspeo da ubedi Milosevica da prestane sa ponasanjem koje je NATO-u omogucilo da "pronadje svoju novu istorijsku ulogu".
Milosevic je to cinjenje praktikovao na teritoriji Kosova i Metohije, uprkos upozorenjima, duze od godinu dana pre nego sto je bombardovanje pocelo. Milosevic je to radio iz svoje politicke racunice. Milosevic je prizeljkivao bombardovanje. Milosevic je verovao da ce ga to osnaziti na vlasti, kao sto je bombardovanje Iraka 1991. godine osnazilo vlast Sadama Huseina.
Preracunao se, kao i mnogo puta do tada. Ovaj put kriticno, pretposlednji put u "karijeri". Poslednje Milosevicevo preracunavanje bilo je raspisivanje izbora 2000-te radi potvrde ucvrscene vlasti. Oh, kakva odsecenost osobe od realnosti... Ali to nam je vec rekao Kristofer Hil, 2 dana pre pocetka bombardovanja, posle poslednjeg americkog (pitanje je koliko iskrenog?) pokusaja da ubedi Milosevica da prestane sa svojim ponasanjem, otprilike: "Bojim se da gospodin Predsednik u ovom trenutku ne raspolaze najadekvatnijom percepcijom aktuelnih dogadjaja."
Ako neko ne shvata: Ahtisari je svojim angazovanjem onemogucio da se NATO predstavi kao veliki pobednik. Ahtisari je, na jedan bizaran nacin, jer i cela situacija jeste bila bizarna, omogucio "pobedu diplomatije".

ExNS

pre 13 godina

Sta ste ocekivali kao odgovor?

Zasto ne uvedete Juan kao valutu za koju je dinar veza? Zasto se ministar skololovao u Evropi, a ne u Kini? Zasto hocete u EU? Zasto vam je ukidanje sengenskih viza bilo toliko vazno? Itd...
Ako je Kina i njen sistem OK, zasto niste nikoga streljali za korupciju?

Pre pare meseci, slicno je bilo sa Iranom. Srbija je podrzavala Iran!!!

Kakva je ovo politika? Koje je ovo licemerje vlade u Srbiji i svih onih koji drze evro ili dolar kod kuce i pljuju po Evropi.

Za vas nije nista drugo nego sankcije. Stidite se!!!

Petar

pre 13 godina

Srbija deli stavove Evropske unije? Samo kad su pare i bolji život u pitanju. A deo sa radom, ljudskim pravima i poštovanjem prave - uopšte ne.

zoran

pre 13 godina

Tadiću,

Ne može na dve stolice! Razmisli o tome...
Pogotovo što osim nepriznavanja Kosova Kinezi se nisu baš razbili šaljući nam neke poklone. Mnogo više smo dobili od Japanaca ili Švajcarske, recimo.

View

pre 13 godina

Progon sopstvenih građana koji sprovodi Kina (a i Srbija je znala to da radi) ne može se pravdati suverenitetom, integritetom i sličnim koještarijama. PRAVA GRAĐANA SU IZNAD SUVERENITETA. Ljudska prava su civilizacijska tekovina, a SUVERENITET JE U FUNKCIJI LJUDSKIH PRAVA, a ne obrnuto. Uostalom, zato je Srbija izgubila Kosovo, jer je suverenitet stavila iznad ljudskih prava svojih građana Albanaca. I nemojte mi o Asanžu. Ili bar pitajte BIA šta bi bilo da je neko ovde uradio isto što i on.
Tolerisati progone, zatvaranja svojih građana i slična zla zbog suvereniteta, ideologije, mržnje, inata, frustracija ... nije ljudski. Nije hrišćanski.
Ali izgleda da za Srbe i slične narode uzalud prođoše hiljade godina razvoja ljudske civilizacije.

AAA

pre 13 godina

Dakle ova vlada je zaista izgubila kompas sta radi. Toliko ulizivanje kineskim komunistima je zaista neverovatno. Ali to nam govori jednu stvar a to je da komunisti nikada nisu ni sisli sa vlasti u Srbiji.

Svetozar

pre 13 godina

Gospodo iz Evropske Unije. Srbija se nalazi sa 18 zemalja kojima i pripada jer su i u Srbiji ljudska prava kao i u Kini i u tim drzavama. Srspki gradjanin nema pravo na fer, posteno i brzo sudjenje,nema prava na izvrsenje sudske presude, nema prava da mu se vrati imovina koju su komunisti opljackali jer treba da je kupe tajkuni za male pare, nema prava na povoljan kredit u banci sa delom koji ni ne treba da vrati ako nije partiski apartcik, nema prava na normalan javni servis informisanja vec mora da gleda partiske biltene umesto dnevnika, nema prava da konkurise za normalna radna mesta iako ima diplomu sa Oxforda i govori 3 svetska jezika savrseno ako nije iz partije, nema prava da kupuje u supermarketu koji ne pripada nijednom DB-ovskom tajkunu....Gospodo iz EU, Srbija je tacno tamo gde i pripada svidjalo se to Vama ili ne uprkos mojoj licnoj sramoti i stidu zbog toga.

milan indjija

pre 13 godina

Gospodo iz DS, od 1996. sam glasao za vas, ali hvala vise, moj glas vise necete dobiti. Necu da neko glasa u moje ime i da me svrstava u isti kos sa nedemokratskim rezimima i drzavama sa diktaturama. Ako smo krenuli ka EU, zasto ste stali? Pa i ovako su nam svi vozovi davno otisli.

komsija

pre 13 godina

Kina i Srbija dele iste vrednosti: vrednosti prava drzave nad ljudskim pravima. Narocito kada se radi o ljudskim pravima druge nacionalnosti unutar drzave. Tibet i Kosovo su najboli primer. To sto Evropa deli druge vrednosti ne briga Srbiju. Ona ceka druge okolnosti da Kosovo bude opet Tibet i ne moze ona da daje pecat da Tibet bude Kosovo. Sa druge strane to pokazuje da Vlada Srbije ne igra sa Kosovom. Ona ozbiljno misli da Drzava Srbije ima tapiju nad Kosovom, sto u sustini je tuzno do bola....

antihater

pre 13 godina

Nisam odusevljen nekim prethodnim dobitnicima Nobelove nagrade, ali Srbija je u ovom konkretnom slucaju, na zalost, podrzala krsenje ljudskih prava.

drasko

pre 13 godina

"Očekivali bismo od države koja ima aspiracije da se priključi Evropskoj uniji ..."

Malo morgen, pitajte Jeremica (Jeremiju) koliku zelju ima za ulazak Srbije u EU.
Ovi iz EK-a stvarno zive u zabludi ako misle da ova vlast zeli vise EU od Ruske gubernije i Kineske cetvrti ...
Cek bre gospodo iz EU, moramo prvo sve da prodamo tajkunima, da napravimo dilove sa Rusima i Kinezima pa tek onda dolazite vi na red .
Vaznija nam je votka i pirinac od vas...
Boze, ovi politicari ima stvarno od Srbije da naprave BG pasaluk.Ubice nas kratkovidost...

mujcinovic salih

pre 13 godina

Razocarenje evropske komisije zbog odluke Srbije? Svi koji tamo misle da mi nismo za EU dolaze na svoje. A i nasa politika im daje za pravo.

тоша

pre 13 godina

Ко је уопште та Европска комисија! И причајте ви шта хоћете али српски народ није више заинтересован да уђе у ту вашу квазидемократску творевину звану Европска Унија. То ћете видети већ на идућим парламентарним изборима!!!!!

Zoran

pre 13 godina

Taman tom drustvu i pripadamo, mi hocemo u EU.. mi smo drustvo izgubljeno u vremenu i prostoru i FARMAMA ali ne onim koje bi trebalo da imamo!

nas problem,nasa stvarnost

pre 13 godina

Mnogo su mi interesantniji komentari od same vesti. Procitajte ih pazljivo. Jel' vam sad jasno zasto smo ovde gde jesmo?! Ovoliko nerazumevanje realnog stanja stvari je totalno bolesno. Inat, predrasude i kratkorocno razmisljanje prste na sve strane. A realnosti nema ni u tragovima. A jasan strateski cilj drzavni i nacionalni cilj i put do ostvarenja tog cilja ne da su u magli, nego NE POSTOJE. Niti ih zna vlast niti opozicija. A oni to ne znaju jer NAROD u ovoj zemlji ne zna sta hoce a sta moze. Jadni smo.

dragan

pre 13 godina

Podrzavam odluku vlade. Kolko ja znam kKina nam nije puno pomogla ali nije ni odmogla a to je buduca velesila. Za EK nisam bas siguran. Kolko vidim Srbija nece biti primljena u EU za jos dugo vremena prema tome vreme je da mi njima stavimo do znanja da oni nisu jedini ima i drugih.

Nenad

pre 13 godina

Koliko god mi je jadna srpska sizofrena spoljna politika toliko mi je drago sto ne idemo na ovaj prolupani dogadjaj. Posle dva giganta svetskog mira: Ahtisarija i Obame se citava Nobelova nagrada pretvorila u jeftini politicki cirkus.

cn

pre 13 godina

Srbiji nije mesto u EU, niti ce ikada postati njen clan. Vecina komentara svedoci da ogroman deo gradjana ove zemlje nista ne shvata, da su neobrazovani i neinformisani, i da ne zasluzuju bolje ... Volite Evre i Dolare, a mrzite zapad e ne ide to tako.

milinko

pre 13 godina

bolje biti dobar sa kinom i rusijom sada za buduce nego dobar sa amerikom i EU sada za ono sto je bilo. Realno, i jedni i drugi se raspadaju, svi sem nemaca su duzni ni sami ne znaju koliko, evro se raspada, amerikanci imaju sve manje saveznika, i jedni i drugi su na vestackim plucima. Sa druge strane kinezi i rusi sa takozvanim "diktaturama" beleze konstantan ekonomski rast, vojno jacaju. Nek nasi jednom ispadnu pametni, nek kazu da je nasa odluka kakva je takva je i gotovo. Ne moze se svima ugoditi ali ako ne povuku odluku to ce im biti jedna od najboljih odluka koju su ikad doneli i plus ce makar jednom u zivotu pokazati da nisu beskicmenjaci.

Srbija do Pekinga

pre 13 godina

Posto toliko obozavamo Kinu i njen sistem, glasam za to da ovadasnji kineski imigranti osnuju partiju i uspostave isti sitem kao u Kini. Koliko vidim dobice ogromnu podrsku. Srbi ce biti odusevljeni. Barem vise necu slusati ovakve gluposti. Cenzura je keva , Kinezi to najbolje znaju.

pharaoh

pre 13 godina

Vi ste pokazali koliko vam je demokratija "srcu mila". Vi ste našli nekome da držite lekcije o ljudskim pravima, a čoveku koji otkriva vaše prljavštine pišete lažne optužnice. Nemate vi "gospodo" nikakav kredibilitet da nekoga pozivate na odgovornost. Konačno smo i zvanično dobili potvrdu šta je EU. Hvala i doviđenja.

Joe

pre 13 godina

Srbija je još 1991. ušla u skup tkz. "renegade countries" ili "zemalja-otpadnika" i iz tog društva očigledno neće brzo izlaziti. To su zemlje koje ne dele vrednosti modernog društva i s kojima Svet ne zna šta da radi a gotovo su sve na tom spisku zemalja koje bojkotuju nagradu. A onda se mi pitamo zašto ljudi beže iz ove zemlje.

Bucko razmisljam

pre 13 godina

EK razočarana bojkotom Srbije

Ja licno sam jos vise razocaran EU koja ni posle 20 godina nije uspela da shvati da je Srbija "AFRICKA DRZAVA" kojoj po nijednoj razumnoj logici nije mesto u EU a koju EU iz nekog meni licno nejasnog razloga godinama i uz trosenje ogromnih finansijskih sredstava svojih poreskih ob'veznika uporno nastoji CIVILIZOVATI ?
EU treba LECITI ! Oni zaista NISU NORMALNI !

Nemojte nas primiti ako nemate interes

pre 13 godina

Pustite sada lična žaljenja gospodine File, da li neko iz EK može pravnički i u skladu sa zakonima EU da objasni vezu između pregovora o pristupanju i prisustvovanja dodeli nagrade jedne privatne fondacije?

Ne može se kao uslov za pristupanje tražiti od kandidata da ispunjava uslove koji nisu nigde propisani i pravno utemeljeni. S druge strane, pošto očigledno postoje i takvi (nepisani)uslovi, dozvolite da sami procenimo šta je u našem najboljem interesu a vi lepo radite svoj posao u vašem najboljem interesu.

milost za Srbiju

pre 13 godina

Pun mi je kofer, vise, i Evrope i evropskih "vrednosti"!
Nema nicega jadnijeg, od napada i sikaniranja, slabijeg i nemocnogijeg od sebe!
Niko u toj EU ne sme usta da otvori, da se protivi "zajednickom" stavu, svih 27 drzava, ipak, 5 drzava nije priznalo Kosovo, o kojim onda zajednickim vrednostima EK prica? EU je farsa, grupa, prebogatih drzava s jedne strane ("kvinta"), koje kroje politiku EU, i grupa siromasnih drzava, koje su usle u EU u poslednjih 10 godina, koje prakticno zive na milostinji, onih bogatih, i zbog toga ne smeju da pisnu. Sad ponovo, EK (koja je prakticno vlada 700 milona ljudi u EU), trenira strogocu na nama (7 milona stanovnika), dresirajuci, zapravo, potencijalno nemirne unutar te zajednice! I tako ce biti i nadalje, prenosno receno: "Ako ne budete poslusni, proci cete kao Srbija!".
Zalosno je i neverovatno, pricati o ljudskim pravima, a onda kaznjavati stanovnike cele jedne zemlje, njih 7 milona, nedozvoljavajuci im da se priblize tim "zajednickim evropskim vrednostima", zbog jednog, realno neostvarivog uslova postavljenog od EU prema Srbiji. To je samo jedan od mnogo nedoslednosti.
O cemu mi pricamo?

Ja

pre 13 godina

Srbija radi isto što i EU, žmuri na kršenje ljudskih prava tamo gde joj je to u interesu. Rečeno je "da u potpunosti deli vrednosti EU - a zaštita ljudskih prava je jedna od fundamentalnih evropskih vrednosti" - slažem se ali zaboravio je da napomene da je to pravo univerzalno i jednako za sve, tako da nemaju prava da prigovaraju Srbiji dokle god ćute o najvećem kršiocu ljudskih prava, Saudijskoj Arabiji, zarad nekih njihovih viših interesa.

spasenija kolček

pre 13 godina

"EK razočarana...".
pojam razočarana ne pripada rečniku diplomatije.
Ili, EK udara na našu sentimentalnost ?!?
U izboru koji ima dva kraja ili je double bind, srpska vlada je procenila i donela svoju osluku.
Lično mislim da je od dva zla izabrala - manje.
Pardon, stoji i da sa Kinom neke stvari su ipak bolje u međusobnim odnosima. Kina možda ima problema sa ljudskim pravima, ali principijelno je ipak strpljiva i gleda svoja posla. Gde i kako nas je nagazila ?!? Žao mi je kineskog disidenta, no, ne može i jare i pare.
I, uzgred, Ahtisari, EK neka se seti - mira na Kosovu !!!

mirjanin

pre 13 godina

Zajednicka odluka EU? Prvo nismo u EU, drugo kad Holandija pocne da donosi zajednicke odluka sa ostatkom EU i prestane da blokiran nas ulazak u EU tad cemo i mi sa EU da pocnemo da donosimo zajednicke odluke. Trece, da li je Srbiji ili Kinu neko pitao da li se slaze sa izborom tog coveka za Nobelovca? Cetvrto,kako vas nije sramota da uopste prigovarate istog DANA kada ste uhapsili Asanza koji je pravi borac za istinu i mir? Pa vi ste u EU nacisto pukli!

Ognjen

pre 13 godina

Po meni treba da bojkotujemo svaku narednu Nobelovu nagradu za mir. Ta nagrada je davno izgubila smisao i odluka je isključivo politička. Pogledajte samo ko je dobijao nagrade prethodnih godina i biće vam jasno. Možeš misliti, Al Gor, Ahtisari, Obama i ostali ispadoše najveći mirotvorci, kao da nema 10001 osoba koja je tu nagradu pre njih zaslužila i koja se iskreno zalaže za mir i koja je više doprinela istom.

Nevezano za to da li je proamerička ili antiamerička ličnost u pitanju (mada će teško do ovoga doći), lepo kažemo ne interesuje nas jer je ta nagrada nepravična jer ne postoji mehanizam merenja za to ko je najviše doprineo miru u svetu i nečiji rezultati su zbog toga nepotrebno više vrednuju od ostalih boraca za mir, ne ulazeći u to da li je ta osoba zaista zaslužila tu nagradu. I ne dolazimo u sukob ni sa jednim, ni sa drugim, ni sa trećim. Što mi moramo biti u svakoj čorbi mirođija...

Dragan

pre 13 godina

Zapad je pokusao da izblamira Kinu za vreme olimpijade, podstrekivao pobune u Tibetu. KIna je uspela sa jednopartijskim sistemom da postane vodeca zemlja sveta. OECD danas objavljuje listu da je obrazovanje u KInu, vodece u svetu, itd. Bravo KINA!

Boban Marley

pre 13 godina

E, znas sta, evropska komisijo, najostrije me osudi sto sam sinoc imao seksualni odnos s rodjenom devojkom bez kondoma. I takodje zavedi to pod silovanje, mooolim te.

Mislim, ne odobravam bojkot ali ovo sve polako odlazi dodjavola. Tamo sede neki pegavi cinovnici i pametuju za sve nas. Ako je demokratija, i ako nas vode demokratski izabrani predstavnici, sta njih boli uvo. Ionako je to sve farsa i taj Nobelov komitet se bruka odavno i predmet je politickih prepucavanja/ucena/interesa poput MMF-a, Svetske banke, Saveta bezbednosti i slicnih (blokiranih i obesmisljenih) institucija.
Nije tesko biti deo obesmisljenog sistema, samo treba da radis na sopstvenoj lobotomiji i bice sve ok.

Ja mislio da se postuju razlike, a oni zabrinuti...

Digi

pre 13 godina

Jaoooooooo, koliko mi je zao sto ste razocarani.A niste bili ni malo razocarani kada su vase bombe padale na nase skole, bolnice, mostove, fabrike i ginula nevina ljudska bica, "koleterarna steta".Niste ni malo bili razocarani kada su vase bombe pale na Kinesku ambasadu koja nije bila u ratu sa vama.Niste ni malo bili razocarani kada je vas 500 miliona napalo na ovih 7-8 miliona!!!!!!!!!!!!!!!

Marko BG

pre 13 godina

Nobelovu nagradu za mir, dobio je pre par godina - Marti Ahtisari. Njegov najpoznatije "dostignuće" je legalizacija okupirane srpske teritorije. On je "odlučio" da je jedino rešenje konflikta na srpskom Kosovu i Metohiji da tamošnji Albanci dobiju još jednu etnički čistu državu. Ako je to veliko svetsko dostignuće u korist mira, onda je i takva nagrada. Dakle, kakvi dobitnici - takav i odnos prema nagradi.

VladaBP

pre 13 godina

Pa zar to znaci da mi moramo da mislimo kao i EK ? Ako je to uslov za ulazak u EU, da moram da mislim kao i oni, onda ne hvala na ulasku !
Kina je podrzala nas bojkot prilikom urucenja nagrede Ahtisariju i sasvin je normalno da i mi njih sada podrzimo.
A i ko nas je osudio sto ne idemo na dodelu nagrada ? Isti onaj sto je rekao "Merdita" kada je ulazio u srpski parlament !!!

Marko

pre 13 godina

Pa i mi smo razočarani njima. Hoće li i to da nam dodaju kao uslov za prijem u EU? Želim da naša zemlja bude moderna, napredna, u EU, ali nekad stvarno mislim da to samo mi želimo i niko drugi. Nama su u interesu prijateljski odnosi sa Kinom a EU je licemerna jer toliko je zabrinuta zbog nas i sada je toliko važno pitanje da li će Srbija bojkotovati dodelu Nobelove nagrade za mir, a svi oni imaju dobre odnose sa Kinom iz ekonomskih razloga. Samo traže razlog da nem nešto prebace a dobro znaju zašto Srbija ovo radi. Obično licemerje na koje smo već navikli. Zašto nam ne pokažu da zaista žele Srbiju u EU nego nam prodaju maglu.

Martin.Pirot

pre 13 godina

I ja sam razocaran sto dobitnik Nobela za Mir nij eneko ko se recimo bori protiv rezima u Saudijskoj Arabiji tj Americkom savezniku nego bas u Kini i sto se ovom dodelom provocira Kina na rat(dobro ste procitali) pa sam jos razocaran sto su nas bombardovali uranijumom pa sam razocaran sto su nam oteli 15% teritorije i sto su proterali Srbe iz Hrvatske pas sam razocaran sto...
MA briga me sto ste razocarani,na referendumu o prikljucenju EU ja i sva moja rodbina glasacemo NE i niko za sledecih 5 generacija nece moci nase razocarenje da smanji.

Proka

pre 13 godina

Jel u EU vlada neko jednoumlje? Kritikuju Kinu sa jednopartijskim sistemom a ovde nas kritikuju jer smo se drznuli da imamo drugačije mišljenje (opravdano ili ne ali valjda imamo prava na to).

gaga

pre 13 godina

Stalno tvrde da smo nezreli za evropsku uniju, a očekuju da donosimo zrele političke odluke. Kada budemo članovi Unije poštovaćemo zajednički donete odluke kao što poštuju Španija, Grčka, Slovačka, Kipar i Rumunija kada je u pitanju priznavanje nezavisnosti Kosova.

lepo društvo

pre 13 godina

Countries boycotting Nobel ceremony

China, Vietnam, the Philippines, Kazakhstan
Russia, Serbia, Ukraine
Colombia, Venezuela, Cuba
Tunisia, Morocco, Sudan
Saudi Arabia, Iraq, Iran, Egypt
Pakistan, Afghanistan

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-11943355

marko

pre 13 godina

E bas me briga sto su razocarani..Bolje je dati podrsku onome ko ti je iskreni prijatelj, koji se dokazao kada nam je bilo najteze, nego se dodvoravati nekome ko te stalno gazi i ponizava.

Sale77

pre 13 godina

Svaka priča o moralnoj dimenziji odluke naše diplomatije je besmislena onoliko koliko je besmislena i Nobelova nagrada za mir!
Stvar je jasna, vlada je morala da uzvrati uslugu Kini i, to je to. Naravno da EK očekuje od nas da pratimo kurs spoljne politike Evropske unije ukoliko želimo da postanemo član, ali mi još nismo član i moramo povlačiti takve poteze koji će nam obezbediti izbalansiran odnos sa svima. Uostalom, dići će se malo prašine...i, to je to.
A ljudska prava, Evropske vrednosti, moral itd...videli smo kako to funkcioniše na slučaju rumunskih Roma u Francuskoj!

Ank

pre 13 godina

Kina "visoko ceni" odluku Srbije da ne pošalje ambasadora na dodelu Nobelove nagrade za mir kineskom disidentu Liu Sjaobou, izjavio je kineski ambasador u Beogradu Vej Đinghua. Vej, koji je u Vladi Srbije prisustvovao potpisivanju energetskog sporazuma Srbije i Kine.

"Dodela Nobelove nagrade za mir disidentu, koji je tražio da Kina još 300 godina bude kolonija, nema veze sa mirom, isto kao ni dodela Nobelove nagrade Martiju Ahtisariju", rekao je Vej.

realan

pre 13 godina

molim da mi svi koji smatraju da je EU 100% za ljudska prava sta je sa mojim ljudskim pravima kada su 99 godine 60-tak dana bukvalno svaki dan bombarderi preletali moj grad, 3 puta ga bombardovali, grad koji je bio apsolutnom bez ikakve pvo, grad koji je 12 km od madjarske granice, grad koji nikada nije glasao za SM, grad u kome je barem 50 % stanovnistva bilo nesrpske nacionalnosti. Sta je onda bilo sa mojim pravima i jos vaznije sa pravima MOJE DECE. PONAVLJAM SUBOTICA JE BIO GRAD KOJI NIJE BIO BRANJEN A DIREKTNO JE BOMBARDOVAN 3 PUTA, a svaki dan je bio ruta bombardera i sigurno nismo mogli znati da nas nece gadjati. gospodo LJUDSKA PRAVA SU UNIVERZALNA I ne mozemo ih tumaciti kako hocemo. Bas me briga sa SM ja sam bio 60 dana apsolutno ugrozen i psihicki i fizicki.

mali radojica

pre 13 godina

Auuu kakva se prasina digla, pa nisam znao da smo toliko bitni odjednom. Pre bi se reklo da neko ima necistu savest ovde pa sad oce sto vise zemalja da uvuce u ovaj cirkus sa Nobelovom nagradom. Kao prvo, mi trenutno nismo clan EU i tek treba da podnesemo kandidaturu, kao drugo i mi smo bas razocarani nekim cudnim odlukama EU oko pitanja nase teritorije i slicno i kao trece strasno je ovo licemerje tog nazovi slobodarskog i liberalnog zapada kod ovakvih stvari. Kad prodje nova godina eto Evropskih i Americkih politicara i biznismena u Pekingu, eto tapsanja po ramenu sve u stilu "ma nema veze vazan je cash flow" kao da oni mare za Kineske borce za slobodu. A onda tu je i ta neprijatnost ovih dana sa Wikijem i Asanzom. Procitajte komentare u Britanskoj i Francuskoj stampi na netu - bicete iznenadjeni kolicinom besa obicnih ljudi,pa sad je 21 vek ljudi nije masa vise neprosvecena, tu je internet moze se tu svasta naci a sve vise isplivava ta dvolicnost zapadnih politicara, jedno je kad mi hapsimo, ili nasi prijatelji a drugo kad to rade Rusi i Kinezi.

Prometheus

pre 13 godina

MA najbitnije je da vi koji ste nas bombardovali i priznali KiM - niste prekrsili nikakav zakon niti ste povredili ljudska prava.... vi ste milosrdni andjeli !

emi ešaV

pre 13 godina

"Očekivali bismo od države koja ima aspiracije da se priključi Evropskoj uniji da u potpunosti deli vrednosti EU, a zaštita ljudskih prava je jedna od fundamentalnih evropskih vrednosti, i da koordinira svoj stav sa stavom EU", rekla je Anđela Filote.

Ovo je glupost. Time što Srbija ne prisustvuje dodeli Nobelove nagrade za mir (koja je, inače, u potpunosti politički dirigovana), nije mogla biti učinjena povreda ljudskih prava! Izjava tog činovnika EK je sasvim očigledno zlonamerna zamena teza, koja samo škodi ionako nikakvom ugledu EU administracije.

Gde piše da je prisustvo dodeli Nobelove nagrade OBAVEZNO za potencijalnog kandidata za ulazak u EU? Ucenjivački i arogantni odnos EU prema nama je upravo mera njihovih "vrednosti" i pokazuje da je zapadna diktatura sličnog intenziteta kao istočna i jednako pravedna, samo što različito izgleda. Čak više ni ne izgleda različito (Asanž). Pošto se utrkuju u kritikama, pretnjama i izmišljanju prepreka za prijem Srbije u EU, očigledno je da Srbija tamo neće biti primljena još veoma dugo. Pošto još nije ni kandidat, Srbija nema nikakvu obavezu da se povinuje EU jednoumlju povodom bilo čega, a posebno ne da bude instrument političkog pritiska na Kinu.

mile pile

pre 13 godina

Sto, ja bi otisao na dodelu i kao pravio se da nemam pojma o cemu se radi. A onda bi se (bez Vikileak-a) u cetiri oka da niko necuje izvinio kinezima shatro " ma nee nisam to bio ja to se vama samo ucinilo". To se zove politika bato.

Zoran

pre 13 godina

Sad mi je bar jasno da je prilazenje EU u sustini SVRSTAVANJE. O moralu tih, raznih komisija necu nista da kazem jer nemam reci. Podrska Asanzu.

Dule

pre 13 godina

Bolje da se pretvorimo u kinesku provinciju, nego da slusamo ove obmanjivace sa zapada. Muka mi je svih tih laznih obecanja i pretnji.

Questor

pre 13 godina

Moje skromno misljenje je da s obzirom na to da ce u vrlo skoroj buducnosti Kina definitivno preuzeti ulogu svetskog lidera na svim poljima, za Srbiju bolje da bude u dobrim odnosima sa najmnogoljudnijom drzavom na svetu.

vasilije knezevic

pre 13 godina

Interesantno je da vecina komentara
kao i zvanicnih izjava zapostavljaju ili ustvari ne razumiju znacaj neke simbolicne nagrade za svjetski mir.
Sve se zavrsava na ideoloskoj podjeli politickih opredjeljenja gdje se diktira jedna ili druga svrstanost
i svjetski mir potpuno gubi pravo znacenje i postaje "orvelovska" karikatura. Za sve one koji su u nedoumici i strahuju od jednog ili drugog opredjeljenja, osnovna ideja "Nobelove nagrade" jeste doprinos svjetskom miru. Sve ostalo sto se u posljednje vrijeme manipulise sa tim simbilom mira je obicna "travestija". Forsiranje vojnog i "diplomatskog" rjesenje kao sto je bilo pitanje Kosova, bez obzira na sve okolnosti, nije bio nikakav doprinos miru; to je najjednostavnije jednostrano "pokrivanje" eksplozivne situacije da se cuva kao ucjena za buducnost. Mir je teznja prema uzajamnoj saglasnosti bez diktata nametnutog jednoj ili drugoj strani. Postoji bezbroj diplomata, prominentnih ljudi iz kulturnog i javnog zivota, kao i najobicnijih ljudi koji se zalazu za mir u svijetu
ali njihova imena ostaju anonimna i zamjenjuju se kontraverznim licnostima koje u sustini doprinose
zategnutosti medju narodima i drzavama i prema tome su opozicija svjetskom miru.
(vasilije knezevic, 8 dec. 2010)

Nenad Paunovic

pre 13 godina

A evo i teksta za ljude iz evropske komisije, ne znam dali se posle citanja istog covek oseca razocarano, zgrozeno ili zabrinuto. Radi se naime o kljucnom savezniku EU sa kojiom ista tesno saradjuje u vojnim intervencijama sirom planete:
Torture Techniques at Guantánamo: “Communist Inspired” ...or Developed, Refined, and Exported by the USA?

http://revcom.us/a/138/torture_part_2-en.html

marko

pre 13 godina

Razocarani su. To su oni sto nam vredjaju inteligenciju tezom kako su branili ljudske zivote i prava bombama iz bezmalo orbite. Ima smisla, ima...ispirajte mozak nekom drugom vasim "vrednostima".

Aleksandar

pre 13 godina

Podržavam odluku naše vlade. Verujem da su sve vlade sveta sastavljene od:
mislioca, izvršioca, saučesnika i degustatora.
Prve tri kategorije su svima poznate, dok poslednja pripada onoj vrsti ljudi koja ništa nerazume niti bilo šta zna, ali o svemu ima "mišljenje".
Ovoga puta je naša vlada pokazala da su prevladali članovi prve kategorije.

stevic

pre 13 godina

bas me zanima zasto je slovenija toliko zeljna da mi udjemo u eu tamo gde je i ona ako je jedno vreme i sama bezala gde smo bili zajedno a i hrvatska jako tezi da ide tamo gde treba da i mi budemo za neko vreme dodje mi da poverujem da oni stvarno zele da budu negde zajedno sa nama ako se ja pitam najbolje da mi ooga puta ne budemo sa njima a za nobelovu nagradu me zanima kao za lanski sneg i jer sta rade sa ovom nagradom pojedine zemlje kako je zlouotrebljavaju u instrument pritisaka pojedinih zemalja osecam da se neko prevrce u grobu