Sreda, 10.11.2010.

00:06

Zabrana pušenja ruši produktivnost?

Na novi zakon o pušenju, koji stupa na snagu sutra, mnogi zaposleni ne gledaju blagonaklono jer će nekima od njih biti ukinuto konzumiranje cigareta na poslu.

Izvor: B92

Zabrana pušenja ruši produktivnost? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

78 Komentari

Sortiraj po:

Neca

pre 13 godina

Sad, na osnovu ovih komentara ispade da zato sto sam pusac, ja losije radim svoj posao ili sam manje produktivan?

Ni na jednom od projekata na kojima sam radio ili radim trenutno se nije desilo da ne zavrsim pre roka. A izlazim na cigaretu, svakih dva sata.

I, sta cemo sad?

Prekinite da placete, i da diskriminisete ljude samo na osnovu toga sto vole ili ne vole da puse! Pogotovu te vase kvalifikacije necije radne efikasnosti po kriterijumu nepusac / pusac ... Gadite mi se.

Ajde da vidim da zabrane da kucici seru po ulici, pa da im gazde teraju da golim rukama skupljaju ta govna.

Korisnije je , posto cu pre ja ugaziti u isto govno nego sto ce neko pored mene umreti od posledica pasivnog pusenja.

Smrdi vam? Smrdi i vama to licemerje i prenemaganje koje je manifestovano u pojedinim komentarima ovde.

Pusac

pre 13 godina

Zakon mi brani da konzumiram cigarete. Zakon brani i konzumiranje droge ali je status narkomana u nasem drustvu ocigledno mnogo bolji od statusa pusaca bez obzira na to sto je i pusenje cigareta jedan vid bolesti zavisnosti. Zasto mi nemamo status bolesnih lica? Da li je to diskriminacija bolesnih? Zelim besplatno lecenje. A protiv onih koji su napisali i izglasali ovaj zakon stvarno nemam nista, cak bih im dozvolio da puse kad i koliko zele. Meni ili nekom drugom, neka izaberu sami.

Biljana Nedeljkovic

pre 13 godina

Sram Vas bilo!!!
Zabranil ste pušenje u TC-ma,na mestim gde ljudi idu posle napornog posla da se opuste,prošetaju,popiju kafu...Radim u kafiću u TC-u,u kome je od 11.11.2010. zabranjeno pušenje,pazar nam je drastično opao što znači da ću ostati bez posla a majka sam dvoje dece.I ša ja sada da radim????

nepusac

pre 13 godina

Ja prosto nemogu da verujem da su ljudi tolko da samozivi da nemogu da shvate da to sto puse u prostorijama u kojima borave i nepusaci da smeta nepusacima.
Licno nemam problem sa pusacima ako puse na terasi ili u prostorijama odredjenim za pusenje.
Ali ako neko pusi u prostoriji gde boravim 8 sati to mi veoma smeta i mnogo me nerviraju fore da zapalim samo jednu pa zatim ide mogu li jos jednu itd.
Sto se tice produktivnosti nemogu da verujem da neko kaze da nece biti produktivan ako nepusi. Takodje izlazenje svakih pola sata na pus pauzu sigurno nije produktivno. U jednoj drzavnoj firmi je cak bila jedna od varijanti da pusaci imaju pravo da izlaze na pauze kolko hoce puta dnevno a nepusaci samo jednom - u fazonu ko ih .... kad nepuse (neverovatno!!!)
Tako da sad lepo pusite na mestima na kojima neugrozavate nepusace bolje ce biti svima.

Hallucinoman

pre 13 godina

Moju firmu od 50 ljudi, gde 37 puši, a gde agenti imaju dnevne norme od 150 poziva dnevno... ovo će da "uništi" do kraja godine.

U periodu kada moraju najviše da "grizu", imaću 30 ljudi koji grickaju nokte, i još 7 na puš pauzi. Ako još dvoje odu i na piš-pauzu, ko će bre tu uopšte da radi?!

I kako ja da "razmišljam", da pravim trogodišnji plan, kao danas... BEZ CIGARETE U RUCI?

Svi mi znamo da šteti, i da ćemo umreti.
Svi će umreti, pa i svi nepušači, redom.

U zemlji gde (i dalje) pola nacije puši, ovo je kontraproduktivno.
Dovoljno je bilo da se - razgranicimo, po prostorijama.

Mi BIRAMO da PUŠIMO.
I neka svako BIRA svoj komoditet.

Milos Zoric

pre 13 godina

Već dve godine nisam zapalio ni jednu jedinu cigaretu, zahvaljujuci laserskom odvikavanju od pušenja ****, u medjuvremenu sam cuo da je otvoren još jedan centar u mom Novom
Sadu tako da moja zena sad vise neće imati izgovor kako joj je daleko da ide u Beograd na tretmane. ( iako su samo dva tretmana dovoljna da osoba nikad vise ne zapali ni jednu cigaretu, nekim ljudima jednostavno nikad ne zafali izgovora da puše)
Najiskrenije preporučujem lasersko odvikavanje od pušenja svima koji nemaju karaktera a ne žele da se muče. Siguran sam da se na netu moze naći njihov sajt koji je fenomenalan, kao i sam osećaj biti nepušač posle 25 godina pušenja

Hallucinoman

pre 13 godina

Moju firmu od 50 ljudi, gde 37 puši, a gde agenti imaju dnevne norme od 150 poziva dnevno... ovo će da "uništi" do kraja godine.

U periodu kada moraju najviše da "grizu", imaću 30 ljudi koji grickaju nokte, i još 7 na puš pauzi. Ako još dvoje odu i na piš-pauzu, ko će bre tu uopšte da radi?!

I kako ja da "razmišljam", da pravim trogodišnji plan, kao danas... BEZ CIGARETE U RUCI?

Svi mi znamo da šteti, i da ćemo umreti.
Svi će umreti, pa i svi nepušači, redom.

U zemlji gde (i dalje) pola nacije puši, ovo je kontraproduktivno.
Dovoljno je bilo da se - razgranicimo, po prostorijama.

Mi BIRAMO da PUŠIMO.
I neka svako BIRA svoj komoditet.

zarko

pre 13 godina

"Verujem da će oni biti uzmenireni, dekoncentrisani, da će stalno misliti na to kako da odu na neku pauzu." pa takvi su bili i dok im nije zabranjeno pushenje... i ja volim da pijem pivo i jurim zenske, ako se i kockam to je moj problem. ali svojim porocima udovoljavam iskljuchivo posle radnog vremena.

Aleksandar

pre 13 godina

auuu, sada se brinem za našu produktivnost!
umesto 1,6 km koridora 10, sada ćemo da pravimo 1,57km.
A kada mašinovođa zapali, umesto svih 20km/h, moraćemo da se zadovoljimo sa umerenih 18km/h.

firewind

pre 13 godina

Niko se nije brinuo za moju produktivnost kada sam dve godine sedeo u kancelariji sa pusacima i udisao te otrove. Neka budu nervozni,bas mi je drago...

Sa zapadne strane

pre 13 godina

Produktivnost, ccccc ... jao, strasno, pa nece raditi ako ne zapale.

A SADA KAO RADE, JE LI?

Nije nego! Ceo dan vise na Fejsbuku, igraju igrice, muski gledaju pornjavu i fudbalske rezultate, zene recepte i ljubavne price.

Ovako, barem ce da tih 5 minuta odvoje oci od monitora i izadju na svez vazduh! Tri do cetiri puta po 5 minuta ce utrositi na cigaretu, ostatak vremena ce da rade. Pa nije to bas toliko strasno!

Evo, iskustvo Nemacke, Belgije, Francuske ... sve su to zemlje koje nisu mogle bez pusenja. Belgijanci, narocito ovi Valonci, pusili su toliko da su im po firmama i dalje zidovi zuti! Kada su im ukinuli duvan na posalu vristali su do neba, isto kao i sada Srbi. Pa su se navikli. Znaci - moze se. Samo kad se hoce.

Napred, skupstino, donesi taj zakon sto pre !!!

Sasa

pre 13 godina

Mislim da je sve ovo traljavo uradjeno od strane Ministarstva zdravlja. Ja sam pušač i želeo bih da se odviknem, ali to mi je u dosadašnjih par navrata jako teško išlo. Prijatelj iz Holandije mi je pričao da kad je on poželeo da se 'izleči' od duvana, dovoljno je bilo da ode kod porodičnog lekara (valjda kod nas lekara opšte prakse) i izrazi želju da želi da ostavi pušenje. Lekar mu je prepisao recept, sa kojim je otišao u apoteku i dobio Zyban potpuno besplatno.
Ako su već hteli da smanje broj ljudi koji puše, možda su trebali da postupe kao i u Holandiji... Ako kažu da smo bolesni, neka nas onda i leče, bar sa pristupačnim cenama i lekovima. Tog leka kod nas skoro da i nema, a ako ga i ima, preskup je. Srbijo, ne preostaje ti ništa drugo nego da se 'skidaš na suvo'...

glavni problemi, nego sta

pre 13 godina

Bicemo prava savremena zemlja: zabranicemo pusenje, legalizovacemo marihuanu, mozda kasnije i kokain, sto da ne, legalizovacemo i gej brakove, vec vodimo s upaljenim svetlima, tako da sasvim sigurno ne mozmeo da promasimo cilj

autonomas

pre 13 godina

Koliko god se pusaci zalili, na duge staze bice i njima bolje jer ce u globalu manje pusiti.
A ako je za utehu, svi mi u ova teska vremena "pusimo" bez obzira da li smo pusaci ili ne.

MSCH

pre 13 godina

Zaboravih ovo o produktivnosti:
izracunajte sami (primer u Nemackoj) - ako jedan zaposleni radnik,koji zaradjuje €1000 neto, ode SAMO 3 puta na po 10 minuta na puspauzu (jer ima obzira prema ostalim kolegama koji za to vreme rade), to predstavlja gubitak od 127,50 radnih sati i gubitak od €726,75 za poslodavca. Racun je zasnovan na godini sa 253 do 256 radnih dana.

ja

pre 13 godina

Slazem se u potpunosti da ne treba daviti nepusace tj. pasivne pusace, ali se ne slazem da je produktivnost manja kod pusaca. Ja, konkretno, mogu da zapalim cigaretu na svom radnom mestu (tj. moci cu do sutra) i da radim u isto vreme. Cak, sta vise, raspadam se od posla, a ni jedan minut ne odsustvujem sa svog radnog mesta. To se vi, nepusaci, malo vise folirate.

MSCH

pre 13 godina

Dok sam bila trudna u firmi nikoga nije bilo sramota da u mojoj blizini pusi.Direktor zavijen u maglu, kaslje, izduva me dok nesto saopstava. Klijentela: "gde vam je piksla?".
U frizerskom salonu: miris laka za kosu i duvan, mmmmh, kao da izadjes iz kupleraja.
Dete u kolima u u kojima roditelj pusi - ono nema izbora pored takvog roditelja.
Gost ili jos gore rodbina kojoj kazem da ne zelim da se u mojoj kuci pusi: aj daj ta jedna cigara se ne oseca - brr horor - taj vise ne bude pozvan u goste. Sto se tice kafana - kvalitet se probije i bez duvanskog dima, pocnu da dolaze i kvalitetni gosti.
Nije to prociscavanje tako lose - ugostitelji ce se potruditi oko svakog gosta.
Zakon je potreban ako u narodu ne postoji empatija.
Cela Evropa se naucila pa ce valjda i Srbija.

Ivica

pre 13 godina

Ko kaze da se ljudi ne mogu naviknuti? Moje kolege pusaci, kada su u Srbiji pale cigaretu na svakih 10, 20 min. Ali da ih vidite kada odemo u maticnu firmu u inostranstvo. Tamo se radi od 08.00-16.20 sa samo JEDNOM pauzom od 12.00-12.30. I samo tada mogu da rucaju, setaju, puse... I nisu manje produktivni. Bas suprotno, produtivnost im je zacajno veca. Naravno, ne samo zbog pusenja, vec zbog toga sto tamo postoji red... Pa tamo ljudi imaju razvijenu svest pa ne puse ni kod sebe u stanu/kuci. Ne zele da truju porodicu, ne zele da im dom smrdi na duvanski dim, zele da spavaju i borave u zdravoj prostoriji.

RED BULL

pre 13 godina

Koja glupost! Kao da smo mi produktivni!
Uostalom i da rusi, koliko ljudi umire od raka pluca i drugih bolesti izazvanih pusenjem ili pasivnim pusenjem! I koliko to kosta sve nas!
Ako se brinu za produktivnost nek ih novcano motivisu! Ili nek im daju energetsko pice!

Nesa

pre 13 godina

Koliki je problem stvarno ukinuti pusenje cete shvatiti tek kada vidite koliko novca drzave zaradjuju od poreza na cigarete.

Zar stvarno mislite da ce se osiromasena drzava odreci tog novca? Nece.

vampirbg

pre 13 godina

Koja produktivnost ce opasti? Uzmimo da covek radi u kancelariji na racunaru... Ili svakih pola sata izlazi na pauzu (kao npr u mojoj firmi) od po 5-10 minuta ili pusi za kompom (i truje i sebe i druge)... U prvom slucaju 20% radnog vremena se gubi... U drugom slucaju duvanski dim i pepeo ce upropastiti tastaturu i sve komponente ukljucujuci i komp... Znaci napravice stetu firmi posto umesto 2 godine, taj komp ce trajati samo godinu dana... Za to vreme ja kao nepusac necu ostetiti imovinu firme i radicu svih 8h bez pauza... Mozda bi pored ovog zakona trebalo ubaciti i da se nepusacima povecava plata? Nijednog narkomana (koristio on cigare, marihuanu ili nesto trece) ne podrzavam, ali mogu da tolerisem samo one koji mene ne ugrozavaju... Za pusace imam samo poruku: ostavite cigare... manje cete smrdeti, bicete zdraviji i jos necete mene trovati...

bre vise

pre 13 godina

Ko kaze da zakon nece da se sprovodi? Sta mislite , da je slucajnost da u 7 dana dobijemo nekoliko hiljada komunalnih policajaca i zakon o zabrani pusenja? Sad ce da ordiniraju od kafica do kafica i lupaju klempe od 5000 din. Ultrahipermegagiga nesposobni na vlasti necim moraju da pune rupu bez dna zvanu budzet. Od cega da podignu skupstinske plate, plate svoje konkubine i milione provozanih kilometara u sluzbenim audijima? Kaznena politika je jedino sto ove kvazidemokrare umeju. U svetu se protiv pusenja sprovode dugorocne kampanje s ciljem preventive povecanja broja pusaca, pa tek onda ovo. 30% (i vise, pretpostavljam) ljudi u Srbiji pusi, upravo smo dobili 2 i kusur miliona vrlo nezadovojnih ljudi. Ne mora valjda sve da se lomi preko kolena....

Ivana

pre 13 godina

Ma kako da ne "sigurno će opasti produktivnost....i ovako neki mnogo rade" ... ako to posmatramo tako onda i nepusaci do sada nisu bili produktivni jer su morali da izlaze na svakih 15 minuta da dodju do cistog vazduha ili da se bore za vazduh u zadimljenim kancelarijama i to tako 8 sati, tako da smo na istom...a i ne ugrozavaju valjda nepusaci ove druge vec je obratno...Prosto nije zabranjeno pusenje ovim zakonom nego se samo kaze gde sme a gde ne sme da se pusi....

Dax

pre 13 godina

Da da... Amerika kao vodeca ekonomija sveta sprovodi zakon bez ikakvih posledica, a samo nasi visokoproduktivni radnici ce da pate i opadace im produktivnost... Smesno... Poenta zakona je truj sebe a ne druge... Mozda nepusacima opada produktivnost kada pasivno puse? Zasto niko ne pokrene tu temu?

vladimir

pre 13 godina

sta je bre sa vama isfrustrirani nepusaci?! ja sam strastveni pusac i nije mi jasno sta vi zapravo hocete? mislim da ste previse histericni oko necega sto je necije pravo izbora... ja radim sam u kancelariji u kojoj imam svakodnevni susret sa strankama i nikada nisam zapalio cigaretu jer je to moje pravo izbora... a mogao sam... meni zapravo smeta smog u vazduhu od motornih vozila... ne mogu da otvorim prozor od kancelarije u kojoj provodim po 10 sati dnevno od smrada i buke sa ulice. kada ujutru krenem na posao,pored mene prodje bar 30 automobila i 10 autobusa, sto benzinaca sto dizelasa i tako svaki dan! kada mi zatreba pregled kod lekara i odem u ordinaciju do lekara opste prakse ni tamo se ne otvaraju prozori zbog smoga... a isto mi je bilo i dok sam isao na fax i u skolu... ali to je moj izbor! ! ! ja sam zeleo da zivim u gradu a ne na planini u cistom vazduhu, zar ne?! i zato Vas molim nemojte vise da lupetate sa tim politci korektnim frazama tipa" smeta nam dim cigarete itd" i nemojte da nam prodajete vise te americke price o zdravlju, hiperaktivnoj deci po skolama, pravima gradjana, civilnoj vojsci, zastiti zivotinja, zastiti zivotne sredine, soping molovima, belim zubima i fitnes centrima, kuglanama itd... a o zdravlju brinete samo kada je zakon o pusenju u pitanju? nema problema, u demokratskim drustvima postoje ustanove za odvikavanje od pusenja... i neka to politicari lepo plate pa cemo mi pusaci lepo na terapije za odvikavanje od te opake bolesti! i samo jeos jedno... molim Vas prekinite vise sa histerijom!

kriza

pre 13 godina

zakon je na mestu sto se kaze,samo gde bas sad u ovom vremenu-koliko je izaslo zakona u proteklih par godina i samo da se oglobi ovaj jadni narod...ni jedan zakon nije predvideo vecu platu gadjana vec samo da se puni drzavna kasa,a kazu vreme je krize da se strpi narod...kaznu za ovo pusenje mi nece naplatiti sigurno---ce se jurimo po gradu pa kad me uhvati cu da platim

lala

pre 13 godina

Prvi put cujem da zabrana pusenja moze da smanji produktivnost!Bas naprotiv!"Zabrana pusenja na radnom mestu povecava produktivnost".Za koju kompniju radi taj psiholog.

Skretnicar

pre 13 godina

Problem pusaca koji idu na puzu za puenje ibog toga im pada produktivnost se moze vrlo lako resiti.
PUSACI KOJI IDU PAUZU RADI PSENA RADE DUZE SAT VREMENA I NJIHOVO RADNO VREME JE DEVET SATI ( JEDAN SAT JE PUSENJE )

Lora

pre 13 godina

Naravno da ce da rusi produktivnost. Videcete kako ce npr. nervozni profesori da postanu jos nervozniji i da pocnu da se istresaju na deci.
Lepo bi bilo da bude kako ste zamislili i sve super, ali ne moze tako. Dajte svuda pusacima prostoriju ili bar terasu. Sta ce to kome da smeta? Ja nisam pusac, ali glasam za malo blazi zakon. Jasno je gde ne sme da se pusi ali dati im poseban prostor za pusenje bi bilo efektnije nego ga skroz ukinuti.

Djura

pre 13 godina

Moze doci do pada prometa kod ugostitelja, ne zato sto ce pusaci ostati kod kuce vec zato sto ce da budu van kluba - kafica (na ulici). Bio sam u HR neposredno nakon sto su prvi put doneli ovaj zakon i ugostitelji su imali poprilicno problema, ali mislim da tada nisu imali mogucnost da se opredele da li ce biti pusacki ili ne ako imaju manje od 80kvm vec su morali biti nepusacki. Nadam se da ce biti sve ok kod nas.

sale

pre 13 godina

i sta sad, jedini sam u poslovnom prostoru, kolega koji radi samnom u firmi (inace pusac) je stalno na terenu i dolazi u kancelariju jednom nedeljno na sat vremena....
nemamo klijente u kancelariji... i ja moram da izlazim napolje da zapalim??

Petar

pre 13 godina

Neznanje i nesposobnost su glavni razlozi za produktivnost kakvu imamo. I u Nemačkoj ne sme da se puši, a samo pogledajte produktivnost.

Narkoman

pre 13 godina

Znate kako, ni narkomant ne može da smota neku gandžicu i dune na poslu, a ne može ni iglu da roka na radnom mestu.Od marihuane se covek lako skida, od duvana mnogo teže jer je duvanska industrija sada ubacuje tako jake aditive u cigare, da je ostavljanje cigareta postao pakao, znam jer sam prestajao da pušim nekoliko puta. Batalite ljudi duvan, ne valja, bolje je da se drogirate, ako već ne volite život.

draga moja, izvini, smrdis

pre 13 godina

Svako neka proceni za sebe sta misli o ovom zakonu i neka preispita svoje stavove i uverenja. Za mene licno, resenje je bilo potrebno, zakon je bolji nego nikakav, iako je mestimicno paradoksalan i generalno ga podrzavam. Nazalost, smatram da kao ni mnogi zakoni u Srbije nece zaziveti - zabranjen je prolazak na crveno, zabranjena je voznja sa mobilnim u ruci, zabranjej je cak (!) i prelazak ulice sa slusalicama u usima. Ko to moze da isforsira, ko to pravi i ko to kaznjava. Budim iskreni - niko. Onih par kazni za voznju sa mobilnim su smesne prema rasprostranjenosti konkretne navike.

Medjutim, pricati o smanjenju produktivnosti, mada mislim da razumem sta se time htelo reci je - smesno.

Sto se tice ugostitelja, zelim da kazem da, kao nepusac, uglavnom izlazim u setnju kad god mogu i ne ulazim u kafice pored kojih prolazimo. Zasto? Zato sto ne mogu da izdrzim sedenje u dimu. Nadam se da ce to sada biti drugacije - dakle, ugostitelji, mozda neke musterije odu, ali neke druge ce da dodju, to je sigurno.

Sto se odnosa sa pusacima tice, reci cu samo ovo: imam jako bliske ljude koje mnogo volim, a koji su veoma aktivni pusaci. Njihovo drustvo mojoj porodici prija, a mislim da isto vazi i obratno. E sad - ne idemo kod njih onoliko cesto koliko bismo zeleli. Zapravo, idemo prilicno retko. Naime, kada krenem kod pusaca presvucem se - da izvinite, obucem nesto sto je vec za pranje. Cist dzemper, recimo, nikako. Takodje, ako znam da sutra idem kod njih, ne perem kosu deci, nego to ostavim za kad se vratimo. Verujem da pusaci taj smrad ne primecuju, ali to ne znaci da drugima on ne smeta.

Zasto ovo uopste pisem? Da bih rekao sledece: ukoliko bi meni neko rekao da se, kada dolazi u moju kucu, presvlaci u vec nosene stvari, da prilagodjava pranje tako da stvari i kosu pere kad se od mene vrati, recju - da smatra da se kod mene u stanu usmrdi, meni bi to bilo dovoljno vazno da o tome razmislim dublje. Zbog svih onih koji zive oko mene i rade sa mnom. Za to mi nije potreban zakon.

svetlana

pre 13 godina

U nasoj ambulanti opste medicine pusaci su iskljucivo sestre. Pusenje dozvoljeno u prostoriji za zajednicki boravak, gde je toliko mirisa duvana da vam odeca posle samo desetak minuta bude spremna za pranje. Druga je stvar sto radimo timski, a one svaki cas "nestanu" na pus pauzu. Dokle? Nemam nista protiv pusaca, to je licni izbor, ali neka ne ugrozavaju nas ostale i sistem rada. Pozdravljam zakon!

Babaloo

pre 13 godina

Kao bivsi pusac koji je prosao kroz ovaj zakon u Kanadi, mogu vam reci da ni malo nije jednostavno prihvatiti ga i promeniti lose navike, ali jednom kad uspete vecina vas nikada vise nece pozeleti da se vrati na staro.
Verujte da se ovaj zakon ne moze spreciti, ma koliko da postoji otpora, jer svuda gde je primenjen bile su slicne reakcije i cesto je bio suspendovan na neko vreme ali nikada ukinut.
I ovo sto se trenutno predlaze je najblaza verzija koju ja znam, jer se ipak ostavlja mogucnost da imate prostorije za pusnje u firmama i kafice u kojima se moze pusiti. U Kanadi je ovaj zakon mnogo rigorozniji.

Vojvodjanin

pre 13 godina

pusac sam i veoma se cesto nerviram te svoje navike. Pokusao sam par puta da ostavim duvan, sto smatram da je u Srbiji najteze...
Prvo, od duvana se ne moze pobeci, trafike su prepune cigara, kao radnje, cena je dovoljno prihvatljiva da mogu da odvojim na to pare, ljudi puse, pa kako da onda izdrzim jedan dan bez njih :)
To sto ce zabraniti pusenje na poslu i u kaficima je obicna glupost. Do skoro se NIGDE nisu mogle naci nikotinske zvake i flasteri sto su kao "pomocna" sredstva za odvikavanje.
Gledam po ulici da sve vise dece pusi... Zato sto je to kod nas promovisano kao Cool, verovatno i duvanska industrija ima svoje prste u tome...
Jedini nacin, dragi ljudi, da se ljudi odviknu od duvana i da zive zdravije, bila bi apsolutna zabrana duvanskih proizvoda, da se svrsta medju droge i otrove, sto je naravno nemoguce.
Da mi pre 5. godina nisu podturali cigare na svakom koraku, da nisam povukao prvih par dimova, danas ne bi iskasljavao mulj svako jutro, tresao se kad par sati ne mogu da zapalim... Danas mi ne bi trebale te "gadne" i "uzasne" cigare.
Strasno je samo, sto sam za razliku od svojih prijatelja, ja bio vec punoletan kad sam propusio.
Sve u svemu, drzavu u ovom slucaju vidim kao osobu koja sedi pored narkomana sa spricem u ruci i govori mu "no, no, to sto radis nije dobro" i pruza mu iglu da se ubode.

TDI

pre 13 godina

Pusaci su u pusackoj zamci iz koje ne mogu izaci. Treba ih donekle razumeti. Naravno da ne postoji ni jedno opravdanje da isti puse u kancelarijama gde borave nepusaci ali je zato terasa majka. Dok sam bio pusac, ja sam morao (a i hteo) da pusim iskljucivo na tersi i kada je kisa, sneg i vetar. Posle par godina su delimicno zastaklili terasu ali tako da vizuelno ne bude nakazoidna. Ih nasoj pusackoj sreci nigde kraja nije bilo.

disco

pre 13 godina

Ja mislim da je to neka svetska zavera (mozda masoni ili Vatikan) kako bi se cuvena srpska produktivnost unistila i kako vise ne bi bili LIDERI u svemu ne samo u regionu vec i sire i naravno kako bi se nase postene kafedzijek ugostitelji doveli do prosjackog stapa.
Pa dajte ljudi kakve su to gluposti, pa od Amerike i Kanade pa preko vecine zemalja EU nesto nisam primetio takve pojave a posebno to sa kaficima i restoranima. Ovde u Italiji gde sam trenutno, bi se prvo pusaci sami pobunili da vrate pusenje u zatvorene prostore, sad bar popuse neku cigaretu manje a kad dodju kuci ne smrde na dim. Ali naravno mi Srbi uvek imamo.neki svoj ugao gledanja pa smo valjda zato posle Albanije i Makedonije zemlja sa najnizim standardom u Evropi.

s t v

pre 13 godina

U redu gospodo, doneli ste zakon o pušenju.
Ja sam pušač i veći deo zakona podržavam, dok je jedan njegov deo smešan.
Ali, sada očekujem sledeće. Zakon o alkoholu. Mene ugrožavaju ljudi koji vole da popiju. Kola voze pijani, na bitnim radnim mestima loče se alkohol, ljudi ubijaju kada su pijani, ...
Zatim, narkomanija. Samo jedan deo kampanje protiv pušenja primenite na drogu i ja ću biti zadovoljan.

Siguran sam, međutim, da ovih kampanja neće biti. Alkohol i droga su manje "štetni" po društvo od cigareta jer SZO je tako rekao.
Zato sada u filmovima glumci, umesto cigara, primenjuju tehniku konzumiranja narkotika. Svi imamo prilike da odgledamo kratak kurs pripreme droge i njene upotrebe.
Kažu da će se navike mladih menjati, a ovo bi trebalo da bude nešto dobro ?
Treba li komentar ovakvoj činjenici ?

malo se (ne) razumem

pre 13 godina

ha ha ha bas si smesan > @ (Alan Ford, 10. novembar 2010 00:37)... i hvalis se glupostima... pritom, i meni je auto kad-kada sluzbeni i radno mesto i kod mene moze da se pusi u autu ALI, samo one osobe kojima ne smeta VOLAN... pa izvoli koliko ti volja...

n.alex

pre 13 godina

Srbija zemlja sa najjeftinijim cigaretama u Evropi.Propagira se stetnost i zabrana pusenja a cena bez obzira na praznu drzavnu kasu i dalje stoji.

Predrag M

pre 13 godina

@Micko
Jesi li ti jači od države?Ajde, ne filozofiraj, molim te.Što manje takvih u kafeima, bolje za mene a i druge.Lepše je, a i zdravije.

Damage

pre 13 godina

U poslednjih nedelju dana na svakoj televiziji se samo o ovome priča. Još jedno najobičnije zamlaćivanje naroda da se skrene pažnja od stvarnih problema u državi, kao i punjenje državne kase iz novčanika građana.

Nisam pušač, ali ne očekujte od mene da poverujem da je nekoga "gore" briga za moje zdravlje. Smešno.

dajana

pre 13 godina

Konacno jedan dobar zakon!Niko ne postavlja pitanje koliko su se nepusaci do sada nagutali duvanskog dima pusaca u poslovnim prostorijama,kaficima,i drugim prosrostorijama.Pusaci su nekorektni prema svojoj okolini jer uzimaju u obzir samo sebe i svoje potrebe i nemaju obzira prema nepusacima.Zbog toga bravo za zakon!

Samo napred

pre 13 godina

Sto ne krene inspekcija po malim firmama pa vidi kako se postuju tj. truju zaposleni.Veliki ipak moram reci vode racuna o tome,jer im se takva reklama i kazna ne isplate.Krenite po malim firmama i punite budzet!!!Ovo u potpunosti podrzavam,samo da se ispostuje na terenu.

djape071

pre 13 godina

Broj pusaca sigurno ne zavisi od zakona koji ce ograniciti pusenje. Iz prostog razloga sto mi nemamo efikasne elemente kontrole tog zakona, i sve ce se svoditi na to da se on izbegava. Kada mogu da se krse pravila koja su direktan privredni prestup i da to drzava tolerise, mislite da ce sada inspektori da idu po firmama inkognito i da hvataju pusace i kaznjavaju firme. Ma dajte molim Vas...

Postoji efikasan nacin da se smanji broj pusaca a to je povecavanje akciza na duvanske proizvode, ako cigarete budu duplo skuplje, broj pusaca se se sigurno smanjiti za trecinu, linearnim povecavanjem akciza on moze da dodje na nivo skandinavskih zemalja na oko 20%, a verovatno moze i jos vise da se smanji.



Samo sto postoji tu jedan mali problem. Drzava bi inkasirala manje, a obzirom da ima slabe poluge vlasti i visok stepen korupcije, odmah bi doslo do sverca duvana iz okolnih zemalja. Napoelon je davno rekao "nadjite nacin da mi obezbedite pare od takse na duvan i odmah cu ga zabraniti". Drzava ima velike prihode od pusenja. To je cinjenica. Kao i od alkohola. To se na kraju manifestuje u losem zdravlju stanovnistva, zato i imamo los zdravstveni sistem jer imamo preveliki broj srcanih bolesnika i broja karcinoma, a mala sredstva da to namirimo. Sto ne platimo na mostu, platim na cupriji i to mnogo vise.

Naravno, niko o tome ne razmislja, vec o budalastinama tipa "gde da zapalim cigaru a da me ne uhvate".

punim plucima

pre 13 godina

Pa ja prosto ne mogu da zamislim gomile salterusa bez cigareta! Jos ako uvedu zakon o ljubaznosti na poslu... Idi begaj! Utopija!

malo se (ne) razumem

pre 13 godina

ha ha ha bas si smesan > @ (Alan Ford, 10. novembar 2010 00:37)... i hvalis se glupostima... pritom, i meni je auto kad-kada sluzbeni i radno mesto i kod mene moze da se pusi u autu ALI, samo one osobe kojima ne smeta VOLAN... pa izvoli koliko ti volja...

zok

pre 13 godina

pusaci se cesto pozivaju na svoja ljudska prava da puse.A sta je sa pravima nepusaca koji su godinama bili prinudjeni da se prilagode I da izlaze u zadimljenim kaficima ili sl.Ili situacija kada gostu kazem da se kod mene ne pusi! Katastrofa!A i primetio sam da I mnogi ljudi inace blage naravi postaju neverovatno ratoborni, agresivni i nervozni kad se povede razgovor o zabrani pusenja.mada.... ipak mislim da ovaj zakon (kao i mnogi drugi) nece da zazivi i ostace mrtvo slovo..

Dragan

pre 13 godina

Meni kao nepusacu savrseno je jasno da niko nema pravo da truje druge ljude duvanskim dimom i otrovom u njemu. Radim u kancelariji u kojoj su svi zaposleni nepusaci tako da tu nema nikakvih problema. Medjutim, ne vidim ni najmanji razlog zbog kojeg recimo tri nepusaca koji sede i rade zajedno sami u jednoj kancelariji i ne rade sa strankama ne bi mogli u istoj da puse ako to zele i ako za pusenjem osecaju potrebu. O njihovom zivotu, zdravlju, zadovoljstvu i novcu se radi a meni i ostalim radnicima "ni iz dzepa ni u dzep". Tamo gde radim ako u kancelariji radi jedan nepusac, u istoj je zabranjeno pusenje za sve prisutne ali ako su svi pusaci ona je dozvoljena za pusenje i za radnike iz nje i za ostale kolege koji u nju dolaze prilikom pauze da sednu, popuse cigaretu i razmene iskustva, misljenja i savete sa kolegama. Efekat je maksimalan. Sa jedne strane ostali zaposleni (nepusaci) su zasticeni a sa druge strane pusaci su postedjeni nervoze, smrzavanja na obliznjim trotoarima prilikom pusenja zimi, unapredjuju se medjuljudski odnosi, mogu da nesmetano koriste ono sto su platili a i drzava zahvaljujuci njihovom nesmetanom pusenju ostvaruje prihode od akciza za potrebe zdravstva, skolstva, nauke, drzavne uprave, sudstva, itd.

Sunny

pre 13 godina

"Zabrana pušenja ruši produktivnost?"

Pa kod pušača je ionako niska. Svako malo pa pauza za cigaru. Zman kad god radim sa pušaćima, oni prave pauze za cigaru, a kad ja stanem minut dva, onda je to zabušavanje.
I njihove pauze ne zovu pauzama, to je cigara...

boban

pre 13 godina

Odlicno, neka daju otkaze! I onako vojska nezaposlenih ceka da radi a ne da pusi i cita novine. Suludo je i pomisliti da ce neko na Zapadu da vas placa samo zato sto SEDITE na radnom mestu.

jola

pre 13 godina

Bravo za mickov komentar.
dajte savet kako da se resi kada u firmi sa tri radna mesta sva trojica radnika intenzivno pusi a nepusaca nema. da li njima zabraniti pusenje islati ih svakih pola sata u dvoriste da zapale.kada ce oni da zarade svoju platu. a kazne nisu normalne. treba radnik da da sestinu svoje plata za kaznu a poslodavac moze da zatvori firmu .

Dežurni demagog nepušač

pre 13 godina

"od posledica pušenja godišnje umre 16.000 ljudi"
(dovoljan razlog, 10. novembar 2010 03:20)


Inače ne bi, živeli bi večno.

Mi smo u svemu veći papa od pape.

Nikola

pre 13 godina

I radno vreme od 8 sati, vikend, odmori, pauze za rucak ruse produktivnost. Daj svi da kupimo po boks i da ne izlazimo s posla....

Oladite vise s tim glupostima. Ako narkomanu ne date fiks naravno da nece da se oseca dobro. To ne znaci da treba da nastavi da koristi, nego da se otkaci kako zna i ume te odvratne navike.

Posledice pusenja i upotrebe narkotika naravno nisu iste, ali ipak stoji analogija sa produktivnoscu.

kloni se kafenisanja

pre 13 godina

ma da, rusi kafenisanje ujutro, i ubija zamagljene kancelarije odakle (ako si stranka) jedva cekas da pobjegnes jer ne mozes disati. a boze sacuvaj da se upali klima - to duva, ubija u glavu, prehladice se salteruse. ma idite bre, sta izvjestavate ove gluposti, naravno da ce se buniti protiv zabrane pusenja, pa mi najvise pusimo, odmah poslije bugarske (mislim da smo i albaniju pretekli).

G.

pre 13 godina

Zamisljam visku porduktivnost hirurga sa cigaretom u ustima dok operise. Srbi su inace poznati u svetu po viskoj produktivnosti i po tome sto mogu da rade vise stvari u isto vreme - na primer da operisu i puse. Ako se hirurgu izvadi cigareta iz usta, bojim se da se pacijentu na stolu ne pise dobro jer raditi samo jedan posao u jednom trenutku za srbina je deprimirajuce...zaista veliki problm. A mozda da svi predju na duvan za zvakanje? Tako ce umesto kancera pluca dobiti kancer grla, znaci krajnji efekat je isti. Nikako ne ukinuti! Pa zar ne vidite kako su Amerka i zapadna Evropa propali od smanjene produktivnosti kad su zabranili pusenje?

micko

pre 13 godina

nepusacki kafic me nece videti :) a bas da vidim kako ce inspekcija da mi zabrani da pusim u svojoj firmi. Bolje inspekcija da pripazi, da ne padne tuzba zbog uznemiravanja...

Mile

pre 13 godina

"Ugostitelji se plaše pada prometa."

Džabe se plaše. Neće doći do pada prometa. Da vidim ko će da ostane kući vikendom samo zato što ne može da zapali u klubu. Drugo, šta je sa nepušačima? Kako se nigde ne pominje da će, možda, sada više obilaziti klubove/kafiće/pabove kada ne moraju da udišu 4000 kancerogenih hemikalija?

To o padu prometa su pričali i u Kanadi kada je pušenje zabranjeno 1. juna 2006. Lokali su i dalje dupke puni neprestano. Da ne verujete koliko je bolje i lepše kada kući dođete, a gaće vam ne smrde na duvan.

Mile

pre 13 godina

"Ugostitelji se plaše pada prometa."

Džabe se plaše. Neće doći do pada prometa. Da vidim ko će da ostane kući vikendom samo zato što ne može da zapali u klubu. Drugo, šta je sa nepušačima? Kako se nigde ne pominje da će, možda, sada više obilaziti klubove/kafiće/pabove kada ne moraju da udišu 4000 kancerogenih hemikalija?

To o padu prometa su pričali i u Kanadi kada je pušenje zabranjeno 1. juna 2006. Lokali su i dalje dupke puni neprestano. Da ne verujete koliko je bolje i lepše kada kući dođete, a gaće vam ne smrde na duvan.

draga moja, izvini, smrdis

pre 13 godina

Svako neka proceni za sebe sta misli o ovom zakonu i neka preispita svoje stavove i uverenja. Za mene licno, resenje je bilo potrebno, zakon je bolji nego nikakav, iako je mestimicno paradoksalan i generalno ga podrzavam. Nazalost, smatram da kao ni mnogi zakoni u Srbije nece zaziveti - zabranjen je prolazak na crveno, zabranjena je voznja sa mobilnim u ruci, zabranjej je cak (!) i prelazak ulice sa slusalicama u usima. Ko to moze da isforsira, ko to pravi i ko to kaznjava. Budim iskreni - niko. Onih par kazni za voznju sa mobilnim su smesne prema rasprostranjenosti konkretne navike.

Medjutim, pricati o smanjenju produktivnosti, mada mislim da razumem sta se time htelo reci je - smesno.

Sto se tice ugostitelja, zelim da kazem da, kao nepusac, uglavnom izlazim u setnju kad god mogu i ne ulazim u kafice pored kojih prolazimo. Zasto? Zato sto ne mogu da izdrzim sedenje u dimu. Nadam se da ce to sada biti drugacije - dakle, ugostitelji, mozda neke musterije odu, ali neke druge ce da dodju, to je sigurno.

Sto se odnosa sa pusacima tice, reci cu samo ovo: imam jako bliske ljude koje mnogo volim, a koji su veoma aktivni pusaci. Njihovo drustvo mojoj porodici prija, a mislim da isto vazi i obratno. E sad - ne idemo kod njih onoliko cesto koliko bismo zeleli. Zapravo, idemo prilicno retko. Naime, kada krenem kod pusaca presvucem se - da izvinite, obucem nesto sto je vec za pranje. Cist dzemper, recimo, nikako. Takodje, ako znam da sutra idem kod njih, ne perem kosu deci, nego to ostavim za kad se vratimo. Verujem da pusaci taj smrad ne primecuju, ali to ne znaci da drugima on ne smeta.

Zasto ovo uopste pisem? Da bih rekao sledece: ukoliko bi meni neko rekao da se, kada dolazi u moju kucu, presvlaci u vec nosene stvari, da prilagodjava pranje tako da stvari i kosu pere kad se od mene vrati, recju - da smatra da se kod mene u stanu usmrdi, meni bi to bilo dovoljno vazno da o tome razmislim dublje. Zbog svih onih koji zive oko mene i rade sa mnom. Za to mi nije potreban zakon.

G.

pre 13 godina

Zamisljam visku porduktivnost hirurga sa cigaretom u ustima dok operise. Srbi su inace poznati u svetu po viskoj produktivnosti i po tome sto mogu da rade vise stvari u isto vreme - na primer da operisu i puse. Ako se hirurgu izvadi cigareta iz usta, bojim se da se pacijentu na stolu ne pise dobro jer raditi samo jedan posao u jednom trenutku za srbina je deprimirajuce...zaista veliki problm. A mozda da svi predju na duvan za zvakanje? Tako ce umesto kancera pluca dobiti kancer grla, znaci krajnji efekat je isti. Nikako ne ukinuti! Pa zar ne vidite kako su Amerka i zapadna Evropa propali od smanjene produktivnosti kad su zabranili pusenje?

disco

pre 13 godina

Ja mislim da je to neka svetska zavera (mozda masoni ili Vatikan) kako bi se cuvena srpska produktivnost unistila i kako vise ne bi bili LIDERI u svemu ne samo u regionu vec i sire i naravno kako bi se nase postene kafedzijek ugostitelji doveli do prosjackog stapa.
Pa dajte ljudi kakve su to gluposti, pa od Amerike i Kanade pa preko vecine zemalja EU nesto nisam primetio takve pojave a posebno to sa kaficima i restoranima. Ovde u Italiji gde sam trenutno, bi se prvo pusaci sami pobunili da vrate pusenje u zatvorene prostore, sad bar popuse neku cigaretu manje a kad dodju kuci ne smrde na dim. Ali naravno mi Srbi uvek imamo.neki svoj ugao gledanja pa smo valjda zato posle Albanije i Makedonije zemlja sa najnizim standardom u Evropi.

punim plucima

pre 13 godina

Pa ja prosto ne mogu da zamislim gomile salterusa bez cigareta! Jos ako uvedu zakon o ljubaznosti na poslu... Idi begaj! Utopija!

Damage

pre 13 godina

U poslednjih nedelju dana na svakoj televiziji se samo o ovome priča. Još jedno najobičnije zamlaćivanje naroda da se skrene pažnja od stvarnih problema u državi, kao i punjenje državne kase iz novčanika građana.

Nisam pušač, ali ne očekujte od mene da poverujem da je nekoga "gore" briga za moje zdravlje. Smešno.

Sunny

pre 13 godina

"Zabrana pušenja ruši produktivnost?"

Pa kod pušača je ionako niska. Svako malo pa pauza za cigaru. Zman kad god radim sa pušaćima, oni prave pauze za cigaru, a kad ja stanem minut dva, onda je to zabušavanje.
I njihove pauze ne zovu pauzama, to je cigara...

Narkoman

pre 13 godina

Znate kako, ni narkomant ne može da smota neku gandžicu i dune na poslu, a ne može ni iglu da roka na radnom mestu.Od marihuane se covek lako skida, od duvana mnogo teže jer je duvanska industrija sada ubacuje tako jake aditive u cigare, da je ostavljanje cigareta postao pakao, znam jer sam prestajao da pušim nekoliko puta. Batalite ljudi duvan, ne valja, bolje je da se drogirate, ako već ne volite život.

vladimir

pre 13 godina

sta je bre sa vama isfrustrirani nepusaci?! ja sam strastveni pusac i nije mi jasno sta vi zapravo hocete? mislim da ste previse histericni oko necega sto je necije pravo izbora... ja radim sam u kancelariji u kojoj imam svakodnevni susret sa strankama i nikada nisam zapalio cigaretu jer je to moje pravo izbora... a mogao sam... meni zapravo smeta smog u vazduhu od motornih vozila... ne mogu da otvorim prozor od kancelarije u kojoj provodim po 10 sati dnevno od smrada i buke sa ulice. kada ujutru krenem na posao,pored mene prodje bar 30 automobila i 10 autobusa, sto benzinaca sto dizelasa i tako svaki dan! kada mi zatreba pregled kod lekara i odem u ordinaciju do lekara opste prakse ni tamo se ne otvaraju prozori zbog smoga... a isto mi je bilo i dok sam isao na fax i u skolu... ali to je moj izbor! ! ! ja sam zeleo da zivim u gradu a ne na planini u cistom vazduhu, zar ne?! i zato Vas molim nemojte vise da lupetate sa tim politci korektnim frazama tipa" smeta nam dim cigarete itd" i nemojte da nam prodajete vise te americke price o zdravlju, hiperaktivnoj deci po skolama, pravima gradjana, civilnoj vojsci, zastiti zivotinja, zastiti zivotne sredine, soping molovima, belim zubima i fitnes centrima, kuglanama itd... a o zdravlju brinete samo kada je zakon o pusenju u pitanju? nema problema, u demokratskim drustvima postoje ustanove za odvikavanje od pusenja... i neka to politicari lepo plate pa cemo mi pusaci lepo na terapije za odvikavanje od te opake bolesti! i samo jeos jedno... molim Vas prekinite vise sa histerijom!

micko

pre 13 godina

nepusacki kafic me nece videti :) a bas da vidim kako ce inspekcija da mi zabrani da pusim u svojoj firmi. Bolje inspekcija da pripazi, da ne padne tuzba zbog uznemiravanja...

Nikola

pre 13 godina

I radno vreme od 8 sati, vikend, odmori, pauze za rucak ruse produktivnost. Daj svi da kupimo po boks i da ne izlazimo s posla....

Oladite vise s tim glupostima. Ako narkomanu ne date fiks naravno da nece da se oseca dobro. To ne znaci da treba da nastavi da koristi, nego da se otkaci kako zna i ume te odvratne navike.

Posledice pusenja i upotrebe narkotika naravno nisu iste, ali ipak stoji analogija sa produktivnoscu.

Babaloo

pre 13 godina

Kao bivsi pusac koji je prosao kroz ovaj zakon u Kanadi, mogu vam reci da ni malo nije jednostavno prihvatiti ga i promeniti lose navike, ali jednom kad uspete vecina vas nikada vise nece pozeleti da se vrati na staro.
Verujte da se ovaj zakon ne moze spreciti, ma koliko da postoji otpora, jer svuda gde je primenjen bile su slicne reakcije i cesto je bio suspendovan na neko vreme ali nikada ukinut.
I ovo sto se trenutno predlaze je najblaza verzija koju ja znam, jer se ipak ostavlja mogucnost da imate prostorije za pusnje u firmama i kafice u kojima se moze pusiti. U Kanadi je ovaj zakon mnogo rigorozniji.

Dežurni demagog nepušač

pre 13 godina

"od posledica pušenja godišnje umre 16.000 ljudi"
(dovoljan razlog, 10. novembar 2010 03:20)


Inače ne bi, živeli bi večno.

Mi smo u svemu veći papa od pape.

jola

pre 13 godina

Bravo za mickov komentar.
dajte savet kako da se resi kada u firmi sa tri radna mesta sva trojica radnika intenzivno pusi a nepusaca nema. da li njima zabraniti pusenje islati ih svakih pola sata u dvoriste da zapale.kada ce oni da zarade svoju platu. a kazne nisu normalne. treba radnik da da sestinu svoje plata za kaznu a poslodavac moze da zatvori firmu .

boban

pre 13 godina

Odlicno, neka daju otkaze! I onako vojska nezaposlenih ceka da radi a ne da pusi i cita novine. Suludo je i pomisliti da ce neko na Zapadu da vas placa samo zato sto SEDITE na radnom mestu.

Dragan

pre 13 godina

Meni kao nepusacu savrseno je jasno da niko nema pravo da truje druge ljude duvanskim dimom i otrovom u njemu. Radim u kancelariji u kojoj su svi zaposleni nepusaci tako da tu nema nikakvih problema. Medjutim, ne vidim ni najmanji razlog zbog kojeg recimo tri nepusaca koji sede i rade zajedno sami u jednoj kancelariji i ne rade sa strankama ne bi mogli u istoj da puse ako to zele i ako za pusenjem osecaju potrebu. O njihovom zivotu, zdravlju, zadovoljstvu i novcu se radi a meni i ostalim radnicima "ni iz dzepa ni u dzep". Tamo gde radim ako u kancelariji radi jedan nepusac, u istoj je zabranjeno pusenje za sve prisutne ali ako su svi pusaci ona je dozvoljena za pusenje i za radnike iz nje i za ostale kolege koji u nju dolaze prilikom pauze da sednu, popuse cigaretu i razmene iskustva, misljenja i savete sa kolegama. Efekat je maksimalan. Sa jedne strane ostali zaposleni (nepusaci) su zasticeni a sa druge strane pusaci su postedjeni nervoze, smrzavanja na obliznjim trotoarima prilikom pusenja zimi, unapredjuju se medjuljudski odnosi, mogu da nesmetano koriste ono sto su platili a i drzava zahvaljujuci njihovom nesmetanom pusenju ostvaruje prihode od akciza za potrebe zdravstva, skolstva, nauke, drzavne uprave, sudstva, itd.

s t v

pre 13 godina

U redu gospodo, doneli ste zakon o pušenju.
Ja sam pušač i veći deo zakona podržavam, dok je jedan njegov deo smešan.
Ali, sada očekujem sledeće. Zakon o alkoholu. Mene ugrožavaju ljudi koji vole da popiju. Kola voze pijani, na bitnim radnim mestima loče se alkohol, ljudi ubijaju kada su pijani, ...
Zatim, narkomanija. Samo jedan deo kampanje protiv pušenja primenite na drogu i ja ću biti zadovoljan.

Siguran sam, međutim, da ovih kampanja neće biti. Alkohol i droga su manje "štetni" po društvo od cigareta jer SZO je tako rekao.
Zato sada u filmovima glumci, umesto cigara, primenjuju tehniku konzumiranja narkotika. Svi imamo prilike da odgledamo kratak kurs pripreme droge i njene upotrebe.
Kažu da će se navike mladih menjati, a ovo bi trebalo da bude nešto dobro ?
Treba li komentar ovakvoj činjenici ?

svetlana

pre 13 godina

U nasoj ambulanti opste medicine pusaci su iskljucivo sestre. Pusenje dozvoljeno u prostoriji za zajednicki boravak, gde je toliko mirisa duvana da vam odeca posle samo desetak minuta bude spremna za pranje. Druga je stvar sto radimo timski, a one svaki cas "nestanu" na pus pauzu. Dokle? Nemam nista protiv pusaca, to je licni izbor, ali neka ne ugrozavaju nas ostale i sistem rada. Pozdravljam zakon!

malo se (ne) razumem

pre 13 godina

ha ha ha bas si smesan > @ (Alan Ford, 10. novembar 2010 00:37)... i hvalis se glupostima... pritom, i meni je auto kad-kada sluzbeni i radno mesto i kod mene moze da se pusi u autu ALI, samo one osobe kojima ne smeta VOLAN... pa izvoli koliko ti volja...

kloni se kafenisanja

pre 13 godina

ma da, rusi kafenisanje ujutro, i ubija zamagljene kancelarije odakle (ako si stranka) jedva cekas da pobjegnes jer ne mozes disati. a boze sacuvaj da se upali klima - to duva, ubija u glavu, prehladice se salteruse. ma idite bre, sta izvjestavate ove gluposti, naravno da ce se buniti protiv zabrane pusenja, pa mi najvise pusimo, odmah poslije bugarske (mislim da smo i albaniju pretekli).

djape071

pre 13 godina

Broj pusaca sigurno ne zavisi od zakona koji ce ograniciti pusenje. Iz prostog razloga sto mi nemamo efikasne elemente kontrole tog zakona, i sve ce se svoditi na to da se on izbegava. Kada mogu da se krse pravila koja su direktan privredni prestup i da to drzava tolerise, mislite da ce sada inspektori da idu po firmama inkognito i da hvataju pusace i kaznjavaju firme. Ma dajte molim Vas...

Postoji efikasan nacin da se smanji broj pusaca a to je povecavanje akciza na duvanske proizvode, ako cigarete budu duplo skuplje, broj pusaca se se sigurno smanjiti za trecinu, linearnim povecavanjem akciza on moze da dodje na nivo skandinavskih zemalja na oko 20%, a verovatno moze i jos vise da se smanji.



Samo sto postoji tu jedan mali problem. Drzava bi inkasirala manje, a obzirom da ima slabe poluge vlasti i visok stepen korupcije, odmah bi doslo do sverca duvana iz okolnih zemalja. Napoelon je davno rekao "nadjite nacin da mi obezbedite pare od takse na duvan i odmah cu ga zabraniti". Drzava ima velike prihode od pusenja. To je cinjenica. Kao i od alkohola. To se na kraju manifestuje u losem zdravlju stanovnistva, zato i imamo los zdravstveni sistem jer imamo preveliki broj srcanih bolesnika i broja karcinoma, a mala sredstva da to namirimo. Sto ne platimo na mostu, platim na cupriji i to mnogo vise.

Naravno, niko o tome ne razmislja, vec o budalastinama tipa "gde da zapalim cigaru a da me ne uhvate".

n.alex

pre 13 godina

Srbija zemlja sa najjeftinijim cigaretama u Evropi.Propagira se stetnost i zabrana pusenja a cena bez obzira na praznu drzavnu kasu i dalje stoji.

zok

pre 13 godina

pusaci se cesto pozivaju na svoja ljudska prava da puse.A sta je sa pravima nepusaca koji su godinama bili prinudjeni da se prilagode I da izlaze u zadimljenim kaficima ili sl.Ili situacija kada gostu kazem da se kod mene ne pusi! Katastrofa!A i primetio sam da I mnogi ljudi inace blage naravi postaju neverovatno ratoborni, agresivni i nervozni kad se povede razgovor o zabrani pusenja.mada.... ipak mislim da ovaj zakon (kao i mnogi drugi) nece da zazivi i ostace mrtvo slovo..

Vojvodjanin

pre 13 godina

pusac sam i veoma se cesto nerviram te svoje navike. Pokusao sam par puta da ostavim duvan, sto smatram da je u Srbiji najteze...
Prvo, od duvana se ne moze pobeci, trafike su prepune cigara, kao radnje, cena je dovoljno prihvatljiva da mogu da odvojim na to pare, ljudi puse, pa kako da onda izdrzim jedan dan bez njih :)
To sto ce zabraniti pusenje na poslu i u kaficima je obicna glupost. Do skoro se NIGDE nisu mogle naci nikotinske zvake i flasteri sto su kao "pomocna" sredstva za odvikavanje.
Gledam po ulici da sve vise dece pusi... Zato sto je to kod nas promovisano kao Cool, verovatno i duvanska industrija ima svoje prste u tome...
Jedini nacin, dragi ljudi, da se ljudi odviknu od duvana i da zive zdravije, bila bi apsolutna zabrana duvanskih proizvoda, da se svrsta medju droge i otrove, sto je naravno nemoguce.
Da mi pre 5. godina nisu podturali cigare na svakom koraku, da nisam povukao prvih par dimova, danas ne bi iskasljavao mulj svako jutro, tresao se kad par sati ne mogu da zapalim... Danas mi ne bi trebale te "gadne" i "uzasne" cigare.
Strasno je samo, sto sam za razliku od svojih prijatelja, ja bio vec punoletan kad sam propusio.
Sve u svemu, drzavu u ovom slucaju vidim kao osobu koja sedi pored narkomana sa spricem u ruci i govori mu "no, no, to sto radis nije dobro" i pruza mu iglu da se ubode.

Samo napred

pre 13 godina

Sto ne krene inspekcija po malim firmama pa vidi kako se postuju tj. truju zaposleni.Veliki ipak moram reci vode racuna o tome,jer im se takva reklama i kazna ne isplate.Krenite po malim firmama i punite budzet!!!Ovo u potpunosti podrzavam,samo da se ispostuje na terenu.

dajana

pre 13 godina

Konacno jedan dobar zakon!Niko ne postavlja pitanje koliko su se nepusaci do sada nagutali duvanskog dima pusaca u poslovnim prostorijama,kaficima,i drugim prosrostorijama.Pusaci su nekorektni prema svojoj okolini jer uzimaju u obzir samo sebe i svoje potrebe i nemaju obzira prema nepusacima.Zbog toga bravo za zakon!

Predrag M

pre 13 godina

@Micko
Jesi li ti jači od države?Ajde, ne filozofiraj, molim te.Što manje takvih u kafeima, bolje za mene a i druge.Lepše je, a i zdravije.

Petar

pre 13 godina

Neznanje i nesposobnost su glavni razlozi za produktivnost kakvu imamo. I u Nemačkoj ne sme da se puši, a samo pogledajte produktivnost.

vampirbg

pre 13 godina

Koja produktivnost ce opasti? Uzmimo da covek radi u kancelariji na racunaru... Ili svakih pola sata izlazi na pauzu (kao npr u mojoj firmi) od po 5-10 minuta ili pusi za kompom (i truje i sebe i druge)... U prvom slucaju 20% radnog vremena se gubi... U drugom slucaju duvanski dim i pepeo ce upropastiti tastaturu i sve komponente ukljucujuci i komp... Znaci napravice stetu firmi posto umesto 2 godine, taj komp ce trajati samo godinu dana... Za to vreme ja kao nepusac necu ostetiti imovinu firme i radicu svih 8h bez pauza... Mozda bi pored ovog zakona trebalo ubaciti i da se nepusacima povecava plata? Nijednog narkomana (koristio on cigare, marihuanu ili nesto trece) ne podrzavam, ali mogu da tolerisem samo one koji mene ne ugrozavaju... Za pusace imam samo poruku: ostavite cigare... manje cete smrdeti, bicete zdraviji i jos necete mene trovati...

Ivica

pre 13 godina

Ko kaze da se ljudi ne mogu naviknuti? Moje kolege pusaci, kada su u Srbiji pale cigaretu na svakih 10, 20 min. Ali da ih vidite kada odemo u maticnu firmu u inostranstvo. Tamo se radi od 08.00-16.20 sa samo JEDNOM pauzom od 12.00-12.30. I samo tada mogu da rucaju, setaju, puse... I nisu manje produktivni. Bas suprotno, produtivnost im je zacajno veca. Naravno, ne samo zbog pusenja, vec zbog toga sto tamo postoji red... Pa tamo ljudi imaju razvijenu svest pa ne puse ni kod sebe u stanu/kuci. Ne zele da truju porodicu, ne zele da im dom smrdi na duvanski dim, zele da spavaju i borave u zdravoj prostoriji.

glavni problemi, nego sta

pre 13 godina

Bicemo prava savremena zemlja: zabranicemo pusenje, legalizovacemo marihuanu, mozda kasnije i kokain, sto da ne, legalizovacemo i gej brakove, vec vodimo s upaljenim svetlima, tako da sasvim sigurno ne mozmeo da promasimo cilj

Ivana

pre 13 godina

Ma kako da ne "sigurno će opasti produktivnost....i ovako neki mnogo rade" ... ako to posmatramo tako onda i nepusaci do sada nisu bili produktivni jer su morali da izlaze na svakih 15 minuta da dodju do cistog vazduha ili da se bore za vazduh u zadimljenim kancelarijama i to tako 8 sati, tako da smo na istom...a i ne ugrozavaju valjda nepusaci ove druge vec je obratno...Prosto nije zabranjeno pusenje ovim zakonom nego se samo kaze gde sme a gde ne sme da se pusi....

Skretnicar

pre 13 godina

Problem pusaca koji idu na puzu za puenje ibog toga im pada produktivnost se moze vrlo lako resiti.
PUSACI KOJI IDU PAUZU RADI PSENA RADE DUZE SAT VREMENA I NJIHOVO RADNO VREME JE DEVET SATI ( JEDAN SAT JE PUSENJE )

bre vise

pre 13 godina

Ko kaze da zakon nece da se sprovodi? Sta mislite , da je slucajnost da u 7 dana dobijemo nekoliko hiljada komunalnih policajaca i zakon o zabrani pusenja? Sad ce da ordiniraju od kafica do kafica i lupaju klempe od 5000 din. Ultrahipermegagiga nesposobni na vlasti necim moraju da pune rupu bez dna zvanu budzet. Od cega da podignu skupstinske plate, plate svoje konkubine i milione provozanih kilometara u sluzbenim audijima? Kaznena politika je jedino sto ove kvazidemokrare umeju. U svetu se protiv pusenja sprovode dugorocne kampanje s ciljem preventive povecanja broja pusaca, pa tek onda ovo. 30% (i vise, pretpostavljam) ljudi u Srbiji pusi, upravo smo dobili 2 i kusur miliona vrlo nezadovojnih ljudi. Ne mora valjda sve da se lomi preko kolena....

autonomas

pre 13 godina

Koliko god se pusaci zalili, na duge staze bice i njima bolje jer ce u globalu manje pusiti.
A ako je za utehu, svi mi u ova teska vremena "pusimo" bez obzira da li smo pusaci ili ne.

MSCH

pre 13 godina

Dok sam bila trudna u firmi nikoga nije bilo sramota da u mojoj blizini pusi.Direktor zavijen u maglu, kaslje, izduva me dok nesto saopstava. Klijentela: "gde vam je piksla?".
U frizerskom salonu: miris laka za kosu i duvan, mmmmh, kao da izadjes iz kupleraja.
Dete u kolima u u kojima roditelj pusi - ono nema izbora pored takvog roditelja.
Gost ili jos gore rodbina kojoj kazem da ne zelim da se u mojoj kuci pusi: aj daj ta jedna cigara se ne oseca - brr horor - taj vise ne bude pozvan u goste. Sto se tice kafana - kvalitet se probije i bez duvanskog dima, pocnu da dolaze i kvalitetni gosti.
Nije to prociscavanje tako lose - ugostitelji ce se potruditi oko svakog gosta.
Zakon je potreban ako u narodu ne postoji empatija.
Cela Evropa se naucila pa ce valjda i Srbija.

ja

pre 13 godina

Slazem se u potpunosti da ne treba daviti nepusace tj. pasivne pusace, ali se ne slazem da je produktivnost manja kod pusaca. Ja, konkretno, mogu da zapalim cigaretu na svom radnom mestu (tj. moci cu do sutra) i da radim u isto vreme. Cak, sta vise, raspadam se od posla, a ni jedan minut ne odsustvujem sa svog radnog mesta. To se vi, nepusaci, malo vise folirate.

Dax

pre 13 godina

Da da... Amerika kao vodeca ekonomija sveta sprovodi zakon bez ikakvih posledica, a samo nasi visokoproduktivni radnici ce da pate i opadace im produktivnost... Smesno... Poenta zakona je truj sebe a ne druge... Mozda nepusacima opada produktivnost kada pasivno puse? Zasto niko ne pokrene tu temu?

Djura

pre 13 godina

Moze doci do pada prometa kod ugostitelja, ne zato sto ce pusaci ostati kod kuce vec zato sto ce da budu van kluba - kafica (na ulici). Bio sam u HR neposredno nakon sto su prvi put doneli ovaj zakon i ugostitelji su imali poprilicno problema, ali mislim da tada nisu imali mogucnost da se opredele da li ce biti pusacki ili ne ako imaju manje od 80kvm vec su morali biti nepusacki. Nadam se da ce biti sve ok kod nas.

lala

pre 13 godina

Prvi put cujem da zabrana pusenja moze da smanji produktivnost!Bas naprotiv!"Zabrana pusenja na radnom mestu povecava produktivnost".Za koju kompniju radi taj psiholog.

malo se (ne) razumem

pre 13 godina

ha ha ha bas si smesan > @ (Alan Ford, 10. novembar 2010 00:37)... i hvalis se glupostima... pritom, i meni je auto kad-kada sluzbeni i radno mesto i kod mene moze da se pusi u autu ALI, samo one osobe kojima ne smeta VOLAN... pa izvoli koliko ti volja...

TDI

pre 13 godina

Pusaci su u pusackoj zamci iz koje ne mogu izaci. Treba ih donekle razumeti. Naravno da ne postoji ni jedno opravdanje da isti puse u kancelarijama gde borave nepusaci ali je zato terasa majka. Dok sam bio pusac, ja sam morao (a i hteo) da pusim iskljucivo na tersi i kada je kisa, sneg i vetar. Posle par godina su delimicno zastaklili terasu ali tako da vizuelno ne bude nakazoidna. Ih nasoj pusackoj sreci nigde kraja nije bilo.

RED BULL

pre 13 godina

Koja glupost! Kao da smo mi produktivni!
Uostalom i da rusi, koliko ljudi umire od raka pluca i drugih bolesti izazvanih pusenjem ili pasivnim pusenjem! I koliko to kosta sve nas!
Ako se brinu za produktivnost nek ih novcano motivisu! Ili nek im daju energetsko pice!

Lora

pre 13 godina

Naravno da ce da rusi produktivnost. Videcete kako ce npr. nervozni profesori da postanu jos nervozniji i da pocnu da se istresaju na deci.
Lepo bi bilo da bude kako ste zamislili i sve super, ali ne moze tako. Dajte svuda pusacima prostoriju ili bar terasu. Sta ce to kome da smeta? Ja nisam pusac, ali glasam za malo blazi zakon. Jasno je gde ne sme da se pusi ali dati im poseban prostor za pusenje bi bilo efektnije nego ga skroz ukinuti.

MSCH

pre 13 godina

Zaboravih ovo o produktivnosti:
izracunajte sami (primer u Nemackoj) - ako jedan zaposleni radnik,koji zaradjuje €1000 neto, ode SAMO 3 puta na po 10 minuta na puspauzu (jer ima obzira prema ostalim kolegama koji za to vreme rade), to predstavlja gubitak od 127,50 radnih sati i gubitak od €726,75 za poslodavca. Racun je zasnovan na godini sa 253 do 256 radnih dana.

Sasa

pre 13 godina

Mislim da je sve ovo traljavo uradjeno od strane Ministarstva zdravlja. Ja sam pušač i želeo bih da se odviknem, ali to mi je u dosadašnjih par navrata jako teško išlo. Prijatelj iz Holandije mi je pričao da kad je on poželeo da se 'izleči' od duvana, dovoljno je bilo da ode kod porodičnog lekara (valjda kod nas lekara opšte prakse) i izrazi želju da želi da ostavi pušenje. Lekar mu je prepisao recept, sa kojim je otišao u apoteku i dobio Zyban potpuno besplatno.
Ako su već hteli da smanje broj ljudi koji puše, možda su trebali da postupe kao i u Holandiji... Ako kažu da smo bolesni, neka nas onda i leče, bar sa pristupačnim cenama i lekovima. Tog leka kod nas skoro da i nema, a ako ga i ima, preskup je. Srbijo, ne preostaje ti ništa drugo nego da se 'skidaš na suvo'...

kriza

pre 13 godina

zakon je na mestu sto se kaze,samo gde bas sad u ovom vremenu-koliko je izaslo zakona u proteklih par godina i samo da se oglobi ovaj jadni narod...ni jedan zakon nije predvideo vecu platu gadjana vec samo da se puni drzavna kasa,a kazu vreme je krize da se strpi narod...kaznu za ovo pusenje mi nece naplatiti sigurno---ce se jurimo po gradu pa kad me uhvati cu da platim

sale

pre 13 godina

i sta sad, jedini sam u poslovnom prostoru, kolega koji radi samnom u firmi (inace pusac) je stalno na terenu i dolazi u kancelariju jednom nedeljno na sat vremena....
nemamo klijente u kancelariji... i ja moram da izlazim napolje da zapalim??

Nesa

pre 13 godina

Koliki je problem stvarno ukinuti pusenje cete shvatiti tek kada vidite koliko novca drzave zaradjuju od poreza na cigarete.

Zar stvarno mislite da ce se osiromasena drzava odreci tog novca? Nece.

firewind

pre 13 godina

Niko se nije brinuo za moju produktivnost kada sam dve godine sedeo u kancelariji sa pusacima i udisao te otrove. Neka budu nervozni,bas mi je drago...

zarko

pre 13 godina

"Verujem da će oni biti uzmenireni, dekoncentrisani, da će stalno misliti na to kako da odu na neku pauzu." pa takvi su bili i dok im nije zabranjeno pushenje... i ja volim da pijem pivo i jurim zenske, ako se i kockam to je moj problem. ali svojim porocima udovoljavam iskljuchivo posle radnog vremena.

Milos Zoric

pre 13 godina

Već dve godine nisam zapalio ni jednu jedinu cigaretu, zahvaljujuci laserskom odvikavanju od pušenja ****, u medjuvremenu sam cuo da je otvoren još jedan centar u mom Novom
Sadu tako da moja zena sad vise neće imati izgovor kako joj je daleko da ide u Beograd na tretmane. ( iako su samo dva tretmana dovoljna da osoba nikad vise ne zapali ni jednu cigaretu, nekim ljudima jednostavno nikad ne zafali izgovora da puše)
Najiskrenije preporučujem lasersko odvikavanje od pušenja svima koji nemaju karaktera a ne žele da se muče. Siguran sam da se na netu moze naći njihov sajt koji je fenomenalan, kao i sam osećaj biti nepušač posle 25 godina pušenja

Hallucinoman

pre 13 godina

Moju firmu od 50 ljudi, gde 37 puši, a gde agenti imaju dnevne norme od 150 poziva dnevno... ovo će da "uništi" do kraja godine.

U periodu kada moraju najviše da "grizu", imaću 30 ljudi koji grickaju nokte, i još 7 na puš pauzi. Ako još dvoje odu i na piš-pauzu, ko će bre tu uopšte da radi?!

I kako ja da "razmišljam", da pravim trogodišnji plan, kao danas... BEZ CIGARETE U RUCI?

Svi mi znamo da šteti, i da ćemo umreti.
Svi će umreti, pa i svi nepušači, redom.

U zemlji gde (i dalje) pola nacije puši, ovo je kontraproduktivno.
Dovoljno je bilo da se - razgranicimo, po prostorijama.

Mi BIRAMO da PUŠIMO.
I neka svako BIRA svoj komoditet.

nepusac

pre 13 godina

Ja prosto nemogu da verujem da su ljudi tolko da samozivi da nemogu da shvate da to sto puse u prostorijama u kojima borave i nepusaci da smeta nepusacima.
Licno nemam problem sa pusacima ako puse na terasi ili u prostorijama odredjenim za pusenje.
Ali ako neko pusi u prostoriji gde boravim 8 sati to mi veoma smeta i mnogo me nerviraju fore da zapalim samo jednu pa zatim ide mogu li jos jednu itd.
Sto se tice produktivnosti nemogu da verujem da neko kaze da nece biti produktivan ako nepusi. Takodje izlazenje svakih pola sata na pus pauzu sigurno nije produktivno. U jednoj drzavnoj firmi je cak bila jedna od varijanti da pusaci imaju pravo da izlaze na pauze kolko hoce puta dnevno a nepusaci samo jednom - u fazonu ko ih .... kad nepuse (neverovatno!!!)
Tako da sad lepo pusite na mestima na kojima neugrozavate nepusace bolje ce biti svima.

Sa zapadne strane

pre 13 godina

Produktivnost, ccccc ... jao, strasno, pa nece raditi ako ne zapale.

A SADA KAO RADE, JE LI?

Nije nego! Ceo dan vise na Fejsbuku, igraju igrice, muski gledaju pornjavu i fudbalske rezultate, zene recepte i ljubavne price.

Ovako, barem ce da tih 5 minuta odvoje oci od monitora i izadju na svez vazduh! Tri do cetiri puta po 5 minuta ce utrositi na cigaretu, ostatak vremena ce da rade. Pa nije to bas toliko strasno!

Evo, iskustvo Nemacke, Belgije, Francuske ... sve su to zemlje koje nisu mogle bez pusenja. Belgijanci, narocito ovi Valonci, pusili su toliko da su im po firmama i dalje zidovi zuti! Kada su im ukinuli duvan na posalu vristali su do neba, isto kao i sada Srbi. Pa su se navikli. Znaci - moze se. Samo kad se hoce.

Napred, skupstino, donesi taj zakon sto pre !!!

Aleksandar

pre 13 godina

auuu, sada se brinem za našu produktivnost!
umesto 1,6 km koridora 10, sada ćemo da pravimo 1,57km.
A kada mašinovođa zapali, umesto svih 20km/h, moraćemo da se zadovoljimo sa umerenih 18km/h.

Hallucinoman

pre 13 godina

Moju firmu od 50 ljudi, gde 37 puši, a gde agenti imaju dnevne norme od 150 poziva dnevno... ovo će da "uništi" do kraja godine.

U periodu kada moraju najviše da "grizu", imaću 30 ljudi koji grickaju nokte, i još 7 na puš pauzi. Ako još dvoje odu i na piš-pauzu, ko će bre tu uopšte da radi?!

I kako ja da "razmišljam", da pravim trogodišnji plan, kao danas... BEZ CIGARETE U RUCI?

Svi mi znamo da šteti, i da ćemo umreti.
Svi će umreti, pa i svi nepušači, redom.

U zemlji gde (i dalje) pola nacije puši, ovo je kontraproduktivno.
Dovoljno je bilo da se - razgranicimo, po prostorijama.

Mi BIRAMO da PUŠIMO.
I neka svako BIRA svoj komoditet.

Biljana Nedeljkovic

pre 13 godina

Sram Vas bilo!!!
Zabranil ste pušenje u TC-ma,na mestim gde ljudi idu posle napornog posla da se opuste,prošetaju,popiju kafu...Radim u kafiću u TC-u,u kome je od 11.11.2010. zabranjeno pušenje,pazar nam je drastično opao što znači da ću ostati bez posla a majka sam dvoje dece.I ša ja sada da radim????

Pusac

pre 13 godina

Zakon mi brani da konzumiram cigarete. Zakon brani i konzumiranje droge ali je status narkomana u nasem drustvu ocigledno mnogo bolji od statusa pusaca bez obzira na to sto je i pusenje cigareta jedan vid bolesti zavisnosti. Zasto mi nemamo status bolesnih lica? Da li je to diskriminacija bolesnih? Zelim besplatno lecenje. A protiv onih koji su napisali i izglasali ovaj zakon stvarno nemam nista, cak bih im dozvolio da puse kad i koliko zele. Meni ili nekom drugom, neka izaberu sami.

Neca

pre 13 godina

Sad, na osnovu ovih komentara ispade da zato sto sam pusac, ja losije radim svoj posao ili sam manje produktivan?

Ni na jednom od projekata na kojima sam radio ili radim trenutno se nije desilo da ne zavrsim pre roka. A izlazim na cigaretu, svakih dva sata.

I, sta cemo sad?

Prekinite da placete, i da diskriminisete ljude samo na osnovu toga sto vole ili ne vole da puse! Pogotovu te vase kvalifikacije necije radne efikasnosti po kriterijumu nepusac / pusac ... Gadite mi se.

Ajde da vidim da zabrane da kucici seru po ulici, pa da im gazde teraju da golim rukama skupljaju ta govna.

Korisnije je , posto cu pre ja ugaziti u isto govno nego sto ce neko pored mene umreti od posledica pasivnog pusenja.

Smrdi vam? Smrdi i vama to licemerje i prenemaganje koje je manifestovano u pojedinim komentarima ovde.

micko

pre 13 godina

nepusacki kafic me nece videti :) a bas da vidim kako ce inspekcija da mi zabrani da pusim u svojoj firmi. Bolje inspekcija da pripazi, da ne padne tuzba zbog uznemiravanja...

Samo napred

pre 13 godina

Sto ne krene inspekcija po malim firmama pa vidi kako se postuju tj. truju zaposleni.Veliki ipak moram reci vode racuna o tome,jer im se takva reklama i kazna ne isplate.Krenite po malim firmama i punite budzet!!!Ovo u potpunosti podrzavam,samo da se ispostuje na terenu.

Dežurni demagog nepušač

pre 13 godina

"od posledica pušenja godišnje umre 16.000 ljudi"
(dovoljan razlog, 10. novembar 2010 03:20)


Inače ne bi, živeli bi večno.

Mi smo u svemu veći papa od pape.

vladimir

pre 13 godina

sta je bre sa vama isfrustrirani nepusaci?! ja sam strastveni pusac i nije mi jasno sta vi zapravo hocete? mislim da ste previse histericni oko necega sto je necije pravo izbora... ja radim sam u kancelariji u kojoj imam svakodnevni susret sa strankama i nikada nisam zapalio cigaretu jer je to moje pravo izbora... a mogao sam... meni zapravo smeta smog u vazduhu od motornih vozila... ne mogu da otvorim prozor od kancelarije u kojoj provodim po 10 sati dnevno od smrada i buke sa ulice. kada ujutru krenem na posao,pored mene prodje bar 30 automobila i 10 autobusa, sto benzinaca sto dizelasa i tako svaki dan! kada mi zatreba pregled kod lekara i odem u ordinaciju do lekara opste prakse ni tamo se ne otvaraju prozori zbog smoga... a isto mi je bilo i dok sam isao na fax i u skolu... ali to je moj izbor! ! ! ja sam zeleo da zivim u gradu a ne na planini u cistom vazduhu, zar ne?! i zato Vas molim nemojte vise da lupetate sa tim politci korektnim frazama tipa" smeta nam dim cigarete itd" i nemojte da nam prodajete vise te americke price o zdravlju, hiperaktivnoj deci po skolama, pravima gradjana, civilnoj vojsci, zastiti zivotinja, zastiti zivotne sredine, soping molovima, belim zubima i fitnes centrima, kuglanama itd... a o zdravlju brinete samo kada je zakon o pusenju u pitanju? nema problema, u demokratskim drustvima postoje ustanove za odvikavanje od pusenja... i neka to politicari lepo plate pa cemo mi pusaci lepo na terapije za odvikavanje od te opake bolesti! i samo jeos jedno... molim Vas prekinite vise sa histerijom!

boban

pre 13 godina

Odlicno, neka daju otkaze! I onako vojska nezaposlenih ceka da radi a ne da pusi i cita novine. Suludo je i pomisliti da ce neko na Zapadu da vas placa samo zato sto SEDITE na radnom mestu.

dajana

pre 13 godina

Konacno jedan dobar zakon!Niko ne postavlja pitanje koliko su se nepusaci do sada nagutali duvanskog dima pusaca u poslovnim prostorijama,kaficima,i drugim prosrostorijama.Pusaci su nekorektni prema svojoj okolini jer uzimaju u obzir samo sebe i svoje potrebe i nemaju obzira prema nepusacima.Zbog toga bravo za zakon!

Mile

pre 13 godina

"Ugostitelji se plaše pada prometa."

Džabe se plaše. Neće doći do pada prometa. Da vidim ko će da ostane kući vikendom samo zato što ne može da zapali u klubu. Drugo, šta je sa nepušačima? Kako se nigde ne pominje da će, možda, sada više obilaziti klubove/kafiće/pabove kada ne moraju da udišu 4000 kancerogenih hemikalija?

To o padu prometa su pričali i u Kanadi kada je pušenje zabranjeno 1. juna 2006. Lokali su i dalje dupke puni neprestano. Da ne verujete koliko je bolje i lepše kada kući dođete, a gaće vam ne smrde na duvan.

Dragan

pre 13 godina

Meni kao nepusacu savrseno je jasno da niko nema pravo da truje druge ljude duvanskim dimom i otrovom u njemu. Radim u kancelariji u kojoj su svi zaposleni nepusaci tako da tu nema nikakvih problema. Medjutim, ne vidim ni najmanji razlog zbog kojeg recimo tri nepusaca koji sede i rade zajedno sami u jednoj kancelariji i ne rade sa strankama ne bi mogli u istoj da puse ako to zele i ako za pusenjem osecaju potrebu. O njihovom zivotu, zdravlju, zadovoljstvu i novcu se radi a meni i ostalim radnicima "ni iz dzepa ni u dzep". Tamo gde radim ako u kancelariji radi jedan nepusac, u istoj je zabranjeno pusenje za sve prisutne ali ako su svi pusaci ona je dozvoljena za pusenje i za radnike iz nje i za ostale kolege koji u nju dolaze prilikom pauze da sednu, popuse cigaretu i razmene iskustva, misljenja i savete sa kolegama. Efekat je maksimalan. Sa jedne strane ostali zaposleni (nepusaci) su zasticeni a sa druge strane pusaci su postedjeni nervoze, smrzavanja na obliznjim trotoarima prilikom pusenja zimi, unapredjuju se medjuljudski odnosi, mogu da nesmetano koriste ono sto su platili a i drzava zahvaljujuci njihovom nesmetanom pusenju ostvaruje prihode od akciza za potrebe zdravstva, skolstva, nauke, drzavne uprave, sudstva, itd.

G.

pre 13 godina

Zamisljam visku porduktivnost hirurga sa cigaretom u ustima dok operise. Srbi su inace poznati u svetu po viskoj produktivnosti i po tome sto mogu da rade vise stvari u isto vreme - na primer da operisu i puse. Ako se hirurgu izvadi cigareta iz usta, bojim se da se pacijentu na stolu ne pise dobro jer raditi samo jedan posao u jednom trenutku za srbina je deprimirajuce...zaista veliki problm. A mozda da svi predju na duvan za zvakanje? Tako ce umesto kancera pluca dobiti kancer grla, znaci krajnji efekat je isti. Nikako ne ukinuti! Pa zar ne vidite kako su Amerka i zapadna Evropa propali od smanjene produktivnosti kad su zabranili pusenje?

Nikola

pre 13 godina

I radno vreme od 8 sati, vikend, odmori, pauze za rucak ruse produktivnost. Daj svi da kupimo po boks i da ne izlazimo s posla....

Oladite vise s tim glupostima. Ako narkomanu ne date fiks naravno da nece da se oseca dobro. To ne znaci da treba da nastavi da koristi, nego da se otkaci kako zna i ume te odvratne navike.

Posledice pusenja i upotrebe narkotika naravno nisu iste, ali ipak stoji analogija sa produktivnoscu.

Sunny

pre 13 godina

"Zabrana pušenja ruši produktivnost?"

Pa kod pušača je ionako niska. Svako malo pa pauza za cigaru. Zman kad god radim sa pušaćima, oni prave pauze za cigaru, a kad ja stanem minut dva, onda je to zabušavanje.
I njihove pauze ne zovu pauzama, to je cigara...

draga moja, izvini, smrdis

pre 13 godina

Svako neka proceni za sebe sta misli o ovom zakonu i neka preispita svoje stavove i uverenja. Za mene licno, resenje je bilo potrebno, zakon je bolji nego nikakav, iako je mestimicno paradoksalan i generalno ga podrzavam. Nazalost, smatram da kao ni mnogi zakoni u Srbije nece zaziveti - zabranjen je prolazak na crveno, zabranjena je voznja sa mobilnim u ruci, zabranjej je cak (!) i prelazak ulice sa slusalicama u usima. Ko to moze da isforsira, ko to pravi i ko to kaznjava. Budim iskreni - niko. Onih par kazni za voznju sa mobilnim su smesne prema rasprostranjenosti konkretne navike.

Medjutim, pricati o smanjenju produktivnosti, mada mislim da razumem sta se time htelo reci je - smesno.

Sto se tice ugostitelja, zelim da kazem da, kao nepusac, uglavnom izlazim u setnju kad god mogu i ne ulazim u kafice pored kojih prolazimo. Zasto? Zato sto ne mogu da izdrzim sedenje u dimu. Nadam se da ce to sada biti drugacije - dakle, ugostitelji, mozda neke musterije odu, ali neke druge ce da dodju, to je sigurno.

Sto se odnosa sa pusacima tice, reci cu samo ovo: imam jako bliske ljude koje mnogo volim, a koji su veoma aktivni pusaci. Njihovo drustvo mojoj porodici prija, a mislim da isto vazi i obratno. E sad - ne idemo kod njih onoliko cesto koliko bismo zeleli. Zapravo, idemo prilicno retko. Naime, kada krenem kod pusaca presvucem se - da izvinite, obucem nesto sto je vec za pranje. Cist dzemper, recimo, nikako. Takodje, ako znam da sutra idem kod njih, ne perem kosu deci, nego to ostavim za kad se vratimo. Verujem da pusaci taj smrad ne primecuju, ali to ne znaci da drugima on ne smeta.

Zasto ovo uopste pisem? Da bih rekao sledece: ukoliko bi meni neko rekao da se, kada dolazi u moju kucu, presvlaci u vec nosene stvari, da prilagodjava pranje tako da stvari i kosu pere kad se od mene vrati, recju - da smatra da se kod mene u stanu usmrdi, meni bi to bilo dovoljno vazno da o tome razmislim dublje. Zbog svih onih koji zive oko mene i rade sa mnom. Za to mi nije potreban zakon.

zok

pre 13 godina

pusaci se cesto pozivaju na svoja ljudska prava da puse.A sta je sa pravima nepusaca koji su godinama bili prinudjeni da se prilagode I da izlaze u zadimljenim kaficima ili sl.Ili situacija kada gostu kazem da se kod mene ne pusi! Katastrofa!A i primetio sam da I mnogi ljudi inace blage naravi postaju neverovatno ratoborni, agresivni i nervozni kad se povede razgovor o zabrani pusenja.mada.... ipak mislim da ovaj zakon (kao i mnogi drugi) nece da zazivi i ostace mrtvo slovo..

Skretnicar

pre 13 godina

Problem pusaca koji idu na puzu za puenje ibog toga im pada produktivnost se moze vrlo lako resiti.
PUSACI KOJI IDU PAUZU RADI PSENA RADE DUZE SAT VREMENA I NJIHOVO RADNO VREME JE DEVET SATI ( JEDAN SAT JE PUSENJE )

sale

pre 13 godina

i sta sad, jedini sam u poslovnom prostoru, kolega koji radi samnom u firmi (inace pusac) je stalno na terenu i dolazi u kancelariju jednom nedeljno na sat vremena....
nemamo klijente u kancelariji... i ja moram da izlazim napolje da zapalim??

kloni se kafenisanja

pre 13 godina

ma da, rusi kafenisanje ujutro, i ubija zamagljene kancelarije odakle (ako si stranka) jedva cekas da pobjegnes jer ne mozes disati. a boze sacuvaj da se upali klima - to duva, ubija u glavu, prehladice se salteruse. ma idite bre, sta izvjestavate ove gluposti, naravno da ce se buniti protiv zabrane pusenja, pa mi najvise pusimo, odmah poslije bugarske (mislim da smo i albaniju pretekli).

Damage

pre 13 godina

U poslednjih nedelju dana na svakoj televiziji se samo o ovome priča. Još jedno najobičnije zamlaćivanje naroda da se skrene pažnja od stvarnih problema u državi, kao i punjenje državne kase iz novčanika građana.

Nisam pušač, ali ne očekujte od mene da poverujem da je nekoga "gore" briga za moje zdravlje. Smešno.

glavni problemi, nego sta

pre 13 godina

Bicemo prava savremena zemlja: zabranicemo pusenje, legalizovacemo marihuanu, mozda kasnije i kokain, sto da ne, legalizovacemo i gej brakove, vec vodimo s upaljenim svetlima, tako da sasvim sigurno ne mozmeo da promasimo cilj

svetlana

pre 13 godina

U nasoj ambulanti opste medicine pusaci su iskljucivo sestre. Pusenje dozvoljeno u prostoriji za zajednicki boravak, gde je toliko mirisa duvana da vam odeca posle samo desetak minuta bude spremna za pranje. Druga je stvar sto radimo timski, a one svaki cas "nestanu" na pus pauzu. Dokle? Nemam nista protiv pusaca, to je licni izbor, ali neka ne ugrozavaju nas ostale i sistem rada. Pozdravljam zakon!

Vojvodjanin

pre 13 godina

pusac sam i veoma se cesto nerviram te svoje navike. Pokusao sam par puta da ostavim duvan, sto smatram da je u Srbiji najteze...
Prvo, od duvana se ne moze pobeci, trafike su prepune cigara, kao radnje, cena je dovoljno prihvatljiva da mogu da odvojim na to pare, ljudi puse, pa kako da onda izdrzim jedan dan bez njih :)
To sto ce zabraniti pusenje na poslu i u kaficima je obicna glupost. Do skoro se NIGDE nisu mogle naci nikotinske zvake i flasteri sto su kao "pomocna" sredstva za odvikavanje.
Gledam po ulici da sve vise dece pusi... Zato sto je to kod nas promovisano kao Cool, verovatno i duvanska industrija ima svoje prste u tome...
Jedini nacin, dragi ljudi, da se ljudi odviknu od duvana i da zive zdravije, bila bi apsolutna zabrana duvanskih proizvoda, da se svrsta medju droge i otrove, sto je naravno nemoguce.
Da mi pre 5. godina nisu podturali cigare na svakom koraku, da nisam povukao prvih par dimova, danas ne bi iskasljavao mulj svako jutro, tresao se kad par sati ne mogu da zapalim... Danas mi ne bi trebale te "gadne" i "uzasne" cigare.
Strasno je samo, sto sam za razliku od svojih prijatelja, ja bio vec punoletan kad sam propusio.
Sve u svemu, drzavu u ovom slucaju vidim kao osobu koja sedi pored narkomana sa spricem u ruci i govori mu "no, no, to sto radis nije dobro" i pruza mu iglu da se ubode.

bre vise

pre 13 godina

Ko kaze da zakon nece da se sprovodi? Sta mislite , da je slucajnost da u 7 dana dobijemo nekoliko hiljada komunalnih policajaca i zakon o zabrani pusenja? Sad ce da ordiniraju od kafica do kafica i lupaju klempe od 5000 din. Ultrahipermegagiga nesposobni na vlasti necim moraju da pune rupu bez dna zvanu budzet. Od cega da podignu skupstinske plate, plate svoje konkubine i milione provozanih kilometara u sluzbenim audijima? Kaznena politika je jedino sto ove kvazidemokrare umeju. U svetu se protiv pusenja sprovode dugorocne kampanje s ciljem preventive povecanja broja pusaca, pa tek onda ovo. 30% (i vise, pretpostavljam) ljudi u Srbiji pusi, upravo smo dobili 2 i kusur miliona vrlo nezadovojnih ljudi. Ne mora valjda sve da se lomi preko kolena....

Narkoman

pre 13 godina

Znate kako, ni narkomant ne može da smota neku gandžicu i dune na poslu, a ne može ni iglu da roka na radnom mestu.Od marihuane se covek lako skida, od duvana mnogo teže jer je duvanska industrija sada ubacuje tako jake aditive u cigare, da je ostavljanje cigareta postao pakao, znam jer sam prestajao da pušim nekoliko puta. Batalite ljudi duvan, ne valja, bolje je da se drogirate, ako već ne volite život.

Lora

pre 13 godina

Naravno da ce da rusi produktivnost. Videcete kako ce npr. nervozni profesori da postanu jos nervozniji i da pocnu da se istresaju na deci.
Lepo bi bilo da bude kako ste zamislili i sve super, ali ne moze tako. Dajte svuda pusacima prostoriju ili bar terasu. Sta ce to kome da smeta? Ja nisam pusac, ali glasam za malo blazi zakon. Jasno je gde ne sme da se pusi ali dati im poseban prostor za pusenje bi bilo efektnije nego ga skroz ukinuti.

vampirbg

pre 13 godina

Koja produktivnost ce opasti? Uzmimo da covek radi u kancelariji na racunaru... Ili svakih pola sata izlazi na pauzu (kao npr u mojoj firmi) od po 5-10 minuta ili pusi za kompom (i truje i sebe i druge)... U prvom slucaju 20% radnog vremena se gubi... U drugom slucaju duvanski dim i pepeo ce upropastiti tastaturu i sve komponente ukljucujuci i komp... Znaci napravice stetu firmi posto umesto 2 godine, taj komp ce trajati samo godinu dana... Za to vreme ja kao nepusac necu ostetiti imovinu firme i radicu svih 8h bez pauza... Mozda bi pored ovog zakona trebalo ubaciti i da se nepusacima povecava plata? Nijednog narkomana (koristio on cigare, marihuanu ili nesto trece) ne podrzavam, ali mogu da tolerisem samo one koji mene ne ugrozavaju... Za pusace imam samo poruku: ostavite cigare... manje cete smrdeti, bicete zdraviji i jos necete mene trovati...

Nesa

pre 13 godina

Koliki je problem stvarno ukinuti pusenje cete shvatiti tek kada vidite koliko novca drzave zaradjuju od poreza na cigarete.

Zar stvarno mislite da ce se osiromasena drzava odreci tog novca? Nece.

MSCH

pre 13 godina

Dok sam bila trudna u firmi nikoga nije bilo sramota da u mojoj blizini pusi.Direktor zavijen u maglu, kaslje, izduva me dok nesto saopstava. Klijentela: "gde vam je piksla?".
U frizerskom salonu: miris laka za kosu i duvan, mmmmh, kao da izadjes iz kupleraja.
Dete u kolima u u kojima roditelj pusi - ono nema izbora pored takvog roditelja.
Gost ili jos gore rodbina kojoj kazem da ne zelim da se u mojoj kuci pusi: aj daj ta jedna cigara se ne oseca - brr horor - taj vise ne bude pozvan u goste. Sto se tice kafana - kvalitet se probije i bez duvanskog dima, pocnu da dolaze i kvalitetni gosti.
Nije to prociscavanje tako lose - ugostitelji ce se potruditi oko svakog gosta.
Zakon je potreban ako u narodu ne postoji empatija.
Cela Evropa se naucila pa ce valjda i Srbija.

RED BULL

pre 13 godina

Koja glupost! Kao da smo mi produktivni!
Uostalom i da rusi, koliko ljudi umire od raka pluca i drugih bolesti izazvanih pusenjem ili pasivnim pusenjem! I koliko to kosta sve nas!
Ako se brinu za produktivnost nek ih novcano motivisu! Ili nek im daju energetsko pice!

s t v

pre 13 godina

U redu gospodo, doneli ste zakon o pušenju.
Ja sam pušač i veći deo zakona podržavam, dok je jedan njegov deo smešan.
Ali, sada očekujem sledeće. Zakon o alkoholu. Mene ugrožavaju ljudi koji vole da popiju. Kola voze pijani, na bitnim radnim mestima loče se alkohol, ljudi ubijaju kada su pijani, ...
Zatim, narkomanija. Samo jedan deo kampanje protiv pušenja primenite na drogu i ja ću biti zadovoljan.

Siguran sam, međutim, da ovih kampanja neće biti. Alkohol i droga su manje "štetni" po društvo od cigareta jer SZO je tako rekao.
Zato sada u filmovima glumci, umesto cigara, primenjuju tehniku konzumiranja narkotika. Svi imamo prilike da odgledamo kratak kurs pripreme droge i njene upotrebe.
Kažu da će se navike mladih menjati, a ovo bi trebalo da bude nešto dobro ?
Treba li komentar ovakvoj činjenici ?

kriza

pre 13 godina

zakon je na mestu sto se kaze,samo gde bas sad u ovom vremenu-koliko je izaslo zakona u proteklih par godina i samo da se oglobi ovaj jadni narod...ni jedan zakon nije predvideo vecu platu gadjana vec samo da se puni drzavna kasa,a kazu vreme je krize da se strpi narod...kaznu za ovo pusenje mi nece naplatiti sigurno---ce se jurimo po gradu pa kad me uhvati cu da platim

jola

pre 13 godina

Bravo za mickov komentar.
dajte savet kako da se resi kada u firmi sa tri radna mesta sva trojica radnika intenzivno pusi a nepusaca nema. da li njima zabraniti pusenje islati ih svakih pola sata u dvoriste da zapale.kada ce oni da zarade svoju platu. a kazne nisu normalne. treba radnik da da sestinu svoje plata za kaznu a poslodavac moze da zatvori firmu .

ja

pre 13 godina

Slazem se u potpunosti da ne treba daviti nepusace tj. pasivne pusace, ali se ne slazem da je produktivnost manja kod pusaca. Ja, konkretno, mogu da zapalim cigaretu na svom radnom mestu (tj. moci cu do sutra) i da radim u isto vreme. Cak, sta vise, raspadam se od posla, a ni jedan minut ne odsustvujem sa svog radnog mesta. To se vi, nepusaci, malo vise folirate.

Sasa

pre 13 godina

Mislim da je sve ovo traljavo uradjeno od strane Ministarstva zdravlja. Ja sam pušač i želeo bih da se odviknem, ali to mi je u dosadašnjih par navrata jako teško išlo. Prijatelj iz Holandije mi je pričao da kad je on poželeo da se 'izleči' od duvana, dovoljno je bilo da ode kod porodičnog lekara (valjda kod nas lekara opšte prakse) i izrazi želju da želi da ostavi pušenje. Lekar mu je prepisao recept, sa kojim je otišao u apoteku i dobio Zyban potpuno besplatno.
Ako su već hteli da smanje broj ljudi koji puše, možda su trebali da postupe kao i u Holandiji... Ako kažu da smo bolesni, neka nas onda i leče, bar sa pristupačnim cenama i lekovima. Tog leka kod nas skoro da i nema, a ako ga i ima, preskup je. Srbijo, ne preostaje ti ništa drugo nego da se 'skidaš na suvo'...

Predrag M

pre 13 godina

@Micko
Jesi li ti jači od države?Ajde, ne filozofiraj, molim te.Što manje takvih u kafeima, bolje za mene a i druge.Lepše je, a i zdravije.

MSCH

pre 13 godina

Zaboravih ovo o produktivnosti:
izracunajte sami (primer u Nemackoj) - ako jedan zaposleni radnik,koji zaradjuje €1000 neto, ode SAMO 3 puta na po 10 minuta na puspauzu (jer ima obzira prema ostalim kolegama koji za to vreme rade), to predstavlja gubitak od 127,50 radnih sati i gubitak od €726,75 za poslodavca. Racun je zasnovan na godini sa 253 do 256 radnih dana.

Hallucinoman

pre 13 godina

Moju firmu od 50 ljudi, gde 37 puši, a gde agenti imaju dnevne norme od 150 poziva dnevno... ovo će da "uništi" do kraja godine.

U periodu kada moraju najviše da "grizu", imaću 30 ljudi koji grickaju nokte, i još 7 na puš pauzi. Ako još dvoje odu i na piš-pauzu, ko će bre tu uopšte da radi?!

I kako ja da "razmišljam", da pravim trogodišnji plan, kao danas... BEZ CIGARETE U RUCI?

Svi mi znamo da šteti, i da ćemo umreti.
Svi će umreti, pa i svi nepušači, redom.

U zemlji gde (i dalje) pola nacije puši, ovo je kontraproduktivno.
Dovoljno je bilo da se - razgranicimo, po prostorijama.

Mi BIRAMO da PUŠIMO.
I neka svako BIRA svoj komoditet.

Hallucinoman

pre 13 godina

Moju firmu od 50 ljudi, gde 37 puši, a gde agenti imaju dnevne norme od 150 poziva dnevno... ovo će da "uništi" do kraja godine.

U periodu kada moraju najviše da "grizu", imaću 30 ljudi koji grickaju nokte, i još 7 na puš pauzi. Ako još dvoje odu i na piš-pauzu, ko će bre tu uopšte da radi?!

I kako ja da "razmišljam", da pravim trogodišnji plan, kao danas... BEZ CIGARETE U RUCI?

Svi mi znamo da šteti, i da ćemo umreti.
Svi će umreti, pa i svi nepušači, redom.

U zemlji gde (i dalje) pola nacije puši, ovo je kontraproduktivno.
Dovoljno je bilo da se - razgranicimo, po prostorijama.

Mi BIRAMO da PUŠIMO.
I neka svako BIRA svoj komoditet.

n.alex

pre 13 godina

Srbija zemlja sa najjeftinijim cigaretama u Evropi.Propagira se stetnost i zabrana pusenja a cena bez obzira na praznu drzavnu kasu i dalje stoji.

lala

pre 13 godina

Prvi put cujem da zabrana pusenja moze da smanji produktivnost!Bas naprotiv!"Zabrana pusenja na radnom mestu povecava produktivnost".Za koju kompniju radi taj psiholog.

malo se (ne) razumem

pre 13 godina

ha ha ha bas si smesan > @ (Alan Ford, 10. novembar 2010 00:37)... i hvalis se glupostima... pritom, i meni je auto kad-kada sluzbeni i radno mesto i kod mene moze da se pusi u autu ALI, samo one osobe kojima ne smeta VOLAN... pa izvoli koliko ti volja...

malo se (ne) razumem

pre 13 godina

ha ha ha bas si smesan > @ (Alan Ford, 10. novembar 2010 00:37)... i hvalis se glupostima... pritom, i meni je auto kad-kada sluzbeni i radno mesto i kod mene moze da se pusi u autu ALI, samo one osobe kojima ne smeta VOLAN... pa izvoli koliko ti volja...

disco

pre 13 godina

Ja mislim da je to neka svetska zavera (mozda masoni ili Vatikan) kako bi se cuvena srpska produktivnost unistila i kako vise ne bi bili LIDERI u svemu ne samo u regionu vec i sire i naravno kako bi se nase postene kafedzijek ugostitelji doveli do prosjackog stapa.
Pa dajte ljudi kakve su to gluposti, pa od Amerike i Kanade pa preko vecine zemalja EU nesto nisam primetio takve pojave a posebno to sa kaficima i restoranima. Ovde u Italiji gde sam trenutno, bi se prvo pusaci sami pobunili da vrate pusenje u zatvorene prostore, sad bar popuse neku cigaretu manje a kad dodju kuci ne smrde na dim. Ali naravno mi Srbi uvek imamo.neki svoj ugao gledanja pa smo valjda zato posle Albanije i Makedonije zemlja sa najnizim standardom u Evropi.

Dax

pre 13 godina

Da da... Amerika kao vodeca ekonomija sveta sprovodi zakon bez ikakvih posledica, a samo nasi visokoproduktivni radnici ce da pate i opadace im produktivnost... Smesno... Poenta zakona je truj sebe a ne druge... Mozda nepusacima opada produktivnost kada pasivno puse? Zasto niko ne pokrene tu temu?

punim plucima

pre 13 godina

Pa ja prosto ne mogu da zamislim gomile salterusa bez cigareta! Jos ako uvedu zakon o ljubaznosti na poslu... Idi begaj! Utopija!

djape071

pre 13 godina

Broj pusaca sigurno ne zavisi od zakona koji ce ograniciti pusenje. Iz prostog razloga sto mi nemamo efikasne elemente kontrole tog zakona, i sve ce se svoditi na to da se on izbegava. Kada mogu da se krse pravila koja su direktan privredni prestup i da to drzava tolerise, mislite da ce sada inspektori da idu po firmama inkognito i da hvataju pusace i kaznjavaju firme. Ma dajte molim Vas...

Postoji efikasan nacin da se smanji broj pusaca a to je povecavanje akciza na duvanske proizvode, ako cigarete budu duplo skuplje, broj pusaca se se sigurno smanjiti za trecinu, linearnim povecavanjem akciza on moze da dodje na nivo skandinavskih zemalja na oko 20%, a verovatno moze i jos vise da se smanji.



Samo sto postoji tu jedan mali problem. Drzava bi inkasirala manje, a obzirom da ima slabe poluge vlasti i visok stepen korupcije, odmah bi doslo do sverca duvana iz okolnih zemalja. Napoelon je davno rekao "nadjite nacin da mi obezbedite pare od takse na duvan i odmah cu ga zabraniti". Drzava ima velike prihode od pusenja. To je cinjenica. Kao i od alkohola. To se na kraju manifestuje u losem zdravlju stanovnistva, zato i imamo los zdravstveni sistem jer imamo preveliki broj srcanih bolesnika i broja karcinoma, a mala sredstva da to namirimo. Sto ne platimo na mostu, platim na cupriji i to mnogo vise.

Naravno, niko o tome ne razmislja, vec o budalastinama tipa "gde da zapalim cigaru a da me ne uhvate".

Petar

pre 13 godina

Neznanje i nesposobnost su glavni razlozi za produktivnost kakvu imamo. I u Nemačkoj ne sme da se puši, a samo pogledajte produktivnost.

autonomas

pre 13 godina

Koliko god se pusaci zalili, na duge staze bice i njima bolje jer ce u globalu manje pusiti.
A ako je za utehu, svi mi u ova teska vremena "pusimo" bez obzira da li smo pusaci ili ne.

firewind

pre 13 godina

Niko se nije brinuo za moju produktivnost kada sam dve godine sedeo u kancelariji sa pusacima i udisao te otrove. Neka budu nervozni,bas mi je drago...

Aleksandar

pre 13 godina

auuu, sada se brinem za našu produktivnost!
umesto 1,6 km koridora 10, sada ćemo da pravimo 1,57km.
A kada mašinovođa zapali, umesto svih 20km/h, moraćemo da se zadovoljimo sa umerenih 18km/h.

Djura

pre 13 godina

Moze doci do pada prometa kod ugostitelja, ne zato sto ce pusaci ostati kod kuce vec zato sto ce da budu van kluba - kafica (na ulici). Bio sam u HR neposredno nakon sto su prvi put doneli ovaj zakon i ugostitelji su imali poprilicno problema, ali mislim da tada nisu imali mogucnost da se opredele da li ce biti pusacki ili ne ako imaju manje od 80kvm vec su morali biti nepusacki. Nadam se da ce biti sve ok kod nas.

Ivica

pre 13 godina

Ko kaze da se ljudi ne mogu naviknuti? Moje kolege pusaci, kada su u Srbiji pale cigaretu na svakih 10, 20 min. Ali da ih vidite kada odemo u maticnu firmu u inostranstvo. Tamo se radi od 08.00-16.20 sa samo JEDNOM pauzom od 12.00-12.30. I samo tada mogu da rucaju, setaju, puse... I nisu manje produktivni. Bas suprotno, produtivnost im je zacajno veca. Naravno, ne samo zbog pusenja, vec zbog toga sto tamo postoji red... Pa tamo ljudi imaju razvijenu svest pa ne puse ni kod sebe u stanu/kuci. Ne zele da truju porodicu, ne zele da im dom smrdi na duvanski dim, zele da spavaju i borave u zdravoj prostoriji.

Ivana

pre 13 godina

Ma kako da ne "sigurno će opasti produktivnost....i ovako neki mnogo rade" ... ako to posmatramo tako onda i nepusaci do sada nisu bili produktivni jer su morali da izlaze na svakih 15 minuta da dodju do cistog vazduha ili da se bore za vazduh u zadimljenim kancelarijama i to tako 8 sati, tako da smo na istom...a i ne ugrozavaju valjda nepusaci ove druge vec je obratno...Prosto nije zabranjeno pusenje ovim zakonom nego se samo kaze gde sme a gde ne sme da se pusi....

Sa zapadne strane

pre 13 godina

Produktivnost, ccccc ... jao, strasno, pa nece raditi ako ne zapale.

A SADA KAO RADE, JE LI?

Nije nego! Ceo dan vise na Fejsbuku, igraju igrice, muski gledaju pornjavu i fudbalske rezultate, zene recepte i ljubavne price.

Ovako, barem ce da tih 5 minuta odvoje oci od monitora i izadju na svez vazduh! Tri do cetiri puta po 5 minuta ce utrositi na cigaretu, ostatak vremena ce da rade. Pa nije to bas toliko strasno!

Evo, iskustvo Nemacke, Belgije, Francuske ... sve su to zemlje koje nisu mogle bez pusenja. Belgijanci, narocito ovi Valonci, pusili su toliko da su im po firmama i dalje zidovi zuti! Kada su im ukinuli duvan na posalu vristali su do neba, isto kao i sada Srbi. Pa su se navikli. Znaci - moze se. Samo kad se hoce.

Napred, skupstino, donesi taj zakon sto pre !!!

zarko

pre 13 godina

"Verujem da će oni biti uzmenireni, dekoncentrisani, da će stalno misliti na to kako da odu na neku pauzu." pa takvi su bili i dok im nije zabranjeno pushenje... i ja volim da pijem pivo i jurim zenske, ako se i kockam to je moj problem. ali svojim porocima udovoljavam iskljuchivo posle radnog vremena.

Milos Zoric

pre 13 godina

Već dve godine nisam zapalio ni jednu jedinu cigaretu, zahvaljujuci laserskom odvikavanju od pušenja ****, u medjuvremenu sam cuo da je otvoren još jedan centar u mom Novom
Sadu tako da moja zena sad vise neće imati izgovor kako joj je daleko da ide u Beograd na tretmane. ( iako su samo dva tretmana dovoljna da osoba nikad vise ne zapali ni jednu cigaretu, nekim ljudima jednostavno nikad ne zafali izgovora da puše)
Najiskrenije preporučujem lasersko odvikavanje od pušenja svima koji nemaju karaktera a ne žele da se muče. Siguran sam da se na netu moze naći njihov sajt koji je fenomenalan, kao i sam osećaj biti nepušač posle 25 godina pušenja

TDI

pre 13 godina

Pusaci su u pusackoj zamci iz koje ne mogu izaci. Treba ih donekle razumeti. Naravno da ne postoji ni jedno opravdanje da isti puse u kancelarijama gde borave nepusaci ali je zato terasa majka. Dok sam bio pusac, ja sam morao (a i hteo) da pusim iskljucivo na tersi i kada je kisa, sneg i vetar. Posle par godina su delimicno zastaklili terasu ali tako da vizuelno ne bude nakazoidna. Ih nasoj pusackoj sreci nigde kraja nije bilo.

Babaloo

pre 13 godina

Kao bivsi pusac koji je prosao kroz ovaj zakon u Kanadi, mogu vam reci da ni malo nije jednostavno prihvatiti ga i promeniti lose navike, ali jednom kad uspete vecina vas nikada vise nece pozeleti da se vrati na staro.
Verujte da se ovaj zakon ne moze spreciti, ma koliko da postoji otpora, jer svuda gde je primenjen bile su slicne reakcije i cesto je bio suspendovan na neko vreme ali nikada ukinut.
I ovo sto se trenutno predlaze je najblaza verzija koju ja znam, jer se ipak ostavlja mogucnost da imate prostorije za pusnje u firmama i kafice u kojima se moze pusiti. U Kanadi je ovaj zakon mnogo rigorozniji.

nepusac

pre 13 godina

Ja prosto nemogu da verujem da su ljudi tolko da samozivi da nemogu da shvate da to sto puse u prostorijama u kojima borave i nepusaci da smeta nepusacima.
Licno nemam problem sa pusacima ako puse na terasi ili u prostorijama odredjenim za pusenje.
Ali ako neko pusi u prostoriji gde boravim 8 sati to mi veoma smeta i mnogo me nerviraju fore da zapalim samo jednu pa zatim ide mogu li jos jednu itd.
Sto se tice produktivnosti nemogu da verujem da neko kaze da nece biti produktivan ako nepusi. Takodje izlazenje svakih pola sata na pus pauzu sigurno nije produktivno. U jednoj drzavnoj firmi je cak bila jedna od varijanti da pusaci imaju pravo da izlaze na pauze kolko hoce puta dnevno a nepusaci samo jednom - u fazonu ko ih .... kad nepuse (neverovatno!!!)
Tako da sad lepo pusite na mestima na kojima neugrozavate nepusace bolje ce biti svima.

Biljana Nedeljkovic

pre 13 godina

Sram Vas bilo!!!
Zabranil ste pušenje u TC-ma,na mestim gde ljudi idu posle napornog posla da se opuste,prošetaju,popiju kafu...Radim u kafiću u TC-u,u kome je od 11.11.2010. zabranjeno pušenje,pazar nam je drastično opao što znači da ću ostati bez posla a majka sam dvoje dece.I ša ja sada da radim????

Pusac

pre 13 godina

Zakon mi brani da konzumiram cigarete. Zakon brani i konzumiranje droge ali je status narkomana u nasem drustvu ocigledno mnogo bolji od statusa pusaca bez obzira na to sto je i pusenje cigareta jedan vid bolesti zavisnosti. Zasto mi nemamo status bolesnih lica? Da li je to diskriminacija bolesnih? Zelim besplatno lecenje. A protiv onih koji su napisali i izglasali ovaj zakon stvarno nemam nista, cak bih im dozvolio da puse kad i koliko zele. Meni ili nekom drugom, neka izaberu sami.

Neca

pre 13 godina

Sad, na osnovu ovih komentara ispade da zato sto sam pusac, ja losije radim svoj posao ili sam manje produktivan?

Ni na jednom od projekata na kojima sam radio ili radim trenutno se nije desilo da ne zavrsim pre roka. A izlazim na cigaretu, svakih dva sata.

I, sta cemo sad?

Prekinite da placete, i da diskriminisete ljude samo na osnovu toga sto vole ili ne vole da puse! Pogotovu te vase kvalifikacije necije radne efikasnosti po kriterijumu nepusac / pusac ... Gadite mi se.

Ajde da vidim da zabrane da kucici seru po ulici, pa da im gazde teraju da golim rukama skupljaju ta govna.

Korisnije je , posto cu pre ja ugaziti u isto govno nego sto ce neko pored mene umreti od posledica pasivnog pusenja.

Smrdi vam? Smrdi i vama to licemerje i prenemaganje koje je manifestovano u pojedinim komentarima ovde.