Petak, 29.10.2010.

22:47

Struja i gas najjeftiniji u Evropi?

Po statistici energenti u Srbiji najjeftiniji u Evropi. Domaćinstva u Srbiji plaćaju najnižu cenu struje i gotovo najmanje račune za gas - u Evropi.

Izvor: Novosti

Struja i gas najjeftiniji u Evropi? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

116 Komentari

Sortiraj po:

Johny

pre 13 godina

Cenim da smo negde oko 1780 godine. To znaci da za par godina slobodno mozemo ocekivati da se konacno svi stanari, podstanari, misevi i pacovi ujedine u demontazi ove vlasti. Negde iz istorije buducnosti sam procitao da su to bile burzoaske revolucije (najpoznatija u Francuskoj). Postovani gradjani ove zemlje mislim da nesmemo da se obrukamo, pa da u 19 vek udjemo sa istim ovim rezimom.*******

Vucko

pre 13 godina

sve pohvale novinarima B92 za tekst, samo tako nastavite, pisite i pricajte na tu temu sto vise, odnos plate i cena kod nas i u Evropi, ne samo za energente vec i za druge stvari, kada bi javnost bila aktivnija u tom pravcu naterali bi ove nase politicare da razmisljaju i napokon pocnu da rade svoj poso kako treba... vidite i sami po komentarima koliko su ljudi zainteresovani za tu temu i svi isto misle, HVALA.

Vlada

pre 13 godina

Ovo je smesna statistika!
U Srbiji imamo 6 cena struje dok u toj EU kojoj tezimo (i koja ne potkrada svoje gradjane) ima dve cene struje. Jedna cena struje je za domacinstva koja potrose ispod 7500kwh godisnje, dok je za potrosnju iznad 7500kwh godisnje cena u proseku 20% jeftinija (http://www.energy.eu/)
Prosecno domacinstvo u Srbiji potrosi oko 800KWh/mesecno (sto ce biti vise od 7500 godisnje)tako da placa cenu struje vise od 7eurocenti, kada na to dodate obracunske snage, naknade i neizbezni RTS (neplacanje pretplate je krivicno delo, tako pise!) prebacicete 10 eurocenti i doci cete do nivoa cene struje skoro svih visokorazvijenih zapadnoevropskih zemalja.

Naravno u Srbiji kao nigde u svetu veci potrosaci placaju vecu cenu struje - tako da u zimskom periodu ako niste "pazljivi" (grejati samo nocu i to samo jednu sobu) desava se da placate cenu struje u crvenoj tarifi od 14eurocenti + gore navedene takse, nameti, televizija (koja ima program iz 80ih godina)- moze da se postigne cak i cena skandinavskih zemalja.

Kao i uvek mi u statistici racunamo nasu najnizu cenu (u koju necete uci ako ukljucite sporet jednom dvevno i sva svetla ugasite), a racunamo Evropsku najvisu pa ispada da smo kao i u svemu najjeftiniji.

Naravno najvisa cena struje u SAD je jeftinija od nase najjeftinije, a u Srbiji je nestasica struje jer smo isto kao i u svemu lideri u regionu (naravno po izvozu).

http://www.energy.eu/ ko ne veruje nek uzme racun za struju evo mu link cena u EU, neka sracuna - pa nek vidi ko goda ovde pravi budalom

bice rata

pre 13 godina

Podizite cene,povecajte siromastvo, povecace sekriminal,imacemo gradjanski rat,a iti lazovi i lopovi su iz ovog naroda,nisu nam pali sa marsa

stefan141

pre 13 godina

Jao bas mi je zao sto su nam energenti toliko jeftiniji od ostatka evrope u Danskoj naprimer su mnogo skuplji nego kod nas trebalo bi i da kod nas budu kao u Danskoj ma kakvi Danska jos skuplji nema sad veze sto je kod nas prosecna plata 320e a u Danskoj 2800e treba cela plata da ode na komunalije a da mi lepo pocnemo da jedemo kamenje i da setamo goli po ulici stvarno kada napisete ovako neki clanak napisi te koliko danci posto plate daju na komunalije a koliko mi verujem da je tu razlika drasticna Hvala

vid70a

pre 13 godina

EPS-leglo korupcije i kriminala iz koga se finansira vladajuca klika!Kad bi se krenulo u kontrole kradje struje,90% radnika EPS-a krade struju,ali njih nema ko da kontrolise,vrana vrani oci ne izvadi...

maloletni deda

pre 13 godina

Iz ovog teksta se zakljucuje da gradjanina Srbije struja kosta duplo vise nego gradjanina Danske.
(lapo, 30. oktobar 2010 11:57)
______________________________Hm, ne duplo, no 500 % je struja u Danskoj jefinija no u Srbiji.
Medjutim, srpski političari, ljudi iz ministrastva, računaju da 90 % Srbije ne zna tablicu množenja.

Nenad

pre 13 godina

Po statistici NAJMANJE plate u Evropi su u Srbiji. Po statistici najvise nezaposlenih u odnosu na broj stanovnika u Evropi ima Srbija. Da li znate koliko zemalja u Evropi nema sopstvenu proizvodnju struje ili je zanemarljiva pa svu struju uvoze? Batalite vise ovakve tekstove samo iritirate ionako do granice pucanja iziritirani narod u Srbiji.

stanovnik jugoistočne paralele sjedinjenih evropskih država.

pre 13 godina

"Beograd -- Po statistici energenti u Srbiji najjeftiniji u Evropi. Domaćinstva u Srbiji plaćaju najnižu cenu struje i gotovo najmanje račune za gas - u Evropi". Pa ništa onda podignite cene narečenih energenata za jedno 560 procenata pa da vidimo ko će ostati da plaća račune, i to ova vlast vrlo dobro zna,... Ova vlast vrlo dobro zna i to da ljudi plaćaju grejanje preko cele godine a efektivno grejanje ne traje ni 5 meseci,... Iznad svega ova vlast zna i to da ovde ljudi ne plaćaju evropske cene gasa jer nemaju evropske plate.

Markan

pre 13 godina

Hoce li se naci neko ko JESTE inteligentan da prvo napise da su plate u Srbiji najnize u Evropi, umesto ovih sto NISU inteligentni pa prvo pisu o racunima. Moze racun biti i 5 dinara, ali ako neko nema 5 dinara da ga plati bice mu mnogo...

Sinisa

pre 13 godina

Plata je visoka onoliko koliko za nju ozes\da kupis. E pa vajni utesitelji naroda, napisite kliko enrgenata za prosecnu platu moze da se kupi u Srbiji a koko u vropi pa onda usrecujte narod. Nase demokrate nisu nista bolji ni od Cope ni od Milosevica, lazu vise nego sto su ovi lgali. Dokle cete, bre, stoko, da lupetate????

devitd

pre 13 godina

Kako vas nije sramota;
Stariji,trebalo bi i odgovorni ljid za izrecene reci!!!!!!!!
Sinoc u vestima na NovojTv bio direktor INE,u povodu plina za domacinstva;cena 1,70 kuna kubik prema njegovoj izjavi!!!!!!!!!!!!!
Nova tu tamo nesto prenese iz Srbije!!!!!
Zasto B-92,ne prenese vezane za zivot iz okruzenja.pa da se cuje istina putem B-92!!!!
ZAPRAVO KOLIKO KOSTA U SRBIJI
KUBIK GASA
KILOVAT STRUJE
savim marifetlucima;
tarifama,koeficientima,mernim mestom,kvalifikovanim kupcima i ostalim!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Suzana

pre 13 godina

Ah, očajna sam, suza suzu stiže. Pa kako bre, mi da plaćamo najjeftiniju struju u Jevropi. Ma ne mogu da verujem kad pogledam onaj jasni, precizni i malecni računčić, sa sve 500 dinarčića za malu, jednostavnu, skromnu, najjeftiniju televizijicu, sa sve babama koje se (moš misliti) češljaju...
I, hajmo onda(k) u akciju, da pomognemo 5000 direktorčića u Elektrodistribuciji, sve sa njihovom zaposlenom familijom koja, mučena, nema ni stančiće ni automobilčiće.
E, narode moj... da li je nekom poznato koliko mesečno dinarčića ubere Elektrodistribucija a koliko naša dična TV.
Molim hitan odgovor.

zoran

pre 13 godina

Ma kakve gluposti pisete i koga vi tamo lazete.Pa ja zivim u Nemackoj cetrdeset godina,radim u firmi za naplatu struje i gasa,i pouzdano znam da je o srbiji oboje skuplje.A nacin naplate i da ne pricamo.Pa je placam za 85 kvadratna metra 50 eura mesecno,grejanje cele godine ima a mogu i 30 stepeni da grejem.Ah da na kraju godine obicno dobijem nazat od 200 do 280 eura.Isto kao u Srbiji ,Zalosno.A dolazim i tamo godisnje dva meseca pa znam koliko tamo placam!To je prava istina a ne vase pisanje.A PLATE KOLIKA JE RAZLIKA?Hvala

Alex

pre 13 godina

I da se nadovežem na ostale komentare,kada bude svaki stan( koji se greje daljinski ) imao merač potrošnje gasa i plaćao samo šta potroši onda može da se poveća cena grejanja ovako plaćam nešto preko cele godine da bi to imao samo neko vreme u odredjenom periodu u toku dana ....

acababic

pre 13 godina

Gospodoi novinari B92. molim Vas da ukoliko ne mozete da nadjete (mozda takav i ne postoji!)pismenog i postenog sagovornika da ne prenosite ni izjave osvedocenih l*zova i v*ralica. Da li cemo ikada cuti nekoga iz resornog ministarstva vlade ili EPS-a, NIS-a.. da kazu kako je cena struje/gasa u Srbiji tolika da prosecan gradjanin potrosi 87% (ili precizno koliko je vec)mesecne zarade na struju i grejanje, pa uporedi postotak sa normalnim zemljama, pa onda da pisetye o istome. Ovo je besmisleno.

Sale

pre 13 godina

Zato su Italijani otvorili livnicu koja troi 20 MW u Sremskoj Mitrovici, jo su nai politiari to i proslavili kao uspeh. A odakle ta struja?

@(igor, 30. oktobar 2010 10:28)

pre 13 godina

Itekako se plaća sve te priključke kad se gradi na novo. Ništa to ne dolazi automatski sa gradjevinskim zemljištom. Konkretno ide recimo priključak za kanalizaciju i do 3000 Evra.
Te stvari su toliko specifične da se ne može tek tako pisati za sve paušalno.
Troškovi života u Srbiji su jedni od najnižih u Evropi, medjutim i plate su jedne od najnižih.

Alex

pre 13 godina

Znam da nece ovo da objavite ali moram da napisem: ***** sto su struja i gas najjeftiniji u Evropi zivimo najgore u Evropi, sa najmanjim platama, najgorim uslovima zivota ,ljudi umiru od gladi, sa najgorom infrastrukturom, skolstvom, zdravstvom, nastaviti po volji... Zato moram da napisem jos jednom: ***** za demagogiju!!!!!!

Gradjanin

pre 13 godina

Kakve ovde demagogije u komentarima.Struja i gas nisu krompiri pa da cena krompira bude onoliko koliko kosta u Srbiji I struja i gas su berzanski artikli i placaju se u dolarima. Znaci sve sto kupis platis u dolarima a drzava ne moze da subvencionise gradjane i da zbog niskih plata gradjani placaju samo 20 posto od stvarne cene. Drugo Srbija je lider u Evropi gde elektricnu energiju pretvara u toplotnu.Doci cemo u situacijuda zbog neplacanja gasa rusima ostanemo bez tog gsa a cene gasa se izracunava po formuli na bazi kretanja sirove nafte. Bolje da se odreknemo kafe i cigara i tu se niko ne buni sto su i kafa i cigare blizu evropskih cena, zatim racuni za mobilne (a u cetvoroclanoj porodici svi imaju mobilni telefon) su min1000 dinara po mobilnom. Gledamcak i deca prvi osnovne imaju mobilni za igru i slusanje muzike i zivkaju se za glupost

beeeee

pre 13 godina

Odakle ovaj podatak da je cena struje kod nas 5,02 centi? Ja upravo gledam svoj račun za struju i jednostavnim računskim operacijama za drugi razred osnovne škole sam izračunao da mene struja košta 7,3 eurocenti!? Dokle ćete nas smatrati ovcama???

igor

pre 13 godina

Jos jedan komentar da posaljem...Kolubara koja posluje u sastavu eps-a ima oko 10000 zaposlenih,a na kopovima fali radnika.4 000 lezilebovica i stranacki podobnih u administraciji...I onda izadje njihov sindikalac i preti strajkom.Prvo sredi svoje dvoriste,ko ne radi otkaz ili kop.Evo ja potpisujem da hocu da radim u Kolubari do penzije za prosecnu platu republicku,a vi niste zadovoljni sa dve!

dejan

pre 13 godina

U Francuskoj cena el. energije 0,1euro skupa 0,06 eura jeftina.Nema nikakvih zona.Mozes da biras koju ces tarifu da uzmes kada ce da ti bude jeftina a kada skupa struja.Kada se preracuna sve mislim da je u Srbiji ipak skuplja struja!

aca

pre 13 godina

Možda je cena struje i gas najniža u Evropi ali zato je sve ostalo skupo. 90% stanova i kuća su bez kavlitetne toplotne izolacije plus nekvalitetna stolarija. Sve to utiče na veliko rasipanje toplotne energije samim tim i na veliku potrošnju struje i gasa, još kad bi cene ovih energenata bile veće polovina građana Srbije bi se posmrzavalo.

Nikola, Beograd

pre 13 godina

Upravo zbog ovakvih rajskih uslova života i socijalnog blagostanja u Srbiji, ja, koji imam veoma visoke fakultetske ocene, planiram da odem bilo kuda iz ovog Edenskog vrta.

"Besposlicar"kako rece djilas

pre 13 godina

Srbija je imala nekad privredu,pa je mogao i struja i gas da budu subvencinisani.Fora i jeste sto nemamo nikavu privredu,a pitajte se gde je otisla privreda?! Pitajte Vericu Barac i javnog tuzioca,minista pravde i finansija, kao i policije,jer oni hoce uporno da ih legalizuju.
Znate li da francuzima nije nikad palo na pamet da privatizuje njihovu distribuciju,

Babin_zub

pre 13 godina

Pa i plate su najnize u Evropi tako da ne vidim sta je tu cudno.Nenormalno bi bilo da se poveca cena komunalija a da plate budu na ovom nivou.Mislim,odakle da placamo racune ako budu veci od plate(za hranu i garderobu da ne govorim)?Mi nemamo kome da uvedemo poreze i dazbine kako bi smo popunili rupe u nasim budzetima,a nemamo koga ni da opljackamo.Jedino sto nam ostaje je da se kolektivno preselimo na Plavi most,pa da se bavimo najstarijim zanatom.I onako nas ******,ali tada bi bar dobijali novac za to.

nevernik

pre 13 godina

Mi imamo sest cena struje (tri tarife,zelena plava i crvena,plus dnevne i nocne) kao i placanje angazovane snage.Kada se jos doda i PDV,interesuje me kako su dosli do ove cene elektricne energije. Ja nikako ne uspevam.

akumulator

pre 13 godina

A kolika je stvarno cena struje kod nas? Kako ste vi ti obračunali? Po kojim tarifama? Po kojim angažovanim snagama? Po kojoj logici vi upoređujete cenu struje? Ja mogu da uporedim račune u tim zemljama sa našim računima? Gospodo mi vama plaćamo fiksni deo trošio ili ne trošio i to kad se sabere sa onim što sam potrošio računi su tu negde veoma slični.
Kad upređujete cenu struje molim vas da koristite iste parametre.
Ja sam siguran da sa mojim jugićem mogu da prestignem mercedesa (ako ja vozim u četvrtoj a on i prvoj brzini).
Gospodo ovo su elementarne stvar i svaka druga priča je zlonamerna.
Tužioca bi molio da pokrene postupak protiv onog odgovornog lica koji daje lažne informacije da mi imamo najjeftiniji gas. Pa i magarac razlikuje šargarepu od korova.

igor

pre 13 godina

Kao prvo niko u evropi ne placa prikljucke-1200 evra za struju,1000 evra za gas,telefon i voda po 250evra.To se sve dobije uz kupljeno gradjevinsko zemljiste,kao i porezi na isto koji se plate samo u startu.Posle toga gradjani su vlasnici.A kod nas sve to platis i budes samo korisnik,elekrtro privreda i srbija gas zadrzavaju pravo da skinu brojila,vodovod-vodomer,a,ako svake godine ne platis porez na gradjevinsko zemljiste prete popisom imovine.

mile

pre 13 godina

struja gas najeftiniji u evropi.zaboravili ste da kažete da je ovde najeftinija radna snaga da imate 700000 hiljada ljudi na kazanu ako stgnu na red da dobiju nešto i 42%nezapošljeno radne snage pa onda vi uporedjujte cene u evropi naravno one koje su vama< interesantne.

Ivan

pre 13 godina

Sve je povezano.

Ne može hleb da bude 40 centi i onda da očekuješ, da pekar ima "normalnu platu". Isto je sa strujom, itd....

Ko hoće da shvati, shvatiće...

Gradjanin

pre 13 godina

"U Ministarstvu, ipak, napominju da su potrebne uštede i u samom sistemu EPS."
Kada ovu recenicu buemo detaljno razradili, odnosno kada ova recenica bude detalnjo analizirana, i kada budemo stavili tacku na ovu recenicu, mozemo da pricamo o duplo skupljoj struji.
Mozemo da pocnemo odmah od Agencije za energetiku, eto vam gospodo novinari teme za dalju analizu! Dali nam je ona potrebna?

aca

pre 13 godina

lepo rece ona dama iz Tomine stranke ,,to su samo lazi ,,a i sve je to biznis,,a i covek iz epsa kaze ,,da nikada vise nisu zaradili kesha od izvoza struje nego ove godine,,nego ..udrite dok mozete naravno ..naprslo je sve ,,a uskoro ce da pukne..totalno e onda dzabe i jeftina i skupa..jer ce narod poceti da kali jad i cemer na jadnim radnicima koji lopovi salju da seku struju u gas...a onima koji duguju milione po BG ,Nisu ,Ns itd ,niko ih nesme ni dira naravno..

Samo pljacka

pre 13 godina

http://www.lidl.de/cps/rde/xchg//SID-68CB8B09-64C68DF5/lidl_de/hs.xsl/4182_19383.htm?offerdate=&idcheck=true&ar2=&id=4661&country=DE&zipcode=86807&city=Buchloe&district=&street=M%C3%BCnchener+Stra%C3%9Fe+45&ar=6&nf=True

matori

pre 13 godina

NIJE ISTINA!
LAŽETE koliko ste veliki!!!

Napravite cenu za 1 kW/h struje tako, da budu u nju ukalkulisani svi oni nameti koje prikazujete na računima, pa se onda upoređujte sa bilo kime.
Ako se radi SAMO o troškovima investicija, zašto se ne poveća SAMO iznos koji posebno plaćamo SAMO za tu namenu?
Uostalom, mogli smo pre neki dan da pročitamo jasnu izjavu direktora EPS, kojom se traži povećanje cene, radi povećanja plata zaposlenih... A prosek plata im preko 50 hiljada!
FUJ!!!

elene

pre 13 godina

Ja mislim da je poenta sasvim nesto drugo.Sav ovaj pritisak cena, inflacije, politickih odluka, kursa valuta, ima za cilj da razbesni gradjansko i biracko telo.Nista nije slucajno jedino se jos nezna da li to radi Evropa kao nastavak agresije, ili to rade ovi drugi da nas odvrate od Evropskih dostignuca.Sta god da bude mislim da je bitka izgubljena i da ce biti onako kako velike drzave odluce a koje i kako videcemo.

voja

pre 13 godina

Neka smanje troškove u elektroprivredi!!!
Imaju ogromne plate, a tek naknade za prekovremeni rad, dnevnice i jubilarne nagrade?!
Mi smo beda i sa ovom cenom.

Dragan

pre 13 godina

I zaposleni su najmanje placeni u Evropi, i penzioneri imaju najmanje penzije u Evropi, i bolesni primaju najmanje naknade za bolovanja u Evropi pa nikom nista.

kole

pre 13 godina

Tako je, pod hitno dižite cene!Pa nećemo valjda dozvoliti da i u tome budemo zadnji, sramota!neka se zna da i mi konja za trku imamo!

sale novosadjanin

pre 13 godina

ima li neko da obavesti ove na vlasti,koliko moramo da radimo za 1 lit benzina,1 kg mesa,1 lit mleka,1 kwh struje,1 kg hleba...pa da onda to uporede sa evropskim standardom.

JOVA

pre 13 godina

Uz ovaj naslov trebalo je da stoji i: ....Najmanje plate u Evropi, najlosiji putevi u Evropi, najskuplja hrana u Evropi....ima tu jos stogod naj..losije u Evropi. To je Srbija danas, posle deset godina "reformi".

BONDJORNO

pre 13 godina

Cista demagogija.Bacanje prasine,zamagljivanje.Ovakvi napisi su naruceni,a pisac je osoba koja ne preza da i ovakve bljuvotine napise i potpise.Ako se samo uzme zarade koje su kod nas i pomenutim drzavama,pa se onda uporedi koliko se procentualno placa za struju i gas,onda ovo bude (napis)ne drzi vodu.Kod nas se veoma tesko zivi i to je poznata stvar.Postali smo zemlja koja zna jedino da prosi i trazi kojekakve pozajmice i milostinju.

Milena

pre 13 godina

Naravno u ovoj tabeli nije navedena cena struje u SAD, Kanadi, Belgiji gde je struja jeftinija nego kod nas; zatim Engleskoj, Francuskoj, Spaniji, Portugalu gde kad dodamo nase lopovske takse i tarifu koju koristimo dodjemo na istu cenu, ako ne i skuplju!

Dokle trula saopstenja i busne price da slusamo?

Зоран

pre 13 godina

(Electric Blue, 30. oktobar 2010 04:28)

Па ти си добар! Живим у САД, ПОЈМА немам колико је киловат, колико кубни метар воде, колико зејтин, колико шећер, колико брашно. Покупујем све што ми треба, поплаћам све што морам, и 1500 ме крпи (то за нас троје). Додуше место је мало, али му је предност једино кирија, 500 долара, остало исто као и у великом.

Овима у Србији да поручим да је у овом малом месту долазила мајка Бугарина који су овде. И вели нам она да у Бугарској има који ни струју не могу да плате. "У то име живели".

Vladan

pre 13 godina

Ovo je smejurija, laz i prevara!.

Da li je neko ikada pogledao racun za struju? Ja sam se uvek pitao zasto ga moj otac gleda uvek po pola sata gundjajuci kada stigne - pa mi je onda on to onako penzionerski "detaljno" objasnio. Cena ovde navedena (najjeftinija u Evropi) je cena u najnizoj zoni (postoje neka Zelena, Plava i Crvena) i to u vreme verovatno jeftine tarife (koja je od 24-8 valjda - za vreme Slobe je bila i vikendom i od 14-17 jedno vreme) - u zelenu sam jedva uspeo da udjem jednom u zivotu kada smo supruga i ja bili u videndici 30 dana tokom leta. Mislim da ako su vam samo ukljuceni frizider i zamrzivac da cete prebaciti u plavu. Cena u plavoj tarifi (dok nije jeftina struja) je 50% veca (ili po tom proevropskom proracunu 7.89eurocenta) , sto je opet zimi bez centralnog grejanja bar za mene nemoguce odrzati. Cena u crvenoj zoni je 100% veca od plave (15.06 evrocenta/kw).

Usput na tu cenu "najeftinije struje u Evropi" treba dodati i naknadu za merno mesto i neku obracunsku snagu (sve to pomnozeno sa PDVom mene izadje oko 380 dinara) i naravno neizbeznu cuvenu RTS pretplatu od 500dinara (8eura).

Kada sve to saberemo (a nema sta da oduzmemo) ovih 8 eura ce vam uglavnom biti oko 75-80% + na racun potrosnje el.energije doci cemo do realne cene struje u LETNJEM periodu koju "stedljivi potrosac treba da plati" od oko 11 eurocenta/kilovatu, sto ce nas skoro izjednaciti sa Slovenijom, Engleskom, Francuskom a opet biti veca od nekih zemalja EU koje naravno u ovoj listi nisu navedene.

Pri tom jos da dodam, da smo mi verovatno jedina zemlja na svetu gde potrosac koji trosi vise placa vise sto je suprotno svim ekonomskim zakonima - u Sloveniji, Engleskoj i navedenim gradjanin koji godisnje utrosi vise struje, sledece godine placa 20-25% manju cenu.

Besmisleno je uopste pricati pricu o platama!

Electric Blue

pre 13 godina

Zivim u Kanadi i placam struju 6.38 kanadskih centi po kwh. To je oko 4.5 evro centa.Neto plata mi je skoro sest puta veca nego prosjecna u Srbiji.

Milan

pre 13 godina

Pa posto smo po necemu najeftiniji u Evropi (mada cisto sumnjam), tako je i prica za telefon, Internet (a bio sam u nekoliko evropskih zemalja (ozbiljnijih) gde je jeftinije) predlazem da drzava privatizuje EPS i SrbijaGas - recimo da ga proda Miskovicu pa ce se cene izjednaciti sa Engleskim ili Norveskim, a plate za zaposlene naravno neka ostanu iste.

Naravno u tekstu ne stoji i da smo po proizvodnji struje lideri u regionu, da za gas imamo najeftiniji aranzman sa Rusijom od svih zemalja u Evropi; mozda se sutra i Saudijska Arabija pozali kako je kod njih najeftniji benzin - nikad se ne zna.

filozof

pre 13 godina

A i vazduh je najjeftiniji, mogli bi i za njega da nam uvedu porez, sve cemo mi da progutamo, pa neka se pare odvajaju za miladina, za partizan, za miskovice, to su milioni, ali sta je to za nas, mozda to i nisu neke pare, ko ce ga znati

Александар Илић

pre 13 godina

Стално иста излизана прича коју већ ни ретардирани не пију....
те је најјефтинији хлеб, те струја, гас,... и заправо све нам је јефтиније по пар центи али су плате драстично, по 10 пута мање, и ту је крај приче.
Експериментално, да се скроз укину плате свима у Србији, за годину - две, опет би дошли на ниво да ни то није довољно јер би нам и поред тога све радило са губитком ?!?
А мислим да даље од тога не може !
Партијска држава, каква није била ни у време Тита, нас је довела до тога. А и онда је била само једна партија - па си или био члан или не, а сада 100 партија - а чланови све халапљивци, аждаје и увлакачи. Негативна селекција је постала правило живота и понашања у Србији.
Енглеској је некада требао један Робин Худ а нама ни 1000 не би помогло !

n3uromancer

pre 13 godina

Ergo, neka jede ono što se ne jede prvi koji ponovo istupi sa tom pričom o evropskim cenama struje i gasa. Udario tuk na luk. Oni nama o evropskim cenama, mi o evropskim platama.

S.

pre 13 godina

Pa nek poskupe, ionako se narod rasipa bespotrebno sa
svojim ogromnim prijmanjima.
Hleb, mleko (ako nadjes) i racun za struju.
Umesto kusura dobijes zvaku.

Европско је само оно што власти одговара...

pre 13 godina

Сва техника (машине, уређаји, апаратура,...) коју користимо су изумели научници других земаља. До свих знања из науке, технике и свега осталог су дошли научници других земаља (и Тесла је до својих открића дошао у иностранству). Због тога СВИ ми, који радимо у Србији, морамо имати БАР европске плате.

MilosNis

pre 13 godina

~Beograd -- Po statistici energenti u Srbiji najjeftiniji u Evropi.~

Pa sta cekate, poskupljujte odmah za 600%, zar i tu da ne budemo lideri???

NNN

pre 13 godina

LAŽ!LAŽ!LAŽ!
Uvek kada se priča u "najjeftinijoj struji u Evropi a i šire" uzima se najniža (klot) cena jeftine tarife (koje ima 8 sati dnevno), a ostatak dana je skuplja struja koja je 4 puta skuplja.
+ bizarnosti kao "taksa na brojilo"
+ perverzije tipa "angažovana snaga"
+ idiotarije kao "naknada za merno mesto"
+ bezobrazluk "pretplata za RTS"
pa porezi pa (eventualne) zatezne kamate pa zelene plave crvene i šarene laže.
DOSTA BRE VIŠE!

MUKNAVI

pre 13 godina

Neka pitaju one koji rade na gradjevini za 100-150 evra,dal isto misle,da je gas,struja njima jeftina,i sta im znaci sto je to najeftinije u Evropi.

popi

pre 13 godina

Individualni potrosaci u Srbiji placaju najskuplji gas i daljinsko grejanje u celom regionu.Da ste posteni i iskreni objavili bi tabelu sa cenama u regionu gasa tako da prateci tekst nebi trebalo sminkati.Sto se tice struje to je druga prica koja nema veze sa gasom i losim energetskim sporazumom sa Rusijom.

Nebojsa

pre 13 godina

Genijalan tekst.Dve razlicite cene gasa za Srbiju.Ovo samo pokazuje da se ne zna ko pije ko placa tj. sta se placa.Niti znaju u ministarstvu niti znaju novinari niko nista ne zna.Prodje mi zivot dok oni piju kafu

Saša Kruševac

pre 13 godina

Još jedna laž i prevara. Nisu računali tarife, za koje u većini zapadnoevropskih zemalja nisu čuli. Neka uporede njihove cene sa našim cenama u crvenoj tarifi.

joker koli

pre 13 godina

Vi stverno mislite da smo mi debili, pa kolike su plate u zemljama Evropske unije, a kolike su u Srbiji. Koliko jednu normalnu potrosnju na grejanje od 500kubika gasa placa Nemac, Ceh, Italijan, a koliko gradjanin Srbije ?, kolika je njihova prosecna plata, a kolika je nasa. To je pravo pitanje o tome malo pisite.

nik

pre 13 godina

Nije mi jasno kod nas su najnizi energenti, najnize plate u evropi ali zato imamo najskuplje mleko, jogurt, uopste prehranu.Alo ministri dogovorite se sa tajkunima pa dizite cenu energenata jer vi jedino sto radite naduvavate balon koji ce eksplodirati.

zack

pre 13 godina

Цене се не пореде директно, већ у односима:

колико део примања представља та "најнижа цена у Европи"...

Danac

pre 13 godina

Koliko kosta litar goriva u Saudijskoj Arabiji,Iraku,Egiptu,Venecueli pa cak i u SAD. Doveli ste posten narod do prosjackog stapa, a pojedine budze u EPS-u su teze od sultana sa Bruneja,samo na reprezentacijama i voznom parku bi im pozavideo i Hajle Selasije.Jedan vagon uglja direktoru- jedan EPS-u. Drzava u drzavi. Kolika je cena struje na Kubi, Moldaviji,Azerbejdzanu, ili Kini,Brazilu,Indiji. Kakva demokratija i sloboda govora kad ti je prazan stomak i dzep. Robovlasnistvo je bilo humanije,smem da potpisem.

Max

pre 13 godina

Najnizu cenu za gas??? Pa od 100% ljudi, koje poznajem da imaju grejanje na gas, 90% je u svoje domove ubacilo kotlove na cvrsta goriva, jer ih ugalj i drva daleko manje kostaju i mi pricamo o jeftinoci. Hajde bez sarenih laza vise, molim vas.

Branilac Zvezdarske Sume

pre 13 godina

Imao sam letos praksu u Termo Elektrani Nikola Tesla A(Najvecoj elektrani kod nas).Evo sta sam video za 5 dana.

Direktori voze bmw-e sa zatanjem staklima(uvek na parkingu ima 5-6 bmw-a).

Obicni radnici sa osnovnom skolom,recimo varioci imaju plate oko 45 000 + regres.Vecina ne radi ni 6 sati dnevno,uzgred receno,voze bolja kola nego profesori u beogradu.

Visoko obrazovani,to jest inzenjeri minimum 60 000 +regres.Od toga,videh najvise 10 koji rade svoj posao,dok su ostali ocigledno zaposljeni preko veze igrali travian,e-repbulik i "blejali" po facebook-u,mada moram priznati da je bio i jedan koji je igrao sah na kompjuteru.

Inzenjer koji nas je vodio na praksi se hvalio da niko u elektrani nije zaposlen zadnjih 20 godina bez veze i da bar trecina radnika je tehnoloski visak jer apsolutno nema posla za njih kada bi ove dve trecine radilo svoj posao kako treba.

Posle ovog iskustva sam promenio smer na fakultetu,a vi izvucite zakljucak iz mog teksta sami.

Spaky

pre 13 godina

Dosadilo mi je vise da slusam ovakve price,"struja najjeftinija","gas najeftiniji"....i sve treba da poskupi....Narod jedva sastavlja kraj sa krajem,radi za minimalc a kad taj isti minimalac treba da povecaju onda od toga nema nista,to ne mogu da se dogovore i za to nikad nema para,ali zato kad treba da poskupi struja,gas,grejanje,gorivo to nije problem....Sramota za celu Vladu i za nas sto to sve tripimo....

adje

pre 13 godina

evropska cena kilovat-sata od 25,53 evrocenta, dok je Srbiji pet puta manja - 5,02. Ali, statistika pokazuje da je prosečna zarada u ovoj kraljevini veća gotovo - deset puta. znaci u srbiji bi po pravilu trebalo kilovat-sat da kosta 2,76 ako gledamo prosecnu platu.

Dusan Silni

pre 13 godina

Zavisi iz kog ugla seposmatra.
Za srbadiju čija je najniža zarada145 eura i penzija 70 eura cene su još uvek previso ke.Za toliko para Nemac popu ši mesečno cigarete,pa socija lna pomoć im je iznad 1000 eura,znači najsiromašniji slo jevi mogu plaćati najviše cene navedenih energenata bez ikakvih problema i još sa tom jednom pomoći da hrane i oblače četvoročlane porodice.
Srbadija sa socijalnom pomoći samo može da kupi kvalitetni ji konopac za kačenje na drvo.

Marko

pre 13 godina

Da razni Uskokovici, Tomici, Popovici i slicni politicki odabrani poslednjih 60 godina nisu cerupali EPS i NIS, davno bi ti remonti bili uradjeni a kompanije uspesne. Pitanje za tuzilastvo je kako je moguce da preduzeca koja zbog niske cene svojih usluga posluju sa gubicima s druge strane mogu da svom menadzmentu isplacuju rekordno visoke plate, premije, bonuse, dnevnice, reprezentacije i tome slicno. Interesuje nas gde su i sta danas rade svi ti rekorderi po primanjima koji su te firme zavijali u crno i koje danas ponovo gradjani treba da vade iz blata.

necu

pre 13 godina

Kako mozete da kazete da su cene najnize u evropi... To verovatno i jeste ali ste zaboravili da kazete da su i plate i penzije najnize u evropi,zaposlenost takodje, ma po svim pokazateljima smo najgori. Vi mozete da popvecate cenu tih energenata, ali kakva ce biti naplata to i sami znate. Bice jos manja pa vam ukupna suma prihoda dodje na isto, samo cete da knjizite silna potrazivanja koja nece da se naplate u dogledno vreme, jer kako da vam plati neko ko nema ni da jede. Iskljucicete mu struju, ukinuti pravo da se greje, na dostojanstven zivot,...,jel je to resenje koje nudite? Hocete da ukinete osnovno pravo koje je ustavom garantovano? Gadite mi se ....

Branilac Zvezdarske Sume

pre 13 godina

Imao sam letos praksu u Termo Elektrani Nikola Tesla A(Najvecoj elektrani kod nas).Evo sta sam video za 5 dana.

Direktori voze bmw-e sa zatanjem staklima(uvek na parkingu ima 5-6 bmw-a).

Obicni radnici sa osnovnom skolom,recimo varioci imaju plate oko 45 000 + regres.Vecina ne radi ni 6 sati dnevno,uzgred receno,voze bolja kola nego profesori u beogradu.

Visoko obrazovani,to jest inzenjeri minimum 60 000 +regres.Od toga,videh najvise 10 koji rade svoj posao,dok su ostali ocigledno zaposljeni preko veze igrali travian,e-repbulik i "blejali" po facebook-u,mada moram priznati da je bio i jedan koji je igrao sah na kompjuteru.

Inzenjer koji nas je vodio na praksi se hvalio da niko u elektrani nije zaposlen zadnjih 20 godina bez veze i da bar trecina radnika je tehnoloski visak jer apsolutno nema posla za njih kada bi ove dve trecine radilo svoj posao kako treba.

Posle ovog iskustva sam promenio smer na fakultetu,a vi izvucite zakljucak iz mog teksta sami.

NNN

pre 13 godina

LAŽ!LAŽ!LAŽ!
Uvek kada se priča u "najjeftinijoj struji u Evropi a i šire" uzima se najniža (klot) cena jeftine tarife (koje ima 8 sati dnevno), a ostatak dana je skuplja struja koja je 4 puta skuplja.
+ bizarnosti kao "taksa na brojilo"
+ perverzije tipa "angažovana snaga"
+ idiotarije kao "naknada za merno mesto"
+ bezobrazluk "pretplata za RTS"
pa porezi pa (eventualne) zatezne kamate pa zelene plave crvene i šarene laže.
DOSTA BRE VIŠE!

Dusan Silni

pre 13 godina

Zavisi iz kog ugla seposmatra.
Za srbadiju čija je najniža zarada145 eura i penzija 70 eura cene su još uvek previso ke.Za toliko para Nemac popu ši mesečno cigarete,pa socija lna pomoć im je iznad 1000 eura,znači najsiromašniji slo jevi mogu plaćati najviše cene navedenih energenata bez ikakvih problema i još sa tom jednom pomoći da hrane i oblače četvoročlane porodice.
Srbadija sa socijalnom pomoći samo može da kupi kvalitetni ji konopac za kačenje na drvo.

MilosNis

pre 13 godina

~Beograd -- Po statistici energenti u Srbiji najjeftiniji u Evropi.~

Pa sta cekate, poskupljujte odmah za 600%, zar i tu da ne budemo lideri???

Saša Kruševac

pre 13 godina

Još jedna laž i prevara. Nisu računali tarife, za koje u većini zapadnoevropskih zemalja nisu čuli. Neka uporede njihove cene sa našim cenama u crvenoj tarifi.

Electric Blue

pre 13 godina

Zivim u Kanadi i placam struju 6.38 kanadskih centi po kwh. To je oko 4.5 evro centa.Neto plata mi je skoro sest puta veca nego prosjecna u Srbiji.

Max

pre 13 godina

Najnizu cenu za gas??? Pa od 100% ljudi, koje poznajem da imaju grejanje na gas, 90% je u svoje domove ubacilo kotlove na cvrsta goriva, jer ih ugalj i drva daleko manje kostaju i mi pricamo o jeftinoci. Hajde bez sarenih laza vise, molim vas.

Spaky

pre 13 godina

Dosadilo mi je vise da slusam ovakve price,"struja najjeftinija","gas najeftiniji"....i sve treba da poskupi....Narod jedva sastavlja kraj sa krajem,radi za minimalc a kad taj isti minimalac treba da povecaju onda od toga nema nista,to ne mogu da se dogovore i za to nikad nema para,ali zato kad treba da poskupi struja,gas,grejanje,gorivo to nije problem....Sramota za celu Vladu i za nas sto to sve tripimo....

Александар Илић

pre 13 godina

Стално иста излизана прича коју већ ни ретардирани не пију....
те је најјефтинији хлеб, те струја, гас,... и заправо све нам је јефтиније по пар центи али су плате драстично, по 10 пута мање, и ту је крај приче.
Експериментално, да се скроз укину плате свима у Србији, за годину - две, опет би дошли на ниво да ни то није довољно јер би нам и поред тога све радило са губитком ?!?
А мислим да даље од тога не може !
Партијска држава, каква није била ни у време Тита, нас је довела до тога. А и онда је била само једна партија - па си или био члан или не, а сада 100 партија - а чланови све халапљивци, аждаје и увлакачи. Негативна селекција је постала правило живота и понашања у Србији.
Енглеској је некада требао један Робин Худ а нама ни 1000 не би помогло !

popi

pre 13 godina

Individualni potrosaci u Srbiji placaju najskuplji gas i daljinsko grejanje u celom regionu.Da ste posteni i iskreni objavili bi tabelu sa cenama u regionu gasa tako da prateci tekst nebi trebalo sminkati.Sto se tice struje to je druga prica koja nema veze sa gasom i losim energetskim sporazumom sa Rusijom.

S.

pre 13 godina

Pa nek poskupe, ionako se narod rasipa bespotrebno sa
svojim ogromnim prijmanjima.
Hleb, mleko (ako nadjes) i racun za struju.
Umesto kusura dobijes zvaku.

Danac

pre 13 godina

Koliko kosta litar goriva u Saudijskoj Arabiji,Iraku,Egiptu,Venecueli pa cak i u SAD. Doveli ste posten narod do prosjackog stapa, a pojedine budze u EPS-u su teze od sultana sa Bruneja,samo na reprezentacijama i voznom parku bi im pozavideo i Hajle Selasije.Jedan vagon uglja direktoru- jedan EPS-u. Drzava u drzavi. Kolika je cena struje na Kubi, Moldaviji,Azerbejdzanu, ili Kini,Brazilu,Indiji. Kakva demokratija i sloboda govora kad ti je prazan stomak i dzep. Robovlasnistvo je bilo humanije,smem da potpisem.

necu

pre 13 godina

Kako mozete da kazete da su cene najnize u evropi... To verovatno i jeste ali ste zaboravili da kazete da su i plate i penzije najnize u evropi,zaposlenost takodje, ma po svim pokazateljima smo najgori. Vi mozete da popvecate cenu tih energenata, ali kakva ce biti naplata to i sami znate. Bice jos manja pa vam ukupna suma prihoda dodje na isto, samo cete da knjizite silna potrazivanja koja nece da se naplate u dogledno vreme, jer kako da vam plati neko ko nema ni da jede. Iskljucicete mu struju, ukinuti pravo da se greje, na dostojanstven zivot,...,jel je to resenje koje nudite? Hocete da ukinete osnovno pravo koje je ustavom garantovano? Gadite mi se ....

adje

pre 13 godina

evropska cena kilovat-sata od 25,53 evrocenta, dok je Srbiji pet puta manja - 5,02. Ali, statistika pokazuje da je prosečna zarada u ovoj kraljevini veća gotovo - deset puta. znaci u srbiji bi po pravilu trebalo kilovat-sat da kosta 2,76 ako gledamo prosecnu platu.

MUKNAVI

pre 13 godina

Neka pitaju one koji rade na gradjevini za 100-150 evra,dal isto misle,da je gas,struja njima jeftina,i sta im znaci sto je to najeftinije u Evropi.

Зоран

pre 13 godina

(Electric Blue, 30. oktobar 2010 04:28)

Па ти си добар! Живим у САД, ПОЈМА немам колико је киловат, колико кубни метар воде, колико зејтин, колико шећер, колико брашно. Покупујем све што ми треба, поплаћам све што морам, и 1500 ме крпи (то за нас троје). Додуше место је мало, али му је предност једино кирија, 500 долара, остало исто као и у великом.

Овима у Србији да поручим да је у овом малом месту долазила мајка Бугарина који су овде. И вели нам она да у Бугарској има који ни струју не могу да плате. "У то име живели".

Marko

pre 13 godina

Da razni Uskokovici, Tomici, Popovici i slicni politicki odabrani poslednjih 60 godina nisu cerupali EPS i NIS, davno bi ti remonti bili uradjeni a kompanije uspesne. Pitanje za tuzilastvo je kako je moguce da preduzeca koja zbog niske cene svojih usluga posluju sa gubicima s druge strane mogu da svom menadzmentu isplacuju rekordno visoke plate, premije, bonuse, dnevnice, reprezentacije i tome slicno. Interesuje nas gde su i sta danas rade svi ti rekorderi po primanjima koji su te firme zavijali u crno i koje danas ponovo gradjani treba da vade iz blata.

Milan

pre 13 godina

Pa posto smo po necemu najeftiniji u Evropi (mada cisto sumnjam), tako je i prica za telefon, Internet (a bio sam u nekoliko evropskih zemalja (ozbiljnijih) gde je jeftinije) predlazem da drzava privatizuje EPS i SrbijaGas - recimo da ga proda Miskovicu pa ce se cene izjednaciti sa Engleskim ili Norveskim, a plate za zaposlene naravno neka ostanu iste.

Naravno u tekstu ne stoji i da smo po proizvodnji struje lideri u regionu, da za gas imamo najeftiniji aranzman sa Rusijom od svih zemalja u Evropi; mozda se sutra i Saudijska Arabija pozali kako je kod njih najeftniji benzin - nikad se ne zna.

filozof

pre 13 godina

A i vazduh je najjeftiniji, mogli bi i za njega da nam uvedu porez, sve cemo mi da progutamo, pa neka se pare odvajaju za miladina, za partizan, za miskovice, to su milioni, ali sta je to za nas, mozda to i nisu neke pare, ko ce ga znati

Vladan

pre 13 godina

Ovo je smejurija, laz i prevara!.

Da li je neko ikada pogledao racun za struju? Ja sam se uvek pitao zasto ga moj otac gleda uvek po pola sata gundjajuci kada stigne - pa mi je onda on to onako penzionerski "detaljno" objasnio. Cena ovde navedena (najjeftinija u Evropi) je cena u najnizoj zoni (postoje neka Zelena, Plava i Crvena) i to u vreme verovatno jeftine tarife (koja je od 24-8 valjda - za vreme Slobe je bila i vikendom i od 14-17 jedno vreme) - u zelenu sam jedva uspeo da udjem jednom u zivotu kada smo supruga i ja bili u videndici 30 dana tokom leta. Mislim da ako su vam samo ukljuceni frizider i zamrzivac da cete prebaciti u plavu. Cena u plavoj tarifi (dok nije jeftina struja) je 50% veca (ili po tom proevropskom proracunu 7.89eurocenta) , sto je opet zimi bez centralnog grejanja bar za mene nemoguce odrzati. Cena u crvenoj zoni je 100% veca od plave (15.06 evrocenta/kw).

Usput na tu cenu "najeftinije struje u Evropi" treba dodati i naknadu za merno mesto i neku obracunsku snagu (sve to pomnozeno sa PDVom mene izadje oko 380 dinara) i naravno neizbeznu cuvenu RTS pretplatu od 500dinara (8eura).

Kada sve to saberemo (a nema sta da oduzmemo) ovih 8 eura ce vam uglavnom biti oko 75-80% + na racun potrosnje el.energije doci cemo do realne cene struje u LETNJEM periodu koju "stedljivi potrosac treba da plati" od oko 11 eurocenta/kilovatu, sto ce nas skoro izjednaciti sa Slovenijom, Engleskom, Francuskom a opet biti veca od nekih zemalja EU koje naravno u ovoj listi nisu navedene.

Pri tom jos da dodam, da smo mi verovatno jedina zemlja na svetu gde potrosac koji trosi vise placa vise sto je suprotno svim ekonomskim zakonima - u Sloveniji, Engleskoj i navedenim gradjanin koji godisnje utrosi vise struje, sledece godine placa 20-25% manju cenu.

Besmisleno je uopste pricati pricu o platama!

zoran

pre 13 godina

Ma kakve gluposti pisete i koga vi tamo lazete.Pa ja zivim u Nemackoj cetrdeset godina,radim u firmi za naplatu struje i gasa,i pouzdano znam da je o srbiji oboje skuplje.A nacin naplate i da ne pricamo.Pa je placam za 85 kvadratna metra 50 eura mesecno,grejanje cele godine ima a mogu i 30 stepeni da grejem.Ah da na kraju godine obicno dobijem nazat od 200 do 280 eura.Isto kao u Srbiji ,Zalosno.A dolazim i tamo godisnje dva meseca pa znam koliko tamo placam!To je prava istina a ne vase pisanje.A PLATE KOLIKA JE RAZLIKA?Hvala

joker koli

pre 13 godina

Vi stverno mislite da smo mi debili, pa kolike su plate u zemljama Evropske unije, a kolike su u Srbiji. Koliko jednu normalnu potrosnju na grejanje od 500kubika gasa placa Nemac, Ceh, Italijan, a koliko gradjanin Srbije ?, kolika je njihova prosecna plata, a kolika je nasa. To je pravo pitanje o tome malo pisite.

nevernik

pre 13 godina

Mi imamo sest cena struje (tri tarife,zelena plava i crvena,plus dnevne i nocne) kao i placanje angazovane snage.Kada se jos doda i PDV,interesuje me kako su dosli do ove cene elektricne energije. Ja nikako ne uspevam.

igor

pre 13 godina

Kao prvo niko u evropi ne placa prikljucke-1200 evra za struju,1000 evra za gas,telefon i voda po 250evra.To se sve dobije uz kupljeno gradjevinsko zemljiste,kao i porezi na isto koji se plate samo u startu.Posle toga gradjani su vlasnici.A kod nas sve to platis i budes samo korisnik,elekrtro privreda i srbija gas zadrzavaju pravo da skinu brojila,vodovod-vodomer,a,ako svake godine ne platis porez na gradjevinsko zemljiste prete popisom imovine.

nik

pre 13 godina

Nije mi jasno kod nas su najnizi energenti, najnize plate u evropi ali zato imamo najskuplje mleko, jogurt, uopste prehranu.Alo ministri dogovorite se sa tajkunima pa dizite cenu energenata jer vi jedino sto radite naduvavate balon koji ce eksplodirati.

Nebojsa

pre 13 godina

Genijalan tekst.Dve razlicite cene gasa za Srbiju.Ovo samo pokazuje da se ne zna ko pije ko placa tj. sta se placa.Niti znaju u ministarstvu niti znaju novinari niko nista ne zna.Prodje mi zivot dok oni piju kafu

Nikola, Beograd

pre 13 godina

Upravo zbog ovakvih rajskih uslova života i socijalnog blagostanja u Srbiji, ja, koji imam veoma visoke fakultetske ocene, planiram da odem bilo kuda iz ovog Edenskog vrta.

akumulator

pre 13 godina

A kolika je stvarno cena struje kod nas? Kako ste vi ti obračunali? Po kojim tarifama? Po kojim angažovanim snagama? Po kojoj logici vi upoređujete cenu struje? Ja mogu da uporedim račune u tim zemljama sa našim računima? Gospodo mi vama plaćamo fiksni deo trošio ili ne trošio i to kad se sabere sa onim što sam potrošio računi su tu negde veoma slični.
Kad upređujete cenu struje molim vas da koristite iste parametre.
Ja sam siguran da sa mojim jugićem mogu da prestignem mercedesa (ako ja vozim u četvrtoj a on i prvoj brzini).
Gospodo ovo su elementarne stvar i svaka druga priča je zlonamerna.
Tužioca bi molio da pokrene postupak protiv onog odgovornog lica koji daje lažne informacije da mi imamo najjeftiniji gas. Pa i magarac razlikuje šargarepu od korova.

matori

pre 13 godina

NIJE ISTINA!
LAŽETE koliko ste veliki!!!

Napravite cenu za 1 kW/h struje tako, da budu u nju ukalkulisani svi oni nameti koje prikazujete na računima, pa se onda upoređujte sa bilo kime.
Ako se radi SAMO o troškovima investicija, zašto se ne poveća SAMO iznos koji posebno plaćamo SAMO za tu namenu?
Uostalom, mogli smo pre neki dan da pročitamo jasnu izjavu direktora EPS, kojom se traži povećanje cene, radi povećanja plata zaposlenih... A prosek plata im preko 50 hiljada!
FUJ!!!

beeeee

pre 13 godina

Odakle ovaj podatak da je cena struje kod nas 5,02 centi? Ja upravo gledam svoj račun za struju i jednostavnim računskim operacijama za drugi razred osnovne škole sam izračunao da mene struja košta 7,3 eurocenti!? Dokle ćete nas smatrati ovcama???

Vlada

pre 13 godina

Ovo je smesna statistika!
U Srbiji imamo 6 cena struje dok u toj EU kojoj tezimo (i koja ne potkrada svoje gradjane) ima dve cene struje. Jedna cena struje je za domacinstva koja potrose ispod 7500kwh godisnje, dok je za potrosnju iznad 7500kwh godisnje cena u proseku 20% jeftinija (http://www.energy.eu/)
Prosecno domacinstvo u Srbiji potrosi oko 800KWh/mesecno (sto ce biti vise od 7500 godisnje)tako da placa cenu struje vise od 7eurocenti, kada na to dodate obracunske snage, naknade i neizbezni RTS (neplacanje pretplate je krivicno delo, tako pise!) prebacicete 10 eurocenti i doci cete do nivoa cene struje skoro svih visokorazvijenih zapadnoevropskih zemalja.

Naravno u Srbiji kao nigde u svetu veci potrosaci placaju vecu cenu struje - tako da u zimskom periodu ako niste "pazljivi" (grejati samo nocu i to samo jednu sobu) desava se da placate cenu struje u crvenoj tarifi od 14eurocenti + gore navedene takse, nameti, televizija (koja ima program iz 80ih godina)- moze da se postigne cak i cena skandinavskih zemalja.

Kao i uvek mi u statistici racunamo nasu najnizu cenu (u koju necete uci ako ukljucite sporet jednom dvevno i sva svetla ugasite), a racunamo Evropsku najvisu pa ispada da smo kao i u svemu najjeftiniji.

Naravno najvisa cena struje u SAD je jeftinija od nase najjeftinije, a u Srbiji je nestasica struje jer smo isto kao i u svemu lideri u regionu (naravno po izvozu).

http://www.energy.eu/ ko ne veruje nek uzme racun za struju evo mu link cena u EU, neka sracuna - pa nek vidi ko goda ovde pravi budalom

dejan

pre 13 godina

U Francuskoj cena el. energije 0,1euro skupa 0,06 eura jeftina.Nema nikakvih zona.Mozes da biras koju ces tarifu da uzmes kada ce da ti bude jeftina a kada skupa struja.Kada se preracuna sve mislim da je u Srbiji ipak skuplja struja!

Европско је само оно што власти одговара...

pre 13 godina

Сва техника (машине, уређаји, апаратура,...) коју користимо су изумели научници других земаља. До свих знања из науке, технике и свега осталог су дошли научници других земаља (и Тесла је до својих открића дошао у иностранству). Због тога СВИ ми, који радимо у Србији, морамо имати БАР европске плате.

igor

pre 13 godina

Jos jedan komentar da posaljem...Kolubara koja posluje u sastavu eps-a ima oko 10000 zaposlenih,a na kopovima fali radnika.4 000 lezilebovica i stranacki podobnih u administraciji...I onda izadje njihov sindikalac i preti strajkom.Prvo sredi svoje dvoriste,ko ne radi otkaz ili kop.Evo ja potpisujem da hocu da radim u Kolubari do penzije za prosecnu platu republicku,a vi niste zadovoljni sa dve!

Alex

pre 13 godina

Znam da nece ovo da objavite ali moram da napisem: ***** sto su struja i gas najjeftiniji u Evropi zivimo najgore u Evropi, sa najmanjim platama, najgorim uslovima zivota ,ljudi umiru od gladi, sa najgorom infrastrukturom, skolstvom, zdravstvom, nastaviti po volji... Zato moram da napisem jos jednom: ***** za demagogiju!!!!!!

zack

pre 13 godina

Цене се не пореде директно, већ у односима:

колико део примања представља та "најнижа цена у Европи"...

acababic

pre 13 godina

Gospodoi novinari B92. molim Vas da ukoliko ne mozete da nadjete (mozda takav i ne postoji!)pismenog i postenog sagovornika da ne prenosite ni izjave osvedocenih l*zova i v*ralica. Da li cemo ikada cuti nekoga iz resornog ministarstva vlade ili EPS-a, NIS-a.. da kazu kako je cena struje/gasa u Srbiji tolika da prosecan gradjanin potrosi 87% (ili precizno koliko je vec)mesecne zarade na struju i grejanje, pa uporedi postotak sa normalnim zemljama, pa onda da pisetye o istome. Ovo je besmisleno.

"Besposlicar"kako rece djilas

pre 13 godina

Srbija je imala nekad privredu,pa je mogao i struja i gas da budu subvencinisani.Fora i jeste sto nemamo nikavu privredu,a pitajte se gde je otisla privreda?! Pitajte Vericu Barac i javnog tuzioca,minista pravde i finansija, kao i policije,jer oni hoce uporno da ih legalizuju.
Znate li da francuzima nije nikad palo na pamet da privatizuje njihovu distribuciju,

n3uromancer

pre 13 godina

Ergo, neka jede ono što se ne jede prvi koji ponovo istupi sa tom pričom o evropskim cenama struje i gasa. Udario tuk na luk. Oni nama o evropskim cenama, mi o evropskim platama.

JOVA

pre 13 godina

Uz ovaj naslov trebalo je da stoji i: ....Najmanje plate u Evropi, najlosiji putevi u Evropi, najskuplja hrana u Evropi....ima tu jos stogod naj..losije u Evropi. To je Srbija danas, posle deset godina "reformi".

Gradjanin

pre 13 godina

Kakve ovde demagogije u komentarima.Struja i gas nisu krompiri pa da cena krompira bude onoliko koliko kosta u Srbiji I struja i gas su berzanski artikli i placaju se u dolarima. Znaci sve sto kupis platis u dolarima a drzava ne moze da subvencionise gradjane i da zbog niskih plata gradjani placaju samo 20 posto od stvarne cene. Drugo Srbija je lider u Evropi gde elektricnu energiju pretvara u toplotnu.Doci cemo u situacijuda zbog neplacanja gasa rusima ostanemo bez tog gsa a cene gasa se izracunava po formuli na bazi kretanja sirove nafte. Bolje da se odreknemo kafe i cigara i tu se niko ne buni sto su i kafa i cigare blizu evropskih cena, zatim racuni za mobilne (a u cetvoroclanoj porodici svi imaju mobilni telefon) su min1000 dinara po mobilnom. Gledamcak i deca prvi osnovne imaju mobilni za igru i slusanje muzike i zivkaju se za glupost

vid70a

pre 13 godina

EPS-leglo korupcije i kriminala iz koga se finansira vladajuca klika!Kad bi se krenulo u kontrole kradje struje,90% radnika EPS-a krade struju,ali njih nema ko da kontrolise,vrana vrani oci ne izvadi...

Milena

pre 13 godina

Naravno u ovoj tabeli nije navedena cena struje u SAD, Kanadi, Belgiji gde je struja jeftinija nego kod nas; zatim Engleskoj, Francuskoj, Spaniji, Portugalu gde kad dodamo nase lopovske takse i tarifu koju koristimo dodjemo na istu cenu, ako ne i skuplju!

Dokle trula saopstenja i busne price da slusamo?

Babin_zub

pre 13 godina

Pa i plate su najnize u Evropi tako da ne vidim sta je tu cudno.Nenormalno bi bilo da se poveca cena komunalija a da plate budu na ovom nivou.Mislim,odakle da placamo racune ako budu veci od plate(za hranu i garderobu da ne govorim)?Mi nemamo kome da uvedemo poreze i dazbine kako bi smo popunili rupe u nasim budzetima,a nemamo koga ni da opljackamo.Jedino sto nam ostaje je da se kolektivno preselimo na Plavi most,pa da se bavimo najstarijim zanatom.I onako nas ******,ali tada bi bar dobijali novac za to.

Nenad

pre 13 godina

Po statistici NAJMANJE plate u Evropi su u Srbiji. Po statistici najvise nezaposlenih u odnosu na broj stanovnika u Evropi ima Srbija. Da li znate koliko zemalja u Evropi nema sopstvenu proizvodnju struje ili je zanemarljiva pa svu struju uvoze? Batalite vise ovakve tekstove samo iritirate ionako do granice pucanja iziritirani narod u Srbiji.

Gradjanin

pre 13 godina

"U Ministarstvu, ipak, napominju da su potrebne uštede i u samom sistemu EPS."
Kada ovu recenicu buemo detaljno razradili, odnosno kada ova recenica bude detalnjo analizirana, i kada budemo stavili tacku na ovu recenicu, mozemo da pricamo o duplo skupljoj struji.
Mozemo da pocnemo odmah od Agencije za energetiku, eto vam gospodo novinari teme za dalju analizu! Dali nam je ona potrebna?

sale novosadjanin

pre 13 godina

ima li neko da obavesti ove na vlasti,koliko moramo da radimo za 1 lit benzina,1 kg mesa,1 lit mleka,1 kwh struje,1 kg hleba...pa da onda to uporede sa evropskim standardom.

stefan141

pre 13 godina

Jao bas mi je zao sto su nam energenti toliko jeftiniji od ostatka evrope u Danskoj naprimer su mnogo skuplji nego kod nas trebalo bi i da kod nas budu kao u Danskoj ma kakvi Danska jos skuplji nema sad veze sto je kod nas prosecna plata 320e a u Danskoj 2800e treba cela plata da ode na komunalije a da mi lepo pocnemo da jedemo kamenje i da setamo goli po ulici stvarno kada napisete ovako neki clanak napisi te koliko danci posto plate daju na komunalije a koliko mi verujem da je tu razlika drasticna Hvala

@(igor, 30. oktobar 2010 10:28)

pre 13 godina

Itekako se plaća sve te priključke kad se gradi na novo. Ništa to ne dolazi automatski sa gradjevinskim zemljištom. Konkretno ide recimo priključak za kanalizaciju i do 3000 Evra.
Te stvari su toliko specifične da se ne može tek tako pisati za sve paušalno.
Troškovi života u Srbiji su jedni od najnižih u Evropi, medjutim i plate su jedne od najnižih.

BONDJORNO

pre 13 godina

Cista demagogija.Bacanje prasine,zamagljivanje.Ovakvi napisi su naruceni,a pisac je osoba koja ne preza da i ovakve bljuvotine napise i potpise.Ako se samo uzme zarade koje su kod nas i pomenutim drzavama,pa se onda uporedi koliko se procentualno placa za struju i gas,onda ovo bude (napis)ne drzi vodu.Kod nas se veoma tesko zivi i to je poznata stvar.Postali smo zemlja koja zna jedino da prosi i trazi kojekakve pozajmice i milostinju.

Suzana

pre 13 godina

Ah, očajna sam, suza suzu stiže. Pa kako bre, mi da plaćamo najjeftiniju struju u Jevropi. Ma ne mogu da verujem kad pogledam onaj jasni, precizni i malecni računčić, sa sve 500 dinarčića za malu, jednostavnu, skromnu, najjeftiniju televizijicu, sa sve babama koje se (moš misliti) češljaju...
I, hajmo onda(k) u akciju, da pomognemo 5000 direktorčića u Elektrodistribuciji, sve sa njihovom zaposlenom familijom koja, mučena, nema ni stančiće ni automobilčiće.
E, narode moj... da li je nekom poznato koliko mesečno dinarčića ubere Elektrodistribucija a koliko naša dična TV.
Molim hitan odgovor.

Markan

pre 13 godina

Hoce li se naci neko ko JESTE inteligentan da prvo napise da su plate u Srbiji najnize u Evropi, umesto ovih sto NISU inteligentni pa prvo pisu o racunima. Moze racun biti i 5 dinara, ali ako neko nema 5 dinara da ga plati bice mu mnogo...

maloletni deda

pre 13 godina

Iz ovog teksta se zakljucuje da gradjanina Srbije struja kosta duplo vise nego gradjanina Danske.
(lapo, 30. oktobar 2010 11:57)
______________________________Hm, ne duplo, no 500 % je struja u Danskoj jefinija no u Srbiji.
Medjutim, srpski političari, ljudi iz ministrastva, računaju da 90 % Srbije ne zna tablicu množenja.

Sale

pre 13 godina

Zato su Italijani otvorili livnicu koja troi 20 MW u Sremskoj Mitrovici, jo su nai politiari to i proslavili kao uspeh. A odakle ta struja?

devitd

pre 13 godina

Kako vas nije sramota;
Stariji,trebalo bi i odgovorni ljid za izrecene reci!!!!!!!!
Sinoc u vestima na NovojTv bio direktor INE,u povodu plina za domacinstva;cena 1,70 kuna kubik prema njegovoj izjavi!!!!!!!!!!!!!
Nova tu tamo nesto prenese iz Srbije!!!!!
Zasto B-92,ne prenese vezane za zivot iz okruzenja.pa da se cuje istina putem B-92!!!!
ZAPRAVO KOLIKO KOSTA U SRBIJI
KUBIK GASA
KILOVAT STRUJE
savim marifetlucima;
tarifama,koeficientima,mernim mestom,kvalifikovanim kupcima i ostalim!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

voja

pre 13 godina

Neka smanje troškove u elektroprivredi!!!
Imaju ogromne plate, a tek naknade za prekovremeni rad, dnevnice i jubilarne nagrade?!
Mi smo beda i sa ovom cenom.

mile

pre 13 godina

struja gas najeftiniji u evropi.zaboravili ste da kažete da je ovde najeftinija radna snaga da imate 700000 hiljada ljudi na kazanu ako stgnu na red da dobiju nešto i 42%nezapošljeno radne snage pa onda vi uporedjujte cene u evropi naravno one koje su vama< interesantne.

Dragan

pre 13 godina

I zaposleni su najmanje placeni u Evropi, i penzioneri imaju najmanje penzije u Evropi, i bolesni primaju najmanje naknade za bolovanja u Evropi pa nikom nista.

aca

pre 13 godina

lepo rece ona dama iz Tomine stranke ,,to su samo lazi ,,a i sve je to biznis,,a i covek iz epsa kaze ,,da nikada vise nisu zaradili kesha od izvoza struje nego ove godine,,nego ..udrite dok mozete naravno ..naprslo je sve ,,a uskoro ce da pukne..totalno e onda dzabe i jeftina i skupa..jer ce narod poceti da kali jad i cemer na jadnim radnicima koji lopovi salju da seku struju u gas...a onima koji duguju milione po BG ,Nisu ,Ns itd ,niko ih nesme ni dira naravno..

aca

pre 13 godina

Možda je cena struje i gas najniža u Evropi ali zato je sve ostalo skupo. 90% stanova i kuća su bez kavlitetne toplotne izolacije plus nekvalitetna stolarija. Sve to utiče na veliko rasipanje toplotne energije samim tim i na veliku potrošnju struje i gasa, još kad bi cene ovih energenata bile veće polovina građana Srbije bi se posmrzavalo.

Sinisa

pre 13 godina

Plata je visoka onoliko koliko za nju ozes\da kupis. E pa vajni utesitelji naroda, napisite kliko enrgenata za prosecnu platu moze da se kupi u Srbiji a koko u vropi pa onda usrecujte narod. Nase demokrate nisu nista bolji ni od Cope ni od Milosevica, lazu vise nego sto su ovi lgali. Dokle cete, bre, stoko, da lupetate????

kole

pre 13 godina

Tako je, pod hitno dižite cene!Pa nećemo valjda dozvoliti da i u tome budemo zadnji, sramota!neka se zna da i mi konja za trku imamo!

elene

pre 13 godina

Ja mislim da je poenta sasvim nesto drugo.Sav ovaj pritisak cena, inflacije, politickih odluka, kursa valuta, ima za cilj da razbesni gradjansko i biracko telo.Nista nije slucajno jedino se jos nezna da li to radi Evropa kao nastavak agresije, ili to rade ovi drugi da nas odvrate od Evropskih dostignuca.Sta god da bude mislim da je bitka izgubljena i da ce biti onako kako velike drzave odluce a koje i kako videcemo.

Alex

pre 13 godina

I da se nadovežem na ostale komentare,kada bude svaki stan( koji se greje daljinski ) imao merač potrošnje gasa i plaćao samo šta potroši onda može da se poveća cena grejanja ovako plaćam nešto preko cele godine da bi to imao samo neko vreme u odredjenom periodu u toku dana ....

bice rata

pre 13 godina

Podizite cene,povecajte siromastvo, povecace sekriminal,imacemo gradjanski rat,a iti lazovi i lopovi su iz ovog naroda,nisu nam pali sa marsa

Ivan

pre 13 godina

Sve je povezano.

Ne može hleb da bude 40 centi i onda da očekuješ, da pekar ima "normalnu platu". Isto je sa strujom, itd....

Ko hoće da shvati, shvatiće...

Vucko

pre 13 godina

sve pohvale novinarima B92 za tekst, samo tako nastavite, pisite i pricajte na tu temu sto vise, odnos plate i cena kod nas i u Evropi, ne samo za energente vec i za druge stvari, kada bi javnost bila aktivnija u tom pravcu naterali bi ove nase politicare da razmisljaju i napokon pocnu da rade svoj poso kako treba... vidite i sami po komentarima koliko su ljudi zainteresovani za tu temu i svi isto misle, HVALA.

stanovnik jugoistočne paralele sjedinjenih evropskih država.

pre 13 godina

"Beograd -- Po statistici energenti u Srbiji najjeftiniji u Evropi. Domaćinstva u Srbiji plaćaju najnižu cenu struje i gotovo najmanje račune za gas - u Evropi". Pa ništa onda podignite cene narečenih energenata za jedno 560 procenata pa da vidimo ko će ostati da plaća račune, i to ova vlast vrlo dobro zna,... Ova vlast vrlo dobro zna i to da ljudi plaćaju grejanje preko cele godine a efektivno grejanje ne traje ni 5 meseci,... Iznad svega ova vlast zna i to da ovde ljudi ne plaćaju evropske cene gasa jer nemaju evropske plate.

Johny

pre 13 godina

Cenim da smo negde oko 1780 godine. To znaci da za par godina slobodno mozemo ocekivati da se konacno svi stanari, podstanari, misevi i pacovi ujedine u demontazi ove vlasti. Negde iz istorije buducnosti sam procitao da su to bile burzoaske revolucije (najpoznatija u Francuskoj). Postovani gradjani ove zemlje mislim da nesmemo da se obrukamo, pa da u 19 vek udjemo sa istim ovim rezimom.*******

Samo pljacka

pre 13 godina

http://www.lidl.de/cps/rde/xchg//SID-68CB8B09-64C68DF5/lidl_de/hs.xsl/4182_19383.htm?offerdate=&idcheck=true&ar2=&id=4661&country=DE&zipcode=86807&city=Buchloe&district=&street=M%C3%BCnchener+Stra%C3%9Fe+45&ar=6&nf=True

Gradjanin

pre 13 godina

Kakve ovde demagogije u komentarima.Struja i gas nisu krompiri pa da cena krompira bude onoliko koliko kosta u Srbiji I struja i gas su berzanski artikli i placaju se u dolarima. Znaci sve sto kupis platis u dolarima a drzava ne moze da subvencionise gradjane i da zbog niskih plata gradjani placaju samo 20 posto od stvarne cene. Drugo Srbija je lider u Evropi gde elektricnu energiju pretvara u toplotnu.Doci cemo u situacijuda zbog neplacanja gasa rusima ostanemo bez tog gsa a cene gasa se izracunava po formuli na bazi kretanja sirove nafte. Bolje da se odreknemo kafe i cigara i tu se niko ne buni sto su i kafa i cigare blizu evropskih cena, zatim racuni za mobilne (a u cetvoroclanoj porodici svi imaju mobilni telefon) su min1000 dinara po mobilnom. Gledamcak i deca prvi osnovne imaju mobilni za igru i slusanje muzike i zivkaju se za glupost

Branilac Zvezdarske Sume

pre 13 godina

Imao sam letos praksu u Termo Elektrani Nikola Tesla A(Najvecoj elektrani kod nas).Evo sta sam video za 5 dana.

Direktori voze bmw-e sa zatanjem staklima(uvek na parkingu ima 5-6 bmw-a).

Obicni radnici sa osnovnom skolom,recimo varioci imaju plate oko 45 000 + regres.Vecina ne radi ni 6 sati dnevno,uzgred receno,voze bolja kola nego profesori u beogradu.

Visoko obrazovani,to jest inzenjeri minimum 60 000 +regres.Od toga,videh najvise 10 koji rade svoj posao,dok su ostali ocigledno zaposljeni preko veze igrali travian,e-repbulik i "blejali" po facebook-u,mada moram priznati da je bio i jedan koji je igrao sah na kompjuteru.

Inzenjer koji nas je vodio na praksi se hvalio da niko u elektrani nije zaposlen zadnjih 20 godina bez veze i da bar trecina radnika je tehnoloski visak jer apsolutno nema posla za njih kada bi ove dve trecine radilo svoj posao kako treba.

Posle ovog iskustva sam promenio smer na fakultetu,a vi izvucite zakljucak iz mog teksta sami.

Ivan

pre 13 godina

Sve je povezano.

Ne može hleb da bude 40 centi i onda da očekuješ, da pekar ima "normalnu platu". Isto je sa strujom, itd....

Ko hoće da shvati, shvatiće...

Danac

pre 13 godina

Koliko kosta litar goriva u Saudijskoj Arabiji,Iraku,Egiptu,Venecueli pa cak i u SAD. Doveli ste posten narod do prosjackog stapa, a pojedine budze u EPS-u su teze od sultana sa Bruneja,samo na reprezentacijama i voznom parku bi im pozavideo i Hajle Selasije.Jedan vagon uglja direktoru- jedan EPS-u. Drzava u drzavi. Kolika je cena struje na Kubi, Moldaviji,Azerbejdzanu, ili Kini,Brazilu,Indiji. Kakva demokratija i sloboda govora kad ti je prazan stomak i dzep. Robovlasnistvo je bilo humanije,smem da potpisem.

popi

pre 13 godina

Individualni potrosaci u Srbiji placaju najskuplji gas i daljinsko grejanje u celom regionu.Da ste posteni i iskreni objavili bi tabelu sa cenama u regionu gasa tako da prateci tekst nebi trebalo sminkati.Sto se tice struje to je druga prica koja nema veze sa gasom i losim energetskim sporazumom sa Rusijom.

acababic

pre 13 godina

Gospodoi novinari B92. molim Vas da ukoliko ne mozete da nadjete (mozda takav i ne postoji!)pismenog i postenog sagovornika da ne prenosite ni izjave osvedocenih l*zova i v*ralica. Da li cemo ikada cuti nekoga iz resornog ministarstva vlade ili EPS-a, NIS-a.. da kazu kako je cena struje/gasa u Srbiji tolika da prosecan gradjanin potrosi 87% (ili precizno koliko je vec)mesecne zarade na struju i grejanje, pa uporedi postotak sa normalnim zemljama, pa onda da pisetye o istome. Ovo je besmisleno.

Nikola, Beograd

pre 13 godina

Upravo zbog ovakvih rajskih uslova života i socijalnog blagostanja u Srbiji, ja, koji imam veoma visoke fakultetske ocene, planiram da odem bilo kuda iz ovog Edenskog vrta.

Spaky

pre 13 godina

Dosadilo mi je vise da slusam ovakve price,"struja najjeftinija","gas najeftiniji"....i sve treba da poskupi....Narod jedva sastavlja kraj sa krajem,radi za minimalc a kad taj isti minimalac treba da povecaju onda od toga nema nista,to ne mogu da se dogovore i za to nikad nema para,ali zato kad treba da poskupi struja,gas,grejanje,gorivo to nije problem....Sramota za celu Vladu i za nas sto to sve tripimo....

Electric Blue

pre 13 godina

Zivim u Kanadi i placam struju 6.38 kanadskih centi po kwh. To je oko 4.5 evro centa.Neto plata mi je skoro sest puta veca nego prosjecna u Srbiji.

Зоран

pre 13 godina

(Electric Blue, 30. oktobar 2010 04:28)

Па ти си добар! Живим у САД, ПОЈМА немам колико је киловат, колико кубни метар воде, колико зејтин, колико шећер, колико брашно. Покупујем све што ми треба, поплаћам све што морам, и 1500 ме крпи (то за нас троје). Додуше место је мало, али му је предност једино кирија, 500 долара, остало исто као и у великом.

Овима у Србији да поручим да је у овом малом месту долазила мајка Бугарина који су овде. И вели нам она да у Бугарској има који ни струју не могу да плате. "У то име живели".

beeeee

pre 13 godina

Odakle ovaj podatak da je cena struje kod nas 5,02 centi? Ja upravo gledam svoj račun za struju i jednostavnim računskim operacijama za drugi razred osnovne škole sam izračunao da mene struja košta 7,3 eurocenti!? Dokle ćete nas smatrati ovcama???

zoran

pre 13 godina

Ma kakve gluposti pisete i koga vi tamo lazete.Pa ja zivim u Nemackoj cetrdeset godina,radim u firmi za naplatu struje i gasa,i pouzdano znam da je o srbiji oboje skuplje.A nacin naplate i da ne pricamo.Pa je placam za 85 kvadratna metra 50 eura mesecno,grejanje cele godine ima a mogu i 30 stepeni da grejem.Ah da na kraju godine obicno dobijem nazat od 200 do 280 eura.Isto kao u Srbiji ,Zalosno.A dolazim i tamo godisnje dva meseca pa znam koliko tamo placam!To je prava istina a ne vase pisanje.A PLATE KOLIKA JE RAZLIKA?Hvala

stanovnik jugoistočne paralele sjedinjenih evropskih država.

pre 13 godina

"Beograd -- Po statistici energenti u Srbiji najjeftiniji u Evropi. Domaćinstva u Srbiji plaćaju najnižu cenu struje i gotovo najmanje račune za gas - u Evropi". Pa ništa onda podignite cene narečenih energenata za jedno 560 procenata pa da vidimo ko će ostati da plaća račune, i to ova vlast vrlo dobro zna,... Ova vlast vrlo dobro zna i to da ljudi plaćaju grejanje preko cele godine a efektivno grejanje ne traje ni 5 meseci,... Iznad svega ova vlast zna i to da ovde ljudi ne plaćaju evropske cene gasa jer nemaju evropske plate.

Markan

pre 13 godina

Hoce li se naci neko ko JESTE inteligentan da prvo napise da su plate u Srbiji najnize u Evropi, umesto ovih sto NISU inteligentni pa prvo pisu o racunima. Moze racun biti i 5 dinara, ali ako neko nema 5 dinara da ga plati bice mu mnogo...

stefan141

pre 13 godina

Jao bas mi je zao sto su nam energenti toliko jeftiniji od ostatka evrope u Danskoj naprimer su mnogo skuplji nego kod nas trebalo bi i da kod nas budu kao u Danskoj ma kakvi Danska jos skuplji nema sad veze sto je kod nas prosecna plata 320e a u Danskoj 2800e treba cela plata da ode na komunalije a da mi lepo pocnemo da jedemo kamenje i da setamo goli po ulici stvarno kada napisete ovako neki clanak napisi te koliko danci posto plate daju na komunalije a koliko mi verujem da je tu razlika drasticna Hvala

bice rata

pre 13 godina

Podizite cene,povecajte siromastvo, povecace sekriminal,imacemo gradjanski rat,a iti lazovi i lopovi su iz ovog naroda,nisu nam pali sa marsa

Vlada

pre 13 godina

Ovo je smesna statistika!
U Srbiji imamo 6 cena struje dok u toj EU kojoj tezimo (i koja ne potkrada svoje gradjane) ima dve cene struje. Jedna cena struje je za domacinstva koja potrose ispod 7500kwh godisnje, dok je za potrosnju iznad 7500kwh godisnje cena u proseku 20% jeftinija (http://www.energy.eu/)
Prosecno domacinstvo u Srbiji potrosi oko 800KWh/mesecno (sto ce biti vise od 7500 godisnje)tako da placa cenu struje vise od 7eurocenti, kada na to dodate obracunske snage, naknade i neizbezni RTS (neplacanje pretplate je krivicno delo, tako pise!) prebacicete 10 eurocenti i doci cete do nivoa cene struje skoro svih visokorazvijenih zapadnoevropskih zemalja.

Naravno u Srbiji kao nigde u svetu veci potrosaci placaju vecu cenu struje - tako da u zimskom periodu ako niste "pazljivi" (grejati samo nocu i to samo jednu sobu) desava se da placate cenu struje u crvenoj tarifi od 14eurocenti + gore navedene takse, nameti, televizija (koja ima program iz 80ih godina)- moze da se postigne cak i cena skandinavskih zemalja.

Kao i uvek mi u statistici racunamo nasu najnizu cenu (u koju necete uci ako ukljucite sporet jednom dvevno i sva svetla ugasite), a racunamo Evropsku najvisu pa ispada da smo kao i u svemu najjeftiniji.

Naravno najvisa cena struje u SAD je jeftinija od nase najjeftinije, a u Srbiji je nestasica struje jer smo isto kao i u svemu lideri u regionu (naravno po izvozu).

http://www.energy.eu/ ko ne veruje nek uzme racun za struju evo mu link cena u EU, neka sracuna - pa nek vidi ko goda ovde pravi budalom

Vucko

pre 13 godina

sve pohvale novinarima B92 za tekst, samo tako nastavite, pisite i pricajte na tu temu sto vise, odnos plate i cena kod nas i u Evropi, ne samo za energente vec i za druge stvari, kada bi javnost bila aktivnija u tom pravcu naterali bi ove nase politicare da razmisljaju i napokon pocnu da rade svoj poso kako treba... vidite i sami po komentarima koliko su ljudi zainteresovani za tu temu i svi isto misle, HVALA.

Dusan Silni

pre 13 godina

Zavisi iz kog ugla seposmatra.
Za srbadiju čija je najniža zarada145 eura i penzija 70 eura cene su još uvek previso ke.Za toliko para Nemac popu ši mesečno cigarete,pa socija lna pomoć im je iznad 1000 eura,znači najsiromašniji slo jevi mogu plaćati najviše cene navedenih energenata bez ikakvih problema i još sa tom jednom pomoći da hrane i oblače četvoročlane porodice.
Srbadija sa socijalnom pomoći samo može da kupi kvalitetni ji konopac za kačenje na drvo.

NNN

pre 13 godina

LAŽ!LAŽ!LAŽ!
Uvek kada se priča u "najjeftinijoj struji u Evropi a i šire" uzima se najniža (klot) cena jeftine tarife (koje ima 8 sati dnevno), a ostatak dana je skuplja struja koja je 4 puta skuplja.
+ bizarnosti kao "taksa na brojilo"
+ perverzije tipa "angažovana snaga"
+ idiotarije kao "naknada za merno mesto"
+ bezobrazluk "pretplata za RTS"
pa porezi pa (eventualne) zatezne kamate pa zelene plave crvene i šarene laže.
DOSTA BRE VIŠE!

Европско је само оно што власти одговара...

pre 13 godina

Сва техника (машине, уређаји, апаратура,...) коју користимо су изумели научници других земаља. До свих знања из науке, технике и свега осталог су дошли научници других земаља (и Тесла је до својих открића дошао у иностранству). Због тога СВИ ми, који радимо у Србији, морамо имати БАР европске плате.

elene

pre 13 godina

Ja mislim da je poenta sasvim nesto drugo.Sav ovaj pritisak cena, inflacije, politickih odluka, kursa valuta, ima za cilj da razbesni gradjansko i biracko telo.Nista nije slucajno jedino se jos nezna da li to radi Evropa kao nastavak agresije, ili to rade ovi drugi da nas odvrate od Evropskih dostignuca.Sta god da bude mislim da je bitka izgubljena i da ce biti onako kako velike drzave odluce a koje i kako videcemo.

sale novosadjanin

pre 13 godina

ima li neko da obavesti ove na vlasti,koliko moramo da radimo za 1 lit benzina,1 kg mesa,1 lit mleka,1 kwh struje,1 kg hleba...pa da onda to uporede sa evropskim standardom.

"Besposlicar"kako rece djilas

pre 13 godina

Srbija je imala nekad privredu,pa je mogao i struja i gas da budu subvencinisani.Fora i jeste sto nemamo nikavu privredu,a pitajte se gde je otisla privreda?! Pitajte Vericu Barac i javnog tuzioca,minista pravde i finansija, kao i policije,jer oni hoce uporno da ih legalizuju.
Znate li da francuzima nije nikad palo na pamet da privatizuje njihovu distribuciju,

@(igor, 30. oktobar 2010 10:28)

pre 13 godina

Itekako se plaća sve te priključke kad se gradi na novo. Ništa to ne dolazi automatski sa gradjevinskim zemljištom. Konkretno ide recimo priključak za kanalizaciju i do 3000 Evra.
Te stvari su toliko specifične da se ne može tek tako pisati za sve paušalno.
Troškovi života u Srbiji su jedni od najnižih u Evropi, medjutim i plate su jedne od najnižih.

Sale

pre 13 godina

Zato su Italijani otvorili livnicu koja troi 20 MW u Sremskoj Mitrovici, jo su nai politiari to i proslavili kao uspeh. A odakle ta struja?

Suzana

pre 13 godina

Ah, očajna sam, suza suzu stiže. Pa kako bre, mi da plaćamo najjeftiniju struju u Jevropi. Ma ne mogu da verujem kad pogledam onaj jasni, precizni i malecni računčić, sa sve 500 dinarčića za malu, jednostavnu, skromnu, najjeftiniju televizijicu, sa sve babama koje se (moš misliti) češljaju...
I, hajmo onda(k) u akciju, da pomognemo 5000 direktorčića u Elektrodistribuciji, sve sa njihovom zaposlenom familijom koja, mučena, nema ni stančiće ni automobilčiće.
E, narode moj... da li je nekom poznato koliko mesečno dinarčića ubere Elektrodistribucija a koliko naša dična TV.
Molim hitan odgovor.

Alex

pre 13 godina

I da se nadovežem na ostale komentare,kada bude svaki stan( koji se greje daljinski ) imao merač potrošnje gasa i plaćao samo šta potroši onda može da se poveća cena grejanja ovako plaćam nešto preko cele godine da bi to imao samo neko vreme u odredjenom periodu u toku dana ....

Sinisa

pre 13 godina

Plata je visoka onoliko koliko za nju ozes\da kupis. E pa vajni utesitelji naroda, napisite kliko enrgenata za prosecnu platu moze da se kupi u Srbiji a koko u vropi pa onda usrecujte narod. Nase demokrate nisu nista bolji ni od Cope ni od Milosevica, lazu vise nego sto su ovi lgali. Dokle cete, bre, stoko, da lupetate????

devitd

pre 13 godina

Kako vas nije sramota;
Stariji,trebalo bi i odgovorni ljid za izrecene reci!!!!!!!!
Sinoc u vestima na NovojTv bio direktor INE,u povodu plina za domacinstva;cena 1,70 kuna kubik prema njegovoj izjavi!!!!!!!!!!!!!
Nova tu tamo nesto prenese iz Srbije!!!!!
Zasto B-92,ne prenese vezane za zivot iz okruzenja.pa da se cuje istina putem B-92!!!!
ZAPRAVO KOLIKO KOSTA U SRBIJI
KUBIK GASA
KILOVAT STRUJE
savim marifetlucima;
tarifama,koeficientima,mernim mestom,kvalifikovanim kupcima i ostalim!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Marko

pre 13 godina

Da razni Uskokovici, Tomici, Popovici i slicni politicki odabrani poslednjih 60 godina nisu cerupali EPS i NIS, davno bi ti remonti bili uradjeni a kompanije uspesne. Pitanje za tuzilastvo je kako je moguce da preduzeca koja zbog niske cene svojih usluga posluju sa gubicima s druge strane mogu da svom menadzmentu isplacuju rekordno visoke plate, premije, bonuse, dnevnice, reprezentacije i tome slicno. Interesuje nas gde su i sta danas rade svi ti rekorderi po primanjima koji su te firme zavijali u crno i koje danas ponovo gradjani treba da vade iz blata.

Max

pre 13 godina

Najnizu cenu za gas??? Pa od 100% ljudi, koje poznajem da imaju grejanje na gas, 90% je u svoje domove ubacilo kotlove na cvrsta goriva, jer ih ugalj i drva daleko manje kostaju i mi pricamo o jeftinoci. Hajde bez sarenih laza vise, molim vas.

adje

pre 13 godina

evropska cena kilovat-sata od 25,53 evrocenta, dok je Srbiji pet puta manja - 5,02. Ali, statistika pokazuje da je prosečna zarada u ovoj kraljevini veća gotovo - deset puta. znaci u srbiji bi po pravilu trebalo kilovat-sat da kosta 2,76 ako gledamo prosecnu platu.

necu

pre 13 godina

Kako mozete da kazete da su cene najnize u evropi... To verovatno i jeste ali ste zaboravili da kazete da su i plate i penzije najnize u evropi,zaposlenost takodje, ma po svim pokazateljima smo najgori. Vi mozete da popvecate cenu tih energenata, ali kakva ce biti naplata to i sami znate. Bice jos manja pa vam ukupna suma prihoda dodje na isto, samo cete da knjizite silna potrazivanja koja nece da se naplate u dogledno vreme, jer kako da vam plati neko ko nema ni da jede. Iskljucicete mu struju, ukinuti pravo da se greje, na dostojanstven zivot,...,jel je to resenje koje nudite? Hocete da ukinete osnovno pravo koje je ustavom garantovano? Gadite mi se ....

joker koli

pre 13 godina

Vi stverno mislite da smo mi debili, pa kolike su plate u zemljama Evropske unije, a kolike su u Srbiji. Koliko jednu normalnu potrosnju na grejanje od 500kubika gasa placa Nemac, Ceh, Italijan, a koliko gradjanin Srbije ?, kolika je njihova prosecna plata, a kolika je nasa. To je pravo pitanje o tome malo pisite.

MUKNAVI

pre 13 godina

Neka pitaju one koji rade na gradjevini za 100-150 evra,dal isto misle,da je gas,struja njima jeftina,i sta im znaci sto je to najeftinije u Evropi.

Saša Kruševac

pre 13 godina

Još jedna laž i prevara. Nisu računali tarife, za koje u većini zapadnoevropskih zemalja nisu čuli. Neka uporede njihove cene sa našim cenama u crvenoj tarifi.

nik

pre 13 godina

Nije mi jasno kod nas su najnizi energenti, najnize plate u evropi ali zato imamo najskuplje mleko, jogurt, uopste prehranu.Alo ministri dogovorite se sa tajkunima pa dizite cenu energenata jer vi jedino sto radite naduvavate balon koji ce eksplodirati.

zack

pre 13 godina

Цене се не пореде директно, већ у односима:

колико део примања представља та "најнижа цена у Европи"...

Nebojsa

pre 13 godina

Genijalan tekst.Dve razlicite cene gasa za Srbiju.Ovo samo pokazuje da se ne zna ko pije ko placa tj. sta se placa.Niti znaju u ministarstvu niti znaju novinari niko nista ne zna.Prodje mi zivot dok oni piju kafu

n3uromancer

pre 13 godina

Ergo, neka jede ono što se ne jede prvi koji ponovo istupi sa tom pričom o evropskim cenama struje i gasa. Udario tuk na luk. Oni nama o evropskim cenama, mi o evropskim platama.

MilosNis

pre 13 godina

~Beograd -- Po statistici energenti u Srbiji najjeftiniji u Evropi.~

Pa sta cekate, poskupljujte odmah za 600%, zar i tu da ne budemo lideri???

Александар Илић

pre 13 godina

Стално иста излизана прича коју већ ни ретардирани не пију....
те је најјефтинији хлеб, те струја, гас,... и заправо све нам је јефтиније по пар центи али су плате драстично, по 10 пута мање, и ту је крај приче.
Експериментално, да се скроз укину плате свима у Србији, за годину - две, опет би дошли на ниво да ни то није довољно јер би нам и поред тога све радило са губитком ?!?
А мислим да даље од тога не може !
Партијска држава, каква није била ни у време Тита, нас је довела до тога. А и онда је била само једна партија - па си или био члан или не, а сада 100 партија - а чланови све халапљивци, аждаје и увлакачи. Негативна селекција је постала правило живота и понашања у Србији.
Енглеској је некада требао један Робин Худ а нама ни 1000 не би помогло !

S.

pre 13 godina

Pa nek poskupe, ionako se narod rasipa bespotrebno sa
svojim ogromnim prijmanjima.
Hleb, mleko (ako nadjes) i racun za struju.
Umesto kusura dobijes zvaku.

filozof

pre 13 godina

A i vazduh je najjeftiniji, mogli bi i za njega da nam uvedu porez, sve cemo mi da progutamo, pa neka se pare odvajaju za miladina, za partizan, za miskovice, to su milioni, ali sta je to za nas, mozda to i nisu neke pare, ko ce ga znati

Milan

pre 13 godina

Pa posto smo po necemu najeftiniji u Evropi (mada cisto sumnjam), tako je i prica za telefon, Internet (a bio sam u nekoliko evropskih zemalja (ozbiljnijih) gde je jeftinije) predlazem da drzava privatizuje EPS i SrbijaGas - recimo da ga proda Miskovicu pa ce se cene izjednaciti sa Engleskim ili Norveskim, a plate za zaposlene naravno neka ostanu iste.

Naravno u tekstu ne stoji i da smo po proizvodnji struje lideri u regionu, da za gas imamo najeftiniji aranzman sa Rusijom od svih zemalja u Evropi; mozda se sutra i Saudijska Arabija pozali kako je kod njih najeftniji benzin - nikad se ne zna.

Vladan

pre 13 godina

Ovo je smejurija, laz i prevara!.

Da li je neko ikada pogledao racun za struju? Ja sam se uvek pitao zasto ga moj otac gleda uvek po pola sata gundjajuci kada stigne - pa mi je onda on to onako penzionerski "detaljno" objasnio. Cena ovde navedena (najjeftinija u Evropi) je cena u najnizoj zoni (postoje neka Zelena, Plava i Crvena) i to u vreme verovatno jeftine tarife (koja je od 24-8 valjda - za vreme Slobe je bila i vikendom i od 14-17 jedno vreme) - u zelenu sam jedva uspeo da udjem jednom u zivotu kada smo supruga i ja bili u videndici 30 dana tokom leta. Mislim da ako su vam samo ukljuceni frizider i zamrzivac da cete prebaciti u plavu. Cena u plavoj tarifi (dok nije jeftina struja) je 50% veca (ili po tom proevropskom proracunu 7.89eurocenta) , sto je opet zimi bez centralnog grejanja bar za mene nemoguce odrzati. Cena u crvenoj zoni je 100% veca od plave (15.06 evrocenta/kw).

Usput na tu cenu "najeftinije struje u Evropi" treba dodati i naknadu za merno mesto i neku obracunsku snagu (sve to pomnozeno sa PDVom mene izadje oko 380 dinara) i naravno neizbeznu cuvenu RTS pretplatu od 500dinara (8eura).

Kada sve to saberemo (a nema sta da oduzmemo) ovih 8 eura ce vam uglavnom biti oko 75-80% + na racun potrosnje el.energije doci cemo do realne cene struje u LETNJEM periodu koju "stedljivi potrosac treba da plati" od oko 11 eurocenta/kilovatu, sto ce nas skoro izjednaciti sa Slovenijom, Engleskom, Francuskom a opet biti veca od nekih zemalja EU koje naravno u ovoj listi nisu navedene.

Pri tom jos da dodam, da smo mi verovatno jedina zemlja na svetu gde potrosac koji trosi vise placa vise sto je suprotno svim ekonomskim zakonima - u Sloveniji, Engleskoj i navedenim gradjanin koji godisnje utrosi vise struje, sledece godine placa 20-25% manju cenu.

Besmisleno je uopste pricati pricu o platama!

Milena

pre 13 godina

Naravno u ovoj tabeli nije navedena cena struje u SAD, Kanadi, Belgiji gde je struja jeftinija nego kod nas; zatim Engleskoj, Francuskoj, Spaniji, Portugalu gde kad dodamo nase lopovske takse i tarifu koju koristimo dodjemo na istu cenu, ako ne i skuplju!

Dokle trula saopstenja i busne price da slusamo?

BONDJORNO

pre 13 godina

Cista demagogija.Bacanje prasine,zamagljivanje.Ovakvi napisi su naruceni,a pisac je osoba koja ne preza da i ovakve bljuvotine napise i potpise.Ako se samo uzme zarade koje su kod nas i pomenutim drzavama,pa se onda uporedi koliko se procentualno placa za struju i gas,onda ovo bude (napis)ne drzi vodu.Kod nas se veoma tesko zivi i to je poznata stvar.Postali smo zemlja koja zna jedino da prosi i trazi kojekakve pozajmice i milostinju.

JOVA

pre 13 godina

Uz ovaj naslov trebalo je da stoji i: ....Najmanje plate u Evropi, najlosiji putevi u Evropi, najskuplja hrana u Evropi....ima tu jos stogod naj..losije u Evropi. To je Srbija danas, posle deset godina "reformi".

Dragan

pre 13 godina

I zaposleni su najmanje placeni u Evropi, i penzioneri imaju najmanje penzije u Evropi, i bolesni primaju najmanje naknade za bolovanja u Evropi pa nikom nista.

voja

pre 13 godina

Neka smanje troškove u elektroprivredi!!!
Imaju ogromne plate, a tek naknade za prekovremeni rad, dnevnice i jubilarne nagrade?!
Mi smo beda i sa ovom cenom.

kole

pre 13 godina

Tako je, pod hitno dižite cene!Pa nećemo valjda dozvoliti da i u tome budemo zadnji, sramota!neka se zna da i mi konja za trku imamo!

matori

pre 13 godina

NIJE ISTINA!
LAŽETE koliko ste veliki!!!

Napravite cenu za 1 kW/h struje tako, da budu u nju ukalkulisani svi oni nameti koje prikazujete na računima, pa se onda upoređujte sa bilo kime.
Ako se radi SAMO o troškovima investicija, zašto se ne poveća SAMO iznos koji posebno plaćamo SAMO za tu namenu?
Uostalom, mogli smo pre neki dan da pročitamo jasnu izjavu direktora EPS, kojom se traži povećanje cene, radi povećanja plata zaposlenih... A prosek plata im preko 50 hiljada!
FUJ!!!

aca

pre 13 godina

lepo rece ona dama iz Tomine stranke ,,to su samo lazi ,,a i sve je to biznis,,a i covek iz epsa kaze ,,da nikada vise nisu zaradili kesha od izvoza struje nego ove godine,,nego ..udrite dok mozete naravno ..naprslo je sve ,,a uskoro ce da pukne..totalno e onda dzabe i jeftina i skupa..jer ce narod poceti da kali jad i cemer na jadnim radnicima koji lopovi salju da seku struju u gas...a onima koji duguju milione po BG ,Nisu ,Ns itd ,niko ih nesme ni dira naravno..

Samo pljacka

pre 13 godina

http://www.lidl.de/cps/rde/xchg//SID-68CB8B09-64C68DF5/lidl_de/hs.xsl/4182_19383.htm?offerdate=&idcheck=true&ar2=&id=4661&country=DE&zipcode=86807&city=Buchloe&district=&street=M%C3%BCnchener+Stra%C3%9Fe+45&ar=6&nf=True

Gradjanin

pre 13 godina

"U Ministarstvu, ipak, napominju da su potrebne uštede i u samom sistemu EPS."
Kada ovu recenicu buemo detaljno razradili, odnosno kada ova recenica bude detalnjo analizirana, i kada budemo stavili tacku na ovu recenicu, mozemo da pricamo o duplo skupljoj struji.
Mozemo da pocnemo odmah od Agencije za energetiku, eto vam gospodo novinari teme za dalju analizu! Dali nam je ona potrebna?

mile

pre 13 godina

struja gas najeftiniji u evropi.zaboravili ste da kažete da je ovde najeftinija radna snaga da imate 700000 hiljada ljudi na kazanu ako stgnu na red da dobiju nešto i 42%nezapošljeno radne snage pa onda vi uporedjujte cene u evropi naravno one koje su vama< interesantne.

Babin_zub

pre 13 godina

Pa i plate su najnize u Evropi tako da ne vidim sta je tu cudno.Nenormalno bi bilo da se poveca cena komunalija a da plate budu na ovom nivou.Mislim,odakle da placamo racune ako budu veci od plate(za hranu i garderobu da ne govorim)?Mi nemamo kome da uvedemo poreze i dazbine kako bi smo popunili rupe u nasim budzetima,a nemamo koga ni da opljackamo.Jedino sto nam ostaje je da se kolektivno preselimo na Plavi most,pa da se bavimo najstarijim zanatom.I onako nas ******,ali tada bi bar dobijali novac za to.

akumulator

pre 13 godina

A kolika je stvarno cena struje kod nas? Kako ste vi ti obračunali? Po kojim tarifama? Po kojim angažovanim snagama? Po kojoj logici vi upoređujete cenu struje? Ja mogu da uporedim račune u tim zemljama sa našim računima? Gospodo mi vama plaćamo fiksni deo trošio ili ne trošio i to kad se sabere sa onim što sam potrošio računi su tu negde veoma slični.
Kad upređujete cenu struje molim vas da koristite iste parametre.
Ja sam siguran da sa mojim jugićem mogu da prestignem mercedesa (ako ja vozim u četvrtoj a on i prvoj brzini).
Gospodo ovo su elementarne stvar i svaka druga priča je zlonamerna.
Tužioca bi molio da pokrene postupak protiv onog odgovornog lica koji daje lažne informacije da mi imamo najjeftiniji gas. Pa i magarac razlikuje šargarepu od korova.

igor

pre 13 godina

Kao prvo niko u evropi ne placa prikljucke-1200 evra za struju,1000 evra za gas,telefon i voda po 250evra.To se sve dobije uz kupljeno gradjevinsko zemljiste,kao i porezi na isto koji se plate samo u startu.Posle toga gradjani su vlasnici.A kod nas sve to platis i budes samo korisnik,elekrtro privreda i srbija gas zadrzavaju pravo da skinu brojila,vodovod-vodomer,a,ako svake godine ne platis porez na gradjevinsko zemljiste prete popisom imovine.

nevernik

pre 13 godina

Mi imamo sest cena struje (tri tarife,zelena plava i crvena,plus dnevne i nocne) kao i placanje angazovane snage.Kada se jos doda i PDV,interesuje me kako su dosli do ove cene elektricne energije. Ja nikako ne uspevam.

dejan

pre 13 godina

U Francuskoj cena el. energije 0,1euro skupa 0,06 eura jeftina.Nema nikakvih zona.Mozes da biras koju ces tarifu da uzmes kada ce da ti bude jeftina a kada skupa struja.Kada se preracuna sve mislim da je u Srbiji ipak skuplja struja!

igor

pre 13 godina

Jos jedan komentar da posaljem...Kolubara koja posluje u sastavu eps-a ima oko 10000 zaposlenih,a na kopovima fali radnika.4 000 lezilebovica i stranacki podobnih u administraciji...I onda izadje njihov sindikalac i preti strajkom.Prvo sredi svoje dvoriste,ko ne radi otkaz ili kop.Evo ja potpisujem da hocu da radim u Kolubari do penzije za prosecnu platu republicku,a vi niste zadovoljni sa dve!

aca

pre 13 godina

Možda je cena struje i gas najniža u Evropi ali zato je sve ostalo skupo. 90% stanova i kuća su bez kavlitetne toplotne izolacije plus nekvalitetna stolarija. Sve to utiče na veliko rasipanje toplotne energije samim tim i na veliku potrošnju struje i gasa, još kad bi cene ovih energenata bile veće polovina građana Srbije bi se posmrzavalo.

Alex

pre 13 godina

Znam da nece ovo da objavite ali moram da napisem: ***** sto su struja i gas najjeftiniji u Evropi zivimo najgore u Evropi, sa najmanjim platama, najgorim uslovima zivota ,ljudi umiru od gladi, sa najgorom infrastrukturom, skolstvom, zdravstvom, nastaviti po volji... Zato moram da napisem jos jednom: ***** za demagogiju!!!!!!

maloletni deda

pre 13 godina

Iz ovog teksta se zakljucuje da gradjanina Srbije struja kosta duplo vise nego gradjanina Danske.
(lapo, 30. oktobar 2010 11:57)
______________________________Hm, ne duplo, no 500 % je struja u Danskoj jefinija no u Srbiji.
Medjutim, srpski političari, ljudi iz ministrastva, računaju da 90 % Srbije ne zna tablicu množenja.

Nenad

pre 13 godina

Po statistici NAJMANJE plate u Evropi su u Srbiji. Po statistici najvise nezaposlenih u odnosu na broj stanovnika u Evropi ima Srbija. Da li znate koliko zemalja u Evropi nema sopstvenu proizvodnju struje ili je zanemarljiva pa svu struju uvoze? Batalite vise ovakve tekstove samo iritirate ionako do granice pucanja iziritirani narod u Srbiji.

vid70a

pre 13 godina

EPS-leglo korupcije i kriminala iz koga se finansira vladajuca klika!Kad bi se krenulo u kontrole kradje struje,90% radnika EPS-a krade struju,ali njih nema ko da kontrolise,vrana vrani oci ne izvadi...

Johny

pre 13 godina

Cenim da smo negde oko 1780 godine. To znaci da za par godina slobodno mozemo ocekivati da se konacno svi stanari, podstanari, misevi i pacovi ujedine u demontazi ove vlasti. Negde iz istorije buducnosti sam procitao da su to bile burzoaske revolucije (najpoznatija u Francuskoj). Postovani gradjani ove zemlje mislim da nesmemo da se obrukamo, pa da u 19 vek udjemo sa istim ovim rezimom.*******