Boris
pre 13 godina
Ma grejanje nije bitno, bitno je da smo dobili sengenske vize i da mozemo da putujemo. Ja zimi idem u tople krajeve (Sejseli, Majorka, itd) a leti na planine, tako da mi grejanje nije potrebno.
Utorak, 07.09.2010.
00:03
Beograđani bi daljinsko grejanje ove zime mogli da plaćaju i za 40 odsto više nego lane, a iz Beogradskih elektrana navode da je poskupljenje neophodno.
Izvor: Novosti
pre 13 godina
Ma grejanje nije bitno, bitno je da smo dobili sengenske vize i da mozemo da putujemo. Ja zimi idem u tople krajeve (Sejseli, Majorka, itd) a leti na planine, tako da mi grejanje nije potrebno.
pre 13 godina
Zašto se već jednom ne napravi taj toplodalekovod od Obrenovca do Beograda, pa da se greje Beograd, a ne reka Sava. U čemu je tu štos!? Zašto ga je pokojni Bogdanović razmontirao zajedno sa cisternama za mazut u mnogim beogradskim osnovnim i srednjim školama? Zar nije jeftinije da se betonski U profil toplodalekovoda otkopa i u njega ponovo polože cevi. To je nekih 35M$ investicije koja bi se odmah isplatila, a i dinar bi ojačao za oko 40%. Zašto toplane dotle ne koriste tečni naftni gas, koji je jeftiniji i nije u režimu uvoza NIS-a!?
Ja razumem da ljudi imaju mazohističke i fakirske sklonosti, ali radite to sebi, a ne nama!
Što se tiče Jugoros gasa, najbolje je što oni kažu da te dividende ulažu kod nas, znači mi damo pare, pa bude njhovo!? I koliko se ugrađuju: 6% ili 20%? Ko je u pravu, oni li gradonačelnik?
Jeli to ovde neko malkice "prehlađen u glavu", mi ili oni? Samo čekam skok poreza na imovinu, kojim će najviše da budu pogođeni starosedeoci, tj. (nebeogradska) većina, pa da vidimo šta će onda biti ("sa kućom", što rekoše u filmu "Maratonci")?
pre 13 godina
hahahahahahah to majstojri,bas sam se pitako kad ce grejanje da poskupi hahahaha....koja je ovo drzava. Pustili su nam buvu da da poskupi za 40% a onda ce da poskupi 25% i mi cemo svi da kazemo bravo Tadicu care cudo si.A sto lepo Parking servis koji je uzurpirao sve ulice i trotoare koje smo MIIII placali dok su se gradili, ne bi placao troskove toplana, hitne pomoci ili vec necega.Ne stvarno gde ide silna lova od Parking servisa.Mislite o tome!!!
pre 13 godina
Ne kapiram, što ne 80%?
Žao vam je naroda?
pre 13 godina
Dosta je bilo komunizma - hocu da placam koliko potrosim. Ako poskupi, onda necu da trosim. I kraj. Ja nemam problem da grejem samo jednu sobu ili da sedim u dzemperu, ako ce mi to sacuvati 6.500 dinara mesecno. Takodje, valjda mi onda nece naplacivati grejanje leti, jer ga nema.
pre 13 godina
Ja u proseku za kucu koja je oko 200 kv.m trosim od 1000-1200 eura po sezoni.U kuci se sve prostorije greju tako da je temperatura od 22-24 stepena tokom celog grejnog perioda (za razliku od stanova gde su temperature jedva dostigle 20 stepeni).Ukoliko se sa ovim iznosom pokrije grejna sezona za objekat koji je mnogo nepovoljniji za grejanje od bilo koje stambene zgrade sa 4 i vise spratova,(a cene energenta su iste ili cak povoljnije za gradske toplane), sledi da je samo u pitanju VELIKA PLJACKA.Sta reci osim igranka bez prestanka.
pre 13 godina
Sreca pa se grejem na struju i imam solidnu izolaciju stana...
pre 13 godina
@No1KnowMe
Срби припадају јужним Словенима, који су као једна група у 6,7 веку населили Балкан. А Срби су креирали своју државу и уписали се у народе у 12 веку са династијом Немањића на простору Старе Србије.
pre 13 godina
Svi znamo sta ce da bude.
Zla toplana trazi poskupljenje od 40%. Mediji obaveste nebeski narod o zlu koje se nadvilo. Onda se pojavi ocekivana sila koja resava stvar, olicena u Tadicu ili Djilasu, kaze no-no gramzivim toplodzijama i oni se zadovolje sa poskupljenjem od 10%. Nebeski narod bude srecan jer i dalje ima zvezdu vodilju u svom zivotu, a Tadic i Djilas podignu predizobrni rejting za 0.4%.
pre 13 godina
Treba da poskupi, sve sto se potrosi mora da se plati. Zamislite da ja udjem u prodavnicu natrpam korpu i dodjem na kasu i kazem : "na vam 100 dinara".
(sinisa, 7. septembar 2010 02:00)
ZAMISLI DA SI NESTO PAMETNO NAPISAO KAO STO NISI
pre 13 godina
@ mile
Pa Beogradjani su imali pre 2 godine jedno od najskuplji grejanje u dravi za razliku od nekih gradova tada nisam mogao da procitam komentare da gradjani iz unutrasnjosti zale sto placamo skuplje grejanje od njih ali zato mozemo procitati gomile komentare medju kojima i vas kako sada imamo jefitinije grejanje od mnogih gradova u Srbiji. Pa zar moramo uvek da budemo najskuplji da bi vi mogli da uzivate i da ne bi za sve svoje nevolje krivili Beograd i Beogradjane.
pre 13 godina
@ simeun
Pa po nekoj racunici sa ovom cenom struje grejanje na struju je cak i jefitnije od centralnog grejanja. Jer centralno grejanje placate svih 12 meseci a grejanje na struju samo kada je to potrebno najvise pola godine. Drugo toplane iskluljuce centralno grejanje kada napollu predje 13 stepeni tako da su gradjani primorani da se dogrevaju dok toplane ponovo ne ukluce grejaneje takodje na struju tj da koriste grejalice tako da pored racuna za grejanje placaju i vece racune za struju. A ta prica da toplane greju kada je minus je donekle tacna ali toplalen tada greju stanove ne zbog dobrobiti gradjan sa centralnim grejanjem nego da ne bi popucale cevi i onda bi toplane imale vece troskove nego sto su troskovi grejanje u tom periodu sa velikim minusima. Da cevi ne pucaju verovatno ne bi grejali ni da je napolju minus 50 posle 22 sata.
pre 13 godina
Sto se tice centralnog grejanje i price da ce gradjani placati jeftinije grejanje ako ugrade merace toplote po meni nije bas tacna. Cene gasa po ocekivanjima najvecih izvnoznika gasa je da ce cena rasti iz godine u godinu po njihvim prognozama , jer ce gasa i nafte biti sve manje i najvaljuje se da ako se nastavi ovakva potrosnja da ce se sve rezerve istorsiti vec za 50 do 100 godina. Tako da znaci da ce cena rasti bez obzira koliko mi potrosaci trosili. Drugo cak i da ne grejete stan za grejanje ce te platii najmanje 30 i vise procenata racuna kao sto se placa kod struje fiksni deo bez obzira sto niste potrosili ni kilovat struje. Na ovom sajtu sam procitao clanak da je cena jednog meraca toplote kosta 80 evra a da je cena ugradnje jos 50 evra., tj po jednom radijatoru trosak je 130 evra u dinarskoj protivrednosti. To znaci da u stanu prosecne kvadrature od 50 - 60 kvadrata ima od 4 do 6 radijatora To znaci da ce cena tih meraca kostati od 520 evra do 780 evra za neki stan prosecne kvadrature. Pa gradjanima je i stavka grejanje preko racuna infostana velika i neki nemaju ni to da plate , a kamoli da placaju stavku grejanje i jos jednu stavku tj mesecnu ratu za tu ugradnju meraca toplote.
pre 13 godina
"Grejanje bi moglo da poskupi za 40%"
E pa ne moze! Placamo grejanje tokom cele godine, da bi nas oni grejali samo u odredjenom zimskom periodu, u odredjenom casovnom periodu, pod odredjenim temperaturnim uslovima (ispod 11 stepeni).
Sto nas ne greju u jesen ili u prolece, kad po prognozi udari jedno nedelju i vise dana smrzoce?
pre 13 godina
Ne znam kako gradjani toliko duguju toplanama a svi placaju racune za grejanje preko uplatnica infostana. A infostan cini mi se na svakih 6 meseci pravi preseku dugovanja i odmah utuzuje suda za nadoknadu potrazivanja. Pa zar se nisu pre godinu dana hvallili da su uspeli da uteraju dugove infostana od 2000 godine i da je vecina gradjana platila ta dugovanja a samo im je otpisana ona astronomska kamata za taj period od vise godina.
pre 13 godina
@Simeun,
vi pojma nemate šta govorite :). Ja sam 32 godine živela u kući, od ovih 10 prstiju kupovala i ugalj i naftu i uvodila gas i sve plaćala (ko ima, zna šta je), ali NIJE PROBLEM SAMO U PLAĆANJU, ako niste dobro shvatili moj i mnoge komentare niže.
Nije problem što mene tri radijatora u Nemačkoj koštaju koliko dva ovde (poslovni prostor), nego što ja tamo TAČNO znam šta plaćam.
Plaćam merače temperature na radijatorima, ventile koji rade savršeno, odvojeno brojilo za stan i centralno za ceo ulaz. Plus uslugu sa "poštovana gospođo".
Da ponovim: HOĆU DA ZNAM TAČNO ŠTA PLAĆAM. Ne lezileboviće, ne gubitaše, ne polumafijaške organizacije preko kojih partije peru novac prepune hodnika sa vratima na kojima su ista prezimena, ne čekanje usluge danima, ne kašnjenje ekipa u kojima neki od "učesnika" a vrata kažu "da ih boli želudac" (za neupućene: "vadi vinjak, gazdarice") i sve tome slično.
Hoću da platim i sto eura po radijatora mesečno Uslugu, sa velikim "U", i ne da JA tačno znam pošto je cena čega, nego da to zna i direktor Toplane, a smem da kovertiram da ne zna.
Takođe, po kom nebeskom EKONOMSKOM osnovu traži povećanje, ako zanemarimo političko naređenje. I to obrazloženo.
Jesmo se sad bolje razumeli?
pre 13 godina
Turci vratite se sve Vam je oprošteno!
pre 13 godina
Pa sta se sekiramo grejanje ce da poskupi za 40 %, struja nekolko puta po 10 % porezi na imovinu u trostrukim procentima sledece godine ako se usvoje izmene poreza glavno da ce nam primanja porasti od 6 do 7 % u celoj 2011 godini a od januar do aprila za cak 2 do 3 %. Da li ce to povecannje biti dovoljno da se plati samo veci racun za grejanje.
pre 13 godina
Ja zivim u kuci 120 m2 i posto je gas najeftiniji u regionu (18000 din/mesec)grejem se na drva. Dobro dosli u 21 vek.
pre 13 godina
Ovo mi lici na varijantu grejanje bi trba da poskupi 40% ali zahvaljujuci sjajnom energetskom sporazumu sa Rusijom poskupece samo 20%.Pod hitno redefinisati sporazum sa Rusijom i traziti iste uslove kao ostale zemlje jer to je intres gradjana Srbije.
pre 13 godina
Javlja mi se da će danas Đilas da se oglasi kako neće biti poskupljenja.
pre 13 godina
Skupo je ljudi, al to je to. Zivot u gradu kosta. Znam da su plate male, al da se razumemeo - Beograd ima najnizu cenu grejanja od skoro svih, ako ne i svih gradova u Srbiji. Sve sto vam se pokvari u zgradi - skupstina dotira. I kao sto su vec pisali - a sta je sa gradjanima koji ne zive u stanovima, vec privatno. Koliko oni placaju grejanje. Ko njima odrzava zgradu. Ko dotira popravku fasade - NIKO. A placaju daleko veci porez i takse. Pa sad se zapitajte, da li postoje gradajni prvog i drugog reda - oni u zgradama (koje su naravno njihovo vlasnistvo) i oni koji zive u kucama. Pre nego krenete da kukate. A kome se ne svidja - ima i drugih mesta za zivot sem Beograda.
pre 13 godina
Moguce je odjaviti se sa centralnog grejanja i u Zrenjaninu. Ja sam odjavio bakinu kucu, ali sam morao da im navodim razlog?! Bas da vidim da nisu hteli da me iskljuce... tuzio bih ih Strazburu.
Usput, u Zrenjaninu je najskuplje grejanje u Srbiji.
pre 13 godina
Pozivam Beogradjane koji se greju na daljino grejanje da otkazu to grejanje i uvedu instalaciju da bi presli na grejanje na gas. Cisto da osete koliko su srecni i koliko se jeftino greju. Ako i poskupi 40% to jos nije ekonomska cena.
pre 13 godina
Nije problem toliko cena, koliko je problem kvalitet.
pre 13 godina
@3opah
Zoki prešo si se, kolevka Srpstva je negde između Odre i Dnjepra.
P.S. Znamo se ;)
pre 13 godina
Mislim,ajde,sto ne bi uveli i Beogradski dodatak posto mi Beogradjani sve placamo najskuplje,a ove patriote s Kosova sve gratis imaju,pa jos i dodatak na to.
pre 13 godina
Pa dobro nigde nema dzabe grejanje ! Zasto se bunite ? Pa to je opet jeftinije nego grejanje na struju, gas, naftu , ugalj ili drva a nemate nikakvo odrzavanje i zezanje!
Cena daljinskog grejanja mora da bude realna , grad treba da prestane da dotira daljinsko grejanje jer ovako kako je postoje dve grupe gradjana povlasceni i mi obicni ! Koliko ja znam svi jednako dajemo za ovaj grad mozda mi obicni i vise dajemo kroz poreze i troskove sopstvenog grejanja !
Vecina vas je navikla da se za male pare greje a toga nigde nema u svetu !
Isto tako vas greju 24h kad je minus, vicina nas koji se sami grejemo taj luksuz nemamo i nemamo luksuz da nam grejanje krece jos u pet vec vodimo maximalno racuna o potrosnji i svemu ostalom!
Isto tako vi koji zivite u zgradama sa vise stanova osim sto vas grad dotira u ceni grejanja isto tako vas grad dotira i u sanaciji zgrada i ostalog dok opet mi sa jednim dva ili tri stana u kucu,zgradi ne dobijamo nista vec sve moramo sami! Zato budite malo posteni i realni u zivotu. Dobili ste za dz stanove pa makar grejanje placajte posteno po realnoj ceni! Veruj te mi da stan od 50 metara po ceni od 3.4 hiljdade dinara mesecno je nista naspram racuna nas koji se sami grejemo !Mi kad placamo mi moramo odjednom i to u kesu da grunemo za grejanje! Razmislite o tome!
pre 13 godina
"Petar Vasiljević, pomoćnik direktora Beogradskih elektrana, objašnjava da ovo preduzeće posluje sa gubitkom pošto je gas u proteklih godinu dana poskupeo za 65 odsto, a cene grejanja nisu menjane od 2009. godine. "
A ZAŠTO LAŽEŠ DA JE GAS ZA GODINU DANA POSKUPEO ZA 65%. Čak i da je to istina onaj ko se razume u kalkulacije i raspored troškova zna da poskupljenje za svako domaćinstvo od 40% nepije vodu.
A KOSOVO I METOHIJA JESU U SRBIJI. Zluradi komentari nisu potrebni.
pre 13 godina
Pozivam Beograđane da u slučaju poskupljenja odbijaju da plate račune. Njih će samo ogroman gubitak da opameti. Drugi jezik ne razumeju.
pre 13 godina
A da se lepo ukine ono POSREDNIČKO preduzeće za uvoz gasa, puno SPS kadrova, (ovo sad zadebljano) koje cenu gasa bez ikakvog razloga i potrebe povećava za 20%, i potom gas uvozi direktno od Ruske firme?
pre 13 godina
Definitivno su izgubili kompas!!Pa grejanje sada za dvosoban stan kosta 4000 din i placa se 12 meseci sto godisnje iznosi 50.000 din!!To sto Srbija placa najvisu cenu gasa u koju se ugradjuje Jugorosgas i pojedini nasi Ministri, to sto se u Toplanama krade i sakom i kapom to sve treba da plati glupavi narod!! E pa nazdravlje!!!
pre 13 godina
Zasto je komentar 'Grejanje bi moglo da poskupi 40%', kad se odnosi samo na Bg? Stop seljacenju - Beogradizaciji!
pre 13 godina
Ja za svoj stan, na Novom Beogradu, od 41 m2 placam mesecno grejanje 2.659,00 dinara, sa PDV, a u mojoj zgradi ima 115 stanova koji su iste kvadrature. To znaci da moj soliter za jednu kalendarsku godinu grejanje plati ukupno 3.669 420,00 (oko 36.000,00 EUR) dinara. Koliko je ukupno solitera-stanova na Novom Beogradu i koliko je to para za grejanje? Racunica je vrlo prosta, kao i pitanje gde i za sta idu nase pare?
pre 13 godina
Pa naplatite dug od duznika, a ne dizite cenu. Ionako je veci broj neplatisa bolje situiran nego ljudi koji redovno izmiruju dugovanje.
A tebi Sinisa evo ti 100 din da se obrises!
pre 13 godina
@No1KnowMe
Претпостављам да овај коментар значи да ми треба да бринемо о економији а не да дангубимо о неком тамо Косову. Па господине кога нико не зна, и да ставимо по страни то што је Косово српско од кад Срби постоје, што је буквално колевка српства, 15% територије није само територија. Тамо има рудног богатства, земље чијом експлоатаацијом може доста пара да се заради и економија унапреди. Рецимо олово, шта ако сутра поскупе акумулатори, због веће олова на светском тржишту? Или тако можемо да одустанемо и од Војводине и других територија које имају ресурсе. Онда ћемо да будемо тотално независни од самих себе а зависни од свих других.
pre 13 godina
Treba da poskupi, sve sto se potrosi mora da se plati. Zamislite da ja udjem u prodavnicu natrpam korpu i dodjem na kasu i kazem : "na vam 100 dinara".
[Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net] (sinisa, 7. septembar 2010 02:00)
Da,da zamisli udjes u prodavnicu,a prodavac ti napuni korpu i kaze OVO MORATE DA KUPITE,NEMA VEZE STO NE ZELITE?!
E tako su meni rekli kad sam hteo da se iskljucim sa daljinskog grejanja i koristim alternativne izvore grejanja,zato sto sam u SISTEMU DALJINSKOG GREJANJA I NEMOGUCE JE ISKLJUCITI SAMO MENE,kao da sam ja kriv sto neko ko je pravio zgradu pre 40 god nije razmisljao da uradi pojedinacna ukljucenja/iskljucenja!Isto vazi i za neplatise pa polovina ljudi u zgradi placa,polovina ne,ALI OVU POLOVINU NEMOGU DA ISKLJUCE IZ GORE POMENUTIH RAZLOGA!
pre 13 godina
Posto je libor otisao nagore i dolar u odnosu na rial ojacao 0,2% i na gasnim poljima nije bilo dovoljno kise pa je gas poskupeo,a gradjani Srbije ovce nevidjene realno je da cena grejanja bude 200% visa.
pre 13 godina
Bezobrazluk. I ove cene su previsoke. Zasto niko ne prica o smanjenju cena .Logicno je da cene prate zarade.E tu bi onda dosli da je cena grejanja po m2 20 din.Izbacite partijske drugove koje ste naprimali u poslednjih 10 godina
pre 13 godina
Cena BG vs cena Sombor: 88,03din/m2:129,64din/m2 u korist gostiju. Pa mogu gosti i da odu....
pre 13 godina
Kada bi se naplatio sav dug od dugogodisnjih neplatisa, ne bi bilo potrebe za poskupljenjem. Ovako se kaznjavaju redovne platise.
pre 13 godina
Važi. Kako se isključuje grejanje?
Prošle godine su mi uveli centralno i od tada me grejanje košta 30% više nego dok sam se grejao na etažno na struju. Pošto mi je mesečni računa za Infostan 10.000, veću cifru od ovog ne bih mogao da platim. Kako da odjavim centralno?
pre 13 godina
Ni malo nova situacija i ne treba biti posebno pametan i predvideti sta ce i kako biti.
Drzava ce platiti gas i mazut za toplane i grejanja ce biti. Bice tako sve dok oni koji se ne greju daljinskim grejanjem ne budu trazili da drzava i njima plati drva, ugalj..Ovako prizilazi da drzava puni budzet uzimajuci svima a daje samo nekima. No to je Srbija i Srbi. Najcudnija dzava i najcudniji narod na svetu.
pre 13 godina
Prvo, cena neće biti VEĆA nego VIŠA.
Kad smo to rešili, mene zanima koja je cena grejanja u Beogradu? Možda se Beograđani iznenade da saznaju da im je cena grejanja među najnižima u Srbiji (ostatak Srbija dotira Beograd). I pored toga imaju dug od čitavih 5 milijardi dinara. Još vam se gradonačelnik više puta pohvalio da nema nameru da plaća više od 2 milijarde. Ostale 3 valjda ne mora, šta li.
Dakle, pošto je grejanje u Beogradu? Možda je i tih 40% MALO.
pre 13 godina
sad će i pretplata za javni servis da poskupi, košta vazduh više nego lane :D
pre 13 godina
Treba da poskupi, sve sto se potrosi mora da se plati. Zamislite da ja udjem u prodavnicu natrpam korpu i dodjem na kasu i kazem : "na vam 100 dinara".
[Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net] (sinisa, 7. septembar 2010 02:00)
A šta bi radio kada bi u toj istoj prodavnici godinama redovno plaćao, a na drugoj kasi gledao kako ljudi prolaze i ne plaćaju?
pre 13 godina
Pa predjite na drva i ugalj, jer se gas neisplati ni vama, a narocito nama. Sto pre to bolje za vas, inace vam ceo sistem propade.
pre 13 godina
Bitno da se prave stanovi za najbolju vojsku sveta, i da se povecava plata u javnom sektoru!
Ima mi na drva da se grejemo, kako stvari stoje...
pre 13 godina
Ne vidim razlog zasto ne bi poskupelo grejanje.
Ako se ljudi kvalitetno greju to bi valjde trebali i da plate. Trenutno imaju potpuni komfor po 2-stuko/3-struko nizoj ceni od nas koji koji nemam CG.
Zasto bih ja koji sam sebi obezbedjujem grejanje subvencionsao nekog ko ne nabavlja drva/ugalj unapred, ne unosi isti u kucu i ne budi se ujutro sa temperaturom od 15 stepeni.
pre 13 godina
Zasto direktori svih toplana u Srbiji nekazu gradjanima koliko ih kostaju ruski energenti a koliko ruska magla u ceni grejanja.Mislim da nijedan od njih nemoze da ekonomski opravda energetski sporazum za Rusijom.Slikanje nasih ministara i direktora u Moskvi je verovatno isto uracunato u cenu energenata kao u svakoj dobroj kafani.
pre 13 godina
Dobro ljudi, hocemo li konacno na ulice?
pre 13 godina
@No1KnowMe
Demokratija, vladavina prava, sporazum o pridruzivanju, trzisna ekonomija, reforme, beli sengen..
pre 13 godina
Prvo se cisti sopstveno dvoriste!
U javnim preduzecima pokrenuti postupke zbog enormnih manjkova i partijski drugovi da se nadju gde im je mesto,ne na celu JP!!
Nemoguce je da neko ko drzi monopol radi sa enormnim manjkom!!!
Drugo;otpustiti enormne viskove zaposlenih;po partijskog i familijarnoj liniji!!!
Utvrditi ko su duznici,a pretpostavlja se ko moze da duguje,i niko mu nista ne moze...
Poskupljenje;dosada se iovako obezvredjena penzija uglavnom sa racuna samo prelivala u kase javnih preduzeca.
Poznato je da su penzioneri od najrevnosnijih platisa!
Ako poskupi;nema vise sta da se prelije...
Penzije zamrznute tri godine;gas poskupeo 60%,struja u vise navrata po 10%,informatika u vise navrata,zapravo se i nezna,samo se uoci da su sve stavke vise....
Da li je resenje,da svi prestanu da koriste usluge JP?!?!?!!!!...
Ajde da ih ukinemo,pa Jovo-nanovo u doba Cara Dusana!!!!
pre 13 godina
B O J K O T !!!
pre 13 godina
Prvi vid borbe, koji ce ih ujedno najvise i boleti je neplacanje. Kad bi samo jedan mesec svi bojkotovali placanje bilo cega - u ovom slucaju grejanja, kompanije bi se malo drugacije odnosile prema potrosacima.
pre 13 godina
ma placacate itekako kad guza ozebe
pre 13 godina
Manite vi mene cene grejanja, nego da ja vas nešto pitam: moj matori je pre neki dan bio na sastanku predsednika skupština stanara (u Novom Sadu) koji je organizovala Toplana, da im se (i zainteresovanim građanima) objasni kako će ići ovo famozno ugrađivanje novih ventila i čega li već za poboljšano očitavanje grejanja i tome slično.
Na tom skupu, gde je bilo gotovo hiljadu ljudi, jasno je rečeno da:
1. grad nema para da to finansira,
2. da toplana nema para da to finansira,
3. da toplana nema kreditnu sposobnost da dobije kredit od poslovne banke da to finansira (!), i jedan trač:
4. da su ventili DOBIJENI NA POKLON od Švedske ili slične pomoći ko zna kad.
5. taj "paket usluga" će da košta 50-tak eura po radijatoru,
6. ta čarolija će da omogući daljinsko očitavanje kvaliteta grejanja i ko zna čega sve ne (dakle, sam korisnik još uvek neće moći da zna šta plaća i koliko!),
7. to će da obuhvati više od 80.000 domaćinstava priključenih na Toplanu (jer ima i kuća, ne samo stanova).
8. oni koji ne potpišu taj ugovor, će plaćati SPECIJALNU tarifu za grejanje, jer Bože moj, ne čine dobro za sebe ni za Toplanu.... itd.
'Ajte vi sad meni objasnite ovako: ako zgrada od tri ulaza puta osam spratova ima JEDAN kalorimetar (ja videla svojim očima tu podstanicu), kako ćete vi očitavati daljinski i ŠTA za tih 50 eur po radijatoru?
Drugo: zašto radnjama u toj zgradi godinama šaljete račune sa početnim i završnim stanjem kalorimetra - kada ga OBJEKTIVNO nemaju?
Koja je vaša cena kubika tople vode, koja vam je efikasnost, koji troškovi, koja struktura rashoda, KO SU VAM NAJVEĆI DUŽNICI, kolike plate imaju vaši zaposleni....?!
Da vam pomognem: pre par godina je vaš varilac imao 70-tak hiljada platu. Dođe na posao, presvuče se, uzme boce, alat i službeni auto, i - ODE NA TEREN. Jel' znate šta radi u radno vreme?
Ako ne znate, ja znam.
Osim toga: u službi koja prima zahteve za ispuštanje vode iz mreže (zbog npr. pomeranja radijatora zbog krečenja ili slično) sedi OSAM ljudi u kancelariji, od kojih sedam kopa nos. Osmom treba minut da procesuira zahtev, uz nadobudan stav svakog ko prima dokumente - da li sam to lično ja - ličnu kartu (!), gde radim (!) - valjda od toga zavisi kojom brzinom će doći gospoda da isprazne mrežu, da li sam udata (!!) - gospodin je bio malo stariji od mene, možda je usamljen....itd.
DAKLE: objasnite mi na shvatljiv način po kojoj ekonomskoj logici tražite poskupljenje?
P.S. Pre oko 25 godina su se psihijatrijska oboljenja delila na psihoze i neuroze, a psihoze na endogene i egzogene (reaktivne). E, pa ja sam na najboljem putu da upadnem u reaktivnu psihozu, pa da me lepo proglase neuračunljivom kada upadnem u sumračno stanje čim vidim nekog iz toplane koji dolazi po pare....
pre 13 godina
Mene ovo apsolutno ne iznenadjuje.Interesuje me jedna druga stvar a to je sta na ovo ima da kaze Cedomir Jovanovic.Ako je za neka kaze zbog cega a ako je protiv neka kaze zbog cega onda ne rusi ovu nesposobnu vladu?
pre 13 godina
Treba dozvoliti svima koji zele da se iskljuce sa sistema daljinskog grejanja da to i ucine. Da li znate da je u Srbiji to jedino moguce uciniti u Boru i Majdanpeku, a da u drugim gradovima to uopste nije moguce.
Pre nekoliko dana C. Jovanovic je u izjavi za medijie spomenuo podatak da Srbija Rusiji placa najskuplji gas u regionu...
pre 13 godina
Ae napravite neki protest, oko Kosova, trebaju nam patike,a i zejtin...
pre 13 godina
KOSOVO JE SRBIJA!
pre 13 godina
Treba da poskupi, sve sto se potrosi mora da se plati. Zamislite da ja udjem u prodavnicu natrpam korpu i dodjem na kasu i kazem : "na vam 100 dinara".
pre 13 godina
Slazem se Petre, ionako narod nema pare i trenutne komunalije da pokriva(dokaz su neplatise sa juga i istoka najvise srbije ) oni najavljuju nova poskupljenja. Ocigledno da za njih postoji samo javni sektor pa i ovo poskupljenje nek se odnosi javni sektor kome dizu plate. MOja troclana porodica ima 42000din primanja i nemogu da pratim poskupljenja ulja, mleka, hrane, struje,razne pretplate, gasa, nafte, poreza na mob i jos ako grejanje poskupi ja odbijam da pokrivam neke troskove u buduce.Ionako ce neka sledeca vlast da ih otpise zbog ove teske sirotinjske ekonomske situacije.
pre 13 godina
Evo ja cu uprostiti, ako dodje do ikakvog poskupljenja grejanja ja cu prestati da ga placam!
pre 13 godina
Evo ja cu uprostiti, ako dodje do ikakvog poskupljenja grejanja ja cu prestati da ga placam!
pre 13 godina
KOSOVO JE SRBIJA!
pre 13 godina
Manite vi mene cene grejanja, nego da ja vas nešto pitam: moj matori je pre neki dan bio na sastanku predsednika skupština stanara (u Novom Sadu) koji je organizovala Toplana, da im se (i zainteresovanim građanima) objasni kako će ići ovo famozno ugrađivanje novih ventila i čega li već za poboljšano očitavanje grejanja i tome slično.
Na tom skupu, gde je bilo gotovo hiljadu ljudi, jasno je rečeno da:
1. grad nema para da to finansira,
2. da toplana nema para da to finansira,
3. da toplana nema kreditnu sposobnost da dobije kredit od poslovne banke da to finansira (!), i jedan trač:
4. da su ventili DOBIJENI NA POKLON od Švedske ili slične pomoći ko zna kad.
5. taj "paket usluga" će da košta 50-tak eura po radijatoru,
6. ta čarolija će da omogući daljinsko očitavanje kvaliteta grejanja i ko zna čega sve ne (dakle, sam korisnik još uvek neće moći da zna šta plaća i koliko!),
7. to će da obuhvati više od 80.000 domaćinstava priključenih na Toplanu (jer ima i kuća, ne samo stanova).
8. oni koji ne potpišu taj ugovor, će plaćati SPECIJALNU tarifu za grejanje, jer Bože moj, ne čine dobro za sebe ni za Toplanu.... itd.
'Ajte vi sad meni objasnite ovako: ako zgrada od tri ulaza puta osam spratova ima JEDAN kalorimetar (ja videla svojim očima tu podstanicu), kako ćete vi očitavati daljinski i ŠTA za tih 50 eur po radijatoru?
Drugo: zašto radnjama u toj zgradi godinama šaljete račune sa početnim i završnim stanjem kalorimetra - kada ga OBJEKTIVNO nemaju?
Koja je vaša cena kubika tople vode, koja vam je efikasnost, koji troškovi, koja struktura rashoda, KO SU VAM NAJVEĆI DUŽNICI, kolike plate imaju vaši zaposleni....?!
Da vam pomognem: pre par godina je vaš varilac imao 70-tak hiljada platu. Dođe na posao, presvuče se, uzme boce, alat i službeni auto, i - ODE NA TEREN. Jel' znate šta radi u radno vreme?
Ako ne znate, ja znam.
Osim toga: u službi koja prima zahteve za ispuštanje vode iz mreže (zbog npr. pomeranja radijatora zbog krečenja ili slično) sedi OSAM ljudi u kancelariji, od kojih sedam kopa nos. Osmom treba minut da procesuira zahtev, uz nadobudan stav svakog ko prima dokumente - da li sam to lično ja - ličnu kartu (!), gde radim (!) - valjda od toga zavisi kojom brzinom će doći gospoda da isprazne mrežu, da li sam udata (!!) - gospodin je bio malo stariji od mene, možda je usamljen....itd.
DAKLE: objasnite mi na shvatljiv način po kojoj ekonomskoj logici tražite poskupljenje?
P.S. Pre oko 25 godina su se psihijatrijska oboljenja delila na psihoze i neuroze, a psihoze na endogene i egzogene (reaktivne). E, pa ja sam na najboljem putu da upadnem u reaktivnu psihozu, pa da me lepo proglase neuračunljivom kada upadnem u sumračno stanje čim vidim nekog iz toplane koji dolazi po pare....
pre 13 godina
Slazem se Petre, ionako narod nema pare i trenutne komunalije da pokriva(dokaz su neplatise sa juga i istoka najvise srbije ) oni najavljuju nova poskupljenja. Ocigledno da za njih postoji samo javni sektor pa i ovo poskupljenje nek se odnosi javni sektor kome dizu plate. MOja troclana porodica ima 42000din primanja i nemogu da pratim poskupljenja ulja, mleka, hrane, struje,razne pretplate, gasa, nafte, poreza na mob i jos ako grejanje poskupi ja odbijam da pokrivam neke troskove u buduce.Ionako ce neka sledeca vlast da ih otpise zbog ove teske sirotinjske ekonomske situacije.
pre 13 godina
Dobro ljudi, hocemo li konacno na ulice?
pre 13 godina
Pozivam Beograđane da u slučaju poskupljenja odbijaju da plate račune. Njih će samo ogroman gubitak da opameti. Drugi jezik ne razumeju.
pre 13 godina
Definitivno su izgubili kompas!!Pa grejanje sada za dvosoban stan kosta 4000 din i placa se 12 meseci sto godisnje iznosi 50.000 din!!To sto Srbija placa najvisu cenu gasa u koju se ugradjuje Jugorosgas i pojedini nasi Ministri, to sto se u Toplanama krade i sakom i kapom to sve treba da plati glupavi narod!! E pa nazdravlje!!!
pre 13 godina
Treba da poskupi, sve sto se potrosi mora da se plati. Zamislite da ja udjem u prodavnicu natrpam korpu i dodjem na kasu i kazem : "na vam 100 dinara".
[Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net] (sinisa, 7. septembar 2010 02:00)
A šta bi radio kada bi u toj istoj prodavnici godinama redovno plaćao, a na drugoj kasi gledao kako ljudi prolaze i ne plaćaju?
pre 13 godina
Bitno da se prave stanovi za najbolju vojsku sveta, i da se povecava plata u javnom sektoru!
Ima mi na drva da se grejemo, kako stvari stoje...
pre 13 godina
Ja za svoj stan, na Novom Beogradu, od 41 m2 placam mesecno grejanje 2.659,00 dinara, sa PDV, a u mojoj zgradi ima 115 stanova koji su iste kvadrature. To znaci da moj soliter za jednu kalendarsku godinu grejanje plati ukupno 3.669 420,00 (oko 36.000,00 EUR) dinara. Koliko je ukupno solitera-stanova na Novom Beogradu i koliko je to para za grejanje? Racunica je vrlo prosta, kao i pitanje gde i za sta idu nase pare?
pre 13 godina
Važi. Kako se isključuje grejanje?
Prošle godine su mi uveli centralno i od tada me grejanje košta 30% više nego dok sam se grejao na etažno na struju. Pošto mi je mesečni računa za Infostan 10.000, veću cifru od ovog ne bih mogao da platim. Kako da odjavim centralno?
pre 13 godina
@Simeun,
vi pojma nemate šta govorite :). Ja sam 32 godine živela u kući, od ovih 10 prstiju kupovala i ugalj i naftu i uvodila gas i sve plaćala (ko ima, zna šta je), ali NIJE PROBLEM SAMO U PLAĆANJU, ako niste dobro shvatili moj i mnoge komentare niže.
Nije problem što mene tri radijatora u Nemačkoj koštaju koliko dva ovde (poslovni prostor), nego što ja tamo TAČNO znam šta plaćam.
Plaćam merače temperature na radijatorima, ventile koji rade savršeno, odvojeno brojilo za stan i centralno za ceo ulaz. Plus uslugu sa "poštovana gospođo".
Da ponovim: HOĆU DA ZNAM TAČNO ŠTA PLAĆAM. Ne lezileboviće, ne gubitaše, ne polumafijaške organizacije preko kojih partije peru novac prepune hodnika sa vratima na kojima su ista prezimena, ne čekanje usluge danima, ne kašnjenje ekipa u kojima neki od "učesnika" a vrata kažu "da ih boli želudac" (za neupućene: "vadi vinjak, gazdarice") i sve tome slično.
Hoću da platim i sto eura po radijatora mesečno Uslugu, sa velikim "U", i ne da JA tačno znam pošto je cena čega, nego da to zna i direktor Toplane, a smem da kovertiram da ne zna.
Takođe, po kom nebeskom EKONOMSKOM osnovu traži povećanje, ako zanemarimo političko naređenje. I to obrazloženo.
Jesmo se sad bolje razumeli?
pre 13 godina
Kada bi se naplatio sav dug od dugogodisnjih neplatisa, ne bi bilo potrebe za poskupljenjem. Ovako se kaznjavaju redovne platise.
pre 13 godina
B O J K O T !!!
pre 13 godina
Prvi vid borbe, koji ce ih ujedno najvise i boleti je neplacanje. Kad bi samo jedan mesec svi bojkotovali placanje bilo cega - u ovom slucaju grejanja, kompanije bi se malo drugacije odnosile prema potrosacima.
pre 13 godina
Treba da poskupi, sve sto se potrosi mora da se plati. Zamislite da ja udjem u prodavnicu natrpam korpu i dodjem na kasu i kazem : "na vam 100 dinara".
[Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net] (sinisa, 7. septembar 2010 02:00)
Da,da zamisli udjes u prodavnicu,a prodavac ti napuni korpu i kaze OVO MORATE DA KUPITE,NEMA VEZE STO NE ZELITE?!
E tako su meni rekli kad sam hteo da se iskljucim sa daljinskog grejanja i koristim alternativne izvore grejanja,zato sto sam u SISTEMU DALJINSKOG GREJANJA I NEMOGUCE JE ISKLJUCITI SAMO MENE,kao da sam ja kriv sto neko ko je pravio zgradu pre 40 god nije razmisljao da uradi pojedinacna ukljucenja/iskljucenja!Isto vazi i za neplatise pa polovina ljudi u zgradi placa,polovina ne,ALI OVU POLOVINU NEMOGU DA ISKLJUCE IZ GORE POMENUTIH RAZLOGA!
pre 13 godina
Prvo se cisti sopstveno dvoriste!
U javnim preduzecima pokrenuti postupke zbog enormnih manjkova i partijski drugovi da se nadju gde im je mesto,ne na celu JP!!
Nemoguce je da neko ko drzi monopol radi sa enormnim manjkom!!!
Drugo;otpustiti enormne viskove zaposlenih;po partijskog i familijarnoj liniji!!!
Utvrditi ko su duznici,a pretpostavlja se ko moze da duguje,i niko mu nista ne moze...
Poskupljenje;dosada se iovako obezvredjena penzija uglavnom sa racuna samo prelivala u kase javnih preduzeca.
Poznato je da su penzioneri od najrevnosnijih platisa!
Ako poskupi;nema vise sta da se prelije...
Penzije zamrznute tri godine;gas poskupeo 60%,struja u vise navrata po 10%,informatika u vise navrata,zapravo se i nezna,samo se uoci da su sve stavke vise....
Da li je resenje,da svi prestanu da koriste usluge JP?!?!?!!!!...
Ajde da ih ukinemo,pa Jovo-nanovo u doba Cara Dusana!!!!
pre 13 godina
Posto je libor otisao nagore i dolar u odnosu na rial ojacao 0,2% i na gasnim poljima nije bilo dovoljno kise pa je gas poskupeo,a gradjani Srbije ovce nevidjene realno je da cena grejanja bude 200% visa.
pre 13 godina
Pa naplatite dug od duznika, a ne dizite cenu. Ionako je veci broj neplatisa bolje situiran nego ljudi koji redovno izmiruju dugovanje.
A tebi Sinisa evo ti 100 din da se obrises!
pre 13 godina
Ae napravite neki protest, oko Kosova, trebaju nam patike,a i zejtin...
pre 13 godina
Ja zivim u kuci 120 m2 i posto je gas najeftiniji u regionu (18000 din/mesec)grejem se na drva. Dobro dosli u 21 vek.
pre 13 godina
Svi znamo sta ce da bude.
Zla toplana trazi poskupljenje od 40%. Mediji obaveste nebeski narod o zlu koje se nadvilo. Onda se pojavi ocekivana sila koja resava stvar, olicena u Tadicu ili Djilasu, kaze no-no gramzivim toplodzijama i oni se zadovolje sa poskupljenjem od 10%. Nebeski narod bude srecan jer i dalje ima zvezdu vodilju u svom zivotu, a Tadic i Djilas podignu predizobrni rejting za 0.4%.
pre 13 godina
Turci vratite se sve Vam je oprošteno!
pre 13 godina
Treba da poskupi, sve sto se potrosi mora da se plati. Zamislite da ja udjem u prodavnicu natrpam korpu i dodjem na kasu i kazem : "na vam 100 dinara".
pre 13 godina
Bezobrazluk. I ove cene su previsoke. Zasto niko ne prica o smanjenju cena .Logicno je da cene prate zarade.E tu bi onda dosli da je cena grejanja po m2 20 din.Izbacite partijske drugove koje ste naprimali u poslednjih 10 godina
pre 13 godina
sad će i pretplata za javni servis da poskupi, košta vazduh više nego lane :D
pre 13 godina
Ja u proseku za kucu koja je oko 200 kv.m trosim od 1000-1200 eura po sezoni.U kuci se sve prostorije greju tako da je temperatura od 22-24 stepena tokom celog grejnog perioda (za razliku od stanova gde su temperature jedva dostigle 20 stepeni).Ukoliko se sa ovim iznosom pokrije grejna sezona za objekat koji je mnogo nepovoljniji za grejanje od bilo koje stambene zgrade sa 4 i vise spratova,(a cene energenta su iste ili cak povoljnije za gradske toplane), sledi da je samo u pitanju VELIKA PLJACKA.Sta reci osim igranka bez prestanka.
pre 13 godina
Treba dozvoliti svima koji zele da se iskljuce sa sistema daljinskog grejanja da to i ucine. Da li znate da je u Srbiji to jedino moguce uciniti u Boru i Majdanpeku, a da u drugim gradovima to uopste nije moguce.
Pre nekoliko dana C. Jovanovic je u izjavi za medijie spomenuo podatak da Srbija Rusiji placa najskuplji gas u regionu...
pre 13 godina
Prvo, cena neće biti VEĆA nego VIŠA.
Kad smo to rešili, mene zanima koja je cena grejanja u Beogradu? Možda se Beograđani iznenade da saznaju da im je cena grejanja među najnižima u Srbiji (ostatak Srbija dotira Beograd). I pored toga imaju dug od čitavih 5 milijardi dinara. Još vam se gradonačelnik više puta pohvalio da nema nameru da plaća više od 2 milijarde. Ostale 3 valjda ne mora, šta li.
Dakle, pošto je grejanje u Beogradu? Možda je i tih 40% MALO.
pre 13 godina
Zasto je komentar 'Grejanje bi moglo da poskupi 40%', kad se odnosi samo na Bg? Stop seljacenju - Beogradizaciji!
pre 13 godina
"Grejanje bi moglo da poskupi za 40%"
E pa ne moze! Placamo grejanje tokom cele godine, da bi nas oni grejali samo u odredjenom zimskom periodu, u odredjenom casovnom periodu, pod odredjenim temperaturnim uslovima (ispod 11 stepeni).
Sto nas ne greju u jesen ili u prolece, kad po prognozi udari jedno nedelju i vise dana smrzoce?
pre 13 godina
A da se lepo ukine ono POSREDNIČKO preduzeće za uvoz gasa, puno SPS kadrova, (ovo sad zadebljano) koje cenu gasa bez ikakvog razloga i potrebe povećava za 20%, i potom gas uvozi direktno od Ruske firme?
pre 13 godina
Zasto direktori svih toplana u Srbiji nekazu gradjanima koliko ih kostaju ruski energenti a koliko ruska magla u ceni grejanja.Mislim da nijedan od njih nemoze da ekonomski opravda energetski sporazum za Rusijom.Slikanje nasih ministara i direktora u Moskvi je verovatno isto uracunato u cenu energenata kao u svakoj dobroj kafani.
pre 13 godina
Cena BG vs cena Sombor: 88,03din/m2:129,64din/m2 u korist gostiju. Pa mogu gosti i da odu....
pre 13 godina
Dosta je bilo komunizma - hocu da placam koliko potrosim. Ako poskupi, onda necu da trosim. I kraj. Ja nemam problem da grejem samo jednu sobu ili da sedim u dzemperu, ako ce mi to sacuvati 6.500 dinara mesecno. Takodje, valjda mi onda nece naplacivati grejanje leti, jer ga nema.
pre 13 godina
Mislim,ajde,sto ne bi uveli i Beogradski dodatak posto mi Beogradjani sve placamo najskuplje,a ove patriote s Kosova sve gratis imaju,pa jos i dodatak na to.
pre 13 godina
@ simeun
Pa po nekoj racunici sa ovom cenom struje grejanje na struju je cak i jefitnije od centralnog grejanja. Jer centralno grejanje placate svih 12 meseci a grejanje na struju samo kada je to potrebno najvise pola godine. Drugo toplane iskluljuce centralno grejanje kada napollu predje 13 stepeni tako da su gradjani primorani da se dogrevaju dok toplane ponovo ne ukluce grejaneje takodje na struju tj da koriste grejalice tako da pored racuna za grejanje placaju i vece racune za struju. A ta prica da toplane greju kada je minus je donekle tacna ali toplalen tada greju stanove ne zbog dobrobiti gradjan sa centralnim grejanjem nego da ne bi popucale cevi i onda bi toplane imale vece troskove nego sto su troskovi grejanje u tom periodu sa velikim minusima. Da cevi ne pucaju verovatno ne bi grejali ni da je napolju minus 50 posle 22 sata.
pre 13 godina
ma placacate itekako kad guza ozebe
pre 13 godina
Ni malo nova situacija i ne treba biti posebno pametan i predvideti sta ce i kako biti.
Drzava ce platiti gas i mazut za toplane i grejanja ce biti. Bice tako sve dok oni koji se ne greju daljinskim grejanjem ne budu trazili da drzava i njima plati drva, ugalj..Ovako prizilazi da drzava puni budzet uzimajuci svima a daje samo nekima. No to je Srbija i Srbi. Najcudnija dzava i najcudniji narod na svetu.
pre 13 godina
Ne znam kako gradjani toliko duguju toplanama a svi placaju racune za grejanje preko uplatnica infostana. A infostan cini mi se na svakih 6 meseci pravi preseku dugovanja i odmah utuzuje suda za nadoknadu potrazivanja. Pa zar se nisu pre godinu dana hvallili da su uspeli da uteraju dugove infostana od 2000 godine i da je vecina gradjana platila ta dugovanja a samo im je otpisana ona astronomska kamata za taj period od vise godina.
pre 13 godina
Pa sta se sekiramo grejanje ce da poskupi za 40 %, struja nekolko puta po 10 % porezi na imovinu u trostrukim procentima sledece godine ako se usvoje izmene poreza glavno da ce nam primanja porasti od 6 do 7 % u celoj 2011 godini a od januar do aprila za cak 2 do 3 %. Da li ce to povecannje biti dovoljno da se plati samo veci racun za grejanje.
pre 13 godina
Ne vidim razlog zasto ne bi poskupelo grejanje.
Ako se ljudi kvalitetno greju to bi valjde trebali i da plate. Trenutno imaju potpuni komfor po 2-stuko/3-struko nizoj ceni od nas koji koji nemam CG.
Zasto bih ja koji sam sebi obezbedjujem grejanje subvencionsao nekog ko ne nabavlja drva/ugalj unapred, ne unosi isti u kucu i ne budi se ujutro sa temperaturom od 15 stepeni.
pre 13 godina
Javlja mi se da će danas Đilas da se oglasi kako neće biti poskupljenja.
pre 13 godina
"Petar Vasiljević, pomoćnik direktora Beogradskih elektrana, objašnjava da ovo preduzeće posluje sa gubitkom pošto je gas u proteklih godinu dana poskupeo za 65 odsto, a cene grejanja nisu menjane od 2009. godine. "
A ZAŠTO LAŽEŠ DA JE GAS ZA GODINU DANA POSKUPEO ZA 65%. Čak i da je to istina onaj ko se razume u kalkulacije i raspored troškova zna da poskupljenje za svako domaćinstvo od 40% nepije vodu.
A KOSOVO I METOHIJA JESU U SRBIJI. Zluradi komentari nisu potrebni.
pre 13 godina
Sto se tice centralnog grejanje i price da ce gradjani placati jeftinije grejanje ako ugrade merace toplote po meni nije bas tacna. Cene gasa po ocekivanjima najvecih izvnoznika gasa je da ce cena rasti iz godine u godinu po njihvim prognozama , jer ce gasa i nafte biti sve manje i najvaljuje se da ako se nastavi ovakva potrosnja da ce se sve rezerve istorsiti vec za 50 do 100 godina. Tako da znaci da ce cena rasti bez obzira koliko mi potrosaci trosili. Drugo cak i da ne grejete stan za grejanje ce te platii najmanje 30 i vise procenata racuna kao sto se placa kod struje fiksni deo bez obzira sto niste potrosili ni kilovat struje. Na ovom sajtu sam procitao clanak da je cena jednog meraca toplote kosta 80 evra a da je cena ugradnje jos 50 evra., tj po jednom radijatoru trosak je 130 evra u dinarskoj protivrednosti. To znaci da u stanu prosecne kvadrature od 50 - 60 kvadrata ima od 4 do 6 radijatora To znaci da ce cena tih meraca kostati od 520 evra do 780 evra za neki stan prosecne kvadrature. Pa gradjanima je i stavka grejanje preko racuna infostana velika i neki nemaju ni to da plate , a kamoli da placaju stavku grejanje i jos jednu stavku tj mesecnu ratu za tu ugradnju meraca toplote.
pre 13 godina
@No1KnowMe
Demokratija, vladavina prava, sporazum o pridruzivanju, trzisna ekonomija, reforme, beli sengen..
pre 13 godina
Pa dobro nigde nema dzabe grejanje ! Zasto se bunite ? Pa to je opet jeftinije nego grejanje na struju, gas, naftu , ugalj ili drva a nemate nikakvo odrzavanje i zezanje!
Cena daljinskog grejanja mora da bude realna , grad treba da prestane da dotira daljinsko grejanje jer ovako kako je postoje dve grupe gradjana povlasceni i mi obicni ! Koliko ja znam svi jednako dajemo za ovaj grad mozda mi obicni i vise dajemo kroz poreze i troskove sopstvenog grejanja !
Vecina vas je navikla da se za male pare greje a toga nigde nema u svetu !
Isto tako vas greju 24h kad je minus, vicina nas koji se sami grejemo taj luksuz nemamo i nemamo luksuz da nam grejanje krece jos u pet vec vodimo maximalno racuna o potrosnji i svemu ostalom!
Isto tako vi koji zivite u zgradama sa vise stanova osim sto vas grad dotira u ceni grejanja isto tako vas grad dotira i u sanaciji zgrada i ostalog dok opet mi sa jednim dva ili tri stana u kucu,zgradi ne dobijamo nista vec sve moramo sami! Zato budite malo posteni i realni u zivotu. Dobili ste za dz stanove pa makar grejanje placajte posteno po realnoj ceni! Veruj te mi da stan od 50 metara po ceni od 3.4 hiljdade dinara mesecno je nista naspram racuna nas koji se sami grejemo !Mi kad placamo mi moramo odjednom i to u kesu da grunemo za grejanje! Razmislite o tome!
pre 13 godina
Pa predjite na drva i ugalj, jer se gas neisplati ni vama, a narocito nama. Sto pre to bolje za vas, inace vam ceo sistem propade.
pre 13 godina
Ne kapiram, što ne 80%?
Žao vam je naroda?
pre 13 godina
@No1KnowMe
Претпостављам да овај коментар значи да ми треба да бринемо о економији а не да дангубимо о неком тамо Косову. Па господине кога нико не зна, и да ставимо по страни то што је Косово српско од кад Срби постоје, што је буквално колевка српства, 15% територије није само територија. Тамо има рудног богатства, земље чијом експлоатаацијом може доста пара да се заради и економија унапреди. Рецимо олово, шта ако сутра поскупе акумулатори, због веће олова на светском тржишту? Или тако можемо да одустанемо и од Војводине и других територија које имају ресурсе. Онда ћемо да будемо тотално независни од самих себе а зависни од свих других.
pre 13 godina
Moguce je odjaviti se sa centralnog grejanja i u Zrenjaninu. Ja sam odjavio bakinu kucu, ali sam morao da im navodim razlog?! Bas da vidim da nisu hteli da me iskljuce... tuzio bih ih Strazburu.
Usput, u Zrenjaninu je najskuplje grejanje u Srbiji.
pre 13 godina
Mene ovo apsolutno ne iznenadjuje.Interesuje me jedna druga stvar a to je sta na ovo ima da kaze Cedomir Jovanovic.Ako je za neka kaze zbog cega a ako je protiv neka kaze zbog cega onda ne rusi ovu nesposobnu vladu?
pre 13 godina
Skupo je ljudi, al to je to. Zivot u gradu kosta. Znam da su plate male, al da se razumemeo - Beograd ima najnizu cenu grejanja od skoro svih, ako ne i svih gradova u Srbiji. Sve sto vam se pokvari u zgradi - skupstina dotira. I kao sto su vec pisali - a sta je sa gradjanima koji ne zive u stanovima, vec privatno. Koliko oni placaju grejanje. Ko njima odrzava zgradu. Ko dotira popravku fasade - NIKO. A placaju daleko veci porez i takse. Pa sad se zapitajte, da li postoje gradajni prvog i drugog reda - oni u zgradama (koje su naravno njihovo vlasnistvo) i oni koji zive u kucama. Pre nego krenete da kukate. A kome se ne svidja - ima i drugih mesta za zivot sem Beograda.
pre 13 godina
Ovo mi lici na varijantu grejanje bi trba da poskupi 40% ali zahvaljujuci sjajnom energetskom sporazumu sa Rusijom poskupece samo 20%.Pod hitno redefinisati sporazum sa Rusijom i traziti iste uslove kao ostale zemlje jer to je intres gradjana Srbije.
pre 13 godina
@ mile
Pa Beogradjani su imali pre 2 godine jedno od najskuplji grejanje u dravi za razliku od nekih gradova tada nisam mogao da procitam komentare da gradjani iz unutrasnjosti zale sto placamo skuplje grejanje od njih ali zato mozemo procitati gomile komentare medju kojima i vas kako sada imamo jefitinije grejanje od mnogih gradova u Srbiji. Pa zar moramo uvek da budemo najskuplji da bi vi mogli da uzivate i da ne bi za sve svoje nevolje krivili Beograd i Beogradjane.
pre 13 godina
Sreca pa se grejem na struju i imam solidnu izolaciju stana...
pre 13 godina
Nije problem toliko cena, koliko je problem kvalitet.
pre 13 godina
Treba da poskupi, sve sto se potrosi mora da se plati. Zamislite da ja udjem u prodavnicu natrpam korpu i dodjem na kasu i kazem : "na vam 100 dinara".
(sinisa, 7. septembar 2010 02:00)
ZAMISLI DA SI NESTO PAMETNO NAPISAO KAO STO NISI
pre 13 godina
@3opah
Zoki prešo si se, kolevka Srpstva je negde između Odre i Dnjepra.
P.S. Znamo se ;)
pre 13 godina
@No1KnowMe
Срби припадају јужним Словенима, који су као једна група у 6,7 веку населили Балкан. А Срби су креирали своју државу и уписали се у народе у 12 веку са династијом Немањића на простору Старе Србије.
pre 13 godina
Pozivam Beogradjane koji se greju na daljino grejanje da otkazu to grejanje i uvedu instalaciju da bi presli na grejanje na gas. Cisto da osete koliko su srecni i koliko se jeftino greju. Ako i poskupi 40% to jos nije ekonomska cena.
pre 13 godina
hahahahahahah to majstojri,bas sam se pitako kad ce grejanje da poskupi hahahaha....koja je ovo drzava. Pustili su nam buvu da da poskupi za 40% a onda ce da poskupi 25% i mi cemo svi da kazemo bravo Tadicu care cudo si.A sto lepo Parking servis koji je uzurpirao sve ulice i trotoare koje smo MIIII placali dok su se gradili, ne bi placao troskove toplana, hitne pomoci ili vec necega.Ne stvarno gde ide silna lova od Parking servisa.Mislite o tome!!!
pre 13 godina
Ma grejanje nije bitno, bitno je da smo dobili sengenske vize i da mozemo da putujemo. Ja zimi idem u tople krajeve (Sejseli, Majorka, itd) a leti na planine, tako da mi grejanje nije potrebno.
pre 13 godina
Zašto se već jednom ne napravi taj toplodalekovod od Obrenovca do Beograda, pa da se greje Beograd, a ne reka Sava. U čemu je tu štos!? Zašto ga je pokojni Bogdanović razmontirao zajedno sa cisternama za mazut u mnogim beogradskim osnovnim i srednjim školama? Zar nije jeftinije da se betonski U profil toplodalekovoda otkopa i u njega ponovo polože cevi. To je nekih 35M$ investicije koja bi se odmah isplatila, a i dinar bi ojačao za oko 40%. Zašto toplane dotle ne koriste tečni naftni gas, koji je jeftiniji i nije u režimu uvoza NIS-a!?
Ja razumem da ljudi imaju mazohističke i fakirske sklonosti, ali radite to sebi, a ne nama!
Što se tiče Jugoros gasa, najbolje je što oni kažu da te dividende ulažu kod nas, znači mi damo pare, pa bude njhovo!? I koliko se ugrađuju: 6% ili 20%? Ko je u pravu, oni li gradonačelnik?
Jeli to ovde neko malkice "prehlađen u glavu", mi ili oni? Samo čekam skok poreza na imovinu, kojim će najviše da budu pogođeni starosedeoci, tj. (nebeogradska) većina, pa da vidimo šta će onda biti ("sa kućom", što rekoše u filmu "Maratonci")?
pre 13 godina
Treba da poskupi, sve sto se potrosi mora da se plati. Zamislite da ja udjem u prodavnicu natrpam korpu i dodjem na kasu i kazem : "na vam 100 dinara".
pre 13 godina
Pozivam Beogradjane koji se greju na daljino grejanje da otkazu to grejanje i uvedu instalaciju da bi presli na grejanje na gas. Cisto da osete koliko su srecni i koliko se jeftino greju. Ako i poskupi 40% to jos nije ekonomska cena.
pre 13 godina
Ne vidim razlog zasto ne bi poskupelo grejanje.
Ako se ljudi kvalitetno greju to bi valjde trebali i da plate. Trenutno imaju potpuni komfor po 2-stuko/3-struko nizoj ceni od nas koji koji nemam CG.
Zasto bih ja koji sam sebi obezbedjujem grejanje subvencionsao nekog ko ne nabavlja drva/ugalj unapred, ne unosi isti u kucu i ne budi se ujutro sa temperaturom od 15 stepeni.
pre 13 godina
Skupo je ljudi, al to je to. Zivot u gradu kosta. Znam da su plate male, al da se razumemeo - Beograd ima najnizu cenu grejanja od skoro svih, ako ne i svih gradova u Srbiji. Sve sto vam se pokvari u zgradi - skupstina dotira. I kao sto su vec pisali - a sta je sa gradjanima koji ne zive u stanovima, vec privatno. Koliko oni placaju grejanje. Ko njima odrzava zgradu. Ko dotira popravku fasade - NIKO. A placaju daleko veci porez i takse. Pa sad se zapitajte, da li postoje gradajni prvog i drugog reda - oni u zgradama (koje su naravno njihovo vlasnistvo) i oni koji zive u kucama. Pre nego krenete da kukate. A kome se ne svidja - ima i drugih mesta za zivot sem Beograda.
pre 13 godina
@No1KnowMe
Претпостављам да овај коментар значи да ми треба да бринемо о економији а не да дангубимо о неком тамо Косову. Па господине кога нико не зна, и да ставимо по страни то што је Косово српско од кад Срби постоје, што је буквално колевка српства, 15% територије није само територија. Тамо има рудног богатства, земље чијом експлоатаацијом може доста пара да се заради и економија унапреди. Рецимо олово, шта ако сутра поскупе акумулатори, због веће олова на светском тржишту? Или тако можемо да одустанемо и од Војводине и других територија које имају ресурсе. Онда ћемо да будемо тотално независни од самих себе а зависни од свих других.
pre 13 godina
Prvo, cena neće biti VEĆA nego VIŠA.
Kad smo to rešili, mene zanima koja je cena grejanja u Beogradu? Možda se Beograđani iznenade da saznaju da im je cena grejanja među najnižima u Srbiji (ostatak Srbija dotira Beograd). I pored toga imaju dug od čitavih 5 milijardi dinara. Još vam se gradonačelnik više puta pohvalio da nema nameru da plaća više od 2 milijarde. Ostale 3 valjda ne mora, šta li.
Dakle, pošto je grejanje u Beogradu? Možda je i tih 40% MALO.
pre 13 godina
Pa dobro nigde nema dzabe grejanje ! Zasto se bunite ? Pa to je opet jeftinije nego grejanje na struju, gas, naftu , ugalj ili drva a nemate nikakvo odrzavanje i zezanje!
Cena daljinskog grejanja mora da bude realna , grad treba da prestane da dotira daljinsko grejanje jer ovako kako je postoje dve grupe gradjana povlasceni i mi obicni ! Koliko ja znam svi jednako dajemo za ovaj grad mozda mi obicni i vise dajemo kroz poreze i troskove sopstvenog grejanja !
Vecina vas je navikla da se za male pare greje a toga nigde nema u svetu !
Isto tako vas greju 24h kad je minus, vicina nas koji se sami grejemo taj luksuz nemamo i nemamo luksuz da nam grejanje krece jos u pet vec vodimo maximalno racuna o potrosnji i svemu ostalom!
Isto tako vi koji zivite u zgradama sa vise stanova osim sto vas grad dotira u ceni grejanja isto tako vas grad dotira i u sanaciji zgrada i ostalog dok opet mi sa jednim dva ili tri stana u kucu,zgradi ne dobijamo nista vec sve moramo sami! Zato budite malo posteni i realni u zivotu. Dobili ste za dz stanove pa makar grejanje placajte posteno po realnoj ceni! Veruj te mi da stan od 50 metara po ceni od 3.4 hiljdade dinara mesecno je nista naspram racuna nas koji se sami grejemo !Mi kad placamo mi moramo odjednom i to u kesu da grunemo za grejanje! Razmislite o tome!
pre 13 godina
KOSOVO JE SRBIJA!
pre 13 godina
Evo ja cu uprostiti, ako dodje do ikakvog poskupljenja grejanja ja cu prestati da ga placam!
pre 13 godina
Slazem se Petre, ionako narod nema pare i trenutne komunalije da pokriva(dokaz su neplatise sa juga i istoka najvise srbije ) oni najavljuju nova poskupljenja. Ocigledno da za njih postoji samo javni sektor pa i ovo poskupljenje nek se odnosi javni sektor kome dizu plate. MOja troclana porodica ima 42000din primanja i nemogu da pratim poskupljenja ulja, mleka, hrane, struje,razne pretplate, gasa, nafte, poreza na mob i jos ako grejanje poskupi ja odbijam da pokrivam neke troskove u buduce.Ionako ce neka sledeca vlast da ih otpise zbog ove teske sirotinjske ekonomske situacije.
pre 13 godina
Mislim,ajde,sto ne bi uveli i Beogradski dodatak posto mi Beogradjani sve placamo najskuplje,a ove patriote s Kosova sve gratis imaju,pa jos i dodatak na to.
pre 13 godina
Zasto je komentar 'Grejanje bi moglo da poskupi 40%', kad se odnosi samo na Bg? Stop seljacenju - Beogradizaciji!
pre 13 godina
Treba da poskupi, sve sto se potrosi mora da se plati. Zamislite da ja udjem u prodavnicu natrpam korpu i dodjem na kasu i kazem : "na vam 100 dinara".
(sinisa, 7. septembar 2010 02:00)
ZAMISLI DA SI NESTO PAMETNO NAPISAO KAO STO NISI
pre 13 godina
Mene ovo apsolutno ne iznenadjuje.Interesuje me jedna druga stvar a to je sta na ovo ima da kaze Cedomir Jovanovic.Ako je za neka kaze zbog cega a ako je protiv neka kaze zbog cega onda ne rusi ovu nesposobnu vladu?
pre 13 godina
@ mile
Pa Beogradjani su imali pre 2 godine jedno od najskuplji grejanje u dravi za razliku od nekih gradova tada nisam mogao da procitam komentare da gradjani iz unutrasnjosti zale sto placamo skuplje grejanje od njih ali zato mozemo procitati gomile komentare medju kojima i vas kako sada imamo jefitinije grejanje od mnogih gradova u Srbiji. Pa zar moramo uvek da budemo najskuplji da bi vi mogli da uzivate i da ne bi za sve svoje nevolje krivili Beograd i Beogradjane.
pre 13 godina
Pa predjite na drva i ugalj, jer se gas neisplati ni vama, a narocito nama. Sto pre to bolje za vas, inace vam ceo sistem propade.
pre 13 godina
ma placacate itekako kad guza ozebe
pre 13 godina
Dobro ljudi, hocemo li konacno na ulice?
pre 13 godina
Pozivam Beograđane da u slučaju poskupljenja odbijaju da plate račune. Njih će samo ogroman gubitak da opameti. Drugi jezik ne razumeju.
pre 13 godina
"Petar Vasiljević, pomoćnik direktora Beogradskih elektrana, objašnjava da ovo preduzeće posluje sa gubitkom pošto je gas u proteklih godinu dana poskupeo za 65 odsto, a cene grejanja nisu menjane od 2009. godine. "
A ZAŠTO LAŽEŠ DA JE GAS ZA GODINU DANA POSKUPEO ZA 65%. Čak i da je to istina onaj ko se razume u kalkulacije i raspored troškova zna da poskupljenje za svako domaćinstvo od 40% nepije vodu.
A KOSOVO I METOHIJA JESU U SRBIJI. Zluradi komentari nisu potrebni.
pre 13 godina
@Simeun,
vi pojma nemate šta govorite :). Ja sam 32 godine živela u kući, od ovih 10 prstiju kupovala i ugalj i naftu i uvodila gas i sve plaćala (ko ima, zna šta je), ali NIJE PROBLEM SAMO U PLAĆANJU, ako niste dobro shvatili moj i mnoge komentare niže.
Nije problem što mene tri radijatora u Nemačkoj koštaju koliko dva ovde (poslovni prostor), nego što ja tamo TAČNO znam šta plaćam.
Plaćam merače temperature na radijatorima, ventile koji rade savršeno, odvojeno brojilo za stan i centralno za ceo ulaz. Plus uslugu sa "poštovana gospođo".
Da ponovim: HOĆU DA ZNAM TAČNO ŠTA PLAĆAM. Ne lezileboviće, ne gubitaše, ne polumafijaške organizacije preko kojih partije peru novac prepune hodnika sa vratima na kojima su ista prezimena, ne čekanje usluge danima, ne kašnjenje ekipa u kojima neki od "učesnika" a vrata kažu "da ih boli želudac" (za neupućene: "vadi vinjak, gazdarice") i sve tome slično.
Hoću da platim i sto eura po radijatora mesečno Uslugu, sa velikim "U", i ne da JA tačno znam pošto je cena čega, nego da to zna i direktor Toplane, a smem da kovertiram da ne zna.
Takođe, po kom nebeskom EKONOMSKOM osnovu traži povećanje, ako zanemarimo političko naređenje. I to obrazloženo.
Jesmo se sad bolje razumeli?
pre 13 godina
Cena BG vs cena Sombor: 88,03din/m2:129,64din/m2 u korist gostiju. Pa mogu gosti i da odu....
pre 13 godina
Manite vi mene cene grejanja, nego da ja vas nešto pitam: moj matori je pre neki dan bio na sastanku predsednika skupština stanara (u Novom Sadu) koji je organizovala Toplana, da im se (i zainteresovanim građanima) objasni kako će ići ovo famozno ugrađivanje novih ventila i čega li već za poboljšano očitavanje grejanja i tome slično.
Na tom skupu, gde je bilo gotovo hiljadu ljudi, jasno je rečeno da:
1. grad nema para da to finansira,
2. da toplana nema para da to finansira,
3. da toplana nema kreditnu sposobnost da dobije kredit od poslovne banke da to finansira (!), i jedan trač:
4. da su ventili DOBIJENI NA POKLON od Švedske ili slične pomoći ko zna kad.
5. taj "paket usluga" će da košta 50-tak eura po radijatoru,
6. ta čarolija će da omogući daljinsko očitavanje kvaliteta grejanja i ko zna čega sve ne (dakle, sam korisnik još uvek neće moći da zna šta plaća i koliko!),
7. to će da obuhvati više od 80.000 domaćinstava priključenih na Toplanu (jer ima i kuća, ne samo stanova).
8. oni koji ne potpišu taj ugovor, će plaćati SPECIJALNU tarifu za grejanje, jer Bože moj, ne čine dobro za sebe ni za Toplanu.... itd.
'Ajte vi sad meni objasnite ovako: ako zgrada od tri ulaza puta osam spratova ima JEDAN kalorimetar (ja videla svojim očima tu podstanicu), kako ćete vi očitavati daljinski i ŠTA za tih 50 eur po radijatoru?
Drugo: zašto radnjama u toj zgradi godinama šaljete račune sa početnim i završnim stanjem kalorimetra - kada ga OBJEKTIVNO nemaju?
Koja je vaša cena kubika tople vode, koja vam je efikasnost, koji troškovi, koja struktura rashoda, KO SU VAM NAJVEĆI DUŽNICI, kolike plate imaju vaši zaposleni....?!
Da vam pomognem: pre par godina je vaš varilac imao 70-tak hiljada platu. Dođe na posao, presvuče se, uzme boce, alat i službeni auto, i - ODE NA TEREN. Jel' znate šta radi u radno vreme?
Ako ne znate, ja znam.
Osim toga: u službi koja prima zahteve za ispuštanje vode iz mreže (zbog npr. pomeranja radijatora zbog krečenja ili slično) sedi OSAM ljudi u kancelariji, od kojih sedam kopa nos. Osmom treba minut da procesuira zahtev, uz nadobudan stav svakog ko prima dokumente - da li sam to lično ja - ličnu kartu (!), gde radim (!) - valjda od toga zavisi kojom brzinom će doći gospoda da isprazne mrežu, da li sam udata (!!) - gospodin je bio malo stariji od mene, možda je usamljen....itd.
DAKLE: objasnite mi na shvatljiv način po kojoj ekonomskoj logici tražite poskupljenje?
P.S. Pre oko 25 godina su se psihijatrijska oboljenja delila na psihoze i neuroze, a psihoze na endogene i egzogene (reaktivne). E, pa ja sam na najboljem putu da upadnem u reaktivnu psihozu, pa da me lepo proglase neuračunljivom kada upadnem u sumračno stanje čim vidim nekog iz toplane koji dolazi po pare....
pre 13 godina
Ja za svoj stan, na Novom Beogradu, od 41 m2 placam mesecno grejanje 2.659,00 dinara, sa PDV, a u mojoj zgradi ima 115 stanova koji su iste kvadrature. To znaci da moj soliter za jednu kalendarsku godinu grejanje plati ukupno 3.669 420,00 (oko 36.000,00 EUR) dinara. Koliko je ukupno solitera-stanova na Novom Beogradu i koliko je to para za grejanje? Racunica je vrlo prosta, kao i pitanje gde i za sta idu nase pare?
pre 13 godina
Ovo mi lici na varijantu grejanje bi trba da poskupi 40% ali zahvaljujuci sjajnom energetskom sporazumu sa Rusijom poskupece samo 20%.Pod hitno redefinisati sporazum sa Rusijom i traziti iste uslove kao ostale zemlje jer to je intres gradjana Srbije.
pre 13 godina
Dosta je bilo komunizma - hocu da placam koliko potrosim. Ako poskupi, onda necu da trosim. I kraj. Ja nemam problem da grejem samo jednu sobu ili da sedim u dzemperu, ako ce mi to sacuvati 6.500 dinara mesecno. Takodje, valjda mi onda nece naplacivati grejanje leti, jer ga nema.
pre 13 godina
Prvi vid borbe, koji ce ih ujedno najvise i boleti je neplacanje. Kad bi samo jedan mesec svi bojkotovali placanje bilo cega - u ovom slucaju grejanja, kompanije bi se malo drugacije odnosile prema potrosacima.
pre 13 godina
@No1KnowMe
Demokratija, vladavina prava, sporazum o pridruzivanju, trzisna ekonomija, reforme, beli sengen..
pre 13 godina
B O J K O T !!!
pre 13 godina
Nije problem toliko cena, koliko je problem kvalitet.
pre 13 godina
Zasto direktori svih toplana u Srbiji nekazu gradjanima koliko ih kostaju ruski energenti a koliko ruska magla u ceni grejanja.Mislim da nijedan od njih nemoze da ekonomski opravda energetski sporazum za Rusijom.Slikanje nasih ministara i direktora u Moskvi je verovatno isto uracunato u cenu energenata kao u svakoj dobroj kafani.
pre 13 godina
Bitno da se prave stanovi za najbolju vojsku sveta, i da se povecava plata u javnom sektoru!
Ima mi na drva da se grejemo, kako stvari stoje...
pre 13 godina
Kada bi se naplatio sav dug od dugogodisnjih neplatisa, ne bi bilo potrebe za poskupljenjem. Ovako se kaznjavaju redovne platise.
pre 13 godina
Treba da poskupi, sve sto se potrosi mora da se plati. Zamislite da ja udjem u prodavnicu natrpam korpu i dodjem na kasu i kazem : "na vam 100 dinara".
[Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net] (sinisa, 7. septembar 2010 02:00)
Da,da zamisli udjes u prodavnicu,a prodavac ti napuni korpu i kaze OVO MORATE DA KUPITE,NEMA VEZE STO NE ZELITE?!
E tako su meni rekli kad sam hteo da se iskljucim sa daljinskog grejanja i koristim alternativne izvore grejanja,zato sto sam u SISTEMU DALJINSKOG GREJANJA I NEMOGUCE JE ISKLJUCITI SAMO MENE,kao da sam ja kriv sto neko ko je pravio zgradu pre 40 god nije razmisljao da uradi pojedinacna ukljucenja/iskljucenja!Isto vazi i za neplatise pa polovina ljudi u zgradi placa,polovina ne,ALI OVU POLOVINU NEMOGU DA ISKLJUCE IZ GORE POMENUTIH RAZLOGA!
pre 13 godina
Definitivno su izgubili kompas!!Pa grejanje sada za dvosoban stan kosta 4000 din i placa se 12 meseci sto godisnje iznosi 50.000 din!!To sto Srbija placa najvisu cenu gasa u koju se ugradjuje Jugorosgas i pojedini nasi Ministri, to sto se u Toplanama krade i sakom i kapom to sve treba da plati glupavi narod!! E pa nazdravlje!!!
pre 13 godina
Moguce je odjaviti se sa centralnog grejanja i u Zrenjaninu. Ja sam odjavio bakinu kucu, ali sam morao da im navodim razlog?! Bas da vidim da nisu hteli da me iskljuce... tuzio bih ih Strazburu.
Usput, u Zrenjaninu je najskuplje grejanje u Srbiji.
pre 13 godina
"Grejanje bi moglo da poskupi za 40%"
E pa ne moze! Placamo grejanje tokom cele godine, da bi nas oni grejali samo u odredjenom zimskom periodu, u odredjenom casovnom periodu, pod odredjenim temperaturnim uslovima (ispod 11 stepeni).
Sto nas ne greju u jesen ili u prolece, kad po prognozi udari jedno nedelju i vise dana smrzoce?
pre 13 godina
Sreca pa se grejem na struju i imam solidnu izolaciju stana...
pre 13 godina
Zašto se već jednom ne napravi taj toplodalekovod od Obrenovca do Beograda, pa da se greje Beograd, a ne reka Sava. U čemu je tu štos!? Zašto ga je pokojni Bogdanović razmontirao zajedno sa cisternama za mazut u mnogim beogradskim osnovnim i srednjim školama? Zar nije jeftinije da se betonski U profil toplodalekovoda otkopa i u njega ponovo polože cevi. To je nekih 35M$ investicije koja bi se odmah isplatila, a i dinar bi ojačao za oko 40%. Zašto toplane dotle ne koriste tečni naftni gas, koji je jeftiniji i nije u režimu uvoza NIS-a!?
Ja razumem da ljudi imaju mazohističke i fakirske sklonosti, ali radite to sebi, a ne nama!
Što se tiče Jugoros gasa, najbolje je što oni kažu da te dividende ulažu kod nas, znači mi damo pare, pa bude njhovo!? I koliko se ugrađuju: 6% ili 20%? Ko je u pravu, oni li gradonačelnik?
Jeli to ovde neko malkice "prehlađen u glavu", mi ili oni? Samo čekam skok poreza na imovinu, kojim će najviše da budu pogođeni starosedeoci, tj. (nebeogradska) većina, pa da vidimo šta će onda biti ("sa kućom", što rekoše u filmu "Maratonci")?
pre 13 godina
Treba dozvoliti svima koji zele da se iskljuce sa sistema daljinskog grejanja da to i ucine. Da li znate da je u Srbiji to jedino moguce uciniti u Boru i Majdanpeku, a da u drugim gradovima to uopste nije moguce.
Pre nekoliko dana C. Jovanovic je u izjavi za medijie spomenuo podatak da Srbija Rusiji placa najskuplji gas u regionu...
pre 13 godina
Treba da poskupi, sve sto se potrosi mora da se plati. Zamislite da ja udjem u prodavnicu natrpam korpu i dodjem na kasu i kazem : "na vam 100 dinara".
[Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net] (sinisa, 7. septembar 2010 02:00)
A šta bi radio kada bi u toj istoj prodavnici godinama redovno plaćao, a na drugoj kasi gledao kako ljudi prolaze i ne plaćaju?
pre 13 godina
Prvo se cisti sopstveno dvoriste!
U javnim preduzecima pokrenuti postupke zbog enormnih manjkova i partijski drugovi da se nadju gde im je mesto,ne na celu JP!!
Nemoguce je da neko ko drzi monopol radi sa enormnim manjkom!!!
Drugo;otpustiti enormne viskove zaposlenih;po partijskog i familijarnoj liniji!!!
Utvrditi ko su duznici,a pretpostavlja se ko moze da duguje,i niko mu nista ne moze...
Poskupljenje;dosada se iovako obezvredjena penzija uglavnom sa racuna samo prelivala u kase javnih preduzeca.
Poznato je da su penzioneri od najrevnosnijih platisa!
Ako poskupi;nema vise sta da se prelije...
Penzije zamrznute tri godine;gas poskupeo 60%,struja u vise navrata po 10%,informatika u vise navrata,zapravo se i nezna,samo se uoci da su sve stavke vise....
Da li je resenje,da svi prestanu da koriste usluge JP?!?!?!!!!...
Ajde da ih ukinemo,pa Jovo-nanovo u doba Cara Dusana!!!!
pre 13 godina
Važi. Kako se isključuje grejanje?
Prošle godine su mi uveli centralno i od tada me grejanje košta 30% više nego dok sam se grejao na etažno na struju. Pošto mi je mesečni računa za Infostan 10.000, veću cifru od ovog ne bih mogao da platim. Kako da odjavim centralno?
pre 13 godina
@3opah
Zoki prešo si se, kolevka Srpstva je negde između Odre i Dnjepra.
P.S. Znamo se ;)
pre 13 godina
@No1KnowMe
Срби припадају јужним Словенима, који су као једна група у 6,7 веку населили Балкан. А Срби су креирали своју државу и уписали се у народе у 12 веку са династијом Немањића на простору Старе Србије.
pre 13 godina
Ja u proseku za kucu koja je oko 200 kv.m trosim od 1000-1200 eura po sezoni.U kuci se sve prostorije greju tako da je temperatura od 22-24 stepena tokom celog grejnog perioda (za razliku od stanova gde su temperature jedva dostigle 20 stepeni).Ukoliko se sa ovim iznosom pokrije grejna sezona za objekat koji je mnogo nepovoljniji za grejanje od bilo koje stambene zgrade sa 4 i vise spratova,(a cene energenta su iste ili cak povoljnije za gradske toplane), sledi da je samo u pitanju VELIKA PLJACKA.Sta reci osim igranka bez prestanka.
pre 13 godina
Ae napravite neki protest, oko Kosova, trebaju nam patike,a i zejtin...
pre 13 godina
sad će i pretplata za javni servis da poskupi, košta vazduh više nego lane :D
pre 13 godina
Bezobrazluk. I ove cene su previsoke. Zasto niko ne prica o smanjenju cena .Logicno je da cene prate zarade.E tu bi onda dosli da je cena grejanja po m2 20 din.Izbacite partijske drugove koje ste naprimali u poslednjih 10 godina
pre 13 godina
Pa naplatite dug od duznika, a ne dizite cenu. Ionako je veci broj neplatisa bolje situiran nego ljudi koji redovno izmiruju dugovanje.
A tebi Sinisa evo ti 100 din da se obrises!
pre 13 godina
A da se lepo ukine ono POSREDNIČKO preduzeće za uvoz gasa, puno SPS kadrova, (ovo sad zadebljano) koje cenu gasa bez ikakvog razloga i potrebe povećava za 20%, i potom gas uvozi direktno od Ruske firme?
pre 13 godina
Javlja mi se da će danas Đilas da se oglasi kako neće biti poskupljenja.
pre 13 godina
Turci vratite se sve Vam je oprošteno!
pre 13 godina
Ja zivim u kuci 120 m2 i posto je gas najeftiniji u regionu (18000 din/mesec)grejem se na drva. Dobro dosli u 21 vek.
pre 13 godina
Svi znamo sta ce da bude.
Zla toplana trazi poskupljenje od 40%. Mediji obaveste nebeski narod o zlu koje se nadvilo. Onda se pojavi ocekivana sila koja resava stvar, olicena u Tadicu ili Djilasu, kaze no-no gramzivim toplodzijama i oni se zadovolje sa poskupljenjem od 10%. Nebeski narod bude srecan jer i dalje ima zvezdu vodilju u svom zivotu, a Tadic i Djilas podignu predizobrni rejting za 0.4%.
pre 13 godina
Ne kapiram, što ne 80%?
Žao vam je naroda?
pre 13 godina
hahahahahahah to majstojri,bas sam se pitako kad ce grejanje da poskupi hahahaha....koja je ovo drzava. Pustili su nam buvu da da poskupi za 40% a onda ce da poskupi 25% i mi cemo svi da kazemo bravo Tadicu care cudo si.A sto lepo Parking servis koji je uzurpirao sve ulice i trotoare koje smo MIIII placali dok su se gradili, ne bi placao troskove toplana, hitne pomoci ili vec necega.Ne stvarno gde ide silna lova od Parking servisa.Mislite o tome!!!
pre 13 godina
Ma grejanje nije bitno, bitno je da smo dobili sengenske vize i da mozemo da putujemo. Ja zimi idem u tople krajeve (Sejseli, Majorka, itd) a leti na planine, tako da mi grejanje nije potrebno.
pre 13 godina
Sto se tice centralnog grejanje i price da ce gradjani placati jeftinije grejanje ako ugrade merace toplote po meni nije bas tacna. Cene gasa po ocekivanjima najvecih izvnoznika gasa je da ce cena rasti iz godine u godinu po njihvim prognozama , jer ce gasa i nafte biti sve manje i najvaljuje se da ako se nastavi ovakva potrosnja da ce se sve rezerve istorsiti vec za 50 do 100 godina. Tako da znaci da ce cena rasti bez obzira koliko mi potrosaci trosili. Drugo cak i da ne grejete stan za grejanje ce te platii najmanje 30 i vise procenata racuna kao sto se placa kod struje fiksni deo bez obzira sto niste potrosili ni kilovat struje. Na ovom sajtu sam procitao clanak da je cena jednog meraca toplote kosta 80 evra a da je cena ugradnje jos 50 evra., tj po jednom radijatoru trosak je 130 evra u dinarskoj protivrednosti. To znaci da u stanu prosecne kvadrature od 50 - 60 kvadrata ima od 4 do 6 radijatora To znaci da ce cena tih meraca kostati od 520 evra do 780 evra za neki stan prosecne kvadrature. Pa gradjanima je i stavka grejanje preko racuna infostana velika i neki nemaju ni to da plate , a kamoli da placaju stavku grejanje i jos jednu stavku tj mesecnu ratu za tu ugradnju meraca toplote.
pre 13 godina
Ni malo nova situacija i ne treba biti posebno pametan i predvideti sta ce i kako biti.
Drzava ce platiti gas i mazut za toplane i grejanja ce biti. Bice tako sve dok oni koji se ne greju daljinskim grejanjem ne budu trazili da drzava i njima plati drva, ugalj..Ovako prizilazi da drzava puni budzet uzimajuci svima a daje samo nekima. No to je Srbija i Srbi. Najcudnija dzava i najcudniji narod na svetu.
pre 13 godina
Posto je libor otisao nagore i dolar u odnosu na rial ojacao 0,2% i na gasnim poljima nije bilo dovoljno kise pa je gas poskupeo,a gradjani Srbije ovce nevidjene realno je da cena grejanja bude 200% visa.
pre 13 godina
@ simeun
Pa po nekoj racunici sa ovom cenom struje grejanje na struju je cak i jefitnije od centralnog grejanja. Jer centralno grejanje placate svih 12 meseci a grejanje na struju samo kada je to potrebno najvise pola godine. Drugo toplane iskluljuce centralno grejanje kada napollu predje 13 stepeni tako da su gradjani primorani da se dogrevaju dok toplane ponovo ne ukluce grejaneje takodje na struju tj da koriste grejalice tako da pored racuna za grejanje placaju i vece racune za struju. A ta prica da toplane greju kada je minus je donekle tacna ali toplalen tada greju stanove ne zbog dobrobiti gradjan sa centralnim grejanjem nego da ne bi popucale cevi i onda bi toplane imale vece troskove nego sto su troskovi grejanje u tom periodu sa velikim minusima. Da cevi ne pucaju verovatno ne bi grejali ni da je napolju minus 50 posle 22 sata.
pre 13 godina
Pa sta se sekiramo grejanje ce da poskupi za 40 %, struja nekolko puta po 10 % porezi na imovinu u trostrukim procentima sledece godine ako se usvoje izmene poreza glavno da ce nam primanja porasti od 6 do 7 % u celoj 2011 godini a od januar do aprila za cak 2 do 3 %. Da li ce to povecannje biti dovoljno da se plati samo veci racun za grejanje.
pre 13 godina
Ne znam kako gradjani toliko duguju toplanama a svi placaju racune za grejanje preko uplatnica infostana. A infostan cini mi se na svakih 6 meseci pravi preseku dugovanja i odmah utuzuje suda za nadoknadu potrazivanja. Pa zar se nisu pre godinu dana hvallili da su uspeli da uteraju dugove infostana od 2000 godine i da je vecina gradjana platila ta dugovanja a samo im je otpisana ona astronomska kamata za taj period od vise godina.
64 Komentari
Sortiraj po: