Petak, 23.07.2010.

14:51

Berluskoni "tera" Fijat iz Srbije

Italijanska vlada oštro se protivi odluci Fijata da novi model proizvodi u Srbiji umesto u Italiji, slažu se ministri i premijer Silvio Berluksoni.

Izvor: Beta

Berluskoni "tera" Fijat iz Srbije IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

60 Komentari

Sortiraj po:

Aca

pre 13 godina

Kada se prozivodnja iz EU i SAD selila u Kinu i druge tranzicione zemlje nije bilo ovakvih napada. Sada kada treba da se nesto preseli kod nas javlja se otpor ciji uzrok ne treba traziti samo u radnickom nezadovoljstvu.

NajboljeIzBanata

pre 13 godina

Samo vi donesite novi model. Ima ko ce da radi. Ko sisa zabarske komunjare. Gori su od nasih sindikalaca.

Posto Fiat nema izbora, bilo bi bolje da smo insistirali na 50% italijanske plate za nase radnike (kad kazem radnike, mislim na radnike u pravom smislu reci), sto bi znacilo 500-600 evrica, a ne da se grbe za 200-250.

Citac izmedju redova.

pre 13 godina

"- Da li ste vi sada u Kragujevcu srecni sto ste nam uzeli posao i slicno"

A sa li ste vi sada u Italiji srecni sto ste nam unistili drzavu i EKONOMIJU (i time stvorili jeftinu radnu snagu ovde) podrzavajuci bombardovanje 1999-te?

"What goes arround, comes arround" kazu u svetu, a mi kazemo "ko drugome jamu kopa sam u nju pada"

Perica

pre 13 godina

Dobice srbija nove modele. Plate su male ne yato sto neko hoce da su male nego su izraz ekonomije jedne zemlje.Zassto Italijan radi za 700e a ssvabo za 2000 iz iztih razloga Srba za 322e a Kinez za 277.Sreccno Kragujevcu i Sriji.

Dusan Silni

pre 13 godina

Znaju oni šta pričaju,nisu glupi kao neke srbende na vlasti.Dinkiću srbija je u FIAT uložila oko 500miliona evra +subvencije za prodaju vozila i zbrinjavanje ostat ka,nekoliko hiljada bez posla.
Ako nisi znao Italija kao država je suvlasnik dela kapi tala jer fiat pored limuzina proizvodi vojne transportere, kamione za vojsku.brodove i kozna šta sve još,znači daje gomilu milijardi eura u ovu kompaniju uložila država Ital ija.Berluskoni tim istupom štiti interese države, zaposl enih radnika koji sigurno ne rade za 250eura već svojim pristojnim platama izdržava svoje porodice i uzgaja budu će naraštaje.Ko može da garan tuje njima daće večito srbi raditi za ponižavajuće plate kojima nemogu ni sami preži veti a kamoli porodice hrani ti i podizati decu ukletoj zemlji.Kako bilo da bilo potez vlade sa Berluskonijem nije zlonameran,oni misle na svoj narod dok vi suprotno uporno sopstvene građane gazi te,ponižavate i pretvarate u poslednji evropski šljam, DOKLE?.

STEFAN F.K

pre 13 godina

Tempom kojiM Dinkić dovodi investitore nećemo otvoriti ni 5000 radnih mesta godišnje u Srbiji, što je tek deseti deo od potrebnih radnih mesta u toku svake godine. Dinkić nije postavio sistem nego se sve svodi na oruk tj pojedinačni anranzman, to je katastrofa. Treba postaviti sistem i omogućiti svakome ko dovede neku stranu firmu u Srbiju da od celokupne investicije dobije nagradu RS u iznosu od 10 % . Time će doći do lavinskog efekta i do otvaranja velikog broja radnih mesta tj dolazaka i prebacivanja delova pogona iz Nemačke koji pripadaju manjim nemačkim firmama do 500 zaposlenih. Vredi pokuati jer država Srbija nema šta da izgubi već samo da dobije. Takvi ljudi koji mogu da dovedu nemačke firme sigurno nikada ne bi radili u SIEP-a ili ministarstvu ekonomije RS za neku smenu platu. Takva radna mesta su ionako rezervisana za decu političara i njihove rodjake, kumove itd... dakle procenat i da se radi...

NEnad

pre 13 godina

To sada kao namerno pricaju, kao necemo da ode posao u Srbiju na ustrb Italijanskih radnika.

A ovde im jeftinija radna snaga.

A onda ce u Srbiji da se prime kao pa to je extra radicemo 2 nova modela i oni tamo se bune. E treba da uzmemo da radimo.

A ustvari igraju kontra politiku kao nedamo i nezelimo samo da bi mi glupi pristali da uzmemo da radimo.

A ustvari jedva cekaju da nas iskoriste kao jeftinu radnu snagu.

Sto nedaju 2 nova modela i njihove plate!!!!

malo se (ne) razumeme

pre 13 godina

@ Nauči pravopis, nepismeni!!!
(Aleksandar, 24. jul 2010 10:57) / / / a ti alekandres si najverovatnije nekadasnji a mozda i jos uvek "veciti student" iz doba kada ste "tepali po serpe" (gde li je Djosa da te samo vidi i pita te za pedigre) pa ti ovakvo nesto smeta??? radite 2h od 8h efektivno i trazite 3000 eurica platu... to "bato" nema ni nacrtano na papiru (jer bi ste i to uspeli da potrosite) a kamo li u stvarnom zivotu...

Pobesneli max

pre 13 godina

Mnogi, ovde, bi najsrecniji bili kada bi se u Srbiji sve ugasilo, kada bi sve stalo, kada bi poslednji ugasio svetlo...Sta li bi ih usrecilo posle toga?!
Srecno Zastavi, srecno Kragujevcu, srecno Srbiji... Sa ovakvim gradjanima, sreca ce joj zaista biti potrebna

KALIUMERO

pre 13 godina

Cutam-Citam
Goriste-Gori ste
Malovam-Malo vam
Neradite-Ne radite
Nebih-Ne bih
Inace zelim da radim,i da svojim radom zaradim za normalan zivot.OVAKO???

Aleksandar

pre 13 godina

E moji Srbi cutam vase komentare i zaboleme glava koli ko su negativni,verovatno ovo su kostunicini iradikalsiki borci koji su preuzeli sajt B92.Pa sta vi hocete sram vas bilo,naucili ste iz Milosevicevog doba na sverc i lopovluk,kritikujete kapitalizam a goriste od najvecih zapadnih kapitalista.Kolko god covek da vam da malovam je,svaki posao vam je tezak,uvek vam je drugi kriv kolko vidim vi trazite presednika koji ce vam dati platu od 5000 EURA MESECNO ali da neradite nista nego kafica i cigarica i opet nebih vam valjao!!!Sa takvim optimizmom ce tesko Srbija NAPRED.
(Dragan, 24. jul 2010 02:42)

Nauči pravopis, nepismeni!!!

tomislav

pre 13 godina

da li je bolje da je hrvat vlasnik a plaće redovne ili srbin, a stanje loše.ja mislim ovo prvo,a i pitajte nekoga tko radi u takvoj firmi tko ima 2-3 djece,zaboli njega tko je vlasnik samo da dobije uredno plaću.pozz iz hrvatske

Slobodan

pre 13 godina

Meni ovo lici na nekakvu pripremu nase javnosti da od tog dugo najavljivanog modela nece biti nista. Kao mi smo hteli ali Berluskoni nije dao...

Slobodan

pre 13 godina

U Srbiji, Fijat ne mora da se plaši reakcija radnika i sindikata.. Mi smo toliko sluđeni i preplašeni (radnici), korumpirani i izmanipulisani (sindikati), da ne preti baš nikakva opasnost da se, ne daj Bože pobunimo protiv najzaštićenije vrste - poslodavaca...

Dragan

pre 13 godina

E moji Srbi cutam vase komentare i zaboleme glava koli ko su negativni,verovatno ovo su kostunicini iradikalsiki borci koji su preuzeli sajt B92.Pa sta vi hocete sram vas bilo,naucili ste iz Milosevicevog doba na sverc i lopovluk,kritikujete kapitalizam a goriste od najvecih zapadnih kapitalista.Kolko god covek da vam da malovam je,svaki posao vam je tezak,uvek vam je drugi kriv kolko vidim vi trazite presednika koji ce vam dati platu od 5000 EURA MESECNO ali da neradite nista nego kafica i cigarica i opet nebih vam valjao!!!Sa takvim optimizmom ce tesko Srbija NAPRED.

Dusan8

pre 13 godina

Pa vidite da samo plase radnike u Italiji koji strajkuju zbog povecanog radnog vremena - ako ne budete dobri nosimo sve u Srbiju. A nas ce ovde plasiti da ce nas prodati Ladi.. :-)

MUKNAVI

pre 13 godina

Berluskoni i njegovi stosevi,ne za djabe ,trazi da taj posao ostane u Italiji,jer je kriza..a mi Srbi da lepo na to nasednemo ,i sljakamo za dzabe,ne bunimo se ,kako rekose ovi iz Fijata,i onu tu mogu da rade na miru..bre,bre,bre ove trikove kapiraju i vrapci na grani..al mi ne..Ove sidikalne vodje,matore kesonje jos iz doba tileta i kompanije,koji su ukrteli i sede u foteljama i svim kurtama i murtama na vlasti sluze i pasuju treba rasterati u tri livade ..pa neka ih tamo.Zbog njih,i njihove korumpiranosti u Srbiji radnici nemaju svoju zastitu.

Tix

pre 13 godina

Komentar iz Italije:

Berlusconi je covjek koji je u zadnjih 15 godina italijansku ekonomiju i drustvo "sravnijo sa zemljom". Poslije Musolinija je naveca stetocina koja je zadesila ovu stopedesetogodisnju drzavu.

Za one koji ga ne poznaju (osmi proslavljenog ***** i Milana) to je covjek koji je sposoban da demantuje ono sto je rek'o u roku od 5 minuta (bukvalno). Nema politicara koji mu je ravan.
Italijanski narod je totalno pod medijskim morfinom...
Ovo guranje oko Fiata ce trajati par sedmica i mozda ce izaci neki lazni kompromis-prasina u oci za bijesne i mutave italijanske radnike.
Kosto je neko gore napis'o: 250€ plate je manje od 700€...

Bolje informisan

pre 13 godina

Pogledajte malo sta pise 'Financial Times' koje su poznate financijske novine. Dosta drugacije zvuci nego u ovom clanku B92 ....Berluskoni kaze da je Fiat slobodan da dodje u Srbiju

http://www.ft.com/cms/s/0/345545ba-966d-11df-9caa-00144feab49a.html

Sava

pre 13 godina

Osnovna greska je sto je ukinut brend "Zastava". Da je ostalo staro ime, ne bi bilo takvih problema. Pogledajte Daciu i Skodu (ostala su stara imena, a rezultati su za nove vlasnike impresivni)

Ljiljana,London

pre 13 godina

A sto ne bi nasa vlada ulozila u nase mlade inzinjere da naprave super-solarnog-Ficu i da mi imamo svoja kola i industriju, pa da izvozimo? Zamisli samo takav projekat..

Goran

pre 13 godina

Bas je lepo je prodavati italijansku robu Srbiji, puniti dzepove, a zauzvrat uvoziti manju kolicinu robe od one koja se izveze u Srbiju. A, kad jedna privatna kompanija dodje na ideju da deo proizvodnje zbog jeftinije radne snage, prebaci u tu Srbiju, opsta pobuna. Tako je bilo i u Sloveniji, kada je Gorenje najavilo prebacivanje dela proizvodnje u Valjevo, u Nemackoj kada je Nokia najavila preseljenje fabrike u Rumuniju itd.

Potpuno su razumljive ovakve reakcije, tako bi isto reagovali u Srbiji kada bi neko najavio zatvaranje npr USSteela i prebacivanje proizvodnje u Moldaviju. Medjutim, veoma je znacajna cinjenica da Srbija proteklih nekoliko godina ima veliki deficit u trgovini sa Italijom. Deficit Srbije prema Italiji, "srazmeno" nije toliko veliki kao npr prema Kini i Rusiji. Pokrivenost italijanskog uvoza srpskim izvozom je mnogo veca u odnosu na te dve drzave, medjutim ako se gledaju apsolutne cifre, deficit prema Italiji i Nemackoj je podjednako katastrofalan kao i onaj prema Kini i Rusiji. Eto, npr samo prosle godine deficit prema Italiji je bio preko 700 miliona $. Ako se od te cifre oduzmu polufabrikati, dobije se cifra od priblizno 500 miliona $ deficita. To treba da bude vazan argument u raspravi sa Italijanima.

Sta bi oni hteli da izvoze duplo vecu kolicinu robe u Srbiju, od one koju uvoze iz Srbije. Sto se ovako ostro nisu bunili ranije, kada su njihove italijanske firme investirale po istocnoj Evropi, a Italijani "ostajali bez posla". Odgovor je veoma jednostavan: privredni razvoj drzava istocne Evrope je Italijanima donosio vise novca, posla, jer je italijanski izvoz u te drzave bio veci. Poljak koji ima vise para, moze da kupi vise italijanske robe...
500 miliona $ srbijanskog deficita (cistog) prema Italiji = 50 000 italijanskih radnih mesta. Ako hoce da ti Italijani ostanu bez posla, neka i dalje blokiraju FIAT...

w

pre 13 godina

Predlažem da na ove mere vlade italije Dinkić odgovori sa oslobađanjem plaćanja poreza pri kupovini svakog automobila i Dačić da sve vozače fijata oslobidi plaćanja kazni na eventualne prekršaje u saobraćaju.

sima strahota

pre 13 godina

..pa dobro, petak danas, kraj nedelje, kraj juna, kraj radne godine..

..u italiji vec sledece nedelje nece biti dva coveka u cipelama da se nesto pitaju, do tada ce ova prica da legne malo i to je to..

..uostalom, politicari su tu da jure glasove, biznismeni jure profit, glasovi u italiji, profit u srbiji, racunica svima jasna..

..a i ima sta i da se izgubi..200k vozila x 15k evra cini 3 milijarde evra proizvodnje..iliti 10% naseg sadasnjeg gdp-a..mislite o tome..

re

pre 13 godina

@Sima
samo mala ispravka, slazem se u sustini sa tobom, samo si malo preterao za ovu platu, radi se u fijatu i za 700evra, pogotovo na jugu, najveci je njihov problem, sto oni ne rade, nego strajkuju i boluju...

Gledajmo iz pravog ugla

pre 13 godina

Mislim da je ok da se novi modeli Fiat-a ne prave u Srbiji, vec da se uvoze bez carine iz Italije. Takodje je skroz ok da se pregrade nase reke i da im isporucujemo struju za dzabe sve dok se ta extra investicija ne isplati investitoru. Ove dve opcije su apsolutno najbolje za onogo ko uzima procent u Srbiji.
Hahahahahaha, feudalizam. A kako se ono bese mi zovemo? Raja, ba.

Antonello

pre 13 godina

Citao sam danas Italijanske novine na poslu, velika prasina se digla oko proizvodnje jednog modela u Srbiji, pa neki komentari na tu vest idu i do toga da komentarisu kako je Srbija juce u Hagu izgubila Kosovo, ali da je dobila proizvodnju naslednika Multiple.

Naglasava se i da ce EU finansirati Fiatov projekat novog modela u Srbiji sa 400 miliona eura, Vlada Srbije sa 250, pa se podseca kako je sve ovo plan EU da Srbiji ponudi nesto zbog presude u Hagu a slicno nesto vec vidjenoj aferi u Italiji sa Telekom Srbije, kada je rezim Slobodana Milosevica isfinansiran na pritisak Amerike sa Italijanskih 1.5 milijardi dolara.

Ovde ima ponajvise politike a ponajmanje ekonomije u celom ovom poslu.

Sasa

pre 13 godina

Ne bih se iznenadio: Vesti, 24.07.2010. Ministar Dinkic izjavio da ce Fiat, zbog problema u Italiji, kompletnu proizvodnju i sediste kompanije premestiti u Kragujevac. Vlada Srbije razmatra mogucnost subvencije od po 500.000 eur po radniku za Fiat a ministar Dacic bi u Mup-u zamenio zastarele Pezoe novim Ferarijima iz Kragujevca jer za policiju ne vazi novi zakon o bezbednosti saobracaja.

Sone

pre 13 godina

Vidim ja da ce se neki laki motokultivatori proizvoditi u Kragujevcu. Ova dva modela ne lice na Ferari pa da je tolika pomama u Italiji?!

Boki

pre 13 godina

Berluskoni nigde ne kaze kako je protiv Fijata u Srbiji vec; "da se, ipak nada, da se to neće raditi na uštrb proizvodnje u Italiji i italijanskih radnika".
U svakom slucaju pravice se neki modeli, Fijat je vec ulozio preko 150mil €, a danas je polozen kamen temeljac za novu energanu vrednosti 70 mil €. A jos od potpisivanja memoranduma sa Fijatom slusamo price kako od toga nema nista, zato pustite vise Zastavu, Fiat i KG na miru nek rade.

Kole

pre 13 godina

Ne plasi se srbadijo, jel Fijat ne samo dolazi u KG vec i pravi najmoderniju fabriku, citiram iz ovog teksta; "FIOM je danas naložio održavanje dvočasovnog štrajka svojih članova u italijanskim fabrikama Fijata u znak protesta zbog nedavnog otpuštanja petorice radnika u različitim fabrikama", zavrsen citat.
U Sr. je obratno, radnici sami traze da odu za neku otpremninu, cim nadju bolji posao. A i nNasi sindikati su smesni u odnosu na talijanske.

Sinisa

pre 13 godina

Neka italijanski radnici pristanu na platu od 350 evra mesecno i ostace fabrike u Italiji, mislim da rukovodstvo Fiata ne bi imalo nista protiv!

sasa jokic

pre 13 godina

Ne svidja mi se ova izjava:"U Italiji bi to trajalo mnogo duze zbog tenzije sa sindikatima!". Sto ce reci Berluskoni reaguj, inace odosmo u Srbiju!

Alejandro

pre 13 godina

Gde su sad djelic i dinkic da nam pricaju bajke o liberalnom kapitalizmu sad kad su sve rasprodali I unistili domacu industriju, koju su potpuno nezasticenu prepustili na milost I nemilost stranaca pa onda ono dinkicevo remek djelo sa privatizacijom banaka citaj remek djelo za expresno zaduzivanje drzave I drustva, sad odjednom ta obecana slobodna evroppa stiti svoje proizvode I industriju, posle ovog njih dva bi morala da podnesu ostavke a dinkic i krivicno odgovara

rema

pre 13 godina

sta je sa vama ljudi?
mogu oni da se bune koliko hoce, ako su odlucili da prozivode tamo to ce se i desiti...
imam mozda bolji uvid u situaciju, Fijat je vec zatvorio par fabrika na jugu(starih 2 god)...
naravno da ce Berluskoni da se mrsti, al to nece pomoci, tj i on vec sve zna, ima verovatno i on udeo u tome...

Amos

pre 13 godina

A sta kaze dragi prijatelj Berluskoni, ovaj zadnji dil sa pregradjivanjem srpskih reka da bi Italija dobila jeftinu zelenu struju i zelene 'bodove' - je l se slaze sa tim?
Sta kaze nas dragi ministar energetike? On nema narod za koji bi mogao da se zauzme?

'Stranac'

pre 13 godina

A sta je ovo sada? A pa da, Italijani cuvaju svoj interes. Mozemo mi dosta da naucimo od te Evrope, nego mi ucimo samop ono sto se nas tice..

PeroZG

pre 13 godina

Da budem iskren kao Hrvat u ovo krizno vrijeme zaista sam se divio srpskim politicarima na celu sa Dinkicem i pitao se kako vi to uspijevate u vrijeme ove krize takve investicije uvuci u Srbiju,i nikada mi niste bili jasni vi Srbi pa i sam sajt B92 koji su uvijek bili u komentarima dosta kriticki nastrojeni prema tim vasim politicarima i uvijek sam si mislio pa sto se tolko bune sta bi tek ja sa onom svojom nesposobnom klapom u Hrvatskoj vladi trebao reci,a sad zapravo shvacam da nisu nista bolji od nasih i da B92 pa i ljudi koji daju duge kriticke komentare na rad politicara nadleznih za gospodarstvo imaju pravo i nisu jedni od onih koji cijeli dan sjede u fotelji i krive vladu za sve.Na kraju covjek shvati da su svi ti balkanski politicari obicni muljatori koji teskom medijskom masinerijom prije svega onom nacionalnom peru oci narodu i skupljaju politicke poene na naivnoj raji.

Miki

pre 13 godina

LAZA, VELIKA LAZA a to ce gradjani Srbije i Kragujevca tek da vide jer od tog posla nema nista, ceo stos je bio da neko iz vlasti uzme pare a fijat da prodaje automobile bez carine a po vecoj ceni nego bilo gde u Evropi.Pogledajte samo cene njihovih automobila u drugim drzavama Evrope na internetu, naprimer u Rumuniji je oko dve hiljade evra grande punto jeftiniji nego kod nas.KO UZIMA RAZLIKU U CENI.

Slobodan

pre 13 godina

U Italiji se do ove poslednje Markjonijeve izjave jako malo govorilo o Fiat-u u Srbiji. Zato se ne treba cuditi burnoj reakciji italijanske javnosti koja o srpskoj varijanti nije informisana. S druge strane, Italija poslednjih godina subvencionira kupovinu automobila (dakle parama svih Italijana), s osnovim ciljem da pomogne Fiat-u; razumljiva je stoga besna reakcija vlade, te ja na mestu srpske vlade ne bi bio tako siguran u realizaciju Kragujevacke happy price; skoro su "otkacili" Poljake", a sto ne bi i Srbe...

PeroZG

pre 13 godina

Da budem iskren kao Hrvat u ovo krizno vrijeme zaista sam se divio srpskim politicarima na celu sa Dinkicem i pitao se kako vi to uspijevate u vrijeme ove krize takve investicije uvuci u Srbiju,i nikada mi niste bili jasni vi Srbi pa i sam sajt B92 koji su uvijek bili u komentarima dosta kriticki nastrojeni prema tim vasim politicarima i uvijek sam si mislio pa sto se tolko bune sta bi tek ja sa onom svojom nesposobnom klapom u Hrvatskoj vladi trebao reci,a sad zapravo shvacam da nisu nista bolji od nasih i da B92 pa i ljudi koji daju duge kriticke komentare na rad politicara nadleznih za gospodarstvo imaju pravo i nisu jedni od onih koji cijeli dan sjede u fotelji i krive vladu za sve.Na kraju covjek shvati da su svi ti balkanski politicari obicni muljatori koji teskom medijskom masinerijom prije svega onom nacionalnom peru oci narodu i skupljaju politicke poene na naivnoj raji.

Miki

pre 13 godina

LAZA, VELIKA LAZA a to ce gradjani Srbije i Kragujevca tek da vide jer od tog posla nema nista, ceo stos je bio da neko iz vlasti uzme pare a fijat da prodaje automobile bez carine a po vecoj ceni nego bilo gde u Evropi.Pogledajte samo cene njihovih automobila u drugim drzavama Evrope na internetu, naprimer u Rumuniji je oko dve hiljade evra grande punto jeftiniji nego kod nas.KO UZIMA RAZLIKU U CENI.

Amos

pre 13 godina

A sta kaze dragi prijatelj Berluskoni, ovaj zadnji dil sa pregradjivanjem srpskih reka da bi Italija dobila jeftinu zelenu struju i zelene 'bodove' - je l se slaze sa tim?
Sta kaze nas dragi ministar energetike? On nema narod za koji bi mogao da se zauzme?

Boki

pre 13 godina

Berluskoni nigde ne kaze kako je protiv Fijata u Srbiji vec; "da se, ipak nada, da se to neće raditi na uštrb proizvodnje u Italiji i italijanskih radnika".
U svakom slucaju pravice se neki modeli, Fijat je vec ulozio preko 150mil €, a danas je polozen kamen temeljac za novu energanu vrednosti 70 mil €. A jos od potpisivanja memoranduma sa Fijatom slusamo price kako od toga nema nista, zato pustite vise Zastavu, Fiat i KG na miru nek rade.

Sasa

pre 13 godina

Ne bih se iznenadio: Vesti, 24.07.2010. Ministar Dinkic izjavio da ce Fiat, zbog problema u Italiji, kompletnu proizvodnju i sediste kompanije premestiti u Kragujevac. Vlada Srbije razmatra mogucnost subvencije od po 500.000 eur po radniku za Fiat a ministar Dacic bi u Mup-u zamenio zastarele Pezoe novim Ferarijima iz Kragujevca jer za policiju ne vazi novi zakon o bezbednosti saobracaja.

Gledajmo iz pravog ugla

pre 13 godina

Mislim da je ok da se novi modeli Fiat-a ne prave u Srbiji, vec da se uvoze bez carine iz Italije. Takodje je skroz ok da se pregrade nase reke i da im isporucujemo struju za dzabe sve dok se ta extra investicija ne isplati investitoru. Ove dve opcije su apsolutno najbolje za onogo ko uzima procent u Srbiji.
Hahahahahaha, feudalizam. A kako se ono bese mi zovemo? Raja, ba.

'Stranac'

pre 13 godina

A sta je ovo sada? A pa da, Italijani cuvaju svoj interes. Mozemo mi dosta da naucimo od te Evrope, nego mi ucimo samop ono sto se nas tice..

Sinisa

pre 13 godina

Neka italijanski radnici pristanu na platu od 350 evra mesecno i ostace fabrike u Italiji, mislim da rukovodstvo Fiata ne bi imalo nista protiv!

Antonello

pre 13 godina

Citao sam danas Italijanske novine na poslu, velika prasina se digla oko proizvodnje jednog modela u Srbiji, pa neki komentari na tu vest idu i do toga da komentarisu kako je Srbija juce u Hagu izgubila Kosovo, ali da je dobila proizvodnju naslednika Multiple.

Naglasava se i da ce EU finansirati Fiatov projekat novog modela u Srbiji sa 400 miliona eura, Vlada Srbije sa 250, pa se podseca kako je sve ovo plan EU da Srbiji ponudi nesto zbog presude u Hagu a slicno nesto vec vidjenoj aferi u Italiji sa Telekom Srbije, kada je rezim Slobodana Milosevica isfinansiran na pritisak Amerike sa Italijanskih 1.5 milijardi dolara.

Ovde ima ponajvise politike a ponajmanje ekonomije u celom ovom poslu.

Slobodan

pre 13 godina

U Italiji se do ove poslednje Markjonijeve izjave jako malo govorilo o Fiat-u u Srbiji. Zato se ne treba cuditi burnoj reakciji italijanske javnosti koja o srpskoj varijanti nije informisana. S druge strane, Italija poslednjih godina subvencionira kupovinu automobila (dakle parama svih Italijana), s osnovim ciljem da pomogne Fiat-u; razumljiva je stoga besna reakcija vlade, te ja na mestu srpske vlade ne bi bio tako siguran u realizaciju Kragujevacke happy price; skoro su "otkacili" Poljake", a sto ne bi i Srbe...

Dragan

pre 13 godina

E moji Srbi cutam vase komentare i zaboleme glava koli ko su negativni,verovatno ovo su kostunicini iradikalsiki borci koji su preuzeli sajt B92.Pa sta vi hocete sram vas bilo,naucili ste iz Milosevicevog doba na sverc i lopovluk,kritikujete kapitalizam a goriste od najvecih zapadnih kapitalista.Kolko god covek da vam da malovam je,svaki posao vam je tezak,uvek vam je drugi kriv kolko vidim vi trazite presednika koji ce vam dati platu od 5000 EURA MESECNO ali da neradite nista nego kafica i cigarica i opet nebih vam valjao!!!Sa takvim optimizmom ce tesko Srbija NAPRED.

re

pre 13 godina

@Sima
samo mala ispravka, slazem se u sustini sa tobom, samo si malo preterao za ovu platu, radi se u fijatu i za 700evra, pogotovo na jugu, najveci je njihov problem, sto oni ne rade, nego strajkuju i boluju...

Kole

pre 13 godina

Ne plasi se srbadijo, jel Fijat ne samo dolazi u KG vec i pravi najmoderniju fabriku, citiram iz ovog teksta; "FIOM je danas naložio održavanje dvočasovnog štrajka svojih članova u italijanskim fabrikama Fijata u znak protesta zbog nedavnog otpuštanja petorice radnika u različitim fabrikama", zavrsen citat.
U Sr. je obratno, radnici sami traze da odu za neku otpremninu, cim nadju bolji posao. A i nNasi sindikati su smesni u odnosu na talijanske.

Alejandro

pre 13 godina

Gde su sad djelic i dinkic da nam pricaju bajke o liberalnom kapitalizmu sad kad su sve rasprodali I unistili domacu industriju, koju su potpuno nezasticenu prepustili na milost I nemilost stranaca pa onda ono dinkicevo remek djelo sa privatizacijom banaka citaj remek djelo za expresno zaduzivanje drzave I drustva, sad odjednom ta obecana slobodna evroppa stiti svoje proizvode I industriju, posle ovog njih dva bi morala da podnesu ostavke a dinkic i krivicno odgovara

Tix

pre 13 godina

Komentar iz Italije:

Berlusconi je covjek koji je u zadnjih 15 godina italijansku ekonomiju i drustvo "sravnijo sa zemljom". Poslije Musolinija je naveca stetocina koja je zadesila ovu stopedesetogodisnju drzavu.

Za one koji ga ne poznaju (osmi proslavljenog ***** i Milana) to je covjek koji je sposoban da demantuje ono sto je rek'o u roku od 5 minuta (bukvalno). Nema politicara koji mu je ravan.
Italijanski narod je totalno pod medijskim morfinom...
Ovo guranje oko Fiata ce trajati par sedmica i mozda ce izaci neki lazni kompromis-prasina u oci za bijesne i mutave italijanske radnike.
Kosto je neko gore napis'o: 250€ plate je manje od 700€...

Dusan8

pre 13 godina

Pa vidite da samo plase radnike u Italiji koji strajkuju zbog povecanog radnog vremena - ako ne budete dobri nosimo sve u Srbiju. A nas ce ovde plasiti da ce nas prodati Ladi.. :-)

sima strahota

pre 13 godina

..pa dobro, petak danas, kraj nedelje, kraj juna, kraj radne godine..

..u italiji vec sledece nedelje nece biti dva coveka u cipelama da se nesto pitaju, do tada ce ova prica da legne malo i to je to..

..uostalom, politicari su tu da jure glasove, biznismeni jure profit, glasovi u italiji, profit u srbiji, racunica svima jasna..

..a i ima sta i da se izgubi..200k vozila x 15k evra cini 3 milijarde evra proizvodnje..iliti 10% naseg sadasnjeg gdp-a..mislite o tome..

rema

pre 13 godina

sta je sa vama ljudi?
mogu oni da se bune koliko hoce, ako su odlucili da prozivode tamo to ce se i desiti...
imam mozda bolji uvid u situaciju, Fijat je vec zatvorio par fabrika na jugu(starih 2 god)...
naravno da ce Berluskoni da se mrsti, al to nece pomoci, tj i on vec sve zna, ima verovatno i on udeo u tome...

Sone

pre 13 godina

Vidim ja da ce se neki laki motokultivatori proizvoditi u Kragujevcu. Ova dva modela ne lice na Ferari pa da je tolika pomama u Italiji?!

KALIUMERO

pre 13 godina

Cutam-Citam
Goriste-Gori ste
Malovam-Malo vam
Neradite-Ne radite
Nebih-Ne bih
Inace zelim da radim,i da svojim radom zaradim za normalan zivot.OVAKO???

w

pre 13 godina

Predlažem da na ove mere vlade italije Dinkić odgovori sa oslobađanjem plaćanja poreza pri kupovini svakog automobila i Dačić da sve vozače fijata oslobidi plaćanja kazni na eventualne prekršaje u saobraćaju.

tomislav

pre 13 godina

da li je bolje da je hrvat vlasnik a plaće redovne ili srbin, a stanje loše.ja mislim ovo prvo,a i pitajte nekoga tko radi u takvoj firmi tko ima 2-3 djece,zaboli njega tko je vlasnik samo da dobije uredno plaću.pozz iz hrvatske

Aleksandar

pre 13 godina

E moji Srbi cutam vase komentare i zaboleme glava koli ko su negativni,verovatno ovo su kostunicini iradikalsiki borci koji su preuzeli sajt B92.Pa sta vi hocete sram vas bilo,naucili ste iz Milosevicevog doba na sverc i lopovluk,kritikujete kapitalizam a goriste od najvecih zapadnih kapitalista.Kolko god covek da vam da malovam je,svaki posao vam je tezak,uvek vam je drugi kriv kolko vidim vi trazite presednika koji ce vam dati platu od 5000 EURA MESECNO ali da neradite nista nego kafica i cigarica i opet nebih vam valjao!!!Sa takvim optimizmom ce tesko Srbija NAPRED.
(Dragan, 24. jul 2010 02:42)

Nauči pravopis, nepismeni!!!

MUKNAVI

pre 13 godina

Berluskoni i njegovi stosevi,ne za djabe ,trazi da taj posao ostane u Italiji,jer je kriza..a mi Srbi da lepo na to nasednemo ,i sljakamo za dzabe,ne bunimo se ,kako rekose ovi iz Fijata,i onu tu mogu da rade na miru..bre,bre,bre ove trikove kapiraju i vrapci na grani..al mi ne..Ove sidikalne vodje,matore kesonje jos iz doba tileta i kompanije,koji su ukrteli i sede u foteljama i svim kurtama i murtama na vlasti sluze i pasuju treba rasterati u tri livade ..pa neka ih tamo.Zbog njih,i njihove korumpiranosti u Srbiji radnici nemaju svoju zastitu.

Dusan Silni

pre 13 godina

Znaju oni šta pričaju,nisu glupi kao neke srbende na vlasti.Dinkiću srbija je u FIAT uložila oko 500miliona evra +subvencije za prodaju vozila i zbrinjavanje ostat ka,nekoliko hiljada bez posla.
Ako nisi znao Italija kao država je suvlasnik dela kapi tala jer fiat pored limuzina proizvodi vojne transportere, kamione za vojsku.brodove i kozna šta sve još,znači daje gomilu milijardi eura u ovu kompaniju uložila država Ital ija.Berluskoni tim istupom štiti interese države, zaposl enih radnika koji sigurno ne rade za 250eura već svojim pristojnim platama izdržava svoje porodice i uzgaja budu će naraštaje.Ko može da garan tuje njima daće večito srbi raditi za ponižavajuće plate kojima nemogu ni sami preži veti a kamoli porodice hrani ti i podizati decu ukletoj zemlji.Kako bilo da bilo potez vlade sa Berluskonijem nije zlonameran,oni misle na svoj narod dok vi suprotno uporno sopstvene građane gazi te,ponižavate i pretvarate u poslednji evropski šljam, DOKLE?.

sasa jokic

pre 13 godina

Ne svidja mi se ova izjava:"U Italiji bi to trajalo mnogo duze zbog tenzije sa sindikatima!". Sto ce reci Berluskoni reaguj, inace odosmo u Srbiju!

Slobodan

pre 13 godina

U Srbiji, Fijat ne mora da se plaši reakcija radnika i sindikata.. Mi smo toliko sluđeni i preplašeni (radnici), korumpirani i izmanipulisani (sindikati), da ne preti baš nikakva opasnost da se, ne daj Bože pobunimo protiv najzaštićenije vrste - poslodavaca...

STEFAN F.K

pre 13 godina

Tempom kojiM Dinkić dovodi investitore nećemo otvoriti ni 5000 radnih mesta godišnje u Srbiji, što je tek deseti deo od potrebnih radnih mesta u toku svake godine. Dinkić nije postavio sistem nego se sve svodi na oruk tj pojedinačni anranzman, to je katastrofa. Treba postaviti sistem i omogućiti svakome ko dovede neku stranu firmu u Srbiju da od celokupne investicije dobije nagradu RS u iznosu od 10 % . Time će doći do lavinskog efekta i do otvaranja velikog broja radnih mesta tj dolazaka i prebacivanja delova pogona iz Nemačke koji pripadaju manjim nemačkim firmama do 500 zaposlenih. Vredi pokuati jer država Srbija nema šta da izgubi već samo da dobije. Takvi ljudi koji mogu da dovedu nemačke firme sigurno nikada ne bi radili u SIEP-a ili ministarstvu ekonomije RS za neku smenu platu. Takva radna mesta su ionako rezervisana za decu političara i njihove rodjake, kumove itd... dakle procenat i da se radi...

Goran

pre 13 godina

Bas je lepo je prodavati italijansku robu Srbiji, puniti dzepove, a zauzvrat uvoziti manju kolicinu robe od one koja se izveze u Srbiju. A, kad jedna privatna kompanija dodje na ideju da deo proizvodnje zbog jeftinije radne snage, prebaci u tu Srbiju, opsta pobuna. Tako je bilo i u Sloveniji, kada je Gorenje najavilo prebacivanje dela proizvodnje u Valjevo, u Nemackoj kada je Nokia najavila preseljenje fabrike u Rumuniju itd.

Potpuno su razumljive ovakve reakcije, tako bi isto reagovali u Srbiji kada bi neko najavio zatvaranje npr USSteela i prebacivanje proizvodnje u Moldaviju. Medjutim, veoma je znacajna cinjenica da Srbija proteklih nekoliko godina ima veliki deficit u trgovini sa Italijom. Deficit Srbije prema Italiji, "srazmeno" nije toliko veliki kao npr prema Kini i Rusiji. Pokrivenost italijanskog uvoza srpskim izvozom je mnogo veca u odnosu na te dve drzave, medjutim ako se gledaju apsolutne cifre, deficit prema Italiji i Nemackoj je podjednako katastrofalan kao i onaj prema Kini i Rusiji. Eto, npr samo prosle godine deficit prema Italiji je bio preko 700 miliona $. Ako se od te cifre oduzmu polufabrikati, dobije se cifra od priblizno 500 miliona $ deficita. To treba da bude vazan argument u raspravi sa Italijanima.

Sta bi oni hteli da izvoze duplo vecu kolicinu robe u Srbiju, od one koju uvoze iz Srbije. Sto se ovako ostro nisu bunili ranije, kada su njihove italijanske firme investirale po istocnoj Evropi, a Italijani "ostajali bez posla". Odgovor je veoma jednostavan: privredni razvoj drzava istocne Evrope je Italijanima donosio vise novca, posla, jer je italijanski izvoz u te drzave bio veci. Poljak koji ima vise para, moze da kupi vise italijanske robe...
500 miliona $ srbijanskog deficita (cistog) prema Italiji = 50 000 italijanskih radnih mesta. Ako hoce da ti Italijani ostanu bez posla, neka i dalje blokiraju FIAT...

Pobesneli max

pre 13 godina

Mnogi, ovde, bi najsrecniji bili kada bi se u Srbiji sve ugasilo, kada bi sve stalo, kada bi poslednji ugasio svetlo...Sta li bi ih usrecilo posle toga?!
Srecno Zastavi, srecno Kragujevcu, srecno Srbiji... Sa ovakvim gradjanima, sreca ce joj zaista biti potrebna

Bolje informisan

pre 13 godina

Pogledajte malo sta pise 'Financial Times' koje su poznate financijske novine. Dosta drugacije zvuci nego u ovom clanku B92 ....Berluskoni kaze da je Fiat slobodan da dodje u Srbiju

http://www.ft.com/cms/s/0/345545ba-966d-11df-9caa-00144feab49a.html

malo se (ne) razumeme

pre 13 godina

@ Nauči pravopis, nepismeni!!!
(Aleksandar, 24. jul 2010 10:57) / / / a ti alekandres si najverovatnije nekadasnji a mozda i jos uvek "veciti student" iz doba kada ste "tepali po serpe" (gde li je Djosa da te samo vidi i pita te za pedigre) pa ti ovakvo nesto smeta??? radite 2h od 8h efektivno i trazite 3000 eurica platu... to "bato" nema ni nacrtano na papiru (jer bi ste i to uspeli da potrosite) a kamo li u stvarnom zivotu...

Sava

pre 13 godina

Osnovna greska je sto je ukinut brend "Zastava". Da je ostalo staro ime, ne bi bilo takvih problema. Pogledajte Daciu i Skodu (ostala su stara imena, a rezultati su za nove vlasnike impresivni)

Slobodan

pre 13 godina

Meni ovo lici na nekakvu pripremu nase javnosti da od tog dugo najavljivanog modela nece biti nista. Kao mi smo hteli ali Berluskoni nije dao...

Perica

pre 13 godina

Dobice srbija nove modele. Plate su male ne yato sto neko hoce da su male nego su izraz ekonomije jedne zemlje.Zassto Italijan radi za 700e a ssvabo za 2000 iz iztih razloga Srba za 322e a Kinez za 277.Sreccno Kragujevcu i Sriji.

Citac izmedju redova.

pre 13 godina

"- Da li ste vi sada u Kragujevcu srecni sto ste nam uzeli posao i slicno"

A sa li ste vi sada u Italiji srecni sto ste nam unistili drzavu i EKONOMIJU (i time stvorili jeftinu radnu snagu ovde) podrzavajuci bombardovanje 1999-te?

"What goes arround, comes arround" kazu u svetu, a mi kazemo "ko drugome jamu kopa sam u nju pada"

NEnad

pre 13 godina

To sada kao namerno pricaju, kao necemo da ode posao u Srbiju na ustrb Italijanskih radnika.

A ovde im jeftinija radna snaga.

A onda ce u Srbiji da se prime kao pa to je extra radicemo 2 nova modela i oni tamo se bune. E treba da uzmemo da radimo.

A ustvari igraju kontra politiku kao nedamo i nezelimo samo da bi mi glupi pristali da uzmemo da radimo.

A ustvari jedva cekaju da nas iskoriste kao jeftinu radnu snagu.

Sto nedaju 2 nova modela i njihove plate!!!!

Ljiljana,London

pre 13 godina

A sto ne bi nasa vlada ulozila u nase mlade inzinjere da naprave super-solarnog-Ficu i da mi imamo svoja kola i industriju, pa da izvozimo? Zamisli samo takav projekat..

NajboljeIzBanata

pre 13 godina

Samo vi donesite novi model. Ima ko ce da radi. Ko sisa zabarske komunjare. Gori su od nasih sindikalaca.

Posto Fiat nema izbora, bilo bi bolje da smo insistirali na 50% italijanske plate za nase radnike (kad kazem radnike, mislim na radnike u pravom smislu reci), sto bi znacilo 500-600 evrica, a ne da se grbe za 200-250.

Aca

pre 13 godina

Kada se prozivodnja iz EU i SAD selila u Kinu i druge tranzicione zemlje nije bilo ovakvih napada. Sada kada treba da se nesto preseli kod nas javlja se otpor ciji uzrok ne treba traziti samo u radnickom nezadovoljstvu.

Dragan

pre 13 godina

E moji Srbi cutam vase komentare i zaboleme glava koli ko su negativni,verovatno ovo su kostunicini iradikalsiki borci koji su preuzeli sajt B92.Pa sta vi hocete sram vas bilo,naucili ste iz Milosevicevog doba na sverc i lopovluk,kritikujete kapitalizam a goriste od najvecih zapadnih kapitalista.Kolko god covek da vam da malovam je,svaki posao vam je tezak,uvek vam je drugi kriv kolko vidim vi trazite presednika koji ce vam dati platu od 5000 EURA MESECNO ali da neradite nista nego kafica i cigarica i opet nebih vam valjao!!!Sa takvim optimizmom ce tesko Srbija NAPRED.

Alejandro

pre 13 godina

Gde su sad djelic i dinkic da nam pricaju bajke o liberalnom kapitalizmu sad kad su sve rasprodali I unistili domacu industriju, koju su potpuno nezasticenu prepustili na milost I nemilost stranaca pa onda ono dinkicevo remek djelo sa privatizacijom banaka citaj remek djelo za expresno zaduzivanje drzave I drustva, sad odjednom ta obecana slobodna evroppa stiti svoje proizvode I industriju, posle ovog njih dva bi morala da podnesu ostavke a dinkic i krivicno odgovara

Sasa

pre 13 godina

Ne bih se iznenadio: Vesti, 24.07.2010. Ministar Dinkic izjavio da ce Fiat, zbog problema u Italiji, kompletnu proizvodnju i sediste kompanije premestiti u Kragujevac. Vlada Srbije razmatra mogucnost subvencije od po 500.000 eur po radniku za Fiat a ministar Dacic bi u Mup-u zamenio zastarele Pezoe novim Ferarijima iz Kragujevca jer za policiju ne vazi novi zakon o bezbednosti saobracaja.

Ljiljana,London

pre 13 godina

A sto ne bi nasa vlada ulozila u nase mlade inzinjere da naprave super-solarnog-Ficu i da mi imamo svoja kola i industriju, pa da izvozimo? Zamisli samo takav projekat..

Aleksandar

pre 13 godina

E moji Srbi cutam vase komentare i zaboleme glava koli ko su negativni,verovatno ovo su kostunicini iradikalsiki borci koji su preuzeli sajt B92.Pa sta vi hocete sram vas bilo,naucili ste iz Milosevicevog doba na sverc i lopovluk,kritikujete kapitalizam a goriste od najvecih zapadnih kapitalista.Kolko god covek da vam da malovam je,svaki posao vam je tezak,uvek vam je drugi kriv kolko vidim vi trazite presednika koji ce vam dati platu od 5000 EURA MESECNO ali da neradite nista nego kafica i cigarica i opet nebih vam valjao!!!Sa takvim optimizmom ce tesko Srbija NAPRED.
(Dragan, 24. jul 2010 02:42)

Nauči pravopis, nepismeni!!!

PeroZG

pre 13 godina

Da budem iskren kao Hrvat u ovo krizno vrijeme zaista sam se divio srpskim politicarima na celu sa Dinkicem i pitao se kako vi to uspijevate u vrijeme ove krize takve investicije uvuci u Srbiju,i nikada mi niste bili jasni vi Srbi pa i sam sajt B92 koji su uvijek bili u komentarima dosta kriticki nastrojeni prema tim vasim politicarima i uvijek sam si mislio pa sto se tolko bune sta bi tek ja sa onom svojom nesposobnom klapom u Hrvatskoj vladi trebao reci,a sad zapravo shvacam da nisu nista bolji od nasih i da B92 pa i ljudi koji daju duge kriticke komentare na rad politicara nadleznih za gospodarstvo imaju pravo i nisu jedni od onih koji cijeli dan sjede u fotelji i krive vladu za sve.Na kraju covjek shvati da su svi ti balkanski politicari obicni muljatori koji teskom medijskom masinerijom prije svega onom nacionalnom peru oci narodu i skupljaju politicke poene na naivnoj raji.

Miki

pre 13 godina

LAZA, VELIKA LAZA a to ce gradjani Srbije i Kragujevca tek da vide jer od tog posla nema nista, ceo stos je bio da neko iz vlasti uzme pare a fijat da prodaje automobile bez carine a po vecoj ceni nego bilo gde u Evropi.Pogledajte samo cene njihovih automobila u drugim drzavama Evrope na internetu, naprimer u Rumuniji je oko dve hiljade evra grande punto jeftiniji nego kod nas.KO UZIMA RAZLIKU U CENI.

Sone

pre 13 godina

Vidim ja da ce se neki laki motokultivatori proizvoditi u Kragujevcu. Ova dva modela ne lice na Ferari pa da je tolika pomama u Italiji?!

NEnad

pre 13 godina

To sada kao namerno pricaju, kao necemo da ode posao u Srbiju na ustrb Italijanskih radnika.

A ovde im jeftinija radna snaga.

A onda ce u Srbiji da se prime kao pa to je extra radicemo 2 nova modela i oni tamo se bune. E treba da uzmemo da radimo.

A ustvari igraju kontra politiku kao nedamo i nezelimo samo da bi mi glupi pristali da uzmemo da radimo.

A ustvari jedva cekaju da nas iskoriste kao jeftinu radnu snagu.

Sto nedaju 2 nova modela i njihove plate!!!!

Sava

pre 13 godina

Osnovna greska je sto je ukinut brend "Zastava". Da je ostalo staro ime, ne bi bilo takvih problema. Pogledajte Daciu i Skodu (ostala su stara imena, a rezultati su za nove vlasnike impresivni)

rema

pre 13 godina

sta je sa vama ljudi?
mogu oni da se bune koliko hoce, ako su odlucili da prozivode tamo to ce se i desiti...
imam mozda bolji uvid u situaciju, Fijat je vec zatvorio par fabrika na jugu(starih 2 god)...
naravno da ce Berluskoni da se mrsti, al to nece pomoci, tj i on vec sve zna, ima verovatno i on udeo u tome...

tomislav

pre 13 godina

da li je bolje da je hrvat vlasnik a plaće redovne ili srbin, a stanje loše.ja mislim ovo prvo,a i pitajte nekoga tko radi u takvoj firmi tko ima 2-3 djece,zaboli njega tko je vlasnik samo da dobije uredno plaću.pozz iz hrvatske

Slobodan

pre 13 godina

Meni ovo lici na nekakvu pripremu nase javnosti da od tog dugo najavljivanog modela nece biti nista. Kao mi smo hteli ali Berluskoni nije dao...

Dusan Silni

pre 13 godina

Znaju oni šta pričaju,nisu glupi kao neke srbende na vlasti.Dinkiću srbija je u FIAT uložila oko 500miliona evra +subvencije za prodaju vozila i zbrinjavanje ostat ka,nekoliko hiljada bez posla.
Ako nisi znao Italija kao država je suvlasnik dela kapi tala jer fiat pored limuzina proizvodi vojne transportere, kamione za vojsku.brodove i kozna šta sve još,znači daje gomilu milijardi eura u ovu kompaniju uložila država Ital ija.Berluskoni tim istupom štiti interese države, zaposl enih radnika koji sigurno ne rade za 250eura već svojim pristojnim platama izdržava svoje porodice i uzgaja budu će naraštaje.Ko može da garan tuje njima daće večito srbi raditi za ponižavajuće plate kojima nemogu ni sami preži veti a kamoli porodice hrani ti i podizati decu ukletoj zemlji.Kako bilo da bilo potez vlade sa Berluskonijem nije zlonameran,oni misle na svoj narod dok vi suprotno uporno sopstvene građane gazi te,ponižavate i pretvarate u poslednji evropski šljam, DOKLE?.

re

pre 13 godina

@Sima
samo mala ispravka, slazem se u sustini sa tobom, samo si malo preterao za ovu platu, radi se u fijatu i za 700evra, pogotovo na jugu, najveci je njihov problem, sto oni ne rade, nego strajkuju i boluju...

Gledajmo iz pravog ugla

pre 13 godina

Mislim da je ok da se novi modeli Fiat-a ne prave u Srbiji, vec da se uvoze bez carine iz Italije. Takodje je skroz ok da se pregrade nase reke i da im isporucujemo struju za dzabe sve dok se ta extra investicija ne isplati investitoru. Ove dve opcije su apsolutno najbolje za onogo ko uzima procent u Srbiji.
Hahahahahaha, feudalizam. A kako se ono bese mi zovemo? Raja, ba.

MUKNAVI

pre 13 godina

Berluskoni i njegovi stosevi,ne za djabe ,trazi da taj posao ostane u Italiji,jer je kriza..a mi Srbi da lepo na to nasednemo ,i sljakamo za dzabe,ne bunimo se ,kako rekose ovi iz Fijata,i onu tu mogu da rade na miru..bre,bre,bre ove trikove kapiraju i vrapci na grani..al mi ne..Ove sidikalne vodje,matore kesonje jos iz doba tileta i kompanije,koji su ukrteli i sede u foteljama i svim kurtama i murtama na vlasti sluze i pasuju treba rasterati u tri livade ..pa neka ih tamo.Zbog njih,i njihove korumpiranosti u Srbiji radnici nemaju svoju zastitu.

malo se (ne) razumeme

pre 13 godina

@ Nauči pravopis, nepismeni!!!
(Aleksandar, 24. jul 2010 10:57) / / / a ti alekandres si najverovatnije nekadasnji a mozda i jos uvek "veciti student" iz doba kada ste "tepali po serpe" (gde li je Djosa da te samo vidi i pita te za pedigre) pa ti ovakvo nesto smeta??? radite 2h od 8h efektivno i trazite 3000 eurica platu... to "bato" nema ni nacrtano na papiru (jer bi ste i to uspeli da potrosite) a kamo li u stvarnom zivotu...

Pobesneli max

pre 13 godina

Mnogi, ovde, bi najsrecniji bili kada bi se u Srbiji sve ugasilo, kada bi sve stalo, kada bi poslednji ugasio svetlo...Sta li bi ih usrecilo posle toga?!
Srecno Zastavi, srecno Kragujevcu, srecno Srbiji... Sa ovakvim gradjanima, sreca ce joj zaista biti potrebna

Boki

pre 13 godina

Berluskoni nigde ne kaze kako je protiv Fijata u Srbiji vec; "da se, ipak nada, da se to neće raditi na uštrb proizvodnje u Italiji i italijanskih radnika".
U svakom slucaju pravice se neki modeli, Fijat je vec ulozio preko 150mil €, a danas je polozen kamen temeljac za novu energanu vrednosti 70 mil €. A jos od potpisivanja memoranduma sa Fijatom slusamo price kako od toga nema nista, zato pustite vise Zastavu, Fiat i KG na miru nek rade.

Goran

pre 13 godina

Bas je lepo je prodavati italijansku robu Srbiji, puniti dzepove, a zauzvrat uvoziti manju kolicinu robe od one koja se izveze u Srbiju. A, kad jedna privatna kompanija dodje na ideju da deo proizvodnje zbog jeftinije radne snage, prebaci u tu Srbiju, opsta pobuna. Tako je bilo i u Sloveniji, kada je Gorenje najavilo prebacivanje dela proizvodnje u Valjevo, u Nemackoj kada je Nokia najavila preseljenje fabrike u Rumuniju itd.

Potpuno su razumljive ovakve reakcije, tako bi isto reagovali u Srbiji kada bi neko najavio zatvaranje npr USSteela i prebacivanje proizvodnje u Moldaviju. Medjutim, veoma je znacajna cinjenica da Srbija proteklih nekoliko godina ima veliki deficit u trgovini sa Italijom. Deficit Srbije prema Italiji, "srazmeno" nije toliko veliki kao npr prema Kini i Rusiji. Pokrivenost italijanskog uvoza srpskim izvozom je mnogo veca u odnosu na te dve drzave, medjutim ako se gledaju apsolutne cifre, deficit prema Italiji i Nemackoj je podjednako katastrofalan kao i onaj prema Kini i Rusiji. Eto, npr samo prosle godine deficit prema Italiji je bio preko 700 miliona $. Ako se od te cifre oduzmu polufabrikati, dobije se cifra od priblizno 500 miliona $ deficita. To treba da bude vazan argument u raspravi sa Italijanima.

Sta bi oni hteli da izvoze duplo vecu kolicinu robe u Srbiju, od one koju uvoze iz Srbije. Sto se ovako ostro nisu bunili ranije, kada su njihove italijanske firme investirale po istocnoj Evropi, a Italijani "ostajali bez posla". Odgovor je veoma jednostavan: privredni razvoj drzava istocne Evrope je Italijanima donosio vise novca, posla, jer je italijanski izvoz u te drzave bio veci. Poljak koji ima vise para, moze da kupi vise italijanske robe...
500 miliona $ srbijanskog deficita (cistog) prema Italiji = 50 000 italijanskih radnih mesta. Ako hoce da ti Italijani ostanu bez posla, neka i dalje blokiraju FIAT...

Slobodan

pre 13 godina

U Italiji se do ove poslednje Markjonijeve izjave jako malo govorilo o Fiat-u u Srbiji. Zato se ne treba cuditi burnoj reakciji italijanske javnosti koja o srpskoj varijanti nije informisana. S druge strane, Italija poslednjih godina subvencionira kupovinu automobila (dakle parama svih Italijana), s osnovim ciljem da pomogne Fiat-u; razumljiva je stoga besna reakcija vlade, te ja na mestu srpske vlade ne bi bio tako siguran u realizaciju Kragujevacke happy price; skoro su "otkacili" Poljake", a sto ne bi i Srbe...

Antonello

pre 13 godina

Citao sam danas Italijanske novine na poslu, velika prasina se digla oko proizvodnje jednog modela u Srbiji, pa neki komentari na tu vest idu i do toga da komentarisu kako je Srbija juce u Hagu izgubila Kosovo, ali da je dobila proizvodnju naslednika Multiple.

Naglasava se i da ce EU finansirati Fiatov projekat novog modela u Srbiji sa 400 miliona eura, Vlada Srbije sa 250, pa se podseca kako je sve ovo plan EU da Srbiji ponudi nesto zbog presude u Hagu a slicno nesto vec vidjenoj aferi u Italiji sa Telekom Srbije, kada je rezim Slobodana Milosevica isfinansiran na pritisak Amerike sa Italijanskih 1.5 milijardi dolara.

Ovde ima ponajvise politike a ponajmanje ekonomije u celom ovom poslu.

Sinisa

pre 13 godina

Neka italijanski radnici pristanu na platu od 350 evra mesecno i ostace fabrike u Italiji, mislim da rukovodstvo Fiata ne bi imalo nista protiv!

sima strahota

pre 13 godina

..pa dobro, petak danas, kraj nedelje, kraj juna, kraj radne godine..

..u italiji vec sledece nedelje nece biti dva coveka u cipelama da se nesto pitaju, do tada ce ova prica da legne malo i to je to..

..uostalom, politicari su tu da jure glasove, biznismeni jure profit, glasovi u italiji, profit u srbiji, racunica svima jasna..

..a i ima sta i da se izgubi..200k vozila x 15k evra cini 3 milijarde evra proizvodnje..iliti 10% naseg sadasnjeg gdp-a..mislite o tome..

'Stranac'

pre 13 godina

A sta je ovo sada? A pa da, Italijani cuvaju svoj interes. Mozemo mi dosta da naucimo od te Evrope, nego mi ucimo samop ono sto se nas tice..

Kole

pre 13 godina

Ne plasi se srbadijo, jel Fijat ne samo dolazi u KG vec i pravi najmoderniju fabriku, citiram iz ovog teksta; "FIOM je danas naložio održavanje dvočasovnog štrajka svojih članova u italijanskim fabrikama Fijata u znak protesta zbog nedavnog otpuštanja petorice radnika u različitim fabrikama", zavrsen citat.
U Sr. je obratno, radnici sami traze da odu za neku otpremninu, cim nadju bolji posao. A i nNasi sindikati su smesni u odnosu na talijanske.

w

pre 13 godina

Predlažem da na ove mere vlade italije Dinkić odgovori sa oslobađanjem plaćanja poreza pri kupovini svakog automobila i Dačić da sve vozače fijata oslobidi plaćanja kazni na eventualne prekršaje u saobraćaju.

Tix

pre 13 godina

Komentar iz Italije:

Berlusconi je covjek koji je u zadnjih 15 godina italijansku ekonomiju i drustvo "sravnijo sa zemljom". Poslije Musolinija je naveca stetocina koja je zadesila ovu stopedesetogodisnju drzavu.

Za one koji ga ne poznaju (osmi proslavljenog ***** i Milana) to je covjek koji je sposoban da demantuje ono sto je rek'o u roku od 5 minuta (bukvalno). Nema politicara koji mu je ravan.
Italijanski narod je totalno pod medijskim morfinom...
Ovo guranje oko Fiata ce trajati par sedmica i mozda ce izaci neki lazni kompromis-prasina u oci za bijesne i mutave italijanske radnike.
Kosto je neko gore napis'o: 250€ plate je manje od 700€...

Perica

pre 13 godina

Dobice srbija nove modele. Plate su male ne yato sto neko hoce da su male nego su izraz ekonomije jedne zemlje.Zassto Italijan radi za 700e a ssvabo za 2000 iz iztih razloga Srba za 322e a Kinez za 277.Sreccno Kragujevcu i Sriji.

NajboljeIzBanata

pre 13 godina

Samo vi donesite novi model. Ima ko ce da radi. Ko sisa zabarske komunjare. Gori su od nasih sindikalaca.

Posto Fiat nema izbora, bilo bi bolje da smo insistirali na 50% italijanske plate za nase radnike (kad kazem radnike, mislim na radnike u pravom smislu reci), sto bi znacilo 500-600 evrica, a ne da se grbe za 200-250.

Amos

pre 13 godina

A sta kaze dragi prijatelj Berluskoni, ovaj zadnji dil sa pregradjivanjem srpskih reka da bi Italija dobila jeftinu zelenu struju i zelene 'bodove' - je l se slaze sa tim?
Sta kaze nas dragi ministar energetike? On nema narod za koji bi mogao da se zauzme?

Dusan8

pre 13 godina

Pa vidite da samo plase radnike u Italiji koji strajkuju zbog povecanog radnog vremena - ako ne budete dobri nosimo sve u Srbiju. A nas ce ovde plasiti da ce nas prodati Ladi.. :-)

KALIUMERO

pre 13 godina

Cutam-Citam
Goriste-Gori ste
Malovam-Malo vam
Neradite-Ne radite
Nebih-Ne bih
Inace zelim da radim,i da svojim radom zaradim za normalan zivot.OVAKO???

Citac izmedju redova.

pre 13 godina

"- Da li ste vi sada u Kragujevcu srecni sto ste nam uzeli posao i slicno"

A sa li ste vi sada u Italiji srecni sto ste nam unistili drzavu i EKONOMIJU (i time stvorili jeftinu radnu snagu ovde) podrzavajuci bombardovanje 1999-te?

"What goes arround, comes arround" kazu u svetu, a mi kazemo "ko drugome jamu kopa sam u nju pada"

Slobodan

pre 13 godina

U Srbiji, Fijat ne mora da se plaši reakcija radnika i sindikata.. Mi smo toliko sluđeni i preplašeni (radnici), korumpirani i izmanipulisani (sindikati), da ne preti baš nikakva opasnost da se, ne daj Bože pobunimo protiv najzaštićenije vrste - poslodavaca...

Bolje informisan

pre 13 godina

Pogledajte malo sta pise 'Financial Times' koje su poznate financijske novine. Dosta drugacije zvuci nego u ovom clanku B92 ....Berluskoni kaze da je Fiat slobodan da dodje u Srbiju

http://www.ft.com/cms/s/0/345545ba-966d-11df-9caa-00144feab49a.html

STEFAN F.K

pre 13 godina

Tempom kojiM Dinkić dovodi investitore nećemo otvoriti ni 5000 radnih mesta godišnje u Srbiji, što je tek deseti deo od potrebnih radnih mesta u toku svake godine. Dinkić nije postavio sistem nego se sve svodi na oruk tj pojedinačni anranzman, to je katastrofa. Treba postaviti sistem i omogućiti svakome ko dovede neku stranu firmu u Srbiju da od celokupne investicije dobije nagradu RS u iznosu od 10 % . Time će doći do lavinskog efekta i do otvaranja velikog broja radnih mesta tj dolazaka i prebacivanja delova pogona iz Nemačke koji pripadaju manjim nemačkim firmama do 500 zaposlenih. Vredi pokuati jer država Srbija nema šta da izgubi već samo da dobije. Takvi ljudi koji mogu da dovedu nemačke firme sigurno nikada ne bi radili u SIEP-a ili ministarstvu ekonomije RS za neku smenu platu. Takva radna mesta su ionako rezervisana za decu političara i njihove rodjake, kumove itd... dakle procenat i da se radi...

Aca

pre 13 godina

Kada se prozivodnja iz EU i SAD selila u Kinu i druge tranzicione zemlje nije bilo ovakvih napada. Sada kada treba da se nesto preseli kod nas javlja se otpor ciji uzrok ne treba traziti samo u radnickom nezadovoljstvu.

sasa jokic

pre 13 godina

Ne svidja mi se ova izjava:"U Italiji bi to trajalo mnogo duze zbog tenzije sa sindikatima!". Sto ce reci Berluskoni reaguj, inace odosmo u Srbiju!