Sreda, 09.06.2010.

17:31

Dinar pada, evro blizu 104 dinara

Dinar će sutra oslabiti prema evru za oko 0,4 odsto i zvanični srednju kurs će biti 103,9368, što je nova najniža vrednost domaće valute od uvođenja evra.

Izvor: Beta

Dinar pada, evro blizu 104 dinara IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

22 Komentari

Sortiraj po:

vlada

pre 13 godina

Kada se radi o izborima, onda bih pre izašao i poništio svoj listić nego što bih ostao kući.
(NajboljeIzBanata, 9. jun 2010 22:45)

Naravno,mislio sam na bojkot izbora.Izaci hocu,ponistiti listic hocu,ali vise da glasam za ovu ekipu politicara(i pozicija i opozicija) koja je danas aktuelna,to sigurno necu.Mozda sam bio nejasan,pardon.

Samo,velika nam vajda od toga,kao sto vidite,vecina ovde,sto znaci i u Srbiji "ne preporucuju" ovo sto rekoh.To znaci da je sve ok i da je zivot u zemlji pesma.
E,dok smo takvi(sadomazohisti),i ne zasluzujemo bolje.
Potrajace ovo jahanje izgleda njiiihaaaa

Drobnjak iz auta

pre 13 godina

Ovo što se dešava sa dinarom, direktna je posledica smanjivanja referentne kamatne stope.Pošto je ref.kam.stopa iznosila i do 17%, poslovne banke su plasirale svoja dinarska sredstva u zapise NBS, tako da nije bilo pritiska na devizni kurs i na inflaciju.Jedino je NBS plaćala visoke kamate (na nivou ref.kam.stope)na te zapise.Banke uopšte nisu ni morale da se bave kreditiranjem stanovništva i privrede kad su dobijale 17% kamatu.Pošto je došla SEKA,i zamiranje privrede,država se dosetila da smanji ref.kam.stopu na sadašnih 8%,želeći potajno da dinarska sredstva koje banke izvlače iz zapisa (pošto im se po ovoj kamati ne isplati držati)plasiraju privredi i stanovništvu,i na taj način oživeti privredna aktivnost.Međutim,pošto veliki deo privrede je već prezadužen a stanovništvo se opametilo,banke ova dinarska sredstva nemaju kome plasirati.Banke dinarska sredstva koje povlače iz zapisa zbog nemogućnosti plasmana kroz kredite,a ne želeći da drže u dinarima,sada menjaju u eure i zbog toga dolazi do pada vrednosti dinara.Država može da bira da li joj je jeftinije da podigne ref.kam stopu na nivo koji bankama odgovara,pa da iste ponovo plasiraju dinarska sredstva u zapise, ili da troši devizne rezeve na odbranu dinara.Onaj pokušaj da se dinari iz zapisa plasiraju privredi i stanovništvu sa ciljem oživljavanja industrije očigledno nije uspeo.

Dalibor

pre 13 godina

Ako, tako i treba, kad ste finansijski nepismeni. Citajte Roberta Kiosakija, pa cete nauciti kako da pare rade za vas, a ne vi za njih.

реалиста

pre 13 godina

Сваки дан једна те иста вест само повећавају бројке. Досадно постало.
Динар треба да (обез)вреди колико тржиште налаже и без икаквих интервенција НБС. Ако је то 200 динара, онда нека буде 200 динара. А за оне који су дизали кредите у еврима по 70 динара, то је њихов проблем. Сада да би могли да их отплаћују треба држава да се задужује и да тај дуг онда враћају деца и унучад оних који нису дигли кредите (у еврима)?!?

Sinisa1982

pre 13 godina

Neka pada, da je valjao ne bi padao. Mada krivo mi je sto sam sumnjao u ljude, koji su uvek govorili da je dinar *** koje ce pasti kad tad, a ja sam nisam verovao u to. Mozda sam suvise mlad i ne secam se muke koju je izazvao ranije.

Zabrinuti

pre 13 godina

Makedonci imaju fiksni kurs a privreda im mnog jaka!!??, Bosanci imaju fiksni kurs a privreda im mnogo jaka!!??, Hrvati imaju fiksni kurs. Samo kod nas plivajući...i stvarno - otpliva on!!! Da čovek ne poveruje.

NajboljeIzBanata

pre 13 godina

"Znam samo jedno,nikad vise na izbore,bar ce mi savest biti mirna!"

Ko ne izađe na izbore, taj ne zaslužuje bolje jer ne preuzima odgovornost za sopstveni život i sudbinu. To je moje iskreno mišljenje i izvinjavam se ako sam nekog uvredio. Vlastela upravo to i želi--apatiju, beznađe i demotivisanost građanstva. Takav narod je najbolji narod.

Sve se može bojkotovati i u principu mislim da je bojkot dobar način da se iskaže nezadovoljstvo. Kada se radi o izborima, onda bih pre izašao i poništio svoj listić nego što bih ostao kući.

Mirda

pre 13 godina

Prekinite vise da kukate o kreditima! Ko vas je vukao za usi da ih uzimate?! Kako ste ih uzimali, tako ih i vracajte, a dinar ce da klize gde mu je i mesto.

...salefcrs...

pre 13 godina

Posto ce devizne rezerve ionako da se potrose na odbranu kursa bolje da uvedemo fiksni kurs i bar sprecimo pljacku na kursnim razlikama.....

Ogi

pre 13 godina

"Krediti su deljeni po kursu 74 danas je 104, a sutra???"

Krediti nisu deljeni, vec su krediti uzimani. Hteo narod da zivi preko svojih mogucnosti, da ima ono sto jos nije zaradio. Samo naivan (da ne kazem nesto gore) covek je usao u devizni kredit za potrosnju u situaciji kada je dinar bio izuzetno precenjen.

marija

pre 13 godina

Nisam ekonomista i ne znam o cemu pricaju ovi vajni ekonomisti ali znam pouzdano da bez stabilne valute nema proizvodnje. Ko god drugacije kaze onda on nema pojma o cemu prica ili je zlonameran. Nikada u zivotu ne bi ulozio pare da recimo proizvedem neki artikal a da nemam pojma kolika ce mi biti prodajna cena . Onaj ko to uradi rizikuje da zbog rasta kursa ono sto proda nece moci da podmiri troskove proizvodnje. Ako se ugradi za stopu rasta kursa onda ce mu prodaja ici katastrofalno, roba ce biti preskupa i on opet propada. Ne trebate da mi verujete , samo zamislite da ste u ulozi nekoga ko treba da nesto proizvede , da treba da kupi opremu , da treba da kupi repromaterijal , plati plate i poreze . Razmislite i shvaticete da bi to samo lud covek radio pri ovakvom stanju kursa. Dinar je uvek bio i ostao sredstvo pljackanja i to ce biti i ubuduce . Nasi "veliki" ekonomisti kazu da treba pustiti kurs da bi se povecao izvoz. To u prevodu znaci da treba smanjiti ljudima plate. Zar nije onda jednostavnije kurs drzati fiksnim a samnjivati kolicinu dinara u opticaju tj smanjivati plate do uravnotezenja. Naravno ovo politicki nije popularno ali mislim da ovima vise nista ne moze da pomogne da ostanu na vlasti pa bi trebali barem jednu jedinu stvar dobru uraditi. Smanjiti plate , povuci dinare iz opticaja i tako drzati kurs na realnom nivou. Ovako cemo samo uci u galopirajucu inflaciju koja ce nas dovesti tamo gde smo vec ranije i bili ali ovaj put sa verovatno katastrofalnim posledicama, potpunim bankrotom zemlje i svih nas.

vlada

pre 13 godina

Oterase nas ovi lopovi u duznicko ropstvo.
Koliko je samo nas uzelo stambene i druge dugogodisnje kredite,plate zamrzli a dinar u sunovratu.Decu da hranim uskoro necu moci.
Mislio sam da od Slobe i ekipe nece biti vecih "mahera",ali ovi,ovi su neprevazidjeni.
********
Znam samo jedno,nikad vise na izbore,bar ce mi savest biti mirna!

Sram vas bilo

Deda

pre 13 godina

Zaamrznite kurs evra pod hitno ako nećete da narod skapa od gladi! Ko će da vraća kredite? Krediti su deljeni po kursu 74 danas je 104, a sutra??? Plate niste povećavali (osim sebi) pa od čega narod da živi???

Baja

pre 13 godina

Jeste blizu je 104 dinara evo u Novom sadu se prodaje danas za 104,5. Strucnjaci su projektovali da ce do kraja godine biti 105 ali meni se cini da ce to da postigne do kraja sutrasnjeg dana. Mi smo gospodo uveliko u galopirajucoj inflaciji koju ce strucnjaci verovatno otkriti tek kad se za to steknu uslovi.

Dzoni

pre 13 godina

Daj podsetite se sta je Jelasic pricao u januaru ove godine i uporedite sta se desilo u medjuvremenu,svaki put povecavaju tu cifru preko koje "nece preci".
A svaki dan u Srbiji je istorijski a dinar "oscilira" al uvek u jednom smeru.

Bonus

pre 13 godina

Dinar i dalje u lakom padu.....moju zaradu drugi troše......biće bolje neko viče, na papiru mrtvo slovo....
E Boro, Boro ponovo si aktuelan.

Baja

pre 13 godina

Jeste blizu je 104 dinara evo u Novom sadu se prodaje danas za 104,5. Strucnjaci su projektovali da ce do kraja godine biti 105 ali meni se cini da ce to da postigne do kraja sutrasnjeg dana. Mi smo gospodo uveliko u galopirajucoj inflaciji koju ce strucnjaci verovatno otkriti tek kad se za to steknu uslovi.

Bonus

pre 13 godina

Dinar i dalje u lakom padu.....moju zaradu drugi troše......biće bolje neko viče, na papiru mrtvo slovo....
E Boro, Boro ponovo si aktuelan.

Dzoni

pre 13 godina

Daj podsetite se sta je Jelasic pricao u januaru ove godine i uporedite sta se desilo u medjuvremenu,svaki put povecavaju tu cifru preko koje "nece preci".
A svaki dan u Srbiji je istorijski a dinar "oscilira" al uvek u jednom smeru.

Deda

pre 13 godina

Zaamrznite kurs evra pod hitno ako nećete da narod skapa od gladi! Ko će da vraća kredite? Krediti su deljeni po kursu 74 danas je 104, a sutra??? Plate niste povećavali (osim sebi) pa od čega narod da živi???

vlada

pre 13 godina

Oterase nas ovi lopovi u duznicko ropstvo.
Koliko je samo nas uzelo stambene i druge dugogodisnje kredite,plate zamrzli a dinar u sunovratu.Decu da hranim uskoro necu moci.
Mislio sam da od Slobe i ekipe nece biti vecih "mahera",ali ovi,ovi su neprevazidjeni.
********
Znam samo jedno,nikad vise na izbore,bar ce mi savest biti mirna!

Sram vas bilo

Ogi

pre 13 godina

"Krediti su deljeni po kursu 74 danas je 104, a sutra???"

Krediti nisu deljeni, vec su krediti uzimani. Hteo narod da zivi preko svojih mogucnosti, da ima ono sto jos nije zaradio. Samo naivan (da ne kazem nesto gore) covek je usao u devizni kredit za potrosnju u situaciji kada je dinar bio izuzetno precenjen.

Mirda

pre 13 godina

Prekinite vise da kukate o kreditima! Ko vas je vukao za usi da ih uzimate?! Kako ste ih uzimali, tako ih i vracajte, a dinar ce da klize gde mu je i mesto.

Zabrinuti

pre 13 godina

Makedonci imaju fiksni kurs a privreda im mnog jaka!!??, Bosanci imaju fiksni kurs a privreda im mnogo jaka!!??, Hrvati imaju fiksni kurs. Samo kod nas plivajući...i stvarno - otpliva on!!! Da čovek ne poveruje.

реалиста

pre 13 godina

Сваки дан једна те иста вест само повећавају бројке. Досадно постало.
Динар треба да (обез)вреди колико тржиште налаже и без икаквих интервенција НБС. Ако је то 200 динара, онда нека буде 200 динара. А за оне који су дизали кредите у еврима по 70 динара, то је њихов проблем. Сада да би могли да их отплаћују треба држава да се задужује и да тај дуг онда враћају деца и унучад оних који нису дигли кредите (у еврима)?!?

NajboljeIzBanata

pre 13 godina

"Znam samo jedno,nikad vise na izbore,bar ce mi savest biti mirna!"

Ko ne izađe na izbore, taj ne zaslužuje bolje jer ne preuzima odgovornost za sopstveni život i sudbinu. To je moje iskreno mišljenje i izvinjavam se ako sam nekog uvredio. Vlastela upravo to i želi--apatiju, beznađe i demotivisanost građanstva. Takav narod je najbolji narod.

Sve se može bojkotovati i u principu mislim da je bojkot dobar način da se iskaže nezadovoljstvo. Kada se radi o izborima, onda bih pre izašao i poništio svoj listić nego što bih ostao kući.

Sinisa1982

pre 13 godina

Neka pada, da je valjao ne bi padao. Mada krivo mi je sto sam sumnjao u ljude, koji su uvek govorili da je dinar *** koje ce pasti kad tad, a ja sam nisam verovao u to. Mozda sam suvise mlad i ne secam se muke koju je izazvao ranije.

marija

pre 13 godina

Nisam ekonomista i ne znam o cemu pricaju ovi vajni ekonomisti ali znam pouzdano da bez stabilne valute nema proizvodnje. Ko god drugacije kaze onda on nema pojma o cemu prica ili je zlonameran. Nikada u zivotu ne bi ulozio pare da recimo proizvedem neki artikal a da nemam pojma kolika ce mi biti prodajna cena . Onaj ko to uradi rizikuje da zbog rasta kursa ono sto proda nece moci da podmiri troskove proizvodnje. Ako se ugradi za stopu rasta kursa onda ce mu prodaja ici katastrofalno, roba ce biti preskupa i on opet propada. Ne trebate da mi verujete , samo zamislite da ste u ulozi nekoga ko treba da nesto proizvede , da treba da kupi opremu , da treba da kupi repromaterijal , plati plate i poreze . Razmislite i shvaticete da bi to samo lud covek radio pri ovakvom stanju kursa. Dinar je uvek bio i ostao sredstvo pljackanja i to ce biti i ubuduce . Nasi "veliki" ekonomisti kazu da treba pustiti kurs da bi se povecao izvoz. To u prevodu znaci da treba smanjiti ljudima plate. Zar nije onda jednostavnije kurs drzati fiksnim a samnjivati kolicinu dinara u opticaju tj smanjivati plate do uravnotezenja. Naravno ovo politicki nije popularno ali mislim da ovima vise nista ne moze da pomogne da ostanu na vlasti pa bi trebali barem jednu jedinu stvar dobru uraditi. Smanjiti plate , povuci dinare iz opticaja i tako drzati kurs na realnom nivou. Ovako cemo samo uci u galopirajucu inflaciju koja ce nas dovesti tamo gde smo vec ranije i bili ali ovaj put sa verovatno katastrofalnim posledicama, potpunim bankrotom zemlje i svih nas.

...salefcrs...

pre 13 godina

Posto ce devizne rezerve ionako da se potrose na odbranu kursa bolje da uvedemo fiksni kurs i bar sprecimo pljacku na kursnim razlikama.....

Dalibor

pre 13 godina

Ako, tako i treba, kad ste finansijski nepismeni. Citajte Roberta Kiosakija, pa cete nauciti kako da pare rade za vas, a ne vi za njih.

vlada

pre 13 godina

Kada se radi o izborima, onda bih pre izašao i poništio svoj listić nego što bih ostao kući.
(NajboljeIzBanata, 9. jun 2010 22:45)

Naravno,mislio sam na bojkot izbora.Izaci hocu,ponistiti listic hocu,ali vise da glasam za ovu ekipu politicara(i pozicija i opozicija) koja je danas aktuelna,to sigurno necu.Mozda sam bio nejasan,pardon.

Samo,velika nam vajda od toga,kao sto vidite,vecina ovde,sto znaci i u Srbiji "ne preporucuju" ovo sto rekoh.To znaci da je sve ok i da je zivot u zemlji pesma.
E,dok smo takvi(sadomazohisti),i ne zasluzujemo bolje.
Potrajace ovo jahanje izgleda njiiihaaaa

Drobnjak iz auta

pre 13 godina

Ovo što se dešava sa dinarom, direktna je posledica smanjivanja referentne kamatne stope.Pošto je ref.kam.stopa iznosila i do 17%, poslovne banke su plasirale svoja dinarska sredstva u zapise NBS, tako da nije bilo pritiska na devizni kurs i na inflaciju.Jedino je NBS plaćala visoke kamate (na nivou ref.kam.stope)na te zapise.Banke uopšte nisu ni morale da se bave kreditiranjem stanovništva i privrede kad su dobijale 17% kamatu.Pošto je došla SEKA,i zamiranje privrede,država se dosetila da smanji ref.kam.stopu na sadašnih 8%,želeći potajno da dinarska sredstva koje banke izvlače iz zapisa (pošto im se po ovoj kamati ne isplati držati)plasiraju privredi i stanovništvu,i na taj način oživeti privredna aktivnost.Međutim,pošto veliki deo privrede je već prezadužen a stanovništvo se opametilo,banke ova dinarska sredstva nemaju kome plasirati.Banke dinarska sredstva koje povlače iz zapisa zbog nemogućnosti plasmana kroz kredite,a ne želeći da drže u dinarima,sada menjaju u eure i zbog toga dolazi do pada vrednosti dinara.Država može da bira da li joj je jeftinije da podigne ref.kam stopu na nivo koji bankama odgovara,pa da iste ponovo plasiraju dinarska sredstva u zapise, ili da troši devizne rezeve na odbranu dinara.Onaj pokušaj da se dinari iz zapisa plasiraju privredi i stanovništvu sa ciljem oživljavanja industrije očigledno nije uspeo.

vlada

pre 13 godina

Oterase nas ovi lopovi u duznicko ropstvo.
Koliko je samo nas uzelo stambene i druge dugogodisnje kredite,plate zamrzli a dinar u sunovratu.Decu da hranim uskoro necu moci.
Mislio sam da od Slobe i ekipe nece biti vecih "mahera",ali ovi,ovi su neprevazidjeni.
********
Znam samo jedno,nikad vise na izbore,bar ce mi savest biti mirna!

Sram vas bilo

Deda

pre 13 godina

Zaamrznite kurs evra pod hitno ako nećete da narod skapa od gladi! Ko će da vraća kredite? Krediti su deljeni po kursu 74 danas je 104, a sutra??? Plate niste povećavali (osim sebi) pa od čega narod da živi???

Bonus

pre 13 godina

Dinar i dalje u lakom padu.....moju zaradu drugi troše......biće bolje neko viče, na papiru mrtvo slovo....
E Boro, Boro ponovo si aktuelan.

Dzoni

pre 13 godina

Daj podsetite se sta je Jelasic pricao u januaru ove godine i uporedite sta se desilo u medjuvremenu,svaki put povecavaju tu cifru preko koje "nece preci".
A svaki dan u Srbiji je istorijski a dinar "oscilira" al uvek u jednom smeru.

Ogi

pre 13 godina

"Krediti su deljeni po kursu 74 danas je 104, a sutra???"

Krediti nisu deljeni, vec su krediti uzimani. Hteo narod da zivi preko svojih mogucnosti, da ima ono sto jos nije zaradio. Samo naivan (da ne kazem nesto gore) covek je usao u devizni kredit za potrosnju u situaciji kada je dinar bio izuzetno precenjen.

Mirda

pre 13 godina

Prekinite vise da kukate o kreditima! Ko vas je vukao za usi da ih uzimate?! Kako ste ih uzimali, tako ih i vracajte, a dinar ce da klize gde mu je i mesto.

Baja

pre 13 godina

Jeste blizu je 104 dinara evo u Novom sadu se prodaje danas za 104,5. Strucnjaci su projektovali da ce do kraja godine biti 105 ali meni se cini da ce to da postigne do kraja sutrasnjeg dana. Mi smo gospodo uveliko u galopirajucoj inflaciji koju ce strucnjaci verovatno otkriti tek kad se za to steknu uslovi.

marija

pre 13 godina

Nisam ekonomista i ne znam o cemu pricaju ovi vajni ekonomisti ali znam pouzdano da bez stabilne valute nema proizvodnje. Ko god drugacije kaze onda on nema pojma o cemu prica ili je zlonameran. Nikada u zivotu ne bi ulozio pare da recimo proizvedem neki artikal a da nemam pojma kolika ce mi biti prodajna cena . Onaj ko to uradi rizikuje da zbog rasta kursa ono sto proda nece moci da podmiri troskove proizvodnje. Ako se ugradi za stopu rasta kursa onda ce mu prodaja ici katastrofalno, roba ce biti preskupa i on opet propada. Ne trebate da mi verujete , samo zamislite da ste u ulozi nekoga ko treba da nesto proizvede , da treba da kupi opremu , da treba da kupi repromaterijal , plati plate i poreze . Razmislite i shvaticete da bi to samo lud covek radio pri ovakvom stanju kursa. Dinar je uvek bio i ostao sredstvo pljackanja i to ce biti i ubuduce . Nasi "veliki" ekonomisti kazu da treba pustiti kurs da bi se povecao izvoz. To u prevodu znaci da treba smanjiti ljudima plate. Zar nije onda jednostavnije kurs drzati fiksnim a samnjivati kolicinu dinara u opticaju tj smanjivati plate do uravnotezenja. Naravno ovo politicki nije popularno ali mislim da ovima vise nista ne moze da pomogne da ostanu na vlasti pa bi trebali barem jednu jedinu stvar dobru uraditi. Smanjiti plate , povuci dinare iz opticaja i tako drzati kurs na realnom nivou. Ovako cemo samo uci u galopirajucu inflaciju koja ce nas dovesti tamo gde smo vec ranije i bili ali ovaj put sa verovatno katastrofalnim posledicama, potpunim bankrotom zemlje i svih nas.

...salefcrs...

pre 13 godina

Posto ce devizne rezerve ionako da se potrose na odbranu kursa bolje da uvedemo fiksni kurs i bar sprecimo pljacku na kursnim razlikama.....

Zabrinuti

pre 13 godina

Makedonci imaju fiksni kurs a privreda im mnog jaka!!??, Bosanci imaju fiksni kurs a privreda im mnogo jaka!!??, Hrvati imaju fiksni kurs. Samo kod nas plivajući...i stvarno - otpliva on!!! Da čovek ne poveruje.

vlada

pre 13 godina

Kada se radi o izborima, onda bih pre izašao i poništio svoj listić nego što bih ostao kući.
(NajboljeIzBanata, 9. jun 2010 22:45)

Naravno,mislio sam na bojkot izbora.Izaci hocu,ponistiti listic hocu,ali vise da glasam za ovu ekipu politicara(i pozicija i opozicija) koja je danas aktuelna,to sigurno necu.Mozda sam bio nejasan,pardon.

Samo,velika nam vajda od toga,kao sto vidite,vecina ovde,sto znaci i u Srbiji "ne preporucuju" ovo sto rekoh.To znaci da je sve ok i da je zivot u zemlji pesma.
E,dok smo takvi(sadomazohisti),i ne zasluzujemo bolje.
Potrajace ovo jahanje izgleda njiiihaaaa

Sinisa1982

pre 13 godina

Neka pada, da je valjao ne bi padao. Mada krivo mi je sto sam sumnjao u ljude, koji su uvek govorili da je dinar *** koje ce pasti kad tad, a ja sam nisam verovao u to. Mozda sam suvise mlad i ne secam se muke koju je izazvao ranije.

реалиста

pre 13 godina

Сваки дан једна те иста вест само повећавају бројке. Досадно постало.
Динар треба да (обез)вреди колико тржиште налаже и без икаквих интервенција НБС. Ако је то 200 динара, онда нека буде 200 динара. А за оне који су дизали кредите у еврима по 70 динара, то је њихов проблем. Сада да би могли да их отплаћују треба држава да се задужује и да тај дуг онда враћају деца и унучад оних који нису дигли кредите (у еврима)?!?

NajboljeIzBanata

pre 13 godina

"Znam samo jedno,nikad vise na izbore,bar ce mi savest biti mirna!"

Ko ne izađe na izbore, taj ne zaslužuje bolje jer ne preuzima odgovornost za sopstveni život i sudbinu. To je moje iskreno mišljenje i izvinjavam se ako sam nekog uvredio. Vlastela upravo to i želi--apatiju, beznađe i demotivisanost građanstva. Takav narod je najbolji narod.

Sve se može bojkotovati i u principu mislim da je bojkot dobar način da se iskaže nezadovoljstvo. Kada se radi o izborima, onda bih pre izašao i poništio svoj listić nego što bih ostao kući.

Dalibor

pre 13 godina

Ako, tako i treba, kad ste finansijski nepismeni. Citajte Roberta Kiosakija, pa cete nauciti kako da pare rade za vas, a ne vi za njih.

Drobnjak iz auta

pre 13 godina

Ovo što se dešava sa dinarom, direktna je posledica smanjivanja referentne kamatne stope.Pošto je ref.kam.stopa iznosila i do 17%, poslovne banke su plasirale svoja dinarska sredstva u zapise NBS, tako da nije bilo pritiska na devizni kurs i na inflaciju.Jedino je NBS plaćala visoke kamate (na nivou ref.kam.stope)na te zapise.Banke uopšte nisu ni morale da se bave kreditiranjem stanovništva i privrede kad su dobijale 17% kamatu.Pošto je došla SEKA,i zamiranje privrede,država se dosetila da smanji ref.kam.stopu na sadašnih 8%,želeći potajno da dinarska sredstva koje banke izvlače iz zapisa (pošto im se po ovoj kamati ne isplati držati)plasiraju privredi i stanovništvu,i na taj način oživeti privredna aktivnost.Međutim,pošto veliki deo privrede je već prezadužen a stanovništvo se opametilo,banke ova dinarska sredstva nemaju kome plasirati.Banke dinarska sredstva koje povlače iz zapisa zbog nemogućnosti plasmana kroz kredite,a ne želeći da drže u dinarima,sada menjaju u eure i zbog toga dolazi do pada vrednosti dinara.Država može da bira da li joj je jeftinije da podigne ref.kam stopu na nivo koji bankama odgovara,pa da iste ponovo plasiraju dinarska sredstva u zapise, ili da troši devizne rezeve na odbranu dinara.Onaj pokušaj da se dinari iz zapisa plasiraju privredi i stanovništvu sa ciljem oživljavanja industrije očigledno nije uspeo.