Sreda, 05.05.2010.

08:39

Srbi kupuju domaće i kad je skuplje

Svaki drugi anketirani građanin je spreman da plati nešto višu cenu za isti kvalitet proizvoda, ukoliko je on napravljen u Srbiji.

Izvor: B92

Srbi kupuju domaæe i kad je skuplje IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

50 Komentari

Sortiraj po:

Max

pre 13 godina

Bar što se hrane tiče imamo brdo domaćih firmi koje su bolje od inostranih i ja kupujem domaće kad ga ima! Umesto što paušalno pljujete pretražite malo šta se sve u Srbiji pravi, a da nije hrana ili farmerice iz Novog Pazara!
Većina građana ne zna šta se sve pravi ovde. Npr. u metalnoj industriji koju pratim, zaista ćete teško naći gotov proizvod "Made in Serbia" da se negde izvozi, ali često je da neko iz EU odradi "uslugu obrade materijala" kod nas! Tako recimo znam da jedan nemački brend peći i kamina, nije sad bitno koji, pravi kamine tako što mu liveni gorionik radi jedna, limenu oplatu druga, a staklo isporučuje treća firma IZ SRBIJE, a on izvrši kontrolu proizvoda i nalepi nalepnicu i to se onda ovde uvozi kao gotov proizvod iz EU, pa ispada "mi sve uvozimo", a "ne radimo ništa"! Da je tako lako bismo mi sa krizom, ali nažalost mnogi od ovih "izvoznika usluga" koje sam naveo su nagrabusili!

Realista

pre 13 godina

Stvarno se trudim da prilikom kupovine biram domace proizvode ukoliko su priblizno iste cene i uporedivog kvaliteta.
Citajuci komentare shvatio sam da ljudi bas ne razumeju najbolje koncept DOMACEG proizvoda. Domaci proizvodi su oni koji se PROIZVODE u Srbiji ! Bez obzira ko je vlanik kompanije koja ih pravi i gde zavrsava profit koji ta kompanija ostvaruje. Zasto biram domace? Zato sto svakom kutijom Jaffe koju kupim osiguravam posao Peri iz Crvenke i kupovinom cokolade Najlepse Zelje Mileni koja radi za Stark. I ne samo sto im osiguravam posao, vec aktivno ucestvujem na zaposaljavanju novih i smanjenje nezaposlenosti!
Izbegavati strane trgovinske lance takodje nema mnogo smisla! Bitno je u stranim i domacim trgovinskim lancima kupovati srpske proizvode(naravno ukoliko su ekvivalentne cene i kvaliteta)!
Kad smo vec kod domacih trgovinskih lanaca imam mali problem da shvatim koji su to domaci trgovinski lanci? Maxi ili mozda Tempo? Njihovi vlasnici su sa Kipra!

Aleksandar

pre 13 godina

Cim pomesate novcanik i patriotizam, ostanete i bez jednog, i bez drugog... Patriotska ekonomija je skupa zanimacija koju sebi mogu priustiti samo najrazvijenije zemlje, a cak i one gledaju da presele proizvodnju gde ih kosta jeftinije.

Sto se mene tice, iskljucivo kupujem robu prihvatljivog odnosa kvalitet/cena za moju plateznu moc. Gde se proizvodi ponajmanje me interesuje - svojim novcem cu nagraditi onog ko je u stanju da napravi bolji proizvod za manje novca, a ne onog ko hoce da mi udara na patriotska osecanja...

Milos

pre 13 godina

E hvala ti Jovane, jer si me uputio da proizvodimo mobilne EiPupin i 'Podmladak' iz Bajine Baste, tako da odoh da kupim domaci mobilni i kolica za moju malu sestricinu:) Nisam znao da se to kod nas proizvodi ali kroz tvoj licemerni komentar sam uvideo da postoji jos nesto gde mogu da pomognem nasem radniku i da njegovom detetu dam koru hleba:)

Nidza

pre 13 godina

Ja uglavnom kada kupujem gledam samo cenu i kvalitet.Inace sto bih kupio najlepse zelje umesto milke kada im je cena ista oko 100din. Bez obzira sto u trosku domaceg proizvoda nema transporta? A i nije mi problem kada kupim za 40din hrvatsku cokoladu NIku. Ionaku su mi suplji dzepovi i nemogu da pratim rast cena u domacim supermarketima.

Odlazim_uskoro

pre 13 godina

Upravo sam danas kupio Simpo dusek. Ne zato sto ga Srbi prave, nego zato sto je stvarno najbolja vrednost za novac.

Sa druge strane, srpska prehrambena industrija uopste ne pravi tako kvalitetne proizvode, niti nudi dobru vrednost za novac. Cak stavise, mnoge strane zemlje prave neuporedivo ukusniju i kvalitetniju hranu od srpskih fabrika. Problem je ukorenjeni mentalitet, koji kaze da je srpska hrana najzdravija i najukusnija na svetu. To je potpuna glupost, i ja se zaista pitam kada ce Srbi konacno otvoriti oci i videti koliko su zaglupljeni konstantnom kampanjom koja ima za cilj "podizanje nacionalne svesti" kupovinom domaceg...

Atanasije

pre 13 godina

Ova Srbija je od mene mnogo uzela. Ceo jedan stan i nekoliko novih automobila. Ne dam joj nista vise! Ja kupujem iskljucivo strano.

Mishko

pre 13 godina

@Predrag

Pre nego što počneš da pametuješ drugima, proveri to što nekome želiš da nametneš: "čak štaviše" jeste pleonazam, dok "čak naprotiv" (što je i pisalo u komentaru) nije pleonazam. Nekome bi trebalo malo više časova srpskog jezika i malo više vaspitanja.

Oscar

pre 13 godina

prvo tesko da ce hrvati i slovenci kupovati nesto nase kada nasih proizvoda NEMA kod njih, a takodje mi nismo vlasnici njihovih marketa a nemamo ni jedan nash otvoren tamo...

drugo... jogurt Kravica je zakon! :-)

Fabricio

pre 13 godina

@ NajboljeIzBanata
Slusaj ovako, svestan sam ja da Ikea nije bog zna koliko kvalitetna ali je kvalitetnija od vecine, da ne kazem svih domacih proizvodjaca namestaja koji prave kriminalno los namestaj. Ja recimo vrlo losa iskustva imam sa Simpom ciji namestaj je uzasno loseg kvaliteta a cene su im visoke. Forma Ideale i da ne pominjem, ne zovu ih za dzabe Forma raspadale, kvalitet ravan nuli. Ikea nema kvalitet ali su im bar cene uskladjene sa kvalitetom ako nista drugo. Njihov namestaj i nije proizveden sa ciljem da traje.

Jovan

pre 13 godina

Da, tacno je. Evo, deca na ulicama jedu samo ‘simke’ i ‘najlepse zelje’, ni da pogledaju ‘milku’ ili, sta znam, ‘kinder ladu’. Zene u radnjama sa gnusanjem okrecu pogled od konzola gde se nalazi ‘nivea’, ‘mr. proper’ im je poslednji u mislima kada im treba slicna hemikalija, na ulucama mlade, lepe zene nose kreacije domacih modnih dizajnera, kakve ‘zare’ i oni francuski tasneri, kod nasih tasnera u Balkanskoj, najbolje tasne. I bisage. Ovi domaci kvazi japi nose samo odela konfekcije ‘beko’, koriste mobilne telefone EI Pupin, mlade majke ponosno guraju decija kolica, proizvedena u ‘Podmlatku’ iz Bajine Baste, jedu se domace supe, trosi iskljucivo domaci toalet papir…. Ne znam samo kakva je to suluda poslovna strategija Miroslava Miskovica, da uvozi tolike stvari, koje niko u Srbiji nece ni da pogleda?! Nije ni cudo sto je u gubitku. A i te odvratne, subverzivne, reklame, koje se vrte na tv ceo dan i noc, cemu, kada se zna da gradjani Srbije dobro znaju da se iza tih agresivnih reklama, krije podmukla zelja stranih firmi da nam otmu nas tesko zaradjeni novac? Posto se te reklame, nicim izazvane, i dalje emituju sa svih nasih tv stanica i lokalnih lavora, mora da je u pitanju pranje veelikog novca. Jer, sto bi se reklamiralo ono sto gradjani Srbije ne zele ni da pogledaju, prolaze pored tih sjajnih, odvratnih, stranih proizvoda i okrecu se ka punim konzolama NASIH, kvalitetnih proizvoda. Srbija se brani u super-hiper-mega marketima! E, da, ta anketa je bezvredna, besmislena, prozeta ogavnim propagandnim patriotizmom i nema veze s mozgom.

NajboljeIzBanata

pre 13 godina

@Fabricio

A šta je Ikea ako ne roba lošeg kvaliteta? Kineski fuš sa švedskim imenima. Ne misliš valjda da se sve to pravi u Švedskoj, a da košta toliko malo?

Imam vrlo gadna iskustva sa njihovim proizvodima, tako da se smatraj na vreme upozorenim.

Druga stvar, kad se ugrade Pera, Paja i Đoka, ti kineski proizvodi sa Ikea etiketom će u Srbiji koštati 30% više nego što zapravo koštaju tako da ne vidim nikakvu korist za prosečnog srpskog potrošača koji 10x bolji nameštaj i kućne potrepštine/hardware može uzeti kod nekog drugog.

No_comment

pre 13 godina

"hrvatsko i slovenačko ne kupujem nikad. I ne samo to: ni "Frikom", "Dijamant", "Somborsku mlekaru"... ne idem u Ideu, Rodu, Merkator. Kupujem domaće kad god to ima smisla: po ceni i kvalitetu.
(Tozovac, 5. maj 2010 10:51)"

@ Tozovac, jel' ti to strajkas gladju? :0)

Goran

pre 13 godina

@radnica

Znas li ti odkad se koriste pesticidi i herbicidi u poljoprivredi?
Koriste se odavno, to nije nesto sto je skoro pocelo da se koristi.

MarioBros

pre 13 godina

Zamenio sam do sada ne prikosnovenu stranu a domaću coca-colu sa stranim a domaćim sokom Next 100% narandžom zbog ove reklame gore i podatka da je 100% uzoraka prirodno. Želim da verujem da sada pijem zdravo, a uvek sam mislio da tu nema ni 10% voća, u svim tim sokovima sa slikama... mislio sam bundeva.

radnica

pre 13 godina

treba kupovati samo nase proizvode jer nam niko ne garantuje da je uvozno pogotovu hrana bolje i sigurnije. treba ulagati u nasu poljoprivredu i edukovati seljake da ne koriste pesticide i tko sacuvamo nasu decu. da se nismo mi striji u detinjstvu hranili zdravo i vecinu obroka jeli kasikom nemi toliko starih ljudi imala srbija a i svet. sada decu trujemo brzom i suvom hranom i prskanim vocem.

Predrag

pre 13 godina

@Potrosac

1. "cak naprotiv" je pleonazam. Kao i "cak stavise". Kaze se ili jedno ili drugo.

2. Druze, stvarno koristis nezdrave proizvode.

Fabricio

pre 13 godina

Slazem se da nam je potreban mnogo veci broj poznatih lanaca hipermarketa i robnih kuca. Iskreno se nadam da ce i IKEA doci uskoro u Srbiju. Neko je pomenuo da roba loseg kvaliteta dolazi u Srbiju. Ja bih ga samo pitao zasto nase fabrike robu visokog kvaliteta salju na druga trzista a nama ostavljaju skart. Pritom imam misljenje da je domaca roba jako jako loseg kvaliteta.

Alex

pre 13 godina

Ja uglavnom kupujem domace proizvode... ne zato sto mrzim nekog nego sam navikao. Medjutim da vidimo koje to proizvode srbija ima? Osim prehrambene industrije mi nista drugo i nemamo. Bavim se proizvodnjom namestaja. Sve je iz uvoza: iverica, lesonit, rucice, srafovi, sarke.... sve apsolutno sve. Ni eksere vise ne proizvodnimo- uvoz iz turske. Za masine i alat necu da govorim. Imam puno alata i materijala i nedavno sam uspeo da pronadjem samo jedan jedini domaci proizvod- neke kant trake. I nista drugo. Znaci da Srbija osim prehranbenih artikla nista drugo i ne proizvodi. To je strasno... a to da li cete nekada da kupite hrvatsku cokoladu... to nije strasno.

Bez_Cenzure

pre 13 godina

Za one kojima je draži strani proizvod od domaćeg samo bih naglasio da većina stranih proizvoda koja dolazi na naše tržište nije istog kvaliteta kao u zemlji u kojoj se proizvodi. Na naše tržište stiže proizvod trećeg kvaliteta. Navešću primjer proizvoda jedne austrijske firme čiji se originalni proizvod može naći isključivo u zemljama koje su ranije postale članice EU (15 starih članica EU), proizvod nešto nižeg kvaliteta dospijeva na police novih članica EU (post komunističke zemlje) a proizvod još nižeg kvaliteta dolazi na naše tržište. Znajući to ja više vjerujem domaćim proizvođačima.

O ex yu zemalja Slovenci uvijek biraju isključivo svoje proizvode. Slično je i kod Hrvata. Što se i mi ne bismo toga držali. Neću da novac ubacujem niti u slovenački, niti u hrvatski džep jer smatram da je srpska roba istog kvaliteta kao i njihova.

Zoks

pre 13 godina

Hm, ja dobih negativne poene, ali kada Hrvati ne kupuju srpsku robu onda se bunimo.

Ili valjda samo mi imamo pravo na ekonomski "patriotizam"?

Kobac

pre 13 godina

ne razumem da li je ovaj tekst placeni oglas ili rezultat nekog stvarnog istrazivanja... pa i po komentarima se moze zakljuciti da su rezultati cista laz!pitajte bilo koju ozbiljnu agenciju za istrazivanje trzista

Dejan

pre 13 godina

@cccc

Meni bas suprotno. Cedevita mi je mnogo bolja, vise osvezava i manje je trebam staviti. Jos jedan dokaz da se o ukusima ne raspravlja...

dragan

pre 13 godina

ovo je cista laz.ja domace ne kupujem ni kad je jeftinije od "stranog" proizvoda.lakse mi je kad znam da pare koje sam dao nisu otisle domacim lopovima.

Djordje

pre 13 godina

Трудим се да одржим позитивну дискриминацију ка домаћим производима. Хемију и опрему за бебе тешко налазим домаће подједнаког квалитета (то супруга бира). Јувитана је ТРИ пута јефтинија од Hippo и није уопште лошија осим што има много мањи избор укуса. Морамо имати свест о нашим суграђанима али наравно и поштовати свој џеп. Мултивита јесте хрватска али плаћа порез и плате у Србији. Профит ионако увек иде власнику, а ја не бринем за власника већ за радника, пензионера, лекара и војника.

Анон

pre 13 godina

Најзад Србија почиње да личи на остатак нормалног света, оваква вест не би била вест у ЕУ а поготову не у САД. Углавном свако гледа, ако може, да при куповини купи нешто што се производи у његовој земљи (било да је власник фирме Египћанин или Узбекистанац). Нажалост, у Србији влада Мишковић-монопол који ово може и вероватно користи.

Gordana

pre 13 godina

Volim da kupujem u Merkatoru i Tusu jer smatram da je slovenacka roba kvalitetnija dosta od nase. Robu pre svega biram po kvalitetu a ne po zemlji porekla. Ne pada mi na pamet da placam toliku cenu domacih prozivoda koji ne vrede ni upola.

Milance

pre 13 godina

Ono sto je potrebno Srbiji je daleko veci broj lanaca hipermarketa a samim tim ce i cene biti nize. Maxi ima monopol na trzistu i zato su cene kod nas vise nego u Madjarskoj, Ceskoj, Slovackoj gde postoji veliki broj inostranih lanaca hipermarketa kao sto su Tesco, Carrefour, Auchan, Spar.. Radujem se sto je Carrefour najavio dolazak u Srbiju. Zaista ne zelim vise da uterujem Miskovicu pare u dzep i Maxije zaobilazim u sirokom luku jer su najskuplji i imaju najmanji izbor artikala.

Drr

pre 13 godina

Skoro isključivo kupujem domaće prehrambene proizvode, sokove, flaširanu vodu! Pri tome vodim računa i da li je proizvod zaista domaći, ili se samo pakuje kao domaći (npr. ne samo da je Cedevita vlasnik Multivite, već se Multivita i pravi i pakuje u Hrvatskoj, dalje Somboledovi jogurti se često prave u Hrvatskoj i uvoze...). Dakle, važno je da je proizvod pravljen u Srbiji, nego ko je vlasnik fabrike.

Što se tiče kućne hemije, postoje i strani kvalitetni proizvodi koji se prave u Srbiji. Npr. Persil se za ovaj deo Evrope pravi u Henkel Merimi u Kruševcu. I odličan je.

Ovoj napaćenoj zemlji ne treba još i da baca ovo malo deviza na uvoz vode i sl.
Treba samo malo obratiti pažnju.

cash

pre 13 godina

Nije problem u boljem ili losijem proizvodu nego u ceni proizvoda - mora da bude konkurentan sa stranim pa ce ga onda narod i kupovati....
Em narod nema para za neka putovanaj da bi iso preko granice i to je jedan od razloga zasto se kupuje vise domace...
A da Vas glava ne boli domace ili strano bitno da FINO,,pogledajte kako ZARADITI i Osigurati si Dugoročne PRIHODE

Sretno u kupovanju....
Ka se ima para sve je Lepse...

Van Helsing

pre 13 godina

@Vujadin
Glede srpskih i hrvatskih proizvoda, nije uvek patriotizam kupiti srpski. Kad kupiš Badelov pelinkovac (koji je uzgred jeftiniji od gorkog lista za 300 din) akcizu za alkohol i PDV plaćaš državi Srbiji. Kad kupiš Gorki list Vojina Đorđevića Srbija ne dobije ni akcizu ni PDV jer drug preduzetnik radi državu tako što ne plaća poreze, šalje firmu u stečaj pa zatim preprodaje licencu svojoj novoosnovanoj firmi i tako u krug.
http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/Gorki-list-gorak-od-sumnje.lt.html

Boris NS

pre 13 godina

@Potrosac
Strani prehrambeni proizvodi koji su osetno jeftiniji od domaćih se mogu prebrojati na prste jedne ruke.Meso, mleko, piće,keks,čokolada...
U Srbiji su svi ovi artikli prilično jeftiniji kod domaćih proizvođača. I da, ja ću uvek uzeti srpsko, čak iako je malo skuplje, jer imam razvijenu svest da će od tih para neki radnik u Novom Sadu, Crvenki ili Aleksincu dobiti platu. Još više će dobiti gazda, ali to je već druga priča. Govorim, naravno samo o kvalitetnim proizvodima.

Dragan

pre 13 godina

@Vujadine,

Niposto u IDEU, VERO ili Merkator, nego trk u Maxi da velikom patrioti Miskovicu uteras pare u dzep a ne prljavim Hrvatima, Slovencima, Grcima...

ion

pre 13 godina

Kupujem ono sto je kvalitetnije i jeftinije!
svaki srpski proizvod slicnog kvaliteta trebao bi da je osetno jeftiniji od stranog,radi troskova plata,carine,transporta!

ccc

pre 13 godina

@ Vujadin

Cedevita i Multivita nikako nisu iste. Multivita je nemerljivo bolja, mnogo vise osvezava i manje je potrebno za casu. I jedno i drugo su sada HR proizvod tako da tu nema neke rasprave :) Multivitu uvozimo, a proizvodi se u istoj fabrici kao i Cedevita.

Inace cu uvek pre kupiti domaci proizvod nego strani ALI to ne ukljucuje da cu kupiti djubre samo zato sto je domace. Takodje ne razumem ljude koji ce kupiti strano djubre po visoj ceni samo zato sto je strano.
Na primer, uvek cu pre kupiti jogurt neke manje mlekare iz vojvodjanskog sela, nego jogurt nekog giganta i slicno, ne samo zato sto je jeftiniji nego jer znam da time pomazem opstanak domace firme i zaposlenih.

d.j.

pre 13 godina

@Vujadin

sledeći put pogledajte malo bolje pakovanje multivite...
jer je vlasnik cedevite i multivite isti (hrvatska kompanija). Vlasnici mnogih "domaćih" brendova su strane kompanije, pa akcija "kupujmo domaće" nije baš jednostavna.
A da ne pominjemo da su i vlasnici trgovinskih marketa stranci (ili naši koji iznose profit u inostranstvo)
Da pomenem još i mlekare, pivare, itd...

Trzisna Ekonomija

pre 13 godina

Zar nije logicno da u slucaju da domaci i strani proizvod imaju isti kvaliteta, nas bude jeftiniji? Pa bilo koji uvezeni proizvod ima vece troskove transporta i carine. Iz ovoga logicno proizilazi da ako je domaci skuplji, neko pokusava da zaradi vise na svom narodu. Ako su istog kvaliteta i iste cene - kupujem Srpsko. U svim ostalim slucajevima kupujem ono sto se najvise isplati skromnom budzetu moje porodice.

jasta

pre 13 godina

Lazno busanje u grudi, kao da je sramota priznati u anketi da se kupuje strano zato sto je jeftinije. Ove cifre se apsolutno nikako ne slazu sa stanjem na trzistu i odnosom vrednosti proizvedenih dobara naspram uvoza i sve te cifre su dostupne kroz zavod za statistiku. Ako koza laze, rog ne laze.

Mandrak

pre 13 godina

Iskreno, kupujem domace proverene prehrambene proizvode, + sokove, slatkise pogotovo one na kojima sam odrastao... cak uzmem po nesto "novo"... kad god to mogu. Sto se tice ostalih artikala, uglavnom je uvozno, tipa kucna hemija, higijena, odeca, obuca... Da valja necemu, verovatno bih i to.

Usput sam poceo i da bojkotujem maxi jer mi je prosli put trebalo 20 minuta da pronadjem DOMACE brasno...ej... BRASNO, UVOZNO.. to nisam mogao da svarim, i bas sam odlepio

Tozovac

pre 13 godina

hrvatsko i slovenačko ne kupujem nikad. I ne samo to: ni "Frikom", "Dijamant", "Somborsku mlekaru"... ne idem u Ideu, Rodu, Merkator. Kupujem domaće kad god to ima smisla: po ceni i kvalitetu.

Potrosac

pre 13 godina

@Vujadin

Evo recimo, ja cu uvek kupiti strani proizvod, bez obzira bio on hrvatski, ruski ili nemacki, ako je osetno jeftiniji i pri tome kvalitetniji nego nas.

Dacu samo primer Linolade, koju redovno trosim. Kilogram Linolade u kantici je 360din., dok je kilogram domaceg Eurokrema od 450 do 500 din., zavisi gde. Da je Eurokrem toliko bolji od Linolade, pa i nije. Po meni cak naprotiv.

Onda recimo Navipov sampanjac, koji je po meni zaista grozan je recimo skuplji nego italijanska La Marchesina, itd...

Uvek cu kupiti domaci proizvod sa zadovoljstvom, ali prvenstveno ako je kvalitetan i ako nije previse skup u odnosu na konkurenciju. Pa nisam ni ja veverica da placam znatno visu cenu, samo zato sto je nesto domace.

Vujadin

pre 13 godina

Ja ne mogu da shvatim one ljude koji kupuju Hrvatske proizvode i time uteruju Hrvatima pare u džep,i koji trče u ideu da kupuju,evo vam primer cedavite i multivite ,isti proizvod samo drugačiji naziv ,i svi trče da kupuju cedavitu.

Potrosac

pre 13 godina

@Vujadin

Evo recimo, ja cu uvek kupiti strani proizvod, bez obzira bio on hrvatski, ruski ili nemacki, ako je osetno jeftiniji i pri tome kvalitetniji nego nas.

Dacu samo primer Linolade, koju redovno trosim. Kilogram Linolade u kantici je 360din., dok je kilogram domaceg Eurokrema od 450 do 500 din., zavisi gde. Da je Eurokrem toliko bolji od Linolade, pa i nije. Po meni cak naprotiv.

Onda recimo Navipov sampanjac, koji je po meni zaista grozan je recimo skuplji nego italijanska La Marchesina, itd...

Uvek cu kupiti domaci proizvod sa zadovoljstvom, ali prvenstveno ako je kvalitetan i ako nije previse skup u odnosu na konkurenciju. Pa nisam ni ja veverica da placam znatno visu cenu, samo zato sto je nesto domace.

Dragan

pre 13 godina

@Vujadine,

Niposto u IDEU, VERO ili Merkator, nego trk u Maxi da velikom patrioti Miskovicu uteras pare u dzep a ne prljavim Hrvatima, Slovencima, Grcima...

jasta

pre 13 godina

Lazno busanje u grudi, kao da je sramota priznati u anketi da se kupuje strano zato sto je jeftinije. Ove cifre se apsolutno nikako ne slazu sa stanjem na trzistu i odnosom vrednosti proizvedenih dobara naspram uvoza i sve te cifre su dostupne kroz zavod za statistiku. Ako koza laze, rog ne laze.

Mandrak

pre 13 godina

Iskreno, kupujem domace proverene prehrambene proizvode, + sokove, slatkise pogotovo one na kojima sam odrastao... cak uzmem po nesto "novo"... kad god to mogu. Sto se tice ostalih artikala, uglavnom je uvozno, tipa kucna hemija, higijena, odeca, obuca... Da valja necemu, verovatno bih i to.

Usput sam poceo i da bojkotujem maxi jer mi je prosli put trebalo 20 minuta da pronadjem DOMACE brasno...ej... BRASNO, UVOZNO.. to nisam mogao da svarim, i bas sam odlepio

Vujadin

pre 13 godina

Ja ne mogu da shvatim one ljude koji kupuju Hrvatske proizvode i time uteruju Hrvatima pare u džep,i koji trče u ideu da kupuju,evo vam primer cedavite i multivite ,isti proizvod samo drugačiji naziv ,i svi trče da kupuju cedavitu.

Van Helsing

pre 13 godina

@Vujadin
Glede srpskih i hrvatskih proizvoda, nije uvek patriotizam kupiti srpski. Kad kupiš Badelov pelinkovac (koji je uzgred jeftiniji od gorkog lista za 300 din) akcizu za alkohol i PDV plaćaš državi Srbiji. Kad kupiš Gorki list Vojina Đorđevića Srbija ne dobije ni akcizu ni PDV jer drug preduzetnik radi državu tako što ne plaća poreze, šalje firmu u stečaj pa zatim preprodaje licencu svojoj novoosnovanoj firmi i tako u krug.
http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/Gorki-list-gorak-od-sumnje.lt.html

Alex

pre 13 godina

Ja uglavnom kupujem domace proizvode... ne zato sto mrzim nekog nego sam navikao. Medjutim da vidimo koje to proizvode srbija ima? Osim prehrambene industrije mi nista drugo i nemamo. Bavim se proizvodnjom namestaja. Sve je iz uvoza: iverica, lesonit, rucice, srafovi, sarke.... sve apsolutno sve. Ni eksere vise ne proizvodnimo- uvoz iz turske. Za masine i alat necu da govorim. Imam puno alata i materijala i nedavno sam uspeo da pronadjem samo jedan jedini domaci proizvod- neke kant trake. I nista drugo. Znaci da Srbija osim prehranbenih artikla nista drugo i ne proizvodi. To je strasno... a to da li cete nekada da kupite hrvatsku cokoladu... to nije strasno.

Tozovac

pre 13 godina

hrvatsko i slovenačko ne kupujem nikad. I ne samo to: ni "Frikom", "Dijamant", "Somborsku mlekaru"... ne idem u Ideu, Rodu, Merkator. Kupujem domaće kad god to ima smisla: po ceni i kvalitetu.

Boris NS

pre 13 godina

@Potrosac
Strani prehrambeni proizvodi koji su osetno jeftiniji od domaćih se mogu prebrojati na prste jedne ruke.Meso, mleko, piće,keks,čokolada...
U Srbiji su svi ovi artikli prilično jeftiniji kod domaćih proizvođača. I da, ja ću uvek uzeti srpsko, čak iako je malo skuplje, jer imam razvijenu svest da će od tih para neki radnik u Novom Sadu, Crvenki ili Aleksincu dobiti platu. Još više će dobiti gazda, ali to je već druga priča. Govorim, naravno samo o kvalitetnim proizvodima.

Milance

pre 13 godina

Ono sto je potrebno Srbiji je daleko veci broj lanaca hipermarketa a samim tim ce i cene biti nize. Maxi ima monopol na trzistu i zato su cene kod nas vise nego u Madjarskoj, Ceskoj, Slovackoj gde postoji veliki broj inostranih lanaca hipermarketa kao sto su Tesco, Carrefour, Auchan, Spar.. Radujem se sto je Carrefour najavio dolazak u Srbiju. Zaista ne zelim vise da uterujem Miskovicu pare u dzep i Maxije zaobilazim u sirokom luku jer su najskuplji i imaju najmanji izbor artikala.

Djordje

pre 13 godina

Трудим се да одржим позитивну дискриминацију ка домаћим производима. Хемију и опрему за бебе тешко налазим домаће подједнаког квалитета (то супруга бира). Јувитана је ТРИ пута јефтинија од Hippo и није уопште лошија осим што има много мањи избор укуса. Морамо имати свест о нашим суграђанима али наравно и поштовати свој џеп. Мултивита јесте хрватска али плаћа порез и плате у Србији. Профит ионако увек иде власнику, а ја не бринем за власника већ за радника, пензионера, лекара и војника.

Trzisna Ekonomija

pre 13 godina

Zar nije logicno da u slucaju da domaci i strani proizvod imaju isti kvaliteta, nas bude jeftiniji? Pa bilo koji uvezeni proizvod ima vece troskove transporta i carine. Iz ovoga logicno proizilazi da ako je domaci skuplji, neko pokusava da zaradi vise na svom narodu. Ako su istog kvaliteta i iste cene - kupujem Srpsko. U svim ostalim slucajevima kupujem ono sto se najvise isplati skromnom budzetu moje porodice.

ccc

pre 13 godina

@ Vujadin

Cedevita i Multivita nikako nisu iste. Multivita je nemerljivo bolja, mnogo vise osvezava i manje je potrebno za casu. I jedno i drugo su sada HR proizvod tako da tu nema neke rasprave :) Multivitu uvozimo, a proizvodi se u istoj fabrici kao i Cedevita.

Inace cu uvek pre kupiti domaci proizvod nego strani ALI to ne ukljucuje da cu kupiti djubre samo zato sto je domace. Takodje ne razumem ljude koji ce kupiti strano djubre po visoj ceni samo zato sto je strano.
Na primer, uvek cu pre kupiti jogurt neke manje mlekare iz vojvodjanskog sela, nego jogurt nekog giganta i slicno, ne samo zato sto je jeftiniji nego jer znam da time pomazem opstanak domace firme i zaposlenih.

ion

pre 13 godina

Kupujem ono sto je kvalitetnije i jeftinije!
svaki srpski proizvod slicnog kvaliteta trebao bi da je osetno jeftiniji od stranog,radi troskova plata,carine,transporta!

Анон

pre 13 godina

Најзад Србија почиње да личи на остатак нормалног света, оваква вест не би била вест у ЕУ а поготову не у САД. Углавном свако гледа, ако може, да при куповини купи нешто што се производи у његовој земљи (било да је власник фирме Египћанин или Узбекистанац). Нажалост, у Србији влада Мишковић-монопол који ово може и вероватно користи.

Gordana

pre 13 godina

Volim da kupujem u Merkatoru i Tusu jer smatram da je slovenacka roba kvalitetnija dosta od nase. Robu pre svega biram po kvalitetu a ne po zemlji porekla. Ne pada mi na pamet da placam toliku cenu domacih prozivoda koji ne vrede ni upola.

Bez_Cenzure

pre 13 godina

Za one kojima je draži strani proizvod od domaćeg samo bih naglasio da većina stranih proizvoda koja dolazi na naše tržište nije istog kvaliteta kao u zemlji u kojoj se proizvodi. Na naše tržište stiže proizvod trećeg kvaliteta. Navešću primjer proizvoda jedne austrijske firme čiji se originalni proizvod može naći isključivo u zemljama koje su ranije postale članice EU (15 starih članica EU), proizvod nešto nižeg kvaliteta dospijeva na police novih članica EU (post komunističke zemlje) a proizvod još nižeg kvaliteta dolazi na naše tržište. Znajući to ja više vjerujem domaćim proizvođačima.

O ex yu zemalja Slovenci uvijek biraju isključivo svoje proizvode. Slično je i kod Hrvata. Što se i mi ne bismo toga držali. Neću da novac ubacujem niti u slovenački, niti u hrvatski džep jer smatram da je srpska roba istog kvaliteta kao i njihova.

Drr

pre 13 godina

Skoro isključivo kupujem domaće prehrambene proizvode, sokove, flaširanu vodu! Pri tome vodim računa i da li je proizvod zaista domaći, ili se samo pakuje kao domaći (npr. ne samo da je Cedevita vlasnik Multivite, već se Multivita i pravi i pakuje u Hrvatskoj, dalje Somboledovi jogurti se često prave u Hrvatskoj i uvoze...). Dakle, važno je da je proizvod pravljen u Srbiji, nego ko je vlasnik fabrike.

Što se tiče kućne hemije, postoje i strani kvalitetni proizvodi koji se prave u Srbiji. Npr. Persil se za ovaj deo Evrope pravi u Henkel Merimi u Kruševcu. I odličan je.

Ovoj napaćenoj zemlji ne treba još i da baca ovo malo deviza na uvoz vode i sl.
Treba samo malo obratiti pažnju.

d.j.

pre 13 godina

@Vujadin

sledeći put pogledajte malo bolje pakovanje multivite...
jer je vlasnik cedevite i multivite isti (hrvatska kompanija). Vlasnici mnogih "domaćih" brendova su strane kompanije, pa akcija "kupujmo domaće" nije baš jednostavna.
A da ne pominjemo da su i vlasnici trgovinskih marketa stranci (ili naši koji iznose profit u inostranstvo)
Da pomenem još i mlekare, pivare, itd...

No_comment

pre 13 godina

"hrvatsko i slovenačko ne kupujem nikad. I ne samo to: ni "Frikom", "Dijamant", "Somborsku mlekaru"... ne idem u Ideu, Rodu, Merkator. Kupujem domaće kad god to ima smisla: po ceni i kvalitetu.
(Tozovac, 5. maj 2010 10:51)"

@ Tozovac, jel' ti to strajkas gladju? :0)

dragan

pre 13 godina

ovo je cista laz.ja domace ne kupujem ni kad je jeftinije od "stranog" proizvoda.lakse mi je kad znam da pare koje sam dao nisu otisle domacim lopovima.

Dejan

pre 13 godina

@cccc

Meni bas suprotno. Cedevita mi je mnogo bolja, vise osvezava i manje je trebam staviti. Jos jedan dokaz da se o ukusima ne raspravlja...

Kobac

pre 13 godina

ne razumem da li je ovaj tekst placeni oglas ili rezultat nekog stvarnog istrazivanja... pa i po komentarima se moze zakljuciti da su rezultati cista laz!pitajte bilo koju ozbiljnu agenciju za istrazivanje trzista

Jovan

pre 13 godina

Da, tacno je. Evo, deca na ulicama jedu samo ‘simke’ i ‘najlepse zelje’, ni da pogledaju ‘milku’ ili, sta znam, ‘kinder ladu’. Zene u radnjama sa gnusanjem okrecu pogled od konzola gde se nalazi ‘nivea’, ‘mr. proper’ im je poslednji u mislima kada im treba slicna hemikalija, na ulucama mlade, lepe zene nose kreacije domacih modnih dizajnera, kakve ‘zare’ i oni francuski tasneri, kod nasih tasnera u Balkanskoj, najbolje tasne. I bisage. Ovi domaci kvazi japi nose samo odela konfekcije ‘beko’, koriste mobilne telefone EI Pupin, mlade majke ponosno guraju decija kolica, proizvedena u ‘Podmlatku’ iz Bajine Baste, jedu se domace supe, trosi iskljucivo domaci toalet papir…. Ne znam samo kakva je to suluda poslovna strategija Miroslava Miskovica, da uvozi tolike stvari, koje niko u Srbiji nece ni da pogleda?! Nije ni cudo sto je u gubitku. A i te odvratne, subverzivne, reklame, koje se vrte na tv ceo dan i noc, cemu, kada se zna da gradjani Srbije dobro znaju da se iza tih agresivnih reklama, krije podmukla zelja stranih firmi da nam otmu nas tesko zaradjeni novac? Posto se te reklame, nicim izazvane, i dalje emituju sa svih nasih tv stanica i lokalnih lavora, mora da je u pitanju pranje veelikog novca. Jer, sto bi se reklamiralo ono sto gradjani Srbije ne zele ni da pogledaju, prolaze pored tih sjajnih, odvratnih, stranih proizvoda i okrecu se ka punim konzolama NASIH, kvalitetnih proizvoda. Srbija se brani u super-hiper-mega marketima! E, da, ta anketa je bezvredna, besmislena, prozeta ogavnim propagandnim patriotizmom i nema veze s mozgom.

Zoks

pre 13 godina

Hm, ja dobih negativne poene, ali kada Hrvati ne kupuju srpsku robu onda se bunimo.

Ili valjda samo mi imamo pravo na ekonomski "patriotizam"?

Fabricio

pre 13 godina

Slazem se da nam je potreban mnogo veci broj poznatih lanaca hipermarketa i robnih kuca. Iskreno se nadam da ce i IKEA doci uskoro u Srbiju. Neko je pomenuo da roba loseg kvaliteta dolazi u Srbiju. Ja bih ga samo pitao zasto nase fabrike robu visokog kvaliteta salju na druga trzista a nama ostavljaju skart. Pritom imam misljenje da je domaca roba jako jako loseg kvaliteta.

Predrag

pre 13 godina

@Potrosac

1. "cak naprotiv" je pleonazam. Kao i "cak stavise". Kaze se ili jedno ili drugo.

2. Druze, stvarno koristis nezdrave proizvode.

radnica

pre 13 godina

treba kupovati samo nase proizvode jer nam niko ne garantuje da je uvozno pogotovu hrana bolje i sigurnije. treba ulagati u nasu poljoprivredu i edukovati seljake da ne koriste pesticide i tko sacuvamo nasu decu. da se nismo mi striji u detinjstvu hranili zdravo i vecinu obroka jeli kasikom nemi toliko starih ljudi imala srbija a i svet. sada decu trujemo brzom i suvom hranom i prskanim vocem.

Atanasije

pre 13 godina

Ova Srbija je od mene mnogo uzela. Ceo jedan stan i nekoliko novih automobila. Ne dam joj nista vise! Ja kupujem iskljucivo strano.

cash

pre 13 godina

Nije problem u boljem ili losijem proizvodu nego u ceni proizvoda - mora da bude konkurentan sa stranim pa ce ga onda narod i kupovati....
Em narod nema para za neka putovanaj da bi iso preko granice i to je jedan od razloga zasto se kupuje vise domace...
A da Vas glava ne boli domace ili strano bitno da FINO,,pogledajte kako ZARADITI i Osigurati si Dugoročne PRIHODE

Sretno u kupovanju....
Ka se ima para sve je Lepse...

NajboljeIzBanata

pre 13 godina

@Fabricio

A šta je Ikea ako ne roba lošeg kvaliteta? Kineski fuš sa švedskim imenima. Ne misliš valjda da se sve to pravi u Švedskoj, a da košta toliko malo?

Imam vrlo gadna iskustva sa njihovim proizvodima, tako da se smatraj na vreme upozorenim.

Druga stvar, kad se ugrade Pera, Paja i Đoka, ti kineski proizvodi sa Ikea etiketom će u Srbiji koštati 30% više nego što zapravo koštaju tako da ne vidim nikakvu korist za prosečnog srpskog potrošača koji 10x bolji nameštaj i kućne potrepštine/hardware može uzeti kod nekog drugog.

Odlazim_uskoro

pre 13 godina

Upravo sam danas kupio Simpo dusek. Ne zato sto ga Srbi prave, nego zato sto je stvarno najbolja vrednost za novac.

Sa druge strane, srpska prehrambena industrija uopste ne pravi tako kvalitetne proizvode, niti nudi dobru vrednost za novac. Cak stavise, mnoge strane zemlje prave neuporedivo ukusniju i kvalitetniju hranu od srpskih fabrika. Problem je ukorenjeni mentalitet, koji kaze da je srpska hrana najzdravija i najukusnija na svetu. To je potpuna glupost, i ja se zaista pitam kada ce Srbi konacno otvoriti oci i videti koliko su zaglupljeni konstantnom kampanjom koja ima za cilj "podizanje nacionalne svesti" kupovinom domaceg...

Fabricio

pre 13 godina

@ NajboljeIzBanata
Slusaj ovako, svestan sam ja da Ikea nije bog zna koliko kvalitetna ali je kvalitetnija od vecine, da ne kazem svih domacih proizvodjaca namestaja koji prave kriminalno los namestaj. Ja recimo vrlo losa iskustva imam sa Simpom ciji namestaj je uzasno loseg kvaliteta a cene su im visoke. Forma Ideale i da ne pominjem, ne zovu ih za dzabe Forma raspadale, kvalitet ravan nuli. Ikea nema kvalitet ali su im bar cene uskladjene sa kvalitetom ako nista drugo. Njihov namestaj i nije proizveden sa ciljem da traje.

Oscar

pre 13 godina

prvo tesko da ce hrvati i slovenci kupovati nesto nase kada nasih proizvoda NEMA kod njih, a takodje mi nismo vlasnici njihovih marketa a nemamo ni jedan nash otvoren tamo...

drugo... jogurt Kravica je zakon! :-)

Nidza

pre 13 godina

Ja uglavnom kada kupujem gledam samo cenu i kvalitet.Inace sto bih kupio najlepse zelje umesto milke kada im je cena ista oko 100din. Bez obzira sto u trosku domaceg proizvoda nema transporta? A i nije mi problem kada kupim za 40din hrvatsku cokoladu NIku. Ionaku su mi suplji dzepovi i nemogu da pratim rast cena u domacim supermarketima.

Realista

pre 13 godina

Stvarno se trudim da prilikom kupovine biram domace proizvode ukoliko su priblizno iste cene i uporedivog kvaliteta.
Citajuci komentare shvatio sam da ljudi bas ne razumeju najbolje koncept DOMACEG proizvoda. Domaci proizvodi su oni koji se PROIZVODE u Srbiji ! Bez obzira ko je vlanik kompanije koja ih pravi i gde zavrsava profit koji ta kompanija ostvaruje. Zasto biram domace? Zato sto svakom kutijom Jaffe koju kupim osiguravam posao Peri iz Crvenke i kupovinom cokolade Najlepse Zelje Mileni koja radi za Stark. I ne samo sto im osiguravam posao, vec aktivno ucestvujem na zaposaljavanju novih i smanjenje nezaposlenosti!
Izbegavati strane trgovinske lance takodje nema mnogo smisla! Bitno je u stranim i domacim trgovinskim lancima kupovati srpske proizvode(naravno ukoliko su ekvivalentne cene i kvaliteta)!
Kad smo vec kod domacih trgovinskih lanaca imam mali problem da shvatim koji su to domaci trgovinski lanci? Maxi ili mozda Tempo? Njihovi vlasnici su sa Kipra!

Mishko

pre 13 godina

@Predrag

Pre nego što počneš da pametuješ drugima, proveri to što nekome želiš da nametneš: "čak štaviše" jeste pleonazam, dok "čak naprotiv" (što je i pisalo u komentaru) nije pleonazam. Nekome bi trebalo malo više časova srpskog jezika i malo više vaspitanja.

Aleksandar

pre 13 godina

Cim pomesate novcanik i patriotizam, ostanete i bez jednog, i bez drugog... Patriotska ekonomija je skupa zanimacija koju sebi mogu priustiti samo najrazvijenije zemlje, a cak i one gledaju da presele proizvodnju gde ih kosta jeftinije.

Sto se mene tice, iskljucivo kupujem robu prihvatljivog odnosa kvalitet/cena za moju plateznu moc. Gde se proizvodi ponajmanje me interesuje - svojim novcem cu nagraditi onog ko je u stanju da napravi bolji proizvod za manje novca, a ne onog ko hoce da mi udara na patriotska osecanja...

Goran

pre 13 godina

@radnica

Znas li ti odkad se koriste pesticidi i herbicidi u poljoprivredi?
Koriste se odavno, to nije nesto sto je skoro pocelo da se koristi.

MarioBros

pre 13 godina

Zamenio sam do sada ne prikosnovenu stranu a domaću coca-colu sa stranim a domaćim sokom Next 100% narandžom zbog ove reklame gore i podatka da je 100% uzoraka prirodno. Želim da verujem da sada pijem zdravo, a uvek sam mislio da tu nema ni 10% voća, u svim tim sokovima sa slikama... mislio sam bundeva.

Max

pre 13 godina

Bar što se hrane tiče imamo brdo domaćih firmi koje su bolje od inostranih i ja kupujem domaće kad ga ima! Umesto što paušalno pljujete pretražite malo šta se sve u Srbiji pravi, a da nije hrana ili farmerice iz Novog Pazara!
Većina građana ne zna šta se sve pravi ovde. Npr. u metalnoj industriji koju pratim, zaista ćete teško naći gotov proizvod "Made in Serbia" da se negde izvozi, ali često je da neko iz EU odradi "uslugu obrade materijala" kod nas! Tako recimo znam da jedan nemački brend peći i kamina, nije sad bitno koji, pravi kamine tako što mu liveni gorionik radi jedna, limenu oplatu druga, a staklo isporučuje treća firma IZ SRBIJE, a on izvrši kontrolu proizvoda i nalepi nalepnicu i to se onda ovde uvozi kao gotov proizvod iz EU, pa ispada "mi sve uvozimo", a "ne radimo ništa"! Da je tako lako bismo mi sa krizom, ali nažalost mnogi od ovih "izvoznika usluga" koje sam naveo su nagrabusili!

Milos

pre 13 godina

E hvala ti Jovane, jer si me uputio da proizvodimo mobilne EiPupin i 'Podmladak' iz Bajine Baste, tako da odoh da kupim domaci mobilni i kolica za moju malu sestricinu:) Nisam znao da se to kod nas proizvodi ali kroz tvoj licemerni komentar sam uvideo da postoji jos nesto gde mogu da pomognem nasem radniku i da njegovom detetu dam koru hleba:)

Vujadin

pre 13 godina

Ja ne mogu da shvatim one ljude koji kupuju Hrvatske proizvode i time uteruju Hrvatima pare u džep,i koji trče u ideu da kupuju,evo vam primer cedavite i multivite ,isti proizvod samo drugačiji naziv ,i svi trče da kupuju cedavitu.

Tozovac

pre 13 godina

hrvatsko i slovenačko ne kupujem nikad. I ne samo to: ni "Frikom", "Dijamant", "Somborsku mlekaru"... ne idem u Ideu, Rodu, Merkator. Kupujem domaće kad god to ima smisla: po ceni i kvalitetu.

dragan

pre 13 godina

ovo je cista laz.ja domace ne kupujem ni kad je jeftinije od "stranog" proizvoda.lakse mi je kad znam da pare koje sam dao nisu otisle domacim lopovima.

Gordana

pre 13 godina

Volim da kupujem u Merkatoru i Tusu jer smatram da je slovenacka roba kvalitetnija dosta od nase. Robu pre svega biram po kvalitetu a ne po zemlji porekla. Ne pada mi na pamet da placam toliku cenu domacih prozivoda koji ne vrede ni upola.

Potrosac

pre 13 godina

@Vujadin

Evo recimo, ja cu uvek kupiti strani proizvod, bez obzira bio on hrvatski, ruski ili nemacki, ako je osetno jeftiniji i pri tome kvalitetniji nego nas.

Dacu samo primer Linolade, koju redovno trosim. Kilogram Linolade u kantici je 360din., dok je kilogram domaceg Eurokrema od 450 do 500 din., zavisi gde. Da je Eurokrem toliko bolji od Linolade, pa i nije. Po meni cak naprotiv.

Onda recimo Navipov sampanjac, koji je po meni zaista grozan je recimo skuplji nego italijanska La Marchesina, itd...

Uvek cu kupiti domaci proizvod sa zadovoljstvom, ali prvenstveno ako je kvalitetan i ako nije previse skup u odnosu na konkurenciju. Pa nisam ni ja veverica da placam znatno visu cenu, samo zato sto je nesto domace.

Dragan

pre 13 godina

@Vujadine,

Niposto u IDEU, VERO ili Merkator, nego trk u Maxi da velikom patrioti Miskovicu uteras pare u dzep a ne prljavim Hrvatima, Slovencima, Grcima...

Boris NS

pre 13 godina

@Potrosac
Strani prehrambeni proizvodi koji su osetno jeftiniji od domaćih se mogu prebrojati na prste jedne ruke.Meso, mleko, piće,keks,čokolada...
U Srbiji su svi ovi artikli prilično jeftiniji kod domaćih proizvođača. I da, ja ću uvek uzeti srpsko, čak iako je malo skuplje, jer imam razvijenu svest da će od tih para neki radnik u Novom Sadu, Crvenki ili Aleksincu dobiti platu. Još više će dobiti gazda, ali to je već druga priča. Govorim, naravno samo o kvalitetnim proizvodima.

Bez_Cenzure

pre 13 godina

Za one kojima je draži strani proizvod od domaćeg samo bih naglasio da većina stranih proizvoda koja dolazi na naše tržište nije istog kvaliteta kao u zemlji u kojoj se proizvodi. Na naše tržište stiže proizvod trećeg kvaliteta. Navešću primjer proizvoda jedne austrijske firme čiji se originalni proizvod može naći isključivo u zemljama koje su ranije postale članice EU (15 starih članica EU), proizvod nešto nižeg kvaliteta dospijeva na police novih članica EU (post komunističke zemlje) a proizvod još nižeg kvaliteta dolazi na naše tržište. Znajući to ja više vjerujem domaćim proizvođačima.

O ex yu zemalja Slovenci uvijek biraju isključivo svoje proizvode. Slično je i kod Hrvata. Što se i mi ne bismo toga držali. Neću da novac ubacujem niti u slovenački, niti u hrvatski džep jer smatram da je srpska roba istog kvaliteta kao i njihova.

Dejan

pre 13 godina

@cccc

Meni bas suprotno. Cedevita mi je mnogo bolja, vise osvezava i manje je trebam staviti. Jos jedan dokaz da se o ukusima ne raspravlja...

Zoks

pre 13 godina

Hm, ja dobih negativne poene, ali kada Hrvati ne kupuju srpsku robu onda se bunimo.

Ili valjda samo mi imamo pravo na ekonomski "patriotizam"?

Drr

pre 13 godina

Skoro isključivo kupujem domaće prehrambene proizvode, sokove, flaširanu vodu! Pri tome vodim računa i da li je proizvod zaista domaći, ili se samo pakuje kao domaći (npr. ne samo da je Cedevita vlasnik Multivite, već se Multivita i pravi i pakuje u Hrvatskoj, dalje Somboledovi jogurti se često prave u Hrvatskoj i uvoze...). Dakle, važno je da je proizvod pravljen u Srbiji, nego ko je vlasnik fabrike.

Što se tiče kućne hemije, postoje i strani kvalitetni proizvodi koji se prave u Srbiji. Npr. Persil se za ovaj deo Evrope pravi u Henkel Merimi u Kruševcu. I odličan je.

Ovoj napaćenoj zemlji ne treba još i da baca ovo malo deviza na uvoz vode i sl.
Treba samo malo obratiti pažnju.

Djordje

pre 13 godina

Трудим се да одржим позитивну дискриминацију ка домаћим производима. Хемију и опрему за бебе тешко налазим домаће подједнаког квалитета (то супруга бира). Јувитана је ТРИ пута јефтинија од Hippo и није уопште лошија осим што има много мањи избор укуса. Морамо имати свест о нашим суграђанима али наравно и поштовати свој џеп. Мултивита јесте хрватска али плаћа порез и плате у Србији. Профит ионако увек иде власнику, а ја не бринем за власника већ за радника, пензионера, лекара и војника.

radnica

pre 13 godina

treba kupovati samo nase proizvode jer nam niko ne garantuje da je uvozno pogotovu hrana bolje i sigurnije. treba ulagati u nasu poljoprivredu i edukovati seljake da ne koriste pesticide i tko sacuvamo nasu decu. da se nismo mi striji u detinjstvu hranili zdravo i vecinu obroka jeli kasikom nemi toliko starih ljudi imala srbija a i svet. sada decu trujemo brzom i suvom hranom i prskanim vocem.

No_comment

pre 13 godina

"hrvatsko i slovenačko ne kupujem nikad. I ne samo to: ni "Frikom", "Dijamant", "Somborsku mlekaru"... ne idem u Ideu, Rodu, Merkator. Kupujem domaće kad god to ima smisla: po ceni i kvalitetu.
(Tozovac, 5. maj 2010 10:51)"

@ Tozovac, jel' ti to strajkas gladju? :0)

jasta

pre 13 godina

Lazno busanje u grudi, kao da je sramota priznati u anketi da se kupuje strano zato sto je jeftinije. Ove cifre se apsolutno nikako ne slazu sa stanjem na trzistu i odnosom vrednosti proizvedenih dobara naspram uvoza i sve te cifre su dostupne kroz zavod za statistiku. Ako koza laze, rog ne laze.

Milance

pre 13 godina

Ono sto je potrebno Srbiji je daleko veci broj lanaca hipermarketa a samim tim ce i cene biti nize. Maxi ima monopol na trzistu i zato su cene kod nas vise nego u Madjarskoj, Ceskoj, Slovackoj gde postoji veliki broj inostranih lanaca hipermarketa kao sto su Tesco, Carrefour, Auchan, Spar.. Radujem se sto je Carrefour najavio dolazak u Srbiju. Zaista ne zelim vise da uterujem Miskovicu pare u dzep i Maxije zaobilazim u sirokom luku jer su najskuplji i imaju najmanji izbor artikala.

Fabricio

pre 13 godina

Slazem se da nam je potreban mnogo veci broj poznatih lanaca hipermarketa i robnih kuca. Iskreno se nadam da ce i IKEA doci uskoro u Srbiju. Neko je pomenuo da roba loseg kvaliteta dolazi u Srbiju. Ja bih ga samo pitao zasto nase fabrike robu visokog kvaliteta salju na druga trzista a nama ostavljaju skart. Pritom imam misljenje da je domaca roba jako jako loseg kvaliteta.

Jovan

pre 13 godina

Da, tacno je. Evo, deca na ulicama jedu samo ‘simke’ i ‘najlepse zelje’, ni da pogledaju ‘milku’ ili, sta znam, ‘kinder ladu’. Zene u radnjama sa gnusanjem okrecu pogled od konzola gde se nalazi ‘nivea’, ‘mr. proper’ im je poslednji u mislima kada im treba slicna hemikalija, na ulucama mlade, lepe zene nose kreacije domacih modnih dizajnera, kakve ‘zare’ i oni francuski tasneri, kod nasih tasnera u Balkanskoj, najbolje tasne. I bisage. Ovi domaci kvazi japi nose samo odela konfekcije ‘beko’, koriste mobilne telefone EI Pupin, mlade majke ponosno guraju decija kolica, proizvedena u ‘Podmlatku’ iz Bajine Baste, jedu se domace supe, trosi iskljucivo domaci toalet papir…. Ne znam samo kakva je to suluda poslovna strategija Miroslava Miskovica, da uvozi tolike stvari, koje niko u Srbiji nece ni da pogleda?! Nije ni cudo sto je u gubitku. A i te odvratne, subverzivne, reklame, koje se vrte na tv ceo dan i noc, cemu, kada se zna da gradjani Srbije dobro znaju da se iza tih agresivnih reklama, krije podmukla zelja stranih firmi da nam otmu nas tesko zaradjeni novac? Posto se te reklame, nicim izazvane, i dalje emituju sa svih nasih tv stanica i lokalnih lavora, mora da je u pitanju pranje veelikog novca. Jer, sto bi se reklamiralo ono sto gradjani Srbije ne zele ni da pogledaju, prolaze pored tih sjajnih, odvratnih, stranih proizvoda i okrecu se ka punim konzolama NASIH, kvalitetnih proizvoda. Srbija se brani u super-hiper-mega marketima! E, da, ta anketa je bezvredna, besmislena, prozeta ogavnim propagandnim patriotizmom i nema veze s mozgom.

Predrag

pre 13 godina

@Potrosac

1. "cak naprotiv" je pleonazam. Kao i "cak stavise". Kaze se ili jedno ili drugo.

2. Druze, stvarno koristis nezdrave proizvode.

NajboljeIzBanata

pre 13 godina

@Fabricio

A šta je Ikea ako ne roba lošeg kvaliteta? Kineski fuš sa švedskim imenima. Ne misliš valjda da se sve to pravi u Švedskoj, a da košta toliko malo?

Imam vrlo gadna iskustva sa njihovim proizvodima, tako da se smatraj na vreme upozorenim.

Druga stvar, kad se ugrade Pera, Paja i Đoka, ti kineski proizvodi sa Ikea etiketom će u Srbiji koštati 30% više nego što zapravo koštaju tako da ne vidim nikakvu korist za prosečnog srpskog potrošača koji 10x bolji nameštaj i kućne potrepštine/hardware može uzeti kod nekog drugog.

Odlazim_uskoro

pre 13 godina

Upravo sam danas kupio Simpo dusek. Ne zato sto ga Srbi prave, nego zato sto je stvarno najbolja vrednost za novac.

Sa druge strane, srpska prehrambena industrija uopste ne pravi tako kvalitetne proizvode, niti nudi dobru vrednost za novac. Cak stavise, mnoge strane zemlje prave neuporedivo ukusniju i kvalitetniju hranu od srpskih fabrika. Problem je ukorenjeni mentalitet, koji kaze da je srpska hrana najzdravija i najukusnija na svetu. To je potpuna glupost, i ja se zaista pitam kada ce Srbi konacno otvoriti oci i videti koliko su zaglupljeni konstantnom kampanjom koja ima za cilj "podizanje nacionalne svesti" kupovinom domaceg...

Atanasije

pre 13 godina

Ova Srbija je od mene mnogo uzela. Ceo jedan stan i nekoliko novih automobila. Ne dam joj nista vise! Ja kupujem iskljucivo strano.

cash

pre 13 godina

Nije problem u boljem ili losijem proizvodu nego u ceni proizvoda - mora da bude konkurentan sa stranim pa ce ga onda narod i kupovati....
Em narod nema para za neka putovanaj da bi iso preko granice i to je jedan od razloga zasto se kupuje vise domace...
A da Vas glava ne boli domace ili strano bitno da FINO,,pogledajte kako ZARADITI i Osigurati si Dugoročne PRIHODE

Sretno u kupovanju....
Ka se ima para sve je Lepse...

ccc

pre 13 godina

@ Vujadin

Cedevita i Multivita nikako nisu iste. Multivita je nemerljivo bolja, mnogo vise osvezava i manje je potrebno za casu. I jedno i drugo su sada HR proizvod tako da tu nema neke rasprave :) Multivitu uvozimo, a proizvodi se u istoj fabrici kao i Cedevita.

Inace cu uvek pre kupiti domaci proizvod nego strani ALI to ne ukljucuje da cu kupiti djubre samo zato sto je domace. Takodje ne razumem ljude koji ce kupiti strano djubre po visoj ceni samo zato sto je strano.
Na primer, uvek cu pre kupiti jogurt neke manje mlekare iz vojvodjanskog sela, nego jogurt nekog giganta i slicno, ne samo zato sto je jeftiniji nego jer znam da time pomazem opstanak domace firme i zaposlenih.

Анон

pre 13 godina

Најзад Србија почиње да личи на остатак нормалног света, оваква вест не би била вест у ЕУ а поготову не у САД. Углавном свако гледа, ако може, да при куповини купи нешто што се производи у његовој земљи (било да је власник фирме Египћанин или Узбекистанац). Нажалост, у Србији влада Мишковић-монопол који ово може и вероватно користи.

Milos

pre 13 godina

E hvala ti Jovane, jer si me uputio da proizvodimo mobilne EiPupin i 'Podmladak' iz Bajine Baste, tako da odoh da kupim domaci mobilni i kolica za moju malu sestricinu:) Nisam znao da se to kod nas proizvodi ali kroz tvoj licemerni komentar sam uvideo da postoji jos nesto gde mogu da pomognem nasem radniku i da njegovom detetu dam koru hleba:)

Kobac

pre 13 godina

ne razumem da li je ovaj tekst placeni oglas ili rezultat nekog stvarnog istrazivanja... pa i po komentarima se moze zakljuciti da su rezultati cista laz!pitajte bilo koju ozbiljnu agenciju za istrazivanje trzista

Alex

pre 13 godina

Ja uglavnom kupujem domace proizvode... ne zato sto mrzim nekog nego sam navikao. Medjutim da vidimo koje to proizvode srbija ima? Osim prehrambene industrije mi nista drugo i nemamo. Bavim se proizvodnjom namestaja. Sve je iz uvoza: iverica, lesonit, rucice, srafovi, sarke.... sve apsolutno sve. Ni eksere vise ne proizvodnimo- uvoz iz turske. Za masine i alat necu da govorim. Imam puno alata i materijala i nedavno sam uspeo da pronadjem samo jedan jedini domaci proizvod- neke kant trake. I nista drugo. Znaci da Srbija osim prehranbenih artikla nista drugo i ne proizvodi. To je strasno... a to da li cete nekada da kupite hrvatsku cokoladu... to nije strasno.

Mandrak

pre 13 godina

Iskreno, kupujem domace proverene prehrambene proizvode, + sokove, slatkise pogotovo one na kojima sam odrastao... cak uzmem po nesto "novo"... kad god to mogu. Sto se tice ostalih artikala, uglavnom je uvozno, tipa kucna hemija, higijena, odeca, obuca... Da valja necemu, verovatno bih i to.

Usput sam poceo i da bojkotujem maxi jer mi je prosli put trebalo 20 minuta da pronadjem DOMACE brasno...ej... BRASNO, UVOZNO.. to nisam mogao da svarim, i bas sam odlepio

Trzisna Ekonomija

pre 13 godina

Zar nije logicno da u slucaju da domaci i strani proizvod imaju isti kvaliteta, nas bude jeftiniji? Pa bilo koji uvezeni proizvod ima vece troskove transporta i carine. Iz ovoga logicno proizilazi da ako je domaci skuplji, neko pokusava da zaradi vise na svom narodu. Ako su istog kvaliteta i iste cene - kupujem Srpsko. U svim ostalim slucajevima kupujem ono sto se najvise isplati skromnom budzetu moje porodice.

Oscar

pre 13 godina

prvo tesko da ce hrvati i slovenci kupovati nesto nase kada nasih proizvoda NEMA kod njih, a takodje mi nismo vlasnici njihovih marketa a nemamo ni jedan nash otvoren tamo...

drugo... jogurt Kravica je zakon! :-)

Van Helsing

pre 13 godina

@Vujadin
Glede srpskih i hrvatskih proizvoda, nije uvek patriotizam kupiti srpski. Kad kupiš Badelov pelinkovac (koji je uzgred jeftiniji od gorkog lista za 300 din) akcizu za alkohol i PDV plaćaš državi Srbiji. Kad kupiš Gorki list Vojina Đorđevića Srbija ne dobije ni akcizu ni PDV jer drug preduzetnik radi državu tako što ne plaća poreze, šalje firmu u stečaj pa zatim preprodaje licencu svojoj novoosnovanoj firmi i tako u krug.
http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/Gorki-list-gorak-od-sumnje.lt.html

Nidza

pre 13 godina

Ja uglavnom kada kupujem gledam samo cenu i kvalitet.Inace sto bih kupio najlepse zelje umesto milke kada im je cena ista oko 100din. Bez obzira sto u trosku domaceg proizvoda nema transporta? A i nije mi problem kada kupim za 40din hrvatsku cokoladu NIku. Ionaku su mi suplji dzepovi i nemogu da pratim rast cena u domacim supermarketima.

MarioBros

pre 13 godina

Zamenio sam do sada ne prikosnovenu stranu a domaću coca-colu sa stranim a domaćim sokom Next 100% narandžom zbog ove reklame gore i podatka da je 100% uzoraka prirodno. Želim da verujem da sada pijem zdravo, a uvek sam mislio da tu nema ni 10% voća, u svim tim sokovima sa slikama... mislio sam bundeva.

Goran

pre 13 godina

@radnica

Znas li ti odkad se koriste pesticidi i herbicidi u poljoprivredi?
Koriste se odavno, to nije nesto sto je skoro pocelo da se koristi.

d.j.

pre 13 godina

@Vujadin

sledeći put pogledajte malo bolje pakovanje multivite...
jer je vlasnik cedevite i multivite isti (hrvatska kompanija). Vlasnici mnogih "domaćih" brendova su strane kompanije, pa akcija "kupujmo domaće" nije baš jednostavna.
A da ne pominjemo da su i vlasnici trgovinskih marketa stranci (ili naši koji iznose profit u inostranstvo)
Da pomenem još i mlekare, pivare, itd...

ion

pre 13 godina

Kupujem ono sto je kvalitetnije i jeftinije!
svaki srpski proizvod slicnog kvaliteta trebao bi da je osetno jeftiniji od stranog,radi troskova plata,carine,transporta!

Fabricio

pre 13 godina

@ NajboljeIzBanata
Slusaj ovako, svestan sam ja da Ikea nije bog zna koliko kvalitetna ali je kvalitetnija od vecine, da ne kazem svih domacih proizvodjaca namestaja koji prave kriminalno los namestaj. Ja recimo vrlo losa iskustva imam sa Simpom ciji namestaj je uzasno loseg kvaliteta a cene su im visoke. Forma Ideale i da ne pominjem, ne zovu ih za dzabe Forma raspadale, kvalitet ravan nuli. Ikea nema kvalitet ali su im bar cene uskladjene sa kvalitetom ako nista drugo. Njihov namestaj i nije proizveden sa ciljem da traje.

Mishko

pre 13 godina

@Predrag

Pre nego što počneš da pametuješ drugima, proveri to što nekome želiš da nametneš: "čak štaviše" jeste pleonazam, dok "čak naprotiv" (što je i pisalo u komentaru) nije pleonazam. Nekome bi trebalo malo više časova srpskog jezika i malo više vaspitanja.

Aleksandar

pre 13 godina

Cim pomesate novcanik i patriotizam, ostanete i bez jednog, i bez drugog... Patriotska ekonomija je skupa zanimacija koju sebi mogu priustiti samo najrazvijenije zemlje, a cak i one gledaju da presele proizvodnju gde ih kosta jeftinije.

Sto se mene tice, iskljucivo kupujem robu prihvatljivog odnosa kvalitet/cena za moju plateznu moc. Gde se proizvodi ponajmanje me interesuje - svojim novcem cu nagraditi onog ko je u stanju da napravi bolji proizvod za manje novca, a ne onog ko hoce da mi udara na patriotska osecanja...

Realista

pre 13 godina

Stvarno se trudim da prilikom kupovine biram domace proizvode ukoliko su priblizno iste cene i uporedivog kvaliteta.
Citajuci komentare shvatio sam da ljudi bas ne razumeju najbolje koncept DOMACEG proizvoda. Domaci proizvodi su oni koji se PROIZVODE u Srbiji ! Bez obzira ko je vlanik kompanije koja ih pravi i gde zavrsava profit koji ta kompanija ostvaruje. Zasto biram domace? Zato sto svakom kutijom Jaffe koju kupim osiguravam posao Peri iz Crvenke i kupovinom cokolade Najlepse Zelje Mileni koja radi za Stark. I ne samo sto im osiguravam posao, vec aktivno ucestvujem na zaposaljavanju novih i smanjenje nezaposlenosti!
Izbegavati strane trgovinske lance takodje nema mnogo smisla! Bitno je u stranim i domacim trgovinskim lancima kupovati srpske proizvode(naravno ukoliko su ekvivalentne cene i kvaliteta)!
Kad smo vec kod domacih trgovinskih lanaca imam mali problem da shvatim koji su to domaci trgovinski lanci? Maxi ili mozda Tempo? Njihovi vlasnici su sa Kipra!

Max

pre 13 godina

Bar što se hrane tiče imamo brdo domaćih firmi koje su bolje od inostranih i ja kupujem domaće kad ga ima! Umesto što paušalno pljujete pretražite malo šta se sve u Srbiji pravi, a da nije hrana ili farmerice iz Novog Pazara!
Većina građana ne zna šta se sve pravi ovde. Npr. u metalnoj industriji koju pratim, zaista ćete teško naći gotov proizvod "Made in Serbia" da se negde izvozi, ali često je da neko iz EU odradi "uslugu obrade materijala" kod nas! Tako recimo znam da jedan nemački brend peći i kamina, nije sad bitno koji, pravi kamine tako što mu liveni gorionik radi jedna, limenu oplatu druga, a staklo isporučuje treća firma IZ SRBIJE, a on izvrši kontrolu proizvoda i nalepi nalepnicu i to se onda ovde uvozi kao gotov proizvod iz EU, pa ispada "mi sve uvozimo", a "ne radimo ništa"! Da je tako lako bismo mi sa krizom, ali nažalost mnogi od ovih "izvoznika usluga" koje sam naveo su nagrabusili!