Sreda, 21.04.2010.

09:23

Veći porez na skuplje nekretnine

Na sve nekretnine ubuduće će se plaćati jedinstvena poreska stopa od 0,4 odsto, a umanjenje poreske osnovice biće znatno ograničeno.

Izvor: Blic

Veæi porez na skuplje nekretnine IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

65 Komentari

Sortiraj po:

zaposlen a ne zaposljen

pre 14 godina

@ Mi volimo

Pa izgleda da vi zaposljeni u Beogradu ,hocete da izbacite iz svojih stanova zaposlene Beogradjane.

dorcolac

pre 14 godina

@ ALEKSANDAR

Iz vas kao da izlaze reci jednog ekonomskog strucnjaka koji na ovoj sajtu ima blog koji predlaze nesto slicno,da vi niste slucajno neki lovarniji podstanar ili mozda neki izdavalac stanova na atraktivnim lokacija, kojem bi taj vas predlog odgovarao da bi do nekog vrednijeg stana dosao za manje pare.

todor

pre 14 godina

@ aleksandar

Pa kakve veze imaju porezi na imovinu sa cenom kvadrata,valjda treba podsticati stanogradnju po ovom vasem predlogu ako poreska stopa bude 10% trzisne vrednosti, onda bi 95% stanova u Beogradu bilo prazno ,jer se nikome ne bi isplatilo da ima stan u svom vlasnistvu. Vi u isti kos trpate ljude sa jednim stanom koji nemaju nemeru da se sele i prodaju stan zbog "visoke cene" i ljude koji imaju visak nekretnina. Pa poreska uprava i policija mogu lako da proveri ko ima visak stanova, kako se otkrilo za celnika EDB koliko stanova su u njegovom vlasnistvu a koliko u vlasnistvu njegove porodice.Pa i dosta zemalja EU postoji pravilo da je vlasnik oslobodjen placanja poreza za nekretninu u kojoj stanuje a da porez placa ukoliko tu izdaje i ukoliko ima vise nekretnina na sve ostale placa porez.

Aleksandar

pre 14 godina

Svuda u normalnom svetu je raditi jeftino a posedovati skupo, jedino je kod nas obrnut slucaj. Zato imamo one koji nigde ne rade a imaju vile od po par miliona i vozaju automobile koje normalni smrtnici samo na slici mogu videti. I jos pritom, zbog `nezaposlenosti` dobijaju subvencije od drzave na infostan, struju, vrtice...

Niski porezi na imovinu su glavni razlog zasto su i cene nekretnina otisle ovoliko u nebo - ne isplati se prodavati nekretnine cak i ako ih uopste ne koristis kad te to prakticno ne kosta nista. Sve mi se srce cepa za nekim ko ima stan od 200 hiljada evra u centru Beograda a nema hiljadu evra godisnje da plati porez na to - odakle tebi 200k za stan ako ne mozes dvestoti deo toga da platis da ti neko poploca trotoar, stavi ulicnu rasvetu, asfaltira ulicu, dovede vodu i struju do tvoje zgrade, i da, naravno, sve to odrzava? Pa to govori da ili nisi posteno zaradio novac za tu nekretninu, ili da si je dobio u nasledje ne podizuci nista teze od kasike, pa ne zasluzujes ni da je imas.

Ono sto je problem je sto se istom merom ne smanjuju nameti na zaradu kako bi se iznivelisao gubitak kod ljudi koji posteno zaradjuju. Treba celokupne namete na plate smanjiti bar za 20% da bi uvodjenje normalnog sistema poreza na imovinu bilo fer i posteno, ovako se stice utisak da drzava samo hoce da izmuze jos vise para.

Mi volimo...

pre 14 godina

Svi ste kao nesto iznenadjeni i zateceni. Zasto? Zar mislite da poreska uprava i ministarstvo finansija bas ne poznaju trziste i materiju? Kako biste objasnili da ljudi koji nemaju dana radnog staza i nisu zaposljeni imaju vise nekretnina (lokacija /ne/bitna). Mi volimo da peremo pare kroz nekretnine i da u njih investiramo legalno. Sjajno, platite porez.

arena

pre 14 godina

@ MercatorBG

Nesto mi je sumnjiva ta vasa tvrdnja o tom vasem malom porezu a znamo da na Novom Beogradu kvadrat se krece od 1500-2000 u zavisnosti od lokacije, cak je kod arene jedno vreme kvadrat bio najskuplji u gradu.

filip

pre 14 godina

@ bice bolje

Pa zar predsednik Obama nije obecao da ce smanjiti poreze ukljucujuci i porez na imovinu,da bi se pomoglo srednjoj klasi, ovde ce ovim reformama biti vise pogodjeni siromasni i srednja klasa od bogatih. Drugo i penzioneri placaju porez nisu oslobodjeni poreza vec placaju iste kao i ostali, ima neki popust za penzionere ali samo ako zive van gradskog podrucja znaci da u svim gradovima Srbije oni placaju, jedino ako zive u nekoj zabiti imaju taj veliki popust.

Bice bolje

pre 14 godina

U Americi je porez na nekretnine oko 2% trzisne cene (5 puta veci nego sto je predlozeno u Srbiji). Ameri su shvatili da samo kroz novcanik mozes da nateras coveka da pravi logicne odluke....ako nemas para idi gde kosta manje. Onda nemas problem gde se pola Srbije nabilo u BG. Ovo bi i penzioneri trebali da placaju.

MercatorBG

pre 14 godina

Konacno da i ovi u Vladi ubodu pravu stvar! Naravno da treba povecati pereze na imovinu (za stan kod Starog Mercatora placam hiljadu-dve dinara). Samo, to bi trebalo biti progresivno oporezivanje. Ista stopa za sve je duboko nepravedna. Ali nažalost, ovo nije društvo pravde i poštenja, ovo je Miškovićeva država. Njegova i njegovih političara, i onih 0.1%populacije bogatih, koji se uz Miškovića šlepaju.

Vudu

pre 14 godina

Dakle, da bih imao poverenja u penzioni fond, treba:

- Da verujem da će DINAR za 30 godina i dalje biti novac, da se neće desiti neki monetarni slom, inflacija, rat, šta god. Jer penzioni fondovi su isključivo u dinarima. Kad uzimaš kredit, može u evrima. Kad uplaćuješ svoju penziju, mora u dinarima. Ma nije valjda!

- Da verujem da će kompanija koja upravlja mojim fondom, umeti i hteti da mu dovoljno podigne vrednost, bar tako da prati inflaciju i pokrije provizije (vidi sledeću tačku).

- Da pristanem da kompaniji koja upravlja mojim fondom dam 2-4% od SVAKE MESEČNE UPLATE, kao i 2-4% UKUPNE VREDNOSTI FONDA SVAKE GODINE. Ovo prvo čovek još i da proguta, ali ovo drugo je čista pljačka. Zamislite kroz 20-ak godina, kad recimo u fondu imate 10 hiljada evra, plaćaćete godišnje kompaniji 200-400 evra ...praktično za ništa. To vam uzimaju bilo da vrednost investiocione jedinice vašeg fonda raste ili pada. Oni svoje pare uzmu. To istovremeno podrazumeva da vaš fond treba da raste bar jedno 15% godišnje, kako bi uspeo da pokrije inflaciju i reket koji uzimaju kompanije.


Kad se sve ovo uzme u obzir, treba biti baš lud čovek pa pristati na takvu ponudu i takve uslove.

novi beograd

pre 14 godina

@ konstantin rus

Bas glup komentar pa ima hiljade nezaposlenih i u Beogradu,Novom Sadu,Kragujevcu,NIsu a ne samo u Babusnici, ako kod nas u nekom vecem gradu neko nezaposlen treba da plati porez od 50000 dinara jer je tu rodjen i ima stan, onda i vi trebate da platite 5000 dinara.

sj

pre 14 godina

U Irskoj,Porugaliji,Letoniji ako zivite u nekretnini osobodjeni ste poreza tj placata samo ako ga izdajete, u nasoj drzavi sve suprotno sto manje plate veci porezi,isti je porez da li imate 1 stan ili celu zgradu .

kiza

pre 14 godina

ako se stan izdaje za 300 evra mesecno i ako se oporezuje izdavanje sa 20 % izdavanje ce odmah da skoci na 360 evra, jer niko nije blesav da nekome da stan za 240 evra da mu ga stanar razbiej za sitnu lovu, opet po dzepu podstanara

FON

pre 14 godina

Cudno da nijedna televizija nije napravila neki prilog o ovoj temi da gradjani saznaju koliko se placa u okolnim zemljama sa primanjima slicnim nasim. Isto tako je i sa pisanim medijima jedino je jedan dnevni list pisao o tome pre jedno 2 meseca . Da li se to mediji plase nekoga da to istraze i prikazu .

konstantin rus

pre 14 godina

Ne treba ovo uvesti u celoj zemlji.Samo BG,NS,KG,NI eventualno još nekoliko ovim gradovima bliskih opština,zamisli u Babušnici još 5000.00 da plati nezaposleni trgovac-BAM

sasa

pre 14 godina

a meni je btw. stiglo resenje za firmu sa tri zaposlena i 30m.kv. da platim komunalnu taxu na Zvezdari, kod Cvetkove pijace, na godisnjem nivou 90.000 dinara!
Tj.7.500 dinara/mesecno!
A bio je 2.500 dinara/mesecno.
Kretenizam.
Kada saberem i oduzmem, radim za crkavicu i drzavu i njene parazite.
A drzava plati kada hoce.
Stvarno, ne isplati se raditi u ovoj para drzavi, i stvarno mi je zao svakog koraka koji sam napravio na svim demonstracijama.

savet

pre 14 godina

Pa lako je ministarki finasija i njenim savetnicima da sa sa svojim platama placaju ove pravedne poreze ,samo bi ih savetovao da se raspitaju kod svojih komsija da li i oni mogu da plate te poreze.

Dragan

pre 14 godina

Umesto bajke da vlastodrsci toboze hoce da oporezuju "bogate" treba otvoreno narodu reci da ce jos jedan porez porasti. Onaj koji je placao npr nekoliko hiljada dinara placace nekoliko desetina hiljada dinara.
Naravno najvecu cenu ce platiti siromasni i srednji sloj, a bogatasi nece imati nikakvih problema da taj porez plate jer su "puni kao brod". Ta bajka o oporezivanju bogatih sluzi samo za mazanje ociju naroda, da bi se narod manje bunio...
Ne nasedajte na lazi vlastodrzaca, oni su u dilu sa Miskovicem, Bekom i ostalim tajkunima. Vlastodrsci nece oporezovati njih, nego obican narod - a to ste vi...
Ako neko ne veruje u to, neka se zapita sta je bilo sa lukom "Beograd". I pored ogromnog broja dokaza, vlastodrsci nisu uradili nista po tom pitanju. To je i logicno, jer ih tajkuni drze u saci. Vecina njih se nalazi na platnoj listi tajkuna.

mare

pre 14 godina

Jos ce biti gore, ako nemate da platite porez ili zakasnite sa placanjem,jer ce vam ta ista poreska uprava dug na kraju godine obracunati sa malom kamatom od 23,5 % a mozda vam zakucaju na vrata i profesionalni izvrsitelji tj profesionalni naplatioci dugova koji ce biti organizovani pri svakom sudu.

prevareni

pre 14 godina

Plate u javnom sektoru i penzije su zamrznute od pocetka 2009 godine, ni plate kod privatnika nisu rasle, prosle godine smo dobili uverenje da se porezi zbog krize nece povecati pa su porezi na imovinu povecani od 20 do 40 % u odnosu na grad, u Beogradu su dignuti za 40% u odnosu na 2008 , pre neki dan je u medijima servirana vest da se odustalo od povecanja bilo kakvih poreza ove godine a nekoliko dana kasnije tj danas mozemo procitati da ce porezi na imovinu porasti ne za 40 % kao prosle godine nego za 400 i vise procenata u odnosu na proslu. Da li to znaci da smo svi obmanuti onom vescu da se porezi nece povecavati ove godine.

Vukasin

pre 14 godina

Dosta vise!
Ne verujem vlastodrscima da im je cilj da vise oporezuju "bogate". Oni nemaju dovoljno para za placanje ogromne i nezajazljive administracije pa su krenuli da grabe gde god stignu.
Kao i obicno najveci teret ce se prevaliti na obicne gradjane. Desetak puta veci porez ce mnoge od nas da baci u bedu, ispod granice siromastva. Onaj ko ima 500 kvadrata na Dedinju ili Senjaku ce naci pare da plati, ali ovi ostali van toga nece imati odakle. Vise ce biti ugrozeni siromosni i oni srednjeg sloja, a bogatasi koji imaju nekretnine od nekoliko miliona evra imace i novca da plate taj porez.
Kako platiti porez na nepokretnost, tv pretplatu, struju, info stan, telefon, kablovsku, obdaniste, gradski prevoz, raznorazne ekoloske takse, usluge lekara sa prosecnom platom? Plata bi morala da bude najmanje 5 puta veca od postojece.
Drugo, koja je realna cena kvadrata ? Ona napumpana kreditima i lazima, i stalno rastucim platama? Ta cena iz 2008. vise ne vazi. Primer je zgrada Jata. Trazili su 2200E a dobili 1200E po kvadratu!
Nemojte se zavaravati da ce vlastodrsci stati na ovome. Ako im ovo prodje, uvesce jos gomilu novih nameta, a postojece ce povecati. Njihova taktika se svodi na to da jedan namet toboze smanje, da bi zamazali narodu oci, a istovremeno povecaju nekoliko nameta. Treba obezbediti novac za silne neradnike iz drzavne administracije, njihove ogromne plate i sluzbene mercedese koje koriste za privatne potrebe.
Na sledecim izborima glasam za stranku koja ce da ukine ovaj zakon!

c

pre 14 godina

@ Ljuba

Imate pravo oni su najvise dobijali glasova u opstinama gde hoce sada da uvede najvece poreze, to znaci da ce verovatno na sledecim llokalnim izborima izgubiti vlast u svim centralnim beogradskim opstinama koje su u proslosti najvise glasale za njih.

rale

pre 14 godina

Ako ce porez iz clanka sa 2000 u 2009 porasti na 12000 dinara u 2010 godini , da li ce i plate porasti za isto toliko ili ce plate porasti za mozda 6% a porez za 600 %.

pera

pre 14 godina

Pa zar pre nekoliko meseci nije bila ista ova tema samo sto se tada pricalo da se nece drasticno tj odjednom uvesti ovi porezi nego ce biti postepeno tako da neko ko je placao 2000 dinara da ce placati prve godine od uvodjenja novih poreza 4000 din. pa sledece8000, pa 16000 dok ne dodje do procenjene vrednosti poreza sada odjednom sa 2000 na 12000 dinara.

placenik

pre 14 godina

Pocetak bune protiv dahija:

"Da vam carstvo dugovječno bude:
"Vi nemojte raji gorki biti,
"Veće raji vrlo dobri bud'te;
"Nek je harač petnaest dinari,
"Nek je harač i trideset dinari;;
"Ne iznos'te globa ni poreza,
"Ne iznos'te na raju bijeda;

Ljuba

pre 14 godina

Žuti su stvarno izgubili kompas, ne mogu da verujem da sam doživeo i to da vidim!
Sigurno 2/3 građana je protiv njih a oni i dalje po svome...neće ovo na dobro izaći.

vracarac

pre 14 godina

Posto je pre jedno 2 meseca izasao oglas da se na Vracaru u okolini hrama Svetog Save zida neka lukusna stambeno poslovna zgrada gde ce kvadrat kostati od 4000-6000 evra da li to znaci da ce poreska uprava kada se ta zgrada izgradi ovim starijim zgradama obracunavati kvadrat u vrednosti 2500 evra ili po vrednosti kvadrata te luksuzne zgrade. Imamo primer zgrade u Dobracinoj gde ce kvadrat biti ako se ne varam 8000 evra da li to znaci da ce onda svima u tom kraju poreska uprava racunati da im kvadrat vredi 8000 evra umesto mozda 2000-3000 za kolliko se moze dobiti u tom kraju za kvadrat stana.

bat

pre 14 godina

"Veći porez na skuplje nekretnine"

Ovo je priča koju treba da progutamo, kao bogataši će plaćati više.
Strašno, svi ćemo plaćati više. I najviše me nervira to što se diskriminišu ljudi koji imaju para kao da je to sramota. Pa ako je kriminalac uzmi mu pare i nekretnine a ako je zaradio pošteno šta je skrivio? Zbog toga svako ko ima pare prijavljuje boravak u Monte Karlu i slično a država dobija ništa od bogataša, samo guli sirotinju.

sima strahota

pre 14 godina

..dakle ovo je idelan porez za srbiju, gde je sustina zivota da ubedite ljude koje ne poznajete da ste uspeli u zivotu i da bi zbog toga isti ti koji vas ne poznaju trebalo da vam zavide..

..samim tim, zidamo kucerine od kojih na zimu grejemo dve prostorije, kupujemo besna kola na kredit da bi mogli da ih uparkiramo u kafic ako nam ostane za kafu, oblacimo firmiranu garderobu na pocepane gace, guzimo se da zivimo po centrima kojekakvim makar se nikad ne parkirali ispod zgrade..

..dakle podrzavam, jer apsolutno nema logike da kuca sa okucnicom na pola sata od bgda kosta isto koliko i kvadrat zgrade u centru..

..ionako mi nikad nisu bili jasni penzioneri na vracaru, u mojoj zgradi u nevesinjskoj cinili su 80% ukupne populacije, ziveli u stanovima koji vrede 200k eur a sva zanimacija u zivotu im je bila da sidju do kalenic pijace gde je povrce ionako skuplje nego u maxiju..

..nove kuce po banjama kostaju po 25k, bastica, terapije, cist vazduh, setne u prirodi, resto 175k da stave na stednju i eto jos 4 prosecne penzije mesecno za trosak..

..eh bre, kad ce ta penzija..

radnik

pre 14 godina

Pa gde su sada narodni poslanici koji stite interese gradjana tj biraca da kazu nesto povodom ovog zakona, pa lako je poslanicima i ministarki finansija koja predlaze ovaj zakon za njih je mala i stopa od 1 % ,kada svi oni imamju mesecna primanja od preko 100000 i vise dinara mesecno.

Mikica

pre 14 godina

Ja posmatram to ovako: Zaduzeni smo 30milijardi USD. Vise nam niko nece dati kredite jer nam je izvoz premali da pokrijemo pridosle transe za kredite koji su uzimani od 2000-te. Para u budzetu nema ni za tekuca davanja. Privreda posustaje. Vlast ne zna kako da se osigura da ne ostave vise na vlasti jer nema vise sta da se krade. Gradjanstvo treba iziritirati da se "demokratskim" putem ova ekipa skloni sa vlasti a najlaksi nacin je ovako povecavati poreze jer je svima jasno da to ogroman broj ljudi ne moze platiti. Videcemo sta ce da bude.

poreska prevara

pre 14 godina

Pa imam utisak da je ova poreska pravednost uvedene da se ljudi koji imaju manja primanja a zive na imalo boljoj lokaciji da se oni izbace tj da budu prinudjeni da prodaju stanove ili da cekaju da te stanove zbog dugova prodaje poreska uprava a te stanove ce po manjoj ceni kupovati tajkuni koji ce dobiti olaskice drzave a koje ce oni potom preurediti i iznajmljivati prvo sluzbenicima stranih kompanija u ovoj zemlji,a za jedno 10-tak godina sluzbenicima EU koji budu radili u nasoj zemlji.

narednik peper

pre 14 godina

Prost racun je da sada za dvosoban stan na Vracaru koji koristim sa zenom i detetom placam kao vlasnik malih 3.000 dnara godisnje sto se mora povecati ali ne vise od dva tri puta, ali povecati taj iznos desetak puta i placati cak 30.000 koliko ce to biti jeste cista pljacka. Poruka za one koji preporucuju seljenje na manje atraktivne lokacije- slusaj, ja sam cetvrta generacija moje porodice koja zivi i koja se radjala na Vracaru i nemam nameru da se selim, a posto su svi pre mene ovde ospatli i placali poreze a nisu bii tajkuni znaci da sve prethodne vlasti nisu pljackale moje pretke. Ko bi reko da cu jednom u zivotu da se slozim sa Tomom i Vucicem-izbori odmah!

BG

pre 14 godina

Imam jedno pitanje za ministra za socijalna pitanja g-dina LJajica da li neko ko ima minimalac od 16500 dinara , platu trgovca od 22000 moci da izdvoji jedno 2-4 mesecne plate samo da plati porez na imovinu u zavisnosti u kom kraju grada zivi.

Olgica

pre 14 godina

Interesantno, kako su se sa duvandžijama dogovorili, a sa nekima drugima traju rasprave večno, odlažu dogovori, izigravaju sporazumi... A porezi? Tu nabadaju, pa šta prođe, prođe...

Dejan-BG

pre 14 godina

Ne,nisam ja mislio da podcenjujem Rakovicu ili Borcu,jer cena stana u istim nije kao na npr. na Dorcolu.Stan u Rakovici je od 1000-1300 eura i toliko ce ga, ako je ovo istina ,obracunati ali mene na Dorcolu ima da "oderu" i jos da im placam parking 457x12=5484 din.(godisnje).Pa bas su "bagra".U pravu je neko sto je komentarisao da treba da placaju oni koji IZDAJU stanove i njima da uzimaju kintu.Ali gde ste videli da neko "sece granu na kojoj sedi" kada vecina politicara kupije gajbe po centru i sl i posle ih izdaje.

E i bilo je vreme

pre 14 godina

Ne razumem zasto opet kukate. Na kucu od 100 kvm i plac od 14 ari u BG-u placam 4.200 din. poreza godisnje. Smejurija. Dobro su se setili. A trazite infrastrukturu, skole, obdanista, pijace, decija igralista, kanalizaciju, gasovod... Sta mislite, odakle ce to opstine da finansiraju?

Bankrot

pre 14 godina

A zasto je naslov neistinit ? Svi cemo da placamo vise ne samo vlasnici skupljih nekretnina ! I sta znaci rec skuplje ? Koliko je to ?
I interesuje me koliko ce povecanje ovog poreza da utice na inflaciju ? Desetak puta veci porez ce mnoge od nas da baci u bedu, ispod granice siromastva.

logika

pre 14 godina

@ jole

Problem je u tome sto ce onaj ko ima 500 kvadrata na Senjaku.... imati da plati porez ma kolika poreska stopa bila, nego je problem kako ce ga platiti neko ko npr zivi u centru u stanu od 40 kvadrata i kako ce platiti neko ko ima npr kucu od 80 kvadrata na Zvezdari,Mirijevu ili ako ima kucu od 120 i vise kvadrata u Borci,Krnjaci. Oni svi ce vise biti pogodjeni nego neko ko ima 500 kvadrata na Senjaku ili stan od 250 u nekoj pametnoj zgradi gde kvadrat kosta 8000 evra.

Bgd

pre 14 godina

Kupio sam stan na kredit, 30 godina otplata, izdržavam sam četvoročlanu porodicu, država me odrala sa godišnjim porezom na dohodak građana. Kao što vidim, planiraju da mi otmu i ovo što preostane kroz tzv. "reformu" poreskog sistema. Izgleda da je jedini smisao života plaćanje poreza! Zato se na sledećim izborima moj glas će da ide najgoroj opciji. Da ubrzamo kraj.

janko

pre 14 godina

@ ion

Porez na iznajmljivanje postoji i placa se valjda na kraju godine po stopi od 20 % na sumu koja je zaradjena iznajmljivanjem, samo je problem lenjost poreske uprave da otkrije ko iznajmljuje nekretnine, zar je tesko kupiti neke oglase ili naci oglase na internetu pa pozvati te brojeve telefona i kao "zainteresovani za iznajmljivanje" raspitati se gde se te nekretnine koje se izdaju nalazie, pa kada dobiju adresu da provere u kompjuteru ko su vlasnici tih nekretnina i da li su prijavili da iznajljuju te nekretnine .

The Ramones

pre 14 godina

A koja je realna cena kvadrata ? Ona napumpana kreditima i lazima o Evropi, blagostanju i stalno rastucim platama ? Ta cena iz 2008. vise ne vazi.
Primer je zgrada Jata. Trazili su 2200E a dobili 1200E po kvadratu ! Izgleda da ce ceo narod morati da placa zbog spekulacija gradjevinske mafije !
Nisam glasao na izborima od 1999. ali sada pitanje za Tomu :
Ako SNS dodje na vlast da li ce te da zadrzite ovaj lopovski zakon ?

Opljackan

pre 14 godina

U 52. godini zivota kupio sam stan i odvojio se od mame i tate. U 56 cu izgleda morati da ga prodam i da se vratim roditeljima. A nisam glasao casna rec !

Dejan

pre 14 godina

Ne razumem neke komentatore pa svima ce porez biti veci ziveli na Vracaru ili Borci, ziveli u Beogradu ili Bosilegradu jer ce se smanjiti sve olaksice koje su postojale po sadasnjem zakonu popust od 1,5 % na starost zgrade (mazx do 70 %), popust za vlasnika od 40 % i popust od 10-30 % na clanove domacinstva,tako da ce svima biti veci porezi u ovoj drzavi.

marko

pre 14 godina

Jedno pitanje kada se u kraju gde su stare kuce i zgrade zidane pre vise od 40-tak godina izgradi nova luksuzna ili pametna zgrade gde je kvadrat duplo skuplji da li ce poreska uprava i tim starim zgradama i kucama racunati da im kvadrat vredi kao u toj novo sazidanoj zgradi.

BEO

pre 14 godina

Kao prvo nije tacno da je kvadrat stana u Beogradu u centralnim gradskim opstinama Poreska uprava racunala 80000 dinara po kvadratu vec je 2009 kvadrat racunala po ceini od 118000 dinara i taj iznos se mnozio koeficijentom lokacije koji za te opstine ide od 1,2/1,6 i 2 tako da je nekima kvadrat obracunavan da vredi 240000 dinara a ne 80000 dinara, ako ne verujete proverite na poreskom resenju.

Nenad

pre 14 godina

Ljudi vi ste ocigledno "zaradili" toliko da nemate predstavu o novcu. Gospodo kako platiti
porez na nepokretnost, tv pretplatu, struju, info stan, telefon, kablovsku i internet, mobilni telefon, faklutet, obdaniste, gradski prevoz, registraciju vozila, raznorazne ekoloske takse, usluge lekara (da ne pricamo o analizama), benzin i hranu sa prosecnom platom? Sve sto ste vi uveli je dobro i treba da bude, ali ljudi kako to sve platiti sa 30 000 dinara? Minimalna plata u Srbiji mora da bude 120 000 dinara i svi porezi treba da se placaju.

zbunjen

pre 14 godina

Nesto mi nije jasno zar pre neki dan nismo citali da su se politicari i vlada nisu dogovorili da se porezi ne povecavaju ove godine a sada ce svim gradjanima porez na imovinu biti povecan bilo da zive u Beogradu ili Vranju, drugo mi nije jasno kako to da sa najmanjim platama cemo imati najvece poreze na imovinu u regionu i od svih bivsih YU republika.
U Hrvatskoj gde je plata 720 nema poreza na imovinu, postoji samo porez na kuce za odmor koji se placa po ceni od 5-15 kuna po kvadratu u zavisnosti od opstine i grada ( 1 kuna je oko 14 dinara)
U Crnoj Gori poreska stopa iznosi od 0,08-0,8 % na trzisnu vrednost nekretnine, opstine i gradovi biraju stopu( Podgorica i vecina imaju stopu od 0,25 %, na taj iznos se dobijaju olaksice na (starost, kvalitet ,lokaciju) i jos na to se dobija 20 % popusta za vlasnika i max jos 30% na clanove domacinstva.
U Federaciji BIH porez na imovinu se placa samo na nekretnine koje se izdaju.
U Republici Srpskoj je stopa od 0,05-0,5 %,opstine biraju stopu a vlasnik je oslobodjen placanja poreza na 50 metara kvadratnih i jos 10 metara na svakog clana domacinstva.
U Makedoniji je stopa 0,1 % na trzisnu vrednost nekretnine.
U Sloveniji gde je prosecna plata 935 evra, porez na imovinu se placa po stopi od 0,1 do 1,5 % na trzisnu vrednost nekretnine ali samo na nekretnine koje su vece od 160 metara kvadratnih. U Bugarskoj ako vlasnik zivi u nekretnini ima popust 50%, dok u Grckoj koja je prezaduzena nije zbog krize uveden porez na imovinu tj ostalo je pravo da nema poreza na imovinu ukoliko vlasnik zivi u toj nekretnini.

nereforma

pre 14 godina

Ovo je kamuflaza pravednijeg oporezivanja pa vise ce biti ugorzeni sirmosni i oni srednjeg sloja, pa bogatas koji ima nekretninu od nekoliko miliona evra imace novca da plati taj porez a kako ce neko gde samo jedan clan da plati porez od 32000 dinara ili jos veci ako ne daj boze zivi u jos nekom boljem delu grada.

sasa jokic

pre 14 godina

Ako gledamo iz ugla Srbije kakva je danas, treba jos drasticnije oporezivati bogatase, ustvari kontraverzne biznismene-kriminalce. Medjutim sta u slucaju postenih gradjana, koji su svoju imovinu stekli vrednim radom i zakonitim poslovanjem?! Ti ljudi placaju visok porez na licna primanja, njihova preduzeca placaju poreze na dobit, PDV, zaposljavaju veliki broj radnika, i drzava ima velike koristi od njih. Da li ih treba i dodatno "kaznjavati" i na taj nacin demotivisati?! Ja bi uveo, kontrolu porekla imovine, pa ako se utvrdi da je sumnjivog porekla ili oduzimati, ili ako nema dokaza drakonski oporezovati, a poslovnim ljudima (ne tajkunima) malo olaksati, jer Oni su motor privrede!

Za Dejana

pre 14 godina

DEjane
Cisto da znas da ja zivim na teritoriji Opstine Rakovica i za tvoju informaciju deo u kome ja zivim je proglasen Extra zonom pa tako da ja placam isto koliko i ti u centru a cak i vise kad je zidanje u pitanju toliko o tome kako je Rakovica jeftina!
Upravu si da je neposteno naplacivati parking onima koji zive u centr tu si upravu! Gradski oci su nam obecali da ce samo krug dvojke biti zoniram a sad kako vidim uskoro ce i sve ulice zonirati kako u centru tako i u Rakovici! Racunica je prosta ulica sa 15o parking mesta minimum dnevno donese profit od oko 80000dinara pa cak i duplo zavisnosti od prometnosti iste ulice! Grad na tome uzima lepe pare ali koliko sam cuo skoro uvodjenje zona za parkiranje nacice se na dnevnom redu ustavnog suda jer parking servis nije ulagao svoja sredstva nego su sredstva za pravljenje parking mesta na ulicama finansirao grad iz poreskih prihoda gradjana pa time ispada da Parking servis naplacuje nesto za sta nema prava!
Pozdrav

Agent

pre 14 godina

Šta se čudite? Treba skupiti pare za plate zaposlenih u onih 105 (!) državnih agencija (koje su, uzgred, znatno veće nego plate zaposlenih u prosveti, zdravstvu, državnoj upravi)...

saptac

pre 14 godina

ako ne umete da rukovodite drzavom, odlazite sa svojih nezasluzenih polozaja. svaki naredni potez je gori od prethodnog. ne pljackajte narod vise, ne trazite harac na harac! jednostavno, oslobodite prostor za sposobnije!

blazo

pre 14 godina

Napokon da se naplacuje realan iznos poreza.Ako je nekome skupo da placa porez na stanove i vile u elitnim delovima svakog grada neka proda iste i kupi jeftinije pa ce mu i porez biti manji.

Dejan

pre 14 godina

To je to! Drzava je skroz bankrotirala a izivljavanje nad gradjanima se nastavlja u petoj brzini. S obzirom da svi mi cutimo i pustamo zute i njihove satelite da nam ispisuju najgore poglavlje u istoriji Srbije, smatram da je vreme da se pakujem i odem, recimo, u Kanadu gde cu od pranja sudova imati 4x bolji standard i ziveti u atmosferi kakvo ljudsko bice zasluzuje. Jednoga dana, nadam, ce ovi ljudi koji su sada na vlasti, odgovarati za genocid i zlocinacko udruzivanje protiv sopstvenog naroda...

Jole

pre 14 godina

Pozdravljam. Imaš imovinu - plati porez. Imate bogataše sa milionskim nekretninama, pa ako ima toliku imovinu zar nema za porez? Ko ne može da priušti da živi na Vračaru ili Dedinju - Borča plače za vama, a možete i u unutrašnjost koja se prazni. Samo treba izvršiti procenu stvarne vrednosti nekretnine, da ne bude spuštanja cena. Dakle, kuća na Dedenju od 500m2 - vrednost 2,5 mil. E - godišnji porez 10.000 E. OK?

Dejan-BG

pre 14 godina

Ma pametni ste vi.A pitam ja onda vas : Zasto ja onda da placam parking-mesecnu pretplatu ?? Em sto placam i porez veci nego onaj u Borci ili Rakovici.
Nemate odakle da zavatite para pa vam je sada mogucnost da "sisate" nas koji zivimo u centru.

Nebojsa

pre 14 godina

Ova drzava na svaki nacin pokrada gradjane. Prilikom kupovine stana placen je porez. Kakav je to nonsens da se i dlaje svake godine placa porez na nepokrentu imovinu. Posto stalno pricamo da nase zakone uskladjujemo sa EU moram da kazem da se porez u EU na nepokretnu imovinu plati kod kupovine i to je to.Sto nas bre stalno pravite ludi m kao da neznamo da nista

ion

pre 14 godina

Zasto se ne uvedu porezi na iznajmljivanje nekretnina ili ako vec postoje zasto se ne primenjuju tj. zasto se i tu ne podignu poreske osnovice?!
Zamislite koliko je poslovnih prostora i stanova dato u zakup,a drzava od toga nema nikakvu korist!
To nekom ocigledno odgovara!

Nebojsa

pre 14 godina

Ova drzava na svaki nacin pokrada gradjane. Prilikom kupovine stana placen je porez. Kakav je to nonsens da se i dlaje svake godine placa porez na nepokrentu imovinu. Posto stalno pricamo da nase zakone uskladjujemo sa EU moram da kazem da se porez u EU na nepokretnu imovinu plati kod kupovine i to je to.Sto nas bre stalno pravite ludi m kao da neznamo da nista

Dejan

pre 14 godina

To je to! Drzava je skroz bankrotirala a izivljavanje nad gradjanima se nastavlja u petoj brzini. S obzirom da svi mi cutimo i pustamo zute i njihove satelite da nam ispisuju najgore poglavlje u istoriji Srbije, smatram da je vreme da se pakujem i odem, recimo, u Kanadu gde cu od pranja sudova imati 4x bolji standard i ziveti u atmosferi kakvo ljudsko bice zasluzuje. Jednoga dana, nadam, ce ovi ljudi koji su sada na vlasti, odgovarati za genocid i zlocinacko udruzivanje protiv sopstvenog naroda...

Agent

pre 14 godina

Šta se čudite? Treba skupiti pare za plate zaposlenih u onih 105 (!) državnih agencija (koje su, uzgred, znatno veće nego plate zaposlenih u prosveti, zdravstvu, državnoj upravi)...

saptac

pre 14 godina

ako ne umete da rukovodite drzavom, odlazite sa svojih nezasluzenih polozaja. svaki naredni potez je gori od prethodnog. ne pljackajte narod vise, ne trazite harac na harac! jednostavno, oslobodite prostor za sposobnije!

Za Dejana

pre 14 godina

DEjane
Cisto da znas da ja zivim na teritoriji Opstine Rakovica i za tvoju informaciju deo u kome ja zivim je proglasen Extra zonom pa tako da ja placam isto koliko i ti u centru a cak i vise kad je zidanje u pitanju toliko o tome kako je Rakovica jeftina!
Upravu si da je neposteno naplacivati parking onima koji zive u centr tu si upravu! Gradski oci su nam obecali da ce samo krug dvojke biti zoniram a sad kako vidim uskoro ce i sve ulice zonirati kako u centru tako i u Rakovici! Racunica je prosta ulica sa 15o parking mesta minimum dnevno donese profit od oko 80000dinara pa cak i duplo zavisnosti od prometnosti iste ulice! Grad na tome uzima lepe pare ali koliko sam cuo skoro uvodjenje zona za parkiranje nacice se na dnevnom redu ustavnog suda jer parking servis nije ulagao svoja sredstva nego su sredstva za pravljenje parking mesta na ulicama finansirao grad iz poreskih prihoda gradjana pa time ispada da Parking servis naplacuje nesto za sta nema prava!
Pozdrav

Dejan-BG

pre 14 godina

Ma pametni ste vi.A pitam ja onda vas : Zasto ja onda da placam parking-mesecnu pretplatu ?? Em sto placam i porez veci nego onaj u Borci ili Rakovici.
Nemate odakle da zavatite para pa vam je sada mogucnost da "sisate" nas koji zivimo u centru.

Opljackan

pre 14 godina

U 52. godini zivota kupio sam stan i odvojio se od mame i tate. U 56 cu izgleda morati da ga prodam i da se vratim roditeljima. A nisam glasao casna rec !

ion

pre 14 godina

Zasto se ne uvedu porezi na iznajmljivanje nekretnina ili ako vec postoje zasto se ne primenjuju tj. zasto se i tu ne podignu poreske osnovice?!
Zamislite koliko je poslovnih prostora i stanova dato u zakup,a drzava od toga nema nikakvu korist!
To nekom ocigledno odgovara!

Bgd

pre 14 godina

Kupio sam stan na kredit, 30 godina otplata, izdržavam sam četvoročlanu porodicu, država me odrala sa godišnjim porezom na dohodak građana. Kao što vidim, planiraju da mi otmu i ovo što preostane kroz tzv. "reformu" poreskog sistema. Izgleda da je jedini smisao života plaćanje poreza! Zato se na sledećim izborima moj glas će da ide najgoroj opciji. Da ubrzamo kraj.

Jole

pre 14 godina

Pozdravljam. Imaš imovinu - plati porez. Imate bogataše sa milionskim nekretninama, pa ako ima toliku imovinu zar nema za porez? Ko ne može da priušti da živi na Vračaru ili Dedinju - Borča plače za vama, a možete i u unutrašnjost koja se prazni. Samo treba izvršiti procenu stvarne vrednosti nekretnine, da ne bude spuštanja cena. Dakle, kuća na Dedenju od 500m2 - vrednost 2,5 mil. E - godišnji porez 10.000 E. OK?

Nenad

pre 14 godina

Ljudi vi ste ocigledno "zaradili" toliko da nemate predstavu o novcu. Gospodo kako platiti
porez na nepokretnost, tv pretplatu, struju, info stan, telefon, kablovsku i internet, mobilni telefon, faklutet, obdaniste, gradski prevoz, registraciju vozila, raznorazne ekoloske takse, usluge lekara (da ne pricamo o analizama), benzin i hranu sa prosecnom platom? Sve sto ste vi uveli je dobro i treba da bude, ali ljudi kako to sve platiti sa 30 000 dinara? Minimalna plata u Srbiji mora da bude 120 000 dinara i svi porezi treba da se placaju.

zbunjen

pre 14 godina

Nesto mi nije jasno zar pre neki dan nismo citali da su se politicari i vlada nisu dogovorili da se porezi ne povecavaju ove godine a sada ce svim gradjanima porez na imovinu biti povecan bilo da zive u Beogradu ili Vranju, drugo mi nije jasno kako to da sa najmanjim platama cemo imati najvece poreze na imovinu u regionu i od svih bivsih YU republika.
U Hrvatskoj gde je plata 720 nema poreza na imovinu, postoji samo porez na kuce za odmor koji se placa po ceni od 5-15 kuna po kvadratu u zavisnosti od opstine i grada ( 1 kuna je oko 14 dinara)
U Crnoj Gori poreska stopa iznosi od 0,08-0,8 % na trzisnu vrednost nekretnine, opstine i gradovi biraju stopu( Podgorica i vecina imaju stopu od 0,25 %, na taj iznos se dobijaju olaksice na (starost, kvalitet ,lokaciju) i jos na to se dobija 20 % popusta za vlasnika i max jos 30% na clanove domacinstva.
U Federaciji BIH porez na imovinu se placa samo na nekretnine koje se izdaju.
U Republici Srpskoj je stopa od 0,05-0,5 %,opstine biraju stopu a vlasnik je oslobodjen placanja poreza na 50 metara kvadratnih i jos 10 metara na svakog clana domacinstva.
U Makedoniji je stopa 0,1 % na trzisnu vrednost nekretnine.
U Sloveniji gde je prosecna plata 935 evra, porez na imovinu se placa po stopi od 0,1 do 1,5 % na trzisnu vrednost nekretnine ali samo na nekretnine koje su vece od 160 metara kvadratnih. U Bugarskoj ako vlasnik zivi u nekretnini ima popust 50%, dok u Grckoj koja je prezaduzena nije zbog krize uveden porez na imovinu tj ostalo je pravo da nema poreza na imovinu ukoliko vlasnik zivi u toj nekretnini.

BEO

pre 14 godina

Kao prvo nije tacno da je kvadrat stana u Beogradu u centralnim gradskim opstinama Poreska uprava racunala 80000 dinara po kvadratu vec je 2009 kvadrat racunala po ceini od 118000 dinara i taj iznos se mnozio koeficijentom lokacije koji za te opstine ide od 1,2/1,6 i 2 tako da je nekima kvadrat obracunavan da vredi 240000 dinara a ne 80000 dinara, ako ne verujete proverite na poreskom resenju.

nereforma

pre 14 godina

Ovo je kamuflaza pravednijeg oporezivanja pa vise ce biti ugorzeni sirmosni i oni srednjeg sloja, pa bogatas koji ima nekretninu od nekoliko miliona evra imace novca da plati taj porez a kako ce neko gde samo jedan clan da plati porez od 32000 dinara ili jos veci ako ne daj boze zivi u jos nekom boljem delu grada.

sasa jokic

pre 14 godina

Ako gledamo iz ugla Srbije kakva je danas, treba jos drasticnije oporezivati bogatase, ustvari kontraverzne biznismene-kriminalce. Medjutim sta u slucaju postenih gradjana, koji su svoju imovinu stekli vrednim radom i zakonitim poslovanjem?! Ti ljudi placaju visok porez na licna primanja, njihova preduzeca placaju poreze na dobit, PDV, zaposljavaju veliki broj radnika, i drzava ima velike koristi od njih. Da li ih treba i dodatno "kaznjavati" i na taj nacin demotivisati?! Ja bi uveo, kontrolu porekla imovine, pa ako se utvrdi da je sumnjivog porekla ili oduzimati, ili ako nema dokaza drakonski oporezovati, a poslovnim ljudima (ne tajkunima) malo olaksati, jer Oni su motor privrede!

marko

pre 14 godina

Jedno pitanje kada se u kraju gde su stare kuce i zgrade zidane pre vise od 40-tak godina izgradi nova luksuzna ili pametna zgrade gde je kvadrat duplo skuplji da li ce poreska uprava i tim starim zgradama i kucama racunati da im kvadrat vredi kao u toj novo sazidanoj zgradi.

narednik peper

pre 14 godina

Prost racun je da sada za dvosoban stan na Vracaru koji koristim sa zenom i detetom placam kao vlasnik malih 3.000 dnara godisnje sto se mora povecati ali ne vise od dva tri puta, ali povecati taj iznos desetak puta i placati cak 30.000 koliko ce to biti jeste cista pljacka. Poruka za one koji preporucuju seljenje na manje atraktivne lokacije- slusaj, ja sam cetvrta generacija moje porodice koja zivi i koja se radjala na Vracaru i nemam nameru da se selim, a posto su svi pre mene ovde ospatli i placali poreze a nisu bii tajkuni znaci da sve prethodne vlasti nisu pljackale moje pretke. Ko bi reko da cu jednom u zivotu da se slozim sa Tomom i Vucicem-izbori odmah!

The Ramones

pre 14 godina

A koja je realna cena kvadrata ? Ona napumpana kreditima i lazima o Evropi, blagostanju i stalno rastucim platama ? Ta cena iz 2008. vise ne vazi.
Primer je zgrada Jata. Trazili su 2200E a dobili 1200E po kvadratu ! Izgleda da ce ceo narod morati da placa zbog spekulacija gradjevinske mafije !
Nisam glasao na izborima od 1999. ali sada pitanje za Tomu :
Ako SNS dodje na vlast da li ce te da zadrzite ovaj lopovski zakon ?

logika

pre 14 godina

@ jole

Problem je u tome sto ce onaj ko ima 500 kvadrata na Senjaku.... imati da plati porez ma kolika poreska stopa bila, nego je problem kako ce ga platiti neko ko npr zivi u centru u stanu od 40 kvadrata i kako ce platiti neko ko ima npr kucu od 80 kvadrata na Zvezdari,Mirijevu ili ako ima kucu od 120 i vise kvadrata u Borci,Krnjaci. Oni svi ce vise biti pogodjeni nego neko ko ima 500 kvadrata na Senjaku ili stan od 250 u nekoj pametnoj zgradi gde kvadrat kosta 8000 evra.

BG

pre 14 godina

Imam jedno pitanje za ministra za socijalna pitanja g-dina LJajica da li neko ko ima minimalac od 16500 dinara , platu trgovca od 22000 moci da izdvoji jedno 2-4 mesecne plate samo da plati porez na imovinu u zavisnosti u kom kraju grada zivi.

sima strahota

pre 14 godina

..dakle ovo je idelan porez za srbiju, gde je sustina zivota da ubedite ljude koje ne poznajete da ste uspeli u zivotu i da bi zbog toga isti ti koji vas ne poznaju trebalo da vam zavide..

..samim tim, zidamo kucerine od kojih na zimu grejemo dve prostorije, kupujemo besna kola na kredit da bi mogli da ih uparkiramo u kafic ako nam ostane za kafu, oblacimo firmiranu garderobu na pocepane gace, guzimo se da zivimo po centrima kojekakvim makar se nikad ne parkirali ispod zgrade..

..dakle podrzavam, jer apsolutno nema logike da kuca sa okucnicom na pola sata od bgda kosta isto koliko i kvadrat zgrade u centru..

..ionako mi nikad nisu bili jasni penzioneri na vracaru, u mojoj zgradi u nevesinjskoj cinili su 80% ukupne populacije, ziveli u stanovima koji vrede 200k eur a sva zanimacija u zivotu im je bila da sidju do kalenic pijace gde je povrce ionako skuplje nego u maxiju..

..nove kuce po banjama kostaju po 25k, bastica, terapije, cist vazduh, setne u prirodi, resto 175k da stave na stednju i eto jos 4 prosecne penzije mesecno za trosak..

..eh bre, kad ce ta penzija..

blazo

pre 14 godina

Napokon da se naplacuje realan iznos poreza.Ako je nekome skupo da placa porez na stanove i vile u elitnim delovima svakog grada neka proda iste i kupi jeftinije pa ce mu i porez biti manji.

Bankrot

pre 14 godina

A zasto je naslov neistinit ? Svi cemo da placamo vise ne samo vlasnici skupljih nekretnina ! I sta znaci rec skuplje ? Koliko je to ?
I interesuje me koliko ce povecanje ovog poreza da utice na inflaciju ? Desetak puta veci porez ce mnoge od nas da baci u bedu, ispod granice siromastva.

placenik

pre 14 godina

Pocetak bune protiv dahija:

"Da vam carstvo dugovječno bude:
"Vi nemojte raji gorki biti,
"Veće raji vrlo dobri bud'te;
"Nek je harač petnaest dinari,
"Nek je harač i trideset dinari;;
"Ne iznos'te globa ni poreza,
"Ne iznos'te na raju bijeda;

Dejan

pre 14 godina

Ne razumem neke komentatore pa svima ce porez biti veci ziveli na Vracaru ili Borci, ziveli u Beogradu ili Bosilegradu jer ce se smanjiti sve olaksice koje su postojale po sadasnjem zakonu popust od 1,5 % na starost zgrade (mazx do 70 %), popust za vlasnika od 40 % i popust od 10-30 % na clanove domacinstva,tako da ce svima biti veci porezi u ovoj drzavi.

bat

pre 14 godina

"Veći porez na skuplje nekretnine"

Ovo je priča koju treba da progutamo, kao bogataši će plaćati više.
Strašno, svi ćemo plaćati više. I najviše me nervira to što se diskriminišu ljudi koji imaju para kao da je to sramota. Pa ako je kriminalac uzmi mu pare i nekretnine a ako je zaradio pošteno šta je skrivio? Zbog toga svako ko ima pare prijavljuje boravak u Monte Karlu i slično a država dobija ništa od bogataša, samo guli sirotinju.

Ljuba

pre 14 godina

Žuti su stvarno izgubili kompas, ne mogu da verujem da sam doživeo i to da vidim!
Sigurno 2/3 građana je protiv njih a oni i dalje po svome...neće ovo na dobro izaći.

E i bilo je vreme

pre 14 godina

Ne razumem zasto opet kukate. Na kucu od 100 kvm i plac od 14 ari u BG-u placam 4.200 din. poreza godisnje. Smejurija. Dobro su se setili. A trazite infrastrukturu, skole, obdanista, pijace, decija igralista, kanalizaciju, gasovod... Sta mislite, odakle ce to opstine da finansiraju?

radnik

pre 14 godina

Pa gde su sada narodni poslanici koji stite interese gradjana tj biraca da kazu nesto povodom ovog zakona, pa lako je poslanicima i ministarki finansija koja predlaze ovaj zakon za njih je mala i stopa od 1 % ,kada svi oni imamju mesecna primanja od preko 100000 i vise dinara mesecno.

poreska prevara

pre 14 godina

Pa imam utisak da je ova poreska pravednost uvedene da se ljudi koji imaju manja primanja a zive na imalo boljoj lokaciji da se oni izbace tj da budu prinudjeni da prodaju stanove ili da cekaju da te stanove zbog dugova prodaje poreska uprava a te stanove ce po manjoj ceni kupovati tajkuni koji ce dobiti olaskice drzave a koje ce oni potom preurediti i iznajmljivati prvo sluzbenicima stranih kompanija u ovoj zemlji,a za jedno 10-tak godina sluzbenicima EU koji budu radili u nasoj zemlji.

janko

pre 14 godina

@ ion

Porez na iznajmljivanje postoji i placa se valjda na kraju godine po stopi od 20 % na sumu koja je zaradjena iznajmljivanjem, samo je problem lenjost poreske uprave da otkrije ko iznajmljuje nekretnine, zar je tesko kupiti neke oglase ili naci oglase na internetu pa pozvati te brojeve telefona i kao "zainteresovani za iznajmljivanje" raspitati se gde se te nekretnine koje se izdaju nalazie, pa kada dobiju adresu da provere u kompjuteru ko su vlasnici tih nekretnina i da li su prijavili da iznajljuju te nekretnine .

Dragan

pre 14 godina

Umesto bajke da vlastodrsci toboze hoce da oporezuju "bogate" treba otvoreno narodu reci da ce jos jedan porez porasti. Onaj koji je placao npr nekoliko hiljada dinara placace nekoliko desetina hiljada dinara.
Naravno najvecu cenu ce platiti siromasni i srednji sloj, a bogatasi nece imati nikakvih problema da taj porez plate jer su "puni kao brod". Ta bajka o oporezivanju bogatih sluzi samo za mazanje ociju naroda, da bi se narod manje bunio...
Ne nasedajte na lazi vlastodrzaca, oni su u dilu sa Miskovicem, Bekom i ostalim tajkunima. Vlastodrsci nece oporezovati njih, nego obican narod - a to ste vi...
Ako neko ne veruje u to, neka se zapita sta je bilo sa lukom "Beograd". I pored ogromnog broja dokaza, vlastodrsci nisu uradili nista po tom pitanju. To je i logicno, jer ih tajkuni drze u saci. Vecina njih se nalazi na platnoj listi tajkuna.

rale

pre 14 godina

Ako ce porez iz clanka sa 2000 u 2009 porasti na 12000 dinara u 2010 godini , da li ce i plate porasti za isto toliko ili ce plate porasti za mozda 6% a porez za 600 %.

Vukasin

pre 14 godina

Dosta vise!
Ne verujem vlastodrscima da im je cilj da vise oporezuju "bogate". Oni nemaju dovoljno para za placanje ogromne i nezajazljive administracije pa su krenuli da grabe gde god stignu.
Kao i obicno najveci teret ce se prevaliti na obicne gradjane. Desetak puta veci porez ce mnoge od nas da baci u bedu, ispod granice siromastva. Onaj ko ima 500 kvadrata na Dedinju ili Senjaku ce naci pare da plati, ali ovi ostali van toga nece imati odakle. Vise ce biti ugrozeni siromosni i oni srednjeg sloja, a bogatasi koji imaju nekretnine od nekoliko miliona evra imace i novca da plate taj porez.
Kako platiti porez na nepokretnost, tv pretplatu, struju, info stan, telefon, kablovsku, obdaniste, gradski prevoz, raznorazne ekoloske takse, usluge lekara sa prosecnom platom? Plata bi morala da bude najmanje 5 puta veca od postojece.
Drugo, koja je realna cena kvadrata ? Ona napumpana kreditima i lazima, i stalno rastucim platama? Ta cena iz 2008. vise ne vazi. Primer je zgrada Jata. Trazili su 2200E a dobili 1200E po kvadratu!
Nemojte se zavaravati da ce vlastodrsci stati na ovome. Ako im ovo prodje, uvesce jos gomilu novih nameta, a postojece ce povecati. Njihova taktika se svodi na to da jedan namet toboze smanje, da bi zamazali narodu oci, a istovremeno povecaju nekoliko nameta. Treba obezbediti novac za silne neradnike iz drzavne administracije, njihove ogromne plate i sluzbene mercedese koje koriste za privatne potrebe.
Na sledecim izborima glasam za stranku koja ce da ukine ovaj zakon!

Dejan-BG

pre 14 godina

Ne,nisam ja mislio da podcenjujem Rakovicu ili Borcu,jer cena stana u istim nije kao na npr. na Dorcolu.Stan u Rakovici je od 1000-1300 eura i toliko ce ga, ako je ovo istina ,obracunati ali mene na Dorcolu ima da "oderu" i jos da im placam parking 457x12=5484 din.(godisnje).Pa bas su "bagra".U pravu je neko sto je komentarisao da treba da placaju oni koji IZDAJU stanove i njima da uzimaju kintu.Ali gde ste videli da neko "sece granu na kojoj sedi" kada vecina politicara kupije gajbe po centru i sl i posle ih izdaje.

vracarac

pre 14 godina

Posto je pre jedno 2 meseca izasao oglas da se na Vracaru u okolini hrama Svetog Save zida neka lukusna stambeno poslovna zgrada gde ce kvadrat kostati od 4000-6000 evra da li to znaci da ce poreska uprava kada se ta zgrada izgradi ovim starijim zgradama obracunavati kvadrat u vrednosti 2500 evra ili po vrednosti kvadrata te luksuzne zgrade. Imamo primer zgrade u Dobracinoj gde ce kvadrat biti ako se ne varam 8000 evra da li to znaci da ce onda svima u tom kraju poreska uprava racunati da im kvadrat vredi 8000 evra umesto mozda 2000-3000 za kolliko se moze dobiti u tom kraju za kvadrat stana.

c

pre 14 godina

@ Ljuba

Imate pravo oni su najvise dobijali glasova u opstinama gde hoce sada da uvede najvece poreze, to znaci da ce verovatno na sledecim llokalnim izborima izgubiti vlast u svim centralnim beogradskim opstinama koje su u proslosti najvise glasale za njih.

prevareni

pre 14 godina

Plate u javnom sektoru i penzije su zamrznute od pocetka 2009 godine, ni plate kod privatnika nisu rasle, prosle godine smo dobili uverenje da se porezi zbog krize nece povecati pa su porezi na imovinu povecani od 20 do 40 % u odnosu na grad, u Beogradu su dignuti za 40% u odnosu na 2008 , pre neki dan je u medijima servirana vest da se odustalo od povecanja bilo kakvih poreza ove godine a nekoliko dana kasnije tj danas mozemo procitati da ce porezi na imovinu porasti ne za 40 % kao prosle godine nego za 400 i vise procenata u odnosu na proslu. Da li to znaci da smo svi obmanuti onom vescu da se porezi nece povecavati ove godine.

Mikica

pre 14 godina

Ja posmatram to ovako: Zaduzeni smo 30milijardi USD. Vise nam niko nece dati kredite jer nam je izvoz premali da pokrijemo pridosle transe za kredite koji su uzimani od 2000-te. Para u budzetu nema ni za tekuca davanja. Privreda posustaje. Vlast ne zna kako da se osigura da ne ostave vise na vlasti jer nema vise sta da se krade. Gradjanstvo treba iziritirati da se "demokratskim" putem ova ekipa skloni sa vlasti a najlaksi nacin je ovako povecavati poreze jer je svima jasno da to ogroman broj ljudi ne moze platiti. Videcemo sta ce da bude.

pera

pre 14 godina

Pa zar pre nekoliko meseci nije bila ista ova tema samo sto se tada pricalo da se nece drasticno tj odjednom uvesti ovi porezi nego ce biti postepeno tako da neko ko je placao 2000 dinara da ce placati prve godine od uvodjenja novih poreza 4000 din. pa sledece8000, pa 16000 dok ne dodje do procenjene vrednosti poreza sada odjednom sa 2000 na 12000 dinara.

Olgica

pre 14 godina

Interesantno, kako su se sa duvandžijama dogovorili, a sa nekima drugima traju rasprave večno, odlažu dogovori, izigravaju sporazumi... A porezi? Tu nabadaju, pa šta prođe, prođe...

mare

pre 14 godina

Jos ce biti gore, ako nemate da platite porez ili zakasnite sa placanjem,jer ce vam ta ista poreska uprava dug na kraju godine obracunati sa malom kamatom od 23,5 % a mozda vam zakucaju na vrata i profesionalni izvrsitelji tj profesionalni naplatioci dugova koji ce biti organizovani pri svakom sudu.

sasa

pre 14 godina

a meni je btw. stiglo resenje za firmu sa tri zaposlena i 30m.kv. da platim komunalnu taxu na Zvezdari, kod Cvetkove pijace, na godisnjem nivou 90.000 dinara!
Tj.7.500 dinara/mesecno!
A bio je 2.500 dinara/mesecno.
Kretenizam.
Kada saberem i oduzmem, radim za crkavicu i drzavu i njene parazite.
A drzava plati kada hoce.
Stvarno, ne isplati se raditi u ovoj para drzavi, i stvarno mi je zao svakog koraka koji sam napravio na svim demonstracijama.

FON

pre 14 godina

Cudno da nijedna televizija nije napravila neki prilog o ovoj temi da gradjani saznaju koliko se placa u okolnim zemljama sa primanjima slicnim nasim. Isto tako je i sa pisanim medijima jedino je jedan dnevni list pisao o tome pre jedno 2 meseca . Da li se to mediji plase nekoga da to istraze i prikazu .

sj

pre 14 godina

U Irskoj,Porugaliji,Letoniji ako zivite u nekretnini osobodjeni ste poreza tj placata samo ako ga izdajete, u nasoj drzavi sve suprotno sto manje plate veci porezi,isti je porez da li imate 1 stan ili celu zgradu .

Aleksandar

pre 14 godina

Svuda u normalnom svetu je raditi jeftino a posedovati skupo, jedino je kod nas obrnut slucaj. Zato imamo one koji nigde ne rade a imaju vile od po par miliona i vozaju automobile koje normalni smrtnici samo na slici mogu videti. I jos pritom, zbog `nezaposlenosti` dobijaju subvencije od drzave na infostan, struju, vrtice...

Niski porezi na imovinu su glavni razlog zasto su i cene nekretnina otisle ovoliko u nebo - ne isplati se prodavati nekretnine cak i ako ih uopste ne koristis kad te to prakticno ne kosta nista. Sve mi se srce cepa za nekim ko ima stan od 200 hiljada evra u centru Beograda a nema hiljadu evra godisnje da plati porez na to - odakle tebi 200k za stan ako ne mozes dvestoti deo toga da platis da ti neko poploca trotoar, stavi ulicnu rasvetu, asfaltira ulicu, dovede vodu i struju do tvoje zgrade, i da, naravno, sve to odrzava? Pa to govori da ili nisi posteno zaradio novac za tu nekretninu, ili da si je dobio u nasledje ne podizuci nista teze od kasike, pa ne zasluzujes ni da je imas.

Ono sto je problem je sto se istom merom ne smanjuju nameti na zaradu kako bi se iznivelisao gubitak kod ljudi koji posteno zaradjuju. Treba celokupne namete na plate smanjiti bar za 20% da bi uvodjenje normalnog sistema poreza na imovinu bilo fer i posteno, ovako se stice utisak da drzava samo hoce da izmuze jos vise para.

savet

pre 14 godina

Pa lako je ministarki finasija i njenim savetnicima da sa sa svojim platama placaju ove pravedne poreze ,samo bi ih savetovao da se raspitaju kod svojih komsija da li i oni mogu da plate te poreze.

novi beograd

pre 14 godina

@ konstantin rus

Bas glup komentar pa ima hiljade nezaposlenih i u Beogradu,Novom Sadu,Kragujevcu,NIsu a ne samo u Babusnici, ako kod nas u nekom vecem gradu neko nezaposlen treba da plati porez od 50000 dinara jer je tu rodjen i ima stan, onda i vi trebate da platite 5000 dinara.

Vudu

pre 14 godina

Dakle, da bih imao poverenja u penzioni fond, treba:

- Da verujem da će DINAR za 30 godina i dalje biti novac, da se neće desiti neki monetarni slom, inflacija, rat, šta god. Jer penzioni fondovi su isključivo u dinarima. Kad uzimaš kredit, može u evrima. Kad uplaćuješ svoju penziju, mora u dinarima. Ma nije valjda!

- Da verujem da će kompanija koja upravlja mojim fondom, umeti i hteti da mu dovoljno podigne vrednost, bar tako da prati inflaciju i pokrije provizije (vidi sledeću tačku).

- Da pristanem da kompaniji koja upravlja mojim fondom dam 2-4% od SVAKE MESEČNE UPLATE, kao i 2-4% UKUPNE VREDNOSTI FONDA SVAKE GODINE. Ovo prvo čovek još i da proguta, ali ovo drugo je čista pljačka. Zamislite kroz 20-ak godina, kad recimo u fondu imate 10 hiljada evra, plaćaćete godišnje kompaniji 200-400 evra ...praktično za ništa. To vam uzimaju bilo da vrednost investiocione jedinice vašeg fonda raste ili pada. Oni svoje pare uzmu. To istovremeno podrazumeva da vaš fond treba da raste bar jedno 15% godišnje, kako bi uspeo da pokrije inflaciju i reket koji uzimaju kompanije.


Kad se sve ovo uzme u obzir, treba biti baš lud čovek pa pristati na takvu ponudu i takve uslove.

kiza

pre 14 godina

ako se stan izdaje za 300 evra mesecno i ako se oporezuje izdavanje sa 20 % izdavanje ce odmah da skoci na 360 evra, jer niko nije blesav da nekome da stan za 240 evra da mu ga stanar razbiej za sitnu lovu, opet po dzepu podstanara

Bice bolje

pre 14 godina

U Americi je porez na nekretnine oko 2% trzisne cene (5 puta veci nego sto je predlozeno u Srbiji). Ameri su shvatili da samo kroz novcanik mozes da nateras coveka da pravi logicne odluke....ako nemas para idi gde kosta manje. Onda nemas problem gde se pola Srbije nabilo u BG. Ovo bi i penzioneri trebali da placaju.

MercatorBG

pre 14 godina

Konacno da i ovi u Vladi ubodu pravu stvar! Naravno da treba povecati pereze na imovinu (za stan kod Starog Mercatora placam hiljadu-dve dinara). Samo, to bi trebalo biti progresivno oporezivanje. Ista stopa za sve je duboko nepravedna. Ali nažalost, ovo nije društvo pravde i poštenja, ovo je Miškovićeva država. Njegova i njegovih političara, i onih 0.1%populacije bogatih, koji se uz Miškovića šlepaju.

todor

pre 14 godina

@ aleksandar

Pa kakve veze imaju porezi na imovinu sa cenom kvadrata,valjda treba podsticati stanogradnju po ovom vasem predlogu ako poreska stopa bude 10% trzisne vrednosti, onda bi 95% stanova u Beogradu bilo prazno ,jer se nikome ne bi isplatilo da ima stan u svom vlasnistvu. Vi u isti kos trpate ljude sa jednim stanom koji nemaju nemeru da se sele i prodaju stan zbog "visoke cene" i ljude koji imaju visak nekretnina. Pa poreska uprava i policija mogu lako da proveri ko ima visak stanova, kako se otkrilo za celnika EDB koliko stanova su u njegovom vlasnistvu a koliko u vlasnistvu njegove porodice.Pa i dosta zemalja EU postoji pravilo da je vlasnik oslobodjen placanja poreza za nekretninu u kojoj stanuje a da porez placa ukoliko tu izdaje i ukoliko ima vise nekretnina na sve ostale placa porez.

konstantin rus

pre 14 godina

Ne treba ovo uvesti u celoj zemlji.Samo BG,NS,KG,NI eventualno još nekoliko ovim gradovima bliskih opština,zamisli u Babušnici još 5000.00 da plati nezaposleni trgovac-BAM

filip

pre 14 godina

@ bice bolje

Pa zar predsednik Obama nije obecao da ce smanjiti poreze ukljucujuci i porez na imovinu,da bi se pomoglo srednjoj klasi, ovde ce ovim reformama biti vise pogodjeni siromasni i srednja klasa od bogatih. Drugo i penzioneri placaju porez nisu oslobodjeni poreza vec placaju iste kao i ostali, ima neki popust za penzionere ali samo ako zive van gradskog podrucja znaci da u svim gradovima Srbije oni placaju, jedino ako zive u nekoj zabiti imaju taj veliki popust.

Mi volimo...

pre 14 godina

Svi ste kao nesto iznenadjeni i zateceni. Zasto? Zar mislite da poreska uprava i ministarstvo finansija bas ne poznaju trziste i materiju? Kako biste objasnili da ljudi koji nemaju dana radnog staza i nisu zaposljeni imaju vise nekretnina (lokacija /ne/bitna). Mi volimo da peremo pare kroz nekretnine i da u njih investiramo legalno. Sjajno, platite porez.

arena

pre 14 godina

@ MercatorBG

Nesto mi je sumnjiva ta vasa tvrdnja o tom vasem malom porezu a znamo da na Novom Beogradu kvadrat se krece od 1500-2000 u zavisnosti od lokacije, cak je kod arene jedno vreme kvadrat bio najskuplji u gradu.

dorcolac

pre 14 godina

@ ALEKSANDAR

Iz vas kao da izlaze reci jednog ekonomskog strucnjaka koji na ovoj sajtu ima blog koji predlaze nesto slicno,da vi niste slucajno neki lovarniji podstanar ili mozda neki izdavalac stanova na atraktivnim lokacija, kojem bi taj vas predlog odgovarao da bi do nekog vrednijeg stana dosao za manje pare.

zaposlen a ne zaposljen

pre 14 godina

@ Mi volimo

Pa izgleda da vi zaposljeni u Beogradu ,hocete da izbacite iz svojih stanova zaposlene Beogradjane.

blazo

pre 14 godina

Napokon da se naplacuje realan iznos poreza.Ako je nekome skupo da placa porez na stanove i vile u elitnim delovima svakog grada neka proda iste i kupi jeftinije pa ce mu i porez biti manji.

E i bilo je vreme

pre 14 godina

Ne razumem zasto opet kukate. Na kucu od 100 kvm i plac od 14 ari u BG-u placam 4.200 din. poreza godisnje. Smejurija. Dobro su se setili. A trazite infrastrukturu, skole, obdanista, pijace, decija igralista, kanalizaciju, gasovod... Sta mislite, odakle ce to opstine da finansiraju?

Jole

pre 14 godina

Pozdravljam. Imaš imovinu - plati porez. Imate bogataše sa milionskim nekretninama, pa ako ima toliku imovinu zar nema za porez? Ko ne može da priušti da živi na Vračaru ili Dedinju - Borča plače za vama, a možete i u unutrašnjost koja se prazni. Samo treba izvršiti procenu stvarne vrednosti nekretnine, da ne bude spuštanja cena. Dakle, kuća na Dedenju od 500m2 - vrednost 2,5 mil. E - godišnji porez 10.000 E. OK?

sima strahota

pre 14 godina

..dakle ovo je idelan porez za srbiju, gde je sustina zivota da ubedite ljude koje ne poznajete da ste uspeli u zivotu i da bi zbog toga isti ti koji vas ne poznaju trebalo da vam zavide..

..samim tim, zidamo kucerine od kojih na zimu grejemo dve prostorije, kupujemo besna kola na kredit da bi mogli da ih uparkiramo u kafic ako nam ostane za kafu, oblacimo firmiranu garderobu na pocepane gace, guzimo se da zivimo po centrima kojekakvim makar se nikad ne parkirali ispod zgrade..

..dakle podrzavam, jer apsolutno nema logike da kuca sa okucnicom na pola sata od bgda kosta isto koliko i kvadrat zgrade u centru..

..ionako mi nikad nisu bili jasni penzioneri na vracaru, u mojoj zgradi u nevesinjskoj cinili su 80% ukupne populacije, ziveli u stanovima koji vrede 200k eur a sva zanimacija u zivotu im je bila da sidju do kalenic pijace gde je povrce ionako skuplje nego u maxiju..

..nove kuce po banjama kostaju po 25k, bastica, terapije, cist vazduh, setne u prirodi, resto 175k da stave na stednju i eto jos 4 prosecne penzije mesecno za trosak..

..eh bre, kad ce ta penzija..

narednik peper

pre 14 godina

Prost racun je da sada za dvosoban stan na Vracaru koji koristim sa zenom i detetom placam kao vlasnik malih 3.000 dnara godisnje sto se mora povecati ali ne vise od dva tri puta, ali povecati taj iznos desetak puta i placati cak 30.000 koliko ce to biti jeste cista pljacka. Poruka za one koji preporucuju seljenje na manje atraktivne lokacije- slusaj, ja sam cetvrta generacija moje porodice koja zivi i koja se radjala na Vracaru i nemam nameru da se selim, a posto su svi pre mene ovde ospatli i placali poreze a nisu bii tajkuni znaci da sve prethodne vlasti nisu pljackale moje pretke. Ko bi reko da cu jednom u zivotu da se slozim sa Tomom i Vucicem-izbori odmah!

Nebojsa

pre 14 godina

Ova drzava na svaki nacin pokrada gradjane. Prilikom kupovine stana placen je porez. Kakav je to nonsens da se i dlaje svake godine placa porez na nepokrentu imovinu. Posto stalno pricamo da nase zakone uskladjujemo sa EU moram da kazem da se porez u EU na nepokretnu imovinu plati kod kupovine i to je to.Sto nas bre stalno pravite ludi m kao da neznamo da nista

Dejan

pre 14 godina

Ne razumem neke komentatore pa svima ce porez biti veci ziveli na Vracaru ili Borci, ziveli u Beogradu ili Bosilegradu jer ce se smanjiti sve olaksice koje su postojale po sadasnjem zakonu popust od 1,5 % na starost zgrade (mazx do 70 %), popust za vlasnika od 40 % i popust od 10-30 % na clanove domacinstva,tako da ce svima biti veci porezi u ovoj drzavi.

Dejan-BG

pre 14 godina

Ma pametni ste vi.A pitam ja onda vas : Zasto ja onda da placam parking-mesecnu pretplatu ?? Em sto placam i porez veci nego onaj u Borci ili Rakovici.
Nemate odakle da zavatite para pa vam je sada mogucnost da "sisate" nas koji zivimo u centru.

Bgd

pre 14 godina

Kupio sam stan na kredit, 30 godina otplata, izdržavam sam četvoročlanu porodicu, država me odrala sa godišnjim porezom na dohodak građana. Kao što vidim, planiraju da mi otmu i ovo što preostane kroz tzv. "reformu" poreskog sistema. Izgleda da je jedini smisao života plaćanje poreza! Zato se na sledećim izborima moj glas će da ide najgoroj opciji. Da ubrzamo kraj.

konstantin rus

pre 14 godina

Ne treba ovo uvesti u celoj zemlji.Samo BG,NS,KG,NI eventualno još nekoliko ovim gradovima bliskih opština,zamisli u Babušnici još 5000.00 da plati nezaposleni trgovac-BAM

Dejan

pre 14 godina

To je to! Drzava je skroz bankrotirala a izivljavanje nad gradjanima se nastavlja u petoj brzini. S obzirom da svi mi cutimo i pustamo zute i njihove satelite da nam ispisuju najgore poglavlje u istoriji Srbije, smatram da je vreme da se pakujem i odem, recimo, u Kanadu gde cu od pranja sudova imati 4x bolji standard i ziveti u atmosferi kakvo ljudsko bice zasluzuje. Jednoga dana, nadam, ce ovi ljudi koji su sada na vlasti, odgovarati za genocid i zlocinacko udruzivanje protiv sopstvenog naroda...

Bice bolje

pre 14 godina

U Americi je porez na nekretnine oko 2% trzisne cene (5 puta veci nego sto je predlozeno u Srbiji). Ameri su shvatili da samo kroz novcanik mozes da nateras coveka da pravi logicne odluke....ako nemas para idi gde kosta manje. Onda nemas problem gde se pola Srbije nabilo u BG. Ovo bi i penzioneri trebali da placaju.

saptac

pre 14 godina

ako ne umete da rukovodite drzavom, odlazite sa svojih nezasluzenih polozaja. svaki naredni potez je gori od prethodnog. ne pljackajte narod vise, ne trazite harac na harac! jednostavno, oslobodite prostor za sposobnije!

zbunjen

pre 14 godina

Nesto mi nije jasno zar pre neki dan nismo citali da su se politicari i vlada nisu dogovorili da se porezi ne povecavaju ove godine a sada ce svim gradjanima porez na imovinu biti povecan bilo da zive u Beogradu ili Vranju, drugo mi nije jasno kako to da sa najmanjim platama cemo imati najvece poreze na imovinu u regionu i od svih bivsih YU republika.
U Hrvatskoj gde je plata 720 nema poreza na imovinu, postoji samo porez na kuce za odmor koji se placa po ceni od 5-15 kuna po kvadratu u zavisnosti od opstine i grada ( 1 kuna je oko 14 dinara)
U Crnoj Gori poreska stopa iznosi od 0,08-0,8 % na trzisnu vrednost nekretnine, opstine i gradovi biraju stopu( Podgorica i vecina imaju stopu od 0,25 %, na taj iznos se dobijaju olaksice na (starost, kvalitet ,lokaciju) i jos na to se dobija 20 % popusta za vlasnika i max jos 30% na clanove domacinstva.
U Federaciji BIH porez na imovinu se placa samo na nekretnine koje se izdaju.
U Republici Srpskoj je stopa od 0,05-0,5 %,opstine biraju stopu a vlasnik je oslobodjen placanja poreza na 50 metara kvadratnih i jos 10 metara na svakog clana domacinstva.
U Makedoniji je stopa 0,1 % na trzisnu vrednost nekretnine.
U Sloveniji gde je prosecna plata 935 evra, porez na imovinu se placa po stopi od 0,1 do 1,5 % na trzisnu vrednost nekretnine ali samo na nekretnine koje su vece od 160 metara kvadratnih. U Bugarskoj ako vlasnik zivi u nekretnini ima popust 50%, dok u Grckoj koja je prezaduzena nije zbog krize uveden porez na imovinu tj ostalo je pravo da nema poreza na imovinu ukoliko vlasnik zivi u toj nekretnini.

logika

pre 14 godina

@ jole

Problem je u tome sto ce onaj ko ima 500 kvadrata na Senjaku.... imati da plati porez ma kolika poreska stopa bila, nego je problem kako ce ga platiti neko ko npr zivi u centru u stanu od 40 kvadrata i kako ce platiti neko ko ima npr kucu od 80 kvadrata na Zvezdari,Mirijevu ili ako ima kucu od 120 i vise kvadrata u Borci,Krnjaci. Oni svi ce vise biti pogodjeni nego neko ko ima 500 kvadrata na Senjaku ili stan od 250 u nekoj pametnoj zgradi gde kvadrat kosta 8000 evra.

ion

pre 14 godina

Zasto se ne uvedu porezi na iznajmljivanje nekretnina ili ako vec postoje zasto se ne primenjuju tj. zasto se i tu ne podignu poreske osnovice?!
Zamislite koliko je poslovnih prostora i stanova dato u zakup,a drzava od toga nema nikakvu korist!
To nekom ocigledno odgovara!

Nenad

pre 14 godina

Ljudi vi ste ocigledno "zaradili" toliko da nemate predstavu o novcu. Gospodo kako platiti
porez na nepokretnost, tv pretplatu, struju, info stan, telefon, kablovsku i internet, mobilni telefon, faklutet, obdaniste, gradski prevoz, registraciju vozila, raznorazne ekoloske takse, usluge lekara (da ne pricamo o analizama), benzin i hranu sa prosecnom platom? Sve sto ste vi uveli je dobro i treba da bude, ali ljudi kako to sve platiti sa 30 000 dinara? Minimalna plata u Srbiji mora da bude 120 000 dinara i svi porezi treba da se placaju.

Opljackan

pre 14 godina

U 52. godini zivota kupio sam stan i odvojio se od mame i tate. U 56 cu izgleda morati da ga prodam i da se vratim roditeljima. A nisam glasao casna rec !

nereforma

pre 14 godina

Ovo je kamuflaza pravednijeg oporezivanja pa vise ce biti ugorzeni sirmosni i oni srednjeg sloja, pa bogatas koji ima nekretninu od nekoliko miliona evra imace novca da plati taj porez a kako ce neko gde samo jedan clan da plati porez od 32000 dinara ili jos veci ako ne daj boze zivi u jos nekom boljem delu grada.

MercatorBG

pre 14 godina

Konacno da i ovi u Vladi ubodu pravu stvar! Naravno da treba povecati pereze na imovinu (za stan kod Starog Mercatora placam hiljadu-dve dinara). Samo, to bi trebalo biti progresivno oporezivanje. Ista stopa za sve je duboko nepravedna. Ali nažalost, ovo nije društvo pravde i poštenja, ovo je Miškovićeva država. Njegova i njegovih političara, i onih 0.1%populacije bogatih, koji se uz Miškovića šlepaju.

BEO

pre 14 godina

Kao prvo nije tacno da je kvadrat stana u Beogradu u centralnim gradskim opstinama Poreska uprava racunala 80000 dinara po kvadratu vec je 2009 kvadrat racunala po ceini od 118000 dinara i taj iznos se mnozio koeficijentom lokacije koji za te opstine ide od 1,2/1,6 i 2 tako da je nekima kvadrat obracunavan da vredi 240000 dinara a ne 80000 dinara, ako ne verujete proverite na poreskom resenju.

radnik

pre 14 godina

Pa gde su sada narodni poslanici koji stite interese gradjana tj biraca da kazu nesto povodom ovog zakona, pa lako je poslanicima i ministarki finansija koja predlaze ovaj zakon za njih je mala i stopa od 1 % ,kada svi oni imamju mesecna primanja od preko 100000 i vise dinara mesecno.

BG

pre 14 godina

Imam jedno pitanje za ministra za socijalna pitanja g-dina LJajica da li neko ko ima minimalac od 16500 dinara , platu trgovca od 22000 moci da izdvoji jedno 2-4 mesecne plate samo da plati porez na imovinu u zavisnosti u kom kraju grada zivi.

sasa jokic

pre 14 godina

Ako gledamo iz ugla Srbije kakva je danas, treba jos drasticnije oporezivati bogatase, ustvari kontraverzne biznismene-kriminalce. Medjutim sta u slucaju postenih gradjana, koji su svoju imovinu stekli vrednim radom i zakonitim poslovanjem?! Ti ljudi placaju visok porez na licna primanja, njihova preduzeca placaju poreze na dobit, PDV, zaposljavaju veliki broj radnika, i drzava ima velike koristi od njih. Da li ih treba i dodatno "kaznjavati" i na taj nacin demotivisati?! Ja bi uveo, kontrolu porekla imovine, pa ako se utvrdi da je sumnjivog porekla ili oduzimati, ili ako nema dokaza drakonski oporezovati, a poslovnim ljudima (ne tajkunima) malo olaksati, jer Oni su motor privrede!

poreska prevara

pre 14 godina

Pa imam utisak da je ova poreska pravednost uvedene da se ljudi koji imaju manja primanja a zive na imalo boljoj lokaciji da se oni izbace tj da budu prinudjeni da prodaju stanove ili da cekaju da te stanove zbog dugova prodaje poreska uprava a te stanove ce po manjoj ceni kupovati tajkuni koji ce dobiti olaskice drzave a koje ce oni potom preurediti i iznajmljivati prvo sluzbenicima stranih kompanija u ovoj zemlji,a za jedno 10-tak godina sluzbenicima EU koji budu radili u nasoj zemlji.

Ljuba

pre 14 godina

Žuti su stvarno izgubili kompas, ne mogu da verujem da sam doživeo i to da vidim!
Sigurno 2/3 građana je protiv njih a oni i dalje po svome...neće ovo na dobro izaći.

Aleksandar

pre 14 godina

Svuda u normalnom svetu je raditi jeftino a posedovati skupo, jedino je kod nas obrnut slucaj. Zato imamo one koji nigde ne rade a imaju vile od po par miliona i vozaju automobile koje normalni smrtnici samo na slici mogu videti. I jos pritom, zbog `nezaposlenosti` dobijaju subvencije od drzave na infostan, struju, vrtice...

Niski porezi na imovinu su glavni razlog zasto su i cene nekretnina otisle ovoliko u nebo - ne isplati se prodavati nekretnine cak i ako ih uopste ne koristis kad te to prakticno ne kosta nista. Sve mi se srce cepa za nekim ko ima stan od 200 hiljada evra u centru Beograda a nema hiljadu evra godisnje da plati porez na to - odakle tebi 200k za stan ako ne mozes dvestoti deo toga da platis da ti neko poploca trotoar, stavi ulicnu rasvetu, asfaltira ulicu, dovede vodu i struju do tvoje zgrade, i da, naravno, sve to odrzava? Pa to govori da ili nisi posteno zaradio novac za tu nekretninu, ili da si je dobio u nasledje ne podizuci nista teze od kasike, pa ne zasluzujes ni da je imas.

Ono sto je problem je sto se istom merom ne smanjuju nameti na zaradu kako bi se iznivelisao gubitak kod ljudi koji posteno zaradjuju. Treba celokupne namete na plate smanjiti bar za 20% da bi uvodjenje normalnog sistema poreza na imovinu bilo fer i posteno, ovako se stice utisak da drzava samo hoce da izmuze jos vise para.

Agent

pre 14 godina

Šta se čudite? Treba skupiti pare za plate zaposlenih u onih 105 (!) državnih agencija (koje su, uzgred, znatno veće nego plate zaposlenih u prosveti, zdravstvu, državnoj upravi)...

Bankrot

pre 14 godina

A zasto je naslov neistinit ? Svi cemo da placamo vise ne samo vlasnici skupljih nekretnina ! I sta znaci rec skuplje ? Koliko je to ?
I interesuje me koliko ce povecanje ovog poreza da utice na inflaciju ? Desetak puta veci porez ce mnoge od nas da baci u bedu, ispod granice siromastva.

Dejan-BG

pre 14 godina

Ne,nisam ja mislio da podcenjujem Rakovicu ili Borcu,jer cena stana u istim nije kao na npr. na Dorcolu.Stan u Rakovici je od 1000-1300 eura i toliko ce ga, ako je ovo istina ,obracunati ali mene na Dorcolu ima da "oderu" i jos da im placam parking 457x12=5484 din.(godisnje).Pa bas su "bagra".U pravu je neko sto je komentarisao da treba da placaju oni koji IZDAJU stanove i njima da uzimaju kintu.Ali gde ste videli da neko "sece granu na kojoj sedi" kada vecina politicara kupije gajbe po centru i sl i posle ih izdaje.

janko

pre 14 godina

@ ion

Porez na iznajmljivanje postoji i placa se valjda na kraju godine po stopi od 20 % na sumu koja je zaradjena iznajmljivanjem, samo je problem lenjost poreske uprave da otkrije ko iznajmljuje nekretnine, zar je tesko kupiti neke oglase ili naci oglase na internetu pa pozvati te brojeve telefona i kao "zainteresovani za iznajmljivanje" raspitati se gde se te nekretnine koje se izdaju nalazie, pa kada dobiju adresu da provere u kompjuteru ko su vlasnici tih nekretnina i da li su prijavili da iznajljuju te nekretnine .

marko

pre 14 godina

Jedno pitanje kada se u kraju gde su stare kuce i zgrade zidane pre vise od 40-tak godina izgradi nova luksuzna ili pametna zgrade gde je kvadrat duplo skuplji da li ce poreska uprava i tim starim zgradama i kucama racunati da im kvadrat vredi kao u toj novo sazidanoj zgradi.

Vukasin

pre 14 godina

Dosta vise!
Ne verujem vlastodrscima da im je cilj da vise oporezuju "bogate". Oni nemaju dovoljno para za placanje ogromne i nezajazljive administracije pa su krenuli da grabe gde god stignu.
Kao i obicno najveci teret ce se prevaliti na obicne gradjane. Desetak puta veci porez ce mnoge od nas da baci u bedu, ispod granice siromastva. Onaj ko ima 500 kvadrata na Dedinju ili Senjaku ce naci pare da plati, ali ovi ostali van toga nece imati odakle. Vise ce biti ugrozeni siromosni i oni srednjeg sloja, a bogatasi koji imaju nekretnine od nekoliko miliona evra imace i novca da plate taj porez.
Kako platiti porez na nepokretnost, tv pretplatu, struju, info stan, telefon, kablovsku, obdaniste, gradski prevoz, raznorazne ekoloske takse, usluge lekara sa prosecnom platom? Plata bi morala da bude najmanje 5 puta veca od postojece.
Drugo, koja je realna cena kvadrata ? Ona napumpana kreditima i lazima, i stalno rastucim platama? Ta cena iz 2008. vise ne vazi. Primer je zgrada Jata. Trazili su 2200E a dobili 1200E po kvadratu!
Nemojte se zavaravati da ce vlastodrsci stati na ovome. Ako im ovo prodje, uvesce jos gomilu novih nameta, a postojece ce povecati. Njihova taktika se svodi na to da jedan namet toboze smanje, da bi zamazali narodu oci, a istovremeno povecaju nekoliko nameta. Treba obezbediti novac za silne neradnike iz drzavne administracije, njihove ogromne plate i sluzbene mercedese koje koriste za privatne potrebe.
Na sledecim izborima glasam za stranku koja ce da ukine ovaj zakon!

prevareni

pre 14 godina

Plate u javnom sektoru i penzije su zamrznute od pocetka 2009 godine, ni plate kod privatnika nisu rasle, prosle godine smo dobili uverenje da se porezi zbog krize nece povecati pa su porezi na imovinu povecani od 20 do 40 % u odnosu na grad, u Beogradu su dignuti za 40% u odnosu na 2008 , pre neki dan je u medijima servirana vest da se odustalo od povecanja bilo kakvih poreza ove godine a nekoliko dana kasnije tj danas mozemo procitati da ce porezi na imovinu porasti ne za 40 % kao prosle godine nego za 400 i vise procenata u odnosu na proslu. Da li to znaci da smo svi obmanuti onom vescu da se porezi nece povecavati ove godine.

kiza

pre 14 godina

ako se stan izdaje za 300 evra mesecno i ako se oporezuje izdavanje sa 20 % izdavanje ce odmah da skoci na 360 evra, jer niko nije blesav da nekome da stan za 240 evra da mu ga stanar razbiej za sitnu lovu, opet po dzepu podstanara

sj

pre 14 godina

U Irskoj,Porugaliji,Letoniji ako zivite u nekretnini osobodjeni ste poreza tj placata samo ako ga izdajete, u nasoj drzavi sve suprotno sto manje plate veci porezi,isti je porez da li imate 1 stan ili celu zgradu .

Mi volimo...

pre 14 godina

Svi ste kao nesto iznenadjeni i zateceni. Zasto? Zar mislite da poreska uprava i ministarstvo finansija bas ne poznaju trziste i materiju? Kako biste objasnili da ljudi koji nemaju dana radnog staza i nisu zaposljeni imaju vise nekretnina (lokacija /ne/bitna). Mi volimo da peremo pare kroz nekretnine i da u njih investiramo legalno. Sjajno, platite porez.

The Ramones

pre 14 godina

A koja je realna cena kvadrata ? Ona napumpana kreditima i lazima o Evropi, blagostanju i stalno rastucim platama ? Ta cena iz 2008. vise ne vazi.
Primer je zgrada Jata. Trazili su 2200E a dobili 1200E po kvadratu ! Izgleda da ce ceo narod morati da placa zbog spekulacija gradjevinske mafije !
Nisam glasao na izborima od 1999. ali sada pitanje za Tomu :
Ako SNS dodje na vlast da li ce te da zadrzite ovaj lopovski zakon ?

arena

pre 14 godina

@ MercatorBG

Nesto mi je sumnjiva ta vasa tvrdnja o tom vasem malom porezu a znamo da na Novom Beogradu kvadrat se krece od 1500-2000 u zavisnosti od lokacije, cak je kod arene jedno vreme kvadrat bio najskuplji u gradu.

Za Dejana

pre 14 godina

DEjane
Cisto da znas da ja zivim na teritoriji Opstine Rakovica i za tvoju informaciju deo u kome ja zivim je proglasen Extra zonom pa tako da ja placam isto koliko i ti u centru a cak i vise kad je zidanje u pitanju toliko o tome kako je Rakovica jeftina!
Upravu si da je neposteno naplacivati parking onima koji zive u centr tu si upravu! Gradski oci su nam obecali da ce samo krug dvojke biti zoniram a sad kako vidim uskoro ce i sve ulice zonirati kako u centru tako i u Rakovici! Racunica je prosta ulica sa 15o parking mesta minimum dnevno donese profit od oko 80000dinara pa cak i duplo zavisnosti od prometnosti iste ulice! Grad na tome uzima lepe pare ali koliko sam cuo skoro uvodjenje zona za parkiranje nacice se na dnevnom redu ustavnog suda jer parking servis nije ulagao svoja sredstva nego su sredstva za pravljenje parking mesta na ulicama finansirao grad iz poreskih prihoda gradjana pa time ispada da Parking servis naplacuje nesto za sta nema prava!
Pozdrav

Olgica

pre 14 godina

Interesantno, kako su se sa duvandžijama dogovorili, a sa nekima drugima traju rasprave večno, odlažu dogovori, izigravaju sporazumi... A porezi? Tu nabadaju, pa šta prođe, prođe...

vracarac

pre 14 godina

Posto je pre jedno 2 meseca izasao oglas da se na Vracaru u okolini hrama Svetog Save zida neka lukusna stambeno poslovna zgrada gde ce kvadrat kostati od 4000-6000 evra da li to znaci da ce poreska uprava kada se ta zgrada izgradi ovim starijim zgradama obracunavati kvadrat u vrednosti 2500 evra ili po vrednosti kvadrata te luksuzne zgrade. Imamo primer zgrade u Dobracinoj gde ce kvadrat biti ako se ne varam 8000 evra da li to znaci da ce onda svima u tom kraju poreska uprava racunati da im kvadrat vredi 8000 evra umesto mozda 2000-3000 za kolliko se moze dobiti u tom kraju za kvadrat stana.

placenik

pre 14 godina

Pocetak bune protiv dahija:

"Da vam carstvo dugovječno bude:
"Vi nemojte raji gorki biti,
"Veće raji vrlo dobri bud'te;
"Nek je harač petnaest dinari,
"Nek je harač i trideset dinari;;
"Ne iznos'te globa ni poreza,
"Ne iznos'te na raju bijeda;

pera

pre 14 godina

Pa zar pre nekoliko meseci nije bila ista ova tema samo sto se tada pricalo da se nece drasticno tj odjednom uvesti ovi porezi nego ce biti postepeno tako da neko ko je placao 2000 dinara da ce placati prve godine od uvodjenja novih poreza 4000 din. pa sledece8000, pa 16000 dok ne dodje do procenjene vrednosti poreza sada odjednom sa 2000 na 12000 dinara.

rale

pre 14 godina

Ako ce porez iz clanka sa 2000 u 2009 porasti na 12000 dinara u 2010 godini , da li ce i plate porasti za isto toliko ili ce plate porasti za mozda 6% a porez za 600 %.

mare

pre 14 godina

Jos ce biti gore, ako nemate da platite porez ili zakasnite sa placanjem,jer ce vam ta ista poreska uprava dug na kraju godine obracunati sa malom kamatom od 23,5 % a mozda vam zakucaju na vrata i profesionalni izvrsitelji tj profesionalni naplatioci dugova koji ce biti organizovani pri svakom sudu.

Dragan

pre 14 godina

Umesto bajke da vlastodrsci toboze hoce da oporezuju "bogate" treba otvoreno narodu reci da ce jos jedan porez porasti. Onaj koji je placao npr nekoliko hiljada dinara placace nekoliko desetina hiljada dinara.
Naravno najvecu cenu ce platiti siromasni i srednji sloj, a bogatasi nece imati nikakvih problema da taj porez plate jer su "puni kao brod". Ta bajka o oporezivanju bogatih sluzi samo za mazanje ociju naroda, da bi se narod manje bunio...
Ne nasedajte na lazi vlastodrzaca, oni su u dilu sa Miskovicem, Bekom i ostalim tajkunima. Vlastodrsci nece oporezovati njih, nego obican narod - a to ste vi...
Ako neko ne veruje u to, neka se zapita sta je bilo sa lukom "Beograd". I pored ogromnog broja dokaza, vlastodrsci nisu uradili nista po tom pitanju. To je i logicno, jer ih tajkuni drze u saci. Vecina njih se nalazi na platnoj listi tajkuna.

savet

pre 14 godina

Pa lako je ministarki finasija i njenim savetnicima da sa sa svojim platama placaju ove pravedne poreze ,samo bi ih savetovao da se raspitaju kod svojih komsija da li i oni mogu da plate te poreze.

sasa

pre 14 godina

a meni je btw. stiglo resenje za firmu sa tri zaposlena i 30m.kv. da platim komunalnu taxu na Zvezdari, kod Cvetkove pijace, na godisnjem nivou 90.000 dinara!
Tj.7.500 dinara/mesecno!
A bio je 2.500 dinara/mesecno.
Kretenizam.
Kada saberem i oduzmem, radim za crkavicu i drzavu i njene parazite.
A drzava plati kada hoce.
Stvarno, ne isplati se raditi u ovoj para drzavi, i stvarno mi je zao svakog koraka koji sam napravio na svim demonstracijama.

FON

pre 14 godina

Cudno da nijedna televizija nije napravila neki prilog o ovoj temi da gradjani saznaju koliko se placa u okolnim zemljama sa primanjima slicnim nasim. Isto tako je i sa pisanim medijima jedino je jedan dnevni list pisao o tome pre jedno 2 meseca . Da li se to mediji plase nekoga da to istraze i prikazu .

Vudu

pre 14 godina

Dakle, da bih imao poverenja u penzioni fond, treba:

- Da verujem da će DINAR za 30 godina i dalje biti novac, da se neće desiti neki monetarni slom, inflacija, rat, šta god. Jer penzioni fondovi su isključivo u dinarima. Kad uzimaš kredit, može u evrima. Kad uplaćuješ svoju penziju, mora u dinarima. Ma nije valjda!

- Da verujem da će kompanija koja upravlja mojim fondom, umeti i hteti da mu dovoljno podigne vrednost, bar tako da prati inflaciju i pokrije provizije (vidi sledeću tačku).

- Da pristanem da kompaniji koja upravlja mojim fondom dam 2-4% od SVAKE MESEČNE UPLATE, kao i 2-4% UKUPNE VREDNOSTI FONDA SVAKE GODINE. Ovo prvo čovek još i da proguta, ali ovo drugo je čista pljačka. Zamislite kroz 20-ak godina, kad recimo u fondu imate 10 hiljada evra, plaćaćete godišnje kompaniji 200-400 evra ...praktično za ništa. To vam uzimaju bilo da vrednost investiocione jedinice vašeg fonda raste ili pada. Oni svoje pare uzmu. To istovremeno podrazumeva da vaš fond treba da raste bar jedno 15% godišnje, kako bi uspeo da pokrije inflaciju i reket koji uzimaju kompanije.


Kad se sve ovo uzme u obzir, treba biti baš lud čovek pa pristati na takvu ponudu i takve uslove.

filip

pre 14 godina

@ bice bolje

Pa zar predsednik Obama nije obecao da ce smanjiti poreze ukljucujuci i porez na imovinu,da bi se pomoglo srednjoj klasi, ovde ce ovim reformama biti vise pogodjeni siromasni i srednja klasa od bogatih. Drugo i penzioneri placaju porez nisu oslobodjeni poreza vec placaju iste kao i ostali, ima neki popust za penzionere ali samo ako zive van gradskog podrucja znaci da u svim gradovima Srbije oni placaju, jedino ako zive u nekoj zabiti imaju taj veliki popust.

Mikica

pre 14 godina

Ja posmatram to ovako: Zaduzeni smo 30milijardi USD. Vise nam niko nece dati kredite jer nam je izvoz premali da pokrijemo pridosle transe za kredite koji su uzimani od 2000-te. Para u budzetu nema ni za tekuca davanja. Privreda posustaje. Vlast ne zna kako da se osigura da ne ostave vise na vlasti jer nema vise sta da se krade. Gradjanstvo treba iziritirati da se "demokratskim" putem ova ekipa skloni sa vlasti a najlaksi nacin je ovako povecavati poreze jer je svima jasno da to ogroman broj ljudi ne moze platiti. Videcemo sta ce da bude.

novi beograd

pre 14 godina

@ konstantin rus

Bas glup komentar pa ima hiljade nezaposlenih i u Beogradu,Novom Sadu,Kragujevcu,NIsu a ne samo u Babusnici, ako kod nas u nekom vecem gradu neko nezaposlen treba da plati porez od 50000 dinara jer je tu rodjen i ima stan, onda i vi trebate da platite 5000 dinara.

bat

pre 14 godina

"Veći porez na skuplje nekretnine"

Ovo je priča koju treba da progutamo, kao bogataši će plaćati više.
Strašno, svi ćemo plaćati više. I najviše me nervira to što se diskriminišu ljudi koji imaju para kao da je to sramota. Pa ako je kriminalac uzmi mu pare i nekretnine a ako je zaradio pošteno šta je skrivio? Zbog toga svako ko ima pare prijavljuje boravak u Monte Karlu i slično a država dobija ništa od bogataša, samo guli sirotinju.

c

pre 14 godina

@ Ljuba

Imate pravo oni su najvise dobijali glasova u opstinama gde hoce sada da uvede najvece poreze, to znaci da ce verovatno na sledecim llokalnim izborima izgubiti vlast u svim centralnim beogradskim opstinama koje su u proslosti najvise glasale za njih.

todor

pre 14 godina

@ aleksandar

Pa kakve veze imaju porezi na imovinu sa cenom kvadrata,valjda treba podsticati stanogradnju po ovom vasem predlogu ako poreska stopa bude 10% trzisne vrednosti, onda bi 95% stanova u Beogradu bilo prazno ,jer se nikome ne bi isplatilo da ima stan u svom vlasnistvu. Vi u isti kos trpate ljude sa jednim stanom koji nemaju nemeru da se sele i prodaju stan zbog "visoke cene" i ljude koji imaju visak nekretnina. Pa poreska uprava i policija mogu lako da proveri ko ima visak stanova, kako se otkrilo za celnika EDB koliko stanova su u njegovom vlasnistvu a koliko u vlasnistvu njegove porodice.Pa i dosta zemalja EU postoji pravilo da je vlasnik oslobodjen placanja poreza za nekretninu u kojoj stanuje a da porez placa ukoliko tu izdaje i ukoliko ima vise nekretnina na sve ostale placa porez.

dorcolac

pre 14 godina

@ ALEKSANDAR

Iz vas kao da izlaze reci jednog ekonomskog strucnjaka koji na ovoj sajtu ima blog koji predlaze nesto slicno,da vi niste slucajno neki lovarniji podstanar ili mozda neki izdavalac stanova na atraktivnim lokacija, kojem bi taj vas predlog odgovarao da bi do nekog vrednijeg stana dosao za manje pare.

zaposlen a ne zaposljen

pre 14 godina

@ Mi volimo

Pa izgleda da vi zaposljeni u Beogradu ,hocete da izbacite iz svojih stanova zaposlene Beogradjane.