Sreda, 14.04.2010.

09:06

Radnici bi i otpremnine i posao

Radnici Zastave elektro žele da uzmu otpremnine od države i da se potom za veću platu ponovo zaposle u fabirici koju je kupila južnokorejska "Jura korporacija".

Izvor: Politika

Radnici bi i otpremnine i posao IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

69 Komentari

Sortiraj po:

Ja

pre 14 godina

Ako neko hoće da poredi srpski mentalitet i vrednoću radnika sa korejskim mentalitetom i njihovom vrednoćom, neka lepo uzme JUGO i jedan HJUNDAI pa će lako videti razliku.

Miloš

pre 14 godina

Otpremnine im oduzeti i uplatiti u fond za nezaposlene, kao kaznu što su protestima narušavali javni red i život drugim građanima zemlje!

kesa

pre 14 godina

Ja bih pozeleo iz sveg srca da se taj zli kapitalista koji je kupio Vasu fabriku, na koga ste toliko kivni, vrati odakle je i dosao. Ali nemojte opet posle da kukate kad ne bude bilo ni otpremnina ni zarada!

Džoni

pre 14 godina

A gde je bio pisac teksta i b92 godinama dok su ti isti radnici radili za 10 000 din i sa tim morali da hrane porodicu,jel to moralno?U ovoj drzavi je uvek sirotinja kriva.
[Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net] (Nikola, 14. april 2010 11:37)

Ne mogu da verujem da je ovakav komentar dobio preko 100 negativnih glasova. Ovo kao da neko namerno vodi kampanju protiv radnika u Srbiji, dok u isto vreme slušamo žalopojke Miškovića, Drakulića i ostalih pobednika (sa velikim P) tranzicije. Stvarno, gde je bio ovaj novinar?

M1£@#

pre 14 godina

@Predrag, 14. april 2010 18:06, Bivši direktore, Predraže Stevanoviću, nauči da pišeš.
A isto bih savetovao ovom novinaru koji je pisao tekst. Naslov je suviše tendenciozan. I neprecizan, ne piše se tako.

Ko traži veće...

pre 14 godina

Pod hitno najuriti socrealisticku ... neradničku na kapiju bez dinara naknade i bez prava da se zaposle kod Koreanaca! Sasvim dovoljno su nas muzli, a ionako ce da počnu da zakukavaju ko da ih žive deru vec na prvoj piš/puš pauzi. Sasvim sigurno da ima dovoljno normalnog mladog nezaposlenog sveta koji će jedba dočekati da se zaposli!

Nikola

pre 14 godina

Malo pokvaren naslov. Kako ja njih razumem, njima se nesto obecava i ne veruju vlasti. Jel da ih krivim? Veruju da ce biti otpusteni posle 2 meseca, i da ce ostati i bez posla i bez otpremnina. I nisam primetio u njihovim izjavama da traze i jedno i drugo. Traze garantovano radno mesto, ili otpremninu ako za njih vise ne bude mesta. Ne vidim razliku u odnosu na druge slucajeve.

xeno

pre 14 godina

:)...
ochigledno da su radnici postali veci kapitalisti od kapitalista pa im to chudno ..
sta se chudi gospodin Koreanac :) ... pa sto nebi uzeli extra kesh :)
choveche ... ako SVI odu .. on mora da ih primi .. stvar je jednostavna... taman je evo i propisani minimalac poskupeo .. tako da ovo ono :)

citateljka

pre 14 godina

Molim vas da u buduce obratite malo vise paznje na tekstove koje objavljujete. Sugestija je krajnje dobronamerna, da me ne shvatite pogresno (najboljeobozavam&cenim 92): tekst vrvi kontradikcijama i bojim se da ostavlja previse mesta za slobodne (nedobronamerne) interpretacije na stetu svih (pomenutih). Apsolutno je nejasno (za one koji pazljivo i detaljno citaju) da li zaista svi radnici zele i otpremnine i posao u isto vreme, takodje je poprilicno mutna situacija oko uslova pregovaranja, "koreanac" bi mogao i da se nazove imenom i prezimenom (osim ako nije javna tajna u pitanju), nedostaje jos imena i prezimena, itd. Znam da je nemoguce ispratiti sve detalje uz obim posla koji imate, korigovati svaki clanak i revidirati svaku izjavu, ali... Ne znam, moguce da mi je prag tolerancije cudan, medjutim jako mi bode oci kad se citava grupa ljudi na osnovu nepotpunog teksta obelezi komentarima tipa "lencuge", "neradnici", itd.
I da: formulacije tipa "Radices i subotom" na "zapadu" mogu da se cuju samo u kontekstu sef-dzibercina neotesana i ilegalni sljaker, retko u normalnim okolnostima prilikom sklapanja ugovora. "Radi se i subotom" - da, pa ko voli nek izvoli (ali ne uvek), "radices i subotom" - ... (ili nesto gore, hehehe)....

cinik

pre 14 godina

Ovo je pravi kapitalizam. Svako cini da ostvari svoj interes i ucini najbolje za sebe. Ukoliko drzava dozvoljava ovu kombinaciju sa otpremninom i ukoliko je zakonito onda ja tu ne vidim nista lose. I ja bih isto ucinio i svako drugi bi isto to uradio. I u americi su u automobilskoj industriji nekoc skidali radnike sa trake i ostavljali ih u tzv. "job banks" gde su dobijali punu platu da ne rade. Ovo sve zaista nema nikakve veze sa moralom.
Pitanje je zasto se uopste dobija otpremnina po izlasku iz firme koja se placa iz budzeta koji svi mi punimo. No to je vec druga pricha.

Predrag

pre 14 godina

Stari direktor Stojanović je ostavio preko 280 miliona duga i 13 neisplaćenih zarada koje je konzorciju na čelu sa Dejanovićem sve to namirio, tako da izjava da je kupljeno samo za 27,7 miliona nije džabe. Drugo zaposleno je preko 600 novih radnika bez dinara pomoći uz obrazloženje Ministarstva za rad i zapošljavanje da su bilansi bili loši-pa naravno kad fabrika nije godinama pre privatizacije nije ni radila. ZE je dobila standard 14941 ili tako nešto koju retko ko ima i mogla da radi za svakog svetskog proizvodjača. Tačno je da su proizvodjene instalacije za Porše caen i WV tuareg i td. Tačno je i da 36% radnika stalno bili na bolovanju i da efikasnost nije prelazila 65%. Sve što je učinjeno u ZE a učinjeno je mnogo je uništeno iz jednog osnovnog razloga a to je da od 3 vlasnika jedan je muž Slavice Dejanović koja je postala Predsednik skupštine 2 godine posle privatizacije. Zna se ko plaćao sendviče, orgnizovao štrajkove, davao ćebiće. Cilj je bio izbaciti stare vlasnike a vidite i sami sa kakvim je radnicima dignuta ZE od nule a sada gde je - videće se. Dinkic je pustio kredit FOnda za razvoj i blorira ZE a sada daje 4.5 hiljada po zaposlenom što znači u kranjoj instanci da Korejanac dobija 1,5 miliona eura i fabriku džabe sa sve ZEMLJOM. E to je džabe i sa čijim parama uz tvrdju da je on ispunio obećanje o dovodjenju stranog partnera. Čijim parama i po kojoj ceni. Zašto si pustio kredit, zašto nisi dao po 70.000 dinara za svakog novog zaposlenog po Uredbi, zašto je organizovan bunt radnika -što im se sada vraća, zašto uništena proizvodnja da bi se sada "spašavala". Sve će vreme pokazati.

Darko

pre 14 godina

Ciganluk da ne moze biti veci.Treba tuziti sindikalne vodje za direktne i indirektne stete nanesene preduzecu i drzavi.Zar se ovko bori za poslovni ugled u svijetu.Lijepu ste sliku poslali u svijet ljencine jedne iz Race.Ma sve bi ja poslao na biro rada kad su tako ne zahvalni.LJENCINE!!!

dZONI

pre 14 godina

@nikola
I sad su ti ovo izgladneli radnici krivi sto ti imas 2 fakulteta a radis neprijavljen.LOL.Ja sam mislio da na fakultetu se ljudi uce malo i da misle svojom glavom.
A ovo su tesktovi iz dinkiceve kuhinje isto kao i onih 20 radnika zastave koji su bili na ovom sajtu udarna vest svaki dan.
Samo smesna je to i jadna taktika ,za propalu proizvodnju i opljackana preduzeca okriviti radnike a ne one koju su tu privatizaciju vodili a bogami i debelo od toga napunili svoje dzepove.
Al mi smo takav narod ,mi nemamo svoju glavu pa je vlasti lako da nam baci par koski oko koje ce da se glodjemo dok rade svoj posao a to je punjenje privatnih racuna.

Dragan

pre 14 godina

A ko ce meni da isplati otpremninu? Radim u privatnoj firmi vec skoro 15 godina. Zbog cega su "radnici" iz drzavnih preduzeca privilegovani u odnosu na nas koji stvarnno radimo?

milan

pre 14 godina

I u takvu zemlju sa takvim radnicima, sa takvim mentalitetom hocemo da neko investira pa ko nas je to naduvao da smo naj nacija.
Sasma jednostavno ko hoce da radi moze ko nece dao je sa time sam otkaz potvrditi pismeno i gotovo.

Opljackan

pre 14 godina

Dragi moji Koreanci,
to sto vi radite sada ja sam pokusao jos pre petnaest godina. Sada se vec tri godine sudim sa lopovom koji mi je ukrao novac i masine. Placam sudove, da donose i obaraju presude, advokate da ne rade nista, sem sto uzimaju novac.
Moj savet je da bezite odavde glavom bez obzira, to su vec uradili svi iz bivsih yu republika, oslobodili su se betonskih cipela i pretekli nas u svemu. Za koju godinu preteci ce nas i Albanija.
Bolje idite tamo !

Seul

pre 14 godina

Mislim da će Koreanci veoma brzo srediti stanje u ovoj firmi. Neće biti problem da se nađe par stotina ljudi koji su spremni na rad. Naravno, ne mislim tu samo na Raču već i na okolne gradove. Suština uspešnog funkcionisanja preduzeća nije u tome da li je radna snaga lenja ili vredna već u sistemu. Ako je sistem dobro postavljen (čitaj: fer pravila, radna disciplina, jasna očekivanja i shodno tome adekvatan sistem nagrađivanja/kažnjavanja) posao će se obavljati onako kako je vlasnik planirao. Jasno je da su Koreanci trenutno u šoku jer se dešavaju stvari koje su njima nepojmljive, ali mislim, a bilo bi jako dobro za celu Srbiju, da će se oni veoma brzo snaći u svemu tome.

Ovog puta ime neću napisati

pre 14 godina

Moja je mama učiteljica i ozbiljno razmišlja o otpremnini. Ali ako uzme, 2 god ne može da se ponovo zaposli u prosveti. Zar nije tako u svim oblastima? Ako uzmeš otpremninu 2 god ne možeš da radiš na sličnom poslu. Ako grešim, onda ok. Ali zar nisu pravila po pitanju otpremnina jednaka zasve? Ovde se ne priča o sličnom poslu, već o istom, o istom radnom mestu, u istoj fabrici, samo što je drugi vlasnik. Slažem se da otpremnine uzmu oni koji ne zadovolje nove kriterijume. Ali uzeti otpremninu a nastaviti da radiš na istom mestu to već nije u redu.

gordana,kg

pre 14 godina

Vlada pravi ugovore sa stranim firmama o poklonu ili kupovini imovine iste, ne radi se ovde o privatizaciji, to se već desilo sa Zastavom, na novu firmu se prenese imovina a ista nema obaveze da zaposli radnike koji su tu radili. Ovi ljudi su se već opekli u prethodnoj privatizaciji, znaju već šta se desilo sa radnicima Zastave, ne veruju više ovoj Vladi a i što bi to činili kada ista ne poštuje propise ove zemlje.Ako Vlada izigrava propise šta tek rade ostali poslodavci, krajnje je vreme da postanemo pravna država i da se za nepoštovanje propisanog snose sankcije.

Che

pre 14 godina

Sustina naseg naroda je da su vecina neradnici...koji kada se zaposle prvo kazu..."dobar mi je posao, nista ne radim a primam platu"...zbog takvih treba zatvoriti sve firme...i isterati ih na ulicu... Zabraniti strajkove...

Drobnjak iz auta

pre 14 godina

Vidim da mnogi komentarišu a da nisu ni pročitali tekst.
Radnici sad imaju mogućnost da uzmu otpremninu od 300 eur po godini staža i to za nekog ko je radio 20-30 godina predstavlja lepu svotu.Pošto u novom prduzeću su svi na probnom radu,postoji mogućnost da ne budu primljeni za stalno.Tako da radnik može da ostane i bez otpremnine i bez posla.Toga se ljudi plaše,pošto su tu foru već prodali radnicima u Kragujevcu.Mnogi ne žele sad da uzmu otpremnine,prvo zato što žele da rade,drugo kad dobiješ gomilu para odjednom (7k-8k eur)ode na more,tehniku itd.Zato ljudi žele garanciju da ako ne budu primljeni za stalno,barem dobiju otpremninu.Ako budu primljeni za stalno, naravno da im ne treba isplaćivati otpremninu...

sima strahota

pre 14 godina

..resenje sasma jednostavno, ne trazim nikakve tantijeme za ideju..

..otpremnine isplacivati u ratama, ali tako da mesecna rata ne predje 100 eur mesecno..i napraviti klauzulu da se zaposljavanjem kod prethodnog poslodavca gubi pravo na dalju isplatu otpremnina..

..pa ko voli da sedi za sto evrica neka sedi, ko hoce da radi za dvesta neka radi..

MUKNAVI

pre 14 godina

Kod nas su drustvenu svojinu privatizovali lopovi.Radnici se nisu nista pitali.Oni su slusali kako ih ti demagozi lazu,izlazili na izbore,odazivali se na vojne pozive Slobi,pa onda ovim drzcmanima na mitinge koji privatizuju i bogate se.Trosio je narod sto je imao u zalihi,a lopine su pravile svoje administracije,zaposljavale i otvarale kancelarije za sebe,uzimali MMF kredite i radili kako im te belosvetske lopine naredjuju .Sada su svi,'eksperti" i ocerupan narod,dosli do belaja,i pocinje druga faza..nedaj boze tuca.Tek posle te faze ,otvara se put za polako napredovanje,i za dvadeset godina ,mozda ,sticemo tamo gde su kapitalisticke zemlje bile pre jedan vek..Naravno,sticemo,ukoliko se ne razbezimo,pomremo,a Srbija dobrim delom,ne postane stvarno lider u regionu,za reciklazu Evropskog otpada...Eksperti, savtnici,tajkuni nece tada u Srbiji ziveti..otice tamo ,gde su im vec novci ..i cao Srbijo!

mc

pre 14 godina

Dragi koreanci!!! Idite odavde, vidite da mi nismo vredan pa cak ni normalan narod!!! Nezaposlenima ponudite posao a oni nece, traze prvo da im se plati!! Idite u Hrvatsku, ma u Albaniju pa tamo pravite novu fabriku, bice vam jeftinije, verujte!!

nikola

pre 14 godina

Ovo je sramota!!!
Kakav smo mi narod, das im posao i oni se prave pametni. Tesko im je. Zavrsio sam 2 Fakulteta, i vec drugu godinu radim ne prijavljen, radnim danima 12, vikendom, sto podrazumeva i nedelju, po 8 sati. Pa sta je normalno u ovoj Srbiji
Lencuge neopevane

Posmatrac, NL

pre 14 godina

Moj savet Koreancu: pali odavde brale, ako vec to nisi sam skapirao. Pusti ti njih da se dogovore o svojim otpremninama, kaficama, pus-pauzama, muzevima, zenama i koalicionim sporazumima. Moci ce u narednim godinama sa ponosom da pricaju potomcima kako su oni, masala, pravili kablove za Porse! Vau! Ali eto ode nekako sve u Honduras, ne znamo ni sami kako.

ded

pre 14 godina

Radnici su videli priliku da zavrnu državu za desetak hiljada evra. Šta je tu sporno? To što nije moralno? Oni koji se ovde pozivaju na moral bolje neka ćute i neka razmisle da li bi oni postupili drugačije. Problem je što se ovakvim ponašanjem teraju potencijalni investitori, ali ni oni ovde ne dolaze zbog dobre klime i lepih žena nego zbog robovske radne snage. Nemci su vredan narod , zašto tamo ne otvore fabriku? Živim u mestu gde je radnička plata oko 10 000 din. Radnici imaju dva slobodna dana mesečno. Rade dvanaest sati dnevno. Polovina njih je neprijavljena. Nemaju pravo na godišnji odmor. Nemaju pravo na neradnu subotu. Nagradno pitabje je: Šta su oni? Pre nego što krenete da blatite nekog, pogledajte prvo sebe.

z

pre 14 godina

Nas narod ne zna sta su etika i moral. Samo da se uzme, da se grabi. Zavidi se onima koji mogu da ukradu vise a ne onima koji rade dobro. Trulez drustva na svim nivoima. A tu je i ono poznato "I ja bih krao da sam na tom mestu".

aleksa

pre 14 godina

E, zbog ovakvih stvari se Srbija zaobilazi u širokom luku. I tako će i ostati.
I još nešto , pošto sam i sam vlasnik jednog uslužnog preduzeća, kada radnik dođe na razgovor za posao ja mu kažem plata ti je tolika, prijavljen si, ide ti zdravstvena zaštita i penziono. Uzmi ili ostavi....
Na Zapadu, a njihove matrice slede i firme iz Južne Koreje i Kine, se izuzetno ceni lojalnost firmi.
I potpuno razumem gospodina Nama.
Shvatite "gospodo" radnici, SOCIJALIZAM i SAMOUPRAVLJANJE su UMRLI, Tito je UMRO. Ovo je vreme kapitalizma! Bogu hvala.
Uzmite ono što vam se nudi, posao ili otpremnina.
Ako nastavite da radite imate platu, po mom mišljenju plata nije neka sigurnost. Ali ko mene pita...
Ako uzmete otpremninu , nema posla - prosto. Odlučite se.

mita

pre 14 godina

Ovo ko da je Dinkić pisao, pa sad očekujem da se jave Korejannci i otkažu posao stoleća. Tako bi po Dinkuću bilo i vuk sit i ovce na beoju.

Dexterijus

pre 14 godina

"Ko neprodje probni rad moze da uzme otpremnine"
to je ok,
ali da uzimaju otpremnine pa da se vracaju na posao, to mu onda dodje hleba preko pogace.

Lazar

pre 14 godina

Citajuci komentare na vest (koja je mozda izvucena iz konteksta kao i milioni drugih i postoji mogucnost da nije ni blizu istini) dolazim do zakljucka da vazi ona stara "da komsiji crkne krava". Neko iz ciste frustriranosti komentarise zivote drugih ljudi, nazivajuci ih lencugama, toboze braneci drzavu ne bi li slucajno ti radnici bili na dobitku ovaj put. Da li ste se zapitali koliko dugo je drzava pila ovim ljudima krv za neke smesne plate ako ih je uopste bilo??? Ljudima prodjose zivoti uzalud, rmbacili ko konji ceo zivot a da ih pitas kad su poslednji put otisli negde na odmor sa porodicom reci ce u vreme Tita. Lepo su neki dresirani kod privatnika da rintaju 8 sati dnevno, 48sati nedeljno racunajuci i subotu za pisljivih 16000-20000. Ali to nije dokaz da tako treba, to je dokaz koliko vi cenite samog sebe, koliko ste izgubljeno stado ovaca koje cuti i trpi, jednog dana cete shvatiti gde vam ode zivot, uterali ste nekom privatniku pare u dzep, on kao i obicno kuka kako je situacija teska i nema se...a kapital mu se uvecava nezadrzivo. Koja je korist rada svakim danom sem nedeljom osim sto privatnik ima veci profit? Uzmite primer, cesto kod privatnika radno vreme pocinje oko 9-10 sati, da biste stigli treba da krenete otprilike sat ranije dakle 8-9. Deca vam idu u skolu u 7 vracaju se oko 14:00. Radno vreme vam se zavrsava 17-18 u najboljem slucaju kuci ste oko 19-20. Dolazite mrtvi umorni, vidite porodicu 2 sata ako imate snage i na spavanje. Da li imate prostor za licni zivot? Da li vam taj privatnik placa odlaske na odmor ili cak termine u teretanama kao sto rade u Evropi? Boli ga uvo kad ima dresirane ovce koje cute i trpe da im ne dodje neki "kinez" koji ce da radi taj isti posao za 2 hiljade manje. Ostaje vam nedelja kao dan za porodicu, e pa dragi moji posle toga me ni ne cude naslovi po novinama gde maloletnici pune crne hronike, totalno odmetnuti, vaspitani po kodeksu ulice. Da li neko od vas vidi dalje od svog nosa? Ako je vama lepo, meni je drago, ali pustite druge ljude na miru da se bore za svoja prava.

Kiza

pre 14 godina

Radnici su u pravu ukoliko kada uzmu otpremnine Korejanac moze da ih zaposli ponovo ako hoce, ali ne mora (znaci ulaze u konkurenciju za radno mesto sa ostalima). Radnici ne smeju da izgube pravo da traze posao time sto su uzeli otpremnine. To je onda OK. Nije OK, ako radnici hoce da naprave dil po kome oni uzimaju otpreminine a Korejanac mora da ih zaposli, jer onda ni ne napustaju radna mesta.

KG

pre 14 godina

Jel se zna ko je ovaj tekst uopste napisao, neka se javi ili potpise? Koja je poenta/svrha ove price? Tekst mi deluje na kafansko podsmevanje jadnim ljudima bez ikakvih dokaza sa ciljem da izazove bes kod ostatka mase ili da smanji interesovanje za njihov problem - a vidim svi su naseli pa krenuli da pljuju. Dao bi ja vama gospodo da radite za 10 hiljada mesecno i to da primate svaki sesti mesec, pa bi vas doveo na intervju, da vidimo kakvi su vasi utisci a ne da lupetate tu napamet! A kladim se da osoba novinar NN lice koja je ovo objavila nikada Kragujevca videla nije, a kamo li ove ljude cije slike objavljuje i o kojima prica i predstavlja ih u najgorem svetlu.

Umesto da nadlezni rade svoj posao, da oni koji su to zasluzili ostanu bez posla, da se smanjuje korupcija - pa da posao dobiju oni koji su zasluzili posao a ne koji su clanovi partija, mi vecito slusamo neko zaludjivanje preko medija ciji je cilj da nam skrene paznju sa stvarnog problema/radnje. Strasno!

Marija

pre 14 godina

E sad bi trebalo dovesti strakbrejkere, definitivno! Za ovo nemam razumevanje! I zasto da im se placa otpremnina? Neka rade vredno i posteno, pa ce biti zadrzani! Ili se bas toga boje?

rebro

pre 14 godina

I otpremnine i posao i veca plata? Da ne treba mozda svakome po kola, laptop, mobilni, 40 dana odmora, 14-a plata, bonus od 10.000 evra....

Alo bre ljudi! Imate jasan izbor: otpremnine ili posao i normalno je da budete na probnom radu. Tako je svaki put kad se negde zaposlite.
Vas problem je sto niste menjali posao za te 22 godine rada i pravite se neobavesteni.
A fabrika kao i svaka druga, radi i subotom i nedeljom i na to morate da se naviknete.
Hocete u Eu, hocete evropske standarde e pa izvolte ponasajte se u skladu sa tim

arzak

pre 14 godina

strasno... evo zbog cega - jeste nemoralno, ali mozda bi i preko toga moglo da se predje. jer, ako su radnici propatili, iz nekog razloga, mozda ima smisla da im neko nesto nadoknadi.

medjutim, ovde je najveci problem upliv politike u sve to. da se ne radi o muzu visoke funkcionerke na vlasti drugacije bi se stvari razvijale. ovo je strasno koliko je politika duboko spustila pipke...

sto kaze jedan genije "...koliko poredanih misli iza kojih ne stoji nista osim
mrznje
svjete
vlasti
i koliko pokvarenosti treba da se izlije pred nase noge
i kako je do neprepoznavanja dovedena sustina prevare..."

srecom "...i rijeka nije bila rijeka u samom pocetku
i nije nuzno da ne bude ponornica do kraja..."

NS

pre 14 godina

Raditi ili ne, pitanje je sad?
Prvo su bili monopolisti, kasnnije su upali u krizu kao i cela drzava i njeni stanovnici. Malo su strajkovali jer zele da zive od nerada. Sada jos i da dobiju pare pa da se zaposle u prosperitetnoj firmi. Da ne zaboravim, ta firma trazi od svojih radnika da STVARNO rade. Navikli se ljudi, pa ima sada tesko.

Milan

pre 14 godina

Radnici, već prekaljeni u borbi sa vladom, hoće da izvuku najviše što mogu, verujući da će poslodavac shvatiti da ipak nije došao u Nemačku, nego u Srbiju.

Verujte mi, vec im je jasno gde su dosli. Ako ne umemo da radimo, umemo da se bijemo. Srbija BRE.

Ivica

pre 14 godina

Što je to dobro, hoću i ja. Da mi država da otpremninu za ovih nekoliko godina staža, a da odmah potom ponovo počnem da radim isti posao (ako može bez pauze)! baš lepo smišljeno!

A radim svaki dan ako treba, radio sam po 12 sati dnevno, skoro svake subote, a ponekad i nedeljom, za 16.000 dinara i iskreno, s obzirom na situaciju u zemlji srećan sam što imam posao.

A nisam sa sela (živim u Kruševcu) pa da ne moram da brinem za hranu (kokoške, svinje, bašta i sl), već sve moram da kupujem!

NemanjaS

pre 14 godina

Svima otkaz! Pa 700.000 nezaposlenih, ima dovoljno za prekvalifikaciju i eto radnika koji ce zeleti i subotom da rade. Zbogom dovidjenja!

Ivica

pre 14 godina

Što je to dobro, hoću i ja. Da mi država da otpremninu za ovih nekoliko godina staža, a da odmah potom ponovo počnem da radim isti posao (ako može bez pauze)! baš lepo smišljeno!

A radim svaki dan ako treba, radio sam po 12 sati dnevno, skoro svake subote, a ponekad i nedeljom, za 16.000 dinara i iskreno, s obzirom na situaciju u zemlji srećan sam što imam posao.

A nisam sa sela (živim u Kruševcu) pa da ne moram da brinem za hranu (kokoške, svinje, bašta i sl), već sve moram da kupujem!

DushanX

pre 14 godina

Pa po default-u ljudi su mislili kako da odmah i što više dobiju. Znaju da kada vlast dođe obično dovede nekoga ko je na kraju se ispostavi neki teški kriminalac i od celog posla ne bude ništa. Sasvim razmljivo od radnika. Državna politika Srbije jeste opljačkati što više građane tako da se građani snalaze.

igor

pre 14 godina

Radim u firmi gde ima i probni rad, gde se rmba i vikendima, i nocima, pa mislim da mogu da kazem da nisu u pravu ljudi koji vicu :"ima da rmbate i vikendom, ha! ako hocete u EU"
U EU se ne radi vikendom,nocu a kada se radi tako i plati se.
Ko zna i sta su ovi ljudi sve prosli i cega se plase.
A da su lenstine, pa sad, verovatno i jesu.

Poenta je da nije lako donositi sud o ovome, strane kompanije prosto zele da budemo tunguzija u evropi sa bedno placenom radnom snagom. I protiv toga se treba boriti.

Igor

pre 14 godina

Pa ovo je sjajno, ako mogu oni hocu i ja, evo dajem otkaz, neka mi drzava isplati otpremninu pa neka me poslodavac ponovo zaposli za vecu platu. Pa trebalo bi blokirati sve puteve u zemlji ako ovo dobiju i traziti isto. Ne bi nijednog od njih zaposlio ikad vise, makar morao da dovodim radnike iz Juzne Koreje, pa sutra ce se zaliti kako im je tezak posao, kako im je pauza kratka, kako mogu da biraju izmedju samo dva jela u menzi pa ce opet odlaziti i traziti otpremnine,katastrofa.

Beckerek

pre 14 godina

Neradnici, lencuge! Najobicniji neradnici!
Kakva bre odprmnina? Svima bi vam urucio odkaze!
Citava Srbija non stop vristi i moli drzavu da dovede investitore i otvara nova radna mesta. I kada im osiguraju posao onda NECE!
Tako je u Zastavi, pa sada i u Raci. Kakvo bre visegodisnje iskustvo? Pa vi kao da pravite Space-Shuttle! Sta ste bre umislili da samo vi znate da proizvodite kablove?
Ima ko hoce bre! Tako je i Drekslmajer otvorio pogon u Zrenjaninu. Pozvao ljude na probni rad, video ko zna da PLETE KABLOVE i sada radi punom parom!
Kroz takvo ponasanje terate druge potencijalne Investitore da ne uloze pare u SRBIJU! Kroz takvo ponasanje uskracujete ostaloj Srbiji mogucnost da se zaposli!

Kako mi je skocio pritisak kada sam ovo procitao nemogu da opisem!
ODKAZ SVAKOME KO NECE DA RADI!!!!

Nikola

pre 14 godina

A gde je bio pisac teksta i b92 godinama dok su ti isti radnici radili za 10 000 din i sa tim morali da hrane porodicu,jel to moralno?U ovoj drzavi je uvek sirotinja kriva.

radnik

pre 14 godina

Pretenciozan tekst. Sta sad zeli pisac? Da pokaze da je srpski radnik lenj i nemoralan, a koreanski vredan i moralan???
Nemojte, molim vas. Sram vas bilo!
Ako i ima problema sa otvaranjem, problem je u onom sto je dogovarao "dil". Sta se opste pokusava postignuti svim ovim? Mislite o tome...

Menadzer

pre 14 godina

Stvar je vrlo prosta. Dajte im otpremnine. Poslodavac neće biti lud da opet upošljava nelojalne radnike. Nek uzmu svojih nekoliko hiljada pa će videti koliko će im potrajati s obzirom da imaju po 15-ak godina do penzije u proseku. U okolnim mestima ima sigurno više nego dovoljno nezaposlene radne snage koja će biti više motivisana da radi, a prekvalifikacija za radnu snagu u toj oblasti je smešna. Stari radnici su se najbolje pokazali u Fiatu. Čim je došao zapadni standard u kome se ne pije i puši 50% radnog vremena već se zaista radi, odjednom su se "porazboljevali".

Marko

pre 14 godina

Ne znam sta da vam kazem.
Sa jedne strane, 'srpska posla' - muvanje i preganjanje.
A sa druge... mislim da su svi sto puta videli na tv-u proteste korejskih radnika sa sve motkama i sipkama.

alo alo

pre 14 godina

Koliko shvatam ovo nisu radnici vec NERADNICI koji se bune sto ce sada morati da RADE na ta uopste nisu racunali. Vecina ionako verovatno radi na crno (inace bi se trkali ko ce pre poceti da radi i zaradjuje) a 5-10 hiljada evra od drzave je cist kajmak.

Pedja

pre 14 godina

Ne mogu da verujem da se ovo stvarno desava! Nadam se da je sada jasno da oni ne zele da rade i svi njihovi prethodni strajkovi su ustvari samo propaganda. Hoce da uzmu pare a posle nikom nista. Zasto je problem da se radi i subotom? Ima nas mnogo koji radimo tako vec godinama pa se ne bunimo, jednostavno posao mora da se zavrsi na vreme... Podrzavam koreanskog menadzera! Ne bih primio nazad i nasao bih nekog ko hoce da radi!

malosoli

pre 14 godina

Pa nešto slično je urađeno u mnogo većem obimu, početkom 21. veka kada je Dinkić ugasio domaće banke a direktori, šefovi, šefići i ostala bratija uzela velike otpremnine, i odmah posle toga se zaposlili u drugim bankama i novoformiranoj Nacionalnoj štedionici, u kojoj su našli uhlebljenje.
Uvek je bilo mućki sa otpremninama, tako da ovo i nije neka vest.

Menadzer

pre 14 godina

Stvar je vrlo prosta. Dajte im otpremnine. Poslodavac neće biti lud da opet upošljava nelojalne radnike. Nek uzmu svojih nekoliko hiljada pa će videti koliko će im potrajati s obzirom da imaju po 15-ak godina do penzije u proseku. U okolnim mestima ima sigurno više nego dovoljno nezaposlene radne snage koja će biti više motivisana da radi, a prekvalifikacija za radnu snagu u toj oblasti je smešna. Stari radnici su se najbolje pokazali u Fiatu. Čim je došao zapadni standard u kome se ne pije i puši 50% radnog vremena već se zaista radi, odjednom su se "porazboljevali".

Pedja

pre 14 godina

Ne mogu da verujem da se ovo stvarno desava! Nadam se da je sada jasno da oni ne zele da rade i svi njihovi prethodni strajkovi su ustvari samo propaganda. Hoce da uzmu pare a posle nikom nista. Zasto je problem da se radi i subotom? Ima nas mnogo koji radimo tako vec godinama pa se ne bunimo, jednostavno posao mora da se zavrsi na vreme... Podrzavam koreanskog menadzera! Ne bih primio nazad i nasao bih nekog ko hoce da radi!

rebro

pre 14 godina

I otpremnine i posao i veca plata? Da ne treba mozda svakome po kola, laptop, mobilni, 40 dana odmora, 14-a plata, bonus od 10.000 evra....

Alo bre ljudi! Imate jasan izbor: otpremnine ili posao i normalno je da budete na probnom radu. Tako je svaki put kad se negde zaposlite.
Vas problem je sto niste menjali posao za te 22 godine rada i pravite se neobavesteni.
A fabrika kao i svaka druga, radi i subotom i nedeljom i na to morate da se naviknete.
Hocete u Eu, hocete evropske standarde e pa izvolte ponasajte se u skladu sa tim

NemanjaS

pre 14 godina

Svima otkaz! Pa 700.000 nezaposlenih, ima dovoljno za prekvalifikaciju i eto radnika koji ce zeleti i subotom da rade. Zbogom dovidjenja!

malosoli

pre 14 godina

Pa nešto slično je urađeno u mnogo većem obimu, početkom 21. veka kada je Dinkić ugasio domaće banke a direktori, šefovi, šefići i ostala bratija uzela velike otpremnine, i odmah posle toga se zaposlili u drugim bankama i novoformiranoj Nacionalnoj štedionici, u kojoj su našli uhlebljenje.
Uvek je bilo mućki sa otpremninama, tako da ovo i nije neka vest.

Beckerek

pre 14 godina

Neradnici, lencuge! Najobicniji neradnici!
Kakva bre odprmnina? Svima bi vam urucio odkaze!
Citava Srbija non stop vristi i moli drzavu da dovede investitore i otvara nova radna mesta. I kada im osiguraju posao onda NECE!
Tako je u Zastavi, pa sada i u Raci. Kakvo bre visegodisnje iskustvo? Pa vi kao da pravite Space-Shuttle! Sta ste bre umislili da samo vi znate da proizvodite kablove?
Ima ko hoce bre! Tako je i Drekslmajer otvorio pogon u Zrenjaninu. Pozvao ljude na probni rad, video ko zna da PLETE KABLOVE i sada radi punom parom!
Kroz takvo ponasanje terate druge potencijalne Investitore da ne uloze pare u SRBIJU! Kroz takvo ponasanje uskracujete ostaloj Srbiji mogucnost da se zaposli!

Kako mi je skocio pritisak kada sam ovo procitao nemogu da opisem!
ODKAZ SVAKOME KO NECE DA RADI!!!!

alo alo

pre 14 godina

Koliko shvatam ovo nisu radnici vec NERADNICI koji se bune sto ce sada morati da RADE na ta uopste nisu racunali. Vecina ionako verovatno radi na crno (inace bi se trkali ko ce pre poceti da radi i zaradjuje) a 5-10 hiljada evra od drzave je cist kajmak.

Ovog puta ime neću napisati

pre 14 godina

Moja je mama učiteljica i ozbiljno razmišlja o otpremnini. Ali ako uzme, 2 god ne može da se ponovo zaposli u prosveti. Zar nije tako u svim oblastima? Ako uzmeš otpremninu 2 god ne možeš da radiš na sličnom poslu. Ako grešim, onda ok. Ali zar nisu pravila po pitanju otpremnina jednaka zasve? Ovde se ne priča o sličnom poslu, već o istom, o istom radnom mestu, u istoj fabrici, samo što je drugi vlasnik. Slažem se da otpremnine uzmu oni koji ne zadovolje nove kriterijume. Ali uzeti otpremninu a nastaviti da radiš na istom mestu to već nije u redu.

z

pre 14 godina

Nas narod ne zna sta su etika i moral. Samo da se uzme, da se grabi. Zavidi se onima koji mogu da ukradu vise a ne onima koji rade dobro. Trulez drustva na svim nivoima. A tu je i ono poznato "I ja bih krao da sam na tom mestu".

Ivica

pre 14 godina

Što je to dobro, hoću i ja. Da mi država da otpremninu za ovih nekoliko godina staža, a da odmah potom ponovo počnem da radim isti posao (ako može bez pauze)! baš lepo smišljeno!

A radim svaki dan ako treba, radio sam po 12 sati dnevno, skoro svake subote, a ponekad i nedeljom, za 16.000 dinara i iskreno, s obzirom na situaciju u zemlji srećan sam što imam posao.

A nisam sa sela (živim u Kruševcu) pa da ne moram da brinem za hranu (kokoške, svinje, bašta i sl), već sve moram da kupujem!

aleksa

pre 14 godina

E, zbog ovakvih stvari se Srbija zaobilazi u širokom luku. I tako će i ostati.
I još nešto , pošto sam i sam vlasnik jednog uslužnog preduzeća, kada radnik dođe na razgovor za posao ja mu kažem plata ti je tolika, prijavljen si, ide ti zdravstvena zaštita i penziono. Uzmi ili ostavi....
Na Zapadu, a njihove matrice slede i firme iz Južne Koreje i Kine, se izuzetno ceni lojalnost firmi.
I potpuno razumem gospodina Nama.
Shvatite "gospodo" radnici, SOCIJALIZAM i SAMOUPRAVLJANJE su UMRLI, Tito je UMRO. Ovo je vreme kapitalizma! Bogu hvala.
Uzmite ono što vam se nudi, posao ili otpremnina.
Ako nastavite da radite imate platu, po mom mišljenju plata nije neka sigurnost. Ali ko mene pita...
Ako uzmete otpremninu , nema posla - prosto. Odlučite se.

nikola

pre 14 godina

Ovo je sramota!!!
Kakav smo mi narod, das im posao i oni se prave pametni. Tesko im je. Zavrsio sam 2 Fakulteta, i vec drugu godinu radim ne prijavljen, radnim danima 12, vikendom, sto podrazumeva i nedelju, po 8 sati. Pa sta je normalno u ovoj Srbiji
Lencuge neopevane

Dexterijus

pre 14 godina

"Ko neprodje probni rad moze da uzme otpremnine"
to je ok,
ali da uzimaju otpremnine pa da se vracaju na posao, to mu onda dodje hleba preko pogace.

Posmatrac, NL

pre 14 godina

Moj savet Koreancu: pali odavde brale, ako vec to nisi sam skapirao. Pusti ti njih da se dogovore o svojim otpremninama, kaficama, pus-pauzama, muzevima, zenama i koalicionim sporazumima. Moci ce u narednim godinama sa ponosom da pricaju potomcima kako su oni, masala, pravili kablove za Porse! Vau! Ali eto ode nekako sve u Honduras, ne znamo ni sami kako.

Opljackan

pre 14 godina

Dragi moji Koreanci,
to sto vi radite sada ja sam pokusao jos pre petnaest godina. Sada se vec tri godine sudim sa lopovom koji mi je ukrao novac i masine. Placam sudove, da donose i obaraju presude, advokate da ne rade nista, sem sto uzimaju novac.
Moj savet je da bezite odavde glavom bez obzira, to su vec uradili svi iz bivsih yu republika, oslobodili su se betonskih cipela i pretekli nas u svemu. Za koju godinu preteci ce nas i Albanija.
Bolje idite tamo !

NS

pre 14 godina

Raditi ili ne, pitanje je sad?
Prvo su bili monopolisti, kasnnije su upali u krizu kao i cela drzava i njeni stanovnici. Malo su strajkovali jer zele da zive od nerada. Sada jos i da dobiju pare pa da se zaposle u prosperitetnoj firmi. Da ne zaboravim, ta firma trazi od svojih radnika da STVARNO rade. Navikli se ljudi, pa ima sada tesko.

Igor

pre 14 godina

Pa ovo je sjajno, ako mogu oni hocu i ja, evo dajem otkaz, neka mi drzava isplati otpremninu pa neka me poslodavac ponovo zaposli za vecu platu. Pa trebalo bi blokirati sve puteve u zemlji ako ovo dobiju i traziti isto. Ne bi nijednog od njih zaposlio ikad vise, makar morao da dovodim radnike iz Juzne Koreje, pa sutra ce se zaliti kako im je tezak posao, kako im je pauza kratka, kako mogu da biraju izmedju samo dva jela u menzi pa ce opet odlaziti i traziti otpremnine,katastrofa.

Marija

pre 14 godina

E sad bi trebalo dovesti strakbrejkere, definitivno! Za ovo nemam razumevanje! I zasto da im se placa otpremnina? Neka rade vredno i posteno, pa ce biti zadrzani! Ili se bas toga boje?

Nikola

pre 14 godina

A gde je bio pisac teksta i b92 godinama dok su ti isti radnici radili za 10 000 din i sa tim morali da hrane porodicu,jel to moralno?U ovoj drzavi je uvek sirotinja kriva.

Che

pre 14 godina

Sustina naseg naroda je da su vecina neradnici...koji kada se zaposle prvo kazu..."dobar mi je posao, nista ne radim a primam platu"...zbog takvih treba zatvoriti sve firme...i isterati ih na ulicu... Zabraniti strajkove...

Kiza

pre 14 godina

Radnici su u pravu ukoliko kada uzmu otpremnine Korejanac moze da ih zaposli ponovo ako hoce, ali ne mora (znaci ulaze u konkurenciju za radno mesto sa ostalima). Radnici ne smeju da izgube pravo da traze posao time sto su uzeli otpremnine. To je onda OK. Nije OK, ako radnici hoce da naprave dil po kome oni uzimaju otpreminine a Korejanac mora da ih zaposli, jer onda ni ne napustaju radna mesta.

Lazar

pre 14 godina

Citajuci komentare na vest (koja je mozda izvucena iz konteksta kao i milioni drugih i postoji mogucnost da nije ni blizu istini) dolazim do zakljucka da vazi ona stara "da komsiji crkne krava". Neko iz ciste frustriranosti komentarise zivote drugih ljudi, nazivajuci ih lencugama, toboze braneci drzavu ne bi li slucajno ti radnici bili na dobitku ovaj put. Da li ste se zapitali koliko dugo je drzava pila ovim ljudima krv za neke smesne plate ako ih je uopste bilo??? Ljudima prodjose zivoti uzalud, rmbacili ko konji ceo zivot a da ih pitas kad su poslednji put otisli negde na odmor sa porodicom reci ce u vreme Tita. Lepo su neki dresirani kod privatnika da rintaju 8 sati dnevno, 48sati nedeljno racunajuci i subotu za pisljivih 16000-20000. Ali to nije dokaz da tako treba, to je dokaz koliko vi cenite samog sebe, koliko ste izgubljeno stado ovaca koje cuti i trpi, jednog dana cete shvatiti gde vam ode zivot, uterali ste nekom privatniku pare u dzep, on kao i obicno kuka kako je situacija teska i nema se...a kapital mu se uvecava nezadrzivo. Koja je korist rada svakim danom sem nedeljom osim sto privatnik ima veci profit? Uzmite primer, cesto kod privatnika radno vreme pocinje oko 9-10 sati, da biste stigli treba da krenete otprilike sat ranije dakle 8-9. Deca vam idu u skolu u 7 vracaju se oko 14:00. Radno vreme vam se zavrsava 17-18 u najboljem slucaju kuci ste oko 19-20. Dolazite mrtvi umorni, vidite porodicu 2 sata ako imate snage i na spavanje. Da li imate prostor za licni zivot? Da li vam taj privatnik placa odlaske na odmor ili cak termine u teretanama kao sto rade u Evropi? Boli ga uvo kad ima dresirane ovce koje cute i trpe da im ne dodje neki "kinez" koji ce da radi taj isti posao za 2 hiljade manje. Ostaje vam nedelja kao dan za porodicu, e pa dragi moji posle toga me ni ne cude naslovi po novinama gde maloletnici pune crne hronike, totalno odmetnuti, vaspitani po kodeksu ulice. Da li neko od vas vidi dalje od svog nosa? Ako je vama lepo, meni je drago, ali pustite druge ljude na miru da se bore za svoja prava.

mc

pre 14 godina

Dragi koreanci!!! Idite odavde, vidite da mi nismo vredan pa cak ni normalan narod!!! Nezaposlenima ponudite posao a oni nece, traze prvo da im se plati!! Idite u Hrvatsku, ma u Albaniju pa tamo pravite novu fabriku, bice vam jeftinije, verujte!!

Ivica

pre 14 godina

Što je to dobro, hoću i ja. Da mi država da otpremninu za ovih nekoliko godina staža, a da odmah potom ponovo počnem da radim isti posao (ako može bez pauze)! baš lepo smišljeno!

A radim svaki dan ako treba, radio sam po 12 sati dnevno, skoro svake subote, a ponekad i nedeljom, za 16.000 dinara i iskreno, s obzirom na situaciju u zemlji srećan sam što imam posao.

A nisam sa sela (živim u Kruševcu) pa da ne moram da brinem za hranu (kokoške, svinje, bašta i sl), već sve moram da kupujem!

KG

pre 14 godina

Jel se zna ko je ovaj tekst uopste napisao, neka se javi ili potpise? Koja je poenta/svrha ove price? Tekst mi deluje na kafansko podsmevanje jadnim ljudima bez ikakvih dokaza sa ciljem da izazove bes kod ostatka mase ili da smanji interesovanje za njihov problem - a vidim svi su naseli pa krenuli da pljuju. Dao bi ja vama gospodo da radite za 10 hiljada mesecno i to da primate svaki sesti mesec, pa bi vas doveo na intervju, da vidimo kakvi su vasi utisci a ne da lupetate tu napamet! A kladim se da osoba novinar NN lice koja je ovo objavila nikada Kragujevca videla nije, a kamo li ove ljude cije slike objavljuje i o kojima prica i predstavlja ih u najgorem svetlu.

Umesto da nadlezni rade svoj posao, da oni koji su to zasluzili ostanu bez posla, da se smanjuje korupcija - pa da posao dobiju oni koji su zasluzili posao a ne koji su clanovi partija, mi vecito slusamo neko zaludjivanje preko medija ciji je cilj da nam skrene paznju sa stvarnog problema/radnje. Strasno!

igor

pre 14 godina

Radim u firmi gde ima i probni rad, gde se rmba i vikendima, i nocima, pa mislim da mogu da kazem da nisu u pravu ljudi koji vicu :"ima da rmbate i vikendom, ha! ako hocete u EU"
U EU se ne radi vikendom,nocu a kada se radi tako i plati se.
Ko zna i sta su ovi ljudi sve prosli i cega se plase.
A da su lenstine, pa sad, verovatno i jesu.

Poenta je da nije lako donositi sud o ovome, strane kompanije prosto zele da budemo tunguzija u evropi sa bedno placenom radnom snagom. I protiv toga se treba boriti.

radnik

pre 14 godina

Pretenciozan tekst. Sta sad zeli pisac? Da pokaze da je srpski radnik lenj i nemoralan, a koreanski vredan i moralan???
Nemojte, molim vas. Sram vas bilo!
Ako i ima problema sa otvaranjem, problem je u onom sto je dogovarao "dil". Sta se opste pokusava postignuti svim ovim? Mislite o tome...

Dragan

pre 14 godina

A ko ce meni da isplati otpremninu? Radim u privatnoj firmi vec skoro 15 godina. Zbog cega su "radnici" iz drzavnih preduzeca privilegovani u odnosu na nas koji stvarnno radimo?

Drobnjak iz auta

pre 14 godina

Vidim da mnogi komentarišu a da nisu ni pročitali tekst.
Radnici sad imaju mogućnost da uzmu otpremninu od 300 eur po godini staža i to za nekog ko je radio 20-30 godina predstavlja lepu svotu.Pošto u novom prduzeću su svi na probnom radu,postoji mogućnost da ne budu primljeni za stalno.Tako da radnik može da ostane i bez otpremnine i bez posla.Toga se ljudi plaše,pošto su tu foru već prodali radnicima u Kragujevcu.Mnogi ne žele sad da uzmu otpremnine,prvo zato što žele da rade,drugo kad dobiješ gomilu para odjednom (7k-8k eur)ode na more,tehniku itd.Zato ljudi žele garanciju da ako ne budu primljeni za stalno,barem dobiju otpremninu.Ako budu primljeni za stalno, naravno da im ne treba isplaćivati otpremninu...

sima strahota

pre 14 godina

..resenje sasma jednostavno, ne trazim nikakve tantijeme za ideju..

..otpremnine isplacivati u ratama, ali tako da mesecna rata ne predje 100 eur mesecno..i napraviti klauzulu da se zaposljavanjem kod prethodnog poslodavca gubi pravo na dalju isplatu otpremnina..

..pa ko voli da sedi za sto evrica neka sedi, ko hoce da radi za dvesta neka radi..

Marko

pre 14 godina

Ne znam sta da vam kazem.
Sa jedne strane, 'srpska posla' - muvanje i preganjanje.
A sa druge... mislim da su svi sto puta videli na tv-u proteste korejskih radnika sa sve motkama i sipkama.

mita

pre 14 godina

Ovo ko da je Dinkić pisao, pa sad očekujem da se jave Korejannci i otkažu posao stoleća. Tako bi po Dinkuću bilo i vuk sit i ovce na beoju.

MUKNAVI

pre 14 godina

Kod nas su drustvenu svojinu privatizovali lopovi.Radnici se nisu nista pitali.Oni su slusali kako ih ti demagozi lazu,izlazili na izbore,odazivali se na vojne pozive Slobi,pa onda ovim drzcmanima na mitinge koji privatizuju i bogate se.Trosio je narod sto je imao u zalihi,a lopine su pravile svoje administracije,zaposljavale i otvarale kancelarije za sebe,uzimali MMF kredite i radili kako im te belosvetske lopine naredjuju .Sada su svi,'eksperti" i ocerupan narod,dosli do belaja,i pocinje druga faza..nedaj boze tuca.Tek posle te faze ,otvara se put za polako napredovanje,i za dvadeset godina ,mozda ,sticemo tamo gde su kapitalisticke zemlje bile pre jedan vek..Naravno,sticemo,ukoliko se ne razbezimo,pomremo,a Srbija dobrim delom,ne postane stvarno lider u regionu,za reciklazu Evropskog otpada...Eksperti, savtnici,tajkuni nece tada u Srbiji ziveti..otice tamo ,gde su im vec novci ..i cao Srbijo!

DushanX

pre 14 godina

Pa po default-u ljudi su mislili kako da odmah i što više dobiju. Znaju da kada vlast dođe obično dovede nekoga ko je na kraju se ispostavi neki teški kriminalac i od celog posla ne bude ništa. Sasvim razmljivo od radnika. Državna politika Srbije jeste opljačkati što više građane tako da se građani snalaze.

Milan

pre 14 godina

Radnici, već prekaljeni u borbi sa vladom, hoće da izvuku najviše što mogu, verujući da će poslodavac shvatiti da ipak nije došao u Nemačku, nego u Srbiju.

Verujte mi, vec im je jasno gde su dosli. Ako ne umemo da radimo, umemo da se bijemo. Srbija BRE.

Seul

pre 14 godina

Mislim da će Koreanci veoma brzo srediti stanje u ovoj firmi. Neće biti problem da se nađe par stotina ljudi koji su spremni na rad. Naravno, ne mislim tu samo na Raču već i na okolne gradove. Suština uspešnog funkcionisanja preduzeća nije u tome da li je radna snaga lenja ili vredna već u sistemu. Ako je sistem dobro postavljen (čitaj: fer pravila, radna disciplina, jasna očekivanja i shodno tome adekvatan sistem nagrađivanja/kažnjavanja) posao će se obavljati onako kako je vlasnik planirao. Jasno je da su Koreanci trenutno u šoku jer se dešavaju stvari koje su njima nepojmljive, ali mislim, a bilo bi jako dobro za celu Srbiju, da će se oni veoma brzo snaći u svemu tome.

citateljka

pre 14 godina

Molim vas da u buduce obratite malo vise paznje na tekstove koje objavljujete. Sugestija je krajnje dobronamerna, da me ne shvatite pogresno (najboljeobozavam&cenim 92): tekst vrvi kontradikcijama i bojim se da ostavlja previse mesta za slobodne (nedobronamerne) interpretacije na stetu svih (pomenutih). Apsolutno je nejasno (za one koji pazljivo i detaljno citaju) da li zaista svi radnici zele i otpremnine i posao u isto vreme, takodje je poprilicno mutna situacija oko uslova pregovaranja, "koreanac" bi mogao i da se nazove imenom i prezimenom (osim ako nije javna tajna u pitanju), nedostaje jos imena i prezimena, itd. Znam da je nemoguce ispratiti sve detalje uz obim posla koji imate, korigovati svaki clanak i revidirati svaku izjavu, ali... Ne znam, moguce da mi je prag tolerancije cudan, medjutim jako mi bode oci kad se citava grupa ljudi na osnovu nepotpunog teksta obelezi komentarima tipa "lencuge", "neradnici", itd.
I da: formulacije tipa "Radices i subotom" na "zapadu" mogu da se cuju samo u kontekstu sef-dzibercina neotesana i ilegalni sljaker, retko u normalnim okolnostima prilikom sklapanja ugovora. "Radi se i subotom" - da, pa ko voli nek izvoli (ali ne uvek), "radices i subotom" - ... (ili nesto gore, hehehe)....

ded

pre 14 godina

Radnici su videli priliku da zavrnu državu za desetak hiljada evra. Šta je tu sporno? To što nije moralno? Oni koji se ovde pozivaju na moral bolje neka ćute i neka razmisle da li bi oni postupili drugačije. Problem je što se ovakvim ponašanjem teraju potencijalni investitori, ali ni oni ovde ne dolaze zbog dobre klime i lepih žena nego zbog robovske radne snage. Nemci su vredan narod , zašto tamo ne otvore fabriku? Živim u mestu gde je radnička plata oko 10 000 din. Radnici imaju dva slobodna dana mesečno. Rade dvanaest sati dnevno. Polovina njih je neprijavljena. Nemaju pravo na godišnji odmor. Nemaju pravo na neradnu subotu. Nagradno pitabje je: Šta su oni? Pre nego što krenete da blatite nekog, pogledajte prvo sebe.

milan

pre 14 godina

I u takvu zemlju sa takvim radnicima, sa takvim mentalitetom hocemo da neko investira pa ko nas je to naduvao da smo naj nacija.
Sasma jednostavno ko hoce da radi moze ko nece dao je sa time sam otkaz potvrditi pismeno i gotovo.

dZONI

pre 14 godina

@nikola
I sad su ti ovo izgladneli radnici krivi sto ti imas 2 fakulteta a radis neprijavljen.LOL.Ja sam mislio da na fakultetu se ljudi uce malo i da misle svojom glavom.
A ovo su tesktovi iz dinkiceve kuhinje isto kao i onih 20 radnika zastave koji su bili na ovom sajtu udarna vest svaki dan.
Samo smesna je to i jadna taktika ,za propalu proizvodnju i opljackana preduzeca okriviti radnike a ne one koju su tu privatizaciju vodili a bogami i debelo od toga napunili svoje dzepove.
Al mi smo takav narod ,mi nemamo svoju glavu pa je vlasti lako da nam baci par koski oko koje ce da se glodjemo dok rade svoj posao a to je punjenje privatnih racuna.

gordana,kg

pre 14 godina

Vlada pravi ugovore sa stranim firmama o poklonu ili kupovini imovine iste, ne radi se ovde o privatizaciji, to se već desilo sa Zastavom, na novu firmu se prenese imovina a ista nema obaveze da zaposli radnike koji su tu radili. Ovi ljudi su se već opekli u prethodnoj privatizaciji, znaju već šta se desilo sa radnicima Zastave, ne veruju više ovoj Vladi a i što bi to činili kada ista ne poštuje propise ove zemlje.Ako Vlada izigrava propise šta tek rade ostali poslodavci, krajnje je vreme da postanemo pravna država i da se za nepoštovanje propisanog snose sankcije.

Darko

pre 14 godina

Ciganluk da ne moze biti veci.Treba tuziti sindikalne vodje za direktne i indirektne stete nanesene preduzecu i drzavi.Zar se ovko bori za poslovni ugled u svijetu.Lijepu ste sliku poslali u svijet ljencine jedne iz Race.Ma sve bi ja poslao na biro rada kad su tako ne zahvalni.LJENCINE!!!

Nikola

pre 14 godina

Malo pokvaren naslov. Kako ja njih razumem, njima se nesto obecava i ne veruju vlasti. Jel da ih krivim? Veruju da ce biti otpusteni posle 2 meseca, i da ce ostati i bez posla i bez otpremnina. I nisam primetio u njihovim izjavama da traze i jedno i drugo. Traze garantovano radno mesto, ili otpremninu ako za njih vise ne bude mesta. Ne vidim razliku u odnosu na druge slucajeve.

arzak

pre 14 godina

strasno... evo zbog cega - jeste nemoralno, ali mozda bi i preko toga moglo da se predje. jer, ako su radnici propatili, iz nekog razloga, mozda ima smisla da im neko nesto nadoknadi.

medjutim, ovde je najveci problem upliv politike u sve to. da se ne radi o muzu visoke funkcionerke na vlasti drugacije bi se stvari razvijale. ovo je strasno koliko je politika duboko spustila pipke...

sto kaze jedan genije "...koliko poredanih misli iza kojih ne stoji nista osim
mrznje
svjete
vlasti
i koliko pokvarenosti treba da se izlije pred nase noge
i kako je do neprepoznavanja dovedena sustina prevare..."

srecom "...i rijeka nije bila rijeka u samom pocetku
i nije nuzno da ne bude ponornica do kraja..."

Predrag

pre 14 godina

Stari direktor Stojanović je ostavio preko 280 miliona duga i 13 neisplaćenih zarada koje je konzorciju na čelu sa Dejanovićem sve to namirio, tako da izjava da je kupljeno samo za 27,7 miliona nije džabe. Drugo zaposleno je preko 600 novih radnika bez dinara pomoći uz obrazloženje Ministarstva za rad i zapošljavanje da su bilansi bili loši-pa naravno kad fabrika nije godinama pre privatizacije nije ni radila. ZE je dobila standard 14941 ili tako nešto koju retko ko ima i mogla da radi za svakog svetskog proizvodjača. Tačno je da su proizvodjene instalacije za Porše caen i WV tuareg i td. Tačno je i da 36% radnika stalno bili na bolovanju i da efikasnost nije prelazila 65%. Sve što je učinjeno u ZE a učinjeno je mnogo je uništeno iz jednog osnovnog razloga a to je da od 3 vlasnika jedan je muž Slavice Dejanović koja je postala Predsednik skupštine 2 godine posle privatizacije. Zna se ko plaćao sendviče, orgnizovao štrajkove, davao ćebiće. Cilj je bio izbaciti stare vlasnike a vidite i sami sa kakvim je radnicima dignuta ZE od nule a sada gde je - videće se. Dinkic je pustio kredit FOnda za razvoj i blorira ZE a sada daje 4.5 hiljada po zaposlenom što znači u kranjoj instanci da Korejanac dobija 1,5 miliona eura i fabriku džabe sa sve ZEMLJOM. E to je džabe i sa čijim parama uz tvrdju da je on ispunio obećanje o dovodjenju stranog partnera. Čijim parama i po kojoj ceni. Zašto si pustio kredit, zašto nisi dao po 70.000 dinara za svakog novog zaposlenog po Uredbi, zašto je organizovan bunt radnika -što im se sada vraća, zašto uništena proizvodnja da bi se sada "spašavala". Sve će vreme pokazati.

cinik

pre 14 godina

Ovo je pravi kapitalizam. Svako cini da ostvari svoj interes i ucini najbolje za sebe. Ukoliko drzava dozvoljava ovu kombinaciju sa otpremninom i ukoliko je zakonito onda ja tu ne vidim nista lose. I ja bih isto ucinio i svako drugi bi isto to uradio. I u americi su u automobilskoj industriji nekoc skidali radnike sa trake i ostavljali ih u tzv. "job banks" gde su dobijali punu platu da ne rade. Ovo sve zaista nema nikakve veze sa moralom.
Pitanje je zasto se uopste dobija otpremnina po izlasku iz firme koja se placa iz budzeta koji svi mi punimo. No to je vec druga pricha.

xeno

pre 14 godina

:)...
ochigledno da su radnici postali veci kapitalisti od kapitalista pa im to chudno ..
sta se chudi gospodin Koreanac :) ... pa sto nebi uzeli extra kesh :)
choveche ... ako SVI odu .. on mora da ih primi .. stvar je jednostavna... taman je evo i propisani minimalac poskupeo .. tako da ovo ono :)

M1£@#

pre 14 godina

@Predrag, 14. april 2010 18:06, Bivši direktore, Predraže Stevanoviću, nauči da pišeš.
A isto bih savetovao ovom novinaru koji je pisao tekst. Naslov je suviše tendenciozan. I neprecizan, ne piše se tako.

Ko traži veće...

pre 14 godina

Pod hitno najuriti socrealisticku ... neradničku na kapiju bez dinara naknade i bez prava da se zaposle kod Koreanaca! Sasvim dovoljno su nas muzli, a ionako ce da počnu da zakukavaju ko da ih žive deru vec na prvoj piš/puš pauzi. Sasvim sigurno da ima dovoljno normalnog mladog nezaposlenog sveta koji će jedba dočekati da se zaposli!

Džoni

pre 14 godina

A gde je bio pisac teksta i b92 godinama dok su ti isti radnici radili za 10 000 din i sa tim morali da hrane porodicu,jel to moralno?U ovoj drzavi je uvek sirotinja kriva.
[Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net] (Nikola, 14. april 2010 11:37)

Ne mogu da verujem da je ovakav komentar dobio preko 100 negativnih glasova. Ovo kao da neko namerno vodi kampanju protiv radnika u Srbiji, dok u isto vreme slušamo žalopojke Miškovića, Drakulića i ostalih pobednika (sa velikim P) tranzicije. Stvarno, gde je bio ovaj novinar?

kesa

pre 14 godina

Ja bih pozeleo iz sveg srca da se taj zli kapitalista koji je kupio Vasu fabriku, na koga ste toliko kivni, vrati odakle je i dosao. Ali nemojte opet posle da kukate kad ne bude bilo ni otpremnina ni zarada!

Miloš

pre 14 godina

Otpremnine im oduzeti i uplatiti u fond za nezaposlene, kao kaznu što su protestima narušavali javni red i život drugim građanima zemlje!

Ja

pre 14 godina

Ako neko hoće da poredi srpski mentalitet i vrednoću radnika sa korejskim mentalitetom i njihovom vrednoćom, neka lepo uzme JUGO i jedan HJUNDAI pa će lako videti razliku.

radnik

pre 14 godina

Pretenciozan tekst. Sta sad zeli pisac? Da pokaze da je srpski radnik lenj i nemoralan, a koreanski vredan i moralan???
Nemojte, molim vas. Sram vas bilo!
Ako i ima problema sa otvaranjem, problem je u onom sto je dogovarao "dil". Sta se opste pokusava postignuti svim ovim? Mislite o tome...

Nikola

pre 14 godina

A gde je bio pisac teksta i b92 godinama dok su ti isti radnici radili za 10 000 din i sa tim morali da hrane porodicu,jel to moralno?U ovoj drzavi je uvek sirotinja kriva.

Lazar

pre 14 godina

Citajuci komentare na vest (koja je mozda izvucena iz konteksta kao i milioni drugih i postoji mogucnost da nije ni blizu istini) dolazim do zakljucka da vazi ona stara "da komsiji crkne krava". Neko iz ciste frustriranosti komentarise zivote drugih ljudi, nazivajuci ih lencugama, toboze braneci drzavu ne bi li slucajno ti radnici bili na dobitku ovaj put. Da li ste se zapitali koliko dugo je drzava pila ovim ljudima krv za neke smesne plate ako ih je uopste bilo??? Ljudima prodjose zivoti uzalud, rmbacili ko konji ceo zivot a da ih pitas kad su poslednji put otisli negde na odmor sa porodicom reci ce u vreme Tita. Lepo su neki dresirani kod privatnika da rintaju 8 sati dnevno, 48sati nedeljno racunajuci i subotu za pisljivih 16000-20000. Ali to nije dokaz da tako treba, to je dokaz koliko vi cenite samog sebe, koliko ste izgubljeno stado ovaca koje cuti i trpi, jednog dana cete shvatiti gde vam ode zivot, uterali ste nekom privatniku pare u dzep, on kao i obicno kuka kako je situacija teska i nema se...a kapital mu se uvecava nezadrzivo. Koja je korist rada svakim danom sem nedeljom osim sto privatnik ima veci profit? Uzmite primer, cesto kod privatnika radno vreme pocinje oko 9-10 sati, da biste stigli treba da krenete otprilike sat ranije dakle 8-9. Deca vam idu u skolu u 7 vracaju se oko 14:00. Radno vreme vam se zavrsava 17-18 u najboljem slucaju kuci ste oko 19-20. Dolazite mrtvi umorni, vidite porodicu 2 sata ako imate snage i na spavanje. Da li imate prostor za licni zivot? Da li vam taj privatnik placa odlaske na odmor ili cak termine u teretanama kao sto rade u Evropi? Boli ga uvo kad ima dresirane ovce koje cute i trpe da im ne dodje neki "kinez" koji ce da radi taj isti posao za 2 hiljade manje. Ostaje vam nedelja kao dan za porodicu, e pa dragi moji posle toga me ni ne cude naslovi po novinama gde maloletnici pune crne hronike, totalno odmetnuti, vaspitani po kodeksu ulice. Da li neko od vas vidi dalje od svog nosa? Ako je vama lepo, meni je drago, ali pustite druge ljude na miru da se bore za svoja prava.

Beckerek

pre 14 godina

Neradnici, lencuge! Najobicniji neradnici!
Kakva bre odprmnina? Svima bi vam urucio odkaze!
Citava Srbija non stop vristi i moli drzavu da dovede investitore i otvara nova radna mesta. I kada im osiguraju posao onda NECE!
Tako je u Zastavi, pa sada i u Raci. Kakvo bre visegodisnje iskustvo? Pa vi kao da pravite Space-Shuttle! Sta ste bre umislili da samo vi znate da proizvodite kablove?
Ima ko hoce bre! Tako je i Drekslmajer otvorio pogon u Zrenjaninu. Pozvao ljude na probni rad, video ko zna da PLETE KABLOVE i sada radi punom parom!
Kroz takvo ponasanje terate druge potencijalne Investitore da ne uloze pare u SRBIJU! Kroz takvo ponasanje uskracujete ostaloj Srbiji mogucnost da se zaposli!

Kako mi je skocio pritisak kada sam ovo procitao nemogu da opisem!
ODKAZ SVAKOME KO NECE DA RADI!!!!

ded

pre 14 godina

Radnici su videli priliku da zavrnu državu za desetak hiljada evra. Šta je tu sporno? To što nije moralno? Oni koji se ovde pozivaju na moral bolje neka ćute i neka razmisle da li bi oni postupili drugačije. Problem je što se ovakvim ponašanjem teraju potencijalni investitori, ali ni oni ovde ne dolaze zbog dobre klime i lepih žena nego zbog robovske radne snage. Nemci su vredan narod , zašto tamo ne otvore fabriku? Živim u mestu gde je radnička plata oko 10 000 din. Radnici imaju dva slobodna dana mesečno. Rade dvanaest sati dnevno. Polovina njih je neprijavljena. Nemaju pravo na godišnji odmor. Nemaju pravo na neradnu subotu. Nagradno pitabje je: Šta su oni? Pre nego što krenete da blatite nekog, pogledajte prvo sebe.

KG

pre 14 godina

Jel se zna ko je ovaj tekst uopste napisao, neka se javi ili potpise? Koja je poenta/svrha ove price? Tekst mi deluje na kafansko podsmevanje jadnim ljudima bez ikakvih dokaza sa ciljem da izazove bes kod ostatka mase ili da smanji interesovanje za njihov problem - a vidim svi su naseli pa krenuli da pljuju. Dao bi ja vama gospodo da radite za 10 hiljada mesecno i to da primate svaki sesti mesec, pa bi vas doveo na intervju, da vidimo kakvi su vasi utisci a ne da lupetate tu napamet! A kladim se da osoba novinar NN lice koja je ovo objavila nikada Kragujevca videla nije, a kamo li ove ljude cije slike objavljuje i o kojima prica i predstavlja ih u najgorem svetlu.

Umesto da nadlezni rade svoj posao, da oni koji su to zasluzili ostanu bez posla, da se smanjuje korupcija - pa da posao dobiju oni koji su zasluzili posao a ne koji su clanovi partija, mi vecito slusamo neko zaludjivanje preko medija ciji je cilj da nam skrene paznju sa stvarnog problema/radnje. Strasno!

DushanX

pre 14 godina

Pa po default-u ljudi su mislili kako da odmah i što više dobiju. Znaju da kada vlast dođe obično dovede nekoga ko je na kraju se ispostavi neki teški kriminalac i od celog posla ne bude ništa. Sasvim razmljivo od radnika. Državna politika Srbije jeste opljačkati što više građane tako da se građani snalaze.

nikola

pre 14 godina

Ovo je sramota!!!
Kakav smo mi narod, das im posao i oni se prave pametni. Tesko im je. Zavrsio sam 2 Fakulteta, i vec drugu godinu radim ne prijavljen, radnim danima 12, vikendom, sto podrazumeva i nedelju, po 8 sati. Pa sta je normalno u ovoj Srbiji
Lencuge neopevane

Milan

pre 14 godina

Radnici, već prekaljeni u borbi sa vladom, hoće da izvuku najviše što mogu, verujući da će poslodavac shvatiti da ipak nije došao u Nemačku, nego u Srbiju.

Verujte mi, vec im je jasno gde su dosli. Ako ne umemo da radimo, umemo da se bijemo. Srbija BRE.

Marko

pre 14 godina

Ne znam sta da vam kazem.
Sa jedne strane, 'srpska posla' - muvanje i preganjanje.
A sa druge... mislim da su svi sto puta videli na tv-u proteste korejskih radnika sa sve motkama i sipkama.

aleksa

pre 14 godina

E, zbog ovakvih stvari se Srbija zaobilazi u širokom luku. I tako će i ostati.
I još nešto , pošto sam i sam vlasnik jednog uslužnog preduzeća, kada radnik dođe na razgovor za posao ja mu kažem plata ti je tolika, prijavljen si, ide ti zdravstvena zaštita i penziono. Uzmi ili ostavi....
Na Zapadu, a njihove matrice slede i firme iz Južne Koreje i Kine, se izuzetno ceni lojalnost firmi.
I potpuno razumem gospodina Nama.
Shvatite "gospodo" radnici, SOCIJALIZAM i SAMOUPRAVLJANJE su UMRLI, Tito je UMRO. Ovo je vreme kapitalizma! Bogu hvala.
Uzmite ono što vam se nudi, posao ili otpremnina.
Ako nastavite da radite imate platu, po mom mišljenju plata nije neka sigurnost. Ali ko mene pita...
Ako uzmete otpremninu , nema posla - prosto. Odlučite se.

Drobnjak iz auta

pre 14 godina

Vidim da mnogi komentarišu a da nisu ni pročitali tekst.
Radnici sad imaju mogućnost da uzmu otpremninu od 300 eur po godini staža i to za nekog ko je radio 20-30 godina predstavlja lepu svotu.Pošto u novom prduzeću su svi na probnom radu,postoji mogućnost da ne budu primljeni za stalno.Tako da radnik može da ostane i bez otpremnine i bez posla.Toga se ljudi plaše,pošto su tu foru već prodali radnicima u Kragujevcu.Mnogi ne žele sad da uzmu otpremnine,prvo zato što žele da rade,drugo kad dobiješ gomilu para odjednom (7k-8k eur)ode na more,tehniku itd.Zato ljudi žele garanciju da ako ne budu primljeni za stalno,barem dobiju otpremninu.Ako budu primljeni za stalno, naravno da im ne treba isplaćivati otpremninu...

igor

pre 14 godina

Radim u firmi gde ima i probni rad, gde se rmba i vikendima, i nocima, pa mislim da mogu da kazem da nisu u pravu ljudi koji vicu :"ima da rmbate i vikendom, ha! ako hocete u EU"
U EU se ne radi vikendom,nocu a kada se radi tako i plati se.
Ko zna i sta su ovi ljudi sve prosli i cega se plase.
A da su lenstine, pa sad, verovatno i jesu.

Poenta je da nije lako donositi sud o ovome, strane kompanije prosto zele da budemo tunguzija u evropi sa bedno placenom radnom snagom. I protiv toga se treba boriti.

dZONI

pre 14 godina

@nikola
I sad su ti ovo izgladneli radnici krivi sto ti imas 2 fakulteta a radis neprijavljen.LOL.Ja sam mislio da na fakultetu se ljudi uce malo i da misle svojom glavom.
A ovo su tesktovi iz dinkiceve kuhinje isto kao i onih 20 radnika zastave koji su bili na ovom sajtu udarna vest svaki dan.
Samo smesna je to i jadna taktika ,za propalu proizvodnju i opljackana preduzeca okriviti radnike a ne one koju su tu privatizaciju vodili a bogami i debelo od toga napunili svoje dzepove.
Al mi smo takav narod ,mi nemamo svoju glavu pa je vlasti lako da nam baci par koski oko koje ce da se glodjemo dok rade svoj posao a to je punjenje privatnih racuna.

mita

pre 14 godina

Ovo ko da je Dinkić pisao, pa sad očekujem da se jave Korejannci i otkažu posao stoleća. Tako bi po Dinkuću bilo i vuk sit i ovce na beoju.

Pedja

pre 14 godina

Ne mogu da verujem da se ovo stvarno desava! Nadam se da je sada jasno da oni ne zele da rade i svi njihovi prethodni strajkovi su ustvari samo propaganda. Hoce da uzmu pare a posle nikom nista. Zasto je problem da se radi i subotom? Ima nas mnogo koji radimo tako vec godinama pa se ne bunimo, jednostavno posao mora da se zavrsi na vreme... Podrzavam koreanskog menadzera! Ne bih primio nazad i nasao bih nekog ko hoce da radi!

mc

pre 14 godina

Dragi koreanci!!! Idite odavde, vidite da mi nismo vredan pa cak ni normalan narod!!! Nezaposlenima ponudite posao a oni nece, traze prvo da im se plati!! Idite u Hrvatsku, ma u Albaniju pa tamo pravite novu fabriku, bice vam jeftinije, verujte!!

Darko

pre 14 godina

Ciganluk da ne moze biti veci.Treba tuziti sindikalne vodje za direktne i indirektne stete nanesene preduzecu i drzavi.Zar se ovko bori za poslovni ugled u svijetu.Lijepu ste sliku poslali u svijet ljencine jedne iz Race.Ma sve bi ja poslao na biro rada kad su tako ne zahvalni.LJENCINE!!!

Menadzer

pre 14 godina

Stvar je vrlo prosta. Dajte im otpremnine. Poslodavac neće biti lud da opet upošljava nelojalne radnike. Nek uzmu svojih nekoliko hiljada pa će videti koliko će im potrajati s obzirom da imaju po 15-ak godina do penzije u proseku. U okolnim mestima ima sigurno više nego dovoljno nezaposlene radne snage koja će biti više motivisana da radi, a prekvalifikacija za radnu snagu u toj oblasti je smešna. Stari radnici su se najbolje pokazali u Fiatu. Čim je došao zapadni standard u kome se ne pije i puši 50% radnog vremena već se zaista radi, odjednom su se "porazboljevali".

z

pre 14 godina

Nas narod ne zna sta su etika i moral. Samo da se uzme, da se grabi. Zavidi se onima koji mogu da ukradu vise a ne onima koji rade dobro. Trulez drustva na svim nivoima. A tu je i ono poznato "I ja bih krao da sam na tom mestu".

rebro

pre 14 godina

I otpremnine i posao i veca plata? Da ne treba mozda svakome po kola, laptop, mobilni, 40 dana odmora, 14-a plata, bonus od 10.000 evra....

Alo bre ljudi! Imate jasan izbor: otpremnine ili posao i normalno je da budete na probnom radu. Tako je svaki put kad se negde zaposlite.
Vas problem je sto niste menjali posao za te 22 godine rada i pravite se neobavesteni.
A fabrika kao i svaka druga, radi i subotom i nedeljom i na to morate da se naviknete.
Hocete u Eu, hocete evropske standarde e pa izvolte ponasajte se u skladu sa tim

NemanjaS

pre 14 godina

Svima otkaz! Pa 700.000 nezaposlenih, ima dovoljno za prekvalifikaciju i eto radnika koji ce zeleti i subotom da rade. Zbogom dovidjenja!

alo alo

pre 14 godina

Koliko shvatam ovo nisu radnici vec NERADNICI koji se bune sto ce sada morati da RADE na ta uopste nisu racunali. Vecina ionako verovatno radi na crno (inace bi se trkali ko ce pre poceti da radi i zaradjuje) a 5-10 hiljada evra od drzave je cist kajmak.

arzak

pre 14 godina

strasno... evo zbog cega - jeste nemoralno, ali mozda bi i preko toga moglo da se predje. jer, ako su radnici propatili, iz nekog razloga, mozda ima smisla da im neko nesto nadoknadi.

medjutim, ovde je najveci problem upliv politike u sve to. da se ne radi o muzu visoke funkcionerke na vlasti drugacije bi se stvari razvijale. ovo je strasno koliko je politika duboko spustila pipke...

sto kaze jedan genije "...koliko poredanih misli iza kojih ne stoji nista osim
mrznje
svjete
vlasti
i koliko pokvarenosti treba da se izlije pred nase noge
i kako je do neprepoznavanja dovedena sustina prevare..."

srecom "...i rijeka nije bila rijeka u samom pocetku
i nije nuzno da ne bude ponornica do kraja..."

Kiza

pre 14 godina

Radnici su u pravu ukoliko kada uzmu otpremnine Korejanac moze da ih zaposli ponovo ako hoce, ali ne mora (znaci ulaze u konkurenciju za radno mesto sa ostalima). Radnici ne smeju da izgube pravo da traze posao time sto su uzeli otpremnine. To je onda OK. Nije OK, ako radnici hoce da naprave dil po kome oni uzimaju otpreminine a Korejanac mora da ih zaposli, jer onda ni ne napustaju radna mesta.

Che

pre 14 godina

Sustina naseg naroda je da su vecina neradnici...koji kada se zaposle prvo kazu..."dobar mi je posao, nista ne radim a primam platu"...zbog takvih treba zatvoriti sve firme...i isterati ih na ulicu... Zabraniti strajkove...

Ko traži veće...

pre 14 godina

Pod hitno najuriti socrealisticku ... neradničku na kapiju bez dinara naknade i bez prava da se zaposle kod Koreanaca! Sasvim dovoljno su nas muzli, a ionako ce da počnu da zakukavaju ko da ih žive deru vec na prvoj piš/puš pauzi. Sasvim sigurno da ima dovoljno normalnog mladog nezaposlenog sveta koji će jedba dočekati da se zaposli!

Marija

pre 14 godina

E sad bi trebalo dovesti strakbrejkere, definitivno! Za ovo nemam razumevanje! I zasto da im se placa otpremnina? Neka rade vredno i posteno, pa ce biti zadrzani! Ili se bas toga boje?

Ivica

pre 14 godina

Što je to dobro, hoću i ja. Da mi država da otpremninu za ovih nekoliko godina staža, a da odmah potom ponovo počnem da radim isti posao (ako može bez pauze)! baš lepo smišljeno!

A radim svaki dan ako treba, radio sam po 12 sati dnevno, skoro svake subote, a ponekad i nedeljom, za 16.000 dinara i iskreno, s obzirom na situaciju u zemlji srećan sam što imam posao.

A nisam sa sela (živim u Kruševcu) pa da ne moram da brinem za hranu (kokoške, svinje, bašta i sl), već sve moram da kupujem!

milan

pre 14 godina

I u takvu zemlju sa takvim radnicima, sa takvim mentalitetom hocemo da neko investira pa ko nas je to naduvao da smo naj nacija.
Sasma jednostavno ko hoce da radi moze ko nece dao je sa time sam otkaz potvrditi pismeno i gotovo.

gordana,kg

pre 14 godina

Vlada pravi ugovore sa stranim firmama o poklonu ili kupovini imovine iste, ne radi se ovde o privatizaciji, to se već desilo sa Zastavom, na novu firmu se prenese imovina a ista nema obaveze da zaposli radnike koji su tu radili. Ovi ljudi su se već opekli u prethodnoj privatizaciji, znaju već šta se desilo sa radnicima Zastave, ne veruju više ovoj Vladi a i što bi to činili kada ista ne poštuje propise ove zemlje.Ako Vlada izigrava propise šta tek rade ostali poslodavci, krajnje je vreme da postanemo pravna država i da se za nepoštovanje propisanog snose sankcije.

sima strahota

pre 14 godina

..resenje sasma jednostavno, ne trazim nikakve tantijeme za ideju..

..otpremnine isplacivati u ratama, ali tako da mesecna rata ne predje 100 eur mesecno..i napraviti klauzulu da se zaposljavanjem kod prethodnog poslodavca gubi pravo na dalju isplatu otpremnina..

..pa ko voli da sedi za sto evrica neka sedi, ko hoce da radi za dvesta neka radi..

Posmatrac, NL

pre 14 godina

Moj savet Koreancu: pali odavde brale, ako vec to nisi sam skapirao. Pusti ti njih da se dogovore o svojim otpremninama, kaficama, pus-pauzama, muzevima, zenama i koalicionim sporazumima. Moci ce u narednim godinama sa ponosom da pricaju potomcima kako su oni, masala, pravili kablove za Porse! Vau! Ali eto ode nekako sve u Honduras, ne znamo ni sami kako.

malosoli

pre 14 godina

Pa nešto slično je urađeno u mnogo većem obimu, početkom 21. veka kada je Dinkić ugasio domaće banke a direktori, šefovi, šefići i ostala bratija uzela velike otpremnine, i odmah posle toga se zaposlili u drugim bankama i novoformiranoj Nacionalnoj štedionici, u kojoj su našli uhlebljenje.
Uvek je bilo mućki sa otpremninama, tako da ovo i nije neka vest.

Opljackan

pre 14 godina

Dragi moji Koreanci,
to sto vi radite sada ja sam pokusao jos pre petnaest godina. Sada se vec tri godine sudim sa lopovom koji mi je ukrao novac i masine. Placam sudove, da donose i obaraju presude, advokate da ne rade nista, sem sto uzimaju novac.
Moj savet je da bezite odavde glavom bez obzira, to su vec uradili svi iz bivsih yu republika, oslobodili su se betonskih cipela i pretekli nas u svemu. Za koju godinu preteci ce nas i Albanija.
Bolje idite tamo !

MUKNAVI

pre 14 godina

Kod nas su drustvenu svojinu privatizovali lopovi.Radnici se nisu nista pitali.Oni su slusali kako ih ti demagozi lazu,izlazili na izbore,odazivali se na vojne pozive Slobi,pa onda ovim drzcmanima na mitinge koji privatizuju i bogate se.Trosio je narod sto je imao u zalihi,a lopine su pravile svoje administracije,zaposljavale i otvarale kancelarije za sebe,uzimali MMF kredite i radili kako im te belosvetske lopine naredjuju .Sada su svi,'eksperti" i ocerupan narod,dosli do belaja,i pocinje druga faza..nedaj boze tuca.Tek posle te faze ,otvara se put za polako napredovanje,i za dvadeset godina ,mozda ,sticemo tamo gde su kapitalisticke zemlje bile pre jedan vek..Naravno,sticemo,ukoliko se ne razbezimo,pomremo,a Srbija dobrim delom,ne postane stvarno lider u regionu,za reciklazu Evropskog otpada...Eksperti, savtnici,tajkuni nece tada u Srbiji ziveti..otice tamo ,gde su im vec novci ..i cao Srbijo!

cinik

pre 14 godina

Ovo je pravi kapitalizam. Svako cini da ostvari svoj interes i ucini najbolje za sebe. Ukoliko drzava dozvoljava ovu kombinaciju sa otpremninom i ukoliko je zakonito onda ja tu ne vidim nista lose. I ja bih isto ucinio i svako drugi bi isto to uradio. I u americi su u automobilskoj industriji nekoc skidali radnike sa trake i ostavljali ih u tzv. "job banks" gde su dobijali punu platu da ne rade. Ovo sve zaista nema nikakve veze sa moralom.
Pitanje je zasto se uopste dobija otpremnina po izlasku iz firme koja se placa iz budzeta koji svi mi punimo. No to je vec druga pricha.

Ovog puta ime neću napisati

pre 14 godina

Moja je mama učiteljica i ozbiljno razmišlja o otpremnini. Ali ako uzme, 2 god ne može da se ponovo zaposli u prosveti. Zar nije tako u svim oblastima? Ako uzmeš otpremninu 2 god ne možeš da radiš na sličnom poslu. Ako grešim, onda ok. Ali zar nisu pravila po pitanju otpremnina jednaka zasve? Ovde se ne priča o sličnom poslu, već o istom, o istom radnom mestu, u istoj fabrici, samo što je drugi vlasnik. Slažem se da otpremnine uzmu oni koji ne zadovolje nove kriterijume. Ali uzeti otpremninu a nastaviti da radiš na istom mestu to već nije u redu.

Igor

pre 14 godina

Pa ovo je sjajno, ako mogu oni hocu i ja, evo dajem otkaz, neka mi drzava isplati otpremninu pa neka me poslodavac ponovo zaposli za vecu platu. Pa trebalo bi blokirati sve puteve u zemlji ako ovo dobiju i traziti isto. Ne bi nijednog od njih zaposlio ikad vise, makar morao da dovodim radnike iz Juzne Koreje, pa sutra ce se zaliti kako im je tezak posao, kako im je pauza kratka, kako mogu da biraju izmedju samo dva jela u menzi pa ce opet odlaziti i traziti otpremnine,katastrofa.

NS

pre 14 godina

Raditi ili ne, pitanje je sad?
Prvo su bili monopolisti, kasnnije su upali u krizu kao i cela drzava i njeni stanovnici. Malo su strajkovali jer zele da zive od nerada. Sada jos i da dobiju pare pa da se zaposle u prosperitetnoj firmi. Da ne zaboravim, ta firma trazi od svojih radnika da STVARNO rade. Navikli se ljudi, pa ima sada tesko.

Ivica

pre 14 godina

Što je to dobro, hoću i ja. Da mi država da otpremninu za ovih nekoliko godina staža, a da odmah potom ponovo počnem da radim isti posao (ako može bez pauze)! baš lepo smišljeno!

A radim svaki dan ako treba, radio sam po 12 sati dnevno, skoro svake subote, a ponekad i nedeljom, za 16.000 dinara i iskreno, s obzirom na situaciju u zemlji srećan sam što imam posao.

A nisam sa sela (živim u Kruševcu) pa da ne moram da brinem za hranu (kokoške, svinje, bašta i sl), već sve moram da kupujem!

Dexterijus

pre 14 godina

"Ko neprodje probni rad moze da uzme otpremnine"
to je ok,
ali da uzimaju otpremnine pa da se vracaju na posao, to mu onda dodje hleba preko pogace.

Nikola

pre 14 godina

Malo pokvaren naslov. Kako ja njih razumem, njima se nesto obecava i ne veruju vlasti. Jel da ih krivim? Veruju da ce biti otpusteni posle 2 meseca, i da ce ostati i bez posla i bez otpremnina. I nisam primetio u njihovim izjavama da traze i jedno i drugo. Traze garantovano radno mesto, ili otpremninu ako za njih vise ne bude mesta. Ne vidim razliku u odnosu na druge slucajeve.

Džoni

pre 14 godina

A gde je bio pisac teksta i b92 godinama dok su ti isti radnici radili za 10 000 din i sa tim morali da hrane porodicu,jel to moralno?U ovoj drzavi je uvek sirotinja kriva.
[Komentar poslat sa mobilnog sajta m.b92.net] (Nikola, 14. april 2010 11:37)

Ne mogu da verujem da je ovakav komentar dobio preko 100 negativnih glasova. Ovo kao da neko namerno vodi kampanju protiv radnika u Srbiji, dok u isto vreme slušamo žalopojke Miškovića, Drakulića i ostalih pobednika (sa velikim P) tranzicije. Stvarno, gde je bio ovaj novinar?

Seul

pre 14 godina

Mislim da će Koreanci veoma brzo srediti stanje u ovoj firmi. Neće biti problem da se nađe par stotina ljudi koji su spremni na rad. Naravno, ne mislim tu samo na Raču već i na okolne gradove. Suština uspešnog funkcionisanja preduzeća nije u tome da li je radna snaga lenja ili vredna već u sistemu. Ako je sistem dobro postavljen (čitaj: fer pravila, radna disciplina, jasna očekivanja i shodno tome adekvatan sistem nagrađivanja/kažnjavanja) posao će se obavljati onako kako je vlasnik planirao. Jasno je da su Koreanci trenutno u šoku jer se dešavaju stvari koje su njima nepojmljive, ali mislim, a bilo bi jako dobro za celu Srbiju, da će se oni veoma brzo snaći u svemu tome.

Dragan

pre 14 godina

A ko ce meni da isplati otpremninu? Radim u privatnoj firmi vec skoro 15 godina. Zbog cega su "radnici" iz drzavnih preduzeca privilegovani u odnosu na nas koji stvarnno radimo?

Predrag

pre 14 godina

Stari direktor Stojanović je ostavio preko 280 miliona duga i 13 neisplaćenih zarada koje je konzorciju na čelu sa Dejanovićem sve to namirio, tako da izjava da je kupljeno samo za 27,7 miliona nije džabe. Drugo zaposleno je preko 600 novih radnika bez dinara pomoći uz obrazloženje Ministarstva za rad i zapošljavanje da su bilansi bili loši-pa naravno kad fabrika nije godinama pre privatizacije nije ni radila. ZE je dobila standard 14941 ili tako nešto koju retko ko ima i mogla da radi za svakog svetskog proizvodjača. Tačno je da su proizvodjene instalacije za Porše caen i WV tuareg i td. Tačno je i da 36% radnika stalno bili na bolovanju i da efikasnost nije prelazila 65%. Sve što je učinjeno u ZE a učinjeno je mnogo je uništeno iz jednog osnovnog razloga a to je da od 3 vlasnika jedan je muž Slavice Dejanović koja je postala Predsednik skupštine 2 godine posle privatizacije. Zna se ko plaćao sendviče, orgnizovao štrajkove, davao ćebiće. Cilj je bio izbaciti stare vlasnike a vidite i sami sa kakvim je radnicima dignuta ZE od nule a sada gde je - videće se. Dinkic je pustio kredit FOnda za razvoj i blorira ZE a sada daje 4.5 hiljada po zaposlenom što znači u kranjoj instanci da Korejanac dobija 1,5 miliona eura i fabriku džabe sa sve ZEMLJOM. E to je džabe i sa čijim parama uz tvrdju da je on ispunio obećanje o dovodjenju stranog partnera. Čijim parama i po kojoj ceni. Zašto si pustio kredit, zašto nisi dao po 70.000 dinara za svakog novog zaposlenog po Uredbi, zašto je organizovan bunt radnika -što im se sada vraća, zašto uništena proizvodnja da bi se sada "spašavala". Sve će vreme pokazati.

citateljka

pre 14 godina

Molim vas da u buduce obratite malo vise paznje na tekstove koje objavljujete. Sugestija je krajnje dobronamerna, da me ne shvatite pogresno (najboljeobozavam&cenim 92): tekst vrvi kontradikcijama i bojim se da ostavlja previse mesta za slobodne (nedobronamerne) interpretacije na stetu svih (pomenutih). Apsolutno je nejasno (za one koji pazljivo i detaljno citaju) da li zaista svi radnici zele i otpremnine i posao u isto vreme, takodje je poprilicno mutna situacija oko uslova pregovaranja, "koreanac" bi mogao i da se nazove imenom i prezimenom (osim ako nije javna tajna u pitanju), nedostaje jos imena i prezimena, itd. Znam da je nemoguce ispratiti sve detalje uz obim posla koji imate, korigovati svaki clanak i revidirati svaku izjavu, ali... Ne znam, moguce da mi je prag tolerancije cudan, medjutim jako mi bode oci kad se citava grupa ljudi na osnovu nepotpunog teksta obelezi komentarima tipa "lencuge", "neradnici", itd.
I da: formulacije tipa "Radices i subotom" na "zapadu" mogu da se cuju samo u kontekstu sef-dzibercina neotesana i ilegalni sljaker, retko u normalnim okolnostima prilikom sklapanja ugovora. "Radi se i subotom" - da, pa ko voli nek izvoli (ali ne uvek), "radices i subotom" - ... (ili nesto gore, hehehe)....

xeno

pre 14 godina

:)...
ochigledno da su radnici postali veci kapitalisti od kapitalista pa im to chudno ..
sta se chudi gospodin Koreanac :) ... pa sto nebi uzeli extra kesh :)
choveche ... ako SVI odu .. on mora da ih primi .. stvar je jednostavna... taman je evo i propisani minimalac poskupeo .. tako da ovo ono :)

M1£@#

pre 14 godina

@Predrag, 14. april 2010 18:06, Bivši direktore, Predraže Stevanoviću, nauči da pišeš.
A isto bih savetovao ovom novinaru koji je pisao tekst. Naslov je suviše tendenciozan. I neprecizan, ne piše se tako.

kesa

pre 14 godina

Ja bih pozeleo iz sveg srca da se taj zli kapitalista koji je kupio Vasu fabriku, na koga ste toliko kivni, vrati odakle je i dosao. Ali nemojte opet posle da kukate kad ne bude bilo ni otpremnina ni zarada!

Miloš

pre 14 godina

Otpremnine im oduzeti i uplatiti u fond za nezaposlene, kao kaznu što su protestima narušavali javni red i život drugim građanima zemlje!

Ja

pre 14 godina

Ako neko hoće da poredi srpski mentalitet i vrednoću radnika sa korejskim mentalitetom i njihovom vrednoćom, neka lepo uzme JUGO i jedan HJUNDAI pa će lako videti razliku.