Aktuelno

Sreda, 06.01.2010.

02:07

Blizanci sa različitim datumom rođenja

Izvor: B92

Blizanci sa razlièitim datumom roðenja IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

21 Komentari

Sortiraj po:

Axl

pre 14 godina

Moram jos jednom da pisem. Tacno je da decenija (dekada) pocinje od nule i zavrsava se sa 9. Po tome, trebalo bi da je 2010 nova decenija. Ali, u ovom slucaju, nije. Zasto? Zbog prostog razloga sto nova era nije pocela od nulte, nego od prve godine. Znaci, bilo je odmah JEDAN. Zato se svaka decenija, kad je kalendar u pitanju zavrsava krajem 10. godine.

Sonja

pre 14 godina

Osobi koja je poslala link u drugom komentaru i koju nerviraju svi oni koji misle da su mnogo pametni, preporucujem da procita clanak na koji nas upucuje. Ako 2010. pocinje nova dacenija, onda prva decenija nove ere ima samo 9 godina. Nova decenija ne pocinje 1. januara 2010., vec kad 31. decembra 2010. pogledas na sat i vidis 00:00. Ali to je vec 1. januar 2011... :-P

Sanja F.

pre 14 godina

@hbnn
dobro si objasnio

Ja sam se posle ispravila, nije mi se objavio taj komentar (treći), izvinjavam se na učestalosti istih, ali morala sam da se ispravim. Nedostatak koncentracije je učinio svoje. Istekom 2009. godine, završava se period od 10 godina, dakle jedna decenija. Idem sad ionako na zasluženi odmor. :) pozdrav

hbnn

pre 14 godina

svi vi sto mislite da ste mnogo pametni procitajte prvo sta se smatra decenijom i kako se racunaju decenije. decenije se ne racunaju od prve godine, nego se racunaju arbitrarno, i ustanovljeno je da se racunaju za period od 10 godina za koji je cifra desetice konstantna. znaci od 2000-2009.. 2010 JESTE nova decenija. za razliku od veka i milenijuma, i nije bas bitno da se zna da li je 202. decenija pocela pre nekoliko dana ili ce poceti za oko godinu, zato se decenije racunaju drugacije.

http://en.wikipedia.org/wiki/Decade

decenija

pre 14 godina

2001. je poceo novi milenijum i nova decenija.
2009. i 2010. pripadaju ISTOJ deceniji.
Tek 01.01.2011. pocinje nova decenija...
Ovako smo mi ucili iz istorije...
Pozdrav.

Sanja F.

pre 14 godina

Da, šta mi bi :)))) Dobra mi postavka, a loš zaključak, zbunili ste me :) Sa 2010. godinom će se završiti još jedna decenija, iza nas je punih 9 godina jedne decenije. Moguće da sam se zbunila zbog česte greške da kad recimo neko napuni 20 godina da misli da je i dalje u drugoj deceniji života, a u stvari je ušao u treću, pa sam navikla da uvek treba da objašnjavam da je suprotno od česte pretpostavke. Moja greška :) hehe, čime se mi bavimo :)

Nebojša

pre 14 godina

Evo u čemu greše ljudi koji tvrde da smo ušli u drugu deceniju 21. veka. Od nultog trenutka pa do kraja 365. dana je period koji se naziva PRVA godina. Isto tako, period u toku dana od 0:00 do 1:00 se naziva PRVI sat, ne NULTI. Radi se o intervalu, ne o oznakama. Prema tome, mi smo trenutno u 2010. godini, ali je ona tek počela, drugim rečima od Hristovog rođenja je prošlo 2009 godina i malo više od osam dana. Kraj decenije će biti kada prođe 2010. godina, a to će biti za nešto manje od godinu dana. Nadam se da vam je jasno gde grešite.

Inzenjerka

pre 14 godina

Za pocetak, klinci slatki ste koji god da ste

Lele, matematika za nize razrede osnovne skole!!! Svaka desetica, stotina, itd. pocinje sa prvom godinom. Dakle 1901. prva, a 2000, poslednja godina 20. veka. 2001. prva godina prvog desetleca 21. veka., a 2010. godina poslednja godina istog desetleca, itd.

Sanja F.

pre 14 godina

Kad neko kaže da ima 5 godina, to znači da je 5 godina života već iza njega. To takođe znači da je u toj prvoj svojoj godini imao prvo mesec dana, pa dva, do 12. meseca, kad je već mogao da kaže (neko za njega) da ima godinu dana. Tako pretpostavljam ide i za Hrista, ako se već računaju godine po njemu, onda se računa od njegovog rođenja, a on u trenutku rođenja nije sigurno imao 1 godinu :) Dakle, sa 2009. godinom BI TREBALO da se završila još jedna decenija, ali zbog toga što je datum Hristovog rođenja sporan, i što u to vreme nisu poznavali broj 0, moguće je da su oni tad počinjali od jedinice, što je naravno danas poznato kao nepravilno. Međutim, ako izuzmemo te sporne datume i njihovo nepoznavanje nule, i da kažemo da je stvarno proteklo tačnih, punih 2oo9 godina od rođenja Hrista, onda je sa 2009. godinom prošla još jedna decenija.

kalendar

pre 14 godina

@MikaciDKid:

neznanje je zbilja sokantno -- tvoje naravno.
naime, stvar je vrlo prosta, ni u gregorijanskom, ni u starom julijanskom kalendaru ne postoji godina 0. posle 1. godine pre hrista, sledeca je bila 1. godina posle hrista. to je dakle bila prva godina prve decenije nove ere. posto decenija ima, je li, 10 godina, prva se zavrsila zakljucno sa 31. decembrom 10. godine.

ova i prosla godina pripadaju istoj deceniji.

MikaciDKid

pre 14 godina

Ne mogu da verujem koliko neznanja!?! Vazno je da sednemo i napisemo komentar... Sto nema veze s mozgom to je nebitno. Bog da te sacuva!!!
Decenija je pocela sa 2000tom pa idu redom:
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009 (poslednja godina prve decenije 21og veka i 3ceg milenijuma)

2010 (prva godina 2ge decenije gore pomenutog veka i milenijuma)

Zoki Poki

pre 14 godina

(Zdrav Razum, 6. januar 2010 12:00)
Док нас овакви буду учили математици, Шојић ће побеђивати на изборима. А види се и по потпису.

Zdrav Razum

pre 14 godina

Netacno. Decenija se zavrsila i pocela je nova. 2000 godine je pocela prosla i zavrsila se 2010. Nova krece od 2010. do 2020.
Ocigledno matematika lose ide :/

Nebojsa Bazel

pre 14 godina

I ja imam dve tetke koje su rodjene jedna 31.12. a druga 1.1. i to u dva razlicita grada. Posto je doslo do komplikacija jedna je rodjena u Aleksandrovcu dok je druga rodjen au Krusevcu pre nekih 50-ak godina.

Nebojsa Bazel

pre 14 godina

I ja imam dve tetke koje su rodjene jedna 31.12. a druga 1.1. i to u dva razlicita grada. Posto je doslo do komplikacija jedna je rodjena u Aleksandrovcu dok je druga rodjen au Krusevcu pre nekih 50-ak godina.

Zoki Poki

pre 14 godina

(Zdrav Razum, 6. januar 2010 12:00)
Док нас овакви буду учили математици, Шојић ће побеђивати на изборима. А види се и по потпису.

Nebojša

pre 14 godina

Evo u čemu greše ljudi koji tvrde da smo ušli u drugu deceniju 21. veka. Od nultog trenutka pa do kraja 365. dana je period koji se naziva PRVA godina. Isto tako, period u toku dana od 0:00 do 1:00 se naziva PRVI sat, ne NULTI. Radi se o intervalu, ne o oznakama. Prema tome, mi smo trenutno u 2010. godini, ali je ona tek počela, drugim rečima od Hristovog rođenja je prošlo 2009 godina i malo više od osam dana. Kraj decenije će biti kada prođe 2010. godina, a to će biti za nešto manje od godinu dana. Nadam se da vam je jasno gde grešite.

kalendar

pre 14 godina

@MikaciDKid:

neznanje je zbilja sokantno -- tvoje naravno.
naime, stvar je vrlo prosta, ni u gregorijanskom, ni u starom julijanskom kalendaru ne postoji godina 0. posle 1. godine pre hrista, sledeca je bila 1. godina posle hrista. to je dakle bila prva godina prve decenije nove ere. posto decenija ima, je li, 10 godina, prva se zavrsila zakljucno sa 31. decembrom 10. godine.

ova i prosla godina pripadaju istoj deceniji.

Inzenjerka

pre 14 godina

Za pocetak, klinci slatki ste koji god da ste

Lele, matematika za nize razrede osnovne skole!!! Svaka desetica, stotina, itd. pocinje sa prvom godinom. Dakle 1901. prva, a 2000, poslednja godina 20. veka. 2001. prva godina prvog desetleca 21. veka., a 2010. godina poslednja godina istog desetleca, itd.

Zdrav Razum

pre 14 godina

Netacno. Decenija se zavrsila i pocela je nova. 2000 godine je pocela prosla i zavrsila se 2010. Nova krece od 2010. do 2020.
Ocigledno matematika lose ide :/

decenija

pre 14 godina

2001. je poceo novi milenijum i nova decenija.
2009. i 2010. pripadaju ISTOJ deceniji.
Tek 01.01.2011. pocinje nova decenija...
Ovako smo mi ucili iz istorije...
Pozdrav.

hbnn

pre 14 godina

svi vi sto mislite da ste mnogo pametni procitajte prvo sta se smatra decenijom i kako se racunaju decenije. decenije se ne racunaju od prve godine, nego se racunaju arbitrarno, i ustanovljeno je da se racunaju za period od 10 godina za koji je cifra desetice konstantna. znaci od 2000-2009.. 2010 JESTE nova decenija. za razliku od veka i milenijuma, i nije bas bitno da se zna da li je 202. decenija pocela pre nekoliko dana ili ce poceti za oko godinu, zato se decenije racunaju drugacije.

http://en.wikipedia.org/wiki/Decade

Axl

pre 14 godina

Moram jos jednom da pisem. Tacno je da decenija (dekada) pocinje od nule i zavrsava se sa 9. Po tome, trebalo bi da je 2010 nova decenija. Ali, u ovom slucaju, nije. Zasto? Zbog prostog razloga sto nova era nije pocela od nulte, nego od prve godine. Znaci, bilo je odmah JEDAN. Zato se svaka decenija, kad je kalendar u pitanju zavrsava krajem 10. godine.

MikaciDKid

pre 14 godina

Ne mogu da verujem koliko neznanja!?! Vazno je da sednemo i napisemo komentar... Sto nema veze s mozgom to je nebitno. Bog da te sacuva!!!
Decenija je pocela sa 2000tom pa idu redom:
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009 (poslednja godina prve decenije 21og veka i 3ceg milenijuma)

2010 (prva godina 2ge decenije gore pomenutog veka i milenijuma)

Sonja

pre 14 godina

Osobi koja je poslala link u drugom komentaru i koju nerviraju svi oni koji misle da su mnogo pametni, preporucujem da procita clanak na koji nas upucuje. Ako 2010. pocinje nova dacenija, onda prva decenija nove ere ima samo 9 godina. Nova decenija ne pocinje 1. januara 2010., vec kad 31. decembra 2010. pogledas na sat i vidis 00:00. Ali to je vec 1. januar 2011... :-P

Sanja F.

pre 14 godina

Kad neko kaže da ima 5 godina, to znači da je 5 godina života već iza njega. To takođe znači da je u toj prvoj svojoj godini imao prvo mesec dana, pa dva, do 12. meseca, kad je već mogao da kaže (neko za njega) da ima godinu dana. Tako pretpostavljam ide i za Hrista, ako se već računaju godine po njemu, onda se računa od njegovog rođenja, a on u trenutku rođenja nije sigurno imao 1 godinu :) Dakle, sa 2009. godinom BI TREBALO da se završila još jedna decenija, ali zbog toga što je datum Hristovog rođenja sporan, i što u to vreme nisu poznavali broj 0, moguće je da su oni tad počinjali od jedinice, što je naravno danas poznato kao nepravilno. Međutim, ako izuzmemo te sporne datume i njihovo nepoznavanje nule, i da kažemo da je stvarno proteklo tačnih, punih 2oo9 godina od rođenja Hrista, onda je sa 2009. godinom prošla još jedna decenija.

Sanja F.

pre 14 godina

Da, šta mi bi :)))) Dobra mi postavka, a loš zaključak, zbunili ste me :) Sa 2010. godinom će se završiti još jedna decenija, iza nas je punih 9 godina jedne decenije. Moguće da sam se zbunila zbog česte greške da kad recimo neko napuni 20 godina da misli da je i dalje u drugoj deceniji života, a u stvari je ušao u treću, pa sam navikla da uvek treba da objašnjavam da je suprotno od česte pretpostavke. Moja greška :) hehe, čime se mi bavimo :)

Sanja F.

pre 14 godina

@hbnn
dobro si objasnio

Ja sam se posle ispravila, nije mi se objavio taj komentar (treći), izvinjavam se na učestalosti istih, ali morala sam da se ispravim. Nedostatak koncentracije je učinio svoje. Istekom 2009. godine, završava se period od 10 godina, dakle jedna decenija. Idem sad ionako na zasluženi odmor. :) pozdrav

Zdrav Razum

pre 14 godina

Netacno. Decenija se zavrsila i pocela je nova. 2000 godine je pocela prosla i zavrsila se 2010. Nova krece od 2010. do 2020.
Ocigledno matematika lose ide :/

MikaciDKid

pre 14 godina

Ne mogu da verujem koliko neznanja!?! Vazno je da sednemo i napisemo komentar... Sto nema veze s mozgom to je nebitno. Bog da te sacuva!!!
Decenija je pocela sa 2000tom pa idu redom:
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009 (poslednja godina prve decenije 21og veka i 3ceg milenijuma)

2010 (prva godina 2ge decenije gore pomenutog veka i milenijuma)

Sanja F.

pre 14 godina

Kad neko kaže da ima 5 godina, to znači da je 5 godina života već iza njega. To takođe znači da je u toj prvoj svojoj godini imao prvo mesec dana, pa dva, do 12. meseca, kad je već mogao da kaže (neko za njega) da ima godinu dana. Tako pretpostavljam ide i za Hrista, ako se već računaju godine po njemu, onda se računa od njegovog rođenja, a on u trenutku rođenja nije sigurno imao 1 godinu :) Dakle, sa 2009. godinom BI TREBALO da se završila još jedna decenija, ali zbog toga što je datum Hristovog rođenja sporan, i što u to vreme nisu poznavali broj 0, moguće je da su oni tad počinjali od jedinice, što je naravno danas poznato kao nepravilno. Međutim, ako izuzmemo te sporne datume i njihovo nepoznavanje nule, i da kažemo da je stvarno proteklo tačnih, punih 2oo9 godina od rođenja Hrista, onda je sa 2009. godinom prošla još jedna decenija.

hbnn

pre 14 godina

svi vi sto mislite da ste mnogo pametni procitajte prvo sta se smatra decenijom i kako se racunaju decenije. decenije se ne racunaju od prve godine, nego se racunaju arbitrarno, i ustanovljeno je da se racunaju za period od 10 godina za koji je cifra desetice konstantna. znaci od 2000-2009.. 2010 JESTE nova decenija. za razliku od veka i milenijuma, i nije bas bitno da se zna da li je 202. decenija pocela pre nekoliko dana ili ce poceti za oko godinu, zato se decenije racunaju drugacije.

http://en.wikipedia.org/wiki/Decade

Sanja F.

pre 14 godina

Da, šta mi bi :)))) Dobra mi postavka, a loš zaključak, zbunili ste me :) Sa 2010. godinom će se završiti još jedna decenija, iza nas je punih 9 godina jedne decenije. Moguće da sam se zbunila zbog česte greške da kad recimo neko napuni 20 godina da misli da je i dalje u drugoj deceniji života, a u stvari je ušao u treću, pa sam navikla da uvek treba da objašnjavam da je suprotno od česte pretpostavke. Moja greška :) hehe, čime se mi bavimo :)

decenija

pre 14 godina

2001. je poceo novi milenijum i nova decenija.
2009. i 2010. pripadaju ISTOJ deceniji.
Tek 01.01.2011. pocinje nova decenija...
Ovako smo mi ucili iz istorije...
Pozdrav.

Nebojsa Bazel

pre 14 godina

I ja imam dve tetke koje su rodjene jedna 31.12. a druga 1.1. i to u dva razlicita grada. Posto je doslo do komplikacija jedna je rodjena u Aleksandrovcu dok je druga rodjen au Krusevcu pre nekih 50-ak godina.

Nebojša

pre 14 godina

Evo u čemu greše ljudi koji tvrde da smo ušli u drugu deceniju 21. veka. Od nultog trenutka pa do kraja 365. dana je period koji se naziva PRVA godina. Isto tako, period u toku dana od 0:00 do 1:00 se naziva PRVI sat, ne NULTI. Radi se o intervalu, ne o oznakama. Prema tome, mi smo trenutno u 2010. godini, ali je ona tek počela, drugim rečima od Hristovog rođenja je prošlo 2009 godina i malo više od osam dana. Kraj decenije će biti kada prođe 2010. godina, a to će biti za nešto manje od godinu dana. Nadam se da vam je jasno gde grešite.

Sanja F.

pre 14 godina

@hbnn
dobro si objasnio

Ja sam se posle ispravila, nije mi se objavio taj komentar (treći), izvinjavam se na učestalosti istih, ali morala sam da se ispravim. Nedostatak koncentracije je učinio svoje. Istekom 2009. godine, završava se period od 10 godina, dakle jedna decenija. Idem sad ionako na zasluženi odmor. :) pozdrav

Zoki Poki

pre 14 godina

(Zdrav Razum, 6. januar 2010 12:00)
Док нас овакви буду учили математици, Шојић ће побеђивати на изборима. А види се и по потпису.

kalendar

pre 14 godina

@MikaciDKid:

neznanje je zbilja sokantno -- tvoje naravno.
naime, stvar je vrlo prosta, ni u gregorijanskom, ni u starom julijanskom kalendaru ne postoji godina 0. posle 1. godine pre hrista, sledeca je bila 1. godina posle hrista. to je dakle bila prva godina prve decenije nove ere. posto decenija ima, je li, 10 godina, prva se zavrsila zakljucno sa 31. decembrom 10. godine.

ova i prosla godina pripadaju istoj deceniji.

Inzenjerka

pre 14 godina

Za pocetak, klinci slatki ste koji god da ste

Lele, matematika za nize razrede osnovne skole!!! Svaka desetica, stotina, itd. pocinje sa prvom godinom. Dakle 1901. prva, a 2000, poslednja godina 20. veka. 2001. prva godina prvog desetleca 21. veka., a 2010. godina poslednja godina istog desetleca, itd.

Sonja

pre 14 godina

Osobi koja je poslala link u drugom komentaru i koju nerviraju svi oni koji misle da su mnogo pametni, preporucujem da procita clanak na koji nas upucuje. Ako 2010. pocinje nova dacenija, onda prva decenija nove ere ima samo 9 godina. Nova decenija ne pocinje 1. januara 2010., vec kad 31. decembra 2010. pogledas na sat i vidis 00:00. Ali to je vec 1. januar 2011... :-P

Axl

pre 14 godina

Moram jos jednom da pisem. Tacno je da decenija (dekada) pocinje od nule i zavrsava se sa 9. Po tome, trebalo bi da je 2010 nova decenija. Ali, u ovom slucaju, nije. Zasto? Zbog prostog razloga sto nova era nije pocela od nulte, nego od prve godine. Znaci, bilo je odmah JEDAN. Zato se svaka decenija, kad je kalendar u pitanju zavrsava krajem 10. godine.