Vitomir
pre 14 godina
Hvala predseniku države,predseniku vlade i predsenici skupštine na uljudnosti,državničkoj mudrosti i diplomatskoj veštini da se ne prisustvuje svečanom proglašenju Statuta Vojvodine.
Ponedeljak, 14.12.2009.
01:41
Skupština Vojvodine i svečano je proglasila Statut pokrajine. Svečanost protekla bez predsednika, premijera i predstavnika republičke skupštine.
Izvor: B92
pre 14 godina
Hvala predseniku države,predseniku vlade i predsenici skupštine na uljudnosti,državničkoj mudrosti i diplomatskoj veštini da se ne prisustvuje svečanom proglašenju Statuta Vojvodine.
pre 14 godina
SRAMOTA je da se Tadić juče onako poneo prema ubedljivoj većini legalno izabranih predstavnika građana u vojvođanskoj skupštini! To je samo dokaz koliko poštuje demokratske principe. Umesto na usvajanje Statuta, otišao je na obilazak iskopina i pri tome izvalio još jednu glupost: "Ove iskopine dokazuju da je Srbija i pre 1.700 godina bila u Evropi." Pa, čoveče, Sloveni su došli ovde 300 godina kasnije! Svojim udvaranjem šovinistima u vezi sa Statutom, Tadić je izgubio i u centralnoj Srbiji i u Vojvodini. Vojvođani mu ovo nikad neće zaboraviti. Da mu nije Pajtića, DS bi u Vojvodini presušila s glasovima.
pre 14 godina
Bilo je krajnje vreme da se Statut usvoji.
Samo mi je zao da su Vojvodini tako malo dali, u odnosu na to koliko su hteli dati KiM, ali dobro, bolje ista nego nista.
Veliko hvala SVM-u, Vojvodina ima sta da Vam zahvali, a veliki minus predsedniku, koji zaboravlja na to, koliku je podrsku dobio na predsednickim izborima.
pre 14 godina
Lale su dobri ljudi. Uvek su mi bili dragi. Cestitam.
pre 14 godina
Moram vam svima otvoreno reci da ste mnoooogo naivni. Niti ima demokratije u Srbiji, niti je ima u Vojvodini, niti ce, osim onima u vrhu svih partija bez izuzetaka, biti bolje. Ali, sve to neko od gore vidi i pamti, kako je to jednom rekao Balasevic.
pre 14 godina
Stanovnik sam Novog Sada, veliki sam srbin! drago mi je sto je Vojvodina dobila svoj deo kolaca. Nema tu odcepljenja, Regionalizacija je Srbiji potrebna, ne moze se sve voditi iz Beograda i da se samo Beograd izgradjuje u velegrad, vec i ostali gradovi. Nisam autonomas, ali zelja mi je da se ponovo digne privreda u Somboru, Zrenjaninu, Kikindi,takodje i ostalim vecim eginalnim gradovima Srbije, Nis, Kragujevac, Cacak, leskovac, Vranje itd.
pre 14 godina
zasto bi donosenje akta bio korak ka cepanju Srbije? to govore oni koji koji se plase za svoje debele novcanike koje je punila Vojvodina a nije se nizasta pitala.
pre 14 godina
Od danas je neki su dobili novu odgovornost. Sve zalbe i prituzbe, kao i sve pohvale za stanje u Vojvodini idu Pajticu i Canku, tj. koaliciji na vlasti. Autonomija znaci odgovornost lokalnih celnika, ne samo paradiranje pred TV-om.
pre 14 godina
Kao prvo, pravi se greska sa nazivom regionalizacije i decentralizacije Srbije, a to se radi samo za Vojvodinu. Za drzavu kao sto je Srbija, velicina i broj stanovnika, regija poput Vojvodine je pre velika. Svi standardi ukazuju da treba da budu manje regije, da bi se radilo o pravoj decentralizaciji. Sto nisu tri regije, Srem, Banat i Backa? Kako ovde ljudi kazu pravi naziv je Novosadizacija Vojvodine. Cestitka za naziv!
Problem je sto se decentralizacija u Srbiji ne uradi odjednom za sve! Nego sad na silu to samo za Vojvodinu. A sta je sa nama u Sumadiji, Podunavlju...?
Trebalo je do uraditi odjednom za sve po istim standardima. Sta je to Vojvodina drugacija ili specijalnija, pa da se za nju to radi pre i drugacije?
Narod u Vojvodini misli da ce mu biti bolje. NIje ni svestan da se ovim samo stvaraju nove fotelje za razne Canke, Pajtice... i ostale funkcionere. Njima treba real vlast, posebna ovlascenja, mesta u inostranstvu... Treba namiriti partijske cinovnike. Sta bi Canci radili ako toga nema? Ostaju mali lokalni ucenjivaci "velikim" partijama.
Sve ce to da plati vojvodjansko zito! To su i hteli, samo kome ce ga prodavati? Neka svima ostave da kupe zito i ostalo gde hoce i gde je jeftinije i kvalitetnije. Pa da vidimo sta ce im ostati od njihovog zita. Otvoriti trziste za sve pa ko je povoljniji neka radi, a ne da mi bez uslovno moramo da kupujemo njihove proizvode, a trziste zasticeno kontigentima, carinama...
Zasto dalje stiti poljoprivredne poriizvode? Subvencije neka ostvruju sami iz svojih budzeta!
pre 14 godina
Ma da bice bolje obicnim ljudima, ali juce .............
pre 14 godina
Ne znam šta da mislim o ovome. Iz NS-a sam, imam jak osećaj pripadnosti Vojvodini. Dobio sam pravo glasa otprilike baš kada smo kao narod dobili pravo da glasamo. Uvek sam glasao za neku demokratsku, proevropsku (ili bar ne-desničarsku) stranku sa centralom u BG. Da "ne rasipamo glasove", jer "oni" vrebaju na par % razlike. Od Ivana Đurića za predsednika, pa SPO za poslanike, pa... Uvek je nekako bilo: "Bilo ko, samo da ne budu oni crni nacisti. Dobri su ovi, jer nisu oni drugi.". Da li ovo treba da me zadovolji? Da me ubedi da i dalje glasam za stranku koja ima centralu u BG? Problem je što i pro-Rusi i evropejci, i demokrate i nacisti, svi iz BG imaju isti stav o Vojvodini. Čanak neozbiljna opcija. Mađar nisam. I šta ja onda da biram, kada se Vojvodina postavi kao prvo pitanje? Lepo kažu neki ljudi koji misle o strategijama - kada nema jasne većine, izbore dobija onaj ko uspe da nametne redosled prioriteta. Šta nam je važnije - Kosovo ili Evropa? Šta je prvo, važnije pitanje? Ko dobija izbore?
Ako (u stvari kada) Vojvodina postane prvo pitanje, za koga ću ja da glasam? Da li Beograd ima obostrano prihvatljiv odgovor za mene?
Ovo još uvek nije taj prihvatljiv odgovor. Samo bledo svetlo u tunelu. Pa Tadić se izvinjava nacistima zbog ovog Statuta, kao da je ovo nešto ružno. Uspeo je da izgubi glasove sa obe strane. Nije smeo u NS-u da se pojavi! Vlada više za bilo koju stranku koja ima centralu u BG neće glasati. I apstinencija je bolja.
pre 14 godina
Statut je jako losa stvar za Zrenjanin, Kikindu i Sombor. Sta ce biti sa ova tri grada, da li ce novosadizacija Vojvodine jos vise smanjiti znacaj ova tri grada. Jaka autonomija Vojvodine znaci slab Banat.
Da li ce Zrenjanin i Kikinda posle ovoga statuta ikada vise biti jaki privredni centri; nece jer ce Novi Sad vuci sve sebi.
pre 14 godina
Bog zna, mozda nekad vecinska Srbija shvati da su ovakvi i slicni dogadjaji uvek ali uvek produkt dugogodisnjeg biranja nesposobne vlasti.
pre 14 godina
Pa dajmo malo šanse i tom Statutu da vidimo šta će nam doneti.
Lako je menjati ako nešto ne valja.
Ako smo svih ovih proteklih dvadesetak godina mogli dati šanse mnogima, da pokažu šta i koliko umeju, i SPS i SRS i DSS, sa njihovim zakonima i propisima, možemo dati valjda šansu i ovom Statutu sa postojećom garniturom vlasti.
A vreme će pokazati da li je dobar ili ne...kao što je vreme pokazalo i da li su prethodne garniture vlasti bile dobre ili ne.
Sve nešto mislim da, ako se vremenom Statut pokaže kao pokretač ekonomskog razvoja Vojvodine, počeće ga svojatati upravo one stranke koje ga sada pljuju.
pre 14 godina
Već na samom početku šefovi iz BG pokazali su koliko im je stalo do novog statuta. Kao i sa mnogim drugim izglasanim dokumentima tako će i statut ostati mrtvo slovo na papiru. Dok se god ćekaju novci od nekog drugog tu sreće neće biti. Ako su statutim dobijena 153 dodatna ovlašćenja da li pripada ponovo samo 7% od budžeta Srbije. Zamlaćuju bre ovaj narod, treba nam još administracije, a nigde ne možeš zaraditi poštenu paltu. U Vojvodini osim nešto poljoprivrede drugo ništa ne radi a oni hoće ‚‚naše novce‚‚ ma nemaš vojvođanine ni pošteno MUZIKU da platiš. Nema para bez motike, ali motika ima i držalje pa neka to svi znaju.
pre 14 godina
Dobro, a kada če se decentralizovati Vojvodina? Kada će nekada najbogatiji grad u Vojvodini Zrenjanin i regija Banat dobiti svoje? Samo ste napravili novosadizaciju. Sada je potreban i statut Banata.
pre 14 godina
ee nazdravlje..
pre 14 godina
Cestitke Vojvodjanima sa juga Srbije!
Nadam se da je ovo samo pocetak i da ce primer Vojvodine slediti i ostali regioni Srbije.
pre 14 godina
Cestitke Vojvodini :) radostan dan!
Sramota je sto najvisi zvanicnici republike nisu prisustvovali.
pre 14 godina
I šta sad? Dunavom i Tisom će da poteku med i mleko? Tako smo se i mi u BG radovali 5. Oktobra.
pre 14 godina
Jel moze taj Statut da se negde procita, da vidimo o cemu se radi, jel vidim da su ljudi prilicno zbunjeni, i komentarisu na osnovu necega sto su samo culi?
pre 14 godina
Vojvodina se nece nikad ocepiti sem u jednom slucaju. A taj slucaj je da se odavde, iz ostalih delova Srbije, pocne sa lovom na separatiste u Vojvodini. Takav scenario smo vec vidjali u razbijanju Jugoslavije, ocuvanju Kosova, u ocuvanju zajednice sa Crnom Gorom. Sva ta terminologija gde se neki ljudi proglasavaju za separatiste, radja jos veci revolt kod tih ljudi, i njihovih pristalica. Sto na kraju moze rezultirati necijom stvarnom zeljom za otcepljenjem, a to opet na kraju moze dovesti i do stvarnog ocepljenja. Tako da bi najbolji savet bio ljudima kojima je glavni posao na politickoj sceni, da love "strane placenike, domace izdajnike, separatiste i sluge zapada" da malo spuste loptu, i da raspravu dovedu u neke pristojne granice. Naravno sve to, ako im je stvarno stalo do ocuvanja Vojvodine u sastavu Srbije, a ne do jeftinih politickih poena.
pre 14 godina
Srbin sam koji živi u Vojvodini i lepo mi je baš :)). Šalu na stranu, potpuno podržavam statut ali ne mislim da će prviše dobrog doneti. Kaže gospodin Egereši "ovo je šansa za otvaranje novih radnih mesta". Slažem se, ali radnih mesta u administraciji a to nisu "zdrava" radna mesta. I nervira me to što Vojvodjanski političari non-stop govore o nekim "naši parama". Molim vas gde su te pare i od čega su zarađene? Koju to "ogromnu privredu" ima Vojvodina?? Nabrojte mi tri jake firme u Vojvodini! A o poljoprivredi i da ne govorim. Sve jad i beda kao i u ostatku Srbije. Daj Bože da osetimo neko poboljšanje! Vojvođanski političari sigurno hoće!!
pre 14 godina
Vojvodjan sam... lala pravi i drago mi je zbog ovoga sto sam upravo procitao ali nije mi jasno zasto ljudi misle da je ovo nov rasparacavanje Srbije. Ne vidim zasto bi moja Vosha trebada da ide iz Srbije. Tacnije... pa vishe razloga za tako nesto smo imali pre ovoga... Sve sto lala zaradi ide za BG... pa nam neko iz BG-a daje na kashicicu. Silne dobre firme propadaju. Vosha... zemlja koja moze dve zetve glat da izvuce pati se i sa ovom jednom. Pola Evrope da hranimo i samo od hrane da zivimo... ali ne... seljak opljackan, sveden na prosjacki stap, ucenjen... o cemu pricamo. Secam se kao klinja... 80-ih... bogata domacinstva.... po dva traktora.... bezbroj mashina... kad krene zetva celo selo dan i noc zivi... a sad.... sirotinja. Mrvice. Volim Srbiju ali mislim da su Lale ovaj korak zasluzile. A ovo je samo jedan mali kao necemu, nadam se boljem... pri tome u opste ne razmisljam o nekom separatizmu, odvajanju.
pre 14 godina
kako bi mi rekli...mo'š misliti,Predsednik i Premijer se nisu pojavili! Toliko su dorasli da ispoštuju deo naroda u Srbiji. Ali, tako nas briga za taj podatak. Bilo je pristojno i bez njih.
pre 14 godina
Danas sam ponosna Vojvodjanka. Nadam se da je ovo pocetak neceg boljeg, za sve!
pre 14 godina
Cestitke svim narodima u Vojvodini. Ali budite oprezni jer ako dr Voja dodje ponovo na vlast bice druga jogurt revolucija.
pre 14 godina
Nikad više DSSovaca i ostalih "zabrinutih" građana na ovom sajtu. Sve Vojvođani protiv Vojvodine. Prekinite više da plašite ljude. Videli smo do sada kako nam je "lepo" bilo u centralizmu: Sankcije, ratovi, bombardovanje, izolacija, lopovi se bogate krvavim novcem, a običan narod grca. Ajde malo da nešto menjamo. Da podsetim, pokrajina je decenijama imala 120 poslanika i svoju vladu, i do sada smo je mi Vojvođani finansirali, tako da se tu ama baš ništa ne menja. Pa argumenti o navodnoj skupoći administracije ne stoje. Ali naravno, jasno je da vas boli to što se za svaku sitnicu ubuduće neće pitati Beograd. A budite sigurni da se Novi Sad neće ponašati poput Beograda, bez obzira koliko vi pokušavali da to prikažete. Za vreme SFRJ, dok je bila autonomija, Novi Sad NIJE bio najrazvijeniji grad u Vojvodini, već su to bili Pančevo, Vrbas, Zrenjanin jer su imali ogromnu industriju u odnosu na broj stanovnika. Pa Pančevo je nekada samo punilo 1/3 pokrajinskog budžeta. Tako da molim sve zlonamerne da ne seju i dalje strah, već da pokušaju da u svojim glavama shvate da se svet menja, a sa njim i državna uređenja. Ako cela Evropa funkcioniše podeljena na regione, zašto ne bi mogla i Srbija?
Hajde malo više poverenja za građane Vojvodine, jer oni su ga bezbroj puta pokazali prema vama.
Jedna ilustracija za kraj:
Prema pisanju Večernjih novosti od 22. 09. ove godine dugovanja za struju elektrodistribucijama u Srbiji bila su sledeća: Beograd -12 milijardi dinara, Niš-15 milijardi dinara, Kraljevo-8,5 milijardi dinara, Kragujevac-8,5 milijardi dinara, VOJVODINA - 7 milijardi dinara! Samo vas molim da ne kažete kako su Večernje provojvođanski orijentisane jer je upravo suprotno!
pre 14 godina
Čitam sve ove komentare i ne mogu da verujem da su ljudi toliko ostrašćeni, ili kako bi to možda najbolje opisao zavedeni.Ne tako davno iste one političke garniture koje su se zdušno zalagale da se Kosovu da najšira moguća autonomija tj. država u državi, tada su na sva usta vikali kako je to ok, a sada kada Vojvodini treba da se da mnogo manja autonomija sada je to separatizam, odvajanje.Halo bre ljudi!O cemu mi ovde sada razgovaramo?Mnogi ne znaju da je isti ovaj Nikolić,Koštunica i ostalo patrijotsko društvo omogućilo Rugovi da bude predsednik Kosova,nuđen im je ustav,moneta...Sve, ali da budu u Srbiji.Zar to sve sada ima Vojvodina?Ljudi pa čemu sad ovolika buka oko statuta?Pa ovaj statut je predviđen ustavom Republike Srbije kojeg su doneli današnji najlglasniji protivnici istog.To je neviđeno licemerje, a sve zbog sopstvenih interesa i političkih poena, onih ojađenih i umornih građana sa kojima mogu da manipulišu!Manite se ljudi zla,zavisti i ljubomore.Otreznite se od lažnog patriotizma...jer samo tako možemo u Evropu da živimo kao sav normalan svet..
pre 14 godina
Postoji mnogo autonomija na tlu Evropske Unije, Vojvodjanska spada medju najslabije i to je cinjenica. Evo npr. Katalonci npr imaju svoju policiju i cak im je priznat status nacije.
pre 14 godina
Neka vam je sretno Vojvođanke i Vojvođani. Mirno i dostojanstveno ste dočekali makar jedan dio onog što ste imali iz Ustava 1974. Samo naprijed, go ahead.
pre 14 godina
zastava nam je katastrofa!!!! a za one koji ne znaju, tri zvezdice predstavljaju srem, banat i backu...
pre 14 godina
Uzgred, izrece li neko nekada, ikada, koliko para godisnje ide na relaciji Vojvodina-Beograd, a koliko Beograd-Vojvodina? Mozda bi bilo zanimljivo cuti taj podatak, ali izgleda oni koji znaju, nace da nam kazu.
pre 14 godina
VOJVODINO!
Najiskrenije cestitke.
pre 14 godina
Komsija sam iz susjedne BiH, jeste da nije moje da se mijesam ali imam misljenje da vlada Srbije s razlogom prihvata ovaj statut Vojvodine neposredno nakon zavrsetka rasprave o statusu Kosova pred MSP. Srbija ce morati dozvoliti Vojvodini autonomiju sirokih razmjera kako bi pokazala svijetu i MSP da je spremna za racionalniju politiku prema AP za razliku od 1999 godine. Mnogi mozda ovo vide kao neki separatisticki akt ali moje misljenje je da ovo vlada Srbije smisljeno radi kako bi dobila poene pred odluku o statusu Kosova pred MSP. Mozda i upali, ko zna... Bilo kako bilo, neka ispadne onako kako bi svi bili zadovoljni, i Srbi i manjine i mi susjedi naravno. Dosta je bilo vise represivnih politika ali i podjela, zivjelo jedinstvo, a mozda opet nekada i bratstvo ;)
Pozz iz Tuzle
pre 14 godina
Srbija je mala a tako posebna. Vec ima dve vlade i dva parlamenta i ako nam vrate Kosovo ima svi da radimo u drzavnoj administraciji. Sta se sve politicari ne cine da bi ziveli na grbaci naroda....
pre 14 godina
Imamo li mi uglavnom svi neku braću, sestre, rod najrodjeniji. Imamo fala bogu.
Da li mi kukamo, obraćamo se ustavnom sudu, dramimo, pravimo demonstracije kad neko on njih odluči da ide svojim putem, i da pođne sam da živi, odlučuje i privredjuje? Nee, nismo toliko poludeli.
Da li nam je statut Vojvodine važniji i draži da se usvoji ili ne usvoji, nego što su nam draži najrodjeniji? Izgleda po delu naše opozicije, njima je važniji statut Vojvodine da se obori, no leba da jedu, rodjenu majku, ženu, decu da više vide i čuju. Strašnooo, ali je to činjenica.
Šta je problem onda ? To što neko hoće na silu da ga drži u zagrljaju, bratsvu i jedinstvu zenice-Oka.
Pa ne možete vi nekoga više da volite, no što vam taj dozvoljava, a ceo problem Srbije i ostalih je u tome, da smo mi više voleli Slovence no oni sebe, više Crnogorce no oni sebe, više Srbe iz Hrvatske no Srbe iz Pirota, i na kraju više Vojvodjane, no oni sebe same.
E pa neće moći, nije prirodno, nije normalno da volite nekoga više no što on to od vas traži, zbog takvog neuračunljivog ponašanja, svi normalni su pobegli od nas.
Ne terajte drugovi cenralisti i Vojvodjane da to urade, ako ne moraju, zasad to ne moraju, ali to zavisi od ponašanja na silu iz Beogradskog atara.
pre 14 godina
Cestitke gradjanima Vojvodine i naravno Srbije da je napokon uspjelo, nesto sto je vec odavno trebalo uraditi pa bi mozda i Kosovo ostalo u sastavu Srbije.
Nadam se da ce gradjani Vojvodine imati korist od ove decetralizacije vlasti i ovlasti i da Srbija krene dalje putem demokratizacije, decentralizacije i istinske regionalizacije vodeci racuna o regijama koje su vjekovima bile celine, istorijske, ekonomske, kulturne itd kao sto je Sandzak, Sumadija, itd...
Pozdrav iz Holandije
pre 14 godina
ako oko te tri zvezdice na zastavi dodje jos krug od 12 zvezdica, bolja slika ne moze biti. a sad na rad,dosta smo spavali
pre 14 godina
Decentralizacija, ali za malo!
Beograd je zamenjen Novim Sadom. Sada je Novi Sad centar "decentralizovane" Vojvodine a ne Subotica, Sombor, Vršac, Zrenajnin, Šid, Ruma...
Žalosno!
pre 14 godina
a tadica naravno nema na svecanom proglasenju. da je otvaranje neke osnovne skole (pa ako je jos skoli ime srbija) u republici srpskoj, naslo bi se vremena. kakav predsednik takva i drzava: licemerna, zaostala ... sramota
pre 14 godina
Sad kad je proglašen ovaj protiustavan akt i kad sutra naša i evropska regija Vojvodina ubrzo ekonomski procveta nadam se da ona minorna stranka koji vodi gospodin Čanak prestati ili možđa ne, da ucenjuje vladajuću većinu.
pre 14 godina
E meni je kao Pancevki potpuno svejedno da li mi je iznad glave Beograd ili Novi Sad. Samo znam da oni usisaju sav novac, a nama ostaje privilegija da zivimo u najzagadjenijem gradu u Evropi.Pancevo je grad koji puni cetvrtinu srpskog budzeta,a izgleda kao ruglo, sve nam otmu i ostave nam samo mrvice. Sad da vidim sta ce Canak reci, a evo, ja ga pitam: kad ce Vojvodina izdvojiti novce za izgradnju sistema za sprecavanje zagadjenje u Pancevu, hocu rok, necu vise odgovore koje ni pas s maslom ne bi pojeo!!!I naravno dobicemo novu armiju administarcije koju cemo morati da nosimo na grbaci, i to naravno armiju Novosadjana, pa nece valjda neko da zaposli Pancevce tamo u Novom Sadu. Beograd nam je 13 km daleko, pa je i bilo neke sanse da se tamo zaposlimo. Hocu da nama Pancevcima nasi novci ostanu, a Beogradjani i Novosadjani neka trose ono sto oni prihoduju.
pre 14 godina
Tadic,Cvetkovic i Dejanovic izostase.Proradila savest ili sta?
pre 14 godina
Sve je to lepo...
Sad u Srbiji imamo Vojvodinu, Beograd, (ajde da kazem i Kosovo) i mi ostali koje niko nista ne pita.
Sluzimo za socijalne ekspreimente i kao resursi za eksploataciju (shume, vode, mozgovi...).
Necemo mi kao nacija daleko da doguramo....
pre 14 godina
Napisacu jeres pa sta bude (ako uopste i objave). Jedan od razloga rastura Jugoslavije je sto su svi bezali od centralisticke politike Beogradu. U Beogradu sve, a ostalimo ako sta preostane ili nama ne treba. Uz poslovicnu nadmenost i prepotentnost to je svakoga iritiralo. Da nije bilo tako nadmenog i iskljucivog stava vlasti u Beogradu mozda bi Crna gora bila sa nama i Makedonija, pa i Kosovo. Ali jok, Beograd hoce svakome da kroji kapu. E pa nece zvalo se to ustavno ili ne, decentralisticki ili centralisticki. Kada ce vlast u Beogradu da se zapita zasto vec 20 godina niko nece sa nama?
pre 14 godina
Dobro jutro Vojvodino!!!
pre 14 godina
Nije politicki zrelo sto se niko iz "Beograda" nije pojavio na sednici - to nije dobar signal. To direktno omalovazava institucije Vojvodine i indirektno njene gradjane. Nije dobro.
pre 14 godina
Konacno!
Polako,ali sigurno Vojvodina dobija ono,sto joj pripada.
Na sledecim izborima glasam za SVM,zato sto su bili borbeni i istrajni za Statut.Bravo.
pre 14 godina
Cestitamo!!! :)
pre 14 godina
vidim dosta zdravorazumskih komentara građana iz vojvodine koji shvataju da ovaj Statut nije urađen za doborobit građana vovodine već političara iz Novog Sada. kakva će biti razlika Somborcu ili Subotičaninu da li Beogradu ide 95% novca a Novom Sadu 5% ili Beogradu 55% a Novom Sadu 45%??? Nikakva. Više puta sam pisao i predlagao ukidanje Skupštine Vojvodine kao i svih pokrajinskih organa a da se sav taj novac spusti na nivo opština u Vojvodini pa bi građani svih opština Vojvodine videli mnogo više koristi od plaćanja poreza. Ovako građani Vojvodine će manje hraniti Beograd a malo više Novi Sad sa krajnjim rezultatom na životni standard od čiste nule. Žurba koja je pokazana prilikom donošenja Statuta pokazuje sa jedne strane nezakonitost i protivustavnost a sa druge strane procenu g-dina Pajtića i DS-a iz Vojvodine da na idućim izborima neće proći dobro pa je sam Statut pokušaj cementiranja na vlasti Pajtića, Kostreša i Čanka, koji ruku na srce sem Pajtića na univerzitetu nemaju baš mnogo staža na normalnim poslovima. Sve su stekli kao političari i to pokušavaju sada da zaštite ovim Statutom.
pre 14 godina
Valjda je sad stvarno došlo vreme da se bez straha kaže: Dobar dan Vojvodino, dobar dan Srbijo! Izgleda da je tama sve ređa, a svetlost sve jača. Samo napred, nema stajanja.
P.S. Zastava koja ilustruje tekst je zastava Vojvodine koja je zvanično usvojena još 2004. godine.
pre 14 godina
Decentralizacija je vrlo nezgodna, u zavisnosti kako se primenjuje, ili ce biti silnog napretka ili vise korupcije, birokratije...
Pogledajte opstine po Srbiji, sta njima znaci decentralizacija, predsednici(gradonacelnici) rade sta hoce, bukvalno su feudalci.
U svakom slucaju, nema nam spasa, mi smo stvoreni sve da unistimo.
pre 14 godina
Kakva je bre ovo zastava!?
pre 14 godina
Dragi građani i građanke Vojvodine.
Čestitam vam. Ako će vama doprineti boljem, doprineće i meni.
Građanin - Šumadinac (Kragujevac)
Tadiću, g. nepoznati Premijeru čestitam na nepojavljivanju, tako se ophodite prema 30% građana i građanki Srbije! Moj glas vama više ne...
pre 14 godina
A kad je Sumadija na redu?
pre 14 godina
Žao mi je svih frustriranih ljudi koji u drugima traže krivca za svoje nesrećno stanje. Svi mi smo birali vlast koju smo birali, i to tokom 20 prethodnih godina, te smo sami i krivi za njene rezulate. Mi u Vojvodini smo odlučili da uzmemo malo, za promenu, stvari u svoje ruke i da počnemo da vodimo računa pre svega o sebi i svojim interesima. To se ne tiče, i ne treba da se tiče, nikoga van Vojvodine - a ljudima su usta prepuna osuda i kletvi. Zavrnite rukave, i uradite nešto za sebe. Statut, ovakav kakav je, je smešan i poražavajući za Vojvodinu, ali na žalost je to bio maksimum koji se u ovoj konstelaciji političara mogao uraditi. Pokrajine i regioni u EU imaju neuporedivo veću autonomiju od one koju je Vojvodina imala i po ustavu iz 1974., a o ovom tragičnom Statutu da se i ne priča.
I, da, na sledećim izborima DS će da se oprosti od glasova dobijenih u Vojvodini; ako ste nas mogli preveslati 2 puta žedne preko vode, treći put već neće ići.
pre 14 godina
Mozda je Tadic morao hitno do Bukuresta! Ne bi mu bio prvi put.
pre 14 godina
Srecan nam dan Vojvodjani, odnosno onima koji su svesni sta ovo znaci. Statut, jasno je, nece odmah sve promeniti ali daje bazu da se sa promenama pocne. Ima nekih koji onako ofrlje kazu kako ovako nesto ne postoji nigde u Evropi i tra la la. Zao mi je, ali takvi ocito imaju vrlo ogranicene informacije, jer da znaju kako je organizovana Austrija, Nemacka, Svajcarska, Italija ne bi tako pricali. Druga je stvar sto smo mi navikli da se ugledamo na nase susede, koji, na zalost, nisu nista bolji od nas. Konacno, ovo je dobar dan ne samo za Vojvodinu vec za celu Srbiju jer ovako prestaje opasnost od razvijanja bilo kakvih tenzija. Vojvodina je trazila odgovornost za sebe i dobila je, sada da vidimo koliko ce biti odgovorna.
pre 14 godina
Прво су нам пунили главе са "децентралиѕацијом" као нечим најпозитивнијим и "најевропскијим" што може да се постигне. Сада промовишу потребну "централизацију" Демократске странке. Држава има све мању контролу и власт над својом територијом, док једна партија има све већу. Кажу да је Статут АП Војводине у складу са Уставом. Колико је то све убедљио се види, између осталог, из саме чињенице да Председник Тадић крши Устав тиме што врши две јавне функције.
pre 14 godina
..tja, kao novosadjanin sam ono sebicno zadovoljan zbog ovoga, bice vise za mene, manje za ostale..
..kao coveka me sramota, sad ce neka administracija koja mi je na dohvat ruke biti finansirana iz doprinosa koje ce radnicima da uplati neki omega posle 11 meseci natezanja i kampovanja na lapovskoj pruzi..
..iliti ajmo ovako, kada bi svaki od 6 regiona imao garantovano po 7 posto budzeta za investicije i regionalnu administraciju, budzet bi se raspao, penzioneri bi skapali, vojska bi dezertirala a panduri bi oteli raskrsnice i radili privatno..
..sto ce reci da samo mi vojvodjani imamo tu srecu da nam je placeno da budemo u srbiji, svi ostali moraju da rmbaju da mi budemo srecni i debeli, ako nece mi odosmo pa nek rade sami za sebe kad nisu hteli za nas..
pre 14 godina
Pametno, sad se pitam sta bi se desilo ako bi Srbija dala isti status Kosovu, nego sad malo je kasno za ovo.
pre 14 godina
Kada ce se decentralizovati Vojvodina? Statutom je izvrsena centralizacija vlasti na nivou pokrajine i Vojvodina nije demokratizovana. Tek kada se bude izvrsila potpuna decentralizacija vlasti i vlast bude preneta na regione Vojvodina a samim tim i Srbija ce biti demokratizovana.
Statutom Vojvodine Srbija se vratila u period druge polovine sedamdesetih i osamdesetih godina proslog veka.....
Zalosno.
pre 14 godina
Posle dvadeset godina KONACNO i nesto POZITIVNO iz Srbije ! Mozda zaista jos i postanemo NORMALNA DRZAVA ?
pre 14 godina
Nisam zlonameran i stvarno sam za sustinsku regionalizaciju ali bi voleo da mi neko odgovori sta predstavljaju ona tri elementa u vojvodjanskom grbu i gde je nestao crveni stit sa ocilima koji je originalno postojao u grbu Srpske Vojvodine iz 1848?
Nigde ne mogu da pronadjem sta znace ona tri elementa pa zato koristim priliku da pitam.
pre 14 godina
Ja sam iz Vojvodine ali me vest o ovakvoj decentralizacije Srbije ne raduje.Ovo je samo prenosenje dela nasih para iz Beograda u Novi Sad. Prava decentralizacija je prenosenje nadleznosti na lokalne zamouprave ovako mi gradjani Vojvodine smo dvostruko diksriminisani. Pitanje za Canka i Pajtica: Ciji su nasi novci? Beogradski ili Novosadski?
pre 14 godina
Ja nisam pravnik da sudim da li je Statut protivustavan ali onako, zdravorazumski se vidi da je ovde rec o NEDEMOKRATSKOM dokumentu.
Statut je kao i Ustav, akt OPSTEG KARAKTERA, tice se SVIH gradjana i gradjanki Vojvodine a u njegovom skrajanju se skupilo aktuelno rukovodstvo i pogasilo skupstinske kamere da ga skroji kako njima odgovara.
Polovina onih u Vojvodini koji ne glasaju za njih je ovim cinom ZAOBIDJENA i izignorisana.
I taj nesrecni ustav, kakav god da je, plod je nekakvog kopromisa SVIH relevantnih politickih stranaka.
Za razliku od njega, ovaj Statut zadovoljava ukuse samo polovine politicke scene u Vojvodini i u tom smislu nije reprezent nikakve volje naroda.
Najcrnji momenat je sto je dozvoljeno (namerno, jel) da jedna minorna stranka tipa Cankove LSV sa 2,3% birackog tela UCENJUJE drzavne institucije svim i svacim ako se ne ugrade njihovi zahtevi u ovaj vrhovni dokument.
Sutra, prekosutra, u slucaju da dodje druga garnitura, taj Statut moze da ukine jer ga nije ni pravila i gde je tu logika?
pre 14 godina
E konacno dosao i taj dan!!!
Nadam se da ce sada biti bolje za sve gradjane i gradjanke APV!!!
ZIVIO STATUT !!!!
SMRT FASIZMU!!!!
pre 14 godina
ako budu AVNOJske granice BGu bi trebalo da pripadne NISTA....za bolje i nismo
pre 14 godina
Kukamo kako je 250 poslanika u skupštini Srbije mnogo, kako je previše 23 ministra u Vladi a sada ćemo mi u Vojvodini da izdržavamo pride još 120 poslanika i vladu koja je će nam isprazniti džepove. Nadam se da će neko brzo doneti odluku da u nasoj Srbiji bude samo jedna skupština i jedna vlada koja će biti odgovorna za sve građane. Neću da plaćam koaliciju DS-LSV-G17-SVM-DZVM-SPO-SPS.
pre 14 godina
Nijedna regija, a kamoli pokrajina, u Evropi i svetu, nema ovakav statut (ustav) i ovolika ovlascenja, o Akademiji nauka i predstavnistvima u Briselu i da ne govorim. To svako, ko je iole politicki pismen zna. Naivni narod misli da ce mu biti bolje bez rada i motike, a razlike nema- samo sto ce pare da idu u NS umesto u Bgd, i osim ovo sto ce se usvojiti danas biti otvoren put ka secesiji.
pre 14 godina
Ja sam iz Vojvodine, ali lično smatram da novi Statut Vojvodine neće doneti nikakav boljitak običnim ljudima i poljoprivredi. Kasa se seli iz Beograda u Novi Sad i to je jedina promena. Suština je kako će se sredstva trošiti iz te kase bila ona u Beogradu, Novom Sadu, Subotici, Kikindi, itd. Protivustavnost, želja za otcepljenjem, država u državi,itd su samo floskule političara, suština je da se ovde vodi borba ko će da kontroliše državne, tj naše pare! Briga njih za Ustavnost, Državu, oni od ličnih interesa ne vide interese Države i građana. Pa oni su u stanju da osnuju koalicije sa najvećim političkim neprijatelja samo da se domognu vlasti, ali vlasti kako oni vlast zamišljaju: da se domognu para!
pre 14 godina
Da je ovo uradjeno mnogo ranije do sada bi situacija u celoj drzavi bila mnooogo bolja. Centralizam je unistio Srbiju.
pre 14 godina
Vojvodina ima pravo na mnogo vise i ne bi trebalo da pita bilo koga za bilo sta. Gradjani Vojvodine su dovoljno pametni , vredni i sposobni da sami sebi kroje sudbinu.
pre 14 godina
Čestitke Vojvođanima.
Čekajte da se preselim iz Beograda u neki grad u Vojvodini pa idemo dalje...
pre 14 godina
Њујорк је два пута већи од Србије и једно шест пута шаренији и као такав нема 2 парламента. Оно што производи Сартид у Смедереву је као трећина онога што заради војводина. Да ли то знаћи да Смедерево треба да организује сопствену владу са новим корисницима буџета? Треба укинути локалне скупштине, све пребацити у Београд и из Београда раширити мрежу МОДЕРНИХ институција које би све паре прослеђивале окрузима директно. Чему толика бирократија и администрација? Зашто онда тај статус немају остали? Пајтић кад каже да би волео да буде тако, он каже "ми се боримо за своје а ви доле ко вас ...". Све у свему тужно!
pre 14 godina
Bravo za Vojvodinu i vojvodjane! Ja sam za regionalizaciju Srbije. Dosta sa centralizmom jer su nam sve pare 'isparile'. Samo napred, i nemojte se zaludjivati sa pricama da je ovo rasparcavanje Srbije. Ustav koji imamo je sramota. Korupcija koju imamo je katastrofalna, kao i bezakonje. Videcete kad Vojvodina finansijski poleti, ostatak Srbije nece znati sta se uopste desilo...
pre 14 godina
Cestitam od srca!
Napokon da Vojvodina dobije barem deo onoga sto joj pripada!
pre 14 godina
Konačno!
pre 14 godina
Након данашње "свечане" седнице, сви становници Србије јужно од Саве и Дунава, имају право да туже своју државу за политичку дискриминацију. У случају да је ово почетак децентрализације, почетак је лош. Временски и просторно асиметрична децентрализација утемељена на приципима титоизма, а не на географско-економским разлозима, резултат је међупартијских договора. Нема ту здраве идеје...
pre 14 godina
...
Pa da je IKAKO bilo moguce da se zakonsko spreci ovakav akt, to bi vec odavno bilo ucinjeno. I nemojte se primati, niko se nece teritorijano odvojiti i SIGURNO se necemo pripojiti Madjarskoj (ne znam odakle ljudima ovakva ideja ?!!??!).
Uzivajte i pustite druge da uzivaju!
pre 14 godina
Nadjite mi jednu, ali samo jednu UNITARNU državu u Evropskoj uniji, i ja ću pojesti ovaj Statut. Jedino još u nesrećnoj Srbiji ima nazovi-političara koji prodaju rog za sveću i ubedjuju sludjeni narod da je ovo protivustavno. Ljudska glupost je neuništiva, kao plastična flaša.
pre 14 godina
Secate li se glupog, blesavog slogana SPS: TAKO TREBA!
E ovog puta zaista Tako Treba!
pre 14 godina
Hoće biti TV prenos i gde?
pre 14 godina
Jos da proglasimo i AP Beogradski Pasaluk pa da nas vise puste na miru.
pre 14 godina
Zastava je bas nemastovita!!!
pre 14 godina
PROTIVUSTAVNO jer se o teritorijalnom uredjenju na drzavnom nivou (Republike Srbije) ovakvi akti donose samo referendumskom vecinom!
pre 14 godina
ovo nije trebalo da se usvoji
pre 14 godina
Cestitam od srca!
Napokon da Vojvodina dobije barem deo onoga sto joj pripada!
pre 14 godina
Nadjite mi jednu, ali samo jednu UNITARNU državu u Evropskoj uniji, i ja ću pojesti ovaj Statut. Jedino još u nesrećnoj Srbiji ima nazovi-političara koji prodaju rog za sveću i ubedjuju sludjeni narod da je ovo protivustavno. Ljudska glupost je neuništiva, kao plastična flaša.
pre 14 godina
...
Pa da je IKAKO bilo moguce da se zakonsko spreci ovakav akt, to bi vec odavno bilo ucinjeno. I nemojte se primati, niko se nece teritorijano odvojiti i SIGURNO se necemo pripojiti Madjarskoj (ne znam odakle ljudima ovakva ideja ?!!??!).
Uzivajte i pustite druge da uzivaju!
pre 14 godina
Čestitke Vojvođanima.
Čekajte da se preselim iz Beograda u neki grad u Vojvodini pa idemo dalje...
pre 14 godina
ovo nije trebalo da se usvoji
pre 14 godina
Vojvodina ima pravo na mnogo vise i ne bi trebalo da pita bilo koga za bilo sta. Gradjani Vojvodine su dovoljno pametni , vredni i sposobni da sami sebi kroje sudbinu.
pre 14 godina
Konačno!
pre 14 godina
Bravo za Vojvodinu i vojvodjane! Ja sam za regionalizaciju Srbije. Dosta sa centralizmom jer su nam sve pare 'isparile'. Samo napred, i nemojte se zaludjivati sa pricama da je ovo rasparcavanje Srbije. Ustav koji imamo je sramota. Korupcija koju imamo je katastrofalna, kao i bezakonje. Videcete kad Vojvodina finansijski poleti, ostatak Srbije nece znati sta se uopste desilo...
pre 14 godina
Da je ovo uradjeno mnogo ranije do sada bi situacija u celoj drzavi bila mnooogo bolja. Centralizam je unistio Srbiju.
pre 14 godina
PROTIVUSTAVNO jer se o teritorijalnom uredjenju na drzavnom nivou (Republike Srbije) ovakvi akti donose samo referendumskom vecinom!
pre 14 godina
Jos da proglasimo i AP Beogradski Pasaluk pa da nas vise puste na miru.
pre 14 godina
Vojvodjan sam... lala pravi i drago mi je zbog ovoga sto sam upravo procitao ali nije mi jasno zasto ljudi misle da je ovo nov rasparacavanje Srbije. Ne vidim zasto bi moja Vosha trebada da ide iz Srbije. Tacnije... pa vishe razloga za tako nesto smo imali pre ovoga... Sve sto lala zaradi ide za BG... pa nam neko iz BG-a daje na kashicicu. Silne dobre firme propadaju. Vosha... zemlja koja moze dve zetve glat da izvuce pati se i sa ovom jednom. Pola Evrope da hranimo i samo od hrane da zivimo... ali ne... seljak opljackan, sveden na prosjacki stap, ucenjen... o cemu pricamo. Secam se kao klinja... 80-ih... bogata domacinstva.... po dva traktora.... bezbroj mashina... kad krene zetva celo selo dan i noc zivi... a sad.... sirotinja. Mrvice. Volim Srbiju ali mislim da su Lale ovaj korak zasluzile. A ovo je samo jedan mali kao necemu, nadam se boljem... pri tome u opste ne razmisljam o nekom separatizmu, odvajanju.
pre 14 godina
Ja sam iz Vojvodine, ali lično smatram da novi Statut Vojvodine neće doneti nikakav boljitak običnim ljudima i poljoprivredi. Kasa se seli iz Beograda u Novi Sad i to je jedina promena. Suština je kako će se sredstva trošiti iz te kase bila ona u Beogradu, Novom Sadu, Subotici, Kikindi, itd. Protivustavnost, želja za otcepljenjem, država u državi,itd su samo floskule političara, suština je da se ovde vodi borba ko će da kontroliše državne, tj naše pare! Briga njih za Ustavnost, Državu, oni od ličnih interesa ne vide interese Države i građana. Pa oni su u stanju da osnuju koalicije sa najvećim političkim neprijatelja samo da se domognu vlasti, ali vlasti kako oni vlast zamišljaju: da se domognu para!
pre 14 godina
Њујорк је два пута већи од Србије и једно шест пута шаренији и као такав нема 2 парламента. Оно што производи Сартид у Смедереву је као трећина онога што заради војводина. Да ли то знаћи да Смедерево треба да организује сопствену владу са новим корисницима буџета? Треба укинути локалне скупштине, све пребацити у Београд и из Београда раширити мрежу МОДЕРНИХ институција које би све паре прослеђивале окрузима директно. Чему толика бирократија и администрација? Зашто онда тај статус немају остали? Пајтић кад каже да би волео да буде тако, он каже "ми се боримо за своје а ви доле ко вас ...". Све у свему тужно!
pre 14 godina
Napisacu jeres pa sta bude (ako uopste i objave). Jedan od razloga rastura Jugoslavije je sto su svi bezali od centralisticke politike Beogradu. U Beogradu sve, a ostalimo ako sta preostane ili nama ne treba. Uz poslovicnu nadmenost i prepotentnost to je svakoga iritiralo. Da nije bilo tako nadmenog i iskljucivog stava vlasti u Beogradu mozda bi Crna gora bila sa nama i Makedonija, pa i Kosovo. Ali jok, Beograd hoce svakome da kroji kapu. E pa nece zvalo se to ustavno ili ne, decentralisticki ili centralisticki. Kada ce vlast u Beogradu da se zapita zasto vec 20 godina niko nece sa nama?
pre 14 godina
Nije politicki zrelo sto se niko iz "Beograda" nije pojavio na sednici - to nije dobar signal. To direktno omalovazava institucije Vojvodine i indirektno njene gradjane. Nije dobro.
pre 14 godina
Secate li se glupog, blesavog slogana SPS: TAKO TREBA!
E ovog puta zaista Tako Treba!
pre 14 godina
Ja sam iz Vojvodine ali me vest o ovakvoj decentralizacije Srbije ne raduje.Ovo je samo prenosenje dela nasih para iz Beograda u Novi Sad. Prava decentralizacija je prenosenje nadleznosti na lokalne zamouprave ovako mi gradjani Vojvodine smo dvostruko diksriminisani. Pitanje za Canka i Pajtica: Ciji su nasi novci? Beogradski ili Novosadski?
pre 14 godina
Nikad više DSSovaca i ostalih "zabrinutih" građana na ovom sajtu. Sve Vojvođani protiv Vojvodine. Prekinite više da plašite ljude. Videli smo do sada kako nam je "lepo" bilo u centralizmu: Sankcije, ratovi, bombardovanje, izolacija, lopovi se bogate krvavim novcem, a običan narod grca. Ajde malo da nešto menjamo. Da podsetim, pokrajina je decenijama imala 120 poslanika i svoju vladu, i do sada smo je mi Vojvođani finansirali, tako da se tu ama baš ništa ne menja. Pa argumenti o navodnoj skupoći administracije ne stoje. Ali naravno, jasno je da vas boli to što se za svaku sitnicu ubuduće neće pitati Beograd. A budite sigurni da se Novi Sad neće ponašati poput Beograda, bez obzira koliko vi pokušavali da to prikažete. Za vreme SFRJ, dok je bila autonomija, Novi Sad NIJE bio najrazvijeniji grad u Vojvodini, već su to bili Pančevo, Vrbas, Zrenjanin jer su imali ogromnu industriju u odnosu na broj stanovnika. Pa Pančevo je nekada samo punilo 1/3 pokrajinskog budžeta. Tako da molim sve zlonamerne da ne seju i dalje strah, već da pokušaju da u svojim glavama shvate da se svet menja, a sa njim i državna uređenja. Ako cela Evropa funkcioniše podeljena na regione, zašto ne bi mogla i Srbija?
Hajde malo više poverenja za građane Vojvodine, jer oni su ga bezbroj puta pokazali prema vama.
Jedna ilustracija za kraj:
Prema pisanju Večernjih novosti od 22. 09. ove godine dugovanja za struju elektrodistribucijama u Srbiji bila su sledeća: Beograd -12 milijardi dinara, Niš-15 milijardi dinara, Kraljevo-8,5 milijardi dinara, Kragujevac-8,5 milijardi dinara, VOJVODINA - 7 milijardi dinara! Samo vas molim da ne kažete kako su Večernje provojvođanski orijentisane jer je upravo suprotno!
pre 14 godina
Dragi građani i građanke Vojvodine.
Čestitam vam. Ako će vama doprineti boljem, doprineće i meni.
Građanin - Šumadinac (Kragujevac)
Tadiću, g. nepoznati Premijeru čestitam na nepojavljivanju, tako se ophodite prema 30% građana i građanki Srbije! Moj glas vama više ne...
pre 14 godina
Čitam sve ove komentare i ne mogu da verujem da su ljudi toliko ostrašćeni, ili kako bi to možda najbolje opisao zavedeni.Ne tako davno iste one političke garniture koje su se zdušno zalagale da se Kosovu da najšira moguća autonomija tj. država u državi, tada su na sva usta vikali kako je to ok, a sada kada Vojvodini treba da se da mnogo manja autonomija sada je to separatizam, odvajanje.Halo bre ljudi!O cemu mi ovde sada razgovaramo?Mnogi ne znaju da je isti ovaj Nikolić,Koštunica i ostalo patrijotsko društvo omogućilo Rugovi da bude predsednik Kosova,nuđen im je ustav,moneta...Sve, ali da budu u Srbiji.Zar to sve sada ima Vojvodina?Ljudi pa čemu sad ovolika buka oko statuta?Pa ovaj statut je predviđen ustavom Republike Srbije kojeg su doneli današnji najlglasniji protivnici istog.To je neviđeno licemerje, a sve zbog sopstvenih interesa i političkih poena, onih ojađenih i umornih građana sa kojima mogu da manipulišu!Manite se ljudi zla,zavisti i ljubomore.Otreznite se od lažnog patriotizma...jer samo tako možemo u Evropu da živimo kao sav normalan svet..
pre 14 godina
Након данашње "свечане" седнице, сви становници Србије јужно од Саве и Дунава, имају право да туже своју државу за политичку дискриминацију. У случају да је ово почетак децентрализације, почетак је лош. Временски и просторно асиметрична децентрализација утемељена на приципима титоизма, а не на географско-економским разлозима, резултат је међупартијских договора. Нема ту здраве идеје...
pre 14 godina
E konacno dosao i taj dan!!!
Nadam se da ce sada biti bolje za sve gradjane i gradjanke APV!!!
ZIVIO STATUT !!!!
SMRT FASIZMU!!!!
pre 14 godina
kako bi mi rekli...mo'š misliti,Predsednik i Premijer se nisu pojavili! Toliko su dorasli da ispoštuju deo naroda u Srbiji. Ali, tako nas briga za taj podatak. Bilo je pristojno i bez njih.
pre 14 godina
Kukamo kako je 250 poslanika u skupštini Srbije mnogo, kako je previše 23 ministra u Vladi a sada ćemo mi u Vojvodini da izdržavamo pride još 120 poslanika i vladu koja je će nam isprazniti džepove. Nadam se da će neko brzo doneti odluku da u nasoj Srbiji bude samo jedna skupština i jedna vlada koja će biti odgovorna za sve građane. Neću da plaćam koaliciju DS-LSV-G17-SVM-DZVM-SPO-SPS.
pre 14 godina
Komsija sam iz susjedne BiH, jeste da nije moje da se mijesam ali imam misljenje da vlada Srbije s razlogom prihvata ovaj statut Vojvodine neposredno nakon zavrsetka rasprave o statusu Kosova pred MSP. Srbija ce morati dozvoliti Vojvodini autonomiju sirokih razmjera kako bi pokazala svijetu i MSP da je spremna za racionalniju politiku prema AP za razliku od 1999 godine. Mnogi mozda ovo vide kao neki separatisticki akt ali moje misljenje je da ovo vlada Srbije smisljeno radi kako bi dobila poene pred odluku o statusu Kosova pred MSP. Mozda i upali, ko zna... Bilo kako bilo, neka ispadne onako kako bi svi bili zadovoljni, i Srbi i manjine i mi susjedi naravno. Dosta je bilo vise represivnih politika ali i podjela, zivjelo jedinstvo, a mozda opet nekada i bratstvo ;)
Pozz iz Tuzle
pre 14 godina
Decentralizacija, ali za malo!
Beograd je zamenjen Novim Sadom. Sada je Novi Sad centar "decentralizovane" Vojvodine a ne Subotica, Sombor, Vršac, Zrenajnin, Šid, Ruma...
Žalosno!
pre 14 godina
Nijedna regija, a kamoli pokrajina, u Evropi i svetu, nema ovakav statut (ustav) i ovolika ovlascenja, o Akademiji nauka i predstavnistvima u Briselu i da ne govorim. To svako, ko je iole politicki pismen zna. Naivni narod misli da ce mu biti bolje bez rada i motike, a razlike nema- samo sto ce pare da idu u NS umesto u Bgd, i osim ovo sto ce se usvojiti danas biti otvoren put ka secesiji.
pre 14 godina
Žao mi je svih frustriranih ljudi koji u drugima traže krivca za svoje nesrećno stanje. Svi mi smo birali vlast koju smo birali, i to tokom 20 prethodnih godina, te smo sami i krivi za njene rezulate. Mi u Vojvodini smo odlučili da uzmemo malo, za promenu, stvari u svoje ruke i da počnemo da vodimo računa pre svega o sebi i svojim interesima. To se ne tiče, i ne treba da se tiče, nikoga van Vojvodine - a ljudima su usta prepuna osuda i kletvi. Zavrnite rukave, i uradite nešto za sebe. Statut, ovakav kakav je, je smešan i poražavajući za Vojvodinu, ali na žalost je to bio maksimum koji se u ovoj konstelaciji političara mogao uraditi. Pokrajine i regioni u EU imaju neuporedivo veću autonomiju od one koju je Vojvodina imala i po ustavu iz 1974., a o ovom tragičnom Statutu da se i ne priča.
I, da, na sledećim izborima DS će da se oprosti od glasova dobijenih u Vojvodini; ako ste nas mogli preveslati 2 puta žedne preko vode, treći put već neće ići.
pre 14 godina
Danas sam ponosna Vojvodjanka. Nadam se da je ovo pocetak neceg boljeg, za sve!
pre 14 godina
Posle dvadeset godina KONACNO i nesto POZITIVNO iz Srbije ! Mozda zaista jos i postanemo NORMALNA DRZAVA ?
pre 14 godina
Neka vam je sretno Vojvođanke i Vojvođani. Mirno i dostojanstveno ste dočekali makar jedan dio onog što ste imali iz Ustava 1974. Samo naprijed, go ahead.
pre 14 godina
Cestitamo!!! :)
pre 14 godina
a tadica naravno nema na svecanom proglasenju. da je otvaranje neke osnovne skole (pa ako je jos skoli ime srbija) u republici srpskoj, naslo bi se vremena. kakav predsednik takva i drzava: licemerna, zaostala ... sramota
pre 14 godina
A kad je Sumadija na redu?
pre 14 godina
Mozda je Tadic morao hitno do Bukuresta! Ne bi mu bio prvi put.
pre 14 godina
Uzgred, izrece li neko nekada, ikada, koliko para godisnje ide na relaciji Vojvodina-Beograd, a koliko Beograd-Vojvodina? Mozda bi bilo zanimljivo cuti taj podatak, ali izgleda oni koji znaju, nace da nam kazu.
pre 14 godina
E meni je kao Pancevki potpuno svejedno da li mi je iznad glave Beograd ili Novi Sad. Samo znam da oni usisaju sav novac, a nama ostaje privilegija da zivimo u najzagadjenijem gradu u Evropi.Pancevo je grad koji puni cetvrtinu srpskog budzeta,a izgleda kao ruglo, sve nam otmu i ostave nam samo mrvice. Sad da vidim sta ce Canak reci, a evo, ja ga pitam: kad ce Vojvodina izdvojiti novce za izgradnju sistema za sprecavanje zagadjenje u Pancevu, hocu rok, necu vise odgovore koje ni pas s maslom ne bi pojeo!!!I naravno dobicemo novu armiju administarcije koju cemo morati da nosimo na grbaci, i to naravno armiju Novosadjana, pa nece valjda neko da zaposli Pancevce tamo u Novom Sadu. Beograd nam je 13 km daleko, pa je i bilo neke sanse da se tamo zaposlimo. Hocu da nama Pancevcima nasi novci ostanu, a Beogradjani i Novosadjani neka trose ono sto oni prihoduju.
pre 14 godina
Konacno!
Polako,ali sigurno Vojvodina dobija ono,sto joj pripada.
Na sledecim izborima glasam za SVM,zato sto su bili borbeni i istrajni za Statut.Bravo.
pre 14 godina
VOJVODINO!
Najiskrenije cestitke.
pre 14 godina
vidim dosta zdravorazumskih komentara građana iz vojvodine koji shvataju da ovaj Statut nije urađen za doborobit građana vovodine već političara iz Novog Sada. kakva će biti razlika Somborcu ili Subotičaninu da li Beogradu ide 95% novca a Novom Sadu 5% ili Beogradu 55% a Novom Sadu 45%??? Nikakva. Više puta sam pisao i predlagao ukidanje Skupštine Vojvodine kao i svih pokrajinskih organa a da se sav taj novac spusti na nivo opština u Vojvodini pa bi građani svih opština Vojvodine videli mnogo više koristi od plaćanja poreza. Ovako građani Vojvodine će manje hraniti Beograd a malo više Novi Sad sa krajnjim rezultatom na životni standard od čiste nule. Žurba koja je pokazana prilikom donošenja Statuta pokazuje sa jedne strane nezakonitost i protivustavnost a sa druge strane procenu g-dina Pajtića i DS-a iz Vojvodine da na idućim izborima neće proći dobro pa je sam Statut pokušaj cementiranja na vlasti Pajtića, Kostreša i Čanka, koji ruku na srce sem Pajtića na univerzitetu nemaju baš mnogo staža na normalnim poslovima. Sve su stekli kao političari i to pokušavaju sada da zaštite ovim Statutom.
pre 14 godina
Srbin sam koji živi u Vojvodini i lepo mi je baš :)). Šalu na stranu, potpuno podržavam statut ali ne mislim da će prviše dobrog doneti. Kaže gospodin Egereši "ovo je šansa za otvaranje novih radnih mesta". Slažem se, ali radnih mesta u administraciji a to nisu "zdrava" radna mesta. I nervira me to što Vojvodjanski političari non-stop govore o nekim "naši parama". Molim vas gde su te pare i od čega su zarađene? Koju to "ogromnu privredu" ima Vojvodina?? Nabrojte mi tri jake firme u Vojvodini! A o poljoprivredi i da ne govorim. Sve jad i beda kao i u ostatku Srbije. Daj Bože da osetimo neko poboljšanje! Vojvođanski političari sigurno hoće!!
pre 14 godina
Postoji mnogo autonomija na tlu Evropske Unije, Vojvodjanska spada medju najslabije i to je cinjenica. Evo npr. Katalonci npr imaju svoju policiju i cak im je priznat status nacije.
pre 14 godina
Kada ce se decentralizovati Vojvodina? Statutom je izvrsena centralizacija vlasti na nivou pokrajine i Vojvodina nije demokratizovana. Tek kada se bude izvrsila potpuna decentralizacija vlasti i vlast bude preneta na regione Vojvodina a samim tim i Srbija ce biti demokratizovana.
Statutom Vojvodine Srbija se vratila u period druge polovine sedamdesetih i osamdesetih godina proslog veka.....
Zalosno.
pre 14 godina
Kakva je bre ovo zastava!?
pre 14 godina
Vojvodina se nece nikad ocepiti sem u jednom slucaju. A taj slucaj je da se odavde, iz ostalih delova Srbije, pocne sa lovom na separatiste u Vojvodini. Takav scenario smo vec vidjali u razbijanju Jugoslavije, ocuvanju Kosova, u ocuvanju zajednice sa Crnom Gorom. Sva ta terminologija gde se neki ljudi proglasavaju za separatiste, radja jos veci revolt kod tih ljudi, i njihovih pristalica. Sto na kraju moze rezultirati necijom stvarnom zeljom za otcepljenjem, a to opet na kraju moze dovesti i do stvarnog ocepljenja. Tako da bi najbolji savet bio ljudima kojima je glavni posao na politickoj sceni, da love "strane placenike, domace izdajnike, separatiste i sluge zapada" da malo spuste loptu, i da raspravu dovedu u neke pristojne granice. Naravno sve to, ako im je stvarno stalo do ocuvanja Vojvodine u sastavu Srbije, a ne do jeftinih politickih poena.
pre 14 godina
Ja nisam pravnik da sudim da li je Statut protivustavan ali onako, zdravorazumski se vidi da je ovde rec o NEDEMOKRATSKOM dokumentu.
Statut je kao i Ustav, akt OPSTEG KARAKTERA, tice se SVIH gradjana i gradjanki Vojvodine a u njegovom skrajanju se skupilo aktuelno rukovodstvo i pogasilo skupstinske kamere da ga skroji kako njima odgovara.
Polovina onih u Vojvodini koji ne glasaju za njih je ovim cinom ZAOBIDJENA i izignorisana.
I taj nesrecni ustav, kakav god da je, plod je nekakvog kopromisa SVIH relevantnih politickih stranaka.
Za razliku od njega, ovaj Statut zadovoljava ukuse samo polovine politicke scene u Vojvodini i u tom smislu nije reprezent nikakve volje naroda.
Najcrnji momenat je sto je dozvoljeno (namerno, jel) da jedna minorna stranka tipa Cankove LSV sa 2,3% birackog tela UCENJUJE drzavne institucije svim i svacim ako se ne ugrade njihovi zahtevi u ovaj vrhovni dokument.
Sutra, prekosutra, u slucaju da dodje druga garnitura, taj Statut moze da ukine jer ga nije ni pravila i gde je tu logika?
pre 14 godina
Zastava je bas nemastovita!!!
pre 14 godina
ako budu AVNOJske granice BGu bi trebalo da pripadne NISTA....za bolje i nismo
pre 14 godina
Cestitke svim narodima u Vojvodini. Ali budite oprezni jer ako dr Voja dodje ponovo na vlast bice druga jogurt revolucija.
pre 14 godina
Cestitke Vojvodjanima sa juga Srbije!
Nadam se da je ovo samo pocetak i da ce primer Vojvodine slediti i ostali regioni Srbije.
pre 14 godina
Pametno, sad se pitam sta bi se desilo ako bi Srbija dala isti status Kosovu, nego sad malo je kasno za ovo.
pre 14 godina
Dobro, a kada če se decentralizovati Vojvodina? Kada će nekada najbogatiji grad u Vojvodini Zrenjanin i regija Banat dobiti svoje? Samo ste napravili novosadizaciju. Sada je potreban i statut Banata.
pre 14 godina
Cestitke Vojvodini :) radostan dan!
Sramota je sto najvisi zvanicnici republike nisu prisustvovali.
pre 14 godina
Dobro jutro Vojvodino!!!
pre 14 godina
Srbija je mala a tako posebna. Vec ima dve vlade i dva parlamenta i ako nam vrate Kosovo ima svi da radimo u drzavnoj administraciji. Sta se sve politicari ne cine da bi ziveli na grbaci naroda....
pre 14 godina
ako oko te tri zvezdice na zastavi dodje jos krug od 12 zvezdica, bolja slika ne moze biti. a sad na rad,dosta smo spavali
pre 14 godina
Tadic,Cvetkovic i Dejanovic izostase.Proradila savest ili sta?
pre 14 godina
Srecan nam dan Vojvodjani, odnosno onima koji su svesni sta ovo znaci. Statut, jasno je, nece odmah sve promeniti ali daje bazu da se sa promenama pocne. Ima nekih koji onako ofrlje kazu kako ovako nesto ne postoji nigde u Evropi i tra la la. Zao mi je, ali takvi ocito imaju vrlo ogranicene informacije, jer da znaju kako je organizovana Austrija, Nemacka, Svajcarska, Italija ne bi tako pricali. Druga je stvar sto smo mi navikli da se ugledamo na nase susede, koji, na zalost, nisu nista bolji od nas. Konacno, ovo je dobar dan ne samo za Vojvodinu vec za celu Srbiju jer ovako prestaje opasnost od razvijanja bilo kakvih tenzija. Vojvodina je trazila odgovornost za sebe i dobila je, sada da vidimo koliko ce biti odgovorna.
pre 14 godina
Cestitke gradjanima Vojvodine i naravno Srbije da je napokon uspjelo, nesto sto je vec odavno trebalo uraditi pa bi mozda i Kosovo ostalo u sastavu Srbije.
Nadam se da ce gradjani Vojvodine imati korist od ove decetralizacije vlasti i ovlasti i da Srbija krene dalje putem demokratizacije, decentralizacije i istinske regionalizacije vodeci racuna o regijama koje su vjekovima bile celine, istorijske, ekonomske, kulturne itd kao sto je Sandzak, Sumadija, itd...
Pozdrav iz Holandije
pre 14 godina
Nisam zlonameran i stvarno sam za sustinsku regionalizaciju ali bi voleo da mi neko odgovori sta predstavljaju ona tri elementa u vojvodjanskom grbu i gde je nestao crveni stit sa ocilima koji je originalno postojao u grbu Srpske Vojvodine iz 1848?
Nigde ne mogu da pronadjem sta znace ona tri elementa pa zato koristim priliku da pitam.
pre 14 godina
..tja, kao novosadjanin sam ono sebicno zadovoljan zbog ovoga, bice vise za mene, manje za ostale..
..kao coveka me sramota, sad ce neka administracija koja mi je na dohvat ruke biti finansirana iz doprinosa koje ce radnicima da uplati neki omega posle 11 meseci natezanja i kampovanja na lapovskoj pruzi..
..iliti ajmo ovako, kada bi svaki od 6 regiona imao garantovano po 7 posto budzeta za investicije i regionalnu administraciju, budzet bi se raspao, penzioneri bi skapali, vojska bi dezertirala a panduri bi oteli raskrsnice i radili privatno..
..sto ce reci da samo mi vojvodjani imamo tu srecu da nam je placeno da budemo u srbiji, svi ostali moraju da rmbaju da mi budemo srecni i debeli, ako nece mi odosmo pa nek rade sami za sebe kad nisu hteli za nas..
pre 14 godina
I šta sad? Dunavom i Tisom će da poteku med i mleko? Tako smo se i mi u BG radovali 5. Oktobra.
pre 14 godina
Sve je to lepo...
Sad u Srbiji imamo Vojvodinu, Beograd, (ajde da kazem i Kosovo) i mi ostali koje niko nista ne pita.
Sluzimo za socijalne ekspreimente i kao resursi za eksploataciju (shume, vode, mozgovi...).
Necemo mi kao nacija daleko da doguramo....
pre 14 godina
Imamo li mi uglavnom svi neku braću, sestre, rod najrodjeniji. Imamo fala bogu.
Da li mi kukamo, obraćamo se ustavnom sudu, dramimo, pravimo demonstracije kad neko on njih odluči da ide svojim putem, i da pođne sam da živi, odlučuje i privredjuje? Nee, nismo toliko poludeli.
Da li nam je statut Vojvodine važniji i draži da se usvoji ili ne usvoji, nego što su nam draži najrodjeniji? Izgleda po delu naše opozicije, njima je važniji statut Vojvodine da se obori, no leba da jedu, rodjenu majku, ženu, decu da više vide i čuju. Strašnooo, ali je to činjenica.
Šta je problem onda ? To što neko hoće na silu da ga drži u zagrljaju, bratsvu i jedinstvu zenice-Oka.
Pa ne možete vi nekoga više da volite, no što vam taj dozvoljava, a ceo problem Srbije i ostalih je u tome, da smo mi više voleli Slovence no oni sebe, više Crnogorce no oni sebe, više Srbe iz Hrvatske no Srbe iz Pirota, i na kraju više Vojvodjane, no oni sebe same.
E pa neće moći, nije prirodno, nije normalno da volite nekoga više no što on to od vas traži, zbog takvog neuračunljivog ponašanja, svi normalni su pobegli od nas.
Ne terajte drugovi cenralisti i Vojvodjane da to urade, ako ne moraju, zasad to ne moraju, ali to zavisi od ponašanja na silu iz Beogradskog atara.
pre 14 godina
Valjda je sad stvarno došlo vreme da se bez straha kaže: Dobar dan Vojvodino, dobar dan Srbijo! Izgleda da je tama sve ređa, a svetlost sve jača. Samo napred, nema stajanja.
P.S. Zastava koja ilustruje tekst je zastava Vojvodine koja je zvanično usvojena još 2004. godine.
pre 14 godina
Sad kad je proglašen ovaj protiustavan akt i kad sutra naša i evropska regija Vojvodina ubrzo ekonomski procveta nadam se da ona minorna stranka koji vodi gospodin Čanak prestati ili možđa ne, da ucenjuje vladajuću većinu.
pre 14 godina
zastava nam je katastrofa!!!! a za one koji ne znaju, tri zvezdice predstavljaju srem, banat i backu...
pre 14 godina
Decentralizacija je vrlo nezgodna, u zavisnosti kako se primenjuje, ili ce biti silnog napretka ili vise korupcije, birokratije...
Pogledajte opstine po Srbiji, sta njima znaci decentralizacija, predsednici(gradonacelnici) rade sta hoce, bukvalno su feudalci.
U svakom slucaju, nema nam spasa, mi smo stvoreni sve da unistimo.
pre 14 godina
Прво су нам пунили главе са "децентралиѕацијом" као нечим најпозитивнијим и "најевропскијим" што може да се постигне. Сада промовишу потребну "централизацију" Демократске странке. Држава има све мању контролу и власт над својом територијом, док једна партија има све већу. Кажу да је Статут АП Војводине у складу са Уставом. Колико је то све убедљио се види, између осталог, из саме чињенице да Председник Тадић крши Устав тиме што врши две јавне функције.
pre 14 godina
Već na samom početku šefovi iz BG pokazali su koliko im je stalo do novog statuta. Kao i sa mnogim drugim izglasanim dokumentima tako će i statut ostati mrtvo slovo na papiru. Dok se god ćekaju novci od nekog drugog tu sreće neće biti. Ako su statutim dobijena 153 dodatna ovlašćenja da li pripada ponovo samo 7% od budžeta Srbije. Zamlaćuju bre ovaj narod, treba nam još administracije, a nigde ne možeš zaraditi poštenu paltu. U Vojvodini osim nešto poljoprivrede drugo ništa ne radi a oni hoće ‚‚naše novce‚‚ ma nemaš vojvođanine ni pošteno MUZIKU da platiš. Nema para bez motike, ali motika ima i držalje pa neka to svi znaju.
pre 14 godina
Stanovnik sam Novog Sada, veliki sam srbin! drago mi je sto je Vojvodina dobila svoj deo kolaca. Nema tu odcepljenja, Regionalizacija je Srbiji potrebna, ne moze se sve voditi iz Beograda i da se samo Beograd izgradjuje u velegrad, vec i ostali gradovi. Nisam autonomas, ali zelja mi je da se ponovo digne privreda u Somboru, Zrenjaninu, Kikindi,takodje i ostalim vecim eginalnim gradovima Srbije, Nis, Kragujevac, Cacak, leskovac, Vranje itd.
pre 14 godina
Hoće biti TV prenos i gde?
pre 14 godina
Statut je jako losa stvar za Zrenjanin, Kikindu i Sombor. Sta ce biti sa ova tri grada, da li ce novosadizacija Vojvodine jos vise smanjiti znacaj ova tri grada. Jaka autonomija Vojvodine znaci slab Banat.
Da li ce Zrenjanin i Kikinda posle ovoga statuta ikada vise biti jaki privredni centri; nece jer ce Novi Sad vuci sve sebi.
pre 14 godina
Pa dajmo malo šanse i tom Statutu da vidimo šta će nam doneti.
Lako je menjati ako nešto ne valja.
Ako smo svih ovih proteklih dvadesetak godina mogli dati šanse mnogima, da pokažu šta i koliko umeju, i SPS i SRS i DSS, sa njihovim zakonima i propisima, možemo dati valjda šansu i ovom Statutu sa postojećom garniturom vlasti.
A vreme će pokazati da li je dobar ili ne...kao što je vreme pokazalo i da li su prethodne garniture vlasti bile dobre ili ne.
Sve nešto mislim da, ako se vremenom Statut pokaže kao pokretač ekonomskog razvoja Vojvodine, počeće ga svojatati upravo one stranke koje ga sada pljuju.
pre 14 godina
Jel moze taj Statut da se negde procita, da vidimo o cemu se radi, jel vidim da su ljudi prilicno zbunjeni, i komentarisu na osnovu necega sto su samo culi?
pre 14 godina
zasto bi donosenje akta bio korak ka cepanju Srbije? to govore oni koji koji se plase za svoje debele novcanike koje je punila Vojvodina a nije se nizasta pitala.
pre 14 godina
Ne znam šta da mislim o ovome. Iz NS-a sam, imam jak osećaj pripadnosti Vojvodini. Dobio sam pravo glasa otprilike baš kada smo kao narod dobili pravo da glasamo. Uvek sam glasao za neku demokratsku, proevropsku (ili bar ne-desničarsku) stranku sa centralom u BG. Da "ne rasipamo glasove", jer "oni" vrebaju na par % razlike. Od Ivana Đurića za predsednika, pa SPO za poslanike, pa... Uvek je nekako bilo: "Bilo ko, samo da ne budu oni crni nacisti. Dobri su ovi, jer nisu oni drugi.". Da li ovo treba da me zadovolji? Da me ubedi da i dalje glasam za stranku koja ima centralu u BG? Problem je što i pro-Rusi i evropejci, i demokrate i nacisti, svi iz BG imaju isti stav o Vojvodini. Čanak neozbiljna opcija. Mađar nisam. I šta ja onda da biram, kada se Vojvodina postavi kao prvo pitanje? Lepo kažu neki ljudi koji misle o strategijama - kada nema jasne većine, izbore dobija onaj ko uspe da nametne redosled prioriteta. Šta nam je važnije - Kosovo ili Evropa? Šta je prvo, važnije pitanje? Ko dobija izbore?
Ako (u stvari kada) Vojvodina postane prvo pitanje, za koga ću ja da glasam? Da li Beograd ima obostrano prihvatljiv odgovor za mene?
Ovo još uvek nije taj prihvatljiv odgovor. Samo bledo svetlo u tunelu. Pa Tadić se izvinjava nacistima zbog ovog Statuta, kao da je ovo nešto ružno. Uspeo je da izgubi glasove sa obe strane. Nije smeo u NS-u da se pojavi! Vlada više za bilo koju stranku koja ima centralu u BG neće glasati. I apstinencija je bolja.
pre 14 godina
ee nazdravlje..
pre 14 godina
Kao prvo, pravi se greska sa nazivom regionalizacije i decentralizacije Srbije, a to se radi samo za Vojvodinu. Za drzavu kao sto je Srbija, velicina i broj stanovnika, regija poput Vojvodine je pre velika. Svi standardi ukazuju da treba da budu manje regije, da bi se radilo o pravoj decentralizaciji. Sto nisu tri regije, Srem, Banat i Backa? Kako ovde ljudi kazu pravi naziv je Novosadizacija Vojvodine. Cestitka za naziv!
Problem je sto se decentralizacija u Srbiji ne uradi odjednom za sve! Nego sad na silu to samo za Vojvodinu. A sta je sa nama u Sumadiji, Podunavlju...?
Trebalo je do uraditi odjednom za sve po istim standardima. Sta je to Vojvodina drugacija ili specijalnija, pa da se za nju to radi pre i drugacije?
Narod u Vojvodini misli da ce mu biti bolje. NIje ni svestan da se ovim samo stvaraju nove fotelje za razne Canke, Pajtice... i ostale funkcionere. Njima treba real vlast, posebna ovlascenja, mesta u inostranstvu... Treba namiriti partijske cinovnike. Sta bi Canci radili ako toga nema? Ostaju mali lokalni ucenjivaci "velikim" partijama.
Sve ce to da plati vojvodjansko zito! To su i hteli, samo kome ce ga prodavati? Neka svima ostave da kupe zito i ostalo gde hoce i gde je jeftinije i kvalitetnije. Pa da vidimo sta ce im ostati od njihovog zita. Otvoriti trziste za sve pa ko je povoljniji neka radi, a ne da mi bez uslovno moramo da kupujemo njihove proizvode, a trziste zasticeno kontigentima, carinama...
Zasto dalje stiti poljoprivredne poriizvode? Subvencije neka ostvruju sami iz svojih budzeta!
pre 14 godina
Ma da bice bolje obicnim ljudima, ali juce .............
pre 14 godina
Od danas je neki su dobili novu odgovornost. Sve zalbe i prituzbe, kao i sve pohvale za stanje u Vojvodini idu Pajticu i Canku, tj. koaliciji na vlasti. Autonomija znaci odgovornost lokalnih celnika, ne samo paradiranje pred TV-om.
pre 14 godina
Bog zna, mozda nekad vecinska Srbija shvati da su ovakvi i slicni dogadjaji uvek ali uvek produkt dugogodisnjeg biranja nesposobne vlasti.
pre 14 godina
Lale su dobri ljudi. Uvek su mi bili dragi. Cestitam.
pre 14 godina
Moram vam svima otvoreno reci da ste mnoooogo naivni. Niti ima demokratije u Srbiji, niti je ima u Vojvodini, niti ce, osim onima u vrhu svih partija bez izuzetaka, biti bolje. Ali, sve to neko od gore vidi i pamti, kako je to jednom rekao Balasevic.
pre 14 godina
SRAMOTA je da se Tadić juče onako poneo prema ubedljivoj većini legalno izabranih predstavnika građana u vojvođanskoj skupštini! To je samo dokaz koliko poštuje demokratske principe. Umesto na usvajanje Statuta, otišao je na obilazak iskopina i pri tome izvalio još jednu glupost: "Ove iskopine dokazuju da je Srbija i pre 1.700 godina bila u Evropi." Pa, čoveče, Sloveni su došli ovde 300 godina kasnije! Svojim udvaranjem šovinistima u vezi sa Statutom, Tadić je izgubio i u centralnoj Srbiji i u Vojvodini. Vojvođani mu ovo nikad neće zaboraviti. Da mu nije Pajtića, DS bi u Vojvodini presušila s glasovima.
pre 14 godina
Bilo je krajnje vreme da se Statut usvoji.
Samo mi je zao da su Vojvodini tako malo dali, u odnosu na to koliko su hteli dati KiM, ali dobro, bolje ista nego nista.
Veliko hvala SVM-u, Vojvodina ima sta da Vam zahvali, a veliki minus predsedniku, koji zaboravlja na to, koliku je podrsku dobio na predsednickim izborima.
pre 14 godina
Hvala predseniku države,predseniku vlade i predsenici skupštine na uljudnosti,državničkoj mudrosti i diplomatskoj veštini da se ne prisustvuje svečanom proglašenju Statuta Vojvodine.
pre 14 godina
ovo nije trebalo da se usvoji
pre 14 godina
PROTIVUSTAVNO jer se o teritorijalnom uredjenju na drzavnom nivou (Republike Srbije) ovakvi akti donose samo referendumskom vecinom!
pre 14 godina
Њујорк је два пута већи од Србије и једно шест пута шаренији и као такав нема 2 парламента. Оно што производи Сартид у Смедереву је као трећина онога што заради војводина. Да ли то знаћи да Смедерево треба да организује сопствену владу са новим корисницима буџета? Треба укинути локалне скупштине, све пребацити у Београд и из Београда раширити мрежу МОДЕРНИХ институција које би све паре прослеђивале окрузима директно. Чему толика бирократија и администрација? Зашто онда тај статус немају остали? Пајтић кад каже да би волео да буде тако, он каже "ми се боримо за своје а ви доле ко вас ...". Све у свему тужно!
pre 14 godina
Cestitam od srca!
Napokon da Vojvodina dobije barem deo onoga sto joj pripada!
pre 14 godina
Nijedna regija, a kamoli pokrajina, u Evropi i svetu, nema ovakav statut (ustav) i ovolika ovlascenja, o Akademiji nauka i predstavnistvima u Briselu i da ne govorim. To svako, ko je iole politicki pismen zna. Naivni narod misli da ce mu biti bolje bez rada i motike, a razlike nema- samo sto ce pare da idu u NS umesto u Bgd, i osim ovo sto ce se usvojiti danas biti otvoren put ka secesiji.
pre 14 godina
Након данашње "свечане" седнице, сви становници Србије јужно од Саве и Дунава, имају право да туже своју државу за политичку дискриминацију. У случају да је ово почетак децентрализације, почетак је лош. Временски и просторно асиметрична децентрализација утемељена на приципима титоизма, а не на географско-економским разлозима, резултат је међупартијских договора. Нема ту здраве идеје...
pre 14 godina
Čestitke Vojvođanima.
Čekajte da se preselim iz Beograda u neki grad u Vojvodini pa idemo dalje...
pre 14 godina
Nadjite mi jednu, ali samo jednu UNITARNU državu u Evropskoj uniji, i ja ću pojesti ovaj Statut. Jedino još u nesrećnoj Srbiji ima nazovi-političara koji prodaju rog za sveću i ubedjuju sludjeni narod da je ovo protivustavno. Ljudska glupost je neuništiva, kao plastična flaša.
pre 14 godina
Konačno!
pre 14 godina
Vojvodina ima pravo na mnogo vise i ne bi trebalo da pita bilo koga za bilo sta. Gradjani Vojvodine su dovoljno pametni , vredni i sposobni da sami sebi kroje sudbinu.
pre 14 godina
E konacno dosao i taj dan!!!
Nadam se da ce sada biti bolje za sve gradjane i gradjanke APV!!!
ZIVIO STATUT !!!!
SMRT FASIZMU!!!!
pre 14 godina
Kakva je bre ovo zastava!?
pre 14 godina
Ja nisam pravnik da sudim da li je Statut protivustavan ali onako, zdravorazumski se vidi da je ovde rec o NEDEMOKRATSKOM dokumentu.
Statut je kao i Ustav, akt OPSTEG KARAKTERA, tice se SVIH gradjana i gradjanki Vojvodine a u njegovom skrajanju se skupilo aktuelno rukovodstvo i pogasilo skupstinske kamere da ga skroji kako njima odgovara.
Polovina onih u Vojvodini koji ne glasaju za njih je ovim cinom ZAOBIDJENA i izignorisana.
I taj nesrecni ustav, kakav god da je, plod je nekakvog kopromisa SVIH relevantnih politickih stranaka.
Za razliku od njega, ovaj Statut zadovoljava ukuse samo polovine politicke scene u Vojvodini i u tom smislu nije reprezent nikakve volje naroda.
Najcrnji momenat je sto je dozvoljeno (namerno, jel) da jedna minorna stranka tipa Cankove LSV sa 2,3% birackog tela UCENJUJE drzavne institucije svim i svacim ako se ne ugrade njihovi zahtevi u ovaj vrhovni dokument.
Sutra, prekosutra, u slucaju da dodje druga garnitura, taj Statut moze da ukine jer ga nije ni pravila i gde je tu logika?
pre 14 godina
...
Pa da je IKAKO bilo moguce da se zakonsko spreci ovakav akt, to bi vec odavno bilo ucinjeno. I nemojte se primati, niko se nece teritorijano odvojiti i SIGURNO se necemo pripojiti Madjarskoj (ne znam odakle ljudima ovakva ideja ?!!??!).
Uzivajte i pustite druge da uzivaju!
pre 14 godina
Zastava je bas nemastovita!!!
pre 14 godina
Sad kad je proglašen ovaj protiustavan akt i kad sutra naša i evropska regija Vojvodina ubrzo ekonomski procveta nadam se da ona minorna stranka koji vodi gospodin Čanak prestati ili možđa ne, da ucenjuje vladajuću većinu.
pre 14 godina
Danas sam ponosna Vojvodjanka. Nadam se da je ovo pocetak neceg boljeg, za sve!
pre 14 godina
Secate li se glupog, blesavog slogana SPS: TAKO TREBA!
E ovog puta zaista Tako Treba!
pre 14 godina
Posle dvadeset godina KONACNO i nesto POZITIVNO iz Srbije ! Mozda zaista jos i postanemo NORMALNA DRZAVA ?
pre 14 godina
Bravo za Vojvodinu i vojvodjane! Ja sam za regionalizaciju Srbije. Dosta sa centralizmom jer su nam sve pare 'isparile'. Samo napred, i nemojte se zaludjivati sa pricama da je ovo rasparcavanje Srbije. Ustav koji imamo je sramota. Korupcija koju imamo je katastrofalna, kao i bezakonje. Videcete kad Vojvodina finansijski poleti, ostatak Srbije nece znati sta se uopste desilo...
pre 14 godina
Kukamo kako je 250 poslanika u skupštini Srbije mnogo, kako je previše 23 ministra u Vladi a sada ćemo mi u Vojvodini da izdržavamo pride još 120 poslanika i vladu koja je će nam isprazniti džepove. Nadam se da će neko brzo doneti odluku da u nasoj Srbiji bude samo jedna skupština i jedna vlada koja će biti odgovorna za sve građane. Neću da plaćam koaliciju DS-LSV-G17-SVM-DZVM-SPO-SPS.
pre 14 godina
Decentralizacija, ali za malo!
Beograd je zamenjen Novim Sadom. Sada je Novi Sad centar "decentralizovane" Vojvodine a ne Subotica, Sombor, Vršac, Zrenajnin, Šid, Ruma...
Žalosno!
pre 14 godina
Neka vam je sretno Vojvođanke i Vojvođani. Mirno i dostojanstveno ste dočekali makar jedan dio onog što ste imali iz Ustava 1974. Samo naprijed, go ahead.
pre 14 godina
Da je ovo uradjeno mnogo ranije do sada bi situacija u celoj drzavi bila mnooogo bolja. Centralizam je unistio Srbiju.
pre 14 godina
vidim dosta zdravorazumskih komentara građana iz vojvodine koji shvataju da ovaj Statut nije urađen za doborobit građana vovodine već političara iz Novog Sada. kakva će biti razlika Somborcu ili Subotičaninu da li Beogradu ide 95% novca a Novom Sadu 5% ili Beogradu 55% a Novom Sadu 45%??? Nikakva. Više puta sam pisao i predlagao ukidanje Skupštine Vojvodine kao i svih pokrajinskih organa a da se sav taj novac spusti na nivo opština u Vojvodini pa bi građani svih opština Vojvodine videli mnogo više koristi od plaćanja poreza. Ovako građani Vojvodine će manje hraniti Beograd a malo više Novi Sad sa krajnjim rezultatom na životni standard od čiste nule. Žurba koja je pokazana prilikom donošenja Statuta pokazuje sa jedne strane nezakonitost i protivustavnost a sa druge strane procenu g-dina Pajtića i DS-a iz Vojvodine da na idućim izborima neće proći dobro pa je sam Statut pokušaj cementiranja na vlasti Pajtića, Kostreša i Čanka, koji ruku na srce sem Pajtića na univerzitetu nemaju baš mnogo staža na normalnim poslovima. Sve su stekli kao političari i to pokušavaju sada da zaštite ovim Statutom.
pre 14 godina
Ja sam iz Vojvodine ali me vest o ovakvoj decentralizacije Srbije ne raduje.Ovo je samo prenosenje dela nasih para iz Beograda u Novi Sad. Prava decentralizacija je prenosenje nadleznosti na lokalne zamouprave ovako mi gradjani Vojvodine smo dvostruko diksriminisani. Pitanje za Canka i Pajtica: Ciji su nasi novci? Beogradski ili Novosadski?
pre 14 godina
VOJVODINO!
Najiskrenije cestitke.
pre 14 godina
Konacno!
Polako,ali sigurno Vojvodina dobija ono,sto joj pripada.
Na sledecim izborima glasam za SVM,zato sto su bili borbeni i istrajni za Statut.Bravo.
pre 14 godina
Ja sam iz Vojvodine, ali lično smatram da novi Statut Vojvodine neće doneti nikakav boljitak običnim ljudima i poljoprivredi. Kasa se seli iz Beograda u Novi Sad i to je jedina promena. Suština je kako će se sredstva trošiti iz te kase bila ona u Beogradu, Novom Sadu, Subotici, Kikindi, itd. Protivustavnost, želja za otcepljenjem, država u državi,itd su samo floskule političara, suština je da se ovde vodi borba ko će da kontroliše državne, tj naše pare! Briga njih za Ustavnost, Državu, oni od ličnih interesa ne vide interese Države i građana. Pa oni su u stanju da osnuju koalicije sa najvećim političkim neprijatelja samo da se domognu vlasti, ali vlasti kako oni vlast zamišljaju: da se domognu para!
pre 14 godina
Postoji mnogo autonomija na tlu Evropske Unije, Vojvodjanska spada medju najslabije i to je cinjenica. Evo npr. Katalonci npr imaju svoju policiju i cak im je priznat status nacije.
pre 14 godina
Cestitke gradjanima Vojvodine i naravno Srbije da je napokon uspjelo, nesto sto je vec odavno trebalo uraditi pa bi mozda i Kosovo ostalo u sastavu Srbije.
Nadam se da ce gradjani Vojvodine imati korist od ove decetralizacije vlasti i ovlasti i da Srbija krene dalje putem demokratizacije, decentralizacije i istinske regionalizacije vodeci racuna o regijama koje su vjekovima bile celine, istorijske, ekonomske, kulturne itd kao sto je Sandzak, Sumadija, itd...
Pozdrav iz Holandije
pre 14 godina
Cestitamo!!! :)
pre 14 godina
Srbija je mala a tako posebna. Vec ima dve vlade i dva parlamenta i ako nam vrate Kosovo ima svi da radimo u drzavnoj administraciji. Sta se sve politicari ne cine da bi ziveli na grbaci naroda....
pre 14 godina
Jos da proglasimo i AP Beogradski Pasaluk pa da nas vise puste na miru.
pre 14 godina
Nije politicki zrelo sto se niko iz "Beograda" nije pojavio na sednici - to nije dobar signal. To direktno omalovazava institucije Vojvodine i indirektno njene gradjane. Nije dobro.
pre 14 godina
Dobro jutro Vojvodino!!!
pre 14 godina
Vojvodjan sam... lala pravi i drago mi je zbog ovoga sto sam upravo procitao ali nije mi jasno zasto ljudi misle da je ovo nov rasparacavanje Srbije. Ne vidim zasto bi moja Vosha trebada da ide iz Srbije. Tacnije... pa vishe razloga za tako nesto smo imali pre ovoga... Sve sto lala zaradi ide za BG... pa nam neko iz BG-a daje na kashicicu. Silne dobre firme propadaju. Vosha... zemlja koja moze dve zetve glat da izvuce pati se i sa ovom jednom. Pola Evrope da hranimo i samo od hrane da zivimo... ali ne... seljak opljackan, sveden na prosjacki stap, ucenjen... o cemu pricamo. Secam se kao klinja... 80-ih... bogata domacinstva.... po dva traktora.... bezbroj mashina... kad krene zetva celo selo dan i noc zivi... a sad.... sirotinja. Mrvice. Volim Srbiju ali mislim da su Lale ovaj korak zasluzile. A ovo je samo jedan mali kao necemu, nadam se boljem... pri tome u opste ne razmisljam o nekom separatizmu, odvajanju.
pre 14 godina
kako bi mi rekli...mo'š misliti,Predsednik i Premijer se nisu pojavili! Toliko su dorasli da ispoštuju deo naroda u Srbiji. Ali, tako nas briga za taj podatak. Bilo je pristojno i bez njih.
pre 14 godina
Kada ce se decentralizovati Vojvodina? Statutom je izvrsena centralizacija vlasti na nivou pokrajine i Vojvodina nije demokratizovana. Tek kada se bude izvrsila potpuna decentralizacija vlasti i vlast bude preneta na regione Vojvodina a samim tim i Srbija ce biti demokratizovana.
Statutom Vojvodine Srbija se vratila u period druge polovine sedamdesetih i osamdesetih godina proslog veka.....
Zalosno.
pre 14 godina
Čitam sve ove komentare i ne mogu da verujem da su ljudi toliko ostrašćeni, ili kako bi to možda najbolje opisao zavedeni.Ne tako davno iste one političke garniture koje su se zdušno zalagale da se Kosovu da najšira moguća autonomija tj. država u državi, tada su na sva usta vikali kako je to ok, a sada kada Vojvodini treba da se da mnogo manja autonomija sada je to separatizam, odvajanje.Halo bre ljudi!O cemu mi ovde sada razgovaramo?Mnogi ne znaju da je isti ovaj Nikolić,Koštunica i ostalo patrijotsko društvo omogućilo Rugovi da bude predsednik Kosova,nuđen im je ustav,moneta...Sve, ali da budu u Srbiji.Zar to sve sada ima Vojvodina?Ljudi pa čemu sad ovolika buka oko statuta?Pa ovaj statut je predviđen ustavom Republike Srbije kojeg su doneli današnji najlglasniji protivnici istog.To je neviđeno licemerje, a sve zbog sopstvenih interesa i političkih poena, onih ojađenih i umornih građana sa kojima mogu da manipulišu!Manite se ljudi zla,zavisti i ljubomore.Otreznite se od lažnog patriotizma...jer samo tako možemo u Evropu da živimo kao sav normalan svet..
pre 14 godina
Nikad više DSSovaca i ostalih "zabrinutih" građana na ovom sajtu. Sve Vojvođani protiv Vojvodine. Prekinite više da plašite ljude. Videli smo do sada kako nam je "lepo" bilo u centralizmu: Sankcije, ratovi, bombardovanje, izolacija, lopovi se bogate krvavim novcem, a običan narod grca. Ajde malo da nešto menjamo. Da podsetim, pokrajina je decenijama imala 120 poslanika i svoju vladu, i do sada smo je mi Vojvođani finansirali, tako da se tu ama baš ništa ne menja. Pa argumenti o navodnoj skupoći administracije ne stoje. Ali naravno, jasno je da vas boli to što se za svaku sitnicu ubuduće neće pitati Beograd. A budite sigurni da se Novi Sad neće ponašati poput Beograda, bez obzira koliko vi pokušavali da to prikažete. Za vreme SFRJ, dok je bila autonomija, Novi Sad NIJE bio najrazvijeniji grad u Vojvodini, već su to bili Pančevo, Vrbas, Zrenjanin jer su imali ogromnu industriju u odnosu na broj stanovnika. Pa Pančevo je nekada samo punilo 1/3 pokrajinskog budžeta. Tako da molim sve zlonamerne da ne seju i dalje strah, već da pokušaju da u svojim glavama shvate da se svet menja, a sa njim i državna uređenja. Ako cela Evropa funkcioniše podeljena na regione, zašto ne bi mogla i Srbija?
Hajde malo više poverenja za građane Vojvodine, jer oni su ga bezbroj puta pokazali prema vama.
Jedna ilustracija za kraj:
Prema pisanju Večernjih novosti od 22. 09. ove godine dugovanja za struju elektrodistribucijama u Srbiji bila su sledeća: Beograd -12 milijardi dinara, Niš-15 milijardi dinara, Kraljevo-8,5 milijardi dinara, Kragujevac-8,5 milijardi dinara, VOJVODINA - 7 milijardi dinara! Samo vas molim da ne kažete kako su Večernje provojvođanski orijentisane jer je upravo suprotno!
pre 14 godina
Statut je jako losa stvar za Zrenjanin, Kikindu i Sombor. Sta ce biti sa ova tri grada, da li ce novosadizacija Vojvodine jos vise smanjiti znacaj ova tri grada. Jaka autonomija Vojvodine znaci slab Banat.
Da li ce Zrenjanin i Kikinda posle ovoga statuta ikada vise biti jaki privredni centri; nece jer ce Novi Sad vuci sve sebi.
pre 14 godina
Cestitke svim narodima u Vojvodini. Ali budite oprezni jer ako dr Voja dodje ponovo na vlast bice druga jogurt revolucija.
pre 14 godina
E meni je kao Pancevki potpuno svejedno da li mi je iznad glave Beograd ili Novi Sad. Samo znam da oni usisaju sav novac, a nama ostaje privilegija da zivimo u najzagadjenijem gradu u Evropi.Pancevo je grad koji puni cetvrtinu srpskog budzeta,a izgleda kao ruglo, sve nam otmu i ostave nam samo mrvice. Sad da vidim sta ce Canak reci, a evo, ja ga pitam: kad ce Vojvodina izdvojiti novce za izgradnju sistema za sprecavanje zagadjenje u Pancevu, hocu rok, necu vise odgovore koje ni pas s maslom ne bi pojeo!!!I naravno dobicemo novu armiju administarcije koju cemo morati da nosimo na grbaci, i to naravno armiju Novosadjana, pa nece valjda neko da zaposli Pancevce tamo u Novom Sadu. Beograd nam je 13 km daleko, pa je i bilo neke sanse da se tamo zaposlimo. Hocu da nama Pancevcima nasi novci ostanu, a Beogradjani i Novosadjani neka trose ono sto oni prihoduju.
pre 14 godina
Nisam zlonameran i stvarno sam za sustinsku regionalizaciju ali bi voleo da mi neko odgovori sta predstavljaju ona tri elementa u vojvodjanskom grbu i gde je nestao crveni stit sa ocilima koji je originalno postojao u grbu Srpske Vojvodine iz 1848?
Nigde ne mogu da pronadjem sta znace ona tri elementa pa zato koristim priliku da pitam.
pre 14 godina
Žao mi je svih frustriranih ljudi koji u drugima traže krivca za svoje nesrećno stanje. Svi mi smo birali vlast koju smo birali, i to tokom 20 prethodnih godina, te smo sami i krivi za njene rezulate. Mi u Vojvodini smo odlučili da uzmemo malo, za promenu, stvari u svoje ruke i da počnemo da vodimo računa pre svega o sebi i svojim interesima. To se ne tiče, i ne treba da se tiče, nikoga van Vojvodine - a ljudima su usta prepuna osuda i kletvi. Zavrnite rukave, i uradite nešto za sebe. Statut, ovakav kakav je, je smešan i poražavajući za Vojvodinu, ali na žalost je to bio maksimum koji se u ovoj konstelaciji političara mogao uraditi. Pokrajine i regioni u EU imaju neuporedivo veću autonomiju od one koju je Vojvodina imala i po ustavu iz 1974., a o ovom tragičnom Statutu da se i ne priča.
I, da, na sledećim izborima DS će da se oprosti od glasova dobijenih u Vojvodini; ako ste nas mogli preveslati 2 puta žedne preko vode, treći put već neće ići.
pre 14 godina
Napisacu jeres pa sta bude (ako uopste i objave). Jedan od razloga rastura Jugoslavije je sto su svi bezali od centralisticke politike Beogradu. U Beogradu sve, a ostalimo ako sta preostane ili nama ne treba. Uz poslovicnu nadmenost i prepotentnost to je svakoga iritiralo. Da nije bilo tako nadmenog i iskljucivog stava vlasti u Beogradu mozda bi Crna gora bila sa nama i Makedonija, pa i Kosovo. Ali jok, Beograd hoce svakome da kroji kapu. E pa nece zvalo se to ustavno ili ne, decentralisticki ili centralisticki. Kada ce vlast u Beogradu da se zapita zasto vec 20 godina niko nece sa nama?
pre 14 godina
Komsija sam iz susjedne BiH, jeste da nije moje da se mijesam ali imam misljenje da vlada Srbije s razlogom prihvata ovaj statut Vojvodine neposredno nakon zavrsetka rasprave o statusu Kosova pred MSP. Srbija ce morati dozvoliti Vojvodini autonomiju sirokih razmjera kako bi pokazala svijetu i MSP da je spremna za racionalniju politiku prema AP za razliku od 1999 godine. Mnogi mozda ovo vide kao neki separatisticki akt ali moje misljenje je da ovo vlada Srbije smisljeno radi kako bi dobila poene pred odluku o statusu Kosova pred MSP. Mozda i upali, ko zna... Bilo kako bilo, neka ispadne onako kako bi svi bili zadovoljni, i Srbi i manjine i mi susjedi naravno. Dosta je bilo vise represivnih politika ali i podjela, zivjelo jedinstvo, a mozda opet nekada i bratstvo ;)
Pozz iz Tuzle
pre 14 godina
Vojvodina se nece nikad ocepiti sem u jednom slucaju. A taj slucaj je da se odavde, iz ostalih delova Srbije, pocne sa lovom na separatiste u Vojvodini. Takav scenario smo vec vidjali u razbijanju Jugoslavije, ocuvanju Kosova, u ocuvanju zajednice sa Crnom Gorom. Sva ta terminologija gde se neki ljudi proglasavaju za separatiste, radja jos veci revolt kod tih ljudi, i njihovih pristalica. Sto na kraju moze rezultirati necijom stvarnom zeljom za otcepljenjem, a to opet na kraju moze dovesti i do stvarnog ocepljenja. Tako da bi najbolji savet bio ljudima kojima je glavni posao na politickoj sceni, da love "strane placenike, domace izdajnike, separatiste i sluge zapada" da malo spuste loptu, i da raspravu dovedu u neke pristojne granice. Naravno sve to, ako im je stvarno stalo do ocuvanja Vojvodine u sastavu Srbije, a ne do jeftinih politickih poena.
pre 14 godina
I šta sad? Dunavom i Tisom će da poteku med i mleko? Tako smo se i mi u BG radovali 5. Oktobra.
pre 14 godina
Tadic,Cvetkovic i Dejanovic izostase.Proradila savest ili sta?
pre 14 godina
Pametno, sad se pitam sta bi se desilo ako bi Srbija dala isti status Kosovu, nego sad malo je kasno za ovo.
pre 14 godina
..tja, kao novosadjanin sam ono sebicno zadovoljan zbog ovoga, bice vise za mene, manje za ostale..
..kao coveka me sramota, sad ce neka administracija koja mi je na dohvat ruke biti finansirana iz doprinosa koje ce radnicima da uplati neki omega posle 11 meseci natezanja i kampovanja na lapovskoj pruzi..
..iliti ajmo ovako, kada bi svaki od 6 regiona imao garantovano po 7 posto budzeta za investicije i regionalnu administraciju, budzet bi se raspao, penzioneri bi skapali, vojska bi dezertirala a panduri bi oteli raskrsnice i radili privatno..
..sto ce reci da samo mi vojvodjani imamo tu srecu da nam je placeno da budemo u srbiji, svi ostali moraju da rmbaju da mi budemo srecni i debeli, ako nece mi odosmo pa nek rade sami za sebe kad nisu hteli za nas..
pre 14 godina
Hoće biti TV prenos i gde?
pre 14 godina
Srecan nam dan Vojvodjani, odnosno onima koji su svesni sta ovo znaci. Statut, jasno je, nece odmah sve promeniti ali daje bazu da se sa promenama pocne. Ima nekih koji onako ofrlje kazu kako ovako nesto ne postoji nigde u Evropi i tra la la. Zao mi je, ali takvi ocito imaju vrlo ogranicene informacije, jer da znaju kako je organizovana Austrija, Nemacka, Svajcarska, Italija ne bi tako pricali. Druga je stvar sto smo mi navikli da se ugledamo na nase susede, koji, na zalost, nisu nista bolji od nas. Konacno, ovo je dobar dan ne samo za Vojvodinu vec za celu Srbiju jer ovako prestaje opasnost od razvijanja bilo kakvih tenzija. Vojvodina je trazila odgovornost za sebe i dobila je, sada da vidimo koliko ce biti odgovorna.
pre 14 godina
a tadica naravno nema na svecanom proglasenju. da je otvaranje neke osnovne skole (pa ako je jos skoli ime srbija) u republici srpskoj, naslo bi se vremena. kakav predsednik takva i drzava: licemerna, zaostala ... sramota
pre 14 godina
ako oko te tri zvezdice na zastavi dodje jos krug od 12 zvezdica, bolja slika ne moze biti. a sad na rad,dosta smo spavali
pre 14 godina
Kao prvo, pravi se greska sa nazivom regionalizacije i decentralizacije Srbije, a to se radi samo za Vojvodinu. Za drzavu kao sto je Srbija, velicina i broj stanovnika, regija poput Vojvodine je pre velika. Svi standardi ukazuju da treba da budu manje regije, da bi se radilo o pravoj decentralizaciji. Sto nisu tri regije, Srem, Banat i Backa? Kako ovde ljudi kazu pravi naziv je Novosadizacija Vojvodine. Cestitka za naziv!
Problem je sto se decentralizacija u Srbiji ne uradi odjednom za sve! Nego sad na silu to samo za Vojvodinu. A sta je sa nama u Sumadiji, Podunavlju...?
Trebalo je do uraditi odjednom za sve po istim standardima. Sta je to Vojvodina drugacija ili specijalnija, pa da se za nju to radi pre i drugacije?
Narod u Vojvodini misli da ce mu biti bolje. NIje ni svestan da se ovim samo stvaraju nove fotelje za razne Canke, Pajtice... i ostale funkcionere. Njima treba real vlast, posebna ovlascenja, mesta u inostranstvu... Treba namiriti partijske cinovnike. Sta bi Canci radili ako toga nema? Ostaju mali lokalni ucenjivaci "velikim" partijama.
Sve ce to da plati vojvodjansko zito! To su i hteli, samo kome ce ga prodavati? Neka svima ostave da kupe zito i ostalo gde hoce i gde je jeftinije i kvalitetnije. Pa da vidimo sta ce im ostati od njihovog zita. Otvoriti trziste za sve pa ko je povoljniji neka radi, a ne da mi bez uslovno moramo da kupujemo njihove proizvode, a trziste zasticeno kontigentima, carinama...
Zasto dalje stiti poljoprivredne poriizvode? Subvencije neka ostvruju sami iz svojih budzeta!
pre 14 godina
Cestitke Vojvodini :) radostan dan!
Sramota je sto najvisi zvanicnici republike nisu prisustvovali.
pre 14 godina
Valjda je sad stvarno došlo vreme da se bez straha kaže: Dobar dan Vojvodino, dobar dan Srbijo! Izgleda da je tama sve ređa, a svetlost sve jača. Samo napred, nema stajanja.
P.S. Zastava koja ilustruje tekst je zastava Vojvodine koja je zvanično usvojena još 2004. godine.
pre 14 godina
Imamo li mi uglavnom svi neku braću, sestre, rod najrodjeniji. Imamo fala bogu.
Da li mi kukamo, obraćamo se ustavnom sudu, dramimo, pravimo demonstracije kad neko on njih odluči da ide svojim putem, i da pođne sam da živi, odlučuje i privredjuje? Nee, nismo toliko poludeli.
Da li nam je statut Vojvodine važniji i draži da se usvoji ili ne usvoji, nego što su nam draži najrodjeniji? Izgleda po delu naše opozicije, njima je važniji statut Vojvodine da se obori, no leba da jedu, rodjenu majku, ženu, decu da više vide i čuju. Strašnooo, ali je to činjenica.
Šta je problem onda ? To što neko hoće na silu da ga drži u zagrljaju, bratsvu i jedinstvu zenice-Oka.
Pa ne možete vi nekoga više da volite, no što vam taj dozvoljava, a ceo problem Srbije i ostalih je u tome, da smo mi više voleli Slovence no oni sebe, više Crnogorce no oni sebe, više Srbe iz Hrvatske no Srbe iz Pirota, i na kraju više Vojvodjane, no oni sebe same.
E pa neće moći, nije prirodno, nije normalno da volite nekoga više no što on to od vas traži, zbog takvog neuračunljivog ponašanja, svi normalni su pobegli od nas.
Ne terajte drugovi cenralisti i Vojvodjane da to urade, ako ne moraju, zasad to ne moraju, ali to zavisi od ponašanja na silu iz Beogradskog atara.
pre 14 godina
Прво су нам пунили главе са "децентралиѕацијом" као нечим најпозитивнијим и "најевропскијим" што може да се постигне. Сада промовишу потребну "централизацију" Демократске странке. Држава има све мању контролу и власт над својом територијом, док једна партија има све већу. Кажу да је Статут АП Војводине у складу са Уставом. Колико је то све убедљио се види, између осталог, из саме чињенице да Председник Тадић крши Устав тиме што врши две јавне функције.
pre 14 godina
Dragi građani i građanke Vojvodine.
Čestitam vam. Ako će vama doprineti boljem, doprineće i meni.
Građanin - Šumadinac (Kragujevac)
Tadiću, g. nepoznati Premijeru čestitam na nepojavljivanju, tako se ophodite prema 30% građana i građanki Srbije! Moj glas vama više ne...
pre 14 godina
A kad je Sumadija na redu?
pre 14 godina
Cestitke Vojvodjanima sa juga Srbije!
Nadam se da je ovo samo pocetak i da ce primer Vojvodine slediti i ostali regioni Srbije.
pre 14 godina
Već na samom početku šefovi iz BG pokazali su koliko im je stalo do novog statuta. Kao i sa mnogim drugim izglasanim dokumentima tako će i statut ostati mrtvo slovo na papiru. Dok se god ćekaju novci od nekog drugog tu sreće neće biti. Ako su statutim dobijena 153 dodatna ovlašćenja da li pripada ponovo samo 7% od budžeta Srbije. Zamlaćuju bre ovaj narod, treba nam još administracije, a nigde ne možeš zaraditi poštenu paltu. U Vojvodini osim nešto poljoprivrede drugo ništa ne radi a oni hoće ‚‚naše novce‚‚ ma nemaš vojvođanine ni pošteno MUZIKU da platiš. Nema para bez motike, ali motika ima i držalje pa neka to svi znaju.
pre 14 godina
Srbin sam koji živi u Vojvodini i lepo mi je baš :)). Šalu na stranu, potpuno podržavam statut ali ne mislim da će prviše dobrog doneti. Kaže gospodin Egereši "ovo je šansa za otvaranje novih radnih mesta". Slažem se, ali radnih mesta u administraciji a to nisu "zdrava" radna mesta. I nervira me to što Vojvodjanski političari non-stop govore o nekim "naši parama". Molim vas gde su te pare i od čega su zarađene? Koju to "ogromnu privredu" ima Vojvodina?? Nabrojte mi tri jake firme u Vojvodini! A o poljoprivredi i da ne govorim. Sve jad i beda kao i u ostatku Srbije. Daj Bože da osetimo neko poboljšanje! Vojvođanski političari sigurno hoće!!
pre 14 godina
Dobro, a kada če se decentralizovati Vojvodina? Kada će nekada najbogatiji grad u Vojvodini Zrenjanin i regija Banat dobiti svoje? Samo ste napravili novosadizaciju. Sada je potreban i statut Banata.
pre 14 godina
zastava nam je katastrofa!!!! a za one koji ne znaju, tri zvezdice predstavljaju srem, banat i backu...
pre 14 godina
zasto bi donosenje akta bio korak ka cepanju Srbije? to govore oni koji koji se plase za svoje debele novcanike koje je punila Vojvodina a nije se nizasta pitala.
pre 14 godina
Mozda je Tadic morao hitno do Bukuresta! Ne bi mu bio prvi put.
pre 14 godina
ako budu AVNOJske granice BGu bi trebalo da pripadne NISTA....za bolje i nismo
pre 14 godina
Uzgred, izrece li neko nekada, ikada, koliko para godisnje ide na relaciji Vojvodina-Beograd, a koliko Beograd-Vojvodina? Mozda bi bilo zanimljivo cuti taj podatak, ali izgleda oni koji znaju, nace da nam kazu.
pre 14 godina
Sve je to lepo...
Sad u Srbiji imamo Vojvodinu, Beograd, (ajde da kazem i Kosovo) i mi ostali koje niko nista ne pita.
Sluzimo za socijalne ekspreimente i kao resursi za eksploataciju (shume, vode, mozgovi...).
Necemo mi kao nacija daleko da doguramo....
pre 14 godina
Ma da bice bolje obicnim ljudima, ali juce .............
pre 14 godina
Pa dajmo malo šanse i tom Statutu da vidimo šta će nam doneti.
Lako je menjati ako nešto ne valja.
Ako smo svih ovih proteklih dvadesetak godina mogli dati šanse mnogima, da pokažu šta i koliko umeju, i SPS i SRS i DSS, sa njihovim zakonima i propisima, možemo dati valjda šansu i ovom Statutu sa postojećom garniturom vlasti.
A vreme će pokazati da li je dobar ili ne...kao što je vreme pokazalo i da li su prethodne garniture vlasti bile dobre ili ne.
Sve nešto mislim da, ako se vremenom Statut pokaže kao pokretač ekonomskog razvoja Vojvodine, počeće ga svojatati upravo one stranke koje ga sada pljuju.
pre 14 godina
Od danas je neki su dobili novu odgovornost. Sve zalbe i prituzbe, kao i sve pohvale za stanje u Vojvodini idu Pajticu i Canku, tj. koaliciji na vlasti. Autonomija znaci odgovornost lokalnih celnika, ne samo paradiranje pred TV-om.
pre 14 godina
Decentralizacija je vrlo nezgodna, u zavisnosti kako se primenjuje, ili ce biti silnog napretka ili vise korupcije, birokratije...
Pogledajte opstine po Srbiji, sta njima znaci decentralizacija, predsednici(gradonacelnici) rade sta hoce, bukvalno su feudalci.
U svakom slucaju, nema nam spasa, mi smo stvoreni sve da unistimo.
pre 14 godina
Bog zna, mozda nekad vecinska Srbija shvati da su ovakvi i slicni dogadjaji uvek ali uvek produkt dugogodisnjeg biranja nesposobne vlasti.
pre 14 godina
Stanovnik sam Novog Sada, veliki sam srbin! drago mi je sto je Vojvodina dobila svoj deo kolaca. Nema tu odcepljenja, Regionalizacija je Srbiji potrebna, ne moze se sve voditi iz Beograda i da se samo Beograd izgradjuje u velegrad, vec i ostali gradovi. Nisam autonomas, ali zelja mi je da se ponovo digne privreda u Somboru, Zrenjaninu, Kikindi,takodje i ostalim vecim eginalnim gradovima Srbije, Nis, Kragujevac, Cacak, leskovac, Vranje itd.
pre 14 godina
Bilo je krajnje vreme da se Statut usvoji.
Samo mi je zao da su Vojvodini tako malo dali, u odnosu na to koliko su hteli dati KiM, ali dobro, bolje ista nego nista.
Veliko hvala SVM-u, Vojvodina ima sta da Vam zahvali, a veliki minus predsedniku, koji zaboravlja na to, koliku je podrsku dobio na predsednickim izborima.
pre 14 godina
Jel moze taj Statut da se negde procita, da vidimo o cemu se radi, jel vidim da su ljudi prilicno zbunjeni, i komentarisu na osnovu necega sto su samo culi?
pre 14 godina
Ne znam šta da mislim o ovome. Iz NS-a sam, imam jak osećaj pripadnosti Vojvodini. Dobio sam pravo glasa otprilike baš kada smo kao narod dobili pravo da glasamo. Uvek sam glasao za neku demokratsku, proevropsku (ili bar ne-desničarsku) stranku sa centralom u BG. Da "ne rasipamo glasove", jer "oni" vrebaju na par % razlike. Od Ivana Đurića za predsednika, pa SPO za poslanike, pa... Uvek je nekako bilo: "Bilo ko, samo da ne budu oni crni nacisti. Dobri su ovi, jer nisu oni drugi.". Da li ovo treba da me zadovolji? Da me ubedi da i dalje glasam za stranku koja ima centralu u BG? Problem je što i pro-Rusi i evropejci, i demokrate i nacisti, svi iz BG imaju isti stav o Vojvodini. Čanak neozbiljna opcija. Mađar nisam. I šta ja onda da biram, kada se Vojvodina postavi kao prvo pitanje? Lepo kažu neki ljudi koji misle o strategijama - kada nema jasne većine, izbore dobija onaj ko uspe da nametne redosled prioriteta. Šta nam je važnije - Kosovo ili Evropa? Šta je prvo, važnije pitanje? Ko dobija izbore?
Ako (u stvari kada) Vojvodina postane prvo pitanje, za koga ću ja da glasam? Da li Beograd ima obostrano prihvatljiv odgovor za mene?
Ovo još uvek nije taj prihvatljiv odgovor. Samo bledo svetlo u tunelu. Pa Tadić se izvinjava nacistima zbog ovog Statuta, kao da je ovo nešto ružno. Uspeo je da izgubi glasove sa obe strane. Nije smeo u NS-u da se pojavi! Vlada više za bilo koju stranku koja ima centralu u BG neće glasati. I apstinencija je bolja.
pre 14 godina
ee nazdravlje..
pre 14 godina
SRAMOTA je da se Tadić juče onako poneo prema ubedljivoj većini legalno izabranih predstavnika građana u vojvođanskoj skupštini! To je samo dokaz koliko poštuje demokratske principe. Umesto na usvajanje Statuta, otišao je na obilazak iskopina i pri tome izvalio još jednu glupost: "Ove iskopine dokazuju da je Srbija i pre 1.700 godina bila u Evropi." Pa, čoveče, Sloveni su došli ovde 300 godina kasnije! Svojim udvaranjem šovinistima u vezi sa Statutom, Tadić je izgubio i u centralnoj Srbiji i u Vojvodini. Vojvođani mu ovo nikad neće zaboraviti. Da mu nije Pajtića, DS bi u Vojvodini presušila s glasovima.
pre 14 godina
Lale su dobri ljudi. Uvek su mi bili dragi. Cestitam.
pre 14 godina
Moram vam svima otvoreno reci da ste mnoooogo naivni. Niti ima demokratije u Srbiji, niti je ima u Vojvodini, niti ce, osim onima u vrhu svih partija bez izuzetaka, biti bolje. Ali, sve to neko od gore vidi i pamti, kako je to jednom rekao Balasevic.
pre 14 godina
Hvala predseniku države,predseniku vlade i predsenici skupštine na uljudnosti,državničkoj mudrosti i diplomatskoj veštini da se ne prisustvuje svečanom proglašenju Statuta Vojvodine.
88 Komentari
Sortiraj po: