Utorak, 03.11.2009.

16:24

Vlada kupuje tri miliona vakcina

Vlada Srbije će kupiti tri miliona vakcina za virus A H1N1. U apotekama povećana tražnja i za medicinskim alkoholom i asepsolom.

Izvor: B92

Vlada kupuje tri miliona vakcina IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

54 Komentari

Sortiraj po:

Bojana

pre 14 godina

Ako moramo da potpisemo saglasnost da na sopstvenu odgovornost primamo vakcinu (za slucaj da nas "zaboli ruka" :), zasto ne potpisujemo istu saglasnost i za vakcinu protiv obicnog gripa, ili za Pentaxine koje dajemo deci, ili MMR - od koje, by the way, 50% dece dobije malu temperaturu i naduje ime s rucica (verovatno ih i boli!). Pa, opet, iako nas pedijatri upozore na moguce propratne efekte, ne potpisujemo nikakve papire da je to na NASU odgovornost! Sasvim prosta logika, zar ne? Znaci, nesto tu ooozbiljno nije u redu?!

Sta reci a ne zaplakati??

pre 14 godina

Laz prva: Srbija je spremna za pandemiju!
Istina: Srbija nije spremna ni za sneg u decembru koji, nekako UVEK iznenadi putare!!
Laz druga: Srbija je u redu za vakcine
Istina: Nisu je ni narucili, niti su shvatali da treba da je naruce pa su brze-bolje trazili da se svi vakcinisu protiv sezonskog gripa a sad hitno ce nabaviti 3 miliona doza, vazi!
Istina-verovatnija: Nabavice je kada vec bude kasno za imunizaciju jer se IMUNIZACIJA radi kad je covek zdrav u sklopu preventive a ne kada je vec oboleo!
Laz treca: SRBIJA IMA DOVOLJNO RESPIRATORA!!
Istina: Predrag Kon je juce na RTS-dnevniku 3 izjavio da je nesrecna zena od 32 godine umrla na putu za Bg jer u Kragujevcu i Krusevcu NIJE BILO SLOBODNH RESPIRATORA! Bolje bi mu bilo da je cutao kao i svi ostali u toj kriznoj grupi posto konstantno sami sebi skacu u usta! Po Pancevu, gradu u kome zivim, vec danima kruzi prica da je na raspolaganju SAMo 4 respiratora a u ovom gradu se polovina novorodjencadi rodi sa urodjenim bolestima disajnog sistema a da ne govorim o velikom broju hronicnih plucnih bolesnika koji postoje zahvaljujuci blagotvornom pancevackom vazduhu! I sta ce, biti sa njima ako stvarno obole od novog gripa kad njima respirator treba i za obican grip! Gospodo, mozda ste vi veliki strucnjaci ali u mislima, a u praksi i nije sve bas tako!

If-Then-Maybe

pre 14 godina

Dakle, 4.11.2009. vlada Srbije je odvojila pare iz budžeta (mada ne zna koliki je novac odvojila!? - dugo ne pročitah veću glupost), za kupovinu vakcine, i "uputiće poziv farmaceutskim kompanijama da joj dostave ponude za vakcine" !!! Bravo!

Dok je svet završava vakcinaciju, naša vlast je rešila da NABAVI vakcinu. Taj posao su sve zemlje ZAVRŠILE letos, pa zato sada IMAJU vakcine, a mi verovatno možemo da očekujemo vakcine na proleće sledeće godine. A za Miladina su se pare odmah našle. I još po neke.

I još poštovani ministar, koji usput za sve ove godine nije ni pomakao ništa vezano za KORUPCIJU u zdravstvu, gde samo fale cenovnici na ordinacijama, i indirektno seje paniku o opasnostima od vakcine, KOJE NEMA I NEĆEMO JE SKORO NI IMATI !!! Dok mi dođemo do formulara hoću/neću vakcinu, još mnogo ljudi će umreti. Ali do tada, ako se ljudi plaše vakcine (koje nema), neće se ni buniti što je nema. Vrhunsko umeće cinizma!

Logična bi bila HITNA SMENA MINISTRA, pošto je za časnu ostavku kasno. Ali bićemo svedoci da i dalje ruka ruku mije. Pa makar i sa dezinfekcionim sredstvom.

ONA KOJA DIZE PESNICU

pre 14 godina

Moje je dete na skolovanju u USA.Dala sam pristanak da primi vakcinu.Sta mislite kako se osecam kada sam saznala preko svih komentara sta moze da je zadesi?A sta ako ne primi vakcinu?Sta ce biti tada sa njom?

Dr Beba

pre 14 godina

Vodila sam majku (85 godina) u dom zdravlja da primi vakcinu protiv sezonskog gripa i procedura je trajala jedan sat: dva cekanja na šalteru, po jedno kod doktora i sestre. Sve se odvija u čekaonici prepunoj gripoznih i prehladjenih ljudi, tj. u idealnoj sredini da se zdrav inficira. Tako je to kad Veciti organizuje zdravstvo! Sebi sam sama dala vakcinu. Sto se tice vakcine protiv svinjskog gripa, ja je primiti NECU, niti cu bilo sta potpisivati, pa nek me Veciti goni krivicno. Da li on zamislja da ovaj sludjeni narod treba satima i danima da ceka redove po domovima zdravlja (mozda u MUP-u?)da bi izjavio da li hoce ili nece da se vakcinise.

Ivan N

pre 14 godina

Ljudi moji, da li je nas ministar zdravlja ikada pogledao u ogledalo, sumnjam, jer ne moze da gleda coveka u oci kad ga laze.
Obajljivali su u pocetku da svake godine oko 2000 ljudi umre od obicnog gripa, zasto to do sada nikada nije objavljeno.
Drugo, isto to ministarstvo zdravlja, najalvljivalo je da ce AH1N1 kod nas stici na jesen, i sta su preduzeli, NISTA. Trebalo je da se zarazi 200 ljudi da bi Vlada nalozila Republickom zavodu za zastitu zdravlja da UDJE U PROCEDURU NABAVKE VAKCINA. Ako su vec znali kada ce se kod nas pojaviti virus AH1N1 zasto do sada nisu nabavljene vakcine, koliko zivota bi se spaslo.
Ministar zdravlja produzava jesenji raspust sa 4 na 6 dana da bi se zastitila deca od sirenja virusa AH1N1, a bas on u jednom od saopstenja medijima kaze da je inkubacija 5-7 dana. Zar raspust nije mogao da se produzi do kraja nedelje i da se i deca i roditelji osecaju bezbriznije, ali ne po ministru je dovoljno 6 dana iako je period inkubacija 5-7 dana. Ali taj jedan dan po ministru zdravlja nije ni bitan, pa zaboga u pitanju je samo virus od strepi ceo svet. Ali, na zalost, zaboravio sam da mi nismo ceo svet.
Mogao bih o nelogistima i propustima da pisem jos mnogo, jer samo gluv ili slep covek ne vidi sta nasa Vlada radi, NISTA. Zastitili su sebe, a za narod i nisu nesto mnogo zainteresovani. A i zasto bi, pa promenice oni i narod samo da za sebe obezbede sve sto im TREBA.

sasa,al.

pre 14 godina

lose je kada se politicarenje i korupcija uvuku u struku,u ovom slucaju u zdravstvo.Da postoji neki autoritet,kome bi se verovalo,ne bi bilo ovoliko,dobrim delom iskrene zabrinutosti i sumnje u "muljanja" nadleznih.Doktor sam veterine,prilicno se razumem u zaraze,imunitet,vakcine,a u ovom slucaju sam opasno neodlucan kako da se postavim.A dodatno je zakomplikovalo izbegavanje odgovornosti posledica vakcinacije,kao i neodgovorno ministrovo objasnjenje toga.

Nebojsa

pre 14 godina

Ako je neko u dilemi da li da se vakcinise ili ne , neka pogleda sta proizvodjac GSK jedne od vakcina koja je u upotrebi u Kanadi, navodi u sopstvenom dokumentu o vakcini AREPANRIX protiv virusa H1N1.
http://preventdisease.com/news/pdf/GSK_Arepanrix_October_2009.pdf

Za detaljne podatke sta se u svetu desava oko vakcinacije,koja se iskustava drugih zemalja, pogledati informacije koje neprekidno pristizu na sajt:
http://www.theflucase.com/

Džordže

pre 14 godina

E pa ministre dragi mislim da bi mogli da primite tu vakcinu i vi i vaši roditelji supruga i deca i da se onda lepo povučete iz fotelje i sačekate niskopodni tramvaj pa se vozite do mile volje

strumfeta

pre 14 godina

Sve vakcine protiv svinjskog gripa su napravljene na brzinu i imaju jezive nezeljene efekte. Zato se potpisuje saglasnost (svuda u svetu).
Niko vam nece reci da se niposto ne vakcinisete, naprotiv, to predstavlja veliku zaradu za farmaceutsku industriju. To sto je procurelo u stranim medijima o nezeljenim efektima je samo deo koji nije mogao da bude sprecen.

Trebalo je da primim vakcinu od Nemaca i pet puta mi je naglaseno da to nije obaveza - klasicno ogradjivanje.

Razmisljajte logicno: kako je uopste moguce imati dobru i pouzdanu vakcinu, kada se grip tek pojavio u svetu. Ozbiljna klinicka ispitivanja traju mnogo dugo i na mnogo vecem uzorku ljudi. Zato su i jako skupa.

Moja preporuka: Borite se protiv ovog gripa kao i protiv svakog drugog, shvatite ga ozbiljno, lezite kod kuce, idite kod lekara, jacajte imunitet, dobro se oblacite, izbegavajte guzvu koliko god mozete, ako ste zdravi, izolujte se ako ste bolesni koliko je to moguce, i proci ce.

"Svinjski stisak"

pre 14 godina

Ako već Tomica i ekipica kupuju (našim, budžetskim parama) 3 miliona doza nove vakcine protiv novog gripa pošto-zašto, kako to da je naprasno svim javnim zdravstvenim ustanovama u Srbiji koliko juče stiglo naređenje o obaveznom vakcinisanju celokupnog zdravstvenog osoblja, i to "starom" vakcinom protiv tzv. sezonskog gripa? Valjda, da se ne baci? Ili da se izvuku pare preko fonda?

verica

pre 14 godina

Mi je necemo ni primiti, a ni potpisati. I sta sad?
Ja uporno, sve ove godine ponavljam kako mi nije jasno to sto se radi, i kakvi nas to ljudi vode i kroje nam zivot, ali uporno ostajem ovde... Izgleda da ni sa mnom nesto nije u redu.

vera

pre 14 godina

Ovo je strašno. Farmaceutska mafija hara svetom. Ovi naši pajaci u tom kolu moraju da igraju. Kad ih dobro plate, onda i pevaju. A narod marva za eksperiment, in vivo! Mene neće niko vakcinisati pa nek preti koliko mu volja. A T Milosavljeviću itekako ćete me lečiti i to na vašu odgovornost, jer plaćam zdravstveno osiguranje 20 god. Ima li vakcina protiv ispranih mozgova?

!?)

pre 14 godina

Ne znam da li su neki Ministri izabrani na dozivotan period, ali mi je muka od njihovih prognoza - rezultati su svakodnevno vidljivi !?

Bojana

pre 14 godina

Vec danima pratim desavanja i vesti u vezi novog gripa u Srbiji, ali do danas nisam osecala potrebu da se javim. Medjutim, obzirom na kolicinu panike i dezinformacija koje kruze ovim sajtom, odlucila sam da napisem nekoliko recenica. Prvo, zivim u Americi i ovde je virus odavno prisutan u populaciji. Samo iz mog najblizeg okruzenja razbolelo se nekoliko ljudi, od toga je jedna mlada koleginica (25 godina) imala tesku komplikaciju sa upalom pluca, ali se srecom izvukla. Ostali su imali blazu klinicku sliku. Radim na University of Iowa; nasa bolnica je jedna od nekolicine u kojoj su vrsena ispitivanja efikasnosti vakcine protiv H1N1, jos pre nego sto je vakcina pustena u promet. I sama sam u pocetku bila pomalo skepticna prema vakcini, sto iz straha, sto iz neobavestenosti, ali su svi moji strahovi potpuno nestali kada sam videla da su dvoje mojih kolega (oboje su eminentni pedijatri ovde) upisali svoju decu, njih devetoro ukupno, u eksperimentalnu grupa koja je prva dobila ovu vakcinu. Sasvim sam sigurna da se oni nikada ne bi poigravali sa zivotima svoje dece, da nisu bili uvereni u bezbednost pomenute vakcine. Dve moje koleginice-trudnice su se takodje vakcinisale, a i ja planiram da vakcinisem svoju devetomesecnu bebu cim vakcina bude dostupna. Dakle, samo bez panike, malo vise informacija, i sve ce biti u redu. Pozdrav i dobro zdravlje svima!

Novi Sad

pre 14 godina

Ono sto je g. Milosavljevic rekao na televiziji ni malo ne lici na izjavu jednog ministra. U svom "monologu" nije nista rekao sem kojim redom ce ici vakcinacija. Nije pomenuo od koga se kupuje vakcina, kada ce biti dostupna, koji su nezeljeni efekti, zasto se od jednom potpisuju neke saglasnosti (ono kao boli me ruka od vakcine "ne pije vode"). Sve u svemu, takva "izjava" je vise licila na nezvanicni razgovor par ljudi nego na izlaganje jednog ministra o jednom ozbiljnom pitanju.

P.S. Moze moju vakcinu slobodno da uzme jer ja tom spricu necu prici na 5 metara!

evita

pre 14 godina

Polako gospodo, ministar mi nista nije simpatican, naprotiv, ali bar se setio (ili ga je neko poterao) da kupi vakcine. E sad, ono sto bi Ministarstvo zdravlja trebalo da uradi u vezi sa tim je da izda strucno saopstenje o nezeljenim efektima vakcine pa da mi obicni smrtnici izvagamo rizik. Na nasem primitivnom nivou naravno, posto jelte nismo lekari. A sto se epidemije Variole tice, dobro je pamtim i verujte da je tadasnja drzava dobro odradila posao. Da su neke od tih mera uradjene na vreme kada je ovaj grip otkriven, mozda je mogao i biti zaustavljen. Naravno da su te mere nepopularne ali to je jedini nacin.

H1 grok1

pre 14 godina

"Prvi sledeci korak je da se kontaktiraju proizvodjaci".Koliko se ja secam , uvazeni gosn ministar je pre par meseci izjavio da je Srbija stala u red za vakcinu, samo nije jasno gde smo to stali u red, verovatno na pogresan salter, sto je u Srbiji uobicajeno. Tek treba da kontaktiraju proizvodjaca??. Pa sta ste radili do sad??!! Cekali da vidite da li ce neko stvarno da umre pa da narucite vakcinu? U Skandinaviji i u Nemackoj je vakcinacija skoro zavrsena, Slovenija to upravo radi. Potpuno je jasno da je problem u novcu jer "ni kod babe nema za dzabe" ali ako je situacija tako ozbiljna onda se tako treba i ponasati. Da li su u ministarstvu svesni da u vecini skola nema sapuna u toaletima, a tamo ce grip najpre da udari! Zastitne maske gradjani treba sami da kupuju, umesto da im se podele kao sto su to radili u Meksiku. Reci cu samo i ovo: KUTIJA maski od 100 komada kosta oko 450-500 dinara.U apotekama se SADA prodaju samo na komad i to po ceni od 11 dinara (pomnozite to sa 100) pa cete lako da izracunate sta je u pitanju...

mama iz ns

pre 14 godina

Najbolja prevencija bi bila da se obezbedi SAPUN u školama. Moje dete nikada nije videlo sapun u školskom wc-u, za 5 godina u o.š. , pa ni danas!

snezana

pre 14 godina

Ako neko zna nemacki jezik neka udje na sajt austrijske televizije Örf i neka procita tekst u kome pise da je pocela vakcinacija medicinskog osoblja, od 32000 koliko ih ima vakcinu se prijavilo da primi 100. Ja sam decu i sebe vakcinisala protiv sezonskog gripa po savetu pedijatra. A sama doktorka je na moje pitanje o virusu gripa rekla da te vakcine nisu jos klinicki ispitane i da imaju mnogo pobocnih efekata.

milutin

pre 14 godina

Čekalo se sa naručivanjem vakcine da bi epidemija krenula, uplašio se narod, pa po starom lekarskom "receptu" preduzimaju se mere a niko ne pita koliko to košta. A to je, IDEALNA situacija za uzimanje provizije! Neko će se lepo opariti a mi nećemo pitati zašto se to nije na vreme obezbedilo već ćemo biti srećni što ima vakcina! "Večiti" Tomica će biti "heroj" a ne "bivši". Nažalost!

Dragan

pre 14 godina

Pre nego što se vakcinišete pogledajte ovo: http://www.youtube.com/watch?v=uR5p_bD3uLc i ovo:http://www.youtube.com/watch?v=h8riAeGh48U&feature=video_response
Niko ne spominje neželjena dejstva vakcine koja nije dovoljno ispitana od čega je i napravljena.

Anonimus

pre 14 godina

3000000 vakcina za sve dobrovoljne zamorce koji su voljni da testiraju na sebi stize uskoro...Ako posle godinu dana pocnu da umiru redom oni koji su je primili ko ce da im se izvini i kaze izvinjavamo se pogresili smo vakcina i nije bila tako bezbedna...Ali sami ste potpisali i trazili...

f

pre 14 godina

evo nesto iz hrvatskih medija...
Dr Blaylock je neurokirurg, autor predava... Read Moreč. Pohađao je LSU Medicinski Fakultet u New Orleans, a upotpunio je svoju internističku I neurolološku praksu na Medicinskom Fakultetu na Južnoj Karolini u Charlestonu.
http://www.blaylockreport.com/
Prema njegovom mišljenju NITKO NE BI SMIO UZETI CJEPIVO ZA SVINJSKU GRIPU. To je jedno od najopasnijih cjepiva ikada. Sadrži imuni sastojak zvan (MF-59) koji se pokazao kao sastojak koji izaziva autoimune bolesti poput MS (multipla) rematoidni artitis I Lupus. Cjepivo je vrlo snažan imunološki stimulator i nosi vrlo ozbiljne mogućnosti razvoja latentnog virusa protiv kojeg bi se zapravo trebao boriti. A taj virus «svinjske gripe» nazvan H1N1 uzrokuje „kineski sindrom“, što unači da uzrokuje da tjelesni imuni sistem pretjerano reagira. Upravo to je razlog zašto gripa češće ubija mlade ljude a manje pogađa starije (koji imaju slabiji imunitet).

Miki, Ljubljana

pre 14 godina

Cela priča je užas... Banana republika Srbija kupuje vakcinu, kao i sve ostale banana države na svetu, kojima upravlja farmaceutski lobi. Rešiti krizu... prodati 3 milijarde vakcina x 10 € =....... Od običnog gripa samo u EU umre preko 10.000 ljudi godišnje, uglavnom hroničnih bolesnika. Uporedite cifru sa ptičjim i svinjskim gripom, koja je zanemarljiva. Nikada ne budite deo kolektivne histerije, uzmite rakijicu, 10 sa lukom u lepinji, kiseli kupus i turšiju, pa nema zime.

Pera Detlic

pre 14 godina

Ja licno pristajem da kupim 10 vakcina ako ce to biti za penzioni fond dragog nam Ministra...Ako mu je ovo otpremnina, ko je jos spreman za istu zrtvu

Sidji vise, molim te...

r2d3

pre 14 godina

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=03&dd=17&nav_id=350507

http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/Uvozne-vakcine-ubijaju-Torlak.lt.html

http://www.eurosurveillance.org/images/dynamic/EE/V14N31/art19296.pdf

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=05&dd=08&nav_id=359485

Bar da je neko postavio pitanje nekome na ovu temu???

Milinko Crna Bara

pre 14 godina

Zamolio bih da za mene ne narucujete vakcinu, zar je ovaj grip opasniji od proslih gripova, mozda samo zato sto sad grip ima ime i kuma koji ga je krstio. Kako reaguje ljudska svest na svakodnevno bombardovanje informacijama o bolesti, katasrofa jer se svest napada tamo gde je najtanja - ljudsko zdravlje. Odavno je poznato da u medijima kad laz prodje tri puta, postaje istina, zato vam ne verujem u opasnost od svinjskog gripa. Al' ce neko da se nalupa love, zar ne.

Sultan

pre 14 godina

Potpisivanje saglasnosti za i protiv primanja vakcine.
Licemerno je sto se narodu ne objasni da su vakcine neispitane i da do sada ima smrtih slucajeva posle vakcinacije.
Nije to kako kaze ministar Tomica da se saglasnost potpise da u slucaju ako Vas zaboli ruka posle primljene vakcine znate da je to zbog vakcine i da ste dali saglasnost.
Vec da se drzava ogradi od mogucih negativnih dejstava jer "sami ste to trazili i potpisali pa sada gledajte"

mirjana

pre 14 godina

Koliko me secanje sluzi, pre par meseci, u nekoj od emisija na tv-u, su konstatovali da leku tamiflu, koji se moze kupiti na nasem trzistu pocetkom 2010 istice rok i da je nekom, samo nama znanom procedurom, taj rok "legalno" produzen i stari datum prelepljen. Na tu konstataciju voditeljke, odgovorno lice koje je bilo gost u emisiji je reklo da je to sasvim u redu i da je to "tamo neka" normalna procedura.
A pro po vakcina, verujem da su se gospoda iz vlasti na vreme zastitila, verovatno najkvalitetnijim vakcinama

ogorcen

pre 14 godina

kakve su to muljare, ispitivali su do sad zainteresovanost naroda za vakcine, pa ako je ima kupicemo puno, i puno cemo da zaradimo. A sto se tice potpisivanja saglasnosti, to je zato sto vakcina verovatno ima neko nezeljeno dejstvo, u stvari dva, jedno je sadrzaj zive u istoj, a drugo zaboravih...

Miki

pre 14 godina

Mislim da mi to sve lici na gomilu filmova koje smo svi imali prilike da gledamo, gde se ljudi dele na one poslusne (koji su vakcinisani u ovom slucaju) i na otpadnike koji ce sigurno biti progonjeni, jer nisu hteli da prime vakcinu. Dvadeset godina nisu u stanju da pronadju vakcinu, lek za HIV, a ovde imaju vakcinu pre nego sto se bolest i pojavila, uostalom vakcina, kakva je, koliko je testirana, jel za sve ista ili ce se deliti po tome gde se salju, bogate zemlje, siromasne zemlje. Setite se samo filma Equilibrium, sve to mi smrdi na nesto drugo, a vreme ce pokazati svoje, ovim sto se sada desava, samo ce kompanije koje proizvode vakcine napuniti svoje dzepove.

jovan

pre 14 godina

Vi imate ozbiljan problem. Realan, na terenu. Tice se ljudskih zivota, osnovne supstance jedne drzave, teritorije, feuda, pronije, kako hocete. Tice se neceg planetarnog, kosmickog, od Biblijske knjige postanja! I tada nakon obecanja da ce neko da kupi vakcine do kraja godine ili pocetkom iduce, kada je vrag dosao na vrata, upotrebljavate neodredjeni, nesvrseni glagol da tzv vlada "kupuje" vakcine. Sa potpuno nedefinisanim zavrsetkom kada ce ih najzad kupiti. Bez obzira na rizik da mi moderator nece odobriti "negativno obojen" komentar, hocu samo da vas pitam, vas u nadleznim resorima: Da li ste vi pri mozgu? Koliki je vas domet uracunljivosti?!

cogito, ergo sum

pre 14 godina

Gospodine ministre, žao mi što moram da vas zamolim da ne vredjate inteligenciju velikog broja ljudi izjavljujući da je potpisivanje saglasnosti za vakcinisanje OBAVEZA "jer ako neko oboli, neću ja da budem kriv", odnosno ako nekoga ruka zaboli "jače" da zna da je to od vakcine i da to nije vaša krivica. Nije mi u sećanju potpisivanje ovakvih saglasnosti, bar do sada, a pamtim dugo. Zašto se Vi toliko ogradjujete i ko vas uopšte napada ?
Umesto takve reakcije, mogli ste, ako niste, pročitati "Pandemija svinjske gripe - fakt ili fikcija?! Autor: Dr. Mercola, koji piše na temu H1N1, španske groznice,itd., kao i tužbu austrijske novinarke Jane Burgermeister upućene WHO.
No, ovo za vas.
Za nas, obične smrtnike treba da važi, ali KONSTATNO preporuka održavanja po svim osnovama LIČNE HIGIJENE, u šta spada i pranje ruku.
Takodje, 15% ili 25% obolele dece kao razlog za zatvaranje škola, pa i na kraći period, je neuputno, jer ukoliko se desi da dodje do navedenog procenta, onda ga možete odmah bar udvostručiti. A šta onda ?
Moja preporuka, a bilo bi dobro da je i vaša, što više vitamina, održavanja fizičke kondicije, boravak na svežem vazduhu uz maksimalno izbegavanje skupova, najkraće dizanje opšteg imuniteta na potreban nivo i, naravno, upotreba zaštitnih maski.
O vakcinama, reakcijama na nju (pozitivnom ili ne) i sl. neka ostane za razmišljanje svakog od nas i za LIČNU odluku, bez prisile, ili ogradjivanja od strane najkompetetnije ličnosti u zdravstvu.
Želim nama svima zdravlja !

Dejan

pre 14 godina

Gospodine Ministre Vi jos nista dali ostavku? Pa ne, sto bi ste? Ovo sa kupovinom vakcina tek sada, maski kojih nema dovoljno, ali sad, sad kad vec ima 169 zarazenih sa svinjskim gripom je kasno. Ne znam da li bi ste mogli javnosti da kazete sta ste cekali do sada? Ako je novac izgovor necu ga prihvatiti. Znali ste i sta ste cekali. OSTAVKA!!!
Onaj film Variola Vera bice malo dete za ovo sto ce da nam se desi...
Besan gradjanin

Stefan

pre 14 godina

Ovo je kljucna recenica:
"Do kraja sezone i 2010. godine u svetu će biti vakcinisano između dve i tri milijarde ljudi", rekao je ministar.

Sada vi racunajte 3 milijarde ljudi puta X evra koliko kosta pojedinacna vakcina.

Ove godine svinjski, sledece godine koziji grip.... A tek ce biti frke ako grip mutira i predje sa svinje na mrmota, pa onda na lemura i na kraju tapira...

Svake godine spricaj marvu.
Jedan svet - jedno globalno selo - jedna raja.

Lemi

pre 14 godina

Sada ste se setili da porucite vakcine!?!?

Pa svaka cast, bicete neki 189. na listi prioriteta posto sve ostale normalne zemlje doporucuju treci ili cetvrti kontigent vakcina!

Aleksandar

pre 14 godina

vrlo cudno je sve po pitanju tih vakcina... zivim na sjeveru italije i ovdje niko ne zeli da primi vakcinu iako svi strahuju od gripa... vjerovatno sumnjaju u vjerodostojnost informacija i sami sadrzaj vakcine. A cim Vlada Srbije moze da dobije 3 miliona vakcina (a citava Italija nema ni pola od tog broja) onda je to jos vise sumnjivo!

Sasha

pre 14 godina

Zasto da potpisujemo saglasnost? Potpisujemo li je kod vakcina protiv sezonskog gripa, potpisujemo li ih kada se deca vakcinisu po kalendaru vakcinacije? Cemu ova novost i od cega se Vlada ogradjuje? Nista ne tvrdim, samo pitam.

Jovan

pre 14 godina

Ministar zdravlja kaže i da će svi morati da potpišu saglasnost o tome da li će da se vakcinišu ili ne.

Nije mi jasno ni sta se dobija tim potpisom?? Da je ministarstvo zdravlja, izvrsilo kontrolu te vakcine i dala saopstenje da je u pitanju stvarno vakcina, ili bilo sta slicno...ovako nam nije jasno za sta ih oslobadjamo odgovornosti ??

Miroslav M.

pre 14 godina

Države koje su ozbiljno shvatile pretnju od A H1N1 su još u maju odabrale od kog proizvođača će naručiti vakcine i tada su uplatile avans, a naš "ekspertski tim" na početku epidemije u našoj zemlji tek razmišlja o svemu tome!

Neće nam uskoro ni trebati te vakcine, ali će gospoda uzeti pare od provizije za iste u svoje džepove.

Proka

pre 14 godina

Zakasnili su da kupe dobre vakcine bez adjuvansa koje proizvodi Bakster, zakasnili su da kupe Sanofi Paster split vakcine i sad u sred epidemije su odlucili da kupe i dobice najgore...

Natalija

pre 14 godina

Sa tom vakcinom se kasni. „Zašto nisu kupljene vakcine na vreme“? Odgovor: Hteli su da štede na stvarima na kojima to ne sme da se radi. Da plate Miladinu Kovačeviću, da pomažu Dodika (mi iz Srbije dotiramo RS) da specijalnim avionom dočeruje ratnu zločinku Plavšiću, koliko je para STRAĆIO samo Jeremić putujući po svetu (a učinak tih putpovanaj je „nula“) i slično, tu se nije štedelo! Nisu imali pare da plate, vakcine, niko ne daje robu za dzabe (to je bilo samo u komunizmu pa je zato i propao). Nemaju pare ni za „tamiflu“. Juče Ukrajina kupila (platila) za onoliko kutija „tamiflua“ i deliće ih besplatno narodu (a naši nisu u stanju čak da kupe tamiflu pa da ga preprodaju u apotekama!). Kad platiš lekovi odmah stižu.

Stefan

pre 14 godina

Ovo je kljucna recenica:
"Do kraja sezone i 2010. godine u svetu će biti vakcinisano između dve i tri milijarde ljudi", rekao je ministar.

Sada vi racunajte 3 milijarde ljudi puta X evra koliko kosta pojedinacna vakcina.

Ove godine svinjski, sledece godine koziji grip.... A tek ce biti frke ako grip mutira i predje sa svinje na mrmota, pa onda na lemura i na kraju tapira...

Svake godine spricaj marvu.
Jedan svet - jedno globalno selo - jedna raja.

Sasha

pre 14 godina

Zasto da potpisujemo saglasnost? Potpisujemo li je kod vakcina protiv sezonskog gripa, potpisujemo li ih kada se deca vakcinisu po kalendaru vakcinacije? Cemu ova novost i od cega se Vlada ogradjuje? Nista ne tvrdim, samo pitam.

Aleksandar

pre 14 godina

vrlo cudno je sve po pitanju tih vakcina... zivim na sjeveru italije i ovdje niko ne zeli da primi vakcinu iako svi strahuju od gripa... vjerovatno sumnjaju u vjerodostojnost informacija i sami sadrzaj vakcine. A cim Vlada Srbije moze da dobije 3 miliona vakcina (a citava Italija nema ni pola od tog broja) onda je to jos vise sumnjivo!

Proka

pre 14 godina

Zakasnili su da kupe dobre vakcine bez adjuvansa koje proizvodi Bakster, zakasnili su da kupe Sanofi Paster split vakcine i sad u sred epidemije su odlucili da kupe i dobice najgore...

Jovan

pre 14 godina

Ministar zdravlja kaže i da će svi morati da potpišu saglasnost o tome da li će da se vakcinišu ili ne.

Nije mi jasno ni sta se dobija tim potpisom?? Da je ministarstvo zdravlja, izvrsilo kontrolu te vakcine i dala saopstenje da je u pitanju stvarno vakcina, ili bilo sta slicno...ovako nam nije jasno za sta ih oslobadjamo odgovornosti ??

Sultan

pre 14 godina

Potpisivanje saglasnosti za i protiv primanja vakcine.
Licemerno je sto se narodu ne objasni da su vakcine neispitane i da do sada ima smrtih slucajeva posle vakcinacije.
Nije to kako kaze ministar Tomica da se saglasnost potpise da u slucaju ako Vas zaboli ruka posle primljene vakcine znate da je to zbog vakcine i da ste dali saglasnost.
Vec da se drzava ogradi od mogucih negativnih dejstava jer "sami ste to trazili i potpisali pa sada gledajte"

mama iz ns

pre 14 godina

Najbolja prevencija bi bila da se obezbedi SAPUN u školama. Moje dete nikada nije videlo sapun u školskom wc-u, za 5 godina u o.š. , pa ni danas!

Natalija

pre 14 godina

Sa tom vakcinom se kasni. „Zašto nisu kupljene vakcine na vreme“? Odgovor: Hteli su da štede na stvarima na kojima to ne sme da se radi. Da plate Miladinu Kovačeviću, da pomažu Dodika (mi iz Srbije dotiramo RS) da specijalnim avionom dočeruje ratnu zločinku Plavšiću, koliko je para STRAĆIO samo Jeremić putujući po svetu (a učinak tih putpovanaj je „nula“) i slično, tu se nije štedelo! Nisu imali pare da plate, vakcine, niko ne daje robu za dzabe (to je bilo samo u komunizmu pa je zato i propao). Nemaju pare ni za „tamiflu“. Juče Ukrajina kupila (platila) za onoliko kutija „tamiflua“ i deliće ih besplatno narodu (a naši nisu u stanju čak da kupe tamiflu pa da ga preprodaju u apotekama!). Kad platiš lekovi odmah stižu.

jovan

pre 14 godina

Vi imate ozbiljan problem. Realan, na terenu. Tice se ljudskih zivota, osnovne supstance jedne drzave, teritorije, feuda, pronije, kako hocete. Tice se neceg planetarnog, kosmickog, od Biblijske knjige postanja! I tada nakon obecanja da ce neko da kupi vakcine do kraja godine ili pocetkom iduce, kada je vrag dosao na vrata, upotrebljavate neodredjeni, nesvrseni glagol da tzv vlada "kupuje" vakcine. Sa potpuno nedefinisanim zavrsetkom kada ce ih najzad kupiti. Bez obzira na rizik da mi moderator nece odobriti "negativno obojen" komentar, hocu samo da vas pitam, vas u nadleznim resorima: Da li ste vi pri mozgu? Koliki je vas domet uracunljivosti?!

Novi Sad

pre 14 godina

Ono sto je g. Milosavljevic rekao na televiziji ni malo ne lici na izjavu jednog ministra. U svom "monologu" nije nista rekao sem kojim redom ce ici vakcinacija. Nije pomenuo od koga se kupuje vakcina, kada ce biti dostupna, koji su nezeljeni efekti, zasto se od jednom potpisuju neke saglasnosti (ono kao boli me ruka od vakcine "ne pije vode"). Sve u svemu, takva "izjava" je vise licila na nezvanicni razgovor par ljudi nego na izlaganje jednog ministra o jednom ozbiljnom pitanju.

P.S. Moze moju vakcinu slobodno da uzme jer ja tom spricu necu prici na 5 metara!

Dejan

pre 14 godina

Gospodine Ministre Vi jos nista dali ostavku? Pa ne, sto bi ste? Ovo sa kupovinom vakcina tek sada, maski kojih nema dovoljno, ali sad, sad kad vec ima 169 zarazenih sa svinjskim gripom je kasno. Ne znam da li bi ste mogli javnosti da kazete sta ste cekali do sada? Ako je novac izgovor necu ga prihvatiti. Znali ste i sta ste cekali. OSTAVKA!!!
Onaj film Variola Vera bice malo dete za ovo sto ce da nam se desi...
Besan gradjanin

vera

pre 14 godina

Ovo je strašno. Farmaceutska mafija hara svetom. Ovi naši pajaci u tom kolu moraju da igraju. Kad ih dobro plate, onda i pevaju. A narod marva za eksperiment, in vivo! Mene neće niko vakcinisati pa nek preti koliko mu volja. A T Milosavljeviću itekako ćete me lečiti i to na vašu odgovornost, jer plaćam zdravstveno osiguranje 20 god. Ima li vakcina protiv ispranih mozgova?

Miki

pre 14 godina

Mislim da mi to sve lici na gomilu filmova koje smo svi imali prilike da gledamo, gde se ljudi dele na one poslusne (koji su vakcinisani u ovom slucaju) i na otpadnike koji ce sigurno biti progonjeni, jer nisu hteli da prime vakcinu. Dvadeset godina nisu u stanju da pronadju vakcinu, lek za HIV, a ovde imaju vakcinu pre nego sto se bolest i pojavila, uostalom vakcina, kakva je, koliko je testirana, jel za sve ista ili ce se deliti po tome gde se salju, bogate zemlje, siromasne zemlje. Setite se samo filma Equilibrium, sve to mi smrdi na nesto drugo, a vreme ce pokazati svoje, ovim sto se sada desava, samo ce kompanije koje proizvode vakcine napuniti svoje dzepove.

cogito, ergo sum

pre 14 godina

Gospodine ministre, žao mi što moram da vas zamolim da ne vredjate inteligenciju velikog broja ljudi izjavljujući da je potpisivanje saglasnosti za vakcinisanje OBAVEZA "jer ako neko oboli, neću ja da budem kriv", odnosno ako nekoga ruka zaboli "jače" da zna da je to od vakcine i da to nije vaša krivica. Nije mi u sećanju potpisivanje ovakvih saglasnosti, bar do sada, a pamtim dugo. Zašto se Vi toliko ogradjujete i ko vas uopšte napada ?
Umesto takve reakcije, mogli ste, ako niste, pročitati "Pandemija svinjske gripe - fakt ili fikcija?! Autor: Dr. Mercola, koji piše na temu H1N1, španske groznice,itd., kao i tužbu austrijske novinarke Jane Burgermeister upućene WHO.
No, ovo za vas.
Za nas, obične smrtnike treba da važi, ali KONSTATNO preporuka održavanja po svim osnovama LIČNE HIGIJENE, u šta spada i pranje ruku.
Takodje, 15% ili 25% obolele dece kao razlog za zatvaranje škola, pa i na kraći period, je neuputno, jer ukoliko se desi da dodje do navedenog procenta, onda ga možete odmah bar udvostručiti. A šta onda ?
Moja preporuka, a bilo bi dobro da je i vaša, što više vitamina, održavanja fizičke kondicije, boravak na svežem vazduhu uz maksimalno izbegavanje skupova, najkraće dizanje opšteg imuniteta na potreban nivo i, naravno, upotreba zaštitnih maski.
O vakcinama, reakcijama na nju (pozitivnom ili ne) i sl. neka ostane za razmišljanje svakog od nas i za LIČNU odluku, bez prisile, ili ogradjivanja od strane najkompetetnije ličnosti u zdravstvu.
Želim nama svima zdravlja !

Lemi

pre 14 godina

Sada ste se setili da porucite vakcine!?!?

Pa svaka cast, bicete neki 189. na listi prioriteta posto sve ostale normalne zemlje doporucuju treci ili cetvrti kontigent vakcina!

Milinko Crna Bara

pre 14 godina

Zamolio bih da za mene ne narucujete vakcinu, zar je ovaj grip opasniji od proslih gripova, mozda samo zato sto sad grip ima ime i kuma koji ga je krstio. Kako reaguje ljudska svest na svakodnevno bombardovanje informacijama o bolesti, katasrofa jer se svest napada tamo gde je najtanja - ljudsko zdravlje. Odavno je poznato da u medijima kad laz prodje tri puta, postaje istina, zato vam ne verujem u opasnost od svinjskog gripa. Al' ce neko da se nalupa love, zar ne.

verica

pre 14 godina

Mi je necemo ni primiti, a ni potpisati. I sta sad?
Ja uporno, sve ove godine ponavljam kako mi nije jasno to sto se radi, i kakvi nas to ljudi vode i kroje nam zivot, ali uporno ostajem ovde... Izgleda da ni sa mnom nesto nije u redu.

Pera Detlic

pre 14 godina

Ja licno pristajem da kupim 10 vakcina ako ce to biti za penzioni fond dragog nam Ministra...Ako mu je ovo otpremnina, ko je jos spreman za istu zrtvu

Sidji vise, molim te...

ogorcen

pre 14 godina

kakve su to muljare, ispitivali su do sad zainteresovanost naroda za vakcine, pa ako je ima kupicemo puno, i puno cemo da zaradimo. A sto se tice potpisivanja saglasnosti, to je zato sto vakcina verovatno ima neko nezeljeno dejstvo, u stvari dva, jedno je sadrzaj zive u istoj, a drugo zaboravih...

mirjana

pre 14 godina

Koliko me secanje sluzi, pre par meseci, u nekoj od emisija na tv-u, su konstatovali da leku tamiflu, koji se moze kupiti na nasem trzistu pocetkom 2010 istice rok i da je nekom, samo nama znanom procedurom, taj rok "legalno" produzen i stari datum prelepljen. Na tu konstataciju voditeljke, odgovorno lice koje je bilo gost u emisiji je reklo da je to sasvim u redu i da je to "tamo neka" normalna procedura.
A pro po vakcina, verujem da su se gospoda iz vlasti na vreme zastitila, verovatno najkvalitetnijim vakcinama

Dr Beba

pre 14 godina

Vodila sam majku (85 godina) u dom zdravlja da primi vakcinu protiv sezonskog gripa i procedura je trajala jedan sat: dva cekanja na šalteru, po jedno kod doktora i sestre. Sve se odvija u čekaonici prepunoj gripoznih i prehladjenih ljudi, tj. u idealnoj sredini da se zdrav inficira. Tako je to kad Veciti organizuje zdravstvo! Sebi sam sama dala vakcinu. Sto se tice vakcine protiv svinjskog gripa, ja je primiti NECU, niti cu bilo sta potpisivati, pa nek me Veciti goni krivicno. Da li on zamislja da ovaj sludjeni narod treba satima i danima da ceka redove po domovima zdravlja (mozda u MUP-u?)da bi izjavio da li hoce ili nece da se vakcinise.

f

pre 14 godina

evo nesto iz hrvatskih medija...
Dr Blaylock je neurokirurg, autor predava... Read Moreč. Pohađao je LSU Medicinski Fakultet u New Orleans, a upotpunio je svoju internističku I neurolološku praksu na Medicinskom Fakultetu na Južnoj Karolini u Charlestonu.
http://www.blaylockreport.com/
Prema njegovom mišljenju NITKO NE BI SMIO UZETI CJEPIVO ZA SVINJSKU GRIPU. To je jedno od najopasnijih cjepiva ikada. Sadrži imuni sastojak zvan (MF-59) koji se pokazao kao sastojak koji izaziva autoimune bolesti poput MS (multipla) rematoidni artitis I Lupus. Cjepivo je vrlo snažan imunološki stimulator i nosi vrlo ozbiljne mogućnosti razvoja latentnog virusa protiv kojeg bi se zapravo trebao boriti. A taj virus «svinjske gripe» nazvan H1N1 uzrokuje „kineski sindrom“, što unači da uzrokuje da tjelesni imuni sistem pretjerano reagira. Upravo to je razlog zašto gripa češće ubija mlade ljude a manje pogađa starije (koji imaju slabiji imunitet).

Miroslav M.

pre 14 godina

Države koje su ozbiljno shvatile pretnju od A H1N1 su još u maju odabrale od kog proizvođača će naručiti vakcine i tada su uplatile avans, a naš "ekspertski tim" na početku epidemije u našoj zemlji tek razmišlja o svemu tome!

Neće nam uskoro ni trebati te vakcine, ali će gospoda uzeti pare od provizije za iste u svoje džepove.

Sta reci a ne zaplakati??

pre 14 godina

Laz prva: Srbija je spremna za pandemiju!
Istina: Srbija nije spremna ni za sneg u decembru koji, nekako UVEK iznenadi putare!!
Laz druga: Srbija je u redu za vakcine
Istina: Nisu je ni narucili, niti su shvatali da treba da je naruce pa su brze-bolje trazili da se svi vakcinisu protiv sezonskog gripa a sad hitno ce nabaviti 3 miliona doza, vazi!
Istina-verovatnija: Nabavice je kada vec bude kasno za imunizaciju jer se IMUNIZACIJA radi kad je covek zdrav u sklopu preventive a ne kada je vec oboleo!
Laz treca: SRBIJA IMA DOVOLJNO RESPIRATORA!!
Istina: Predrag Kon je juce na RTS-dnevniku 3 izjavio da je nesrecna zena od 32 godine umrla na putu za Bg jer u Kragujevcu i Krusevcu NIJE BILO SLOBODNH RESPIRATORA! Bolje bi mu bilo da je cutao kao i svi ostali u toj kriznoj grupi posto konstantno sami sebi skacu u usta! Po Pancevu, gradu u kome zivim, vec danima kruzi prica da je na raspolaganju SAMo 4 respiratora a u ovom gradu se polovina novorodjencadi rodi sa urodjenim bolestima disajnog sistema a da ne govorim o velikom broju hronicnih plucnih bolesnika koji postoje zahvaljujuci blagotvornom pancevackom vazduhu! I sta ce, biti sa njima ako stvarno obole od novog gripa kad njima respirator treba i za obican grip! Gospodo, mozda ste vi veliki strucnjaci ali u mislima, a u praksi i nije sve bas tako!

H1 grok1

pre 14 godina

"Prvi sledeci korak je da se kontaktiraju proizvodjaci".Koliko se ja secam , uvazeni gosn ministar je pre par meseci izjavio da je Srbija stala u red za vakcinu, samo nije jasno gde smo to stali u red, verovatno na pogresan salter, sto je u Srbiji uobicajeno. Tek treba da kontaktiraju proizvodjaca??. Pa sta ste radili do sad??!! Cekali da vidite da li ce neko stvarno da umre pa da narucite vakcinu? U Skandinaviji i u Nemackoj je vakcinacija skoro zavrsena, Slovenija to upravo radi. Potpuno je jasno da je problem u novcu jer "ni kod babe nema za dzabe" ali ako je situacija tako ozbiljna onda se tako treba i ponasati. Da li su u ministarstvu svesni da u vecini skola nema sapuna u toaletima, a tamo ce grip najpre da udari! Zastitne maske gradjani treba sami da kupuju, umesto da im se podele kao sto su to radili u Meksiku. Reci cu samo i ovo: KUTIJA maski od 100 komada kosta oko 450-500 dinara.U apotekama se SADA prodaju samo na komad i to po ceni od 11 dinara (pomnozite to sa 100) pa cete lako da izracunate sta je u pitanju...

"Svinjski stisak"

pre 14 godina

Ako već Tomica i ekipica kupuju (našim, budžetskim parama) 3 miliona doza nove vakcine protiv novog gripa pošto-zašto, kako to da je naprasno svim javnim zdravstvenim ustanovama u Srbiji koliko juče stiglo naređenje o obaveznom vakcinisanju celokupnog zdravstvenog osoblja, i to "starom" vakcinom protiv tzv. sezonskog gripa? Valjda, da se ne baci? Ili da se izvuku pare preko fonda?

milutin

pre 14 godina

Čekalo se sa naručivanjem vakcine da bi epidemija krenula, uplašio se narod, pa po starom lekarskom "receptu" preduzimaju se mere a niko ne pita koliko to košta. A to je, IDEALNA situacija za uzimanje provizije! Neko će se lepo opariti a mi nećemo pitati zašto se to nije na vreme obezbedilo već ćemo biti srećni što ima vakcina! "Večiti" Tomica će biti "heroj" a ne "bivši". Nažalost!

snezana

pre 14 godina

Ako neko zna nemacki jezik neka udje na sajt austrijske televizije Örf i neka procita tekst u kome pise da je pocela vakcinacija medicinskog osoblja, od 32000 koliko ih ima vakcinu se prijavilo da primi 100. Ja sam decu i sebe vakcinisala protiv sezonskog gripa po savetu pedijatra. A sama doktorka je na moje pitanje o virusu gripa rekla da te vakcine nisu jos klinicki ispitane i da imaju mnogo pobocnih efekata.

strumfeta

pre 14 godina

Sve vakcine protiv svinjskog gripa su napravljene na brzinu i imaju jezive nezeljene efekte. Zato se potpisuje saglasnost (svuda u svetu).
Niko vam nece reci da se niposto ne vakcinisete, naprotiv, to predstavlja veliku zaradu za farmaceutsku industriju. To sto je procurelo u stranim medijima o nezeljenim efektima je samo deo koji nije mogao da bude sprecen.

Trebalo je da primim vakcinu od Nemaca i pet puta mi je naglaseno da to nije obaveza - klasicno ogradjivanje.

Razmisljajte logicno: kako je uopste moguce imati dobru i pouzdanu vakcinu, kada se grip tek pojavio u svetu. Ozbiljna klinicka ispitivanja traju mnogo dugo i na mnogo vecem uzorku ljudi. Zato su i jako skupa.

Moja preporuka: Borite se protiv ovog gripa kao i protiv svakog drugog, shvatite ga ozbiljno, lezite kod kuce, idite kod lekara, jacajte imunitet, dobro se oblacite, izbegavajte guzvu koliko god mozete, ako ste zdravi, izolujte se ako ste bolesni koliko je to moguce, i proci ce.

Ivan N

pre 14 godina

Ljudi moji, da li je nas ministar zdravlja ikada pogledao u ogledalo, sumnjam, jer ne moze da gleda coveka u oci kad ga laze.
Obajljivali su u pocetku da svake godine oko 2000 ljudi umre od obicnog gripa, zasto to do sada nikada nije objavljeno.
Drugo, isto to ministarstvo zdravlja, najalvljivalo je da ce AH1N1 kod nas stici na jesen, i sta su preduzeli, NISTA. Trebalo je da se zarazi 200 ljudi da bi Vlada nalozila Republickom zavodu za zastitu zdravlja da UDJE U PROCEDURU NABAVKE VAKCINA. Ako su vec znali kada ce se kod nas pojaviti virus AH1N1 zasto do sada nisu nabavljene vakcine, koliko zivota bi se spaslo.
Ministar zdravlja produzava jesenji raspust sa 4 na 6 dana da bi se zastitila deca od sirenja virusa AH1N1, a bas on u jednom od saopstenja medijima kaze da je inkubacija 5-7 dana. Zar raspust nije mogao da se produzi do kraja nedelje i da se i deca i roditelji osecaju bezbriznije, ali ne po ministru je dovoljno 6 dana iako je period inkubacija 5-7 dana. Ali taj jedan dan po ministru zdravlja nije ni bitan, pa zaboga u pitanju je samo virus od strepi ceo svet. Ali, na zalost, zaboravio sam da mi nismo ceo svet.
Mogao bih o nelogistima i propustima da pisem jos mnogo, jer samo gluv ili slep covek ne vidi sta nasa Vlada radi, NISTA. Zastitili su sebe, a za narod i nisu nesto mnogo zainteresovani. A i zasto bi, pa promenice oni i narod samo da za sebe obezbede sve sto im TREBA.

Miki, Ljubljana

pre 14 godina

Cela priča je užas... Banana republika Srbija kupuje vakcinu, kao i sve ostale banana države na svetu, kojima upravlja farmaceutski lobi. Rešiti krizu... prodati 3 milijarde vakcina x 10 € =....... Od običnog gripa samo u EU umre preko 10.000 ljudi godišnje, uglavnom hroničnih bolesnika. Uporedite cifru sa ptičjim i svinjskim gripom, koja je zanemarljiva. Nikada ne budite deo kolektivne histerije, uzmite rakijicu, 10 sa lukom u lepinji, kiseli kupus i turšiju, pa nema zime.

Džordže

pre 14 godina

E pa ministre dragi mislim da bi mogli da primite tu vakcinu i vi i vaši roditelji supruga i deca i da se onda lepo povučete iz fotelje i sačekate niskopodni tramvaj pa se vozite do mile volje

Anonimus

pre 14 godina

3000000 vakcina za sve dobrovoljne zamorce koji su voljni da testiraju na sebi stize uskoro...Ako posle godinu dana pocnu da umiru redom oni koji su je primili ko ce da im se izvini i kaze izvinjavamo se pogresili smo vakcina i nije bila tako bezbedna...Ali sami ste potpisali i trazili...

sasa,al.

pre 14 godina

lose je kada se politicarenje i korupcija uvuku u struku,u ovom slucaju u zdravstvo.Da postoji neki autoritet,kome bi se verovalo,ne bi bilo ovoliko,dobrim delom iskrene zabrinutosti i sumnje u "muljanja" nadleznih.Doktor sam veterine,prilicno se razumem u zaraze,imunitet,vakcine,a u ovom slucaju sam opasno neodlucan kako da se postavim.A dodatno je zakomplikovalo izbegavanje odgovornosti posledica vakcinacije,kao i neodgovorno ministrovo objasnjenje toga.

!?)

pre 14 godina

Ne znam da li su neki Ministri izabrani na dozivotan period, ali mi je muka od njihovih prognoza - rezultati su svakodnevno vidljivi !?

If-Then-Maybe

pre 14 godina

Dakle, 4.11.2009. vlada Srbije je odvojila pare iz budžeta (mada ne zna koliki je novac odvojila!? - dugo ne pročitah veću glupost), za kupovinu vakcine, i "uputiće poziv farmaceutskim kompanijama da joj dostave ponude za vakcine" !!! Bravo!

Dok je svet završava vakcinaciju, naša vlast je rešila da NABAVI vakcinu. Taj posao su sve zemlje ZAVRŠILE letos, pa zato sada IMAJU vakcine, a mi verovatno možemo da očekujemo vakcine na proleće sledeće godine. A za Miladina su se pare odmah našle. I još po neke.

I još poštovani ministar, koji usput za sve ove godine nije ni pomakao ništa vezano za KORUPCIJU u zdravstvu, gde samo fale cenovnici na ordinacijama, i indirektno seje paniku o opasnostima od vakcine, KOJE NEMA I NEĆEMO JE SKORO NI IMATI !!! Dok mi dođemo do formulara hoću/neću vakcinu, još mnogo ljudi će umreti. Ali do tada, ako se ljudi plaše vakcine (koje nema), neće se ni buniti što je nema. Vrhunsko umeće cinizma!

Logična bi bila HITNA SMENA MINISTRA, pošto je za časnu ostavku kasno. Ali bićemo svedoci da i dalje ruka ruku mije. Pa makar i sa dezinfekcionim sredstvom.

Dragan

pre 14 godina

Pre nego što se vakcinišete pogledajte ovo: http://www.youtube.com/watch?v=uR5p_bD3uLc i ovo:http://www.youtube.com/watch?v=h8riAeGh48U&feature=video_response
Niko ne spominje neželjena dejstva vakcine koja nije dovoljno ispitana od čega je i napravljena.

ONA KOJA DIZE PESNICU

pre 14 godina

Moje je dete na skolovanju u USA.Dala sam pristanak da primi vakcinu.Sta mislite kako se osecam kada sam saznala preko svih komentara sta moze da je zadesi?A sta ako ne primi vakcinu?Sta ce biti tada sa njom?

evita

pre 14 godina

Polako gospodo, ministar mi nista nije simpatican, naprotiv, ali bar se setio (ili ga je neko poterao) da kupi vakcine. E sad, ono sto bi Ministarstvo zdravlja trebalo da uradi u vezi sa tim je da izda strucno saopstenje o nezeljenim efektima vakcine pa da mi obicni smrtnici izvagamo rizik. Na nasem primitivnom nivou naravno, posto jelte nismo lekari. A sto se epidemije Variole tice, dobro je pamtim i verujte da je tadasnja drzava dobro odradila posao. Da su neke od tih mera uradjene na vreme kada je ovaj grip otkriven, mozda je mogao i biti zaustavljen. Naravno da su te mere nepopularne ali to je jedini nacin.

Bojana

pre 14 godina

Vec danima pratim desavanja i vesti u vezi novog gripa u Srbiji, ali do danas nisam osecala potrebu da se javim. Medjutim, obzirom na kolicinu panike i dezinformacija koje kruze ovim sajtom, odlucila sam da napisem nekoliko recenica. Prvo, zivim u Americi i ovde je virus odavno prisutan u populaciji. Samo iz mog najblizeg okruzenja razbolelo se nekoliko ljudi, od toga je jedna mlada koleginica (25 godina) imala tesku komplikaciju sa upalom pluca, ali se srecom izvukla. Ostali su imali blazu klinicku sliku. Radim na University of Iowa; nasa bolnica je jedna od nekolicine u kojoj su vrsena ispitivanja efikasnosti vakcine protiv H1N1, jos pre nego sto je vakcina pustena u promet. I sama sam u pocetku bila pomalo skepticna prema vakcini, sto iz straha, sto iz neobavestenosti, ali su svi moji strahovi potpuno nestali kada sam videla da su dvoje mojih kolega (oboje su eminentni pedijatri ovde) upisali svoju decu, njih devetoro ukupno, u eksperimentalnu grupa koja je prva dobila ovu vakcinu. Sasvim sam sigurna da se oni nikada ne bi poigravali sa zivotima svoje dece, da nisu bili uvereni u bezbednost pomenute vakcine. Dve moje koleginice-trudnice su se takodje vakcinisale, a i ja planiram da vakcinisem svoju devetomesecnu bebu cim vakcina bude dostupna. Dakle, samo bez panike, malo vise informacija, i sve ce biti u redu. Pozdrav i dobro zdravlje svima!

r2d3

pre 14 godina

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=03&dd=17&nav_id=350507

http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/Uvozne-vakcine-ubijaju-Torlak.lt.html

http://www.eurosurveillance.org/images/dynamic/EE/V14N31/art19296.pdf

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=05&dd=08&nav_id=359485

Bar da je neko postavio pitanje nekome na ovu temu???

Nebojsa

pre 14 godina

Ako je neko u dilemi da li da se vakcinise ili ne , neka pogleda sta proizvodjac GSK jedne od vakcina koja je u upotrebi u Kanadi, navodi u sopstvenom dokumentu o vakcini AREPANRIX protiv virusa H1N1.
http://preventdisease.com/news/pdf/GSK_Arepanrix_October_2009.pdf

Za detaljne podatke sta se u svetu desava oko vakcinacije,koja se iskustava drugih zemalja, pogledati informacije koje neprekidno pristizu na sajt:
http://www.theflucase.com/

Bojana

pre 14 godina

Ako moramo da potpisemo saglasnost da na sopstvenu odgovornost primamo vakcinu (za slucaj da nas "zaboli ruka" :), zasto ne potpisujemo istu saglasnost i za vakcinu protiv obicnog gripa, ili za Pentaxine koje dajemo deci, ili MMR - od koje, by the way, 50% dece dobije malu temperaturu i naduje ime s rucica (verovatno ih i boli!). Pa, opet, iako nas pedijatri upozore na moguce propratne efekte, ne potpisujemo nikakve papire da je to na NASU odgovornost! Sasvim prosta logika, zar ne? Znaci, nesto tu ooozbiljno nije u redu?!

Natalija

pre 14 godina

Sa tom vakcinom se kasni. „Zašto nisu kupljene vakcine na vreme“? Odgovor: Hteli su da štede na stvarima na kojima to ne sme da se radi. Da plate Miladinu Kovačeviću, da pomažu Dodika (mi iz Srbije dotiramo RS) da specijalnim avionom dočeruje ratnu zločinku Plavšiću, koliko je para STRAĆIO samo Jeremić putujući po svetu (a učinak tih putpovanaj je „nula“) i slično, tu se nije štedelo! Nisu imali pare da plate, vakcine, niko ne daje robu za dzabe (to je bilo samo u komunizmu pa je zato i propao). Nemaju pare ni za „tamiflu“. Juče Ukrajina kupila (platila) za onoliko kutija „tamiflua“ i deliće ih besplatno narodu (a naši nisu u stanju čak da kupe tamiflu pa da ga preprodaju u apotekama!). Kad platiš lekovi odmah stižu.

Bojana

pre 14 godina

Vec danima pratim desavanja i vesti u vezi novog gripa u Srbiji, ali do danas nisam osecala potrebu da se javim. Medjutim, obzirom na kolicinu panike i dezinformacija koje kruze ovim sajtom, odlucila sam da napisem nekoliko recenica. Prvo, zivim u Americi i ovde je virus odavno prisutan u populaciji. Samo iz mog najblizeg okruzenja razbolelo se nekoliko ljudi, od toga je jedna mlada koleginica (25 godina) imala tesku komplikaciju sa upalom pluca, ali se srecom izvukla. Ostali su imali blazu klinicku sliku. Radim na University of Iowa; nasa bolnica je jedna od nekolicine u kojoj su vrsena ispitivanja efikasnosti vakcine protiv H1N1, jos pre nego sto je vakcina pustena u promet. I sama sam u pocetku bila pomalo skepticna prema vakcini, sto iz straha, sto iz neobavestenosti, ali su svi moji strahovi potpuno nestali kada sam videla da su dvoje mojih kolega (oboje su eminentni pedijatri ovde) upisali svoju decu, njih devetoro ukupno, u eksperimentalnu grupa koja je prva dobila ovu vakcinu. Sasvim sam sigurna da se oni nikada ne bi poigravali sa zivotima svoje dece, da nisu bili uvereni u bezbednost pomenute vakcine. Dve moje koleginice-trudnice su se takodje vakcinisale, a i ja planiram da vakcinisem svoju devetomesecnu bebu cim vakcina bude dostupna. Dakle, samo bez panike, malo vise informacija, i sve ce biti u redu. Pozdrav i dobro zdravlje svima!

Dejan

pre 14 godina

Gospodine Ministre Vi jos nista dali ostavku? Pa ne, sto bi ste? Ovo sa kupovinom vakcina tek sada, maski kojih nema dovoljno, ali sad, sad kad vec ima 169 zarazenih sa svinjskim gripom je kasno. Ne znam da li bi ste mogli javnosti da kazete sta ste cekali do sada? Ako je novac izgovor necu ga prihvatiti. Znali ste i sta ste cekali. OSTAVKA!!!
Onaj film Variola Vera bice malo dete za ovo sto ce da nam se desi...
Besan gradjanin

Stefan

pre 14 godina

Ovo je kljucna recenica:
"Do kraja sezone i 2010. godine u svetu će biti vakcinisano između dve i tri milijarde ljudi", rekao je ministar.

Sada vi racunajte 3 milijarde ljudi puta X evra koliko kosta pojedinacna vakcina.

Ove godine svinjski, sledece godine koziji grip.... A tek ce biti frke ako grip mutira i predje sa svinje na mrmota, pa onda na lemura i na kraju tapira...

Svake godine spricaj marvu.
Jedan svet - jedno globalno selo - jedna raja.

Miki, Ljubljana

pre 14 godina

Cela priča je užas... Banana republika Srbija kupuje vakcinu, kao i sve ostale banana države na svetu, kojima upravlja farmaceutski lobi. Rešiti krizu... prodati 3 milijarde vakcina x 10 € =....... Od običnog gripa samo u EU umre preko 10.000 ljudi godišnje, uglavnom hroničnih bolesnika. Uporedite cifru sa ptičjim i svinjskim gripom, koja je zanemarljiva. Nikada ne budite deo kolektivne histerije, uzmite rakijicu, 10 sa lukom u lepinji, kiseli kupus i turšiju, pa nema zime.

Proka

pre 14 godina

Zakasnili su da kupe dobre vakcine bez adjuvansa koje proizvodi Bakster, zakasnili su da kupe Sanofi Paster split vakcine i sad u sred epidemije su odlucili da kupe i dobice najgore...

Miroslav M.

pre 14 godina

Države koje su ozbiljno shvatile pretnju od A H1N1 su još u maju odabrale od kog proizvođača će naručiti vakcine i tada su uplatile avans, a naš "ekspertski tim" na početku epidemije u našoj zemlji tek razmišlja o svemu tome!

Neće nam uskoro ni trebati te vakcine, ali će gospoda uzeti pare od provizije za iste u svoje džepove.

Milinko Crna Bara

pre 14 godina

Zamolio bih da za mene ne narucujete vakcinu, zar je ovaj grip opasniji od proslih gripova, mozda samo zato sto sad grip ima ime i kuma koji ga je krstio. Kako reaguje ljudska svest na svakodnevno bombardovanje informacijama o bolesti, katasrofa jer se svest napada tamo gde je najtanja - ljudsko zdravlje. Odavno je poznato da u medijima kad laz prodje tri puta, postaje istina, zato vam ne verujem u opasnost od svinjskog gripa. Al' ce neko da se nalupa love, zar ne.

Lemi

pre 14 godina

Sada ste se setili da porucite vakcine!?!?

Pa svaka cast, bicete neki 189. na listi prioriteta posto sve ostale normalne zemlje doporucuju treci ili cetvrti kontigent vakcina!

Aleksandar

pre 14 godina

vrlo cudno je sve po pitanju tih vakcina... zivim na sjeveru italije i ovdje niko ne zeli da primi vakcinu iako svi strahuju od gripa... vjerovatno sumnjaju u vjerodostojnost informacija i sami sadrzaj vakcine. A cim Vlada Srbije moze da dobije 3 miliona vakcina (a citava Italija nema ni pola od tog broja) onda je to jos vise sumnjivo!

Dragan

pre 14 godina

Pre nego što se vakcinišete pogledajte ovo: http://www.youtube.com/watch?v=uR5p_bD3uLc i ovo:http://www.youtube.com/watch?v=h8riAeGh48U&feature=video_response
Niko ne spominje neželjena dejstva vakcine koja nije dovoljno ispitana od čega je i napravljena.

Miki

pre 14 godina

Mislim da mi to sve lici na gomilu filmova koje smo svi imali prilike da gledamo, gde se ljudi dele na one poslusne (koji su vakcinisani u ovom slucaju) i na otpadnike koji ce sigurno biti progonjeni, jer nisu hteli da prime vakcinu. Dvadeset godina nisu u stanju da pronadju vakcinu, lek za HIV, a ovde imaju vakcinu pre nego sto se bolest i pojavila, uostalom vakcina, kakva je, koliko je testirana, jel za sve ista ili ce se deliti po tome gde se salju, bogate zemlje, siromasne zemlje. Setite se samo filma Equilibrium, sve to mi smrdi na nesto drugo, a vreme ce pokazati svoje, ovim sto se sada desava, samo ce kompanije koje proizvode vakcine napuniti svoje dzepove.

If-Then-Maybe

pre 14 godina

Dakle, 4.11.2009. vlada Srbije je odvojila pare iz budžeta (mada ne zna koliki je novac odvojila!? - dugo ne pročitah veću glupost), za kupovinu vakcine, i "uputiće poziv farmaceutskim kompanijama da joj dostave ponude za vakcine" !!! Bravo!

Dok je svet završava vakcinaciju, naša vlast je rešila da NABAVI vakcinu. Taj posao su sve zemlje ZAVRŠILE letos, pa zato sada IMAJU vakcine, a mi verovatno možemo da očekujemo vakcine na proleće sledeće godine. A za Miladina su se pare odmah našle. I još po neke.

I još poštovani ministar, koji usput za sve ove godine nije ni pomakao ništa vezano za KORUPCIJU u zdravstvu, gde samo fale cenovnici na ordinacijama, i indirektno seje paniku o opasnostima od vakcine, KOJE NEMA I NEĆEMO JE SKORO NI IMATI !!! Dok mi dođemo do formulara hoću/neću vakcinu, još mnogo ljudi će umreti. Ali do tada, ako se ljudi plaše vakcine (koje nema), neće se ni buniti što je nema. Vrhunsko umeće cinizma!

Logična bi bila HITNA SMENA MINISTRA, pošto je za časnu ostavku kasno. Ali bićemo svedoci da i dalje ruka ruku mije. Pa makar i sa dezinfekcionim sredstvom.

f

pre 14 godina

evo nesto iz hrvatskih medija...
Dr Blaylock je neurokirurg, autor predava... Read Moreč. Pohađao je LSU Medicinski Fakultet u New Orleans, a upotpunio je svoju internističku I neurolološku praksu na Medicinskom Fakultetu na Južnoj Karolini u Charlestonu.
http://www.blaylockreport.com/
Prema njegovom mišljenju NITKO NE BI SMIO UZETI CJEPIVO ZA SVINJSKU GRIPU. To je jedno od najopasnijih cjepiva ikada. Sadrži imuni sastojak zvan (MF-59) koji se pokazao kao sastojak koji izaziva autoimune bolesti poput MS (multipla) rematoidni artitis I Lupus. Cjepivo je vrlo snažan imunološki stimulator i nosi vrlo ozbiljne mogućnosti razvoja latentnog virusa protiv kojeg bi se zapravo trebao boriti. A taj virus «svinjske gripe» nazvan H1N1 uzrokuje „kineski sindrom“, što unači da uzrokuje da tjelesni imuni sistem pretjerano reagira. Upravo to je razlog zašto gripa češće ubija mlade ljude a manje pogađa starije (koji imaju slabiji imunitet).

jovan

pre 14 godina

Vi imate ozbiljan problem. Realan, na terenu. Tice se ljudskih zivota, osnovne supstance jedne drzave, teritorije, feuda, pronije, kako hocete. Tice se neceg planetarnog, kosmickog, od Biblijske knjige postanja! I tada nakon obecanja da ce neko da kupi vakcine do kraja godine ili pocetkom iduce, kada je vrag dosao na vrata, upotrebljavate neodredjeni, nesvrseni glagol da tzv vlada "kupuje" vakcine. Sa potpuno nedefinisanim zavrsetkom kada ce ih najzad kupiti. Bez obzira na rizik da mi moderator nece odobriti "negativno obojen" komentar, hocu samo da vas pitam, vas u nadleznim resorima: Da li ste vi pri mozgu? Koliki je vas domet uracunljivosti?!

Anonimus

pre 14 godina

3000000 vakcina za sve dobrovoljne zamorce koji su voljni da testiraju na sebi stize uskoro...Ako posle godinu dana pocnu da umiru redom oni koji su je primili ko ce da im se izvini i kaze izvinjavamo se pogresili smo vakcina i nije bila tako bezbedna...Ali sami ste potpisali i trazili...

evita

pre 14 godina

Polako gospodo, ministar mi nista nije simpatican, naprotiv, ali bar se setio (ili ga je neko poterao) da kupi vakcine. E sad, ono sto bi Ministarstvo zdravlja trebalo da uradi u vezi sa tim je da izda strucno saopstenje o nezeljenim efektima vakcine pa da mi obicni smrtnici izvagamo rizik. Na nasem primitivnom nivou naravno, posto jelte nismo lekari. A sto se epidemije Variole tice, dobro je pamtim i verujte da je tadasnja drzava dobro odradila posao. Da su neke od tih mera uradjene na vreme kada je ovaj grip otkriven, mozda je mogao i biti zaustavljen. Naravno da su te mere nepopularne ali to je jedini nacin.

verica

pre 14 godina

Mi je necemo ni primiti, a ni potpisati. I sta sad?
Ja uporno, sve ove godine ponavljam kako mi nije jasno to sto se radi, i kakvi nas to ljudi vode i kroje nam zivot, ali uporno ostajem ovde... Izgleda da ni sa mnom nesto nije u redu.

ONA KOJA DIZE PESNICU

pre 14 godina

Moje je dete na skolovanju u USA.Dala sam pristanak da primi vakcinu.Sta mislite kako se osecam kada sam saznala preko svih komentara sta moze da je zadesi?A sta ako ne primi vakcinu?Sta ce biti tada sa njom?

cogito, ergo sum

pre 14 godina

Gospodine ministre, žao mi što moram da vas zamolim da ne vredjate inteligenciju velikog broja ljudi izjavljujući da je potpisivanje saglasnosti za vakcinisanje OBAVEZA "jer ako neko oboli, neću ja da budem kriv", odnosno ako nekoga ruka zaboli "jače" da zna da je to od vakcine i da to nije vaša krivica. Nije mi u sećanju potpisivanje ovakvih saglasnosti, bar do sada, a pamtim dugo. Zašto se Vi toliko ogradjujete i ko vas uopšte napada ?
Umesto takve reakcije, mogli ste, ako niste, pročitati "Pandemija svinjske gripe - fakt ili fikcija?! Autor: Dr. Mercola, koji piše na temu H1N1, španske groznice,itd., kao i tužbu austrijske novinarke Jane Burgermeister upućene WHO.
No, ovo za vas.
Za nas, obične smrtnike treba da važi, ali KONSTATNO preporuka održavanja po svim osnovama LIČNE HIGIJENE, u šta spada i pranje ruku.
Takodje, 15% ili 25% obolele dece kao razlog za zatvaranje škola, pa i na kraći period, je neuputno, jer ukoliko se desi da dodje do navedenog procenta, onda ga možete odmah bar udvostručiti. A šta onda ?
Moja preporuka, a bilo bi dobro da je i vaša, što više vitamina, održavanja fizičke kondicije, boravak na svežem vazduhu uz maksimalno izbegavanje skupova, najkraće dizanje opšteg imuniteta na potreban nivo i, naravno, upotreba zaštitnih maski.
O vakcinama, reakcijama na nju (pozitivnom ili ne) i sl. neka ostane za razmišljanje svakog od nas i za LIČNU odluku, bez prisile, ili ogradjivanja od strane najkompetetnije ličnosti u zdravstvu.
Želim nama svima zdravlja !

Novi Sad

pre 14 godina

Ono sto je g. Milosavljevic rekao na televiziji ni malo ne lici na izjavu jednog ministra. U svom "monologu" nije nista rekao sem kojim redom ce ici vakcinacija. Nije pomenuo od koga se kupuje vakcina, kada ce biti dostupna, koji su nezeljeni efekti, zasto se od jednom potpisuju neke saglasnosti (ono kao boli me ruka od vakcine "ne pije vode"). Sve u svemu, takva "izjava" je vise licila na nezvanicni razgovor par ljudi nego na izlaganje jednog ministra o jednom ozbiljnom pitanju.

P.S. Moze moju vakcinu slobodno da uzme jer ja tom spricu necu prici na 5 metara!

vera

pre 14 godina

Ovo je strašno. Farmaceutska mafija hara svetom. Ovi naši pajaci u tom kolu moraju da igraju. Kad ih dobro plate, onda i pevaju. A narod marva za eksperiment, in vivo! Mene neće niko vakcinisati pa nek preti koliko mu volja. A T Milosavljeviću itekako ćete me lečiti i to na vašu odgovornost, jer plaćam zdravstveno osiguranje 20 god. Ima li vakcina protiv ispranih mozgova?

milutin

pre 14 godina

Čekalo se sa naručivanjem vakcine da bi epidemija krenula, uplašio se narod, pa po starom lekarskom "receptu" preduzimaju se mere a niko ne pita koliko to košta. A to je, IDEALNA situacija za uzimanje provizije! Neko će se lepo opariti a mi nećemo pitati zašto se to nije na vreme obezbedilo već ćemo biti srećni što ima vakcina! "Večiti" Tomica će biti "heroj" a ne "bivši". Nažalost!

Sasha

pre 14 godina

Zasto da potpisujemo saglasnost? Potpisujemo li je kod vakcina protiv sezonskog gripa, potpisujemo li ih kada se deca vakcinisu po kalendaru vakcinacije? Cemu ova novost i od cega se Vlada ogradjuje? Nista ne tvrdim, samo pitam.

Jovan

pre 14 godina

Ministar zdravlja kaže i da će svi morati da potpišu saglasnost o tome da li će da se vakcinišu ili ne.

Nije mi jasno ni sta se dobija tim potpisom?? Da je ministarstvo zdravlja, izvrsilo kontrolu te vakcine i dala saopstenje da je u pitanju stvarno vakcina, ili bilo sta slicno...ovako nam nije jasno za sta ih oslobadjamo odgovornosti ??

mirjana

pre 14 godina

Koliko me secanje sluzi, pre par meseci, u nekoj od emisija na tv-u, su konstatovali da leku tamiflu, koji se moze kupiti na nasem trzistu pocetkom 2010 istice rok i da je nekom, samo nama znanom procedurom, taj rok "legalno" produzen i stari datum prelepljen. Na tu konstataciju voditeljke, odgovorno lice koje je bilo gost u emisiji je reklo da je to sasvim u redu i da je to "tamo neka" normalna procedura.
A pro po vakcina, verujem da su se gospoda iz vlasti na vreme zastitila, verovatno najkvalitetnijim vakcinama

Pera Detlic

pre 14 godina

Ja licno pristajem da kupim 10 vakcina ako ce to biti za penzioni fond dragog nam Ministra...Ako mu je ovo otpremnina, ko je jos spreman za istu zrtvu

Sidji vise, molim te...

snezana

pre 14 godina

Ako neko zna nemacki jezik neka udje na sajt austrijske televizije Örf i neka procita tekst u kome pise da je pocela vakcinacija medicinskog osoblja, od 32000 koliko ih ima vakcinu se prijavilo da primi 100. Ja sam decu i sebe vakcinisala protiv sezonskog gripa po savetu pedijatra. A sama doktorka je na moje pitanje o virusu gripa rekla da te vakcine nisu jos klinicki ispitane i da imaju mnogo pobocnih efekata.

strumfeta

pre 14 godina

Sve vakcine protiv svinjskog gripa su napravljene na brzinu i imaju jezive nezeljene efekte. Zato se potpisuje saglasnost (svuda u svetu).
Niko vam nece reci da se niposto ne vakcinisete, naprotiv, to predstavlja veliku zaradu za farmaceutsku industriju. To sto je procurelo u stranim medijima o nezeljenim efektima je samo deo koji nije mogao da bude sprecen.

Trebalo je da primim vakcinu od Nemaca i pet puta mi je naglaseno da to nije obaveza - klasicno ogradjivanje.

Razmisljajte logicno: kako je uopste moguce imati dobru i pouzdanu vakcinu, kada se grip tek pojavio u svetu. Ozbiljna klinicka ispitivanja traju mnogo dugo i na mnogo vecem uzorku ljudi. Zato su i jako skupa.

Moja preporuka: Borite se protiv ovog gripa kao i protiv svakog drugog, shvatite ga ozbiljno, lezite kod kuce, idite kod lekara, jacajte imunitet, dobro se oblacite, izbegavajte guzvu koliko god mozete, ako ste zdravi, izolujte se ako ste bolesni koliko je to moguce, i proci ce.

!?)

pre 14 godina

Ne znam da li su neki Ministri izabrani na dozivotan period, ali mi je muka od njihovih prognoza - rezultati su svakodnevno vidljivi !?

"Svinjski stisak"

pre 14 godina

Ako već Tomica i ekipica kupuju (našim, budžetskim parama) 3 miliona doza nove vakcine protiv novog gripa pošto-zašto, kako to da je naprasno svim javnim zdravstvenim ustanovama u Srbiji koliko juče stiglo naređenje o obaveznom vakcinisanju celokupnog zdravstvenog osoblja, i to "starom" vakcinom protiv tzv. sezonskog gripa? Valjda, da se ne baci? Ili da se izvuku pare preko fonda?

Ivan N

pre 14 godina

Ljudi moji, da li je nas ministar zdravlja ikada pogledao u ogledalo, sumnjam, jer ne moze da gleda coveka u oci kad ga laze.
Obajljivali su u pocetku da svake godine oko 2000 ljudi umre od obicnog gripa, zasto to do sada nikada nije objavljeno.
Drugo, isto to ministarstvo zdravlja, najalvljivalo je da ce AH1N1 kod nas stici na jesen, i sta su preduzeli, NISTA. Trebalo je da se zarazi 200 ljudi da bi Vlada nalozila Republickom zavodu za zastitu zdravlja da UDJE U PROCEDURU NABAVKE VAKCINA. Ako su vec znali kada ce se kod nas pojaviti virus AH1N1 zasto do sada nisu nabavljene vakcine, koliko zivota bi se spaslo.
Ministar zdravlja produzava jesenji raspust sa 4 na 6 dana da bi se zastitila deca od sirenja virusa AH1N1, a bas on u jednom od saopstenja medijima kaze da je inkubacija 5-7 dana. Zar raspust nije mogao da se produzi do kraja nedelje i da se i deca i roditelji osecaju bezbriznije, ali ne po ministru je dovoljno 6 dana iako je period inkubacija 5-7 dana. Ali taj jedan dan po ministru zdravlja nije ni bitan, pa zaboga u pitanju je samo virus od strepi ceo svet. Ali, na zalost, zaboravio sam da mi nismo ceo svet.
Mogao bih o nelogistima i propustima da pisem jos mnogo, jer samo gluv ili slep covek ne vidi sta nasa Vlada radi, NISTA. Zastitili su sebe, a za narod i nisu nesto mnogo zainteresovani. A i zasto bi, pa promenice oni i narod samo da za sebe obezbede sve sto im TREBA.

ogorcen

pre 14 godina

kakve su to muljare, ispitivali su do sad zainteresovanost naroda za vakcine, pa ako je ima kupicemo puno, i puno cemo da zaradimo. A sto se tice potpisivanja saglasnosti, to je zato sto vakcina verovatno ima neko nezeljeno dejstvo, u stvari dva, jedno je sadrzaj zive u istoj, a drugo zaboravih...

Sultan

pre 14 godina

Potpisivanje saglasnosti za i protiv primanja vakcine.
Licemerno je sto se narodu ne objasni da su vakcine neispitane i da do sada ima smrtih slucajeva posle vakcinacije.
Nije to kako kaze ministar Tomica da se saglasnost potpise da u slucaju ako Vas zaboli ruka posle primljene vakcine znate da je to zbog vakcine i da ste dali saglasnost.
Vec da se drzava ogradi od mogucih negativnih dejstava jer "sami ste to trazili i potpisali pa sada gledajte"

r2d3

pre 14 godina

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=03&dd=17&nav_id=350507

http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/Uvozne-vakcine-ubijaju-Torlak.lt.html

http://www.eurosurveillance.org/images/dynamic/EE/V14N31/art19296.pdf

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=05&dd=08&nav_id=359485

Bar da je neko postavio pitanje nekome na ovu temu???

Dr Beba

pre 14 godina

Vodila sam majku (85 godina) u dom zdravlja da primi vakcinu protiv sezonskog gripa i procedura je trajala jedan sat: dva cekanja na šalteru, po jedno kod doktora i sestre. Sve se odvija u čekaonici prepunoj gripoznih i prehladjenih ljudi, tj. u idealnoj sredini da se zdrav inficira. Tako je to kad Veciti organizuje zdravstvo! Sebi sam sama dala vakcinu. Sto se tice vakcine protiv svinjskog gripa, ja je primiti NECU, niti cu bilo sta potpisivati, pa nek me Veciti goni krivicno. Da li on zamislja da ovaj sludjeni narod treba satima i danima da ceka redove po domovima zdravlja (mozda u MUP-u?)da bi izjavio da li hoce ili nece da se vakcinise.

mama iz ns

pre 14 godina

Najbolja prevencija bi bila da se obezbedi SAPUN u školama. Moje dete nikada nije videlo sapun u školskom wc-u, za 5 godina u o.š. , pa ni danas!

Sta reci a ne zaplakati??

pre 14 godina

Laz prva: Srbija je spremna za pandemiju!
Istina: Srbija nije spremna ni za sneg u decembru koji, nekako UVEK iznenadi putare!!
Laz druga: Srbija je u redu za vakcine
Istina: Nisu je ni narucili, niti su shvatali da treba da je naruce pa su brze-bolje trazili da se svi vakcinisu protiv sezonskog gripa a sad hitno ce nabaviti 3 miliona doza, vazi!
Istina-verovatnija: Nabavice je kada vec bude kasno za imunizaciju jer se IMUNIZACIJA radi kad je covek zdrav u sklopu preventive a ne kada je vec oboleo!
Laz treca: SRBIJA IMA DOVOLJNO RESPIRATORA!!
Istina: Predrag Kon je juce na RTS-dnevniku 3 izjavio da je nesrecna zena od 32 godine umrla na putu za Bg jer u Kragujevcu i Krusevcu NIJE BILO SLOBODNH RESPIRATORA! Bolje bi mu bilo da je cutao kao i svi ostali u toj kriznoj grupi posto konstantno sami sebi skacu u usta! Po Pancevu, gradu u kome zivim, vec danima kruzi prica da je na raspolaganju SAMo 4 respiratora a u ovom gradu se polovina novorodjencadi rodi sa urodjenim bolestima disajnog sistema a da ne govorim o velikom broju hronicnih plucnih bolesnika koji postoje zahvaljujuci blagotvornom pancevackom vazduhu! I sta ce, biti sa njima ako stvarno obole od novog gripa kad njima respirator treba i za obican grip! Gospodo, mozda ste vi veliki strucnjaci ali u mislima, a u praksi i nije sve bas tako!

H1 grok1

pre 14 godina

"Prvi sledeci korak je da se kontaktiraju proizvodjaci".Koliko se ja secam , uvazeni gosn ministar je pre par meseci izjavio da je Srbija stala u red za vakcinu, samo nije jasno gde smo to stali u red, verovatno na pogresan salter, sto je u Srbiji uobicajeno. Tek treba da kontaktiraju proizvodjaca??. Pa sta ste radili do sad??!! Cekali da vidite da li ce neko stvarno da umre pa da narucite vakcinu? U Skandinaviji i u Nemackoj je vakcinacija skoro zavrsena, Slovenija to upravo radi. Potpuno je jasno da je problem u novcu jer "ni kod babe nema za dzabe" ali ako je situacija tako ozbiljna onda se tako treba i ponasati. Da li su u ministarstvu svesni da u vecini skola nema sapuna u toaletima, a tamo ce grip najpre da udari! Zastitne maske gradjani treba sami da kupuju, umesto da im se podele kao sto su to radili u Meksiku. Reci cu samo i ovo: KUTIJA maski od 100 komada kosta oko 450-500 dinara.U apotekama se SADA prodaju samo na komad i to po ceni od 11 dinara (pomnozite to sa 100) pa cete lako da izracunate sta je u pitanju...

Džordže

pre 14 godina

E pa ministre dragi mislim da bi mogli da primite tu vakcinu i vi i vaši roditelji supruga i deca i da se onda lepo povučete iz fotelje i sačekate niskopodni tramvaj pa se vozite do mile volje

Nebojsa

pre 14 godina

Ako je neko u dilemi da li da se vakcinise ili ne , neka pogleda sta proizvodjac GSK jedne od vakcina koja je u upotrebi u Kanadi, navodi u sopstvenom dokumentu o vakcini AREPANRIX protiv virusa H1N1.
http://preventdisease.com/news/pdf/GSK_Arepanrix_October_2009.pdf

Za detaljne podatke sta se u svetu desava oko vakcinacije,koja se iskustava drugih zemalja, pogledati informacije koje neprekidno pristizu na sajt:
http://www.theflucase.com/

sasa,al.

pre 14 godina

lose je kada se politicarenje i korupcija uvuku u struku,u ovom slucaju u zdravstvo.Da postoji neki autoritet,kome bi se verovalo,ne bi bilo ovoliko,dobrim delom iskrene zabrinutosti i sumnje u "muljanja" nadleznih.Doktor sam veterine,prilicno se razumem u zaraze,imunitet,vakcine,a u ovom slucaju sam opasno neodlucan kako da se postavim.A dodatno je zakomplikovalo izbegavanje odgovornosti posledica vakcinacije,kao i neodgovorno ministrovo objasnjenje toga.

Bojana

pre 14 godina

Ako moramo da potpisemo saglasnost da na sopstvenu odgovornost primamo vakcinu (za slucaj da nas "zaboli ruka" :), zasto ne potpisujemo istu saglasnost i za vakcinu protiv obicnog gripa, ili za Pentaxine koje dajemo deci, ili MMR - od koje, by the way, 50% dece dobije malu temperaturu i naduje ime s rucica (verovatno ih i boli!). Pa, opet, iako nas pedijatri upozore na moguce propratne efekte, ne potpisujemo nikakve papire da je to na NASU odgovornost! Sasvim prosta logika, zar ne? Znaci, nesto tu ooozbiljno nije u redu?!