Pex
pre 15 godina
Milutin Milankovic ima onu slepu ulicu na Novom Beogradu a mi da dajemo Titu bulevar u centru?!
Subota, 25.04.2009.
01:16
Mišljenja Beograđana o tome da li glavni grad Srbije treba da sledi Ljubljanu i ponovo dobije ulicu Josipa Broza Tita su podeljena.
Izvor: B92
pre 15 godina
Milutin Milankovic ima onu slepu ulicu na Novom Beogradu a mi da dajemo Titu bulevar u centru?!
pre 15 godina
Pre neki dan stajao na zapustenom igralistu nekadasnjeg fudbalskog kluba... Koze pasu... Pored je fabrika sa polupanim prozorima, sa jednim pogonom koji "radi", tuga.. A onda sam zatvoio oci i kao na filmu doziveo flesbek... Video klince kako bodre svoje matore na tom istom terenu koji je izgradjen mesec ranije.... Dok nasmejano more ljudi hrli u fabriku na novi radni dan znajuci da se gradi i da samo moze biti bolje... Onda sam ponovo otvorio oci... Sve treba biti nazvano po TITU
pre 15 godina
Treba!
Ako neko ne razume zasto, ne moze mu se ni objasniti!
pre 15 godina
Beograd nikada nije imao (a kako stvrai stoje niti će) taj sjaj na karti Evrope kao u Titovo vreme, da ne pričamo o tome koliko puta se Beograd povećao za vreme njegove vladavine, pa 45-te BG je bio grad od 200 000 stanovnika, naravno da bitnu ulicu treba poimenovati po njemu.
pre 15 godina
Mislim da ne bi trebalo. Ulice, makar u glavnom gradu, bi trebalo da budu oznacene brojevima, tipa: 105-ta ulica 39 ili mozda po pojmovima iz prirode. Mislim da ulice uopste ne bi trebalo da nose imena drzavnika, pisaca, ili bilo kojih drugih istorijskih licnosti.
pre 15 godina
Za neupucene u stvarnu istoriju Srbije tokom 20. veka, GLAVNI KRIVAC za patnju srpskog naroda sredinom i krajem 20. veka je Kralj Aleksandar Karadjordjevic i njegova neutaziva zelja da postane kralj velike drzave. Mnoge pametne glave pred kraj 1. svetskog rata su bile protiv toga. Slovencima je drzavu dao NjKV Aleksandar a ne Tito. Tito je nasledio stanje svari. Naravno da je za vreme njegove vladavine bilo svinjarija ali je takodje ovaj narod dobio prvi put u svojoj istoriji priliku da spoji vise od 50 godina mira, sto je morate priznati veoma veliko dostignuce. I pored svih mana koje je SFRJ imala, svog srXXXa koje se desilo njenim raspadom ipak mislim da je zasluzio ulicu u Beogradu, posto ono nije direktno kriv za nasu glupost. Neki mnogo manje zasluzni ljudi za ovaj narod su dobili ulice ili polovine ulica pa zasto ne i on.
ps. upoznaj svoju proslost i postuj je ma kakva da je da bi imao ikakvu buducnost!
pre 15 godina
ja sam za. jeste bio kontroverzna licnost, ali po istirtijskim kriterijumima je zasluzuje, svakako vise od mnogih koji je imaju. a i muka mi je od antikomunista.
pre 15 godina
I u Novom Sadu je potrebno ime ne samo ulice nego i bulevara da se da po Josipu Brozu Titu.
pre 15 godina
A koliko se tek izgradilo od II svjetskog rata u jednoj Britaniji, pa Danskoj, Švedskoj, Austriji. Raspitajte se malo i o njihovom zdravstvenom i socijalnom sistemu, paralelnom s Titovim, pa onda pričajte bajke, ako možete.
pre 15 godina
A zasto niko ne razmislja o ulici Draze Mihajlovica? Kad moze Tito, mozda moze i Draza? Oko cega se mi zamaramo!
pre 15 godina
Da ljudi brzo zaboravljaju lose, secaju se radje dobrog, moze se videti iz dela komentara na ovu temu.
Medjutim, ima jludi koji razmisljaju i o uzrocima i njihovim posledicama.
Napr.: ubistvo austrijskog presolonaslednika je Srbiji donelo strahovite posledice!
Ubistvo Stj. Radica u skupstini Kr. Jugoslavije je stvorilo ustastvo, posledice-katastrofalne! Dobili smo novog i neprikosnovenog "kralja"-Tita, zar posledice njegove vladavine, zaista, nisu ocigledne?! Sve sto nam se sada desava su posledice, ne danasnjih vlasti, nego ranijih "mudraca". Pitanje je: da li, zaista, svaki narod ima vlast koju zasluzuje?
pre 15 godina
Mene interesuje nekoliko stvari :
Svi navode da je Tito najvise naudio Srbima, ali nisam video da je neko napisao sta je konkretno u pitanju.
Interesuje me sta je Tito ostavio svojoj deci i da se to uporedi sa imetkom dece nasih politicara koji su zajahali ovu drzavu od 90-te naovamo ?
Ako se ne varam najvisi spoljni dug SFRJ iznosio je oko 20 milijardi dolara. Da li danas neko moze da izracuna koliko su zaduzene sve bivse republike SFRJ, danas " suverene " drzave.
Voleo bih da mi ovo neko pojasni.
pre 15 godina
Naravno treba da ulica bude u njegovom imenom. Dok je bio Tito ziv setali smo se u evropi bez vize, u Italiji smo kupovali sa dinarima, Rumunija, Cekoslovakija, Bulgaria, i Madjarska su bili tada za Titovu Jugoslaviju male drzave. Otisli u Grcku svake godine na odmor ili u Tursku. Ali gledajte kako su vremena dosla, gde su sad oni, svi su na EU a Srbija ide dole i dole.
pre 15 godina
Reci cu isto ono sto je i moj otac rekao 1949, krajnje posteno na pitanje - Jesi li za Staljina ili..(i dobio 3 godine golog otoka): ne znam.. meni ostalo po navici, Trg marksa i Engelsa, Borisa Kidrica
pre 15 godina
Da se razumemo, Tita ne volim, rodjen sam 7 godina posle njegove smrti, ali mi ne smeta da se lechim na VMA, ne smeta mi da kosharku gledam u Pioniru, pa ni da koristim elektrichnu energiju Djerdapa 1 i 2. Iako ne vozim Zastavu, nikada necu odbiti prevoz od nekog od prijatelja koji vozi Yugo ili Zastavu 101. A kvazi-chetnici koji sada pishu sve i svashta, neka se sete da su verovatno oni ti koji uzivaju najvishe u "plodovima" Titove nesvrstanosti.
Shto se tiche ulice, ponavljam josh jednom da je zasluzio, jer je, hteli mi to da priznamo ili ne, za ovaj grad uradio mnogo, chijim novcem i kako, ne zelim da sudim. Uostalom, ne vidim po kojoj osnovi Dzordz Vashington zasluzuje ulicu u centru Beograda vishe nego neko ko je ovom zemljom upravljao neshto manje od 40 godina.
A za one "istorichare" koji Jugoslaviju smatraju komunistichkom tvorevinom, neka se malo "late" udzbenika, ili prochitaju neku kvalitetnu knjigu, pa neka nastave da prichaju argumentovano, ako nadju argumente za tako neshto...
pre 15 godina
Neko je spomenuo da o titu treba znati vise nego sto su nas ucile partizanske citanke, svakako, ali takodje treba znati vise nego sto nas uce krvavi klero-faisisticko nacisticki udzbenici iz istorije koji falsifikuju istoriju..
pre 15 godina
Naravno da treba. Sramotu koju su naneli Beogradu gradski oci kada su preimenovali Titovo ulicu, treba sto pre ispraviti. Potez: Terazije - Slavija mora da ponovo bude ulica Marsala Tita.
pre 15 godina
O ulici - svakako treba NJEGOVU ulicu krstiti njegovim imenom: umesto Užička - Josipa Broza.
S druge strane, pametnjakovići pod navodnicima trabunjaju o "uzetim kreditima", a ne znaju da su ti krediti išli u fabrike, puteve, mostove i standard zaposlenih. Kaže se: uzimali se krediti? A CELA Jugoslavija je bila zadužena sa desetak milijardi dolara, ali se imalo od čega otplaćivati - SVE je radilo i gradilo se, a bilo je preko 22 miliona stanovnika... Danas nigde ništa ne radi osim nižerazrednih STRANIH banaka i ćumez-prodavnica, na 8 miliona stanovnika uzeto je i zaduženi smo sa skoro 30 milijardi dolara! Samo odlepršali umovi, nesposobni da poštenim radom i sposobnostima ostvare svoje mesto - a uzdajući se slučaj i malverzacije, pljuju nad socijalizmom, najhumanijem sistemu koje je civilizacija imala! Ne bih o zastranjivanjima, o klanju među "elitom" - ali je narod bio dostojanstven i siguran, cenjen u svetu. 1982. mi je nuđeno za YU-pasoš u Alžiru 50.000 dolara, a sada mi treba toliko na računu da bih obišao rođaka preko Bare... I ovi praznih stomaka, džepova izvrnutih, gurnutih pred "narodne kuhinje" ima koji su za "demokratiju" a nisu za onu socijalnu jednakost 1:8 u platama, a danas? Oni kod kojih je DRUŠTVENA IMOVINA I AKUMULACIJA imaju neprocenjivo bogatstvo - a doktori nauka, umetnici, pošten i pristojan svet se zadovoljavaju sa 12 hiljada U DVE rate penzije...
pre 15 godina
Tek nakon što se dostojno obilježe mjesta stradanja njegovih žrtava, ako je moguće, čak i onih između dva svjetska rata. I oni su valjda historijske ličnosti. Mnogi su pokopani kao psi i mačke, a da njihove porodice ni danas ne znaju gdje ni šta se s njima zbilo. Valjda bi se najprije morao poštovati neki civilizacijski i hronološki red, pa da se najprije obilježe mjesta stradanja i oda dužna pošta njima, ljudima koji nisu imali šanse da prežive tu silnu importiranu ljubav prema proleterijatu, a tek onda da se bacimo u slavopojke drugu Titu i njegovim jagnjećim brigadama (oni su, usput, ostatak života proveli kao bubrezi u loju i dočekali prirodnu smrt). I kakav je to argumenat, koji potežu mnogi: "za vrijeme njegove vladavine, mnogo se izgradilo"? Naopako da nije; pa on i njegovi vladali su pola stoljeća! Da je ne znam ko vladao pola stoljeća, moralo bi se nešto izgraditi. Uzgred, takva vladavina se zove diktatura, a vladar s neograničenom moći- diktator.
pre 15 godina
Evo super teme da nam prođe vreme!
Naprosto fantastična koska ... idealna za skretanje pažnje sa suštinskih problema koji stvarno "bole". Jedino što me iznenađuje je kako se neko nije još i ranije dosetio da stavi ovo na dnevni red.
pre 15 godina
Tito ima još uvek četiri ulice na području Beograda (ulice Maršala Tita u Višnjici, Boleču, Slancima i Leštanu). Da li je potrebna i peta?
pre 15 godina
Pa mi stvarno nemamo cime da se bavimo, nego da stalno pretresamo imena ulica. Da li treba, ne treba. Cas po nekome dajemo ime ulici, pa za par meseci se daje nekom drugom...neverovatan smo narod!!!
Ako je to najozbiljniji problem ove drzave, onda smo totalno propali...
pre 15 godina
Sa svim pozitivnim i negativnim, voleli ga ili mrzeli, Drug Stari je doneo Balkanu 40 godina mira i relativnog prosperiteta. Matori smeker je definitivno zasluzio svoju ulicu u Beogradu.
pre 15 godina
Interesantno je da bas oni koji su najvise menjali istoriju onako kako se njima svidjalo (komunisti) sada kazu da se ne moze menjati istorija kako se kome svidi.
Ulica Kralja Milana u Beogradu postoji od davnih dana, to nije ulica sa novim nazivom, kako se iz teksta moze zakljuciti. To je jedna od starijih ulica i ona se ne sme dirati.
Tito jeste obelezio jednu epohu, ali je njegova steta naneta pre svega srpskom narodu ogromna i nemerljiva, to samo slepci ne vide, te sam izricito protiv toga da Tito opet dobije ulicu u centru grada. Vec imamo Kucu cveca, onoliki mauzolej i gomilu manjih ulica u prigradskim naseljima sa Titovim imenom. Dosta vise. Komunizam je mrtav i treba tako i da ostane. Smrt komunizmu, sloboda narodu!
pre 15 godina
Tito treba da ima ulicu u svim gradovima Srbije, a ne samo u Beogradu. Nisam komunista, naprotiv, ali Josip Broz je Josip Broz. Trebalo je biti najbolji da bi se mogao suprostaviti Staljinu!
pre 15 godina
Titova ulica je potrebna Ljubljani, Zagrebu, Sarajevu, Skopju a pogotovo Prištini. Beogradu zaista nije potrebna.
pre 15 godina
Ni slucajno! Nnadam se da ce sve ulice u Srbiji uskoro promeniti ime koje se zovu po Titu!!! BTW zar nije bilo logicnije da se Krapina ili Zagreb zovu Titograd an ne Podgorica?
Bio je diktator, a Srbiju je diktatura SFRJ najvise unakazila! Samo se zapitajte koliko je ljudi moralo da ode iz Srbije jer nisu delili komunisticku ideologiju???
A ovi koji govore da je on deo nase istorije, su sasvim u pravu. Isto tako je i Milosevic deo nase istroje i Hitler nemacke pa ne mislim da su ulice imenovane po njima.
Mislim da nije bilo Tita da bi nam sada bilo svima bolje. Narocito u Srbiji.
pre 15 godina
Tito je konstruisao kako pozitivne tako i negativne momente u nasoj istoriji 20. veka. Te stoga smatram da je fer da postoji ulica Marsala Tita,ali nemoj nekome da padne na pamet da predlozi makari i javni wc sa imenom Slobodana Milosevica.
pre 15 godina
Ponosan sam što se u Sarajevu glavna ulica, i pored svih pokušaja nacionalista i dalje zove Titova. Nadam se da će i Beograđani uskoro opet imati priliku da prošetaju Titovom ulicom u svom gradu..
pre 15 godina
Rodjena sam u vreme 2. sv. rata, jos uvek sam ziv svedok vremena Titove vladavine. Stranci znaju za Tita spolja, ja sam zivela u Srbiji za vreme njegove vladavine! Ne, Tito nicim nije zasluzio da ulice u Srbiji nose njegovo ime. Hrvatska i Slovenija imaju razloga da ulicama daju ime Titovo.
pre 15 godina
NIKAD! I Kucu cveca treba iseliti. Najvece zlo koje se dogodilo Srbiji u 20. veku su komunizam i Jugoslavija! A, nazalost, sami smo krivi za to.
pre 15 godina
Nego sta nego treba. I to treba da mu se vrati stara ulica!
pre 15 godina
Mogu ljudi da pricaju sta god hoce, ali cinjenica jeste da se danas (oko 30 god nakon Tita) zivi losije nego u Titovo vreme. Sve zemlje u Evropi idu prema napred, samo mi nazadujemo. Neka se zapitaju ljudi, otkada je sve krenulo nagore -> od raspada Jugoslavije. Zalosno jeste da danasnja mladez zadojena cetnickim simbolima, bez ikakva znanja, pljuje po Titu i antifasistickom pokretu. A sta je cica Draza nama dao, da ga toliko vole? Samo smrt i suradnju sa Hitlerom. Naravno da Tito treba da dobije svoju ulicu i trg.
pre 15 godina
Posto su u Srbiji (i posebno Beogradu) na vlasti deca i unuci Titovih partizana i SKOJ-evaca, ne bi me nista zacudilo.
pre 15 godina
U celoj svojoj istoriji, od Kamenog doba pa sve do danasnjeg dana, srpski narod nije nikada bolje ni prosperitetnije ziveo nego u vreme J.B.Tita.
pre 15 godina
Ne, za ime Boga.
pre 15 godina
Pošto neko spomenu Titograd i "gašenje imena", to je valjda normalno, ipak imamo neku istoriju i prije Tita. A ulica, to svakako, ona i sad postoji u Podgorici, i to bulevarskog tipa. Jer ipak je on bio dio našeg postojanja i to kao lider nekoliko decenija. I veća ličnost od mnogih vojvoda, serdara, knezova itd s ulicama. A i vama bi u Srbiji bilo bolje da to shvatite, jer vam se nekako vrijeme nazadovanja poklapa sa početkom negiranja svega Titovog i iz njegovog vremena.
pre 15 godina
Ne treba!
pre 15 godina
Ne samo ulica, nego preimenujte Beograd u Titoburg. A Pozarevac u Slobaville.
pre 15 godina
Дадох свој глас за улицу са Титовим именом, али у негативној конотацији.
Међутим, у некој својој хамлетовској дилеми, или словенској антитези, ипак мислим да је боље да ОН нема своју улицу, зато да би заувек био заборављен и да сви ови садашњи политичари, без разлике којим странкама припадају, који себе сматрају добротворима нмарода, а раде све наопако, не би ни помислили да ће на било који начин бити запамћени по било чему, нити да ће добити своје обележје. ТИТУ смо пљескали и махали заставицама, за ОВЕ смо дували у пиштаљке и лупали шерпење и лонце (уништавали кућно посуђе), а у суштини народу је све исто, само ЊЕГА нема, што рекла Тијана Дапчевић у најбољој ангажованој песми прошлог, и почетка овога века, да не кажем миленијума..
pre 15 godina
Naravno da NE.
Od kada je kriterijum da je neko "istorijska" licnost dovoljna, da bi (doticni) dobio ulicu.
Pa i Hitler je bio istorijska licnost, cije su se posledice vladanja osetile i u ovim krajevima.
I druga stvar, to sto se "lepo" zivelo u njegovo vreme, ce vracati (odplacivati) nasi unuci. On nas je zaduzio ($22 Milijarde dolara kod stranih poverilaca (pocetkom 80-ih).
ZASTO SE NAKON NJEGOVVE SMRTI KRENULO SA Ekonomskom STABILIZACIJOM, ako je sve bilo bajno dok je on bio ziv.
pre 15 godina
Tito je bio na čelu partizanske vojske koja se borila protiv fašista 4 godine i POBEDILA! Za vreme Tita i SFRJ se mnogo radilo i mnogo izgradilo! Od zaostale poljoprivredne zemlje napravljena je moderna država, SREDNJE RAZVIJENA! O poštovanju koje je Tito širom sveta imao, dovoljno govori podatak da je preko 200 državnika (protivnika i istomišljenika) došlo u Beograd, kao nikada nikome pre i nikada nikome posle, da oda poslednju počast tom čoveku. Pasoš SFRJ da ne spominjem, bio je najskuplji na crnom svetskom tržištu...
Da nije bilo idiota koje su izrodile Hrvatska i Srbija, 90-tih godina bi Jugoslavija, umesto ratova, postala članica EU!
To su ČINJENICE!
20 godina "socijalisti" i "demokrate", ovi drugi neuporedivo više, arče imovinu (predajući je u ruke malobrojnih nikogovića) koju su GRADJANI (ne stranci) stvarali 45 godina, i još je ima...
U pravu su, zapravo, oni koji se protive da neka ulica opet nosi Titovo ime, mi ga ne zaslužujemo, iako je došlo vreme da ga od blata pravimo!
p.s.Goli otok 48.god. (Tito je jedini čovek koji je imao hrabrosti da kaže Staljinu NE) ili Guantanamo danas? U čemu je razlika, osim što nikome ne pada na pamet da američkog predsednika nazove diktatorom (svaki je patriota i BRANI svoju državu)
pre 15 godina
Gledajte bre, da su nam ulice ciste, da imamo parking, kante za smece, a kako ce da se zove, moze i Bezimena sto se mene tice...
pre 15 godina
Ljudi, pa Novi Beograd treba da se zove Titograd jer ga je on stvorio....
pre 15 godina
И цар Душан је, на пример, макнуо рођеног оца и у освајчким ратовима побио много људи, па има улице и у Београду и у Земуну и свуда по разним градовима Србије. Броз је макнуо много блиских сарадника, такође побио много људи и насилно увео дегенерисану варијанту комунизма у ову земљу.
Али је био политички махер, умео је да тргује са свима свирајући на свом чувеном клавиру рапсодију: "МАЛО ИСТОК-МАЛО ЗАПАД". Он није имао НИШТА у сопственом власништву, али је имао СВЕ. А самом народу се чинило да баш лепо живуцка.
Гласам за неку улицу са његовим именом, ако ништа друго оно зато да нас подсећа колико нас је скренуо са правог пута и у какве нас је посмртно невоље увалио, али и да ове наше велике садашње дилетантске квази-политичаре подсећа како се тргује на политичкој светској берзи.
Предлажем и име улице: "Улица Маршала Тита, врхунског политичког софистицираног мангупа, учитеља недорађених политичара" (који не знају да искористе Његове методе).
pre 15 godina
naravno da treba
pre 15 godina
Da li ce ikada pojedinci shvatiti da se od historije nemoze pobjec.
Jer je historija neizbrisiva u jednom narodu, iako je neki zele izbrisati. Licno smatram da je bolje da nasi unuci sada saznaju kako smo to zivjeli za vreme vladavine Tita.
pre 15 godina
Pa da li je moguće da neko opet hoće da nas hvata na te fore !? Pa gde je bilo tih 59% Slovenaca kada su prvi potrčali iz Titove Jugoslavije u dogovoru sa Miloševićem ? Oni sada da nam budu primer! Dakle mi, Srbi, smo stvarno neizlečivi slučajevi ako se bilo ko usudi da ovo zvanično predloži, a još crnje i gore ako to nekim slučajem prođe ! Uskoro treba očekivati i pitanje ne bi li nam bilo bolje da ponovo stvorimo Jugoslaviju. Očigledno oni koji su je rasturili vide da eksperiment nije uspeo, pa hajde Jovo nanovo! Katastrofa !
pre 15 godina
Naravno da treba.
pre 15 godina
Kada razgovarate sa strancima retko cete cuti nesto pozitivno o Srbiji ali ce vam zato svi reci da cene Marsala Tita. Tito je obelezio celu jednu epohu. I danas je njegova sahrana na prvom mestu po broju drzavnika koji su prisustvovali. Ali danas su u Srbiji na ceni neke sasvim druge, izopacene "vrednosti".
pre 15 godina
vecina onih koji sad pricaju o "istini o Titu" nije ni bila rodjena u to vreme. Nista nije crno i belo, Tito je bio diktator, njegov rezim je bio surov, ali je bio takodje i "prosvetljeni" diktator koji je uspeo da svojoj zemlji obezbedi kredite, novac, i pre svega mir, sto nisu umeli da urade ni oni pre njega, a ni ovi posle.
pre 15 godina
Naravno da mu treba dati ulicu. U Srbiji se tako vise nikada nece ziveti.
pre 15 godina
Ne!
pre 15 godina
Odgovore je NE, to nama u Srbiji ne treba. Kakve zasluge i kadrove je ostavio iza sebe, Srbiji ce trebati mnogo vremane da se oporavi od njih. Drug Slobdan Milosevc je bio clan njegove partije.
pre 15 godina
Otvara se diskusija po principu, ako komsija skoci sa mosta, moram li i ja ?
pre 15 godina
treba da ima i trg a ne samo ulicu!
pre 15 godina
Ne treba. Svim ulicama treba promeniti ime tako da zauvek ostanu nepromenjena. Npr.ulica Proleca, Mladosti, Ljubavi, Prirode, Lepote, Sumska, Astronomska, Gastronomska itd. Tako ulice nebi menjale imena kako koji rezim dodje na vlast...a to je zbunjujuce u najmanju ruku...
pre 15 godina
Naravno da bi Beograd trebalo da ponovo dobije ulicu Marsala Tita. Svi glavni gradovi republika bivse SFRJ imaju ulicu pod tim imenom. Pa Novi Beograd nije ni postojao pre II svetskog rata, sve je izgradjeno u vreme dok je Tito bio predsednik.
Uporedite koliko se stanova godisnje pravilo na novom Beogradu za vreme Tita a koliko danas. Pa ovi sada nisu u stanju ni da okrece ono sto je napravljeno u vreme socijalizma.
Ali u Srbiji je jos od devedesetih na sceni revizija istorije. Pre ce Draza, Ljotic i Nedic da dobiju ulicu nego Tito.
pre 15 godina
Ja predlazem da se ona ulica gde je kuca cveca nazove Titova. Ipak koliko sam cuo za vreme njega je bilo najbolje, (sto je zalosno s obzirom koliko je decenija proslo)
pre 15 godina
Историју не можемо порећи, али је се можемо одрећи. Титова Југа није била добра. Да јесте не би се распала и не би прштало на све стране, па ми сада да скидамо флеке. Изеш системе засноване култу личности - нама треба поредак а не треба нам чобан да нас вода...
pre 15 godina
Не треба ни у Београду ни у једном граду у СРБИЈИ...
И код нас у Бечеју су недавно преименовали титову у Главна улица!
pre 15 godina
Zasto bi Tito imao ulicu u BG. ? Pa valda je Slobodan Milosevic "zasluzniji" za ovo "blagostanje" u koje je "uzdigao" Srbiju, nakon sto je Tito "unazadio" !
pre 15 godina
Josip Broz je Sloveniji svojom politikom unutrasnjeg drzavnog uredjenja SFRJ postavio temelje za nezavisnu drzavu, dok je sa Srbijom situacija dijametralno suprotna. Zar staviti ponovo ime coveka koji je stvarao uslove za cepanje Srbije?
pre 15 godina
Niko nas nije pitao ni kada su ulice menjane. Zbog cega su uopste promenili naziv ulice JBTita? Koje obrazlozenje su tada dali?
Jednostavno ljudi na vlasti u Srbiji uvek misle da sve pocinje od njih, da sve sto je neko pre njih uradio ne valja, da samo oni znaju sta je dobro i pametno itd...
Tako je na drzavnom nivou, tako je na lokalnom nivou. Nedozreli i nestrucni dolaze na vlast (ne pricam o danasnjoj samo nego o svim garniturama koje su se promenile do sada) i onda se pitamo zasto smo sada tu gde jesmo i zasto se odmaknuti necemo...
pre 15 godina
Slažem se da ne treba menjati istoriju. Ali titoisti su 1945. počeli da menjaju istoriju i da stare beogradske ulice preimenuju u imena partizana, sekretara, komesara i kurira - što zaslužnih, što nezaslužnih. To je sve trebalo vratiti, uključujući i Kralja Milana (nekadašnja Maršala Tita i Srpskog vladara S.M). Ali tamo gde su komunisti gradili, a tu kao simbol prednjači Novi Beograd, Broz zaslužuje ulicu - sigurno više od Agostina Neta, Nehrua, Proleterske solidarnosti, Milentija Popovića, Palmira Toljatija i sl.
pre 15 godina
Treba da nosi svaka ulica Novom Beogradu, zatim auto-put, pruga beograd - Bar, Djerdap 1 I 2, VMA,Klinički Centar, Sava Centar,Hala Pionir stotine bolnica, škola, vrtića i još monogo toga i u Beogradu i u unutrašnjosti. Protivnici ovoga neka mi kažu šta je kapitalno napravljeno u ovoj zemlji u poslednih 20 godina?
pre 15 godina
Nije pitanje da li Beograd treba da dobije ulicu Josipa Broza Tita, već da li treba vratiti "Maršala Tita".
pre 15 godina
Za sve one koima je u ex-Yu bilo dobro,Titova ulica treba(bar kao asocijacija na dobra stara vremena),a takvih je sigurno ogromna vecina.
pre 15 godina
Naravno da treba jer je obeležio veliko razdoblje u istoriji srpskog naroda, premda još nije razjašnjeno (bar nama običnim ljudima) ko je taj čovek bio. Koliko je njegov SVETSKI značaj govori i njegova sahrana. Svi njegovi naslednici zajedno po potencijalu i značaju su istorijski zanemarljivi. Konačno, ako država smatra da ne treba da ima svoju ulicu neka se i kompleks sa njegovim spomenikom sruši (kažu da mu tamo nije grob).
pre 15 godina
Naravno da ne treba! U Srbiji ima milion mesta koja su deo nasledja Titove vladavine i direktno upucuju na njega! Isto tako ima jako puno licnosti iz nase istorije koja jos nemaju ulice, a nisu bili u prilici da stoje na celu drzave ni da budu deo represivnog rezima a svojim delima su zaduzili Srbiju kakvom je poznajemo danas!
pre 15 godina
Beogradu netreba Titova ulica, Beogradu treba Tito! Da rastera ovu ekipu koja vlada!
pre 15 godina
Lubi vas Tito, tako pametne!
pre 15 godina
Pa kad vec niste na njegovom putu onda mu dajte bar neko sokace, tek onako secanja radi samo.
pre 15 godina
Bavimo se marginalnim stvarima kad treba da resavamo krucijalne probleme. Ali....
Treba, ne mora da bude glavna ulica. Novi Beograd je izgradjen u doba socijalizma pa npr. tamo.Ili neki trg, mene blokovi, Sava centar sa nesvrstnima asocira na njegovo doba.
U to doba smo se kako tako opismenili, skole su nam bile priznate,
JAT je bio kompanja, leteo je svuda, pasosi su nam bili na visokoj ceni... pa na osnovu toga ako mogu neke nebitne kneginje ili princevi koji nisu konkretno nista postigli vec samo imali titulu ili neki koji su bili nekom samo lojalni, onda neka ima i Tito ulicu.
Posle svega iza njega je preostalo i dobrih stvari. To se vidi sa ove distance.
pre 15 godina
Tito je veci deo svog zivota proveo u Beogradu, gde je sahranjen uz ceremoniju koja se nikad vise nece ponoviti, na tom podneblju. Njegovo zalaganje i zasluge za afirmaciju Beograda nedostizne su i trajne. Titiv grob i park u kome se on nalazi bili su i ostali simbol Beograda, koji je Tito zaduzio koliko ga nije zaduzio niko pre njega i niko posle njega.
pre 15 godina
Razumem potrebu Slovenaca da Titu ipak "daju" neku ulicu. To je verovatno griža savesti - a ako uzmemo u obzir da su slovenci kao i većina južnoslovneskih naroda do države upravo i došli za vreme Tita.
Što se tiče Beograda i Srbije mislim da dotični gospodin, s' obzirom da je i nama bio predsednik skoro pola decenije, zaslužuje ulicu ali u nekoj zabiti. Zašto?
Zato što je od svih južnoslovenskih naroda najmanje dobrog učinio upravo Srbima i Srbiji. I veliko je pitanje da li bi i bilo '90-ih i svog zla na području bivše SFRJ da dotični gospodin nije prekrajao granice onako kako je njemu tada bio ćef.
A političari koji menjaju imena ulicama kao što menjaju garderobu to rade samo kako bi prikupili još malo jeftinih poena..
pre 15 godina
Mislim da bi bilo sasvim normalno da Tito dobije svoju ulicu u Beogradu. Smatram da "odricanje" od strane naroda koji ga je postavio za dozivotnog shefa drzave nema nikakvog smisla. Takodje, selektivnost istorije je krajnje licimerna. Smatram sebe demokratom i zao mi je kada ljudi koji ne daju drugima da izraze svoje mishljenje sebe nazivaju demokratama.
pre 15 godina
Beograđani (mada je pitanje koliko je to ime adekvatno u gradu u kome najbolji odlaze već više od veka da se nikada ne vrate, mislim da danas, nažalost, daleko više pravog Beograda ima u Londonu, Njujorku, Torontu, Parizu, Berlinu ili Pragu, nego u srpskoj prestonici) još jednom dokazuju da su svi problemi kroz koje prolaze potpuno zasluženi, i da narod u Beogradu i Srbiji ima potpuno pomerene i pogrešne kriterijume koji su ih već odveli na ekonomsku i političku stranputicu, i dok se iz temelja ne promene teško da će im biti bolje. Nostalgija ka lažnom i bez pravog rada, obrazovanja, konkurentnosti i kvaliteta postignutom prosperitetu za vreme Titove Jugoslavije, koji se, baš zato što je bio lažan i što iza simulirane komunističke srednje klase nije stajao vlastiti trud, zalaganje i znanje, već samo olako uzimani krediti i blagoslov komunističke mafije na vlasti, urušio kao kula od karata, dokaz je da ti ljudi još uvek ne razumeju osnovne probleme vlastite nedavne istorije, to jest činjenicu da da savim sigurno nisu žrtve nekakve svetske zavere svih i svakoga kao što masovno i nedotupavno veruju, već da svojim sadašnjim zasluženo teškim i bednim životima (jer nisam ja skandirao "Tito! Tito!" i "Slobo! Slobo!", već oni) otplaćuju baš taj lažni prosperitet jednog bolesnog društva, i svoju lojalnost zločinačkim rukovodstvima Titove Jugoslavije i Miloševićeve Srbije. To jest, ukratko, taj ko misli da ulicama i trgovima treba davati imena po ljudima koji figuriraju na visokim mestima svih spiskova najvećih masovnih ubica u istoriji, tek koju prečagu ispod Maoa, Hitlera i Staljina (a Josip Broz, po ocenama većine nekomunističkih istoričara baš u takvo društvo spada), i nije zaslužio da živi, radi i prosperira kao sav normalan svet, jer je sasvim očigledno da su njegove predstave o životu potpuno deformisane, i da njegove moralne i političke vrednosti mogu samo da ga odvedu u nove tragedije, propast i siromaštvo, jer je ovaj svet, na sreću, tako uređen da svako uglavnom dobija po zasluzi...
pre 15 godina
Licno verujem da bi se sam Tito USPROTIVIO da mu se Ime "vuce" po ovakvoj Srbiji ! Ulice i Trgovi sa imenom Draze Mihajlovica bi daleko JASNIJE "oslikali" KARAKTER i IDEOLOGIJU, danasnje Srbije i Beograda !
pre 15 godina
Cinjenica da je bio na celu drzave nije nikakav argument da je zasluzio da se bilo sta po njemu zove, ni klupa u parku. Bio je tiranin i zlotvor, a po takvima se ne daju imena ulicama i trgovima.
Hitler je bio na celu Nemacke, a Milosevic na celu Srbije. Da nisu mozda i oni zasluzili po neku ulicu po tom kriterijumu, prvi u Berlinu, a drugi u Pozarevcu?
Ne, hvala.
pre 15 godina
naravno, zasto da ne. Ja sam dete iz partizanske porodice i nije mi jasno zasto se odricemo partizanskih tradicija. Ipak su partizani pobednici u II sv. ratu. I zahvaljujuci Titu danas je dosta gradova, fabrika, puteva izgradjeno.
pre 15 godina
Pa naravno da su Slovenci za ulicu Marsala Tita, kad im je taj Tito stvorio Sloveniju. A Srbija je postojala i mnogo pre Tita, te nema potrebe da se imenuje ijedna ulica po njemu. Za razliku od Slovenije Tito nema ama bas nikakvih zasluga u Srbiji.
pre 15 godina
Ulica Marsala Tita? Titograd, glavni grad Crne Gore i jos mnogi simboli koji su se ugasili kao da istorija od pedeset godina nije uopste ni postojala.Sve je otislo u zaborav kao i drzava koja je u stvari nesto znacila za mnoge ljude i po kojoj nas jos uvijek poznaju. Pa ipak razocarajuca stvarnost sadasnjice dovodi do preispitivanja osude vremena koje nas je dovelo u haos i nistavnost umanjenja ne samo drzave nego i simbola koji se traze tu negdje u umanjenosti koje je za nas samo fantazija. Zaboravljeni su, vec odavno "veliki' iz velike Srbije, Hrvatske i drugih "malih" koji su aktom preobrazaja zaboravljali stvarnost umanjenosti i sanjali o necem velikom iz male nastale sadasnjosti.
Tu ne treba zaboraviti ni propagandnu stranu zapadne ideologije koja je svojom mashinerijom uspjela da ne samo kod nas nego i u cijeloj istocnoj Evropi, Rusiji i drugdje usadi kompleks nize vrijednosti ideja i drustvenog preobrazaja. Malokrvnost otpora i srljanje u nesto sto je daleko vise drugorazredno i nehumano konacno je probudilo svijest gubitaka. Mozda je za sve sada kasno i ne samo da Tito zasluzuje ime ulice nego ulice u novonastalim (ne)prostorima ne zasluzuju Titovo ime.
(vasilije knezevic, 25 april, 2009)
pre 15 godina
Pa gospodo moja samo da vas podsetim! Drug Tito je bio predsednik Jugoslavije, Beograd je bio glavni grad, on je ziveo u Beogradu, voleo je Beograd, generelstab je bio u Beogradu, dok je Tito bio ziv Beograd se neprestano gradio,posebno Novi Beograd. Drugim recima Tito je sve radio za Beograd pa zato i zasluzuje da ulica nosi njegovo ime.
P.S. najbolje sam godine proveo dok je Tito bio ziv.
pre 15 godina
Treba ali nikako preimenovanjem postojechih. Mozze u novoizgradjenom naselju ili ako se zbog rekonstrukcije dela grada mora presechi neka postojecha.
Nije neophodno da je imamo ali je glupo da je nemamo.
pre 15 godina
Tito - balkanski Sir Oliver, koji je inace nasankao Srbe za 50 godine vise nego sto su nas Turci za 400 godina. Turci su nam zauzeli Beograd od Madjara, a Tito nam je rasparcao Srpske teritorije u 5 novopecenih republika i nacija. Samo lud nemoze sad da vidi cilj takvih granica, koje su dobili svi ukljucijuci i Srbiju, i recite mi, da li su to granice naroda pobednika drugog svetskog rata, jer po meni su mnogo bolje prosle teritorije koje su podrzavali fasizam. Samo je nedostajalo da dodeli i Zemun Hrvatskoj, pa da imamo i "slag" na vrhu. Mislim, da mu niko takodje nije vise omogucio ostajanje na vlasti nego Srbi, valjda sindrom zlostavljene zene, koja pocinje da brani nasilnika muza nakon duzeg vremena.
Mislim da treba da postavimo spomenik ovoj osobi sa velikom tablom na kojoj bi pisalo sta je on uradio sa teritorijama Srbije, da se to nikad ne zaboravi i da nam je za pouk sve to sto se desilo sa nama.
Takodje ga, zbog kompresovanja gnjeva koji je ostao u Srbima nakon drugog svetskog rata, smatram ga direktno odgovornim, sto je jedan pojedinac kao sto je Slobodan Milosevic ikada postao vodja Srbije koristeci to prokletu potisnutu patnju Srskog naroda u nedavnoj proslosti.
Zato mislim zasto da mu ne damo ulicu, ali mora da se uksta sa ulicom Sir Olivera na trgu Alan Forda.
pre 15 godina
Kao sto neko rece "Istorija se ne moze menjati". Ne vidim razlog zasto Tito ne bi imao ulicu u BG, ili nekom drugom grad(u/ovima) u Srbiji. Podrzavam!
pre 15 godina
Ne treba!!!
pre 15 godina
Dopadalo se to nekome, ili ne,Tito je ipak bio istorijska licnost.
pre 15 godina
Taman posla. Ljudi koji to predlazu bi morali vise da znaju o Josipu Brozu Titu (nego sto su nas ucili u skolama i radnim akcijama.
"Kuca cveca" je vise nego dovoljno.
pre 15 godina
Naravno da je zaslužio, Tito je deo naše istorije i jedna od najcenjenijih ličnosti XX veka!
Njegovo ime treba vratiti ulici koja je i pre nosila njegovo ime, a koju i danas većina Beogradjana i danas tako naziva.
Ali ne samo njemu, svim herojima II Sv.rata treba vratiti poštovanje koje im pripada.
pre 15 godina
Tito - balkanski Sir Oliver, koji je inace nasankao Srbe za 50 godine vise nego sto su nas Turci za 400 godina. Turci su nam zauzeli Beograd od Madjara, a Tito nam je rasparcao Srpske teritorije u 5 novopecenih republika i nacija. Samo lud nemoze sad da vidi cilj takvih granica, koje su dobili svi ukljucijuci i Srbiju, i recite mi, da li su to granice naroda pobednika drugog svetskog rata, jer po meni su mnogo bolje prosle teritorije koje su podrzavali fasizam. Samo je nedostajalo da dodeli i Zemun Hrvatskoj, pa da imamo i "slag" na vrhu. Mislim, da mu niko takodje nije vise omogucio ostajanje na vlasti nego Srbi, valjda sindrom zlostavljene zene, koja pocinje da brani nasilnika muza nakon duzeg vremena.
Mislim da treba da postavimo spomenik ovoj osobi sa velikom tablom na kojoj bi pisalo sta je on uradio sa teritorijama Srbije, da se to nikad ne zaboravi i da nam je za pouk sve to sto se desilo sa nama.
Takodje ga, zbog kompresovanja gnjeva koji je ostao u Srbima nakon drugog svetskog rata, smatram ga direktno odgovornim, sto je jedan pojedinac kao sto je Slobodan Milosevic ikada postao vodja Srbije koristeci to prokletu potisnutu patnju Srskog naroda u nedavnoj proslosti.
Zato mislim zasto da mu ne damo ulicu, ali mora da se uksta sa ulicom Sir Olivera na trgu Alan Forda.
pre 15 godina
Naravno da je zaslužio, Tito je deo naše istorije i jedna od najcenjenijih ličnosti XX veka!
Njegovo ime treba vratiti ulici koja je i pre nosila njegovo ime, a koju i danas većina Beogradjana i danas tako naziva.
Ali ne samo njemu, svim herojima II Sv.rata treba vratiti poštovanje koje im pripada.
pre 15 godina
Pa gospodo moja samo da vas podsetim! Drug Tito je bio predsednik Jugoslavije, Beograd je bio glavni grad, on je ziveo u Beogradu, voleo je Beograd, generelstab je bio u Beogradu, dok je Tito bio ziv Beograd se neprestano gradio,posebno Novi Beograd. Drugim recima Tito je sve radio za Beograd pa zato i zasluzuje da ulica nosi njegovo ime.
P.S. najbolje sam godine proveo dok je Tito bio ziv.
pre 15 godina
Beogradu netreba Titova ulica, Beogradu treba Tito! Da rastera ovu ekipu koja vlada!
pre 15 godina
Kao sto neko rece "Istorija se ne moze menjati". Ne vidim razlog zasto Tito ne bi imao ulicu u BG, ili nekom drugom grad(u/ovima) u Srbiji. Podrzavam!
pre 15 godina
Ne treba!!!
pre 15 godina
Dopadalo se to nekome, ili ne,Tito je ipak bio istorijska licnost.
pre 15 godina
Taman posla. Ljudi koji to predlazu bi morali vise da znaju o Josipu Brozu Titu (nego sto su nas ucili u skolama i radnim akcijama.
"Kuca cveca" je vise nego dovoljno.
pre 15 godina
naravno, zasto da ne. Ja sam dete iz partizanske porodice i nije mi jasno zasto se odricemo partizanskih tradicija. Ipak su partizani pobednici u II sv. ratu. I zahvaljujuci Titu danas je dosta gradova, fabrika, puteva izgradjeno.
pre 15 godina
Pa naravno da su Slovenci za ulicu Marsala Tita, kad im je taj Tito stvorio Sloveniju. A Srbija je postojala i mnogo pre Tita, te nema potrebe da se imenuje ijedna ulica po njemu. Za razliku od Slovenije Tito nema ama bas nikakvih zasluga u Srbiji.
pre 15 godina
Licno verujem da bi se sam Tito USPROTIVIO da mu se Ime "vuce" po ovakvoj Srbiji ! Ulice i Trgovi sa imenom Draze Mihajlovica bi daleko JASNIJE "oslikali" KARAKTER i IDEOLOGIJU, danasnje Srbije i Beograda !
pre 15 godina
Tito je bio na čelu partizanske vojske koja se borila protiv fašista 4 godine i POBEDILA! Za vreme Tita i SFRJ se mnogo radilo i mnogo izgradilo! Od zaostale poljoprivredne zemlje napravljena je moderna država, SREDNJE RAZVIJENA! O poštovanju koje je Tito širom sveta imao, dovoljno govori podatak da je preko 200 državnika (protivnika i istomišljenika) došlo u Beograd, kao nikada nikome pre i nikada nikome posle, da oda poslednju počast tom čoveku. Pasoš SFRJ da ne spominjem, bio je najskuplji na crnom svetskom tržištu...
Da nije bilo idiota koje su izrodile Hrvatska i Srbija, 90-tih godina bi Jugoslavija, umesto ratova, postala članica EU!
To su ČINJENICE!
20 godina "socijalisti" i "demokrate", ovi drugi neuporedivo više, arče imovinu (predajući je u ruke malobrojnih nikogovića) koju su GRADJANI (ne stranci) stvarali 45 godina, i još je ima...
U pravu su, zapravo, oni koji se protive da neka ulica opet nosi Titovo ime, mi ga ne zaslužujemo, iako je došlo vreme da ga od blata pravimo!
p.s.Goli otok 48.god. (Tito je jedini čovek koji je imao hrabrosti da kaže Staljinu NE) ili Guantanamo danas? U čemu je razlika, osim što nikome ne pada na pamet da američkog predsednika nazove diktatorom (svaki je patriota i BRANI svoju državu)
pre 15 godina
Mislim da bi bilo sasvim normalno da Tito dobije svoju ulicu u Beogradu. Smatram da "odricanje" od strane naroda koji ga je postavio za dozivotnog shefa drzave nema nikakvog smisla. Takodje, selektivnost istorije je krajnje licimerna. Smatram sebe demokratom i zao mi je kada ljudi koji ne daju drugima da izraze svoje mishljenje sebe nazivaju demokratama.
pre 15 godina
Tito je veci deo svog zivota proveo u Beogradu, gde je sahranjen uz ceremoniju koja se nikad vise nece ponoviti, na tom podneblju. Njegovo zalaganje i zasluge za afirmaciju Beograda nedostizne su i trajne. Titiv grob i park u kome se on nalazi bili su i ostali simbol Beograda, koji je Tito zaduzio koliko ga nije zaduzio niko pre njega i niko posle njega.
pre 15 godina
Beograđani (mada je pitanje koliko je to ime adekvatno u gradu u kome najbolji odlaze već više od veka da se nikada ne vrate, mislim da danas, nažalost, daleko više pravog Beograda ima u Londonu, Njujorku, Torontu, Parizu, Berlinu ili Pragu, nego u srpskoj prestonici) još jednom dokazuju da su svi problemi kroz koje prolaze potpuno zasluženi, i da narod u Beogradu i Srbiji ima potpuno pomerene i pogrešne kriterijume koji su ih već odveli na ekonomsku i političku stranputicu, i dok se iz temelja ne promene teško da će im biti bolje. Nostalgija ka lažnom i bez pravog rada, obrazovanja, konkurentnosti i kvaliteta postignutom prosperitetu za vreme Titove Jugoslavije, koji se, baš zato što je bio lažan i što iza simulirane komunističke srednje klase nije stajao vlastiti trud, zalaganje i znanje, već samo olako uzimani krediti i blagoslov komunističke mafije na vlasti, urušio kao kula od karata, dokaz je da ti ljudi još uvek ne razumeju osnovne probleme vlastite nedavne istorije, to jest činjenicu da da savim sigurno nisu žrtve nekakve svetske zavere svih i svakoga kao što masovno i nedotupavno veruju, već da svojim sadašnjim zasluženo teškim i bednim životima (jer nisam ja skandirao "Tito! Tito!" i "Slobo! Slobo!", već oni) otplaćuju baš taj lažni prosperitet jednog bolesnog društva, i svoju lojalnost zločinačkim rukovodstvima Titove Jugoslavije i Miloševićeve Srbije. To jest, ukratko, taj ko misli da ulicama i trgovima treba davati imena po ljudima koji figuriraju na visokim mestima svih spiskova najvećih masovnih ubica u istoriji, tek koju prečagu ispod Maoa, Hitlera i Staljina (a Josip Broz, po ocenama većine nekomunističkih istoričara baš u takvo društvo spada), i nije zaslužio da živi, radi i prosperira kao sav normalan svet, jer je sasvim očigledno da su njegove predstave o životu potpuno deformisane, i da njegove moralne i političke vrednosti mogu samo da ga odvedu u nove tragedije, propast i siromaštvo, jer je ovaj svet, na sreću, tako uređen da svako uglavnom dobija po zasluzi...
pre 15 godina
Treba da nosi svaka ulica Novom Beogradu, zatim auto-put, pruga beograd - Bar, Djerdap 1 I 2, VMA,Klinički Centar, Sava Centar,Hala Pionir stotine bolnica, škola, vrtića i još monogo toga i u Beogradu i u unutrašnjosti. Protivnici ovoga neka mi kažu šta je kapitalno napravljeno u ovoj zemlji u poslednih 20 godina?
pre 15 godina
Lubi vas Tito, tako pametne!
pre 15 godina
Cinjenica da je bio na celu drzave nije nikakav argument da je zasluzio da se bilo sta po njemu zove, ni klupa u parku. Bio je tiranin i zlotvor, a po takvima se ne daju imena ulicama i trgovima.
Hitler je bio na celu Nemacke, a Milosevic na celu Srbije. Da nisu mozda i oni zasluzili po neku ulicu po tom kriterijumu, prvi u Berlinu, a drugi u Pozarevcu?
Ne, hvala.
pre 15 godina
Bavimo se marginalnim stvarima kad treba da resavamo krucijalne probleme. Ali....
Treba, ne mora da bude glavna ulica. Novi Beograd je izgradjen u doba socijalizma pa npr. tamo.Ili neki trg, mene blokovi, Sava centar sa nesvrstnima asocira na njegovo doba.
U to doba smo se kako tako opismenili, skole su nam bile priznate,
JAT je bio kompanja, leteo je svuda, pasosi su nam bili na visokoj ceni... pa na osnovu toga ako mogu neke nebitne kneginje ili princevi koji nisu konkretno nista postigli vec samo imali titulu ili neki koji su bili nekom samo lojalni, onda neka ima i Tito ulicu.
Posle svega iza njega je preostalo i dobrih stvari. To se vidi sa ove distance.
pre 15 godina
Kada razgovarate sa strancima retko cete cuti nesto pozitivno o Srbiji ali ce vam zato svi reci da cene Marsala Tita. Tito je obelezio celu jednu epohu. I danas je njegova sahrana na prvom mestu po broju drzavnika koji su prisustvovali. Ali danas su u Srbiji na ceni neke sasvim druge, izopacene "vrednosti".
pre 15 godina
Naravno da bi Beograd trebalo da ponovo dobije ulicu Marsala Tita. Svi glavni gradovi republika bivse SFRJ imaju ulicu pod tim imenom. Pa Novi Beograd nije ni postojao pre II svetskog rata, sve je izgradjeno u vreme dok je Tito bio predsednik.
Uporedite koliko se stanova godisnje pravilo na novom Beogradu za vreme Tita a koliko danas. Pa ovi sada nisu u stanju ni da okrece ono sto je napravljeno u vreme socijalizma.
Ali u Srbiji je jos od devedesetih na sceni revizija istorije. Pre ce Draza, Ljotic i Nedic da dobiju ulicu nego Tito.
pre 15 godina
Naravno da treba.
pre 15 godina
Za sve one koima je u ex-Yu bilo dobro,Titova ulica treba(bar kao asocijacija na dobra stara vremena),a takvih je sigurno ogromna vecina.
pre 15 godina
Naravno da mu treba dati ulicu. U Srbiji se tako vise nikada nece ziveti.
pre 15 godina
Josip Broz je Sloveniji svojom politikom unutrasnjeg drzavnog uredjenja SFRJ postavio temelje za nezavisnu drzavu, dok je sa Srbijom situacija dijametralno suprotna. Zar staviti ponovo ime coveka koji je stvarao uslove za cepanje Srbije?
pre 15 godina
Ulica Marsala Tita? Titograd, glavni grad Crne Gore i jos mnogi simboli koji su se ugasili kao da istorija od pedeset godina nije uopste ni postojala.Sve je otislo u zaborav kao i drzava koja je u stvari nesto znacila za mnoge ljude i po kojoj nas jos uvijek poznaju. Pa ipak razocarajuca stvarnost sadasnjice dovodi do preispitivanja osude vremena koje nas je dovelo u haos i nistavnost umanjenja ne samo drzave nego i simbola koji se traze tu negdje u umanjenosti koje je za nas samo fantazija. Zaboravljeni su, vec odavno "veliki' iz velike Srbije, Hrvatske i drugih "malih" koji su aktom preobrazaja zaboravljali stvarnost umanjenosti i sanjali o necem velikom iz male nastale sadasnjosti.
Tu ne treba zaboraviti ni propagandnu stranu zapadne ideologije koja je svojom mashinerijom uspjela da ne samo kod nas nego i u cijeloj istocnoj Evropi, Rusiji i drugdje usadi kompleks nize vrijednosti ideja i drustvenog preobrazaja. Malokrvnost otpora i srljanje u nesto sto je daleko vise drugorazredno i nehumano konacno je probudilo svijest gubitaka. Mozda je za sve sada kasno i ne samo da Tito zasluzuje ime ulice nego ulice u novonastalim (ne)prostorima ne zasluzuju Titovo ime.
(vasilije knezevic, 25 april, 2009)
pre 15 godina
U celoj svojoj istoriji, od Kamenog doba pa sve do danasnjeg dana, srpski narod nije nikada bolje ni prosperitetnije ziveo nego u vreme J.B.Tita.
pre 15 godina
Ne!
pre 15 godina
naravno da treba
pre 15 godina
Mogu ljudi da pricaju sta god hoce, ali cinjenica jeste da se danas (oko 30 god nakon Tita) zivi losije nego u Titovo vreme. Sve zemlje u Evropi idu prema napred, samo mi nazadujemo. Neka se zapitaju ljudi, otkada je sve krenulo nagore -> od raspada Jugoslavije. Zalosno jeste da danasnja mladez zadojena cetnickim simbolima, bez ikakva znanja, pljuje po Titu i antifasistickom pokretu. A sta je cica Draza nama dao, da ga toliko vole? Samo smrt i suradnju sa Hitlerom. Naravno da Tito treba da dobije svoju ulicu i trg.
pre 15 godina
Ljudi, pa Novi Beograd treba da se zove Titograd jer ga je on stvorio....
pre 15 godina
Zasto bi Tito imao ulicu u BG. ? Pa valda je Slobodan Milosevic "zasluzniji" za ovo "blagostanje" u koje je "uzdigao" Srbiju, nakon sto je Tito "unazadio" !
pre 15 godina
Ponosan sam što se u Sarajevu glavna ulica, i pored svih pokušaja nacionalista i dalje zove Titova. Nadam se da će i Beograđani uskoro opet imati priliku da prošetaju Titovom ulicom u svom gradu..
pre 15 godina
Razumem potrebu Slovenaca da Titu ipak "daju" neku ulicu. To je verovatno griža savesti - a ako uzmemo u obzir da su slovenci kao i većina južnoslovneskih naroda do države upravo i došli za vreme Tita.
Što se tiče Beograda i Srbije mislim da dotični gospodin, s' obzirom da je i nama bio predsednik skoro pola decenije, zaslužuje ulicu ali u nekoj zabiti. Zašto?
Zato što je od svih južnoslovenskih naroda najmanje dobrog učinio upravo Srbima i Srbiji. I veliko je pitanje da li bi i bilo '90-ih i svog zla na području bivše SFRJ da dotični gospodin nije prekrajao granice onako kako je njemu tada bio ćef.
A političari koji menjaju imena ulicama kao što menjaju garderobu to rade samo kako bi prikupili još malo jeftinih poena..
pre 15 godina
Niko nas nije pitao ni kada su ulice menjane. Zbog cega su uopste promenili naziv ulice JBTita? Koje obrazlozenje su tada dali?
Jednostavno ljudi na vlasti u Srbiji uvek misle da sve pocinje od njih, da sve sto je neko pre njih uradio ne valja, da samo oni znaju sta je dobro i pametno itd...
Tako je na drzavnom nivou, tako je na lokalnom nivou. Nedozreli i nestrucni dolaze na vlast (ne pricam o danasnjoj samo nego o svim garniturama koje su se promenile do sada) i onda se pitamo zasto smo sada tu gde jesmo i zasto se odmaknuti necemo...
pre 15 godina
Naravno da treba jer je obeležio veliko razdoblje u istoriji srpskog naroda, premda još nije razjašnjeno (bar nama običnim ljudima) ko je taj čovek bio. Koliko je njegov SVETSKI značaj govori i njegova sahrana. Svi njegovi naslednici zajedno po potencijalu i značaju su istorijski zanemarljivi. Konačno, ako država smatra da ne treba da ima svoju ulicu neka se i kompleks sa njegovim spomenikom sruši (kažu da mu tamo nije grob).
pre 15 godina
Ne treba. Svim ulicama treba promeniti ime tako da zauvek ostanu nepromenjena. Npr.ulica Proleca, Mladosti, Ljubavi, Prirode, Lepote, Sumska, Astronomska, Gastronomska itd. Tako ulice nebi menjale imena kako koji rezim dodje na vlast...a to je zbunjujuce u najmanju ruku...
pre 15 godina
Nego sta nego treba. I to treba da mu se vrati stara ulica!
pre 15 godina
Историју не можемо порећи, али је се можемо одрећи. Титова Југа није била добра. Да јесте не би се распала и не би прштало на све стране, па ми сада да скидамо флеке. Изеш системе засноване култу личности - нама треба поредак а не треба нам чобан да нас вода...
pre 15 godina
Не треба ни у Београду ни у једном граду у СРБИЈИ...
И код нас у Бечеју су недавно преименовали титову у Главна улица!
pre 15 godina
treba da ima i trg a ne samo ulicu!
pre 15 godina
Ja predlazem da se ona ulica gde je kuca cveca nazove Titova. Ipak koliko sam cuo za vreme njega je bilo najbolje, (sto je zalosno s obzirom koliko je decenija proslo)
pre 15 godina
Naravno da ne treba! U Srbiji ima milion mesta koja su deo nasledja Titove vladavine i direktno upucuju na njega! Isto tako ima jako puno licnosti iz nase istorije koja jos nemaju ulice, a nisu bili u prilici da stoje na celu drzave ni da budu deo represivnog rezima a svojim delima su zaduzili Srbiju kakvom je poznajemo danas!
pre 15 godina
Nije pitanje da li Beograd treba da dobije ulicu Josipa Broza Tita, već da li treba vratiti "Maršala Tita".
pre 15 godina
Otvara se diskusija po principu, ako komsija skoci sa mosta, moram li i ja ?
pre 15 godina
Pošto neko spomenu Titograd i "gašenje imena", to je valjda normalno, ipak imamo neku istoriju i prije Tita. A ulica, to svakako, ona i sad postoji u Podgorici, i to bulevarskog tipa. Jer ipak je on bio dio našeg postojanja i to kao lider nekoliko decenija. I veća ličnost od mnogih vojvoda, serdara, knezova itd s ulicama. A i vama bi u Srbiji bilo bolje da to shvatite, jer vam se nekako vrijeme nazadovanja poklapa sa početkom negiranja svega Titovog i iz njegovog vremena.
pre 15 godina
Slažem se da ne treba menjati istoriju. Ali titoisti su 1945. počeli da menjaju istoriju i da stare beogradske ulice preimenuju u imena partizana, sekretara, komesara i kurira - što zaslužnih, što nezaslužnih. To je sve trebalo vratiti, uključujući i Kralja Milana (nekadašnja Maršala Tita i Srpskog vladara S.M). Ali tamo gde su komunisti gradili, a tu kao simbol prednjači Novi Beograd, Broz zaslužuje ulicu - sigurno više od Agostina Neta, Nehrua, Proleterske solidarnosti, Milentija Popovića, Palmira Toljatija i sl.
pre 15 godina
Ne, za ime Boga.
pre 15 godina
Odgovore je NE, to nama u Srbiji ne treba. Kakve zasluge i kadrove je ostavio iza sebe, Srbiji ce trebati mnogo vremane da se oporavi od njih. Drug Slobdan Milosevc je bio clan njegove partije.
pre 15 godina
Tito treba da ima ulicu u svim gradovima Srbije, a ne samo u Beogradu. Nisam komunista, naprotiv, ali Josip Broz je Josip Broz. Trebalo je biti najbolji da bi se mogao suprostaviti Staljinu!
pre 15 godina
Tito je konstruisao kako pozitivne tako i negativne momente u nasoj istoriji 20. veka. Te stoga smatram da je fer da postoji ulica Marsala Tita,ali nemoj nekome da padne na pamet da predlozi makari i javni wc sa imenom Slobodana Milosevica.
pre 15 godina
Sa svim pozitivnim i negativnim, voleli ga ili mrzeli, Drug Stari je doneo Balkanu 40 godina mira i relativnog prosperiteta. Matori smeker je definitivno zasluzio svoju ulicu u Beogradu.
pre 15 godina
Naravno da NE.
Od kada je kriterijum da je neko "istorijska" licnost dovoljna, da bi (doticni) dobio ulicu.
Pa i Hitler je bio istorijska licnost, cije su se posledice vladanja osetile i u ovim krajevima.
I druga stvar, to sto se "lepo" zivelo u njegovo vreme, ce vracati (odplacivati) nasi unuci. On nas je zaduzio ($22 Milijarde dolara kod stranih poverilaca (pocetkom 80-ih).
ZASTO SE NAKON NJEGOVVE SMRTI KRENULO SA Ekonomskom STABILIZACIJOM, ako je sve bilo bajno dok je on bio ziv.
pre 15 godina
Pa da li je moguće da neko opet hoće da nas hvata na te fore !? Pa gde je bilo tih 59% Slovenaca kada su prvi potrčali iz Titove Jugoslavije u dogovoru sa Miloševićem ? Oni sada da nam budu primer! Dakle mi, Srbi, smo stvarno neizlečivi slučajevi ako se bilo ko usudi da ovo zvanično predloži, a još crnje i gore ako to nekim slučajem prođe ! Uskoro treba očekivati i pitanje ne bi li nam bilo bolje da ponovo stvorimo Jugoslaviju. Očigledno oni koji su je rasturili vide da eksperiment nije uspeo, pa hajde Jovo nanovo! Katastrofa !
pre 15 godina
Da se razumemo, Tita ne volim, rodjen sam 7 godina posle njegove smrti, ali mi ne smeta da se lechim na VMA, ne smeta mi da kosharku gledam u Pioniru, pa ni da koristim elektrichnu energiju Djerdapa 1 i 2. Iako ne vozim Zastavu, nikada necu odbiti prevoz od nekog od prijatelja koji vozi Yugo ili Zastavu 101. A kvazi-chetnici koji sada pishu sve i svashta, neka se sete da su verovatno oni ti koji uzivaju najvishe u "plodovima" Titove nesvrstanosti.
Shto se tiche ulice, ponavljam josh jednom da je zasluzio, jer je, hteli mi to da priznamo ili ne, za ovaj grad uradio mnogo, chijim novcem i kako, ne zelim da sudim. Uostalom, ne vidim po kojoj osnovi Dzordz Vashington zasluzuje ulicu u centru Beograda vishe nego neko ko je ovom zemljom upravljao neshto manje od 40 godina.
A za one "istorichare" koji Jugoslaviju smatraju komunistichkom tvorevinom, neka se malo "late" udzbenika, ili prochitaju neku kvalitetnu knjigu, pa neka nastave da prichaju argumentovano, ako nadju argumente za tako neshto...
pre 15 godina
Gledajte bre, da su nam ulice ciste, da imamo parking, kante za smece, a kako ce da se zove, moze i Bezimena sto se mene tice...
pre 15 godina
Ne samo ulica, nego preimenujte Beograd u Titoburg. A Pozarevac u Slobaville.
pre 15 godina
Posto su u Srbiji (i posebno Beogradu) na vlasti deca i unuci Titovih partizana i SKOJ-evaca, ne bi me nista zacudilo.
pre 15 godina
Titova ulica je potrebna Ljubljani, Zagrebu, Sarajevu, Skopju a pogotovo Prištini. Beogradu zaista nije potrebna.
pre 15 godina
vecina onih koji sad pricaju o "istini o Titu" nije ni bila rodjena u to vreme. Nista nije crno i belo, Tito je bio diktator, njegov rezim je bio surov, ali je bio takodje i "prosvetljeni" diktator koji je uspeo da svojoj zemlji obezbedi kredite, novac, i pre svega mir, sto nisu umeli da urade ni oni pre njega, a ni ovi posle.
pre 15 godina
O ulici - svakako treba NJEGOVU ulicu krstiti njegovim imenom: umesto Užička - Josipa Broza.
S druge strane, pametnjakovići pod navodnicima trabunjaju o "uzetim kreditima", a ne znaju da su ti krediti išli u fabrike, puteve, mostove i standard zaposlenih. Kaže se: uzimali se krediti? A CELA Jugoslavija je bila zadužena sa desetak milijardi dolara, ali se imalo od čega otplaćivati - SVE je radilo i gradilo se, a bilo je preko 22 miliona stanovnika... Danas nigde ništa ne radi osim nižerazrednih STRANIH banaka i ćumez-prodavnica, na 8 miliona stanovnika uzeto je i zaduženi smo sa skoro 30 milijardi dolara! Samo odlepršali umovi, nesposobni da poštenim radom i sposobnostima ostvare svoje mesto - a uzdajući se slučaj i malverzacije, pljuju nad socijalizmom, najhumanijem sistemu koje je civilizacija imala! Ne bih o zastranjivanjima, o klanju među "elitom" - ali je narod bio dostojanstven i siguran, cenjen u svetu. 1982. mi je nuđeno za YU-pasoš u Alžiru 50.000 dolara, a sada mi treba toliko na računu da bih obišao rođaka preko Bare... I ovi praznih stomaka, džepova izvrnutih, gurnutih pred "narodne kuhinje" ima koji su za "demokratiju" a nisu za onu socijalnu jednakost 1:8 u platama, a danas? Oni kod kojih je DRUŠTVENA IMOVINA I AKUMULACIJA imaju neprocenjivo bogatstvo - a doktori nauka, umetnici, pošten i pristojan svet se zadovoljavaju sa 12 hiljada U DVE rate penzije...
pre 15 godina
Ne treba!
pre 15 godina
Rodjena sam u vreme 2. sv. rata, jos uvek sam ziv svedok vremena Titove vladavine. Stranci znaju za Tita spolja, ja sam zivela u Srbiji za vreme njegove vladavine! Ne, Tito nicim nije zasluzio da ulice u Srbiji nose njegovo ime. Hrvatska i Slovenija imaju razloga da ulicama daju ime Titovo.
pre 15 godina
Treba ali nikako preimenovanjem postojechih. Mozze u novoizgradjenom naselju ili ako se zbog rekonstrukcije dela grada mora presechi neka postojecha.
Nije neophodno da je imamo ali je glupo da je nemamo.
pre 15 godina
И цар Душан је, на пример, макнуо рођеног оца и у освајчким ратовима побио много људи, па има улице и у Београду и у Земуну и свуда по разним градовима Србије. Броз је макнуо много блиских сарадника, такође побио много људи и насилно увео дегенерисану варијанту комунизма у ову земљу.
Али је био политички махер, умео је да тргује са свима свирајући на свом чувеном клавиру рапсодију: "МАЛО ИСТОК-МАЛО ЗАПАД". Он није имао НИШТА у сопственом власништву, али је имао СВЕ. А самом народу се чинило да баш лепо живуцка.
Гласам за неку улицу са његовим именом, ако ништа друго оно зато да нас подсећа колико нас је скренуо са правог пута и у какве нас је посмртно невоље увалио, али и да ове наше велике садашње дилетантске квази-политичаре подсећа како се тргује на политичкој светској берзи.
Предлажем и име улице: "Улица Маршала Тита, врхунског политичког софистицираног мангупа, учитеља недорађених политичара" (који не знају да искористе Његове методе).
pre 15 godina
I u Novom Sadu je potrebno ime ne samo ulice nego i bulevara da se da po Josipu Brozu Titu.
pre 15 godina
Da li ce ikada pojedinci shvatiti da se od historije nemoze pobjec.
Jer je historija neizbrisiva u jednom narodu, iako je neki zele izbrisati. Licno smatram da je bolje da nasi unuci sada saznaju kako smo to zivjeli za vreme vladavine Tita.
pre 15 godina
NIKAD! I Kucu cveca treba iseliti. Najvece zlo koje se dogodilo Srbiji u 20. veku su komunizam i Jugoslavija! A, nazalost, sami smo krivi za to.
pre 15 godina
Da ljudi brzo zaboravljaju lose, secaju se radje dobrog, moze se videti iz dela komentara na ovu temu.
Medjutim, ima jludi koji razmisljaju i o uzrocima i njihovim posledicama.
Napr.: ubistvo austrijskog presolonaslednika je Srbiji donelo strahovite posledice!
Ubistvo Stj. Radica u skupstini Kr. Jugoslavije je stvorilo ustastvo, posledice-katastrofalne! Dobili smo novog i neprikosnovenog "kralja"-Tita, zar posledice njegove vladavine, zaista, nisu ocigledne?! Sve sto nam se sada desava su posledice, ne danasnjih vlasti, nego ranijih "mudraca". Pitanje je: da li, zaista, svaki narod ima vlast koju zasluzuje?
pre 15 godina
Mene interesuje nekoliko stvari :
Svi navode da je Tito najvise naudio Srbima, ali nisam video da je neko napisao sta je konkretno u pitanju.
Interesuje me sta je Tito ostavio svojoj deci i da se to uporedi sa imetkom dece nasih politicara koji su zajahali ovu drzavu od 90-te naovamo ?
Ako se ne varam najvisi spoljni dug SFRJ iznosio je oko 20 milijardi dolara. Da li danas neko moze da izracuna koliko su zaduzene sve bivse republike SFRJ, danas " suverene " drzave.
Voleo bih da mi ovo neko pojasni.
pre 15 godina
ja sam za. jeste bio kontroverzna licnost, ali po istirtijskim kriterijumima je zasluzuje, svakako vise od mnogih koji je imaju. a i muka mi je od antikomunista.
pre 15 godina
Interesantno je da bas oni koji su najvise menjali istoriju onako kako se njima svidjalo (komunisti) sada kazu da se ne moze menjati istorija kako se kome svidi.
Ulica Kralja Milana u Beogradu postoji od davnih dana, to nije ulica sa novim nazivom, kako se iz teksta moze zakljuciti. To je jedna od starijih ulica i ona se ne sme dirati.
Tito jeste obelezio jednu epohu, ali je njegova steta naneta pre svega srpskom narodu ogromna i nemerljiva, to samo slepci ne vide, te sam izricito protiv toga da Tito opet dobije ulicu u centru grada. Vec imamo Kucu cveca, onoliki mauzolej i gomilu manjih ulica u prigradskim naseljima sa Titovim imenom. Dosta vise. Komunizam je mrtav i treba tako i da ostane. Smrt komunizmu, sloboda narodu!
pre 15 godina
Za neupucene u stvarnu istoriju Srbije tokom 20. veka, GLAVNI KRIVAC za patnju srpskog naroda sredinom i krajem 20. veka je Kralj Aleksandar Karadjordjevic i njegova neutaziva zelja da postane kralj velike drzave. Mnoge pametne glave pred kraj 1. svetskog rata su bile protiv toga. Slovencima je drzavu dao NjKV Aleksandar a ne Tito. Tito je nasledio stanje svari. Naravno da je za vreme njegove vladavine bilo svinjarija ali je takodje ovaj narod dobio prvi put u svojoj istoriji priliku da spoji vise od 50 godina mira, sto je morate priznati veoma veliko dostignuce. I pored svih mana koje je SFRJ imala, svog srXXXa koje se desilo njenim raspadom ipak mislim da je zasluzio ulicu u Beogradu, posto ono nije direktno kriv za nasu glupost. Neki mnogo manje zasluzni ljudi za ovaj narod su dobili ulice ili polovine ulica pa zasto ne i on.
ps. upoznaj svoju proslost i postuj je ma kakva da je da bi imao ikakvu buducnost!
pre 15 godina
Ni slucajno! Nnadam se da ce sve ulice u Srbiji uskoro promeniti ime koje se zovu po Titu!!! BTW zar nije bilo logicnije da se Krapina ili Zagreb zovu Titograd an ne Podgorica?
Bio je diktator, a Srbiju je diktatura SFRJ najvise unakazila! Samo se zapitajte koliko je ljudi moralo da ode iz Srbije jer nisu delili komunisticku ideologiju???
A ovi koji govore da je on deo nase istorije, su sasvim u pravu. Isto tako je i Milosevic deo nase istroje i Hitler nemacke pa ne mislim da su ulice imenovane po njima.
Mislim da nije bilo Tita da bi nam sada bilo svima bolje. Narocito u Srbiji.
pre 15 godina
Naravno da treba. Sramotu koju su naneli Beogradu gradski oci kada su preimenovali Titovo ulicu, treba sto pre ispraviti. Potez: Terazije - Slavija mora da ponovo bude ulica Marsala Tita.
pre 15 godina
Neko je spomenuo da o titu treba znati vise nego sto su nas ucile partizanske citanke, svakako, ali takodje treba znati vise nego sto nas uce krvavi klero-faisisticko nacisticki udzbenici iz istorije koji falsifikuju istoriju..
pre 15 godina
Naravno treba da ulica bude u njegovom imenom. Dok je bio Tito ziv setali smo se u evropi bez vize, u Italiji smo kupovali sa dinarima, Rumunija, Cekoslovakija, Bulgaria, i Madjarska su bili tada za Titovu Jugoslaviju male drzave. Otisli u Grcku svake godine na odmor ili u Tursku. Ali gledajte kako su vremena dosla, gde su sad oni, svi su na EU a Srbija ide dole i dole.
pre 15 godina
A koliko se tek izgradilo od II svjetskog rata u jednoj Britaniji, pa Danskoj, Švedskoj, Austriji. Raspitajte se malo i o njihovom zdravstvenom i socijalnom sistemu, paralelnom s Titovim, pa onda pričajte bajke, ako možete.
pre 15 godina
Tito ima još uvek četiri ulice na području Beograda (ulice Maršala Tita u Višnjici, Boleču, Slancima i Leštanu). Da li je potrebna i peta?
pre 15 godina
A zasto niko ne razmislja o ulici Draze Mihajlovica? Kad moze Tito, mozda moze i Draza? Oko cega se mi zamaramo!
pre 15 godina
Pre neki dan stajao na zapustenom igralistu nekadasnjeg fudbalskog kluba... Koze pasu... Pored je fabrika sa polupanim prozorima, sa jednim pogonom koji "radi", tuga.. A onda sam zatvoio oci i kao na filmu doziveo flesbek... Video klince kako bodre svoje matore na tom istom terenu koji je izgradjen mesec ranije.... Dok nasmejano more ljudi hrli u fabriku na novi radni dan znajuci da se gradi i da samo moze biti bolje... Onda sam ponovo otvorio oci... Sve treba biti nazvano po TITU
pre 15 godina
Pa kad vec niste na njegovom putu onda mu dajte bar neko sokace, tek onako secanja radi samo.
pre 15 godina
Evo super teme da nam prođe vreme!
Naprosto fantastična koska ... idealna za skretanje pažnje sa suštinskih problema koji stvarno "bole". Jedino što me iznenađuje je kako se neko nije još i ranije dosetio da stavi ovo na dnevni red.
pre 15 godina
Milutin Milankovic ima onu slepu ulicu na Novom Beogradu a mi da dajemo Titu bulevar u centru?!
pre 15 godina
Tek nakon što se dostojno obilježe mjesta stradanja njegovih žrtava, ako je moguće, čak i onih između dva svjetska rata. I oni su valjda historijske ličnosti. Mnogi su pokopani kao psi i mačke, a da njihove porodice ni danas ne znaju gdje ni šta se s njima zbilo. Valjda bi se najprije morao poštovati neki civilizacijski i hronološki red, pa da se najprije obilježe mjesta stradanja i oda dužna pošta njima, ljudima koji nisu imali šanse da prežive tu silnu importiranu ljubav prema proleterijatu, a tek onda da se bacimo u slavopojke drugu Titu i njegovim jagnjećim brigadama (oni su, usput, ostatak života proveli kao bubrezi u loju i dočekali prirodnu smrt). I kakav je to argumenat, koji potežu mnogi: "za vrijeme njegove vladavine, mnogo se izgradilo"? Naopako da nije; pa on i njegovi vladali su pola stoljeća! Da je ne znam ko vladao pola stoljeća, moralo bi se nešto izgraditi. Uzgred, takva vladavina se zove diktatura, a vladar s neograničenom moći- diktator.
pre 15 godina
Beograd nikada nije imao (a kako stvrai stoje niti će) taj sjaj na karti Evrope kao u Titovo vreme, da ne pričamo o tome koliko puta se Beograd povećao za vreme njegove vladavine, pa 45-te BG je bio grad od 200 000 stanovnika, naravno da bitnu ulicu treba poimenovati po njemu.
pre 15 godina
Treba!
Ako neko ne razume zasto, ne moze mu se ni objasniti!
pre 15 godina
Дадох свој глас за улицу са Титовим именом, али у негативној конотацији.
Међутим, у некој својој хамлетовској дилеми, или словенској антитези, ипак мислим да је боље да ОН нема своју улицу, зато да би заувек био заборављен и да сви ови садашњи политичари, без разлике којим странкама припадају, који себе сматрају добротворима нмарода, а раде све наопако, не би ни помислили да ће на било који начин бити запамћени по било чему, нити да ће добити своје обележје. ТИТУ смо пљескали и махали заставицама, за ОВЕ смо дували у пиштаљке и лупали шерпење и лонце (уништавали кућно посуђе), а у суштини народу је све исто, само ЊЕГА нема, што рекла Тијана Дапчевић у најбољој ангажованој песми прошлог, и почетка овога века, да не кажем миленијума..
pre 15 godina
Pa mi stvarno nemamo cime da se bavimo, nego da stalno pretresamo imena ulica. Da li treba, ne treba. Cas po nekome dajemo ime ulici, pa za par meseci se daje nekom drugom...neverovatan smo narod!!!
Ako je to najozbiljniji problem ove drzave, onda smo totalno propali...
pre 15 godina
Reci cu isto ono sto je i moj otac rekao 1949, krajnje posteno na pitanje - Jesi li za Staljina ili..(i dobio 3 godine golog otoka): ne znam.. meni ostalo po navici, Trg marksa i Engelsa, Borisa Kidrica
pre 15 godina
Mislim da ne bi trebalo. Ulice, makar u glavnom gradu, bi trebalo da budu oznacene brojevima, tipa: 105-ta ulica 39 ili mozda po pojmovima iz prirode. Mislim da ulice uopste ne bi trebalo da nose imena drzavnika, pisaca, ili bilo kojih drugih istorijskih licnosti.
pre 15 godina
Tito - balkanski Sir Oliver, koji je inace nasankao Srbe za 50 godine vise nego sto su nas Turci za 400 godina. Turci su nam zauzeli Beograd od Madjara, a Tito nam je rasparcao Srpske teritorije u 5 novopecenih republika i nacija. Samo lud nemoze sad da vidi cilj takvih granica, koje su dobili svi ukljucijuci i Srbiju, i recite mi, da li su to granice naroda pobednika drugog svetskog rata, jer po meni su mnogo bolje prosle teritorije koje su podrzavali fasizam. Samo je nedostajalo da dodeli i Zemun Hrvatskoj, pa da imamo i "slag" na vrhu. Mislim, da mu niko takodje nije vise omogucio ostajanje na vlasti nego Srbi, valjda sindrom zlostavljene zene, koja pocinje da brani nasilnika muza nakon duzeg vremena.
Mislim da treba da postavimo spomenik ovoj osobi sa velikom tablom na kojoj bi pisalo sta je on uradio sa teritorijama Srbije, da se to nikad ne zaboravi i da nam je za pouk sve to sto se desilo sa nama.
Takodje ga, zbog kompresovanja gnjeva koji je ostao u Srbima nakon drugog svetskog rata, smatram ga direktno odgovornim, sto je jedan pojedinac kao sto je Slobodan Milosevic ikada postao vodja Srbije koristeci to prokletu potisnutu patnju Srskog naroda u nedavnoj proslosti.
Zato mislim zasto da mu ne damo ulicu, ali mora da se uksta sa ulicom Sir Olivera na trgu Alan Forda.
pre 15 godina
Naravno da je zaslužio, Tito je deo naše istorije i jedna od najcenjenijih ličnosti XX veka!
Njegovo ime treba vratiti ulici koja je i pre nosila njegovo ime, a koju i danas većina Beogradjana i danas tako naziva.
Ali ne samo njemu, svim herojima II Sv.rata treba vratiti poštovanje koje im pripada.
pre 15 godina
Ne treba!!!
pre 15 godina
Taman posla. Ljudi koji to predlazu bi morali vise da znaju o Josipu Brozu Titu (nego sto su nas ucili u skolama i radnim akcijama.
"Kuca cveca" je vise nego dovoljno.
pre 15 godina
Kao sto neko rece "Istorija se ne moze menjati". Ne vidim razlog zasto Tito ne bi imao ulicu u BG, ili nekom drugom grad(u/ovima) u Srbiji. Podrzavam!
pre 15 godina
Pa gospodo moja samo da vas podsetim! Drug Tito je bio predsednik Jugoslavije, Beograd je bio glavni grad, on je ziveo u Beogradu, voleo je Beograd, generelstab je bio u Beogradu, dok je Tito bio ziv Beograd se neprestano gradio,posebno Novi Beograd. Drugim recima Tito je sve radio za Beograd pa zato i zasluzuje da ulica nosi njegovo ime.
P.S. najbolje sam godine proveo dok je Tito bio ziv.
pre 15 godina
Pa naravno da su Slovenci za ulicu Marsala Tita, kad im je taj Tito stvorio Sloveniju. A Srbija je postojala i mnogo pre Tita, te nema potrebe da se imenuje ijedna ulica po njemu. Za razliku od Slovenije Tito nema ama bas nikakvih zasluga u Srbiji.
pre 15 godina
Cinjenica da je bio na celu drzave nije nikakav argument da je zasluzio da se bilo sta po njemu zove, ni klupa u parku. Bio je tiranin i zlotvor, a po takvima se ne daju imena ulicama i trgovima.
Hitler je bio na celu Nemacke, a Milosevic na celu Srbije. Da nisu mozda i oni zasluzili po neku ulicu po tom kriterijumu, prvi u Berlinu, a drugi u Pozarevcu?
Ne, hvala.
pre 15 godina
Beograđani (mada je pitanje koliko je to ime adekvatno u gradu u kome najbolji odlaze već više od veka da se nikada ne vrate, mislim da danas, nažalost, daleko više pravog Beograda ima u Londonu, Njujorku, Torontu, Parizu, Berlinu ili Pragu, nego u srpskoj prestonici) još jednom dokazuju da su svi problemi kroz koje prolaze potpuno zasluženi, i da narod u Beogradu i Srbiji ima potpuno pomerene i pogrešne kriterijume koji su ih već odveli na ekonomsku i političku stranputicu, i dok se iz temelja ne promene teško da će im biti bolje. Nostalgija ka lažnom i bez pravog rada, obrazovanja, konkurentnosti i kvaliteta postignutom prosperitetu za vreme Titove Jugoslavije, koji se, baš zato što je bio lažan i što iza simulirane komunističke srednje klase nije stajao vlastiti trud, zalaganje i znanje, već samo olako uzimani krediti i blagoslov komunističke mafije na vlasti, urušio kao kula od karata, dokaz je da ti ljudi još uvek ne razumeju osnovne probleme vlastite nedavne istorije, to jest činjenicu da da savim sigurno nisu žrtve nekakve svetske zavere svih i svakoga kao što masovno i nedotupavno veruju, već da svojim sadašnjim zasluženo teškim i bednim životima (jer nisam ja skandirao "Tito! Tito!" i "Slobo! Slobo!", već oni) otplaćuju baš taj lažni prosperitet jednog bolesnog društva, i svoju lojalnost zločinačkim rukovodstvima Titove Jugoslavije i Miloševićeve Srbije. To jest, ukratko, taj ko misli da ulicama i trgovima treba davati imena po ljudima koji figuriraju na visokim mestima svih spiskova najvećih masovnih ubica u istoriji, tek koju prečagu ispod Maoa, Hitlera i Staljina (a Josip Broz, po ocenama većine nekomunističkih istoričara baš u takvo društvo spada), i nije zaslužio da živi, radi i prosperira kao sav normalan svet, jer je sasvim očigledno da su njegove predstave o životu potpuno deformisane, i da njegove moralne i političke vrednosti mogu samo da ga odvedu u nove tragedije, propast i siromaštvo, jer je ovaj svet, na sreću, tako uređen da svako uglavnom dobija po zasluzi...
pre 15 godina
naravno, zasto da ne. Ja sam dete iz partizanske porodice i nije mi jasno zasto se odricemo partizanskih tradicija. Ipak su partizani pobednici u II sv. ratu. I zahvaljujuci Titu danas je dosta gradova, fabrika, puteva izgradjeno.
pre 15 godina
Dopadalo se to nekome, ili ne,Tito je ipak bio istorijska licnost.
pre 15 godina
Beogradu netreba Titova ulica, Beogradu treba Tito! Da rastera ovu ekipu koja vlada!
pre 15 godina
Treba ali nikako preimenovanjem postojechih. Mozze u novoizgradjenom naselju ili ako se zbog rekonstrukcije dela grada mora presechi neka postojecha.
Nije neophodno da je imamo ali je glupo da je nemamo.
pre 15 godina
Licno verujem da bi se sam Tito USPROTIVIO da mu se Ime "vuce" po ovakvoj Srbiji ! Ulice i Trgovi sa imenom Draze Mihajlovica bi daleko JASNIJE "oslikali" KARAKTER i IDEOLOGIJU, danasnje Srbije i Beograda !
pre 15 godina
Ne!
pre 15 godina
NIKAD! I Kucu cveca treba iseliti. Najvece zlo koje se dogodilo Srbiji u 20. veku su komunizam i Jugoslavija! A, nazalost, sami smo krivi za to.
pre 15 godina
Odgovore je NE, to nama u Srbiji ne treba. Kakve zasluge i kadrove je ostavio iza sebe, Srbiji ce trebati mnogo vremane da se oporavi od njih. Drug Slobdan Milosevc je bio clan njegove partije.
pre 15 godina
Naravno da treba.
pre 15 godina
Titova ulica je potrebna Ljubljani, Zagrebu, Sarajevu, Skopju a pogotovo Prištini. Beogradu zaista nije potrebna.
pre 15 godina
Razumem potrebu Slovenaca da Titu ipak "daju" neku ulicu. To je verovatno griža savesti - a ako uzmemo u obzir da su slovenci kao i većina južnoslovneskih naroda do države upravo i došli za vreme Tita.
Što se tiče Beograda i Srbije mislim da dotični gospodin, s' obzirom da je i nama bio predsednik skoro pola decenije, zaslužuje ulicu ali u nekoj zabiti. Zašto?
Zato što je od svih južnoslovenskih naroda najmanje dobrog učinio upravo Srbima i Srbiji. I veliko je pitanje da li bi i bilo '90-ih i svog zla na području bivše SFRJ da dotični gospodin nije prekrajao granice onako kako je njemu tada bio ćef.
A političari koji menjaju imena ulicama kao što menjaju garderobu to rade samo kako bi prikupili još malo jeftinih poena..
pre 15 godina
Mislim da bi bilo sasvim normalno da Tito dobije svoju ulicu u Beogradu. Smatram da "odricanje" od strane naroda koji ga je postavio za dozivotnog shefa drzave nema nikakvog smisla. Takodje, selektivnost istorije je krajnje licimerna. Smatram sebe demokratom i zao mi je kada ljudi koji ne daju drugima da izraze svoje mishljenje sebe nazivaju demokratama.
pre 15 godina
Tito je veci deo svog zivota proveo u Beogradu, gde je sahranjen uz ceremoniju koja se nikad vise nece ponoviti, na tom podneblju. Njegovo zalaganje i zasluge za afirmaciju Beograda nedostizne su i trajne. Titiv grob i park u kome se on nalazi bili su i ostali simbol Beograda, koji je Tito zaduzio koliko ga nije zaduzio niko pre njega i niko posle njega.
pre 15 godina
Josip Broz je Sloveniji svojom politikom unutrasnjeg drzavnog uredjenja SFRJ postavio temelje za nezavisnu drzavu, dok je sa Srbijom situacija dijametralno suprotna. Zar staviti ponovo ime coveka koji je stvarao uslove za cepanje Srbije?
pre 15 godina
Treba da nosi svaka ulica Novom Beogradu, zatim auto-put, pruga beograd - Bar, Djerdap 1 I 2, VMA,Klinički Centar, Sava Centar,Hala Pionir stotine bolnica, škola, vrtića i još monogo toga i u Beogradu i u unutrašnjosti. Protivnici ovoga neka mi kažu šta je kapitalno napravljeno u ovoj zemlji u poslednih 20 godina?
pre 15 godina
Ne treba!
pre 15 godina
Ne, za ime Boga.
pre 15 godina
Rodjena sam u vreme 2. sv. rata, jos uvek sam ziv svedok vremena Titove vladavine. Stranci znaju za Tita spolja, ja sam zivela u Srbiji za vreme njegove vladavine! Ne, Tito nicim nije zasluzio da ulice u Srbiji nose njegovo ime. Hrvatska i Slovenija imaju razloga da ulicama daju ime Titovo.
pre 15 godina
Ni slucajno! Nnadam se da ce sve ulice u Srbiji uskoro promeniti ime koje se zovu po Titu!!! BTW zar nije bilo logicnije da se Krapina ili Zagreb zovu Titograd an ne Podgorica?
Bio je diktator, a Srbiju je diktatura SFRJ najvise unakazila! Samo se zapitajte koliko je ljudi moralo da ode iz Srbije jer nisu delili komunisticku ideologiju???
A ovi koji govore da je on deo nase istorije, su sasvim u pravu. Isto tako je i Milosevic deo nase istroje i Hitler nemacke pa ne mislim da su ulice imenovane po njima.
Mislim da nije bilo Tita da bi nam sada bilo svima bolje. Narocito u Srbiji.
pre 15 godina
Naravno da NE.
Od kada je kriterijum da je neko "istorijska" licnost dovoljna, da bi (doticni) dobio ulicu.
Pa i Hitler je bio istorijska licnost, cije su se posledice vladanja osetile i u ovim krajevima.
I druga stvar, to sto se "lepo" zivelo u njegovo vreme, ce vracati (odplacivati) nasi unuci. On nas je zaduzio ($22 Milijarde dolara kod stranih poverilaca (pocetkom 80-ih).
ZASTO SE NAKON NJEGOVVE SMRTI KRENULO SA Ekonomskom STABILIZACIJOM, ako je sve bilo bajno dok je on bio ziv.
pre 15 godina
Naravno da ne treba! U Srbiji ima milion mesta koja su deo nasledja Titove vladavine i direktno upucuju na njega! Isto tako ima jako puno licnosti iz nase istorije koja jos nemaju ulice, a nisu bili u prilici da stoje na celu drzave ni da budu deo represivnog rezima a svojim delima su zaduzili Srbiju kakvom je poznajemo danas!
pre 15 godina
Не треба ни у Београду ни у једном граду у СРБИЈИ...
И код нас у Бечеју су недавно преименовали титову у Главна улица!
pre 15 godina
Ulica Marsala Tita? Titograd, glavni grad Crne Gore i jos mnogi simboli koji su se ugasili kao da istorija od pedeset godina nije uopste ni postojala.Sve je otislo u zaborav kao i drzava koja je u stvari nesto znacila za mnoge ljude i po kojoj nas jos uvijek poznaju. Pa ipak razocarajuca stvarnost sadasnjice dovodi do preispitivanja osude vremena koje nas je dovelo u haos i nistavnost umanjenja ne samo drzave nego i simbola koji se traze tu negdje u umanjenosti koje je za nas samo fantazija. Zaboravljeni su, vec odavno "veliki' iz velike Srbije, Hrvatske i drugih "malih" koji su aktom preobrazaja zaboravljali stvarnost umanjenosti i sanjali o necem velikom iz male nastale sadasnjosti.
Tu ne treba zaboraviti ni propagandnu stranu zapadne ideologije koja je svojom mashinerijom uspjela da ne samo kod nas nego i u cijeloj istocnoj Evropi, Rusiji i drugdje usadi kompleks nize vrijednosti ideja i drustvenog preobrazaja. Malokrvnost otpora i srljanje u nesto sto je daleko vise drugorazredno i nehumano konacno je probudilo svijest gubitaka. Mozda je za sve sada kasno i ne samo da Tito zasluzuje ime ulice nego ulice u novonastalim (ne)prostorima ne zasluzuju Titovo ime.
(vasilije knezevic, 25 april, 2009)
pre 15 godina
Naravno da mu treba dati ulicu. U Srbiji se tako vise nikada nece ziveti.
pre 15 godina
И цар Душан је, на пример, макнуо рођеног оца и у освајчким ратовима побио много људи, па има улице и у Београду и у Земуну и свуда по разним градовима Србије. Броз је макнуо много блиских сарадника, такође побио много људи и насилно увео дегенерисану варијанту комунизма у ову земљу.
Али је био политички махер, умео је да тргује са свима свирајући на свом чувеном клавиру рапсодију: "МАЛО ИСТОК-МАЛО ЗАПАД". Он није имао НИШТА у сопственом власништву, али је имао СВЕ. А самом народу се чинило да баш лепо живуцка.
Гласам за неку улицу са његовим именом, ако ништа друго оно зато да нас подсећа колико нас је скренуо са правог пута и у какве нас је посмртно невоље увалио, али и да ове наше велике садашње дилетантске квази-политичаре подсећа како се тргује на политичкој светској берзи.
Предлажем и име улице: "Улица Маршала Тита, врхунског политичког софистицираног мангупа, учитеља недорађених политичара" (који не знају да искористе Његове методе).
pre 15 godina
Tito je bio na čelu partizanske vojske koja se borila protiv fašista 4 godine i POBEDILA! Za vreme Tita i SFRJ se mnogo radilo i mnogo izgradilo! Od zaostale poljoprivredne zemlje napravljena je moderna država, SREDNJE RAZVIJENA! O poštovanju koje je Tito širom sveta imao, dovoljno govori podatak da je preko 200 državnika (protivnika i istomišljenika) došlo u Beograd, kao nikada nikome pre i nikada nikome posle, da oda poslednju počast tom čoveku. Pasoš SFRJ da ne spominjem, bio je najskuplji na crnom svetskom tržištu...
Da nije bilo idiota koje su izrodile Hrvatska i Srbija, 90-tih godina bi Jugoslavija, umesto ratova, postala članica EU!
To su ČINJENICE!
20 godina "socijalisti" i "demokrate", ovi drugi neuporedivo više, arče imovinu (predajući je u ruke malobrojnih nikogovića) koju su GRADJANI (ne stranci) stvarali 45 godina, i još je ima...
U pravu su, zapravo, oni koji se protive da neka ulica opet nosi Titovo ime, mi ga ne zaslužujemo, iako je došlo vreme da ga od blata pravimo!
p.s.Goli otok 48.god. (Tito je jedini čovek koji je imao hrabrosti da kaže Staljinu NE) ili Guantanamo danas? U čemu je razlika, osim što nikome ne pada na pamet da američkog predsednika nazove diktatorom (svaki je patriota i BRANI svoju državu)
pre 15 godina
Pa kad vec niste na njegovom putu onda mu dajte bar neko sokace, tek onako secanja radi samo.
pre 15 godina
vecina onih koji sad pricaju o "istini o Titu" nije ni bila rodjena u to vreme. Nista nije crno i belo, Tito je bio diktator, njegov rezim je bio surov, ali je bio takodje i "prosvetljeni" diktator koji je uspeo da svojoj zemlji obezbedi kredite, novac, i pre svega mir, sto nisu umeli da urade ni oni pre njega, a ni ovi posle.
pre 15 godina
Историју не можемо порећи, али је се можемо одрећи. Титова Југа није била добра. Да јесте не би се распала и не би прштало на све стране, па ми сада да скидамо флеке. Изеш системе засноване култу личности - нама треба поредак а не треба нам чобан да нас вода...
pre 15 godina
Za sve one koima je u ex-Yu bilo dobro,Titova ulica treba(bar kao asocijacija na dobra stara vremena),a takvih je sigurno ogromna vecina.
pre 15 godina
treba da ima i trg a ne samo ulicu!
pre 15 godina
Posto su u Srbiji (i posebno Beogradu) na vlasti deca i unuci Titovih partizana i SKOJ-evaca, ne bi me nista zacudilo.
pre 15 godina
Zasto bi Tito imao ulicu u BG. ? Pa valda je Slobodan Milosevic "zasluzniji" za ovo "blagostanje" u koje je "uzdigao" Srbiju, nakon sto je Tito "unazadio" !
pre 15 godina
Kada razgovarate sa strancima retko cete cuti nesto pozitivno o Srbiji ali ce vam zato svi reci da cene Marsala Tita. Tito je obelezio celu jednu epohu. I danas je njegova sahrana na prvom mestu po broju drzavnika koji su prisustvovali. Ali danas su u Srbiji na ceni neke sasvim druge, izopacene "vrednosti".
pre 15 godina
Naravno da bi Beograd trebalo da ponovo dobije ulicu Marsala Tita. Svi glavni gradovi republika bivse SFRJ imaju ulicu pod tim imenom. Pa Novi Beograd nije ni postojao pre II svetskog rata, sve je izgradjeno u vreme dok je Tito bio predsednik.
Uporedite koliko se stanova godisnje pravilo na novom Beogradu za vreme Tita a koliko danas. Pa ovi sada nisu u stanju ni da okrece ono sto je napravljeno u vreme socijalizma.
Ali u Srbiji je jos od devedesetih na sceni revizija istorije. Pre ce Draza, Ljotic i Nedic da dobiju ulicu nego Tito.
pre 15 godina
Pa da li je moguće da neko opet hoće da nas hvata na te fore !? Pa gde je bilo tih 59% Slovenaca kada su prvi potrčali iz Titove Jugoslavije u dogovoru sa Miloševićem ? Oni sada da nam budu primer! Dakle mi, Srbi, smo stvarno neizlečivi slučajevi ako se bilo ko usudi da ovo zvanično predloži, a još crnje i gore ako to nekim slučajem prođe ! Uskoro treba očekivati i pitanje ne bi li nam bilo bolje da ponovo stvorimo Jugoslaviju. Očigledno oni koji su je rasturili vide da eksperiment nije uspeo, pa hajde Jovo nanovo! Katastrofa !
pre 15 godina
A zasto niko ne razmislja o ulici Draze Mihajlovica? Kad moze Tito, mozda moze i Draza? Oko cega se mi zamaramo!
pre 15 godina
Nije pitanje da li Beograd treba da dobije ulicu Josipa Broza Tita, već da li treba vratiti "Maršala Tita".
pre 15 godina
Interesantno je da bas oni koji su najvise menjali istoriju onako kako se njima svidjalo (komunisti) sada kazu da se ne moze menjati istorija kako se kome svidi.
Ulica Kralja Milana u Beogradu postoji od davnih dana, to nije ulica sa novim nazivom, kako se iz teksta moze zakljuciti. To je jedna od starijih ulica i ona se ne sme dirati.
Tito jeste obelezio jednu epohu, ali je njegova steta naneta pre svega srpskom narodu ogromna i nemerljiva, to samo slepci ne vide, te sam izricito protiv toga da Tito opet dobije ulicu u centru grada. Vec imamo Kucu cveca, onoliki mauzolej i gomilu manjih ulica u prigradskim naseljima sa Titovim imenom. Dosta vise. Komunizam je mrtav i treba tako i da ostane. Smrt komunizmu, sloboda narodu!
pre 15 godina
naravno da treba
pre 15 godina
Дадох свој глас за улицу са Титовим именом, али у негативној конотацији.
Међутим, у некој својој хамлетовској дилеми, или словенској антитези, ипак мислим да је боље да ОН нема своју улицу, зато да би заувек био заборављен и да сви ови садашњи политичари, без разлике којим странкама припадају, који себе сматрају добротворима нмарода, а раде све наопако, не би ни помислили да ће на било који начин бити запамћени по било чему, нити да ће добити своје обележје. ТИТУ смо пљескали и махали заставицама, за ОВЕ смо дували у пиштаљке и лупали шерпење и лонце (уништавали кућно посуђе), а у суштини народу је све исто, само ЊЕГА нема, што рекла Тијана Дапчевић у најбољој ангажованој песми прошлог, и почетка овога века, да не кажем миленијума..
pre 15 godina
Bavimo se marginalnim stvarima kad treba da resavamo krucijalne probleme. Ali....
Treba, ne mora da bude glavna ulica. Novi Beograd je izgradjen u doba socijalizma pa npr. tamo.Ili neki trg, mene blokovi, Sava centar sa nesvrstnima asocira na njegovo doba.
U to doba smo se kako tako opismenili, skole su nam bile priznate,
JAT je bio kompanja, leteo je svuda, pasosi su nam bili na visokoj ceni... pa na osnovu toga ako mogu neke nebitne kneginje ili princevi koji nisu konkretno nista postigli vec samo imali titulu ili neki koji su bili nekom samo lojalni, onda neka ima i Tito ulicu.
Posle svega iza njega je preostalo i dobrih stvari. To se vidi sa ove distance.
pre 15 godina
Da li ce ikada pojedinci shvatiti da se od historije nemoze pobjec.
Jer je historija neizbrisiva u jednom narodu, iako je neki zele izbrisati. Licno smatram da je bolje da nasi unuci sada saznaju kako smo to zivjeli za vreme vladavine Tita.
pre 15 godina
Ne samo ulica, nego preimenujte Beograd u Titoburg. A Pozarevac u Slobaville.
pre 15 godina
Slažem se da ne treba menjati istoriju. Ali titoisti su 1945. počeli da menjaju istoriju i da stare beogradske ulice preimenuju u imena partizana, sekretara, komesara i kurira - što zaslužnih, što nezaslužnih. To je sve trebalo vratiti, uključujući i Kralja Milana (nekadašnja Maršala Tita i Srpskog vladara S.M). Ali tamo gde su komunisti gradili, a tu kao simbol prednjači Novi Beograd, Broz zaslužuje ulicu - sigurno više od Agostina Neta, Nehrua, Proleterske solidarnosti, Milentija Popovića, Palmira Toljatija i sl.
pre 15 godina
Ljudi, pa Novi Beograd treba da se zove Titograd jer ga je on stvorio....
pre 15 godina
Naravno da treba jer je obeležio veliko razdoblje u istoriji srpskog naroda, premda još nije razjašnjeno (bar nama običnim ljudima) ko je taj čovek bio. Koliko je njegov SVETSKI značaj govori i njegova sahrana. Svi njegovi naslednici zajedno po potencijalu i značaju su istorijski zanemarljivi. Konačno, ako država smatra da ne treba da ima svoju ulicu neka se i kompleks sa njegovim spomenikom sruši (kažu da mu tamo nije grob).
pre 15 godina
Naravno da treba. Sramotu koju su naneli Beogradu gradski oci kada su preimenovali Titovo ulicu, treba sto pre ispraviti. Potez: Terazije - Slavija mora da ponovo bude ulica Marsala Tita.
pre 15 godina
Lubi vas Tito, tako pametne!
pre 15 godina
U celoj svojoj istoriji, od Kamenog doba pa sve do danasnjeg dana, srpski narod nije nikada bolje ni prosperitetnije ziveo nego u vreme J.B.Tita.
pre 15 godina
Ja predlazem da se ona ulica gde je kuca cveca nazove Titova. Ipak koliko sam cuo za vreme njega je bilo najbolje, (sto je zalosno s obzirom koliko je decenija proslo)
pre 15 godina
Mogu ljudi da pricaju sta god hoce, ali cinjenica jeste da se danas (oko 30 god nakon Tita) zivi losije nego u Titovo vreme. Sve zemlje u Evropi idu prema napred, samo mi nazadujemo. Neka se zapitaju ljudi, otkada je sve krenulo nagore -> od raspada Jugoslavije. Zalosno jeste da danasnja mladez zadojena cetnickim simbolima, bez ikakva znanja, pljuje po Titu i antifasistickom pokretu. A sta je cica Draza nama dao, da ga toliko vole? Samo smrt i suradnju sa Hitlerom. Naravno da Tito treba da dobije svoju ulicu i trg.
pre 15 godina
Tito ima još uvek četiri ulice na području Beograda (ulice Maršala Tita u Višnjici, Boleču, Slancima i Leštanu). Da li je potrebna i peta?
pre 15 godina
Ne treba. Svim ulicama treba promeniti ime tako da zauvek ostanu nepromenjena. Npr.ulica Proleca, Mladosti, Ljubavi, Prirode, Lepote, Sumska, Astronomska, Gastronomska itd. Tako ulice nebi menjale imena kako koji rezim dodje na vlast...a to je zbunjujuce u najmanju ruku...
pre 15 godina
Otvara se diskusija po principu, ako komsija skoci sa mosta, moram li i ja ?
pre 15 godina
ja sam za. jeste bio kontroverzna licnost, ali po istirtijskim kriterijumima je zasluzuje, svakako vise od mnogih koji je imaju. a i muka mi je od antikomunista.
pre 15 godina
Nego sta nego treba. I to treba da mu se vrati stara ulica!
pre 15 godina
I u Novom Sadu je potrebno ime ne samo ulice nego i bulevara da se da po Josipu Brozu Titu.
pre 15 godina
Pošto neko spomenu Titograd i "gašenje imena", to je valjda normalno, ipak imamo neku istoriju i prije Tita. A ulica, to svakako, ona i sad postoji u Podgorici, i to bulevarskog tipa. Jer ipak je on bio dio našeg postojanja i to kao lider nekoliko decenija. I veća ličnost od mnogih vojvoda, serdara, knezova itd s ulicama. A i vama bi u Srbiji bilo bolje da to shvatite, jer vam se nekako vrijeme nazadovanja poklapa sa početkom negiranja svega Titovog i iz njegovog vremena.
pre 15 godina
Ponosan sam što se u Sarajevu glavna ulica, i pored svih pokušaja nacionalista i dalje zove Titova. Nadam se da će i Beograđani uskoro opet imati priliku da prošetaju Titovom ulicom u svom gradu..
pre 15 godina
Beograd nikada nije imao (a kako stvrai stoje niti će) taj sjaj na karti Evrope kao u Titovo vreme, da ne pričamo o tome koliko puta se Beograd povećao za vreme njegove vladavine, pa 45-te BG je bio grad od 200 000 stanovnika, naravno da bitnu ulicu treba poimenovati po njemu.
pre 15 godina
Niko nas nije pitao ni kada su ulice menjane. Zbog cega su uopste promenili naziv ulice JBTita? Koje obrazlozenje su tada dali?
Jednostavno ljudi na vlasti u Srbiji uvek misle da sve pocinje od njih, da sve sto je neko pre njih uradio ne valja, da samo oni znaju sta je dobro i pametno itd...
Tako je na drzavnom nivou, tako je na lokalnom nivou. Nedozreli i nestrucni dolaze na vlast (ne pricam o danasnjoj samo nego o svim garniturama koje su se promenile do sada) i onda se pitamo zasto smo sada tu gde jesmo i zasto se odmaknuti necemo...
pre 15 godina
Neko je spomenuo da o titu treba znati vise nego sto su nas ucile partizanske citanke, svakako, ali takodje treba znati vise nego sto nas uce krvavi klero-faisisticko nacisticki udzbenici iz istorije koji falsifikuju istoriju..
pre 15 godina
Da se razumemo, Tita ne volim, rodjen sam 7 godina posle njegove smrti, ali mi ne smeta da se lechim na VMA, ne smeta mi da kosharku gledam u Pioniru, pa ni da koristim elektrichnu energiju Djerdapa 1 i 2. Iako ne vozim Zastavu, nikada necu odbiti prevoz od nekog od prijatelja koji vozi Yugo ili Zastavu 101. A kvazi-chetnici koji sada pishu sve i svashta, neka se sete da su verovatno oni ti koji uzivaju najvishe u "plodovima" Titove nesvrstanosti.
Shto se tiche ulice, ponavljam josh jednom da je zasluzio, jer je, hteli mi to da priznamo ili ne, za ovaj grad uradio mnogo, chijim novcem i kako, ne zelim da sudim. Uostalom, ne vidim po kojoj osnovi Dzordz Vashington zasluzuje ulicu u centru Beograda vishe nego neko ko je ovom zemljom upravljao neshto manje od 40 godina.
A za one "istorichare" koji Jugoslaviju smatraju komunistichkom tvorevinom, neka se malo "late" udzbenika, ili prochitaju neku kvalitetnu knjigu, pa neka nastave da prichaju argumentovano, ako nadju argumente za tako neshto...
pre 15 godina
Za neupucene u stvarnu istoriju Srbije tokom 20. veka, GLAVNI KRIVAC za patnju srpskog naroda sredinom i krajem 20. veka je Kralj Aleksandar Karadjordjevic i njegova neutaziva zelja da postane kralj velike drzave. Mnoge pametne glave pred kraj 1. svetskog rata su bile protiv toga. Slovencima je drzavu dao NjKV Aleksandar a ne Tito. Tito je nasledio stanje svari. Naravno da je za vreme njegove vladavine bilo svinjarija ali je takodje ovaj narod dobio prvi put u svojoj istoriji priliku da spoji vise od 50 godina mira, sto je morate priznati veoma veliko dostignuce. I pored svih mana koje je SFRJ imala, svog srXXXa koje se desilo njenim raspadom ipak mislim da je zasluzio ulicu u Beogradu, posto ono nije direktno kriv za nasu glupost. Neki mnogo manje zasluzni ljudi za ovaj narod su dobili ulice ili polovine ulica pa zasto ne i on.
ps. upoznaj svoju proslost i postuj je ma kakva da je da bi imao ikakvu buducnost!
pre 15 godina
Tito treba da ima ulicu u svim gradovima Srbije, a ne samo u Beogradu. Nisam komunista, naprotiv, ali Josip Broz je Josip Broz. Trebalo je biti najbolji da bi se mogao suprostaviti Staljinu!
pre 15 godina
Tek nakon što se dostojno obilježe mjesta stradanja njegovih žrtava, ako je moguće, čak i onih između dva svjetska rata. I oni su valjda historijske ličnosti. Mnogi su pokopani kao psi i mačke, a da njihove porodice ni danas ne znaju gdje ni šta se s njima zbilo. Valjda bi se najprije morao poštovati neki civilizacijski i hronološki red, pa da se najprije obilježe mjesta stradanja i oda dužna pošta njima, ljudima koji nisu imali šanse da prežive tu silnu importiranu ljubav prema proleterijatu, a tek onda da se bacimo u slavopojke drugu Titu i njegovim jagnjećim brigadama (oni su, usput, ostatak života proveli kao bubrezi u loju i dočekali prirodnu smrt). I kakav je to argumenat, koji potežu mnogi: "za vrijeme njegove vladavine, mnogo se izgradilo"? Naopako da nije; pa on i njegovi vladali su pola stoljeća! Da je ne znam ko vladao pola stoljeća, moralo bi se nešto izgraditi. Uzgred, takva vladavina se zove diktatura, a vladar s neograničenom moći- diktator.
pre 15 godina
Sa svim pozitivnim i negativnim, voleli ga ili mrzeli, Drug Stari je doneo Balkanu 40 godina mira i relativnog prosperiteta. Matori smeker je definitivno zasluzio svoju ulicu u Beogradu.
pre 15 godina
A koliko se tek izgradilo od II svjetskog rata u jednoj Britaniji, pa Danskoj, Švedskoj, Austriji. Raspitajte se malo i o njihovom zdravstvenom i socijalnom sistemu, paralelnom s Titovim, pa onda pričajte bajke, ako možete.
pre 15 godina
Gledajte bre, da su nam ulice ciste, da imamo parking, kante za smece, a kako ce da se zove, moze i Bezimena sto se mene tice...
pre 15 godina
Tito je konstruisao kako pozitivne tako i negativne momente u nasoj istoriji 20. veka. Te stoga smatram da je fer da postoji ulica Marsala Tita,ali nemoj nekome da padne na pamet da predlozi makari i javni wc sa imenom Slobodana Milosevica.
pre 15 godina
Milutin Milankovic ima onu slepu ulicu na Novom Beogradu a mi da dajemo Titu bulevar u centru?!
pre 15 godina
O ulici - svakako treba NJEGOVU ulicu krstiti njegovim imenom: umesto Užička - Josipa Broza.
S druge strane, pametnjakovići pod navodnicima trabunjaju o "uzetim kreditima", a ne znaju da su ti krediti išli u fabrike, puteve, mostove i standard zaposlenih. Kaže se: uzimali se krediti? A CELA Jugoslavija je bila zadužena sa desetak milijardi dolara, ali se imalo od čega otplaćivati - SVE je radilo i gradilo se, a bilo je preko 22 miliona stanovnika... Danas nigde ništa ne radi osim nižerazrednih STRANIH banaka i ćumez-prodavnica, na 8 miliona stanovnika uzeto je i zaduženi smo sa skoro 30 milijardi dolara! Samo odlepršali umovi, nesposobni da poštenim radom i sposobnostima ostvare svoje mesto - a uzdajući se slučaj i malverzacije, pljuju nad socijalizmom, najhumanijem sistemu koje je civilizacija imala! Ne bih o zastranjivanjima, o klanju među "elitom" - ali je narod bio dostojanstven i siguran, cenjen u svetu. 1982. mi je nuđeno za YU-pasoš u Alžiru 50.000 dolara, a sada mi treba toliko na računu da bih obišao rođaka preko Bare... I ovi praznih stomaka, džepova izvrnutih, gurnutih pred "narodne kuhinje" ima koji su za "demokratiju" a nisu za onu socijalnu jednakost 1:8 u platama, a danas? Oni kod kojih je DRUŠTVENA IMOVINA I AKUMULACIJA imaju neprocenjivo bogatstvo - a doktori nauka, umetnici, pošten i pristojan svet se zadovoljavaju sa 12 hiljada U DVE rate penzije...
pre 15 godina
Naravno treba da ulica bude u njegovom imenom. Dok je bio Tito ziv setali smo se u evropi bez vize, u Italiji smo kupovali sa dinarima, Rumunija, Cekoslovakija, Bulgaria, i Madjarska su bili tada za Titovu Jugoslaviju male drzave. Otisli u Grcku svake godine na odmor ili u Tursku. Ali gledajte kako su vremena dosla, gde su sad oni, svi su na EU a Srbija ide dole i dole.
pre 15 godina
Mene interesuje nekoliko stvari :
Svi navode da je Tito najvise naudio Srbima, ali nisam video da je neko napisao sta je konkretno u pitanju.
Interesuje me sta je Tito ostavio svojoj deci i da se to uporedi sa imetkom dece nasih politicara koji su zajahali ovu drzavu od 90-te naovamo ?
Ako se ne varam najvisi spoljni dug SFRJ iznosio je oko 20 milijardi dolara. Da li danas neko moze da izracuna koliko su zaduzene sve bivse republike SFRJ, danas " suverene " drzave.
Voleo bih da mi ovo neko pojasni.
pre 15 godina
Da ljudi brzo zaboravljaju lose, secaju se radje dobrog, moze se videti iz dela komentara na ovu temu.
Medjutim, ima jludi koji razmisljaju i o uzrocima i njihovim posledicama.
Napr.: ubistvo austrijskog presolonaslednika je Srbiji donelo strahovite posledice!
Ubistvo Stj. Radica u skupstini Kr. Jugoslavije je stvorilo ustastvo, posledice-katastrofalne! Dobili smo novog i neprikosnovenog "kralja"-Tita, zar posledice njegove vladavine, zaista, nisu ocigledne?! Sve sto nam se sada desava su posledice, ne danasnjih vlasti, nego ranijih "mudraca". Pitanje je: da li, zaista, svaki narod ima vlast koju zasluzuje?
pre 15 godina
Pa mi stvarno nemamo cime da se bavimo, nego da stalno pretresamo imena ulica. Da li treba, ne treba. Cas po nekome dajemo ime ulici, pa za par meseci se daje nekom drugom...neverovatan smo narod!!!
Ako je to najozbiljniji problem ove drzave, onda smo totalno propali...
pre 15 godina
Reci cu isto ono sto je i moj otac rekao 1949, krajnje posteno na pitanje - Jesi li za Staljina ili..(i dobio 3 godine golog otoka): ne znam.. meni ostalo po navici, Trg marksa i Engelsa, Borisa Kidrica
pre 15 godina
Treba!
Ako neko ne razume zasto, ne moze mu se ni objasniti!
pre 15 godina
Mislim da ne bi trebalo. Ulice, makar u glavnom gradu, bi trebalo da budu oznacene brojevima, tipa: 105-ta ulica 39 ili mozda po pojmovima iz prirode. Mislim da ulice uopste ne bi trebalo da nose imena drzavnika, pisaca, ili bilo kojih drugih istorijskih licnosti.
pre 15 godina
Pre neki dan stajao na zapustenom igralistu nekadasnjeg fudbalskog kluba... Koze pasu... Pored je fabrika sa polupanim prozorima, sa jednim pogonom koji "radi", tuga.. A onda sam zatvoio oci i kao na filmu doziveo flesbek... Video klince kako bodre svoje matore na tom istom terenu koji je izgradjen mesec ranije.... Dok nasmejano more ljudi hrli u fabriku na novi radni dan znajuci da se gradi i da samo moze biti bolje... Onda sam ponovo otvorio oci... Sve treba biti nazvano po TITU
pre 15 godina
Evo super teme da nam prođe vreme!
Naprosto fantastična koska ... idealna za skretanje pažnje sa suštinskih problema koji stvarno "bole". Jedino što me iznenađuje je kako se neko nije još i ranije dosetio da stavi ovo na dnevni red.
91 Komentari
Sortiraj po: