Utorak, 21.04.2009.

01:40

Hrvatska očekuje turiste iz Srbije

Hrvatski turistički radnici se nadaju da će im ove godine doći više srpskih turista. U Istri kažu da je to strateški cilj i da nema veze sa ekonomskom krizom.

Izvor: B92

Hrvatska oèekuje turiste iz Srbije IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

71 Komentari

Sortiraj po:

marioreniZG

pre 15 godina

Dobrodošli ste u Hrvatsku od većine hrvata. Imamo primitivce (posljedica rata) baš kao i vi i vjerujte mi, jednako možete proći kao i neki zagrepčan u dalmaciji. Nije stvar objekta mržnje već same potrebe da se mrzi. Znam ljude koji su direktno pogođeni ratom pa ne mrze a i one koji nisu pogođeni ni malo pa mrze. Pozdrav svima i vidimo se u BG.

barunoi

pre 15 godina

Mi vojvodjani volimo Istru i generalno hrvatsko primorje ali nemamo nista protiv i ostalih destinacija. Radi se o navici i nekim dobrim starim vremenima koja su iza nas i koja usled drasticnog pomankanja u standardu gradjana zadnjih decenija nikako ne mogu da se povrate. Stvar je izbora moze ti biti dobro bilo gde ako znas da se provedes. Bez zajedljivosti molim. Ja sam bio u Opatiji i super se proveo a isto tako zelim da se i ostali komentatori i njihovi prijatelji i porodice provedu na svojim omiljenim letnjim destinacijama.

nagy980

pre 15 godina

ja sam iz Osijeka pa sam znao imati par manjih ali neugodnih iskustava. cinjenica je da na moru vise vole goste iz zapadnih zemalja i da ce njima posvetiti vise paznje dok se ostali gosti iz istocnih zemalja i iz unutrasnjosti hrv cesto mogu osjecati pomalo zapostavljenima. Jedino ne znam sta bih rekao za zadar, sve je to prenapuhano ali opet gdje ima dima... pa možda izbjeci sami grad zadar barem ne ici s autom. a najomrazeniji gosti na jadranu nisu ni slovenci ni srbi vec su to zagrebcani. Uglavnom veca je vjerovatnost da ce ti se nesto desit kod kuce u beogradu ili meni u osijeku nego za vrijeme sezone na moru, broj incidenata je minimalan,

vojvodjanin

pre 15 godina

Samo bih prokomentarisao ova upoređivanja Istre s Vojvodinom... To mogu porediti samo oni koji ne poznaju Srbiju. U Srbiji ima krajeva u kojima su ljudi znatno tolerantniji prema strancima i drugim nacijama nego u Vojvodini. Jeste li nekad čuli za međunacionalni incident u Timočkoj Krajini ili u Nišu? Hrvati mogu biti sigurni da će biti bolje dočekani na jugu Srbije, pa i u Šumadiji, nego u Vojvodini, jer, ako ništa drugo, u Vojvodini je najviše izbeglica iz Hrvatske.
Što se tiče Istre, Rijeke i Kvarnera, prošle godine sam bio tamo, i zaista sve u superlativima mogu da kažem. Nisam ni trenutka krio da sam Srbin, i ko god je čuo odakle sam, dobio sam samo osmeh. Za južnije krajeve ne bih za sada proveravao

Giant

pre 15 godina

Samo napred u Istru i Kvarner (Rijeka i kvarnerski "otoci"). Ovo je pre svega poziv profesionalaca nama komšijama da smo DOBRODOŠLI kao i svi drugi TURISTI iz bilog kog dela sveta. Neće hrvatski turizam da procveta zahvaljujući nama iz Srbije, već je ovo civilizacijski poziv dobrodošlice. Naravno, nikako ne treba da zaboravimo da smo došli u jednu stranu zemlju. PS. Dragi zemljaci, samo napred u Istru i Kvarner (Rijeka i kvarnerski "otoci").

bgd

pre 15 godina

Razlika izmedju ISTRE (napominjem) i CG primorja ( oznacena kao jeftinija ponuda za ovu letnju sezonu) je jednostavna. Na HR primorju mozes da se prijatno iznenadis gostoprimstvom, cenama kao u Beogradu, dobrim putevima, sirokom ponudom kulturnih desavanja, dobrim plazama, mirisom borovine ... Dok na CG primorju sve moze, vrlo lako da bude neostvaren san ...
Pozdrav za ISTRU i divne ljude koji tamo zive i postuju svakog turistu bez obzira na tablice i govor ...

mh

pre 15 godina

kakvo je to letovanje kada ja za svoje novce treba da pazim kako govorim i koje reci koristim da se neka uvazena prodavacica ne bi uvredila ili da me neki lokalni bilmez ne bi prebio i kakvo je to letovanje kada se posebno mora naglasavati da ti niko nece izgrebati auto, prebiti ili opsovati? Halo ljudi. Ako postoji i promil mogucnosti da se takvo nesto desi - tamo se ne ide. Ides tamo gde si dobrodosao, gde se teme automobilskih tablica uopste ne postavljaju i gde ne moras celo vreme da se izvinjavas lokalcima sto si uopste ziv. Tako da sto se mene tice, ja na hrvatsko more ne idem, ko ide - sve najbolje - a ja cu otici tamo gde sam bio dobrodaso i pre krize i pre dve godine i pre deset godina.

Cera

pre 15 godina

Licno, ne koristim ni po kuci ni "bre" ni "brate" ali ako je i dalje bitno da li sam narucio kavu ili kafu, dve ili dvije... onda nista. Hvala, ali moj odmor potpuno iskljucuje tu vrstu koncentracije, kojim cu naglaskom nesto reci ili bilo kakav oblik nesigurnosti. Drugi put komsije. Prijatno.

nekompatibilan

pre 15 godina

Svaka cast Hrvatima i Hrvatskoj ali za mene je letovanje u Hrvatskoj kao paraglajding - jako ekstremni sport. Morace Hrvati da porade mnogo da bi im Srbi dosli u nekom znacajnijem broju a do tada ce ponovo biti aktuelni Nemci tako da ne vidim svrhu svega ovoga.
Jednostavno - nismo kompatibilni.

ISTOČNO OD RAJA

pre 15 godina

Hrvatima su Srbi draži nego Slovenci, pokazalo je posljednje istraživanje javnosti agencije GfK, provedeno na reprezentativnom uzorku od tisuću građana. Rezultati istraživanja potvrđuju da je građanima puna 'pipa' slovenskih klipova pod noge Hrvatske na putu za Europsku uniju te su, poput svoga premijera, sve naklonjeniji istočnim susjedima, s kojima bi u Uniju mogli - ruku pod ruku

Dragan R

pre 15 godina

Bio sam nekoliko dana krajem marta u Istri i obišao jedan veliki deo. Mogu vam reći da su komšije daleko odmakle od nas po pitanju puteva, cena bezina i putarina je niža nego kod nas. Takođe nismo imali problema ni na granicama ni na putevima ni u gradovima. Nas četvorica smo prešli 1350 kilometara kolima jeli spavali dve noći i kada smo sve sabrali koštalo nas je 60,90 evra.Sve putarine prolaz kroz Učku dva puta. Da ne govorimo da na pumpama je gorivo mnogo bolje i jeftinije. Imaju bezin od 100 oktana dok je na našim pumpama to Ruska Državna tajna. Ranije kada sam letovao u Crnoj Gori imao sam utisak da me konobari gledaju kao da sam im nešto ukrao.

MIle iz Lajkovca

pre 15 godina

Niste mi jasni oni koji misle da je more najzdravije. Pa zar nije jos zdravija nasa Tara, Zlatibor, Ivanjica? Po cemu je cvarenje na plazi zdravije od planinarenja po Zlatary? Em je jeftinije, em ne rizikujete melanom koze, em ti niko ne porucuje Srbe na vrbe i ne moras da imas low profile da se ne bi zamerio lokalcima. Ja ovo leto idem na Zlatibor, bili smo tamo mnogo puta i SUPER smo se proveli!!!

ana

pre 15 godina

Bila u Hrvatskoj, Crnoj Gori, Grckoj, Turskoj, Tunisu, Egiptu, Tajlandu.
Od nabrojanih, najvise sam neprijatnosti imala u Turskoj pa u Crnoj Gori. Nikada se ne bih vratila da im ostavljam svoje teskom mukom zaradjene evre, pogotovo kad se uzme u obzir to sto su ovi drugi izjavili kako im ne trebaju paradajz turisti tj. Srbi (u zivotu nisam letovala po principu paradajz turizma, ali smatram takve izjave licnom uvredom, i pre ce me videti Turci no Crnogorci na svojem primorju).
A sto se tice Hrvatske, nisam imala neprijatnosti. Bilo je ok, mada vise volim Egipat - ima mnogo vise sadrzaja, za iste pare.

splico

pre 15 godina

Ja gustan kad je turista manje, more i obala ostaju cista i covik ima vise mira. Posljedice masovnog turizma za okolis dobro se vide i u Grckoj i u Spanjolskoj i kome se tamo ide neka mu je sritan put i mirno more ;)

mali marinko

pre 15 godina

Ma nema tu nikakve priče ako ste kulturan čovjek svi će se kulturno ponašati prema vama. No kako sam se načitao negativnih komentara o Hrvatskoj dopustite i vi meni nekoliko negativnih komentara o turistima. Budući da se bavim iznajmljivanjem svašta sam doživo: da mi talijan razvali vrata, da mi zagrepčani namjerno proliju crno vino po krevetu, da mariborac usred Hrvatske pjeva "je**m te Hrvatska", da tip iz Čačka u vožnji izbaci doslovno vreću smeća kroz prozor, da bosanac otvori vrata automobila i nasred raskrižja ostavi praznu bocu pive. Dakle nisu svi turisti baš bogom dani, za neke treba poveća doza tolerancije ali zato znamo cijeniti one kulturne.

Svi komentari naših turističkih djelatnika o povećanju turista iz Srbije se temelje jedino na podacima iz prošlih godina koji govore da sve više Srba za svoj odmor bira Hrvatsku. Valjda smo to ipak nečim zaslužili.

Onima koji žive u uvjerenju da Hrvatska očekuje od Srba da joj 'spasi' sezonu samo da kažem da je broj noćenja koje su ostvarili Srbi na Jadranu prošle godine činio 0,8% ukupnih noćenja dakle nešto između Rumunja i Norvežana. Kao takvi vi, na našu žalost, ne možete niti ublažiti pad a kamoli spasiti sezonu. To je surova statistika.

Svima koji idu na odmor gdjegod se odlučili želim dobar i ugodan odmor...

ronioc

pre 15 godina

Ljudi moji to vam je sve relativno! Eto prosle godine vas je bilo oko 110 000.
Koliko ljudi od tog broja je imalo neugodna iskustva?
Na Bolu,Hvaru,Dubrovniku i drugim mjestima elitnog turizma nema sanse da vas ko krivo gleda.Pitajte svoje "tajkune"!
Medjutim ta su mjesta za prosijecnog turista iz Srbije preskupa!S druge strane u npr.Zadru je vrlo vjerovatno da bi mogli imati nekih neugodnosti.Onda lijepo ne idete na Zadarsko primorje.Naravno da sigurnost turista nije ista u svim mjestima ali tako je svagdje u svijetu.Nije isto npr.u San Remu i Napulju,bio uvjerio se!
Siguran sam da su na svim Dalmatinskim otocima turisti iz Srbije jednako sigurni ko i svi ostali gosti.Zasto?Pa zato sta ti otoci za razliku od Zadra nisu osjetili rat,nisu bili u blokadi i granatirani 5 godina.
Vecina vas tu govori kako Istra nije Hrvatska a onda se iscudjavate kad naletite na neku budalu u Hr.
Dakle lani je u HR bilo 9 i po milijuna turista i uvjeren sam da ce se velika vecina vratiti!!!

cope

pre 15 godina

Mene neka ne cekaju.
Nisam neki veliki nacionalista ali je ocigledno da moj narod nije dobrodosao da zivi tamo ali je dobrodosao da trosi pare na leto i to samo kada je ekonomska kriza, a to je licemerno.

Sergios

pre 15 godina

Od 2005 godine letujem od Zadra do Dubrovnika. Nisam imao nikakvih problema. Osim kad je prodavacica na Dugom otoku pitala "A koliko je to u dekama??". Dolazim sa BG tablicama. Auto mi stoji parkiran po dve nedelje u Trogiru.
Preporucio bih svima.
Naravno da postoje "radikali" i tamo i ovamo...

odmor bez navijaca

pre 15 godina

Podrzavam one, manje hrabrije, koji ne zele da rizikuju i letuju u zemlji gde mogu imati problema samo zato sto su Srbi. S druge strane, pre dve godine sam letovao u Porecu (Istra) a prosle godine na ostrvu Hvar. Nisam imao nikakvih problema, pridrzavajuci se zlatnog pravila da se ne eksponiram previse i ne sukobljavam sa lokalcima. Ako si ti kulturan i ne istices svoj srpski ponos, niko te nece dirati.
Mestani Hvara su bili odusevljeni brojem Beogradjana koji su ponovo poceli da dolaze na to ostrvo.
Uzivajuci u prelepim uvalama, pomislih kako je i dobro sto postoji ta mala "tenzija" i fama o neprijateljstvu, jer ne mogu videti sve one silne nase navijace, koji svakoga leta divljaju po turskim i grckim plazama...

Aster Blistok

pre 15 godina

Ja sam se rodio na moru u Hrvatskoj, zivio dole dvadeset i pet godina i da vam iskreno kazem ne pada mi vise na pamet da se vracam (nisam ucestvovao u ratu, jednostavno imam vrlo losa iskustva sa mnogim stvarima iz Dalmacije).Onima koji odlaze u Hrvatsku na more zelim sve najbolje i dobar provod, to je jedno od najljepsih i najtoplijih mora na svijetu.

Violeta

pre 15 godina

moj muz i ja smo letovali u Dubrovniku pre tri godine i veoma lose smo se proveli.
1. preskupo je! (imaju jako visoke cene a usluga i ljubaznost su ispod proseka) 2. standard hotela je los u poredjenju sa drugim destinacijama (npr. turska ili egipat) 3. kao srbin se ne osecate bas najprijatnije jer vas svi gledaju kao "belu vranu" kad provale odakle ste. na kraju smo poceli da se svima obracamo na engleskom da bi dobili isti tretman kao i drugi (ne-srpski) turisti.
zbog svega gore navedenog ne vidim ni jedan razlog zasto bi ljudi iz srbije trebali da idu u hrvatsku na letovanje i zato vam najtoplije preporucujem da izaberete neku drugu destinaciju.
ps: preporucujem vam egipat!

zoran

pre 15 godina

Ljudi, Hrvatska nije samo Istra. Osim dva ili tri komentara ne vidim da smo se izlomili od letovanja juznije od Rijeke.
I ja sam od prijatelja koji zivi u Umagu cuo da sa tim delom nema problema cak i sa kolima da ides; ali ajde da se neko pohvali da je letovao sa kolima na BG table od Zadra do odprilike Korcule; a to je najlepsi deo Hrvatske obale... "dok oni kazu ne brinite za kola, tu nesto nije u redu"...u Grckoj ne brinem o kolima niti me neko upozorava

Svrbijanac

pre 15 godina

Prost razlog zasto vise necu ici u Hrvatsku:

1931. Srba u Hrvatskoj 1.500.000
2001. Srba u Hrvatskoj 150.000


Ali ne, nije dovoljno nama da se naucimo, nego jos treba i da trosimo pare i podizemo njihovu ekonomiju. E, pa, ja ne.

I samo da dodam, isao sam 14 godina u Rovinj. Ali, sada adio.

sick and tired

pre 15 godina

U svakom slučaju pre bih u Hrvatsku no u CG. Ako ništa, hrvatski zvaničnici izjavljuju da smo dobrodošli, dok su CGorci skoro izjavili da ih "ne zanima regionalni turizam".

Nakon što sam to rekla, ja ove godine idem u Tunis, a Hrvatska će morati malo više da me se uželi, da bih ostavila svoje evre kod njih.

Milan

pre 15 godina

Ja sam kao dete odlazio u Hrvatsku i zimi i leti i zaista mi je ostalo u jako lepom secanju i voleo bih da se opet tamo vratim jednog dana. Ali pored svega ovoga, ipak cu izabrati Grcku ove godine. Mozda je iracionalna panika u pitanju, ali ipak postoji. Nisam nacionalista i delim ljude samo na dobre i lose, ali bas zbog toga ne zelim neprijatnosti koje bi me uverile da su sve ove gluposti sto nasi nacionalisti pricaju istinite. Uvek se razocaram kad mi neko sudi zbog toga sto sam ovo ili ono po nacionalnosti ili sto sam iz istocne evrope i to me uvek rastuzi, pogotovu jer sam uvek bio vaspitan da se gadim nacionalizma i svih ostalih oblika diskriminacije. Radim tokom cele godine da bih mogao da ustedim i te pare potrosim negde na odmoru i ne zelim da mi cela godina rada propadne zbog neke glupe neprijatnosti, koliko god ona bila retka pojava. Nadam se da u buducnosti necu imati ovakve misli i da cu opet moci da uzivam u lepoti Jadrana. Takodje zelim da iskoristim ovu priliku da pozovem ljude iz Hrvatske da posete moj kraj, odnosno Vojvodinu, i uzivaju u nasim salasima, hrani, miru i tisini. Ali razlika je u tome sto ja mogu da garantujem da nece imati apsolutno nikakvih neprijatnosti, a ne da ih zovem uz rezervu.

petar- Dubrovnik

pre 15 godina

Koliko sam informiran U Dubrovniku imamo dosta elite iz Srbije i dobro su došli ali dobro znamo da u Dubrovnik u visokoj sezoni ne dolaze ni francuzi i njemci jer je Dubrovnik destinacija za turiste dubljeg đepa.Turisti koji se kreću su ameri,australci englezi, irci uglavno englesko govorno područje. Dubrovnik jest u RH ali isto kao da nije. Nije problem ovdje nacija nego standard. Cijene su stavili zapadnjaci koji i imaju više od pola smještajnog kapaciteta.

subotičanin

pre 15 godina

Ja nemam problema u svojoj glavi o srpsko-hrvatskim odnosima i rado bih otišao u Hrvatsku na letovanje sa svojim stojadinom subotičke registracije, ali nemam para za to zadovoljstvo!!!

sale

pre 15 godina

Sad su svi uzeleli Srba i voleli bi da imaju vise gostiju.

Pa gospodo da niste proterali Srbe iz Krajine sad bi ste imali mnogo, mnogo vise gostiju!

Tanja

pre 15 godina

Prosle godine letovala sam na Bracu, bilo je savrseno. More je kristalno cisto, cene su sasvim normalne, nismo imali nikakvih neprijatnosti, naprotiv. Ove godine planiramo Hvar. Sto se mene tice, mozemo samo da cestitamo Hrvatima na tome kako cuvaju i odrzavaju svoju obalu, tako i treba. U odnosu na Cg obalu, Hrvatska je neuporedivo cistija, tako da, na stranu sve drugo, uvek cu se pre odluciti za Hrvatsku.

Ra

pre 15 godina

Najlepši deo svog života sam proveo u Hrvatskoj-Zagreb, Rijeka. Imaju najlepšu obalu na svetu. Voleo bih da provedem odmor, recimo u Istri, ali nažalost kao što je neko rekao ovde, imaju mnogo radikalnih elemenata. Možda i ne baš mnogo ali su veoma agresivni, opasni čak po život. Radikali u Srbiji su neugodni samo u retorici. Hrvatski radikali su opasni, destruktivni i mrze toliko da se ta energija oseća. Verujem da bi turisti iz Srbije trošili mnogo više novca nego turisti iz Evrope, ipak neka ostane to za neko drugo vreme. Hvala na ponudi.

Belgradese

pre 15 godina

Eh, da smo dobili nove tablice (kao sto su obecavali), pa da dam oglas: Menjam beogradske tablice BG383AB za italijanske (Bergamo) istih oznaka, na 15 dana. I da nije SEKE, otisao bih u Rovigno, grad za koji me vezu veoma lepe uspomene. Tanti auguri a'l Istriani!

nebojsa

pre 15 godina

bio sam prosle godine u Zadru na letovanju bas u trenutku kada je bila proslava 13 godina Oluje i veliki koncert Tomsona. imao sam smestaj kod gazdarice koja je po preporuci bila "normalna" i koja nas je danima davila sa hrvatskom politikom. na kraju sam jos i doziveo da je devojka od nekih 18 godina koja prodaje pice pocela sa sa nama razzgovara na engledkom jer sam narucio dve pce umesto dvije.
uglavnom sam se osecao neprijatno i necu vise da trosim svoj odmor na to smaranje. radije idem u Tunis ili Grcku.

come hier

pre 15 godina

pozivam sve srbe da slobodno dođu u hrvatsku i mislim da nigjde nebi trebali imati većih problema osim naravno u okolici zadra gdje još uvijek dominira poslijeratni primitivizam, malo je teže zaboraviti prošlost...vi zamjerate zapadu što vas je bombardirao 3 mjeseca a mi zamjeramo vama što ste nas bombardirali 5 godina, evo samo nek se zna..nije baš hrvatska za sve kriva

jelena

pre 15 godina

Pozdravljam njihova ocekivanja. Ipak, osim finansijske krize, mislim da dosta imaju veze sa cinjenicom da su neke zapadnoevropske zemlje, pocevsi sa Velikom Britanijom, upozorile svoje gradjane da je, nakon ubistva Pukanica i Ivane Hodak, Hrvatska relativno nebezbedna zemlja.

NS

pre 15 godina

prošle smo godine sa dvoje male dece i NS tablama bili u M.Lošinju.Zaista sam pred polazak imala "knedlu" u grlui kada smo tamo stigli sam tiho govorila,da me ne čuje neki radikalni Hrvat, ali sve to sam zaboravila za jedan dan.Cela familija je oduševljena, svi su ljubazni, čisto je.Ove godine idemo opet

Mogucnost

pre 15 godina

Al' nam skace rejting kod razne bivse "brace"! Sad bi nasa turisticka organizacija trebala da poradi na dobijanju posebnih uslova za grupna letovanja, pa da svi vide neku vajdu.

Nindza

pre 15 godina

Morace prvo da promene "stav". Anti srpska kampanja je jeziva u Dalmaciji, i podrzana od vrha drzave. Na svakom koraku su djavolje glave sa krstom sa cetiri ocila, izlozbe, manifestacije povodom "srpsko-crnogorske agresije". To nisu grafiti na ulicama, niti plakati parapolitickih formacija.
E sad, praksa govori drugacije-naravno da se dosta ljudi tamo vise ne bavi time ali opet...pa "Oluja" se slavi pocetkom avgusta, u sred sezone. I dokle god se bude slavila, broj turista iz Srbije se nece znacajno povecati.

blue rider

pre 15 godina

Jasno mi je da postoje ljudi sa obe strane koji i dalje zagovaraju hejt. Zao mi je sto samo sto su najglasniji a ima ih najmanje. Ja vec tri godine letujem u HR, idem BG tablama, nas cetvoro! Reci cu samo da nismo stedeli na brateee, bre itd (30godisnjaci). Parkirani u srcu Dalmacije, svi da vide table. Niko nas nije dirao. Mozda cu otici opet, blizu je, govore nas jezik, ne treba mi viza, more je vrh. Ali cinjenicno je stanje da drzava HR mora da povede racuna o banditima koji prave s...nja. Kao i mi o nasima.

Veritas

pre 15 godina

Ne mogu da odolim a da ne primetim najpre vrhunsku glupost da se komentari ljudi koji su bili u Hrvatskoj (Istra je zapravo Hrvatska Vojvodina koja je glupim i besnim Hrvatima mrska koliko Vojvodina istim takvim Srbima) predlazu za brisanje! To osorno uklanjanje prava ljudima (izopacenim nacinom) da uopste misle ne samo da je prevazidjeno nego su to poslednji trzaji nacionalisticke umobolnosti, ma kako to grubo zvucalo. Zelim da se ova poruka zaista objavi i pokaze da sa obe strane dva naroda zive ljudi i neljudi i da je dosta bilo terora neljudi nad ljudima, posebno u sopstvenoj naciji. Nacitao sam se po Srbiji i na najvecu sramotu i Vojvodini najgnusnijih parola napisanih protiv drugih nacija, narocito Hrvata, od strane najvecih kukavica koje je Srbija ikada videla, pravih izdajnika svega sto je ljudsko, izdaje nad Srbima koji zive u Hrvatskoj i placaju ceh. Stidim se u ime postenih ljudi u Srbiji i iskreno pozdravljam sve ljude iz Hrvatske koji citaju ove komentare zeleci da uvide da gosti koji nameravaju da dodju predstavljaju pravo bogatstvo i treba ih ugostiti i obezbediti na najbolji nacin. Verujte, nama je sa probisvetima tesko koliko i vama sa vasima. Neka provokacije bilo koje vrste vise nikada ne naruse ono sto ljude cini ljudima.

pekka

pre 15 godina

Citam redovno ovakve textove i komentare na njih. Sve mi je veoma zanimljivo jer sam veliki zaljubljenik u more, a posebno jadransko i jos preciznije Hvar (grad) koji smatram svojim drugim domom iako sam rodjeni Vojvodjanin. Moze se stoga zakljuciti gde letujem sa porodicom i kakvi su utisci. Kada sednemo u kola i krenemo na Hvar ja se stvarno svaki put osecam kao klinac, jer sam sa roditeljima u bivsoj zajednickoj drzavi redovno letovao na Hvaru.
Medjutim posle vise godina apstinencije, usled poznatih dogadjanja, uputili smo se na letovanje u Istru. To je bilo nase prvo letovanje u Hrvatskoj nakon duze pauze. Izbor destinacije nije bio slobodan, nego sam ja od jednog klijenta kojem sam projektovao kucu dobio kljuceve predivne vile na samoj obali mora. Tako smo se zaputili nasim kolima put Istre, a preko Zagreba i Rijeke,gde imamo prijatelje. Da skratim, odlucio sam da putujemo mojim momackim autom (kabrioletom) kako bismo sto intenzivnije proziveli celu avanturu. Kola sam ostavljao parkirana u Umagu, Porecu, Novigradu....i skoro uvek ovorenog krova. Nikada niko nije uradio nista lose, a u voznji su nam domaci uvek pomagali da se bolje snadjemo na gosujucem terenu.
Pre polaska na put su me mnogi ovde cudno gledali, ali meni nije bilo jasno zasto, ni tada kao ni sad. Od te godine letujemo na Hvaru po nekoliko nedelja, putujemo svojim kolima (sada porodicnim, a ne momackim) i ludo se provodimo. Moja cerkica vec sad voli Hvar isto kao i ja i ima tamo svoje drustvo kao i mi stariji.
Znam da su svi komentari subjektivni, pa tako i ovaj moj. Ovaj je svakako i najiskreniji i najdobronamerniji.
Pozdrav svim ljudima dobre volje!!!

Đole

pre 15 godina

Nemam ništa protiv Hrvata i ljudi iz Srbije koji će otići na odmor u Hrvatsku. Ali, to kako se Hrvati a Boga mi i Crnogorci ponašaju je krajnje licemerje. Do skoro smo bili "paradajz turisti" koji nikome ne trebaju, a kada Nemci, Rusi i ostali "priželjkivani gosti" malo prištede na uštrb odlaska na more, ko će da nas vadi iz krize - pa naravno Srbi koji su odjedanput postali "omiljeni gosti". Upravo iz tog razloga odlaziću i dalje u Grčku gde nisam žalio ni jedan do sada potrošeni Evro.
Pozdrav

Kiza

pre 15 godina

Ja ne idem na letovanje u Hrvatsku.

Kako da idem kada na youtubu mogu da vidim kako hiljade ljudi u Hrvatskoj pevaju "Ubi, Ubi Srbina", i niko ih ne hapsi zbog toga, niti skida te snimke. Da li je izazivanje nacionalne mrznje u Hrvatskoj krivicno delo kada su Srbi u pitanju?

8 godina letovanja u Istri

pre 15 godina

Od 2001 letujem svake godine u Istri - sa srpskim pasošem.
I ove godine ću letovati u Istri. Ljudi su prijatni i gostoljubivi i ako je tema Srbija to su uglavnom Jugonostalgičarske (lepe) uspomene, tablice iz Srbije su sasvim normalna pojava u Puli.
Južnije od Istre me Hrvatska ne zanima (ako se Istra uopšte može svrstati pod "Hrvatska"), isto kao što me ne zanimaju ni komentari ljudi koji nikada nisu ni bili u Istri.

Saša

pre 15 godina

Zao mi je sto vise nikada necu videti Dubrovnik, Korculu, Brac, Hvar, Sibenik, Crikvenicu, Opatiju Mljet, Rovinj, Porec......Siguran sam da je vecina Hrvata potpuno normalan svet, ali dovoljna je samo jedna budala da ti upropasti odmor... I ako morate da nam kazete da ce nasa vozila da budu u redu i da niko nece da ih dira onda tu nesto nije kako teba....

Voja

pre 15 godina

Slazem se u potpunosti da treba normalizovati protok ljudi i robe u potpunosti. Ipak, smatram da nije jos uvek trenutak za to. A ne znam ni kad ce biti. Ne mislim na nas odlazak u Hrvatsku, vec i obratno. Smatram da je Hrvatima zanimljiv nas ruralni turizam, pa sto da ne. Ipak, evo pogledajte Final Four NLB: sta rade navijaci, pale Dinamov sal i gadjaju klupu bakljama. OK je sto Dule Vujosevic izadje i kaze to sto kaze, OK je sto vecina publike aplaudira tom gestu ali, jos uvek ima manjine koja radi to sto radi. Kao i u Hrvatskoj. Zalosno, ali tacno.

Tina

pre 15 godina

Prosle godine smo suprug i ja bili na odmoru u Rovinju.Isli smo na izlete na Brione i obilazili Limske kanale.Takodje smo isli na izlete do Pule i Rijeke. Bili smo iznenadjeni koliko smo videli kola sa BG i NS tablicama.Ja sam sve vreme imala osecaj kao da nisam u HR.Sve je u znaku Italije. Jako puno ima Italijana i na svakom koraku mozete cuti njihov jezik. Cene su visoke, kako u prodavnicama tako i u kaficima i restoranima.More je dosta hladno. Plaze kao plaze ne postoje.Svuda su stene.Istra je uvek bila multi nacionalna regija i uvek se razlikovala od ostatka Hrvatske.

Zoran

pre 15 godina

Vec tri godine smo bili u hrvatskoj na moru i apsolutno nikakvih problema nije bilo. Ima nasih ljudi mnogo vise nego sto se misli pa cak i sa bg tablicama a o nama iz Vojvodine da i ne pisem.

Vlada

pre 15 godina

Dragi moji,

Jasno je meni da se hrvatski turizam nada mnogim gostima ali mi nije jasno zasto nigde u Hrvatskoj nisam video grafite:
Ruse na vrbe, Cehe na vrbe, Madjare na vrbe i slicno.

Mozda zato sto se ne rimuje???

Nimalo nije prijatno videti natpis na zidu te vrste, a upravo se odnosi na tebe.

Hrvatska je prelepa zemlja generalno, a kamoli primorje ali ne hvala. Vi Hrvati izvolite u BG, niko vas nedira niti ce.

Ziveli!

Dejan J.

pre 15 godina

Prosle godine sam na sopstveni rizik poveo porodicu na letovanje autom sa NS tablama u Istru - i nisam se pokajao. Nikakvih neprijatnosti nisam doziveo, a i susretao sam desetak vozila sa srpskim tablama. Naravno vazno je napomenuti da je potrebno postovati saobracajne propise i propisno parkirati, najbolje u okviru hotelskog parkinga i problema nema. U svakom slucaju letovanje je bilo za svaku preporuku a i ove godine sam rezervisao u istom hotelu. Ostatak hrvatskog primorja ne bih savetovao zbog velike "antisrpske kampanje" podrzane od strane drzave. Pozdrav svima.

Zoran

pre 15 godina

Kako je zanimljivo. Evo pre neki dan u predstavnik slovenačke turističke organizacije priča kako očekuju više turista iz Srbije pošto trend raste.

Okreću se i jedni i drugi za slamčicu iz Srbije. Dok je med i mleko rasturaju te po medijima ali kad zaškripi dobar si.

nada

pre 15 godina

Vec 5 godina letujem sa porodicom uDalmaciji. Bez ikakvih neprijatnosti. Prosli smo sve uvale, gradove i sva mesta od Dubrovnika do Trogira, letovali smo na Hvaru i Bracu. O ljudima mogu da kazem samo sve najlepse.

Heh

pre 15 godina

Li-la... Dok se *opet* Hrvati i Srbi pravo ne pomire nema tu previse napretka na ovim prostorima. Mozda i bolje ovako - svako u svojoj drzavi. Turizam je tu samo sporedan, ali je isto tako cinjenica da je i grana koja guta mnogo hrane, a tu SR ima sanse, buduci da HR dosta hrane uvozi, a i hrana je slicna onoj u HR (citaj nije njemacka salama okusa papira)...

porodichno

pre 15 godina

proshle i pretproshle godine sam letovala sa cerkom u H.Novom i oba puta smo ishle u Dubrovnik ne jednom, nego par puta, kolima s bg tablama, parkirale se na parkingu, platile, ceo dan provele u Dubrovniku, divno se provele i uvece se vratile u H. Novi. Da u H. Novom smestaj nije jeftiniji, odsele bi u Hrvatskoj, u Dubrovniku ili okolini, proverile smo cene, videcemo ovog leta, ako bude isto kao proslog, letujemo u CG, a u Hrvatsku idemo na jednodnevne izelete. Kad sam ja bila mlada, eh, nije bilo granice i meni je bilo svejedno gde sam nasla smestaj, samo da je bio juzni Jadran.

Marko

pre 15 godina

Svaka cast ljudima koji tvrde da mozemo doci sa nasim vozilima,ali ja znam ljude koji su se vracali autima kao da su iz ratne zone.

A,i necu zaboraviti fotografiju na kojoj se nalazii ulaz na plazu kod Sibenika:
"Psima i Srbima ulaz zabranjen"
Do nekih boljih vremena sto bi rekli grci "Kalimera"

SRPKINJA

pre 15 godina

volela bih da ni jedan srbin vise ne dodje na hrvatsko more. nikad se ne zna da li ce se ziv vratiti a tek maltretiranje. grcka je nasa zemlja za odmor.

Petar

pre 15 godina

Iskreno, da smo sigurni da ne bi doziveli nikakve neprijatnosti tamo, da mozemo sigurno parkiravati automobile gde god i slicno zasto da ne, stavise mozda i u rangu sa Grckom... ionako smo isti narod, samo sto su nas eto "zeznuli", tako da bi svakako bilo fino otici u Hrvatsku na letovanje ako su povoljne ponude. :)

Vesna i Miroslav Djordjevic

pre 15 godina

Da.
Sto se mene, mog supruga i cerke tiche, Hrvatska nas moze ocekivati kao turiste i ove godine. Idemo u Rovinj, kao sto smmo ishli i prosle godine. Moj muz nije ranije letovao u Hrvatskoj, njegovi roditelji imaju kucu u Crnoj Gori, Odlazimo i tamo, proshle godine su baba i deda vodili nashu cerku, ali u avgustu smo s njom letovalli u Rovinju i to cemo i ove godine ponoviti. I jedna i druga drzava su za nas iz Srgbije inostransto. Rovinj je prelep, tamo sam letovala u mladosti, a sada tamo letujem s porodicom i srecna sam.
Da, razapnite me na krst, pisite sta god hocete, ali Istra je prelepa. Lepa je i Boka, roditelji mog muza imaju kucicu u Djenovicima, ja zelim da mi dete celo leto provede na moru, to je dobro i zdravo, ali hocu da letujem u Rovinju. Tamo smo podjednako dobrodoshli kao i u Djenovicima.
Nas troje ochekujte, a verovatno i neke nashe prijatelje ove godine.

Marko

pre 15 godina

Svaka cast ljudima koji tvrde da mozemo doci sa nasim vozilima,ali ja znam ljude koji su se vracali autima kao da su iz ratne zone.

A,i necu zaboraviti fotografiju na kojoj se nalazii ulaz na plazu kod Sibenika:
"Psima i Srbima ulaz zabranjen"
Do nekih boljih vremena sto bi rekli grci "Kalimera"

SRPKINJA

pre 15 godina

volela bih da ni jedan srbin vise ne dodje na hrvatsko more. nikad se ne zna da li ce se ziv vratiti a tek maltretiranje. grcka je nasa zemlja za odmor.

Zoran

pre 15 godina

Kako je zanimljivo. Evo pre neki dan u predstavnik slovenačke turističke organizacije priča kako očekuju više turista iz Srbije pošto trend raste.

Okreću se i jedni i drugi za slamčicu iz Srbije. Dok je med i mleko rasturaju te po medijima ali kad zaškripi dobar si.

Vlada

pre 15 godina

Dragi moji,

Jasno je meni da se hrvatski turizam nada mnogim gostima ali mi nije jasno zasto nigde u Hrvatskoj nisam video grafite:
Ruse na vrbe, Cehe na vrbe, Madjare na vrbe i slicno.

Mozda zato sto se ne rimuje???

Nimalo nije prijatno videti natpis na zidu te vrste, a upravo se odnosi na tebe.

Hrvatska je prelepa zemlja generalno, a kamoli primorje ali ne hvala. Vi Hrvati izvolite u BG, niko vas nedira niti ce.

Ziveli!

Saša

pre 15 godina

Zao mi je sto vise nikada necu videti Dubrovnik, Korculu, Brac, Hvar, Sibenik, Crikvenicu, Opatiju Mljet, Rovinj, Porec......Siguran sam da je vecina Hrvata potpuno normalan svet, ali dovoljna je samo jedna budala da ti upropasti odmor... I ako morate da nam kazete da ce nasa vozila da budu u redu i da niko nece da ih dira onda tu nesto nije kako teba....

Vesna i Miroslav Djordjevic

pre 15 godina

Da.
Sto se mene, mog supruga i cerke tiche, Hrvatska nas moze ocekivati kao turiste i ove godine. Idemo u Rovinj, kao sto smmo ishli i prosle godine. Moj muz nije ranije letovao u Hrvatskoj, njegovi roditelji imaju kucu u Crnoj Gori, Odlazimo i tamo, proshle godine su baba i deda vodili nashu cerku, ali u avgustu smo s njom letovalli u Rovinju i to cemo i ove godine ponoviti. I jedna i druga drzava su za nas iz Srgbije inostransto. Rovinj je prelep, tamo sam letovala u mladosti, a sada tamo letujem s porodicom i srecna sam.
Da, razapnite me na krst, pisite sta god hocete, ali Istra je prelepa. Lepa je i Boka, roditelji mog muza imaju kucicu u Djenovicima, ja zelim da mi dete celo leto provede na moru, to je dobro i zdravo, ali hocu da letujem u Rovinju. Tamo smo podjednako dobrodoshli kao i u Djenovicima.
Nas troje ochekujte, a verovatno i neke nashe prijatelje ove godine.

nebojsa

pre 15 godina

bio sam prosle godine u Zadru na letovanju bas u trenutku kada je bila proslava 13 godina Oluje i veliki koncert Tomsona. imao sam smestaj kod gazdarice koja je po preporuci bila "normalna" i koja nas je danima davila sa hrvatskom politikom. na kraju sam jos i doziveo da je devojka od nekih 18 godina koja prodaje pice pocela sa sa nama razzgovara na engledkom jer sam narucio dve pce umesto dvije.
uglavnom sam se osecao neprijatno i necu vise da trosim svoj odmor na to smaranje. radije idem u Tunis ili Grcku.

Đole

pre 15 godina

Nemam ništa protiv Hrvata i ljudi iz Srbije koji će otići na odmor u Hrvatsku. Ali, to kako se Hrvati a Boga mi i Crnogorci ponašaju je krajnje licemerje. Do skoro smo bili "paradajz turisti" koji nikome ne trebaju, a kada Nemci, Rusi i ostali "priželjkivani gosti" malo prištede na uštrb odlaska na more, ko će da nas vadi iz krize - pa naravno Srbi koji su odjedanput postali "omiljeni gosti". Upravo iz tog razloga odlaziću i dalje u Grčku gde nisam žalio ni jedan do sada potrošeni Evro.
Pozdrav

Svrbijanac

pre 15 godina

Prost razlog zasto vise necu ici u Hrvatsku:

1931. Srba u Hrvatskoj 1.500.000
2001. Srba u Hrvatskoj 150.000


Ali ne, nije dovoljno nama da se naucimo, nego jos treba i da trosimo pare i podizemo njihovu ekonomiju. E, pa, ja ne.

I samo da dodam, isao sam 14 godina u Rovinj. Ali, sada adio.

Dejan J.

pre 15 godina

Prosle godine sam na sopstveni rizik poveo porodicu na letovanje autom sa NS tablama u Istru - i nisam se pokajao. Nikakvih neprijatnosti nisam doziveo, a i susretao sam desetak vozila sa srpskim tablama. Naravno vazno je napomenuti da je potrebno postovati saobracajne propise i propisno parkirati, najbolje u okviru hotelskog parkinga i problema nema. U svakom slucaju letovanje je bilo za svaku preporuku a i ove godine sam rezervisao u istom hotelu. Ostatak hrvatskog primorja ne bih savetovao zbog velike "antisrpske kampanje" podrzane od strane drzave. Pozdrav svima.

Kiza

pre 15 godina

Ja ne idem na letovanje u Hrvatsku.

Kako da idem kada na youtubu mogu da vidim kako hiljade ljudi u Hrvatskoj pevaju "Ubi, Ubi Srbina", i niko ih ne hapsi zbog toga, niti skida te snimke. Da li je izazivanje nacionalne mrznje u Hrvatskoj krivicno delo kada su Srbi u pitanju?

Veritas

pre 15 godina

Ne mogu da odolim a da ne primetim najpre vrhunsku glupost da se komentari ljudi koji su bili u Hrvatskoj (Istra je zapravo Hrvatska Vojvodina koja je glupim i besnim Hrvatima mrska koliko Vojvodina istim takvim Srbima) predlazu za brisanje! To osorno uklanjanje prava ljudima (izopacenim nacinom) da uopste misle ne samo da je prevazidjeno nego su to poslednji trzaji nacionalisticke umobolnosti, ma kako to grubo zvucalo. Zelim da se ova poruka zaista objavi i pokaze da sa obe strane dva naroda zive ljudi i neljudi i da je dosta bilo terora neljudi nad ljudima, posebno u sopstvenoj naciji. Nacitao sam se po Srbiji i na najvecu sramotu i Vojvodini najgnusnijih parola napisanih protiv drugih nacija, narocito Hrvata, od strane najvecih kukavica koje je Srbija ikada videla, pravih izdajnika svega sto je ljudsko, izdaje nad Srbima koji zive u Hrvatskoj i placaju ceh. Stidim se u ime postenih ljudi u Srbiji i iskreno pozdravljam sve ljude iz Hrvatske koji citaju ove komentare zeleci da uvide da gosti koji nameravaju da dodju predstavljaju pravo bogatstvo i treba ih ugostiti i obezbediti na najbolji nacin. Verujte, nama je sa probisvetima tesko koliko i vama sa vasima. Neka provokacije bilo koje vrste vise nikada ne naruse ono sto ljude cini ljudima.

Violeta

pre 15 godina

moj muz i ja smo letovali u Dubrovniku pre tri godine i veoma lose smo se proveli.
1. preskupo je! (imaju jako visoke cene a usluga i ljubaznost su ispod proseka) 2. standard hotela je los u poredjenju sa drugim destinacijama (npr. turska ili egipat) 3. kao srbin se ne osecate bas najprijatnije jer vas svi gledaju kao "belu vranu" kad provale odakle ste. na kraju smo poceli da se svima obracamo na engleskom da bi dobili isti tretman kao i drugi (ne-srpski) turisti.
zbog svega gore navedenog ne vidim ni jedan razlog zasto bi ljudi iz srbije trebali da idu u hrvatsku na letovanje i zato vam najtoplije preporucujem da izaberete neku drugu destinaciju.
ps: preporucujem vam egipat!

Nindza

pre 15 godina

Morace prvo da promene "stav". Anti srpska kampanja je jeziva u Dalmaciji, i podrzana od vrha drzave. Na svakom koraku su djavolje glave sa krstom sa cetiri ocila, izlozbe, manifestacije povodom "srpsko-crnogorske agresije". To nisu grafiti na ulicama, niti plakati parapolitickih formacija.
E sad, praksa govori drugacije-naravno da se dosta ljudi tamo vise ne bavi time ali opet...pa "Oluja" se slavi pocetkom avgusta, u sred sezone. I dokle god se bude slavila, broj turista iz Srbije se nece znacajno povecati.

pekka

pre 15 godina

Citam redovno ovakve textove i komentare na njih. Sve mi je veoma zanimljivo jer sam veliki zaljubljenik u more, a posebno jadransko i jos preciznije Hvar (grad) koji smatram svojim drugim domom iako sam rodjeni Vojvodjanin. Moze se stoga zakljuciti gde letujem sa porodicom i kakvi su utisci. Kada sednemo u kola i krenemo na Hvar ja se stvarno svaki put osecam kao klinac, jer sam sa roditeljima u bivsoj zajednickoj drzavi redovno letovao na Hvaru.
Medjutim posle vise godina apstinencije, usled poznatih dogadjanja, uputili smo se na letovanje u Istru. To je bilo nase prvo letovanje u Hrvatskoj nakon duze pauze. Izbor destinacije nije bio slobodan, nego sam ja od jednog klijenta kojem sam projektovao kucu dobio kljuceve predivne vile na samoj obali mora. Tako smo se zaputili nasim kolima put Istre, a preko Zagreba i Rijeke,gde imamo prijatelje. Da skratim, odlucio sam da putujemo mojim momackim autom (kabrioletom) kako bismo sto intenzivnije proziveli celu avanturu. Kola sam ostavljao parkirana u Umagu, Porecu, Novigradu....i skoro uvek ovorenog krova. Nikada niko nije uradio nista lose, a u voznji su nam domaci uvek pomagali da se bolje snadjemo na gosujucem terenu.
Pre polaska na put su me mnogi ovde cudno gledali, ali meni nije bilo jasno zasto, ni tada kao ni sad. Od te godine letujemo na Hvaru po nekoliko nedelja, putujemo svojim kolima (sada porodicnim, a ne momackim) i ludo se provodimo. Moja cerkica vec sad voli Hvar isto kao i ja i ima tamo svoje drustvo kao i mi stariji.
Znam da su svi komentari subjektivni, pa tako i ovaj moj. Ovaj je svakako i najiskreniji i najdobronamerniji.
Pozdrav svim ljudima dobre volje!!!

Petar

pre 15 godina

Iskreno, da smo sigurni da ne bi doziveli nikakve neprijatnosti tamo, da mozemo sigurno parkiravati automobile gde god i slicno zasto da ne, stavise mozda i u rangu sa Grckom... ionako smo isti narod, samo sto su nas eto "zeznuli", tako da bi svakako bilo fino otici u Hrvatsku na letovanje ako su povoljne ponude. :)

Tina

pre 15 godina

Prosle godine smo suprug i ja bili na odmoru u Rovinju.Isli smo na izlete na Brione i obilazili Limske kanale.Takodje smo isli na izlete do Pule i Rijeke. Bili smo iznenadjeni koliko smo videli kola sa BG i NS tablicama.Ja sam sve vreme imala osecaj kao da nisam u HR.Sve je u znaku Italije. Jako puno ima Italijana i na svakom koraku mozete cuti njihov jezik. Cene su visoke, kako u prodavnicama tako i u kaficima i restoranima.More je dosta hladno. Plaze kao plaze ne postoje.Svuda su stene.Istra je uvek bila multi nacionalna regija i uvek se razlikovala od ostatka Hrvatske.

sale

pre 15 godina

Sad su svi uzeleli Srba i voleli bi da imaju vise gostiju.

Pa gospodo da niste proterali Srbe iz Krajine sad bi ste imali mnogo, mnogo vise gostiju!

nada

pre 15 godina

Vec 5 godina letujem sa porodicom uDalmaciji. Bez ikakvih neprijatnosti. Prosli smo sve uvale, gradove i sva mesta od Dubrovnika do Trogira, letovali smo na Hvaru i Bracu. O ljudima mogu da kazem samo sve najlepse.

mali marinko

pre 15 godina

Ma nema tu nikakve priče ako ste kulturan čovjek svi će se kulturno ponašati prema vama. No kako sam se načitao negativnih komentara o Hrvatskoj dopustite i vi meni nekoliko negativnih komentara o turistima. Budući da se bavim iznajmljivanjem svašta sam doživo: da mi talijan razvali vrata, da mi zagrepčani namjerno proliju crno vino po krevetu, da mariborac usred Hrvatske pjeva "je**m te Hrvatska", da tip iz Čačka u vožnji izbaci doslovno vreću smeća kroz prozor, da bosanac otvori vrata automobila i nasred raskrižja ostavi praznu bocu pive. Dakle nisu svi turisti baš bogom dani, za neke treba poveća doza tolerancije ali zato znamo cijeniti one kulturne.

Svi komentari naših turističkih djelatnika o povećanju turista iz Srbije se temelje jedino na podacima iz prošlih godina koji govore da sve više Srba za svoj odmor bira Hrvatsku. Valjda smo to ipak nečim zaslužili.

Onima koji žive u uvjerenju da Hrvatska očekuje od Srba da joj 'spasi' sezonu samo da kažem da je broj noćenja koje su ostvarili Srbi na Jadranu prošle godine činio 0,8% ukupnih noćenja dakle nešto između Rumunja i Norvežana. Kao takvi vi, na našu žalost, ne možete niti ublažiti pad a kamoli spasiti sezonu. To je surova statistika.

Svima koji idu na odmor gdjegod se odlučili želim dobar i ugodan odmor...

Heh

pre 15 godina

Li-la... Dok se *opet* Hrvati i Srbi pravo ne pomire nema tu previse napretka na ovim prostorima. Mozda i bolje ovako - svako u svojoj drzavi. Turizam je tu samo sporedan, ali je isto tako cinjenica da je i grana koja guta mnogo hrane, a tu SR ima sanse, buduci da HR dosta hrane uvozi, a i hrana je slicna onoj u HR (citaj nije njemacka salama okusa papira)...

subotičanin

pre 15 godina

Ja nemam problema u svojoj glavi o srpsko-hrvatskim odnosima i rado bih otišao u Hrvatsku na letovanje sa svojim stojadinom subotičke registracije, ali nemam para za to zadovoljstvo!!!

come hier

pre 15 godina

pozivam sve srbe da slobodno dođu u hrvatsku i mislim da nigjde nebi trebali imati većih problema osim naravno u okolici zadra gdje još uvijek dominira poslijeratni primitivizam, malo je teže zaboraviti prošlost...vi zamjerate zapadu što vas je bombardirao 3 mjeseca a mi zamjeramo vama što ste nas bombardirali 5 godina, evo samo nek se zna..nije baš hrvatska za sve kriva

cope

pre 15 godina

Mene neka ne cekaju.
Nisam neki veliki nacionalista ali je ocigledno da moj narod nije dobrodosao da zivi tamo ali je dobrodosao da trosi pare na leto i to samo kada je ekonomska kriza, a to je licemerno.

blue rider

pre 15 godina

Jasno mi je da postoje ljudi sa obe strane koji i dalje zagovaraju hejt. Zao mi je sto samo sto su najglasniji a ima ih najmanje. Ja vec tri godine letujem u HR, idem BG tablama, nas cetvoro! Reci cu samo da nismo stedeli na brateee, bre itd (30godisnjaci). Parkirani u srcu Dalmacije, svi da vide table. Niko nas nije dirao. Mozda cu otici opet, blizu je, govore nas jezik, ne treba mi viza, more je vrh. Ali cinjenicno je stanje da drzava HR mora da povede racuna o banditima koji prave s...nja. Kao i mi o nasima.

porodichno

pre 15 godina

proshle i pretproshle godine sam letovala sa cerkom u H.Novom i oba puta smo ishle u Dubrovnik ne jednom, nego par puta, kolima s bg tablama, parkirale se na parkingu, platile, ceo dan provele u Dubrovniku, divno se provele i uvece se vratile u H. Novi. Da u H. Novom smestaj nije jeftiniji, odsele bi u Hrvatskoj, u Dubrovniku ili okolini, proverile smo cene, videcemo ovog leta, ako bude isto kao proslog, letujemo u CG, a u Hrvatsku idemo na jednodnevne izelete. Kad sam ja bila mlada, eh, nije bilo granice i meni je bilo svejedno gde sam nasla smestaj, samo da je bio juzni Jadran.

Zoran

pre 15 godina

Vec tri godine smo bili u hrvatskoj na moru i apsolutno nikakvih problema nije bilo. Ima nasih ljudi mnogo vise nego sto se misli pa cak i sa bg tablicama a o nama iz Vojvodine da i ne pisem.

Aster Blistok

pre 15 godina

Ja sam se rodio na moru u Hrvatskoj, zivio dole dvadeset i pet godina i da vam iskreno kazem ne pada mi vise na pamet da se vracam (nisam ucestvovao u ratu, jednostavno imam vrlo losa iskustva sa mnogim stvarima iz Dalmacije).Onima koji odlaze u Hrvatsku na more zelim sve najbolje i dobar provod, to je jedno od najljepsih i najtoplijih mora na svijetu.

sick and tired

pre 15 godina

U svakom slučaju pre bih u Hrvatsku no u CG. Ako ništa, hrvatski zvaničnici izjavljuju da smo dobrodošli, dok su CGorci skoro izjavili da ih "ne zanima regionalni turizam".

Nakon što sam to rekla, ja ove godine idem u Tunis, a Hrvatska će morati malo više da me se uželi, da bih ostavila svoje evre kod njih.

Ra

pre 15 godina

Najlepši deo svog života sam proveo u Hrvatskoj-Zagreb, Rijeka. Imaju najlepšu obalu na svetu. Voleo bih da provedem odmor, recimo u Istri, ali nažalost kao što je neko rekao ovde, imaju mnogo radikalnih elemenata. Možda i ne baš mnogo ali su veoma agresivni, opasni čak po život. Radikali u Srbiji su neugodni samo u retorici. Hrvatski radikali su opasni, destruktivni i mrze toliko da se ta energija oseća. Verujem da bi turisti iz Srbije trošili mnogo više novca nego turisti iz Evrope, ipak neka ostane to za neko drugo vreme. Hvala na ponudi.

zoran

pre 15 godina

Ljudi, Hrvatska nije samo Istra. Osim dva ili tri komentara ne vidim da smo se izlomili od letovanja juznije od Rijeke.
I ja sam od prijatelja koji zivi u Umagu cuo da sa tim delom nema problema cak i sa kolima da ides; ali ajde da se neko pohvali da je letovao sa kolima na BG table od Zadra do odprilike Korcule; a to je najlepsi deo Hrvatske obale... "dok oni kazu ne brinite za kola, tu nesto nije u redu"...u Grckoj ne brinem o kolima niti me neko upozorava

Voja

pre 15 godina

Slazem se u potpunosti da treba normalizovati protok ljudi i robe u potpunosti. Ipak, smatram da nije jos uvek trenutak za to. A ne znam ni kad ce biti. Ne mislim na nas odlazak u Hrvatsku, vec i obratno. Smatram da je Hrvatima zanimljiv nas ruralni turizam, pa sto da ne. Ipak, evo pogledajte Final Four NLB: sta rade navijaci, pale Dinamov sal i gadjaju klupu bakljama. OK je sto Dule Vujosevic izadje i kaze to sto kaze, OK je sto vecina publike aplaudira tom gestu ali, jos uvek ima manjine koja radi to sto radi. Kao i u Hrvatskoj. Zalosno, ali tacno.

8 godina letovanja u Istri

pre 15 godina

Od 2001 letujem svake godine u Istri - sa srpskim pasošem.
I ove godine ću letovati u Istri. Ljudi su prijatni i gostoljubivi i ako je tema Srbija to su uglavnom Jugonostalgičarske (lepe) uspomene, tablice iz Srbije su sasvim normalna pojava u Puli.
Južnije od Istre me Hrvatska ne zanima (ako se Istra uopšte može svrstati pod "Hrvatska"), isto kao što me ne zanimaju ni komentari ljudi koji nikada nisu ni bili u Istri.

Cera

pre 15 godina

Licno, ne koristim ni po kuci ni "bre" ni "brate" ali ako je i dalje bitno da li sam narucio kavu ili kafu, dve ili dvije... onda nista. Hvala, ali moj odmor potpuno iskljucuje tu vrstu koncentracije, kojim cu naglaskom nesto reci ili bilo kakav oblik nesigurnosti. Drugi put komsije. Prijatno.

jelena

pre 15 godina

Pozdravljam njihova ocekivanja. Ipak, osim finansijske krize, mislim da dosta imaju veze sa cinjenicom da su neke zapadnoevropske zemlje, pocevsi sa Velikom Britanijom, upozorile svoje gradjane da je, nakon ubistva Pukanica i Ivane Hodak, Hrvatska relativno nebezbedna zemlja.

Tanja

pre 15 godina

Prosle godine letovala sam na Bracu, bilo je savrseno. More je kristalno cisto, cene su sasvim normalne, nismo imali nikakvih neprijatnosti, naprotiv. Ove godine planiramo Hvar. Sto se mene tice, mozemo samo da cestitamo Hrvatima na tome kako cuvaju i odrzavaju svoju obalu, tako i treba. U odnosu na Cg obalu, Hrvatska je neuporedivo cistija, tako da, na stranu sve drugo, uvek cu se pre odluciti za Hrvatsku.

NS

pre 15 godina

prošle smo godine sa dvoje male dece i NS tablama bili u M.Lošinju.Zaista sam pred polazak imala "knedlu" u grlui kada smo tamo stigli sam tiho govorila,da me ne čuje neki radikalni Hrvat, ali sve to sam zaboravila za jedan dan.Cela familija je oduševljena, svi su ljubazni, čisto je.Ove godine idemo opet

MIle iz Lajkovca

pre 15 godina

Niste mi jasni oni koji misle da je more najzdravije. Pa zar nije jos zdravija nasa Tara, Zlatibor, Ivanjica? Po cemu je cvarenje na plazi zdravije od planinarenja po Zlatary? Em je jeftinije, em ne rizikujete melanom koze, em ti niko ne porucuje Srbe na vrbe i ne moras da imas low profile da se ne bi zamerio lokalcima. Ja ovo leto idem na Zlatibor, bili smo tamo mnogo puta i SUPER smo se proveli!!!

odmor bez navijaca

pre 15 godina

Podrzavam one, manje hrabrije, koji ne zele da rizikuju i letuju u zemlji gde mogu imati problema samo zato sto su Srbi. S druge strane, pre dve godine sam letovao u Porecu (Istra) a prosle godine na ostrvu Hvar. Nisam imao nikakvih problema, pridrzavajuci se zlatnog pravila da se ne eksponiram previse i ne sukobljavam sa lokalcima. Ako si ti kulturan i ne istices svoj srpski ponos, niko te nece dirati.
Mestani Hvara su bili odusevljeni brojem Beogradjana koji su ponovo poceli da dolaze na to ostrvo.
Uzivajuci u prelepim uvalama, pomislih kako je i dobro sto postoji ta mala "tenzija" i fama o neprijateljstvu, jer ne mogu videti sve one silne nase navijace, koji svakoga leta divljaju po turskim i grckim plazama...

nekompatibilan

pre 15 godina

Svaka cast Hrvatima i Hrvatskoj ali za mene je letovanje u Hrvatskoj kao paraglajding - jako ekstremni sport. Morace Hrvati da porade mnogo da bi im Srbi dosli u nekom znacajnijem broju a do tada ce ponovo biti aktuelni Nemci tako da ne vidim svrhu svega ovoga.
Jednostavno - nismo kompatibilni.

Mogucnost

pre 15 godina

Al' nam skace rejting kod razne bivse "brace"! Sad bi nasa turisticka organizacija trebala da poradi na dobijanju posebnih uslova za grupna letovanja, pa da svi vide neku vajdu.

Milan

pre 15 godina

Ja sam kao dete odlazio u Hrvatsku i zimi i leti i zaista mi je ostalo u jako lepom secanju i voleo bih da se opet tamo vratim jednog dana. Ali pored svega ovoga, ipak cu izabrati Grcku ove godine. Mozda je iracionalna panika u pitanju, ali ipak postoji. Nisam nacionalista i delim ljude samo na dobre i lose, ali bas zbog toga ne zelim neprijatnosti koje bi me uverile da su sve ove gluposti sto nasi nacionalisti pricaju istinite. Uvek se razocaram kad mi neko sudi zbog toga sto sam ovo ili ono po nacionalnosti ili sto sam iz istocne evrope i to me uvek rastuzi, pogotovu jer sam uvek bio vaspitan da se gadim nacionalizma i svih ostalih oblika diskriminacije. Radim tokom cele godine da bih mogao da ustedim i te pare potrosim negde na odmoru i ne zelim da mi cela godina rada propadne zbog neke glupe neprijatnosti, koliko god ona bila retka pojava. Nadam se da u buducnosti necu imati ovakve misli i da cu opet moci da uzivam u lepoti Jadrana. Takodje zelim da iskoristim ovu priliku da pozovem ljude iz Hrvatske da posete moj kraj, odnosno Vojvodinu, i uzivaju u nasim salasima, hrani, miru i tisini. Ali razlika je u tome sto ja mogu da garantujem da nece imati apsolutno nikakvih neprijatnosti, a ne da ih zovem uz rezervu.

Sergios

pre 15 godina

Od 2005 godine letujem od Zadra do Dubrovnika. Nisam imao nikakvih problema. Osim kad je prodavacica na Dugom otoku pitala "A koliko je to u dekama??". Dolazim sa BG tablicama. Auto mi stoji parkiran po dve nedelje u Trogiru.
Preporucio bih svima.
Naravno da postoje "radikali" i tamo i ovamo...

petar- Dubrovnik

pre 15 godina

Koliko sam informiran U Dubrovniku imamo dosta elite iz Srbije i dobro su došli ali dobro znamo da u Dubrovnik u visokoj sezoni ne dolaze ni francuzi i njemci jer je Dubrovnik destinacija za turiste dubljeg đepa.Turisti koji se kreću su ameri,australci englezi, irci uglavno englesko govorno područje. Dubrovnik jest u RH ali isto kao da nije. Nije problem ovdje nacija nego standard. Cijene su stavili zapadnjaci koji i imaju više od pola smještajnog kapaciteta.

Dragan R

pre 15 godina

Bio sam nekoliko dana krajem marta u Istri i obišao jedan veliki deo. Mogu vam reći da su komšije daleko odmakle od nas po pitanju puteva, cena bezina i putarina je niža nego kod nas. Takođe nismo imali problema ni na granicama ni na putevima ni u gradovima. Nas četvorica smo prešli 1350 kilometara kolima jeli spavali dve noći i kada smo sve sabrali koštalo nas je 60,90 evra.Sve putarine prolaz kroz Učku dva puta. Da ne govorimo da na pumpama je gorivo mnogo bolje i jeftinije. Imaju bezin od 100 oktana dok je na našim pumpama to Ruska Državna tajna. Ranije kada sam letovao u Crnoj Gori imao sam utisak da me konobari gledaju kao da sam im nešto ukrao.

ronioc

pre 15 godina

Ljudi moji to vam je sve relativno! Eto prosle godine vas je bilo oko 110 000.
Koliko ljudi od tog broja je imalo neugodna iskustva?
Na Bolu,Hvaru,Dubrovniku i drugim mjestima elitnog turizma nema sanse da vas ko krivo gleda.Pitajte svoje "tajkune"!
Medjutim ta su mjesta za prosijecnog turista iz Srbije preskupa!S druge strane u npr.Zadru je vrlo vjerovatno da bi mogli imati nekih neugodnosti.Onda lijepo ne idete na Zadarsko primorje.Naravno da sigurnost turista nije ista u svim mjestima ali tako je svagdje u svijetu.Nije isto npr.u San Remu i Napulju,bio uvjerio se!
Siguran sam da su na svim Dalmatinskim otocima turisti iz Srbije jednako sigurni ko i svi ostali gosti.Zasto?Pa zato sta ti otoci za razliku od Zadra nisu osjetili rat,nisu bili u blokadi i granatirani 5 godina.
Vecina vas tu govori kako Istra nije Hrvatska a onda se iscudjavate kad naletite na neku budalu u Hr.
Dakle lani je u HR bilo 9 i po milijuna turista i uvjeren sam da ce se velika vecina vratiti!!!

ana

pre 15 godina

Bila u Hrvatskoj, Crnoj Gori, Grckoj, Turskoj, Tunisu, Egiptu, Tajlandu.
Od nabrojanih, najvise sam neprijatnosti imala u Turskoj pa u Crnoj Gori. Nikada se ne bih vratila da im ostavljam svoje teskom mukom zaradjene evre, pogotovo kad se uzme u obzir to sto su ovi drugi izjavili kako im ne trebaju paradajz turisti tj. Srbi (u zivotu nisam letovala po principu paradajz turizma, ali smatram takve izjave licnom uvredom, i pre ce me videti Turci no Crnogorci na svojem primorju).
A sto se tice Hrvatske, nisam imala neprijatnosti. Bilo je ok, mada vise volim Egipat - ima mnogo vise sadrzaja, za iste pare.

Belgradese

pre 15 godina

Eh, da smo dobili nove tablice (kao sto su obecavali), pa da dam oglas: Menjam beogradske tablice BG383AB za italijanske (Bergamo) istih oznaka, na 15 dana. I da nije SEKE, otisao bih u Rovigno, grad za koji me vezu veoma lepe uspomene. Tanti auguri a'l Istriani!

ISTOČNO OD RAJA

pre 15 godina

Hrvatima su Srbi draži nego Slovenci, pokazalo je posljednje istraživanje javnosti agencije GfK, provedeno na reprezentativnom uzorku od tisuću građana. Rezultati istraživanja potvrđuju da je građanima puna 'pipa' slovenskih klipova pod noge Hrvatske na putu za Europsku uniju te su, poput svoga premijera, sve naklonjeniji istočnim susjedima, s kojima bi u Uniju mogli - ruku pod ruku

splico

pre 15 godina

Ja gustan kad je turista manje, more i obala ostaju cista i covik ima vise mira. Posljedice masovnog turizma za okolis dobro se vide i u Grckoj i u Spanjolskoj i kome se tamo ide neka mu je sritan put i mirno more ;)

mh

pre 15 godina

kakvo je to letovanje kada ja za svoje novce treba da pazim kako govorim i koje reci koristim da se neka uvazena prodavacica ne bi uvredila ili da me neki lokalni bilmez ne bi prebio i kakvo je to letovanje kada se posebno mora naglasavati da ti niko nece izgrebati auto, prebiti ili opsovati? Halo ljudi. Ako postoji i promil mogucnosti da se takvo nesto desi - tamo se ne ide. Ides tamo gde si dobrodosao, gde se teme automobilskih tablica uopste ne postavljaju i gde ne moras celo vreme da se izvinjavas lokalcima sto si uopste ziv. Tako da sto se mene tice, ja na hrvatsko more ne idem, ko ide - sve najbolje - a ja cu otici tamo gde sam bio dobrodaso i pre krize i pre dve godine i pre deset godina.

bgd

pre 15 godina

Razlika izmedju ISTRE (napominjem) i CG primorja ( oznacena kao jeftinija ponuda za ovu letnju sezonu) je jednostavna. Na HR primorju mozes da se prijatno iznenadis gostoprimstvom, cenama kao u Beogradu, dobrim putevima, sirokom ponudom kulturnih desavanja, dobrim plazama, mirisom borovine ... Dok na CG primorju sve moze, vrlo lako da bude neostvaren san ...
Pozdrav za ISTRU i divne ljude koji tamo zive i postuju svakog turistu bez obzira na tablice i govor ...

Giant

pre 15 godina

Samo napred u Istru i Kvarner (Rijeka i kvarnerski "otoci"). Ovo je pre svega poziv profesionalaca nama komšijama da smo DOBRODOŠLI kao i svi drugi TURISTI iz bilog kog dela sveta. Neće hrvatski turizam da procveta zahvaljujući nama iz Srbije, već je ovo civilizacijski poziv dobrodošlice. Naravno, nikako ne treba da zaboravimo da smo došli u jednu stranu zemlju. PS. Dragi zemljaci, samo napred u Istru i Kvarner (Rijeka i kvarnerski "otoci").

vojvodjanin

pre 15 godina

Samo bih prokomentarisao ova upoređivanja Istre s Vojvodinom... To mogu porediti samo oni koji ne poznaju Srbiju. U Srbiji ima krajeva u kojima su ljudi znatno tolerantniji prema strancima i drugim nacijama nego u Vojvodini. Jeste li nekad čuli za međunacionalni incident u Timočkoj Krajini ili u Nišu? Hrvati mogu biti sigurni da će biti bolje dočekani na jugu Srbije, pa i u Šumadiji, nego u Vojvodini, jer, ako ništa drugo, u Vojvodini je najviše izbeglica iz Hrvatske.
Što se tiče Istre, Rijeke i Kvarnera, prošle godine sam bio tamo, i zaista sve u superlativima mogu da kažem. Nisam ni trenutka krio da sam Srbin, i ko god je čuo odakle sam, dobio sam samo osmeh. Za južnije krajeve ne bih za sada proveravao

marioreniZG

pre 15 godina

Dobrodošli ste u Hrvatsku od većine hrvata. Imamo primitivce (posljedica rata) baš kao i vi i vjerujte mi, jednako možete proći kao i neki zagrepčan u dalmaciji. Nije stvar objekta mržnje već same potrebe da se mrzi. Znam ljude koji su direktno pogođeni ratom pa ne mrze a i one koji nisu pogođeni ni malo pa mrze. Pozdrav svima i vidimo se u BG.

nagy980

pre 15 godina

ja sam iz Osijeka pa sam znao imati par manjih ali neugodnih iskustava. cinjenica je da na moru vise vole goste iz zapadnih zemalja i da ce njima posvetiti vise paznje dok se ostali gosti iz istocnih zemalja i iz unutrasnjosti hrv cesto mogu osjecati pomalo zapostavljenima. Jedino ne znam sta bih rekao za zadar, sve je to prenapuhano ali opet gdje ima dima... pa možda izbjeci sami grad zadar barem ne ici s autom. a najomrazeniji gosti na jadranu nisu ni slovenci ni srbi vec su to zagrebcani. Uglavnom veca je vjerovatnost da ce ti se nesto desit kod kuce u beogradu ili meni u osijeku nego za vrijeme sezone na moru, broj incidenata je minimalan,

barunoi

pre 15 godina

Mi vojvodjani volimo Istru i generalno hrvatsko primorje ali nemamo nista protiv i ostalih destinacija. Radi se o navici i nekim dobrim starim vremenima koja su iza nas i koja usled drasticnog pomankanja u standardu gradjana zadnjih decenija nikako ne mogu da se povrate. Stvar je izbora moze ti biti dobro bilo gde ako znas da se provedes. Bez zajedljivosti molim. Ja sam bio u Opatiji i super se proveo a isto tako zelim da se i ostali komentatori i njihovi prijatelji i porodice provedu na svojim omiljenim letnjim destinacijama.

Vesna i Miroslav Djordjevic

pre 15 godina

Da.
Sto se mene, mog supruga i cerke tiche, Hrvatska nas moze ocekivati kao turiste i ove godine. Idemo u Rovinj, kao sto smmo ishli i prosle godine. Moj muz nije ranije letovao u Hrvatskoj, njegovi roditelji imaju kucu u Crnoj Gori, Odlazimo i tamo, proshle godine su baba i deda vodili nashu cerku, ali u avgustu smo s njom letovalli u Rovinju i to cemo i ove godine ponoviti. I jedna i druga drzava su za nas iz Srgbije inostransto. Rovinj je prelep, tamo sam letovala u mladosti, a sada tamo letujem s porodicom i srecna sam.
Da, razapnite me na krst, pisite sta god hocete, ali Istra je prelepa. Lepa je i Boka, roditelji mog muza imaju kucicu u Djenovicima, ja zelim da mi dete celo leto provede na moru, to je dobro i zdravo, ali hocu da letujem u Rovinju. Tamo smo podjednako dobrodoshli kao i u Djenovicima.
Nas troje ochekujte, a verovatno i neke nashe prijatelje ove godine.

SRPKINJA

pre 15 godina

volela bih da ni jedan srbin vise ne dodje na hrvatsko more. nikad se ne zna da li ce se ziv vratiti a tek maltretiranje. grcka je nasa zemlja za odmor.

Petar

pre 15 godina

Iskreno, da smo sigurni da ne bi doziveli nikakve neprijatnosti tamo, da mozemo sigurno parkiravati automobile gde god i slicno zasto da ne, stavise mozda i u rangu sa Grckom... ionako smo isti narod, samo sto su nas eto "zeznuli", tako da bi svakako bilo fino otici u Hrvatsku na letovanje ako su povoljne ponude. :)

come hier

pre 15 godina

pozivam sve srbe da slobodno dođu u hrvatsku i mislim da nigjde nebi trebali imati većih problema osim naravno u okolici zadra gdje još uvijek dominira poslijeratni primitivizam, malo je teže zaboraviti prošlost...vi zamjerate zapadu što vas je bombardirao 3 mjeseca a mi zamjeramo vama što ste nas bombardirali 5 godina, evo samo nek se zna..nije baš hrvatska za sve kriva

porodichno

pre 15 godina

proshle i pretproshle godine sam letovala sa cerkom u H.Novom i oba puta smo ishle u Dubrovnik ne jednom, nego par puta, kolima s bg tablama, parkirale se na parkingu, platile, ceo dan provele u Dubrovniku, divno se provele i uvece se vratile u H. Novi. Da u H. Novom smestaj nije jeftiniji, odsele bi u Hrvatskoj, u Dubrovniku ili okolini, proverile smo cene, videcemo ovog leta, ako bude isto kao proslog, letujemo u CG, a u Hrvatsku idemo na jednodnevne izelete. Kad sam ja bila mlada, eh, nije bilo granice i meni je bilo svejedno gde sam nasla smestaj, samo da je bio juzni Jadran.

nada

pre 15 godina

Vec 5 godina letujem sa porodicom uDalmaciji. Bez ikakvih neprijatnosti. Prosli smo sve uvale, gradove i sva mesta od Dubrovnika do Trogira, letovali smo na Hvaru i Bracu. O ljudima mogu da kazem samo sve najlepse.

Zoran

pre 15 godina

Vec tri godine smo bili u hrvatskoj na moru i apsolutno nikakvih problema nije bilo. Ima nasih ljudi mnogo vise nego sto se misli pa cak i sa bg tablicama a o nama iz Vojvodine da i ne pisem.

Marko

pre 15 godina

Svaka cast ljudima koji tvrde da mozemo doci sa nasim vozilima,ali ja znam ljude koji su se vracali autima kao da su iz ratne zone.

A,i necu zaboraviti fotografiju na kojoj se nalazii ulaz na plazu kod Sibenika:
"Psima i Srbima ulaz zabranjen"
Do nekih boljih vremena sto bi rekli grci "Kalimera"

Dejan J.

pre 15 godina

Prosle godine sam na sopstveni rizik poveo porodicu na letovanje autom sa NS tablama u Istru - i nisam se pokajao. Nikakvih neprijatnosti nisam doziveo, a i susretao sam desetak vozila sa srpskim tablama. Naravno vazno je napomenuti da je potrebno postovati saobracajne propise i propisno parkirati, najbolje u okviru hotelskog parkinga i problema nema. U svakom slucaju letovanje je bilo za svaku preporuku a i ove godine sam rezervisao u istom hotelu. Ostatak hrvatskog primorja ne bih savetovao zbog velike "antisrpske kampanje" podrzane od strane drzave. Pozdrav svima.

Veritas

pre 15 godina

Ne mogu da odolim a da ne primetim najpre vrhunsku glupost da se komentari ljudi koji su bili u Hrvatskoj (Istra je zapravo Hrvatska Vojvodina koja je glupim i besnim Hrvatima mrska koliko Vojvodina istim takvim Srbima) predlazu za brisanje! To osorno uklanjanje prava ljudima (izopacenim nacinom) da uopste misle ne samo da je prevazidjeno nego su to poslednji trzaji nacionalisticke umobolnosti, ma kako to grubo zvucalo. Zelim da se ova poruka zaista objavi i pokaze da sa obe strane dva naroda zive ljudi i neljudi i da je dosta bilo terora neljudi nad ljudima, posebno u sopstvenoj naciji. Nacitao sam se po Srbiji i na najvecu sramotu i Vojvodini najgnusnijih parola napisanih protiv drugih nacija, narocito Hrvata, od strane najvecih kukavica koje je Srbija ikada videla, pravih izdajnika svega sto je ljudsko, izdaje nad Srbima koji zive u Hrvatskoj i placaju ceh. Stidim se u ime postenih ljudi u Srbiji i iskreno pozdravljam sve ljude iz Hrvatske koji citaju ove komentare zeleci da uvide da gosti koji nameravaju da dodju predstavljaju pravo bogatstvo i treba ih ugostiti i obezbediti na najbolji nacin. Verujte, nama je sa probisvetima tesko koliko i vama sa vasima. Neka provokacije bilo koje vrste vise nikada ne naruse ono sto ljude cini ljudima.

Svrbijanac

pre 15 godina

Prost razlog zasto vise necu ici u Hrvatsku:

1931. Srba u Hrvatskoj 1.500.000
2001. Srba u Hrvatskoj 150.000


Ali ne, nije dovoljno nama da se naucimo, nego jos treba i da trosimo pare i podizemo njihovu ekonomiju. E, pa, ja ne.

I samo da dodam, isao sam 14 godina u Rovinj. Ali, sada adio.

sale

pre 15 godina

Sad su svi uzeleli Srba i voleli bi da imaju vise gostiju.

Pa gospodo da niste proterali Srbe iz Krajine sad bi ste imali mnogo, mnogo vise gostiju!

Vlada

pre 15 godina

Dragi moji,

Jasno je meni da se hrvatski turizam nada mnogim gostima ali mi nije jasno zasto nigde u Hrvatskoj nisam video grafite:
Ruse na vrbe, Cehe na vrbe, Madjare na vrbe i slicno.

Mozda zato sto se ne rimuje???

Nimalo nije prijatno videti natpis na zidu te vrste, a upravo se odnosi na tebe.

Hrvatska je prelepa zemlja generalno, a kamoli primorje ali ne hvala. Vi Hrvati izvolite u BG, niko vas nedira niti ce.

Ziveli!

NS

pre 15 godina

prošle smo godine sa dvoje male dece i NS tablama bili u M.Lošinju.Zaista sam pred polazak imala "knedlu" u grlui kada smo tamo stigli sam tiho govorila,da me ne čuje neki radikalni Hrvat, ali sve to sam zaboravila za jedan dan.Cela familija je oduševljena, svi su ljubazni, čisto je.Ove godine idemo opet

8 godina letovanja u Istri

pre 15 godina

Od 2001 letujem svake godine u Istri - sa srpskim pasošem.
I ove godine ću letovati u Istri. Ljudi su prijatni i gostoljubivi i ako je tema Srbija to su uglavnom Jugonostalgičarske (lepe) uspomene, tablice iz Srbije su sasvim normalna pojava u Puli.
Južnije od Istre me Hrvatska ne zanima (ako se Istra uopšte može svrstati pod "Hrvatska"), isto kao što me ne zanimaju ni komentari ljudi koji nikada nisu ni bili u Istri.

Tanja

pre 15 godina

Prosle godine letovala sam na Bracu, bilo je savrseno. More je kristalno cisto, cene su sasvim normalne, nismo imali nikakvih neprijatnosti, naprotiv. Ove godine planiramo Hvar. Sto se mene tice, mozemo samo da cestitamo Hrvatima na tome kako cuvaju i odrzavaju svoju obalu, tako i treba. U odnosu na Cg obalu, Hrvatska je neuporedivo cistija, tako da, na stranu sve drugo, uvek cu se pre odluciti za Hrvatsku.

blue rider

pre 15 godina

Jasno mi je da postoje ljudi sa obe strane koji i dalje zagovaraju hejt. Zao mi je sto samo sto su najglasniji a ima ih najmanje. Ja vec tri godine letujem u HR, idem BG tablama, nas cetvoro! Reci cu samo da nismo stedeli na brateee, bre itd (30godisnjaci). Parkirani u srcu Dalmacije, svi da vide table. Niko nas nije dirao. Mozda cu otici opet, blizu je, govore nas jezik, ne treba mi viza, more je vrh. Ali cinjenicno je stanje da drzava HR mora da povede racuna o banditima koji prave s...nja. Kao i mi o nasima.

pekka

pre 15 godina

Citam redovno ovakve textove i komentare na njih. Sve mi je veoma zanimljivo jer sam veliki zaljubljenik u more, a posebno jadransko i jos preciznije Hvar (grad) koji smatram svojim drugim domom iako sam rodjeni Vojvodjanin. Moze se stoga zakljuciti gde letujem sa porodicom i kakvi su utisci. Kada sednemo u kola i krenemo na Hvar ja se stvarno svaki put osecam kao klinac, jer sam sa roditeljima u bivsoj zajednickoj drzavi redovno letovao na Hvaru.
Medjutim posle vise godina apstinencije, usled poznatih dogadjanja, uputili smo se na letovanje u Istru. To je bilo nase prvo letovanje u Hrvatskoj nakon duze pauze. Izbor destinacije nije bio slobodan, nego sam ja od jednog klijenta kojem sam projektovao kucu dobio kljuceve predivne vile na samoj obali mora. Tako smo se zaputili nasim kolima put Istre, a preko Zagreba i Rijeke,gde imamo prijatelje. Da skratim, odlucio sam da putujemo mojim momackim autom (kabrioletom) kako bismo sto intenzivnije proziveli celu avanturu. Kola sam ostavljao parkirana u Umagu, Porecu, Novigradu....i skoro uvek ovorenog krova. Nikada niko nije uradio nista lose, a u voznji su nam domaci uvek pomagali da se bolje snadjemo na gosujucem terenu.
Pre polaska na put su me mnogi ovde cudno gledali, ali meni nije bilo jasno zasto, ni tada kao ni sad. Od te godine letujemo na Hvaru po nekoliko nedelja, putujemo svojim kolima (sada porodicnim, a ne momackim) i ludo se provodimo. Moja cerkica vec sad voli Hvar isto kao i ja i ima tamo svoje drustvo kao i mi stariji.
Znam da su svi komentari subjektivni, pa tako i ovaj moj. Ovaj je svakako i najiskreniji i najdobronamerniji.
Pozdrav svim ljudima dobre volje!!!

Zoran

pre 15 godina

Kako je zanimljivo. Evo pre neki dan u predstavnik slovenačke turističke organizacije priča kako očekuju više turista iz Srbije pošto trend raste.

Okreću se i jedni i drugi za slamčicu iz Srbije. Dok je med i mleko rasturaju te po medijima ali kad zaškripi dobar si.

ronioc

pre 15 godina

Ljudi moji to vam je sve relativno! Eto prosle godine vas je bilo oko 110 000.
Koliko ljudi od tog broja je imalo neugodna iskustva?
Na Bolu,Hvaru,Dubrovniku i drugim mjestima elitnog turizma nema sanse da vas ko krivo gleda.Pitajte svoje "tajkune"!
Medjutim ta su mjesta za prosijecnog turista iz Srbije preskupa!S druge strane u npr.Zadru je vrlo vjerovatno da bi mogli imati nekih neugodnosti.Onda lijepo ne idete na Zadarsko primorje.Naravno da sigurnost turista nije ista u svim mjestima ali tako je svagdje u svijetu.Nije isto npr.u San Remu i Napulju,bio uvjerio se!
Siguran sam da su na svim Dalmatinskim otocima turisti iz Srbije jednako sigurni ko i svi ostali gosti.Zasto?Pa zato sta ti otoci za razliku od Zadra nisu osjetili rat,nisu bili u blokadi i granatirani 5 godina.
Vecina vas tu govori kako Istra nije Hrvatska a onda se iscudjavate kad naletite na neku budalu u Hr.
Dakle lani je u HR bilo 9 i po milijuna turista i uvjeren sam da ce se velika vecina vratiti!!!

Tina

pre 15 godina

Prosle godine smo suprug i ja bili na odmoru u Rovinju.Isli smo na izlete na Brione i obilazili Limske kanale.Takodje smo isli na izlete do Pule i Rijeke. Bili smo iznenadjeni koliko smo videli kola sa BG i NS tablicama.Ja sam sve vreme imala osecaj kao da nisam u HR.Sve je u znaku Italije. Jako puno ima Italijana i na svakom koraku mozete cuti njihov jezik. Cene su visoke, kako u prodavnicama tako i u kaficima i restoranima.More je dosta hladno. Plaze kao plaze ne postoje.Svuda su stene.Istra je uvek bila multi nacionalna regija i uvek se razlikovala od ostatka Hrvatske.

Belgradese

pre 15 godina

Eh, da smo dobili nove tablice (kao sto su obecavali), pa da dam oglas: Menjam beogradske tablice BG383AB za italijanske (Bergamo) istih oznaka, na 15 dana. I da nije SEKE, otisao bih u Rovigno, grad za koji me vezu veoma lepe uspomene. Tanti auguri a'l Istriani!

Ra

pre 15 godina

Najlepši deo svog života sam proveo u Hrvatskoj-Zagreb, Rijeka. Imaju najlepšu obalu na svetu. Voleo bih da provedem odmor, recimo u Istri, ali nažalost kao što je neko rekao ovde, imaju mnogo radikalnih elemenata. Možda i ne baš mnogo ali su veoma agresivni, opasni čak po život. Radikali u Srbiji su neugodni samo u retorici. Hrvatski radikali su opasni, destruktivni i mrze toliko da se ta energija oseća. Verujem da bi turisti iz Srbije trošili mnogo više novca nego turisti iz Evrope, ipak neka ostane to za neko drugo vreme. Hvala na ponudi.

Kiza

pre 15 godina

Ja ne idem na letovanje u Hrvatsku.

Kako da idem kada na youtubu mogu da vidim kako hiljade ljudi u Hrvatskoj pevaju "Ubi, Ubi Srbina", i niko ih ne hapsi zbog toga, niti skida te snimke. Da li je izazivanje nacionalne mrznje u Hrvatskoj krivicno delo kada su Srbi u pitanju?

Voja

pre 15 godina

Slazem se u potpunosti da treba normalizovati protok ljudi i robe u potpunosti. Ipak, smatram da nije jos uvek trenutak za to. A ne znam ni kad ce biti. Ne mislim na nas odlazak u Hrvatsku, vec i obratno. Smatram da je Hrvatima zanimljiv nas ruralni turizam, pa sto da ne. Ipak, evo pogledajte Final Four NLB: sta rade navijaci, pale Dinamov sal i gadjaju klupu bakljama. OK je sto Dule Vujosevic izadje i kaze to sto kaze, OK je sto vecina publike aplaudira tom gestu ali, jos uvek ima manjine koja radi to sto radi. Kao i u Hrvatskoj. Zalosno, ali tacno.

Sergios

pre 15 godina

Od 2005 godine letujem od Zadra do Dubrovnika. Nisam imao nikakvih problema. Osim kad je prodavacica na Dugom otoku pitala "A koliko je to u dekama??". Dolazim sa BG tablicama. Auto mi stoji parkiran po dve nedelje u Trogiru.
Preporucio bih svima.
Naravno da postoje "radikali" i tamo i ovamo...

Saša

pre 15 godina

Zao mi je sto vise nikada necu videti Dubrovnik, Korculu, Brac, Hvar, Sibenik, Crikvenicu, Opatiju Mljet, Rovinj, Porec......Siguran sam da je vecina Hrvata potpuno normalan svet, ali dovoljna je samo jedna budala da ti upropasti odmor... I ako morate da nam kazete da ce nasa vozila da budu u redu i da niko nece da ih dira onda tu nesto nije kako teba....

Violeta

pre 15 godina

moj muz i ja smo letovali u Dubrovniku pre tri godine i veoma lose smo se proveli.
1. preskupo je! (imaju jako visoke cene a usluga i ljubaznost su ispod proseka) 2. standard hotela je los u poredjenju sa drugim destinacijama (npr. turska ili egipat) 3. kao srbin se ne osecate bas najprijatnije jer vas svi gledaju kao "belu vranu" kad provale odakle ste. na kraju smo poceli da se svima obracamo na engleskom da bi dobili isti tretman kao i drugi (ne-srpski) turisti.
zbog svega gore navedenog ne vidim ni jedan razlog zasto bi ljudi iz srbije trebali da idu u hrvatsku na letovanje i zato vam najtoplije preporucujem da izaberete neku drugu destinaciju.
ps: preporucujem vam egipat!

splico

pre 15 godina

Ja gustan kad je turista manje, more i obala ostaju cista i covik ima vise mira. Posljedice masovnog turizma za okolis dobro se vide i u Grckoj i u Spanjolskoj i kome se tamo ide neka mu je sritan put i mirno more ;)

Đole

pre 15 godina

Nemam ništa protiv Hrvata i ljudi iz Srbije koji će otići na odmor u Hrvatsku. Ali, to kako se Hrvati a Boga mi i Crnogorci ponašaju je krajnje licemerje. Do skoro smo bili "paradajz turisti" koji nikome ne trebaju, a kada Nemci, Rusi i ostali "priželjkivani gosti" malo prištede na uštrb odlaska na more, ko će da nas vadi iz krize - pa naravno Srbi koji su odjedanput postali "omiljeni gosti". Upravo iz tog razloga odlaziću i dalje u Grčku gde nisam žalio ni jedan do sada potrošeni Evro.
Pozdrav

nebojsa

pre 15 godina

bio sam prosle godine u Zadru na letovanju bas u trenutku kada je bila proslava 13 godina Oluje i veliki koncert Tomsona. imao sam smestaj kod gazdarice koja je po preporuci bila "normalna" i koja nas je danima davila sa hrvatskom politikom. na kraju sam jos i doziveo da je devojka od nekih 18 godina koja prodaje pice pocela sa sa nama razzgovara na engledkom jer sam narucio dve pce umesto dvije.
uglavnom sam se osecao neprijatno i necu vise da trosim svoj odmor na to smaranje. radije idem u Tunis ili Grcku.

Nindza

pre 15 godina

Morace prvo da promene "stav". Anti srpska kampanja je jeziva u Dalmaciji, i podrzana od vrha drzave. Na svakom koraku su djavolje glave sa krstom sa cetiri ocila, izlozbe, manifestacije povodom "srpsko-crnogorske agresije". To nisu grafiti na ulicama, niti plakati parapolitickih formacija.
E sad, praksa govori drugacije-naravno da se dosta ljudi tamo vise ne bavi time ali opet...pa "Oluja" se slavi pocetkom avgusta, u sred sezone. I dokle god se bude slavila, broj turista iz Srbije se nece znacajno povecati.

ISTOČNO OD RAJA

pre 15 godina

Hrvatima su Srbi draži nego Slovenci, pokazalo je posljednje istraživanje javnosti agencije GfK, provedeno na reprezentativnom uzorku od tisuću građana. Rezultati istraživanja potvrđuju da je građanima puna 'pipa' slovenskih klipova pod noge Hrvatske na putu za Europsku uniju te su, poput svoga premijera, sve naklonjeniji istočnim susjedima, s kojima bi u Uniju mogli - ruku pod ruku

subotičanin

pre 15 godina

Ja nemam problema u svojoj glavi o srpsko-hrvatskim odnosima i rado bih otišao u Hrvatsku na letovanje sa svojim stojadinom subotičke registracije, ali nemam para za to zadovoljstvo!!!

Milan

pre 15 godina

Ja sam kao dete odlazio u Hrvatsku i zimi i leti i zaista mi je ostalo u jako lepom secanju i voleo bih da se opet tamo vratim jednog dana. Ali pored svega ovoga, ipak cu izabrati Grcku ove godine. Mozda je iracionalna panika u pitanju, ali ipak postoji. Nisam nacionalista i delim ljude samo na dobre i lose, ali bas zbog toga ne zelim neprijatnosti koje bi me uverile da su sve ove gluposti sto nasi nacionalisti pricaju istinite. Uvek se razocaram kad mi neko sudi zbog toga sto sam ovo ili ono po nacionalnosti ili sto sam iz istocne evrope i to me uvek rastuzi, pogotovu jer sam uvek bio vaspitan da se gadim nacionalizma i svih ostalih oblika diskriminacije. Radim tokom cele godine da bih mogao da ustedim i te pare potrosim negde na odmoru i ne zelim da mi cela godina rada propadne zbog neke glupe neprijatnosti, koliko god ona bila retka pojava. Nadam se da u buducnosti necu imati ovakve misli i da cu opet moci da uzivam u lepoti Jadrana. Takodje zelim da iskoristim ovu priliku da pozovem ljude iz Hrvatske da posete moj kraj, odnosno Vojvodinu, i uzivaju u nasim salasima, hrani, miru i tisini. Ali razlika je u tome sto ja mogu da garantujem da nece imati apsolutno nikakvih neprijatnosti, a ne da ih zovem uz rezervu.

odmor bez navijaca

pre 15 godina

Podrzavam one, manje hrabrije, koji ne zele da rizikuju i letuju u zemlji gde mogu imati problema samo zato sto su Srbi. S druge strane, pre dve godine sam letovao u Porecu (Istra) a prosle godine na ostrvu Hvar. Nisam imao nikakvih problema, pridrzavajuci se zlatnog pravila da se ne eksponiram previse i ne sukobljavam sa lokalcima. Ako si ti kulturan i ne istices svoj srpski ponos, niko te nece dirati.
Mestani Hvara su bili odusevljeni brojem Beogradjana koji su ponovo poceli da dolaze na to ostrvo.
Uzivajuci u prelepim uvalama, pomislih kako je i dobro sto postoji ta mala "tenzija" i fama o neprijateljstvu, jer ne mogu videti sve one silne nase navijace, koji svakoga leta divljaju po turskim i grckim plazama...

cope

pre 15 godina

Mene neka ne cekaju.
Nisam neki veliki nacionalista ali je ocigledno da moj narod nije dobrodosao da zivi tamo ali je dobrodosao da trosi pare na leto i to samo kada je ekonomska kriza, a to je licemerno.

sick and tired

pre 15 godina

U svakom slučaju pre bih u Hrvatsku no u CG. Ako ništa, hrvatski zvaničnici izjavljuju da smo dobrodošli, dok su CGorci skoro izjavili da ih "ne zanima regionalni turizam".

Nakon što sam to rekla, ja ove godine idem u Tunis, a Hrvatska će morati malo više da me se uželi, da bih ostavila svoje evre kod njih.

jelena

pre 15 godina

Pozdravljam njihova ocekivanja. Ipak, osim finansijske krize, mislim da dosta imaju veze sa cinjenicom da su neke zapadnoevropske zemlje, pocevsi sa Velikom Britanijom, upozorile svoje gradjane da je, nakon ubistva Pukanica i Ivane Hodak, Hrvatska relativno nebezbedna zemlja.

MIle iz Lajkovca

pre 15 godina

Niste mi jasni oni koji misle da je more najzdravije. Pa zar nije jos zdravija nasa Tara, Zlatibor, Ivanjica? Po cemu je cvarenje na plazi zdravije od planinarenja po Zlatary? Em je jeftinije, em ne rizikujete melanom koze, em ti niko ne porucuje Srbe na vrbe i ne moras da imas low profile da se ne bi zamerio lokalcima. Ja ovo leto idem na Zlatibor, bili smo tamo mnogo puta i SUPER smo se proveli!!!

Mogucnost

pre 15 godina

Al' nam skace rejting kod razne bivse "brace"! Sad bi nasa turisticka organizacija trebala da poradi na dobijanju posebnih uslova za grupna letovanja, pa da svi vide neku vajdu.

mali marinko

pre 15 godina

Ma nema tu nikakve priče ako ste kulturan čovjek svi će se kulturno ponašati prema vama. No kako sam se načitao negativnih komentara o Hrvatskoj dopustite i vi meni nekoliko negativnih komentara o turistima. Budući da se bavim iznajmljivanjem svašta sam doživo: da mi talijan razvali vrata, da mi zagrepčani namjerno proliju crno vino po krevetu, da mariborac usred Hrvatske pjeva "je**m te Hrvatska", da tip iz Čačka u vožnji izbaci doslovno vreću smeća kroz prozor, da bosanac otvori vrata automobila i nasred raskrižja ostavi praznu bocu pive. Dakle nisu svi turisti baš bogom dani, za neke treba poveća doza tolerancije ali zato znamo cijeniti one kulturne.

Svi komentari naših turističkih djelatnika o povećanju turista iz Srbije se temelje jedino na podacima iz prošlih godina koji govore da sve više Srba za svoj odmor bira Hrvatsku. Valjda smo to ipak nečim zaslužili.

Onima koji žive u uvjerenju da Hrvatska očekuje od Srba da joj 'spasi' sezonu samo da kažem da je broj noćenja koje su ostvarili Srbi na Jadranu prošle godine činio 0,8% ukupnih noćenja dakle nešto između Rumunja i Norvežana. Kao takvi vi, na našu žalost, ne možete niti ublažiti pad a kamoli spasiti sezonu. To je surova statistika.

Svima koji idu na odmor gdjegod se odlučili želim dobar i ugodan odmor...

Heh

pre 15 godina

Li-la... Dok se *opet* Hrvati i Srbi pravo ne pomire nema tu previse napretka na ovim prostorima. Mozda i bolje ovako - svako u svojoj drzavi. Turizam je tu samo sporedan, ali je isto tako cinjenica da je i grana koja guta mnogo hrane, a tu SR ima sanse, buduci da HR dosta hrane uvozi, a i hrana je slicna onoj u HR (citaj nije njemacka salama okusa papira)...

Dragan R

pre 15 godina

Bio sam nekoliko dana krajem marta u Istri i obišao jedan veliki deo. Mogu vam reći da su komšije daleko odmakle od nas po pitanju puteva, cena bezina i putarina je niža nego kod nas. Takođe nismo imali problema ni na granicama ni na putevima ni u gradovima. Nas četvorica smo prešli 1350 kilometara kolima jeli spavali dve noći i kada smo sve sabrali koštalo nas je 60,90 evra.Sve putarine prolaz kroz Učku dva puta. Da ne govorimo da na pumpama je gorivo mnogo bolje i jeftinije. Imaju bezin od 100 oktana dok je na našim pumpama to Ruska Državna tajna. Ranije kada sam letovao u Crnoj Gori imao sam utisak da me konobari gledaju kao da sam im nešto ukrao.

Giant

pre 15 godina

Samo napred u Istru i Kvarner (Rijeka i kvarnerski "otoci"). Ovo je pre svega poziv profesionalaca nama komšijama da smo DOBRODOŠLI kao i svi drugi TURISTI iz bilog kog dela sveta. Neće hrvatski turizam da procveta zahvaljujući nama iz Srbije, već je ovo civilizacijski poziv dobrodošlice. Naravno, nikako ne treba da zaboravimo da smo došli u jednu stranu zemlju. PS. Dragi zemljaci, samo napred u Istru i Kvarner (Rijeka i kvarnerski "otoci").

petar- Dubrovnik

pre 15 godina

Koliko sam informiran U Dubrovniku imamo dosta elite iz Srbije i dobro su došli ali dobro znamo da u Dubrovnik u visokoj sezoni ne dolaze ni francuzi i njemci jer je Dubrovnik destinacija za turiste dubljeg đepa.Turisti koji se kreću su ameri,australci englezi, irci uglavno englesko govorno područje. Dubrovnik jest u RH ali isto kao da nije. Nije problem ovdje nacija nego standard. Cijene su stavili zapadnjaci koji i imaju više od pola smještajnog kapaciteta.

nekompatibilan

pre 15 godina

Svaka cast Hrvatima i Hrvatskoj ali za mene je letovanje u Hrvatskoj kao paraglajding - jako ekstremni sport. Morace Hrvati da porade mnogo da bi im Srbi dosli u nekom znacajnijem broju a do tada ce ponovo biti aktuelni Nemci tako da ne vidim svrhu svega ovoga.
Jednostavno - nismo kompatibilni.

ana

pre 15 godina

Bila u Hrvatskoj, Crnoj Gori, Grckoj, Turskoj, Tunisu, Egiptu, Tajlandu.
Od nabrojanih, najvise sam neprijatnosti imala u Turskoj pa u Crnoj Gori. Nikada se ne bih vratila da im ostavljam svoje teskom mukom zaradjene evre, pogotovo kad se uzme u obzir to sto su ovi drugi izjavili kako im ne trebaju paradajz turisti tj. Srbi (u zivotu nisam letovala po principu paradajz turizma, ali smatram takve izjave licnom uvredom, i pre ce me videti Turci no Crnogorci na svojem primorju).
A sto se tice Hrvatske, nisam imala neprijatnosti. Bilo je ok, mada vise volim Egipat - ima mnogo vise sadrzaja, za iste pare.

Cera

pre 15 godina

Licno, ne koristim ni po kuci ni "bre" ni "brate" ali ako je i dalje bitno da li sam narucio kavu ili kafu, dve ili dvije... onda nista. Hvala, ali moj odmor potpuno iskljucuje tu vrstu koncentracije, kojim cu naglaskom nesto reci ili bilo kakav oblik nesigurnosti. Drugi put komsije. Prijatno.

vojvodjanin

pre 15 godina

Samo bih prokomentarisao ova upoređivanja Istre s Vojvodinom... To mogu porediti samo oni koji ne poznaju Srbiju. U Srbiji ima krajeva u kojima su ljudi znatno tolerantniji prema strancima i drugim nacijama nego u Vojvodini. Jeste li nekad čuli za međunacionalni incident u Timočkoj Krajini ili u Nišu? Hrvati mogu biti sigurni da će biti bolje dočekani na jugu Srbije, pa i u Šumadiji, nego u Vojvodini, jer, ako ništa drugo, u Vojvodini je najviše izbeglica iz Hrvatske.
Što se tiče Istre, Rijeke i Kvarnera, prošle godine sam bio tamo, i zaista sve u superlativima mogu da kažem. Nisam ni trenutka krio da sam Srbin, i ko god je čuo odakle sam, dobio sam samo osmeh. Za južnije krajeve ne bih za sada proveravao

barunoi

pre 15 godina

Mi vojvodjani volimo Istru i generalno hrvatsko primorje ali nemamo nista protiv i ostalih destinacija. Radi se o navici i nekim dobrim starim vremenima koja su iza nas i koja usled drasticnog pomankanja u standardu gradjana zadnjih decenija nikako ne mogu da se povrate. Stvar je izbora moze ti biti dobro bilo gde ako znas da se provedes. Bez zajedljivosti molim. Ja sam bio u Opatiji i super se proveo a isto tako zelim da se i ostali komentatori i njihovi prijatelji i porodice provedu na svojim omiljenim letnjim destinacijama.

Aster Blistok

pre 15 godina

Ja sam se rodio na moru u Hrvatskoj, zivio dole dvadeset i pet godina i da vam iskreno kazem ne pada mi vise na pamet da se vracam (nisam ucestvovao u ratu, jednostavno imam vrlo losa iskustva sa mnogim stvarima iz Dalmacije).Onima koji odlaze u Hrvatsku na more zelim sve najbolje i dobar provod, to je jedno od najljepsih i najtoplijih mora na svijetu.

bgd

pre 15 godina

Razlika izmedju ISTRE (napominjem) i CG primorja ( oznacena kao jeftinija ponuda za ovu letnju sezonu) je jednostavna. Na HR primorju mozes da se prijatno iznenadis gostoprimstvom, cenama kao u Beogradu, dobrim putevima, sirokom ponudom kulturnih desavanja, dobrim plazama, mirisom borovine ... Dok na CG primorju sve moze, vrlo lako da bude neostvaren san ...
Pozdrav za ISTRU i divne ljude koji tamo zive i postuju svakog turistu bez obzira na tablice i govor ...

nagy980

pre 15 godina

ja sam iz Osijeka pa sam znao imati par manjih ali neugodnih iskustava. cinjenica je da na moru vise vole goste iz zapadnih zemalja i da ce njima posvetiti vise paznje dok se ostali gosti iz istocnih zemalja i iz unutrasnjosti hrv cesto mogu osjecati pomalo zapostavljenima. Jedino ne znam sta bih rekao za zadar, sve je to prenapuhano ali opet gdje ima dima... pa možda izbjeci sami grad zadar barem ne ici s autom. a najomrazeniji gosti na jadranu nisu ni slovenci ni srbi vec su to zagrebcani. Uglavnom veca je vjerovatnost da ce ti se nesto desit kod kuce u beogradu ili meni u osijeku nego za vrijeme sezone na moru, broj incidenata je minimalan,

zoran

pre 15 godina

Ljudi, Hrvatska nije samo Istra. Osim dva ili tri komentara ne vidim da smo se izlomili od letovanja juznije od Rijeke.
I ja sam od prijatelja koji zivi u Umagu cuo da sa tim delom nema problema cak i sa kolima da ides; ali ajde da se neko pohvali da je letovao sa kolima na BG table od Zadra do odprilike Korcule; a to je najlepsi deo Hrvatske obale... "dok oni kazu ne brinite za kola, tu nesto nije u redu"...u Grckoj ne brinem o kolima niti me neko upozorava

mh

pre 15 godina

kakvo je to letovanje kada ja za svoje novce treba da pazim kako govorim i koje reci koristim da se neka uvazena prodavacica ne bi uvredila ili da me neki lokalni bilmez ne bi prebio i kakvo je to letovanje kada se posebno mora naglasavati da ti niko nece izgrebati auto, prebiti ili opsovati? Halo ljudi. Ako postoji i promil mogucnosti da se takvo nesto desi - tamo se ne ide. Ides tamo gde si dobrodosao, gde se teme automobilskih tablica uopste ne postavljaju i gde ne moras celo vreme da se izvinjavas lokalcima sto si uopste ziv. Tako da sto se mene tice, ja na hrvatsko more ne idem, ko ide - sve najbolje - a ja cu otici tamo gde sam bio dobrodaso i pre krize i pre dve godine i pre deset godina.

marioreniZG

pre 15 godina

Dobrodošli ste u Hrvatsku od većine hrvata. Imamo primitivce (posljedica rata) baš kao i vi i vjerujte mi, jednako možete proći kao i neki zagrepčan u dalmaciji. Nije stvar objekta mržnje već same potrebe da se mrzi. Znam ljude koji su direktno pogođeni ratom pa ne mrze a i one koji nisu pogođeni ni malo pa mrze. Pozdrav svima i vidimo se u BG.