Sreda, 11.03.2009.

16:33

Beograd zarađuje kao pola Srbije

Grad Beograd ima za 58 odsto veći fond isplaćenih zarada nego ostatku Srbije, iako u Beogradu živi čak 60 odsto manje stanovnika nego u centralnoj Srbiji.

Izvor: B92

Beograd zaraðuje kao pola Srbije IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

62 Komentari

Sortiraj po:

jelena

pre 15 godina

Vi izdrzavate pola Srbije,a druga polovina zajedno sa Vojvodinom izdrzava vas!!!Da li zaista verujete u to,da razlike u ovoj zamlji izmedju Beograda i ostatka ove nase jadne zemlje nisu astronomske,i da bi ovako,zapravo trebalo da bude???

nislijka

pre 15 godina

Razlika u procentu,koji se odnosi na broj visokoskolovanih,izmedju Beograda i jugoistocne Srbije,je takodje produkt "beogradizacije",sto nas vraca na pocetak,centralizacija,veliki problem ovog drustva!Ljudi sa fakultetskim diplomama,nemaju mogucnost zaposljenja u svojim gradovima,jer se radna mesta otvaraju samo na severu zemlje,usled neravnomernih ulaganja,tako da to rezultira smanjenjem broja visokoskolovanih u unutrasnjosti,a povecanjem fakultetski obrazovanih u Beogradu.Mada,ja ne vidim "ekonomsku centralizaciju" kao jedini problem...

pera lozac

pre 15 godina

To je bas ono sto i kazem:

1.Grand kafa - u kojoj to opstini raste ta kafa
2.Frikom - pa Bg je jedan od najvecih prozvodjaca malina, sljiva, boranije...
3. Imlek - ih pa oni mleko samo u BG kupuju
4. centroproizvod - tek oni sve ali bas sve kupuju ili proizvode u BG (posebno kafu)
5. pupin telekom - a da nije njih Alcatel bi mozda i prodao neku centralu ovde
6. Galenika - koji je to njihov lek na kome ne pise da je radjen po njihovoj licenci

U tome je glavni problem nas iz unutrasnjosti (provincije) sto je nama nemoguce da bilo sta DIREKTNO UVEZEMO ILI IZVEZEMO a da to ne prodje kroz neku od firmi iz BG. U Beogradu ga prepakuju i kao sto sam i rekao nista ne proizvedu.

wladan

pre 15 godina

posto je jedan nas veliki politicar voleo da prica slikovito,,,
da pokusam da ga imitiram

imala majka dva deteta
jedno mrsavo i jedno debelo
i nastala je glad
i majka se unervozila jer debelo dete vise nije moglo da krka kao pre...


That is it

DID

pre 15 godina

Da se Srbija otcepi od kruga dvojke ili Beograda. Mozda ce kada postane grad polis (drzava) jos bolje ziveti. A Srbi nece morati vise nikoga da krive za svoje probleme.

Posejdon

pre 15 godina

Kupujem bilo sta sto je PROIZVEDENO U BG.
Znaci: necu uslugu, savet, studiju o izvodljivosti, procenu, analizu
bilo sta sto moze da se zapakuje u jednu kartonsku kutiju.
pera lozac

1.Galenika-lekovi
2.Soko Štark-slatkiši
3.Grand i Don kafa
4.Frikom
5.Centroproizvod
6.Imlek-sterila i ostali mlečni proizvodi
7.Pupin Telekom
Ima i proizvoda koji ne mogu baš da stanu u kutiju:Ikarbus autobusi,poneki IMT traktor, LOLA oprema
Ovo je samo onako na brzinu nabacano i ima toga još onoliko.Naravno ne proizvodi se to u centralnim opštinama gde fabrikama nije ni mesto,već u Zemunu,Surčinu.Rakovici i sl.
Skoro nisam pročitao ovako tendencioznu i nestručnu analizu.Istina je sasvim drugačija,više od 120 opština u Srbiji nije sposobno za samostalan život bez budžetske pomoći,dakle te opštine mnogo više troše iz državnog budžeta nego što u njega uplaćuju.

VOJVODA

pre 15 godina

O majko, pa fala bogu kad je samo Telenor, Telekom, Delta, svi na istom mestu, nek se presele na jug ili negde pa da vidimo Beograd... Lako je tako kad sve najvece komanije na istom mestu...

vracarac

pre 15 godina

@Ena
Ena, sta se brecas? Ko je rekao da u Nisu i Kragujevcu nema univerziteta?
Sremac je pravio analogiju izmedju Beograda (grada) tj. odredjenih gradskih opstina i jugoistocne Srbije (region). Jugoistocna Srbija je mnogo veca povrsina. Otud i tolike razlike...
P.S. Kragujevac ne pripada jugoistocnoj Srbiji.
P.P.S. Tebi i slicnima fali malo funkcionalne pismenosti, ;)

pera lozac

pre 15 godina

Kupujem bilo sta sto je PROIZVEDENO U BG.
Znaci: necu uslugu, savet, studiju o izvodljivosti, procenu, analizu
bilo sta sto moze da se zapakuje u jednu kartonsku kutiju.

Bojan C.

pre 15 godina

Ova vest, tj. anketa, napisana je potpuno neprofosionalno i daje katastrofalno netačne podatke.

Slažem se da je nivo standarda i razvijenosti u Srbiji neravnomeran, ali NIJE toliko neravnomeran. Ovo što su oni izneli je prosto smešno.

Prvo, ne kaže se ko je radio anketu. Drugo, kaže se 9,8 isplaćeno milijardi u centralnim opštinama, ali se ne kaže kada... Mesečno, godišnje? Dnevno? Zatim da se na površini od 29.000 kilometara isplaćuje 300 hiljada, opet, kada? Mesečno, godišnje? Samo razmislite, 300 hiljada dinara je 30 malih plata po 10 hiljada dinara! Prosto abnormalno. Znači na tom prostoru od 29 hiljada km2, što su na karti označili žutom bojom, živi 30 ljudi koji (valjda mesečno) prima 10,000 dinara? Rekao bih da ne. Plate su u Beogradu veće, i Beograd pravi BDP, po broj stanovnika I u apsolutnom iznosu, veći od svih ostalih delova Srbije, to je istina. U rezultatu, ovo je dobro za Srbiju, nikako loše. Zapitajte se da li bi Amerika bila bogata zemlja da nema bogate gradove kao što je Njujork, Los Anđeles, Čikago, itd.?
Neko je pominjao Kragujevac... Bio sam tamo skoro, popio pivo u fensi kafiću i jeo pljeskavicu u rupi kod Žel. stanice, cene su bile apsolutno iste kao na uporedivim mestima u Beogradu... Verujem da su i plate dotičnih zaposlenih na tim mestima barem slične, ako ne i iste.

Ne kažem da je poenta ove tzv. vesti zlonamerna, odnosno možda je samo nestručna, ali kažem da je netačna i širi lažne informacije koje štete inteligenciji opšte populacije.

misa

pre 15 godina

Matematika je čudo, o statistici neću da govorim, to je tek čudo. Moja porodica po m2 stambenog prostora ima takođe odnos 1200:1 (supruga i ja / sin). Uradili ste identično kao i istraživač koji je zaključio da je BG najjeftiniji grad. Pokušajte, ako vaši "IT stručnjaci" umeju to da urede, izuzmite zarade direktora javnih preduzeća, zarade poslanika i ministara, kao i nepomenuta radna mesta (npr. RIK), neka se ne uvrede, unapred se izvinjavam, samo zbog dužine teksta, tj., sve zaposlene koje imenuje i postavlja Vlada RS i njeni organi. Posebno obratite pažnju na dodatke na zarade (njih obavezno izuzmite).
Siguran sam da ćete se iznenaditi koliko sada iznosi prosečna zarada!
Najljubaznije molim da se uradi sledeće “istraživanje”: Koliko ima domaćinstava, iz Vaše uporedne unutrašnjosti, čiji članovi NE RADE u inostranstvu (njih je neuporedivo manje, lakše se prebroje) u odnosu na ista domaćinstva u BG. Prema mom mišljenju trebalo bi istražiti koliko domaćinstava u BG poseduje okućnicu (da i mi neko domaće jaje pojedemo) u odnosu na ista domaćinstva u samo vama znanoj uporednoj unutrašnjosti čiji članovi primaju zaradu ili ne primaju, a STATISTIČKI su zaposleni (nisu ti ljudi krvi, verovatno i ne znaju da su statistički pobrojani).
Kada dobijete prosek primanja u BG po mom modelu, uporedite ga sa cenom potrošačke korpe. Nemojte se zaprepastiti! Šta mislite da li je to negativan broj? Sada ovakao dobijeni količnik uporedite sa zaradom iz unutrašnjosti (prethodno oduzmite obaveze prema državi). Koliki je sada rezultat? A gde je moje domaće jaje? Na pijaci je!
Umalo da zaboravim!.
a) Novi Beograd DEFINITIVNO NIJE u krugu dvojke.
b) U vreme SFRJ opština Stari grad je imala najveći dohodak po glavi stanovnika. Ako niste znali, a siguran sam da niste, u BG je (za istu vrstu posla, sa istom školskom spremom) zarada bila 4 puta veća od zaposlenog u Skopju. I tada, kao i sada, ljudi su plaćali struju, grejanje itd., cena je bila za sve ista. U to doba nikom živom nije padalo na pamet da radi takva “istraživanja”. I tada je jug Srbije bio najnerazvijeniji kao i Makedonija.
c) Upoređujete Stari grad, koji i danas ima visok dohodak, Savski venac u kome su sve državne institucije, primanja gore pobrojanih radnih mesta i najmnogoljudniju opštinu, NBG, verovatno na balkanu ali prostorno najmanju (m2 / broj stanovnika).
Kao što rekoh, statistuka je čudo neviđeno, zavisi od naručioca “istraživanja”!

ssaassaa

pre 15 godina

Srbija će biti decentralizovana onda kada u Srbiji negde (bilo gde) postoji nešto što u Beogradu ne postoji. Vrlo prosto...

Miloš Ristić

pre 15 godina

Mislim da za početak srazmernog razvoja Srbije Iz Beograda treba izmestiti određena ministarstva i tešku industriju. Recimo, Ministarstvo za kapitalne investicije bi trebalo da bude u Nišu, Ministarstvo za Kosovo u Kruševcu ili Leskovcu, itd.

Zemljanin

pre 15 godina

Ovakva vest me podseća na 90-e i priče kako smo siromašni jer nas eksploatišu Hrvatska i Slovenija. Izgleda ništa nismo naučili, a komentari čitalaca mi liče na rubriku "Odjeci i reagovanja".

Milisav

pre 15 godina

Onavezno objavite što više komentara u kojima se objašnjava da Beograd ustvari izdržava ostatak Srbije zato što su lokalne samouprave nesposobne, nekvalifikovane i korumpirane.
Problem je samo što su lokalni političari postavljeni upravo iz centrale u Beogradu a jedina potrebna kvalifikacija je poltronstvo i podržavanje svemoćne ekipe iz kruga 2.
Mogu samo da slobodno citiram
nekog važnog lika sa kraja 80.ih( izgleda da je bio toliko važan da sam mu zaboravio ime :-) )-
- prema ovoj državi imam osećaj hladnog gađenja -

Pozdrav iz nepismene, krezube, radikalske, zatucane i parazitske unutrašnjosti.

Igor

pre 15 godina

Ma šta tu ima više da se priča, kad su ovoga svi svesni. Samo je pitanje da li želimo da vidimo problem ili da zažmurimo na njega. Reći ću samo da je vaspitačici iz Vladičinog Hana poslednja isplaćena plata iznosila 18.000 dinara! Eeeej, 18.000!!! A raspitajte se koliko plata vaspitačice u vrtiću iznosi u Beogradu... Pa jel su deca s juga Srbije manje značajna od ove iz Beograda? Zapitajte se malo... A kad se sutra npr. bude otcepljivao jug Srbije (Bujanovac i okrug recimo), svi ćemo da se kunemo kako je "jug srce Srbije!"... Licemerje!? E, moja Srbijo...

Toplicanin

pre 15 godina

Beogradu sve ostatku Srbije nista!Jedan primer zasto nemoze, nesme da se razvije Niski aeodrom?Zasto su plate kod nas u Prokuplju 100 evra, a isti takav poso da radis u Beogradu dobio bih 300evra?Zasto mladi beze za Beograd,zasto nebih otisli naprimer u Nisu da rade?

gradjaninX

pre 15 godina

Beograd _proizvodi_ vise od 50% vrednosti u Srbiji i placa srazmerno tome i poreze. Od drzavnih para se potom placaju plate drzavnih sluzbenika sirom Srbije, ukljucujuci i jug i istok. Te su plate potpuno iste i u Beogradu i tamo (gde su troskovi zivota znacajno nizi), a to su maltene i jedine plate koje valjaju u unutrasnjosti.
Plate se, uzgred, ne isplacuju nego zaradjuju, prema tome, gradjani iz unutrasnjosti prionite na posao i prestanite da ocekujete da ce vam neko platu prosto isplatiti.

sremac

pre 15 godina

@Dipl.El.Inz.Kragujevac

kao elektroinzenjer zaposlen u Elektrosumadiji imas istu platu kao i adekvatan ti kolega u Elektoistoku ili EDB-u iz Beograda, profesorka engleskog u Kragujevackoj gimnaziji ima istu platu za isti fond sati kao i profesorka Matematicke gimnazije u Beogradu, medicinska sestra iz doma zdravlja u Lebanima ima istu platu kao koleginica u domu zdravlja Savski Venac.... I gde je problem? Problem je sto vlasnika Erste, Hypo banke, Delte, Inveja, MK komerca ne mozes da nateras da dodje na jug Srbije.. jer posto je ovo trzisna ekonomija (bar tako kazu) oni imaju slobodan izbor svog sedista.

Isto tako bode oci da niko u ovoj statistici ne poredi recimo centralne niske opstine sa ostatkom regiona, one imaju prosek kao ostale beogradske opstine koje nisu usle u "statistiku" (Zemun, Obrenovac, Mladenovac, Palilula, Vozdovac...). Zasto nema povike na to? Takva razlika na samo 20-tak km, izmedju Nisa i recimo Celija... ili je normalno da centri imaju vecu stopu razvijenosti?

Povodom velikih izvoznika, zapitajte se kolike su plate u tim izvoznicima? One ne zaostaju za prosekom u Beogradu, neretko su i vece, zavisi od uspesnosti kompanije... problem su firme kao recimo neki drvni kombinat iz Bosilegrada ili tekstilne industrije iz Dimitrovgrada gde je prosek 9-10 hiljada dinara.... ali opet, ovo je trzisna utakmica, trazili ste - gledajte.

Cela Srbija (bar ona koja nesto radi i koja se oporezuje) godinama ulaze u teske gubitase kao Zastava - i to je nacin ravnomernije raspodele drustvenog bogatstva...

Vojvodina je recimo dobila 7% od budzeta plus ravnomerni deo od ostatka, nerazvijeni deo dobija pomoc, Beograd ne dobija nista... i to je na neki nacin OK, onaj ko ima zarad boljeg zivota celokupne zajednice treba i vise da daje u zajednicku kasu. Na stranu sto prosecnog Beogradjinina deru u odnosu na ostatak Srbije za vecinu stvari, od cene stana, vrtica, usluga raznoraznih vrsta...

U sustini ovakvi tekstovi nemaju nikakav afirmativni cilj, oni samo podsticu podele - sto nam zadnjih godina svi rade, od politicara do medija.

Da ne bude zabune, ja volim celu Srbiju i to je moja zemlja od Horgosa do Bujanovca, zao mi je kad cujem da ljudi negde u njoj gladuju, zao mi je kad vidim rezerviste iz Toplice kad posle 10 godina traze ispred Vlade u Nemanjinoj svoje dnevnice, zao mi je sto je pola Srbije propalo i bedno je... ali shvatam da nam ne moze svima biti isto, nismo svi isti ni po sposobnostima ni po intelektu a mi po poreklu, nisam ni ja covek sa Dedinja, niti moj stan vredi 3000e/m2, ne vozim kola od 20,000eura a nisam ni menadzer u nekoj stranoj kompaniji. I jednostavno mi smetaju ovakvi namesteni tekstovi.

sremac

pre 15 godina

Otkud ovom coveku pravo da ovako omalovazava vanbeogradsku Srbiju??? Sta 3% fakultetski obrazovanih? Sta zamisljas, odakle si, majke ti? Jel si ti cuo da su Nis i Kragujevac UNIVERZITETSKI gradovi? A jel si znao da je Nis drugi grad po velicini a pretposlednji po platama? Ne pricaj o necemu o cemu NEMAS POJMA! Upuceno izvesnom "sremcu".
**************************
Draga Eno, postoji nesto sto se zove Republicki statisticki Zavod, odes na njihovu stranicu i imas izvestaje po opstinama o raznim stvarima, cak i o % visokoobrazovanih stanovnika na opstini (bilo kojoj na teritoriji Srbije). I tamo tako pise, 5-7 puta vise viskoobrazovanih na teritoriji opstina u "krugu dvojke" nego recimo u Dimitrovgradu, Lebanama ili Vranju.

Uzgred, sasvim je normalno, bar ja tako mislim, da covek koji je zavrsio odgovarajuci fakultet ima bolju poziciju u kompaniji i samim tim vecu platu od nekog sa srednjom ili osnovnom skolom. Ako nije tako, zasto bi ljudi gulili klupu dodatnih 4-5 godina po fakultetskim aulama, zasto bi bili motivisani da nesto novo nauce...

Ne treba da zahbaljujes na razjasnjavanju :)

beogradjanin

pre 15 godina

Kakav smo mi narod, prosto me je sramota. I to pretpostavljam da vi ljudi koji koristite internet znate da saberete dva i dva.
"Beogradjani zaradjuju u proseku 650 puta vise novca od prosecnog stanovnika juga Srbije"
(Miki, 11. mart 2009 18:09)
Ahahahahahhaaha!!!!!! Znaci ako stanovnik juga Srbije ima platu dve hiljade dinara, u Bgd je milion i 300 hiljada dinara prosecno. E pa zivimo li u svetu snova. Lepo se kaze da je plata u beogradu tri puta veca. Cene u Beogradu su isto dve-tri puta vece. U proseku, Beogradjanin verovatno ima nesto vise para. Sigurno da dobija i bolji kvalitet. Ali sigurno da to nije toliko kako se cini onome ko ovaj tekst procita onako kako mu odgovara da bude zrtva....

dusanka bg

pre 15 godina

Ako ovako nastavimo,cela Serbija ce biti Beograd. To je primer LOSE POLITIKE svih prethodnih Vlada.
Umesto da se razvijaju sela, koja su ostala pusta, jedva sa 2 krezuba starca, sta se radi. Gluposti, i samo gluposti.
Sta tu ima da se mudruje. Vratite seljake u sela, napravite puteve,i od sada KO GOD DODJE DA STUDIRA U BGD IZ NEKOG GRADA ILI SELA IMA KAD ZAVRSI DA SE VRATI TAMO ODAKLE JE DOSAO , DA ODRADI KOJU GODINU, PA TEK ONDA DA IDE DALJE.
Eto ideja, a i Ministri malo da otpuste svoju administraciju i da je vrate tamo u sela, da rade nesto korisno.

sremac

pre 15 godina

Vidim da je tekst vec napravio rezultate, javljaju se komentatori koji su "skapirali" sustinu: prosecni Beogradjanin zaradjuje od prosecnog stanovnika juzne Srbije 650 puta... onda ce oni da okolo to pricaju, eto procitali su na internetu na B92, naci ce se opet neko ko veruje u nesto tako i 100-puta ponovljena prica ce na kraju da postane "istina".

Sta reci...

juznjak iz kruga 018

pre 15 godina

Kriza ce pogoditi samo Beograd i N.S!
Iz ovoga se lepo vidi da onaj ko nista i nema,niko mu nista i nemoze uzeti!
Jednostavno zar ne!

Aleksandar Rankovic

pre 15 godina

Nikakve mere koje državna administracija, ovako postavljena, donese neće promeniti statistiku navedenu u ovom tekstu. Jedini izlaz za nas u unutrašnjosti je potpuna decentralizacija vlasti. Sada je sistem tako postavljen da svi novčani tokovi, kao i tokovi izvršne i zakonodavne vlasti, idu iz centra, tj. iz Beograda, ka unutrašnjosti. u ovoj zemlji ne postoji lokalna samouprava ni u kakvom smislu, ni finansijskom ni upravnom. Oba sentra i finansijski i upravni su u Beogradu (budžet Republike i centrale svih stranaka). Normalno je da je Bog prvo sebi bradu stvorio.

Ima li psihijatra u avionu

pre 15 godina

Ako je cilj da se pokaže kako je Srbija neravnomerno razvijena, to je bar jasno svakome ko ima oči.

Ja recimo nisam verovao svojim očima kada sam krenuo na službena putovanja iz Beograda po Srbiji pre nekih 20-tak godina. Ipak pošto je tih putovanja bilo mnogo, doživeo sam veliko razočaranje upoznavši svoju zemlju.
Shvatio sam još tada, da je moja zemlja mulj, blato i glib, u svakom smislu.

Od tada moja zemlja je prošla ratove, sankcije i na kraju grabež i korupciju lokalnih globalista. Kroz ovo poslednje još uvek prolazi...

sasa

pre 15 godina

Kao sto znate, u tom carobnom krugu dvojke se ne nalazi ni jedna fabrika koja pravi profit, nego se nalaze sedista nasih tajkuna, pa stoga ovakva statistkika.Nije ni cudo da je beograd pola srbije, jel je inace trecina stanovnistva zivi u Beogradu, i ne znam onda cemu se cudite. A ona statistika za zaradu po kvardratnom kilometru je potpuna glupost.Jer u jednoj zgradi ima mnogo vise onih koji primaju platu, nego na parkingu pored te iste zgrade!!!kakva glupost.

aca

pre 15 godina

Po Popisu 2002e Beograd je imao 1, 5 miliona stanovnika. 2008 na izborima u Beogradu je bilo registrovano 1, 5 miliona glasaca pa kada tome dodate decu ispod 18 godina znaci da je u beograd iz drugih delova srbije doslo nekoliko stotina hiljada stanovnika za nekoliko godina. Beograd raste a prirodni prirastaj je negativan. Znaci cela Srbija se seli u Beograd zbog boljeg zivota!

Ena

pre 15 godina

"Isto tako na tim opstinama zivi od 15-20% stanovnistva sa fakultetskom diplomom, a na teritoriji jugoistocne Srbije zivi oko 3% stanovnistva sa tim bezveznim papirom u rukama".
Otkud ovom coveku pravo da ovako omalovazava vanbeogradsku Srbiju??? Sta 3% fakultetski obrazovanih? Sta zamisljas, odakle si, majke ti? Jel si ti cuo da su Nis i Kragujevac UNIVERZITETSKI gradovi? A jel si znao da je Nis drugi grad po velicini a pretposlednji po platama? Ne pricaj o necemu o cemu NEMAS POJMA! Upuceno izvesnom "sremcu".

Masa se talasa

pre 15 godina

Predlazem da se izmeni izborni sistem! Izbori se organizuju na nivou okruga i tako se dobijaju predstavnici u skupstini, po principu kvota (1, 2, 3,npr. u zavisnosti od velicine istog)! Tako ce ljudi da glasaju za kvalitetne ljude, a ne za politicke partije. Izabrani ce morati da imaju obraza, jer na sledecim izborima ce nestati sa politicke scene, jer u selu ljudi vecinom znaju ko je kakav!
Dakle, ne samo ekonomska decentralizacija, vec i bolna politicka!

Vladan R

pre 15 godina

Ne znam ko je radio ovo istrazivanje ali koliko god da na neki nacin ima pravo po pitanju centralizacije, jos vise je zlonamerna maniupulacija sproveden iz ne znam kakvih pobuda i zasto. Pa ne moze se porediti povrsina zemljista i zarade. Valjda bi bilo normalno da se to racuna bar po glavi stanovnika(ovo je prvi put na svetu da neko racuna zaradu po kvadratnom kilometru-to su izgleda neke bistrice kao oni sto rekose da je BGD najjeftiniji u regiuonu a i sire , a sada jos ovolike zarade, bas mi je drago sto sam saznao da tako dobro zivim). Verovatno ce ovi i njima slicni da porede zarade i na globalnom nivou pa da se zacude zasto tolika primanja po km. kvadratnom u Njujorku i Tokiju a tako mala u Sahari. I jos nesto da strucni i skolovani kadrovi sa juga Srbije ne hrle toliko u BGD mozda bi tamo dole prosek zarada bio visi.

Sinbad

pre 15 godina

Postoji nekoliko nacina decentralizacije drzave, Ali najefikasniji je kada bi iz BGD iselili univerzitet u neku manju sredinu u kojoj ne bi bilo moguce naci posao u struci, pa bismo tako primorali mlade obrazovane ljude da se vracaju u svoje sredine. Univerziteti Kembridz i Oksford nisu u Londonu, nego 80 km od njega i ne fali im nista. Direkcije javnih preduzeca treba "razbacati" po Srbiji, i Mi smo zavrsili posao. Ovako svi vicu kako Vojvodina zeli da se otcapi, a ovamo, Beograd je vec odavno postao drzava za sebe.

Jovan

pre 15 godina

Za decentraliste iz ćoška - Beograd *RADI* i pravi najviše para, ali i na zarađeno plaća najviše poreza. Međutim manji deo tog poreza ostaje ovde, a veliki deo upravo ide onima koji najviše kukaju na nepravedan odnos.

Dipl.El.Inz.Kragujevac

pre 15 godina

@sremac
Kazes neupucen narod ,pa ne postoje samo u BG fakulteti niti samo radjaju neki pametni srbi a juzno od njega neki malo gluplji.Cinjenica je da sve pare idu u BG i da ko zavrsi fakultet mora da ide u BG jer juzno od njega i sa faksom tesko moze da nadje posao a i ako ga nadje imace platu 3 puta manju za isti posao.I sa srednjom skolom u BG zaradjuju najmanje 3 puta vise nego za isti posao u KG-u sa tim sto u KG iako nadjes bilo kakav posao je neverovatan dogadjaj.CInjenica je da na listi najvecih izvoznika skoro ne postoje firme iz BG ali zato na listi uvoznika su sve listom iz BG-a.Razliku naravno placa ostatak drzave.Ovako nesto vodi raspadu drzave ,pre 1990 je sve bilo mnogo pravednije i ujednacenije ,sad je juzno od BG-a blago receno BEDA ali porezi BG mora da se plate

qwer

pre 15 godina

Zivim u Beogradu i meni smetaju ovakve razlike. Ovo jeste strasno. Ali mnogi odavde ce reci super mocicu da se zaposlim ne intersujuci ih za ostale.
Ali ovde statistika malo preteruje jer u Beogradu su predstavnistva raznih firmi,direktori,menadzeri,poslanici vlada,opstine i oni vuku ogromna sredstva. Obican narod ne zaradjuje 650 puta vise,to je apsurd,pa ko to moze da pomisli. Cinjenica je da obican covek vise zaradjuje i mnooogo se lakse zaposli u Beogradu ali ovo je smesno.

sremac

pre 15 godina

Izvor informacije B92 pise... onda bi poznavaoci statistike sa B92 trebalo da znaju da Novi Beograd nije u krugu dvojke.

Isto tako ovako tendeciozna analiza objavljena na sajtu bi mogla da kaze da na toj teritoriji u Beogradu po kvadratnom kilometru zivi preko 6860 stanovnika a na teritoriji juzne i istocne Srbije koje navode kao pandan samo 50. Odnosno 137 puta vise po kvadratnom kilometru nego u jugoistocnoj Srbiji. Baca malo drugacije svetlo na celu pricu?

Isto tako na tim opstinama zivi od 15-20% stanovnistva sa fakultetskom diplomom, a na teritoriji jugoistocne Srbije zivi oko 3% stanovnistva sa tim bezveznim papirom u rukama. I ovo baca drugacije svetlo na statistiku koja nam se ovde prodaje?

Sve u svemu, man'te se statistike, drzite se vesti, matematika je ipak za one koji imaju bezvezni papir od fakultetske diplome u rukama...

Ovako samo bunite neupucen narod, mozda i sa nekom namerom...

SRBOLJUB

pre 15 godina

I TREBA DA IMAJU,MI IZ RAVNICE VOJVODINE DA IH HRANIMO,A ONI MUCENICI SA ZLATIBORA I KOPAONIKA DA IH SLUZE....PA KADA SMO MOGLI DA SLUZIMO TURCIMA ZASTO MEBI I OVOJ NASOJ BEOGRADSKOJ ZGADIJI

miki

pre 15 godina

Godinama ljudi iz unutrasnjosti ukazuju na ovaj problem ali nikog to nije briga. Srbija je dosla u situaciju da se stanovnistvo skoncetrise u Beograd i mozda jos 2 grada pa cemo imati problem Albanaca koji hoce da se ocepe do Kragujeva i slicno... Molim vas da B92 se vise pozabavi ovim problemom jer nam se crno pise.

Marija

pre 15 godina

Predlazem da se ljudi sa istoka i juga Srbije odreknu svojih " plata " da stanovnici Novog Sada i Beograda sto manje osete posledice krize. Zaboga, budimo humani! Oni ce najvise biti pogodjeni ekonomskom krizom. JADNI!
;-D

Petroleum

pre 15 godina

Rezultat opšteg haosa i neverovatne doslednosti u povlačenju pogrešnih poteza gotovo svake vlasti u poslednjih 70 godina.

Monarhija, soc/komunisti, demokrate, nacionalisti - svejedno, apsolutno su dosledni u svom katastrofalnom opusu.

cele

pre 15 godina

Kao što reče nekada dok je bio politički živ DRUG Cole Kovačević, za neupućene bivši član predsedništva DOS-a, hitna REGIONALIZACIJA

Ra

pre 15 godina

"krug dvojke" nije samo žargon već je taj deo grada nazvan sa namerom. Naime dolaskom konunizma, mnogi Beograđani su isterani iz svojih stanova u koje su useljeni uglavnom Crnogorski generali i komandanti. Iz "kruga dvojke" se upravlja Srbijom od 1945 god. ali i danas. Nije čudno što su primanja toliko veća nego u ostalom delu Srbije, mada ima i naivnih koji misle drugačije.

Ијан

pre 15 godina

И после овога има људи који ово оправдавају??? као што је у оном коментару где "постоје разлике у демографском и образовном" профилу становништва? да ли заиста и каква би та разлика требала да буде да би било оправдано овакво исплаћивање зарада???
Лепо, сад сви у Београд, и то у круг двојке.

Miki

pre 15 godina

Beograd je rak rana Srbije i zivi na pljacki ostatka drzave! Beogradjani zaradjuju u proseku 650 puta vise novca od prosecnog stanovnika juga Srbije ili 3 puta vise od prosecnog stanovnika ostatka Srbije! A svi placamo istu cenu struje, grejanja, benzina, registracije automobila, pdv-a!

To samo pokazuje da Srbija radi a beograd se gradi .

Zoran

pre 15 godina

Nije to nista.Evo kod mene npr.Ja i zena koristimo sobu od 12 kvadrata,a cerka studentkinja,sobu od 20.U nasoj sobi su zarade oko 6.000 po kvadratu, a kod cerke jedva 5 din u proseku, sto daje odnos od 1200 :1. Zato osecam da ce ova kriza pogoditi vise zenu i mene nego cerku. U zdravlje, odoh da zavrsi statistku, po kojoj zaradjuejm vise od Romana i Bila zajedno.

Genije

pre 15 godina

Ako me matematika ne vara, ako odem u BG i radim 625 puta manje nego sad, imacu istu platu?
Oduvek mi nije isla matematika...
Svi u BG!!!!

Saša

pre 15 godina

Slažem se da u prethodnom tekstu postoje određena pojednostavljivanja, ali ni jedno pojednostavljenje ne može demantovati, čak istorijski više puta potvrđenu, činjenicu da intenzivna centralizacija dovodi do krvavih raspada tako koncipiranih država kao i dugoročnije (ako ne i potpuno) nestajanje nacionalnog identiteta takvih država.
p.s. Pa Beograde, prijatno ti bilo

mara

pre 15 godina

Samo se pitam o kakvim se to izmenama Zakona o regionalnom razvoju radi? Da li ce ostatak Srbije mozda udruzeno, onako jadno i bedno kako je statistika predstavlja, svim raspolozivim snagama da pomaze ova dva grada?

Crvena Zastava

pre 15 godina

U najužem centru grada, koji Beograđani žargonski zovu “krug dvojke”, se, prema statističkim podacima, zarađuje 650 puta više nego na jugu Srbije. To je najtipičniji primer nesrazmernog regionalnog razvoja Srbije.

Ovome ne treba komentar!

Valjevo

pre 15 godina

Iz ovog teksta sledi da će BG i NS biti najteže pogodjeni krizom. Predlažem da unutrašnjost Srbije, a posebno jug i istok, učine sve što je u njihovoj moći kako plata u BG i NS ne bi bila manja 40.000 din

aleksandar

pre 15 godina

Statistika je cudo,U tri beogradske opštine Stari Grad, Savski Venac i Novi Beograd fond isplaćenih zarada iznosi 9,8 milijardi dinara, što daje 208 miliona dinara po kvadratnom kilometru (51 kvadratni kilometar), dok je na uporedivom području Istočne i Južne Srbije površine 29.500 kvadratnih kilometra, prosečno isplaćena zarada iznela 330 hiljada dinara, što daje odnos 625:1 u prostornoj koncentraciji novca.
Pa kad bi uzeli Londonski City i recimo Severni deo ŠKotske mislim da bi bio rezltat veoma slican,

Ipak nekad nije dobro mesati babe i zabe.

Inace, tekst je predstavljen kroz veliko pojednostavljivanje realnih problema, a jedan od tih je sto se sve svodi na razlikama u novcu, koje su netacno prestavljene, ograman je problem i u domografskim, obrazovnim i drugim karakteristikama.

južnosrb

pre 15 godina

Dragi Beograde, oterao si sve nesrbe iz SFRJugoslavije, zatima sve nesrbe iz SRJugoslavije, pa nesrbe iz Srbije... jos samo je ostalo da isteras Srbe iz Srbije i sve ce biti tvoje!!!

Valjevo

pre 15 godina

Iz ovog teksta sledi da će BG i NS biti najteže pogodjeni krizom. Predlažem da unutrašnjost Srbije, a posebno jug i istok, učine sve što je u njihovoj moći kako plata u BG i NS ne bi bila manja 40.000 din

južnosrb

pre 15 godina

Dragi Beograde, oterao si sve nesrbe iz SFRJugoslavije, zatima sve nesrbe iz SRJugoslavije, pa nesrbe iz Srbije... jos samo je ostalo da isteras Srbe iz Srbije i sve ce biti tvoje!!!

Miki

pre 15 godina

Beograd je rak rana Srbije i zivi na pljacki ostatka drzave! Beogradjani zaradjuju u proseku 650 puta vise novca od prosecnog stanovnika juga Srbije ili 3 puta vise od prosecnog stanovnika ostatka Srbije! A svi placamo istu cenu struje, grejanja, benzina, registracije automobila, pdv-a!

To samo pokazuje da Srbija radi a beograd se gradi .

Zoran

pre 15 godina

Nije to nista.Evo kod mene npr.Ja i zena koristimo sobu od 12 kvadrata,a cerka studentkinja,sobu od 20.U nasoj sobi su zarade oko 6.000 po kvadratu, a kod cerke jedva 5 din u proseku, sto daje odnos od 1200 :1. Zato osecam da ce ova kriza pogoditi vise zenu i mene nego cerku. U zdravlje, odoh da zavrsi statistku, po kojoj zaradjuejm vise od Romana i Bila zajedno.

Crvena Zastava

pre 15 godina

U najužem centru grada, koji Beograđani žargonski zovu “krug dvojke”, se, prema statističkim podacima, zarađuje 650 puta više nego na jugu Srbije. To je najtipičniji primer nesrazmernog regionalnog razvoja Srbije.

Ovome ne treba komentar!

Genije

pre 15 godina

Ako me matematika ne vara, ako odem u BG i radim 625 puta manje nego sad, imacu istu platu?
Oduvek mi nije isla matematika...
Svi u BG!!!!

aleksandar

pre 15 godina

Statistika je cudo,U tri beogradske opštine Stari Grad, Savski Venac i Novi Beograd fond isplaćenih zarada iznosi 9,8 milijardi dinara, što daje 208 miliona dinara po kvadratnom kilometru (51 kvadratni kilometar), dok je na uporedivom području Istočne i Južne Srbije površine 29.500 kvadratnih kilometra, prosečno isplaćena zarada iznela 330 hiljada dinara, što daje odnos 625:1 u prostornoj koncentraciji novca.
Pa kad bi uzeli Londonski City i recimo Severni deo ŠKotske mislim da bi bio rezltat veoma slican,

Ipak nekad nije dobro mesati babe i zabe.

Inace, tekst je predstavljen kroz veliko pojednostavljivanje realnih problema, a jedan od tih je sto se sve svodi na razlikama u novcu, koje su netacno prestavljene, ograman je problem i u domografskim, obrazovnim i drugim karakteristikama.

Saša

pre 15 godina

Slažem se da u prethodnom tekstu postoje određena pojednostavljivanja, ali ni jedno pojednostavljenje ne može demantovati, čak istorijski više puta potvrđenu, činjenicu da intenzivna centralizacija dovodi do krvavih raspada tako koncipiranih država kao i dugoročnije (ako ne i potpuno) nestajanje nacionalnog identiteta takvih država.
p.s. Pa Beograde, prijatno ti bilo

SRBOLJUB

pre 15 godina

I TREBA DA IMAJU,MI IZ RAVNICE VOJVODINE DA IH HRANIMO,A ONI MUCENICI SA ZLATIBORA I KOPAONIKA DA IH SLUZE....PA KADA SMO MOGLI DA SLUZIMO TURCIMA ZASTO MEBI I OVOJ NASOJ BEOGRADSKOJ ZGADIJI

sremac

pre 15 godina

Izvor informacije B92 pise... onda bi poznavaoci statistike sa B92 trebalo da znaju da Novi Beograd nije u krugu dvojke.

Isto tako ovako tendeciozna analiza objavljena na sajtu bi mogla da kaze da na toj teritoriji u Beogradu po kvadratnom kilometru zivi preko 6860 stanovnika a na teritoriji juzne i istocne Srbije koje navode kao pandan samo 50. Odnosno 137 puta vise po kvadratnom kilometru nego u jugoistocnoj Srbiji. Baca malo drugacije svetlo na celu pricu?

Isto tako na tim opstinama zivi od 15-20% stanovnistva sa fakultetskom diplomom, a na teritoriji jugoistocne Srbije zivi oko 3% stanovnistva sa tim bezveznim papirom u rukama. I ovo baca drugacije svetlo na statistiku koja nam se ovde prodaje?

Sve u svemu, man'te se statistike, drzite se vesti, matematika je ipak za one koji imaju bezvezni papir od fakultetske diplome u rukama...

Ovako samo bunite neupucen narod, mozda i sa nekom namerom...

Marija

pre 15 godina

Predlazem da se ljudi sa istoka i juga Srbije odreknu svojih " plata " da stanovnici Novog Sada i Beograda sto manje osete posledice krize. Zaboga, budimo humani! Oni ce najvise biti pogodjeni ekonomskom krizom. JADNI!
;-D

miki

pre 15 godina

Godinama ljudi iz unutrasnjosti ukazuju na ovaj problem ali nikog to nije briga. Srbija je dosla u situaciju da se stanovnistvo skoncetrise u Beograd i mozda jos 2 grada pa cemo imati problem Albanaca koji hoce da se ocepe do Kragujeva i slicno... Molim vas da B92 se vise pozabavi ovim problemom jer nam se crno pise.

Ra

pre 15 godina

"krug dvojke" nije samo žargon već je taj deo grada nazvan sa namerom. Naime dolaskom konunizma, mnogi Beograđani su isterani iz svojih stanova u koje su useljeni uglavnom Crnogorski generali i komandanti. Iz "kruga dvojke" se upravlja Srbijom od 1945 god. ali i danas. Nije čudno što su primanja toliko veća nego u ostalom delu Srbije, mada ima i naivnih koji misle drugačije.

Ијан

pre 15 godina

И после овога има људи који ово оправдавају??? као што је у оном коментару где "постоје разлике у демографском и образовном" профилу становништва? да ли заиста и каква би та разлика требала да буде да би било оправдано овакво исплаћивање зарада???
Лепо, сад сви у Београд, и то у круг двојке.

Petroleum

pre 15 godina

Rezultat opšteg haosa i neverovatne doslednosti u povlačenju pogrešnih poteza gotovo svake vlasti u poslednjih 70 godina.

Monarhija, soc/komunisti, demokrate, nacionalisti - svejedno, apsolutno su dosledni u svom katastrofalnom opusu.

qwer

pre 15 godina

Zivim u Beogradu i meni smetaju ovakve razlike. Ovo jeste strasno. Ali mnogi odavde ce reci super mocicu da se zaposlim ne intersujuci ih za ostale.
Ali ovde statistika malo preteruje jer u Beogradu su predstavnistva raznih firmi,direktori,menadzeri,poslanici vlada,opstine i oni vuku ogromna sredstva. Obican narod ne zaradjuje 650 puta vise,to je apsurd,pa ko to moze da pomisli. Cinjenica je da obican covek vise zaradjuje i mnooogo se lakse zaposli u Beogradu ali ovo je smesno.

cele

pre 15 godina

Kao što reče nekada dok je bio politički živ DRUG Cole Kovačević, za neupućene bivši član predsedništva DOS-a, hitna REGIONALIZACIJA

Jovan

pre 15 godina

Za decentraliste iz ćoška - Beograd *RADI* i pravi najviše para, ali i na zarađeno plaća najviše poreza. Međutim manji deo tog poreza ostaje ovde, a veliki deo upravo ide onima koji najviše kukaju na nepravedan odnos.

Dipl.El.Inz.Kragujevac

pre 15 godina

@sremac
Kazes neupucen narod ,pa ne postoje samo u BG fakulteti niti samo radjaju neki pametni srbi a juzno od njega neki malo gluplji.Cinjenica je da sve pare idu u BG i da ko zavrsi fakultet mora da ide u BG jer juzno od njega i sa faksom tesko moze da nadje posao a i ako ga nadje imace platu 3 puta manju za isti posao.I sa srednjom skolom u BG zaradjuju najmanje 3 puta vise nego za isti posao u KG-u sa tim sto u KG iako nadjes bilo kakav posao je neverovatan dogadjaj.CInjenica je da na listi najvecih izvoznika skoro ne postoje firme iz BG ali zato na listi uvoznika su sve listom iz BG-a.Razliku naravno placa ostatak drzave.Ovako nesto vodi raspadu drzave ,pre 1990 je sve bilo mnogo pravednije i ujednacenije ,sad je juzno od BG-a blago receno BEDA ali porezi BG mora da se plate

mara

pre 15 godina

Samo se pitam o kakvim se to izmenama Zakona o regionalnom razvoju radi? Da li ce ostatak Srbije mozda udruzeno, onako jadno i bedno kako je statistika predstavlja, svim raspolozivim snagama da pomaze ova dva grada?

aca

pre 15 godina

Po Popisu 2002e Beograd je imao 1, 5 miliona stanovnika. 2008 na izborima u Beogradu je bilo registrovano 1, 5 miliona glasaca pa kada tome dodate decu ispod 18 godina znaci da je u beograd iz drugih delova srbije doslo nekoliko stotina hiljada stanovnika za nekoliko godina. Beograd raste a prirodni prirastaj je negativan. Znaci cela Srbija se seli u Beograd zbog boljeg zivota!

Sinbad

pre 15 godina

Postoji nekoliko nacina decentralizacije drzave, Ali najefikasniji je kada bi iz BGD iselili univerzitet u neku manju sredinu u kojoj ne bi bilo moguce naci posao u struci, pa bismo tako primorali mlade obrazovane ljude da se vracaju u svoje sredine. Univerziteti Kembridz i Oksford nisu u Londonu, nego 80 km od njega i ne fali im nista. Direkcije javnih preduzeca treba "razbacati" po Srbiji, i Mi smo zavrsili posao. Ovako svi vicu kako Vojvodina zeli da se otcapi, a ovamo, Beograd je vec odavno postao drzava za sebe.

Ena

pre 15 godina

"Isto tako na tim opstinama zivi od 15-20% stanovnistva sa fakultetskom diplomom, a na teritoriji jugoistocne Srbije zivi oko 3% stanovnistva sa tim bezveznim papirom u rukama".
Otkud ovom coveku pravo da ovako omalovazava vanbeogradsku Srbiju??? Sta 3% fakultetski obrazovanih? Sta zamisljas, odakle si, majke ti? Jel si ti cuo da su Nis i Kragujevac UNIVERZITETSKI gradovi? A jel si znao da je Nis drugi grad po velicini a pretposlednji po platama? Ne pricaj o necemu o cemu NEMAS POJMA! Upuceno izvesnom "sremcu".

juznjak iz kruga 018

pre 15 godina

Kriza ce pogoditi samo Beograd i N.S!
Iz ovoga se lepo vidi da onaj ko nista i nema,niko mu nista i nemoze uzeti!
Jednostavno zar ne!

Vladan R

pre 15 godina

Ne znam ko je radio ovo istrazivanje ali koliko god da na neki nacin ima pravo po pitanju centralizacije, jos vise je zlonamerna maniupulacija sproveden iz ne znam kakvih pobuda i zasto. Pa ne moze se porediti povrsina zemljista i zarade. Valjda bi bilo normalno da se to racuna bar po glavi stanovnika(ovo je prvi put na svetu da neko racuna zaradu po kvadratnom kilometru-to su izgleda neke bistrice kao oni sto rekose da je BGD najjeftiniji u regiuonu a i sire , a sada jos ovolike zarade, bas mi je drago sto sam saznao da tako dobro zivim). Verovatno ce ovi i njima slicni da porede zarade i na globalnom nivou pa da se zacude zasto tolika primanja po km. kvadratnom u Njujorku i Tokiju a tako mala u Sahari. I jos nesto da strucni i skolovani kadrovi sa juga Srbije ne hrle toliko u BGD mozda bi tamo dole prosek zarada bio visi.

sasa

pre 15 godina

Kao sto znate, u tom carobnom krugu dvojke se ne nalazi ni jedna fabrika koja pravi profit, nego se nalaze sedista nasih tajkuna, pa stoga ovakva statistkika.Nije ni cudo da je beograd pola srbije, jel je inace trecina stanovnistva zivi u Beogradu, i ne znam onda cemu se cudite. A ona statistika za zaradu po kvardratnom kilometru je potpuna glupost.Jer u jednoj zgradi ima mnogo vise onih koji primaju platu, nego na parkingu pored te iste zgrade!!!kakva glupost.

sremac

pre 15 godina

Vidim da je tekst vec napravio rezultate, javljaju se komentatori koji su "skapirali" sustinu: prosecni Beogradjanin zaradjuje od prosecnog stanovnika juzne Srbije 650 puta... onda ce oni da okolo to pricaju, eto procitali su na internetu na B92, naci ce se opet neko ko veruje u nesto tako i 100-puta ponovljena prica ce na kraju da postane "istina".

Sta reci...

Toplicanin

pre 15 godina

Beogradu sve ostatku Srbije nista!Jedan primer zasto nemoze, nesme da se razvije Niski aeodrom?Zasto su plate kod nas u Prokuplju 100 evra, a isti takav poso da radis u Beogradu dobio bih 300evra?Zasto mladi beze za Beograd,zasto nebih otisli naprimer u Nisu da rade?

dusanka bg

pre 15 godina

Ako ovako nastavimo,cela Serbija ce biti Beograd. To je primer LOSE POLITIKE svih prethodnih Vlada.
Umesto da se razvijaju sela, koja su ostala pusta, jedva sa 2 krezuba starca, sta se radi. Gluposti, i samo gluposti.
Sta tu ima da se mudruje. Vratite seljake u sela, napravite puteve,i od sada KO GOD DODJE DA STUDIRA U BGD IZ NEKOG GRADA ILI SELA IMA KAD ZAVRSI DA SE VRATI TAMO ODAKLE JE DOSAO , DA ODRADI KOJU GODINU, PA TEK ONDA DA IDE DALJE.
Eto ideja, a i Ministri malo da otpuste svoju administraciju i da je vrate tamo u sela, da rade nesto korisno.

gradjaninX

pre 15 godina

Beograd _proizvodi_ vise od 50% vrednosti u Srbiji i placa srazmerno tome i poreze. Od drzavnih para se potom placaju plate drzavnih sluzbenika sirom Srbije, ukljucujuci i jug i istok. Te su plate potpuno iste i u Beogradu i tamo (gde su troskovi zivota znacajno nizi), a to su maltene i jedine plate koje valjaju u unutrasnjosti.
Plate se, uzgred, ne isplacuju nego zaradjuju, prema tome, gradjani iz unutrasnjosti prionite na posao i prestanite da ocekujete da ce vam neko platu prosto isplatiti.

misa

pre 15 godina

Matematika je čudo, o statistici neću da govorim, to je tek čudo. Moja porodica po m2 stambenog prostora ima takođe odnos 1200:1 (supruga i ja / sin). Uradili ste identično kao i istraživač koji je zaključio da je BG najjeftiniji grad. Pokušajte, ako vaši "IT stručnjaci" umeju to da urede, izuzmite zarade direktora javnih preduzeća, zarade poslanika i ministara, kao i nepomenuta radna mesta (npr. RIK), neka se ne uvrede, unapred se izvinjavam, samo zbog dužine teksta, tj., sve zaposlene koje imenuje i postavlja Vlada RS i njeni organi. Posebno obratite pažnju na dodatke na zarade (njih obavezno izuzmite).
Siguran sam da ćete se iznenaditi koliko sada iznosi prosečna zarada!
Najljubaznije molim da se uradi sledeće “istraživanje”: Koliko ima domaćinstava, iz Vaše uporedne unutrašnjosti, čiji članovi NE RADE u inostranstvu (njih je neuporedivo manje, lakše se prebroje) u odnosu na ista domaćinstva u BG. Prema mom mišljenju trebalo bi istražiti koliko domaćinstava u BG poseduje okućnicu (da i mi neko domaće jaje pojedemo) u odnosu na ista domaćinstva u samo vama znanoj uporednoj unutrašnjosti čiji članovi primaju zaradu ili ne primaju, a STATISTIČKI su zaposleni (nisu ti ljudi krvi, verovatno i ne znaju da su statistički pobrojani).
Kada dobijete prosek primanja u BG po mom modelu, uporedite ga sa cenom potrošačke korpe. Nemojte se zaprepastiti! Šta mislite da li je to negativan broj? Sada ovakao dobijeni količnik uporedite sa zaradom iz unutrašnjosti (prethodno oduzmite obaveze prema državi). Koliki je sada rezultat? A gde je moje domaće jaje? Na pijaci je!
Umalo da zaboravim!.
a) Novi Beograd DEFINITIVNO NIJE u krugu dvojke.
b) U vreme SFRJ opština Stari grad je imala najveći dohodak po glavi stanovnika. Ako niste znali, a siguran sam da niste, u BG je (za istu vrstu posla, sa istom školskom spremom) zarada bila 4 puta veća od zaposlenog u Skopju. I tada, kao i sada, ljudi su plaćali struju, grejanje itd., cena je bila za sve ista. U to doba nikom živom nije padalo na pamet da radi takva “istraživanja”. I tada je jug Srbije bio najnerazvijeniji kao i Makedonija.
c) Upoređujete Stari grad, koji i danas ima visok dohodak, Savski venac u kome su sve državne institucije, primanja gore pobrojanih radnih mesta i najmnogoljudniju opštinu, NBG, verovatno na balkanu ali prostorno najmanju (m2 / broj stanovnika).
Kao što rekoh, statistuka je čudo neviđeno, zavisi od naručioca “istraživanja”!

wladan

pre 15 godina

posto je jedan nas veliki politicar voleo da prica slikovito,,,
da pokusam da ga imitiram

imala majka dva deteta
jedno mrsavo i jedno debelo
i nastala je glad
i majka se unervozila jer debelo dete vise nije moglo da krka kao pre...


That is it

Ima li psihijatra u avionu

pre 15 godina

Ako je cilj da se pokaže kako je Srbija neravnomerno razvijena, to je bar jasno svakome ko ima oči.

Ja recimo nisam verovao svojim očima kada sam krenuo na službena putovanja iz Beograda po Srbiji pre nekih 20-tak godina. Ipak pošto je tih putovanja bilo mnogo, doživeo sam veliko razočaranje upoznavši svoju zemlju.
Shvatio sam još tada, da je moja zemlja mulj, blato i glib, u svakom smislu.

Od tada moja zemlja je prošla ratove, sankcije i na kraju grabež i korupciju lokalnih globalista. Kroz ovo poslednje još uvek prolazi...

pera lozac

pre 15 godina

To je bas ono sto i kazem:

1.Grand kafa - u kojoj to opstini raste ta kafa
2.Frikom - pa Bg je jedan od najvecih prozvodjaca malina, sljiva, boranije...
3. Imlek - ih pa oni mleko samo u BG kupuju
4. centroproizvod - tek oni sve ali bas sve kupuju ili proizvode u BG (posebno kafu)
5. pupin telekom - a da nije njih Alcatel bi mozda i prodao neku centralu ovde
6. Galenika - koji je to njihov lek na kome ne pise da je radjen po njihovoj licenci

U tome je glavni problem nas iz unutrasnjosti (provincije) sto je nama nemoguce da bilo sta DIREKTNO UVEZEMO ILI IZVEZEMO a da to ne prodje kroz neku od firmi iz BG. U Beogradu ga prepakuju i kao sto sam i rekao nista ne proizvedu.

nislijka

pre 15 godina

Razlika u procentu,koji se odnosi na broj visokoskolovanih,izmedju Beograda i jugoistocne Srbije,je takodje produkt "beogradizacije",sto nas vraca na pocetak,centralizacija,veliki problem ovog drustva!Ljudi sa fakultetskim diplomama,nemaju mogucnost zaposljenja u svojim gradovima,jer se radna mesta otvaraju samo na severu zemlje,usled neravnomernih ulaganja,tako da to rezultira smanjenjem broja visokoskolovanih u unutrasnjosti,a povecanjem fakultetski obrazovanih u Beogradu.Mada,ja ne vidim "ekonomsku centralizaciju" kao jedini problem...

Milisav

pre 15 godina

Onavezno objavite što više komentara u kojima se objašnjava da Beograd ustvari izdržava ostatak Srbije zato što su lokalne samouprave nesposobne, nekvalifikovane i korumpirane.
Problem je samo što su lokalni političari postavljeni upravo iz centrale u Beogradu a jedina potrebna kvalifikacija je poltronstvo i podržavanje svemoćne ekipe iz kruga 2.
Mogu samo da slobodno citiram
nekog važnog lika sa kraja 80.ih( izgleda da je bio toliko važan da sam mu zaboravio ime :-) )-
- prema ovoj državi imam osećaj hladnog gađenja -

Pozdrav iz nepismene, krezube, radikalske, zatucane i parazitske unutrašnjosti.

pera lozac

pre 15 godina

Kupujem bilo sta sto je PROIZVEDENO U BG.
Znaci: necu uslugu, savet, studiju o izvodljivosti, procenu, analizu
bilo sta sto moze da se zapakuje u jednu kartonsku kutiju.

DID

pre 15 godina

Da se Srbija otcepi od kruga dvojke ili Beograda. Mozda ce kada postane grad polis (drzava) jos bolje ziveti. A Srbi nece morati vise nikoga da krive za svoje probleme.

Masa se talasa

pre 15 godina

Predlazem da se izmeni izborni sistem! Izbori se organizuju na nivou okruga i tako se dobijaju predstavnici u skupstini, po principu kvota (1, 2, 3,npr. u zavisnosti od velicine istog)! Tako ce ljudi da glasaju za kvalitetne ljude, a ne za politicke partije. Izabrani ce morati da imaju obraza, jer na sledecim izborima ce nestati sa politicke scene, jer u selu ljudi vecinom znaju ko je kakav!
Dakle, ne samo ekonomska decentralizacija, vec i bolna politicka!

Aleksandar Rankovic

pre 15 godina

Nikakve mere koje državna administracija, ovako postavljena, donese neće promeniti statistiku navedenu u ovom tekstu. Jedini izlaz za nas u unutrašnjosti je potpuna decentralizacija vlasti. Sada je sistem tako postavljen da svi novčani tokovi, kao i tokovi izvršne i zakonodavne vlasti, idu iz centra, tj. iz Beograda, ka unutrašnjosti. u ovoj zemlji ne postoji lokalna samouprava ni u kakvom smislu, ni finansijskom ni upravnom. Oba sentra i finansijski i upravni su u Beogradu (budžet Republike i centrale svih stranaka). Normalno je da je Bog prvo sebi bradu stvorio.

sremac

pre 15 godina

@Dipl.El.Inz.Kragujevac

kao elektroinzenjer zaposlen u Elektrosumadiji imas istu platu kao i adekvatan ti kolega u Elektoistoku ili EDB-u iz Beograda, profesorka engleskog u Kragujevackoj gimnaziji ima istu platu za isti fond sati kao i profesorka Matematicke gimnazije u Beogradu, medicinska sestra iz doma zdravlja u Lebanima ima istu platu kao koleginica u domu zdravlja Savski Venac.... I gde je problem? Problem je sto vlasnika Erste, Hypo banke, Delte, Inveja, MK komerca ne mozes da nateras da dodje na jug Srbije.. jer posto je ovo trzisna ekonomija (bar tako kazu) oni imaju slobodan izbor svog sedista.

Isto tako bode oci da niko u ovoj statistici ne poredi recimo centralne niske opstine sa ostatkom regiona, one imaju prosek kao ostale beogradske opstine koje nisu usle u "statistiku" (Zemun, Obrenovac, Mladenovac, Palilula, Vozdovac...). Zasto nema povike na to? Takva razlika na samo 20-tak km, izmedju Nisa i recimo Celija... ili je normalno da centri imaju vecu stopu razvijenosti?

Povodom velikih izvoznika, zapitajte se kolike su plate u tim izvoznicima? One ne zaostaju za prosekom u Beogradu, neretko su i vece, zavisi od uspesnosti kompanije... problem su firme kao recimo neki drvni kombinat iz Bosilegrada ili tekstilne industrije iz Dimitrovgrada gde je prosek 9-10 hiljada dinara.... ali opet, ovo je trzisna utakmica, trazili ste - gledajte.

Cela Srbija (bar ona koja nesto radi i koja se oporezuje) godinama ulaze u teske gubitase kao Zastava - i to je nacin ravnomernije raspodele drustvenog bogatstva...

Vojvodina je recimo dobila 7% od budzeta plus ravnomerni deo od ostatka, nerazvijeni deo dobija pomoc, Beograd ne dobija nista... i to je na neki nacin OK, onaj ko ima zarad boljeg zivota celokupne zajednice treba i vise da daje u zajednicku kasu. Na stranu sto prosecnog Beogradjinina deru u odnosu na ostatak Srbije za vecinu stvari, od cene stana, vrtica, usluga raznoraznih vrsta...

U sustini ovakvi tekstovi nemaju nikakav afirmativni cilj, oni samo podsticu podele - sto nam zadnjih godina svi rade, od politicara do medija.

Da ne bude zabune, ja volim celu Srbiju i to je moja zemlja od Horgosa do Bujanovca, zao mi je kad cujem da ljudi negde u njoj gladuju, zao mi je kad vidim rezerviste iz Toplice kad posle 10 godina traze ispred Vlade u Nemanjinoj svoje dnevnice, zao mi je sto je pola Srbije propalo i bedno je... ali shvatam da nam ne moze svima biti isto, nismo svi isti ni po sposobnostima ni po intelektu a mi po poreklu, nisam ni ja covek sa Dedinja, niti moj stan vredi 3000e/m2, ne vozim kola od 20,000eura a nisam ni menadzer u nekoj stranoj kompaniji. I jednostavno mi smetaju ovakvi namesteni tekstovi.

Igor

pre 15 godina

Ma šta tu ima više da se priča, kad su ovoga svi svesni. Samo je pitanje da li želimo da vidimo problem ili da zažmurimo na njega. Reći ću samo da je vaspitačici iz Vladičinog Hana poslednja isplaćena plata iznosila 18.000 dinara! Eeeej, 18.000!!! A raspitajte se koliko plata vaspitačice u vrtiću iznosi u Beogradu... Pa jel su deca s juga Srbije manje značajna od ove iz Beograda? Zapitajte se malo... A kad se sutra npr. bude otcepljivao jug Srbije (Bujanovac i okrug recimo), svi ćemo da se kunemo kako je "jug srce Srbije!"... Licemerje!? E, moja Srbijo...

VOJVODA

pre 15 godina

O majko, pa fala bogu kad je samo Telenor, Telekom, Delta, svi na istom mestu, nek se presele na jug ili negde pa da vidimo Beograd... Lako je tako kad sve najvece komanije na istom mestu...

ssaassaa

pre 15 godina

Srbija će biti decentralizovana onda kada u Srbiji negde (bilo gde) postoji nešto što u Beogradu ne postoji. Vrlo prosto...

Miloš Ristić

pre 15 godina

Mislim da za početak srazmernog razvoja Srbije Iz Beograda treba izmestiti određena ministarstva i tešku industriju. Recimo, Ministarstvo za kapitalne investicije bi trebalo da bude u Nišu, Ministarstvo za Kosovo u Kruševcu ili Leskovcu, itd.

beogradjanin

pre 15 godina

Kakav smo mi narod, prosto me je sramota. I to pretpostavljam da vi ljudi koji koristite internet znate da saberete dva i dva.
"Beogradjani zaradjuju u proseku 650 puta vise novca od prosecnog stanovnika juga Srbije"
(Miki, 11. mart 2009 18:09)
Ahahahahahhaaha!!!!!! Znaci ako stanovnik juga Srbije ima platu dve hiljade dinara, u Bgd je milion i 300 hiljada dinara prosecno. E pa zivimo li u svetu snova. Lepo se kaze da je plata u beogradu tri puta veca. Cene u Beogradu su isto dve-tri puta vece. U proseku, Beogradjanin verovatno ima nesto vise para. Sigurno da dobija i bolji kvalitet. Ali sigurno da to nije toliko kako se cini onome ko ovaj tekst procita onako kako mu odgovara da bude zrtva....

Bojan C.

pre 15 godina

Ova vest, tj. anketa, napisana je potpuno neprofosionalno i daje katastrofalno netačne podatke.

Slažem se da je nivo standarda i razvijenosti u Srbiji neravnomeran, ali NIJE toliko neravnomeran. Ovo što su oni izneli je prosto smešno.

Prvo, ne kaže se ko je radio anketu. Drugo, kaže se 9,8 isplaćeno milijardi u centralnim opštinama, ali se ne kaže kada... Mesečno, godišnje? Dnevno? Zatim da se na površini od 29.000 kilometara isplaćuje 300 hiljada, opet, kada? Mesečno, godišnje? Samo razmislite, 300 hiljada dinara je 30 malih plata po 10 hiljada dinara! Prosto abnormalno. Znači na tom prostoru od 29 hiljada km2, što su na karti označili žutom bojom, živi 30 ljudi koji (valjda mesečno) prima 10,000 dinara? Rekao bih da ne. Plate su u Beogradu veće, i Beograd pravi BDP, po broj stanovnika I u apsolutnom iznosu, veći od svih ostalih delova Srbije, to je istina. U rezultatu, ovo je dobro za Srbiju, nikako loše. Zapitajte se da li bi Amerika bila bogata zemlja da nema bogate gradove kao što je Njujork, Los Anđeles, Čikago, itd.?
Neko je pominjao Kragujevac... Bio sam tamo skoro, popio pivo u fensi kafiću i jeo pljeskavicu u rupi kod Žel. stanice, cene su bile apsolutno iste kao na uporedivim mestima u Beogradu... Verujem da su i plate dotičnih zaposlenih na tim mestima barem slične, ako ne i iste.

Ne kažem da je poenta ove tzv. vesti zlonamerna, odnosno možda je samo nestručna, ali kažem da je netačna i širi lažne informacije koje štete inteligenciji opšte populacije.

Posejdon

pre 15 godina

Kupujem bilo sta sto je PROIZVEDENO U BG.
Znaci: necu uslugu, savet, studiju o izvodljivosti, procenu, analizu
bilo sta sto moze da se zapakuje u jednu kartonsku kutiju.
pera lozac

1.Galenika-lekovi
2.Soko Štark-slatkiši
3.Grand i Don kafa
4.Frikom
5.Centroproizvod
6.Imlek-sterila i ostali mlečni proizvodi
7.Pupin Telekom
Ima i proizvoda koji ne mogu baš da stanu u kutiju:Ikarbus autobusi,poneki IMT traktor, LOLA oprema
Ovo je samo onako na brzinu nabacano i ima toga još onoliko.Naravno ne proizvodi se to u centralnim opštinama gde fabrikama nije ni mesto,već u Zemunu,Surčinu.Rakovici i sl.
Skoro nisam pročitao ovako tendencioznu i nestručnu analizu.Istina je sasvim drugačija,više od 120 opština u Srbiji nije sposobno za samostalan život bez budžetske pomoći,dakle te opštine mnogo više troše iz državnog budžeta nego što u njega uplaćuju.

Zemljanin

pre 15 godina

Ovakva vest me podseća na 90-e i priče kako smo siromašni jer nas eksploatišu Hrvatska i Slovenija. Izgleda ništa nismo naučili, a komentari čitalaca mi liče na rubriku "Odjeci i reagovanja".

vracarac

pre 15 godina

@Ena
Ena, sta se brecas? Ko je rekao da u Nisu i Kragujevcu nema univerziteta?
Sremac je pravio analogiju izmedju Beograda (grada) tj. odredjenih gradskih opstina i jugoistocne Srbije (region). Jugoistocna Srbija je mnogo veca povrsina. Otud i tolike razlike...
P.S. Kragujevac ne pripada jugoistocnoj Srbiji.
P.P.S. Tebi i slicnima fali malo funkcionalne pismenosti, ;)

jelena

pre 15 godina

Vi izdrzavate pola Srbije,a druga polovina zajedno sa Vojvodinom izdrzava vas!!!Da li zaista verujete u to,da razlike u ovoj zamlji izmedju Beograda i ostatka ove nase jadne zemlje nisu astronomske,i da bi ovako,zapravo trebalo da bude???

sremac

pre 15 godina

Otkud ovom coveku pravo da ovako omalovazava vanbeogradsku Srbiju??? Sta 3% fakultetski obrazovanih? Sta zamisljas, odakle si, majke ti? Jel si ti cuo da su Nis i Kragujevac UNIVERZITETSKI gradovi? A jel si znao da je Nis drugi grad po velicini a pretposlednji po platama? Ne pricaj o necemu o cemu NEMAS POJMA! Upuceno izvesnom "sremcu".
**************************
Draga Eno, postoji nesto sto se zove Republicki statisticki Zavod, odes na njihovu stranicu i imas izvestaje po opstinama o raznim stvarima, cak i o % visokoobrazovanih stanovnika na opstini (bilo kojoj na teritoriji Srbije). I tamo tako pise, 5-7 puta vise viskoobrazovanih na teritoriji opstina u "krugu dvojke" nego recimo u Dimitrovgradu, Lebanama ili Vranju.

Uzgred, sasvim je normalno, bar ja tako mislim, da covek koji je zavrsio odgovarajuci fakultet ima bolju poziciju u kompaniji i samim tim vecu platu od nekog sa srednjom ili osnovnom skolom. Ako nije tako, zasto bi ljudi gulili klupu dodatnih 4-5 godina po fakultetskim aulama, zasto bi bili motivisani da nesto novo nauce...

Ne treba da zahbaljujes na razjasnjavanju :)

aleksandar

pre 15 godina

Statistika je cudo,U tri beogradske opštine Stari Grad, Savski Venac i Novi Beograd fond isplaćenih zarada iznosi 9,8 milijardi dinara, što daje 208 miliona dinara po kvadratnom kilometru (51 kvadratni kilometar), dok je na uporedivom području Istočne i Južne Srbije površine 29.500 kvadratnih kilometra, prosečno isplaćena zarada iznela 330 hiljada dinara, što daje odnos 625:1 u prostornoj koncentraciji novca.
Pa kad bi uzeli Londonski City i recimo Severni deo ŠKotske mislim da bi bio rezltat veoma slican,

Ipak nekad nije dobro mesati babe i zabe.

Inace, tekst je predstavljen kroz veliko pojednostavljivanje realnih problema, a jedan od tih je sto se sve svodi na razlikama u novcu, koje su netacno prestavljene, ograman je problem i u domografskim, obrazovnim i drugim karakteristikama.

Miki

pre 15 godina

Beograd je rak rana Srbije i zivi na pljacki ostatka drzave! Beogradjani zaradjuju u proseku 650 puta vise novca od prosecnog stanovnika juga Srbije ili 3 puta vise od prosecnog stanovnika ostatka Srbije! A svi placamo istu cenu struje, grejanja, benzina, registracije automobila, pdv-a!

To samo pokazuje da Srbija radi a beograd se gradi .

sremac

pre 15 godina

Izvor informacije B92 pise... onda bi poznavaoci statistike sa B92 trebalo da znaju da Novi Beograd nije u krugu dvojke.

Isto tako ovako tendeciozna analiza objavljena na sajtu bi mogla da kaze da na toj teritoriji u Beogradu po kvadratnom kilometru zivi preko 6860 stanovnika a na teritoriji juzne i istocne Srbije koje navode kao pandan samo 50. Odnosno 137 puta vise po kvadratnom kilometru nego u jugoistocnoj Srbiji. Baca malo drugacije svetlo na celu pricu?

Isto tako na tim opstinama zivi od 15-20% stanovnistva sa fakultetskom diplomom, a na teritoriji jugoistocne Srbije zivi oko 3% stanovnistva sa tim bezveznim papirom u rukama. I ovo baca drugacije svetlo na statistiku koja nam se ovde prodaje?

Sve u svemu, man'te se statistike, drzite se vesti, matematika je ipak za one koji imaju bezvezni papir od fakultetske diplome u rukama...

Ovako samo bunite neupucen narod, mozda i sa nekom namerom...

SRBOLJUB

pre 15 godina

I TREBA DA IMAJU,MI IZ RAVNICE VOJVODINE DA IH HRANIMO,A ONI MUCENICI SA ZLATIBORA I KOPAONIKA DA IH SLUZE....PA KADA SMO MOGLI DA SLUZIMO TURCIMA ZASTO MEBI I OVOJ NASOJ BEOGRADSKOJ ZGADIJI

južnosrb

pre 15 godina

Dragi Beograde, oterao si sve nesrbe iz SFRJugoslavije, zatima sve nesrbe iz SRJugoslavije, pa nesrbe iz Srbije... jos samo je ostalo da isteras Srbe iz Srbije i sve ce biti tvoje!!!

Valjevo

pre 15 godina

Iz ovog teksta sledi da će BG i NS biti najteže pogodjeni krizom. Predlažem da unutrašnjost Srbije, a posebno jug i istok, učine sve što je u njihovoj moći kako plata u BG i NS ne bi bila manja 40.000 din

Crvena Zastava

pre 15 godina

U najužem centru grada, koji Beograđani žargonski zovu “krug dvojke”, se, prema statističkim podacima, zarađuje 650 puta više nego na jugu Srbije. To je najtipičniji primer nesrazmernog regionalnog razvoja Srbije.

Ovome ne treba komentar!

Jovan

pre 15 godina

Za decentraliste iz ćoška - Beograd *RADI* i pravi najviše para, ali i na zarađeno plaća najviše poreza. Međutim manji deo tog poreza ostaje ovde, a veliki deo upravo ide onima koji najviše kukaju na nepravedan odnos.

Zoran

pre 15 godina

Nije to nista.Evo kod mene npr.Ja i zena koristimo sobu od 12 kvadrata,a cerka studentkinja,sobu od 20.U nasoj sobi su zarade oko 6.000 po kvadratu, a kod cerke jedva 5 din u proseku, sto daje odnos od 1200 :1. Zato osecam da ce ova kriza pogoditi vise zenu i mene nego cerku. U zdravlje, odoh da zavrsi statistku, po kojoj zaradjuejm vise od Romana i Bila zajedno.

Ијан

pre 15 godina

И после овога има људи који ово оправдавају??? као што је у оном коментару где "постоје разлике у демографском и образовном" профилу становништва? да ли заиста и каква би та разлика требала да буде да би било оправдано овакво исплаћивање зарада???
Лепо, сад сви у Београд, и то у круг двојке.

Ena

pre 15 godina

"Isto tako na tim opstinama zivi od 15-20% stanovnistva sa fakultetskom diplomom, a na teritoriji jugoistocne Srbije zivi oko 3% stanovnistva sa tim bezveznim papirom u rukama".
Otkud ovom coveku pravo da ovako omalovazava vanbeogradsku Srbiju??? Sta 3% fakultetski obrazovanih? Sta zamisljas, odakle si, majke ti? Jel si ti cuo da su Nis i Kragujevac UNIVERZITETSKI gradovi? A jel si znao da je Nis drugi grad po velicini a pretposlednji po platama? Ne pricaj o necemu o cemu NEMAS POJMA! Upuceno izvesnom "sremcu".

Genije

pre 15 godina

Ako me matematika ne vara, ako odem u BG i radim 625 puta manje nego sad, imacu istu platu?
Oduvek mi nije isla matematika...
Svi u BG!!!!

qwer

pre 15 godina

Zivim u Beogradu i meni smetaju ovakve razlike. Ovo jeste strasno. Ali mnogi odavde ce reci super mocicu da se zaposlim ne intersujuci ih za ostale.
Ali ovde statistika malo preteruje jer u Beogradu su predstavnistva raznih firmi,direktori,menadzeri,poslanici vlada,opstine i oni vuku ogromna sredstva. Obican narod ne zaradjuje 650 puta vise,to je apsurd,pa ko to moze da pomisli. Cinjenica je da obican covek vise zaradjuje i mnooogo se lakse zaposli u Beogradu ali ovo je smesno.

Ra

pre 15 godina

"krug dvojke" nije samo žargon već je taj deo grada nazvan sa namerom. Naime dolaskom konunizma, mnogi Beograđani su isterani iz svojih stanova u koje su useljeni uglavnom Crnogorski generali i komandanti. Iz "kruga dvojke" se upravlja Srbijom od 1945 god. ali i danas. Nije čudno što su primanja toliko veća nego u ostalom delu Srbije, mada ima i naivnih koji misle drugačije.

gradjaninX

pre 15 godina

Beograd _proizvodi_ vise od 50% vrednosti u Srbiji i placa srazmerno tome i poreze. Od drzavnih para se potom placaju plate drzavnih sluzbenika sirom Srbije, ukljucujuci i jug i istok. Te su plate potpuno iste i u Beogradu i tamo (gde su troskovi zivota znacajno nizi), a to su maltene i jedine plate koje valjaju u unutrasnjosti.
Plate se, uzgred, ne isplacuju nego zaradjuju, prema tome, gradjani iz unutrasnjosti prionite na posao i prestanite da ocekujete da ce vam neko platu prosto isplatiti.

vracarac

pre 15 godina

@Ena
Ena, sta se brecas? Ko je rekao da u Nisu i Kragujevcu nema univerziteta?
Sremac je pravio analogiju izmedju Beograda (grada) tj. odredjenih gradskih opstina i jugoistocne Srbije (region). Jugoistocna Srbija je mnogo veca povrsina. Otud i tolike razlike...
P.S. Kragujevac ne pripada jugoistocnoj Srbiji.
P.P.S. Tebi i slicnima fali malo funkcionalne pismenosti, ;)

Saša

pre 15 godina

Slažem se da u prethodnom tekstu postoje određena pojednostavljivanja, ali ni jedno pojednostavljenje ne može demantovati, čak istorijski više puta potvrđenu, činjenicu da intenzivna centralizacija dovodi do krvavih raspada tako koncipiranih država kao i dugoročnije (ako ne i potpuno) nestajanje nacionalnog identiteta takvih država.
p.s. Pa Beograde, prijatno ti bilo

Marija

pre 15 godina

Predlazem da se ljudi sa istoka i juga Srbije odreknu svojih " plata " da stanovnici Novog Sada i Beograda sto manje osete posledice krize. Zaboga, budimo humani! Oni ce najvise biti pogodjeni ekonomskom krizom. JADNI!
;-D

Posejdon

pre 15 godina

Kupujem bilo sta sto je PROIZVEDENO U BG.
Znaci: necu uslugu, savet, studiju o izvodljivosti, procenu, analizu
bilo sta sto moze da se zapakuje u jednu kartonsku kutiju.
pera lozac

1.Galenika-lekovi
2.Soko Štark-slatkiši
3.Grand i Don kafa
4.Frikom
5.Centroproizvod
6.Imlek-sterila i ostali mlečni proizvodi
7.Pupin Telekom
Ima i proizvoda koji ne mogu baš da stanu u kutiju:Ikarbus autobusi,poneki IMT traktor, LOLA oprema
Ovo je samo onako na brzinu nabacano i ima toga još onoliko.Naravno ne proizvodi se to u centralnim opštinama gde fabrikama nije ni mesto,već u Zemunu,Surčinu.Rakovici i sl.
Skoro nisam pročitao ovako tendencioznu i nestručnu analizu.Istina je sasvim drugačija,više od 120 opština u Srbiji nije sposobno za samostalan život bez budžetske pomoći,dakle te opštine mnogo više troše iz državnog budžeta nego što u njega uplaćuju.

dusanka bg

pre 15 godina

Ako ovako nastavimo,cela Serbija ce biti Beograd. To je primer LOSE POLITIKE svih prethodnih Vlada.
Umesto da se razvijaju sela, koja su ostala pusta, jedva sa 2 krezuba starca, sta se radi. Gluposti, i samo gluposti.
Sta tu ima da se mudruje. Vratite seljake u sela, napravite puteve,i od sada KO GOD DODJE DA STUDIRA U BGD IZ NEKOG GRADA ILI SELA IMA KAD ZAVRSI DA SE VRATI TAMO ODAKLE JE DOSAO , DA ODRADI KOJU GODINU, PA TEK ONDA DA IDE DALJE.
Eto ideja, a i Ministri malo da otpuste svoju administraciju i da je vrate tamo u sela, da rade nesto korisno.

sremac

pre 15 godina

Otkud ovom coveku pravo da ovako omalovazava vanbeogradsku Srbiju??? Sta 3% fakultetski obrazovanih? Sta zamisljas, odakle si, majke ti? Jel si ti cuo da su Nis i Kragujevac UNIVERZITETSKI gradovi? A jel si znao da je Nis drugi grad po velicini a pretposlednji po platama? Ne pricaj o necemu o cemu NEMAS POJMA! Upuceno izvesnom "sremcu".
**************************
Draga Eno, postoji nesto sto se zove Republicki statisticki Zavod, odes na njihovu stranicu i imas izvestaje po opstinama o raznim stvarima, cak i o % visokoobrazovanih stanovnika na opstini (bilo kojoj na teritoriji Srbije). I tamo tako pise, 5-7 puta vise viskoobrazovanih na teritoriji opstina u "krugu dvojke" nego recimo u Dimitrovgradu, Lebanama ili Vranju.

Uzgred, sasvim je normalno, bar ja tako mislim, da covek koji je zavrsio odgovarajuci fakultet ima bolju poziciju u kompaniji i samim tim vecu platu od nekog sa srednjom ili osnovnom skolom. Ako nije tako, zasto bi ljudi gulili klupu dodatnih 4-5 godina po fakultetskim aulama, zasto bi bili motivisani da nesto novo nauce...

Ne treba da zahbaljujes na razjasnjavanju :)

beogradjanin

pre 15 godina

Kakav smo mi narod, prosto me je sramota. I to pretpostavljam da vi ljudi koji koristite internet znate da saberete dva i dva.
"Beogradjani zaradjuju u proseku 650 puta vise novca od prosecnog stanovnika juga Srbije"
(Miki, 11. mart 2009 18:09)
Ahahahahahhaaha!!!!!! Znaci ako stanovnik juga Srbije ima platu dve hiljade dinara, u Bgd je milion i 300 hiljada dinara prosecno. E pa zivimo li u svetu snova. Lepo se kaze da je plata u beogradu tri puta veca. Cene u Beogradu su isto dve-tri puta vece. U proseku, Beogradjanin verovatno ima nesto vise para. Sigurno da dobija i bolji kvalitet. Ali sigurno da to nije toliko kako se cini onome ko ovaj tekst procita onako kako mu odgovara da bude zrtva....

cele

pre 15 godina

Kao što reče nekada dok je bio politički živ DRUG Cole Kovačević, za neupućene bivši član predsedništva DOS-a, hitna REGIONALIZACIJA

Toplicanin

pre 15 godina

Beogradu sve ostatku Srbije nista!Jedan primer zasto nemoze, nesme da se razvije Niski aeodrom?Zasto su plate kod nas u Prokuplju 100 evra, a isti takav poso da radis u Beogradu dobio bih 300evra?Zasto mladi beze za Beograd,zasto nebih otisli naprimer u Nisu da rade?

sremac

pre 15 godina

@Dipl.El.Inz.Kragujevac

kao elektroinzenjer zaposlen u Elektrosumadiji imas istu platu kao i adekvatan ti kolega u Elektoistoku ili EDB-u iz Beograda, profesorka engleskog u Kragujevackoj gimnaziji ima istu platu za isti fond sati kao i profesorka Matematicke gimnazije u Beogradu, medicinska sestra iz doma zdravlja u Lebanima ima istu platu kao koleginica u domu zdravlja Savski Venac.... I gde je problem? Problem je sto vlasnika Erste, Hypo banke, Delte, Inveja, MK komerca ne mozes da nateras da dodje na jug Srbije.. jer posto je ovo trzisna ekonomija (bar tako kazu) oni imaju slobodan izbor svog sedista.

Isto tako bode oci da niko u ovoj statistici ne poredi recimo centralne niske opstine sa ostatkom regiona, one imaju prosek kao ostale beogradske opstine koje nisu usle u "statistiku" (Zemun, Obrenovac, Mladenovac, Palilula, Vozdovac...). Zasto nema povike na to? Takva razlika na samo 20-tak km, izmedju Nisa i recimo Celija... ili je normalno da centri imaju vecu stopu razvijenosti?

Povodom velikih izvoznika, zapitajte se kolike su plate u tim izvoznicima? One ne zaostaju za prosekom u Beogradu, neretko su i vece, zavisi od uspesnosti kompanije... problem su firme kao recimo neki drvni kombinat iz Bosilegrada ili tekstilne industrije iz Dimitrovgrada gde je prosek 9-10 hiljada dinara.... ali opet, ovo je trzisna utakmica, trazili ste - gledajte.

Cela Srbija (bar ona koja nesto radi i koja se oporezuje) godinama ulaze u teske gubitase kao Zastava - i to je nacin ravnomernije raspodele drustvenog bogatstva...

Vojvodina je recimo dobila 7% od budzeta plus ravnomerni deo od ostatka, nerazvijeni deo dobija pomoc, Beograd ne dobija nista... i to je na neki nacin OK, onaj ko ima zarad boljeg zivota celokupne zajednice treba i vise da daje u zajednicku kasu. Na stranu sto prosecnog Beogradjinina deru u odnosu na ostatak Srbije za vecinu stvari, od cene stana, vrtica, usluga raznoraznih vrsta...

U sustini ovakvi tekstovi nemaju nikakav afirmativni cilj, oni samo podsticu podele - sto nam zadnjih godina svi rade, od politicara do medija.

Da ne bude zabune, ja volim celu Srbiju i to je moja zemlja od Horgosa do Bujanovca, zao mi je kad cujem da ljudi negde u njoj gladuju, zao mi je kad vidim rezerviste iz Toplice kad posle 10 godina traze ispred Vlade u Nemanjinoj svoje dnevnice, zao mi je sto je pola Srbije propalo i bedno je... ali shvatam da nam ne moze svima biti isto, nismo svi isti ni po sposobnostima ni po intelektu a mi po poreklu, nisam ni ja covek sa Dedinja, niti moj stan vredi 3000e/m2, ne vozim kola od 20,000eura a nisam ni menadzer u nekoj stranoj kompaniji. I jednostavno mi smetaju ovakvi namesteni tekstovi.

Dipl.El.Inz.Kragujevac

pre 15 godina

@sremac
Kazes neupucen narod ,pa ne postoje samo u BG fakulteti niti samo radjaju neki pametni srbi a juzno od njega neki malo gluplji.Cinjenica je da sve pare idu u BG i da ko zavrsi fakultet mora da ide u BG jer juzno od njega i sa faksom tesko moze da nadje posao a i ako ga nadje imace platu 3 puta manju za isti posao.I sa srednjom skolom u BG zaradjuju najmanje 3 puta vise nego za isti posao u KG-u sa tim sto u KG iako nadjes bilo kakav posao je neverovatan dogadjaj.CInjenica je da na listi najvecih izvoznika skoro ne postoje firme iz BG ali zato na listi uvoznika su sve listom iz BG-a.Razliku naravno placa ostatak drzave.Ovako nesto vodi raspadu drzave ,pre 1990 je sve bilo mnogo pravednije i ujednacenije ,sad je juzno od BG-a blago receno BEDA ali porezi BG mora da se plate

Sinbad

pre 15 godina

Postoji nekoliko nacina decentralizacije drzave, Ali najefikasniji je kada bi iz BGD iselili univerzitet u neku manju sredinu u kojoj ne bi bilo moguce naci posao u struci, pa bismo tako primorali mlade obrazovane ljude da se vracaju u svoje sredine. Univerziteti Kembridz i Oksford nisu u Londonu, nego 80 km od njega i ne fali im nista. Direkcije javnih preduzeca treba "razbacati" po Srbiji, i Mi smo zavrsili posao. Ovako svi vicu kako Vojvodina zeli da se otcapi, a ovamo, Beograd je vec odavno postao drzava za sebe.

sremac

pre 15 godina

Vidim da je tekst vec napravio rezultate, javljaju se komentatori koji su "skapirali" sustinu: prosecni Beogradjanin zaradjuje od prosecnog stanovnika juzne Srbije 650 puta... onda ce oni da okolo to pricaju, eto procitali su na internetu na B92, naci ce se opet neko ko veruje u nesto tako i 100-puta ponovljena prica ce na kraju da postane "istina".

Sta reci...

pera lozac

pre 15 godina

To je bas ono sto i kazem:

1.Grand kafa - u kojoj to opstini raste ta kafa
2.Frikom - pa Bg je jedan od najvecih prozvodjaca malina, sljiva, boranije...
3. Imlek - ih pa oni mleko samo u BG kupuju
4. centroproizvod - tek oni sve ali bas sve kupuju ili proizvode u BG (posebno kafu)
5. pupin telekom - a da nije njih Alcatel bi mozda i prodao neku centralu ovde
6. Galenika - koji je to njihov lek na kome ne pise da je radjen po njihovoj licenci

U tome je glavni problem nas iz unutrasnjosti (provincije) sto je nama nemoguce da bilo sta DIREKTNO UVEZEMO ILI IZVEZEMO a da to ne prodje kroz neku od firmi iz BG. U Beogradu ga prepakuju i kao sto sam i rekao nista ne proizvedu.

miki

pre 15 godina

Godinama ljudi iz unutrasnjosti ukazuju na ovaj problem ali nikog to nije briga. Srbija je dosla u situaciju da se stanovnistvo skoncetrise u Beograd i mozda jos 2 grada pa cemo imati problem Albanaca koji hoce da se ocepe do Kragujeva i slicno... Molim vas da B92 se vise pozabavi ovim problemom jer nam se crno pise.

Milisav

pre 15 godina

Onavezno objavite što više komentara u kojima se objašnjava da Beograd ustvari izdržava ostatak Srbije zato što su lokalne samouprave nesposobne, nekvalifikovane i korumpirane.
Problem je samo što su lokalni političari postavljeni upravo iz centrale u Beogradu a jedina potrebna kvalifikacija je poltronstvo i podržavanje svemoćne ekipe iz kruga 2.
Mogu samo da slobodno citiram
nekog važnog lika sa kraja 80.ih( izgleda da je bio toliko važan da sam mu zaboravio ime :-) )-
- prema ovoj državi imam osećaj hladnog gađenja -

Pozdrav iz nepismene, krezube, radikalske, zatucane i parazitske unutrašnjosti.

Zemljanin

pre 15 godina

Ovakva vest me podseća na 90-e i priče kako smo siromašni jer nas eksploatišu Hrvatska i Slovenija. Izgleda ništa nismo naučili, a komentari čitalaca mi liče na rubriku "Odjeci i reagovanja".

DID

pre 15 godina

Da se Srbija otcepi od kruga dvojke ili Beograda. Mozda ce kada postane grad polis (drzava) jos bolje ziveti. A Srbi nece morati vise nikoga da krive za svoje probleme.

mara

pre 15 godina

Samo se pitam o kakvim se to izmenama Zakona o regionalnom razvoju radi? Da li ce ostatak Srbije mozda udruzeno, onako jadno i bedno kako je statistika predstavlja, svim raspolozivim snagama da pomaze ova dva grada?

Vladan R

pre 15 godina

Ne znam ko je radio ovo istrazivanje ali koliko god da na neki nacin ima pravo po pitanju centralizacije, jos vise je zlonamerna maniupulacija sproveden iz ne znam kakvih pobuda i zasto. Pa ne moze se porediti povrsina zemljista i zarade. Valjda bi bilo normalno da se to racuna bar po glavi stanovnika(ovo je prvi put na svetu da neko racuna zaradu po kvadratnom kilometru-to su izgleda neke bistrice kao oni sto rekose da je BGD najjeftiniji u regiuonu a i sire , a sada jos ovolike zarade, bas mi je drago sto sam saznao da tako dobro zivim). Verovatno ce ovi i njima slicni da porede zarade i na globalnom nivou pa da se zacude zasto tolika primanja po km. kvadratnom u Njujorku i Tokiju a tako mala u Sahari. I jos nesto da strucni i skolovani kadrovi sa juga Srbije ne hrle toliko u BGD mozda bi tamo dole prosek zarada bio visi.

aca

pre 15 godina

Po Popisu 2002e Beograd je imao 1, 5 miliona stanovnika. 2008 na izborima u Beogradu je bilo registrovano 1, 5 miliona glasaca pa kada tome dodate decu ispod 18 godina znaci da je u beograd iz drugih delova srbije doslo nekoliko stotina hiljada stanovnika za nekoliko godina. Beograd raste a prirodni prirastaj je negativan. Znaci cela Srbija se seli u Beograd zbog boljeg zivota!

Ima li psihijatra u avionu

pre 15 godina

Ako je cilj da se pokaže kako je Srbija neravnomerno razvijena, to je bar jasno svakome ko ima oči.

Ja recimo nisam verovao svojim očima kada sam krenuo na službena putovanja iz Beograda po Srbiji pre nekih 20-tak godina. Ipak pošto je tih putovanja bilo mnogo, doživeo sam veliko razočaranje upoznavši svoju zemlju.
Shvatio sam još tada, da je moja zemlja mulj, blato i glib, u svakom smislu.

Od tada moja zemlja je prošla ratove, sankcije i na kraju grabež i korupciju lokalnih globalista. Kroz ovo poslednje još uvek prolazi...

juznjak iz kruga 018

pre 15 godina

Kriza ce pogoditi samo Beograd i N.S!
Iz ovoga se lepo vidi da onaj ko nista i nema,niko mu nista i nemoze uzeti!
Jednostavno zar ne!

pera lozac

pre 15 godina

Kupujem bilo sta sto je PROIZVEDENO U BG.
Znaci: necu uslugu, savet, studiju o izvodljivosti, procenu, analizu
bilo sta sto moze da se zapakuje u jednu kartonsku kutiju.

Bojan C.

pre 15 godina

Ova vest, tj. anketa, napisana je potpuno neprofosionalno i daje katastrofalno netačne podatke.

Slažem se da je nivo standarda i razvijenosti u Srbiji neravnomeran, ali NIJE toliko neravnomeran. Ovo što su oni izneli je prosto smešno.

Prvo, ne kaže se ko je radio anketu. Drugo, kaže se 9,8 isplaćeno milijardi u centralnim opštinama, ali se ne kaže kada... Mesečno, godišnje? Dnevno? Zatim da se na površini od 29.000 kilometara isplaćuje 300 hiljada, opet, kada? Mesečno, godišnje? Samo razmislite, 300 hiljada dinara je 30 malih plata po 10 hiljada dinara! Prosto abnormalno. Znači na tom prostoru od 29 hiljada km2, što su na karti označili žutom bojom, živi 30 ljudi koji (valjda mesečno) prima 10,000 dinara? Rekao bih da ne. Plate su u Beogradu veće, i Beograd pravi BDP, po broj stanovnika I u apsolutnom iznosu, veći od svih ostalih delova Srbije, to je istina. U rezultatu, ovo je dobro za Srbiju, nikako loše. Zapitajte se da li bi Amerika bila bogata zemlja da nema bogate gradove kao što je Njujork, Los Anđeles, Čikago, itd.?
Neko je pominjao Kragujevac... Bio sam tamo skoro, popio pivo u fensi kafiću i jeo pljeskavicu u rupi kod Žel. stanice, cene su bile apsolutno iste kao na uporedivim mestima u Beogradu... Verujem da su i plate dotičnih zaposlenih na tim mestima barem slične, ako ne i iste.

Ne kažem da je poenta ove tzv. vesti zlonamerna, odnosno možda je samo nestručna, ali kažem da je netačna i širi lažne informacije koje štete inteligenciji opšte populacije.

misa

pre 15 godina

Matematika je čudo, o statistici neću da govorim, to je tek čudo. Moja porodica po m2 stambenog prostora ima takođe odnos 1200:1 (supruga i ja / sin). Uradili ste identično kao i istraživač koji je zaključio da je BG najjeftiniji grad. Pokušajte, ako vaši "IT stručnjaci" umeju to da urede, izuzmite zarade direktora javnih preduzeća, zarade poslanika i ministara, kao i nepomenuta radna mesta (npr. RIK), neka se ne uvrede, unapred se izvinjavam, samo zbog dužine teksta, tj., sve zaposlene koje imenuje i postavlja Vlada RS i njeni organi. Posebno obratite pažnju na dodatke na zarade (njih obavezno izuzmite).
Siguran sam da ćete se iznenaditi koliko sada iznosi prosečna zarada!
Najljubaznije molim da se uradi sledeće “istraživanje”: Koliko ima domaćinstava, iz Vaše uporedne unutrašnjosti, čiji članovi NE RADE u inostranstvu (njih je neuporedivo manje, lakše se prebroje) u odnosu na ista domaćinstva u BG. Prema mom mišljenju trebalo bi istražiti koliko domaćinstava u BG poseduje okućnicu (da i mi neko domaće jaje pojedemo) u odnosu na ista domaćinstva u samo vama znanoj uporednoj unutrašnjosti čiji članovi primaju zaradu ili ne primaju, a STATISTIČKI su zaposleni (nisu ti ljudi krvi, verovatno i ne znaju da su statistički pobrojani).
Kada dobijete prosek primanja u BG po mom modelu, uporedite ga sa cenom potrošačke korpe. Nemojte se zaprepastiti! Šta mislite da li je to negativan broj? Sada ovakao dobijeni količnik uporedite sa zaradom iz unutrašnjosti (prethodno oduzmite obaveze prema državi). Koliki je sada rezultat? A gde je moje domaće jaje? Na pijaci je!
Umalo da zaboravim!.
a) Novi Beograd DEFINITIVNO NIJE u krugu dvojke.
b) U vreme SFRJ opština Stari grad je imala najveći dohodak po glavi stanovnika. Ako niste znali, a siguran sam da niste, u BG je (za istu vrstu posla, sa istom školskom spremom) zarada bila 4 puta veća od zaposlenog u Skopju. I tada, kao i sada, ljudi su plaćali struju, grejanje itd., cena je bila za sve ista. U to doba nikom živom nije padalo na pamet da radi takva “istraživanja”. I tada je jug Srbije bio najnerazvijeniji kao i Makedonija.
c) Upoređujete Stari grad, koji i danas ima visok dohodak, Savski venac u kome su sve državne institucije, primanja gore pobrojanih radnih mesta i najmnogoljudniju opštinu, NBG, verovatno na balkanu ali prostorno najmanju (m2 / broj stanovnika).
Kao što rekoh, statistuka je čudo neviđeno, zavisi od naručioca “istraživanja”!

jelena

pre 15 godina

Vi izdrzavate pola Srbije,a druga polovina zajedno sa Vojvodinom izdrzava vas!!!Da li zaista verujete u to,da razlike u ovoj zamlji izmedju Beograda i ostatka ove nase jadne zemlje nisu astronomske,i da bi ovako,zapravo trebalo da bude???

Petroleum

pre 15 godina

Rezultat opšteg haosa i neverovatne doslednosti u povlačenju pogrešnih poteza gotovo svake vlasti u poslednjih 70 godina.

Monarhija, soc/komunisti, demokrate, nacionalisti - svejedno, apsolutno su dosledni u svom katastrofalnom opusu.

Masa se talasa

pre 15 godina

Predlazem da se izmeni izborni sistem! Izbori se organizuju na nivou okruga i tako se dobijaju predstavnici u skupstini, po principu kvota (1, 2, 3,npr. u zavisnosti od velicine istog)! Tako ce ljudi da glasaju za kvalitetne ljude, a ne za politicke partije. Izabrani ce morati da imaju obraza, jer na sledecim izborima ce nestati sa politicke scene, jer u selu ljudi vecinom znaju ko je kakav!
Dakle, ne samo ekonomska decentralizacija, vec i bolna politicka!

sasa

pre 15 godina

Kao sto znate, u tom carobnom krugu dvojke se ne nalazi ni jedna fabrika koja pravi profit, nego se nalaze sedista nasih tajkuna, pa stoga ovakva statistkika.Nije ni cudo da je beograd pola srbije, jel je inace trecina stanovnistva zivi u Beogradu, i ne znam onda cemu se cudite. A ona statistika za zaradu po kvardratnom kilometru je potpuna glupost.Jer u jednoj zgradi ima mnogo vise onih koji primaju platu, nego na parkingu pored te iste zgrade!!!kakva glupost.

Aleksandar Rankovic

pre 15 godina

Nikakve mere koje državna administracija, ovako postavljena, donese neće promeniti statistiku navedenu u ovom tekstu. Jedini izlaz za nas u unutrašnjosti je potpuna decentralizacija vlasti. Sada je sistem tako postavljen da svi novčani tokovi, kao i tokovi izvršne i zakonodavne vlasti, idu iz centra, tj. iz Beograda, ka unutrašnjosti. u ovoj zemlji ne postoji lokalna samouprava ni u kakvom smislu, ni finansijskom ni upravnom. Oba sentra i finansijski i upravni su u Beogradu (budžet Republike i centrale svih stranaka). Normalno je da je Bog prvo sebi bradu stvorio.

Igor

pre 15 godina

Ma šta tu ima više da se priča, kad su ovoga svi svesni. Samo je pitanje da li želimo da vidimo problem ili da zažmurimo na njega. Reći ću samo da je vaspitačici iz Vladičinog Hana poslednja isplaćena plata iznosila 18.000 dinara! Eeeej, 18.000!!! A raspitajte se koliko plata vaspitačice u vrtiću iznosi u Beogradu... Pa jel su deca s juga Srbije manje značajna od ove iz Beograda? Zapitajte se malo... A kad se sutra npr. bude otcepljivao jug Srbije (Bujanovac i okrug recimo), svi ćemo da se kunemo kako je "jug srce Srbije!"... Licemerje!? E, moja Srbijo...

Miloš Ristić

pre 15 godina

Mislim da za početak srazmernog razvoja Srbije Iz Beograda treba izmestiti određena ministarstva i tešku industriju. Recimo, Ministarstvo za kapitalne investicije bi trebalo da bude u Nišu, Ministarstvo za Kosovo u Kruševcu ili Leskovcu, itd.

VOJVODA

pre 15 godina

O majko, pa fala bogu kad je samo Telenor, Telekom, Delta, svi na istom mestu, nek se presele na jug ili negde pa da vidimo Beograd... Lako je tako kad sve najvece komanije na istom mestu...

ssaassaa

pre 15 godina

Srbija će biti decentralizovana onda kada u Srbiji negde (bilo gde) postoji nešto što u Beogradu ne postoji. Vrlo prosto...

wladan

pre 15 godina

posto je jedan nas veliki politicar voleo da prica slikovito,,,
da pokusam da ga imitiram

imala majka dva deteta
jedno mrsavo i jedno debelo
i nastala je glad
i majka se unervozila jer debelo dete vise nije moglo da krka kao pre...


That is it

nislijka

pre 15 godina

Razlika u procentu,koji se odnosi na broj visokoskolovanih,izmedju Beograda i jugoistocne Srbije,je takodje produkt "beogradizacije",sto nas vraca na pocetak,centralizacija,veliki problem ovog drustva!Ljudi sa fakultetskim diplomama,nemaju mogucnost zaposljenja u svojim gradovima,jer se radna mesta otvaraju samo na severu zemlje,usled neravnomernih ulaganja,tako da to rezultira smanjenjem broja visokoskolovanih u unutrasnjosti,a povecanjem fakultetski obrazovanih u Beogradu.Mada,ja ne vidim "ekonomsku centralizaciju" kao jedini problem...