Aktuelno

Sreda, 30.01.2008.

16:00

Nemačka kola nadmašila japanska?

Izvor: B92

Nemaèka kola nadmašila japanska? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

42 Komentari

Sortiraj po:

prle

pre 16 godina

Moje licno iskustvo.Golf3 1,4,dve godine ga vozio,nikad cimnuo nije.Samo sam mu menjao ulje.Kupio sam ga sa 180 000 km,verovatno da je kilometraza stelovana..

Ali u sustini sve je to isto..Nemci su tate za automobile po svim parametrima,Japanci im duvaju za vrat,sve je to ekstra i kvalitetno.Nijanse su beznacajne.

Goran

pre 16 godina

PASSAT 99, PD motor od 116 KS - 397.000 km bez generalne(troshi 100 ml na 10.000), da mu vratish kilometrazu kao sto si rade na nekih 160.000 km niko ne bi primetio. Pritom, na redovnom malom servisu na 10.000 promenite ulje i sipate iskljucivo CASTROL 505.01 za pumpa dizna motore, promenite filter ulja i vozite dalje. I posle ovolike kilometraze, auto i dalje moze do 195km/h, troshi u proseku oko 6 dizela i izuzetno je ekonomican za odrzavanje jer cene mogu da variraju. U ovlascenom servisu su za 1 prednje rame trazili 8.800 din, a u radnji kupite ININA ramena (originalna za passata) za 2400 din kom. A ako naletite na slupan na otpadu, poskidate mu sva 4 prednja ramena za 50 eur!!! Kod volksvagena je dobro sto je "sirokoprihvacen" i sto mozete da ga popravite gde god zelite. Znaci, moja iskustva sa ovim automobila su fenomenalna, cak je jednom i klizac prednjeg kaisha popustio i sa "landarajucim" kaisom sam presho jos 50tak km autoputem uz voznju do 80km/h do servisa. Nikada vas ne ostavlja na cedilu. Japance jos nikada nisam vozio.

Mile toronto

pre 16 godina

Ako hocete u kolima instant uzbudjenje svaki put kad zgazite na gas to je definitivno BMW, a ako ocete udobnost i sigurnost dnevne sobe to vam je Mecka, a ako hocete da vidite servis iskljucivo radi menjanja ulja prvih 300,000km, a vi lepo uzmite Hondu i da vas vidi bog. (Tojota se tragicno profusarila u zadnje vreme: Iz prve ruke od zaposlenog u servisu tojote: ispao menjac iz novog vozila kad su ga skidali sa kamiona iz fabrike, originalno montiran pogresan branik!? itd)

Posto sam ja joste mlad u dusi vozim Audi (nisam mogao da priustim bmw) star godinu dana i nerviram se svaki put kad krene da me zeza elektronika (jednom u 3 meseca)

nemanja

pre 16 godina

Nisu Nemci sada postali neobjektivni prilikom ocenjivanja automobila. Citam nemacku auto stampu 30-ak godina i oduvek su bili neobjektivni u uporedjivanju automobila, tako da ova nazovi istrazivanja nikoga ne treba da iznenadjuju. Gledajte sta kazu Amerikanci, Francuzi, Englezi kada se uporedjuju japanska i nemacka kola...niko od njih nema razloga da protezira nekog i oni su mnogo objektivniji... Interesantno je da u dosadasnjim komentarima nijedan pristalica "japanaca" nije rekao da su nemacka kola losa, vec da nisu toliko dobra koliko se prica i da je istrazivanje netacno, dok su ljubitelji "nemaca" mahom rekli kako su japanska kola losa. Hajde kolege "nemci" bar malo objektivni budite...

Max

pre 16 godina

Ja nisam siguran da li sam dobro procitao, ali tamo u tekstu pise "pouzdanost", sto bi po nekoj mojoj uvrnutoj logici trebalo da predstavlja, recimo, broj kvarova, pa opet, recimo, na godisnjem nivou. Niti je neko pomenuo "unutrasnjost, dizajn, vozne karakteristike, subjektivan utisak posmatraca, vrednost vozila na trzistu novih/polovnih automobila, kvalitet proizvoda odredjenog proizvodjaca pre 20 godina (narocito ako se zna da je kvalitet nepromenljiva kategorija)..."
Posedujem Yugo 55, u decembru napunio punoletstvo. Auto je cudo. Nista ozbiljno do sada nije radjeno na njemu. Poslednje iz te kategorije ("nista ozbiljno") je zamena auspuha pre 2 godine koji je korodirao. Dobar je u voznji. Lepo izgleda, ocuvana limarija... da sad ovo ne preraste u mali oglas... pitaju ljudi da li je na prodaju, koliko ga cenim, koliko je star (i ne veruju), ostavljaju poruke zakacene za brisac, staklo...
Prosle godine samo dolivao gorivo i zamenio brisace (170 din). Po opisima gore cini mi se da je rec o jednom od najboljih automobila na svetu.
Otidjite na sajt tipa "whatcar.com" i proucite komentare za bilo koji automobil. Videcete da se ocene krecu od ocene 1 (za razlicite kategorije) do ocene 5. I kojem komentaru najvise da verujem?
Nisam ljubitelj "Nemaca", subjektivno naginjem "Japancima", ali ovde je ipak rec o istrazivanju ozbiljne kuce. Komentari ovde se zasnivaju na subjektivnom osecaju tacnosti polu-vesti (ako je i pola) jer se ne kaze za koji period se obradjuju podaci, koji su parametri, nacin prikupljanja podataka, starost automobila... sta vec sve ulazi u jedno istrazivanje.
Nije mi jasno cemu sva ova emocija.

Beloved

pre 16 godina

Ne kapiram neke ljude ovde. Kažu imam napismeno da su bolji. Ako ti neko napismeno kaže da skočiš kroz prozor sa 8 sprata i da ti se neće ništa desiti neizmerno me zanima da li ćeš to i uraditi ?
Japanska kola su oduvek bila loša ?!?!?! Na ovo nemam komentar, on govori sam za sebe.
I treći ali svakako ne i najmanji biser u vidu ovog lika koji tvrdi sa su nemci izmislili automobil.
Uhvati malo Google, Wikipediu ili nešto slično pa se informiši ko je, gde i kako izmislio automobil.
Ljudi pročitate li vi svoje komentare pre nego što ih pošaljete ?
Zbog svega ovog moram da navedem naka moja iskustva i iskustva mojih prijatelja, kolega sa Japanskim automobilima. Razni proizvođači, modeli, klase ...
Mazda 6 benzinac – 2003 godište, prešla 220.000km (službeni auto) bez i jednog jedinog kvara. Redovan servis 80€.
Toyota Corolla D4D – 2004 godište, prešla 85.000km bez kvara. Redovan servis 90€.
Firma mog prijatelja je 2003 kupila 5 Mazdi 3 benzinci koje su davno pregazile 200.000km (već je suludo govoriti da li su se kvarile ?!?). Redovan servis 75€.
Umalo da zaboravim na Accorda – 2005 godište bez kvara nekih 80.000km. Servis oko 120€ (nešto skuplje, ali ipak je to „čika Miki“).
Na kraju moje iskustvo sa dve Toyote Yaris u prethodnih 7 godina su nadmašila sva moja očekivanja i priče o pouzdanosti i izdržljivosti ovih mališa. Cena redovnog servisa 70€.
Nemci su blago rečeno smešni sa ovim izveštajima, uostalom kao i njihova auto industrija koja ovakvim nameštenim / naručenim istraživanjima pokušava nešto da pegla. Suština je da su i sami itekako svesni koliko su i na koji način poraženi od konkurencije isključivo zbog nonšalancije i pristupa „niko nam ništa ne može“. Smešno je to da Srbi veruju u ova istraživanja više od samih Nemaca. Valjda smo takav narod.

die Beste, die Beste

pre 16 godina

Kolega mi vozi mazdu6 2,3i. Auto nije loš, solidno ide, iako za tih cca 170 konja čovjek bi očekivao više... Jednom smo išli na jedan duži put... Do Poljske, u jednom danu smo prešli cca 1100 km s Mazdom. Moram priznati da me auto nije ničim impresionirao. Išao je korektno, al ništa posebno. Jednostavno rečeno nije niti blizu mom BMW-u taj ugođaj u vožnji. Inače, spomenuti kolega, je za taj auto izdavao brdo love za bog te pitaj kakve sve popravke. Jednom mu je otišlo nešto izgleda na elektronici (auto je opako zacukavao prilikom vuće) i jedno mjesec dana u ovlaštenom servisu nisu znali šta je otišlo. Mjenjali su brdo toga, stavljali ga na komp stalno i na kraju nisu otkrili šta je, al je auto nakon nekog vremena sam počeo normalno voziti!! To je i kolegu i njih začudilo. Sve u svemu sad je dobro, al tu i tamo i dalje ima neke 'dječje bolesti'.
S druge strane ja s bmw-om tricom nisam imao nikakvih problema do sada. Radio sam klasične servise, mjenjao žaruljice i sl.
najbolje od svega (podsjetio me jedan komentator ovdje kako se žene lijepe na mercedes) što me malo malo netko pita (obično na pumpi ili na nekom parkingu pokraj shoping centra) jel hoću prodat auto.. zadnji put velim liku da neću, a on ne odustaje i pita dalje jel diesel, uz onaj tipično naš oblik face ko da je vidio golu plavušu... kad mu kažeš da nije diesel nego benzinac ko da mu treba veli da je udana...
i da, ne lijepe se ribe samo na mercedes;)
pozdrav

Bane

pre 16 godina

@Leo

Potpuno se slažem sa tobom, isti slučaj je isamnom. Mazda 6 nova, nikad u životu svom nisam vozio auto koji se više kvari koji ima lošiju mrežu servisa i koji ima skuplje delove. Osećaj nekvaliteta i praznine koji taj auto ostavlja je neopisiv i zato se neću truditi da trošim rečina pojedine stvari koje me na tom autu užasavaju.

Jednostavno Japanska kola su odeuvek bila loša, u ono vreme kada su bila nekvarljiva(kako mnogi tvrde jer ih tada nisam vozio pa ne znam) bila su do zla boga ružna, i mahom su sve do 2000 godine zadržali taj glupi Američki koncept dizajna o kockastim vozilima, a danas kada moram priznati imaju jako lep dizajn kvare se koliko i drugi automobili a povrh toga i štede na čemu god mogu da uštede pa na kraju izgledaju kao da ste ih kupili u Kineskom butiku.

Da ne dužim ja se , možda tvrdoglavo i zatucano držim teorije Nemci su Nemci, a sada imam i napismeno da su bolji.

Lala

pre 16 godina

Svaka firma ima aute koji su proizvedeni "Petkom" ili "Ponedljkom". Sto se ADAC tice i njihove statistike tu se monogo promenilo. ADAC nema vise mogucnost da registruje sve kvarove, jer su firme pocele da organizuju svoju pomoc za vozila koja se na putu pokvare. Time uspevaju da izbegnu da ADAC ljudima pomaze i te slucajeve registruje.

rade

pre 16 godina

Kolega kupio mercedes SUV za 70K$. U deset dana je imao 10 kvarova. Zadnjeg dana je stao na auto putu i zapalio se motor.
Da se razumemo nisu svi japanci JAPANCI. Ford drzi Mazdu a GM Suzuki.
Jos po Beogradu vidjam mazde 323f sa jajastim zadnjim delom. Znaci imaju 20tak godina.

Necu

pre 16 godina

Mislim da ljudi zaboravljaju da kad kupuju auto ne kupuju samo lim i elektroniku - vec i nesto sto se zove tradicija. Imam gomile prijatelja koji razmišljaju po sistemu: šta Armani - šta fali Kluzu, evo šetam ga već 10god aj da vidim tog Armanija da izdrži toliko svadbi - sve je to isto, što paćoti italijanska cipela - dobra je i ova naša domaća, brendomanija, seljaci, pametan svet ne gleda na takve stvari - i takva slična autosugestivna utešna razmišljanja. Istina je nažalost da čovek u Armani odelu i čovek u Kluzovom odelu jednostavno NISU i ne izgledaju isto.

Ja ne vide niti jedan japanski auto (čak ni lexus) koji svojim celokupnim utiskom, dizajnom, šmekom, može da prismrdi bilo kom engleskom, nemačkom, evropskom autu. Naravno, ukusi su različiti ali jednostavno lik u kvalitetnom evropskom autu je totalno druga priča i drugačiji dojam od lika u kvalitetnom japanskom autu. A i to ima svoju cenu. Vozio sam se sa prijateljem, covek ozbiljan, ima dvoje male dece, vozi novu S klasu mercedesa, na stanici smo stali da pitamo neke devojke za pravac - odmah su krenule da ulaze u kola - nisu ni čule šta smo ih pitali! Strašno, uz tu mečku ti treba i motka za isterivanje udavača. Dobacivanja, divljenja, raspitivanja, ostalih vozača na semaforima, itd... Da je vozio lexusa - celokupan utisak kao i poruka poslovnim saradnicima bi bila skroz drugačija. Jednostavno, sve ima svoju cenu...

Sinisa

pre 16 godina

Pa ljudi, ovo nije prica ko je bolji, Zvezda ili Partizan, vec neko seo pa napravio neku analizu. Druga je prica sto je tu razlika izmedju prvog i desetog minimalna, te detalji tipa sta su i kako testirali svakako mogu uticati. Ipak, to ne znaci da su japanska kola postala djubre, kao ni da su nemacka nepoderiva, ili obrnuto.

Zivim u Kanadi, te se navozah mnogo kako japanskih, tako i nemackih kola, americka sam mahom izbegavao ali ih kroz rent-a-car dosta oprobah. Generalno amerikancima mnogo brze pada vrednost, ocito sa razlogom, evropljani imaju smeka koji i naplacuju, japance bije dobar glas, dok eto od skora i koreanci nalaze sve vise musterija na nekom jeftinijem delu trzista. Ipak, ima razlike kada ja dovezem poslovnog partnera na veceru u A6, ili nekom Hyundaiu, makar licno i verovao da nije mnogo losiji. Pride, godinama kupujem polovna kola, uglavnom 2-3 godine, jer mi je besmisleno da platim nesto sto ce da izgubi 20% vrednosti samo dok ga razradim. Dakle, nije samo da govorim o garancijama i novim kolima koja mogu biti i neki indijski djavo pa ce da rade bar par godina. Znaci, razlike su minimalne, da li ima reklame u ovakvim istrazivanjima - svakako, ali to vam je braco zivot. Bekam ce u zivotu zaraditi vise para nego mnogi bolji fudbaleri upravo zbog reklame, dok god to neko hoce da plati, nije ni vazno sto je Maradona bio zakon.

Igor

pre 16 godina

u vremenu golfa keca,dvojke,bube, nije postojao pravi konkurent. mozda reno 4,ali je svojim izgledom neke naveo na smeh. Nemci su tada carevali, pomalo ziveli na staroj slavi,ali prolazili.Posto Japanci imaju malo manji broj radnika u auto industriji,tu ustedu mogu da usmere na kvalitet i ime.Drugo je sto smo mi navikli na pasate i golfove kao neunistive simbole...I druge drzave ih imaju i to maloo tazije.

s tim rolaj

pre 16 godina

Moje iskustvo sa tri automobilske marke (Ford, Reno, Volvo) mi kaze da se svi automobili podjednako kvare, odnosno sve ih treba redovno odrzavati i nece praviti posebne probleme. Zapravo, kod nas (ako ne zivite u Beogradu gde postoje servisi za sve na trzistu prisutne marke) izbor najvise zavisi od kvaliteta vaseg lokalnog servisa. Prosto, izabrao bih uvek onu marku za koju imam kvalitetno odrzavanje (ne preskupo, naravno) u svom gradu.

Drugi Goran

pre 16 godina

Da prenesem rezultate godišnjeg istraživanja l'Automobila kvalitet/pouzdanost, koje je upravo izašlo, pa poredite...

Među minimalcima, broj jedan su 107/Ajgo/C1, mali gradski br. 1 je Jazz, među monovolumenima Opel Zafira i Meriva (već duže veme su se zdali da hvale Zafiru, evo sad i Meriva, ne znam šta im je). D segment i džipovi - Tojote, Avensis i Lend Kruzer. E segment- BMW 5. Npr. A6 su opleli što se pouzdanosti tiče (u principu se okomiše na TDI, naročito 2.0, mada ni veći nisu pošteđeni). Ne mogu da se setim ko je izašao kao prvi u C segmentu.

Neko reče da je Klarkson opleo X3 za kvalitet unutrašnjosti - francuzi takođe.

U Francuskoj, začudo, Mazda i Nisan nisu posebno cenjeni. Nisan je čak već godinama u padu s prodajom, čak ni spajanje sa Renoom nije pomoglo. Honda je dosta anonimna, ali je cene, a Tojota je zakon.

Svojim kolima su dosta naklonjeni, ali osim novog Klia, ne stavljaju ih ispred Nemaca i Japanaca što se pouzdanosti tiče.

MARKO-VW

pre 16 godina

Bilo je i krajnje vreme da do ovoga dodje. Daleko od toga da japanci nisu kvalitetni, ali, ipak,
Švaba je Švaba - na kraju krajeva, oni su i izmislili automobil. Priznajem da je u prošlosti bilo propusta, ali sada se neke stvari polako ali sigurno kristališu i dolazi se do logičnog zaključka da je nemačka autoindustrija pojam kvaliteta. Pozdrav.

Porzellaneum

pre 16 godina

ADAC je skracenica od Allgemeiner Deutscher Automobil Club, sto bi u prevodu bio nas AMKS. Pored toga sto je to najveci auto-klub u Evropi (preko 15 mil. clanova), to je institucija koja ima duzu tradiciju od vecine proizvodjaca automobila. Zuti andjeo je nagrada koju ADAC godisnje dodeljuje na osnovu statistike kvarova, u koju, naravno, ima neposredan uvid. Statistika iz prethodnih godina govori da ADAC svoju reputaciju nije spreman da izgubi zarad reklamiraja nemackih vozila.

Sa druge strane DEKRA (16.100 zaposlenih) je treci koncern u svetu za testiranje vozila. Ispitivanje vrsi u 38.500 radionica sirom sveta.

Prema tome, izvestaje koje daju ADAC ili DEKRA treba razlikovati od izvestaja auto-casopisa i titula „Automobil godine“.

Medjusobno smenjivanje na tronu kvaliteta je ono sto govori da postoji zdrava konkurencija koja kako onima koji cene kvalitet, tako i onima koji su vezani za odredjenu marku donosi najvecu korist.

Pozdrav iz Austrije!

Leo

pre 16 godina

Imao sam Japanca, i to kupljen nov iz fabrike, vodio sam se upravo po toj prici da su "prosto nekvarljivi, nema im premca u kvalitetu" itd, itd. Najveca greska u mom zivotu! U pitanju je bio Mitsubishi Carisma 1.9 td glx sa full opremom, mod. '99. Auto je bio prepun fabrickih gresaka, osecaj kvaliteta u unutrasnjosti nikakav, jedino je motor (koji je inace poreklom iz Renaulta) bio svetla tacka ovog vozila. Slicna iskustva je imao i jedan nas prijatelj koji je kupio kasnije novu Mazdu 6 2.0d. Apsolutno nije tacno da su Japanci kvalitetniji od nemackih automobila, jesu povoljniji (za nijansu), ali su toliko i kvalitetni odn. koliko para toliko muzike. Niko danas nista ne nudi dzabe, pogotovo ne Japanci

Marjan

pre 16 godina

Citam ove komentare i ne mogu da verujem. Izgleda da ljudi ovde moraju da imaju neka uvrezena misljenja kojih se po svaku cenu drze pa je reakcija na bilo kakve promene izrazito burna. Eto veoma brzo se javio ogroman broj ljudi koji cvrsto veruju da su japanci nepobedivi. Sad ce verovatno da se jave i oni sto imaju jos starije ubedjenje da su nemci nemci i tu nema sta da se kaze.
Ne shvatam kako ljudi ne mogu da shvate da je razlika u svim tim izvestajima o pouzdanosti izmedju vrha i sredine tabele desetak posto odnosno recimo tojote se za 10% manje kvare od fordova ili obrnuto, razlika je toliko mala i najveci deo buke oko pracenja pouzdanosti je najobicniji marketing.

Djordje Savic

pre 16 godina

Ovde u USA mogu da kupim Mercedes S500, 2000. godiste u super stanju za $16000 (zao mi je braco u Srbiji..rekoh ovde..u USA).
Konkuretno auto Lexus LS430, 2000. godise u istom stanju kosta duplo vise. Eto, to govori koliko su Japanci "losi". Odrzavanje Mercedasa kosta ko' masna pita, znam imao sam dva i nikad vise.
Japanska auta su kudikamo pouzdanija i jeftinija za odrzavanje. Moja nova Honda Accord je divno auto koje jednostavno "ne ume" da se pokvari.

kadija te tuži...

pre 16 godina

Podijeliti sve to sa prosjecnom cijenom koštanja za svaki model, pa da vidimo kako bi onda ta lista izgledala. Logično bi bilo da je ono što je skuplje bude i pouzdanije, ali mislim da to u ovom slučaju nije presudna stvar.

Darko UK

pre 16 godina

BMW X3 na prvom mestu? Na Top Gear-u je Jeremy Clarkson za BMW 3X rekao da je to najneudobniji auto koji je vozio a da je enterijer nedostojan BMW-a. Uz to se jos ovaj auto proizvodi u Austriji a ne u Nemackoj.

zli

pre 16 godina

Ciganin hvali svoga konja... Samo jos u Srbiji nemacka vozila imaju nezasluzenu prednost u odnosu na japance kod trgovanja polovnjacima... a bosanci ne odustaju od mercedesa 190D, nema veze sto su stari preko 20 godina..

Vladimir

pre 16 godina

Vidi pod komentar 1 i 2. :o) Nisam jos naisao na nemacki auto casopis u kome se tvrdi da su strani automobil bolji od nemackih, osim par izuzetaka koji valjda treba da pokazu 'nepristrasnost'...

August Rodin

pre 16 godina

Nemacka su kola kod nas skuplja iz prostog razloga sto se i kao takva prodaju. Neki BMW se nece previse osvrtati na prodaju KIA jednostavno sto ih taj segment mahom i ne zanima - osim mozda na temu BMW skutera. Na divljem zapadu je razlika u cenama japanskih i nemackih vozila minimalna, osim naravno ako pricamo o luksuzu. Cak i tu, neki Lexus ne zaostaje mnogo za slicnim Audijem, ako uopste. Licno mislim da je danas razlika u kvalitetu svih pismenih auto firmi trivijalna, zena i ja smo oprobali kojesta (Mazda 626, Accord, MB ML350, Camry, Jetta TDI, A4, MPV). Cak verujem i da neki Hyundai ili KIA imaju solidan kvalitet, ali je to vise stvar osecaja koji imate kada sednete u auto. Naime, ima vise nacina da se covek preveze od A do B, bas kao sto se mozete obuci po poslednjoj modi, ali se necete smrznuti ni u nekoj jeftinoj kombinaciji. Ipak svi mi radosno platimo Nike patike, italijanske cipele, Bossovo odelo ili sta vec, naravno ako imamo para. Ni namestaj necete kupiti samo zato sto je najjeftiniji, mora bar malko da vam se dopadne. E ako je vecina Srba spremna da plati VW ili MB samo zato sto je "svaba", onda cemo ih i placati skuplje. Kada bi 90% naseg sveta preko noci preslo na Hyundai, i VW bi pojeftinio.

denis

pre 16 godina

Preskupi su nemacki automobili. Vozio sam se u Audiju A6 neki dan pozada i nije nesto udoban. Cini mi se kao da ima torziono vesanje nazad sto je malo jeftino za tako skup auto.

Bariton

pre 16 godina

Prvo to o nemackim automobilima zavisi u kojoj fabrici su pravljeni. Drugo, Japanskim firmama uopste nije prijalo spajanje u velike globalne firme (Nissan sa Renaultovim delovima od 2001 katastrofa, slicno i sa Mazda-Ford relacijom, itd) i na kraju ovi procenti se minimalno razlikuju tako da u najboljem slucaju mogu samo da kazu da su dostigli (delimicno sunovracene) japance i da balansiraju sa njima na istoj talasnoj duzini. Eto toliko.

Subaru

pre 16 godina

Ovo je pomalo smesno i ne lici na Nemce. Oni radili istrazivanje. Jako objektivno nema sta. Pre ce biti da su oni sa Japancima izgubili bitku u automobilskoj industriji. Zivim u Americi i sva istrazivanja ovde pokazuju da su Honda i Toyota daleko ispred svih ostalih po tehnickoj pouzdanosti iako su Evropska (Nemacka i Svedska) auta i dalje dosta skuplja od Japanskih.

Honda

pre 16 godina

Nemci pouzdaniji od Japanaca? Pa ko stalno povecava godine garancije kod automobila? Nemci koji daju 2 godine ili Japanci koji daju 6 godina/?

Berlinac

pre 16 godina

Mislim da je svima jasno da je zaista nezavisnu procenu obaviti jedino u zemlji koja nema sopstvenu proizvodnju automobila. Nemojte se varati da su nemci objektivni, nego ne znaju vishe sta da rade. Ako pogledate izveshtaje ADAC-a sve do poslednje godine videcete da se samo jedna nemacka firma pojavljuje u prvih pet. Toyota je neprikosnoveni vladar pouzdanosti i strucno receno, cisto sumnjam da su uspeli toliko da se srozaju za samo godinu dana. Takodje, od nemackih kola jedino josh valjaju kola visoke srednje i visoke klase, i sa pravom nose oznaku koju jako dobro pamtimo MADE IN GERMANY.

viva la france

pre 16 godina

Pouzdaniji ili izvikaniji i komercijalniji?!?!?!

Pa nece ni jedan "ponosni" vlasnik nemca priznati koliko mu je ljubimac nedaca napravio mada necu ni da kazem da su to ne kvalitetna vozila, daleko od toga, ali po ko zna koji put kazem njihova popularnost je IZVIKANA!!!

Marko

pre 16 godina

Da, zanimljivo je da se nemacko istrazivanje u kojem se daje prednost nemackim vozilima smatra "nezavisnim". Takodje, zanima me da li su u obzir uzeli i cenu....

ilija

pre 16 godina

Moja dva jako dobra prijatelja imaju BMW M3(2005), Audi S4(2002)x2 i BMW 328is (2002). Ljudi cupaju kose. Barem jedanput mesecno su u servisu cak su i kupili dodatne garancije ali nije sve pokriveno. Na Audi S4 drugaru se odvrnuo jedan od zavrtnjeva koji drzi zadnje vesanje. Strasno. Ovaj drugi sto ima BMW M3 mi kaze da misli da svaki put kada izadje iz garaze nesto se pokvari.

Darko

pre 16 godina

Evo rezultata mog testiranja: 1990. sam kupio novu Mazdu 323 i sa njom presao 400.000 km bez ozbiljnijeg kvara i bez generalne. Kada sam je 2003. prodao, to je jos uvek bio pouzdan auto. Toliko.

Marko

pre 16 godina

Ha ha ha ha! Da se odmah ogradim.....vlasnik sam nemackog vozila (2007. godiste) a nemacka kola vozim od 2003. i do sada sam njima presao MNOGO kilometara (inostranstvo je u pitanju). Od 1995 do 2003 sam vozio japance bez i jednog kvara za 500 000 km. Takodje, inzenjer sam i imam uvid u auto idustriju.....Zakljucak da su nemci pouzdaniji????! Ne slazem se. Sa stanovista trzista SAD, gde se vozi najveci procenat japanskih vozila van Azije, mogu da kazem da su japanski proizvodjaci na vrhu. BMW a izgleda sada pomalo i Mercedes napreduju pozitivno ali su daleko ispod Tojote (Lexus)i Honde. Statistika je vrlo interesantna "nauka." Trebalo bi malo obratiti paznju i na specificne segmente trzista. Tacnije, na savremena vozila sa "komplikovanom" tehnologijom, poput hibridnih sistema, sistema za poboljsanje luksuza, audio (odnosno "entertainment) uredjaja. Kada se to uzme u obzir, Lexus, Honda i Hyundai (ok nije japanski) su se pokazali kao superijorni. Iz licnog iskustva znam da je BMW musterijama davao nova vozila zbog problema sa iDrive-om, na primer (i ako sam ih gore malo pohvalio). Takodje, mojoj koleginici je zamenjen motor u novom Mercedesu klase E, nakon vise pokusaja otklanjanja neravnomernog rada.....nije mozda bilo potrebno zameniti motor ali su to ucinili nakon puno servisnih pokusaja.....molim da ne kritikujete "americke" servise jer i ovde ima pametnih i sposobnih ljudi, pogotovo u Merc servisima gde odluke za zamenu vozila/motora donose ljudi na visim polozajima (velikim delom Nemci).

marwho

pre 16 godina

Cenim nemacke automobile ali da su najkvalitetniji i to da su bolji od japanaca , pa u ovom navodjenju ovde Toyote uopste nema , smesno ! meni se cini da njima pada prodaja pa se hvataju za slamku spasa !

Darko

pre 16 godina

Evo rezultata mog testiranja: 1990. sam kupio novu Mazdu 323 i sa njom presao 400.000 km bez ozbiljnijeg kvara i bez generalne. Kada sam je 2003. prodao, to je jos uvek bio pouzdan auto. Toliko.

August Rodin

pre 16 godina

Nemacka su kola kod nas skuplja iz prostog razloga sto se i kao takva prodaju. Neki BMW se nece previse osvrtati na prodaju KIA jednostavno sto ih taj segment mahom i ne zanima - osim mozda na temu BMW skutera. Na divljem zapadu je razlika u cenama japanskih i nemackih vozila minimalna, osim naravno ako pricamo o luksuzu. Cak i tu, neki Lexus ne zaostaje mnogo za slicnim Audijem, ako uopste. Licno mislim da je danas razlika u kvalitetu svih pismenih auto firmi trivijalna, zena i ja smo oprobali kojesta (Mazda 626, Accord, MB ML350, Camry, Jetta TDI, A4, MPV). Cak verujem i da neki Hyundai ili KIA imaju solidan kvalitet, ali je to vise stvar osecaja koji imate kada sednete u auto. Naime, ima vise nacina da se covek preveze od A do B, bas kao sto se mozete obuci po poslednjoj modi, ali se necete smrznuti ni u nekoj jeftinoj kombinaciji. Ipak svi mi radosno platimo Nike patike, italijanske cipele, Bossovo odelo ili sta vec, naravno ako imamo para. Ni namestaj necete kupiti samo zato sto je najjeftiniji, mora bar malko da vam se dopadne. E ako je vecina Srba spremna da plati VW ili MB samo zato sto je "svaba", onda cemo ih i placati skuplje. Kada bi 90% naseg sveta preko noci preslo na Hyundai, i VW bi pojeftinio.

marwho

pre 16 godina

Cenim nemacke automobile ali da su najkvalitetniji i to da su bolji od japanaca , pa u ovom navodjenju ovde Toyote uopste nema , smesno ! meni se cini da njima pada prodaja pa se hvataju za slamku spasa !

Honda

pre 16 godina

Nemci pouzdaniji od Japanaca? Pa ko stalno povecava godine garancije kod automobila? Nemci koji daju 2 godine ili Japanci koji daju 6 godina/?

Beloved

pre 16 godina

Ne kapiram neke ljude ovde. Kažu imam napismeno da su bolji. Ako ti neko napismeno kaže da skočiš kroz prozor sa 8 sprata i da ti se neće ništa desiti neizmerno me zanima da li ćeš to i uraditi ?
Japanska kola su oduvek bila loša ?!?!?! Na ovo nemam komentar, on govori sam za sebe.
I treći ali svakako ne i najmanji biser u vidu ovog lika koji tvrdi sa su nemci izmislili automobil.
Uhvati malo Google, Wikipediu ili nešto slično pa se informiši ko je, gde i kako izmislio automobil.
Ljudi pročitate li vi svoje komentare pre nego što ih pošaljete ?
Zbog svega ovog moram da navedem naka moja iskustva i iskustva mojih prijatelja, kolega sa Japanskim automobilima. Razni proizvođači, modeli, klase ...
Mazda 6 benzinac – 2003 godište, prešla 220.000km (službeni auto) bez i jednog jedinog kvara. Redovan servis 80€.
Toyota Corolla D4D – 2004 godište, prešla 85.000km bez kvara. Redovan servis 90€.
Firma mog prijatelja je 2003 kupila 5 Mazdi 3 benzinci koje su davno pregazile 200.000km (već je suludo govoriti da li su se kvarile ?!?). Redovan servis 75€.
Umalo da zaboravim na Accorda – 2005 godište bez kvara nekih 80.000km. Servis oko 120€ (nešto skuplje, ali ipak je to „čika Miki“).
Na kraju moje iskustvo sa dve Toyote Yaris u prethodnih 7 godina su nadmašila sva moja očekivanja i priče o pouzdanosti i izdržljivosti ovih mališa. Cena redovnog servisa 70€.
Nemci su blago rečeno smešni sa ovim izveštajima, uostalom kao i njihova auto industrija koja ovakvim nameštenim / naručenim istraživanjima pokušava nešto da pegla. Suština je da su i sami itekako svesni koliko su i na koji način poraženi od konkurencije isključivo zbog nonšalancije i pristupa „niko nam ništa ne može“. Smešno je to da Srbi veruju u ova istraživanja više od samih Nemaca. Valjda smo takav narod.

Djordje Savic

pre 16 godina

Ovde u USA mogu da kupim Mercedes S500, 2000. godiste u super stanju za $16000 (zao mi je braco u Srbiji..rekoh ovde..u USA).
Konkuretno auto Lexus LS430, 2000. godise u istom stanju kosta duplo vise. Eto, to govori koliko su Japanci "losi". Odrzavanje Mercedasa kosta ko' masna pita, znam imao sam dva i nikad vise.
Japanska auta su kudikamo pouzdanija i jeftinija za odrzavanje. Moja nova Honda Accord je divno auto koje jednostavno "ne ume" da se pokvari.

Marjan

pre 16 godina

Citam ove komentare i ne mogu da verujem. Izgleda da ljudi ovde moraju da imaju neka uvrezena misljenja kojih se po svaku cenu drze pa je reakcija na bilo kakve promene izrazito burna. Eto veoma brzo se javio ogroman broj ljudi koji cvrsto veruju da su japanci nepobedivi. Sad ce verovatno da se jave i oni sto imaju jos starije ubedjenje da su nemci nemci i tu nema sta da se kaze.
Ne shvatam kako ljudi ne mogu da shvate da je razlika u svim tim izvestajima o pouzdanosti izmedju vrha i sredine tabele desetak posto odnosno recimo tojote se za 10% manje kvare od fordova ili obrnuto, razlika je toliko mala i najveci deo buke oko pracenja pouzdanosti je najobicniji marketing.

Marko

pre 16 godina

Ha ha ha ha! Da se odmah ogradim.....vlasnik sam nemackog vozila (2007. godiste) a nemacka kola vozim od 2003. i do sada sam njima presao MNOGO kilometara (inostranstvo je u pitanju). Od 1995 do 2003 sam vozio japance bez i jednog kvara za 500 000 km. Takodje, inzenjer sam i imam uvid u auto idustriju.....Zakljucak da su nemci pouzdaniji????! Ne slazem se. Sa stanovista trzista SAD, gde se vozi najveci procenat japanskih vozila van Azije, mogu da kazem da su japanski proizvodjaci na vrhu. BMW a izgleda sada pomalo i Mercedes napreduju pozitivno ali su daleko ispod Tojote (Lexus)i Honde. Statistika je vrlo interesantna "nauka." Trebalo bi malo obratiti paznju i na specificne segmente trzista. Tacnije, na savremena vozila sa "komplikovanom" tehnologijom, poput hibridnih sistema, sistema za poboljsanje luksuza, audio (odnosno "entertainment) uredjaja. Kada se to uzme u obzir, Lexus, Honda i Hyundai (ok nije japanski) su se pokazali kao superijorni. Iz licnog iskustva znam da je BMW musterijama davao nova vozila zbog problema sa iDrive-om, na primer (i ako sam ih gore malo pohvalio). Takodje, mojoj koleginici je zamenjen motor u novom Mercedesu klase E, nakon vise pokusaja otklanjanja neravnomernog rada.....nije mozda bilo potrebno zameniti motor ali su to ucinili nakon puno servisnih pokusaja.....molim da ne kritikujete "americke" servise jer i ovde ima pametnih i sposobnih ljudi, pogotovo u Merc servisima gde odluke za zamenu vozila/motora donose ljudi na visim polozajima (velikim delom Nemci).

Porzellaneum

pre 16 godina

ADAC je skracenica od Allgemeiner Deutscher Automobil Club, sto bi u prevodu bio nas AMKS. Pored toga sto je to najveci auto-klub u Evropi (preko 15 mil. clanova), to je institucija koja ima duzu tradiciju od vecine proizvodjaca automobila. Zuti andjeo je nagrada koju ADAC godisnje dodeljuje na osnovu statistike kvarova, u koju, naravno, ima neposredan uvid. Statistika iz prethodnih godina govori da ADAC svoju reputaciju nije spreman da izgubi zarad reklamiraja nemackih vozila.

Sa druge strane DEKRA (16.100 zaposlenih) je treci koncern u svetu za testiranje vozila. Ispitivanje vrsi u 38.500 radionica sirom sveta.

Prema tome, izvestaje koje daju ADAC ili DEKRA treba razlikovati od izvestaja auto-casopisa i titula „Automobil godine“.

Medjusobno smenjivanje na tronu kvaliteta je ono sto govori da postoji zdrava konkurencija koja kako onima koji cene kvalitet, tako i onima koji su vezani za odredjenu marku donosi najvecu korist.

Pozdrav iz Austrije!

Marko

pre 16 godina

Da, zanimljivo je da se nemacko istrazivanje u kojem se daje prednost nemackim vozilima smatra "nezavisnim". Takodje, zanima me da li su u obzir uzeli i cenu....

zli

pre 16 godina

Ciganin hvali svoga konja... Samo jos u Srbiji nemacka vozila imaju nezasluzenu prednost u odnosu na japance kod trgovanja polovnjacima... a bosanci ne odustaju od mercedesa 190D, nema veze sto su stari preko 20 godina..

nemanja

pre 16 godina

Nisu Nemci sada postali neobjektivni prilikom ocenjivanja automobila. Citam nemacku auto stampu 30-ak godina i oduvek su bili neobjektivni u uporedjivanju automobila, tako da ova nazovi istrazivanja nikoga ne treba da iznenadjuju. Gledajte sta kazu Amerikanci, Francuzi, Englezi kada se uporedjuju japanska i nemacka kola...niko od njih nema razloga da protezira nekog i oni su mnogo objektivniji... Interesantno je da u dosadasnjim komentarima nijedan pristalica "japanaca" nije rekao da su nemacka kola losa, vec da nisu toliko dobra koliko se prica i da je istrazivanje netacno, dok su ljubitelji "nemaca" mahom rekli kako su japanska kola losa. Hajde kolege "nemci" bar malo objektivni budite...

Leo

pre 16 godina

Imao sam Japanca, i to kupljen nov iz fabrike, vodio sam se upravo po toj prici da su "prosto nekvarljivi, nema im premca u kvalitetu" itd, itd. Najveca greska u mom zivotu! U pitanju je bio Mitsubishi Carisma 1.9 td glx sa full opremom, mod. '99. Auto je bio prepun fabrickih gresaka, osecaj kvaliteta u unutrasnjosti nikakav, jedino je motor (koji je inace poreklom iz Renaulta) bio svetla tacka ovog vozila. Slicna iskustva je imao i jedan nas prijatelj koji je kupio kasnije novu Mazdu 6 2.0d. Apsolutno nije tacno da su Japanci kvalitetniji od nemackih automobila, jesu povoljniji (za nijansu), ali su toliko i kvalitetni odn. koliko para toliko muzike. Niko danas nista ne nudi dzabe, pogotovo ne Japanci

Subaru

pre 16 godina

Ovo je pomalo smesno i ne lici na Nemce. Oni radili istrazivanje. Jako objektivno nema sta. Pre ce biti da su oni sa Japancima izgubili bitku u automobilskoj industriji. Zivim u Americi i sva istrazivanja ovde pokazuju da su Honda i Toyota daleko ispred svih ostalih po tehnickoj pouzdanosti iako su Evropska (Nemacka i Svedska) auta i dalje dosta skuplja od Japanskih.

viva la france

pre 16 godina

Pouzdaniji ili izvikaniji i komercijalniji?!?!?!

Pa nece ni jedan "ponosni" vlasnik nemca priznati koliko mu je ljubimac nedaca napravio mada necu ni da kazem da su to ne kvalitetna vozila, daleko od toga, ali po ko zna koji put kazem njihova popularnost je IZVIKANA!!!

Sinisa

pre 16 godina

Pa ljudi, ovo nije prica ko je bolji, Zvezda ili Partizan, vec neko seo pa napravio neku analizu. Druga je prica sto je tu razlika izmedju prvog i desetog minimalna, te detalji tipa sta su i kako testirali svakako mogu uticati. Ipak, to ne znaci da su japanska kola postala djubre, kao ni da su nemacka nepoderiva, ili obrnuto.

Zivim u Kanadi, te se navozah mnogo kako japanskih, tako i nemackih kola, americka sam mahom izbegavao ali ih kroz rent-a-car dosta oprobah. Generalno amerikancima mnogo brze pada vrednost, ocito sa razlogom, evropljani imaju smeka koji i naplacuju, japance bije dobar glas, dok eto od skora i koreanci nalaze sve vise musterija na nekom jeftinijem delu trzista. Ipak, ima razlike kada ja dovezem poslovnog partnera na veceru u A6, ili nekom Hyundaiu, makar licno i verovao da nije mnogo losiji. Pride, godinama kupujem polovna kola, uglavnom 2-3 godine, jer mi je besmisleno da platim nesto sto ce da izgubi 20% vrednosti samo dok ga razradim. Dakle, nije samo da govorim o garancijama i novim kolima koja mogu biti i neki indijski djavo pa ce da rade bar par godina. Znaci, razlike su minimalne, da li ima reklame u ovakvim istrazivanjima - svakako, ali to vam je braco zivot. Bekam ce u zivotu zaraditi vise para nego mnogi bolji fudbaleri upravo zbog reklame, dok god to neko hoce da plati, nije ni vazno sto je Maradona bio zakon.

ilija

pre 16 godina

Moja dva jako dobra prijatelja imaju BMW M3(2005), Audi S4(2002)x2 i BMW 328is (2002). Ljudi cupaju kose. Barem jedanput mesecno su u servisu cak su i kupili dodatne garancije ali nije sve pokriveno. Na Audi S4 drugaru se odvrnuo jedan od zavrtnjeva koji drzi zadnje vesanje. Strasno. Ovaj drugi sto ima BMW M3 mi kaze da misli da svaki put kada izadje iz garaze nesto se pokvari.

MARKO-VW

pre 16 godina

Bilo je i krajnje vreme da do ovoga dodje. Daleko od toga da japanci nisu kvalitetni, ali, ipak,
Švaba je Švaba - na kraju krajeva, oni su i izmislili automobil. Priznajem da je u prošlosti bilo propusta, ali sada se neke stvari polako ali sigurno kristališu i dolazi se do logičnog zaključka da je nemačka autoindustrija pojam kvaliteta. Pozdrav.

Bariton

pre 16 godina

Prvo to o nemackim automobilima zavisi u kojoj fabrici su pravljeni. Drugo, Japanskim firmama uopste nije prijalo spajanje u velike globalne firme (Nissan sa Renaultovim delovima od 2001 katastrofa, slicno i sa Mazda-Ford relacijom, itd) i na kraju ovi procenti se minimalno razlikuju tako da u najboljem slucaju mogu samo da kazu da su dostigli (delimicno sunovracene) japance i da balansiraju sa njima na istoj talasnoj duzini. Eto toliko.

s tim rolaj

pre 16 godina

Moje iskustvo sa tri automobilske marke (Ford, Reno, Volvo) mi kaze da se svi automobili podjednako kvare, odnosno sve ih treba redovno odrzavati i nece praviti posebne probleme. Zapravo, kod nas (ako ne zivite u Beogradu gde postoje servisi za sve na trzistu prisutne marke) izbor najvise zavisi od kvaliteta vaseg lokalnog servisa. Prosto, izabrao bih uvek onu marku za koju imam kvalitetno odrzavanje (ne preskupo, naravno) u svom gradu.

Mile toronto

pre 16 godina

Ako hocete u kolima instant uzbudjenje svaki put kad zgazite na gas to je definitivno BMW, a ako ocete udobnost i sigurnost dnevne sobe to vam je Mecka, a ako hocete da vidite servis iskljucivo radi menjanja ulja prvih 300,000km, a vi lepo uzmite Hondu i da vas vidi bog. (Tojota se tragicno profusarila u zadnje vreme: Iz prve ruke od zaposlenog u servisu tojote: ispao menjac iz novog vozila kad su ga skidali sa kamiona iz fabrike, originalno montiran pogresan branik!? itd)

Posto sam ja joste mlad u dusi vozim Audi (nisam mogao da priustim bmw) star godinu dana i nerviram se svaki put kad krene da me zeza elektronika (jednom u 3 meseca)

Necu

pre 16 godina

Mislim da ljudi zaboravljaju da kad kupuju auto ne kupuju samo lim i elektroniku - vec i nesto sto se zove tradicija. Imam gomile prijatelja koji razmišljaju po sistemu: šta Armani - šta fali Kluzu, evo šetam ga već 10god aj da vidim tog Armanija da izdrži toliko svadbi - sve je to isto, što paćoti italijanska cipela - dobra je i ova naša domaća, brendomanija, seljaci, pametan svet ne gleda na takve stvari - i takva slična autosugestivna utešna razmišljanja. Istina je nažalost da čovek u Armani odelu i čovek u Kluzovom odelu jednostavno NISU i ne izgledaju isto.

Ja ne vide niti jedan japanski auto (čak ni lexus) koji svojim celokupnim utiskom, dizajnom, šmekom, može da prismrdi bilo kom engleskom, nemačkom, evropskom autu. Naravno, ukusi su različiti ali jednostavno lik u kvalitetnom evropskom autu je totalno druga priča i drugačiji dojam od lika u kvalitetnom japanskom autu. A i to ima svoju cenu. Vozio sam se sa prijateljem, covek ozbiljan, ima dvoje male dece, vozi novu S klasu mercedesa, na stanici smo stali da pitamo neke devojke za pravac - odmah su krenule da ulaze u kola - nisu ni čule šta smo ih pitali! Strašno, uz tu mečku ti treba i motka za isterivanje udavača. Dobacivanja, divljenja, raspitivanja, ostalih vozača na semaforima, itd... Da je vozio lexusa - celokupan utisak kao i poruka poslovnim saradnicima bi bila skroz drugačija. Jednostavno, sve ima svoju cenu...

Berlinac

pre 16 godina

Mislim da je svima jasno da je zaista nezavisnu procenu obaviti jedino u zemlji koja nema sopstvenu proizvodnju automobila. Nemojte se varati da su nemci objektivni, nego ne znaju vishe sta da rade. Ako pogledate izveshtaje ADAC-a sve do poslednje godine videcete da se samo jedna nemacka firma pojavljuje u prvih pet. Toyota je neprikosnoveni vladar pouzdanosti i strucno receno, cisto sumnjam da su uspeli toliko da se srozaju za samo godinu dana. Takodje, od nemackih kola jedino josh valjaju kola visoke srednje i visoke klase, i sa pravom nose oznaku koju jako dobro pamtimo MADE IN GERMANY.

denis

pre 16 godina

Preskupi su nemacki automobili. Vozio sam se u Audiju A6 neki dan pozada i nije nesto udoban. Cini mi se kao da ima torziono vesanje nazad sto je malo jeftino za tako skup auto.

Vladimir

pre 16 godina

Vidi pod komentar 1 i 2. :o) Nisam jos naisao na nemacki auto casopis u kome se tvrdi da su strani automobil bolji od nemackih, osim par izuzetaka koji valjda treba da pokazu 'nepristrasnost'...

Lala

pre 16 godina

Svaka firma ima aute koji su proizvedeni "Petkom" ili "Ponedljkom". Sto se ADAC tice i njihove statistike tu se monogo promenilo. ADAC nema vise mogucnost da registruje sve kvarove, jer su firme pocele da organizuju svoju pomoc za vozila koja se na putu pokvare. Time uspevaju da izbegnu da ADAC ljudima pomaze i te slucajeve registruje.

die Beste, die Beste

pre 16 godina

Kolega mi vozi mazdu6 2,3i. Auto nije loš, solidno ide, iako za tih cca 170 konja čovjek bi očekivao više... Jednom smo išli na jedan duži put... Do Poljske, u jednom danu smo prešli cca 1100 km s Mazdom. Moram priznati da me auto nije ničim impresionirao. Išao je korektno, al ništa posebno. Jednostavno rečeno nije niti blizu mom BMW-u taj ugođaj u vožnji. Inače, spomenuti kolega, je za taj auto izdavao brdo love za bog te pitaj kakve sve popravke. Jednom mu je otišlo nešto izgleda na elektronici (auto je opako zacukavao prilikom vuće) i jedno mjesec dana u ovlaštenom servisu nisu znali šta je otišlo. Mjenjali su brdo toga, stavljali ga na komp stalno i na kraju nisu otkrili šta je, al je auto nakon nekog vremena sam počeo normalno voziti!! To je i kolegu i njih začudilo. Sve u svemu sad je dobro, al tu i tamo i dalje ima neke 'dječje bolesti'.
S druge strane ja s bmw-om tricom nisam imao nikakvih problema do sada. Radio sam klasične servise, mjenjao žaruljice i sl.
najbolje od svega (podsjetio me jedan komentator ovdje kako se žene lijepe na mercedes) što me malo malo netko pita (obično na pumpi ili na nekom parkingu pokraj shoping centra) jel hoću prodat auto.. zadnji put velim liku da neću, a on ne odustaje i pita dalje jel diesel, uz onaj tipično naš oblik face ko da je vidio golu plavušu... kad mu kažeš da nije diesel nego benzinac ko da mu treba veli da je udana...
i da, ne lijepe se ribe samo na mercedes;)
pozdrav

rade

pre 16 godina

Kolega kupio mercedes SUV za 70K$. U deset dana je imao 10 kvarova. Zadnjeg dana je stao na auto putu i zapalio se motor.
Da se razumemo nisu svi japanci JAPANCI. Ford drzi Mazdu a GM Suzuki.
Jos po Beogradu vidjam mazde 323f sa jajastim zadnjim delom. Znaci imaju 20tak godina.

Bane

pre 16 godina

@Leo

Potpuno se slažem sa tobom, isti slučaj je isamnom. Mazda 6 nova, nikad u životu svom nisam vozio auto koji se više kvari koji ima lošiju mrežu servisa i koji ima skuplje delove. Osećaj nekvaliteta i praznine koji taj auto ostavlja je neopisiv i zato se neću truditi da trošim rečina pojedine stvari koje me na tom autu užasavaju.

Jednostavno Japanska kola su odeuvek bila loša, u ono vreme kada su bila nekvarljiva(kako mnogi tvrde jer ih tada nisam vozio pa ne znam) bila su do zla boga ružna, i mahom su sve do 2000 godine zadržali taj glupi Američki koncept dizajna o kockastim vozilima, a danas kada moram priznati imaju jako lep dizajn kvare se koliko i drugi automobili a povrh toga i štede na čemu god mogu da uštede pa na kraju izgledaju kao da ste ih kupili u Kineskom butiku.

Da ne dužim ja se , možda tvrdoglavo i zatucano držim teorije Nemci su Nemci, a sada imam i napismeno da su bolji.

Max

pre 16 godina

Ja nisam siguran da li sam dobro procitao, ali tamo u tekstu pise "pouzdanost", sto bi po nekoj mojoj uvrnutoj logici trebalo da predstavlja, recimo, broj kvarova, pa opet, recimo, na godisnjem nivou. Niti je neko pomenuo "unutrasnjost, dizajn, vozne karakteristike, subjektivan utisak posmatraca, vrednost vozila na trzistu novih/polovnih automobila, kvalitet proizvoda odredjenog proizvodjaca pre 20 godina (narocito ako se zna da je kvalitet nepromenljiva kategorija)..."
Posedujem Yugo 55, u decembru napunio punoletstvo. Auto je cudo. Nista ozbiljno do sada nije radjeno na njemu. Poslednje iz te kategorije ("nista ozbiljno") je zamena auspuha pre 2 godine koji je korodirao. Dobar je u voznji. Lepo izgleda, ocuvana limarija... da sad ovo ne preraste u mali oglas... pitaju ljudi da li je na prodaju, koliko ga cenim, koliko je star (i ne veruju), ostavljaju poruke zakacene za brisac, staklo...
Prosle godine samo dolivao gorivo i zamenio brisace (170 din). Po opisima gore cini mi se da je rec o jednom od najboljih automobila na svetu.
Otidjite na sajt tipa "whatcar.com" i proucite komentare za bilo koji automobil. Videcete da se ocene krecu od ocene 1 (za razlicite kategorije) do ocene 5. I kojem komentaru najvise da verujem?
Nisam ljubitelj "Nemaca", subjektivno naginjem "Japancima", ali ovde je ipak rec o istrazivanju ozbiljne kuce. Komentari ovde se zasnivaju na subjektivnom osecaju tacnosti polu-vesti (ako je i pola) jer se ne kaze za koji period se obradjuju podaci, koji su parametri, nacin prikupljanja podataka, starost automobila... sta vec sve ulazi u jedno istrazivanje.
Nije mi jasno cemu sva ova emocija.

Goran

pre 16 godina

PASSAT 99, PD motor od 116 KS - 397.000 km bez generalne(troshi 100 ml na 10.000), da mu vratish kilometrazu kao sto si rade na nekih 160.000 km niko ne bi primetio. Pritom, na redovnom malom servisu na 10.000 promenite ulje i sipate iskljucivo CASTROL 505.01 za pumpa dizna motore, promenite filter ulja i vozite dalje. I posle ovolike kilometraze, auto i dalje moze do 195km/h, troshi u proseku oko 6 dizela i izuzetno je ekonomican za odrzavanje jer cene mogu da variraju. U ovlascenom servisu su za 1 prednje rame trazili 8.800 din, a u radnji kupite ININA ramena (originalna za passata) za 2400 din kom. A ako naletite na slupan na otpadu, poskidate mu sva 4 prednja ramena za 50 eur!!! Kod volksvagena je dobro sto je "sirokoprihvacen" i sto mozete da ga popravite gde god zelite. Znaci, moja iskustva sa ovim automobila su fenomenalna, cak je jednom i klizac prednjeg kaisha popustio i sa "landarajucim" kaisom sam presho jos 50tak km autoputem uz voznju do 80km/h do servisa. Nikada vas ne ostavlja na cedilu. Japance jos nikada nisam vozio.

Darko UK

pre 16 godina

BMW X3 na prvom mestu? Na Top Gear-u je Jeremy Clarkson za BMW 3X rekao da je to najneudobniji auto koji je vozio a da je enterijer nedostojan BMW-a. Uz to se jos ovaj auto proizvodi u Austriji a ne u Nemackoj.

kadija te tuži...

pre 16 godina

Podijeliti sve to sa prosjecnom cijenom koštanja za svaki model, pa da vidimo kako bi onda ta lista izgledala. Logično bi bilo da je ono što je skuplje bude i pouzdanije, ali mislim da to u ovom slučaju nije presudna stvar.

Drugi Goran

pre 16 godina

Da prenesem rezultate godišnjeg istraživanja l'Automobila kvalitet/pouzdanost, koje je upravo izašlo, pa poredite...

Među minimalcima, broj jedan su 107/Ajgo/C1, mali gradski br. 1 je Jazz, među monovolumenima Opel Zafira i Meriva (već duže veme su se zdali da hvale Zafiru, evo sad i Meriva, ne znam šta im je). D segment i džipovi - Tojote, Avensis i Lend Kruzer. E segment- BMW 5. Npr. A6 su opleli što se pouzdanosti tiče (u principu se okomiše na TDI, naročito 2.0, mada ni veći nisu pošteđeni). Ne mogu da se setim ko je izašao kao prvi u C segmentu.

Neko reče da je Klarkson opleo X3 za kvalitet unutrašnjosti - francuzi takođe.

U Francuskoj, začudo, Mazda i Nisan nisu posebno cenjeni. Nisan je čak već godinama u padu s prodajom, čak ni spajanje sa Renoom nije pomoglo. Honda je dosta anonimna, ali je cene, a Tojota je zakon.

Svojim kolima su dosta naklonjeni, ali osim novog Klia, ne stavljaju ih ispred Nemaca i Japanaca što se pouzdanosti tiče.

Igor

pre 16 godina

u vremenu golfa keca,dvojke,bube, nije postojao pravi konkurent. mozda reno 4,ali je svojim izgledom neke naveo na smeh. Nemci su tada carevali, pomalo ziveli na staroj slavi,ali prolazili.Posto Japanci imaju malo manji broj radnika u auto industriji,tu ustedu mogu da usmere na kvalitet i ime.Drugo je sto smo mi navikli na pasate i golfove kao neunistive simbole...I druge drzave ih imaju i to maloo tazije.

prle

pre 16 godina

Moje licno iskustvo.Golf3 1,4,dve godine ga vozio,nikad cimnuo nije.Samo sam mu menjao ulje.Kupio sam ga sa 180 000 km,verovatno da je kilometraza stelovana..

Ali u sustini sve je to isto..Nemci su tate za automobile po svim parametrima,Japanci im duvaju za vrat,sve je to ekstra i kvalitetno.Nijanse su beznacajne.

MARKO-VW

pre 16 godina

Bilo je i krajnje vreme da do ovoga dodje. Daleko od toga da japanci nisu kvalitetni, ali, ipak,
Švaba je Švaba - na kraju krajeva, oni su i izmislili automobil. Priznajem da je u prošlosti bilo propusta, ali sada se neke stvari polako ali sigurno kristališu i dolazi se do logičnog zaključka da je nemačka autoindustrija pojam kvaliteta. Pozdrav.

die Beste, die Beste

pre 16 godina

Kolega mi vozi mazdu6 2,3i. Auto nije loš, solidno ide, iako za tih cca 170 konja čovjek bi očekivao više... Jednom smo išli na jedan duži put... Do Poljske, u jednom danu smo prešli cca 1100 km s Mazdom. Moram priznati da me auto nije ničim impresionirao. Išao je korektno, al ništa posebno. Jednostavno rečeno nije niti blizu mom BMW-u taj ugođaj u vožnji. Inače, spomenuti kolega, je za taj auto izdavao brdo love za bog te pitaj kakve sve popravke. Jednom mu je otišlo nešto izgleda na elektronici (auto je opako zacukavao prilikom vuće) i jedno mjesec dana u ovlaštenom servisu nisu znali šta je otišlo. Mjenjali su brdo toga, stavljali ga na komp stalno i na kraju nisu otkrili šta je, al je auto nakon nekog vremena sam počeo normalno voziti!! To je i kolegu i njih začudilo. Sve u svemu sad je dobro, al tu i tamo i dalje ima neke 'dječje bolesti'.
S druge strane ja s bmw-om tricom nisam imao nikakvih problema do sada. Radio sam klasične servise, mjenjao žaruljice i sl.
najbolje od svega (podsjetio me jedan komentator ovdje kako se žene lijepe na mercedes) što me malo malo netko pita (obično na pumpi ili na nekom parkingu pokraj shoping centra) jel hoću prodat auto.. zadnji put velim liku da neću, a on ne odustaje i pita dalje jel diesel, uz onaj tipično naš oblik face ko da je vidio golu plavušu... kad mu kažeš da nije diesel nego benzinac ko da mu treba veli da je udana...
i da, ne lijepe se ribe samo na mercedes;)
pozdrav

ilija

pre 16 godina

Moja dva jako dobra prijatelja imaju BMW M3(2005), Audi S4(2002)x2 i BMW 328is (2002). Ljudi cupaju kose. Barem jedanput mesecno su u servisu cak su i kupili dodatne garancije ali nije sve pokriveno. Na Audi S4 drugaru se odvrnuo jedan od zavrtnjeva koji drzi zadnje vesanje. Strasno. Ovaj drugi sto ima BMW M3 mi kaze da misli da svaki put kada izadje iz garaze nesto se pokvari.

Leo

pre 16 godina

Imao sam Japanca, i to kupljen nov iz fabrike, vodio sam se upravo po toj prici da su "prosto nekvarljivi, nema im premca u kvalitetu" itd, itd. Najveca greska u mom zivotu! U pitanju je bio Mitsubishi Carisma 1.9 td glx sa full opremom, mod. '99. Auto je bio prepun fabrickih gresaka, osecaj kvaliteta u unutrasnjosti nikakav, jedino je motor (koji je inace poreklom iz Renaulta) bio svetla tacka ovog vozila. Slicna iskustva je imao i jedan nas prijatelj koji je kupio kasnije novu Mazdu 6 2.0d. Apsolutno nije tacno da su Japanci kvalitetniji od nemackih automobila, jesu povoljniji (za nijansu), ali su toliko i kvalitetni odn. koliko para toliko muzike. Niko danas nista ne nudi dzabe, pogotovo ne Japanci

Bane

pre 16 godina

@Leo

Potpuno se slažem sa tobom, isti slučaj je isamnom. Mazda 6 nova, nikad u životu svom nisam vozio auto koji se više kvari koji ima lošiju mrežu servisa i koji ima skuplje delove. Osećaj nekvaliteta i praznine koji taj auto ostavlja je neopisiv i zato se neću truditi da trošim rečina pojedine stvari koje me na tom autu užasavaju.

Jednostavno Japanska kola su odeuvek bila loša, u ono vreme kada su bila nekvarljiva(kako mnogi tvrde jer ih tada nisam vozio pa ne znam) bila su do zla boga ružna, i mahom su sve do 2000 godine zadržali taj glupi Američki koncept dizajna o kockastim vozilima, a danas kada moram priznati imaju jako lep dizajn kvare se koliko i drugi automobili a povrh toga i štede na čemu god mogu da uštede pa na kraju izgledaju kao da ste ih kupili u Kineskom butiku.

Da ne dužim ja se , možda tvrdoglavo i zatucano držim teorije Nemci su Nemci, a sada imam i napismeno da su bolji.

Djordje Savic

pre 16 godina

Ovde u USA mogu da kupim Mercedes S500, 2000. godiste u super stanju za $16000 (zao mi je braco u Srbiji..rekoh ovde..u USA).
Konkuretno auto Lexus LS430, 2000. godise u istom stanju kosta duplo vise. Eto, to govori koliko su Japanci "losi". Odrzavanje Mercedasa kosta ko' masna pita, znam imao sam dva i nikad vise.
Japanska auta su kudikamo pouzdanija i jeftinija za odrzavanje. Moja nova Honda Accord je divno auto koje jednostavno "ne ume" da se pokvari.

Marjan

pre 16 godina

Citam ove komentare i ne mogu da verujem. Izgleda da ljudi ovde moraju da imaju neka uvrezena misljenja kojih se po svaku cenu drze pa je reakcija na bilo kakve promene izrazito burna. Eto veoma brzo se javio ogroman broj ljudi koji cvrsto veruju da su japanci nepobedivi. Sad ce verovatno da se jave i oni sto imaju jos starije ubedjenje da su nemci nemci i tu nema sta da se kaze.
Ne shvatam kako ljudi ne mogu da shvate da je razlika u svim tim izvestajima o pouzdanosti izmedju vrha i sredine tabele desetak posto odnosno recimo tojote se za 10% manje kvare od fordova ili obrnuto, razlika je toliko mala i najveci deo buke oko pracenja pouzdanosti je najobicniji marketing.

Necu

pre 16 godina

Mislim da ljudi zaboravljaju da kad kupuju auto ne kupuju samo lim i elektroniku - vec i nesto sto se zove tradicija. Imam gomile prijatelja koji razmišljaju po sistemu: šta Armani - šta fali Kluzu, evo šetam ga već 10god aj da vidim tog Armanija da izdrži toliko svadbi - sve je to isto, što paćoti italijanska cipela - dobra je i ova naša domaća, brendomanija, seljaci, pametan svet ne gleda na takve stvari - i takva slična autosugestivna utešna razmišljanja. Istina je nažalost da čovek u Armani odelu i čovek u Kluzovom odelu jednostavno NISU i ne izgledaju isto.

Ja ne vide niti jedan japanski auto (čak ni lexus) koji svojim celokupnim utiskom, dizajnom, šmekom, može da prismrdi bilo kom engleskom, nemačkom, evropskom autu. Naravno, ukusi su različiti ali jednostavno lik u kvalitetnom evropskom autu je totalno druga priča i drugačiji dojam od lika u kvalitetnom japanskom autu. A i to ima svoju cenu. Vozio sam se sa prijateljem, covek ozbiljan, ima dvoje male dece, vozi novu S klasu mercedesa, na stanici smo stali da pitamo neke devojke za pravac - odmah su krenule da ulaze u kola - nisu ni čule šta smo ih pitali! Strašno, uz tu mečku ti treba i motka za isterivanje udavača. Dobacivanja, divljenja, raspitivanja, ostalih vozača na semaforima, itd... Da je vozio lexusa - celokupan utisak kao i poruka poslovnim saradnicima bi bila skroz drugačija. Jednostavno, sve ima svoju cenu...

Goran

pre 16 godina

PASSAT 99, PD motor od 116 KS - 397.000 km bez generalne(troshi 100 ml na 10.000), da mu vratish kilometrazu kao sto si rade na nekih 160.000 km niko ne bi primetio. Pritom, na redovnom malom servisu na 10.000 promenite ulje i sipate iskljucivo CASTROL 505.01 za pumpa dizna motore, promenite filter ulja i vozite dalje. I posle ovolike kilometraze, auto i dalje moze do 195km/h, troshi u proseku oko 6 dizela i izuzetno je ekonomican za odrzavanje jer cene mogu da variraju. U ovlascenom servisu su za 1 prednje rame trazili 8.800 din, a u radnji kupite ININA ramena (originalna za passata) za 2400 din kom. A ako naletite na slupan na otpadu, poskidate mu sva 4 prednja ramena za 50 eur!!! Kod volksvagena je dobro sto je "sirokoprihvacen" i sto mozete da ga popravite gde god zelite. Znaci, moja iskustva sa ovim automobila su fenomenalna, cak je jednom i klizac prednjeg kaisha popustio i sa "landarajucim" kaisom sam presho jos 50tak km autoputem uz voznju do 80km/h do servisa. Nikada vas ne ostavlja na cedilu. Japance jos nikada nisam vozio.

denis

pre 16 godina

Preskupi su nemacki automobili. Vozio sam se u Audiju A6 neki dan pozada i nije nesto udoban. Cini mi se kao da ima torziono vesanje nazad sto je malo jeftino za tako skup auto.

prle

pre 16 godina

Moje licno iskustvo.Golf3 1,4,dve godine ga vozio,nikad cimnuo nije.Samo sam mu menjao ulje.Kupio sam ga sa 180 000 km,verovatno da je kilometraza stelovana..

Ali u sustini sve je to isto..Nemci su tate za automobile po svim parametrima,Japanci im duvaju za vrat,sve je to ekstra i kvalitetno.Nijanse su beznacajne.

marwho

pre 16 godina

Cenim nemacke automobile ali da su najkvalitetniji i to da su bolji od japanaca , pa u ovom navodjenju ovde Toyote uopste nema , smesno ! meni se cini da njima pada prodaja pa se hvataju za slamku spasa !

Marko

pre 16 godina

Ha ha ha ha! Da se odmah ogradim.....vlasnik sam nemackog vozila (2007. godiste) a nemacka kola vozim od 2003. i do sada sam njima presao MNOGO kilometara (inostranstvo je u pitanju). Od 1995 do 2003 sam vozio japance bez i jednog kvara za 500 000 km. Takodje, inzenjer sam i imam uvid u auto idustriju.....Zakljucak da su nemci pouzdaniji????! Ne slazem se. Sa stanovista trzista SAD, gde se vozi najveci procenat japanskih vozila van Azije, mogu da kazem da su japanski proizvodjaci na vrhu. BMW a izgleda sada pomalo i Mercedes napreduju pozitivno ali su daleko ispod Tojote (Lexus)i Honde. Statistika je vrlo interesantna "nauka." Trebalo bi malo obratiti paznju i na specificne segmente trzista. Tacnije, na savremena vozila sa "komplikovanom" tehnologijom, poput hibridnih sistema, sistema za poboljsanje luksuza, audio (odnosno "entertainment) uredjaja. Kada se to uzme u obzir, Lexus, Honda i Hyundai (ok nije japanski) su se pokazali kao superijorni. Iz licnog iskustva znam da je BMW musterijama davao nova vozila zbog problema sa iDrive-om, na primer (i ako sam ih gore malo pohvalio). Takodje, mojoj koleginici je zamenjen motor u novom Mercedesu klase E, nakon vise pokusaja otklanjanja neravnomernog rada.....nije mozda bilo potrebno zameniti motor ali su to ucinili nakon puno servisnih pokusaja.....molim da ne kritikujete "americke" servise jer i ovde ima pametnih i sposobnih ljudi, pogotovo u Merc servisima gde odluke za zamenu vozila/motora donose ljudi na visim polozajima (velikim delom Nemci).

Marko

pre 16 godina

Da, zanimljivo je da se nemacko istrazivanje u kojem se daje prednost nemackim vozilima smatra "nezavisnim". Takodje, zanima me da li su u obzir uzeli i cenu....

Darko

pre 16 godina

Evo rezultata mog testiranja: 1990. sam kupio novu Mazdu 323 i sa njom presao 400.000 km bez ozbiljnijeg kvara i bez generalne. Kada sam je 2003. prodao, to je jos uvek bio pouzdan auto. Toliko.

viva la france

pre 16 godina

Pouzdaniji ili izvikaniji i komercijalniji?!?!?!

Pa nece ni jedan "ponosni" vlasnik nemca priznati koliko mu je ljubimac nedaca napravio mada necu ni da kazem da su to ne kvalitetna vozila, daleko od toga, ali po ko zna koji put kazem njihova popularnost je IZVIKANA!!!

Subaru

pre 16 godina

Ovo je pomalo smesno i ne lici na Nemce. Oni radili istrazivanje. Jako objektivno nema sta. Pre ce biti da su oni sa Japancima izgubili bitku u automobilskoj industriji. Zivim u Americi i sva istrazivanja ovde pokazuju da su Honda i Toyota daleko ispred svih ostalih po tehnickoj pouzdanosti iako su Evropska (Nemacka i Svedska) auta i dalje dosta skuplja od Japanskih.

Honda

pre 16 godina

Nemci pouzdaniji od Japanaca? Pa ko stalno povecava godine garancije kod automobila? Nemci koji daju 2 godine ili Japanci koji daju 6 godina/?

Berlinac

pre 16 godina

Mislim da je svima jasno da je zaista nezavisnu procenu obaviti jedino u zemlji koja nema sopstvenu proizvodnju automobila. Nemojte se varati da su nemci objektivni, nego ne znaju vishe sta da rade. Ako pogledate izveshtaje ADAC-a sve do poslednje godine videcete da se samo jedna nemacka firma pojavljuje u prvih pet. Toyota je neprikosnoveni vladar pouzdanosti i strucno receno, cisto sumnjam da su uspeli toliko da se srozaju za samo godinu dana. Takodje, od nemackih kola jedino josh valjaju kola visoke srednje i visoke klase, i sa pravom nose oznaku koju jako dobro pamtimo MADE IN GERMANY.

Bariton

pre 16 godina

Prvo to o nemackim automobilima zavisi u kojoj fabrici su pravljeni. Drugo, Japanskim firmama uopste nije prijalo spajanje u velike globalne firme (Nissan sa Renaultovim delovima od 2001 katastrofa, slicno i sa Mazda-Ford relacijom, itd) i na kraju ovi procenti se minimalno razlikuju tako da u najboljem slucaju mogu samo da kazu da su dostigli (delimicno sunovracene) japance i da balansiraju sa njima na istoj talasnoj duzini. Eto toliko.

August Rodin

pre 16 godina

Nemacka su kola kod nas skuplja iz prostog razloga sto se i kao takva prodaju. Neki BMW se nece previse osvrtati na prodaju KIA jednostavno sto ih taj segment mahom i ne zanima - osim mozda na temu BMW skutera. Na divljem zapadu je razlika u cenama japanskih i nemackih vozila minimalna, osim naravno ako pricamo o luksuzu. Cak i tu, neki Lexus ne zaostaje mnogo za slicnim Audijem, ako uopste. Licno mislim da je danas razlika u kvalitetu svih pismenih auto firmi trivijalna, zena i ja smo oprobali kojesta (Mazda 626, Accord, MB ML350, Camry, Jetta TDI, A4, MPV). Cak verujem i da neki Hyundai ili KIA imaju solidan kvalitet, ali je to vise stvar osecaja koji imate kada sednete u auto. Naime, ima vise nacina da se covek preveze od A do B, bas kao sto se mozete obuci po poslednjoj modi, ali se necete smrznuti ni u nekoj jeftinoj kombinaciji. Ipak svi mi radosno platimo Nike patike, italijanske cipele, Bossovo odelo ili sta vec, naravno ako imamo para. Ni namestaj necete kupiti samo zato sto je najjeftiniji, mora bar malko da vam se dopadne. E ako je vecina Srba spremna da plati VW ili MB samo zato sto je "svaba", onda cemo ih i placati skuplje. Kada bi 90% naseg sveta preko noci preslo na Hyundai, i VW bi pojeftinio.

Vladimir

pre 16 godina

Vidi pod komentar 1 i 2. :o) Nisam jos naisao na nemacki auto casopis u kome se tvrdi da su strani automobil bolji od nemackih, osim par izuzetaka koji valjda treba da pokazu 'nepristrasnost'...

zli

pre 16 godina

Ciganin hvali svoga konja... Samo jos u Srbiji nemacka vozila imaju nezasluzenu prednost u odnosu na japance kod trgovanja polovnjacima... a bosanci ne odustaju od mercedesa 190D, nema veze sto su stari preko 20 godina..

kadija te tuži...

pre 16 godina

Podijeliti sve to sa prosjecnom cijenom koštanja za svaki model, pa da vidimo kako bi onda ta lista izgledala. Logično bi bilo da je ono što je skuplje bude i pouzdanije, ali mislim da to u ovom slučaju nije presudna stvar.

Darko UK

pre 16 godina

BMW X3 na prvom mestu? Na Top Gear-u je Jeremy Clarkson za BMW 3X rekao da je to najneudobniji auto koji je vozio a da je enterijer nedostojan BMW-a. Uz to se jos ovaj auto proizvodi u Austriji a ne u Nemackoj.

Porzellaneum

pre 16 godina

ADAC je skracenica od Allgemeiner Deutscher Automobil Club, sto bi u prevodu bio nas AMKS. Pored toga sto je to najveci auto-klub u Evropi (preko 15 mil. clanova), to je institucija koja ima duzu tradiciju od vecine proizvodjaca automobila. Zuti andjeo je nagrada koju ADAC godisnje dodeljuje na osnovu statistike kvarova, u koju, naravno, ima neposredan uvid. Statistika iz prethodnih godina govori da ADAC svoju reputaciju nije spreman da izgubi zarad reklamiraja nemackih vozila.

Sa druge strane DEKRA (16.100 zaposlenih) je treci koncern u svetu za testiranje vozila. Ispitivanje vrsi u 38.500 radionica sirom sveta.

Prema tome, izvestaje koje daju ADAC ili DEKRA treba razlikovati od izvestaja auto-casopisa i titula „Automobil godine“.

Medjusobno smenjivanje na tronu kvaliteta je ono sto govori da postoji zdrava konkurencija koja kako onima koji cene kvalitet, tako i onima koji su vezani za odredjenu marku donosi najvecu korist.

Pozdrav iz Austrije!

Drugi Goran

pre 16 godina

Da prenesem rezultate godišnjeg istraživanja l'Automobila kvalitet/pouzdanost, koje je upravo izašlo, pa poredite...

Među minimalcima, broj jedan su 107/Ajgo/C1, mali gradski br. 1 je Jazz, među monovolumenima Opel Zafira i Meriva (već duže veme su se zdali da hvale Zafiru, evo sad i Meriva, ne znam šta im je). D segment i džipovi - Tojote, Avensis i Lend Kruzer. E segment- BMW 5. Npr. A6 su opleli što se pouzdanosti tiče (u principu se okomiše na TDI, naročito 2.0, mada ni veći nisu pošteđeni). Ne mogu da se setim ko je izašao kao prvi u C segmentu.

Neko reče da je Klarkson opleo X3 za kvalitet unutrašnjosti - francuzi takođe.

U Francuskoj, začudo, Mazda i Nisan nisu posebno cenjeni. Nisan je čak već godinama u padu s prodajom, čak ni spajanje sa Renoom nije pomoglo. Honda je dosta anonimna, ali je cene, a Tojota je zakon.

Svojim kolima su dosta naklonjeni, ali osim novog Klia, ne stavljaju ih ispred Nemaca i Japanaca što se pouzdanosti tiče.

Igor

pre 16 godina

u vremenu golfa keca,dvojke,bube, nije postojao pravi konkurent. mozda reno 4,ali je svojim izgledom neke naveo na smeh. Nemci su tada carevali, pomalo ziveli na staroj slavi,ali prolazili.Posto Japanci imaju malo manji broj radnika u auto industriji,tu ustedu mogu da usmere na kvalitet i ime.Drugo je sto smo mi navikli na pasate i golfove kao neunistive simbole...I druge drzave ih imaju i to maloo tazije.

s tim rolaj

pre 16 godina

Moje iskustvo sa tri automobilske marke (Ford, Reno, Volvo) mi kaze da se svi automobili podjednako kvare, odnosno sve ih treba redovno odrzavati i nece praviti posebne probleme. Zapravo, kod nas (ako ne zivite u Beogradu gde postoje servisi za sve na trzistu prisutne marke) izbor najvise zavisi od kvaliteta vaseg lokalnog servisa. Prosto, izabrao bih uvek onu marku za koju imam kvalitetno odrzavanje (ne preskupo, naravno) u svom gradu.

Sinisa

pre 16 godina

Pa ljudi, ovo nije prica ko je bolji, Zvezda ili Partizan, vec neko seo pa napravio neku analizu. Druga je prica sto je tu razlika izmedju prvog i desetog minimalna, te detalji tipa sta su i kako testirali svakako mogu uticati. Ipak, to ne znaci da su japanska kola postala djubre, kao ni da su nemacka nepoderiva, ili obrnuto.

Zivim u Kanadi, te se navozah mnogo kako japanskih, tako i nemackih kola, americka sam mahom izbegavao ali ih kroz rent-a-car dosta oprobah. Generalno amerikancima mnogo brze pada vrednost, ocito sa razlogom, evropljani imaju smeka koji i naplacuju, japance bije dobar glas, dok eto od skora i koreanci nalaze sve vise musterija na nekom jeftinijem delu trzista. Ipak, ima razlike kada ja dovezem poslovnog partnera na veceru u A6, ili nekom Hyundaiu, makar licno i verovao da nije mnogo losiji. Pride, godinama kupujem polovna kola, uglavnom 2-3 godine, jer mi je besmisleno da platim nesto sto ce da izgubi 20% vrednosti samo dok ga razradim. Dakle, nije samo da govorim o garancijama i novim kolima koja mogu biti i neki indijski djavo pa ce da rade bar par godina. Znaci, razlike su minimalne, da li ima reklame u ovakvim istrazivanjima - svakako, ali to vam je braco zivot. Bekam ce u zivotu zaraditi vise para nego mnogi bolji fudbaleri upravo zbog reklame, dok god to neko hoce da plati, nije ni vazno sto je Maradona bio zakon.

rade

pre 16 godina

Kolega kupio mercedes SUV za 70K$. U deset dana je imao 10 kvarova. Zadnjeg dana je stao na auto putu i zapalio se motor.
Da se razumemo nisu svi japanci JAPANCI. Ford drzi Mazdu a GM Suzuki.
Jos po Beogradu vidjam mazde 323f sa jajastim zadnjim delom. Znaci imaju 20tak godina.

Lala

pre 16 godina

Svaka firma ima aute koji su proizvedeni "Petkom" ili "Ponedljkom". Sto se ADAC tice i njihove statistike tu se monogo promenilo. ADAC nema vise mogucnost da registruje sve kvarove, jer su firme pocele da organizuju svoju pomoc za vozila koja se na putu pokvare. Time uspevaju da izbegnu da ADAC ljudima pomaze i te slucajeve registruje.

Beloved

pre 16 godina

Ne kapiram neke ljude ovde. Kažu imam napismeno da su bolji. Ako ti neko napismeno kaže da skočiš kroz prozor sa 8 sprata i da ti se neće ništa desiti neizmerno me zanima da li ćeš to i uraditi ?
Japanska kola su oduvek bila loša ?!?!?! Na ovo nemam komentar, on govori sam za sebe.
I treći ali svakako ne i najmanji biser u vidu ovog lika koji tvrdi sa su nemci izmislili automobil.
Uhvati malo Google, Wikipediu ili nešto slično pa se informiši ko je, gde i kako izmislio automobil.
Ljudi pročitate li vi svoje komentare pre nego što ih pošaljete ?
Zbog svega ovog moram da navedem naka moja iskustva i iskustva mojih prijatelja, kolega sa Japanskim automobilima. Razni proizvođači, modeli, klase ...
Mazda 6 benzinac – 2003 godište, prešla 220.000km (službeni auto) bez i jednog jedinog kvara. Redovan servis 80€.
Toyota Corolla D4D – 2004 godište, prešla 85.000km bez kvara. Redovan servis 90€.
Firma mog prijatelja je 2003 kupila 5 Mazdi 3 benzinci koje su davno pregazile 200.000km (već je suludo govoriti da li su se kvarile ?!?). Redovan servis 75€.
Umalo da zaboravim na Accorda – 2005 godište bez kvara nekih 80.000km. Servis oko 120€ (nešto skuplje, ali ipak je to „čika Miki“).
Na kraju moje iskustvo sa dve Toyote Yaris u prethodnih 7 godina su nadmašila sva moja očekivanja i priče o pouzdanosti i izdržljivosti ovih mališa. Cena redovnog servisa 70€.
Nemci su blago rečeno smešni sa ovim izveštajima, uostalom kao i njihova auto industrija koja ovakvim nameštenim / naručenim istraživanjima pokušava nešto da pegla. Suština je da su i sami itekako svesni koliko su i na koji način poraženi od konkurencije isključivo zbog nonšalancije i pristupa „niko nam ništa ne može“. Smešno je to da Srbi veruju u ova istraživanja više od samih Nemaca. Valjda smo takav narod.

Max

pre 16 godina

Ja nisam siguran da li sam dobro procitao, ali tamo u tekstu pise "pouzdanost", sto bi po nekoj mojoj uvrnutoj logici trebalo da predstavlja, recimo, broj kvarova, pa opet, recimo, na godisnjem nivou. Niti je neko pomenuo "unutrasnjost, dizajn, vozne karakteristike, subjektivan utisak posmatraca, vrednost vozila na trzistu novih/polovnih automobila, kvalitet proizvoda odredjenog proizvodjaca pre 20 godina (narocito ako se zna da je kvalitet nepromenljiva kategorija)..."
Posedujem Yugo 55, u decembru napunio punoletstvo. Auto je cudo. Nista ozbiljno do sada nije radjeno na njemu. Poslednje iz te kategorije ("nista ozbiljno") je zamena auspuha pre 2 godine koji je korodirao. Dobar je u voznji. Lepo izgleda, ocuvana limarija... da sad ovo ne preraste u mali oglas... pitaju ljudi da li je na prodaju, koliko ga cenim, koliko je star (i ne veruju), ostavljaju poruke zakacene za brisac, staklo...
Prosle godine samo dolivao gorivo i zamenio brisace (170 din). Po opisima gore cini mi se da je rec o jednom od najboljih automobila na svetu.
Otidjite na sajt tipa "whatcar.com" i proucite komentare za bilo koji automobil. Videcete da se ocene krecu od ocene 1 (za razlicite kategorije) do ocene 5. I kojem komentaru najvise da verujem?
Nisam ljubitelj "Nemaca", subjektivno naginjem "Japancima", ali ovde je ipak rec o istrazivanju ozbiljne kuce. Komentari ovde se zasnivaju na subjektivnom osecaju tacnosti polu-vesti (ako je i pola) jer se ne kaze za koji period se obradjuju podaci, koji su parametri, nacin prikupljanja podataka, starost automobila... sta vec sve ulazi u jedno istrazivanje.
Nije mi jasno cemu sva ova emocija.

nemanja

pre 16 godina

Nisu Nemci sada postali neobjektivni prilikom ocenjivanja automobila. Citam nemacku auto stampu 30-ak godina i oduvek su bili neobjektivni u uporedjivanju automobila, tako da ova nazovi istrazivanja nikoga ne treba da iznenadjuju. Gledajte sta kazu Amerikanci, Francuzi, Englezi kada se uporedjuju japanska i nemacka kola...niko od njih nema razloga da protezira nekog i oni su mnogo objektivniji... Interesantno je da u dosadasnjim komentarima nijedan pristalica "japanaca" nije rekao da su nemacka kola losa, vec da nisu toliko dobra koliko se prica i da je istrazivanje netacno, dok su ljubitelji "nemaca" mahom rekli kako su japanska kola losa. Hajde kolege "nemci" bar malo objektivni budite...

Mile toronto

pre 16 godina

Ako hocete u kolima instant uzbudjenje svaki put kad zgazite na gas to je definitivno BMW, a ako ocete udobnost i sigurnost dnevne sobe to vam je Mecka, a ako hocete da vidite servis iskljucivo radi menjanja ulja prvih 300,000km, a vi lepo uzmite Hondu i da vas vidi bog. (Tojota se tragicno profusarila u zadnje vreme: Iz prve ruke od zaposlenog u servisu tojote: ispao menjac iz novog vozila kad su ga skidali sa kamiona iz fabrike, originalno montiran pogresan branik!? itd)

Posto sam ja joste mlad u dusi vozim Audi (nisam mogao da priustim bmw) star godinu dana i nerviram se svaki put kad krene da me zeza elektronika (jednom u 3 meseca)