Utorak, 04.12.2007.

09:08

NATO: Loše poruke iz Srbije

Komplikovana i napeta situacija u Srbiji praćena je porukama koje nisu prijateljske prema NATO-u, navodi zvaničnik NATO-a.

Izvor: B92

NATO: Loše poruke iz Srbije IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

78 Komentari

Sortiraj po:

Ниџа Драговољац

pre 16 godina

Једнострани пацифизам је ординарна будалаштина, начин на који наши изабрани очеви и оци бране Космет је исти као што то чини Жика келнер у железничком ресторану; на тацни доноси наруџбину и љубазно се осмехујући каже :''Изволите''...

Soldier

pre 16 godina

Srbija godinu dana nakon prijema u PzM nema svoju misiju u Briselu. I nece je ni imati dok je Kostunica premijer. Lako je kociti usvajanje Bezbednosnog sporazuma sa NATO, to je pipav pravnicki posao prepun tehnikalija i zackoljica (ja sam ga svojevremeno celog procitao, i radio sam na njegovom usaglasavanju...); uz to se deklarativno ponavlja da je PzM "prava mera za saradnju sa NATO".
U momentu kada se odlucuje o statusu Kosova, kada se ocenjuje rad KFOR-a i kada se u Briselu planiraju odgovori na sve scenarije u kosovskoj krizi, MI TAMO NEMAMO SVOJE PREDSTAVNIKE, A NA TO IMAMO PRAVO!!!
Zamislite koliko bi veste diplomate (nas izvanredan ambasador koji je tamo vec tri godine u statusu posmatraca, jedan od najsposobnijih ljudi srpske diplomatije- gospodin Branko Milinkovic)i oficiri, skolovani na zapadu, imali prilika, sto u NATO telima (NAC, PCC, ACO, ACT- oni koji stalno kritikuju NATO neka se zamisle sa kojim ga pravom kritikuju ako ne znaju sta znace ove skracenice), sto u bilateralnim susretima da doprinesu interesima Srbije...samo vidite kako i Turska i Grcka vesto koriste NATO i EU za ostvarivanje svojih interesa...To je ravno nacionalnoj izdaji, ali na zalost ne gledaju svi u Srbiji tako na to, nego su presrecni sto se Srbija saginjati nece!
Laku noc, Srbijo...

Petar Mitrović

pre 16 godina

Ova izjava vladike Artemija je u potpunoj surotnosti sa hrišćanskim učenjem i od nje bi trebalo da se ograde oni crkveni velikodostojnici koji se ne slažu sa tim i koji imaju hrabrosti da se suprotstave ovakvom načinu razmišljanja koje je, nažalost, dominantno u Srpskoj pravoslavnoj crkvi.
Ovo je pravi trenutak da se u SPC obelodani podela koja definitivno postoji i da se pruži podrška onim pripadnicima koji su protiv ekstremističke politike, jer posledice prikrivanja te podele će biti mnogo veće od tenutne štete koju bi eventualno mogli da imaju oni koji se ograde od ovakvog, pogubnog načina razmišljanja.
Vladika Artemije je tokom devedesetih, kada je bilo onemogućeno opoziciono delovanje na Kosovu predstavljao glas razuma, ali očigledno je i on bio jedan od onih koji su bili protiv Miloševića zbog onoga što nije uradio, a ne zbog onoga što je radio.
U to vreme srpskog terora nad Albancima, mogli su se videti primeri kada su srpski monasi pomagali albanskom stanovništvu, a sada se ovakvim stavovima samo produbljuje mržnja i onemogućava bilo kakav dobrosusedski odnos. Ako se SPC pretvori u militarnu organizaciju, ko će onda predstavljati glas razuma i ko će propovedati ljubav na kojoj se bazira Hrišćanstvo?
Zbog toga je ovo najbolji trenutak da se i u SPC i u Srbiji uopšte napravi podela na one koji su za ekstremizam i one koji su protiv.
Nažalost, u Srbiji trenutno postoji samo jedna politička partija koja se otvoreno suprotstavlja ekstremizmu ali kao što znamo, normalni ljudi su uvek bili u manjini.

catconfuser

pre 16 godina

Neka ovaj vladika ide i povede svoju porodicu na vojne vezbe i u rat, treba da pomogne ovom napacenom narodu na kosovu. Neka se okane huskanja i gleda svoje probleme i svoje crkve. Kosovo je odavno izgubljeno, pa bi trebali sposobni politicari, ako takvih ima, da izvuku sto vise od toga, da se krene napred, samo je pitanje da li to njima bas odgovara. Cini mi se da im je status kvo najbolji da mogu i dalje da prodaju maglu i drpaju. Neka je sa zdravljem i srecom.

Nikolaj

pre 16 godina

Odlican predlog. Predlazem da i SVI svestenici SPC, ali bas SVI, formiraju jednu elitnu jedinicu i svojim primerom pokazu ovim izdajnicima kako se brani Kosovo!

Dovla

pre 16 godina

Probali ste jednom sa tim receptom 1999-te i nije islo, a bilo je mnogo silnije od obicnih vojnih parada i protesta, pa zasto onda mislite da ce uspeti sada? Razumem ja da mi treba da organizujemo mirne i civilizovane proteste kako bi ukazali svetu na svoje misljenje, koje je potpuno u redu, ali kad samo pomislim da bi se na takvim skupovima pojavljivali likovi poput onih u Arandjelovcu mogli bi samo da zaplasimo taj isti svet ali ne time koliko je ideja da nam se oduzme deo teritorije uzasna, nego pojavom i recnikom 19-tog veka.

Pinky

pre 16 godina

Dragi moj Episkope! Svi nasi ratovi su izgubljeni. Ginulo se i ubijalo i previse. A Kosovo nije vise nase. Srbija i bez tih samoubilackih nastojanja gubi na prirodnom prirastaju ceo jedan grad svake godine. Gine se jako mnogo u saobracaja i nisu nam potrebni ratovi za to. Treba jednom reci: dosta je bilo. Kosovo je i izgubljeno u ratu a tada smo bili mnogo jaci nego sada. Vreme je i da prestanemo da budemo svoji najveci neprijatelji. Okrenimo se radu i stvaranju bolje Srbije. Valjda je jasno da nismo bili andjeli. Svakom u zivotu ide onako kako radi. A nismo radili dobro. A jos nije prekasno da nesto promenimo ali nikako ratom i teranjem mladezi da ponovo, po stoti put, gine. I nemojte da pozivate narod na neke nove selidbe u bedu. Ako tako rese, za to ima vremena i kasnije. Ne valja napustati imanja stihijski. Bolje je prodati kasnije i polako ako se bude moralo. Dajte vec jednom toj deci da
zive a ne da ginu. Zar je moguce da ne znate kakav bi rezultat bio?!

Futuristic

pre 16 godina

Evo i nesto od Amerike: "A prominent Serbian Orthodox bishop Thursday said the U.S. was allowing Islamic extremists to wage war on Christians in Kosovo by deciding not to oppose Kosovo's independence."
Svaki komentar je suvisan. Da niste mozda nekad culi nekog naseg politicara (ili imama ili popa SLUCAJNO) da kaze ovakve lazi. Sta vise, ziveo je u Prizrenu, i zna da je Bogorodica u centru bas do Albanske katolicke crkve i gde su vecina katolicke veroispovesti... Zaradi ovakvih ljudi u posljednjih 15 godina, mi zelimo nezavisnost...

Goran

pre 16 godina

Sta god pricali i najavljivali, vec i vrapci na grani znaju da mi ne mozemo nista da uradimo. Svaki put kad smo pokusali, dobili smo po nosu i svi znaju da cemo opet, ako ponovo pokusamo.
Dakle - cutali, ili talasali - isto nam se pise. Sve sto mozemo da uradimo je da jedni druge hrabrimo i pricamo bajke.

Nenad

pre 16 godina

Pa trebalo bi jednom da dodje kraj bacanju bombi gde ko kako hoce i koliko hoce.
Ako je NATO vojna alijansa kakve veze onda ima sa Hagom.
Kao i nasi popovi svugde guraju nos.

Sale, Dorcol

pre 16 godina

NATO gospoda misle da patimo od kolektivne amnezije. Na zalost neki u Srbiji i pate, ali vecina ne. Dobro se secamo kakva ste organizacija i sta ste ovuda radili.
U NATO mozemo samo referendumom, sto znaci verovatno nikada.

Alex-Sao Paulo-011

pre 16 godina

Vladika Artemije nije nista lose rekao.Samo je dao svoje misljenje i nije pozivao na bilo kakav rat, vec samo na vojne vezbe, koje bi nadgledali clanovi Sangajske organizacije, kao i na ulicne proteste.
Srbija ima na to pravo i nije nista opasno, zbog cega bi dobila ukore iz sveta.

Gospodin Sutanovac i jos nekih na vrhu, ako misle da takvim potezima vode drzavu, onda je bolje da ukinu vojsku a da od tih novca, koje se izdvajaju iz budzeta za tu armiju, mogu da se sagrade bolnice i sigurne kuce.

ko ovde koga zeza?

pre 16 godina

1. Otkud vladici pravo da se petlja u drzavne stvari u SEKULARNOJ drzavi?
2. Otkud vladici toliko samopouzdanje da deli drzavne i vojnoanaliticke savete? Jel' vas tome uce na Bogosloviji?
3. A sta ce Srbija da radi ako Kosovo ostane u njoj? Prihvaticemo demografsku imploziju i mogucnost da za dvadeset godina Srbi budu manjina u Srbiji? Prihvaticemo Albanca sa Kosova za ministra? Albance u Generalstabu (iz UCK pa u Generalstab Vojske Srbije?!?)? Prihvaticemo i finansirati njivo obrazovanje i zaposljavanje? Boriti se sa NJIHOVIM organizovanim kriminalom kada i sa nasim ne znamo sta bismo? Sa kojim parama? Sa kojim radnim mestima? Sa kojim natalitetom i kojom tolerancijom? Mnogo me zanima da mi neki Pravi Srpski Patriota argumentovano odgovori na ova pitanja... pa ako uspe i ubedi me, prva cu da uzmem pusku i na Kosovo... ako ne - onda je mozda bolje da se zavuku u misju rupu i puste da se spasava makar ono sto se spasti moze.

Mirovnjak

pre 16 godina

E G. Artemije je realna slika SPC. organizacije koja treba da propoveda mir i toleranciju , on poziva kineze i ruse da podrze srbiju u novom boju na Kosovo. Tako treba , Srbija se saginjati nece ( ovo smo i ranije pre '99 culi) ponovo ce ratovati protiv zapada uz podrsku istoka. Ponovo bi SPC poslao mlade srbe da ubiju albance i budu ubijeni za " svetu srpsku zemlju' zvanu Kosovo. Pa samo napred gospodine Artemije.
A kako cete onda da se vratite da zivite u vasoj rezidenciji u Prizrenu , ako budete ovako propovedali " Mir na Srpski nacin". ja se stvarno pitam kako razmisljate da idete u Prizren. Nek vam Bog pomogne za rato-huskacke akcije koje vi radite .

iskreno ne

pre 16 godina

Vladiko, Vladiko, dokle umesto DUHOVNE HRANE ti i tebi slicni trazite metke i oruzije?
zar Crkva stvarno nije duhovna tvorevina od Duhovnih Ljudi a ne telesnih i ratnika koji se brinu za korist tela a ne duha.
Da ste vise molili a manje ratovali, danas bi dao Bog da uslisi nase molitve i Kosovo bilo nase i Srbija bi bila ekonomski jaka zemlja..ali vase molitve do Boga koji je stvaran i ziv ne dopiru...mozda do nekih "sveca" da..ali Boga ne...

Konstantin Porfirogenet

pre 16 godina

Ima li i jedan vladika u Srbiji koji je odgojen i skolovan u duhu humanizma??? Samo me to zanima! Ili, znaju li ti ljudi sto je u sustini humanizam i tolerancija?

Deki

pre 16 godina

A sta ako na nasu "vojnu vezbu" NATO odgovori svojom? '99 i nije bila tako davno.
Delovanje nasih crkvenih velikodopstojnika sve manje i manje ima bilo kakve veze sa hriscanstvom.

Ekskumunikacija..

pre 16 godina

Je l´ ovaj crkveni velikodostojnik, ili general...ili je to isto...

U svakom slucaju poruke mira ne nosi kao sto bi po zavetu trebao...stidite se gospodine Artemije...za mene vise niste hriscanin, zbog takvih kao vi ja vise ne idem u crkvu.

nevena

pre 16 godina

Nikada ga nisam slusala, ali ni uzimala za ozbiljno. Medjutim njegova danasnja izvaja je TOTALNO VAN PAMETI! Slazem se - neka on PRVI obuce uniformu i neka ide da vezba uz granicu!! Samo napred, pope!

direktor

pre 16 godina

Ne mogu da verujem da je Artemijev komentar dobio vise mesta nega citava predhodna izjava. On prica kao drzavnik i politicar a nije ni jedno ni drugo.
Bavi se poslom kojim ne sme (bar ne bi smeo da je ovo normalna zemlja) i koji ne razume. Govori iz proslosti i na zalost ima jos uvek dosta istomislhjenika u ovoj zemlji.
Drzava bi morala da se ogradi od stavova raznoraznih svestenika i da ih uputi u to sta je njihov delokrug posla.

Konstantin Veliki

pre 16 godina

Ne mogu vjerovati vlastitim ocima i usima na rijeci vladike Artemija! Ovo ne postoji nigdje sto postoji u Srbiji! Na zalost svih vas, a i nas u okruzenju.

Pera Pisar

pre 16 godina

Cudo jedno kako NATO motivise popove da salju srpsku decu u ratove a nigde nikog da se oglasi i da se zauzme za siromasne u Srbiji ili da osudi lopove,pardon,one sto kraduckaju ili ne daj boze monopoliste koji pljackaju narod i daju Kosovo za US vizu.

memphis_rains

pre 16 godina

Ne znam sta NATO ocekuje kada u poslednjih nekoliko godina aktivno i na vrlo brutalan nacin u svojim izjavama potencira nezavisno Kosovo. Ne znam ni jednu zemlju na svetu koja bi pozdravila otimanje dela teritorije pa mi zato i nije jasno kakav odgovor ocekuju.
Sa druge strane Artemije, nazalost vladika, ocigledno nema jasnu sliku o odnosu snaga na terenu. Tuzno je da su to predstavnici svestenstva u Srbiji.
Bice potrebno puno pameti i odmerenosti u prestojecim mesecima a ne kojekakvi ratni poklici. Za rat nikada nije kasno.

Jovan

pre 16 godina

Sramotno je da se jedan ovakav huškač I nehrišćanin nalazi u SPC.Što se on lepo nije pojavio na čelu nekih anti-ratnih demonstracija kada je onaj sumanuti svake sezone zakuvavao bar po jedan rat I to po Kubertenovom geslu “Važno je učestvovati”.Gde je tada bila “svest o očuvanju srpskog nacionalnog jezgra”, gde su tada bili silni dežurni dušebrižnici da osude politiku idiotizma I beznađa, gde su bili kada su nam bombarderi 24 sata dnevno grmeli nad glavama ...

sasa jokic

pre 16 godina

Tipicno za danasnje svestenstvo SPC, poziv na rat, borbu, pretnje....Alo bre covece Ti si valjda izaslanik Hrista na zemlji, treba da propovedas mir, razumevanje, prijateljstvo?! Ova drzava je okrenuta naglavacke u svakom pogledu!

Jovan

pre 16 godina

Jos nismo ni pobrojali stare greske i zablude, a evo nove... Vladika dragi, opsta mobilizacija vazi i za monastvo ne. Ne moze moje telo da sacuva vasu dusu. Rat se vise ne vodi na taj nacin. Srbima je stalo do pravednog resenja, ali im vise nije do izgubljenih ratova. Granice se mogu zatvoriti i na tri dana i na tri meseca, ali to nece roditi novu srpsku decu da potisnu albansku.
Najbolje bi bilo da se Arsenije Carnojevic vrati na Kosovo sa srbljima, odatle da pocnemo, ali ne moze!

Hamit

pre 16 godina

Ovaj isti Artemije se trudio svim snagama da nas Albance uporedi i istovetuje sa islamskim fundamentalistima i teroristima, a da mu niko nije verovao o tome nema govora, on je samo pomogao zapadu da uvide sta ustvari SPC ima na umu kad siri versku mrznju, a niko se nije bavio time pogotovo znajuci sve aktivnosti SPC-a u poslednje dve dekade, i to dokumentovane.
Sta bi kostalo Artemiju da posalje poruke zblizavanja naroda, poruke ljubavi i nade za njegov narod, a jos smatra sebe za Bozjeg coveka...

Mark Aurel

pre 16 godina

Eh sram te bilo Artemije. Pa koga pokusavas da plasis. Je li to tvoj posao. Pa ti bi trebao ljude da pozivas na mir ljubav i toleranciju.
to je sramno ali ne cudi me. On je ipak samo jedan od drugih koji je porastao u ovim prostorima pun nacionalizma i celog svog zivota cuo je samo jezik mrznje.
Pa zasto odjednom da bude razuman?!

Tonnos

pre 16 godina

Pa neka kandiduje artemije na sledece izbore , ko zna, sa ovom retorikom ima dobre shanse.Ma daj pope brini o crkvi ,a ima ko da brine o politici.

Milan

pre 16 godina

Politiku treba ostaviti politicarima a veru bozju njegovim zastupnicima na zemlji. Ako (ne daj boze) sutra izgubimo Kosovo izgubili smo ga a ako podjemo u rat izgubicemo i Kosovo i ljudske zivote i buducnost. To ne moze biti savet nikoga ko svom narodu prosperitet i bolje sutra zeli.
Treba izaci na ulice Srbije, treba masovno pokazati sta narod Srbije o tome misli ali treba i misliti sta ce se dogoditi onim Srbima koji su jos na Kosovu.
Sto se NATO tice tako brzo ne mozemo biti prijatelji kako oni zele, mozemo saradjivati zbog dobro susedskih odnosa sa NATO zemljama ali treba oni malo da sacekaju dok mi budemo spremni jednog "prijatelja" koji nas je za decenije bacio u natrag. I ako to preracunamo sa odlaskom nekih politicara sa pozornice posle svega toga jos uvek nisu kod vecine stanovnistva Srbije u plusu.

Nele

pre 16 godina

To su nasi popovi, u sve se mesaju a najmanje u ono za sta su valjda ucili skole. Onaj Amfilohije lupeta na Djindjicevom odru, onaj letos strajkuje gladju, sad bi ovaj Artemije da gurne gradjane srbije u jos jedan rat. Hvala lepo pope, vodi svoje najblize, na mene ne racunaj. Ne mogu ja malo malo kako nekome padne na pamet da idem u ratove.

srbijanac

pre 16 godina

Koliko je Srbima stalo do Kosova pokazuje broj optuznica u Haskom sudu. Pozivanje i huskanje na rat, blagosiljanje zlocinaca pre nego sto krenu u "oslobadjanje" bele tehnike i ciscenje od ne-srba, ukidanje autonomije, bahato ponasanje na Kosovu, jesu razlozi zasto danas 90% gradjana Kosova ne zeli da zivi u Srbiji.
POPOVE U CRKVE!

Hektor

pre 16 godina

Posto su tako revnosno rusili nase mostove, puteve, gradove i ubijali nase ljude, sada naravno treba prema njima da osecamo jako prisno prijateljstvo.

Ana

pre 16 godina

Svaka zemlja ima pravo da se brani od agresije. Oni koji vladikine reci shvataju kao poziv u rat, ne razumeju ili nece da razumeju da je u pitanju poziv na odbranu. Srbija ima pravo da se brani. Ako vas neko napadne, ja stvarno ne znam da li se prepustate, ili se branite?! Alo, u ovoj ludoj zemlji ljudi su toliko oslepeli i jedino im je stalo da ne cekaju u redovima za vize. To je ocigledno vrhunski cilj koji neko sebi zadaje. Jadni smo mi sa takvima. A sto se NATOa tice, to je isto kao sto bi ja kao zensko trebalo da nekom ko me je silovao kazem ti si mi prijatelj, a ja sam te svojim oblacenjem izazvala i eto sad mozemo da se izljubimo u tu cast i ja obecavam da cu sa svim siledzijama da budem demokrata i da uvazim njihove siledzijske namere!

Stari Starenovic

pre 16 godina

Vreme je da se prizna poraz Slobinog rata protiv medjunarodne zajednice i kumanovska kapitulacija u pravom smislu. Jedino tako mozemo napred. A ove jagnjece brigade koje predlaze vladika su jake kao neko bolje kulturno umetnicko drustvo, mozda treba pozvati i kozake pored sangajske inicijative, da folklor bude u kompletu.

jESUS cHRIST

pre 16 godina

Artemije kaze... "Srbija ne treba da kaze: "nećemo priznati", "proglasićemo nevažećom", "borićemo se svim pravnim i demokratskim sredstvima", "vojsku nećemo slati na Kosovo" i slične, podstiču Albance da krenu putem jednostranog proglašenja nezavisnosti, jer, kako kaže, "nemaju čega da se plaše". A cega treba ta se plase Albanci, dragi Artemije?...

jablan

pre 16 godina

Između NATO-a koji nam vazda "želi najbolje" i deli edukativne packe osiromašenim uranijumom i ovih Slobinih klonova u mantijama opet će da nadrlja običan čovek, kao i 1999.

Sreća u nesreći je što posle 1999. uvek dolazi neka 2000.

Bojan Todorović

pre 16 godina

A ko tebe pope pita za državna pitanja?!!!
Ko ti brani da se učlaniš u gardu Cara Lazara i ideš da ratuješ?!!!
Nije li primerenije da se pozabaviš pedofilima i silovateljima dece koji ti sede uz skute rovaše po Srbiji ?!!!!
Mene bi bilo sramota da čujem njihovo ime u svojoj organizaciji?!
Kandiduj se na izborima pa kad postaneš premijer ili ministar odlučuj o stvarima u koje besramno i neovlašćeno zalaziš!!!
Znaš li da On Odozgo sve gleda?!!

Konstruktivist

pre 16 godina

Pa da, kad nam je vec nizak natalitet pa crkva ne moze da zaradi na krstenjima, ajde malo da povecamo mortalitet ratom,da nam se popovi kroz sahrane, i zadusnice lepo utove. Sramota!

Djole

pre 16 godina

Protiv sam zveckanja oruzjem i prijetnjom oruzane sile, ali Artemije je u jednoj stvari u pravu. Ako Srbija nije u stanju organizovati bar pola miliona ljudi u dvomilionskom Beogradu, i time poslati jasnu sliku svijetu i Evropi sta misli o trenutnim pregovorima i inicijativama o Kosovu, onda Srbija ni nema pravo da trazi ostanak te teritorije u svojim granicama. Sta je to sto je javnost u Srbiji ucinila da bi pokazala medj. zajednici da im je stalo do Kosova? Nista. Zar mozemo i ocekivati ista bolje od ovoga sto smo dobili.

Pravnik

pre 16 godina

Valjda je i pristupanje Partnerstvu za mir ove nesrećne zemlje učinjeno po međunarodnom pravu.Preuzete su određene obaveze i dobijena prava.Zato nije čudno što NATO,koji je deo te asocijacije,ima mišljenje o signalima koji dolaze iz Srbije,kao i da podseća na preuzete obaveze koje nisu izvršene.
Ukoliko želite da budete deo međunarodne zajednice uređene na principima međunarodnog prava,onda to pravo morate poštovati i kada vam se baš nesviđa.Ukoliko se tako ne ponašate nemate pravo da se pozivate na međunarodno pravo u nekom drugom slučaju,obzirom da ono čini celovitu tvorevinu iz koje se ne može uzimati samo ono što nam odgovara,a ono drugo ignorisati.
Nažalost,oni koji vode ovu zemlju upravo tako postupaju.
Što se tiče ovog popa Artemija i njegovog trabunjanja,ukazao bih na nekoliko važnih stvari:
1.ovo je po Koštuničinom Ustavu sekularna država,znači crkva je odvojena od države.
2.pop Artemije ima pravo da iskaže ono što misli,ali,mora voditi računa da kada govori o ovakvim stvarima-državnoj politici-ne može da se krije iza crkvene titule "vladika",već mora da se pojavi kao građanin sa svojim imenom i prezimenom,
3.kada pop Artemije govori to što govori koristeći i crkvenu titulu "Vladika" Srpska pravoslavna crkva bi morala da se javno oglasi i kaže dali je to njen stav ili privatni stav tog popa.
Inače,jasno je šta sve ovo znači.Vraća se duh 90-ih,opet bi mi da zveckamo oružjem,da malo pucamo i pevamo,da "sredimo" one druge...
Zbogom pameti...

Tužno je živeti u Koštunistanu.

Pravnik

Nenad

pre 16 godina

Pa ja zaista nevidim zasto NATO sad kuka. Poruke iz Beograda nisu niti ce ikada biti prijateljske, posle bombardovanja ove zemlje i unistenja njene industrije i infrastrukture. Tu vise nema veze ko je za Slobu i bandu ili nije. Da Sloba nije bio garant mira i ko zna sta mi bi ga se davnih dana otarasili. Severno atlantski savez je direktno palio Balkansku vatru bezbrojeno puta. I zato ne recimo NE NATO paktu, ovoj zemlji treba mir i neutralnost.

Borislav

pre 16 godina

To Artemije, ma da mi njih pobijemo onako kako nam to i Hriscanska vera nalaze. A da proglasimo Dzihad ili to bese Muslimani rade? Ja ne znam koje udzbenike koriste na Teoloskom fakultetu ali ovaj Artemije je, reklo bi se, malo zbunjen covek.

mrCo

pre 16 godina

Puno hvala episkopu na lepom savetu. Ja mislim da bi bilo najbolje da se prvo popovi mobilisu i da oni izvode vojne vezbe na granici sa Kosovom. Pridruzice im se i Filaret koji ce strajkom "gladju" sigurno primorati Kosovske politicare da dobro razmisle sta im je ciniti. Zamislite samo koja ce to biti galerija likova (dss-srs politicara, popova, kvazi-patriota) koji ce se glupirati u blizini granice, i lupetati nesto pred TV kamerama.
Jedino sto ce se postici ovakvim merama je da se totalno onemoguci zivot Srbima na Kosovu, koji ce proci kao i Srbi iz RSK. Umesto da misle na ljude i njihovu buducnost, Kostunjavi premijer i njegovi popovi insistiraju na teritorijama. Ponavljaju se greske iz proslosti....u stvari, to za njih ocigledno nisu bile greske.

Mladen Mladenovic

pre 16 godina

Pravo je čudo, da posle svega, NATO očekuje neke druge signale. Izjave predstavnika KFOR-a predstavljaju vrhunac nelogičnosti i kontradiktornosti. Razumljivo, jer se niko ne može snaći u pravnom besmislu koje su stvorile SAD i ključne članice NATO-a.

fadil_h

pre 16 godina

Bravo Artemije, pa gde si bio do sada? Hvala za jos jedan argument za nezavisno Kosovo. Kada dolaze ratnohuskacke poruke s jednog popa sta se ocekuje od drugih? Zar nije primarni cilj vernika da se bave verom, sirenjem ljubavi prema bogu? Izgleda da to nije cilj poglavara vere u Srbiji. Nije to prvi put da poglavari vere daju ovakve poruke. U svakom slucaju predstavnici NATO-a su vec izjavili da bez obzira da li ce biti proglasenje nezavisnosti Kosova, NATO ostaje na Kosovo i branice mir . A Artemije i njegovi sledbenici mogu da demonstriraju do mile volje, niko ih ne sprecava ali van Kosova. Na Kosovo srbi imaju sasvim legitimno pravo da demonstriraju i da pokazu nezadovoljstvo odlukom o nezavisnosti Kosova. Bice potpuno razumevanje od albanaca za to, ali dok su te demonstracije mirne. Albanci ce pokazati veliku odgovornost posle nezavisnosti Kosova i nece nasrnuti na srbe ni u kom slucaju. A prema onima koji narusavaju mir i skloni su primeni sile ma s koje strane bile verovatno ce imati posao s organima reda i mira na Kosovo to jest s KFOR-om i policijom Kosova.

Dobrica

pre 16 godina

Pa da...sta drugo ocekivati od Artemija...? Vojne vezbe kao u najbolja vremena JNA. Malo je paradoksalna situacija u kojoj vladika SPC poziva na najbolju tradiciju komunistickih vremena. A o zemljama potpisnicama Sangajskog sporazuma...? Pa siguran sam da ce nase komsije i najblizi istorijski/tradicionalni saveznici kinezi i pakistanci da nas zdusno podrze i pro-aktivno krenu u vojno-politicko resavanje kosovskog problema...Ma daaaaaaaaj...

Vlada

pre 16 godina

Vladici Artemiju i njegovim istomisljenicima izgleda nije bila dovoljna lekcija iz 1999. vec bi da ponovo izazivaju djavola. Strasno, kakvi likovi zive ovde u Srbiji. Odoh ja odavde!

Biberkopf

pre 16 godina

Mozda bi idealno bilo da se rukovodioci i zaposleni u crkvi organizuju u udarnu brigadu i smesta navale na NATO kao primer ostalima. Koristi ovog poduhvata bi bile neprocenive za Srbiju.

zt

pre 16 godina

Artemija pod hitno u zatvor! Ako ovo nije ratno huskanje i veleizdaja ne znam sta je. Izvesti narod na ulice?! To je mozda moglo u Vizantiji a sada medju narodom ima malo pojedinacnog mozga u glavi. Sangajska organizacija??!! Eto koliko dobro crkva zeli ovoj drzavi i narodu. Ja predlazem da se pohapse svi koji bi srpsku decu gurnuli u jos jedan unapred izgubljeni rat sa celim svetom i predlazem da se pocne od zamantijanih i zabradjenih srpskih rodoljuba koji ne podlezu vojnoj obavezi. Glava nacionalizma i sovinizma dize glavu na isto nacin ko pocetkom 90ih. Ako je ne zatucemo odmah na pocetku ponovice nam se Milosevicevska golgota sa maltene istim ucesnicima samo bez 'sefa'.

igor ns

pre 16 godina

Ja sam sokiran!!! Sta ovi popovi hoce!? Njihov posao je da se mole a ne da organizuju vojne vezbe, proteste i incidente... Sve mi smrdi na devedesete

ilija vukelic

pre 16 godina

Čitam ovo verbalno čudo od Artemija, pa ne mogu da verujem. Ja, kao vojni obveznik, treba da budem mobilisan i da marširam sa puškom na Kosovo, a Artemije će da stoji sa strane i na bubnju da izvodi koračnicu. E, neće moći. Uzmi ti, pope Artemije, automat (na to ste mnogi vi iz SPC već i navikli), pa u juriš. A mene izostavite - mene više od Kosova zanima kada ću moći bez vize da odem u Pariz.

Dejan

pre 16 godina

Iako sam glasac LDPa (prvenstveno zbog lopovluka i laznog legalizma u drzavi), a ne gotivim ni SPC, moram da priznam da je Artemije u pravu. Izjave tipa "Albanci uradite sta hocete, mi necemo nista preuzeti, nego cemo se samo naljutiti" su totalne nebuloze.
Ne treba ici u rat, ali sigurno da imamo odredjeni broj opcija za "dizanje temperature"
A i secate se one Ruskinje sto je izjavila "Srbi od nas ocekuju da branimo Kosovo dok oni sede u kaficima", tako da stvarno treba nesto preduzeti.

MJ

pre 16 godina

Sto se mene tice vladika Artemije moze slobodno vec danas da uzme pusku u ruke (iako mu to religija verovatno ne bi trebalo da dozvoli) i da krene na Kosovo da se obracunava sa svima ...

Biberkopf

pre 16 godina

Mozda bi idealno bilo da se rukovodioci i zaposleni u crkvi organizuju u udarnu brigadu i smesta navale na NATO kao primer ostalima. Koristi ovog poduhvata bi bile neprocenive za Srbiju.

ilija vukelic

pre 16 godina

Čitam ovo verbalno čudo od Artemija, pa ne mogu da verujem. Ja, kao vojni obveznik, treba da budem mobilisan i da marširam sa puškom na Kosovo, a Artemije će da stoji sa strane i na bubnju da izvodi koračnicu. E, neće moći. Uzmi ti, pope Artemije, automat (na to ste mnogi vi iz SPC već i navikli), pa u juriš. A mene izostavite - mene više od Kosova zanima kada ću moći bez vize da odem u Pariz.

MJ

pre 16 godina

Sto se mene tice vladika Artemije moze slobodno vec danas da uzme pusku u ruke (iako mu to religija verovatno ne bi trebalo da dozvoli) i da krene na Kosovo da se obracunava sa svima ...

igor ns

pre 16 godina

Ja sam sokiran!!! Sta ovi popovi hoce!? Njihov posao je da se mole a ne da organizuju vojne vezbe, proteste i incidente... Sve mi smrdi na devedesete

Dobrica

pre 16 godina

Pa da...sta drugo ocekivati od Artemija...? Vojne vezbe kao u najbolja vremena JNA. Malo je paradoksalna situacija u kojoj vladika SPC poziva na najbolju tradiciju komunistickih vremena. A o zemljama potpisnicama Sangajskog sporazuma...? Pa siguran sam da ce nase komsije i najblizi istorijski/tradicionalni saveznici kinezi i pakistanci da nas zdusno podrze i pro-aktivno krenu u vojno-politicko resavanje kosovskog problema...Ma daaaaaaaaj...

Dejan

pre 16 godina

Iako sam glasac LDPa (prvenstveno zbog lopovluka i laznog legalizma u drzavi), a ne gotivim ni SPC, moram da priznam da je Artemije u pravu. Izjave tipa "Albanci uradite sta hocete, mi necemo nista preuzeti, nego cemo se samo naljutiti" su totalne nebuloze.
Ne treba ici u rat, ali sigurno da imamo odredjeni broj opcija za "dizanje temperature"
A i secate se one Ruskinje sto je izjavila "Srbi od nas ocekuju da branimo Kosovo dok oni sede u kaficima", tako da stvarno treba nesto preduzeti.

zt

pre 16 godina

Artemija pod hitno u zatvor! Ako ovo nije ratno huskanje i veleizdaja ne znam sta je. Izvesti narod na ulice?! To je mozda moglo u Vizantiji a sada medju narodom ima malo pojedinacnog mozga u glavi. Sangajska organizacija??!! Eto koliko dobro crkva zeli ovoj drzavi i narodu. Ja predlazem da se pohapse svi koji bi srpsku decu gurnuli u jos jedan unapred izgubljeni rat sa celim svetom i predlazem da se pocne od zamantijanih i zabradjenih srpskih rodoljuba koji ne podlezu vojnoj obavezi. Glava nacionalizma i sovinizma dize glavu na isto nacin ko pocetkom 90ih. Ako je ne zatucemo odmah na pocetku ponovice nam se Milosevicevska golgota sa maltene istim ucesnicima samo bez 'sefa'.

Mladen Mladenovic

pre 16 godina

Pravo je čudo, da posle svega, NATO očekuje neke druge signale. Izjave predstavnika KFOR-a predstavljaju vrhunac nelogičnosti i kontradiktornosti. Razumljivo, jer se niko ne može snaći u pravnom besmislu koje su stvorile SAD i ključne članice NATO-a.

mrCo

pre 16 godina

Puno hvala episkopu na lepom savetu. Ja mislim da bi bilo najbolje da se prvo popovi mobilisu i da oni izvode vojne vezbe na granici sa Kosovom. Pridruzice im se i Filaret koji ce strajkom "gladju" sigurno primorati Kosovske politicare da dobro razmisle sta im je ciniti. Zamislite samo koja ce to biti galerija likova (dss-srs politicara, popova, kvazi-patriota) koji ce se glupirati u blizini granice, i lupetati nesto pred TV kamerama.
Jedino sto ce se postici ovakvim merama je da se totalno onemoguci zivot Srbima na Kosovu, koji ce proci kao i Srbi iz RSK. Umesto da misle na ljude i njihovu buducnost, Kostunjavi premijer i njegovi popovi insistiraju na teritorijama. Ponavljaju se greske iz proslosti....u stvari, to za njih ocigledno nisu bile greske.

Bojan Todorović

pre 16 godina

A ko tebe pope pita za državna pitanja?!!!
Ko ti brani da se učlaniš u gardu Cara Lazara i ideš da ratuješ?!!!
Nije li primerenije da se pozabaviš pedofilima i silovateljima dece koji ti sede uz skute rovaše po Srbiji ?!!!!
Mene bi bilo sramota da čujem njihovo ime u svojoj organizaciji?!
Kandiduj se na izborima pa kad postaneš premijer ili ministar odlučuj o stvarima u koje besramno i neovlašćeno zalaziš!!!
Znaš li da On Odozgo sve gleda?!!

Nenad

pre 16 godina

Pa ja zaista nevidim zasto NATO sad kuka. Poruke iz Beograda nisu niti ce ikada biti prijateljske, posle bombardovanja ove zemlje i unistenja njene industrije i infrastrukture. Tu vise nema veze ko je za Slobu i bandu ili nije. Da Sloba nije bio garant mira i ko zna sta mi bi ga se davnih dana otarasili. Severno atlantski savez je direktno palio Balkansku vatru bezbrojeno puta. I zato ne recimo NE NATO paktu, ovoj zemlji treba mir i neutralnost.

Borislav

pre 16 godina

To Artemije, ma da mi njih pobijemo onako kako nam to i Hriscanska vera nalaze. A da proglasimo Dzihad ili to bese Muslimani rade? Ja ne znam koje udzbenike koriste na Teoloskom fakultetu ali ovaj Artemije je, reklo bi se, malo zbunjen covek.

Ana

pre 16 godina

Svaka zemlja ima pravo da se brani od agresije. Oni koji vladikine reci shvataju kao poziv u rat, ne razumeju ili nece da razumeju da je u pitanju poziv na odbranu. Srbija ima pravo da se brani. Ako vas neko napadne, ja stvarno ne znam da li se prepustate, ili se branite?! Alo, u ovoj ludoj zemlji ljudi su toliko oslepeli i jedino im je stalo da ne cekaju u redovima za vize. To je ocigledno vrhunski cilj koji neko sebi zadaje. Jadni smo mi sa takvima. A sto se NATOa tice, to je isto kao sto bi ja kao zensko trebalo da nekom ko me je silovao kazem ti si mi prijatelj, a ja sam te svojim oblacenjem izazvala i eto sad mozemo da se izljubimo u tu cast i ja obecavam da cu sa svim siledzijama da budem demokrata i da uvazim njihove siledzijske namere!

Vlada

pre 16 godina

Vladici Artemiju i njegovim istomisljenicima izgleda nije bila dovoljna lekcija iz 1999. vec bi da ponovo izazivaju djavola. Strasno, kakvi likovi zive ovde u Srbiji. Odoh ja odavde!

Hektor

pre 16 godina

Posto su tako revnosno rusili nase mostove, puteve, gradove i ubijali nase ljude, sada naravno treba prema njima da osecamo jako prisno prijateljstvo.

Konstruktivist

pre 16 godina

Pa da, kad nam je vec nizak natalitet pa crkva ne moze da zaradi na krstenjima, ajde malo da povecamo mortalitet ratom,da nam se popovi kroz sahrane, i zadusnice lepo utove. Sramota!

Pravnik

pre 16 godina

Valjda je i pristupanje Partnerstvu za mir ove nesrećne zemlje učinjeno po međunarodnom pravu.Preuzete su određene obaveze i dobijena prava.Zato nije čudno što NATO,koji je deo te asocijacije,ima mišljenje o signalima koji dolaze iz Srbije,kao i da podseća na preuzete obaveze koje nisu izvršene.
Ukoliko želite da budete deo međunarodne zajednice uređene na principima međunarodnog prava,onda to pravo morate poštovati i kada vam se baš nesviđa.Ukoliko se tako ne ponašate nemate pravo da se pozivate na međunarodno pravo u nekom drugom slučaju,obzirom da ono čini celovitu tvorevinu iz koje se ne može uzimati samo ono što nam odgovara,a ono drugo ignorisati.
Nažalost,oni koji vode ovu zemlju upravo tako postupaju.
Što se tiče ovog popa Artemija i njegovog trabunjanja,ukazao bih na nekoliko važnih stvari:
1.ovo je po Koštuničinom Ustavu sekularna država,znači crkva je odvojena od države.
2.pop Artemije ima pravo da iskaže ono što misli,ali,mora voditi računa da kada govori o ovakvim stvarima-državnoj politici-ne može da se krije iza crkvene titule "vladika",već mora da se pojavi kao građanin sa svojim imenom i prezimenom,
3.kada pop Artemije govori to što govori koristeći i crkvenu titulu "Vladika" Srpska pravoslavna crkva bi morala da se javno oglasi i kaže dali je to njen stav ili privatni stav tog popa.
Inače,jasno je šta sve ovo znači.Vraća se duh 90-ih,opet bi mi da zveckamo oružjem,da malo pucamo i pevamo,da "sredimo" one druge...
Zbogom pameti...

Tužno je živeti u Koštunistanu.

Pravnik

Stari Starenovic

pre 16 godina

Vreme je da se prizna poraz Slobinog rata protiv medjunarodne zajednice i kumanovska kapitulacija u pravom smislu. Jedino tako mozemo napred. A ove jagnjece brigade koje predlaze vladika su jake kao neko bolje kulturno umetnicko drustvo, mozda treba pozvati i kozake pored sangajske inicijative, da folklor bude u kompletu.

Nele

pre 16 godina

To su nasi popovi, u sve se mesaju a najmanje u ono za sta su valjda ucili skole. Onaj Amfilohije lupeta na Djindjicevom odru, onaj letos strajkuje gladju, sad bi ovaj Artemije da gurne gradjane srbije u jos jedan rat. Hvala lepo pope, vodi svoje najblize, na mene ne racunaj. Ne mogu ja malo malo kako nekome padne na pamet da idem u ratove.

fadil_h

pre 16 godina

Bravo Artemije, pa gde si bio do sada? Hvala za jos jedan argument za nezavisno Kosovo. Kada dolaze ratnohuskacke poruke s jednog popa sta se ocekuje od drugih? Zar nije primarni cilj vernika da se bave verom, sirenjem ljubavi prema bogu? Izgleda da to nije cilj poglavara vere u Srbiji. Nije to prvi put da poglavari vere daju ovakve poruke. U svakom slucaju predstavnici NATO-a su vec izjavili da bez obzira da li ce biti proglasenje nezavisnosti Kosova, NATO ostaje na Kosovo i branice mir . A Artemije i njegovi sledbenici mogu da demonstriraju do mile volje, niko ih ne sprecava ali van Kosova. Na Kosovo srbi imaju sasvim legitimno pravo da demonstriraju i da pokazu nezadovoljstvo odlukom o nezavisnosti Kosova. Bice potpuno razumevanje od albanaca za to, ali dok su te demonstracije mirne. Albanci ce pokazati veliku odgovornost posle nezavisnosti Kosova i nece nasrnuti na srbe ni u kom slucaju. A prema onima koji narusavaju mir i skloni su primeni sile ma s koje strane bile verovatno ce imati posao s organima reda i mira na Kosovo to jest s KFOR-om i policijom Kosova.

jablan

pre 16 godina

Između NATO-a koji nam vazda "želi najbolje" i deli edukativne packe osiromašenim uranijumom i ovih Slobinih klonova u mantijama opet će da nadrlja običan čovek, kao i 1999.

Sreća u nesreći je što posle 1999. uvek dolazi neka 2000.

Hamit

pre 16 godina

Ovaj isti Artemije se trudio svim snagama da nas Albance uporedi i istovetuje sa islamskim fundamentalistima i teroristima, a da mu niko nije verovao o tome nema govora, on je samo pomogao zapadu da uvide sta ustvari SPC ima na umu kad siri versku mrznju, a niko se nije bavio time pogotovo znajuci sve aktivnosti SPC-a u poslednje dve dekade, i to dokumentovane.
Sta bi kostalo Artemiju da posalje poruke zblizavanja naroda, poruke ljubavi i nade za njegov narod, a jos smatra sebe za Bozjeg coveka...

srbijanac

pre 16 godina

Koliko je Srbima stalo do Kosova pokazuje broj optuznica u Haskom sudu. Pozivanje i huskanje na rat, blagosiljanje zlocinaca pre nego sto krenu u "oslobadjanje" bele tehnike i ciscenje od ne-srba, ukidanje autonomije, bahato ponasanje na Kosovu, jesu razlozi zasto danas 90% gradjana Kosova ne zeli da zivi u Srbiji.
POPOVE U CRKVE!

Djole

pre 16 godina

Protiv sam zveckanja oruzjem i prijetnjom oruzane sile, ali Artemije je u jednoj stvari u pravu. Ako Srbija nije u stanju organizovati bar pola miliona ljudi u dvomilionskom Beogradu, i time poslati jasnu sliku svijetu i Evropi sta misli o trenutnim pregovorima i inicijativama o Kosovu, onda Srbija ni nema pravo da trazi ostanak te teritorije u svojim granicama. Sta je to sto je javnost u Srbiji ucinila da bi pokazala medj. zajednici da im je stalo do Kosova? Nista. Zar mozemo i ocekivati ista bolje od ovoga sto smo dobili.

ko ovde koga zeza?

pre 16 godina

1. Otkud vladici pravo da se petlja u drzavne stvari u SEKULARNOJ drzavi?
2. Otkud vladici toliko samopouzdanje da deli drzavne i vojnoanaliticke savete? Jel' vas tome uce na Bogosloviji?
3. A sta ce Srbija da radi ako Kosovo ostane u njoj? Prihvaticemo demografsku imploziju i mogucnost da za dvadeset godina Srbi budu manjina u Srbiji? Prihvaticemo Albanca sa Kosova za ministra? Albance u Generalstabu (iz UCK pa u Generalstab Vojske Srbije?!?)? Prihvaticemo i finansirati njivo obrazovanje i zaposljavanje? Boriti se sa NJIHOVIM organizovanim kriminalom kada i sa nasim ne znamo sta bismo? Sa kojim parama? Sa kojim radnim mestima? Sa kojim natalitetom i kojom tolerancijom? Mnogo me zanima da mi neki Pravi Srpski Patriota argumentovano odgovori na ova pitanja... pa ako uspe i ubedi me, prva cu da uzmem pusku i na Kosovo... ako ne - onda je mozda bolje da se zavuku u misju rupu i puste da se spasava makar ono sto se spasti moze.

sasa jokic

pre 16 godina

Tipicno za danasnje svestenstvo SPC, poziv na rat, borbu, pretnje....Alo bre covece Ti si valjda izaslanik Hrista na zemlji, treba da propovedas mir, razumevanje, prijateljstvo?! Ova drzava je okrenuta naglavacke u svakom pogledu!

Sale, Dorcol

pre 16 godina

NATO gospoda misle da patimo od kolektivne amnezije. Na zalost neki u Srbiji i pate, ali vecina ne. Dobro se secamo kakva ste organizacija i sta ste ovuda radili.
U NATO mozemo samo referendumom, sto znaci verovatno nikada.

nevena

pre 16 godina

Nikada ga nisam slusala, ali ni uzimala za ozbiljno. Medjutim njegova danasnja izvaja je TOTALNO VAN PAMETI! Slazem se - neka on PRVI obuce uniformu i neka ide da vezba uz granicu!! Samo napred, pope!

Mark Aurel

pre 16 godina

Eh sram te bilo Artemije. Pa koga pokusavas da plasis. Je li to tvoj posao. Pa ti bi trebao ljude da pozivas na mir ljubav i toleranciju.
to je sramno ali ne cudi me. On je ipak samo jedan od drugih koji je porastao u ovim prostorima pun nacionalizma i celog svog zivota cuo je samo jezik mrznje.
Pa zasto odjednom da bude razuman?!

jESUS cHRIST

pre 16 godina

Artemije kaze... "Srbija ne treba da kaze: "nećemo priznati", "proglasićemo nevažećom", "borićemo se svim pravnim i demokratskim sredstvima", "vojsku nećemo slati na Kosovo" i slične, podstiču Albance da krenu putem jednostranog proglašenja nezavisnosti, jer, kako kaže, "nemaju čega da se plaše". A cega treba ta se plase Albanci, dragi Artemije?...

Tonnos

pre 16 godina

Pa neka kandiduje artemije na sledece izbore , ko zna, sa ovom retorikom ima dobre shanse.Ma daj pope brini o crkvi ,a ima ko da brine o politici.

Konstantin Porfirogenet

pre 16 godina

Ima li i jedan vladika u Srbiji koji je odgojen i skolovan u duhu humanizma??? Samo me to zanima! Ili, znaju li ti ljudi sto je u sustini humanizam i tolerancija?

Pera Pisar

pre 16 godina

Cudo jedno kako NATO motivise popove da salju srpsku decu u ratove a nigde nikog da se oglasi i da se zauzme za siromasne u Srbiji ili da osudi lopove,pardon,one sto kraduckaju ili ne daj boze monopoliste koji pljackaju narod i daju Kosovo za US vizu.

Jovan

pre 16 godina

Sramotno je da se jedan ovakav huškač I nehrišćanin nalazi u SPC.Što se on lepo nije pojavio na čelu nekih anti-ratnih demonstracija kada je onaj sumanuti svake sezone zakuvavao bar po jedan rat I to po Kubertenovom geslu “Važno je učestvovati”.Gde je tada bila “svest o očuvanju srpskog nacionalnog jezgra”, gde su tada bili silni dežurni dušebrižnici da osude politiku idiotizma I beznađa, gde su bili kada su nam bombarderi 24 sata dnevno grmeli nad glavama ...

Mirovnjak

pre 16 godina

E G. Artemije je realna slika SPC. organizacije koja treba da propoveda mir i toleranciju , on poziva kineze i ruse da podrze srbiju u novom boju na Kosovo. Tako treba , Srbija se saginjati nece ( ovo smo i ranije pre '99 culi) ponovo ce ratovati protiv zapada uz podrsku istoka. Ponovo bi SPC poslao mlade srbe da ubiju albance i budu ubijeni za " svetu srpsku zemlju' zvanu Kosovo. Pa samo napred gospodine Artemije.
A kako cete onda da se vratite da zivite u vasoj rezidenciji u Prizrenu , ako budete ovako propovedali " Mir na Srpski nacin". ja se stvarno pitam kako razmisljate da idete u Prizren. Nek vam Bog pomogne za rato-huskacke akcije koje vi radite .

Deki

pre 16 godina

A sta ako na nasu "vojnu vezbu" NATO odgovori svojom? '99 i nije bila tako davno.
Delovanje nasih crkvenih velikodopstojnika sve manje i manje ima bilo kakve veze sa hriscanstvom.

Alex-Sao Paulo-011

pre 16 godina

Vladika Artemije nije nista lose rekao.Samo je dao svoje misljenje i nije pozivao na bilo kakav rat, vec samo na vojne vezbe, koje bi nadgledali clanovi Sangajske organizacije, kao i na ulicne proteste.
Srbija ima na to pravo i nije nista opasno, zbog cega bi dobila ukore iz sveta.

Gospodin Sutanovac i jos nekih na vrhu, ako misle da takvim potezima vode drzavu, onda je bolje da ukinu vojsku a da od tih novca, koje se izdvajaju iz budzeta za tu armiju, mogu da se sagrade bolnice i sigurne kuce.

Konstantin Veliki

pre 16 godina

Ne mogu vjerovati vlastitim ocima i usima na rijeci vladike Artemija! Ovo ne postoji nigdje sto postoji u Srbiji! Na zalost svih vas, a i nas u okruzenju.

Ekskumunikacija..

pre 16 godina

Je l´ ovaj crkveni velikodostojnik, ili general...ili je to isto...

U svakom slucaju poruke mira ne nosi kao sto bi po zavetu trebao...stidite se gospodine Artemije...za mene vise niste hriscanin, zbog takvih kao vi ja vise ne idem u crkvu.

Milan

pre 16 godina

Politiku treba ostaviti politicarima a veru bozju njegovim zastupnicima na zemlji. Ako (ne daj boze) sutra izgubimo Kosovo izgubili smo ga a ako podjemo u rat izgubicemo i Kosovo i ljudske zivote i buducnost. To ne moze biti savet nikoga ko svom narodu prosperitet i bolje sutra zeli.
Treba izaci na ulice Srbije, treba masovno pokazati sta narod Srbije o tome misli ali treba i misliti sta ce se dogoditi onim Srbima koji su jos na Kosovu.
Sto se NATO tice tako brzo ne mozemo biti prijatelji kako oni zele, mozemo saradjivati zbog dobro susedskih odnosa sa NATO zemljama ali treba oni malo da sacekaju dok mi budemo spremni jednog "prijatelja" koji nas je za decenije bacio u natrag. I ako to preracunamo sa odlaskom nekih politicara sa pozornice posle svega toga jos uvek nisu kod vecine stanovnistva Srbije u plusu.

memphis_rains

pre 16 godina

Ne znam sta NATO ocekuje kada u poslednjih nekoliko godina aktivno i na vrlo brutalan nacin u svojim izjavama potencira nezavisno Kosovo. Ne znam ni jednu zemlju na svetu koja bi pozdravila otimanje dela teritorije pa mi zato i nije jasno kakav odgovor ocekuju.
Sa druge strane Artemije, nazalost vladika, ocigledno nema jasnu sliku o odnosu snaga na terenu. Tuzno je da su to predstavnici svestenstva u Srbiji.
Bice potrebno puno pameti i odmerenosti u prestojecim mesecima a ne kojekakvi ratni poklici. Za rat nikada nije kasno.

direktor

pre 16 godina

Ne mogu da verujem da je Artemijev komentar dobio vise mesta nega citava predhodna izjava. On prica kao drzavnik i politicar a nije ni jedno ni drugo.
Bavi se poslom kojim ne sme (bar ne bi smeo da je ovo normalna zemlja) i koji ne razume. Govori iz proslosti i na zalost ima jos uvek dosta istomislhjenika u ovoj zemlji.
Drzava bi morala da se ogradi od stavova raznoraznih svestenika i da ih uputi u to sta je njihov delokrug posla.

Jovan

pre 16 godina

Jos nismo ni pobrojali stare greske i zablude, a evo nove... Vladika dragi, opsta mobilizacija vazi i za monastvo ne. Ne moze moje telo da sacuva vasu dusu. Rat se vise ne vodi na taj nacin. Srbima je stalo do pravednog resenja, ali im vise nije do izgubljenih ratova. Granice se mogu zatvoriti i na tri dana i na tri meseca, ali to nece roditi novu srpsku decu da potisnu albansku.
Najbolje bi bilo da se Arsenije Carnojevic vrati na Kosovo sa srbljima, odatle da pocnemo, ali ne moze!

iskreno ne

pre 16 godina

Vladiko, Vladiko, dokle umesto DUHOVNE HRANE ti i tebi slicni trazite metke i oruzije?
zar Crkva stvarno nije duhovna tvorevina od Duhovnih Ljudi a ne telesnih i ratnika koji se brinu za korist tela a ne duha.
Da ste vise molili a manje ratovali, danas bi dao Bog da uslisi nase molitve i Kosovo bilo nase i Srbija bi bila ekonomski jaka zemlja..ali vase molitve do Boga koji je stvaran i ziv ne dopiru...mozda do nekih "sveca" da..ali Boga ne...

Pinky

pre 16 godina

Dragi moj Episkope! Svi nasi ratovi su izgubljeni. Ginulo se i ubijalo i previse. A Kosovo nije vise nase. Srbija i bez tih samoubilackih nastojanja gubi na prirodnom prirastaju ceo jedan grad svake godine. Gine se jako mnogo u saobracaja i nisu nam potrebni ratovi za to. Treba jednom reci: dosta je bilo. Kosovo je i izgubljeno u ratu a tada smo bili mnogo jaci nego sada. Vreme je i da prestanemo da budemo svoji najveci neprijatelji. Okrenimo se radu i stvaranju bolje Srbije. Valjda je jasno da nismo bili andjeli. Svakom u zivotu ide onako kako radi. A nismo radili dobro. A jos nije prekasno da nesto promenimo ali nikako ratom i teranjem mladezi da ponovo, po stoti put, gine. I nemojte da pozivate narod na neke nove selidbe u bedu. Ako tako rese, za to ima vremena i kasnije. Ne valja napustati imanja stihijski. Bolje je prodati kasnije i polako ako se bude moralo. Dajte vec jednom toj deci da
zive a ne da ginu. Zar je moguce da ne znate kakav bi rezultat bio?!

Futuristic

pre 16 godina

Evo i nesto od Amerike: "A prominent Serbian Orthodox bishop Thursday said the U.S. was allowing Islamic extremists to wage war on Christians in Kosovo by deciding not to oppose Kosovo's independence."
Svaki komentar je suvisan. Da niste mozda nekad culi nekog naseg politicara (ili imama ili popa SLUCAJNO) da kaze ovakve lazi. Sta vise, ziveo je u Prizrenu, i zna da je Bogorodica u centru bas do Albanske katolicke crkve i gde su vecina katolicke veroispovesti... Zaradi ovakvih ljudi u posljednjih 15 godina, mi zelimo nezavisnost...

Nikolaj

pre 16 godina

Odlican predlog. Predlazem da i SVI svestenici SPC, ali bas SVI, formiraju jednu elitnu jedinicu i svojim primerom pokazu ovim izdajnicima kako se brani Kosovo!

Nenad

pre 16 godina

Pa trebalo bi jednom da dodje kraj bacanju bombi gde ko kako hoce i koliko hoce.
Ako je NATO vojna alijansa kakve veze onda ima sa Hagom.
Kao i nasi popovi svugde guraju nos.

Goran

pre 16 godina

Sta god pricali i najavljivali, vec i vrapci na grani znaju da mi ne mozemo nista da uradimo. Svaki put kad smo pokusali, dobili smo po nosu i svi znaju da cemo opet, ako ponovo pokusamo.
Dakle - cutali, ili talasali - isto nam se pise. Sve sto mozemo da uradimo je da jedni druge hrabrimo i pricamo bajke.

catconfuser

pre 16 godina

Neka ovaj vladika ide i povede svoju porodicu na vojne vezbe i u rat, treba da pomogne ovom napacenom narodu na kosovu. Neka se okane huskanja i gleda svoje probleme i svoje crkve. Kosovo je odavno izgubljeno, pa bi trebali sposobni politicari, ako takvih ima, da izvuku sto vise od toga, da se krene napred, samo je pitanje da li to njima bas odgovara. Cini mi se da im je status kvo najbolji da mogu i dalje da prodaju maglu i drpaju. Neka je sa zdravljem i srecom.

Dovla

pre 16 godina

Probali ste jednom sa tim receptom 1999-te i nije islo, a bilo je mnogo silnije od obicnih vojnih parada i protesta, pa zasto onda mislite da ce uspeti sada? Razumem ja da mi treba da organizujemo mirne i civilizovane proteste kako bi ukazali svetu na svoje misljenje, koje je potpuno u redu, ali kad samo pomislim da bi se na takvim skupovima pojavljivali likovi poput onih u Arandjelovcu mogli bi samo da zaplasimo taj isti svet ali ne time koliko je ideja da nam se oduzme deo teritorije uzasna, nego pojavom i recnikom 19-tog veka.

Petar Mitrović

pre 16 godina

Ova izjava vladike Artemija je u potpunoj surotnosti sa hrišćanskim učenjem i od nje bi trebalo da se ograde oni crkveni velikodostojnici koji se ne slažu sa tim i koji imaju hrabrosti da se suprotstave ovakvom načinu razmišljanja koje je, nažalost, dominantno u Srpskoj pravoslavnoj crkvi.
Ovo je pravi trenutak da se u SPC obelodani podela koja definitivno postoji i da se pruži podrška onim pripadnicima koji su protiv ekstremističke politike, jer posledice prikrivanja te podele će biti mnogo veće od tenutne štete koju bi eventualno mogli da imaju oni koji se ograde od ovakvog, pogubnog načina razmišljanja.
Vladika Artemije je tokom devedesetih, kada je bilo onemogućeno opoziciono delovanje na Kosovu predstavljao glas razuma, ali očigledno je i on bio jedan od onih koji su bili protiv Miloševića zbog onoga što nije uradio, a ne zbog onoga što je radio.
U to vreme srpskog terora nad Albancima, mogli su se videti primeri kada su srpski monasi pomagali albanskom stanovništvu, a sada se ovakvim stavovima samo produbljuje mržnja i onemogućava bilo kakav dobrosusedski odnos. Ako se SPC pretvori u militarnu organizaciju, ko će onda predstavljati glas razuma i ko će propovedati ljubav na kojoj se bazira Hrišćanstvo?
Zbog toga je ovo najbolji trenutak da se i u SPC i u Srbiji uopšte napravi podela na one koji su za ekstremizam i one koji su protiv.
Nažalost, u Srbiji trenutno postoji samo jedna politička partija koja se otvoreno suprotstavlja ekstremizmu ali kao što znamo, normalni ljudi su uvek bili u manjini.

Soldier

pre 16 godina

Srbija godinu dana nakon prijema u PzM nema svoju misiju u Briselu. I nece je ni imati dok je Kostunica premijer. Lako je kociti usvajanje Bezbednosnog sporazuma sa NATO, to je pipav pravnicki posao prepun tehnikalija i zackoljica (ja sam ga svojevremeno celog procitao, i radio sam na njegovom usaglasavanju...); uz to se deklarativno ponavlja da je PzM "prava mera za saradnju sa NATO".
U momentu kada se odlucuje o statusu Kosova, kada se ocenjuje rad KFOR-a i kada se u Briselu planiraju odgovori na sve scenarije u kosovskoj krizi, MI TAMO NEMAMO SVOJE PREDSTAVNIKE, A NA TO IMAMO PRAVO!!!
Zamislite koliko bi veste diplomate (nas izvanredan ambasador koji je tamo vec tri godine u statusu posmatraca, jedan od najsposobnijih ljudi srpske diplomatije- gospodin Branko Milinkovic)i oficiri, skolovani na zapadu, imali prilika, sto u NATO telima (NAC, PCC, ACO, ACT- oni koji stalno kritikuju NATO neka se zamisle sa kojim ga pravom kritikuju ako ne znaju sta znace ove skracenice), sto u bilateralnim susretima da doprinesu interesima Srbije...samo vidite kako i Turska i Grcka vesto koriste NATO i EU za ostvarivanje svojih interesa...To je ravno nacionalnoj izdaji, ali na zalost ne gledaju svi u Srbiji tako na to, nego su presrecni sto se Srbija saginjati nece!
Laku noc, Srbijo...

Ниџа Драговољац

pre 16 godina

Једнострани пацифизам је ординарна будалаштина, начин на који наши изабрани очеви и оци бране Космет је исти као што то чини Жика келнер у железничком ресторану; на тацни доноси наруџбину и љубазно се осмехујући каже :''Изволите''...

Biberkopf

pre 16 godina

Mozda bi idealno bilo da se rukovodioci i zaposleni u crkvi organizuju u udarnu brigadu i smesta navale na NATO kao primer ostalima. Koristi ovog poduhvata bi bile neprocenive za Srbiju.

ilija vukelic

pre 16 godina

Čitam ovo verbalno čudo od Artemija, pa ne mogu da verujem. Ja, kao vojni obveznik, treba da budem mobilisan i da marširam sa puškom na Kosovo, a Artemije će da stoji sa strane i na bubnju da izvodi koračnicu. E, neće moći. Uzmi ti, pope Artemije, automat (na to ste mnogi vi iz SPC već i navikli), pa u juriš. A mene izostavite - mene više od Kosova zanima kada ću moći bez vize da odem u Pariz.

zt

pre 16 godina

Artemija pod hitno u zatvor! Ako ovo nije ratno huskanje i veleizdaja ne znam sta je. Izvesti narod na ulice?! To je mozda moglo u Vizantiji a sada medju narodom ima malo pojedinacnog mozga u glavi. Sangajska organizacija??!! Eto koliko dobro crkva zeli ovoj drzavi i narodu. Ja predlazem da se pohapse svi koji bi srpsku decu gurnuli u jos jedan unapred izgubljeni rat sa celim svetom i predlazem da se pocne od zamantijanih i zabradjenih srpskih rodoljuba koji ne podlezu vojnoj obavezi. Glava nacionalizma i sovinizma dize glavu na isto nacin ko pocetkom 90ih. Ako je ne zatucemo odmah na pocetku ponovice nam se Milosevicevska golgota sa maltene istim ucesnicima samo bez 'sefa'.

Dobrica

pre 16 godina

Pa da...sta drugo ocekivati od Artemija...? Vojne vezbe kao u najbolja vremena JNA. Malo je paradoksalna situacija u kojoj vladika SPC poziva na najbolju tradiciju komunistickih vremena. A o zemljama potpisnicama Sangajskog sporazuma...? Pa siguran sam da ce nase komsije i najblizi istorijski/tradicionalni saveznici kinezi i pakistanci da nas zdusno podrze i pro-aktivno krenu u vojno-politicko resavanje kosovskog problema...Ma daaaaaaaaj...

fadil_h

pre 16 godina

Bravo Artemije, pa gde si bio do sada? Hvala za jos jedan argument za nezavisno Kosovo. Kada dolaze ratnohuskacke poruke s jednog popa sta se ocekuje od drugih? Zar nije primarni cilj vernika da se bave verom, sirenjem ljubavi prema bogu? Izgleda da to nije cilj poglavara vere u Srbiji. Nije to prvi put da poglavari vere daju ovakve poruke. U svakom slucaju predstavnici NATO-a su vec izjavili da bez obzira da li ce biti proglasenje nezavisnosti Kosova, NATO ostaje na Kosovo i branice mir . A Artemije i njegovi sledbenici mogu da demonstriraju do mile volje, niko ih ne sprecava ali van Kosova. Na Kosovo srbi imaju sasvim legitimno pravo da demonstriraju i da pokazu nezadovoljstvo odlukom o nezavisnosti Kosova. Bice potpuno razumevanje od albanaca za to, ali dok su te demonstracije mirne. Albanci ce pokazati veliku odgovornost posle nezavisnosti Kosova i nece nasrnuti na srbe ni u kom slucaju. A prema onima koji narusavaju mir i skloni su primeni sile ma s koje strane bile verovatno ce imati posao s organima reda i mira na Kosovo to jest s KFOR-om i policijom Kosova.

igor ns

pre 16 godina

Ja sam sokiran!!! Sta ovi popovi hoce!? Njihov posao je da se mole a ne da organizuju vojne vezbe, proteste i incidente... Sve mi smrdi na devedesete

Dejan

pre 16 godina

Iako sam glasac LDPa (prvenstveno zbog lopovluka i laznog legalizma u drzavi), a ne gotivim ni SPC, moram da priznam da je Artemije u pravu. Izjave tipa "Albanci uradite sta hocete, mi necemo nista preuzeti, nego cemo se samo naljutiti" su totalne nebuloze.
Ne treba ici u rat, ali sigurno da imamo odredjeni broj opcija za "dizanje temperature"
A i secate se one Ruskinje sto je izjavila "Srbi od nas ocekuju da branimo Kosovo dok oni sede u kaficima", tako da stvarno treba nesto preduzeti.

MJ

pre 16 godina

Sto se mene tice vladika Artemije moze slobodno vec danas da uzme pusku u ruke (iako mu to religija verovatno ne bi trebalo da dozvoli) i da krene na Kosovo da se obracunava sa svima ...

Borislav

pre 16 godina

To Artemije, ma da mi njih pobijemo onako kako nam to i Hriscanska vera nalaze. A da proglasimo Dzihad ili to bese Muslimani rade? Ja ne znam koje udzbenike koriste na Teoloskom fakultetu ali ovaj Artemije je, reklo bi se, malo zbunjen covek.

Ana

pre 16 godina

Svaka zemlja ima pravo da se brani od agresije. Oni koji vladikine reci shvataju kao poziv u rat, ne razumeju ili nece da razumeju da je u pitanju poziv na odbranu. Srbija ima pravo da se brani. Ako vas neko napadne, ja stvarno ne znam da li se prepustate, ili se branite?! Alo, u ovoj ludoj zemlji ljudi su toliko oslepeli i jedino im je stalo da ne cekaju u redovima za vize. To je ocigledno vrhunski cilj koji neko sebi zadaje. Jadni smo mi sa takvima. A sto se NATOa tice, to je isto kao sto bi ja kao zensko trebalo da nekom ko me je silovao kazem ti si mi prijatelj, a ja sam te svojim oblacenjem izazvala i eto sad mozemo da se izljubimo u tu cast i ja obecavam da cu sa svim siledzijama da budem demokrata i da uvazim njihove siledzijske namere!

Vlada

pre 16 godina

Vladici Artemiju i njegovim istomisljenicima izgleda nije bila dovoljna lekcija iz 1999. vec bi da ponovo izazivaju djavola. Strasno, kakvi likovi zive ovde u Srbiji. Odoh ja odavde!

Bojan Todorović

pre 16 godina

A ko tebe pope pita za državna pitanja?!!!
Ko ti brani da se učlaniš u gardu Cara Lazara i ideš da ratuješ?!!!
Nije li primerenije da se pozabaviš pedofilima i silovateljima dece koji ti sede uz skute rovaše po Srbiji ?!!!!
Mene bi bilo sramota da čujem njihovo ime u svojoj organizaciji?!
Kandiduj se na izborima pa kad postaneš premijer ili ministar odlučuj o stvarima u koje besramno i neovlašćeno zalaziš!!!
Znaš li da On Odozgo sve gleda?!!

Hamit

pre 16 godina

Ovaj isti Artemije se trudio svim snagama da nas Albance uporedi i istovetuje sa islamskim fundamentalistima i teroristima, a da mu niko nije verovao o tome nema govora, on je samo pomogao zapadu da uvide sta ustvari SPC ima na umu kad siri versku mrznju, a niko se nije bavio time pogotovo znajuci sve aktivnosti SPC-a u poslednje dve dekade, i to dokumentovane.
Sta bi kostalo Artemiju da posalje poruke zblizavanja naroda, poruke ljubavi i nade za njegov narod, a jos smatra sebe za Bozjeg coveka...

Mladen Mladenovic

pre 16 godina

Pravo je čudo, da posle svega, NATO očekuje neke druge signale. Izjave predstavnika KFOR-a predstavljaju vrhunac nelogičnosti i kontradiktornosti. Razumljivo, jer se niko ne može snaći u pravnom besmislu koje su stvorile SAD i ključne članice NATO-a.

srbijanac

pre 16 godina

Koliko je Srbima stalo do Kosova pokazuje broj optuznica u Haskom sudu. Pozivanje i huskanje na rat, blagosiljanje zlocinaca pre nego sto krenu u "oslobadjanje" bele tehnike i ciscenje od ne-srba, ukidanje autonomije, bahato ponasanje na Kosovu, jesu razlozi zasto danas 90% gradjana Kosova ne zeli da zivi u Srbiji.
POPOVE U CRKVE!

Pravnik

pre 16 godina

Valjda je i pristupanje Partnerstvu za mir ove nesrećne zemlje učinjeno po međunarodnom pravu.Preuzete su određene obaveze i dobijena prava.Zato nije čudno što NATO,koji je deo te asocijacije,ima mišljenje o signalima koji dolaze iz Srbije,kao i da podseća na preuzete obaveze koje nisu izvršene.
Ukoliko želite da budete deo međunarodne zajednice uređene na principima međunarodnog prava,onda to pravo morate poštovati i kada vam se baš nesviđa.Ukoliko se tako ne ponašate nemate pravo da se pozivate na međunarodno pravo u nekom drugom slučaju,obzirom da ono čini celovitu tvorevinu iz koje se ne može uzimati samo ono što nam odgovara,a ono drugo ignorisati.
Nažalost,oni koji vode ovu zemlju upravo tako postupaju.
Što se tiče ovog popa Artemija i njegovog trabunjanja,ukazao bih na nekoliko važnih stvari:
1.ovo je po Koštuničinom Ustavu sekularna država,znači crkva je odvojena od države.
2.pop Artemije ima pravo da iskaže ono što misli,ali,mora voditi računa da kada govori o ovakvim stvarima-državnoj politici-ne može da se krije iza crkvene titule "vladika",već mora da se pojavi kao građanin sa svojim imenom i prezimenom,
3.kada pop Artemije govori to što govori koristeći i crkvenu titulu "Vladika" Srpska pravoslavna crkva bi morala da se javno oglasi i kaže dali je to njen stav ili privatni stav tog popa.
Inače,jasno je šta sve ovo znači.Vraća se duh 90-ih,opet bi mi da zveckamo oružjem,da malo pucamo i pevamo,da "sredimo" one druge...
Zbogom pameti...

Tužno je živeti u Koštunistanu.

Pravnik

Stari Starenovic

pre 16 godina

Vreme je da se prizna poraz Slobinog rata protiv medjunarodne zajednice i kumanovska kapitulacija u pravom smislu. Jedino tako mozemo napred. A ove jagnjece brigade koje predlaze vladika su jake kao neko bolje kulturno umetnicko drustvo, mozda treba pozvati i kozake pored sangajske inicijative, da folklor bude u kompletu.

jESUS cHRIST

pre 16 godina

Artemije kaze... "Srbija ne treba da kaze: "nećemo priznati", "proglasićemo nevažećom", "borićemo se svim pravnim i demokratskim sredstvima", "vojsku nećemo slati na Kosovo" i slične, podstiču Albance da krenu putem jednostranog proglašenja nezavisnosti, jer, kako kaže, "nemaju čega da se plaše". A cega treba ta se plase Albanci, dragi Artemije?...

Konstruktivist

pre 16 godina

Pa da, kad nam je vec nizak natalitet pa crkva ne moze da zaradi na krstenjima, ajde malo da povecamo mortalitet ratom,da nam se popovi kroz sahrane, i zadusnice lepo utove. Sramota!

mrCo

pre 16 godina

Puno hvala episkopu na lepom savetu. Ja mislim da bi bilo najbolje da se prvo popovi mobilisu i da oni izvode vojne vezbe na granici sa Kosovom. Pridruzice im se i Filaret koji ce strajkom "gladju" sigurno primorati Kosovske politicare da dobro razmisle sta im je ciniti. Zamislite samo koja ce to biti galerija likova (dss-srs politicara, popova, kvazi-patriota) koji ce se glupirati u blizini granice, i lupetati nesto pred TV kamerama.
Jedino sto ce se postici ovakvim merama je da se totalno onemoguci zivot Srbima na Kosovu, koji ce proci kao i Srbi iz RSK. Umesto da misle na ljude i njihovu buducnost, Kostunjavi premijer i njegovi popovi insistiraju na teritorijama. Ponavljaju se greske iz proslosti....u stvari, to za njih ocigledno nisu bile greske.

Mark Aurel

pre 16 godina

Eh sram te bilo Artemije. Pa koga pokusavas da plasis. Je li to tvoj posao. Pa ti bi trebao ljude da pozivas na mir ljubav i toleranciju.
to je sramno ali ne cudi me. On je ipak samo jedan od drugih koji je porastao u ovim prostorima pun nacionalizma i celog svog zivota cuo je samo jezik mrznje.
Pa zasto odjednom da bude razuman?!

Nenad

pre 16 godina

Pa ja zaista nevidim zasto NATO sad kuka. Poruke iz Beograda nisu niti ce ikada biti prijateljske, posle bombardovanja ove zemlje i unistenja njene industrije i infrastrukture. Tu vise nema veze ko je za Slobu i bandu ili nije. Da Sloba nije bio garant mira i ko zna sta mi bi ga se davnih dana otarasili. Severno atlantski savez je direktno palio Balkansku vatru bezbrojeno puta. I zato ne recimo NE NATO paktu, ovoj zemlji treba mir i neutralnost.

Nele

pre 16 godina

To su nasi popovi, u sve se mesaju a najmanje u ono za sta su valjda ucili skole. Onaj Amfilohije lupeta na Djindjicevom odru, onaj letos strajkuje gladju, sad bi ovaj Artemije da gurne gradjane srbije u jos jedan rat. Hvala lepo pope, vodi svoje najblize, na mene ne racunaj. Ne mogu ja malo malo kako nekome padne na pamet da idem u ratove.

Hektor

pre 16 godina

Posto su tako revnosno rusili nase mostove, puteve, gradove i ubijali nase ljude, sada naravno treba prema njima da osecamo jako prisno prijateljstvo.

sasa jokic

pre 16 godina

Tipicno za danasnje svestenstvo SPC, poziv na rat, borbu, pretnje....Alo bre covece Ti si valjda izaslanik Hrista na zemlji, treba da propovedas mir, razumevanje, prijateljstvo?! Ova drzava je okrenuta naglavacke u svakom pogledu!

Tonnos

pre 16 godina

Pa neka kandiduje artemije na sledece izbore , ko zna, sa ovom retorikom ima dobre shanse.Ma daj pope brini o crkvi ,a ima ko da brine o politici.

nevena

pre 16 godina

Nikada ga nisam slusala, ali ni uzimala za ozbiljno. Medjutim njegova danasnja izvaja je TOTALNO VAN PAMETI! Slazem se - neka on PRVI obuce uniformu i neka ide da vezba uz granicu!! Samo napred, pope!

Ekskumunikacija..

pre 16 godina

Je l´ ovaj crkveni velikodostojnik, ili general...ili je to isto...

U svakom slucaju poruke mira ne nosi kao sto bi po zavetu trebao...stidite se gospodine Artemije...za mene vise niste hriscanin, zbog takvih kao vi ja vise ne idem u crkvu.

Konstantin Veliki

pre 16 godina

Ne mogu vjerovati vlastitim ocima i usima na rijeci vladike Artemija! Ovo ne postoji nigdje sto postoji u Srbiji! Na zalost svih vas, a i nas u okruzenju.

Djole

pre 16 godina

Protiv sam zveckanja oruzjem i prijetnjom oruzane sile, ali Artemije je u jednoj stvari u pravu. Ako Srbija nije u stanju organizovati bar pola miliona ljudi u dvomilionskom Beogradu, i time poslati jasnu sliku svijetu i Evropi sta misli o trenutnim pregovorima i inicijativama o Kosovu, onda Srbija ni nema pravo da trazi ostanak te teritorije u svojim granicama. Sta je to sto je javnost u Srbiji ucinila da bi pokazala medj. zajednici da im je stalo do Kosova? Nista. Zar mozemo i ocekivati ista bolje od ovoga sto smo dobili.

Konstantin Porfirogenet

pre 16 godina

Ima li i jedan vladika u Srbiji koji je odgojen i skolovan u duhu humanizma??? Samo me to zanima! Ili, znaju li ti ljudi sto je u sustini humanizam i tolerancija?

Jovan

pre 16 godina

Jos nismo ni pobrojali stare greske i zablude, a evo nove... Vladika dragi, opsta mobilizacija vazi i za monastvo ne. Ne moze moje telo da sacuva vasu dusu. Rat se vise ne vodi na taj nacin. Srbima je stalo do pravednog resenja, ali im vise nije do izgubljenih ratova. Granice se mogu zatvoriti i na tri dana i na tri meseca, ali to nece roditi novu srpsku decu da potisnu albansku.
Najbolje bi bilo da se Arsenije Carnojevic vrati na Kosovo sa srbljima, odatle da pocnemo, ali ne moze!

Deki

pre 16 godina

A sta ako na nasu "vojnu vezbu" NATO odgovori svojom? '99 i nije bila tako davno.
Delovanje nasih crkvenih velikodopstojnika sve manje i manje ima bilo kakve veze sa hriscanstvom.

ko ovde koga zeza?

pre 16 godina

1. Otkud vladici pravo da se petlja u drzavne stvari u SEKULARNOJ drzavi?
2. Otkud vladici toliko samopouzdanje da deli drzavne i vojnoanaliticke savete? Jel' vas tome uce na Bogosloviji?
3. A sta ce Srbija da radi ako Kosovo ostane u njoj? Prihvaticemo demografsku imploziju i mogucnost da za dvadeset godina Srbi budu manjina u Srbiji? Prihvaticemo Albanca sa Kosova za ministra? Albance u Generalstabu (iz UCK pa u Generalstab Vojske Srbije?!?)? Prihvaticemo i finansirati njivo obrazovanje i zaposljavanje? Boriti se sa NJIHOVIM organizovanim kriminalom kada i sa nasim ne znamo sta bismo? Sa kojim parama? Sa kojim radnim mestima? Sa kojim natalitetom i kojom tolerancijom? Mnogo me zanima da mi neki Pravi Srpski Patriota argumentovano odgovori na ova pitanja... pa ako uspe i ubedi me, prva cu da uzmem pusku i na Kosovo... ako ne - onda je mozda bolje da se zavuku u misju rupu i puste da se spasava makar ono sto se spasti moze.

Mirovnjak

pre 16 godina

E G. Artemije je realna slika SPC. organizacije koja treba da propoveda mir i toleranciju , on poziva kineze i ruse da podrze srbiju u novom boju na Kosovo. Tako treba , Srbija se saginjati nece ( ovo smo i ranije pre '99 culi) ponovo ce ratovati protiv zapada uz podrsku istoka. Ponovo bi SPC poslao mlade srbe da ubiju albance i budu ubijeni za " svetu srpsku zemlju' zvanu Kosovo. Pa samo napred gospodine Artemije.
A kako cete onda da se vratite da zivite u vasoj rezidenciji u Prizrenu , ako budete ovako propovedali " Mir na Srpski nacin". ja se stvarno pitam kako razmisljate da idete u Prizren. Nek vam Bog pomogne za rato-huskacke akcije koje vi radite .

jablan

pre 16 godina

Između NATO-a koji nam vazda "želi najbolje" i deli edukativne packe osiromašenim uranijumom i ovih Slobinih klonova u mantijama opet će da nadrlja običan čovek, kao i 1999.

Sreća u nesreći je što posle 1999. uvek dolazi neka 2000.

Pera Pisar

pre 16 godina

Cudo jedno kako NATO motivise popove da salju srpsku decu u ratove a nigde nikog da se oglasi i da se zauzme za siromasne u Srbiji ili da osudi lopove,pardon,one sto kraduckaju ili ne daj boze monopoliste koji pljackaju narod i daju Kosovo za US vizu.

Jovan

pre 16 godina

Sramotno je da se jedan ovakav huškač I nehrišćanin nalazi u SPC.Što se on lepo nije pojavio na čelu nekih anti-ratnih demonstracija kada je onaj sumanuti svake sezone zakuvavao bar po jedan rat I to po Kubertenovom geslu “Važno je učestvovati”.Gde je tada bila “svest o očuvanju srpskog nacionalnog jezgra”, gde su tada bili silni dežurni dušebrižnici da osude politiku idiotizma I beznađa, gde su bili kada su nam bombarderi 24 sata dnevno grmeli nad glavama ...

direktor

pre 16 godina

Ne mogu da verujem da je Artemijev komentar dobio vise mesta nega citava predhodna izjava. On prica kao drzavnik i politicar a nije ni jedno ni drugo.
Bavi se poslom kojim ne sme (bar ne bi smeo da je ovo normalna zemlja) i koji ne razume. Govori iz proslosti i na zalost ima jos uvek dosta istomislhjenika u ovoj zemlji.
Drzava bi morala da se ogradi od stavova raznoraznih svestenika i da ih uputi u to sta je njihov delokrug posla.

Sale, Dorcol

pre 16 godina

NATO gospoda misle da patimo od kolektivne amnezije. Na zalost neki u Srbiji i pate, ali vecina ne. Dobro se secamo kakva ste organizacija i sta ste ovuda radili.
U NATO mozemo samo referendumom, sto znaci verovatno nikada.

Alex-Sao Paulo-011

pre 16 godina

Vladika Artemije nije nista lose rekao.Samo je dao svoje misljenje i nije pozivao na bilo kakav rat, vec samo na vojne vezbe, koje bi nadgledali clanovi Sangajske organizacije, kao i na ulicne proteste.
Srbija ima na to pravo i nije nista opasno, zbog cega bi dobila ukore iz sveta.

Gospodin Sutanovac i jos nekih na vrhu, ako misle da takvim potezima vode drzavu, onda je bolje da ukinu vojsku a da od tih novca, koje se izdvajaju iz budzeta za tu armiju, mogu da se sagrade bolnice i sigurne kuce.

Milan

pre 16 godina

Politiku treba ostaviti politicarima a veru bozju njegovim zastupnicima na zemlji. Ako (ne daj boze) sutra izgubimo Kosovo izgubili smo ga a ako podjemo u rat izgubicemo i Kosovo i ljudske zivote i buducnost. To ne moze biti savet nikoga ko svom narodu prosperitet i bolje sutra zeli.
Treba izaci na ulice Srbije, treba masovno pokazati sta narod Srbije o tome misli ali treba i misliti sta ce se dogoditi onim Srbima koji su jos na Kosovu.
Sto se NATO tice tako brzo ne mozemo biti prijatelji kako oni zele, mozemo saradjivati zbog dobro susedskih odnosa sa NATO zemljama ali treba oni malo da sacekaju dok mi budemo spremni jednog "prijatelja" koji nas je za decenije bacio u natrag. I ako to preracunamo sa odlaskom nekih politicara sa pozornice posle svega toga jos uvek nisu kod vecine stanovnistva Srbije u plusu.

iskreno ne

pre 16 godina

Vladiko, Vladiko, dokle umesto DUHOVNE HRANE ti i tebi slicni trazite metke i oruzije?
zar Crkva stvarno nije duhovna tvorevina od Duhovnih Ljudi a ne telesnih i ratnika koji se brinu za korist tela a ne duha.
Da ste vise molili a manje ratovali, danas bi dao Bog da uslisi nase molitve i Kosovo bilo nase i Srbija bi bila ekonomski jaka zemlja..ali vase molitve do Boga koji je stvaran i ziv ne dopiru...mozda do nekih "sveca" da..ali Boga ne...

Futuristic

pre 16 godina

Evo i nesto od Amerike: "A prominent Serbian Orthodox bishop Thursday said the U.S. was allowing Islamic extremists to wage war on Christians in Kosovo by deciding not to oppose Kosovo's independence."
Svaki komentar je suvisan. Da niste mozda nekad culi nekog naseg politicara (ili imama ili popa SLUCAJNO) da kaze ovakve lazi. Sta vise, ziveo je u Prizrenu, i zna da je Bogorodica u centru bas do Albanske katolicke crkve i gde su vecina katolicke veroispovesti... Zaradi ovakvih ljudi u posljednjih 15 godina, mi zelimo nezavisnost...

memphis_rains

pre 16 godina

Ne znam sta NATO ocekuje kada u poslednjih nekoliko godina aktivno i na vrlo brutalan nacin u svojim izjavama potencira nezavisno Kosovo. Ne znam ni jednu zemlju na svetu koja bi pozdravila otimanje dela teritorije pa mi zato i nije jasno kakav odgovor ocekuju.
Sa druge strane Artemije, nazalost vladika, ocigledno nema jasnu sliku o odnosu snaga na terenu. Tuzno je da su to predstavnici svestenstva u Srbiji.
Bice potrebno puno pameti i odmerenosti u prestojecim mesecima a ne kojekakvi ratni poklici. Za rat nikada nije kasno.

Nenad

pre 16 godina

Pa trebalo bi jednom da dodje kraj bacanju bombi gde ko kako hoce i koliko hoce.
Ako je NATO vojna alijansa kakve veze onda ima sa Hagom.
Kao i nasi popovi svugde guraju nos.

Goran

pre 16 godina

Sta god pricali i najavljivali, vec i vrapci na grani znaju da mi ne mozemo nista da uradimo. Svaki put kad smo pokusali, dobili smo po nosu i svi znaju da cemo opet, ako ponovo pokusamo.
Dakle - cutali, ili talasali - isto nam se pise. Sve sto mozemo da uradimo je da jedni druge hrabrimo i pricamo bajke.

Nikolaj

pre 16 godina

Odlican predlog. Predlazem da i SVI svestenici SPC, ali bas SVI, formiraju jednu elitnu jedinicu i svojim primerom pokazu ovim izdajnicima kako se brani Kosovo!

catconfuser

pre 16 godina

Neka ovaj vladika ide i povede svoju porodicu na vojne vezbe i u rat, treba da pomogne ovom napacenom narodu na kosovu. Neka se okane huskanja i gleda svoje probleme i svoje crkve. Kosovo je odavno izgubljeno, pa bi trebali sposobni politicari, ako takvih ima, da izvuku sto vise od toga, da se krene napred, samo je pitanje da li to njima bas odgovara. Cini mi se da im je status kvo najbolji da mogu i dalje da prodaju maglu i drpaju. Neka je sa zdravljem i srecom.

Dovla

pre 16 godina

Probali ste jednom sa tim receptom 1999-te i nije islo, a bilo je mnogo silnije od obicnih vojnih parada i protesta, pa zasto onda mislite da ce uspeti sada? Razumem ja da mi treba da organizujemo mirne i civilizovane proteste kako bi ukazali svetu na svoje misljenje, koje je potpuno u redu, ali kad samo pomislim da bi se na takvim skupovima pojavljivali likovi poput onih u Arandjelovcu mogli bi samo da zaplasimo taj isti svet ali ne time koliko je ideja da nam se oduzme deo teritorije uzasna, nego pojavom i recnikom 19-tog veka.

Pinky

pre 16 godina

Dragi moj Episkope! Svi nasi ratovi su izgubljeni. Ginulo se i ubijalo i previse. A Kosovo nije vise nase. Srbija i bez tih samoubilackih nastojanja gubi na prirodnom prirastaju ceo jedan grad svake godine. Gine se jako mnogo u saobracaja i nisu nam potrebni ratovi za to. Treba jednom reci: dosta je bilo. Kosovo je i izgubljeno u ratu a tada smo bili mnogo jaci nego sada. Vreme je i da prestanemo da budemo svoji najveci neprijatelji. Okrenimo se radu i stvaranju bolje Srbije. Valjda je jasno da nismo bili andjeli. Svakom u zivotu ide onako kako radi. A nismo radili dobro. A jos nije prekasno da nesto promenimo ali nikako ratom i teranjem mladezi da ponovo, po stoti put, gine. I nemojte da pozivate narod na neke nove selidbe u bedu. Ako tako rese, za to ima vremena i kasnije. Ne valja napustati imanja stihijski. Bolje je prodati kasnije i polako ako se bude moralo. Dajte vec jednom toj deci da
zive a ne da ginu. Zar je moguce da ne znate kakav bi rezultat bio?!

Petar Mitrović

pre 16 godina

Ova izjava vladike Artemija je u potpunoj surotnosti sa hrišćanskim učenjem i od nje bi trebalo da se ograde oni crkveni velikodostojnici koji se ne slažu sa tim i koji imaju hrabrosti da se suprotstave ovakvom načinu razmišljanja koje je, nažalost, dominantno u Srpskoj pravoslavnoj crkvi.
Ovo je pravi trenutak da se u SPC obelodani podela koja definitivno postoji i da se pruži podrška onim pripadnicima koji su protiv ekstremističke politike, jer posledice prikrivanja te podele će biti mnogo veće od tenutne štete koju bi eventualno mogli da imaju oni koji se ograde od ovakvog, pogubnog načina razmišljanja.
Vladika Artemije je tokom devedesetih, kada je bilo onemogućeno opoziciono delovanje na Kosovu predstavljao glas razuma, ali očigledno je i on bio jedan od onih koji su bili protiv Miloševića zbog onoga što nije uradio, a ne zbog onoga što je radio.
U to vreme srpskog terora nad Albancima, mogli su se videti primeri kada su srpski monasi pomagali albanskom stanovništvu, a sada se ovakvim stavovima samo produbljuje mržnja i onemogućava bilo kakav dobrosusedski odnos. Ako se SPC pretvori u militarnu organizaciju, ko će onda predstavljati glas razuma i ko će propovedati ljubav na kojoj se bazira Hrišćanstvo?
Zbog toga je ovo najbolji trenutak da se i u SPC i u Srbiji uopšte napravi podela na one koji su za ekstremizam i one koji su protiv.
Nažalost, u Srbiji trenutno postoji samo jedna politička partija koja se otvoreno suprotstavlja ekstremizmu ali kao što znamo, normalni ljudi su uvek bili u manjini.

Soldier

pre 16 godina

Srbija godinu dana nakon prijema u PzM nema svoju misiju u Briselu. I nece je ni imati dok je Kostunica premijer. Lako je kociti usvajanje Bezbednosnog sporazuma sa NATO, to je pipav pravnicki posao prepun tehnikalija i zackoljica (ja sam ga svojevremeno celog procitao, i radio sam na njegovom usaglasavanju...); uz to se deklarativno ponavlja da je PzM "prava mera za saradnju sa NATO".
U momentu kada se odlucuje o statusu Kosova, kada se ocenjuje rad KFOR-a i kada se u Briselu planiraju odgovori na sve scenarije u kosovskoj krizi, MI TAMO NEMAMO SVOJE PREDSTAVNIKE, A NA TO IMAMO PRAVO!!!
Zamislite koliko bi veste diplomate (nas izvanredan ambasador koji je tamo vec tri godine u statusu posmatraca, jedan od najsposobnijih ljudi srpske diplomatije- gospodin Branko Milinkovic)i oficiri, skolovani na zapadu, imali prilika, sto u NATO telima (NAC, PCC, ACO, ACT- oni koji stalno kritikuju NATO neka se zamisle sa kojim ga pravom kritikuju ako ne znaju sta znace ove skracenice), sto u bilateralnim susretima da doprinesu interesima Srbije...samo vidite kako i Turska i Grcka vesto koriste NATO i EU za ostvarivanje svojih interesa...To je ravno nacionalnoj izdaji, ali na zalost ne gledaju svi u Srbiji tako na to, nego su presrecni sto se Srbija saginjati nece!
Laku noc, Srbijo...

Ниџа Драговољац

pre 16 godina

Једнострани пацифизам је ординарна будалаштина, начин на који наши изабрани очеви и оци бране Космет је исти као што то чини Жика келнер у железничком ресторану; на тацни доноси наруџбину и љубазно се осмехујући каже :''Изволите''...