Četvrtak, 01.11.2007.

Skijanje u Francuskoj i dalje najbolje

Skijanje u Francuskoj i dalje najbolje IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

Sortiraj po:

pre 15 godina

Rezervisati smestaj u Francuskoj je lakse nego ikada. Ja sam u toku poslednjih 5 godina obisao mnogo toga:

1) Avoriaz (preporuka za porodice, selo bez saobracaja, samo saonice, izuzetno lepo, mozete skijati malo u Fr malo u Ch jer je centar takvog polozaja, o stazama bolje ne trositi reci...after-ski zivot prepun aktivnosti...

2) Tri doline (izabrao sam za smestaj Meribel-gornji (motaret) jer se Meribel nalazi u sredisnjoj dolini pa sam mogao ocas posla na obe strane - i u Courchevel, i u Val Thorens. U dolini sa Val Thorensom se nalazi i Les Menuires koje je definitivno nesto najruznije sto sam video u Francuskoj (beton, beton, beton...zgradurine, ocaj!!!) pa ga preporucujem za izbegavanje. O tri doline ne treba pricati uopste - najbolje i najvece skijaliste na svetu - 700 km staza povezanih sa 300 liftova koji mogu u jednom satu da prevezu 250.000 skijasa). Za ovo skijaliste vazi moto - posle toga mogu i da umrem.
- La Plagne - izvanredna pozicija i konfiguracija. satelitska naselja povezena u jedan sistem. Bio sam u najvisem Plagnu (Belle Plagne - 2150m) pa nisam osetio nedostatak snega (zto sam ga i birao). Centar je povezan sa susednim Les Arcs (na suprotnoj planini) neverovatnom zicarom koja prelazi sa planine na planinu preko doline 200-300m ispod vas. Ovaj centar (paradiski - sto je ime za oba ski-sistema zajedno) je za nekih 20% posto iza Tri doline ali i za njega vazi 100% preporuka.

Mladima preporucujem Val Thorens (2250m nadmorske - najvise ski-naselje u Evropi)- ono ludilo posle skijanja ne,a ni na exitu)
Porodicama Avoriaz, Meribel Mottaret, Courchevel i ispred Meribela (ali treba vise para pa se ne isplati), U Plagnu iskljucivo Plagne Centre - ostali su malo dosadniji posle skijanja...

Cene smestaja su svuda sasvim OK. Odmah nakon N.Godine, u naredne dve/tri nedelje to je najjeftiniji period. Apartman (za 4-5 osoba) se dobija za oko 350-400E za sedam dana. Iako su ski-pasovi nesto skuplji isplate se do poslednjeg centa. Sa zenom sam resio da u jednom danu obidjemo sve tri doline i na kraju smo izracunali da smo preskijali toga dana vise od 100km i pritom nijednom nismo imali nikoga ispred nas na liftovima. Nezaboravno.

Preko interneta zavrsavate sve. Ja sam tako sebi organizovao svako skijanje u Francuskoj. Najbolja se pokazala francuska kompanija MAEVA. Nju je kupila prosle godine veca kuca Pierre et Vacances, ali probajte da se uvek organizujete sa Maevom - u svakom centru imaju objekte na najboljim pozicijama i komfor u njihovim apartmanima je ispred Pierre-ovih. Sa Pierrom sam se dogovorio prve godine za Avoriaz i platio cenu - imao sam bas golubarnik za cetvoroclanu porodicu. Ali Avoriaz je bio toliko lep da sam sobu brzo zaboravio. Da sam tada znao Maevu bio ih za iste pare u centru, sa pogledim na centralni trg i decju ski-skolu, u apartmanu od 40m2.

Moja ski-putovanja su uvek bila preko Pariza (avion) pa odande brzim TGV-om do bukvalno ispod ski-centra gde vas cekaju autobusi za poslednjih 20-tak km. Brze se ne moze.

Mislim da se moze proci sa oko 1500E za cetvoroclanu porodicu koja bi drumom dosla do skijalista. Ja nisam mogao bez aviona tako da je moja racunica sasvim neupotrebljiva za mnoge. A skijanje vredi daleko, daleko vise.

pre 15 godina

Francuska je raj za skijase!!! 2008 sam bio u Tignes i Val d Iser od 25 aprila do 3 maja sta da vam kazem 7 dana sunca snega i uzivanja. Na gornjim stazama je bilo 2 metra a na donjim 1 metar snega. 360 km staza idealno uredjenih koje se krecu od 1400 do 3500 m nadmorske visine. To je jedino mesto u Evropi u kom se skija 365 dana u godini. Cana ski pasa za ceo Espace Killi je 250 eura i svaki cent se isplati jer za dan odskijas kao za celu smenu na Kopu. Zice , gondole i vozovi su savrseni. Voz u Tignesu vozi od 2200m na 3000m za 6 min a onda se ukrcavas na gondolu za 140 ljudi koja te vuce na 3500 m a posle gde ti dusa zeli. Sve je savrseno povezano i organizovano smestaj je vrlo bazican. Trokrevetni studio sa kupatilom i malom kuhinjom, TV, masina za sudove. Naravno da ima i onih superluksuznih hotela gde noc kosta i do 6000 eura ali mi smo daleko od toga. Vecera u restoranu sa predjelom jelom i vinom po osobi je oko 35 eura, hrana u hipermarketima je jeftinija nego kod nas. Kafa, sok i voda na stazi je oko 3 evra a rucak na stazi je oko 15 evra pa ko voli nek izvoli. Sve u svemu ne verujem da cu igde vise imati ovakvo skijanje ponovo za te pare zato Tignes-u evo me ponovo u aprilu a do tada cu na blage pripreme dva vikenda na kop i jahorinu. Jedina mana svega oko skijanja u Francuskoj je put koji kolima traje oko 15 sati a busom oko 23 sata ali za takvo skijanje bi izdrzo i 50 sati klackanja u wc u naseg lokalnog voza!

pre 16 godina

Bas mi je bilo interesantno da procitam i clanak i komentare o Francuskoj. Vec neko vreme razmisljam da odem tamo na skijanje, pa je ovo bilo korisno.
Inace, moja preporuka bi mogla da bude i Austrija, dosadasnje iskustvo je da odlicno pripremaju staze, a mislim da su cene pristupacnije nego u npr. Svajcarskoj. Svajcarska je takodje bila ok, Davos narocito (veliko mesto i dobre staze), ali me je npr Grindelwald malo razocarao (losa priprema staza, a i konfiguracija im nije bila savrsene (suvise cesto za moj ukus ima deonica koje su prilicno ravne, tako da se moras zaleteti da se na kraju ne bi odguravao da se doklizas do naredne nizbrdice)).

pre 16 godina

Pre tri godine smo otkrili Francusku za skijanje i zaboravili na ostale destinacije. Najbolje je to da kada je kod nas raspust kod njih pocinje niska sezona.
Preporucujem sajt www.ski-france .com , bez greske su,rezervacija, placanje i potrebna dokumenta u tri poteza preko interneta . Obratiti paznju na apartmane koji su u klasicnom planinskom stilu(drvo i kamen) jer su uglavnom novi.

pre 16 godina

Sto se tice uporedjivanja Svajcarske i Francuske, moje iskustvo govori u korist Francuske. Upravo prosle godine smo bili u Svajcarskoj u Crans Montani na skijanju i svo vreme 'kukali' za Francuskom. Prvo, liftovi nisu bili jeftiniji nego u Francuskoj, naprotiv. Zbog konfiguracije terena, nije bilo moguce doskijati do vrata, nego smo morali kolima da idemo do lifta, da se parkiramo a onda sa sve cipelama i skijama na ramenima da se i po nekoliko spratova (kroz parking garaze) popnemo do lifta. Placanje parkinga je bilo moguce amo u francima (ne i kreditnom karticom) sto je za internacionalnu ski destinaciju po meni neoprostivo, pogotvu sto su cene na visokom nivou. Liftovi nisu nista bolji nego Francuski, tako da tu ne vidim nikakvu razliku. Prosla godina nije bas bila srecna po pitanju snega, pa je bilo moguce skijati samo na visim stazama u i inace vrlo suncanoj Crans Montani, i topovi i nisu bas nesto mnogo pomagali. Zbog nedostatka snega smo otisli i do Saas Fee-a i do Zermatt-a, pa tako da mislim da smo ipak stekli neki opsiti utisak o skijanju u Svajcarskoj. Zermatt je za svaku preporuku, i sto se tice skijanja i provoda, ali cene su apsolutno paprene.
Kad smo vec kod cena, neko je trazio konkretnije odgovore: apratman u Les Arc-u 1950 (dve spavace sobe svaka sa svojim kupatilom, luksuzno) je bio oko 300 evra za noc, ski-pas za celo zimovanje oko 250 evra po osobi (deca nesto jeftinije, ali se ne secam konkretno koliko), a iznajmiljivanje opreme ako se dobro secam oko 200. U Svajcarskoj je smestaj bio jeftiniji. Kucu u centru Crans Montane sa tri spavace sobe smo platili oko 1000 evra za 7 dana, ali ako je apratman u Les-Arcu bio sa 5 zvezdica, onda bih kucu ocenila sa 3 zvezdice (dakle ok, ali ne i luksuzno, mada smo imali kamin i divan pogled iz dnevne sobe :). U Svajcarskoj smo placali skipas po danu jer smo, da bi nasli sneg skijali po razlicitim mestima i to je bilo 60-tak evra na dan. I ostale stvari kao sto je samoposluga i restorani, takodje su bili skuplji u Svajcaskoj. Dakle, ja i dalje glasam za Francusku, ali mislim da treba isprobati razne zemlje ako je to moguce.

pre 16 godina

Svaka čast na jasno izraženim namerama u vezi predstojećeg skijanja! Jedino mi ostaje da poverujem da potencijalni putnici u ova za nas egzotična skijališta-autori komentara su zaposleni na NYSE ili su sretni vlasnici privatizovanih preduzeća? A verovatno slušaju i Patriciu Barber, ili Dianu Krall, zato što im je to rekao neko ta je fancy, tj.da je to HIT na NYSE... Gde to mi živimo, u stvari?

@Nina i @Igor
Francuska jeste pravo mesto za skijanje, ali ove sezone, znaci 07/08 bi svakom preporucio Svajcarsku, iz prostog razloga, jer je Svajcarski franak na maksimalno niskom nivou!! Na istorisko niskom nivou! Znaci ovo je godina da se upozna Svajcarska koja je inace sprem francuske, austrije ili italije bila oduvek bas dosta skuplja, jer je i nudila puno vise. Ove sezone se sve okrenulo i odjenom je Svajcarska najjeftinija Evropska skijaska destinacija. Malo sam se zacudio da B92 preporucuje i pise o Francuskoj u momentu kad treba ljudima objasniti da je prilika da se upozna Svajcarska.

Dnevna karata za lift je ove godine u Svajcarskoj najjeftinija u Evropi. Stime sto je infrsturkutra lifotva na najvisem nivou u Evropi. Radi se o skijaskim mestima, sa preko 250km staze, sa liftovima kojima necete ni minute cekati. Svajcarci su poznati da menjaju infrastrukturu u skijaskim mestima svake tri godine. Dok u drugim zemljama came liftovi koji su deset, petnest godina ili jos stariji u Svajcarskoj takve stvari su odavno vec tri puta zamenjene. Svajcarska je isto poznata po najvecem broju topova za vestacko nasnezavanje. Da se potrefi godina bez i jedne pahuljice snega u Evropi u Svajcarskoj cete se naskijati ko nigde drugo.

Ove sezone je karta u Davosu, Grindelwaldu ili Zermatu je jetinija nego u Arcu, Ischglu ili Piemontu.

Sve u svemu u Svajcarskoj ove sezone dobijate Rols Rojsa dok vam Francuksa nudi Renoa za iste pare.

pre 16 godina

Bas mi je drago da ste napisali ovako lep clanak i izhvalili skijanje u Francuskoj. I sama sam član jedne skijaske ekipe, u januaru putujemo u Tri doline, kada se vratim napisacu vam utiske kako je bilo.

igor bgd

Totalno se slazem sa Ninom , Francusku ko ski destinaciju stvarno treba doziveti .Bio sam u vise zemalja Evrope i Amerike severne i juzne , Francuska je na vrhu liste.

pre 16 godina

U martu 2005. smo zimovali u upravo pomenutom selu Arc 1950 i odusevljeni smo. Iako je muski deo ekipe pre ovog zimovanja bio skeptican povodom Francuke kao destinacije zbog prethodnih bliskih susreta s francukom arogancijom i insisitiranja na francuskom jeziku, zimovanje u Arc 1950 je nase najbolje zimovanje u zivotu (bar za sada). Odseli smo u Radisson-SAS apartmanima koji su fenomenalni: prostrani, ukusno namesteni, sve mirise na novo. Pozicija Arc 1950 je takva da zaista skijate do samih ulaznih vrata hotela, staze bezbrojne, fenomenalno povezane a liftovi super funkcionisu i bar u 2005 nije bilo apsolutno nikakvog cekanja. Posto nam je ekipa sastavljene od skijsa-pocetnika pa do skijasa majstora crnih staza 7 dan, posebna prednost Les Arc je za nas bila sto su staze tako povezane da se sa 3000m svako moze spustiti vrstom staze koja odgovara njegovom skijaskom umecu, tako da smo zbog ovakvog ukrstanja staza, mogli zaista da se druzimo i na stazi.Staze su siroke, nema guzve pa se slobodno mozete 'razmahati' i sto je jako vazno, kultura skijanja je na zavidnom nivou. Nema manijaka na stazi,niko ni na koga ne nalece, nema 'secenja' tako da mozete uzivati u bezbednom skijanju i sa detetom pocetnikom a da niste napeti da ce vas 'pokositi' neki ludak na motornim sankama.Duzinu staza od 200 km da i ne pominjem.
Tekst pominje mnogobrojne Engleze, ali nase iskustvo je da su gosti jedna zaista mesana internacionalna ekipa kojoj je skijanje na prvom mestu. Sa Arc 1950 su povezna jos dva ski sela: Arc 1800 i Arc 2000. Generalno, oba ova sela su manje luksuzna od Arc 1950, ali i i finasijki pristupacnija a da pri tom mozete uzivati u svim blagodetima skijanja u Francuskoj. Zakljucak: skijanje u Francuskoj je za apsolutnu preporuku, a ko voli francuke sireve i vina, vreo baget i domace kolace iz pekare (pored samog hotela)nek odmah pakuje skije na rame.