Nedelja, 07.10.2007.

11:26

Uskoro "Dejton" o Kosovu?

Volfgang Išinger najavio mogućnost pregovaračke konferencije, slične "Dejtonu", krajem novembra ili početkom decembra negde u Evropi.

Izvor: B92

Uskoro "Dejton" o Kosovu? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

26 Komentari

Sortiraj po:

zoran, temisvar

pre 16 godina

Ako zelite uspesan Dayton o Kosovu, a ne neku novu reprizu Rambouillet-a onda pozovite na tom sastanku i lidere Albanije, Bosne, Crne Gore i Makedonije... Neka bude "Dayton o Zapadnom Balkanu/Jugoslaviji"!!!!

sacez

pre 16 godina

citam puno razlicitih mislenja ali skoro nijedna ozbiljna.ima toliko ljudi,koji bi jos danas ratovali,vjerujte moram se sloziti sa jednom recenicom (OVDJE U ZAPADU)da iz te bivse (YU)nema nista DOBROG samo rata,lopovi,mrznje,i da tomo za sve sto desilo; ZAMISLITE NIKO NIJE KRIV. a a svak svakoga optuzuje.ali vjerujem da svi znamo ko kriv.jer niko ama bas niko nije hteo da zivi s njima.vratite se sebi,(serbije)i ostavite ostale na miru.A TO ZNACI I KOSOVO OSTAVITE NA MIRU;i ostavite vase serbe da zive u miru,jer vjerujte niko ih ne dira osim vasa vlada.SOMO JEDNOM SE ZIVI;neka ljudi zive u miru.

boris

pre 16 godina

Kostunicina proruska politika samo je otezavajuci faktor i poticaj vise da EU podrzi kosovsku nezavisnost. Tko to ne vidi, potpuno je slijep. Umjesto da se imponira Evropi, on ljubi ruke Rusima. A do nezavisnosti Kosova ce doci, kako god da okrenemo plocu. Moguce je da ce Srbiji za priblizavanje EU priznavanje kosovske nezavisnosti biti psotavljeno kao uvjet za clanstvo, bas kao sto je Turskoj postavljen uvjet priznavanja Kipra.

дејан

pre 16 godina

нови Дејтон подразумева да се тражи нова идеја о статусу Косова који ће бити сличан положају Хонг Конга у Кини. Војска и спољна политика свакако ће бити у надлежности Србије, а Косово ће имати самосталност у свим осталим сферама. Решење које ће највероватније бити постигнуто подсећа на исход Цариградске конференције за Србију 1867 кад је Србија само формално признавала султаново сизеренство. То ће значити међународни капацитет Косова у свим пословима осим војним и дипломатским. Али, чланство у УН ће изостати, чланство у ЕУ за Косово је спорно, а Ахтисаријев план и није тако лош ако се изузме прећуткивање суверенитета Србије,он уз такву измену, управо води решењу које сам навео. А после, биће као са РС и ФБиХ, Србија и Косово ће морати да имају заједничке послове и тако ће Србија заправо (кон)федерирати. ЕУ је то схватила и ред је да она нешто такво и предложи. У перспективи очекујем регионализацију Европе кроз маргинализовање државних граница, па ће самим тим и овај проблем бити беспредметан.

paja

pre 16 godina

Конференција? Па....може!
Али - У МОСКВИ (а да се покаже еластичност, може и у Санкт Петербургу)!!!

Enver Kelmendi

pre 16 godina

Sudbina Balkana je odredjena uvek po nekim medjunarodnim konferencijama poput:Teherana,Versaja,Londona,Berlina i Pariza.Kada smo bili u situaciju da razgovaramo i pregovaramo mi smo ubijali,proterivali,zapalili,jedni dzamije a drugi crkve i manastire,slavili nacionalne heroje,itd.I sta sada MZ treba da nas zagrli kao malu decu,i da nam kaze:mozete da razgovarate dok ste zivi.Kod albanaca,pre,je sudila "vece staraca" za neki porodicni konflikt.Tako su dve porodice bili u konflikt zbog jedne stablo kruske koja je bila u medji izmedju dve nive."Mudri"seoski starac je presudio tako da jedne sezone kruska pripala jednoj porodici a sledece godine drugoj porodici.Jedne sezone ovaj starac je imao da presudi negde daleko vazniji konflikt,ali za to je ovlastio svog sina.Kada se vratio starac kod kuce,posle nekoliko dana,je pitao sina:kako si presudio konflikt u komsiluku? Jednostavno,rekao sin,naredio sam da se sece stablo kruske i u buduce nece biti konflikta.Jao sine sta si uradio.Ja sam mogao odavno tako da presudim,ali uvek me je jedna porodica,cas jedna cas druga,dala mito.Tako i MZ 1913. godine presudila da Kosovo treba pripasti Srbiji a naredni 100 godina Albaniji,dok se ne opametimo.

Libertarian

pre 16 godina

Ako je ovo uvod u podelu, a Dejton je za to valjda sinonim, onda je to najmanje lose odnosno najbolje resenje. Slazem se i sa idejom da se najzad povuku neke odrzive granice, sva srpska imovina sa juga za albansku imovinu na severu, ukljucenje u razmenu i Preseva i Bujanovca, a kad se jednom 100% razdvojimo, sto neko rece, izraelski zid! Da se malo bavimo razvojem, standardom, i drugim normalnim temama posle gubitka 2 DECENIJE na ova etnicka nadvlacenja i nadmudrivanja ko ce kome sta da otme. Uzgred, mozda zvuci suludo, ali se slazem i sa idejom kamen-po-kamen. Prenos Bogorodice Ljeviske iz Prizrena, recimo u Nis, bi preporodio i grad i jug Srbije. Ovaj narod bi najzad imao sanse da se divi, ponosi, i inspirise nevidjenom lepotom onoga sto je nekada umeo da sagradi. Srecno svima!

Milos Ilic

pre 16 godina

Kompromis je izgleda u malo modifikovanom Ahtisarijevom planu, gde bi se umesto nadgledane nezivosnosti poccelo razgovarati o nadgledanoj autonomiji.

Nacionalna utopija

pre 16 godina

Da bi u 1991 god. razumeli svi da bolje bi bilo stvaranje etnicke drzave a ne na stetu komsije ne bi bile sve one masakre bilo od koje strane pocinele.
Na primer:
Stvaranje etnicke Srbije, od delovima Hrvatske i Bosne i Hercegovine gde su bili vecina srba,
pa onda etnicka Hrvatska delovima Srbije i Bosne i Hercegovine gde su ecina hrvata,
Pa etnicka Bosna delovima Bosne i Hercegovine i Srbije ( Sandzak ),
Pa etnicka Albanija delovima Srbije ( jug ) MAkedonije, Kosova, i Crne i Gore i gotovo, si bi ziveli na svojim kucama,svojim drzavama na dobro susedskim odnosa itd.
Nacionalna utopija

Muzafer

pre 16 godina

Mislim da je neprilicno o Ahtisarijevom planu govoriti da je ziv ili mrtav, plan nije zivo bice. Plan je odbijen od srpske strane, zborg opasnosti da pretrpi zabranu (veto) od strane UN nije stavljen na glasanje, i u tom smislu nije vise tema. Srbija ne moze da potpisuje kapitulaciju jer nije kapitulirala, bar ne ovih dana. To sta je bilo 1999. godine je druga stvar. Srbija sigurno nece pristati na nasilnu amputaciju sopstvene teritorije. Srbija treba da objasni sta u takvom scenariji sustinski nudi narodu na Kosovu. Pre svega Albancima.

huso

pre 16 godina

zemljaci moji, ko smo bili ko smo sada sa nacionalizmom niko nista ne dobije ni srbi ni albanci samo politicari.Srbski i albanski narod zive u bedi ali politicari se setaju tamo i ovamo za njihióv racun kao elefandi.

Aleksandar

pre 16 godina

Izgleda da je nezavisnost Kosova sve dalja i dalja. Od pocetne euforije i nezavisnosti u 2006 pa preko nekakvog "Athisarijevog" plana koji je odbacen proletos, pa raznih podela i presapodela, pa konfederacije, sada ce biti "dejton" ili "rambuje", a sledece godine blago nama eto nasih zemljaka sa Kosova da traze izdavanje novih Srpskih pasosa.

Galcsik

pre 16 godina

Citam clanak o kosovo i sa zeljom Albanansog naroda da stvore Kosovsku Drzavu e moj
brate neka im bude ta zelja ispunjen ali iza svega ne znaju sta ih ceka,moraju znati baram da im neko kaze da,posle nece niko da im pomogne,jer je obecanje samo ludo varovanje,Kajacedu svi
ali je sve vec kasno !!!!!

lionPR

pre 16 godina

Isinger kaze kako Ahtisarijev plan i dalje na stolu i "da je to jedan od najboljih, ako ne i najbolji plan za Kosovo".
Pa zar ovaj plan nije MRTAV kako je receno vise puta od ruske i srpske strane? Ovaj plan ne samo sto nije mrtav vec ozboljno se misli da je jedini plan kojim se ide do dugorocnog stabiliteta. Ma sta bilo organizovano, pregovori, razgovori, dijalozi, monolozi, konferencije i td. na kraj mora se doci do jednog plana koji mora da bude primenjen na Kosovo. A svaki plan koji nece biti prihvatljiv kosovarima oni ce to izbaciti i nece ga prihvatiti, a MZ ne moze da im nametne resenje posto postoji ruski i srpski stav da "resenje ne moze biti nametnuto nijednoj strani" i tako ruska i srpska strana dala pravo VETA kosovskoj strani. I kako na ovakvoj situaciji mozemo doci do resenja? Pa ja verujem da Rusija treba da menja stav i ne ulaze veto na Ahtisarijev plan u protivnom Slovenski i Hrvatski scenario iz 1991 god. ostaje jedini put.

MILI

pre 16 godina

Mozda Srbi i progledaju u nezavisnom Kosmetu,s obzirom kako se drzava Srbija ponasa prema vecini srpske populacije na Kosovu.Dosta pranja novca i politickih poena je jedini vid ``pomoci``Vlade Srbije.Sta je sa kosovskim dodatkom svima koji rade i posebno onima koji i zive i rade na Kosmetu?Selektivno naravno.Lako je proveriti.sta je sa najavama investicija u mala i srednja preduzeca na Kosmetu>Selektivno,naravno.Sta je sa rukovodecim kadrovima na Kosmetu.Selektivno naravno.O zaposlenjima ne vredi pricati.

@W

pre 16 godina

Evropa treba da shvati da na Balkanu nisu moguce multietnicke drzave, u poslednje vreme ne samo na Balkanu, vec i na zapadu (Belgija). Kosovo ce sigurno dobiti nezavisnost, ali je sigurno da ce i severni deo pripasti Srbiji, u tom slucaju vise nije moguce odrzavati ni vestacku tvorevinu BiH, zajednicki zivot tamo jednostavno nije moguc, ne mogu ziveti zajedno ljudi koji su se pre 10 godina medjusobno ubijali. Nisam za to da Rep.Srpska treba da se ujedini sa Srbijom. Treba da dobije nezavisnost i samostalno pristupa EU uz veliku pomoc Srbije. Kosovari nece mirno sedeti, ispasce sigurno neki sukob, a u celom tom sukobu najgore ce proci makedonija, ali sad..ko im je kriv...trazili su sta su dobili, kao i crnogorci, koji ce kad ih Milo izmuze do kraja, i kad im rusi i albanci pokupuju nekretnine morati da prodaju i Njegosev spomenik...sve sa lancima...Srbija treba da nastavi mirnim putem da ide ka EU i prevashodno da se trudi da gradjanima obezbedi bolji zivot i vece standarde. Ovde ima mnogo patriota, koji pricaju kako je kosovo nase...a da li ste ikada bili na Kosovu? i Vucic i Nikolic pricaju da je Krajina nasa..a ne zapitate se sto ne odu u Krajinu i kazu da je nasa. Najlakse je sedeti u fotelji i potpaljivati budale. Ali to je srbija ..Grand sou i veliki brat...jadna li si zemljo nasa

Boza Bogdanovic

pre 16 godina

U vreme pregovora u Dejtonu, jedne veceri su Milosevic i Holbruk nastavili razgovor, uz prvoklasni viski. U jednom momentu, Holbruk je onako naivno dopunio Milosevicevu casu jos nekoliku puta i upitao ga li bi pristao da preda Muslimanima celo Sarajevo, bez ikakvih ustupaka. Podnapiti Milosevic je pristao, a Holbruk je na brzinu pripremio odgovarajuca dokumenta.
Nisam ovo slucajno napisao, posto se priprema sledeci Dejton. Srbi iz Bosne su preskupo platili nekoliko casica viskija, pa se ne sme dozvoliti da i Srbi sa Kosova i Juzne Srbije isto tako prodju.
Novi Dejton ima svrhu jedino ako podelimo Kosovo sa Albancima u nekom razumnom procentu i sto pravijim granicama. Pod uslovom, da se svi Srbi iz juznog dela presele u severni deo, a svi Albanci iz severnog dela i Juzne Srbije u svoj deo i posteno obestete, i jedni i drugi. Vlada Srbije se javno hvali da ima preko 11 milijardi eura u deviznim rezervama, pa neka ulozi pare u obestecenje albanske imovine, a Evropska Unija neka plate obestecenje Srbima, ukljucujuci i one koji su se preselili posle bombardovanja Srbije.
To je jedini nacin da zavlada mir u ovom delu Balkana i da preseljeni Srbi i Albanci dobiju ona osnovna ljudska prava. Oduzimanje celog Kosova, ili naka vrsta autonomije Kosova i konfederacije na ograniceni rok od nekoliko godina, nece dovesti do mira, vec samo do toga da se konacno posvadjamo sa Amerikancima i NATO-paktom, a udjemo u rusku sferu uticaja. Ovo poslednje Mira Markovic i njeni istomisljenici odavno podrzavaju, dok im Kosovo sluzi samo za ostvarivanje tog cilja. U novom Dejtonu nece pregovarati ona, vec najvazniji predstavnici DOS-a (g. Tadic i g. Kostunica), koji se javno zalazu za ulazak Srbije u NATO-pakt i Evropsku Uniju, a ne u svadju sa njima.
Zato mnogobrojne pristalice DOS-a, demokratije i evropske Srbije ocekuju od njih da tako postupe.
S postovanjem.
Boza Bogdanovic, Bor

Miloš

pre 16 godina

Reklo bi se "snila baba što joj milo bilo"Kako da ne, full nezavisnost.Ako je novi Dejton onda to znači podjela Kosova.Da nije tako dosad bi se trista puta moglo proglasiti nezavisno Kosovo.Teritorije naseljene Albancima - Albaniji teritorije naseljene Srbima-Srbiji.Tu i tamo neka rokada teritorija čisto zbog kompaknosti,komunikacija i puteva.Srpske manastire koji ostaju u albanskom posjedu kamen po kamen preseliti i postaviti ne kineski nego izraelski zid i zbogom za sva vremena.

brax

pre 16 godina

srbija trebalo albancima prvo da trazi izvinjenje, za zlodela i potpisati nezavisnost kosova, trece ratnu odstetu i ctvrto sporazum izmedju dvije drzave kao nezavisne za pravom itegracije u evropi!

goran

pre 16 godina

nezavisno Kosovo je prekrajanje granica. Ni rpvi ni poslednji put u Evropi. Sledeci korak je ujedinjenje Albanije i Kosova jer to je jedan narod a onda etapa pripajanje dela Crne Gore i dela Makedonije Albainiji i stvaranje velike Albanije. t
Tacno onako kako je objavljeno na naslovnoj strani "Time" magazina 1990.
Nasi se politicari opredeljuju
za miran put jer naravno NIKO u Srbiji nije spreman da se bori za Kosovo. Jedva se ceka vda neko drugi donese tu odluku ,onda cemo malo sa negodujemo pa svi u kafanu da se oblocemo i svi ce biti srecni sto smo se na kraju resili problema- kao losi djaci. Na kraju zbog izgubljeni radova i teritorija u devedesetim dacemo mogucnost sledecim generacijama da se opet bore ginu i tako igranci nikad kraja.

stranac

pre 16 godina

ako albanci dobiju nezavisnost onda se ostali narodi slobodno mogu odseliti sa Kosovo.
To ima da bude pakao. Isti onaj pakao sto je bio 1999. godine.

dramoser

pre 16 godina

Srbija ne potpisuje nikakvu kapitulaciju jer je Kosovo i Metohija njena teritorija. Nema otplate stete. Albanci se polako navikavaju na realnost u kojoj oni jesu deo Srbije. Nema rata. Sve dolazi na svoje mesto. Albanci za par godina pocinju da se pitaju sta im je sve ovo trebalo kad im u Srbiji uopste nije lose. Ziveli!

Kushtrim

pre 16 godina

Ake je u Evropi onda to nije "Dejton", ja mislim da ce to biti Paris. Tamo ce Srbija potpisati kapitulaciju i mirovni dogovor sa NATO i Kosovom. Posle svakog izgubljenog rata ovako se postupi. U tom mirovnom dogovoru Srbija ce odustati od Kosova i placace sve ratne stete koje su napravene albancima i svima narodima Kosova. I da ne zaboravimo, 1 milion ljudi u Blaci, 20.000 zrtve, masakre, silovanje, itd. Cena koje ce Srbija da placa ce biti nezavisnost Kosova.

dramoser

pre 16 godina

Srbija ne potpisuje nikakvu kapitulaciju jer je Kosovo i Metohija njena teritorija. Nema otplate stete. Albanci se polako navikavaju na realnost u kojoj oni jesu deo Srbije. Nema rata. Sve dolazi na svoje mesto. Albanci za par godina pocinju da se pitaju sta im je sve ovo trebalo kad im u Srbiji uopste nije lose. Ziveli!

Kushtrim

pre 16 godina

Ake je u Evropi onda to nije "Dejton", ja mislim da ce to biti Paris. Tamo ce Srbija potpisati kapitulaciju i mirovni dogovor sa NATO i Kosovom. Posle svakog izgubljenog rata ovako se postupi. U tom mirovnom dogovoru Srbija ce odustati od Kosova i placace sve ratne stete koje su napravene albancima i svima narodima Kosova. I da ne zaboravimo, 1 milion ljudi u Blaci, 20.000 zrtve, masakre, silovanje, itd. Cena koje ce Srbija da placa ce biti nezavisnost Kosova.

stranac

pre 16 godina

ako albanci dobiju nezavisnost onda se ostali narodi slobodno mogu odseliti sa Kosovo.
To ima da bude pakao. Isti onaj pakao sto je bio 1999. godine.

Miloš

pre 16 godina

Reklo bi se "snila baba što joj milo bilo"Kako da ne, full nezavisnost.Ako je novi Dejton onda to znači podjela Kosova.Da nije tako dosad bi se trista puta moglo proglasiti nezavisno Kosovo.Teritorije naseljene Albancima - Albaniji teritorije naseljene Srbima-Srbiji.Tu i tamo neka rokada teritorija čisto zbog kompaknosti,komunikacija i puteva.Srpske manastire koji ostaju u albanskom posjedu kamen po kamen preseliti i postaviti ne kineski nego izraelski zid i zbogom za sva vremena.

@W

pre 16 godina

Evropa treba da shvati da na Balkanu nisu moguce multietnicke drzave, u poslednje vreme ne samo na Balkanu, vec i na zapadu (Belgija). Kosovo ce sigurno dobiti nezavisnost, ali je sigurno da ce i severni deo pripasti Srbiji, u tom slucaju vise nije moguce odrzavati ni vestacku tvorevinu BiH, zajednicki zivot tamo jednostavno nije moguc, ne mogu ziveti zajedno ljudi koji su se pre 10 godina medjusobno ubijali. Nisam za to da Rep.Srpska treba da se ujedini sa Srbijom. Treba da dobije nezavisnost i samostalno pristupa EU uz veliku pomoc Srbije. Kosovari nece mirno sedeti, ispasce sigurno neki sukob, a u celom tom sukobu najgore ce proci makedonija, ali sad..ko im je kriv...trazili su sta su dobili, kao i crnogorci, koji ce kad ih Milo izmuze do kraja, i kad im rusi i albanci pokupuju nekretnine morati da prodaju i Njegosev spomenik...sve sa lancima...Srbija treba da nastavi mirnim putem da ide ka EU i prevashodno da se trudi da gradjanima obezbedi bolji zivot i vece standarde. Ovde ima mnogo patriota, koji pricaju kako je kosovo nase...a da li ste ikada bili na Kosovu? i Vucic i Nikolic pricaju da je Krajina nasa..a ne zapitate se sto ne odu u Krajinu i kazu da je nasa. Najlakse je sedeti u fotelji i potpaljivati budale. Ali to je srbija ..Grand sou i veliki brat...jadna li si zemljo nasa

brax

pre 16 godina

srbija trebalo albancima prvo da trazi izvinjenje, za zlodela i potpisati nezavisnost kosova, trece ratnu odstetu i ctvrto sporazum izmedju dvije drzave kao nezavisne za pravom itegracije u evropi!

goran

pre 16 godina

nezavisno Kosovo je prekrajanje granica. Ni rpvi ni poslednji put u Evropi. Sledeci korak je ujedinjenje Albanije i Kosova jer to je jedan narod a onda etapa pripajanje dela Crne Gore i dela Makedonije Albainiji i stvaranje velike Albanije. t
Tacno onako kako je objavljeno na naslovnoj strani "Time" magazina 1990.
Nasi se politicari opredeljuju
za miran put jer naravno NIKO u Srbiji nije spreman da se bori za Kosovo. Jedva se ceka vda neko drugi donese tu odluku ,onda cemo malo sa negodujemo pa svi u kafanu da se oblocemo i svi ce biti srecni sto smo se na kraju resili problema- kao losi djaci. Na kraju zbog izgubljeni radova i teritorija u devedesetim dacemo mogucnost sledecim generacijama da se opet bore ginu i tako igranci nikad kraja.

lionPR

pre 16 godina

Isinger kaze kako Ahtisarijev plan i dalje na stolu i "da je to jedan od najboljih, ako ne i najbolji plan za Kosovo".
Pa zar ovaj plan nije MRTAV kako je receno vise puta od ruske i srpske strane? Ovaj plan ne samo sto nije mrtav vec ozboljno se misli da je jedini plan kojim se ide do dugorocnog stabiliteta. Ma sta bilo organizovano, pregovori, razgovori, dijalozi, monolozi, konferencije i td. na kraj mora se doci do jednog plana koji mora da bude primenjen na Kosovo. A svaki plan koji nece biti prihvatljiv kosovarima oni ce to izbaciti i nece ga prihvatiti, a MZ ne moze da im nametne resenje posto postoji ruski i srpski stav da "resenje ne moze biti nametnuto nijednoj strani" i tako ruska i srpska strana dala pravo VETA kosovskoj strani. I kako na ovakvoj situaciji mozemo doci do resenja? Pa ja verujem da Rusija treba da menja stav i ne ulaze veto na Ahtisarijev plan u protivnom Slovenski i Hrvatski scenario iz 1991 god. ostaje jedini put.

huso

pre 16 godina

zemljaci moji, ko smo bili ko smo sada sa nacionalizmom niko nista ne dobije ni srbi ni albanci samo politicari.Srbski i albanski narod zive u bedi ali politicari se setaju tamo i ovamo za njihióv racun kao elefandi.

Boza Bogdanovic

pre 16 godina

U vreme pregovora u Dejtonu, jedne veceri su Milosevic i Holbruk nastavili razgovor, uz prvoklasni viski. U jednom momentu, Holbruk je onako naivno dopunio Milosevicevu casu jos nekoliku puta i upitao ga li bi pristao da preda Muslimanima celo Sarajevo, bez ikakvih ustupaka. Podnapiti Milosevic je pristao, a Holbruk je na brzinu pripremio odgovarajuca dokumenta.
Nisam ovo slucajno napisao, posto se priprema sledeci Dejton. Srbi iz Bosne su preskupo platili nekoliko casica viskija, pa se ne sme dozvoliti da i Srbi sa Kosova i Juzne Srbije isto tako prodju.
Novi Dejton ima svrhu jedino ako podelimo Kosovo sa Albancima u nekom razumnom procentu i sto pravijim granicama. Pod uslovom, da se svi Srbi iz juznog dela presele u severni deo, a svi Albanci iz severnog dela i Juzne Srbije u svoj deo i posteno obestete, i jedni i drugi. Vlada Srbije se javno hvali da ima preko 11 milijardi eura u deviznim rezervama, pa neka ulozi pare u obestecenje albanske imovine, a Evropska Unija neka plate obestecenje Srbima, ukljucujuci i one koji su se preselili posle bombardovanja Srbije.
To je jedini nacin da zavlada mir u ovom delu Balkana i da preseljeni Srbi i Albanci dobiju ona osnovna ljudska prava. Oduzimanje celog Kosova, ili naka vrsta autonomije Kosova i konfederacije na ograniceni rok od nekoliko godina, nece dovesti do mira, vec samo do toga da se konacno posvadjamo sa Amerikancima i NATO-paktom, a udjemo u rusku sferu uticaja. Ovo poslednje Mira Markovic i njeni istomisljenici odavno podrzavaju, dok im Kosovo sluzi samo za ostvarivanje tog cilja. U novom Dejtonu nece pregovarati ona, vec najvazniji predstavnici DOS-a (g. Tadic i g. Kostunica), koji se javno zalazu za ulazak Srbije u NATO-pakt i Evropsku Uniju, a ne u svadju sa njima.
Zato mnogobrojne pristalice DOS-a, demokratije i evropske Srbije ocekuju od njih da tako postupe.
S postovanjem.
Boza Bogdanovic, Bor

Aleksandar

pre 16 godina

Izgleda da je nezavisnost Kosova sve dalja i dalja. Od pocetne euforije i nezavisnosti u 2006 pa preko nekakvog "Athisarijevog" plana koji je odbacen proletos, pa raznih podela i presapodela, pa konfederacije, sada ce biti "dejton" ili "rambuje", a sledece godine blago nama eto nasih zemljaka sa Kosova da traze izdavanje novih Srpskih pasosa.

Enver Kelmendi

pre 16 godina

Sudbina Balkana je odredjena uvek po nekim medjunarodnim konferencijama poput:Teherana,Versaja,Londona,Berlina i Pariza.Kada smo bili u situaciju da razgovaramo i pregovaramo mi smo ubijali,proterivali,zapalili,jedni dzamije a drugi crkve i manastire,slavili nacionalne heroje,itd.I sta sada MZ treba da nas zagrli kao malu decu,i da nam kaze:mozete da razgovarate dok ste zivi.Kod albanaca,pre,je sudila "vece staraca" za neki porodicni konflikt.Tako su dve porodice bili u konflikt zbog jedne stablo kruske koja je bila u medji izmedju dve nive."Mudri"seoski starac je presudio tako da jedne sezone kruska pripala jednoj porodici a sledece godine drugoj porodici.Jedne sezone ovaj starac je imao da presudi negde daleko vazniji konflikt,ali za to je ovlastio svog sina.Kada se vratio starac kod kuce,posle nekoliko dana,je pitao sina:kako si presudio konflikt u komsiluku? Jednostavno,rekao sin,naredio sam da se sece stablo kruske i u buduce nece biti konflikta.Jao sine sta si uradio.Ja sam mogao odavno tako da presudim,ali uvek me je jedna porodica,cas jedna cas druga,dala mito.Tako i MZ 1913. godine presudila da Kosovo treba pripasti Srbiji a naredni 100 godina Albaniji,dok se ne opametimo.

Milos Ilic

pre 16 godina

Kompromis je izgleda u malo modifikovanom Ahtisarijevom planu, gde bi se umesto nadgledane nezivosnosti poccelo razgovarati o nadgledanoj autonomiji.

Muzafer

pre 16 godina

Mislim da je neprilicno o Ahtisarijevom planu govoriti da je ziv ili mrtav, plan nije zivo bice. Plan je odbijen od srpske strane, zborg opasnosti da pretrpi zabranu (veto) od strane UN nije stavljen na glasanje, i u tom smislu nije vise tema. Srbija ne moze da potpisuje kapitulaciju jer nije kapitulirala, bar ne ovih dana. To sta je bilo 1999. godine je druga stvar. Srbija sigurno nece pristati na nasilnu amputaciju sopstvene teritorije. Srbija treba da objasni sta u takvom scenariji sustinski nudi narodu na Kosovu. Pre svega Albancima.

Galcsik

pre 16 godina

Citam clanak o kosovo i sa zeljom Albanansog naroda da stvore Kosovsku Drzavu e moj
brate neka im bude ta zelja ispunjen ali iza svega ne znaju sta ih ceka,moraju znati baram da im neko kaze da,posle nece niko da im pomogne,jer je obecanje samo ludo varovanje,Kajacedu svi
ali je sve vec kasno !!!!!

paja

pre 16 godina

Конференција? Па....може!
Али - У МОСКВИ (а да се покаже еластичност, може и у Санкт Петербургу)!!!

MILI

pre 16 godina

Mozda Srbi i progledaju u nezavisnom Kosmetu,s obzirom kako se drzava Srbija ponasa prema vecini srpske populacije na Kosovu.Dosta pranja novca i politickih poena je jedini vid ``pomoci``Vlade Srbije.Sta je sa kosovskim dodatkom svima koji rade i posebno onima koji i zive i rade na Kosmetu?Selektivno naravno.Lako je proveriti.sta je sa najavama investicija u mala i srednja preduzeca na Kosmetu>Selektivno,naravno.Sta je sa rukovodecim kadrovima na Kosmetu.Selektivno naravno.O zaposlenjima ne vredi pricati.

Nacionalna utopija

pre 16 godina

Da bi u 1991 god. razumeli svi da bolje bi bilo stvaranje etnicke drzave a ne na stetu komsije ne bi bile sve one masakre bilo od koje strane pocinele.
Na primer:
Stvaranje etnicke Srbije, od delovima Hrvatske i Bosne i Hercegovine gde su bili vecina srba,
pa onda etnicka Hrvatska delovima Srbije i Bosne i Hercegovine gde su ecina hrvata,
Pa etnicka Bosna delovima Bosne i Hercegovine i Srbije ( Sandzak ),
Pa etnicka Albanija delovima Srbije ( jug ) MAkedonije, Kosova, i Crne i Gore i gotovo, si bi ziveli na svojim kucama,svojim drzavama na dobro susedskim odnosa itd.
Nacionalna utopija

zoran, temisvar

pre 16 godina

Ako zelite uspesan Dayton o Kosovu, a ne neku novu reprizu Rambouillet-a onda pozovite na tom sastanku i lidere Albanije, Bosne, Crne Gore i Makedonije... Neka bude "Dayton o Zapadnom Balkanu/Jugoslaviji"!!!!

Libertarian

pre 16 godina

Ako je ovo uvod u podelu, a Dejton je za to valjda sinonim, onda je to najmanje lose odnosno najbolje resenje. Slazem se i sa idejom da se najzad povuku neke odrzive granice, sva srpska imovina sa juga za albansku imovinu na severu, ukljucenje u razmenu i Preseva i Bujanovca, a kad se jednom 100% razdvojimo, sto neko rece, izraelski zid! Da se malo bavimo razvojem, standardom, i drugim normalnim temama posle gubitka 2 DECENIJE na ova etnicka nadvlacenja i nadmudrivanja ko ce kome sta da otme. Uzgred, mozda zvuci suludo, ali se slazem i sa idejom kamen-po-kamen. Prenos Bogorodice Ljeviske iz Prizrena, recimo u Nis, bi preporodio i grad i jug Srbije. Ovaj narod bi najzad imao sanse da se divi, ponosi, i inspirise nevidjenom lepotom onoga sto je nekada umeo da sagradi. Srecno svima!

sacez

pre 16 godina

citam puno razlicitih mislenja ali skoro nijedna ozbiljna.ima toliko ljudi,koji bi jos danas ratovali,vjerujte moram se sloziti sa jednom recenicom (OVDJE U ZAPADU)da iz te bivse (YU)nema nista DOBROG samo rata,lopovi,mrznje,i da tomo za sve sto desilo; ZAMISLITE NIKO NIJE KRIV. a a svak svakoga optuzuje.ali vjerujem da svi znamo ko kriv.jer niko ama bas niko nije hteo da zivi s njima.vratite se sebi,(serbije)i ostavite ostale na miru.A TO ZNACI I KOSOVO OSTAVITE NA MIRU;i ostavite vase serbe da zive u miru,jer vjerujte niko ih ne dira osim vasa vlada.SOMO JEDNOM SE ZIVI;neka ljudi zive u miru.

дејан

pre 16 godina

нови Дејтон подразумева да се тражи нова идеја о статусу Косова који ће бити сличан положају Хонг Конга у Кини. Војска и спољна политика свакако ће бити у надлежности Србије, а Косово ће имати самосталност у свим осталим сферама. Решење које ће највероватније бити постигнуто подсећа на исход Цариградске конференције за Србију 1867 кад је Србија само формално признавала султаново сизеренство. То ће значити међународни капацитет Косова у свим пословима осим војним и дипломатским. Али, чланство у УН ће изостати, чланство у ЕУ за Косово је спорно, а Ахтисаријев план и није тако лош ако се изузме прећуткивање суверенитета Србије,он уз такву измену, управо води решењу које сам навео. А после, биће као са РС и ФБиХ, Србија и Косово ће морати да имају заједничке послове и тако ће Србија заправо (кон)федерирати. ЕУ је то схватила и ред је да она нешто такво и предложи. У перспективи очекујем регионализацију Европе кроз маргинализовање државних граница, па ће самим тим и овај проблем бити беспредметан.

boris

pre 16 godina

Kostunicina proruska politika samo je otezavajuci faktor i poticaj vise da EU podrzi kosovsku nezavisnost. Tko to ne vidi, potpuno je slijep. Umjesto da se imponira Evropi, on ljubi ruke Rusima. A do nezavisnosti Kosova ce doci, kako god da okrenemo plocu. Moguce je da ce Srbiji za priblizavanje EU priznavanje kosovske nezavisnosti biti psotavljeno kao uvjet za clanstvo, bas kao sto je Turskoj postavljen uvjet priznavanja Kipra.

Kushtrim

pre 16 godina

Ake je u Evropi onda to nije "Dejton", ja mislim da ce to biti Paris. Tamo ce Srbija potpisati kapitulaciju i mirovni dogovor sa NATO i Kosovom. Posle svakog izgubljenog rata ovako se postupi. U tom mirovnom dogovoru Srbija ce odustati od Kosova i placace sve ratne stete koje su napravene albancima i svima narodima Kosova. I da ne zaboravimo, 1 milion ljudi u Blaci, 20.000 zrtve, masakre, silovanje, itd. Cena koje ce Srbija da placa ce biti nezavisnost Kosova.

dramoser

pre 16 godina

Srbija ne potpisuje nikakvu kapitulaciju jer je Kosovo i Metohija njena teritorija. Nema otplate stete. Albanci se polako navikavaju na realnost u kojoj oni jesu deo Srbije. Nema rata. Sve dolazi na svoje mesto. Albanci za par godina pocinju da se pitaju sta im je sve ovo trebalo kad im u Srbiji uopste nije lose. Ziveli!

brax

pre 16 godina

srbija trebalo albancima prvo da trazi izvinjenje, za zlodela i potpisati nezavisnost kosova, trece ratnu odstetu i ctvrto sporazum izmedju dvije drzave kao nezavisne za pravom itegracije u evropi!

stranac

pre 16 godina

ako albanci dobiju nezavisnost onda se ostali narodi slobodno mogu odseliti sa Kosovo.
To ima da bude pakao. Isti onaj pakao sto je bio 1999. godine.

Miloš

pre 16 godina

Reklo bi se "snila baba što joj milo bilo"Kako da ne, full nezavisnost.Ako je novi Dejton onda to znači podjela Kosova.Da nije tako dosad bi se trista puta moglo proglasiti nezavisno Kosovo.Teritorije naseljene Albancima - Albaniji teritorije naseljene Srbima-Srbiji.Tu i tamo neka rokada teritorija čisto zbog kompaknosti,komunikacija i puteva.Srpske manastire koji ostaju u albanskom posjedu kamen po kamen preseliti i postaviti ne kineski nego izraelski zid i zbogom za sva vremena.

lionPR

pre 16 godina

Isinger kaze kako Ahtisarijev plan i dalje na stolu i "da je to jedan od najboljih, ako ne i najbolji plan za Kosovo".
Pa zar ovaj plan nije MRTAV kako je receno vise puta od ruske i srpske strane? Ovaj plan ne samo sto nije mrtav vec ozboljno se misli da je jedini plan kojim se ide do dugorocnog stabiliteta. Ma sta bilo organizovano, pregovori, razgovori, dijalozi, monolozi, konferencije i td. na kraj mora se doci do jednog plana koji mora da bude primenjen na Kosovo. A svaki plan koji nece biti prihvatljiv kosovarima oni ce to izbaciti i nece ga prihvatiti, a MZ ne moze da im nametne resenje posto postoji ruski i srpski stav da "resenje ne moze biti nametnuto nijednoj strani" i tako ruska i srpska strana dala pravo VETA kosovskoj strani. I kako na ovakvoj situaciji mozemo doci do resenja? Pa ja verujem da Rusija treba da menja stav i ne ulaze veto na Ahtisarijev plan u protivnom Slovenski i Hrvatski scenario iz 1991 god. ostaje jedini put.

goran

pre 16 godina

nezavisno Kosovo je prekrajanje granica. Ni rpvi ni poslednji put u Evropi. Sledeci korak je ujedinjenje Albanije i Kosova jer to je jedan narod a onda etapa pripajanje dela Crne Gore i dela Makedonije Albainiji i stvaranje velike Albanije. t
Tacno onako kako je objavljeno na naslovnoj strani "Time" magazina 1990.
Nasi se politicari opredeljuju
za miran put jer naravno NIKO u Srbiji nije spreman da se bori za Kosovo. Jedva se ceka vda neko drugi donese tu odluku ,onda cemo malo sa negodujemo pa svi u kafanu da se oblocemo i svi ce biti srecni sto smo se na kraju resili problema- kao losi djaci. Na kraju zbog izgubljeni radova i teritorija u devedesetim dacemo mogucnost sledecim generacijama da se opet bore ginu i tako igranci nikad kraja.

Galcsik

pre 16 godina

Citam clanak o kosovo i sa zeljom Albanansog naroda da stvore Kosovsku Drzavu e moj
brate neka im bude ta zelja ispunjen ali iza svega ne znaju sta ih ceka,moraju znati baram da im neko kaze da,posle nece niko da im pomogne,jer je obecanje samo ludo varovanje,Kajacedu svi
ali je sve vec kasno !!!!!

Aleksandar

pre 16 godina

Izgleda da je nezavisnost Kosova sve dalja i dalja. Od pocetne euforije i nezavisnosti u 2006 pa preko nekakvog "Athisarijevog" plana koji je odbacen proletos, pa raznih podela i presapodela, pa konfederacije, sada ce biti "dejton" ili "rambuje", a sledece godine blago nama eto nasih zemljaka sa Kosova da traze izdavanje novih Srpskih pasosa.

MILI

pre 16 godina

Mozda Srbi i progledaju u nezavisnom Kosmetu,s obzirom kako se drzava Srbija ponasa prema vecini srpske populacije na Kosovu.Dosta pranja novca i politickih poena je jedini vid ``pomoci``Vlade Srbije.Sta je sa kosovskim dodatkom svima koji rade i posebno onima koji i zive i rade na Kosmetu?Selektivno naravno.Lako je proveriti.sta je sa najavama investicija u mala i srednja preduzeca na Kosmetu>Selektivno,naravno.Sta je sa rukovodecim kadrovima na Kosmetu.Selektivno naravno.O zaposlenjima ne vredi pricati.

Boza Bogdanovic

pre 16 godina

U vreme pregovora u Dejtonu, jedne veceri su Milosevic i Holbruk nastavili razgovor, uz prvoklasni viski. U jednom momentu, Holbruk je onako naivno dopunio Milosevicevu casu jos nekoliku puta i upitao ga li bi pristao da preda Muslimanima celo Sarajevo, bez ikakvih ustupaka. Podnapiti Milosevic je pristao, a Holbruk je na brzinu pripremio odgovarajuca dokumenta.
Nisam ovo slucajno napisao, posto se priprema sledeci Dejton. Srbi iz Bosne su preskupo platili nekoliko casica viskija, pa se ne sme dozvoliti da i Srbi sa Kosova i Juzne Srbije isto tako prodju.
Novi Dejton ima svrhu jedino ako podelimo Kosovo sa Albancima u nekom razumnom procentu i sto pravijim granicama. Pod uslovom, da se svi Srbi iz juznog dela presele u severni deo, a svi Albanci iz severnog dela i Juzne Srbije u svoj deo i posteno obestete, i jedni i drugi. Vlada Srbije se javno hvali da ima preko 11 milijardi eura u deviznim rezervama, pa neka ulozi pare u obestecenje albanske imovine, a Evropska Unija neka plate obestecenje Srbima, ukljucujuci i one koji su se preselili posle bombardovanja Srbije.
To je jedini nacin da zavlada mir u ovom delu Balkana i da preseljeni Srbi i Albanci dobiju ona osnovna ljudska prava. Oduzimanje celog Kosova, ili naka vrsta autonomije Kosova i konfederacije na ograniceni rok od nekoliko godina, nece dovesti do mira, vec samo do toga da se konacno posvadjamo sa Amerikancima i NATO-paktom, a udjemo u rusku sferu uticaja. Ovo poslednje Mira Markovic i njeni istomisljenici odavno podrzavaju, dok im Kosovo sluzi samo za ostvarivanje tog cilja. U novom Dejtonu nece pregovarati ona, vec najvazniji predstavnici DOS-a (g. Tadic i g. Kostunica), koji se javno zalazu za ulazak Srbije u NATO-pakt i Evropsku Uniju, a ne u svadju sa njima.
Zato mnogobrojne pristalice DOS-a, demokratije i evropske Srbije ocekuju od njih da tako postupe.
S postovanjem.
Boza Bogdanovic, Bor

Nacionalna utopija

pre 16 godina

Da bi u 1991 god. razumeli svi da bolje bi bilo stvaranje etnicke drzave a ne na stetu komsije ne bi bile sve one masakre bilo od koje strane pocinele.
Na primer:
Stvaranje etnicke Srbije, od delovima Hrvatske i Bosne i Hercegovine gde su bili vecina srba,
pa onda etnicka Hrvatska delovima Srbije i Bosne i Hercegovine gde su ecina hrvata,
Pa etnicka Bosna delovima Bosne i Hercegovine i Srbije ( Sandzak ),
Pa etnicka Albanija delovima Srbije ( jug ) MAkedonije, Kosova, i Crne i Gore i gotovo, si bi ziveli na svojim kucama,svojim drzavama na dobro susedskim odnosa itd.
Nacionalna utopija

@W

pre 16 godina

Evropa treba da shvati da na Balkanu nisu moguce multietnicke drzave, u poslednje vreme ne samo na Balkanu, vec i na zapadu (Belgija). Kosovo ce sigurno dobiti nezavisnost, ali je sigurno da ce i severni deo pripasti Srbiji, u tom slucaju vise nije moguce odrzavati ni vestacku tvorevinu BiH, zajednicki zivot tamo jednostavno nije moguc, ne mogu ziveti zajedno ljudi koji su se pre 10 godina medjusobno ubijali. Nisam za to da Rep.Srpska treba da se ujedini sa Srbijom. Treba da dobije nezavisnost i samostalno pristupa EU uz veliku pomoc Srbije. Kosovari nece mirno sedeti, ispasce sigurno neki sukob, a u celom tom sukobu najgore ce proci makedonija, ali sad..ko im je kriv...trazili su sta su dobili, kao i crnogorci, koji ce kad ih Milo izmuze do kraja, i kad im rusi i albanci pokupuju nekretnine morati da prodaju i Njegosev spomenik...sve sa lancima...Srbija treba da nastavi mirnim putem da ide ka EU i prevashodno da se trudi da gradjanima obezbedi bolji zivot i vece standarde. Ovde ima mnogo patriota, koji pricaju kako je kosovo nase...a da li ste ikada bili na Kosovu? i Vucic i Nikolic pricaju da je Krajina nasa..a ne zapitate se sto ne odu u Krajinu i kazu da je nasa. Najlakse je sedeti u fotelji i potpaljivati budale. Ali to je srbija ..Grand sou i veliki brat...jadna li si zemljo nasa

Milos Ilic

pre 16 godina

Kompromis je izgleda u malo modifikovanom Ahtisarijevom planu, gde bi se umesto nadgledane nezivosnosti poccelo razgovarati o nadgledanoj autonomiji.

Enver Kelmendi

pre 16 godina

Sudbina Balkana je odredjena uvek po nekim medjunarodnim konferencijama poput:Teherana,Versaja,Londona,Berlina i Pariza.Kada smo bili u situaciju da razgovaramo i pregovaramo mi smo ubijali,proterivali,zapalili,jedni dzamije a drugi crkve i manastire,slavili nacionalne heroje,itd.I sta sada MZ treba da nas zagrli kao malu decu,i da nam kaze:mozete da razgovarate dok ste zivi.Kod albanaca,pre,je sudila "vece staraca" za neki porodicni konflikt.Tako su dve porodice bili u konflikt zbog jedne stablo kruske koja je bila u medji izmedju dve nive."Mudri"seoski starac je presudio tako da jedne sezone kruska pripala jednoj porodici a sledece godine drugoj porodici.Jedne sezone ovaj starac je imao da presudi negde daleko vazniji konflikt,ali za to je ovlastio svog sina.Kada se vratio starac kod kuce,posle nekoliko dana,je pitao sina:kako si presudio konflikt u komsiluku? Jednostavno,rekao sin,naredio sam da se sece stablo kruske i u buduce nece biti konflikta.Jao sine sta si uradio.Ja sam mogao odavno tako da presudim,ali uvek me je jedna porodica,cas jedna cas druga,dala mito.Tako i MZ 1913. godine presudila da Kosovo treba pripasti Srbiji a naredni 100 godina Albaniji,dok se ne opametimo.

sacez

pre 16 godina

citam puno razlicitih mislenja ali skoro nijedna ozbiljna.ima toliko ljudi,koji bi jos danas ratovali,vjerujte moram se sloziti sa jednom recenicom (OVDJE U ZAPADU)da iz te bivse (YU)nema nista DOBROG samo rata,lopovi,mrznje,i da tomo za sve sto desilo; ZAMISLITE NIKO NIJE KRIV. a a svak svakoga optuzuje.ali vjerujem da svi znamo ko kriv.jer niko ama bas niko nije hteo da zivi s njima.vratite se sebi,(serbije)i ostavite ostale na miru.A TO ZNACI I KOSOVO OSTAVITE NA MIRU;i ostavite vase serbe da zive u miru,jer vjerujte niko ih ne dira osim vasa vlada.SOMO JEDNOM SE ZIVI;neka ljudi zive u miru.

boris

pre 16 godina

Kostunicina proruska politika samo je otezavajuci faktor i poticaj vise da EU podrzi kosovsku nezavisnost. Tko to ne vidi, potpuno je slijep. Umjesto da se imponira Evropi, on ljubi ruke Rusima. A do nezavisnosti Kosova ce doci, kako god da okrenemo plocu. Moguce je da ce Srbiji za priblizavanje EU priznavanje kosovske nezavisnosti biti psotavljeno kao uvjet za clanstvo, bas kao sto je Turskoj postavljen uvjet priznavanja Kipra.

Muzafer

pre 16 godina

Mislim da je neprilicno o Ahtisarijevom planu govoriti da je ziv ili mrtav, plan nije zivo bice. Plan je odbijen od srpske strane, zborg opasnosti da pretrpi zabranu (veto) od strane UN nije stavljen na glasanje, i u tom smislu nije vise tema. Srbija ne moze da potpisuje kapitulaciju jer nije kapitulirala, bar ne ovih dana. To sta je bilo 1999. godine je druga stvar. Srbija sigurno nece pristati na nasilnu amputaciju sopstvene teritorije. Srbija treba da objasni sta u takvom scenariji sustinski nudi narodu na Kosovu. Pre svega Albancima.

Libertarian

pre 16 godina

Ako je ovo uvod u podelu, a Dejton je za to valjda sinonim, onda je to najmanje lose odnosno najbolje resenje. Slazem se i sa idejom da se najzad povuku neke odrzive granice, sva srpska imovina sa juga za albansku imovinu na severu, ukljucenje u razmenu i Preseva i Bujanovca, a kad se jednom 100% razdvojimo, sto neko rece, izraelski zid! Da se malo bavimo razvojem, standardom, i drugim normalnim temama posle gubitka 2 DECENIJE na ova etnicka nadvlacenja i nadmudrivanja ko ce kome sta da otme. Uzgred, mozda zvuci suludo, ali se slazem i sa idejom kamen-po-kamen. Prenos Bogorodice Ljeviske iz Prizrena, recimo u Nis, bi preporodio i grad i jug Srbije. Ovaj narod bi najzad imao sanse da se divi, ponosi, i inspirise nevidjenom lepotom onoga sto je nekada umeo da sagradi. Srecno svima!

paja

pre 16 godina

Конференција? Па....може!
Али - У МОСКВИ (а да се покаже еластичност, може и у Санкт Петербургу)!!!

huso

pre 16 godina

zemljaci moji, ko smo bili ko smo sada sa nacionalizmom niko nista ne dobije ni srbi ni albanci samo politicari.Srbski i albanski narod zive u bedi ali politicari se setaju tamo i ovamo za njihióv racun kao elefandi.

дејан

pre 16 godina

нови Дејтон подразумева да се тражи нова идеја о статусу Косова који ће бити сличан положају Хонг Конга у Кини. Војска и спољна политика свакако ће бити у надлежности Србије, а Косово ће имати самосталност у свим осталим сферама. Решење које ће највероватније бити постигнуто подсећа на исход Цариградске конференције за Србију 1867 кад је Србија само формално признавала султаново сизеренство. То ће значити међународни капацитет Косова у свим пословима осим војним и дипломатским. Али, чланство у УН ће изостати, чланство у ЕУ за Косово је спорно, а Ахтисаријев план и није тако лош ако се изузме прећуткивање суверенитета Србије,он уз такву измену, управо води решењу које сам навео. А после, биће као са РС и ФБиХ, Србија и Косово ће морати да имају заједничке послове и тако ће Србија заправо (кон)федерирати. ЕУ је то схватила и ред је да она нешто такво и предложи. У перспективи очекујем регионализацију Европе кроз маргинализовање државних граница, па ће самим тим и овај проблем бити беспредметан.

zoran, temisvar

pre 16 godina

Ako zelite uspesan Dayton o Kosovu, a ne neku novu reprizu Rambouillet-a onda pozovite na tom sastanku i lidere Albanije, Bosne, Crne Gore i Makedonije... Neka bude "Dayton o Zapadnom Balkanu/Jugoslaviji"!!!!