kontraš
pre 1 godinu
Daj Putine budi drug i završi ovaj rat! Povuci vojsku iz Ukrajine dok ti nije uništena i da uživamo u fudbalu. Uskoro počinje Katar.
Nedelja, 11.09.2022.
07:57
Dvesta dana rata u Ukrajini.
Izvor: B92
pre 1 godinu
Daj Putine budi drug i završi ovaj rat! Povuci vojsku iz Ukrajine dok ti nije uništena i da uživamo u fudbalu. Uskoro počinje Katar.
pre 1 godinu
sadmalo Ukrajinska Specijalna operacija
pre 1 godinu
Od momenta odobravanja izvoza žitarica počeli su problemi za Rusiju. Nikada pokazuvanje dobre volje prema neprijatelju ne radi!
pre 1 godinu
Rusi ugasili struju da se ne vidi gde beze.
pre 1 godinu
Putin je napravio jednu veliku gresku, a to je sto se nije povukao 2008. Jeste on digao Rusiju na noge, ali Rusija iz 2008. nije ista kao ona iz 1999. i trebalo joj je nesto drugo. Zato i postoje mandati, pamtili bi ga kao najboljeg predsjednika.
(sultan, 11. septembar 2022 20:39)
kratko i jasno.
pre 1 godinu
nije to tako kako se zamislja..ides puskom,osvojis,zabodes kocic i ides dalje..i tako dok ne osvojis sve..vojna strategija se izvucava na terenu svaki da.teren,vreme,moral,sve sve sve i onda dejstvujes.ukrajina,ako nastavi da dobija,kupuje,kako god opremu sa zapada i dalje..rusija je u problemu.ako se razvuce ovaj sukob na preko godinu dana,ode rusima i krim i na kraju ce se i braniti.jer,zapamtite..kad ti neko napadne kucu,branis je kako znas i umes i cekas da napadacu dojadi i shvati da ce izgubiti zivot zbog neceg sto nije njegovo.
pre 1 godinu
Rusi gađali termoelektrane, raspad elektromreže je toliki da su morali da isključe preostale dve nuklarne elektrane sa mreže da ne bi došlo do preopterećenja... Haos kreće!
pre 1 godinu
Sad tek shvatam kakve gluposti je pricao onaj Lazanski..
(Hugo Boss, 11. septembar 2022 18:12)
bolje ikad nego nikad... inače, vrlo upućeni i nepristrasni vojni analitičari su ga još početkom devedesetih prozvali lažanski. često je potpuno promašivao u analizama tadašnjih balkanskih bitaka i ratova ali se iz toga nekim slučajem izvukao "neoštećeno" u javnosti, valjda zato što vazda imamo pileće pamćenje. inače, ko se seća njegovih vojnih reportaža osamdesetih, zna kako je tada veličao zapadne armije - posle je skroz obrnuo ćurak pa veličao rusku, čak i u vreme onog debakla u tzv. prvom čečenskom ratu - ali poenta je da je u oba slučaja bio previše neobjektivan. vojna nauka, kao i svaka druga, to ne podnosi, jer ako gledamo samo na jedno oko, ne vidimo opasnosti (ili sopstvene zablude) koje vrebaju van našeg vidnog polja, koje smo pritom (ne)svesno skratili uvažavajući samo činjenice koje nama odgovaraju.
neke od činjenica su:
- ruska armija decenijama kuburi sa samostalnim i full operativnim oficirskim kadrom. napreduju poltroni i laktaroši. naravno, toga ima u svim armijama sveta ali
- ruska armija ima zastarelu komandnu strukturu, losu koordinaciju i losu komunikaciju izmedju rodova: pešadija-oklop-artiljerija-vazduh-voda. od štabova do šatora.
- ruska armija ima problem sa zalihama moderne municije i borbenih sredstava. moderno naoruzanje najavljivano decenijama su jos u fazi testiranja-prototipa-probne peoizvodnje. preovladjuju zastareli ili osveženi modeli.
- korupcija je rasirena od najviših do najnizih nivoa. caruju liferanti koji potkradaju budzet zakidajuci na komponentama: loše kineske namenske gume na mnogim vozilima ili reaktivni tenk panciri koji u pola komora imaju karton.
- lose odrzavanje naoruzanja - vozni park zapusten, one cuvene ogromne kolone sa vozilima pored puta jos na pocetku rata. jel to trebalo nekog da uplaši? tvoj mobilni raketni sistem jos menja lose odrzavane jeftinije gune a posle se ljutis na "americki himars" a ne na svoje dobavljače zbog kojih je manje mobilan i zato roknut?
- komandni kadar da ne komentarišemo. ako su svi likovi iz prošlog veka ko šojgu peskov i zaharova onda stvarno zdravo djaci.
- borbeni kadar - vojnici i podoficiri, regrutovani iz sredina iza jaroslavlja u propalim industrijskim kombinatima, koji region napuste tek kad su vojne vežbe. na papiru profi vojska a de fakto operativno i po borbenom moralu teritorijalna odbrana. prave puno uvezbane profi vojske nemaju vise od 100-200 hiljada. to je bilo vise nego dovoljno da plaši i završi posao u gruziji, jermeniji i čečeniji, ali za ukrajinu je premalo. a verovatno polovina iz tog sastava je bila angazovana u prvoj fazi operacije, i verovatno je okrnjena za polovinu, poginuli plus tesko ranjeni.
za to vreme ukrajina je jacala svoje snage ne samo po pomoci u oruzju nego i takticki - koriste sve modernije metode i to sve bolje izgleda. sta ce biti kad im jos porastu borbene i ofanzivne snage?
ruska armija je sada u poziciji gde je bio vermaht u leto 43. pred crvenom armijom koja jaca i sirom fronta krece kao hidra da zadaje udarce koje je sve teze zakrpiti. to se na kraju zavrsilo u berlinu, a sta ako se ova operacija kad tad zavrsi na krimu? dugorocno gledano, cela struktura operacije se klati kao kula od karata.
steta sto gospodin Lazanski nije ziv pa da nam to javi.
pre 1 godinu
jos jadna u nizu gluoosti.
pre 1 godinu
Da se vratimo istim ovim komentarima za 7-10 dana? Ili recimo: da svako od cenjenih komentatora napise ukratko kako vidi stanje na frontu cca 20.09...To je zanimljivije od prepricavanja ove ili one propagande ukljucujuci tu i ideologiju mrznje/samomrznje. Ja ocekujem samo jos vecu eskalaciju sukoba i stradanja vojnika i civila obeju strana.
pre 1 godinu
neutral fe
alal vera na komentaru....
pre 1 godinu
Vojni poraz Rusije znači kraj za Putina. A vjerojatno i kraj rata.
Nadamo se svim tim događajima što prije.
pre 1 godinu
Cijela Ukrajina je trenutno u mraku, sve elektrane su raketirane od istoka do zapada. Rusi su dosad bili "blagi" što se tiče infrastrukture, za razliku od američke i NATO doktrine koji kad napadaju prvo udare na infrastrukturu da osakate protivnika. Tako je bilo u Iraku i kad su nas bombardovali. Uvijek sam se pitao što Rusi ne gađaju mostove kojima zapad doprema toliko oružje, rijeka Dnjepar dijeli Ukrajinu na pola i zbog čega Rusi praktične infrastrurno ne prepolove Ukrajinu. Priča kako nemaju čim, sad vidimo da imaju i biće toga još. Na ovom primjeru se da zaključiti koliko se Rusija suzdržavala dosad ali to vrijeme je očigledno prošlo jer su se Zelenski i njegovi zapadni sponzori previše opustili i sad je došlo vrijeme da se otrezne. Možete lupati minuse ali Ukrajina je bez struje, provjerite.
pre 1 godinu
Ko zna šta se tu dešava. Evidentno je da su Rusi doživeli poraz i gledaju kako da se što pre saberu. Propaganda zapadna, ukrajinska i ruska je neverovatna u ovom ratu. Slušajući njih i sabirajuci stvari ispada da je u ovom ratu do sada poginulo stotine hiljada ljudi. Kao da je rat na istočnom frontu u WW2. Ali ruska propaganda je veća i dosta patetična, oni rat vode protiv ukrajinskiih nacionalista, fašizma, dobro naoružanog protivnika, NATO-a, duboke države, unipolarnog sveta, novog svetskog poretka, zla, Sorosa još samo da dodaju Netflixa, Holivuda, Miki Musa... Amerika na primer kad napadne nekog ona kaže "Demokratija" i to je to.
pre 1 godinu
Rusija gadja krstarecim raketama Harkov, Odesu, Dnjepropetrovsk....
Pogodjene su elektrane. Nema nigde struje u pola Ukrajine
Rusija je krenula sa unistavanjem infrastrukture.
I to ne samo ih Crnog mora vec i sa Kaspijskog jezera. Bice ovo duga noc...
pre 1 godinu
Počela je velika de-imperijalizacija Rusije...
pre 1 godinu
Ja kad sam pisao da je Rusija "medvjed od papira", da je njihov "oruzje koje je sokiralo svijet" zapravo prefarbano sovjetsko, da bi u sukobu sa bilo kojom ozbiljnijom vojskom sve to izaslo na povrsinu, dobijao sam masu "kontra-argumenata". Te Kindzal (Iskander iz 80th zakacen na avion), te Su-57 (koji i dalje nema AESA radar), te Armata (ciju proizvodnju, Rusija nakon sankcija zbog aneksije Krima, nikad nije mogla pokrenuti), stala je proizvodnja T-90M ove godine zbog sankcija, a da prave Armate... Rusija ima vrhunskih inzenjera, ali jedan Javelin se sastavlja od dijelova iz 11 drzava. Jednostavno to je svijet tehnologije danas. O korupciji u drzavi koju vodi oligarhija je stvarno suvisno pricati. Putin je napravio jednu veliku gresku, a to je sto se nije povukao 2008. Jeste on digao Rusiju na noge, ali Rusija iz 2008. nije ista kao ona iz 1999. i trebalo joj je nesto drugo. Zato i postoje mandati, pamtili bi ga kao najboljeg predsjednika.
pre 1 godinu
@ fornax, 11. septembar 2022 18:1
Predstavnik za medije o kome pises nije samo major nego cak generalpotpukovnik, unapreden negde usred agresije. Nije bio u prvim redovima ali je ocigledno "dobro" izvestavao sta se tamo desava i eto, zvezdica vise za 44 unistena HIMARSa...
Po mom skromnom misljenju i to su razlozi za kule od karata sto se ovih dana rusi. Stabilizacija fronta vise nije moguca, samo raspad.
pre 1 godinu
Жао ми је Руса. Интелигентан, оригиналан и срдачан народ, али одувек канда радији да буде вазал (и то све неким језиво ретроградним владарима) него власник сопствене судбине. И своју слепу оданост култу вође још једном су платили десетинама хиљада својих невиних живота. Што је најгоре, Путин је вероватно безбедан од било каквог државног удара. Већина Руса ће га гледати као неког владара-мученика који је, ето, херојски пао бранећи свет од NWO.
pre 1 godinu
Padaj silo i nepravdo!
pre 1 godinu
drugim rečima: narod ukrajine je većinski odlučio da više ne živi u državi koja je imitacija belorusije. kad ćete da shvatite da se ne širi nato na istok nego istočne države koje su susedi rusiji ne žele više da žive pod ruskim patronatom pa beže pod nato kišobran... zašto je tako vidimo baš na primerima gruzije i ukrajine.
(neutral fe, 11. septembar 2022 18:08
Tako je Rusi su željeli instalirati onog prorusa Janukoviča onomad i tada je zapravo sve počelo jer Putin prekopava po povijesti i stvara nekakvu novu veliku carsku Rusiju iliti ruski svet. Kada to nije uspjelo onda je odlučio podsjetiti ruski živalj u Donbasu da je ugrožen, do tada oni to nisu znali. Krenulo se u osvajanje Krima pobuna u Donbasu. Kruna svega trebala je biti specijalna akcija gdje bi Rusi smjenili legitimno vodstvo Ukrajine i postavili svoga Lukašenka. Da im je to uspjelo realizacija ruskog sveta bila bi sitnica. Ali Ukrajinci niti nitko pametan s njima ne želi, jedino se Orban ukakio ,a Srbi pak misle izvuči neku korist od moćnog brata Putina. A ono ispade da brat ima ozbiljnih problema i da nije baš toliko moćan kao što se predstavljao i kao što ga je Lazanski na ovim prostorima reklamirao.
pre 1 godinu
rusofili su u deliriumu, mnogi su dezorentisani, munjeni, lete kao muva bez glave, ispiranje mozga bajkama i basnama dolazi na naplatu. Ruska vojska je paradna sila, o nekoj moćnoj globalnoj sili više nema ni govora, to je završena priča, trenutno je sreća što imaju atomsku bombu, inače bi Kina već bila u sibiru
pre 1 godinu
Kako ovoga predstavnika za medije rusije nije sramota da laze? Covece cin ti je major ili pukovnik, pa imas vojnicki kodex? Do sada ste unistili vise opreme i oruzja nego sto je zapad isporucio. Zbog takvih ruska vojska ne moze da prosperira. Poslusni na pozicijama a neposlusni…
pre 1 godinu
Sad tek shvatam kakve gluposti je pricao onaj Lazanski..
pre 1 godinu
@verize i @ma da
Upravo to i kažem. Rusija je na Ukrajinu poslala veliki deo svoje vojske (možda čak i opasno veliki deo svoje vojske). Rusija nije u stanju da pobedi Ukrajinu.
pre 1 godinu
@XXL Na terenu i uopšte jedino RF deluje da će nestati kao takva, jer Ruje nemaju više čime da uzvrate, osim da 118. put prete nuklearnim napadom na Evropu.
pre 1 godinu
Nešto slično se dešavalo i proletos, kad su Rusi odustali u pravca Harkov-Kijev, pa pritisnuli na jugu. Mnogi su još tad komentarisali kako je gotovo sa Rusijom, slomiće ih sankcije, itd. Suviše je rano za bilo kakve zaključke, sve dok se ovaj cirkus ne završi. Slažem se da sa onima koji kažu da treba isterati agresora. Koliko vidim, zapad je i ovde agresor, samo na mnogo podmukliji način. Pripremali su se na ovo još od "Evromajdana" i prvih sankcija uvedenih Rusiji. Tipičan primer poslovice: "Zavadi pa vladaj." Danas može i da se kaže: "Zapadi pa vladaj."
(Pikaso, 11. septembar 2022 17:04)
drugim rečima: narod ukrajine je većinski odlučio da više ne živi u državi koja je imitacija belorusije. kad ćete da shvatite da se ne širi nato na istok nego istočne države koje su susedi rusiji ne žele više da žive pod ruskim patronatom pa beže pod nato kišobran... zašto je tako vidimo baš na primerima gruzije i ukrajine.
pre 1 godinu
@ ne mozda ako ipak
Ako se zapad/Nato (28 zemalja) umesa u ovaj sukob i krene na Moskvu najverovatnije ce dobiti rat. Mada, niko nikada u istoriji nije uspeo osvojiti grad od cak 12 miliona stanovnika.
Ali, posledice za zapad ce biti tako strasne da ce se oporavljati narednih 50 godina.
Moras da shvatis da Rusija moze i ima cime da uzvrati, ima cak i interkontinentalne balisticke rakete, ove najnovije je nemoguce presresti zbog nepredvidive trajektorije, to su i ameri priznali.
Da, Rusija bi bila sravnjena sa zemljom, ali bogami i dobri delovi zapada.
Mislim da takve zrtve Nato nije spreman sebi da priusti.
pre 1 godinu
Nekako su rusofili na ovoj strani postali uznemireni! Kako su u početku okupacionog rata u Ukrajini pisali: za 7 dana su Rusi u Berlinu. Gde sada beže?
pre 1 godinu
Nešto slično se dešavalo i proletos, kad su Rusi odustali u pravca Harkov-Kijev, pa pritisnuli na jugu. Mnogi su još tad komentarisali kako je gotovo sa Rusijom, slomiće ih sankcije, itd. Suviše je rano za bilo kakve zaključke, sve dok se ovaj cirkus ne završi. Slažem se da sa onima koji kažu da treba isterati agresora. Koliko vidim, zapad je i ovde agresor, samo na mnogo podmukliji način. Pripremali su se na ovo još od "Evromajdana" i prvih sankcija uvedenih Rusiji. Tipičan primer poslovice: "Zavadi pa vladaj." Danas može i da se kaže: "Zapadi pa vladaj."
pre 1 godinu
Mislim da je vreme da Putin spremi četkicu za zube i pidjamu pa pravac Hag. Jer kad ga njegovi, oni isti koji ga sad veličaju, dohvate potencijalna doživotna robija će mu se činiti kao raj.
pre 1 godinu
@Marko87
Jedino sto moze tacno objasniti deseti "vaskrs" ukrajinske avijacije od kad je Kremlj proglasio mrtvom je cinjenica da Kremlj jednostavno laze. Laze i Kijev naravno ali ovo je recimo toliko ocigledno jer ukrajinci lete od prvig dana bez prestanka. Takodje je vise nego ocigledno da Rusi nemaju apsolutnu pa cak izgleda ni minimalnu vazdusnu premoc iznad fronta da covek ne moze da se ne zapita u sta su se to decenijama ljudi ovde kleli dok su mastali o ruskim avionima. Koliko vidimo trenutno jedina funkcija avijacije na obe strane je da izigrava niskoletece vbr-ove.
pre 1 godinu
Na ovim “vojnim” sajtovima pise da je ukuono 850 000 ljudi u aktivnoj vojnoj sluzbi u Rusiji. Ako su na Ukrajinu poslali 150 000, to je dobrih skoro 20% aktivne vojske.
Sa te strane, ne razumem komentare “da su hteli, mogli su to rusi i dosta jače pa da ih pregaze očas posla”. Po ovim brojevima izgleda da su se baš potrudili, ali eto, mogućnosti su im takve kakve su?
pre 1 godinu
Ruska propaganda na pocetku kontraofanzive kaze da je propala i da je sve unisteno
pre 1 godinu
Na ovim “vojnim” sajtovima pise da je ukuono 850 000 ljudi u aktivnoj vojnoj sluzbi u Rusiji. Ako su na Ukrajinu poslali 150 000
----------
Много шта улази у тај број што се тиче "активне" службе. На почетку агресије, Руси су напали са 190 000 до 200 000. Потом су још додали, али Украјинци нешто одузели. Никад није било у питању 150 000.
pre 1 godinu
Rusi niti ruse zeleznicu ni mostove ni zgrade ni vozove bolnice ...Kod nas je NATO sve to gadjao.
(Nikola, 11. septembar 2022 15:09)
Za to treba vazduhoplovstvo sa preciznom municijom da bi uništilo ciljeve u operativnoj i strateškoj dubini, posebno pokretne. Rusija nema prevlast u vazdušnom prostoru. PVO Ukrajine je i dalje opasnost a posebno nakon što su dobili PVO rakete sa zapada. Takodje, Rusi nemaju dovoljno preciznog avio-naoružanja, a i to što imaju nije za gadjanje iznad 3000 metara tako da njihovi avioni moraju da se spuste ispod 3000 metara da bi gadjali pokretne ciljeve, pa su u dometu čak i raketa koje se ispaljuju sa ramena. Rusko vazduhoplovstvo je ograničeno na napade neposredno iznad fronta, ali Rusi za to imaju dovoljno artiljerije pa su im avioni za te zadatke skupi. Jedino gadjanje u dubini mogu da obave krstarećim raketama ali one su samo za nepokretne ciljeve, i rakete su im poprilično istrošene. Vrlo retko sada čujemo o napadu krstarećim raketama. Zaključak, američko vazduhoplovstvo brzo uzme prevlast u vazduhu i ima ogroman arsenal preciznog naoružanja za gadjanje i preko 5000 metara visine tako da mogu da love i uništavaju pokretne ciljeve i logistiku duboko u pozadini. Rusko vazduhoplovstvo, kao što vidimo, je uglavnom prizemljeno, nema visoko-tehnološkog naoružanja i Rusija nije uspela da ostvari prevlast u vazduhu. Tako da se ovaj rat vodi kao drugi svetski rat, borbe se vode direktno na frontu, niko ne leti i ne gadja strateški u pozadinu.
pre 1 godinu
@Aleksandar - to nije dobro kad je baš sada g-din Lavrov našao da pregovara kako kažeš jer to znači da će rusi nešto gadno preduzeti kao što je g-din Putin molio da se razgovara, a to se smatralo slabošću pa su dobili rat. Samo zato što Amerika i Zapad poznaju i priznaju silu o čemu i sami govore Ukrajina će, a i mora nestati kao takva.
pre 1 godinu
Na ovim “vojnim” sajtovima pise da je ukuono 850 000 ljudi u aktivnoj vojnoj sluzbi u Rusiji. Ako su na Ukrajinu poslali 150 000, to je dobrih skoro 20% aktivne vojske.
Sa te strane, ne razumem komentare “da su hteli, mogli su to rusi i dosta jače pa da ih pregaze očas posla”. Po ovim brojevima izgleda da su se baš potrudili, ali eto, mogućnosti su im takve kakve su?
(Nerado se ide u vojnike, 11. septembar 2022 16:13) # Link komentara
koliko od toga su borbene jedinice? ne saljes na front regrute, kuvare, mehanicare, logistiku, mornare, avijaticare, one koji se bave nuklearnim arsenalom… nema u tom milionu vise od 200.000 boraca
pre 1 godinu
au brate sergej, od “promenjena geografija” do “ne odbijamo pregovore” u par dana. izgleda da bi stvari mogle biti i gore od ove, vec sad, katastrofe.
pre 1 godinu
Rusi niti ruse zeleznicu ni mostove ni zgrade ni vozove bolnice ...Kod nas je NATO sve to gadjao... Zato ce Rusi i izgubiti. Napadas kako treba ili nikako ....
pre 1 godinu
Zbroj, 11. septembar 2022 15:10) # Link
Kad su to Rusi objavili svoje gubitke?
Ukrajinci su svoje nema davno.
Rusi su jedino objavili da su uništili duplo više HIMARSa nego šta su ih ovi uopšte dobili.
pre 1 godinu
Zbroj, 11. septembar 2022 15:10) # Link
Kad su to Rusi objavili svoje gubitke?
Ukrajinci su svoje nema davno.
Rusi su jedino objavili da su uništili duplo više HIMARSa nego šta su ih ovi uopšte dobili.
(Ajde, 11. septembar 2022 15:22)
Mislim da je Ukrajini isporucen i odredjeni broj sistema jako slicnih HIMARS-ima, dodajmo na to propagandu i eto odakle zabuna oko toga.
Takodje, nemojmo bas verovati da su podaci o broju isporucenih sistema tacni, ko zna sta se tu jos isporucuje i u kojoj kolicini bez uvida medija, to moze da objasni i jako velik broj dodatnih ukrajinskih aviona.
pre 1 godinu
Kad su Ukrajinci tako temeljno informisani kad ce vise da izbace broj svojih poginulih do danas u ovom sukobu. Od svega imamo samo izjavu Zelenskog od prije kako ih je ginulo 100-200 na dan i nista vise. Ne smiju jer znaju kad bi saopstili da bi zavladao strah medju njihovim trupama. Rusi su bar izbacili u jednom momentu statistiku gubitaka a Ukrajinci nista. Tu se da zakljuciti ko laze i umanjuje a istina je uvijek u sredini. Rusa je dosta poginulih ali koliki god bio taj broj Ukrajinaca ima duplo vise.
pre 1 godinu
Lavrov sad našao da nudi da se pregovara. Došla maca na vratanca.
pre 1 godinu
Rusi slomili zube na zemlji bez modernog aviona i tenka.
pre 1 godinu
Ruska vojska se tako brzo "pregrupira" da ih je nemoguće stći u bežaniji.
pre 1 godinu
Rusi drže ogroman prostor sa 100 hiljada vojnika dok Ukrajina ima 500 hiljada mobilisanih. To nije klasični front gde su iskopani rovovi nego gde jedno oklopno vozilo dođe na svakih par kilometara, tako da je tu lako probiti front. Kad Rusi skocentrišu snage na tom prostoru Ukrajinci će opet biti potisnuti.
pre 1 godinu
Meni je zaista poražavajuće da jedan narod (mislim na celokupnu ex. YU) i dalje ovako lakoveran na propagandu sa obe strane.
Sve ovo smo osetili na svojoj koži, rascepanje države, naroda, ekonomije, podvale, ubistva, kriminal. Pogledajte na šta liči Bosna, Makedonija, Hrvatska, Srbija... Svako od nas ima iste probleme. Siromaštvo, institucije, nedovoljno dece, boleštine.
Posle svega i to neka davno, opet padamo na iste fore. Što je najgore, sad da reše ponovo da nas nahuškaju opet bi se pobili.
(Aleksandar, 11. septembar 2022 13:39)
Mislim da ne bi. Ti donosiš zaključke na osnovu komentara na portalima. Tu dođe masa istrese se i ode na roštilj, u grad, sport neki i to je to. Realno nikoga ovde nije briga šta se dešava, pogoto niko ne bih se vatao puške.
pre 1 godinu
Rusija je usla sa 150000 hiljade vojnika naspran 600000 UK, dobro I drzi ovoliku teritoriju!
(Kontras, 11. septembar 2022 11:04)
A sto je ulazila? Znali su koliko UKR vojnika ih ceka.
pre 1 godinu
Imace ukrainci posla sad dok prefarbaju slovo z", sa svih onih tenkova i ostalih vozila sto su im rusi ostavili. ?
pre 1 godinu
Neka Rusija moli Boga da se zapad zaista ne umeša ozbiljno u ovaj rat(ovo do sada je bila igra) Moskva će biti najistočniji periferni gradić zapada.
(ne možda ako ipak, 11. septembar 2022 13:07)
A zapad i prvenstvo ukrajina mole Boga da Rusi ne krenu i po civilima kako to inače rade ameri (više od milion civila u Iraku skoro pola deca po sopstvenom priznanju)
Pogledaj broj žrtava civila u uirajini po podacima un i sve će ti biti jasno.
pre 1 godinu
Ispada da je Rusija najveci dobavljač oruzja Ukrajini, na desetine vojnih oklopnih vozila i tenkova je napusteno u Harkovu...
pre 1 godinu
Meni je zaista poražavajuće da jedan narod (mislim na celokupnu ex. YU) i dalje ovako lakoveran na propagandu sa obe strane.
Sve ovo smo osetili na svojoj koži, rascepanje države, naroda, ekonomije, podvale, ubistva, kriminal. Pogledajte na šta liči Bosna, Makedonija, Hrvatska, Srbija... Svako od nas ima iste probleme. Siromaštvo, institucije, nedovoljno dece, boleštine.
Posle svega i to neka davno, opet padamo na iste fore. Što je najgore, sad da reše ponovo da nas nahuškaju opet bi se pobili.
pre 1 godinu
Sećam se za Izjum, bio je beznačajan grad, kada je prešao u ruske ruke.
Sada je to strateški važan grad, koji su Ukrajinci vratili.
Propaganda sa obe strane je poprimila zastrašujuće razmere.
Ne verujem nikome ništa, samo me zanima kada će prestati ovo.
(Info Mag, 11. septembar 2022 12:47)
Kada napraviš kao Rusi vojnu bazu tamo i postaviš mesto kao uporište za svoju vojsku, a posle ti ostane zarobljeno stotine tenkova, uz činjenicu da su oslobođeni i poslednji veći gradovi u Harkovskoj oblasti... Izuzetno je bitno.
pre 1 godinu
Neverovatno kako beze Rusi, I ostavljaju onoliko naoruzanje, pa samo sa tim osvojenim tenkovima mogu Ukrainci da nastave ofanzivu, Samo prefarbas Z I to je to,
pre 1 godinu
@Sada, Rusi čekaju da Ameri uzađu iz Sirije pa će onda napustiti Ukrajinu.
pre 1 godinu
Neka Rusija moli Boga da se zapad zaista ne umeša ozbiljno u ovaj rat(ovo do sada je bila igra) Moskva će biti najistočniji periferni gradić zapada.
pre 1 godinu
Rat moze jako brzo da prestane, cim se ruski tenkovi vrate nazad u Rusiju. Bolje milom, nego silom, manje ce biti zrtava na obe strane. Manje ce naroda postradati, manje ce domova srusiti. Stvarno ne razumem da Rusi toliko odugovlace a sve odluke su u niihovim rukama.
pre 1 godinu
Ne bih ja već proglašavao pobednika u ovom ratu. Svi brije o tome kako je Ukrajina apsolutni pobednik, a Rusija apsolutni gubitnik. Ali ako se malo bolje pogleda Ukrajinci su povratili tek 2000km2, od oko 100000km2 koliko su Rusi zauzeli od početka sukoba. Pritom ide zima koja je uvek kroz istoriju Rusima bila saveznik, na ovaj ili onaj način.
pre 1 godinu
Neka Ukrajina i Zapad moli Boga da Rusija ne mobilise celu drzavu za rat.
Ukoliko se to desi Zapad ce se zvati Istok.
pre 1 godinu
Sećam se za Izjum, bio je beznačajan grad, kada je prešao u ruske ruke.
Sada je to strateški važan grad, koji su Ukrajinci vratili.
Propaganda sa obe strane je poprimila zastrašujuće razmere.
Ne verujem nikome ništa, samo me zanima kada će prestati ovo.
pre 1 godinu
Jel neko od ovih koji misle da je Ukrajina razvalila Ruse ovom ofanzivom, zna da igra šah? Čujemo se sledeće nedelje.
(nisam navijač ni jedne strane u ovom sukobu)
pre 1 godinu
Rusija je usla sa 150000 hiljade vojnika naspran 600000 UK, dobro I drzi ovoliku teritoriju!
pre 1 godinu
Ко није научио руску воену доктрину тек ће је схватити ускоро.
(Вук, 11. septembar 2022 08:59) # Link komentara
odavno shvaceno, gomila artiljerije i juris tenkova i pesadije. vazdusna dominacija nula, manevar nula, lokalna inicijativa nula. jos dodaj da je ovo osvajacki rat pa nije ni moral na visini i dobijes katastrofu.
pre 1 godinu
@Babangida Ti stvarno verujes da Ukrajina nije mogla izaci na kraj 2014te sa separatistima na Donbasu i zavrsiti tu pricu za 10 dana?Pa bez pomoci Rusije ne bi postojale nikakve Dnr Lnr.
pre 1 godinu
Rusija je pre rata delovala kao mocna sila
(boško, 11. septembar 2022 09:01)
Ti stvarno veruješ da je Ukrajina toliko jaka da se sama suprotstavi i da 200 dana odoleva jednoj Rusiji? Pa bez pomoći SAD i EU, rat bi odavno bio gotov.
Ovo je treći svetski rat samo što je umotan u celofan da bi se pokazala "slabost" Rusije.
pre 1 godinu
Agresor će izgubiti
pre 1 godinu
Rat u Ukrajini traje tek 200 dana. Ratovi u bivšoj Jugoslaviji, Avganistanu, Iraku, Siriji trajali su ili traju godinama. Zemlje potpuno razorene. Svako ko misli da su Ukrajina ili Rusija blizu pobede, vara se. Ono što je sigurno jeste da je ukrajinski narod izgubio svoju budućnost i da će morati da se raseli ili da da život za slobodu svojih čukun unuka.
pre 1 godinu
Bacvanin, 11. septembar 2022 08:06
Полако са закључцима, сукоб је тек почео и још увек траје,са променљивим резултатима, нико овде од многих који коментаришу не види да се овде не ради само о обичном војном сукобу (да је тако решила би га Русија у своју корист одавно),већ се ради о сукобу ресурса Запада и Русије,из тог разлога Русија и није јаче загризла у Украјини,већ је са одређеним капацитетом ушла у сукоб.
Једна добијена битка од стране Украјине (што јесте за сваки респект) не значи и добијени рат.
Руси у сваком тренутку калкулишу, и мало је вероватно да нису знали да Украјина спрема оволику војску за контра-офанзиву,пре ће бити да су допустили из неких тактичких и стратегијских разлога да ВСУ заузме оволики простор, практично без отпора војске РФ која се ,скоро па без борби повукла из Балаклеје,Купјанска и Изјума.
Украјинци су у ову контра-офанзиву уложили буквално све силе и снаге које у овом тренутку имају и то је једноставно морало да да резултата.
Са друге стране,војни ресурси Украјине и Русије су неупоредиви и јасно је да су на страни Русије, поента је овде у економском рату и ко ће кога поставити на колена,Русија Запад или Запад Русију, ко ту битку добије аутоматски је добио и битку за Украјину,јер без помоћи запада Украјина неће моћи да пружа јачи отпор Русији,када ови касније буду много јаче и озбиљније кренули у офанзиву и на освајање територија.
Уосталом време ће најбоље показати,ко губи а ко добија ,тиха вода брег рони!
pre 1 godinu
E moji Rusi. Tolika tehnička nadmoć i ništa. Plaćaju danak poltronskom kadrovisanju u vojsci. Ipak rat vode ljudi. A kad imaš nesposoban kadar, gubiš i rat i ljude.
pre 1 godinu
Rusija je pre rata delovala kao mocna sila
pre 1 godinu
Izadjite iz Ukr. Vratite se u svoju zemlju.
pre 1 godinu
Hej, Kadirov, jel ces ti da budes na celu svoje vojske ?
pre 1 godinu
Ко није научио руску воену доктрину тек ће је схватити ускоро.
pre 1 godinu
Ukrajina je uspela na samo 30km o ruske granice da sakupi silnu vojsku, tehniku, logistiku, itd za jednu kontraofenzivu, a da Rusija nista od toga nije videla dok nisu krenuli u napad. Izgleda da su u harkovu ruski spijuni pohapseni. Niko od pro ruskog stanovnistva nije javio rusiji nista. Zapitajte se zasto. Pricamo o gradu Harkovu, koji je na 20km od ruske granice.
Ukrajinci su uradili odlican posao, pokazali su da ima smisla da im se daje jos oruzja jer ocigledno da mogu oslobadjati teritorije.
pre 1 godinu
Ukrajina je uspela na samo 30km o ruske granice da sakupi silnu vojsku, tehniku, logistiku, itd za jednu kontraofenzivu, a da Rusija nista od toga nije videla dok nisu krenuli u napad. Izgleda da su u harkovu ruski spijuni pohapseni. Niko od pro ruskog stanovnistva nije javio rusiji nista. Zapitajte se zasto. Pricamo o gradu Harkovu, koji je na 20km od ruske granice.
Ukrajinci su uradili odlican posao, pokazali su da ima smisla da im se daje jos oruzja jer ocigledno da mogu oslobadjati teritorije.
pre 1 godinu
Izadjite iz Ukr. Vratite se u svoju zemlju.
pre 1 godinu
Hej, Kadirov, jel ces ti da budes na celu svoje vojske ?
pre 1 godinu
Rusija je pre rata delovala kao mocna sila
pre 1 godinu
Ко није научио руску воену доктрину тек ће је схватити ускоро.
(Вук, 11. septembar 2022 08:59) # Link komentara
odavno shvaceno, gomila artiljerije i juris tenkova i pesadije. vazdusna dominacija nula, manevar nula, lokalna inicijativa nula. jos dodaj da je ovo osvajacki rat pa nije ni moral na visini i dobijes katastrofu.
pre 1 godinu
E moji Rusi. Tolika tehnička nadmoć i ništa. Plaćaju danak poltronskom kadrovisanju u vojsci. Ipak rat vode ljudi. A kad imaš nesposoban kadar, gubiš i rat i ljude.
pre 1 godinu
@Babangida Ti stvarno verujes da Ukrajina nije mogla izaci na kraj 2014te sa separatistima na Donbasu i zavrsiti tu pricu za 10 dana?Pa bez pomoci Rusije ne bi postojale nikakve Dnr Lnr.
pre 1 godinu
Agresor će izgubiti
pre 1 godinu
Rusija je pre rata delovala kao mocna sila
(boško, 11. septembar 2022 09:01)
Ti stvarno veruješ da je Ukrajina toliko jaka da se sama suprotstavi i da 200 dana odoleva jednoj Rusiji? Pa bez pomoći SAD i EU, rat bi odavno bio gotov.
Ovo je treći svetski rat samo što je umotan u celofan da bi se pokazala "slabost" Rusije.
pre 1 godinu
Sećam se za Izjum, bio je beznačajan grad, kada je prešao u ruske ruke.
Sada je to strateški važan grad, koji su Ukrajinci vratili.
Propaganda sa obe strane je poprimila zastrašujuće razmere.
Ne verujem nikome ništa, samo me zanima kada će prestati ovo.
(Info Mag, 11. septembar 2022 12:47)
Kada napraviš kao Rusi vojnu bazu tamo i postaviš mesto kao uporište za svoju vojsku, a posle ti ostane zarobljeno stotine tenkova, uz činjenicu da su oslobođeni i poslednji veći gradovi u Harkovskoj oblasti... Izuzetno je bitno.
pre 1 godinu
Rat moze jako brzo da prestane, cim se ruski tenkovi vrate nazad u Rusiju. Bolje milom, nego silom, manje ce biti zrtava na obe strane. Manje ce naroda postradati, manje ce domova srusiti. Stvarno ne razumem da Rusi toliko odugovlace a sve odluke su u niihovim rukama.
pre 1 godinu
Ruska vojska se tako brzo "pregrupira" da ih je nemoguće stći u bežaniji.
pre 1 godinu
Bacvanin, 11. septembar 2022 08:06
Полако са закључцима, сукоб је тек почео и још увек траје,са променљивим резултатима, нико овде од многих који коментаришу не види да се овде не ради само о обичном војном сукобу (да је тако решила би га Русија у своју корист одавно),већ се ради о сукобу ресурса Запада и Русије,из тог разлога Русија и није јаче загризла у Украјини,већ је са одређеним капацитетом ушла у сукоб.
Једна добијена битка од стране Украјине (што јесте за сваки респект) не значи и добијени рат.
Руси у сваком тренутку калкулишу, и мало је вероватно да нису знали да Украјина спрема оволику војску за контра-офанзиву,пре ће бити да су допустили из неких тактичких и стратегијских разлога да ВСУ заузме оволики простор, практично без отпора војске РФ која се ,скоро па без борби повукла из Балаклеје,Купјанска и Изјума.
Украјинци су у ову контра-офанзиву уложили буквално све силе и снаге које у овом тренутку имају и то је једноставно морало да да резултата.
Са друге стране,војни ресурси Украјине и Русије су неупоредиви и јасно је да су на страни Русије, поента је овде у економском рату и ко ће кога поставити на колена,Русија Запад или Запад Русију, ко ту битку добије аутоматски је добио и битку за Украјину,јер без помоћи запада Украјина неће моћи да пружа јачи отпор Русији,када ови касније буду много јаче и озбиљније кренули у офанзиву и на освајање територија.
Уосталом време ће најбоље показати,ко губи а ко добија ,тиха вода брег рони!
pre 1 godinu
Ко није научио руску воену доктрину тек ће је схватити ускоро.
pre 1 godinu
Neverovatno kako beze Rusi, I ostavljaju onoliko naoruzanje, pa samo sa tim osvojenim tenkovima mogu Ukrainci da nastave ofanzivu, Samo prefarbas Z I to je to,
pre 1 godinu
Rusija je usla sa 150000 hiljade vojnika naspran 600000 UK, dobro I drzi ovoliku teritoriju!
(Kontras, 11. septembar 2022 11:04)
A sto je ulazila? Znali su koliko UKR vojnika ih ceka.
pre 1 godinu
Neka Rusija moli Boga da se zapad zaista ne umeša ozbiljno u ovaj rat(ovo do sada je bila igra) Moskva će biti najistočniji periferni gradić zapada.
pre 1 godinu
Ispada da je Rusija najveci dobavljač oruzja Ukrajini, na desetine vojnih oklopnih vozila i tenkova je napusteno u Harkovu...
pre 1 godinu
Rusi slomili zube na zemlji bez modernog aviona i tenka.
pre 1 godinu
Rat u Ukrajini traje tek 200 dana. Ratovi u bivšoj Jugoslaviji, Avganistanu, Iraku, Siriji trajali su ili traju godinama. Zemlje potpuno razorene. Svako ko misli da su Ukrajina ili Rusija blizu pobede, vara se. Ono što je sigurno jeste da je ukrajinski narod izgubio svoju budućnost i da će morati da se raseli ili da da život za slobodu svojih čukun unuka.
pre 1 godinu
Lavrov sad našao da nudi da se pregovara. Došla maca na vratanca.
pre 1 godinu
Imace ukrainci posla sad dok prefarbaju slovo z", sa svih onih tenkova i ostalih vozila sto su im rusi ostavili. ?
pre 1 godinu
Meni je zaista poražavajuće da jedan narod (mislim na celokupnu ex. YU) i dalje ovako lakoveran na propagandu sa obe strane.
Sve ovo smo osetili na svojoj koži, rascepanje države, naroda, ekonomije, podvale, ubistva, kriminal. Pogledajte na šta liči Bosna, Makedonija, Hrvatska, Srbija... Svako od nas ima iste probleme. Siromaštvo, institucije, nedovoljno dece, boleštine.
Posle svega i to neka davno, opet padamo na iste fore. Što je najgore, sad da reše ponovo da nas nahuškaju opet bi se pobili.
pre 1 godinu
Rusi niti ruse zeleznicu ni mostove ni zgrade ni vozove bolnice ...Kod nas je NATO sve to gadjao.
(Nikola, 11. septembar 2022 15:09)
Za to treba vazduhoplovstvo sa preciznom municijom da bi uništilo ciljeve u operativnoj i strateškoj dubini, posebno pokretne. Rusija nema prevlast u vazdušnom prostoru. PVO Ukrajine je i dalje opasnost a posebno nakon što su dobili PVO rakete sa zapada. Takodje, Rusi nemaju dovoljno preciznog avio-naoružanja, a i to što imaju nije za gadjanje iznad 3000 metara tako da njihovi avioni moraju da se spuste ispod 3000 metara da bi gadjali pokretne ciljeve, pa su u dometu čak i raketa koje se ispaljuju sa ramena. Rusko vazduhoplovstvo je ograničeno na napade neposredno iznad fronta, ali Rusi za to imaju dovoljno artiljerije pa su im avioni za te zadatke skupi. Jedino gadjanje u dubini mogu da obave krstarećim raketama ali one su samo za nepokretne ciljeve, i rakete su im poprilično istrošene. Vrlo retko sada čujemo o napadu krstarećim raketama. Zaključak, američko vazduhoplovstvo brzo uzme prevlast u vazduhu i ima ogroman arsenal preciznog naoružanja za gadjanje i preko 5000 metara visine tako da mogu da love i uništavaju pokretne ciljeve i logistiku duboko u pozadini. Rusko vazduhoplovstvo, kao što vidimo, je uglavnom prizemljeno, nema visoko-tehnološkog naoružanja i Rusija nije uspela da ostvari prevlast u vazduhu. Tako da se ovaj rat vodi kao drugi svetski rat, borbe se vode direktno na frontu, niko ne leti i ne gadja strateški u pozadinu.
pre 1 godinu
drugim rečima: narod ukrajine je većinski odlučio da više ne živi u državi koja je imitacija belorusije. kad ćete da shvatite da se ne širi nato na istok nego istočne države koje su susedi rusiji ne žele više da žive pod ruskim patronatom pa beže pod nato kišobran... zašto je tako vidimo baš na primerima gruzije i ukrajine.
(neutral fe, 11. septembar 2022 18:08
Tako je Rusi su željeli instalirati onog prorusa Janukoviča onomad i tada je zapravo sve počelo jer Putin prekopava po povijesti i stvara nekakvu novu veliku carsku Rusiju iliti ruski svet. Kada to nije uspjelo onda je odlučio podsjetiti ruski živalj u Donbasu da je ugrožen, do tada oni to nisu znali. Krenulo se u osvajanje Krima pobuna u Donbasu. Kruna svega trebala je biti specijalna akcija gdje bi Rusi smjenili legitimno vodstvo Ukrajine i postavili svoga Lukašenka. Da im je to uspjelo realizacija ruskog sveta bila bi sitnica. Ali Ukrajinci niti nitko pametan s njima ne želi, jedino se Orban ukakio ,a Srbi pak misle izvuči neku korist od moćnog brata Putina. A ono ispade da brat ima ozbiljnih problema i da nije baš toliko moćan kao što se predstavljao i kao što ga je Lazanski na ovim prostorima reklamirao.
pre 1 godinu
Sad tek shvatam kakve gluposti je pricao onaj Lazanski..
pre 1 godinu
rusofili su u deliriumu, mnogi su dezorentisani, munjeni, lete kao muva bez glave, ispiranje mozga bajkama i basnama dolazi na naplatu. Ruska vojska je paradna sila, o nekoj moćnoj globalnoj sili više nema ni govora, to je završena priča, trenutno je sreća što imaju atomsku bombu, inače bi Kina već bila u sibiru
pre 1 godinu
Mislim da je vreme da Putin spremi četkicu za zube i pidjamu pa pravac Hag. Jer kad ga njegovi, oni isti koji ga sad veličaju, dohvate potencijalna doživotna robija će mu se činiti kao raj.
pre 1 godinu
Sećam se za Izjum, bio je beznačajan grad, kada je prešao u ruske ruke.
Sada je to strateški važan grad, koji su Ukrajinci vratili.
Propaganda sa obe strane je poprimila zastrašujuće razmere.
Ne verujem nikome ništa, samo me zanima kada će prestati ovo.
pre 1 godinu
Nekako su rusofili na ovoj strani postali uznemireni! Kako su u početku okupacionog rata u Ukrajini pisali: za 7 dana su Rusi u Berlinu. Gde sada beže?
pre 1 godinu
Rusija je usla sa 150000 hiljade vojnika naspran 600000 UK, dobro I drzi ovoliku teritoriju!
pre 1 godinu
Nešto slično se dešavalo i proletos, kad su Rusi odustali u pravca Harkov-Kijev, pa pritisnuli na jugu. Mnogi su još tad komentarisali kako je gotovo sa Rusijom, slomiće ih sankcije, itd. Suviše je rano za bilo kakve zaključke, sve dok se ovaj cirkus ne završi. Slažem se da sa onima koji kažu da treba isterati agresora. Koliko vidim, zapad je i ovde agresor, samo na mnogo podmukliji način. Pripremali su se na ovo još od "Evromajdana" i prvih sankcija uvedenih Rusiji. Tipičan primer poslovice: "Zavadi pa vladaj." Danas može i da se kaže: "Zapadi pa vladaj."
(Pikaso, 11. septembar 2022 17:04)
drugim rečima: narod ukrajine je većinski odlučio da više ne živi u državi koja je imitacija belorusije. kad ćete da shvatite da se ne širi nato na istok nego istočne države koje su susedi rusiji ne žele više da žive pod ruskim patronatom pa beže pod nato kišobran... zašto je tako vidimo baš na primerima gruzije i ukrajine.
pre 1 godinu
Vojni poraz Rusije znači kraj za Putina. A vjerojatno i kraj rata.
Nadamo se svim tim događajima što prije.
pre 1 godinu
Zbroj, 11. septembar 2022 15:10) # Link
Kad su to Rusi objavili svoje gubitke?
Ukrajinci su svoje nema davno.
Rusi su jedino objavili da su uništili duplo više HIMARSa nego šta su ih ovi uopšte dobili.
pre 1 godinu
Neka Ukrajina i Zapad moli Boga da Rusija ne mobilise celu drzavu za rat.
Ukoliko se to desi Zapad ce se zvati Istok.
pre 1 godinu
Jel neko od ovih koji misle da je Ukrajina razvalila Ruse ovom ofanzivom, zna da igra šah? Čujemo se sledeće nedelje.
(nisam navijač ni jedne strane u ovom sukobu)
pre 1 godinu
Meni je zaista poražavajuće da jedan narod (mislim na celokupnu ex. YU) i dalje ovako lakoveran na propagandu sa obe strane.
Sve ovo smo osetili na svojoj koži, rascepanje države, naroda, ekonomije, podvale, ubistva, kriminal. Pogledajte na šta liči Bosna, Makedonija, Hrvatska, Srbija... Svako od nas ima iste probleme. Siromaštvo, institucije, nedovoljno dece, boleštine.
Posle svega i to neka davno, opet padamo na iste fore. Što je najgore, sad da reše ponovo da nas nahuškaju opet bi se pobili.
(Aleksandar, 11. septembar 2022 13:39)
Mislim da ne bi. Ti donosiš zaključke na osnovu komentara na portalima. Tu dođe masa istrese se i ode na roštilj, u grad, sport neki i to je to. Realno nikoga ovde nije briga šta se dešava, pogoto niko ne bih se vatao puške.
pre 1 godinu
au brate sergej, od “promenjena geografija” do “ne odbijamo pregovore” u par dana. izgleda da bi stvari mogle biti i gore od ove, vec sad, katastrofe.
pre 1 godinu
@verize i @ma da
Upravo to i kažem. Rusija je na Ukrajinu poslala veliki deo svoje vojske (možda čak i opasno veliki deo svoje vojske). Rusija nije u stanju da pobedi Ukrajinu.
pre 1 godinu
@Marko87
Jedino sto moze tacno objasniti deseti "vaskrs" ukrajinske avijacije od kad je Kremlj proglasio mrtvom je cinjenica da Kremlj jednostavno laze. Laze i Kijev naravno ali ovo je recimo toliko ocigledno jer ukrajinci lete od prvig dana bez prestanka. Takodje je vise nego ocigledno da Rusi nemaju apsolutnu pa cak izgleda ni minimalnu vazdusnu premoc iznad fronta da covek ne moze da se ne zapita u sta su se to decenijama ljudi ovde kleli dok su mastali o ruskim avionima. Koliko vidimo trenutno jedina funkcija avijacije na obe strane je da izigrava niskoletece vbr-ove.
pre 1 godinu
Ne bih ja već proglašavao pobednika u ovom ratu. Svi brije o tome kako je Ukrajina apsolutni pobednik, a Rusija apsolutni gubitnik. Ali ako se malo bolje pogleda Ukrajinci su povratili tek 2000km2, od oko 100000km2 koliko su Rusi zauzeli od početka sukoba. Pritom ide zima koja je uvek kroz istoriju Rusima bila saveznik, na ovaj ili onaj način.
pre 1 godinu
Sad tek shvatam kakve gluposti je pricao onaj Lazanski..
(Hugo Boss, 11. septembar 2022 18:12)
bolje ikad nego nikad... inače, vrlo upućeni i nepristrasni vojni analitičari su ga još početkom devedesetih prozvali lažanski. često je potpuno promašivao u analizama tadašnjih balkanskih bitaka i ratova ali se iz toga nekim slučajem izvukao "neoštećeno" u javnosti, valjda zato što vazda imamo pileće pamćenje. inače, ko se seća njegovih vojnih reportaža osamdesetih, zna kako je tada veličao zapadne armije - posle je skroz obrnuo ćurak pa veličao rusku, čak i u vreme onog debakla u tzv. prvom čečenskom ratu - ali poenta je da je u oba slučaja bio previše neobjektivan. vojna nauka, kao i svaka druga, to ne podnosi, jer ako gledamo samo na jedno oko, ne vidimo opasnosti (ili sopstvene zablude) koje vrebaju van našeg vidnog polja, koje smo pritom (ne)svesno skratili uvažavajući samo činjenice koje nama odgovaraju.
neke od činjenica su:
- ruska armija decenijama kuburi sa samostalnim i full operativnim oficirskim kadrom. napreduju poltroni i laktaroši. naravno, toga ima u svim armijama sveta ali
- ruska armija ima zastarelu komandnu strukturu, losu koordinaciju i losu komunikaciju izmedju rodova: pešadija-oklop-artiljerija-vazduh-voda. od štabova do šatora.
- ruska armija ima problem sa zalihama moderne municije i borbenih sredstava. moderno naoruzanje najavljivano decenijama su jos u fazi testiranja-prototipa-probne peoizvodnje. preovladjuju zastareli ili osveženi modeli.
- korupcija je rasirena od najviših do najnizih nivoa. caruju liferanti koji potkradaju budzet zakidajuci na komponentama: loše kineske namenske gume na mnogim vozilima ili reaktivni tenk panciri koji u pola komora imaju karton.
- lose odrzavanje naoruzanja - vozni park zapusten, one cuvene ogromne kolone sa vozilima pored puta jos na pocetku rata. jel to trebalo nekog da uplaši? tvoj mobilni raketni sistem jos menja lose odrzavane jeftinije gune a posle se ljutis na "americki himars" a ne na svoje dobavljače zbog kojih je manje mobilan i zato roknut?
- komandni kadar da ne komentarišemo. ako su svi likovi iz prošlog veka ko šojgu peskov i zaharova onda stvarno zdravo djaci.
- borbeni kadar - vojnici i podoficiri, regrutovani iz sredina iza jaroslavlja u propalim industrijskim kombinatima, koji region napuste tek kad su vojne vežbe. na papiru profi vojska a de fakto operativno i po borbenom moralu teritorijalna odbrana. prave puno uvezbane profi vojske nemaju vise od 100-200 hiljada. to je bilo vise nego dovoljno da plaši i završi posao u gruziji, jermeniji i čečeniji, ali za ukrajinu je premalo. a verovatno polovina iz tog sastava je bila angazovana u prvoj fazi operacije, i verovatno je okrnjena za polovinu, poginuli plus tesko ranjeni.
za to vreme ukrajina je jacala svoje snage ne samo po pomoci u oruzju nego i takticki - koriste sve modernije metode i to sve bolje izgleda. sta ce biti kad im jos porastu borbene i ofanzivne snage?
ruska armija je sada u poziciji gde je bio vermaht u leto 43. pred crvenom armijom koja jaca i sirom fronta krece kao hidra da zadaje udarce koje je sve teze zakrpiti. to se na kraju zavrsilo u berlinu, a sta ako se ova operacija kad tad zavrsi na krimu? dugorocno gledano, cela struktura operacije se klati kao kula od karata.
steta sto gospodin Lazanski nije ziv pa da nam to javi.
pre 1 godinu
Neka Rusija moli Boga da se zapad zaista ne umeša ozbiljno u ovaj rat(ovo do sada je bila igra) Moskva će biti najistočniji periferni gradić zapada.
(ne možda ako ipak, 11. septembar 2022 13:07)
A zapad i prvenstvo ukrajina mole Boga da Rusi ne krenu i po civilima kako to inače rade ameri (više od milion civila u Iraku skoro pola deca po sopstvenom priznanju)
Pogledaj broj žrtava civila u uirajini po podacima un i sve će ti biti jasno.
pre 1 godinu
Ruska propaganda na pocetku kontraofanzive kaze da je propala i da je sve unisteno
pre 1 godinu
Ja kad sam pisao da je Rusija "medvjed od papira", da je njihov "oruzje koje je sokiralo svijet" zapravo prefarbano sovjetsko, da bi u sukobu sa bilo kojom ozbiljnijom vojskom sve to izaslo na povrsinu, dobijao sam masu "kontra-argumenata". Te Kindzal (Iskander iz 80th zakacen na avion), te Su-57 (koji i dalje nema AESA radar), te Armata (ciju proizvodnju, Rusija nakon sankcija zbog aneksije Krima, nikad nije mogla pokrenuti), stala je proizvodnja T-90M ove godine zbog sankcija, a da prave Armate... Rusija ima vrhunskih inzenjera, ali jedan Javelin se sastavlja od dijelova iz 11 drzava. Jednostavno to je svijet tehnologije danas. O korupciji u drzavi koju vodi oligarhija je stvarno suvisno pricati. Putin je napravio jednu veliku gresku, a to je sto se nije povukao 2008. Jeste on digao Rusiju na noge, ali Rusija iz 2008. nije ista kao ona iz 1999. i trebalo joj je nesto drugo. Zato i postoje mandati, pamtili bi ga kao najboljeg predsjednika.
pre 1 godinu
Počela je velika de-imperijalizacija Rusije...
pre 1 godinu
Kako ovoga predstavnika za medije rusije nije sramota da laze? Covece cin ti je major ili pukovnik, pa imas vojnicki kodex? Do sada ste unistili vise opreme i oruzja nego sto je zapad isporucio. Zbog takvih ruska vojska ne moze da prosperira. Poslusni na pozicijama a neposlusni…
pre 1 godinu
Padaj silo i nepravdo!
pre 1 godinu
@XXL Na terenu i uopšte jedino RF deluje da će nestati kao takva, jer Ruje nemaju više čime da uzvrate, osim da 118. put prete nuklearnim napadom na Evropu.
pre 1 godinu
Cijela Ukrajina je trenutno u mraku, sve elektrane su raketirane od istoka do zapada. Rusi su dosad bili "blagi" što se tiče infrastrukture, za razliku od američke i NATO doktrine koji kad napadaju prvo udare na infrastrukturu da osakate protivnika. Tako je bilo u Iraku i kad su nas bombardovali. Uvijek sam se pitao što Rusi ne gađaju mostove kojima zapad doprema toliko oružje, rijeka Dnjepar dijeli Ukrajinu na pola i zbog čega Rusi praktične infrastrurno ne prepolove Ukrajinu. Priča kako nemaju čim, sad vidimo da imaju i biće toga još. Na ovom primjeru se da zaključiti koliko se Rusija suzdržavala dosad ali to vrijeme je očigledno prošlo jer su se Zelenski i njegovi zapadni sponzori previše opustili i sad je došlo vrijeme da se otrezne. Možete lupati minuse ali Ukrajina je bez struje, provjerite.
pre 1 godinu
Na ovim “vojnim” sajtovima pise da je ukuono 850 000 ljudi u aktivnoj vojnoj sluzbi u Rusiji. Ako su na Ukrajinu poslali 150 000, to je dobrih skoro 20% aktivne vojske.
Sa te strane, ne razumem komentare “da su hteli, mogli su to rusi i dosta jače pa da ih pregaze očas posla”. Po ovim brojevima izgleda da su se baš potrudili, ali eto, mogućnosti su im takve kakve su?
pre 1 godinu
Na ovim “vojnim” sajtovima pise da je ukuono 850 000 ljudi u aktivnoj vojnoj sluzbi u Rusiji. Ako su na Ukrajinu poslali 150 000, to je dobrih skoro 20% aktivne vojske.
Sa te strane, ne razumem komentare “da su hteli, mogli su to rusi i dosta jače pa da ih pregaze očas posla”. Po ovim brojevima izgleda da su se baš potrudili, ali eto, mogućnosti su im takve kakve su?
(Nerado se ide u vojnike, 11. septembar 2022 16:13) # Link komentara
koliko od toga su borbene jedinice? ne saljes na front regrute, kuvare, mehanicare, logistiku, mornare, avijaticare, one koji se bave nuklearnim arsenalom… nema u tom milionu vise od 200.000 boraca
pre 1 godinu
Ko zna šta se tu dešava. Evidentno je da su Rusi doživeli poraz i gledaju kako da se što pre saberu. Propaganda zapadna, ukrajinska i ruska je neverovatna u ovom ratu. Slušajući njih i sabirajuci stvari ispada da je u ovom ratu do sada poginulo stotine hiljada ljudi. Kao da je rat na istočnom frontu u WW2. Ali ruska propaganda je veća i dosta patetična, oni rat vode protiv ukrajinskiih nacionalista, fašizma, dobro naoružanog protivnika, NATO-a, duboke države, unipolarnog sveta, novog svetskog poretka, zla, Sorosa još samo da dodaju Netflixa, Holivuda, Miki Musa... Amerika na primer kad napadne nekog ona kaže "Demokratija" i to je to.
pre 1 godinu
Жао ми је Руса. Интелигентан, оригиналан и срдачан народ, али одувек канда радији да буде вазал (и то све неким језиво ретроградним владарима) него власник сопствене судбине. И своју слепу оданост култу вође још једном су платили десетинама хиљада својих невиних живота. Што је најгоре, Путин је вероватно безбедан од било каквог државног удара. Већина Руса ће га гледати као неког владара-мученика који је, ето, херојски пао бранећи свет од NWO.
pre 1 godinu
Rusi niti ruse zeleznicu ni mostove ni zgrade ni vozove bolnice ...Kod nas je NATO sve to gadjao... Zato ce Rusi i izgubiti. Napadas kako treba ili nikako ....
pre 1 godinu
@ fornax, 11. septembar 2022 18:1
Predstavnik za medije o kome pises nije samo major nego cak generalpotpukovnik, unapreden negde usred agresije. Nije bio u prvim redovima ali je ocigledno "dobro" izvestavao sta se tamo desava i eto, zvezdica vise za 44 unistena HIMARSa...
Po mom skromnom misljenju i to su razlozi za kule od karata sto se ovih dana rusi. Stabilizacija fronta vise nije moguca, samo raspad.
pre 1 godinu
Rusija gadja krstarecim raketama Harkov, Odesu, Dnjepropetrovsk....
Pogodjene su elektrane. Nema nigde struje u pola Ukrajine
Rusija je krenula sa unistavanjem infrastrukture.
I to ne samo ih Crnog mora vec i sa Kaspijskog jezera. Bice ovo duga noc...
pre 1 godinu
Rusi drže ogroman prostor sa 100 hiljada vojnika dok Ukrajina ima 500 hiljada mobilisanih. To nije klasični front gde su iskopani rovovi nego gde jedno oklopno vozilo dođe na svakih par kilometara, tako da je tu lako probiti front. Kad Rusi skocentrišu snage na tom prostoru Ukrajinci će opet biti potisnuti.
pre 1 godinu
Kad su Ukrajinci tako temeljno informisani kad ce vise da izbace broj svojih poginulih do danas u ovom sukobu. Od svega imamo samo izjavu Zelenskog od prije kako ih je ginulo 100-200 na dan i nista vise. Ne smiju jer znaju kad bi saopstili da bi zavladao strah medju njihovim trupama. Rusi su bar izbacili u jednom momentu statistiku gubitaka a Ukrajinci nista. Tu se da zakljuciti ko laze i umanjuje a istina je uvijek u sredini. Rusa je dosta poginulih ali koliki god bio taj broj Ukrajinaca ima duplo vise.
pre 1 godinu
@ ne mozda ako ipak
Ako se zapad/Nato (28 zemalja) umesa u ovaj sukob i krene na Moskvu najverovatnije ce dobiti rat. Mada, niko nikada u istoriji nije uspeo osvojiti grad od cak 12 miliona stanovnika.
Ali, posledice za zapad ce biti tako strasne da ce se oporavljati narednih 50 godina.
Moras da shvatis da Rusija moze i ima cime da uzvrati, ima cak i interkontinentalne balisticke rakete, ove najnovije je nemoguce presresti zbog nepredvidive trajektorije, to su i ameri priznali.
Da, Rusija bi bila sravnjena sa zemljom, ali bogami i dobri delovi zapada.
Mislim da takve zrtve Nato nije spreman sebi da priusti.
pre 1 godinu
Na ovim “vojnim” sajtovima pise da je ukuono 850 000 ljudi u aktivnoj vojnoj sluzbi u Rusiji. Ako su na Ukrajinu poslali 150 000
----------
Много шта улази у тај број што се тиче "активне" службе. На почетку агресије, Руси су напали са 190 000 до 200 000. Потом су још додали, али Украјинци нешто одузели. Никад није било у питању 150 000.
pre 1 godinu
Nešto slično se dešavalo i proletos, kad su Rusi odustali u pravca Harkov-Kijev, pa pritisnuli na jugu. Mnogi su još tad komentarisali kako je gotovo sa Rusijom, slomiće ih sankcije, itd. Suviše je rano za bilo kakve zaključke, sve dok se ovaj cirkus ne završi. Slažem se da sa onima koji kažu da treba isterati agresora. Koliko vidim, zapad je i ovde agresor, samo na mnogo podmukliji način. Pripremali su se na ovo još od "Evromajdana" i prvih sankcija uvedenih Rusiji. Tipičan primer poslovice: "Zavadi pa vladaj." Danas može i da se kaže: "Zapadi pa vladaj."
pre 1 godinu
@Sada, Rusi čekaju da Ameri uzađu iz Sirije pa će onda napustiti Ukrajinu.
pre 1 godinu
Rusi gađali termoelektrane, raspad elektromreže je toliki da su morali da isključe preostale dve nuklarne elektrane sa mreže da ne bi došlo do preopterećenja... Haos kreće!
pre 1 godinu
Rusi ugasili struju da se ne vidi gde beze.
pre 1 godinu
@Aleksandar - to nije dobro kad je baš sada g-din Lavrov našao da pregovara kako kažeš jer to znači da će rusi nešto gadno preduzeti kao što je g-din Putin molio da se razgovara, a to se smatralo slabošću pa su dobili rat. Samo zato što Amerika i Zapad poznaju i priznaju silu o čemu i sami govore Ukrajina će, a i mora nestati kao takva.
pre 1 godinu
neutral fe
alal vera na komentaru....
pre 1 godinu
Zbroj, 11. septembar 2022 15:10) # Link
Kad su to Rusi objavili svoje gubitke?
Ukrajinci su svoje nema davno.
Rusi su jedino objavili da su uništili duplo više HIMARSa nego šta su ih ovi uopšte dobili.
(Ajde, 11. septembar 2022 15:22)
Mislim da je Ukrajini isporucen i odredjeni broj sistema jako slicnih HIMARS-ima, dodajmo na to propagandu i eto odakle zabuna oko toga.
Takodje, nemojmo bas verovati da su podaci o broju isporucenih sistema tacni, ko zna sta se tu jos isporucuje i u kojoj kolicini bez uvida medija, to moze da objasni i jako velik broj dodatnih ukrajinskih aviona.
pre 1 godinu
Putin je napravio jednu veliku gresku, a to je sto se nije povukao 2008. Jeste on digao Rusiju na noge, ali Rusija iz 2008. nije ista kao ona iz 1999. i trebalo joj je nesto drugo. Zato i postoje mandati, pamtili bi ga kao najboljeg predsjednika.
(sultan, 11. septembar 2022 20:39)
kratko i jasno.
pre 1 godinu
nije to tako kako se zamislja..ides puskom,osvojis,zabodes kocic i ides dalje..i tako dok ne osvojis sve..vojna strategija se izvucava na terenu svaki da.teren,vreme,moral,sve sve sve i onda dejstvujes.ukrajina,ako nastavi da dobija,kupuje,kako god opremu sa zapada i dalje..rusija je u problemu.ako se razvuce ovaj sukob na preko godinu dana,ode rusima i krim i na kraju ce se i braniti.jer,zapamtite..kad ti neko napadne kucu,branis je kako znas i umes i cekas da napadacu dojadi i shvati da ce izgubiti zivot zbog neceg sto nije njegovo.
pre 1 godinu
sadmalo Ukrajinska Specijalna operacija
pre 1 godinu
Da se vratimo istim ovim komentarima za 7-10 dana? Ili recimo: da svako od cenjenih komentatora napise ukratko kako vidi stanje na frontu cca 20.09...To je zanimljivije od prepricavanja ove ili one propagande ukljucujuci tu i ideologiju mrznje/samomrznje. Ja ocekujem samo jos vecu eskalaciju sukoba i stradanja vojnika i civila obeju strana.
pre 1 godinu
jos jadna u nizu gluoosti.
pre 1 godinu
Od momenta odobravanja izvoza žitarica počeli su problemi za Rusiju. Nikada pokazuvanje dobre volje prema neprijatelju ne radi!
pre 1 godinu
Daj Putine budi drug i završi ovaj rat! Povuci vojsku iz Ukrajine dok ti nije uništena i da uživamo u fudbalu. Uskoro počinje Katar.
pre 1 godinu
Ко није научио руску воену доктрину тек ће је схватити ускоро.
pre 1 godinu
Neka Ukrajina i Zapad moli Boga da Rusija ne mobilise celu drzavu za rat.
Ukoliko se to desi Zapad ce se zvati Istok.
pre 1 godinu
Rusija je pre rata delovala kao mocna sila
(boško, 11. septembar 2022 09:01)
Ti stvarno veruješ da je Ukrajina toliko jaka da se sama suprotstavi i da 200 dana odoleva jednoj Rusiji? Pa bez pomoći SAD i EU, rat bi odavno bio gotov.
Ovo je treći svetski rat samo što je umotan u celofan da bi se pokazala "slabost" Rusije.
pre 1 godinu
Rusija je usla sa 150000 hiljade vojnika naspran 600000 UK, dobro I drzi ovoliku teritoriju!
pre 1 godinu
Bacvanin, 11. septembar 2022 08:06
Полако са закључцима, сукоб је тек почео и још увек траје,са променљивим резултатима, нико овде од многих који коментаришу не види да се овде не ради само о обичном војном сукобу (да је тако решила би га Русија у своју корист одавно),већ се ради о сукобу ресурса Запада и Русије,из тог разлога Русија и није јаче загризла у Украјини,већ је са одређеним капацитетом ушла у сукоб.
Једна добијена битка од стране Украјине (што јесте за сваки респект) не значи и добијени рат.
Руси у сваком тренутку калкулишу, и мало је вероватно да нису знали да Украјина спрема оволику војску за контра-офанзиву,пре ће бити да су допустили из неких тактичких и стратегијских разлога да ВСУ заузме оволики простор, практично без отпора војске РФ која се ,скоро па без борби повукла из Балаклеје,Купјанска и Изјума.
Украјинци су у ову контра-офанзиву уложили буквално све силе и снаге које у овом тренутку имају и то је једноставно морало да да резултата.
Са друге стране,војни ресурси Украјине и Русије су неупоредиви и јасно је да су на страни Русије, поента је овде у економском рату и ко ће кога поставити на колена,Русија Запад или Запад Русију, ко ту битку добије аутоматски је добио и битку за Украјину,јер без помоћи запада Украјина неће моћи да пружа јачи отпор Русији,када ови касније буду много јаче и озбиљније кренули у офанзиву и на освајање територија.
Уосталом време ће најбоље показати,ко губи а ко добија ,тиха вода брег рони!
pre 1 godinu
Jel neko od ovih koji misle da je Ukrajina razvalila Ruse ovom ofanzivom, zna da igra šah? Čujemo se sledeće nedelje.
(nisam navijač ni jedne strane u ovom sukobu)
pre 1 godinu
Ukrajina je uspela na samo 30km o ruske granice da sakupi silnu vojsku, tehniku, logistiku, itd za jednu kontraofenzivu, a da Rusija nista od toga nije videla dok nisu krenuli u napad. Izgleda da su u harkovu ruski spijuni pohapseni. Niko od pro ruskog stanovnistva nije javio rusiji nista. Zapitajte se zasto. Pricamo o gradu Harkovu, koji je na 20km od ruske granice.
Ukrajinci su uradili odlican posao, pokazali su da ima smisla da im se daje jos oruzja jer ocigledno da mogu oslobadjati teritorije.
pre 1 godinu
Izadjite iz Ukr. Vratite se u svoju zemlju.
pre 1 godinu
Ne bih ja već proglašavao pobednika u ovom ratu. Svi brije o tome kako je Ukrajina apsolutni pobednik, a Rusija apsolutni gubitnik. Ali ako se malo bolje pogleda Ukrajinci su povratili tek 2000km2, od oko 100000km2 koliko su Rusi zauzeli od početka sukoba. Pritom ide zima koja je uvek kroz istoriju Rusima bila saveznik, na ovaj ili onaj način.
pre 1 godinu
Sećam se za Izjum, bio je beznačajan grad, kada je prešao u ruske ruke.
Sada je to strateški važan grad, koji su Ukrajinci vratili.
Propaganda sa obe strane je poprimila zastrašujuće razmere.
Ne verujem nikome ništa, samo me zanima kada će prestati ovo.
pre 1 godinu
Rusi niti ruse zeleznicu ni mostove ni zgrade ni vozove bolnice ...Kod nas je NATO sve to gadjao... Zato ce Rusi i izgubiti. Napadas kako treba ili nikako ....
pre 1 godinu
Rusi drže ogroman prostor sa 100 hiljada vojnika dok Ukrajina ima 500 hiljada mobilisanih. To nije klasični front gde su iskopani rovovi nego gde jedno oklopno vozilo dođe na svakih par kilometara, tako da je tu lako probiti front. Kad Rusi skocentrišu snage na tom prostoru Ukrajinci će opet biti potisnuti.
pre 1 godinu
Neka Rusija moli Boga da se zapad zaista ne umeša ozbiljno u ovaj rat(ovo do sada je bila igra) Moskva će biti najistočniji periferni gradić zapada.
(ne možda ako ipak, 11. septembar 2022 13:07)
A zapad i prvenstvo ukrajina mole Boga da Rusi ne krenu i po civilima kako to inače rade ameri (više od milion civila u Iraku skoro pola deca po sopstvenom priznanju)
Pogledaj broj žrtava civila u uirajini po podacima un i sve će ti biti jasno.
pre 1 godinu
Rat u Ukrajini traje tek 200 dana. Ratovi u bivšoj Jugoslaviji, Avganistanu, Iraku, Siriji trajali su ili traju godinama. Zemlje potpuno razorene. Svako ko misli da su Ukrajina ili Rusija blizu pobede, vara se. Ono što je sigurno jeste da je ukrajinski narod izgubio svoju budućnost i da će morati da se raseli ili da da život za slobodu svojih čukun unuka.
pre 1 godinu
Kad su Ukrajinci tako temeljno informisani kad ce vise da izbace broj svojih poginulih do danas u ovom sukobu. Od svega imamo samo izjavu Zelenskog od prije kako ih je ginulo 100-200 na dan i nista vise. Ne smiju jer znaju kad bi saopstili da bi zavladao strah medju njihovim trupama. Rusi su bar izbacili u jednom momentu statistiku gubitaka a Ukrajinci nista. Tu se da zakljuciti ko laze i umanjuje a istina je uvijek u sredini. Rusa je dosta poginulih ali koliki god bio taj broj Ukrajinaca ima duplo vise.
pre 1 godinu
Rusija je pre rata delovala kao mocna sila
pre 1 godinu
Agresor će izgubiti
pre 1 godinu
Ко није научио руску воену доктрину тек ће је схватити ускоро.
(Вук, 11. septembar 2022 08:59) # Link komentara
odavno shvaceno, gomila artiljerije i juris tenkova i pesadije. vazdusna dominacija nula, manevar nula, lokalna inicijativa nula. jos dodaj da je ovo osvajacki rat pa nije ni moral na visini i dobijes katastrofu.
pre 1 godinu
Hej, Kadirov, jel ces ti da budes na celu svoje vojske ?
pre 1 godinu
Cijela Ukrajina je trenutno u mraku, sve elektrane su raketirane od istoka do zapada. Rusi su dosad bili "blagi" što se tiče infrastrukture, za razliku od američke i NATO doktrine koji kad napadaju prvo udare na infrastrukturu da osakate protivnika. Tako je bilo u Iraku i kad su nas bombardovali. Uvijek sam se pitao što Rusi ne gađaju mostove kojima zapad doprema toliko oružje, rijeka Dnjepar dijeli Ukrajinu na pola i zbog čega Rusi praktične infrastrurno ne prepolove Ukrajinu. Priča kako nemaju čim, sad vidimo da imaju i biće toga još. Na ovom primjeru se da zaključiti koliko se Rusija suzdržavala dosad ali to vrijeme je očigledno prošlo jer su se Zelenski i njegovi zapadni sponzori previše opustili i sad je došlo vrijeme da se otrezne. Možete lupati minuse ali Ukrajina je bez struje, provjerite.
pre 1 godinu
E moji Rusi. Tolika tehnička nadmoć i ništa. Plaćaju danak poltronskom kadrovisanju u vojsci. Ipak rat vode ljudi. A kad imaš nesposoban kadar, gubiš i rat i ljude.
pre 1 godinu
@Aleksandar - to nije dobro kad je baš sada g-din Lavrov našao da pregovara kako kažeš jer to znači da će rusi nešto gadno preduzeti kao što je g-din Putin molio da se razgovara, a to se smatralo slabošću pa su dobili rat. Samo zato što Amerika i Zapad poznaju i priznaju silu o čemu i sami govore Ukrajina će, a i mora nestati kao takva.
pre 1 godinu
Nešto slično se dešavalo i proletos, kad su Rusi odustali u pravca Harkov-Kijev, pa pritisnuli na jugu. Mnogi su još tad komentarisali kako je gotovo sa Rusijom, slomiće ih sankcije, itd. Suviše je rano za bilo kakve zaključke, sve dok se ovaj cirkus ne završi. Slažem se da sa onima koji kažu da treba isterati agresora. Koliko vidim, zapad je i ovde agresor, samo na mnogo podmukliji način. Pripremali su se na ovo još od "Evromajdana" i prvih sankcija uvedenih Rusiji. Tipičan primer poslovice: "Zavadi pa vladaj." Danas može i da se kaže: "Zapadi pa vladaj."
pre 1 godinu
Rat moze jako brzo da prestane, cim se ruski tenkovi vrate nazad u Rusiju. Bolje milom, nego silom, manje ce biti zrtava na obe strane. Manje ce naroda postradati, manje ce domova srusiti. Stvarno ne razumem da Rusi toliko odugovlace a sve odluke su u niihovim rukama.
pre 1 godinu
@ ne mozda ako ipak
Ako se zapad/Nato (28 zemalja) umesa u ovaj sukob i krene na Moskvu najverovatnije ce dobiti rat. Mada, niko nikada u istoriji nije uspeo osvojiti grad od cak 12 miliona stanovnika.
Ali, posledice za zapad ce biti tako strasne da ce se oporavljati narednih 50 godina.
Moras da shvatis da Rusija moze i ima cime da uzvrati, ima cak i interkontinentalne balisticke rakete, ove najnovije je nemoguce presresti zbog nepredvidive trajektorije, to su i ameri priznali.
Da, Rusija bi bila sravnjena sa zemljom, ali bogami i dobri delovi zapada.
Mislim da takve zrtve Nato nije spreman sebi da priusti.
pre 1 godinu
@Sada, Rusi čekaju da Ameri uzađu iz Sirije pa će onda napustiti Ukrajinu.
pre 1 godinu
Neka Rusija moli Boga da se zapad zaista ne umeša ozbiljno u ovaj rat(ovo do sada je bila igra) Moskva će biti najistočniji periferni gradić zapada.
pre 1 godinu
Zbroj, 11. septembar 2022 15:10) # Link
Kad su to Rusi objavili svoje gubitke?
Ukrajinci su svoje nema davno.
Rusi su jedino objavili da su uništili duplo više HIMARSa nego šta su ih ovi uopšte dobili.
(Ajde, 11. septembar 2022 15:22)
Mislim da je Ukrajini isporucen i odredjeni broj sistema jako slicnih HIMARS-ima, dodajmo na to propagandu i eto odakle zabuna oko toga.
Takodje, nemojmo bas verovati da su podaci o broju isporucenih sistema tacni, ko zna sta se tu jos isporucuje i u kojoj kolicini bez uvida medija, to moze da objasni i jako velik broj dodatnih ukrajinskih aviona.
pre 1 godinu
Rusi slomili zube na zemlji bez modernog aviona i tenka.
pre 1 godinu
Sećam se za Izjum, bio je beznačajan grad, kada je prešao u ruske ruke.
Sada je to strateški važan grad, koji su Ukrajinci vratili.
Propaganda sa obe strane je poprimila zastrašujuće razmere.
Ne verujem nikome ništa, samo me zanima kada će prestati ovo.
(Info Mag, 11. septembar 2022 12:47)
Kada napraviš kao Rusi vojnu bazu tamo i postaviš mesto kao uporište za svoju vojsku, a posle ti ostane zarobljeno stotine tenkova, uz činjenicu da su oslobođeni i poslednji veći gradovi u Harkovskoj oblasti... Izuzetno je bitno.
pre 1 godinu
Neverovatno kako beze Rusi, I ostavljaju onoliko naoruzanje, pa samo sa tim osvojenim tenkovima mogu Ukrainci da nastave ofanzivu, Samo prefarbas Z I to je to,
pre 1 godinu
Vojni poraz Rusije znači kraj za Putina. A vjerojatno i kraj rata.
Nadamo se svim tim događajima što prije.
pre 1 godinu
@Babangida Ti stvarno verujes da Ukrajina nije mogla izaci na kraj 2014te sa separatistima na Donbasu i zavrsiti tu pricu za 10 dana?Pa bez pomoci Rusije ne bi postojale nikakve Dnr Lnr.
pre 1 godinu
Ruska vojska se tako brzo "pregrupira" da ih je nemoguće stći u bežaniji.
pre 1 godinu
Meni je zaista poražavajuće da jedan narod (mislim na celokupnu ex. YU) i dalje ovako lakoveran na propagandu sa obe strane.
Sve ovo smo osetili na svojoj koži, rascepanje države, naroda, ekonomije, podvale, ubistva, kriminal. Pogledajte na šta liči Bosna, Makedonija, Hrvatska, Srbija... Svako od nas ima iste probleme. Siromaštvo, institucije, nedovoljno dece, boleštine.
Posle svega i to neka davno, opet padamo na iste fore. Što je najgore, sad da reše ponovo da nas nahuškaju opet bi se pobili.
pre 1 godinu
drugim rečima: narod ukrajine je većinski odlučio da više ne živi u državi koja je imitacija belorusije. kad ćete da shvatite da se ne širi nato na istok nego istočne države koje su susedi rusiji ne žele više da žive pod ruskim patronatom pa beže pod nato kišobran... zašto je tako vidimo baš na primerima gruzije i ukrajine.
(neutral fe, 11. septembar 2022 18:08
Tako je Rusi su željeli instalirati onog prorusa Janukoviča onomad i tada je zapravo sve počelo jer Putin prekopava po povijesti i stvara nekakvu novu veliku carsku Rusiju iliti ruski svet. Kada to nije uspjelo onda je odlučio podsjetiti ruski živalj u Donbasu da je ugrožen, do tada oni to nisu znali. Krenulo se u osvajanje Krima pobuna u Donbasu. Kruna svega trebala je biti specijalna akcija gdje bi Rusi smjenili legitimno vodstvo Ukrajine i postavili svoga Lukašenka. Da im je to uspjelo realizacija ruskog sveta bila bi sitnica. Ali Ukrajinci niti nitko pametan s njima ne želi, jedino se Orban ukakio ,a Srbi pak misle izvuči neku korist od moćnog brata Putina. A ono ispade da brat ima ozbiljnih problema i da nije baš toliko moćan kao što se predstavljao i kao što ga je Lazanski na ovim prostorima reklamirao.
pre 1 godinu
Rusija je usla sa 150000 hiljade vojnika naspran 600000 UK, dobro I drzi ovoliku teritoriju!
(Kontras, 11. septembar 2022 11:04)
A sto je ulazila? Znali su koliko UKR vojnika ih ceka.
pre 1 godinu
Mislim da je vreme da Putin spremi četkicu za zube i pidjamu pa pravac Hag. Jer kad ga njegovi, oni isti koji ga sad veličaju, dohvate potencijalna doživotna robija će mu se činiti kao raj.
pre 1 godinu
Rusija gadja krstarecim raketama Harkov, Odesu, Dnjepropetrovsk....
Pogodjene su elektrane. Nema nigde struje u pola Ukrajine
Rusija je krenula sa unistavanjem infrastrukture.
I to ne samo ih Crnog mora vec i sa Kaspijskog jezera. Bice ovo duga noc...
pre 1 godinu
Imace ukrainci posla sad dok prefarbaju slovo z", sa svih onih tenkova i ostalih vozila sto su im rusi ostavili. ?
pre 1 godinu
Ko zna šta se tu dešava. Evidentno je da su Rusi doživeli poraz i gledaju kako da se što pre saberu. Propaganda zapadna, ukrajinska i ruska je neverovatna u ovom ratu. Slušajući njih i sabirajuci stvari ispada da je u ovom ratu do sada poginulo stotine hiljada ljudi. Kao da je rat na istočnom frontu u WW2. Ali ruska propaganda je veća i dosta patetična, oni rat vode protiv ukrajinskiih nacionalista, fašizma, dobro naoružanog protivnika, NATO-a, duboke države, unipolarnog sveta, novog svetskog poretka, zla, Sorosa još samo da dodaju Netflixa, Holivuda, Miki Musa... Amerika na primer kad napadne nekog ona kaže "Demokratija" i to je to.
pre 1 godinu
Lavrov sad našao da nudi da se pregovara. Došla maca na vratanca.
pre 1 godinu
rusofili su u deliriumu, mnogi su dezorentisani, munjeni, lete kao muva bez glave, ispiranje mozga bajkama i basnama dolazi na naplatu. Ruska vojska je paradna sila, o nekoj moćnoj globalnoj sili više nema ni govora, to je završena priča, trenutno je sreća što imaju atomsku bombu, inače bi Kina već bila u sibiru
pre 1 godinu
Ispada da je Rusija najveci dobavljač oruzja Ukrajini, na desetine vojnih oklopnih vozila i tenkova je napusteno u Harkovu...
pre 1 godinu
Zbroj, 11. septembar 2022 15:10) # Link
Kad su to Rusi objavili svoje gubitke?
Ukrajinci su svoje nema davno.
Rusi su jedino objavili da su uništili duplo više HIMARSa nego šta su ih ovi uopšte dobili.
pre 1 godinu
Nešto slično se dešavalo i proletos, kad su Rusi odustali u pravca Harkov-Kijev, pa pritisnuli na jugu. Mnogi su još tad komentarisali kako je gotovo sa Rusijom, slomiće ih sankcije, itd. Suviše je rano za bilo kakve zaključke, sve dok se ovaj cirkus ne završi. Slažem se da sa onima koji kažu da treba isterati agresora. Koliko vidim, zapad je i ovde agresor, samo na mnogo podmukliji način. Pripremali su se na ovo još od "Evromajdana" i prvih sankcija uvedenih Rusiji. Tipičan primer poslovice: "Zavadi pa vladaj." Danas može i da se kaže: "Zapadi pa vladaj."
(Pikaso, 11. septembar 2022 17:04)
drugim rečima: narod ukrajine je većinski odlučio da više ne živi u državi koja je imitacija belorusije. kad ćete da shvatite da se ne širi nato na istok nego istočne države koje su susedi rusiji ne žele više da žive pod ruskim patronatom pa beže pod nato kišobran... zašto je tako vidimo baš na primerima gruzije i ukrajine.
pre 1 godinu
@verize i @ma da
Upravo to i kažem. Rusija je na Ukrajinu poslala veliki deo svoje vojske (možda čak i opasno veliki deo svoje vojske). Rusija nije u stanju da pobedi Ukrajinu.
pre 1 godinu
Nekako su rusofili na ovoj strani postali uznemireni! Kako su u početku okupacionog rata u Ukrajini pisali: za 7 dana su Rusi u Berlinu. Gde sada beže?
pre 1 godinu
Жао ми је Руса. Интелигентан, оригиналан и срдачан народ, али одувек канда радији да буде вазал (и то све неким језиво ретроградним владарима) него власник сопствене судбине. И своју слепу оданост култу вође још једном су платили десетинама хиљада својих невиних живота. Што је најгоре, Путин је вероватно безбедан од било каквог државног удара. Већина Руса ће га гледати као неког владара-мученика који је, ето, херојски пао бранећи свет од NWO.
pre 1 godinu
Počela je velika de-imperijalizacija Rusije...
pre 1 godinu
@XXL Na terenu i uopšte jedino RF deluje da će nestati kao takva, jer Ruje nemaju više čime da uzvrate, osim da 118. put prete nuklearnim napadom na Evropu.
pre 1 godinu
Sad tek shvatam kakve gluposti je pricao onaj Lazanski..
(Hugo Boss, 11. septembar 2022 18:12)
bolje ikad nego nikad... inače, vrlo upućeni i nepristrasni vojni analitičari su ga još početkom devedesetih prozvali lažanski. često je potpuno promašivao u analizama tadašnjih balkanskih bitaka i ratova ali se iz toga nekim slučajem izvukao "neoštećeno" u javnosti, valjda zato što vazda imamo pileće pamćenje. inače, ko se seća njegovih vojnih reportaža osamdesetih, zna kako je tada veličao zapadne armije - posle je skroz obrnuo ćurak pa veličao rusku, čak i u vreme onog debakla u tzv. prvom čečenskom ratu - ali poenta je da je u oba slučaja bio previše neobjektivan. vojna nauka, kao i svaka druga, to ne podnosi, jer ako gledamo samo na jedno oko, ne vidimo opasnosti (ili sopstvene zablude) koje vrebaju van našeg vidnog polja, koje smo pritom (ne)svesno skratili uvažavajući samo činjenice koje nama odgovaraju.
neke od činjenica su:
- ruska armija decenijama kuburi sa samostalnim i full operativnim oficirskim kadrom. napreduju poltroni i laktaroši. naravno, toga ima u svim armijama sveta ali
- ruska armija ima zastarelu komandnu strukturu, losu koordinaciju i losu komunikaciju izmedju rodova: pešadija-oklop-artiljerija-vazduh-voda. od štabova do šatora.
- ruska armija ima problem sa zalihama moderne municije i borbenih sredstava. moderno naoruzanje najavljivano decenijama su jos u fazi testiranja-prototipa-probne peoizvodnje. preovladjuju zastareli ili osveženi modeli.
- korupcija je rasirena od najviših do najnizih nivoa. caruju liferanti koji potkradaju budzet zakidajuci na komponentama: loše kineske namenske gume na mnogim vozilima ili reaktivni tenk panciri koji u pola komora imaju karton.
- lose odrzavanje naoruzanja - vozni park zapusten, one cuvene ogromne kolone sa vozilima pored puta jos na pocetku rata. jel to trebalo nekog da uplaši? tvoj mobilni raketni sistem jos menja lose odrzavane jeftinije gune a posle se ljutis na "americki himars" a ne na svoje dobavljače zbog kojih je manje mobilan i zato roknut?
- komandni kadar da ne komentarišemo. ako su svi likovi iz prošlog veka ko šojgu peskov i zaharova onda stvarno zdravo djaci.
- borbeni kadar - vojnici i podoficiri, regrutovani iz sredina iza jaroslavlja u propalim industrijskim kombinatima, koji region napuste tek kad su vojne vežbe. na papiru profi vojska a de fakto operativno i po borbenom moralu teritorijalna odbrana. prave puno uvezbane profi vojske nemaju vise od 100-200 hiljada. to je bilo vise nego dovoljno da plaši i završi posao u gruziji, jermeniji i čečeniji, ali za ukrajinu je premalo. a verovatno polovina iz tog sastava je bila angazovana u prvoj fazi operacije, i verovatno je okrnjena za polovinu, poginuli plus tesko ranjeni.
za to vreme ukrajina je jacala svoje snage ne samo po pomoci u oruzju nego i takticki - koriste sve modernije metode i to sve bolje izgleda. sta ce biti kad im jos porastu borbene i ofanzivne snage?
ruska armija je sada u poziciji gde je bio vermaht u leto 43. pred crvenom armijom koja jaca i sirom fronta krece kao hidra da zadaje udarce koje je sve teze zakrpiti. to se na kraju zavrsilo u berlinu, a sta ako se ova operacija kad tad zavrsi na krimu? dugorocno gledano, cela struktura operacije se klati kao kula od karata.
steta sto gospodin Lazanski nije ziv pa da nam to javi.
pre 1 godinu
Ja kad sam pisao da je Rusija "medvjed od papira", da je njihov "oruzje koje je sokiralo svijet" zapravo prefarbano sovjetsko, da bi u sukobu sa bilo kojom ozbiljnijom vojskom sve to izaslo na povrsinu, dobijao sam masu "kontra-argumenata". Te Kindzal (Iskander iz 80th zakacen na avion), te Su-57 (koji i dalje nema AESA radar), te Armata (ciju proizvodnju, Rusija nakon sankcija zbog aneksije Krima, nikad nije mogla pokrenuti), stala je proizvodnja T-90M ove godine zbog sankcija, a da prave Armate... Rusija ima vrhunskih inzenjera, ali jedan Javelin se sastavlja od dijelova iz 11 drzava. Jednostavno to je svijet tehnologije danas. O korupciji u drzavi koju vodi oligarhija je stvarno suvisno pricati. Putin je napravio jednu veliku gresku, a to je sto se nije povukao 2008. Jeste on digao Rusiju na noge, ali Rusija iz 2008. nije ista kao ona iz 1999. i trebalo joj je nesto drugo. Zato i postoje mandati, pamtili bi ga kao najboljeg predsjednika.
pre 1 godinu
Sad tek shvatam kakve gluposti je pricao onaj Lazanski..
pre 1 godinu
Rusi niti ruse zeleznicu ni mostove ni zgrade ni vozove bolnice ...Kod nas je NATO sve to gadjao.
(Nikola, 11. septembar 2022 15:09)
Za to treba vazduhoplovstvo sa preciznom municijom da bi uništilo ciljeve u operativnoj i strateškoj dubini, posebno pokretne. Rusija nema prevlast u vazdušnom prostoru. PVO Ukrajine je i dalje opasnost a posebno nakon što su dobili PVO rakete sa zapada. Takodje, Rusi nemaju dovoljno preciznog avio-naoružanja, a i to što imaju nije za gadjanje iznad 3000 metara tako da njihovi avioni moraju da se spuste ispod 3000 metara da bi gadjali pokretne ciljeve, pa su u dometu čak i raketa koje se ispaljuju sa ramena. Rusko vazduhoplovstvo je ograničeno na napade neposredno iznad fronta, ali Rusi za to imaju dovoljno artiljerije pa su im avioni za te zadatke skupi. Jedino gadjanje u dubini mogu da obave krstarećim raketama ali one su samo za nepokretne ciljeve, i rakete su im poprilično istrošene. Vrlo retko sada čujemo o napadu krstarećim raketama. Zaključak, američko vazduhoplovstvo brzo uzme prevlast u vazduhu i ima ogroman arsenal preciznog naoružanja za gadjanje i preko 5000 metara visine tako da mogu da love i uništavaju pokretne ciljeve i logistiku duboko u pozadini. Rusko vazduhoplovstvo, kao što vidimo, je uglavnom prizemljeno, nema visoko-tehnološkog naoružanja i Rusija nije uspela da ostvari prevlast u vazduhu. Tako da se ovaj rat vodi kao drugi svetski rat, borbe se vode direktno na frontu, niko ne leti i ne gadja strateški u pozadinu.
pre 1 godinu
Od momenta odobravanja izvoza žitarica počeli su problemi za Rusiju. Nikada pokazuvanje dobre volje prema neprijatelju ne radi!
pre 1 godinu
Na ovim “vojnim” sajtovima pise da je ukuono 850 000 ljudi u aktivnoj vojnoj sluzbi u Rusiji. Ako su na Ukrajinu poslali 150 000, to je dobrih skoro 20% aktivne vojske.
Sa te strane, ne razumem komentare “da su hteli, mogli su to rusi i dosta jače pa da ih pregaze očas posla”. Po ovim brojevima izgleda da su se baš potrudili, ali eto, mogućnosti su im takve kakve su?
pre 1 godinu
Da se vratimo istim ovim komentarima za 7-10 dana? Ili recimo: da svako od cenjenih komentatora napise ukratko kako vidi stanje na frontu cca 20.09...To je zanimljivije od prepricavanja ove ili one propagande ukljucujuci tu i ideologiju mrznje/samomrznje. Ja ocekujem samo jos vecu eskalaciju sukoba i stradanja vojnika i civila obeju strana.
pre 1 godinu
Meni je zaista poražavajuće da jedan narod (mislim na celokupnu ex. YU) i dalje ovako lakoveran na propagandu sa obe strane.
Sve ovo smo osetili na svojoj koži, rascepanje države, naroda, ekonomije, podvale, ubistva, kriminal. Pogledajte na šta liči Bosna, Makedonija, Hrvatska, Srbija... Svako od nas ima iste probleme. Siromaštvo, institucije, nedovoljno dece, boleštine.
Posle svega i to neka davno, opet padamo na iste fore. Što je najgore, sad da reše ponovo da nas nahuškaju opet bi se pobili.
(Aleksandar, 11. septembar 2022 13:39)
Mislim da ne bi. Ti donosiš zaključke na osnovu komentara na portalima. Tu dođe masa istrese se i ode na roštilj, u grad, sport neki i to je to. Realno nikoga ovde nije briga šta se dešava, pogoto niko ne bih se vatao puške.
pre 1 godinu
Rusi gađali termoelektrane, raspad elektromreže je toliki da su morali da isključe preostale dve nuklarne elektrane sa mreže da ne bi došlo do preopterećenja... Haos kreće!
pre 1 godinu
au brate sergej, od “promenjena geografija” do “ne odbijamo pregovore” u par dana. izgleda da bi stvari mogle biti i gore od ove, vec sad, katastrofe.
pre 1 godinu
Kako ovoga predstavnika za medije rusije nije sramota da laze? Covece cin ti je major ili pukovnik, pa imas vojnicki kodex? Do sada ste unistili vise opreme i oruzja nego sto je zapad isporucio. Zbog takvih ruska vojska ne moze da prosperira. Poslusni na pozicijama a neposlusni…
pre 1 godinu
@ fornax, 11. septembar 2022 18:1
Predstavnik za medije o kome pises nije samo major nego cak generalpotpukovnik, unapreden negde usred agresije. Nije bio u prvim redovima ali je ocigledno "dobro" izvestavao sta se tamo desava i eto, zvezdica vise za 44 unistena HIMARSa...
Po mom skromnom misljenju i to su razlozi za kule od karata sto se ovih dana rusi. Stabilizacija fronta vise nije moguca, samo raspad.
pre 1 godinu
Padaj silo i nepravdo!
pre 1 godinu
@Marko87
Jedino sto moze tacno objasniti deseti "vaskrs" ukrajinske avijacije od kad je Kremlj proglasio mrtvom je cinjenica da Kremlj jednostavno laze. Laze i Kijev naravno ali ovo je recimo toliko ocigledno jer ukrajinci lete od prvig dana bez prestanka. Takodje je vise nego ocigledno da Rusi nemaju apsolutnu pa cak izgleda ni minimalnu vazdusnu premoc iznad fronta da covek ne moze da se ne zapita u sta su se to decenijama ljudi ovde kleli dok su mastali o ruskim avionima. Koliko vidimo trenutno jedina funkcija avijacije na obe strane je da izigrava niskoletece vbr-ove.
pre 1 godinu
Na ovim “vojnim” sajtovima pise da je ukuono 850 000 ljudi u aktivnoj vojnoj sluzbi u Rusiji. Ako su na Ukrajinu poslali 150 000
----------
Много шта улази у тај број што се тиче "активне" службе. На почетку агресије, Руси су напали са 190 000 до 200 000. Потом су још додали, али Украјинци нешто одузели. Никад није било у питању 150 000.
pre 1 godinu
Na ovim “vojnim” sajtovima pise da je ukuono 850 000 ljudi u aktivnoj vojnoj sluzbi u Rusiji. Ako su na Ukrajinu poslali 150 000, to je dobrih skoro 20% aktivne vojske.
Sa te strane, ne razumem komentare “da su hteli, mogli su to rusi i dosta jače pa da ih pregaze očas posla”. Po ovim brojevima izgleda da su se baš potrudili, ali eto, mogućnosti su im takve kakve su?
(Nerado se ide u vojnike, 11. septembar 2022 16:13) # Link komentara
koliko od toga su borbene jedinice? ne saljes na front regrute, kuvare, mehanicare, logistiku, mornare, avijaticare, one koji se bave nuklearnim arsenalom… nema u tom milionu vise od 200.000 boraca
pre 1 godinu
Ruska propaganda na pocetku kontraofanzive kaze da je propala i da je sve unisteno
pre 1 godinu
neutral fe
alal vera na komentaru....
pre 1 godinu
sadmalo Ukrajinska Specijalna operacija
pre 1 godinu
jos jadna u nizu gluoosti.
pre 1 godinu
Rusi ugasili struju da se ne vidi gde beze.
pre 1 godinu
Putin je napravio jednu veliku gresku, a to je sto se nije povukao 2008. Jeste on digao Rusiju na noge, ali Rusija iz 2008. nije ista kao ona iz 1999. i trebalo joj je nesto drugo. Zato i postoje mandati, pamtili bi ga kao najboljeg predsjednika.
(sultan, 11. septembar 2022 20:39)
kratko i jasno.
pre 1 godinu
Daj Putine budi drug i završi ovaj rat! Povuci vojsku iz Ukrajine dok ti nije uništena i da uživamo u fudbalu. Uskoro počinje Katar.
pre 1 godinu
nije to tako kako se zamislja..ides puskom,osvojis,zabodes kocic i ides dalje..i tako dok ne osvojis sve..vojna strategija se izvucava na terenu svaki da.teren,vreme,moral,sve sve sve i onda dejstvujes.ukrajina,ako nastavi da dobija,kupuje,kako god opremu sa zapada i dalje..rusija je u problemu.ako se razvuce ovaj sukob na preko godinu dana,ode rusima i krim i na kraju ce se i braniti.jer,zapamtite..kad ti neko napadne kucu,branis je kako znas i umes i cekas da napadacu dojadi i shvati da ce izgubiti zivot zbog neceg sto nije njegovo.
75 Komentari
Sortiraj po: