Eugene
pre 1 godinu
Grcka 2023: + visa
Utorak, 17.05.2022.
09:05
Izvor: Grèkainfo.com
pre 1 godinu
Grcka 2023: + visa
pre 1 godinu
Zeleni karton ( obican papir kao prepis polise) za 2000 dinara je jedino nevidjena pljacka nasih gradjana od strane nasih osiguravajucih drustava!!!! Nista vise! Taj karton, na zahtev, treba bez placanja dati nakon uplate preskupe polise osiguranja.
pre 1 godinu
Zaboravili su da pomenu najbitniji dokument a to je PARE! Jer ako neki problem ne mozes da resis so pari, onda mozes da ga resis so mnogu pari!!! Ja sam mala pitbul terijer
pre 1 godinu
Mene je snasla jos jedna muka. Pre par dana sam registrovao auto i rekose mi da mi je istekla saobracajna dozvola. Ako vozim po Srbiji necu imati problema, jer je ta idiotska uredba za pljacku vozaca stavljena van snage, ali ce Makedonci videti da je istekla i vratice me nazad. Sta briga Makedonce za moju saobracajnu dozvolu? Jel imaju uvid u zeleni karton da sam osiguran i nalepnicu da sam registrovan? Dokle bre oni ima da nas ponizavaju i maltretiraju, a da nasa drzava prstom ne mrda. Zatvoris granicu na 5 dana da ni ptica ne prodje i ima da pregovaraju kao bele lale. Srbina svako moze da gazi, nema ko da nas zastiti.
pre 1 godinu
Sve je bolje od Hrvatske Crne Gore i Bugarske. Meditaran najbolji izbor. Grcka Turska Kipar.
pre 1 godinu
Da razjasnimo oko zelenog kartona.
Da, potreban je u svim, pazite svim, evropskim zemljama.
Međutim, ono što unosi zabunu je to što ni u jednoj zemlji osim S. Makedonije vam neće tražiti na uvid, kao dokaz, da ga imate.
On će vam biti potreban ukoliko vam se desi nesreća, kao potvrda da imate osiguranje.
Dakle, @rebro je u pravu.
Osim toga, ima ga većina komentatora pa možete uzeti svoj primerak i videti da je štampan na svim evropskim jezicima i sa telefonima za svaku zemlju Evrope.
To je još jedan dokaz da jeste propisan dokument.
Ali, kao što rekoh, neće vam ga uvek i mandatno tražiti na uvid kao dokaz, osim u S. mak.
Srećan put
pre 1 godinu
@rebro
Tvoja upornost je impozantna. Steta sto se odnosi na pogresne informacije. Iskreno me baš briga za Češku i njene papire. Ti verovatno imaš neki karton zelene boje koji vi tamo zovete zelenim kartonom. Taj lokalni papir nema veze sa medjunarodnim osiguranjem. Nije moja krivica što ne znaš uopšte o čemu je ovde reč. Umesto da insistiraš na glupostima upotrebi Google. Da ti pomognem: https://www.mib.org.uk/making-a-claim/accidents-in-the-uk-involving-a-foreign-registered-vehicle/green-card-system-explained/
ili da izvučem suštinu iz teksta: The UK is part of the Green Card Free Circulation Area (GCFCA), which comprises all 30 European Economic Area (EEA) countries as well as Andorra, Bosnia & Herzegovina, Montenegro, Serbia and Switzerland. UK-based drivers do not need to carry green cards for their vehicles when travelling to these countries. Za Češku ni ostale zemlje NE TRE BA zeleni karton. Shvati!
pre 1 godinu
Ne isplati mi se da idem na letovanje automobilom. Tamo-vamo sa drumarinama ispadne 300eur. Za te pare cela porodica lepo na avion, pa Turska, Egipat...em nema truckanja, em mnogo bolji smestaj i usluga, em je stvarno odmor.
(Kobaja Grande, 17. maj 2022 15:14)
Nije ti bas dobra matematika. Egipat je najmanje 500 x 4 = 2000 za npr 4 clanu porodicu. Grcka moze da se izvede za 1000 evra. Vecina porodica jedva skrpi tih 1000 evra a ti im spominjes 2000 evra. Za one koji imaju slazem se da je bolji izbor Egipat.
pre 1 godinu
još jedna morska destinacija, gde se TAG uređajem postiže i brži prolaz i veća ušteda. U Hrvatskoj je TAG oko 20 eur, kupuje se na odmah posle granice, aktivan za 1 sat, ali je zato putarina koja se tako uplati jeftinija 20% i odmah se obračuna popust. Obzirom na visoke cene putarina u Hrvatskoj, TAG se brzo isplati.
(sve je relativno, 17. maj 2022 17:46)
probaj sa tim tagom od Zagreba prema moru .....ha ha ha
pre 1 godinu
Nista Vam od ovoga ne treba. Ja sam isao milion puta i nikad mi nisu ni saobracajnu pogledali.
Tako da opustite se, budite kulturni i niko Vam nikad nista neve traziti i zaboravite ove gluposti koje pisu a koje su jedino izostavile DNK analizu.
pre 1 godinu
>>Tako da cim udjes u Bugarsku ima kucica sa leve strane za vinjetu..bila guzva velika
NEMOJ da se cimas i trazis pumpe.. kupis lepo ONLINE mozes i iz Srbije pre nego sto predjes granicu, ja sam godinama dok cekam u redu placao i vinjetu za onoliko koliko mi treba
pre 1 godinu
koliko pari kupacih gaca je obavezno i koje boje ?
Ajde sta napisaste sve , bio sam 500 puta i nikada u zivotu taj aparat za gasenje pozara nisam imao a zaustavljali su me ko zna koliko puta.
(Djordje Stanojevic, 17. maj 2022 17:56)
pusti ih bre nek nose , nek overavaju ovlascenja i da se komsija slaze da idu na more ha ha ha
pre 1 godinu
Nije problem sto je potreban zeleni karton (potvrda o osiguranju vozila)! Svima je potreban ko ulazi kolima u S. Makedoniju, problem je u ceni koliko ga nasa drzava naplacuje 2.000! Vecina zemalja izdaje ga besplatno pri registraciji ili mu je cena simbolicna oko 2-3 eura kao u Sloveniji, Bosni...
pre 1 godinu
@034, od 1. februara 2012. godine svi vozači na teritoriji Češke moraju da poseduju zeleni karton. Zašto bih ja to nosio sa sobom ako mi ne treba?
Po tvojoj logici ja sam trebao mađarskom policajcu da kažem "ne treba to za EU".
Ti kada dođeš u Češku, zaustavi policajca i pitaj ga da li treba zeleni karton.
Imao sam sudar 2014. godine u Pragu i policajac mi prvo proverio gume na vozilu, a potom tražio zeleni karton. Tražili su mi i u Grčkoj. Mora da imaju pik na češke državljane.
(rebro, 17. maj 2022 12:28)
To sto ti imas je obavezno osiguranje i verovatno je kao neki kupon zelenkaste boje, tako je u Francuskoj! U Fr to kacimo na soferku i osiguranje je na ime vozaca, a ne na vozilo! Zeleni karton o kome je ovde rec je medjunarodno auto osiguranje i potrebno je svima koji ulaze u Mkd automobilom!
pre 1 godinu
Savetujem ljude da se uvek tačno informišu preko zvaničnih organizacija. Za sve informacije o zelenom kartonu sa srpskim tablicama informišite se preko AMSS https://www.amss.org.rs/sve-za-vozace/medjunarodna-dokumenta/zelena-karta-osiguranja/strana/zelena-karta-osiguranja . Znači u Evropi je potreban za Rusiju, Belorusiju, Ukrajinu, Moldaviju, Tursku, Severnu Makedoniju i Albaniju. Na tom sajtu imate i za međunarodne dozvole i dozvole za upravljanje. Čeh iz komentara se treba informisati preko čeških zvaničnih organizacija. Svaka država ima svoje posebne međudržavne sporazume.
pre 1 godinu
Nasa sramota je da samo sa Makedonijom imamo potrebu za zelenim kartonom, 2000 din, za potvrdu da je auto osiguran. Budalastina
(s mile, 17. maj 2022 09:44)
A sto "nasa sramota"?!
Problem je kod sev Mk a ne u SRB.
Trebalo bi malo da istrazis u cemu je problem..
(111, 17. maj 2022 11:23)
Makedonija nije ispunila uslove za članstvo i zato je obavezan zeleni karton i to je njihova sramota na osnovu koje nas naše osiguravajuće kuće ubiru kajmak. Prepisku polise, za koju im treba 2 minuta da je urade, naplate 2.000 dinara. Da li ima skuplja usluga u bilo kojoj oblasti iz domena zabave, rekreacije, sporta, kulture, zdravstva, saobraćaja od izdavanja zelenog kartona? Opet ponavljam, konstatovanje činjenice da imate osiguranje na parčetu zelenog papira za 2 minuta posla košta 2.000.
Što se tiče Bugarske, bolja varijanta je unapred elektronsko plaćanje putarine, ne zadržavate se na granici ili pumpama plaćajući vinjetu i ne mora se lepiti na staklo u slučaju Bugarske.
U Makedoniji se TAG može kupiti i košta oko 20- tak evra. Kome je to mnogo, bolja varijanta je kartica koju su dodeljivali prošle godine našim turistima do 15.8., ili u mom slučaju kupljena za oko 2eur na prvoj naplatnoj rampi u Makedoniji. Ona se može dopunjavati i on line, pre puta, a ipak je brži prolaz sa njom, jer se rampa podiže prislanjanjem kartice na čitač, ne gubi se vreme sa menjanjem evra na menjačnici ili plaćanjem karticom na naplatnoj rampi.
Kao što je neko napisao, TAG u Grčkoj je besplatan, minimalna dopuna 15 eur, uzima se na prvoj pumpi.
I još jedna morska destinacija, gde se TAG uređajem postiže i brži prolaz i veća ušteda. U Hrvatskoj je TAG oko 20 eur, kupuje se na odmah posle granice, aktivan za 1 sat, ali je zato putarina koja se tako uplati jeftinija 20% i odmah se obračuna popust. Obzirom na visoke cene putarina u Hrvatskoj, TAG se brzo isplati.
pre 1 godinu
Nemojte slučajno preko Bugarske jer sam kola izlomio u septembru od Sofije do granice. Ide se nekim kozjim stazama
pre 1 godinu
A koliko pari kupacih gaca je obavezno i koje boje ?
Ajde sta napisaste sve , bio sam 500 puta i nikada u zivotu taj aparat za gasenje pozara nisam imao a zaustavljali su me ko zna koliko puta.
pre 1 godinu
@rebro
ajde nemoj lagati,nije niti lepo niti kulturno,ja 2 puta mesečno idem za Poljsku(poslovno) dakle prolazim Madjarsku,Slovačku,Češku i naravno Poljsku I NIKADA mi niko nije tražio "zeleni" karton.
pre 1 godinu
Izvod iz matične knjige rođenih, uverenje o državljanstvu, potvrda sa biroa, kopija obe strane lične karte i zdravstvene knjižice, potvrda da niste osuđivani......
pre 1 godinu
@ja, zavist ne neizlečiva bolest, a zeleni karton ti treba i u Češkoj.
Pozdrav iz Praga.
pre 1 godinu
Barem da Makedonci daju besplatnu povratanu kartu za autoput, kao prošle godine. Naderu se para od zelenog kartona na hiljadama vozila. Siruno nema toliko udesa za ta 3 sata prolaska kroz MK.
pre 1 godinu
@sta te briga, svaki dan nosim sa sobom zeleni karton. To mi je dokaz da je vozilo osigurano. Izdat od strane osiguravajuće kuće.
Na njemu piše "zelená karta".
Aman bre čoveče!
Lepo sam napisao da u Češkoj od 1.februara 2012. godine svaki vozač mora da ima zeleni karton sa sobom. Zaustavila me policija u februar 2012. u Pragu i tražili mi zeleni karton. Rekoh da ga imam kući. Kaže pandur "e sad si informisan da ti treba stalno. Potpiši ovaj dokument i ako te opet zaustavimo plaćaš kaznu".
I sad ti meni govoriš da mi to ne treba.
Važi druže.
pre 1 godinu
Netačno. Nije potrebna saglasnost drugog roditelja ako dete putuje sa jednim roditeljem. Detetu se pasoš svakako može izdati samo uz saglasnost oba roditelja i tu saglasnost ne treba opet overavati kod notara.
(vrf, 17. maj 2022 09:32)
Nisi uopste u pravu ali na zalost u praksi je tako kao sto ti kazes. Saglasnost je za PASOS ali to nije saglasnost da jedan roditelj moze da vodi dete gde god hoce i kad hoce. Sta ako se npr. roditelji razvedu, deca vec imaju pasose a jedan roditelj stupi u brak na drugom kraju sveta i odvede decu bez znanja drugog roditelja? Bilo je bezbroj takvih slucajeva. Razmislite pre nego sto napisete nesto ovako.
pre 1 godinu
Sreća pa je Putin izlečio planetu od Korone inače bi se još cimali sa testovima i vakcinama ......
(kupujte iz prve ruke, 17. maj 2022 12:36)
To znači, da sad mora da "sprovede specijalnu vojnu operaciju", i u Severnoj Koreji, gde Korona divlja, kao i u Kini, gde su gradovi zaključani zbog iste...
pre 1 godinu
Ne isplati mi se da idem na letovanje automobilom. Tamo-vamo sa drumarinama ispadne 300eur. Za te pare cela porodica lepo na avion, pa Turska, Egipat...em nema truckanja, em mnogo bolji smestaj i usluga, em je stvarno odmor.
pre 1 godinu
@nenad ch
Gradjanima zapadne Srbije je mnogo blize otici do Grcke preko Kosova,nego preko Kraljeva,Leskovca,Vranja.Mnogo manje se cekalo i na prelazima,dok nisu zakomplikovali prosle godine.
pre 1 godinu
ajd sad, nikako da shvatim?! Ko uzima tih 2000 od zelenog i sta se placa time? Osiguranje placam 20.000 i onda mi napisu papir da sam platio vazece osiguranje i za taj papir treba jos 2.000?! Ajd da kosta papir,uplatnica ,vreme pa izadje 200din, al nema ni uplatnice ni provizije... Ajd da kod njih placamo pa ok, nisu u sistemu i za 2000 si pokriven, ali pokazivanjem papira on tebe ne uvodi ni u kakav sistem sem sto vidi dokaz da si platio. Nije nekakav novcani izdatak , ali x 50.000,neko se lepo snasao da mu kaplje... Ako u inostranstvu taj papir kosta 0-1-2-5 eura, onda konfuzija jos veca...
pre 1 godinu
nisam imao ideju da prva pumpa 50 km odatle
(dzoni, 17. maj 2022 11:30)
odmah nakon granice su dve pumpe na kojima imaš vinjete, jedna gazprom druga mislim da je shell, i imaš online
pre 1 godinu
nećemo ići
pre 1 godinu
Pre par godina sam istrazivao o Zelenom kartonu. Na zapadu osiguravajuce kuce naplacuju ovaj papir simbolicno od 2e do 5e, a neke cak i poklanjaju prilikom registracije. Tako da Makedonci zezaju a nase osiguravajuce kuce deru.
pre 1 godinu
@Sogard, taj zeleni karton osiguravajuća kuća bi morala da ti odštampa besplatno kao što to rade u Češkoj. Pošalju dva primerka, ali mogu da tražim i 22 i oni će mi odštampati.
pre 1 godinu
Nisam znao da u putnickom automobilu treba imati S2 aparat?
pre 1 godinu
@ja, živim u Pragu 16 godina i od 1. februara 2012. godine svi vozači na teritoriji Češke moraju da poseduju zeleni karton.
Mađari redovno traže zeleni karton. I sad ti meni pričaš šta mi treba.
(rebro, 17. maj 2022 12:19)
Ja živim u Subotici 50+ godina. I? Znači tebi treba, a meni iz SRB sa srpskim pasošem i srpskim tablicama ne treba? Niti je ikada od kada ja vozim 30+ godina trebala.
Naravno da ću da ti pričam kad obmanješ ljude ovde.
A Prag nisi video ni na slici.
pre 1 godinu
@rebro
Ja opet moram da te pitam o čemu pričaš? Da se nisi nešto zbunio? Pobrkao dokumenta? Postoji multilateralni sporazum izmedju država glede osiguranja. I Srbija i Češka i Grčka i Madjarska su potpisnice tog sporazuma tako da zeleni karton NE treba. Makedonija (pored još nekih država) nije potpisnica tog sporazuma i stoga zeleni karton u Makedoniji treba. Kada se odluče da potpišu sporazum neće više trebati.
pre 1 godinu
@Posmatrač
Nečeš valjda u Albanijj jado?
pre 1 godinu
@ja, živim u Pragu 16 godina i od 1. februara 2012. godine svi vozači na teritoriji Češke moraju da poseduju zeleni karton.
Mađari redovno traže zeleni karton. I sad ti meni pričaš šta mi treba.
pre 1 godinu
@034, od 1. februara 2012. godine svi vozači na teritoriji Češke moraju da poseduju zeleni karton. Zašto bih ja to nosio sa sobom ako mi ne treba?
Po tvojoj logici ja sam trebao mađarskom policajcu da kažem "ne treba to za EU".
Ti kada dođeš u Češku, zaustavi policajca i pitaj ga da li treba zeleni karton.
Imao sam sudar 2014. godine u Pragu i policajac mi prvo proverio gume na vozilu, a potom tražio zeleni karton. Tražili su mi i u Grčkoj. Mora da imaju pik na češke državljane.
pre 1 godinu
Ajde molim vas nadjite mi zakonski osnov za taj, kako ga vi zovete, žuti karton?!
Ako se budete pozvali na Konvenciju o saobraćaju na putevima iz 1968. godine onda ćete shvatiti i samo da je to glupost odavno osim za one koji uzmu 1.500 dinara da ti to izdaju. Znate li kada je ta konvencija ratifikovana u SFRJ? Tek 1978. godine! Šta li je važilo tih desetak godina?!
Član 2 konvencije kaže:
Prilozi ove konvencije, i to:
Prilog 1: Odstupanja od obaveze da se prihvate u međunarodnom saobraćaju automobili i prikolice
Prilog 2: Registarski broj automobila i prikolice u međunarodnom saobraćaju
Prilog 3: Nacionalni znak raspoznavanja automobila i prikolica u međunarodnom saobraćaju
Prilog 4: Oznake za identifikaciju automobila i prikolica u međunarodnom saobraćaju
Prilog 5: Tehnički uslovi za automobile i prikolice
Prilog 6: Nacionalna vozačka dozvola i
Prilog 7: Međunarodna vozačka dozvola,
čine sastavni deo ove konvencije.
Na ovom linku možete pročitati sve detaljno: http://demo.paragraf.rs/demo/combined/Old/t/t2004_09/t09_0098.htm
Mi smo kao u 21. veku, čipovi, računari, Interpol...
E to što sa MK nismo rešili zeleni karton je tek vrhunac!
pre 1 godinu
(dzoni, 17. maj 2022 11:30)
Pre par dana sam se vratio iz Grčke preko Bugarske. Vinjetu sam kupio online. To je mnogo bolja varijanta nego da juriš pumpe.
pre 1 godinu
Zna li neko sta je potrebno gradjanima Srbije za tranzit preko Kosova?Traze li kovid dokumenta i dalje?
pre 1 godinu
Koja prevara i kradja za taj zeleni karton za kroz Makedoniju majko mila moja... Za sta bre placam osiguranje i registraciju svake godine? Dokle da nas vise pravite ludim???
pre 1 godinu
Za koronu ne treba vise nista ni za MK ni GR ?
pre 1 godinu
@ajde, od 1. februara 2012. godine svim vozačima na teritoriji Češke je potreban zeleni karton. Ne znam kako to drugačije da ti objasnim.
Sva moja dokumenta su češka, ali mi uvek mađarski policajac traži saobraćajnu dozvolu i zeleni karton.
Zašto bih ja taj dokument nosio uvek sa sobom ako mi ne treba?
pre 1 godinu
Sreća pa je Putin izlečio planetu od Korone inače bi se još cimali sa testovima i vakcinama ......
pre 1 godinu
divljanje gastosa i rumuna na graničnim prelazima na 50 stepeni, i smrdljivih 2000 dinara za besmisleni zeleni karton, ma laku noć!
pre 1 godinu
Nije samo nama potreban zeleni karton kroz za ulazak u Makedoniju. MIslim da to traže svima. Ispred mene automobil sa nemačkim tablicama nije imao. Carinik uzeo od mene da mu pokaže šta traži od njega.
pre 1 godinu
I vi ovde pišete ljudima kako im taj dokument treba samo za Severnu Makedoniju.
LAŽ.
Treba vam za celu EU.
(rebro, 17. maj 2022 09:38)
Ja godinama kroz celu Evropu i svakako HUN prolazim i nikad mi niko nije trazio zeleni karton sem u sev Mk.
A ako si pismen onda okreni poslednju stranu zel kartona i tamo ti lepo pise sve o teritorijalnoj pokrivenosti.
Za vozace iz Srb ne treba nikakav zel karton u EU.
pre 1 godinu
Zeleni karton treba jos za Makedoniju, Tursku, Rusiju, Ukrajinu, Azerbejdžan i tako te zemlje. Uglavnom istočne.
pre 1 godinu
Koje zemlje traže pisanu saglasnost?
Italija i Španija – pored overene saglasnosti, potreban je i izvod iz matične knjige rođenih;
Crna Gora – ako dete putuje sa jednim roditeljem ili sa trećim licem;
Grčka – samo kad dete putuje bez oba roditelja
pre 1 godinu
Danas je svakom dozvoljeno da pise komentar tamo gde mogu mnogi da ga vide pa i ako o necemu pojma nemaju. Kad je rec o zelenom kartonu ne znam da li su mi gori ovi sto misle da je problem nas ili ovi neki drugi koji misle da makedonci zaradjuju od toga. Dakle ako platis svom osiguranju u Srbiji 2000 din sta ce oni dobiti od toga? A zeleni karton je potreban u Makedoniji jer oni nisu jos pristupili Multilateralnom sporazumu, a sve clanice tog sporazuma ne placaju medjusobno zeleni karton. Bosna je to nedavno uradila. Tako da to nema veze sa nama.
pre 1 godinu
Od dokumenata vam je potrebno jedno 7 do 10 novcanica u apoenima po 100.
pre 1 godinu
Sramota da zeleni karton ne mogu da rese sa Makedoncima.
pre 1 godinu
Netačno. Nije potrebna saglasnost drugog roditelja ako dete putuje sa jednim roditeljem. Detetu se pasoš svakako može izdati samo uz saglasnost oba roditelja i tu saglasnost ne treba opet overavati kod notara.
(vrf, 17. maj 2022 09:32)
apsolutno tačno ! ali dzabe pričate kada 90% ljudi vade i sta im treba i sta im ne treba. amss je 20 godina mlatio pare na naplacivanje kartona zvanog medjunarodna dozvola 20€ za koji niko nigde nije čuo ...
pre 1 godinu
Zeleni karton nije obavezan u Bugarskoj i Grckoj, ali zato jeste u Makedoniji. Alo bre Makedonci, znam da vam treba svaki dinar, ali brate, ne morate bas tako sirotinjski da derete...
(Lemi, 17. maj 2022 09:27)
Pa ne deru te Makedonci nego nasi, nasima placas zeleni karton, verovatno nasa vlast moli makedonsku da ne ukidaju zeleni karton jer im je to odlican nacin da pljackaju svoje gradjane. I ne deru bas sirotinjski, ja gotovo svaki put zaboravim da izvadim zeleni karton pa ga vadim na granici, na nasoj granici, nasem AMS-u platim 50€.
pre 1 godinu
Napisite da ljudi vec jednom znaju. Saglasnost roditelja ne treba ako je dete starije od 16 godina...
(Dragan, 17. maj 2022 09:47)
saglasnost jednog roditelja ako deca putuju sa drugim NIJE potrebna bez obzira na starost dece ! samo ako putuju sa trećim licem je potrebna saglasnot oba roditelja .
pre 1 godinu
Kakav je to problem sa zelenom kartom posto nam samo za sev Mk treba?
Pretpostavljm da je problem kod sev Mk?
Trebalo je da se radi tokom zime sa njima da se ovaj uslov brise..
pre 1 godinu
Ma kakva Grčka? To je "EU"
Ima Rusija ili Belorusija
Srbi najviše dobro došli.
Samo dobru kremu poneti da ne izgorite ili nedaj bože zagorite.
pre 1 godinu
Niti je potrebna saglasnost jednog roditelja, niti je potreban zeleni karton za bilo gde, osim za Makedoniju - sto je njihova sramota, a ne naša. Mi smo odavno u tom sistemu, a oni nisu. A tek za Madjarsku ili druge destinacije nije potreban, ja sam profesionalac i prelazim te granice bukvalno svakodnevno, nemojte zbunjuvati ljude a da ne znate…
pre 1 godinu
Gluposti više!!!
pre 1 godinu
Moje upozorenje svima koji idu preko Bugarske..kad sam usao u Bugarsku bili su radovi pa ides zaobilaznim nekim putevima ne daj ti boze ,rupa do rupe ..nije imala nijedna pumpa da kupis vinjetu jer se ide kroz neko selo a posle kad izadjes na nov autoput nigde pumpe..kupio sam bukvalno na prvoj pumpi koju sam video vinjetu mozda 50 km od granice sa Srbijom..ali 200 metra pre granice kad sam izlazio iz Bugarske u Grcku zaustavili mi i pokazali snimak tablice kako sam usao na autoput bez vinjete..hteli da me oderu ali posle svadjanja malo naplatili mi 40 eura kaznu a hteli su mnogo vise.Tako da cim udjes u Bugarsku ima kucica sa leve strane za vinjetu..bila guzva velika i hteo sam da kupim na pumpi..nisam imao ideju da prva pumpa 50 km odatle
pre 1 godinu
Zeleni karton nije obavezan u Bugarskoj i Grckoj, ali zato jeste u Makedoniji. Alo bre Makedonci, znam da vam treba svaki dinar, ali brate, ne morate bas tako sirotinjski da derete...
(Lemi, 17. maj 2022 09:27)
Па ко још плаћа на граници картон, наши краду.
pre 1 godinu
Nasa sramota je da samo sa Makedonijom imamo potrebu za zelenim kartonom, 2000 din, za potvrdu da je auto osiguran. Budalastina
(s mile, 17. maj 2022 09:44)
A sto "nasa sramota"?!
Problem je kod sev Mk a ne u SRB.
Trebalo bi malo da istrazis u cemu je problem..
pre 1 godinu
Pre mesec dana bejah u Srbiji. Ušao sa češkim pasošem, autom sa češkim tablicama i u povratku mi mađarski policajac traži zeleni karton.
I vi ovde pišete ljudima kako im taj dokument treba samo za Severnu Makedoniju.
LAŽ.
Treba vam za celu EU.
(rebro, 17. maj 2022 09:38)
Aha, znači službenici države članice EU (šengen zone), traže zeleni karton za vozilo registrovano u drugo državi članici EU (šengen zone, takođe) od putnika sa dokumentima države članice EU (šengen zone).
Nisi ti mrdnuo iz svog sokaka...
pre 1 godinu
Znači idemo preko Bulgarie.
pre 1 godinu
Treba vam za celu EU.
(rebro, 17. maj 2022 09:38)
nigde ne treba, SAMO za Makedoniju! putujemo i mi drugi kolima po Evropi, zašto pišeš neistinu?!
pre 1 godinu
Zeleni karton nije obavezan u Bugarskoj i Grckoj, ali zato jeste u Makedoniji. Alo bre Makedonci, znam da vam treba svaki dinar, ali brate, ne morate bas tako sirotinjski da derete...
(Lemi, 17. maj 2022 09:27)
Taj novac za zeleni karton nema nikakve veze sa Makedonijom. Novac ide osiguravajucoj kuci kao naknada za izdavanje potvrde da je auto osiguran. Dakle vec smo osigurani kod osiguravajuce kuce a sada dajemo jos 2000 dinara za potvrdu. To moze da kosta i 2 dinara, a moze i besplatno da se izdaje. A Makedonija samo nije clan neke organizacje (ne znam kako se zove) pa je taj dokument potreban.
pre 1 godinu
nadam se da ce ukinuti zeleni karton i za Sev.Makedoniju ... dodao bih samo da zuti karton (ta neka punomoc ili kako je zovu) uopste nije potrebna i niko mi nikada nije trazio, za razliku od zelenog koji traze na granici! ali ok, ko zeli da izvadi neka daje pare ... i da, ako idete svojim kolima u grckoj uzmite TAG!!! Za razliku od nasih derikoza, grcki TAG je besplatan (dajete samo 15 eura ali su vam svih 15 eura na raspolaganju za putarine), ali ono sto je najbolje jeste da mozete lagano tokom godine dopunjavati tako da vas putarina onda izadje neosetno, tj. ne trosite pare koje ste poneli za more!
inace turiste niko ne davi ni zasta ... tako da opustite se, i lagano ;)
pre 1 godinu
Naravno nikakva "zuta karta" vam nije potrebna niti "medjunarodna vozacka dozvola" jer to nisu zvanicni dokumenti i ne vrede papira na kojim su napisani. Tako da taj trosak mozete slobodno da prekrizite.
pre 1 godinu
@rebro
O čemu ti pričaš, prijatelju? Ovo što si napisao je obična glupost. Možda treba Česima, to ne znam, ali nama ne treba. I ono najvažnije. Zeleni karton nema veze sa nama već sa Makedoncima pošto nisu učlanjeni u neku, ne znam koju, organizaciju ili šta već.
pre 1 godinu
žuta karta je samo bacanje para.
pre 1 godinu
@s mile To nije naša sramota već Severne Makedonije, mi smo odavno u sistemu gde nam to ne treba.
pre 1 godinu
(rebro, 17. maj 2022 09:38)
Talasaš, umesto da si pokazao zube budali ti nasedaš na fazon gde je pecao ne bi li ti izvukao neku kintu da te kao pusti bez zelenog kartona. Rusi i korupcija ih još nisu napustili, postali su deo genetske modifikacije.
pre 1 godinu
Жена је два пута водила децу у Грчку преко Македоније без мене, "мојим" колима. И једном у Македонију. Нико јој није тражио овлашћења ни за децу ни за кола. Тако да, опуштено...
pre 1 godinu
Juce dosli. Samo pasos i zeleni karton.
Ni saobracajnu mi nisu trazili. Pazite se u Makedoniji ima radara i ogromnih rupa na putu!
pre 1 godinu
Mrzim da putujem
pre 1 godinu
Mislim da je protivpozarni aparat potreban samo ako je vozilo na gas.
pre 1 godinu
@Lemi
Не узимају паре Македонци, него српска осигуравајућа друштва. Македонци се нису договорили са ким треба (треба да потпишу некакав споразум), а Срби то лепо користе да одеру Србе.
Мени су већи проблем македонски пандури и асфалт, па једва чекам да Бугари заврше ауто пут низ Струму.
pre 1 godinu
@rebro
Nisam znao da za grcku se ide preko madjarske ako kreces iz srbije. Elem posto ti mozak ne dozvoljava da skapiras, ovde je prica samo za putovanje u grcku sa polaskom iz srbije a ne u ostale eu zemlje tikvane mali
pre 1 godinu
proslo je vreme corone..nema vise dranja po srpskim vikendicama da placate jedan dan 70e....more je more..sad idite na zlatibor seljanu
pre 1 godinu
a prosle godine izboli se masovno zlim otrovnim fajzerovim cipovima,
'de nece na nabave tih nekih par papirica,
familiju ce da prodaju, gladovace cele godine
samo da osole guzu na par dana
pre 1 godinu
Nasa sramota je da samo sa Makedonijom imamo potrebu za zelenim kartonom, 2000 din, za potvrdu da je auto osiguran. Budalastina
pre 1 godinu
Napisite da ljudi vec jednom znaju. Saglasnost roditelja ne treba ako je dete starije od 16 godina...
pre 1 godinu
Zeleni karton nije obavezan u Bugarskoj i Grckoj, ali zato jeste u Makedoniji. Alo bre Makedonci, znam da vam treba svaki dinar, ali brate, ne morate bas tako sirotinjski da derete...
pre 1 godinu
dokumenta nisu problem, pare jesu
pre 1 godinu
Netačno. Nije potrebna saglasnost drugog roditelja ako dete putuje sa jednim roditeljem. Detetu se pasoš svakako može izdati samo uz saglasnost oba roditelja i tu saglasnost ne treba opet overavati kod notara.
pre 1 godinu
Koja Grcka. To bese ona zemlja sto nam nedade ni bod na evroviziji. Ma da vas vise nikad ne vidim i ne cujem.
pre 1 godinu
Pre mesec dana bejah u Srbiji. Ušao sa češkim pasošem, autom sa češkim tablicama i u povratku mi mađarski policajac traži zeleni karton.
I vi ovde pišete ljudima kako im taj dokument treba samo za Severnu Makedoniju.
LAŽ.
Treba vam za celu EU.
pre 1 godinu
ne zaboravite na glavni dokument, pare, mnogo pare
pre 1 godinu
Nasa sramota je da samo sa Makedonijom imamo potrebu za zelenim kartonom, 2000 din, za potvrdu da je auto osiguran. Budalastina
pre 1 godinu
ne zaboravite na glavni dokument, pare, mnogo pare
pre 1 godinu
dokumenta nisu problem, pare jesu
pre 1 godinu
Zeleni karton nije obavezan u Bugarskoj i Grckoj, ali zato jeste u Makedoniji. Alo bre Makedonci, znam da vam treba svaki dinar, ali brate, ne morate bas tako sirotinjski da derete...
pre 1 godinu
Pre mesec dana bejah u Srbiji. Ušao sa češkim pasošem, autom sa češkim tablicama i u povratku mi mađarski policajac traži zeleni karton.
I vi ovde pišete ljudima kako im taj dokument treba samo za Severnu Makedoniju.
LAŽ.
Treba vam za celu EU.
(rebro, 17. maj 2022 09:38)
Aha, znači službenici države članice EU (šengen zone), traže zeleni karton za vozilo registrovano u drugo državi članici EU (šengen zone, takođe) od putnika sa dokumentima države članice EU (šengen zone).
Nisi ti mrdnuo iz svog sokaka...
pre 1 godinu
Napisite da ljudi vec jednom znaju. Saglasnost roditelja ne treba ako je dete starije od 16 godina...
pre 1 godinu
Treba vam za celu EU.
(rebro, 17. maj 2022 09:38)
nigde ne treba, SAMO za Makedoniju! putujemo i mi drugi kolima po Evropi, zašto pišeš neistinu?!
pre 1 godinu
proslo je vreme corone..nema vise dranja po srpskim vikendicama da placate jedan dan 70e....more je more..sad idite na zlatibor seljanu
pre 1 godinu
I vi ovde pišete ljudima kako im taj dokument treba samo za Severnu Makedoniju.
LAŽ.
Treba vam za celu EU.
(rebro, 17. maj 2022 09:38)
Ja godinama kroz celu Evropu i svakako HUN prolazim i nikad mi niko nije trazio zeleni karton sem u sev Mk.
A ako si pismen onda okreni poslednju stranu zel kartona i tamo ti lepo pise sve o teritorijalnoj pokrivenosti.
Za vozace iz Srb ne treba nikakav zel karton u EU.
pre 1 godinu
Sramota da zeleni karton ne mogu da rese sa Makedoncima.
pre 1 godinu
Od dokumenata vam je potrebno jedno 7 do 10 novcanica u apoenima po 100.
pre 1 godinu
Sreća pa je Putin izlečio planetu od Korone inače bi se još cimali sa testovima i vakcinama ......
pre 1 godinu
Pre par godina sam istrazivao o Zelenom kartonu. Na zapadu osiguravajuce kuce naplacuju ovaj papir simbolicno od 2e do 5e, a neke cak i poklanjaju prilikom registracije. Tako da Makedonci zezaju a nase osiguravajuce kuce deru.
pre 1 godinu
Danas je svakom dozvoljeno da pise komentar tamo gde mogu mnogi da ga vide pa i ako o necemu pojma nemaju. Kad je rec o zelenom kartonu ne znam da li su mi gori ovi sto misle da je problem nas ili ovi neki drugi koji misle da makedonci zaradjuju od toga. Dakle ako platis svom osiguranju u Srbiji 2000 din sta ce oni dobiti od toga? A zeleni karton je potreban u Makedoniji jer oni nisu jos pristupili Multilateralnom sporazumu, a sve clanice tog sporazuma ne placaju medjusobno zeleni karton. Bosna je to nedavno uradila. Tako da to nema veze sa nama.
pre 1 godinu
Juce dosli. Samo pasos i zeleni karton.
Ni saobracajnu mi nisu trazili. Pazite se u Makedoniji ima radara i ogromnih rupa na putu!
pre 1 godinu
Zeleni karton nije obavezan u Bugarskoj i Grckoj, ali zato jeste u Makedoniji. Alo bre Makedonci, znam da vam treba svaki dinar, ali brate, ne morate bas tako sirotinjski da derete...
(Lemi, 17. maj 2022 09:27)
Па ко још плаћа на граници картон, наши краду.
pre 1 godinu
Netačno. Nije potrebna saglasnost drugog roditelja ako dete putuje sa jednim roditeljem. Detetu se pasoš svakako može izdati samo uz saglasnost oba roditelja i tu saglasnost ne treba opet overavati kod notara.
(vrf, 17. maj 2022 09:32)
apsolutno tačno ! ali dzabe pričate kada 90% ljudi vade i sta im treba i sta im ne treba. amss je 20 godina mlatio pare na naplacivanje kartona zvanog medjunarodna dozvola 20€ za koji niko nigde nije čuo ...
pre 1 godinu
Nasa sramota je da samo sa Makedonijom imamo potrebu za zelenim kartonom, 2000 din, za potvrdu da je auto osiguran. Budalastina
(s mile, 17. maj 2022 09:44)
A sto "nasa sramota"?!
Problem je kod sev Mk a ne u SRB.
Trebalo bi malo da istrazis u cemu je problem..
pre 1 godinu
Koja prevara i kradja za taj zeleni karton za kroz Makedoniju majko mila moja... Za sta bre placam osiguranje i registraciju svake godine? Dokle da nas vise pravite ludim???
pre 1 godinu
Zeleni karton nije obavezan u Bugarskoj i Grckoj, ali zato jeste u Makedoniji. Alo bre Makedonci, znam da vam treba svaki dinar, ali brate, ne morate bas tako sirotinjski da derete...
(Lemi, 17. maj 2022 09:27)
Taj novac za zeleni karton nema nikakve veze sa Makedonijom. Novac ide osiguravajucoj kuci kao naknada za izdavanje potvrde da je auto osiguran. Dakle vec smo osigurani kod osiguravajuce kuce a sada dajemo jos 2000 dinara za potvrdu. To moze da kosta i 2 dinara, a moze i besplatno da se izdaje. A Makedonija samo nije clan neke organizacje (ne znam kako se zove) pa je taj dokument potreban.
pre 1 godinu
@ja, živim u Pragu 16 godina i od 1. februara 2012. godine svi vozači na teritoriji Češke moraju da poseduju zeleni karton.
Mađari redovno traže zeleni karton. I sad ti meni pričaš šta mi treba.
(rebro, 17. maj 2022 12:19)
Ja živim u Subotici 50+ godina. I? Znači tebi treba, a meni iz SRB sa srpskim pasošem i srpskim tablicama ne treba? Niti je ikada od kada ja vozim 30+ godina trebala.
Naravno da ću da ti pričam kad obmanješ ljude ovde.
A Prag nisi video ni na slici.
pre 1 godinu
Moje upozorenje svima koji idu preko Bugarske..kad sam usao u Bugarsku bili su radovi pa ides zaobilaznim nekim putevima ne daj ti boze ,rupa do rupe ..nije imala nijedna pumpa da kupis vinjetu jer se ide kroz neko selo a posle kad izadjes na nov autoput nigde pumpe..kupio sam bukvalno na prvoj pumpi koju sam video vinjetu mozda 50 km od granice sa Srbijom..ali 200 metra pre granice kad sam izlazio iz Bugarske u Grcku zaustavili mi i pokazali snimak tablice kako sam usao na autoput bez vinjete..hteli da me oderu ali posle svadjanja malo naplatili mi 40 eura kaznu a hteli su mnogo vise.Tako da cim udjes u Bugarsku ima kucica sa leve strane za vinjetu..bila guzva velika i hteo sam da kupim na pumpi..nisam imao ideju da prva pumpa 50 km odatle
pre 1 godinu
Niti je potrebna saglasnost jednog roditelja, niti je potreban zeleni karton za bilo gde, osim za Makedoniju - sto je njihova sramota, a ne naša. Mi smo odavno u tom sistemu, a oni nisu. A tek za Madjarsku ili druge destinacije nije potreban, ja sam profesionalac i prelazim te granice bukvalno svakodnevno, nemojte zbunjuvati ljude a da ne znate…
pre 1 godinu
Koja Grcka. To bese ona zemlja sto nam nedade ni bod na evroviziji. Ma da vas vise nikad ne vidim i ne cujem.
pre 1 godinu
nadam se da ce ukinuti zeleni karton i za Sev.Makedoniju ... dodao bih samo da zuti karton (ta neka punomoc ili kako je zovu) uopste nije potrebna i niko mi nikada nije trazio, za razliku od zelenog koji traze na granici! ali ok, ko zeli da izvadi neka daje pare ... i da, ako idete svojim kolima u grckoj uzmite TAG!!! Za razliku od nasih derikoza, grcki TAG je besplatan (dajete samo 15 eura ali su vam svih 15 eura na raspolaganju za putarine), ali ono sto je najbolje jeste da mozete lagano tokom godine dopunjavati tako da vas putarina onda izadje neosetno, tj. ne trosite pare koje ste poneli za more!
inace turiste niko ne davi ni zasta ... tako da opustite se, i lagano ;)
pre 1 godinu
@Lemi
Не узимају паре Македонци, него српска осигуравајућа друштва. Македонци се нису договорили са ким треба (треба да потпишу некакав споразум), а Срби то лепо користе да одеру Србе.
Мени су већи проблем македонски пандури и асфалт, па једва чекам да Бугари заврше ауто пут низ Струму.
pre 1 godinu
@rebro
O čemu ti pričaš, prijatelju? Ovo što si napisao je obična glupost. Možda treba Česima, to ne znam, ali nama ne treba. I ono najvažnije. Zeleni karton nema veze sa nama već sa Makedoncima pošto nisu učlanjeni u neku, ne znam koju, organizaciju ili šta već.
pre 1 godinu
@rebro
Ja opet moram da te pitam o čemu pričaš? Da se nisi nešto zbunio? Pobrkao dokumenta? Postoji multilateralni sporazum izmedju država glede osiguranja. I Srbija i Češka i Grčka i Madjarska su potpisnice tog sporazuma tako da zeleni karton NE treba. Makedonija (pored još nekih država) nije potpisnica tog sporazuma i stoga zeleni karton u Makedoniji treba. Kada se odluče da potpišu sporazum neće više trebati.
pre 1 godinu
Zeleni karton treba jos za Makedoniju, Tursku, Rusiju, Ukrajinu, Azerbejdžan i tako te zemlje. Uglavnom istočne.
pre 1 godinu
(dzoni, 17. maj 2022 11:30)
Pre par dana sam se vratio iz Grčke preko Bugarske. Vinjetu sam kupio online. To je mnogo bolja varijanta nego da juriš pumpe.
pre 1 godinu
Zeleni karton nije obavezan u Bugarskoj i Grckoj, ali zato jeste u Makedoniji. Alo bre Makedonci, znam da vam treba svaki dinar, ali brate, ne morate bas tako sirotinjski da derete...
(Lemi, 17. maj 2022 09:27)
Pa ne deru te Makedonci nego nasi, nasima placas zeleni karton, verovatno nasa vlast moli makedonsku da ne ukidaju zeleni karton jer im je to odlican nacin da pljackaju svoje gradjane. I ne deru bas sirotinjski, ja gotovo svaki put zaboravim da izvadim zeleni karton pa ga vadim na granici, na nasoj granici, nasem AMS-u platim 50€.
pre 1 godinu
Nije samo nama potreban zeleni karton kroz za ulazak u Makedoniju. MIslim da to traže svima. Ispred mene automobil sa nemačkim tablicama nije imao. Carinik uzeo od mene da mu pokaže šta traži od njega.
pre 1 godinu
Nisam znao da u putnickom automobilu treba imati S2 aparat?
pre 1 godinu
Naravno nikakva "zuta karta" vam nije potrebna niti "medjunarodna vozacka dozvola" jer to nisu zvanicni dokumenti i ne vrede papira na kojim su napisani. Tako da taj trosak mozete slobodno da prekrizite.
pre 1 godinu
Nije problem sto je potreban zeleni karton (potvrda o osiguranju vozila)! Svima je potreban ko ulazi kolima u S. Makedoniju, problem je u ceni koliko ga nasa drzava naplacuje 2.000! Vecina zemalja izdaje ga besplatno pri registraciji ili mu je cena simbolicna oko 2-3 eura kao u Sloveniji, Bosni...
pre 1 godinu
@rebro
Nisam znao da za grcku se ide preko madjarske ako kreces iz srbije. Elem posto ti mozak ne dozvoljava da skapiras, ovde je prica samo za putovanje u grcku sa polaskom iz srbije a ne u ostale eu zemlje tikvane mali
pre 1 godinu
Ajde molim vas nadjite mi zakonski osnov za taj, kako ga vi zovete, žuti karton?!
Ako se budete pozvali na Konvenciju o saobraćaju na putevima iz 1968. godine onda ćete shvatiti i samo da je to glupost odavno osim za one koji uzmu 1.500 dinara da ti to izdaju. Znate li kada je ta konvencija ratifikovana u SFRJ? Tek 1978. godine! Šta li je važilo tih desetak godina?!
Član 2 konvencije kaže:
Prilozi ove konvencije, i to:
Prilog 1: Odstupanja od obaveze da se prihvate u međunarodnom saobraćaju automobili i prikolice
Prilog 2: Registarski broj automobila i prikolice u međunarodnom saobraćaju
Prilog 3: Nacionalni znak raspoznavanja automobila i prikolica u međunarodnom saobraćaju
Prilog 4: Oznake za identifikaciju automobila i prikolica u međunarodnom saobraćaju
Prilog 5: Tehnički uslovi za automobile i prikolice
Prilog 6: Nacionalna vozačka dozvola i
Prilog 7: Međunarodna vozačka dozvola,
čine sastavni deo ove konvencije.
Na ovom linku možete pročitati sve detaljno: http://demo.paragraf.rs/demo/combined/Old/t/t2004_09/t09_0098.htm
Mi smo kao u 21. veku, čipovi, računari, Interpol...
E to što sa MK nismo rešili zeleni karton je tek vrhunac!
pre 1 godinu
@Posmatrač
Nečeš valjda u Albanijj jado?
pre 1 godinu
Жена је два пута водила децу у Грчку преко Македоније без мене, "мојим" колима. И једном у Македонију. Нико јој није тражио овлашћења ни за децу ни за кола. Тако да, опуштено...
pre 1 godinu
Koje zemlje traže pisanu saglasnost?
Italija i Španija – pored overene saglasnosti, potreban je i izvod iz matične knjige rođenih;
Crna Gora – ako dete putuje sa jednim roditeljem ili sa trećim licem;
Grčka – samo kad dete putuje bez oba roditelja
pre 1 godinu
@Sogard, taj zeleni karton osiguravajuća kuća bi morala da ti odštampa besplatno kao što to rade u Češkoj. Pošalju dva primerka, ali mogu da tražim i 22 i oni će mi odštampati.
pre 1 godinu
Netačno. Nije potrebna saglasnost drugog roditelja ako dete putuje sa jednim roditeljem. Detetu se pasoš svakako može izdati samo uz saglasnost oba roditelja i tu saglasnost ne treba opet overavati kod notara.
pre 1 godinu
Ne isplati mi se da idem na letovanje automobilom. Tamo-vamo sa drumarinama ispadne 300eur. Za te pare cela porodica lepo na avion, pa Turska, Egipat...em nema truckanja, em mnogo bolji smestaj i usluga, em je stvarno odmor.
(Kobaja Grande, 17. maj 2022 15:14)
Nije ti bas dobra matematika. Egipat je najmanje 500 x 4 = 2000 za npr 4 clanu porodicu. Grcka moze da se izvede za 1000 evra. Vecina porodica jedva skrpi tih 1000 evra a ti im spominjes 2000 evra. Za one koji imaju slazem se da je bolji izbor Egipat.
pre 1 godinu
Za koronu ne treba vise nista ni za MK ni GR ?
pre 1 godinu
Netačno. Nije potrebna saglasnost drugog roditelja ako dete putuje sa jednim roditeljem. Detetu se pasoš svakako može izdati samo uz saglasnost oba roditelja i tu saglasnost ne treba opet overavati kod notara.
(vrf, 17. maj 2022 09:32)
Nisi uopste u pravu ali na zalost u praksi je tako kao sto ti kazes. Saglasnost je za PASOS ali to nije saglasnost da jedan roditelj moze da vodi dete gde god hoce i kad hoce. Sta ako se npr. roditelji razvedu, deca vec imaju pasose a jedan roditelj stupi u brak na drugom kraju sveta i odvede decu bez znanja drugog roditelja? Bilo je bezbroj takvih slucajeva. Razmislite pre nego sto napisete nesto ovako.
pre 1 godinu
Zeleni karton ( obican papir kao prepis polise) za 2000 dinara je jedino nevidjena pljacka nasih gradjana od strane nasih osiguravajucih drustava!!!! Nista vise! Taj karton, na zahtev, treba bez placanja dati nakon uplate preskupe polise osiguranja.
pre 1 godinu
divljanje gastosa i rumuna na graničnim prelazima na 50 stepeni, i smrdljivih 2000 dinara za besmisleni zeleni karton, ma laku noć!
pre 1 godinu
ajd sad, nikako da shvatim?! Ko uzima tih 2000 od zelenog i sta se placa time? Osiguranje placam 20.000 i onda mi napisu papir da sam platio vazece osiguranje i za taj papir treba jos 2.000?! Ajd da kosta papir,uplatnica ,vreme pa izadje 200din, al nema ni uplatnice ni provizije... Ajd da kod njih placamo pa ok, nisu u sistemu i za 2000 si pokriven, ali pokazivanjem papira on tebe ne uvodi ni u kakav sistem sem sto vidi dokaz da si platio. Nije nekakav novcani izdatak , ali x 50.000,neko se lepo snasao da mu kaplje... Ako u inostranstvu taj papir kosta 0-1-2-5 eura, onda konfuzija jos veca...
pre 1 godinu
Mislim da je protivpozarni aparat potreban samo ako je vozilo na gas.
pre 1 godinu
Ma kakva Grčka? To je "EU"
Ima Rusija ili Belorusija
Srbi najviše dobro došli.
Samo dobru kremu poneti da ne izgorite ili nedaj bože zagorite.
pre 1 godinu
Napisite da ljudi vec jednom znaju. Saglasnost roditelja ne treba ako je dete starije od 16 godina...
(Dragan, 17. maj 2022 09:47)
saglasnost jednog roditelja ako deca putuju sa drugim NIJE potrebna bez obzira na starost dece ! samo ako putuju sa trećim licem je potrebna saglasnot oba roditelja .
pre 1 godinu
@rebro
Tvoja upornost je impozantna. Steta sto se odnosi na pogresne informacije. Iskreno me baš briga za Češku i njene papire. Ti verovatno imaš neki karton zelene boje koji vi tamo zovete zelenim kartonom. Taj lokalni papir nema veze sa medjunarodnim osiguranjem. Nije moja krivica što ne znaš uopšte o čemu je ovde reč. Umesto da insistiraš na glupostima upotrebi Google. Da ti pomognem: https://www.mib.org.uk/making-a-claim/accidents-in-the-uk-involving-a-foreign-registered-vehicle/green-card-system-explained/
ili da izvučem suštinu iz teksta: The UK is part of the Green Card Free Circulation Area (GCFCA), which comprises all 30 European Economic Area (EEA) countries as well as Andorra, Bosnia & Herzegovina, Montenegro, Serbia and Switzerland. UK-based drivers do not need to carry green cards for their vehicles when travelling to these countries. Za Češku ni ostale zemlje NE TRE BA zeleni karton. Shvati!
pre 1 godinu
@s mile To nije naša sramota već Severne Makedonije, mi smo odavno u sistemu gde nam to ne treba.
pre 1 godinu
žuta karta je samo bacanje para.
pre 1 godinu
Zna li neko sta je potrebno gradjanima Srbije za tranzit preko Kosova?Traze li kovid dokumenta i dalje?
pre 1 godinu
@ajde, od 1. februara 2012. godine svim vozačima na teritoriji Češke je potreban zeleni karton. Ne znam kako to drugačije da ti objasnim.
Sva moja dokumenta su češka, ali mi uvek mađarski policajac traži saobraćajnu dozvolu i zeleni karton.
Zašto bih ja taj dokument nosio uvek sa sobom ako mi ne treba?
pre 1 godinu
Izvod iz matične knjige rođenih, uverenje o državljanstvu, potvrda sa biroa, kopija obe strane lične karte i zdravstvene knjižice, potvrda da niste osuđivani......
pre 1 godinu
Znači idemo preko Bulgarie.
pre 1 godinu
Kakav je to problem sa zelenom kartom posto nam samo za sev Mk treba?
Pretpostavljm da je problem kod sev Mk?
Trebalo je da se radi tokom zime sa njima da se ovaj uslov brise..
pre 1 godinu
@ja, živim u Pragu 16 godina i od 1. februara 2012. godine svi vozači na teritoriji Češke moraju da poseduju zeleni karton.
Mađari redovno traže zeleni karton. I sad ti meni pričaš šta mi treba.
pre 1 godinu
@rebro
ajde nemoj lagati,nije niti lepo niti kulturno,ja 2 puta mesečno idem za Poljsku(poslovno) dakle prolazim Madjarsku,Slovačku,Češku i naravno Poljsku I NIKADA mi niko nije tražio "zeleni" karton.
pre 1 godinu
(rebro, 17. maj 2022 09:38)
Talasaš, umesto da si pokazao zube budali ti nasedaš na fazon gde je pecao ne bi li ti izvukao neku kintu da te kao pusti bez zelenog kartona. Rusi i korupcija ih još nisu napustili, postali su deo genetske modifikacije.
pre 1 godinu
nećemo ići
pre 1 godinu
@nenad ch
Gradjanima zapadne Srbije je mnogo blize otici do Grcke preko Kosova,nego preko Kraljeva,Leskovca,Vranja.Mnogo manje se cekalo i na prelazima,dok nisu zakomplikovali prosle godine.
pre 1 godinu
Nemojte slučajno preko Bugarske jer sam kola izlomio u septembru od Sofije do granice. Ide se nekim kozjim stazama
pre 1 godinu
Pre mesec dana bejah u Srbiji. Ušao sa češkim pasošem, autom sa češkim tablicama i u povratku mi mađarski policajac traži zeleni karton.
I vi ovde pišete ljudima kako im taj dokument treba samo za Severnu Makedoniju.
LAŽ.
Treba vam za celu EU.
pre 1 godinu
Sreća pa je Putin izlečio planetu od Korone inače bi se još cimali sa testovima i vakcinama ......
(kupujte iz prve ruke, 17. maj 2022 12:36)
To znači, da sad mora da "sprovede specijalnu vojnu operaciju", i u Severnoj Koreji, gde Korona divlja, kao i u Kini, gde su gradovi zaključani zbog iste...
pre 1 godinu
Da razjasnimo oko zelenog kartona.
Da, potreban je u svim, pazite svim, evropskim zemljama.
Međutim, ono što unosi zabunu je to što ni u jednoj zemlji osim S. Makedonije vam neće tražiti na uvid, kao dokaz, da ga imate.
On će vam biti potreban ukoliko vam se desi nesreća, kao potvrda da imate osiguranje.
Dakle, @rebro je u pravu.
Osim toga, ima ga većina komentatora pa možete uzeti svoj primerak i videti da je štampan na svim evropskim jezicima i sa telefonima za svaku zemlju Evrope.
To je još jedan dokaz da jeste propisan dokument.
Ali, kao što rekoh, neće vam ga uvek i mandatno tražiti na uvid kao dokaz, osim u S. mak.
Srećan put
pre 1 godinu
Mene je snasla jos jedna muka. Pre par dana sam registrovao auto i rekose mi da mi je istekla saobracajna dozvola. Ako vozim po Srbiji necu imati problema, jer je ta idiotska uredba za pljacku vozaca stavljena van snage, ali ce Makedonci videti da je istekla i vratice me nazad. Sta briga Makedonce za moju saobracajnu dozvolu? Jel imaju uvid u zeleni karton da sam osiguran i nalepnicu da sam registrovan? Dokle bre oni ima da nas ponizavaju i maltretiraju, a da nasa drzava prstom ne mrda. Zatvoris granicu na 5 dana da ni ptica ne prodje i ima da pregovaraju kao bele lale. Srbina svako moze da gazi, nema ko da nas zastiti.
pre 1 godinu
Zaboravili su da pomenu najbitniji dokument a to je PARE! Jer ako neki problem ne mozes da resis so pari, onda mozes da ga resis so mnogu pari!!! Ja sam mala pitbul terijer
pre 1 godinu
Gluposti više!!!
pre 1 godinu
@034, od 1. februara 2012. godine svi vozači na teritoriji Češke moraju da poseduju zeleni karton. Zašto bih ja to nosio sa sobom ako mi ne treba?
Po tvojoj logici ja sam trebao mađarskom policajcu da kažem "ne treba to za EU".
Ti kada dođeš u Češku, zaustavi policajca i pitaj ga da li treba zeleni karton.
Imao sam sudar 2014. godine u Pragu i policajac mi prvo proverio gume na vozilu, a potom tražio zeleni karton. Tražili su mi i u Grčkoj. Mora da imaju pik na češke državljane.
pre 1 godinu
A koliko pari kupacih gaca je obavezno i koje boje ?
Ajde sta napisaste sve , bio sam 500 puta i nikada u zivotu taj aparat za gasenje pozara nisam imao a zaustavljali su me ko zna koliko puta.
pre 1 godinu
@034, od 1. februara 2012. godine svi vozači na teritoriji Češke moraju da poseduju zeleni karton. Zašto bih ja to nosio sa sobom ako mi ne treba?
Po tvojoj logici ja sam trebao mađarskom policajcu da kažem "ne treba to za EU".
Ti kada dođeš u Češku, zaustavi policajca i pitaj ga da li treba zeleni karton.
Imao sam sudar 2014. godine u Pragu i policajac mi prvo proverio gume na vozilu, a potom tražio zeleni karton. Tražili su mi i u Grčkoj. Mora da imaju pik na češke državljane.
(rebro, 17. maj 2022 12:28)
To sto ti imas je obavezno osiguranje i verovatno je kao neki kupon zelenkaste boje, tako je u Francuskoj! U Fr to kacimo na soferku i osiguranje je na ime vozaca, a ne na vozilo! Zeleni karton o kome je ovde rec je medjunarodno auto osiguranje i potrebno je svima koji ulaze u Mkd automobilom!
pre 1 godinu
a prosle godine izboli se masovno zlim otrovnim fajzerovim cipovima,
'de nece na nabave tih nekih par papirica,
familiju ce da prodaju, gladovace cele godine
samo da osole guzu na par dana
pre 1 godinu
nisam imao ideju da prva pumpa 50 km odatle
(dzoni, 17. maj 2022 11:30)
odmah nakon granice su dve pumpe na kojima imaš vinjete, jedna gazprom druga mislim da je shell, i imaš online
pre 1 godinu
Sve je bolje od Hrvatske Crne Gore i Bugarske. Meditaran najbolji izbor. Grcka Turska Kipar.
pre 1 godinu
Mrzim da putujem
pre 1 godinu
Savetujem ljude da se uvek tačno informišu preko zvaničnih organizacija. Za sve informacije o zelenom kartonu sa srpskim tablicama informišite se preko AMSS https://www.amss.org.rs/sve-za-vozace/medjunarodna-dokumenta/zelena-karta-osiguranja/strana/zelena-karta-osiguranja . Znači u Evropi je potreban za Rusiju, Belorusiju, Ukrajinu, Moldaviju, Tursku, Severnu Makedoniju i Albaniju. Na tom sajtu imate i za međunarodne dozvole i dozvole za upravljanje. Čeh iz komentara se treba informisati preko čeških zvaničnih organizacija. Svaka država ima svoje posebne međudržavne sporazume.
pre 1 godinu
Nista Vam od ovoga ne treba. Ja sam isao milion puta i nikad mi nisu ni saobracajnu pogledali.
Tako da opustite se, budite kulturni i niko Vam nikad nista neve traziti i zaboravite ove gluposti koje pisu a koje su jedino izostavile DNK analizu.
pre 1 godinu
Nasa sramota je da samo sa Makedonijom imamo potrebu za zelenim kartonom, 2000 din, za potvrdu da je auto osiguran. Budalastina
(s mile, 17. maj 2022 09:44)
A sto "nasa sramota"?!
Problem je kod sev Mk a ne u SRB.
Trebalo bi malo da istrazis u cemu je problem..
(111, 17. maj 2022 11:23)
Makedonija nije ispunila uslove za članstvo i zato je obavezan zeleni karton i to je njihova sramota na osnovu koje nas naše osiguravajuće kuće ubiru kajmak. Prepisku polise, za koju im treba 2 minuta da je urade, naplate 2.000 dinara. Da li ima skuplja usluga u bilo kojoj oblasti iz domena zabave, rekreacije, sporta, kulture, zdravstva, saobraćaja od izdavanja zelenog kartona? Opet ponavljam, konstatovanje činjenice da imate osiguranje na parčetu zelenog papira za 2 minuta posla košta 2.000.
Što se tiče Bugarske, bolja varijanta je unapred elektronsko plaćanje putarine, ne zadržavate se na granici ili pumpama plaćajući vinjetu i ne mora se lepiti na staklo u slučaju Bugarske.
U Makedoniji se TAG može kupiti i košta oko 20- tak evra. Kome je to mnogo, bolja varijanta je kartica koju su dodeljivali prošle godine našim turistima do 15.8., ili u mom slučaju kupljena za oko 2eur na prvoj naplatnoj rampi u Makedoniji. Ona se može dopunjavati i on line, pre puta, a ipak je brži prolaz sa njom, jer se rampa podiže prislanjanjem kartice na čitač, ne gubi se vreme sa menjanjem evra na menjačnici ili plaćanjem karticom na naplatnoj rampi.
Kao što je neko napisao, TAG u Grčkoj je besplatan, minimalna dopuna 15 eur, uzima se na prvoj pumpi.
I još jedna morska destinacija, gde se TAG uređajem postiže i brži prolaz i veća ušteda. U Hrvatskoj je TAG oko 20 eur, kupuje se na odmah posle granice, aktivan za 1 sat, ali je zato putarina koja se tako uplati jeftinija 20% i odmah se obračuna popust. Obzirom na visoke cene putarina u Hrvatskoj, TAG se brzo isplati.
pre 1 godinu
koliko pari kupacih gaca je obavezno i koje boje ?
Ajde sta napisaste sve , bio sam 500 puta i nikada u zivotu taj aparat za gasenje pozara nisam imao a zaustavljali su me ko zna koliko puta.
(Djordje Stanojevic, 17. maj 2022 17:56)
pusti ih bre nek nose , nek overavaju ovlascenja i da se komsija slaze da idu na more ha ha ha
pre 1 godinu
>>Tako da cim udjes u Bugarsku ima kucica sa leve strane za vinjetu..bila guzva velika
NEMOJ da se cimas i trazis pumpe.. kupis lepo ONLINE mozes i iz Srbije pre nego sto predjes granicu, ja sam godinama dok cekam u redu placao i vinjetu za onoliko koliko mi treba
pre 1 godinu
još jedna morska destinacija, gde se TAG uređajem postiže i brži prolaz i veća ušteda. U Hrvatskoj je TAG oko 20 eur, kupuje se na odmah posle granice, aktivan za 1 sat, ali je zato putarina koja se tako uplati jeftinija 20% i odmah se obračuna popust. Obzirom na visoke cene putarina u Hrvatskoj, TAG se brzo isplati.
(sve je relativno, 17. maj 2022 17:46)
probaj sa tim tagom od Zagreba prema moru .....ha ha ha
pre 1 godinu
Ne isplati mi se da idem na letovanje automobilom. Tamo-vamo sa drumarinama ispadne 300eur. Za te pare cela porodica lepo na avion, pa Turska, Egipat...em nema truckanja, em mnogo bolji smestaj i usluga, em je stvarno odmor.
pre 1 godinu
@sta te briga, svaki dan nosim sa sobom zeleni karton. To mi je dokaz da je vozilo osigurano. Izdat od strane osiguravajuće kuće.
Na njemu piše "zelená karta".
Aman bre čoveče!
Lepo sam napisao da u Češkoj od 1.februara 2012. godine svaki vozač mora da ima zeleni karton sa sobom. Zaustavila me policija u februar 2012. u Pragu i tražili mi zeleni karton. Rekoh da ga imam kući. Kaže pandur "e sad si informisan da ti treba stalno. Potpiši ovaj dokument i ako te opet zaustavimo plaćaš kaznu".
I sad ti meni govoriš da mi to ne treba.
Važi druže.
pre 1 godinu
Grcka 2023: + visa
pre 1 godinu
Barem da Makedonci daju besplatnu povratanu kartu za autoput, kao prošle godine. Naderu se para od zelenog kartona na hiljadama vozila. Siruno nema toliko udesa za ta 3 sata prolaska kroz MK.
pre 1 godinu
@ja, zavist ne neizlečiva bolest, a zeleni karton ti treba i u Češkoj.
Pozdrav iz Praga.
pre 1 godinu
Koja Grcka. To bese ona zemlja sto nam nedade ni bod na evroviziji. Ma da vas vise nikad ne vidim i ne cujem.
pre 1 godinu
Pre mesec dana bejah u Srbiji. Ušao sa češkim pasošem, autom sa češkim tablicama i u povratku mi mađarski policajac traži zeleni karton.
I vi ovde pišete ljudima kako im taj dokument treba samo za Severnu Makedoniju.
LAŽ.
Treba vam za celu EU.
pre 1 godinu
Netačno. Nije potrebna saglasnost drugog roditelja ako dete putuje sa jednim roditeljem. Detetu se pasoš svakako može izdati samo uz saglasnost oba roditelja i tu saglasnost ne treba opet overavati kod notara.
pre 1 godinu
a prosle godine izboli se masovno zlim otrovnim fajzerovim cipovima,
'de nece na nabave tih nekih par papirica,
familiju ce da prodaju, gladovace cele godine
samo da osole guzu na par dana
pre 1 godinu
Zeleni karton nije obavezan u Bugarskoj i Grckoj, ali zato jeste u Makedoniji. Alo bre Makedonci, znam da vam treba svaki dinar, ali brate, ne morate bas tako sirotinjski da derete...
pre 1 godinu
Ma kakva Grčka? To je "EU"
Ima Rusija ili Belorusija
Srbi najviše dobro došli.
Samo dobru kremu poneti da ne izgorite ili nedaj bože zagorite.
pre 1 godinu
@034, od 1. februara 2012. godine svi vozači na teritoriji Češke moraju da poseduju zeleni karton. Zašto bih ja to nosio sa sobom ako mi ne treba?
Po tvojoj logici ja sam trebao mađarskom policajcu da kažem "ne treba to za EU".
Ti kada dođeš u Češku, zaustavi policajca i pitaj ga da li treba zeleni karton.
Imao sam sudar 2014. godine u Pragu i policajac mi prvo proverio gume na vozilu, a potom tražio zeleni karton. Tražili su mi i u Grčkoj. Mora da imaju pik na češke državljane.
pre 1 godinu
Nasa sramota je da samo sa Makedonijom imamo potrebu za zelenim kartonom, 2000 din, za potvrdu da je auto osiguran. Budalastina
pre 1 godinu
nećemo ići
pre 1 godinu
Ne isplati mi se da idem na letovanje automobilom. Tamo-vamo sa drumarinama ispadne 300eur. Za te pare cela porodica lepo na avion, pa Turska, Egipat...em nema truckanja, em mnogo bolji smestaj i usluga, em je stvarno odmor.
pre 1 godinu
Sreća pa je Putin izlečio planetu od Korone inače bi se još cimali sa testovima i vakcinama ......
pre 1 godinu
@ja, živim u Pragu 16 godina i od 1. februara 2012. godine svi vozači na teritoriji Češke moraju da poseduju zeleni karton.
Mađari redovno traže zeleni karton. I sad ti meni pričaš šta mi treba.
pre 1 godinu
Da razjasnimo oko zelenog kartona.
Da, potreban je u svim, pazite svim, evropskim zemljama.
Međutim, ono što unosi zabunu je to što ni u jednoj zemlji osim S. Makedonije vam neće tražiti na uvid, kao dokaz, da ga imate.
On će vam biti potreban ukoliko vam se desi nesreća, kao potvrda da imate osiguranje.
Dakle, @rebro je u pravu.
Osim toga, ima ga većina komentatora pa možete uzeti svoj primerak i videti da je štampan na svim evropskim jezicima i sa telefonima za svaku zemlju Evrope.
To je još jedan dokaz da jeste propisan dokument.
Ali, kao što rekoh, neće vam ga uvek i mandatno tražiti na uvid kao dokaz, osim u S. mak.
Srećan put
pre 1 godinu
Mrzim da putujem
pre 1 godinu
Barem da Makedonci daju besplatnu povratanu kartu za autoput, kao prošle godine. Naderu se para od zelenog kartona na hiljadama vozila. Siruno nema toliko udesa za ta 3 sata prolaska kroz MK.
pre 1 godinu
@ja, zavist ne neizlečiva bolest, a zeleni karton ti treba i u Češkoj.
Pozdrav iz Praga.
pre 1 godinu
Mislim da je protivpozarni aparat potreban samo ako je vozilo na gas.
pre 1 godinu
@sta te briga, svaki dan nosim sa sobom zeleni karton. To mi je dokaz da je vozilo osigurano. Izdat od strane osiguravajuće kuće.
Na njemu piše "zelená karta".
Aman bre čoveče!
Lepo sam napisao da u Češkoj od 1.februara 2012. godine svaki vozač mora da ima zeleni karton sa sobom. Zaustavila me policija u februar 2012. u Pragu i tražili mi zeleni karton. Rekoh da ga imam kući. Kaže pandur "e sad si informisan da ti treba stalno. Potpiši ovaj dokument i ako te opet zaustavimo plaćaš kaznu".
I sad ti meni govoriš da mi to ne treba.
Važi druže.
pre 1 godinu
divljanje gastosa i rumuna na graničnim prelazima na 50 stepeni, i smrdljivih 2000 dinara za besmisleni zeleni karton, ma laku noć!
pre 1 godinu
@ajde, od 1. februara 2012. godine svim vozačima na teritoriji Češke je potreban zeleni karton. Ne znam kako to drugačije da ti objasnim.
Sva moja dokumenta su češka, ali mi uvek mađarski policajac traži saobraćajnu dozvolu i zeleni karton.
Zašto bih ja taj dokument nosio uvek sa sobom ako mi ne treba?
pre 1 godinu
@Posmatrač
Nečeš valjda u Albanijj jado?
pre 1 godinu
@nenad ch
Gradjanima zapadne Srbije je mnogo blize otici do Grcke preko Kosova,nego preko Kraljeva,Leskovca,Vranja.Mnogo manje se cekalo i na prelazima,dok nisu zakomplikovali prosle godine.
pre 1 godinu
Nista Vam od ovoga ne treba. Ja sam isao milion puta i nikad mi nisu ni saobracajnu pogledali.
Tako da opustite se, budite kulturni i niko Vam nikad nista neve traziti i zaboravite ove gluposti koje pisu a koje su jedino izostavile DNK analizu.
pre 1 godinu
proslo je vreme corone..nema vise dranja po srpskim vikendicama da placate jedan dan 70e....more je more..sad idite na zlatibor seljanu
pre 1 godinu
ne zaboravite na glavni dokument, pare, mnogo pare
pre 1 godinu
Zeleni karton nije obavezan u Bugarskoj i Grckoj, ali zato jeste u Makedoniji. Alo bre Makedonci, znam da vam treba svaki dinar, ali brate, ne morate bas tako sirotinjski da derete...
(Lemi, 17. maj 2022 09:27)
Pa ne deru te Makedonci nego nasi, nasima placas zeleni karton, verovatno nasa vlast moli makedonsku da ne ukidaju zeleni karton jer im je to odlican nacin da pljackaju svoje gradjane. I ne deru bas sirotinjski, ja gotovo svaki put zaboravim da izvadim zeleni karton pa ga vadim na granici, na nasoj granici, nasem AMS-u platim 50€.
pre 1 godinu
Napisite da ljudi vec jednom znaju. Saglasnost roditelja ne treba ako je dete starije od 16 godina...
(Dragan, 17. maj 2022 09:47)
saglasnost jednog roditelja ako deca putuju sa drugim NIJE potrebna bez obzira na starost dece ! samo ako putuju sa trećim licem je potrebna saglasnot oba roditelja .
pre 1 godinu
Жена је два пута водила децу у Грчку преко Македоније без мене, "мојим" колима. И једном у Македонију. Нико јој није тражио овлашћења ни за децу ни за кола. Тако да, опуштено...
pre 1 godinu
Nasa sramota je da samo sa Makedonijom imamo potrebu za zelenim kartonom, 2000 din, za potvrdu da je auto osiguran. Budalastina
(s mile, 17. maj 2022 09:44)
A sto "nasa sramota"?!
Problem je kod sev Mk a ne u SRB.
Trebalo bi malo da istrazis u cemu je problem..
pre 1 godinu
Pre mesec dana bejah u Srbiji. Ušao sa češkim pasošem, autom sa češkim tablicama i u povratku mi mađarski policajac traži zeleni karton.
I vi ovde pišete ljudima kako im taj dokument treba samo za Severnu Makedoniju.
LAŽ.
Treba vam za celu EU.
(rebro, 17. maj 2022 09:38)
Aha, znači službenici države članice EU (šengen zone), traže zeleni karton za vozilo registrovano u drugo državi članici EU (šengen zone, takođe) od putnika sa dokumentima države članice EU (šengen zone).
Nisi ti mrdnuo iz svog sokaka...
pre 1 godinu
Zna li neko sta je potrebno gradjanima Srbije za tranzit preko Kosova?Traze li kovid dokumenta i dalje?
pre 1 godinu
A koliko pari kupacih gaca je obavezno i koje boje ?
Ajde sta napisaste sve , bio sam 500 puta i nikada u zivotu taj aparat za gasenje pozara nisam imao a zaustavljali su me ko zna koliko puta.
pre 1 godinu
dokumenta nisu problem, pare jesu
pre 1 godinu
Znači idemo preko Bulgarie.
pre 1 godinu
koliko pari kupacih gaca je obavezno i koje boje ?
Ajde sta napisaste sve , bio sam 500 puta i nikada u zivotu taj aparat za gasenje pozara nisam imao a zaustavljali su me ko zna koliko puta.
(Djordje Stanojevic, 17. maj 2022 17:56)
pusti ih bre nek nose , nek overavaju ovlascenja i da se komsija slaze da idu na more ha ha ha
pre 1 godinu
@rebro
Tvoja upornost je impozantna. Steta sto se odnosi na pogresne informacije. Iskreno me baš briga za Češku i njene papire. Ti verovatno imaš neki karton zelene boje koji vi tamo zovete zelenim kartonom. Taj lokalni papir nema veze sa medjunarodnim osiguranjem. Nije moja krivica što ne znaš uopšte o čemu je ovde reč. Umesto da insistiraš na glupostima upotrebi Google. Da ti pomognem: https://www.mib.org.uk/making-a-claim/accidents-in-the-uk-involving-a-foreign-registered-vehicle/green-card-system-explained/
ili da izvučem suštinu iz teksta: The UK is part of the Green Card Free Circulation Area (GCFCA), which comprises all 30 European Economic Area (EEA) countries as well as Andorra, Bosnia & Herzegovina, Montenegro, Serbia and Switzerland. UK-based drivers do not need to carry green cards for their vehicles when travelling to these countries. Za Češku ni ostale zemlje NE TRE BA zeleni karton. Shvati!
pre 1 godinu
@s mile To nije naša sramota već Severne Makedonije, mi smo odavno u sistemu gde nam to ne treba.
pre 1 godinu
@rebro
Nisam znao da za grcku se ide preko madjarske ako kreces iz srbije. Elem posto ti mozak ne dozvoljava da skapiras, ovde je prica samo za putovanje u grcku sa polaskom iz srbije a ne u ostale eu zemlje tikvane mali
pre 1 godinu
Moje upozorenje svima koji idu preko Bugarske..kad sam usao u Bugarsku bili su radovi pa ides zaobilaznim nekim putevima ne daj ti boze ,rupa do rupe ..nije imala nijedna pumpa da kupis vinjetu jer se ide kroz neko selo a posle kad izadjes na nov autoput nigde pumpe..kupio sam bukvalno na prvoj pumpi koju sam video vinjetu mozda 50 km od granice sa Srbijom..ali 200 metra pre granice kad sam izlazio iz Bugarske u Grcku zaustavili mi i pokazali snimak tablice kako sam usao na autoput bez vinjete..hteli da me oderu ali posle svadjanja malo naplatili mi 40 eura kaznu a hteli su mnogo vise.Tako da cim udjes u Bugarsku ima kucica sa leve strane za vinjetu..bila guzva velika i hteo sam da kupim na pumpi..nisam imao ideju da prva pumpa 50 km odatle
pre 1 godinu
Netačno. Nije potrebna saglasnost drugog roditelja ako dete putuje sa jednim roditeljem. Detetu se pasoš svakako može izdati samo uz saglasnost oba roditelja i tu saglasnost ne treba opet overavati kod notara.
(vrf, 17. maj 2022 09:32)
apsolutno tačno ! ali dzabe pričate kada 90% ljudi vade i sta im treba i sta im ne treba. amss je 20 godina mlatio pare na naplacivanje kartona zvanog medjunarodna dozvola 20€ za koji niko nigde nije čuo ...
pre 1 godinu
Sramota da zeleni karton ne mogu da rese sa Makedoncima.
pre 1 godinu
Koja prevara i kradja za taj zeleni karton za kroz Makedoniju majko mila moja... Za sta bre placam osiguranje i registraciju svake godine? Dokle da nas vise pravite ludim???
pre 1 godinu
Nisam znao da u putnickom automobilu treba imati S2 aparat?
pre 1 godinu
@Lemi
Не узимају паре Македонци, него српска осигуравајућа друштва. Македонци се нису договорили са ким треба (треба да потпишу некакав споразум), а Срби то лепо користе да одеру Србе.
Мени су већи проблем македонски пандури и асфалт, па једва чекам да Бугари заврше ауто пут низ Струму.
pre 1 godinu
Kakav je to problem sa zelenom kartom posto nam samo za sev Mk treba?
Pretpostavljm da je problem kod sev Mk?
Trebalo je da se radi tokom zime sa njima da se ovaj uslov brise..
pre 1 godinu
Niti je potrebna saglasnost jednog roditelja, niti je potreban zeleni karton za bilo gde, osim za Makedoniju - sto je njihova sramota, a ne naša. Mi smo odavno u tom sistemu, a oni nisu. A tek za Madjarsku ili druge destinacije nije potreban, ja sam profesionalac i prelazim te granice bukvalno svakodnevno, nemojte zbunjuvati ljude a da ne znate…
pre 1 godinu
Ajde molim vas nadjite mi zakonski osnov za taj, kako ga vi zovete, žuti karton?!
Ako se budete pozvali na Konvenciju o saobraćaju na putevima iz 1968. godine onda ćete shvatiti i samo da je to glupost odavno osim za one koji uzmu 1.500 dinara da ti to izdaju. Znate li kada je ta konvencija ratifikovana u SFRJ? Tek 1978. godine! Šta li je važilo tih desetak godina?!
Član 2 konvencije kaže:
Prilozi ove konvencije, i to:
Prilog 1: Odstupanja od obaveze da se prihvate u međunarodnom saobraćaju automobili i prikolice
Prilog 2: Registarski broj automobila i prikolice u međunarodnom saobraćaju
Prilog 3: Nacionalni znak raspoznavanja automobila i prikolica u međunarodnom saobraćaju
Prilog 4: Oznake za identifikaciju automobila i prikolica u međunarodnom saobraćaju
Prilog 5: Tehnički uslovi za automobile i prikolice
Prilog 6: Nacionalna vozačka dozvola i
Prilog 7: Međunarodna vozačka dozvola,
čine sastavni deo ove konvencije.
Na ovom linku možete pročitati sve detaljno: http://demo.paragraf.rs/demo/combined/Old/t/t2004_09/t09_0098.htm
Mi smo kao u 21. veku, čipovi, računari, Interpol...
E to što sa MK nismo rešili zeleni karton je tek vrhunac!
pre 1 godinu
@Sogard, taj zeleni karton osiguravajuća kuća bi morala da ti odštampa besplatno kao što to rade u Češkoj. Pošalju dva primerka, ali mogu da tražim i 22 i oni će mi odštampati.
pre 1 godinu
Sreća pa je Putin izlečio planetu od Korone inače bi se još cimali sa testovima i vakcinama ......
(kupujte iz prve ruke, 17. maj 2022 12:36)
To znači, da sad mora da "sprovede specijalnu vojnu operaciju", i u Severnoj Koreji, gde Korona divlja, kao i u Kini, gde su gradovi zaključani zbog iste...
pre 1 godinu
Treba vam za celu EU.
(rebro, 17. maj 2022 09:38)
nigde ne treba, SAMO za Makedoniju! putujemo i mi drugi kolima po Evropi, zašto pišeš neistinu?!
pre 1 godinu
Za koronu ne treba vise nista ni za MK ni GR ?
pre 1 godinu
nisam imao ideju da prva pumpa 50 km odatle
(dzoni, 17. maj 2022 11:30)
odmah nakon granice su dve pumpe na kojima imaš vinjete, jedna gazprom druga mislim da je shell, i imaš online
pre 1 godinu
@034, od 1. februara 2012. godine svi vozači na teritoriji Češke moraju da poseduju zeleni karton. Zašto bih ja to nosio sa sobom ako mi ne treba?
Po tvojoj logici ja sam trebao mađarskom policajcu da kažem "ne treba to za EU".
Ti kada dođeš u Češku, zaustavi policajca i pitaj ga da li treba zeleni karton.
Imao sam sudar 2014. godine u Pragu i policajac mi prvo proverio gume na vozilu, a potom tražio zeleni karton. Tražili su mi i u Grčkoj. Mora da imaju pik na češke državljane.
(rebro, 17. maj 2022 12:28)
To sto ti imas je obavezno osiguranje i verovatno je kao neki kupon zelenkaste boje, tako je u Francuskoj! U Fr to kacimo na soferku i osiguranje je na ime vozaca, a ne na vozilo! Zeleni karton o kome je ovde rec je medjunarodno auto osiguranje i potrebno je svima koji ulaze u Mkd automobilom!
pre 1 godinu
Napisite da ljudi vec jednom znaju. Saglasnost roditelja ne treba ako je dete starije od 16 godina...
pre 1 godinu
Naravno nikakva "zuta karta" vam nije potrebna niti "medjunarodna vozacka dozvola" jer to nisu zvanicni dokumenti i ne vrede papira na kojim su napisani. Tako da taj trosak mozete slobodno da prekrizite.
pre 1 godinu
Od dokumenata vam je potrebno jedno 7 do 10 novcanica u apoenima po 100.
pre 1 godinu
Zeleni karton nije obavezan u Bugarskoj i Grckoj, ali zato jeste u Makedoniji. Alo bre Makedonci, znam da vam treba svaki dinar, ali brate, ne morate bas tako sirotinjski da derete...
(Lemi, 17. maj 2022 09:27)
Па ко још плаћа на граници картон, наши краду.
pre 1 godinu
(dzoni, 17. maj 2022 11:30)
Pre par dana sam se vratio iz Grčke preko Bugarske. Vinjetu sam kupio online. To je mnogo bolja varijanta nego da juriš pumpe.
pre 1 godinu
Nemojte slučajno preko Bugarske jer sam kola izlomio u septembru od Sofije do granice. Ide se nekim kozjim stazama
pre 1 godinu
Izvod iz matične knjige rođenih, uverenje o državljanstvu, potvrda sa biroa, kopija obe strane lične karte i zdravstvene knjižice, potvrda da niste osuđivani......
pre 1 godinu
Ne isplati mi se da idem na letovanje automobilom. Tamo-vamo sa drumarinama ispadne 300eur. Za te pare cela porodica lepo na avion, pa Turska, Egipat...em nema truckanja, em mnogo bolji smestaj i usluga, em je stvarno odmor.
(Kobaja Grande, 17. maj 2022 15:14)
Nije ti bas dobra matematika. Egipat je najmanje 500 x 4 = 2000 za npr 4 clanu porodicu. Grcka moze da se izvede za 1000 evra. Vecina porodica jedva skrpi tih 1000 evra a ti im spominjes 2000 evra. Za one koji imaju slazem se da je bolji izbor Egipat.
pre 1 godinu
Mene je snasla jos jedna muka. Pre par dana sam registrovao auto i rekose mi da mi je istekla saobracajna dozvola. Ako vozim po Srbiji necu imati problema, jer je ta idiotska uredba za pljacku vozaca stavljena van snage, ali ce Makedonci videti da je istekla i vratice me nazad. Sta briga Makedonce za moju saobracajnu dozvolu? Jel imaju uvid u zeleni karton da sam osiguran i nalepnicu da sam registrovan? Dokle bre oni ima da nas ponizavaju i maltretiraju, a da nasa drzava prstom ne mrda. Zatvoris granicu na 5 dana da ni ptica ne prodje i ima da pregovaraju kao bele lale. Srbina svako moze da gazi, nema ko da nas zastiti.
pre 1 godinu
Grcka 2023: + visa
pre 1 godinu
(rebro, 17. maj 2022 09:38)
Talasaš, umesto da si pokazao zube budali ti nasedaš na fazon gde je pecao ne bi li ti izvukao neku kintu da te kao pusti bez zelenog kartona. Rusi i korupcija ih još nisu napustili, postali su deo genetske modifikacije.
pre 1 godinu
Zeleni karton nije obavezan u Bugarskoj i Grckoj, ali zato jeste u Makedoniji. Alo bre Makedonci, znam da vam treba svaki dinar, ali brate, ne morate bas tako sirotinjski da derete...
(Lemi, 17. maj 2022 09:27)
Taj novac za zeleni karton nema nikakve veze sa Makedonijom. Novac ide osiguravajucoj kuci kao naknada za izdavanje potvrde da je auto osiguran. Dakle vec smo osigurani kod osiguravajuce kuce a sada dajemo jos 2000 dinara za potvrdu. To moze da kosta i 2 dinara, a moze i besplatno da se izdaje. A Makedonija samo nije clan neke organizacje (ne znam kako se zove) pa je taj dokument potreban.
pre 1 godinu
Juce dosli. Samo pasos i zeleni karton.
Ni saobracajnu mi nisu trazili. Pazite se u Makedoniji ima radara i ogromnih rupa na putu!
pre 1 godinu
Danas je svakom dozvoljeno da pise komentar tamo gde mogu mnogi da ga vide pa i ako o necemu pojma nemaju. Kad je rec o zelenom kartonu ne znam da li su mi gori ovi sto misle da je problem nas ili ovi neki drugi koji misle da makedonci zaradjuju od toga. Dakle ako platis svom osiguranju u Srbiji 2000 din sta ce oni dobiti od toga? A zeleni karton je potreban u Makedoniji jer oni nisu jos pristupili Multilateralnom sporazumu, a sve clanice tog sporazuma ne placaju medjusobno zeleni karton. Bosna je to nedavno uradila. Tako da to nema veze sa nama.
pre 1 godinu
Pre par godina sam istrazivao o Zelenom kartonu. Na zapadu osiguravajuce kuce naplacuju ovaj papir simbolicno od 2e do 5e, a neke cak i poklanjaju prilikom registracije. Tako da Makedonci zezaju a nase osiguravajuce kuce deru.
pre 1 godinu
Netačno. Nije potrebna saglasnost drugog roditelja ako dete putuje sa jednim roditeljem. Detetu se pasoš svakako može izdati samo uz saglasnost oba roditelja i tu saglasnost ne treba opet overavati kod notara.
(vrf, 17. maj 2022 09:32)
Nisi uopste u pravu ali na zalost u praksi je tako kao sto ti kazes. Saglasnost je za PASOS ali to nije saglasnost da jedan roditelj moze da vodi dete gde god hoce i kad hoce. Sta ako se npr. roditelji razvedu, deca vec imaju pasose a jedan roditelj stupi u brak na drugom kraju sveta i odvede decu bez znanja drugog roditelja? Bilo je bezbroj takvih slucajeva. Razmislite pre nego sto napisete nesto ovako.
pre 1 godinu
Nasa sramota je da samo sa Makedonijom imamo potrebu za zelenim kartonom, 2000 din, za potvrdu da je auto osiguran. Budalastina
(s mile, 17. maj 2022 09:44)
A sto "nasa sramota"?!
Problem je kod sev Mk a ne u SRB.
Trebalo bi malo da istrazis u cemu je problem..
(111, 17. maj 2022 11:23)
Makedonija nije ispunila uslove za članstvo i zato je obavezan zeleni karton i to je njihova sramota na osnovu koje nas naše osiguravajuće kuće ubiru kajmak. Prepisku polise, za koju im treba 2 minuta da je urade, naplate 2.000 dinara. Da li ima skuplja usluga u bilo kojoj oblasti iz domena zabave, rekreacije, sporta, kulture, zdravstva, saobraćaja od izdavanja zelenog kartona? Opet ponavljam, konstatovanje činjenice da imate osiguranje na parčetu zelenog papira za 2 minuta posla košta 2.000.
Što se tiče Bugarske, bolja varijanta je unapred elektronsko plaćanje putarine, ne zadržavate se na granici ili pumpama plaćajući vinjetu i ne mora se lepiti na staklo u slučaju Bugarske.
U Makedoniji se TAG može kupiti i košta oko 20- tak evra. Kome je to mnogo, bolja varijanta je kartica koju su dodeljivali prošle godine našim turistima do 15.8., ili u mom slučaju kupljena za oko 2eur na prvoj naplatnoj rampi u Makedoniji. Ona se može dopunjavati i on line, pre puta, a ipak je brži prolaz sa njom, jer se rampa podiže prislanjanjem kartice na čitač, ne gubi se vreme sa menjanjem evra na menjačnici ili plaćanjem karticom na naplatnoj rampi.
Kao što je neko napisao, TAG u Grčkoj je besplatan, minimalna dopuna 15 eur, uzima se na prvoj pumpi.
I još jedna morska destinacija, gde se TAG uređajem postiže i brži prolaz i veća ušteda. U Hrvatskoj je TAG oko 20 eur, kupuje se na odmah posle granice, aktivan za 1 sat, ali je zato putarina koja se tako uplati jeftinija 20% i odmah se obračuna popust. Obzirom na visoke cene putarina u Hrvatskoj, TAG se brzo isplati.
pre 1 godinu
Nije problem sto je potreban zeleni karton (potvrda o osiguranju vozila)! Svima je potreban ko ulazi kolima u S. Makedoniju, problem je u ceni koliko ga nasa drzava naplacuje 2.000! Vecina zemalja izdaje ga besplatno pri registraciji ili mu je cena simbolicna oko 2-3 eura kao u Sloveniji, Bosni...
pre 1 godinu
još jedna morska destinacija, gde se TAG uređajem postiže i brži prolaz i veća ušteda. U Hrvatskoj je TAG oko 20 eur, kupuje se na odmah posle granice, aktivan za 1 sat, ali je zato putarina koja se tako uplati jeftinija 20% i odmah se obračuna popust. Obzirom na visoke cene putarina u Hrvatskoj, TAG se brzo isplati.
(sve je relativno, 17. maj 2022 17:46)
probaj sa tim tagom od Zagreba prema moru .....ha ha ha
pre 1 godinu
@rebro
O čemu ti pričaš, prijatelju? Ovo što si napisao je obična glupost. Možda treba Česima, to ne znam, ali nama ne treba. I ono najvažnije. Zeleni karton nema veze sa nama već sa Makedoncima pošto nisu učlanjeni u neku, ne znam koju, organizaciju ili šta već.
pre 1 godinu
nadam se da ce ukinuti zeleni karton i za Sev.Makedoniju ... dodao bih samo da zuti karton (ta neka punomoc ili kako je zovu) uopste nije potrebna i niko mi nikada nije trazio, za razliku od zelenog koji traze na granici! ali ok, ko zeli da izvadi neka daje pare ... i da, ako idete svojim kolima u grckoj uzmite TAG!!! Za razliku od nasih derikoza, grcki TAG je besplatan (dajete samo 15 eura ali su vam svih 15 eura na raspolaganju za putarine), ali ono sto je najbolje jeste da mozete lagano tokom godine dopunjavati tako da vas putarina onda izadje neosetno, tj. ne trosite pare koje ste poneli za more!
inace turiste niko ne davi ni zasta ... tako da opustite se, i lagano ;)
pre 1 godinu
I vi ovde pišete ljudima kako im taj dokument treba samo za Severnu Makedoniju.
LAŽ.
Treba vam za celu EU.
(rebro, 17. maj 2022 09:38)
Ja godinama kroz celu Evropu i svakako HUN prolazim i nikad mi niko nije trazio zeleni karton sem u sev Mk.
A ako si pismen onda okreni poslednju stranu zel kartona i tamo ti lepo pise sve o teritorijalnoj pokrivenosti.
Za vozace iz Srb ne treba nikakav zel karton u EU.
pre 1 godinu
Savetujem ljude da se uvek tačno informišu preko zvaničnih organizacija. Za sve informacije o zelenom kartonu sa srpskim tablicama informišite se preko AMSS https://www.amss.org.rs/sve-za-vozace/medjunarodna-dokumenta/zelena-karta-osiguranja/strana/zelena-karta-osiguranja . Znači u Evropi je potreban za Rusiju, Belorusiju, Ukrajinu, Moldaviju, Tursku, Severnu Makedoniju i Albaniju. Na tom sajtu imate i za međunarodne dozvole i dozvole za upravljanje. Čeh iz komentara se treba informisati preko čeških zvaničnih organizacija. Svaka država ima svoje posebne međudržavne sporazume.
pre 1 godinu
>>Tako da cim udjes u Bugarsku ima kucica sa leve strane za vinjetu..bila guzva velika
NEMOJ da se cimas i trazis pumpe.. kupis lepo ONLINE mozes i iz Srbije pre nego sto predjes granicu, ja sam godinama dok cekam u redu placao i vinjetu za onoliko koliko mi treba
pre 1 godinu
Sve je bolje od Hrvatske Crne Gore i Bugarske. Meditaran najbolji izbor. Grcka Turska Kipar.
pre 1 godinu
žuta karta je samo bacanje para.
pre 1 godinu
Gluposti više!!!
pre 1 godinu
Nije samo nama potreban zeleni karton kroz za ulazak u Makedoniju. MIslim da to traže svima. Ispred mene automobil sa nemačkim tablicama nije imao. Carinik uzeo od mene da mu pokaže šta traži od njega.
pre 1 godinu
Koje zemlje traže pisanu saglasnost?
Italija i Španija – pored overene saglasnosti, potreban je i izvod iz matične knjige rođenih;
Crna Gora – ako dete putuje sa jednim roditeljem ili sa trećim licem;
Grčka – samo kad dete putuje bez oba roditelja
pre 1 godinu
@rebro
Ja opet moram da te pitam o čemu pričaš? Da se nisi nešto zbunio? Pobrkao dokumenta? Postoji multilateralni sporazum izmedju država glede osiguranja. I Srbija i Češka i Grčka i Madjarska su potpisnice tog sporazuma tako da zeleni karton NE treba. Makedonija (pored još nekih država) nije potpisnica tog sporazuma i stoga zeleni karton u Makedoniji treba. Kada se odluče da potpišu sporazum neće više trebati.
pre 1 godinu
@ja, živim u Pragu 16 godina i od 1. februara 2012. godine svi vozači na teritoriji Češke moraju da poseduju zeleni karton.
Mađari redovno traže zeleni karton. I sad ti meni pričaš šta mi treba.
(rebro, 17. maj 2022 12:19)
Ja živim u Subotici 50+ godina. I? Znači tebi treba, a meni iz SRB sa srpskim pasošem i srpskim tablicama ne treba? Niti je ikada od kada ja vozim 30+ godina trebala.
Naravno da ću da ti pričam kad obmanješ ljude ovde.
A Prag nisi video ni na slici.
pre 1 godinu
ajd sad, nikako da shvatim?! Ko uzima tih 2000 od zelenog i sta se placa time? Osiguranje placam 20.000 i onda mi napisu papir da sam platio vazece osiguranje i za taj papir treba jos 2.000?! Ajd da kosta papir,uplatnica ,vreme pa izadje 200din, al nema ni uplatnice ni provizije... Ajd da kod njih placamo pa ok, nisu u sistemu i za 2000 si pokriven, ali pokazivanjem papira on tebe ne uvodi ni u kakav sistem sem sto vidi dokaz da si platio. Nije nekakav novcani izdatak , ali x 50.000,neko se lepo snasao da mu kaplje... Ako u inostranstvu taj papir kosta 0-1-2-5 eura, onda konfuzija jos veca...
pre 1 godinu
@rebro
ajde nemoj lagati,nije niti lepo niti kulturno,ja 2 puta mesečno idem za Poljsku(poslovno) dakle prolazim Madjarsku,Slovačku,Češku i naravno Poljsku I NIKADA mi niko nije tražio "zeleni" karton.
pre 1 godinu
Zaboravili su da pomenu najbitniji dokument a to je PARE! Jer ako neki problem ne mozes da resis so pari, onda mozes da ga resis so mnogu pari!!! Ja sam mala pitbul terijer
pre 1 godinu
Zeleni karton ( obican papir kao prepis polise) za 2000 dinara je jedino nevidjena pljacka nasih gradjana od strane nasih osiguravajucih drustava!!!! Nista vise! Taj karton, na zahtev, treba bez placanja dati nakon uplate preskupe polise osiguranja.
pre 1 godinu
Zeleni karton treba jos za Makedoniju, Tursku, Rusiju, Ukrajinu, Azerbejdžan i tako te zemlje. Uglavnom istočne.
89 Komentari
Sortiraj po: