Vlada
pre 2 godine
Nemam nikakvih problema, sa S/S, odlična stvar. C3 Gradski automobil, star 4 godine.
Subota, 27.11.2021.
12:19
Izvor: Izvor: B92, Revijahak.hr
pre 2 godine
Nemam nikakvih problema, sa S/S, odlična stvar. C3 Gradski automobil, star 4 godine.
pre 2 godine
ja znam da uvek da na semaforu uvek cekam nekog da upali auto, da bi krenuo.
pre 2 godine
zaista beskorisna funkcija i izuzetno nervira kad je zaboravim isključiti.
često, kada čekam na raskrsnici da se uključim u saobraćaj, aktivira sestart/stop
akumulator...
manje od tri godine je trajao nov i u ovlaštenom servisu kažu da je to to otprilike.
na starom autu bez te opcije za 14 godina zamjenjena 2 akumulatora
(boki, 29. novembar 2021 09:45)
U taj 'ovlasceni' servis ne bi trebalo krociti ni nogom a kamoli dovesti im kola na servisiranje.
pre 2 godine
BMW M1
Mislim da su Yugo i Stojadin mjerilo za Srbiju...
pre 2 godine
Opasna stvar za bezbednost, taman da skrenem u raskrsnici ili se uključim auto se ugasi zato što sam stisnuo kočnicu. Uvek ga isključim posle startovanja motora.
(idio..., 28. novembar 2021 18:55) # Link komentara
56 pozitivnih i 59 negativnih komentara.
Pa stvarno nismo za bolje od Golfa dvice.
Ovaj lik nije ni na posteru video automobil sa SS sistemom i jos ima odnos ocena 1:1.
pre 2 godine
Vi ocekujete da inovacije budu prihvacene u zemlji kojima su ovi na vlasti.
Ma dajte, molim vas…
pre 2 godine
Neverovatno je da je većina komentatora ovde protiv start-stop sistema. Moram da priznam da sam bio skeptičan kako to radi, no kad sam shvatio da moram svaki put isključivati sistem kad upalim motor, rekao sam sebi, ajde da vidim kako to funkcioniše. I uopšte nemam nikakvih zamerki. Pritiskom na kvačilo se neprimetno upali motor, kada se sporo krećem u raskrsnici (skretanje), ne gasi se odmah čim stanem. Dakle nemam nikakvih zamerki. Koliko goriva se štedi, ne znam. Ovo ponašanje meni liči na ono kada gomila vozača, iako ima blutut spikerfon za telefon, i dalje mota volan a istovremeno drži telefon na ramenu, i samo gledam kada će me isti udariti.
pre 2 godine
Zato kupite Hondu i sve radi savršeno!Bilo bi dobro da na Vašim mobilnim telefonima isključite opciju primanja poziva i koristite ga kao dokaz prestiža. Tehnika napreduje, a naš čovek voli da pametuje. Toliki stručnjaci su mnogo glupi, samo mi Srbi smo najpametniji u svemu. Možda sutra i daljinski za tv bude glupost, i svaki put ustajete da promenite program.
pre 2 godine
zaista beskorisna funkcija i izuzetno nervira kad je zaboravim isključiti.
često, kada čekam na raskrsnici da se uključim u saobraćaj, aktivira sestart/stop
akumulator...
manje od tri godine je trajao nov i u ovlaštenom servisu kažu da je to to otprilike.
na starom autu bez te opcije za 14 godina zamjenjena 2 akumulatora
pre 2 godine
Свака иновација овде је бесмислена, па тако и ово. Док се ауто пали и гаси да не загади ваздух, сиротиња по Страдији ложи лош угаљ, сирови лигнит, отпадно уље, иверицу, стару обућу, пластичну амбалажу, лепенке, свакав отпад, залива све то мазутом да би горело. Нису боље ни термоелектране али оне барем имају високе димњаке. И што је најгоре, нема ту помоћи, нити бољитка, ни за сто година.
pre 2 godine
Ja mislim da smo mi svi pametniji od ovih inžinjera što su smislili tu SS opciju i da treba da odemo u te fabrike automobila i da im objasnimo da to ne valja.
pre 2 godine
Opasna stvar za bezbednost, taman da skrenem u raskrsnici ili se uključim auto se ugasi zato što sam stisnuo kočnicu. Uvek ga isključim posle startovanja motora.
(idio..., 28. novembar 2021 18:55)
To ne radi baš tako kako mali perica zamišlja.
pre 2 godine
Šta će ljaksetu ta funkcija...
pre 2 godine
Pre nego updrejdujem novi softwer, stari snimim kao backup na laptou pa tek onda stavljam novi i nemam problema ako mi se na novom softweru nesto ne svidja ili ne radi kako treba. Vratim stari i vozim po starom.
pre 2 godine
Komentari su dokaz da ipak nismo za bolje od Golfa dvice.
pre 2 godine
Imam "srecu" da mi je auto 2016to godiste pa imam opciju u meniju da iskljucim star-stop za stalno a ne kao na novijim da to moram svaki put kad palim auto da ugasim...ali iz tog razloga se plasim da updatujem softveru na autu jer moze lako da se desi da izgubim tu opciju jer zbog promena zakona menjaju i softvere (meni update na elektricnom trotinetu ugasio zauvek tempomat zbog nekog novog zakona u EU)
Inace ne vidim nikakvu ustedu jer mi auto koji je inace 2.0 dizel 170 konja u mestu trosi 0.7 litra na sat..koliko puta bi morao da gasi pali samo jedan litar da ustedi
(dzoni, 28. novembar 2021 18:07)
Ta opcija se može isključiti i na starijim godištima od tvog pomoću kvalitetnijeg OBD2 adaptera jer isti nudi tu mogućnost.
pre 2 godine
U godina vozim skodu 1.6 dizel sa SS sistemom. Odlicna stvar.
pre 2 godine
nek me neko ubedi da start stop ne unistava 1. akumulator (nije toliko skupo zameniti) ali i 2. motor, 3. anlaser, 4. menjac, 5. elektriku, i sve druge sklopove
(srb, 28. novembar 2021 10:34)
Drugacije su konstruisani ti delovi za vozila sa start stop sistemom.
Akumulatori su AGM tehnologija, a svi ostali mehanicki sklopovi su drugacije konstrukcije. Skoro sam cuo da cak i plivajuci zamajac ima za vozila sa start stop sistemom i bez.
Sa druge strane, oni koji gase tu opciju u voznji ti sklopovi ce im trajati malte ne vecno.
pre 2 godine
ne razumem zasto neki pisu kako odmah izkljucuju funkciju cim sednu u auto. Ja lepo cim sam kupio auto, kod akumulatora skinuo kabl za start/stop i cao, ne razmisljam o tome nikad kad udjem u auto
pre 2 godine
Treba imati u vidu da je pri paljenju automobila povećana emisija višestruko u odnosu na stabilan rad bez gašenja....
(Jovan, 28. novembar 2021 15:22)
Ti mora da veruješ i u deda mraza...
pre 2 godine
Gasi uvek u odlučujućem momentu na semaforu!
pre 2 godine
Ugasio sam ga dijagnosticki još odavno. Procenio sam detaljno dobre i loše strane i odlučio da ga ipak deaktiviram za stalno.
(Kittitelj, 28. novembar 2021 18:35)
Jesi samo to ili ful paket zatvaranje egr-a i čupanje dpf-a?
pre 2 godine
Radije bih kupovao akumulator svake dvije godine nego bio odgovoran za smrt a imajte na umu da izduvni gasovi najviše štete osobama u razvoju. To su naša dječica i njihova plućica.
pre 2 godine
Agm akumulatori za start stop sisteme su 20-30% skuplji od obicnih. Jel to toliko strasno?
pre 2 godine
Start/stop pa i ima nekog reda, al kad izadjem iz auta koji radi da otvorim gepek pa moram nazad da otkljucam... e tad...
pre 2 godine
Meni radi sjajno na hibridu, motor sa pali i gasi po potrebi a auto je uvek spreman da povuče u sekundi. Na dizelima i benzincima a narocito sa automatskim menjacem smaraaaaa!
pre 2 godine
Opasna stvar za bezbednost, taman da skrenem u raskrsnici ili se uključim auto se ugasi zato što sam stisnuo kočnicu. Uvek ga isključim posle startovanja motora.
pre 2 godine
Ugasio sam ga dijagnosticki još odavno. Procenio sam detaljno dobre i loše strane i odlučio da ga ipak deaktiviram za stalno.
pre 2 godine
Kod mene u kvaru. Na bordu pise error start-stop
pre 2 godine
Imam "srecu" da mi je auto 2016to godiste pa imam opciju u meniju da iskljucim star-stop za stalno a ne kao na novijim da to moram svaki put kad palim auto da ugasim...ali iz tog razloga se plasim da updatujem softveru na autu jer moze lako da se desi da izgubim tu opciju jer zbog promena zakona menjaju i softvere (meni update na elektricnom trotinetu ugasio zauvek tempomat zbog nekog novog zakona u EU)
Inace ne vidim nikakvu ustedu jer mi auto koji je inace 2.0 dizel 170 konja u mestu trosi 0.7 litra na sat..koliko puta bi morao da gasi pali samo jedan litar da ustedi
pre 2 godine
Šumadinac@ Pažljivo pročitaj uputstvo za korišćenje tvog vozila iako ima 300+ strana. Pronaćićeš u njemu koji su uslovi potrebni da bi start/stop sistem radio.
pre 2 godine
Jako mi smetjau i nerviraju svakakojaka pomagala na autmobilima a pogotovo ovaj sistem koji gasim odmah. Slicno se osecam i kada vozim automatski menjac, totalno me debilizuje. Jedino sam se na zanju kameru navikao da je korisna po ovim nasim skucenim prostorima. Mozda sam ekstrem,i kontrola proklizavanja me nervira jel mi gusi snagu tj ako naglo hocu da se ubacim npr u raskrsnici, ostanem bez snage. Jako mi to sve smeta, volim prave autmobile a ne ove "zenske" danasnje
pre 2 godine
Kod mene radi veoma retko samo kada zaboravim da iskljucim. Besmislena stvar na automobilima. Kada resimo da svi predjemo na EV onda ce zagadjenje biti manje ako nadjemo nacin ciste proizvodnje struje. Dok svi zive u gusto naseljenim gradovima i poseduju po dva automobila nema spasa od zagadjenja taman i da svako vozilo koristi start/stop.
pre 2 godine
Takođe i kada čisti PDF, što je po mom iskustvu sa Škodama i VW, prečesto
pre 2 godine
Kako pojedinci komentarisu nesto sto nemaju u svom autu vec su culi kako im neko prica o savremenoj tehnologiji, taj koji mu prica sem crtanog romana nije nikada nista procitao o auto tehnologiji.
Mislim da je najbolje da izbace elektropokretac i da stave kanap kao na motokultivatoru i da se tako startuje motor.
pre 2 godine
Iskljucujem cim upalim auto...
pre 2 godine
JA odlučujem kad će moj 'turčin' da startuje i kad da stopuje, a ne kompjuter to ostavimo labilnijim vozačima nek' drugi misli za njih kao pomagalo u vidu kompjutera. Inače akomulator sam kupio onomad u avgustu mesecu 2013.g. ...
pre 2 godine
Sistem stedi, a kakvo je tvoje iskustvo dovoljno je receno iz tvog komentara, prelazis 50.000 godisnje sa iskljucenim start/stop sistemom tako da od iskustva nemas nista, ocigledno.
Imas samo uverenje, koje je apsolutno besmisleno, alternator i starter nisu pravljeni kao nekadasnji, upravo suprotno, pravljeni su za sistem start/stop, zato kad procitam da neko uporedjuje moderne alternatore sa nekadasnjim kada nije bilo start/stop sistema, onda mi je sve jasno..
(C i n i k, 28. novembar 2021
Ja nisam iskljucio start stop, vec ga nemam na vozilu, kao i sto sam napisao. Imam obican alternator i anlaser i kada dodje vreme za njihov remont, a docice za 2-3 godine jer cu dotle preci 100-150 hiljada, taj remont ce kostati 3-4 hiljade, recimo za anlaser, a za isti takav koji opsluzuje start stop, kosta oko 150 evra minimum! O tome ja govorim, ustede nema, jer sav ustedjen benzin, potrosis kasnije na znacajno skuplje popravke. Samo akumulator adekvatan za taj sistem kosta minimum 150 evra, a za obican 50. Ovo mi je 26 automobil u zivotu, vozim ih profesionalno, pa ponesto znam o njima, ako nista drugo, znam sta mi treba a sta ne.
pre 2 godine
i iz iskustva znam, da taj sistem nista ne stedi, naprotiv, sva usteda pada u vodu kada dodje remont anlasera ili alternatora, posto je visestruko skuplja od obicnih, a i sam akomulator kosta 3-4 puta skuplje od obicnog. Mozda to nekome nije bitno, ali ja prelazim 50 hiljada km godisnje i sve to mi jako brzo stigne. Imam mnogo pametnija posla na koja mogu novac da trosim!
(rani, 28. novembar 2021 11:31)
Sistem stedi, a kakvo je tvoje iskustvo dovoljno je receno iz tvog komentara, prelazis 50.000 godisnje sa iskljucenim start/stop sistemom tako da od iskustva nemas nista, ocigledno.
Imas samo uverenje, koje je apsolutno besmisleno, alternator i starter nisu pravljeni kao nekadasnji, upravo suprotno, pravljeni su za sistem start/stop, zato kad procitam da neko uporedjuje moderne alternatore sa nekadasnjim kada nije bilo start/stop sistema, onda mi je sve jasno..
pre 2 godine
to odmah iskkjučim kad upalim motor,platio akumulator 150 eura umjesto standardnih 60 eura.jedno od najglupljih rješenja u auto industriji
pre 2 godine
Treba imati u vidu da je pri paljenju automobila povećana emisija višestruko u odnosu na stabilan rad bez gašenja....
pre 2 godine
Na mom autu start-stop radi samo ako je spoljna temperatura izmedju 20 i 25 stepeni C. U ostalim slucajevima ne gasi auto tako da kao da ga i nemam. :) Inace bih ga iskljucio. Lako je nekome da kaze "kupis nov akumulator". Akumulatori za start-stop sisteme su maaalko skuplji nego obicni a nisu svi u situaciji da menjaju akumulatore tek tako.
pre 2 godine
bgdjanin apelujem da promisliš o svojoj odluci jer gasovi vozila izazivaju plućne probleme i smrtne slučajeve, to je jedan sistem koji funkcioniše samo na principu velikih brojeva kada ga koriste milioni automobila, naravno da je “besmislen” kada se gleda iz sebične, lične perspektive. Akumulator uvijek možeš napuniti ili kupiti novi.
(bakicar, 28. novembar 2021 12:01)
@
bakicar
A inace zamenim akumultora i bacanjem starog na otpad ne zagadjuje se nista, jel?? I sama reciklaza u najboljem slucaju radi zagadjenje. Hocu reci kako god da okrenes prirodu zagadjujemo enormno. Po meni bi bilo isplativije ekoloski raditi par nepar voznju kola, pokusati naterati ljude da koriste druge vidove prevoza, bicikl npr., strogo kontrolisati koriscenje sluzbenih kola u privatne svrhe i bespotrebnog zagadjenja. Takodje zabranio bi kola sa ogromnim bespotrebnim motorima, velike Suv automobile, jer ako neko ima novca ne treba mu dozvoliti da zbog toga ima tapiju na prirodu aveta i ekologiju. Najgori su mi komentari nekih ljudi kojima ne smetaju termoelektrane, ne smeta im djubre u rekama, ne smeta im sto ce Rio Tinto zagaditi i unistiti cetvrtinu Srbije a smeta im dizel motoric od komsije, fuj nacija, niko nema kolektivnu svest, tuzno i nepromenjivo u Srbiji.
pre 2 godine
Koliko sam srećan bio pre 2 godine kada sam kupio novu Hondu Accord i video da nema start/stop.
pre 2 godine
to odmah iskkjučim kad upalim motor,platio akumulator 150 eura umjesto standardnih 60 eura.jedno od najglupljih rješenja u auto industriji
pre 2 godine
Cim startujem motor iskljucujem.
pre 2 godine
Gasim tu glupost čim krenem da vozim….
(dečko u usponu, 28. novembar 2021 12:17)
Za tebe je samo konjska ili volovska zaprega...
pre 2 godine
Ljudi koji ovde pišu protiv start/stop sistema ili ga uopšte nemaju u svojim autima jer su starija više od 15 godina ili blage veze nemaju o načinu kako on funkcioniše. Taj sistem uopšte ne "zamara" ni akumulator, ni anlaser, a ni motor. Radi na potpuno drugačijem principu tzv. međustepena, a oni koji zaista žele da nauče nešto novo, pa da tek onda komentarišu, neka proguglaju malo po netu. Ai, dobro nam je poznato da mi sve znamo i da su najglasniji oni koji najmanje znaju.
pre 2 godine
Па треба да се загрије мотор и постигне радну температуру да би старт-стоп систем могао да функционише.
pre 2 godine
Nedavno sam kupio nov automobil i bio sam prijatno iznenadjen sto nema start stop sistem. Od opreme ima svasta, ali to nema, ne znam zasto, ali sam presrecan zbog toga. Licno smatram, a i iz iskustva znam, da taj sistem nista ne stedi, naprotiv, sva usteda pada u vodu kada dodje remont anlasera ili alternatora, posto je visestruko skuplja od obicnih, a i sam akomulator kosta 3-4 puta skuplje od obicnog. Mozda to nekome nije bitno, ali ja prelazim 50 hiljada km godisnje i sve to mi jako brzo stigne. Imam mnogo pametnija posla na koja mogu novac da trosim!
(rani, 28. novembar 2021 11:31)
Nije baš 3-4 puta skuplji od običnog. Gledajući u okviru klase, AGM akumulator je skuplji do nekih 40 % u odnosu na standardni akumulator više klase.
No bez obzira na sve, ako je proizvođač predvideo upotrebu AGM ili EFB akumulatora, takav bi trebali i imati u svom vozilu, jer nije samo SS taj koji traži ovakav tip akumulatora, već i potrošači u vozilu (od elektronike do automatskog menjača). Ako kojim slučajem koristite običan akumulator, bez obzira na klasu i proizvođača, onda možete svakako računati na skraćen životni vek akumulatora ako koristite SS.
EFB, a posebno AGM akumulator i jeste konstrukcijski predviđen za ovakvu upotrebu.
Praktična primena SS u kreni stani vožnji je nikakva. Nije loš za semafore koji drže npr. 90 sekundi ili kada je totalni kolaps pa se ne pomerate po par minuta.
pre 2 godine
Da li postoji opcija da start/stop bude predefinisano uvek iskljucen!?
(iskustveno, 28. novembar 2021 11:12)
Samo na nekim BMW. Moždai na AR Giulia, ali nisam 100% siguran. Zapravo, pamti prethodno stanje.
pre 2 godine
Kada oslabi akumulator, kompjuter na vozilu prvo iskljucuje start - stop sistem
pre 2 godine
Ovde sve inzenjer do inzenjera. Start stop sistem je prethodnih 10 godina unapredjen dramaticno a istestiran u praksi jedno 850 miliona puta. nije napravljen da vozacu bude konfornije vec zbog nekih drugih stvari. Na automaskom menjacu je super, na manuelnom smara. Ali budalastine o alnaseru i slicno veze sa zivotom nemaju. U firmi imamo vozila koja su presla preko 300K a nemaju problem nikakav iako imaju start stop. Ali ovde ocigledno ljudi znaju vise od celog sveta i najbolje da voze auto milion km a u njega nista ne ulazu. Inace se u Srbiji alnaseri nisu i nece nikad kvariti ako nema ovog sistema. Budalastine.
pre 2 godine
SS sistem totalna glupost.
pre 2 godine
Da li postoji opcija da start/stop bude predefinisano uvek iskljucen!?
Postoji : Premosti se granicni prekidac na haubi vozila (treba pogledati na datom modelu da li treba mostiti ili prekinuti da bi racunar vozila mislio da je hauba otvorena) . Nikad vise se auto nece sam ugasiti samo ce na komandnoj tabli upaliti sijalicu koja oznacava "start stop - nije u funkciji i tom samo onda kada bi se motor gasio.
Kupih nov auto vozio sam 2 meseca sa start stop sistemom i dosao do zakljucka da u uslovima kada svakih 15 sekundi pomeram auto sistem nema nikakvog smisla. A pogotovo je bilo iritirajuce kada je prilikom skretanja ulevo usred raskrsnice 2-3 puta gasio motor cim sam skinuo nogu sa kvacila.... Tako da - ne hvala usteda od 4 dcl na 100 km nije razlog se zamajavam time.
Sistem moze imati smisla samo u velikim gradovima gde se na semaforima dugo ceka a na ostalom delu puta nema zastoja.
pre 2 godine
Gasim tu glupost čim krenem da vozim….
pre 2 godine
@bgdjanin
Slažem se u potpunosti!
pre 2 godine
Apsolutno glupa stvar. Umesto da auto bude pouzdaniji i što duže bez intervencija, ovo skraćuje vek bar akumulatoru i alnaseru. Sve što se na ovaj način "uštedi", plati se češćom investicijom u akumulator i većim zagađenjem zbog veće proizvodnje i reciklaže akumulatora. Neko će reći sve jedno, akumulator se u vožnji dopuni, ali pri svakom pokretanju motora akumulator bude izložen najvećem strujnom šoku, što se broji i skraćuje mu vek. Slična priča i za alnaser. U prvom trenutku paljenja motora nema regulacije izduvnih gasova, dok lambda sonda i ostali senzori ne pošalju signale kompluteru, a ovaj to obradi i uspostavi optimalan rad motora. Zato se check engine žuti signal na instrument tabli gasi koju sekundu po startovanju motora. Tokom tih par sekundi motor izbacuje nekontrolisanu količinu CO2 i ostalog. Što češće startovanje motora, to veće zagađenje. Sve je usmereno na to da proizvođači automobila što više zarade na rezervnim delovima i servisiranju.
pre 2 godine
Start-stop sistem ima smisla samo u benzincima, uparenim sa automatskim CVT menjačem, koji imaju blagi hibridnim sistem. Isplati se ako se pre svega vozi po gradu i sporijim putevima. Na auto putu više troše, nego obični benzinci iste snage.
pre 2 godine
deaktivirao ga u servisu i vozim se normalno.
pre 2 godine
Купио сам три године стара кола у марту. Start-stop ради. Нервира ме, искључујем га.
У октобру престане да ради. Ја у фрци да је акумулатор готов, иако пали "к'о мина".
Повремено се укључи, чини ми се кад је топлије.
Е сад: јуче преко дана (бар 15 степени напољу) пређем неких 150 киломатара аутопутем, па сеоским путем, па крени-стани. Ни једном се није укључио.
Синоћ седнем у кола која су стајала пар сати. Возим по граду. Чим се мотор загрејао, почео је да ради, сваки пут. Било је бар пет степени хладније него током дана.
Може ли неко паметан да ми објасни шта су испрограмирали?
pre 2 godine
bgdjanin apelujem da promisliš o svojoj odluci jer gasovi vozila izazivaju plućne probleme i smrtne slučajeve, to je jedan sistem koji funkcioniše samo na principu velikih brojeva kada ga koriste milioni automobila, naravno da je “besmislen” kada se gleda iz sebične, lične perspektive. Akumulator uvijek možeš napuniti ili kupiti novi.
pre 2 godine
Зими искључујем старт-стоп. Када возим на дуже стазе и лети га оставим.
pre 2 godine
Da li postoji opcija da start/stop bude predefinisano uvek iskljucen!?
pre 2 godine
Jedini perfektan SS sistem imaju EV.
pre 2 godine
I ja mislim da je taj start stop cista glupost i da steti akumulatoru i motoru , kakva bre usteda sto auto nece raditi par sekundi na semaforu... Pravi mi problem kad je ukljucena klima i jos imam i termoking na kombiju a nema sanse da se izbaci taj prekidac , uvek posle startovanja motora moram da ga iskljucim jer se uvek automatski aktivira.
pre 2 godine
Nedavno sam kupio nov automobil i bio sam prijatno iznenadjen sto nema start stop sistem. Od opreme ima svasta, ali to nema, ne znam zasto, ali sam presrecan zbog toga. Licno smatram, a i iz iskustva znam, da taj sistem nista ne stedi, naprotiv, sva usteda pada u vodu kada dodje remont anlasera ili alternatora, posto je visestruko skuplja od obicnih, a i sam akomulator kosta 3-4 puta skuplje od obicnog. Mozda to nekome nije bitno, ali ja prelazim 50 hiljada km godisnje i sve to mi jako brzo stigne. Imam mnogo pametnija posla na koja mogu novac da trosim!
pre 2 godine
Moj start/stop je trajno deaktiviran i tako će biti uvek.
pre 2 godine
@bgdjanin
slazem se, dodajem da je i ubica alnasera pre nego ubica motora, ali svejedno. Dobar je kod hibrida gde auto moze duze vreme da ostane na bateriji i da se ne pali i gasi svaki čas. Stanem na autokomandi, mrdam polako ka kruznom toku, on se gasi, pali 100 puta. Bolje iskljuciti funkciju. Em smara, em ne stedi nista, malo je i opasno npr. kad u sred kruznog toka on ugasi jer sam pritisnuo kocnicu duze od 2 -3 sec zbog guzve.
pre 2 godine
Start/stop f-ija je jedan od najkorisniji sistema koji možete imati u svom vozilu. Zato što u odnosu na standardni auto bez te opreme, fabrički ugrađeni akumulator i anlasser su značajno veće snage (kapaciteta), tj robusniji su jer su dizajnirani za veće (češće) opterećenje. Samim tim, ako UVEK posle startovanja motora pritiskom na dugme ISKLJUČITE auto start/stop, ovi sklopovi i oprema iz prve ugradnje trajaće vam MNOGO DUŽE nego na standardnom autu. Neki softverski potpuno isključuju ovu opciju, ja lično nisam pristalica toga, stvorio sam naviku i nije mi teško da pritisnem jedno dugme posle paljenja auta. Što se tiče ostalog, slažem se da je potpuno nebitno da li mi auto troši 4.5l/100km ili 4.8, a što se zagađenja tiče, o tome neka brinu oni što u šporetima lože plastiku i gume ili kradena drva.
pre 2 godine
nek me neko ubedi da start stop ne unistava 1. akumulator (nije toliko skupo zameniti) ali i 2. motor, 3. anlaser, 4. menjac, 5. elektriku, i sve druge sklopove
pre 2 godine
Nisam siguran da je ikada izmišljeno gluplje i bespotrebnije rešenje od tog start/stop sistema.
Smrt za anlaser,mora poseban akumulator,niko ne zna čemu služi a uz to i ne radi.
Podvala automobilske industrije. Treba ga uvek isključivati ako ima tu mogućnost.
pre 2 godine
Pa ne radni ni kada ste tek uključili auto, sve dok se motor ne zagreje, tj. ne dođe do radne temperature.
pre 2 godine
Po meni je start/stop jedan od najglupljih izuma u auto industriji. Njegova jedina svrha jeste da auto industrija "lažno" smanji emisije gasova, kako bi ispunila Euro norme. Start/stop je ubica motora i akumulatora na duže staze. Ja sam lično napravio naviku da čim upalim auto ugasim start/stop.
pre 2 godine
Po meni je start/stop jedan od najglupljih izuma u auto industriji. Njegova jedina svrha jeste da auto industrija "lažno" smanji emisije gasova, kako bi ispunila Euro norme. Start/stop je ubica motora i akumulatora na duže staze. Ja sam lično napravio naviku da čim upalim auto ugasim start/stop.
pre 2 godine
Start/stop f-ija je jedan od najkorisniji sistema koji možete imati u svom vozilu. Zato što u odnosu na standardni auto bez te opreme, fabrički ugrađeni akumulator i anlasser su značajno veće snage (kapaciteta), tj robusniji su jer su dizajnirani za veće (češće) opterećenje. Samim tim, ako UVEK posle startovanja motora pritiskom na dugme ISKLJUČITE auto start/stop, ovi sklopovi i oprema iz prve ugradnje trajaće vam MNOGO DUŽE nego na standardnom autu. Neki softverski potpuno isključuju ovu opciju, ja lično nisam pristalica toga, stvorio sam naviku i nije mi teško da pritisnem jedno dugme posle paljenja auta. Što se tiče ostalog, slažem se da je potpuno nebitno da li mi auto troši 4.5l/100km ili 4.8, a što se zagađenja tiče, o tome neka brinu oni što u šporetima lože plastiku i gume ili kradena drva.
pre 2 godine
Gasim tu glupost čim krenem da vozim….
pre 2 godine
Apsolutno glupa stvar. Umesto da auto bude pouzdaniji i što duže bez intervencija, ovo skraćuje vek bar akumulatoru i alnaseru. Sve što se na ovaj način "uštedi", plati se češćom investicijom u akumulator i većim zagađenjem zbog veće proizvodnje i reciklaže akumulatora. Neko će reći sve jedno, akumulator se u vožnji dopuni, ali pri svakom pokretanju motora akumulator bude izložen najvećem strujnom šoku, što se broji i skraćuje mu vek. Slična priča i za alnaser. U prvom trenutku paljenja motora nema regulacije izduvnih gasova, dok lambda sonda i ostali senzori ne pošalju signale kompluteru, a ovaj to obradi i uspostavi optimalan rad motora. Zato se check engine žuti signal na instrument tabli gasi koju sekundu po startovanju motora. Tokom tih par sekundi motor izbacuje nekontrolisanu količinu CO2 i ostalog. Što češće startovanje motora, to veće zagađenje. Sve je usmereno na to da proizvođači automobila što više zarade na rezervnim delovima i servisiranju.
pre 2 godine
Moj start/stop je trajno deaktiviran i tako će biti uvek.
pre 2 godine
Nisam siguran da je ikada izmišljeno gluplje i bespotrebnije rešenje od tog start/stop sistema.
Smrt za anlaser,mora poseban akumulator,niko ne zna čemu služi a uz to i ne radi.
Podvala automobilske industrije. Treba ga uvek isključivati ako ima tu mogućnost.
pre 2 godine
to odmah iskkjučim kad upalim motor,platio akumulator 150 eura umjesto standardnih 60 eura.jedno od najglupljih rješenja u auto industriji
pre 2 godine
@bgdjanin
slazem se, dodajem da je i ubica alnasera pre nego ubica motora, ali svejedno. Dobar je kod hibrida gde auto moze duze vreme da ostane na bateriji i da se ne pali i gasi svaki čas. Stanem na autokomandi, mrdam polako ka kruznom toku, on se gasi, pali 100 puta. Bolje iskljuciti funkciju. Em smara, em ne stedi nista, malo je i opasno npr. kad u sred kruznog toka on ugasi jer sam pritisnuo kocnicu duze od 2 -3 sec zbog guzve.
pre 2 godine
Nedavno sam kupio nov automobil i bio sam prijatno iznenadjen sto nema start stop sistem. Od opreme ima svasta, ali to nema, ne znam zasto, ali sam presrecan zbog toga. Licno smatram, a i iz iskustva znam, da taj sistem nista ne stedi, naprotiv, sva usteda pada u vodu kada dodje remont anlasera ili alternatora, posto je visestruko skuplja od obicnih, a i sam akomulator kosta 3-4 puta skuplje od obicnog. Mozda to nekome nije bitno, ali ja prelazim 50 hiljada km godisnje i sve to mi jako brzo stigne. Imam mnogo pametnija posla na koja mogu novac da trosim!
pre 2 godine
Ovde sve inzenjer do inzenjera. Start stop sistem je prethodnih 10 godina unapredjen dramaticno a istestiran u praksi jedno 850 miliona puta. nije napravljen da vozacu bude konfornije vec zbog nekih drugih stvari. Na automaskom menjacu je super, na manuelnom smara. Ali budalastine o alnaseru i slicno veze sa zivotom nemaju. U firmi imamo vozila koja su presla preko 300K a nemaju problem nikakav iako imaju start stop. Ali ovde ocigledno ljudi znaju vise od celog sveta i najbolje da voze auto milion km a u njega nista ne ulazu. Inace se u Srbiji alnaseri nisu i nece nikad kvariti ako nema ovog sistema. Budalastine.
pre 2 godine
nek me neko ubedi da start stop ne unistava 1. akumulator (nije toliko skupo zameniti) ali i 2. motor, 3. anlaser, 4. menjac, 5. elektriku, i sve druge sklopove
pre 2 godine
Kako pojedinci komentarisu nesto sto nemaju u svom autu vec su culi kako im neko prica o savremenoj tehnologiji, taj koji mu prica sem crtanog romana nije nikada nista procitao o auto tehnologiji.
Mislim da je najbolje da izbace elektropokretac i da stave kanap kao na motokultivatoru i da se tako startuje motor.
pre 2 godine
Ugasio sam ga dijagnosticki još odavno. Procenio sam detaljno dobre i loše strane i odlučio da ga ipak deaktiviram za stalno.
(Kittitelj, 28. novembar 2021 18:35)
Jesi samo to ili ful paket zatvaranje egr-a i čupanje dpf-a?
pre 2 godine
Treba imati u vidu da je pri paljenju automobila povećana emisija višestruko u odnosu na stabilan rad bez gašenja....
(Jovan, 28. novembar 2021 15:22)
Ti mora da veruješ i u deda mraza...
pre 2 godine
i iz iskustva znam, da taj sistem nista ne stedi, naprotiv, sva usteda pada u vodu kada dodje remont anlasera ili alternatora, posto je visestruko skuplja od obicnih, a i sam akomulator kosta 3-4 puta skuplje od obicnog. Mozda to nekome nije bitno, ali ja prelazim 50 hiljada km godisnje i sve to mi jako brzo stigne. Imam mnogo pametnija posla na koja mogu novac da trosim!
(rani, 28. novembar 2021 11:31)
Sistem stedi, a kakvo je tvoje iskustvo dovoljno je receno iz tvog komentara, prelazis 50.000 godisnje sa iskljucenim start/stop sistemom tako da od iskustva nemas nista, ocigledno.
Imas samo uverenje, koje je apsolutno besmisleno, alternator i starter nisu pravljeni kao nekadasnji, upravo suprotno, pravljeni su za sistem start/stop, zato kad procitam da neko uporedjuje moderne alternatore sa nekadasnjim kada nije bilo start/stop sistema, onda mi je sve jasno..
pre 2 godine
Ljudi koji ovde pišu protiv start/stop sistema ili ga uopšte nemaju u svojim autima jer su starija više od 15 godina ili blage veze nemaju o načinu kako on funkcioniše. Taj sistem uopšte ne "zamara" ni akumulator, ni anlaser, a ni motor. Radi na potpuno drugačijem principu tzv. međustepena, a oni koji zaista žele da nauče nešto novo, pa da tek onda komentarišu, neka proguglaju malo po netu. Ai, dobro nam je poznato da mi sve znamo i da su najglasniji oni koji najmanje znaju.
pre 2 godine
Gasi uvek u odlučujućem momentu na semaforu!
pre 2 godine
Ugasio sam ga dijagnosticki još odavno. Procenio sam detaljno dobre i loše strane i odlučio da ga ipak deaktiviram za stalno.
pre 2 godine
Cim startujem motor iskljucujem.
pre 2 godine
bgdjanin apelujem da promisliš o svojoj odluci jer gasovi vozila izazivaju plućne probleme i smrtne slučajeve, to je jedan sistem koji funkcioniše samo na principu velikih brojeva kada ga koriste milioni automobila, naravno da je “besmislen” kada se gleda iz sebične, lične perspektive. Akumulator uvijek možeš napuniti ili kupiti novi.
(bakicar, 28. novembar 2021 12:01)
@
bakicar
A inace zamenim akumultora i bacanjem starog na otpad ne zagadjuje se nista, jel?? I sama reciklaza u najboljem slucaju radi zagadjenje. Hocu reci kako god da okrenes prirodu zagadjujemo enormno. Po meni bi bilo isplativije ekoloski raditi par nepar voznju kola, pokusati naterati ljude da koriste druge vidove prevoza, bicikl npr., strogo kontrolisati koriscenje sluzbenih kola u privatne svrhe i bespotrebnog zagadjenja. Takodje zabranio bi kola sa ogromnim bespotrebnim motorima, velike Suv automobile, jer ako neko ima novca ne treba mu dozvoliti da zbog toga ima tapiju na prirodu aveta i ekologiju. Najgori su mi komentari nekih ljudi kojima ne smetaju termoelektrane, ne smeta im djubre u rekama, ne smeta im sto ce Rio Tinto zagaditi i unistiti cetvrtinu Srbije a smeta im dizel motoric od komsije, fuj nacija, niko nema kolektivnu svest, tuzno i nepromenjivo u Srbiji.
pre 2 godine
Da li postoji opcija da start/stop bude predefinisano uvek iskljucen!?
Postoji : Premosti se granicni prekidac na haubi vozila (treba pogledati na datom modelu da li treba mostiti ili prekinuti da bi racunar vozila mislio da je hauba otvorena) . Nikad vise se auto nece sam ugasiti samo ce na komandnoj tabli upaliti sijalicu koja oznacava "start stop - nije u funkciji i tom samo onda kada bi se motor gasio.
Kupih nov auto vozio sam 2 meseca sa start stop sistemom i dosao do zakljucka da u uslovima kada svakih 15 sekundi pomeram auto sistem nema nikakvog smisla. A pogotovo je bilo iritirajuce kada je prilikom skretanja ulevo usred raskrsnice 2-3 puta gasio motor cim sam skinuo nogu sa kvacila.... Tako da - ne hvala usteda od 4 dcl na 100 km nije razlog se zamajavam time.
Sistem moze imati smisla samo u velikim gradovima gde se na semaforima dugo ceka a na ostalom delu puta nema zastoja.
pre 2 godine
I ja mislim da je taj start stop cista glupost i da steti akumulatoru i motoru , kakva bre usteda sto auto nece raditi par sekundi na semaforu... Pravi mi problem kad je ukljucena klima i jos imam i termoking na kombiju a nema sanse da se izbaci taj prekidac , uvek posle startovanja motora moram da ga iskljucim jer se uvek automatski aktivira.
pre 2 godine
Iskljucujem cim upalim auto...
pre 2 godine
Sistem stedi, a kakvo je tvoje iskustvo dovoljno je receno iz tvog komentara, prelazis 50.000 godisnje sa iskljucenim start/stop sistemom tako da od iskustva nemas nista, ocigledno.
Imas samo uverenje, koje je apsolutno besmisleno, alternator i starter nisu pravljeni kao nekadasnji, upravo suprotno, pravljeni su za sistem start/stop, zato kad procitam da neko uporedjuje moderne alternatore sa nekadasnjim kada nije bilo start/stop sistema, onda mi je sve jasno..
(C i n i k, 28. novembar 2021
Ja nisam iskljucio start stop, vec ga nemam na vozilu, kao i sto sam napisao. Imam obican alternator i anlaser i kada dodje vreme za njihov remont, a docice za 2-3 godine jer cu dotle preci 100-150 hiljada, taj remont ce kostati 3-4 hiljade, recimo za anlaser, a za isti takav koji opsluzuje start stop, kosta oko 150 evra minimum! O tome ja govorim, ustede nema, jer sav ustedjen benzin, potrosis kasnije na znacajno skuplje popravke. Samo akumulator adekvatan za taj sistem kosta minimum 150 evra, a za obican 50. Ovo mi je 26 automobil u zivotu, vozim ih profesionalno, pa ponesto znam o njima, ako nista drugo, znam sta mi treba a sta ne.
pre 2 godine
Opasna stvar za bezbednost, taman da skrenem u raskrsnici ili se uključim auto se ugasi zato što sam stisnuo kočnicu. Uvek ga isključim posle startovanja motora.
pre 2 godine
Nedavno sam kupio nov automobil i bio sam prijatno iznenadjen sto nema start stop sistem. Od opreme ima svasta, ali to nema, ne znam zasto, ali sam presrecan zbog toga. Licno smatram, a i iz iskustva znam, da taj sistem nista ne stedi, naprotiv, sva usteda pada u vodu kada dodje remont anlasera ili alternatora, posto je visestruko skuplja od obicnih, a i sam akomulator kosta 3-4 puta skuplje od obicnog. Mozda to nekome nije bitno, ali ja prelazim 50 hiljada km godisnje i sve to mi jako brzo stigne. Imam mnogo pametnija posla na koja mogu novac da trosim!
(rani, 28. novembar 2021 11:31)
Nije baš 3-4 puta skuplji od običnog. Gledajući u okviru klase, AGM akumulator je skuplji do nekih 40 % u odnosu na standardni akumulator više klase.
No bez obzira na sve, ako je proizvođač predvideo upotrebu AGM ili EFB akumulatora, takav bi trebali i imati u svom vozilu, jer nije samo SS taj koji traži ovakav tip akumulatora, već i potrošači u vozilu (od elektronike do automatskog menjača). Ako kojim slučajem koristite običan akumulator, bez obzira na klasu i proizvođača, onda možete svakako računati na skraćen životni vek akumulatora ako koristite SS.
EFB, a posebno AGM akumulator i jeste konstrukcijski predviđen za ovakvu upotrebu.
Praktična primena SS u kreni stani vožnji je nikakva. Nije loš za semafore koji drže npr. 90 sekundi ili kada je totalni kolaps pa se ne pomerate po par minuta.
pre 2 godine
Kada oslabi akumulator, kompjuter na vozilu prvo iskljucuje start - stop sistem
pre 2 godine
Na mom autu start-stop radi samo ako je spoljna temperatura izmedju 20 i 25 stepeni C. U ostalim slucajevima ne gasi auto tako da kao da ga i nemam. :) Inace bih ga iskljucio. Lako je nekome da kaze "kupis nov akumulator". Akumulatori za start-stop sisteme su maaalko skuplji nego obicni a nisu svi u situaciji da menjaju akumulatore tek tako.
pre 2 godine
Da li postoji opcija da start/stop bude predefinisano uvek iskljucen!?
pre 2 godine
bgdjanin apelujem da promisliš o svojoj odluci jer gasovi vozila izazivaju plućne probleme i smrtne slučajeve, to je jedan sistem koji funkcioniše samo na principu velikih brojeva kada ga koriste milioni automobila, naravno da je “besmislen” kada se gleda iz sebične, lične perspektive. Akumulator uvijek možeš napuniti ili kupiti novi.
pre 2 godine
Gasim tu glupost čim krenem da vozim….
(dečko u usponu, 28. novembar 2021 12:17)
Za tebe je samo konjska ili volovska zaprega...
pre 2 godine
Jedini perfektan SS sistem imaju EV.
pre 2 godine
Koliko sam srećan bio pre 2 godine kada sam kupio novu Hondu Accord i video da nema start/stop.
pre 2 godine
Radije bih kupovao akumulator svake dvije godine nego bio odgovoran za smrt a imajte na umu da izduvni gasovi najviše štete osobama u razvoju. To su naša dječica i njihova plućica.
pre 2 godine
Agm akumulatori za start stop sisteme su 20-30% skuplji od obicnih. Jel to toliko strasno?
pre 2 godine
nek me neko ubedi da start stop ne unistava 1. akumulator (nije toliko skupo zameniti) ali i 2. motor, 3. anlaser, 4. menjac, 5. elektriku, i sve druge sklopove
(srb, 28. novembar 2021 10:34)
Drugacije su konstruisani ti delovi za vozila sa start stop sistemom.
Akumulatori su AGM tehnologija, a svi ostali mehanicki sklopovi su drugacije konstrukcije. Skoro sam cuo da cak i plivajuci zamajac ima za vozila sa start stop sistemom i bez.
Sa druge strane, oni koji gase tu opciju u voznji ti sklopovi ce im trajati malte ne vecno.
pre 2 godine
to odmah iskkjučim kad upalim motor,platio akumulator 150 eura umjesto standardnih 60 eura.jedno od najglupljih rješenja u auto industriji
pre 2 godine
Kod mene radi veoma retko samo kada zaboravim da iskljucim. Besmislena stvar na automobilima. Kada resimo da svi predjemo na EV onda ce zagadjenje biti manje ako nadjemo nacin ciste proizvodnje struje. Dok svi zive u gusto naseljenim gradovima i poseduju po dva automobila nema spasa od zagadjenja taman i da svako vozilo koristi start/stop.
pre 2 godine
Treba imati u vidu da je pri paljenju automobila povećana emisija višestruko u odnosu na stabilan rad bez gašenja....
pre 2 godine
Meni radi sjajno na hibridu, motor sa pali i gasi po potrebi a auto je uvek spreman da povuče u sekundi. Na dizelima i benzincima a narocito sa automatskim menjacem smaraaaaa!
pre 2 godine
Jako mi smetjau i nerviraju svakakojaka pomagala na autmobilima a pogotovo ovaj sistem koji gasim odmah. Slicno se osecam i kada vozim automatski menjac, totalno me debilizuje. Jedino sam se na zanju kameru navikao da je korisna po ovim nasim skucenim prostorima. Mozda sam ekstrem,i kontrola proklizavanja me nervira jel mi gusi snagu tj ako naglo hocu da se ubacim npr u raskrsnici, ostanem bez snage. Jako mi to sve smeta, volim prave autmobile a ne ove "zenske" danasnje
pre 2 godine
Pa ne radni ni kada ste tek uključili auto, sve dok se motor ne zagreje, tj. ne dođe do radne temperature.
pre 2 godine
Šumadinac@ Pažljivo pročitaj uputstvo za korišćenje tvog vozila iako ima 300+ strana. Pronaćićeš u njemu koji su uslovi potrebni da bi start/stop sistem radio.
pre 2 godine
Зими искључујем старт-стоп. Када возим на дуже стазе и лети га оставим.
pre 2 godine
@bgdjanin
Slažem se u potpunosti!
pre 2 godine
deaktivirao ga u servisu i vozim se normalno.
pre 2 godine
Takođe i kada čisti PDF, što je po mom iskustvu sa Škodama i VW, prečesto
pre 2 godine
Kod mene u kvaru. Na bordu pise error start-stop
pre 2 godine
SS sistem totalna glupost.
pre 2 godine
Da li postoji opcija da start/stop bude predefinisano uvek iskljucen!?
(iskustveno, 28. novembar 2021 11:12)
Samo na nekim BMW. Moždai na AR Giulia, ali nisam 100% siguran. Zapravo, pamti prethodno stanje.
pre 2 godine
JA odlučujem kad će moj 'turčin' da startuje i kad da stopuje, a ne kompjuter to ostavimo labilnijim vozačima nek' drugi misli za njih kao pomagalo u vidu kompjutera. Inače akomulator sam kupio onomad u avgustu mesecu 2013.g. ...
pre 2 godine
ne razumem zasto neki pisu kako odmah izkljucuju funkciju cim sednu u auto. Ja lepo cim sam kupio auto, kod akumulatora skinuo kabl za start/stop i cao, ne razmisljam o tome nikad kad udjem u auto
pre 2 godine
Start/stop pa i ima nekog reda, al kad izadjem iz auta koji radi da otvorim gepek pa moram nazad da otkljucam... e tad...
pre 2 godine
Па треба да се загрије мотор и постигне радну температуру да би старт-стоп систем могао да функционише.
pre 2 godine
Свака иновација овде је бесмислена, па тако и ово. Док се ауто пали и гаси да не загади ваздух, сиротиња по Страдији ложи лош угаљ, сирови лигнит, отпадно уље, иверицу, стару обућу, пластичну амбалажу, лепенке, свакав отпад, залива све то мазутом да би горело. Нису боље ни термоелектране али оне барем имају високе димњаке. И што је најгоре, нема ту помоћи, нити бољитка, ни за сто година.
pre 2 godine
Купио сам три године стара кола у марту. Start-stop ради. Нервира ме, искључујем га.
У октобру престане да ради. Ја у фрци да је акумулатор готов, иако пали "к'о мина".
Повремено се укључи, чини ми се кад је топлије.
Е сад: јуче преко дана (бар 15 степени напољу) пређем неких 150 киломатара аутопутем, па сеоским путем, па крени-стани. Ни једном се није укључио.
Синоћ седнем у кола која су стајала пар сати. Возим по граду. Чим се мотор загрејао, почео је да ради, сваки пут. Било је бар пет степени хладније него током дана.
Може ли неко паметан да ми објасни шта су испрограмирали?
pre 2 godine
Imam "srecu" da mi je auto 2016to godiste pa imam opciju u meniju da iskljucim star-stop za stalno a ne kao na novijim da to moram svaki put kad palim auto da ugasim...ali iz tog razloga se plasim da updatujem softveru na autu jer moze lako da se desi da izgubim tu opciju jer zbog promena zakona menjaju i softvere (meni update na elektricnom trotinetu ugasio zauvek tempomat zbog nekog novog zakona u EU)
Inace ne vidim nikakvu ustedu jer mi auto koji je inace 2.0 dizel 170 konja u mestu trosi 0.7 litra na sat..koliko puta bi morao da gasi pali samo jedan litar da ustedi
pre 2 godine
U godina vozim skodu 1.6 dizel sa SS sistemom. Odlicna stvar.
pre 2 godine
Opasna stvar za bezbednost, taman da skrenem u raskrsnici ili se uključim auto se ugasi zato što sam stisnuo kočnicu. Uvek ga isključim posle startovanja motora.
(idio..., 28. novembar 2021 18:55)
To ne radi baš tako kako mali perica zamišlja.
pre 2 godine
Šta će ljaksetu ta funkcija...
pre 2 godine
Neverovatno je da je većina komentatora ovde protiv start-stop sistema. Moram da priznam da sam bio skeptičan kako to radi, no kad sam shvatio da moram svaki put isključivati sistem kad upalim motor, rekao sam sebi, ajde da vidim kako to funkcioniše. I uopšte nemam nikakvih zamerki. Pritiskom na kvačilo se neprimetno upali motor, kada se sporo krećem u raskrsnici (skretanje), ne gasi se odmah čim stanem. Dakle nemam nikakvih zamerki. Koliko goriva se štedi, ne znam. Ovo ponašanje meni liči na ono kada gomila vozača, iako ima blutut spikerfon za telefon, i dalje mota volan a istovremeno drži telefon na ramenu, i samo gledam kada će me isti udariti.
pre 2 godine
Start-stop sistem ima smisla samo u benzincima, uparenim sa automatskim CVT menjačem, koji imaju blagi hibridnim sistem. Isplati se ako se pre svega vozi po gradu i sporijim putevima. Na auto putu više troše, nego obični benzinci iste snage.
pre 2 godine
Ja mislim da smo mi svi pametniji od ovih inžinjera što su smislili tu SS opciju i da treba da odemo u te fabrike automobila i da im objasnimo da to ne valja.
pre 2 godine
Opasna stvar za bezbednost, taman da skrenem u raskrsnici ili se uključim auto se ugasi zato što sam stisnuo kočnicu. Uvek ga isključim posle startovanja motora.
(idio..., 28. novembar 2021 18:55) # Link komentara
56 pozitivnih i 59 negativnih komentara.
Pa stvarno nismo za bolje od Golfa dvice.
Ovaj lik nije ni na posteru video automobil sa SS sistemom i jos ima odnos ocena 1:1.
pre 2 godine
Komentari su dokaz da ipak nismo za bolje od Golfa dvice.
pre 2 godine
Imam "srecu" da mi je auto 2016to godiste pa imam opciju u meniju da iskljucim star-stop za stalno a ne kao na novijim da to moram svaki put kad palim auto da ugasim...ali iz tog razloga se plasim da updatujem softveru na autu jer moze lako da se desi da izgubim tu opciju jer zbog promena zakona menjaju i softvere (meni update na elektricnom trotinetu ugasio zauvek tempomat zbog nekog novog zakona u EU)
Inace ne vidim nikakvu ustedu jer mi auto koji je inace 2.0 dizel 170 konja u mestu trosi 0.7 litra na sat..koliko puta bi morao da gasi pali samo jedan litar da ustedi
(dzoni, 28. novembar 2021 18:07)
Ta opcija se može isključiti i na starijim godištima od tvog pomoću kvalitetnijeg OBD2 adaptera jer isti nudi tu mogućnost.
pre 2 godine
Zato kupite Hondu i sve radi savršeno!Bilo bi dobro da na Vašim mobilnim telefonima isključite opciju primanja poziva i koristite ga kao dokaz prestiža. Tehnika napreduje, a naš čovek voli da pametuje. Toliki stručnjaci su mnogo glupi, samo mi Srbi smo najpametniji u svemu. Možda sutra i daljinski za tv bude glupost, i svaki put ustajete da promenite program.
pre 2 godine
zaista beskorisna funkcija i izuzetno nervira kad je zaboravim isključiti.
često, kada čekam na raskrsnici da se uključim u saobraćaj, aktivira sestart/stop
akumulator...
manje od tri godine je trajao nov i u ovlaštenom servisu kažu da je to to otprilike.
na starom autu bez te opcije za 14 godina zamjenjena 2 akumulatora
pre 2 godine
Vi ocekujete da inovacije budu prihvacene u zemlji kojima su ovi na vlasti.
Ma dajte, molim vas…
pre 2 godine
BMW M1
Mislim da su Yugo i Stojadin mjerilo za Srbiju...
pre 2 godine
zaista beskorisna funkcija i izuzetno nervira kad je zaboravim isključiti.
često, kada čekam na raskrsnici da se uključim u saobraćaj, aktivira sestart/stop
akumulator...
manje od tri godine je trajao nov i u ovlaštenom servisu kažu da je to to otprilike.
na starom autu bez te opcije za 14 godina zamjenjena 2 akumulatora
(boki, 29. novembar 2021 09:45)
U taj 'ovlasceni' servis ne bi trebalo krociti ni nogom a kamoli dovesti im kola na servisiranje.
pre 2 godine
Pre nego updrejdujem novi softwer, stari snimim kao backup na laptou pa tek onda stavljam novi i nemam problema ako mi se na novom softweru nesto ne svidja ili ne radi kako treba. Vratim stari i vozim po starom.
pre 2 godine
ja znam da uvek da na semaforu uvek cekam nekog da upali auto, da bi krenuo.
pre 2 godine
Nemam nikakvih problema, sa S/S, odlična stvar. C3 Gradski automobil, star 4 godine.
pre 2 godine
Jako mi smetjau i nerviraju svakakojaka pomagala na autmobilima a pogotovo ovaj sistem koji gasim odmah. Slicno se osecam i kada vozim automatski menjac, totalno me debilizuje. Jedino sam se na zanju kameru navikao da je korisna po ovim nasim skucenim prostorima. Mozda sam ekstrem,i kontrola proklizavanja me nervira jel mi gusi snagu tj ako naglo hocu da se ubacim npr u raskrsnici, ostanem bez snage. Jako mi to sve smeta, volim prave autmobile a ne ove "zenske" danasnje
pre 2 godine
Gasim tu glupost čim krenem da vozim….
(dečko u usponu, 28. novembar 2021 12:17)
Za tebe je samo konjska ili volovska zaprega...
pre 2 godine
bgdjanin apelujem da promisliš o svojoj odluci jer gasovi vozila izazivaju plućne probleme i smrtne slučajeve, to je jedan sistem koji funkcioniše samo na principu velikih brojeva kada ga koriste milioni automobila, naravno da je “besmislen” kada se gleda iz sebične, lične perspektive. Akumulator uvijek možeš napuniti ili kupiti novi.
pre 2 godine
i iz iskustva znam, da taj sistem nista ne stedi, naprotiv, sva usteda pada u vodu kada dodje remont anlasera ili alternatora, posto je visestruko skuplja od obicnih, a i sam akomulator kosta 3-4 puta skuplje od obicnog. Mozda to nekome nije bitno, ali ja prelazim 50 hiljada km godisnje i sve to mi jako brzo stigne. Imam mnogo pametnija posla na koja mogu novac da trosim!
(rani, 28. novembar 2021 11:31)
Sistem stedi, a kakvo je tvoje iskustvo dovoljno je receno iz tvog komentara, prelazis 50.000 godisnje sa iskljucenim start/stop sistemom tako da od iskustva nemas nista, ocigledno.
Imas samo uverenje, koje je apsolutno besmisleno, alternator i starter nisu pravljeni kao nekadasnji, upravo suprotno, pravljeni su za sistem start/stop, zato kad procitam da neko uporedjuje moderne alternatore sa nekadasnjim kada nije bilo start/stop sistema, onda mi je sve jasno..
pre 2 godine
Po meni je start/stop jedan od najglupljih izuma u auto industriji. Njegova jedina svrha jeste da auto industrija "lažno" smanji emisije gasova, kako bi ispunila Euro norme. Start/stop je ubica motora i akumulatora na duže staze. Ja sam lično napravio naviku da čim upalim auto ugasim start/stop.
pre 2 godine
Radije bih kupovao akumulator svake dvije godine nego bio odgovoran za smrt a imajte na umu da izduvni gasovi najviše štete osobama u razvoju. To su naša dječica i njihova plućica.
pre 2 godine
Opasna stvar za bezbednost, taman da skrenem u raskrsnici ili se uključim auto se ugasi zato što sam stisnuo kočnicu. Uvek ga isključim posle startovanja motora.
pre 2 godine
ne razumem zasto neki pisu kako odmah izkljucuju funkciju cim sednu u auto. Ja lepo cim sam kupio auto, kod akumulatora skinuo kabl za start/stop i cao, ne razmisljam o tome nikad kad udjem u auto
pre 2 godine
Start-stop sistem ima smisla samo u benzincima, uparenim sa automatskim CVT menjačem, koji imaju blagi hibridnim sistem. Isplati se ako se pre svega vozi po gradu i sporijim putevima. Na auto putu više troše, nego obični benzinci iste snage.
pre 2 godine
Apsolutno glupa stvar. Umesto da auto bude pouzdaniji i što duže bez intervencija, ovo skraćuje vek bar akumulatoru i alnaseru. Sve što se na ovaj način "uštedi", plati se češćom investicijom u akumulator i većim zagađenjem zbog veće proizvodnje i reciklaže akumulatora. Neko će reći sve jedno, akumulator se u vožnji dopuni, ali pri svakom pokretanju motora akumulator bude izložen najvećem strujnom šoku, što se broji i skraćuje mu vek. Slična priča i za alnaser. U prvom trenutku paljenja motora nema regulacije izduvnih gasova, dok lambda sonda i ostali senzori ne pošalju signale kompluteru, a ovaj to obradi i uspostavi optimalan rad motora. Zato se check engine žuti signal na instrument tabli gasi koju sekundu po startovanju motora. Tokom tih par sekundi motor izbacuje nekontrolisanu količinu CO2 i ostalog. Što češće startovanje motora, to veće zagađenje. Sve je usmereno na to da proizvođači automobila što više zarade na rezervnim delovima i servisiranju.
pre 2 godine
JA odlučujem kad će moj 'turčin' da startuje i kad da stopuje, a ne kompjuter to ostavimo labilnijim vozačima nek' drugi misli za njih kao pomagalo u vidu kompjutera. Inače akomulator sam kupio onomad u avgustu mesecu 2013.g. ...
pre 2 godine
Ljudi koji ovde pišu protiv start/stop sistema ili ga uopšte nemaju u svojim autima jer su starija više od 15 godina ili blage veze nemaju o načinu kako on funkcioniše. Taj sistem uopšte ne "zamara" ni akumulator, ni anlaser, a ni motor. Radi na potpuno drugačijem principu tzv. međustepena, a oni koji zaista žele da nauče nešto novo, pa da tek onda komentarišu, neka proguglaju malo po netu. Ai, dobro nam je poznato da mi sve znamo i da su najglasniji oni koji najmanje znaju.
pre 2 godine
Ovde sve inzenjer do inzenjera. Start stop sistem je prethodnih 10 godina unapredjen dramaticno a istestiran u praksi jedno 850 miliona puta. nije napravljen da vozacu bude konfornije vec zbog nekih drugih stvari. Na automaskom menjacu je super, na manuelnom smara. Ali budalastine o alnaseru i slicno veze sa zivotom nemaju. U firmi imamo vozila koja su presla preko 300K a nemaju problem nikakav iako imaju start stop. Ali ovde ocigledno ljudi znaju vise od celog sveta i najbolje da voze auto milion km a u njega nista ne ulazu. Inace se u Srbiji alnaseri nisu i nece nikad kvariti ako nema ovog sistema. Budalastine.
pre 2 godine
Kako pojedinci komentarisu nesto sto nemaju u svom autu vec su culi kako im neko prica o savremenoj tehnologiji, taj koji mu prica sem crtanog romana nije nikada nista procitao o auto tehnologiji.
Mislim da je najbolje da izbace elektropokretac i da stave kanap kao na motokultivatoru i da se tako startuje motor.
pre 2 godine
to odmah iskkjučim kad upalim motor,platio akumulator 150 eura umjesto standardnih 60 eura.jedno od najglupljih rješenja u auto industriji
pre 2 godine
Ugasio sam ga dijagnosticki još odavno. Procenio sam detaljno dobre i loše strane i odlučio da ga ipak deaktiviram za stalno.
(Kittitelj, 28. novembar 2021 18:35)
Jesi samo to ili ful paket zatvaranje egr-a i čupanje dpf-a?
pre 2 godine
Gasim tu glupost čim krenem da vozim….
pre 2 godine
nek me neko ubedi da start stop ne unistava 1. akumulator (nije toliko skupo zameniti) ali i 2. motor, 3. anlaser, 4. menjac, 5. elektriku, i sve druge sklopove
pre 2 godine
Nedavno sam kupio nov automobil i bio sam prijatno iznenadjen sto nema start stop sistem. Od opreme ima svasta, ali to nema, ne znam zasto, ali sam presrecan zbog toga. Licno smatram, a i iz iskustva znam, da taj sistem nista ne stedi, naprotiv, sva usteda pada u vodu kada dodje remont anlasera ili alternatora, posto je visestruko skuplja od obicnih, a i sam akomulator kosta 3-4 puta skuplje od obicnog. Mozda to nekome nije bitno, ali ja prelazim 50 hiljada km godisnje i sve to mi jako brzo stigne. Imam mnogo pametnija posla na koja mogu novac da trosim!
pre 2 godine
bgdjanin apelujem da promisliš o svojoj odluci jer gasovi vozila izazivaju plućne probleme i smrtne slučajeve, to je jedan sistem koji funkcioniše samo na principu velikih brojeva kada ga koriste milioni automobila, naravno da je “besmislen” kada se gleda iz sebične, lične perspektive. Akumulator uvijek možeš napuniti ili kupiti novi.
(bakicar, 28. novembar 2021 12:01)
@
bakicar
A inace zamenim akumultora i bacanjem starog na otpad ne zagadjuje se nista, jel?? I sama reciklaza u najboljem slucaju radi zagadjenje. Hocu reci kako god da okrenes prirodu zagadjujemo enormno. Po meni bi bilo isplativije ekoloski raditi par nepar voznju kola, pokusati naterati ljude da koriste druge vidove prevoza, bicikl npr., strogo kontrolisati koriscenje sluzbenih kola u privatne svrhe i bespotrebnog zagadjenja. Takodje zabranio bi kola sa ogromnim bespotrebnim motorima, velike Suv automobile, jer ako neko ima novca ne treba mu dozvoliti da zbog toga ima tapiju na prirodu aveta i ekologiju. Najgori su mi komentari nekih ljudi kojima ne smetaju termoelektrane, ne smeta im djubre u rekama, ne smeta im sto ce Rio Tinto zagaditi i unistiti cetvrtinu Srbije a smeta im dizel motoric od komsije, fuj nacija, niko nema kolektivnu svest, tuzno i nepromenjivo u Srbiji.
pre 2 godine
to odmah iskkjučim kad upalim motor,platio akumulator 150 eura umjesto standardnih 60 eura.jedno od najglupljih rješenja u auto industriji
pre 2 godine
Meni radi sjajno na hibridu, motor sa pali i gasi po potrebi a auto je uvek spreman da povuče u sekundi. Na dizelima i benzincima a narocito sa automatskim menjacem smaraaaaa!
pre 2 godine
Treba imati u vidu da je pri paljenju automobila povećana emisija višestruko u odnosu na stabilan rad bez gašenja....
(Jovan, 28. novembar 2021 15:22)
Ti mora da veruješ i u deda mraza...
pre 2 godine
Moj start/stop je trajno deaktiviran i tako će biti uvek.
pre 2 godine
Sistem stedi, a kakvo je tvoje iskustvo dovoljno je receno iz tvog komentara, prelazis 50.000 godisnje sa iskljucenim start/stop sistemom tako da od iskustva nemas nista, ocigledno.
Imas samo uverenje, koje je apsolutno besmisleno, alternator i starter nisu pravljeni kao nekadasnji, upravo suprotno, pravljeni su za sistem start/stop, zato kad procitam da neko uporedjuje moderne alternatore sa nekadasnjim kada nije bilo start/stop sistema, onda mi je sve jasno..
(C i n i k, 28. novembar 2021
Ja nisam iskljucio start stop, vec ga nemam na vozilu, kao i sto sam napisao. Imam obican alternator i anlaser i kada dodje vreme za njihov remont, a docice za 2-3 godine jer cu dotle preci 100-150 hiljada, taj remont ce kostati 3-4 hiljade, recimo za anlaser, a za isti takav koji opsluzuje start stop, kosta oko 150 evra minimum! O tome ja govorim, ustede nema, jer sav ustedjen benzin, potrosis kasnije na znacajno skuplje popravke. Samo akumulator adekvatan za taj sistem kosta minimum 150 evra, a za obican 50. Ovo mi je 26 automobil u zivotu, vozim ih profesionalno, pa ponesto znam o njima, ako nista drugo, znam sta mi treba a sta ne.
pre 2 godine
Nisam siguran da je ikada izmišljeno gluplje i bespotrebnije rešenje od tog start/stop sistema.
Smrt za anlaser,mora poseban akumulator,niko ne zna čemu služi a uz to i ne radi.
Podvala automobilske industrije. Treba ga uvek isključivati ako ima tu mogućnost.
pre 2 godine
Ugasio sam ga dijagnosticki još odavno. Procenio sam detaljno dobre i loše strane i odlučio da ga ipak deaktiviram za stalno.
pre 2 godine
U godina vozim skodu 1.6 dizel sa SS sistemom. Odlicna stvar.
pre 2 godine
Iskljucujem cim upalim auto...
pre 2 godine
Start/stop f-ija je jedan od najkorisniji sistema koji možete imati u svom vozilu. Zato što u odnosu na standardni auto bez te opreme, fabrički ugrađeni akumulator i anlasser su značajno veće snage (kapaciteta), tj robusniji su jer su dizajnirani za veće (češće) opterećenje. Samim tim, ako UVEK posle startovanja motora pritiskom na dugme ISKLJUČITE auto start/stop, ovi sklopovi i oprema iz prve ugradnje trajaće vam MNOGO DUŽE nego na standardnom autu. Neki softverski potpuno isključuju ovu opciju, ja lično nisam pristalica toga, stvorio sam naviku i nije mi teško da pritisnem jedno dugme posle paljenja auta. Što se tiče ostalog, slažem se da je potpuno nebitno da li mi auto troši 4.5l/100km ili 4.8, a što se zagađenja tiče, o tome neka brinu oni što u šporetima lože plastiku i gume ili kradena drva.
pre 2 godine
Kod mene radi veoma retko samo kada zaboravim da iskljucim. Besmislena stvar na automobilima. Kada resimo da svi predjemo na EV onda ce zagadjenje biti manje ako nadjemo nacin ciste proizvodnje struje. Dok svi zive u gusto naseljenim gradovima i poseduju po dva automobila nema spasa od zagadjenja taman i da svako vozilo koristi start/stop.
pre 2 godine
Imam "srecu" da mi je auto 2016to godiste pa imam opciju u meniju da iskljucim star-stop za stalno a ne kao na novijim da to moram svaki put kad palim auto da ugasim...ali iz tog razloga se plasim da updatujem softveru na autu jer moze lako da se desi da izgubim tu opciju jer zbog promena zakona menjaju i softvere (meni update na elektricnom trotinetu ugasio zauvek tempomat zbog nekog novog zakona u EU)
Inace ne vidim nikakvu ustedu jer mi auto koji je inace 2.0 dizel 170 konja u mestu trosi 0.7 litra na sat..koliko puta bi morao da gasi pali samo jedan litar da ustedi
(dzoni, 28. novembar 2021 18:07)
Ta opcija se može isključiti i na starijim godištima od tvog pomoću kvalitetnijeg OBD2 adaptera jer isti nudi tu mogućnost.
pre 2 godine
SS sistem totalna glupost.
pre 2 godine
Gasi uvek u odlučujućem momentu na semaforu!
pre 2 godine
Koliko sam srećan bio pre 2 godine kada sam kupio novu Hondu Accord i video da nema start/stop.
pre 2 godine
Treba imati u vidu da je pri paljenju automobila povećana emisija višestruko u odnosu na stabilan rad bez gašenja....
pre 2 godine
Agm akumulatori za start stop sisteme su 20-30% skuplji od obicnih. Jel to toliko strasno?
pre 2 godine
Jedini perfektan SS sistem imaju EV.
pre 2 godine
Cim startujem motor iskljucujem.
pre 2 godine
Na mom autu start-stop radi samo ako je spoljna temperatura izmedju 20 i 25 stepeni C. U ostalim slucajevima ne gasi auto tako da kao da ga i nemam. :) Inace bih ga iskljucio. Lako je nekome da kaze "kupis nov akumulator". Akumulatori za start-stop sisteme su maaalko skuplji nego obicni a nisu svi u situaciji da menjaju akumulatore tek tako.
pre 2 godine
@bgdjanin
Slažem se u potpunosti!
pre 2 godine
Da li postoji opcija da start/stop bude predefinisano uvek iskljucen!?
Postoji : Premosti se granicni prekidac na haubi vozila (treba pogledati na datom modelu da li treba mostiti ili prekinuti da bi racunar vozila mislio da je hauba otvorena) . Nikad vise se auto nece sam ugasiti samo ce na komandnoj tabli upaliti sijalicu koja oznacava "start stop - nije u funkciji i tom samo onda kada bi se motor gasio.
Kupih nov auto vozio sam 2 meseca sa start stop sistemom i dosao do zakljucka da u uslovima kada svakih 15 sekundi pomeram auto sistem nema nikakvog smisla. A pogotovo je bilo iritirajuce kada je prilikom skretanja ulevo usred raskrsnice 2-3 puta gasio motor cim sam skinuo nogu sa kvacila.... Tako da - ne hvala usteda od 4 dcl na 100 km nije razlog se zamajavam time.
Sistem moze imati smisla samo u velikim gradovima gde se na semaforima dugo ceka a na ostalom delu puta nema zastoja.
pre 2 godine
deaktivirao ga u servisu i vozim se normalno.
pre 2 godine
Da li postoji opcija da start/stop bude predefinisano uvek iskljucen!?
pre 2 godine
I ja mislim da je taj start stop cista glupost i da steti akumulatoru i motoru , kakva bre usteda sto auto nece raditi par sekundi na semaforu... Pravi mi problem kad je ukljucena klima i jos imam i termoking na kombiju a nema sanse da se izbaci taj prekidac , uvek posle startovanja motora moram da ga iskljucim jer se uvek automatski aktivira.
pre 2 godine
Зими искључујем старт-стоп. Када возим на дуже стазе и лети га оставим.
pre 2 godine
Start/stop pa i ima nekog reda, al kad izadjem iz auta koji radi da otvorim gepek pa moram nazad da otkljucam... e tad...
pre 2 godine
Pa ne radni ni kada ste tek uključili auto, sve dok se motor ne zagreje, tj. ne dođe do radne temperature.
pre 2 godine
@bgdjanin
slazem se, dodajem da je i ubica alnasera pre nego ubica motora, ali svejedno. Dobar je kod hibrida gde auto moze duze vreme da ostane na bateriji i da se ne pali i gasi svaki čas. Stanem na autokomandi, mrdam polako ka kruznom toku, on se gasi, pali 100 puta. Bolje iskljuciti funkciju. Em smara, em ne stedi nista, malo je i opasno npr. kad u sred kruznog toka on ugasi jer sam pritisnuo kocnicu duze od 2 -3 sec zbog guzve.
pre 2 godine
nek me neko ubedi da start stop ne unistava 1. akumulator (nije toliko skupo zameniti) ali i 2. motor, 3. anlaser, 4. menjac, 5. elektriku, i sve druge sklopove
(srb, 28. novembar 2021 10:34)
Drugacije su konstruisani ti delovi za vozila sa start stop sistemom.
Akumulatori su AGM tehnologija, a svi ostali mehanicki sklopovi su drugacije konstrukcije. Skoro sam cuo da cak i plivajuci zamajac ima za vozila sa start stop sistemom i bez.
Sa druge strane, oni koji gase tu opciju u voznji ti sklopovi ce im trajati malte ne vecno.
pre 2 godine
zaista beskorisna funkcija i izuzetno nervira kad je zaboravim isključiti.
često, kada čekam na raskrsnici da se uključim u saobraćaj, aktivira sestart/stop
akumulator...
manje od tri godine je trajao nov i u ovlaštenom servisu kažu da je to to otprilike.
na starom autu bez te opcije za 14 godina zamjenjena 2 akumulatora
pre 2 godine
Da li postoji opcija da start/stop bude predefinisano uvek iskljucen!?
(iskustveno, 28. novembar 2021 11:12)
Samo na nekim BMW. Moždai na AR Giulia, ali nisam 100% siguran. Zapravo, pamti prethodno stanje.
pre 2 godine
Imam "srecu" da mi je auto 2016to godiste pa imam opciju u meniju da iskljucim star-stop za stalno a ne kao na novijim da to moram svaki put kad palim auto da ugasim...ali iz tog razloga se plasim da updatujem softveru na autu jer moze lako da se desi da izgubim tu opciju jer zbog promena zakona menjaju i softvere (meni update na elektricnom trotinetu ugasio zauvek tempomat zbog nekog novog zakona u EU)
Inace ne vidim nikakvu ustedu jer mi auto koji je inace 2.0 dizel 170 konja u mestu trosi 0.7 litra na sat..koliko puta bi morao da gasi pali samo jedan litar da ustedi
pre 2 godine
Купио сам три године стара кола у марту. Start-stop ради. Нервира ме, искључујем га.
У октобру престане да ради. Ја у фрци да је акумулатор готов, иако пали "к'о мина".
Повремено се укључи, чини ми се кад је топлије.
Е сад: јуче преко дана (бар 15 степени напољу) пређем неких 150 киломатара аутопутем, па сеоским путем, па крени-стани. Ни једном се није укључио.
Синоћ седнем у кола која су стајала пар сати. Возим по граду. Чим се мотор загрејао, почео је да ради, сваки пут. Било је бар пет степени хладније него током дана.
Може ли неко паметан да ми објасни шта су испрограмирали?
pre 2 godine
Takođe i kada čisti PDF, što je po mom iskustvu sa Škodama i VW, prečesto
pre 2 godine
Kod mene u kvaru. Na bordu pise error start-stop
pre 2 godine
Zato kupite Hondu i sve radi savršeno!Bilo bi dobro da na Vašim mobilnim telefonima isključite opciju primanja poziva i koristite ga kao dokaz prestiža. Tehnika napreduje, a naš čovek voli da pametuje. Toliki stručnjaci su mnogo glupi, samo mi Srbi smo najpametniji u svemu. Možda sutra i daljinski za tv bude glupost, i svaki put ustajete da promenite program.
pre 2 godine
Komentari su dokaz da ipak nismo za bolje od Golfa dvice.
pre 2 godine
Opasna stvar za bezbednost, taman da skrenem u raskrsnici ili se uključim auto se ugasi zato što sam stisnuo kočnicu. Uvek ga isključim posle startovanja motora.
(idio..., 28. novembar 2021 18:55)
To ne radi baš tako kako mali perica zamišlja.
pre 2 godine
Ja mislim da smo mi svi pametniji od ovih inžinjera što su smislili tu SS opciju i da treba da odemo u te fabrike automobila i da im objasnimo da to ne valja.
pre 2 godine
Pre nego updrejdujem novi softwer, stari snimim kao backup na laptou pa tek onda stavljam novi i nemam problema ako mi se na novom softweru nesto ne svidja ili ne radi kako treba. Vratim stari i vozim po starom.
pre 2 godine
Šta će ljaksetu ta funkcija...
pre 2 godine
Свака иновација овде је бесмислена, па тако и ово. Док се ауто пали и гаси да не загади ваздух, сиротиња по Страдији ложи лош угаљ, сирови лигнит, отпадно уље, иверицу, стару обућу, пластичну амбалажу, лепенке, свакав отпад, залива све то мазутом да би горело. Нису боље ни термоелектране али оне барем имају високе димњаке. И што је најгоре, нема ту помоћи, нити бољитка, ни за сто година.
pre 2 godine
Па треба да се загрије мотор и постигне радну температуру да би старт-стоп систем могао да функционише.
pre 2 godine
Nedavno sam kupio nov automobil i bio sam prijatno iznenadjen sto nema start stop sistem. Od opreme ima svasta, ali to nema, ne znam zasto, ali sam presrecan zbog toga. Licno smatram, a i iz iskustva znam, da taj sistem nista ne stedi, naprotiv, sva usteda pada u vodu kada dodje remont anlasera ili alternatora, posto je visestruko skuplja od obicnih, a i sam akomulator kosta 3-4 puta skuplje od obicnog. Mozda to nekome nije bitno, ali ja prelazim 50 hiljada km godisnje i sve to mi jako brzo stigne. Imam mnogo pametnija posla na koja mogu novac da trosim!
(rani, 28. novembar 2021 11:31)
Nije baš 3-4 puta skuplji od običnog. Gledajući u okviru klase, AGM akumulator je skuplji do nekih 40 % u odnosu na standardni akumulator više klase.
No bez obzira na sve, ako je proizvođač predvideo upotrebu AGM ili EFB akumulatora, takav bi trebali i imati u svom vozilu, jer nije samo SS taj koji traži ovakav tip akumulatora, već i potrošači u vozilu (od elektronike do automatskog menjača). Ako kojim slučajem koristite običan akumulator, bez obzira na klasu i proizvođača, onda možete svakako računati na skraćen životni vek akumulatora ako koristite SS.
EFB, a posebno AGM akumulator i jeste konstrukcijski predviđen za ovakvu upotrebu.
Praktična primena SS u kreni stani vožnji je nikakva. Nije loš za semafore koji drže npr. 90 sekundi ili kada je totalni kolaps pa se ne pomerate po par minuta.
pre 2 godine
Vi ocekujete da inovacije budu prihvacene u zemlji kojima su ovi na vlasti.
Ma dajte, molim vas…
pre 2 godine
Šumadinac@ Pažljivo pročitaj uputstvo za korišćenje tvog vozila iako ima 300+ strana. Pronaćićeš u njemu koji su uslovi potrebni da bi start/stop sistem radio.
pre 2 godine
ja znam da uvek da na semaforu uvek cekam nekog da upali auto, da bi krenuo.
pre 2 godine
Neverovatno je da je većina komentatora ovde protiv start-stop sistema. Moram da priznam da sam bio skeptičan kako to radi, no kad sam shvatio da moram svaki put isključivati sistem kad upalim motor, rekao sam sebi, ajde da vidim kako to funkcioniše. I uopšte nemam nikakvih zamerki. Pritiskom na kvačilo se neprimetno upali motor, kada se sporo krećem u raskrsnici (skretanje), ne gasi se odmah čim stanem. Dakle nemam nikakvih zamerki. Koliko goriva se štedi, ne znam. Ovo ponašanje meni liči na ono kada gomila vozača, iako ima blutut spikerfon za telefon, i dalje mota volan a istovremeno drži telefon na ramenu, i samo gledam kada će me isti udariti.
pre 2 godine
BMW M1
Mislim da su Yugo i Stojadin mjerilo za Srbiju...
pre 2 godine
Opasna stvar za bezbednost, taman da skrenem u raskrsnici ili se uključim auto se ugasi zato što sam stisnuo kočnicu. Uvek ga isključim posle startovanja motora.
(idio..., 28. novembar 2021 18:55) # Link komentara
56 pozitivnih i 59 negativnih komentara.
Pa stvarno nismo za bolje od Golfa dvice.
Ovaj lik nije ni na posteru video automobil sa SS sistemom i jos ima odnos ocena 1:1.
pre 2 godine
zaista beskorisna funkcija i izuzetno nervira kad je zaboravim isključiti.
često, kada čekam na raskrsnici da se uključim u saobraćaj, aktivira sestart/stop
akumulator...
manje od tri godine je trajao nov i u ovlaštenom servisu kažu da je to to otprilike.
na starom autu bez te opcije za 14 godina zamjenjena 2 akumulatora
(boki, 29. novembar 2021 09:45)
U taj 'ovlasceni' servis ne bi trebalo krociti ni nogom a kamoli dovesti im kola na servisiranje.
pre 2 godine
Kada oslabi akumulator, kompjuter na vozilu prvo iskljucuje start - stop sistem
pre 2 godine
Nemam nikakvih problema, sa S/S, odlična stvar. C3 Gradski automobil, star 4 godine.
74 Komentari
Sortiraj po: