Zanimljivosti

Subota, 04.09.2021.

11:30

I to je moguće: Kažnjena sa 192.825 evra za prebrzu vožnju

Izvor: Izvor: B92, Revijahak.hr

I to je moguæe: Kažnjena sa 192.825 evra za prebrzu vožnju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

119 Komentari

Sortiraj po:

B

pre 2 godine

Ma jos gore: zaustavis skupa kola, a vozac je rodjO, zemO, ili jos gore KUM nacelnika policije, nacelinka okruga, sefa stranke ili tako neke budze, pa bude kao u onoj staroj pesmi Zabranjenog pusenja o Murgi Drotu:
"Poslije se Murga duboko klanja,
Poslije se Murga dugo izvinjava..."

9999999

pre 2 godine

Budalastina je preterivati sa kaznama, sve do 50 kmh preko ogranicenja je ok da se naplati neka razumna kazna a preko 50 kmh vec treba oduzimati dozvolu itd... nekad smo se vozili ko ljudi, bila su veca ogranicenja vece tolerancije manje kazne a ovo sad postaje vec previse...

MisterNo

pre 2 godine

Ne nego bi to znacilo da oni sa manjom platom placaju manje nego ovi sa vecom platom. Dakle, gore prolaze oni koji imaju veca primanja.
(marshall, 5. septembar 2021 08:25)

Da li je moguce da nisi shvatio, i jos 7 ostalih??

Da nacrtamo - pevaci, kontraverzni biznismeni, moj komsija (na primer) novac primaju na ruke, a voze Bentlija. Zvanicno nemaju prihode, pa su socijalni slucaj. I koliko bi mu procenata od zarade uzeo ako je zarada 0 (nula)?

na ekranu sve je lepo

pre 2 godine

Genijalno! Imucnim bahatim vozacima propisane kazne u Srbiji dodju kao "da vam istresem sitninu bednici pa idemo dalje kako ja hocu" iako cesto nisu male ... 5.000din za nepropisno parkiranje recimo (2.500 ako platis odmah), pa to je njima smehoteka od para, mala cena da plati da bi radio sta hoce kad hoce i kako hoce, onako, lagano i bez ustezanja ili obzira prema bilo kome ...

Locutus

pre 2 godine

Locutus, 04. septembar 2021 23:52)

Nisi razumeo ni rec mog komentara! Dzaba promene propisa i poostravanje mera, kada se ni postojece ne primenjuju. Svaka ta promena, odnosi se samo na obicne, postene ljude koji pogrese,. prekorace brzinu za 10km ili slicno, a VIP gradjani zive u nekom paralelnom sistemu i za njih nema kazne nizasta! Tako da nema nikakvog smisla strozije kazne, oduzimanje vozila, bicevanje na trgu ili bilo sta, ako se ni postojeci zakoni NE PRIMENJUJU!
(peca, 5. septembar 2021 07:34)

Razumeo sam odlično.

"Nista ne treba uvoditi ili menjati, sasvim bi bilo dovoljno primenjivati postojece zakone! Ovako, zakon se primenjuje selektivno, samo nad obicnim svetom i cestitim ljudima, fukare ne placaju ni pekaru hleb, a kamo li kazne. "

Ne, nije sasvim dovoljno primenjivati postojeće zakone, jer Dara Bumbara ostavi automobil na sred ulice, zakrči saobraćaj i onda plati kaznu i smeje se. Znači nije dovoljno, zakone treba pooštriti prema onima za koje su kazne niske.

Nije tačno da se zakon uopšte ne primenjuje. Postoje protekcije i selektivne primene, ali se uglavnom primenjuje. Problem je što primena zakona na bogate nije edukativnog karaktera, jer su kazne za njih preniske.

mafijaš aco

pre 2 godine

Treba i u Srbiji isto samo sto bi ja prvo konfiskovao i auto vozača nebitno dali je njegov ili nije dok se neisplati iznos. Posle neka se onaj koji mu ga je dao raskosurava sa vozačem i nagadja za nadoknadu. Tako bi očevi majke strine ujne i sl. dobro razmislili kome idu ključevi. Jedino u slučaju da je auto ukraden prethodno vlasnika automobila bi mogla da zaobidje kazna ali tata bi se vozač tretirao kao lopov a za kradju automobila bar 5 godina zatvora bez prava zalbe

Куп је битан

pre 2 godine

У већини коментара види се завист и мржња према власницима скупих аутомобила, а не жеља за побољшањем безбедности саобраћаја.

Boban Bg.

pre 2 godine

Kod nas ništa nije primenljivo jer se i postojeći zakoni primenjuju selektivno.Estrada,glumci,poznate ličnosti,kumovi ... su zaštićeni kao beli medvedi dok sirotinja plaća kazne.Mislim da treba obavezno paralelno sa novčanom kaznom uvesti i RADNU OBAVEZU.Plati kaznu i obavezan rad u fabrici,čišćenje ulica,deponija i sl. a i konačno primenjivati zakone prema svima bez izuzetka.Ali to je ovde nezamislivo.

JPR24

pre 2 godine

Zašto uopšte misliti o menjanju ? Jeste švajcarski sistem dobar, ali i društvo i sve ostalo je drugačije. Kod nas, kad bi već počeli sa osnovnim : Sprovoditi postojeci zakon. To bi već bila dobra stvar.

sale

pre 2 godine

Kod nas sin milionera ubije devojku na pešačkom, i čak ne plati kaznu, o zatvoru da ne govorimo. Tako da mi imamo obrnut sistem, što si bogatiji i što teži prekršaj napraviš, ništa ti se neće desiti.

sasa

pre 2 godine

posto kod nas ne moze tako , vec su neki komentari objasnili, moze NA OSNOVU KATALOSKE VREDNOSTI AUTA.43 km preko ogranicenja - 43 posto vrednosti auta.

marshall

pre 2 godine

Pa kakva su ovde primanja, nekima bi drzava morala da doplati sto su napravili prekrsaj...
(nikola, 4. septembar 2021 12:38)

Ne nego bi to znacilo da oni sa manjom platom placaju manje nego ovi sa vecom platom. Dakle, gore prolaze oni koji imaju veca primanja.

yes

pre 2 godine

jel ovo eu,cirih ili bilo koja drzava.ne,ovo je srbija i ove kazne su velike.bolje zatvore izgradite mir i tisina jedes tudje i spavas u hotelu sa 1 zvezddicom

error404

pre 2 godine

U Kanadi (Ontario) je zakon, ako prekoračiš brzinu previše preko neke cifre automatski ti oduzimaju auto i unište ga odmah (spljošte ga), nemaš vremena ni da se žališ.
(meda, 4. septembar 2021 21:34)
I u svajcarsku isto tako. Ali cisto sumnjam da ce da uniste nor jedan ferrari.
Inace u Ch za velika prekoracenja kazna je 10% godisnjeg primanja, i tako postoji primat od najvece kazne od preko milion evra.

Ccc

pre 2 godine

@komsa, e onda takvom klincu naplatis kaznu 30,40 hiljada dinara kao sto je vec slucaj, pa kada bude trebao da plati, da vidimo da li ce imati on pa onda I njegovi, a u krajnjem slucaju 30 dana zatvora, nece nista da mu fali pa nece opet da divlja...

peca

pre 2 godine

Locutus, 04. septembar 2021 23:52)

Nisi razumeo ni rec mog komentara! Dzaba promene propisa i poostravanje mera, kada se ni postojece ne primenjuju. Svaka ta promena, odnosi se samo na obicne, postene ljude koji pogrese,. prekorace brzinu za 10km ili slicno, a VIP gradjani zive u nekom paralelnom sistemu i za njih nema kazne nizasta! Tako da nema nikakvog smisla strozije kazne, oduzimanje vozila, bicevanje na trgu ili bilo sta, ako se ni postojeci zakoni NE PRIMENJUJU!

Bogoje Panajotović

pre 2 godine

U Kanadi (Ontario) je zakon, ako prekoračiš brzinu previše preko neke cifre automatski ti oduzimaju auto i unište ga odmah (spljošte ga), nemaš vremena ni da se žališ.
(meda, 4. septembar 2021 21:34)

Najbolje moguće rešenje.
(Locutus, 04. septembar 2021 23:47)

A u Srbiji policija ti (po nagovoru lokalnog moćnika) istera auto iz garaže i spljeska ga, a u izveštaju napiše da si zaustavljen ispred škole gde si vozio 150 km na sat.
Rešenje ti je, prijatelju, najgore moguće.

Adolf Dado

pre 2 godine

Zaustaviš batu u novom Mercedesu a on na svoje ime nema apsolutno ništa, po papirima još živi kod mame i tate a nije ni zaposlen. Primeniš ovaj zakon pa ispadne da država treba njemu da plati, da se pomogne čoveku.
(grunf, 4. septembar 2021 12:07)

Poznati kriminalac Ćenta je Nemačkim vlastima upao u oči čim je kupio najnoviji Mercedes. Toliko o pravnoj državi Srbiji. Tursko-Kolumbijska kasaba.

B

pre 2 godine

Ma jos gore: zaustavis skupa kola, a vozac je rodjO, zemO, ili jos gore KUM nacelnika policije, nacelinka okruga, sefa stranke ili tako neke budze, pa bude kao u onoj staroj pesmi Zabranjenog pusenja o Murgi Drotu:
"Poslije se Murga duboko klanja,
Poslije se Murga dugo izvinjava..."

Djuka

pre 2 godine

Sve i da uvedu, privatnici i onako ne prikazuju realnu dobit a preduzetnici su se mahom prebacili na isplatu licne zarade i uplacuju tek nesto preko minimalca.

Aleks

pre 2 godine

Kod nas treba uvesti tzv. "Bazukin zakon". Šta je to? Naime, svakom vozaču uz registrovan auto daje se bazuka odnosno ručni raketni lanser. Vozač je dužan da nosi sa sobom bazuku, i kada vidi saobraćajni prekršaj, dužan je da prekršioca bazukom digne u vazduh.

Mislim da više nikada ne bi bilo prekršaja, čak ni za pojas.

Bruder

pre 2 godine

Po meni ,vozis porsche ,divljas po gradu , vozis preko 30 km od dozvoljene brzine ,oduzimas vozilo ,ide u mlin , i placas kaznu u vrednosti pola automobila . ne treba nikome tvoj porsche ...skontas da nemas gde da juris 250 ,sem u Nemackoj na autoputu ili neka zatvorena staza . I resen problem ,uzmes neki normalan auto i cepas 130,umesto Porschea imas par lokala i stanova ...i veci si baja nego da imas Ferrari ili Lamborghini. i ostane kesh za jos par stanova

Bruder

pre 2 godine

@Totalnonebitan , u pravu ste dragi moj gospodine , u ovoj drzavi Vas nagrade kada ih prevarite . Skidam kapu prevarantima ,jedino sto mi ostaje je zaljenje sto me roditelji nisu vaspitali da budem veliki gazda na ustrb morala ,obraza ,skole i zdravog razuma . Ali to je neka druga prica . Nepravda boli ,ali jos vise boli pravda po zakonu . Samim tim sto je neko bogat ,ne znaci da je iznad ostalih ,da ne kazem iznad zakona . Zato se tucemo izmedju sebe, jer ako ne radis po pravilu ,budes nagradjen u nekom smislu , a ako radis ,zavrsis u bunaru.

Locutus

pre 2 godine

U Kanadi (Ontario) je zakon, ako prekoračiš brzinu previše preko neke cifre automatski ti oduzimaju auto i unište ga odmah (spljošte ga), nemaš vremena ni da se žališ.
(meda, 4. septembar 2021 21:34)

Najbolje moguće rešenje.

Locutus

pre 2 godine

Nista ne treba uvoditi ili menjati, sasvim bi bilo dovoljno primenjivati postojece zakone! Ovako, zakon se primenjuje selektivno, samo nad obicnim svetom i cestitim ljudima, fukare ne placaju ni pekaru hleb, a kamo li kazne. Ne znam ni sto ovo pisem, zvucim kao da se nadam da ce se nesto promeniti, a znam da nece.
(peca, 4. septembar 2021 21:23)

Ne da ne treba menjati, već treba menjati drastično. Šta je nekom guzonjinom sinu da plati 100-200e kazne, kad u džepu nosi možda i 10 hiljadarki. Ne može kazna da bude ista za onog ko ima platu 300e i vozi juga i za onog ko se ne zna koliku platu ima, a vozi BMW-a od 100.000e. To je na zapadu odavno rešeno.

Najbolja kazna je proporcionalna vrednosti automobila.

kako da ne

pre 2 godine

@Meda
Zakon u Kanadi je onda GLUP. Zašto da uništiš auto koji možeš kao država da prodaš kada si već oduzeo? U Švajcarskoj svojim gradjanima RETKO oduzmu auto, ali strancima konfiskuju. Neki šejk iz Emirata je uhvaćen sa 200 na sat na auto putu 6 puta u 2 sata. Oduzeli mu Rols Rojs, zabranili vožnju u Švajcarskoj na 2 godine i novčano plus preko 10.000 franaka. Rols Rojs je prodat i novac u budzet.

kako da ne

pre 2 godine

@Washington
U Švajcarskoj ne zaustavljaju policajci. Radari su fiksirani ili postave radar na nekom mestu i odu. Ostave tako 2-3 dana.

meda

pre 2 godine

U Kanadi (Ontario) je zakon, ako prekoračiš brzinu previše preko neke cifre automatski ti oduzimaju auto i unište ga odmah (spljošte ga), nemaš vremena ni da se žališ.

peca

pre 2 godine

Nista ne treba uvoditi ili menjati, sasvim bi bilo dovoljno primenjivati postojece zakone! Ovako, zakon se primenjuje selektivno, samo nad obicnim svetom i cestitim ljudima, fukare ne placaju ni pekaru hleb, a kamo li kazne. Ne znam ni sto ovo pisem, zvucim kao da se nadam da ce se nesto promeniti, a znam da nece.

Clear

pre 2 godine

Kao što su rekli većina komentatora, svi znamo da kod nas najbahatiji i najbogatiji nemaju prijavljene nikakve prihode. Zato bi najbolje bilo razrezati kaznu prema kataloškoj vrednosti auta. Tu već ne može da omane, jer većina njih, čak i ako su daleko bogatiji od proseka, voze auto često i iznad svoje mogućnosti. Zato je najbolje odrediti kaznu kao procenat vrednosti auta. Al bi to bolelo...

Komša

pre 2 godine

Uvedu ovo kod nas i zvanicno nezaposlen bahati klinac ce divljati jeftino a nekog ko prekoraci brzinu za 5 km ce da ošure.
A klinac niti ima prihoda niti imovine.
Pogledati statistiku,sigurno je moguce - pogledati koje starosne dobi su ljudi koji se najčesce bahate,sa kakvim kolima itd.
Nije tesko pronci rizičnu grupu.
I nije to ni tako masovno - mali broj ljudi divlja svakodnevno i pravi haos.

Zer01

pre 2 godine

"Kod nas ne bi platio nista zato sto nije prijavljen..." U Svajcarskoj bi odavno bio u zatvoru zbog toga, ne bi ni stigao da napravi saobracajni prekrsaj.

Samikun

pre 2 godine

A kod nas sirotinja samo placa. Mogli bi da primenimo, al kad se smeni jos jedno dve generacije, jer trenutna vecina je pokvarena za zivota.

Imemyself

pre 2 godine

Jedina mera koja bi dala momentalno efekta (možda tek nakon video snimaka prva 3 auta) je uništenje auta kojim se divljalo na licu mesta uz pomoć mobilne prese. Eventualno odmah odšlepano do auto otpada pa tamo uništeno.

aleksandar

pre 2 godine

Pa kod nas milioneri su prijavljeni i primaju socijalu. A ovamo se voze automobili od 200.000e. Naspram cene automobila pa udri.

Milos

pre 2 godine

Absolutno najbolji zakon imaju Svajcarci. Prepisati kod nas. Pa kad zaustave baticu u BMW-u od 100 hiljada evra a on prijavljen na 500€ platu odmah prebaciti slucaj na poresku da se ceslja odakle mu pare. Pa kad ne moze da dokaze oduzimanje imovine i krivicna.. Pa da se ocisti vise ta estrada, kriminalci i ostala banda koja ne placa porez. A mucenik sto radi za 300 evra placa svaki dinar drzavi… Sramota

Ali

pre 2 godine

Mozda u Svajcarskoj moze, ali autor zaboravlja da u ovoj zemlji vecina vlasnika skupih limuzina ima status nezaposlenog, ne placa porez ili su na minimalac prijavljeni. Mozda bi prvo drzava trebalo sa time da se pozabavi, a za bahatu voznju bi onda bilo lakse uvesti ove mere.

Nislija

pre 2 godine

postoji cenovnik po kome se odredjuje porez na prenos vlasnistva vozila.Ne treba nam drugi.Kazna 10, 20 procenata od procenjene vrednosti i dovidjenja . Ako se ne plati u roku od 15 dana , vozilo na licitaciju, namiri se kazna a ostatak za nezbrinutu decu. Za 10-15 dana deca bi dobila mnogo bolje uslove zivota, a vremenom bi se i vozaci doveli u red.

Hakinen

pre 2 godine

Tek bi onda u Srbiji nastao haos. Kolika bi kazna trebala da bude ako je plata 300€?
(big smack, 04. septembar 2021 15:48)

Mala, jer nemaš vozilo koje može da napravi takav prekršaj.

grubijan

pre 2 godine

За батицу што вози Мерцедес а дивља, ако нема пријављено ништа на себи и нема приход, онда реагује судство по другом основу: Провера порекла имовине. Ако нема приходе а вози Мецедес, платиће још већу казну.
(Ђуро, 04. septembar 2021 14:11).


Ma obavezno, to kad sirotinja kao ti bude na vlasti.

kalenica89

pre 2 godine

Ja ne bih po prihodima nego po tržišnoj vrednosti auta no 5 ili 10%. Kod nas obično ko vozi besna kola nema prihode i ne plaća porez.

voziš po propisima i ništa ne boli

pre 2 godine

Moze,al kad i mi budemo imali standard kao u Svajcarskoj.Dokle god radimo za ispod vrednosti potrosacke korpe,i 1000 dinara kazne boooliiiii!
(mille grobar, 04. septembar 2021 12:04)

Biti bitanga nema veze s parama. Ima veze s kućnim vaspitanjem.

kaboom

pre 2 godine

"S obzirom da se kazne u Švajcarskoj obračunavaju na osnovu prihoda ili imovine prekršilaca, ovo prekoračenje brzine ju je skupo koštalo."

Ne, nju je jednako bolela kazna kao što bi nekog radnika bolelo 3000 kruna.
Za ovaj zakon o procentu svaka im čast, a ne kao po većem delu sveta gde se bogataši smeju kad plaćaju 1000-2000 kaznu a voze auto čiji set guma košta 20.000

CJC

pre 2 godine

Ovaj model se primenjuje više od 25 godima u Finskoj tj. da se kazne iskazuju u procentu u zavisnosti od prihoda i mislim da je i dalje najveća izrečena kazna za saobraćajni prekršaj izdata u Finskoj nešto preko 300.000€ za prebrzu vožnu u naseljenom mestu...
(Zagor, 04. septembar 2021 13:4)

Marko Rojs, fudbaler, 550 000 eura, vozio a nema vozačku. 3 mesečne plate, paf.

zmau

pre 2 godine

Nije mnogo bitno da li se naplaćuje fiksno ili ovako. Mnogo je bitnije da se naplaćuje, da ima tih kamera i da se ispiše mnogo kazni, da svaki džiber zna da su svaki put realne šanse da ga uhvate. Tako se menja ponašanje.

Ludost

pre 2 godine

Zamislimo da zivimo u drzavi gde sistem ima smisla i da je najbolji moguci sto se tice finansijske situacije, u tom sistemu bi se postojala lestvica, prosto snalazljivost, sreca i ostalo bi donosilo vecu kolicinu novca, prema tome bi bili i bogati. I sad zamislite da oni moraju da placaju procenat od zarade, zbog cega? Zar ne bi zakon bio isti za sve? Ovo je sve masta, Srbija kao ni jedna zemlja nikad nece biti to...tako da...

ja

pre 2 godine

Kod nas je nemoguće zato što to onima koji bi to trebalo da izglasaju ne odgovara. U tome su svi naši problemi. Raslojavanje je preveliko pa treba naći model.
Po meni bi trebalo uvesti neku kombinaciju i vrednosti vozila kojom je učinjen prekršaj i visine prihoda. Ako bi bilo po vrednosti vozila imamo dve opcije. Opcija prva. Batica u autu ok 100000e je naravno nezaposlen, al ga vozi, pa neka plati recimo 10% cene auta kaznu. Opcija druga. Ima sve regularno prijavljeno, al namerno vozi jeftin auto da mu kazne budu neosetne, onda poreska češlja i na kraju se utvrdi realna kazna. Jer kazna je realna jedino ako se oseti.

zmau

pre 2 godine

Može i treba, samo naravno malko drukčije, prilagođeno ovdašnjoj društvenoj situaciji. Kazna treba da bude srazmerna ceni automobila kojim je napravljen prekršaj. Nije ni ta cena baš ekzaktna za izračunvanje, ali je svakako mnogo lakša i pouzdanija od proračuna nečijih prihoda i imovine.

Nesch

pre 2 godine

Postovanje g-do Novinari
molim Vas da se ubuduće ( kad već pišete o Švajcarskoj) Prvo informišete pa onda izbacite članak.
Dakle tačno je da su kazne visoke i rigorozne,
tacno je da vaze za sve - pa ko voli nek izvoli...
Postoje osobe koje se drastično kaznjavaju ( kao dotična gospodja) a postoje i gradonačelnici koji su mnogo više novca dali, ostali bez automobila, vozačke dozivotno i funkcije koju je obavljao..
Postoji ovde nesto sa imenom Razer ( kad vozač predje toleranciju predvidjenu kaznom) e tad je Razer,
a to znaci - ostaje bez vozacke, automobila novca i polozaja ( ako je na nekom polozaju), stranci u zatvoru
sa abnormalnim kaznama i dozivotnom zabranom upravljanja automobila u Švajcarskoj..
Da se vratimo na tekst - gospodja je već više puta hvatana u prebrzoj voznji ( 2 puta u kraćem vremenu )
a to je uticalo da je Sud kazni sa ogromnom cifrom.
Zalila se Višem Sudu ( ima zakonsko pravo na to)
a viši Sud ( Kantona gde je napravila prekršaj u 2018) istu kaznu joj je prepolovio.. naravno i tako na pola je ogromna za nas.. njoj sa 13 miliona je sitnica..
E Sad 2 godine bez vozačke - mozda je i opameti..
PS. Vozačku deponujete - naravno i na to PLAĆATE što istu čuvaju po danu ( ovo takodje zavisi od toga koliko ste „teški“ u parama..
Pozdrav iz Ciriha

Wllaxy

pre 2 godine

Ovako nešto se odavno primenjuje u Finskoj i pre više od 15 godina direktor Nokie je platio šestocifrenu sumu zbog saobraćajnog prekršaja. I naravno da sam za to da se tako nešto uvede i u Srbiji.

zzz

pre 2 godine

Ovaj princip ne može da se primeni kod nas zato što je većina najskupljih automobila sa ulica registrovano na majke i očeve koji primaju najniže penzije.
(dovlisa, 04. septembar 2021 12:23)

Visina kazne se odredjuje u odnosu na cenu vozila i problem resen. Nebitno cije je vozilo, ako si ti napravio prekrsaj vozeci ga.

Supergenije

pre 2 godine

U Švajcarskoj bi trebalo uvesti inovativni sistem da ako si blizak vrhu vladajuće stranke onda se kazna posle žalbe smanji na nulu.

Ђуро

pre 2 godine

За батицу што вози Мерцедес а дивља, ако нема пријављено ништа на себи и нема приход, онда реагује судство по другом основу: Провера порекла имовине. Ако нема приходе а вози Мецедес, платиће још већу казну.

Totalnonebitan

pre 2 godine

@ Bruder Postovani taj koji je to odradio iz vase price je pametan covek. Platio dobrog advokata i racunovodju i na kraju ustedeo pare. E sad to sto mi naucili sve posteno da platimo zato i vozimo to sto vozimo. Taj sto ima 100.000.00evra za auto je dobro naucio da napravi jos vise para. Platis 1.000.00evra advokata i racunovodju a za uzvrat drzavi ne platis 40.000.00evra poreza ili carina. Zakljucak ostatak para ce plasirati negde drugde. Odlican pravnik pronadje rupe u zakonu, racunovodja pronadje poreske olaksice a kapitalista obrne vise puta jedne te iste pare…

Čabar El Šutnut

pre 2 godine

Ne, zato što će se svi fiktivno prijaviti na minimalac i plaćati male kazne.
Setite se kako su muljali sa subvencijama za vrtiće.
Ovakav sistem bi doprineo još većoj bahatosti kod nas

Draußen

pre 2 godine

(grunf, 04. septembar 2021 12:07)
Mislis da se toga oni nisu setili, oni onda napisu dve kazne, jedna na ime tog ciji je mercedes, ili procenat tog skupog mercedesa, a druga na ime tog Baje, i oduzmu vozacku npr.na godinu dana i uslovno jos tri.
pa nek Baja vozi koliko hoce i sta hoce.

La la iz Banata

pre 2 godine

Daleko najbolji sistem u svijetu.
Prvi put sam cuo jos davno.
U pitanju je bio Nokia direktor.
Kod nas se na zalost ne moze sprovesti.
Zbog korupcije i zakona koji ne funkcionise.
Platis 100 eura i kazna se zaboravi.
Bogati i vise ako treba.
Ili poziv nekome na poziciji.
(DR, 04. septembar 2021 12:28)

Da bi sistem funkcionisao, preduslov je da postoji kritična masa pismenih. To u Srbiji nije slučaj.

moze drugacije

pre 2 godine

@Grunf. Visinia kazne moze biti i procenat vrednosti automobila sa kojim je pocinjen prekrsaj. Primer: uhvacen u mercedesu od 50k evra, kazna 5%, znaci 2500 evra. Nek je i “siromah” koji vozi taj auto.

Dr. Realan

pre 2 godine

“””Ovaj princip ne može da se primeni kod nas zato što je većina najskupljih automobila sa ulica registrovano na majke i očeve koji primaju najniže penzije.
(dovlisa, 04. septembar 2021 12:23)
“””

Nije bitno na koga je auto nego ko je vozio, a i to kamera uhvati kroz šoferšajbnu.

Bruder

pre 2 godine

Imao sam slucaj gde je g.din kupio vozilo koje je kostalo preko 100.000€ ,ali da nebi placao porez ,registrovao na invalida ,pa kao teretno ,pa na firmu ...i sve proslo bez problema ,ladno lik ustedeo 30-40% ,i jos ima povrat novca i beneficije da parkira gde hoce ...kako je to moguce ? I sada neko ko placa sve ....zapita se pa zasto ja ispastam ,grcam u kreditima ,dolaze mi izvrsitelji na vrata , seku struju .....i nije ni cudo sto popizdimo kada vidimo te milijunase na ulicama ....em bahati em im nista ne mogu ,barem kod nas .

milan

pre 2 godine

Postoji način da se ovo primeni kod nas. Kazna proporcionalna vrednosti automobila. Čak i onda čisto sumnjam da bi batice sa audijima i bembarama kupovali jugo i divljali po Ibarskoj.

Zagor

pre 2 godine

Ovaj model se primenjuje više od 25 godima u Finskoj tj. da se kazne iskazuju u procentu u zavisnosti od prihoda i mislim da je i dalje najveća izrečena kazna za saobraćajni prekršaj izdata u Finskoj nešto preko 300.000€ za prebrzu vožnu u naseljenom mestu...

dovlisa

pre 2 godine

Ovaj princip ne može da se primeni kod nas zato što je većina najskupljih automobila sa ulica registrovano na majke i očeve koji primaju najniže penzije.

Mario

pre 2 godine

Ovo bi imalo smisla samo ako bi svi prijavljivali kompletnu zaradu. Ovako, najbahatiji ucesnici saobracaja u ovom vilajetu su oni koji nisu nigde prijavljeni...

Hmm

pre 2 godine

Bilo bi i kod nas sjajno ali na žalost nemoguće. Prosto zato što većina naših "milionera" sa preskupim autima živi na "minimalcu", pa bi im i kazne bile takve

@realKomentator

pre 2 godine

Treba prekršioca odrati proporcionalno dubini džepa! Neka onda opet vileni po cesti. Ako se prekršaj ponovi, prekršioca odrati kaznom, oduzeti mu vozilo, vozačku te ga poslati u mardelj!

DR

pre 2 godine

Daleko najbolji sistem u svijetu.
Prvi put sam cuo jos davno.
U pitanju je bio Nokia direktor.
Kod nas se na zalost ne moze sprovesti.
Zbog korupcije i zakona koji ne funkcionise.
Platis 100 eura i kazna se zaboravi.
Bogati i vise ako treba.
Ili poziv nekome na poziciji.

grunf

pre 2 godine

Zaustaviš batu u novom Mercedesu a on na svoje ime nema apsolutno ništa, po papirima još živi kod mame i tate a nije ni zaposlen. Primeniš ovaj zakon pa ispadne da država treba njemu da plati, da se pomogne čoveku.

Potrosac

pre 2 godine

kod nas nije primenljivo i svi znamo zbog cega...
zvanicni prihodi najcesce minimalac
a preko 2000cc najcesce registrovan na invalida
i ?

Pop

pre 2 godine

Pa SAMO tako i treba i mora!

Svaka čast!

Šta znači kazna nekome od 100e nekome ko ima platu 500e i nekome sa 2500, a da ne pričam, 5000 i više!

mille grobar

pre 2 godine

Moze,al kad i mi budemo imali standard kao u Svajcarskoj.Dokle god radimo za ispod vrednosti potrosacke korpe,i 1000 dinara kazne boooliiiii!

ss

pre 2 godine

Moje mišljenje kao vozača je da treba.Medjutim nekim vozačima sa obzirom na ekonomsko stanje za prekršaje bi drŸava njima trebala da plati

grunf

pre 2 godine

Zaustaviš batu u novom Mercedesu a on na svoje ime nema apsolutno ništa, po papirima još živi kod mame i tate a nije ni zaposlen. Primeniš ovaj zakon pa ispadne da država treba njemu da plati, da se pomogne čoveku.

Milos

pre 2 godine

Absolutno najbolji zakon imaju Svajcarci. Prepisati kod nas. Pa kad zaustave baticu u BMW-u od 100 hiljada evra a on prijavljen na 500€ platu odmah prebaciti slucaj na poresku da se ceslja odakle mu pare. Pa kad ne moze da dokaze oduzimanje imovine i krivicna.. Pa da se ocisti vise ta estrada, kriminalci i ostala banda koja ne placa porez. A mucenik sto radi za 300 evra placa svaki dinar drzavi… Sramota

Mario

pre 2 godine

Ovo bi imalo smisla samo ako bi svi prijavljivali kompletnu zaradu. Ovako, najbahatiji ucesnici saobracaja u ovom vilajetu su oni koji nisu nigde prijavljeni...

dovlisa

pre 2 godine

Ovaj princip ne može da se primeni kod nas zato što je većina najskupljih automobila sa ulica registrovano na majke i očeve koji primaju najniže penzije.

DR

pre 2 godine

Daleko najbolji sistem u svijetu.
Prvi put sam cuo jos davno.
U pitanju je bio Nokia direktor.
Kod nas se na zalost ne moze sprovesti.
Zbog korupcije i zakona koji ne funkcionise.
Platis 100 eura i kazna se zaboravi.
Bogati i vise ako treba.
Ili poziv nekome na poziciji.

Hmm

pre 2 godine

Bilo bi i kod nas sjajno ali na žalost nemoguće. Prosto zato što većina naših "milionera" sa preskupim autima živi na "minimalcu", pa bi im i kazne bile takve

Bruder

pre 2 godine

Imao sam slucaj gde je g.din kupio vozilo koje je kostalo preko 100.000€ ,ali da nebi placao porez ,registrovao na invalida ,pa kao teretno ,pa na firmu ...i sve proslo bez problema ,ladno lik ustedeo 30-40% ,i jos ima povrat novca i beneficije da parkira gde hoce ...kako je to moguce ? I sada neko ko placa sve ....zapita se pa zasto ja ispastam ,grcam u kreditima ,dolaze mi izvrsitelji na vrata , seku struju .....i nije ni cudo sto popizdimo kada vidimo te milijunase na ulicama ....em bahati em im nista ne mogu ,barem kod nas .

La la iz Banata

pre 2 godine

Daleko najbolji sistem u svijetu.
Prvi put sam cuo jos davno.
U pitanju je bio Nokia direktor.
Kod nas se na zalost ne moze sprovesti.
Zbog korupcije i zakona koji ne funkcionise.
Platis 100 eura i kazna se zaboravi.
Bogati i vise ako treba.
Ili poziv nekome na poziciji.
(DR, 04. septembar 2021 12:28)

Da bi sistem funkcionisao, preduslov je da postoji kritična masa pismenih. To u Srbiji nije slučaj.

Nesch

pre 2 godine

Postovanje g-do Novinari
molim Vas da se ubuduće ( kad već pišete o Švajcarskoj) Prvo informišete pa onda izbacite članak.
Dakle tačno je da su kazne visoke i rigorozne,
tacno je da vaze za sve - pa ko voli nek izvoli...
Postoje osobe koje se drastično kaznjavaju ( kao dotična gospodja) a postoje i gradonačelnici koji su mnogo više novca dali, ostali bez automobila, vozačke dozivotno i funkcije koju je obavljao..
Postoji ovde nesto sa imenom Razer ( kad vozač predje toleranciju predvidjenu kaznom) e tad je Razer,
a to znaci - ostaje bez vozacke, automobila novca i polozaja ( ako je na nekom polozaju), stranci u zatvoru
sa abnormalnim kaznama i dozivotnom zabranom upravljanja automobila u Švajcarskoj..
Da se vratimo na tekst - gospodja je već više puta hvatana u prebrzoj voznji ( 2 puta u kraćem vremenu )
a to je uticalo da je Sud kazni sa ogromnom cifrom.
Zalila se Višem Sudu ( ima zakonsko pravo na to)
a viši Sud ( Kantona gde je napravila prekršaj u 2018) istu kaznu joj je prepolovio.. naravno i tako na pola je ogromna za nas.. njoj sa 13 miliona je sitnica..
E Sad 2 godine bez vozačke - mozda je i opameti..
PS. Vozačku deponujete - naravno i na to PLAĆATE što istu čuvaju po danu ( ovo takodje zavisi od toga koliko ste „teški“ u parama..
Pozdrav iz Ciriha

voziš po propisima i ništa ne boli

pre 2 godine

Moze,al kad i mi budemo imali standard kao u Svajcarskoj.Dokle god radimo za ispod vrednosti potrosacke korpe,i 1000 dinara kazne boooliiiii!
(mille grobar, 04. septembar 2021 12:04)

Biti bitanga nema veze s parama. Ima veze s kućnim vaspitanjem.

Clear

pre 2 godine

Kao što su rekli većina komentatora, svi znamo da kod nas najbahatiji i najbogatiji nemaju prijavljene nikakve prihode. Zato bi najbolje bilo razrezati kaznu prema kataloškoj vrednosti auta. Tu već ne može da omane, jer većina njih, čak i ako su daleko bogatiji od proseka, voze auto često i iznad svoje mogućnosti. Zato je najbolje odrediti kaznu kao procenat vrednosti auta. Al bi to bolelo...

kalenica89

pre 2 godine

Ja ne bih po prihodima nego po tržišnoj vrednosti auta no 5 ili 10%. Kod nas obično ko vozi besna kola nema prihode i ne plaća porez.

milan

pre 2 godine

Postoji način da se ovo primeni kod nas. Kazna proporcionalna vrednosti automobila. Čak i onda čisto sumnjam da bi batice sa audijima i bembarama kupovali jugo i divljali po Ibarskoj.

Pop

pre 2 godine

Pa SAMO tako i treba i mora!

Svaka čast!

Šta znači kazna nekome od 100e nekome ko ima platu 500e i nekome sa 2500, a da ne pričam, 5000 i više!

Ali

pre 2 godine

Mozda u Svajcarskoj moze, ali autor zaboravlja da u ovoj zemlji vecina vlasnika skupih limuzina ima status nezaposlenog, ne placa porez ili su na minimalac prijavljeni. Mozda bi prvo drzava trebalo sa time da se pozabavi, a za bahatu voznju bi onda bilo lakse uvesti ove mere.

Wllaxy

pre 2 godine

Ovako nešto se odavno primenjuje u Finskoj i pre više od 15 godina direktor Nokie je platio šestocifrenu sumu zbog saobraćajnog prekršaja. I naravno da sam za to da se tako nešto uvede i u Srbiji.

moze drugacije

pre 2 godine

@Grunf. Visinia kazne moze biti i procenat vrednosti automobila sa kojim je pocinjen prekrsaj. Primer: uhvacen u mercedesu od 50k evra, kazna 5%, znaci 2500 evra. Nek je i “siromah” koji vozi taj auto.

Locutus

pre 2 godine

Nista ne treba uvoditi ili menjati, sasvim bi bilo dovoljno primenjivati postojece zakone! Ovako, zakon se primenjuje selektivno, samo nad obicnim svetom i cestitim ljudima, fukare ne placaju ni pekaru hleb, a kamo li kazne. Ne znam ni sto ovo pisem, zvucim kao da se nadam da ce se nesto promeniti, a znam da nece.
(peca, 4. septembar 2021 21:23)

Ne da ne treba menjati, već treba menjati drastično. Šta je nekom guzonjinom sinu da plati 100-200e kazne, kad u džepu nosi možda i 10 hiljadarki. Ne može kazna da bude ista za onog ko ima platu 300e i vozi juga i za onog ko se ne zna koliku platu ima, a vozi BMW-a od 100.000e. To je na zapadu odavno rešeno.

Najbolja kazna je proporcionalna vrednosti automobila.

aleksandar

pre 2 godine

Pa kod nas milioneri su prijavljeni i primaju socijalu. A ovamo se voze automobili od 200.000e. Naspram cene automobila pa udri.

Samikun

pre 2 godine

A kod nas sirotinja samo placa. Mogli bi da primenimo, al kad se smeni jos jedno dve generacije, jer trenutna vecina je pokvarena za zivota.

Supergenije

pre 2 godine

U Švajcarskoj bi trebalo uvesti inovativni sistem da ako si blizak vrhu vladajuće stranke onda se kazna posle žalbe smanji na nulu.

Nislija

pre 2 godine

postoji cenovnik po kome se odredjuje porez na prenos vlasnistva vozila.Ne treba nam drugi.Kazna 10, 20 procenata od procenjene vrednosti i dovidjenja . Ako se ne plati u roku od 15 dana , vozilo na licitaciju, namiri se kazna a ostatak za nezbrinutu decu. Za 10-15 dana deca bi dobila mnogo bolje uslove zivota, a vremenom bi se i vozaci doveli u red.

peca

pre 2 godine

Nista ne treba uvoditi ili menjati, sasvim bi bilo dovoljno primenjivati postojece zakone! Ovako, zakon se primenjuje selektivno, samo nad obicnim svetom i cestitim ljudima, fukare ne placaju ni pekaru hleb, a kamo li kazne. Ne znam ni sto ovo pisem, zvucim kao da se nadam da ce se nesto promeniti, a znam da nece.

Locutus

pre 2 godine

U Kanadi (Ontario) je zakon, ako prekoračiš brzinu previše preko neke cifre automatski ti oduzimaju auto i unište ga odmah (spljošte ga), nemaš vremena ni da se žališ.
(meda, 4. septembar 2021 21:34)

Najbolje moguće rešenje.

Zer01

pre 2 godine

"Kod nas ne bi platio nista zato sto nije prijavljen..." U Svajcarskoj bi odavno bio u zatvoru zbog toga, ne bi ni stigao da napravi saobracajni prekrsaj.

zzz

pre 2 godine

Ovaj princip ne može da se primeni kod nas zato što je većina najskupljih automobila sa ulica registrovano na majke i očeve koji primaju najniže penzije.
(dovlisa, 04. septembar 2021 12:23)

Visina kazne se odredjuje u odnosu na cenu vozila i problem resen. Nebitno cije je vozilo, ako si ti napravio prekrsaj vozeci ga.

kako da ne

pre 2 godine

@Washington
U Švajcarskoj ne zaustavljaju policajci. Radari su fiksirani ili postave radar na nekom mestu i odu. Ostave tako 2-3 dana.

@realKomentator

pre 2 godine

Treba prekršioca odrati proporcionalno dubini džepa! Neka onda opet vileni po cesti. Ako se prekršaj ponovi, prekršioca odrati kaznom, oduzeti mu vozilo, vozačku te ga poslati u mardelj!

Ђуро

pre 2 godine

За батицу што вози Мерцедес а дивља, ако нема пријављено ништа на себи и нема приход, онда реагује судство по другом основу: Провера порекла имовине. Ако нема приходе а вози Мецедес, платиће још већу казну.

kako da ne

pre 2 godine

@Meda
Zakon u Kanadi je onda GLUP. Zašto da uništiš auto koji možeš kao država da prodaš kada si već oduzeo? U Švajcarskoj svojim gradjanima RETKO oduzmu auto, ali strancima konfiskuju. Neki šejk iz Emirata je uhvaćen sa 200 na sat na auto putu 6 puta u 2 sata. Oduzeli mu Rols Rojs, zabranili vožnju u Švajcarskoj na 2 godine i novčano plus preko 10.000 franaka. Rols Rojs je prodat i novac u budzet.

meda

pre 2 godine

U Kanadi (Ontario) je zakon, ako prekoračiš brzinu previše preko neke cifre automatski ti oduzimaju auto i unište ga odmah (spljošte ga), nemaš vremena ni da se žališ.

Potrosac

pre 2 godine

kod nas nije primenljivo i svi znamo zbog cega...
zvanicni prihodi najcesce minimalac
a preko 2000cc najcesce registrovan na invalida
i ?

Dr. Realan

pre 2 godine

“””Ovaj princip ne može da se primeni kod nas zato što je većina najskupljih automobila sa ulica registrovano na majke i očeve koji primaju najniže penzije.
(dovlisa, 04. septembar 2021 12:23)
“””

Nije bitno na koga je auto nego ko je vozio, a i to kamera uhvati kroz šoferšajbnu.

CJC

pre 2 godine

Ovaj model se primenjuje više od 25 godima u Finskoj tj. da se kazne iskazuju u procentu u zavisnosti od prihoda i mislim da je i dalje najveća izrečena kazna za saobraćajni prekršaj izdata u Finskoj nešto preko 300.000€ za prebrzu vožnu u naseljenom mestu...
(Zagor, 04. septembar 2021 13:4)

Marko Rojs, fudbaler, 550 000 eura, vozio a nema vozačku. 3 mesečne plate, paf.

mille grobar

pre 2 godine

Moze,al kad i mi budemo imali standard kao u Svajcarskoj.Dokle god radimo za ispod vrednosti potrosacke korpe,i 1000 dinara kazne boooliiiii!

Draußen

pre 2 godine

(grunf, 04. septembar 2021 12:07)
Mislis da se toga oni nisu setili, oni onda napisu dve kazne, jedna na ime tog ciji je mercedes, ili procenat tog skupog mercedesa, a druga na ime tog Baje, i oduzmu vozacku npr.na godinu dana i uslovno jos tri.
pa nek Baja vozi koliko hoce i sta hoce.

Zagor

pre 2 godine

Ovaj model se primenjuje više od 25 godima u Finskoj tj. da se kazne iskazuju u procentu u zavisnosti od prihoda i mislim da je i dalje najveća izrečena kazna za saobraćajni prekršaj izdata u Finskoj nešto preko 300.000€ za prebrzu vožnu u naseljenom mestu...

Imemyself

pre 2 godine

Jedina mera koja bi dala momentalno efekta (možda tek nakon video snimaka prva 3 auta) je uništenje auta kojim se divljalo na licu mesta uz pomoć mobilne prese. Eventualno odmah odšlepano do auto otpada pa tamo uništeno.

sale

pre 2 godine

Kod nas sin milionera ubije devojku na pešačkom, i čak ne plati kaznu, o zatvoru da ne govorimo. Tako da mi imamo obrnut sistem, što si bogatiji i što teži prekršaj napraviš, ništa ti se neće desiti.

Čabar El Šutnut

pre 2 godine

Ne, zato što će se svi fiktivno prijaviti na minimalac i plaćati male kazne.
Setite se kako su muljali sa subvencijama za vrtiće.
Ovakav sistem bi doprineo još većoj bahatosti kod nas

ja

pre 2 godine

Kod nas je nemoguće zato što to onima koji bi to trebalo da izglasaju ne odgovara. U tome su svi naši problemi. Raslojavanje je preveliko pa treba naći model.
Po meni bi trebalo uvesti neku kombinaciju i vrednosti vozila kojom je učinjen prekršaj i visine prihoda. Ako bi bilo po vrednosti vozila imamo dve opcije. Opcija prva. Batica u autu ok 100000e je naravno nezaposlen, al ga vozi, pa neka plati recimo 10% cene auta kaznu. Opcija druga. Ima sve regularno prijavljeno, al namerno vozi jeftin auto da mu kazne budu neosetne, onda poreska češlja i na kraju se utvrdi realna kazna. Jer kazna je realna jedino ako se oseti.

JPR24

pre 2 godine

Zašto uopšte misliti o menjanju ? Jeste švajcarski sistem dobar, ali i društvo i sve ostalo je drugačije. Kod nas, kad bi već počeli sa osnovnim : Sprovoditi postojeci zakon. To bi već bila dobra stvar.

Hakinen

pre 2 godine

Tek bi onda u Srbiji nastao haos. Kolika bi kazna trebala da bude ako je plata 300€?
(big smack, 04. septembar 2021 15:48)

Mala, jer nemaš vozilo koje može da napravi takav prekršaj.

Totalnonebitan

pre 2 godine

@ Bruder Postovani taj koji je to odradio iz vase price je pametan covek. Platio dobrog advokata i racunovodju i na kraju ustedeo pare. E sad to sto mi naucili sve posteno da platimo zato i vozimo to sto vozimo. Taj sto ima 100.000.00evra za auto je dobro naucio da napravi jos vise para. Platis 1.000.00evra advokata i racunovodju a za uzvrat drzavi ne platis 40.000.00evra poreza ili carina. Zakljucak ostatak para ce plasirati negde drugde. Odlican pravnik pronadje rupe u zakonu, racunovodja pronadje poreske olaksice a kapitalista obrne vise puta jedne te iste pare…

Komša

pre 2 godine

Uvedu ovo kod nas i zvanicno nezaposlen bahati klinac ce divljati jeftino a nekog ko prekoraci brzinu za 5 km ce da ošure.
A klinac niti ima prihoda niti imovine.
Pogledati statistiku,sigurno je moguce - pogledati koje starosne dobi su ljudi koji se najčesce bahate,sa kakvim kolima itd.
Nije tesko pronci rizičnu grupu.
I nije to ni tako masovno - mali broj ljudi divlja svakodnevno i pravi haos.

kaboom

pre 2 godine

"S obzirom da se kazne u Švajcarskoj obračunavaju na osnovu prihoda ili imovine prekršilaca, ovo prekoračenje brzine ju je skupo koštalo."

Ne, nju je jednako bolela kazna kao što bi nekog radnika bolelo 3000 kruna.
Za ovaj zakon o procentu svaka im čast, a ne kao po većem delu sveta gde se bogataši smeju kad plaćaju 1000-2000 kaznu a voze auto čiji set guma košta 20.000

grubijan

pre 2 godine

За батицу што вози Мерцедес а дивља, ако нема пријављено ништа на себи и нема приход, онда реагује судство по другом основу: Провера порекла имовине. Ако нема приходе а вози Мецедес, платиће још већу казну.
(Ђуро, 04. septembar 2021 14:11).


Ma obavezno, to kad sirotinja kao ti bude na vlasti.

ss

pre 2 godine

Moje mišljenje kao vozača je da treba.Medjutim nekim vozačima sa obzirom na ekonomsko stanje za prekršaje bi drŸava njima trebala da plati

MisterNo

pre 2 godine

Ne nego bi to znacilo da oni sa manjom platom placaju manje nego ovi sa vecom platom. Dakle, gore prolaze oni koji imaju veca primanja.
(marshall, 5. septembar 2021 08:25)

Da li je moguce da nisi shvatio, i jos 7 ostalih??

Da nacrtamo - pevaci, kontraverzni biznismeni, moj komsija (na primer) novac primaju na ruke, a voze Bentlija. Zvanicno nemaju prihode, pa su socijalni slucaj. I koliko bi mu procenata od zarade uzeo ako je zarada 0 (nula)?

Adolf Dado

pre 2 godine

Zaustaviš batu u novom Mercedesu a on na svoje ime nema apsolutno ništa, po papirima još živi kod mame i tate a nije ni zaposlen. Primeniš ovaj zakon pa ispadne da država treba njemu da plati, da se pomogne čoveku.
(grunf, 4. septembar 2021 12:07)

Poznati kriminalac Ćenta je Nemačkim vlastima upao u oči čim je kupio najnoviji Mercedes. Toliko o pravnoj državi Srbiji. Tursko-Kolumbijska kasaba.

Boban Bg.

pre 2 godine

Kod nas ništa nije primenljivo jer se i postojeći zakoni primenjuju selektivno.Estrada,glumci,poznate ličnosti,kumovi ... su zaštićeni kao beli medvedi dok sirotinja plaća kazne.Mislim da treba obavezno paralelno sa novčanom kaznom uvesti i RADNU OBAVEZU.Plati kaznu i obavezan rad u fabrici,čišćenje ulica,deponija i sl. a i konačno primenjivati zakone prema svima bez izuzetka.Ali to je ovde nezamislivo.

zmau

pre 2 godine

Nije mnogo bitno da li se naplaćuje fiksno ili ovako. Mnogo je bitnije da se naplaćuje, da ima tih kamera i da se ispiše mnogo kazni, da svaki džiber zna da su svaki put realne šanse da ga uhvate. Tako se menja ponašanje.

peca

pre 2 godine

Locutus, 04. septembar 2021 23:52)

Nisi razumeo ni rec mog komentara! Dzaba promene propisa i poostravanje mera, kada se ni postojece ne primenjuju. Svaka ta promena, odnosi se samo na obicne, postene ljude koji pogrese,. prekorace brzinu za 10km ili slicno, a VIP gradjani zive u nekom paralelnom sistemu i za njih nema kazne nizasta! Tako da nema nikakvog smisla strozije kazne, oduzimanje vozila, bicevanje na trgu ili bilo sta, ako se ni postojeci zakoni NE PRIMENJUJU!

zmau

pre 2 godine

Može i treba, samo naravno malko drukčije, prilagođeno ovdašnjoj društvenoj situaciji. Kazna treba da bude srazmerna ceni automobila kojim je napravljen prekršaj. Nije ni ta cena baš ekzaktna za izračunvanje, ali je svakako mnogo lakša i pouzdanija od proračuna nečijih prihoda i imovine.

sasa

pre 2 godine

posto kod nas ne moze tako , vec su neki komentari objasnili, moze NA OSNOVU KATALOSKE VREDNOSTI AUTA.43 km preko ogranicenja - 43 posto vrednosti auta.

Ludost

pre 2 godine

Zamislimo da zivimo u drzavi gde sistem ima smisla i da je najbolji moguci sto se tice finansijske situacije, u tom sistemu bi se postojala lestvica, prosto snalazljivost, sreca i ostalo bi donosilo vecu kolicinu novca, prema tome bi bili i bogati. I sad zamislite da oni moraju da placaju procenat od zarade, zbog cega? Zar ne bi zakon bio isti za sve? Ovo je sve masta, Srbija kao ni jedna zemlja nikad nece biti to...tako da...

mafijaš aco

pre 2 godine

Treba i u Srbiji isto samo sto bi ja prvo konfiskovao i auto vozača nebitno dali je njegov ili nije dok se neisplati iznos. Posle neka se onaj koji mu ga je dao raskosurava sa vozačem i nagadja za nadoknadu. Tako bi očevi majke strine ujne i sl. dobro razmislili kome idu ključevi. Jedino u slučaju da je auto ukraden prethodno vlasnika automobila bi mogla da zaobidje kazna ali tata bi se vozač tretirao kao lopov a za kradju automobila bar 5 godina zatvora bez prava zalbe

na ekranu sve je lepo

pre 2 godine

Genijalno! Imucnim bahatim vozacima propisane kazne u Srbiji dodju kao "da vam istresem sitninu bednici pa idemo dalje kako ja hocu" iako cesto nisu male ... 5.000din za nepropisno parkiranje recimo (2.500 ako platis odmah), pa to je njima smehoteka od para, mala cena da plati da bi radio sta hoce kad hoce i kako hoce, onako, lagano i bez ustezanja ili obzira prema bilo kome ...

error404

pre 2 godine

U Kanadi (Ontario) je zakon, ako prekoračiš brzinu previše preko neke cifre automatski ti oduzimaju auto i unište ga odmah (spljošte ga), nemaš vremena ni da se žališ.
(meda, 4. septembar 2021 21:34)
I u svajcarsku isto tako. Ali cisto sumnjam da ce da uniste nor jedan ferrari.
Inace u Ch za velika prekoracenja kazna je 10% godisnjeg primanja, i tako postoji primat od najvece kazne od preko milion evra.

Ccc

pre 2 godine

@komsa, e onda takvom klincu naplatis kaznu 30,40 hiljada dinara kao sto je vec slucaj, pa kada bude trebao da plati, da vidimo da li ce imati on pa onda I njegovi, a u krajnjem slucaju 30 dana zatvora, nece nista da mu fali pa nece opet da divlja...

Bruder

pre 2 godine

@Totalnonebitan , u pravu ste dragi moj gospodine , u ovoj drzavi Vas nagrade kada ih prevarite . Skidam kapu prevarantima ,jedino sto mi ostaje je zaljenje sto me roditelji nisu vaspitali da budem veliki gazda na ustrb morala ,obraza ,skole i zdravog razuma . Ali to je neka druga prica . Nepravda boli ,ali jos vise boli pravda po zakonu . Samim tim sto je neko bogat ,ne znaci da je iznad ostalih ,da ne kazem iznad zakona . Zato se tucemo izmedju sebe, jer ako ne radis po pravilu ,budes nagradjen u nekom smislu , a ako radis ,zavrsis u bunaru.

marshall

pre 2 godine

Pa kakva su ovde primanja, nekima bi drzava morala da doplati sto su napravili prekrsaj...
(nikola, 4. septembar 2021 12:38)

Ne nego bi to znacilo da oni sa manjom platom placaju manje nego ovi sa vecom platom. Dakle, gore prolaze oni koji imaju veca primanja.

Куп је битан

pre 2 godine

У већини коментара види се завист и мржња према власницима скупих аутомобила, а не жеља за побољшањем безбедности саобраћаја.

Locutus

pre 2 godine

Locutus, 04. septembar 2021 23:52)

Nisi razumeo ni rec mog komentara! Dzaba promene propisa i poostravanje mera, kada se ni postojece ne primenjuju. Svaka ta promena, odnosi se samo na obicne, postene ljude koji pogrese,. prekorace brzinu za 10km ili slicno, a VIP gradjani zive u nekom paralelnom sistemu i za njih nema kazne nizasta! Tako da nema nikakvog smisla strozije kazne, oduzimanje vozila, bicevanje na trgu ili bilo sta, ako se ni postojeci zakoni NE PRIMENJUJU!
(peca, 5. septembar 2021 07:34)

Razumeo sam odlično.

"Nista ne treba uvoditi ili menjati, sasvim bi bilo dovoljno primenjivati postojece zakone! Ovako, zakon se primenjuje selektivno, samo nad obicnim svetom i cestitim ljudima, fukare ne placaju ni pekaru hleb, a kamo li kazne. "

Ne, nije sasvim dovoljno primenjivati postojeće zakone, jer Dara Bumbara ostavi automobil na sred ulice, zakrči saobraćaj i onda plati kaznu i smeje se. Znači nije dovoljno, zakone treba pooštriti prema onima za koje su kazne niske.

Nije tačno da se zakon uopšte ne primenjuje. Postoje protekcije i selektivne primene, ali se uglavnom primenjuje. Problem je što primena zakona na bogate nije edukativnog karaktera, jer su kazne za njih preniske.

B

pre 2 godine

Ma jos gore: zaustavis skupa kola, a vozac je rodjO, zemO, ili jos gore KUM nacelnika policije, nacelinka okruga, sefa stranke ili tako neke budze, pa bude kao u onoj staroj pesmi Zabranjenog pusenja o Murgi Drotu:
"Poslije se Murga duboko klanja,
Poslije se Murga dugo izvinjava..."

Aleks

pre 2 godine

Kod nas treba uvesti tzv. "Bazukin zakon". Šta je to? Naime, svakom vozaču uz registrovan auto daje se bazuka odnosno ručni raketni lanser. Vozač je dužan da nosi sa sobom bazuku, i kada vidi saobraćajni prekršaj, dužan je da prekršioca bazukom digne u vazduh.

Mislim da više nikada ne bi bilo prekršaja, čak ni za pojas.

Bogoje Panajotović

pre 2 godine

U Kanadi (Ontario) je zakon, ako prekoračiš brzinu previše preko neke cifre automatski ti oduzimaju auto i unište ga odmah (spljošte ga), nemaš vremena ni da se žališ.
(meda, 4. septembar 2021 21:34)

Najbolje moguće rešenje.
(Locutus, 04. septembar 2021 23:47)

A u Srbiji policija ti (po nagovoru lokalnog moćnika) istera auto iz garaže i spljeska ga, a u izveštaju napiše da si zaustavljen ispred škole gde si vozio 150 km na sat.
Rešenje ti je, prijatelju, najgore moguće.

Bruder

pre 2 godine

Po meni ,vozis porsche ,divljas po gradu , vozis preko 30 km od dozvoljene brzine ,oduzimas vozilo ,ide u mlin , i placas kaznu u vrednosti pola automobila . ne treba nikome tvoj porsche ...skontas da nemas gde da juris 250 ,sem u Nemackoj na autoputu ili neka zatvorena staza . I resen problem ,uzmes neki normalan auto i cepas 130,umesto Porschea imas par lokala i stanova ...i veci si baja nego da imas Ferrari ili Lamborghini. i ostane kesh za jos par stanova

Djuka

pre 2 godine

Sve i da uvedu, privatnici i onako ne prikazuju realnu dobit a preduzetnici su se mahom prebacili na isplatu licne zarade i uplacuju tek nesto preko minimalca.

B

pre 2 godine

Ma jos gore: zaustavis skupa kola, a vozac je rodjO, zemO, ili jos gore KUM nacelnika policije, nacelinka okruga, sefa stranke ili tako neke budze, pa bude kao u onoj staroj pesmi Zabranjenog pusenja o Murgi Drotu:
"Poslije se Murga duboko klanja,
Poslije se Murga dugo izvinjava..."

yes

pre 2 godine

jel ovo eu,cirih ili bilo koja drzava.ne,ovo je srbija i ove kazne su velike.bolje zatvore izgradite mir i tisina jedes tudje i spavas u hotelu sa 1 zvezddicom

9999999

pre 2 godine

Budalastina je preterivati sa kaznama, sve do 50 kmh preko ogranicenja je ok da se naplati neka razumna kazna a preko 50 kmh vec treba oduzimati dozvolu itd... nekad smo se vozili ko ljudi, bila su veca ogranicenja vece tolerancije manje kazne a ovo sad postaje vec previse...

mille grobar

pre 2 godine

Moze,al kad i mi budemo imali standard kao u Svajcarskoj.Dokle god radimo za ispod vrednosti potrosacke korpe,i 1000 dinara kazne boooliiiii!

grubijan

pre 2 godine

За батицу што вози Мерцедес а дивља, ако нема пријављено ништа на себи и нема приход, онда реагује судство по другом основу: Провера порекла имовине. Ако нема приходе а вози Мецедес, платиће још већу казну.
(Ђуро, 04. septembar 2021 14:11).


Ma obavezno, to kad sirotinja kao ti bude na vlasti.

Imemyself

pre 2 godine

Jedina mera koja bi dala momentalno efekta (možda tek nakon video snimaka prva 3 auta) je uništenje auta kojim se divljalo na licu mesta uz pomoć mobilne prese. Eventualno odmah odšlepano do auto otpada pa tamo uništeno.

meda

pre 2 godine

U Kanadi (Ontario) je zakon, ako prekoračiš brzinu previše preko neke cifre automatski ti oduzimaju auto i unište ga odmah (spljošte ga), nemaš vremena ni da se žališ.

Куп је битан

pre 2 godine

У већини коментара види се завист и мржња према власницима скупих аутомобила, а не жеља за побољшањем безбедности саобраћаја.

@realKomentator

pre 2 godine

Treba prekršioca odrati proporcionalno dubini džepa! Neka onda opet vileni po cesti. Ako se prekršaj ponovi, prekršioca odrati kaznom, oduzeti mu vozilo, vozačku te ga poslati u mardelj!

grunf

pre 2 godine

Zaustaviš batu u novom Mercedesu a on na svoje ime nema apsolutno ništa, po papirima još živi kod mame i tate a nije ni zaposlen. Primeniš ovaj zakon pa ispadne da država treba njemu da plati, da se pomogne čoveku.

Totalnonebitan

pre 2 godine

@ Bruder Postovani taj koji je to odradio iz vase price je pametan covek. Platio dobrog advokata i racunovodju i na kraju ustedeo pare. E sad to sto mi naucili sve posteno da platimo zato i vozimo to sto vozimo. Taj sto ima 100.000.00evra za auto je dobro naucio da napravi jos vise para. Platis 1.000.00evra advokata i racunovodju a za uzvrat drzavi ne platis 40.000.00evra poreza ili carina. Zakljucak ostatak para ce plasirati negde drugde. Odlican pravnik pronadje rupe u zakonu, racunovodja pronadje poreske olaksice a kapitalista obrne vise puta jedne te iste pare…

Locutus

pre 2 godine

Nista ne treba uvoditi ili menjati, sasvim bi bilo dovoljno primenjivati postojece zakone! Ovako, zakon se primenjuje selektivno, samo nad obicnim svetom i cestitim ljudima, fukare ne placaju ni pekaru hleb, a kamo li kazne. Ne znam ni sto ovo pisem, zvucim kao da se nadam da ce se nesto promeniti, a znam da nece.
(peca, 4. septembar 2021 21:23)

Ne da ne treba menjati, već treba menjati drastično. Šta je nekom guzonjinom sinu da plati 100-200e kazne, kad u džepu nosi možda i 10 hiljadarki. Ne može kazna da bude ista za onog ko ima platu 300e i vozi juga i za onog ko se ne zna koliku platu ima, a vozi BMW-a od 100.000e. To je na zapadu odavno rešeno.

Najbolja kazna je proporcionalna vrednosti automobila.

9999999

pre 2 godine

Budalastina je preterivati sa kaznama, sve do 50 kmh preko ogranicenja je ok da se naplati neka razumna kazna a preko 50 kmh vec treba oduzimati dozvolu itd... nekad smo se vozili ko ljudi, bila su veca ogranicenja vece tolerancije manje kazne a ovo sad postaje vec previse...

Hakinen

pre 2 godine

Tek bi onda u Srbiji nastao haos. Kolika bi kazna trebala da bude ako je plata 300€?
(big smack, 04. septembar 2021 15:48)

Mala, jer nemaš vozilo koje može da napravi takav prekršaj.

Nislija

pre 2 godine

postoji cenovnik po kome se odredjuje porez na prenos vlasnistva vozila.Ne treba nam drugi.Kazna 10, 20 procenata od procenjene vrednosti i dovidjenja . Ako se ne plati u roku od 15 dana , vozilo na licitaciju, namiri se kazna a ostatak za nezbrinutu decu. Za 10-15 dana deca bi dobila mnogo bolje uslove zivota, a vremenom bi se i vozaci doveli u red.

Milos

pre 2 godine

Absolutno najbolji zakon imaju Svajcarci. Prepisati kod nas. Pa kad zaustave baticu u BMW-u od 100 hiljada evra a on prijavljen na 500€ platu odmah prebaciti slucaj na poresku da se ceslja odakle mu pare. Pa kad ne moze da dokaze oduzimanje imovine i krivicna.. Pa da se ocisti vise ta estrada, kriminalci i ostala banda koja ne placa porez. A mucenik sto radi za 300 evra placa svaki dinar drzavi… Sramota

Bruder

pre 2 godine

Imao sam slucaj gde je g.din kupio vozilo koje je kostalo preko 100.000€ ,ali da nebi placao porez ,registrovao na invalida ,pa kao teretno ,pa na firmu ...i sve proslo bez problema ,ladno lik ustedeo 30-40% ,i jos ima povrat novca i beneficije da parkira gde hoce ...kako je to moguce ? I sada neko ko placa sve ....zapita se pa zasto ja ispastam ,grcam u kreditima ,dolaze mi izvrsitelji na vrata , seku struju .....i nije ni cudo sto popizdimo kada vidimo te milijunase na ulicama ....em bahati em im nista ne mogu ,barem kod nas .

dovlisa

pre 2 godine

Ovaj princip ne može da se primeni kod nas zato što je većina najskupljih automobila sa ulica registrovano na majke i očeve koji primaju najniže penzije.

kalenica89

pre 2 godine

Ja ne bih po prihodima nego po tržišnoj vrednosti auta no 5 ili 10%. Kod nas obično ko vozi besna kola nema prihode i ne plaća porez.

DR

pre 2 godine

Daleko najbolji sistem u svijetu.
Prvi put sam cuo jos davno.
U pitanju je bio Nokia direktor.
Kod nas se na zalost ne moze sprovesti.
Zbog korupcije i zakona koji ne funkcionise.
Platis 100 eura i kazna se zaboravi.
Bogati i vise ako treba.
Ili poziv nekome na poziciji.

Bruder

pre 2 godine

Po meni ,vozis porsche ,divljas po gradu , vozis preko 30 km od dozvoljene brzine ,oduzimas vozilo ,ide u mlin , i placas kaznu u vrednosti pola automobila . ne treba nikome tvoj porsche ...skontas da nemas gde da juris 250 ,sem u Nemackoj na autoputu ili neka zatvorena staza . I resen problem ,uzmes neki normalan auto i cepas 130,umesto Porschea imas par lokala i stanova ...i veci si baja nego da imas Ferrari ili Lamborghini. i ostane kesh za jos par stanova

Pop

pre 2 godine

Pa SAMO tako i treba i mora!

Svaka čast!

Šta znači kazna nekome od 100e nekome ko ima platu 500e i nekome sa 2500, a da ne pričam, 5000 i više!

La la iz Banata

pre 2 godine

Daleko najbolji sistem u svijetu.
Prvi put sam cuo jos davno.
U pitanju je bio Nokia direktor.
Kod nas se na zalost ne moze sprovesti.
Zbog korupcije i zakona koji ne funkcionise.
Platis 100 eura i kazna se zaboravi.
Bogati i vise ako treba.
Ili poziv nekome na poziciji.
(DR, 04. septembar 2021 12:28)

Da bi sistem funkcionisao, preduslov je da postoji kritična masa pismenih. To u Srbiji nije slučaj.

Wllaxy

pre 2 godine

Ovako nešto se odavno primenjuje u Finskoj i pre više od 15 godina direktor Nokie je platio šestocifrenu sumu zbog saobraćajnog prekršaja. I naravno da sam za to da se tako nešto uvede i u Srbiji.

ja

pre 2 godine

Kod nas je nemoguće zato što to onima koji bi to trebalo da izglasaju ne odgovara. U tome su svi naši problemi. Raslojavanje je preveliko pa treba naći model.
Po meni bi trebalo uvesti neku kombinaciju i vrednosti vozila kojom je učinjen prekršaj i visine prihoda. Ako bi bilo po vrednosti vozila imamo dve opcije. Opcija prva. Batica u autu ok 100000e je naravno nezaposlen, al ga vozi, pa neka plati recimo 10% cene auta kaznu. Opcija druga. Ima sve regularno prijavljeno, al namerno vozi jeftin auto da mu kazne budu neosetne, onda poreska češlja i na kraju se utvrdi realna kazna. Jer kazna je realna jedino ako se oseti.

zzz

pre 2 godine

Ovaj princip ne može da se primeni kod nas zato što je većina najskupljih automobila sa ulica registrovano na majke i očeve koji primaju najniže penzije.
(dovlisa, 04. septembar 2021 12:23)

Visina kazne se odredjuje u odnosu na cenu vozila i problem resen. Nebitno cije je vozilo, ako si ti napravio prekrsaj vozeci ga.

Locutus

pre 2 godine

U Kanadi (Ontario) je zakon, ako prekoračiš brzinu previše preko neke cifre automatski ti oduzimaju auto i unište ga odmah (spljošte ga), nemaš vremena ni da se žališ.
(meda, 4. septembar 2021 21:34)

Najbolje moguće rešenje.

Ludost

pre 2 godine

Zamislimo da zivimo u drzavi gde sistem ima smisla i da je najbolji moguci sto se tice finansijske situacije, u tom sistemu bi se postojala lestvica, prosto snalazljivost, sreca i ostalo bi donosilo vecu kolicinu novca, prema tome bi bili i bogati. I sad zamislite da oni moraju da placaju procenat od zarade, zbog cega? Zar ne bi zakon bio isti za sve? Ovo je sve masta, Srbija kao ni jedna zemlja nikad nece biti to...tako da...

Zer01

pre 2 godine

"Kod nas ne bi platio nista zato sto nije prijavljen..." U Svajcarskoj bi odavno bio u zatvoru zbog toga, ne bi ni stigao da napravi saobracajni prekrsaj.

B

pre 2 godine

Ma jos gore: zaustavis skupa kola, a vozac je rodjO, zemO, ili jos gore KUM nacelnika policije, nacelinka okruga, sefa stranke ili tako neke budze, pa bude kao u onoj staroj pesmi Zabranjenog pusenja o Murgi Drotu:
"Poslije se Murga duboko klanja,
Poslije se Murga dugo izvinjava..."

mafijaš aco

pre 2 godine

Treba i u Srbiji isto samo sto bi ja prvo konfiskovao i auto vozača nebitno dali je njegov ili nije dok se neisplati iznos. Posle neka se onaj koji mu ga je dao raskosurava sa vozačem i nagadja za nadoknadu. Tako bi očevi majke strine ujne i sl. dobro razmislili kome idu ključevi. Jedino u slučaju da je auto ukraden prethodno vlasnika automobila bi mogla da zaobidje kazna ali tata bi se vozač tretirao kao lopov a za kradju automobila bar 5 godina zatvora bez prava zalbe

Dr. Realan

pre 2 godine

“””Ovaj princip ne može da se primeni kod nas zato što je većina najskupljih automobila sa ulica registrovano na majke i očeve koji primaju najniže penzije.
(dovlisa, 04. septembar 2021 12:23)
“””

Nije bitno na koga je auto nego ko je vozio, a i to kamera uhvati kroz šoferšajbnu.

voziš po propisima i ništa ne boli

pre 2 godine

Moze,al kad i mi budemo imali standard kao u Svajcarskoj.Dokle god radimo za ispod vrednosti potrosacke korpe,i 1000 dinara kazne boooliiiii!
(mille grobar, 04. septembar 2021 12:04)

Biti bitanga nema veze s parama. Ima veze s kućnim vaspitanjem.

Clear

pre 2 godine

Kao što su rekli većina komentatora, svi znamo da kod nas najbahatiji i najbogatiji nemaju prijavljene nikakve prihode. Zato bi najbolje bilo razrezati kaznu prema kataloškoj vrednosti auta. Tu već ne može da omane, jer većina njih, čak i ako su daleko bogatiji od proseka, voze auto često i iznad svoje mogućnosti. Zato je najbolje odrediti kaznu kao procenat vrednosti auta. Al bi to bolelo...

peca

pre 2 godine

Nista ne treba uvoditi ili menjati, sasvim bi bilo dovoljno primenjivati postojece zakone! Ovako, zakon se primenjuje selektivno, samo nad obicnim svetom i cestitim ljudima, fukare ne placaju ni pekaru hleb, a kamo li kazne. Ne znam ni sto ovo pisem, zvucim kao da se nadam da ce se nesto promeniti, a znam da nece.

kako da ne

pre 2 godine

@Meda
Zakon u Kanadi je onda GLUP. Zašto da uništiš auto koji možeš kao država da prodaš kada si već oduzeo? U Švajcarskoj svojim gradjanima RETKO oduzmu auto, ali strancima konfiskuju. Neki šejk iz Emirata je uhvaćen sa 200 na sat na auto putu 6 puta u 2 sata. Oduzeli mu Rols Rojs, zabranili vožnju u Švajcarskoj na 2 godine i novčano plus preko 10.000 franaka. Rols Rojs je prodat i novac u budzet.

sasa

pre 2 godine

posto kod nas ne moze tako , vec su neki komentari objasnili, moze NA OSNOVU KATALOSKE VREDNOSTI AUTA.43 km preko ogranicenja - 43 posto vrednosti auta.

Mario

pre 2 godine

Ovo bi imalo smisla samo ako bi svi prijavljivali kompletnu zaradu. Ovako, najbahatiji ucesnici saobracaja u ovom vilajetu su oni koji nisu nigde prijavljeni...

moze drugacije

pre 2 godine

@Grunf. Visinia kazne moze biti i procenat vrednosti automobila sa kojim je pocinjen prekrsaj. Primer: uhvacen u mercedesu od 50k evra, kazna 5%, znaci 2500 evra. Nek je i “siromah” koji vozi taj auto.

aleksandar

pre 2 godine

Pa kod nas milioneri su prijavljeni i primaju socijalu. A ovamo se voze automobili od 200.000e. Naspram cene automobila pa udri.

Ali

pre 2 godine

Mozda u Svajcarskoj moze, ali autor zaboravlja da u ovoj zemlji vecina vlasnika skupih limuzina ima status nezaposlenog, ne placa porez ili su na minimalac prijavljeni. Mozda bi prvo drzava trebalo sa time da se pozabavi, a za bahatu voznju bi onda bilo lakse uvesti ove mere.

Bogoje Panajotović

pre 2 godine

U Kanadi (Ontario) je zakon, ako prekoračiš brzinu previše preko neke cifre automatski ti oduzimaju auto i unište ga odmah (spljošte ga), nemaš vremena ni da se žališ.
(meda, 4. septembar 2021 21:34)

Najbolje moguće rešenje.
(Locutus, 04. septembar 2021 23:47)

A u Srbiji policija ti (po nagovoru lokalnog moćnika) istera auto iz garaže i spljeska ga, a u izveštaju napiše da si zaustavljen ispred škole gde si vozio 150 km na sat.
Rešenje ti je, prijatelju, najgore moguće.

marshall

pre 2 godine

Pa kakva su ovde primanja, nekima bi drzava morala da doplati sto su napravili prekrsaj...
(nikola, 4. septembar 2021 12:38)

Ne nego bi to znacilo da oni sa manjom platom placaju manje nego ovi sa vecom platom. Dakle, gore prolaze oni koji imaju veca primanja.

Hmm

pre 2 godine

Bilo bi i kod nas sjajno ali na žalost nemoguće. Prosto zato što većina naših "milionera" sa preskupim autima živi na "minimalcu", pa bi im i kazne bile takve

ss

pre 2 godine

Moje mišljenje kao vozača je da treba.Medjutim nekim vozačima sa obzirom na ekonomsko stanje za prekršaje bi drŸava njima trebala da plati

Čabar El Šutnut

pre 2 godine

Ne, zato što će se svi fiktivno prijaviti na minimalac i plaćati male kazne.
Setite se kako su muljali sa subvencijama za vrtiće.
Ovakav sistem bi doprineo još većoj bahatosti kod nas

Draußen

pre 2 godine

(grunf, 04. septembar 2021 12:07)
Mislis da se toga oni nisu setili, oni onda napisu dve kazne, jedna na ime tog ciji je mercedes, ili procenat tog skupog mercedesa, a druga na ime tog Baje, i oduzmu vozacku npr.na godinu dana i uslovno jos tri.
pa nek Baja vozi koliko hoce i sta hoce.

Zagor

pre 2 godine

Ovaj model se primenjuje više od 25 godima u Finskoj tj. da se kazne iskazuju u procentu u zavisnosti od prihoda i mislim da je i dalje najveća izrečena kazna za saobraćajni prekršaj izdata u Finskoj nešto preko 300.000€ za prebrzu vožnu u naseljenom mestu...

milan

pre 2 godine

Postoji način da se ovo primeni kod nas. Kazna proporcionalna vrednosti automobila. Čak i onda čisto sumnjam da bi batice sa audijima i bembarama kupovali jugo i divljali po Ibarskoj.

kako da ne

pre 2 godine

@Washington
U Švajcarskoj ne zaustavljaju policajci. Radari su fiksirani ili postave radar na nekom mestu i odu. Ostave tako 2-3 dana.

Adolf Dado

pre 2 godine

Zaustaviš batu u novom Mercedesu a on na svoje ime nema apsolutno ništa, po papirima još živi kod mame i tate a nije ni zaposlen. Primeniš ovaj zakon pa ispadne da država treba njemu da plati, da se pomogne čoveku.
(grunf, 4. septembar 2021 12:07)

Poznati kriminalac Ćenta je Nemačkim vlastima upao u oči čim je kupio najnoviji Mercedes. Toliko o pravnoj državi Srbiji. Tursko-Kolumbijska kasaba.

yes

pre 2 godine

jel ovo eu,cirih ili bilo koja drzava.ne,ovo je srbija i ove kazne su velike.bolje zatvore izgradite mir i tisina jedes tudje i spavas u hotelu sa 1 zvezddicom

MisterNo

pre 2 godine

Ne nego bi to znacilo da oni sa manjom platom placaju manje nego ovi sa vecom platom. Dakle, gore prolaze oni koji imaju veca primanja.
(marshall, 5. septembar 2021 08:25)

Da li je moguce da nisi shvatio, i jos 7 ostalih??

Da nacrtamo - pevaci, kontraverzni biznismeni, moj komsija (na primer) novac primaju na ruke, a voze Bentlija. Zvanicno nemaju prihode, pa su socijalni slucaj. I koliko bi mu procenata od zarade uzeo ako je zarada 0 (nula)?

Potrosac

pre 2 godine

kod nas nije primenljivo i svi znamo zbog cega...
zvanicni prihodi najcesce minimalac
a preko 2000cc najcesce registrovan na invalida
i ?

kaboom

pre 2 godine

"S obzirom da se kazne u Švajcarskoj obračunavaju na osnovu prihoda ili imovine prekršilaca, ovo prekoračenje brzine ju je skupo koštalo."

Ne, nju je jednako bolela kazna kao što bi nekog radnika bolelo 3000 kruna.
Za ovaj zakon o procentu svaka im čast, a ne kao po većem delu sveta gde se bogataši smeju kad plaćaju 1000-2000 kaznu a voze auto čiji set guma košta 20.000

Nesch

pre 2 godine

Postovanje g-do Novinari
molim Vas da se ubuduće ( kad već pišete o Švajcarskoj) Prvo informišete pa onda izbacite članak.
Dakle tačno je da su kazne visoke i rigorozne,
tacno je da vaze za sve - pa ko voli nek izvoli...
Postoje osobe koje se drastično kaznjavaju ( kao dotična gospodja) a postoje i gradonačelnici koji su mnogo više novca dali, ostali bez automobila, vozačke dozivotno i funkcije koju je obavljao..
Postoji ovde nesto sa imenom Razer ( kad vozač predje toleranciju predvidjenu kaznom) e tad je Razer,
a to znaci - ostaje bez vozacke, automobila novca i polozaja ( ako je na nekom polozaju), stranci u zatvoru
sa abnormalnim kaznama i dozivotnom zabranom upravljanja automobila u Švajcarskoj..
Da se vratimo na tekst - gospodja je već više puta hvatana u prebrzoj voznji ( 2 puta u kraćem vremenu )
a to je uticalo da je Sud kazni sa ogromnom cifrom.
Zalila se Višem Sudu ( ima zakonsko pravo na to)
a viši Sud ( Kantona gde je napravila prekršaj u 2018) istu kaznu joj je prepolovio.. naravno i tako na pola je ogromna za nas.. njoj sa 13 miliona je sitnica..
E Sad 2 godine bez vozačke - mozda je i opameti..
PS. Vozačku deponujete - naravno i na to PLAĆATE što istu čuvaju po danu ( ovo takodje zavisi od toga koliko ste „teški“ u parama..
Pozdrav iz Ciriha

Komša

pre 2 godine

Uvedu ovo kod nas i zvanicno nezaposlen bahati klinac ce divljati jeftino a nekog ko prekoraci brzinu za 5 km ce da ošure.
A klinac niti ima prihoda niti imovine.
Pogledati statistiku,sigurno je moguce - pogledati koje starosne dobi su ljudi koji se najčesce bahate,sa kakvim kolima itd.
Nije tesko pronci rizičnu grupu.
I nije to ni tako masovno - mali broj ljudi divlja svakodnevno i pravi haos.

Aleks

pre 2 godine

Kod nas treba uvesti tzv. "Bazukin zakon". Šta je to? Naime, svakom vozaču uz registrovan auto daje se bazuka odnosno ručni raketni lanser. Vozač je dužan da nosi sa sobom bazuku, i kada vidi saobraćajni prekršaj, dužan je da prekršioca bazukom digne u vazduh.

Mislim da više nikada ne bi bilo prekršaja, čak ni za pojas.

error404

pre 2 godine

U Kanadi (Ontario) je zakon, ako prekoračiš brzinu previše preko neke cifre automatski ti oduzimaju auto i unište ga odmah (spljošte ga), nemaš vremena ni da se žališ.
(meda, 4. septembar 2021 21:34)
I u svajcarsku isto tako. Ali cisto sumnjam da ce da uniste nor jedan ferrari.
Inace u Ch za velika prekoracenja kazna je 10% godisnjeg primanja, i tako postoji primat od najvece kazne od preko milion evra.

JPR24

pre 2 godine

Zašto uopšte misliti o menjanju ? Jeste švajcarski sistem dobar, ali i društvo i sve ostalo je drugačije. Kod nas, kad bi već počeli sa osnovnim : Sprovoditi postojeci zakon. To bi već bila dobra stvar.

Boban Bg.

pre 2 godine

Kod nas ništa nije primenljivo jer se i postojeći zakoni primenjuju selektivno.Estrada,glumci,poznate ličnosti,kumovi ... su zaštićeni kao beli medvedi dok sirotinja plaća kazne.Mislim da treba obavezno paralelno sa novčanom kaznom uvesti i RADNU OBAVEZU.Plati kaznu i obavezan rad u fabrici,čišćenje ulica,deponija i sl. a i konačno primenjivati zakone prema svima bez izuzetka.Ali to je ovde nezamislivo.

Locutus

pre 2 godine

Locutus, 04. septembar 2021 23:52)

Nisi razumeo ni rec mog komentara! Dzaba promene propisa i poostravanje mera, kada se ni postojece ne primenjuju. Svaka ta promena, odnosi se samo na obicne, postene ljude koji pogrese,. prekorace brzinu za 10km ili slicno, a VIP gradjani zive u nekom paralelnom sistemu i za njih nema kazne nizasta! Tako da nema nikakvog smisla strozije kazne, oduzimanje vozila, bicevanje na trgu ili bilo sta, ako se ni postojeci zakoni NE PRIMENJUJU!
(peca, 5. septembar 2021 07:34)

Razumeo sam odlično.

"Nista ne treba uvoditi ili menjati, sasvim bi bilo dovoljno primenjivati postojece zakone! Ovako, zakon se primenjuje selektivno, samo nad obicnim svetom i cestitim ljudima, fukare ne placaju ni pekaru hleb, a kamo li kazne. "

Ne, nije sasvim dovoljno primenjivati postojeće zakone, jer Dara Bumbara ostavi automobil na sred ulice, zakrči saobraćaj i onda plati kaznu i smeje se. Znači nije dovoljno, zakone treba pooštriti prema onima za koje su kazne niske.

Nije tačno da se zakon uopšte ne primenjuje. Postoje protekcije i selektivne primene, ali se uglavnom primenjuje. Problem je što primena zakona na bogate nije edukativnog karaktera, jer su kazne za njih preniske.

zmau

pre 2 godine

Može i treba, samo naravno malko drukčije, prilagođeno ovdašnjoj društvenoj situaciji. Kazna treba da bude srazmerna ceni automobila kojim je napravljen prekršaj. Nije ni ta cena baš ekzaktna za izračunvanje, ali je svakako mnogo lakša i pouzdanija od proračuna nečijih prihoda i imovine.

zmau

pre 2 godine

Nije mnogo bitno da li se naplaćuje fiksno ili ovako. Mnogo je bitnije da se naplaćuje, da ima tih kamera i da se ispiše mnogo kazni, da svaki džiber zna da su svaki put realne šanse da ga uhvate. Tako se menja ponašanje.

Ђуро

pre 2 godine

За батицу што вози Мерцедес а дивља, ако нема пријављено ништа на себи и нема приход, онда реагује судство по другом основу: Провера порекла имовине. Ако нема приходе а вози Мецедес, платиће још већу казну.

Samikun

pre 2 godine

A kod nas sirotinja samo placa. Mogli bi da primenimo, al kad se smeni jos jedno dve generacije, jer trenutna vecina je pokvarena za zivota.

Bruder

pre 2 godine

@Totalnonebitan , u pravu ste dragi moj gospodine , u ovoj drzavi Vas nagrade kada ih prevarite . Skidam kapu prevarantima ,jedino sto mi ostaje je zaljenje sto me roditelji nisu vaspitali da budem veliki gazda na ustrb morala ,obraza ,skole i zdravog razuma . Ali to je neka druga prica . Nepravda boli ,ali jos vise boli pravda po zakonu . Samim tim sto je neko bogat ,ne znaci da je iznad ostalih ,da ne kazem iznad zakona . Zato se tucemo izmedju sebe, jer ako ne radis po pravilu ,budes nagradjen u nekom smislu , a ako radis ,zavrsis u bunaru.

Djuka

pre 2 godine

Sve i da uvedu, privatnici i onako ne prikazuju realnu dobit a preduzetnici su se mahom prebacili na isplatu licne zarade i uplacuju tek nesto preko minimalca.

Ccc

pre 2 godine

@komsa, e onda takvom klincu naplatis kaznu 30,40 hiljada dinara kao sto je vec slucaj, pa kada bude trebao da plati, da vidimo da li ce imati on pa onda I njegovi, a u krajnjem slucaju 30 dana zatvora, nece nista da mu fali pa nece opet da divlja...

CJC

pre 2 godine

Ovaj model se primenjuje više od 25 godima u Finskoj tj. da se kazne iskazuju u procentu u zavisnosti od prihoda i mislim da je i dalje najveća izrečena kazna za saobraćajni prekršaj izdata u Finskoj nešto preko 300.000€ za prebrzu vožnu u naseljenom mestu...
(Zagor, 04. septembar 2021 13:4)

Marko Rojs, fudbaler, 550 000 eura, vozio a nema vozačku. 3 mesečne plate, paf.

Supergenije

pre 2 godine

U Švajcarskoj bi trebalo uvesti inovativni sistem da ako si blizak vrhu vladajuće stranke onda se kazna posle žalbe smanji na nulu.

peca

pre 2 godine

Locutus, 04. septembar 2021 23:52)

Nisi razumeo ni rec mog komentara! Dzaba promene propisa i poostravanje mera, kada se ni postojece ne primenjuju. Svaka ta promena, odnosi se samo na obicne, postene ljude koji pogrese,. prekorace brzinu za 10km ili slicno, a VIP gradjani zive u nekom paralelnom sistemu i za njih nema kazne nizasta! Tako da nema nikakvog smisla strozije kazne, oduzimanje vozila, bicevanje na trgu ili bilo sta, ako se ni postojeci zakoni NE PRIMENJUJU!

sale

pre 2 godine

Kod nas sin milionera ubije devojku na pešačkom, i čak ne plati kaznu, o zatvoru da ne govorimo. Tako da mi imamo obrnut sistem, što si bogatiji i što teži prekršaj napraviš, ništa ti se neće desiti.

na ekranu sve je lepo

pre 2 godine

Genijalno! Imucnim bahatim vozacima propisane kazne u Srbiji dodju kao "da vam istresem sitninu bednici pa idemo dalje kako ja hocu" iako cesto nisu male ... 5.000din za nepropisno parkiranje recimo (2.500 ako platis odmah), pa to je njima smehoteka od para, mala cena da plati da bi radio sta hoce kad hoce i kako hoce, onako, lagano i bez ustezanja ili obzira prema bilo kome ...

B

pre 2 godine

Ma jos gore: zaustavis skupa kola, a vozac je rodjO, zemO, ili jos gore KUM nacelnika policije, nacelinka okruga, sefa stranke ili tako neke budze, pa bude kao u onoj staroj pesmi Zabranjenog pusenja o Murgi Drotu:
"Poslije se Murga duboko klanja,
Poslije se Murga dugo izvinjava..."