Utorak, 15.11.2005.

08:41

Tadić za dva entiteta na Kosovu

Boris Tadić je posle razgovora sa ruskim predsednkom Vladimirom Putinom izneo predlog o stvaranju dva entiteta na Kosovu.

Izvor: B92

Tadiæ za dva entiteta na Kosovu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

56 Komentari

Sortiraj po:

Washington/Congress

pre 18 godina

Ukoliko Vasington/Moskva/Brisel hoce da imaju vise uticaja na Balkanu morace da grade strategijsko partnerstvo sa najvecom drzavom i najvecim narodom. Bolje da imaju dobre odnose sa 10 miliona Srba i Crnogoraca (SCG, BiH-RS) u dobro ogranizovanoj drzavi sa najjacom vojskom na Balkanu, nego sa 1.6 milona Albanaca u carstvu korupcije i kriminala - Kosovu. Takodje trebaju imati u vidu i sve vise uocljiviji sukob civilizacija (nazalost) izmedju Islama i Hriscanstva. Kome na Zapadu jos treba da se ojacava Islamska osovina: FBiH-Sandzak-Kosovo-Albanija-Turska-Islamski_svet, koja sa godinama prodire u samo drce Evrope? Naravno nikome - u Evropi, Americi i Rusiji. To je vec dovoljno razloga za to da se ne podrzava ikakva secesija KiM-a od Srbije. Izvesna autonomija da - pod uslovom da Albanci prihvate evropsku kulturu i nacin zivota.

Rastko Popovic

pre 18 godina

Jel' moze neko da zamisli da Jovica Stanisic postane predsednik Srbije?
E bas to se desilo u Rusiji sa Putinom.
I bez toga, muka mi je od Rusa i Rusije i od njihove "bratske brige".

Atenzzione

pre 18 godina

Pre svega,ne mislim da ce Kremlj svoje zube Amerikancima pokazati na primeru Kosova, upravo zbog Kavkaza, jer je to samo na prvi pogled slicna prica. Kavkaz kao regija je pre svega istorijski, demografski a ako hocete i politicki jedna sasvim druga stvar u odnosu na Kosovo. A sto se tice Lavrova i njegove navodne zelje da se problem Kosova resi u kakvu-takvu korist Srba, tu takodje nisam siguran, jer u ovom trenutku Kremlju je jako stalo da pokaze navodnu naklonost prema muslimanima.

Stole

pre 18 godina

"...čuvši da je sa je sa Kosova i Metohije izbeglo oko 200.000 Srba"... eto koliko je on upucen u kosovsku problematiku. Pa ovaj je gori od naseg gospodina "Neobavestenog"

PEDJA

pre 18 godina

Ja od Rusa volim samo Rusku salatu. Od toga da nas Ameri napadnu je jedino gore da nas Rusi brane.
Kad ćemo već jednom da se otkačimo od Rusa i to zauvek. Ako to naši političari nisu još shvatili ili su glupi ili ne znaju šta rade. A lepo piše:" Ako te neko jednom predje, Bog ga ubio! Ako te taj isti po drugi put predje, Bog ubu i tebe i njega. A ako te taj isti i po treći put predje, Bog ubio tebe!" Pa koliko puta još treba Rusi da nas predju da bi razumeli skim imamo posla. Mnogo smo glupi i naivni.

No Name

pre 18 godina

200 godina, jos od Karadjordja, cekamo pomoc Rusije, i jos nista niti ce ikada biti. Bolje i da nam ne pomazu, gore za nas njima uvek bolje.

Slim Shady

pre 18 godina

Nema veceg pesimizma, defetizma i kritizerstva medju "komentatorima" nego kada se govori o Kosovu. Te kriv je Kostunica, pa Dobrica, Akademija, SPC, vojska, a sada i Tadic. Po stoti put kazem, to pisu oni koji nikada nisu stavili nogu na Kosovo Polje niti usli u Gracanicu. SAMI SRBI NECE KOSOVO PA GA NECE NI IMATI. A tako i treba. A sto se Rusa tice, ko zna sta oni igraju, tako da mozda i mozemo da profitiramo, mada i ja sumnjam.
Onima sto se zale da Srbija igra na dve karte kazem: TREBA DA IGRA I NA PET, AKO MOZE. Pa, ovakva Srbija, bez CG, je iste velicine kao i 1914. Sto, da Pasic mozda nije igrao samo na jednu kartu? Koliko sam ja citao, on je gledao kako da pusti i Austrijsku policiju u Srbiju, da nas spase od rata, ali nije nasao nacina pored tvrdog kralja.
Zato svaka cast Tadicu, Vuku, Kostunici, bilo kome koji se trudi oko ove nazalost vec izgubljene bitke. Makar nesto pokusavaju, koliko god krompir bio vruc, umesto da sede i preko kompjutera dele beznacajne savete.

Bosko Hercegovic

pre 18 godina

Dakle entitet za Srbe na Kosovu i podjela Bosne je minimum koji trazi Tadic.
Vidi se da Milosevicev duh promjena granica, etnickih ciscenja i komadanja tudje zemlje i dalje kruzi nad srbijom.
Komsije Srbi, shvatite vec jednom da nema dobra na tudjoj muci i nesreci. Nece Srbiji svanuti ako ukrade pola Bosne iz koje je protjerano vecinsko Bosnjaco i Hrvatsko stanovnistvo i iz koje su izbrisana groblja, dzamije...
Pa vama Srbima niko ne uskracuje pravo na domovinu - imate svoju Srbiju i posvetite se njoj, ostavite vise Bosnu i ostale na miru.
Pa kako to mozete djeliti Bosnu i Kosovo a da ne podjelite i samu RS, pa onda Vojvodinu, Sandzak, Presevo...
Nemojte zeliti drugima ono sto ne zelite sami sebi. Imate svoju zemlju, svoju Srbiju i sta jos preko toga hocete. pa dosta vise te mitologije.

Iz okoline

pre 18 godina

Pa imamo napretka. Od odbrane prava nealbanaca na Kosovu, Tadic ide na dva entiteta. Sada je vreme da njega pitam: Sta je sa drugima?
Necu cekati na odgovor jer znam da poslepodne on ce ici na drugu verziju (primera radi): na varijantu odbrane prava dva naroda, ili naroda i nacionalnosti. Boli me glava od takvih jevtinih preokreta u srpskoj politici. To lici na blalblaa, jer Ja necu da cujem druge....

brax

pre 18 godina

U redu je sto gos. Tadic pokusava naci rjesenje za kosovski problem,al jednu ne mogu nikako da svatim kako on kaze dva entiteta na kosovo ,zar srbi su entitet na kosovu koj cine samo 5% stanovnistva,srbi na kosovu su manjina isto kao i egiptiani,goranci,bosanci, hrvati i drugih koj tamo zive.poz.

Nenad

pre 18 godina

Mislim da ljudi previse gledaju u proslosti da stvari sada nisu kao sto su bile '99 godine.Rusija je sigurno zainteresovana za problem Kosova jer preko SCG ona ima takodje izlaz na more i tako je njen interes dvostruk.
Jos na primeru Ukrajine moglo se videti da Rudsija vise nije po strani i da igra veoma vaznu ulogu u medjunarodnim odnosima.Takodje Rusija ima veoma slican problem sa Cecenijom i zelece ovom prilikom da pokaze svoj stav i pristup a samim tim i posalje jasnu poruku celom svetu.
Takodje Americi je potrebna Ruska "neutralnost" prema akcijama koje sprovodi na bliskom istoku tako da ce i njihov stav biti izmenjen.
Na zalost mislim da narodi na ovom prostoru jos jednom propustaju sansu da se sami medju sobom dogovore o uredjenju medjusobnih odnosa a ne preko posrednika.
I samo da podsetim da je 50% Srba proterano sa Kosova a da je zbog manjeg procenta Albanaca NATO intervenisao.
Verujem da ce pregovori biti veoma slozeni i da ce kompromis obe strane biti neizbezan.

Pitam se kakva ce nam biti nova) zastava?

pre 18 godina

A ja mislio da samo Milosevicev rezim moze da smisli ovakve price? Pa, evo Tadic i Putin su jos bolji od toga. Tadicu, ako je 200 hiljada pobeglo, a 100,000 i vise su jos na Kosovu, pa koliko Srba brate su ziveli na Kosovu onda? A Putin je verovatno bio zauzet tih dana, pa je prestao citati novine, pa je valjda stigao samo do brojke kad su samo 300,000 Albanaca bili proterani. Inace, ne znam kako ovo da razumem i protumacim. I kad vec dvojica brinu tolko mnogo o svetoj srpskoj zemlji, otkud odjednom ova genijalna ideja da se Kosovo "odvoji" na dva entiteta. Sta to bi? Da ne bi mozda oni prejudikiraju ili znaju (nezavisni) buduci status Kosova, i hoce da uzmu barem onoliko koliko mogu. I nemojmo da se zavaramo, bice onako kako ne "majka" Rusija rekla, nego "maceha" Amerika. Normalno, nekom majka, nekom maceha. Idemo dalje.

Mustafa Hoxha

pre 18 godina

Normalno je da je u diplomatiji potrebna eskivaza, permuktacija fiskultura reci, i td. ali je iznenadjujuce da Predsednik jedne svetske velesile, kao sto je Putin LAZE pred ocima i pred licem celoga sveta.
Pitam se od kuda njemu pravo da sa 800.000 prognjanih Albanaca sa Kosova preko granice, taj broj reducira na "300.000" i da pritom cini jos jednu tesku laz, tj. "da je sa Kosova poganjano 200.000 Srba".
Dakle, g. Putinu, narod je odavno rekaoa:"u lazima su kratke noge", pa tako i vasa laza je gola golcata. Naime, Srbija je progonila preko 800.000 Albanaca peko granice, sto u Albaniju, sto u Makedoniju, a Albanci nisu proganjali nijednog jedinog Srbina, jer su Srbi samoizbegle kada su Albanci bili van kosova, tako da oni, Albanci nisu mogli ni da im pozelje sretan put.
Sucuvajte ugljed te velike zemlje g. Putinu, jer sada, koliko ja aznam niste vise moskovski taksista.
M.H. 15. novembar 2005.

ruzica

pre 18 godina

Citajuci samo naslove vesti dizhe mi se kosa na glavi.Predsednik u razgovoru sa Putinom pominje podelu Kosova....druga vest- premijer i ostala bratija u skupshtini usvojili rezoluciju u kojoj nema govora o podeli Kosova.Pa dragi moji zemljaci, sta vi to delite ili ne delite?? Da li postoji popis o tome koliko Srba je ostalo na Kosovu?? Pa sve i da ih je vishe ostalo, vi sa vashim rezolucijama pokushavate shta? Da zadrzhite Kosovo? A kako??? Jel ce to Kostunica da posalje svoju machku i machice da ga brane??? Ja svoje dete ne dam!!! Drugovi dragi, ratujte sami.

vladan

pre 18 godina

Zasto neko nije ovom Tadicu kohabitacionom pre odlaska u Rusiju objasnio da je jedan od aksioma, na kojima ce se pregovori zasnivati, da nema podele Kosova?
Kako ovo zaudara na "cika Dobricinu" kuhinju - kao da ideje tog zlog starca nisu Srbiji vec donele previse i nesrece i sramote.

Realista

pre 18 godina

Konacno pravi predlog: podela Kosova. Dosta vise glumljenja tzv multietnicnosti. U srpskom i albanskom medjusobnom jeziku ta rec vec dugo ne postoji. Albanci koji ovde polemisu da nam "samo multieticko Kosovo treba" (ali ne i "multietnicka Srbija") mozda treba da sa malo vise realizma a manje propagande gledaju na ovaj predlog.

D.Savic,Paris

pre 18 godina

Ono na sta Srbija treba da ide u vezi Kosmeta je sledece:
1.Da se Kosmet podeli,Srbima ne ispod 20% racunajuci oblasti oko manastira
2.Ostatak Kosmeta da se da ALnacima a u zamenu za nezavisnost da se Srbiji oproste dugovanja i obeca brz pristup u EU.
3.Da se uz to Srbima u RS priznaju ista prava kao i ALbancima na Kosmetu,dakle pravo na nezavisnost.Samo to Srbi mogu da progutaju,da su za gubitak Kosmeta dobili oprost dugova i RS.Da jednom zaokruzimo nase teritorije pa idemo dalje.

zabrinuti

pre 18 godina

Pregledao sam sve ruske novine on-line i nigde nisam zapazio ni redak o poseti Tadica i sastanku sa Putinom.
Zakljucak izvucite sami.

Zoran

pre 18 godina

Mislim da ce u predstojecim pregovorima biti daleko veca bitka medju nasim pregovaracima nego izmedju srpske i albanske strane. Antagonizam izmedju DS-a i DSS-a je ogroman i u ovom vaznom trenutku tuzan i degutantan. Tadic i Kostunica ce se takmiciti i utrkivati u medjusobnim kritikama i soljenju pameti. Treba ce nam svima jak stomak da progutamo jos jednu odvratnu pilulu u domacoj i stranoj izradi. Steta, moglo je bolje.

Sara

pre 18 godina

Podrzavam ideju o dva entiteta. Nije bitno da li je za isto jedan Dobrica ili jedan Cedomir. To je zaista u ovom casu najrealnije i najmanje bolno resenje za nas Srbe.Zato samo napred ma koliko bilo pesimizma i defetizma u nama i oko nas.

Blerim, Pr

pre 18 godina

Kao prvo, nisu sa Kosova proterani 200.000 srba nego nesto vise od 80.000. nemojmo sad uljuciti tu i delu vojsku i policiju koji su bili tu. Kao drugo, sa Kosova nisu bila izbacena 300,000 Albanaca nego vise od 1 milion. Ovaj Putin nema pojma sta prica. Zar Srbija bas misli da je dobro imati iza sebe coveka poput Putina?

Dusan

pre 18 godina

Moskva ce pokazati agresivniji stav prema Vasingtonu i Evropi dokle ne dobije par milijardi $,a posle pustice Srbe niz vodu.Uvek su ostavljali na cedilu Srbe,osim sto su nas naoruzavali da ratujemo za njihove interese po potrebi.

Tacka Prevare

pre 18 godina

Slazem se sa gospodinom Tadicem ali nazalost Kostunica, po svemu sudeci, ne zeli da cuje nijedan predlog predsednika Srbije ali zato zdusno slusa SRS i SPS, cak i prihvata njihov predlog za referendum koji je cisto gubljenje para i vremena. Dok ova rezolucija ne predstavlja nista novo sem starih fraza i floskula.

Bankar Toronto

pre 18 godina

Rusija je sa nama tu je i Kina, Amerika bjezi od Kosovkog problema ili tacnije receno polako prelazi na nasu stranu (Bob Doll samo sto nije umro), EU je previse komplikovana da bi imala neki stav "za odliku", medjunarodno pravo na nasoj strani,...
Dobicemo vise od 35% Kosiva a i osatlih 65% koji ce biti "uslovno nezavistan" ce morati da placata porez Srbiji.
Boze Pravde!!!

Agron-London

pre 18 godina

G. Tadic govori o dva entiteta. Kostunica trazi podrsku SPS i SRS o njegovom planu. Pa u Srbiji se ne zna 'KO PIJE a KO PLACA. Niko ne moze osporiti kosovskim Srbima da imaju uske veze sa Srbijom pa ni kosovskim Albancima sa Albanijom. Ali Srbija ne moze traziti za kosovske Srbe nista vise nego sto je spremna da pruzi Albancima u Presevskoj dolini. Nezavisnost Kosova je neosporiv deo trenutne politicke situacije, sve ostalo je borba za politicke poene, pa ko ce vise Tadic ili Kostunica.

Luk i strela

pre 18 godina

Na kraju se, kao u "dobra, stara vremena" sve svodi na konfrontaciju Rusije i Amerike. Mi smo tu samo buffer zone (tampon zona, brisani prostor, nicija zemlja...) Tamna slika buducnosti.

snebirozo

pre 18 godina

Bravo Tadiću,samo tako.Alimimoramo da imamo u vidu kako se nažalost ponaša Rusija,uvek naša velika uzdanica,a još veće razočarenje.Ta Rusija davne l9l5.godine,nije prstom mrdnula kada je u njenom susdstvu Turska masakrirala jermenski narod.Narod pravoslavni.Toj braći rusi ruku pomoći nisu pružili.Zato sve što rusi kažu treba primiti sa velikom,velikom rezervom.Velike sile uvek postupaju u skladu sa svojim interesima,bez mnogo emocija,pozivanja na slavnu prošlost i druge danas očigledno tričarije.A mi bez toga ne možemo.Plašim se da oni koji su nas gurnuli nedavno u jedan nepotreban rat,razorili i rasturili zemlju,opet ne budu uticajni u utvrdjivanju platforme za pregovore.A svakim danom su sve glasniji umesto da su u mišijoj rupi i jednom zaćute dok se njihovi doprinosi ovakvom položaju Srbije bar malo ne zaborave.

Jani

pre 18 godina

Samo G. Putin je povukao rusku vojsku sa Kosova, mozda zato sto nisu mogli da jedu americke konzerve.
Tadic moze da trazi prava za srbe na Kosovo koliko prizna prava albanaca u Srbiji.
Ciao!
Jani

Marko_BG

pre 18 godina

Napokon predlog koji je malo realniji. Na stvaranju srpskog entiteta terbalo je insistirati jos mnogo ranije jer u slucaju nezavisnosti srpski entitet bi mogao da ostane sa Srbijom. Pritom je to jedini nacin da Srbi zastiete svoje interese i prava. Jedini problem je sto je EU odbacila bilo kakvu mogucnost podele pokrajine, ali ni jedan stav nije konacan. Ideju multietnicnosti treba zaboraviti jer u slucaju Kosova ona nije primenjiva i potpuno je nerealna.

INTEGRITY

pre 18 godina

Ma kud da se okrenete vi srbi biste po jedan entitet, gde hocete entitet sa 5% srba, onda dajte entitet Madjarima, Bosnjacima, Albancima , Rumunima, Hrvatima, Slovacima pa i Romima itd itd posto ste tako entiteticni, Nema povratka pre 1999, nema podele Kosova, nema spajanja sa Albanijom, zao nam je ali dajte vi entitete (delite ih kao etikete). Kosova ima 10,887 km² i toliko mora da bude.

Analysis-Paralysis

pre 18 godina

Srpska politika na Balkanu se nije promjenila jos od Balkanskih ratova. Umjesto pro-europske orjentacije, ljudskih prava i tolerancije, Srbija i dalje bazira svoju balkansku politiku na prijetnjama novim etnickim ciscenjem, promjenom granica i podjelom tudje zemlje...pri tom se Srbija ne libi traziti ponovo od velikih sila da se konfontiraju u ime ove retrogradne srpske politike. Rusja je vec jednom usla u nezeljeni rat zbog agresivosti Srba na Balkanu...na srecu cini se da Rusija nece vise nikada ponoviti tu gresku...
Srbi jednostavno moraju da nauce da etnicko ciscenje, historijske falsifikacije (900,000 izbjeglica postade 30,000), progoni, ratni zlocini, jednostavno nemaju mjesta u 21. stoljecu i da sa takvom politikom i jednio zbog takve politike Srbija nastavlja da gubi. Ne urazumi li se Srbija uskoro, nikakav Moskovski patrijarh nece zaustaviti ni Kosovo ni Vojvodinu a mozda ni Presevo i Sandzak.

Alban Berisha, Peje

pre 18 godina

Ipak to su srpska posla, ali Rusi bice protiv sve dok se njima ne ponudi novac za penzije, pa posle ce da lete par MIG-ova, kao pretnja, A posle kao tada `99 Ivanov- Olbrajt u Moskovskom Pozoristu.Vec vidjeno.

GuC

pre 18 godina

Sta je ovo sada, odakle predsedniku Tadicu, nova vizija? Pa zar niju usaglasio svoj stav sa KOHABITACIONIM PARTNERIMA , Kostunicom i radikalima? Odakle sada ova mudra drzavnicka taktika sa samostalnim istupanjem o entitetima? Pa zar nije do juce i Crkva plakala o okupaciji i trazila "manje od i vise nego"!? Ko vodi spoljnu politiku ove zemlje i ko odlucuje o ovakvim predlozima koji nemilice pljuste preko TV stanica? Zasto ne izadju u javnost sa svojim pravim predlozima pa da i mi malo, pre Putina, bacimo oko na nasu buducnost?
Samo da znate da znamo gde ste nas doveli i vi, i na zalost vas praucitelj Milosevic.

sanjaj marele

pre 18 godina

ma moze tadic, a i putin zejdno s njim, da budu i za pet entiteta, i sedamnaest, i stopedeset, ali tako biti nece... osim u slobinim i kostunjicinim snovima...

Optimista

pre 18 godina

Putinove lepe reci i obecanja su prazna kao sto je bilo za vreme bombardovanja snaga natoa, tada je i Jelcin obecavao Milosevicu brda i dolina i na kraju sta bih. Rusi imaju svoje probleme i losa iskustva sa Cecenijom i njima Kosovo najmanje intetesuje a ni moci nema vise Rusija i kad bi htela ona se uopste i ne pita vise po medjunarodnim konfliktima . Mislim dobro je sto je Tadic bio kod Putina ali ovo ce ostati samo jedno lepo kratko secanje i prazno obecanje.

Biker

pre 18 godina

Dva entiteta jeste odlicna ideja! Pardon, bila je to odlicna ideja pre 10 godina! Sada mozemo samo da se nadamo da (u interesu kosovskih Srba) dobijemo deo Kosova.

Saša Novak @ NL

pre 18 godina

Zvanicna Srbija ocigledno ne ocekuje uspeh pregovora pa racuna na opstrukciju Rusije i Kine u Savetu Bezbednosti kao poslednja slamka da se Kosmet "sacuva". Na taj nacin ce Srbija imati samo privremeni efekat, dok vecina MZ prizna nezavisno Kosovo, tad ce i Rusija i Kina preci preko praga, ostaje ponovo Srbija na cedilu, zavadjena sa svetom zbog nepomirljivog stava i nedostatka drzavne strategije i vizije buducnosti koji nije samo odgovor na pitanje "sta ciniti danas zbog juce?" vec treba odgovoriti na pitanje "sta cemo sutra i prekosutra ako danas?". Srbija je mala i marginalna a ponasa se bahato kao svetska sila. Ta privremena podrska Kine i Rusije ce biti naplacena a uspeh je marginalan i kratkotrajan za toliki ulog, pored toga je steta jos veca, ipak zamrzavanje odnosa sa zapadnim svetom nije uspesna strategija. Pored toga ce Rusija i Kina najverovatnije koristiti Srbiju kao monetu za potkusurivanje, ako zazmure kao 1999, nece praviti pitanje oko Kavkaza, Mongolije gde ce imati precutnu saglasnost za represiju i krsenje ljudskih prava. Tadic je trebao da ode u Vasington, Bush i njegovi savetnici odredjuju trajno resenje Kosmeta, tamo treba lobirati. UN nije dzabe u Njujorku odnosno SAD. Licno mislim da ce kumanovska kapitulacija iz 1999. dogodine biti pretvorena u jos jednu nezavisnu drzavu na stetu Srbije, to je realnost i problem sto nasi politicari i dalje igraju kartu na vagi izmedju zapada i Rusije, ne zeleci da shvate da oni nisu neprijatelji i da je providna ta stetna igra. Kako ce neko koga ocigledno zavadjas sa partnerom da te podrzi?

Nikola Malovic

pre 18 godina

Mislim da je ovo resenje koje je izneo predsednik Tadic i jedino prihvatljivo i realno odrzivo za sve strane. Naravno da Albanci zele nezavisnuo Kosovo, naravno da Srbi zele Kosovo kao pokrajinu Srbije, ali realno oba resenja su neutemeljena u stvarnosti. Napred Predsednice! Pitam se sta bi bilo '99 da je umesto Jeljcina Putin bio na celu...

boki

pre 18 godina

Priča za malu decu. Evo vam primer baš sada se vode pregovori U Gruziji oko Severne Osetije. Gruzija bi htela, da ostane u sastavu drzave, a šta mislite sta Rusi predlazu? Svako ima pravo na samoopredeljenje sem Čečena. Rusi ko i uvek, če najprej da vide šta mogu oni da imaju od toga pa posle dalje. Šta smo kao saveznici imali od njih u ovih 100 godina? Ništa, zato nemojmo više ni trenutak, da gubimo vremena sa njima. Mi za naše pare možemo da kupujemo gas i naftu nekde drugde. Tržišna ekonomija je i Rusiji.

mala

pre 18 godina

Prvo da se vrati oteto, opljackano, pa onda da se izvrsi podjela na entitete. To je najracionalnije i najprihvatljivije rjesenje i za Srbe i za Albance i za trajni mir na ovom podrucju. Samo naprjed i sretno.

Andrija

pre 18 godina

Jos jedan dokaz da je tacna sumnja da Srpsku unutrasnju i spoljsnju politiku vodi vece staraca na celu sa proslavljenim piscem koji jedava da ima i osnovnu skolu. Kada stvari pogledamo iz tog ugla nije cudo sto smo se nasli ovde gde jesmo a i buducnost nam je da se najezis.

KOSOVAR

pre 18 godina

Eh moj Putine ti ili ne znas nista ili neces da znas nista. Samo da ti kazem da nisu bile 30.000 albanca nego 900.000 Albanca su bili poteranih iz Kosove od Marta do Juna 1999. Podatke od UNHCR-a cije je i Rusija. I moze Tadic da ide gde god hoce ali niko ama bas niko ne moze da zaustavi nezavisnost Kosove, gde cemo svi ziveti mirno i Albanci i Srbi i Turci i Romi i Askalije i Gorani. I znate zasto cemo zivet mirno, posto tad niko vise nece da se bavi politikom i da se pitamo sta ce da bude sutra nego cemo da pocnemo da radimo zajedno i za veoma kratko vreme cemo da imamo veoma lep zivot. Svi znamo i treba da kazemo da KOSOVO nije Srbija i nije Albanija nego se zove KOSOVO i tu zive Kosovari(alb.srb.tur.romi.itd...)i tako cemo ziveti normalan zivot, i vise necemo da cujemo ni za srbiju ni za albaniju.....OSTAVITE NAS NA MIRU.

Jelena

pre 18 godina

Ne treba da zaboravimo da je Putin veliki vodja i da ce uraditi samo ono sto je u interesu njegove zemlje. To razlikuje velike i male narode. Ne treba se oslanjati ni na kakvo sentimentalno bratstvo Rusa i Srba.

rooswai

pre 18 godina

Мислите ста хоћете али једино Русија је показивала интересовање, жељу у складу са могућностима и колико толико близак став у складу са нашим, за разлику од било које (сем можда Грчке)земље Западне Европе. То што смо ми од Русије увек очекивали више - наш је проблем, а подршку смо имали. Россия всегда!!

sasa jokic

pre 18 godina

Srbija uvek dobro dodje Rusima, da se preko nas nagode sa Amerikom oko nekog svog interesa. Putin ce sigurno dobro od sveta naplatiti nezavisnost Kosova! Ono sto Tadicu jedino preostaje, da mu zatrazi deo "kolaca!"

Vlada

pre 18 godina

Rusija je nakon raspada SSSR-a ostavila 20 miliona Rusa van granica Rusije i nije prstom mrdnula za njih. Mirno se povukla i iz Ukrajine("Kijevske Rusije"), ostala bez Krima, Sevastopolja itd itd. A pre neku godinu Putin je spakovao ruske jedinice iz Bosne i Kosova i vratio ih kuci-kome ta poruka nije bila jasna stvarno mu nema pomoci! Od Rusa ne treba nista ocekivati, oni vode potpuno racionalnu realpolitiku - da sam Rus da li bi me bilo imalo briga za Srbiju i Kosovo? NE, naravno!

nesa

pre 18 godina

Rusija se prema Srbiji kroz istoriju uvek ponasala tako da smo joj mi bili moneta za potkusurivanje sa velikim silama. U tom smislu smatram da mi treba njima da okrenemo ledja za sva vremena i da u buducnosti gradimo dobre odnose sa Amerikom, Nemackom i Engleskom. Samo tako cemo sacuvati bioloski opstanak nacije.

zoran

pre 18 godina

Tipicno za nasu zemlju.
Igranje na dve karte. Hocemo sa zapadom i sa Rusijom. Kada nam Rusija ne pomogne pitamo se zbog cega je tako.
Prestanite da izigravate diplomate. Licemerstvom se ne moze daleko.Razmislite zasto nam Rusija okrece ledja. Odgovor nije tezak. Koja istocna zemlja, bolje receno slovenska, je ikada dobila bilo kakavu pomoc od zapda sem bombi po njihovim glavama. Prestanite sa zaludjivanjima.

publika

pre 18 godina

Dajte ljudi pa ovu epizodu smo vec gledali. Dajte nam nesto drugo. Usput jedno pitanje ? A sto Tadic nije otisao u Vasington ?

Boki

pre 18 godina

Ma da, stace Rusi ponovo uz nas, k'o sto su i 99-e.
Jos samo da nam posalju onaj njihov vojni hor da nam peva i sve ce biti kao pre...nas i Rusa 300 miliona.
...Rusi su nedavno Mesicu odali priznanje za doprinos Hrvata u borbi protiv fasizma.
Moramo da se pomirimo sa cinjenicom - Rusija je potisnuta sa Balkana, u Srbiji ne igra ulogu kakvu je nekada imala, a trenutno joj je interesantnija Hrvatska (zbog toplog mora i moguceg pranja novca).

Vladimir

pre 18 godina

Realno niko sem najuzeg kruga ljudi ne zna o cemu ce se pricati javno niti nezvanicno. Ali, ocigledno je da postoji razlog zasto se putuje tamo-amo ovih dana. Ja samo mogu da pretpostavim da po dolasku Tadica iz Moskve, pregovora i ne mora da bude jer ce im biti receno sta ce biti i to je to - a ne bi bilo lose da ovi nasi prestanu da glume diplomate jer ih vise nike ne pita ni za sta...

Vladimir

pre 18 godina

Realno niko sem najuzeg kruga ljudi ne zna o cemu ce se pricati javno niti nezvanicno. Ali, ocigledno je da postoji razlog zasto se putuje tamo-amo ovih dana. Ja samo mogu da pretpostavim da po dolasku Tadica iz Moskve, pregovora i ne mora da bude jer ce im biti receno sta ce biti i to je to - a ne bi bilo lose da ovi nasi prestanu da glume diplomate jer ih vise nike ne pita ni za sta...

Boki

pre 18 godina

Ma da, stace Rusi ponovo uz nas, k'o sto su i 99-e.
Jos samo da nam posalju onaj njihov vojni hor da nam peva i sve ce biti kao pre...nas i Rusa 300 miliona.
...Rusi su nedavno Mesicu odali priznanje za doprinos Hrvata u borbi protiv fasizma.
Moramo da se pomirimo sa cinjenicom - Rusija je potisnuta sa Balkana, u Srbiji ne igra ulogu kakvu je nekada imala, a trenutno joj je interesantnija Hrvatska (zbog toplog mora i moguceg pranja novca).

publika

pre 18 godina

Dajte ljudi pa ovu epizodu smo vec gledali. Dajte nam nesto drugo. Usput jedno pitanje ? A sto Tadic nije otisao u Vasington ?

zoran

pre 18 godina

Tipicno za nasu zemlju.
Igranje na dve karte. Hocemo sa zapadom i sa Rusijom. Kada nam Rusija ne pomogne pitamo se zbog cega je tako.
Prestanite da izigravate diplomate. Licemerstvom se ne moze daleko.Razmislite zasto nam Rusija okrece ledja. Odgovor nije tezak. Koja istocna zemlja, bolje receno slovenska, je ikada dobila bilo kakavu pomoc od zapda sem bombi po njihovim glavama. Prestanite sa zaludjivanjima.

nesa

pre 18 godina

Rusija se prema Srbiji kroz istoriju uvek ponasala tako da smo joj mi bili moneta za potkusurivanje sa velikim silama. U tom smislu smatram da mi treba njima da okrenemo ledja za sva vremena i da u buducnosti gradimo dobre odnose sa Amerikom, Nemackom i Engleskom. Samo tako cemo sacuvati bioloski opstanak nacije.

Vlada

pre 18 godina

Rusija je nakon raspada SSSR-a ostavila 20 miliona Rusa van granica Rusije i nije prstom mrdnula za njih. Mirno se povukla i iz Ukrajine("Kijevske Rusije"), ostala bez Krima, Sevastopolja itd itd. A pre neku godinu Putin je spakovao ruske jedinice iz Bosne i Kosova i vratio ih kuci-kome ta poruka nije bila jasna stvarno mu nema pomoci! Od Rusa ne treba nista ocekivati, oni vode potpuno racionalnu realpolitiku - da sam Rus da li bi me bilo imalo briga za Srbiju i Kosovo? NE, naravno!

sasa jokic

pre 18 godina

Srbija uvek dobro dodje Rusima, da se preko nas nagode sa Amerikom oko nekog svog interesa. Putin ce sigurno dobro od sveta naplatiti nezavisnost Kosova! Ono sto Tadicu jedino preostaje, da mu zatrazi deo "kolaca!"

rooswai

pre 18 godina

Мислите ста хоћете али једино Русија је показивала интересовање, жељу у складу са могућностима и колико толико близак став у складу са нашим, за разлику од било које (сем можда Грчке)земље Западне Европе. То што смо ми од Русије увек очекивали више - наш је проблем, а подршку смо имали. Россия всегда!!

KOSOVAR

pre 18 godina

Eh moj Putine ti ili ne znas nista ili neces da znas nista. Samo da ti kazem da nisu bile 30.000 albanca nego 900.000 Albanca su bili poteranih iz Kosove od Marta do Juna 1999. Podatke od UNHCR-a cije je i Rusija. I moze Tadic da ide gde god hoce ali niko ama bas niko ne moze da zaustavi nezavisnost Kosove, gde cemo svi ziveti mirno i Albanci i Srbi i Turci i Romi i Askalije i Gorani. I znate zasto cemo zivet mirno, posto tad niko vise nece da se bavi politikom i da se pitamo sta ce da bude sutra nego cemo da pocnemo da radimo zajedno i za veoma kratko vreme cemo da imamo veoma lep zivot. Svi znamo i treba da kazemo da KOSOVO nije Srbija i nije Albanija nego se zove KOSOVO i tu zive Kosovari(alb.srb.tur.romi.itd...)i tako cemo ziveti normalan zivot, i vise necemo da cujemo ni za srbiju ni za albaniju.....OSTAVITE NAS NA MIRU.

Jelena

pre 18 godina

Ne treba da zaboravimo da je Putin veliki vodja i da ce uraditi samo ono sto je u interesu njegove zemlje. To razlikuje velike i male narode. Ne treba se oslanjati ni na kakvo sentimentalno bratstvo Rusa i Srba.

Saša Novak @ NL

pre 18 godina

Zvanicna Srbija ocigledno ne ocekuje uspeh pregovora pa racuna na opstrukciju Rusije i Kine u Savetu Bezbednosti kao poslednja slamka da se Kosmet "sacuva". Na taj nacin ce Srbija imati samo privremeni efekat, dok vecina MZ prizna nezavisno Kosovo, tad ce i Rusija i Kina preci preko praga, ostaje ponovo Srbija na cedilu, zavadjena sa svetom zbog nepomirljivog stava i nedostatka drzavne strategije i vizije buducnosti koji nije samo odgovor na pitanje "sta ciniti danas zbog juce?" vec treba odgovoriti na pitanje "sta cemo sutra i prekosutra ako danas?". Srbija je mala i marginalna a ponasa se bahato kao svetska sila. Ta privremena podrska Kine i Rusije ce biti naplacena a uspeh je marginalan i kratkotrajan za toliki ulog, pored toga je steta jos veca, ipak zamrzavanje odnosa sa zapadnim svetom nije uspesna strategija. Pored toga ce Rusija i Kina najverovatnije koristiti Srbiju kao monetu za potkusurivanje, ako zazmure kao 1999, nece praviti pitanje oko Kavkaza, Mongolije gde ce imati precutnu saglasnost za represiju i krsenje ljudskih prava. Tadic je trebao da ode u Vasington, Bush i njegovi savetnici odredjuju trajno resenje Kosmeta, tamo treba lobirati. UN nije dzabe u Njujorku odnosno SAD. Licno mislim da ce kumanovska kapitulacija iz 1999. dogodine biti pretvorena u jos jednu nezavisnu drzavu na stetu Srbije, to je realnost i problem sto nasi politicari i dalje igraju kartu na vagi izmedju zapada i Rusije, ne zeleci da shvate da oni nisu neprijatelji i da je providna ta stetna igra. Kako ce neko koga ocigledno zavadjas sa partnerom da te podrzi?

Optimista

pre 18 godina

Putinove lepe reci i obecanja su prazna kao sto je bilo za vreme bombardovanja snaga natoa, tada je i Jelcin obecavao Milosevicu brda i dolina i na kraju sta bih. Rusi imaju svoje probleme i losa iskustva sa Cecenijom i njima Kosovo najmanje intetesuje a ni moci nema vise Rusija i kad bi htela ona se uopste i ne pita vise po medjunarodnim konfliktima . Mislim dobro je sto je Tadic bio kod Putina ali ovo ce ostati samo jedno lepo kratko secanje i prazno obecanje.

mala

pre 18 godina

Prvo da se vrati oteto, opljackano, pa onda da se izvrsi podjela na entitete. To je najracionalnije i najprihvatljivije rjesenje i za Srbe i za Albance i za trajni mir na ovom podrucju. Samo naprjed i sretno.

Biker

pre 18 godina

Dva entiteta jeste odlicna ideja! Pardon, bila je to odlicna ideja pre 10 godina! Sada mozemo samo da se nadamo da (u interesu kosovskih Srba) dobijemo deo Kosova.

Nikola Malovic

pre 18 godina

Mislim da je ovo resenje koje je izneo predsednik Tadic i jedino prihvatljivo i realno odrzivo za sve strane. Naravno da Albanci zele nezavisnuo Kosovo, naravno da Srbi zele Kosovo kao pokrajinu Srbije, ali realno oba resenja su neutemeljena u stvarnosti. Napred Predsednice! Pitam se sta bi bilo '99 da je umesto Jeljcina Putin bio na celu...

Andrija

pre 18 godina

Jos jedan dokaz da je tacna sumnja da Srpsku unutrasnju i spoljsnju politiku vodi vece staraca na celu sa proslavljenim piscem koji jedava da ima i osnovnu skolu. Kada stvari pogledamo iz tog ugla nije cudo sto smo se nasli ovde gde jesmo a i buducnost nam je da se najezis.

boki

pre 18 godina

Priča za malu decu. Evo vam primer baš sada se vode pregovori U Gruziji oko Severne Osetije. Gruzija bi htela, da ostane u sastavu drzave, a šta mislite sta Rusi predlazu? Svako ima pravo na samoopredeljenje sem Čečena. Rusi ko i uvek, če najprej da vide šta mogu oni da imaju od toga pa posle dalje. Šta smo kao saveznici imali od njih u ovih 100 godina? Ništa, zato nemojmo više ni trenutak, da gubimo vremena sa njima. Mi za naše pare možemo da kupujemo gas i naftu nekde drugde. Tržišna ekonomija je i Rusiji.

GuC

pre 18 godina

Sta je ovo sada, odakle predsedniku Tadicu, nova vizija? Pa zar niju usaglasio svoj stav sa KOHABITACIONIM PARTNERIMA , Kostunicom i radikalima? Odakle sada ova mudra drzavnicka taktika sa samostalnim istupanjem o entitetima? Pa zar nije do juce i Crkva plakala o okupaciji i trazila "manje od i vise nego"!? Ko vodi spoljnu politiku ove zemlje i ko odlucuje o ovakvim predlozima koji nemilice pljuste preko TV stanica? Zasto ne izadju u javnost sa svojim pravim predlozima pa da i mi malo, pre Putina, bacimo oko na nasu buducnost?
Samo da znate da znamo gde ste nas doveli i vi, i na zalost vas praucitelj Milosevic.

Marko_BG

pre 18 godina

Napokon predlog koji je malo realniji. Na stvaranju srpskog entiteta terbalo je insistirati jos mnogo ranije jer u slucaju nezavisnosti srpski entitet bi mogao da ostane sa Srbijom. Pritom je to jedini nacin da Srbi zastiete svoje interese i prava. Jedini problem je sto je EU odbacila bilo kakvu mogucnost podele pokrajine, ali ni jedan stav nije konacan. Ideju multietnicnosti treba zaboraviti jer u slucaju Kosova ona nije primenjiva i potpuno je nerealna.

Luk i strela

pre 18 godina

Na kraju se, kao u "dobra, stara vremena" sve svodi na konfrontaciju Rusije i Amerike. Mi smo tu samo buffer zone (tampon zona, brisani prostor, nicija zemlja...) Tamna slika buducnosti.

Agron-London

pre 18 godina

G. Tadic govori o dva entiteta. Kostunica trazi podrsku SPS i SRS o njegovom planu. Pa u Srbiji se ne zna 'KO PIJE a KO PLACA. Niko ne moze osporiti kosovskim Srbima da imaju uske veze sa Srbijom pa ni kosovskim Albancima sa Albanijom. Ali Srbija ne moze traziti za kosovske Srbe nista vise nego sto je spremna da pruzi Albancima u Presevskoj dolini. Nezavisnost Kosova je neosporiv deo trenutne politicke situacije, sve ostalo je borba za politicke poene, pa ko ce vise Tadic ili Kostunica.

sanjaj marele

pre 18 godina

ma moze tadic, a i putin zejdno s njim, da budu i za pet entiteta, i sedamnaest, i stopedeset, ali tako biti nece... osim u slobinim i kostunjicinim snovima...

Jani

pre 18 godina

Samo G. Putin je povukao rusku vojsku sa Kosova, mozda zato sto nisu mogli da jedu americke konzerve.
Tadic moze da trazi prava za srbe na Kosovo koliko prizna prava albanaca u Srbiji.
Ciao!
Jani

Alban Berisha, Peje

pre 18 godina

Ipak to su srpska posla, ali Rusi bice protiv sve dok se njima ne ponudi novac za penzije, pa posle ce da lete par MIG-ova, kao pretnja, A posle kao tada `99 Ivanov- Olbrajt u Moskovskom Pozoristu.Vec vidjeno.

snebirozo

pre 18 godina

Bravo Tadiću,samo tako.Alimimoramo da imamo u vidu kako se nažalost ponaša Rusija,uvek naša velika uzdanica,a još veće razočarenje.Ta Rusija davne l9l5.godine,nije prstom mrdnula kada je u njenom susdstvu Turska masakrirala jermenski narod.Narod pravoslavni.Toj braći rusi ruku pomoći nisu pružili.Zato sve što rusi kažu treba primiti sa velikom,velikom rezervom.Velike sile uvek postupaju u skladu sa svojim interesima,bez mnogo emocija,pozivanja na slavnu prošlost i druge danas očigledno tričarije.A mi bez toga ne možemo.Plašim se da oni koji su nas gurnuli nedavno u jedan nepotreban rat,razorili i rasturili zemlju,opet ne budu uticajni u utvrdjivanju platforme za pregovore.A svakim danom su sve glasniji umesto da su u mišijoj rupi i jednom zaćute dok se njihovi doprinosi ovakvom položaju Srbije bar malo ne zaborave.

Analysis-Paralysis

pre 18 godina

Srpska politika na Balkanu se nije promjenila jos od Balkanskih ratova. Umjesto pro-europske orjentacije, ljudskih prava i tolerancije, Srbija i dalje bazira svoju balkansku politiku na prijetnjama novim etnickim ciscenjem, promjenom granica i podjelom tudje zemlje...pri tom se Srbija ne libi traziti ponovo od velikih sila da se konfontiraju u ime ove retrogradne srpske politike. Rusja je vec jednom usla u nezeljeni rat zbog agresivosti Srba na Balkanu...na srecu cini se da Rusija nece vise nikada ponoviti tu gresku...
Srbi jednostavno moraju da nauce da etnicko ciscenje, historijske falsifikacije (900,000 izbjeglica postade 30,000), progoni, ratni zlocini, jednostavno nemaju mjesta u 21. stoljecu i da sa takvom politikom i jednio zbog takve politike Srbija nastavlja da gubi. Ne urazumi li se Srbija uskoro, nikakav Moskovski patrijarh nece zaustaviti ni Kosovo ni Vojvodinu a mozda ni Presevo i Sandzak.

INTEGRITY

pre 18 godina

Ma kud da se okrenete vi srbi biste po jedan entitet, gde hocete entitet sa 5% srba, onda dajte entitet Madjarima, Bosnjacima, Albancima , Rumunima, Hrvatima, Slovacima pa i Romima itd itd posto ste tako entiteticni, Nema povratka pre 1999, nema podele Kosova, nema spajanja sa Albanijom, zao nam je ali dajte vi entitete (delite ih kao etikete). Kosova ima 10,887 km² i toliko mora da bude.

Blerim, Pr

pre 18 godina

Kao prvo, nisu sa Kosova proterani 200.000 srba nego nesto vise od 80.000. nemojmo sad uljuciti tu i delu vojsku i policiju koji su bili tu. Kao drugo, sa Kosova nisu bila izbacena 300,000 Albanaca nego vise od 1 milion. Ovaj Putin nema pojma sta prica. Zar Srbija bas misli da je dobro imati iza sebe coveka poput Putina?

Tacka Prevare

pre 18 godina

Slazem se sa gospodinom Tadicem ali nazalost Kostunica, po svemu sudeci, ne zeli da cuje nijedan predlog predsednika Srbije ali zato zdusno slusa SRS i SPS, cak i prihvata njihov predlog za referendum koji je cisto gubljenje para i vremena. Dok ova rezolucija ne predstavlja nista novo sem starih fraza i floskula.

Dusan

pre 18 godina

Moskva ce pokazati agresivniji stav prema Vasingtonu i Evropi dokle ne dobije par milijardi $,a posle pustice Srbe niz vodu.Uvek su ostavljali na cedilu Srbe,osim sto su nas naoruzavali da ratujemo za njihove interese po potrebi.

Zoran

pre 18 godina

Mislim da ce u predstojecim pregovorima biti daleko veca bitka medju nasim pregovaracima nego izmedju srpske i albanske strane. Antagonizam izmedju DS-a i DSS-a je ogroman i u ovom vaznom trenutku tuzan i degutantan. Tadic i Kostunica ce se takmiciti i utrkivati u medjusobnim kritikama i soljenju pameti. Treba ce nam svima jak stomak da progutamo jos jednu odvratnu pilulu u domacoj i stranoj izradi. Steta, moglo je bolje.

zabrinuti

pre 18 godina

Pregledao sam sve ruske novine on-line i nigde nisam zapazio ni redak o poseti Tadica i sastanku sa Putinom.
Zakljucak izvucite sami.

Bankar Toronto

pre 18 godina

Rusija je sa nama tu je i Kina, Amerika bjezi od Kosovkog problema ili tacnije receno polako prelazi na nasu stranu (Bob Doll samo sto nije umro), EU je previse komplikovana da bi imala neki stav "za odliku", medjunarodno pravo na nasoj strani,...
Dobicemo vise od 35% Kosiva a i osatlih 65% koji ce biti "uslovno nezavistan" ce morati da placata porez Srbiji.
Boze Pravde!!!

Sara

pre 18 godina

Podrzavam ideju o dva entiteta. Nije bitno da li je za isto jedan Dobrica ili jedan Cedomir. To je zaista u ovom casu najrealnije i najmanje bolno resenje za nas Srbe.Zato samo napred ma koliko bilo pesimizma i defetizma u nama i oko nas.

Iz okoline

pre 18 godina

Pa imamo napretka. Od odbrane prava nealbanaca na Kosovu, Tadic ide na dva entiteta. Sada je vreme da njega pitam: Sta je sa drugima?
Necu cekati na odgovor jer znam da poslepodne on ce ici na drugu verziju (primera radi): na varijantu odbrane prava dva naroda, ili naroda i nacionalnosti. Boli me glava od takvih jevtinih preokreta u srpskoj politici. To lici na blalblaa, jer Ja necu da cujem druge....

brax

pre 18 godina

U redu je sto gos. Tadic pokusava naci rjesenje za kosovski problem,al jednu ne mogu nikako da svatim kako on kaze dva entiteta na kosovo ,zar srbi su entitet na kosovu koj cine samo 5% stanovnistva,srbi na kosovu su manjina isto kao i egiptiani,goranci,bosanci, hrvati i drugih koj tamo zive.poz.

D.Savic,Paris

pre 18 godina

Ono na sta Srbija treba da ide u vezi Kosmeta je sledece:
1.Da se Kosmet podeli,Srbima ne ispod 20% racunajuci oblasti oko manastira
2.Ostatak Kosmeta da se da ALnacima a u zamenu za nezavisnost da se Srbiji oproste dugovanja i obeca brz pristup u EU.
3.Da se uz to Srbima u RS priznaju ista prava kao i ALbancima na Kosmetu,dakle pravo na nezavisnost.Samo to Srbi mogu da progutaju,da su za gubitak Kosmeta dobili oprost dugova i RS.Da jednom zaokruzimo nase teritorije pa idemo dalje.

Realista

pre 18 godina

Konacno pravi predlog: podela Kosova. Dosta vise glumljenja tzv multietnicnosti. U srpskom i albanskom medjusobnom jeziku ta rec vec dugo ne postoji. Albanci koji ovde polemisu da nam "samo multieticko Kosovo treba" (ali ne i "multietnicka Srbija") mozda treba da sa malo vise realizma a manje propagande gledaju na ovaj predlog.

Mustafa Hoxha

pre 18 godina

Normalno je da je u diplomatiji potrebna eskivaza, permuktacija fiskultura reci, i td. ali je iznenadjujuce da Predsednik jedne svetske velesile, kao sto je Putin LAZE pred ocima i pred licem celoga sveta.
Pitam se od kuda njemu pravo da sa 800.000 prognjanih Albanaca sa Kosova preko granice, taj broj reducira na "300.000" i da pritom cini jos jednu tesku laz, tj. "da je sa Kosova poganjano 200.000 Srba".
Dakle, g. Putinu, narod je odavno rekaoa:"u lazima su kratke noge", pa tako i vasa laza je gola golcata. Naime, Srbija je progonila preko 800.000 Albanaca peko granice, sto u Albaniju, sto u Makedoniju, a Albanci nisu proganjali nijednog jedinog Srbina, jer su Srbi samoizbegle kada su Albanci bili van kosova, tako da oni, Albanci nisu mogli ni da im pozelje sretan put.
Sucuvajte ugljed te velike zemlje g. Putinu, jer sada, koliko ja aznam niste vise moskovski taksista.
M.H. 15. novembar 2005.

ruzica

pre 18 godina

Citajuci samo naslove vesti dizhe mi se kosa na glavi.Predsednik u razgovoru sa Putinom pominje podelu Kosova....druga vest- premijer i ostala bratija u skupshtini usvojili rezoluciju u kojoj nema govora o podeli Kosova.Pa dragi moji zemljaci, sta vi to delite ili ne delite?? Da li postoji popis o tome koliko Srba je ostalo na Kosovu?? Pa sve i da ih je vishe ostalo, vi sa vashim rezolucijama pokushavate shta? Da zadrzhite Kosovo? A kako??? Jel ce to Kostunica da posalje svoju machku i machice da ga brane??? Ja svoje dete ne dam!!! Drugovi dragi, ratujte sami.

vladan

pre 18 godina

Zasto neko nije ovom Tadicu kohabitacionom pre odlaska u Rusiju objasnio da je jedan od aksioma, na kojima ce se pregovori zasnivati, da nema podele Kosova?
Kako ovo zaudara na "cika Dobricinu" kuhinju - kao da ideje tog zlog starca nisu Srbiji vec donele previse i nesrece i sramote.

Nenad

pre 18 godina

Mislim da ljudi previse gledaju u proslosti da stvari sada nisu kao sto su bile '99 godine.Rusija je sigurno zainteresovana za problem Kosova jer preko SCG ona ima takodje izlaz na more i tako je njen interes dvostruk.
Jos na primeru Ukrajine moglo se videti da Rudsija vise nije po strani i da igra veoma vaznu ulogu u medjunarodnim odnosima.Takodje Rusija ima veoma slican problem sa Cecenijom i zelece ovom prilikom da pokaze svoj stav i pristup a samim tim i posalje jasnu poruku celom svetu.
Takodje Americi je potrebna Ruska "neutralnost" prema akcijama koje sprovodi na bliskom istoku tako da ce i njihov stav biti izmenjen.
Na zalost mislim da narodi na ovom prostoru jos jednom propustaju sansu da se sami medju sobom dogovore o uredjenju medjusobnih odnosa a ne preko posrednika.
I samo da podsetim da je 50% Srba proterano sa Kosova a da je zbog manjeg procenta Albanaca NATO intervenisao.
Verujem da ce pregovori biti veoma slozeni i da ce kompromis obe strane biti neizbezan.

Pitam se kakva ce nam biti nova) zastava?

pre 18 godina

A ja mislio da samo Milosevicev rezim moze da smisli ovakve price? Pa, evo Tadic i Putin su jos bolji od toga. Tadicu, ako je 200 hiljada pobeglo, a 100,000 i vise su jos na Kosovu, pa koliko Srba brate su ziveli na Kosovu onda? A Putin je verovatno bio zauzet tih dana, pa je prestao citati novine, pa je valjda stigao samo do brojke kad su samo 300,000 Albanaca bili proterani. Inace, ne znam kako ovo da razumem i protumacim. I kad vec dvojica brinu tolko mnogo o svetoj srpskoj zemlji, otkud odjednom ova genijalna ideja da se Kosovo "odvoji" na dva entiteta. Sta to bi? Da ne bi mozda oni prejudikiraju ili znaju (nezavisni) buduci status Kosova, i hoce da uzmu barem onoliko koliko mogu. I nemojmo da se zavaramo, bice onako kako ne "majka" Rusija rekla, nego "maceha" Amerika. Normalno, nekom majka, nekom maceha. Idemo dalje.

No Name

pre 18 godina

200 godina, jos od Karadjordja, cekamo pomoc Rusije, i jos nista niti ce ikada biti. Bolje i da nam ne pomazu, gore za nas njima uvek bolje.

Bosko Hercegovic

pre 18 godina

Dakle entitet za Srbe na Kosovu i podjela Bosne je minimum koji trazi Tadic.
Vidi se da Milosevicev duh promjena granica, etnickih ciscenja i komadanja tudje zemlje i dalje kruzi nad srbijom.
Komsije Srbi, shvatite vec jednom da nema dobra na tudjoj muci i nesreci. Nece Srbiji svanuti ako ukrade pola Bosne iz koje je protjerano vecinsko Bosnjaco i Hrvatsko stanovnistvo i iz koje su izbrisana groblja, dzamije...
Pa vama Srbima niko ne uskracuje pravo na domovinu - imate svoju Srbiju i posvetite se njoj, ostavite vise Bosnu i ostale na miru.
Pa kako to mozete djeliti Bosnu i Kosovo a da ne podjelite i samu RS, pa onda Vojvodinu, Sandzak, Presevo...
Nemojte zeliti drugima ono sto ne zelite sami sebi. Imate svoju zemlju, svoju Srbiju i sta jos preko toga hocete. pa dosta vise te mitologije.

Slim Shady

pre 18 godina

Nema veceg pesimizma, defetizma i kritizerstva medju "komentatorima" nego kada se govori o Kosovu. Te kriv je Kostunica, pa Dobrica, Akademija, SPC, vojska, a sada i Tadic. Po stoti put kazem, to pisu oni koji nikada nisu stavili nogu na Kosovo Polje niti usli u Gracanicu. SAMI SRBI NECE KOSOVO PA GA NECE NI IMATI. A tako i treba. A sto se Rusa tice, ko zna sta oni igraju, tako da mozda i mozemo da profitiramo, mada i ja sumnjam.
Onima sto se zale da Srbija igra na dve karte kazem: TREBA DA IGRA I NA PET, AKO MOZE. Pa, ovakva Srbija, bez CG, je iste velicine kao i 1914. Sto, da Pasic mozda nije igrao samo na jednu kartu? Koliko sam ja citao, on je gledao kako da pusti i Austrijsku policiju u Srbiju, da nas spase od rata, ali nije nasao nacina pored tvrdog kralja.
Zato svaka cast Tadicu, Vuku, Kostunici, bilo kome koji se trudi oko ove nazalost vec izgubljene bitke. Makar nesto pokusavaju, koliko god krompir bio vruc, umesto da sede i preko kompjutera dele beznacajne savete.

PEDJA

pre 18 godina

Ja od Rusa volim samo Rusku salatu. Od toga da nas Ameri napadnu je jedino gore da nas Rusi brane.
Kad ćemo već jednom da se otkačimo od Rusa i to zauvek. Ako to naši političari nisu još shvatili ili su glupi ili ne znaju šta rade. A lepo piše:" Ako te neko jednom predje, Bog ga ubio! Ako te taj isti po drugi put predje, Bog ubu i tebe i njega. A ako te taj isti i po treći put predje, Bog ubio tebe!" Pa koliko puta još treba Rusi da nas predju da bi razumeli skim imamo posla. Mnogo smo glupi i naivni.

Stole

pre 18 godina

"...čuvši da je sa je sa Kosova i Metohije izbeglo oko 200.000 Srba"... eto koliko je on upucen u kosovsku problematiku. Pa ovaj je gori od naseg gospodina "Neobavestenog"

Atenzzione

pre 18 godina

Pre svega,ne mislim da ce Kremlj svoje zube Amerikancima pokazati na primeru Kosova, upravo zbog Kavkaza, jer je to samo na prvi pogled slicna prica. Kavkaz kao regija je pre svega istorijski, demografski a ako hocete i politicki jedna sasvim druga stvar u odnosu na Kosovo. A sto se tice Lavrova i njegove navodne zelje da se problem Kosova resi u kakvu-takvu korist Srba, tu takodje nisam siguran, jer u ovom trenutku Kremlju je jako stalo da pokaze navodnu naklonost prema muslimanima.

Rastko Popovic

pre 18 godina

Jel' moze neko da zamisli da Jovica Stanisic postane predsednik Srbije?
E bas to se desilo u Rusiji sa Putinom.
I bez toga, muka mi je od Rusa i Rusije i od njihove "bratske brige".

Washington/Congress

pre 18 godina

Ukoliko Vasington/Moskva/Brisel hoce da imaju vise uticaja na Balkanu morace da grade strategijsko partnerstvo sa najvecom drzavom i najvecim narodom. Bolje da imaju dobre odnose sa 10 miliona Srba i Crnogoraca (SCG, BiH-RS) u dobro ogranizovanoj drzavi sa najjacom vojskom na Balkanu, nego sa 1.6 milona Albanaca u carstvu korupcije i kriminala - Kosovu. Takodje trebaju imati u vidu i sve vise uocljiviji sukob civilizacija (nazalost) izmedju Islama i Hriscanstva. Kome na Zapadu jos treba da se ojacava Islamska osovina: FBiH-Sandzak-Kosovo-Albanija-Turska-Islamski_svet, koja sa godinama prodire u samo drce Evrope? Naravno nikome - u Evropi, Americi i Rusiji. To je vec dovoljno razloga za to da se ne podrzava ikakva secesija KiM-a od Srbije. Izvesna autonomija da - pod uslovom da Albanci prihvate evropsku kulturu i nacin zivota.

Vladimir

pre 18 godina

Realno niko sem najuzeg kruga ljudi ne zna o cemu ce se pricati javno niti nezvanicno. Ali, ocigledno je da postoji razlog zasto se putuje tamo-amo ovih dana. Ja samo mogu da pretpostavim da po dolasku Tadica iz Moskve, pregovora i ne mora da bude jer ce im biti receno sta ce biti i to je to - a ne bi bilo lose da ovi nasi prestanu da glume diplomate jer ih vise nike ne pita ni za sta...

Boki

pre 18 godina

Ma da, stace Rusi ponovo uz nas, k'o sto su i 99-e.
Jos samo da nam posalju onaj njihov vojni hor da nam peva i sve ce biti kao pre...nas i Rusa 300 miliona.
...Rusi su nedavno Mesicu odali priznanje za doprinos Hrvata u borbi protiv fasizma.
Moramo da se pomirimo sa cinjenicom - Rusija je potisnuta sa Balkana, u Srbiji ne igra ulogu kakvu je nekada imala, a trenutno joj je interesantnija Hrvatska (zbog toplog mora i moguceg pranja novca).

publika

pre 18 godina

Dajte ljudi pa ovu epizodu smo vec gledali. Dajte nam nesto drugo. Usput jedno pitanje ? A sto Tadic nije otisao u Vasington ?

zoran

pre 18 godina

Tipicno za nasu zemlju.
Igranje na dve karte. Hocemo sa zapadom i sa Rusijom. Kada nam Rusija ne pomogne pitamo se zbog cega je tako.
Prestanite da izigravate diplomate. Licemerstvom se ne moze daleko.Razmislite zasto nam Rusija okrece ledja. Odgovor nije tezak. Koja istocna zemlja, bolje receno slovenska, je ikada dobila bilo kakavu pomoc od zapda sem bombi po njihovim glavama. Prestanite sa zaludjivanjima.

nesa

pre 18 godina

Rusija se prema Srbiji kroz istoriju uvek ponasala tako da smo joj mi bili moneta za potkusurivanje sa velikim silama. U tom smislu smatram da mi treba njima da okrenemo ledja za sva vremena i da u buducnosti gradimo dobre odnose sa Amerikom, Nemackom i Engleskom. Samo tako cemo sacuvati bioloski opstanak nacije.

Vlada

pre 18 godina

Rusija je nakon raspada SSSR-a ostavila 20 miliona Rusa van granica Rusije i nije prstom mrdnula za njih. Mirno se povukla i iz Ukrajine("Kijevske Rusije"), ostala bez Krima, Sevastopolja itd itd. A pre neku godinu Putin je spakovao ruske jedinice iz Bosne i Kosova i vratio ih kuci-kome ta poruka nije bila jasna stvarno mu nema pomoci! Od Rusa ne treba nista ocekivati, oni vode potpuno racionalnu realpolitiku - da sam Rus da li bi me bilo imalo briga za Srbiju i Kosovo? NE, naravno!

sasa jokic

pre 18 godina

Srbija uvek dobro dodje Rusima, da se preko nas nagode sa Amerikom oko nekog svog interesa. Putin ce sigurno dobro od sveta naplatiti nezavisnost Kosova! Ono sto Tadicu jedino preostaje, da mu zatrazi deo "kolaca!"

rooswai

pre 18 godina

Мислите ста хоћете али једино Русија је показивала интересовање, жељу у складу са могућностима и колико толико близак став у складу са нашим, за разлику од било које (сем можда Грчке)земље Западне Европе. То што смо ми од Русије увек очекивали више - наш је проблем, а подршку смо имали. Россия всегда!!

KOSOVAR

pre 18 godina

Eh moj Putine ti ili ne znas nista ili neces da znas nista. Samo da ti kazem da nisu bile 30.000 albanca nego 900.000 Albanca su bili poteranih iz Kosove od Marta do Juna 1999. Podatke od UNHCR-a cije je i Rusija. I moze Tadic da ide gde god hoce ali niko ama bas niko ne moze da zaustavi nezavisnost Kosove, gde cemo svi ziveti mirno i Albanci i Srbi i Turci i Romi i Askalije i Gorani. I znate zasto cemo zivet mirno, posto tad niko vise nece da se bavi politikom i da se pitamo sta ce da bude sutra nego cemo da pocnemo da radimo zajedno i za veoma kratko vreme cemo da imamo veoma lep zivot. Svi znamo i treba da kazemo da KOSOVO nije Srbija i nije Albanija nego se zove KOSOVO i tu zive Kosovari(alb.srb.tur.romi.itd...)i tako cemo ziveti normalan zivot, i vise necemo da cujemo ni za srbiju ni za albaniju.....OSTAVITE NAS NA MIRU.

Jelena

pre 18 godina

Ne treba da zaboravimo da je Putin veliki vodja i da ce uraditi samo ono sto je u interesu njegove zemlje. To razlikuje velike i male narode. Ne treba se oslanjati ni na kakvo sentimentalno bratstvo Rusa i Srba.

Saša Novak @ NL

pre 18 godina

Zvanicna Srbija ocigledno ne ocekuje uspeh pregovora pa racuna na opstrukciju Rusije i Kine u Savetu Bezbednosti kao poslednja slamka da se Kosmet "sacuva". Na taj nacin ce Srbija imati samo privremeni efekat, dok vecina MZ prizna nezavisno Kosovo, tad ce i Rusija i Kina preci preko praga, ostaje ponovo Srbija na cedilu, zavadjena sa svetom zbog nepomirljivog stava i nedostatka drzavne strategije i vizije buducnosti koji nije samo odgovor na pitanje "sta ciniti danas zbog juce?" vec treba odgovoriti na pitanje "sta cemo sutra i prekosutra ako danas?". Srbija je mala i marginalna a ponasa se bahato kao svetska sila. Ta privremena podrska Kine i Rusije ce biti naplacena a uspeh je marginalan i kratkotrajan za toliki ulog, pored toga je steta jos veca, ipak zamrzavanje odnosa sa zapadnim svetom nije uspesna strategija. Pored toga ce Rusija i Kina najverovatnije koristiti Srbiju kao monetu za potkusurivanje, ako zazmure kao 1999, nece praviti pitanje oko Kavkaza, Mongolije gde ce imati precutnu saglasnost za represiju i krsenje ljudskih prava. Tadic je trebao da ode u Vasington, Bush i njegovi savetnici odredjuju trajno resenje Kosmeta, tamo treba lobirati. UN nije dzabe u Njujorku odnosno SAD. Licno mislim da ce kumanovska kapitulacija iz 1999. dogodine biti pretvorena u jos jednu nezavisnu drzavu na stetu Srbije, to je realnost i problem sto nasi politicari i dalje igraju kartu na vagi izmedju zapada i Rusije, ne zeleci da shvate da oni nisu neprijatelji i da je providna ta stetna igra. Kako ce neko koga ocigledno zavadjas sa partnerom da te podrzi?

Optimista

pre 18 godina

Putinove lepe reci i obecanja su prazna kao sto je bilo za vreme bombardovanja snaga natoa, tada je i Jelcin obecavao Milosevicu brda i dolina i na kraju sta bih. Rusi imaju svoje probleme i losa iskustva sa Cecenijom i njima Kosovo najmanje intetesuje a ni moci nema vise Rusija i kad bi htela ona se uopste i ne pita vise po medjunarodnim konfliktima . Mislim dobro je sto je Tadic bio kod Putina ali ovo ce ostati samo jedno lepo kratko secanje i prazno obecanje.

mala

pre 18 godina

Prvo da se vrati oteto, opljackano, pa onda da se izvrsi podjela na entitete. To je najracionalnije i najprihvatljivije rjesenje i za Srbe i za Albance i za trajni mir na ovom podrucju. Samo naprjed i sretno.

Biker

pre 18 godina

Dva entiteta jeste odlicna ideja! Pardon, bila je to odlicna ideja pre 10 godina! Sada mozemo samo da se nadamo da (u interesu kosovskih Srba) dobijemo deo Kosova.

Nikola Malovic

pre 18 godina

Mislim da je ovo resenje koje je izneo predsednik Tadic i jedino prihvatljivo i realno odrzivo za sve strane. Naravno da Albanci zele nezavisnuo Kosovo, naravno da Srbi zele Kosovo kao pokrajinu Srbije, ali realno oba resenja su neutemeljena u stvarnosti. Napred Predsednice! Pitam se sta bi bilo '99 da je umesto Jeljcina Putin bio na celu...

Andrija

pre 18 godina

Jos jedan dokaz da je tacna sumnja da Srpsku unutrasnju i spoljsnju politiku vodi vece staraca na celu sa proslavljenim piscem koji jedava da ima i osnovnu skolu. Kada stvari pogledamo iz tog ugla nije cudo sto smo se nasli ovde gde jesmo a i buducnost nam je da se najezis.

boki

pre 18 godina

Priča za malu decu. Evo vam primer baš sada se vode pregovori U Gruziji oko Severne Osetije. Gruzija bi htela, da ostane u sastavu drzave, a šta mislite sta Rusi predlazu? Svako ima pravo na samoopredeljenje sem Čečena. Rusi ko i uvek, če najprej da vide šta mogu oni da imaju od toga pa posle dalje. Šta smo kao saveznici imali od njih u ovih 100 godina? Ništa, zato nemojmo više ni trenutak, da gubimo vremena sa njima. Mi za naše pare možemo da kupujemo gas i naftu nekde drugde. Tržišna ekonomija je i Rusiji.

GuC

pre 18 godina

Sta je ovo sada, odakle predsedniku Tadicu, nova vizija? Pa zar niju usaglasio svoj stav sa KOHABITACIONIM PARTNERIMA , Kostunicom i radikalima? Odakle sada ova mudra drzavnicka taktika sa samostalnim istupanjem o entitetima? Pa zar nije do juce i Crkva plakala o okupaciji i trazila "manje od i vise nego"!? Ko vodi spoljnu politiku ove zemlje i ko odlucuje o ovakvim predlozima koji nemilice pljuste preko TV stanica? Zasto ne izadju u javnost sa svojim pravim predlozima pa da i mi malo, pre Putina, bacimo oko na nasu buducnost?
Samo da znate da znamo gde ste nas doveli i vi, i na zalost vas praucitelj Milosevic.

Marko_BG

pre 18 godina

Napokon predlog koji je malo realniji. Na stvaranju srpskog entiteta terbalo je insistirati jos mnogo ranije jer u slucaju nezavisnosti srpski entitet bi mogao da ostane sa Srbijom. Pritom je to jedini nacin da Srbi zastiete svoje interese i prava. Jedini problem je sto je EU odbacila bilo kakvu mogucnost podele pokrajine, ali ni jedan stav nije konacan. Ideju multietnicnosti treba zaboraviti jer u slucaju Kosova ona nije primenjiva i potpuno je nerealna.

Luk i strela

pre 18 godina

Na kraju se, kao u "dobra, stara vremena" sve svodi na konfrontaciju Rusije i Amerike. Mi smo tu samo buffer zone (tampon zona, brisani prostor, nicija zemlja...) Tamna slika buducnosti.

Agron-London

pre 18 godina

G. Tadic govori o dva entiteta. Kostunica trazi podrsku SPS i SRS o njegovom planu. Pa u Srbiji se ne zna 'KO PIJE a KO PLACA. Niko ne moze osporiti kosovskim Srbima da imaju uske veze sa Srbijom pa ni kosovskim Albancima sa Albanijom. Ali Srbija ne moze traziti za kosovske Srbe nista vise nego sto je spremna da pruzi Albancima u Presevskoj dolini. Nezavisnost Kosova je neosporiv deo trenutne politicke situacije, sve ostalo je borba za politicke poene, pa ko ce vise Tadic ili Kostunica.

sanjaj marele

pre 18 godina

ma moze tadic, a i putin zejdno s njim, da budu i za pet entiteta, i sedamnaest, i stopedeset, ali tako biti nece... osim u slobinim i kostunjicinim snovima...

Jani

pre 18 godina

Samo G. Putin je povukao rusku vojsku sa Kosova, mozda zato sto nisu mogli da jedu americke konzerve.
Tadic moze da trazi prava za srbe na Kosovo koliko prizna prava albanaca u Srbiji.
Ciao!
Jani

Alban Berisha, Peje

pre 18 godina

Ipak to su srpska posla, ali Rusi bice protiv sve dok se njima ne ponudi novac za penzije, pa posle ce da lete par MIG-ova, kao pretnja, A posle kao tada `99 Ivanov- Olbrajt u Moskovskom Pozoristu.Vec vidjeno.

snebirozo

pre 18 godina

Bravo Tadiću,samo tako.Alimimoramo da imamo u vidu kako se nažalost ponaša Rusija,uvek naša velika uzdanica,a još veće razočarenje.Ta Rusija davne l9l5.godine,nije prstom mrdnula kada je u njenom susdstvu Turska masakrirala jermenski narod.Narod pravoslavni.Toj braći rusi ruku pomoći nisu pružili.Zato sve što rusi kažu treba primiti sa velikom,velikom rezervom.Velike sile uvek postupaju u skladu sa svojim interesima,bez mnogo emocija,pozivanja na slavnu prošlost i druge danas očigledno tričarije.A mi bez toga ne možemo.Plašim se da oni koji su nas gurnuli nedavno u jedan nepotreban rat,razorili i rasturili zemlju,opet ne budu uticajni u utvrdjivanju platforme za pregovore.A svakim danom su sve glasniji umesto da su u mišijoj rupi i jednom zaćute dok se njihovi doprinosi ovakvom položaju Srbije bar malo ne zaborave.

Analysis-Paralysis

pre 18 godina

Srpska politika na Balkanu se nije promjenila jos od Balkanskih ratova. Umjesto pro-europske orjentacije, ljudskih prava i tolerancije, Srbija i dalje bazira svoju balkansku politiku na prijetnjama novim etnickim ciscenjem, promjenom granica i podjelom tudje zemlje...pri tom se Srbija ne libi traziti ponovo od velikih sila da se konfontiraju u ime ove retrogradne srpske politike. Rusja je vec jednom usla u nezeljeni rat zbog agresivosti Srba na Balkanu...na srecu cini se da Rusija nece vise nikada ponoviti tu gresku...
Srbi jednostavno moraju da nauce da etnicko ciscenje, historijske falsifikacije (900,000 izbjeglica postade 30,000), progoni, ratni zlocini, jednostavno nemaju mjesta u 21. stoljecu i da sa takvom politikom i jednio zbog takve politike Srbija nastavlja da gubi. Ne urazumi li se Srbija uskoro, nikakav Moskovski patrijarh nece zaustaviti ni Kosovo ni Vojvodinu a mozda ni Presevo i Sandzak.

INTEGRITY

pre 18 godina

Ma kud da se okrenete vi srbi biste po jedan entitet, gde hocete entitet sa 5% srba, onda dajte entitet Madjarima, Bosnjacima, Albancima , Rumunima, Hrvatima, Slovacima pa i Romima itd itd posto ste tako entiteticni, Nema povratka pre 1999, nema podele Kosova, nema spajanja sa Albanijom, zao nam je ali dajte vi entitete (delite ih kao etikete). Kosova ima 10,887 km² i toliko mora da bude.

Blerim, Pr

pre 18 godina

Kao prvo, nisu sa Kosova proterani 200.000 srba nego nesto vise od 80.000. nemojmo sad uljuciti tu i delu vojsku i policiju koji su bili tu. Kao drugo, sa Kosova nisu bila izbacena 300,000 Albanaca nego vise od 1 milion. Ovaj Putin nema pojma sta prica. Zar Srbija bas misli da je dobro imati iza sebe coveka poput Putina?

Tacka Prevare

pre 18 godina

Slazem se sa gospodinom Tadicem ali nazalost Kostunica, po svemu sudeci, ne zeli da cuje nijedan predlog predsednika Srbije ali zato zdusno slusa SRS i SPS, cak i prihvata njihov predlog za referendum koji je cisto gubljenje para i vremena. Dok ova rezolucija ne predstavlja nista novo sem starih fraza i floskula.

Dusan

pre 18 godina

Moskva ce pokazati agresivniji stav prema Vasingtonu i Evropi dokle ne dobije par milijardi $,a posle pustice Srbe niz vodu.Uvek su ostavljali na cedilu Srbe,osim sto su nas naoruzavali da ratujemo za njihove interese po potrebi.

Zoran

pre 18 godina

Mislim da ce u predstojecim pregovorima biti daleko veca bitka medju nasim pregovaracima nego izmedju srpske i albanske strane. Antagonizam izmedju DS-a i DSS-a je ogroman i u ovom vaznom trenutku tuzan i degutantan. Tadic i Kostunica ce se takmiciti i utrkivati u medjusobnim kritikama i soljenju pameti. Treba ce nam svima jak stomak da progutamo jos jednu odvratnu pilulu u domacoj i stranoj izradi. Steta, moglo je bolje.

zabrinuti

pre 18 godina

Pregledao sam sve ruske novine on-line i nigde nisam zapazio ni redak o poseti Tadica i sastanku sa Putinom.
Zakljucak izvucite sami.

Bankar Toronto

pre 18 godina

Rusija je sa nama tu je i Kina, Amerika bjezi od Kosovkog problema ili tacnije receno polako prelazi na nasu stranu (Bob Doll samo sto nije umro), EU je previse komplikovana da bi imala neki stav "za odliku", medjunarodno pravo na nasoj strani,...
Dobicemo vise od 35% Kosiva a i osatlih 65% koji ce biti "uslovno nezavistan" ce morati da placata porez Srbiji.
Boze Pravde!!!

Sara

pre 18 godina

Podrzavam ideju o dva entiteta. Nije bitno da li je za isto jedan Dobrica ili jedan Cedomir. To je zaista u ovom casu najrealnije i najmanje bolno resenje za nas Srbe.Zato samo napred ma koliko bilo pesimizma i defetizma u nama i oko nas.

Iz okoline

pre 18 godina

Pa imamo napretka. Od odbrane prava nealbanaca na Kosovu, Tadic ide na dva entiteta. Sada je vreme da njega pitam: Sta je sa drugima?
Necu cekati na odgovor jer znam da poslepodne on ce ici na drugu verziju (primera radi): na varijantu odbrane prava dva naroda, ili naroda i nacionalnosti. Boli me glava od takvih jevtinih preokreta u srpskoj politici. To lici na blalblaa, jer Ja necu da cujem druge....

brax

pre 18 godina

U redu je sto gos. Tadic pokusava naci rjesenje za kosovski problem,al jednu ne mogu nikako da svatim kako on kaze dva entiteta na kosovo ,zar srbi su entitet na kosovu koj cine samo 5% stanovnistva,srbi na kosovu su manjina isto kao i egiptiani,goranci,bosanci, hrvati i drugih koj tamo zive.poz.

D.Savic,Paris

pre 18 godina

Ono na sta Srbija treba da ide u vezi Kosmeta je sledece:
1.Da se Kosmet podeli,Srbima ne ispod 20% racunajuci oblasti oko manastira
2.Ostatak Kosmeta da se da ALnacima a u zamenu za nezavisnost da se Srbiji oproste dugovanja i obeca brz pristup u EU.
3.Da se uz to Srbima u RS priznaju ista prava kao i ALbancima na Kosmetu,dakle pravo na nezavisnost.Samo to Srbi mogu da progutaju,da su za gubitak Kosmeta dobili oprost dugova i RS.Da jednom zaokruzimo nase teritorije pa idemo dalje.

Realista

pre 18 godina

Konacno pravi predlog: podela Kosova. Dosta vise glumljenja tzv multietnicnosti. U srpskom i albanskom medjusobnom jeziku ta rec vec dugo ne postoji. Albanci koji ovde polemisu da nam "samo multieticko Kosovo treba" (ali ne i "multietnicka Srbija") mozda treba da sa malo vise realizma a manje propagande gledaju na ovaj predlog.

Mustafa Hoxha

pre 18 godina

Normalno je da je u diplomatiji potrebna eskivaza, permuktacija fiskultura reci, i td. ali je iznenadjujuce da Predsednik jedne svetske velesile, kao sto je Putin LAZE pred ocima i pred licem celoga sveta.
Pitam se od kuda njemu pravo da sa 800.000 prognjanih Albanaca sa Kosova preko granice, taj broj reducira na "300.000" i da pritom cini jos jednu tesku laz, tj. "da je sa Kosova poganjano 200.000 Srba".
Dakle, g. Putinu, narod je odavno rekaoa:"u lazima su kratke noge", pa tako i vasa laza je gola golcata. Naime, Srbija je progonila preko 800.000 Albanaca peko granice, sto u Albaniju, sto u Makedoniju, a Albanci nisu proganjali nijednog jedinog Srbina, jer su Srbi samoizbegle kada su Albanci bili van kosova, tako da oni, Albanci nisu mogli ni da im pozelje sretan put.
Sucuvajte ugljed te velike zemlje g. Putinu, jer sada, koliko ja aznam niste vise moskovski taksista.
M.H. 15. novembar 2005.

ruzica

pre 18 godina

Citajuci samo naslove vesti dizhe mi se kosa na glavi.Predsednik u razgovoru sa Putinom pominje podelu Kosova....druga vest- premijer i ostala bratija u skupshtini usvojili rezoluciju u kojoj nema govora o podeli Kosova.Pa dragi moji zemljaci, sta vi to delite ili ne delite?? Da li postoji popis o tome koliko Srba je ostalo na Kosovu?? Pa sve i da ih je vishe ostalo, vi sa vashim rezolucijama pokushavate shta? Da zadrzhite Kosovo? A kako??? Jel ce to Kostunica da posalje svoju machku i machice da ga brane??? Ja svoje dete ne dam!!! Drugovi dragi, ratujte sami.

vladan

pre 18 godina

Zasto neko nije ovom Tadicu kohabitacionom pre odlaska u Rusiju objasnio da je jedan od aksioma, na kojima ce se pregovori zasnivati, da nema podele Kosova?
Kako ovo zaudara na "cika Dobricinu" kuhinju - kao da ideje tog zlog starca nisu Srbiji vec donele previse i nesrece i sramote.

Nenad

pre 18 godina

Mislim da ljudi previse gledaju u proslosti da stvari sada nisu kao sto su bile '99 godine.Rusija je sigurno zainteresovana za problem Kosova jer preko SCG ona ima takodje izlaz na more i tako je njen interes dvostruk.
Jos na primeru Ukrajine moglo se videti da Rudsija vise nije po strani i da igra veoma vaznu ulogu u medjunarodnim odnosima.Takodje Rusija ima veoma slican problem sa Cecenijom i zelece ovom prilikom da pokaze svoj stav i pristup a samim tim i posalje jasnu poruku celom svetu.
Takodje Americi je potrebna Ruska "neutralnost" prema akcijama koje sprovodi na bliskom istoku tako da ce i njihov stav biti izmenjen.
Na zalost mislim da narodi na ovom prostoru jos jednom propustaju sansu da se sami medju sobom dogovore o uredjenju medjusobnih odnosa a ne preko posrednika.
I samo da podsetim da je 50% Srba proterano sa Kosova a da je zbog manjeg procenta Albanaca NATO intervenisao.
Verujem da ce pregovori biti veoma slozeni i da ce kompromis obe strane biti neizbezan.

Pitam se kakva ce nam biti nova) zastava?

pre 18 godina

A ja mislio da samo Milosevicev rezim moze da smisli ovakve price? Pa, evo Tadic i Putin su jos bolji od toga. Tadicu, ako je 200 hiljada pobeglo, a 100,000 i vise su jos na Kosovu, pa koliko Srba brate su ziveli na Kosovu onda? A Putin je verovatno bio zauzet tih dana, pa je prestao citati novine, pa je valjda stigao samo do brojke kad su samo 300,000 Albanaca bili proterani. Inace, ne znam kako ovo da razumem i protumacim. I kad vec dvojica brinu tolko mnogo o svetoj srpskoj zemlji, otkud odjednom ova genijalna ideja da se Kosovo "odvoji" na dva entiteta. Sta to bi? Da ne bi mozda oni prejudikiraju ili znaju (nezavisni) buduci status Kosova, i hoce da uzmu barem onoliko koliko mogu. I nemojmo da se zavaramo, bice onako kako ne "majka" Rusija rekla, nego "maceha" Amerika. Normalno, nekom majka, nekom maceha. Idemo dalje.

No Name

pre 18 godina

200 godina, jos od Karadjordja, cekamo pomoc Rusije, i jos nista niti ce ikada biti. Bolje i da nam ne pomazu, gore za nas njima uvek bolje.

Bosko Hercegovic

pre 18 godina

Dakle entitet za Srbe na Kosovu i podjela Bosne je minimum koji trazi Tadic.
Vidi se da Milosevicev duh promjena granica, etnickih ciscenja i komadanja tudje zemlje i dalje kruzi nad srbijom.
Komsije Srbi, shvatite vec jednom da nema dobra na tudjoj muci i nesreci. Nece Srbiji svanuti ako ukrade pola Bosne iz koje je protjerano vecinsko Bosnjaco i Hrvatsko stanovnistvo i iz koje su izbrisana groblja, dzamije...
Pa vama Srbima niko ne uskracuje pravo na domovinu - imate svoju Srbiju i posvetite se njoj, ostavite vise Bosnu i ostale na miru.
Pa kako to mozete djeliti Bosnu i Kosovo a da ne podjelite i samu RS, pa onda Vojvodinu, Sandzak, Presevo...
Nemojte zeliti drugima ono sto ne zelite sami sebi. Imate svoju zemlju, svoju Srbiju i sta jos preko toga hocete. pa dosta vise te mitologije.

Slim Shady

pre 18 godina

Nema veceg pesimizma, defetizma i kritizerstva medju "komentatorima" nego kada se govori o Kosovu. Te kriv je Kostunica, pa Dobrica, Akademija, SPC, vojska, a sada i Tadic. Po stoti put kazem, to pisu oni koji nikada nisu stavili nogu na Kosovo Polje niti usli u Gracanicu. SAMI SRBI NECE KOSOVO PA GA NECE NI IMATI. A tako i treba. A sto se Rusa tice, ko zna sta oni igraju, tako da mozda i mozemo da profitiramo, mada i ja sumnjam.
Onima sto se zale da Srbija igra na dve karte kazem: TREBA DA IGRA I NA PET, AKO MOZE. Pa, ovakva Srbija, bez CG, je iste velicine kao i 1914. Sto, da Pasic mozda nije igrao samo na jednu kartu? Koliko sam ja citao, on je gledao kako da pusti i Austrijsku policiju u Srbiju, da nas spase od rata, ali nije nasao nacina pored tvrdog kralja.
Zato svaka cast Tadicu, Vuku, Kostunici, bilo kome koji se trudi oko ove nazalost vec izgubljene bitke. Makar nesto pokusavaju, koliko god krompir bio vruc, umesto da sede i preko kompjutera dele beznacajne savete.

PEDJA

pre 18 godina

Ja od Rusa volim samo Rusku salatu. Od toga da nas Ameri napadnu je jedino gore da nas Rusi brane.
Kad ćemo već jednom da se otkačimo od Rusa i to zauvek. Ako to naši političari nisu još shvatili ili su glupi ili ne znaju šta rade. A lepo piše:" Ako te neko jednom predje, Bog ga ubio! Ako te taj isti po drugi put predje, Bog ubu i tebe i njega. A ako te taj isti i po treći put predje, Bog ubio tebe!" Pa koliko puta još treba Rusi da nas predju da bi razumeli skim imamo posla. Mnogo smo glupi i naivni.

Stole

pre 18 godina

"...čuvši da je sa je sa Kosova i Metohije izbeglo oko 200.000 Srba"... eto koliko je on upucen u kosovsku problematiku. Pa ovaj je gori od naseg gospodina "Neobavestenog"

Atenzzione

pre 18 godina

Pre svega,ne mislim da ce Kremlj svoje zube Amerikancima pokazati na primeru Kosova, upravo zbog Kavkaza, jer je to samo na prvi pogled slicna prica. Kavkaz kao regija je pre svega istorijski, demografski a ako hocete i politicki jedna sasvim druga stvar u odnosu na Kosovo. A sto se tice Lavrova i njegove navodne zelje da se problem Kosova resi u kakvu-takvu korist Srba, tu takodje nisam siguran, jer u ovom trenutku Kremlju je jako stalo da pokaze navodnu naklonost prema muslimanima.

Rastko Popovic

pre 18 godina

Jel' moze neko da zamisli da Jovica Stanisic postane predsednik Srbije?
E bas to se desilo u Rusiji sa Putinom.
I bez toga, muka mi je od Rusa i Rusije i od njihove "bratske brige".

Washington/Congress

pre 18 godina

Ukoliko Vasington/Moskva/Brisel hoce da imaju vise uticaja na Balkanu morace da grade strategijsko partnerstvo sa najvecom drzavom i najvecim narodom. Bolje da imaju dobre odnose sa 10 miliona Srba i Crnogoraca (SCG, BiH-RS) u dobro ogranizovanoj drzavi sa najjacom vojskom na Balkanu, nego sa 1.6 milona Albanaca u carstvu korupcije i kriminala - Kosovu. Takodje trebaju imati u vidu i sve vise uocljiviji sukob civilizacija (nazalost) izmedju Islama i Hriscanstva. Kome na Zapadu jos treba da se ojacava Islamska osovina: FBiH-Sandzak-Kosovo-Albanija-Turska-Islamski_svet, koja sa godinama prodire u samo drce Evrope? Naravno nikome - u Evropi, Americi i Rusiji. To je vec dovoljno razloga za to da se ne podrzava ikakva secesija KiM-a od Srbije. Izvesna autonomija da - pod uslovom da Albanci prihvate evropsku kulturu i nacin zivota.