Subota, 07.09.2019.

18:06

"Trotinet ludilo" se širi: Ko ima 'vaki Kawasaki? FOTO

Izvor: B92

"Trotinet ludilo" se širi: Ko ima 'vaki Kawasaki? FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

53 Komentari

Sortiraj po:

Ziva istina

pre 4 godine

@ (Kad vidim Hells Angels-e da voze elektricne trotinete, onda cu mozda i ja da kupim)

Ako ikad vidis Hels Ejndzelse da voze elektro trotinete, znaces tri stvari:
1. Vise ne diluju drogu
2. Voze se na casove folklora
3. Prevode bake preko ulice

Umetnost i fudbal

pre 4 godine

Leksa, iako moj privatni život nije tema, odgovoriću. Ja sam domac koji je sve u životu stekao sam na pošten način i bez ičije pomoći, učenjem, trudom i odricanjem kada je to bilo potrebno. Bog mi je dao dva oka, dve ruke i zdrav mozak, za početak sasvim dovoljno. E sad, uvek je lakše naći izgovor nego način. Pozdrav

Joca

pre 4 godine

Do eksplozije popularnosti trotineta je došlo zbog idiotskih američkih patentnih pravila. Segvej je u svakom pogledu bolje individualno sredstvo gradskog prevoza nego trotinet, ali je "Segway" patentirao dva paralelna točka. Dakle ne ono što bi moglo da bude predmet patentne zaštite (sistem pogona, mehanizam balansiranja, naziv ...) nego fizički princip. Striktno gledano, mogli bi da zabrane invalidska kolica kojima su dodatni točkići samo pomoćni. Ili građevinske "japanere". Uostalom, Kinezi su pokušali da "doakaju" ovom ograničenju upravo dodavanjem trećrg točkića inače potpuno nepotrebnog.
Kad nije išlo tako, konstruktori su se okrenuli trotinetima i redno postavljenim točkovima uz sve slabosti takvog pogona, naročito sa malim točkovima i pri relativno malim brzinama u kojima nije moguće računati na žiroskopski efekat kinetičke stabilnosti.
Po ko zna koji put, američka patentna pravila nisu upotrebljena da bi se zaštitio inovator, nego da bi se sprečilo masovno korišćenje sredstava individualnog transporta i u te svrhe koristio automibil (sa benzinskim i dizel motorom uglavnom).

E-amis

pre 4 godine

@Vladimr

Kako ti to sve prozimas.
Napravio celu filozofiju od tehnike i napretka.
Pa sve sto je covek ikada napravio je tu da mu sluzi.
Od lampe, telefona, kola sve do interneta na kome lupetas.
Sledeci put napisi komentar na pergamentu i posalji golubom da bi se osetio zivim.

turista

pre 4 godine

Vozili trotinete u Berlinu Lime I Voi. Nije jeftino, oko 15e sat vremena.
Tamo je zabranjeno voziti trotoarima i svi to postoju. Danju u Berlinu ima nesto saobracaja (kao u ponoc u Beogradu), tako da se trotineti malo voze, nije bas sigurno muvati se izmedju kola. Ali nocu u Berlinu na ulicama uopste nema automobila (pokoji taxi) I tad je raj za trotinete i omladinu na njima. Vetric pirka, zujis kroz grad siguran (nema ni dzeparosa), uzivancija.
Sto se tice voznje, nije nikakva mudrost. Po dobrom (glatkom) kolovozu, nema sanse da padnes. Pa to I mala deca voze - male trotinete na gurku :) . A I verujem da ako krenes da padas, blizu je zemlja, samo spustis nogu.

Decije bolesti

pre 4 godine

@Bager
Vozac sam automobila po Beogradu preko 15 god, skuter vozio davno, bajs vozim povremeno. Uzeo trotinet pre neki dan za po gradu.

Prednosti:
Ljudi u kolima besni, sviraju, stoje i nerviraju se. Ja obisao po gradu 20km i zavrsio sve bez muke i parkinga. Uneo ga sa sobom u dve zgrade i parkirao. Za po centru i za relativno kratke relacije je spas. Puni se za oko 4h.

Mane:
Veoma mali tockovi bez amortizacije znace da se svaka rupica i prelaz ozbiljno oseti. Ljudi vas ne cuju i ne primete pa morate stalno da zvonite.
Ne mozete bas uz neku ozbiljniju uzbrdicu (mada ja imam preko 90kg)
Ostali vozaci reaguju razlicito. Ja razmisljam kao vozac pa se i ponasam da me primete i ne radim nista da smetam previse.

Kao i svako prevozno sredstvo zavisi od onoga ko vozi. Dobra stvar za onoga ko je stalno po gradu, al morate dobro da pazite u saobracaju. Nije bas ni za ulicu ni za trotoar. Najbolje po nekoj uredjenoj biciklistickoj stazi.

Kad shvatimo da smo mi sami deo guzve onda cemo da trazimo vise ovakvih stvari i vise uredjenih staza. Ko je bio napolju zna da svi beze od automobila po gradu i kupuju e-bicikle i trotinete. Izgleda da mi prvo moramo da izlecimo nase decije bolesti jer nismo imali ni kola ni pare.

Biciklista

pre 4 godine

Ako u gradu treba preći 1km i za to koristimo automobil, on će potrošiti oko 200 puta više energije nego što bi potrošio čovek krećući se pešice. Meni lično taj odnos "200 puta" strašno bode oči. Mislm da je vožnja automobila kroz gusto naseljen grad majka svih rasipanja energije i prirodnih resursa. Zar ne bi bilo logično da postoji propis da u gradu za individualni prevoz sme da se koristi sredstvo koje ima snagu do maksimalnih 3x snage čovekovih mišića, dakle do 300W? Kada se klimatske promene još više zahuktaju, a čovečanstvo izvuče malo iz kandži automobilsko-naftnog kartela, verujem da će se se donositi takvi propisi. Stoga električni skuter ili električni bicikl i njihovih 200-300W snage vidim kao budućnost individualnog transporta u gradovima.

(Vrlo lako se dolazi do ove računice od "200 puta" -naime, može se reći da će automobil za sat vremena bilo kakve gradske vožnje potrošiti bar 2 litra goriva. Energetski sadržaj 1 litra je 36MJ, odnosno oko 10kWh. 2 litra goriva su 20kWh, znači motor automobila u proseku radi sa oko 20KW ukupne snage, a snaga čovekovih mišića je oko 100W, dakle njihov odnos je 200 puta.)

Trovach

pre 4 godine

Do posla imam oko 3,5 km i skoro svakodnevno idem biciklom. Supruga radi 100-tinjak metara dalje i ona ide elektricnom biciklom. Kolima idemo u slucaju loseg vremena, ili kada treba otici u kupovinu, preneti nesto teze...

r.a.t.m.

pre 4 godine

@ Vladimr, 8. septembar 2019 02:03)

Moraš prvo da razdvojiš e-trotinet od e-bicikla. E-trotinet je vozilo koje pokreće isključivo el. motor dok kod E-bicikla el. motor ti progresivno pomaže, ili prostim rečima što snažnije pritiskaš pedale toliko ti el. motor više snage isporučuje. I zašto bi korišćenje e-bicikla bilo odustajanje od svog integriteta i prihvatanje poraza? Možda neko hoće duže da vozi nego što vozi inače, da se penje po brdima negde gde nije mogao, možda je bolest nekog sprečila da se ponaša kao ranije...

Nikola

pre 4 godine

Trenutno sam u Kini i kupio sam el. trotinet za 200e. Max brzina 45kmh a domet 50km. Izuzetno je zanimljivo voziti se ulicama Guangzhou-a gde vam na prvi pogled saobracaj deluje kao opsti haos, dok ne skapirate da oni ustvari svi voze svoju voznju sa mnooogo razumevanja za ostale ucesnike u saobracaju. Ni jedan sudar, udes, cukanje nisam video za 10 dana. Infrastruktura odlicna, staze za bicikle i trotinete su sveprisutne al u istom nivou gde su trake za motorna vozila. Usteda vremena i novca za gorivo je znacajna. Metro postoji ali oduzme dosta vremena i snage sici popeti se, presedati itd. U svakom slucaju mislim da je nas temperament totalno drugaciji od njihovog, infrastruktura neprilagodljiva tako da ne planiram da stavljam glavu u torbu vozeci u BG ovo cudo.

Realista

pre 4 godine

Ovde komentare ostavljaju ljudi koji nemaju pojma ili su zadnji put vozili bicikl pre 25 godina pa se sad prisećaju kako je to bilo dok su bili mladi.
Vremena se menjaju, adopt or extinkt na vama je izbor.
Inače da pojasnim za e-bajseve, kod nas se 99% mogu nabaviti e-bajsevi koji se još zovu pedaleci, to vam je varijanta koja nema "gas", da bi bicikl kretao MORAJU da se vrte pedale, kad se pedale ne okreću bajs stane, baterija i motor su tu samo da pomognu i pri tome može se birati stepen pomoći, može čovek da podnese veći deo opterećenja a motor manji a može i naopačke uz još par odnosa opterećenja između ove dve krajnjosti.
Dakle još jednom da ponovim ako sednete na e-bajs i ne okrećete pedale nećete se pomeriti s mesta.
Ovo ima puno prednosti jer umesto 5-10 kilometara koliko bi prešli klasičnim biciklom ako niste baš u nekoj formi sa e-biciklom možete bez problema 25-30 kilometara (i nazad).
Najveći problem je njihova cena koja je u proseku 1500 evra za polovan e-bajs.

pavlaka

pre 4 godine

Za svakog postoji najbolje prevozno sredstvo. Trotinet je dobar za one koji prelaze manje razdaljine i žele da ga brzo i lako spakuju u gepek. Inače, mali točkići, problem sa ivičnjacima, prebrzo idu, na njima se stoji, nije dobro za kičmu i vene na nogama... Ja imam e-bike. Idem sa njim na posao i dobrim delom mi zamenjuje automobil. Ide kao moped, a nije moped, ide i kao bicikl, a opet nije baš ni bicikl. Da li se isplati? Finansijski teško. Ali pošto zdravlje nema cenu to malo rekreacije što mi donosi je veliki plus.
(Reaktor, 07. septembar 2019 22:38)

Mozda sam nakrivo nasadjen al gdje je rekreacija ako ti od recimo 3km pedalas samo 500m? Mozes reci da si se rekreatirao tek kad si svaki misic upotrijebio da bi stigao iz tacke A do tacke B. Protiv toga sam, moje misljenje.

Krivi su politicari, naravno

pre 4 godine

Sve je ovo posledica komprimovanja ljudskog mesa u velike gradove. Jos devedesetih je u Bg moglo da se vozi automobilom i da se parkira. Danas vise ne moze. Zato se spas trazi u ovim malim, nepotrebnim napravama. Vlast unisti fabriku u tvom mestu, natera te da se preselis u Bg, proda ti skup stan, i onda te natera da se vozis trotinetom. Umesto da vozis mecku u svom mestu.

rog

pre 4 godine

Jeste trosak sve dok kupis ali se ispati.
E sada drugo je u Srbiji sto je takva situacija pa ljudima ovo izgleda kao bajka.
(kiki, 07. septembar 2019 23:07)

Eh da im samo izgleda kao bajka to bilo dobro, vec kad te vide sa ebikeom na biciklistickoj stazi gledaju te popreko jer "varas". Pesaci hodaju po stazama i nece da se sklone iako im zvonis jer su tako u mogucnosti. I na kraju svake nedelje makar jednom pokusaju da mi maznu bajk vezan ispred posla. Sva sreca pa imam i alarm.

Milica

pre 4 godine

Električni trotinet je izraz slobode!

Kao i večina drugih pojava koje donose nezavisnost i slobodu - neće biti tolerisan. Kladim se, da će predstavnici vlasti (ne samo kod nas) doneti zakone i uredbe da bi suzbili širenje i upotrebu trotineta.

Low Key Lyesmith

pre 4 godine

@B, 7. septembar 2019 23:21
"ekoloski su, smanjuju guzvu, isplativi su itd"
Pa, baš i nisu. Ništa od toga. Bez obzira koliko zagovornici tvrdili da su ekološki, oni to zapravo nisu. Carbon footprint im definitivno nije nula, koriste se Li-ion baterije koje su sve osim eco-friendly, a tu je i činjenica da je glavni materijal korišćen u njihovoj izradi plastika. Dodamo li na sve to da gro struje koja se u svetu potorši nipošto nije clean, nema govora da su električni trotineti, skuteri i slično ekološki. Upitno je i koliko zaista smanjuju gužvu, budući da su namenjeni prevozu jedne osobe. A na temu isplativosti, ako koštaju u cenovnom rangu od cca. 400 do 1500 Eura (možda i više) i da tome trebamo dodati utrošak električne enrgije tokom perioda eksploatacije, upotreba javnog prevoza je i dalje znatno isplativija. Čak i po inflated cenama u Srbiji. Varijanta sa iznajmljivanjem, je još i skuplja. Stoji da su zabavni za vožnju, i da su u retkim situacijama čak i praktični, ali nisu nekakva alternativa automobilima - ili drugim prevoznim sredstvima - koju bismo trebali oberučke prihvatiti. Najgore od svega je što zaista jesu fad, i još jedna u nizu besmislenih i nepotrebnih manifestacija nečega što bi se stvarno moglo nazvati hipster mania. Svaki fad pre ili kasnije prođe...

*Nadam se da će komentar biti objavljen u celosti.

očigledno

pre 4 godine

interesantno je sa el. trotine pljuju ljudi koji nikad nisu probali... sve zapadne zemlje na koje hocemo da sw ugledamo, za koje kazemo da su uredene ih forsiraju max... ekoloski su, smanjuju guzvu, isplativi su itd. e sad uvek se nadje neko ko ce voziti neodgovorno i opasno kao i u ostalom sto se radi sa asolitno svakim prevoznim sredstvom, ali ne procitah nigde da se trazi zabrana automobila, motocikla ili gresim?! urediti zakonski identicno kao bicikle i to je to...
(B, 07. septembar 2019 23:21)

Jeste, organizuju se već bande na trotinetima u velikim gradovima...
Ljudi ih pljuju zato što su obične igračke koje koštaju papreno...

ja

pre 4 godine

Imam I elektricni mont bajk I trotinet.. Elektricni mont bajk je zakon I koristim ga vecinu vremena.. Ali ima I jednu manu.. Tezak je I glomazan.. Ja zivim na prvom spratu pa mi nije problem da ga spustim I vratim Ali sta neko ko zivi na visim spratovima a nema lift ili ne moze da stane.. Xiaomi trotinet je lagan I mozes da ga nosis gde hoces I kupio Sam ga jer kad odem negde na odmor ne mogu da nosim ebike jer nema teorije da stane u gepek dok trotinet lagano jer moze I da se preklopi.
Citam ovde kako nestabilan I te price.. Ja ga vozio po sumskim stazama gde ima milion kamenja bez problema,kazu brz.. Pa ide do 25 km/h I I ti dajes gas.. Moze I 5 na sat ako hoces.. Uzbrdice moze isto samo da nisu neke bas velike.. Ima I pro verzija sa kojom mozes uz svaku uzbrdicu.. Ta ima I dosta veci domet.
Sto vise ljudi treba da vozi I ebije I trotinet a sto manje one bucne motore I aute koji seju rak gde stignu!

Naki

pre 4 godine

Nisu se pojavili niotkuda toga je po zapadu bili jos pre 10 godina uglavom prouzvodio ue i tajvan onda su na scenu stupili kinezi i imas od svega i svacega ok su gradski bajs tipa ponike koga rasklopis i u gepek posle voznje bicikl je bicikl a trotinet je nula sa tockovima og 6 ili 7 coli osetis svaku rupu vozis po trotoaru eventualno po ulici gde nasi vozaci ne obracaju paznju ni na moticikle i skutere bio sam u dilemi sra da kupim u prolece ove godine izmedju skutera i e bajka i izbor je bio skuter

el bicikli je buducnost velegrada

pre 4 godine

e bicikli je ok sedis brate i vozis e trotinet veeeliki rizik nestabilan i jos stojis o malim tockovima necu ni da pisem samo cu da pitam koji ivicnjak ces da predjes a da nemoras da sidjes sa njega a e bajs sedis i sidjes sa njega kad stignes gde si krenuo ili kada se vratis kuci

Vladimr

pre 4 godine

Mnogo je jadno voziti bilo kakav elektricni bicikl ili jos gluplji deciji trotinet na dva mala tocka. Malo je reci koliko komicno izgledaju likovi u nekim japi odelima na tim trotinetićima kao neki retardi.
Voziti bicikl a ne okretati pedale i kao da te vuce neka baterija na punjenje je dozivljaj ravan piti pivo bez alkohola, kafu bez kofeina, pasulj bez rebaraca i dimljenog mesa ili gledati pornografiju umesto voditi ljubav sa voljenom osobom - jednom recju cist besmisao.
Proveo sam 20 godima vozesci se svaki dan biciklom na posao po svakakom vremenu. Na poslu sam imao mogucnost da se presvucem a i sa sobom uvek sam imao neku rezervnu garderibu i nista ne moze zameniti dozivljaj da si svojom snagom i svojom sposobnoscu savladao neku relaciju bila ona 1km ili 50km i to bez pomoci bulo kakvog "ortopedskog pomogala" u vidu litijumskih baterija.
Elektricni bickli i trotineti su pristanak da ste odustali od sebe i od svog integriteta i da ste prihvatili poraz kao svoju definitivnu zivotnu odrednicu.
Svaki dan sesti ili stajati na necemu sto te podseca da si porazen u zivotu je najdepresivniji momenat koji neko sebi moze da kupi novcem, pored takodjer jadne i bedne ideje da novcem pokusa kupi ljubav i pravu emociju.
Tacno se zna sta su u zivotu pravi dozivljaj a sta su surogati.
Kao sto Mek nije hrana tako ni e bajsevi i e troneti nisu ni zabava ni sport vec poraz integriteta.

Leksa

pre 4 godine

(Umetnost i fudbal, 7. septembar 2019 23:25)
Ima se moze se. Vidim beda u Srbiji, ljudi se ovde zale kako jedva krpe kraj sa krajem, ali ti imas sva moguca prevozna sredstva, sto nemaju ljudi ni u bogatijim drzavama EU. Jesi li ti izuzetak, ili sasvim prosecan Srbin?

marko

pre 4 godine

da je jeftino to na zapadu pa bas i nije.Svaki start 1 euro,pa minut od 17 do 19 centi...Automobili Smart ili Mini ima za 29centi minut.Trotinet je bas skup

Uh

pre 4 godine

El. trotineti su opasni ali mnogo zabavni za voziti. Ono sto mi kod klasicnih modela smeta to je nedostatak amortizera i nestabilnost. Dovoljno je da na momenat pustite jednu ruku sa upravljaca i mozete da osetite koliko ceo trotinet pocinje da reaguje na najmanji pokret druge ruke, uzasan osecaj. Sa druge strane jako su prakticni i uzivanje je vozikati se. Savetujem naocare i kacigu, i ne pustajte ruke :-)
(Bojan, 7. septembar 2019 22:47) #

Pobrkao si rolšue i trotinet - ili si video neki sirotinjski model iz 2000-te

Bojan

pre 4 godine

Bojane, da li ti je slučajno palo na pamet da ti zapravo neumeš da voziš trotinet. Sa 10 godina smo vozili ponike na zadnjem točku žmureći, danas mi savetuju ne pušta slučajno drugu ruku... (Umetnost i fudbal, 7. septembar 2019 23:25)

Ne, nije mi palo na pamet. Ne postoji "znati voziti trotinet". Stanes, gurnes se, das gas. A to o cemu pricam za nestabilnost i pustanje ruku, u to moze da se uveri svako ko proba. Bicikl i motor su 10 puta stabilniji od trotineta, toliko da mogu da se voze i bez ruku. A ti probaj na trotinetu da pustis obe ruke, pa se javi... kad te pokrpe iz zavoja da mozes da kucas po tastaturi hehe

dulens

pre 4 godine

Vozim el.bicikl devetu godinu.Litiumska baterija, sa jednim punjenjem pređem 50 km(naravno ne punim gasom).100 km-13 din.Isplatio sam ga za 2,5 sezone.Posle pete sezone menjao lit. bateriju (170 e.).prešao sam ukupno sa njim oko 50.000 km.

kiki

pre 4 godine

Evo ja imam e bike yamaha,ide do 30 km na sat,stvsrno dobra stvar i lako stignes od tacke a do tacke b .
Baterija mi traje 1,5 nedelja zavisi koliko predjem a puni se 2 sata.Bolje mi je nego da palim auto pa dok nadjem pareking pa tamo vamo,sa e bike sam vec stigao
Inace zivim u inostranstvu i ovde bas ljudi dosta voze i ne zale pare da ih kupe ,skoro sam video jenu biciklu 12000 kosta ,skupi jesu ali se isplate .Vozim je svaki dan,idem na po kisi ,snegu ima i svu potrebnu odecu i opremu.
Jeste trosak sve dok kupis ali se ispati.
E sada drugo je u Srbiji sto je takva situacija pa ljudima ovo izgleda kao bajka.

Umetnost i fudbal

pre 4 godine

Bojane, da li ti je slučajno palo na pamet da ti zapravo neumeš da voziš trotinet. Sa 10 godina smo vozili ponike na zadnjem točku žmureći, danas mi savetuju ne pušta slučajno drugu ruku. Kakve su to generacije danas. Inače, vozim e trotinet u BG od prošlog leta, prešao do sada 1680 km,bez ijednog incidenta. Poštujem sva pravila kao i kad vozim auto ili motor, imam oba.

B

pre 4 godine

interesantno je sa el. trotine pljuju ljudi koji nikad nisu probali... sve zapadne zemlje na koje hocemo da sw ugledamo, za koje kazemo da su uredene ih forsiraju max... ekoloski su, smanjuju guzvu, isplativi su itd. e sad uvek se nadje neko ko ce voziti neodgovorno i opasno kao i u ostalom sto se radi sa asolitno svakim prevoznim sredstvom, ali ne procitah nigde da se trazi zabrana automobila, motocikla ili gresim?! urediti zakonski identicno kao bicikle i to je to...

Reaktor

pre 4 godine

Za svakog postoji najbolje prevozno sredstvo. Trotinet je dobar za one koji prelaze manje razdaljine i žele da ga brzo i lako spakuju u gepek. Inače, mali točkići, problem sa ivičnjacima, prebrzo idu, na njima se stoji, nije dobro za kičmu i vene na nogama... Ja imam e-bike. Idem sa njim na posao i dobrim delom mi zamenjuje automobil. Ide kao moped, a nije moped, ide i kao bicikl, a opet nije baš ni bicikl. Da li se isplati? Finansijski teško. Ali pošto zdravlje nema cenu to malo rekreacije što mi donosi je veliki plus.

Bojan

pre 4 godine

El. trotineti su opasni ali mnogo zabavni za voziti. Ono sto mi kod klasicnih modela smeta to je nedostatak amortizera i nestabilnost. Dovoljno je da na momenat pustite jednu ruku sa upravljaca i mozete da osetite koliko ceo trotinet pocinje da reaguje na najmanji pokret druge ruke, uzasan osecaj. Sa druge strane jako su prakticni i uzivanje je vozikati se. Savetujem naocare i kacigu, i ne pustajte ruke :-)

Nix

pre 4 godine

Ovde samo sluze da obesni "mamini i tatini sinovi" gaze decu u pesackim zonama.
Zakonske regulative jos nema, jer bi morali da budu procesuirani i placaju kazne "mamini i tatini sinovi", koji jedini i mogu da priuste ovo.

Bager

pre 4 godine

Može li neko od vlasnika ovih naprava da nas malo uputi u način i isplativost korišćenja. Recimo, može li se voziti uzbrdo i koliko dugo, kako se snalaze na ulicama odnosno da li ih vozači automobila paze i slično.

Ahtung

pre 4 godine

Za te pare može čovek da kupi četvorotaktni moped od 50 cm ko zmaj, lap top, tablet, HD TV, stereo, i smartfon, i još da mu ostane za dobre gilje, nekoliko vrh maja, tri kutije kondoma, burek, sladoled, vutre ko salate, krempite i voćne karamele, i na sve to da povede devojku na zvedinu tekmu u LŠ, urolja se čestito bar tri puta i letuje jedno dve nedelje na Halkidikiju! Za*** me za brendirani trotinet!

hackerman

pre 4 godine

Najzad, cekamo ovo bar 10 godina da postane mainstream. Elektricni bicikli su prava stvar za efikasniji prevoz po gradu i smanjenje guzvi. Najveci problem je sad kako obezbediti posebne puteve za masovnu upotrebu elektricnih bicikala.

Srki

pre 4 godine

Jedva cekam da Grci krenu da iznajmljuju el.bicikle. Mopedi su im previse glasni, jurcaju na sve strane. Ovo kad zazivi Grcka ce biti jos bolja.

očigledno

pre 4 godine

Trotineti? El. Bicikli pre
(Srx, 07. septembar 2019 18:57)

Stvarno, sumnjam da bi ovaj malecki trotinet mogao da me izvuče uz neku uzbrdicu, što bi bicikl uspeo, a čak i ako ne bi, lakše je sa pedalama nego guranjem nogom, da ne pominjem da ne može da pređe preko kamenčića...

Swedenonline

pre 4 godine

U svakom većem gradu Švedske su prisutni i iznajmljuju se putem aplikacije. Uvek vidite gde ja najbliži raspoloživi na GPS baziranoj aplikaciji i koliko je baterije preostalo u njima. No, košta isto kao i javni gradski prevoz i sem hira za testirati ništa drugo ne može biti razlog za iznajmiti.

bla

pre 4 godine

Ovaj 500 izgleda totalno identicno kao xiaomi koji se prodaje vec godinama.. Ne bi me cudilo da ista stvar samo rebrendirano.. Ja vozim E-bike vec 2 godine I to je tako dobra stvar da auto vozim 90% manje nego pre.. I cudim se da ih uopste ne vidjam po mom gradu.. Svima San neki polovan AUDI ili BMW

bla

pre 4 godine

Ovaj 500 izgleda totalno identicno kao xiaomi koji se prodaje vec godinama.. Ne bi me cudilo da ista stvar samo rebrendirano.. Ja vozim E-bike vec 2 godine I to je tako dobra stvar da auto vozim 90% manje nego pre.. I cudim se da ih uopste ne vidjam po mom gradu.. Svima San neki polovan AUDI ili BMW

hackerman

pre 4 godine

Najzad, cekamo ovo bar 10 godina da postane mainstream. Elektricni bicikli su prava stvar za efikasniji prevoz po gradu i smanjenje guzvi. Najveci problem je sad kako obezbediti posebne puteve za masovnu upotrebu elektricnih bicikala.

Swedenonline

pre 4 godine

U svakom većem gradu Švedske su prisutni i iznajmljuju se putem aplikacije. Uvek vidite gde ja najbliži raspoloživi na GPS baziranoj aplikaciji i koliko je baterije preostalo u njima. No, košta isto kao i javni gradski prevoz i sem hira za testirati ništa drugo ne može biti razlog za iznajmiti.

Ahtung

pre 4 godine

Za te pare može čovek da kupi četvorotaktni moped od 50 cm ko zmaj, lap top, tablet, HD TV, stereo, i smartfon, i još da mu ostane za dobre gilje, nekoliko vrh maja, tri kutije kondoma, burek, sladoled, vutre ko salate, krempite i voćne karamele, i na sve to da povede devojku na zvedinu tekmu u LŠ, urolja se čestito bar tri puta i letuje jedno dve nedelje na Halkidikiju! Za*** me za brendirani trotinet!

Bojan

pre 4 godine

Bojane, da li ti je slučajno palo na pamet da ti zapravo neumeš da voziš trotinet. Sa 10 godina smo vozili ponike na zadnjem točku žmureći, danas mi savetuju ne pušta slučajno drugu ruku... (Umetnost i fudbal, 7. septembar 2019 23:25)

Ne, nije mi palo na pamet. Ne postoji "znati voziti trotinet". Stanes, gurnes se, das gas. A to o cemu pricam za nestabilnost i pustanje ruku, u to moze da se uveri svako ko proba. Bicikl i motor su 10 puta stabilniji od trotineta, toliko da mogu da se voze i bez ruku. A ti probaj na trotinetu da pustis obe ruke, pa se javi... kad te pokrpe iz zavoja da mozes da kucas po tastaturi hehe

dulens

pre 4 godine

Vozim el.bicikl devetu godinu.Litiumska baterija, sa jednim punjenjem pređem 50 km(naravno ne punim gasom).100 km-13 din.Isplatio sam ga za 2,5 sezone.Posle pete sezone menjao lit. bateriju (170 e.).prešao sam ukupno sa njim oko 50.000 km.

kiki

pre 4 godine

Evo ja imam e bike yamaha,ide do 30 km na sat,stvsrno dobra stvar i lako stignes od tacke a do tacke b .
Baterija mi traje 1,5 nedelja zavisi koliko predjem a puni se 2 sata.Bolje mi je nego da palim auto pa dok nadjem pareking pa tamo vamo,sa e bike sam vec stigao
Inace zivim u inostranstvu i ovde bas ljudi dosta voze i ne zale pare da ih kupe ,skoro sam video jenu biciklu 12000 kosta ,skupi jesu ali se isplate .Vozim je svaki dan,idem na po kisi ,snegu ima i svu potrebnu odecu i opremu.
Jeste trosak sve dok kupis ali se ispati.
E sada drugo je u Srbiji sto je takva situacija pa ljudima ovo izgleda kao bajka.

očigledno

pre 4 godine

Trotineti? El. Bicikli pre
(Srx, 07. septembar 2019 18:57)

Stvarno, sumnjam da bi ovaj malecki trotinet mogao da me izvuče uz neku uzbrdicu, što bi bicikl uspeo, a čak i ako ne bi, lakše je sa pedalama nego guranjem nogom, da ne pominjem da ne može da pređe preko kamenčića...

marko

pre 4 godine

da je jeftino to na zapadu pa bas i nije.Svaki start 1 euro,pa minut od 17 do 19 centi...Automobili Smart ili Mini ima za 29centi minut.Trotinet je bas skup

Srki

pre 4 godine

Jedva cekam da Grci krenu da iznajmljuju el.bicikle. Mopedi su im previse glasni, jurcaju na sve strane. Ovo kad zazivi Grcka ce biti jos bolja.

Reaktor

pre 4 godine

Za svakog postoji najbolje prevozno sredstvo. Trotinet je dobar za one koji prelaze manje razdaljine i žele da ga brzo i lako spakuju u gepek. Inače, mali točkići, problem sa ivičnjacima, prebrzo idu, na njima se stoji, nije dobro za kičmu i vene na nogama... Ja imam e-bike. Idem sa njim na posao i dobrim delom mi zamenjuje automobil. Ide kao moped, a nije moped, ide i kao bicikl, a opet nije baš ni bicikl. Da li se isplati? Finansijski teško. Ali pošto zdravlje nema cenu to malo rekreacije što mi donosi je veliki plus.

Bager

pre 4 godine

Može li neko od vlasnika ovih naprava da nas malo uputi u način i isplativost korišćenja. Recimo, može li se voziti uzbrdo i koliko dugo, kako se snalaze na ulicama odnosno da li ih vozači automobila paze i slično.

Umetnost i fudbal

pre 4 godine

Bojane, da li ti je slučajno palo na pamet da ti zapravo neumeš da voziš trotinet. Sa 10 godina smo vozili ponike na zadnjem točku žmureći, danas mi savetuju ne pušta slučajno drugu ruku. Kakve su to generacije danas. Inače, vozim e trotinet u BG od prošlog leta, prešao do sada 1680 km,bez ijednog incidenta. Poštujem sva pravila kao i kad vozim auto ili motor, imam oba.

B

pre 4 godine

interesantno je sa el. trotine pljuju ljudi koji nikad nisu probali... sve zapadne zemlje na koje hocemo da sw ugledamo, za koje kazemo da su uredene ih forsiraju max... ekoloski su, smanjuju guzvu, isplativi su itd. e sad uvek se nadje neko ko ce voziti neodgovorno i opasno kao i u ostalom sto se radi sa asolitno svakim prevoznim sredstvom, ali ne procitah nigde da se trazi zabrana automobila, motocikla ili gresim?! urediti zakonski identicno kao bicikle i to je to...

Bojan

pre 4 godine

El. trotineti su opasni ali mnogo zabavni za voziti. Ono sto mi kod klasicnih modela smeta to je nedostatak amortizera i nestabilnost. Dovoljno je da na momenat pustite jednu ruku sa upravljaca i mozete da osetite koliko ceo trotinet pocinje da reaguje na najmanji pokret druge ruke, uzasan osecaj. Sa druge strane jako su prakticni i uzivanje je vozikati se. Savetujem naocare i kacigu, i ne pustajte ruke :-)

Nix

pre 4 godine

Ovde samo sluze da obesni "mamini i tatini sinovi" gaze decu u pesackim zonama.
Zakonske regulative jos nema, jer bi morali da budu procesuirani i placaju kazne "mamini i tatini sinovi", koji jedini i mogu da priuste ovo.

Krivi su politicari, naravno

pre 4 godine

Sve je ovo posledica komprimovanja ljudskog mesa u velike gradove. Jos devedesetih je u Bg moglo da se vozi automobilom i da se parkira. Danas vise ne moze. Zato se spas trazi u ovim malim, nepotrebnim napravama. Vlast unisti fabriku u tvom mestu, natera te da se preselis u Bg, proda ti skup stan, i onda te natera da se vozis trotinetom. Umesto da vozis mecku u svom mestu.

pavlaka

pre 4 godine

Za svakog postoji najbolje prevozno sredstvo. Trotinet je dobar za one koji prelaze manje razdaljine i žele da ga brzo i lako spakuju u gepek. Inače, mali točkići, problem sa ivičnjacima, prebrzo idu, na njima se stoji, nije dobro za kičmu i vene na nogama... Ja imam e-bike. Idem sa njim na posao i dobrim delom mi zamenjuje automobil. Ide kao moped, a nije moped, ide i kao bicikl, a opet nije baš ni bicikl. Da li se isplati? Finansijski teško. Ali pošto zdravlje nema cenu to malo rekreacije što mi donosi je veliki plus.
(Reaktor, 07. septembar 2019 22:38)

Mozda sam nakrivo nasadjen al gdje je rekreacija ako ti od recimo 3km pedalas samo 500m? Mozes reci da si se rekreatirao tek kad si svaki misic upotrijebio da bi stigao iz tacke A do tacke B. Protiv toga sam, moje misljenje.

Vladimr

pre 4 godine

Mnogo je jadno voziti bilo kakav elektricni bicikl ili jos gluplji deciji trotinet na dva mala tocka. Malo je reci koliko komicno izgledaju likovi u nekim japi odelima na tim trotinetićima kao neki retardi.
Voziti bicikl a ne okretati pedale i kao da te vuce neka baterija na punjenje je dozivljaj ravan piti pivo bez alkohola, kafu bez kofeina, pasulj bez rebaraca i dimljenog mesa ili gledati pornografiju umesto voditi ljubav sa voljenom osobom - jednom recju cist besmisao.
Proveo sam 20 godima vozesci se svaki dan biciklom na posao po svakakom vremenu. Na poslu sam imao mogucnost da se presvucem a i sa sobom uvek sam imao neku rezervnu garderibu i nista ne moze zameniti dozivljaj da si svojom snagom i svojom sposobnoscu savladao neku relaciju bila ona 1km ili 50km i to bez pomoci bulo kakvog "ortopedskog pomogala" u vidu litijumskih baterija.
Elektricni bickli i trotineti su pristanak da ste odustali od sebe i od svog integriteta i da ste prihvatili poraz kao svoju definitivnu zivotnu odrednicu.
Svaki dan sesti ili stajati na necemu sto te podseca da si porazen u zivotu je najdepresivniji momenat koji neko sebi moze da kupi novcem, pored takodjer jadne i bedne ideje da novcem pokusa kupi ljubav i pravu emociju.
Tacno se zna sta su u zivotu pravi dozivljaj a sta su surogati.
Kao sto Mek nije hrana tako ni e bajsevi i e troneti nisu ni zabava ni sport vec poraz integriteta.

Milica

pre 4 godine

Električni trotinet je izraz slobode!

Kao i večina drugih pojava koje donose nezavisnost i slobodu - neće biti tolerisan. Kladim se, da će predstavnici vlasti (ne samo kod nas) doneti zakone i uredbe da bi suzbili širenje i upotrebu trotineta.

ja

pre 4 godine

Imam I elektricni mont bajk I trotinet.. Elektricni mont bajk je zakon I koristim ga vecinu vremena.. Ali ima I jednu manu.. Tezak je I glomazan.. Ja zivim na prvom spratu pa mi nije problem da ga spustim I vratim Ali sta neko ko zivi na visim spratovima a nema lift ili ne moze da stane.. Xiaomi trotinet je lagan I mozes da ga nosis gde hoces I kupio Sam ga jer kad odem negde na odmor ne mogu da nosim ebike jer nema teorije da stane u gepek dok trotinet lagano jer moze I da se preklopi.
Citam ovde kako nestabilan I te price.. Ja ga vozio po sumskim stazama gde ima milion kamenja bez problema,kazu brz.. Pa ide do 25 km/h I I ti dajes gas.. Moze I 5 na sat ako hoces.. Uzbrdice moze isto samo da nisu neke bas velike.. Ima I pro verzija sa kojom mozes uz svaku uzbrdicu.. Ta ima I dosta veci domet.
Sto vise ljudi treba da vozi I ebije I trotinet a sto manje one bucne motore I aute koji seju rak gde stignu!

Low Key Lyesmith

pre 4 godine

@B, 7. septembar 2019 23:21
"ekoloski su, smanjuju guzvu, isplativi su itd"
Pa, baš i nisu. Ništa od toga. Bez obzira koliko zagovornici tvrdili da su ekološki, oni to zapravo nisu. Carbon footprint im definitivno nije nula, koriste se Li-ion baterije koje su sve osim eco-friendly, a tu je i činjenica da je glavni materijal korišćen u njihovoj izradi plastika. Dodamo li na sve to da gro struje koja se u svetu potorši nipošto nije clean, nema govora da su električni trotineti, skuteri i slično ekološki. Upitno je i koliko zaista smanjuju gužvu, budući da su namenjeni prevozu jedne osobe. A na temu isplativosti, ako koštaju u cenovnom rangu od cca. 400 do 1500 Eura (možda i više) i da tome trebamo dodati utrošak električne enrgije tokom perioda eksploatacije, upotreba javnog prevoza je i dalje znatno isplativija. Čak i po inflated cenama u Srbiji. Varijanta sa iznajmljivanjem, je još i skuplja. Stoji da su zabavni za vožnju, i da su u retkim situacijama čak i praktični, ali nisu nekakva alternativa automobilima - ili drugim prevoznim sredstvima - koju bismo trebali oberučke prihvatiti. Najgore od svega je što zaista jesu fad, i još jedna u nizu besmislenih i nepotrebnih manifestacija nečega što bi se stvarno moglo nazvati hipster mania. Svaki fad pre ili kasnije prođe...

*Nadam se da će komentar biti objavljen u celosti.

rog

pre 4 godine

Jeste trosak sve dok kupis ali se ispati.
E sada drugo je u Srbiji sto je takva situacija pa ljudima ovo izgleda kao bajka.
(kiki, 07. septembar 2019 23:07)

Eh da im samo izgleda kao bajka to bilo dobro, vec kad te vide sa ebikeom na biciklistickoj stazi gledaju te popreko jer "varas". Pesaci hodaju po stazama i nece da se sklone iako im zvonis jer su tako u mogucnosti. I na kraju svake nedelje makar jednom pokusaju da mi maznu bajk vezan ispred posla. Sva sreca pa imam i alarm.

Uh

pre 4 godine

El. trotineti su opasni ali mnogo zabavni za voziti. Ono sto mi kod klasicnih modela smeta to je nedostatak amortizera i nestabilnost. Dovoljno je da na momenat pustite jednu ruku sa upravljaca i mozete da osetite koliko ceo trotinet pocinje da reaguje na najmanji pokret druge ruke, uzasan osecaj. Sa druge strane jako su prakticni i uzivanje je vozikati se. Savetujem naocare i kacigu, i ne pustajte ruke :-)
(Bojan, 7. septembar 2019 22:47) #

Pobrkao si rolšue i trotinet - ili si video neki sirotinjski model iz 2000-te

očigledno

pre 4 godine

interesantno je sa el. trotine pljuju ljudi koji nikad nisu probali... sve zapadne zemlje na koje hocemo da sw ugledamo, za koje kazemo da su uredene ih forsiraju max... ekoloski su, smanjuju guzvu, isplativi su itd. e sad uvek se nadje neko ko ce voziti neodgovorno i opasno kao i u ostalom sto se radi sa asolitno svakim prevoznim sredstvom, ali ne procitah nigde da se trazi zabrana automobila, motocikla ili gresim?! urediti zakonski identicno kao bicikle i to je to...
(B, 07. septembar 2019 23:21)

Jeste, organizuju se već bande na trotinetima u velikim gradovima...
Ljudi ih pljuju zato što su obične igračke koje koštaju papreno...

Ziva istina

pre 4 godine

@ (Kad vidim Hells Angels-e da voze elektricne trotinete, onda cu mozda i ja da kupim)

Ako ikad vidis Hels Ejndzelse da voze elektro trotinete, znaces tri stvari:
1. Vise ne diluju drogu
2. Voze se na casove folklora
3. Prevode bake preko ulice

Umetnost i fudbal

pre 4 godine

Leksa, iako moj privatni život nije tema, odgovoriću. Ja sam domac koji je sve u životu stekao sam na pošten način i bez ičije pomoći, učenjem, trudom i odricanjem kada je to bilo potrebno. Bog mi je dao dva oka, dve ruke i zdrav mozak, za početak sasvim dovoljno. E sad, uvek je lakše naći izgovor nego način. Pozdrav

Decije bolesti

pre 4 godine

@Bager
Vozac sam automobila po Beogradu preko 15 god, skuter vozio davno, bajs vozim povremeno. Uzeo trotinet pre neki dan za po gradu.

Prednosti:
Ljudi u kolima besni, sviraju, stoje i nerviraju se. Ja obisao po gradu 20km i zavrsio sve bez muke i parkinga. Uneo ga sa sobom u dve zgrade i parkirao. Za po centru i za relativno kratke relacije je spas. Puni se za oko 4h.

Mane:
Veoma mali tockovi bez amortizacije znace da se svaka rupica i prelaz ozbiljno oseti. Ljudi vas ne cuju i ne primete pa morate stalno da zvonite.
Ne mozete bas uz neku ozbiljniju uzbrdicu (mada ja imam preko 90kg)
Ostali vozaci reaguju razlicito. Ja razmisljam kao vozac pa se i ponasam da me primete i ne radim nista da smetam previse.

Kao i svako prevozno sredstvo zavisi od onoga ko vozi. Dobra stvar za onoga ko je stalno po gradu, al morate dobro da pazite u saobracaju. Nije bas ni za ulicu ni za trotoar. Najbolje po nekoj uredjenoj biciklistickoj stazi.

Kad shvatimo da smo mi sami deo guzve onda cemo da trazimo vise ovakvih stvari i vise uredjenih staza. Ko je bio napolju zna da svi beze od automobila po gradu i kupuju e-bicikle i trotinete. Izgleda da mi prvo moramo da izlecimo nase decije bolesti jer nismo imali ni kola ni pare.

Leksa

pre 4 godine

(Umetnost i fudbal, 7. septembar 2019 23:25)
Ima se moze se. Vidim beda u Srbiji, ljudi se ovde zale kako jedva krpe kraj sa krajem, ali ti imas sva moguca prevozna sredstva, sto nemaju ljudi ni u bogatijim drzavama EU. Jesi li ti izuzetak, ili sasvim prosecan Srbin?

el bicikli je buducnost velegrada

pre 4 godine

e bicikli je ok sedis brate i vozis e trotinet veeeliki rizik nestabilan i jos stojis o malim tockovima necu ni da pisem samo cu da pitam koji ivicnjak ces da predjes a da nemoras da sidjes sa njega a e bajs sedis i sidjes sa njega kad stignes gde si krenuo ili kada se vratis kuci

Realista

pre 4 godine

Ovde komentare ostavljaju ljudi koji nemaju pojma ili su zadnji put vozili bicikl pre 25 godina pa se sad prisećaju kako je to bilo dok su bili mladi.
Vremena se menjaju, adopt or extinkt na vama je izbor.
Inače da pojasnim za e-bajseve, kod nas se 99% mogu nabaviti e-bajsevi koji se još zovu pedaleci, to vam je varijanta koja nema "gas", da bi bicikl kretao MORAJU da se vrte pedale, kad se pedale ne okreću bajs stane, baterija i motor su tu samo da pomognu i pri tome može se birati stepen pomoći, može čovek da podnese veći deo opterećenja a motor manji a može i naopačke uz još par odnosa opterećenja između ove dve krajnjosti.
Dakle još jednom da ponovim ako sednete na e-bajs i ne okrećete pedale nećete se pomeriti s mesta.
Ovo ima puno prednosti jer umesto 5-10 kilometara koliko bi prešli klasičnim biciklom ako niste baš u nekoj formi sa e-biciklom možete bez problema 25-30 kilometara (i nazad).
Najveći problem je njihova cena koja je u proseku 1500 evra za polovan e-bajs.

Naki

pre 4 godine

Nisu se pojavili niotkuda toga je po zapadu bili jos pre 10 godina uglavom prouzvodio ue i tajvan onda su na scenu stupili kinezi i imas od svega i svacega ok su gradski bajs tipa ponike koga rasklopis i u gepek posle voznje bicikl je bicikl a trotinet je nula sa tockovima og 6 ili 7 coli osetis svaku rupu vozis po trotoaru eventualno po ulici gde nasi vozaci ne obracaju paznju ni na moticikle i skutere bio sam u dilemi sra da kupim u prolece ove godine izmedju skutera i e bajka i izbor je bio skuter

E-amis

pre 4 godine

@Vladimr

Kako ti to sve prozimas.
Napravio celu filozofiju od tehnike i napretka.
Pa sve sto je covek ikada napravio je tu da mu sluzi.
Od lampe, telefona, kola sve do interneta na kome lupetas.
Sledeci put napisi komentar na pergamentu i posalji golubom da bi se osetio zivim.

turista

pre 4 godine

Vozili trotinete u Berlinu Lime I Voi. Nije jeftino, oko 15e sat vremena.
Tamo je zabranjeno voziti trotoarima i svi to postoju. Danju u Berlinu ima nesto saobracaja (kao u ponoc u Beogradu), tako da se trotineti malo voze, nije bas sigurno muvati se izmedju kola. Ali nocu u Berlinu na ulicama uopste nema automobila (pokoji taxi) I tad je raj za trotinete i omladinu na njima. Vetric pirka, zujis kroz grad siguran (nema ni dzeparosa), uzivancija.
Sto se tice voznje, nije nikakva mudrost. Po dobrom (glatkom) kolovozu, nema sanse da padnes. Pa to I mala deca voze - male trotinete na gurku :) . A I verujem da ako krenes da padas, blizu je zemlja, samo spustis nogu.

Joca

pre 4 godine

Do eksplozije popularnosti trotineta je došlo zbog idiotskih američkih patentnih pravila. Segvej je u svakom pogledu bolje individualno sredstvo gradskog prevoza nego trotinet, ali je "Segway" patentirao dva paralelna točka. Dakle ne ono što bi moglo da bude predmet patentne zaštite (sistem pogona, mehanizam balansiranja, naziv ...) nego fizički princip. Striktno gledano, mogli bi da zabrane invalidska kolica kojima su dodatni točkići samo pomoćni. Ili građevinske "japanere". Uostalom, Kinezi su pokušali da "doakaju" ovom ograničenju upravo dodavanjem trećrg točkića inače potpuno nepotrebnog.
Kad nije išlo tako, konstruktori su se okrenuli trotinetima i redno postavljenim točkovima uz sve slabosti takvog pogona, naročito sa malim točkovima i pri relativno malim brzinama u kojima nije moguće računati na žiroskopski efekat kinetičke stabilnosti.
Po ko zna koji put, američka patentna pravila nisu upotrebljena da bi se zaštitio inovator, nego da bi se sprečilo masovno korišćenje sredstava individualnog transporta i u te svrhe koristio automibil (sa benzinskim i dizel motorom uglavnom).

Trovach

pre 4 godine

Do posla imam oko 3,5 km i skoro svakodnevno idem biciklom. Supruga radi 100-tinjak metara dalje i ona ide elektricnom biciklom. Kolima idemo u slucaju loseg vremena, ili kada treba otici u kupovinu, preneti nesto teze...

r.a.t.m.

pre 4 godine

@ Vladimr, 8. septembar 2019 02:03)

Moraš prvo da razdvojiš e-trotinet od e-bicikla. E-trotinet je vozilo koje pokreće isključivo el. motor dok kod E-bicikla el. motor ti progresivno pomaže, ili prostim rečima što snažnije pritiskaš pedale toliko ti el. motor više snage isporučuje. I zašto bi korišćenje e-bicikla bilo odustajanje od svog integriteta i prihvatanje poraza? Možda neko hoće duže da vozi nego što vozi inače, da se penje po brdima negde gde nije mogao, možda je bolest nekog sprečila da se ponaša kao ranije...

Nikola

pre 4 godine

Trenutno sam u Kini i kupio sam el. trotinet za 200e. Max brzina 45kmh a domet 50km. Izuzetno je zanimljivo voziti se ulicama Guangzhou-a gde vam na prvi pogled saobracaj deluje kao opsti haos, dok ne skapirate da oni ustvari svi voze svoju voznju sa mnooogo razumevanja za ostale ucesnike u saobracaju. Ni jedan sudar, udes, cukanje nisam video za 10 dana. Infrastruktura odlicna, staze za bicikle i trotinete su sveprisutne al u istom nivou gde su trake za motorna vozila. Usteda vremena i novca za gorivo je znacajna. Metro postoji ali oduzme dosta vremena i snage sici popeti se, presedati itd. U svakom slucaju mislim da je nas temperament totalno drugaciji od njihovog, infrastruktura neprilagodljiva tako da ne planiram da stavljam glavu u torbu vozeci u BG ovo cudo.

Biciklista

pre 4 godine

Ako u gradu treba preći 1km i za to koristimo automobil, on će potrošiti oko 200 puta više energije nego što bi potrošio čovek krećući se pešice. Meni lično taj odnos "200 puta" strašno bode oči. Mislm da je vožnja automobila kroz gusto naseljen grad majka svih rasipanja energije i prirodnih resursa. Zar ne bi bilo logično da postoji propis da u gradu za individualni prevoz sme da se koristi sredstvo koje ima snagu do maksimalnih 3x snage čovekovih mišića, dakle do 300W? Kada se klimatske promene još više zahuktaju, a čovečanstvo izvuče malo iz kandži automobilsko-naftnog kartela, verujem da će se se donositi takvi propisi. Stoga električni skuter ili električni bicikl i njihovih 200-300W snage vidim kao budućnost individualnog transporta u gradovima.

(Vrlo lako se dolazi do ove računice od "200 puta" -naime, može se reći da će automobil za sat vremena bilo kakve gradske vožnje potrošiti bar 2 litra goriva. Energetski sadržaj 1 litra je 36MJ, odnosno oko 10kWh. 2 litra goriva su 20kWh, znači motor automobila u proseku radi sa oko 20KW ukupne snage, a snaga čovekovih mišića je oko 100W, dakle njihov odnos je 200 puta.)

Ahtung

pre 4 godine

Za te pare može čovek da kupi četvorotaktni moped od 50 cm ko zmaj, lap top, tablet, HD TV, stereo, i smartfon, i još da mu ostane za dobre gilje, nekoliko vrh maja, tri kutije kondoma, burek, sladoled, vutre ko salate, krempite i voćne karamele, i na sve to da povede devojku na zvedinu tekmu u LŠ, urolja se čestito bar tri puta i letuje jedno dve nedelje na Halkidikiju! Za*** me za brendirani trotinet!

Nix

pre 4 godine

Ovde samo sluze da obesni "mamini i tatini sinovi" gaze decu u pesackim zonama.
Zakonske regulative jos nema, jer bi morali da budu procesuirani i placaju kazne "mamini i tatini sinovi", koji jedini i mogu da priuste ovo.

Uh

pre 4 godine

El. trotineti su opasni ali mnogo zabavni za voziti. Ono sto mi kod klasicnih modela smeta to je nedostatak amortizera i nestabilnost. Dovoljno je da na momenat pustite jednu ruku sa upravljaca i mozete da osetite koliko ceo trotinet pocinje da reaguje na najmanji pokret druge ruke, uzasan osecaj. Sa druge strane jako su prakticni i uzivanje je vozikati se. Savetujem naocare i kacigu, i ne pustajte ruke :-)
(Bojan, 7. septembar 2019 22:47) #

Pobrkao si rolšue i trotinet - ili si video neki sirotinjski model iz 2000-te

Vladimr

pre 4 godine

Mnogo je jadno voziti bilo kakav elektricni bicikl ili jos gluplji deciji trotinet na dva mala tocka. Malo je reci koliko komicno izgledaju likovi u nekim japi odelima na tim trotinetićima kao neki retardi.
Voziti bicikl a ne okretati pedale i kao da te vuce neka baterija na punjenje je dozivljaj ravan piti pivo bez alkohola, kafu bez kofeina, pasulj bez rebaraca i dimljenog mesa ili gledati pornografiju umesto voditi ljubav sa voljenom osobom - jednom recju cist besmisao.
Proveo sam 20 godima vozesci se svaki dan biciklom na posao po svakakom vremenu. Na poslu sam imao mogucnost da se presvucem a i sa sobom uvek sam imao neku rezervnu garderibu i nista ne moze zameniti dozivljaj da si svojom snagom i svojom sposobnoscu savladao neku relaciju bila ona 1km ili 50km i to bez pomoci bulo kakvog "ortopedskog pomogala" u vidu litijumskih baterija.
Elektricni bickli i trotineti su pristanak da ste odustali od sebe i od svog integriteta i da ste prihvatili poraz kao svoju definitivnu zivotnu odrednicu.
Svaki dan sesti ili stajati na necemu sto te podseca da si porazen u zivotu je najdepresivniji momenat koji neko sebi moze da kupi novcem, pored takodjer jadne i bedne ideje da novcem pokusa kupi ljubav i pravu emociju.
Tacno se zna sta su u zivotu pravi dozivljaj a sta su surogati.
Kao sto Mek nije hrana tako ni e bajsevi i e troneti nisu ni zabava ni sport vec poraz integriteta.

Umetnost i fudbal

pre 4 godine

Bojane, da li ti je slučajno palo na pamet da ti zapravo neumeš da voziš trotinet. Sa 10 godina smo vozili ponike na zadnjem točku žmureći, danas mi savetuju ne pušta slučajno drugu ruku. Kakve su to generacije danas. Inače, vozim e trotinet u BG od prošlog leta, prešao do sada 1680 km,bez ijednog incidenta. Poštujem sva pravila kao i kad vozim auto ili motor, imam oba.

Swedenonline

pre 4 godine

U svakom većem gradu Švedske su prisutni i iznajmljuju se putem aplikacije. Uvek vidite gde ja najbliži raspoloživi na GPS baziranoj aplikaciji i koliko je baterije preostalo u njima. No, košta isto kao i javni gradski prevoz i sem hira za testirati ništa drugo ne može biti razlog za iznajmiti.

B

pre 4 godine

interesantno je sa el. trotine pljuju ljudi koji nikad nisu probali... sve zapadne zemlje na koje hocemo da sw ugledamo, za koje kazemo da su uredene ih forsiraju max... ekoloski su, smanjuju guzvu, isplativi su itd. e sad uvek se nadje neko ko ce voziti neodgovorno i opasno kao i u ostalom sto se radi sa asolitno svakim prevoznim sredstvom, ali ne procitah nigde da se trazi zabrana automobila, motocikla ili gresim?! urediti zakonski identicno kao bicikle i to je to...

bla

pre 4 godine

Ovaj 500 izgleda totalno identicno kao xiaomi koji se prodaje vec godinama.. Ne bi me cudilo da ista stvar samo rebrendirano.. Ja vozim E-bike vec 2 godine I to je tako dobra stvar da auto vozim 90% manje nego pre.. I cudim se da ih uopste ne vidjam po mom gradu.. Svima San neki polovan AUDI ili BMW

Bojan

pre 4 godine

El. trotineti su opasni ali mnogo zabavni za voziti. Ono sto mi kod klasicnih modela smeta to je nedostatak amortizera i nestabilnost. Dovoljno je da na momenat pustite jednu ruku sa upravljaca i mozete da osetite koliko ceo trotinet pocinje da reaguje na najmanji pokret druge ruke, uzasan osecaj. Sa druge strane jako su prakticni i uzivanje je vozikati se. Savetujem naocare i kacigu, i ne pustajte ruke :-)

kiki

pre 4 godine

Evo ja imam e bike yamaha,ide do 30 km na sat,stvsrno dobra stvar i lako stignes od tacke a do tacke b .
Baterija mi traje 1,5 nedelja zavisi koliko predjem a puni se 2 sata.Bolje mi je nego da palim auto pa dok nadjem pareking pa tamo vamo,sa e bike sam vec stigao
Inace zivim u inostranstvu i ovde bas ljudi dosta voze i ne zale pare da ih kupe ,skoro sam video jenu biciklu 12000 kosta ,skupi jesu ali se isplate .Vozim je svaki dan,idem na po kisi ,snegu ima i svu potrebnu odecu i opremu.
Jeste trosak sve dok kupis ali se ispati.
E sada drugo je u Srbiji sto je takva situacija pa ljudima ovo izgleda kao bajka.

Bojan

pre 4 godine

Bojane, da li ti je slučajno palo na pamet da ti zapravo neumeš da voziš trotinet. Sa 10 godina smo vozili ponike na zadnjem točku žmureći, danas mi savetuju ne pušta slučajno drugu ruku... (Umetnost i fudbal, 7. septembar 2019 23:25)

Ne, nije mi palo na pamet. Ne postoji "znati voziti trotinet". Stanes, gurnes se, das gas. A to o cemu pricam za nestabilnost i pustanje ruku, u to moze da se uveri svako ko proba. Bicikl i motor su 10 puta stabilniji od trotineta, toliko da mogu da se voze i bez ruku. A ti probaj na trotinetu da pustis obe ruke, pa se javi... kad te pokrpe iz zavoja da mozes da kucas po tastaturi hehe

Milica

pre 4 godine

Električni trotinet je izraz slobode!

Kao i večina drugih pojava koje donose nezavisnost i slobodu - neće biti tolerisan. Kladim se, da će predstavnici vlasti (ne samo kod nas) doneti zakone i uredbe da bi suzbili širenje i upotrebu trotineta.

Reaktor

pre 4 godine

Za svakog postoji najbolje prevozno sredstvo. Trotinet je dobar za one koji prelaze manje razdaljine i žele da ga brzo i lako spakuju u gepek. Inače, mali točkići, problem sa ivičnjacima, prebrzo idu, na njima se stoji, nije dobro za kičmu i vene na nogama... Ja imam e-bike. Idem sa njim na posao i dobrim delom mi zamenjuje automobil. Ide kao moped, a nije moped, ide i kao bicikl, a opet nije baš ni bicikl. Da li se isplati? Finansijski teško. Ali pošto zdravlje nema cenu to malo rekreacije što mi donosi je veliki plus.

Low Key Lyesmith

pre 4 godine

@B, 7. septembar 2019 23:21
"ekoloski su, smanjuju guzvu, isplativi su itd"
Pa, baš i nisu. Ništa od toga. Bez obzira koliko zagovornici tvrdili da su ekološki, oni to zapravo nisu. Carbon footprint im definitivno nije nula, koriste se Li-ion baterije koje su sve osim eco-friendly, a tu je i činjenica da je glavni materijal korišćen u njihovoj izradi plastika. Dodamo li na sve to da gro struje koja se u svetu potorši nipošto nije clean, nema govora da su električni trotineti, skuteri i slično ekološki. Upitno je i koliko zaista smanjuju gužvu, budući da su namenjeni prevozu jedne osobe. A na temu isplativosti, ako koštaju u cenovnom rangu od cca. 400 do 1500 Eura (možda i više) i da tome trebamo dodati utrošak električne enrgije tokom perioda eksploatacije, upotreba javnog prevoza je i dalje znatno isplativija. Čak i po inflated cenama u Srbiji. Varijanta sa iznajmljivanjem, je još i skuplja. Stoji da su zabavni za vožnju, i da su u retkim situacijama čak i praktični, ali nisu nekakva alternativa automobilima - ili drugim prevoznim sredstvima - koju bismo trebali oberučke prihvatiti. Najgore od svega je što zaista jesu fad, i još jedna u nizu besmislenih i nepotrebnih manifestacija nečega što bi se stvarno moglo nazvati hipster mania. Svaki fad pre ili kasnije prođe...

*Nadam se da će komentar biti objavljen u celosti.

očigledno

pre 4 godine

Trotineti? El. Bicikli pre
(Srx, 07. septembar 2019 18:57)

Stvarno, sumnjam da bi ovaj malecki trotinet mogao da me izvuče uz neku uzbrdicu, što bi bicikl uspeo, a čak i ako ne bi, lakše je sa pedalama nego guranjem nogom, da ne pominjem da ne može da pređe preko kamenčića...

Leksa

pre 4 godine

(Umetnost i fudbal, 7. septembar 2019 23:25)
Ima se moze se. Vidim beda u Srbiji, ljudi se ovde zale kako jedva krpe kraj sa krajem, ali ti imas sva moguca prevozna sredstva, sto nemaju ljudi ni u bogatijim drzavama EU. Jesi li ti izuzetak, ili sasvim prosecan Srbin?

hackerman

pre 4 godine

Najzad, cekamo ovo bar 10 godina da postane mainstream. Elektricni bicikli su prava stvar za efikasniji prevoz po gradu i smanjenje guzvi. Najveci problem je sad kako obezbediti posebne puteve za masovnu upotrebu elektricnih bicikala.

dulens

pre 4 godine

Vozim el.bicikl devetu godinu.Litiumska baterija, sa jednim punjenjem pređem 50 km(naravno ne punim gasom).100 km-13 din.Isplatio sam ga za 2,5 sezone.Posle pete sezone menjao lit. bateriju (170 e.).prešao sam ukupno sa njim oko 50.000 km.

marko

pre 4 godine

da je jeftino to na zapadu pa bas i nije.Svaki start 1 euro,pa minut od 17 do 19 centi...Automobili Smart ili Mini ima za 29centi minut.Trotinet je bas skup

Srki

pre 4 godine

Jedva cekam da Grci krenu da iznajmljuju el.bicikle. Mopedi su im previse glasni, jurcaju na sve strane. Ovo kad zazivi Grcka ce biti jos bolja.

Bager

pre 4 godine

Može li neko od vlasnika ovih naprava da nas malo uputi u način i isplativost korišćenja. Recimo, može li se voziti uzbrdo i koliko dugo, kako se snalaze na ulicama odnosno da li ih vozači automobila paze i slično.

očigledno

pre 4 godine

interesantno je sa el. trotine pljuju ljudi koji nikad nisu probali... sve zapadne zemlje na koje hocemo da sw ugledamo, za koje kazemo da su uredene ih forsiraju max... ekoloski su, smanjuju guzvu, isplativi su itd. e sad uvek se nadje neko ko ce voziti neodgovorno i opasno kao i u ostalom sto se radi sa asolitno svakim prevoznim sredstvom, ali ne procitah nigde da se trazi zabrana automobila, motocikla ili gresim?! urediti zakonski identicno kao bicikle i to je to...
(B, 07. septembar 2019 23:21)

Jeste, organizuju se već bande na trotinetima u velikim gradovima...
Ljudi ih pljuju zato što su obične igračke koje koštaju papreno...

el bicikli je buducnost velegrada

pre 4 godine

e bicikli je ok sedis brate i vozis e trotinet veeeliki rizik nestabilan i jos stojis o malim tockovima necu ni da pisem samo cu da pitam koji ivicnjak ces da predjes a da nemoras da sidjes sa njega a e bajs sedis i sidjes sa njega kad stignes gde si krenuo ili kada se vratis kuci

Krivi su politicari, naravno

pre 4 godine

Sve je ovo posledica komprimovanja ljudskog mesa u velike gradove. Jos devedesetih je u Bg moglo da se vozi automobilom i da se parkira. Danas vise ne moze. Zato se spas trazi u ovim malim, nepotrebnim napravama. Vlast unisti fabriku u tvom mestu, natera te da se preselis u Bg, proda ti skup stan, i onda te natera da se vozis trotinetom. Umesto da vozis mecku u svom mestu.

pavlaka

pre 4 godine

Za svakog postoji najbolje prevozno sredstvo. Trotinet je dobar za one koji prelaze manje razdaljine i žele da ga brzo i lako spakuju u gepek. Inače, mali točkići, problem sa ivičnjacima, prebrzo idu, na njima se stoji, nije dobro za kičmu i vene na nogama... Ja imam e-bike. Idem sa njim na posao i dobrim delom mi zamenjuje automobil. Ide kao moped, a nije moped, ide i kao bicikl, a opet nije baš ni bicikl. Da li se isplati? Finansijski teško. Ali pošto zdravlje nema cenu to malo rekreacije što mi donosi je veliki plus.
(Reaktor, 07. septembar 2019 22:38)

Mozda sam nakrivo nasadjen al gdje je rekreacija ako ti od recimo 3km pedalas samo 500m? Mozes reci da si se rekreatirao tek kad si svaki misic upotrijebio da bi stigao iz tacke A do tacke B. Protiv toga sam, moje misljenje.

ja

pre 4 godine

Imam I elektricni mont bajk I trotinet.. Elektricni mont bajk je zakon I koristim ga vecinu vremena.. Ali ima I jednu manu.. Tezak je I glomazan.. Ja zivim na prvom spratu pa mi nije problem da ga spustim I vratim Ali sta neko ko zivi na visim spratovima a nema lift ili ne moze da stane.. Xiaomi trotinet je lagan I mozes da ga nosis gde hoces I kupio Sam ga jer kad odem negde na odmor ne mogu da nosim ebike jer nema teorije da stane u gepek dok trotinet lagano jer moze I da se preklopi.
Citam ovde kako nestabilan I te price.. Ja ga vozio po sumskim stazama gde ima milion kamenja bez problema,kazu brz.. Pa ide do 25 km/h I I ti dajes gas.. Moze I 5 na sat ako hoces.. Uzbrdice moze isto samo da nisu neke bas velike.. Ima I pro verzija sa kojom mozes uz svaku uzbrdicu.. Ta ima I dosta veci domet.
Sto vise ljudi treba da vozi I ebije I trotinet a sto manje one bucne motore I aute koji seju rak gde stignu!

Joca

pre 4 godine

Do eksplozije popularnosti trotineta je došlo zbog idiotskih američkih patentnih pravila. Segvej je u svakom pogledu bolje individualno sredstvo gradskog prevoza nego trotinet, ali je "Segway" patentirao dva paralelna točka. Dakle ne ono što bi moglo da bude predmet patentne zaštite (sistem pogona, mehanizam balansiranja, naziv ...) nego fizički princip. Striktno gledano, mogli bi da zabrane invalidska kolica kojima su dodatni točkići samo pomoćni. Ili građevinske "japanere". Uostalom, Kinezi su pokušali da "doakaju" ovom ograničenju upravo dodavanjem trećrg točkića inače potpuno nepotrebnog.
Kad nije išlo tako, konstruktori su se okrenuli trotinetima i redno postavljenim točkovima uz sve slabosti takvog pogona, naročito sa malim točkovima i pri relativno malim brzinama u kojima nije moguće računati na žiroskopski efekat kinetičke stabilnosti.
Po ko zna koji put, američka patentna pravila nisu upotrebljena da bi se zaštitio inovator, nego da bi se sprečilo masovno korišćenje sredstava individualnog transporta i u te svrhe koristio automibil (sa benzinskim i dizel motorom uglavnom).

Naki

pre 4 godine

Nisu se pojavili niotkuda toga je po zapadu bili jos pre 10 godina uglavom prouzvodio ue i tajvan onda su na scenu stupili kinezi i imas od svega i svacega ok su gradski bajs tipa ponike koga rasklopis i u gepek posle voznje bicikl je bicikl a trotinet je nula sa tockovima og 6 ili 7 coli osetis svaku rupu vozis po trotoaru eventualno po ulici gde nasi vozaci ne obracaju paznju ni na moticikle i skutere bio sam u dilemi sra da kupim u prolece ove godine izmedju skutera i e bajka i izbor je bio skuter

Decije bolesti

pre 4 godine

@Bager
Vozac sam automobila po Beogradu preko 15 god, skuter vozio davno, bajs vozim povremeno. Uzeo trotinet pre neki dan za po gradu.

Prednosti:
Ljudi u kolima besni, sviraju, stoje i nerviraju se. Ja obisao po gradu 20km i zavrsio sve bez muke i parkinga. Uneo ga sa sobom u dve zgrade i parkirao. Za po centru i za relativno kratke relacije je spas. Puni se za oko 4h.

Mane:
Veoma mali tockovi bez amortizacije znace da se svaka rupica i prelaz ozbiljno oseti. Ljudi vas ne cuju i ne primete pa morate stalno da zvonite.
Ne mozete bas uz neku ozbiljniju uzbrdicu (mada ja imam preko 90kg)
Ostali vozaci reaguju razlicito. Ja razmisljam kao vozac pa se i ponasam da me primete i ne radim nista da smetam previse.

Kao i svako prevozno sredstvo zavisi od onoga ko vozi. Dobra stvar za onoga ko je stalno po gradu, al morate dobro da pazite u saobracaju. Nije bas ni za ulicu ni za trotoar. Najbolje po nekoj uredjenoj biciklistickoj stazi.

Kad shvatimo da smo mi sami deo guzve onda cemo da trazimo vise ovakvih stvari i vise uredjenih staza. Ko je bio napolju zna da svi beze od automobila po gradu i kupuju e-bicikle i trotinete. Izgleda da mi prvo moramo da izlecimo nase decije bolesti jer nismo imali ni kola ni pare.

Nikola

pre 4 godine

Trenutno sam u Kini i kupio sam el. trotinet za 200e. Max brzina 45kmh a domet 50km. Izuzetno je zanimljivo voziti se ulicama Guangzhou-a gde vam na prvi pogled saobracaj deluje kao opsti haos, dok ne skapirate da oni ustvari svi voze svoju voznju sa mnooogo razumevanja za ostale ucesnike u saobracaju. Ni jedan sudar, udes, cukanje nisam video za 10 dana. Infrastruktura odlicna, staze za bicikle i trotinete su sveprisutne al u istom nivou gde su trake za motorna vozila. Usteda vremena i novca za gorivo je znacajna. Metro postoji ali oduzme dosta vremena i snage sici popeti se, presedati itd. U svakom slucaju mislim da je nas temperament totalno drugaciji od njihovog, infrastruktura neprilagodljiva tako da ne planiram da stavljam glavu u torbu vozeci u BG ovo cudo.

Biciklista

pre 4 godine

Ako u gradu treba preći 1km i za to koristimo automobil, on će potrošiti oko 200 puta više energije nego što bi potrošio čovek krećući se pešice. Meni lično taj odnos "200 puta" strašno bode oči. Mislm da je vožnja automobila kroz gusto naseljen grad majka svih rasipanja energije i prirodnih resursa. Zar ne bi bilo logično da postoji propis da u gradu za individualni prevoz sme da se koristi sredstvo koje ima snagu do maksimalnih 3x snage čovekovih mišića, dakle do 300W? Kada se klimatske promene još više zahuktaju, a čovečanstvo izvuče malo iz kandži automobilsko-naftnog kartela, verujem da će se se donositi takvi propisi. Stoga električni skuter ili električni bicikl i njihovih 200-300W snage vidim kao budućnost individualnog transporta u gradovima.

(Vrlo lako se dolazi do ove računice od "200 puta" -naime, može se reći da će automobil za sat vremena bilo kakve gradske vožnje potrošiti bar 2 litra goriva. Energetski sadržaj 1 litra je 36MJ, odnosno oko 10kWh. 2 litra goriva su 20kWh, znači motor automobila u proseku radi sa oko 20KW ukupne snage, a snaga čovekovih mišića je oko 100W, dakle njihov odnos je 200 puta.)

E-amis

pre 4 godine

@Vladimr

Kako ti to sve prozimas.
Napravio celu filozofiju od tehnike i napretka.
Pa sve sto je covek ikada napravio je tu da mu sluzi.
Od lampe, telefona, kola sve do interneta na kome lupetas.
Sledeci put napisi komentar na pergamentu i posalji golubom da bi se osetio zivim.

turista

pre 4 godine

Vozili trotinete u Berlinu Lime I Voi. Nije jeftino, oko 15e sat vremena.
Tamo je zabranjeno voziti trotoarima i svi to postoju. Danju u Berlinu ima nesto saobracaja (kao u ponoc u Beogradu), tako da se trotineti malo voze, nije bas sigurno muvati se izmedju kola. Ali nocu u Berlinu na ulicama uopste nema automobila (pokoji taxi) I tad je raj za trotinete i omladinu na njima. Vetric pirka, zujis kroz grad siguran (nema ni dzeparosa), uzivancija.
Sto se tice voznje, nije nikakva mudrost. Po dobrom (glatkom) kolovozu, nema sanse da padnes. Pa to I mala deca voze - male trotinete na gurku :) . A I verujem da ako krenes da padas, blizu je zemlja, samo spustis nogu.

Umetnost i fudbal

pre 4 godine

Leksa, iako moj privatni život nije tema, odgovoriću. Ja sam domac koji je sve u životu stekao sam na pošten način i bez ičije pomoći, učenjem, trudom i odricanjem kada je to bilo potrebno. Bog mi je dao dva oka, dve ruke i zdrav mozak, za početak sasvim dovoljno. E sad, uvek je lakše naći izgovor nego način. Pozdrav

rog

pre 4 godine

Jeste trosak sve dok kupis ali se ispati.
E sada drugo je u Srbiji sto je takva situacija pa ljudima ovo izgleda kao bajka.
(kiki, 07. septembar 2019 23:07)

Eh da im samo izgleda kao bajka to bilo dobro, vec kad te vide sa ebikeom na biciklistickoj stazi gledaju te popreko jer "varas". Pesaci hodaju po stazama i nece da se sklone iako im zvonis jer su tako u mogucnosti. I na kraju svake nedelje makar jednom pokusaju da mi maznu bajk vezan ispred posla. Sva sreca pa imam i alarm.

Realista

pre 4 godine

Ovde komentare ostavljaju ljudi koji nemaju pojma ili su zadnji put vozili bicikl pre 25 godina pa se sad prisećaju kako je to bilo dok su bili mladi.
Vremena se menjaju, adopt or extinkt na vama je izbor.
Inače da pojasnim za e-bajseve, kod nas se 99% mogu nabaviti e-bajsevi koji se još zovu pedaleci, to vam je varijanta koja nema "gas", da bi bicikl kretao MORAJU da se vrte pedale, kad se pedale ne okreću bajs stane, baterija i motor su tu samo da pomognu i pri tome može se birati stepen pomoći, može čovek da podnese veći deo opterećenja a motor manji a može i naopačke uz još par odnosa opterećenja između ove dve krajnjosti.
Dakle još jednom da ponovim ako sednete na e-bajs i ne okrećete pedale nećete se pomeriti s mesta.
Ovo ima puno prednosti jer umesto 5-10 kilometara koliko bi prešli klasičnim biciklom ako niste baš u nekoj formi sa e-biciklom možete bez problema 25-30 kilometara (i nazad).
Najveći problem je njihova cena koja je u proseku 1500 evra za polovan e-bajs.

Trovach

pre 4 godine

Do posla imam oko 3,5 km i skoro svakodnevno idem biciklom. Supruga radi 100-tinjak metara dalje i ona ide elektricnom biciklom. Kolima idemo u slucaju loseg vremena, ili kada treba otici u kupovinu, preneti nesto teze...

r.a.t.m.

pre 4 godine

@ Vladimr, 8. septembar 2019 02:03)

Moraš prvo da razdvojiš e-trotinet od e-bicikla. E-trotinet je vozilo koje pokreće isključivo el. motor dok kod E-bicikla el. motor ti progresivno pomaže, ili prostim rečima što snažnije pritiskaš pedale toliko ti el. motor više snage isporučuje. I zašto bi korišćenje e-bicikla bilo odustajanje od svog integriteta i prihvatanje poraza? Možda neko hoće duže da vozi nego što vozi inače, da se penje po brdima negde gde nije mogao, možda je bolest nekog sprečila da se ponaša kao ranije...

Ziva istina

pre 4 godine

@ (Kad vidim Hells Angels-e da voze elektricne trotinete, onda cu mozda i ja da kupim)

Ako ikad vidis Hels Ejndzelse da voze elektro trotinete, znaces tri stvari:
1. Vise ne diluju drogu
2. Voze se na casove folklora
3. Prevode bake preko ulice