Četvrtak, 18.07.2019.

13:24

Veliki preokret na Bosforu? Rusija Turskoj nudi svoje najubojitije avione

Rusija je izrazila spremnost da Turskoj isporuči višenamenske lovce Su-35 ako Ankara to bude želela.

Izvor: Sputnik

Veliki preokret na Bosforu? Rusija Turskoj nudi svoje najubojitije avione IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

62 Komentari

Sortiraj po:

Pobesneo Maks

pre 4 godine

Сад ће Амери да подрже Курде. Сценарио а ла Косово...
(Mapко, 18. jul 2019 19:45)
Ne,niti moze biti!
Turaka ima oko 100 miliona i ozbiljna su regionalna sila,koja ne moze da parira USA,ali ,kao i IRan,moze da nanese ozbiljne gubitke.Sa Rusijom iza sebe,USA ne smeju ni da ih taknu.
Problem je sto su i Rusi,kao i Turci,veoma prevrtljivi i prodace jedni druge cim im se ukaze prilika,ali sve dok ih vezuju zajednicki interesi,vojne opasnosti nema,koga god da USA podrzava u regionu.

Kada imas vise desetina miliona stanovnika i da samo motkama naoruzas te ljude,napravili bi ogromnu stetu bilo kome,istina ,uz ogromne zrtve.

артиљерац

pre 4 godine

Колико су F-22 и F-35 "добри" показује чињеница да је USAF наручио 120 комада
F-15 Eagle од Boeing-a.А F-15 се појавио 1972-73,ја сам ишао у гиманзију,а сад
сам пред пензијом.

артиљерац

pre 4 godine

@ Dzons Руси су их видели радаром који се налази у краснодарском крају,изнад
Сочија.То је 5 фазни доплер радар домета 6500 км,преко полутара.Тај радар их
је видео,јавили у Сирију,дигли су Су 35,па су их Сухоји нашли својим радарима Жук М домета преко 400 км.После је било како си рекао.

Jung Fu

pre 4 godine

Dule mozda nisu jurisali sa jednom puskom, ali je bilo zabranjeno povlacenje, kao i predaja ili zarobljavanje od strane neprijatelja. to je smatrano izdajom i porodica 'izdajnika' je ispastala i slata u sibir. sovjeti su mnogo svojih vojnika nepotrebno zrtvovali. ali to je vise odraz staljinove diktature
(maki1982, 18. jul 2019 18:10)
Opet Netflix istorija. Kako mozes nekome zabraniti da bude zarobljen? I ko moze u uslovima staljingradskog haosa da kontrolise ko sta radi? Sto se tice kaznjavanja za dezerterstvo, to svaka armija radi: pogledajmo samo odred americkih intervencionista u Novosibirsku 1917-1918, vecina zrtava je od stradala od ruke sopstvenih oficira.
Cinjenica je da su Rusi fanaticno branili svoju zemlju, to najbolje opisuje zarobljeni nemacki as Erih Hartman u svojim memoarima: Iz vazduha sam gledao nase tenkiste kod Rzeva...radovali su se pobedi ne znajuci da ih za 100 kilometara ceka pakao iz kog se niko nece vratiti. Svu misteriju ruske duse je opisao jednom anegdotom: 1952 neka baka mu je u Sibiru doturila kasu kroz zicu, kad joj je rekao da je Nemac odgovorila je: „Dete, ratujemo sa vama 30 godina...svoji smo“.

Pobesneo Maks

pre 4 godine

Inace, nitko pametan na svetu nema 2 razlicita aviona, kao npr zapadne proizvodnje i ruske. Jer je to jako skupo i nema smisla.
Dovoljno je da zapad prestane isporucivat delove za sadasnje zapadne sustave i svo tursko naoruzanje postaje neupotrebljivo. A onda je to mnogo milijardi za opet sve novo kod rusa.
(3 od sto, 18. jul 2019 15:58)

Guglaj Indija !

Indija decenijama kupuje Zapadno(pretezno francusko) i Rusko naoruzanje,a u pregovorima je da prebace proizvodju f-16 kod njih.
Jedino ne koriste kinesko naoruzanje,posto su im oni ljuti rivali u regionu.

hasan fefer

pre 4 godine

@millenium hahaha boze rusofila. Znaci prvo srusis Rusiji avion, ne reaguju nikako, i onda kao odgovor na to mude ti svoje najsavremenije oruzje i tehnologiju? Pa dajte onda da im i mi srusimo par komada?!? Boze moj ko ovde komentarise. Naravno Rusija nasa majka, vise volimo Rusiju nego Srbiju, najjaci u istoriji, sila jedna, drzava, drzavcina!!! Spasibo
(Luka, 18. jul 2019 17:57)
Stop lazima! Kako mozete reci da Rusi ne reaguju nikako kad su POD 1. samo u prvih 10 dana nakon rusenja Suhoja bukvalno preorali svaki pedalj turkmenske teritorije iznad koje je ovaj srusen i sa koje je pogodjen spasilacki helikopter. Dakle bukvalno je iz vazduha sprzeno stotine terorista, logistike i tehnike (youtube moj dobar drugar sve dokumentovao) medju kojima i desetine turskih vojnika koji su se nalazili na tom podrucju. Imas na netu cak i imena tih umorenih ljudi (turskih specijalaca). Borbene grupe ruske avijacije su raketiranje ovih grupacija vrsile na samoj granici sa Turskom, cak i nadlecuci (kaceci) turski vazdusni prostor (imas na netu putanje tih aviona gde se sve lepo vidi). Kako su hrabri Turci reagovali tada? Hoces da ti kazem kako? 50 kilometara od granice u unutrasnjosti Turske narednih mesec dana nisi mogao da vidis nijedan njihov avion. Svi su bili prizemljeni. Mirni kao bubice. Nikakve patrolne letove nisu obavljali ti strasni lovci iz straha od eventualnog sukoba sa Rusima, dok su ovi s druge strane nadletali granicnu regiju i pojacanom rezimu. POD 2. mart 2016. kod Al Baba od strane RuAF zgromljena kolona turskih oklopnih vozila (ima vest na netu i danas). I na kraju bukvalno ekonomsko ponizavanje sultana koji je morao maltene na kolenima da se izvini Putinu (iako je to prkosno odbijao duzi period), nakon cega ga je ovaj primio, te je pocela naplata za nepromisljeni potez. A rezultati svega se vide sada nakon 3,5-4 godine i brilijantna strateska igra Moskve. Nisam rusofil, samo konstatujem ono sto je lako proverljivo zeleci da stanem u kraj lazima da Rusija nije odreagovala vojno. Zaista dobro pitanje: Boze ko sve pise ovde? Samo ga trebate prvo sebi postaviti.

артиљерац

pre 4 godine

F-22 Raptor је произведен у 185 примерака+3 пробна.И,ПРЕСТАЛА је производња.
Одмах после тога је Конгрес САД ЗАБРАНИО сваку продају тих авиона БИЛО КОМЕ.
Што је престала производња кад је тако добар?Иначе,за неупућене,а то је велика
већина,F-22 је оперативан 4 h у 24 сата.После сваког лета од макс.2 сата,иде на скидање стелт премаза,бојење новим и сушење.Што траје 12 сати.Руси су оборили 2 F-22 у Сирији,што Амери не признају,а Руси имају остатке.Један Су 35
је у Сирији летео,експериментално,с променама пилота,сипањем горива и допуном
наоружања 14 сати,не гасећи моторе.4 сата и 14 сати.А амерички стрчњаци кажу
да F-22 и F-35 могу да преживе сусрет са Су 35 само тако да побегну.Тј,да их
овај не јури.

Dzons

pre 4 godine

@Žorž
Zabiljezen je slucaj prije 2-3 godine kada su 2 Su-35 otisla prema Eufratu da presretnu 4 Americka f22. I odradili su posao, ovi se vratili nazad za Kuvajt ili Katar, gdje im je baza. Sa cim su ih detektovali Rusi ne znam, ali jesu. Ne salju cesto avijaciju u te krajeve. A bitno je i pogledati razdaljinu, mada ne znam kojim brzinama su isli pa ne mogu previse analizirati. Ali je Latakija udaljenija od mjesta gdje su se susreli nego Sirijska granica do tog mjesta ( kada kazem Sirijska granica mislim na mjesto gdje su Americki avioni usli ). E sad, u tom djelu prije Deir ez Zora Rusi sigurno nemaju nikakve zemaljske radare, pitanje je i za Deir ez Zor. U svakom slucaju nebitno je da li su Rusi navodili Su 35 sa zemlje, ili je to radio radar na Su-35, bitno je da Americki stelt ne pali kod Rusa, i to ni na velikim daljinama sto znaci samo da su Rusi strasni po pitanju radara za avione. Jedino drugo objasnjenje koje bi bilo logicno je da su Amerikanci iskljucili svoj stelt, povecali radarski odraz, cisto da cimnu Ruse i da vide kako reaguju.

maki1982

pre 4 godine

@Dule mozda nisu jurisali sa jednom puskom, ali je bilo zabranjeno povlacenje, kao i predaja ili zarobljavanje od strane neprijatelja. to je smatrano izdajom i porodica 'izdajnika' je ispastala i slata u sibir. sovjeti su mnogo svojih vojnika nepotrebno zrtvovali. ali to je vise odraz staljinove diktature

Dean

pre 4 godine

Maestralan potez zapada, ovako smjestiti Erdoganu.
Ovaj je toliko poletio da više ni ne shvaća kako ga vode mečki na rupu tj. Turcima kojima je dosta da im je vrijednost svega pala za više od trećinu u godinu dana i pada i dalje uz ovakvu politiku, sada još i sankcije. Kraj mu se nazire, a on inateci se juriša u zamku .

Luka

pre 4 godine

@millenium hahaha boze rusofila. Znaci prvo srusis Rusiji avion, ne reaguju nikako, i onda kao odgovor na to mude ti svoje najsavremenije oruzje i tehnologiju? Pa dajte onda da im i mi srusimo par komada?!? Boze moj ko ovde komentarise. Naravno Rusija nasa majka, vise volimo Rusiju nego Srbiju, najjaci u istoriji, sila jedna, drzava, drzavcina!!! Spasibo

mile rizik

pre 4 godine

A kada diktator bude svrgnut onda ruska tehnika postaje dostupna Amerima... Ili Erdogan opasno navlači Ruse da bi ih u jednom trenutku šutnuo i vratio se Amerima ili su Rusi potpuno poludeli.

s

pre 4 godine

Pojedinci od silne ljubavi prema SAD ne vide razliku izmedju Suhoja i Fantoma,pa recimo kolika je razlika u kvalitetu u auto industriji,toliko je i ovde ali u korist Rusa...

S

pre 4 godine

Nema od toga nista. Turska, posle SAD-a, najvise ulaze u razvoj F-35 + planiraju razvoj sopstvenog aviona. Do sada su turci koristili Americke avione, ne verujem da bi sada presli na ruske, logisticki je ne isplativo. Jedino ako Turci nemaju neke vece planove, da vide kako se I jedni I drugi avion ponasa pa da to iskombinuju u svoj, Ali to bi znacilo da Turska postaje supersila, sto ni Rusi i Sad Nece dozvoliti da jedna zemlja bude toliko dominatna u svom okruzenju

dva posto

pre 4 godine

Turci šalju katastrofalnu poruku NATO saveznicima da mogu da kupuju vojnu opremu od koga hoće a da ce ih USA svejedno braniti. taj pvo sistem su im davno namenili i samo su gledali kad im se isplati da im ga uvale. kad ono uvalise im Rusi. Neko je izgubio bonus zbog toga.veliki problem. nece usa preci lako preko toga i ne treba. treba turci da nauče lekciju. Sta ono Erdogan rece o Kosmetu?

Dule

pre 4 godine

[..]
Uvek su tako ratovali,samo malo prelistaj kako su prošli heroji Staljingrada.Njih ko zna koliko sa jednom puškom u jurišu.
[..]
(WH, 18. jul 2019 14:22)

Pokazi istorijski izvor da su dva Rusa isla sa jednom puskom u Staljingradu. JEDAN. IZVOR.

Film "Neprijatelj pred vratima" se ne racuna u istorijski izvor. Igrica "Call of Duty" takodje nije validan istorijski izvor.

Staljingradska bitka je zapocela sa 250 hiljada Nemaca i 170 hiljada Rusa. Tek posle par meseci, kada su Rusi dobili pojacanje jer su pobedili Japan na istoku, i zapoceli "Uran" kontra-ofanzivu, bilo je 1 040 000 Nemaca i 1 140 000 Rusa.

Ovo imas cak i na Wikipediji.

Da su isli gomila Rusa sa jednom puskom na njih dvojicu ne bi uspeli da slome nemacku Sestu Armiju, i ne bi mogli da drze grad mesecima dok nije doslo pojacanje sa istoka.

Ova glupa hladno-ratovska propaganda je urbani mit koji je zapoceo Manstajn, (Erich von Manstein), general Armijske Grupe Jug, u svojim post-ratovskim memoarima da opravda to sto su mu Slovenski untermenschen pobedili njegove plavokose germanske arijevce, i nemoj da nasedas na njega.

Bilo je dosta situacija kada su Nemci rasturili Ruse, pogotovo '41, kada Rusi uopste nisu bili spremni za rat, ali to nije bilo zbog toga sto su Rusi slali svoje trupe goloruke na Naciste. I Staljingradska bitka ti je jedan od najgorih primera sto si mogao da uzmes.

Bojan

pre 4 godine

Izmedju Turske i SAD vec neko vrijeme se periodicno cuju nesuglasice. Ovaj zaokret u sustini predstavlja pocetak raspada NATO tj laganog izlaska Turske iz NATO pakta, a to ce vjerovatno da uzrokuje i neke druge potrese... npr materijal za razmisljanje ... izlazak Turske iz NATO + nesuglasice Turske sa SAD i EU + nesuglasice SAD sa EU po pitanju odbrane + nesuglasice SAD sa EU po pitanju carina i sl + inicijative u EU da se napravi neka vrsta EU odbrambenih snaga + Urula von Leyen bivsi DE ministar odbrane postaje predsjednik EC = ???

Đon

pre 4 godine

Porediti Rafal i SU 35 je kao porediti neki Mercedes iz 90’tih i neki iz 2019 bar kad su u pitanju karakteristike, Rusi izbace 25 aviona dok Francuzi izbace jedan svakih 30 godina. Daleko od toga da sam Rusofil ali oni su po pitanju naoružanja daleko ispred sviju. Njihova oružana tehnologija je bukvalno bez konkurencije. Turci, ustvari Erdogan igra jako dobru politiku, neku vrstu neutralnosti pa ko više i bolje ponudi, s’tim da im Rusi sigurno više dobro misle nego Amerika i njeni psi. Na kraju će im dati besplatno avione samo da ne kupuju od Rusa.

EU Citizen

pre 4 godine

Pa, ukratko, ako ovako nastave, Bosfor neće još dugo biti turski, što bi meni lično bilo žao, jer volim tursku hranu i mentalitet, i Istanbul je lep grad, ali, kako Srbi sa nešto mozga u glavi dobro znaju, jer su iskusili na sbojpj koži, ako dopustiš ludaku i kriminalcu da bude. nerokosnoveni vođa u državi, nemoj posle da se žališ šta te sve snalazi i lupa po glavi i misliš da je to rezultat neke zabereća ne tvoke rođene gluposti.

xy

pre 4 godine

Ne to pokazuje koliko je cenjen ljudski život u toj istoj Rusiji.Da su kojim slučajem oborili USA avion i poginuo pilot.Sve bi ovo isto bilo samo sto bi im polupali pola avijacije odkle je poleteo taj avion ,plus što bi tražili autonomiju za Kurde. 

Rusi imaju dugu istoriju žrtvovanja svojih ljudi zarad politike i opšteg ½dobrog½.Mislim da je Černobil dobar primer ,gde se za broj smrti usled havarije još uvek pominje 18 u zvaničnim izveštajima. 

Uvek su tako ratovali,samo malo prelistaj kako su prošli heroji Staljingrada.Njih ko zna koliko sa jednom puškom u jurišu. 

Taman posla da simpatišem amere ali rusi ništa manje nisu ljigavi od njih.
(WH, 18. jul 2019 14:22)


koliko se secam i Kasogi je bio usa gradjnin pa nema veze jer je interes u pitanju, zar ne?

Goran

pre 4 godine

Ma nije toliko bitno koje ce avione kupiti nego to zapadno licemjerje. slobodno trziste i zdrava trzisna konkurencija su dobri samo onda kada oni prodaju svoje proizvode nama. Obratno ne vrijedi!!!!

PAOK

pre 4 godine

Sada je Erdogan super, jer stavlja Amerima prst u oko i kupuje od Rusa. A kada isti taj Erdogan izjavi da treba obnoviti otomansko carstvo onda ga smatramo ludim diktatorom. Na čijoj stani će biti srpski komentatori ako on ovo oružje upotrebi protiv Grka?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (igor, 18. jul 2019 15:23)

Koristili su oni rusko oruzje protiv Grka i Jermena 1922-e kad su im komunisti iz Moskve prodali naoruzanje.Tako da ne bilo prvi put.Ovo podseca na taj period.

артиљерац

pre 4 godine

@ Igor Невероватно је шта српско тржиште информација може да уради.Сад је
репарација Мигова 29 стигла до 300 милона $.А ЈА,дипломирани ваздухопловни
инжењер,са 35 година праксе,са дебелим ВЕЗАМА и социјалним контактима у РВ РС
ТВРДИМ да то кошта СТО милиона$.И ПОТПИСУЈЕМ своју изјаву гарантујући свом
својом непокретном имовином,која није мала.Нико од вас нема ни 100 евра у џепу да би стао против СВЕГА што имам,за опкладу.Одакле бре вама дечаци те цифре?
Да прође још мало времена изаћиће Мигови на 2 МИЛИЈАРДЕ.Ја нимало не волим АВ,
дапаче,али за Мигове је урадио добар посао.Шта бисте ви?За 100 милиона$,50
нових авиона?Е па ни код бабе нема џабе.

Tr3b

pre 4 godine

И Чавез је својевремено набавио Сухоје у инат Америци, пар година пре тоталног распада своје земље...

XXL

pre 4 godine

Znači dogovor je - pao. Rusija naoružava Tursku do respektabilne sile. Sledeći korak im je raketna tehnologija i tehnologija proizvodnje stelth aviona. Ipak su turci trgovci, a rusi političari pod maskirovkom. Zatvoriće im to 'krilo' NATO pakta, a u pitanju je Crno more i Seredozemno more koje mogu kontrolisati iz Sirije. Severom su već ovladali ledolomcima i probijanjem severnog puta za brodove kao i vojnim bazama na Artiku.

igor

pre 4 godine

Sada je Erdogan super, jer stavlja Amerima prst u oko i kupuje od Rusa. A kada isti taj Erdogan izjavi da treba obnoviti otomansko carstvo onda ga smatramo ludim diktatorom. Na čijoj stani će biti srpski komentatori ako on ovo oružje upotrebi protiv Grka?

Pažljivije čitaj

pre 4 godine

(Igor, 18. jul 2019 14:16)

Rusi su u tih 15 aviona dopremili opremu za PVO S-400, a ti avioni nisu borbeni, već samo transportni, koji se posle isporuke vraćaju u Rusiju.

3 od sto

pre 4 godine

@Dva posto 
Ne znam kako si to proracunao bas tako, al nista oni njima nisu zakinuli, uzimaju naj skuplje avione sto imaju u ponudi, finansiski je to to. 
Nego je tu neka njihova igra, smeta im da ide i dolar bilo kom njihovom rivalu, a sve ih je vise! Verovatno ih iritira i sama cinjenica da se jedini ponasaju toliko slobodno u toj saranji sa rusima. Turcima se moze, 100 miliona, privreda u rastu, a i to sto su ameri pomogli gulenostima, neide im bas u prilog!
 (ConteLeone, 18. jul 2019 14:23)


Pa sad da im je privreda tako super, to se nitko od ekonomista ne slaze, ali kod vas rusofila je ionako sve suprotno.
Kako postati dobar preko noci? Predji u Putinov tabor.
Inace, nitko pametan na svetu nema 2 razlicita aviona, kao npr zapadne proizvodnje i ruske. Jer je to jako skupo i nema smisla.
Dovoljno je da zapad prestane isporucivat delove za sadasnje zapadne sustave i svo tursko naoruzanje postaje neupotrebljivo. A onda je to mnogo milijardi za opet sve novo kod rusa.

Kobaja Grande

pre 4 godine

Turcima nije interesantan Su35, vec Su57 i ruske tehnologije.
Na primer, licenca za proizvodnju motora 117S, koji bi mogao da se upotrebi na novom turskom borbenom avionu V generacije TFX, konkurentu americkom F35.

majstor

pre 4 godine

@:ko gnjile kruške: O Rafalu malo znam ali Eurofajter i Gripen su kante, i to ne samo prema Su-35 nego i prema F-16. Austrija je pre 10ak godina kupila Eurofajtere i sada vec da ih se otarasi. U njemackokoj vise od 2/3 ne leti jer su nepouzdani i kvarljivi. A gripen je malo bolja kanta od nekadasnjeg Galeba. Smijesno poredjenje!

Žorž

pre 4 godine

Za neupućene avion su-35 je avion 4++ generacije od kojeg se američki takozvani stelt lovci tipa f-35 i f-22 i te kako sklanjaju na Sirijskom nebu, opremljen je opremom za detekciju takozvanih steltova i bez konkurencije je u svojoj kategoriji, a troškovi održavanja i nabavke su daleko niži.
Turska je dokazala da je DRŽAVA.

Maraja

pre 4 godine

Koj će im to smeće, ako hoće 4++ sigurno neće uzimati ruske padalice pored Jurofajtera, Rafala i Gripena.
(ko gnjile kruške, 18. jul 2019 13:41)

Euro fighter je Avion kao što je Florida bila auto, ko se iole razume u avijaciju to zna.

Igor

pre 4 godine

Turska je 2. vojska NATO-a. Ispred Francuske, Nemačke i V. Britanije! Zamislite koliko je to značajno tržište za proizvođače vojne opreme...Rusija dampinguje cene vojne opreme da bi otkinula deo kolača SAD-u i strateški se bolje pozicionira...Sve ovo plaćaju poreski obveznici u Rusiji...

Prodati za SAMO 2.5 milijardi USD čak 4 divizije S400 sistema plus 15 aviona - to je strašno dobar ugovor za tursku. Setite se kako su nas "braća" odrala bratski za Mig-ove stare 30 godina - poklonili nam nekoliko migova, pa naplatili 300 miliona "renoviranje"...

ConteLeone

pre 4 godine

@Dva posto
Ne znam kako si to proracunao bas tako, al nista oni njima nisu zakinuli, uzimaju naj skuplje avione sto imaju u ponudi, finansiski je to to.
Nego je tu neka njihova igra, smeta im da ide i dolar bilo kom njihovom rivalu, a sve ih je vise! Verovatno ih iritira i sama cinjenica da se jedini ponasaju toliko slobodno u toj saranji sa rusima. Turcima se moze, 100 miliona, privreda u rastu, a i to sto su ameri pomogli gulenostima, neide im bas u prilog!

WH

pre 4 godine

Još Turci plaćaju obaranje ruskog aviona. Mnogi su tada govorili da Rusija treba da im vrati istom merom. To je nezrela i površna politika. Ovako se to radi. Sačekaš malo, pa onda, prvo trgovinski sporazumi, pa S-400, pa ih posvađaš sa Amerikom i na kraju im uvališ svoje avione.
(Millennium, 18. jul 2019 13:41)

Ne to pokazuje koliko je cenjen ljudski život u toj istoj Rusiji.Da su kojim slučajem oborili USA avion i poginuo pilot.Sve bi ovo isto bilo samo sto bi im polupali pola avijacije odkle je poleteo taj avion ,plus što bi tražili autonomiju za Kurde.

Rusi imaju dugu istoriju žrtvovanja svojih ljudi zarad politike i opšteg ½dobrog½.Mislim da je Černobil dobar primer ,gde se za broj smrti usled havarije još uvek pominje 18 u zvaničnim izveštajima.

Uvek su tako ratovali,samo malo prelistaj kako su prošli heroji Staljingrada.Njih ko zna koliko sa jednom puškom u jurišu.

Taman posla da simpatišem amere ali rusi ništa manje nisu ljigavi od njih.

Laik

pre 4 godine

Dolazi do velikih promena u preraspodeli moci.. Kina, Rusija i Turska rade na marginalizaciji USA. Svaka imperija je imala svoj kraj, tako ce i ova..i nije mi ih ni malo zao..

Millennium

pre 4 godine

Još Turci plaćaju obaranje ruskog aviona. Mnogi su tada govorili da Rusija treba da im vrati istom merom. To je nezrela i površna politika. Ovako se to radi. Sačekaš malo, pa onda, prvo trgovinski sporazumi, pa S-400, pa ih posvađaš sa Amerikom i na kraju im uvališ svoje avione.

Dva posto

pre 4 godine

Kad Trump kaže da svaka članica NATO MORA da izdvoji dva posto bdp za naoružanje to znači da najmanje dva posto BDP mora da potroši na kupovinu USA vojne opreme. Kupovinom S400 Turska je zakinula procenat koji ide USA i naravno da je to ogroman problem.

Stefan

pre 4 godine

Turska je zbog S400 ostala bez F-35. A ako nabave ruske avione, tek tad će ostati bez F-35. Sve to će napraviti jaz između Turske i NATO-a, a to će pogađate, ostaviti Tursku bez F-35.

ненад

pre 4 godine

Очекивано и на томе се сигурно радило годинама. Корак по корак кување жабе, стим што је жаба у овом случају УСА.

Stojko

pre 4 godine

Turci vec decenijama voze zapadne avione, ne verujem da ce sad da uloze mnogo milijardi dolara da bi poceli da voze Su-35, jer cena Su-35 nije, kao sto srbi kazu, 28 miliona dolara vec je mnogo veca,a treba kupiti i naoruzanje, opbuciti posade i tehnicko osoblje, i prilagoditi aerodrome.
Verovatnije ce te iste milijarde dati svojoj industriji koja ce sa nekim stranim partnerom razviti avion za turske potrebe. Uostalom vec su najavili razvoj TF-X .

Millennium

pre 4 godine

Još Turci plaćaju obaranje ruskog aviona. Mnogi su tada govorili da Rusija treba da im vrati istom merom. To je nezrela i površna politika. Ovako se to radi. Sačekaš malo, pa onda, prvo trgovinski sporazumi, pa S-400, pa ih posvađaš sa Amerikom i na kraju im uvališ svoje avione.

Dva posto

pre 4 godine

Kad Trump kaže da svaka članica NATO MORA da izdvoji dva posto bdp za naoružanje to znači da najmanje dva posto BDP mora da potroši na kupovinu USA vojne opreme. Kupovinom S400 Turska je zakinula procenat koji ide USA i naravno da je to ogroman problem.

ненад

pre 4 godine

Очекивано и на томе се сигурно радило годинама. Корак по корак кување жабе, стим што је жаба у овом случају УСА.

Laik

pre 4 godine

Dolazi do velikih promena u preraspodeli moci.. Kina, Rusija i Turska rade na marginalizaciji USA. Svaka imperija je imala svoj kraj, tako ce i ova..i nije mi ih ni malo zao..

WH

pre 4 godine

Još Turci plaćaju obaranje ruskog aviona. Mnogi su tada govorili da Rusija treba da im vrati istom merom. To je nezrela i površna politika. Ovako se to radi. Sačekaš malo, pa onda, prvo trgovinski sporazumi, pa S-400, pa ih posvađaš sa Amerikom i na kraju im uvališ svoje avione.
(Millennium, 18. jul 2019 13:41)

Ne to pokazuje koliko je cenjen ljudski život u toj istoj Rusiji.Da su kojim slučajem oborili USA avion i poginuo pilot.Sve bi ovo isto bilo samo sto bi im polupali pola avijacije odkle je poleteo taj avion ,plus što bi tražili autonomiju za Kurde.

Rusi imaju dugu istoriju žrtvovanja svojih ljudi zarad politike i opšteg ½dobrog½.Mislim da je Černobil dobar primer ,gde se za broj smrti usled havarije još uvek pominje 18 u zvaničnim izveštajima.

Uvek su tako ratovali,samo malo prelistaj kako su prošli heroji Staljingrada.Njih ko zna koliko sa jednom puškom u jurišu.

Taman posla da simpatišem amere ali rusi ništa manje nisu ljigavi od njih.

igor

pre 4 godine

Sada je Erdogan super, jer stavlja Amerima prst u oko i kupuje od Rusa. A kada isti taj Erdogan izjavi da treba obnoviti otomansko carstvo onda ga smatramo ludim diktatorom. Na čijoj stani će biti srpski komentatori ako on ovo oružje upotrebi protiv Grka?

Dule

pre 4 godine

[..]
Uvek su tako ratovali,samo malo prelistaj kako su prošli heroji Staljingrada.Njih ko zna koliko sa jednom puškom u jurišu.
[..]
(WH, 18. jul 2019 14:22)

Pokazi istorijski izvor da su dva Rusa isla sa jednom puskom u Staljingradu. JEDAN. IZVOR.

Film "Neprijatelj pred vratima" se ne racuna u istorijski izvor. Igrica "Call of Duty" takodje nije validan istorijski izvor.

Staljingradska bitka je zapocela sa 250 hiljada Nemaca i 170 hiljada Rusa. Tek posle par meseci, kada su Rusi dobili pojacanje jer su pobedili Japan na istoku, i zapoceli "Uran" kontra-ofanzivu, bilo je 1 040 000 Nemaca i 1 140 000 Rusa.

Ovo imas cak i na Wikipediji.

Da su isli gomila Rusa sa jednom puskom na njih dvojicu ne bi uspeli da slome nemacku Sestu Armiju, i ne bi mogli da drze grad mesecima dok nije doslo pojacanje sa istoka.

Ova glupa hladno-ratovska propaganda je urbani mit koji je zapoceo Manstajn, (Erich von Manstein), general Armijske Grupe Jug, u svojim post-ratovskim memoarima da opravda to sto su mu Slovenski untermenschen pobedili njegove plavokose germanske arijevce, i nemoj da nasedas na njega.

Bilo je dosta situacija kada su Nemci rasturili Ruse, pogotovo '41, kada Rusi uopste nisu bili spremni za rat, ali to nije bilo zbog toga sto su Rusi slali svoje trupe goloruke na Naciste. I Staljingradska bitka ti je jedan od najgorih primera sto si mogao da uzmes.

Igor

pre 4 godine

Turska je 2. vojska NATO-a. Ispred Francuske, Nemačke i V. Britanije! Zamislite koliko je to značajno tržište za proizvođače vojne opreme...Rusija dampinguje cene vojne opreme da bi otkinula deo kolača SAD-u i strateški se bolje pozicionira...Sve ovo plaćaju poreski obveznici u Rusiji...

Prodati za SAMO 2.5 milijardi USD čak 4 divizije S400 sistema plus 15 aviona - to je strašno dobar ugovor za tursku. Setite se kako su nas "braća" odrala bratski za Mig-ove stare 30 godina - poklonili nam nekoliko migova, pa naplatili 300 miliona "renoviranje"...

Pažljivije čitaj

pre 4 godine

(Igor, 18. jul 2019 14:16)

Rusi su u tih 15 aviona dopremili opremu za PVO S-400, a ti avioni nisu borbeni, već samo transportni, koji se posle isporuke vraćaju u Rusiju.

Žorž

pre 4 godine

Za neupućene avion su-35 je avion 4++ generacije od kojeg se američki takozvani stelt lovci tipa f-35 i f-22 i te kako sklanjaju na Sirijskom nebu, opremljen je opremom za detekciju takozvanih steltova i bez konkurencije je u svojoj kategoriji, a troškovi održavanja i nabavke su daleko niži.
Turska je dokazala da je DRŽAVA.

ConteLeone

pre 4 godine

@Dva posto
Ne znam kako si to proracunao bas tako, al nista oni njima nisu zakinuli, uzimaju naj skuplje avione sto imaju u ponudi, finansiski je to to.
Nego je tu neka njihova igra, smeta im da ide i dolar bilo kom njihovom rivalu, a sve ih je vise! Verovatno ih iritira i sama cinjenica da se jedini ponasaju toliko slobodno u toj saranji sa rusima. Turcima se moze, 100 miliona, privreda u rastu, a i to sto su ameri pomogli gulenostima, neide im bas u prilog!

артиљерац

pre 4 godine

@ Igor Невероватно је шта српско тржиште информација може да уради.Сад је
репарација Мигова 29 стигла до 300 милона $.А ЈА,дипломирани ваздухопловни
инжењер,са 35 година праксе,са дебелим ВЕЗАМА и социјалним контактима у РВ РС
ТВРДИМ да то кошта СТО милиона$.И ПОТПИСУЈЕМ своју изјаву гарантујући свом
својом непокретном имовином,која није мала.Нико од вас нема ни 100 евра у џепу да би стао против СВЕГА што имам,за опкладу.Одакле бре вама дечаци те цифре?
Да прође још мало времена изаћиће Мигови на 2 МИЛИЈАРДЕ.Ја нимало не волим АВ,
дапаче,али за Мигове је урадио добар посао.Шта бисте ви?За 100 милиона$,50
нових авиона?Е па ни код бабе нема џабе.

Maraja

pre 4 godine

Koj će im to smeće, ako hoće 4++ sigurno neće uzimati ruske padalice pored Jurofajtera, Rafala i Gripena.
(ko gnjile kruške, 18. jul 2019 13:41)

Euro fighter je Avion kao što je Florida bila auto, ko se iole razume u avijaciju to zna.

Goran

pre 4 godine

Ma nije toliko bitno koje ce avione kupiti nego to zapadno licemjerje. slobodno trziste i zdrava trzisna konkurencija su dobri samo onda kada oni prodaju svoje proizvode nama. Obratno ne vrijedi!!!!

xy

pre 4 godine

Ne to pokazuje koliko je cenjen ljudski život u toj istoj Rusiji.Da su kojim slučajem oborili USA avion i poginuo pilot.Sve bi ovo isto bilo samo sto bi im polupali pola avijacije odkle je poleteo taj avion ,plus što bi tražili autonomiju za Kurde. 

Rusi imaju dugu istoriju žrtvovanja svojih ljudi zarad politike i opšteg ½dobrog½.Mislim da je Černobil dobar primer ,gde se za broj smrti usled havarije još uvek pominje 18 u zvaničnim izveštajima. 

Uvek su tako ratovali,samo malo prelistaj kako su prošli heroji Staljingrada.Njih ko zna koliko sa jednom puškom u jurišu. 

Taman posla da simpatišem amere ali rusi ništa manje nisu ljigavi od njih.
(WH, 18. jul 2019 14:22)


koliko se secam i Kasogi je bio usa gradjnin pa nema veze jer je interes u pitanju, zar ne?

Đon

pre 4 godine

Porediti Rafal i SU 35 je kao porediti neki Mercedes iz 90’tih i neki iz 2019 bar kad su u pitanju karakteristike, Rusi izbace 25 aviona dok Francuzi izbace jedan svakih 30 godina. Daleko od toga da sam Rusofil ali oni su po pitanju naoružanja daleko ispred sviju. Njihova oružana tehnologija je bukvalno bez konkurencije. Turci, ustvari Erdogan igra jako dobru politiku, neku vrstu neutralnosti pa ko više i bolje ponudi, s’tim da im Rusi sigurno više dobro misle nego Amerika i njeni psi. Na kraju će im dati besplatno avione samo da ne kupuju od Rusa.

Stojko

pre 4 godine

Turci vec decenijama voze zapadne avione, ne verujem da ce sad da uloze mnogo milijardi dolara da bi poceli da voze Su-35, jer cena Su-35 nije, kao sto srbi kazu, 28 miliona dolara vec je mnogo veca,a treba kupiti i naoruzanje, opbuciti posade i tehnicko osoblje, i prilagoditi aerodrome.
Verovatnije ce te iste milijarde dati svojoj industriji koja ce sa nekim stranim partnerom razviti avion za turske potrebe. Uostalom vec su najavili razvoj TF-X .

hasan fefer

pre 4 godine

@millenium hahaha boze rusofila. Znaci prvo srusis Rusiji avion, ne reaguju nikako, i onda kao odgovor na to mude ti svoje najsavremenije oruzje i tehnologiju? Pa dajte onda da im i mi srusimo par komada?!? Boze moj ko ovde komentarise. Naravno Rusija nasa majka, vise volimo Rusiju nego Srbiju, najjaci u istoriji, sila jedna, drzava, drzavcina!!! Spasibo
(Luka, 18. jul 2019 17:57)
Stop lazima! Kako mozete reci da Rusi ne reaguju nikako kad su POD 1. samo u prvih 10 dana nakon rusenja Suhoja bukvalno preorali svaki pedalj turkmenske teritorije iznad koje je ovaj srusen i sa koje je pogodjen spasilacki helikopter. Dakle bukvalno je iz vazduha sprzeno stotine terorista, logistike i tehnike (youtube moj dobar drugar sve dokumentovao) medju kojima i desetine turskih vojnika koji su se nalazili na tom podrucju. Imas na netu cak i imena tih umorenih ljudi (turskih specijalaca). Borbene grupe ruske avijacije su raketiranje ovih grupacija vrsile na samoj granici sa Turskom, cak i nadlecuci (kaceci) turski vazdusni prostor (imas na netu putanje tih aviona gde se sve lepo vidi). Kako su hrabri Turci reagovali tada? Hoces da ti kazem kako? 50 kilometara od granice u unutrasnjosti Turske narednih mesec dana nisi mogao da vidis nijedan njihov avion. Svi su bili prizemljeni. Mirni kao bubice. Nikakve patrolne letove nisu obavljali ti strasni lovci iz straha od eventualnog sukoba sa Rusima, dok su ovi s druge strane nadletali granicnu regiju i pojacanom rezimu. POD 2. mart 2016. kod Al Baba od strane RuAF zgromljena kolona turskih oklopnih vozila (ima vest na netu i danas). I na kraju bukvalno ekonomsko ponizavanje sultana koji je morao maltene na kolenima da se izvini Putinu (iako je to prkosno odbijao duzi period), nakon cega ga je ovaj primio, te je pocela naplata za nepromisljeni potez. A rezultati svega se vide sada nakon 3,5-4 godine i brilijantna strateska igra Moskve. Nisam rusofil, samo konstatujem ono sto je lako proverljivo zeleci da stanem u kraj lazima da Rusija nije odreagovala vojno. Zaista dobro pitanje: Boze ko sve pise ovde? Samo ga trebate prvo sebi postaviti.

majstor

pre 4 godine

@:ko gnjile kruške: O Rafalu malo znam ali Eurofajter i Gripen su kante, i to ne samo prema Su-35 nego i prema F-16. Austrija je pre 10ak godina kupila Eurofajtere i sada vec da ih se otarasi. U njemackokoj vise od 2/3 ne leti jer su nepouzdani i kvarljivi. A gripen je malo bolja kanta od nekadasnjeg Galeba. Smijesno poredjenje!

XXL

pre 4 godine

Znači dogovor je - pao. Rusija naoružava Tursku do respektabilne sile. Sledeći korak im je raketna tehnologija i tehnologija proizvodnje stelth aviona. Ipak su turci trgovci, a rusi političari pod maskirovkom. Zatvoriće im to 'krilo' NATO pakta, a u pitanju je Crno more i Seredozemno more koje mogu kontrolisati iz Sirije. Severom su već ovladali ledolomcima i probijanjem severnog puta za brodove kao i vojnim bazama na Artiku.

PAOK

pre 4 godine

Sada je Erdogan super, jer stavlja Amerima prst u oko i kupuje od Rusa. A kada isti taj Erdogan izjavi da treba obnoviti otomansko carstvo onda ga smatramo ludim diktatorom. Na čijoj stani će biti srpski komentatori ako on ovo oružje upotrebi protiv Grka?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (igor, 18. jul 2019 15:23)

Koristili su oni rusko oruzje protiv Grka i Jermena 1922-e kad su im komunisti iz Moskve prodali naoruzanje.Tako da ne bilo prvi put.Ovo podseca na taj period.

s

pre 4 godine

Pojedinci od silne ljubavi prema SAD ne vide razliku izmedju Suhoja i Fantoma,pa recimo kolika je razlika u kvalitetu u auto industriji,toliko je i ovde ali u korist Rusa...

Tr3b

pre 4 godine

И Чавез је својевремено набавио Сухоје у инат Америци, пар година пре тоталног распада своје земље...

Kobaja Grande

pre 4 godine

Turcima nije interesantan Su35, vec Su57 i ruske tehnologije.
Na primer, licenca za proizvodnju motora 117S, koji bi mogao da se upotrebi na novom turskom borbenom avionu V generacije TFX, konkurentu americkom F35.

EU Citizen

pre 4 godine

Pa, ukratko, ako ovako nastave, Bosfor neće još dugo biti turski, što bi meni lično bilo žao, jer volim tursku hranu i mentalitet, i Istanbul je lep grad, ali, kako Srbi sa nešto mozga u glavi dobro znaju, jer su iskusili na sbojpj koži, ako dopustiš ludaku i kriminalcu da bude. nerokosnoveni vođa u državi, nemoj posle da se žališ šta te sve snalazi i lupa po glavi i misliš da je to rezultat neke zabereća ne tvoke rođene gluposti.

артиљерац

pre 4 godine

F-22 Raptor је произведен у 185 примерака+3 пробна.И,ПРЕСТАЛА је производња.
Одмах после тога је Конгрес САД ЗАБРАНИО сваку продају тих авиона БИЛО КОМЕ.
Што је престала производња кад је тако добар?Иначе,за неупућене,а то је велика
већина,F-22 је оперативан 4 h у 24 сата.После сваког лета од макс.2 сата,иде на скидање стелт премаза,бојење новим и сушење.Што траје 12 сати.Руси су оборили 2 F-22 у Сирији,што Амери не признају,а Руси имају остатке.Један Су 35
је у Сирији летео,експериментално,с променама пилота,сипањем горива и допуном
наоружања 14 сати,не гасећи моторе.4 сата и 14 сати.А амерички стрчњаци кажу
да F-22 и F-35 могу да преживе сусрет са Су 35 само тако да побегну.Тј,да их
овај не јури.

Pobesneo Maks

pre 4 godine

Inace, nitko pametan na svetu nema 2 razlicita aviona, kao npr zapadne proizvodnje i ruske. Jer je to jako skupo i nema smisla.
Dovoljno je da zapad prestane isporucivat delove za sadasnje zapadne sustave i svo tursko naoruzanje postaje neupotrebljivo. A onda je to mnogo milijardi za opet sve novo kod rusa.
(3 od sto, 18. jul 2019 15:58)

Guglaj Indija !

Indija decenijama kupuje Zapadno(pretezno francusko) i Rusko naoruzanje,a u pregovorima je da prebace proizvodju f-16 kod njih.
Jedino ne koriste kinesko naoruzanje,posto su im oni ljuti rivali u regionu.

S

pre 4 godine

Nema od toga nista. Turska, posle SAD-a, najvise ulaze u razvoj F-35 + planiraju razvoj sopstvenog aviona. Do sada su turci koristili Americke avione, ne verujem da bi sada presli na ruske, logisticki je ne isplativo. Jedino ako Turci nemaju neke vece planove, da vide kako se I jedni I drugi avion ponasa pa da to iskombinuju u svoj, Ali to bi znacilo da Turska postaje supersila, sto ni Rusi i Sad Nece dozvoliti da jedna zemlja bude toliko dominatna u svom okruzenju

mile rizik

pre 4 godine

A kada diktator bude svrgnut onda ruska tehnika postaje dostupna Amerima... Ili Erdogan opasno navlači Ruse da bi ih u jednom trenutku šutnuo i vratio se Amerima ili su Rusi potpuno poludeli.

dva posto

pre 4 godine

Turci šalju katastrofalnu poruku NATO saveznicima da mogu da kupuju vojnu opremu od koga hoće a da ce ih USA svejedno braniti. taj pvo sistem su im davno namenili i samo su gledali kad im se isplati da im ga uvale. kad ono uvalise im Rusi. Neko je izgubio bonus zbog toga.veliki problem. nece usa preci lako preko toga i ne treba. treba turci da nauče lekciju. Sta ono Erdogan rece o Kosmetu?

Stefan

pre 4 godine

Turska je zbog S400 ostala bez F-35. A ako nabave ruske avione, tek tad će ostati bez F-35. Sve to će napraviti jaz između Turske i NATO-a, a to će pogađate, ostaviti Tursku bez F-35.

Jung Fu

pre 4 godine

Dule mozda nisu jurisali sa jednom puskom, ali je bilo zabranjeno povlacenje, kao i predaja ili zarobljavanje od strane neprijatelja. to je smatrano izdajom i porodica 'izdajnika' je ispastala i slata u sibir. sovjeti su mnogo svojih vojnika nepotrebno zrtvovali. ali to je vise odraz staljinove diktature
(maki1982, 18. jul 2019 18:10)
Opet Netflix istorija. Kako mozes nekome zabraniti da bude zarobljen? I ko moze u uslovima staljingradskog haosa da kontrolise ko sta radi? Sto se tice kaznjavanja za dezerterstvo, to svaka armija radi: pogledajmo samo odred americkih intervencionista u Novosibirsku 1917-1918, vecina zrtava je od stradala od ruke sopstvenih oficira.
Cinjenica je da su Rusi fanaticno branili svoju zemlju, to najbolje opisuje zarobljeni nemacki as Erih Hartman u svojim memoarima: Iz vazduha sam gledao nase tenkiste kod Rzeva...radovali su se pobedi ne znajuci da ih za 100 kilometara ceka pakao iz kog se niko nece vratiti. Svu misteriju ruske duse je opisao jednom anegdotom: 1952 neka baka mu je u Sibiru doturila kasu kroz zicu, kad joj je rekao da je Nemac odgovorila je: „Dete, ratujemo sa vama 30 godina...svoji smo“.

артиљерац

pre 4 godine

@ Dzons Руси су их видели радаром који се налази у краснодарском крају,изнад
Сочија.То је 5 фазни доплер радар домета 6500 км,преко полутара.Тај радар их
је видео,јавили у Сирију,дигли су Су 35,па су их Сухоји нашли својим радарима Жук М домета преко 400 км.После је било како си рекао.

Dzons

pre 4 godine

@Žorž
Zabiljezen je slucaj prije 2-3 godine kada su 2 Su-35 otisla prema Eufratu da presretnu 4 Americka f22. I odradili su posao, ovi se vratili nazad za Kuvajt ili Katar, gdje im je baza. Sa cim su ih detektovali Rusi ne znam, ali jesu. Ne salju cesto avijaciju u te krajeve. A bitno je i pogledati razdaljinu, mada ne znam kojim brzinama su isli pa ne mogu previse analizirati. Ali je Latakija udaljenija od mjesta gdje su se susreli nego Sirijska granica do tog mjesta ( kada kazem Sirijska granica mislim na mjesto gdje su Americki avioni usli ). E sad, u tom djelu prije Deir ez Zora Rusi sigurno nemaju nikakve zemaljske radare, pitanje je i za Deir ez Zor. U svakom slucaju nebitno je da li su Rusi navodili Su 35 sa zemlje, ili je to radio radar na Su-35, bitno je da Americki stelt ne pali kod Rusa, i to ni na velikim daljinama sto znaci samo da su Rusi strasni po pitanju radara za avione. Jedino drugo objasnjenje koje bi bilo logicno je da su Amerikanci iskljucili svoj stelt, povecali radarski odraz, cisto da cimnu Ruse i da vide kako reaguju.

maki1982

pre 4 godine

@Dule mozda nisu jurisali sa jednom puskom, ali je bilo zabranjeno povlacenje, kao i predaja ili zarobljavanje od strane neprijatelja. to je smatrano izdajom i porodica 'izdajnika' je ispastala i slata u sibir. sovjeti su mnogo svojih vojnika nepotrebno zrtvovali. ali to je vise odraz staljinove diktature

Luka

pre 4 godine

@millenium hahaha boze rusofila. Znaci prvo srusis Rusiji avion, ne reaguju nikako, i onda kao odgovor na to mude ti svoje najsavremenije oruzje i tehnologiju? Pa dajte onda da im i mi srusimo par komada?!? Boze moj ko ovde komentarise. Naravno Rusija nasa majka, vise volimo Rusiju nego Srbiju, najjaci u istoriji, sila jedna, drzava, drzavcina!!! Spasibo

Bojan

pre 4 godine

Izmedju Turske i SAD vec neko vrijeme se periodicno cuju nesuglasice. Ovaj zaokret u sustini predstavlja pocetak raspada NATO tj laganog izlaska Turske iz NATO pakta, a to ce vjerovatno da uzrokuje i neke druge potrese... npr materijal za razmisljanje ... izlazak Turske iz NATO + nesuglasice Turske sa SAD i EU + nesuglasice SAD sa EU po pitanju odbrane + nesuglasice SAD sa EU po pitanju carina i sl + inicijative u EU da se napravi neka vrsta EU odbrambenih snaga + Urula von Leyen bivsi DE ministar odbrane postaje predsjednik EC = ???

3 od sto

pre 4 godine

@Dva posto 
Ne znam kako si to proracunao bas tako, al nista oni njima nisu zakinuli, uzimaju naj skuplje avione sto imaju u ponudi, finansiski je to to. 
Nego je tu neka njihova igra, smeta im da ide i dolar bilo kom njihovom rivalu, a sve ih je vise! Verovatno ih iritira i sama cinjenica da se jedini ponasaju toliko slobodno u toj saranji sa rusima. Turcima se moze, 100 miliona, privreda u rastu, a i to sto su ameri pomogli gulenostima, neide im bas u prilog!
 (ConteLeone, 18. jul 2019 14:23)


Pa sad da im je privreda tako super, to se nitko od ekonomista ne slaze, ali kod vas rusofila je ionako sve suprotno.
Kako postati dobar preko noci? Predji u Putinov tabor.
Inace, nitko pametan na svetu nema 2 razlicita aviona, kao npr zapadne proizvodnje i ruske. Jer je to jako skupo i nema smisla.
Dovoljno je da zapad prestane isporucivat delove za sadasnje zapadne sustave i svo tursko naoruzanje postaje neupotrebljivo. A onda je to mnogo milijardi za opet sve novo kod rusa.

Dean

pre 4 godine

Maestralan potez zapada, ovako smjestiti Erdoganu.
Ovaj je toliko poletio da više ni ne shvaća kako ga vode mečki na rupu tj. Turcima kojima je dosta da im je vrijednost svega pala za više od trećinu u godinu dana i pada i dalje uz ovakvu politiku, sada još i sankcije. Kraj mu se nazire, a on inateci se juriša u zamku .

артиљерац

pre 4 godine

Колико су F-22 и F-35 "добри" показује чињеница да је USAF наручио 120 комада
F-15 Eagle од Boeing-a.А F-15 се појавио 1972-73,ја сам ишао у гиманзију,а сад
сам пред пензијом.

Pobesneo Maks

pre 4 godine

Сад ће Амери да подрже Курде. Сценарио а ла Косово...
(Mapко, 18. jul 2019 19:45)
Ne,niti moze biti!
Turaka ima oko 100 miliona i ozbiljna su regionalna sila,koja ne moze da parira USA,ali ,kao i IRan,moze da nanese ozbiljne gubitke.Sa Rusijom iza sebe,USA ne smeju ni da ih taknu.
Problem je sto su i Rusi,kao i Turci,veoma prevrtljivi i prodace jedni druge cim im se ukaze prilika,ali sve dok ih vezuju zajednicki interesi,vojne opasnosti nema,koga god da USA podrzava u regionu.

Kada imas vise desetina miliona stanovnika i da samo motkama naoruzas te ljude,napravili bi ogromnu stetu bilo kome,istina ,uz ogromne zrtve.

Igor

pre 4 godine

Turska je 2. vojska NATO-a. Ispred Francuske, Nemačke i V. Britanije! Zamislite koliko je to značajno tržište za proizvođače vojne opreme...Rusija dampinguje cene vojne opreme da bi otkinula deo kolača SAD-u i strateški se bolje pozicionira...Sve ovo plaćaju poreski obveznici u Rusiji...

Prodati za SAMO 2.5 milijardi USD čak 4 divizije S400 sistema plus 15 aviona - to je strašno dobar ugovor za tursku. Setite se kako su nas "braća" odrala bratski za Mig-ove stare 30 godina - poklonili nam nekoliko migova, pa naplatili 300 miliona "renoviranje"...

WH

pre 4 godine

Još Turci plaćaju obaranje ruskog aviona. Mnogi su tada govorili da Rusija treba da im vrati istom merom. To je nezrela i površna politika. Ovako se to radi. Sačekaš malo, pa onda, prvo trgovinski sporazumi, pa S-400, pa ih posvađaš sa Amerikom i na kraju im uvališ svoje avione.
(Millennium, 18. jul 2019 13:41)

Ne to pokazuje koliko je cenjen ljudski život u toj istoj Rusiji.Da su kojim slučajem oborili USA avion i poginuo pilot.Sve bi ovo isto bilo samo sto bi im polupali pola avijacije odkle je poleteo taj avion ,plus što bi tražili autonomiju za Kurde.

Rusi imaju dugu istoriju žrtvovanja svojih ljudi zarad politike i opšteg ½dobrog½.Mislim da je Černobil dobar primer ,gde se za broj smrti usled havarije još uvek pominje 18 u zvaničnim izveštajima.

Uvek su tako ratovali,samo malo prelistaj kako su prošli heroji Staljingrada.Njih ko zna koliko sa jednom puškom u jurišu.

Taman posla da simpatišem amere ali rusi ništa manje nisu ljigavi od njih.

EU Citizen

pre 4 godine

Pa, ukratko, ako ovako nastave, Bosfor neće još dugo biti turski, što bi meni lično bilo žao, jer volim tursku hranu i mentalitet, i Istanbul je lep grad, ali, kako Srbi sa nešto mozga u glavi dobro znaju, jer su iskusili na sbojpj koži, ako dopustiš ludaku i kriminalcu da bude. nerokosnoveni vođa u državi, nemoj posle da se žališ šta te sve snalazi i lupa po glavi i misliš da je to rezultat neke zabereća ne tvoke rođene gluposti.

Stefan

pre 4 godine

Turska je zbog S400 ostala bez F-35. A ako nabave ruske avione, tek tad će ostati bez F-35. Sve to će napraviti jaz između Turske i NATO-a, a to će pogađate, ostaviti Tursku bez F-35.

Luka

pre 4 godine

@millenium hahaha boze rusofila. Znaci prvo srusis Rusiji avion, ne reaguju nikako, i onda kao odgovor na to mude ti svoje najsavremenije oruzje i tehnologiju? Pa dajte onda da im i mi srusimo par komada?!? Boze moj ko ovde komentarise. Naravno Rusija nasa majka, vise volimo Rusiju nego Srbiju, najjaci u istoriji, sila jedna, drzava, drzavcina!!! Spasibo

Millennium

pre 4 godine

Još Turci plaćaju obaranje ruskog aviona. Mnogi su tada govorili da Rusija treba da im vrati istom merom. To je nezrela i površna politika. Ovako se to radi. Sačekaš malo, pa onda, prvo trgovinski sporazumi, pa S-400, pa ih posvađaš sa Amerikom i na kraju im uvališ svoje avione.

Dean

pre 4 godine

Maestralan potez zapada, ovako smjestiti Erdoganu.
Ovaj je toliko poletio da više ni ne shvaća kako ga vode mečki na rupu tj. Turcima kojima je dosta da im je vrijednost svega pala za više od trećinu u godinu dana i pada i dalje uz ovakvu politiku, sada još i sankcije. Kraj mu se nazire, a on inateci se juriša u zamku .

Žorž

pre 4 godine

Za neupućene avion su-35 je avion 4++ generacije od kojeg se američki takozvani stelt lovci tipa f-35 i f-22 i te kako sklanjaju na Sirijskom nebu, opremljen je opremom za detekciju takozvanih steltova i bez konkurencije je u svojoj kategoriji, a troškovi održavanja i nabavke su daleko niži.
Turska je dokazala da je DRŽAVA.

majstor

pre 4 godine

@:ko gnjile kruške: O Rafalu malo znam ali Eurofajter i Gripen su kante, i to ne samo prema Su-35 nego i prema F-16. Austrija je pre 10ak godina kupila Eurofajtere i sada vec da ih se otarasi. U njemackokoj vise od 2/3 ne leti jer su nepouzdani i kvarljivi. A gripen je malo bolja kanta od nekadasnjeg Galeba. Smijesno poredjenje!

mile rizik

pre 4 godine

A kada diktator bude svrgnut onda ruska tehnika postaje dostupna Amerima... Ili Erdogan opasno navlači Ruse da bi ih u jednom trenutku šutnuo i vratio se Amerima ili su Rusi potpuno poludeli.

3 od sto

pre 4 godine

@Dva posto 
Ne znam kako si to proracunao bas tako, al nista oni njima nisu zakinuli, uzimaju naj skuplje avione sto imaju u ponudi, finansiski je to to. 
Nego je tu neka njihova igra, smeta im da ide i dolar bilo kom njihovom rivalu, a sve ih je vise! Verovatno ih iritira i sama cinjenica da se jedini ponasaju toliko slobodno u toj saranji sa rusima. Turcima se moze, 100 miliona, privreda u rastu, a i to sto su ameri pomogli gulenostima, neide im bas u prilog!
 (ConteLeone, 18. jul 2019 14:23)


Pa sad da im je privreda tako super, to se nitko od ekonomista ne slaze, ali kod vas rusofila je ionako sve suprotno.
Kako postati dobar preko noci? Predji u Putinov tabor.
Inace, nitko pametan na svetu nema 2 razlicita aviona, kao npr zapadne proizvodnje i ruske. Jer je to jako skupo i nema smisla.
Dovoljno je da zapad prestane isporucivat delove za sadasnje zapadne sustave i svo tursko naoruzanje postaje neupotrebljivo. A onda je to mnogo milijardi za opet sve novo kod rusa.

ненад

pre 4 godine

Очекивано и на томе се сигурно радило годинама. Корак по корак кување жабе, стим што је жаба у овом случају УСА.

Laik

pre 4 godine

Dolazi do velikih promena u preraspodeli moci.. Kina, Rusija i Turska rade na marginalizaciji USA. Svaka imperija je imala svoj kraj, tako ce i ova..i nije mi ih ni malo zao..

Tr3b

pre 4 godine

И Чавез је својевремено набавио Сухоје у инат Америци, пар година пре тоталног распада своје земље...

s

pre 4 godine

Pojedinci od silne ljubavi prema SAD ne vide razliku izmedju Suhoja i Fantoma,pa recimo kolika je razlika u kvalitetu u auto industriji,toliko je i ovde ali u korist Rusa...

Đon

pre 4 godine

Porediti Rafal i SU 35 je kao porediti neki Mercedes iz 90’tih i neki iz 2019 bar kad su u pitanju karakteristike, Rusi izbace 25 aviona dok Francuzi izbace jedan svakih 30 godina. Daleko od toga da sam Rusofil ali oni su po pitanju naoružanja daleko ispred sviju. Njihova oružana tehnologija je bukvalno bez konkurencije. Turci, ustvari Erdogan igra jako dobru politiku, neku vrstu neutralnosti pa ko više i bolje ponudi, s’tim da im Rusi sigurno više dobro misle nego Amerika i njeni psi. Na kraju će im dati besplatno avione samo da ne kupuju od Rusa.

Dva posto

pre 4 godine

Kad Trump kaže da svaka članica NATO MORA da izdvoji dva posto bdp za naoružanje to znači da najmanje dva posto BDP mora da potroši na kupovinu USA vojne opreme. Kupovinom S400 Turska je zakinula procenat koji ide USA i naravno da je to ogroman problem.

артиљерац

pre 4 godine

@ Igor Невероватно је шта српско тржиште информација може да уради.Сад је
репарација Мигова 29 стигла до 300 милона $.А ЈА,дипломирани ваздухопловни
инжењер,са 35 година праксе,са дебелим ВЕЗАМА и социјалним контактима у РВ РС
ТВРДИМ да то кошта СТО милиона$.И ПОТПИСУЈЕМ своју изјаву гарантујући свом
својом непокретном имовином,која није мала.Нико од вас нема ни 100 евра у џепу да би стао против СВЕГА што имам,за опкладу.Одакле бре вама дечаци те цифре?
Да прође још мало времена изаћиће Мигови на 2 МИЛИЈАРДЕ.Ја нимало не волим АВ,
дапаче,али за Мигове је урадио добар посао.Шта бисте ви?За 100 милиона$,50
нових авиона?Е па ни код бабе нема џабе.

Maraja

pre 4 godine

Koj će im to smeće, ako hoće 4++ sigurno neće uzimati ruske padalice pored Jurofajtera, Rafala i Gripena.
(ko gnjile kruške, 18. jul 2019 13:41)

Euro fighter je Avion kao što je Florida bila auto, ko se iole razume u avijaciju to zna.

dva posto

pre 4 godine

Turci šalju katastrofalnu poruku NATO saveznicima da mogu da kupuju vojnu opremu od koga hoće a da ce ih USA svejedno braniti. taj pvo sistem su im davno namenili i samo su gledali kad im se isplati da im ga uvale. kad ono uvalise im Rusi. Neko je izgubio bonus zbog toga.veliki problem. nece usa preci lako preko toga i ne treba. treba turci da nauče lekciju. Sta ono Erdogan rece o Kosmetu?

hasan fefer

pre 4 godine

@millenium hahaha boze rusofila. Znaci prvo srusis Rusiji avion, ne reaguju nikako, i onda kao odgovor na to mude ti svoje najsavremenije oruzje i tehnologiju? Pa dajte onda da im i mi srusimo par komada?!? Boze moj ko ovde komentarise. Naravno Rusija nasa majka, vise volimo Rusiju nego Srbiju, najjaci u istoriji, sila jedna, drzava, drzavcina!!! Spasibo
(Luka, 18. jul 2019 17:57)
Stop lazima! Kako mozete reci da Rusi ne reaguju nikako kad su POD 1. samo u prvih 10 dana nakon rusenja Suhoja bukvalno preorali svaki pedalj turkmenske teritorije iznad koje je ovaj srusen i sa koje je pogodjen spasilacki helikopter. Dakle bukvalno je iz vazduha sprzeno stotine terorista, logistike i tehnike (youtube moj dobar drugar sve dokumentovao) medju kojima i desetine turskih vojnika koji su se nalazili na tom podrucju. Imas na netu cak i imena tih umorenih ljudi (turskih specijalaca). Borbene grupe ruske avijacije su raketiranje ovih grupacija vrsile na samoj granici sa Turskom, cak i nadlecuci (kaceci) turski vazdusni prostor (imas na netu putanje tih aviona gde se sve lepo vidi). Kako su hrabri Turci reagovali tada? Hoces da ti kazem kako? 50 kilometara od granice u unutrasnjosti Turske narednih mesec dana nisi mogao da vidis nijedan njihov avion. Svi su bili prizemljeni. Mirni kao bubice. Nikakve patrolne letove nisu obavljali ti strasni lovci iz straha od eventualnog sukoba sa Rusima, dok su ovi s druge strane nadletali granicnu regiju i pojacanom rezimu. POD 2. mart 2016. kod Al Baba od strane RuAF zgromljena kolona turskih oklopnih vozila (ima vest na netu i danas). I na kraju bukvalno ekonomsko ponizavanje sultana koji je morao maltene na kolenima da se izvini Putinu (iako je to prkosno odbijao duzi period), nakon cega ga je ovaj primio, te je pocela naplata za nepromisljeni potez. A rezultati svega se vide sada nakon 3,5-4 godine i brilijantna strateska igra Moskve. Nisam rusofil, samo konstatujem ono sto je lako proverljivo zeleci da stanem u kraj lazima da Rusija nije odreagovala vojno. Zaista dobro pitanje: Boze ko sve pise ovde? Samo ga trebate prvo sebi postaviti.

артиљерац

pre 4 godine

F-22 Raptor је произведен у 185 примерака+3 пробна.И,ПРЕСТАЛА је производња.
Одмах после тога је Конгрес САД ЗАБРАНИО сваку продају тих авиона БИЛО КОМЕ.
Што је престала производња кад је тако добар?Иначе,за неупућене,а то је велика
већина,F-22 је оперативан 4 h у 24 сата.После сваког лета од макс.2 сата,иде на скидање стелт премаза,бојење новим и сушење.Што траје 12 сати.Руси су оборили 2 F-22 у Сирији,што Амери не признају,а Руси имају остатке.Један Су 35
је у Сирији летео,експериментално,с променама пилота,сипањем горива и допуном
наоружања 14 сати,не гасећи моторе.4 сата и 14 сати.А амерички стрчњаци кажу
да F-22 и F-35 могу да преживе сусрет са Су 35 само тако да побегну.Тј,да их
овај не јури.

igor

pre 4 godine

Sada je Erdogan super, jer stavlja Amerima prst u oko i kupuje od Rusa. A kada isti taj Erdogan izjavi da treba obnoviti otomansko carstvo onda ga smatramo ludim diktatorom. Na čijoj stani će biti srpski komentatori ako on ovo oružje upotrebi protiv Grka?

ConteLeone

pre 4 godine

@Dva posto
Ne znam kako si to proracunao bas tako, al nista oni njima nisu zakinuli, uzimaju naj skuplje avione sto imaju u ponudi, finansiski je to to.
Nego je tu neka njihova igra, smeta im da ide i dolar bilo kom njihovom rivalu, a sve ih je vise! Verovatno ih iritira i sama cinjenica da se jedini ponasaju toliko slobodno u toj saranji sa rusima. Turcima se moze, 100 miliona, privreda u rastu, a i to sto su ameri pomogli gulenostima, neide im bas u prilog!

S

pre 4 godine

Nema od toga nista. Turska, posle SAD-a, najvise ulaze u razvoj F-35 + planiraju razvoj sopstvenog aviona. Do sada su turci koristili Americke avione, ne verujem da bi sada presli na ruske, logisticki je ne isplativo. Jedino ako Turci nemaju neke vece planove, da vide kako se I jedni I drugi avion ponasa pa da to iskombinuju u svoj, Ali to bi znacilo da Turska postaje supersila, sto ni Rusi i Sad Nece dozvoliti da jedna zemlja bude toliko dominatna u svom okruzenju

Bojan

pre 4 godine

Izmedju Turske i SAD vec neko vrijeme se periodicno cuju nesuglasice. Ovaj zaokret u sustini predstavlja pocetak raspada NATO tj laganog izlaska Turske iz NATO pakta, a to ce vjerovatno da uzrokuje i neke druge potrese... npr materijal za razmisljanje ... izlazak Turske iz NATO + nesuglasice Turske sa SAD i EU + nesuglasice SAD sa EU po pitanju odbrane + nesuglasice SAD sa EU po pitanju carina i sl + inicijative u EU da se napravi neka vrsta EU odbrambenih snaga + Urula von Leyen bivsi DE ministar odbrane postaje predsjednik EC = ???

XXL

pre 4 godine

Znači dogovor je - pao. Rusija naoružava Tursku do respektabilne sile. Sledeći korak im je raketna tehnologija i tehnologija proizvodnje stelth aviona. Ipak su turci trgovci, a rusi političari pod maskirovkom. Zatvoriće im to 'krilo' NATO pakta, a u pitanju je Crno more i Seredozemno more koje mogu kontrolisati iz Sirije. Severom su već ovladali ledolomcima i probijanjem severnog puta za brodove kao i vojnim bazama na Artiku.

maki1982

pre 4 godine

@Dule mozda nisu jurisali sa jednom puskom, ali je bilo zabranjeno povlacenje, kao i predaja ili zarobljavanje od strane neprijatelja. to je smatrano izdajom i porodica 'izdajnika' je ispastala i slata u sibir. sovjeti su mnogo svojih vojnika nepotrebno zrtvovali. ali to je vise odraz staljinove diktature

Stojko

pre 4 godine

Turci vec decenijama voze zapadne avione, ne verujem da ce sad da uloze mnogo milijardi dolara da bi poceli da voze Su-35, jer cena Su-35 nije, kao sto srbi kazu, 28 miliona dolara vec je mnogo veca,a treba kupiti i naoruzanje, opbuciti posade i tehnicko osoblje, i prilagoditi aerodrome.
Verovatnije ce te iste milijarde dati svojoj industriji koja ce sa nekim stranim partnerom razviti avion za turske potrebe. Uostalom vec su najavili razvoj TF-X .

Goran

pre 4 godine

Ma nije toliko bitno koje ce avione kupiti nego to zapadno licemjerje. slobodno trziste i zdrava trzisna konkurencija su dobri samo onda kada oni prodaju svoje proizvode nama. Obratno ne vrijedi!!!!

xy

pre 4 godine

Ne to pokazuje koliko je cenjen ljudski život u toj istoj Rusiji.Da su kojim slučajem oborili USA avion i poginuo pilot.Sve bi ovo isto bilo samo sto bi im polupali pola avijacije odkle je poleteo taj avion ,plus što bi tražili autonomiju za Kurde. 

Rusi imaju dugu istoriju žrtvovanja svojih ljudi zarad politike i opšteg ½dobrog½.Mislim da je Černobil dobar primer ,gde se za broj smrti usled havarije još uvek pominje 18 u zvaničnim izveštajima. 

Uvek su tako ratovali,samo malo prelistaj kako su prošli heroji Staljingrada.Njih ko zna koliko sa jednom puškom u jurišu. 

Taman posla da simpatišem amere ali rusi ništa manje nisu ljigavi od njih.
(WH, 18. jul 2019 14:22)


koliko se secam i Kasogi je bio usa gradjnin pa nema veze jer je interes u pitanju, zar ne?

Dule

pre 4 godine

[..]
Uvek su tako ratovali,samo malo prelistaj kako su prošli heroji Staljingrada.Njih ko zna koliko sa jednom puškom u jurišu.
[..]
(WH, 18. jul 2019 14:22)

Pokazi istorijski izvor da su dva Rusa isla sa jednom puskom u Staljingradu. JEDAN. IZVOR.

Film "Neprijatelj pred vratima" se ne racuna u istorijski izvor. Igrica "Call of Duty" takodje nije validan istorijski izvor.

Staljingradska bitka je zapocela sa 250 hiljada Nemaca i 170 hiljada Rusa. Tek posle par meseci, kada su Rusi dobili pojacanje jer su pobedili Japan na istoku, i zapoceli "Uran" kontra-ofanzivu, bilo je 1 040 000 Nemaca i 1 140 000 Rusa.

Ovo imas cak i na Wikipediji.

Da su isli gomila Rusa sa jednom puskom na njih dvojicu ne bi uspeli da slome nemacku Sestu Armiju, i ne bi mogli da drze grad mesecima dok nije doslo pojacanje sa istoka.

Ova glupa hladno-ratovska propaganda je urbani mit koji je zapoceo Manstajn, (Erich von Manstein), general Armijske Grupe Jug, u svojim post-ratovskim memoarima da opravda to sto su mu Slovenski untermenschen pobedili njegove plavokose germanske arijevce, i nemoj da nasedas na njega.

Bilo je dosta situacija kada su Nemci rasturili Ruse, pogotovo '41, kada Rusi uopste nisu bili spremni za rat, ali to nije bilo zbog toga sto su Rusi slali svoje trupe goloruke na Naciste. I Staljingradska bitka ti je jedan od najgorih primera sto si mogao da uzmes.

Kobaja Grande

pre 4 godine

Turcima nije interesantan Su35, vec Su57 i ruske tehnologije.
Na primer, licenca za proizvodnju motora 117S, koji bi mogao da se upotrebi na novom turskom borbenom avionu V generacije TFX, konkurentu americkom F35.

PAOK

pre 4 godine

Sada je Erdogan super, jer stavlja Amerima prst u oko i kupuje od Rusa. A kada isti taj Erdogan izjavi da treba obnoviti otomansko carstvo onda ga smatramo ludim diktatorom. Na čijoj stani će biti srpski komentatori ako on ovo oružje upotrebi protiv Grka?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (igor, 18. jul 2019 15:23)

Koristili su oni rusko oruzje protiv Grka i Jermena 1922-e kad su im komunisti iz Moskve prodali naoruzanje.Tako da ne bilo prvi put.Ovo podseca na taj period.

артиљерац

pre 4 godine

@ Dzons Руси су их видели радаром који се налази у краснодарском крају,изнад
Сочија.То је 5 фазни доплер радар домета 6500 км,преко полутара.Тај радар их
је видео,јавили у Сирију,дигли су Су 35,па су их Сухоји нашли својим радарима Жук М домета преко 400 км.После је било како си рекао.

Dzons

pre 4 godine

@Žorž
Zabiljezen je slucaj prije 2-3 godine kada su 2 Su-35 otisla prema Eufratu da presretnu 4 Americka f22. I odradili su posao, ovi se vratili nazad za Kuvajt ili Katar, gdje im je baza. Sa cim su ih detektovali Rusi ne znam, ali jesu. Ne salju cesto avijaciju u te krajeve. A bitno je i pogledati razdaljinu, mada ne znam kojim brzinama su isli pa ne mogu previse analizirati. Ali je Latakija udaljenija od mjesta gdje su se susreli nego Sirijska granica do tog mjesta ( kada kazem Sirijska granica mislim na mjesto gdje su Americki avioni usli ). E sad, u tom djelu prije Deir ez Zora Rusi sigurno nemaju nikakve zemaljske radare, pitanje je i za Deir ez Zor. U svakom slucaju nebitno je da li su Rusi navodili Su 35 sa zemlje, ili je to radio radar na Su-35, bitno je da Americki stelt ne pali kod Rusa, i to ni na velikim daljinama sto znaci samo da su Rusi strasni po pitanju radara za avione. Jedino drugo objasnjenje koje bi bilo logicno je da su Amerikanci iskljucili svoj stelt, povecali radarski odraz, cisto da cimnu Ruse i da vide kako reaguju.

Jung Fu

pre 4 godine

Dule mozda nisu jurisali sa jednom puskom, ali je bilo zabranjeno povlacenje, kao i predaja ili zarobljavanje od strane neprijatelja. to je smatrano izdajom i porodica 'izdajnika' je ispastala i slata u sibir. sovjeti su mnogo svojih vojnika nepotrebno zrtvovali. ali to je vise odraz staljinove diktature
(maki1982, 18. jul 2019 18:10)
Opet Netflix istorija. Kako mozes nekome zabraniti da bude zarobljen? I ko moze u uslovima staljingradskog haosa da kontrolise ko sta radi? Sto se tice kaznjavanja za dezerterstvo, to svaka armija radi: pogledajmo samo odred americkih intervencionista u Novosibirsku 1917-1918, vecina zrtava je od stradala od ruke sopstvenih oficira.
Cinjenica je da su Rusi fanaticno branili svoju zemlju, to najbolje opisuje zarobljeni nemacki as Erih Hartman u svojim memoarima: Iz vazduha sam gledao nase tenkiste kod Rzeva...radovali su se pobedi ne znajuci da ih za 100 kilometara ceka pakao iz kog se niko nece vratiti. Svu misteriju ruske duse je opisao jednom anegdotom: 1952 neka baka mu je u Sibiru doturila kasu kroz zicu, kad joj je rekao da je Nemac odgovorila je: „Dete, ratujemo sa vama 30 godina...svoji smo“.

Pažljivije čitaj

pre 4 godine

(Igor, 18. jul 2019 14:16)

Rusi su u tih 15 aviona dopremili opremu za PVO S-400, a ti avioni nisu borbeni, već samo transportni, koji se posle isporuke vraćaju u Rusiju.

Pobesneo Maks

pre 4 godine

Inace, nitko pametan na svetu nema 2 razlicita aviona, kao npr zapadne proizvodnje i ruske. Jer je to jako skupo i nema smisla.
Dovoljno je da zapad prestane isporucivat delove za sadasnje zapadne sustave i svo tursko naoruzanje postaje neupotrebljivo. A onda je to mnogo milijardi za opet sve novo kod rusa.
(3 od sto, 18. jul 2019 15:58)

Guglaj Indija !

Indija decenijama kupuje Zapadno(pretezno francusko) i Rusko naoruzanje,a u pregovorima je da prebace proizvodju f-16 kod njih.
Jedino ne koriste kinesko naoruzanje,posto su im oni ljuti rivali u regionu.

артиљерац

pre 4 godine

Колико су F-22 и F-35 "добри" показује чињеница да је USAF наручио 120 комада
F-15 Eagle од Boeing-a.А F-15 се појавио 1972-73,ја сам ишао у гиманзију,а сад
сам пред пензијом.

Pobesneo Maks

pre 4 godine

Сад ће Амери да подрже Курде. Сценарио а ла Косово...
(Mapко, 18. jul 2019 19:45)
Ne,niti moze biti!
Turaka ima oko 100 miliona i ozbiljna su regionalna sila,koja ne moze da parira USA,ali ,kao i IRan,moze da nanese ozbiljne gubitke.Sa Rusijom iza sebe,USA ne smeju ni da ih taknu.
Problem je sto su i Rusi,kao i Turci,veoma prevrtljivi i prodace jedni druge cim im se ukaze prilika,ali sve dok ih vezuju zajednicki interesi,vojne opasnosti nema,koga god da USA podrzava u regionu.

Kada imas vise desetina miliona stanovnika i da samo motkama naoruzas te ljude,napravili bi ogromnu stetu bilo kome,istina ,uz ogromne zrtve.