Petak, 21.09.2018.

09:14

"To što je beba beba i što je dojim, njima ništa ne znači"

Drama srpske državljanke u Belgiji je okončana. Ljiljana Moharić i njena devetomesečna beba deportovani su juče iz Belgije u Podgoricu.

Izvor: B92

"To što je beba beba i što je dojim, njima ništa ne znaèi" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

75 Komentari

Sortiraj po:

Boza

pre 5 godina

Mislim da mnogi ne kapiraju da samo zato sto mozete slobodno da se krecete ne znaci da raspolazate pravom na udjete slobodno u neku zemlju. To iskljucivo zavisi od zvanicnika te zemlje. Oni imaju pravo da vas vrate makar vas nista ni ne pitali na salteru. To je najbolje jasno onima koji idu za SAD, prvo se lome da dobiju vizu a onda shvate da im ta viza uopste ne garantuje ulazak u zemlju vec to raci iskljucivo imigracija na salteru. Jel znate koliko ima onih koji su sa validnom SAD vizom bili deportovani cim su sleteli? Jako puno i do jednog su prosli kroz istu rutinu deportacije kao ova zena.

E sada posto smo mi drzava koja ne ispunjava uslove da bude clanica EU, a i raspolozenje u narodu je da ne treba da budemo u EU pa tako ni deo Sengena gde su prava ulaska u zemlje clanica zagarantovana onda cemo o ovakvim slucajevima slusati jos dugo a taj isti narod koji je protiv EU ce jos vise da pljuje po njoj zato sto omalozavaju velike Srbe.

Mi smo sami sebi najveci neprijatelji a drugi na uvek krivi.

jasdf

pre 5 godina

@nina
Sta je ponudio da plati? Da podmiti carinike?
Nema on tu sta da plati, to nije taksa. On je trebao da ima overeni dokument kojim potvrdjuje da snosi sve troskove njenog boravka.
Za vas savet kao i za ovu gospodju, kada idete negde nemojte da mislite nesto za propise, proverite pre polazka.

Nina

pre 5 godina

@bojs

Brat je sacekao na aerodromu i ponudio carinicima da plati nisu dozvolili.

@nex

I meni su carinici tako pustali a eto i mene i vas su mogli kad tad da sprovedu ovako.Jednostavno mislila sam da je ukinuto to pravilo oko para kad ides kod bliskih rodjaka. Ali eto ako nisu bili tako striktni u sprovodjenju te procedure onda svakako nisu morali ni ovu zenu sa malom bebom da izmaltretiraju..

веверица

pre 5 godina

не разумем да вређате жену. за мене је овај чланак доказ да смо заиста земља 3. света. и економски, јер жена нема пара, и што се тиче "дипломатије" и међународне репутације.
тужно је колика смо сиротиња и беда европе...

Bojs

pre 5 godina

@Ana

Procitajte vest pre nego sto napadate druge i manite se kvazi-advokature. Zena je usla u Sengen zonu u Belgiji. Policija ima prava da je pita i za iznos novca. Ona mora da dokaze da ima dovoljno za boravak. Ne znam kud je krenula sa 300 evra, toliko jedva da je dovoljno u Podgorici sa detetom za hranu. Zasto brat nije garantovao za nju, ne znamo. To moze da uradi i na aerodromu. Mnogo halabuke ni oko cega.

Nex

pre 5 godina

Ovo za novac nije mi uopste jasno. Tj. Zasto brat nije napisao garancije. Putovao sam u Brugges kod sestre sa papirom na flamanskom ( pojma nemam sta pise ), i uz pasos prilozim i papir i nisam imao nikakav problem. Nisam ni imao neku veliki svotu mozda 500eur za 3 nedelje.Granicari- carinici su bili potpuno ljudski i ljubazni.

Aleksandar

pre 5 godina

@(Ana, 21. septembar 2018 14:04)

Molim vas (i one koji vam nadavaše pluseve) da ne dajete pravne savete drugima kad se u pravo razumete k'o prosečan Srbin u fudbalsku selekciju. Gospođa nije nigde presedala već je pokušala da izađe sa aerodroma (i da dalje ide drumskim prevozom) pri čemu se prolazi pasoška kontrola standardizovana za ulazak u Šengen zonu.

Granični policajac ima sva prava da ispita onoga ko prelazi granicu u cilju uveravanja da osoba koja prelazi granicu planira da napusti tzv. šengenski prostor nakon legalnog boravka u istom, te da za vreme boravka u šengenskoj zoni neće posezati za socijalnim i drugim fondovima. To, između ostalog, uključuje i koliko novca se minimalno treba imati za planirani boravak. Diskreciono pravo svakog graničnog policajca je da vrati nekoga sa granice ukoliko se on u navedeno nije uverio. Mogućnost žalbe postoji samo prilikom nehumanog/nečovečnog tretmana - što ovde nije bio slučaj - a sve ostalo bi bilo koji sud odbacio kao neosnovano.

jasdf

pre 5 godina

Skoro sve zemlje imaju pravilo o neophodnoj kolicini novca. Carinici to mogu i ne moraju da kontrolisu, odnosno kontrolisu nasumicno. Nema tu nista sporno. Carinici su mislili da gospodja dolazi da radi na crno, i zato su je zadrzali i deportovali. To je redovna procedura.
Za one sto pricaju o reciprocitetu, neophodna kolicina novca za Srbiju je 50 evra dnevno. Zar stvarno neko misli da Belgijanci koji dolaze nemaju toliko novca? Tu je i razlika, stranci u Srbiju dolaze da potrose pare, ova gospodja je isla da bude na teretu bratu.

Filmofil

pre 5 godina

(Ana, 21. septembar 2018 14:04)

Kakvo presedanje? Njoj je Brisel bio krajnja destinacija. Nije bila na tranzitniom letu za Holandiju. Sta zgranicna kontrola gde ce ona bez ikakavoj dokumenta da dokaze, citaj pozivnog pisma. I da oni po propisima imaju pravo to da rade.
Moze da ih tuzi, svakako. Ali nece dobit, jer su ljudi sledili propise.

Ana

pre 5 godina

@Dragan

Citas li ti vest ili samo naslov?
Zena je isla u Holandiju. Znaci uhapsili su je na aerodromu koji je bio samo mesto presedanja. Zena nije imala nikavu nameru da boravi u Belgiji.

Po kom osnovu oni imaju prava uopste da joj traze koliko novca nosi kada ide u drugu drzavu? Da su je to pitali Holandjani ona bi to bilo OK ovako je mesanje u nesto u sta nemaju prava da se mesaju i zabadanje nosa u tudje privatne i poslovne stvari.

Trebalo bi da ih tuzi po vise osnova jer su prekrsili ingrencije cak i na nivou EU.

Gospodjo, moj Vam je savet da uzmete dobrog i skupog advokata (kako bi ih bolelo vise kada dobijete sudski spor) i da podignete vise tuzbi na vise adresa. Od Strazbura, preko institucija EU pa cak i do vrhovnog suda Belgije.

Nacistickom i rasistickom ponasanju pojedinaca u EU treba odmah stati na put !

Kaca

pre 5 godina

Zao mi je deteta.
Ne moze se bez poznavanja i pripreme.
Neki od nas se jos uvek secaju kako se lepo zivelo i putovalo s YU pasosem .Ta vremena su odavno ODAVNO gotova. Mi koji smo u toj premetacini ostali s pogresne strane granice ne mozemo da zabijamo glavu u pesak. Nije vazno sta mi msilimo o sebi kad anekud putujemo, vec u koji nas kos domacini stavljaju.

Kada sam se selila u EU, moja tetka, koja je celog zivota putovala se cudom cudila kako to nas ne tertiraju bolje od onih "drugih" polupismenih, neprilagodjenih stranaca. Meni su otvoreno u policiji savetovali da odnekud iskopam dedu Poljaka ili Rumuna, jer sa srpskim papirima necu daleko stici. I nisam odmah, trebalo mi je sa sve tamo stecenim diplomama i poslom jako jako dugo da dodjem do drzavljanstva, navala je velika a mi smu najnizoj kategoriji.

Koliko su me puta zaustavljali, brojali pare, gubili dokumenta, pogresno upisivali datume, koliko sam se samo advokata naplacala... sila boga ne moli. A oni koji ignorisu realnost ne prolaze dobro. Sistem NIKADA ne priznaje gresku. I retko kad prasta.

Sama bih jos mozda, ako moram, i reskirala, ali sa detetom samo ako bi me neka teska muka naterala.

I kod nas kapitalizam postaje sve suroviji a na zapadu je odavno takav. Preskocila sam poslednju deceniju i po tog razvoja kod nas, ali znam kako je po prijateljima koji nisu mogli da odu. Pogledajte kakoi i mi tertiramo one koje smatramo gorim od sebe.

jovana

pre 5 godina

Mewni licno je OSNOVNO PITANJE dali je njen brat legalno u, Holandiji i ako jeste, dali je na 'socijali' tj, dali ga drzava pomaze a on kao prima goste. jer u tom slucaju on ne moze pred notarom dati garanciju

Azaista su mi smesni oni koji kazu 'tuzite Belgiju' ???
Dali da tuze Belgiju zato sto strikno provodi svoje vlastite zakone koji govore o minimalnom iznosu koji se mora imati??

jeste

pre 5 godina

sta pricate bre,oce da udje u eu bez osiguranja za sebe ji za rete sa 300 e 15 Dana....e nece da moze,nazad u cg mi necemo da te izdrzavamo ako ti se nesto desi a ti do canja sa 300e pa se brckaj.... podrzavam
(kolima, 21. septembar 2018 11:18)

Izvini bato sto nemamo svi na kontu 30000e kao ti. Pa po tebi i po nekim nadrndanim carinskim sluzbenicima ne smemo ni da promilimo iz ovih nasih balkanskih rupetija. Mozda nemamo pare ali makar neki od nas imaju empatiju, za razliku od tebe.

Svetlana Milanovic

pre 5 godina

Boze kakvih komentara i od ove zene. Putovala je drzavljanka Srbije, sa pasosem Srbije iz neke drzave u neku drugu i bila zaustavljena. Kakve veze ima Crna Gora sa tim i po kom osnovu bi njihov diplomata posecivao drzavljanku druge drzave? To sto je udata tamo kakve to veze ima sa imigracionom politikom Belgije? Ovo su slucajevi koje resava konzularno odeljenje drzave ciji je osoba drzavljanin i izdavalac pasosa.

Filmofil

pre 5 godina

poznat mi je ceo slucaj
i cudim se neprimerenim komentarima pojedinih , ne putujemo svi biznis klasom, u nisu su bili protesti da se ne ukinu letovi lou kost kompanije jer su povoljni za nas standard , u tom vremenu jedino je imala let za belgiju a ne za holandiju, sto se tice njenog brata on je ozenjen zivi i radi u holandiji u firmi koja je poznata u holandiji govori engleski i holandski jezik i stambeno je osiguran u holandiji, tako da su ostale price prazne sto se toga tice
(meraklija nis, 21. septembar 2018 12:31)

Utoliko gore. Onda je ovo posledica naseg "lako cemo", bez pripreme jer ovakve provere mogu da se dese, a i ne moraju. Pa onda krivi Belgijanci jer su neljudi. Oni statisticki gledano mogu da zaustave nekog. Brat je morao onda da pretpostavi da njoj moze nesto ovako da se desi i da ona nije u istoj poziciji kao on kad putuje (verovatno ima boraviste u Holandiji). I jos jedan deo naseg mentaliteta, zakon u zemljama vazi za sve. Nema veze da li si majka ili slicno.

Licno sam imala problem sa svojom majkom i prenosom tecnosti kroz kontrolu na grckom aerodromu, uprkos tome sto sam joj rekla da sva tecnost mora da se pobaca. Na njenu srecu Grk je samo oduzeo flasice, Nemac ili slicno bi je zatvorio da ceka prevedoica da provere da li je normalna. I bio bi u pravu.
Zao mi je bebe.

Jelena Savic

pre 5 godina

Draga Ljiljana, ako ovo čitate, imate puno pravo da se obratite Evropskom sudu za ljudska prava u Strazburu i da tužite državu Belgiju zbog nezakonitog lišavanja slobode i zadržavanja preko granice dozvoljenog vremena. Angažujte dobrog advokata i dobijate spor, naročito što je u pitanju bila i vaša beba. Pritom ste imali uredna dokumenta za prelazak granice.

djole

pre 5 godina

Cisto sumnjam da nisu imali nameru brata da kontaktiraju jer oni rade po pravilima koliko god to nama zvucalo cudno. Takve stvari izazivaju pometnju i ukljucuje vise osoba i u pitanju je licna odgovornost koliko god to nama cudno zvucalo a ne nemilost jednog carinika.Brat da je imao papire makar i privremene mogo bi da garatuje za nju i resen problem.Neko rece dobro je prosla mogli su i dete da joj oduzmu zbog nesavesnog ponasanja.Krenuti Grlom u jagode je lutrija.

matori baksuz

pre 5 godina

Sirotinjo i bogu si teška. Poznata je stvar da carinici mogu da ti zagorcaju život kad im se cefne. Nošenje gotovog novca odavno nema smisla. Kad se ide u inostranstvo treba imati kreditnu karticu, baš zbog ovakvih stvari.

Secam se da su Rumuni vratili ceo autobus iz Vršca sa ljudima koji su krenuli u jednodnevni šoping zato što nisu imali zamišljenu kolicinu para. Sve to nakon više sati zadržavanja na granici.

I meni dolazi rodbina u goste, pa uglavnom nemaju za leba, ali uglavnom ih to niko ni ne pita, cuju da idu kod rodova, pa znaju koliko je sati.

Ovi Belgijanci izgleda nemaju mnogo posla s našima.

Aleksandar

pre 5 godina

Meni je u celoj ovoj priči nejasan njen brat - kad je već bio na aerodromu i čak se i video sa njom, mogao je da potpiše da preuzima svu odgovornost za finansiranje nje i njene bebe za vreme boravka u EU (to vam je ono tzv. pozivno pismo koje je trebalo državljanima Srbije pre ukidanja vize) i garantovano bi je pustili.

Radio sam istu stvar dva puta u životu, jednom na Schiphol-u, jednom baš na tom istom briselskom aerodromu i sem par sati cimanja da se sve odradi (morate da nađete notara, zato je pametno to uraditi pre nego što vam dolaze gosti za koje niste sigurni da bi ih pustili bez trkeljisanja) nije bilo nikakvih problema.

E sad, ako je njen brat ovde na crno / na socijali (pa ne može da preuzima odgovornost za druge), to je već druga priča, al' onda je već jako neodgovorno prema sopstvenom detetu izlagati ga takvoj potencijalnoj neprijatnosti. To što je ona majka sa bebom nije nikakva olakšavajuća okolnost, naprotiv.

jazAbdin

pre 5 godina

poenta je da malo lagiš koliko ćeš da ostaneš,ništa drugo! Jednom prilikom slovenci (samo tranzit kroz sloveniju)su u ponoc skinuli sa busa nasu drzavljanku koja je isla kod sestre u Italiju u posetu jer nije imala divoljno kesa a pri tome je imala para na kartici ali avaj kad si mali i nebitan onda te handri kako ko stigne!

mm

pre 5 godina

Policija na aerodromu uvek trazi novac kao dokaz namere, a tu je i listanje pasosa i provera da li i koliko granicnih pecata imate. Mene su pustili pre 20 dana sa 200€ i karticom, prosto ne postoji neko striktno pravilo u ovoj situaciji (vidim da dobar deo ljudi nikada i nije video kako to izgleda a nagrnuli su na zenu kao horda). Ovo sto se desilo ovoj zeni je prosto greska sistema...

Marko

pre 5 godina

@Pera85
Jeste, druže, evo ja prvi priznajem - decu sam pravio samo da bih išao preko reda u poštama i prodavnicama.
S jedne strane se pozivaš na poštovanje pravila, ali ti iz nekog razloga smeta jedno tako prirodno pravilo lepog ponašanja.

the truth

pre 5 godina

Sve razumem, ali ovo je klasicno ugrozavanje gradjanskih sloboda, imas sve papire i ti moras da imas odredjenu svotu novca da bi boravio negde... mozda cuvas pare u banci kod njih na ziro racunu imas milion i nemas kes u dzepu a nemas ni karticu za taj racun ne znas na pamet ni broj ziro racuna, jel to krivicno delo ??ili je bratu pozajmila milion i on treba da joj vrati te pare... sta to znaci da ne smes da ides nigde ako nemas pare u dzepu... odakle nekim drzavama pravo da pored sengena i pored toga sto nisi osudjivan uskrate tvoje pravo na slobodno kretanje???

kada neko nema dodir sa realnoscu

pre 5 godina

Sad sve Belgijance detaljno pretresati na svim graničnim prelazima i hapsiti za svaku sitnicu sledećih bar mesec dana. Ovo po meni zahteva reciprocitet.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Reaktor, 21. septembar 2018 10:49)

Da, bas bi bilo zanimljivo videti koliko ce Belgijanaca u sledecih mesec dana posetiti Srbiju. Verovatno izmedju nula i dvoje. A reciprocitet ti je na nivou onog vica sa komarcem i slonicom. I jos su pritom u pravu, sa malom bebom na put sa 300e? A sta da se bratu nesto desilo pa da kasni iz Holandije? Gde ce ona sa bebom i 300e? Da uzme sobu u hotelu, da jede, potrosila bi pare za 3 dana sa njihovim cenama, a ona kao ide na mesec-dva, nema ni kartice ni nista. Ne bi imala ni za kartu iz Belgije do Holandije i da jede i prespava jednu noc. To je moglo da prodje, ali da je isla sama, ali sa bebom... Vrlo neozbiljno i naivno.

EU državljanin

pre 5 godina

Da li to vazi i za EU drzavljane?
Na primer ako neki Spanac dolazi u Belgiju sa 100 evra u dzepu i kaze hocu da ostanem 15 dana ?
(petar, 21. septembar 2018 11:34)

Naravno da ne, pokažeš ličnu kartu i ništa ne pitaju. U većini slučajeva čim vide da pokazuješ ličnu kartu a ne pasoš samo mahnu da prođeš, pravilo je da ne smiju te zadržati mislim više od 15 minuta.

meraklija nis

pre 5 godina

poznat mi je ceo slucaj
i cudim se neprimerenim komentarima pojedinih , ne putujemo svi biznis klasom, u nisu su bili protesti da se ne ukinu letovi lou kost kompanije jer su povoljni za nas standard , u tom vremenu jedino je imala let za belgiju a ne za holandiju, sto se tice njenog brata on je ozenjen zivi i radi u holandiji u firmi koja je poznata u holandiji govori engleski i holandski jezik i stambeno je osiguran u holandiji, tako da su ostale price prazne sto se toga tice

Dragan

pre 5 godina

Belgija ima pravila ulaska koja svi moraju da postuju. Zaista 20 evra po danu nije dovoljno ni u CG. Zasto brat nije potpisao garanciju nije najjasnije (potpises formular, puste gosta, ali ti garantujes za njega). Ambasade zaista ne mogu nista da urade. Drzava postupa po svojim pravila, u ovom slucaju procedura je deportacija. Mnogo toga je nejasnog. Nefer je sto zena optuzuje sve, a ona je sustinski pogresila. Ceo problem je nastao jer je ponela premalo novca.

kolima

pre 5 godina

sta pricate bre,oce da udje u eu bez osiguranja za sebe ji za rete sa 300 e 15 Dana....e nece da moze,nazad u cg mi necemo da te izdrzavamo ako ti se nesto desi a ti do canja sa 300e pa se brckaj.... podrzavam

belgija mala nemačka

pre 5 godina

Ako je brat bio na aerodromu kako on nije potpisao garanciju? Ili ni on nema uslove za garanciju, stan, platu, legalan boravak, poreklo para (možda brat radi na crno kod nekog našeg, možda sverca drogu, mozda nešto drugo nelegalno, sitni kriminal, a možda je i sve čisto i o.k. pa sestra nastradala bez razloga). Užasno iskustvo i dobro da je objavljeno da drugi ne ponove isto iskustvo.

Pera Pantic

pre 5 godina

Nasi granicari ne gledaju popreko nekoga iz EU ali zato ko ima pasose atraktivnih zemalja Afrike i Azije kojima u Evropi jedino za Srbiju ne treba viza itekako proveravaju. Na izlasku iz aviona na Nikoli Tesli prvo pokazujes pasos cim krocis van vrata,a dalje se Indijci,Iranci i oni iz Gvineje valjda stavljaju sa strane i vrsi dodatna provera namera turistickog ostanka u Srbiji sto podrazumeva aranzmane,povratne karte isl.
Sto se ove zene tice,njen brat je mogao da overi kod notara u Holandiji pozivno pismo i ne bi bilo nikakvih problema. Sto je ostala cetiri dana to je pitanje za belgijsku birokratiju kao dokaz da nije samo kod nas ista.

Pera85

pre 5 godina

I kako da Belgijanci znaju da ona nije dosla da izmuze malo para?
To sto ste navikli da udjete sa detetom u postu/radnju/banku/mup da bi vas pustili ranije je jedno. Na granici to nije olaksavajuca okolnost.
Kapiram da je nasla jrftiniju kartu pa zato isla preko Belgije, ali se onda raspitas sta ti sve treba.
Morate shvatiti da ljudi negde postuju pravila za razliku od nas. Mi mislimo da su hladni i ustogoljenji strebri, ali njima je ocigledno mnogo bolje nego nama. Nisu oni taj sistem izgradili zato sto su ze zezali i lagali jedni druge, nego zato sto su poatovali to sto su na papir stavili.
Smesno je reci "sad mi te belgijance trebamo isto" kad taj belgijanac dodje sa dovoljno para da zivi 2 godine ovde ako hoce

Aleksa

pre 5 godina

Brisel je pun migranata iz Sudana i Eritreje kojih je ove godine u centru grada bilo na stotine (i hiljade) i koji su okupirali javne površine na kojima spavaju u šatorima. Sada se vidi da su to bili bogati migranti koji su zapravo tu došli na piknik. Sramota za odsustvo empatije.

eva

pre 5 godina

Moja drugarica je putovala kod sestre, zaustavili su je iz istog razloga, pozvali su sestru koja je pokazala svoje kreditne kartice, dokumenta, potpisala neke papire u kojima garantuje za nju i tada su je pustili.

sofa

pre 5 godina

Pa dobro, nije mi jasno šta je radio njen brat, zašto nije donio novac koji je potreban za njen boravak tu i dao joj, a potom ga uzeo nazad. Umjesto što je kontaktirao naše klipane iz raznih ambasada i ministarstava, koji niti hoće niti su sposobni danešto završe, mogao je da ide direktno na lice mjesta, da se obrati nadležnim osobama, malo podigne frku i položi novac za nju i riješen problem.

moskri

pre 5 godina

Mene su u Holandiji isto tako ispitivali, ali sam igrom slučaja nosio u novčaniku 2000 evra i odlično sam pričao engleski, bio sam ljubazan, pa su me ubrzo i pustili.

banned

pre 5 godina

Dosta komentatora je nažalost ogrizlo u sebičluku, nedostatku empatije i pokorilo se represivnom sistemu, valjda zbog straha. Malo više ljudskosti vam ne bi škodilo.

Dijaspora CH

pre 5 godina

Meni redovno dolazi u Švajcarsku drugarica iz Beograda u goste i nikada nema više od 300 evra kod sebe. Ja joj napišem pisamce da će biti kod mene i da ja snosim celokupne troškove njenog boravka. Ona to pokaze sa povratnom kartom i pasošem. Do sada nije bilo problema. E sada, mozda u Belgiji ne smeš da trošiš pare na goste, nego gosti moraju sami sebe da finansiraju!

ex ljubomir

pre 5 godina

Državljanka Srbije udata za državljanina Crne Gore , ide iz Podgorice za Holandiju preko Belgije , sa bebom koja ima i alergije i koja je mala i nemoćna za bilo kakav put , a onda se tu pojavljuju okrutni belgijski policajci i nesposobni srpski i crnogorski diplomatski službenici !! Da je odrasli brat došao u Podgoricu kod sestre i zeta. bilo bi drugčije..sve !!

Alehandro

pre 5 godina

Mene su pitali kad sam isao u Svicu i trazili mi da pokazem keš s' tim sto sam rekao da imam i na kartici. Prijatelja mog vratili iz Osla sa aerodroma jer je imao "samo" 800€ za 10 dana.
PS Svako od nas Srba ide kod nekog svog i ne samo da nece potrositi jedan cent vec ce se vratiti sa vise novca!

Nodi

pre 5 godina

Naletela na loše raspoloženog graničnog policajca. Naše ljude uglavnom tolerišu, mada imaju puno pravo da od svakog pojedinačno traže garantno pismo, povratnu kartu i novac na uvid. Sećam se scene na aerodromu, devojka slabo govori engleski, kaže ide kod dečka u Luksemburg, ali nema ništa od garancija. Službenik je pita: Da li je taj tvoj dečko došao na aerodrom po tebe? zovi ga i reci da dođe ovamo na pasošku kontrolu, hoću da razgovaram sa njim. Ubrzo posle dolazi mladić, i puštaju ih. Više sreće (i pameti) drugi put.

Vanja

pre 5 godina

Nije tu nista sporno, ko je putovao po svetu, zna da mora da proveri pravila ulaska u stranu zemlju. Nemojte dizati i prasinu bez osnova vec edukujte ljude.

Vračarac

pre 5 godina

Neću da ulazim u pravila EU, ali naša diplomatija je jedna velika sramota. Jednom sam se obratio našoj ambasadi za pomoć. Nije sporno, kažite ne možemo, ne umemo, slažite da ste pokušali... nisu znali mail jedan da otvore, lagali su me, tražili da ga ponovo prosledim dok smo razgovarali, rekli da će sigurno da se pozabave mojim slučajem. Izgovori su bili kada ih pitam za novosti (a to sam uspevao sam na "prepad" pozivom direktnom linijom) kao loš đak kada ga pita nastavnica da izađe pred tablu ili pokaže domaći zadatak. Na kraju kada sam digao ruke mi se naravno nikada više nisu javili. Mene je bio blam nesposobnosti tih ljudi, ali sam tada shvatio da ova država prvo neće nikome da pomaže, druge NE UME jer su na tim mestima uglavnom nesposobni, nekulturni ljudi koji su došli na ta mesta svi vrlo dobro znamo kako i zašto. Kao državljani Srbije, mi smo svoji na svome i zato ja više nemam osećaj da bilo šta ovoj zemlji dugujem, jer ona bukvalno ništa za mene nije uradila. Čak se i lečim privatno, jer nemam snage za mučenje i razvlačenje po našem zdravstvu... to je deveti krug pakla i o tome bih mogao svašta još da napišem, ali verujem i mnogi drugi ovde.

bilo

pre 5 godina

Zao mi je zene sto se napatila sa bebom.Kod nas je ustaljeno misljenje da je na zapadu sve okaceno na drvece samo treba doci i pokupiti. Za dramatizaciju ovog dogadjaja nema potrebe jer postoje pravila koja se moraju postovati.Licno mislim da je upitanju u pogresno vreme na pogresnom mestu.

Ana

pre 5 godina

kakvi su ovo komentari?! bez obzira sto je zena imala samo 300 eura kod sebe, pa bila je sa bebom..i kako je moguce da neko uopste prokomentarise " pa ko joj je kriv"?! zena sa bebom je trebala automatski da se vrati za CG a ne da je zadrzavaju tamo u izbeglickom ili kakvom drugom centru..pa zamislite koji je to stres za nju i za bebu..bas strasno!

bole

pre 5 godina

Kakva Evropa? Lažnih azilanata iz Srbije sa srpskim pasošima ima najviše u Evropi. Ne sećate se kroz šta smo prolazili pre par godina kada su hteli da nam ukinu vize?

Razlog zbog čega se ovo desilo ovoj ženi je država Srbija i glasači koji žive u njoj. Ako je žena imala časne namere kriva je država Srbija jer je svojom strategijom deljenja pasoša i kurti i murti da bi brojka bila što veća napravila kurslus u EU što se tiče lažnih aliza. Ako je žena htela da pobegne to je opet kriva država Srbija jer normalni ljudi ne mogu da izađu na kraj sa glasačima pijavicama, poltronima i maloumnim

Granota

pre 5 godina

Mom prijatelju, Špancu, se to isto desilo u Moskvi. Otišao je na 15 dana, u posetu projateljima, poneo je u kešu 250€ i kartice. Jedna kartica je bila debitna i nije funkcionisala, a drugu, kreditnu, mu je progutao bankomat. Kad je ušao da vidi zašto, rekli su mu da sačeka da provere. U tom je došla policija koju su obavestili iz banke i, prvo su mu rekli da mu je kartica neispravna, a posle ga odveli u policiju. Naplatili su mu kaznu jer se nije prijavio u roku od 48h, a posle ga deportovali jer kako su mu naveli, nije imao dovoljno novca u kešu obzirom da mu kartice ne rade.

Minus

pre 5 godina

Ne znam odakle bih počela komentar ali ne mogu da se suzdržim...
U ovoj priči je skoro sve postavljeno naopako: žena sa detetom od 9 meseci ide "u goste", bez novca. Ne puste je u zemlju (svaka država ima svoje uslove za ulazak i to je njeno tj državino pravo) i onda je ceo svet kriv a Evropa bezvezna. Prilično sam sigurna da je putovala i bez putnog i zdravstvenog osiguranja. Kriv je i konzulat, kriva je i Belgija, ma svi su krivi sem nje koja je pošla na put sa detetom sa minimalno novca i sada sav svet treba da podrži glupost i pomaže.
Možda je centar za migrante zaista bio preterana reakcija.
Mogli su je pustiti da ostane na aerodromu, u jednom od hotela za tranzit; verovatno bi bilo udobnije a i učinkovitije jer bi videla šta se može sa 300 evra.
Znam da će biti brdo minusa, pa da dodam i ovo: dok ne počnemo da shvatamo da moramo da brinemo sami o sebi, i da je svako odgovoran za svoje postupke ne može nam biti bolje. Ni kao gradjanima a ni kao pojedincima.

Pasoše bi trebalo izdavati sa (detaljnim) upustvom za upotrebu.

meraklija nis

pre 5 godina

sve okolnosti su poznate
imala je povratnu kartu lou kos kompanijom na letu podgorica brisel za holandiju nema, na 15 dana imala je putno osiguranje i rodjeni brat je cekao u belgiji da je odveze kod njega uci holandiji, na aerodromu je brat davao pismenu saglasnost da ide kod njega davao garanciju i davao tih 1500 evra koliko su trazili , taj covek na aerodromu to nije prihvatio brat je bio sve vreme na aerodromu
zar je zlocin da se majka srpski drzavljanin uda i rodi sina sa crnogorskim drzavljaninom i da zivi u podgorici gde se beba i rodila

Vasojevic - Frankfurt

pre 5 godina

Prosle godine na letu Beograd - Frankfurt na pasoskoj kontroli je bila zena/cura ispred mene koja se uznemireno osvrcala i gledala okolo, nazad.Prisao sam i pitao da li treba neka pomoc, rekla je da ne zna ni njemacki ni engleski.Pitali su takodje koliko para ima sa sobom i kod koga ide.Ne znam koja je suma u pitanju bila ali nisu pravili probleme.

Đenka

pre 5 godina

Isto sam doživeo pre 15-tak godina. Pošao da potpišem ugovor, imao dokaz za plaćen hotel na 7 dana-pun pansion, plaćenu povratnu kartu na 7 dana, zvaničan poziv kluba i u džepu oko 500 DM. Tad nije bilo kartica i računam, biću tu par dana, sve plaćeno, nema šta da nosim mnogo, ionako se vraćam za par nedelja da počnem sezonu. Kreten je na sve to zažmureo i "izračunao" da mi to nije dovoljno za život tih 7 dana?! Ja ga pitam, za šta i pokažem mu da je hotel rezervisan i plaćen tih 7 dana, poziv kluba, objasnim da idem na potpis i da se vraćam. Pokažem i međunarodni sertifikat od saveza gde piše da je izdat za taj klub konkretno. On opet da je 500 malo za hotel, znači klasično se pravio blesav. Pošalje me tu gde i ovu ženu, prostorije su na samom aerodromu. Unutra 100 ljudi, neko sedi i ćuti, neko kuka, neko se moli, ludilo. Posle pola sata, dolazi inspektor i krene priča. Pogleda sve ono i pita me šta tražim tu? Ja mu prepričam, čovek počne da se smeje i izvinjava za neprijatnost. Kaže mi još, "razumite vi ste Yugo, jaka mafija" ... Ovi iz kluba me čekali na izlazu i kad sam im objasnio što me nije bilo sat vremena, poludeli. Jedva ih nagovorio da ne uđu tamo i krenu sa napušavanjem. I ova žena je, verovatno, naletela na nekog nadrndanog, za koga garantujem da ima neki pik na "nas odavde" i platila cenu.

boki

pre 5 godina

Tu nema nista sporno i nije mi jasno cemu ovolika prasina oko toga. Pravilo po kome morate imati odredjenu kolicinu gotovine vazi ko zna od kada, prvenstveno je sluzilo da spreci dolazak na rad na crno. I to se uglavnom primenjuje svuda, mada ne svaki put. Neinformisanost ne oslobadja od odgovornosti. Ona je posla sa bebom koja nema isti pasos kao ona, to je njena greska zasto ga nije izvadila da bi izbegla eventualne neprijatnosti. Brat joj zivi u Holandiji i ne pripremi na vreme sve sto treba da bi izbegli svaku neprijatnost. Povratna karta na 2 meseca a nosi 300 e, naravno da je sumnjiva. Da je imala pozivno pismo sa dokazom da joj brat radi i da moze da je izdrzava, nju i bebu ne bi bilo problema. Njemu je valjda bilo tesko da to vadi ako uopste moze.I to sto sto vodi dete koje ima razlicite isprave od nje moze je lako dovesti u problem. Mora da nosi izvode o rodjenju prevedene i overene i jos ponesto. Zar nije lakse prijaviti dete u Srbiji izvaditi putnu ispravu i biti miran. Mnogo smo labavi, mislimo lako cemo a kad dodjemo u uredjenu drzavu gde se drze zakona onda frka i kuknjava. Samo ona je kriva, nije se pripremila kako treba,niko drugi.I dovela sebe i bebu u problem.

radujem se klimatskim promenama jer ću moći da mu kažem ne može da udje ovamo jer trula trava koju žvaće nije hleba

pre 5 godina

Ako idete jeftinijom kompanijom pregledaće vam i telefon (skinuti i podatke sa njega) i izvrnuti novčanik. Na skupljim letovima ovo ne rade. A da je prošla kroz torturu znam, jer ne mare ama baš za bilo šta. Mene su švajcarci spakovali u kavez za prtljag jer trenutno nisu imali dovoljno ljudi da paze na mene dok se ne pojavi ko treba, to je doduše bilo tamo devedesetih, ali opet, za mene oni nisu ljudi niti će ikada biti, samo kolekcija supremista.

dovla

pre 5 godina

Inace i Srbija ima propis da posetilac mora da poseduje minimum 50 eur po danu boravka u Srbiji, ali iako letim izmedju Srbije i EU min 4-5 puta mesecno nisam nikada video da nasi granicari to proveravaju. Nadlezni organi traba da daju instrukcije granicnoj sluzbi da dosledno primenjuje propise prema drzavljanima EU i na isti nacin deportuje svakoga ko ih ne ispunjava.

Vlada

pre 5 godina

Uz duzno postovanje - Srbi nikako da se naviknu na pravila. Ne vredi. To je navika iz ovih balkanskih prcija "ma dobro, imam bebu, idem kod burazera", "ma samo jednu stanicu", "ma samo sam krenuo po pljuge, evo vezujem pojas", "ma samo sam ga ostavio s migavcima na 5 minuta", "ma samo tetki lek da odnesem"... Ljudi, pravila su PRAVILA - bio crnac, belac, majka, invalid sta god. Ako tamo neko kaze da moras da imas pare sa sobom ili da pokazes dokaz da ih imas, onda je to to. Jedini problem koji ja vidim ovde je neadekvatan odgovor nase ambasade u Holandiji.

Posmatrac

pre 5 godina

Sve sto joj se desilo je iskljucivo njena greska i greska njenog brata pa i muza. Svi koji redovno putuju u inostranstvo a i nasi ljudi koji zive "preko" dobro znaju sta sve mogu da carinici\policajci traze prilikom kontrole i to metodom slucajnog izbora ili ako im je neko sumnjiv iz bilo kog razloga. To sto je i beba bila s njom za njih ne predstavlja apsolutno nikakvu razliku. Ti si za njih potencijalni uljez i potpuno isto te tretiraju kao Sirijce,Irance,Nigerijce,Palestince.... Nesto u ovoj prici bas i ne stima. Ne samo sto njoj nije palo na pamet da se raspita sta joj sve treba vec ni brat a ni muz nisu nasli za shodno da provere. Na zalost sami su krivi.

Posmatrac

pre 5 godina

Pogubili se Zapadnjaci. Kad su primili tolke neevropske imigrante, sad ne mogu da razlikuju ko dolazi sa dobrim namerama, kao turista i sl (juce bilo ono sa kineskim turistima), a ko kao okupator.

Reaktor

pre 5 godina

Sad sve Belgijance detaljno pretresati na svim graničnim prelazima i hapsiti za svaku sitnicu sledećih bar mesec dana. Ovo po meni zahteva reciprocitet.

Aleksandar

pre 5 godina

Nije imala dovoljno para za 15 dana boravka pa su je deportovali nazad! Šta je tu pogrešno uradila Belgijska policija/carina!? Zašto joj brat nije poslao nešto para pred put!?

Vlada

pre 5 godina

Uz duzno postovanje - Srbi nikako da se naviknu na pravila. Ne vredi. To je navika iz ovih balkanskih prcija "ma dobro, imam bebu, idem kod burazera", "ma samo jednu stanicu", "ma samo sam krenuo po pljuge, evo vezujem pojas", "ma samo sam ga ostavio s migavcima na 5 minuta", "ma samo tetki lek da odnesem"... Ljudi, pravila su PRAVILA - bio crnac, belac, majka, invalid sta god. Ako tamo neko kaze da moras da imas pare sa sobom ili da pokazes dokaz da ih imas, onda je to to. Jedini problem koji ja vidim ovde je neadekvatan odgovor nase ambasade u Holandiji.

Posmatrac

pre 5 godina

Pogubili se Zapadnjaci. Kad su primili tolke neevropske imigrante, sad ne mogu da razlikuju ko dolazi sa dobrim namerama, kao turista i sl (juce bilo ono sa kineskim turistima), a ko kao okupator.

Posmatrac

pre 5 godina

Sve sto joj se desilo je iskljucivo njena greska i greska njenog brata pa i muza. Svi koji redovno putuju u inostranstvo a i nasi ljudi koji zive "preko" dobro znaju sta sve mogu da carinici\policajci traze prilikom kontrole i to metodom slucajnog izbora ili ako im je neko sumnjiv iz bilo kog razloga. To sto je i beba bila s njom za njih ne predstavlja apsolutno nikakvu razliku. Ti si za njih potencijalni uljez i potpuno isto te tretiraju kao Sirijce,Irance,Nigerijce,Palestince.... Nesto u ovoj prici bas i ne stima. Ne samo sto njoj nije palo na pamet da se raspita sta joj sve treba vec ni brat a ni muz nisu nasli za shodno da provere. Na zalost sami su krivi.

Aleksandar

pre 5 godina

Nije imala dovoljno para za 15 dana boravka pa su je deportovali nazad! Šta je tu pogrešno uradila Belgijska policija/carina!? Zašto joj brat nije poslao nešto para pred put!?

Minus

pre 5 godina

Ne znam odakle bih počela komentar ali ne mogu da se suzdržim...
U ovoj priči je skoro sve postavljeno naopako: žena sa detetom od 9 meseci ide "u goste", bez novca. Ne puste je u zemlju (svaka država ima svoje uslove za ulazak i to je njeno tj državino pravo) i onda je ceo svet kriv a Evropa bezvezna. Prilično sam sigurna da je putovala i bez putnog i zdravstvenog osiguranja. Kriv je i konzulat, kriva je i Belgija, ma svi su krivi sem nje koja je pošla na put sa detetom sa minimalno novca i sada sav svet treba da podrži glupost i pomaže.
Možda je centar za migrante zaista bio preterana reakcija.
Mogli su je pustiti da ostane na aerodromu, u jednom od hotela za tranzit; verovatno bi bilo udobnije a i učinkovitije jer bi videla šta se može sa 300 evra.
Znam da će biti brdo minusa, pa da dodam i ovo: dok ne počnemo da shvatamo da moramo da brinemo sami o sebi, i da je svako odgovoran za svoje postupke ne može nam biti bolje. Ni kao gradjanima a ni kao pojedincima.

Pasoše bi trebalo izdavati sa (detaljnim) upustvom za upotrebu.

eva

pre 5 godina

Moja drugarica je putovala kod sestre, zaustavili su je iz istog razloga, pozvali su sestru koja je pokazala svoje kreditne kartice, dokumenta, potpisala neke papire u kojima garantuje za nju i tada su je pustili.

Dijaspora CH

pre 5 godina

Meni redovno dolazi u Švajcarsku drugarica iz Beograda u goste i nikada nema više od 300 evra kod sebe. Ja joj napišem pisamce da će biti kod mene i da ja snosim celokupne troškove njenog boravka. Ona to pokaze sa povratnom kartom i pasošem. Do sada nije bilo problema. E sada, mozda u Belgiji ne smeš da trošiš pare na goste, nego gosti moraju sami sebe da finansiraju!

Vračarac

pre 5 godina

Neću da ulazim u pravila EU, ali naša diplomatija je jedna velika sramota. Jednom sam se obratio našoj ambasadi za pomoć. Nije sporno, kažite ne možemo, ne umemo, slažite da ste pokušali... nisu znali mail jedan da otvore, lagali su me, tražili da ga ponovo prosledim dok smo razgovarali, rekli da će sigurno da se pozabave mojim slučajem. Izgovori su bili kada ih pitam za novosti (a to sam uspevao sam na "prepad" pozivom direktnom linijom) kao loš đak kada ga pita nastavnica da izađe pred tablu ili pokaže domaći zadatak. Na kraju kada sam digao ruke mi se naravno nikada više nisu javili. Mene je bio blam nesposobnosti tih ljudi, ali sam tada shvatio da ova država prvo neće nikome da pomaže, druge NE UME jer su na tim mestima uglavnom nesposobni, nekulturni ljudi koji su došli na ta mesta svi vrlo dobro znamo kako i zašto. Kao državljani Srbije, mi smo svoji na svome i zato ja više nemam osećaj da bilo šta ovoj zemlji dugujem, jer ona bukvalno ništa za mene nije uradila. Čak se i lečim privatno, jer nemam snage za mučenje i razvlačenje po našem zdravstvu... to je deveti krug pakla i o tome bih mogao svašta još da napišem, ali verujem i mnogi drugi ovde.

Alehandro

pre 5 godina

Mene su pitali kad sam isao u Svicu i trazili mi da pokazem keš s' tim sto sam rekao da imam i na kartici. Prijatelja mog vratili iz Osla sa aerodroma jer je imao "samo" 800€ za 10 dana.
PS Svako od nas Srba ide kod nekog svog i ne samo da nece potrositi jedan cent vec ce se vratiti sa vise novca!

boki

pre 5 godina

Tu nema nista sporno i nije mi jasno cemu ovolika prasina oko toga. Pravilo po kome morate imati odredjenu kolicinu gotovine vazi ko zna od kada, prvenstveno je sluzilo da spreci dolazak na rad na crno. I to se uglavnom primenjuje svuda, mada ne svaki put. Neinformisanost ne oslobadja od odgovornosti. Ona je posla sa bebom koja nema isti pasos kao ona, to je njena greska zasto ga nije izvadila da bi izbegla eventualne neprijatnosti. Brat joj zivi u Holandiji i ne pripremi na vreme sve sto treba da bi izbegli svaku neprijatnost. Povratna karta na 2 meseca a nosi 300 e, naravno da je sumnjiva. Da je imala pozivno pismo sa dokazom da joj brat radi i da moze da je izdrzava, nju i bebu ne bi bilo problema. Njemu je valjda bilo tesko da to vadi ako uopste moze.I to sto sto vodi dete koje ima razlicite isprave od nje moze je lako dovesti u problem. Mora da nosi izvode o rodjenju prevedene i overene i jos ponesto. Zar nije lakse prijaviti dete u Srbiji izvaditi putnu ispravu i biti miran. Mnogo smo labavi, mislimo lako cemo a kad dodjemo u uredjenu drzavu gde se drze zakona onda frka i kuknjava. Samo ona je kriva, nije se pripremila kako treba,niko drugi.I dovela sebe i bebu u problem.

Pera85

pre 5 godina

I kako da Belgijanci znaju da ona nije dosla da izmuze malo para?
To sto ste navikli da udjete sa detetom u postu/radnju/banku/mup da bi vas pustili ranije je jedno. Na granici to nije olaksavajuca okolnost.
Kapiram da je nasla jrftiniju kartu pa zato isla preko Belgije, ali se onda raspitas sta ti sve treba.
Morate shvatiti da ljudi negde postuju pravila za razliku od nas. Mi mislimo da su hladni i ustogoljenji strebri, ali njima je ocigledno mnogo bolje nego nama. Nisu oni taj sistem izgradili zato sto su ze zezali i lagali jedni druge, nego zato sto su poatovali to sto su na papir stavili.
Smesno je reci "sad mi te belgijance trebamo isto" kad taj belgijanac dodje sa dovoljno para da zivi 2 godine ovde ako hoce

dovla

pre 5 godina

Inace i Srbija ima propis da posetilac mora da poseduje minimum 50 eur po danu boravka u Srbiji, ali iako letim izmedju Srbije i EU min 4-5 puta mesecno nisam nikada video da nasi granicari to proveravaju. Nadlezni organi traba da daju instrukcije granicnoj sluzbi da dosledno primenjuje propise prema drzavljanima EU i na isti nacin deportuje svakoga ko ih ne ispunjava.

Aleksandar

pre 5 godina

Meni je u celoj ovoj priči nejasan njen brat - kad je već bio na aerodromu i čak se i video sa njom, mogao je da potpiše da preuzima svu odgovornost za finansiranje nje i njene bebe za vreme boravka u EU (to vam je ono tzv. pozivno pismo koje je trebalo državljanima Srbije pre ukidanja vize) i garantovano bi je pustili.

Radio sam istu stvar dva puta u životu, jednom na Schiphol-u, jednom baš na tom istom briselskom aerodromu i sem par sati cimanja da se sve odradi (morate da nađete notara, zato je pametno to uraditi pre nego što vam dolaze gosti za koje niste sigurni da bi ih pustili bez trkeljisanja) nije bilo nikakvih problema.

E sad, ako je njen brat ovde na crno / na socijali (pa ne može da preuzima odgovornost za druge), to je već druga priča, al' onda je već jako neodgovorno prema sopstvenom detetu izlagati ga takvoj potencijalnoj neprijatnosti. To što je ona majka sa bebom nije nikakva olakšavajuća okolnost, naprotiv.

Đenka

pre 5 godina

Isto sam doživeo pre 15-tak godina. Pošao da potpišem ugovor, imao dokaz za plaćen hotel na 7 dana-pun pansion, plaćenu povratnu kartu na 7 dana, zvaničan poziv kluba i u džepu oko 500 DM. Tad nije bilo kartica i računam, biću tu par dana, sve plaćeno, nema šta da nosim mnogo, ionako se vraćam za par nedelja da počnem sezonu. Kreten je na sve to zažmureo i "izračunao" da mi to nije dovoljno za život tih 7 dana?! Ja ga pitam, za šta i pokažem mu da je hotel rezervisan i plaćen tih 7 dana, poziv kluba, objasnim da idem na potpis i da se vraćam. Pokažem i međunarodni sertifikat od saveza gde piše da je izdat za taj klub konkretno. On opet da je 500 malo za hotel, znači klasično se pravio blesav. Pošalje me tu gde i ovu ženu, prostorije su na samom aerodromu. Unutra 100 ljudi, neko sedi i ćuti, neko kuka, neko se moli, ludilo. Posle pola sata, dolazi inspektor i krene priča. Pogleda sve ono i pita me šta tražim tu? Ja mu prepričam, čovek počne da se smeje i izvinjava za neprijatnost. Kaže mi još, "razumite vi ste Yugo, jaka mafija" ... Ovi iz kluba me čekali na izlazu i kad sam im objasnio što me nije bilo sat vremena, poludeli. Jedva ih nagovorio da ne uđu tamo i krenu sa napušavanjem. I ova žena je, verovatno, naletela na nekog nadrndanog, za koga garantujem da ima neki pik na "nas odavde" i platila cenu.

ex ljubomir

pre 5 godina

Državljanka Srbije udata za državljanina Crne Gore , ide iz Podgorice za Holandiju preko Belgije , sa bebom koja ima i alergije i koja je mala i nemoćna za bilo kakav put , a onda se tu pojavljuju okrutni belgijski policajci i nesposobni srpski i crnogorski diplomatski službenici !! Da je odrasli brat došao u Podgoricu kod sestre i zeta. bilo bi drugčije..sve !!

Reaktor

pre 5 godina

Sad sve Belgijance detaljno pretresati na svim graničnim prelazima i hapsiti za svaku sitnicu sledećih bar mesec dana. Ovo po meni zahteva reciprocitet.

Vanja

pre 5 godina

Nije tu nista sporno, ko je putovao po svetu, zna da mora da proveri pravila ulaska u stranu zemlju. Nemojte dizati i prasinu bez osnova vec edukujte ljude.

Pera Pantic

pre 5 godina

Nasi granicari ne gledaju popreko nekoga iz EU ali zato ko ima pasose atraktivnih zemalja Afrike i Azije kojima u Evropi jedino za Srbiju ne treba viza itekako proveravaju. Na izlasku iz aviona na Nikoli Tesli prvo pokazujes pasos cim krocis van vrata,a dalje se Indijci,Iranci i oni iz Gvineje valjda stavljaju sa strane i vrsi dodatna provera namera turistickog ostanka u Srbiji sto podrazumeva aranzmane,povratne karte isl.
Sto se ove zene tice,njen brat je mogao da overi kod notara u Holandiji pozivno pismo i ne bi bilo nikakvih problema. Sto je ostala cetiri dana to je pitanje za belgijsku birokratiju kao dokaz da nije samo kod nas ista.

bole

pre 5 godina

Kakva Evropa? Lažnih azilanata iz Srbije sa srpskim pasošima ima najviše u Evropi. Ne sećate se kroz šta smo prolazili pre par godina kada su hteli da nam ukinu vize?

Razlog zbog čega se ovo desilo ovoj ženi je država Srbija i glasači koji žive u njoj. Ako je žena imala časne namere kriva je država Srbija jer je svojom strategijom deljenja pasoša i kurti i murti da bi brojka bila što veća napravila kurslus u EU što se tiče lažnih aliza. Ako je žena htela da pobegne to je opet kriva država Srbija jer normalni ljudi ne mogu da izađu na kraj sa glasačima pijavicama, poltronima i maloumnim

Nodi

pre 5 godina

Naletela na loše raspoloženog graničnog policajca. Naše ljude uglavnom tolerišu, mada imaju puno pravo da od svakog pojedinačno traže garantno pismo, povratnu kartu i novac na uvid. Sećam se scene na aerodromu, devojka slabo govori engleski, kaže ide kod dečka u Luksemburg, ali nema ništa od garancija. Službenik je pita: Da li je taj tvoj dečko došao na aerodrom po tebe? zovi ga i reci da dođe ovamo na pasošku kontrolu, hoću da razgovaram sa njim. Ubrzo posle dolazi mladić, i puštaju ih. Više sreće (i pameti) drugi put.

sofa

pre 5 godina

Pa dobro, nije mi jasno šta je radio njen brat, zašto nije donio novac koji je potreban za njen boravak tu i dao joj, a potom ga uzeo nazad. Umjesto što je kontaktirao naše klipane iz raznih ambasada i ministarstava, koji niti hoće niti su sposobni danešto završe, mogao je da ide direktno na lice mjesta, da se obrati nadležnim osobama, malo podigne frku i položi novac za nju i riješen problem.

kada neko nema dodir sa realnoscu

pre 5 godina

Sad sve Belgijance detaljno pretresati na svim graničnim prelazima i hapsiti za svaku sitnicu sledećih bar mesec dana. Ovo po meni zahteva reciprocitet.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Reaktor, 21. septembar 2018 10:49)

Da, bas bi bilo zanimljivo videti koliko ce Belgijanaca u sledecih mesec dana posetiti Srbiju. Verovatno izmedju nula i dvoje. A reciprocitet ti je na nivou onog vica sa komarcem i slonicom. I jos su pritom u pravu, sa malom bebom na put sa 300e? A sta da se bratu nesto desilo pa da kasni iz Holandije? Gde ce ona sa bebom i 300e? Da uzme sobu u hotelu, da jede, potrosila bi pare za 3 dana sa njihovim cenama, a ona kao ide na mesec-dva, nema ni kartice ni nista. Ne bi imala ni za kartu iz Belgije do Holandije i da jede i prespava jednu noc. To je moglo da prodje, ali da je isla sama, ali sa bebom... Vrlo neozbiljno i naivno.

kolima

pre 5 godina

sta pricate bre,oce da udje u eu bez osiguranja za sebe ji za rete sa 300 e 15 Dana....e nece da moze,nazad u cg mi necemo da te izdrzavamo ako ti se nesto desi a ti do canja sa 300e pa se brckaj.... podrzavam

banned

pre 5 godina

Dosta komentatora je nažalost ogrizlo u sebičluku, nedostatku empatije i pokorilo se represivnom sistemu, valjda zbog straha. Malo više ljudskosti vam ne bi škodilo.

Aleksa

pre 5 godina

Brisel je pun migranata iz Sudana i Eritreje kojih je ove godine u centru grada bilo na stotine (i hiljade) i koji su okupirali javne površine na kojima spavaju u šatorima. Sada se vidi da su to bili bogati migranti koji su zapravo tu došli na piknik. Sramota za odsustvo empatije.

Dragan

pre 5 godina

Belgija ima pravila ulaska koja svi moraju da postuju. Zaista 20 evra po danu nije dovoljno ni u CG. Zasto brat nije potpisao garanciju nije najjasnije (potpises formular, puste gosta, ali ti garantujes za njega). Ambasade zaista ne mogu nista da urade. Drzava postupa po svojim pravila, u ovom slucaju procedura je deportacija. Mnogo toga je nejasnog. Nefer je sto zena optuzuje sve, a ona je sustinski pogresila. Ceo problem je nastao jer je ponela premalo novca.

bilo

pre 5 godina

Zao mi je zene sto se napatila sa bebom.Kod nas je ustaljeno misljenje da je na zapadu sve okaceno na drvece samo treba doci i pokupiti. Za dramatizaciju ovog dogadjaja nema potrebe jer postoje pravila koja se moraju postovati.Licno mislim da je upitanju u pogresno vreme na pogresnom mestu.

Filmofil

pre 5 godina

poznat mi je ceo slucaj
i cudim se neprimerenim komentarima pojedinih , ne putujemo svi biznis klasom, u nisu su bili protesti da se ne ukinu letovi lou kost kompanije jer su povoljni za nas standard , u tom vremenu jedino je imala let za belgiju a ne za holandiju, sto se tice njenog brata on je ozenjen zivi i radi u holandiji u firmi koja je poznata u holandiji govori engleski i holandski jezik i stambeno je osiguran u holandiji, tako da su ostale price prazne sto se toga tice
(meraklija nis, 21. septembar 2018 12:31)

Utoliko gore. Onda je ovo posledica naseg "lako cemo", bez pripreme jer ovakve provere mogu da se dese, a i ne moraju. Pa onda krivi Belgijanci jer su neljudi. Oni statisticki gledano mogu da zaustave nekog. Brat je morao onda da pretpostavi da njoj moze nesto ovako da se desi i da ona nije u istoj poziciji kao on kad putuje (verovatno ima boraviste u Holandiji). I jos jedan deo naseg mentaliteta, zakon u zemljama vazi za sve. Nema veze da li si majka ili slicno.

Licno sam imala problem sa svojom majkom i prenosom tecnosti kroz kontrolu na grckom aerodromu, uprkos tome sto sam joj rekla da sva tecnost mora da se pobaca. Na njenu srecu Grk je samo oduzeo flasice, Nemac ili slicno bi je zatvorio da ceka prevedoica da provere da li je normalna. I bio bi u pravu.
Zao mi je bebe.

jovana

pre 5 godina

Mewni licno je OSNOVNO PITANJE dali je njen brat legalno u, Holandiji i ako jeste, dali je na 'socijali' tj, dali ga drzava pomaze a on kao prima goste. jer u tom slucaju on ne moze pred notarom dati garanciju

Azaista su mi smesni oni koji kazu 'tuzite Belgiju' ???
Dali da tuze Belgiju zato sto strikno provodi svoje vlastite zakone koji govore o minimalnom iznosu koji se mora imati??

Ana

pre 5 godina

kakvi su ovo komentari?! bez obzira sto je zena imala samo 300 eura kod sebe, pa bila je sa bebom..i kako je moguce da neko uopste prokomentarise " pa ko joj je kriv"?! zena sa bebom je trebala automatski da se vrati za CG a ne da je zadrzavaju tamo u izbeglickom ili kakvom drugom centru..pa zamislite koji je to stres za nju i za bebu..bas strasno!

EU državljanin

pre 5 godina

Da li to vazi i za EU drzavljane?
Na primer ako neki Spanac dolazi u Belgiju sa 100 evra u dzepu i kaze hocu da ostanem 15 dana ?
(petar, 21. septembar 2018 11:34)

Naravno da ne, pokažeš ličnu kartu i ništa ne pitaju. U većini slučajeva čim vide da pokazuješ ličnu kartu a ne pasoš samo mahnu da prođeš, pravilo je da ne smiju te zadržati mislim više od 15 minuta.

moskri

pre 5 godina

Mene su u Holandiji isto tako ispitivali, ali sam igrom slučaja nosio u novčaniku 2000 evra i odlično sam pričao engleski, bio sam ljubazan, pa su me ubrzo i pustili.

djole

pre 5 godina

Cisto sumnjam da nisu imali nameru brata da kontaktiraju jer oni rade po pravilima koliko god to nama zvucalo cudno. Takve stvari izazivaju pometnju i ukljucuje vise osoba i u pitanju je licna odgovornost koliko god to nama cudno zvucalo a ne nemilost jednog carinika.Brat da je imao papire makar i privremene mogo bi da garatuje za nju i resen problem.Neko rece dobro je prosla mogli su i dete da joj oduzmu zbog nesavesnog ponasanja.Krenuti Grlom u jagode je lutrija.

radujem se klimatskim promenama jer ću moći da mu kažem ne može da udje ovamo jer trula trava koju žvaće nije hleba

pre 5 godina

Ako idete jeftinijom kompanijom pregledaće vam i telefon (skinuti i podatke sa njega) i izvrnuti novčanik. Na skupljim letovima ovo ne rade. A da je prošla kroz torturu znam, jer ne mare ama baš za bilo šta. Mene su švajcarci spakovali u kavez za prtljag jer trenutno nisu imali dovoljno ljudi da paze na mene dok se ne pojavi ko treba, to je doduše bilo tamo devedesetih, ali opet, za mene oni nisu ljudi niti će ikada biti, samo kolekcija supremista.

meraklija nis

pre 5 godina

sve okolnosti su poznate
imala je povratnu kartu lou kos kompanijom na letu podgorica brisel za holandiju nema, na 15 dana imala je putno osiguranje i rodjeni brat je cekao u belgiji da je odveze kod njega uci holandiji, na aerodromu je brat davao pismenu saglasnost da ide kod njega davao garanciju i davao tih 1500 evra koliko su trazili , taj covek na aerodromu to nije prihvatio brat je bio sve vreme na aerodromu
zar je zlocin da se majka srpski drzavljanin uda i rodi sina sa crnogorskim drzavljaninom i da zivi u podgorici gde se beba i rodila

mm

pre 5 godina

Policija na aerodromu uvek trazi novac kao dokaz namere, a tu je i listanje pasosa i provera da li i koliko granicnih pecata imate. Mene su pustili pre 20 dana sa 200€ i karticom, prosto ne postoji neko striktno pravilo u ovoj situaciji (vidim da dobar deo ljudi nikada i nije video kako to izgleda a nagrnuli su na zenu kao horda). Ovo sto se desilo ovoj zeni je prosto greska sistema...

Jelena Savic

pre 5 godina

Draga Ljiljana, ako ovo čitate, imate puno pravo da se obratite Evropskom sudu za ljudska prava u Strazburu i da tužite državu Belgiju zbog nezakonitog lišavanja slobode i zadržavanja preko granice dozvoljenog vremena. Angažujte dobrog advokata i dobijate spor, naročito što je u pitanju bila i vaša beba. Pritom ste imali uredna dokumenta za prelazak granice.

Granota

pre 5 godina

Mom prijatelju, Špancu, se to isto desilo u Moskvi. Otišao je na 15 dana, u posetu projateljima, poneo je u kešu 250€ i kartice. Jedna kartica je bila debitna i nije funkcionisala, a drugu, kreditnu, mu je progutao bankomat. Kad je ušao da vidi zašto, rekli su mu da sačeka da provere. U tom je došla policija koju su obavestili iz banke i, prvo su mu rekli da mu je kartica neispravna, a posle ga odveli u policiju. Naplatili su mu kaznu jer se nije prijavio u roku od 48h, a posle ga deportovali jer kako su mu naveli, nije imao dovoljno novca u kešu obzirom da mu kartice ne rade.

Aleksandar

pre 5 godina

@(Ana, 21. septembar 2018 14:04)

Molim vas (i one koji vam nadavaše pluseve) da ne dajete pravne savete drugima kad se u pravo razumete k'o prosečan Srbin u fudbalsku selekciju. Gospođa nije nigde presedala već je pokušala da izađe sa aerodroma (i da dalje ide drumskim prevozom) pri čemu se prolazi pasoška kontrola standardizovana za ulazak u Šengen zonu.

Granični policajac ima sva prava da ispita onoga ko prelazi granicu u cilju uveravanja da osoba koja prelazi granicu planira da napusti tzv. šengenski prostor nakon legalnog boravka u istom, te da za vreme boravka u šengenskoj zoni neće posezati za socijalnim i drugim fondovima. To, između ostalog, uključuje i koliko novca se minimalno treba imati za planirani boravak. Diskreciono pravo svakog graničnog policajca je da vrati nekoga sa granice ukoliko se on u navedeno nije uverio. Mogućnost žalbe postoji samo prilikom nehumanog/nečovečnog tretmana - što ovde nije bio slučaj - a sve ostalo bi bilo koji sud odbacio kao neosnovano.

belgija mala nemačka

pre 5 godina

Ako je brat bio na aerodromu kako on nije potpisao garanciju? Ili ni on nema uslove za garanciju, stan, platu, legalan boravak, poreklo para (možda brat radi na crno kod nekog našeg, možda sverca drogu, mozda nešto drugo nelegalno, sitni kriminal, a možda je i sve čisto i o.k. pa sestra nastradala bez razloga). Užasno iskustvo i dobro da je objavljeno da drugi ne ponove isto iskustvo.

Marko

pre 5 godina

@Pera85
Jeste, druže, evo ja prvi priznajem - decu sam pravio samo da bih išao preko reda u poštama i prodavnicama.
S jedne strane se pozivaš na poštovanje pravila, ali ti iz nekog razloga smeta jedno tako prirodno pravilo lepog ponašanja.

jazAbdin

pre 5 godina

poenta je da malo lagiš koliko ćeš da ostaneš,ništa drugo! Jednom prilikom slovenci (samo tranzit kroz sloveniju)su u ponoc skinuli sa busa nasu drzavljanku koja je isla kod sestre u Italiju u posetu jer nije imala divoljno kesa a pri tome je imala para na kartici ali avaj kad si mali i nebitan onda te handri kako ko stigne!

the truth

pre 5 godina

Sve razumem, ali ovo je klasicno ugrozavanje gradjanskih sloboda, imas sve papire i ti moras da imas odredjenu svotu novca da bi boravio negde... mozda cuvas pare u banci kod njih na ziro racunu imas milion i nemas kes u dzepu a nemas ni karticu za taj racun ne znas na pamet ni broj ziro racuna, jel to krivicno delo ??ili je bratu pozajmila milion i on treba da joj vrati te pare... sta to znaci da ne smes da ides nigde ako nemas pare u dzepu... odakle nekim drzavama pravo da pored sengena i pored toga sto nisi osudjivan uskrate tvoje pravo na slobodno kretanje???

meraklija nis

pre 5 godina

poznat mi je ceo slucaj
i cudim se neprimerenim komentarima pojedinih , ne putujemo svi biznis klasom, u nisu su bili protesti da se ne ukinu letovi lou kost kompanije jer su povoljni za nas standard , u tom vremenu jedino je imala let za belgiju a ne za holandiju, sto se tice njenog brata on je ozenjen zivi i radi u holandiji u firmi koja je poznata u holandiji govori engleski i holandski jezik i stambeno je osiguran u holandiji, tako da su ostale price prazne sto se toga tice

jeste

pre 5 godina

sta pricate bre,oce da udje u eu bez osiguranja za sebe ji za rete sa 300 e 15 Dana....e nece da moze,nazad u cg mi necemo da te izdrzavamo ako ti se nesto desi a ti do canja sa 300e pa se brckaj.... podrzavam
(kolima, 21. septembar 2018 11:18)

Izvini bato sto nemamo svi na kontu 30000e kao ti. Pa po tebi i po nekim nadrndanim carinskim sluzbenicima ne smemo ni da promilimo iz ovih nasih balkanskih rupetija. Mozda nemamo pare ali makar neki od nas imaju empatiju, za razliku od tebe.

matori baksuz

pre 5 godina

Sirotinjo i bogu si teška. Poznata je stvar da carinici mogu da ti zagorcaju život kad im se cefne. Nošenje gotovog novca odavno nema smisla. Kad se ide u inostranstvo treba imati kreditnu karticu, baš zbog ovakvih stvari.

Secam se da su Rumuni vratili ceo autobus iz Vršca sa ljudima koji su krenuli u jednodnevni šoping zato što nisu imali zamišljenu kolicinu para. Sve to nakon više sati zadržavanja na granici.

I meni dolazi rodbina u goste, pa uglavnom nemaju za leba, ali uglavnom ih to niko ni ne pita, cuju da idu kod rodova, pa znaju koliko je sati.

Ovi Belgijanci izgleda nemaju mnogo posla s našima.

Svetlana Milanovic

pre 5 godina

Boze kakvih komentara i od ove zene. Putovala je drzavljanka Srbije, sa pasosem Srbije iz neke drzave u neku drugu i bila zaustavljena. Kakve veze ima Crna Gora sa tim i po kom osnovu bi njihov diplomata posecivao drzavljanku druge drzave? To sto je udata tamo kakve to veze ima sa imigracionom politikom Belgije? Ovo su slucajevi koje resava konzularno odeljenje drzave ciji je osoba drzavljanin i izdavalac pasosa.

jasdf

pre 5 godina

Skoro sve zemlje imaju pravilo o neophodnoj kolicini novca. Carinici to mogu i ne moraju da kontrolisu, odnosno kontrolisu nasumicno. Nema tu nista sporno. Carinici su mislili da gospodja dolazi da radi na crno, i zato su je zadrzali i deportovali. To je redovna procedura.
Za one sto pricaju o reciprocitetu, neophodna kolicina novca za Srbiju je 50 evra dnevno. Zar stvarno neko misli da Belgijanci koji dolaze nemaju toliko novca? Tu je i razlika, stranci u Srbiju dolaze da potrose pare, ova gospodja je isla da bude na teretu bratu.

Nex

pre 5 godina

Ovo za novac nije mi uopste jasno. Tj. Zasto brat nije napisao garancije. Putovao sam u Brugges kod sestre sa papirom na flamanskom ( pojma nemam sta pise ), i uz pasos prilozim i papir i nisam imao nikakav problem. Nisam ni imao neku veliki svotu mozda 500eur za 3 nedelje.Granicari- carinici su bili potpuno ljudski i ljubazni.

Filmofil

pre 5 godina

(Ana, 21. septembar 2018 14:04)

Kakvo presedanje? Njoj je Brisel bio krajnja destinacija. Nije bila na tranzitniom letu za Holandiju. Sta zgranicna kontrola gde ce ona bez ikakavoj dokumenta da dokaze, citaj pozivnog pisma. I da oni po propisima imaju pravo to da rade.
Moze da ih tuzi, svakako. Ali nece dobit, jer su ljudi sledili propise.

Vasojevic - Frankfurt

pre 5 godina

Prosle godine na letu Beograd - Frankfurt na pasoskoj kontroli je bila zena/cura ispred mene koja se uznemireno osvrcala i gledala okolo, nazad.Prisao sam i pitao da li treba neka pomoc, rekla je da ne zna ni njemacki ni engleski.Pitali su takodje koliko para ima sa sobom i kod koga ide.Ne znam koja je suma u pitanju bila ali nisu pravili probleme.

Bojs

pre 5 godina

@Ana

Procitajte vest pre nego sto napadate druge i manite se kvazi-advokature. Zena je usla u Sengen zonu u Belgiji. Policija ima prava da je pita i za iznos novca. Ona mora da dokaze da ima dovoljno za boravak. Ne znam kud je krenula sa 300 evra, toliko jedva da je dovoljno u Podgorici sa detetom za hranu. Zasto brat nije garantovao za nju, ne znamo. To moze da uradi i na aerodromu. Mnogo halabuke ni oko cega.

Boza

pre 5 godina

Mislim da mnogi ne kapiraju da samo zato sto mozete slobodno da se krecete ne znaci da raspolazate pravom na udjete slobodno u neku zemlju. To iskljucivo zavisi od zvanicnika te zemlje. Oni imaju pravo da vas vrate makar vas nista ni ne pitali na salteru. To je najbolje jasno onima koji idu za SAD, prvo se lome da dobiju vizu a onda shvate da im ta viza uopste ne garantuje ulazak u zemlju vec to raci iskljucivo imigracija na salteru. Jel znate koliko ima onih koji su sa validnom SAD vizom bili deportovani cim su sleteli? Jako puno i do jednog su prosli kroz istu rutinu deportacije kao ova zena.

E sada posto smo mi drzava koja ne ispunjava uslove da bude clanica EU, a i raspolozenje u narodu je da ne treba da budemo u EU pa tako ni deo Sengena gde su prava ulaska u zemlje clanica zagarantovana onda cemo o ovakvim slucajevima slusati jos dugo a taj isti narod koji je protiv EU ce jos vise da pljuje po njoj zato sto omalozavaju velike Srbe.

Mi smo sami sebi najveci neprijatelji a drugi na uvek krivi.

веверица

pre 5 godina

не разумем да вређате жену. за мене је овај чланак доказ да смо заиста земља 3. света. и економски, јер жена нема пара, и што се тиче "дипломатије" и међународне репутације.
тужно је колика смо сиротиња и беда европе...

Ana

pre 5 godina

@Dragan

Citas li ti vest ili samo naslov?
Zena je isla u Holandiju. Znaci uhapsili su je na aerodromu koji je bio samo mesto presedanja. Zena nije imala nikavu nameru da boravi u Belgiji.

Po kom osnovu oni imaju prava uopste da joj traze koliko novca nosi kada ide u drugu drzavu? Da su je to pitali Holandjani ona bi to bilo OK ovako je mesanje u nesto u sta nemaju prava da se mesaju i zabadanje nosa u tudje privatne i poslovne stvari.

Trebalo bi da ih tuzi po vise osnova jer su prekrsili ingrencije cak i na nivou EU.

Gospodjo, moj Vam je savet da uzmete dobrog i skupog advokata (kako bi ih bolelo vise kada dobijete sudski spor) i da podignete vise tuzbi na vise adresa. Od Strazbura, preko institucija EU pa cak i do vrhovnog suda Belgije.

Nacistickom i rasistickom ponasanju pojedinaca u EU treba odmah stati na put !

Kaca

pre 5 godina

Zao mi je deteta.
Ne moze se bez poznavanja i pripreme.
Neki od nas se jos uvek secaju kako se lepo zivelo i putovalo s YU pasosem .Ta vremena su odavno ODAVNO gotova. Mi koji smo u toj premetacini ostali s pogresne strane granice ne mozemo da zabijamo glavu u pesak. Nije vazno sta mi msilimo o sebi kad anekud putujemo, vec u koji nas kos domacini stavljaju.

Kada sam se selila u EU, moja tetka, koja je celog zivota putovala se cudom cudila kako to nas ne tertiraju bolje od onih "drugih" polupismenih, neprilagodjenih stranaca. Meni su otvoreno u policiji savetovali da odnekud iskopam dedu Poljaka ili Rumuna, jer sa srpskim papirima necu daleko stici. I nisam odmah, trebalo mi je sa sve tamo stecenim diplomama i poslom jako jako dugo da dodjem do drzavljanstva, navala je velika a mi smu najnizoj kategoriji.

Koliko su me puta zaustavljali, brojali pare, gubili dokumenta, pogresno upisivali datume, koliko sam se samo advokata naplacala... sila boga ne moli. A oni koji ignorisu realnost ne prolaze dobro. Sistem NIKADA ne priznaje gresku. I retko kad prasta.

Sama bih jos mozda, ako moram, i reskirala, ali sa detetom samo ako bi me neka teska muka naterala.

I kod nas kapitalizam postaje sve suroviji a na zapadu je odavno takav. Preskocila sam poslednju deceniju i po tog razvoja kod nas, ali znam kako je po prijateljima koji nisu mogli da odu. Pogledajte kakoi i mi tertiramo one koje smatramo gorim od sebe.

jasdf

pre 5 godina

@nina
Sta je ponudio da plati? Da podmiti carinike?
Nema on tu sta da plati, to nije taksa. On je trebao da ima overeni dokument kojim potvrdjuje da snosi sve troskove njenog boravka.
Za vas savet kao i za ovu gospodju, kada idete negde nemojte da mislite nesto za propise, proverite pre polazka.

Nina

pre 5 godina

@bojs

Brat je sacekao na aerodromu i ponudio carinicima da plati nisu dozvolili.

@nex

I meni su carinici tako pustali a eto i mene i vas su mogli kad tad da sprovedu ovako.Jednostavno mislila sam da je ukinuto to pravilo oko para kad ides kod bliskih rodjaka. Ali eto ako nisu bili tako striktni u sprovodjenju te procedure onda svakako nisu morali ni ovu zenu sa malom bebom da izmaltretiraju..

Reaktor

pre 5 godina

Sad sve Belgijance detaljno pretresati na svim graničnim prelazima i hapsiti za svaku sitnicu sledećih bar mesec dana. Ovo po meni zahteva reciprocitet.

Posmatrac

pre 5 godina

Pogubili se Zapadnjaci. Kad su primili tolke neevropske imigrante, sad ne mogu da razlikuju ko dolazi sa dobrim namerama, kao turista i sl (juce bilo ono sa kineskim turistima), a ko kao okupator.

the truth

pre 5 godina

Sve razumem, ali ovo je klasicno ugrozavanje gradjanskih sloboda, imas sve papire i ti moras da imas odredjenu svotu novca da bi boravio negde... mozda cuvas pare u banci kod njih na ziro racunu imas milion i nemas kes u dzepu a nemas ni karticu za taj racun ne znas na pamet ni broj ziro racuna, jel to krivicno delo ??ili je bratu pozajmila milion i on treba da joj vrati te pare... sta to znaci da ne smes da ides nigde ako nemas pare u dzepu... odakle nekim drzavama pravo da pored sengena i pored toga sto nisi osudjivan uskrate tvoje pravo na slobodno kretanje???

Aleksandar

pre 5 godina

Nije imala dovoljno para za 15 dana boravka pa su je deportovali nazad! Šta je tu pogrešno uradila Belgijska policija/carina!? Zašto joj brat nije poslao nešto para pred put!?

Ana

pre 5 godina

kakvi su ovo komentari?! bez obzira sto je zena imala samo 300 eura kod sebe, pa bila je sa bebom..i kako je moguce da neko uopste prokomentarise " pa ko joj je kriv"?! zena sa bebom je trebala automatski da se vrati za CG a ne da je zadrzavaju tamo u izbeglickom ili kakvom drugom centru..pa zamislite koji je to stres za nju i za bebu..bas strasno!

Posmatrac

pre 5 godina

Sve sto joj se desilo je iskljucivo njena greska i greska njenog brata pa i muza. Svi koji redovno putuju u inostranstvo a i nasi ljudi koji zive "preko" dobro znaju sta sve mogu da carinici\policajci traze prilikom kontrole i to metodom slucajnog izbora ili ako im je neko sumnjiv iz bilo kog razloga. To sto je i beba bila s njom za njih ne predstavlja apsolutno nikakvu razliku. Ti si za njih potencijalni uljez i potpuno isto te tretiraju kao Sirijce,Irance,Nigerijce,Palestince.... Nesto u ovoj prici bas i ne stima. Ne samo sto njoj nije palo na pamet da se raspita sta joj sve treba vec ni brat a ni muz nisu nasli za shodno da provere. Na zalost sami su krivi.

Jelena Savic

pre 5 godina

Draga Ljiljana, ako ovo čitate, imate puno pravo da se obratite Evropskom sudu za ljudska prava u Strazburu i da tužite državu Belgiju zbog nezakonitog lišavanja slobode i zadržavanja preko granice dozvoljenog vremena. Angažujte dobrog advokata i dobijate spor, naročito što je u pitanju bila i vaša beba. Pritom ste imali uredna dokumenta za prelazak granice.

ex ljubomir

pre 5 godina

Državljanka Srbije udata za državljanina Crne Gore , ide iz Podgorice za Holandiju preko Belgije , sa bebom koja ima i alergije i koja je mala i nemoćna za bilo kakav put , a onda se tu pojavljuju okrutni belgijski policajci i nesposobni srpski i crnogorski diplomatski službenici !! Da je odrasli brat došao u Podgoricu kod sestre i zeta. bilo bi drugčije..sve !!

Vlada

pre 5 godina

Uz duzno postovanje - Srbi nikako da se naviknu na pravila. Ne vredi. To je navika iz ovih balkanskih prcija "ma dobro, imam bebu, idem kod burazera", "ma samo jednu stanicu", "ma samo sam krenuo po pljuge, evo vezujem pojas", "ma samo sam ga ostavio s migavcima na 5 minuta", "ma samo tetki lek da odnesem"... Ljudi, pravila su PRAVILA - bio crnac, belac, majka, invalid sta god. Ako tamo neko kaze da moras da imas pare sa sobom ili da pokazes dokaz da ih imas, onda je to to. Jedini problem koji ja vidim ovde je neadekvatan odgovor nase ambasade u Holandiji.

Ana

pre 5 godina

@Dragan

Citas li ti vest ili samo naslov?
Zena je isla u Holandiju. Znaci uhapsili su je na aerodromu koji je bio samo mesto presedanja. Zena nije imala nikavu nameru da boravi u Belgiji.

Po kom osnovu oni imaju prava uopste da joj traze koliko novca nosi kada ide u drugu drzavu? Da su je to pitali Holandjani ona bi to bilo OK ovako je mesanje u nesto u sta nemaju prava da se mesaju i zabadanje nosa u tudje privatne i poslovne stvari.

Trebalo bi da ih tuzi po vise osnova jer su prekrsili ingrencije cak i na nivou EU.

Gospodjo, moj Vam je savet da uzmete dobrog i skupog advokata (kako bi ih bolelo vise kada dobijete sudski spor) i da podignete vise tuzbi na vise adresa. Od Strazbura, preko institucija EU pa cak i do vrhovnog suda Belgije.

Nacistickom i rasistickom ponasanju pojedinaca u EU treba odmah stati na put !

banned

pre 5 godina

Dosta komentatora je nažalost ogrizlo u sebičluku, nedostatku empatije i pokorilo se represivnom sistemu, valjda zbog straha. Malo više ljudskosti vam ne bi škodilo.

jeste

pre 5 godina

sta pricate bre,oce da udje u eu bez osiguranja za sebe ji za rete sa 300 e 15 Dana....e nece da moze,nazad u cg mi necemo da te izdrzavamo ako ti se nesto desi a ti do canja sa 300e pa se brckaj.... podrzavam
(kolima, 21. septembar 2018 11:18)

Izvini bato sto nemamo svi na kontu 30000e kao ti. Pa po tebi i po nekim nadrndanim carinskim sluzbenicima ne smemo ni da promilimo iz ovih nasih balkanskih rupetija. Mozda nemamo pare ali makar neki od nas imaju empatiju, za razliku od tebe.

Pera85

pre 5 godina

I kako da Belgijanci znaju da ona nije dosla da izmuze malo para?
To sto ste navikli da udjete sa detetom u postu/radnju/banku/mup da bi vas pustili ranije je jedno. Na granici to nije olaksavajuca okolnost.
Kapiram da je nasla jrftiniju kartu pa zato isla preko Belgije, ali se onda raspitas sta ti sve treba.
Morate shvatiti da ljudi negde postuju pravila za razliku od nas. Mi mislimo da su hladni i ustogoljenji strebri, ali njima je ocigledno mnogo bolje nego nama. Nisu oni taj sistem izgradili zato sto su ze zezali i lagali jedni druge, nego zato sto su poatovali to sto su na papir stavili.
Smesno je reci "sad mi te belgijance trebamo isto" kad taj belgijanac dodje sa dovoljno para da zivi 2 godine ovde ako hoce

Minus

pre 5 godina

Ne znam odakle bih počela komentar ali ne mogu da se suzdržim...
U ovoj priči je skoro sve postavljeno naopako: žena sa detetom od 9 meseci ide "u goste", bez novca. Ne puste je u zemlju (svaka država ima svoje uslove za ulazak i to je njeno tj državino pravo) i onda je ceo svet kriv a Evropa bezvezna. Prilično sam sigurna da je putovala i bez putnog i zdravstvenog osiguranja. Kriv je i konzulat, kriva je i Belgija, ma svi su krivi sem nje koja je pošla na put sa detetom sa minimalno novca i sada sav svet treba da podrži glupost i pomaže.
Možda je centar za migrante zaista bio preterana reakcija.
Mogli su je pustiti da ostane na aerodromu, u jednom od hotela za tranzit; verovatno bi bilo udobnije a i učinkovitije jer bi videla šta se može sa 300 evra.
Znam da će biti brdo minusa, pa da dodam i ovo: dok ne počnemo da shvatamo da moramo da brinemo sami o sebi, i da je svako odgovoran za svoje postupke ne može nam biti bolje. Ni kao gradjanima a ni kao pojedincima.

Pasoše bi trebalo izdavati sa (detaljnim) upustvom za upotrebu.

kolima

pre 5 godina

sta pricate bre,oce da udje u eu bez osiguranja za sebe ji za rete sa 300 e 15 Dana....e nece da moze,nazad u cg mi necemo da te izdrzavamo ako ti se nesto desi a ti do canja sa 300e pa se brckaj.... podrzavam

Marko

pre 5 godina

@Pera85
Jeste, druže, evo ja prvi priznajem - decu sam pravio samo da bih išao preko reda u poštama i prodavnicama.
S jedne strane se pozivaš na poštovanje pravila, ali ti iz nekog razloga smeta jedno tako prirodno pravilo lepog ponašanja.

meraklija nis

pre 5 godina

sve okolnosti su poznate
imala je povratnu kartu lou kos kompanijom na letu podgorica brisel za holandiju nema, na 15 dana imala je putno osiguranje i rodjeni brat je cekao u belgiji da je odveze kod njega uci holandiji, na aerodromu je brat davao pismenu saglasnost da ide kod njega davao garanciju i davao tih 1500 evra koliko su trazili , taj covek na aerodromu to nije prihvatio brat je bio sve vreme na aerodromu
zar je zlocin da se majka srpski drzavljanin uda i rodi sina sa crnogorskim drzavljaninom i da zivi u podgorici gde se beba i rodila

Alehandro

pre 5 godina

Mene su pitali kad sam isao u Svicu i trazili mi da pokazem keš s' tim sto sam rekao da imam i na kartici. Prijatelja mog vratili iz Osla sa aerodroma jer je imao "samo" 800€ za 10 dana.
PS Svako od nas Srba ide kod nekog svog i ne samo da nece potrositi jedan cent vec ce se vratiti sa vise novca!

kada neko nema dodir sa realnoscu

pre 5 godina

Sad sve Belgijance detaljno pretresati na svim graničnim prelazima i hapsiti za svaku sitnicu sledećih bar mesec dana. Ovo po meni zahteva reciprocitet.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Reaktor, 21. septembar 2018 10:49)

Da, bas bi bilo zanimljivo videti koliko ce Belgijanaca u sledecih mesec dana posetiti Srbiju. Verovatno izmedju nula i dvoje. A reciprocitet ti je na nivou onog vica sa komarcem i slonicom. I jos su pritom u pravu, sa malom bebom na put sa 300e? A sta da se bratu nesto desilo pa da kasni iz Holandije? Gde ce ona sa bebom i 300e? Da uzme sobu u hotelu, da jede, potrosila bi pare za 3 dana sa njihovim cenama, a ona kao ide na mesec-dva, nema ni kartice ni nista. Ne bi imala ni za kartu iz Belgije do Holandije i da jede i prespava jednu noc. To je moglo da prodje, ali da je isla sama, ali sa bebom... Vrlo neozbiljno i naivno.

dovla

pre 5 godina

Inace i Srbija ima propis da posetilac mora da poseduje minimum 50 eur po danu boravka u Srbiji, ali iako letim izmedju Srbije i EU min 4-5 puta mesecno nisam nikada video da nasi granicari to proveravaju. Nadlezni organi traba da daju instrukcije granicnoj sluzbi da dosledno primenjuje propise prema drzavljanima EU i na isti nacin deportuje svakoga ko ih ne ispunjava.

Aleksa

pre 5 godina

Brisel je pun migranata iz Sudana i Eritreje kojih je ove godine u centru grada bilo na stotine (i hiljade) i koji su okupirali javne površine na kojima spavaju u šatorima. Sada se vidi da su to bili bogati migranti koji su zapravo tu došli na piknik. Sramota za odsustvo empatije.

boki

pre 5 godina

Tu nema nista sporno i nije mi jasno cemu ovolika prasina oko toga. Pravilo po kome morate imati odredjenu kolicinu gotovine vazi ko zna od kada, prvenstveno je sluzilo da spreci dolazak na rad na crno. I to se uglavnom primenjuje svuda, mada ne svaki put. Neinformisanost ne oslobadja od odgovornosti. Ona je posla sa bebom koja nema isti pasos kao ona, to je njena greska zasto ga nije izvadila da bi izbegla eventualne neprijatnosti. Brat joj zivi u Holandiji i ne pripremi na vreme sve sto treba da bi izbegli svaku neprijatnost. Povratna karta na 2 meseca a nosi 300 e, naravno da je sumnjiva. Da je imala pozivno pismo sa dokazom da joj brat radi i da moze da je izdrzava, nju i bebu ne bi bilo problema. Njemu je valjda bilo tesko da to vadi ako uopste moze.I to sto sto vodi dete koje ima razlicite isprave od nje moze je lako dovesti u problem. Mora da nosi izvode o rodjenju prevedene i overene i jos ponesto. Zar nije lakse prijaviti dete u Srbiji izvaditi putnu ispravu i biti miran. Mnogo smo labavi, mislimo lako cemo a kad dodjemo u uredjenu drzavu gde se drze zakona onda frka i kuknjava. Samo ona je kriva, nije se pripremila kako treba,niko drugi.I dovela sebe i bebu u problem.

meraklija nis

pre 5 godina

poznat mi je ceo slucaj
i cudim se neprimerenim komentarima pojedinih , ne putujemo svi biznis klasom, u nisu su bili protesti da se ne ukinu letovi lou kost kompanije jer su povoljni za nas standard , u tom vremenu jedino je imala let za belgiju a ne za holandiju, sto se tice njenog brata on je ozenjen zivi i radi u holandiji u firmi koja je poznata u holandiji govori engleski i holandski jezik i stambeno je osiguran u holandiji, tako da su ostale price prazne sto se toga tice

bole

pre 5 godina

Kakva Evropa? Lažnih azilanata iz Srbije sa srpskim pasošima ima najviše u Evropi. Ne sećate se kroz šta smo prolazili pre par godina kada su hteli da nam ukinu vize?

Razlog zbog čega se ovo desilo ovoj ženi je država Srbija i glasači koji žive u njoj. Ako je žena imala časne namere kriva je država Srbija jer je svojom strategijom deljenja pasoša i kurti i murti da bi brojka bila što veća napravila kurslus u EU što se tiče lažnih aliza. Ako je žena htela da pobegne to je opet kriva država Srbija jer normalni ljudi ne mogu da izađu na kraj sa glasačima pijavicama, poltronima i maloumnim

radujem se klimatskim promenama jer ću moći da mu kažem ne može da udje ovamo jer trula trava koju žvaće nije hleba

pre 5 godina

Ako idete jeftinijom kompanijom pregledaće vam i telefon (skinuti i podatke sa njega) i izvrnuti novčanik. Na skupljim letovima ovo ne rade. A da je prošla kroz torturu znam, jer ne mare ama baš za bilo šta. Mene su švajcarci spakovali u kavez za prtljag jer trenutno nisu imali dovoljno ljudi da paze na mene dok se ne pojavi ko treba, to je doduše bilo tamo devedesetih, ali opet, za mene oni nisu ljudi niti će ikada biti, samo kolekcija supremista.

Dijaspora CH

pre 5 godina

Meni redovno dolazi u Švajcarsku drugarica iz Beograda u goste i nikada nema više od 300 evra kod sebe. Ja joj napišem pisamce da će biti kod mene i da ja snosim celokupne troškove njenog boravka. Ona to pokaze sa povratnom kartom i pasošem. Do sada nije bilo problema. E sada, mozda u Belgiji ne smeš da trošiš pare na goste, nego gosti moraju sami sebe da finansiraju!

Vanja

pre 5 godina

Nije tu nista sporno, ko je putovao po svetu, zna da mora da proveri pravila ulaska u stranu zemlju. Nemojte dizati i prasinu bez osnova vec edukujte ljude.

sofa

pre 5 godina

Pa dobro, nije mi jasno šta je radio njen brat, zašto nije donio novac koji je potreban za njen boravak tu i dao joj, a potom ga uzeo nazad. Umjesto što je kontaktirao naše klipane iz raznih ambasada i ministarstava, koji niti hoće niti su sposobni danešto završe, mogao je da ide direktno na lice mjesta, da se obrati nadležnim osobama, malo podigne frku i položi novac za nju i riješen problem.

matori baksuz

pre 5 godina

Sirotinjo i bogu si teška. Poznata je stvar da carinici mogu da ti zagorcaju život kad im se cefne. Nošenje gotovog novca odavno nema smisla. Kad se ide u inostranstvo treba imati kreditnu karticu, baš zbog ovakvih stvari.

Secam se da su Rumuni vratili ceo autobus iz Vršca sa ljudima koji su krenuli u jednodnevni šoping zato što nisu imali zamišljenu kolicinu para. Sve to nakon više sati zadržavanja na granici.

I meni dolazi rodbina u goste, pa uglavnom nemaju za leba, ali uglavnom ih to niko ni ne pita, cuju da idu kod rodova, pa znaju koliko je sati.

Ovi Belgijanci izgleda nemaju mnogo posla s našima.

Svetlana Milanovic

pre 5 godina

Boze kakvih komentara i od ove zene. Putovala je drzavljanka Srbije, sa pasosem Srbije iz neke drzave u neku drugu i bila zaustavljena. Kakve veze ima Crna Gora sa tim i po kom osnovu bi njihov diplomata posecivao drzavljanku druge drzave? To sto je udata tamo kakve to veze ima sa imigracionom politikom Belgije? Ovo su slucajevi koje resava konzularno odeljenje drzave ciji je osoba drzavljanin i izdavalac pasosa.

Dragan

pre 5 godina

Belgija ima pravila ulaska koja svi moraju da postuju. Zaista 20 evra po danu nije dovoljno ni u CG. Zasto brat nije potpisao garanciju nije najjasnije (potpises formular, puste gosta, ali ti garantujes za njega). Ambasade zaista ne mogu nista da urade. Drzava postupa po svojim pravila, u ovom slucaju procedura je deportacija. Mnogo toga je nejasnog. Nefer je sto zena optuzuje sve, a ona je sustinski pogresila. Ceo problem je nastao jer je ponela premalo novca.

Nina

pre 5 godina

@bojs

Brat je sacekao na aerodromu i ponudio carinicima da plati nisu dozvolili.

@nex

I meni su carinici tako pustali a eto i mene i vas su mogli kad tad da sprovedu ovako.Jednostavno mislila sam da je ukinuto to pravilo oko para kad ides kod bliskih rodjaka. Ali eto ako nisu bili tako striktni u sprovodjenju te procedure onda svakako nisu morali ni ovu zenu sa malom bebom da izmaltretiraju..

bilo

pre 5 godina

Zao mi je zene sto se napatila sa bebom.Kod nas je ustaljeno misljenje da je na zapadu sve okaceno na drvece samo treba doci i pokupiti. Za dramatizaciju ovog dogadjaja nema potrebe jer postoje pravila koja se moraju postovati.Licno mislim da je upitanju u pogresno vreme na pogresnom mestu.

Đenka

pre 5 godina

Isto sam doživeo pre 15-tak godina. Pošao da potpišem ugovor, imao dokaz za plaćen hotel na 7 dana-pun pansion, plaćenu povratnu kartu na 7 dana, zvaničan poziv kluba i u džepu oko 500 DM. Tad nije bilo kartica i računam, biću tu par dana, sve plaćeno, nema šta da nosim mnogo, ionako se vraćam za par nedelja da počnem sezonu. Kreten je na sve to zažmureo i "izračunao" da mi to nije dovoljno za život tih 7 dana?! Ja ga pitam, za šta i pokažem mu da je hotel rezervisan i plaćen tih 7 dana, poziv kluba, objasnim da idem na potpis i da se vraćam. Pokažem i međunarodni sertifikat od saveza gde piše da je izdat za taj klub konkretno. On opet da je 500 malo za hotel, znači klasično se pravio blesav. Pošalje me tu gde i ovu ženu, prostorije su na samom aerodromu. Unutra 100 ljudi, neko sedi i ćuti, neko kuka, neko se moli, ludilo. Posle pola sata, dolazi inspektor i krene priča. Pogleda sve ono i pita me šta tražim tu? Ja mu prepričam, čovek počne da se smeje i izvinjava za neprijatnost. Kaže mi još, "razumite vi ste Yugo, jaka mafija" ... Ovi iz kluba me čekali na izlazu i kad sam im objasnio što me nije bilo sat vremena, poludeli. Jedva ih nagovorio da ne uđu tamo i krenu sa napušavanjem. I ova žena je, verovatno, naletela na nekog nadrndanog, za koga garantujem da ima neki pik na "nas odavde" i platila cenu.

Vračarac

pre 5 godina

Neću da ulazim u pravila EU, ali naša diplomatija je jedna velika sramota. Jednom sam se obratio našoj ambasadi za pomoć. Nije sporno, kažite ne možemo, ne umemo, slažite da ste pokušali... nisu znali mail jedan da otvore, lagali su me, tražili da ga ponovo prosledim dok smo razgovarali, rekli da će sigurno da se pozabave mojim slučajem. Izgovori su bili kada ih pitam za novosti (a to sam uspevao sam na "prepad" pozivom direktnom linijom) kao loš đak kada ga pita nastavnica da izađe pred tablu ili pokaže domaći zadatak. Na kraju kada sam digao ruke mi se naravno nikada više nisu javili. Mene je bio blam nesposobnosti tih ljudi, ali sam tada shvatio da ova država prvo neće nikome da pomaže, druge NE UME jer su na tim mestima uglavnom nesposobni, nekulturni ljudi koji su došli na ta mesta svi vrlo dobro znamo kako i zašto. Kao državljani Srbije, mi smo svoji na svome i zato ja više nemam osećaj da bilo šta ovoj zemlji dugujem, jer ona bukvalno ništa za mene nije uradila. Čak se i lečim privatno, jer nemam snage za mučenje i razvlačenje po našem zdravstvu... to je deveti krug pakla i o tome bih mogao svašta još da napišem, ali verujem i mnogi drugi ovde.

Aleksandar

pre 5 godina

Meni je u celoj ovoj priči nejasan njen brat - kad je već bio na aerodromu i čak se i video sa njom, mogao je da potpiše da preuzima svu odgovornost za finansiranje nje i njene bebe za vreme boravka u EU (to vam je ono tzv. pozivno pismo koje je trebalo državljanima Srbije pre ukidanja vize) i garantovano bi je pustili.

Radio sam istu stvar dva puta u životu, jednom na Schiphol-u, jednom baš na tom istom briselskom aerodromu i sem par sati cimanja da se sve odradi (morate da nađete notara, zato je pametno to uraditi pre nego što vam dolaze gosti za koje niste sigurni da bi ih pustili bez trkeljisanja) nije bilo nikakvih problema.

E sad, ako je njen brat ovde na crno / na socijali (pa ne može da preuzima odgovornost za druge), to je već druga priča, al' onda je već jako neodgovorno prema sopstvenom detetu izlagati ga takvoj potencijalnoj neprijatnosti. To što je ona majka sa bebom nije nikakva olakšavajuća okolnost, naprotiv.

eva

pre 5 godina

Moja drugarica je putovala kod sestre, zaustavili su je iz istog razloga, pozvali su sestru koja je pokazala svoje kreditne kartice, dokumenta, potpisala neke papire u kojima garantuje za nju i tada su je pustili.

mm

pre 5 godina

Policija na aerodromu uvek trazi novac kao dokaz namere, a tu je i listanje pasosa i provera da li i koliko granicnih pecata imate. Mene su pustili pre 20 dana sa 200€ i karticom, prosto ne postoji neko striktno pravilo u ovoj situaciji (vidim da dobar deo ljudi nikada i nije video kako to izgleda a nagrnuli su na zenu kao horda). Ovo sto se desilo ovoj zeni je prosto greska sistema...

jovana

pre 5 godina

Mewni licno je OSNOVNO PITANJE dali je njen brat legalno u, Holandiji i ako jeste, dali je na 'socijali' tj, dali ga drzava pomaze a on kao prima goste. jer u tom slucaju on ne moze pred notarom dati garanciju

Azaista su mi smesni oni koji kazu 'tuzite Belgiju' ???
Dali da tuze Belgiju zato sto strikno provodi svoje vlastite zakone koji govore o minimalnom iznosu koji se mora imati??

belgija mala nemačka

pre 5 godina

Ako je brat bio na aerodromu kako on nije potpisao garanciju? Ili ni on nema uslove za garanciju, stan, platu, legalan boravak, poreklo para (možda brat radi na crno kod nekog našeg, možda sverca drogu, mozda nešto drugo nelegalno, sitni kriminal, a možda je i sve čisto i o.k. pa sestra nastradala bez razloga). Užasno iskustvo i dobro da je objavljeno da drugi ne ponove isto iskustvo.

Aleksandar

pre 5 godina

@(Ana, 21. septembar 2018 14:04)

Molim vas (i one koji vam nadavaše pluseve) da ne dajete pravne savete drugima kad se u pravo razumete k'o prosečan Srbin u fudbalsku selekciju. Gospođa nije nigde presedala već je pokušala da izađe sa aerodroma (i da dalje ide drumskim prevozom) pri čemu se prolazi pasoška kontrola standardizovana za ulazak u Šengen zonu.

Granični policajac ima sva prava da ispita onoga ko prelazi granicu u cilju uveravanja da osoba koja prelazi granicu planira da napusti tzv. šengenski prostor nakon legalnog boravka u istom, te da za vreme boravka u šengenskoj zoni neće posezati za socijalnim i drugim fondovima. To, između ostalog, uključuje i koliko novca se minimalno treba imati za planirani boravak. Diskreciono pravo svakog graničnog policajca je da vrati nekoga sa granice ukoliko se on u navedeno nije uverio. Mogućnost žalbe postoji samo prilikom nehumanog/nečovečnog tretmana - što ovde nije bio slučaj - a sve ostalo bi bilo koji sud odbacio kao neosnovano.

Bojs

pre 5 godina

@Ana

Procitajte vest pre nego sto napadate druge i manite se kvazi-advokature. Zena je usla u Sengen zonu u Belgiji. Policija ima prava da je pita i za iznos novca. Ona mora da dokaze da ima dovoljno za boravak. Ne znam kud je krenula sa 300 evra, toliko jedva da je dovoljno u Podgorici sa detetom za hranu. Zasto brat nije garantovao za nju, ne znamo. To moze da uradi i na aerodromu. Mnogo halabuke ni oko cega.

Pera Pantic

pre 5 godina

Nasi granicari ne gledaju popreko nekoga iz EU ali zato ko ima pasose atraktivnih zemalja Afrike i Azije kojima u Evropi jedino za Srbiju ne treba viza itekako proveravaju. Na izlasku iz aviona na Nikoli Tesli prvo pokazujes pasos cim krocis van vrata,a dalje se Indijci,Iranci i oni iz Gvineje valjda stavljaju sa strane i vrsi dodatna provera namera turistickog ostanka u Srbiji sto podrazumeva aranzmane,povratne karte isl.
Sto se ove zene tice,njen brat je mogao da overi kod notara u Holandiji pozivno pismo i ne bi bilo nikakvih problema. Sto je ostala cetiri dana to je pitanje za belgijsku birokratiju kao dokaz da nije samo kod nas ista.

moskri

pre 5 godina

Mene su u Holandiji isto tako ispitivali, ali sam igrom slučaja nosio u novčaniku 2000 evra i odlično sam pričao engleski, bio sam ljubazan, pa su me ubrzo i pustili.

EU državljanin

pre 5 godina

Da li to vazi i za EU drzavljane?
Na primer ako neki Spanac dolazi u Belgiju sa 100 evra u dzepu i kaze hocu da ostanem 15 dana ?
(petar, 21. septembar 2018 11:34)

Naravno da ne, pokažeš ličnu kartu i ništa ne pitaju. U većini slučajeva čim vide da pokazuješ ličnu kartu a ne pasoš samo mahnu da prođeš, pravilo je da ne smiju te zadržati mislim više od 15 minuta.

djole

pre 5 godina

Cisto sumnjam da nisu imali nameru brata da kontaktiraju jer oni rade po pravilima koliko god to nama zvucalo cudno. Takve stvari izazivaju pometnju i ukljucuje vise osoba i u pitanju je licna odgovornost koliko god to nama cudno zvucalo a ne nemilost jednog carinika.Brat da je imao papire makar i privremene mogo bi da garatuje za nju i resen problem.Neko rece dobro je prosla mogli su i dete da joj oduzmu zbog nesavesnog ponasanja.Krenuti Grlom u jagode je lutrija.

веверица

pre 5 godina

не разумем да вређате жену. за мене је овај чланак доказ да смо заиста земља 3. света. и економски, јер жена нема пара, и што се тиче "дипломатије" и међународне репутације.
тужно је колика смо сиротиња и беда европе...

Vasojevic - Frankfurt

pre 5 godina

Prosle godine na letu Beograd - Frankfurt na pasoskoj kontroli je bila zena/cura ispred mene koja se uznemireno osvrcala i gledala okolo, nazad.Prisao sam i pitao da li treba neka pomoc, rekla je da ne zna ni njemacki ni engleski.Pitali su takodje koliko para ima sa sobom i kod koga ide.Ne znam koja je suma u pitanju bila ali nisu pravili probleme.

jazAbdin

pre 5 godina

poenta je da malo lagiš koliko ćeš da ostaneš,ništa drugo! Jednom prilikom slovenci (samo tranzit kroz sloveniju)su u ponoc skinuli sa busa nasu drzavljanku koja je isla kod sestre u Italiju u posetu jer nije imala divoljno kesa a pri tome je imala para na kartici ali avaj kad si mali i nebitan onda te handri kako ko stigne!

Filmofil

pre 5 godina

poznat mi je ceo slucaj
i cudim se neprimerenim komentarima pojedinih , ne putujemo svi biznis klasom, u nisu su bili protesti da se ne ukinu letovi lou kost kompanije jer su povoljni za nas standard , u tom vremenu jedino je imala let za belgiju a ne za holandiju, sto se tice njenog brata on je ozenjen zivi i radi u holandiji u firmi koja je poznata u holandiji govori engleski i holandski jezik i stambeno je osiguran u holandiji, tako da su ostale price prazne sto se toga tice
(meraklija nis, 21. septembar 2018 12:31)

Utoliko gore. Onda je ovo posledica naseg "lako cemo", bez pripreme jer ovakve provere mogu da se dese, a i ne moraju. Pa onda krivi Belgijanci jer su neljudi. Oni statisticki gledano mogu da zaustave nekog. Brat je morao onda da pretpostavi da njoj moze nesto ovako da se desi i da ona nije u istoj poziciji kao on kad putuje (verovatno ima boraviste u Holandiji). I jos jedan deo naseg mentaliteta, zakon u zemljama vazi za sve. Nema veze da li si majka ili slicno.

Licno sam imala problem sa svojom majkom i prenosom tecnosti kroz kontrolu na grckom aerodromu, uprkos tome sto sam joj rekla da sva tecnost mora da se pobaca. Na njenu srecu Grk je samo oduzeo flasice, Nemac ili slicno bi je zatvorio da ceka prevedoica da provere da li je normalna. I bio bi u pravu.
Zao mi je bebe.

Kaca

pre 5 godina

Zao mi je deteta.
Ne moze se bez poznavanja i pripreme.
Neki od nas se jos uvek secaju kako se lepo zivelo i putovalo s YU pasosem .Ta vremena su odavno ODAVNO gotova. Mi koji smo u toj premetacini ostali s pogresne strane granice ne mozemo da zabijamo glavu u pesak. Nije vazno sta mi msilimo o sebi kad anekud putujemo, vec u koji nas kos domacini stavljaju.

Kada sam se selila u EU, moja tetka, koja je celog zivota putovala se cudom cudila kako to nas ne tertiraju bolje od onih "drugih" polupismenih, neprilagodjenih stranaca. Meni su otvoreno u policiji savetovali da odnekud iskopam dedu Poljaka ili Rumuna, jer sa srpskim papirima necu daleko stici. I nisam odmah, trebalo mi je sa sve tamo stecenim diplomama i poslom jako jako dugo da dodjem do drzavljanstva, navala je velika a mi smu najnizoj kategoriji.

Koliko su me puta zaustavljali, brojali pare, gubili dokumenta, pogresno upisivali datume, koliko sam se samo advokata naplacala... sila boga ne moli. A oni koji ignorisu realnost ne prolaze dobro. Sistem NIKADA ne priznaje gresku. I retko kad prasta.

Sama bih jos mozda, ako moram, i reskirala, ali sa detetom samo ako bi me neka teska muka naterala.

I kod nas kapitalizam postaje sve suroviji a na zapadu je odavno takav. Preskocila sam poslednju deceniju i po tog razvoja kod nas, ali znam kako je po prijateljima koji nisu mogli da odu. Pogledajte kakoi i mi tertiramo one koje smatramo gorim od sebe.

Filmofil

pre 5 godina

(Ana, 21. septembar 2018 14:04)

Kakvo presedanje? Njoj je Brisel bio krajnja destinacija. Nije bila na tranzitniom letu za Holandiju. Sta zgranicna kontrola gde ce ona bez ikakavoj dokumenta da dokaze, citaj pozivnog pisma. I da oni po propisima imaju pravo to da rade.
Moze da ih tuzi, svakako. Ali nece dobit, jer su ljudi sledili propise.

Nex

pre 5 godina

Ovo za novac nije mi uopste jasno. Tj. Zasto brat nije napisao garancije. Putovao sam u Brugges kod sestre sa papirom na flamanskom ( pojma nemam sta pise ), i uz pasos prilozim i papir i nisam imao nikakav problem. Nisam ni imao neku veliki svotu mozda 500eur za 3 nedelje.Granicari- carinici su bili potpuno ljudski i ljubazni.

Boza

pre 5 godina

Mislim da mnogi ne kapiraju da samo zato sto mozete slobodno da se krecete ne znaci da raspolazate pravom na udjete slobodno u neku zemlju. To iskljucivo zavisi od zvanicnika te zemlje. Oni imaju pravo da vas vrate makar vas nista ni ne pitali na salteru. To je najbolje jasno onima koji idu za SAD, prvo se lome da dobiju vizu a onda shvate da im ta viza uopste ne garantuje ulazak u zemlju vec to raci iskljucivo imigracija na salteru. Jel znate koliko ima onih koji su sa validnom SAD vizom bili deportovani cim su sleteli? Jako puno i do jednog su prosli kroz istu rutinu deportacije kao ova zena.

E sada posto smo mi drzava koja ne ispunjava uslove da bude clanica EU, a i raspolozenje u narodu je da ne treba da budemo u EU pa tako ni deo Sengena gde su prava ulaska u zemlje clanica zagarantovana onda cemo o ovakvim slucajevima slusati jos dugo a taj isti narod koji je protiv EU ce jos vise da pljuje po njoj zato sto omalozavaju velike Srbe.

Mi smo sami sebi najveci neprijatelji a drugi na uvek krivi.

jasdf

pre 5 godina

Skoro sve zemlje imaju pravilo o neophodnoj kolicini novca. Carinici to mogu i ne moraju da kontrolisu, odnosno kontrolisu nasumicno. Nema tu nista sporno. Carinici su mislili da gospodja dolazi da radi na crno, i zato su je zadrzali i deportovali. To je redovna procedura.
Za one sto pricaju o reciprocitetu, neophodna kolicina novca za Srbiju je 50 evra dnevno. Zar stvarno neko misli da Belgijanci koji dolaze nemaju toliko novca? Tu je i razlika, stranci u Srbiju dolaze da potrose pare, ova gospodja je isla da bude na teretu bratu.

jasdf

pre 5 godina

@nina
Sta je ponudio da plati? Da podmiti carinike?
Nema on tu sta da plati, to nije taksa. On je trebao da ima overeni dokument kojim potvrdjuje da snosi sve troskove njenog boravka.
Za vas savet kao i za ovu gospodju, kada idete negde nemojte da mislite nesto za propise, proverite pre polazka.

Granota

pre 5 godina

Mom prijatelju, Špancu, se to isto desilo u Moskvi. Otišao je na 15 dana, u posetu projateljima, poneo je u kešu 250€ i kartice. Jedna kartica je bila debitna i nije funkcionisala, a drugu, kreditnu, mu je progutao bankomat. Kad je ušao da vidi zašto, rekli su mu da sačeka da provere. U tom je došla policija koju su obavestili iz banke i, prvo su mu rekli da mu je kartica neispravna, a posle ga odveli u policiju. Naplatili su mu kaznu jer se nije prijavio u roku od 48h, a posle ga deportovali jer kako su mu naveli, nije imao dovoljno novca u kešu obzirom da mu kartice ne rade.

Nodi

pre 5 godina

Naletela na loše raspoloženog graničnog policajca. Naše ljude uglavnom tolerišu, mada imaju puno pravo da od svakog pojedinačno traže garantno pismo, povratnu kartu i novac na uvid. Sećam se scene na aerodromu, devojka slabo govori engleski, kaže ide kod dečka u Luksemburg, ali nema ništa od garancija. Službenik je pita: Da li je taj tvoj dečko došao na aerodrom po tebe? zovi ga i reci da dođe ovamo na pasošku kontrolu, hoću da razgovaram sa njim. Ubrzo posle dolazi mladić, i puštaju ih. Više sreće (i pameti) drugi put.