Sreda, 29.08.2018.

16:14

"Moja ćerka ne slavi rođendan, mi smo Jehovini svedoci i ne radimo to"

Izvor: B92

"Moja æerka ne slavi roðendan, mi smo Jehovini svedoci i ne radimo to" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

147 Komentari

Sortiraj po:

Aleksandar

pre 2 godine

Prvo da kazem ja sam Pravoslavac. Ovako... Prvo sto cu reci to je da od vas 150 koji su komentarisali ovu temu prvo ne znaju skoro pa 2% svoje vere koja god da je. :)
Drugo:ako ste toliki vernici i jaki da mozete osudjevati druge u ovom slucaju j.svedoke u bibliji,kuranu itd itd jasno pise POSTUJ DRUGU VERU(RELIGIJU) Isto koliko i svoju. Necu da objasnim zasto ne slave rodjendane,ne primaju krv itd itd zato sto u bibliji kao i kuranu itd itd pise: NE BACAJ BISERE SVINJAMA(U TOM FAZONU NIJE BAS TAKO PISANO) ali znamo da to znaci da ne bacamo lepe reci bozije nekome ko ne razume tj nece da razume i koristi ih za uvrede... Trece: to sto se pise da su dosadni idu na sva vrata kucaju i pocnu da pricaju a i samo mi reci te dali je 1 pravoslavac ili musliman to uradio??? Dali vi mislite da je njima lako da od 1000 kuca samo 3 ih prihvate? Ljudi ako niste citali onda ste gledali film jasno se vidi da je isus sa svojim ucenicima i sledbenicima isao iz grada u grad,iz kuce u kucu da kaze rec boziju i obavesti ljude i rekao blago onom ko me prihvati i rekao svojim ucenicima bilo ih je 12 da i oni to rade i sire dalje keoz generaciju sto jehovini svedoci evo i dalje rade 🙏😁💪
Inace opet da kazem ja sam Pravoslavac ali da bi osudili druge vere morate prvo da udjete u sobu u kojoj je obecano da je puna zlata,mora te da otvorite vrata i cisto pogledate da bi znali dali je to istina. Hvala

Kos

pre 4 godine

Opasnosti transfuzije su toliko velike i naucno dokazane da je krajnje vreme da se o tome govori. Ovo su cinjenice i nemaju veze sa religijom. Poslat je sa moje strane link na kome se moze saznati bar za deo mikroorganizama koji se prenose krvlju. Krv se i u svetu ispituje na mali broj prenosivih mikroorganizama a broj onih koji se sigurno prenose je daleko veci i mozete videti u linku zvanicne publikacije koju sam poslala. Kriterijumi za davanje krvi se menjaju upravo iz razloga sto vas krv koju dobijete moze do kraja zivota obeleziti bolescu, a dokazana je znatno veca smrt kod kriticno bolesnih pacijenata kojima su davani derivati krvi. Kod nas se upravo ovakvoj kategoriji daje veliki broj doza krvi sto je nedopustivo. Trend davanja transfuzije trudnicama je odraz katastrofalnog neznanja. Paradoks je da sam davalac krvi svojim potpisom potvrdjuje da je zdrav. Medjutim, u zemljama sa vecom medicinskom odgovornoscu ispituje se donor ukoliko primalac oboli. U Srbiji pak ako prijavite da ste oboleli nakon transfuzije dozivite da ni takozvani eminentni lekari nista ne znaju o tome. Mere preciscavanja krvi u razvijenijim zemljama su daleko stroze pa se i pored toga priznaje ogroman broj transfuziono prenosivih bolesti.Zato molim svakog da shvati da krv treba primiti samo ako je zaista vitalno ugrozen i da bi nasi lekari trebali da prate nove kriterijume za davanje krvi, ali i da vladaju tehnikama pruzanja pomoci populaciji koja odbija da primi krv.

prcko

pre 5 godina

crna serena, ko te uvali tamo. nema dosadnijih i bezobraznijih ljudi od jehovinih svedoka, dodjes kuci umoran sa posla, jedes, prilegnes ono neko zvoni na vrata. ustanes , otvoris i pred tobom stoje dva glupava lica sa osmehom i saopstavaju ti da zele da pricaju sa tobom o bogu i religiji. coveku dodje da ih stavis u top i ispalis na mars. neuvidjavno, bezobrazno, naporni i dosadni i nikako ih se resiti. ali imaju i oni mormoni sto su uvek doterani i oni salecu ljude svugde

sarma

pre 5 godina

Jedan vic o Jehovinim svedocima? Samo jedan? Ja ih znam par stotina o pravoslavcima, ustvari, svi su o pravoslavcima, samo se jedan zove "Perica", drugi "plavuša", treći "piroćanac" itd

teoretičarka z(a)verka

pre 5 godina

@nevski-to čime se hvališ, tom oklagijom, i nije baš bistro od tebe. Dovoljno je samo da kažeš " Ne interesuje me" i Jehovini svedoci odlaze, ionako ljudi nemaju vremena za bacanje na takve kao ti.

Aleksandar

pre 5 godina

@(Simeon, 29. avgust 2018 22:28)

Sva svrha i uticaj religije na covecanstvo je davno opisana od strane Seneke:

"Religiju obicni ljudi smatraju istinitom, mudri laznom a vladari - korisnom."

A koliko ljude religija cini boljim je opisao Nobelovac Stiven Vajnberg:

"Sa ili bez religije dobri ljudi bi cinili dobro a losi ljudi zlo. Ali da dobri ljudi cine zlo - e za to je potrebna religija."

Milutin

pre 5 godina

Najveca glupost koju sam cuo jeste da svedoci pripusuju imovinu zajednici.

Ovo je nečiji komentar. I ja nisam čuo veću glupost. Pazi ovako: u "sekti" sam već 30 godina. Imam dvoje dece, oni nisu u "sekti". Nisu oženjeni, nemaju svoju decu, nemaju potomke. Kada ja budem umro, moj stan će ostati mojoj deci, A kada oni budu umrli, da li treba stan da ostave opštini ili će ga ostaviti nekome, koga poznaju? Pošto je stan moj, a posle smrti moje dece, ja sam odlučio da stan ostavim crkvi, mojim prijateljima. A oni će već, da taj stan poklone nekom od vernika, koji nemaju nikakav stan. Mislim da je to u redu. A članovi "moje sekte" meni su mnogo draži nego nego neko, koga nikada u životu nisam video ni poznavao.

Zoran

pre 5 godina

Cim cujem da je neko religiozan, imam predrasude prema njemu... Ili je jednostavno nedovoljno inteligentan, ili nije dovoljno obavesten na tu temu nego mu je vera nešto sto su mu roditelji usadili i on to nikad nije preispitivao... Ako hocete da napustite religiju, procitajte bibliju /kuran/jehovine svedoke ili bilo koju drugu 'svetu' glupost(Burgija, 29. avgust 2018 19:30)

Preko 80% građana Srbije su religiozni,ali samo je mali broj duboko u veri.To što pod religioznim ljudima smatraš nedovoljno pametne(glupe)ljude govori o tebi i tvojoj inteligenciji,a ne o njima.Nisu svi ljudi postali vernici po defoltu,nasledili veru od predaka,ima i onih,koji su odrasli u ateističkoj(kod nas su to uglavnom bili komunisti)pordorici,pa su postali religiozni.Čovek u životu može biti ateista,pa postati vernik ili obrnuto,a može i menjati religije.To spada u osnovno ljudsko pravo.
(V.B, 29. avgust 2018 23:38)

@ V. B.

Od tih 80%, 75% su pomodarci koji su počeli da "budu religiozni" odnosno da "veruju" početkom devedesetih.
Koliko takvih "duboko u veri" ima? Ja mislim da, su to samo najposvećeniji kaluđeri-isposnici. Ako ih ima na ulici, oni su za psihijatra. Pa XXI vek je, poBogu čoveče! Da li si ti svestan da je i vera (crkva) suštinski najobičniji, dobro plaćen biznis bez ikakve odgovornosti i suštinski bez nekog preteranog truda i rada koji je potrebno uložiti da se zaradi lepa kinta. Tu ne mislim samo na Pravoslavlje, naravno, nego na sve religije.

Sandinista

pre 5 godina

(nevski, 29. avgust 2018 23:24)
I sad si faca, pretpostavljam. Kako primitivno, na Balkanu nema razgovora, nema "izvinite", "molim Vas", "oprostite", nema "Vi", "Vas", "Vama". Ako se nekom nešto ne sviđa, odmah se vade oklagije, pajseri, odmah kreće urlanje, psovanje, nasilje. To je usađeno u temelj našeg društva, glava porodice neće voditi dijalog, neće ništa objašnjavati, već će se izderati na ukućane. Bezobrazluk u srži. Pri svemu tome, mi ne mislimo da li smo mi nekom naporni, dosadni, da li neko za nas misli da smo bezobrazni iz nekog razloga. Uvek može da se kaže: "Izvinite, ali nisam zaineresovan/na" (bez obzira da li su Jehovini svedoci ili prodavci Kirbi usisivača), ali kod nas se vadi oklagija, psuje se i vređa, valjda da biste kasnije mogli da prepričavate i da vas svi tapšu po ramenu jer ste "baš ludi".

Vernik

pre 5 godina

Dvostruka merila! Sta ne skinu tu markirana odela koja pravi npr. Nike koja rade deca u Indoneziji, prodaj Redit pa kupi hranu za Afriku. Isto tako pise o "laznim prorocima" pa ko ima oci nek vidi i ko ima usi nek cuje.

marsovac

pre 5 godina

A ja sam pravoslavac i slavim i krsnu slavu i litije, i rođendan i sve što treba da se slavi. Ne slavim,, dan zaljubljenih" kao ti, ali slavim Svetog Trifuna (Zarezojla), jer ljubav u mojoj veri se slavi svakog dana. E ko sada ima više razloga da se pohvali?

FlyingDutchMenn

pre 5 godina

@Simeon: Ja sam u Austriji sa familijom 10 godina ziveo u kuci jedne bake Jehovinih Svedoka. Delim isto iskustvo sa tobom. Jednom prilikom nam je objasnila prednosti njene vere (ali ne i na slabosti drugih) . Videvsi da ne pokazujemo interesovanje ostalo je na tome. Svih 10 godina. Kada nam je povremeno cuvala decu nikada religija nije bila tema.
Inace religigiju nisi mogao bolje da opises i objasnis. Prijatan dan Svima.

Marta M

pre 5 godina

Kod nas je pak slavljenje decjih rodjendana otislo u drugu krajnost. Iznajmljuju se prostori koji kostaju vise od pola prosecne plate, kupuju se gluposti, deca vise i ne znaju sta bi htela za rodjendan (osim najnovojih modela mobilnih telefona, naravno), ne raduju se poklonima jer su preazasiceni svime i svacime.....A o proslavi 18-og, koji su malo manje od svadbi, da ne pricamo....Jad i beda bednih..Ni srpskim roditeljima malo umerenosti ne bi bilo na odmet, jer su im deca razmazena i nezahvalna....Koliko njih ima duznosti u kuci, koliko ih nesto zaradjuje pre zaposlenja, koliko njih obavi nabavku baki i deki ili ima neku redovnu obavezu?

Pera85

pre 5 godina

А тебе као нешто кошта СПЦ, куцају ти на врата, нуде ти нешто, траже нешто. Не треба да ти буде жао, можеш да будеш шта хоћеш у 21. веку, а то што си ти неспособан да будеш било шта друго него оно што су ти рекли тј Србин, то је само твој проблем.
(marko, 29. avgust 2018 20:31)
Kosta me! Crkva dobija pare iz budzeta! Mesa se u skolstvo, mesa se u politiku, mesa se u sve sem u skromnost i poniznost!
Zasto SPC ne prihvati da se samo onima koji se izjasne kao pravoslavci uzima porez na crkvu i od toga se finansira? Zato sto zna koliko vernika stvarno ima

Кристијан

pre 5 godina

Прослава рођендана дефинитивно не спада у прославе које имају истински дух православља тако да бар људи који овде живе не би требало да се чуде што постоји у било којој другој религијској заједници сличан или идентичан приступ. Два су могућа разлога зашто се то овде не зна. Прво, у православљу причамо о препорукама које су утемељене на теолошким аргументима али не причамо о најстрожим забранама, а људи махом реагују само на јасно исцртане црвене линије. Друго, код нас се православље најчешће доживљава као сет наслеђених ритуала а не као дубоко лична одлука те онда људи познају понешто од обреда које обављају по аутоматизму а о православној вери махом ништа не знају нити их то занима. Као што неко већ рече, православци имају свега три празника посвећена рођењу, и то рођењу Исуса, Богородице и Јована Крститеља. Распитајте се мало код старијих рођака, посебно оних који нису одрастали у великим градовима и видећете да се код нас рођендани нису славили, често се томе до те мере није придавао значај да се нису трудили ни да памте тачан датум рођења. Београд и већи градови су били изузетак, али тек од почетка 20. века.

Ivan M

pre 5 godina

Za to da je Jehovin Svedok se zna već od 2008., kada je rekla da neće glasati na izborima zato što joj religija to zabranjuje. Tako da ovo nije baš i neka vest, samo potvrda onoga što se već zna.

nolov

pre 5 godina

Citam komentare a ide reklama na TVu za Chase banku Serena trci po gradu a pjesma u pjesma u pozadini " I put spell on You.." hahahha

Petar Pan

pre 5 godina

Ja stvarno nemam nista protiv religije i vere, postujem ljude koji to praktikuju, slede, veruju i sve to bez ikakve rezerve... Sa druge strane mislim da su religija i vera slepilo ogromnih razmera, prosto logickim razmisljanjem dolazim do tog zakljucka, ne zelim nikoga da ubedjujem, tj. svakome ostavljam da razmislja kako god hoce... Ne smatram sebe ni za ateistu, obzirom da je vecina ateista jos vise fanaticna u svom ne verovanju i negiranju vere drugima od fanaticnih vernika... Naravno primetno je i da kada nekome od "tradicionalista" spomenes da ne verujes, gledaju te kao da krades ili ubijas, pritom o religiji i o verskim obicajima znam mnogo vise od svih tih sto me gledaju popreko... I kao zakljucak mislim da ovakvo eksplicitno i bezpogovorno nametanje vere i religije deci koja u tim dobima nemaju mogucnost izbora je jako pogresno... Kao i ateizma, veganstva i slicno...

321

pre 5 godina

Najlepsi razgovor religiozne prirode sam imao kada sam primio Jehovine svedoke u kucu. Tako da vam onaj glupi vic pada u vodu. Ljudi poznaju Bibliju. A u Bibliji i stoji da ce se o hriscanima pricati lazi. Isus da dodje na zemlju ponovo bi ga razapeli.
(elese, 29. avgust 2018 22:40)

U tom grmu leži zec !!!

Znaju lepo da pričaju itekako znaju lepo da pričaju kako bi vas ubedili u svoja uverenja i pridobili nove članove.
Bibliju znaju gotovo napamet oni je proučavaju i poznavanje biblije im je jedan od načina da vas fasciniraju.

Danima sam se razgovarao i "vozao" sa jednim Jehovinim svedokom baš da vidim koliko je uporan.
Pošto znam da je kod njih transfuzija krvi strogo zabranjena upitao sam ga šta bi on uradio da mu se dete razboli i da mu je hitno potrebna transfuzija krvi.
- On je ne bi dozvoli po cenu da mu umre rođeno dete.
- On kaže da ako je božija volja dete će preživeti ili umreti ali transfuzija ne dolazi u obzir po cenu života.
Posle toga sve lepo i bajno što vam pričaju pada u vodu.

Njima su bitne samo vaše duše,pridobijajući vas on vam zapravo uzimaju dušu a da toga niste mi svesni.

nisam lektor

pre 5 godina

Ako si lektor trebao bi to da znaš.
(Malo morgen, 29. avgust 2018 20:03)

Ako već nekog ispravljaš, TREBALO BI da znaš da "trebao bi" nije pravilno.

V.B

pre 5 godina

Cim cujem da je neko religiozan, imam predrasude prema njemu... Ili je jednostavno nedovoljno inteligentan, ili nije dovoljno obavesten na tu temu nego mu je vera nešto sto su mu roditelji usadili i on to nikad nije preispitivao... Ako hocete da napustite religiju, procitajte bibliju /kuran/jehovine svedoke ili bilo koju drugu 'svetu' glupost(Burgija, 29. avgust 2018 19:30)

Preko 80% građana Srbije su religiozni,ali samo je mali broj duboko u veri.To što pod religioznim ljudima smatraš nedovoljno pametne(glupe)ljude govori o tebi i tvojoj inteligenciji,a ne o njima.Nisu svi ljudi postali vernici po defoltu,nasledili veru od predaka,ima i onih,koji su odrasli u ateističkoj(kod nas su to uglavnom bili komunisti)pordorici,pa su postali religiozni.Čovek u životu može biti ateista,pa postati vernik ili obrnuto,a može i menjati religije.To spada u osnovno ljudsko pravo.

Posmatrač

pre 5 godina

@Burgija
Prijatelju, predrasude bilo koje vrste su rezervisane iskljucivo za te manje inteligentne, nedovoljno informisane i za osobe skromnog obrazovanja. Ja takve poznajem i među vernicima, a evo ti dokazuješ da ih ima i među ateistima.

nevski

pre 5 godina

svi smo mi bili žrtve Jehovinih svedoka...ding dong,dobar dan,hoćete li da Vam pomognemo da nađete boga....
pamtim jedan dan,bio sam klinac,naiđu na gajbu,pa počnu sa kulom stražarom,a ja dohvatim oklagiju,pitaju,šta će Vam oklagija,ja mrtav ladan,neki đavo je u vas ušao,treba ga isterati...
nikad policija na vrata nije došla,oni su nestali brzinom svetlosti,a oklagija od tad ima počasno mesto u stanu...za slučaj da nalete subotari.
ovi otad nikad više....

Poslednji

pre 5 godina

@Pencilini, uzmi pa citaj, umesto sto pokusavas biti duhovit, ispadas samo cinik. Znam da vam je mnogima trnu u oku pravoslavlje, ali opet eto vas u Ostrogu i po ostalim svetim mestima trazeci utehu i nadu cim vas neka veca zivotna muka udari. Ima vas raznih, od tvrdokornih ateista, agnostika, pa i jehovnih svedoka, do muslimana. Nemoj se podsmevati necemu sto ne poznajes i nadam se da se neces upoznavati sa pravoslavljem zbog neke muke trazeci tu poslednji trun nade i utehe, vec zbog svoje znatizelje!

dobar vojnik sejn

pre 5 godina

Na stranu verovanja, religijska ili bilo kakva, poštujem svakog vernika bilo koje veroispovesti. Poštujem i one koje ne veruju u postojanje bilo kakve "više sile" ili šta god već. Ali kao roditelja malog deteta mi nešto nije jasno, i ovo pišem iz prve ruke, tj razgovora sa jednim prijateljem, Jehovinim svedokom, koji je, inače, super lik.

Mi smo u Švedskoj, gde je Božić inače, velika stvar, veća od Nove godine. Ko nije bio, video je na filmovima, sve je okićeno, radnje mame da trošiš novac... Oni ne slave Božić, ni po jednom kalendaru. Pošto deca idu u vrtić, moje pitanje je bilo prosto: kako objašnjavaš 3-godišnjem detetu zašto ono ne dobija poklon, zašto nema jelku, zašto njoj Deda Mraz neće ništa doneti. Ona se u vrtiću susreće sa svime time. Svuda, sem u kući. I njihovoj crkvi.

Odgovor fakultetski obrazovanog čoveka: Ljubav se ne dokazuje kroz materijalne stvari, nego se pruža svakog dana, cele godine. Ok, i ja, kao akademski građanin, mogu da razumem to. Ali,da li tvoje dete može to da razume? Da li te je ikad pitala zašto ona ne dobija ništa, kada sva druga deca dobijaju barem nešto. Da, rekao je, ona je shvatila da naša vera je takva, ona od malena ide u crkvu i tamo se igra sa decom JS i ona to sve zna.

E, ne se*i, je bio odgovor mene, akademskog građanina.
Inače, majka mu je skoro imala velike zdravstvene komplikacije, jer nije dozvolio, a ni ona, transfuziju.

elese

pre 5 godina

Najlepsi razgovor religiozne prirode sam imao kada sam primio Jehovine svedoke u kucu. Tako da vam onaj glupi vic pada u vodu. Ljudi poznaju Bibliju. A u Bibliji i stoji da ce se o hriscanima pricati lazi. Isus da dodje na zemlju ponovo bi ga razapeli.

Slobodni Klikeri

pre 5 godina

U komentarima gomila budalasanja i nagadjanja,a niko nema pojma o sekti Jehovini svedoci osim ono sto su videli na filmovima. Bazicna prica je da oni zive iskljucivo po Bibliji. Odbijaju lecenje, transfuzije, trasnplatacije, non stop citaju Bibliju, non stop imaju casove na kojima proucavaju Bibliju i mnogi od njih je celu znaju napamet. Ne slave nista osim rodjenja Isusa, ali i za to imaju neku caku, ne secam se sada tacno sta bese. Hrane se po Bibliji, nemaju ikone, nemaju crkve, osim nekih objekata koji su kao obicne kuce u kojima izucavaju Bibliju.

Ziveo sam jednom van blizu tog jednog njihovog "hrama". Nikada me niko od njih nije smarao, niti kucao na vrata, niti bilo sta pitao, nista. A ziveo sam na 400-500 metara od njih. Vidjao sam ih redovno. Fini kulturni ljudi,svi doterani, sredjeni, smireni... cak mi jednom jedna od njih, starija zena, crnkinja, u prolazu pozelela dobar dan, a da je nikada pre toga video nisam.

?

pre 5 godina

Svako ima pravo na svoja ubeđenja i to ne sporim nikome.

Nervira me samo ovaj fazon "moje dete ne slavi rodjendan".
Tvoje dete nema ni godinu dana i sigurno nije ono donelo odluku slaviti ili ne, tako da bi "ne slavim detetu rođendan" bilo ispravnije. Dete možda tek od 10 godina može da ima neku ideju, mada opet roditelj odlučuje.

Prvog dana revolucije...

pre 5 godina

Izvini i ti i vera i sve... Ali kad čujem za jehovine svedoke, upali mi se lampica na scenu iz filma Mrtav Ladan... Legendarno!

Simeon

pre 5 godina

Ja sam ateista, antiteista. Smatram da je svaka religija zlo i svaka crkva manje ili više, manje ili veće organizovano zlo. Ipak, moram da priznam da je jedno od najboljih ljudskih stvorenja koje sam u životu upoznao bila jedna baka, Jehovin Svedok.
Ni jedan jedini put, ni jednom reči nikada nije pokušavala da me vrbuje za svoju sektu ili ubedi kako sam u zabludi, kako ona i njeni imaju posed na istinu i slično što se njima najviše pripisuje (od drugih sekti).

Šta to dokazuje? Pa ništa. Baš ništa. samo to da dobrog čoveka ni crkva ni religija ne mogu da pokvare, a zlog ni crkva ni religija da poprave. Dobrom je religija inspiracija da bude još bolji, zlom je alibi da bude još gori. Ne mogu dobri ljudi da budu bolji koliko zli mogu da budu gori. Religija je tu ako ne štetna, onda suvišna.

teoretičarka z(a)verka

pre 5 godina

moram da vas pohvalim za komentare, odavno niste bili toliko tolerantni! Super ste!
Inače nije važno nekoliko poznatih svedoka već osam miliona anonomnih dobrih ljudi

ukinite fudbal

pre 5 godina

sve vere u sustini...imaju jednu zajednicku stvar..a to je upravljanje i usmeravanje svesti ljudi...tako je od davnina...samo su u novije vreme sve vere...priznate i nepriznate postale agresivne po pitanju materijalne koristi...neki to rade na kulturan nacin...skupljaju priloge,kamce od svojih sledbenika..dok neki idu od kuce do kuce pricaju razne price o svom bogu kao jedinom ispravnom...uglavnom biraju ciljano usamljene osobe ...ovi im prepisuju svoj imetak...i eto radosti...svima lepo...i sve to u ime boga...

Dobronamernik

pre 5 godina

Svima bih preporučio da pročitaju Poreklo od Dena Brauna. Možda će neki da promene pogled na religije i pitanja ko smo i kuda idemo.

Pavle

pre 5 godina

(...) Kada umrete isto kao i pre rođenja, nema vas, ništa vas ne boli, ničega se ne sećate, jednostavno ne postojite.
(Kenk, 29. avgust 2018 19:01)

Napriča se čovek o zdravom razumu i nenametanju otkačenih mišljenja, ali na kraju prospe tvrdnju sopstvenog uverenja, čvrstu kao da je već bio među umrlima.

Miki

pre 5 godina

Ako hrišćani ne slave rodjendane (dan kada je neko rodjen), onda bi voleo da mi neko objasni, šta to slavimo na Božić, praznik koji moja porodica i ja, oduvek,slavimo i volimo?
(Zaječarac, 29. avgust 2018 19:24)

Strogo gledano, hrišćani slave samo tri rođendana: Isusov (Božić). Bogorodičin (Mala gospojina), i rođendan Jovana Krstitelja (Ivandan). Jehovini svedoci se u mnogim tačkama kruto drže verskih propisa, i zbog toga ih ne vole, jer oni zapravo razgolićuju apsurdnost i anahronost tih propisa.

Komentar poslat sa iPhona X

pre 5 godina

@penicilin
Na tvoje pitanje: A razlika u odnosu na pravoslavlje (i bilo koju drugu religiju) je u?

Moj odgovor: Pa npr. slobodno mozes da slavis detetov rodjendan i ne moras da krijes svoju veru do pred kraj karijere nakon sto se debelo obogatis.

gojko 12

pre 5 godina

Svi vi koji kritikujete Serenu zbog pripadnosti sekti - pogledajte malo u svoje dvorište !!!

Pa nama se država svela na sektu i to - Naprednu sektu.... mi koji joj ne pripadamo i dalje u punom kasu jašemo ka vetrenjačama.

Katakuri

pre 5 godina

Jehova znaci bog u judeizmu a samo hriscanstvo je nastalo kao sekta judeizma. I sam sam se kao klinac plasio jehovinih svedoka kojekakvim pricama, posto se u blizini nalazi njihova crkva. Tek sad vidim kakve su to gluposti i predrasude, mene su pitali na ulici par stvari i ljubazno sam ih odbio nisu smarali nista. Krsten sam jos kao dete ali mene vise privlaci ne u pogledu vere, vec filozofije budizam. Ako je njoj lepo njen izbor. Svaka osoba treba da odabere sama u sta ce da veruje ili ne mora, njen izbor dokle god je to ispunjava.

Leksi

pre 5 godina

Kada Aleksisu dodje iz du*eta u glavu, krenuće da praktikuje svoju veru Pravoslavnu Jermensku, prvu Hrišćansku. Kakvi bre Jehovini svedoci, sektaši!

Hrist ili Hriscanstvo

pre 5 godina

Ne znam da li iko primecuje da vecina “hriscanskih” denominacija jedva lici na ono sto je Isus ostavio i smatrao crkvom!

Ahtung

pre 5 godina

Ni Srbi tradicionalno ne slave rođendane, već slave krsnu slavu, dan kada su sa svojim precima svi rođeni u Hristu, Bogu našem! Rođendani su dobili na značaju pod uticajem protestantskog individualizma i uneti u Srbiju preko propagande za vreme komunista bezbožnika.

marko

pre 5 godina

Oni uopšte nisu naivni. Jednom kada vam se nakače teško je otarasiti ih se.
(nedostizni, 29. avgust 2018 18:48)

Znaci isto kao SPC
(Nazalost Srbin, 29. avgust 2018 19:34)

А тебе као нешто кошта СПЦ, куцају ти на врата, нуде ти нешто, траже нешто. Не треба да ти буде жао, можеш да будеш шта хоћеш у 21. веку, а то што си ти неспособан да будеш било шта друго него оно што су ти рекли тј Србин, то је само твој проблем.

Sakjamuni

pre 5 godina

Oni uopšte nisu naivni. Jednom kada vam se nakače teško je otarasiti ih se.
(nedostizni, 29. avgust 2018 18:48)

Lako ih se je otkaciti ako nesto i sam znas o religiji. Nisam jedanput sa njima na kucnom pragu (ne pustam ih unutra) diskutovao o njihovom bogu Jehovi i mom "bogu" Budi. Uvek su osetili da su naisli na zid, da kod mene nema proboja, da samnom ne mogu diskutovati o glupostima u koje veruju.

Prosečan srbin

pre 5 godina

Ako hrišćani ne slave rodjendane (dan kada je neko rodjen), onda bi voleo da mi neko objasni, šta to slavimo na Božić, praznik koji moja porodica i ja, oduvek,slavimo i volimo?
(Zaječarac, 29. avgust 2018 19:24)

Božić bi trebalo da bude rođendan Isusa Hrista. Kažem bi trebalo, jer niko ne zna kad je Isus rođen, štaviše ne znamo ni datum kad je umro, a tad je bio na vrhuncu "popularnosti". Za taj dakle rođendan smo izabrali dan koji se pominje u raznim religijama od istoka do zapada. 25. Decembar. Zašto je taj dan bitan? To je dan kada se sunce ponovo uzdiže na horizontu nakon zimske kratkodnevnice.

Nikola

pre 5 godina

@lektor

Ne, nije. U pitanju je Jehovin svedok. Ti ne razlikujes gramaticki rod imenice od bioloskog roda zivog bica. Imenica "Jehovin svedok", koja definise jedan pojam, ima gramaticki rod koji je uvek muski. Sa druge strane osoba koja je Jehovin svedok, moze biti i muskog i zenskog bioloskog roda, takodje moze biti i transrodna. Gramaticki i bioloski rod se ponekad podudaraju, ali uglavnom nemaju veze jedan sa drugim. U mnogim slucajevima je gramaticki rod definisan, a bioloski rod je nemoguc je pojam nije bioloske prirode.

U engleskom jeziku je svojevremeno bio obicaj da se vestacki stvara gramaticki rod na osnovu bioloskog roda, te su postojale imenice poput actor/actress, waiter/waitress, steward/stewardess etc. Medjutim sa sanovista rodne ravnopravnosti to je nebulozno, takve stvari se danas izbegavaju, te se koriste rodno neutralne imenice actor, waiter, steward.

Zar nije, zbog rodne ravnopravnosti u jeziku, Jehovina svedokinja!?
(lektor, 29. avgust 2018 17:34)

ćika Muhamed

pre 5 godina

Kada umrete isto kao i pre rođenja, nema vas, ništa vas ne boli, ničega se ne sećate, jednostavno ne postojite.
(Kenk, 29. avgust 2018 19:01)

A ti to nama objavi onako iz svog iskustva? Ti čoveče baš kao da si umro, samo nekako čudno, ima te. Ne mogu da verujem! Možda je to tako kod vas ateista?

Voša

pre 5 godina

Žena koja je proputovala svet, upoznala svet...dozvoli sebi da je ograniči religija. Ok sa ogranicenima koji nisu izašli iz ne razvijenih područija pa kažeš nije ništa video, ali Serena ne dozvoljava svom detetu da slavi rođendan, naravno da osuđujem.

ukratko

pre 5 godina

Moja poznanica i cela njena porodica (sem jednog brata) su u Js. Koliko znam, sem rodjendana takodje se udaju/zene sa nekim iz zajednice koga im izaberu, nikako van js.

Prosečan srbin

pre 5 godina

Kada je Mojsije pitao Boga (žbun koji gori): ko si ti? dobio je odgovor: "Ja sam onaj koji jesam". Prva slova tih reči izgovorenih na hebrejskom su: JAHVE. Odnosno Jehova. Jehova je ime Boga na hebrejskom, kao što je kod nas Bog (od bogat), ili Alah na arapskom.

bob

pre 5 godina

Oni uopšte nisu naivni. Jednom kada vam se nakače teško je otarasiti ih se.
(nedostizni, 29. avgust 2018 18:48)

Istina. Hrišćani su teška napast. Potvrđujem.

Pepe

pre 5 godina

(Keki, 29. avgust 2018 18:49)

Nemoj biti tako uveren. Oni koji su van "crkve" ne smeju da znaju sve, bar im se precutkuje.
Ja sam prva ruka, pa znam o cemu pricam.

Pozdrav!

Hitman

pre 5 godina

Moja žena je pravoslavka ceo život, pa nikad nije slavila rođendan kao dete jer isto kaže da to naša srpska pravoslavna vera ne dozvoljava i njeni roditelji joj to nisu dozvoljavali kao detetu, pa čak nigde nije išla ni na tuđe rođendane zbog tog razloga. Naravno da naša deca slave.

Zaječarac

pre 5 godina

Ako hrišćani ne slave rodjendane (dan kada je neko rodjen), onda bi voleo da mi neko objasni, šta to slavimo na Božić, praznik koji moja porodica i ja, oduvek,slavimo i volimo?

ap

pre 5 godina

Po meni jedino sto treba slaviti je rodjendan -- sve ostalo moze biti deo nekog ucenja i religije.
Ali ne vezano od svega ovoga -- bas mi se svidja njena kuhinja sa prve fotke, bocice i case kao da je Rafa slagao : )

srpski seljak

pre 5 godina

Moj zet porucuje ovom njenom muzu da malo vise vodi racuna o Reditu (sta god da je to), a manje o Jehovinim svedocima, jer kako kaze 'izgibosmo od reklama'.

Nemanja

pre 5 godina

(Srboljub, 29. avgust 2018 18:15)

Vrlo si patetičan... prvo pljuješ apriori an onda popuješ ...koliko vas ima autošovinista ...što bre jednom ne odete odavde svi i učinite vaše živote ispunjene nesrećom bar malo srećnijima ...sad je bar lako otići

Kenk

pre 5 godina

Pa u pravu je. Pravi hrišćani ne slave svoj rodjendan, jer je to po bibliji kult (svoje) licnosti. U nijedan hrišćanin koji je opisan u svetom pismu nije slavio rodjendan.

Slavljenje rodjendana je paganski običaj
@(Igor, 29. avgust 2018 18:20)

Tako je i Isusu iz Nazareta se ne slavi roždestvo Hristovo, takozvani Božić.

Inače sve religije su glupe i besmislene, samo zaludni mogu svoje dete koje još nema svoj stav o relgiji okarakterisati kao Hrišćanina, Muhamedanca, Jehovinog svedoka ili Budistu.

Ako mislite da ste rođenjem postali vernik pravog Boga, vi ste postali ateisti za sve ostale Bogove, mi nevernici smo samo ateisti za jednog Boga više od vas.

Kada umrete isto kao i pre rođenja, nema vas, ništa vas ne boli, ničega se ne sećate, jednostavno ne postojite.

Dex

pre 5 godina

Jednog jutra neko zakuca na vrata:
• Dobro jutro, ja sam iz Jehovinih svedoka, želeo bih razgovarati sa vama.
• Izvolite, uđite, sedite. O čemu biste hteli da razgovaramo?
• Nemam pojma, nikad nisam ovoliko dogurao.

Burgija

pre 5 godina

Cim cujem da je neko religiozan, imam predrasude prema njemu... Ili je jednostavno nedovoljno inteligentan, ili nije dovoljno obavesten na tu temu nego mu je vera nešto sto su mu roditelji usadili i on to nikad nije preispitivao... Ako hocete da napustite religiju, procitajte bibliju /kuran/jehovine svedoke ili bilo koju drugu 'svetu' glupost

x

pre 5 godina

Stari zavet, Novi zavet, Nostradamus, Tarabići, Sveto pismo, Kule stražara, JEKovini svedoci, Zodijak...
(ACB1, 29. avgust 2018 17:51)

Šta NISAM čitao...

Marco

pre 5 godina

Jehovini Svedoci ne slave rođendane zbog njihovog paganskog porekla, navodno iz kultura Egipta i Vavilona, su prizivani duhovi pri rođenju dece. Međutim, Jehovinim Svedocima ne smeta da koriste verenički prsten, koji takođe vodi poreklo iz Egipta. Prsten je navodno imao neke magične moći u Egiptu pri obožavanju Boga Horusa. Inspiraciju je tako dobio Tolkin, da napiše "Gospodare Prstenova".

Dakle, Jehovini Svedoci, volite da se pravite pametni, jel tako? Zašto koristite paganski verenički prsten i to je OK, ali rođendani nisu? Dvostruke standarde imate i doktrine koje su nedokučive. Ima li ko odgovoriti?

Александар

pre 5 godina

@ Zar nije, zbog rodne ravnopravnosti u jeziku, Jehovina svedokinja!?
(lektor, 29. avgust 2018 17:34)

Свакако! То треба увек поштовати. Због родне равноправности није у реду ни да у ресторану питају и мушкарце и жене - да ли сте пушач?

Ojkač

pre 5 godina

Zvone jehovini svedoci na vrata, otvara lik, i pitaju oni gospodine verujete li u Boga, možemo li da porazgovaramo? da da naravno uđite. Uđu oni, lik ih pita: i o čemu ćemo pričati? - pa ... ne znamo, nikad nismo stigli ovako daleko.

Igor

pre 5 godina

Pa u pravu je. Pravi hrišćani ne slave svoj rodjendan, jer je to po bibliji kult (svoje) licnosti. U nijedan hrišćanin koji je opisan u svetom pismu nije slavio rodjendan.

Slavljenje rodjendana je paganski običaj

Keki

pre 5 godina

Nadam se da ce ispostovati svoju veru i pripisati svu imovinu svojoj zajednici. Kako obicaj nalaze.
(Pepe, 29. avgust 2018 18:17) 

Takav obicaj ne postoji, to znam iz prve ruke. Ostavi se babskih prica.

joca

pre 5 godina

Biti Jehovin svedok podrazumeva skromnost barem u odevanju. A kako se ona slika i slike na Istagramu daleko je od Jehovinog svedoka. Majka njena jeste svedok dok Serena i Venus postuju Biblijska ucenja ali ne pokazuju delima. Nigde nije zabelezeno da je Isus Hrist slavio rodjendan pa zato i Jehovini svedoci ne slave, jer je rodjendan paganski obicaj.....

Srboljub

pre 5 godina

How cute: od cca 3000 božanstava koje su ljudi od Sumeraca na ovamo kreirali, od stotina trenutno postojećih podvrsta hrišćanstva, ona se drznula da odabere nešto što u ovde dominantnih svetosavaca nije omiljeno? Gde baš Jehovine svedoke, bre? Ali ovde bar (u slučaju nedavanja značaju rođendanima) se poklapamo, vi što sad zbog toga ne gotivite Serenu, zapitajte svoje duhovnike, šta kažu spisi o slavljenju rođendana... mada, ako ponudiš dovoljno, možda bude izuzetaka.

PAOK

pre 5 godina

I posle Kim Karadasian losa? Ona bar nije zaboravila svoje korene i zemlju. Ovaj cim napravio dete ima da promeni crkvu. Umesto nju da izvede na pravi put on ima isto da skrene.

PAOK

pre 5 godina

I posle Kim Karadasian losa? Ona bar nije zaboravila svoje korene i zemlju. Ovaj cim napravio dete ima da promeni crkvu. Umesto nju da izvede na pravi put on ima isto da skrene.

Ojkač

pre 5 godina

Zvone jehovini svedoci na vrata, otvara lik, i pitaju oni gospodine verujete li u Boga, možemo li da porazgovaramo? da da naravno uđite. Uđu oni, lik ih pita: i o čemu ćemo pričati? - pa ... ne znamo, nikad nismo stigli ovako daleko.

Dex

pre 5 godina

Jednog jutra neko zakuca na vrata:
• Dobro jutro, ja sam iz Jehovinih svedoka, želeo bih razgovarati sa vama.
• Izvolite, uđite, sedite. O čemu biste hteli da razgovaramo?
• Nemam pojma, nikad nisam ovoliko dogurao.

Burgija

pre 5 godina

Cim cujem da je neko religiozan, imam predrasude prema njemu... Ili je jednostavno nedovoljno inteligentan, ili nije dovoljno obavesten na tu temu nego mu je vera nešto sto su mu roditelji usadili i on to nikad nije preispitivao... Ako hocete da napustite religiju, procitajte bibliju /kuran/jehovine svedoke ili bilo koju drugu 'svetu' glupost

Marco

pre 5 godina

Jehovini Svedoci ne slave rođendane zbog njihovog paganskog porekla, navodno iz kultura Egipta i Vavilona, su prizivani duhovi pri rođenju dece. Međutim, Jehovinim Svedocima ne smeta da koriste verenički prsten, koji takođe vodi poreklo iz Egipta. Prsten je navodno imao neke magične moći u Egiptu pri obožavanju Boga Horusa. Inspiraciju je tako dobio Tolkin, da napiše "Gospodare Prstenova".

Dakle, Jehovini Svedoci, volite da se pravite pametni, jel tako? Zašto koristite paganski verenički prsten i to je OK, ali rođendani nisu? Dvostruke standarde imate i doktrine koje su nedokučive. Ima li ko odgovoriti?

Srboljub

pre 5 godina

How cute: od cca 3000 božanstava koje su ljudi od Sumeraca na ovamo kreirali, od stotina trenutno postojećih podvrsta hrišćanstva, ona se drznula da odabere nešto što u ovde dominantnih svetosavaca nije omiljeno? Gde baš Jehovine svedoke, bre? Ali ovde bar (u slučaju nedavanja značaju rođendanima) se poklapamo, vi što sad zbog toga ne gotivite Serenu, zapitajte svoje duhovnike, šta kažu spisi o slavljenju rođendana... mada, ako ponudiš dovoljno, možda bude izuzetaka.

x

pre 5 godina

Stari zavet, Novi zavet, Nostradamus, Tarabići, Sveto pismo, Kule stražara, JEKovini svedoci, Zodijak...
(ACB1, 29. avgust 2018 17:51)

Šta NISAM čitao...

Igor

pre 5 godina

Pa u pravu je. Pravi hrišćani ne slave svoj rodjendan, jer je to po bibliji kult (svoje) licnosti. U nijedan hrišćanin koji je opisan u svetom pismu nije slavio rodjendan.

Slavljenje rodjendana je paganski običaj

bob

pre 5 godina

Oni uopšte nisu naivni. Jednom kada vam se nakače teško je otarasiti ih se.
(nedostizni, 29. avgust 2018 18:48)

Istina. Hrišćani su teška napast. Potvrđujem.

Александар

pre 5 godina

@ Zar nije, zbog rodne ravnopravnosti u jeziku, Jehovina svedokinja!?
(lektor, 29. avgust 2018 17:34)

Свакако! То треба увек поштовати. Због родне равноправности није у реду ни да у ресторану питају и мушкарце и жене - да ли сте пушач?

dobar vojnik sejn

pre 5 godina

Na stranu verovanja, religijska ili bilo kakva, poštujem svakog vernika bilo koje veroispovesti. Poštujem i one koje ne veruju u postojanje bilo kakve "više sile" ili šta god već. Ali kao roditelja malog deteta mi nešto nije jasno, i ovo pišem iz prve ruke, tj razgovora sa jednim prijateljem, Jehovinim svedokom, koji je, inače, super lik.

Mi smo u Švedskoj, gde je Božić inače, velika stvar, veća od Nove godine. Ko nije bio, video je na filmovima, sve je okićeno, radnje mame da trošiš novac... Oni ne slave Božić, ni po jednom kalendaru. Pošto deca idu u vrtić, moje pitanje je bilo prosto: kako objašnjavaš 3-godišnjem detetu zašto ono ne dobija poklon, zašto nema jelku, zašto njoj Deda Mraz neće ništa doneti. Ona se u vrtiću susreće sa svime time. Svuda, sem u kući. I njihovoj crkvi.

Odgovor fakultetski obrazovanog čoveka: Ljubav se ne dokazuje kroz materijalne stvari, nego se pruža svakog dana, cele godine. Ok, i ja, kao akademski građanin, mogu da razumem to. Ali,da li tvoje dete može to da razume? Da li te je ikad pitala zašto ona ne dobija ništa, kada sva druga deca dobijaju barem nešto. Da, rekao je, ona je shvatila da naša vera je takva, ona od malena ide u crkvu i tamo se igra sa decom JS i ona to sve zna.

E, ne se*i, je bio odgovor mene, akademskog građanina.
Inače, majka mu je skoro imala velike zdravstvene komplikacije, jer nije dozvolio, a ni ona, transfuziju.

srpski seljak

pre 5 godina

Moj zet porucuje ovom njenom muzu da malo vise vodi racuna o Reditu (sta god da je to), a manje o Jehovinim svedocima, jer kako kaze 'izgibosmo od reklama'.

Simeon

pre 5 godina

Ja sam ateista, antiteista. Smatram da je svaka religija zlo i svaka crkva manje ili više, manje ili veće organizovano zlo. Ipak, moram da priznam da je jedno od najboljih ljudskih stvorenja koje sam u životu upoznao bila jedna baka, Jehovin Svedok.
Ni jedan jedini put, ni jednom reči nikada nije pokušavala da me vrbuje za svoju sektu ili ubedi kako sam u zabludi, kako ona i njeni imaju posed na istinu i slično što se njima najviše pripisuje (od drugih sekti).

Šta to dokazuje? Pa ništa. Baš ništa. samo to da dobrog čoveka ni crkva ni religija ne mogu da pokvare, a zlog ni crkva ni religija da poprave. Dobrom je religija inspiracija da bude još bolji, zlom je alibi da bude još gori. Ne mogu dobri ljudi da budu bolji koliko zli mogu da budu gori. Religija je tu ako ne štetna, onda suvišna.

Kenk

pre 5 godina

Pa u pravu je. Pravi hrišćani ne slave svoj rodjendan, jer je to po bibliji kult (svoje) licnosti. U nijedan hrišćanin koji je opisan u svetom pismu nije slavio rodjendan.

Slavljenje rodjendana je paganski običaj
@(Igor, 29. avgust 2018 18:20)

Tako je i Isusu iz Nazareta se ne slavi roždestvo Hristovo, takozvani Božić.

Inače sve religije su glupe i besmislene, samo zaludni mogu svoje dete koje još nema svoj stav o relgiji okarakterisati kao Hrišćanina, Muhamedanca, Jehovinog svedoka ili Budistu.

Ako mislite da ste rođenjem postali vernik pravog Boga, vi ste postali ateisti za sve ostale Bogove, mi nevernici smo samo ateisti za jednog Boga više od vas.

Kada umrete isto kao i pre rođenja, nema vas, ništa vas ne boli, ničega se ne sećate, jednostavno ne postojite.

Zaječarac

pre 5 godina

Ako hrišćani ne slave rodjendane (dan kada je neko rodjen), onda bi voleo da mi neko objasni, šta to slavimo na Božić, praznik koji moja porodica i ja, oduvek,slavimo i volimo?

nevski

pre 5 godina

svi smo mi bili žrtve Jehovinih svedoka...ding dong,dobar dan,hoćete li da Vam pomognemo da nađete boga....
pamtim jedan dan,bio sam klinac,naiđu na gajbu,pa počnu sa kulom stražarom,a ja dohvatim oklagiju,pitaju,šta će Vam oklagija,ja mrtav ladan,neki đavo je u vas ušao,treba ga isterati...
nikad policija na vrata nije došla,oni su nestali brzinom svetlosti,a oklagija od tad ima počasno mesto u stanu...za slučaj da nalete subotari.
ovi otad nikad više....

?

pre 5 godina

Svako ima pravo na svoja ubeđenja i to ne sporim nikome.

Nervira me samo ovaj fazon "moje dete ne slavi rodjendan".
Tvoje dete nema ni godinu dana i sigurno nije ono donelo odluku slaviti ili ne, tako da bi "ne slavim detetu rođendan" bilo ispravnije. Dete možda tek od 10 godina može da ima neku ideju, mada opet roditelj odlučuje.

V.B

pre 5 godina

Cim cujem da je neko religiozan, imam predrasude prema njemu... Ili je jednostavno nedovoljno inteligentan, ili nije dovoljno obavesten na tu temu nego mu je vera nešto sto su mu roditelji usadili i on to nikad nije preispitivao... Ako hocete da napustite religiju, procitajte bibliju /kuran/jehovine svedoke ili bilo koju drugu 'svetu' glupost(Burgija, 29. avgust 2018 19:30)

Preko 80% građana Srbije su religiozni,ali samo je mali broj duboko u veri.To što pod religioznim ljudima smatraš nedovoljno pametne(glupe)ljude govori o tebi i tvojoj inteligenciji,a ne o njima.Nisu svi ljudi postali vernici po defoltu,nasledili veru od predaka,ima i onih,koji su odrasli u ateističkoj(kod nas su to uglavnom bili komunisti)pordorici,pa su postali religiozni.Čovek u životu može biti ateista,pa postati vernik ili obrnuto,a može i menjati religije.To spada u osnovno ljudsko pravo.

gojko 12

pre 5 godina

Svi vi koji kritikujete Serenu zbog pripadnosti sekti - pogledajte malo u svoje dvorište !!!

Pa nama se država svela na sektu i to - Naprednu sektu.... mi koji joj ne pripadamo i dalje u punom kasu jašemo ka vetrenjačama.

Keki

pre 5 godina

Nadam se da ce ispostovati svoju veru i pripisati svu imovinu svojoj zajednici. Kako obicaj nalaze.
(Pepe, 29. avgust 2018 18:17) 

Takav obicaj ne postoji, to znam iz prve ruke. Ostavi se babskih prica.

Hitman

pre 5 godina

Moja žena je pravoslavka ceo život, pa nikad nije slavila rođendan kao dete jer isto kaže da to naša srpska pravoslavna vera ne dozvoljava i njeni roditelji joj to nisu dozvoljavali kao detetu, pa čak nigde nije išla ni na tuđe rođendane zbog tog razloga. Naravno da naša deca slave.

Poslednji

pre 5 godina

@Pencilini, uzmi pa citaj, umesto sto pokusavas biti duhovit, ispadas samo cinik. Znam da vam je mnogima trnu u oku pravoslavlje, ali opet eto vas u Ostrogu i po ostalim svetim mestima trazeci utehu i nadu cim vas neka veca zivotna muka udari. Ima vas raznih, od tvrdokornih ateista, agnostika, pa i jehovnih svedoka, do muslimana. Nemoj se podsmevati necemu sto ne poznajes i nadam se da se neces upoznavati sa pravoslavljem zbog neke muke trazeci tu poslednji trun nade i utehe, vec zbog svoje znatizelje!

Posmatrač

pre 5 godina

@Burgija
Prijatelju, predrasude bilo koje vrste su rezervisane iskljucivo za te manje inteligentne, nedovoljno informisane i za osobe skromnog obrazovanja. Ja takve poznajem i među vernicima, a evo ti dokazuješ da ih ima i među ateistima.

joca

pre 5 godina

Biti Jehovin svedok podrazumeva skromnost barem u odevanju. A kako se ona slika i slike na Istagramu daleko je od Jehovinog svedoka. Majka njena jeste svedok dok Serena i Venus postuju Biblijska ucenja ali ne pokazuju delima. Nigde nije zabelezeno da je Isus Hrist slavio rodjendan pa zato i Jehovini svedoci ne slave, jer je rodjendan paganski obicaj.....

Katakuri

pre 5 godina

Jehova znaci bog u judeizmu a samo hriscanstvo je nastalo kao sekta judeizma. I sam sam se kao klinac plasio jehovinih svedoka kojekakvim pricama, posto se u blizini nalazi njihova crkva. Tek sad vidim kakve su to gluposti i predrasude, mene su pitali na ulici par stvari i ljubazno sam ih odbio nisu smarali nista. Krsten sam jos kao dete ali mene vise privlaci ne u pogledu vere, vec filozofije budizam. Ako je njoj lepo njen izbor. Svaka osoba treba da odabere sama u sta ce da veruje ili ne mora, njen izbor dokle god je to ispunjava.

Slobodni Klikeri

pre 5 godina

U komentarima gomila budalasanja i nagadjanja,a niko nema pojma o sekti Jehovini svedoci osim ono sto su videli na filmovima. Bazicna prica je da oni zive iskljucivo po Bibliji. Odbijaju lecenje, transfuzije, trasnplatacije, non stop citaju Bibliju, non stop imaju casove na kojima proucavaju Bibliju i mnogi od njih je celu znaju napamet. Ne slave nista osim rodjenja Isusa, ali i za to imaju neku caku, ne secam se sada tacno sta bese. Hrane se po Bibliji, nemaju ikone, nemaju crkve, osim nekih objekata koji su kao obicne kuce u kojima izucavaju Bibliju.

Ziveo sam jednom van blizu tog jednog njihovog "hrama". Nikada me niko od njih nije smarao, niti kucao na vrata, niti bilo sta pitao, nista. A ziveo sam na 400-500 metara od njih. Vidjao sam ih redovno. Fini kulturni ljudi,svi doterani, sredjeni, smireni... cak mi jednom jedna od njih, starija zena, crnkinja, u prolazu pozelela dobar dan, a da je nikada pre toga video nisam.

Komentar poslat sa iPhona X

pre 5 godina

@penicilin
Na tvoje pitanje: A razlika u odnosu na pravoslavlje (i bilo koju drugu religiju) je u?

Moj odgovor: Pa npr. slobodno mozes da slavis detetov rodjendan i ne moras da krijes svoju veru do pred kraj karijere nakon sto se debelo obogatis.

Nemanja

pre 5 godina

(Srboljub, 29. avgust 2018 18:15)

Vrlo si patetičan... prvo pljuješ apriori an onda popuješ ...koliko vas ima autošovinista ...što bre jednom ne odete odavde svi i učinite vaše živote ispunjene nesrećom bar malo srećnijima ...sad je bar lako otići

Pepe

pre 5 godina

(Keki, 29. avgust 2018 18:49)

Nemoj biti tako uveren. Oni koji su van "crkve" ne smeju da znaju sve, bar im se precutkuje.
Ja sam prva ruka, pa znam o cemu pricam.

Pozdrav!

Hrist ili Hriscanstvo

pre 5 godina

Ne znam da li iko primecuje da vecina “hriscanskih” denominacija jedva lici na ono sto je Isus ostavio i smatrao crkvom!

Leksi

pre 5 godina

Kada Aleksisu dodje iz du*eta u glavu, krenuće da praktikuje svoju veru Pravoslavnu Jermensku, prvu Hrišćansku. Kakvi bre Jehovini svedoci, sektaši!

Pavle

pre 5 godina

(...) Kada umrete isto kao i pre rođenja, nema vas, ništa vas ne boli, ničega se ne sećate, jednostavno ne postojite.
(Kenk, 29. avgust 2018 19:01)

Napriča se čovek o zdravom razumu i nenametanju otkačenih mišljenja, ali na kraju prospe tvrdnju sopstvenog uverenja, čvrstu kao da je već bio među umrlima.

ap

pre 5 godina

Po meni jedino sto treba slaviti je rodjendan -- sve ostalo moze biti deo nekog ucenja i religije.
Ali ne vezano od svega ovoga -- bas mi se svidja njena kuhinja sa prve fotke, bocice i case kao da je Rafa slagao : )

marko

pre 5 godina

Oni uopšte nisu naivni. Jednom kada vam se nakače teško je otarasiti ih se.
(nedostizni, 29. avgust 2018 18:48)

Znaci isto kao SPC
(Nazalost Srbin, 29. avgust 2018 19:34)

А тебе као нешто кошта СПЦ, куцају ти на врата, нуде ти нешто, траже нешто. Не треба да ти буде жао, можеш да будеш шта хоћеш у 21. веку, а то што си ти неспособан да будеш било шта друго него оно што су ти рекли тј Србин, то је само твој проблем.

Marta M

pre 5 godina

Kod nas je pak slavljenje decjih rodjendana otislo u drugu krajnost. Iznajmljuju se prostori koji kostaju vise od pola prosecne plate, kupuju se gluposti, deca vise i ne znaju sta bi htela za rodjendan (osim najnovojih modela mobilnih telefona, naravno), ne raduju se poklonima jer su preazasiceni svime i svacime.....A o proslavi 18-og, koji su malo manje od svadbi, da ne pricamo....Jad i beda bednih..Ni srpskim roditeljima malo umerenosti ne bi bilo na odmet, jer su im deca razmazena i nezahvalna....Koliko njih ima duznosti u kuci, koliko ih nesto zaradjuje pre zaposlenja, koliko njih obavi nabavku baki i deki ili ima neku redovnu obavezu?

Prvog dana revolucije...

pre 5 godina

Izvini i ti i vera i sve... Ali kad čujem za jehovine svedoke, upali mi se lampica na scenu iz filma Mrtav Ladan... Legendarno!

Aleksandar

pre 5 godina

@(Simeon, 29. avgust 2018 22:28)

Sva svrha i uticaj religije na covecanstvo je davno opisana od strane Seneke:

"Religiju obicni ljudi smatraju istinitom, mudri laznom a vladari - korisnom."

A koliko ljude religija cini boljim je opisao Nobelovac Stiven Vajnberg:

"Sa ili bez religije dobri ljudi bi cinili dobro a losi ljudi zlo. Ali da dobri ljudi cine zlo - e za to je potrebna religija."

Prosečan srbin

pre 5 godina

Kada je Mojsije pitao Boga (žbun koji gori): ko si ti? dobio je odgovor: "Ja sam onaj koji jesam". Prva slova tih reči izgovorenih na hebrejskom su: JAHVE. Odnosno Jehova. Jehova je ime Boga na hebrejskom, kao što je kod nas Bog (od bogat), ili Alah na arapskom.

ćika Muhamed

pre 5 godina

Kada umrete isto kao i pre rođenja, nema vas, ništa vas ne boli, ničega se ne sećate, jednostavno ne postojite.
(Kenk, 29. avgust 2018 19:01)

A ti to nama objavi onako iz svog iskustva? Ti čoveče baš kao da si umro, samo nekako čudno, ima te. Ne mogu da verujem! Možda je to tako kod vas ateista?

ukinite fudbal

pre 5 godina

sve vere u sustini...imaju jednu zajednicku stvar..a to je upravljanje i usmeravanje svesti ljudi...tako je od davnina...samo su u novije vreme sve vere...priznate i nepriznate postale agresivne po pitanju materijalne koristi...neki to rade na kulturan nacin...skupljaju priloge,kamce od svojih sledbenika..dok neki idu od kuce do kuce pricaju razne price o svom bogu kao jedinom ispravnom...uglavnom biraju ciljano usamljene osobe ...ovi im prepisuju svoj imetak...i eto radosti...svima lepo...i sve to u ime boga...

ukratko

pre 5 godina

Moja poznanica i cela njena porodica (sem jednog brata) su u Js. Koliko znam, sem rodjendana takodje se udaju/zene sa nekim iz zajednice koga im izaberu, nikako van js.

elese

pre 5 godina

Najlepsi razgovor religiozne prirode sam imao kada sam primio Jehovine svedoke u kucu. Tako da vam onaj glupi vic pada u vodu. Ljudi poznaju Bibliju. A u Bibliji i stoji da ce se o hriscanima pricati lazi. Isus da dodje na zemlju ponovo bi ga razapeli.

Prosečan srbin

pre 5 godina

Ako hrišćani ne slave rodjendane (dan kada je neko rodjen), onda bi voleo da mi neko objasni, šta to slavimo na Božić, praznik koji moja porodica i ja, oduvek,slavimo i volimo?
(Zaječarac, 29. avgust 2018 19:24)

Božić bi trebalo da bude rođendan Isusa Hrista. Kažem bi trebalo, jer niko ne zna kad je Isus rođen, štaviše ne znamo ni datum kad je umro, a tad je bio na vrhuncu "popularnosti". Za taj dakle rođendan smo izabrali dan koji se pominje u raznim religijama od istoka do zapada. 25. Decembar. Zašto je taj dan bitan? To je dan kada se sunce ponovo uzdiže na horizontu nakon zimske kratkodnevnice.

prcko

pre 5 godina

crna serena, ko te uvali tamo. nema dosadnijih i bezobraznijih ljudi od jehovinih svedoka, dodjes kuci umoran sa posla, jedes, prilegnes ono neko zvoni na vrata. ustanes , otvoris i pred tobom stoje dva glupava lica sa osmehom i saopstavaju ti da zele da pricaju sa tobom o bogu i religiji. coveku dodje da ih stavis u top i ispalis na mars. neuvidjavno, bezobrazno, naporni i dosadni i nikako ih se resiti. ali imaju i oni mormoni sto su uvek doterani i oni salecu ljude svugde

Voša

pre 5 godina

Žena koja je proputovala svet, upoznala svet...dozvoli sebi da je ograniči religija. Ok sa ogranicenima koji nisu izašli iz ne razvijenih područija pa kažeš nije ništa video, ali Serena ne dozvoljava svom detetu da slavi rođendan, naravno da osuđujem.

teoretičarka z(a)verka

pre 5 godina

moram da vas pohvalim za komentare, odavno niste bili toliko tolerantni! Super ste!
Inače nije važno nekoliko poznatih svedoka već osam miliona anonomnih dobrih ljudi

Sandinista

pre 5 godina

(nevski, 29. avgust 2018 23:24)
I sad si faca, pretpostavljam. Kako primitivno, na Balkanu nema razgovora, nema "izvinite", "molim Vas", "oprostite", nema "Vi", "Vas", "Vama". Ako se nekom nešto ne sviđa, odmah se vade oklagije, pajseri, odmah kreće urlanje, psovanje, nasilje. To je usađeno u temelj našeg društva, glava porodice neće voditi dijalog, neće ništa objašnjavati, već će se izderati na ukućane. Bezobrazluk u srži. Pri svemu tome, mi ne mislimo da li smo mi nekom naporni, dosadni, da li neko za nas misli da smo bezobrazni iz nekog razloga. Uvek može da se kaže: "Izvinite, ali nisam zaineresovan/na" (bez obzira da li su Jehovini svedoci ili prodavci Kirbi usisivača), ali kod nas se vadi oklagija, psuje se i vređa, valjda da biste kasnije mogli da prepričavate i da vas svi tapšu po ramenu jer ste "baš ludi".

Pera85

pre 5 godina

А тебе као нешто кошта СПЦ, куцају ти на врата, нуде ти нешто, траже нешто. Не треба да ти буде жао, можеш да будеш шта хоћеш у 21. веку, а то што си ти неспособан да будеш било шта друго него оно што су ти рекли тј Србин, то је само твој проблем.
(marko, 29. avgust 2018 20:31)
Kosta me! Crkva dobija pare iz budzeta! Mesa se u skolstvo, mesa se u politiku, mesa se u sve sem u skromnost i poniznost!
Zasto SPC ne prihvati da se samo onima koji se izjasne kao pravoslavci uzima porez na crkvu i od toga se finansira? Zato sto zna koliko vernika stvarno ima

Miki

pre 5 godina

Ako hrišćani ne slave rodjendane (dan kada je neko rodjen), onda bi voleo da mi neko objasni, šta to slavimo na Božić, praznik koji moja porodica i ja, oduvek,slavimo i volimo?
(Zaječarac, 29. avgust 2018 19:24)

Strogo gledano, hrišćani slave samo tri rođendana: Isusov (Božić). Bogorodičin (Mala gospojina), i rođendan Jovana Krstitelja (Ivandan). Jehovini svedoci se u mnogim tačkama kruto drže verskih propisa, i zbog toga ih ne vole, jer oni zapravo razgolićuju apsurdnost i anahronost tih propisa.

Ahtung

pre 5 godina

Ni Srbi tradicionalno ne slave rođendane, već slave krsnu slavu, dan kada su sa svojim precima svi rođeni u Hristu, Bogu našem! Rođendani su dobili na značaju pod uticajem protestantskog individualizma i uneti u Srbiju preko propagande za vreme komunista bezbožnika.

Sakjamuni

pre 5 godina

Oni uopšte nisu naivni. Jednom kada vam se nakače teško je otarasiti ih se.
(nedostizni, 29. avgust 2018 18:48)

Lako ih se je otkaciti ako nesto i sam znas o religiji. Nisam jedanput sa njima na kucnom pragu (ne pustam ih unutra) diskutovao o njihovom bogu Jehovi i mom "bogu" Budi. Uvek su osetili da su naisli na zid, da kod mene nema proboja, da samnom ne mogu diskutovati o glupostima u koje veruju.

FlyingDutchMenn

pre 5 godina

@Simeon: Ja sam u Austriji sa familijom 10 godina ziveo u kuci jedne bake Jehovinih Svedoka. Delim isto iskustvo sa tobom. Jednom prilikom nam je objasnila prednosti njene vere (ali ne i na slabosti drugih) . Videvsi da ne pokazujemo interesovanje ostalo je na tome. Svih 10 godina. Kada nam je povremeno cuvala decu nikada religija nije bila tema.
Inace religigiju nisi mogao bolje da opises i objasnis. Prijatan dan Svima.

Zoran

pre 5 godina

Cim cujem da je neko religiozan, imam predrasude prema njemu... Ili je jednostavno nedovoljno inteligentan, ili nije dovoljno obavesten na tu temu nego mu je vera nešto sto su mu roditelji usadili i on to nikad nije preispitivao... Ako hocete da napustite religiju, procitajte bibliju /kuran/jehovine svedoke ili bilo koju drugu 'svetu' glupost(Burgija, 29. avgust 2018 19:30)

Preko 80% građana Srbije su religiozni,ali samo je mali broj duboko u veri.To što pod religioznim ljudima smatraš nedovoljno pametne(glupe)ljude govori o tebi i tvojoj inteligenciji,a ne o njima.Nisu svi ljudi postali vernici po defoltu,nasledili veru od predaka,ima i onih,koji su odrasli u ateističkoj(kod nas su to uglavnom bili komunisti)pordorici,pa su postali religiozni.Čovek u životu može biti ateista,pa postati vernik ili obrnuto,a može i menjati religije.To spada u osnovno ljudsko pravo.
(V.B, 29. avgust 2018 23:38)

@ V. B.

Od tih 80%, 75% su pomodarci koji su počeli da "budu religiozni" odnosno da "veruju" početkom devedesetih.
Koliko takvih "duboko u veri" ima? Ja mislim da, su to samo najposvećeniji kaluđeri-isposnici. Ako ih ima na ulici, oni su za psihijatra. Pa XXI vek je, poBogu čoveče! Da li si ti svestan da je i vera (crkva) suštinski najobičniji, dobro plaćen biznis bez ikakve odgovornosti i suštinski bez nekog preteranog truda i rada koji je potrebno uložiti da se zaradi lepa kinta. Tu ne mislim samo na Pravoslavlje, naravno, nego na sve religije.

marsovac

pre 5 godina

A ja sam pravoslavac i slavim i krsnu slavu i litije, i rođendan i sve što treba da se slavi. Ne slavim,, dan zaljubljenih" kao ti, ali slavim Svetog Trifuna (Zarezojla), jer ljubav u mojoj veri se slavi svakog dana. E ko sada ima više razloga da se pohvali?

teoretičarka z(a)verka

pre 5 godina

@nevski-to čime se hvališ, tom oklagijom, i nije baš bistro od tebe. Dovoljno je samo da kažeš " Ne interesuje me" i Jehovini svedoci odlaze, ionako ljudi nemaju vremena za bacanje na takve kao ti.

Dobronamernik

pre 5 godina

Svima bih preporučio da pročitaju Poreklo od Dena Brauna. Možda će neki da promene pogled na religije i pitanja ko smo i kuda idemo.

Ivan M

pre 5 godina

Za to da je Jehovin Svedok se zna već od 2008., kada je rekla da neće glasati na izborima zato što joj religija to zabranjuje. Tako da ovo nije baš i neka vest, samo potvrda onoga što se već zna.

Vernik

pre 5 godina

Dvostruka merila! Sta ne skinu tu markirana odela koja pravi npr. Nike koja rade deca u Indoneziji, prodaj Redit pa kupi hranu za Afriku. Isto tako pise o "laznim prorocima" pa ko ima oci nek vidi i ko ima usi nek cuje.

Nikola

pre 5 godina

@lektor

Ne, nije. U pitanju je Jehovin svedok. Ti ne razlikujes gramaticki rod imenice od bioloskog roda zivog bica. Imenica "Jehovin svedok", koja definise jedan pojam, ima gramaticki rod koji je uvek muski. Sa druge strane osoba koja je Jehovin svedok, moze biti i muskog i zenskog bioloskog roda, takodje moze biti i transrodna. Gramaticki i bioloski rod se ponekad podudaraju, ali uglavnom nemaju veze jedan sa drugim. U mnogim slucajevima je gramaticki rod definisan, a bioloski rod je nemoguc je pojam nije bioloske prirode.

U engleskom jeziku je svojevremeno bio obicaj da se vestacki stvara gramaticki rod na osnovu bioloskog roda, te su postojale imenice poput actor/actress, waiter/waitress, steward/stewardess etc. Medjutim sa sanovista rodne ravnopravnosti to je nebulozno, takve stvari se danas izbegavaju, te se koriste rodno neutralne imenice actor, waiter, steward.

Zar nije, zbog rodne ravnopravnosti u jeziku, Jehovina svedokinja!?
(lektor, 29. avgust 2018 17:34)

321

pre 5 godina

Najlepsi razgovor religiozne prirode sam imao kada sam primio Jehovine svedoke u kucu. Tako da vam onaj glupi vic pada u vodu. Ljudi poznaju Bibliju. A u Bibliji i stoji da ce se o hriscanima pricati lazi. Isus da dodje na zemlju ponovo bi ga razapeli.
(elese, 29. avgust 2018 22:40)

U tom grmu leži zec !!!

Znaju lepo da pričaju itekako znaju lepo da pričaju kako bi vas ubedili u svoja uverenja i pridobili nove članove.
Bibliju znaju gotovo napamet oni je proučavaju i poznavanje biblije im je jedan od načina da vas fasciniraju.

Danima sam se razgovarao i "vozao" sa jednim Jehovinim svedokom baš da vidim koliko je uporan.
Pošto znam da je kod njih transfuzija krvi strogo zabranjena upitao sam ga šta bi on uradio da mu se dete razboli i da mu je hitno potrebna transfuzija krvi.
- On je ne bi dozvoli po cenu da mu umre rođeno dete.
- On kaže da ako je božija volja dete će preživeti ili umreti ali transfuzija ne dolazi u obzir po cenu života.
Posle toga sve lepo i bajno što vam pričaju pada u vodu.

Njima su bitne samo vaše duše,pridobijajući vas on vam zapravo uzimaju dušu a da toga niste mi svesni.

Кристијан

pre 5 godina

Прослава рођендана дефинитивно не спада у прославе које имају истински дух православља тако да бар људи који овде живе не би требало да се чуде што постоји у било којој другој религијској заједници сличан или идентичан приступ. Два су могућа разлога зашто се то овде не зна. Прво, у православљу причамо о препорукама које су утемељене на теолошким аргументима али не причамо о најстрожим забранама, а људи махом реагују само на јасно исцртане црвене линије. Друго, код нас се православље најчешће доживљава као сет наслеђених ритуала а не као дубоко лична одлука те онда људи познају понешто од обреда које обављају по аутоматизму а о православној вери махом ништа не знају нити их то занима. Као што неко већ рече, православци имају свега три празника посвећена рођењу, и то рођењу Исуса, Богородице и Јована Крститеља. Распитајте се мало код старијих рођака, посебно оних који нису одрастали у великим градовима и видећете да се код нас рођендани нису славили, често се томе до те мере није придавао значај да се нису трудили ни да памте тачан датум рођења. Београд и већи градови су били изузетак, али тек од почетка 20. века.

Petar Pan

pre 5 godina

Ja stvarno nemam nista protiv religije i vere, postujem ljude koji to praktikuju, slede, veruju i sve to bez ikakve rezerve... Sa druge strane mislim da su religija i vera slepilo ogromnih razmera, prosto logickim razmisljanjem dolazim do tog zakljucka, ne zelim nikoga da ubedjujem, tj. svakome ostavljam da razmislja kako god hoce... Ne smatram sebe ni za ateistu, obzirom da je vecina ateista jos vise fanaticna u svom ne verovanju i negiranju vere drugima od fanaticnih vernika... Naravno primetno je i da kada nekome od "tradicionalista" spomenes da ne verujes, gledaju te kao da krades ili ubijas, pritom o religiji i o verskim obicajima znam mnogo vise od svih tih sto me gledaju popreko... I kao zakljucak mislim da ovakvo eksplicitno i bezpogovorno nametanje vere i religije deci koja u tim dobima nemaju mogucnost izbora je jako pogresno... Kao i ateizma, veganstva i slicno...

nisam lektor

pre 5 godina

Ako si lektor trebao bi to da znaš.
(Malo morgen, 29. avgust 2018 20:03)

Ako već nekog ispravljaš, TREBALO BI da znaš da "trebao bi" nije pravilno.

nolov

pre 5 godina

Citam komentare a ide reklama na TVu za Chase banku Serena trci po gradu a pjesma u pjesma u pozadini " I put spell on You.." hahahha

sarma

pre 5 godina

Jedan vic o Jehovinim svedocima? Samo jedan? Ja ih znam par stotina o pravoslavcima, ustvari, svi su o pravoslavcima, samo se jedan zove "Perica", drugi "plavuša", treći "piroćanac" itd

Kos

pre 4 godine

Opasnosti transfuzije su toliko velike i naucno dokazane da je krajnje vreme da se o tome govori. Ovo su cinjenice i nemaju veze sa religijom. Poslat je sa moje strane link na kome se moze saznati bar za deo mikroorganizama koji se prenose krvlju. Krv se i u svetu ispituje na mali broj prenosivih mikroorganizama a broj onih koji se sigurno prenose je daleko veci i mozete videti u linku zvanicne publikacije koju sam poslala. Kriterijumi za davanje krvi se menjaju upravo iz razloga sto vas krv koju dobijete moze do kraja zivota obeleziti bolescu, a dokazana je znatno veca smrt kod kriticno bolesnih pacijenata kojima su davani derivati krvi. Kod nas se upravo ovakvoj kategoriji daje veliki broj doza krvi sto je nedopustivo. Trend davanja transfuzije trudnicama je odraz katastrofalnog neznanja. Paradoks je da sam davalac krvi svojim potpisom potvrdjuje da je zdrav. Medjutim, u zemljama sa vecom medicinskom odgovornoscu ispituje se donor ukoliko primalac oboli. U Srbiji pak ako prijavite da ste oboleli nakon transfuzije dozivite da ni takozvani eminentni lekari nista ne znaju o tome. Mere preciscavanja krvi u razvijenijim zemljama su daleko stroze pa se i pored toga priznaje ogroman broj transfuziono prenosivih bolesti.Zato molim svakog da shvati da krv treba primiti samo ako je zaista vitalno ugrozen i da bi nasi lekari trebali da prate nove kriterijume za davanje krvi, ali i da vladaju tehnikama pruzanja pomoci populaciji koja odbija da primi krv.

Milutin

pre 5 godina

Najveca glupost koju sam cuo jeste da svedoci pripusuju imovinu zajednici.

Ovo je nečiji komentar. I ja nisam čuo veću glupost. Pazi ovako: u "sekti" sam već 30 godina. Imam dvoje dece, oni nisu u "sekti". Nisu oženjeni, nemaju svoju decu, nemaju potomke. Kada ja budem umro, moj stan će ostati mojoj deci, A kada oni budu umrli, da li treba stan da ostave opštini ili će ga ostaviti nekome, koga poznaju? Pošto je stan moj, a posle smrti moje dece, ja sam odlučio da stan ostavim crkvi, mojim prijateljima. A oni će već, da taj stan poklone nekom od vernika, koji nemaju nikakav stan. Mislim da je to u redu. A članovi "moje sekte" meni su mnogo draži nego nego neko, koga nikada u životu nisam video ni poznavao.

Aleksandar

pre 2 godine

Prvo da kazem ja sam Pravoslavac. Ovako... Prvo sto cu reci to je da od vas 150 koji su komentarisali ovu temu prvo ne znaju skoro pa 2% svoje vere koja god da je. :)
Drugo:ako ste toliki vernici i jaki da mozete osudjevati druge u ovom slucaju j.svedoke u bibliji,kuranu itd itd jasno pise POSTUJ DRUGU VERU(RELIGIJU) Isto koliko i svoju. Necu da objasnim zasto ne slave rodjendane,ne primaju krv itd itd zato sto u bibliji kao i kuranu itd itd pise: NE BACAJ BISERE SVINJAMA(U TOM FAZONU NIJE BAS TAKO PISANO) ali znamo da to znaci da ne bacamo lepe reci bozije nekome ko ne razume tj nece da razume i koristi ih za uvrede... Trece: to sto se pise da su dosadni idu na sva vrata kucaju i pocnu da pricaju a i samo mi reci te dali je 1 pravoslavac ili musliman to uradio??? Dali vi mislite da je njima lako da od 1000 kuca samo 3 ih prihvate? Ljudi ako niste citali onda ste gledali film jasno se vidi da je isus sa svojim ucenicima i sledbenicima isao iz grada u grad,iz kuce u kucu da kaze rec boziju i obavesti ljude i rekao blago onom ko me prihvati i rekao svojim ucenicima bilo ih je 12 da i oni to rade i sire dalje keoz generaciju sto jehovini svedoci evo i dalje rade 🙏😁💪
Inace opet da kazem ja sam Pravoslavac ali da bi osudili druge vere morate prvo da udjete u sobu u kojoj je obecano da je puna zlata,mora te da otvorite vrata i cisto pogledate da bi znali dali je to istina. Hvala

bob

pre 5 godina

Oni uopšte nisu naivni. Jednom kada vam se nakače teško je otarasiti ih se.
(nedostizni, 29. avgust 2018 18:48)

Istina. Hrišćani su teška napast. Potvrđujem.

Igor

pre 5 godina

Pa u pravu je. Pravi hrišćani ne slave svoj rodjendan, jer je to po bibliji kult (svoje) licnosti. U nijedan hrišćanin koji je opisan u svetom pismu nije slavio rodjendan.

Slavljenje rodjendana je paganski običaj

Burgija

pre 5 godina

Cim cujem da je neko religiozan, imam predrasude prema njemu... Ili je jednostavno nedovoljno inteligentan, ili nije dovoljno obavesten na tu temu nego mu je vera nešto sto su mu roditelji usadili i on to nikad nije preispitivao... Ako hocete da napustite religiju, procitajte bibliju /kuran/jehovine svedoke ili bilo koju drugu 'svetu' glupost

Srboljub

pre 5 godina

How cute: od cca 3000 božanstava koje su ljudi od Sumeraca na ovamo kreirali, od stotina trenutno postojećih podvrsta hrišćanstva, ona se drznula da odabere nešto što u ovde dominantnih svetosavaca nije omiljeno? Gde baš Jehovine svedoke, bre? Ali ovde bar (u slučaju nedavanja značaju rođendanima) se poklapamo, vi što sad zbog toga ne gotivite Serenu, zapitajte svoje duhovnike, šta kažu spisi o slavljenju rođendana... mada, ako ponudiš dovoljno, možda bude izuzetaka.

PAOK

pre 5 godina

I posle Kim Karadasian losa? Ona bar nije zaboravila svoje korene i zemlju. Ovaj cim napravio dete ima da promeni crkvu. Umesto nju da izvede na pravi put on ima isto da skrene.

Keki

pre 5 godina

Nadam se da ce ispostovati svoju veru i pripisati svu imovinu svojoj zajednici. Kako obicaj nalaze.
(Pepe, 29. avgust 2018 18:17) 

Takav obicaj ne postoji, to znam iz prve ruke. Ostavi se babskih prica.

Hitman

pre 5 godina

Moja žena je pravoslavka ceo život, pa nikad nije slavila rođendan kao dete jer isto kaže da to naša srpska pravoslavna vera ne dozvoljava i njeni roditelji joj to nisu dozvoljavali kao detetu, pa čak nigde nije išla ni na tuđe rođendane zbog tog razloga. Naravno da naša deca slave.

Kenk

pre 5 godina

Pa u pravu je. Pravi hrišćani ne slave svoj rodjendan, jer je to po bibliji kult (svoje) licnosti. U nijedan hrišćanin koji je opisan u svetom pismu nije slavio rodjendan.

Slavljenje rodjendana je paganski običaj
@(Igor, 29. avgust 2018 18:20)

Tako je i Isusu iz Nazareta se ne slavi roždestvo Hristovo, takozvani Božić.

Inače sve religije su glupe i besmislene, samo zaludni mogu svoje dete koje još nema svoj stav o relgiji okarakterisati kao Hrišćanina, Muhamedanca, Jehovinog svedoka ili Budistu.

Ako mislite da ste rođenjem postali vernik pravog Boga, vi ste postali ateisti za sve ostale Bogove, mi nevernici smo samo ateisti za jednog Boga više od vas.

Kada umrete isto kao i pre rođenja, nema vas, ništa vas ne boli, ničega se ne sećate, jednostavno ne postojite.

Milutin

pre 5 godina

Najveca glupost koju sam cuo jeste da svedoci pripusuju imovinu zajednici.

Ovo je nečiji komentar. I ja nisam čuo veću glupost. Pazi ovako: u "sekti" sam već 30 godina. Imam dvoje dece, oni nisu u "sekti". Nisu oženjeni, nemaju svoju decu, nemaju potomke. Kada ja budem umro, moj stan će ostati mojoj deci, A kada oni budu umrli, da li treba stan da ostave opštini ili će ga ostaviti nekome, koga poznaju? Pošto je stan moj, a posle smrti moje dece, ja sam odlučio da stan ostavim crkvi, mojim prijateljima. A oni će već, da taj stan poklone nekom od vernika, koji nemaju nikakav stan. Mislim da je to u redu. A članovi "moje sekte" meni su mnogo draži nego nego neko, koga nikada u životu nisam video ni poznavao.

elese

pre 5 godina

Najlepsi razgovor religiozne prirode sam imao kada sam primio Jehovine svedoke u kucu. Tako da vam onaj glupi vic pada u vodu. Ljudi poznaju Bibliju. A u Bibliji i stoji da ce se o hriscanima pricati lazi. Isus da dodje na zemlju ponovo bi ga razapeli.

joca

pre 5 godina

Biti Jehovin svedok podrazumeva skromnost barem u odevanju. A kako se ona slika i slike na Istagramu daleko je od Jehovinog svedoka. Majka njena jeste svedok dok Serena i Venus postuju Biblijska ucenja ali ne pokazuju delima. Nigde nije zabelezeno da je Isus Hrist slavio rodjendan pa zato i Jehovini svedoci ne slave, jer je rodjendan paganski obicaj.....

Marco

pre 5 godina

Jehovini Svedoci ne slave rođendane zbog njihovog paganskog porekla, navodno iz kultura Egipta i Vavilona, su prizivani duhovi pri rođenju dece. Međutim, Jehovinim Svedocima ne smeta da koriste verenički prsten, koji takođe vodi poreklo iz Egipta. Prsten je navodno imao neke magične moći u Egiptu pri obožavanju Boga Horusa. Inspiraciju je tako dobio Tolkin, da napiše "Gospodare Prstenova".

Dakle, Jehovini Svedoci, volite da se pravite pametni, jel tako? Zašto koristite paganski verenički prsten i to je OK, ali rođendani nisu? Dvostruke standarde imate i doktrine koje su nedokučive. Ima li ko odgovoriti?

nevski

pre 5 godina

svi smo mi bili žrtve Jehovinih svedoka...ding dong,dobar dan,hoćete li da Vam pomognemo da nađete boga....
pamtim jedan dan,bio sam klinac,naiđu na gajbu,pa počnu sa kulom stražarom,a ja dohvatim oklagiju,pitaju,šta će Vam oklagija,ja mrtav ladan,neki đavo je u vas ušao,treba ga isterati...
nikad policija na vrata nije došla,oni su nestali brzinom svetlosti,a oklagija od tad ima počasno mesto u stanu...za slučaj da nalete subotari.
ovi otad nikad više....

Ahtung

pre 5 godina

Ni Srbi tradicionalno ne slave rođendane, već slave krsnu slavu, dan kada su sa svojim precima svi rođeni u Hristu, Bogu našem! Rođendani su dobili na značaju pod uticajem protestantskog individualizma i uneti u Srbiju preko propagande za vreme komunista bezbožnika.

V.B

pre 5 godina

Cim cujem da je neko religiozan, imam predrasude prema njemu... Ili je jednostavno nedovoljno inteligentan, ili nije dovoljno obavesten na tu temu nego mu je vera nešto sto su mu roditelji usadili i on to nikad nije preispitivao... Ako hocete da napustite religiju, procitajte bibliju /kuran/jehovine svedoke ili bilo koju drugu 'svetu' glupost(Burgija, 29. avgust 2018 19:30)

Preko 80% građana Srbije su religiozni,ali samo je mali broj duboko u veri.To što pod religioznim ljudima smatraš nedovoljno pametne(glupe)ljude govori o tebi i tvojoj inteligenciji,a ne o njima.Nisu svi ljudi postali vernici po defoltu,nasledili veru od predaka,ima i onih,koji su odrasli u ateističkoj(kod nas su to uglavnom bili komunisti)pordorici,pa su postali religiozni.Čovek u životu može biti ateista,pa postati vernik ili obrnuto,a može i menjati religije.To spada u osnovno ljudsko pravo.

Nemanja

pre 5 godina

(Srboljub, 29. avgust 2018 18:15)

Vrlo si patetičan... prvo pljuješ apriori an onda popuješ ...koliko vas ima autošovinista ...što bre jednom ne odete odavde svi i učinite vaše živote ispunjene nesrećom bar malo srećnijima ...sad je bar lako otići

Poslednji

pre 5 godina

@Pencilini, uzmi pa citaj, umesto sto pokusavas biti duhovit, ispadas samo cinik. Znam da vam je mnogima trnu u oku pravoslavlje, ali opet eto vas u Ostrogu i po ostalim svetim mestima trazeci utehu i nadu cim vas neka veca zivotna muka udari. Ima vas raznih, od tvrdokornih ateista, agnostika, pa i jehovnih svedoka, do muslimana. Nemoj se podsmevati necemu sto ne poznajes i nadam se da se neces upoznavati sa pravoslavljem zbog neke muke trazeci tu poslednji trun nade i utehe, vec zbog svoje znatizelje!

dobar vojnik sejn

pre 5 godina

Na stranu verovanja, religijska ili bilo kakva, poštujem svakog vernika bilo koje veroispovesti. Poštujem i one koje ne veruju u postojanje bilo kakve "više sile" ili šta god već. Ali kao roditelja malog deteta mi nešto nije jasno, i ovo pišem iz prve ruke, tj razgovora sa jednim prijateljem, Jehovinim svedokom, koji je, inače, super lik.

Mi smo u Švedskoj, gde je Božić inače, velika stvar, veća od Nove godine. Ko nije bio, video je na filmovima, sve je okićeno, radnje mame da trošiš novac... Oni ne slave Božić, ni po jednom kalendaru. Pošto deca idu u vrtić, moje pitanje je bilo prosto: kako objašnjavaš 3-godišnjem detetu zašto ono ne dobija poklon, zašto nema jelku, zašto njoj Deda Mraz neće ništa doneti. Ona se u vrtiću susreće sa svime time. Svuda, sem u kući. I njihovoj crkvi.

Odgovor fakultetski obrazovanog čoveka: Ljubav se ne dokazuje kroz materijalne stvari, nego se pruža svakog dana, cele godine. Ok, i ja, kao akademski građanin, mogu da razumem to. Ali,da li tvoje dete može to da razume? Da li te je ikad pitala zašto ona ne dobija ništa, kada sva druga deca dobijaju barem nešto. Da, rekao je, ona je shvatila da naša vera je takva, ona od malena ide u crkvu i tamo se igra sa decom JS i ona to sve zna.

E, ne se*i, je bio odgovor mene, akademskog građanina.
Inače, majka mu je skoro imala velike zdravstvene komplikacije, jer nije dozvolio, a ni ona, transfuziju.

Leksi

pre 5 godina

Kada Aleksisu dodje iz du*eta u glavu, krenuće da praktikuje svoju veru Pravoslavnu Jermensku, prvu Hrišćansku. Kakvi bre Jehovini svedoci, sektaši!

marko

pre 5 godina

Oni uopšte nisu naivni. Jednom kada vam se nakače teško je otarasiti ih se.
(nedostizni, 29. avgust 2018 18:48)

Znaci isto kao SPC
(Nazalost Srbin, 29. avgust 2018 19:34)

А тебе као нешто кошта СПЦ, куцају ти на врата, нуде ти нешто, траже нешто. Не треба да ти буде жао, можеш да будеш шта хоћеш у 21. веку, а то што си ти неспособан да будеш било шта друго него оно што су ти рекли тј Србин, то је само твој проблем.

sarma

pre 5 godina

Jedan vic o Jehovinim svedocima? Samo jedan? Ja ih znam par stotina o pravoslavcima, ustvari, svi su o pravoslavcima, samo se jedan zove "Perica", drugi "plavuša", treći "piroćanac" itd

ćika Muhamed

pre 5 godina

Kada umrete isto kao i pre rođenja, nema vas, ništa vas ne boli, ničega se ne sećate, jednostavno ne postojite.
(Kenk, 29. avgust 2018 19:01)

A ti to nama objavi onako iz svog iskustva? Ti čoveče baš kao da si umro, samo nekako čudno, ima te. Ne mogu da verujem! Možda je to tako kod vas ateista?

Dobronamernik

pre 5 godina

Svima bih preporučio da pročitaju Poreklo od Dena Brauna. Možda će neki da promene pogled na religije i pitanja ko smo i kuda idemo.

Kos

pre 4 godine

Opasnosti transfuzije su toliko velike i naucno dokazane da je krajnje vreme da se o tome govori. Ovo su cinjenice i nemaju veze sa religijom. Poslat je sa moje strane link na kome se moze saznati bar za deo mikroorganizama koji se prenose krvlju. Krv se i u svetu ispituje na mali broj prenosivih mikroorganizama a broj onih koji se sigurno prenose je daleko veci i mozete videti u linku zvanicne publikacije koju sam poslala. Kriterijumi za davanje krvi se menjaju upravo iz razloga sto vas krv koju dobijete moze do kraja zivota obeleziti bolescu, a dokazana je znatno veca smrt kod kriticno bolesnih pacijenata kojima su davani derivati krvi. Kod nas se upravo ovakvoj kategoriji daje veliki broj doza krvi sto je nedopustivo. Trend davanja transfuzije trudnicama je odraz katastrofalnog neznanja. Paradoks je da sam davalac krvi svojim potpisom potvrdjuje da je zdrav. Medjutim, u zemljama sa vecom medicinskom odgovornoscu ispituje se donor ukoliko primalac oboli. U Srbiji pak ako prijavite da ste oboleli nakon transfuzije dozivite da ni takozvani eminentni lekari nista ne znaju o tome. Mere preciscavanja krvi u razvijenijim zemljama su daleko stroze pa se i pored toga priznaje ogroman broj transfuziono prenosivih bolesti.Zato molim svakog da shvati da krv treba primiti samo ako je zaista vitalno ugrozen i da bi nasi lekari trebali da prate nove kriterijume za davanje krvi, ali i da vladaju tehnikama pruzanja pomoci populaciji koja odbija da primi krv.

Sakjamuni

pre 5 godina

Oni uopšte nisu naivni. Jednom kada vam se nakače teško je otarasiti ih se.
(nedostizni, 29. avgust 2018 18:48)

Lako ih se je otkaciti ako nesto i sam znas o religiji. Nisam jedanput sa njima na kucnom pragu (ne pustam ih unutra) diskutovao o njihovom bogu Jehovi i mom "bogu" Budi. Uvek su osetili da su naisli na zid, da kod mene nema proboja, da samnom ne mogu diskutovati o glupostima u koje veruju.

Zaječarac

pre 5 godina

Ako hrišćani ne slave rodjendane (dan kada je neko rodjen), onda bi voleo da mi neko objasni, šta to slavimo na Božić, praznik koji moja porodica i ja, oduvek,slavimo i volimo?

Pepe

pre 5 godina

(Keki, 29. avgust 2018 18:49)

Nemoj biti tako uveren. Oni koji su van "crkve" ne smeju da znaju sve, bar im se precutkuje.
Ja sam prva ruka, pa znam o cemu pricam.

Pozdrav!

Simeon

pre 5 godina

Ja sam ateista, antiteista. Smatram da je svaka religija zlo i svaka crkva manje ili više, manje ili veće organizovano zlo. Ipak, moram da priznam da je jedno od najboljih ljudskih stvorenja koje sam u životu upoznao bila jedna baka, Jehovin Svedok.
Ni jedan jedini put, ni jednom reči nikada nije pokušavala da me vrbuje za svoju sektu ili ubedi kako sam u zabludi, kako ona i njeni imaju posed na istinu i slično što se njima najviše pripisuje (od drugih sekti).

Šta to dokazuje? Pa ništa. Baš ništa. samo to da dobrog čoveka ni crkva ni religija ne mogu da pokvare, a zlog ni crkva ni religija da poprave. Dobrom je religija inspiracija da bude još bolji, zlom je alibi da bude još gori. Ne mogu dobri ljudi da budu bolji koliko zli mogu da budu gori. Religija je tu ako ne štetna, onda suvišna.

Dex

pre 5 godina

Jednog jutra neko zakuca na vrata:
• Dobro jutro, ja sam iz Jehovinih svedoka, želeo bih razgovarati sa vama.
• Izvolite, uđite, sedite. O čemu biste hteli da razgovaramo?
• Nemam pojma, nikad nisam ovoliko dogurao.

Komentar poslat sa iPhona X

pre 5 godina

@penicilin
Na tvoje pitanje: A razlika u odnosu na pravoslavlje (i bilo koju drugu religiju) je u?

Moj odgovor: Pa npr. slobodno mozes da slavis detetov rodjendan i ne moras da krijes svoju veru do pred kraj karijere nakon sto se debelo obogatis.

ap

pre 5 godina

Po meni jedino sto treba slaviti je rodjendan -- sve ostalo moze biti deo nekog ucenja i religije.
Ali ne vezano od svega ovoga -- bas mi se svidja njena kuhinja sa prve fotke, bocice i case kao da je Rafa slagao : )

Slobodni Klikeri

pre 5 godina

U komentarima gomila budalasanja i nagadjanja,a niko nema pojma o sekti Jehovini svedoci osim ono sto su videli na filmovima. Bazicna prica je da oni zive iskljucivo po Bibliji. Odbijaju lecenje, transfuzije, trasnplatacije, non stop citaju Bibliju, non stop imaju casove na kojima proucavaju Bibliju i mnogi od njih je celu znaju napamet. Ne slave nista osim rodjenja Isusa, ali i za to imaju neku caku, ne secam se sada tacno sta bese. Hrane se po Bibliji, nemaju ikone, nemaju crkve, osim nekih objekata koji su kao obicne kuce u kojima izucavaju Bibliju.

Ziveo sam jednom van blizu tog jednog njihovog "hrama". Nikada me niko od njih nije smarao, niti kucao na vrata, niti bilo sta pitao, nista. A ziveo sam na 400-500 metara od njih. Vidjao sam ih redovno. Fini kulturni ljudi,svi doterani, sredjeni, smireni... cak mi jednom jedna od njih, starija zena, crnkinja, u prolazu pozelela dobar dan, a da je nikada pre toga video nisam.

Nikola

pre 5 godina

@lektor

Ne, nije. U pitanju je Jehovin svedok. Ti ne razlikujes gramaticki rod imenice od bioloskog roda zivog bica. Imenica "Jehovin svedok", koja definise jedan pojam, ima gramaticki rod koji je uvek muski. Sa druge strane osoba koja je Jehovin svedok, moze biti i muskog i zenskog bioloskog roda, takodje moze biti i transrodna. Gramaticki i bioloski rod se ponekad podudaraju, ali uglavnom nemaju veze jedan sa drugim. U mnogim slucajevima je gramaticki rod definisan, a bioloski rod je nemoguc je pojam nije bioloske prirode.

U engleskom jeziku je svojevremeno bio obicaj da se vestacki stvara gramaticki rod na osnovu bioloskog roda, te su postojale imenice poput actor/actress, waiter/waitress, steward/stewardess etc. Medjutim sa sanovista rodne ravnopravnosti to je nebulozno, takve stvari se danas izbegavaju, te se koriste rodno neutralne imenice actor, waiter, steward.

Zar nije, zbog rodne ravnopravnosti u jeziku, Jehovina svedokinja!?
(lektor, 29. avgust 2018 17:34)

Pavle

pre 5 godina

(...) Kada umrete isto kao i pre rođenja, nema vas, ništa vas ne boli, ničega se ne sećate, jednostavno ne postojite.
(Kenk, 29. avgust 2018 19:01)

Napriča se čovek o zdravom razumu i nenametanju otkačenih mišljenja, ali na kraju prospe tvrdnju sopstvenog uverenja, čvrstu kao da je već bio među umrlima.

Zoran

pre 5 godina

Cim cujem da je neko religiozan, imam predrasude prema njemu... Ili je jednostavno nedovoljno inteligentan, ili nije dovoljno obavesten na tu temu nego mu je vera nešto sto su mu roditelji usadili i on to nikad nije preispitivao... Ako hocete da napustite religiju, procitajte bibliju /kuran/jehovine svedoke ili bilo koju drugu 'svetu' glupost(Burgija, 29. avgust 2018 19:30)

Preko 80% građana Srbije su religiozni,ali samo je mali broj duboko u veri.To što pod religioznim ljudima smatraš nedovoljno pametne(glupe)ljude govori o tebi i tvojoj inteligenciji,a ne o njima.Nisu svi ljudi postali vernici po defoltu,nasledili veru od predaka,ima i onih,koji su odrasli u ateističkoj(kod nas su to uglavnom bili komunisti)pordorici,pa su postali religiozni.Čovek u životu može biti ateista,pa postati vernik ili obrnuto,a može i menjati religije.To spada u osnovno ljudsko pravo.
(V.B, 29. avgust 2018 23:38)

@ V. B.

Od tih 80%, 75% su pomodarci koji su počeli da "budu religiozni" odnosno da "veruju" početkom devedesetih.
Koliko takvih "duboko u veri" ima? Ja mislim da, su to samo najposvećeniji kaluđeri-isposnici. Ako ih ima na ulici, oni su za psihijatra. Pa XXI vek je, poBogu čoveče! Da li si ti svestan da je i vera (crkva) suštinski najobičniji, dobro plaćen biznis bez ikakve odgovornosti i suštinski bez nekog preteranog truda i rada koji je potrebno uložiti da se zaradi lepa kinta. Tu ne mislim samo na Pravoslavlje, naravno, nego na sve religije.

Александар

pre 5 godina

@ Zar nije, zbog rodne ravnopravnosti u jeziku, Jehovina svedokinja!?
(lektor, 29. avgust 2018 17:34)

Свакако! То треба увек поштовати. Због родне равноправности није у реду ни да у ресторану питају и мушкарце и жене - да ли сте пушач?

Ojkač

pre 5 godina

Zvone jehovini svedoci na vrata, otvara lik, i pitaju oni gospodine verujete li u Boga, možemo li da porazgovaramo? da da naravno uđite. Uđu oni, lik ih pita: i o čemu ćemo pričati? - pa ... ne znamo, nikad nismo stigli ovako daleko.

x

pre 5 godina

Stari zavet, Novi zavet, Nostradamus, Tarabići, Sveto pismo, Kule stražara, JEKovini svedoci, Zodijak...
(ACB1, 29. avgust 2018 17:51)

Šta NISAM čitao...

gojko 12

pre 5 godina

Svi vi koji kritikujete Serenu zbog pripadnosti sekti - pogledajte malo u svoje dvorište !!!

Pa nama se država svela na sektu i to - Naprednu sektu.... mi koji joj ne pripadamo i dalje u punom kasu jašemo ka vetrenjačama.

Prvog dana revolucije...

pre 5 godina

Izvini i ti i vera i sve... Ali kad čujem za jehovine svedoke, upali mi se lampica na scenu iz filma Mrtav Ladan... Legendarno!

teoretičarka z(a)verka

pre 5 godina

@nevski-to čime se hvališ, tom oklagijom, i nije baš bistro od tebe. Dovoljno je samo da kažeš " Ne interesuje me" i Jehovini svedoci odlaze, ionako ljudi nemaju vremena za bacanje na takve kao ti.

Voša

pre 5 godina

Žena koja je proputovala svet, upoznala svet...dozvoli sebi da je ograniči religija. Ok sa ogranicenima koji nisu izašli iz ne razvijenih područija pa kažeš nije ništa video, ali Serena ne dozvoljava svom detetu da slavi rođendan, naravno da osuđujem.

Katakuri

pre 5 godina

Jehova znaci bog u judeizmu a samo hriscanstvo je nastalo kao sekta judeizma. I sam sam se kao klinac plasio jehovinih svedoka kojekakvim pricama, posto se u blizini nalazi njihova crkva. Tek sad vidim kakve su to gluposti i predrasude, mene su pitali na ulici par stvari i ljubazno sam ih odbio nisu smarali nista. Krsten sam jos kao dete ali mene vise privlaci ne u pogledu vere, vec filozofije budizam. Ako je njoj lepo njen izbor. Svaka osoba treba da odabere sama u sta ce da veruje ili ne mora, njen izbor dokle god je to ispunjava.

prcko

pre 5 godina

crna serena, ko te uvali tamo. nema dosadnijih i bezobraznijih ljudi od jehovinih svedoka, dodjes kuci umoran sa posla, jedes, prilegnes ono neko zvoni na vrata. ustanes , otvoris i pred tobom stoje dva glupava lica sa osmehom i saopstavaju ti da zele da pricaju sa tobom o bogu i religiji. coveku dodje da ih stavis u top i ispalis na mars. neuvidjavno, bezobrazno, naporni i dosadni i nikako ih se resiti. ali imaju i oni mormoni sto su uvek doterani i oni salecu ljude svugde

teoretičarka z(a)verka

pre 5 godina

moram da vas pohvalim za komentare, odavno niste bili toliko tolerantni! Super ste!
Inače nije važno nekoliko poznatih svedoka već osam miliona anonomnih dobrih ljudi

Pera85

pre 5 godina

А тебе као нешто кошта СПЦ, куцају ти на врата, нуде ти нешто, траже нешто. Не треба да ти буде жао, можеш да будеш шта хоћеш у 21. веку, а то што си ти неспособан да будеш било шта друго него оно што су ти рекли тј Србин, то је само твој проблем.
(marko, 29. avgust 2018 20:31)
Kosta me! Crkva dobija pare iz budzeta! Mesa se u skolstvo, mesa se u politiku, mesa se u sve sem u skromnost i poniznost!
Zasto SPC ne prihvati da se samo onima koji se izjasne kao pravoslavci uzima porez na crkvu i od toga se finansira? Zato sto zna koliko vernika stvarno ima

ukinite fudbal

pre 5 godina

sve vere u sustini...imaju jednu zajednicku stvar..a to je upravljanje i usmeravanje svesti ljudi...tako je od davnina...samo su u novije vreme sve vere...priznate i nepriznate postale agresivne po pitanju materijalne koristi...neki to rade na kulturan nacin...skupljaju priloge,kamce od svojih sledbenika..dok neki idu od kuce do kuce pricaju razne price o svom bogu kao jedinom ispravnom...uglavnom biraju ciljano usamljene osobe ...ovi im prepisuju svoj imetak...i eto radosti...svima lepo...i sve to u ime boga...

Hrist ili Hriscanstvo

pre 5 godina

Ne znam da li iko primecuje da vecina “hriscanskih” denominacija jedva lici na ono sto je Isus ostavio i smatrao crkvom!

Posmatrač

pre 5 godina

@Burgija
Prijatelju, predrasude bilo koje vrste su rezervisane iskljucivo za te manje inteligentne, nedovoljno informisane i za osobe skromnog obrazovanja. Ja takve poznajem i među vernicima, a evo ti dokazuješ da ih ima i među ateistima.

marsovac

pre 5 godina

A ja sam pravoslavac i slavim i krsnu slavu i litije, i rođendan i sve što treba da se slavi. Ne slavim,, dan zaljubljenih" kao ti, ali slavim Svetog Trifuna (Zarezojla), jer ljubav u mojoj veri se slavi svakog dana. E ko sada ima više razloga da se pohvali?

Prosečan srbin

pre 5 godina

Ako hrišćani ne slave rodjendane (dan kada je neko rodjen), onda bi voleo da mi neko objasni, šta to slavimo na Božić, praznik koji moja porodica i ja, oduvek,slavimo i volimo?
(Zaječarac, 29. avgust 2018 19:24)

Božić bi trebalo da bude rođendan Isusa Hrista. Kažem bi trebalo, jer niko ne zna kad je Isus rođen, štaviše ne znamo ni datum kad je umro, a tad je bio na vrhuncu "popularnosti". Za taj dakle rođendan smo izabrali dan koji se pominje u raznim religijama od istoka do zapada. 25. Decembar. Zašto je taj dan bitan? To je dan kada se sunce ponovo uzdiže na horizontu nakon zimske kratkodnevnice.

Miki

pre 5 godina

Ako hrišćani ne slave rodjendane (dan kada je neko rodjen), onda bi voleo da mi neko objasni, šta to slavimo na Božić, praznik koji moja porodica i ja, oduvek,slavimo i volimo?
(Zaječarac, 29. avgust 2018 19:24)

Strogo gledano, hrišćani slave samo tri rođendana: Isusov (Božić). Bogorodičin (Mala gospojina), i rođendan Jovana Krstitelja (Ivandan). Jehovini svedoci se u mnogim tačkama kruto drže verskih propisa, i zbog toga ih ne vole, jer oni zapravo razgolićuju apsurdnost i anahronost tih propisa.

?

pre 5 godina

Svako ima pravo na svoja ubeđenja i to ne sporim nikome.

Nervira me samo ovaj fazon "moje dete ne slavi rodjendan".
Tvoje dete nema ni godinu dana i sigurno nije ono donelo odluku slaviti ili ne, tako da bi "ne slavim detetu rođendan" bilo ispravnije. Dete možda tek od 10 godina može da ima neku ideju, mada opet roditelj odlučuje.

Aleksandar

pre 5 godina

@(Simeon, 29. avgust 2018 22:28)

Sva svrha i uticaj religije na covecanstvo je davno opisana od strane Seneke:

"Religiju obicni ljudi smatraju istinitom, mudri laznom a vladari - korisnom."

A koliko ljude religija cini boljim je opisao Nobelovac Stiven Vajnberg:

"Sa ili bez religije dobri ljudi bi cinili dobro a losi ljudi zlo. Ali da dobri ljudi cine zlo - e za to je potrebna religija."

srpski seljak

pre 5 godina

Moj zet porucuje ovom njenom muzu da malo vise vodi racuna o Reditu (sta god da je to), a manje o Jehovinim svedocima, jer kako kaze 'izgibosmo od reklama'.

321

pre 5 godina

Najlepsi razgovor religiozne prirode sam imao kada sam primio Jehovine svedoke u kucu. Tako da vam onaj glupi vic pada u vodu. Ljudi poznaju Bibliju. A u Bibliji i stoji da ce se o hriscanima pricati lazi. Isus da dodje na zemlju ponovo bi ga razapeli.
(elese, 29. avgust 2018 22:40)

U tom grmu leži zec !!!

Znaju lepo da pričaju itekako znaju lepo da pričaju kako bi vas ubedili u svoja uverenja i pridobili nove članove.
Bibliju znaju gotovo napamet oni je proučavaju i poznavanje biblije im je jedan od načina da vas fasciniraju.

Danima sam se razgovarao i "vozao" sa jednim Jehovinim svedokom baš da vidim koliko je uporan.
Pošto znam da je kod njih transfuzija krvi strogo zabranjena upitao sam ga šta bi on uradio da mu se dete razboli i da mu je hitno potrebna transfuzija krvi.
- On je ne bi dozvoli po cenu da mu umre rođeno dete.
- On kaže da ako je božija volja dete će preživeti ili umreti ali transfuzija ne dolazi u obzir po cenu života.
Posle toga sve lepo i bajno što vam pričaju pada u vodu.

Njima su bitne samo vaše duše,pridobijajući vas on vam zapravo uzimaju dušu a da toga niste mi svesni.

ukratko

pre 5 godina

Moja poznanica i cela njena porodica (sem jednog brata) su u Js. Koliko znam, sem rodjendana takodje se udaju/zene sa nekim iz zajednice koga im izaberu, nikako van js.

Prosečan srbin

pre 5 godina

Kada je Mojsije pitao Boga (žbun koji gori): ko si ti? dobio je odgovor: "Ja sam onaj koji jesam". Prva slova tih reči izgovorenih na hebrejskom su: JAHVE. Odnosno Jehova. Jehova je ime Boga na hebrejskom, kao što je kod nas Bog (od bogat), ili Alah na arapskom.

Кристијан

pre 5 godina

Прослава рођендана дефинитивно не спада у прославе које имају истински дух православља тако да бар људи који овде живе не би требало да се чуде што постоји у било којој другој религијској заједници сличан или идентичан приступ. Два су могућа разлога зашто се то овде не зна. Прво, у православљу причамо о препорукама које су утемељене на теолошким аргументима али не причамо о најстрожим забранама, а људи махом реагују само на јасно исцртане црвене линије. Друго, код нас се православље најчешће доживљава као сет наслеђених ритуала а не као дубоко лична одлука те онда људи познају понешто од обреда које обављају по аутоматизму а о православној вери махом ништа не знају нити их то занима. Као што неко већ рече, православци имају свега три празника посвећена рођењу, и то рођењу Исуса, Богородице и Јована Крститеља. Распитајте се мало код старијих рођака, посебно оних који нису одрастали у великим градовима и видећете да се код нас рођендани нису славили, често се томе до те мере није придавао значај да се нису трудили ни да памте тачан датум рођења. Београд и већи градови су били изузетак, али тек од почетка 20. века.

Sandinista

pre 5 godina

(nevski, 29. avgust 2018 23:24)
I sad si faca, pretpostavljam. Kako primitivno, na Balkanu nema razgovora, nema "izvinite", "molim Vas", "oprostite", nema "Vi", "Vas", "Vama". Ako se nekom nešto ne sviđa, odmah se vade oklagije, pajseri, odmah kreće urlanje, psovanje, nasilje. To je usađeno u temelj našeg društva, glava porodice neće voditi dijalog, neće ništa objašnjavati, već će se izderati na ukućane. Bezobrazluk u srži. Pri svemu tome, mi ne mislimo da li smo mi nekom naporni, dosadni, da li neko za nas misli da smo bezobrazni iz nekog razloga. Uvek može da se kaže: "Izvinite, ali nisam zaineresovan/na" (bez obzira da li su Jehovini svedoci ili prodavci Kirbi usisivača), ali kod nas se vadi oklagija, psuje se i vređa, valjda da biste kasnije mogli da prepričavate i da vas svi tapšu po ramenu jer ste "baš ludi".

Aleksandar

pre 2 godine

Prvo da kazem ja sam Pravoslavac. Ovako... Prvo sto cu reci to je da od vas 150 koji su komentarisali ovu temu prvo ne znaju skoro pa 2% svoje vere koja god da je. :)
Drugo:ako ste toliki vernici i jaki da mozete osudjevati druge u ovom slucaju j.svedoke u bibliji,kuranu itd itd jasno pise POSTUJ DRUGU VERU(RELIGIJU) Isto koliko i svoju. Necu da objasnim zasto ne slave rodjendane,ne primaju krv itd itd zato sto u bibliji kao i kuranu itd itd pise: NE BACAJ BISERE SVINJAMA(U TOM FAZONU NIJE BAS TAKO PISANO) ali znamo da to znaci da ne bacamo lepe reci bozije nekome ko ne razume tj nece da razume i koristi ih za uvrede... Trece: to sto se pise da su dosadni idu na sva vrata kucaju i pocnu da pricaju a i samo mi reci te dali je 1 pravoslavac ili musliman to uradio??? Dali vi mislite da je njima lako da od 1000 kuca samo 3 ih prihvate? Ljudi ako niste citali onda ste gledali film jasno se vidi da je isus sa svojim ucenicima i sledbenicima isao iz grada u grad,iz kuce u kucu da kaze rec boziju i obavesti ljude i rekao blago onom ko me prihvati i rekao svojim ucenicima bilo ih je 12 da i oni to rade i sire dalje keoz generaciju sto jehovini svedoci evo i dalje rade 🙏😁💪
Inace opet da kazem ja sam Pravoslavac ali da bi osudili druge vere morate prvo da udjete u sobu u kojoj je obecano da je puna zlata,mora te da otvorite vrata i cisto pogledate da bi znali dali je to istina. Hvala

Petar Pan

pre 5 godina

Ja stvarno nemam nista protiv religije i vere, postujem ljude koji to praktikuju, slede, veruju i sve to bez ikakve rezerve... Sa druge strane mislim da su religija i vera slepilo ogromnih razmera, prosto logickim razmisljanjem dolazim do tog zakljucka, ne zelim nikoga da ubedjujem, tj. svakome ostavljam da razmislja kako god hoce... Ne smatram sebe ni za ateistu, obzirom da je vecina ateista jos vise fanaticna u svom ne verovanju i negiranju vere drugima od fanaticnih vernika... Naravno primetno je i da kada nekome od "tradicionalista" spomenes da ne verujes, gledaju te kao da krades ili ubijas, pritom o religiji i o verskim obicajima znam mnogo vise od svih tih sto me gledaju popreko... I kao zakljucak mislim da ovakvo eksplicitno i bezpogovorno nametanje vere i religije deci koja u tim dobima nemaju mogucnost izbora je jako pogresno... Kao i ateizma, veganstva i slicno...

FlyingDutchMenn

pre 5 godina

@Simeon: Ja sam u Austriji sa familijom 10 godina ziveo u kuci jedne bake Jehovinih Svedoka. Delim isto iskustvo sa tobom. Jednom prilikom nam je objasnila prednosti njene vere (ali ne i na slabosti drugih) . Videvsi da ne pokazujemo interesovanje ostalo je na tome. Svih 10 godina. Kada nam je povremeno cuvala decu nikada religija nije bila tema.
Inace religigiju nisi mogao bolje da opises i objasnis. Prijatan dan Svima.

Vernik

pre 5 godina

Dvostruka merila! Sta ne skinu tu markirana odela koja pravi npr. Nike koja rade deca u Indoneziji, prodaj Redit pa kupi hranu za Afriku. Isto tako pise o "laznim prorocima" pa ko ima oci nek vidi i ko ima usi nek cuje.

Marta M

pre 5 godina

Kod nas je pak slavljenje decjih rodjendana otislo u drugu krajnost. Iznajmljuju se prostori koji kostaju vise od pola prosecne plate, kupuju se gluposti, deca vise i ne znaju sta bi htela za rodjendan (osim najnovojih modela mobilnih telefona, naravno), ne raduju se poklonima jer su preazasiceni svime i svacime.....A o proslavi 18-og, koji su malo manje od svadbi, da ne pricamo....Jad i beda bednih..Ni srpskim roditeljima malo umerenosti ne bi bilo na odmet, jer su im deca razmazena i nezahvalna....Koliko njih ima duznosti u kuci, koliko ih nesto zaradjuje pre zaposlenja, koliko njih obavi nabavku baki i deki ili ima neku redovnu obavezu?

nisam lektor

pre 5 godina

Ako si lektor trebao bi to da znaš.
(Malo morgen, 29. avgust 2018 20:03)

Ako već nekog ispravljaš, TREBALO BI da znaš da "trebao bi" nije pravilno.

nolov

pre 5 godina

Citam komentare a ide reklama na TVu za Chase banku Serena trci po gradu a pjesma u pjesma u pozadini " I put spell on You.." hahahha

Ivan M

pre 5 godina

Za to da je Jehovin Svedok se zna već od 2008., kada je rekla da neće glasati na izborima zato što joj religija to zabranjuje. Tako da ovo nije baš i neka vest, samo potvrda onoga što se već zna.