Četvrtak, 15.02.2018.

07:46

Posle masakra smiren i hladan, drugove "ne čudi" što je on

Snimak hapšenja 19-godišnjeg Nikolasa Kruza nakon masakra u školi prikazuje smirenog mladića, koji se bez opiranja predaje policiji nakon što je ubio 17 ljudi.

Izvor: B92

Posle masakra smiren i hladan, drugove "ne èudi" što je on IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

59 Komentari

Sortiraj po:

Zoki

pre 6 godina

Malo.Slabo je pucao sa takvom puskom . Ja imam predlog za Trampa donesi zakon da svi mogu kupiti automatsko oruzije.A kakvi su ameri budale i psihopate ima da se medusobno pokokaju.I eto spasa za ostatak sveta.

DusanUS

pre 6 godina

@Djura
Kakav bukvalista. Samo postoji u nekim državama background check i to da da nisi osudjivan. Mentalni sklop nema pravo niko da ti proverava zbog pacijent-lekar poverenja.
Kupis bump stock ( nema provere) magazin od 150 metaka (opet nema provere) i imaš ubojitije oruzije nego vojska. Las Vegas ubica je to i dokazao.

Dejan

pre 6 godina

@Kalifornija

Znaci tvoje rijesenje je naoruzati nastavnike i skolsko osoblje? A sta se desi kad neko od tih naoruzanih nastavnika ili osoblja "odlijepi"? Ko onda da zastiti ucenike?
Isto tako i ta ideja da ce naoruzani nastavnici uplasiti nekoga ko se namjerio da uradi ovako nesto ne pije vodu. Imas primjer u napadu u vojnoj bazi Fort Hood 2009te. Gomila naoruzanih vojnika i opet 13 mrtvih, a ubica ostao ziv.
Kao sto je vec dosta komentatora pomenulo, problem je u kulturi/mentalitetu i lakom pristupu.

New Jersey

pre 6 godina

(rani, 15. februar 2018 10:24)
Decko nije legalno kupio pusku jer pre svega nije punoletan,drugo,sa licnom kartom mozes samo u par drzava da kupis oruzije uz proveru kriminalnog dosijea(na licu mesta).

Aleksandar

pre 6 godina

@(rani, 15. februar 2018 10:24)

Gde si ti video automatsku pušku u ovoj vesti? SAD ima mnogo mana i jeste relativno lako doći do vatrenog oružja al' nije to baš kao GTA pa da možeš tek tako da kupiš "automat" - možeš, al' ne u prodavnici, nakon što prođeš proveru i nakon što nađeš nekog ko već poseduje automatsku pušku proizvedenu pre 1986. godine i ko je spreman da ti je proda (čitaj - koštaće te kao malo bolji automobil).

Hmm

pre 6 godina

@Kalifornija

Da, bilo bi super da su svi počeli da pucaju u nasumičnim pravcima, sigurno ne bi niko bio povređen. Šta bi tek bilo kada policija dođe na mesto incidenta, kako bi prepoznali krivca ako svi mašu vatrenim oružjem? Uostalom, sigurno znaš da je u Nevadi oružje nošenja dozvoljeno - objasni mi, molim te, kako to nije sprečilo NAJVEĆE masovno ubistvo ovog tipa u američkoj istoriji?

Captain America: Civil War

pre 6 godina

Za to je posredno kriva i sama država koja im je zabranila nošenje oružja u školama i tako ih pretvorila u žive mete pred ubicama, koji su u suštini kukavice koje ne bi imale hrabrosti za nešto slično kada bi nastavnici bili naoružani, što će se uskoro i dogoditi.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Kalifornija, 15. februar 2018 13:03)


Pa samo ce ih izazvati da budu jos agresivniji. To ce im biti PRAVI izazov.

Djura

pre 6 godina

>> Nije normalno da mogu slobodno da kupim nas kalašnjikov
>>($540) kao galon mleka.
>> (DusanUS, 15. februar 2018 13:03) # Link komentara

To bas i nije istina.
Za galon mleka udjes platis preuzmes i izadjes.

Da bi kupio legalno oruzje od dilera u USA moras da prodjes proveru kod
FBI-ja na federalnom nivou.
Onda takodje postoje razne provere u razlicitim drzavama
za mentalne bolesti na primer i mnoge druge.

U nekima postoji i period cekanja od 7 dana posle kupovine
sto znaci da cak i ako prodjes sve provere i platis
oruzje ne mozes da ga preuzmes odmah.

Neke imaju i posebne dozvole na oruzje koje prvo moras da dobijes
pre kupovine oruzja.


Kalsnjikov kakav se koristi u vojsci Srbije ili Rusije
na primer nije moguce kupupiti u USA.
Od 1986 godine zabranjena je kupovina
novoproizvedenog AUTOMACKOG oruzja.
Ko je kupio do tada kupio je vise nema.

Ovo sto gledate po internetu su prodavci oruzja koji mogu da imaju
automacko oruzje u svom invetaru kao demo primerke za policiju.
Te modele civili nisu u mogucnosti da kupe.

Moguce je kupiti poluatomacke verzije raznog oruzja pa i zastavinog
ali opet to nisu verzije koje se koriste u vojskama
mada spolja izgledaju gotovo identicno pa stoga proizvode
zabunu da se radi o istom oruzju.

Goran

pre 6 godina

"Istina je na kraju da loseg momka s oruzjem mogu da zaustave samo dobri momci s oruzjem.
(Oliver, 15. februar 2018 12:43)"

Ne postoje dobri momci sa oružjem :(

Aleksandar

pre 6 godina

@(fmp, 15. februar 2018 09:51)

Ne, nije terorista. Terorizam se definise kao napad na civilno stanovništvo u mirnodobskim uslovima sa ideološkim ciljem. Nije svaki ludak terorista, ali svaki terorista je ludak...

Kalifornija

pre 6 godina

@ ls

Nije tačno da "lete kao muve bez glave" kada čuju alarm,kako si omalovažavaju će rekao u svom komentaru.
Živim u SAD već 19 godina,jedno dete mi pohađa osnovnu a drugo srednju školu.
Deca u školi redovno uvežbavaju proceduru u slučaju raznih opasnosti kada se i oglašava alarm,i tada organizovano i planski napuštaju učionice.U slučaju zemljotresa, požara.....
To nisu nikakve "muve bez glave" već odgovorni ljudi i deca koja poštuju proceduru.To je znao i ubica i to je i iskoristio da bi deca izašla iz učionica pred njegovu cev.
Škole u SAD poput ove na Floridi (koja je dobra) su organizovane do savršenstva.Takav sistem rada i funkcionisanja je nezamisliv za recimo škole u Srbiji.
Da zakon dozvoljava nastavnicima nošenje oružja u školama,kao svim ostalim građanima u drugim ustanovama,ovaj i mnogi drugi slični zločini se ne bi ni dogodili.I zakon će se u tom smislu i promeniti u dogledno vreme,jer roditelji tako žele i imaju poverenje u nastavnike.
Ja kao roditelj ću se osećati sigurnije ukoliko znam da nastavnik u učionici gde je moje dete ima oružje kojim će moći da ga zaštiti od napadača.
U nekim od prethodnih sličnih napada nastavnici su herojski i nesebično svojim telima štitili decu i izgubili život.Za to je posredno kriva i sama država koja im je zabranila nošenje oružja u školama i tako ih pretvorila u žive mete pred ubicama, koji su u suštini kukavice koje ne bi imale hrabrosti za nešto slično kada bi nastavnici bili naoružani, što će se uskoro i dogoditi.

Aleksandar

pre 6 godina

@(Aron, 15. februar 2018 08:48)

Koji su to nasilni filmovi, serije i igrice postojali 60-ih godina kad se desio masakr na Teksaškom Univerzitetu u Ostinu sa 17 ubijenih i 31 ranjenom osobom? Ah, kako je lako okriviti spoljne faktore za sopstvene nedostatke...

Trotters Independent Traders

pre 6 godina

Medjutim, postoji razlog zasto je u Americi u ustavu 2. amandmanom definisano da ljudi imaju pravo na oruzje. Taj razlog je pravo ljudi na oruzanu pobunu protiv vlasti ukoliko ona postane autoritarna/diktatorska.
(misko, 15. februar 2018 11:19)


Pre bih rekao da je razlog trziste. Sta moze narod sa puskama protiv aviona, tenkova i najmodernijeg vojnog naoruzanja? Cilj je da se proda sto vise oruzja, proizvodjaci i prodavci trljaju ruke posle svakog novog masakra.
U SAD i V.B. vlada "diktatura slobode", ako neko ne menja sistem stotinama godina onda tu nesto nije u redu. Evolucija drustva je sasvim prirodna stvar.

ankona

pre 6 godina

Masa ljudi jednostavno ne poznaje Ameriku i njihovu etiku. Stvar je u tome da Amerikanci mahom ne veruju ni u kakvo ograničenje sloboda koje im garantuje Ustav sa svim amandmanima NI ZA CENTIMETAR. Mi to u Evropi ne možemo da pojmimo takav fanatizam ka oružju, ali verovali ili ne, masa Amera veruje da je bolje rešenje da svi imaju oružje nego da je zabranjeno, pa da ga nabave samo kriminalci, koji svakako znaju kako da ga nađu. Verovali ili ne, konzervativci traže da u školama budu stacionirane narodne milicije ili da nastavnici, a što da ne, i punoletni đaci, nose oružje kako bi mogli da se zaštite. Nikom na kraj pameti nije da ograničava upotrebu ili kupoprodaju oružja, već je cilj proširenje. Verovali ili ne.

Oliver

pre 6 godina

@(ankona,
Pa istina je da bi napadac bio zaustavljen,da su nastavnici ili stariji djaci imali oruzje.Mozda bi ubio 10,5 ili dvoje ljudi,sto je opet bolje nego 17.A mozda ne bi ubio nikog da su na ulazu bili metalni detektor i par pripadnika obezbedjenja.Neshvatljivo je da neke americke skole nemaju tesko naoruzane pripadnike obezbedjenja.Skole treba da budu cuvane kao banke.Sto ne naprave nikad ovakav masakr u nekon banci? Istina je na kraju da loseg momka s oruzjem mogu da zaustave samo dobri momci s oruzjem.

plazoje

pre 6 godina

pošto je amerika liberalna zemlja,možda bi trebalo da dozvole đacima i nastavnicima da nose oružje...onda se ne bi događale ovakve stvari...

Oliver

pre 6 godina

@(Malic,
Nije terorizam. Terorizam je izvodjenje nasilja zarad postizanja odredjenog politickog cilja.Npr,kada ISIS napadne,oni to cine da bi naterali zapadne vlade da promene svoju politiku na Bliskom istoku,da povuku svoju vojsku iz Iraka,Sirije.A kada neko ubije 17 ljudi bez ikakvog politickog razloga,to je onda masovno ubistvo.Masovno ubistvo je po definiciji ubistvo 4 ili vise ljudi u jednom aktu.

Крагујевчанин®

pre 6 godina

"Nigde nisam osetio takvu nesigurnost kao kada sam hodao ulicama americkih gradova. Tako nesto u Evropi je jos uvek strano.".
Кажи ово породицама оних 80 људи што је прегажено камионом у Француској, БУКВАЛНО док су ходали улицом.

Kalifornija

pre 6 godina

Svašta pročitah u komentarima ovde.Takvih pridika i moralnih lekcija.O poremećenom američkom društvu,
suludim američkim zakonima,nekakvom pogrešnom sistemu vrednosti u SAD,skorom kraju SAD,i još milion budalaština....
I to sve od strane ljudi iz Srbije,gde je sistem vrednosti potpuno degradiran.
Gospodo,u SAD živi 300 miliona ljudi,svih mogućih vera,rasa i nacionalnosti,40 puta više nego u Srbiji.To je jedno dinamično društvo kakvo je teško zamisliti bilo kome iz Srbije ko se u to lično nije uverio.To sa sobom nosi sve pozitivne a i negativne događaje i posledice.I svi vi koji kao poređenje navodite Švajcarsku, Finsku,Švedsku ......samo pokazujete da o SAD ne znate apsolutno ništa.
U SAD su zabranjene kladionice i prodavnice pića u blizini škola.Seksualni manijaci su registrovani i zabranjeno im je stanovanje u blizini škola.Pornografije i vulgarne golotinje nema u izlozima prodavnica i kioska čak ni u delovima okruga Los Anđeles gde je svetski centar produkcije porno filmova.Prodaja alkohola i cigareta maloletnim osobama se drakonski kažnjava i radnje zatvaraju.
Decu u osnovnim školama nakon nastave obavezno neko mora da preuzme od članova porodice,ne idu kući sama.
Deca u školama intenzivno treniraju i takmiče se u velikom broju sportova.
I još desetine drugih pozitivnih stvari zbog kojih su američka omladina i društvo generalno rečeno apsolutno superiorni u odnosu na sve ostale u svetu.
Zakon o oružju u SAD je istorijska i ustavna tekovina koja je dobra i koja se neće menjati.Niko normalan u SAD ne želi radikalnu promenu tog zakona.Logika tog zakona je vrlo jednostavna: Oni koji nameravaju da ubijaju će doći do naoružanja,na ovaj ili onaj način,ali zato država nema pravo da ospori mirnim građanima i potencijalnim žrtvama ubica da nose oružje za ličnu samoodbranu.Ta činjenica i saznanje upravo i odvraća ubice od namere.
Na žalost,zakon zabranjuje da školsko i nastavno osoblje imaju oružje sa sobom u školama.Iz tog razloga kukavice poput ovog ubice na Floridi nasrću na učenike znajući da su svi ostali nenaoružani.
To je glavni razlog,i u SAD je u toku kampanja za promenu zakona kako bi se dozvolilo nastavnom i drugom osoblju u školama nošenje oružja.

misko

pre 6 godina

Posjedovanje automatske puske nije legalno u Americi. Poluautomatska moze da se kupi. Oruzje ne moze da kupi svako, samo ljudi koji nemaju kriminalni dosije i nemaju nikakvu psihicku dijagnozu. Naravno postojanje oruzja u velikoj kolicini u narodu neminovno dovodi do ovakvih posledica. Narocito jer taj sistem provjere onoga ko kupuje oruzje zna da zakaze.

Medjutim, postoji razlog zasto je u Americi u ustavu 2. amandmanom definisano da ljudi imaju pravo na oruzje. Taj razlog je pravo ljudi na oruzanu pobunu protiv vlasti ukoliko ona postane autoritarna/diktatorska. Imajte na umu da je poslednja stvar koju zeli svaki diktatorski rezim ili onaj koji to zeli da postane - naoruzan narod!

Voljeli mi to ili ne, cinjenica je da je taj ustav na snazi u Americi 300 godina, da ta zemlja ima najstabilniji politicki sistem na svijetu koji nikad nije presao u diktaturu, dok je sva Evropa izgorela u plamenu vise puta zbog svojih diktatorskih rezima. Mozda su ovakvi incidenti prosto cijena koja se mora platiti.

ls

pre 6 godina

@njemac
Aktivirao je alarm pre nego sto je zapucao, izazvao je paniku, jer oni kada cuju alarm bilo koje vrste, lete kao muve bez glave, a njemu je tada idealna prilika za nestasluk.

Miki

pre 6 godina

dobar dan treba mi automatska puška i 1000 metaka. 
može dajte ličnu kartu, da vam zapakujem 
ne,hvala,koristiću usput...
(prodavnica, 15. februar 2018 09:56)


Za metke ne treba ni lična karta,ništa.
Na primer nema alkoholnih pica jačih od vina u svakom valmartu ali municija svih vrsta ima.
Metke kupuješ isto kao sok ili hleb,niko te nista ne pita,takođe ništa ne treba ni da bi kupio plinski pištolj,samostrel itd.
U državi u kojoj ja živim ne treba čak nikakva dozvola niti za držanje niti za nošenje oružja.

Bane11

pre 6 godina

Zato u svaku skolu po jedan detektor metala na ulazu i resen problem. Inace ovakve stvari se desavaju najcesce u prilicno dobrim skolama gde se ucnici trude da budu dobri i zavrse skolu, a ne u najgorim gde svi nose oruzje.

Vojko

pre 6 godina

Americki nacin zivota je sam po sebi postao nepodnosljiv. Ljudi se svakodnevno plase preko medija i osecaju se ugrozeno. Nigde nisam osetio takvu nesigurnost kao kada sam hodao ulicama americkih gradova. Imate utisak da vam se svakog trenutka nesto neprijatno moze dogoditi, a kolege sa posla davale su mi savete kako da se ponasam da izbegnem probleme. Tako nesto u Evropi je jos uvek strano. I onda neki ljudi pod tim pritiskom popuste i eto tragedije.

Mita

pre 6 godina

@rani
Da ima i toga.Ali ipak tamo se ne motaju kablovi za 200 $ i ne ide se u Meksiko da se sklapaju Kineski televizori.Tako da mi imamo najmanje prava da bilo kome solimo pamet o bilo cemu dok se sami ne unormalimo.

Hromi

pre 6 godina

Treba proveroti da li je koristio neke lekove, antidepresive. Istrazivanja su pokazala da veliki br. masovnih ubica u SAD je koristila raznorazne antidepresive koji su direktno povezani sa ubistvima. Jer se tim lekovima ne leci uzrok vec samo zatrpava patnja svakog pojedinca.

radijator

pre 6 godina

Specificno je to Americko drustvo...zasto se to samo kod njih desava, a u Kanadi ne? Isti jezik...isto poreklo...slicna kultura zivota... u cemu je fora??
U Kanadi je samo onaj jedan napad bio u Montrealu, cini mi se...ima tome godina...

c i t i z e n

pre 6 godina

Моја супруга, наставник у једној школи у Шведској, пријавила је једног таквог али нико ништа није предузео, као и обично. Такви типови могу лако да се идентификују, изолују и “обраде”, али данас се све сматра варијантом нормалног. Не сме се ни за кога рећи да је другачији а камоли ненормалан. Политичка коректност ће уништити човечанство.

obican_geek

pre 6 godina

@aron
Ja sam odrastao na nasilnim igrama, najgorim horor filmovima i sl... Pa se nikad u životu nisam potukao, povredio nekoga (niti ljude niti životinje) niti imam bilo kakvu želju za tako nečim. I dalje gledam nasilne filmove i igre pune krvi i i dalje volim da se družim i pomažem ljudima oko sebe bez ikakvih nasilnih misli.
Ovo je samo rezultat poremećenog društva koje se krije iza preforsirane političke korektnosti, suludih zakona o naoružanju i ljudi koji samo okreću glavu kada vide nekog ko može biti problem.
Sad odjednom niko nije začuđen što je ovaj to uradio....???

filip

pre 6 godina

Smrtna kazna odmah!!!!!!!!!!!
(mag, 15. februar 2018 08:46)

i neće se mnogo patiti? bolje u samicu bez svetla do kraja života i baciti ključ.

veljko

pre 6 godina

“jedan od deset najvecih masakara ove vrste”!!
svuda bi ovo bio najtragicniji masakr u skoli, ali kod njih i nije neka vest. prica se o profilu ubice, dok se nekad ranije pricalo o posledicama, zrtvama, tragediji. uzas.

MARIJANA

pre 6 godina

Miran, izolovan, nije se druzio puno sa drugima, a i kad se druzio, plasio je druge. Decko je tipican primer nekog sa antisocijalnim poremecajem licnosti. A taj poremecaj ima 80% zatvorenika u svim svetskim zatvorima. Neki ljudi misle da su ovakvi ljudi bezopasni, zato i nastradaju upravo od takvih.

Mislim

pre 6 godina

Zbog takvih ili slicnih , spremnih na sve i svasta skoro svaki drugi dan odem kod sina u skolu , zena mi kaze da preterujem , neka bar sam tako miran.A ovaj iz texta , zaista nemam reci .Saucesce porodicama ubijenih.

rani

pre 6 godina

Dečko je sasvim legalno u prodavnici, kupio automatsku pušku i municiju i počinio masakar! E to je problem Amerike, nikako da se civiliziju i reše te razbojničko divljačke ljubavi prema oružju! Važno je da oni drugima sole pamet kao treba da uredjuju svoje zemlje, druge države nazivaju "vuko*ebinama", druge nazivaju divljacima, a njihov nivo civilizacije mogu samo da sanjaju! Izmišljaju nebuloze o S. Koreji, a da li je tamo moguće ovako nešto?

Milan

pre 6 godina

"To i ne čudi jer je očigledno želeo to da uradi. Ovakve pojave su prvenstveno posledica nasilnih serija, vdeo igrica, filmova.."

Nemam pojma o cemu govoris... iste te filmove koje on gleda, gledao sam i ja kao i moji prijatelji. A pucačina sam se naigrao, ne zna im se broj... i u mrezi i u single playeru. Pa mi nikad nije palo na pamet da ubijem ni vrabca.

Taj njihov zakon o nosenju oruzja iz 1791 samo pokazuje koliko se tamo zakoni sporo menjaju kada dodje do toga da se raji nesto uskrati. Mada meni nije jasno zasto bi nekome bilo dozvoljeno da drzi automatsku pusku u kuci. Njihova je nevolja sto nisu srbi pa da mogu da im namecu zakone koje zele i da svi legnu na rudu, jer tamo ljudi stite svoja prava. U walmartu pored odeljenja sa mlekom ima odeljenje sa naorizanjem gde mozes sa vozackom dozvolom da kupis sta hoces.

Bslo

pre 6 godina

“U pitanju je jedan od deset najsmrtonosnijih napada ove vrste u SAD.”

Cim imaju rang listu ovakvih stvari jasno je kakva je zemlja u pitanju.

Mare

pre 6 godina

Americki san je postao americki kosmar. Ovo nisu izolovani slucajevi jer se ovakve stvari kod njih desavaju svake godine. Uzroci su mnogo dublji od toga da su pocinioci mentalno poremeceni umovi, lak pristup automatskom oruzju i pogresan sistem vrijednosti citavog drustva su plodno tle za ovakve dogadjaje.

Zen

pre 6 godina

@Aron / Veoma lepo i inspirativno sročen komentar koji u osnovi ima samo klero-fašistički totalitarizam i želju za potpunom cenzurom. Cela moja generacija iz škole je odrasla na veoma nasilnim filmovima i video igrama ,"satanističkoj" muzici pa ipak ne samo da niko nije nasilan već im i sama ideja da dignu ruku na svoju ženu ili dete nepojmljiva, a kamoli ovako nešto. Bolesni umovi se radjaju u disfunkcionalnim porodicama u prvih 10 godina odrastanja pa i ranije. Tako je uvek bilo i uvek će biti. Davno pre nastanka TV-a i sličnih tehnologija.

Vladimir Vukajlovic

pre 6 godina

Samo posjedovanje oružja nije problem.... Finci imaju više oružja u kućama nego amerikanci.. u švajcarskoj 400.000 komada automatskog oružja je u kućama vojnih obveznika koji ih duže, pa nema ovakvih masakara... problem je u američkoj "kulturi" oružja, trulom preziru prema ljudskom životu.

lord

pre 6 godina

Ostao sam u šoku sinoć kada sam kod drugara Amerikanca na fb pročitao da je ovo 19-a ovakva pucnjava u školama u SAD ove godine.

19 a nije jos prosao ni februar.

fert 14

pre 6 godina

Kad ce ljudi shvatiti da povucenost, zatvorenost u sebe nije zanemarljiv oblik asocijalnog ponasanja. Covek je drustveno bice. Posebno ako je isto izrazeno kod tinejdzera. Osoba ce ili sebi ili drugima uglavnom napraviti problem. Jos ako uz sve to preti( a nije tipican tabadzija) i obozava oruzje i kaci slike sa njim svi simptomi su tu. Decko kao da je nosio rotaciono svetlo na glavi.

ove godine

pre 6 godina

18. pucnjava u školi u SAD "ove godine":
1 - Benton, Kentucky, Jan. 23, 2018 — Two killed and 14 wounded at Marshall County High School.
2 - Parkland, Florida, Feb. 14, 2018 — At least 17 killed at Marjory Stoneman Douglas High School.

Borivoje Surdilovic

pre 6 godina

Skrecem paznju na jedan fenomen. Kad god se desi zlocin ove vrste uvek je isti epilog. Kad se sve okonca, odjednom svi sve znaju, cak su i ocekivali, ali ni rec nisu rekli pre dogadjaja. Ako su nesto ocekivali zasto nisu reagovali ranije? I drugo, ubica najcesce bude ubijen ili izvrsi samoubistvo. To je jedinstven nacin da od njega ne moze da se cuje sta se stvarno dogodilo i zasto je ucinio to sto je ucinio. Onda policija, psiholozi i psihijatri objasne sta se desilo, a to se ne moze proveriti. Nista ne bi bilo cudno da se to desi jednom ili dva puta, medjutim, to je pravilo. Otkud uvek isti scenario? Imate na internetu desetine ovakvih slucajeva, svi su copy/paste.

Komšija

pre 6 godina

Mediji pišu samo o njemu a o žrtvama znamo da ih je 17. On je zvezda i centar događaja, sve vesti su o njemu, analiza zašto kako itd.
(infidel, 15. februar 2018 08:47)

Tako je to druže, svi znaju ko je Ted Bundy, Andrej Čikatilo, Harold Shipman ili Gary Ridgeway, a za desetine njihovih žrtava niko ne zna!

Aron

pre 6 godina

To i ne čudi jer je očigledno želeo to da uradi. Ovakve pojave su prvenstveno posledica nasilnih serija, vdeo igrica, filmova... Umesto konzervativnog morala nudi se moral kontrakulture koji de fakto osim tolerancije ne nudi ništa. Time se ne stvara moral već zapravo moralni provizorijum i moralni nihilizam koji je jako opasan. On se bazira na principu slobode i narcizma što je dosta štetno. Svako ima drugaćije želje i potrebe jer nisu svi idealni. Zato i treba da postoji restriktivna etika i cenzura koja ima zadatak da konroliše i suzbija negativne impulse i želje.

infidel

pre 6 godina

Mediji pišu samo o njemu a o žrtvama znamo da ih je 17. On je zvezda i centar događaja, sve vesti su o njemu, analiza zašto kako itd. Zatim, misao da je 17 ljudi mrtvo jedva dopire do mozga od priče o profilu ubice, kako je bio usamljen, agresivan, problematičan bla bla bla... Upravo to ohrabruje buduće manijake da počine ovako nešto upravo zbog pažnje koja fali tim psihopatama...

infidel

pre 6 godina

Mediji pišu samo o njemu a o žrtvama znamo da ih je 17. On je zvezda i centar događaja, sve vesti su o njemu, analiza zašto kako itd. Zatim, misao da je 17 ljudi mrtvo jedva dopire do mozga od priče o profilu ubice, kako je bio usamljen, agresivan, problematičan bla bla bla... Upravo to ohrabruje buduće manijake da počine ovako nešto upravo zbog pažnje koja fali tim psihopatama...

rani

pre 6 godina

Dečko je sasvim legalno u prodavnici, kupio automatsku pušku i municiju i počinio masakar! E to je problem Amerike, nikako da se civiliziju i reše te razbojničko divljačke ljubavi prema oružju! Važno je da oni drugima sole pamet kao treba da uredjuju svoje zemlje, druge države nazivaju "vuko*ebinama", druge nazivaju divljacima, a njihov nivo civilizacije mogu samo da sanjaju! Izmišljaju nebuloze o S. Koreji, a da li je tamo moguće ovako nešto?

c i t i z e n

pre 6 godina

Моја супруга, наставник у једној школи у Шведској, пријавила је једног таквог али нико ништа није предузео, као и обично. Такви типови могу лако да се идентификују, изолују и “обраде”, али данас се све сматра варијантом нормалног. Не сме се ни за кога рећи да је другачији а камоли ненормалан. Политичка коректност ће уништити човечанство.

Bslo

pre 6 godina

“U pitanju je jedan od deset najsmrtonosnijih napada ove vrste u SAD.”

Cim imaju rang listu ovakvih stvari jasno je kakva je zemlja u pitanju.

Zen

pre 6 godina

@Aron / Veoma lepo i inspirativno sročen komentar koji u osnovi ima samo klero-fašistički totalitarizam i želju za potpunom cenzurom. Cela moja generacija iz škole je odrasla na veoma nasilnim filmovima i video igrama ,"satanističkoj" muzici pa ipak ne samo da niko nije nasilan već im i sama ideja da dignu ruku na svoju ženu ili dete nepojmljiva, a kamoli ovako nešto. Bolesni umovi se radjaju u disfunkcionalnim porodicama u prvih 10 godina odrastanja pa i ranije. Tako je uvek bilo i uvek će biti. Davno pre nastanka TV-a i sličnih tehnologija.

Vladimir Vukajlovic

pre 6 godina

Samo posjedovanje oružja nije problem.... Finci imaju više oružja u kućama nego amerikanci.. u švajcarskoj 400.000 komada automatskog oružja je u kućama vojnih obveznika koji ih duže, pa nema ovakvih masakara... problem je u američkoj "kulturi" oružja, trulom preziru prema ljudskom životu.

Komšija

pre 6 godina

Mediji pišu samo o njemu a o žrtvama znamo da ih je 17. On je zvezda i centar događaja, sve vesti su o njemu, analiza zašto kako itd.
(infidel, 15. februar 2018 08:47)

Tako je to druže, svi znaju ko je Ted Bundy, Andrej Čikatilo, Harold Shipman ili Gary Ridgeway, a za desetine njihovih žrtava niko ne zna!

lord

pre 6 godina

Ostao sam u šoku sinoć kada sam kod drugara Amerikanca na fb pročitao da je ovo 19-a ovakva pucnjava u školama u SAD ove godine.

19 a nije jos prosao ni februar.

radijator

pre 6 godina

Specificno je to Americko drustvo...zasto se to samo kod njih desava, a u Kanadi ne? Isti jezik...isto poreklo...slicna kultura zivota... u cemu je fora??
U Kanadi je samo onaj jedan napad bio u Montrealu, cini mi se...ima tome godina...

fert 14

pre 6 godina

Kad ce ljudi shvatiti da povucenost, zatvorenost u sebe nije zanemarljiv oblik asocijalnog ponasanja. Covek je drustveno bice. Posebno ako je isto izrazeno kod tinejdzera. Osoba ce ili sebi ili drugima uglavnom napraviti problem. Jos ako uz sve to preti( a nije tipican tabadzija) i obozava oruzje i kaci slike sa njim svi simptomi su tu. Decko kao da je nosio rotaciono svetlo na glavi.

veljko

pre 6 godina

“jedan od deset najvecih masakara ove vrste”!!
svuda bi ovo bio najtragicniji masakr u skoli, ali kod njih i nije neka vest. prica se o profilu ubice, dok se nekad ranije pricalo o posledicama, zrtvama, tragediji. uzas.

Vojko

pre 6 godina

Americki nacin zivota je sam po sebi postao nepodnosljiv. Ljudi se svakodnevno plase preko medija i osecaju se ugrozeno. Nigde nisam osetio takvu nesigurnost kao kada sam hodao ulicama americkih gradova. Imate utisak da vam se svakog trenutka nesto neprijatno moze dogoditi, a kolege sa posla davale su mi savete kako da se ponasam da izbegnem probleme. Tako nesto u Evropi je jos uvek strano. I onda neki ljudi pod tim pritiskom popuste i eto tragedije.

Mare

pre 6 godina

Americki san je postao americki kosmar. Ovo nisu izolovani slucajevi jer se ovakve stvari kod njih desavaju svake godine. Uzroci su mnogo dublji od toga da su pocinioci mentalno poremeceni umovi, lak pristup automatskom oruzju i pogresan sistem vrijednosti citavog drustva su plodno tle za ovakve dogadjaje.

Aron

pre 6 godina

To i ne čudi jer je očigledno želeo to da uradi. Ovakve pojave su prvenstveno posledica nasilnih serija, vdeo igrica, filmova... Umesto konzervativnog morala nudi se moral kontrakulture koji de fakto osim tolerancije ne nudi ništa. Time se ne stvara moral već zapravo moralni provizorijum i moralni nihilizam koji je jako opasan. On se bazira na principu slobode i narcizma što je dosta štetno. Svako ima drugaćije želje i potrebe jer nisu svi idealni. Zato i treba da postoji restriktivna etika i cenzura koja ima zadatak da konroliše i suzbija negativne impulse i želje.

Miki

pre 6 godina

dobar dan treba mi automatska puška i 1000 metaka. 
može dajte ličnu kartu, da vam zapakujem 
ne,hvala,koristiću usput...
(prodavnica, 15. februar 2018 09:56)


Za metke ne treba ni lična karta,ništa.
Na primer nema alkoholnih pica jačih od vina u svakom valmartu ali municija svih vrsta ima.
Metke kupuješ isto kao sok ili hleb,niko te nista ne pita,takođe ništa ne treba ni da bi kupio plinski pištolj,samostrel itd.
U državi u kojoj ja živim ne treba čak nikakva dozvola niti za držanje niti za nošenje oružja.

Borivoje Surdilovic

pre 6 godina

Skrecem paznju na jedan fenomen. Kad god se desi zlocin ove vrste uvek je isti epilog. Kad se sve okonca, odjednom svi sve znaju, cak su i ocekivali, ali ni rec nisu rekli pre dogadjaja. Ako su nesto ocekivali zasto nisu reagovali ranije? I drugo, ubica najcesce bude ubijen ili izvrsi samoubistvo. To je jedinstven nacin da od njega ne moze da se cuje sta se stvarno dogodilo i zasto je ucinio to sto je ucinio. Onda policija, psiholozi i psihijatri objasne sta se desilo, a to se ne moze proveriti. Nista ne bi bilo cudno da se to desi jednom ili dva puta, medjutim, to je pravilo. Otkud uvek isti scenario? Imate na internetu desetine ovakvih slucajeva, svi su copy/paste.

obican_geek

pre 6 godina

@aron
Ja sam odrastao na nasilnim igrama, najgorim horor filmovima i sl... Pa se nikad u životu nisam potukao, povredio nekoga (niti ljude niti životinje) niti imam bilo kakvu želju za tako nečim. I dalje gledam nasilne filmove i igre pune krvi i i dalje volim da se družim i pomažem ljudima oko sebe bez ikakvih nasilnih misli.
Ovo je samo rezultat poremećenog društva koje se krije iza preforsirane političke korektnosti, suludih zakona o naoružanju i ljudi koji samo okreću glavu kada vide nekog ko može biti problem.
Sad odjednom niko nije začuđen što je ovaj to uradio....???

Mislim

pre 6 godina

Zbog takvih ili slicnih , spremnih na sve i svasta skoro svaki drugi dan odem kod sina u skolu , zena mi kaze da preterujem , neka bar sam tako miran.A ovaj iz texta , zaista nemam reci .Saucesce porodicama ubijenih.

Mita

pre 6 godina

@rani
Da ima i toga.Ali ipak tamo se ne motaju kablovi za 200 $ i ne ide se u Meksiko da se sklapaju Kineski televizori.Tako da mi imamo najmanje prava da bilo kome solimo pamet o bilo cemu dok se sami ne unormalimo.

Goran

pre 6 godina

"Istina je na kraju da loseg momka s oruzjem mogu da zaustave samo dobri momci s oruzjem.
(Oliver, 15. februar 2018 12:43)"

Ne postoje dobri momci sa oružjem :(

misko

pre 6 godina

Posjedovanje automatske puske nije legalno u Americi. Poluautomatska moze da se kupi. Oruzje ne moze da kupi svako, samo ljudi koji nemaju kriminalni dosije i nemaju nikakvu psihicku dijagnozu. Naravno postojanje oruzja u velikoj kolicini u narodu neminovno dovodi do ovakvih posledica. Narocito jer taj sistem provjere onoga ko kupuje oruzje zna da zakaze.

Medjutim, postoji razlog zasto je u Americi u ustavu 2. amandmanom definisano da ljudi imaju pravo na oruzje. Taj razlog je pravo ljudi na oruzanu pobunu protiv vlasti ukoliko ona postane autoritarna/diktatorska. Imajte na umu da je poslednja stvar koju zeli svaki diktatorski rezim ili onaj koji to zeli da postane - naoruzan narod!

Voljeli mi to ili ne, cinjenica je da je taj ustav na snazi u Americi 300 godina, da ta zemlja ima najstabilniji politicki sistem na svijetu koji nikad nije presao u diktaturu, dok je sva Evropa izgorela u plamenu vise puta zbog svojih diktatorskih rezima. Mozda su ovakvi incidenti prosto cijena koja se mora platiti.

ankona

pre 6 godina

Masa ljudi jednostavno ne poznaje Ameriku i njihovu etiku. Stvar je u tome da Amerikanci mahom ne veruju ni u kakvo ograničenje sloboda koje im garantuje Ustav sa svim amandmanima NI ZA CENTIMETAR. Mi to u Evropi ne možemo da pojmimo takav fanatizam ka oružju, ali verovali ili ne, masa Amera veruje da je bolje rešenje da svi imaju oružje nego da je zabranjeno, pa da ga nabave samo kriminalci, koji svakako znaju kako da ga nađu. Verovali ili ne, konzervativci traže da u školama budu stacionirane narodne milicije ili da nastavnici, a što da ne, i punoletni đaci, nose oružje kako bi mogli da se zaštite. Nikom na kraj pameti nije da ograničava upotrebu ili kupoprodaju oružja, već je cilj proširenje. Verovali ili ne.

MARIJANA

pre 6 godina

Miran, izolovan, nije se druzio puno sa drugima, a i kad se druzio, plasio je druge. Decko je tipican primer nekog sa antisocijalnim poremecajem licnosti. A taj poremecaj ima 80% zatvorenika u svim svetskim zatvorima. Neki ljudi misle da su ovakvi ljudi bezopasni, zato i nastradaju upravo od takvih.

Oliver

pre 6 godina

@(Malic,
Nije terorizam. Terorizam je izvodjenje nasilja zarad postizanja odredjenog politickog cilja.Npr,kada ISIS napadne,oni to cine da bi naterali zapadne vlade da promene svoju politiku na Bliskom istoku,da povuku svoju vojsku iz Iraka,Sirije.A kada neko ubije 17 ljudi bez ikakvog politickog razloga,to je onda masovno ubistvo.Masovno ubistvo je po definiciji ubistvo 4 ili vise ljudi u jednom aktu.

Milan

pre 6 godina

"To i ne čudi jer je očigledno želeo to da uradi. Ovakve pojave su prvenstveno posledica nasilnih serija, vdeo igrica, filmova.."

Nemam pojma o cemu govoris... iste te filmove koje on gleda, gledao sam i ja kao i moji prijatelji. A pucačina sam se naigrao, ne zna im se broj... i u mrezi i u single playeru. Pa mi nikad nije palo na pamet da ubijem ni vrabca.

Taj njihov zakon o nosenju oruzja iz 1791 samo pokazuje koliko se tamo zakoni sporo menjaju kada dodje do toga da se raji nesto uskrati. Mada meni nije jasno zasto bi nekome bilo dozvoljeno da drzi automatsku pusku u kuci. Njihova je nevolja sto nisu srbi pa da mogu da im namecu zakone koje zele i da svi legnu na rudu, jer tamo ljudi stite svoja prava. U walmartu pored odeljenja sa mlekom ima odeljenje sa naorizanjem gde mozes sa vozackom dozvolom da kupis sta hoces.

Trotters Independent Traders

pre 6 godina

Medjutim, postoji razlog zasto je u Americi u ustavu 2. amandmanom definisano da ljudi imaju pravo na oruzje. Taj razlog je pravo ljudi na oruzanu pobunu protiv vlasti ukoliko ona postane autoritarna/diktatorska.
(misko, 15. februar 2018 11:19)


Pre bih rekao da je razlog trziste. Sta moze narod sa puskama protiv aviona, tenkova i najmodernijeg vojnog naoruzanja? Cilj je da se proda sto vise oruzja, proizvodjaci i prodavci trljaju ruke posle svakog novog masakra.
U SAD i V.B. vlada "diktatura slobode", ako neko ne menja sistem stotinama godina onda tu nesto nije u redu. Evolucija drustva je sasvim prirodna stvar.

ove godine

pre 6 godina

18. pucnjava u školi u SAD "ove godine":
1 - Benton, Kentucky, Jan. 23, 2018 — Two killed and 14 wounded at Marshall County High School.
2 - Parkland, Florida, Feb. 14, 2018 — At least 17 killed at Marjory Stoneman Douglas High School.

Kalifornija

pre 6 godina

Svašta pročitah u komentarima ovde.Takvih pridika i moralnih lekcija.O poremećenom američkom društvu,
suludim američkim zakonima,nekakvom pogrešnom sistemu vrednosti u SAD,skorom kraju SAD,i još milion budalaština....
I to sve od strane ljudi iz Srbije,gde je sistem vrednosti potpuno degradiran.
Gospodo,u SAD živi 300 miliona ljudi,svih mogućih vera,rasa i nacionalnosti,40 puta više nego u Srbiji.To je jedno dinamično društvo kakvo je teško zamisliti bilo kome iz Srbije ko se u to lično nije uverio.To sa sobom nosi sve pozitivne a i negativne događaje i posledice.I svi vi koji kao poređenje navodite Švajcarsku, Finsku,Švedsku ......samo pokazujete da o SAD ne znate apsolutno ništa.
U SAD su zabranjene kladionice i prodavnice pića u blizini škola.Seksualni manijaci su registrovani i zabranjeno im je stanovanje u blizini škola.Pornografije i vulgarne golotinje nema u izlozima prodavnica i kioska čak ni u delovima okruga Los Anđeles gde je svetski centar produkcije porno filmova.Prodaja alkohola i cigareta maloletnim osobama se drakonski kažnjava i radnje zatvaraju.
Decu u osnovnim školama nakon nastave obavezno neko mora da preuzme od članova porodice,ne idu kući sama.
Deca u školama intenzivno treniraju i takmiče se u velikom broju sportova.
I još desetine drugih pozitivnih stvari zbog kojih su američka omladina i društvo generalno rečeno apsolutno superiorni u odnosu na sve ostale u svetu.
Zakon o oružju u SAD je istorijska i ustavna tekovina koja je dobra i koja se neće menjati.Niko normalan u SAD ne želi radikalnu promenu tog zakona.Logika tog zakona je vrlo jednostavna: Oni koji nameravaju da ubijaju će doći do naoružanja,na ovaj ili onaj način,ali zato država nema pravo da ospori mirnim građanima i potencijalnim žrtvama ubica da nose oružje za ličnu samoodbranu.Ta činjenica i saznanje upravo i odvraća ubice od namere.
Na žalost,zakon zabranjuje da školsko i nastavno osoblje imaju oružje sa sobom u školama.Iz tog razloga kukavice poput ovog ubice na Floridi nasrću na učenike znajući da su svi ostali nenaoružani.
To je glavni razlog,i u SAD je u toku kampanja za promenu zakona kako bi se dozvolilo nastavnom i drugom osoblju u školama nošenje oružja.

Крагујевчанин®

pre 6 godina

"Nigde nisam osetio takvu nesigurnost kao kada sam hodao ulicama americkih gradova. Tako nesto u Evropi je jos uvek strano.".
Кажи ово породицама оних 80 људи што је прегажено камионом у Француској, БУКВАЛНО док су ходали улицом.

Bane11

pre 6 godina

Zato u svaku skolu po jedan detektor metala na ulazu i resen problem. Inace ovakve stvari se desavaju najcesce u prilicno dobrim skolama gde se ucnici trude da budu dobri i zavrse skolu, a ne u najgorim gde svi nose oruzje.

Aleksandar

pre 6 godina

@(fmp, 15. februar 2018 09:51)

Ne, nije terorista. Terorizam se definise kao napad na civilno stanovništvo u mirnodobskim uslovima sa ideološkim ciljem. Nije svaki ludak terorista, ali svaki terorista je ludak...

Hromi

pre 6 godina

Treba proveroti da li je koristio neke lekove, antidepresive. Istrazivanja su pokazala da veliki br. masovnih ubica u SAD je koristila raznorazne antidepresive koji su direktno povezani sa ubistvima. Jer se tim lekovima ne leci uzrok vec samo zatrpava patnja svakog pojedinca.

filip

pre 6 godina

Smrtna kazna odmah!!!!!!!!!!!
(mag, 15. februar 2018 08:46)

i neće se mnogo patiti? bolje u samicu bez svetla do kraja života i baciti ključ.

ls

pre 6 godina

@njemac
Aktivirao je alarm pre nego sto je zapucao, izazvao je paniku, jer oni kada cuju alarm bilo koje vrste, lete kao muve bez glave, a njemu je tada idealna prilika za nestasluk.

Aleksandar

pre 6 godina

@(Aron, 15. februar 2018 08:48)

Koji su to nasilni filmovi, serije i igrice postojali 60-ih godina kad se desio masakr na Teksaškom Univerzitetu u Ostinu sa 17 ubijenih i 31 ranjenom osobom? Ah, kako je lako okriviti spoljne faktore za sopstvene nedostatke...

Hmm

pre 6 godina

@Kalifornija

Da, bilo bi super da su svi počeli da pucaju u nasumičnim pravcima, sigurno ne bi niko bio povređen. Šta bi tek bilo kada policija dođe na mesto incidenta, kako bi prepoznali krivca ako svi mašu vatrenim oružjem? Uostalom, sigurno znaš da je u Nevadi oružje nošenja dozvoljeno - objasni mi, molim te, kako to nije sprečilo NAJVEĆE masovno ubistvo ovog tipa u američkoj istoriji?

Kalifornija

pre 6 godina

@ ls

Nije tačno da "lete kao muve bez glave" kada čuju alarm,kako si omalovažavaju će rekao u svom komentaru.
Živim u SAD već 19 godina,jedno dete mi pohađa osnovnu a drugo srednju školu.
Deca u školi redovno uvežbavaju proceduru u slučaju raznih opasnosti kada se i oglašava alarm,i tada organizovano i planski napuštaju učionice.U slučaju zemljotresa, požara.....
To nisu nikakve "muve bez glave" već odgovorni ljudi i deca koja poštuju proceduru.To je znao i ubica i to je i iskoristio da bi deca izašla iz učionica pred njegovu cev.
Škole u SAD poput ove na Floridi (koja je dobra) su organizovane do savršenstva.Takav sistem rada i funkcionisanja je nezamisliv za recimo škole u Srbiji.
Da zakon dozvoljava nastavnicima nošenje oružja u školama,kao svim ostalim građanima u drugim ustanovama,ovaj i mnogi drugi slični zločini se ne bi ni dogodili.I zakon će se u tom smislu i promeniti u dogledno vreme,jer roditelji tako žele i imaju poverenje u nastavnike.
Ja kao roditelj ću se osećati sigurnije ukoliko znam da nastavnik u učionici gde je moje dete ima oružje kojim će moći da ga zaštiti od napadača.
U nekim od prethodnih sličnih napada nastavnici su herojski i nesebično svojim telima štitili decu i izgubili život.Za to je posredno kriva i sama država koja im je zabranila nošenje oružja u školama i tako ih pretvorila u žive mete pred ubicama, koji su u suštini kukavice koje ne bi imale hrabrosti za nešto slično kada bi nastavnici bili naoružani, što će se uskoro i dogoditi.

Captain America: Civil War

pre 6 godina

Za to je posredno kriva i sama država koja im je zabranila nošenje oružja u školama i tako ih pretvorila u žive mete pred ubicama, koji su u suštini kukavice koje ne bi imale hrabrosti za nešto slično kada bi nastavnici bili naoružani, što će se uskoro i dogoditi.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Kalifornija, 15. februar 2018 13:03)


Pa samo ce ih izazvati da budu jos agresivniji. To ce im biti PRAVI izazov.

Dejan

pre 6 godina

@Kalifornija

Znaci tvoje rijesenje je naoruzati nastavnike i skolsko osoblje? A sta se desi kad neko od tih naoruzanih nastavnika ili osoblja "odlijepi"? Ko onda da zastiti ucenike?
Isto tako i ta ideja da ce naoruzani nastavnici uplasiti nekoga ko se namjerio da uradi ovako nesto ne pije vodu. Imas primjer u napadu u vojnoj bazi Fort Hood 2009te. Gomila naoruzanih vojnika i opet 13 mrtvih, a ubica ostao ziv.
Kao sto je vec dosta komentatora pomenulo, problem je u kulturi/mentalitetu i lakom pristupu.

Oliver

pre 6 godina

@(ankona,
Pa istina je da bi napadac bio zaustavljen,da su nastavnici ili stariji djaci imali oruzje.Mozda bi ubio 10,5 ili dvoje ljudi,sto je opet bolje nego 17.A mozda ne bi ubio nikog da su na ulazu bili metalni detektor i par pripadnika obezbedjenja.Neshvatljivo je da neke americke skole nemaju tesko naoruzane pripadnike obezbedjenja.Skole treba da budu cuvane kao banke.Sto ne naprave nikad ovakav masakr u nekon banci? Istina je na kraju da loseg momka s oruzjem mogu da zaustave samo dobri momci s oruzjem.

DusanUS

pre 6 godina

@Djura
Kakav bukvalista. Samo postoji u nekim državama background check i to da da nisi osudjivan. Mentalni sklop nema pravo niko da ti proverava zbog pacijent-lekar poverenja.
Kupis bump stock ( nema provere) magazin od 150 metaka (opet nema provere) i imaš ubojitije oruzije nego vojska. Las Vegas ubica je to i dokazao.

Aleksandar

pre 6 godina

@(rani, 15. februar 2018 10:24)

Gde si ti video automatsku pušku u ovoj vesti? SAD ima mnogo mana i jeste relativno lako doći do vatrenog oružja al' nije to baš kao GTA pa da možeš tek tako da kupiš "automat" - možeš, al' ne u prodavnici, nakon što prođeš proveru i nakon što nađeš nekog ko već poseduje automatsku pušku proizvedenu pre 1986. godine i ko je spreman da ti je proda (čitaj - koštaće te kao malo bolji automobil).

Djura

pre 6 godina

>> Nije normalno da mogu slobodno da kupim nas kalašnjikov
>>($540) kao galon mleka.
>> (DusanUS, 15. februar 2018 13:03) # Link komentara

To bas i nije istina.
Za galon mleka udjes platis preuzmes i izadjes.

Da bi kupio legalno oruzje od dilera u USA moras da prodjes proveru kod
FBI-ja na federalnom nivou.
Onda takodje postoje razne provere u razlicitim drzavama
za mentalne bolesti na primer i mnoge druge.

U nekima postoji i period cekanja od 7 dana posle kupovine
sto znaci da cak i ako prodjes sve provere i platis
oruzje ne mozes da ga preuzmes odmah.

Neke imaju i posebne dozvole na oruzje koje prvo moras da dobijes
pre kupovine oruzja.


Kalsnjikov kakav se koristi u vojsci Srbije ili Rusije
na primer nije moguce kupupiti u USA.
Od 1986 godine zabranjena je kupovina
novoproizvedenog AUTOMACKOG oruzja.
Ko je kupio do tada kupio je vise nema.

Ovo sto gledate po internetu su prodavci oruzja koji mogu da imaju
automacko oruzje u svom invetaru kao demo primerke za policiju.
Te modele civili nisu u mogucnosti da kupe.

Moguce je kupiti poluatomacke verzije raznog oruzja pa i zastavinog
ali opet to nisu verzije koje se koriste u vojskama
mada spolja izgledaju gotovo identicno pa stoga proizvode
zabunu da se radi o istom oruzju.

plazoje

pre 6 godina

pošto je amerika liberalna zemlja,možda bi trebalo da dozvole đacima i nastavnicima da nose oružje...onda se ne bi događale ovakve stvari...

New Jersey

pre 6 godina

(rani, 15. februar 2018 10:24)
Decko nije legalno kupio pusku jer pre svega nije punoletan,drugo,sa licnom kartom mozes samo u par drzava da kupis oruzije uz proveru kriminalnog dosijea(na licu mesta).

Zoki

pre 6 godina

Malo.Slabo je pucao sa takvom puskom . Ja imam predlog za Trampa donesi zakon da svi mogu kupiti automatsko oruzije.A kakvi su ameri budale i psihopate ima da se medusobno pokokaju.I eto spasa za ostatak sveta.

Aron

pre 6 godina

To i ne čudi jer je očigledno želeo to da uradi. Ovakve pojave su prvenstveno posledica nasilnih serija, vdeo igrica, filmova... Umesto konzervativnog morala nudi se moral kontrakulture koji de fakto osim tolerancije ne nudi ništa. Time se ne stvara moral već zapravo moralni provizorijum i moralni nihilizam koji je jako opasan. On se bazira na principu slobode i narcizma što je dosta štetno. Svako ima drugaćije želje i potrebe jer nisu svi idealni. Zato i treba da postoji restriktivna etika i cenzura koja ima zadatak da konroliše i suzbija negativne impulse i želje.

misko

pre 6 godina

Posjedovanje automatske puske nije legalno u Americi. Poluautomatska moze da se kupi. Oruzje ne moze da kupi svako, samo ljudi koji nemaju kriminalni dosije i nemaju nikakvu psihicku dijagnozu. Naravno postojanje oruzja u velikoj kolicini u narodu neminovno dovodi do ovakvih posledica. Narocito jer taj sistem provjere onoga ko kupuje oruzje zna da zakaze.

Medjutim, postoji razlog zasto je u Americi u ustavu 2. amandmanom definisano da ljudi imaju pravo na oruzje. Taj razlog je pravo ljudi na oruzanu pobunu protiv vlasti ukoliko ona postane autoritarna/diktatorska. Imajte na umu da je poslednja stvar koju zeli svaki diktatorski rezim ili onaj koji to zeli da postane - naoruzan narod!

Voljeli mi to ili ne, cinjenica je da je taj ustav na snazi u Americi 300 godina, da ta zemlja ima najstabilniji politicki sistem na svijetu koji nikad nije presao u diktaturu, dok je sva Evropa izgorela u plamenu vise puta zbog svojih diktatorskih rezima. Mozda su ovakvi incidenti prosto cijena koja se mora platiti.

Kalifornija

pre 6 godina

@ ls

Nije tačno da "lete kao muve bez glave" kada čuju alarm,kako si omalovažavaju će rekao u svom komentaru.
Živim u SAD već 19 godina,jedno dete mi pohađa osnovnu a drugo srednju školu.
Deca u školi redovno uvežbavaju proceduru u slučaju raznih opasnosti kada se i oglašava alarm,i tada organizovano i planski napuštaju učionice.U slučaju zemljotresa, požara.....
To nisu nikakve "muve bez glave" već odgovorni ljudi i deca koja poštuju proceduru.To je znao i ubica i to je i iskoristio da bi deca izašla iz učionica pred njegovu cev.
Škole u SAD poput ove na Floridi (koja je dobra) su organizovane do savršenstva.Takav sistem rada i funkcionisanja je nezamisliv za recimo škole u Srbiji.
Da zakon dozvoljava nastavnicima nošenje oružja u školama,kao svim ostalim građanima u drugim ustanovama,ovaj i mnogi drugi slični zločini se ne bi ni dogodili.I zakon će se u tom smislu i promeniti u dogledno vreme,jer roditelji tako žele i imaju poverenje u nastavnike.
Ja kao roditelj ću se osećati sigurnije ukoliko znam da nastavnik u učionici gde je moje dete ima oružje kojim će moći da ga zaštiti od napadača.
U nekim od prethodnih sličnih napada nastavnici su herojski i nesebično svojim telima štitili decu i izgubili život.Za to je posredno kriva i sama država koja im je zabranila nošenje oružja u školama i tako ih pretvorila u žive mete pred ubicama, koji su u suštini kukavice koje ne bi imale hrabrosti za nešto slično kada bi nastavnici bili naoružani, što će se uskoro i dogoditi.

Kalifornija

pre 6 godina

Svašta pročitah u komentarima ovde.Takvih pridika i moralnih lekcija.O poremećenom američkom društvu,
suludim američkim zakonima,nekakvom pogrešnom sistemu vrednosti u SAD,skorom kraju SAD,i još milion budalaština....
I to sve od strane ljudi iz Srbije,gde je sistem vrednosti potpuno degradiran.
Gospodo,u SAD živi 300 miliona ljudi,svih mogućih vera,rasa i nacionalnosti,40 puta više nego u Srbiji.To je jedno dinamično društvo kakvo je teško zamisliti bilo kome iz Srbije ko se u to lično nije uverio.To sa sobom nosi sve pozitivne a i negativne događaje i posledice.I svi vi koji kao poređenje navodite Švajcarsku, Finsku,Švedsku ......samo pokazujete da o SAD ne znate apsolutno ništa.
U SAD su zabranjene kladionice i prodavnice pića u blizini škola.Seksualni manijaci su registrovani i zabranjeno im je stanovanje u blizini škola.Pornografije i vulgarne golotinje nema u izlozima prodavnica i kioska čak ni u delovima okruga Los Anđeles gde je svetski centar produkcije porno filmova.Prodaja alkohola i cigareta maloletnim osobama se drakonski kažnjava i radnje zatvaraju.
Decu u osnovnim školama nakon nastave obavezno neko mora da preuzme od članova porodice,ne idu kući sama.
Deca u školama intenzivno treniraju i takmiče se u velikom broju sportova.
I još desetine drugih pozitivnih stvari zbog kojih su američka omladina i društvo generalno rečeno apsolutno superiorni u odnosu na sve ostale u svetu.
Zakon o oružju u SAD je istorijska i ustavna tekovina koja je dobra i koja se neće menjati.Niko normalan u SAD ne želi radikalnu promenu tog zakona.Logika tog zakona je vrlo jednostavna: Oni koji nameravaju da ubijaju će doći do naoružanja,na ovaj ili onaj način,ali zato država nema pravo da ospori mirnim građanima i potencijalnim žrtvama ubica da nose oružje za ličnu samoodbranu.Ta činjenica i saznanje upravo i odvraća ubice od namere.
Na žalost,zakon zabranjuje da školsko i nastavno osoblje imaju oružje sa sobom u školama.Iz tog razloga kukavice poput ovog ubice na Floridi nasrću na učenike znajući da su svi ostali nenaoružani.
To je glavni razlog,i u SAD je u toku kampanja za promenu zakona kako bi se dozvolilo nastavnom i drugom osoblju u školama nošenje oružja.

Крагујевчанин®

pre 6 godina

"Nigde nisam osetio takvu nesigurnost kao kada sam hodao ulicama americkih gradova. Tako nesto u Evropi je jos uvek strano.".
Кажи ово породицама оних 80 људи што је прегажено камионом у Француској, БУКВАЛНО док су ходали улицом.

rani

pre 6 godina

Dečko je sasvim legalno u prodavnici, kupio automatsku pušku i municiju i počinio masakar! E to je problem Amerike, nikako da se civiliziju i reše te razbojničko divljačke ljubavi prema oružju! Važno je da oni drugima sole pamet kao treba da uredjuju svoje zemlje, druge države nazivaju "vuko*ebinama", druge nazivaju divljacima, a njihov nivo civilizacije mogu samo da sanjaju! Izmišljaju nebuloze o S. Koreji, a da li je tamo moguće ovako nešto?

Bslo

pre 6 godina

“U pitanju je jedan od deset najsmrtonosnijih napada ove vrste u SAD.”

Cim imaju rang listu ovakvih stvari jasno je kakva je zemlja u pitanju.

plazoje

pre 6 godina

pošto je amerika liberalna zemlja,možda bi trebalo da dozvole đacima i nastavnicima da nose oružje...onda se ne bi događale ovakve stvari...

Djura

pre 6 godina

>> Nije normalno da mogu slobodno da kupim nas kalašnjikov
>>($540) kao galon mleka.
>> (DusanUS, 15. februar 2018 13:03) # Link komentara

To bas i nije istina.
Za galon mleka udjes platis preuzmes i izadjes.

Da bi kupio legalno oruzje od dilera u USA moras da prodjes proveru kod
FBI-ja na federalnom nivou.
Onda takodje postoje razne provere u razlicitim drzavama
za mentalne bolesti na primer i mnoge druge.

U nekima postoji i period cekanja od 7 dana posle kupovine
sto znaci da cak i ako prodjes sve provere i platis
oruzje ne mozes da ga preuzmes odmah.

Neke imaju i posebne dozvole na oruzje koje prvo moras da dobijes
pre kupovine oruzja.


Kalsnjikov kakav se koristi u vojsci Srbije ili Rusije
na primer nije moguce kupupiti u USA.
Od 1986 godine zabranjena je kupovina
novoproizvedenog AUTOMACKOG oruzja.
Ko je kupio do tada kupio je vise nema.

Ovo sto gledate po internetu su prodavci oruzja koji mogu da imaju
automacko oruzje u svom invetaru kao demo primerke za policiju.
Te modele civili nisu u mogucnosti da kupe.

Moguce je kupiti poluatomacke verzije raznog oruzja pa i zastavinog
ali opet to nisu verzije koje se koriste u vojskama
mada spolja izgledaju gotovo identicno pa stoga proizvode
zabunu da se radi o istom oruzju.

Goran

pre 6 godina

"Istina je na kraju da loseg momka s oruzjem mogu da zaustave samo dobri momci s oruzjem.
(Oliver, 15. februar 2018 12:43)"

Ne postoje dobri momci sa oružjem :(

c i t i z e n

pre 6 godina

Моја супруга, наставник у једној школи у Шведској, пријавила је једног таквог али нико ништа није предузео, као и обично. Такви типови могу лако да се идентификују, изолују и “обраде”, али данас се све сматра варијантом нормалног. Не сме се ни за кога рећи да је другачији а камоли ненормалан. Политичка коректност ће уништити човечанство.

fert 14

pre 6 godina

Kad ce ljudi shvatiti da povucenost, zatvorenost u sebe nije zanemarljiv oblik asocijalnog ponasanja. Covek je drustveno bice. Posebno ako je isto izrazeno kod tinejdzera. Osoba ce ili sebi ili drugima uglavnom napraviti problem. Jos ako uz sve to preti( a nije tipican tabadzija) i obozava oruzje i kaci slike sa njim svi simptomi su tu. Decko kao da je nosio rotaciono svetlo na glavi.

Mita

pre 6 godina

@rani
Da ima i toga.Ali ipak tamo se ne motaju kablovi za 200 $ i ne ide se u Meksiko da se sklapaju Kineski televizori.Tako da mi imamo najmanje prava da bilo kome solimo pamet o bilo cemu dok se sami ne unormalimo.

Vojko

pre 6 godina

Americki nacin zivota je sam po sebi postao nepodnosljiv. Ljudi se svakodnevno plase preko medija i osecaju se ugrozeno. Nigde nisam osetio takvu nesigurnost kao kada sam hodao ulicama americkih gradova. Imate utisak da vam se svakog trenutka nesto neprijatno moze dogoditi, a kolege sa posla davale su mi savete kako da se ponasam da izbegnem probleme. Tako nesto u Evropi je jos uvek strano. I onda neki ljudi pod tim pritiskom popuste i eto tragedije.

infidel

pre 6 godina

Mediji pišu samo o njemu a o žrtvama znamo da ih je 17. On je zvezda i centar događaja, sve vesti su o njemu, analiza zašto kako itd. Zatim, misao da je 17 ljudi mrtvo jedva dopire do mozga od priče o profilu ubice, kako je bio usamljen, agresivan, problematičan bla bla bla... Upravo to ohrabruje buduće manijake da počine ovako nešto upravo zbog pažnje koja fali tim psihopatama...

Oliver

pre 6 godina

@(ankona,
Pa istina je da bi napadac bio zaustavljen,da su nastavnici ili stariji djaci imali oruzje.Mozda bi ubio 10,5 ili dvoje ljudi,sto je opet bolje nego 17.A mozda ne bi ubio nikog da su na ulazu bili metalni detektor i par pripadnika obezbedjenja.Neshvatljivo je da neke americke skole nemaju tesko naoruzane pripadnike obezbedjenja.Skole treba da budu cuvane kao banke.Sto ne naprave nikad ovakav masakr u nekon banci? Istina je na kraju da loseg momka s oruzjem mogu da zaustave samo dobri momci s oruzjem.

Vladimir Vukajlovic

pre 6 godina

Samo posjedovanje oružja nije problem.... Finci imaju više oružja u kućama nego amerikanci.. u švajcarskoj 400.000 komada automatskog oružja je u kućama vojnih obveznika koji ih duže, pa nema ovakvih masakara... problem je u američkoj "kulturi" oružja, trulom preziru prema ljudskom životu.

ls

pre 6 godina

@njemac
Aktivirao je alarm pre nego sto je zapucao, izazvao je paniku, jer oni kada cuju alarm bilo koje vrste, lete kao muve bez glave, a njemu je tada idealna prilika za nestasluk.

Zen

pre 6 godina

@Aron / Veoma lepo i inspirativno sročen komentar koji u osnovi ima samo klero-fašistički totalitarizam i želju za potpunom cenzurom. Cela moja generacija iz škole je odrasla na veoma nasilnim filmovima i video igrama ,"satanističkoj" muzici pa ipak ne samo da niko nije nasilan već im i sama ideja da dignu ruku na svoju ženu ili dete nepojmljiva, a kamoli ovako nešto. Bolesni umovi se radjaju u disfunkcionalnim porodicama u prvih 10 godina odrastanja pa i ranije. Tako je uvek bilo i uvek će biti. Davno pre nastanka TV-a i sličnih tehnologija.

ankona

pre 6 godina

Masa ljudi jednostavno ne poznaje Ameriku i njihovu etiku. Stvar je u tome da Amerikanci mahom ne veruju ni u kakvo ograničenje sloboda koje im garantuje Ustav sa svim amandmanima NI ZA CENTIMETAR. Mi to u Evropi ne možemo da pojmimo takav fanatizam ka oružju, ali verovali ili ne, masa Amera veruje da je bolje rešenje da svi imaju oružje nego da je zabranjeno, pa da ga nabave samo kriminalci, koji svakako znaju kako da ga nađu. Verovali ili ne, konzervativci traže da u školama budu stacionirane narodne milicije ili da nastavnici, a što da ne, i punoletni đaci, nose oružje kako bi mogli da se zaštite. Nikom na kraj pameti nije da ograničava upotrebu ili kupoprodaju oružja, već je cilj proširenje. Verovali ili ne.

Bane11

pre 6 godina

Zato u svaku skolu po jedan detektor metala na ulazu i resen problem. Inace ovakve stvari se desavaju najcesce u prilicno dobrim skolama gde se ucnici trude da budu dobri i zavrse skolu, a ne u najgorim gde svi nose oruzje.

Borivoje Surdilovic

pre 6 godina

Skrecem paznju na jedan fenomen. Kad god se desi zlocin ove vrste uvek je isti epilog. Kad se sve okonca, odjednom svi sve znaju, cak su i ocekivali, ali ni rec nisu rekli pre dogadjaja. Ako su nesto ocekivali zasto nisu reagovali ranije? I drugo, ubica najcesce bude ubijen ili izvrsi samoubistvo. To je jedinstven nacin da od njega ne moze da se cuje sta se stvarno dogodilo i zasto je ucinio to sto je ucinio. Onda policija, psiholozi i psihijatri objasne sta se desilo, a to se ne moze proveriti. Nista ne bi bilo cudno da se to desi jednom ili dva puta, medjutim, to je pravilo. Otkud uvek isti scenario? Imate na internetu desetine ovakvih slucajeva, svi su copy/paste.

Trotters Independent Traders

pre 6 godina

Medjutim, postoji razlog zasto je u Americi u ustavu 2. amandmanom definisano da ljudi imaju pravo na oruzje. Taj razlog je pravo ljudi na oruzanu pobunu protiv vlasti ukoliko ona postane autoritarna/diktatorska.
(misko, 15. februar 2018 11:19)


Pre bih rekao da je razlog trziste. Sta moze narod sa puskama protiv aviona, tenkova i najmodernijeg vojnog naoruzanja? Cilj je da se proda sto vise oruzja, proizvodjaci i prodavci trljaju ruke posle svakog novog masakra.
U SAD i V.B. vlada "diktatura slobode", ako neko ne menja sistem stotinama godina onda tu nesto nije u redu. Evolucija drustva je sasvim prirodna stvar.

Mislim

pre 6 godina

Zbog takvih ili slicnih , spremnih na sve i svasta skoro svaki drugi dan odem kod sina u skolu , zena mi kaze da preterujem , neka bar sam tako miran.A ovaj iz texta , zaista nemam reci .Saucesce porodicama ubijenih.

veljko

pre 6 godina

“jedan od deset najvecih masakara ove vrste”!!
svuda bi ovo bio najtragicniji masakr u skoli, ali kod njih i nije neka vest. prica se o profilu ubice, dok se nekad ranije pricalo o posledicama, zrtvama, tragediji. uzas.

radijator

pre 6 godina

Specificno je to Americko drustvo...zasto se to samo kod njih desava, a u Kanadi ne? Isti jezik...isto poreklo...slicna kultura zivota... u cemu je fora??
U Kanadi je samo onaj jedan napad bio u Montrealu, cini mi se...ima tome godina...

Mare

pre 6 godina

Americki san je postao americki kosmar. Ovo nisu izolovani slucajevi jer se ovakve stvari kod njih desavaju svake godine. Uzroci su mnogo dublji od toga da su pocinioci mentalno poremeceni umovi, lak pristup automatskom oruzju i pogresan sistem vrijednosti citavog drustva su plodno tle za ovakve dogadjaje.

lord

pre 6 godina

Ostao sam u šoku sinoć kada sam kod drugara Amerikanca na fb pročitao da je ovo 19-a ovakva pucnjava u školama u SAD ove godine.

19 a nije jos prosao ni februar.

Milan

pre 6 godina

"To i ne čudi jer je očigledno želeo to da uradi. Ovakve pojave su prvenstveno posledica nasilnih serija, vdeo igrica, filmova.."

Nemam pojma o cemu govoris... iste te filmove koje on gleda, gledao sam i ja kao i moji prijatelji. A pucačina sam se naigrao, ne zna im se broj... i u mrezi i u single playeru. Pa mi nikad nije palo na pamet da ubijem ni vrabca.

Taj njihov zakon o nosenju oruzja iz 1791 samo pokazuje koliko se tamo zakoni sporo menjaju kada dodje do toga da se raji nesto uskrati. Mada meni nije jasno zasto bi nekome bilo dozvoljeno da drzi automatsku pusku u kuci. Njihova je nevolja sto nisu srbi pa da mogu da im namecu zakone koje zele i da svi legnu na rudu, jer tamo ljudi stite svoja prava. U walmartu pored odeljenja sa mlekom ima odeljenje sa naorizanjem gde mozes sa vozackom dozvolom da kupis sta hoces.

Komšija

pre 6 godina

Mediji pišu samo o njemu a o žrtvama znamo da ih je 17. On je zvezda i centar događaja, sve vesti su o njemu, analiza zašto kako itd.
(infidel, 15. februar 2018 08:47)

Tako je to druže, svi znaju ko je Ted Bundy, Andrej Čikatilo, Harold Shipman ili Gary Ridgeway, a za desetine njihovih žrtava niko ne zna!

obican_geek

pre 6 godina

@aron
Ja sam odrastao na nasilnim igrama, najgorim horor filmovima i sl... Pa se nikad u životu nisam potukao, povredio nekoga (niti ljude niti životinje) niti imam bilo kakvu želju za tako nečim. I dalje gledam nasilne filmove i igre pune krvi i i dalje volim da se družim i pomažem ljudima oko sebe bez ikakvih nasilnih misli.
Ovo je samo rezultat poremećenog društva koje se krije iza preforsirane političke korektnosti, suludih zakona o naoružanju i ljudi koji samo okreću glavu kada vide nekog ko može biti problem.
Sad odjednom niko nije začuđen što je ovaj to uradio....???

Aleksandar

pre 6 godina

@(Aron, 15. februar 2018 08:48)

Koji su to nasilni filmovi, serije i igrice postojali 60-ih godina kad se desio masakr na Teksaškom Univerzitetu u Ostinu sa 17 ubijenih i 31 ranjenom osobom? Ah, kako je lako okriviti spoljne faktore za sopstvene nedostatke...

ove godine

pre 6 godina

18. pucnjava u školi u SAD "ove godine":
1 - Benton, Kentucky, Jan. 23, 2018 — Two killed and 14 wounded at Marshall County High School.
2 - Parkland, Florida, Feb. 14, 2018 — At least 17 killed at Marjory Stoneman Douglas High School.

Hromi

pre 6 godina

Treba proveroti da li je koristio neke lekove, antidepresive. Istrazivanja su pokazala da veliki br. masovnih ubica u SAD je koristila raznorazne antidepresive koji su direktno povezani sa ubistvima. Jer se tim lekovima ne leci uzrok vec samo zatrpava patnja svakog pojedinca.

MARIJANA

pre 6 godina

Miran, izolovan, nije se druzio puno sa drugima, a i kad se druzio, plasio je druge. Decko je tipican primer nekog sa antisocijalnim poremecajem licnosti. A taj poremecaj ima 80% zatvorenika u svim svetskim zatvorima. Neki ljudi misle da su ovakvi ljudi bezopasni, zato i nastradaju upravo od takvih.

New Jersey

pre 6 godina

(rani, 15. februar 2018 10:24)
Decko nije legalno kupio pusku jer pre svega nije punoletan,drugo,sa licnom kartom mozes samo u par drzava da kupis oruzije uz proveru kriminalnog dosijea(na licu mesta).

filip

pre 6 godina

Smrtna kazna odmah!!!!!!!!!!!
(mag, 15. februar 2018 08:46)

i neće se mnogo patiti? bolje u samicu bez svetla do kraja života i baciti ključ.

Captain America: Civil War

pre 6 godina

Za to je posredno kriva i sama država koja im je zabranila nošenje oružja u školama i tako ih pretvorila u žive mete pred ubicama, koji su u suštini kukavice koje ne bi imale hrabrosti za nešto slično kada bi nastavnici bili naoružani, što će se uskoro i dogoditi.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Kalifornija, 15. februar 2018 13:03)


Pa samo ce ih izazvati da budu jos agresivniji. To ce im biti PRAVI izazov.

Hmm

pre 6 godina

@Kalifornija

Da, bilo bi super da su svi počeli da pucaju u nasumičnim pravcima, sigurno ne bi niko bio povređen. Šta bi tek bilo kada policija dođe na mesto incidenta, kako bi prepoznali krivca ako svi mašu vatrenim oružjem? Uostalom, sigurno znaš da je u Nevadi oružje nošenja dozvoljeno - objasni mi, molim te, kako to nije sprečilo NAJVEĆE masovno ubistvo ovog tipa u američkoj istoriji?

DusanUS

pre 6 godina

@Djura
Kakav bukvalista. Samo postoji u nekim državama background check i to da da nisi osudjivan. Mentalni sklop nema pravo niko da ti proverava zbog pacijent-lekar poverenja.
Kupis bump stock ( nema provere) magazin od 150 metaka (opet nema provere) i imaš ubojitije oruzije nego vojska. Las Vegas ubica je to i dokazao.

Miki

pre 6 godina

dobar dan treba mi automatska puška i 1000 metaka. 
može dajte ličnu kartu, da vam zapakujem 
ne,hvala,koristiću usput...
(prodavnica, 15. februar 2018 09:56)


Za metke ne treba ni lična karta,ništa.
Na primer nema alkoholnih pica jačih od vina u svakom valmartu ali municija svih vrsta ima.
Metke kupuješ isto kao sok ili hleb,niko te nista ne pita,takođe ništa ne treba ni da bi kupio plinski pištolj,samostrel itd.
U državi u kojoj ja živim ne treba čak nikakva dozvola niti za držanje niti za nošenje oružja.

Aleksandar

pre 6 godina

@(rani, 15. februar 2018 10:24)

Gde si ti video automatsku pušku u ovoj vesti? SAD ima mnogo mana i jeste relativno lako doći do vatrenog oružja al' nije to baš kao GTA pa da možeš tek tako da kupiš "automat" - možeš, al' ne u prodavnici, nakon što prođeš proveru i nakon što nađeš nekog ko već poseduje automatsku pušku proizvedenu pre 1986. godine i ko je spreman da ti je proda (čitaj - koštaće te kao malo bolji automobil).

Dejan

pre 6 godina

@Kalifornija

Znaci tvoje rijesenje je naoruzati nastavnike i skolsko osoblje? A sta se desi kad neko od tih naoruzanih nastavnika ili osoblja "odlijepi"? Ko onda da zastiti ucenike?
Isto tako i ta ideja da ce naoruzani nastavnici uplasiti nekoga ko se namjerio da uradi ovako nesto ne pije vodu. Imas primjer u napadu u vojnoj bazi Fort Hood 2009te. Gomila naoruzanih vojnika i opet 13 mrtvih, a ubica ostao ziv.
Kao sto je vec dosta komentatora pomenulo, problem je u kulturi/mentalitetu i lakom pristupu.

Aleksandar

pre 6 godina

@(fmp, 15. februar 2018 09:51)

Ne, nije terorista. Terorizam se definise kao napad na civilno stanovništvo u mirnodobskim uslovima sa ideološkim ciljem. Nije svaki ludak terorista, ali svaki terorista je ludak...

Oliver

pre 6 godina

@(Malic,
Nije terorizam. Terorizam je izvodjenje nasilja zarad postizanja odredjenog politickog cilja.Npr,kada ISIS napadne,oni to cine da bi naterali zapadne vlade da promene svoju politiku na Bliskom istoku,da povuku svoju vojsku iz Iraka,Sirije.A kada neko ubije 17 ljudi bez ikakvog politickog razloga,to je onda masovno ubistvo.Masovno ubistvo je po definiciji ubistvo 4 ili vise ljudi u jednom aktu.

Zoki

pre 6 godina

Malo.Slabo je pucao sa takvom puskom . Ja imam predlog za Trampa donesi zakon da svi mogu kupiti automatsko oruzije.A kakvi su ameri budale i psihopate ima da se medusobno pokokaju.I eto spasa za ostatak sveta.