Aktuelno

Utorak, 06.02.2018.

09:00

Koje gorivo vam je omiljeno u automobilu? (ANKETA)

Izvor: B92

Koje gorivo vam je omiljeno u automobilu? (ANKETA) IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

130 Komentari

Sortiraj po:

Munja

pre 6 godina

@Aca - Nabrojali ste samo modele evropskih proizvodjaca, medjutim postoje i japanci. Recimo Toyota Avensis ima 1.6l i 1.8l benzin motore sa veoma niskom potrosnjom i zaista je kvalitetan automobil, a narocito ako se uzima sa visom specifikacijom opreme. Pretpostavljam da Vas Auris ne zanima jer je za nijansu manji automobil i ima 5 vrata, ali poseduje fenomenalan autonomni benzin-hibridni motor koji je po stedljivosti prava alternativa dizel motorima u svim zapreminama. Za dublji dzep postoji Lexus IS300h u tom segmentu - Ufff! U Srbiji ima servis, ali ne i prodaja na zalost.

Munja

pre 6 godina

@ Ja - "Stari akumulatori se zatrpavaju i time zagadjuje okolina sa teskim metalima."
Odakle Vam takva ideja? Ako ima jedna komponenta na automobilu ili drugim vozilima koja se u visokoj meri reciklira to je akumulator. Prva stvar koja se na auto-otpadu skida je akumulator koji je sastavljen od olovo-antimonske legure, olovne paste, sumporne kiseline i plasticne ambalaze. U potpunosti se reciklira (kiselina se uglavnom neutralise), valorizuje i nakon rafinacije Pb/Sb se ponovo koristi kao sirovina za nove akumulatore.
Inace navoditi akumulatore kao argument protiv nekod od danasnjih goriva u upotrebi je bespredmetno jer svi tipovi koriste akumulatore.
Sto se tice rudarstva, ljudska vrsta u industrijskom i informatickom dobu ne moze da funkcionise bez te privredne grane. Svi metali, fosilna goriva, razne hemikalije i minerali omogucavaju savremeni zivot. Kompjuter sa koga saljem ovaj komentar je 100% proizvod rudarstva. Sva biljna hrana koju konzumiramo je rasla uz djubriva koja imaju u sebi komponente dobijene rudarstvom (fosfati) itd. U rudarstvu se sve vise, cak i u Srbiji, vodi briga o metodama zastite prirodne okoline. Dugorocno, buducnost jeste u elektricnom pogonu a sa tim i prelazak na sve cistije izvore energije. Dizel je apsolutno najprljavije gorivo, bilo da se radi o cesticama cadji, rasprsenoj masnoci ili azotnim oksidima, koji su jos najopasniji po zdravlje. Benzin-hibridni motori su danas najkvalitetnije prelazno resenje za vecinu vozaca.

momcilo

pre 6 godina

prosecna potrosnja po bgd dizela u autu od skoro 1800 kg, 4x4, sa 190 ks, izadje tacno 7.5 litara. Hajde mi recite koliko bi pio benzina.Nema tu bas mnogo izbora.

turbo benzina

pre 6 godina

(Milan, 07. februar 2018 11:24)

Javlja se maskirani osvetnik za prava žena. Lupaju minuse oni koji ne vole "hladan zvuk tdi motora". Ne vidim u čemu je problem? Zar treba lupati pluseve samo zato što je zensko?

Bane

pre 6 godina

@ (Dizel_osvetnik, 7. februar 2018 09:12)

Nije stvar samo u kopleksnosti motora, već i u čistoći goriva. Savremeni turbo benzinci polako dobijaju sve što imaju i turbo diželi, dizne za direktno ubrizgavanje, plivajući zamajac i sl.
Ali kod turbo dizela je pritisak ubrizgavanja 2.000 bara, dok je kod turbo benzinca 200 bara, takođe dizel ima sumpora koji se na tako visokim pritiscima kristalizuje i ako gorivo nije vrhunskog kvaliteta brzo ošteti dizne, takođe dizel masti a benzin odmašćuje i šta misliš na kome će te fine dizne duže trajati. Plivajući zamajac strada od obrtnog momenta a dizeli retko kada imaju ispod 320, najčešće su to sile oko 350, 380 ili 400 Nm koju trpi zamajac na dizelu, dok benzinci retko prelaze 250 Nm, a uglavnom su to sile od 190 - 220 Nm, odnosno turbina ne donosi drastično veći obrtni momenat ni kod dizela ni kod benzinca nego ti ga isporučuje na dosta nižem broju obrtaja. Dizel svakako ima veliki obrtni momentar (zato je i smišljen da pokreće kamione, brodove, tenkove) ali pre turbine ga je postizao na višem broju obrtaja kada se sklop menjača već zavrti, a danas ti ga BAM isporuči malte ne iz stanja mirovanja i zato ide plivajući zamajac da ne pokrlja menjač. Znači na benzincu plivajući zamajac ima da traje koliko i menjač dok na dizelu trpi duplo više.
Takođe ako Mercedes i izbaci DPF za benzinca šta misliš koliko često će on praviti probleme na benzincu koji ne emituje čađ i dizelu koji ga emituje u ogromnim količinama?

Milan

pre 6 godina

Mnogo sam glupih komentara video sa više pluseva, a komentar jedine žene ovde @Mia ima više negativnih, a žena ništa netačno nije rekla. Jeste da je čudno da neko voli zvuk hladnog tdi motora ali bože moj, sve ostalo je u pravu. Jesmo li toliki kompleksi da udaramo minuse samo zato što je žensko?

teški dizel

pre 6 godina

Nikakvog razloga ni za plin, ni za dizel. O ponasanju Twin Spark u voznji ne treba trositi rijeci, ko je vozio, zna o cemu govorim.
(cosmo, 07. februar 2018 08:55)

Vozio Alfu 166 2.0 T.Spark... Bolje da sam je u Dunav gurnuo kad se pokvarila prvi put.

sreda

pre 6 godina

Ljudi ovde komentarisu odrzavanje dizela u smislu pod obavezno je da ce se nesto pokvariti. Znaju oni :). Ako zanemarim mene koji sam sa plina presao na dizel pre neku godinu i evo bez ikakvih tih skupih kvarova, znam i ja veliki broj ljudi koji voze dizela ili su kupili polovnog pa se ne kvare i sluze najnormalnije. To jesu slozeni sistemi ali ne kvari se bas tako lako . Plin...mozda je u racunici i najjeftiniji ali sam odustao od tog goriva jer je loseg kvaliteta,auto ne ide kako bi trebao (prebacim na benzin i vidim pravu snagu svog auta), povremeno moram i gorivo da sipam tako da se racunica smanjuje, smanjen mi je gepek,skazaljka na inst.tabli sluzi za ukras...Tako da je moj izbor benzin ili dizel

rog

pre 6 godina

Devedeset posto ljudi koji vozi dizel je nesvesno da bi bolje prosli sa benzinom. Deset posto ima realnu osnovu ili potrebu za dizel motorima. Jer, cinjenica da vecina nas vozi polovna kola. Istrosena kola. Lazemo jedni druge nekim prosecima. Ali jedno je sigurno, vecina tih istrosenih dizela trosi u proseku malo manje nego ista kola sa benzinskim motorima. A odrzavanje i razne gluposti koje otkazuju na tim dizelima su cao zdravo skupe.
(Hvala lepo. Molim lepo., 06. februar 2018 14:00)

Dizel ne trosi malo manje nego prilicno manje, pogotovo gradske voznje, da se ne lazemo. Pritom realno kad pogledas oglase polovnih automobila kod nas a i u Nemackoj najveci broj polovnjaka C segmenta pa na vise je dizel, znaci nema govora o nekom izboru. Da stvar bude jos gora, vecina modernijih benzinaca je sa turbinom, pa i taj argument manje kompleksnosti gubi na tezini. Vec 20 godina, vise igrom slucaja nego mojim licnim izborom, vozim dizele i nijedan nije imao te "skupe popravke" koje spominjes, mada ih nisam ni vozio preko 200.000km. Trazi limuzine D segmenta polovne na oglasima da su benzinci pa reci koliki ih je postotak.

ja

pre 6 godina

@ (Doktor, 06. februar 2018 13:18)

A da li bi ponudio neki argument za to? Dizel i benzin su, u osnovi, isto - nafta. Kod dizela ne postoji nikakav poseban proizvodni proces, već se sirova nafta samo filtrira da bi se oslobodila nečistoća i odmah se koristi. S druge strane, da bi se dobio benzin, sirova nafta prolazi kroz veliki broj procesa u petrohemijskim postrojenjima, koja su poznata kao najveći zagađivači - sve supstance koje ne postoje u benzinu, ali su deo nafte se izdvajaju u tim procesima i one moraju da odu negde - u vazduh, u zemlju, u podzemne vode,.... Dakle, dizel možda (ali samo možda) zagađuje okolinu više od benzina, kada se ukalkulišu samo podaci o izduvnim gasovima iz automobila, ali kad se uzmu u obzir i zagađenja kao posledica proizvodnog procesa, situacija se menja drastično. Tako da, bitno je posmatrati sve kao celinu, a ne samo uzimati isključivo pozitivne stvari kao argumente. Npr. el. automobili su super stvar zato što nas ne truju u vožnji. Ali, oni idu na el. energiju koja se proizvodi sagorevanjem fosilnih goriva (u najvećem procentu), rudnici litijuma koji se koristi za baterije izgledaju kao površina Meseca (nema života), a potrošene baterije se u najvećoj meri ne recikliraju, već samo odlažu u prirodi, dozvoljavajući da teški metali iz njih otruju zemljište i podzemne vode...

Dizel_osvetnik

pre 6 godina

2019 godine na tržište izlazi Mercedesov model na benzin sa filterom čestica čađi ( filter će raditi na principu DPF-a) a uveliko noviji benzinci imaju kvačila sa plivajućim zamajcem. Tako da vozači na benzin oladite malo od nas dizelaša. Vidite da ce i odrzavanje benzinca da poskupi. Najbolje bi bilo da svako vozi ono što može da održava. A pod tim mislim i na sipanje goriva. Pre neki dan sam vidio lika koji u A6 2009 godiste sipa za 20 maraka a motor 3.0 TDI. Svima zelim puno srećnih kilometara bez kvara.

cosmo

pre 6 godina

Benzin. Sluzbeno vozim dizel i firma sipa, pa mi svejedno. Privatno, prelazim malo, oko 8-10 hiljada godišnje na duge relacije (more, inostranstvo)... u tom slučaju Alfa 147 1.6 TS troši oko 6-7 litara na 100 km. Nikakvog razloga ni za plin, ni za dizel. O ponasanju Twin Spark u voznji ne treba trositi rijeci, ko je vozio, zna o cemu govorim.

Marko

pre 6 godina

Vozio sam dizel, obican, bez turbine, 4 godine. Presao na benzinca sa plinom i vozim ga 7 godina. Za 7 godina, presao sam 160000km, dakle prosek oko 23000km godisnje. Kada uzmemo prosecne potrosnje i prosecnu cenu po litru goriva za tih 7 godina, racunica je jasna. Auto na plin je ustedeo izmadju 3 u 3,5 hiljada evra. Da ne spominjem da sam dizelu radio generalku u te 4 godine,a na benzincu samo reparaciju letve volana za 7 godina.Kao i to koliko je vece uzivanje voziti benzinca sa 100ks, nego dizela sa 60ks. Moje iskustvo je takvo i nikada se vise necu vracati na dizela.

xy

pre 6 godina

Ne mozete ovo da radite. Lozite ljude ovim vestima i anketama. Pre neki dan izbi opsta svadja na temu prodaje Leksusa u Rusiji, a mozes misliti sta ce tek da se desi na temu dizel/benzn... Stvarno niste ok.

Mirko

pre 6 godina

Svi pominju kvarove kod dizela koji su skupi a niko nije pomenuo da bobina na benzincu koja crkava kosta 100e...
(Slobodan Milošević, 6. februar 2018 16:09)

Alfa 156, 289k km, 19 godina, do sad nije promenjena ni jedna bobina, a i ako se pokvari, originalna, Bosch, kao u prvoj ugradnji je 30e, nova. Doduse ima ih 4 kao i kod svih modernih autobmoila. Megane, 13 godina, 190k km, nije promenjena ni jedna bobina i ako kod Megana vaze za manu, iz prve ugradnje je oko 50e.

Aca

pre 6 godina

Samo TNG i nista drugo,Benzin za potpalu i inda samo Gas po Gasu,ubedljivo najeftinija varijanta i nema traktorskog zvuka nego samo mrtva tisina na leru.

jezza

pre 6 godina

Sekvent plin u 1.6 16v motoru od 103ks, danas ispraznio bocu, sa 40l plina presao 425 km realne voznje, taj plin je kostao oko 2900 din. A i stvarno ne znam kakve automobile ljudi voze na plin kad kazu da auto na plin ne ide, nije mi jasno. ja gotovo da razliku i ne primecujem. Primeti se kada guras obetaje u crveno ali i to ne vise od 10% u najboljem slucaju. Na autoputu razlike nema. Kakav crni benzin, nema logike. Reatest koji sam uradio posle 5 godina a koji je kostao oko 6000 din sam isplatio za mesec dana voznje na plin u odnosu na benzin.
Nije ovo sad da naklapam i pricam svasta, prosto realna situacija.

Ford

pre 6 godina

... 1.6 Ecobust -turbo benzinac! Vozim ga 6 meseci i prezadovoljan! Sa ovim motorima mogu slobodno da kazem "dovidjenja dizel"...-isto veliki "moment" u dosta vecem rasponu od dizela,odlican zvuk motora,takodje menjac sa 6 stepeni,potrosnja skoro egal sa dizelima a sto je najbitnije nema dima iz auspuha kod ekstremnih ubrzanja ili kod moda za ciscenje filtera...!

Toma

pre 6 godina

Opel Zafira A 1.8 16v, 92 kw, benzin-plin, potrosnja plina 8-9 otvoreno, 10-12 lokal, plus oko 1l benzina na 100km, garantovano i provereno vise puta. Slucajno u porodici imamo Astru G, 2.0 DTI, "otvoreno ispod 5, lokal oko 6-7 litara ED". Ja im verujem na rec, ipak smo porodica. Prelazim oko 10.000 km godisnje, nemam nista protiv dizela, ali mi je ipak drazi moj benzinac, ako nista drugo bar zbog pristojnog zvuka u ranim jutarnjim zimskim casovima.

Gargamel

pre 6 godina

Kad dobijete rak pluca u sezdesetim godinama od vaseg dizela, a vasa deca astmu u dvadesetim, shvaticete zasto dizel ne valja. Pametne nacije, koje ta kola i proizvode shvatile su davno. Logicno je sto prosecan Srbin voli dizel. Sto vise dizela, to manja inteligencija naredne generacije. Spirala koja vodi u bezdan.
(Eneminem, 06. februar 2018 19:08)

Odrastao sam na selu, u neasfaltiranoj ulici gde su 2 komisije imale aute, astma mi je dijagnostifikovana sa 7 god, cale kupio Ficu kad sam imao 10. Kasnije stojadin na plin koji je bio 30din/l, posle opet auto na plin i uvek neko zezanje s tim plinom i benzinom, tek noviji agregati rade kako treba a plin vise nije isplativ od kad su nasi videli koliko ljudi vozi na plin pa udarili akcizu i ukinuli popust za ekolosko gorivo. Sad samo dizel, noviji agregati su jaki ko benzinci a ne zagadjuju vise ko pre, trose upola manje a ne ne kvare se ako se sve odrzava i pazi koji dizel se sipa, ranije se sve i svasta sipalo pa kao skupe dizne posle.

Lunja

pre 6 godina

Koje gorivo se najvise koristi u najbogatijim zemljama?

Motori su benzinski, a dizel je kompromis. i nijedan argument ne ide u korist dizela.

Električar banderaš

pre 6 godina

kaze neko u komentarima zasto se Srbi pale na dizele?pa valjda opet ocekuju neki rat,a do dizela moze lakse da se dodje nego do benzina....ostala trauma od zadnjeg rata koja ce nazalost jos dugo trajati...
(panke, 06. februar 2018 20:19)

Retko glup komentar... 80-90ih je benzin smatran luksuzom, pa su samo oni sa dubokim dzepom vozili benzince jer je benzin bio i vise nego duplo skuplji od dizela.

Aleks

pre 6 godina

Ako gledam po stilu vožnje kakav preferiram: Benzin.
Ako gledam po uštedi: Dizel (čudno ali plinom se u ovoj zemlji ne može uštedeti).
Ako gledam po onome kako bih najviše voleo a što je još uvek nedostupno: Struja.

filip

pre 6 godina

Мени дизел јер возим доста, па ми је самим тим потрошња мања од бензина. За по граду жена вози бензинца. А приче о томе са су дизели прљави оставими за неке старије дизел агрегате. Нови загађују до 20% мање од нових бензинских агрегата.
(гокси, 06. februar 2018 10:38)

Da kao volkswagenov "clean diesel" sa softverom da pobedi testiranja a zapravo zagađuje 50x više nego što su reklamirali.

Električar banderaš

pre 6 godina

ali srce kaže vw hladan 1.9 tdi, taj zvuk samo oni prave :)
(Mia, 6. februar 2018 19:17)

Muž kaže, pravac kuhinja... :D

Dragan

pre 6 godina

@utorak

Plin je mnogo bolji za motor nego tecna goriva zbog:
- vece oktanske vrednosti,
- ne kondenzuje se i time ne razblazuje ulje za podmazivanje sto je problem kod benzina,narocito u pothladjenom rezimu
- ne stvara gar koji je abrazivan

Moje omiljeno gorivo je - Elektricna energija. Posto ionako moram da imam dva automobila, neka jedan bude elektricni za lokal, i drugi benzinski za duza putovanja.

panke

pre 6 godina

dalibore

ne primecujes unutra zbog dobre izolacije kao sto si rekao al kad prodje pored tebe,da ga ne vidis mislio bi da je traktor.....

panke

pre 6 godina

kaze neko u komentarima zasto se Srbi pale na dizele?pa valjda opet ocekuju neki rat,a do dizela moze lakse da se dodje nego do benzina....ostala trauma od zadnjeg rata koja ce nazalost jos dugo trajati...

svedok 2

pre 6 godina

Znam trojicu ljudi koji su kupili polovnog dizela.Sve je bilo u redu prvih nekoliko meseci.Ali,kad je to počelo da se kvari...strašno!Koliko su platili auto,toliko su posle platili popravke.Sva ta ušteda od 1-2 litra na 100km se vrlo brzo istopila.Ništa nisu uštedeli.Samo su se namučili.
(svedok, 06. februar 2018 16:58)

Krajnje glup komentar. Ja znam jednoga koji je kupio 2.0 atmo benzinca za 4.000 eura, uložio u njega 4.000 i posle par godina ga prodao za 2.000 eura. Je li to znači da su svi benzinci loši?? Ne znači...

Mia

pre 6 godina

Razum kaže benzin (jeftini za održavanje, manja cena, mogućnost ugradnje plina, kao manji zagađivač), ali srce kaže vw hladan 1.9 tdi, taj zvuk samo oni prave :) I snaga mi je tu odmah, ne mora u obrtaje da ga oteram (naravno, ne mislim na ove moderne turbo benzince, oni su ok i na nižim obrtajima). Kako god, postavili ste dva pitanja - koje gorivo koristi naš auto i koje gorivo nam je omiljeno, a odgovori nisu nužno isti.

neko iz mase

pre 6 godina

Zivim u Nemackoj vozim automobil na dizel gorivo prelazim godisnje 60000km trenutna cena dizela 1.12 eura bezolovnog benzina 1.34 eura trenutni auto mi trosi 5l na 100 km benzinska verzija bi trosila bar 6l na 100 kome nije tesko neka izracuna ustedu na godisnjem nivou.I ne ne vozim auto sa milion kilometara nego relativno nov i za nemacke pojmove tako da prica o odrzavanju i kvarovima i o ustedi na gorivu koja posle pojede odrzavanje ne pije vodu.pozz

seljak

pre 6 godina

Na plin se kuva,na naftu se ore a na benzin se vozi.
(Mislim, 06. februar 2018 18:01)
A na dizel se uziva u voznji.
Nafta i dizel vise nemaju veze jedno sa drugim.Potpuno razlicita goriva.

Eneminem

pre 6 godina

Kad dobijete rak pluca u sezdesetim godinama od vaseg dizela, a vasa deca astmu u dvadesetim, shvaticete zasto dizel ne valja. Pametne nacije, koje ta kola i proizvode shvatile su davno. Logicno je sto prosecan Srbin voli dizel. Sto vise dizela, to manja inteligencija naredne generacije. Spirala koja vodi u bezdan.

Milan

pre 6 godina

@utorak,
To što ti auto troši ulje nije zbog plina, džaba se tešiš. Moj prvi auto ima 27 godina, 17 na tng - gram ulja ne troši.

seljak

pre 6 godina

Totalnodrukcijiodsvih, 06. februar 

Pa naravno da ti se ne isplati kada si za 10 god.presao samo 100k km.Ja toliko predjem na biciklu.

Miroslav

pre 6 godina

Dizel.Dizel i samo i uvek Dizel. I naravno VW zauvek.
(Branko VW Fanatic (Ich rufe die Polizei an), 06. februar 2018 17:42)

Dok je ovaca bice i vune.

A bos pumpa tek na generalnoj

pre 6 godina

@THE FINAL CUT
"Nikad mi nije bilo jasno zasto se Srbende toliko pale na dizel? Kad im kazes da je auto na dizel, kao da si im rekao da je Ferari."

Genetika je u pitanju, urodjeni, nasledjeni strah od svecica, kablova, stelovanja paljenja, razvodne kape i ruke ! A tek gasenje na semaforu i dva srafa na karburatoru !

teski dizel

pre 6 godina

Na plin se kuva,na naftu se ore a na benzin se vozi.
(Mislim, 6. februar 2018 18:01)

Spuštanje iskusnog visokooktanskog vozača koji krišom vozi na plin... Benzinom se isto tako dobro skidaju fleke. :)

utorak

pre 6 godina

Znam da auto na plin nikad vise necu voziti.Cinjenica,koliko god bio dobar ili los on ne moze da ide kako bi isao,a to vidis kad prebacis na benzin i kolika je snaga i koliko lepse radi.Dva automobila sam kupio i posle nekog vremena prepravio na plin.Odprilike posle nekih godinu i po dana krenuli su da trose ulje,i sitni problemcici.A i plin kod nas je mogu da zamislim,nema nikakve kontrole.Zato benzin ili dizel pa kako bude.Evo cetvrta godina sa dizelom bez ikakvog problema

Perica

pre 6 godina

Plin je keva...kad oces da "poteras" masinu prebacis na benzin, kad hoces da se vozis jeftino prebacis na plin. Kako moze jedan izbor da bude bolji od dva izbora? Na plin imamo dva...Kada sam preuzeo auto od oca,izvadio sam bocu staru 26 god. i evo i dan danas vozim na plin, sa sve pricama o atestima bocama i ostalom, i dalje je jeftinije.

Dejan

pre 6 godina

Kupio dizela ponovo. Službeni automobili su bili uglavnom dizeli koje sam vozio. Ali kada osetim miris automobila na dizel pomislim koliki su zagađivači. Verovatno sam pogrešio, sledeći neće biti dizel.

Rout

pre 6 godina

Au, koliko ljubitelja ekologije u Srbiji, koliko samo brige za vazduh koji se udiše. Sad ima da osnujem stranku zelenih, sa ovoliko Srba koji brinu o očuvanju životne sredine, ima da uzmem apsolutnu vlast bez problema

neko

pre 6 godina

Kad je vec dizel jahac apokalipse i zagadjuje do australije zasto jednostavno ne spuste cijenu benzina, tj drzava ukine dio akciza? Ne zelim da placam 10e za 100km po gradu.

chef

pre 6 godina

Narode..vozim Punto 2010. 1.2..8v.na plin. Presao je 140000km. Ne da sam zadovoljan nego prezadovoljan. Prvih 7 god radio samo redovne servise. Ove sam mu zamenio prednje amortizere,sarke na vratima,kabl svecica i td. One stvari koje su neizbezne ,pogotovo na nasim putevima. Idem sa njih svake godine na more. Nikad me nije izdao. Cek cek..secam se...jeste jednom...otpao mi lonac auspuha. Koji je od hroma. Zavario ga nazad majstor eno ga jos tera. :)
Mozda sam samo imao srece. Al kvalitet za te pare je pokazao. Pozdrav

boris

pre 6 godina

Za terenca mi je drago da je dizel, prija mi ta kriva momenta, mada bi se i benzinac dobro snalazio.
Drugi auto, "civilni", voleo bih da je benzin, ali je morao da se čeka 3 meseca te je kupljen dizelaš sa lagera.
Voleo bih hibrid za grad/sledeći normalni auto.

Ognjen

pre 6 godina

Vozili bi mi više ova čistija goriva poput TNG i metana, ali odraše nas sa nametima i atestima, mislim na državu koja se navodno zalaže za ekologiju, a u stvari gleda kako što više da napuni budžet koji posle troše stranke i političari.

Aca

pre 6 godina

Nije ovde pitanje sta srbi vole od goriva nego sta proizvodjaci namecu. Hocu da kupim veliki automobil D segmenta. Sve sami dizelasi u ponudi. Benzinaca gotovo da i nema. Gde je bezninac u Laguni 3, Citroenu C5, Mondeu, Pasatu, A4 i sl. Naravno da postoje, ali trose 15 u gradu. Pa kome to treba. Za velika kola su dizelasi, srednje velicine automobili kombinovano benzin dizel i mali gradski automobili su benzinci.

svedok

pre 6 godina

Znam trojicu ljudi koji su kupili polovnog dizela.Sve je bilo u redu prvih nekoliko meseci.Ali,kad je to počelo da se kvari...strašno!Koliko su platili auto,toliko su posle platili popravke.Sva ta ušteda od 1-2 litra na 100km se vrlo brzo istopila.Ništa nisu uštedeli.Samo su se namučili.

Beba

pre 6 godina

Lepo je izjavio Putin: u koliko zelite da smanjite emisiju stetnih gasova iz automobila u atmosferu, vozite na gas ! Ima ga u izobilju, jeftin je i koriste ga automobili na postojecoj tehnologiji. Ali korporacijama proizvodjacima automobila to ne odgovara posto su smislili da popljackaju kupce sa elekto automobilima koji su skupi u prodaji a jeftini u proizvodnji (elektro motor je daleko jeftiniji u proizvodnji a i baterije su sve jeftinije). Takodje i proizvodnja elektricne energije i baterija zagadjuje zivotnu sredinu. Tako da je cela ta prica sa elektro automobilima obicna prevara .

THE FINAL CUT

pre 6 godina

Nikad mi nije bilo jasno zasto se Srbende toliko pale na dizel? Kad im kazes da je auto na dizel, kao da si im rekao da je Ferari.

Peđa

pre 6 godina

Vozim dizelaša, al' benzin mi je favorit. :)

Kad se kupuje polovni auto, onda ona računica oko 20.000 pređenih kilometara nije mnogo bitna.

Sledeći auto svakako će biti benzinac.

dalibor

pre 6 godina

Od auta "golf" klase pa navise samo dizel. Sto zbog potrosnje sto zbog ubrzanja i voznje. I uz to 6brzinski menjac . Ne treba se cuditi zasto Pasati i ostale limuzine i slicni uglavnom se kupuju dizeli. To su teski automobili, treba to pokrenuti a i potrosnju svesti na normalu, a ujedno su kvalitetno izradjeni sa dobrom izolacijom tako da unutra tesko i primetite koji je motor u pitanju.Naravno pricam za automobile novije generacije

Hvala lepo. Molim lepo.

pre 6 godina

Devedeset posto ljudi koji vozi dizel je nesvesno da bi bolje prosli sa benzinom. Deset posto ima realnu osnovu ili potrebu za dizel motorima. Jer, cinjenica da vecina nas vozi polovna kola. Istrosena kola. Lazemo jedni druge nekim prosecima. Ali jedno je sigurno, vecina tih istrosenih dizela trosi u proseku malo manje nego ista kola sa benzinskim motorima. A odrzavanje i razne gluposti koje otkazuju na tim dizelima su cao zdravo skupe.

Bane

pre 6 godina

Bokela.....joj sad kada se popale oni koji su zaostali u srednjem dobu i misle da je danasnji dizel=dizelu pre 40-50 godina.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (coki, 6. februar 2018 11:13)

Joj pa kad Srbenda shvati da savremeni dizel nije uopšte tako jednostavan niti jeftin za održavanje kao pre 40-50 godina pa kad krene da gasi i vadi iz njega sve savremene stvari dok ga ne svede na nivo od pre 40-50 godina jer nema para da ga održava.

@Dizel

Skuplji je jer je komplikovaniji, a komplikovaniji je zašto što više zagađuje a eko norme su sve strožije pa treba stotinu gefufni ugraditi da se nivo zagađenja svede na prihvatljiv nivo....a onda to krene da se kvari.

Ivan

pre 6 godina

Ono što je meni najčudnije je to da, ljudi koji zaista imaju novca, i koji mogu sebi da priušte neki bolji, noviji automobil (a obično je to neka nemačka limuzina), opet se odlučuju za dizel ! Mislite da grešim ? Pa pogledajte po ulicima, evo ovde po Beogradu gde ja studiram. Bio to Audi A4,A5,A6,A7,A8, BMW-ov 3,5, ili neka nova Meca, bar jedno 80% njih je TDI,d ili CDI. Za Superb, Insigniju, Passat tek da ne pričam.
Dakle, nama je nekako navika postalo to da se odlučimo za dizel ja bih rekao.

Meni lično isto više odgovara dizel, prosto volim snagu raspoloživu na niskom broju obrtaja. Vozio sam samo atmosferski benzinac sem toga, tako da su ovi turbo benzinci sigurno to rešili.

rani

pre 6 godina

Vec 7 godina vozim na metan, a pre 3 godine sam kupio nov auto sa fabrickim metanom. Izuzetno jeftino, ekoloski savrseno cisto, motor radi tiho i mirno, a s obzirom da se radi o turbo benzincu, i ide ekstra! Nikad vise dizel! Sledeci auto, hibrid, najverovatnije Tojota!

misskur

pre 6 godina

Dizel, a preso bi na metan s tim sto mi je najbliza pumpa 50km u jednom pravcu pa nema matematike... Inace bih odma pre svega jer najvise provedem u gradskoj i prigradskoj voznji.

Plin je iz raja izašao

pre 6 godina

Plin, plin i samo plin. 60.000 km godišnje punim gasom na plin.Ne postoji dizel auto koji pri 160-180km/h troši 7 litara goriva, koliko iznosi cena 15 litara plina. Po celoj Evropi,plina ima svugde i svugde je u pola cene u odnosu na benzin. Kada se metan malo raširi,prelazim na njega. Ne trujem nikog, savest mi je čista.

Doktor

pre 6 godina

Мени дизел јер возим доста, па ми је самим тим потрошња мања од бензина. За по граду жена вози бензинца. А приче о томе са су дизели прљави оставими за неке старије дизел агрегате. Нови загађују до 20% мање од нових бензинских агрегата.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (гокси, 6. februar 2018 10:38)

Reci mi da se salis. Nikada dizel ne moze manje da zagadjuje od benzinca.

Rakocevic

pre 6 godina

vozim na tng u proseku predjem oko 25000 km godisnje i na tng-u ustedim oko 600€ godisnje, em ne zagadjuje toliko em ustedi finu svoticu novca :)

Gross

pre 6 godina

Ovi sto na dizel oru, a na gas kuvaju, voze na benzin i to uglavnom monstruozni motor od 1600 kubika i 115 konja na 6200 obrtaja. To u najboljem slucaju. Ima i ovih sto voze pravu azdaju od 1100 kubika. Da vidite kao to tek vozi.

Bokela

pre 6 godina

dizel jer smo siromašni
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (dodji janje, 6. februar 2018 10:34)

Paradoksalno, u Srbiji je povoljnije voziti dizelaša (jer eto, siromašni smo), a nekako svi previde probleme i skupe kvarove koji dizelaši sa velikom kilometražom mogu da imaju. Zamajci, turbine, dizne, DPF filteri, EGR ventili, pumpe visokog pritiska... Jeza me uhvati šta sve može da se pokvari i koliko to košta. Samo za cenu četiri dizne na nekom dizelašu mogu da uradim celu generalku na benzinskom motoru.

Na stranu što svi ti krševi strašno zagađuju i čade. U Beogradu vazduh ima miris, ukus i boju. To što mi udišemo je poražavajuće.

Ja vozim malolitražne benzince ceo život (poneki je bio sa plinom) iz prostog razloga što tu nema preskupih kvarova, potrošnja je umerena, a registracija povoljna. Nemamo mi puteve ni saobraćajnu kulturu za neka snažnija vozila.

Dobra stvar je što i dan-danas mogu da se kupe nove benzinjare koje nemaju direktno ubrizgavanje i turbine, pa će biti dobar izbor u budućnosti.

Dejca-LE

pre 6 godina

Ja sam skoro kupio polovnjaka i hteo benzinca, ali kupio se dizel. Razlog mnogo manja ponuda benzinca od dizel automobila, i hoćeš nećeš moraš dizel.
A plin to pa ni pod razno.

Ime

pre 6 godina

Moj otac je vozio benzin, ja sam polagao na benzinu, vozim benzin... Dizel mi zvuci ko pokvaren (motor). Zaista neprijatno.

Verovatno nema razlike u kvalitetu i ugodjaju tokom voznje, trajnosti motora i ostaloga... ali taj brundajuci zvuk, narocito kada se pali motor... ko bolesnik.

igor

pre 6 godina

ja samo jednu stvar ne razumem... trenutno vozim 2.0 tdi, ali kako neko moze da kaze da mu je dizel bolji ? bolji u čemu ? kako vas ne nervira buka u kabini ? sta je bolje ? slazem se da manje trosi i da je zbog toga ovde popularniji, ali ne moze nikako da bude bolji.

panke92

pre 6 godina

kod nas je dizel najpopularniji, a biće sve više zbog krseva iz EU koja polako ali sigurno proteruje dizelaše. pre nekih 9 godina kada je moj kum položio, imao je stojadina na plin i tada je plin košta 40din za litar, a sada je skoro pa duplo skuplji još kada se doda ugradnja plus atest, tako da mislim da se ne isplati kao nekada, a i kvalitet plina je upitan
generalno kvalitet goriva je nikakav, a cena je totalno nesrazmerna kvalitu. mislim da je to i glavni problem cele priče.

Totalnodrukcijiodsvih

pre 6 godina

2008 kupim Astru G 1.7CDTI novu u salonu i do sad okruglo 100000km. Jeftino se vozim i jeftin servis.
2012 kupim Astru H 1.6 benzinca kao drugi auto u porodici i do sad 40000km. Potrosnja benzinca je 9-11l u gradu, dizelka 6-7l u gradu, po dve litre manje ide na otvorenom putu. Razlika u ceni kod Opela izmedju dizela i benzinca u ono vreme kupovine je bila okruglo 2000e. Dizelku sam pretplati tj nedovoljno iskoristio za ove sve godine. Benzinac za sada jos uvek mirise na novo.

pedja

pre 6 godina

Muka mi je od kompleksasa koji po svaku cenu hoce dzip poznatog brenda pa kupe vozilo koje je preslo pola miliona, a iza njih oblak crnog dima se vije, hoce sve da podave... Treba ih odmah iskljucivati iz saobracaja. P.S. Nejasno je kako uopste registruju kola.

NIKOLA

pre 6 godina

Ko ima keša novo i to ako malo prelazi benzin u novim turbo agregatima,dizel za velike kilometraže a metan za velike gradske i prigradske trase.Ko nema plin za male i velike kilometraže.Može da se nadje i korektan polovni metan ali i oni su obično ubijeni kilometražom .Najgora moguća opcija a omiljena među nama polovni dizel krševi a godišnje po 15 soma km kako bi se Srbin hvalio kako mu po magistrali troši 4-5 litara ali se ne izjašnjava po gradu posebno zimi ili na auto putu na većim brzinama ili oko održavanja,cene delova itd.

R

pre 6 godina

Ukoliko ne prelazite jedno 20.000 km godišnje ne vidim svrhu kupovanha dizelaša. 
Prosečan vozač u Srbiji godišnje pređe od 5000km do 10000km. Samim tim bolje je te pare uložiti u dodatnu opremu i voziti benzinca.
(Ova konststacija važi za nova kola, 06. februar 2018 10:33)
Mnogo zavisi i od kubikaze.Npr ima automobila novih sa 2.2dizelom(Giulia) gde se u samoj registraciji izgubi usteda u potrosnji.Takodje i cena servisa.To je ako gledamo iz ugla isplatljivosti.Ali u tom slucaju je najpovoljnije voziti na plin.Aakodje ima razlika u zvuku,vibracijama.Zime mnogo bolje podnosi benzinac u odnosu na dizela.

ludilo mozga

pre 6 godina

a na slici motor najprecenjenijeg automobila na prostoru ex yu. ljudi su toliko obmanjeni da su plaćali polovnog golfa dizelaša koji je prešao (po cajgeru) 150k , star 7godina sa klot opremom za 10k €.

Ova konststacija važi za nova kola

pre 6 godina

Ukoliko ne prelazite jedno 20.000 km godišnje ne vidim svrhu kupovanha dizelaša.
Prosečan vozač u Srbiji godišnje pređe od 5000km do 10000km. Samim tim bolje je te pare uložiti u dodatnu opremu i voziti benzinca.

гокси

pre 6 godina

Мени дизел јер возим доста, па ми је самим тим потрошња мања од бензина. За по граду жена вози бензинца. А приче о томе са су дизели прљави оставими за неке старије дизел агрегате. Нови загађују до 20% мање од нових бензинских агрегата.

Ova konststacija važi za nova kola

pre 6 godina

Ukoliko ne prelazite jedno 20.000 km godišnje ne vidim svrhu kupovanha dizelaša.
Prosečan vozač u Srbiji godišnje pređe od 5000km do 10000km. Samim tim bolje je te pare uložiti u dodatnu opremu i voziti benzinca.

ludilo mozga

pre 6 godina

a na slici motor najprecenjenijeg automobila na prostoru ex yu. ljudi su toliko obmanjeni da su plaćali polovnog golfa dizelaša koji je prešao (po cajgeru) 150k , star 7godina sa klot opremom za 10k €.

igor

pre 6 godina

ja samo jednu stvar ne razumem... trenutno vozim 2.0 tdi, ali kako neko moze da kaze da mu je dizel bolji ? bolji u čemu ? kako vas ne nervira buka u kabini ? sta je bolje ? slazem se da manje trosi i da je zbog toga ovde popularniji, ali ne moze nikako da bude bolji.

Doktor

pre 6 godina

Мени дизел јер возим доста, па ми је самим тим потрошња мања од бензина. За по граду жена вози бензинца. А приче о томе са су дизели прљави оставими за неке старије дизел агрегате. Нови загађују до 20% мање од нових бензинских агрегата.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (гокси, 6. februar 2018 10:38)

Reci mi da se salis. Nikada dizel ne moze manje da zagadjuje od benzinca.

pedja

pre 6 godina

Muka mi je od kompleksasa koji po svaku cenu hoce dzip poznatog brenda pa kupe vozilo koje je preslo pola miliona, a iza njih oblak crnog dima se vije, hoce sve da podave... Treba ih odmah iskljucivati iz saobracaja. P.S. Nejasno je kako uopste registruju kola.

Bokela

pre 6 godina

dizel jer smo siromašni
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (dodji janje, 6. februar 2018 10:34)

Paradoksalno, u Srbiji je povoljnije voziti dizelaša (jer eto, siromašni smo), a nekako svi previde probleme i skupe kvarove koji dizelaši sa velikom kilometražom mogu da imaju. Zamajci, turbine, dizne, DPF filteri, EGR ventili, pumpe visokog pritiska... Jeza me uhvati šta sve može da se pokvari i koliko to košta. Samo za cenu četiri dizne na nekom dizelašu mogu da uradim celu generalku na benzinskom motoru.

Na stranu što svi ti krševi strašno zagađuju i čade. U Beogradu vazduh ima miris, ukus i boju. To što mi udišemo je poražavajuće.

Ja vozim malolitražne benzince ceo život (poneki je bio sa plinom) iz prostog razloga što tu nema preskupih kvarova, potrošnja je umerena, a registracija povoljna. Nemamo mi puteve ni saobraćajnu kulturu za neka snažnija vozila.

Dobra stvar je što i dan-danas mogu da se kupe nove benzinjare koje nemaju direktno ubrizgavanje i turbine, pa će biti dobar izbor u budućnosti.

Ime

pre 6 godina

Moj otac je vozio benzin, ja sam polagao na benzinu, vozim benzin... Dizel mi zvuci ko pokvaren (motor). Zaista neprijatno.

Verovatno nema razlike u kvalitetu i ugodjaju tokom voznje, trajnosti motora i ostaloga... ali taj brundajuci zvuk, narocito kada se pali motor... ko bolesnik.

Ognjen

pre 6 godina

Vozili bi mi više ova čistija goriva poput TNG i metana, ali odraše nas sa nametima i atestima, mislim na državu koja se navodno zalaže za ekologiju, a u stvari gleda kako što više da napuni budžet koji posle troše stranke i političari.

Beba

pre 6 godina

Lepo je izjavio Putin: u koliko zelite da smanjite emisiju stetnih gasova iz automobila u atmosferu, vozite na gas ! Ima ga u izobilju, jeftin je i koriste ga automobili na postojecoj tehnologiji. Ali korporacijama proizvodjacima automobila to ne odgovara posto su smislili da popljackaju kupce sa elekto automobilima koji su skupi u prodaji a jeftini u proizvodnji (elektro motor je daleko jeftiniji u proizvodnji a i baterije su sve jeftinije). Takodje i proizvodnja elektricne energije i baterija zagadjuje zivotnu sredinu. Tako da je cela ta prica sa elektro automobilima obicna prevara .

Miroslav

pre 6 godina

Dizel.Dizel i samo i uvek Dizel. I naravno VW zauvek.
(Branko VW Fanatic (Ich rufe die Polizei an), 06. februar 2018 17:42)

Dok je ovaca bice i vune.

panke92

pre 6 godina

kod nas je dizel najpopularniji, a biće sve više zbog krseva iz EU koja polako ali sigurno proteruje dizelaše. pre nekih 9 godina kada je moj kum položio, imao je stojadina na plin i tada je plin košta 40din za litar, a sada je skoro pa duplo skuplji još kada se doda ugradnja plus atest, tako da mislim da se ne isplati kao nekada, a i kvalitet plina je upitan
generalno kvalitet goriva je nikakav, a cena je totalno nesrazmerna kvalitu. mislim da je to i glavni problem cele priče.

Dejca-LE

pre 6 godina

Ja sam skoro kupio polovnjaka i hteo benzinca, ali kupio se dizel. Razlog mnogo manja ponuda benzinca od dizel automobila, i hoćeš nećeš moraš dizel.
A plin to pa ni pod razno.

Hvala lepo. Molim lepo.

pre 6 godina

Devedeset posto ljudi koji vozi dizel je nesvesno da bi bolje prosli sa benzinom. Deset posto ima realnu osnovu ili potrebu za dizel motorima. Jer, cinjenica da vecina nas vozi polovna kola. Istrosena kola. Lazemo jedni druge nekim prosecima. Ali jedno je sigurno, vecina tih istrosenih dizela trosi u proseku malo manje nego ista kola sa benzinskim motorima. A odrzavanje i razne gluposti koje otkazuju na tim dizelima su cao zdravo skupe.

Aca

pre 6 godina

Nije ovde pitanje sta srbi vole od goriva nego sta proizvodjaci namecu. Hocu da kupim veliki automobil D segmenta. Sve sami dizelasi u ponudi. Benzinaca gotovo da i nema. Gde je bezninac u Laguni 3, Citroenu C5, Mondeu, Pasatu, A4 i sl. Naravno da postoje, ali trose 15 u gradu. Pa kome to treba. Za velika kola su dizelasi, srednje velicine automobili kombinovano benzin dizel i mali gradski automobili su benzinci.

Ivan

pre 6 godina

Ono što je meni najčudnije je to da, ljudi koji zaista imaju novca, i koji mogu sebi da priušte neki bolji, noviji automobil (a obično je to neka nemačka limuzina), opet se odlučuju za dizel ! Mislite da grešim ? Pa pogledajte po ulicima, evo ovde po Beogradu gde ja studiram. Bio to Audi A4,A5,A6,A7,A8, BMW-ov 3,5, ili neka nova Meca, bar jedno 80% njih je TDI,d ili CDI. Za Superb, Insigniju, Passat tek da ne pričam.
Dakle, nama je nekako navika postalo to da se odlučimo za dizel ja bih rekao.

Meni lično isto više odgovara dizel, prosto volim snagu raspoloživu na niskom broju obrtaja. Vozio sam samo atmosferski benzinac sem toga, tako da su ovi turbo benzinci sigurno to rešili.

svedok 2

pre 6 godina

Znam trojicu ljudi koji su kupili polovnog dizela.Sve je bilo u redu prvih nekoliko meseci.Ali,kad je to počelo da se kvari...strašno!Koliko su platili auto,toliko su posle platili popravke.Sva ta ušteda od 1-2 litra na 100km se vrlo brzo istopila.Ništa nisu uštedeli.Samo su se namučili.
(svedok, 06. februar 2018 16:58)

Krajnje glup komentar. Ja znam jednoga koji je kupio 2.0 atmo benzinca za 4.000 eura, uložio u njega 4.000 i posle par godina ga prodao za 2.000 eura. Je li to znači da su svi benzinci loši?? Ne znači...

NIKOLA

pre 6 godina

Ko ima keša novo i to ako malo prelazi benzin u novim turbo agregatima,dizel za velike kilometraže a metan za velike gradske i prigradske trase.Ko nema plin za male i velike kilometraže.Može da se nadje i korektan polovni metan ali i oni su obično ubijeni kilometražom .Najgora moguća opcija a omiljena među nama polovni dizel krševi a godišnje po 15 soma km kako bi se Srbin hvalio kako mu po magistrali troši 4-5 litara ali se ne izjašnjava po gradu posebno zimi ili na auto putu na većim brzinama ili oko održavanja,cene delova itd.

THE FINAL CUT

pre 6 godina

Nikad mi nije bilo jasno zasto se Srbende toliko pale na dizel? Kad im kazes da je auto na dizel, kao da si im rekao da je Ferari.

Bane

pre 6 godina

Bokela.....joj sad kada se popale oni koji su zaostali u srednjem dobu i misle da je danasnji dizel=dizelu pre 40-50 godina.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (coki, 6. februar 2018 11:13)

Joj pa kad Srbenda shvati da savremeni dizel nije uopšte tako jednostavan niti jeftin za održavanje kao pre 40-50 godina pa kad krene da gasi i vadi iz njega sve savremene stvari dok ga ne svede na nivo od pre 40-50 godina jer nema para da ga održava.

@Dizel

Skuplji je jer je komplikovaniji, a komplikovaniji je zašto što više zagađuje a eko norme su sve strožije pa treba stotinu gefufni ugraditi da se nivo zagađenja svede na prihvatljiv nivo....a onda to krene da se kvari.

Eneminem

pre 6 godina

Kad dobijete rak pluca u sezdesetim godinama od vaseg dizela, a vasa deca astmu u dvadesetim, shvaticete zasto dizel ne valja. Pametne nacije, koje ta kola i proizvode shvatile su davno. Logicno je sto prosecan Srbin voli dizel. Sto vise dizela, to manja inteligencija naredne generacije. Spirala koja vodi u bezdan.

Totalnodrukcijiodsvih

pre 6 godina

2008 kupim Astru G 1.7CDTI novu u salonu i do sad okruglo 100000km. Jeftino se vozim i jeftin servis.
2012 kupim Astru H 1.6 benzinca kao drugi auto u porodici i do sad 40000km. Potrosnja benzinca je 9-11l u gradu, dizelka 6-7l u gradu, po dve litre manje ide na otvorenom putu. Razlika u ceni kod Opela izmedju dizela i benzinca u ono vreme kupovine je bila okruglo 2000e. Dizelku sam pretplati tj nedovoljno iskoristio za ove sve godine. Benzinac za sada jos uvek mirise na novo.

A bos pumpa tek na generalnoj

pre 6 godina

@THE FINAL CUT
"Nikad mi nije bilo jasno zasto se Srbende toliko pale na dizel? Kad im kazes da je auto na dizel, kao da si im rekao da je Ferari."

Genetika je u pitanju, urodjeni, nasledjeni strah od svecica, kablova, stelovanja paljenja, razvodne kape i ruke ! A tek gasenje na semaforu i dva srafa na karburatoru !

Plin je iz raja izašao

pre 6 godina

Plin, plin i samo plin. 60.000 km godišnje punim gasom na plin.Ne postoji dizel auto koji pri 160-180km/h troši 7 litara goriva, koliko iznosi cena 15 litara plina. Po celoj Evropi,plina ima svugde i svugde je u pola cene u odnosu na benzin. Kada se metan malo raširi,prelazim na njega. Ne trujem nikog, savest mi je čista.

R

pre 6 godina

Ukoliko ne prelazite jedno 20.000 km godišnje ne vidim svrhu kupovanha dizelaša. 
Prosečan vozač u Srbiji godišnje pređe od 5000km do 10000km. Samim tim bolje je te pare uložiti u dodatnu opremu i voziti benzinca.
(Ova konststacija važi za nova kola, 06. februar 2018 10:33)
Mnogo zavisi i od kubikaze.Npr ima automobila novih sa 2.2dizelom(Giulia) gde se u samoj registraciji izgubi usteda u potrosnji.Takodje i cena servisa.To je ako gledamo iz ugla isplatljivosti.Ali u tom slucaju je najpovoljnije voziti na plin.Aakodje ima razlika u zvuku,vibracijama.Zime mnogo bolje podnosi benzinac u odnosu na dizela.

Rout

pre 6 godina

Au, koliko ljubitelja ekologije u Srbiji, koliko samo brige za vazduh koji se udiše. Sad ima da osnujem stranku zelenih, sa ovoliko Srba koji brinu o očuvanju životne sredine, ima da uzmem apsolutnu vlast bez problema

rani

pre 6 godina

Vec 7 godina vozim na metan, a pre 3 godine sam kupio nov auto sa fabrickim metanom. Izuzetno jeftino, ekoloski savrseno cisto, motor radi tiho i mirno, a s obzirom da se radi o turbo benzincu, i ide ekstra! Nikad vise dizel! Sledeci auto, hibrid, najverovatnije Tojota!

chef

pre 6 godina

Narode..vozim Punto 2010. 1.2..8v.na plin. Presao je 140000km. Ne da sam zadovoljan nego prezadovoljan. Prvih 7 god radio samo redovne servise. Ove sam mu zamenio prednje amortizere,sarke na vratima,kabl svecica i td. One stvari koje su neizbezne ,pogotovo na nasim putevima. Idem sa njih svake godine na more. Nikad me nije izdao. Cek cek..secam se...jeste jednom...otpao mi lonac auspuha. Koji je od hroma. Zavario ga nazad majstor eno ga jos tera. :)
Mozda sam samo imao srece. Al kvalitet za te pare je pokazao. Pozdrav

Rakocevic

pre 6 godina

vozim na tng u proseku predjem oko 25000 km godisnje i na tng-u ustedim oko 600€ godisnje, em ne zagadjuje toliko em ustedi finu svoticu novca :)

Gross

pre 6 godina

Ovi sto na dizel oru, a na gas kuvaju, voze na benzin i to uglavnom monstruozni motor od 1600 kubika i 115 konja na 6200 obrtaja. To u najboljem slucaju. Ima i ovih sto voze pravu azdaju od 1100 kubika. Da vidite kao to tek vozi.

svedok

pre 6 godina

Znam trojicu ljudi koji su kupili polovnog dizela.Sve je bilo u redu prvih nekoliko meseci.Ali,kad je to počelo da se kvari...strašno!Koliko su platili auto,toliko su posle platili popravke.Sva ta ušteda od 1-2 litra na 100km se vrlo brzo istopila.Ništa nisu uštedeli.Samo su se namučili.

neko

pre 6 godina

Kad je vec dizel jahac apokalipse i zagadjuje do australije zasto jednostavno ne spuste cijenu benzina, tj drzava ukine dio akciza? Ne zelim da placam 10e za 100km po gradu.

гокси

pre 6 godina

Мени дизел јер возим доста, па ми је самим тим потрошња мања од бензина. За по граду жена вози бензинца. А приче о томе са су дизели прљави оставими за неке старије дизел агрегате. Нови загађују до 20% мање од нових бензинских агрегата.

Peđa

pre 6 godina

Vozim dizelaša, al' benzin mi je favorit. :)

Kad se kupuje polovni auto, onda ona računica oko 20.000 pređenih kilometara nije mnogo bitna.

Sledeći auto svakako će biti benzinac.

teski dizel

pre 6 godina

Na plin se kuva,na naftu se ore a na benzin se vozi.
(Mislim, 6. februar 2018 18:01)

Spuštanje iskusnog visokooktanskog vozača koji krišom vozi na plin... Benzinom se isto tako dobro skidaju fleke. :)

Dejan

pre 6 godina

Kupio dizela ponovo. Službeni automobili su bili uglavnom dizeli koje sam vozio. Ali kada osetim miris automobila na dizel pomislim koliki su zagađivači. Verovatno sam pogrešio, sledeći neće biti dizel.

filip

pre 6 godina

Мени дизел јер возим доста, па ми је самим тим потрошња мања од бензина. За по граду жена вози бензинца. А приче о томе са су дизели прљави оставими за неке старије дизел агрегате. Нови загађују до 20% мање од нових бензинских агрегата.
(гокси, 06. februar 2018 10:38)

Da kao volkswagenov "clean diesel" sa softverom da pobedi testiranja a zapravo zagađuje 50x više nego što su reklamirali.

Milan

pre 6 godina

@utorak,
To što ti auto troši ulje nije zbog plina, džaba se tešiš. Moj prvi auto ima 27 godina, 17 na tng - gram ulja ne troši.

utorak

pre 6 godina

Znam da auto na plin nikad vise necu voziti.Cinjenica,koliko god bio dobar ili los on ne moze da ide kako bi isao,a to vidis kad prebacis na benzin i kolika je snaga i koliko lepse radi.Dva automobila sam kupio i posle nekog vremena prepravio na plin.Odprilike posle nekih godinu i po dana krenuli su da trose ulje,i sitni problemcici.A i plin kod nas je mogu da zamislim,nema nikakve kontrole.Zato benzin ili dizel pa kako bude.Evo cetvrta godina sa dizelom bez ikakvog problema

Perica

pre 6 godina

Plin je keva...kad oces da "poteras" masinu prebacis na benzin, kad hoces da se vozis jeftino prebacis na plin. Kako moze jedan izbor da bude bolji od dva izbora? Na plin imamo dva...Kada sam preuzeo auto od oca,izvadio sam bocu staru 26 god. i evo i dan danas vozim na plin, sa sve pricama o atestima bocama i ostalom, i dalje je jeftinije.

neko iz mase

pre 6 godina

Zivim u Nemackoj vozim automobil na dizel gorivo prelazim godisnje 60000km trenutna cena dizela 1.12 eura bezolovnog benzina 1.34 eura trenutni auto mi trosi 5l na 100 km benzinska verzija bi trosila bar 6l na 100 kome nije tesko neka izracuna ustedu na godisnjem nivou.I ne ne vozim auto sa milion kilometara nego relativno nov i za nemacke pojmove tako da prica o odrzavanju i kvarovima i o ustedi na gorivu koja posle pojede odrzavanje ne pije vodu.pozz

Električar banderaš

pre 6 godina

ali srce kaže vw hladan 1.9 tdi, taj zvuk samo oni prave :)
(Mia, 6. februar 2018 19:17)

Muž kaže, pravac kuhinja... :D

Aleks

pre 6 godina

Ako gledam po stilu vožnje kakav preferiram: Benzin.
Ako gledam po uštedi: Dizel (čudno ali plinom se u ovoj zemlji ne može uštedeti).
Ako gledam po onome kako bih najviše voleo a što je još uvek nedostupno: Struja.

dalibor

pre 6 godina

Od auta "golf" klase pa navise samo dizel. Sto zbog potrosnje sto zbog ubrzanja i voznje. I uz to 6brzinski menjac . Ne treba se cuditi zasto Pasati i ostale limuzine i slicni uglavnom se kupuju dizeli. To su teski automobili, treba to pokrenuti a i potrosnju svesti na normalu, a ujedno su kvalitetno izradjeni sa dobrom izolacijom tako da unutra tesko i primetite koji je motor u pitanju.Naravno pricam za automobile novije generacije

boris

pre 6 godina

Za terenca mi je drago da je dizel, prija mi ta kriva momenta, mada bi se i benzinac dobro snalazio.
Drugi auto, "civilni", voleo bih da je benzin, ali je morao da se čeka 3 meseca te je kupljen dizelaš sa lagera.
Voleo bih hibrid za grad/sledeći normalni auto.

Mia

pre 6 godina

Razum kaže benzin (jeftini za održavanje, manja cena, mogućnost ugradnje plina, kao manji zagađivač), ali srce kaže vw hladan 1.9 tdi, taj zvuk samo oni prave :) I snaga mi je tu odmah, ne mora u obrtaje da ga oteram (naravno, ne mislim na ove moderne turbo benzince, oni su ok i na nižim obrtajima). Kako god, postavili ste dva pitanja - koje gorivo koristi naš auto i koje gorivo nam je omiljeno, a odgovori nisu nužno isti.

panke

pre 6 godina

kaze neko u komentarima zasto se Srbi pale na dizele?pa valjda opet ocekuju neki rat,a do dizela moze lakse da se dodje nego do benzina....ostala trauma od zadnjeg rata koja ce nazalost jos dugo trajati...

Dragan

pre 6 godina

@utorak

Plin je mnogo bolji za motor nego tecna goriva zbog:
- vece oktanske vrednosti,
- ne kondenzuje se i time ne razblazuje ulje za podmazivanje sto je problem kod benzina,narocito u pothladjenom rezimu
- ne stvara gar koji je abrazivan

Moje omiljeno gorivo je - Elektricna energija. Posto ionako moram da imam dva automobila, neka jedan bude elektricni za lokal, i drugi benzinski za duza putovanja.

misskur

pre 6 godina

Dizel, a preso bi na metan s tim sto mi je najbliza pumpa 50km u jednom pravcu pa nema matematike... Inace bih odma pre svega jer najvise provedem u gradskoj i prigradskoj voznji.

xy

pre 6 godina

Ne mozete ovo da radite. Lozite ljude ovim vestima i anketama. Pre neki dan izbi opsta svadja na temu prodaje Leksusa u Rusiji, a mozes misliti sta ce tek da se desi na temu dizel/benzn... Stvarno niste ok.

seljak

pre 6 godina

Na plin se kuva,na naftu se ore a na benzin se vozi.
(Mislim, 06. februar 2018 18:01)
A na dizel se uziva u voznji.
Nafta i dizel vise nemaju veze jedno sa drugim.Potpuno razlicita goriva.

seljak

pre 6 godina

Totalnodrukcijiodsvih, 06. februar 

Pa naravno da ti se ne isplati kada si za 10 god.presao samo 100k km.Ja toliko predjem na biciklu.

panke

pre 6 godina

dalibore

ne primecujes unutra zbog dobre izolacije kao sto si rekao al kad prodje pored tebe,da ga ne vidis mislio bi da je traktor.....

jezza

pre 6 godina

Sekvent plin u 1.6 16v motoru od 103ks, danas ispraznio bocu, sa 40l plina presao 425 km realne voznje, taj plin je kostao oko 2900 din. A i stvarno ne znam kakve automobile ljudi voze na plin kad kazu da auto na plin ne ide, nije mi jasno. ja gotovo da razliku i ne primecujem. Primeti se kada guras obetaje u crveno ali i to ne vise od 10% u najboljem slucaju. Na autoputu razlike nema. Kakav crni benzin, nema logike. Reatest koji sam uradio posle 5 godina a koji je kostao oko 6000 din sam isplatio za mesec dana voznje na plin u odnosu na benzin.
Nije ovo sad da naklapam i pricam svasta, prosto realna situacija.

Bane

pre 6 godina

@ (Dizel_osvetnik, 7. februar 2018 09:12)

Nije stvar samo u kopleksnosti motora, već i u čistoći goriva. Savremeni turbo benzinci polako dobijaju sve što imaju i turbo diželi, dizne za direktno ubrizgavanje, plivajući zamajac i sl.
Ali kod turbo dizela je pritisak ubrizgavanja 2.000 bara, dok je kod turbo benzinca 200 bara, takođe dizel ima sumpora koji se na tako visokim pritiscima kristalizuje i ako gorivo nije vrhunskog kvaliteta brzo ošteti dizne, takođe dizel masti a benzin odmašćuje i šta misliš na kome će te fine dizne duže trajati. Plivajući zamajac strada od obrtnog momenta a dizeli retko kada imaju ispod 320, najčešće su to sile oko 350, 380 ili 400 Nm koju trpi zamajac na dizelu, dok benzinci retko prelaze 250 Nm, a uglavnom su to sile od 190 - 220 Nm, odnosno turbina ne donosi drastično veći obrtni momenat ni kod dizela ni kod benzinca nego ti ga isporučuje na dosta nižem broju obrtaja. Dizel svakako ima veliki obrtni momentar (zato je i smišljen da pokreće kamione, brodove, tenkove) ali pre turbine ga je postizao na višem broju obrtaja kada se sklop menjača već zavrti, a danas ti ga BAM isporuči malte ne iz stanja mirovanja i zato ide plivajući zamajac da ne pokrlja menjač. Znači na benzincu plivajući zamajac ima da traje koliko i menjač dok na dizelu trpi duplo više.
Takođe ako Mercedes i izbaci DPF za benzinca šta misliš koliko često će on praviti probleme na benzincu koji ne emituje čađ i dizelu koji ga emituje u ogromnim količinama?

Marko

pre 6 godina

Vozio sam dizel, obican, bez turbine, 4 godine. Presao na benzinca sa plinom i vozim ga 7 godina. Za 7 godina, presao sam 160000km, dakle prosek oko 23000km godisnje. Kada uzmemo prosecne potrosnje i prosecnu cenu po litru goriva za tih 7 godina, racunica je jasna. Auto na plin je ustedeo izmadju 3 u 3,5 hiljada evra. Da ne spominjem da sam dizelu radio generalku u te 4 godine,a na benzincu samo reparaciju letve volana za 7 godina.Kao i to koliko je vece uzivanje voziti benzinca sa 100ks, nego dizela sa 60ks. Moje iskustvo je takvo i nikada se vise necu vracati na dizela.

Gargamel

pre 6 godina

Kad dobijete rak pluca u sezdesetim godinama od vaseg dizela, a vasa deca astmu u dvadesetim, shvaticete zasto dizel ne valja. Pametne nacije, koje ta kola i proizvode shvatile su davno. Logicno je sto prosecan Srbin voli dizel. Sto vise dizela, to manja inteligencija naredne generacije. Spirala koja vodi u bezdan.
(Eneminem, 06. februar 2018 19:08)

Odrastao sam na selu, u neasfaltiranoj ulici gde su 2 komisije imale aute, astma mi je dijagnostifikovana sa 7 god, cale kupio Ficu kad sam imao 10. Kasnije stojadin na plin koji je bio 30din/l, posle opet auto na plin i uvek neko zezanje s tim plinom i benzinom, tek noviji agregati rade kako treba a plin vise nije isplativ od kad su nasi videli koliko ljudi vozi na plin pa udarili akcizu i ukinuli popust za ekolosko gorivo. Sad samo dizel, noviji agregati su jaki ko benzinci a ne zagadjuju vise ko pre, trose upola manje a ne ne kvare se ako se sve odrzava i pazi koji dizel se sipa, ranije se sve i svasta sipalo pa kao skupe dizne posle.

teški dizel

pre 6 godina

Nikakvog razloga ni za plin, ni za dizel. O ponasanju Twin Spark u voznji ne treba trositi rijeci, ko je vozio, zna o cemu govorim.
(cosmo, 07. februar 2018 08:55)

Vozio Alfu 166 2.0 T.Spark... Bolje da sam je u Dunav gurnuo kad se pokvarila prvi put.

Dizel_osvetnik

pre 6 godina

2019 godine na tržište izlazi Mercedesov model na benzin sa filterom čestica čađi ( filter će raditi na principu DPF-a) a uveliko noviji benzinci imaju kvačila sa plivajućim zamajcem. Tako da vozači na benzin oladite malo od nas dizelaša. Vidite da ce i odrzavanje benzinca da poskupi. Najbolje bi bilo da svako vozi ono što može da održava. A pod tim mislim i na sipanje goriva. Pre neki dan sam vidio lika koji u A6 2009 godiste sipa za 20 maraka a motor 3.0 TDI. Svima zelim puno srećnih kilometara bez kvara.

Električar banderaš

pre 6 godina

kaze neko u komentarima zasto se Srbi pale na dizele?pa valjda opet ocekuju neki rat,a do dizela moze lakse da se dodje nego do benzina....ostala trauma od zadnjeg rata koja ce nazalost jos dugo trajati...
(panke, 06. februar 2018 20:19)

Retko glup komentar... 80-90ih je benzin smatran luksuzom, pa su samo oni sa dubokim dzepom vozili benzince jer je benzin bio i vise nego duplo skuplji od dizela.

rog

pre 6 godina

Devedeset posto ljudi koji vozi dizel je nesvesno da bi bolje prosli sa benzinom. Deset posto ima realnu osnovu ili potrebu za dizel motorima. Jer, cinjenica da vecina nas vozi polovna kola. Istrosena kola. Lazemo jedni druge nekim prosecima. Ali jedno je sigurno, vecina tih istrosenih dizela trosi u proseku malo manje nego ista kola sa benzinskim motorima. A odrzavanje i razne gluposti koje otkazuju na tim dizelima su cao zdravo skupe.
(Hvala lepo. Molim lepo., 06. februar 2018 14:00)

Dizel ne trosi malo manje nego prilicno manje, pogotovo gradske voznje, da se ne lazemo. Pritom realno kad pogledas oglase polovnih automobila kod nas a i u Nemackoj najveci broj polovnjaka C segmenta pa na vise je dizel, znaci nema govora o nekom izboru. Da stvar bude jos gora, vecina modernijih benzinaca je sa turbinom, pa i taj argument manje kompleksnosti gubi na tezini. Vec 20 godina, vise igrom slucaja nego mojim licnim izborom, vozim dizele i nijedan nije imao te "skupe popravke" koje spominjes, mada ih nisam ni vozio preko 200.000km. Trazi limuzine D segmenta polovne na oglasima da su benzinci pa reci koliki ih je postotak.

Toma

pre 6 godina

Opel Zafira A 1.8 16v, 92 kw, benzin-plin, potrosnja plina 8-9 otvoreno, 10-12 lokal, plus oko 1l benzina na 100km, garantovano i provereno vise puta. Slucajno u porodici imamo Astru G, 2.0 DTI, "otvoreno ispod 5, lokal oko 6-7 litara ED". Ja im verujem na rec, ipak smo porodica. Prelazim oko 10.000 km godisnje, nemam nista protiv dizela, ali mi je ipak drazi moj benzinac, ako nista drugo bar zbog pristojnog zvuka u ranim jutarnjim zimskim casovima.

Aca

pre 6 godina

Samo TNG i nista drugo,Benzin za potpalu i inda samo Gas po Gasu,ubedljivo najeftinija varijanta i nema traktorskog zvuka nego samo mrtva tisina na leru.

cosmo

pre 6 godina

Benzin. Sluzbeno vozim dizel i firma sipa, pa mi svejedno. Privatno, prelazim malo, oko 8-10 hiljada godišnje na duge relacije (more, inostranstvo)... u tom slučaju Alfa 147 1.6 TS troši oko 6-7 litara na 100 km. Nikakvog razloga ni za plin, ni za dizel. O ponasanju Twin Spark u voznji ne treba trositi rijeci, ko je vozio, zna o cemu govorim.

Lunja

pre 6 godina

Koje gorivo se najvise koristi u najbogatijim zemljama?

Motori su benzinski, a dizel je kompromis. i nijedan argument ne ide u korist dizela.

sreda

pre 6 godina

Ljudi ovde komentarisu odrzavanje dizela u smislu pod obavezno je da ce se nesto pokvariti. Znaju oni :). Ako zanemarim mene koji sam sa plina presao na dizel pre neku godinu i evo bez ikakvih tih skupih kvarova, znam i ja veliki broj ljudi koji voze dizela ili su kupili polovnog pa se ne kvare i sluze najnormalnije. To jesu slozeni sistemi ali ne kvari se bas tako lako . Plin...mozda je u racunici i najjeftiniji ali sam odustao od tog goriva jer je loseg kvaliteta,auto ne ide kako bi trebao (prebacim na benzin i vidim pravu snagu svog auta), povremeno moram i gorivo da sipam tako da se racunica smanjuje, smanjen mi je gepek,skazaljka na inst.tabli sluzi za ukras...Tako da je moj izbor benzin ili dizel

Ford

pre 6 godina

... 1.6 Ecobust -turbo benzinac! Vozim ga 6 meseci i prezadovoljan! Sa ovim motorima mogu slobodno da kazem "dovidjenja dizel"...-isto veliki "moment" u dosta vecem rasponu od dizela,odlican zvuk motora,takodje menjac sa 6 stepeni,potrosnja skoro egal sa dizelima a sto je najbitnije nema dima iz auspuha kod ekstremnih ubrzanja ili kod moda za ciscenje filtera...!

ja

pre 6 godina

@ (Doktor, 06. februar 2018 13:18)

A da li bi ponudio neki argument za to? Dizel i benzin su, u osnovi, isto - nafta. Kod dizela ne postoji nikakav poseban proizvodni proces, već se sirova nafta samo filtrira da bi se oslobodila nečistoća i odmah se koristi. S druge strane, da bi se dobio benzin, sirova nafta prolazi kroz veliki broj procesa u petrohemijskim postrojenjima, koja su poznata kao najveći zagađivači - sve supstance koje ne postoje u benzinu, ali su deo nafte se izdvajaju u tim procesima i one moraju da odu negde - u vazduh, u zemlju, u podzemne vode,.... Dakle, dizel možda (ali samo možda) zagađuje okolinu više od benzina, kada se ukalkulišu samo podaci o izduvnim gasovima iz automobila, ali kad se uzmu u obzir i zagađenja kao posledica proizvodnog procesa, situacija se menja drastično. Tako da, bitno je posmatrati sve kao celinu, a ne samo uzimati isključivo pozitivne stvari kao argumente. Npr. el. automobili su super stvar zato što nas ne truju u vožnji. Ali, oni idu na el. energiju koja se proizvodi sagorevanjem fosilnih goriva (u najvećem procentu), rudnici litijuma koji se koristi za baterije izgledaju kao površina Meseca (nema života), a potrošene baterije se u najvećoj meri ne recikliraju, već samo odlažu u prirodi, dozvoljavajući da teški metali iz njih otruju zemljište i podzemne vode...

Milan

pre 6 godina

Mnogo sam glupih komentara video sa više pluseva, a komentar jedine žene ovde @Mia ima više negativnih, a žena ništa netačno nije rekla. Jeste da je čudno da neko voli zvuk hladnog tdi motora ali bože moj, sve ostalo je u pravu. Jesmo li toliki kompleksi da udaramo minuse samo zato što je žensko?

turbo benzina

pre 6 godina

(Milan, 07. februar 2018 11:24)

Javlja se maskirani osvetnik za prava žena. Lupaju minuse oni koji ne vole "hladan zvuk tdi motora". Ne vidim u čemu je problem? Zar treba lupati pluseve samo zato što je zensko?

Mirko

pre 6 godina

Svi pominju kvarove kod dizela koji su skupi a niko nije pomenuo da bobina na benzincu koja crkava kosta 100e...
(Slobodan Milošević, 6. februar 2018 16:09)

Alfa 156, 289k km, 19 godina, do sad nije promenjena ni jedna bobina, a i ako se pokvari, originalna, Bosch, kao u prvoj ugradnji je 30e, nova. Doduse ima ih 4 kao i kod svih modernih autobmoila. Megane, 13 godina, 190k km, nije promenjena ni jedna bobina i ako kod Megana vaze za manu, iz prve ugradnje je oko 50e.

momcilo

pre 6 godina

prosecna potrosnja po bgd dizela u autu od skoro 1800 kg, 4x4, sa 190 ks, izadje tacno 7.5 litara. Hajde mi recite koliko bi pio benzina.Nema tu bas mnogo izbora.

Munja

pre 6 godina

@ Ja - "Stari akumulatori se zatrpavaju i time zagadjuje okolina sa teskim metalima."
Odakle Vam takva ideja? Ako ima jedna komponenta na automobilu ili drugim vozilima koja se u visokoj meri reciklira to je akumulator. Prva stvar koja se na auto-otpadu skida je akumulator koji je sastavljen od olovo-antimonske legure, olovne paste, sumporne kiseline i plasticne ambalaze. U potpunosti se reciklira (kiselina se uglavnom neutralise), valorizuje i nakon rafinacije Pb/Sb se ponovo koristi kao sirovina za nove akumulatore.
Inace navoditi akumulatore kao argument protiv nekod od danasnjih goriva u upotrebi je bespredmetno jer svi tipovi koriste akumulatore.
Sto se tice rudarstva, ljudska vrsta u industrijskom i informatickom dobu ne moze da funkcionise bez te privredne grane. Svi metali, fosilna goriva, razne hemikalije i minerali omogucavaju savremeni zivot. Kompjuter sa koga saljem ovaj komentar je 100% proizvod rudarstva. Sva biljna hrana koju konzumiramo je rasla uz djubriva koja imaju u sebi komponente dobijene rudarstvom (fosfati) itd. U rudarstvu se sve vise, cak i u Srbiji, vodi briga o metodama zastite prirodne okoline. Dugorocno, buducnost jeste u elektricnom pogonu a sa tim i prelazak na sve cistije izvore energije. Dizel je apsolutno najprljavije gorivo, bilo da se radi o cesticama cadji, rasprsenoj masnoci ili azotnim oksidima, koji su jos najopasniji po zdravlje. Benzin-hibridni motori su danas najkvalitetnije prelazno resenje za vecinu vozaca.

Munja

pre 6 godina

@Aca - Nabrojali ste samo modele evropskih proizvodjaca, medjutim postoje i japanci. Recimo Toyota Avensis ima 1.6l i 1.8l benzin motore sa veoma niskom potrosnjom i zaista je kvalitetan automobil, a narocito ako se uzima sa visom specifikacijom opreme. Pretpostavljam da Vas Auris ne zanima jer je za nijansu manji automobil i ima 5 vrata, ali poseduje fenomenalan autonomni benzin-hibridni motor koji je po stedljivosti prava alternativa dizel motorima u svim zapreminama. Za dublji dzep postoji Lexus IS300h u tom segmentu - Ufff! U Srbiji ima servis, ali ne i prodaja na zalost.

гокси

pre 6 godina

Мени дизел јер возим доста, па ми је самим тим потрошња мања од бензина. За по граду жена вози бензинца. А приче о томе са су дизели прљави оставими за неке старије дизел агрегате. Нови загађују до 20% мање од нових бензинских агрегата.

svedok

pre 6 godina

Znam trojicu ljudi koji su kupili polovnog dizela.Sve je bilo u redu prvih nekoliko meseci.Ali,kad je to počelo da se kvari...strašno!Koliko su platili auto,toliko su posle platili popravke.Sva ta ušteda od 1-2 litra na 100km se vrlo brzo istopila.Ništa nisu uštedeli.Samo su se namučili.

Eneminem

pre 6 godina

Kad dobijete rak pluca u sezdesetim godinama od vaseg dizela, a vasa deca astmu u dvadesetim, shvaticete zasto dizel ne valja. Pametne nacije, koje ta kola i proizvode shvatile su davno. Logicno je sto prosecan Srbin voli dizel. Sto vise dizela, to manja inteligencija naredne generacije. Spirala koja vodi u bezdan.

Ime

pre 6 godina

Moj otac je vozio benzin, ja sam polagao na benzinu, vozim benzin... Dizel mi zvuci ko pokvaren (motor). Zaista neprijatno.

Verovatno nema razlike u kvalitetu i ugodjaju tokom voznje, trajnosti motora i ostaloga... ali taj brundajuci zvuk, narocito kada se pali motor... ko bolesnik.

Gross

pre 6 godina

Ovi sto na dizel oru, a na gas kuvaju, voze na benzin i to uglavnom monstruozni motor od 1600 kubika i 115 konja na 6200 obrtaja. To u najboljem slucaju. Ima i ovih sto voze pravu azdaju od 1100 kubika. Da vidite kao to tek vozi.

Mia

pre 6 godina

Razum kaže benzin (jeftini za održavanje, manja cena, mogućnost ugradnje plina, kao manji zagađivač), ali srce kaže vw hladan 1.9 tdi, taj zvuk samo oni prave :) I snaga mi je tu odmah, ne mora u obrtaje da ga oteram (naravno, ne mislim na ove moderne turbo benzince, oni su ok i na nižim obrtajima). Kako god, postavili ste dva pitanja - koje gorivo koristi naš auto i koje gorivo nam je omiljeno, a odgovori nisu nužno isti.

ludilo mozga

pre 6 godina

a na slici motor najprecenjenijeg automobila na prostoru ex yu. ljudi su toliko obmanjeni da su plaćali polovnog golfa dizelaša koji je prešao (po cajgeru) 150k , star 7godina sa klot opremom za 10k €.

Miroslav

pre 6 godina

Dizel.Dizel i samo i uvek Dizel. I naravno VW zauvek.
(Branko VW Fanatic (Ich rufe die Polizei an), 06. februar 2018 17:42)

Dok je ovaca bice i vune.

Doktor

pre 6 godina

Мени дизел јер возим доста, па ми је самим тим потрошња мања од бензина. За по граду жена вози бензинца. А приче о томе са су дизели прљави оставими за неке старије дизел агрегате. Нови загађују до 20% мање од нових бензинских агрегата.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (гокси, 6. februar 2018 10:38)

Reci mi da se salis. Nikada dizel ne moze manje da zagadjuje od benzinca.

seljak

pre 6 godina

Na plin se kuva,na naftu se ore a na benzin se vozi.
(Mislim, 06. februar 2018 18:01)
A na dizel se uziva u voznji.
Nafta i dizel vise nemaju veze jedno sa drugim.Potpuno razlicita goriva.

Perica

pre 6 godina

Plin je keva...kad oces da "poteras" masinu prebacis na benzin, kad hoces da se vozis jeftino prebacis na plin. Kako moze jedan izbor da bude bolji od dva izbora? Na plin imamo dva...Kada sam preuzeo auto od oca,izvadio sam bocu staru 26 god. i evo i dan danas vozim na plin, sa sve pricama o atestima bocama i ostalom, i dalje je jeftinije.

Dejca-LE

pre 6 godina

Ja sam skoro kupio polovnjaka i hteo benzinca, ali kupio se dizel. Razlog mnogo manja ponuda benzinca od dizel automobila, i hoćeš nećeš moraš dizel.
A plin to pa ni pod razno.

dalibor

pre 6 godina

Od auta "golf" klase pa navise samo dizel. Sto zbog potrosnje sto zbog ubrzanja i voznje. I uz to 6brzinski menjac . Ne treba se cuditi zasto Pasati i ostale limuzine i slicni uglavnom se kupuju dizeli. To su teski automobili, treba to pokrenuti a i potrosnju svesti na normalu, a ujedno su kvalitetno izradjeni sa dobrom izolacijom tako da unutra tesko i primetite koji je motor u pitanju.Naravno pricam za automobile novije generacije

utorak

pre 6 godina

Znam da auto na plin nikad vise necu voziti.Cinjenica,koliko god bio dobar ili los on ne moze da ide kako bi isao,a to vidis kad prebacis na benzin i kolika je snaga i koliko lepse radi.Dva automobila sam kupio i posle nekog vremena prepravio na plin.Odprilike posle nekih godinu i po dana krenuli su da trose ulje,i sitni problemcici.A i plin kod nas je mogu da zamislim,nema nikakve kontrole.Zato benzin ili dizel pa kako bude.Evo cetvrta godina sa dizelom bez ikakvog problema

igor

pre 6 godina

ja samo jednu stvar ne razumem... trenutno vozim 2.0 tdi, ali kako neko moze da kaze da mu je dizel bolji ? bolji u čemu ? kako vas ne nervira buka u kabini ? sta je bolje ? slazem se da manje trosi i da je zbog toga ovde popularniji, ali ne moze nikako da bude bolji.

Ova konststacija važi za nova kola

pre 6 godina

Ukoliko ne prelazite jedno 20.000 km godišnje ne vidim svrhu kupovanha dizelaša.
Prosečan vozač u Srbiji godišnje pređe od 5000km do 10000km. Samim tim bolje je te pare uložiti u dodatnu opremu i voziti benzinca.

Plin je iz raja izašao

pre 6 godina

Plin, plin i samo plin. 60.000 km godišnje punim gasom na plin.Ne postoji dizel auto koji pri 160-180km/h troši 7 litara goriva, koliko iznosi cena 15 litara plina. Po celoj Evropi,plina ima svugde i svugde je u pola cene u odnosu na benzin. Kada se metan malo raširi,prelazim na njega. Ne trujem nikog, savest mi je čista.

neko iz mase

pre 6 godina

Zivim u Nemackoj vozim automobil na dizel gorivo prelazim godisnje 60000km trenutna cena dizela 1.12 eura bezolovnog benzina 1.34 eura trenutni auto mi trosi 5l na 100 km benzinska verzija bi trosila bar 6l na 100 kome nije tesko neka izracuna ustedu na godisnjem nivou.I ne ne vozim auto sa milion kilometara nego relativno nov i za nemacke pojmove tako da prica o odrzavanju i kvarovima i o ustedi na gorivu koja posle pojede odrzavanje ne pije vodu.pozz

Beba

pre 6 godina

Lepo je izjavio Putin: u koliko zelite da smanjite emisiju stetnih gasova iz automobila u atmosferu, vozite na gas ! Ima ga u izobilju, jeftin je i koriste ga automobili na postojecoj tehnologiji. Ali korporacijama proizvodjacima automobila to ne odgovara posto su smislili da popljackaju kupce sa elekto automobilima koji su skupi u prodaji a jeftini u proizvodnji (elektro motor je daleko jeftiniji u proizvodnji a i baterije su sve jeftinije). Takodje i proizvodnja elektricne energije i baterija zagadjuje zivotnu sredinu. Tako da je cela ta prica sa elektro automobilima obicna prevara .

svedok 2

pre 6 godina

Znam trojicu ljudi koji su kupili polovnog dizela.Sve je bilo u redu prvih nekoliko meseci.Ali,kad je to počelo da se kvari...strašno!Koliko su platili auto,toliko su posle platili popravke.Sva ta ušteda od 1-2 litra na 100km se vrlo brzo istopila.Ništa nisu uštedeli.Samo su se namučili.
(svedok, 06. februar 2018 16:58)

Krajnje glup komentar. Ja znam jednoga koji je kupio 2.0 atmo benzinca za 4.000 eura, uložio u njega 4.000 i posle par godina ga prodao za 2.000 eura. Je li to znači da su svi benzinci loši?? Ne znači...

Rout

pre 6 godina

Au, koliko ljubitelja ekologije u Srbiji, koliko samo brige za vazduh koji se udiše. Sad ima da osnujem stranku zelenih, sa ovoliko Srba koji brinu o očuvanju životne sredine, ima da uzmem apsolutnu vlast bez problema

rani

pre 6 godina

Vec 7 godina vozim na metan, a pre 3 godine sam kupio nov auto sa fabrickim metanom. Izuzetno jeftino, ekoloski savrseno cisto, motor radi tiho i mirno, a s obzirom da se radi o turbo benzincu, i ide ekstra! Nikad vise dizel! Sledeci auto, hibrid, najverovatnije Tojota!

Aca

pre 6 godina

Nije ovde pitanje sta srbi vole od goriva nego sta proizvodjaci namecu. Hocu da kupim veliki automobil D segmenta. Sve sami dizelasi u ponudi. Benzinaca gotovo da i nema. Gde je bezninac u Laguni 3, Citroenu C5, Mondeu, Pasatu, A4 i sl. Naravno da postoje, ali trose 15 u gradu. Pa kome to treba. Za velika kola su dizelasi, srednje velicine automobili kombinovano benzin dizel i mali gradski automobili su benzinci.

filip

pre 6 godina

Мени дизел јер возим доста, па ми је самим тим потрошња мања од бензина. За по граду жена вози бензинца. А приче о томе са су дизели прљави оставими за неке старије дизел агрегате. Нови загађују до 20% мање од нових бензинских агрегата.
(гокси, 06. februar 2018 10:38)

Da kao volkswagenov "clean diesel" sa softverom da pobedi testiranja a zapravo zagađuje 50x više nego što su reklamirali.

Hvala lepo. Molim lepo.

pre 6 godina

Devedeset posto ljudi koji vozi dizel je nesvesno da bi bolje prosli sa benzinom. Deset posto ima realnu osnovu ili potrebu za dizel motorima. Jer, cinjenica da vecina nas vozi polovna kola. Istrosena kola. Lazemo jedni druge nekim prosecima. Ali jedno je sigurno, vecina tih istrosenih dizela trosi u proseku malo manje nego ista kola sa benzinskim motorima. A odrzavanje i razne gluposti koje otkazuju na tim dizelima su cao zdravo skupe.

Aca

pre 6 godina

Samo TNG i nista drugo,Benzin za potpalu i inda samo Gas po Gasu,ubedljivo najeftinija varijanta i nema traktorskog zvuka nego samo mrtva tisina na leru.

NIKOLA

pre 6 godina

Ko ima keša novo i to ako malo prelazi benzin u novim turbo agregatima,dizel za velike kilometraže a metan za velike gradske i prigradske trase.Ko nema plin za male i velike kilometraže.Može da se nadje i korektan polovni metan ali i oni su obično ubijeni kilometražom .Najgora moguća opcija a omiljena među nama polovni dizel krševi a godišnje po 15 soma km kako bi se Srbin hvalio kako mu po magistrali troši 4-5 litara ali se ne izjašnjava po gradu posebno zimi ili na auto putu na većim brzinama ili oko održavanja,cene delova itd.

Bokela

pre 6 godina

dizel jer smo siromašni
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (dodji janje, 6. februar 2018 10:34)

Paradoksalno, u Srbiji je povoljnije voziti dizelaša (jer eto, siromašni smo), a nekako svi previde probleme i skupe kvarove koji dizelaši sa velikom kilometražom mogu da imaju. Zamajci, turbine, dizne, DPF filteri, EGR ventili, pumpe visokog pritiska... Jeza me uhvati šta sve može da se pokvari i koliko to košta. Samo za cenu četiri dizne na nekom dizelašu mogu da uradim celu generalku na benzinskom motoru.

Na stranu što svi ti krševi strašno zagađuju i čade. U Beogradu vazduh ima miris, ukus i boju. To što mi udišemo je poražavajuće.

Ja vozim malolitražne benzince ceo život (poneki je bio sa plinom) iz prostog razloga što tu nema preskupih kvarova, potrošnja je umerena, a registracija povoljna. Nemamo mi puteve ni saobraćajnu kulturu za neka snažnija vozila.

Dobra stvar je što i dan-danas mogu da se kupe nove benzinjare koje nemaju direktno ubrizgavanje i turbine, pa će biti dobar izbor u budućnosti.

chef

pre 6 godina

Narode..vozim Punto 2010. 1.2..8v.na plin. Presao je 140000km. Ne da sam zadovoljan nego prezadovoljan. Prvih 7 god radio samo redovne servise. Ove sam mu zamenio prednje amortizere,sarke na vratima,kabl svecica i td. One stvari koje su neizbezne ,pogotovo na nasim putevima. Idem sa njih svake godine na more. Nikad me nije izdao. Cek cek..secam se...jeste jednom...otpao mi lonac auspuha. Koji je od hroma. Zavario ga nazad majstor eno ga jos tera. :)
Mozda sam samo imao srece. Al kvalitet za te pare je pokazao. Pozdrav

Električar banderaš

pre 6 godina

ali srce kaže vw hladan 1.9 tdi, taj zvuk samo oni prave :)
(Mia, 6. februar 2018 19:17)

Muž kaže, pravac kuhinja... :D

Aleks

pre 6 godina

Ako gledam po stilu vožnje kakav preferiram: Benzin.
Ako gledam po uštedi: Dizel (čudno ali plinom se u ovoj zemlji ne može uštedeti).
Ako gledam po onome kako bih najviše voleo a što je još uvek nedostupno: Struja.

Marko

pre 6 godina

Vozio sam dizel, obican, bez turbine, 4 godine. Presao na benzinca sa plinom i vozim ga 7 godina. Za 7 godina, presao sam 160000km, dakle prosek oko 23000km godisnje. Kada uzmemo prosecne potrosnje i prosecnu cenu po litru goriva za tih 7 godina, racunica je jasna. Auto na plin je ustedeo izmadju 3 u 3,5 hiljada evra. Da ne spominjem da sam dizelu radio generalku u te 4 godine,a na benzincu samo reparaciju letve volana za 7 godina.Kao i to koliko je vece uzivanje voziti benzinca sa 100ks, nego dizela sa 60ks. Moje iskustvo je takvo i nikada se vise necu vracati na dizela.

rog

pre 6 godina

Devedeset posto ljudi koji vozi dizel je nesvesno da bi bolje prosli sa benzinom. Deset posto ima realnu osnovu ili potrebu za dizel motorima. Jer, cinjenica da vecina nas vozi polovna kola. Istrosena kola. Lazemo jedni druge nekim prosecima. Ali jedno je sigurno, vecina tih istrosenih dizela trosi u proseku malo manje nego ista kola sa benzinskim motorima. A odrzavanje i razne gluposti koje otkazuju na tim dizelima su cao zdravo skupe.
(Hvala lepo. Molim lepo., 06. februar 2018 14:00)

Dizel ne trosi malo manje nego prilicno manje, pogotovo gradske voznje, da se ne lazemo. Pritom realno kad pogledas oglase polovnih automobila kod nas a i u Nemackoj najveci broj polovnjaka C segmenta pa na vise je dizel, znaci nema govora o nekom izboru. Da stvar bude jos gora, vecina modernijih benzinaca je sa turbinom, pa i taj argument manje kompleksnosti gubi na tezini. Vec 20 godina, vise igrom slucaja nego mojim licnim izborom, vozim dizele i nijedan nije imao te "skupe popravke" koje spominjes, mada ih nisam ni vozio preko 200.000km. Trazi limuzine D segmenta polovne na oglasima da su benzinci pa reci koliki ih je postotak.

Dejan

pre 6 godina

Kupio dizela ponovo. Službeni automobili su bili uglavnom dizeli koje sam vozio. Ali kada osetim miris automobila na dizel pomislim koliki su zagađivači. Verovatno sam pogrešio, sledeći neće biti dizel.

panke

pre 6 godina

kaze neko u komentarima zasto se Srbi pale na dizele?pa valjda opet ocekuju neki rat,a do dizela moze lakse da se dodje nego do benzina....ostala trauma od zadnjeg rata koja ce nazalost jos dugo trajati...

Dragan

pre 6 godina

@utorak

Plin je mnogo bolji za motor nego tecna goriva zbog:
- vece oktanske vrednosti,
- ne kondenzuje se i time ne razblazuje ulje za podmazivanje sto je problem kod benzina,narocito u pothladjenom rezimu
- ne stvara gar koji je abrazivan

Moje omiljeno gorivo je - Elektricna energija. Posto ionako moram da imam dva automobila, neka jedan bude elektricni za lokal, i drugi benzinski za duza putovanja.

Gargamel

pre 6 godina

Kad dobijete rak pluca u sezdesetim godinama od vaseg dizela, a vasa deca astmu u dvadesetim, shvaticete zasto dizel ne valja. Pametne nacije, koje ta kola i proizvode shvatile su davno. Logicno je sto prosecan Srbin voli dizel. Sto vise dizela, to manja inteligencija naredne generacije. Spirala koja vodi u bezdan.
(Eneminem, 06. februar 2018 19:08)

Odrastao sam na selu, u neasfaltiranoj ulici gde su 2 komisije imale aute, astma mi je dijagnostifikovana sa 7 god, cale kupio Ficu kad sam imao 10. Kasnije stojadin na plin koji je bio 30din/l, posle opet auto na plin i uvek neko zezanje s tim plinom i benzinom, tek noviji agregati rade kako treba a plin vise nije isplativ od kad su nasi videli koliko ljudi vozi na plin pa udarili akcizu i ukinuli popust za ekolosko gorivo. Sad samo dizel, noviji agregati su jaki ko benzinci a ne zagadjuju vise ko pre, trose upola manje a ne ne kvare se ako se sve odrzava i pazi koji dizel se sipa, ranije se sve i svasta sipalo pa kao skupe dizne posle.

pedja

pre 6 godina

Muka mi je od kompleksasa koji po svaku cenu hoce dzip poznatog brenda pa kupe vozilo koje je preslo pola miliona, a iza njih oblak crnog dima se vije, hoce sve da podave... Treba ih odmah iskljucivati iz saobracaja. P.S. Nejasno je kako uopste registruju kola.

Rakocevic

pre 6 godina

vozim na tng u proseku predjem oko 25000 km godisnje i na tng-u ustedim oko 600€ godisnje, em ne zagadjuje toliko em ustedi finu svoticu novca :)

THE FINAL CUT

pre 6 godina

Nikad mi nije bilo jasno zasto se Srbende toliko pale na dizel? Kad im kazes da je auto na dizel, kao da si im rekao da je Ferari.

neko

pre 6 godina

Kad je vec dizel jahac apokalipse i zagadjuje do australije zasto jednostavno ne spuste cijenu benzina, tj drzava ukine dio akciza? Ne zelim da placam 10e za 100km po gradu.

A bos pumpa tek na generalnoj

pre 6 godina

@THE FINAL CUT
"Nikad mi nije bilo jasno zasto se Srbende toliko pale na dizel? Kad im kazes da je auto na dizel, kao da si im rekao da je Ferari."

Genetika je u pitanju, urodjeni, nasledjeni strah od svecica, kablova, stelovanja paljenja, razvodne kape i ruke ! A tek gasenje na semaforu i dva srafa na karburatoru !

teski dizel

pre 6 godina

Na plin se kuva,na naftu se ore a na benzin se vozi.
(Mislim, 6. februar 2018 18:01)

Spuštanje iskusnog visokooktanskog vozača koji krišom vozi na plin... Benzinom se isto tako dobro skidaju fleke. :)

Bane

pre 6 godina

Bokela.....joj sad kada se popale oni koji su zaostali u srednjem dobu i misle da je danasnji dizel=dizelu pre 40-50 godina.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (coki, 6. februar 2018 11:13)

Joj pa kad Srbenda shvati da savremeni dizel nije uopšte tako jednostavan niti jeftin za održavanje kao pre 40-50 godina pa kad krene da gasi i vadi iz njega sve savremene stvari dok ga ne svede na nivo od pre 40-50 godina jer nema para da ga održava.

@Dizel

Skuplji je jer je komplikovaniji, a komplikovaniji je zašto što više zagađuje a eko norme su sve strožije pa treba stotinu gefufni ugraditi da se nivo zagađenja svede na prihvatljiv nivo....a onda to krene da se kvari.

seljak

pre 6 godina

Totalnodrukcijiodsvih, 06. februar 

Pa naravno da ti se ne isplati kada si za 10 god.presao samo 100k km.Ja toliko predjem na biciklu.

Totalnodrukcijiodsvih

pre 6 godina

2008 kupim Astru G 1.7CDTI novu u salonu i do sad okruglo 100000km. Jeftino se vozim i jeftin servis.
2012 kupim Astru H 1.6 benzinca kao drugi auto u porodici i do sad 40000km. Potrosnja benzinca je 9-11l u gradu, dizelka 6-7l u gradu, po dve litre manje ide na otvorenom putu. Razlika u ceni kod Opela izmedju dizela i benzinca u ono vreme kupovine je bila okruglo 2000e. Dizelku sam pretplati tj nedovoljno iskoristio za ove sve godine. Benzinac za sada jos uvek mirise na novo.

Ivan

pre 6 godina

Ono što je meni najčudnije je to da, ljudi koji zaista imaju novca, i koji mogu sebi da priušte neki bolji, noviji automobil (a obično je to neka nemačka limuzina), opet se odlučuju za dizel ! Mislite da grešim ? Pa pogledajte po ulicima, evo ovde po Beogradu gde ja studiram. Bio to Audi A4,A5,A6,A7,A8, BMW-ov 3,5, ili neka nova Meca, bar jedno 80% njih je TDI,d ili CDI. Za Superb, Insigniju, Passat tek da ne pričam.
Dakle, nama je nekako navika postalo to da se odlučimo za dizel ja bih rekao.

Meni lično isto više odgovara dizel, prosto volim snagu raspoloživu na niskom broju obrtaja. Vozio sam samo atmosferski benzinac sem toga, tako da su ovi turbo benzinci sigurno to rešili.

Milan

pre 6 godina

@utorak,
To što ti auto troši ulje nije zbog plina, džaba se tešiš. Moj prvi auto ima 27 godina, 17 na tng - gram ulja ne troši.

Lunja

pre 6 godina

Koje gorivo se najvise koristi u najbogatijim zemljama?

Motori su benzinski, a dizel je kompromis. i nijedan argument ne ide u korist dizela.

Dizel_osvetnik

pre 6 godina

2019 godine na tržište izlazi Mercedesov model na benzin sa filterom čestica čađi ( filter će raditi na principu DPF-a) a uveliko noviji benzinci imaju kvačila sa plivajućim zamajcem. Tako da vozači na benzin oladite malo od nas dizelaša. Vidite da ce i odrzavanje benzinca da poskupi. Najbolje bi bilo da svako vozi ono što može da održava. A pod tim mislim i na sipanje goriva. Pre neki dan sam vidio lika koji u A6 2009 godiste sipa za 20 maraka a motor 3.0 TDI. Svima zelim puno srećnih kilometara bez kvara.

R

pre 6 godina

Ukoliko ne prelazite jedno 20.000 km godišnje ne vidim svrhu kupovanha dizelaša. 
Prosečan vozač u Srbiji godišnje pređe od 5000km do 10000km. Samim tim bolje je te pare uložiti u dodatnu opremu i voziti benzinca.
(Ova konststacija važi za nova kola, 06. februar 2018 10:33)
Mnogo zavisi i od kubikaze.Npr ima automobila novih sa 2.2dizelom(Giulia) gde se u samoj registraciji izgubi usteda u potrosnji.Takodje i cena servisa.To je ako gledamo iz ugla isplatljivosti.Ali u tom slucaju je najpovoljnije voziti na plin.Aakodje ima razlika u zvuku,vibracijama.Zime mnogo bolje podnosi benzinac u odnosu na dizela.

panke

pre 6 godina

dalibore

ne primecujes unutra zbog dobre izolacije kao sto si rekao al kad prodje pored tebe,da ga ne vidis mislio bi da je traktor.....

Električar banderaš

pre 6 godina

kaze neko u komentarima zasto se Srbi pale na dizele?pa valjda opet ocekuju neki rat,a do dizela moze lakse da se dodje nego do benzina....ostala trauma od zadnjeg rata koja ce nazalost jos dugo trajati...
(panke, 06. februar 2018 20:19)

Retko glup komentar... 80-90ih je benzin smatran luksuzom, pa su samo oni sa dubokim dzepom vozili benzince jer je benzin bio i vise nego duplo skuplji od dizela.

ja

pre 6 godina

@ (Doktor, 06. februar 2018 13:18)

A da li bi ponudio neki argument za to? Dizel i benzin su, u osnovi, isto - nafta. Kod dizela ne postoji nikakav poseban proizvodni proces, već se sirova nafta samo filtrira da bi se oslobodila nečistoća i odmah se koristi. S druge strane, da bi se dobio benzin, sirova nafta prolazi kroz veliki broj procesa u petrohemijskim postrojenjima, koja su poznata kao najveći zagađivači - sve supstance koje ne postoje u benzinu, ali su deo nafte se izdvajaju u tim procesima i one moraju da odu negde - u vazduh, u zemlju, u podzemne vode,.... Dakle, dizel možda (ali samo možda) zagađuje okolinu više od benzina, kada se ukalkulišu samo podaci o izduvnim gasovima iz automobila, ali kad se uzmu u obzir i zagađenja kao posledica proizvodnog procesa, situacija se menja drastično. Tako da, bitno je posmatrati sve kao celinu, a ne samo uzimati isključivo pozitivne stvari kao argumente. Npr. el. automobili su super stvar zato što nas ne truju u vožnji. Ali, oni idu na el. energiju koja se proizvodi sagorevanjem fosilnih goriva (u najvećem procentu), rudnici litijuma koji se koristi za baterije izgledaju kao površina Meseca (nema života), a potrošene baterije se u najvećoj meri ne recikliraju, već samo odlažu u prirodi, dozvoljavajući da teški metali iz njih otruju zemljište i podzemne vode...

Toma

pre 6 godina

Opel Zafira A 1.8 16v, 92 kw, benzin-plin, potrosnja plina 8-9 otvoreno, 10-12 lokal, plus oko 1l benzina na 100km, garantovano i provereno vise puta. Slucajno u porodici imamo Astru G, 2.0 DTI, "otvoreno ispod 5, lokal oko 6-7 litara ED". Ja im verujem na rec, ipak smo porodica. Prelazim oko 10.000 km godisnje, nemam nista protiv dizela, ali mi je ipak drazi moj benzinac, ako nista drugo bar zbog pristojnog zvuka u ranim jutarnjim zimskim casovima.

panke92

pre 6 godina

kod nas je dizel najpopularniji, a biće sve više zbog krseva iz EU koja polako ali sigurno proteruje dizelaše. pre nekih 9 godina kada je moj kum položio, imao je stojadina na plin i tada je plin košta 40din za litar, a sada je skoro pa duplo skuplji još kada se doda ugradnja plus atest, tako da mislim da se ne isplati kao nekada, a i kvalitet plina je upitan
generalno kvalitet goriva je nikakav, a cena je totalno nesrazmerna kvalitu. mislim da je to i glavni problem cele priče.

Peđa

pre 6 godina

Vozim dizelaša, al' benzin mi je favorit. :)

Kad se kupuje polovni auto, onda ona računica oko 20.000 pređenih kilometara nije mnogo bitna.

Sledeći auto svakako će biti benzinac.

cosmo

pre 6 godina

Benzin. Sluzbeno vozim dizel i firma sipa, pa mi svejedno. Privatno, prelazim malo, oko 8-10 hiljada godišnje na duge relacije (more, inostranstvo)... u tom slučaju Alfa 147 1.6 TS troši oko 6-7 litara na 100 km. Nikakvog razloga ni za plin, ni za dizel. O ponasanju Twin Spark u voznji ne treba trositi rijeci, ko je vozio, zna o cemu govorim.

sreda

pre 6 godina

Ljudi ovde komentarisu odrzavanje dizela u smislu pod obavezno je da ce se nesto pokvariti. Znaju oni :). Ako zanemarim mene koji sam sa plina presao na dizel pre neku godinu i evo bez ikakvih tih skupih kvarova, znam i ja veliki broj ljudi koji voze dizela ili su kupili polovnog pa se ne kvare i sluze najnormalnije. To jesu slozeni sistemi ali ne kvari se bas tako lako . Plin...mozda je u racunici i najjeftiniji ali sam odustao od tog goriva jer je loseg kvaliteta,auto ne ide kako bi trebao (prebacim na benzin i vidim pravu snagu svog auta), povremeno moram i gorivo da sipam tako da se racunica smanjuje, smanjen mi je gepek,skazaljka na inst.tabli sluzi za ukras...Tako da je moj izbor benzin ili dizel

teški dizel

pre 6 godina

Nikakvog razloga ni za plin, ni za dizel. O ponasanju Twin Spark u voznji ne treba trositi rijeci, ko je vozio, zna o cemu govorim.
(cosmo, 07. februar 2018 08:55)

Vozio Alfu 166 2.0 T.Spark... Bolje da sam je u Dunav gurnuo kad se pokvarila prvi put.

misskur

pre 6 godina

Dizel, a preso bi na metan s tim sto mi je najbliza pumpa 50km u jednom pravcu pa nema matematike... Inace bih odma pre svega jer najvise provedem u gradskoj i prigradskoj voznji.

boris

pre 6 godina

Za terenca mi je drago da je dizel, prija mi ta kriva momenta, mada bi se i benzinac dobro snalazio.
Drugi auto, "civilni", voleo bih da je benzin, ali je morao da se čeka 3 meseca te je kupljen dizelaš sa lagera.
Voleo bih hibrid za grad/sledeći normalni auto.

Ford

pre 6 godina

... 1.6 Ecobust -turbo benzinac! Vozim ga 6 meseci i prezadovoljan! Sa ovim motorima mogu slobodno da kazem "dovidjenja dizel"...-isto veliki "moment" u dosta vecem rasponu od dizela,odlican zvuk motora,takodje menjac sa 6 stepeni,potrosnja skoro egal sa dizelima a sto je najbitnije nema dima iz auspuha kod ekstremnih ubrzanja ili kod moda za ciscenje filtera...!

jezza

pre 6 godina

Sekvent plin u 1.6 16v motoru od 103ks, danas ispraznio bocu, sa 40l plina presao 425 km realne voznje, taj plin je kostao oko 2900 din. A i stvarno ne znam kakve automobile ljudi voze na plin kad kazu da auto na plin ne ide, nije mi jasno. ja gotovo da razliku i ne primecujem. Primeti se kada guras obetaje u crveno ali i to ne vise od 10% u najboljem slucaju. Na autoputu razlike nema. Kakav crni benzin, nema logike. Reatest koji sam uradio posle 5 godina a koji je kostao oko 6000 din sam isplatio za mesec dana voznje na plin u odnosu na benzin.
Nije ovo sad da naklapam i pricam svasta, prosto realna situacija.

Mirko

pre 6 godina

Svi pominju kvarove kod dizela koji su skupi a niko nije pomenuo da bobina na benzincu koja crkava kosta 100e...
(Slobodan Milošević, 6. februar 2018 16:09)

Alfa 156, 289k km, 19 godina, do sad nije promenjena ni jedna bobina, a i ako se pokvari, originalna, Bosch, kao u prvoj ugradnji je 30e, nova. Doduse ima ih 4 kao i kod svih modernih autobmoila. Megane, 13 godina, 190k km, nije promenjena ni jedna bobina i ako kod Megana vaze za manu, iz prve ugradnje je oko 50e.

Bane

pre 6 godina

@ (Dizel_osvetnik, 7. februar 2018 09:12)

Nije stvar samo u kopleksnosti motora, već i u čistoći goriva. Savremeni turbo benzinci polako dobijaju sve što imaju i turbo diželi, dizne za direktno ubrizgavanje, plivajući zamajac i sl.
Ali kod turbo dizela je pritisak ubrizgavanja 2.000 bara, dok je kod turbo benzinca 200 bara, takođe dizel ima sumpora koji se na tako visokim pritiscima kristalizuje i ako gorivo nije vrhunskog kvaliteta brzo ošteti dizne, takođe dizel masti a benzin odmašćuje i šta misliš na kome će te fine dizne duže trajati. Plivajući zamajac strada od obrtnog momenta a dizeli retko kada imaju ispod 320, najčešće su to sile oko 350, 380 ili 400 Nm koju trpi zamajac na dizelu, dok benzinci retko prelaze 250 Nm, a uglavnom su to sile od 190 - 220 Nm, odnosno turbina ne donosi drastično veći obrtni momenat ni kod dizela ni kod benzinca nego ti ga isporučuje na dosta nižem broju obrtaja. Dizel svakako ima veliki obrtni momentar (zato je i smišljen da pokreće kamione, brodove, tenkove) ali pre turbine ga je postizao na višem broju obrtaja kada se sklop menjača već zavrti, a danas ti ga BAM isporuči malte ne iz stanja mirovanja i zato ide plivajući zamajac da ne pokrlja menjač. Znači na benzincu plivajući zamajac ima da traje koliko i menjač dok na dizelu trpi duplo više.
Takođe ako Mercedes i izbaci DPF za benzinca šta misliš koliko često će on praviti probleme na benzincu koji ne emituje čađ i dizelu koji ga emituje u ogromnim količinama?

Milan

pre 6 godina

Mnogo sam glupih komentara video sa više pluseva, a komentar jedine žene ovde @Mia ima više negativnih, a žena ništa netačno nije rekla. Jeste da je čudno da neko voli zvuk hladnog tdi motora ali bože moj, sve ostalo je u pravu. Jesmo li toliki kompleksi da udaramo minuse samo zato što je žensko?

Ognjen

pre 6 godina

Vozili bi mi više ova čistija goriva poput TNG i metana, ali odraše nas sa nametima i atestima, mislim na državu koja se navodno zalaže za ekologiju, a u stvari gleda kako što više da napuni budžet koji posle troše stranke i političari.

turbo benzina

pre 6 godina

(Milan, 07. februar 2018 11:24)

Javlja se maskirani osvetnik za prava žena. Lupaju minuse oni koji ne vole "hladan zvuk tdi motora". Ne vidim u čemu je problem? Zar treba lupati pluseve samo zato što je zensko?

momcilo

pre 6 godina

prosecna potrosnja po bgd dizela u autu od skoro 1800 kg, 4x4, sa 190 ks, izadje tacno 7.5 litara. Hajde mi recite koliko bi pio benzina.Nema tu bas mnogo izbora.

xy

pre 6 godina

Ne mozete ovo da radite. Lozite ljude ovim vestima i anketama. Pre neki dan izbi opsta svadja na temu prodaje Leksusa u Rusiji, a mozes misliti sta ce tek da se desi na temu dizel/benzn... Stvarno niste ok.

Munja

pre 6 godina

@Aca - Nabrojali ste samo modele evropskih proizvodjaca, medjutim postoje i japanci. Recimo Toyota Avensis ima 1.6l i 1.8l benzin motore sa veoma niskom potrosnjom i zaista je kvalitetan automobil, a narocito ako se uzima sa visom specifikacijom opreme. Pretpostavljam da Vas Auris ne zanima jer je za nijansu manji automobil i ima 5 vrata, ali poseduje fenomenalan autonomni benzin-hibridni motor koji je po stedljivosti prava alternativa dizel motorima u svim zapreminama. Za dublji dzep postoji Lexus IS300h u tom segmentu - Ufff! U Srbiji ima servis, ali ne i prodaja na zalost.

Munja

pre 6 godina

@ Ja - "Stari akumulatori se zatrpavaju i time zagadjuje okolina sa teskim metalima."
Odakle Vam takva ideja? Ako ima jedna komponenta na automobilu ili drugim vozilima koja se u visokoj meri reciklira to je akumulator. Prva stvar koja se na auto-otpadu skida je akumulator koji je sastavljen od olovo-antimonske legure, olovne paste, sumporne kiseline i plasticne ambalaze. U potpunosti se reciklira (kiselina se uglavnom neutralise), valorizuje i nakon rafinacije Pb/Sb se ponovo koristi kao sirovina za nove akumulatore.
Inace navoditi akumulatore kao argument protiv nekod od danasnjih goriva u upotrebi je bespredmetno jer svi tipovi koriste akumulatore.
Sto se tice rudarstva, ljudska vrsta u industrijskom i informatickom dobu ne moze da funkcionise bez te privredne grane. Svi metali, fosilna goriva, razne hemikalije i minerali omogucavaju savremeni zivot. Kompjuter sa koga saljem ovaj komentar je 100% proizvod rudarstva. Sva biljna hrana koju konzumiramo je rasla uz djubriva koja imaju u sebi komponente dobijene rudarstvom (fosfati) itd. U rudarstvu se sve vise, cak i u Srbiji, vodi briga o metodama zastite prirodne okoline. Dugorocno, buducnost jeste u elektricnom pogonu a sa tim i prelazak na sve cistije izvore energije. Dizel je apsolutno najprljavije gorivo, bilo da se radi o cesticama cadji, rasprsenoj masnoci ili azotnim oksidima, koji su jos najopasniji po zdravlje. Benzin-hibridni motori su danas najkvalitetnije prelazno resenje za vecinu vozaca.