kele
pre 6 godina
(xxx, 16. decembar 2017 13:26)
Da li se radi o adaptivnom tempomatu ili sistem radi u svakom trenutku i kad je tempomat na off? I da li je u pitanju mali gradski auto, kao Punto ili viša klasa kao Passat ili A6?
Sreda, 13.12.2017.
14:25
Izvor: B92
pre 6 godina
(xxx, 16. decembar 2017 13:26)
Da li se radi o adaptivnom tempomatu ili sistem radi u svakom trenutku i kad je tempomat na off? I da li je u pitanju mali gradski auto, kao Punto ili viša klasa kao Passat ili A6?
pre 6 godina
Jedno pitanje za poznavaoce: da li sistem automatskog kočenja radi pri brzini kojom se testiraju vozila na NCAP testu? Kod bilo kog proizvođača?
(kele, 15. decembar 2017 18:39)
Radi. Vozim automobil kome sistem automatskog kočenja funkcioniše do 140km na čas, nebitna je marka da ne širimo diskusiju. Elektronski sigurnosni paket vredi svaku paru uloženu u njega. To kažem kao vozač sa 29 godina staža i bez ijednog saobraćajnog udesa.
pre 6 godina
Grande Punto je svojevremeno, 2005. godine, dobio 5 zvezdica za zastitu putnika. Sta se u medjuvremenu promenilo?! Auto je konstrukcijski losiji nego sto je bio? Ne. U Medjuvremenu su se poostrili kriterijumi ocenjivanja, tako da bi svaki auto koji je u tom periodu imao 5 zvezdica danas imao nula, ili u najboljem slucaju jednu. Pored toga, previse paznje se pridaje elektronskim sistemima. Ok korisni su, ali ne mogu da voze umesto vozaca niti da ga sprece da donese pogresnu odluku, npr. vozi prebrzo. Sve u svemu budalastina, a na video klipu se jasno vidi da pri sudaru sa preprekom putnicki prostor nije defomisan.
pre 6 godina
Koliko se ljudi koji voze Punta trude da zanemare par bitnih činjenica.Prvo ,testiraju se automobili koji se prodaju kao novi,znači ekstremna je sramota što vaš voljeni Fiat nije napravio novi model punih 12 godina!Ne znam ni za jedan model sem G klase koji je stariji od Punta a i dalje se prodaje kao novo vozilo.I bravo što NCAP traži sisteme asistencije od fabrika,i bravo što su dali nulu Puntu jer to jedino i zaslužuje jer je jednostavno to matora tehnologija koja ne bi smela da se prodaje kao nova.
Što se tiče samog testiranja,realno im fali onaj "small overlap test" koji se radi u USA.Test je poprilično realan jer se u velikom broju udesa uopšte ne radi o čeonom udarcu već o baš takvom,prednje krilo u prepreku ili vozilo.Usput,jel znate koji je model užasno prošao na tom testu...Naš proizvod...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (buka, 15. decembar 2017 00:25)
Na small overlap testu su mnogi polomili zube, ukljucujuci i Audi, Mercedes, BMW,tako da me ne cudi. pogledaj samo small overlap test za Audi a4 iz 2012 godine, bukvalno se auto raspao.
pre 6 godina
@dzoni
Kada sam kupovao Grande Punta 2007, to je bio jedini auto u toj klasi koji je nudio ABS i dva vazdusna jastuka u osnovnom paketu, za 10000 evra! Poredjenja radi, WV Polo je za isti novac nudio volan, menjac i siroku lajsnu! Chevrolet Aveo je imao klimu, ali nije imao drugi jastuk... itd
Inace slazem se da je steta sto FIAT nije vise unapredio taj model, linija, ponuda prostora, dizajn kabine (posebno posle redizajna od EVO verzije) je za mene jos uvek neprevazidjen!
pre 6 godina
Jedno pitanje za poznavaoce: da li sistem automatskog kočenja radi pri brzini kojom se testiraju vozila na NCAP testu? Kod bilo kog proizvođača?
pre 6 godina
Vozim Fiat Punta 2009 godinu sa motorom 1.2 8V i iskreno da vam kazem da sam prezadovoljan.
Auto odlicno vuce,pet vrata,klima,potrosnja smesna....ko ne juri neku konjazu odlican porodicni autic i preporucio bih ga svakom.
Inace Punta sam uzeo po preporuci prijatelja jer je njegov presao 500000 km na taksiju....:) toliko o tome da je Fiat los :)
pre 6 godina
Stavimo na test bezbednosti, po novim kriterijumima, bilo koji auto, star 10 godina..svaki od njih, bi dobio nulu! Prema tome, ovakvo testiranje Punta, je ipak maliciozno.
pre 6 godina
Nije cudno sto auto start 10 i vise godina ima takvu bezbednost,
vec je cudno sto se jos u takvom stanju proizvodi, a jos cudnije je
sto ga kod nas u klot opremi palcaju 12, 13 hiljada evra, licne podatke imam. Kao daju zamena staro za novo pa procene nekog krsa 2,3 hiljade evra i vi kao srecni sto su vam izasli u susret , znam licne kupce, Ove je ustvari taj grande od pre 10 godina jer obican punto se ne proizvodi , odnosno u kragujevcu je zadnja serija proizvedena
pre 6 godina
@Smuleco
Ne bih se složio da je maliciozno. Iako je model Punto (Grande Punto, Punto Evo, Punto) star 12 godina, u periodu kada je bio testiran - bio je aktuelan model.
Niko nije sprečavao Fijat da inovira u sisteme bezbednosti. Rekao bih da su sami krivi što su ovako ocenjeni.
pre 6 godina
@ objavite i moj. Druze,Nemci su DOKAZANO prevaranti,prvo od prevare sa ADAC-om pre par godina,pa do prevare sa izduvnim gasovima gde su platili kaznu od 22mlrd usd samo u Americi,a direktor opalio 7god robije.Dakle,to je DOKAZANA,namerna prevara zbog koje verujem da je i ovo potkupljivanje.Ima i tendecija da su se udruzivali vezano za neke druge stvari,ali necu da sirim temu.I opet,nemoj da te buni moj nick,vozim i druge automobile pored Alfe,ali nemacka nikad!
pre 6 godina
Ti testovi se ionako rade za ove sa zabada.Ovde 80% ljudi kupuje auto za koji jedva skrpi novac.Zvezdice su nebite dosta ljudi nije ni culo za to.Ovde je najbitniji podatak potrosnja.A u svakom autu se gine moze auto da ima i 50 zvezdica dzabe.Ako vozac ne poznaje vozilo sta moze sa njim da uradi u datoj situaciji a sta ne,nista mu ne pomaze.
pre 6 godina
Mislio sam da se ovi testovi rade radi ocenjivanja auta za bezbednost putnika i pešaka prilikom udesa a ne za prevenciju istih.
Po novom, ko ima više gadžeta i raznih asistenata za vozača (ne ulazim u polemiku da li su upotrebljivi za običnog vozača u svakodnevnoj vožnji) bolje prolazi (dobija više zvezdica) i ako je šasija lošije projektovana na apsorbovanje energije udara.
Da rezimiramo, desi se udes a vozač, putnici i pešaci prođu sa manjim povredama u Puntu nego u Dačiji i ako je Puntu dodeljeno 0 a Dačiji 3 zvezdice.
Nešto je trulo u državi Belgiji...
pre 6 godina
Za sve one koji mešaju "malog" i Grande Punta, da napišem par reči. To su sasvim drugačiji automobili. Jedino im je zajedničko to što imaju naziv Punto. Imam Grande-a (2006 godište) i 2b varijantu običnog Punta (2004 godište), pa to govorim iz prve ruke.
Što se tiče bezbednosti, jedan poznanik je imao prevrtanje posle sletanja sa puta, sa Grande-om. Prošao je samo sa ogrebotinom koju nije ni zaradio u udesu već kada je auto posle problematičnog dizanja na kamion šlep službe pao sa istog.
Posle popravke taj Grande se vozi već 5 godina bez problema.
Stvarno, do sada nisam video auto koji je prošao što i taj Grande Punto, a da vozač nije prošao ni sa ogrebotinom. Doduše, brzina prilikom udesa mu nije bila velika, negde oko 40-50 km na čas.
pre 6 godina
Koliko se ljudi koji voze Punta trude da zanemare par bitnih činjenica.Prvo ,testiraju se automobili koji se prodaju kao novi,znači ekstremna je sramota što vaš voljeni Fiat nije napravio novi model punih 12 godina!Ne znam ni za jedan model sem G klase koji je stariji od Punta a i dalje se prodaje kao novo vozilo.I bravo što NCAP traži sisteme asistencije od fabrika,i bravo što su dali nulu Puntu jer to jedino i zaslužuje jer je jednostavno to matora tehnologija koja ne bi smela da se prodaje kao nova.
Što se tiče samog testiranja,realno im fali onaj "small overlap test" koji se radi u USA.Test je poprilično realan jer se u velikom broju udesa uopšte ne radi o čeonom udarcu već o baš takvom,prednje krilo u prepreku ili vozilo.Usput,jel znate koji je model užasno prošao na tom testu...Naš proizvod...
pre 6 godina
Ja se slažem sa ovih nula..jer gleda se osnovni model..a Fiat dodatno naplaćuje bezbednost ..kad je moj otac kupio Fiat putno classic 2008 God za 9000 eura imao samo jedan airbag I to za vozača..ni ABS čak nije imao..doplacivao se čak 350 eura ..o ASRu ,ESPu itd sve što sam imao u mom Renaultu iz 2003 godine da ne pricam...pa to ni kinezi više ne rade..ni u Kini ne možeš više da kupiš auto bez bočnih vazdušnih jastuka.
pre 6 godina
ALi ovo uopste ne sprecava srpske vozace prethodne verzije Punta da jure, preticu, seku i uskacu gde god mogu i ne mogu. Sta su te zvezdice, uopste?
pre 6 godina
@ledilo Gresis, da je samo do asistencije punto bi dobio 3 zvezdice a dobio je 0. Test je rigorozniji u odnosu na onaj od pre 10 godina i u tome sto se testira i udar celim prednjim delom, putnik na zadnjem sedistu, bocni udar ( na puntu nije ni radjena bandera jer nema zavese) i udar od pozadi (whiplash). Za decu se koriste lutke velicine 8 i 3 godine a ranije je bila samo beba do godinu dana, cini mi se, u obrnutom sedistu. Ustalom pogledaj na sajtu NCAP sve ti pise Dacia Duster adult occupant safety 71% - Punto 51%. Child 66% prema 43% za Daciu Duster. Mere se sile koje deluju na lutke a to kako se guzva nije bitno, naprotiv, guzvanje apsorbuje energiju (fakticki sluzi kao amortizer), to su tzv. "crumple" zone. Dacia je samo primer,kad si se vec za nju uhvatio, ima jos automobila koji nemaju asistenciju a imaju tri zvezdice, neki cak imaju preko 80% za vozaca i putnike. Usput, mogu da se uporedjuju samo vozila iste klase i priblizne tezine, auto vise klase sa 3 zvezdice je bezbedniji od auta nize sa 4. Sve pise na NCAP sajtu ako te zanima. Zao mi je ako vozis Punta, ako ti je za utehu vozis verovatno bezbedniji auto od vecine na nasim putevima. Nazalost.
pre 6 godina
Vidim koliko trpi putnicki prostor i dosta mi je.Necu da budem zrtva potrosackog drustva.(alfista, 14. decembar 2017 13:04)
Pre svega ne gleda se koliko trpi putnicki prostor vec putnik, putnicki prostor moze ostati netaknut a putnik da pretrpi strasne sile. Dalje, to o potrosackom drustvu pricaj onima iz Fiata koji drze i Alfu. Ta logika da Nemci potkupljuju NCAP da bi blatili Fiat je smesna. To Italijani posteni a Svabe potkupljuju? Majke ti? To sto se ti ne slazes sa kriterijumima testa i, kao i svaki Srbin, mislis da ti vozis nepogresivo je samo tvoj problem.
pre 6 godina
Dve stvari bih da primetim.
Grande Punta u osnovnoj verziji sa dva jastuka i ABSom sam novog kupio 2007. Četiri godine kasnije, izleteo sam sa puta, zbog leda, prevrnuo se na levu stranu i ostao bez ogrebotine! Auto sam vratio na točkove, resetovao sistem za dovod goriva, upalio i odvezao. Najveći problem je bio otvoriti suvozačeva vrata, zbog tezine istih - bio model sa troja vrata.
Kao drugo, izmišljaju prepoznavanje znakova, umora, znoja, skretanja iz trake... A na drugoj strani izbacuju prekidače, na konzole stavljaju ne ekrane,nego kućne bioskope, kamere za selfi, internet, društvene mreže, ukratko sve ono što skreće pažnju vozaču!
pre 6 godina
Živo me interesuje kako bi prošli ovi sa 5 zvezdica kada bi sa 100 km/h udarili u kamion Volvo FH16? Koliko bi tad zvezdica brojali?
pre 6 godina
Odete na Ncap sajt pa otvorite model koji vam se sviđa i studirate.Nije isto da li ima 70% ili 90% zelenu lutkicu.A poeni za elektroniku su zasebno prikazani.
pre 6 godina
@alfista
lepo je verovati u gluposti. Realnost je da se skoro svi nemci rasturaju od prodaje sem Opela koji je u buli godinama.
pre 6 godina
Ubaciti kavez u svaki auto i eto ti smanjena smrtnost skoro 90 % . Ali gospoda nece jer pobogu smanjuje prostor a i vizuelno je grdno , pa ziva glava je bitnija od svega toga . Smijesna mi je prica oko toga imaju rijesenje al opet puna usta bezbjednosti al upak vise prostora i ljepta enterijera je bitnija od zive glave u koju se kunu da je najvrijednija.
(sani, 14. decembar 2017 14:41)
Dzaba kavez kad prskaju organi od udarca.
pre 6 godina
trebalo bi da uzmu mercedes 123-trojku da testiraj da vidimo koliko ce zvezdica dobiti. mislim i suvisno je pricati a kamoli testirati auto star 10 godina sa modelima koji sad izlaze.
pre 6 godina
Ubaciti kavez u svaki auto i eto ti smanjena smrtnost skoro 90 % . Ali gospoda nece jer pobogu smanjuje prostor a i vizuelno je grdno , pa ziva glava je bitnija od svega toga . Smijesna mi je prica oko toga imaju rijesenje al opet puna usta bezbjednosti al upak vise prostora i ljepta enterijera je bitnija od zive glave u koju se kunu da je najvrijednija.
pre 6 godina
Grande Punto 2005. dobija 5 zvezdica na N Cap crash testu.
Punto Evo 2008. dobija 5 zvezdica na N Cap crash testu.
Dacia Sandero 2008. dobija 3 zvezdice na N Cap crash testu.
A sada malo bolje razmislite!
Dacia nije menjala platformu od 2004., čak je i novi Duster na istoj toj platformi sa Logana 2004. Ali Duster je ubacio upozorenje na prelazak u suprotnu traku i dobio je 2017. 3 zvezdice naCrash testu, koliko je fizički bezbedan i kakve su mu zone gužvanja, neka misle oni koji ga budu kupili.
pre 6 godina
@ objavite moj. Kakve veze ima sto je u Belgiji?Para tamo ne vrti kao npr. u Kini ili Indiji?Moj nick je namerno tu da bi nervirao pojedince(izmedju ostalog).Sustina je da imas svoju glavu i koristis je,a ne da ti neko kreira misljenje(sto su ovde uspeli,citajuci komentare).Djulijeta je npr bila najbezbednija u klasi,i ostala u vrhu(u vreme kada se pojavila),i kako to sada moze da se promeni?Nema brake assist? Mene licno to ne zanima i ne padam na te gluposti.Vidim koliko trpi putnicki prostor i dosta mi je.Necu da budem zrtva potrosackog drustva.
pre 6 godina
Upravo iz ovog razloga su dobri ovi testovi, jer bi neko kupio njega misleci da kupuje auto sa pet zvezdica umesto, sta ja znam Dacie, koja ima 3 po novom a znatno je bezbednija. Da li je to posteno prema konkurenciji?
(Ajoj pameti, 14. decembar 2017 08:13)
Pa dobro bi mislio, ja ne vidim da je Dacia bezbednija. Ne zanimaju me asistencije (automatsko kocenje ako vozac ne koci, kontrola prelaska u drugu traku, alarm ako vozac zaspi i sl.) i sprecavanje udesa vec posledice po putnike tokom udesa. Ako je to isto, dzaba ti zvezdice
pre 6 godina
Ni Claasic varijanta ni Grande punto se više ne proizvode, mogli su i daymlerov model iz 1933. da dovezu pa da mu daju nulu. Sve je to relativno a prikazano radi senzacionalizma i uzimanja para od strane novinarske fele od konkurencije. Taj Grande punto je dobio 5 zvezdica u svoje vreme.
pre 6 godina
Mora da je Nemcima posustala prodaja,pa se sad prisetili ovog nacina da ljagaju konkurenciju.Normalno je da automobil koji je se proizvodi 10 god nema sisteme i safety record kao danasnji.Glup test.(alfista, 13. decembar 2017 15:37)
A izvini kakve veze ima NCAP sa Nemcima? Znas li da se NCAP nalazi u Belgiji? Volim vas koji bilo kakvu iole losu stvar o italijanskim automobilima objasnjavate nekom zaverom iz Nemacke.
pre 6 godina
Netko je lijepo objasnio da su sustavi asistencije vozaču postavljeni za standard. Ako ih nema u baznoj opremi - zvjezdica manje. Mislim da i na svim ostalim testovima mora dobiti više od 60% ili ništa od zvjezdice. Punto nema ništa od toga. 0 sustava asistencije. Svi testovi ispod 60%. 0 zvjezdica. Ta nula je još uvijek puno više od nekih još starijih automobila kao npr. Alfa 145, Ford Escort i sl. jer se kod njih nije vodilo računa ni o čvrstoći konstrukcije kabine.
Zbog ovakvog testa novi i30 ili Polo ne možete ni kupiti bez ugrađene asistencije vozaču (automatskog kočenja i dr.). Neki imaju asistenciju samo u boljoj opremi modela pa dobivaju dvije ocjene. Jednu za bazni model i jednu za onaj sa ugrađenom asistencijom.
Za očekivati je da svi modeli auta za cca. 5 godina imaju u serijskoj opremi po par sustava asistencije vozača. Za 10 godina auti bez asistencije će se teže prodavati kao polovni kao npr. kao danas auti bez klime i cijena će im biti bitno niža od onih sa asistencijom.
pre 6 godina
Znači, ako kupim KIA STONIC Ex Edition za 18.790, to vozilo ima samo 3 zvezdice za bezbednost ???
pre 6 godina
Puntu fale samo vazdušne zavese da bi dobio, barem, dve zvezdice. Čini mi se da je najviše sporan test bočnog sudara gde lutke vozača i deteta sa vozačeve strane udaraju glavama u okvir vrata. Inače, pri testovima frontalnog sudara karoserija izgleda sasvim pristojno (ne gužva se A stub), dok na snimku nisu primetne ni deformacije u unutrašnjosti (volan i komandna tabla se ne "uvlače" u kabinski prostor).
Zanimljivo bi bilo videti sve testirane modele na tzv. small-overlap testu, gde auta udaraju manjom bočnom površinom u prepreku. Kladim se da bi mnogo zvezdica popadalo...
pre 6 godina
Dacia bolja od Fiata, hm?
Nisam sigurna. A Kia, totalno izvikana...
pre 6 godina
Kolko ovde ljudi masi poentu NCAP testiranja. Ne radi se o tome "ciji je veci" nego o tome da se proizvodjaci nateraju da ulazu u sisteme bezbednosti. Krutost karoserije i airbagovi su zbog toga dosli do svog gotovo maksimuma kod vecine proizvodjaca i tu vise skoro da nema sta da se testira. Bitno je samo da se odrzi postojeci nivo. Sledeci nacin da se poboljsa bezbednost su elektronske asistencije i to ce zbog ovakvog testiranja u narednih 5-10 postati nesto sto je uobicajeno, kao sto su danas airbagovi. Sto se tice punta on se i dalje prodaje iako je model star 10 godina. Upravo iz ovog razloga su dobri ovi testovi, jer bi neko kupio njega misleci da kupuje auto sa pet zvezdica umesto, sta ja znam Dacie, koja ima 3 po novom a znatno je bezbednija. Da li je to posteno prema konkurenciji? FIAT-u je vreme da izbaci novi Punto.
pre 6 godina
Kao sto vidim kabina uopste nije deformisana, citao sam da je pojas navishe stiti(ne daje telu da udari u kabini).Ne vidim da nesto posbno nebabedan.
pre 6 godina
Aygo ispada bezbedniji od prethodnih generacija Land Cruisera!
pre 6 godina
Grande Punto prve generacije je 2006. godine imao 5 zvezdica na EuroNcap testu. Hmm...
pre 6 godina
@kele
Ne mozes da poredis Punta i Lanci Lybru jer je Lybra klasa iznad pa makar bila stara i 15 godina. Isto tako lupicu Mercedes S klasa iz 1998 ima vise opereme od Lybre. To su babe i zabe sto si rekao. Lybra kad se pojavila bila je skuplja od Nemacke premijum trojke sa osnovnom opremom u toj klasi (Mercedes C, BMW 3,Audi a4)
pre 6 godina
Nisam ljubitelj fijata, ali smatram da je ovo pokusaj da se ocrni fiat. (Aca, 13. decembar 2017 20:09)
Skupili se Euro-NCAP-ovci posle posla, sede ispred radnje na ciglama i piju pivo. Bistre oni tatko sveCku politiku, tek jedan kaze, "Znas sta, ne znam da vam kazem, ali ja mrzim FiJat iz dna duse, aj' da ga ocrnimo na moj racun, a?", A ostali u glas, "A sto ne bi mnoglo." I tako oni sutra dodjose na posao, kazu magaciJoneru, "daj jedan FiJat da ga tresnemo", i kacuga tresnuli, kaze onaj sa pocetka price, "Ma daj te papire, ja cu da mu pisem ocene, hahaha!". Je li tako nekako zamisljas da se dogodilo?
pre 6 godina
Nije navedeno da je novi Subaru xv dobio jednu od najboljih ocena na crash testu svih vremena
(sale, 13. decembar 2017 21:07)
Dobro je prošao novi Subaru, ali tron i dalje drži Volvo S90.
pre 6 godina
Ovo je demonstracija koliko je sigurnost u automobilu napredovala a takodje samar Fiatu da se probudi i zameni model jer je jos uvek u prodaji tako da je ovaj test jako relevantan.
To sto se ukupan skor zvezidca dobija iz cetiri kategorije ne menja cinjenicu da je auto ocenjen sa mizernih 50% za povrede odraslih putnika i 43% za decu. To su strasno lose brojke. Obe su za 20% manje od nekih najnizih privhatljivih normi. Trzaj vratom od udarca je ocenjen marginalno ili slabo sto je gore od Toyote Aygo koja je za dve klase nize od Punta
Horor.
pre 6 godina
nisam ni znao da moze da dobije 0, oduvek sam verovao da je 1 zvezdica najmanje sto moze da se dobije. Covek se uci dok je ziv...
pre 6 godina
Fiat, 38. na listi pouzdanosti u Evropi, kada sam to video, bezbednost nisam ni gledao. Bolje još neko vreme peške,nego da se godinama vozim u kanti.
pre 6 godina
Kakva je ovo glupost? Gledam Punto i Yaris, steta veca na Yarisu, lutke lete isto ili malo vise po Yarisu, jedina razlika - Punto nema zavese a Yaris ima. A Punto 0 zvezdica a Yaris 5? Mojne
pre 6 godina
Ово је неозбиљно треба се тестирати судар, јер ви нисте сам учесник у саобраћају, јер и вас неко може закуцати. Џаба вам ондс сва она електроника.
Меридавно прво треба бити примарна заштита како се ауто понаша у судару и како су путници заштићени у кабини.
Тек на тај тест можете додати фусноте које подижу безбедност на виши ниво.
Овако ово је лакрдија од теста,који ништа не говори о самој безбедности.
Нека вам та електроника помогне на снегу ако возите зимским гумама. Како вам та електроника у овом случају неће помоћи, тако вам неће помоћи ни у некој другој реалној ситуацији. Видели смо ону трагедију кад је мерцедес код нас на лажном ауто путу слетео са пута, да су изгубили сапутници.
pre 6 godina
Kakvo ocrnjivanje fiata... Na testu se vidi da je lepo prosao i da nije nista losiji od drugih
pre 6 godina
kako bi tek onda prosao moj punto classic srar sedam godina
pre 6 godina
Strašno:((
pre 6 godina
Nije navedeno da je novi Subaru xv dobio jednu od najboljih ocena na crash testu svih vremena
pre 6 godina
Kada bi mogli da testiraju yugo 45.
pre 6 godina
haha koja igra al evo ovce jedu i to naime punto je jedan od najbezbednijih gradskih kola ako gledamo krutost karoserije
ALI
najnovija edicija NCAP testiranja pasivnom delu dakle krutost karoserije & airbag daje samo 1/3 poena SVE ostalo su moderni aktivni elektronicki uredaji dakle:
brake assist, line assist, radar... normalno da model iz 2005 NEMA radara, da je taj NCAP ponovo testirao sta je znam VOLVO iz 2005 ne bi bilo bas bolje al eto senzacija je garantovana a i realno neko mora pojest ovu pricu pa da industrija proda nova kola
pre 6 godina
Jedino merilo bi trebalo da bude direktan udarac t.j.ceoni sudar.
Asistencija i oprema je potpuno druga stvar Zanima me kakve su posledice ako me neko udari.Tu ne pomaze automatsko kočenje i slicna oprema.Naravno bitni su air bagovi i zavese.
pre 6 godina
Nisam ljubitelj fijata, ali smatram da je ovo pokusaj da se ocrni fiat. Model sa testa nije fiat punto nego fiat grande punto evo. To je pripadnik B segmenta koji nudi najvise prostora u klasi. Fiatovi JTD motori su medju najboljim dizelima, a benzinci su se takodje odlicno pokazali, i jos odlicno podnose konverziju na gas dok dizeli trpe nase lose gorivo. Elektronika na fiatu nije sjajna, ali je svakako pouzdanija od ostalih proizvodjaca. Na sve to originalni fiatovi rezervni delovi su dosta jeftiniji od konkurencije. Takodje je neposteno testirati klot verziju nekog automobila sa automobilom koji ima neku vrstu elektronske asistencije, jer u startu ne mogu osvojiti isti broj zvezdica, a bezobrazno je porediti po istom kriterijumu automobil proizveden 2017 i 2007. Na snimku se vidi da su neki modeli testirani sa 50kmh, a neki sa 32kmh. Kad ovako novinari upakuju clanak fiat ispadne najgori sto svakako nije.
pre 6 godina
5 zvezdica je kada je sistem uspostavljen bio postavljen kao nedostižan cilj.
Za 15 godina mnogi su ga dostigli, a kriterijumi su porasli. Tako danas neki auto koji ima 2 ili 3 zvezdice je možda i bezbedniji od auta koji je imao 4 zvezdice pre 10 godina.
Moj auto je star 17 godina. Svojevremeno je imao 2 zvezdice bezbednosti, sto se smatralo dobrim. Danas ne bi prošao nijedan test. To ne znači da je nebezbedan, bezbednii je od bilo kog koji je proizveden pre 30 godina. Ali ne kao i moderan auto.
Pa i ovaj Punto je bezbedniji od njega. Ali ostali su bolji.
pre 6 godina
Kakav auto takva i ocena.
pre 6 godina
Punto u 2017oj nema vazdušne zavjese u standardnoj opremi? Znam da nisu ista klasa, ali imao sam Lybru 2003. sa full jastucima. S-max 2007. Bosansko izdanje(znači go kao pištolj) ima i jastuk za koljena vozača.
pre 6 godina
Budale, umesto da uvedu small offset test, sada je kriterijum koliko elektronske pomoći auto ima. Kao da to pomaže u slučaju "makazama". Punto je jednako bezbedan kao pre 10g po pitanju bezbednosti putnika, ali nema sisteme koji i tako deluju samo pri malim brzinama do 30 na sat. U prevodu možete da kuckate poruke u gradskoj gužvi.
Gde je tu napredak?
pre 6 godina
Kake matore automobile mi vozimo, dajte taj auto da povecamo bezbednost na putu za 1000%.
pre 6 godina
Glupost.
Razumem sve, ali su otisli predaleko u dodeli zvezdica. Auto ako npr. nema EPS sistem automatski gubi jednu zvezdicu.
Na snimku se jasno vidi da je Punto prosao vrhunski na ceonim sutarima. Kompletna kabina je ostala citava.
pre 6 godina
Sto dalje od Kg!
pre 6 godina
Netacan naslov! Puno je i takav bolji od Dustera recimo.A Yarisu sto otpade unutrasnji retrovizor, to nista a? Subjektivno, sad treba nahvaliti nove modele, treba to prodati...
pre 6 godina
Koliko tek zastava 10 ima zvezdica. - 5
pre 6 godina
Dobio je jedan kruzic :-)
pre 6 godina
Isti taj punto kada je izasao, dobio je 5 zvezdica na testu, to je samo znak koliko se test poostrio tokom godina
pre 6 godina
Jel negde postoji testiranje ili rezultati G sila/mogucih povreda prilikom udesa, dakle malo ozbiljnije/detaljnije.
Malo je bezveze ovo sa teletabis zvezdicama, gde se vise ocenjuje ABS, radar, ostecenja/deformacije auta od povreda putnika.
I kako su to reli i sl. trkacka vozila, bez prakticno ikakvih el. sistema, posebnih zona guzvanja, airbag-ova i sl, bezbednija od svih civilnih/putnickih?
pre 6 godina
Dačija Duster je napokon dobila vazdušne zavese !!! B R A V O !!!
Bravo za dačiju i što je osvojila isti broj zvezdica kao standardno opremljena KIA STONIC. TRI zvezdice.
"Fuj" za KIU kada im tako skupocena kola kao standardno opremljena imaju samo tri zvezdice.
pre 6 godina
Nakon ovog rezultata nije ni čudo što Papa prodaje svoj Fiat. Prosto čoveku se još živi jer ni sam ne veruje u reinkarnaciju.
pre 6 godina
Pravi srpski auto
pre 6 godina
Po vizuelnom efektu ništa bolje ne prolze ni oni sa 5 zvezdica, ali to su rezultati merenja senzorima. Inače ovaj Punto na ADAC testu bio je bolji od svih konkurenata u segmentu što se tiče kvaliteta i dugotrajnosti. Šta više onaj ko ga je vozio od 0 km. zna o čemu pričam a sa onima koji imaju iskustva sa polovnjacima ili firminim vozilima, nema svrhe ulaziti u raspravu.
pre 6 godina
imam jednog iz 98 i vrlo dobro sluzi 86 ks 970 kg vrsi posao a sto se ovog novog tice hiljadu puta bi ga pre uzeo nego ove sto im prethodni vlasnici imali kracu desnu nogu
pre 6 godina
Koliko se sjecam Alfa je svojevremeno sa modelom gulieta bila najbjezbjedniji automobil u klasi, kriterijumi su se brzo i visoko podigli, sto je mi je izuzetno drago, pa makar bilo na racun elektronskih sistema...
pre 6 godina
Mora da je Nemcima posustala prodaja,pa se sad prisetili ovog nacina da ljagaju konkurenciju.Normalno je da automobil koji je se proizvodi 10 god nema sisteme i safety record kao danasnji.Glup test.
pre 6 godina
Nula je kompletan automobil !
pre 6 godina
Nisam ljubitelj fijata, ali smatram da je ovo pokusaj da se ocrni fiat. Model sa testa nije fiat punto nego fiat grande punto evo. To je pripadnik B segmenta koji nudi najvise prostora u klasi. Fiatovi JTD motori su medju najboljim dizelima, a benzinci su se takodje odlicno pokazali, i jos odlicno podnose konverziju na gas dok dizeli trpe nase lose gorivo. Elektronika na fiatu nije sjajna, ali je svakako pouzdanija od ostalih proizvodjaca. Na sve to originalni fiatovi rezervni delovi su dosta jeftiniji od konkurencije. Takodje je neposteno testirati klot verziju nekog automobila sa automobilom koji ima neku vrstu elektronske asistencije, jer u startu ne mogu osvojiti isti broj zvezdica, a bezobrazno je porediti po istom kriterijumu automobil proizveden 2017 i 2007. Na snimku se vidi da su neki modeli testirani sa 50kmh, a neki sa 32kmh. Kad ovako novinari upakuju clanak fiat ispadne najgori sto svakako nije.
pre 6 godina
Nula je kompletan automobil !
pre 6 godina
Isti taj punto kada je izasao, dobio je 5 zvezdica na testu, to je samo znak koliko se test poostrio tokom godina
pre 6 godina
haha koja igra al evo ovce jedu i to naime punto je jedan od najbezbednijih gradskih kola ako gledamo krutost karoserije
ALI
najnovija edicija NCAP testiranja pasivnom delu dakle krutost karoserije & airbag daje samo 1/3 poena SVE ostalo su moderni aktivni elektronicki uredaji dakle:
brake assist, line assist, radar... normalno da model iz 2005 NEMA radara, da je taj NCAP ponovo testirao sta je znam VOLVO iz 2005 ne bi bilo bas bolje al eto senzacija je garantovana a i realno neko mora pojest ovu pricu pa da industrija proda nova kola
pre 6 godina
Mora da je Nemcima posustala prodaja,pa se sad prisetili ovog nacina da ljagaju konkurenciju.Normalno je da automobil koji je se proizvodi 10 god nema sisteme i safety record kao danasnji.Glup test.
pre 6 godina
Glupost.
Razumem sve, ali su otisli predaleko u dodeli zvezdica. Auto ako npr. nema EPS sistem automatski gubi jednu zvezdicu.
Na snimku se jasno vidi da je Punto prosao vrhunski na ceonim sutarima. Kompletna kabina je ostala citava.
pre 6 godina
Jedino merilo bi trebalo da bude direktan udarac t.j.ceoni sudar.
Asistencija i oprema je potpuno druga stvar Zanima me kakve su posledice ako me neko udari.Tu ne pomaze automatsko kočenje i slicna oprema.Naravno bitni su air bagovi i zavese.
pre 6 godina
Kada bi mogli da testiraju yugo 45.
pre 6 godina
Budale, umesto da uvedu small offset test, sada je kriterijum koliko elektronske pomoći auto ima. Kao da to pomaže u slučaju "makazama". Punto je jednako bezbedan kao pre 10g po pitanju bezbednosti putnika, ali nema sisteme koji i tako deluju samo pri malim brzinama do 30 na sat. U prevodu možete da kuckate poruke u gradskoj gužvi.
Gde je tu napredak?
pre 6 godina
5 zvezdica je kada je sistem uspostavljen bio postavljen kao nedostižan cilj.
Za 15 godina mnogi su ga dostigli, a kriterijumi su porasli. Tako danas neki auto koji ima 2 ili 3 zvezdice je možda i bezbedniji od auta koji je imao 4 zvezdice pre 10 godina.
Moj auto je star 17 godina. Svojevremeno je imao 2 zvezdice bezbednosti, sto se smatralo dobrim. Danas ne bi prošao nijedan test. To ne znači da je nebezbedan, bezbednii je od bilo kog koji je proizveden pre 30 godina. Ali ne kao i moderan auto.
Pa i ovaj Punto je bezbedniji od njega. Ali ostali su bolji.
pre 6 godina
Grande Punto 2005. dobija 5 zvezdica na N Cap crash testu.
Punto Evo 2008. dobija 5 zvezdica na N Cap crash testu.
Dacia Sandero 2008. dobija 3 zvezdice na N Cap crash testu.
A sada malo bolje razmislite!
Dacia nije menjala platformu od 2004., čak je i novi Duster na istoj toj platformi sa Logana 2004. Ali Duster je ubacio upozorenje na prelazak u suprotnu traku i dobio je 2017. 3 zvezdice naCrash testu, koliko je fizički bezbedan i kakve su mu zone gužvanja, neka misle oni koji ga budu kupili.
pre 6 godina
Netacan naslov! Puno je i takav bolji od Dustera recimo.A Yarisu sto otpade unutrasnji retrovizor, to nista a? Subjektivno, sad treba nahvaliti nove modele, treba to prodati...
pre 6 godina
Po vizuelnom efektu ništa bolje ne prolze ni oni sa 5 zvezdica, ali to su rezultati merenja senzorima. Inače ovaj Punto na ADAC testu bio je bolji od svih konkurenata u segmentu što se tiče kvaliteta i dugotrajnosti. Šta više onaj ko ga je vozio od 0 km. zna o čemu pričam a sa onima koji imaju iskustva sa polovnjacima ili firminim vozilima, nema svrhe ulaziti u raspravu.
pre 6 godina
Kakva je ovo glupost? Gledam Punto i Yaris, steta veca na Yarisu, lutke lete isto ili malo vise po Yarisu, jedina razlika - Punto nema zavese a Yaris ima. A Punto 0 zvezdica a Yaris 5? Mojne
pre 6 godina
kako bi tek onda prosao moj punto classic srar sedam godina
pre 6 godina
Nisam ljubitelj fijata, ali smatram da je ovo pokusaj da se ocrni fiat. (Aca, 13. decembar 2017 20:09)
Skupili se Euro-NCAP-ovci posle posla, sede ispred radnje na ciglama i piju pivo. Bistre oni tatko sveCku politiku, tek jedan kaze, "Znas sta, ne znam da vam kazem, ali ja mrzim FiJat iz dna duse, aj' da ga ocrnimo na moj racun, a?", A ostali u glas, "A sto ne bi mnoglo." I tako oni sutra dodjose na posao, kazu magaciJoneru, "daj jedan FiJat da ga tresnemo", i kacuga tresnuli, kaze onaj sa pocetka price, "Ma daj te papire, ja cu da mu pisem ocene, hahaha!". Je li tako nekako zamisljas da se dogodilo?
pre 6 godina
Koliko se sjecam Alfa je svojevremeno sa modelom gulieta bila najbjezbjedniji automobil u klasi, kriterijumi su se brzo i visoko podigli, sto je mi je izuzetno drago, pa makar bilo na racun elektronskih sistema...
pre 6 godina
Ni Claasic varijanta ni Grande punto se više ne proizvode, mogli su i daymlerov model iz 1933. da dovezu pa da mu daju nulu. Sve je to relativno a prikazano radi senzacionalizma i uzimanja para od strane novinarske fele od konkurencije. Taj Grande punto je dobio 5 zvezdica u svoje vreme.
pre 6 godina
Kolko ovde ljudi masi poentu NCAP testiranja. Ne radi se o tome "ciji je veci" nego o tome da se proizvodjaci nateraju da ulazu u sisteme bezbednosti. Krutost karoserije i airbagovi su zbog toga dosli do svog gotovo maksimuma kod vecine proizvodjaca i tu vise skoro da nema sta da se testira. Bitno je samo da se odrzi postojeci nivo. Sledeci nacin da se poboljsa bezbednost su elektronske asistencije i to ce zbog ovakvog testiranja u narednih 5-10 postati nesto sto je uobicajeno, kao sto su danas airbagovi. Sto se tice punta on se i dalje prodaje iako je model star 10 godina. Upravo iz ovog razloga su dobri ovi testovi, jer bi neko kupio njega misleci da kupuje auto sa pet zvezdica umesto, sta ja znam Dacie, koja ima 3 po novom a znatno je bezbednija. Da li je to posteno prema konkurenciji? FIAT-u je vreme da izbaci novi Punto.
pre 6 godina
Koliko tek zastava 10 ima zvezdica. - 5
pre 6 godina
Kake matore automobile mi vozimo, dajte taj auto da povecamo bezbednost na putu za 1000%.
pre 6 godina
Jel negde postoji testiranje ili rezultati G sila/mogucih povreda prilikom udesa, dakle malo ozbiljnije/detaljnije.
Malo je bezveze ovo sa teletabis zvezdicama, gde se vise ocenjuje ABS, radar, ostecenja/deformacije auta od povreda putnika.
I kako su to reli i sl. trkacka vozila, bez prakticno ikakvih el. sistema, posebnih zona guzvanja, airbag-ova i sl, bezbednija od svih civilnih/putnickih?
pre 6 godina
imam jednog iz 98 i vrlo dobro sluzi 86 ks 970 kg vrsi posao a sto se ovog novog tice hiljadu puta bi ga pre uzeo nego ove sto im prethodni vlasnici imali kracu desnu nogu
pre 6 godina
Punto u 2017oj nema vazdušne zavjese u standardnoj opremi? Znam da nisu ista klasa, ali imao sam Lybru 2003. sa full jastucima. S-max 2007. Bosansko izdanje(znači go kao pištolj) ima i jastuk za koljena vozača.
pre 6 godina
Kakvo ocrnjivanje fiata... Na testu se vidi da je lepo prosao i da nije nista losiji od drugih
pre 6 godina
Puntu fale samo vazdušne zavese da bi dobio, barem, dve zvezdice. Čini mi se da je najviše sporan test bočnog sudara gde lutke vozača i deteta sa vozačeve strane udaraju glavama u okvir vrata. Inače, pri testovima frontalnog sudara karoserija izgleda sasvim pristojno (ne gužva se A stub), dok na snimku nisu primetne ni deformacije u unutrašnjosti (volan i komandna tabla se ne "uvlače" u kabinski prostor).
Zanimljivo bi bilo videti sve testirane modele na tzv. small-overlap testu, gde auta udaraju manjom bočnom površinom u prepreku. Kladim se da bi mnogo zvezdica popadalo...
pre 6 godina
Grande Punto prve generacije je 2006. godine imao 5 zvezdica na EuroNcap testu. Hmm...
pre 6 godina
Ubaciti kavez u svaki auto i eto ti smanjena smrtnost skoro 90 % . Ali gospoda nece jer pobogu smanjuje prostor a i vizuelno je grdno , pa ziva glava je bitnija od svega toga . Smijesna mi je prica oko toga imaju rijesenje al opet puna usta bezbjednosti al upak vise prostora i ljepta enterijera je bitnija od zive glave u koju se kunu da je najvrijednija.
pre 6 godina
Dačija Duster je napokon dobila vazdušne zavese !!! B R A V O !!!
Bravo za dačiju i što je osvojila isti broj zvezdica kao standardno opremljena KIA STONIC. TRI zvezdice.
"Fuj" za KIU kada im tako skupocena kola kao standardno opremljena imaju samo tri zvezdice.
pre 6 godina
Znači, ako kupim KIA STONIC Ex Edition za 18.790, to vozilo ima samo 3 zvezdice za bezbednost ???
pre 6 godina
Kao sto vidim kabina uopste nije deformisana, citao sam da je pojas navishe stiti(ne daje telu da udari u kabini).Ne vidim da nesto posbno nebabedan.
pre 6 godina
Nakon ovog rezultata nije ni čudo što Papa prodaje svoj Fiat. Prosto čoveku se još živi jer ni sam ne veruje u reinkarnaciju.
pre 6 godina
Aygo ispada bezbedniji od prethodnih generacija Land Cruisera!
pre 6 godina
Netko je lijepo objasnio da su sustavi asistencije vozaču postavljeni za standard. Ako ih nema u baznoj opremi - zvjezdica manje. Mislim da i na svim ostalim testovima mora dobiti više od 60% ili ništa od zvjezdice. Punto nema ništa od toga. 0 sustava asistencije. Svi testovi ispod 60%. 0 zvjezdica. Ta nula je još uvijek puno više od nekih još starijih automobila kao npr. Alfa 145, Ford Escort i sl. jer se kod njih nije vodilo računa ni o čvrstoći konstrukcije kabine.
Zbog ovakvog testa novi i30 ili Polo ne možete ni kupiti bez ugrađene asistencije vozaču (automatskog kočenja i dr.). Neki imaju asistenciju samo u boljoj opremi modela pa dobivaju dvije ocjene. Jednu za bazni model i jednu za onaj sa ugrađenom asistencijom.
Za očekivati je da svi modeli auta za cca. 5 godina imaju u serijskoj opremi po par sustava asistencije vozača. Za 10 godina auti bez asistencije će se teže prodavati kao polovni kao npr. kao danas auti bez klime i cijena će im biti bitno niža od onih sa asistencijom.
pre 6 godina
Upravo iz ovog razloga su dobri ovi testovi, jer bi neko kupio njega misleci da kupuje auto sa pet zvezdica umesto, sta ja znam Dacie, koja ima 3 po novom a znatno je bezbednija. Da li je to posteno prema konkurenciji?
(Ajoj pameti, 14. decembar 2017 08:13)
Pa dobro bi mislio, ja ne vidim da je Dacia bezbednija. Ne zanimaju me asistencije (automatsko kocenje ako vozac ne koci, kontrola prelaska u drugu traku, alarm ako vozac zaspi i sl.) i sprecavanje udesa vec posledice po putnike tokom udesa. Ako je to isto, dzaba ti zvezdice
pre 6 godina
Dobio je jedan kruzic :-)
pre 6 godina
Mora da je Nemcima posustala prodaja,pa se sad prisetili ovog nacina da ljagaju konkurenciju.Normalno je da automobil koji je se proizvodi 10 god nema sisteme i safety record kao danasnji.Glup test.(alfista, 13. decembar 2017 15:37)
A izvini kakve veze ima NCAP sa Nemcima? Znas li da se NCAP nalazi u Belgiji? Volim vas koji bilo kakvu iole losu stvar o italijanskim automobilima objasnjavate nekom zaverom iz Nemacke.
pre 6 godina
@ objavite moj. Kakve veze ima sto je u Belgiji?Para tamo ne vrti kao npr. u Kini ili Indiji?Moj nick je namerno tu da bi nervirao pojedince(izmedju ostalog).Sustina je da imas svoju glavu i koristis je,a ne da ti neko kreira misljenje(sto su ovde uspeli,citajuci komentare).Djulijeta je npr bila najbezbednija u klasi,i ostala u vrhu(u vreme kada se pojavila),i kako to sada moze da se promeni?Nema brake assist? Mene licno to ne zanima i ne padam na te gluposti.Vidim koliko trpi putnicki prostor i dosta mi je.Necu da budem zrtva potrosackog drustva.
pre 6 godina
Nije navedeno da je novi Subaru xv dobio jednu od najboljih ocena na crash testu svih vremena
pre 6 godina
nisam ni znao da moze da dobije 0, oduvek sam verovao da je 1 zvezdica najmanje sto moze da se dobije. Covek se uci dok je ziv...
pre 6 godina
Dve stvari bih da primetim.
Grande Punta u osnovnoj verziji sa dva jastuka i ABSom sam novog kupio 2007. Četiri godine kasnije, izleteo sam sa puta, zbog leda, prevrnuo se na levu stranu i ostao bez ogrebotine! Auto sam vratio na točkove, resetovao sistem za dovod goriva, upalio i odvezao. Najveći problem je bio otvoriti suvozačeva vrata, zbog tezine istih - bio model sa troja vrata.
Kao drugo, izmišljaju prepoznavanje znakova, umora, znoja, skretanja iz trake... A na drugoj strani izbacuju prekidače, na konzole stavljaju ne ekrane,nego kućne bioskope, kamere za selfi, internet, društvene mreže, ukratko sve ono što skreće pažnju vozaču!
pre 6 godina
Kakav auto takva i ocena.
pre 6 godina
@kele
Ne mozes da poredis Punta i Lanci Lybru jer je Lybra klasa iznad pa makar bila stara i 15 godina. Isto tako lupicu Mercedes S klasa iz 1998 ima vise opereme od Lybre. To su babe i zabe sto si rekao. Lybra kad se pojavila bila je skuplja od Nemacke premijum trojke sa osnovnom opremom u toj klasi (Mercedes C, BMW 3,Audi a4)
pre 6 godina
Dacia bolja od Fiata, hm?
Nisam sigurna. A Kia, totalno izvikana...
pre 6 godina
Pravi srpski auto
pre 6 godina
Strašno:((
pre 6 godina
Vozim Fiat Punta 2009 godinu sa motorom 1.2 8V i iskreno da vam kazem da sam prezadovoljan.
Auto odlicno vuce,pet vrata,klima,potrosnja smesna....ko ne juri neku konjazu odlican porodicni autic i preporucio bih ga svakom.
Inace Punta sam uzeo po preporuci prijatelja jer je njegov presao 500000 km na taksiju....:) toliko o tome da je Fiat los :)
pre 6 godina
Nije navedeno da je novi Subaru xv dobio jednu od najboljih ocena na crash testu svih vremena
(sale, 13. decembar 2017 21:07)
Dobro je prošao novi Subaru, ali tron i dalje drži Volvo S90.
pre 6 godina
Ово је неозбиљно треба се тестирати судар, јер ви нисте сам учесник у саобраћају, јер и вас неко може закуцати. Џаба вам ондс сва она електроника.
Меридавно прво треба бити примарна заштита како се ауто понаша у судару и како су путници заштићени у кабини.
Тек на тај тест можете додати фусноте које подижу безбедност на виши ниво.
Овако ово је лакрдија од теста,који ништа не говори о самој безбедности.
Нека вам та електроника помогне на снегу ако возите зимским гумама. Како вам та електроника у овом случају неће помоћи, тако вам неће помоћи ни у некој другој реалној ситуацији. Видели смо ону трагедију кад је мерцедес код нас на лажном ауто путу слетео са пута, да су изгубили сапутници.
pre 6 godina
Ovo je demonstracija koliko je sigurnost u automobilu napredovala a takodje samar Fiatu da se probudi i zameni model jer je jos uvek u prodaji tako da je ovaj test jako relevantan.
To sto se ukupan skor zvezidca dobija iz cetiri kategorije ne menja cinjenicu da je auto ocenjen sa mizernih 50% za povrede odraslih putnika i 43% za decu. To su strasno lose brojke. Obe su za 20% manje od nekih najnizih privhatljivih normi. Trzaj vratom od udarca je ocenjen marginalno ili slabo sto je gore od Toyote Aygo koja je za dve klase nize od Punta
Horor.
pre 6 godina
Stavimo na test bezbednosti, po novim kriterijumima, bilo koji auto, star 10 godina..svaki od njih, bi dobio nulu! Prema tome, ovakvo testiranje Punta, je ipak maliciozno.
pre 6 godina
Fiat, 38. na listi pouzdanosti u Evropi, kada sam to video, bezbednost nisam ni gledao. Bolje još neko vreme peške,nego da se godinama vozim u kanti.
pre 6 godina
Ubaciti kavez u svaki auto i eto ti smanjena smrtnost skoro 90 % . Ali gospoda nece jer pobogu smanjuje prostor a i vizuelno je grdno , pa ziva glava je bitnija od svega toga . Smijesna mi je prica oko toga imaju rijesenje al opet puna usta bezbjednosti al upak vise prostora i ljepta enterijera je bitnija od zive glave u koju se kunu da je najvrijednija.
(sani, 14. decembar 2017 14:41)
Dzaba kavez kad prskaju organi od udarca.
pre 6 godina
Ja se slažem sa ovih nula..jer gleda se osnovni model..a Fiat dodatno naplaćuje bezbednost ..kad je moj otac kupio Fiat putno classic 2008 God za 9000 eura imao samo jedan airbag I to za vozača..ni ABS čak nije imao..doplacivao se čak 350 eura ..o ASRu ,ESPu itd sve što sam imao u mom Renaultu iz 2003 godine da ne pricam...pa to ni kinezi više ne rade..ni u Kini ne možeš više da kupiš auto bez bočnih vazdušnih jastuka.
pre 6 godina
Mislio sam da se ovi testovi rade radi ocenjivanja auta za bezbednost putnika i pešaka prilikom udesa a ne za prevenciju istih.
Po novom, ko ima više gadžeta i raznih asistenata za vozača (ne ulazim u polemiku da li su upotrebljivi za običnog vozača u svakodnevnoj vožnji) bolje prolazi (dobija više zvezdica) i ako je šasija lošije projektovana na apsorbovanje energije udara.
Da rezimiramo, desi se udes a vozač, putnici i pešaci prođu sa manjim povredama u Puntu nego u Dačiji i ako je Puntu dodeljeno 0 a Dačiji 3 zvezdice.
Nešto je trulo u državi Belgiji...
pre 6 godina
@ objavite i moj. Druze,Nemci su DOKAZANO prevaranti,prvo od prevare sa ADAC-om pre par godina,pa do prevare sa izduvnim gasovima gde su platili kaznu od 22mlrd usd samo u Americi,a direktor opalio 7god robije.Dakle,to je DOKAZANA,namerna prevara zbog koje verujem da je i ovo potkupljivanje.Ima i tendecija da su se udruzivali vezano za neke druge stvari,ali necu da sirim temu.I opet,nemoj da te buni moj nick,vozim i druge automobile pored Alfe,ali nemacka nikad!
pre 6 godina
@ledilo Gresis, da je samo do asistencije punto bi dobio 3 zvezdice a dobio je 0. Test je rigorozniji u odnosu na onaj od pre 10 godina i u tome sto se testira i udar celim prednjim delom, putnik na zadnjem sedistu, bocni udar ( na puntu nije ni radjena bandera jer nema zavese) i udar od pozadi (whiplash). Za decu se koriste lutke velicine 8 i 3 godine a ranije je bila samo beba do godinu dana, cini mi se, u obrnutom sedistu. Ustalom pogledaj na sajtu NCAP sve ti pise Dacia Duster adult occupant safety 71% - Punto 51%. Child 66% prema 43% za Daciu Duster. Mere se sile koje deluju na lutke a to kako se guzva nije bitno, naprotiv, guzvanje apsorbuje energiju (fakticki sluzi kao amortizer), to su tzv. "crumple" zone. Dacia je samo primer,kad si se vec za nju uhvatio, ima jos automobila koji nemaju asistenciju a imaju tri zvezdice, neki cak imaju preko 80% za vozaca i putnike. Usput, mogu da se uporedjuju samo vozila iste klase i priblizne tezine, auto vise klase sa 3 zvezdice je bezbedniji od auta nize sa 4. Sve pise na NCAP sajtu ako te zanima. Zao mi je ako vozis Punta, ako ti je za utehu vozis verovatno bezbedniji auto od vecine na nasim putevima. Nazalost.
pre 6 godina
Ti testovi se ionako rade za ove sa zabada.Ovde 80% ljudi kupuje auto za koji jedva skrpi novac.Zvezdice su nebite dosta ljudi nije ni culo za to.Ovde je najbitniji podatak potrosnja.A u svakom autu se gine moze auto da ima i 50 zvezdica dzabe.Ako vozac ne poznaje vozilo sta moze sa njim da uradi u datoj situaciji a sta ne,nista mu ne pomaze.
pre 6 godina
@dzoni
Kada sam kupovao Grande Punta 2007, to je bio jedini auto u toj klasi koji je nudio ABS i dva vazdusna jastuka u osnovnom paketu, za 10000 evra! Poredjenja radi, WV Polo je za isti novac nudio volan, menjac i siroku lajsnu! Chevrolet Aveo je imao klimu, ali nije imao drugi jastuk... itd
Inace slazem se da je steta sto FIAT nije vise unapredio taj model, linija, ponuda prostora, dizajn kabine (posebno posle redizajna od EVO verzije) je za mene jos uvek neprevazidjen!
pre 6 godina
Koliko se ljudi koji voze Punta trude da zanemare par bitnih činjenica.Prvo ,testiraju se automobili koji se prodaju kao novi,znači ekstremna je sramota što vaš voljeni Fiat nije napravio novi model punih 12 godina!Ne znam ni za jedan model sem G klase koji je stariji od Punta a i dalje se prodaje kao novo vozilo.I bravo što NCAP traži sisteme asistencije od fabrika,i bravo što su dali nulu Puntu jer to jedino i zaslužuje jer je jednostavno to matora tehnologija koja ne bi smela da se prodaje kao nova.
Što se tiče samog testiranja,realno im fali onaj "small overlap test" koji se radi u USA.Test je poprilično realan jer se u velikom broju udesa uopšte ne radi o čeonom udarcu već o baš takvom,prednje krilo u prepreku ili vozilo.Usput,jel znate koji je model užasno prošao na tom testu...Naš proizvod...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (buka, 15. decembar 2017 00:25)
Na small overlap testu su mnogi polomili zube, ukljucujuci i Audi, Mercedes, BMW,tako da me ne cudi. pogledaj samo small overlap test za Audi a4 iz 2012 godine, bukvalno se auto raspao.
pre 6 godina
Grande Punto je svojevremeno, 2005. godine, dobio 5 zvezdica za zastitu putnika. Sta se u medjuvremenu promenilo?! Auto je konstrukcijski losiji nego sto je bio? Ne. U Medjuvremenu su se poostrili kriterijumi ocenjivanja, tako da bi svaki auto koji je u tom periodu imao 5 zvezdica danas imao nula, ili u najboljem slucaju jednu. Pored toga, previse paznje se pridaje elektronskim sistemima. Ok korisni su, ali ne mogu da voze umesto vozaca niti da ga sprece da donese pogresnu odluku, npr. vozi prebrzo. Sve u svemu budalastina, a na video klipu se jasno vidi da pri sudaru sa preprekom putnicki prostor nije defomisan.
pre 6 godina
Živo me interesuje kako bi prošli ovi sa 5 zvezdica kada bi sa 100 km/h udarili u kamion Volvo FH16? Koliko bi tad zvezdica brojali?
pre 6 godina
Jedno pitanje za poznavaoce: da li sistem automatskog kočenja radi pri brzini kojom se testiraju vozila na NCAP testu? Kod bilo kog proizvođača?
(kele, 15. decembar 2017 18:39)
Radi. Vozim automobil kome sistem automatskog kočenja funkcioniše do 140km na čas, nebitna je marka da ne širimo diskusiju. Elektronski sigurnosni paket vredi svaku paru uloženu u njega. To kažem kao vozač sa 29 godina staža i bez ijednog saobraćajnog udesa.
pre 6 godina
Za sve one koji mešaju "malog" i Grande Punta, da napišem par reči. To su sasvim drugačiji automobili. Jedino im je zajedničko to što imaju naziv Punto. Imam Grande-a (2006 godište) i 2b varijantu običnog Punta (2004 godište), pa to govorim iz prve ruke.
Što se tiče bezbednosti, jedan poznanik je imao prevrtanje posle sletanja sa puta, sa Grande-om. Prošao je samo sa ogrebotinom koju nije ni zaradio u udesu već kada je auto posle problematičnog dizanja na kamion šlep službe pao sa istog.
Posle popravke taj Grande se vozi već 5 godina bez problema.
Stvarno, do sada nisam video auto koji je prošao što i taj Grande Punto, a da vozač nije prošao ni sa ogrebotinom. Doduše, brzina prilikom udesa mu nije bila velika, negde oko 40-50 km na čas.
pre 6 godina
Vidim koliko trpi putnicki prostor i dosta mi je.Necu da budem zrtva potrosackog drustva.(alfista, 14. decembar 2017 13:04)
Pre svega ne gleda se koliko trpi putnicki prostor vec putnik, putnicki prostor moze ostati netaknut a putnik da pretrpi strasne sile. Dalje, to o potrosackom drustvu pricaj onima iz Fiata koji drze i Alfu. Ta logika da Nemci potkupljuju NCAP da bi blatili Fiat je smesna. To Italijani posteni a Svabe potkupljuju? Majke ti? To sto se ti ne slazes sa kriterijumima testa i, kao i svaki Srbin, mislis da ti vozis nepogresivo je samo tvoj problem.
pre 6 godina
ALi ovo uopste ne sprecava srpske vozace prethodne verzije Punta da jure, preticu, seku i uskacu gde god mogu i ne mogu. Sta su te zvezdice, uopste?
pre 6 godina
Koliko se ljudi koji voze Punta trude da zanemare par bitnih činjenica.Prvo ,testiraju se automobili koji se prodaju kao novi,znači ekstremna je sramota što vaš voljeni Fiat nije napravio novi model punih 12 godina!Ne znam ni za jedan model sem G klase koji je stariji od Punta a i dalje se prodaje kao novo vozilo.I bravo što NCAP traži sisteme asistencije od fabrika,i bravo što su dali nulu Puntu jer to jedino i zaslužuje jer je jednostavno to matora tehnologija koja ne bi smela da se prodaje kao nova.
Što se tiče samog testiranja,realno im fali onaj "small overlap test" koji se radi u USA.Test je poprilično realan jer se u velikom broju udesa uopšte ne radi o čeonom udarcu već o baš takvom,prednje krilo u prepreku ili vozilo.Usput,jel znate koji je model užasno prošao na tom testu...Naš proizvod...
pre 6 godina
@Smuleco
Ne bih se složio da je maliciozno. Iako je model Punto (Grande Punto, Punto Evo, Punto) star 12 godina, u periodu kada je bio testiran - bio je aktuelan model.
Niko nije sprečavao Fijat da inovira u sisteme bezbednosti. Rekao bih da su sami krivi što su ovako ocenjeni.
pre 6 godina
trebalo bi da uzmu mercedes 123-trojku da testiraj da vidimo koliko ce zvezdica dobiti. mislim i suvisno je pricati a kamoli testirati auto star 10 godina sa modelima koji sad izlaze.
pre 6 godina
Odete na Ncap sajt pa otvorite model koji vam se sviđa i studirate.Nije isto da li ima 70% ili 90% zelenu lutkicu.A poeni za elektroniku su zasebno prikazani.
pre 6 godina
Sto dalje od Kg!
pre 6 godina
@alfista
lepo je verovati u gluposti. Realnost je da se skoro svi nemci rasturaju od prodaje sem Opela koji je u buli godinama.
pre 6 godina
Nije cudno sto auto start 10 i vise godina ima takvu bezbednost,
vec je cudno sto se jos u takvom stanju proizvodi, a jos cudnije je
sto ga kod nas u klot opremi palcaju 12, 13 hiljada evra, licne podatke imam. Kao daju zamena staro za novo pa procene nekog krsa 2,3 hiljade evra i vi kao srecni sto su vam izasli u susret , znam licne kupce, Ove je ustvari taj grande od pre 10 godina jer obican punto se ne proizvodi , odnosno u kragujevcu je zadnja serija proizvedena
pre 6 godina
(xxx, 16. decembar 2017 13:26)
Da li se radi o adaptivnom tempomatu ili sistem radi u svakom trenutku i kad je tempomat na off? I da li je u pitanju mali gradski auto, kao Punto ili viša klasa kao Passat ili A6?
pre 6 godina
Jedno pitanje za poznavaoce: da li sistem automatskog kočenja radi pri brzini kojom se testiraju vozila na NCAP testu? Kod bilo kog proizvođača?
pre 6 godina
Nula je kompletan automobil !
pre 6 godina
Kakav auto takva i ocena.
pre 6 godina
Nisam ljubitelj fijata, ali smatram da je ovo pokusaj da se ocrni fiat. Model sa testa nije fiat punto nego fiat grande punto evo. To je pripadnik B segmenta koji nudi najvise prostora u klasi. Fiatovi JTD motori su medju najboljim dizelima, a benzinci su se takodje odlicno pokazali, i jos odlicno podnose konverziju na gas dok dizeli trpe nase lose gorivo. Elektronika na fiatu nije sjajna, ali je svakako pouzdanija od ostalih proizvodjaca. Na sve to originalni fiatovi rezervni delovi su dosta jeftiniji od konkurencije. Takodje je neposteno testirati klot verziju nekog automobila sa automobilom koji ima neku vrstu elektronske asistencije, jer u startu ne mogu osvojiti isti broj zvezdica, a bezobrazno je porediti po istom kriterijumu automobil proizveden 2017 i 2007. Na snimku se vidi da su neki modeli testirani sa 50kmh, a neki sa 32kmh. Kad ovako novinari upakuju clanak fiat ispadne najgori sto svakako nije.
pre 6 godina
Nakon ovog rezultata nije ni čudo što Papa prodaje svoj Fiat. Prosto čoveku se još živi jer ni sam ne veruje u reinkarnaciju.
pre 6 godina
Fiat, 38. na listi pouzdanosti u Evropi, kada sam to video, bezbednost nisam ni gledao. Bolje još neko vreme peške,nego da se godinama vozim u kanti.
pre 6 godina
Dacia bolja od Fiata, hm?
Nisam sigurna. A Kia, totalno izvikana...
pre 6 godina
Nisam ljubitelj fijata, ali smatram da je ovo pokusaj da se ocrni fiat. (Aca, 13. decembar 2017 20:09)
Skupili se Euro-NCAP-ovci posle posla, sede ispred radnje na ciglama i piju pivo. Bistre oni tatko sveCku politiku, tek jedan kaze, "Znas sta, ne znam da vam kazem, ali ja mrzim FiJat iz dna duse, aj' da ga ocrnimo na moj racun, a?", A ostali u glas, "A sto ne bi mnoglo." I tako oni sutra dodjose na posao, kazu magaciJoneru, "daj jedan FiJat da ga tresnemo", i kacuga tresnuli, kaze onaj sa pocetka price, "Ma daj te papire, ja cu da mu pisem ocene, hahaha!". Je li tako nekako zamisljas da se dogodilo?
pre 6 godina
Sto dalje od Kg!
pre 6 godina
Mora da je Nemcima posustala prodaja,pa se sad prisetili ovog nacina da ljagaju konkurenciju.Normalno je da automobil koji je se proizvodi 10 god nema sisteme i safety record kao danasnji.Glup test.
pre 6 godina
Mora da je Nemcima posustala prodaja,pa se sad prisetili ovog nacina da ljagaju konkurenciju.Normalno je da automobil koji je se proizvodi 10 god nema sisteme i safety record kao danasnji.Glup test.(alfista, 13. decembar 2017 15:37)
A izvini kakve veze ima NCAP sa Nemcima? Znas li da se NCAP nalazi u Belgiji? Volim vas koji bilo kakvu iole losu stvar o italijanskim automobilima objasnjavate nekom zaverom iz Nemacke.
pre 6 godina
haha koja igra al evo ovce jedu i to naime punto je jedan od najbezbednijih gradskih kola ako gledamo krutost karoserije
ALI
najnovija edicija NCAP testiranja pasivnom delu dakle krutost karoserije & airbag daje samo 1/3 poena SVE ostalo su moderni aktivni elektronicki uredaji dakle:
brake assist, line assist, radar... normalno da model iz 2005 NEMA radara, da je taj NCAP ponovo testirao sta je znam VOLVO iz 2005 ne bi bilo bas bolje al eto senzacija je garantovana a i realno neko mora pojest ovu pricu pa da industrija proda nova kola
pre 6 godina
Netacan naslov! Puno je i takav bolji od Dustera recimo.A Yarisu sto otpade unutrasnji retrovizor, to nista a? Subjektivno, sad treba nahvaliti nove modele, treba to prodati...
pre 6 godina
Nije navedeno da je novi Subaru xv dobio jednu od najboljih ocena na crash testu svih vremena
pre 6 godina
Ovo je demonstracija koliko je sigurnost u automobilu napredovala a takodje samar Fiatu da se probudi i zameni model jer je jos uvek u prodaji tako da je ovaj test jako relevantan.
To sto se ukupan skor zvezidca dobija iz cetiri kategorije ne menja cinjenicu da je auto ocenjen sa mizernih 50% za povrede odraslih putnika i 43% za decu. To su strasno lose brojke. Obe su za 20% manje od nekih najnizih privhatljivih normi. Trzaj vratom od udarca je ocenjen marginalno ili slabo sto je gore od Toyote Aygo koja je za dve klase nize od Punta
Horor.
pre 6 godina
Kakva je ovo glupost? Gledam Punto i Yaris, steta veca na Yarisu, lutke lete isto ili malo vise po Yarisu, jedina razlika - Punto nema zavese a Yaris ima. A Punto 0 zvezdica a Yaris 5? Mojne
pre 6 godina
Ово је неозбиљно треба се тестирати судар, јер ви нисте сам учесник у саобраћају, јер и вас неко може закуцати. Џаба вам ондс сва она електроника.
Меридавно прво треба бити примарна заштита како се ауто понаша у судару и како су путници заштићени у кабини.
Тек на тај тест можете додати фусноте које подижу безбедност на виши ниво.
Овако ово је лакрдија од теста,који ништа не говори о самој безбедности.
Нека вам та електроника помогне на снегу ако возите зимским гумама. Како вам та електроника у овом случају неће помоћи, тако вам неће помоћи ни у некој другој реалној ситуацији. Видели смо ону трагедију кад је мерцедес код нас на лажном ауто путу слетео са пута, да су изгубили сапутници.
pre 6 godina
Kakvo ocrnjivanje fiata... Na testu se vidi da je lepo prosao i da nije nista losiji od drugih
pre 6 godina
Po vizuelnom efektu ništa bolje ne prolze ni oni sa 5 zvezdica, ali to su rezultati merenja senzorima. Inače ovaj Punto na ADAC testu bio je bolji od svih konkurenata u segmentu što se tiče kvaliteta i dugotrajnosti. Šta više onaj ko ga je vozio od 0 km. zna o čemu pričam a sa onima koji imaju iskustva sa polovnjacima ili firminim vozilima, nema svrhe ulaziti u raspravu.
pre 6 godina
Budale, umesto da uvedu small offset test, sada je kriterijum koliko elektronske pomoći auto ima. Kao da to pomaže u slučaju "makazama". Punto je jednako bezbedan kao pre 10g po pitanju bezbednosti putnika, ali nema sisteme koji i tako deluju samo pri malim brzinama do 30 na sat. U prevodu možete da kuckate poruke u gradskoj gužvi.
Gde je tu napredak?
pre 6 godina
Kolko ovde ljudi masi poentu NCAP testiranja. Ne radi se o tome "ciji je veci" nego o tome da se proizvodjaci nateraju da ulazu u sisteme bezbednosti. Krutost karoserije i airbagovi su zbog toga dosli do svog gotovo maksimuma kod vecine proizvodjaca i tu vise skoro da nema sta da se testira. Bitno je samo da se odrzi postojeci nivo. Sledeci nacin da se poboljsa bezbednost su elektronske asistencije i to ce zbog ovakvog testiranja u narednih 5-10 postati nesto sto je uobicajeno, kao sto su danas airbagovi. Sto se tice punta on se i dalje prodaje iako je model star 10 godina. Upravo iz ovog razloga su dobri ovi testovi, jer bi neko kupio njega misleci da kupuje auto sa pet zvezdica umesto, sta ja znam Dacie, koja ima 3 po novom a znatno je bezbednija. Da li je to posteno prema konkurenciji? FIAT-u je vreme da izbaci novi Punto.
pre 6 godina
Jedino merilo bi trebalo da bude direktan udarac t.j.ceoni sudar.
Asistencija i oprema je potpuno druga stvar Zanima me kakve su posledice ako me neko udari.Tu ne pomaze automatsko kočenje i slicna oprema.Naravno bitni su air bagovi i zavese.
pre 6 godina
imam jednog iz 98 i vrlo dobro sluzi 86 ks 970 kg vrsi posao a sto se ovog novog tice hiljadu puta bi ga pre uzeo nego ove sto im prethodni vlasnici imali kracu desnu nogu
pre 6 godina
Jel negde postoji testiranje ili rezultati G sila/mogucih povreda prilikom udesa, dakle malo ozbiljnije/detaljnije.
Malo je bezveze ovo sa teletabis zvezdicama, gde se vise ocenjuje ABS, radar, ostecenja/deformacije auta od povreda putnika.
I kako su to reli i sl. trkacka vozila, bez prakticno ikakvih el. sistema, posebnih zona guzvanja, airbag-ova i sl, bezbednija od svih civilnih/putnickih?
pre 6 godina
Ubaciti kavez u svaki auto i eto ti smanjena smrtnost skoro 90 % . Ali gospoda nece jer pobogu smanjuje prostor a i vizuelno je grdno , pa ziva glava je bitnija od svega toga . Smijesna mi je prica oko toga imaju rijesenje al opet puna usta bezbjednosti al upak vise prostora i ljepta enterijera je bitnija od zive glave u koju se kunu da je najvrijednija.
pre 6 godina
Koliko se ljudi koji voze Punta trude da zanemare par bitnih činjenica.Prvo ,testiraju se automobili koji se prodaju kao novi,znači ekstremna je sramota što vaš voljeni Fiat nije napravio novi model punih 12 godina!Ne znam ni za jedan model sem G klase koji je stariji od Punta a i dalje se prodaje kao novo vozilo.I bravo što NCAP traži sisteme asistencije od fabrika,i bravo što su dali nulu Puntu jer to jedino i zaslužuje jer je jednostavno to matora tehnologija koja ne bi smela da se prodaje kao nova.
Što se tiče samog testiranja,realno im fali onaj "small overlap test" koji se radi u USA.Test je poprilično realan jer se u velikom broju udesa uopšte ne radi o čeonom udarcu već o baš takvom,prednje krilo u prepreku ili vozilo.Usput,jel znate koji je model užasno prošao na tom testu...Naš proizvod...
pre 6 godina
Strašno:((
pre 6 godina
ALi ovo uopste ne sprecava srpske vozace prethodne verzije Punta da jure, preticu, seku i uskacu gde god mogu i ne mogu. Sta su te zvezdice, uopste?
pre 6 godina
Glupost.
Razumem sve, ali su otisli predaleko u dodeli zvezdica. Auto ako npr. nema EPS sistem automatski gubi jednu zvezdicu.
Na snimku se jasno vidi da je Punto prosao vrhunski na ceonim sutarima. Kompletna kabina je ostala citava.
pre 6 godina
Punto u 2017oj nema vazdušne zavjese u standardnoj opremi? Znam da nisu ista klasa, ali imao sam Lybru 2003. sa full jastucima. S-max 2007. Bosansko izdanje(znači go kao pištolj) ima i jastuk za koljena vozača.
pre 6 godina
Pravi srpski auto
pre 6 godina
Dačija Duster je napokon dobila vazdušne zavese !!! B R A V O !!!
Bravo za dačiju i što je osvojila isti broj zvezdica kao standardno opremljena KIA STONIC. TRI zvezdice.
"Fuj" za KIU kada im tako skupocena kola kao standardno opremljena imaju samo tri zvezdice.
pre 6 godina
Koliko tek zastava 10 ima zvezdica. - 5
pre 6 godina
Grande Punto prve generacije je 2006. godine imao 5 zvezdica na EuroNcap testu. Hmm...
pre 6 godina
Grande Punto 2005. dobija 5 zvezdica na N Cap crash testu.
Punto Evo 2008. dobija 5 zvezdica na N Cap crash testu.
Dacia Sandero 2008. dobija 3 zvezdice na N Cap crash testu.
A sada malo bolje razmislite!
Dacia nije menjala platformu od 2004., čak je i novi Duster na istoj toj platformi sa Logana 2004. Ali Duster je ubacio upozorenje na prelazak u suprotnu traku i dobio je 2017. 3 zvezdice naCrash testu, koliko je fizički bezbedan i kakve su mu zone gužvanja, neka misle oni koji ga budu kupili.
pre 6 godina
Vidim koliko trpi putnicki prostor i dosta mi je.Necu da budem zrtva potrosackog drustva.(alfista, 14. decembar 2017 13:04)
Pre svega ne gleda se koliko trpi putnicki prostor vec putnik, putnicki prostor moze ostati netaknut a putnik da pretrpi strasne sile. Dalje, to o potrosackom drustvu pricaj onima iz Fiata koji drze i Alfu. Ta logika da Nemci potkupljuju NCAP da bi blatili Fiat je smesna. To Italijani posteni a Svabe potkupljuju? Majke ti? To sto se ti ne slazes sa kriterijumima testa i, kao i svaki Srbin, mislis da ti vozis nepogresivo je samo tvoj problem.
pre 6 godina
Upravo iz ovog razloga su dobri ovi testovi, jer bi neko kupio njega misleci da kupuje auto sa pet zvezdica umesto, sta ja znam Dacie, koja ima 3 po novom a znatno je bezbednija. Da li je to posteno prema konkurenciji?
(Ajoj pameti, 14. decembar 2017 08:13)
Pa dobro bi mislio, ja ne vidim da je Dacia bezbednija. Ne zanimaju me asistencije (automatsko kocenje ako vozac ne koci, kontrola prelaska u drugu traku, alarm ako vozac zaspi i sl.) i sprecavanje udesa vec posledice po putnike tokom udesa. Ako je to isto, dzaba ti zvezdice
pre 6 godina
@ objavite moj. Kakve veze ima sto je u Belgiji?Para tamo ne vrti kao npr. u Kini ili Indiji?Moj nick je namerno tu da bi nervirao pojedince(izmedju ostalog).Sustina je da imas svoju glavu i koristis je,a ne da ti neko kreira misljenje(sto su ovde uspeli,citajuci komentare).Djulijeta je npr bila najbezbednija u klasi,i ostala u vrhu(u vreme kada se pojavila),i kako to sada moze da se promeni?Nema brake assist? Mene licno to ne zanima i ne padam na te gluposti.Vidim koliko trpi putnicki prostor i dosta mi je.Necu da budem zrtva potrosackog drustva.
pre 6 godina
Ni Claasic varijanta ni Grande punto se više ne proizvode, mogli su i daymlerov model iz 1933. da dovezu pa da mu daju nulu. Sve je to relativno a prikazano radi senzacionalizma i uzimanja para od strane novinarske fele od konkurencije. Taj Grande punto je dobio 5 zvezdica u svoje vreme.
pre 6 godina
Mislio sam da se ovi testovi rade radi ocenjivanja auta za bezbednost putnika i pešaka prilikom udesa a ne za prevenciju istih.
Po novom, ko ima više gadžeta i raznih asistenata za vozača (ne ulazim u polemiku da li su upotrebljivi za običnog vozača u svakodnevnoj vožnji) bolje prolazi (dobija više zvezdica) i ako je šasija lošije projektovana na apsorbovanje energije udara.
Da rezimiramo, desi se udes a vozač, putnici i pešaci prođu sa manjim povredama u Puntu nego u Dačiji i ako je Puntu dodeljeno 0 a Dačiji 3 zvezdice.
Nešto je trulo u državi Belgiji...
pre 6 godina
@ objavite i moj. Druze,Nemci su DOKAZANO prevaranti,prvo od prevare sa ADAC-om pre par godina,pa do prevare sa izduvnim gasovima gde su platili kaznu od 22mlrd usd samo u Americi,a direktor opalio 7god robije.Dakle,to je DOKAZANA,namerna prevara zbog koje verujem da je i ovo potkupljivanje.Ima i tendecija da su se udruzivali vezano za neke druge stvari,ali necu da sirim temu.I opet,nemoj da te buni moj nick,vozim i druge automobile pored Alfe,ali nemacka nikad!
pre 6 godina
@Smuleco
Ne bih se složio da je maliciozno. Iako je model Punto (Grande Punto, Punto Evo, Punto) star 12 godina, u periodu kada je bio testiran - bio je aktuelan model.
Niko nije sprečavao Fijat da inovira u sisteme bezbednosti. Rekao bih da su sami krivi što su ovako ocenjeni.
pre 6 godina
Grande Punto je svojevremeno, 2005. godine, dobio 5 zvezdica za zastitu putnika. Sta se u medjuvremenu promenilo?! Auto je konstrukcijski losiji nego sto je bio? Ne. U Medjuvremenu su se poostrili kriterijumi ocenjivanja, tako da bi svaki auto koji je u tom periodu imao 5 zvezdica danas imao nula, ili u najboljem slucaju jednu. Pored toga, previse paznje se pridaje elektronskim sistemima. Ok korisni su, ali ne mogu da voze umesto vozaca niti da ga sprece da donese pogresnu odluku, npr. vozi prebrzo. Sve u svemu budalastina, a na video klipu se jasno vidi da pri sudaru sa preprekom putnicki prostor nije defomisan.
pre 6 godina
Kao sto vidim kabina uopste nije deformisana, citao sam da je pojas navishe stiti(ne daje telu da udari u kabini).Ne vidim da nesto posbno nebabedan.
pre 6 godina
Živo me interesuje kako bi prošli ovi sa 5 zvezdica kada bi sa 100 km/h udarili u kamion Volvo FH16? Koliko bi tad zvezdica brojali?
pre 6 godina
@alfista
lepo je verovati u gluposti. Realnost je da se skoro svi nemci rasturaju od prodaje sem Opela koji je u buli godinama.
pre 6 godina
Stavimo na test bezbednosti, po novim kriterijumima, bilo koji auto, star 10 godina..svaki od njih, bi dobio nulu! Prema tome, ovakvo testiranje Punta, je ipak maliciozno.
pre 6 godina
Vozim Fiat Punta 2009 godinu sa motorom 1.2 8V i iskreno da vam kazem da sam prezadovoljan.
Auto odlicno vuce,pet vrata,klima,potrosnja smesna....ko ne juri neku konjazu odlican porodicni autic i preporucio bih ga svakom.
Inace Punta sam uzeo po preporuci prijatelja jer je njegov presao 500000 km na taksiju....:) toliko o tome da je Fiat los :)
pre 6 godina
Koliko se sjecam Alfa je svojevremeno sa modelom gulieta bila najbjezbjedniji automobil u klasi, kriterijumi su se brzo i visoko podigli, sto je mi je izuzetno drago, pa makar bilo na racun elektronskih sistema...
pre 6 godina
Kada bi mogli da testiraju yugo 45.
pre 6 godina
@kele
Ne mozes da poredis Punta i Lanci Lybru jer je Lybra klasa iznad pa makar bila stara i 15 godina. Isto tako lupicu Mercedes S klasa iz 1998 ima vise opereme od Lybre. To su babe i zabe sto si rekao. Lybra kad se pojavila bila je skuplja od Nemacke premijum trojke sa osnovnom opremom u toj klasi (Mercedes C, BMW 3,Audi a4)
pre 6 godina
Puntu fale samo vazdušne zavese da bi dobio, barem, dve zvezdice. Čini mi se da je najviše sporan test bočnog sudara gde lutke vozača i deteta sa vozačeve strane udaraju glavama u okvir vrata. Inače, pri testovima frontalnog sudara karoserija izgleda sasvim pristojno (ne gužva se A stub), dok na snimku nisu primetne ni deformacije u unutrašnjosti (volan i komandna tabla se ne "uvlače" u kabinski prostor).
Zanimljivo bi bilo videti sve testirane modele na tzv. small-overlap testu, gde auta udaraju manjom bočnom površinom u prepreku. Kladim se da bi mnogo zvezdica popadalo...
pre 6 godina
Znači, ako kupim KIA STONIC Ex Edition za 18.790, to vozilo ima samo 3 zvezdice za bezbednost ???
pre 6 godina
@ledilo Gresis, da je samo do asistencije punto bi dobio 3 zvezdice a dobio je 0. Test je rigorozniji u odnosu na onaj od pre 10 godina i u tome sto se testira i udar celim prednjim delom, putnik na zadnjem sedistu, bocni udar ( na puntu nije ni radjena bandera jer nema zavese) i udar od pozadi (whiplash). Za decu se koriste lutke velicine 8 i 3 godine a ranije je bila samo beba do godinu dana, cini mi se, u obrnutom sedistu. Ustalom pogledaj na sajtu NCAP sve ti pise Dacia Duster adult occupant safety 71% - Punto 51%. Child 66% prema 43% za Daciu Duster. Mere se sile koje deluju na lutke a to kako se guzva nije bitno, naprotiv, guzvanje apsorbuje energiju (fakticki sluzi kao amortizer), to su tzv. "crumple" zone. Dacia je samo primer,kad si se vec za nju uhvatio, ima jos automobila koji nemaju asistenciju a imaju tri zvezdice, neki cak imaju preko 80% za vozaca i putnike. Usput, mogu da se uporedjuju samo vozila iste klase i priblizne tezine, auto vise klase sa 3 zvezdice je bezbedniji od auta nize sa 4. Sve pise na NCAP sajtu ako te zanima. Zao mi je ako vozis Punta, ako ti je za utehu vozis verovatno bezbedniji auto od vecine na nasim putevima. Nazalost.
pre 6 godina
Nije cudno sto auto start 10 i vise godina ima takvu bezbednost,
vec je cudno sto se jos u takvom stanju proizvodi, a jos cudnije je
sto ga kod nas u klot opremi palcaju 12, 13 hiljada evra, licne podatke imam. Kao daju zamena staro za novo pa procene nekog krsa 2,3 hiljade evra i vi kao srecni sto su vam izasli u susret , znam licne kupce, Ove je ustvari taj grande od pre 10 godina jer obican punto se ne proizvodi , odnosno u kragujevcu je zadnja serija proizvedena
pre 6 godina
Isti taj punto kada je izasao, dobio je 5 zvezdica na testu, to je samo znak koliko se test poostrio tokom godina
pre 6 godina
Dobio je jedan kruzic :-)
pre 6 godina
5 zvezdica je kada je sistem uspostavljen bio postavljen kao nedostižan cilj.
Za 15 godina mnogi su ga dostigli, a kriterijumi su porasli. Tako danas neki auto koji ima 2 ili 3 zvezdice je možda i bezbedniji od auta koji je imao 4 zvezdice pre 10 godina.
Moj auto je star 17 godina. Svojevremeno je imao 2 zvezdice bezbednosti, sto se smatralo dobrim. Danas ne bi prošao nijedan test. To ne znači da je nebezbedan, bezbednii je od bilo kog koji je proizveden pre 30 godina. Ali ne kao i moderan auto.
Pa i ovaj Punto je bezbedniji od njega. Ali ostali su bolji.
pre 6 godina
Aygo ispada bezbedniji od prethodnih generacija Land Cruisera!
pre 6 godina
Netko je lijepo objasnio da su sustavi asistencije vozaču postavljeni za standard. Ako ih nema u baznoj opremi - zvjezdica manje. Mislim da i na svim ostalim testovima mora dobiti više od 60% ili ništa od zvjezdice. Punto nema ništa od toga. 0 sustava asistencije. Svi testovi ispod 60%. 0 zvjezdica. Ta nula je još uvijek puno više od nekih još starijih automobila kao npr. Alfa 145, Ford Escort i sl. jer se kod njih nije vodilo računa ni o čvrstoći konstrukcije kabine.
Zbog ovakvog testa novi i30 ili Polo ne možete ni kupiti bez ugrađene asistencije vozaču (automatskog kočenja i dr.). Neki imaju asistenciju samo u boljoj opremi modela pa dobivaju dvije ocjene. Jednu za bazni model i jednu za onaj sa ugrađenom asistencijom.
Za očekivati je da svi modeli auta za cca. 5 godina imaju u serijskoj opremi po par sustava asistencije vozača. Za 10 godina auti bez asistencije će se teže prodavati kao polovni kao npr. kao danas auti bez klime i cijena će im biti bitno niža od onih sa asistencijom.
pre 6 godina
Za sve one koji mešaju "malog" i Grande Punta, da napišem par reči. To su sasvim drugačiji automobili. Jedino im je zajedničko to što imaju naziv Punto. Imam Grande-a (2006 godište) i 2b varijantu običnog Punta (2004 godište), pa to govorim iz prve ruke.
Što se tiče bezbednosti, jedan poznanik je imao prevrtanje posle sletanja sa puta, sa Grande-om. Prošao je samo sa ogrebotinom koju nije ni zaradio u udesu već kada je auto posle problematičnog dizanja na kamion šlep službe pao sa istog.
Posle popravke taj Grande se vozi već 5 godina bez problema.
Stvarno, do sada nisam video auto koji je prošao što i taj Grande Punto, a da vozač nije prošao ni sa ogrebotinom. Doduše, brzina prilikom udesa mu nije bila velika, negde oko 40-50 km na čas.
pre 6 godina
@dzoni
Kada sam kupovao Grande Punta 2007, to je bio jedini auto u toj klasi koji je nudio ABS i dva vazdusna jastuka u osnovnom paketu, za 10000 evra! Poredjenja radi, WV Polo je za isti novac nudio volan, menjac i siroku lajsnu! Chevrolet Aveo je imao klimu, ali nije imao drugi jastuk... itd
Inace slazem se da je steta sto FIAT nije vise unapredio taj model, linija, ponuda prostora, dizajn kabine (posebno posle redizajna od EVO verzije) je za mene jos uvek neprevazidjen!
pre 6 godina
Jedno pitanje za poznavaoce: da li sistem automatskog kočenja radi pri brzini kojom se testiraju vozila na NCAP testu? Kod bilo kog proizvođača?
pre 6 godina
Jedno pitanje za poznavaoce: da li sistem automatskog kočenja radi pri brzini kojom se testiraju vozila na NCAP testu? Kod bilo kog proizvođača?
(kele, 15. decembar 2017 18:39)
Radi. Vozim automobil kome sistem automatskog kočenja funkcioniše do 140km na čas, nebitna je marka da ne širimo diskusiju. Elektronski sigurnosni paket vredi svaku paru uloženu u njega. To kažem kao vozač sa 29 godina staža i bez ijednog saobraćajnog udesa.
pre 6 godina
nisam ni znao da moze da dobije 0, oduvek sam verovao da je 1 zvezdica najmanje sto moze da se dobije. Covek se uci dok je ziv...
pre 6 godina
Nije navedeno da je novi Subaru xv dobio jednu od najboljih ocena na crash testu svih vremena
(sale, 13. decembar 2017 21:07)
Dobro je prošao novi Subaru, ali tron i dalje drži Volvo S90.
pre 6 godina
Ubaciti kavez u svaki auto i eto ti smanjena smrtnost skoro 90 % . Ali gospoda nece jer pobogu smanjuje prostor a i vizuelno je grdno , pa ziva glava je bitnija od svega toga . Smijesna mi je prica oko toga imaju rijesenje al opet puna usta bezbjednosti al upak vise prostora i ljepta enterijera je bitnija od zive glave u koju se kunu da je najvrijednija.
(sani, 14. decembar 2017 14:41)
Dzaba kavez kad prskaju organi od udarca.
pre 6 godina
Ja se slažem sa ovih nula..jer gleda se osnovni model..a Fiat dodatno naplaćuje bezbednost ..kad je moj otac kupio Fiat putno classic 2008 God za 9000 eura imao samo jedan airbag I to za vozača..ni ABS čak nije imao..doplacivao se čak 350 eura ..o ASRu ,ESPu itd sve što sam imao u mom Renaultu iz 2003 godine da ne pricam...pa to ni kinezi više ne rade..ni u Kini ne možeš više da kupiš auto bez bočnih vazdušnih jastuka.
pre 6 godina
Kake matore automobile mi vozimo, dajte taj auto da povecamo bezbednost na putu za 1000%.
pre 6 godina
kako bi tek onda prosao moj punto classic srar sedam godina
pre 6 godina
trebalo bi da uzmu mercedes 123-trojku da testiraj da vidimo koliko ce zvezdica dobiti. mislim i suvisno je pricati a kamoli testirati auto star 10 godina sa modelima koji sad izlaze.
pre 6 godina
Dve stvari bih da primetim.
Grande Punta u osnovnoj verziji sa dva jastuka i ABSom sam novog kupio 2007. Četiri godine kasnije, izleteo sam sa puta, zbog leda, prevrnuo se na levu stranu i ostao bez ogrebotine! Auto sam vratio na točkove, resetovao sistem za dovod goriva, upalio i odvezao. Najveći problem je bio otvoriti suvozačeva vrata, zbog tezine istih - bio model sa troja vrata.
Kao drugo, izmišljaju prepoznavanje znakova, umora, znoja, skretanja iz trake... A na drugoj strani izbacuju prekidače, na konzole stavljaju ne ekrane,nego kućne bioskope, kamere za selfi, internet, društvene mreže, ukratko sve ono što skreće pažnju vozaču!
pre 6 godina
Ti testovi se ionako rade za ove sa zabada.Ovde 80% ljudi kupuje auto za koji jedva skrpi novac.Zvezdice su nebite dosta ljudi nije ni culo za to.Ovde je najbitniji podatak potrosnja.A u svakom autu se gine moze auto da ima i 50 zvezdica dzabe.Ako vozac ne poznaje vozilo sta moze sa njim da uradi u datoj situaciji a sta ne,nista mu ne pomaze.
pre 6 godina
Odete na Ncap sajt pa otvorite model koji vam se sviđa i studirate.Nije isto da li ima 70% ili 90% zelenu lutkicu.A poeni za elektroniku su zasebno prikazani.
pre 6 godina
Koliko se ljudi koji voze Punta trude da zanemare par bitnih činjenica.Prvo ,testiraju se automobili koji se prodaju kao novi,znači ekstremna je sramota što vaš voljeni Fiat nije napravio novi model punih 12 godina!Ne znam ni za jedan model sem G klase koji je stariji od Punta a i dalje se prodaje kao novo vozilo.I bravo što NCAP traži sisteme asistencije od fabrika,i bravo što su dali nulu Puntu jer to jedino i zaslužuje jer je jednostavno to matora tehnologija koja ne bi smela da se prodaje kao nova.
Što se tiče samog testiranja,realno im fali onaj "small overlap test" koji se radi u USA.Test je poprilično realan jer se u velikom broju udesa uopšte ne radi o čeonom udarcu već o baš takvom,prednje krilo u prepreku ili vozilo.Usput,jel znate koji je model užasno prošao na tom testu...Naš proizvod...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (buka, 15. decembar 2017 00:25)
Na small overlap testu su mnogi polomili zube, ukljucujuci i Audi, Mercedes, BMW,tako da me ne cudi. pogledaj samo small overlap test za Audi a4 iz 2012 godine, bukvalno se auto raspao.
pre 6 godina
(xxx, 16. decembar 2017 13:26)
Da li se radi o adaptivnom tempomatu ili sistem radi u svakom trenutku i kad je tempomat na off? I da li je u pitanju mali gradski auto, kao Punto ili viša klasa kao Passat ili A6?
75 Komentari
Sortiraj po: